55 år i branschen
Företag med fysisk butik
5 års försäkring via Resurs

http://www.gransbygden.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 43 år sedan
(data från 2015-07-29)
Detaljerad information Gränsbygdens Köpcentrum har fått betyget (4.42)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Akta er för detta bluffbolag! Köpte i augusti 2014 kyl, frys, mikro, ugn, diskmaskin och häll från gränsbyggden, och det enda som blev rätt var kylskåp och mikro. Ugn och diskmaskin var fel model, hällen var också fel modell och hade dessutom franska (!) kontroller, och frysen fick jag vänta på i 4 månader. Varje gång jag ringde så sa dom "vi återkommer" (vilket dom inte gjorde), "du har ju fått bättre varor" eller "den finns på lager, vi skickar direkt". Efter hot om anmälan fick jag till slut frysen, resten orkade jag inte byta ut, hade inte energi med en ny bebis och massor med samtal för att få frysen levererad.

    Gör er själva en tjänst och undvik detta företag, orkar inte ens tänka på problemen med eventuella garantiärenden där kvitto och produkt inte matchar.
    4 dagar sedan
  • Perfekt
    Min beställning från Gränsbygden levererades snabbt. Ingen krångel, inga konstigheter och dessutom billigare än många andra. Mycket bra!
    15 dagar sedan
  • Usel
    Köp billigt köp dyrt stämmer bra på detta skitföretag. De är billigast på många produkter men har aldrig dessa hemma utan erbjuder en skitprodukt från något öststatsland som ersättare "med ett högre ord.pris". Ett jävla skämtföretag!
    23 dagar sedan
  • Utmärkt
    Som trogen "internetkonsument" kan jag inte säga att jag var annat än skeptisk när jag hittade denna butik. Många som klagar på lång leveranstid, gråimport och fel leveranser. Där emot står det tydligt på sidan att det kan vara ca 8 veckors leveranstid.
    Och då ska det tilläggas att när vi köpte nytt kök till vår förra hus tog elgiganten 12 veckor på sig att leverera.
    När det gäller gråimport så finns det i stort sett i ALLA affärer i olika utsträckningar. Ta reda på vad det är som du ska köpa, om du inte vill betala ett överpris, jag antar att du är vuxen samt ska handla för ett antal 10-tusenlappar, nån form av undersökningsplikt har man när man handlar på nätet.
    Vitvaror till nytt kök kostar en hel näve pengar och jag vill naturligtvis inte betal för mycket, jag uppskattar att jag spara minst 10.000 kr på att handla på Gränsbygden jämfört med elgiganten/media markt trots paketprisen som dom erbjuder när man köper alla vitvaror på en gång.

    De som jag kan hålla med om är att vissa av Gränsbygdens kundtjänst medarbetare borde gå nån utbildning i kundrelationer alt. hur man pratar i telefon.
    Jag provade att ringa dom enbart pga. vad som skrivits här och har viss förståelse deras upplevelser via telefon.

    I dagsläget, tre veckor efter beställning har jag fått allt utom spisfläkten som var restad hos leverantören enl. Gränsbygden, uppdaterar mitt omdöme när jag fått allt. =)

    + PRISET!
    + Stort utbud.
    + Flera betalningsalternativ.

    - Kundtjänsten är delvis väldigt amatörmässig.
    - Ett stort antal produkter har fel visningsbild på deras sida(kontrollera noga innan beställning).

    För tillfället måste jag ge dom 9/10, men uppdaterar när hela min ordet har levererats.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Gjorde en beställning på KYL/FRYS skåp. Dagen efter fick jag veta att modellen blivit restad. vilket gjorde mig först lite irriterad. Men Gränsbygden erbjöd mig en mycket finare som igentligen kostade 4500kr mer. Bara för dem inte hade den hemma. Detta kallar jag service! SUPER NÖJD!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde tvätt tork kyl/frys. med tanke på alla dåliga omdöme här så var jag nästan beredd på lång leveranstid men blev faktiskt imponerad. Gjorde min beställning i fredags 12/6 och idag fick jag min leverans (17/6 :) Antar att dem som det fungerar bra för oftast inte kommenterar, lite synd. Kommer definitivt handla där igen! (bättre priser hittar man aldrig)
    1 mån sedan
  • Dålig
    Beställning Leverans
    De kunde tyvärr inte leverera enligt vad de lovade så jag avbokade beställningen
  • Usel
    Beställning
    Returnerade varan och köper hellre produkten dyrare hos någon annan
  • Perfekt
    Beställde på söndagen och måndagen ringde dom och talade om att dom kommer dagen efter med min åkergräsklippare. Helt perfekt och en trevlig chaufför som kom och levererade.
    1 mån sedan
  • Usel
    Varning varning köp inte av dessa
    Beställde en micro för 7500kr dom drog från mitt konto och efter en vecka ringde jag och undrade hur det gick med min beställning och fick reda på att den utgått och inget dom kunde råda över skulle få tillbaka pengarna på kontot efter 2-3 bankdagar och det funka inte heller
    SÅ KÖP INTE AV DOM
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde vitvaror i slutet av april. Fick en leverans två veckor senare men då saknades kyl, frys och torktumlare. Ingen hörde av sig och meddelade varför och när jag kunde förvänta mig resten av varorna. Efter ett par dagar ringde jag företaget och blev lovad leverans inom ett par dagar. Då jag efter ett par dagar inte hört något ringde jag upp igen och blev återigen lovad leverans innan veckans slut. Vid veckans slut skrev jag till dem och sa att de kunde behålla de vitvaror de inte levererat. Svaret jag fick, som är väldigt representativt för vilka svar jag tidigare fått, var "Hej Peter, Beklagar. Vi löser detta med kontoret". Idag drygt en vecka efter deras sista svar ringer speditören upp mig och säger att han kommer och levererar resterande vitvaror i morgon!

