55 år i branschen
Tryggt familjeföretag
5 års försäkring via GE

http://www.gransbygden.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 42 år sedan
(data från 2014-09-29)
Detaljerad information Gränsbygdens Köpcentrum har fått betyget (7.48)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Larm till hemmet!

    Köpte larm till villan här, Det var ett bra paketpris och levererades efter 4 vardagar! Hemlarm Deluxe kan jag rekommendera stort! Billigt larm och till och med jag kunde installera enkelt =) man blir glad av så här bra produkter! Tack för den här gången Gränsbygden!
    3 dagar sedan
  • Perfekt
    Vilken service!
    Jag har för ett litet tag sen köpt alla mina vitvaror till vårt nya kök på gransbygden.se.
    Efter att jämfört ett ANTAL ställen så var de totalt 15 000:- billigare än den näst billigaste konkurrenten på samma produkter.

    Leveransen kom som den skulle med en trevlig kille som lämnade alla paketen.
    Betalningen gick jättesmidigt via deras webshop.

    När jag skulle installera spisfläkten i mitt kök så visade det sig att den var defekt från leverantören. Jag tog då kontakt med kundservice på gränsbygden.
    Jag fick ett jättetrevligt bemötande och de lovade att hjälpa mig omgående. Dagen efter kom en lastbil och lämnade den nya fläkten och tog med sig den gamla, snacka om snabb service!

    Billiga är många, men att vara både billiga samt hålla så pass hög servicenivå och trevligt bemötande, det klarar långt ifrån alla av, men Gränsbygden gör det defenitivt.

    Frågade min far som också handlat ett flertal ggr på gränsbygden och han sa att han köpte allt han behövde hos dem och hade alltid varit jättenöjd, med både pris och service.

    Gränsbygden rekommenderas varmt!
    4 dagar sedan
  • Dålig
    Köpte en diskmaskin till landet och ringde innan för att få bekräftat att leveransen skulle ske under min sista semestervecka så att jag skulle hinna installera den. Det var inga problem enligt kundtjänst, men de kollade det inte med åkeriet så det visade sig att jag skulle få den levererad en vecka senare än utlovat

    Jag hade begärt bortforsling av den gamla diskmaskinen både muntligt på telefon samt skriftligt på beställningen, vilket de erbjuder på hemsidan, men det kom inte med i ordern.

    I fakturan tog de betalt för två droppskydd trots att kvittot och leveransen bara innehöll ett.

    När jag påtalade felen gjorde de absolut ingenting för att fixa det. När jag kontaktade dem via mail och telefon fick jag två gånger beskedet att de skulle undersöka och återkomma under dagen, men det var aldrig någon som återkom till mig. Det enda vettiga beskedet jag fick var att jag kunde dra bort kostnaden för droppskyddet som jag varken hade beställt eller fått.

    Efter två veckor och ett antal mail till kundtjänst utan svar gav jag upp. Resultatet blev att jag fick ordna leveransen från åkeriets lager på egen hand trots att det skulle ha ingått i köpet. Min gissning är att genom att inte svara på mina frågor hoppades de på att problemen skulle försvinna av sig själva, vilket visade sig vara en fungerande strategi.

    Upptatering den 25 september: Tre månader efter beställningen är den gamla maskinen fortfarande inte bortforslad. Det senaste beskedet från kundtjänst ("Vi löser detta med åkeriet.") kom den 11 augusti (drygt fem veckor sedan) men sedan dess har det varit total radiotystnad från deras sida.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 5 dagar sedan )
  • Usel
    Här har jag fått min sämsta upplevelse av E-handel. Och då har jag ändå handlat mycket på nätet både från leverantörer i Sverige och sprida över världen.
    Om det finns ett alternativ till denna leverantör så fundera på om det inte kan vara värt att ta det istället för att riskera att råka ut för vad jag gjorde.

    Sammanfattningsvis kan man säga att först verkar allt bra och trevligt. Sedan spårar det ut med vänliga men oriktiga besked och väldig tidsutdräkt. Totalt tar det två månader bortsett från några dagar. Jag får inte vad jag beställt, istället levererar man utan förhandsinfo ut en apparat av ett annat fabrikat och en annan teknik.

