Tack för din röst!

Rösta på Gränsbygdens Köpcentrum i kategorin Hem, Trädgård och Vitvaror

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2014".
Är Gränsbygdens Köpcentrum en av dina favoriter?

  Rösta på butik Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets Nätbutik

55 år i branschen
Företag med fysisk butik
5 års försäkring via Resurs

http://www.gransbygden.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 42 år sedan
(data från 2014-11-26)
Detaljerad information Gränsbygdens Köpcentrum har fått betyget (5.34)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Dålig
    Fasen att jag inte gick in och läste recensionerna. Jag som brukar vara så noggrann. Precis som ni andra så beställde jag ngt som ngr dagar senare var restat och så blev man erbjuden en "bättre" spis som utgått ur sortimentet och bara fanns ute i Europa.

    Nej den ville jag inte ha utan hävde köpet och de satte efter en vecka tb pengarna på kortet. Två stjärnor för att de svarade snabbt på mailen varje gång jag hörde av mig.

    Nej. Det blir inget köp där i fortsättningen.
    23 timmar sedan
  • Usel
    Jaha var ska man börja.

    Köpte alla mina vitvaror till nya köket här för 3-4 år sedan för runt 60-70kkr, då funkade det bra. Dock har mikron nu gått sönder.

    Ringde och beställde ny mikro per telefon. De lade beställningen. Dock återkommer jag efter några dagar (6) då jag inte hört något från dem. Då finns det ingen order utan de skickar en länk till internetbutiken och ber mig lägga en ny order och betala.

    Kort och gott gjorde jag detta. 3 dagar senare på kommer mikron. Givetvis fel modell. Ringer och meddelar detta. De skapar en ny beställning och ska leverera denna om 3 dagar. De ringer på kvällen innan de ska leverera och undrar vilken modell det var jag hade beställt, duh?! Kolla på beställningen kanske? Då var de osäkra på om de hade modellen hemma. Detta väljer de att dubbelkolla kvällen innan de tänkt leverera produkten.

    Morgonen därpå ringer jag och undrar om de hittade min mikro på lagret och tänker leverera. De återkommer och säger att de tyvärr inte hade den hemma men att de kan skicka en liknande mikro (öhh nej tack). De måste göra en ny beställning hos leverantör och kan leverera om en vecka. Nu är det uppe i 17 dagar sen jag beställde mikron och de ber mig vänta ytterliggare 1 vecka. Nej tack. Jag ber dem cancellera beställningen och därmed hämta den fellevererade mikron och göra en återbetalning.

    Idag, 5 dagar senare har de fortfarande inte hämtat mikron. Dock dök det upp en betalningspåminnelse i brevlådan! På en fellevererad mikro som redan är betald.

    Efter ett försök att ringa och få tag i någon vettig eller serviceinriktad person att prata med väljer jag att skicka ett utförligt mail som beskriver förloppet.

    Så välj annan handlare. Jag betalar gärna mer om man får lite service och ordning och reda.
    1 dag sedan
  • Usel
    Stor varning utfärdas för Gränsbygdens Köpcentrum! Vi beställde samtliga vitvaror till vårt nya kök från GB med mycket tveksamt resultat.
    1) Obefintligt estimat av leveranstid vilket gjorde det svårt att tajma med hantverkare för installation etc.

    2) Leverans sker 3 veckor efter beställning då saknas spis och fläkt.

    3) Vid påtalande av att delar av leveransen saknas får vi svaret "ojdå ja jag ser att det är restnoterat". Alltså ingen proaktiv kommunikation om att alla mina beställda varor inte fanns med i leveransen.

    4) Under 2,5 veckas tid efter leverans blev jag lovad att resterande produkter "var på väg", "skulle komma imorgon", "hade blivit missförstånd med transportören" etc. Totalt ca 25 telefonsamtal under perioden - utan att GB lyckades leverera produkterna. Efter 2,5 vecka gav jag upp och beställde från annan leverantör.

    5) Nu inväntar jag en justerad faktura med de ej levererade produkterna borträknade. Jag har idag väntat drygt 1,5 vecka på denna. Frågan är när/ om den kommer samt vad som händer när originalfakturan förfaller.

    Kort sagt: tänk två gånger innan ni beställer härifrån. Jag kommer aldrig mer göra det.

    Uppdatering 2014-11-23
    Efter att här på prisjakt blivit uppmanad att kontakta butiken för att få "frid i ärendet" gjorde jag detta (2014-10-23) och blev då erbjuden kompensationsvaror vilket ju var nobelt. Dessa skulle levererats senast 2014-10-30. Har de kommit ännu? Nejdå, Gränsbygden fortsätter som tidigare att inte hålla givna kundlöften.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställde en ny tvättmaskin för den gamla hade totalhavererat.
    Ville ha en som liknade våra torktumlare så mycket som möjligt.
    Det var bara gränsbygden som hade den som jag ville ha på lager och till vilket pris 1500 kr billigare än någon annan.beställde den och fick den levererad på utlovad dag .
    Vilket sortiment dom har och inte helt fel i prisbild heller
    Kan bara rekommendera till alla .
    17 dagar sedan
  • Utmärkt
    Hej på er,

    Beställde för inte så längesen ett vitvarupaket från Gränsbygden i Markaryd. Vill dela med mig av mina erfarenheter av att handla hos dem.

    Jag fick ett vänligt bemötande, snabb och felfri leverans samt bra priser på det jag inhandlade.

    MVH,

    Christopher GBG
    17 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställde 3 vitvaror från dem slutet av augusti. Framgår tydligt på deras hemsida att leveranstiden är på 8 veckor så det accepterade jag då nytt IKEA kök hade IKEA inte alla saker hemma heller.

    Beställde som jag ville ha.

    E-post kontakt om t.ex. en vitvara har gått ur sortiment och alternativ på annan vitvara. Diskussion kring det så jag blir nöjd.

    Leveranserna har skett i 3 omgångar. Senaste leverans var ett "personlig" leverans med bära in kyl/frys. De ville montera dit kyl/frys men det ville jag själv.
    Fick tummen upp av killarna om halvfärdiga köket.

    Till min förvåning var det en nyare uppdaterad version av kyl/frys från Siemens jag fick med små barnsjukdomar åtgärdade.

    Kalas nöjd!

    Att knalla in till närmaste elbutik och betala 5 lax extra för att ha den produkt nu när man ej kommer att använda den när köket blir färdig är ju bara dumt!

    Kommer att återvända mig till dem!
    18 dagar sedan
  • Usel
    VARNING! En riktig skräckupplevelse och då har jag handlat 100-tals ggr från nätet utan några problem. Fick fel diskmaskin levererad och det tog 1 mån bråk för att dom skulle hämta den.

