En riktig bygghandel på nätet
Kända varumärken
Brett sortiment

http://www.bygghemma.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
Detaljerad information Bygghemma har fått betyget (7.75)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Beställde ett Elfa hyllsystem, stod att allt fanns i lager. Nästa dag fick jag veta att en av delarna var restnoterad och skulle bli två månader försenad. Avbeställde då varan men fick inga pengar tillbaka. Ringde kundtjänst och de sa att de skulle ta tag i ärendet. Därefter får jag ett mail om att den restnoterade varan har skickats. När jag ringer kundtjänst tycker de att jag ska lösa ut varan, skapa ett nytt returärende, betala för att skicka tillbaka varan och vänta på att få tillbaka ersättning.

    När jag frågar vad de tänker ge för kompensation för allt strul de orsakat mig är kundtjänstens svar att de "ska kolla på saken när ärendet är löst".

    Det här är det i särklass sämst organiserade företag jag varit i kontakt med.
    10 tim sedan
  • Usel
    Beställde ett växthus i augusti då Bygghemmas säljare lovae snabb leverans. Leveransen kom en vecka senare än utlovat. Tyvärr hade fraktbolaget skadat både växthus och fundament.
    Efter detta har Bygghemmas kundtjänst visat sig vara fullständigt inkompetenta och inte kunnat hålla det de lovar. De tappar bort inskickade bilder på det skadade växthuset, inte 1 gång utan 3 gånger. De har en ärendesida som de inte använder! Ställde flera frågor där för att slippa telefonkö men vart tvungen att ringa.Telefonkö varje gång på mellan 15-20 min. De lyckades få fram ett nytt fundament efter 6 veckor men delarna till växthuset kom aldrig. Gav till slut upp. Slutade med att jag efter 3 månader ställer mig och rätar ut de transportskadade profilerna!
    De erkände att de har växtvärk.
    Köp inget som kan skadas i transporten, ni vill inte ha kontakt med den kundtjänsten!
    1 dag sedan
  • Utmärkt
    Bra sajt, enkelt att handla, bra priser, snabba leveranser. Vad mer kan man önska sig?
    2 dagar sedan
  • Usel
    Otrevlig och näsvis kundtjänst. Extremt långsam leverans.
    5 dagar sedan
  • Perfekt
    Bästa priset enkelt och ett stort utbud rekommenderas varmt om man vet vad man vill ha.
    10 dagar sedan
  • Acceptabel
    Gjorde en beställning med flera artiklar i. Leveransen blev uppdelad i FEM olika leveranser trots att det bara var en beställning. Några gick till utlämningsställe, andra med bud till dörren. De som budas ut är bara vardagar på arbetstid. Hade varit OK om det var en leverans, men jag kan inte vara hemma från jobbet i en vecka för att ta emot leveranser. Leveranserna har även varit utspridda över ca tre veckor trots att allt jag beställde fanns i lager enligt hemsidan.

    Förutom det så har det fungerat bra!
    13 dagar sedan
  • Acceptabel
    Beställt en maskin som fanns hemma på lager och faktiskt skickades två dagar senare för att sedan landa på ett lager över helgen. Hade hoppats på leverans på lördagen, men så blev det inte.

    Nu två veckor senare står varan fortfarande och väntar på utkörning pga att bygghemma inte verkar ordna det med en budfirma som kan leverera. Väntar fortfarande på leverans för något som jag trodde skulle komma "dagen efter".

    Återkommer med uppdaterad betyg när jag får varan.

