En riktig bygghandel på nätet
Kända varumärken
Brett sortiment

http://www.bygghemma.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
Detaljerad information Bygghemma har fått betyget (7.65)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Produkten jag beställde hade utgått ut sortimentet. De ersättningsalternativ jag blev erbjuden var sämre alt mkt dyrare. Dessutom var handläggningen långsam...
    19 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en våningssäng, enligt hemsidan var lev.tid 3-5 dagar. Efter 6 dagar kommer ett leveransbesked att varan ska lämna lagret ytterligare 8 dagar senare. När ingen leverans kommer mailar jag och ringer 3 dagar i följd. Inga klara besked från kundservice... 6 dagar efter att varan enligt bygghemma skulle lämnat lagret får vi leveransen. Dock ej komplett, några delar saknas samt att en gavel har fel mått och är 10cm smalare än övriga 3. Då börjar resan om igen om man tänker att de borde ha någon typ av policy för kundtillfredställelse... men icke... efter att ha tagit bilder och skickat in får jag själv 3 dagar senare ringa in och jaga på dem om att jag vill ha min kompletteringsleverans, först då ringer hon till leverantören och kollar status, håller tummarna för att vi får leveransen nästa vecka och att det är rätt detaljer med. Ser tyvärr inte ut som att jag är ensam om att ha problem om man läser nedan omdömen. Jag rekommenderar inte detta företag till någon. PUNKT!
    22 dagar sedan
  • Usel
    Fick en Husqvarna robotgräsklippare i bröllopspresent. Den hade inhandlats av flera släktingar, och för att inte riskera att komma tomhänta till bröllopet köpte de den mer än två veckor i förväg. Vi fick den i present och blir superglada, en riktig drömpresent.

    Dessvärre upptäckte jag att släktingarna köpt en för liten maskin - den klarade en gräsmatta på 600m2 och min är på 800. Bygghemma hade en annan maskin som klarar 1000m2 och som kostar 3000kr till, vilket vi så klart gärna betalar.

    Döm om min förvåning när Bygghemma vägrar byta in den som vi fått då de 14 dagarnas returrätt passerat. Jag förstår att de har det som regel (14 dagar är ju minimum enligt distanshandelslagen) men då vi inte ska ha några pengar tillbaks utan tvärtom betala ytterligare (!) pengar till dem så förstår vi inte varför man är så oflexibel. Jag förklarade för dem att resultatet blir följande:

    1 - Jag går från helt ovetandes om Bygghemma till en mycket missnöjd kund. En kund de aldrig ser igen och inte heller någon av dem jag känner, det kommer jag i alla fall göra mitt allra bästa för att se till.
    2 - Bygghemma får sälja en produkt för 10tkr när de kunnat sälja en för 13tkr
    3 - Vilket kanske är mest intressant för er andra - jag berättade att jag kommer att skriva den här (och fler) recensioner på nätet.

    Det sistnämnda är extra illavarslande, för det visar att de fullständigt skiter i vad konsumenter som jag och er andra tycker om dem. Deras svar var dessutom att "vi har inte tid att sätta oss in i enskilda ärenden". För mig är översättningen till ren svenska: "Vi skiter i dig, vår affärsidé är att du ska ge oss pengar och sen vill vi bara att du ska försvinna. Klarar vi oss undan precis det lagar kräver är vi helt ointresserade av att ge någon service".

    Efter att själv ha jobbat i butik i 10 år och därefter med utveckling av E-handelssiter måste jag säga att jag är häpen över vilken total brist på kundservice och försök till tillmötesgående som det här stället har uppvisat. Som att man kan skita fullständigt i sina kunder bara för att man inte har en fysisk butik. Det tror jag är en affärsidé som kommer att straffa sig över tid, det är helt uppenbart att jag inte är den ende med de här åsikterna här på Prisjakt och andra ställen.

    Mitt råd: undvik Bygghemma till varje pris. Det kommer jag att göra.
    25 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en gräsklippare (Stiga) av Bygghemma den 2 maj i år, som till att börja med inte kom på utlovad tid, utan efter cirka 2 veckor. När vi använde den första gången började den skramla och vi upptäckte då att skruven som håller fast knivfästet hade skruvat ur sig och var på väg att släppa helt. Vi ringde till företaget (en och en halvtimmes väntetid i telefon). Jättetrevlig tjej som svarade och var väldigt hjälpsam. Vi fotade felet och hon skulle vidarebefordra till Bygghemmas reklamationsavdelning. Efter cirka en vecka fick vi svar att dom ska skicka en ny del för vår del såg ut att sakna fästen. Vi väntade och väntade medan gräset växte (har en tomt på 4000 kvm). Den 14 juni fick jag mail att man ska undersöka var delen tagit vägen någonstans då den inte kommit än. 15 juni åkte vi på semester och var tillbaka 2 veckor senare. Fortfarande ingen del. Den 2 augusti kom extradelen. Vi bytte den och klippte en gång, då gick även den delen sönder....
    Gräsklipparen var bäst i test enligt Råd och Rön...
    1 mån sedan
  • Usel
    Med en otydlig/bedräglig beskrivning lurade Bygghemma mig i maj att köpa en elektrisk gräsklippare (Bosch Rotak 43 Li) där VARKEN batteri eller laddare medföljde leveransen. Har i efterhand noterat att Bauhaus säljer motsvarande KOMPLETTA klippare för några hundralappar mer. Eftersom Bygghemma vägrat ta tillbaka klipparen har jag tvingats att göra en ny beställning på batteriet och laddaren. Dessa har dom nu i augusti, och säsongen börjar lida mot sitt slut, ännu inte lyckats leverera.
    Om en bilförsäljare bedrägligt sålde en bil, där halva motorn såldes separat till ordinarie reservdelspris med en obestämd leveranstid, vore dom nog strax ute ur marknaden. Måtte samma öde drabba Bygghemma.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Lägg på några hundra till alla priser. Du måste nämligen offra en halv eller flera semesterdagar för att kunna ta emot varor. Beställningar kan delas upp i flera leveranser utan din kännedom och varje gång måste du vara hemma och vänta en halv dag. De bokar leveranser med legitimationskontroll, så du kan inte lämna någon fullmakt för att ställa av godset i trädgården heller. Bättre att ta en seriös webbutik där man betalar för frakt istället för expeditionsavgift, då har du kontroll över frakten eftersom du betalt för den.

