En riktig bygghandel på nätet
Kända varumärken
Brett sortiment

http://www.bygghemma.se

Betalningsalternativ:

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 9 år sedan
(data från 2014-10-24)
Detaljerad information Bygghemma har fått betyget (6.56)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Acceptabel
    Helt godkänd leveranstid men när det gäller medskickade handlingar för att kunna returnera en vara så blir det inte alls godkänt. Ringde numret som stod på lappen och fick massa konstiga frågor om hur jag öppnat lådan, går tejpen att återansluta, kan du tejpa med ny tejp så att den ser oöppnad ut, osv. Efter att besvarat alla konstiga frågor fick jag vänta i en ett par veckor innan jag fick returhandlingar och då dessutom fått påminna dem eftersom returhandlingarna aldrig dök upp.
    Returhandlingarna som kom va dessutom mer riktade mot företag än privatpersoner och krävde att jag själv bokar frakthämtning i mitt egna hem vardagar någon gång under dagen. Så man fick med andra sitta hemma och vänta på att en stor lastbil kommer till dörren för att hämta ett paket som väger ca 500gram...
    Blir inga mer leveranser härifrån med den här returpolicyn...
    2 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställde badrumsgrejer sent tisdag kväll. Torsdag kunde jag hämta första leveransen och måndagen därpå kom resten.
    Med aktuella erbjudanden landade priset 32% lägre än i butik.
    Bra information via mail om när saker skickas.
    Kan inte annat än att vara mycket nöjd
    24 dagar sedan
  • Acceptabel
    Köpt trädgårdstraktor här. Kostade 6000 kr mindre än hos andra! Tog en vecka drygt att få hem grejerna.
    Men fick dansk bruksanvisning. Hållit på och tjatat på dom i över en månad för att få en på svenska. UTAN resultat. Skall det vara så svårt???
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 28 dagar sedan )
  • Usel
    Är inte nöjd med hur min beställning och leverans av gräsklippare hanterats.

    Bygghemma angav leverans inom 3-5 vardagar.

    Jag gjorde en beställning en måndag men paketet skickades först på torsdagen med besked om leverans följande måndag. Så långt inom ramarna (även om 3 dagar hade varit att föredra) men inget paket kom på måndagen :(
    Nästa besked var att paketet fanns hos posten men inte kunde köras ut förrän på onsdag, trots att det då varit i stan sedan måndag morgon.

    Jag fick till slut åka o hämta paketet själv.
    1 mån sedan
  • Usel
    Gjort två beställningar nu under sommaren. Den första beställningen levererades en vecka senare än utlovat. Den andra har de lovat ska skickas från tillverkaren en dryg vecka efter utlovad leveranstid, men sen ska varorna förbi deras lager för omlastning så gissningsvis kommer de drygt två veckor senare än de lovar på sin sida.

    Idag den 2014-08-18, dvs nästan fyra veckor försenat, levererades det jag beställt.

    Deras kundtjänst är jättetrevlig, och de lovar mycket när man beställer. Men vad gör det när deras logistik är så dålig.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Bra erbjudande, konkurrens kraftiga priser och proffsig kundtjänst.
    uppdatering: tycker jag med att det är konstig med alla dessa negativa omdöme. Jag har gjort ett antal beställningar utan anmärkning och jag har inga anledningar att mistro butiken.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Dålig
    Måste bara berätta följande som jag blev lite förvånad över. Vi är i behov av ny ytterdörr och både utseende och leveranstid fick styra. Vi hittade en på bygghemma.se som hade 3-5 dagars leveranstid. Vi beställde därför denna den 22/7. Straxt efter får vi ett mail som säger att avsändningsdatum är den 7/8. Hm låter inte riktigt som den leveranstid som utlovats. Ringer till kundtjänst där de berättar att de känner till att fabriken inte hinner med nu under semestertider. (Då kan man väl bemöda sig att nämna det på hemsidan kan man tycka). Så jag frågade om de inte kunde ge lite rabatt som plåster på såren, men svaret blev tvär-nej.
    Så jag frågade om de kunde bjuda på frakten 195:-, men inte heller det gick för sig.
    En reklamhanduk då?
    Nej.
    En keps som det står bygghemma.se på då, det kan ni väl skicka med?
    Nej.
    Men en reklampenna kan ni väl ändå bjucka på?
    Nej, vi har stränga restriktioner att inte bjuda på något.
    Snacka om snålvargar, eller vad tycker ni?
    Mvh
    Fredrik
    2 mån sedan
  • Usel
    Lång leveranstid och obefintlig information om leveransen.

