★ 365 dagars öppet köp
★ FRI FRAKT över 1000 kr
★ Snabba leveranser

http://lekmer.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 9 år sedan
(data från 2015-04-27)
Detaljerad information Lekmer har fått betyget (8.99)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Först funkar inte rabattkoden till gratis frakt, sen väljer systemet automatiskt faktura! Trots att vi valt kortbetalningen tidigare inom samma köp. Allt för att lura kunder till att hamna i något fakturaträsk, om man inte är totalt observant.
    7 dagar sedan
  • Hej! Vi hade ett tillfälligt tekniskt problem med rabattkoden men den gick igång igen en stund senare. Faktura är förvalt betalsätt på vår kassasida eftersom det är det populäraste betalsättet vi har. Det tillkommer inga extra avgifter. Givetvis behöver du inte betala din frakt. Kontakta oss via http://lekmer.se/kundtjanst/ så hjälper vi dig. Vh, Naim på Lekmer.se

  • Usel
    Jag beställde en overall. Den kostade 299.70 kr på rea. När jag hämtade den såg jag att den var för stor. Jag nyttjade öppet köp och skickade tillbaka dem för att få en mindre storlek. Nu när jag kollade på min faktura ser jag att de fakturerat 499 kr. Detta är givetvis fel. När jag mailade kundtjänst hävdar de att jag godkänt ett köp på 499 kr, TROTS att det står i returmailet på den första overallen att värdet var 299.70 kr. Pinsamt!
    Vår familj har spenderat massor av tusenlappar hos Lekmer, men nu får de garanterat aldrig ett öre av oss igen!
    8 dagar sedan
  • Hej! Det låter väldigt tråkigt. Givetvis ska du betala samma pris som på din ursprungliga order. Vänligen kontakta oss via http://lekmer.se/kundtjanst/ så ser vi till att korrigera beloppet. Vh, Naim på Lekmer.se

  • Dålig
    Jag beställde en TrippTrappstol med babysits för några veckor sedan vilket jag betalade med kort. Allt gick bra och paketet skickades ganska omgående. När paketet hade trillat in på posten så åkte jag och hämtar ut det och till min stora förvåning så innehåller det endast babysitsen.

    Jag ringer Kundservicenumret som jag hittar på deras sajt och de hänvisar tillbaka till deras sajt för kundservice sektionen. Då är det mail som gäller vilket jag inte vill utan jag vill prata med någon omgående det som har inträffat, så att det inte blir en massa vänder över mail med 24h fördröjning. Men då hittar jag att de har kundservice chatt och den skall vara igång, men det är den inte. Efter ca en timme efter att den skulle varit igång så kommer jag in. Jag förklarar att jag saknar tripptrappstolen och de skall kolla på det nästkommande dagen och ringa upp mig.

    Nästa dag kommer och morgonen samt förmiddagen passerar, jag går in på deras sajt igen för att köra kundservice chatten. Men den är inte igång fast den skulle vara det. Men någon timme efter utsatt tid så kommer jag in. Jag beskriver problemet och att de skulle höra av sig till mig men inte har gjort det ännu. De svarar att de skall återkomma inom kort. Men det händer inte, jag får ett mail på kvällen som säger att de har inte kunnat få fatt i lagret. Nästa dag så får jag reda på att de skall skicka den på nytt, men jag får inte någon ursäkt, endast att det har dröjt och inget med att de sabbat beställningen. Jag frågar om jag skall få ett nytt trackingnummer när det kommer skickas men får aldrig svar på det.

    Det går typ en vecka och inget händer, så jag kontaktar kundservice igen, men nu är det endast mail som gäller för chatten verkar vara borttagen. Men då får jag svar att det skall skickas och efter ytterligare några dagar så får jag via posten att ett paket har kommit, dock står det med fel namn. Så hade posten varit nitiska så hade jag inte fått plocka ut det men det gick iaf bra.

    Summering: Ett företag som har sådan kass Kundservice, endast mail samt chatt vilket nu verkar ha upphört så avråder jag alla att beställa ifrån dem. Samt att man inte får någon som helst ursäkt att man sjabblat beställningen är lågt. Kommer aldrig att beställa därifrån igen.
    12 dagar sedan
  • Hej! Vi har i dagsläget ingen telefonlinje men det är någonting som vi ser över. Chatten fungerar inte just nu men vi felsöker problemet och det ska vara åtgärdat inom kort. Vi har väldigt hög belastning just nu och det kan därför ta längre tid att få svar från vår kundtjänst. Vi är hemskt ledsna för förseningen och det långdragna ärendet. Vi är glada att du fick ditt paket till slut. Vh, Naim på Lekmer.se

