55 år i branschen
Företag med fysisk butik
5 års försäkring via Resurs

http://www.gransbygden.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 43 år sedan
(data från 2016-02-09)
Detaljerad information Gränsbygdens Köpcentrum har fått betyget (5.34)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    KÖP INGET FRÅN DETTA SKITFÖRETAG!

    Utlovade 3-12 dagars leverans, det tog 30
    Lockar med låga priser, men har inte varan och erbjuder annan vara istället
    Skickar trasiga/skadade varor, vid reklamation gör dom sig oanträffbara, lovar ringa upp, ringer ALDRIG tillbaka, försöker trötta ut så man ska ge upp. Reklamation gjord för 6 veckor sen, inte ett knyst sen dess. INGEN HJÄLP ÖVERHUVUDTAGET!

    Har anmält företaget till Allmänna Reklamationsnämnden

    SÄMSTA BEMÖTANDET NÅNSIN I VÄRLDSHISTORIEN
    1 mån sedan
  • Usel
    Köpte alla vitvaror till köket av gränsbyggden.
    -Höll inga lovade leveranstider.
    -Delade upp leveransen i tre delar ( och man Måste ta emot personligen)
    -Skickade två kylar istf en kyl o en frys.
    - Kom med "supererbjudanden" då 'min modell utgått' ( men erbjudandet var på dåliga varor och när man tackade nej fick man rätt saker iaf)
    - Man får ringa massor för att få dem att prioritera...

    50% här på prisjakt är nöjda. Hur gör man för att bli en sån kund? Har inte träffat ngn nöjd änsålänge...
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Mycket bra!
  • Usel
    Katastrofal Service. Personalen är dock trevliga i telefon men det väger inte upp nackdelarna.
    Svarar aldrig på mail för att undgå spårbarhet i ett ärende. Lång väntetid i telefon.
    Ingen lagerstatus och man måste ringa dem och boka produkten annars kan man inte lita på att man får den alls.

    Beställde en vara och fick vänta 63 dagar på leverans och fick såklart en trasig produkt. Fick vänta ytterligare 15 dagar innan jag fick en ersättare.

    Som tur var vägrade jag betala innan den gamla gått i Retur och en kredit kommit på den. Deras kreditgivare höll jag som tur var informerade hela tiden så dem var på min sida tack och lov och flyttade fram min faktura hela tiden tills llt var levererat enligt order.
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Något lång leveranstid, annars OK.
  • Perfekt
    Var i behov av ny torktumlare då det gamla plötsligt dog samt en självavfrostande frys. Ringde och fick bra rådgivning. Klart lägre pris än konkurenterna på kvalitetsmaskiner från Husqvarna. Mycket snabb leverans till Stockholm. Hade varorna hemma två dagar efter beställning.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Behövde ha en torktumlare rätt akut då den gamla höll på att elda ner lägenheten, så ringde och frågade vad som fanns hemma, blev en hoover tork, beställde på tisdagen kom på fredagen. Kom med egen bil och hjälpte till o få in den i lägenheten. Hel nöjd!
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra och förstående support
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mangeln slutade fungera men skrynkliga lakan blev snabbt släta och fina igen tack vare snabb leverans
    .
  • Perfekt
    Denna butik erbjuder bra service. De kan ge dig kloka råd. Det är ingen som tvingar dig att köpa dyrare utrustning. De ringer även upp missade nummer. Handla.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har alltid fått mina produkter från Gränsbygden i tid. Om det blivit strul med leveranser har jag fått en bättre ersättningsprodukt.
    3 mån sedan
  • Dålig
    Dålig kommunikation dvs man får reda på att ordern är lagd men inte leveranstid, lagerstatus eller när ordern faktiskt sänds. Jag beställde en mikrovågsugn till ett bra pris men det tog mer än 3 veckor att få den levererad. Efter två veckor ringde Gränsöbygdens kundservice och fick veta att produkten var restnoterad (något som man enligt deras hemsida ska se men inte gör, i alla fall inte på den här produkten) men att dom precis fått in den och skulle skicka den nästkommande dag. Efter ytterligare en vecka ringde jag igen och fick samma besked att den skulle sändas nästkommande dag vilket också skedde. Min irritation hade varit mycket mindre om jag om jag fått kommunikation om statusen hela vägen dvs att varan var restnoterad, förväntat datum för lagerpåfyllnad, förväntat datum för leverans och när varan sänts.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd!! Otroligt bra service!
  • Usel
    Jag avråder också starkt att köpa något från Gränsbygden.
    Jag köpte en spis i juni i år med besked att den skulle komma efter 6 veckor, efter 7 veckor får jag höra av mig och de säger att den kommer efter ytterligare två veckor, så håller det på i en månad, sedan får jag besked om att den ej finns mer i lager trots att den ligger kvar på deras hemsida.

