En riktig bygghandel på nätet
Kända varumärken
Brett sortiment

http://www.bygghemma.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 10 år sedan
(data från 2015-07-03)
Detaljerad information Bygghemma har fått betyget (7.64)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Sämsta Kundservice jag har upplevt nåsonsin.

    Beställde ett Golv av bygghemma, pga av felaktigheter på det levererade golvet var jag tvungen att ge mig in i den sämsta service o support som jag någonsin har upplevt.

    Jag har vecka efter vecka vart tvungen att pusha bygghemma.se för att höra hur det går i mitt ärende. Har suttit åtskilliga timmar i telefonkö för att komma fram till deras support.

    Kommer tyvärr aldrig vända mig till dem igen och kommer inte rekomdera andra att göra det heller.
    2 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Sämre kundservice än Felia ;-\

    Beställde ett lounge-set i rotting, leveranstiden var väl ok.
    Packade upp möblerna och noterade x antal trasiga "rotting-remsor" på 2 möbler och på bordet (av totalt 9 delar).
    Kändes som väldigt dålig kvalitet.
    Skickade in ett reklamations-ärende och fick ganska snabbt 2 nya möbler direkt från leverantören (Hillerstorp), men har fortfarande ännu (efter 2 veckor) inte fått nåt besked eller ens någon information angående bordet.
    Så har ännu inte ens vågat montera upp bordet utifall dom kräver att det ska skickas tillbaka.

    Handledningstiden på detta är ju riktigt dåligt :(
    Ska banne mig inte spela någon roll att det är mitt i sommaren (enligt kalendern då ;-\), då får dom väl ta in extra sommarpersonal.

    Jaja, vi får väl se om det ryker ytterligare stjärnor eller om dom skärper sig och fixar fram ett nytt bord någon gång, helst då innan sommaren tar slut.
    8 dagar sedan
  • Perfekt
    Fantastisk service och billiga priser - Jag kommer verkligen att återkomma hit i framtiden!
    9 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Bra priser och utbud men leveranserna suger. Jag måste alltså hålla mig hemma en vardag mellan 10-13 eller köra till Malmö. E-handel är tänkt att förenkla livet och inte tvärtom.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bra erbjudande, konkurrens kraftiga priser och proffsig kundtjänst.
    uppdatering: tycker jag med att det är konstig med alla dessa negativa omdöme. Jag har gjort ett antal beställningar utan anmärkning och jag har inga anledningar att mistro butiken.

    Uppdatering maj 2015:
    Efter ett år tvingades jag att reklamera att en vara som började tappa färg (utseende fel). Kundtjänst tog emot min reklamation och jag fick en ersättnings vara ca 7 arbetsdagar efter. Det krävdes enbart ett epost kommunikation med kvittot och en bild av felet.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Bra
    Positivt:
    - Enligt orderbekräftelsen skulle varorna skickas på 5:e dagen men leveransen kom på 3:e dagen.
    - Näst bäst pris här på Prisjakt och bäst pris av dem som hade varorna för leverans.

    Negativt:
    - Expeditionsavgift. Inte stor men irriterande.
    - Som andra skrivit är packeteringen dålig. Det var hål i kartongen och inget packmaterial. Som tur var hade jag inte beställt något ömtåligt så denna gång gick det bra.
    - Jag fyllde i frågeformuläret på deras kontaktsida men, nu, efter flera dagar har jag ännu inte fått något svar.
    2 mån sedan
  • Dålig
    Väldigt krångliga och dåliga leveranser. Dessutom fel vara levererad. Bra priser, men det är meningslöst när det är så otroligt dålig kvalitet på packning och leveranser.
    3 mån sedan
  • Usel
    Sämsta e-handelsföretaget jag någonsin har haft missnöjet att komma i kontakt med.

    På deras hemsida står det att de har varorna i lager men det är inte sant.
    Alla mail de skickar stoppas av skräppostfiltret - säger det mesta.
    Hänvisar till flera olika friskrivningar i leveransvillkoren vid problem.
    Vägrar ge kompensation när de gör fel.