  • Bra
    Har beställt från lekmer.se några gånger (via CDON), något lång leveranstid vilket tyvärr drar ner lite på betyget. I övrigt har det annars fungerat bra.
    14 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en stokke tripp trapp, stolen kom efter några dagar men dynan är nu 4 veckor försenad på grund av deras lagerflytt. 4 veckors leveranstid är helt orimligt när man inte fick veta något i förväg. Kundtjänst nonchalerar mig helt som kund. Deras Qliro fakturor är också jobbiga att ha att göra med. Handla av någon som inte ingår i CDON/Qliro koncernen då de har världens sämsta leveranssäkerhet!
    15 dagar sedan
  • Hej! Det är väldigt tråkigt att du inte har fått din sittdyna än och att du känner dig nonchalerad av vår kundtjänst. Du är välkommen att kontakta oss via http://lekmer.se/kundtjanst/ så hjälper vi dig. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för förseningen. Vh, Rasmus på Lekmer.se

  • Usel
    Den sämsta butik jag någonsin har handlat ifrån! De levererar inte i tid och dessutom inte rätt saker! Det började med att vi beställde två tapetrullar den söndagen den 22 mars! Rullarna fanns i lager och leveranstiden skulle vara 1-3 arbetsdagar. Efter en vecka hör jag av mig till kundtjänst och får till svar att de byter lager. Det ska tydligen ha funnits en skylt när man kom till kassan som beskrev det. (leveranstiden kunde vara upp till 5 arbetsdagar). Konversationen med kundtjänst fortsätter och efter ett mail 9 arbetsdagar efter att ordern har lagts skickas den. Tisdag den 7 april fick jag leverans avisering. Alltså 2,5 veckors leveranstid. Nu visade det sig även att de har skickat fel tapeter! Nu får jag antagligen vänta ett par veckor till innan jag kan tapetsera!
    19 dagar sedan
  • Hej Ofverstedt! Vi är hemskt ledsna för förseningen och felleveransen av dina varor. Just nu flyttar vi lagret och det har därför tillkommit förseningar. Vi arbetar stenhårt för att komma ikapp och skickar ut så många ordrar som möjligt. Vi ser att du är i kontakt med vår kundtjänst och ser till att du får den hjälp du behöver. Vh, Rasmus på Lekmer.se

  • Acceptabel
    Vi fick levererat en använd bärsele som måste ha varit använd. Smutsfläckar över hela produkten. Kundtjänst åtgärdade dock problemet snabbt med att skicka en ny.
    1 mån sedan
  • Usel
    Betalade för vagn med regnskydd men fick bara vagn. Lekmer skyller på fel i produktbeskrivningen och erbjöd istället rabatt på ytterligare köp.
    2 mån sedan
  • Hej! Oavsett om vi har haft fel produktinformation på vår hemsida eller inte så ber vi så klart så hemskt mycket om ursäkt för detta! Om du inte är nöjd med den kompensation vi har erbjudit dig är du så klart välkommen att kontakta vår kundtjänst http://lekmer.se/kundtjanst/ på nytt, så vi kan kika på ditt ärende på nytt och se om vi tillsammans kan komma överens om en kompensation som passar bättre för detta ärende. Vh, Philip på Lekmer.se

  • Perfekt
    Alltid smidigt och snabbt, supersnabb kundservice via facebook var gång man behöver svar på något. Oftast fördelaktiga priser speciellt vid rea och rabattkoder.
    3 mån sedan
  • Usel
    Ett skojarföretag. Följern det rekommendation från ARN och KO? Beställde nedan produkter:
    0024577Nike, Topp, Dash, BlackSvart Medium 139.301.00
    0026761Nike, Topp, Legend, HypRosa Medium 174.301.00

    Till synas är båda produkter från samma företag Nike och samma typ av plagg (topp)
    men storlekarna skilljer minst 2-3 storlekar. Givetvis skickade jag tillbaks det som en reklamation då det är felmärkt. Lekmer vill att jag ska betala 79 Kr för returfraken när det är felmärkt. När min anmälan landar hos KO (Konsumentombudsmannen) hoppas jag på ändring. Skulle vara intressant att höra vad Nike tycker om att en återförsäljare avser att debitera kunder när plaggen uppenbarligen inte stämmer med vad butiken rekommenderar i för storlek. M ska vara 140-152 storlek men när på en av produkterna så stod det visserligen M fast att det var till 5-6 År. Är det mening att jag som kund ska gissa mig till storleken. Vad f-n menar Ni? Kommer aldrig att acceptera att jag skall betala returfrakt för felaktiga rekommendationer. Vilseledande marknadsföring. Twittrade under #lekmer och ska bli kul att höra Konsument Göteborgs svar. #lekmer #skojare
    4 mån sedan
  • Hej! Till att börja med ber vi så klart om ursäkt för att du har mottagit produkter i fel storlek!
    Vid tillfällen där vi har skickat ut fel produkter till kunden av misstag står vi givetvis alltid för returfrakten, det är självklart inte vår avsikt att varken skicka ut fel eller felmärkta produkter till våra kunder, eller att debitera någon för ett misstag från vår sida. För att vi ska kunna korrigera detta ber vi dig vänligen kontakt vår kundtjänst via http://lekmer.se/kundtjanst/ så hjälper vi dig omgående. Vi bersvarar alla våra kunder inom 24 timmar när du skickar in ditt ärende till våra kundtjänst, men oftast går det betydligt mycket snabbare än så! Om du önskar att vi hjälper dig med att reda ut vad som gäller angående våra storlekar för kläder och skor så svarar vår kundtjänst mer än gärna dig. Vänligen, Philip på Lekmer.se

