En riktig bygghandel på nätet
Kända varumärken
Brett sortiment

http://www.bygghemma.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 10 år sedan
(data från 2016-04-28)
Detaljerad information Bygghemma har fått betyget (7.38)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Väldigt irriterande att de gör reklam för "leveranskostnad 0kr" men tar sedan ut en expeditionsavgift. Ordklyveri och missvisnade!
    1 dag sedan
  • Usel
    Har handlat här förut och de är OK när allt går som det ska. Leveranstiderna brukar inte hålla, men i övrigt OK som sagt. Men denna gången går det riktigt dålig.

    Jag beställde en vara och fick beställningsbekräftelsen. 2 veckors leverans angavs. Efter tre veckor har inget kommit och jag skickar en fråga till kundtjänst. Det tar någon dag innan de svarar. "Vi ska undersöka och återkommer med besked".
    Men kundtjänst återkommer aldrig. Efter ytterligare en vecka får jag skicka in ett nytt ärende. Inget svar alls. Jag ringer och får beskedet att de ska undersöka. Någon dag senare (totalt 30 dagar efter beställningen) kommer svaret att ordern har "tappats bort".
    De har beställt om varan och ska försöka lösa leverans om en vecka. 15 dagar senare har jag varan. Totalt alltså 45 dagars leverans mot 14 dagar utlovat. Hade jag vetat det hade jag ju aldrig köpt av bygghemma. Och det är ju en lärdom för framtiden.
    2 dagar sedan
  • Hej arahlen,

    Beklagar hanteringen av ditt ärende! Det är inte okej att det tar oss så lång tid att återkoppla. Jag skickar ett PM till dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Vi köpte ett badkar från Bygghemma. Blandaren som sitter monterad i badkaret var trasig och kan bara spruta med ett jättestark stråle om man vill ha varmvatten. Jag reklamerade detta omgående. Har nu efter en månads tid ringa och mailat dem flera gånger i veckan och får bara svar att de ska återkomma.

    Det känns tröstlöst.

    Säkert jättebra om när allt flyter på men om du får en defekt vara är du körd...
    11 dagar sedan
  • Hej ebbe71,

    Det låter himla trist! Jag skickar dig ett PM så hoppas jag att vi kan lösa det den här vägen.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Usel
    Beställde en Köksblandare. Ringde och kollade så den fanns hemma, fick bekräftat att den fanns i lager. Trots det tog det 5dagar innan den skickades.

    När den sen kom så var det fel blandare. Ringde då Kundtjänst som lovade att rätta till misstaget så fort som möjligt. När jag ringde igen efter 6dagar för att kolla vad som hände i mitt ärende så visade det sig att inget hade gjorts och det var naturligtvis nån annans fel än Bygghemmas... Skulle dessutom skickas med en retursedel. Påpekade att det var viktigt att den verkligen kom med då jag har långt till mitt utlämningsställe.

    När rätt vara kom 20dagar efter min beställning så var det naturligtvis ingen retursedel med i paketet...

    Ringde Kundtjänst igen för att påpeka att den saknades. Fick då ett löfte om retursedel och kompensation. Retursedeln kom på mejl efter en dag. Kompensationen blev jag naturligtvis tvungen att ringa ytterligare en gång för att få...

    Grejen är att varje samtal till Kundtjänst föregås av minst 30min kötid så jag har fått slösa oerhört mycket tid på det här förhållandevis simpla ärendet.

    Kommer framöver att handla hos seriösare aktörer.
    15 dagar sedan
  • Hej Washicator,

    Jättetråkigt att läsa om ditt ärende hos oss, och det är under all kritik att det brustit på så många ställen. Jag skickar ett PM till dig så hoppas jag få mer information, så att jag kan ta ärendet vidare till ansvariga.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Beställde en toalettstol. Fick leveransbekräftelse som berättade när varan skulle skickas. En vecka senare hade jag fortfarande ingen toalett. Jag mailade bygghemma.se och undrade vart toaletten blivit av. Fick svar att dom skulle undersöka. 2 dagar senare fick jag ett sms om att varan var restnoterad och skulle komma in igen i slutet av månaden. I smset fick jag frågan om jag ville makulera ordern eller vänta. Men smset kom inte från ett nummer som gick att svara på. Så jag fick söka upp den tidigare mailkonversationen och maila där med förhoppningen att budskapet når fram till rätt person.

    Vill ge 1 stjärna men får bli 2, dom svarade ju i alla fall.

    Min rekommendation till bygghemma.se:
    Om en vara inte finns så...
    * Meddela detta redan när kund försöker beställa på hemsidan så kunden kan välja en vara som faktiskt går att köpa
    * Skicka inte en leveransbekräftelse
    * Kontakta kunden, vänta inte på att kunden kontaktar er efter lång väntan
    * Om ni ställer en fråga till kunden, gör det på ett sätt där kunden har möjlighet att svara
    15 dagar sedan
  • Hej Nahaz,

    Beklagar att du inte fick besked om restnoteringen från första början. Jag skickar ett PM till dig, med förhoppning om att få mer information om din order, så att vi kan undersöka internt var i rutinerna det brustit.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Jag köpte dyrt klickgolv av dem och de gav mig bästa pris, vilket var bra, men det blev massa förpackningar över och då det tog 15 dagar innan arbetet var klart så vägrade de att ta tillbaka de som blev över. Tycker de kunde varit lite mer tillmötesgående.

