Hemsida visas ej p.g.a. nedanstående orsak:

Ej verksam

Vidare information visas ej p.g.a. ovanstående orsak

Detaljerad information Megapart har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • 2013-10-25 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Mycket bra
    Leveransen tog en dag eller två för mycket, men annars var det inget problem. Förövrigt trevlig personal i Södertälje och överkomliga priser även i butiken.
    5 år sedan
  • Usel
    Extremt otrevlig och ohjälpsam personal, har handlat hos dom (butiken i skarpnäck) 1 gång för ett par år sedan, då var dom lite bättre, men nu är megapart en fullständig katastrof, kommer aldrig att sätta min fot där någon mera gång.
    5 år sedan
  • Usel
    Fullständigt värdelös butik, väldigt otrevlig personal när man ringer dom och vill ha hjälp, hemsidan tar inte emot avbokningar korrekt. Lättare att få en utskällning än hjälp av supporten.
    Oseriösa, undvik!
    5 år sedan
  • Usel
    Jag beställde datorhögtalare från Megapart. Jag vill minnas att det stod att den skulle levereras inom 1-3 dagar till butiken i Skarpnäck, där jag skulle hämta den. Sedan blev det tyst... Jag skickade mejl, men fick inget svar. I förbigående: när man beställer, så är Megapart noga med att poängtera att beställningen är bindande och man blir ersättningsskyldig om man inte hämtar ut de beställda varorna...och det nämns inte på något hövligt sätt, vilket redan det började ge mig onda aningar från början... Man får inte sina varor, man får inte veta om man kommer att få dem, men man får inte heller strunta i beställningen och beställa varan någon annanstans istället. En och en halv månad senare skickar de ett mejl, där de skriver att min beställning är annulerad.

    Jag har tittat runt på nätet, och min erfarenhet verkar stå i samklang med andras erfarenheter av butiken. Jag noterar att det finns två bedömningar här, som helt avviker från samtliga andra, och bedömningarna låter som reklamklyschor. Tro mig, butiker som går in och ger sig själva högsta betyg på sådana här sidor, är verkligen inga att ha samröre med.
    5 år sedan
  • Usel
    Jag handlade en laptop från Megapart för ungefär ett år sedan. Som andra sagt tidigare är deras lagersaldon helt missvisande.
    Jag kunde inte hitta något organisationsnummer någonstans på deras sida. De menar dock att de är en del av ADAX Datakomponenter AB som har en årlig omsättning på 294 miljoner sek så jag valde prova ändå. De kanske bara hade haft otur med sitt val av webutvecklare. Men eftersom deras webbplats kändes skum valde jag att inte uppge kortnummer utan körde på postförskott.
    Efter någon vecka ringde någon från Megapart och berättade att postförskott inte är något bra. Han ville ha förskottsbetalning eftersom han inte ville bli lurad ( hans ord ). Jag förklarade för honom att jag inte kan plocka ut varan från posten utan att betala. Men det gick inte an. Han ringde upp mig tre gånger och försökte övertala mig att betala i förskott. Han gav upp efter tredje gången när jag bokstavligt talat skrek i luren att hans sätt inger inte förtroende och efter hans samtal skulle jag aldrig lämna över pengar till dem i förtroende. Jag förklarade vidare att jag innan jag betalar ska jag inspektera varan nogrannt. Någon vecka senare hade jag datorn i min hand och som tur är har den 3 års på-platsen-garanti från tillverkaren. Jag hade inte stått ut med att "förhandla" service från dem om datorn gått sönder.