    Beställde utemöbler av bygghemma.se (märke dacore, lagervara lev 5-10 dgr) den 6 juli. Fortfarande ingen leverans den 25 Juli.

    Har varit i kontakt med bygghemmas kundservice fyra gånger för att få klarhet när de hade för avsikt att leverera möblerna. Första två gångerna lovade bygghemma att återkomma med besked via sms eller mail, vilket de inte gjorde. Tredje samtalet så lovade kundtjänst på bygghemma att dacore skulle leverera i början av den här veckan. Idag, fredag, ringde jag bygghemma igen och nu säger de att leveransen antagligen (fortfarande inget leveransdatum alltså) sker i slutet av nästa vecka. Samt någon blek ursäkt om leverantören dacores felande ordersystem.

    Bygghemma.se tycks inte ha någon kontroll över sina leveranser då de överlåter detta till respektive underleverantör.

    Slutsats om man inte bryr sig om när/om varorna levereras så kan man fortsätta handla hos bygghemma. Själv förutsätter jag att lagervaror håller leveranstiderna samt att leverantören informerar mig om eventuella förseningar.
    3 mån sedan
  • Dålig
    Beställde en robotklippare som enligt deras hemsida var lagervara.
    Kom sedan fram att denna beställs i sin tur från Husqvarna, och till slut någon dag senare var restnoterad hos HQ.
    Missvisande lagerstatus som inte återspeglar deras själva lagerstatus. Än idag finns klipparen som lagervara på deras hemsida.
    Fick annullera ordern, detta gick dock smärtfritt, så +1 där.
    Beställde ifrån annat ställe som hade eget lager på grejerna och som skickade ut klipparen samma dag.
    Alltid funkat förr på Bygghemma, men som med allt annat när man blir för stor, så försvinner kundfokusen och istället kommer ägarfokusen fram med resultat mot sina ägare.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Konstigt med alla dessa dåliga omdömmen, nu beställde jag senast för ett par månader sedan, och fick väldigt bra råd innan köp.

    Och har även fått väldigt bra service efteråt då min produkt var felaktig vid leveransen, det åtgärdade dom åt mig, och fick alltid svar inom en dag på mina frågor (fick tom ett svar sent på kvällen under en helg!)

    Har idag även beställt en ny spis från bygghemma, och hoppas jag får lika bra service igen, annars får man väl editera detta inlägg!
    3 mån sedan
  • Bra
    Handlade en köksblandare från Bygghemma och allt gick utmärkt med snabb leveranstid. Fick den till och med tidigare än de beräknade 5-10 dagarna. Det enda man kanske kan anmärka på är att inpackningen av kartongen var lite dålig.
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Det jag beställde skickades direkt från tillverkaren utan problem. Enligt Bygghemma skulle det ta 7 dagar med det tog bara 3. Det kanske inte är något man skall klaga på men det visar ändå att Bygghemma inte har så bra kontroll på sina leveranser.
    3 mån sedan
  • Usel
    Den s.k. servicen under all kritik
    3 mån sedan
  • Usel
    Anger 5-10 dagars leveranstid. Bekräftar detta innan beställning. Efter beställning och betalning anges leveranstiden till 5 veckor.