    Nästa gång blir det nån butik som har längre returrätt. Det här blev dyrt med facit i hand. Tråkigt!
    1 mån sedan
  • Usel
    Gillar hemsidan, lätta att hitta saker...priserna är jättebra. MEN vad spelar det för roll?

    - Katastrof kundtjänst, otrevlig och ohjälpsam. Vill inte svara på frågor, är stressade vill lägga på.

    - Försenad leverans. Ingen information.

    Tyvärr blev detta första och sista gången på bygghemma.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Gillar hemsidan, utbudet och framför allt priserna som på flera produkter känns svårslagna. Speciellt under de återkommande kampanjerna.

    Tyvärr så slutar den trevliga upplevelsen när ordern är lagd. Andra halvan av köpet, leveransen, fungerar långt sämre än förväntat.
    - Leveranstiden är vid flera tillfällen riktigt lång, som längst har jag fått vänta över två veckor trots att varan enligt hemsidan finns i lager och levereras inom 3-5 vardagar.
    - Transportören DSV har lyckats med att både tappa bort gods (som senare upphittades) och levererat paket med totalförstört innehåll. Lite för mycket strul för min smak.
    - Endast hemleverans mellan 9-15 (i ett fall angav de 9-13). Inte kul när varan dessutom levereras trasig. Varför inte leverans till utlämningsställe?

    Jag har haft en bra dialog med bygghemmas kundtjänst och givetvis fått trasiga varor ersatta, men när det tar nästan fyra veckor (vänta på långsam leverans, trasig vara, vänta på långsam leverans av ny vara) så kan betyget inte bli mycket högre.
    2 mån sedan
  • Usel
    Katastrof från början till slut. Utlovade leveranstider hölls inte över huvud taget, strul med min order då den inte skickats vidare internt på rätt sätt och därför inte lagts hos leverantören. Leveranstiden skulle ändå kunna hållas när detta uppdagades. Dock skickades paketet med DHL som inte hade en aning om det som diskuterats och att paketet var brådskande, inte ens ett telefonnummer hade skickats med till DHL, leveransen försenad flera dagar och jag har fått lägga massor av tid att dra i detta. Bra kundsupport men vad hjälper det när system och processer inte fungerar alls?!
    2 mån sedan
  • Dålig
    Somewhat reasonable shop, but delivery is absolutely worst I ever seen.

    Three episodes are below (for the same purchase - bathtub and curtain rail).
    1. I bought the items on-line with home delivery and soon I received e-mail
    that the goods will be delivered at a certain day from 9 to 12. At 9AM I called
    to Bygghemma service center (as I was advised) and told them my door code.
    They replied - thank you for the information. At 12th having no delivery,
    I called them again. "Ouch" they replied. "Your bath was sent to a wrong pickup
    point - so it can't be delivered today We are so sorry". Half a day of wasted
    time..
    2. Ok. I waited another few days, and finally the bath arrived. DHL guy who
    delivered the bath dropped it near the front door and told me that I didn't
    pay for delivering to the door. The bath is heavy, near 150kg, and no one
    informed me in advance that it will be dropped on a street. This so called
    "free delivery" costs me money, since I have to call another company to
    move the bath in.
    My attempt to complaint to Bygghemma was a complete failure - they pointed
    to a sentence in the rules for delivery that they do not do delivery to the
    door for the items heavier than 70 kilo.
    3. Being quite upset by my experience with delivery AND waiting for more than
    two weeks for the curtain rail - I send a mail to Bygghemma saying that I would
    like to terminate the purchase. Their page for the delivery was stating that
    the goods are delivered, but in fact the rail was never send to DHL, and
    so it never reached me. It took me several mails and phone calls to explain that
    I would like my money back for the product which was never delivered to me.

    Overall, indeed, the absolute worst experience with delivering.
    2 mån sedan
  • Usel
    Köpte en Takdusch men valde fel cc mått, klantigt av mig men håller på bygga nytt hus och antog att det skulle vara 160cc standard i badrummet men fick nu veta av rörmokaren att det var 150cc.

    Det hann tyvärr gå 3-4 veckor innan jag fick veta att den inte skulle passa försökte då att få byta den helt obrutna förpackningen mot en med rätt cc mått. Tyvärr var de helt omöjliga att gå med på att byta eftersom de endast har 14 dagars retur och ångerrätt....Trodde de skulle kunna ha lite goodwill....
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    Bra hemsida, priser och utbud. Men tiden att få varan till DHL tog tid, flera dagar. Så minus för detta.
    Fick även fel på betalningen, men pengarna drogs, kontaktade kundtjänst som skulle återkomma, men han ringde aldrig tillbaka. Efter en dag fick jag mail på att beställningen hade gått igenom.

