En riktig bygghandel på nätet
Kända varumärken
Brett sortiment

http://www.bygghemma.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
(data från 2016-06-24)
Detaljerad information Bygghemma har fått betyget (7.29)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Ganska dålig
    Tyvärr rätt missnöjd. Jag tycker att sättet att hantera leveranser kombinerat med dålig kund-service ger ett lågt resultat. Dock har dom ett bra sortiment och en bra webb-sida, vilket höjer betyget något, men det behöver vara en bra köpupplevelse även efter beställning, kanske speciellt för byggvaror där tid ofta är en viktig komponent. Men man kanske inte ska förvänta sig så mycket när byggbranschen ger sig ut på nätet :)
    1 dag sedan
  • Usel
    En lång leverans som är långt ifrån OK. Leverans på 23 dagar på en vara som finns på lagret, ej godkänd, kommer inte att handla mer hos er.
    2 dagar sedan
  • Usel
    1. Levererar med DHL, vilka aldrig kan hålla tider. Fick ta ledigt en hel dag, men leveransen kom först på kvällen.. Ioförsig inte bygghemmas fel, men det är inte seriöst att använda sig av DHL som transportör.
    2. Seviceärende/garantiärende: Har väntat två veckor på svar om en trasig produkt. Ett garantiärende som borde ta mindre än en dag att lösa ut.
    3 dagar sedan
  • Usel
    Beställde två kolfilter.
    Först var man tvungen att vara hemma och ta emot varan. De kunde inte skicka det till DHL ombud. Skitkrångligt att sedan byta adress till mitt jobb. Utan det slutade med att budet lämnade grejerna utanför dörren under dagen.

    Sen visade sig vara fel modell. Ville skicka tillbaka med, som i många andra butikers fall, en returblankett. Näe. Det gick inte heller för det var för dyrt.
    Efter lite tjat fick jag kredit på varan minus returkostnaden.

    Alla var trevliga men deras rutiner är från 1800-talet.
    Helt värdelöst att de inte kan anpassa sig.

    Aldrig igen!
    8 dagar sedan
  • Usel
    Beställde två burkar väggfärg. Fick en. Tydligen skickades aldrig den andra. Två (2!) timmar i telefonkö och fick tillslut den andra burken makulerad så jag kan köpa den själv utan allt strul. Höll platt sabba hela projektet. Ingen förståelse eller vilja att bjuda till från kundtjänst. Så där bra va?
    9 dagar sedan
  • Usel
    La in en beställning och vara skulle skickats 18/5. Nästan 1 månad senare och efter flera mail så kom den. Då hade jag sagt till att jag inte ville ha den mer efter 2 veckor, eftersom jag inte kunde vara hemma för att ta emot den som det var planerat. Kort och inte ett duggs tillmötesgånde kundservice, är det minsta jag kan tillägga. Nu ligger vara hos mitt ombud trots att hon sa att dom skulle inte skicka den. Att ens få sin beställda och betalda vara verkar inte vara prio1, och att sen ha en normal kundservice är absolut inte prio överhuvudtaget. Otroligt besviken och kommer aldrig handla hos dem mer, och absolut inte rekomendera dom. Konstigt att dom inte besvärar sig att ens ringa upp kunden och fråga vad dom kan göra för att behålla kunden.
    9 dagar sedan
  • Bra
    Snabb leverans - däremot så var kundservicen under all kritik. Fick vänta 2 veckor för att få svar...
    9 dagar sedan
  • Usel
    Beställer och betalar. Får bekräftelse men det visar sig att de säljer produkter de inte har tillgång till. Ringer erbjuder andra produkter som är 4000 kr dyrare som kompensation, oseriöst.
    10 dagar sedan
  • Usel
    Snabbversion.
    Lev-tiderna håller inte. Varorna finns troligen inte i eget lager?! Långa väntetider hos kundtjänst. Köp din vara på annat håll om du inte orkar vänta i veckor eller sitta i telefonkö i timmar.

    Lång version.
    Två varor beställdes och fick beräknat skeppningsdatum 4 dagar senare (Lev 3-5 dagar enligt hemsida). Inget konstigt med det. När varorna inte hade lämnat lagret efter 5 dagar ringde jag och bad om status. Jag fick då veta att varorna troligtvis skulle skickas på måndagen eller att dom har skickade men inte registrerade av transportören. Fråga, vet Bygghemma inte om varor lämnar lagret?!

    Men okej, inga problem att vänta till måndag med besked. På måndagen får jag meddelande och ett lev.nummer om att varorna har skickats. När varorna ankommer inser jag att bygghemma endast skickat 1 av 2 varor men satt samma ordernummer på båda. Den ena varan står således kvar på lagret.. Jag ringer bygghemma och påtalar detta. ”Varan skall skickas ikväll eller senast imorgon kväll får jag till svar”. Nu är det tre dagar senare och ännu inget nytt från butiken. Jag fick även beskedet per mail att varan skickats. Ingen uppdatering av orderstatus efter ett par dagar. Jag ringer åter igen bygghemma och får höra att varan inte alls skickats….

    Jag vill då makulera min order, vilket tjejen i kundtjänst gör utan några som helst problem. ”Pengarna kommer in på ditt konto inom ett par dagar”. 11 dagar senare mailar jag kundtjänst om vart mina pengar tagit vägen. 7 dagar senare får jag svar på mitt mail…och dagen efter har jag pengarna på mitt konto.

