★ 365 dagars öppet köp
★ FRI FRAKT över 1000 kr
★ Snabba leveranser

http://lekmer.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 9 år sedan
(data från 2015-07-06)
Detaljerad information Lekmer har fått betyget (8.67)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Lurar på kunderna försäkringar som är obligatoriska och som man inte märker om man inte läser det finstilta.

    Sedan förlängs den automatiskt och man tvingas betala.

    Är det ens lagligt att teckna en försäkring i kundens namn utan dess medgivande?

    Köpet var en barnvagn.
    6 tim sedan
  • Usel
    Skräpföretag. Levererar ej det man beställt men skickar snabbt och effektivt ut fakturor. Handla ej härifrån.
    2 dagar sedan
  • Hej, jag är ledsen att vi inte kunnat nå upp till dina förväntningar. Vår ordinarie leveranstid är mellan 1-3 arbetsdagar och upp till 5 arbetsdagar vid större kampanjer. Om det finns något vi kan hjälpa dig med ber jag dig kontakta vår kundtjänst: http://lekmer.se/kundtjanst/ Ha en fin dag! Vh Jenny Lekmer.se

  • Usel
    Usel leveranstid! Det har gått 5 arbetsdagar nu och jag har fortfarande inte fått mitt paket.
    Det är dåligt, speciellt eftersom man måste betala dyr frakt! Nä nu blir det JOLLYROOM i fortsättningen. Tack o hej!
    2 dagar sedan
  • Hej! Jag beklagar att du upplever leveranstiden som lång och frakten som dyr. Inom kort kommer vårt nya högteknologiska lager att resultera i snabbare leveranser till dig som kund, så jag hoppas att du överväger att ge oss en ny chans! Ha en fin dag! Vh Jenny Lekmer.se

  • Ganska dålig
    Alltid smidigt och snabbt, supersnabb kundservice via facebook var gång man behöver svar på något. Oftast fördelaktiga priser speciellt vid rea och rabattkoder.

    Uppdatering:
    De senaste beställningarna har inte varit lika lyckade, därför sänker jag nu mitt betyg. År 2015 får det inte lov att ta mer än en vecka att leverera produkter man har i lager. när man kontaktar kundservice och dom sen skyller på att man haft en kampanj och inte kan hålla sina leveranstider men påpekar och säger att jag kommer ha mitt paket inom 5 dagar och ändå inte kan hålla det dom lovar, då blir man riktigt besviken. Nä, jag kommer titta mig omkring innan jag beställer här igen. Vem har en kampanj utan att förbereda sig för ökande ordrar?
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Hej, jag beklagar att vi inte kunnat nå upp till dina förväntningar denna gång. Vi har genomfört en omfattande lagerflytt och i och med detta har vi stött på en del inkörningsproblem, jag är ledsen att du drabbats av dessa. Vi arbetar hårt för att rätta till dessa de problem som uppstått och inom kort kommer vårt nya högteknologiska lager att resultera i snabbare leveranser till dig som kund och dessutom minimerade felleveranser. Tack för tålamodet! Vh Jenny Lekmer.se

  • Ganska dålig
    Beställde födelsedagspresenter och var noga med att kontrollera att allt fanns i lager så de skulle hinna fram till födelsedagen. Leveranstiden angavs till 1-3 arbetsdagar och när jag inte hört något arbetsdag 4 så kontaktade jag dem. Då visade de sig att ordern inte ens skickats vilket innebär att leveranstiden minst blir den dubbla och de hinner inte fram i tid.

    Kunde skötts bättre. Väljer en annan leverantör nästa gång.
    3 dagar sedan
  • Hej, jag är ledsen att vi inte kunde leverera upp till dina förväntningar. Vår ordinarie leveranstid är 1-3 arbetsdagar men vid större kampanjer kan leveranstiden bli 5 arbetsdagar. Jag är beklagar att detta ställde till besvär för dig och hoppas att du kan ge oss en ny chans. Ha en fin dag! Vh Jenny Lekmer.se

  • Usel
    Usel kundtjänst! Ett företag som gärna säljer men inte har ett dugg kapacitet till att följa upp om något går fel. Jag beställde ett step2 lekkök för nästan 5 veckor sedan utan att få något. Mailat kundtjänst flera gånger vi formuläret och dom har ju ingen aning om något utan menar att leverantören har skickat det. De skulle återkomma om vad som hänt med paketet men så har inte skett. Det var längesedan jag var med om så usel kundtjänst, Tar dom 1 vecka minst att ens svara och svaren är till ingen nytta. Går ej att ringa.