    Varan står trots detta fortfarande kvar med 5-10 dagars leveranstid på hemsidan.
    3 mån sedan
  • Usel
    Är det fel på den beställda produkten så räkna inte med att deras så kallade "kundservice" är till någon större hjälp. Blev hänvisad till bygghemmas leverantör när jag ville reklamera den beställda varan. Leverantören hänvisade givetvis till inköpsstället.
    Efter drygt tre veckor levererades en felfri produkt. När jag påtalade för bygghemma att den sena leveransen borde generera någon form av kompensation blev det kalla handen.
    Den sena leveransen berodde på bygghemmas leverantör och var inte något som bygghemma kunde ta på sig ansvaret för.

    Utan tvekan den sämsta och mest oseriösa nätbutik jag handlat av sedan 2002!
    3 mån sedan
  • Usel
    VARNING FÖR BYGGHEMMA.SE!

    Vi bor i Uppsala och beställde en bensindriven Stiga röjsåg/trimmer runt den 20:e Maj. Det var ett par veckors leveranstid men det kunde vi leva med. När trimmern sedan kom så visar det sig att den inte fungerar. Vi vänder oss då till Bygghemma.se som på ett mycket otrevligt sätt förklarar att vi nu måste hitta en Stiga återförsäljare som skall reparera trimmern. Att skicka tillbaka den och få en ny är INTE aktuellt. Vi har nu haft trimmern hos en Stiga reparatör i 10 dagar, en reparatör som givetvis inte har denna trimmern som högsta prioritet. När vi återigen kontaktar Bygghemma.se och undrar om detta verkligen är möjligt och undrar om det finns någon annan lösning så händer följande. En MYCKET otrevlig person på kundtjänst ber oss skicka trimmern till en reparationsfirma i Umeå! När vi förklarar det orimliga i detta så förklarar först personen att firman som nu har apparaten inte är behörig, trots att de säljer Stiga och reparerar sådana. Därefter hävdar personen att man aldrig kan returnera en vara som är trasig direkt till firman där man köpt den. Personen refererar här till ett exempel när hon köpt en dammsugare på en av de stora elfirmorna och varit tvungen att gå med den till Electrolux själv när den gick sönder. Något som i mina öron låter som direkt nys för att få oss att tro att alla firmor hanterar dylika situationer lika dåligt. Just nu befinner vi oss i en situation där vi, 4 veckor efter beställning, fortfarande inte kan använda trimmern. Och det är nu mycket oklart om vi någonsin kommer att kunna använda den. Jag vill utfärda en rejäl varning för detta skojföretag. Vi kommer aldrig att handla från dem igen, och vi är numera mycket skeptiska till att handla via nätet överhuvudtaget (trots massor av tidigare goda erfarenheter) tack vare Bygghemma.se's ohyggligt otrevliga 'kundservice'. Som sagt - tag varning.
    4 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställde en röjsåg på måndag, enligt sidan skulle en leveransbekräftelse komma inom 2 dagar, fick inget efter 3 dagar så jag skickade iväg ett mail och frågade, så den 4 dagen fick jag svar.
    Sen tar det ytterligare nån dag innan dom skickar iväg varan.
    Så med tanke på att det tog nästan 2 veckor på en vara som finns i lager, dålig info så blir detta första och sista beställningen från denna sida.
    4 mån sedan
  • Ganska dålig
    14 dagars leveranstid och inget kollinummer att följa. Eftersom jag tog på faktura så var jag på vippen att ringa och avbeställa varan men plötsligt fick jag en post-avi i lådan, dvs. ingen info fram tills dess.

    Dessutom .. expeditionsavgift på 49 kr. Ta det på frakten eller varans pris istället. Kommer förmodligen inte att beställa där igen så länge de inte ändrar till faktiskt leveranstid på sidan samt slopar denna extra avgift för att expediera min order. En avgift som skulle vara bisarr i fysisk butik.
    4 mån sedan
  • Bra
    Som andra hade jag problem med frakten. Jag fick aldrig något kollinummer och eftersom jag hämtade paketen på depån hade det varit bra att veta att min gräsklippare skickats som två olika kollin. Nu fick jag åka två gånger och hann öppna ett ärende med BH innan shenker ringde andra gången och ville köra ut paketen.