    Slutats:
    * Min gissning är att Bygghemma har växt alldeles för fort och klarar därför inte av att leva upp till sina löften gällande leverans- och servicekvalitet.
    * Leveranstiderna är rena glädjekalkylerna.
    * Otroligt långa väntetider för att komma fram på kundtjänst
    * Trevlig personal i kundtjänst

    Slutligen. Jag är ganska förundrad över kaoset som verkar råda i bolaget med tanke på att Bygghemma vann Årets logistiksatsning "då man ska ha gjort lyckade förbättringar på området och nu sägs ha en väloljad lösning på plats." (Svensk Handels detaljhandelsgala)
    14 dagar sedan
  • Usel
    Köpte en Husqvarna 430X från Bygg hemma, Varan fanns på lager med en leveranstid på 3-5 dagar. Nu har det gått 2 veckor och fortfarande ingen gräsklippare. Om jag hade varit smart så hade jag kollat betygen innan jag lade beställningen. Att jag ska gå in och lägga ner den ner den här tiden gör jag enbart för att jag är så jävla förbannad.
    Tror ni att jag kan få någon från Bygg hemma att klippa min gräsmatta så länge??

    Som sagt! jag rekommenderar att ni köper någon annan stans.

    // Magnus
    15 dagar sedan
  • Usel
    beställde gräsklippare och lite andra trädgårdsgrejjer den 7/5. försäljaren jag beställde av sa att varan kommer i lager den 16, och att jag skulle ha mina grejjer senast några dagar efter.

    När inga varor kommer (ingen som helst information från byghemma att det blir förseningar på leveransen) ringer jag flera ggr till byghemmas urusla kundtjänst som inte vet någonting. Av alla ggr jag ringt in är det alltid någon skolpojk som knappt vet vad han heter, "eeeh, håll kvar jag ska kolla med en kollega" den frasen har jag hört från alla jag fått prata med. Inga svar någonstans, kan lika väl fråga grannens katt när min gräsklippare kommer, får endå lika mycket svar.

    Och en annan produkt jag beställde, som stog i lager, den fick automatiskt "skeppningsdatum" en månad efter orderdatum, trots att varan finns i lager så kunde inte kundtjänst ordna så att den skulle skickas ut direkt- avbeställde, men fick inget bekräftesemail på avbeställningen så fick lägga ytterligare 30 min på att sitta i kö för att komma fram och få bekfräftat att varan var avbeställd, efter mycket om och men gick det avbeställa en vara ni har på lager, som kundtjänst inte ville skicka ut förens efter 30 dagar. - beställde hos en av era konkurrenter- hade varan i handen 15 timmar senare!

    gräsklipparen jag beställde 7/5 står nu att den finns i lager, men har fortfarande inte blivit utskickad till mig en månad efter jag beställde. uruselt! väntar några dagar till sedan köper jag även gräsklipparen hos en av era konkurrenter!
    21 dagar sedan
  • Usel
    Beställde saker för ca ett år sedan och då funkade allt bra. Nu beställde jag igen och det är helt stop.

    Lätt att beställa, men leveranstiden är under all kritik. Vanliga webbshoppar skickar samma dag eller dagen efter, oftast leverans 1-3 dagar efter beställning. Bygghemma estimerar tar det två veckar att starta leveransen från lagret... Får se om de håller det... Sen lär det ta xx dagar för leverans.

    Köp någon annanstans om ni vill ha snabb leverans och prata med en kundtjänst som faktiskt kan göra något.
    21 dagar sedan
  • Usel
    Detta företag måste vuxit sig för stora för sitt eget bästa och totalt havererat vad gäller service och kundbemötande. Jag beställde en spis, trodde att jag kunde välja till uppbärning+miljöfrakt men icke. Mailade och när jag inte fick svar inom ett par dagar ringde jag. Hamnade i telefonkö tills de stängde vid 22, när jag då hade nr 1 i kön blev jag bortkopplad. Ringde igen morgonen därpå och efter ca en halvtimme i telefonkö fick jag prata med en man som hade ganska drygt bemötande. Jag bad att få häva köpet, men han var inte säker på att det gick(?!) och skulle återkomma. Det gjorde han såklart inte. Senare samma dag uppdaterades min order med skeppningsdatum - längre fram än vad som var utlovat som leveranstid på hemsidan. Nu har skeppningsdatum passerat med 3 dagar och jag har fortfarande inte blivit kontaktad ang. leverans. Men det borde väl ske snart... då får både jag plus en vän ta ledigt från jobb eftersom tydligen tillägg som uppbärning och kvällsleverans inte gäller på alla varor av nån anledning...
    22 dagar sedan
  • Usel
    Har beställt från bygghemma för något år sedan och det har fungerat bra. Nu verkar man ha kollapsat helt.