    Djupt oseriöst företag som inte verkar ha möjligheten eller kunskapen att leverera varor i närheten på samma sätt som de försöker göra intryck av på sin hemsida.

    Att företag som större banker valt att samarbeta med dem är för mig en gåta.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Inget att klaga på - allt gick som det skulle, snabbt och enkelt att båda köpa och betala.
  • Usel
    Köpte en Bosch Micro HMT85 4/4, ringde den 29/4 och frågade var min Micro var,fick då svar att den hade just kommit in och skulle levereras samma dag. Efter 2 veckor och ingen micro hade kommit så ringde jag igen och samma kille som jag hade pratat med innan bad om ursäkt och skulle kolla upp och återkomma omedelbart. efter ytterligare en vecka och inget svar så ringde jag igen och då säger en annan kille att denna micro har utgått ur deras sortiment och följaktligen kan jag inte få denna vara. Då ger jag upp och ber om återbetalning. Jag har skickat nu 2 mejl om min återbetalning men får bara svar att det är deras kontor som tar hand om återbetalningar. Det här företaget är det sämsta jag har någonsin upplevt på nätet,
    1 mån sedan
  • Usel
    Did NOT have the product i bought and payed for, and then offered me an cheaper model to the same price!
    2 mån sedan
  • Usel
    skoj företag
    fefter 10 veckor snart inte fått mina grejor rätt en!
    2 frys istället för kyl och frys
    2 ungnar men ingen är rätt!
    och nu ska man yttligare 2 veckor vänta!
    man har familj ! nu behövde jag köppa en annan kyl som man ska har under tiden tills den rätta kommer! dom är inte klogt!
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra bemötande. Levererat i tid, absolut prisvärt! Nöjda.
    2 mån sedan
  • Usel
    Bestälde honeywell golv fläkt för mer än en månad sedan leverans tid var 12 dagar men fortfarande de svarar att vi har inte fått svar fr leverantörer vilka amatörer ni är, om ni har inte den i lagar varför säljer ni på nätet.

    Ska rekommendera folk att inte köpa eller beställa från de om ni är inte säkra att ni får den.
    Ska kontakta konsumentverket snarast och ska hitta lösning.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Fungerade väldigt bra. Beställde Husqvarna induktionsspis i 70cm bredd till lägsta pris
    Spisen kom inom 5 dagar vilket känns ok.
    När jag ringde gränsbygden vid köpet var de vänliga och informativa
    kommer att handla där igen
    3 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Usel
    Jag var medveten om det tveksamma ryktet för Gränsbygden, men skulle bara ha två ugnar till en köksrenovering lite längre fram. Så jag chansade och beställde två ugnar från SIemens: "HB78G1590S" och "HB86P575S". Hur svårt kan det vara att leverera två ugnar?

    Allt annat har jag beställt från Tyskland (häll, diskmaskin etc) och det har fungerat utmärkt, men då de europeiska modellerna saknar inbyggd ugnstermometer ville jag verkligen ha "HB78G1590S". Jag hade kunnat beställa "HB86P575" från Tyskland, men tyckte det var smidigt att ta båda ugnarna från samma leverantör så att det minskar risken att vara olika displayer eller så.

    Gränsbygden skickade inte de jag hade beställt, utan de skickade "HB78G590" respektive "HB86P575".

    När jag klagar säger de först att det är samma ugnar, vilket är uppenbart korkat eftersom det inte är samma ugnar. "HB78G590" saknar den stektermometer som jag vill ha. De säger också att "HB86P575" är exakt samma som "HB86P575S", men att den första tillverkas i Tyskland. Det är också galet eftersom alla Siemens ugnar tillverkas i Tyskland. Möjligen att det är svenska manualer och recept på svenska i S-modellen.