    Slutet gott allting gott men infon saknades och var saknad.
    4 mån sedan
  • Bra
    Helt ok, ngt strulig leverans
    7 mån sedan
  • Usel
    Lovad leveranstid 2-5 dagar fullt lager.
    1 timme senare ooops 14 dagar innan den skickas från lager då lager är tomt.
    14 dagar senare OOOPS! 21 dagar till...."kan vi erbjuda ett annat badkar för 2000 kronor mer?"

    Värdelös service.
    8 mån sedan
  • Dålig
    Under all kritik, håller inte alls sina utlovade leveranstider!
    10 mån sedan
  • Usel
    Stort utbud kanske men kommer aldrig att återkomma till detta företag.
    Ett företag visar sig inte bra genom att skriva ut falska leveranstider och skylla på systemfel när man mailar om reklamationer!

    Det var sista gången jag handlade hos detta företaget..
    11 mån sedan
  • 2013-10-25 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Kraftigt försenade leveranser (dålig kommunikation ang förseningar dessutom), fraktskadad jacuzzi ingen vill veta av. Det som ger dem en stjärna istället för noll är att kundservice gav sken av att vara engagerade till en början. Stundtals trevligt bemötande men katastrofal hantering av mitt ärende i stort.
    1 år sedan
  • Usel
    Beställde en batteridriven gräsklippare. Den levererades inom ett par dagar, vilket var helt ok, problemet var bara att det inte var originalplast på paketet och batteriet saknades. Den har med andra ord varit ute hos någon annan kund och vänt, och blivit av med batteriet på vägen. Tydligen ett smidigt sätt om man vill ha ett extrabatteri till sin klippare, för Bygghemma verkar ju inte bry sig om att kontrollera vad de får tillbaka.

    Detta är illa, i sig, men de riktiga problemen uppstod i deras support. De svarar inte på frågor. De fördröjer processen konstant. Lovar saker de inte kan hålla. De spottar en i ansiktet och ber en sen att "Ha en trevlig dag!".

    Mitt ärende har nu pågått i 3.5 vecka, utan att komma någonstans. Vi får se hur det slutar...

    Edit: Fick idag mitt batteri, mer än en månad efter att jag gjort en felanmälan. =(
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställde diverse Hafa-produkter till mitt nya badrum. Ville ha det levererat i början på en specifik vecka och det fungerade hur bra som helst!
    1 år sedan
  • Usel
    Hade fått 0 om jag kunnat ge det.
    De säljer varor som de inte kan leverera och även om jag fick pengarna tillbaka utan strul så löste inte det mitt problem med den vara jag ville ha. De visade inget intresse att lösa mitt problem, som de dessutom skapat själva, men erkände villigt att de har felaktig data och säger att varan finns på lager när de i själva verket inte vet. Det var tydligen inget problem enligt dem.
    Om de har saker på lager är det säkert inga problem men jag kommer aldrig handla där igen. Föredrar seriösa handlare som tar ansvar för sina affärer och varor.
    Jag försökte prata med dem om en lösning och bad dem ringa men utan resultat eftersom, gissar jag, de inte vågar ta en diskussion direkt eftersom de vet att de har fel.
    1 år sedan
  • Knappt godkänd
    Seeeeg leverans.

    Beställde ett mindre elverktyg. Beställde på lördag...i fredags skickades det ifrån en järnhandlare i Skene.

    Har de inget eget lager (status: lagervara)? Varför dröja en hela vecka innan man skickar paketet?

    Inga uppdateringar utan får själv söka via paket-id.

    Update: Paket dök upp i måndags. Inslagen i omslagspapper utan följesedel. Lyckligtvis var originalförpackningen en hård plastlåda för det trasiga omslaget skyddade inte.