    Jag beställde en vara, men i bekräftelsen stod att leveranstiderna är extra långa. Ringde då upp för att avbeställa eftersom jag hade lite bråttom. Efter mycket lång tid i telefonkö kom jag fram och avbeställde jag ordern. Men vad hjälper det? Ingen bekräftelse på avbeställning och ingen återbetalning, istället så fortsätter ordern att uppdateras och idag fick jag leveransnummer. Inget svar på mejl, och i princip omöjligt att komma fram på telefon... vet inte hur detta ska lösa sig.
    22 dagar sedan
  • Usel
    Beställt diverse tryckimpregnerat virke för att slippa åka och hämta själv från bygghandeln.
    Ordern specar 2-5 dagars leverans, att man blir kontaktad innan och bestämmer leveransdag, att man måste mottaga och inspektera orderna samt legitimera sig vid leverans.
    12 timmar senare ringer fraktkillen och undrar vilken tomt i området det ska lastas av på. Sitter själv 15 mil bort då denna leverans skulle till landstället och har således ingen möjlighet att inspektera leveransen samt att virket kommer ligga på tomten 5 dagar innan jag har tid att åka och ta hand om det.
    Kommer till landet och det saknas virke av alla längder (4 olika), skadat virke samt att man skickat med kortare virke än beställt.
    Härligt! Bara att ställa sig i 1,5 TIMMARS telefonkö.
    Får svar att Bygghemma ska ta detta med XLBygg direkt på måndag.
    Hör inget på måndag, ringer tisdag ytterligare en dryg TIMMA i telefonkö, ännu inget svar från XLBygg. Ringer onsdag nu bara 50 MINUTER i telefonkö. Fortfarande inget svar från XLBygg...

    Får bli till att hämta virket någon annanstans själv.

    Ett hett tips, vill du slippa en massa strul så handla någon annanstans.
    Gillar du att sitta i telefonkö? Handla hos Bygghemma!
    23 dagar sedan
  • Usel
    Beställde kyl/frys m omhängningsbartbkyl av dörr och fri frakt.
    Fick hyra släp o hämta själv på Dhl då utkörning endast kunde ske mellan 10-14, alltså jobbtid....
    Och dörren var inte omhängd👿👿.
    Ringde o mailade Bygghemma Flera gånger för att få omhängning gjord och alla jag pratade skulle fixa, efter 2 v pratar jag med leverantören i Danmark som fått in en felanmälan men inte visst vad den gällde....
    Så efter 3 v är jag hemma för att passa en montör som ska hänga om skåpet...
    Då har jag haft ett kylskåp ståendes i hallen och blockerat i 3 veckor!
    Som kompensation får jag 500:- av bygghemma, när jag dragit av hyra av släp så är det inte mycket kvar....
    Är så besviken över deras handläggning och nonchalans när det strular, skulle inte för mitt liv rekommendera att handla här,
    När sen kylskåpet ska på plats så går gångjärnen till dörren utanför skåpet så jag får inte plats med det utan får riva i vägen👿👿👿👿👿
    28 dagar sedan
  • Usel
    Beställde varor för över en månad sedan och de har inte kommit än. Först fick jag en felleverans. Jag hade beställt två snabbkopplingar till en vattenslang och fick istället hem en trädgårdsmaskin som vägde över 60 kg. Jag upplever deras kundtjänst som oengagerad och de verkar inte ha någon förståelse för min situation. Jag står här med en otymplig produkt som jag inte kan lyfta på egen hand och jag bor på våning tre i ett lägenhetshus. Har ingen aning om hur jag ska lyckas skicka tillbaka den när jag inte ens kan bära ner den till bottenplan.

    Kundtjänst påstår nu att de iallafall har skickat mina beställda varor och att jag skulle få en avisering "inom ett par arbetsdagar". Det var över två veckor sedan och jag har fortfarande inte sett skymten av min beställning. Jag vet inte ens om den faktiskt är skickad.

    Trots att det är Bygghemma som har gjort fel (och skapat en jäkla massa problem för mig i processen) så visar de knappt något intresse att hjälpa mig överhuvudtaget. Deras känsla för service verkar vara obefintlig. Om man som företag har klantat till det och lyckats felleverera en trädgårdsmaskin som väger 60 kg så kanske man kan ha det goda omdömet att hämta produkten och på så sätt rätta till misstaget? Och inte (som i det här fallet) bara dumpa problemet i knät på kunden? Jag har aldrig varit med om sämre hantering av ett ärende.
    1 mån sedan
  • Hej natsuki,

    Beklagar hanteringen av ditt ärende. Jag skickar ett PM till dig, så hoppas jag att vi kan lösa problemen du haft.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Nog var hemsidan lätt att använda men bemötandet från personal när det visade sig att varan vi beställt var trasig vid leverans var under all kritik. Inte bara otrevligt utan även överlägset. Kommer inte handla här igen!
    1 mån sedan
  • Hejsan ehkp,

    Beklagar att du känt dig otrevligt bemött av vår personal. Jag skickat ett PM till dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Gick jättebra att beställa. Men så fort det uppstod en ändring av leveransdatum en vecka framåt som Bygghemma ansvarade för, så gick allt åt skogen. Var tvungen att köpa dessa varor i butik istället, för bygget pågick.

    Först tyckte dem jag skulle vara hemma och ta emot varorna ändå. Även fast jag avbokade en timme efter uppskjuten leverans.Och sedan få en returfraktsedel som skulle hämtas nästa dag? Alltså ta ledigt 2 dagar för något dom ändrat i avtalet och som avbokats med god marginal (1 vecka innan skeppning) och med deras kundservice godkännande.

    Sedan försvann paketet med varorna. Som jag ombads "strunta i".
    Fick jaga, ringa och maila deras usla kundservice i 3 veckor för att få fakturan makulerad. Till sist bestred jag den istället. Då dem inte ville makulera.