    Jag fick varan, en månad efter beställning. Produkten var hel och transporten kom som utlovad när den väl kom.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Usel service då fraktbolaget (DHL) kräver att man är hemma en vardag mellan 8-17. De flesta som har ett vanligt jobb har svårt att hålla sig hemma en hel dag för att ta emot en leverans. Bygghemmas kundtjänst rycker på axlarna när jag ringer och försöker lösa detta. Usel kundvård! Aldrig mer Bygghemma!
    1 mån sedan
  • Dålig
    För att hålla ett långt ärende kort:

    * Jag väntade två månader på en stege som aldrig kom.
    * Ca häften av mina mejl bemödade sig bolaget med att besvara, ibland först efter en vecka.
    * Två leveransdatum skickades vid två olika tillfällen ut, ingetdera hade något med verkligheten att göra.
    * Förvänta dig inget aktivt informerande från bolaget om en order blir försenad, den dyker bara helt enkelt inte upp.

    Enda gången jag fick ett snabbt besked från bygghemma.se var när jag igår annullerade ordern.

    Det är oklart för mig om de håller sig med eget lager eller om leverans ibland sker direkt från tillverkare, men klart är att om du verkligen är i behov av en vara till ett särskilt datum (eller månad) så är Bygghemma inte handlaren för dig.
    1 mån sedan
  • Usel
    Har haft problem med kundtjänst två gånger. Den ena när jag skickade tillbaka en trasig kran då slarvade de bort den, jag fick en ny efter en massa strul. Den andra gången var ett tvättställ skevt/krokigt från tillverkningen, men jag fick inte byta det för de tyckte att jag anmälde det för sent till dem (tre månader). Trots att det är 3 års garanti på saker som är fel sen tillverkningen. Tyvärr tog inte allmänna reklamationsnämden upp ärendet då det var billigare än 2000 kr (1960 kr). Så om ni köper från Bygg hemma räkna inte med hjälp om något krånglar eller går sönder.
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Har beställt från detta företag ett par gånger och deras styrka är helt klart priserna men det är också allt.

    De har skickat produkter HELT oemballerade, inte förrns tredje gången tog de åt sig av kritiken och paketerade. Och självklart skyller de på andra instanser inom eller utom företaget.

    Olika personer hos dem lovar saker som det sen visar sig vara helt omöjligt att hålla.