    Supporten fungerade dock bra, jag kunde antingen ta bort legitimationskravet (men då försvann alla garantier) eller ändra leveransadress till min arbetsplats. För väll köra in med släp och hämta varorna här på jobb sen...

    Uppdatering:
    När paketet kom (14:30 istället för mellan 9-12) var det helt skrynkligt. Chauffören lät mig inte titta på det utan att först skriva på utan svor åt mig och körde iväg. Bygghemma sa att jag inte får skriva på innan jag vet att det är helt, för sen vet de inte om det är jag eller frakten som orsakat skadorna. Pratade med supporten idag igen och de bad mig återkomma i morgon. Jäkla kludd...

    (Och lita inte för mycket på omdömen märkta med "Omdöme lämnat i webbutiken", de är anonyma och är lämnade vid inköpstillfället, långt innan leveranser, mottagna varor och eventuella reklamationer.)
    1 mån sedan
  • Usel
    Köpte en slåtterbalk via dem som skakar sönder. Försökt att få tag i någon form av kundtjänst, men det har hittills varit hopplöst. Visst vet jag att det är ett företag som verkar oseriöst i det att de sätter deadline på sina "rea-priser" som de sedan skjuter fram, bara för att stressa folk till köp. Men jag hade hoppats på att de kunde svara på om produkterna är felaktiga. Det verkar de inte kunna göra...
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Jag var i kontakt med kundservice för att beställa duschhörna högskåp handfat mm för jag ville ha ett specifikt leveransdatum. Det skulle han försöka ordna, sen började småsaker att komma till utlämningsstället. Högskåpet kom efter två dagar med DSV inte DHL som lovats. Han sa att jag kunde prata med DHL för att få sakerna levererade samtidigt. Idag har jag haft kontakt med DHL jag kan inte göra någonting för att varor ens ska levereras med samma bil. Inte går det att beställa inbärning eller några tilläggstjänster utan det måste leverantören göra i detta falla är det inte bygghemma som är leverantör utan andra företag som de beställer ifrån. Suck gör inga stora beställningar härifrån då får ni sitta i veckor och vänta på era grejer hälften av grejerna får ni hämta ut på utlämningsställen det är faktiskt mycket bättre att betala för leverans då kan man styra hur man vill ha det. det blir billigare längden
    1 mån sedan
  • Usel
    Väntar på min gardena comfort sedan 160623 ........
    Köp ej här lovar samt lovar men inget händer....
    Samt kundtjänst funkar 0 står på plats 1 sedan flyttas man till plats 5 hela tiden
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    Smidigt och enkelt att beställa. Står fri frakt, men så läggs det i smyg till en expeditionsavgift. Riktigt dåligt att lägga till kostnader utan anledning, sånt ska vara inbakat i priset från början. Det drar ner betyget rejält.
    2 mån sedan
  • Usel
    Köpa inte från de! De har ingen reklamation/garantiservice - do stannar ensamm med din problem. Köpte poolpaket från de - det står (hela tiden - även nu) 5-10 dagar leveranstid. Efter köpet de skickade email att det tar över 1 månad att leverera varor. Även mer - paket har kommit i olika leveranser - trots jag bad flera gånger om leveranslista - för att kunna kolla om allt redan finns - fick jag ingen lista - jag vet inte om jag redan fått alla delar eller inte. Inte heller fick jag monteringanvisning och manual till pollen - med en idiotisk förklaring att "den skulle monteras av en höndig hantverkare och de vet hur de ska göra det".
    Jag kan bifoga alla dumma email från kundtjänsten - de läser inte på email, skickar vad som helst och "avslutar ärende".
    Aldrig aldrig aldrig - jag avråder någn köp från de - och kan läsa att jag är inte ensamm...
    2 mån sedan
  • Usel
    Den 21/6 2016 beställer jag av Bygghemma.se ett paketerbjudande innehållande en kap/ger såg av fabrikat Makita LS0815FL där erbjudandet innehåller ett sågbord på köpet. Såg detta erbjudande i ett reklam mail från Bygghemma samma dag den 21/6 2016. Gjorde beställningen samma dag då över telefon vilket krävder och fick bekräftelse på köpet via mail samma dag. Erbjudandet kom som sagt via mail och kallades för Sommarkampanjer i shoppen!
    Dagarna, veckor går och eftersom jag handlat en del av Bygghemma tidigare så förväntar jag mig ett leveransbesked, detta besked förmedlas då inte så jag mail’ar samt ringer till Bygghemma som för övrigt har en telefonkö som är i genomsnitt 5-10 personer. Får inget svar via mail och efter ha väntat ut telefonkön ett antal gånger så lovar man mig feedback.
    Efter ha fortsatt mail’a och ringt får jag den 19 juli 2016 äntligen ett mail där man menar att orden är ”annullerad” vilket jag som konsument aldrig har begärt.
    Jag har hela tiden efterlyst enbart ett leveransbesked eftersom jag nu under semestern har planerat att göra en resa och detta med leveransbeskedet från Bygghemman har fått påverka min planering av resa.
    2 mån sedan
  • Usel
    Jag kommer aldrig att beställa från bygghemma.se igen!
    Beställde varor som fanns i lager, med beräknad leveranstid 2-5 dagar enligt hemsidan. Eftersom något leveransbesked aldrig dök upp och dagarna gick och till slut hade det gått två veckor och jag hade inte hört ett ljud i från bygghemma.se, så började jag fundera på vad de höll på med.
    Mailar bygghemma.se och frågar var mina varor tagit vägen, jag fick svar dagen efter att ordern överhuvudtaget inte var behandlad och därmed inte skickad till tillverkaren, för beställningen hade stannat i deras system.
    Va?! Stannat i deras system?! Så de hade alltså glömt bort att hantera ordern...
    Nej tack, det här företaget gav inget seriöst intryck alls, bye bye bygghemma.se, kommer jag att scrolla förbi hädanefter.
    2 mån sedan
  • Usel
    Har beställ takfönster med lite speciella mått. Trots tydlighet med mått så har jag fått fel saker och detta visar sig såklart när snickarna är igång. På ordern står måttet men det är inte givet vilket mått som menas, jag hade inte kunnat förstå att det var fel i förväg. Deras säljare har alltså inte koll på vilka grejer de säljer.
    Hade väldigt mycket kontakt med dem innan för att få svar på en del frågor men fick aldrig svar, tog det direkt med Velux istället.

