★ 365 dagars öppet köp
★ FRI FRAKT över 1000 kr
★ Snabba leveranser

http://lekmer.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 9 år sedan
(data från 2015-05-24)
Detaljerad information Lekmer har fått betyget (8.84)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Dålig
    Se Lekmer som en outlet, det kommer och går olika produkter, pressar priset på andra butiker och får ned kostnaden på många produkter hos konkurenterna. På det sätt fyller det ett syfte. Gör du en prisjämförelse, utgå från att det är slut...

    Köpte en skötväska och kände mig grundlurad, den innehöll Pregnant iZi FIX, samt den rabattkuponger för 8 500 kr, det sista var en bluff kan man säga, delar av det man ger rabatter för finns inte att köpa, storlekar saknas och jaa... man kan säga att man inte riktigt är ärlig. I butiken är det trevliga, men säger att på web-butiken finns det och det stämmer ej, samt man får betala frakt,.... Nu ser jag (150523) att man säljer den för 199 kr med rabatt kupongerna som är värdelösa 8 500 kr!

    Är man ärlig så skulle man ha tagit bort rabattkupongorna och säljer skötväskan med bara Pregnant iZi FIX. När man inte har produkterna så borde man i ärlighetens namn erbjuda rabatt på likvärdig produkt.

    Ta Lekmer lite med en nypa salt och du kan göra fynd som på en loppis, två stjärnor på grund av att jag känner mig grundlurad och deras slutsålda produkter på nätet som man visar på olika prisjämförelsesidor....
    2 dagar sedan
  • Usel
    Efter att ha beställt en produkt får jag nyhetsbrev flera gånger om dagen. Längst ner går det att avregistrera sig från nyhetsbrevet vilket jag har gjort flera gånger vid olika tillfällen. Men konstigt nog fortsätter nyhetsbreven att komma. Det var sista gången jag beställde något från sidan.

    Jag missade säkert någon bock för nyhetsbrev, men kom igen, det ska väl gå att avregistrera sig?
    2 dagar sedan
  • Mycket bra
    Bra och snabba.
    Dock har de rea alltid på sina produkter. Jämför man däremot priset så är de inte så billiga.
    3 dagar sedan
  • Usel
    Sämst! Otrevliga och långsamma och varor som delas upp på ordrar eller dyker inte upp alls, fast de får man inte veta först man hämtat ut paketet... Ville byta storlek på ett par skor, fick bara en fraktavgift ( det skulle vara gratis) och inga nya skor! svarar snäsigt om de svarar alls.
    Aldrig mer lekmer....
    4 dagar sedan
  • Hej! Vi beklagar att vi inte nått upp till dina förväntningar. Vi vill gärna rätta till felen och komma i kontakt med dig. Vänligen kontakta oss på http://lekmer.se/kundtjanst så hjälper vi dig!

    Vh Jenny Lekmer.se

  • Usel
    Sämsta ehandelsbolaget jag någonsin kommit i kontakt med. En stjärna är alldeles för generöst, men det gick inte att ge noll. Min order delades upp i minsta beståndsdelar med mängder av fakturor som följd. Först fick man en faktura sen mellan 5dagar till 3veckor senare fick man sin vara. En del varor var bristfälligt förpackade och kom inte fram i nyskick. Kundtjänst svarar inte på ett mail och svarar de är det godag yxskaft svar. ( Tips till lekmer: Om ni har lagerflytt skriv det på er hemsida och informera om det innan man genomför beställningen. För mig stod det 1-5 dagar leveranstid vilket tydligen i verkligheten var 5-32 dagar.. 32 dagar!)
    Jag kommer aldrig mer handla från Lekmer! Aldrig!
    6 dagar sedan
  • Hej!

    jag beklagar verkligen att du inte fått en bra köpupplevelse hos oss! Vi vill gärna komma till rätta med allt och komma i kontakt med dig. Vänligen kontakta oss på http://lekmer.se/kundtjanst/

    Vh Jenny Lekmer.se

  • Usel
    Ruggigt dåligt företag. Oseriöst. Helt ok om allt flyter på. MEN förbannat dåligt då något går fel = KÖP EJ AV DESSA SKOJARE!
    9 dagar sedan
  • Hej! Vi är hemskt ledsna att du inte är nöjd med din köpupplevelse. Vi vill gärna veta vad som har gått snett. Vänligen kontakta oss via http://lekmer.se/kundtjanst/ så hjälper vi dig. Vh, Naim på Lekmer.se

  • Usel
    Beställde 2 artiklar, fick en. Båda fanns på lager enligt hemsidan. Fick visserligen tillbaka pengarna för den uteblivna artikeln, men en värdecheck på 500kr vi använt till köpet är som bortblåst. Inget svar från kundtjänst på två veckor nu. Under all kritik.
    12 dagar sedan
  • Hej! Vi ber om ursäkt för felet som uppstod. Givetvis ska du få använda ditt tillgodohavande från presentkortet. Det låter märkligt att du inte har fått svar på två veckor. Vi har extremt högt tryck just nu men det tar inte två veckor att få svar. Vänligen kontakta oss via http://lekmer.se/kundtjanst/ om du inte har fått svar än. Vh, Naim på Lekmer.se

  • Usel
    Beställde två varor till min son förra veckan. Fick igår (måndag) ett mejl med två kolli-id:n och länk för att spåra dessa, varav endast det ena fungerade. Mejlade då kundservice och fick ett förhållandevis snabbt svar med info om att det blivit fel med länkningen, men att ett kolli skickats. Jag mejlade då tillbaka direkt med frågan om det verkligen var båda sakerna som skickats, då kollit enligt spårlänken vägde 1 kg, med tanke på att enbart den ena produkten väger 3 kg. Inget svar alls.