    Men som sagt, priserna är bra och det är inte alltid som det går åt skogen.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Strålande upplevelse av reklamationen jag gjorde. Snabbt utskick av ny produkt och snabb återkoppling från kundtjänst.
    1 mån sedan
  • Usel
    Sena leveranser och dåligt bemötande på kundtjänst/reklamationsavdelning. Fick en ytterdörr levererad som saknade färg på vissa ställen antagligen från leverantör. Ingen kompensation eller ny ytterdörr så som jag önskade utan enbart dåligt bemötande från den reklamationsansvariga att jag åstadkommit skadan själv. Kommer aldrig handla här mer och rekommenderar verkligen ingen annan att göra det heller! Riktigt dåligt!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Full pott. Fantastisk service, hade några frågor en söndag och fick svar på några minuter. Grejorna kom på utsatt datum och tid!
    1 mån sedan
  • Usel
    Avbeställer order utan att höra av sig men de tycker att man ändå ska betala 49 kr i expeditionsavgift. Vilket skämtföretag!
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Kommer högt upp på listorna över billigt pris, men sen lägger de till 49 kr i expeditionsavgift. Så man ska betala för att överhuvudtaget handla hos dem. Köpte min vara någon annanstans istället.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    En av få butiker som sätter kundnöjdhet i fokus. Rekommenderas varmt.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    fixa problem med leveranser. Min order var uppdelad i två leveranser. Ena lämnades hos DHL ombud (bra), den andra (300 kr värd) DHL ville göra hemleverans och hittade inte adressen. Andra försök: lämnade kort i brevlåda att de försökte leverera och ingen var hemma (jag var hemma hela dag). DHL leverans till privatpersoner är total bluff. Resultatet att jag var tvungen att avstå 2 dagars lön och nu tvingas att hämta på Västberga terminal. Fixa leveranser
    2 mån sedan
  • Dålig
    Har försökt driva ett garantiärende mot Bygghemma och har efter detta blivit väldigt besviken på deras agerande. Verkar avsiktligt dra ut på ärendet, ställa samma frågor om och om igen och göra det mesta för att man istället ska ge upp. Väldigt tråkigt att få detta bemötande och jag kommer inte att beställa något mer av dom igen.
    2 mån sedan
  • Ganska dålig
    Stort sortiment men har inget eget lager
    frakfritt är bra MEN de smyger på en expeditionsavgift på 49kr på varje order
    2 mån sedan
  • Usel
    Produkten jag beställde hade utgått ut sortimentet. De ersättningsalternativ jag blev erbjuden var sämre alt mkt dyrare. Dessutom var handläggningen långsam...
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde en våningssäng, enligt hemsidan var lev.tid 3-5 dagar. Efter 6 dagar kommer ett leveransbesked att varan ska lämna lagret ytterligare 8 dagar senare. När ingen leverans kommer mailar jag och ringer 3 dagar i följd. Inga klara besked från kundservice... 6 dagar efter att varan enligt bygghemma skulle lämnat lagret får vi leveransen. Dock ej komplett, några delar saknas samt att en gavel har fel mått och är 10cm smalare än övriga 3. Då börjar resan om igen om man tänker att de borde ha någon typ av policy för kundtillfredställelse... men icke... efter att ha tagit bilder och skickat in får jag själv 3 dagar senare ringa in och jaga på dem om att jag vill ha min kompletteringsleverans, först då ringer hon till leverantören och kollar status, håller tummarna för att vi får leveransen nästa vecka och att det är rätt detaljer med. Ser tyvärr inte ut som att jag är ensam om att ha problem om man läser nedan omdömen. Jag rekommenderar inte detta företag till någon. PUNKT!
    3 mån sedan
  • Usel
    Fick en Husqvarna robotgräsklippare i bröllopspresent. Den hade inhandlats av flera släktingar, och för att inte riskera att komma tomhänta till bröllopet köpte de den mer än två veckor i förväg. Vi fick den i present och blir superglada, en riktig drömpresent.

    Dessvärre upptäckte jag att släktingarna köpt en för liten maskin - den klarade en gräsmatta på 600m2 och min är på 800. Bygghemma hade en annan maskin som klarar 1000m2 och som kostar 3000kr till, vilket vi så klart gärna betalar.

    Döm om min förvåning när Bygghemma vägrar byta in den som vi fått då de 14 dagarnas returrätt passerat. Jag förstår att de har det som regel (14 dagar är ju minimum enligt distanshandelslagen) men då vi inte ska ha några pengar tillbaks utan tvärtom betala ytterligare (!) pengar till dem så förstår vi inte varför man är så oflexibel. Jag förklarade för dem att resultatet blir följande:

    1 - Jag går från helt ovetandes om Bygghemma till en mycket missnöjd kund. En kund de aldrig ser igen och inte heller någon av dem jag känner, det kommer jag i alla fall göra mitt allra bästa för att se till.
    2 - Bygghemma får sälja en produkt för 10tkr när de kunnat sälja en för 13tkr
    3 - Vilket kanske är mest intressant för er andra - jag berättade att jag kommer att skriva den här (och fler) recensioner på nätet.

    Det sistnämnda är extra illavarslande, för det visar att de fullständigt skiter i vad konsumenter som jag och er andra tycker om dem. Deras svar var dessutom att "vi har inte tid att sätta oss in i enskilda ärenden". För mig är översättningen till ren svenska: "Vi skiter i dig, vår affärsidé är att du ska ge oss pengar och sen vill vi bara att du ska försvinna. Klarar vi oss undan precis det lagar kräver är vi helt ointresserade av att ge någon service".