    Gränsbygden erbjuder mig "Keramiska knivar" som kompensation för att de har skickat fel modeller. Jag avböjer och vill ha de ugnar som jag beställt levererade, och att de får ta de ugnar de har skickat i retur samtidigt som de skickar de nya.

    Efter 2 dagar får jag notifering av DHL att ett paket är på väg. Bra tänker jag. Men det var ett litet paket med "Keramiska knivar"!

    För att korta av historien lite så kan jag berätta att jag trots detta hade lite tålamod kvar, men att det tog slut då de aldrig återkommer som utlovat. Jag beslutade mig för att skicka allt i retur. Jag kunde tänka mig att stå för returfrakten då jag faktiskt inte längre vill ha med dem att göra, men då vill Gränsbygden att jag skall betala för deras frakt av de ugnarna som levererats felaktigt!

    Jag valde att inte ta den striden då, utan skicka ugnarna i retur (som tog över en vecka eftersom olika personer på Gränsbygden kommer med olika info om hur en retur går till). Min plan var att få tillbaka det mesta av min köpeskilling på 22 800 kr, och sedan bråka om frakten.

    Självklart fick jag inte tillbaka mina pengar utan att ringa och vänligt påpeka att det nu är hög tid att betala tillbaka mina pengar.

    Till min stora förvåning fick jag faktiskt tillbaka hela summan (22.800kr) efter ca: 2 veckor. Känner mig nästan snopen på en juridisk tvist.

    Det roliga med denna historia är att under tiden som detta tjafs har hållit på, så har Siemens släppt sin nya plattform med helt nya ugnar. Och då har värsting-modellerna inbyggd stektermometer, så nu blir det ugnar på en 5 år modernare plattform med mer funktionalitet till ett lägre pris från Tyskland.

    Köp inget från Gränsbygden. Inte ens om du har tålamod. Det är inte värt det.
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde en diskmaskin i slutet av mars. 3-12 dagars leveranstid uppges på deras hemsida. När 12 arbetsdagar passerat, ringer jag till dem och får till svar att den är försenad, men kommer i slutet av veckan.
    Jag hör inget mer denna vecka, så jag ringer nästa vecka igen. Då får jag samma besked att den kommer i slutet av veckan. Nu är denna vecka slut och jag har fortfarande inte hört något.
    3 mån sedan
  • Hej "nerg"!
    Vi ber verkligen om ursäkt för detta och självklart är det inte vår mening att ha en sådan dålig framförhållning om när vi skall leverera. Ni skall veta att vi verkligen håller på att succesivt arbeta framåt inom vår kommunikationsbit och verkligen göra rätt ifrån oss även när vi gjort fel.
    Vi ber är därför att kontakta oss via telefon eller via mail så att vi kan få en snyggt avslut i detta ärende.
    Återigen ber vi om ursäkt.
    Varma hälsning, Gränsbygdens Köpcentrum.

  • Usel
    Beställde en häll och en ugn. De meddelar att ugnen är slut och vill ersätta den med en annan iof också från electrolux. Googlar man på den beteckning får man bara träffar på polska.

    Hällen säger de att de har och den skickas och när den kommer så är det inte den jag beställt utan en som är mycket snarlik. Endast manualer på baltiska språk och polska. Modellbeteckning verkar endast finnas på electrolux polska sida.

    Det är fult att det de säljer är gråimport utan att det framgår.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Jag fick bra pris på sakerna vi behövde för att renovera tvättstugan och köket. Leveransen gick smidigt och jag fick hjälp med allt in i huset vilket var över förväntan. Blev tom pengar över till en bättre högtryckstvätt från Nilfisk och en större soffa, jämfört med om jag skulle köpt liknande varor på Ikea. Toppenbetyg! Snart dags för badrummet, och kommer då med en ny recension om de är lika bra på badrumsartiklar.
    3 mån sedan
  • Usel
    Varning!

    Jag har aldrig i hela mitt liv blivit så illa behandlad, som jag blev av Gränsbygdens Köpcentrum sommaren 2014. Vad jag var med om var ett skolboksexempel på hur man INTE ska bära sig åt gentemot sina kunder och läser man de negativa kommentarerna kan man urskilja ett utstuderat mönster från deras sida.

    Jag var på jakt efter en dammsugare och en torktumlare. Som de flesta andra här fick jag det lägsta priset från Gränsbygdens köpcentrum. Körde upp från Helsingborg i juli månad och betalade varorna på plats, men istället för att ta varorna med mig direkt kom vi överens om ett leveransdatum i augusti, så att jag hunnit tillträda mitt nya hus. När ingen från varken speditionsbolaget eller Gränsbygdens köpcentrum hört av sig dagen innan avtalad dag (onsdagen), kontaktade jag Gränsbygden köpcentrum på avtalad leveransdag och meddelades att sakerna fanns i lager och de skulle skulle levereras veckan efter. Efter att ingen hört av sig inför denna leverans heller, kontaktade jag Gränsbygdens köpcentrum på nytt, men fick då, efter 6h väntan, beskedet att den torktumlare jag köpt var slutsåld, men att de kunde erbjuda mig en "bättre" torktumlare till samma pris (snabb googling visade att den var sämre och betydligt enklare).