    Har blivit nonchalant bemött av alla nivåer på deras kundservice. Pratat med både mellanchefer och en "Teamleader".

    Beställde varor för mycket pengar till mitt badrum. Men i slutändan så kommer jag aldrig mer handla där. Då deras returhantering / klagomålshantering är riktigt usel.

    Passa er för deras billiga priser. Finns en anledning.
    1 mån sedan
  • Hej KennethNorr,

    Beklagar hanteringen av ditt ärende. Jag skickar ett PM till dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Tar ut "Expeditionsavgift" på 49kr. Verkligen kreativt att skryta med gratis frakt och uppfinna en annan avgift...
    1 mån sedan
  • Usel
    Väldigt irriterande att de gör reklam för "leveranskostnad 0kr" men tar sedan ut en expeditionsavgift. Ordklyveri och missvisnade!
    1 mån sedan
  • Usel
    Har handlat här förut och de är OK när allt går som det ska. Leveranstiderna brukar inte hålla, men i övrigt OK som sagt. Men denna gången går det riktigt dålig.

    Jag beställde en vara och fick beställningsbekräftelsen. 2 veckors leverans angavs. Efter tre veckor har inget kommit och jag skickar en fråga till kundtjänst. Det tar någon dag innan de svarar. "Vi ska undersöka och återkommer med besked".
    Men kundtjänst återkommer aldrig. Efter ytterligare en vecka får jag skicka in ett nytt ärende. Inget svar alls. Jag ringer och får beskedet att de ska undersöka. Någon dag senare (totalt 30 dagar efter beställningen) kommer svaret att ordern har "tappats bort".
    De har beställt om varan och ska försöka lösa leverans om en vecka. 15 dagar senare har jag varan. Totalt alltså 45 dagars leverans mot 14 dagar utlovat. Hade jag vetat det hade jag ju aldrig köpt av bygghemma. Och det är ju en lärdom för framtiden.
    1 mån sedan
  • Hej arahlen,

    Beklagar hanteringen av ditt ärende! Det är inte okej att det tar oss så lång tid att återkoppla. Jag skickar ett PM till dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Vi köpte ett badkar från Bygghemma. Blandaren som sitter monterad i badkaret var trasig och kan bara spruta med ett jättestark stråle om man vill ha varmvatten. Jag reklamerade detta omgående. Har nu efter en månads tid ringa och mailat dem flera gånger i veckan och får bara svar att de ska återkomma.

    Det känns tröstlöst.

    Säkert jättebra om när allt flyter på men om du får en defekt vara är du körd...
    2 mån sedan
  • Hej ebbe71,

    Det låter himla trist! Jag skickar dig ett PM så hoppas jag att vi kan lösa det den här vägen.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Usel
    Beställde en Köksblandare. Ringde och kollade så den fanns hemma, fick bekräftat att den fanns i lager. Trots det tog det 5dagar innan den skickades.

    När den sen kom så var det fel blandare. Ringde då Kundtjänst som lovade att rätta till misstaget så fort som möjligt. När jag ringde igen efter 6dagar för att kolla vad som hände i mitt ärende så visade det sig att inget hade gjorts och det var naturligtvis nån annans fel än Bygghemmas... Skulle dessutom skickas med en retursedel. Påpekade att det var viktigt att den verkligen kom med då jag har långt till mitt utlämningsställe.

    När rätt vara kom 20dagar efter min beställning så var det naturligtvis ingen retursedel med i paketet...

    Ringde Kundtjänst igen för att påpeka att den saknades. Fick då ett löfte om retursedel och kompensation. Retursedeln kom på mejl efter en dag. Kompensationen blev jag naturligtvis tvungen att ringa ytterligare en gång för att få...

    Grejen är att varje samtal till Kundtjänst föregås av minst 30min kötid så jag har fått slösa oerhört mycket tid på det här förhållandevis simpla ärendet.

    Kommer framöver att handla hos seriösare aktörer.
    2 mån sedan
  • Hej Washicator,

    Jättetråkigt att läsa om ditt ärende hos oss, och det är under all kritik att det brustit på så många ställen. Jag skickar ett PM till dig så hoppas jag få mer information, så att jag kan ta ärendet vidare till ansvariga.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Beställde en toalettstol. Fick leveransbekräftelse som berättade när varan skulle skickas. En vecka senare hade jag fortfarande ingen toalett. Jag mailade bygghemma.se och undrade vart toaletten blivit av. Fick svar att dom skulle undersöka. 2 dagar senare fick jag ett sms om att varan var restnoterad och skulle komma in igen i slutet av månaden. I smset fick jag frågan om jag ville makulera ordern eller vänta. Men smset kom inte från ett nummer som gick att svara på. Så jag fick söka upp den tidigare mailkonversationen och maila där med förhoppningen att budskapet når fram till rätt person.

    Vill ge 1 stjärna men får bli 2, dom svarade ju i alla fall.

    Min rekommendation till bygghemma.se:
    Om en vara inte finns så...
    * Meddela detta redan när kund försöker beställa på hemsidan så kunden kan välja en vara som faktiskt går att köpa
    * Skicka inte en leveransbekräftelse
    * Kontakta kunden, vänta inte på att kunden kontaktar er efter lång väntan
    * Om ni ställer en fråga till kunden, gör det på ett sätt där kunden har möjlighet att svara
    2 mån sedan
  • Hej Nahaz,

    Beklagar att du inte fick besked om restnoteringen från första början. Jag skickar ett PM till dig, med förhoppning om att få mer information om din order, så att vi kan undersöka internt var i rutinerna det brustit.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Jag köpte dyrt klickgolv av dem och de gav mig bästa pris, vilket var bra, men det blev massa förpackningar över och då det tog 15 dagar innan arbetet var klart så vägrade de att ta tillbaka de som blev över. Tycker de kunde varit lite mer tillmötesgående.