    Skulle köpa en Bochdiskmaskin med högsta rank här på prisjakt då vår gamla hade gått sönder samma kväll. Den var slut hos de flesta återförsäljare men hos bygghemma fanns den som lagervara med 2-5 dagars leveranstid.

    Då jag dagen efter inte hade fått något bekräftelsemail på ordern trots att närmare 6000 kr hade dragits från kontot ringde jag dem men gav upp efter 30 minuter i telefonkö. Skickade en fråga via deras webbsida istället.

    På kvällen hade jag fortfarande hört något ringde jag igen och fick meddelandet att de kunde leverera efter först 2,5 veckor. En omöjlighet för en barnfamilj med snabbt växande tvättkorgsberg. Jag avbeställde och fick höra att jag skulle få pengarna tillbaka om tre dygn. Jag kommer alltså att tvingas vänta totalt minst 4 dygn med att beställa en ny tvättmaskin pga. Deras felaktiga hemsida.

    Vid varje kontakt med dem vill de veta mitt personnummer, kan bara hoppas att man inte blir identitetskapad efter detta.

    Rekommenderas inte!
    Kommer aldrig försöka köpa något av dem igen.
    4 mån sedan
  • Usel
    Det står på prisjakt att de har varorna i lager men när man kommer till deras hemsida så står det att de är slut. Gäller alla varor jag klickat på. Nu är det färdigklickat på deras länkar.
    4 mån sedan
  • Bra
    Köpte en diskmaskin från Bygghemma.se

    Den första vi fick var trasig i fronten, märkte vi när vi installerat den och allt. Tog kontakt med bygghemma direkt som först erbjöd oss en rabatt på 700 kr, som vi inte godtog utan vi ville ha en ny maskin.
    En vecka senare kom den nya maskinen med DHL.
    När den kom vägrade gubben hjälpa mig bära upp den för en trapp, han hade inte tid att hjälpa till 30 sek sa han. Så jag fick lämna den nere i trappuppgången i 10 timmar tills resten av familjen var hemma.
    Två dagar senare när vi skulle retunera den trasiga maskinen tog det DHL 25 min efter att han sagt att han skulle vara framme utanför vår port. Dessutom vägrade han hjälpa till att bära ner den så vi fick prompt bära ner den åt honom.

    FACIT: Bra service från bygghemma, men att vi fick en ny maskin som var trasig när den kom drar ner betyget ganska mycket.
    BYT SPEDITÖR. DHL HAR 0% KÄNSLA FÖR SERVICE
    4 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställt en hel del grejor till badrummet. Beställde en duschvägg som stått i sin kartong 4 veckor i väntan på installation. Ångrade mig och undrade över retur och byte till annan dyrare vara från bygghemma.se. Även om personen i kundtjänst hade "velat ta returen så hade inte datasystemet godkänt den". Då det mesta levereras direkt från leverantörer så går det ej att returnera efter de 14 dagar som man har på sig. Kan ändå acceptera detta då det egentligen är jag som gjort fel. Ser sedan att varans ordinarie pris gått ner ca 800:- på några veckor (ej kampanj) och frågar då om jag istället kan få mellanskillnaden krediterad, så som de flesta företag har någon form av garanti mot prissänkningar närmaste månaden el liknande. Detta var också omöjligt enligt en annan person på kundtjänst. Däremot kunde jag få ca 100:- rabatt på den dyrare varan (pris ca 4000:-) om jag beställde den. Jag avböjde erbjudandet...

    I övrigt är jag nöjd med leveranstider och leveranserna var felfria.

    Summa summarum: Bygghemma.se har inte gjort något formellt fel men jag kommer inte att handla hos dem mer då de inte verkar ha någon som helst möjlighet att ge goodwill, påverka leveranser/returer eller krediteringar. Fyrkantig kundtjänst..
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställde två badrumsskåp från två olika leverantörer. Det ena anlände en vardag vid lunch och det andra två timmar senare. Båda badrumsskåpen var trasiga vid leverans. Bygghemma borde satsa på en speditör som värnar om kvalitet i stället för DHL.
    5 mån sedan
  • Bra
    Bra priser, betydligt lägre än i de fysiska butikerna.
    Grymt utbud!
    Superb hemsida.
    Godkänd kundservice.
    Underkända leveranser!

