55 år i branschen
Företag med fysisk butik
5 års försäkring via Resurs

http://www.gransbygden.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 44 år sedan
Detaljerad information Gränsbygdens Köpcentrum har fått betyget (4.72)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Var skeptisk inför köp med så dåliga omdömmen...
    Fick dock det det jag beställde, snabbare än utlovad leverans. Dessutom till lägts pris på marknaden. Vad ska man säga? 10 stjärnor!
    8 tim sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    14 dagar sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    16 dagar sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    18 dagar sedan
  • Usel
    Känner helt igen mig i "Superlativ"s beskrivning. Jag hamnade i exakt samma problem med utbytesprodukter osv. Jag blev dock irriterad och nyttjade rätten i 33§ KkL och gjorde ett täckningsköp av en produkt som har de av mig tydligt definierade egenskaperna jag krävt redan från början. Direkt efter köpet förklarade en chef där att de så klart ändå skulle stå för mitt nya köp. Efter jag skickat in det kvittot i mitten av juli hände ingenting. Efter ett antal hot om KFM osv så mailade de häromdan och sa att de endast tänkte återbetala det jag betalt från början (kan dock tilläggas att de inte kommit än, räknar inte med det heller). För att sätta i perspektiv kan sägas att jag blev ursprungligen lovad leverans i mitten av maj, gjorde täckningsköp i mitten av juli och har fortfarande, 1 sept, inte fått ett öre. En anmälan till ARN har dock gått in och jag väntar med spänning
    24 dagar sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    29 dagar sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    1 mån sedan
  • Usel
    Värre än uselt. Katastrof!

    10 februari. Jag beställer en Gorenje spisfläkt och får en leverans någon vecka senare. Öppnar kartongen när fläkten ska monteras, efter ytterligare någon vecka. Det visar sig att de skickat fel produkt med fel mått. Efter detta gör jag en lång rad påstötningar och förfrågningar. Varje gång lovar Gränsbygden snar leverans av den rätta fläkten. Ibland med löften om extrasnabb leverans och kompensation för den långa väntetiden. Men varje gång glömmer de beställa. Inga löften infrias. Förvirringen på orderavdelningen är total. Ingen tar ansvar, ingen följer upp eller återkopplar.

    Här nedan följer min dagbok med Grränsbygden:
    26 februari. Jag ringer Gränsbygden. Trevlig herre lovar se till att rätt fläkt kommer påföljande vecka. Ingenting händer.
    7 mars. Jag ringer Gränsbygden. Ny trevlig herre svarar, hittar ingen notering om min reklamation. Ska ordna fram en annan fläkt med rätt mått inom två dagar. Ingenting händer.
    15 mars. Jag ringer Gränsbygden. En tredje trevlig herre lovar att kolla upp vad som har hänt och återkomma. Mejlar tillbaka senare samma dag att fläkten komma in till Gränsbygden 21-25 mars för att sedan skickas vidare till mig. Jag svarar att jag vill ha leveransen snabbare och får nytt mejl från att den ska skickas omgående från fabriken direkt till mig. Ingen spisfläkt dyker upp.
    22 mars mejlar jag och frågar vad som händer. Får svaret att ”Lars” ska kontakta mig omgående. Ingen ”Lars” hör inte av sig.
    24 mars ringer jag ”Lars”. Han lovar återigen en direktleverans från Gorenje omgående. Lite senare på dagen ringer ”Lars” och förklarar att han ångrat sig beträffande direktleveransen eftersom det blir för dyrt. I stället ska han ”slänga med” några köksknivar. Ingen spisfläkt levereras.
    5 april ringer jag Gränsbygden. Trevlig dam bekräftar att fläkten är beställd från Gorenje men den har tyvärr inte kommit ännu. Jag föreslår att hon ordnar en direktleverans från Gorenje. Hon ringer upp senare samma dag och lovar att ”chefen” ska kontakta mig påföljande dag. De ska då också erbjuda någon form av kompensation eftersom jag fått vänta så länge. Ingen chef från Gränsbygden ringer.
    7 april ringer jag Gränsbygden. Ny trevlig dam ska undersöka och lovar återkomma. Det gör hon inte.
    8 april. Samma dam som föregående dag lovar att genast kontakta Gorenjes säljare. Hon ringer senare och meddelar att hon inte fått tag på säljaren men lovar återkoppla så snart hon fått tag på honom. Ingen återkoppling.
    11 april klockan 10. Ringer Gränsbygden och kopplas runt mellan flera olika säljare. Hamnar till sist hos samma dam som tre dagar tidigare. Fortfarande ingen kontakt upprättad mellan Gränsbygden och Gorenje. Det har nu gått två månader och jag beslutar att begära pengarna i retur och blåsa av ärendet. Av den utlovade kompensationen blir förstås ingenting. Hoppas dock på att få tillbaks pengarna.
    11 april klockan 10.30. Beställer samma köksfläkt från Elgiganten.
    12 april klockan 9:50. Paketet från Elgiganten finns att hämta på Coop. Visserligen 139 kronor dyrare än hos Gränsbygden men det är det värt!