    Efter att själv ha jobbat i butik i 10 år och därefter med utveckling av E-handelssiter måste jag säga att jag är häpen över vilken total brist på kundservice och försök till tillmötesgående som det här stället har uppvisat. Som att man kan skita fullständigt i sina kunder bara för att man inte har en fysisk butik. Det tror jag är en affärsidé som kommer att straffa sig över tid, det är helt uppenbart att jag inte är den ende med de här åsikterna här på Prisjakt och andra ställen.

    Mitt råd: undvik Bygghemma till varje pris. Det kommer jag att göra.
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde en gräsklippare (Stiga) av Bygghemma den 2 maj i år, som till att börja med inte kom på utlovad tid, utan efter cirka 2 veckor. När vi använde den första gången började den skramla och vi upptäckte då att skruven som håller fast knivfästet hade skruvat ur sig och var på väg att släppa helt. Vi ringde till företaget (en och en halvtimmes väntetid i telefon). Jättetrevlig tjej som svarade och var väldigt hjälpsam. Vi fotade felet och hon skulle vidarebefordra till Bygghemmas reklamationsavdelning. Efter cirka en vecka fick vi svar att dom ska skicka en ny del för vår del såg ut att sakna fästen. Vi väntade och väntade medan gräset växte (har en tomt på 4000 kvm). Den 14 juni fick jag mail att man ska undersöka var delen tagit vägen någonstans då den inte kommit än. 15 juni åkte vi på semester och var tillbaka 2 veckor senare. Fortfarande ingen del. Den 2 augusti kom extradelen. Vi bytte den och klippte en gång, då gick även den delen sönder....
    Gräsklipparen var bäst i test enligt Råd och Rön...
    3 mån sedan
  • Usel
    Med en otydlig/bedräglig beskrivning lurade Bygghemma mig i maj att köpa en elektrisk gräsklippare (Bosch Rotak 43 Li) där VARKEN batteri eller laddare medföljde leveransen. Har i efterhand noterat att Bauhaus säljer motsvarande KOMPLETTA klippare för några hundralappar mer. Eftersom Bygghemma vägrat ta tillbaka klipparen har jag tvingats att göra en ny beställning på batteriet och laddaren. Dessa har dom nu i augusti, och säsongen börjar lida mot sitt slut, ännu inte lyckats leverera.
    Om en bilförsäljare bedrägligt sålde en bil, där halva motorn såldes separat till ordinarie reservdelspris med en obestämd leveranstid, vore dom nog strax ute ur marknaden. Måtte samma öde drabba Bygghemma.
    3 mån sedan
  • Dålig
    Lägg på några hundra till alla priser. Du måste nämligen offra en halv eller flera semesterdagar för att kunna ta emot varor. Beställningar kan delas upp i flera leveranser utan din kännedom och varje gång måste du vara hemma och vänta en halv dag. De bokar leveranser med legitimationskontroll, så du kan inte lämna någon fullmakt för att ställa av godset i trädgården heller. Bättre att ta en seriös webbutik där man betalar för frakt istället för expeditionsavgift, då har du kontroll över frakten eftersom du betalt för den.

    Supporten fungerade dock bra, jag kunde antingen ta bort legitimationskravet (men då försvann alla garantier) eller ändra leveransadress till min arbetsplats. För väll köra in med släp och hämta varorna här på jobb sen...

    Uppdatering:
    När paketet kom (14:30 istället för mellan 9-12) var det helt skrynkligt. Chauffören lät mig inte titta på det utan att först skriva på utan svor åt mig och körde iväg. Bygghemma sa att jag inte får skriva på innan jag vet att det är helt, för sen vet de inte om det är jag eller frakten som orsakat skadorna. Pratade med supporten idag igen och de bad mig återkomma i morgon. Jäkla kludd...