    Läs gärna hela historien om du orkar.
    140325 på kvällen har jag en fråga om frånluftstorktumlare Bosch TV76302SN
    140326 på förmiddagen kommer svaret: Tack för frågan: Internet priset är det bästa vi kan på dessa produkten. Ni är välkomna. /Handläggare 1
    Allt verkar bra också omdömen på Prisjakt så jag beställer:
    140326 kommer kvitto och "Vi har mottaget din order, och påbörjat hanteringen av den. Mer information kommer allt eftersom".
    140404 undrar jag : Finns det någon leveransprognos?
    140404 Den skall komma i nästa vecka. /Handläggare 1
    140411 skriver jag: Nu har veckan gått!
    140414 Tackar och ursäkta. Den skall komma i denna vecka. /Handläggare 1
    140417 skriver jag: Denna vecka närmar sig nu sitt slut med stormsteg. Jag tycker att informationen om leveranstid är dålig!
    140417 Beklagar Jag ber åkeriet ringa dig. /Handläggare 1
    140417 undrar jag: Var är torktumlaren och när kan jag räkna med leverans?
    140417 får telefonsamtal där det sägs att tumlaren skall levereras av NN. Trevligt samtal där allt låter bra.
    140417 mejl: Tackar för samtalet. Den kommer i nästa vecka med NN, ni kan kan ringa honom på 0721-. /Handläggare 1
    140422 Avisering Leverans på väg till dig från Gransbygden. Transportör DHL.
    140425 kommer DHL med en leverans. Det är dock inte den beställda tumlaren. Jag mejlar: Det kom en maskin idag, men när jag börjar packa upp den ser jag att det inte är den beställda torktumlaren utan en Husqvarna. Något har gått väldigt fel!
    140425 Går det bra att behålla Husqvarnan? Det är en finare modell som är dyrare egentligen men ni kan få den för samma pris! /Handläggare 2
    140425 svarar jag: Jag har beställt och betalt för en viss modell och den är den jag vill ha levererad. Ni har accepterat beställningen och tagit betalt för den, så nu gäller det att fullfölja snarast. Det har redan tagit alltför lång tid. Dessutom vållar det ju mig problem att få hit en maskin som jag inte vill ha och som jag inte beställt. Jag är mycket missnöjd!
    140426 Beklagar. Vi lösa detta i nästa vecka. /Handläggare 1
    140429 Pratade precis med bosch som meddelade att WTV76302SN har utgått ur deras sortiment. Ska vi hämta maskinen samt kreditera er eller funkar det att behålla husqvarnan? Tillsvidare önskar jag er en trevlig kväll /Handläggare 2
    140502 skriver jag: Som jag tidigare skrivit är jag inte intresserad att behålla den felaktigt levererade maskinen utan vill ha den borthämtad snarast eftersom den står i min källare och tar plats. Givetvis vill jag ha min betalning åter omgående!
    Jag är mycket förvånad över att det tagit en månad att komma fram till att ni inte kan leverera. Alltsammans har vållat mig mycket besvär och tagit onödig tid.
    140502 Beklagar. Vi skall lösa detta bra. /Handläggare 1
    140507 jag skriver Hej, Nu har det gått tre arbetsdagar på den här veckan och inget händer. Jag vill ha återbetalning omgående! När syns den på mitt konto?
    140507 Beklagar. Vi det skall vara klart, Vi kollar upp detta med kontoret. /Handläggare 1
    140509 Ang. er order. Ni har en retur som ska hämtas av DHL. Se bifogade filer för returfraktsedlar och kvittenslista. Returfraktsedlen ska klistras på godset som ska i retur. Kvittenslistan lämnas till DHLs chaufför när de hämtar godset. Kontakta DHL på 0771 345 345 på för att boka tid för hämtningen. /Handläggare 3
    140512 skriver jag: DHL har hämtat maskinen idag.
    140521 skriver jag: Det har nu gått en vecka sedan DHL levererade ut tumlaren till er, men jag har fortfarande inte sett till någon återbetalning. Ni har haft mina pengar sedan 26 mars.
    140521 Vi ber ekonomin kolla detta. /Mattias
    140522 har jag återbetalningen på mitt konto

    PS. Detta omdöme lämnades ursprungligen i somras, men hamnade under utredning pga att jag namngett handläggarna. Detta är är anledningen till att omdömet kommer först nu.
    8 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    *Uppdatering*
    Efter mycket om och men fick vi tillslut utskickat vårt kvitto. Men det ska inte gå till så här bara för att det inte är ordinarie personal som sitter och tar emot beställningarna, så betyget kan inte bli högre än 4 denna gång.
    *Slut Uppdatering*

    Vi köpte en diskmaskin (Bosch) via deras hemsida, trots att den skulle finnas i lager ringde de och sa att den var slut men vi kunde få en annan dyrare (Husqvarna) för samma pris, trots lite tveksamhet valde vi att acceptera.
    Diskmaskin kom som utlovat men kvittot vi fick var på Bosch-maskinen.
    När vi påtalade det via mail skickade de en kopia på samma kvitto som vi redan fått?!
    Vi ringde då upp och fick till svar att vi kan "ändra på kvittot med penna så gäller det som garanti".
    Extremt oseriöst för att inte tala om olagligt att sälja varor utan kvitto.
    Vi ger dem en chans till att förse oss med rätt kvitto, om de fortsätter vägra så kommer vi häva köpet, anmäla till lämplig instans och kräva ersättning för frakt och installation av diskmaskinen.