    Vill gärna också berätta sista kapitlet i mitt mellanhavande med Gränsbygden: En tid efter att jag begärt pengarna i retur fick jag ett vadderat kuvert utan avsändare på posten. I kuvertet låg ett doftljus, en disktrasa (ny) samt en handskriven lapp med en ursäkt för allt krångel jag hade haft med Gränsbygden. Ingen underskrift.
    Även om själva butiken är under all kritik så finns det flera i personalen som är enormt trevliga. Stort tack till dem!
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Detta omdöme är under utredning
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Som trogen "internetkonsument" kan jag inte säga att jag var annat än skeptisk när jag hittade denna butik. Många som klagar på lång leveranstid, gråimport och fel leveranser. Där emot står det tydligt på sidan att det kan vara ca 8 veckors leveranstid.
    Och då ska det tilläggas att när vi köpte nytt kök till vår förra hus tog elgiganten 12 veckor på sig att leverera.
    När det gäller gråimport så finns det i stort sett i ALLA affärer i olika utsträckningar. Ta reda på vad det är som du ska köpa, om du inte vill betala ett överpris, jag antar att du är vuxen samt ska handla för ett antal 10-tusenlappar, nån form av undersökningsplikt har man när man handlar på nätet.
    Vitvaror till nytt kök kostar en hel näve pengar och jag vill naturligtvis inte betal för mycket, jag uppskattar att jag spara minst 10.000 kr på att handla på Gränsbygden jämfört med elgiganten/media markt trots paketprisen som dom erbjuder när man köper alla vitvaror på en gång.

    De som jag kan hålla med om är att vissa av Gränsbygdens kundtjänst medarbetare borde gå nån utbildning i kundrelationer alt. hur man pratar i telefon.
    Jag provade att ringa dom enbart pga. vad som skrivits här och har viss förståelse deras upplevelser via telefon.

    I dagsläget, tre veckor efter beställning har jag fått allt utom spisfläkten som var restad hos leverantören enl. Gränsbygden, uppdaterar mitt omdöme när jag fått allt. =)

    + PRISET!
    + Stort utbud.
    + Flera betalningsalternativ.

    - Kundtjänsten är delvis väldigt amatörmässig.
    - Ett stort antal produkter har fel visningsbild på deras sida(kontrollera noga innan beställning).

    För tillfället måste jag ge dom 9/10, men uppdaterar när hela min ordet har levererats.

    -----------------------------

    Skulle uppdaterat detta för längesedan.. =)

    Hur som, alla produkter levererades förutom spisfläkten vi valt.
    Pengarna kom tillbaka så fort de konstaterat att de ej kunde erbjuda fläkten vi beställt.
    Får tilläggas att vi försökte beställa samma fläkt från andra leverantörer men stötte på samma problem där, noterad som beställningsvara men var slut hos tillverkaren.
    Så allt som allt.. 10p.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Detta omdöme är under utredning
    1 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    1 mån sedan
  • Usel
    I purchased a Nilfisk pressure washer which developed a fault. As it was still under guarantee I took it back to be repaired. After waiting for 5 weeks and numerous phone calls, I was told to pay nearly 800:- for the repairs! I declined as it was under guarantee, so they said they would un-repair it and I would have it back as soon as possible. 3 months later and many more phone calls and I had still not had it returned. So I suggested to pay half the repair cost as a good will gesture to speed things up. This was declined! After a further 2 months and many, many more phone calls I decided to contact my lawyer to take proceedings against gränsbygden. After gränsbygden received my letter to tell them of my intentions, a week or so later my machine was returned un-repaired! The pressure washer hose conection was missing, and the new gun attachment had been changed for an old one! I buy products from all over the world and deal with many companies and I have to say that gränsbygden have the worst customer service and care I have ever experienced anywhere ever! I would definitely not recommend this company to anyone, and I myself will never buy anything from them again. SHAME ON YOU GRÄNSBYGDEN!
    I've given 1 star as it seems as though I must give something to rate it. Otherwise it would be a big '0'
    1 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    1 mån sedan
  • Usel
    Fullständig fiaskobutikl. Tål inte att upprepas hur usla de är. KÖP INTE!