    Fick sms-avisering idag att paketet redan kunde hämtas ut. Förväntade mig ett stort paket, då den ena produkten jag beställt var en stor legobyggsats till sonen. Blev lite förvånad när det bara var ett paket och ett litet sådant som jag kunde hämta ut. Frågade om det var två kartonger, men fick svaret från utlämningsstället att det bara var en kartong.

    Väl hemma när jag öppnar kartongen fanns bara den ena produkten, inget lego således. Men av följesedeln står det att de skickat båda produkterna...Ingen info om att legot är restat i lager. Ingenting... Telefonnumret som finns hänvisar bara till webbplatsens mejlformulär.

    Vad har hänt med detta företag? Vid tidigare beställningar har det fungerat klockrent med info och kundservice. Nu känns intresset av att ens han någon slags kundservice som obefintligt... Skämmes på er Lekmer!
    12 dagar sedan
  • Hej! Vi ber om ursäkt för den saknade produkten och den bristfälliga informationen. Just nu genomgår vi en omfattande lagerflytt som gör att vi kan packa, plocka och leverera varor snabbare än någonsin. På grund av extremt högt tryck kan det ta lite längre tid att få svar vår kundtjänst. Vi hoppas på din förståelse. Vh, Naim på Lekmer.se

  • Usel
    STOR VARNING!
    Har gjort en enda beställning på Lekmer och VARNAR ALLA för att handla på Lekmer av så olika många anledningar att jag knappt vet vart jag skall börja.

    1. De har ingen kundservice telefon. De utlovar mailsvar inom 24 timmar men ibland svarar de inte alls, ibland är deras svar helt irrelevanta och de förväntar sig att kunden gör allt jobb själv.

    2. Deras leveranstider är ett skämt. De utlovar leverans på 4-5 dagar och sista paketet dröjde mer än en månad!

    3. De delar upp sina leveranser i mängder av leveranser och i och med det får man som kund mängder av fakturor, för mina 7 artiklar fick jag 4 paket och 4 olika fakturor.

    4. De paketerar inte sina varor. Ett av mina paket skickades helt utan emballage och kom fram smutsigt. När jag påtalade det så svarade de inte på uppföljningsmailet.

    5. Ett paket skickades aldrig från Lekmer men de skickade en faktura ändå som jag tvingades betala. När jag påpekade detta skickade de en ny leverans OCH en ny faktura. Nu har jag tvingats betala samma vara 2 ggr och efter över 20 mail har jag fortfarande inte sett röken av mina pengar.

    Sammanfattningsvis - handla ALDRIG hos Lekmer, sämsta köpupplevelsen jag någonsin haft!
    En stjärna är en stjärna för mycket!
    13 dagar sedan
  • Hej! Vi har extremt högt tryck just nu och det kan därför ta längre tid att få svar från vår kundtjänst. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för det sena svaret. I dagsläget har vi ingen telefonlinje men vi planerar på att införa det inom kort. På grund av vår omfattande lagerflytt tillkom det problem som förseningar och vi är hemskt ledsna för det. Leveranserna delades upp i flera omgångar så att du inte behövde vänta på produkterna när de fanns på lagret. Produkterna skickades så fort de kom in på det nya lagret. Det är tråkigt att du har fått en smutsig produkt, så ska det absolut inte vara. Du ska inte heller betala för en produkt som du inte har fått. Jag hoppas att du har fått all hjälp du behöver. Återigen vill vi be om ursäkt för det långdragna ärendet och alla fel som har uppstått på vägen. Vh, Naim på Lekmer.se

  • Usel
    Beställde för flera veckor sedan fyra filtar, fick en av dessa inom rimlig tid och resterande skulle komma senare. Några veckor därefter (13 april) fick jag ett leveranskvitto på resten av produkterna men jag har fortfarande inte fått några filtar. Enligt postens paketspårning transporteras paketet sedan 21 april och mitt lokala postombud har inte något paket. Skickade mail till er kundtjänst för en vecka sedan och fortfarande inte fått någon respons. Förstår att ni har någon slags lagerflytt men hur länge skall man behöva vänta på ett svar via mail? Var är mina filtar om de nu redan är skickade, kan man undra?
    14 dagar sedan
  • Hej! Det låter som att ditt paket har försvunnit i postgången. Vi är hemskt ledsna för det. Vi har extremt högt tryck just nu och därför kan det ta längre tid att få svar från vår kundtjänst. Vi hoppas på att du har fått hjälp med ditt ärende. Vh, Naim på Lekmer.se

  • Usel
    Beställde en Baby Jogger City Lite med tillbehörspaket. När vi hämtade ut paketet var det bara vagnen som var skickad. I tillbehörspaketet var det bland annat regnskydd. Att ha en vagn i sverige utan regnskydd är rätt meningslöst.

    Fick ingen som helst info om att det inte skulle skickas eller vara slut på lagret. Fanns inne när vi beställde. Beställde tillbehörspaketet från en annan butik eftersom vi måste ha ett.

    Kontaktade lekmer om detta men fortfarande inget svar.
    15 dagar sedan
  • Hej! Det är tråkigt att du inte fick med tillbehörspaketet och vi ber om ursäkt för den bristfälliga informationen. Vi hoppas att du har fått hjälp med ditt ärende nu. Vi har extremt högt tryck nu och vår kundtjänst arbetar så snabbt som möjligt för att besvara alla mejl. Vh, Naim på Lekmer.se

  • Usel
    Vi beställde en barncykelsadel. Paketet var bristfälligt packat knappt, igentejpat. När vi öppnade kartongen låg alla delar spridda huller om buller, lådan för alla delar (skruvar mm.) hade gått upp och ramfästesskruvarna saknades. Jaja, tänkte vi det kan väl gå lite fort ibland. Vi hör av oss till kundtjänst så ordnar det sig... Det var EN VECKA sedan och inte ett svar! Så tråkigt.