    Så både bra och dåligt, så ett mellan betyg får det bli. Ska jag beställa igen så kommer jag återkomma, men inte om de är akuta saker då blir det någon annan.
    2 mån sedan
  • Dålig
    De behöver verkligen se över sina transportalternativ så att man kan hämta ut paketen själv på centraler utspridda över hela Sverige för det är inte hållbart att leverera till privatpersoners hemadresser på dagtid och DSV som transportör har bara ett fåtal centraler som ligger långt bort från många kunder. DSV aviserade dessutom inte min leverans så den blev liggande 8mil bort i väntan på utkörning i flera dagar utan att jag fick veta något om det. Riktigt dåligt.
    Dessutom dålig leveranstid innan de ens skickade något.
    2 mån sedan
  • Usel
    Skickade följande mail till bygghemmas kundservice. Trodde det skulle få fart på dem och ge mig besked på när min köksblandare som jag väntat en månad på ska komma. Fick bara svar att de ska skicka en ny omgående. Undrar vad det betyder.

    Hej,

    Följande gäller ordernummer: xxxxxxxx

    Sitter och skriver på en recension som jag tänkt posta på pricerunner, Facebook etc. Ville dock bara kolla med er innan om detta verkligen är något jag som kund ska acceptera.

    "Min erfarenhet av att handla på bygghemma.se

    Jag har tidigare handlat på bygghemma.se och det har fungerat som man kan förvänta sig men min senaste beställning har absolut inte gjort det. Saker kan gå fel men det är hur en leverantör hanterar detta som visar om de är att lita på eller inte.

    Jag beställde i mellandagarna en blandare till mitt kök som skulle ha en leveranstid på en vecka. Eftersom det var helgdagarna räknade jag med någon dags försening. Jag fick ett leveransbesked först den 18:e januari och tyckte redan här att det var lite väl lång tid.

    Efter att inte fått någon avisering ringde jag tisdagen den 26:e januari till bygghemmas kundtjänst. Det visade sig att de råkat skicka blandaren till eskilstuna och dessutom lagt in felaktigt telefonnummer. Tjejen på kundtjänst sa att de skulle lägga prioritet på detta och jag skulle ha blandaren redan nästa dag om jag hade tur men senast torsdag.

    Jag bokade en vvs:are som skulle komma på fredagen.

    Torsdagen den 29:e hade jag fortfarande inte fått någon avisering på blandaren och ringde därför kundtjänst på eftermiddagen. Fick till svar att den FORTFARANDE låg i eskilstuna och man visste inte när jag kunde få den. När jag påtalade att jag fått besked om att den skulle komma ev onsdag, senast torsdag fick jag till svar att detta inte skulle ses som något löfte.

    Helt ärligt; Du får den på onsdag eller torsdag men se det inte som ett löfte? Är detta seriöst?

    Fick boka av vvs:aren och vet fortfarande inte när jag får blandaren och kan använda min diskho, en månad senare.

    Min slutsats av bygghemma.se: Lita inte på leveranstider och lita inte på att de lyfter ett finger extra när det blir fel. Har mailat denna recensionen till bygghemma innan för att ge dem en chans att återkoppla men det hjälpte inte."

    Vad tycker ni? Står ni bakom detta?

    Jag väntar ett litet tag att posta detta för jag vill ge er en tredje chans att ställa detta till rätta. Det kanske bara är två personer på kundtjänst som inte förstår det gamla talesättet att det krävs tio nöjda kunder för att väga upp en missnöjd.

    Med vänliga hälsningar
    2 mån sedan
  • Usel
    Usel leveranstid. Lagervara skickades en vecka efter beställning. Och de använder DHL även för små saker, dvs man måste vara hemma på dagtid för att ta emot varan.
    3 mån sedan
  • Usel
    Då köksfläkten i stugan slutat fungera så beställdes en ny fläkt från Bygghemma. Valet föll på en Gorenje IDR4545X som enligt hemsidan var lagervara med 3-5 dagars leveranstid. Beställningen gjordes den 5/12 så vi skulle i god tid ha fläkten på plats inför jul- och nyårsvistelse med fullproppad stuga.

    När väl leveransbekräftelsen kom så visade det sig att det inte alls var en lagervara, utan leveransen skulle först ske i mitten av januari. Pengarna försvann snabbt från kontot men när jag hävde köpet tog det desto längre att få dem tillbaka.

    Jag påtalade flera gånger att jag tycker att det är falsk marknadsföring att lova 3-5 dagars leveranstid och sedan inte kunna hålla det. Ändrade de lagerstatus på produkten? Nej, inte det. Således är det antagligen fler som gått på samma nit som jag gjorde.

    Riktigt uselt måste jag säga. Förutom att vår julhelg blev förpestad av matoset som rök runt så tycker jag att det är extremt oprofessionellt att inte korrigera felaktigheter i sin lagerstatus.

    Att det blir fel ibland har jag full förståelse för men det är extremt viktigt att vara lyhörd för dagens konsumenter och agera på ett korrekt sätt, vilket jag inte upplevt från Bygghemma tyvärr. Ärendet slutade med att jag fick mina pengar tillbaka, de ändrade ej lagerstatus och jag är extremt missnöjd och tveksam till dem som företag.