    Nästa gång blir det nån butik som har längre returrätt. Det här blev dyrt med facit i hand. Tråkigt!
    3 mån sedan
  • Usel
    Gillar hemsidan, lätta att hitta saker...priserna är jättebra. MEN vad spelar det för roll?

    - Katastrof kundtjänst, otrevlig och ohjälpsam. Vill inte svara på frågor, är stressade vill lägga på.

    - Försenad leverans. Ingen information.

    Tyvärr blev detta första och sista gången på bygghemma.
    4 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Gillar hemsidan, utbudet och framför allt priserna som på flera produkter känns svårslagna. Speciellt under de återkommande kampanjerna.

    Tyvärr så slutar den trevliga upplevelsen när ordern är lagd. Andra halvan av köpet, leveransen, fungerar långt sämre än förväntat.
    - Leveranstiden är vid flera tillfällen riktigt lång, som längst har jag fått vänta över två veckor trots att varan enligt hemsidan finns i lager och levereras inom 3-5 vardagar.
    - Transportören DSV har lyckats med att både tappa bort gods (som senare upphittades) och levererat paket med totalförstört innehåll. Lite för mycket strul för min smak.
    - Endast hemleverans mellan 9-15 (i ett fall angav de 9-13). Inte kul när varan dessutom levereras trasig. Varför inte leverans till utlämningsställe?

    Jag har haft en bra dialog med bygghemmas kundtjänst och givetvis fått trasiga varor ersatta, men när det tar nästan fyra veckor (vänta på långsam leverans, trasig vara, vänta på långsam leverans av ny vara) så kan betyget inte bli mycket högre.
    4 mån sedan
  • Usel
    Katastrof från början till slut. Utlovade leveranstider hölls inte över huvud taget, strul med min order då den inte skickats vidare internt på rätt sätt och därför inte lagts hos leverantören. Leveranstiden skulle ändå kunna hållas när detta uppdagades. Dock skickades paketet med DHL som inte hade en aning om det som diskuterats och att paketet var brådskande, inte ens ett telefonnummer hade skickats med till DHL, leveransen försenad flera dagar och jag har fått lägga massor av tid att dra i detta. Bra kundsupport men vad hjälper det när system och processer inte fungerar alls?!
    4 mån sedan
  • Dålig
    Somewhat reasonable shop, but delivery is absolutely worst I ever seen.

    Three episodes are below (for the same purchase - bathtub and curtain rail).
    1. I bought the items on-line with home delivery and soon I received e-mail
    that the goods will be delivered at a certain day from 9 to 12. At 9AM I called
    to Bygghemma service center (as I was advised) and told them my door code.
    They replied - thank you for the information. At 12th having no delivery,
    I called them again. "Ouch" they replied. "Your bath was sent to a wrong pickup
    point - so it can't be delivered today We are so sorry". Half a day of wasted
    time..
    2. Ok. I waited another few days, and finally the bath arrived. DHL guy who
    delivered the bath dropped it near the front door and told me that I didn't
    pay for delivering to the door. The bath is heavy, near 150kg, and no one
    informed me in advance that it will be dropped on a street. This so called
    "free delivery" costs me money, since I have to call another company to
    move the bath in.
    My attempt to complaint to Bygghemma was a complete failure - they pointed
    to a sentence in the rules for delivery that they do not do delivery to the
    door for the items heavier than 70 kilo.
    3. Being quite upset by my experience with delivery AND waiting for more than
    two weeks for the curtain rail - I send a mail to Bygghemma saying that I would
    like to terminate the purchase. Their page for the delivery was stating that
    the goods are delivered, but in fact the rail was never send to DHL, and
    so it never reached me. It took me several mails and phone calls to explain that
    I would like my money back for the product which was never delivered to me.

    Overall, indeed, the absolute worst experience with delivering.
    4 mån sedan
  • Usel
    Köpte en Takdusch men valde fel cc mått, klantigt av mig men håller på bygga nytt hus och antog att det skulle vara 160cc standard i badrummet men fick nu veta av rörmokaren att det var 150cc.

    Det hann tyvärr gå 3-4 veckor innan jag fick veta att den inte skulle passa försökte då att få byta den helt obrutna förpackningen mot en med rätt cc mått. Tyvärr var de helt omöjliga att gå med på att byta eftersom de endast har 14 dagars retur och ångerrätt....Trodde de skulle kunna ha lite goodwill....
    4 mån sedan
  • Ganska bra
    Bra hemsida, priser och utbud. Men tiden att få varan till DHL tog tid, flera dagar. Så minus för detta.
    Fick även fel på betalningen, men pengarna drogs, kontaktade kundtjänst som skulle återkomma, men han ringde aldrig tillbaka. Efter en dag fick jag mail på att beställningen hade gått igenom.