    Svarar dåligt på mail, segade med att lämna tillbaka pengar... USCH!
    4 mån sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    Allt gick fin fint. Dock verkar det som att tvättmaskinen kommit via någon öststat och saknar därmed svensk instruktionsbok. Ganska dåligt av Gränsbygdens att inte fixa detta. Dessutom säger konsumentverket att avsaknad av svensk manual är lika med felaktig vara och kan därmed räknas som grund för reklamation
  • Bra
    Beställning
    Rörigt telesystem när man ringer
  • Perfekt
    Jag tycker servicen är toppen! Återkommande kund.
    Handlar ofta.
    Inga konstigheter
    5 mån sedan
  • Usel
    Jag avråder starkt från att köpa något från Gränsbygden! Företaget är oseriöst, oprofessionellt och opålitligt.

    För ett år sedan beställde vi tvättmaskin och torktumlare inklusive uppbäring och installation. Vi sålde våra gamla vitvaror inför att leveransen från Gränsbygden skulle komma. Vi fick inga som helst besked och fick mejla och ringa flera gånger i veckan för att jaga besked. I bland var tvättmaskinen borttappad, andra gånger blev vi bortkopplade efter lång telefonkö. På mejl kunde vi skicka med kundnummer och beställningsnummer och ändå få till svar efter tre veckor med frågor om vad det var vi har beställt.

    Först 4 månader senare var varorna vi hade betalat för identiferade och på väg (!). Då ringde en person från Gränsbygden som tänkte ställa vitvarorna på trottoaren, då han inte själv kunde bära upp dem till lägenheten - en service vi alltså redan hade betalat dyrt för. Någon installation ville han inte heller kännas vid, då han bara är "en gammal slöjdlärare" - även det en service vi hade betalat för. Vi fick också samtal från DHL som undrade när vi skulle komma och hämta varor som det stod våra namn på. Efter diverse samtal även med DHL och diverse underleverantörer kom till slut våra vitvaror.

    Både tvättmaskinen och torktumlaren hade då paneler på tyska och saknade bruksanvisningar. På posten fick vi sedan bruksanvisningar, men svenska paneler har vi ännu inte fått, 8 månader senare. Installationen blev inte heller ordentligt gjord, utan första tvätten resulterade i att vatten rann ut på golvet. Gränsbygden ville inte ta något ansvar för kvaliteten på installationen, som vi alltså hade köpt av dem, utan skyllde på underleverantören och bad i stället oss kontakta dem.