    Vi köpte nästan allt här till vårt nya badrum.

    Däremot leveranstider är det sisådär med. 5-10 arbetsdagar skulle flertalet av våra varor ta att leverera. Det tog betydligt längre tid än så för de flesta varor. Många varor kom först efter 20 arbetsdagar vilket blev över 1 månad senare än när vi beställde. Underkänt!

    Givetvis skickas det från leverantörerna också så beställer du många olika prylar från olika leverantörer, så kommer leveranserna på olika dagar och du måste vara hemma och ta emot dem dagtid. Det är lite jobbigt.

    Bygghemma skulle koordinera så att det mesta kom samma dag, men det gjorde de inte, i alla fall inte tillfredsställande.
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Köpte ett Cylinda Eco torkskåp. Snabb leverans och är nöjd med produkten. Tyvärr så saknades en monteringssats men efter ett mail till Bygghemma så kom den på posten.
    6 mån sedan
  • Usel
    Beställde badrumsinredning i slutet av Nov. "Lagervara: Levereras normalt inom 2-5 vardagar". Samma status fortfarande om man kollar på hemsidan. Fick nu ett mail att skeppningsdatum är satt till den 18 dec och sen efter det får man räkna med 2-3 dagar innan det landar på leveransadressen. Där sprack drömmen om ett nytt och fungerande badrum till jul eftersom hantverkaren och rörmockaren är lediga dom två vardagarna som blir kvar innan julafton. Extremt besviken och förbannar mig själv att jag beställde från Bygghemma.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    perfekt, köpte Siemens spis, levererat på utlovad tid, bra pris återkommer som kund
    6 mån sedan
  • Utmärkt
    Lätt att beställa och bra priser. Men framför allt, ett utmärkt bemötande och bra hjälp när det visade sig efter leverans att jag beställt fel. Inga problem att återsända varan och få rätt vara skickad. Stort plus på hantering efter sälj.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Har gjort tre beställningar i samband med badrumsrenovering. Snabb leverans, bra pris och framför allt bra support när ett par grejer blev transportskadade.
    Jag mailade ett par bilder på transportskadorna, i ena fallet fick jag prisavdrag då det bara blivit ett litet skönhetsfel och i det andra fallet en snabb omleverans.
    7 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag beställde vattenkran och väggfäste. Leveranstiden var en vecka, så det var väl inte lysande. Men, det viktigaste för mig är att det är en bra och fungerande support när det strular. Och det var den verkligen. Hjälpsam och helt utan ifrågasättande. Dessutom kom ett mail några dagar senare, som följde upp om ärendet löst sig. Bra!
    8 mån sedan
  • Acceptabel
    Helt godkänd leveranstid men när det gäller medskickade handlingar för att kunna returnera en vara så blir det inte alls godkänt. Ringde numret som stod på lappen och fick massa konstiga frågor om hur jag öppnat lådan, går tejpen att återansluta, kan du tejpa med ny tejp så att den ser oöppnad ut, osv. Efter att besvarat alla konstiga frågor fick jag vänta i en ett par veckor innan jag fick returhandlingar och då dessutom fått påminna dem eftersom returhandlingarna aldrig dök upp.
    Returhandlingarna som kom va dessutom mer riktade mot företag än privatpersoner och krävde att jag själv bokar frakthämtning i mitt egna hem vardagar någon gång under dagen. Så man fick med andra sitta hemma och vänta på att en stor lastbil kommer till dörren för att hämta ett paket som väger ca 500gram...
    Blir inga mer leveranser härifrån med den här returpolicyn...
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde badrumsgrejer sent tisdag kväll. Torsdag kunde jag hämta första leveransen och måndagen därpå kom resten.
    Med aktuella erbjudanden landade priset 32% lägre än i butik.
    Bra information via mail om när saker skickas.
    Kan inte annat än att vara mycket nöjd
    9 mån sedan
  • Acceptabel
    Köpt trädgårdstraktor här. Kostade 6000 kr mindre än hos andra! Tog en vecka drygt att få hem grejerna.
    Men fick dansk bruksanvisning. Hållit på och tjatat på dom i över en månad för att få en på svenska. UTAN resultat. Skall det vara så svårt???
    9 mån sedan
  • Usel
    Är inte nöjd med hur min beställning och leverans av gräsklippare hanterats.