    Min Historia i detalj:

    Beställde en diskmaskin hos gränsbygden för ett tag sen då modellen var slut hos alla andra näthandlare och priset var något lägre. Familjeföretag med 55-år i branschen stod det vilket lät tryggt.
    Leveransen gick snabbt, ca 3-dagar. När jag öppnat paketet ser jag att det är fel diskmaskin. Har fått en EU-modell hemskickad ist för nordiska modellen.
    Hur lyckas man skicka fel diskmaskin? tänker jag först.

    Ringer det svenska huvudkontoret och får besked att dom känner ens inte till denna Eu-modell och att 1-åriga på plats garantin och 3 år reklamationsrätt gäller inte utan endast 6 mån europagaranti direkt hos återförsäljaren. Dom frågar om jag köpt den hos gränsbygden och säger att dom inte ens vill ha dom som återförsäljare längre och andemeningen är "skumraska företag"

    Kontaktar nu gränsbygden via telefon, extremt seg telefonkö utan nummertilldelning. Kommer fram efter 20 min typ.
    Personen i kundservice låter som ung skåning på lugnande tabletter. Jag säger att dom skickat fel modell och ingen garanti gäller enligt tillverkaren. Passar överhuvudtaget ens slangarna i svenskt avlopp?

    För det första får man ingen ursäkt att dom gjort fel överhuvudtaget, sen frågar han om jag kan behålla den och att den är en bättre modell än den jag beställt Jag svarar självklart inte då garantin inte gäller. Ska jag skicka ner den till er för 800 kr tur/retur frakt vid ev haveri? Dessutom har denna maskin en ful design och konstig bestickslåda. glöm det. Kanske om ni kan skicka ett nytt kvitto med rätt produkt och garanterad 3-års garanti. Sen hummar han mest i telefon, får inga besked överhuvudtaget om någonting om vad dom ska göra åt saken. Säger att han ska mejla dagen efter men inget mail kommer.

    Det fortsätter såhär i en vecka eller två. Sitta i telefonkö, kommer till nya personer som inte vet någonting, kommer tillbaka till den första och frågar varför han inte mejlade dagen efter. Får inga besked alls av dom. Hummande i telefon. Ingen vet någonting. Får frågan igen om jag inte kan behålla den? Suck
    Jag kontaktar lokala konsumentvägledaren och får mer information om vad som gäller och enligt henne kan jag häva köpet då dom inte kan skicka rätt vara eller lämplig ersättningsvara inom närmaste tiden.

    Jag skriver långa mejl om att jag vill häva köpet och dom ska hämta den. Får inget svar på något mejl.

    Blir till slut förbannad och ställer dom mot väggen stenhårt och kräver svar och säger jag kör ner skiten själv snart 50 mil och konfronterar er på plats och va i h***e som pågår. Då säger han "gör det" och provocerar en typ. Märkte redan från första början att detta är skummisar, har lite livserfarenhet vid detta laget om olika människor.

    Som tur är hade jag valt faktura som betalning, fick ringa faktura bolaget och stoppa fakturan sista förfallodagen och Payex kontaktar sen gränsbygden. Då svarar dom på mejl helt plötsligt och att dom tagit bort fakturan.

    Senare vill dom att jag ska betala returfrakten för diskmaskinen och skicka den till dom. Jag hotar med Allmänna reklamationsnämden om dom inte bokar en kostnadsfri upphämtning hos DHL då det är dom som gjort fel. Inte jag.
    Det går nu 1-2 vecka till.

    Till slut mejlade en ny kille hos dom returfraktsedlar, skrev ut dom och ringde DHL och idag hämtade dom maskinen. Phew. Äntligen ur världen!

    Denna mardröm tog allt som allt lite mer än 1 mån för dom att hämta diskmaskinen och häva köpet, massa tid från min sida och fick stå utan diskmaskin i flera veckor. Nu har jag köpt en på lokal stormarknad istället och jag råder alla att göra samma sak för att slippa garantistrul, få fel modell eller om den är trasig. Blir bara jobbigt med retur frakt och speciellt med skumraska företag.

    Min misstanke är att dom satt detta i system att skicka felaktiga och importerade vitvaror till folk som inte vågar säga emot, blir lurade på garantin osv. I flertalet av kommentarerna här nedanför vittnas det om samma upplevelse som mig så.

    Jag kommer aldrig handla på gränsbygden mer
    21 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en produkt den 2/10 med utlovad leverans ca 3 dagar. Efter 5 dagar kommer ett mail om att produkten utgått, och de lovar att omedelbart skicka en "bättre" produkt, och frågar om jag accepterar detta, vilket jag gör. Efter ytterligare 10 dagar fortfarande ingen produkt hemma. Jag ringer och nu säger de att denna produkt är försenad, med förskyllan om att producenten håller på att byta sortiment. eFaktura är utskickad med betalning på den först utlovade produkten och är inte korrigerad till den nya produkten, förfallodag på fakturan är den 31/10 och jag har fortfarande den 26/10 inte fått beställd produkt.... Kolla upp noga om ni har lite bråttom att få en produkt ifrån denna leverantör. Otydlig kundtjänst som inte verkar ha riktig koll tyvärr. Den 5/11 fortfarande ingen leverans, ringt och kollat med förvisso trevlig personal, som nu meddelar att produkten kommer först på tisdag nästa vecka alltså den 11/11. Sänker ett redan lågt betyg, då frugan börjar bli "ganska" irriterad på att jag inte åkte direkt till Elon istället. Hittills den mest omständiga, och struliga affär jag gjort på nätet. Varningsflagg för deras internet handel.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Ganska dålig
    När 12 dagar arbetsdagar gått kontaktade jag Gränsbygden för att höra om status och får då veta att produkten som jag beställt inte kommer in i lager förrän om några veckor. Ni bör bli bättre på att informera kunder om ev. förändringar i leveranstiden!
    23 dagar sedan
  • Usel
    Jag är riktigt missnöjd. Skulle göra en beställning till mitt företag, men trots att man kan välja faktura företag som betalningsalternativ så går det inte att fylla i företagsuppgifter utan bara namnuppgifter som privatperson. Riktigt kasst!

    När jag sedan skulle gå igenom betalningssteget med faktura så fick jag upp ett felmeddelande, så jag ringde kundtjänst. Första killen som svarade sa att han inte kunde med internetbetalning så bra (trots att jag valde alternativet för internetbutiken i telefonmenyn) så han skulle koppla mig, och jag hörde hur han ropade "David" högt innan han kopplade iväg mig. Efter en massa signaler svarade David. Han verkade väldigt fundersam på mitt problem och bad mig vänta kvar i luren. Efter ett antal minuter med ringsignaler som gick fram så kopplades jag bort från deras telefonväxel. Om jag ringde tillbaks? Knappast. Under tiden jag satt och väntade i telefon så jag jag in på NetOnNet och beställde istället. 100 kronor dyrare, men köpet var klart på mindre än två minuter, helt utan strul.
    23 dagar sedan
  • Hej SavageBoy!