    Handla inte här, kundservicen verkar inte ens finnas. På hemsidan finns inte ens ett telefonnummer enbart ett kontaktformulär, men det är nog ingen som tar hand om inkommande ärenden där. Borde svartlistas!
    18 dagar sedan
  • Hej! Först och främst vill vi be om ursäkt för den dåliga paketeringen. Vi har extremt högt tryck just nu och därför tar det längre tid att få svar på mejl från vår kundtjänst. Vi ber om ursäkt för besväret och hoppas att kunna hjälpa dig så snabbt som möjligt. I dagsläget har vi ingen telefonlinje men det planerar vi att införa inom kort. Vh, Naim på Lekmer.se

  • Usel
    Jag beställde två varor från Lekmer som jag betalade för, dock så har Lekmer endast skickat en av varorna. Dom har inte lämnat någon information om/när dom ska skicka den saknade varan eller om/när jag får återbetalning för den saknade varan.

    Jag kontaktade Lekmer för 6 dagar sedan om detta men har fortfarande inte fått svar från dom. URUSELLT.

    Om Lekmer läster detta så får ni gärna svara mig vad ni gör åt detta.
    Ärende referensnummer är: 135698
    19 dagar sedan
  • Hej! Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för den bristfälliga informationen. Just nu har vi extremt högt tryck och därför kan det ta längre tid att få svar från vår kundtjänst. Vi ber om ursäkt för besväret och ser till att du får svar på ditt ärende omgående. Vh, Naim på Lekmer.se

  • Usel
    Aldrig mer Lekmer,se! Varning för detta företag, jag beställde och betalade leksaker den 21 april till dotterns födelsedag (som fanns i lager 1-3 dagars leveranstid) men 10 dagar senare fortfarande inget som har kommit. Har försökt att få ta i kundtjänst men det är helt omöjligt, varken via mail eller telefon. När jag tillslut fick svar via mail (från Danmark) så var det att "vi har skickat din försändelse och den kommer nog snart". Kollade med Posten och de hade inte fått in någon försändelse utan endast förhandsinformation om paketet. Som sagt, välj ett annat företag att handla leksaker av - långa leveranser (om man överhuvudtaget för sakerna) samt obefintlig kundtjänst!
    25 dagar sedan
  • Hej! Vi är hemskt ledsna för den försenade leveransen och vill självklart hjälpa dig. Om paketet inte har kommit fram på 10 dagar har det förmodligen försvunnit i postgången och det beklagar vi. Vänligen kontakta vår kundtjänst via http://lekmer.se/kundtjanst/ så får du hjälp. Vi har väldigt högt tryck just nu och det kan därför ta lite längre tid att få svar. Vh, Naim på Lekmer.se

  • Usel
    Jag beställde 4 varor.

    Efter några dagar fick jag meddelande att 3 av dessa som aldrig skickats skulle tas i retur och att lekmer drar "returfrakt" från dessa.

    Efter en dryg vecka får jag meddelande att den 4e varan är restnoterad.

    Svarar ej på kundtjänstmeddelanden inom utsatt tid. Inget telefonnummer på hemsida.

    Pengar fortfarande hos lekmer.

    Fin hemsida och bra erbjudanden inget värt om man inte hanterar affär.
    26 dagar sedan
  • Hej! Givetvis ska du inte betala någon returfrakt för varor som du inte har fått. Vänligen kontakta vår kundtjänst via http://lekmer.se/kundtjanst/ så får du hjälp. Vi har väldigt högt tryck just nu och därför kan det ta lite längre tid att få svar. Vh, Naim på Lekmer.se

  • Usel
    Först funkar inte rabattkoden till gratis frakt, sen väljer systemet automatiskt faktura! Trots att vi valt kortbetalningen tidigare inom samma köp. Allt för att lura kunder till att hamna i något fakturaträsk, om man inte är totalt observant.
    1 mån sedan
  • Hej! Vi hade ett tillfälligt tekniskt problem med rabattkoden men den gick igång igen en stund senare. Faktura är förvalt betalsätt på vår kassasida eftersom det är det populäraste betalsättet vi har. Det tillkommer inga extra avgifter. Givetvis behöver du inte betala din frakt. Kontakta oss via http://lekmer.se/kundtjanst/ så hjälper vi dig. Vh, Naim på Lekmer.se

  • Usel
    Jag beställde en overall. Den kostade 299.70 kr på rea. När jag hämtade den såg jag att den var för stor. Jag nyttjade öppet köp och skickade tillbaka dem för att få en mindre storlek. Nu när jag kollade på min faktura ser jag att de fakturerat 499 kr. Detta är givetvis fel. När jag mailade kundtjänst hävdar de att jag godkänt ett köp på 499 kr, TROTS att det står i returmailet på den första overallen att värdet var 299.70 kr. Pinsamt!
    Vår familj har spenderat massor av tusenlappar hos Lekmer, men nu får de garanterat aldrig ett öre av oss igen!
    1 mån sedan
  • Hej! Det låter väldigt tråkigt. Givetvis ska du betala samma pris som på din ursprungliga order. Vänligen kontakta oss via http://lekmer.se/kundtjanst/ så ser vi till att korrigera beloppet. Vh, Naim på Lekmer.se

  • Dålig
    Jag beställde en TrippTrappstol med babysits för några veckor sedan vilket jag betalade med kort. Allt gick bra och paketet skickades ganska omgående. När paketet hade trillat in på posten så åkte jag och hämtar ut det och till min stora förvåning så innehåller det endast babysitsen.