    Idéen är god men finns en hel del kvar för Bygghemma att jobba på.
    1 år sedan
  • Usel
    Idén att sälja byggvaror över nätet är smart, dock så gör Bygghemma det fruktansvärt osmidigt. Jag beställde 7 olika produkter och räknade med att få hem allt på en pall, så blev det inte. Jag fick åka hem från jobbet 4 gånger för att ta emot varorna. Dessutom så fick jag inte alla varor som jag hade beställt, då de hade gått ur sortimentet. Jag rekommenderar att ni åker till ett byggvaruhus och beställer hemkörning istället.
    1 år sedan
  • Bra
    Beställning och leverans gick på två dagar av kampanjvara.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Kanon!
    Beställde en Häcksax Gardena HighCut 48. 2013-07-24
    Fick den i min hand 2013-07-29
    Plus att jag slapp att hämta den på närmsta postkontor
    Det kom en trevlig kille ock leverera den vid dörren!
    Kan det bli bättre!
    Är så nöjd, kommer att handla mer där ifrån
    1 år sedan
  • Usel
    Varning! Värsta företaget jag har råkat ut för. 13-05-14 beställde jag en kompostkvarn för 2295. Den fanns då i lager enligt hemsidan och pengar drogs från mitt konto. Fick besked att den skulle levereras 13-05-28. Fick ingen kvarn och mailade 13-06-20 och frågade var den blev av. Krävde en kompensation och de skulle återkomma. Blev kontaktad per telefon av säljare som lovade en kompensation på 795 för allt strul. Den betalades omgående till mitt bankkonto. En ny leveransdatum sattes till 13-07-09. 13-07-04 får jag ett mail där de säger att kvarnen är slut och har utgått för säsongen. Ett belopp på 1500 betalades tillbaka till mitt konto och då blev jag av med min kompensation (795). Mailade tillbaka och frågade hur det kunde gå till så här, begärde kompensation och blev lovad det. Frågade om jag istället kunde få en motsvarande kvarn som fanns på lager. Den kostade 2995 och skulle bli billigare för dem då kompensationen då blev 695. Men det kunde de inte. Fallet avslutades och de svarar inte längre på mina mail.

    Så nu står jag här utan kvarn och mer än halva säsongen har gått. Har fått hyra släp ett par ggr för att köra grenar till soptippen.
    Ett jävla sätt att lova kompensation och sen dra tillbaka den. Lova leverans vid flera tillfällen för att sedan makulera ordern. Jag har sparat mailkonversationen och kommer att kontakta ARN.
    1 år sedan
  • Usel
    Värsta företaget jag har beställt hos någonsin. Gjorde en storbeställning med badrumsinredning för 6 veckor sedan. Skulle levereras inom 5 dagar, vilket de gjorde. Men både duschset och tvättställ saknades. Har ringt flera gånger och fått jaga mitt paket, varit i kontakt med deras fraktbolag utan resultat. Idag sex veckor senare har grejerna fortfarande inte kommit. Ringde idag och kundtjänst skulle då ta kontakt med fraktbolaget på måndag. Jag förklarade att jag haft vvs-firma här som stod beredda att färdigställa inredningen för 2 veckor sedan. Nu är det inte säkert att de kommer hinna innan semestern och jag står med ett tomt badrum. Idag sa jag att jag inte längre ville ha produkterna även om de hittar dem. Åker till Bauhaus imorgon och köper tvättställ och duschblandare där istället, vilket jag med facit i hand borde gjort från allra första början. Avråder alla som är måna om effektiva och tidsplanerade leveranser att aldrig beställa från bygghemma.se (vilket tydligen många andra recensenter instämmer i)

    Christian Franzén
    1 år sedan
  • Usel
    Fick faktura/kvitto den 20 juni med info om avisering inom 2-3 dagar, men inget samtal kom från deras distributionsfirma. 27 juni ringde jag deras kundtjänst med svaret att de ansvarade inte för leveranserna. Extremt märkligt tyckte jag eftersom jag hade fått svar från dem en vecka tidigare där de framhöll när avisering skulle ske. Svaret var att hörde jag inte något från distributionsfirman innan kl 17 den 27:e så skulle jag istället få leveransen till 1:e juli.