    Mycket tråkigt att detta hände dig. Vi har mycket samtal som kommer in dagligen och försöker svara och göra det rätt för oss så ofta som möjligt. Att du blivit bortkopplad är ju självklart inte med mening, utan något som kan ske när kunder ringer bakom och det kortsluter. Företagsuppgifter kan du mycket enkelt skriva in under namnuppgifterna, och hur hemsidan är uppbyggd kollar vi gärna igenom så vi kan göra det smidigare för kunder. Får du sedan felmeddelande av fakturabetalning är det ju självklart att vi skall hjälpa till att guida dig igenom. Så tack för din kritik. Vi hoppas att du kan vända dig till oss i framtiden för att öka förstaintrycket du fick. Ursäkta.

  • Dålig
    Köpte en diskmaskin till landet och ringde innan för att få bekräftat att leveransen skulle ske under min sista semestervecka så att jag skulle hinna installera den. Det var inga problem enligt kundtjänst, men de kollade det inte med åkeriet så det visade sig att jag skulle få den levererad en vecka senare än utlovat

    Jag hade begärt bortforsling av den gamla diskmaskinen både muntligt på telefon samt skriftligt på beställningen, vilket de erbjuder på hemsidan, men det kom inte med i ordern.

    I fakturan tog de betalt för två droppskydd trots att kvittot och leveransen bara innehöll ett.

    När jag påtalade felen gjorde de absolut ingenting för att fixa det. När jag kontaktade dem via mail och telefon fick jag två gånger beskedet att de skulle undersöka och återkomma under dagen, men det var aldrig någon som återkom till mig. Det enda vettiga beskedet jag fick var att jag kunde dra bort kostnaden för droppskyddet som jag varken hade beställt eller fått.

    Efter två veckor och ett antal mail till kundtjänst utan svar gav jag upp. Resultatet blev att jag fick ordna leveransen från åkeriets lager på egen hand trots att det skulle ha ingått i köpet. Min gissning är att genom att inte svara på mina frågor hoppades de på att problemen skulle försvinna av sig själva, vilket visade sig vara en fungerande strategi.

    Uppdatering den 25 september: Tre månader efter beställningen är den gamla maskinen fortfarande inte bortforslad. Det senaste beskedet från kundtjänst ("Vi löser detta med åkeriet.") kom den 11 augusti (drygt fem veckor sedan) men sedan dess har det varit total radiotystnad från deras sida.

    Uppdatering den 1 november: För en månad sedan (30 september) fick jag kontakt och blev lovad bortforsling. Fick till och med prata med en person och ge vägbeskrivning. Dock har ingen hämtat maskinen.
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 26 dagar sedan )
  • Usel
    Mitt intryck: Väldigt struligt. Betalade och beställde induktionshäll i början av september.
    En massa strul med produkter som inte finns, produkter som ska vara skickade. Genomgående dålig kommunikation från Gränsbygden till mig.

    Har idag 31 okt inte fått nån häll och begärt att få avsluta affären och pengarna återbetalade.
    26 dagar sedan
  • Usel
    Detta var den struligaste affär jag någonsin försökt genomföra på nätet. Jag beställde en Bosch tvättmaskin den 12/10. Den 14/10 blir jag uppringd och får reda på att varan har utgått och erbjuds att köpa en, enligt dom, dyrare Huskvarna för samma pris. Dagen efter meddelade jag att det var en Bosch jag är ute efter och då föreslog jag en annan Bosch-maskin. Föga förvånande hade denna också utgått. Därefter har jag mail-ledes och per telefon febrilt försökt få reda på vilka Bosch-maskiner de kan sälja. Jag har bollats mellan olika försäljare och till och med blivit kopplad till lagret, men ingen har kunnat svara utan de ber om att få ringa upp senare. De få gånger de ringt upp har det varit en ny försäljare som blivit ombedd att ringa mig, men har ingen aning om varför. Då har jag fått berätta igen vad mitt ärende är. Vederbörande kan inte svara och måste få be om att få ringa upp. I förrgår den 28/10 fick jag äntligen kontakt med någon som hade koll på sortimentet. Hon kunde hitta 1 (!) Bosch-maskin de kunde sälja (utav 10 som visas på deras hemsida) och detta var en av deras enklaste maskiner som jag inte var intresserad av. De skyller på att Bosch håller på att byta ut sitt sortiment och därför kan de inte sälja några. Ta bort dem från er webshop då!

    Jag lade även stor möda på att skriva ett långt mail där jag beskrev hur affären gått till och hur jag upplevt den. Mailet innehöll konstruktiv kritik utan aggressioner. Detta mail har jag inte fått någon respons på överhuvudtaget.

    Idag gav jag upp och bad dem kreditera ordern. Så nu är det bara att börja leta igen.

    Med facit i hand borde jag litat mer på andra omdömen som skrivits då de vittnar om identiska situationer som min.

    Det funkar säkert att beställa ifrån Gränsbygdens Köpcentrum om de har varan i lager, men jag är inte säker på det heller. Vad som skulle hända om varan skulle behöva reklameras har jag ingen aning om, men man kan ju spekulera.
    27 dagar sedan
  • Perfekt
    köpte en cykel och ps3 av gränsbygden och jag fick all information som jag behövde och 2 dagar senare dök produkterna upp på utsatt tid. Har även tidigare köpt av gränsbygden och även då har det fungerat klanderfritt
    1 mån sedan
  • Usel
    Har tyvärr fått väldigt dålig erfarenhet ifrån dem. Fick snabbt besked om att en ugn skulle skickas den dagen. 10 dagar efter detta besked hade jag ännu inte sett något packet och det gick inte att söka på DHL.
    Tog kontakt med dem och de hade missat att skicka varan men lovade att skicka dagen efter. Men två dagar efter samtalet hade jag ännu inte fått något besked och jag tog ny kontakt. DÅ sa dem först att varan skulle skickas direkt från Whirlpool under eftermiddagen, jag bad att få stoppa ordern och handla i butik istället och de skulle återkomma. Efter en timme utan att någon ringt upp tog jag en ny kontakt då sa dem först att varan skickades igår, när jag sa att en kille tidigare sa att den skulle skickas i eftermiddag och jag vill avsluta ordern fick jag vänta och lyssna på musik i 15min för att därefter få till svar att de kommer återkomma till mig. Nu har det gått nästan en timme igen och ingen har hört av sig.
    Tråkigt, men kommer inte handla där något mera
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Jag är bara nöjd!
    Billigast på priset och levererades som den skulle!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket trevlig personal och bra leveranser! Kan utan tvekan rekommenderas!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte Osby Kyl & frys till ett oslagbart pris, pratade med en säljare som satte ihop ett paket som jag inte kunde hitta någon annanstans till det priset. Levererat inom 7 dagar av en trevlig kille som hjälpte till att lyfta in det i garaget.
    Med de priserna och servicen kommer jag definitivt att återkomma.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Trevligt bemötande samt väldigt snabb leveranstid!