    Jag ringer Kundservicenumret som jag hittar på deras sajt och de hänvisar tillbaka till deras sajt för kundservice sektionen. Då är det mail som gäller vilket jag inte vill utan jag vill prata med någon omgående det som har inträffat, så att det inte blir en massa vänder över mail med 24h fördröjning. Men då hittar jag att de har kundservice chatt och den skall vara igång, men det är den inte. Efter ca en timme efter att den skulle varit igång så kommer jag in. Jag förklarar att jag saknar tripptrappstolen och de skall kolla på det nästkommande dagen och ringa upp mig.

    Nästa dag kommer och morgonen samt förmiddagen passerar, jag går in på deras sajt igen för att köra kundservice chatten. Men den är inte igång fast den skulle vara det. Men någon timme efter utsatt tid så kommer jag in. Jag beskriver problemet och att de skulle höra av sig till mig men inte har gjort det ännu. De svarar att de skall återkomma inom kort. Men det händer inte, jag får ett mail på kvällen som säger att de har inte kunnat få fatt i lagret. Nästa dag så får jag reda på att de skall skicka den på nytt, men jag får inte någon ursäkt, endast att det har dröjt och inget med att de sabbat beställningen. Jag frågar om jag skall få ett nytt trackingnummer när det kommer skickas men får aldrig svar på det.

    Det går typ en vecka och inget händer, så jag kontaktar kundservice igen, men nu är det endast mail som gäller för chatten verkar vara borttagen. Men då får jag svar att det skall skickas och efter ytterligare några dagar så får jag via posten att ett paket har kommit, dock står det med fel namn. Så hade posten varit nitiska så hade jag inte fått plocka ut det men det gick iaf bra.

    Summering: Ett företag som har sådan kass Kundservice, endast mail samt chatt vilket nu verkar ha upphört så avråder jag alla att beställa ifrån dem. Samt att man inte får någon som helst ursäkt att man sjabblat beställningen är lågt. Kommer aldrig att beställa därifrån igen.
    1 mån sedan
  • Hej! Vi har i dagsläget ingen telefonlinje men det är någonting som vi ser över. Chatten fungerar inte just nu men vi felsöker problemet och det ska vara åtgärdat inom kort. Vi har väldigt hög belastning just nu och det kan därför ta längre tid att få svar från vår kundtjänst. Vi är hemskt ledsna för förseningen och det långdragna ärendet. Vi är glada att du fick ditt paket till slut. Vh, Naim på Lekmer.se

  • Bra
    Har beställt från lekmer.se några gånger (via CDON), något lång leveranstid vilket tyvärr drar ner lite på betyget. I övrigt har det annars fungerat bra.
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde en stokke tripp trapp, stolen kom efter några dagar men dynan är nu 4 veckor försenad på grund av deras lagerflytt. 4 veckors leveranstid är helt orimligt när man inte fick veta något i förväg. Kundtjänst nonchalerar mig helt som kund. Deras Qliro fakturor är också jobbiga att ha att göra med. Handla av någon som inte ingår i CDON/Qliro koncernen då de har världens sämsta leveranssäkerhet!
    1 mån sedan
  • Hej! Det är väldigt tråkigt att du inte har fått din sittdyna än och att du känner dig nonchalerad av vår kundtjänst. Du är välkommen att kontakta oss via http://lekmer.se/kundtjanst/ så hjälper vi dig. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för förseningen. Vh, Rasmus på Lekmer.se

  • Usel
    Den sämsta butik jag någonsin har handlat ifrån! De levererar inte i tid och dessutom inte rätt saker! Det började med att vi beställde två tapetrullar den söndagen den 22 mars! Rullarna fanns i lager och leveranstiden skulle vara 1-3 arbetsdagar. Efter en vecka hör jag av mig till kundtjänst och får till svar att de byter lager. Det ska tydligen ha funnits en skylt när man kom till kassan som beskrev det. (leveranstiden kunde vara upp till 5 arbetsdagar). Konversationen med kundtjänst fortsätter och efter ett mail 9 arbetsdagar efter att ordern har lagts skickas den. Tisdag den 7 april fick jag leverans avisering. Alltså 2,5 veckors leveranstid. Nu visade det sig även att de har skickat fel tapeter! Nu får jag antagligen vänta ett par veckor till innan jag kan tapetsera!
    1 mån sedan
  • Hej Ofverstedt! Vi är hemskt ledsna för förseningen och felleveransen av dina varor. Just nu flyttar vi lagret och det har därför tillkommit förseningar. Vi arbetar stenhårt för att komma ikapp och skickar ut så många ordrar som möjligt. Vi ser att du är i kontakt med vår kundtjänst och ser till att du får den hjälp du behöver. Vh, Rasmus på Lekmer.se

  • Acceptabel
    Vi fick levererat en använd bärsele som måste ha varit använd. Smutsfläckar över hela produkten. Kundtjänst åtgärdade dock problemet snabbt med att skicka en ny.
    2 mån sedan
  • Usel
    Betalade för vagn med regnskydd men fick bara vagn. Lekmer skyller på fel i produktbeskrivningen och erbjöd istället rabatt på ytterligare köp.
    3 mån sedan
  • Hej! Oavsett om vi har haft fel produktinformation på vår hemsida eller inte så ber vi så klart så hemskt mycket om ursäkt för detta! Om du inte är nöjd med den kompensation vi har erbjudit dig är du så klart välkommen att kontakta vår kundtjänst http://lekmer.se/kundtjanst/ på nytt, så vi kan kika på ditt ärende på nytt och se om vi tillsammans kan komma överens om en kompensation som passar bättre för detta ärende. Vh, Philip på Lekmer.se