    Som det ser ut nu kommer jag inte handla från Bygghemma igen.
    2 mån sedan
  • Usel
    I mitten på maj köpte jag batteridriven Husqvarna gräsklippare inklusive batteri och batteriladdare, en utgift på ca 7000 kronor. Tyvärr har den krånglat nästan från början. Ibland lyckas jag klippa hela gräsmattan, men allt som oftast stannar den mitt i klippningen. Ibland går det att starta om, men ibland måste jag vänta till nästa dag. Just nu vägrar den helt i flera dagar. Jag har försökt att kontakta bygghemma.se vid upprepade tillfällen
    - ringt, men efter att jag har stått flera gånger i kö i över en halvtimme har jag alltid givit upp.
    - jag har kontaktat de genom deras hemsida utan att få svar på flera dagar.
    - jag har även tagit gräsklipparen fysiskt till bygghema butik, men blivit bemött nonchalant och vägrats service.
    Efter att ha äntligen fått kontakt med bygghenna.se har jag själv tagit gräsklipparen till en rekommenderad verkstad som har en väntetid på minst fyra veckor. Halva säsongen kommer ha gått innan jag får min maskin tillbaka.
    2 mån sedan
  • Usel
    Undvik, kundtjänst som slutade svara på mail när dom inte hade/ville hitta en lösning på problemet med min order. Tog 1 månad innan jag fick beställda varorna.
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställde 50kvm golv den 14/7 som skulle vara åter i lager den 17/7 enligt deras hemsida. Enligt leveransbeskedet skulle varorna skeppas 9/8 dvs drygt 3 veckor senare! Då vi vid det datumet hunnit byta adress pga flytt klagade jag till deras kundtjäst på den undermåliga informationen rörande de långa leveranstiderna samt bad dem byta leveransadress. Fick idag ett nytt leveransbesked med beräknat skeppningsdatum 16/8! Alltså över en månads leveranstid. Blir till att köpa golvet någon annanstans...
    2 mån sedan
  • Usel
    Den sämsta webhandlare jag råkat ut för. Beställde en slingtestare för robotgräsklippare 1 juni. Fick ett terrängkit 16 juni som jag reklamerade. Betalade fakturan men har idag den11 juli inte sett röken av slingtestaren. Däremot har jag suttit i telefonkö 1och en halvtimme för att få luren kastad i örat när jag klagat. Har även skickat e-post utan att få svar. En kundvård under all kritik . Handla inte här.
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Dåliga leveranstider, skulle ha skickats 30/6, kom iväg till DSV först den 4/7. Sedan höll DSV på det i 4 dagar(!) innan de försökte köra ut. Detta på ett paket som är litet och lika gärna kunde ha levererats till ett utlämningsställe. Nu ska jag istället vara hemma mellan 10 och 14 en dag för att ta emot paket..