    Stor VARNING för det här företaget! Om du handlar här kommer du bli lurad.
    De som gett det här företaget 10 stjärnor är antingen otroligt godtrogna eller anställda av Megapart
    6 år sedan
  • Dålig
    Försökte beställa via kortbetalning, men den funka inte; varken i IE eller FF. Provade på en annan dator, dock utan framgång. Dåligt menysystem.
    6 år sedan
  • Usel
    Beställde grafikkort till ett bra pris. Fick en automatisk orderbekräftelse och även ett personligt mail där det stod att kortet skulle skickas så fort det fanns i lager. Bra tänkte jag.
    Inte ett livstecken på tre veckor förrän jag mailade och frågade efter orderstatus. Fick då svaret att kortet inte skulle komma in alls, och att ordern skulle annuleras. Jag gick in på deras hemsida där det stod att kortet finns i lager, dock till ett betydligt högre pris. Ringde och frågade om kortet fanns och fick till svar att det fanns på lager hos leverantör och kunde finnas i butiken efter ca 2 dagar. Butiken ville helt enkelt inte sälja kortet till det billigare priset och blåljög istället att de överhuvudtaget inte skulle få in det. Fine att inte vilja sälja ett kort till felaktigt pris, men varför inte erkänna misstaget istället för att fetljuga?!
    Känns helt enkelt j-vligt oseriöst.
    6 år sedan
  • Usel
    Min beställning "försvann" någonstans på vägen, ringde till supporten och mötted av en trött och icke serviceminded kille. Han lyckades inte hitta min order (de låg tydligen utskrivna i en hög på skrivbordet) jag begärde då pengarna tillbaka. Han lyckades inte logga in på deras postgirokonto. Ringde tillbaka dagen efter och då hade min betalning "dykt upp" ochordern skickad. Jag ville försäkra mig om att den skickades rätt men han kunde inte hitta adressen som den var skickad till... Innan jag ringde mailade jag dem flertalet gånger angående ärendet, men fick inget svar.
    Besökte även deras butik i södertälje och de lyckades inte ens hitta en bläckpatron till min skrivare (Canons vanligaste standardpatron). Sista gången jag gör affärer med dem.
    6 år sedan
  • Usel
    Betyg 1 är inte lågt nog.

    Jag köpte en komplett dator i delar från Megapart. Processor,
    moderkort, minnsmoduler, osv. En gigantisk låda kom på Posten
    som inte ens gick in i bilen. Jag fick köra hem med halvöppen
    bagagelucka.

    Väl hemma upptäckte jag att alla delar låg löst i den
    överdimensionerade lådan, helt utan pack-material.

    En minnesmodul låg på botten utan antistatpåse. Den andra
    modulen saknades.

    Det var rätt märke på moderkortet, men fel modell.

    CPU-lådan var "kantstött". Då menar jag helt söndertryckt i
    ena hörnet som om någon hade sparkat på den. Eftersom den
    yttre lådan var oskadd så gissar jag att Posten inte hade
    med det att göra.

    Otroligt nog så fungerade allting, men jag beslöt mig för att
    åtminstone tjata till mig den minnesmodul som saknades. Efter
    tre långa telefonsamtal lyckades jag övertala support-killen.

    Han påstod under ett av samtalen att det fanns filmbevis på
    att mina moduler hade packats. Av "praktiska skäl" så kunde
    han tyvärr inte att visa mig den där filmen...

    En vecka senare damp det trots allt ner en vältejpad
    minnesmodul i postlådan.
    Det var rätt modell på den, men fel märke.

    6 år sedan
  • Usel
    SE UPP med detta bolaget. köpte ett headset av denna butiken på internet. headsetet var trasigt och jag försökte få kontakt med Megapart via telefon att antal gånger utan framgång, testade även med maila men det gick inte att skicka till dem. Sen ringde jag till de andra Megapart butikerna, där svarade de till sist. Jag skulle få betala frakten själv för mina trasiga hörlurar som täcks av garantin. de skulle bara stå för frakten tillbaka. DET KALLAR JAG KUNDSERVICE. På deras orderbekräftelse finns en länk till deras hem sida som inte funkar...
    6 år sedan
  • Usel
    Beställde ett grafikkort som skulle finnas i lager och levereras inom 2-3 dagar. Jag valde att förskottsbetala, då kortbetalning bara genererade felmeddelanden. Något som jag senare kom att ångra.

    Tiden gick och inget hände. De svarade aldrig i telefon och på kanske var femte mail jag skickade.
    Grafikkortet visade sig iaf inte finnas och de kunde inte säga när/om det åter skulle komma in. Efter en månads ihärdigt mailande lyckades jag dock till slut återfå mina pengar. Personen som skulle återföra betalningen visste uppenbarligen inte hur man skulle göra! Bra service...eller?

    Kan bara varna för denna nätbutik, som inte är speciellt tvovärdig i mina ögon.
    6 år sedan
  • Perfekt
    Serviceinriktad och tillmötesgående.
    9 år sedan