    Bygghemma angav leverans inom 3-5 vardagar.

    Jag gjorde en beställning en måndag men paketet skickades först på torsdagen med besked om leverans följande måndag. Så långt inom ramarna (även om 3 dagar hade varit att föredra) men inget paket kom på måndagen :(
    Nästa besked var att paketet fanns hos posten men inte kunde köras ut förrän på onsdag, trots att det då varit i stan sedan måndag morgon.

    Jag fick till slut åka o hämta paketet själv.
    9 mån sedan
  • Usel
    Gjort två beställningar nu under sommaren. Den första beställningen levererades en vecka senare än utlovat. Den andra har de lovat ska skickas från tillverkaren en dryg vecka efter utlovad leveranstid, men sen ska varorna förbi deras lager för omlastning så gissningsvis kommer de drygt två veckor senare än de lovar på sin sida.

    Idag den 2014-08-18, dvs nästan fyra veckor försenat, levererades det jag beställt.

    Deras kundtjänst är jättetrevlig, och de lovar mycket när man beställer. Men vad gör det när deras logistik är så dålig.
    11 mån sedan ( Uppdaterat: 10 mån sedan )
  • Dålig
    Måste bara berätta följande som jag blev lite förvånad över. Vi är i behov av ny ytterdörr och både utseende och leveranstid fick styra. Vi hittade en på bygghemma.se som hade 3-5 dagars leveranstid. Vi beställde därför denna den 22/7. Straxt efter får vi ett mail som säger att avsändningsdatum är den 7/8. Hm låter inte riktigt som den leveranstid som utlovats. Ringer till kundtjänst där de berättar att de känner till att fabriken inte hinner med nu under semestertider. (Då kan man väl bemöda sig att nämna det på hemsidan kan man tycka). Så jag frågade om de inte kunde ge lite rabatt som plåster på såren, men svaret blev tvär-nej.
    Så jag frågade om de kunde bjuda på frakten 195:-, men inte heller det gick för sig.
    En reklamhanduk då?
    Nej.
    En keps som det står bygghemma.se på då, det kan ni väl skicka med?
    Nej.
    Men en reklampenna kan ni väl ändå bjucka på?
    Nej, vi har stränga restriktioner att inte bjuda på något.
    Snacka om snålvargar, eller vad tycker ni?
    Mvh
    Fredrik
    11 mån sedan
  • Usel
    Lång leveranstid och obefintlig information om leveransen.

    Beställde utemöbler av bygghemma.se (märke dacore, lagervara lev 5-10 dgr) den 6 juli. Fortfarande ingen leverans den 25 Juli.

    Har varit i kontakt med bygghemmas kundservice fyra gånger för att få klarhet när de hade för avsikt att leverera möblerna. Första två gångerna lovade bygghemma att återkomma med besked via sms eller mail, vilket de inte gjorde. Tredje samtalet så lovade kundtjänst på bygghemma att dacore skulle leverera i början av den här veckan. Idag, fredag, ringde jag bygghemma igen och nu säger de att leveransen antagligen (fortfarande inget leveransdatum alltså) sker i slutet av nästa vecka. Samt någon blek ursäkt om leverantören dacores felande ordersystem.

    Bygghemma.se tycks inte ha någon kontroll över sina leveranser då de överlåter detta till respektive underleverantör.