    Om man lever på att sälja på webben bör logistiken vara tipp-topp. Det är den inte.
    2 mån sedan
  • Ganska dålig
    Har handlat på Bygghemma ett flertal gånger. Priserna är oftast väldigt bra, men lagersaldo och leveranstider på hemsidan stämmer väldigt dåligt i verkligheten. Det har hänt flera gånger att leveransdatum ändras efter beställning och då står man där med hantverkare utan saker att installera. Min upplevelse av retur och reklamation är att det har varit ganska osmidigt och tagit lång tid. Skulle inte beställa på Bygghemma om leveranstid var viktig.
    2 mån sedan
  • Ganska dålig
    Tyvärr rätt missnöjd. Jag tycker att sättet att hantera leveranser kombinerat med dålig kund-service ger ett lågt resultat. Dock har dom ett bra sortiment och en bra webb-sida, vilket höjer betyget något, men det behöver vara en bra köpupplevelse även efter beställning, kanske speciellt för byggvaror där tid ofta är en viktig komponent. Men man kanske inte ska förvänta sig så mycket när byggbranschen ger sig ut på nätet :)
    3 mån sedan
  • Usel
    En lång leverans som är långt ifrån OK. Leverans på 23 dagar på en vara som finns på lagret, ej godkänd, kommer inte att handla mer hos er.
    3 mån sedan
  • Usel
    1. Levererar med DHL, vilka aldrig kan hålla tider. Fick ta ledigt en hel dag, men leveransen kom först på kvällen.. Ioförsig inte bygghemmas fel, men det är inte seriöst att använda sig av DHL som transportör.
    2. Seviceärende/garantiärende: Har väntat två veckor på svar om en trasig produkt. Ett garantiärende som borde ta mindre än en dag att lösa ut.
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde två kolfilter.
    Först var man tvungen att vara hemma och ta emot varan. De kunde inte skicka det till DHL ombud. Skitkrångligt att sedan byta adress till mitt jobb. Utan det slutade med att budet lämnade grejerna utanför dörren under dagen.

    Sen visade sig vara fel modell. Ville skicka tillbaka med, som i många andra butikers fall, en returblankett. Näe. Det gick inte heller för det var för dyrt.
    Efter lite tjat fick jag kredit på varan minus returkostnaden.

    Alla var trevliga men deras rutiner är från 1800-talet.
    Helt värdelöst att de inte kan anpassa sig.

    Aldrig igen!
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde två burkar väggfärg. Fick en. Tydligen skickades aldrig den andra. Två (2!) timmar i telefonkö och fick tillslut den andra burken makulerad så jag kan köpa den själv utan allt strul. Höll platt sabba hela projektet. Ingen förståelse eller vilja att bjuda till från kundtjänst. Så där bra va?
    3 mån sedan
  • Usel
    La in en beställning och vara skulle skickats 18/5. Nästan 1 månad senare och efter flera mail så kom den. Då hade jag sagt till att jag inte ville ha den mer efter 2 veckor, eftersom jag inte kunde vara hemma för att ta emot den som det var planerat. Kort och inte ett duggs tillmötesgånde kundservice, är det minsta jag kan tillägga. Nu ligger vara hos mitt ombud trots att hon sa att dom skulle inte skicka den. Att ens få sin beställda och betalda vara verkar inte vara prio1, och att sen ha en normal kundservice är absolut inte prio överhuvudtaget. Otroligt besviken och kommer aldrig handla hos dem mer, och absolut inte rekomendera dom. Konstigt att dom inte besvärar sig att ens ringa upp kunden och fråga vad dom kan göra för att behålla kunden.
    3 mån sedan
  • Bra
    Snabb leverans - däremot så var kundservicen under all kritik. Fick vänta 2 veckor för att få svar...
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställer och betalar. Får bekräftelse men det visar sig att de säljer produkter de inte har tillgång till. Ringer erbjuder andra produkter som är 4000 kr dyrare som kompensation, oseriöst.
    3 mån sedan
  • Usel
    Snabbversion.
    Lev-tiderna håller inte. Varorna finns troligen inte i eget lager?! Långa väntetider hos kundtjänst. Köp din vara på annat håll om du inte orkar vänta i veckor eller sitta i telefonkö i timmar.

    Lång version.
    Två varor beställdes och fick beräknat skeppningsdatum 4 dagar senare (Lev 3-5 dagar enligt hemsida). Inget konstigt med det. När varorna inte hade lämnat lagret efter 5 dagar ringde jag och bad om status. Jag fick då veta att varorna troligtvis skulle skickas på måndagen eller att dom har skickade men inte registrerade av transportören. Fråga, vet Bygghemma inte om varor lämnar lagret?!

    Men okej, inga problem att vänta till måndag med besked. På måndagen får jag meddelande och ett lev.nummer om att varorna har skickats. När varorna ankommer inser jag att bygghemma endast skickat 1 av 2 varor men satt samma ordernummer på båda. Den ena varan står således kvar på lagret.. Jag ringer bygghemma och påtalar detta. ”Varan skall skickas ikväll eller senast imorgon kväll får jag till svar”. Nu är det tre dagar senare och ännu inget nytt från butiken. Jag fick även beskedet per mail att varan skickats. Ingen uppdatering av orderstatus efter ett par dagar. Jag ringer åter igen bygghemma och får höra att varan inte alls skickats….