    Hoppas ni som hanterar kundbemötande, kommunikation och er lagerhantering tar åt er av min kritik. Jag kan i nuläget inte ge er mer än 1 ynka stjärna för hanteringen av mitt ärende.
    3 mån sedan
  • Hej Thomas78,

    Jag skriver ett Pm till dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Perfekt
    Alltid lika roligt att läsa om Bygghemma. Man bara önskar att man kunde ha råd att köpa dessa kvalitetsprodukter som är löjligt billiga.

    Snyggt upplagt, lätt att hitta det man söker, miljoner bra och funktionella artikelvaror.

    Mycket lätt att nå Bygghemma via telefon eller mail. Återkoppling ganska omedelbart.

    Har egen villa men ingen ekonomi, ändå så finns det varor som passar både ekonomi och smak.

    Lätt att få hemfrakt!

    En God Och Varm Jul Önskar En Nöjd Kund
    4 mån sedan
  • Hej pärla1405,

    Tack så hemskt mycket för din kommentar. Uppskattas verkligen :)

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Låååååååååååååååååånsam leverans. Beställde några några konsol till mina Elfa hyllor. efter 10 dagar ringer dom och säger att dessa ska levereras hem till mig av DSV någon gång mellan 09:00 - 16:00! Vem är hemma då?! Varför kan man inte bara skicka dessa med vanligt post?! Några st konsoler kan inte väga så mycket :/
    Ringde till Bygghemma och tjejen i andra sidan luren (som inte är det trevligaste) att "du kan väl hämta den själv hos DSV", fast jag har betalat för frakten!

    Uppdatering: Paketet skulle lämnas hem till mig igår (25 nov.) men hände inget. Jag ringer och får som svar att det har blivit fel och i systemet står att det ska levereras 25 dec., alltså på juldagen!
    Kommer att åka till DSV själv och hämta paketet men det var sista gången jag handlade hos Bygghemma.
    5 mån sedan
  • Hej Alec67,

    Jättetråkigt att höra om ditt ärende. Jag skickar ett Pm till dig så ser vi om vi kan reda ut röran.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Beställde 3 varor vilka alla enligt bygghemma.se fanns i lager. Efter 3 dagar fick jag första produkten men de andra 2 står efter nästan 3 veckor i status "beställning", dvs inte skickats ännu. Eftersom jag behövde verktygen ångrar jag att jag inte köpte i butik istället.

    Uppdatering 2015-11-14: Fick 1 av de 2 saknade varorna efter 1 månad men saknar fortfarande 1 vara trots att det gått +1 månad, samt att jag inte fått någon information alls om varför det är försenat och förväntat leveransdatum. Har aldrig lämnat negativ kritik någonsin tidigare men är tillräckligt förbannad och vill uppmana andra att inte göra samma misstag som jag när jag köpte via bygghemma.se, utan
    köp via annan återförsäljare om ni vill ha riktig service och era saker inom rimlig tid...
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )
  • Dålig
    Omedgörlig kundtjänst och värdelöst transportbolag (dsv) som för väntar sig att man är hemma hela dagen.
    5 mån sedan
  • Hej hearkwe,

    Tråkigt att du fått en dålig uppfattning om vår Kundservice och att du inte är nöjd med transportbolaget.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Detta omdöme är under utredning
    5 mån sedan
  • Usel
    Köpte en Ryobi gräsklippare av byggHemma i somras eftersom jag har andra Ryobi saker hemma med samma batteri/laddare. Paketet levererades som det skulle men sedan började gå fel.

    Batteriet som kom med maskinen tog inte laddning trots att vi försökte med flera laddare. Däremot fungerade Laddare och Gräsklippare ordentligt (fastställt med tidigare laddade och batteri). Jag felanmälde detta 2 gånger via deras mail och hemsida, inget hände - till sist satte jag mig i telefonkön i 40 minuter och fick då besked att dom inte bara kunde ta in batteriet utan var tvungna att ta in hela gräsklipparen. Dom skulle skicka en retursedel för detta.

    Det var i Juli detta hände så vi skulle mao vara utan gräsklippare under precis den perioden den behövs - det gjorde mig inte glad men jag hade inte behövt oroa mig. Det är nu oktober och retursedel har fortfarande inte kommit.

    Varning för detta bolag!
    Dom går på gränsen mellan vad som är tillåtet och vad som är olagligt och om mitt exempel är vanligt bedrar dom sina kunder regelbundet. i mitt fall kostade det ett batteri för 1000:-

    Mvh
    6 mån sedan
  • Hej eXs Frallan,

    Förstår att du känner som du gör. Det låter som att ditt ärende hamnat mellan stolarna vilket självklart INTE är okej! Jag skickar ett PM till dig på direkten så att vi kan rätta till felet.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Beställde en Makita lampa med info Lagervara: Levereras normalt inom 2-5 vardagar. Jag har inte fått något info om leverans än, står enbart att varan är beställd på orderinfo. Beställningen är lagd för fyra vardagar sedan, så leverans imorgon verkar inte troligt. När pris redovisas så visas inte expeditionsavgiften, där redovisas däremot hur mycket man spar genom att handla på Bygghemma, något som ju inte stämmer när varan blir drygt 10% dyrare än vad de anger (lampan kostade 422 kr, expeditionsavgiften var 49 kr). Känns som falsk marknadsföring när det tillkommer kostnader. Bättre att vara tydlig med vad man betalar för redan innan ordern är lagd. Jag skulle inte handla i ett byggvaruhus om jag fick betala 49 spänn extra i kassan i expeditionsavgift.