    Vad det gällde dammsugaren jag köpt så fick dem inte sälja den för att den hade för högt watt-antal enligt EU-direktiv. Den regeln trädde dock i kraft först i september och jag hade betalt för varan i juli samt att det fortfarande bara var augusti-månad...

    Efter flera sakliga mail med trevlig ton från min sida insåg jag att jag inte kunde komma någon vart, det fanns överhuvudtaget inte en tillstymmelse till ambition eller välvilja från Gränsbygdens köpcentrum att lösa detta, varför jag istället började bli orolig för att få tillbaka mina pengar och därför inte vågade kräva kompensation, stödköpa hos en annan osv. Efter påstötning fick jag tillbaka mina pengar, tack och lov!

    Det fanns fler dumheter från Gränsbygden köpcentrum att nämna, men det mest väsentliga har nämnts. Aldrig igen kommer jag stöda detta oseriösa företag och jag hoppas att detta bidrag kommer rädda någon från att göra samma misstag som jag.
    3 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    4 mån sedan
  • Dålig
    Två gånger har företaget varit billigast i listan på leverantörer och efter att jag köpt så blev jag uppringd bägge gångerna och erbjuden en annan produkt.
    4 mån sedan
  • Usel
    Varning...
    Har handlat av denna butik två gånger, eller rättare sagt försökt. första gången ska jag komma förbi och hämta en kyl/frys och en häll som jag blivit lovad efter mail konveration. Efter 15 mil enkel resa och glad för att hämta lite nya prylar så säger man att hällen inte finns hemma...

    Andra försöket att handla där beställer jag en ugn på deras hemsida. Få mailsvar att ugnen är restnoterad och precis som många andra erbjuds jag en annan modell. Efter mail fram och tillbaka väljer jag att vänta in ugnen jag var intresserad av och få bekräftat att om ca tre veckor så borde den finnas hemma. När tre veckor har gått hör jag av mig för att kolla vad status är, då visar det sig att orden är makulerad? Never ending story..vi få se vad som händer nu. I´Il be back.som någon sa..
    4 mån sedan
  • Usel
    Köpte en värmepump leverans 3-12 dagar då man beställde dec 2014 , har ännu ej sett till någon pump 14.03.2015.
    Har fått besked om att den var restnoterad ( denna pumpmodell finns hos 9 andra butiker som inte verkar ha problem med att leverera ) och ny levereras senast slutet på februari.
    Mailat till gränsbygden då tid för leverans utlöpt igen men inget besked från Gränsbygden, är det detta som kallas Kundvård?

    Denna pump kommer nog ej att vara senaste modell då den levereras verkar det som.
    Så nu när det börjar att bli varmt i luften och en värmepump ej behövs så kan man vänta till hösten med detta köp samt att det troligtvis kommit en del nya modeller att välja mellan.

    Kommer att ta kontakt med Konsumentverket för att häva köpet och få pengarna tillbaka , samt gå till någon annan som vet att man lever av sina nöjda kunder ej engångs försäljning.

    Avråder andra från att handla från denna aktör, då det inte alltid är att billigast är bäst..
    4 mån sedan
  • Usel
    Kommer aldrig mer handla härifrån. Beställde en tvättmaskin och fick ett mail att den låg i restnotering men erbjudande om en annan maskin som jag dumt nog tackade ja till. Efter cirka två veckor levererades den och när jag öppnade emballaget var det en frontpanel och bruksanvisning på tyska. Ringde direkt och påtalade detta och efter mycket strul med total okunnig kundservice så lovade dom att skicka en svenska frontpanel, bruksanvisning och även ett kvitto på tvättmaskinen som jag ännu inte fått.

    Dagar blev till veckor och jag ringde återigen till kundservice för att fråga vad mina grejer blev. Blev lovad att de skulle skickas snarast möjligt och någon dag senare kom bara en bruksanvisning på posten. Ringde dit igen och fick prata med Magnus, en säljare som personligen tog på sig ansvaret och lovade att han skulle beställa det av deras "reservdelskille" som skulle komma under dagen.

    Väntar ytterligare nån vecka och får ett kvitto via mailen men fortfarande ingen frontpanel. Ringer återigen och samma luddiga svar om att det är svårt att få tag på reservdelar osv. trots att det är en svensktillverkad tvättmaskin.