    Har jag hört något idag? Självklart inte!

    Nu försvinner vi på semester och svaret från Bygghemma var att då får jag stå för returfrakten (ca 500 kr) själv, då distributionsfirman skickar tillbaks varorna efter en vecka!

    Nej, bedrövlig kundservice och bemötande från Bygghemma, kan verkligen inte rekommendera deras affärsupplägg.
    1 år sedan
  • Usel
    Köpte en lagervara som enligt hemsidan skulle levereras inom 2-5 dagar. Men när köpet var klart kom ett mejl där det framgår att varan inte kommer att skickas från leverantören förrän tidigast efter två veckor och när den till slut kommer till oss har vi troligtvis hunnit åka iväg på semesterresa.
    Har sedan dess försökte få besked varför inte de utlovade tiderna stämmer och hur vi ska lösa situationen.
    Personalen som svarar i kundtjänst är jättetrevlig på telefon, lovar att återkomma nästa förmiddag med besked men de hör aldrig av sig. Samma sak har nu upprepats varje dag den här veckan. Varje kväll - när jag ringer och frågar vad som händer och varför de inte hört av sig - ges nya löften om återkoppling som inte hålls. Det tycks vara stört omöjligt att få svar på några frågor.

    Noterbart är också att informationen på hemsidan inte är ändrad. De utlovar fortfarande 2-5 dagars leveranstid, trots att de vet att de inte kan hålla det löftet vilket innebär att fler kunder förs bakom ljuset.
    1 år sedan
  • Usel
    Här kommer jag inte handla mer dålig kundservice man får aldrig svar på sina frågor
    1 år sedan
  • Usel
    Kommer aldrig att handla här igen. Kundeservicen kunde lika gärna vara vara en vägg, då vet man att dem inte svarar iaf. Allt skal skyllas på andra, lovar att dem återkommer vilket dem inte gör, lovar även andra saker som dem inte kan hålla och det enkla, information (haha) det får man ta reda på själv.

    Hur har dem ens blivit årets e-handlare???

    Jag beställde 3 produkter, som dök upp i 3 olika håll.
    Produkt 1 hamnar i Posten, där är det ok, kan iaf hämta efter arbetstid/helg.
    Produkt 2, utkörning, fick ingen lapp i brevlådan ingen samtal och informationen från Bygghemma, den uppdaterades 1 vecka efter.
    Produkt 3, utkörning, fick samtal och avtalade att speditören skulle komma efter 17. Dem dyker inte upp och man får ingen vidare information. Informationen från Bygghemma, vilken?

    Ringer till Bygghemma flera gånger och inte en enda gång säger dem att varan kommer att skickas tillbaka redan efter 5 arbetsdagar.
    Då när man fick ta ledigt från jobbet efter 3e veckan så var inte varan där längre. När man påpekar detta så uppdateras även informationen hos bygghemma. Hur kan det vara möjligt när man har pratat med "kundservicen" flera gånger och dem inte har sagt ngt alls om detta.

    Jag pratade flera gånger med dem, försökte förklara att det inte finns ngn möjlighet att hämta paketet hos speditören då dem har öppet mellan 9-17. Den tiden då nästan hela Sverige jobbar, även om du slutar tidigare så kan detta vara svårt att köra till andra sidan stan under rusningstrafiken.
    Jag fick världens bästa svar, många tar ledigt när dem vet att paketet kommer. Har ni hål i huvuet?