    Beställt vara som de nyligen sänkt, och ingen vara kommer... sen börjar det "Vi kan ersätta med annan vara" och så kommer de med undermåliga förslag som bara gränsbygden erbjuder och som de säger är bättre till samma pris. Skulle snarare säga utgågna modeller som är flera år gamla som troligen slängts.

    Efter 1 månad har jag fortfarande inte fått varorna jag beställt, bedrövligt! Så nu står jag här med byggarna men utan vitvaror.... vilka pajaser!
    1 mån sedan
  • Usel
    Never ever!
    Jag har köpt hos de 3ggr hittills. 1 gång gick det bra, varan var på plats. ingen problem.
    Andra gånger köpte jag ett spis. De bekräftade via telefon att varan är i lager och stämmer bra med internetorder. Jag körde till de för att hämta varan, och på plats fick jag veta att de har inte hemma, men kan beställas och får man inom några dagar. De lovade att den ska levereras hem till mig på fredag. Fick pengarna tillbaka efter 4 veckor och ringt de 100 gånger. Tycke att det kan hända med alla!
    Köpte jag att kaffemaskin igen, ingen dyr sak som är beställnings vara. Samma historia, är i lager, hämtar den, finns inte på lager, kommer denna veckan vi lovar vi fixar osv... Fick pengarna tillbaka efter 3,5 vecka på denna gången eftersom kaffemaskinen är inte i lager fortfarande. Deras lagerstatus är inte pålitlig. Har försökt prata med butikchefen, gick inte heller. De lovade flera gånger att ringer mig, men blev aldrig. Inte rekommenderat. Fick läxan.
    2 mån sedan
  • Usel
    Aldrig mer! Köp INGET där. Ingen kundservice när problem uppstår. De bryr sig inte ett dugg om kunden efter de mottagit pengarna. När jag försökte kräva tillbaka mina pengar för en order som de inte klarade av att leverera så fick jag inte svar på flera dagar. När jag först fick tillbaka pengar så fick jag inte tillbaka vad jag hade betalat, det fattades några hundralappar. Möjligt de tog betalt för dårlig kundservice?
    3 mån sedan
  • Usel
    Begärde och fick en offert på vitvaror, ca 25.000:- och frågade om ngn from av rabatt vilket jag inte fick, dock köpte jag en Mitsubischi luftvärmepump inkl rör och fästen, sk "installationskit". Pumpen kom, teknikerna kom o upptäckte att rören inte var sända. Bet 2000:- för ett jobb som aldrig blev gjort pga av slarv av Gränsbyggdens Köpcentrum. Blev lovade hela paketet tillsänt inom ett par dagar, det är nu snart 3 veckor sedan, dom ber om ursäkt och beklagar men gör inte ett smack åt saken. Jag har handlar från Kina, USA, Ebay, uk och de och aldrig blivit så illa behandlad så STOR VARNING för detta företag som gärna vill ha betalt men sedan inte har ngt som helst ansvar!
    Tänker handla resten av vitvarorna av ngn annan.
    /Isak
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Var osäker om jag skulle beställa från Gränsbygdens då jag kollade igenom deras betyg här på prisjakt vilket gjorde mig lite orolig först.

    Men jag tog kontakt och frågade om Hace CB-17 luftkonditionering fanns i lager och fick svar snabbt att det gör den och leverans ca 1 vecka. Så la beställningen och betalade med kort. Efter ett par dagar så skickades produkten med DSV hem till mig. Inga skador och produkten fungerar utmärkt.