  • Perfekt
    Alltid smidigt och snabbt, supersnabb kundservice via facebook var gång man behöver svar på något. Oftast fördelaktiga priser speciellt vid rea och rabattkoder.
    3 mån sedan
  • Usel
    Ett skojarföretag. Följern det rekommendation från ARN och KO? Beställde nedan produkter:
    0024577Nike, Topp, Dash, BlackSvart Medium 139.301.00
    0026761Nike, Topp, Legend, HypRosa Medium 174.301.00

    Till synas är båda produkter från samma företag Nike och samma typ av plagg (topp)
    men storlekarna skilljer minst 2-3 storlekar. Givetvis skickade jag tillbaks det som en reklamation då det är felmärkt. Lekmer vill att jag ska betala 79 Kr för returfraken när det är felmärkt. När min anmälan landar hos KO (Konsumentombudsmannen) hoppas jag på ändring. Skulle vara intressant att höra vad Nike tycker om att en återförsäljare avser att debitera kunder när plaggen uppenbarligen inte stämmer med vad butiken rekommenderar i för storlek. M ska vara 140-152 storlek men när på en av produkterna så stod det visserligen M fast att det var till 5-6 År. Är det mening att jag som kund ska gissa mig till storleken. Vad f-n menar Ni? Kommer aldrig att acceptera att jag skall betala returfrakt för felaktiga rekommendationer. Vilseledande marknadsföring. Twittrade under #lekmer och ska bli kul att höra Konsument Göteborgs svar. #lekmer #skojare
    5 mån sedan
  • Hej! Till att börja med ber vi så klart om ursäkt för att du har mottagit produkter i fel storlek!
    Vid tillfällen där vi har skickat ut fel produkter till kunden av misstag står vi givetvis alltid för returfrakten, det är självklart inte vår avsikt att varken skicka ut fel eller felmärkta produkter till våra kunder, eller att debitera någon för ett misstag från vår sida. För att vi ska kunna korrigera detta ber vi dig vänligen kontakt vår kundtjänst via http://lekmer.se/kundtjanst/ så hjälper vi dig omgående. Vi bersvarar alla våra kunder inom 24 timmar när du skickar in ditt ärende till våra kundtjänst, men oftast går det betydligt mycket snabbare än så! Om du önskar att vi hjälper dig med att reda ut vad som gäller angående våra storlekar för kläder och skor så svarar vår kundtjänst mer än gärna dig. Vänligen, Philip på Lekmer.se

  • Usel
    Varför kan man inte ringa er kundservice?
    5 mån sedan
  • Hej! Du kan inte ringa oss på grund av att vi i dagsläget inte har någon kundtjänst över telefon. Vi har sett en ökad efterfrågan av att kunna kontakta oss över telefon och vi har förhoppningar om att vi ska kunna införa detta redan i nästa år!

    Om du vill komma i kontakt med oss kan du göra detta via email, chatta med oss direkt på hemsidan eller via våra sociala medier som t.ex. Facebook! Vi besvarar alla ärenden så snabbt vi bara kan och alltid inom 24 timmar på vardagar, men oftast går det betydligt mycket snabbare än så. Vänligen ta kontakt med oss via http://lekmer.se/kundtjanst/ snarast möjligt, så ska vi se till att hjälpa dig i bästa möjliga mån.

    Vänligen, Philip på Lekmer.se

  • Usel
    Tror inte jag har blivit så uselt bemött ifrån kundtjänsten....
    Gjorde en order hos dem och det blev på faktura fast jag klickade på med kort.
    la en ny order och betalade den med kort istället och försökte kontakta dom men mailen kom inte fram, efter 9:e försöket så gick det...
    Detta gjordes på en intervall på ungefär 10 min och dagen efter var det skickat ändå....
    ändå ville dom att jag skulle lösa ut paketet och skicka in det igen...

    efter lite om och men så sitter jag nu med att fel paket är skickad tillbaka och att jag får vänta längre bara för att dom har något fel på sin sida...

    sedan är det mycket lustigt att man inte kan ringa och makulera en order med faktura direkt då hade detta varit löst redan nu......

    Mitt råd till alla kunder och blivande kunder är att INTE KÖPA HÄR, NI FÅR PROBLEM SOM JAG FICK!
    5 mån sedan
  • Hej! Det är så klart hemskt tråkigt om du upplever att du har blivit så pass illa bemött av vår kundtjänst.
    På Lekmer vill vi alltid leverera våra paket så snabbt vi bara kan, vilket innebär att så fort du lägger en order så påbörjas behandlingen. Då vår kundtjänst för tillfället endast arbetar under kontrostid på vardagar är det i många fall svårt för oss att hinna avbryta en beställning. Självklart har du möjlighet att returnera ett av de två paket du beställt för att på så sätt få din faktura makulerad/bli krediterad de belopp du betalat med kort.

    Har du fler frågor eller om det finns något mer vi kan hjälpa dig med är du välkommen att ta kontakt med vår kundtjänst http://lekmer.se/kundtjanst/ på nyss, så ska vi se till att hjälpa dig på bästa möjliga sätt. Vänligen, Philip på Lekmer.se