    Köpte en Bosch tvättmaskin som levererades och installerades utan problem!

    Tackar Gränsbygden för en väldigt trevlig affär!
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Det här var det sämsta inköp på nätet jag varit med om. Fått jaga kundtjänst för att få något som helst besked om leveransen, varje gång fick jag veta att det skulle vara levererat inom någon dag men det tog 2 månader! Hur ett företag kunnat överleva i 55 år med inställningen att man kan ljuga för sina kunder är för mig en gåta. Aldrig mer ett köp.
    1 mån sedan
  • Hej Hattsmugglarn!
    Vi är väldigt ledsna att ni fått denna inställning och första-intryck av vårt företag. Vi jobbar ständigt av att blir mer effektiva och en bättre tillfredställning för kund. Då sommar- och semestertider nyligen börjat sina kan vi återigen ta igen för förlorat arbete då trycket varit som högst. Vi skulle gärna komma i kontakt med er för att göra upp om lämplig kompensation då vårt främsta mål är att verkligen göra det rätt för oss att sätta kunden först.

    Vi inväntar er återkoppling för att kunna på på ett smidigt sätt lösa detta och ändra ert första intryck. Skicka gärna ett PM på vår mail info@gransbygden.se.

  • Usel
    Bra priser, men usel eller obefintlig service.
    Jag köpte vitvaror till hela köket men fick dels vänta en månad för fläkten och dels fick jag en frys som var transportskadad. När jag sen försöker ringa till dem så är det omöjligt att komma fram och de svarar inte på mina mail om det gäller frågor om den skadade frysen..

    3 månader senare har inget mer hänt än att de meddelat att de nu har överlämnat ärendet till transportföretaget. :-(
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Larm till hemmet!

    Köpte larm till villan här, Det var ett bra paketpris och levererades efter 4 vardagar! Hemlarm Deluxe kan jag rekommendera stort! Billigt larm och till och med jag kunde installera enkelt =) man blir glad av så här bra produkter! Tack för den här gången Gränsbygden!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Vilken service!
    Jag har för ett litet tag sen köpt alla mina vitvaror till vårt nya kök på gransbygden.se.
    Efter att jämfört ett ANTAL ställen så var de totalt 15 000:- billigare än den näst billigaste konkurrenten på samma produkter.

    Leveransen kom som den skulle med en trevlig kille som lämnade alla paketen.
    Betalningen gick jättesmidigt via deras webshop.

    När jag skulle installera spisfläkten i mitt kök så visade det sig att den var defekt från leverantören. Jag tog då kontakt med kundservice på gränsbygden.
    Jag fick ett jättetrevligt bemötande och de lovade att hjälpa mig omgående. Dagen efter kom en lastbil och lämnade den nya fläkten och tog med sig den gamla, snacka om snabb service!

    Billiga är många, men att vara både billiga samt hålla så pass hög servicenivå och trevligt bemötande, det klarar långt ifrån alla av, men Gränsbygden gör det defenitivt.

    Frågade min far som också handlat ett flertal ggr på gränsbygden och han sa att han köpte allt han behövde hos dem och hade alltid varit jättenöjd, med både pris och service.

    Gränsbygden rekommenderas varmt!
    2 mån sedan
  • Usel
    Här har jag fått min sämsta upplevelse av E-handel. Och då har jag ändå handlat mycket på nätet både från leverantörer i Sverige och sprida över världen.
    Om det finns ett alternativ till denna leverantör så fundera på om det inte kan vara värt att ta det istället för att riskera att råka ut för vad jag gjorde.

    Sammanfattningsvis kan man säga att först verkar allt bra och trevligt. Sedan spårar det ut med vänliga men oriktiga besked och väldig tidsutdräkt. Totalt tar det två månader bortsett från några dagar. Jag får inte vad jag beställt, istället levererar man utan förhandsinfo ut en apparat av ett annat fabrikat och en annan teknik.

    Läs gärna hela historien om du orkar.
    140325 på kvällen har jag en fråga om frånluftstorktumlare Bosch TV76302SN
    140326 på förmiddagen kommer svaret: Tack för frågan: Internet priset är det bästa vi kan på dessa produkten. Ni är välkomna. /Handläggare 1
    Allt verkar bra också omdömen på Prisjakt så jag beställer:
    140326 kommer kvitto och "Vi har mottaget din order, och påbörjat hanteringen av den. Mer information kommer allt eftersom".
    140404 undrar jag : Finns det någon leveransprognos?
    140404 Den skall komma i nästa vecka. /Handläggare 1
    140411 skriver jag: Nu har veckan gått!
    140414 Tackar och ursäkta. Den skall komma i denna vecka. /Handläggare 1
    140417 skriver jag: Denna vecka närmar sig nu sitt slut med stormsteg. Jag tycker att informationen om leveranstid är dålig!
    140417 Beklagar Jag ber åkeriet ringa dig. /Handläggare 1
    140417 undrar jag: Var är torktumlaren och när kan jag räkna med leverans?
    140417 får telefonsamtal där det sägs att tumlaren skall levereras av NN. Trevligt samtal där allt låter bra.
    140417 mejl: Tackar för samtalet. Den kommer i nästa vecka med NN, ni kan kan ringa honom på 0721-. /Handläggare 1
    140422 Avisering Leverans på väg till dig från Gransbygden. Transportör DHL.
    140425 kommer DHL med en leverans. Det är dock inte den beställda tumlaren. Jag mejlar: Det kom en maskin idag, men när jag börjar packa upp den ser jag att det inte är den beställda torktumlaren utan en Husqvarna. Något har gått väldigt fel!
    140425 Går det bra att behålla Husqvarnan? Det är en finare modell som är dyrare egentligen men ni kan få den för samma pris! /Handläggare 2
    140425 svarar jag: Jag har beställt och betalt för en viss modell och den är den jag vill ha levererad. Ni har accepterat beställningen och tagit betalt för den, så nu gäller det att fullfölja snarast. Det har redan tagit alltför lång tid. Dessutom vållar det ju mig problem att få hit en maskin som jag inte vill ha och som jag inte beställt. Jag är mycket missnöjd!
    140426 Beklagar. Vi lösa detta i nästa vecka. /Handläggare 1
    140429 Pratade precis med bosch som meddelade att WTV76302SN har utgått ur deras sortiment. Ska vi hämta maskinen samt kreditera er eller funkar det att behålla husqvarnan? Tillsvidare önskar jag er en trevlig kväll /Handläggare 2
    140502 skriver jag: Som jag tidigare skrivit är jag inte intresserad att behålla den felaktigt levererade maskinen utan vill ha den borthämtad snarast eftersom den står i min källare och tar plats. Givetvis vill jag ha min betalning åter omgående!
    Jag är mycket förvånad över att det tagit en månad att komma fram till att ni inte kan leverera. Alltsammans har vållat mig mycket besvär och tagit onödig tid.
    140502 Beklagar. Vi skall lösa detta bra. /Handläggare 1
    140507 jag skriver Hej, Nu har det gått tre arbetsdagar på den här veckan och inget händer. Jag vill ha återbetalning omgående! När syns den på mitt konto?
    140507 Beklagar. Vi det skall vara klart, Vi kollar upp detta med kontoret. /Handläggare 1
    140509 Ang. er order. Ni har en retur som ska hämtas av DHL. Se bifogade filer för returfraktsedlar och kvittenslista. Returfraktsedlen ska klistras på godset som ska i retur. Kvittenslistan lämnas till DHLs chaufför när de hämtar godset. Kontakta DHL på 0771 345 345 på för att boka tid för hämtningen. /Handläggare 3
    140512 skriver jag: DHL har hämtat maskinen idag.
    140521 skriver jag: Det har nu gått en vecka sedan DHL levererade ut tumlaren till er, men jag har fortfarande inte sett till någon återbetalning. Ni har haft mina pengar sedan 26 mars.
    140521 Vi ber ekonomin kolla detta. /Mattias
    140522 har jag återbetalningen på mitt konto