    Gränsbygdens hade det billigaste priset ink frakt. Skiljde 2100 kr då mot konkurrenterna.
    3 mån sedan
  • Usel
    Leverans gick bra men Hoover tvättmaskinen höll bara två månader! Garantihantering var den sämsta jag stött på! Noll ansvar! Har hållt på att försöka ordna detta nu i snart två månader och fortfarande inte fått maskinen utbytt skandal!
    3 mån sedan
  • Bra
    Har för 3 år sedan beställt både tvättmaskin och torktumlare av dem.
    De gav mig samma pris som konkurrent och även om leveransen tog lite tid så kom den inom ramen för utlovad tid.
    Fick även en pelare med korg att montera dem på.

    Som tidigare nämnt så är hemsidan lite dåligt uppdaterad och man kan inte se något lagersaldo. Så det är bäst att dubbelkolla så varan finns på lager innan man beställer.

    Har idag beställt en Electrolux ugn som de verkar vara en av de första i Sverige att få in. Ville egentligen ha en annan modell men den verkar ha börjat fasats ut och denna var uppföljaren. Fick den till samma pris som den andra.
    Får återkomma hur leveransen fungerar.

    *Uppdatering*
    160414 - Ugnen är skickad och på terminal enligt spårningslänk
    160415 - Inkom på den lokala terminalen imorse. Utkörning på måndag om jag inte ville hämta den själv. Kan inte klaga på leveranstiden i alla fall.
    160418 - Ugnen kom levererad hem till mig
    160518 - Ugnen fungerar som den ska och jag är nöjd på den fronten. Men det verkar dock vara en importerad modell ( ej nordiska marknaden ) då svensk bruksanvisning saknas och Electrolux svenska kundtjänst inte hittar den i sina system.
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Dålig
    Jag beställde ugn/ häll/ fläkt/ diskmaskin av Gränsbygden och två månader senare hade de fortfarande bara hällen hemma, trots flera mail och samtal där de bekräftade att de kommer nästa vecka.
    Hävde köpet som gick smidigt trots allt fick igen mina 31000:- och valde en annan leverantör som fick fram det jag ville ha samma vecka.
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Leverans av häll gick smidigt och känner inte att jag har nåt att anmärka på det.
    Sen fick jag väldigt trevligt och bra hjälp av dem vid min reklamation. Det var lite strul med kontakt med DSV och det var ibland svårt att få tag på dem så det tog väldigt lång tid men skickade jag mail till dem svarade de eller ringde de alltid tillbaka. Annars ställde upp och hjälpte mig mer än vad de egentligen behövde, så jag är nöjd.

    +service
    +priser
    +sortiment

    -dålig kommunikation
    -lite lång tid innan svar
    4 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställde produkt som var i lager enligt status på prisjakt.

    Fick faktura 2 dagar efter order. Bad dom hålla den eftersom jag inte hade fått vara levererad. Det gick dom med på och var trevliga. Men att man ska fakturera när vara eller tjänst är levererad verkar inte vara helt lätt att förstå nuförtiden.

    3 veckor senare så fick jag besked att modellen hade utgått men förslag på alternativ, jag ställde då en fråga om färg på modellen och nu har det gått 4 veckor till utan svar. Däremot har jag fått inför månadens fakturabetalningar öppnat en betalningspåminnelse, ränta och betalningsavgift

    Detta är i min värld i allra högsta grad uselt.

    Jag har nu mailat butiken och deras fakturaköpare (payex) och deras hanterade kan få mig att revidera betyget.

    *** Jag fick till slut ordning på det men inte den smidigaste upplevelsen ***
    2 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Usel
    Efter att ha varit trogen kund i många år med inköp för minst 50000:-och för en gångs skull behöver utnyttja garantin, så får man kalla handen. Du får själv ringa leverantören och fixa nya spishjul fick jag till svar. 15 månader gamla spishjul och jag får betala dom själv, plus reparatör och utkörning. Tack och adjö!
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Snabbt svar på mail.
  • Usel
    Katastrofal Service. Personalen är dock trevliga i telefon men det väger inte upp nackdelarna.
    Svarar aldrig på mail för att undgå spårbarhet i ett ärende. Lång väntetid i telefon.
    Ingen lagerstatus och man måste ringa dem och boka produkten annars kan man inte lita på att man får den alls.

    Beställde en vara och fick vänta 63 dagar på leverans och fick såklart en trasig produkt. Fick vänta ytterligare 15 dagar innan jag fick en ersättare.