  • Perfekt
    jättebra leksaksaffär 10
    6 mån sedan
  • Utmärkt
    Lätt att beställa, bra chattfunktion när man behöver hjälp.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Perfekt nätbutik!
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Superbra att handla leksaker på nätet! Har dåligt med tid men vet vad jag skall ha så då fungerar nätet allra bäst. Lekmer har helt okej priser (inte superbra men bra) och bra sortiment. Funkar även som det skall med leveranserna. Rekommenderas!
    8 mån sedan
  • Usel
    Detta företag få det sämsta möjliga poäng!
    Vi köpte som tur är bara 2 produkter, babysitter samt en skötväska.
    Babysittern vi köpte fanns inte, dom hade "fel" bild på deras hemsida så den returnerade vi. Ok kan bli fel inte hela världen... Väskan där emot den behöll vi...upptäckte snart att det fattas ett ligg underlag i den, vi meddelar Lekmer.se att det saknades. Dom skulle skicka ett omedelbart...Vi fick inget underlag på 2 veckor...Kontaktade Lekmer.se igen.. får då till svar OBS samma person jag pratat med "Kajsa" på kundtjänst så här:
    "Jag har inte hört att det skulle vara några konstigheter kring väskan från leverantören. Dock ser jag ingenting på vår hemsida om medföljande underlag. Jag har kontaktat leverantören igen för att se om de har skickat underlägget eller om det inte ska medfölja."
    Denna Kajsa har redan lovat att skicka den....
    Efter mycket om och men så skall dom skicka underlaget igen då det ska ingå..Har själv pratat med leverantören som bekräftar detta.. Vi har ännu inte fått vårat underlag....Köpet gjordes och på påpekades redan 30/6 om missen.. Så ca 2 månader senare har vi fortfarande inte fått underlaget...Så rekommenderar inte Lekmer.se till någon.

    Och till Lekmer.se så besvära er inte med att svara som ni gjort på resterande klagomål här med att ni beklagar och att man ska kontakta er kundtjänst.. För den fungerar absolut inte! Så avslutningsvis köp inget från detta företag!
    9 mån sedan
  • Hej! Vi är hemskt ledsna över att ni drabbats av den långa hanteringstiden på grund av leverantörens försenade leveranser till er. Vi ska givetvis lösa detta omgående och kommer att kontakta er för att få ett avslut på det hela och givetvis kompensera er för det inträffade. Vh, Lekmer.se

  • Usel
    Levererade fel vara, och endast en av varorna jag beställde. Ville dock ha betalt för båda.

    Osmidig kundtjänst, endast via deras formulär som de inte svarar på.

    Rekommenderas EJ!
    9 mån sedan
  • Bäste kund, vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att vi har skickat dig fel vara. Vi skickar givetvis ut den rätta varan till dig omgående och helt utan extra kostnad med en bytesorder. Om du är vänlig och kontaktar vår kundtjänst http://lekmer.se/kundtjanst/ så ska vi se till att lösa detta på bästa möjliga sätt! Vh, Lekmer.se

  • Usel
    Löjligt dåligt, beställde en trehjuling, fick en annan vara, ingen möjlighet att komma i kontakt med butiken förutom mail formulär som inte fungerar.

    Nej, usch, har en besviken grabb hemma nu under semestern. Inte kul alls:(
    10 mån sedan
  • Bäste kund, detta låter inte alls bra och vi hjälper dig hemskt gärna med detta omgående! Frågeformuläret ska det inte vara något problem med och vi ber dig vänligen kontakta vår kundtjänst http://lekmer.se/kundtjanst/ på nytt, så ska vi se till att skicka ut den riktiga varan omgående! Vh, Philip på Lekmer.se

  • Utmärkt
    Tycker det är komiskt att så mycket folk gnäller på leveranstiderna. Det är inte hemsidans fel att era grejer kommer sent, det är leveransbolaget, tex posten, DHL, TNT eller UPS. Att lägga en beställning på nätet tar 3 sekunder? Att behandla den tar betydligt längre tid. En person ska plocka, packa och skicka den. Tycker det är tragiskt att se alla "Usel" recensioner hos alla webshoppar. Testa jobba som lagerarbetare innan ni gnäller får ni se hur jävla mycket det är att göra. Dessutom är allt så billigt. (jag jobbar inte hos lekmer, men vill förmedla till alla tards.)
    10 mån sedan
  • Usel
    Beställde sandaler till barnen då Lekmer var en av de få butiker som hade de önskade modellerna och storlekarna. Betalade i förskott och blev utlovad leveranstid 1-3 dagar. Fick ett paket någon dag senare men detta innehöll inte mina varor utan varor som skulle till en helt annan kund och både min och den andra kundens följesedlar. Har sedan dess försökt komma i kontakt med Lekmer men får inga svar. Gissar att det nu är två ordenligt missnöjda kunder, jag som fått helt fel varor och den andra kunden som helt saknar sin leverans.

    Uppdatering: Fick till slut respons men bara med svaret att jag får ta kontakt med cdon avseende detta ärende, trots att vi lagt ordern via lekmers hemsida. Tyvärr är betyget redan så lågt att det inte går att sänka.
    10 mån sedan
  • Bäste kund, detta låter så klart inte alls bra och vi beklagar verkligen det inträffade! Det är verkligen inte okej att vi levererar fel paket som är avsedd till en annan kund. Vår kundtjänst har varit tungt belastad och vi arbetar fortfarande väldigt hårt med att besvara alla kunder så snabbt vi bara kan och vi hoppas att du har förståelse för detta! Finns det något mer vi kan hjälpa till med ber vi dig vänligen kontakta vår kundtjänst http://lekmer.se/kundtjanst/ på nytt, så vi kan hjälp dig. Vh, Philip på Lekmer.se

  • Bra
    Jag ville komma i kontakt med Lekmer omedelbart när jag hade lagt min order för att kunna ångra den. De garanterar svar från kundtjänst inom 24 timmar (48 timmar vid kampanjer, vilket de verkar ha hela tiden enligt alla reklammail som nu finns i inkorgen), men efter en veckas väntan på ett svar har jag fortfarande inte hört någonting från dem.