    Beställde av lekmer för dom har fått bra omdöme men det är dom inte förtjänta av. Man kan inte bara sälja utan att kunna ha tid att ha en kundtjänst, då väljer jag andra butiker!

    Order nr för lekmer om ni vill gottgöra detta #3282365

    Uppdatering: Efter att jag avbeställt lekköket från lekmer så beställde jag från litenleker.se och fick samma lekkök på 3 dagar. Finns ingen ursäkt för att lekmer inte kunde få fram någon information på 5 veckor och inte går att ringa och svarar på mail först efter 1 vecka, när det säkerligen är samma leverantör som skickat lekköket från tyskland på 3 dagar genom en annan butik. Det är kundtjänsten som är obefintlig på lekmer. 
    20 dagar sedan ( Uppdaterat: 7 dagar sedan )
  • Hej ViWa, jag beklagar att du fick problem med din order. Vår kundtjänst kommer att ta kontakt med dig för att lösa detta. Tack för tålamodet! Vh Jenny Lekmer.se

  • Usel
    Beställde ett par skor, som enligt hemsidan fanns i lager. Får efter kanske fem dagar hem ett par helt andra skor i en helt annan storlek. Skickar tillbaka, och kundtjänst lovar skicka rätt direkt, efter jag skrivit offentligt på deras facebook. Får höra att skorna packas, kommer skickas, inte finns, packas, och igen, finns tyvärr inte. Ger upp, ordern anulleras, kollar prisjakt och ser att de finns på cdon (samma jävla företag typ). Beställer, och de skickar hem fel sko IGEN. Man får ingen som helst kontakt om man inte skriver offentligt på facebook! Dum som jag är la jag en ny order igår med den check på 20% jag fick i kompensation. Så nu blir det spännande att se vad/om jag får hem något... Tips till lekmer: er personal på kundtjänst är super, men ge dem en telefon och se till att ha den bemannad och utan långa kötider!
    8 dagar sedan
  • Hej, jag är verkligen ledsen över att du fått upprepade problem med din beställning. Jag hoppas att allt går snabbt och smidigt denna gång, annars är du välkommen att ta kontakt med oss igen, så lovar jag att vi hjälper dig på bästa sätt. Vh Jenny Lekmer.se

  • Usel
    Beställning
    Bedrövligt!
  • Hej, jag är ledsen över att du inte är nöjd. Vänligen ta kontakt med vår kundtjänst om det finns något vi kan hjälpa dig med http://lekmer.se/kundtjanst/ Vh Jenny Lekmer.se

  • Usel
    Riktig usel kundtjänst samtidigt som deras leveranstider är vilseledande. 1-3 arbetsdagar innebär väl ändå att jag skall ha leveransen inom 1-3 dagar. Idag har det gått 3 dagar och produkten har ännu inte skickats.
    När jag då ber dem att annulera ordern eftersom jag köpt varan lokalt istället får jag besked att ordern gått för långt i hanteringen. Vilket skämt.
    När ordern blivit skickad med bud kan jag förstå att det är försent, men när de inte kan hålla den leveranstid de skriver för avsedd produkt och ordern inte har lämnat lagret är det ju inga problem att lägga produkten på lagerhyllan igen.
    Första och sista gången jag beställer härifrån då man uppenbarligen inte vet när man får varan och kundtjänsten är katastrofal, lärdomen kommer kosta mig 300kr för att inte hämta ut paketet men så kan det vara ibland.
    12 dagar sedan
  • Hej, jag är ledsen att du finner vår leveranstid vilseledande. Enligt våra ordervillkor är vår leveranstid mellan 1-3 arbetsdagar och vid större kampanjer upp till 5 arbetsdagar. Om du inte vill ha din order så kan kundtjänst hjälpa dig med att kreditera returfrakten. Vh Jenny Lekmer.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Nöjd!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Supernöjd.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Jag beställer allt från bra att ha-saker till presenter och julklappar här. Enkelt smidigt och snabbt! :)
  • Perfekt
    Beställning
    Passade mig
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Två av fyra köpte varor kom. Två par skor som jag köpt visade sig i efterhand vara slut.
  • Hej, jag ber om ursäkt för att skorna hann sälja slut innan din order plockades. Jag hoppas att du var nöjd med dina andra varor. Vh Jenny Lekmer.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enklare än så här blir det bara inte. Referens
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Det har varit relativt bra!
  • Usel
    Beställning Leverans
    Jag är väldigt missnöjd med mitt köp av varor som aldrig kom fram och kommer inte att köpa från Lekmer igen.
  • Hej, jag beklagar att ditt paket inte kom fram. Vänligen ta kontakt med vår kundtjänst så kompenserar vi dig för problemet. Vh Jenny Lekmer.se