  • Usel
    Varför kan man inte ringa er kundservice?
    4 mån sedan
  • Hej! Du kan inte ringa oss på grund av att vi i dagsläget inte har någon kundtjänst över telefon. Vi har sett en ökad efterfrågan av att kunna kontakta oss över telefon och vi har förhoppningar om att vi ska kunna införa detta redan i nästa år!

    Om du vill komma i kontakt med oss kan du göra detta via email, chatta med oss direkt på hemsidan eller via våra sociala medier som t.ex. Facebook! Vi besvarar alla ärenden så snabbt vi bara kan och alltid inom 24 timmar på vardagar, men oftast går det betydligt mycket snabbare än så. Vänligen ta kontakt med oss via http://lekmer.se/kundtjanst/ snarast möjligt, så ska vi se till att hjälpa dig i bästa möjliga mån.

    Vänligen, Philip på Lekmer.se

  • Usel
    Tror inte jag har blivit så uselt bemött ifrån kundtjänsten....
    Gjorde en order hos dem och det blev på faktura fast jag klickade på med kort.
    la en ny order och betalade den med kort istället och försökte kontakta dom men mailen kom inte fram, efter 9:e försöket så gick det...
    Detta gjordes på en intervall på ungefär 10 min och dagen efter var det skickat ändå....
    ändå ville dom att jag skulle lösa ut paketet och skicka in det igen...

    efter lite om och men så sitter jag nu med att fel paket är skickad tillbaka och att jag får vänta längre bara för att dom har något fel på sin sida...

    sedan är det mycket lustigt att man inte kan ringa och makulera en order med faktura direkt då hade detta varit löst redan nu......

    Mitt råd till alla kunder och blivande kunder är att INTE KÖPA HÄR, NI FÅR PROBLEM SOM JAG FICK!
    5 mån sedan
  • Hej! Det är så klart hemskt tråkigt om du upplever att du har blivit så pass illa bemött av vår kundtjänst.
    På Lekmer vill vi alltid leverera våra paket så snabbt vi bara kan, vilket innebär att så fort du lägger en order så påbörjas behandlingen. Då vår kundtjänst för tillfället endast arbetar under kontrostid på vardagar är det i många fall svårt för oss att hinna avbryta en beställning. Självklart har du möjlighet att returnera ett av de två paket du beställt för att på så sätt få din faktura makulerad/bli krediterad de belopp du betalat med kort.

    Har du fler frågor eller om det finns något mer vi kan hjälpa dig med är du välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst http://lekmer.se/kundtjanst/ på nyss, så ska vi se till att hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Vänligen, Philip på Lekmer.se

  • Perfekt
    jättebra leksaksaffär 10
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Lätt att beställa, bra chattfunktion när man behöver hjälp.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Perfekt nätbutik!
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Superbra att handla leksaker på nätet! Har dåligt med tid men vet vad jag skall ha så då fungerar nätet allra bäst. Lekmer har helt okej priser (inte superbra men bra) och bra sortiment. Funkar även som det skall med leveranserna. Rekommenderas!
    7 mån sedan
  • Usel
    Detta företag få det sämsta möjliga poäng!
    Vi köpte som tur är bara 2 produkter, babysitter samt en skötväska.
    Babysittern vi köpte fanns inte, dom hade "fel" bild på deras hemsida så den returnerade vi. Ok kan bli fel inte hela världen... Väskan där emot den behöll vi...upptäckte snart att det fattas ett ligg underlag i den, vi meddelar Lekmer.se att det saknades. Dom skulle skicka ett omedelbart...Vi fick inget underlag på 2 veckor...Kontaktade Lekmer.se igen.. får då till svar OBS samma person jag pratat med "Kajsa" på kundtjänst så här:
    "Jag har inte hört att det skulle vara några konstigheter kring väskan från leverantören. Dock ser jag ingenting på vår hemsida om medföljande underlag. Jag har kontaktat leverantören igen för att se om de har skickat underlägget eller om det inte ska medfölja."
    Denna Kajsa har redan lovat att skicka den....
    Efter mycket om och men så skall dom skicka underlaget igen då det ska ingå..Har själv pratat med leverantören som bekräftar detta.. Vi har ännu inte fått vårat underlag....Köpet gjordes och på påpekades redan 30/6 om missen.. Så ca 2 månader senare har vi fortfarande inte fått underlaget...Så rekommenderar inte Lekmer.se till någon.