    Beredd att uppdatera betyget om leveransen kommer imorgon...
    6 mån sedan
  • Hej Offlip,

    Självklart ska du få leveransinfo från oss. Jag skickar ett PM till dig så att vi kan titta på ärendet och se var produkten blir av.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Knappt godkänd
    Gjorde en samlad order på 6st varor, samtliga varor skulle finnas i lager, fick ändå 3st olika leveranser.
    I denna order fanns en handöverfräs som de meddelade inte kunde levereras och de skulle då sätta tillbaka pengar på kontot omgående. Jag passade samtidigt på att avbeställa ett frässet till hanöverfräsen, men den såg de till att skicka ändå.
    En vecka senare har jag fortfarande inte sett till några pengar.
    6 mån sedan
  • Hej perk86,

    Tråkigt att lagerinformation inte stämmer på hemsidan. Jag skickar ett PM till dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Dålig
    "Fri frakt", men en expeditionsavgift på 49:- som dyker upp när man går till kassan.
    Rätt orimligt när man vill beställa nått för 100:-, 50% påslag, knappast ett konkurrenskraftigt pris då.....
    6 mån sedan
  • Hej whopp,

    Tack för att du delar med dig av informationen. Jag skickar ett PM till dig så att vi kan diskutera saken vidare.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Hej

    Beställe radiatorer för 7 dagar sedan. När jag beställde så stod det att samtliga produkter fanns i lager och med 2-5 dagars leveranstid. Idag, efter att jag mailade dem igår, får jag svaret "vi saknar faktiskt också leveransbesked på denna order".
    Men ni hade ju produkterna i lager??
    "Vi har tyvärr problem med dessa leveraser som det ser ut i dagsläget och vi kan därför inte ge något direkt leveransbesked"

    Inte speciellt nöjd med varken beräknad leveranstid eller kundtjänstens svarstid / bemötande.
    6 mån sedan
  • Hej Jonas,

    Jättetråkigt att du inte är nöjd. Det är såklart inte okej att leveransuppgifterna i webbutiken inte stämmer. Jag skickar ett PM till dig så kanske jag kan hjälpa dig med ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Beställde tre dörrar samtliga lagervaror, fans dom i lager då självklart inte.
    Efter 60min telefonkö ber kundtjänst att få återkomma då det är väldigt konstigt att det står lagerva då dom ej har dom i lager. Hon ringde ej tillbaka fick ringa dagen efter själv ytterliga 60min kötid. Fanns inget dom kunde göra åt saken då varorna ej fanns på lager. Frågar då varför dom ej ändrar på hemsidan då det fortfarande står lagervara. Det gick ej att ändra på hemsidan å det skulle ta tid fick jag som svar. Känner mig lurad då jag trodde dom var seriösa men aldrig mer borde ha kommit in hit innan jag beställde. La order på lagervara 3-5 dagar den 28/8 fortfarande har jag inte fått några dörrar. Går man idag å skall beställa dörrarna står det lagervara.
    6 mån sedan
  • Hej SweRonin,

    Det är jättetråkigt att läsa en kommentar som din, det ska självklart gå att läsa ut om en produkt är lagervara eller inte på siten.

    Skulle du kunna återkomma med mer detaljer om ditt ärende och maila mig på customercare@bygghemma.se? Så kan jag dra det vidare internt och hitta var i våra rutiner det har brustit.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Ett bagatellartat fel på gasvajern till en åkgräsklippare tog tre månader att få åtgärdat. Kundtjänsts bemötande var amatörmässigt. Jag fick kontakt med ett flertal olika personer. Den ena visste inte vad den andra hade sagt eller noterat. Av de meil jag skrev kom flera bort någonstans i deras hantering.Att få ersättning för de olägenheter jag haft samt de kostnader jag haft för maskinhyra under tiden visade sig vara mycket svårt. Vi kom så småningom fram till en uppgörelse, men den satt från deras sida VÄLDIGT LÅNGT INNE.
    Sammanfattningsvis-: Reklammationer är de väldigt dåliga att hantera. Sämsta möjliga betyg.
    6 mån sedan
  • Hej Rolf,

    Jättetråkigt att du haft ett långdraget reklamationsärende och att du inte är nöjd med vår kundservice. Vi har under en period haft otroligt hög belastning, men självklart är det ingen ursäkt eller anledning att inte få hjälp med reklamationen.

    Jag ber återigen om ursäkt för hanteringen av ditt ärende och vidarebefordrar din kritik till ansvariga på företaget.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Stort sortiment, hyggliga priser, men där slutar det positiva. Att det ska ta tre veckor för att leverera artiklar som anges vara lagervaror är inte okej. Kundservicen svarar, men är sega i vändningarna. Kan inte rekommenderas om man inte har gott om tid. Räkna med en månad för lagervaror så blir ni inte besvikna. Långsamma leveranser verkar vara ett stort problem med tanke på tidigare kommentarer om företaget.
    7 mån sedan
  • Hej Sturgeon,

    Tråkigt att du haft den upplevelsen vid din beställning. Självklart är det inte okej att du fick vänta så länge. Jag tar med mig kritiken och vidarebefordrar den till logistik och sälj.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Perfekt
    Jätte bra bemötande på telefon (kl 20.50). Mycket imponerande.
    7 mån sedan
  • Hej Klaman,

    Vi tackar och bockar för berömmet!