    Vårt ordernr. är 79011.
    18 dagar sedan ( Uppdaterat: 10 dagar sedan )
  • Detta omdöme är under utredning
    2 år sedan ( Uppdaterat: 15 dagar sedan )
  • Usel
    Levererar inte som utlovat. Beställde vitvaror i början på augusti och var då i kontakt med kundtjänst för att bekräfta att de kunde leverera samtliga vitvaror inom ett par veckor. Det lovade de att de kunde göra.

    Nu är det mitten av augusti och av 5 beställda vitvaror har jag har fått 3. En av dessa var dock fel produkt som levererades så den ska returneras.

    Har varit i kontakt med kudtjänst ca 5 grr under tiden och de har hela tiden sagt nått i stil med "nästa vecka", och senast idag fick jag beskedet att hällen skulle komma till dem först om två veckor

    Undvik om du inte är sugen på att vänta i ett kvartal för att få dina varor!
    18 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en frys, fick samtal några dagar senare att den blivit restad. Jag kunde få en större med samma prestande till samma pris. Jag tog det erbjudandet och fick hem frysen två dagar senare. Problemet är bara att jag inte fick något kvitto på den nya frysen. Har försökt prata med dem flera gånger och skickat många mejl men de verkar inte förstå problemet. "Om du ändrar på kvittot till rätt vara så ska garantin funka" var deras senaste svar. Jo tjena, jag kan själv skriva vad som helst på kvittot? De verkar inte ha koll på sitt ordersystem och kommer att hävda att det inte är hos dem jag köpt frysen om den skulle gå sönder. Nu försöker jag häva köpet, valde faktura och har ännu inte betalt. Nej gör er inget besvär, handla någon annanstans.
    19 dagar sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    20 dagar sedan
  • Dålig
    Beställde en frys 2 augusti med 3-12 dagars leveranstid. Efter två veckor försöker jag nå kundtjänst. I telefon svarar dom inte, och får svar via epost en vecka senare och där lovar dom leverans senast vecka 36. Nu är det vecka 37 o jag väntar fortfarande.
    21 dagar sedan
  • Acceptabel
    Uppdatering: Fått varan 1½ månad senare. Höjt omdömet efter det.

    Beställt en dammsugare för en månad sedan, ännu ingen leverans. Fick först ett mail efter en vecka att varan var slutsåld och dom har beställt hem nya. När det sedan dröjde ytterligare två veckor mailar jag på nytt och får som svar att den är skickad med dhl. En vecka senare fortfarande ingen dammsugare och inget svar via mail.

    kan inte ta detta företag seriöst! Varning!
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Usel
    Bra priser, men usel eller obefintlig service.
    Jag köpte vitvaror till hela köket men fick dels vänta en månad för fläkten och dels fick jag en frys som var transportskadad. När jag sen försöker ringa till dem så är det omöjligt att komma fram och de svarar inte på mina mail om det gäller frågor om den skadade frysen.
    29 dagar sedan
  • Usel
    Uppdatering: Hörde av mig och fick veta att de inte skulle få in mitt kolfilter förrän v. 34. Hade det varit så jäkla jobbigt att skicka iväg ett mail om detta till mig?! Nu har det gått ytterligare 2 veckor och fortfarande inte hört något. Riktigt uselt med andra ord.

    Fick fel kolfilter och efter en hel del mailande skulle de skicka rätt. Men mer än 2 veckor senare har jag fortfarande inte fått något. Varken smidigt eller enkelt...
    1 mån sedan
  • Usel
    VARNING!
    Endast intresserade av att trycka ut så många produkter som möjligt. Om något blir fel är man till råttorna. Du kan maila och ringa och det lovas åtgärder/leveranser men ingenting händer. Tydligen många här med samma erfarenheter. Inga personliga mailadresser går att få och inga direktnummer finns att få, vilket gör att nya personer ständigt svarar med ibland direkt motsägande uppgifter. Tex kan man bli lovad leverans på studds, och när man ringer efter två veckor så säger dem att de inte haft den på lager på länge... Aldrig mer Gränsbygden!
    1 mån sedan
  • Usel
    Köpa går bra, men akta er om saker går sönder och ni vill få det åtgärdat.
    Gränsbygdens Köpcentrum verkar tro att konsumentköplagen inte gäller för dom. Vi har väntat 3.5 v på service av en tvättmaskin och ingen där kan svara på en direkt fråga utan hänvisar bara vidare till Hoover och ignorerar frågor.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Köpte en tvättmaskin, där leveransen kom snabbt och var helt var korrekt. Köpupplevelsen på hemsidan var bra och betalningen gick smidigt. Precis som man förväntade sig.
    Vid ett annat tillfälle så beställde jag en torktummlare och det blev fel, men de löste det på ett smidigt sätt.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Uppdatering 2:

    Jag är nöjd och glad!
    De tog hand om business,
    Allt som det ska.
    TACKAR!