    Och till Lekmer.se så besvära er inte med att svara som ni gjort på resterande klagomål här med att ni beklagar och att man ska kontakta er kundtjänst.. För den fungerar absolut inte! Så avslutningsvis köp inget från detta företag!
    8 mån sedan
  • Hej! Vi är hemskt ledsna över att ni drabbats av den långa hanteringstiden på grund av leverantörens försenade leveranser till er. Vi ska givetvis lösa detta omgående och kommer att kontakta er för att få ett avslut på det hela och givetvis kompensera er för det inträffade. Vh, Lekmer.se

  • Usel
    Levererade fel vara, och endast en av varorna jag beställde. Ville dock ha betalt för båda.

    Osmidig kundtjänst, endast via deras formulär som de inte svarar på.

    Rekommenderas EJ!
    9 mån sedan
  • Bäste kund, vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att vi har skickat dig fel vara. Vi skickar givetvis ut den rätta varan till dig omgående och helt utan extra kostnad med en bytesorder. Om du är vänlig och kontaktar vår kundtjänst http://lekmer.se/kundtjanst/ så ska vi se till att lösa detta på bästa möjliga sätt! Vh, Lekmer.se

  • Usel
    Löjligt dåligt, beställde en trehjuling, fick en annan vara, ingen möjlighet att komma i kontakt med butiken förutom mail formulär som inte fungerar.

    Nej, usch, har en besviken grabb hemma nu under semestern. Inte kul alls:(
    9 mån sedan
  • Bäste kund, detta låter inte alls bra och vi hjälper dig hemskt gärna med detta omgående! Frågeformuläret ska det inte vara något problem med och vi ber dig vänligen kontakta vår kundtjänst http://lekmer.se/kundtjanst/ på nytt, så ska vi se till att skicka ut den riktiga varan omgående! Vh, Philip på Lekmer.se

  • Utmärkt
    Tycker det är komiskt att så mycket folk gnäller på leveranstiderna. Det är inte hemsidans fel att era grejer kommer sent, det är leveransbolaget, tex posten, DHL, TNT eller UPS. Att lägga en beställning på nätet tar 3 sekunder? Att behandla den tar betydligt längre tid. En person ska plocka, packa och skicka den. Tycker det är tragiskt att se alla "Usel" recensioner hos alla webshoppar. Testa jobba som lagerarbetare innan ni gnäller får ni se hur jävla mycket det är att göra. Dessutom är allt så billigt. (jag jobbar inte hos lekmer, men vill förmedla till alla tards.)
    9 mån sedan
  • Usel
    Beställde sandaler till barnen då Lekmer var en av de få butiker som hade de önskade modellerna och storlekarna. Betalade i förskott och blev utlovad leveranstid 1-3 dagar. Fick ett paket någon dag senare men detta innehöll inte mina varor utan varor som skulle till en helt annan kund och både min och den andra kundens följesedlar. Har sedan dess försökt komma i kontakt med Lekmer men får inga svar. Gissar att det nu är två ordenligt missnöjda kunder, jag som fått helt fel varor och den andra kunden som helt saknar sin leverans.

    Uppdatering: Fick till slut respons men bara med svaret att jag får ta kontakt med cdon avseende detta ärende, trots att vi lagt ordern via lekmers hemsida. Tyvärr är betyget redan så lågt att det inte går att sänka.
    9 mån sedan
  • Bäste kund, detta låter så klart inte alls bra och vi beklagar verkligen det inträffade! Det är verkligen inte okej att vi levererar fel paket som är avsedd till en annan kund. Vår kundtjänst har varit tungt belastad och vi arbetar fortfarande väldigt hårt med att besvara alla kunder så snabbt vi bara kan och vi hoppas att du har förståelse för detta! Finns det något mer vi kan hjälpa till med ber vi dig vänligen kontakta vår kundtjänst http://lekmer.se/kundtjanst/ på nytt, så vi kan hjälp dig. Vh, Philip på Lekmer.se

  • Bra
    Jag ville komma i kontakt med Lekmer omedelbart när jag hade lagt min order för att kunna ångra den. De garanterar svar från kundtjänst inom 24 timmar (48 timmar vid kampanjer, vilket de verkar ha hela tiden enligt alla reklammail som nu finns i inkorgen), men efter en veckas väntan på ett svar har jag fortfarande inte hört någonting från dem.