    Som tur var vägrade jag betala innan den gamla gått i Retur och en kredit kommit på den. Deras kreditgivare höll jag som tur var informerade hela tiden så dem var på min sida tack och lov och flyttade fram min faktura hela tiden tills allt var levererat enligt order.
    9 mån sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )
  • Hej DMD-Consulting!

    Tack för ert omdöme.
    Beklagar att ni har haft denna erfarenheten av oss.
    Vi tycker dock det är märkligt, enligt vår egen uppfattning av oss själva är vi väldigt snabba på att svara både mail och telefon.
    Lagerstatus är något vi är väl medvetna om och som vi jobbar febrilt på att få upp. Vår nya hemsida hoppas vi redan kunna lansera i början av tredje kvartalet och då med denna funktion.
    Att er leverans blev försenad är tyvärr inte mycket vi kan göra då er produkt vart restnoterad och vi gör vårt bästa för att uppdatera er i ärendet. Samma gäller även skador vid leverans, vilket tyvärr är svårt att undvika till 100%. En självklarhet för oss är dock att lösa problemet fortast möjligt.
    Kreditgivaren har vi alltid kontakt med för att självklart lösa så att ni inte skall behöva betala en faktura på en vara ni ej mottagit.
    Beklagar dock återigen er upplevelse men hoppas att ni kan känna er välkomna igen till vår trevliga support.
    Några övriga frågor eller dylikt är ni välkomna att kontakta oss på
    info@gransbygden.se
    0433-14100
    Trevlig helg.
    Mvh GKC

  • Usel
    VARNING! Har visserligen lågt pris MEN leveranserna är bedrövliga. Dessutom skyller de ifrån sig och ljuger.
    Jag råder alla att spendera någon extra krona och få leverans som utlovat!
    5 mån sedan
  • Usel
    Handla inte här! VARNING! De översäljer och lovar saker och när man behöver kontakta dem så gör de sig mer eller mindre oanträffbara.
    5 mån sedan
  • Hej christiansweden!

    Tack för ert omdöme.
    Det stämmer, vi säljer väldigt mycket och detta är för våra väldigt låga priser.
    Självklart försöker vi vara så tillgängliga som möjligt, även under högsäsong, beklagar dock din erfarenhet.
    Vi jobbar och finns tillgängliga alla vardagar, och även vissa helger.
    Behöver ni komma i kontakt med oss angående något, välkomna att ringa 0433-14100. Annars maila, info@gransbygden.se.

    Ni är alltid välkomna åter.
    Mvh Gränsbygdens Köpcentrum.

  • Detta omdöme är under utredning
    6 mån sedan
  • Usel
    Fick fel tvättmaskin levererad.
    Oerhört ohjälpsamma. Mailade mig bara och bad mig skriva ut etiketter för återupphämtning av tvättmaskinen. Tog min en hel förmiddag att reda ut detta med dom och fraktbolaget.

    Tvättmaskinen jag beställt fanns inte inne i varken deras eller leverantörens lager (detta trots att jag ringde och frågade dom innan jag beställde och då fick svar att den fanns).
    trots detta går det än idag att beställa den via hemsidan utan att det står något om att den är restnoterad.

    Blev inte erbjuden någon kompensation och Nekades dessutom rabatterat pris på tvättmaskinen när jag skulle kunna få den levererade (4 veckor efter jag fick fel och skulle haft den från början).

    Diana som hanterar dessa ärende "slutar" kl 13 och ingen annan kan tydligen hantera ett sådant här ärende hos dom.

    Har anmält dom till ARN - Mitt råd, handla ALDRIG här.
    6 mån sedan
  • Usel
    VARNING!
    De verkar ha satt i system att ha fina erbjudanden och när man väl köpt varan så får man ett mail att varan är slut men erbjuds köpa en skitprodukt i stället. Det har hänt mig flera gånger nu.
    VARNING!
    6 mån sedan
  • Usel
    Man låter produkter ligga ute till lägsta pris trots att man inte har inne dem eller ens försöker sälja dem. Istället hör de av sig snabbt till kunden och säger något i stil med:

    "Den produkten har utgått eftersom det var så mycket problem med den, vi har en annan betydligt bättre produkt som du får till samma pris trots att den är värd mer."