    Att byta adress kostar 200:- och returen där rånar dem dig (minus 15% av vara plus frakten, visst det står så i köpvillkoren, inget som dem nämner och jag har handlat på nätet sedan 90-talet, aldrig en sett ngt sånt)
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Väldigt hjälpsamma och trevliga i kundservice. Klart jag återkommer.
    1 år sedan
  • Usel
    Katastrofal kundservice.

    Jag beställd en handdukstork och en inbyggd toalett. Efter montering (hantverkare som gjorde allt) så upptäckte vi att spolknappen till toaletten var grå medan toaletten var vit. Vi kontaktade Bygghemma som gav oss ett goddag yxskaft-svar om att de hade levererat en vit knapp och att avvikelser och nyansskillnader i färg kan förekomma (knappen var GRÅ, inte vit). Jag tog det här tillbaka till dem och de kontaktade leverantören och återkom med samma svar. Vid det här laget blev jag irriterad och kontaktade dem för en tredje gång utan att de visade någon som helst vilja att lösa problemet.

    Till slut kontaktade jag Hafa direkt och de erbjöd sig utan omsvep att skicka en kromad spolknapp och se om det löste våra problem, annars ska de se till att lösa det på annat sätt.

    På tre minuter fick jag mer hjälp än jag fick på flera dagar av Bygghemma.

    Jag köpte där för att de hade bra priser men jag kommer aldrig handla där igen på grund av deras flathet och ovilja att leverera någon som helst kundservice när ärendet inte blev som det var tänkt, trots att de fick flera chanser att rätta till ärendet. ALDRIG mer.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Bra butik!

    + snabb frakt
    + bra kontakt/support

    - Även om returen fungerade väldigt smidigt var det något långsam återbetalning. Går säkert att snabba på.

    Kommer säkert att handla av dom igen!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Har gjort ett par tre beställningar senaste tiden. Alla beställningar har förflutit väldigt smidigt. Snabb återkoppling från kundtjänst, leveranstid som motsvarar det som står på sidan, fortlöpande tydlig information om aktuell orderstatus.
    Fick t o m en provkakelplatta skickad till mig helt utan kostnad.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Fick trasig vara på grund av ovarsam hantering och dålig förpackning från leverantören. Smidig reklamation genom Bygghemmas reklamationssystem på hemsidan. Snabba besked och tillmötesgående personal. Mycket bra, fick ny vara cirka tre dagar senare.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Har precis beställt en terrasvärmare, lite svårt att hitta eftersom prisjakt har ställt till det med just den kategorin. Fick verkligen kolla runt och i princip söka på produktnamn och jag tänkte beställa en från tretti.se för 999 som verkade super.. men jag sökte då igen på olika delar av produktnamn och hittade då bygghemma som sålde samma terrasvärmare för 200kr billigare.. tydligen en kampanj på just den produkten med 30%.. detta hade var jag nära att missa pga det är svårt att söka på terrasvärmare på prisjakt.. nu har man ju varit med förr och mitt råd till andra är att söka på produktnamn eller delar av det istället för kategori. Hoppas leveransen går bra för jag fryser röven av mig i snålblåsten. (Bra hemsida och bra val av betalningssätt, är det snabb leverans låter jag betyget stå på 10 för hemsidan är bra).
    2 år sedan
  • Usel
    Leveranstiden blev 10 dagar inte som utlovade 5 dagar.
    Dem ringde inte ens och talade om att det skulle bli en försening utan lät det vara.
    När jag ringde dem första dagen blev jag bara bortkopplad.
    Andra dagen lovade dem komma tillbaka men det uteblev.
    Tredje dagen hittade dem och uppdaterade leverans infon.
    Är inte alls nöjd med hur dem tog hand om ärendet.
    Men det blir väl så här när man gör en direktbetalning, dem är nöjda att ha fått pengarna
    kunden är mindre viktig.
    Sen har man bara skylt ifrån sig på att det är leverantörens fel
    2 år sedan
  • Ganska dålig
    Orderbekräftelse från detta bolag hamnar i skräppost-inkorgen i gmail vilket betyder att de, eller deras partner, av någon anledning blivit svartlistade av google. Meningslöst att överhuvudtaget skicka ut orderbekräftelser om de inte når mottagaren på ett korrekt sätt. Vad värre är verkar de vara medvetna om problemet men väljer at inte göra någonting åt det.
    2 år sedan
  • Ganska dålig
    Billigt och snabbt, och fantastiskt snabba svar från order-avdelningen. Men min order delas tydligen upp i massor med olika småpaket, som skickas till olika utlämningsställen... När man, som jag, fått intrycket att allt skickas hem (det står att transportbolag ska kontakta mig om vilken tid de kan leverera varorna) så blir det hela plöstligt väldigt mycket mer besvärligt än tjänsten jag trodde jag köpt.