    UPPDATERING: Fick ett för mig positivt svar efter exakt en vecka, så betyget åker upp ett par snäpp. Tveksam om jag kommer att beställa igen, eftersom det verkar vara så svårt att komma i kontakt med dem.
    9 mån sedan
  • Bäste kund, vi beklagar om svaret från vår kundtjänst dröjt. Vår kundtjänst har legat under hårt belastning och vi gör allt vi kan för att besvara alla kunder i turordning och på bästa möjliga sätt. Vi hoppas att du har förståelse för detta! Självklart är det inte okej att svar ska dröja så pass länge. Om det finns något mer vi kan stå till tjänst med ber vi dig vänligen kontakta vår kundtjänst http://lekmer.se/kundtjanst/ på nytt, så ska vi se till att hjälpa dig snarast möjligt! Vh, Lekmer.se

  • 2014-04-28 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Acceptabel
    OK site, även jag tycker att jollyroom är tydligare och enklare hittar artiklar. Inga problem med betalning och paketet skickades inom riklig tid. Storleksangivelse på tretorn barnstövlar stämmer inte med tillverkarens måtttabell, det skiljer sig 2 storlekar!
    Därför behövde jag göra ett byte, och nu blev det väldigt otydligt. Efter ett paradgata fick jag en mail om returmeddelsnde där originalfaktura blev sänkt med bytesproduktens belopp. Däremot får jag inga besked om det kommer skickas ut ett byte eller innebär detta att jag ska köpa nån annanstans. Dessutom finns det inga telefonkundtjänst, utan enbart mail!
    Riktigt dåligt...
    1 år sedan
  • Bäste kund, det låter inte alls bra att du mottagit en produkt i fel storlek och för detta ber vi så klart om ursäkt! Vi arbetar ständigt med att försöka förbättra kommunikationen gentemot kunden och vi tackar dig för ditt omdöme. För att komma i kontakt med vår kundtjänst fyller du i formuläret på http://lekmer.se/kundtjanst/. För tillfället har vi ingen kundtjänst över telefon, utan endast e-post. Vi besvarar alla kundärenden inom 24 timmar, men oftast går det betydligt mycket snabbare än så. Ha en fin dag! Vh, Lekmer.se

  • Dålig
    Snabb leverans men min e-post adress såldes eller läcktes ut till spam nätverk vilket kundtjänsten inte tog som ett allvarligt problem.

    Handlar det om läckage, dvs att deras kunddatabas blivit hackad, så kan det ju röra sig om mer än e-post adresser som läckt ut. Handlar det inte om läckage är de antingen ett oseriöst företag som helt enkelt säljer adresserna vidare eller så har de en anställd som borde få sparken.

    Jag gav dem en e-post adress som var helt unik för dem, därav att jag med 100% säkerhet kan säga att läckaget har skett på deras sida och inte någon annan stans.
    1 år sedan
  • Bäste kund, självklart är det mycket tråkigt att ni mottagit spam till er e-post adress. Lekmer varken säljer eller ger ut våra kunders e-post adresser till någon annan, utan dessa används enbart av Lekmer. Har ni fler frågor ber vi er vänligen kontakta vår kundtjänst http://lekmer.se/kundtjanst/ på nytt, så ska vi se till att hjälpa er på bästa möjliga sätt! Vh, Lekmer.se

  • Knappt godkänd
    Snabb leverans. Dåliga produktbeskrivningar. Kass kundtjänst.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Bra service snabba leveranser samt stort utbud.
    1 år sedan
  • Usel
    Kundtjänsten är värdelös.
    Finns inget telefonnummer att ringa till kundtjänst. Sedan lovar dom "svar inom 24 timmar" genom mailen. Men det kan man glömma.
    Förra gången fick vi svar av någon dansk kundtjänstmedarbetare som vi inte förstod mycket utav!
    Det som gör att betyget sänks ytterligare är just det att dom förutom att vara väldigt sega på att svara kundtjänstärenden genom mail, att dom dessutom "lovar svar inom 24 timmar" på hemsidan.
    Nej, där man handlar ska man också utan problem kunna reklamera/returnera varor man inte är nöjd med.
    Skickade även ut fel returettiketter. Vi skulle returnera ett barnvagnspaket som levererats i 5 olika paket. När dom efter lång väntan skickat returetiketterna så fick vi bara en. Vilket inte går att skicka tillbaka dom fem paketen med...
    1 år sedan
  • Bäste kund, detta är så klart inte okej och vi är ledsna för att vi inte har kunnat besvara ert kundärende i tid. Vi strävar alltid efter att besvara alla kundärenden inom 24 timmar och oftast går det betydligt mycket snabbare än så. Under vissa perioder blir vår kundtjänst hårt belastad och detta påverkar svarstiden negativt. Vi ber om ursäkt för detta och vi arbetar hårt för att hjälpa alla kunder i turordning. Vi ber er vänligen kontakta vår kundtjänst www.lekmer.se/kundtjanst på nytt så ska vi se till att hjälpa er vidare med detta ärende. Vh, Lekmer.se