    (Och lita inte för mycket på omdömen märkta med "Omdöme lämnat i webbutiken", de är anonyma och är lämnade vid inköpstillfället, långt innan leveranser, mottagna varor och eventuella reklamationer.)
    3 mån sedan
  • Usel
    Köpte en slåtterbalk via dem som skakar sönder. Försökt att få tag i någon form av kundtjänst, men det har hittills varit hopplöst. Visst vet jag att det är ett företag som verkar oseriöst i det att de sätter deadline på sina "rea-priser" som de sedan skjuter fram, bara för att stressa folk till köp. Men jag hade hoppats på att de kunde svara på om produkterna är felaktiga. Det verkar de inte kunna göra...
    4 mån sedan
  • Ganska dålig
    Jag var i kontakt med kundservice för att beställa duschhörna högskåp handfat mm för jag ville ha ett specifikt leveransdatum. Det skulle han försöka ordna, sen började småsaker att komma till utlämningsstället. Högskåpet kom efter två dagar med DSV inte DHL som lovats. Han sa att jag kunde prata med DHL för att få sakerna levererade samtidigt. Idag har jag haft kontakt med DHL jag kan inte göra någonting för att varor ens ska levereras med samma bil. Inte går det att beställa inbärning eller några tilläggstjänster utan det måste leverantören göra i detta falla är det inte bygghemma som är leverantör utan andra företag som de beställer ifrån. Suck gör inga stora beställningar härifrån då får ni sitta i veckor och vänta på era grejer hälften av grejerna får ni hämta ut på utlämningsställen det är faktiskt mycket bättre att betala för leverans då kan man styra hur man vill ha det. det blir billigare längden
    4 mån sedan
  • Usel
    Väntar på min gardena comfort sedan 160623 ........
    Köp ej här lovar samt lovar men inget händer....
    Samt kundtjänst funkar 0 står på plats 1 sedan flyttas man till plats 5 hela tiden
    4 mån sedan
  • Ganska bra
    Smidigt och enkelt att beställa. Står fri frakt, men så läggs det i smyg till en expeditionsavgift. Riktigt dåligt att lägga till kostnader utan anledning, sånt ska vara inbakat i priset från början. Det drar ner betyget rejält.
    4 mån sedan
  • Usel
    Köpa inte från de! De har ingen reklamation/garantiservice - do stannar ensamm med din problem. Köpte poolpaket från de - det står (hela tiden - även nu) 5-10 dagar leveranstid. Efter köpet de skickade email att det tar över 1 månad att leverera varor. Även mer - paket har kommit i olika leveranser - trots jag bad flera gånger om leveranslista - för att kunna kolla om allt redan finns - fick jag ingen lista - jag vet inte om jag redan fått alla delar eller inte. Inte heller fick jag monteringanvisning och manual till pollen - med en idiotisk förklaring att "den skulle monteras av en höndig hantverkare och de vet hur de ska göra det".
    Jag kan bifoga alla dumma email från kundtjänsten - de läser inte på email, skickar vad som helst och "avslutar ärende".
    Aldrig aldrig aldrig - jag avråder någn köp från de - och kan läsa att jag är inte ensamm...
    4 mån sedan
  • Usel
    Den 21/6 2016 beställer jag av Bygghemma.se ett paketerbjudande innehållande en kap/ger såg av fabrikat Makita LS0815FL där erbjudandet innehåller ett sågbord på köpet. Såg detta erbjudande i ett reklam mail från Bygghemma samma dag den 21/6 2016. Gjorde beställningen samma dag då över telefon vilket krävder och fick bekräftelse på köpet via mail samma dag. Erbjudandet kom som sagt via mail och kallades för Sommarkampanjer i shoppen!
    Dagarna, veckor går och eftersom jag handlat en del av Bygghemma tidigare så förväntar jag mig ett leveransbesked, detta besked förmedlas då inte så jag mail’ar samt ringer till Bygghemma som för övrigt har en telefonkö som är i genomsnitt 5-10 personer. Får inget svar via mail och efter ha väntat ut telefonkön ett antal gånger så lovar man mig feedback.
    Efter ha fortsatt mail’a och ringt får jag den 19 juli 2016 äntligen ett mail där man menar att orden är ”annullerad” vilket jag som konsument aldrig har begärt.
    Jag har hela tiden efterlyst enbart ett leveransbesked eftersom jag nu under semestern har planerat att göra en resa och detta med leveransbeskedet från Bygghemman har fått påverka min planering av resa.
    4 mån sedan
  • Usel
    Jag kommer aldrig att beställa från bygghemma.se igen!
    Beställde varor som fanns i lager, med beräknad leveranstid 2-5 dagar enligt hemsidan. Eftersom något leveransbesked aldrig dök upp och dagarna gick och till slut hade det gått två veckor och jag hade inte hört ett ljud i från bygghemma.se, så började jag fundera på vad de höll på med.
    Mailar bygghemma.se och frågar var mina varor tagit vägen, jag fick svar dagen efter att ordern överhuvudtaget inte var behandlad och därmed inte skickad till tillverkaren, för beställningen hade stannat i deras system.
    Va?! Stannat i deras system?! Så de hade alltså glömt bort att hantera ordern...
    Nej tack, det här företaget gav inget seriöst intryck alls, bye bye bygghemma.se, kommer jag att scrolla förbi hädanefter.
    4 mån sedan
  • Usel
    Har beställ takfönster med lite speciella mått. Trots tydlighet med mått så har jag fått fel saker och detta visar sig såklart när snickarna är igång. På ordern står måttet men det är inte givet vilket mått som menas, jag hade inte kunnat förstå att det var fel i förväg. Deras säljare har alltså inte koll på vilka grejer de säljer.
    Hade väldigt mycket kontakt med dem innan för att få svar på en del frågor men fick aldrig svar, tog det direkt med Velux istället.