    Uppdatering:
    Det är redan en månad jag väntar på Gränsbygdens Köpcentrum att byta diskmaskinen som lovat. De gjorde fel i beställningen.
    Ingenting.
    Jag redan betalt för en diskmaskin och fortfarande tvättar till hand.
    They should be ashamed.
    Jag uppdaterar när det blir något utveckling i sagan.
    Besviken.
    :-(

    Efter köpet:

    Jag kan beskriva hela upplevelset som underbart.
    Priset var jättebra, jag beställde diskmaskinen, det kom inom några dagar,
    Det var ett problem med modellen, ja ringde, pratade med Magnus J.,
    De ska ersätta den mot en annan modelle, dyrare, för samma pris.
    Jag blev riktigt imponerad.
    Enkelt, trovärdigt och prisvärt.
    Till sommaren ska vi köpa en kyl och en frys till stugan, nu vet jag var vi gör det.
    TACK!
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Perfekt
    Köpte en ny induktionshäll. För det första kostade den nästan 7000kr mindre än rekommenderat pris från tillverkaren. För det andra tog det bara två dagar till jag fick leveransen.
    Suveränt på alla sätt!
    4 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    6 mån sedan
  • Utmärkt
    Som claeshoj skriver köpte jag också en Whirlpool (först på Elon för 9995, som jag sedan lämnade tillbaks, när de inte kunde matcha Gränsbygdens köpcentrum pris, skulle använt prisjakt först..) När jag pratade med Elon, sa de att de inte kunde matcha ett sådant pris.
    Med 3 kastruller och häll hamnade jag på nästan halva priset mot Elon.

    Jag beställde på en torsdag och fick på tisdag, det jag hade önskat var att Gränsbygdens köpcentrum kunde maila att de skickat varan, jag fick bara mail om att order var mottagen och påbörjad, inget mer. (därav -1 stjärna)

    Kommer att handla här mer!
    8 mån sedan
  • Ganska bra
    Det tog ett tag att få produkten (ca 1 månad), och det kändes som att de olika personerna på kundtjänst inte visste vad de andra hade sagt. Trots detta blev det bra i slutändan, och det kändes som att de ansträngde sig. Så, helt OK!
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Letade på Prisjakt efter en induktionshäll och hittade till min förvåning den Whirlpool jag ville ha till mindre än halva priset på Gränsbygdens köpcentrum.

    Om något är för bra för att vara sant så är det i regel inte det så jag surfade och letade efter Gränsbydgen på olika forum. De flesta skrev positiva omdömen så jag slog till på en häll för 4.500 kr i stället för drygt 9.000 kr hos de mer kända som Elgiganten, Meidamarkt, Elon etc.

    Döm om min förvåning att hällen fanns hos speditören tre dagar efter beställning. Och det var den häll jag hade beställt, in till minsta detaljnummer enligt Whirlpools hemsida.

    Denna gången visade sig mina farhågor vara ogrundade och det som var för bra för att vara sant visade sig vara sant.

    Jag kan rekommendera Gränsbygdens Köpcentrum. Snabb leverans och helt problemfritt.
    8 mån sedan
  • Mycket bra
    Varan levererades snabbt
    9 mån sedan
  • Utmärkt
    Otroligt bra pris! (bäst på prisjakt för min produkt) 3 dagars frakttid för att få hem ett side-by-side skåp. Vänlig och oerhört hjälpsam personal på budbilen (deras egen?).
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Mitt köp av en luftvärmepump Mitsubishi Electric FH35 VEHZ 665 + installation till ett bra pris har fungerat super bra , snabb installation trevlig montör
    11 mån sedan
  • 2013-09-30 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    En stark varning för Gränsbyggden Köpcentrum.
    Kort version:
    - Multipla muntligen utlovade leveransdatum som inte hölls.
    - Dom lyckades göra sönder ett kolli i deras egna lager i väntan på leverans.
    - Försökte ge oss en -billigare- ersättningsvara utan att reducera orderpriset vi redan betalat.
    - Fel modellnummer på leverad produkt.
    - Efter alla problem med ordern tvärvägrade dom att ens reducera fraktavgiften utan erbjöd enbart presentkort även när vi förklarade att vi EJ ville handla mer varor av dom och bidra till att öka deras omsättning.