    Jag vill då makulera min order, vilket tjejen i kundtjänst gör utan några som helst problem. ”Pengarna kommer in på ditt konto inom ett par dagar”. 11 dagar senare mailar jag kundtjänst om vart mina pengar tagit vägen. 7 dagar senare får jag svar på mitt mail…och dagen efter har jag pengarna på mitt konto.

    Slutats:
    * Min gissning är att Bygghemma har växt alldeles för fort och klarar därför inte av att leva upp till sina löften gällande leverans- och servicekvalitet.
    * Leveranstiderna är rena glädjekalkylerna.
    * Otroligt långa väntetider för att komma fram på kundtjänst
    * Trevlig personal i kundtjänst

    Slutligen. Jag är ganska förundrad över kaoset som verkar råda i bolaget med tanke på att Bygghemma vann Årets logistiksatsning "då man ska ha gjort lyckade förbättringar på området och nu sägs ha en väloljad lösning på plats." (Svensk Handels detaljhandelsgala)
    3 mån sedan
  • Usel
    Köpte en Husqvarna 430X från Bygg hemma, Varan fanns på lager med en leveranstid på 3-5 dagar. Nu har det gått 2 veckor och fortfarande ingen gräsklippare. Om jag hade varit smart så hade jag kollat betygen innan jag lade beställningen. Att jag ska gå in och lägga ner den ner den här tiden gör jag enbart för att jag är så jävla förbannad.
    Tror ni att jag kan få någon från Bygg hemma att klippa min gräsmatta så länge??

    Som sagt! jag rekommenderar att ni köper någon annan stans.

    // Magnus
    3 mån sedan
  • Usel
    beställde gräsklippare och lite andra trädgårdsgrejjer den 7/5. försäljaren jag beställde av sa att varan kommer i lager den 16, och att jag skulle ha mina grejjer senast några dagar efter.

    När inga varor kommer (ingen som helst information från byghemma att det blir förseningar på leveransen) ringer jag flera ggr till byghemmas urusla kundtjänst som inte vet någonting. Av alla ggr jag ringt in är det alltid någon skolpojk som knappt vet vad han heter, "eeeh, håll kvar jag ska kolla med en kollega" den frasen har jag hört från alla jag fått prata med. Inga svar någonstans, kan lika väl fråga grannens katt när min gräsklippare kommer, får endå lika mycket svar.

    Och en annan produkt jag beställde, som stog i lager, den fick automatiskt "skeppningsdatum" en månad efter orderdatum, trots att varan finns i lager så kunde inte kundtjänst ordna så att den skulle skickas ut direkt- avbeställde, men fick inget bekräftesemail på avbeställningen så fick lägga ytterligare 30 min på att sitta i kö för att komma fram och få bekfräftat att varan var avbeställd, efter mycket om och men gick det avbeställa en vara ni har på lager, som kundtjänst inte ville skicka ut förens efter 30 dagar. - beställde hos en av era konkurrenter- hade varan i handen 15 timmar senare!

    gräsklipparen jag beställde 7/5 står nu att den finns i lager, men har fortfarande inte blivit utskickad till mig en månad efter jag beställde. uruselt! väntar några dagar till sedan köper jag även gräsklipparen hos en av era konkurrenter!
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde saker för ca ett år sedan och då funkade allt bra. Nu beställde jag igen och det är helt stop.

    Lätt att beställa, men leveranstiden är under all kritik. Vanliga webbshoppar skickar samma dag eller dagen efter, oftast leverans 1-3 dagar efter beställning. Bygghemma estimerar tar det två veckar att starta leveransen från lagret... Får se om de håller det... Sen lär det ta xx dagar för leverans.

    Köp någon annanstans om ni vill ha snabb leverans och prata med en kundtjänst som faktiskt kan göra något.
    3 mån sedan
  • Usel
    Detta företag måste vuxit sig för stora för sitt eget bästa och totalt havererat vad gäller service och kundbemötande. Jag beställde en spis, trodde att jag kunde välja till uppbärning+miljöfrakt men icke. Mailade och när jag inte fick svar inom ett par dagar ringde jag. Hamnade i telefonkö tills de stängde vid 22, när jag då hade nr 1 i kön blev jag bortkopplad. Ringde igen morgonen därpå och efter ca en halvtimme i telefonkö fick jag prata med en man som hade ganska drygt bemötande. Jag bad att få häva köpet, men han var inte säker på att det gick(?!) och skulle återkomma. Det gjorde han såklart inte. Senare samma dag uppdaterades min order med skeppningsdatum - längre fram än vad som var utlovat som leveranstid på hemsidan. Nu har skeppningsdatum passerat med 3 dagar och jag har fortfarande inte blivit kontaktad ang. leverans. Men det borde väl ske snart... då får både jag plus en vän ta ledigt från jobb eftersom tydligen tillägg som uppbärning och kvällsleverans inte gäller på alla varor av nån anledning...
    3 mån sedan
  • Usel
    Har beställt från bygghemma för något år sedan och det har fungerat bra. Nu verkar man ha kollapsat helt.