    PS. Detta omdöme lämnades ursprungligen i somras, men hamnade under utredning pga att jag namngett handläggarna. Detta är är anledningen till att omdömet kommer först nu.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    *Uppdatering*
    Efter mycket om och men fick vi tillslut utskickat vårt kvitto. Men det ska inte gå till så här bara för att det inte är ordinarie personal som sitter och tar emot beställningarna, så betyget kan inte bli högre än 4 denna gång.
    *Slut Uppdatering*

    Vi köpte en diskmaskin (Bosch) via deras hemsida, trots att den skulle finnas i lager ringde de och sa att den var slut men vi kunde få en annan dyrare (Husqvarna) för samma pris, trots lite tveksamhet valde vi att acceptera.
    Diskmaskin kom som utlovat men kvittot vi fick var på Bosch-maskinen.
    När vi påtalade det via mail skickade de en kopia på samma kvitto som vi redan fått?!
    Vi ringde då upp och fick till svar att vi kan "ändra på kvittot med penna så gäller det som garanti".
    Extremt oseriöst för att inte tala om olagligt att sälja varor utan kvitto.
    Vi ger dem en chans till att förse oss med rätt kvitto, om de fortsätter vägra så kommer vi häva köpet, anmäla till lämplig instans och kräva ersättning för frakt och installation av diskmaskinen.

    Vårt ordernr. är 79011.
    2 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    2 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Levererar inte som utlovat. Beställde vitvaror i början på augusti och var då i kontakt med kundtjänst för att bekräfta att de kunde leverera samtliga vitvaror inom ett par veckor. Det lovade de att de kunde göra.

    Nu är det mitten av augusti och av 5 beställda vitvaror har jag har fått 3. En av dessa var dock fel produkt som levererades så den ska returneras.

    Har varit i kontakt med kudtjänst ca 5 grr under tiden och de har hela tiden sagt nått i stil med "nästa vecka", och senast idag fick jag beskedet att hällen skulle komma till dem först om två veckor

    Undvik om du inte är sugen på att vänta i ett kvartal för att få dina varor!
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställde en frys, fick samtal några dagar senare att den blivit restad. Jag kunde få en större med samma prestande till samma pris. Jag tog det erbjudandet och fick hem frysen två dagar senare. Problemet är bara att jag inte fick något kvitto på den nya frysen. Har försökt prata med dem flera gånger och skickat många mejl men de verkar inte förstå problemet. "Om du ändrar på kvittot till rätt vara så ska garantin funka" var deras senaste svar. Jo tjena, jag kan själv skriva vad som helst på kvittot? De verkar inte ha koll på sitt ordersystem och kommer att hävda att det inte är hos dem jag köpt frysen om den skulle gå sönder. Nu försöker jag häva köpet, valde faktura och har ännu inte betalt. Nej gör er inget besvär, handla någon annanstans.
    2 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    2 mån sedan
  • Dålig
    Beställde en frys 2 augusti med 3-12 dagars leveranstid. Efter två veckor försöker jag nå kundtjänst. I telefon svarar dom inte, och får svar via epost en vecka senare och där lovar dom leverans senast vecka 36. Nu är det vecka 37 o jag väntar fortfarande.
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Uppdatering: Fått varan 1½ månad senare. Höjt omdömet efter det.

    Beställt en dammsugare för en månad sedan, ännu ingen leverans. Fick först ett mail efter en vecka att varan var slutsåld och dom har beställt hem nya. När det sedan dröjde ytterligare två veckor mailar jag på nytt och får som svar att den är skickad med dhl. En vecka senare fortfarande ingen dammsugare och inget svar via mail.

    kan inte ta detta företag seriöst! Varning!
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Uppdatering: Hörde av mig och fick veta att de inte skulle få in mitt kolfilter förrän v. 34. Hade det varit så jäkla jobbigt att skicka iväg ett mail om detta till mig?! Nu har det gått ytterligare 2 veckor och fortfarande inte hört något. Riktigt uselt med andra ord.

    Fick fel kolfilter och efter en hel del mailande skulle de skicka rätt. Men mer än 2 veckor senare har jag fortfarande inte fått något. Varken smidigt eller enkelt...
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Vill varna alla för att överhuvudtaget ha med Gränsbygden att göra!
    Kan bara instämma på förra inlägget som gjorts, och instämmer fullt!
    Det lovas lovas och åter lovas..... Någon seriös person finns inte på detta företag! Vi har nu efter 7 månader fått det vi beställt! Det har varit otroligt mycket mail och telefonsamtal och man blir bara kopplad hit och dit.....har pratat med alla med ändå ingen som något alls! Varnar verkligen från att handla på detta företag!
    Tro mig!
    3 mån sedan
  • Usel
    (Jag gör väl ett nytt försök eftersom mitt förra omdöme var under "utredning" för att sedan inte publiceras. Tycker det känns märkligt att låga betyg oftast hamnar under utredning..
    Nå ja.)