  • Dålig
    Beställde en cykel till dottern på hennes födelsedag, efter 5 dagar har paketet inte rört sig ur fläcken, efter kontakt med Lekmer's kundservice får jag efter ett dygn veta att paketet är borta, dom frågar mig då om jag vill att dom ska skicka en ny cykel, varpå jag säger att det vore ju bra, då jag redan betalat för den. Ytterligare 24 timmar passerar och jag får nu veta att paketet är hittat och att dom ska skicka det till mig idag. Dom erbjuder dessutom 15% ytterligare rabatt, vilket jag självklart tackar ja till, men detta ser jag som en väldigt liten tröst då dotterns födelsedag blev ett kaos tack vare detta. Mycket missnöjd.
    1 år sedan
  • Bäste kund, detta är självklart inte okej och vi beklagar den långa leveransen och hantering av ert paket. Vi strävar alltid efter att leverera våra paket inom utsatt tid och normalt har ni ert paket inom 1-3 arbetsdagar. I vissa fall kan det tyvärr hända att paket blir försenade eller tappas bort, vilket förstås inte är okej! Vi ber återigen om ursäkt för detta och ber er vänligen kontakta vår kundtjänst www.lekmer.se/kundtjanst på nytt om ni önskar att vi hjälper er vidare med detta ärende. Vh, Lekmer.se

  • Dålig
    Jag är en ganska van näthandlare och jag kan irritera mig på nätbutiker som ger dåliga leveransbesked och som anger att produkter finns i lager med sedan visar det sig att produkten finns hos någon underleverantör.
    Man bör vara tydlig med att lagersaldo inte avser eget lager utan eventuella underleverantörer.
    I mitt fall resulterar det i sen och utebliven leverans.
    1 år sedan
  • Vi beklagar ifall det varit felaktigt lagersaldo vid er beställning. Tyvärr sker inte uppdateringen av lagersaldot i realtid, utan med jämna mellanrum och det gäller givetvis vårt eget lager. Vi är hemskt ledsna ifall det har påverkat er leverans och ber er kontakta kundtjänst via www.lekmer.se/kundtjanst så att vi kan hjälpa er på bästa sätt. Vh, Lekmer.se

  • Utmärkt
    Ett bra utbud av saker, och bra priser.
    att saker skickas från olika lager och det ibland tar lite tid får man räkna med, o se till o beställa i tid.
    min ena vara kom redan dagen efter och den andra tog två dagar, så jag är supernöjd! =)
    1 år sedan
  • Usel
    Har man en kundtjänst som bara baseras på mejlsvar så måste man jobbare snabbare än Lekmer. Beställde och såg i orderbekräftelsen att jag köpt en lila dress, som såg blå ut på bilden. Mejlade för att makulera ordern. Nu har det gått 48 H, fortfarande inget svar från kundtjänst, och paketet är på väg, vilket innebär returfrakt för 80:- för min del...
    Blir aldrig mer Lekmer för min del i allafall.
    1 år sedan
  • Bäste kund,

    Vi beklagar verkligen den långa svarstiden som uppstått under julhelgerna. Kundtjänst gör sitt absolut bästa för att fortast möjligt och på bästa sätt lösa alla kundärenden som kommer in. Ni ska självklart inte behöva betala returfrakt ifall det felat från vår sida. Vh, Lekmer.se

  • Usel
    Jag köpte en Maxi-Cosi, Pebble från er den 13 December som jag betalade med mitt kreditkort (från lekmer.dk då jag bor i Köpenhamn), och ni skickade en pulka till mig.

    Jag öppnade ett ärende hos er, via webben förstås då ni inte har ett telefonnummer man kan ringa, skickade tillbaka pulkan som ni begärde, och ni lovade att ni skulle skicka min Pebble snarast.

    Igår fick jag en faktura ifrån er, på stolen jag redan har betalat för men inte fått, så nu har jag betalat för en stol, fått en faktura på en till och fortfarande inte fått stolen.

    Hittils har detta kostat mig 800Kr då jag var tvungen att hyra en stol från Hertz, pga er, samt flera arbetstimmar som kunde ha används betydligt bättre.