    Inte nog med detta, gick torktumlaren sönder efter bara ett par veckor. Mieles reparatörer skakade på huvudet åt det gråimporterade måndagsexemplaret och gav oss en ny. Gränsbygden har ännu inte, efter ett år, försökt möta vår kritik eller komma med en rimlig kompensation för förseningarna, felleveranserna och all tid vi har fått lägga på dessa köp.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Bra service och leverans i tid!
    5 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett flertalet vitvaror till ett nytt kök. Efter 2 månader har jag ännu inte fått alla vitvaror, flertalet av produkterna har tappats/glömts bort eller plötsligt "utgått". Kundtjänsten svarar i regel inte, om de svarar ger de bara ett förvirrat intryck och kan inte ge några besked. Jag valde faktura som betalningsmetod, vilket jag har var tvungen att bestrida då Gränsbygden haft fräckheten att fakturera varor som varken beställts eller levererats. Känns stressande att fakturan teoretiskt sett kan gå till Inkasso då Gränsbygden med fantasi utfärdar fakturor utan koppling till verkligheten. Må vara billiga listpriser, men risken man tar då man handlar från Gränsbygden är inte värt den lilla besparing man eventuellt gör. Pajas- och blufföretag ligger nära som eptiet! Någon med tid borde anmäla detta företag både till Konsumentombudsmannen och Polisen.
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    HEJ! Har köpt vitvaror till hela mitt nya kök, c:a 40 000 kr. Min snickare kollade upp bästa priset och föreslog Gränsbygden. Jag är mycket nöjd! Leveransen kom snabbt förutom frysen som kom en vecka senare på grund av tillfälligt slut i lager.
    Köket blev snyggt, hälsningar Uppsala Hasse.
    5 mån sedan
  • Usel
    Köpte en diskmaskin med 3-12 dagars leveranstid. De bekräftar att den finns, begär leveransadress då de bara fick upp företagets boxadress. Får en faktura med leveransdatum som är satt samma dag som beställningsdatum ca 1 månad senare. När jag kontaktar dem med frågan om vad de håller på med och var diskmaskinen är levererad får jag till svar att varan utgått och att jag kan få en ersättande produkt som kostar ca 1000 kr mindre "för samma pengar".

    Har läst på kommentarer om samma beteende nedan med att produkt utgått och en billigare ersättningsprodukt erbjuds med ursäkter. Ursäkter i all ära om de har någon som helst genuinitet. I Gränsbygdens fall missbrukas de och betyder ingenting.

    Bedrägligt beteende och kan inte finna något konstruktivt att säga om denna butik. Spendera din tid och dina pengar på annat håll.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Fick mina varor efter några dagar så jag kan inte säga annat än bra service! .
    Stort plus till "Hammar" på kundservice, han hjälpte mig genom hela ordern.
    Tacksam och nöjd kund!
    Återkommer!
    6 mån sedan
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Leveranstid hölls ej. Man försökte leverera annat fabrikat Man lovade leverans, jag beställde montör. Leveransen hölls ej, Fick betala montören 500:- kr extra. Mycket dålig kundservice. Leveransen kom en vecka för sent. Vågar inte beställa mer från detta företag.
  • Usel
    Har varor som inte finns, när du köpt och betalat ringer de upp för att sälja på dig något helt annat. När du sedan avböjer blir det en lång kamp att få tillbaks pengarna ( jag har ännu inte lyckats) Maken till oseriöst företag har jag aldrig stött på
    6 mån sedan
  • Usel
    Beställde en cykel till frugan i julklapp.
    Dök upp en månad senare efter mkt påtryckningar, dessutom i fel färg.
    fjolårets
    Orkade inte bråka eftersom hon ändå gick med på det.
    I juli månad hade en massa ekrar gått av eftersom hjulet är felmonterat (hävdar jag och cykelreparatören dit jag lämnade in det)
    Hon behöver sin cykel varje dag till arbetet

    Anmälde till Gränsbygden och de skrev att en reparatör från Mustang kommer kontakta er.
    efter en vecka var jag tvungen att lämna in hjulet då ingen hade hört av sig.