    Beställde tvättmaskin och torktumlare. Enligt villkoren står det att man ska kolla lagerstatus på hemsidan, men det stod inget där.
    Efter några dagar får jag beskedet att maskinerna är slut på lager och leverans skulle ske ca 4 veckor senare.
    Jag försökte makulera ordern, men det förstod inte kundtjänst. De återkom med meddelandet att en av maskinerna fanns i lager och att de kunde skicka den omgående.
    Deras tolkning av "omgående" stämmer inte med min. Efter TVÅ veckor och otaliga epostmeddelanden, visar det sig att de väntade in den andra maskinen innan leverans.

    Hur bra pris de än har, kan man inte lita på leveranstider, besked från kundtjänst eller den information man får från dem.

    Vill man ha raka besked och en leverantör som håller va dde lovar, bör man vända sig till någon annan.
    3 mån sedan
  • Usel
    VARNING!
    Endast intresserade av att trycka ut så många produkter som möjligt. Om något blir fel är man till råttorna. Du kan maila och ringa och det lovas åtgärder/leveranser men ingenting händer. Tydligen många här med samma erfarenheter. Inga personliga mailadresser går att få och inga direktnummer finns att få, vilket gör att nya personer ständigt svarar med ibland direkt motsägande uppgifter. Tex kan man bli lovad leverans på studds, och när man ringer efter två veckor så säger dem att de inte haft den på lager på länge... Aldrig mer Gränsbygden!
    3 mån sedan
  • Usel
    Jo, jag har köpt tre saker. som de sagt fanns i lager.
    2 av dem har kommit efter 3 veckor. 1 är lovad till idag, för 2:a eller tredje gången.
    ingen av de tre sakerna jag köpt överensstämmer med det som FAKTISKT köptes och även om de överkompenserat mer än väl och ibland frågat om det är OK så är väl det OK. Annars har de bara skickat och låsats som det regnar. Det gör att de får dessutom korrigera kvittot. överkompensationen uppgår till ca 50% av köpevärdet vilket får anses vara OK.
    Hjälpsam telefonsupport.
    Men är man ett webbföretag skall man väl ändå mätas på ordning och reda, saldo och tillgänglighet och leverans. De verkar ta marknadsandelar och jag har fått dyra fina grejor av motsvarande sort. men inte de jag har beställt.
    Kul företag om man vill ha lite spänning!
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde kyl, frys och induktionshäll den 4/7 och har fortfarande inte ens fått ett leveransbesked, förskottsbetalade.
    Skamligt, undvik denna nätbutik, inte seriösa.
    Fick ta resten av vitvarorna från annat håll med tanke på deras oförmåga att leverera.
    3 mån sedan
  • Dålig
    Blev utlovad 3 veckors leveranstid på tvätt och tork, efter 6 veckors väntan och åtskilliga telefonsamtal och brutna löften konstaterades till slut att "lagret verkar ha tappat bort dina maskiner, men vi beställer igen så kommer de nog om ett par veckor". Jag annullerade ordern och beställde istället från trettio.se som levererade på 3 dagar.
    Två stjärnor för snabb återbetalning.
    3 mån sedan
  • Usel
    Köpa går bra, men akta er om saker går sönder och ni vill få det åtgärdat.
    Gränsbygdens Köpcentrum verkar tro att konsumentköplagen inte gäller för dom. Vi har väntat 3.5 v på service av en tvättmaskin och ingen där kan svara på en direkt fråga utan hänvisar bara vidare till Hoover och ignorerar frågor.
    3 mån sedan
  • Dålig
    Beställde vitvaror till ett komplett kök från Gränsbygden 21 maj i år. Orderbekräftelsen sade att leverans skulle ske inom 3-12 arbetsdagar. Ser senare på deras hemsida att dom på grund av kraftigt ordertryck har längre leveranstid, upp till 4 veckor. Detta var inget problem för mej då köket inte var färdigt.

    Efter 4 veckor kontaktar jag Gränsbygden första gången för att få en prognos på leveransen. Beskedet är att flera artiklar saknas i lager och att någon enstaka artikel kanske kan ersättas av annan produkt. Fine, det kan jag ta. Men när får jag leveransen? Inget svar på det trots säkert 7-8 samtal. Jag får hela tiden löften om att man ska kontrollera leveransstatus och återkomma, men ingen återkommer.

    Till slut, efter uppskattningsvis 6 veckor levereras allt utom spishäll och fläktkåpa. Efter ytterligare ett antal samtal lyckas någon skicka spishällen och det är endast kåpan som saknas.

    Det har nu gått 10 veckor efter beställning (med förskottsbetalning på totalt ca 50 kkr) och ingen fläkt har levererats. Trots att Gränsbygden fått den i lager så har den levererats till någon annan istället. Jag har nu avslutat min beställning och begärt pengarna tillbaks (får väl se om det tar lika lång tid). Beställer samma produkt hos annan leverantör som nu kommer att leverera på 3 arbetsdagar... Electrolux har enligt uppgift ca 40 kåpor i lager i Mariestad så det kan inte vara ett försörjningsproblem...

    Summering: Inget hände någonsin med ordern om man inte ringde och tjatade dagligen. på ca 15 löften om att man ska återkomma under dagen så höll man löftet 1 gång. Priserna kanske är fantastiska men den usla servicen har förstört min semester!
    3 mån sedan
  • Usel
    Ibland blir man förvånad och då inte alltid positivt! Jag handlade på Gränsbygden för 4-5 år sedan och tyckte det gick smidigt och bra. Inte heller då hade jag behov av någon vidare snabb leverans så jag hittade bästa pris och beställde. Någon vecka senare kom min beställda vara och allt var frid & fröjd.

    När jag då skulle köpa ny kyl & frys så valde jag att kontakta Gränsbygden och beställa igen. Det var inte det smartaste visar det sig i efterhand. Min beställning la jag den 27/4 och var glad att jag inom kort skulle få min nya kyl & frys. Pengarna försvann snabbt som attan från kortet och sen möttes jag av en total tystnad... Dagarna gick, det blev veckor och den 11 maj kände jag att jag skulle ta reda på vad som hänt och skickade ett e-post meddelande till dem. Då jag inte fått svar vid lunch dagen efter (ibland har man tur med svarstempot, ibland inte) så ringde jag dem. En av drivkrafterna var förutom den olyckligt långa leveranstiden även att jag hittat en ny leverantör som hade varorna i lager och var ca: 2000SEK billigare.