    Som det ser ut nu kommer jag inte handla från Bygghemma igen.
    4 mån sedan
  • Usel
    I mitten på maj köpte jag batteridriven Husqvarna gräsklippare inklusive batteri och batteriladdare, en utgift på ca 7000 kronor. Tyvärr har den krånglat nästan från början. Ibland lyckas jag klippa hela gräsmattan, men allt som oftast stannar den mitt i klippningen. Ibland går det att starta om, men ibland måste jag vänta till nästa dag. Just nu vägrar den helt i flera dagar. Jag har försökt att kontakta bygghemma.se vid upprepade tillfällen
    - ringt, men efter att jag har stått flera gånger i kö i över en halvtimme har jag alltid givit upp.
    - jag har kontaktat de genom deras hemsida utan att få svar på flera dagar.
    - jag har även tagit gräsklipparen fysiskt till bygghema butik, men blivit bemött nonchalant och vägrats service.
    Efter att ha äntligen fått kontakt med bygghenna.se har jag själv tagit gräsklipparen till en rekommenderad verkstad som har en väntetid på minst fyra veckor. Halva säsongen kommer ha gått innan jag får min maskin tillbaka.
    4 mån sedan
  • Usel
    Undvik, kundtjänst som slutade svara på mail när dom inte hade/ville hitta en lösning på problemet med min order. Tog 1 månad innan jag fick beställda varorna.
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställde 50kvm golv den 14/7 som skulle vara åter i lager den 17/7 enligt deras hemsida. Enligt leveransbeskedet skulle varorna skeppas 9/8 dvs drygt 3 veckor senare! Då vi vid det datumet hunnit byta adress pga flytt klagade jag till deras kundtjäst på den undermåliga informationen rörande de långa leveranstiderna samt bad dem byta leveransadress. Fick idag ett nytt leveransbesked med beräknat skeppningsdatum 16/8! Alltså över en månads leveranstid. Blir till att köpa golvet någon annanstans...
    4 mån sedan
  • Usel
    Den sämsta webhandlare jag råkat ut för. Beställde en slingtestare för robotgräsklippare 1 juni. Fick ett terrängkit 16 juni som jag reklamerade. Betalade fakturan men har idag den11 juli inte sett röken av slingtestaren. Däremot har jag suttit i telefonkö 1och en halvtimme för att få luren kastad i örat när jag klagat. Har även skickat e-post utan att få svar. En kundvård under all kritik . Handla inte här.
    4 mån sedan
  • Acceptabel
    Dåliga leveranstider, skulle ha skickats 30/6, kom iväg till DSV först den 4/7. Sedan höll DSV på det i 4 dagar(!) innan de försökte köra ut. Detta på ett paket som är litet och lika gärna kunde ha levererats till ett utlämningsställe. Nu ska jag istället vara hemma mellan 10 och 14 en dag för att ta emot paket..