    Själv såg jag det som självklart att en sammanhållen order skulle behandlas som sådan, och därmed skickas gemensamt. Hade ju varit lättare för mig som kund att få allt ihop, till samma ställe. Det hade jag gärna betalat extra för.

    Så, sammanfattningsvis, mycket dålig information. Om jag inte förstår på förhand hur ordern ska behandlas, då är informationen per definition dålig.
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Har beställt härifrån några gånger och det har alltid fungerat bra.
    2 år sedan
  • Usel
    Beställde varorna och betalade direkt via internetbank, fick ingen orderbekräftelse. Tre dagar senare kontakt med kundtjänst som säger att de ska återkomma.

    Riktigt uselt.
    2 år sedan
  • Usel
    Katastrof företag!
    Jag beställde totalt 4 artiklar, som tack för detta fick jag 4 leveransbesked och 3 fakturor. Hur tusan kan man splitta upp det på detta sätt till en kund?

    Som om detta inte var nog så lyckades dom i första leveransen slarva bort en artikel som jag behövde för att kunna använda de andra.

    När jag påtalat detta för kundservice så erbjöd dom sig att skicka en ny, vilket var ok. Dock så önskade jag hemleverans av även denna eftersom orginalordern också var bokad som kvällsleverans (och betala extra för denna tjänst fick man göra).
    Dock så lyckades dom inte leverera denna artikel utan den skickas till ett utlämningsställe på södra sidan av Stockholm (jag bor på norra) och aviseringen går någon helt annan stans, vilket gör att jag inte ens har möjlighet att hämta paketet själv. Detta gör att ingen reagerar på aviseringen och artikeln går tillbaka till leverantören.
    Detta upprepar sig YTTERLIGARE en gång!

    Nu är jag inne på tredje leveransen och det visar sig att SAMMA sak har hänt igen! Dock så är jag mer vaken och sitter just nu och jagar detta paket på egen hand!
    Har totalt gått 5 veckor nu och jag kommer ALDRIG mer att beställa från Bygghemma....
    2 år sedan
  • Perfekt
    Mycket bra service och bra priser, rekommenderas

    Vid fyra köptillfällen som vi gjorde hos de så allt gick som det ska
    1- en diplomat dörr med leveranstid 3-5 arbetsdagar, levererad efter tre dagar och alltingvar ok. ( nöjd)

    2- duschvägg med leveranstid 5-10 arbetsdagar, den skulle levererats efter 10 dagar men vi avbeställde efter tre dagar och kostade inte oss något eftersom avbeställningen kom i god tid innan varan skickades. ( mycket nöjd)

    3- duschhörn Noro 97 C som visade sig att den hade utgått, de ringde dagen efter och talade om att den hade utgått. hos vissa andra så fick jag vänta tre veckor innan beskedet kom om att produkten var slutsåld ( mycket nöjd )

    4- jag beställde Hafa duchhörn med leveranstid 2-5 dagar och allting stämde och jag var mycket nöjd.
    de har gratis 020 nummer, så det kostar inte att ringa de,
    jag vet inte om de var mindre bra tidigare men jag är mycket nöjd med mina beställningar hod de
    2 år sedan