    Idag är det cirka två månader sedan tvättmaskinen beställdes och har fortfarande inte fått mina grejer.
    Så jag vill höja ett varningens finger för att handla med de här skojarna.
    4 mån sedan
  • Usel
    Som så många andra som lämnat betyg om detta företag fick även jag en fellevererad vitvara. Vitvaran var dessutom inte komplett. Krävdes många mail och telefonsamtal för att rätta till problemet. Jag ger lägsta möjliga betyg, uselt.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Här är en butik som verkligen sätter kunden i centrum, otroligt fint bemötande och vilken service.Knappt var produkten utvald förrän den var levererad och inburen. Massor med +++++++++++++++++++++++ till Gränsbygden. Jag rekommenderar er till alla.
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Hej Alla,

    I och med en köksrenovering så sökte vi på Prisjakt och hittade att Gränsbygden hade oslagbara priser på vitvarorna och då skulle dom bjuda på frakten till och med.
    Detta gjordes i december sen väntade vi med beställningen till januari och såg vi att priserna hade gått upp ca 30% varvid jag mailade och egentligen inte hoppades på något alls. Dock fick vi svar att dom skulle ge oss priserna vi hade sedan december.

    Så vi beställde och betalade direkt o som andra var lite oroliga med tanke på de varierande betygen här.

    Efter bara några dagar så kom ett mail att de skickat saker och på listan över det som skickats så var inte alla saker med. Tänkte inte så mycket på det förrän grejerna kom och noterade att precis som annonserat så var inte diskmaskinen med.

    Hörde av mig direkt till dom och dom sa då att den var restad och skulle komma senare i veckan till dom för vidare transport till mig. Dock en hel vecka senare så ringde jag tillbaka då jag inte hört något alls. Samma svar igen den skulle komma till dom om några dagar för vidare transport till mig.

    Började vid detta bli lite orolig men så fick jag ett mail från DHL att saker var på G. och dagen efter så kom diskmaskinen.

    Så det enda jag egentligen kan ha en åsikt om är kommunikationen från dom ang. restad produkt och kanske lite mera info om när man tror sig kunna leverera de restade produkterna men med tanke på priset på Siemens produkterna så är vi mycket nöjda.
    Kommer absolut att beställa igen.

    //Nils
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Vi fick ett riktigt bra paketpris på SIEMENS vitvaror, men jag tvekade först att beställa på grund av andras erfarenheter. Att det är lång leveranstid gör mig inget då vi beställde i god tid innan köket är klart.

    Efter en vecka kom kyl, frys, espressomaskin och diskmaskin. Nu två veckor efter beställning kom resten. Jag är supernöjd både med priset och det trevliga bemötande vi fått av chauffören. Trots att det inte ingår att bära in sakerna fick vi hjälp in i hallen - TACK

    Allt ser helt och fint ut och nu återstår bara monteringen.
    5 mån sedan
  • Usel
    Har precis som många andra använt mig av prisjakt för att hitta bästa pris på en produkt med goda omdömen. Fastnade för en Bosch inbyggnadsugn.

    Priset hos Gränsbygden låg 3000:- under elgigantens. För bra för att vara sant tänkte jag..... och mycket riktigt så var det. Efter många mail om att produkten utgått och så vidare beslutade jag mig för att häva köpet. Jag hade betalt och hoppas nu på att jag får "ALLA" pengarna tillbaka.

    Det märkliga är att produkten fortsätter att dyka upp hos andra återförsäljare. Jag ringde därför bosch och frågade dem om produkten hade utgått, det hade den inte. Den skulle dock göra det om drygt en månad.

    Det visade sig också att ugnen som jag beställt är en speciell Elgiganten version. Gränsbygden får inte sina levererade utav bosch utan dom direktimporterar.

    Pass upp med Gränsbygden som lägger lockvaror högt på prisjakt för att locka kunder, nåt för prisjakt att ta tag i kanske.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Vi har handlat alla våra vitvaror, bl a nytt kök, hos Gränsbygden i över 20 år och vi har alltid fått oerhört bra service och mottagande. Både hjälpsamma och mycket trevliga.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Vi har handlat alla våra vitvaror av Gränsbygdens Köpcentrum i över 30 år.
    Senast hjälpte jag mina barn att handla sina vitvaror där. Deras service skulle jag vilja
    säga är bäst i landet.
    Nu skall jag köpa ett nytt kök samt vitvaror till ett annat hus vi planerar att flytta in i. När jag nämnde det för hussäljaren så blev jag tipsad om att köpa från just Gränsbygdens.
    De hade också väldigt god erfarenhet av dessa och viste att priset alltid var bland de
    lägsta man kan finna i Sverige. Då kunde jag berätta att jag redan var klar över det.
    Kan varmt rekommenderas.
    6 mån sedan
  • Usel
    Bedrövligt. Liksom nedanstående består min erfarenhet av uppskjuten leverans, undvikande beteende, felaktig information, utbytt produkt och en massa svikna löften. Misstänker att det framförallt handlar om problem med webbeställningar, kan inte uttala mig om hur det fungerar att handla direkt från butiken.