    Så både bra och dåligt, så ett mellan betyg får det bli. Ska jag beställa igen så kommer jag återkomma, men inte om de är akuta saker då blir det någon annan.
    4 mån sedan
  • Dålig
    De behöver verkligen se över sina transportalternativ så att man kan hämta ut paketen själv på centraler utspridda över hela Sverige för det är inte hållbart att leverera till privatpersoners hemadresser på dagtid och DSV som transportör har bara ett fåtal centraler som ligger långt bort från många kunder. DSV aviserade dessutom inte min leverans så den blev liggande 8mil bort i väntan på utkörning i flera dagar utan att jag fick veta något om det. Riktigt dåligt.
    Dessutom dålig leveranstid innan de ens skickade något.
    4 mån sedan
  • Usel
    Skickade följande mail till bygghemmas kundservice. Trodde det skulle få fart på dem och ge mig besked på när min köksblandare som jag väntat en månad på ska komma. Fick bara svar att de ska skicka en ny omgående. Undrar vad det betyder.

    Hej,

    Följande gäller ordernummer: xxxxxxxx

    Sitter och skriver på en recension som jag tänkt posta på pricerunner, Facebook etc. Ville dock bara kolla med er innan om detta verkligen är något jag som kund ska acceptera.

    "Min erfarenhet av att handla på bygghemma.se

    Jag har tidigare handlat på bygghemma.se och det har fungerat som man kan förvänta sig men min senaste beställning har absolut inte gjort det. Saker kan gå fel men det är hur en leverantör hanterar detta som visar om de är att lita på eller inte.

    Jag beställde i mellandagarna en blandare till mitt kök som skulle ha en leveranstid på en vecka. Eftersom det var helgdagarna räknade jag med någon dags försening. Jag fick ett leveransbesked först den 18:e januari och tyckte redan här att det var lite väl lång tid.

    Efter att inte fått någon avisering ringde jag tisdagen den 26:e januari till bygghemmas kundtjänst. Det visade sig att de råkat skicka blandaren till eskilstuna och dessutom lagt in felaktigt telefonnummer. Tjejen på kundtjänst sa att de skulle lägga prioritet på detta och jag skulle ha blandaren redan nästa dag om jag hade tur men senast torsdag.

    Jag bokade en vvs:are som skulle komma på fredagen.

    Torsdagen den 29:e hade jag fortfarande inte fått någon avisering på blandaren och ringde därför kundtjänst på eftermiddagen. Fick till svar att den FORTFARANDE låg i eskilstuna och man visste inte när jag kunde få den. När jag påtalade att jag fått besked om att den skulle komma ev onsdag, senast torsdag fick jag till svar att detta inte skulle ses som något löfte.

    Helt ärligt; Du får den på onsdag eller torsdag men se det inte som ett löfte? Är detta seriöst?

    Fick boka av vvs:aren och vet fortfarande inte när jag får blandaren och kan använda min diskho, en månad senare.

    Min slutsats av bygghemma.se: Lita inte på leveranstider och lita inte på att de lyfter ett finger extra när det blir fel. Har mailat denna recensionen till bygghemma innan för att ge dem en chans att återkoppla men det hjälpte inte."

    Vad tycker ni? Står ni bakom detta?

    Jag väntar ett litet tag att posta detta för jag vill ge er en tredje chans att ställa detta till rätta. Det kanske bara är två personer på kundtjänst som inte förstår det gamla talesättet att det krävs tio nöjda kunder för att väga upp en missnöjd.

    Med vänliga hälsningar
    4 mån sedan
  • Usel
    Usel leveranstid. Lagervara skickades en vecka efter beställning. Och de använder DHL även för små saker, dvs man måste vara hemma på dagtid för att ta emot varan.
    5 mån sedan
  • Usel
    Då köksfläkten i stugan slutat fungera så beställdes en ny fläkt från Bygghemma. Valet föll på en Gorenje IDR4545X som enligt hemsidan var lagervara med 3-5 dagars leveranstid. Beställningen gjordes den 5/12 så vi skulle i god tid ha fläkten på plats inför jul- och nyårsvistelse med fullproppad stuga.

    När väl leveransbekräftelsen kom så visade det sig att det inte alls var en lagervara, utan leveransen skulle först ske i mitten av januari. Pengarna försvann snabbt från kontot men när jag hävde köpet tog det desto längre att få dem tillbaka.

    Jag påtalade flera gånger att jag tycker att det är falsk marknadsföring att lova 3-5 dagars leveranstid och sedan inte kunna hålla det. Ändrade de lagerstatus på produkten? Nej, inte det. Således är det antagligen fler som gått på samma nit som jag gjorde.

    Riktigt uselt måste jag säga. Förutom att vår julhelg blev förpestad av matoset som rök runt så tycker jag att det är extremt oprofessionellt att inte korrigera felaktigheter i sin lagerstatus.

    Att det blir fel ibland har jag full förståelse för men det är extremt viktigt att vara lyhörd för dagens konsumenter och agera på ett korrekt sätt, vilket jag inte upplevt från Bygghemma tyvärr. Ärendet slutade med att jag fick mina pengar tillbaka, de ändrade ej lagerstatus och jag är extremt missnöjd och tveksam till dem som företag.

    Hoppas ni som hanterar kundbemötande, kommunikation och er lagerhantering tar åt er av min kritik. Jag kan i nuläget inte ge er mer än 1 ynka stjärna för hanteringen av mitt ärende.
    5 mån sedan
  • Hej Thomas78,

    Jag skriver ett Pm till dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Perfekt
    Alltid lika roligt att läsa om Bygghemma. Man bara önskar att man kunde ha råd att köpa dessa kvalitetsprodukter som är löjligt billiga.