    Jag tar den kostnaden, kommer aldrig mer handla där igen.
    Nästa gång köper jag cykel i riktig affär.
    6 mån sedan
  • Usel
    Akta er för detta bluffbolag! Köpte i augusti 2014 kyl, frys, mikro, ugn, diskmaskin och häll från gränsbyggden, och det enda som blev rätt var kylskåp och mikro. Ugn och diskmaskin var fel model, hällen var också fel modell och hade dessutom franska (!) kontroller, och frysen fick jag vänta på i 4 månader. Varje gång jag ringde så sa dom "vi återkommer" (vilket dom inte gjorde), "du har ju fått bättre varor" eller "den finns på lager, vi skickar direkt". Efter hot om anmälan fick jag till slut frysen, resten orkade jag inte byta ut, hade inte energi med en ny bebis och massor med samtal för att få frysen levererad.

    Gör er själva en tjänst och undvik detta företag, orkar inte ens tänka på problemen med eventuella garantiärenden där kvitto och produkt inte matchar.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Min beställning från Gränsbygden levererades snabbt. Ingen krångel, inga konstigheter och dessutom billigare än många andra. Mycket bra!
    7 mån sedan
  • Usel
    Köp billigt köp dyrt stämmer bra på detta skitföretag. De är billigast på många produkter men har aldrig dessa hemma utan erbjuder en skitprodukt från något öststatsland som ersättare "med ett högre ord.pris". Ett jävla skämtföretag!
    7 mån sedan
  • Utmärkt
    Som trogen "internetkonsument" kan jag inte säga att jag var annat än skeptisk när jag hittade denna butik. Många som klagar på lång leveranstid, gråimport och fel leveranser. Där emot står det tydligt på sidan att det kan vara ca 8 veckors leveranstid.
    Och då ska det tilläggas att när vi köpte nytt kök till vår förra hus tog elgiganten 12 veckor på sig att leverera.
    När det gäller gråimport så finns det i stort sett i ALLA affärer i olika utsträckningar. Ta reda på vad det är som du ska köpa, om du inte vill betala ett överpris, jag antar att du är vuxen samt ska handla för ett antal 10-tusenlappar, nån form av undersökningsplikt har man när man handlar på nätet.
    Vitvaror till nytt kök kostar en hel näve pengar och jag vill naturligtvis inte betal för mycket, jag uppskattar att jag spara minst 10.000 kr på att handla på Gränsbygden jämfört med elgiganten/media markt trots paketprisen som dom erbjuder när man köper alla vitvaror på en gång.

    De som jag kan hålla med om är att vissa av Gränsbygdens kundtjänst medarbetare borde gå nån utbildning i kundrelationer alt. hur man pratar i telefon.
    Jag provade att ringa dom enbart pga. vad som skrivits här och har viss förståelse deras upplevelser via telefon.

    I dagsläget, tre veckor efter beställning har jag fått allt utom spisfläkten som var restad hos leverantören enl. Gränsbygden, uppdaterar mitt omdöme när jag fått allt. =)

    + PRISET!
    + Stort utbud.
    + Flera betalningsalternativ.

    - Kundtjänsten är delvis väldigt amatörmässig.
    - Ett stort antal produkter har fel visningsbild på deras sida(kontrollera noga innan beställning).