    /David
    6 mån sedan
  • Usel
    Passa er för detta skojarföretag, att köpa billigt är inte alltid bäst.

    Efter att gått igenom ett antal tester på torktumlare, fastnade vi för en Bosch och hittade de till bra pris (5790:-) hos Gränsbygden. Beställningen gjordes, i deras webbutik, i slutet av november. Eftersom vi aldrig handlat från Gränsbygden tidigare valde vi fakturabetalning, för att kunna se varan innan betalning. Kreditkontroll gjordes.

    Efter ett par veckor återkom man från Gränsbygden med beskedet att den beställda tumlaren hade utgått, men man erbjöd en "nyare" modell till samma pris. Efter någon veckas betänketid och kontroll beslöt vi oss för att tacka ja. Det är nu mitten av december. Ett kvitto på den nya torktumlaren anländer via post. Märk väl att det är ett kvitto och ingen faktura. Någon faktura har vi fortfarande inte sett till. Samma dag anländer också en betalningspåminelse från PayEx gällande den tidigare, ej levererade, beställningen. Det kommer också kopia på en ny kreditkontroll (många kreditkontroller ser inte bra ut i kontakten med banker).

    Vi antar trots allt att det nog skall rättas till och tumlaren skall anlända "före jul". I mellandagarna kontaktar vi Gränsbygden som lovar att kontakta eonomiavdelningen och PayEx, så att den gamla fakturan skulle tas bort. Man lovade också att leveransen skulle ta 2-3 veckor från beställningsdagen (detta trots att man vid beställningen påstod att maskinen fanns i lager).

    Den 2:e januari fick vi ett inkassokrav från PayEx på den gamla faktura på den ej levererade maskinen. Vid kontakt med PayEx hänvisade man till Gränsbygden. På Gränsbygden lovar man att "det fixar vi" och skall kontakta både sin ekonomiavdelning och PayEx. Man anger också leveransdatum "någon gång under vecka 2".

    Idag är det 21 januari (v4). Vi har åter varit i kontakt med Gränsbygden. Man erbjuder nu "... en mycket bättre torktumlare från Huskvarna, eftersom det är svårt med leveranserna från Bosch". Givetvis till samma pris som ursprungsorderns 5790:-. Problemet är bara att vid en snabb sökning på nätet, så kan man köpa denna maskin i Elektrolux Home webbutik för 4980:-. När man läser tidigare recensioner för Gränsbygden, verkar det som att man har satt i system att inte leverera beställd vara utan istället försöka villa bort kunden och till sist sälja på denne något helt annat.

    Vi avbeställer nu allt från Gränsbygden och håller tummarna för att slippa ytterligare krav från PayEx, dit Gränsbygden troligen redan sålt sin fordran på något man aldrig levererat. Mycket tid och frustration ha lagts på detta. Vi har dessutom varit utan torktumlare i ett par månader nu, tack vare allt strul.

    Slutsats: Att försöka köpa billigt kan kosta på.
    6 mån sedan
  • Utmärkt
    Har nu köpt inbyggnads ugn del fattades skulle skickas omgående. Värmepumps torktumlare perfekt leverans båda varorna levererades efter 3 dygn. Kunde inte fungera snabbare och bättre. Torktumlaren gick sönder men byttes ut omedelbart sen har den bara gått och gått
    6 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställde en ugn, ugnen hade tyvärr blivit slutsåld och blev erbjuden en dyrare ugn för samma pengar, bara där sparade jag 2000:- (!). Leveransen kom 4 dagar senare. Snabba svar på mail och ett väldigt gott förstaintryck. Återkommer mer än gärna i framtiden till Gränsbygden!
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Min diskmaskin gick sönder 1 vecka innan julafton så jag åkte ner till butiken för att se vad som fanns att ersätta den. Jag möttes av en trevlig personal som både kan prata och besatt kunskap om varorna. Jag förklarade för personalen att vi skulle fira jul hos släkt och vänner och därför inte vara jätteberoende av diskmaskinen, men vi skulle hålla i nyårsfirandet och då att det var lite panik. Idag fick jag min maskin installerad och fungerande så nu kan jag med lugn vara säker på att vi har en trevlig nyårsafton då ingen behöver stå och handdiska halva kvällen!
    MVH En väldigt nöjd kund!
    På återseende!
    7 mån sedan
  • Utmärkt
    Ja ha, då var den traditionsenliga julhandel på gränsbygden fullbordad.
    Möttes av en välkomnade Jultomte som frambringade christmas carols svängandes i takt till musiken, redan här slog köplusten till som en åsnespark i magen. Personalen skred till verket och förmedlade prisvänliga alternativ att kunna begagna sig av. Som från ingenstans dök han upp, mannen som ville bjuda på grillkorv, jag blev inte förvånad, generositeten har alltid varit en tydlig markör i denna butik. Hyllorna dignade av allsköns produkter, sällan fattas något i hyllan. Det fina med detta val av inköpställen är att andra blir onödiga att åka till, här finns allt mellan himmel och jord inklusive det som förgyller julen.
    Med två vagnar fulla till bredden lyckas jag ta mig till kassan innan stängningsdags, jag var rädd för avsaknaden av likvida medel, men det skulle visa sig att det även räckte till en alldeles utom ordentlig runda i deras matbutik tänka sig. (De var lite generösa med öppettiden den kvällen)
    Jag avslutade hela upplevelsen med att fylla bensintanken, till ett överkomligt pris, men tänker du, hade du råd till det med, Njae, inte riktigt men swish är ju ingen dum idé, det ordnar sig alltid. Därför blir det utmärkt betyg! (Den sista stjärna saknas pga. behovet av swish vid tankningen)
    Väl mött och God jul!
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har varit trogen kund hos Gränsbygden under många år och de har alltid levererat. Köpt flera vitvarupaket både till hemmet samt till hyreshus att installeras i nya lägenheter och har aldrig kunnat få bättre priser än här. Deras trevliga personal verkar inte jobba 8-17, de levererar varorna på helger och sena kvällar om det skulle behövas. Har man akut behov av att få vitvarorna snabbt kan jag rekommendera Gränsbygden. Man får visserligen betala ett par hundralappar extra för Expressfrakt, men det kan det vara värt om man vill ha varorna levererade på en söndag exempelvis.