  • Perfekt
    Beställning
    Vi har precis bestält våran order och ser fram emot att se våran nya bilbarnstol.
  • Bra
    Beställning
    borde vara fraktfritt
  • Usel
    Beställning Leverans
    saknar saker i leverensen men ni tar betalt för dem och sen får man höra (efter 1 veckas väntande) att det är slut på lagret
  • Hej, jag beklagar att det saknades varor i ditt paket. Du kommer självklart att återbetalas för dessa. Vh Jenny Lekmer.se

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    .
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt o smidigt
  • Usel
    Jag la en order för 30 dagar sedan. Jag har kontaktade er kundtjänst via formuläret på hemsidan för ca 2 veckor sedan, och ännu inget svar. Jag har försökt ringa på kundtjänst 08-58018000, vilket också är det enda telefonnumret ni har listat. Där hänvisas man endast till er hemsida. Mitt ärende är att jag la en order på nästan 5000.- som tydligen delades upp i 3 sändningar. 1:a sändningen kom fram, men där saknades resesängen, vilket resulterade att vi fick göra våran resa utan den (med allt extra det innebar). 2:a sändningen kom. 3:e sändingen som skulle innehålla en cykelhjälm har inte ens skickats, och nu verkar det som den är slut och inte ens går att beställa.
    1 mån sedan
  • Hej, jag är ledsen över att du dels fått din beställning uppdelad i olika delar samt att svaret från kundtjänst dröjer. Just nu har vi ett ökat tryck vilket medför längre svarstider, jag beklagar att detta drabbat dig.

    I dagsläget har vi ingen kundtjänst per telefon, men då många av våra kunder efterfrågar detta kommer vi att införa den servicen till hösten.

    Ta gärna kontakt med kundtjänst igen om det är så att du fortfarande inte fått svar, så hjälper vi dig. Tack för tålamodet! Vh Jenny Lekmer.se

  • Dålig
    Beställning
    Betyget dras ner mycket pga kundtjänstens, eller snarare bristen på.
  • Hej, jag beklagar att du inte tycket att vi har en bra kundtjänst. Vi jobbar ständigt på att förbättra vår service då våra kunder är det viktigaste vi har. Vi vill gärna veta vad som blivit fel, så vi skulle uppskatta om du kunde kontakta kundtjänst så att vi kan rätta till felet. Tack på förhand. Vh Jenny Lekmer.se

  • Usel
    Vilket bedrövligt företag!
    Mina föräldrar beställde en leksakshund den 8 maj och den har fortfarande inte kommit. Hunden skulle min dotter ha fått den 31 maj i födelsedagspresent men nu blev hon utan. Efter kontakt med Lekmer framgick det att hunden var borttappad men att de skulle skicka en ny. Detta var i måndags för en vecka sedan, hunden är som sagt inte framme än.

    Kompensationen de skulle få? Gratis frakt och 10% på nästa köp. Vilket skämt! Ett seriöst företag hade inte bara gett bort hunden gratis utan också satt den i en taxi om det var det som krävdes för att den skulle hinna fram. Det ska tilläggas att de betalade 549kr för hunden och att den nu kostar 399kr.

    Jag kommer naturligtvis att bojkotta detta företag och jag rekommenderar er alla att göra detsamma!
    1 mån sedan
  • Hej, jag beklagar att dina föräldrar inte fick sin vara. Tyvärr händer det ibland att paket försvinner i postgången, jag beklagar att detta drabbat er. Självklart skickar vi ut en ny vara, det låter konstigt att även denna skulle kommit bort. Vänligen ta kontakt med kundtjänst igen så hjälper vi er. Vh Jenny Lekmer.se

  • Dålig
    Det finns enbart en anledning att handla från denna butik och det är om de har överlägset bästa priset på en vara OCH du har tid att vänta länge på leveransen. Undvik annars detta företag!

    Det har aldrig klarat 1-3 dagars leveranstid som det står på produktsidorna. Det blir minst en vecka och som längst har jag fått vänta över 20 dagar på produkter som skulle finnas i lager. Ingen information från Lekmer om varför ordern dröjer utan jag fick själv kontakta dem för att få info. Svaren från kundservice var felaktiga och de skickade inte vid utlovad tidpunkt.