    UPPDATERING: Fick ett för mig positivt svar efter exakt en vecka, så betyget åker upp ett par snäpp. Tveksam om jag kommer att beställa igen, eftersom det verkar vara så svårt att komma i kontakt med dem.
    10 mån sedan
  • Bäste kund, vi beklagar om svaret från vår kundtjänst dröjt. Vår kundtjänst har legat under hårt belastning och vi gör allt vi kan för att besvara alla kunder i turordning och på bästa möjliga sätt. Vi hoppas att du har förståelse för detta! Självklart är det inte okej att svar ska dröja så pass länge. Om det finns något mer vi kan stå till tjänst med ber vi dig vänligen kontakta vår kundtjänst http://lekmer.se/kundtjanst/ på nytt, så ska vi se till att hjälpa dig snarast möjligt! Vh, Lekmer.se

  • 2014-05-25 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Acceptabel
    OK site, även jag tycker att jollyroom är tydligare och enklare hittar artiklar. Inga problem med betalning och paketet skickades inom riklig tid. Storleksangivelse på tretorn barnstövlar stämmer inte med tillverkarens måtttabell, det skiljer sig 2 storlekar!
    Därför behövde jag göra ett byte, och nu blev det väldigt otydligt. Efter ett paradgata fick jag en mail om returmeddelsnde där originalfaktura blev sänkt med bytesproduktens belopp. Däremot får jag inga besked om det kommer skickas ut ett byte eller innebär detta att jag ska köpa nån annanstans. Dessutom finns det inga telefonkundtjänst, utan enbart mail!
    Riktigt dåligt...
    1 år sedan
  • Bäste kund, det låter inte alls bra att du mottagit en produkt i fel storlek och för detta ber vi så klart om ursäkt! Vi arbetar ständigt med att försöka förbättra kommunikationen gentemot kunden och vi tackar dig för ditt omdöme. För att komma i kontakt med vår kundtjänst fyller du i formuläret på http://lekmer.se/kundtjanst/. För tillfället har vi ingen kundtjänst över telefon, utan endast e-post. Vi besvarar alla kundärenden inom 24 timmar, men oftast går det betydligt mycket snabbare än så. Ha en fin dag! Vh, Lekmer.se

  • Dålig
    Snabb leverans men min e-post adress såldes eller läcktes ut till spam nätverk vilket kundtjänsten inte tog som ett allvarligt problem.

    Handlar det om läckage, dvs att deras kunddatabas blivit hackad, så kan det ju röra sig om mer än e-post adresser som läckt ut. Handlar det inte om läckage är de antingen ett oseriöst företag som helt enkelt säljer adresserna vidare eller så har de en anställd som borde få sparken.

    Jag gav dem en e-post adress som var helt unik för dem, därav att jag med 100% säkerhet kan säga att läckaget har skett på deras sida och inte någon annan stans.
    1 år sedan
  • Bäste kund, självklart är det mycket tråkigt att ni mottagit spam till er e-post adress. Lekmer varken säljer eller ger ut våra kunders e-post adresser till någon annan, utan dessa används enbart av Lekmer. Har ni fler frågor ber vi er vänligen kontakta vår kundtjänst http://lekmer.se/kundtjanst/ på nytt, så ska vi se till att hjälpa er på bästa möjliga sätt! Vh, Lekmer.se

  • Knappt godkänd
    Snabb leverans. Dåliga produktbeskrivningar. Kass kundtjänst.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Bra service snabba leveranser samt stort utbud.
    1 år sedan
  • Usel
    Kundtjänsten är värdelös.
    Finns inget telefonnummer att ringa till kundtjänst. Sedan lovar dom "svar inom 24 timmar" genom mailen. Men det kan man glömma.
    Förra gången fick vi svar av någon dansk kundtjänstmedarbetare som vi inte förstod mycket utav!
    Det som gör att betyget sänks ytterligare är just det att dom förutom att vara väldigt sega på att svara kundtjänstärenden genom mail, att dom dessutom "lovar svar inom 24 timmar" på hemsidan.
    Nej, där man handlar ska man också utan problem kunna reklamera/returnera varor man inte är nöjd med.
    Skickade även ut fel returettiketter. Vi skulle returnera ett barnvagnspaket som levererats i 5 olika paket. När dom efter lång väntan skickat returetiketterna så fick vi bara en. Vilket inte går att skicka tillbaka dom fem paketen med...
    1 år sedan
  • Bäste kund, detta är så klart inte okej och vi är ledsna för att vi inte har kunnat besvara ert kundärende i tid. Vi strävar alltid efter att besvara alla kundärenden inom 24 timmar och oftast går det betydligt mycket snabbare än så. Under vissa perioder blir vår kundtjänst hårt belastad och detta påverkar svarstiden negativt. Vi ber om ursäkt för detta och vi arbetar hårt för att hjälpa alla kunder i turordning. Vi ber er vänligen kontakta vår kundtjänst www.lekmer.se/kundtjanst på nytt så ska vi se till att hjälpa er vidare med detta ärende. Vh, Lekmer.se

  • Dålig
    Beställde en cykel till dottern på hennes födelsedag, efter 5 dagar har paketet inte rört sig ur fläcken, efter kontakt med Lekmer's kundservice får jag efter ett dygn veta att paketet är borta, dom frågar mig då om jag vill att dom ska skicka en ny cykel, varpå jag säger att det vore ju bra, då jag redan betalat för den. Ytterligare 24 timmar passerar och jag får nu veta att paketet är hittat och att dom ska skicka det till mig idag. Dom erbjuder dessutom 15% ytterligare rabatt, vilket jag självklart tackar ja till, men detta ser jag som en väldigt liten tröst då dotterns födelsedag blev ett kaos tack vare detta. Mycket missnöjd.
    1 år sedan
  • Bäste kund, detta är självklart inte okej och vi beklagar den långa leveransen och hantering av ert paket. Vi strävar alltid efter att leverera våra paket inom utsatt tid och normalt har ni ert paket inom 1-3 arbetsdagar. I vissa fall kan det tyvärr hända att paket blir försenade eller tappas bort, vilket förstås inte är okej! Vi ber återigen om ursäkt för detta och ber er vänligen kontakta vår kundtjänst www.lekmer.se/kundtjanst på nytt om ni önskar att vi hjälper er vidare med detta ärende. Vh, Lekmer.se