    Jag rekommenderar Gränsbygden om ni ska köpa vitvaror, de har bäst pris!
    7 mån sedan
  • Usel
    Första och sista gången jag handlar här. Läste recensioner och bestämde mig därför faktura så jag var säker på att kunde häva köpen om dom inte höll leveransvillkoren - I efterhand så kan jag konstatera dom dåliga recensioner här stämde rätt bra.
    Beställde torkskåp 26/10 och fick dagen efter besked om den var i restorder och en alternativ modell till samma pris. Eftersom vi behövde den snabbt och man räknar med att den finns på lager och skickas omgående så tackade vi ja. Faktura kom dagen efter och hemsidan sade att utkörning i Malmö var på tisdagar, leveranstid 3-12 dager, senast 5/11. Eftersom den inte kom på tisdag 2/11 skickade jag mail till Gränsbygdens köpcentrum om at jag avbeställde om det inte stod utanför dörren 5/11. Inget svar. Här går jag också in på hemsidan och ser at de har långa leveranstider pga. många order. Jag tror inte längre på att jag får torkskåpet i rimlig tid och recensioner på prisjakt gör att jag vill avbeställa inom ramen av distansköp lagen dvs. 14 dager.
    Fredag 5/11 skickar jag mail till Gränsbygden om avbeställning och til payex om at jag bestrider fakturan. Inget svar. Måndag 9/11 får jag mail från Gränsbygden om att enligt leverantören hade den blivit leverat. Jag bestrider igen och hänvisar till tidigare mails om att den var avbeställd. Tisdag 12/11 får jag mail från DHL om at den är klar till leverans (skickad från leverantören 11/11 14 dager efter beställning).
    Det kändes helt klart att dom undvek att kommunicera med kunden för att ändå leverera med försening.
    Gränsbygden får bara en stjärna eftersom:
    · Dom är urusla på at kommunicera med kunden och ge besked om när och var leveransen är.
    · Faktura stod med ursprunglig modell och inte ändrad modell - det vil säja att garanti inte gäller.
    Om dom bara kunde sköta dessa två punkter rätt så hade jag kunnat accepterad extra leverans tid. Tyvärr känns Gränsbygden som en oproffsig nätbutik utan kvalitetssäkring på logistik och det känns otryggt att handla med dom eftersom dom inte kan förklara eller svara konkret på dom frågor man ställer till dom om leveranstid.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Mitt första köp 2år sedna kyl, frys och en vinkyl, snabb leverans och produkterna har fungerat utmärkt.

    Dotterns tvättmaskin gick sönder, beställd en ny på siten tvättmaskinen leverades dagen efter över 55 mil från butiken och chauffören tog upp den till 6:e våningen, hon var gravid och mycket tacksam.

    Hemma dog diskmaskinen, möss hade tuggat på både el och vatten så det rann överallt. Beställde en Electrolux maskin till otroligt pris, igen kom leverans dagen efter men denna gång var det bara 25 mil..vi hann aldrig diska manuellt. Tack för det Gränsbygden.
    7 mån sedan
  • Ganska bra
    De har brett sortiment av produkter och snygga kastruller!
    7 mån sedan
  • Dålig
    Fasen att jag inte gick in och läste recensionerna. Jag som brukar vara så noggrann. Precis som ni andra så beställde jag ngt som ngr dagar senare var restat och så blev man erbjuden en "bättre" spis som utgått ur sortimentet och bara fanns ute i Europa.