    Slutsats om man inte bryr sig om när/om varorna levereras så kan man fortsätta handla hos bygghemma. Själv förutsätter jag att lagervaror håller leveranstiderna samt att leverantören informerar mig om eventuella förseningar.
    11 mån sedan
  • Dålig
    Beställde en robotklippare som enligt deras hemsida var lagervara.
    Kom sedan fram att denna beställs i sin tur från Husqvarna, och till slut någon dag senare var restnoterad hos HQ.
    Missvisande lagerstatus som inte återspeglar deras själva lagerstatus. Än idag finns klipparen som lagervara på deras hemsida.
    Fick annullera ordern, detta gick dock smärtfritt, så +1 där.
    Beställde ifrån annat ställe som hade eget lager på grejerna och som skickade ut klipparen samma dag.
    Alltid funkat förr på Bygghemma, men som med allt annat när man blir för stor, så försvinner kundfokusen och istället kommer ägarfokusen fram med resultat mot sina ägare.
    11 mån sedan
  • Utmärkt
    Konstigt med alla dessa dåliga omdömmen, nu beställde jag senast för ett par månader sedan, och fick väldigt bra råd innan köp.

    Och har även fått väldigt bra service efteråt då min produkt var felaktig vid leveransen, det åtgärdade dom åt mig, och fick alltid svar inom en dag på mina frågor (fick tom ett svar sent på kvällen under en helg!)

    Har idag även beställt en ny spis från bygghemma, och hoppas jag får lika bra service igen, annars får man väl editera detta inlägg!
    11 mån sedan
  • Bra
    Handlade en köksblandare från Bygghemma och allt gick utmärkt med snabb leveranstid. Fick den till och med tidigare än de beräknade 5-10 dagarna. Det enda man kanske kan anmärka på är att inpackningen av kartongen var lite dålig.
    11 mån sedan
  • Mycket bra
    Det jag beställde skickades direkt från tillverkaren utan problem. Enligt Bygghemma skulle det ta 7 dagar med det tog bara 3. Det kanske inte är något man skall klaga på men det visar ändå att Bygghemma inte har så bra kontroll på sina leveranser.
    11 mån sedan
  • Usel
    Den s.k. servicen under all kritik
    11 mån sedan
  • 2014-07-04 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Anger 5-10 dagars leveranstid. Bekräftar detta innan beställning. Efter beställning och betalning anges leveranstiden till 5 veckor.

    Varan står trots detta fortfarande kvar med 5-10 dagars leveranstid på hemsidan.
    1 år sedan
  • Usel
    Är det fel på den beställda produkten så räkna inte med att deras så kallade "kundservice" är till någon större hjälp. Blev hänvisad till bygghemmas leverantör när jag ville reklamera den beställda varan. Leverantören hänvisade givetvis till inköpsstället.
    Efter drygt tre veckor levererades en felfri produkt. När jag påtalade för bygghemma att den sena leveransen borde generera någon form av kompensation blev det kalla handen.
    Den sena leveransen berodde på bygghemmas leverantör och var inte något som bygghemma kunde ta på sig ansvaret för.

    Utan tvekan den sämsta och mest oseriösa nätbutik jag handlat av sedan 2002!
    1 år sedan
  • Usel
    VARNING FÖR BYGGHEMMA.SE!

    Vi bor i Uppsala och beställde en bensindriven Stiga röjsåg/trimmer runt den 20:e Maj. Det var ett par veckors leveranstid men det kunde vi leva med. När trimmern sedan kom så visar det sig att den inte fungerar. Vi vänder oss då till Bygghemma.se som på ett mycket otrevligt sätt förklarar att vi nu måste hitta en Stiga återförsäljare som skall reparera trimmern. Att skicka tillbaka den och få en ny är INTE aktuellt. Vi har nu haft trimmern hos en Stiga reparatör i 10 dagar, en reparatör som givetvis inte har denna trimmern som högsta prioritet. När vi återigen kontaktar Bygghemma.se och undrar om detta verkligen är möjligt och undrar om det finns någon annan lösning så händer följande. En MYCKET otrevlig person på kundtjänst ber oss skicka trimmern till en reparationsfirma i Umeå! När vi förklarar det orimliga i detta så förklarar först personen att firman som nu har apparaten inte är behörig, trots att de säljer Stiga och reparerar sådana. Därefter hävdar personen att man aldrig kan returnera en vara som är trasig direkt till firman där man köpt den. Personen refererar här till ett exempel när hon köpt en dammsugare på en av de stora elfirmorna och varit tvungen att gå med den till Electrolux själv när den gick sönder. Något som i mina öron låter som direkt nys för att få oss att tro att alla firmor hanterar dylika situationer lika dåligt. Just nu befinner vi oss i en situation där vi, 4 veckor efter beställning, fortfarande inte kan använda trimmern. Och det är nu mycket oklart om vi någonsin kommer att kunna använda den. Jag vill utfärda en rejäl varning för detta skojföretag. Vi kommer aldrig att handla från dem igen, och vi är numera mycket skeptiska till att handla via nätet överhuvudtaget (trots massor av tidigare goda erfarenheter) tack vare Bygghemma.se's ohyggligt otrevliga 'kundservice'. Som sagt - tag varning.
    1 år sedan
  • Ganska dålig
    Beställde en röjsåg på måndag, enligt sidan skulle en leveransbekräftelse komma inom 2 dagar, fick inget efter 3 dagar så jag skickade iväg ett mail och frågade, så den 4 dagen fick jag svar.
    Sen tar det ytterligare nån dag innan dom skickar iväg varan.
    Så med tanke på att det tog nästan 2 veckor på en vara som finns i lager, dålig info så blir detta första och sista beställningen från denna sida.
    1 år sedan
  • Ganska dålig
    14 dagars leveranstid och inget kollinummer att följa. Eftersom jag tog på faktura så var jag på vippen att ringa och avbeställa varan men plötsligt fick jag en post-avi i lådan, dvs. ingen info fram tills dess.