    För tillfället måste jag ge dom 9/10, men uppdaterar när hela min ordet har levererats.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Gjorde en beställning på KYL/FRYS skåp. Dagen efter fick jag veta att modellen blivit restad. vilket gjorde mig först lite irriterad. Men Gränsbygden erbjöd mig en mycket finare som igentligen kostade 4500kr mer. Bara för dem inte hade den hemma. Detta kallar jag service! SUPER NÖJD!
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde tvätt tork kyl/frys. med tanke på alla dåliga omdöme här så var jag nästan beredd på lång leveranstid men blev faktiskt imponerad. Gjorde min beställning i fredags 12/6 och idag fick jag min leverans (17/6 :) Antar att dem som det fungerar bra för oftast inte kommenterar, lite synd. Kommer definitivt handla där igen! (bättre priser hittar man aldrig)
    7 mån sedan
  • Dålig
    Beställning Leverans
    De kunde tyvärr inte leverera enligt vad de lovade så jag avbokade beställningen
  • Usel
    Beställning
    Returnerade varan och köper hellre produkten dyrare hos någon annan
  • Perfekt
    Beställde på söndagen och måndagen ringde dom och talade om att dom kommer dagen efter med min åkergräsklippare. Helt perfekt och en trevlig chaufför som kom och levererade.
    8 mån sedan
  • Usel
    Varning varning köp inte av dessa
    Beställde en micro för 7500kr dom drog från mitt konto och efter en vecka ringde jag och undrade hur det gick med min beställning och fick reda på att den utgått och inget dom kunde råda över skulle få tillbaka pengarna på kontot efter 2-3 bankdagar och det funka inte heller
    SÅ KÖP INTE AV DOM
    8 mån sedan
  • Usel
    Beställde vitvaror i slutet av april. Fick en leverans två veckor senare men då saknades kyl, frys och torktumlare. Ingen hörde av sig och meddelade varför och när jag kunde förvänta mig resten av varorna. Efter ett par dagar ringde jag företaget och blev lovad leverans inom ett par dagar. Då jag efter ett par dagar inte hört något ringde jag upp igen och blev återigen lovad leverans innan veckans slut. Vid veckans slut skrev jag till dem och sa att de kunde behålla de vitvaror de inte levererat. Svaret jag fick, som är väldigt representativt för vilka svar jag tidigare fått, var "Hej Peter, Beklagar. Vi löser detta med kontoret". Idag drygt en vecka efter deras sista svar ringer speditören upp mig och säger att han kommer och levererar resterande vitvaror i morgon!

    Djupt oseriöst företag som inte verkar ha möjligheten eller kunskapen att leverera varor i närheten på samma sätt som de försöker göra intryck av på sin hemsida.

    Att företag som större banker valt att samarbeta med dem är för mig en gåta.
    8 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Snabbt, enkelt och klart - kan inte bli mycket bättre
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Inget att klaga på - allt gick som det skulle, snabbt och enkelt att båda köpa och betala.
  • Usel
    Köpte en Bosch Micro HMT85 4/4, ringde den 29/4 och frågade var min Micro var,fick då svar att den hade just kommit in och skulle levereras samma dag. Efter 2 veckor och ingen micro hade kommit så ringde jag igen och samma kille som jag hade pratat med innan bad om ursäkt och skulle kolla upp och återkomma omedelbart. efter ytterligare en vecka och inget svar så ringde jag igen och då säger en annan kille att denna micro har utgått ur deras sortiment och följaktligen kan jag inte få denna vara. Då ger jag upp och ber om återbetalning. Jag har skickat nu 2 mejl om min återbetalning men får bara svar att det är deras kontor som tar hand om återbetalningar. Det här företaget är det sämsta jag har någonsin upplevt på nätet,
    8 mån sedan
  • Usel
    Did NOT have the product i bought and payed for, and then offered me an cheaper model to the same price!
    8 mån sedan
  • Usel
    skoj företag
    fefter 10 veckor snart inte fått mina grejor rätt en!
    2 frys istället för kyl och frys
    2 ungnar men ingen är rätt!
    och nu ska man yttligare 2 veckor vänta!
    man har familj ! nu behövde jag köppa en annan kyl som man ska har under tiden tills den rätta kommer! dom är inte klogt!
    8 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra bemötande. Levererat i tid, absolut prisvärt! Nöjda.
    8 mån sedan
  • Usel
    Bestälde honeywell golv fläkt för mer än en månad sedan leverans tid var 12 dagar men fortfarande de svarar att vi har inte fått svar fr leverantörer vilka amatörer ni är, om ni har inte den i lagar varför säljer ni på nätet.