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Ej kunniga. Saknar kunskap och har bristande information, återkommer inte med svar(ledljus)
    7 mån sedan
  • Hej Gogo92,

    Tråkigt att du har fått den uppfattningen om oss. Vi sitter dock på ett väldigt stort sortiment av produkter och alla har inte samma produktkunskaper. Det är dock ingen ursäkt för att du inte fåt information eller återkoppling.

    Om du fortfarande inte har fått hjälp i ditt ärende kan du maila mig dina kunduppgifter samt frågor på customercare@bygghemma.se, så ska jag hjälpa dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Mycket bra
    Fungerade bra. DSV strulade med leveransen. Men det är inte bygghemmas fel.
    Bytte leverans adress direkt via email efter beställning, det ändrades men fick aldrig någon bekräftelse. Fick ringa kundtjänst för at kolla ifall det var ändrat.

    Hade varit 10/10 om:
    Byt fraktbolag, bekräfta ändringar via email för att undvika man ringer kundtjänst.
    7 mån sedan
  • Hej Marmelad_burk,

    Tack för positivt omdöme och konstruktiv kritik. Såna här kommentarer hjälper oss att bli bättre på det vi gör. Jag tar din kommentar vidare internt i företaget.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Jag beställde på bygghemma för att de hade min vara i lager till skillnad från andra nätbutiker. De utlovar leverans efter 3-5 dagar. Nu har det gått 12 dagar och jag har inte fått någon vara eller information från dem. Priset var samma som övriga butiker.

    Det värsta av allt är sen när jag lägger in ett kundärende för att fråga var mina prylar tagit vägen så kommer det fram uppgifter om andra kunders köp med all info om namn, adress, inköpta varar, pris mm.

    Inser nu när jag läser andra kommentarer att Bygghemma.se bluffar om sina utlovade leveranstider. Bara acceptera att man blivit lurad. Kommer självklart aldrig handla mer hos dem och jag kommer varna andra.
    7 mån sedan
  • Hej cim98mk6! Otroligt tråkigt att höra att din beställning inte gått enligt plan. Kan du skicka ditt ordernummer till mig så ska vi titta på detta omgående. Återkom

  • Knappt godkänd
    Köpte en dörr, försökte lägga till en karm via mail omedelbart efter. Ett antal telefonsamtal med tillhörande entimme kö samt ett par mail senare blev det en dörr levererad.

    Karm och tröskel från fick det bli från Buildor.se istället, aldrig mer Bygghemma.se
    7 mån sedan
  • Hej z17z! Ledsen att höra du hade problem med din order! Har du möjlighet att ange ditt ordernummer? Vi vill se om vi brustit i våra rutiner och i så fall om vi kan senare gottgöra dig på något sätt. Återkom

  • Knappt godkänd
    Lade en order på 4 saker och reagerade inte nämnvärt när allt hade status "Lagervara". Det jag har lärt mig nu är att bygghemmas definition av lagervara är att deras leverantör troligen har de i lager, de har inget eget lager. Lägg där till del-leveranser med flera försändelser på en order och långsam leverans och jag är inte vidare impad. Gamla Protecty som bygghemma köpte upp hade betydligt bättre service och snabbare leverans.
    7 mån sedan
  • Dålig
    Beställde kläder ifrån dem i Juli.

    Har nu i september inte fått allt

    Fick bara två av totalt 3 olika kläder som skulle hämtas på olika ställen.
    Däremot så skickar de nu faktura för allt och svarar inte på mail till kundservice.

    Varning!
    7 mån sedan
  • Usel
    Har bara handlat en gång, beställde en häcksax och grästrimmer från Ryobi den 24/7 och varorna skulle enligt leveransbeskedet levereras den 31/7. I dag är det den 26/8 och inget har ännu skickats, Bygghemma fortsätter att ljuga om att mina varor finns i lager...

    Jag ringde efter lagd beställning och frågade om de verkligen behövde fem vardagar för att skicka lagervaror (hade lite bråttom att få varorna) och eftersom det var sommar behövde de det. Ok, tänkte jag, men efter den 31/7 fick jag ändå inget kollinummer så jag ringde igen. De uppgav då att Ryobi skulle skicka varorna direkt, de har inget eget lager på dessa. Ryobi hade haft problem men skulle skicka varorna den 11/8. Nu kan jag konstatera att även detta var skitsnack.

    Trots ovanstående har Bygghemma hela tiden haft följande information på sin hemsida "Lagervara: Levereras normalt inom 3-5 vardagar.". Det står så ännu, men vid telefonkontakt erkänner de att detta är en bluff. Jag bad dem ändra och vidarebefordra min klagan till berörd person i ansvarig befattning. Ingen reaktion...