    Dessutom .. expeditionsavgift på 49 kr. Ta det på frakten eller varans pris istället. Kommer förmodligen inte att beställa där igen så länge de inte ändrar till faktiskt leveranstid på sidan samt slopar denna extra avgift för att expediera min order. En avgift som skulle vara bisarr i fysisk butik.
    1 år sedan
  • Bra
    Som andra hade jag problem med frakten. Jag fick aldrig något kollinummer och eftersom jag hämtade paketen på depån hade det varit bra att veta att min gräsklippare skickats som två olika kollin. Nu fick jag åka två gånger och hann öppna ett ärende med BH innan shenker ringde andra gången och ville köra ut paketen.

    Slutet gott allting gott men infon saknades och var saknad.
    1 år sedan
  • Bra
    Helt ok, ngt strulig leverans
    1 år sedan
  • Usel
    Lovad leveranstid 2-5 dagar fullt lager.
    1 timme senare ooops 14 dagar innan den skickas från lager då lager är tomt.
    14 dagar senare OOOPS! 21 dagar till...."kan vi erbjuda ett annat badkar för 2000 kronor mer?"

    Värdelös service.
    1 år sedan
  • Dålig
    Under all kritik, håller inte alls sina utlovade leveranstider!
    1 år sedan
  • Usel
    Stort utbud kanske men kommer aldrig att återkomma till detta företag.
    Ett företag visar sig inte bra genom att skriva ut falska leveranstider och skylla på systemfel när man mailar om reklamationer!

    Det var sista gången jag handlade hos detta företaget..
    1 år sedan
  • Usel
    Kraftigt försenade leveranser (dålig kommunikation ang förseningar dessutom), fraktskadad jacuzzi ingen vill veta av. Det som ger dem en stjärna istället för noll är att kundservice gav sken av att vara engagerade till en början. Stundtals trevligt bemötande men katastrofal hantering av mitt ärende i stort.
    1 år sedan
  • Usel
    Beställde en batteridriven gräsklippare. Den levererades inom ett par dagar, vilket var helt ok, problemet var bara att det inte var originalplast på paketet och batteriet saknades. Den har med andra ord varit ute hos någon annan kund och vänt, och blivit av med batteriet på vägen. Tydligen ett smidigt sätt om man vill ha ett extrabatteri till sin klippare, för Bygghemma verkar ju inte bry sig om att kontrollera vad de får tillbaka.

    Detta är illa, i sig, men de riktiga problemen uppstod i deras support. De svarar inte på frågor. De fördröjer processen konstant. Lovar saker de inte kan hålla. De spottar en i ansiktet och ber en sen att "Ha en trevlig dag!".

    Mitt ärende har nu pågått i 3.5 vecka, utan att komma någonstans. Vi får se hur det slutar...