    Ska rekommendera folk att inte köpa eller beställa från de om ni är inte säkra att ni får den.
    Ska kontakta konsumentverket snarast och ska hitta lösning.
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Fungerade väldigt bra. Beställde Husqvarna induktionsspis i 70cm bredd till lägsta pris
    Spisen kom inom 5 dagar vilket känns ok.
    När jag ringde gränsbygden vid köpet var de vänliga och informativa
    kommer att handla där igen
    3 år sedan ( Uppdaterat: 9 mån sedan )
  • Usel
    Jag var medveten om det tveksamma ryktet för Gränsbygden, men skulle bara ha två ugnar till en köksrenovering lite längre fram. Så jag chansade och beställde två ugnar från SIemens: "HB78G1590S" och "HB86P575S". Hur svårt kan det vara att leverera två ugnar?

    Allt annat har jag beställt från Tyskland (häll, diskmaskin etc) och det har fungerat utmärkt, men då de europeiska modellerna saknar inbyggd ugnstermometer ville jag verkligen ha "HB78G1590S". Jag hade kunnat beställa "HB86P575" från Tyskland, men tyckte det var smidigt att ta båda ugnarna från samma leverantör så att det minskar risken att vara olika displayer eller så.

    Gränsbygden skickade inte de jag hade beställt, utan de skickade "HB78G590" respektive "HB86P575".

    När jag klagar säger de först att det är samma ugnar, vilket är uppenbart korkat eftersom det inte är samma ugnar. "HB78G590" saknar den stektermometer som jag vill ha. De säger också att "HB86P575" är exakt samma som "HB86P575S", men att den första tillverkas i Tyskland. Det är också galet eftersom alla Siemens ugnar tillverkas i Tyskland. Möjligen att det är svenska manualer och recept på svenska i S-modellen.

    Gränsbygden erbjuder mig "Keramiska knivar" som kompensation för att de har skickat fel modeller. Jag avböjer och vill ha de ugnar som jag beställt levererade, och att de får ta de ugnar de har skickat i retur samtidigt som de skickar de nya.

    Efter 2 dagar får jag notifering av DHL att ett paket är på väg. Bra tänker jag. Men det var ett litet paket med "Keramiska knivar"!

    För att korta av historien lite så kan jag berätta att jag trots detta hade lite tålamod kvar, men att det tog slut då de aldrig återkommer som utlovat. Jag beslutade mig för att skicka allt i retur. Jag kunde tänka mig att stå för returfrakten då jag faktiskt inte längre vill ha med dem att göra, men då vill Gränsbygden att jag skall betala för deras frakt av de ugnarna som levererats felaktigt!

    Jag valde att inte ta den striden då, utan skicka ugnarna i retur (som tog över en vecka eftersom olika personer på Gränsbygden kommer med olika info om hur en retur går till). Min plan var att få tillbaka det mesta av min köpeskilling på 22 800 kr, och sedan bråka om frakten.

    Självklart fick jag inte tillbaka mina pengar utan att ringa och vänligt påpeka att det nu är hög tid att betala tillbaka mina pengar.

    Till min stora förvåning fick jag faktiskt tillbaka hela summan (22.800kr) efter ca: 2 veckor. Känner mig nästan snopen på en juridisk tvist.

    Det roliga med denna historia är att under tiden som detta tjafs har hållit på, så har Siemens släppt sin nya plattform med helt nya ugnar. Och då har värsting-modellerna inbyggd stektermometer, så nu blir det ugnar på en 5 år modernare plattform med mer funktionalitet till ett lägre pris från Tyskland.

    Köp inget från Gränsbygden. Inte ens om du har tålamod. Det är inte värt det.
    9 mån sedan
  • Usel
    Beställde en diskmaskin i slutet av mars. 3-12 dagars leveranstid uppges på deras hemsida. När 12 arbetsdagar passerat, ringer jag till dem och får till svar att den är försenad, men kommer i slutet av veckan.
    Jag hör inget mer denna vecka, så jag ringer nästa vecka igen. Då får jag samma besked att den kommer i slutet av veckan. Nu är denna vecka slut och jag har fortfarande inte hört något.
    9 mån sedan
  • Hej "nerg"!
    Vi ber verkligen om ursäkt för detta och självklart är det inte vår mening att ha en sådan dålig framförhållning om när vi skall leverera. Ni skall veta att vi verkligen håller på att succesivt arbeta framåt inom vår kommunikationsbit och verkligen göra rätt ifrån oss även när vi gjort fel.
    Vi ber är därför att kontakta oss via telefon eller via mail så att vi kan få en snyggt avslut i detta ärende.
    Återigen ber vi om ursäkt.
    Varma hälsning, Gränsbygdens Köpcentrum.