    Det jag undrar är, hur tänker ni fixa detta problem, och hur sjutton ni kan vara så här inkompetenta? Man behöver ju anstränga sig för att klanta sig så många gånger på raken för samma fd lekmer kund.
    1 år sedan
  • Bäste kund,
    vi beklagar innerligt ifall ni fått fel vara skickad till er. Vi löser självklart detta åt er på bästa möjliga sätt och ber er kontakta vår kundtjänst via www.lekmer.se/kundtjanst så att vi kan se närmare på ert ärende. Vh, Lekmer.se

  • Usel
    Att det är dagen efter julafton och mina systerbarn ännu inte fått sina julklappar men att jag fått en utvärdering säger väl allt. Mycket dåligt upplevelse. Paketet har försvunnit och lekmer svarar inte på mail. Om man sätter ut ett datum där man garanterar att paketet ska komma fram innan jul så ska man hålla det.
    1 år sedan
  • Vi beklagar verkligen ifall ni inte mottog ert paket innan julafton. Enligt den leveransinformation vi fått från Posten, skulle alla beställningar lagda innan 18/12 hinna fram i tid, men tyvärr måste något hänt på vägen.
    Kundtjänst besvarar alla mail så fort som möjligt i turordning men har för närvarande väldigt hög belastning. Vh, Lekmer.se

  • Dålig
    Snabb och bra leverans MEN totalt värdelös kundtjänst som inte verkar vara intresserad av att hjälpa sina kunder. Fått två likadana produkter levererade och tog kontakt via forumläret på hemsidan för över en vecka sedan fortfarande inget svar.
    1 år sedan
  • Vi besvarar på alla mail inom 24 timmar och givetvis vill vi hjälpa alla våra kunder på bästa möjliga sätt. Det låter som något annat har felat tekniskt ifall ni inte har fått svar på så lång tid, vilket vi beklagar. Vänligen återkom till kundtjänst igen via www.lekmer.se/kundtjanst så ska vi hjälpa er med ert ärende. Vh, Lekmer.se

  • Usel
    Urusel service. Ljuger om vad det kostar att skicka tillbaka. Allt för att dom ska få mer pengar. Aldrig mer
    Handla nån annanstans om ni vill ha service.
    1 år sedan
  • Hej! I våra ordervillkor framgår att en returavgift tas ut vid ångrat köp. Vh, Lekmer.se

  • Acceptabel
    Låga priser - dålig kundservice
    1 år sedan
  • Hej! Vi beklagar ifall ni känner att ni fått undermålig service och ber er att kontakta oss via www.lekmer.se/kundtjanst så att vi kan titta närmare på ert ärende. Vi vill alltid hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt. Vh, Lekmer.se

  • Usel
    Detta måste vara det mest oseriösa företag jag stött på under alla år på internet. Jag beställde en produkt den 20 oktober, den fanns då i lager. De hade slagit på stort och hade stor kampanj, med produkten till ett bra pris. När jag tittade några dagar senare fanns den fortfarande i lager. Det skulle ta 1-3 arbetsdagar att få leveransen. När det gått en vecka fick jag ett meddelande att produkten var slut och att jag inte skulle få någon leverans. De hade alltså bara påstått att produkten fanns i lager och till och med angett ett antal. Antagligen ett sätt att ha något att locka med för att få in folk i butiken. Oseriöst så det förslår. Meddelandet jag fick var också av det sämre slaget. Väldigt torrt och det gick inte att svara på det. Men det förstår man ju att den typen av ljusskygga företag inte vill stå till svars för sitt lurendrejeri.
    1 år sedan
  • Hej! Det låter som att det vid tiden för er beställning varit felaktigt lagersaldo eller att vi av någon annan anledning inte kunnat leverera varan till er. Vi ber er att kontakta vår kundtjänst via www.lekmer.se/kundtjanst så att vi kan se närmare på ert ärende och hjälpa er på bästa sätt.
    Vh, Lekmer.se

  • Mycket bra
    Är nöjd hit tills.
    Tycker att det borde finnas direkbetalning.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Aldrig några problem. Stort utbud, bra priser, snabba leveranser, duktig kundservice.
    1 år sedan
  • Dålig
    Lite dyra även om de delar ut rabattkoder.. :/
    1 år sedan
  • Hej! Vi försöker alltid se till att hålla låga priser i vårt sortiment, men kan tyvärr inte ha lägst pris på samtliga produkter. Vh, Lekmer.se

  • Perfekt
    Stort utbud, bra priser och väldigt smidig hemsida. Rekommenderas starkt!
    1 år sedan
  • Usel
    Beställde en vara ifrån, det stod leveranstid 1-3 dagar. Det tog 1 vecka för dem att leverera. Jag skickade ett mail till kundtjänsten, som de inte tog sig tid att svara. Jag skulle inte rekommendera någon att köpa ifrån lekmer.
    1 år sedan
  • Bäste kund, det låter inte alls bra att det tagit så lång tid för er att få er leverans. Har det gått flera dagar utan svar från oss, måste någonting ha blivit galet då vi besvarar alla mail vi får in. Vi beklagar verkligen det inträffade.
    Ni får gärna kontakta oss via www.lekmer.se/kundtjanst ifall ni har fler funderingar kring detta. Vh, Lekmer.se