    De första samtalen gick inte alls speciellt bra, jag fick bara ett meddelande om att det var många i kö och att de just nu inte kunde ta emot mitt samtal. Det är tyvärr sådant som händer så jag försökte igen & igen & igen. Försök 5 kom jag äntligen fram till kön och ca: 30 minuter senare fick jag prata med en trevlig kille som ville hjälpa mig. Problemet var att han inte visste om det gick att boka av och att han kunde återkomma till mig senare om det blev problem. Utifrån att jag suttit i telefon i 30 minuter redan så valde jag att dröja kvar så han kunde få svar på sina frågor. Detta tog nästan 15 minuter till av mitt liv och så det som man oroar sig som mest för, samtalet bröts utan att jag fått bekräftelse på att det går att boka av.

    På det igen, jag ringer, kommer fram till kön och hamnar efter 25 minuter i "butiken". Killen som svarade var väl hyffsat trevligt, inte så att han jublade att jag kontaktade honom och inte heller så att han skällde ut mig men ganska ointresserad av att hjälpa mig. Han skulle be den första killen att ringa tillbaka till mig och inte heller han kunde berätta om jag kunde avboka mina varor eller ej. Det gick inte att få någon form av bekräftelse från honom att varorna gick att avboka då han inte varit där speciellt länge eller att han kunde tänka sig att göra det då det faktiskt var kunder i butiken. Inte vet jag om kunderna i butiken väntat 25 minuter i kö för att få hjälp men det hade de säkert utifrån rättvis prioritering och jag tvivlar inte på att killen i butiken gjorde rätt prioritering. Så ni sitter jag här 1,5 timme senare och har inte kommit någonstans. Det är sagt att någon skall återkomma till mig, men av två jag pratat med har ingen lyckats att bekräfta om jag kan avboka... så hur stor chans är det att nummer 3 kan det & när tänker denna person ringa?

    Hade det varit så att det framgått på Gränsbygdens hemsida om kontaktpersoner i företaget så hade jag skickat detta till dem istället för att berätta det för hela internet. Men jag letade efter någon ansvarig på hemsidan och även på en del företagssajter utan framgång så därför berättar jag min upplevelse för er alla. Jag måste placera Gränsbygden i kategorin "Usel" då det inte har funnits något ansvarstagande, inget beslutsfattande, ingen kompetens för att hantera min avbokning och framförallt har de inte haft någon backup för att hantera sina gigantiska köer. Oavsett om det beror på att halva kontoret är sjukt... istället för att låta kunderna sitta i kö i en evighet så kanske man kan lägga upp ett meddelande direkt när man ringer till dem om att de beklagar att de idag har väldigt långa svarstider pga: fest, sjukdom, bröllop, ovilja eller vad tusan.
    Så mitt råd, om du tror att du kommer att behöva ändra din beställning eller ha den levererad inom 3 veckor så välj en annan återförsäljare och om det finns någon på Gränsbygden som är intresserad och vill diskutera min upplevelse så hör av er!

    2014-05-13 - Fantastisk fortsättning....

    Självklart är det ingen som återkommit till mig så här dagen efter och jag tänkte... jag ringer dem igen för att se hur det går..

    10:34: "Tyvärr kan vi inte ta emot ditt samtal...."

    10:36: Kom "fram" direkt på samtal 2 idag, alltså kom fram till telefonkön. Deras servicenivå har ökat från igår till idag...

    10:51: Trevlig kille som svarar och som glömde säga sitt namn.... Flyttar mitt samtal till "kontoret" då de skall lösa det. Hon kunde inte hjäpa mig då hon krediterar men avbokar inte... Blir då flyttat till "Jakob" där ingen svarar... Efter några minuter lägger jag på...

    11:12 - Efter jag lugnat ner mig så ringer jag igen och kommer fram nästan direkt, de skulle be Jakob återkomma till mig...

    11:17 - Jakob ringer upp och löser problemet, bekräftelse på avbokning skall komma under dagen.

    Jag väntar fortfarande på bekräftelsen för avbokningen så här 2 månader senare, dock har jag fått tillbaka mina pengar... Vilket gjort att jag gått vidare i livet och lämnat Gränsbygden bakom mig.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Köpte en tvättmaskin, där leveransen kom snabbt och var helt var korrekt. Köpupplevelsen på hemsidan var bra och betalningen gick smidigt. Precis som man förväntade sig.
    Vid ett annat tillfälle så beställde jag en torktummlare och det blev fel, men de löste det på ett smidigt sätt.
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställde följande:
    1st frysbox
    1st cyklar
    1st gräsklippare
    1st extra mobilbatteri

    Leverans inom en vecka står det på hemsidan, läser man vidare står det att det max ska ta 14 dagar om jag inte minns fel. Betalde i förskott.

    Efter 2 veckor fick jag gräsklipparen, fel modell!
    Jag ringde och frågade vad som hände med resten av artiklarna och fick då reda på att de tagit betalt för frysen men inte skrivit in den i ordern. (Fanns inte ens med på kvittot)

    De skrev in frysen i ordern och lovade att den skulle komma inom en vecka.
    De skulle då byta ut gräsklipparen till en annan modell då det stod fel i beskrivningen på deras hemsida plus att jag fått fel modellbeteckning.

    Efter 2 veckor till utan några varor blev jag trött på det och ringde ägaren, han lovade att fixa så det blev rätt.
    Blev uppringd direkt av hans son, chefen, och de fick information osv för att lösa problemet.

    Efter ännu en vecka ringde jag och frågade vad som hände, då blev jag kopplad till en trött gubbe på lagret som tydligen sammanträffande nog var på väg att packa ihop cyklarna åt mig. (två stycken cyklar tydligen, när jag bara beställt en..)
    Enligt honom hade han dessutom levererat rätt gräsklippare så jag skulle inte få någon ny...

    Blev kopplad fram och tillbaka i ca en timme och fick prata med massa olika folk som inte visste eller kunde göra något..
    Efter några kopplingar så kom det fram att de skulle byta ut frysen och cykeln för de inte hade eller skulle få in något av de jag beställt från början.. Artiklarna hade utgått...??

    FUFFENSBOLAG! För att få tillbaka mina pengar fick jag ringa TRE samtal till olika människor för alla ville "lösa" problemet istället för att ge tillbaka mina pengar....
    Blev ganska orolig där ett tag... 10.000 som bara kunde försvinna när som helst....

    Men efter ett tag fick jag tillbaka mina pengar och kunde pusta ut....

    De är billiga, men vill ni ha vad ni beställer och inom rimlig tid, så leta någon annanstans! Fysiska butiken ska tydligen vara bättre och säkrare, men onlinebutiken avråder jag starkt ifrån!
    4 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställde ett kylskåp som aldrig dök upp. fick däremot ett helt annat skåp som visserligen var dyrare men drog dubbelt så mycket ström.