    Vilket givetvis är lögner. Jag hade redan kollat upp produkten jag ville beställa och har hittat väldigt många recensioner med genomgående höga betyg. Deras erbjudande är ett helt okänt märke som är i praktiken omöjlig att hitta information om.

    Frysboxen jag försökte beställa ligger fortfarande listad som billigast på Gränsbygdens, jag köpte min i januari.

    Som ytterligare spik i kistan kan nämnas att Tretti.se körde en kampanj dagarna efter att jag försökte beställa från Gränsbygdens vilket resulterade i att jag fick frysboxen billigare!

    Kan även vara bra att veta att de har väldigt hög fraktkostnad, något som de flesta andra bjuder på.

    Oseriöst företag, håll er borta!
    6 mån sedan
  • Usel
    Efter elva vardagar så ringde jag och undrade hur det gick för min ugn. Personen lovade att kolla upp det och återkomma. Strax innan dom stängde så valde jag att ringa upp igen och han påstod sig inte ha hunnit att kolla upp det, men han lovade återigen att han skulle återkomma under kvällen. Hörde han av sig? Nej. Dagen därpå ringde jag tillbaka och kom i kontakt med en annan person som skulle kolla upp det och återkomma. Efter någon timme så ringde han tillbaka och sa att det hade blivit någon "bugg" i datorsystemet och ugnen hade tyvärr utgått, han undrade om jag ville byta upp mig till den senaste modellen för en annan peng, så jag tackade nej. Ett par tre timmar efter detta så ringde personen ifrån gårdagen upp och ursäktade sig och påstod sig att ugnen skulle finnas hemma hos mig senast fredag. Förklarade att jag precis hade pratat med hans kollega och annulerat ordern. Med tanke på hur dom sköter sina ordrar och kunder så vill jag varna andra. Aldrig behövt gnälla på något företag innan men det här är ju makalöst.
    6 mån sedan
  • Mycket bra
    Köpte nyligen ett Siemens side-by-side och med tanke på de minst sagt ojämna betygen var jag ytterst skeptisk. Ringde och mailade ett otal ggr, fick mycket goda råd och snabb återkoppling, även vid 22 tiden på kvällen. Man kunde även göra ett kanonpris då den varan jag ville hade utgått, så fick en uppgraderad och bättre modell!

    Har själv höga krav på både service och support när jag handlar och Gränsbygden tyckte jag levde upp bra till detta. Det är ett familjeföretag som kämpar för att få det att fungera och det tror jag beror till stor del på dåliga administrativa rutiner för att inte prata om hemsidan som är helt katastrofal (det är en ny på gång), därav ej full pott.

    Bästa tipset för dig som ska handla av Gränsbygden är att alltid försäkra dig om att varan verkligen finns på lager, då går det enkelt och smidigt. I annat fall kan jag tänka mig att det finns utrymme för att det blir fel.

    Jag kommer definitivt handla vitvaror hos dem igen på varor de har på lager och då till marknadens billigaste pris med snabba leveranser!
    6 mån sedan
  • Usel
    Oavsett VAD Gränsbydgen svar på detta omdöme anser jag som betalande kund att själva företaget saknar känsla för service och kommunikation.
    Beställde en inbyggd mikro som enligt GK skulle ta 3-12 arbetsdagar att skickas...men icke!
    Först fick jag som kund SJÄLV förfråga vår leverans efter ca 14 dagar och fick ett kort svar - som dessutom saknade känsla för service - att det skulle dröja ytterligare ett par dagar (närmare 3 veckor) innan produkten skulle dyka upp.
    Fick då fråga mer specifikt om det var till OSS eller DOM den skulle dyka upp, men fick till svar att utöver dessa veckor skulle ta ett tag innan dom SJÄLVA skickade ut den till oss.

    Fick aldrig någon som helst indikering på att dom ville kompensera för sen leverans, eller heller ej ansåg sin marknadsföring för leveranstider vara bristfälliga.
    Kommer aldrig - och heller aldrig rekommendera - att köpa via företaget.
    Med 55 år i branschen borde man tycka att ni lärt er vad kundservice och god sed betyder...eller så har ni bara slutat bry er om era potentiella kunder...

    Och som sagt, vad ni än svarar (OM ni svarar) har ni förlorat ytterligare en kund...och många andra på köpet.
    7 mån sedan
  • Usel
    KÖP INGET FRÅN DETTA SKITFÖRETAG!