    Edit: Fick idag mitt batteri, mer än en månad efter att jag gjort en felanmälan. =(
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställde diverse Hafa-produkter till mitt nya badrum. Ville ha det levererat i början på en specifik vecka och det fungerade hur bra som helst!
    1 år sedan
  • Usel
    Hade fått 0 om jag kunnat ge det.
    De säljer varor som de inte kan leverera och även om jag fick pengarna tillbaka utan strul så löste inte det mitt problem med den vara jag ville ha. De visade inget intresse att lösa mitt problem, som de dessutom skapat själva, men erkände villigt att de har felaktig data och säger att varan finns på lager när de i själva verket inte vet. Det var tydligen inget problem enligt dem.
    Om de har saker på lager är det säkert inga problem men jag kommer aldrig handla där igen. Föredrar seriösa handlare som tar ansvar för sina affärer och varor.
    Jag försökte prata med dem om en lösning och bad dem ringa men utan resultat eftersom, gissar jag, de inte vågar ta en diskussion direkt eftersom de vet att de har fel.
    1 år sedan
  • Knappt godkänd
    Seeeeg leverans.

    Beställde ett mindre elverktyg. Beställde på lördag...i fredags skickades det ifrån en järnhandlare i Skene.

    Har de inget eget lager (status: lagervara)? Varför dröja en hela vecka innan man skickar paketet?

    Inga uppdateringar utan får själv söka via paket-id.

    Update: Paket dök upp i måndags. Inslagen i omslagspapper utan följesedel. Lyckligtvis var originalförpackningen en hård plastlåda för det trasiga omslaget skyddade inte.

    Idéen är god men finns en hel del kvar för Bygghemma att jobba på.
    1 år sedan
  • Usel
    Idén att sälja byggvaror över nätet är smart, dock så gör Bygghemma det fruktansvärt osmidigt. Jag beställde 7 olika produkter och räknade med att få hem allt på en pall, så blev det inte. Jag fick åka hem från jobbet 4 gånger för att ta emot varorna. Dessutom så fick jag inte alla varor som jag hade beställt, då de hade gått ur sortimentet. Jag rekommenderar att ni åker till ett byggvaruhus och beställer hemkörning istället.
    1 år sedan
  • Bra
    Beställning och leverans gick på två dagar av kampanjvara.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Kanon!
    Beställde en Häcksax Gardena HighCut 48. 2013-07-24
    Fick den i min hand 2013-07-29
    Plus att jag slapp att hämta den på närmsta postkontor
    Det kom en trevlig kille ock leverera den vid dörren!
    Kan det bli bättre!
    Är så nöjd, kommer att handla mer där ifrån
    1 år sedan
  • Usel
    Varning! Värsta företaget jag har råkat ut för. 13-05-14 beställde jag en kompostkvarn för 2295. Den fanns då i lager enligt hemsidan och pengar drogs från mitt konto. Fick besked att den skulle levereras 13-05-28. Fick ingen kvarn och mailade 13-06-20 och frågade var den blev av. Krävde en kompensation och de skulle återkomma. Blev kontaktad per telefon av säljare som lovade en kompensation på 795 för allt strul. Den betalades omgående till mitt bankkonto. En ny leveransdatum sattes till 13-07-09. 13-07-04 får jag ett mail där de säger att kvarnen är slut och har utgått för säsongen. Ett belopp på 1500 betalades tillbaka till mitt konto och då blev jag av med min kompensation (795). Mailade tillbaka och frågade hur det kunde gå till så här, begärde kompensation och blev lovad det. Frågade om jag istället kunde få en motsvarande kvarn som fanns på lager. Den kostade 2995 och skulle bli billigare för dem då kompensationen då blev 695. Men det kunde de inte. Fallet avslutades och de svarar inte längre på mina mail.

    Så nu står jag här utan kvarn och mer än halva säsongen har gått. Har fått hyra släp ett par ggr för att köra grenar till soptippen.
    Ett jävla sätt att lova kompensation och sen dra tillbaka den. Lova leverans vid flera tillfällen för att sedan makulera ordern. Jag har sparat mailkonversationen och kommer att kontakta ARN.
    1 år sedan