    Valde i slutändan att behålla det efter ett par samtal till supporten.

    Det som drar ner betyget är just supporten.

    ringer man support-numret så kommer man sällan fram. man fick trycka sig fram till butiken för att att komma till någon man kan prata med (Alltså inte internet order, där svarar ingen...). väl framme är det ingen som vill ta i ärendet utan kopplar en vidare hela tiden tills man försvinner och man får ringa på nytt. Svor mig hes under de dagar jag försökte få hjälp.

    Till sist var den en herre som hjälpte mig så som man brukar bli bemött och han fick mig att behålla kylskåpet efter många om och men.

    Tyvärr ingen trevlig upplevelse och jag kommer inte handla här igen i första han. För blir det fel som det kan bli är det inte roligt att behöva gå igenom det jag fick göra.
    5 mån sedan
  • Ganska dålig
    Jag beställde och betalade en kyl, en ugn och en fläkt den 11 maj. Leverans utlovades på 3-12 arbetsdagar. Den 16 maj aviserades leverans. När den kom fram visade det sig att fläkten saknades. Inget antyddes om restnotering eller varför den saknades. Jag började undra om jag hade missat att beställa den, men nej då, den var betald.

    Gränsbygden har inte gjort något för att informera mig om situationen, men besvarat min fråga med att "Din preliminära leverans är i nästa vecka". Det var för 12 dagar sedan. Nu heter det att "Ursäkta, det besked vi nu fått från Siemens är att vi kommer att få in fläkten i vecka 26. Funkar det?" Nej, Gränsbygden, det funkar väldigt dåligt. Sex veckors leveranstid är väldigt långt från 3-12 arbetsdagar.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Uppdatering 2:

    Jag är nöjd och glad!
    De tog hand om business,
    Allt som det ska.
    TACKAR!

    Uppdatering:
    Det är redan en månad jag väntar på Gränsbygdens Köpcentrum att byta diskmaskinen som lovat. De gjorde fel i beställningen.
    Ingenting.
    Jag redan betalt för en diskmaskin och fortfarande tvättar till hand.
    They should be ashamed.
    Jag uppdaterar när det blir något utveckling i sagan.
    Besviken.
    :-(

    Efter köpet:

    Jag kan beskriva hela upplevelset som underbart.
    Priset var jättebra, jag beställde diskmaskinen, det kom inom några dagar,
    Det var ett problem med modellen, ja ringde, pratade med Magnus J.,
    De ska ersätta den mot en annan modelle, dyrare, för samma pris.
    Jag blev riktigt imponerad.
    Enkelt, trovärdigt och prisvärt.
    Till sommaren ska vi köpa en kyl och en frys till stugan, nu vet jag var vi gör det.
    TACK!
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )
  • Usel
    Beställde en dammsugare, kylskåp och spishäll den 5/5. Allt fanns i lager på hemsidan.

    Ringde in efter 14 dagar efter att jag inte hade fått en leverans och inget besked.
    Fick då besked att leverans skulle ske i början av juni.

    Ringde den 2 juni och frågade vad som hade hänt, man lovade att återkomma, ingen ringde tillbaka.

    Ringde idag den 3 juni man lovade att återkomma. Fick mail om att:
    Kylskåpet utgått ersätts med annan modell, Dammsugare fanns i annan färg( och modell) och spishällen skulle koma in i slutet av juni! 2 månaders leverans!

    Har begärt att få pengarna tillbaka idag (3/6) får se hur lång tid det tar.

    Personalen vänlig när man ringer

    MEN

    - Ingen automatisk leveransuppdatering, ring in själv.
    - varorna inte på lager trots att det stod så på hemsidan.
    - lång leveranstid.

    Gör er egen bedömning om ni tycker att detta agerande är rätt och om ni vill handla hos Gränsbygden!
    5 mån sedan
  • Dålig
    Bra pris, men när något går fel så är servicen usel, riktigt usel.

    Beställde vitvaror 11/4-2014, någon vecka senare fick jag leverans av allt utom en köksfläkt som var restnoterad.

    Fick meddelande om att den borde dyka upp veckan efter. Jag hade ingen brådska eftersom jag var ute i god tid innan jag behövde installera vitvarorna. Två veckor senare hade jag inte fått någon fläkt och skickade e-post och undrade var den tagit vägen. Blev uppringd av en trevlig person som utlovade en fläkt senare i veckan antingen via vanlig transport eller postad.

    Väntar en vecka, inte ett ljud. 8/5-2014 frågar jag igen om status och efter ett flertal mejl och frågor på Facebooksidan får jag reda på att den var restnoterad. De väntar på leverans av ersättningsmodell.

    Under den senaste veckan har jag försökt få Gränsbygden att gå med på att jag ska få en annan fläkt, till och med erbjudit mig att betala mellanskillnaden men de svarar inte ens. Jag har också bett om att få häva köpet av fläkten eftersom då kan jag köpa en fläkt någon annanstans. Men eftersom de inte svarar så behöver jag välja mellan att köpa en köksfläkt i en lokal butik och kanske ha två köksfläktar eller låta familjen leva på smörgås tills Gränsbygden bestämmer sig för att leverera köksfläkten.

    Så nu står jag här, 6½ vecka efter beställning utan en köksfläkt.

    Jag trodde jag var ute i god tid, i värsta fall hade jag räknat med 3-4 veckor.

    Pris: 8 stjärnor
    Leveranstid för varor på lager: 8 stjärnor
    Kundservice: 0 stjärnor
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte en ny induktionshäll. För det första kostade den nästan 7000kr mindre än rekommenderat pris från tillverkaren. För det andra tog det bara två dagar till jag fick leveransen.
    Suveränt på alla sätt!
    6 mån sedan
  • Usel
    Beställde produkt som var i lager enligt status på prisjakt.

    Fick faktura 2 dagar efter order. Bad dom hålla den eftersom jag inte hade fått vara levererad. Det gick dom med på och var trevliga. Men att man ska fakturera när vara eller tjänst är levererad verkar inte vara helt lätt att förstå nuförtiden.

    3 veckor senare så fick jag besked att modellen hade utgått men förslag på alternativ, jag ställde då en fråga om färg på modellen och nu har det gått 4 veckor till utan svar. Däremot har jag fått inför månadens fakturabetalningar öppnat en betalningspåminnelse, ränta och betalningsavgift

    Detta är i min värld i allra högsta grad uselt.

    Jag har nu mailat butiken och deras fakturaköpare (payex) och deras hanterade kan få mig att revidera betyget.
    6 mån sedan