    Utlovade 3-12 dagars leverans, det tog 30
    Lockar med låga priser, men har inte varan och erbjuder annan vara istället
    Skickar trasiga/skadade varor, vid reklamation gör dom sig oanträffbara, lovar ringa upp, ringer ALDRIG tillbaka, försöker trötta ut så man ska ge upp. Reklamation gjord för 6 veckor sen, inte ett knyst sen dess. INGEN HJÄLP ÖVERHUVUDTAGET!

    Har anmält företaget till Allmänna Reklamationsnämnden

    SÄMSTA BEMÖTANDET NÅNSIN I VÄRLDSHISTORIEN
    8 mån sedan
  • Usel
    Köpte alla vitvaror till köket av gränsbyggden.
    -Höll inga lovade leveranstider.
    -Delade upp leveransen i tre delar ( och man Måste ta emot personligen)
    -Skickade två kylar istf en kyl o en frys.
    - Kom med "supererbjudanden" då 'min modell utgått' ( men erbjudandet var på dåliga varor och när man tackade nej fick man rätt saker iaf)
    - Man får ringa massor för att få dem att prioritera...

    50% här på prisjakt är nöjda. Hur gör man för att bli en sån kund? Har inte träffat ngn nöjd änsålänge...
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Mycket bra!
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Något lång leveranstid, annars OK.
  • Perfekt
    Var i behov av ny torktumlare då det gamla plötsligt dog samt en självavfrostande frys. Ringde och fick bra rådgivning. Klart lägre pris än konkurenterna på kvalitetsmaskiner från Husqvarna. Mycket snabb leverans till Stockholm. Hade varorna hemma två dagar efter beställning.
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Behövde ha en torktumlare rätt akut då den gamla höll på att elda ner lägenheten, så ringde och frågade vad som fanns hemma, blev en hoover tork, beställde på tisdagen kom på fredagen. Kom med egen bil och hjälpte till o få in den i lägenheten. Hel nöjd!
    9 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra och förstående support
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mangeln slutade fungera men skrynkliga lakan blev snabbt släta och fina igen tack vare snabb leverans
    .
  • Perfekt
    Denna butik erbjuder bra service. De kan ge dig kloka råd. Det är ingen som tvingar dig att köpa dyrare utrustning. De ringer även upp missade nummer. Handla.
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har alltid fått mina produkter från Gränsbygden i tid. Om det blivit strul med leveranser har jag fått en bättre ersättningsprodukt.
    10 mån sedan
  • Dålig
    Dålig kommunikation dvs man får reda på att ordern är lagd men inte leveranstid, lagerstatus eller när ordern faktiskt sänds. Jag beställde en mikrovågsugn till ett bra pris men det tog mer än 3 veckor att få den levererad. Efter två veckor ringde Gränsöbygdens kundservice och fick veta att produkten var restnoterad (något som man enligt deras hemsida ska se men inte gör, i alla fall inte på den här produkten) men att dom precis fått in den och skulle skicka den nästkommande dag. Efter ytterligare en vecka ringde jag igen och fick samma besked att den skulle sändas nästkommande dag vilket också skedde. Min irritation hade varit mycket mindre om jag om jag fått kommunikation om statusen hela vägen dvs att varan var restnoterad, förväntat datum för lagerpåfyllnad, förväntat datum för leverans och när varan sänts.
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd!! Otroligt bra service!
  • Usel
    Jag avråder också starkt att köpa något från Gränsbygden.
    Jag köpte en spis i juni i år med besked att den skulle komma efter 6 veckor, efter 7 veckor får jag höra av mig och de säger att den kommer efter ytterligare två veckor, så håller det på i en månad, sedan får jag besked om att den ej finns mer i lager trots att den ligger kvar på deras hemsida.

    Svarar dåligt på mail, segade med att lämna tillbaka pengar... USCH!
    11 mån sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    Allt gick fin fint. Dock verkar det som att tvättmaskinen kommit via någon öststat och saknar därmed svensk instruktionsbok. Ganska dåligt av Gränsbygdens att inte fixa detta. Dessutom säger konsumentverket att avsaknad av svensk manual är lika med felaktig vara och kan därmed räknas som grund för reklamation