    De skickar varorna utan emballage. Senaste ordern skickades som fem separata kollin varav tre hade rejäla skador på själva produktkartongen. En av produkterna hade blivit skadad och jag använde formuläret på deras sida. Enligt autosvaret ska de normalt återkomma inom 24 timmar, men just nu skulle det kunna ta upp till 48... Det har nu gått en vecka! Oseriöst.

    De kör kampanjer HELA TIDEN och försöker ge intryck av att det är stor REA när de i själv verket aldrig säljer för "ordinarie pris".

    Jag skulle rekommendera dem att ta det lugnt med alla reklamutskick och fokusera på befintliga ordrar om de vill få bättre omdömen och återkommande kunder.
    1 mån sedan
  • Hej, jag beklagar att du upplever vår leveranstid som lång. Normalt sett levererar vi inom 1-3 arbetsdagar, men vid större kampanjer kan leveranstiden komma att bli något längre.

    Självklart skall alla våra varor packas ordentlig på lagret! Bra att du tog kontakt med kundtjänst, de hjälper dig. Just nu har vi ett ökat tryck vilket innebär längre svarstider. Tack för visat tålamod. Vh Jenny Lekmer.se

  • Perfekt
    Beställning
    Snabb leveransinformation och suverän service.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Utmärkt
  • Knappt godkänd
    Beställning
    Uselt att man inte kan kombinera rabattkod med vissa varor(i det här fallet denna), man kan inte utfärda rabattkoder om det inte går att använda!
  • Acceptabel
    Ett bra utbud men..

    Köpte en s k gravidväska som var full med prylar samt värdecheckar. När jag jag sedan ville beställa igen och använda mig av värdecheckarna gick det inte att knappa in mer än en kampanjkod. Jag fick snällt betala frakten iaf. Och att lägga en massa andra onödiga prylar i kundkorgen bara för att nå upp till 1000 kr för fri frakt var inget jag ville göra.

    Ingen snabb frakt direkt. Kanske är bortskämd med snabba leveranser på andra sidor, men beställde i måndags och har fortfarande inte fått något paket (eller ens leveransbesked om att det är skickat).

    "Rea" på allt hela tiden vilket lurar konsumenten att man gör ett fynd. Kollar man runt lite så är det inte SÅ billigt.
    1 mån sedan
  • Hej,

    jag beklagar att du haft svårt att få alla koder i väskan att fungera. Väskan skickas direkt från leverantören och jag är ledsen över att du upplever leveranstiden som långsam.

    Vi försöker alltid ha de bästa priserna på marknaden och jobbar mycket med kampanjer.

    Du är välkommen att kontakta Kundtjänst om det finns något mer vi kan hjälpa dig med.

    http://lekmer.se/kundtjanst/

    Ha en fin dag! Vh Jenny Lekmer.se

  • Perfekt
    Beställning
    Finns inte bättre
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Det var bra/mycket bra.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Köpte en barnvagn och bara 3 dagar senare så hade dom rabatt på just den barnvagnen. Jag kontaktade kundservice och utan problem så fick jag tillbaka mellanskillnaden.
  • Perfekt
    Beställning
    Snabbt, enkelt och jag fyllde i fel från början vilket snabbt kunde ändras!
  • Perfekt
    Beställning
    Smidigt lätt och billigt:
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Helt ok. Bra information och mycket att välja på, härligt med outlet, när man har många barnbarn att köpa till.
  • Perfekt
    Beställning
    toppen
  • Dålig
    Se Lekmer som en outlet, det kommer och går olika produkter, pressar priset på andra butiker och får ned kostnaden på många produkter hos konkurenterna. På det sätt fyller det ett syfte. Gör du en prisjämförelse, utgå från att det är slut...

    Köpte en skötväska och kände mig grundlurad, den innehöll Pregnant iZi FIX, samt den rabattkuponger för 8 500 kr, det sista var en bluff kan man säga, delar av det man ger rabatter för finns inte att köpa, storlekar saknas och jaa... man kan säga att man inte riktigt är ärlig. I butiken är det trevliga, men säger att på web-butiken finns det och det stämmer ej, samt man får betala frakt,.... Nu ser jag (150523) att man säljer den för 199 kr med rabatt kupongerna som är värdelösa 8 500 kr!

    Är man ärlig så skulle man ha tagit bort rabattkupongorna och säljer skötväskan med bara Pregnant iZi FIX. När man inte har produkterna så borde man i ärlighetens namn erbjuda rabatt på likvärdig produkt.