    Jag beställde en vara, men i bekräftelsen stod att leveranstiderna är extra långa. Ringde då upp för att avbeställa eftersom jag hade lite bråttom. Efter mycket lång tid i telefonkö kom jag fram och avbeställde jag ordern. Men vad hjälper det? Ingen bekräftelse på avbeställning och ingen återbetalning, istället så fortsätter ordern att uppdateras och idag fick jag leveransnummer. Inget svar på mejl, och i princip omöjligt att komma fram på telefon... vet inte hur detta ska lösa sig.
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställt diverse tryckimpregnerat virke för att slippa åka och hämta själv från bygghandeln.
    Ordern specar 2-5 dagars leverans, att man blir kontaktad innan och bestämmer leveransdag, att man måste mottaga och inspektera orderna samt legitimera sig vid leverans.
    12 timmar senare ringer fraktkillen och undrar vilken tomt i området det ska lastas av på. Sitter själv 15 mil bort då denna leverans skulle till landstället och har således ingen möjlighet att inspektera leveransen samt att virket kommer ligga på tomten 5 dagar innan jag har tid att åka och ta hand om det.
    Kommer till landet och det saknas virke av alla längder (4 olika), skadat virke samt att man skickat med kortare virke än beställt.
    Härligt! Bara att ställa sig i 1,5 TIMMARS telefonkö.
    Får svar att Bygghemma ska ta detta med XLBygg direkt på måndag.
    Hör inget på måndag, ringer tisdag ytterligare en dryg TIMMA i telefonkö, ännu inget svar från XLBygg. Ringer onsdag nu bara 50 MINUTER i telefonkö. Fortfarande inget svar från XLBygg...

    Får bli till att hämta virket någon annanstans själv.

    Ett hett tips, vill du slippa en massa strul så handla någon annanstans.
    Gillar du att sitta i telefonkö? Handla hos Bygghemma!
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde kyl/frys m omhängningsbartbkyl av dörr och fri frakt.
    Fick hyra släp o hämta själv på Dhl då utkörning endast kunde ske mellan 10-14, alltså jobbtid....
    Och dörren var inte omhängd👿👿.
    Ringde o mailade Bygghemma Flera gånger för att få omhängning gjord och alla jag pratade skulle fixa, efter 2 v pratar jag med leverantören i Danmark som fått in en felanmälan men inte visst vad den gällde....
    Så efter 3 v är jag hemma för att passa en montör som ska hänga om skåpet...
    Då har jag haft ett kylskåp ståendes i hallen och blockerat i 3 veckor!
    Som kompensation får jag 500:- av bygghemma, när jag dragit av hyra av släp så är det inte mycket kvar....
    Är så besviken över deras handläggning och nonchalans när det strular, skulle inte för mitt liv rekommendera att handla här,
    När sen kylskåpet ska på plats så går gångjärnen till dörren utanför skåpet så jag får inte plats med det utan får riva i vägen👿👿👿👿👿
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställde varor för över en månad sedan och de har inte kommit än. Först fick jag en felleverans. Jag hade beställt två snabbkopplingar till en vattenslang och fick istället hem en trädgårdsmaskin som vägde över 60 kg. Jag upplever deras kundtjänst som oengagerad och de verkar inte ha någon förståelse för min situation. Jag står här med en otymplig produkt som jag inte kan lyfta på egen hand och jag bor på våning tre i ett lägenhetshus. Har ingen aning om hur jag ska lyckas skicka tillbaka den när jag inte ens kan bära ner den till bottenplan.

    Kundtjänst påstår nu att de iallafall har skickat mina beställda varor och att jag skulle få en avisering "inom ett par arbetsdagar". Det var över två veckor sedan och jag har fortfarande inte sett skymten av min beställning. Jag vet inte ens om den faktiskt är skickad.

    Trots att det är Bygghemma som har gjort fel (och skapat en jäkla massa problem för mig i processen) så visar de knappt något intresse att hjälpa mig överhuvudtaget. Deras känsla för service verkar vara obefintlig. Om man som företag har klantat till det och lyckats felleverera en trädgårdsmaskin som väger 60 kg så kanske man kan ha det goda omdömet att hämta produkten och på så sätt rätta till misstaget? Och inte (som i det här fallet) bara dumpa problemet i knät på kunden? Jag har aldrig varit med om sämre hantering av ett ärende.
    4 mån sedan
  • Hej natsuki,

    Beklagar hanteringen av ditt ärende. Jag skickar ett PM till dig, så hoppas jag att vi kan lösa problemen du haft.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Nog var hemsidan lätt att använda men bemötandet från personal när det visade sig att varan vi beställt var trasig vid leverans var under all kritik. Inte bara otrevligt utan även överlägset. Kommer inte handla här igen!
    4 mån sedan
  • Hejsan ehkp,

    Beklagar att du känt dig otrevligt bemött av vår personal. Jag skickat ett PM till dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Gick jättebra att beställa. Men så fort det uppstod en ändring av leveransdatum en vecka framåt som Bygghemma ansvarade för, så gick allt åt skogen. Var tvungen att köpa dessa varor i butik istället, för bygget pågick.