    Nu är häcksaxen och trimmern slut i alla lokala butiker, så eftersom Bygghemma hela tiden har ljugit om att de kan leverera har jag nu missat min chans att handla varorna någon annanstans. Jag köpte ett batteripack på Bauhaus som står och förbrukar garanti utan att jag ens har öppnat kartongen...

    Ryobi har den ena produkten i lager, så jag försökte få Bygghemma att splitta ordern och skicka i två försändelser, de vägrar. Bygghemma har så vitt jag vet ingen plan på att bjuda mig kompensation eller ens ta bort expeditionsavgiften á 49 kr.

    Jag har alltid trott att jag kan se skillnad mellan ett seriöst företag och ett företag som kör med ojusta metoder, men när det gäller Bygghemma tog jag fel. Hade inte Ryobi haft problem att leverera så hade jag fått mina varor, säkerligen, men jag utfärdar ändå en kraftfull varning för att handla från Bygghemma eftersom de ljuger om leveranstider och lagerhållning samt skickar ingen information alls gällande hur beställningen fortlöper.

    EDIT: Blir mörkrädd när jag läser alla andra kommentarer om detta företag. Jag borde ha läst här innan jag beställde, men de såg ju så seriösa ut. Något måste ha hänt, ett företag med så bra omdöme kan inte utan anledning plötsligt få så många negativa kommentarer. Har de nya ägare eller håller de på att gå i konkurs?
    8 mån sedan
  • Dålig
    Gör ni en beställning här så är det bara hålla tummarna att allt är som det ska med ordern och se även till att ni inte behöver grejerna fort.

    Jag gjorde en beställning som skulle ha 2-5 leveransdagar. Denna order var på 1500kr och den vart försenad 4 veckor.

    Efter 4 samtal med extremt snäsiga och otrevliga människor på kundservice så var dom "snäll" och bjöd på expeditionsavgiften på 50kr... Jag kommer inte beställa härifrån igen.
    8 mån sedan
  • Ganska dålig
    Rimliga priser och en bra hemsida. Men håller inte leveranstider. Lång tid i telefonkö vid upprepade tillfällen. Kundtjänst gav inga eller svävande svar på var leveransen fanns trots att det gått ca 10 arbetsdagar sedan beställning. I detta fall så väger självklart leveransen stor roll vilket gör att omdömet sjunker. Företaget svarar inte heller på e-post som skickats vid två tillfällen. Jag är mycket förvånad då företaget var årets e-handlare 2013.
    8 mån sedan
  • Usel
    VARNING för dessa skojare. Jag beställde varor för två veckor sedan som skulle finnas i lager, 3-5 dgr leveranstid. Jag har nu två veckor senare fortfarande inte lyckats få ett leveransbesked när de ska komma. Har mailat och ringt kundtjäns ett antal ggr utan besked.
    Fraktfritt, jovisst förutom expeditionsavgift.
    Aldrig mera bygghemma!
    8 mån sedan
  • Usel
    Jag beställde garderob tillbehör av Bygghemma och alla produkterna fanns i deras lager stod det. Men efter en vecka hände inte mycket så ja kontaktade dem. De kunde inte ge mig svar utan bad om att få återkomma. Vilket de inte gjorde utan jag fick ringa tillbaka.

    Då sa man att leverantören hade semester och därför kunde man inte leverera produkterna. Man hade då alltså inte de i lager som man sa att man hade. Man kunde inte heller ge ett datum på leveransen.

    man är inte heller rädd om sina kunder då man inte återkopplar till sina kunder med besked och man svar väldigt nongalant på mailen.

    jag makulerade ordern och i framtiden väljer jag en annan leverantör !
    9 mån sedan
  • Usel
    Bygghemma verkar vara ovilliga att åtgärda levererade varor som är felaktiga. Kommer med diverse ursäkter och har till och med försökt att stänga ärendet utan att det åtgärdats.
    Deras kundtjänst är väldigt långsamma - tar någonstans mellan en till två veckor, ibland längre, att få svar på mail. När jag till slut ringde så kunde dom inte lämna några besked.
    9 mån sedan
  • Ganska dålig
    Lagervara betyder inte lagervara.
    Lagervara 2-5 dagar = Du får varan 2 månader senare.
    Tror du att de rättar till denna information efter att man har påpekat det? Nej.

    Priserna är inte heller de lägsta.
    9 mån sedan
  • Usel
    Du som läser detta kan om så önskar även ta en titt på kommentarerna om detta företag på deras Facebook-sida och det är ingen munter läsning. Jag kan inte göra något annat än VARNA för detta företag. Maken till oseriöst företag har jag aldrig nånsin stött på. Listan kan göras väldigt lång...