    Om man lever på att sälja på webben bör logistiken vara tipp-topp. Det är den inte.
    5 mån sedan
  • Ganska dålig
    Har handlat på Bygghemma ett flertal gånger. Priserna är oftast väldigt bra, men lagersaldo och leveranstider på hemsidan stämmer väldigt dåligt i verkligheten. Det har hänt flera gånger att leveransdatum ändras efter beställning och då står man där med hantverkare utan saker att installera. Min upplevelse av retur och reklamation är att det har varit ganska osmidigt och tagit lång tid. Skulle inte beställa på Bygghemma om leveranstid var viktig.
    5 mån sedan
  • Ganska dålig
    Tyvärr rätt missnöjd. Jag tycker att sättet att hantera leveranser kombinerat med dålig kund-service ger ett lågt resultat. Dock har dom ett bra sortiment och en bra webb-sida, vilket höjer betyget något, men det behöver vara en bra köpupplevelse även efter beställning, kanske speciellt för byggvaror där tid ofta är en viktig komponent. Men man kanske inte ska förvänta sig så mycket när byggbranschen ger sig ut på nätet :)
    5 mån sedan
  • Usel
    En lång leverans som är långt ifrån OK. Leverans på 23 dagar på en vara som finns på lagret, ej godkänd, kommer inte att handla mer hos er.
    5 mån sedan
  • Usel
    1. Levererar med DHL, vilka aldrig kan hålla tider. Fick ta ledigt en hel dag, men leveransen kom först på kvällen.. Ioförsig inte bygghemmas fel, men det är inte seriöst att använda sig av DHL som transportör.
    2. Seviceärende/garantiärende: Har väntat två veckor på svar om en trasig produkt. Ett garantiärende som borde ta mindre än en dag att lösa ut.
    5 mån sedan
  • Usel
    Beställde två kolfilter.
    Först var man tvungen att vara hemma och ta emot varan. De kunde inte skicka det till DHL ombud. Skitkrångligt att sedan byta adress till mitt jobb. Utan det slutade med att budet lämnade grejerna utanför dörren under dagen.

    Sen visade sig vara fel modell. Ville skicka tillbaka med, som i många andra butikers fall, en returblankett. Näe. Det gick inte heller för det var för dyrt.
    Efter lite tjat fick jag kredit på varan minus returkostnaden.

    Alla var trevliga men deras rutiner är från 1800-talet.
    Helt värdelöst att de inte kan anpassa sig.