    Först tyckte dem jag skulle vara hemma och ta emot varorna ändå. Även fast jag avbokade en timme efter uppskjuten leverans.Och sedan få en returfraktsedel som skulle hämtas nästa dag? Alltså ta ledigt 2 dagar för något dom ändrat i avtalet och som avbokats med god marginal (1 vecka innan skeppning) och med deras kundservice godkännande.

    Sedan försvann paketet med varorna. Som jag ombads "strunta i".
    Fick jaga, ringa och maila deras usla kundservice i 3 veckor för att få fakturan makulerad. Till sist bestred jag den istället. Då dem inte ville makulera.

    Har blivit nonchalant bemött av alla nivåer på deras kundservice. Pratat med både mellanchefer och en "Teamleader".

    Beställde varor för mycket pengar till mitt badrum. Men i slutändan så kommer jag aldrig mer handla där. Då deras returhantering / klagomålshantering är riktigt usel.

    Passa er för deras billiga priser. Finns en anledning.
    4 mån sedan
  • Hej KennethNorr,

    Beklagar hanteringen av ditt ärende. Jag skickar ett PM till dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Tar ut "Expeditionsavgift" på 49kr. Verkligen kreativt att skryta med gratis frakt och uppfinna en annan avgift...
    4 mån sedan
  • Usel
    Väldigt irriterande att de gör reklam för "leveranskostnad 0kr" men tar sedan ut en expeditionsavgift. Ordklyveri och missvisnade!
    5 mån sedan
  • Usel
    Har handlat här förut och de är OK när allt går som det ska. Leveranstiderna brukar inte hålla, men i övrigt OK som sagt. Men denna gången går det riktigt dålig.

    Jag beställde en vara och fick beställningsbekräftelsen. 2 veckors leverans angavs. Efter tre veckor har inget kommit och jag skickar en fråga till kundtjänst. Det tar någon dag innan de svarar. "Vi ska undersöka och återkommer med besked".
    Men kundtjänst återkommer aldrig. Efter ytterligare en vecka får jag skicka in ett nytt ärende. Inget svar alls. Jag ringer och får beskedet att de ska undersöka. Någon dag senare (totalt 30 dagar efter beställningen) kommer svaret att ordern har "tappats bort".
    De har beställt om varan och ska försöka lösa leverans om en vecka. 15 dagar senare har jag varan. Totalt alltså 45 dagars leverans mot 14 dagar utlovat. Hade jag vetat det hade jag ju aldrig köpt av bygghemma. Och det är ju en lärdom för framtiden.
    5 mån sedan
  • Hej arahlen,

    Beklagar hanteringen av ditt ärende! Det är inte okej att det tar oss så lång tid att återkoppla. Jag skickar ett PM till dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Vi köpte ett badkar från Bygghemma. Blandaren som sitter monterad i badkaret var trasig och kan bara spruta med ett jättestark stråle om man vill ha varmvatten. Jag reklamerade detta omgående. Har nu efter en månads tid ringa och mailat dem flera gånger i veckan och får bara svar att de ska återkomma.

    Det känns tröstlöst.

    Säkert jättebra om när allt flyter på men om du får en defekt vara är du körd...
    5 mån sedan
  • Hej ebbe71,

    Det låter himla trist! Jag skickar dig ett PM så hoppas jag att vi kan lösa det den här vägen.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Usel
    Beställde en Köksblandare. Ringde och kollade så den fanns hemma, fick bekräftat att den fanns i lager. Trots det tog det 5dagar innan den skickades.

    När den sen kom så var det fel blandare. Ringde då Kundtjänst som lovade att rätta till misstaget så fort som möjligt. När jag ringde igen efter 6dagar för att kolla vad som hände i mitt ärende så visade det sig att inget hade gjorts och det var naturligtvis nån annans fel än Bygghemmas... Skulle dessutom skickas med en retursedel. Påpekade att det var viktigt att den verkligen kom med då jag har långt till mitt utlämningsställe.

    När rätt vara kom 20dagar efter min beställning så var det naturligtvis ingen retursedel med i paketet...

    Ringde Kundtjänst igen för att påpeka att den saknades. Fick då ett löfte om retursedel och kompensation. Retursedeln kom på mejl efter en dag. Kompensationen blev jag naturligtvis tvungen att ringa ytterligare en gång för att få...

    Grejen är att varje samtal till Kundtjänst föregås av minst 30min kötid så jag har fått slösa oerhört mycket tid på det här förhållandevis simpla ärendet.

    Kommer framöver att handla hos seriösare aktörer.
    5 mån sedan
  • Hej Washicator,

    Jättetråkigt att läsa om ditt ärende hos oss, och det är under all kritik att det brustit på så många ställen. Jag skickar ett PM till dig så hoppas jag få mer information, så att jag kan ta ärendet vidare till ansvariga.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Beställde en toalettstol. Fick leveransbekräftelse som berättade när varan skulle skickas. En vecka senare hade jag fortfarande ingen toalett. Jag mailade bygghemma.se och undrade vart toaletten blivit av. Fick svar att dom skulle undersöka. 2 dagar senare fick jag ett sms om att varan var restnoterad och skulle komma in igen i slutet av månaden. I smset fick jag frågan om jag ville makulera ordern eller vänta. Men smset kom inte från ett nummer som gick att svara på. Så jag fick söka upp den tidigare mailkonversationen och maila där med förhoppningen att budskapet når fram till rätt person.