    Snyggt upplagt, lätt att hitta det man söker, miljoner bra och funktionella artikelvaror.

    Mycket lätt att nå Bygghemma via telefon eller mail. Återkoppling ganska omedelbart.

    Har egen villa men ingen ekonomi, ändå så finns det varor som passar både ekonomi och smak.

    Lätt att få hemfrakt!

    En God Och Varm Jul Önskar En Nöjd Kund
    6 mån sedan
  • Hej pärla1405,

    Tack så hemskt mycket för din kommentar. Uppskattas verkligen :)

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Låååååååååååååååååånsam leverans. Beställde några några konsol till mina Elfa hyllor. efter 10 dagar ringer dom och säger att dessa ska levereras hem till mig av DSV någon gång mellan 09:00 - 16:00! Vem är hemma då?! Varför kan man inte bara skicka dessa med vanligt post?! Några st konsoler kan inte väga så mycket :/
    Ringde till Bygghemma och tjejen i andra sidan luren (som inte är det trevligaste) att "du kan väl hämta den själv hos DSV", fast jag har betalat för frakten!

    Uppdatering: Paketet skulle lämnas hem till mig igår (25 nov.) men hände inget. Jag ringer och får som svar att det har blivit fel och i systemet står att det ska levereras 25 dec., alltså på juldagen!
    Kommer att åka till DSV själv och hämta paketet men det var sista gången jag handlade hos Bygghemma.
    7 mån sedan
  • Hej Alec67,

    Jättetråkigt att höra om ditt ärende. Jag skickar ett Pm till dig så ser vi om vi kan reda ut röran.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Beställde 3 varor vilka alla enligt bygghemma.se fanns i lager. Efter 3 dagar fick jag första produkten men de andra 2 står efter nästan 3 veckor i status "beställning", dvs inte skickats ännu. Eftersom jag behövde verktygen ångrar jag att jag inte köpte i butik istället.

    Uppdatering 2015-11-14: Fick 1 av de 2 saknade varorna efter 1 månad men saknar fortfarande 1 vara trots att det gått +1 månad, samt att jag inte fått någon information alls om varför det är försenat och förväntat leveransdatum. Har aldrig lämnat negativ kritik någonsin tidigare men är tillräckligt förbannad och vill uppmana andra att inte göra samma misstag som jag när jag köpte via bygghemma.se, utan
    köp via annan återförsäljare om ni vill ha riktig service och era saker inom rimlig tid...
    8 mån sedan ( Uppdaterat: 7 mån sedan )
  • Dålig
    Omedgörlig kundtjänst och värdelöst transportbolag (dsv) som för väntar sig att man är hemma hela dagen.
    7 mån sedan
  • Hej hearkwe,

    Tråkigt att du fått en dålig uppfattning om vår Kundservice och att du inte är nöjd med transportbolaget.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Detta omdöme är under utredning
    7 mån sedan
  • Usel
    Köpte en Ryobi gräsklippare av byggHemma i somras eftersom jag har andra Ryobi saker hemma med samma batteri/laddare. Paketet levererades som det skulle men sedan började gå fel.

    Batteriet som kom med maskinen tog inte laddning trots att vi försökte med flera laddare. Däremot fungerade Laddare och Gräsklippare ordentligt (fastställt med tidigare laddade och batteri). Jag felanmälde detta 2 gånger via deras mail och hemsida, inget hände - till sist satte jag mig i telefonkön i 40 minuter och fick då besked att dom inte bara kunde ta in batteriet utan var tvungna att ta in hela gräsklipparen. Dom skulle skicka en retursedel för detta.

    Det var i Juli detta hände så vi skulle mao vara utan gräsklippare under precis den perioden den behövs - det gjorde mig inte glad men jag hade inte behövt oroa mig. Det är nu oktober och retursedel har fortfarande inte kommit.

    Varning för detta bolag!
    Dom går på gränsen mellan vad som är tillåtet och vad som är olagligt och om mitt exempel är vanligt bedrar dom sina kunder regelbundet. i mitt fall kostade det ett batteri för 1000:-

    Mvh
    8 mån sedan
  • Hej eXs Frallan,

    Förstår att du känner som du gör. Det låter som att ditt ärende hamnat mellan stolarna vilket självklart INTE är okej! Jag skickar ett PM till dig på direkten så att vi kan rätta till felet.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Beställde en Makita lampa med info Lagervara: Levereras normalt inom 2-5 vardagar. Jag har inte fått något info om leverans än, står enbart att varan är beställd på orderinfo. Beställningen är lagd för fyra vardagar sedan, så leverans imorgon verkar inte troligt. När pris redovisas så visas inte expeditionsavgiften, där redovisas däremot hur mycket man spar genom att handla på Bygghemma, något som ju inte stämmer när varan blir drygt 10% dyrare än vad de anger (lampan kostade 422 kr, expeditionsavgiften var 49 kr). Känns som falsk marknadsföring när det tillkommer kostnader. Bättre att vara tydlig med vad man betalar för redan innan ordern är lagd. Jag skulle inte handla i ett byggvaruhus om jag fick betala 49 spänn extra i kassan i expeditionsavgift.