    Aldrig igen!
    5 mån sedan
  • Usel
    Beställde två burkar väggfärg. Fick en. Tydligen skickades aldrig den andra. Två (2!) timmar i telefonkö och fick tillslut den andra burken makulerad så jag kan köpa den själv utan allt strul. Höll platt sabba hela projektet. Ingen förståelse eller vilja att bjuda till från kundtjänst. Så där bra va?
    5 mån sedan
  • Usel
    La in en beställning och vara skulle skickats 18/5. Nästan 1 månad senare och efter flera mail så kom den. Då hade jag sagt till att jag inte ville ha den mer efter 2 veckor, eftersom jag inte kunde vara hemma för att ta emot den som det var planerat. Kort och inte ett duggs tillmötesgånde kundservice, är det minsta jag kan tillägga. Nu ligger vara hos mitt ombud trots att hon sa att dom skulle inte skicka den. Att ens få sin beställda och betalda vara verkar inte vara prio1, och att sen ha en normal kundservice är absolut inte prio överhuvudtaget. Otroligt besviken och kommer aldrig handla hos dem mer, och absolut inte rekomendera dom. Konstigt att dom inte besvärar sig att ens ringa upp kunden och fråga vad dom kan göra för att behålla kunden.
    5 mån sedan
  • Bra
    Snabb leverans - däremot så var kundservicen under all kritik. Fick vänta 2 veckor för att få svar...
    5 mån sedan
  • Usel
    Beställer och betalar. Får bekräftelse men det visar sig att de säljer produkter de inte har tillgång till. Ringer erbjuder andra produkter som är 4000 kr dyrare som kompensation, oseriöst.
    5 mån sedan
  • Usel
    Snabbversion.
    Lev-tiderna håller inte. Varorna finns troligen inte i eget lager?! Långa väntetider hos kundtjänst. Köp din vara på annat håll om du inte orkar vänta i veckor eller sitta i telefonkö i timmar.

    Lång version.
    Två varor beställdes och fick beräknat skeppningsdatum 4 dagar senare (Lev 3-5 dagar enligt hemsida). Inget konstigt med det. När varorna inte hade lämnat lagret efter 5 dagar ringde jag och bad om status. Jag fick då veta att varorna troligtvis skulle skickas på måndagen eller att dom har skickade men inte registrerade av transportören. Fråga, vet Bygghemma inte om varor lämnar lagret?!

    Men okej, inga problem att vänta till måndag med besked. På måndagen får jag meddelande och ett lev.nummer om att varorna har skickats. När varorna ankommer inser jag att bygghemma endast skickat 1 av 2 varor men satt samma ordernummer på båda. Den ena varan står således kvar på lagret.. Jag ringer bygghemma och påtalar detta. ”Varan skall skickas ikväll eller senast imorgon kväll får jag till svar”. Nu är det tre dagar senare och ännu inget nytt från butiken. Jag fick även beskedet per mail att varan skickats. Ingen uppdatering av orderstatus efter ett par dagar. Jag ringer åter igen bygghemma och får höra att varan inte alls skickats….

    Jag vill då makulera min order, vilket tjejen i kundtjänst gör utan några som helst problem. ”Pengarna kommer in på ditt konto inom ett par dagar”. 11 dagar senare mailar jag kundtjänst om vart mina pengar tagit vägen. 7 dagar senare får jag svar på mitt mail…och dagen efter har jag pengarna på mitt konto.

    Slutats:
    * Min gissning är att Bygghemma har växt alldeles för fort och klarar därför inte av att leva upp till sina löften gällande leverans- och servicekvalitet.
    * Leveranstiderna är rena glädjekalkylerna.
    * Otroligt långa väntetider för att komma fram på kundtjänst
    * Trevlig personal i kundtjänst

    Slutligen. Jag är ganska förundrad över kaoset som verkar råda i bolaget med tanke på att Bygghemma vann Årets logistiksatsning "då man ska ha gjort lyckade förbättringar på området och nu sägs ha en väloljad lösning på plats." (Svensk Handels detaljhandelsgala)
    6 mån sedan
  • Usel
    Köpte en Husqvarna 430X från Bygg hemma, Varan fanns på lager med en leveranstid på 3-5 dagar. Nu har det gått 2 veckor och fortfarande ingen gräsklippare. Om jag hade varit smart så hade jag kollat betygen innan jag lade beställningen. Att jag ska gå in och lägga ner den ner den här tiden gör jag enbart för att jag är så jävla förbannad.
    Tror ni att jag kan få någon från Bygg hemma att klippa min gräsmatta så länge??

    Som sagt! jag rekommenderar att ni köper någon annan stans.

    // Magnus
    6 mån sedan