    Vill ge 1 stjärna men får bli 2, dom svarade ju i alla fall.

    Min rekommendation till bygghemma.se:
    Om en vara inte finns så...
    * Meddela detta redan när kund försöker beställa på hemsidan så kunden kan välja en vara som faktiskt går att köpa
    * Skicka inte en leveransbekräftelse
    * Kontakta kunden, vänta inte på att kunden kontaktar er efter lång väntan
    * Om ni ställer en fråga till kunden, gör det på ett sätt där kunden har möjlighet att svara
    5 mån sedan
  • Hej Nahaz,

    Beklagar att du inte fick besked om restnoteringen från första början. Jag skickar ett PM till dig, med förhoppning om att få mer information om din order, så att vi kan undersöka internt var i rutinerna det brustit.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Jag köpte dyrt klickgolv av dem och de gav mig bästa pris, vilket var bra, men det blev massa förpackningar över och då det tog 15 dagar innan arbetet var klart så vägrade de att ta tillbaka de som blev över. Tycker de kunde varit lite mer tillmötesgående.

    Nästa gång blir det nån butik som har längre returrätt. Det här blev dyrt med facit i hand. Tråkigt!
    6 mån sedan
  • Usel
    Gillar hemsidan, lätta att hitta saker...priserna är jättebra. MEN vad spelar det för roll?

    - Katastrof kundtjänst, otrevlig och ohjälpsam. Vill inte svara på frågor, är stressade vill lägga på.

    - Försenad leverans. Ingen information.

    Tyvärr blev detta första och sista gången på bygghemma.
    7 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Gillar hemsidan, utbudet och framför allt priserna som på flera produkter känns svårslagna. Speciellt under de återkommande kampanjerna.

    Tyvärr så slutar den trevliga upplevelsen när ordern är lagd. Andra halvan av köpet, leveransen, fungerar långt sämre än förväntat.
    - Leveranstiden är vid flera tillfällen riktigt lång, som längst har jag fått vänta över två veckor trots att varan enligt hemsidan finns i lager och levereras inom 3-5 vardagar.
    - Transportören DSV har lyckats med att både tappa bort gods (som senare upphittades) och levererat paket med totalförstört innehåll. Lite för mycket strul för min smak.
    - Endast hemleverans mellan 9-15 (i ett fall angav de 9-13). Inte kul när varan dessutom levereras trasig. Varför inte leverans till utlämningsställe?

    Jag har haft en bra dialog med bygghemmas kundtjänst och givetvis fått trasiga varor ersatta, men när det tar nästan fyra veckor (vänta på långsam leverans, trasig vara, vänta på långsam leverans av ny vara) så kan betyget inte bli mycket högre.
    7 mån sedan
  • Usel
    Katastrof från början till slut. Utlovade leveranstider hölls inte över huvud taget, strul med min order då den inte skickats vidare internt på rätt sätt och därför inte lagts hos leverantören. Leveranstiden skulle ändå kunna hållas när detta uppdagades. Dock skickades paketet med DHL som inte hade en aning om det som diskuterats och att paketet var brådskande, inte ens ett telefonnummer hade skickats med till DHL, leveransen försenad flera dagar och jag har fått lägga massor av tid att dra i detta. Bra kundsupport men vad hjälper det när system och processer inte fungerar alls?!
    7 mån sedan
  • Dålig
    Somewhat reasonable shop, but delivery is absolutely worst I ever seen.

    Three episodes are below (for the same purchase - bathtub and curtain rail).
    1. I bought the items on-line with home delivery and soon I received e-mail
    that the goods will be delivered at a certain day from 9 to 12. At 9AM I called
    to Bygghemma service center (as I was advised) and told them my door code.
    They replied - thank you for the information. At 12th having no delivery,
    I called them again. "Ouch" they replied. "Your bath was sent to a wrong pickup
    point - so it can't be delivered today We are so sorry". Half a day of wasted
    time..
    2. Ok. I waited another few days, and finally the bath arrived. DHL guy who
    delivered the bath dropped it near the front door and told me that I didn't
    pay for delivering to the door. The bath is heavy, near 150kg, and no one
    informed me in advance that it will be dropped on a street. This so called
    "free delivery" costs me money, since I have to call another company to
    move the bath in.
    My attempt to complaint to Bygghemma was a complete failure - they pointed
    to a sentence in the rules for delivery that they do not do delivery to the
    door for the items heavier than 70 kilo.
    3. Being quite upset by my experience with delivery AND waiting for more than
    two weeks for the curtain rail - I send a mail to Bygghemma saying that I would
    like to terminate the purchase. Their page for the delivery was stating that
    the goods are delivered, but in fact the rail was never send to DHL, and
    so it never reached me. It took me several mails and phone calls to explain that
    I would like my money back for the product which was never delivered to me.

    Overall, indeed, the absolute worst experience with delivering.
    7 mån sedan