    Nej den ville jag inte ha utan hävde köpet och de satte efter en vecka tb pengarna på kortet. Två stjärnor för att de svarade snabbt på mailen varje gång jag hörde av mig.

    Nej. Det blir inget köp där i fortsättningen.
    8 mån sedan
  • Usel
    Jaha var ska man börja.

    Köpte alla mina vitvaror till nya köket här för 3-4 år sedan för runt 60-70kkr, då funkade det bra. Dock har mikron nu gått sönder.

    Ringde och beställde ny mikro per telefon. De lade beställningen. Dock återkommer jag efter några dagar (6) då jag inte hört något från dem. Då finns det ingen order utan de skickar en länk till internetbutiken och ber mig lägga en ny order och betala.

    Kort och gott gjorde jag detta. 3 dagar senare på kommer mikron. Givetvis fel modell. Ringer och meddelar detta. De skapar en ny beställning och ska leverera denna om 3 dagar. De ringer på kvällen innan de ska leverera och undrar vilken modell det var jag hade beställt, duh?! Kolla på beställningen kanske? Då var de osäkra på om de hade modellen hemma. Detta väljer de att dubbelkolla kvällen innan de tänkt leverera produkten.

    Morgonen därpå ringer jag och undrar om de hittade min mikro på lagret och tänker leverera. De återkommer och säger att de tyvärr inte hade den hemma men att de kan skicka en liknande mikro (öhh nej tack). De måste göra en ny beställning hos leverantör och kan leverera om en vecka. Nu är det uppe i 17 dagar sen jag beställde mikron och de ber mig vänta ytterliggare 1 vecka. Nej tack. Jag ber dem cancellera beställningen och därmed hämta den fellevererade mikron och göra en återbetalning.

    Idag, 5 dagar senare har de fortfarande inte hämtat mikron. Dock dök det upp en betalningspåminnelse i brevlådan! På en fellevererad mikro som redan är betald.

    Efter ett försök att ringa och få tag i någon vettig eller serviceinriktad person att prata med väljer jag att skicka ett utförligt mail som beskriver förloppet.

    Så välj annan handlare. Jag betalar gärna mer om man får lite service och ordning och reda.
    8 mån sedan
  • Usel
    Stor varning utfärdas för Gränsbygdens Köpcentrum! Vi beställde samtliga vitvaror till vårt nya kök från GB med mycket tveksamt resultat.
    1) Obefintligt estimat av leveranstid vilket gjorde det svårt att tajma med hantverkare för installation etc.

    2) Leverans sker 3 veckor efter beställning då saknas spis och fläkt.

    3) Vid påtalande av att delar av leveransen saknas får vi svaret "ojdå ja jag ser att det är restnoterat". Alltså ingen proaktiv kommunikation om att alla mina beställda varor inte fanns med i leveransen.

    4) Under 2,5 veckas tid efter leverans blev jag lovad att resterande produkter "var på väg", "skulle komma imorgon", "hade blivit missförstånd med transportören" etc. Totalt ca 25 telefonsamtal under perioden - utan att GB lyckades leverera produkterna. Efter 2,5 vecka gav jag upp och beställde från annan leverantör.

    5) Nu inväntar jag en justerad faktura med de ej levererade produkterna borträknade. Jag har idag väntat drygt 1,5 vecka på denna. Frågan är när/ om den kommer samt vad som händer när originalfakturan förfaller.

    Kort sagt: tänk två gånger innan ni beställer härifrån. Jag kommer aldrig mer göra det.

    Uppdatering 2014-11-23
    Efter att här på prisjakt blivit uppmanad att kontakta butiken för att få "frid i ärendet" gjorde jag detta (2014-10-23) och blev då erbjuden kompensationsvaror vilket ju var nobelt. Dessa skulle levererats senast 2014-10-30. Har de kommit ännu? Nejdå, Gränsbygden fortsätter som tidigare att inte hålla givna kundlöften.
    9 mån sedan ( Uppdaterat: 8 mån sedan )
  • Perfekt
    Beställde en ny tvättmaskin för den gamla hade totalhavererat.
    Ville ha en som liknade våra torktumlare så mycket som möjligt.
    Det var bara gränsbygden som hade den som jag ville ha på lager och till vilket pris 1500 kr billigare än någon annan.beställde den och fick den levererad på utlovad dag .
    Vilket sortiment dom har och inte helt fel i prisbild heller
    Kan bara rekommendera till alla .
    8 mån sedan
  • Utmärkt
    Hej på er,

    Beställde för inte så längesen ett vitvarupaket från Gränsbygden i Markaryd. Vill dela med mig av mina erfarenheter av att handla hos dem.

    Jag fick ett vänligt bemötande, snabb och felfri leverans samt bra priser på det jag inhandlade.

    MVH,

    Christopher GBG
    8 mån sedan