  • Dålig
    Mycket missnöjd med min beställning varorna motsvarade inte min förväntan för att det inte var beskrivna på hemsidan. Jag gjorde då ett antagande som visade sig felaktigt. Mycket grötig hemsida som inte går att sortera och filtrera efter produkter.
    Från början fick jag inget spårningsnummer utan först när jag mejlat kundtjänst som jag fick det. Jag blev aldrig meddelande om att de inte kunde hålla leveranstiden (tog över 5 dagar).
    När jag ringde och ville ångra min order var det inte möjligt trots att hon i kundtjänst inte kunde säga mig om varorna gått iväg eller inte. Mycket otrevlig person i kundtjänst.
    1 år sedan
  • Bäste kund, vi ber så hemskt mycket om ursäkt för detta. Vi skulle uppskatta om du kan kontakta vår kundtjänst på nytt via följande länk www.lekmer.se/kundtjanst. Tack på förhand! Vh, Lekmer.se

  • Dålig
    Köpte två köpkort på letsdeal á 500 kr. Mailade dom och frågade om dom kunde sammaslå dessa så jag kunde göra en beställning = en fraktkostnad. Detta gick inte.

    Då jag gjorde beställningarna så kom jag upp i 477 kr på den ena. Även om jag hade 500 kr köpkort så drog man inte av resterande 23 kr från frakten, utan den debiterades fullt pris!

    Det handlar inte om 23 kr utan om principen.

    Sista gången jag beställde nånting från denna oflexibla, snikna webaffär.
    1 år sedan
  • Bäste kund, kontakta gärna vår kundtjänst på nytt via www.lekmer.se/kundtjanst. Villkoren angående ditt presentkort ska givetvis ha framgått redan när du köpte din deal. Tack på förhand! Vh, Lekmer.se

  • Dålig
    Beställde en joggingvagn som enligt hemsida och kundtjänst skulle finnas i lager. lekmer.se utlovar 1-3 dagars leveranstid men 2 veckor senare har den fortfarande inte levererats. Jag är inte imponerad.
    1 år sedan
  • Bäste kund, det låter inte alls bra det du beskriver. Kontakta vår kundtjänst omgående via www.lekmer.se/kundtjanst så ska vi hjälpa dig vidare med ärendet. Tack på förhand! Vh, Lekmer.se

  • Usel
    Jag köpte en bilbarnstol som var på kampanj denna vecka - sen få jag några timmar senare en mail att den fanns inte på lagret och om evtl. pengar var reserverat så kommer det och tar 14 dagar före jag få de tillbaka. Ingen ledtråd om de förväntar sig denna bilbarnstol tillbaka eller om de kommer meddela mig när den finns igen. Sen ska man sig ju fråga varför jag kunde köper den överhuvudetaget när den inte finns på lagret?!

    Sen har de tagit 2xgånger pengar från mitt konto! Och det är 2 olika belopp - skrev en mail till deras kundtjänst, som lovar att de svarar inom 24 timmar men inget svar än :(
    1 år sedan
  • Hej alex_soca, det ska inte vara möjligt att handla produkter som inte finns i lager. Något har gått fel. Om du inte redan kontaktat kundtjänst vill vi be dig göra det via lekmer.se/kundtjanst så hjälper vi dig omgående. Vi ber om ursäkt för de besvär vi orsakat dig. Vänligen, Lekmer.se

  • Perfekt
    Enkelt att shoppa, snabb leverans! Ofta kampanjkoder ute som ger en extra bra pris dessutom! :-)
    1 år sedan
  • Dålig
    1-3 dagar anger Lekmer.se som leveranstid med undantag för storhelger. Beställde en Kettler Speedy Princess springcykel till min dotter i söndags och idag torsdag har jag ännu inte ens fått bekräftelse om att de börjat behandla ordern vilket jag i kontakt med deras kundtjänst vart utlovad i tisdags kväll. Trodde företag i stora CDON gruppen förstod vikten av att hålla leveranstid, nu avvaktar jag en förklaring från dem men kan de inte leverera senast imorgon fredag innan jag tar med mig familjen på semester avbokar jag denna och plockar upp en på Clas Ohlson istället!
    1 år sedan
  • Dålig
    Har beställt många gånger och aldrig fått mina varor som utlovat inom 1-3 dagar. Har tagit minst 1 vecka varje gång.
    1 år sedan
  • Ganska dålig
    Inget fel på produkterna men det är för dåligat att inte klarar av att leverera varorna i tid. Lekmer anger 1-3 dagars leverans med undantag för kampanjer och storhelger, men det är ett löfte som de inte håller. Väljer någon annan butik i fortsättningen.
    2 år sedan