    Lång version:
    Vi renoverade köket hemma och beställde därför en induktionshäll och en köksfläkt från Gränsbyggdens Köpcentrum. Det visade sig att induktionehällen var restnoterad vilket bara är att acceptera även om indikeringen om restnoteringen är extremt otydlig i webshoppen samt visas inte på kvitto eller orderbekräftelsen. Men men, beställningen gjordes ändå cirka 4 veckor innan renoveringen skulle vara klar så allt borde ordna sig i tid

    Innan hällen kom ville dom dock inte skicka köksfläkten så denna fick snällt ligga och vänta i deras lager på att sändas ut i ett kolli.

    Veckorna går och vi får ingen respons från Gränsbyggden. Efter 2 veckor utan att ha hört något från dom kontakta vi dom och får då besked att hällen borde komma i slutet av veckan (vecka 3 efter beställning).

    I slutet av veckan hör vi av oss igen och får då besked att ingen häll har kommit men att den kommer komma innan onsdag veckan därpå (vecka
    4 efter beställning).

    På onsdagen (vecka 4) hör vi av oss igen och får då besked att det fortfarande inte kommit någon häll men att den skall komma innan tisdagen vecka efter.

    På tisdagen veckan efter (vecka 5 efter beställning) har hällen äntligen kommit till deras lager. Men då har fläkten blivit skadad (!?!) i lagret och går ej att skicka till oss!

    Kundservice tar då på EGET initiativ och skickar med en "likvärdig" fläkt (annat utseende som säljs hos dom för 500 kr mindre!) tillsammans med hällen med förhoppningen att detta skall vara acceptabelt. Märk väl att dom aldrig erbjuder att reducera priset på vår beställning även om den nya varan säljs för lägre pris!

    Vi vägrar ta emot fläkten vid leveransen så den går på retur.
    När vi packar upp spishällen märker vi att det saknas svensk manual. En kontroll av modellnumret ger att det INTE är samma modellnummer som vi beställt utan förmodligen en häll från ett öststatsland (utifrån språken på manualerna). Det är dock som tur var samma tekniska spec. så hällen fungerar i alla fall.

    Den korrekta fläkten tar sedan ytterligare ca 7 dagar att få levererad efter att deras kundtjänst återigen lovat ett leveransdatum som inte hölls.

    Vi flertalet efterföljande samtal med kundtjänst tvärvägrar dom att ens betala tillbaka fraktavgiften på ordern (300kr på en order värd >7000kr). Dom förklarar att dom inte -har möjlighet- att återbetala pengar utan kan endast ge presentkort. Vi förklarar vid flertal tillfällen att vi inte vill bidra till deras omsättning genom att köpa fler produkter av dom men eftersom detta är deras enda bud för att kompensera oss tvingas vi tillsist att ge efter och acceptera ett presentkort på 1500kr. En tokig detalj med tanke på att vi skulle varit villiga att avsluta ärendet om ordern reducerades med ca 300 kr... men men...
    1 år sedan
  • Dålig
    Fick tidigt ett besked att varan jag köpt inte fanns i lager.
    Blev direkt erbjuden en bättre vara som fanns i lager.
    Blev imponerad av det snabba beskedet och blev väldigt nöjd.

    Men varan kom inte på utsatt leverantid.
    Efter att ställt ett flertal frågor om varför den inte kom fick jag tillslut svaret att vara gått sönder i transporten.
    Det skulle dröja minst 3 veckor innan dom fick in vara från leverantören.
    Blev otroligt besviken.
    Leverantiden som skulle vara 1 vecka blev till slut 6 veckor.

    Tyvärr kommer jag inte rekommendera någon att handla härifrån då det är väldigt osäkert om när varan blir levererad.

    Företaget måste bli bättre i hantering av problem och hjälpa kunderna att bli nöjda.
    1 år sedan
  • Knappt godkänd
    Stort plus för att ha mail-kontakt utanför kontorstid och snabbt svar om att varan var restnoterad.

    Blev föreslagen flera ersättningsprodukter, men säljaren verkade lite borta då jag två gånger fick ett frysskåp istället för ett kylskåp som jag beställt och bad om i mina svar angående frysskåpen. Tredje gången gillt så blev det rätt.

    Alldeles för mycket krångel och magknip innan situationen var löst. Vågar tyvärr inte handla av dem igen.
    1 år sedan
  • Dålig
    Först det positiva i omdömet. Snabbt svar från kundtjänst, tydligt besked att varan var restnoterad och flera förslag på ersättningsvaror till samma pris. Bra jobbat!

    Det mindre bra:
    5 olika handläggare av samma order som inte vet vad den andre sagt eller gjort.
    Faktura som ska betalas 1 månad FÖRE leverans.
    Kundtjänst lovar att stoppa fakturan och återkomma med ett nytt förfallodatum som taktar leveransdatum. Istället kommer det en betalningspåminnelse från PAY-EX.

    Allt slutar med att jag valde att häva köpet.

    Väldigt besviken på företaget och kommer inte att rekommendera det till någon.
    Väldigt tråkig historia som tagit kraft och tid i onödan.