    Ta Lekmer lite med en nypa salt och du kan göra fynd som på en loppis, två stjärnor på grund av att jag känner mig grundlurad och deras slutsålda produkter på nätet som man visar på olika prisjämförelsesidor....
    1 mån sedan
  • Hej,

    jag beklagar att du inte känner dig nöjd med väskan. Rabattkoderna i väskan är väldigt populära blad våra kunder, så pass att varor ibland tar slut. Jag är ledsen att du inte känner att du kunnat utnyttja dessa till fullo. Vi fyller alltid på med nya varor, så jag hoppas att de storlekar du saknar kommer in snart.

    Har du fler frågor är du välkommen att kontakta Kundtjänst http://lekmer.se/kundtjanst så hjälper vi dig vidare.

    Vh Jenny Lekmer.se

  • Usel
    Efter att ha beställt en produkt får jag nyhetsbrev flera gånger om dagen. Längst ner går det att avregistrera sig från nyhetsbrevet vilket jag har gjort flera gånger vid olika tillfällen. Men konstigt nog fortsätter nyhetsbreven att komma. Det var sista gången jag beställde något från sidan.

    Jag missade säkert någon bock för nyhetsbrev, men kom igen, det ska väl gå att avregistrera sig?
    1 mån sedan
  • Hej! Jag beklagar att du inte lyckats avanmäla dig från våra nyhetsbrev. Självklart skall dessa vara frivilliga. Jag tar detta vidare med vår IT-avdelning. Tack för visat tålamod! Vh Jenny Lekmer.se

  • Mycket bra
    Bra och snabba.
    Dock har de rea alltid på sina produkter. Jämför man däremot priset så är de inte så billiga.
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Jag blev bedragen med en felaktig vara som jag inte kan skicka tillbaka.
  • Usel
    Beställning
    Konstigt att dom skickar fakturan men inte sakerna. Efter en vecka har jag inte hört något om mina saker. Ordern finns uppenbarligen eftersom fakturan finns.
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Snabb leverans men fel vara.
  • Hej! Jag beklagar att du fick fel vara. Vänligen ta kontakt med Kundtjänst så hjälper vi dig med en retur samt utskick av en ny, korrekt vara.

    http://lekmer.se/kundtjanst/

    Vh Jenny Lekmer.se

  • Usel
    Sämst! Otrevliga och långsamma och varor som delas upp på ordrar eller dyker inte upp alls, fast de får man inte veta först man hämtat ut paketet... Ville byta storlek på ett par skor, fick bara en fraktavgift ( det skulle vara gratis) och inga nya skor! svarar snäsigt om de svarar alls.
    Aldrig mer lekmer....
    1 mån sedan
  • Hej! Vi beklagar att vi inte nått upp till dina förväntningar. Vi vill gärna rätta till felen och komma i kontakt med dig. Vänligen kontakta oss på http://lekmer.se/kundtjanst så hjälper vi dig!

    Vh Jenny Lekmer.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Ja!
  • Utmärkt
    Beställning
    Om möjligt vore en något snabbar leveranstid att önska. Annars tipp topp!
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Gillar när det är fri frakt, men önskar bättre ordning, exempelvis alla cyklar på samma plats.
    Beställde cykelhjälm med motiv sportbil, fick en annan hjälm med motiv nyckelpiga, Slarv och dålig koll. Har inte tid och möjlighet att byta.
  • Usel
    Sämsta ehandelsbolaget jag någonsin kommit i kontakt med. En stjärna är alldeles för generöst, men det gick inte att ge noll. Min order delades upp i minsta beståndsdelar med mängder av fakturor som följd. Först fick man en faktura sen mellan 5dagar till 3veckor senare fick man sin vara. En del varor var bristfälligt förpackade och kom inte fram i nyskick. Kundtjänst svarar inte på ett mail och svarar de är det godag yxskaft svar. ( Tips till lekmer: Om ni har lagerflytt skriv det på er hemsida och informera om det innan man genomför beställningen. För mig stod det 1-5 dagar leveranstid vilket tydligen i verkligheten var 5-32 dagar.. 32 dagar!)
    Jag kommer aldrig mer handla från Lekmer! Aldrig!
    1 mån sedan
  • Hej!

    jag beklagar verkligen att du inte fått en bra köpupplevelse hos oss! Vi vill gärna komma till rätta med allt och komma i kontakt med dig. Vänligen kontakta oss på http://lekmer.se/kundtjanst/

    Vh Jenny Lekmer.se

  • Perfekt
    Beställning
    Får se om varan kommer,hittils verkade allt lätt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra pris och snabb leveranstid.