  • Usel
    Beställde en häll och en ugn. De meddelar att ugnen är slut och vill ersätta den med en annan iof också från electrolux. Googlar man på den beteckning får man bara träffar på polska.

    Hällen säger de att de har och den skickas och när den kommer så är det inte den jag beställt utan en som är mycket snarlik. Endast manualer på baltiska språk och polska. Modellbeteckning verkar endast finnas på electrolux polska sida.

    Det är fult att det de säljer är gråimport utan att det framgår.
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Jag fick bra pris på sakerna vi behövde för att renovera tvättstugan och köket. Leveransen gick smidigt och jag fick hjälp med allt in i huset vilket var över förväntan. Blev tom pengar över till en bättre högtryckstvätt från Nilfisk och en större soffa, jämfört med om jag skulle köpt liknande varor på Ikea. Toppenbetyg! Snart dags för badrummet, och kommer då med en ny recension om de är lika bra på badrumsartiklar.
    9 mån sedan
  • Usel
    Varning!

    Jag har aldrig i hela mitt liv blivit så illa behandlad, som jag blev av Gränsbygdens Köpcentrum sommaren 2014. Vad jag var med om var ett skolboksexempel på hur man INTE ska bära sig åt gentemot sina kunder och läser man de negativa kommentarerna kan man urskilja ett utstuderat mönster från deras sida.

    Jag var på jakt efter en dammsugare och en torktumlare. Som de flesta andra här fick jag det lägsta priset från Gränsbygdens köpcentrum. Körde upp från Helsingborg i juli månad och betalade varorna på plats, men istället för att ta varorna med mig direkt kom vi överens om ett leveransdatum i augusti, så att jag hunnit tillträda mitt nya hus. När ingen från varken speditionsbolaget eller Gränsbygdens köpcentrum hört av sig dagen innan avtalad dag (onsdagen), kontaktade jag Gränsbygden köpcentrum på avtalad leveransdag och meddelades att sakerna fanns i lager och de skulle skulle levereras veckan efter. Efter att ingen hört av sig inför denna leverans heller, kontaktade jag Gränsbygdens köpcentrum på nytt, men fick då, efter 6h väntan, beskedet att den torktumlare jag köpt var slutsåld, men att de kunde erbjuda mig en "bättre" torktumlare till samma pris (snabb googling visade att den var sämre och betydligt enklare).

    Vad det gällde dammsugaren jag köpt så fick dem inte sälja den för att den hade för högt watt-antal enligt EU-direktiv. Den regeln trädde dock i kraft först i september och jag hade betalt för varan i juli samt att det fortfarande bara var augusti-månad...

    Efter flera sakliga mail med trevlig ton från min sida insåg jag att jag inte kunde komma någon vart, det fanns överhuvudtaget inte en tillstymmelse till ambition eller välvilja från Gränsbygdens köpcentrum att lösa detta, varför jag istället började bli orolig för att få tillbaka mina pengar och därför inte vågade kräva kompensation, stödköpa hos en annan osv. Efter påstötning fick jag tillbaka mina pengar, tack och lov!

    Det fanns fler dumheter från Gränsbygden köpcentrum att nämna, men det mest väsentliga har nämnts. Aldrig igen kommer jag stöda detta oseriösa företag och jag hoppas att detta bidrag kommer rädda någon från att göra samma misstag som jag.
    10 mån sedan