  • Dålig
    Jag är en ganska van näthandlare och jag kan irritera mig på nätbutiker som ger dåliga leveransbesked och som anger att produkter finns i lager med sedan visar det sig att produkten finns hos någon underleverantör.
    Man bör vara tydlig med att lagersaldo inte avser eget lager utan eventuella underleverantörer.
    I mitt fall resulterar det i sen och utebliven leverans.
    1 år sedan
  • Vi beklagar ifall det varit felaktigt lagersaldo vid er beställning. Tyvärr sker inte uppdateringen av lagersaldot i realtid, utan med jämna mellanrum och det gäller givetvis vårt eget lager. Vi är hemskt ledsna ifall det har påverkat er leverans och ber er kontakta kundtjänst via www.lekmer.se/kundtjanst så att vi kan hjälpa er på bästa sätt. Vh, Lekmer.se

  • Utmärkt
    Ett bra utbud av saker, och bra priser.
    att saker skickas från olika lager och det ibland tar lite tid får man räkna med, o se till o beställa i tid.
    min ena vara kom redan dagen efter och den andra tog två dagar, så jag är supernöjd! =)
    1 år sedan
  • Usel
    Har man en kundtjänst som bara baseras på mejlsvar så måste man jobbare snabbare än Lekmer. Beställde och såg i orderbekräftelsen att jag köpt en lila dress, som såg blå ut på bilden. Mejlade för att makulera ordern. Nu har det gått 48 H, fortfarande inget svar från kundtjänst, och paketet är på väg, vilket innebär returfrakt för 80:- för min del...
    Blir aldrig mer Lekmer för min del i allafall.
    1 år sedan
  • Bäste kund,

    Vi beklagar verkligen den långa svarstiden som uppstått under julhelgerna. Kundtjänst gör sitt absolut bästa för att fortast möjligt och på bästa sätt lösa alla kundärenden som kommer in. Ni ska självklart inte behöva betala returfrakt ifall det felat från vår sida. Vh, Lekmer.se

  • Usel
    Jag köpte en Maxi-Cosi, Pebble från er den 13 December som jag betalade med mitt kreditkort (från lekmer.dk då jag bor i Köpenhamn), och ni skickade en pulka till mig.

    Jag öppnade ett ärende hos er, via webben förstås då ni inte har ett telefonnummer man kan ringa, skickade tillbaka pulkan som ni begärde, och ni lovade att ni skulle skicka min Pebble snarast.

    Igår fick jag en faktura ifrån er, på stolen jag redan har betalat för men inte fått, så nu har jag betalat för en stol, fått en faktura på en till och fortfarande inte fått stolen.

    Hittils har detta kostat mig 800Kr då jag var tvungen att hyra en stol från Hertz, pga er, samt flera arbetstimmar som kunde ha används betydligt bättre.

    Det jag undrar är, hur tänker ni fixa detta problem, och hur sjutton ni kan vara så här inkompetenta? Man behöver ju anstränga sig för att klanta sig så många gånger på raken för samma fd lekmer kund.
    1 år sedan
  • Bäste kund,
    vi beklagar innerligt ifall ni fått fel vara skickad till er. Vi löser självklart detta åt er på bästa möjliga sätt och ber er kontakta vår kundtjänst via www.lekmer.se/kundtjanst så att vi kan se närmare på ert ärende. Vh, Lekmer.se

  • Usel
    Att det är dagen efter julafton och mina systerbarn ännu inte fått sina julklappar men att jag fått en utvärdering säger väl allt. Mycket dåligt upplevelse. Paketet har försvunnit och lekmer svarar inte på mail. Om man sätter ut ett datum där man garanterar att paketet ska komma fram innan jul så ska man hålla det.
    1 år sedan
  • Vi beklagar verkligen ifall ni inte mottog ert paket innan julafton. Enligt den leveransinformation vi fått från Posten, skulle alla beställningar lagda innan 18/12 hinna fram i tid, men tyvärr måste något hänt på vägen.
    Kundtjänst besvarar alla mail så fort som möjligt i turordning men har för närvarande väldigt hög belastning. Vh, Lekmer.se

  • Dålig
    Snabb och bra leverans MEN totalt värdelös kundtjänst som inte verkar vara intresserad av att hjälpa sina kunder. Fått två likadana produkter levererade och tog kontakt via forumläret på hemsidan för över en vecka sedan fortfarande inget svar.
    1 år sedan
  • Vi besvarar på alla mail inom 24 timmar och givetvis vill vi hjälpa alla våra kunder på bästa möjliga sätt. Det låter som något annat har felat tekniskt ifall ni inte har fått svar på så lång tid, vilket vi beklagar. Vänligen återkom till kundtjänst igen via www.lekmer.se/kundtjanst så ska vi hjälpa er med ert ärende. Vh, Lekmer.se

  • Usel
    Urusel service. Ljuger om vad det kostar att skicka tillbaka. Allt för att dom ska få mer pengar. Aldrig mer
    Handla nån annanstans om ni vill ha service.
    1 år sedan
  • Hej! I våra ordervillkor framgår att en returavgift tas ut vid ångrat köp. Vh, Lekmer.se