    Företaget borde ha bättre rutiner för att följa kundärenden så att inte detta kan ske.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Mitt köp av en torktumlare fungerade klockrent
    snabb leverans och ett kanonbemötande av Sven-Erik på säljavdelningen
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Perfekt
    Trevligt bemötande samt väldigt snabb leveranstid!

    Köpte en Bosch tvättmaskin som levererades och installerades utan problem!

    Tackar Gränsbygden för en väldigt trevlig affär!
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Usel
    Vad ska man säga? Från 14 maj till 5 augusti tog det att få kylskåpet fixat.
    Luckan till kylfacket var sönder.
    Fick alltid veta att "det fixar vi". "Vi löser det". Fick fel lucka. Etc.

    Och så efter tre! månader nästan så kör dom hem med ett NYTT kylskåp. Jag hade bara begärt en ny lucka och dom hade sagt ok på det.
    Vänliga, trevliga, men som framgår, rätt ineffektiva. Mannen som kom med leveransen visste ex v inte vad han skulle leverera. Jag fick stå i skåpet och leta. Ocvh hittade något där det står en adress som liknar min.
    Besynnerliigt.
    Så trevliga så, men skulle nog inte handla av dom igen.
    1 år sedan
  • Usel
    Vilket skämt....
    Handlade vitvaror till ett helt kök på ett bräde med ett "löfte" om att dom skulle kunna leverera till specifikt datum. Resultatet blev två veckas försening på ALLT och därmed en vecka i ett hus HELT utan vitvaror. Inte en enda maskin kunde dom leverera till det utsatta datumet. Enligt dialogen som skedde mailledes berodde detta på "strul med lagret" alltså deras eget lager.
    Nu, över en månad senare sitter vi fortfarande utan mikrovågsugn och det ena utlovade leveransdatumet efter det andra passerar utan att vi får vare sig mikrovågsugn eller någon förklaring till varför den inte levereras.
    Inget snack om någon typ av kompensation.

    Otroligt seg kommunikation med svar som ibland är helt obegripliga och inte har någon relevans till ställda frågor.

    Varning för detta företag!
    1 år sedan
  • Usel
    Er jeg den eneste der føler mig dårligt behandlet ??
    Jeg købte en tørretumbler den 1 Juni og den 18 Juni var den stadig ikke kommet ,jeg skrev en mail at jeg ønsked at anullerer min handel og oplyste mit kontonr,og de svaret Undskyld den kommer i løbet af et par dage. men nej og så bad jeg om min penge endnu engang og så skrev de
    Hej Benedikte

    Beklagar.

    Vi löser detta omg med kontoret.

    Med Vänlig Hälsning / Kind Regards

    Men nej der skete stadig ikke noget og de næste 2 mail det samme . Så her den 09-07-2013 har jeg stadig ikke modtaget mine penge, så jeg fraråde at man handler med dem...
    _______________________________
    __
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en tvättmaskin sv märket Bosch som dessvärre var restad. Blev erbjuden än bättre och dyrare maskin av märket Siemens till samma pris som Bosch som dök upp några dagar senare.
    Mycket snabba, hjälpsamma och trevliga. Rekommenderas varmt!
    1 år sedan
  • Ganska dålig
    Tre stjärnor för bra pris, trevligt bemötande, hög ambition och en bra kompensation för försening. I övrigt inte många rätt.

    Begärde offert då jag skulle beställa vitvaror för ett helt kör, och valde Gränsbygden då jag fick bäst pris.

    Då jag en vecka efter betalning via deras inte helt imponerande internetsystem inte hört något, hörde jag av mig och undrade när jag kunde förvänta mig leverans. Svaret blev 2-3 veckor för internetordrar.

    När det gått nästan 3 och jag hörde av mig igen fick jag veta att allt utom en av mina åtta beställda varor fanns på lager. Den restade varan skulle komma i nästa vecka och jag valde då att vänta för att få allt på en gång.

    Veckan efter ringde chauffören för att berätta att han tänkt komma i morgon. Det visade sig att den restade varan inte kommit än. Nu fanns heller inte 4a av de andra varorna längre. Det slutade med att jag fick 3 av mina 8 beställda varor.

    En av de restade varorna skulle nu heller inte komma in mer så man erbjöd mig en vara som vara dubbelt så dyr. Jag tackade och bugade.

    Vecka 5 efter beställning fick jag så en ny leverans. Nu kom ytterligare 2 vitvaror.

    Vecka 6 efter beställning och jag vet inte hur många påringningar utan återkoppling kom så vitvaror 6 och 7.

    Nu saknade jag endast en vitvara och den skickades med DHL senare samma vecka.