    Beredd att uppdatera betyget om leveransen kommer imorgon...
    8 mån sedan
  • Hej Offlip,

    Självklart ska du få leveransinfo från oss. Jag skickar ett PM till dig så att vi kan titta på ärendet och se var produkten blir av.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Knappt godkänd
    Gjorde en samlad order på 6st varor, samtliga varor skulle finnas i lager, fick ändå 3st olika leveranser.
    I denna order fanns en handöverfräs som de meddelade inte kunde levereras och de skulle då sätta tillbaka pengar på kontot omgående. Jag passade samtidigt på att avbeställa ett frässet till hanöverfräsen, men den såg de till att skicka ändå.
    En vecka senare har jag fortfarande inte sett till några pengar.
    8 mån sedan
  • Hej perk86,

    Tråkigt att lagerinformation inte stämmer på hemsidan. Jag skickar ett PM till dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Dålig
    "Fri frakt", men en expeditionsavgift på 49:- som dyker upp när man går till kassan.
    Rätt orimligt när man vill beställa nått för 100:-, 50% påslag, knappast ett konkurrenskraftigt pris då.....
    8 mån sedan
  • Hej whopp,

    Tack för att du delar med dig av informationen. Jag skickar ett PM till dig så att vi kan diskutera saken vidare.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Hej

    Beställe radiatorer för 7 dagar sedan. När jag beställde så stod det att samtliga produkter fanns i lager och med 2-5 dagars leveranstid. Idag, efter att jag mailade dem igår, får jag svaret "vi saknar faktiskt också leveransbesked på denna order".
    Men ni hade ju produkterna i lager??
    "Vi har tyvärr problem med dessa leveraser som det ser ut i dagsläget och vi kan därför inte ge något direkt leveransbesked"

    Inte speciellt nöjd med varken beräknad leveranstid eller kundtjänstens svarstid / bemötande.
    8 mån sedan
  • Hej Jonas,

    Jättetråkigt att du inte är nöjd. Det är såklart inte okej att leveransuppgifterna i webbutiken inte stämmer. Jag skickar ett PM till dig så kanske jag kan hjälpa dig med ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Beställde tre dörrar samtliga lagervaror, fans dom i lager då självklart inte.
    Efter 60min telefonkö ber kundtjänst att få återkomma då det är väldigt konstigt att det står lagerva då dom ej har dom i lager. Hon ringde ej tillbaka fick ringa dagen efter själv ytterliga 60min kötid. Fanns inget dom kunde göra åt saken då varorna ej fanns på lager. Frågar då varför dom ej ändrar på hemsidan då det fortfarande står lagervara. Det gick ej att ändra på hemsidan å det skulle ta tid fick jag som svar. Känner mig lurad då jag trodde dom var seriösa men aldrig mer borde ha kommit in hit innan jag beställde. La order på lagervara 3-5 dagar den 28/8 fortfarande har jag inte fått några dörrar. Går man idag å skall beställa dörrarna står det lagervara.
    8 mån sedan
  • Hej SweRonin,

    Det är jättetråkigt att läsa en kommentar som din, det ska självklart gå att läsa ut om en produkt är lagervara eller inte på siten.

    Skulle du kunna återkomma med mer detaljer om ditt ärende och maila mig på customercare@bygghemma.se? Så kan jag dra det vidare internt och hitta var i våra rutiner det har brustit.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Ett bagatellartat fel på gasvajern till en åkgräsklippare tog tre månader att få åtgärdat. Kundtjänsts bemötande var amatörmässigt. Jag fick kontakt med ett flertal olika personer. Den ena visste inte vad den andra hade sagt eller noterat. Av de meil jag skrev kom flera bort någonstans i deras hantering.Att få ersättning för de olägenheter jag haft samt de kostnader jag haft för maskinhyra under tiden visade sig vara mycket svårt. Vi kom så småningom fram till en uppgörelse, men den satt från deras sida VÄLDIGT LÅNGT INNE.
    Sammanfattningsvis-: Reklammationer är de väldigt dåliga att hantera. Sämsta möjliga betyg.
    8 mån sedan
  • Hej Rolf,

    Jättetråkigt att du haft ett långdraget reklamationsärende och att du inte är nöjd med vår kundservice. Vi har under en period haft otroligt hög belastning, men självklart är det ingen ursäkt eller anledning att inte få hjälp med reklamationen.

    Jag ber återigen om ursäkt för hanteringen av ditt ärende och vidarebefordrar din kritik till ansvariga på företaget.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Stort sortiment, hyggliga priser, men där slutar det positiva. Att det ska ta tre veckor för att leverera artiklar som anges vara lagervaror är inte okej. Kundservicen svarar, men är sega i vändningarna. Kan inte rekommenderas om man inte har gott om tid. Räkna med en månad för lagervaror så blir ni inte besvikna. Långsamma leveranser verkar vara ett stort problem med tanke på tidigare kommentarer om företaget.
    8 mån sedan
  • Hej Sturgeon,

    Tråkigt att du haft den upplevelsen vid din beställning. Självklart är det inte okej att du fick vänta så länge. Jag tar med mig kritiken och vidarebefordrar den till logistik och sälj.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Perfekt
    Jätte bra bemötande på telefon (kl 20.50). Mycket imponerande.
    8 mån sedan
  • Hej Klaman,

    Vi tackar och bockar för berömmet!

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se