    - Att de på deras hemsida säger att en vara finns i lager stämmer inte och är ren bullshit för Bygghemma har inget lager. Det är deras leverantör som har ett lager och de varor som listas som i "lager" är i själva verket preliminärt i lager hos leverantören.
    - Alla leveranstider är preliminära och definitivt inget som Bygghemma tar ansvar för.
    - Om du överhuvudtaget får "förmånen" att komma fram till deras kundtjänst på telefon (antagligen efter minst 45 min kötid) så kommer du att mötas av en kundtjänst som är extremt otrevlig, otillmötesgående och ohyfsad (avbryter en och inte låter kunden prata till punkt). Med tanke på att jag har varit i kontakt med dem 8-9 ggr på 3 veckor så vet jag numera att det beteendet inte bara gäller en enskild person på deras kundtjänst utan det bemötandet får man från hela kundtjänsten.
    - Gör allt för att försöka få det till att det inte är deras problem/fel utan ditt som kund.
    - Mitt senaste mail som jag skickade till dem väntar jag efter en vecka fortfarande svar på...
    - Idag valde jag att bli uppringd istället för att vänta kvar i telefonkön. Tjaa....det var 3 timmar sen och än har de iaf inte ringt....
    - Förvänta dig ingen snabb återbetalning av dina pengar om du annullerar en order. 3 veckor har nu gått och jag ligger fortfarande ute med över 4500 kr. Bygghemma betalar inte tillbaka pengar innan de har fått tillbaka varan av fraktbolaget och skyller på att det är semestertider, att de inte har någon aning om hur lång tid det kan ta och vill inte ta reda på var varan befinner sig.

    Handlar du från detta företag är det definitivt på egen risk. Jag kommer aldrig att göra det igen och ingen i min närhet heller....
    9 mån sedan
  • Dålig
    Fick en leverans som inte var kompelett, men att få detta åtgärdat verkar vara hopplöst. Har ringt kundtjänst flertal gånger som lovar, men inget händer.
    9 mån sedan
  • Usel
    Sämre kundservice får man leta efter. Har beställt en vindslucka från dom. Mailade och frågade om produkten och fick felaktig information. När jag får varan hem upptäcker jag felet. Väljer att lämna tillbaka den. Bolaget som skall hämta paketet väljer att maila mig istället för Bygghemma för att dom vet att det blir bara strul. Budfirman hämtar paketet och Bygghemma kontaktar mig med fraktsedlar 1 vecka senare efter att luckan har redan hämtats. Nu har jag tjatat i 3 veckors tid. Mailat samt ringt 4 gånger och det tog ca 45 min varje gång. De skyller på att dom har redan skickat iväg ärendet till Svea men Svea påstår att dom inte fått något från dom. Om en missnöjd kund ringer så tycker man att redan efter första samtalet så bordet dom fixat detta men nä. Det var sista gången jag har handlat där
    9 mån sedan
  • Dålig
    Har försökt beställa paneler med mera för ca10kkr i en vecka, men kan inte betala med kreditkort pga "error 500". Kundtjänst säger: "du får vänta några dagar och prova varje dag, vi vet inte när det kommer att fungera". Patetiskt!
    9 mån sedan
  • Ganska dålig
    Vilseleder när det gäller leveranstider.

    Texten ”Lagervara: Levereras normalt inom 2–5 vardagar” betydde inte att varan levererades till mig 2–5 vardagar efter beställning, faktum är att det inte ens betydde att ByggHemma hade varan i lager. Istället ska texten tydligen tolkas som att deras leverantör påstår sig ha varan i lager och att den beräknas anlända till ByggHemma efter 2–5 vardagar (i mitt fall tog det 5 vardagar). Därefter låg varan och väntade hos ByggHemma i 2 vardagar innan de skickade den vidare med ett fraktsätt som tog ytterligare 5 vardagar.

    Varan jag trodde jag skulle få inom 2–5 vardagar levererades alltså inte förrän drygt två veckor senare. Skulle därför rekommendera att du undviker ByggHemma om du har behov av att få sakerna någorlunda snabbt.
    9 mån sedan
  • Usel
    Sämsta Kundservice jag har upplevt nåsonsin.

    Beställde ett Golv av bygghemma, pga av felaktigheter på det levererade golvet var jag tvungen att ge mig in i den sämsta service o support som jag någonsin har upplevt.

    Jag har vecka efter vecka vart tvungen att pusha bygghemma.se för att höra hur det går i mitt ärende. Har suttit åtskilliga timmar i telefonkö för att komma fram till deras support.

    Kommer tyvärr aldrig vända mig till dem igen och kommer inte rekomdera andra att göra det heller.
    10 mån sedan
  • Ganska dålig
    Sämre kundservice än Felia ;-\

    Beställde ett lounge-set i rotting, leveranstiden var väl ok.
    Packade upp möblerna och noterade x antal trasiga "rotting-remsor" på 2 möbler och på bordet (av totalt 9 delar).
    Kändes som väldigt dålig kvalitet.
    Skickade in ett reklamations-ärende och fick ganska snabbt 2 nya möbler direkt från leverantören (Hillerstorp), men har fortfarande ännu (efter 2 veckor) inte fått nåt besked eller ens någon information angående bordet.
    Så har ännu inte ens vågat montera upp bordet utifall dom kräver att det ska skickas tillbaka.

    Handledningstiden på detta är ju riktigt dåligt :(
    Ska banne mig inte spela någon roll att det är mitt i sommaren (enligt kalendern då ;-\), då får dom väl ta in extra sommarpersonal.

    Jaja, vi får väl se om det ryker ytterligare stjärnor eller om dom skärper sig och fixar fram ett nytt bord någon gång, helst då innan sommaren tar slut.
    10 mån sedan