    6veckors leverans, 4 leveranstillfällen, otaliga samtal, de flesta utan utlovad återkoppling kan jag inte annat än vara besviken.

    Gränsbygden har en hög ambition och ett trevligt bemötande, men deras system verkar vara obefintliga. De har ingen koll på vad de har på lager, när det ska komma leveranser, eller vad kunden fått utav sin beställning. Flera gånger ringde man ej heller tillbaka efter att man lovat att kolla upp och återkomma.

    Man har vid två tillfällen ringt och aviserat leverans av varor jag redan fått. Hade jag inte varit så hederlig hade jag kunnat få en kyl och frys extra, samt en diskmaskin.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Fick problem med vinkyl av märket Geapp. Deras egna service tekniker kom hem till mig och konstaterade att den läckte gas och inte gick att laga. Trots att märket hade gått i konkurs så fick jag en helt ny vinkyl i samma storlek. Mycket bra service och pris!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en torktumlare till bästa pris på nätet frakt på 395 inkluderad. Snabb leverans, 3 dagar senare hade vi det hemma. Öppet kundtjänst på en söndag som vi beställde, han var mycket hjälpsam.
    Kommer definitivt att handla igen.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställde Woods ds28 avfuktare söndag kväll, levererad torsdag fm. Enkelt och pålitligt samt värt det relativt höga fraktpriset på 395kr då dhl verifierar leveransen dagen innan via sms. Kommer att handla härifrån i framtiden
    1 år sedan
  • Perfekt
    Fått ett offert på ett vitvarupaket på ca 25000:- igår.
    Bästa pris på nätet!
    Trevliga och kunnande personal!
    Kommer att handla hos er igen.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Story

    Torsdag 2013-02-21

    Behövde en ny tvättmaskin omgående då den gamla gick sönder ett par dagar efter att vi fick vårt andra barn. Ringde kundtjänst på då det var stort spann på leveranstid (3-12 arbetsdagar). Fick snabbt besked om att den ena av de två modeller jag var intresserad av kunde fås redan på måndag i nästa vecka (beställde hemleverans och retur). Försäljaren bad mig lägga ordern på hemsidan så skulle han se till att den kom med i bilen. Mycket bra bemötande och väldigt trevligt samtal. Så till den grad att jag reggar mig på prisjakt enkom för att ge dem beröm.

    Bor på Södermalm i Stockholm 4 trappor med hiss.

    Måndag 2013-02-25

    Personen som jobbar med hemleverans (ej Gränsbygden, de har avtal med annan firma) ringer till min sambo och säger att hon måste komma ner och hjälpa honom in - personen har en otrevlig ton och säger dessutom att det inte är hemleverans och vill lämna maskinen i trapphuset.
    Då min sambo säger att vi har hemleverans och att han inte kan lämna den i trapphuset så kräver han att min sambo skall hjälpa till med orden: Den väger över hundra kilo och jag tar inte in den för att det är trappor.
    Min sambo upplyser om att det inte är några trappor till hissen och då gick han motvilligt med på att ta in den i hissen.
    Han tar in den i lägenheten men vill absolut inte ta den länge än till hallen. Till saken hör att det inte går att ta in eller ut en barnvagn om vi har en tvättmaskin stående där så min sambo säger att du får köra in den i köket.
    I köket står den gamla tvättmaskinen som skall returneras. Den får min sambo flytta på för det ingår absolut inte i hans uppgift. Till slut så står iallafall den nya tvättmaskinen i köket och då upplyser min sambo om att den gamla skall i retur. Han vägrar och lämnar lägenheten.

    Till saken hör att jag i detta läge inte visste om att det inte ingick hemleverans i hemleveransen, utan bara leverans till porten. Så förutom att killen var otrevlig så har han faktiskt rätt i sak. Den andra delen jag missat är att retur kan ske vid senare tillfälle.

    Tisdag 2013-02-26 eller Onsdag 2013-02-27

    Jag har nu satt mig in i avtalet och ringer upp Gränsbygden. Av ett sammanträffande får jag tag i samma försäljare som tidigare och lämnar mina synpunkter i ett ånyo mycket trevligt samtal.

    1 - Kanon att leveransen kunde ske så snabbt
    2 - Besvikelsen över reglerna gällande hemleverans och retur. Efterfrågade framförallt valmöjligheten till leverans in i hemmet/alternativt tydlighet vid köp.
    3 - Jag frågar om returen har samma regler som hemleverans d.v.s. gatuleverans. Det har den, men han upplyser om att de kör egna turer för retur och han ska se till att de kommer till helgen alternativt nästa helg och de kommer dessutom att hämta den från lägenheten.

    Mycket bra bemötande och trevligt samtal.

    Helgen 2013-03-02 - 2013-03-03

    Inget samtal och ingen retur

    Fredag 2013-03-08

    Förmiddag
    Min sambo ringer upp Gränsbygden för att höra om returbilen kommer. Får besked av ny säljare att vi skall få en returfraktsedel på mail som vi skall skriva ut och sedan ta kontakt själva med hämtfirman.

    Eftermiddag

    Jag får reda på ovanstående och ringer upp Gränsbygden. Lyckas få tag på samma säljare som min sambo talat med tidigare. Förklarar vad vi kommit överens om tidigare. Han förklarar att bilen kommer i mitten på nästa vecka och att de fortfarande kommer upp till lägenheten.

    2013-03-10

    Jag skriver detta inlägg på prisjakt.

    Betyg så här långt

    Kundtjänst första kontakt 10/10

    Tydlighet av regler vid köp 3/10 (det är iallafall inga lögner även om jag blev besviken och man kan tycka att försäljarna borde upplysa om reglerna vid kontakt om inte annat för att undvika missnöje)

    Kundtjänst vidare kontakt 8/10 (minus på att de kommunicerar olika saker - kanske saknas ett bra internt system)

    Pris 9/10 (De var inte billigast på just den jag köpte, men billigast eller näst intill på flera av modellerna jag jämförde)
    Retur ?

    Summa Summarum så gillar jag på något sätt Gränsbygden och hoppas på att detta slutar väl. Med sådan personal så finns det ju klar möjlighet att bli riktigt bra.

    Uppdaterar förhoppningsvis bara en gång till...

    2013-03-13 lunchtid

    Ringer upp Gränsbygden på nytt. Får tag på samma kille som sist. Nu vet han inte när bilen kan komma, men då jag lyckligtvis fått tag på en pirra så berättar jag att han kan få hämta den på gatan. Jag får honom att göra upp med deras "returfirma" om att hämta godset.

    2013-03-13 kväll

    Jag får ett mail från samma kille på Gränsbygden om att de vill dubbelkolla att godset står på en pall. Jag svarar att så inte är fallet, men att det är lätt att ta med godset om man har en pirra eller liknande. Får svar samma kväll "Härligt då hämtar vi den".

    2013-03-14

    Tvättmaskinen hämtas!

    2013-03-19

    Jag skriver resterande del i detta inlägg samt höjer stjärnbetyget från 7/10 till 8/10.

    De har en del att jobba på, men får de koll på rutinerna och ökar tydligheten på hur frakt och retur hanteras så är det sammantaget med deras generella prisbild ett mycket bra bolag. Har ni inte samma behov som jag gällande de första punkterna så skulle jag starkt rekommendera dem. Rekommenderar även att ni ringer kundtjänst innan online-köp för att få reda på när sakerna kan komma. De är trevliga och hade klara besked där.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Fantastisk service, bra kundmottagande och snabb leverans. Dessutom en prisnivå där en lägre motsvarighet är svår att hitta!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Riktigt bra service och bra bemötande. Inga som helst problem med varken beställning eller leverans, jag kommer utan tvekan handla från Gränsbygden igen!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans och hyffsat snabb svarstid på telefon. Bra folk på kundservice. Skulle lätt köpa vitvara där igen.
    1 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde kylskåp och litet frysskåp, för en fantastisk lite pengar. När 12 dagar passerat hade jag fortfarande inte hört något så jag ringde upp. Då fick jag veta att kylen hade varit restad hos leverantören och skulle bli levererad tre dagar senare, vilket allt också blev.
    Mycket trevliga varor för fantastiska priser och utmärkt kundservice. De hade kunnat kommunicera bättre, men jag fick förklaringen när jag pratade med dem, det är ett litet familjeföretag med stort kundfokus hjärta som inte alltid hinner med.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Jag hade tyvärr problem med Gränsbygden men de kompenserade mig och är trots detta värda 8/10 från min sida.

    + Pris
    + Service/kontakt

    - Hemsidan
    - Svajig logistik/kvalitetssäkring

    Jag beställde kyl och frys och blev lovad max fyra arbetsdagars leveranstid, antagligen inte mer än två. Detta visade sig inte stämma och jag stod utan kyl och frys under tiden. Jag ringde flera gånger och de sa att allt var ok. Fjärde dagen kollade de upp det hela och leverantören hade slut. De skulle skicka från eget lager. Dagen efter ringde de igen och sa att de tydligen hade sålt de jag skulle få. Men de skickade snäppet dyrare kyl och frys som kompensation och resultatet blev 8 dagars total leveranstid. Jag är trots allt nöjd. Alla kan göra fel, frågan är bara hur man hanterar felen.

    Hemsidan är dock inte den bästa. Därav betyget.
    1 år sedan
  • Usel
    Har betalat för en vara som visade vara defekt. De har lovat att skicka ersättningsvara men det kommer ingen och svarar ej på mejl...
    2 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    2 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    2 år sedan