En riktig bygghandel på nätet
Kända varumärken
Brett sortiment

http://www.bygghemma.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
Detaljerad information Bygghemma har fått betyget (7.65)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Utmärkt
    Beställning
    Egentligen bara bra.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Mycket bra emballerad, känns tryggt att fortsätta handla från dom.
  • Perfekt
    Beställning
    Gick väldigt smidigt att köpa, skriv personnr. + mailadress och det är klart!
  • Usel
    Produkten jag beställde hade utgått ut sortimentet. De ersättningsalternativ jag blev erbjuden var sämre alt mkt dyrare. Dessutom var handläggningen långsam...
    19 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt var perfekt!
  • Usel
    Beställde en våningssäng, enligt hemsidan var lev.tid 3-5 dagar. Efter 6 dagar kommer ett leveransbesked att varan ska lämna lagret ytterligare 8 dagar senare. När ingen leverans kommer mailar jag och ringer 3 dagar i följd. Inga klara besked från kundservice... 6 dagar efter att varan enligt bygghemma skulle lämnat lagret får vi leveransen. Dock ej komplett, några delar saknas samt att en gavel har fel mått och är 10cm smalare än övriga 3. Då börjar resan om igen om man tänker att de borde ha någon typ av policy för kundtillfredställelse... men icke... efter att ha tagit bilder och skickat in får jag själv 3 dagar senare ringa in och jaga på dem om att jag vill ha min kompletteringsleverans, först då ringer hon till leverantören och kollar status, håller tummarna för att vi får leveransen nästa vecka och att det är rätt detaljer med. Ser tyvärr inte ut som att jag är ensam om att ha problem om man läser nedan omdömen. Jag rekommenderar inte detta företag till någon. PUNKT!
    22 dagar sedan
  • Usel
    Fick en Husqvarna robotgräsklippare i bröllopspresent. Den hade inhandlats av flera släktingar, och för att inte riskera att komma tomhänta till bröllopet köpte de den mer än två veckor i förväg. Vi fick den i present och blir superglada, en riktig drömpresent.

    Dessvärre upptäckte jag att släktingarna köpt en för liten maskin - den klarade en gräsmatta på 600m2 och min är på 800. Bygghemma hade en annan maskin som klarar 1000m2 och som kostar 3000kr till, vilket vi så klart gärna betalar.

    Döm om min förvåning när Bygghemma vägrar byta in den som vi fått då de 14 dagarnas returrätt passerat. Jag förstår att de har det som regel (14 dagar är ju minimum enligt distanshandelslagen) men då vi inte ska ha några pengar tillbaks utan tvärtom betala ytterligare (!) pengar till dem så förstår vi inte varför man är så oflexibel. Jag förklarade för dem att resultatet blir följande:

    1 - Jag går från helt ovetandes om Bygghemma till en mycket missnöjd kund. En kund de aldrig ser igen och inte heller någon av dem jag känner, det kommer jag i alla fall göra mitt allra bästa för att se till.
    2 - Bygghemma får sälja en produkt för 10tkr när de kunnat sälja en för 13tkr
    3 - Vilket kanske är mest intressant för er andra - jag berättade att jag kommer att skriva den här (och fler) recensioner på nätet.

    Det sistnämnda är extra illavarslande, för det visar att de fullständigt skiter i vad konsumenter som jag och er andra tycker om dem. Deras svar var dessutom att "vi har inte tid att sätta oss in i enskilda ärenden". För mig är översättningen till ren svenska: "Vi skiter i dig, vår affärsidé är att du ska ge oss pengar och sen vill vi bara att du ska försvinna. Klarar vi oss undan precis det lagar kräver är vi helt ointresserade av att ge någon service".

    Efter att själv ha jobbat i butik i 10 år och därefter med utveckling av E-handelssiter måste jag säga att jag är häpen över vilken total brist på kundservice och försök till tillmötesgående som det här stället har uppvisat. Som att man kan skita fullständigt i sina kunder bara för att man inte har en fysisk butik. Det tror jag är en affärsidé som kommer att straffa sig över tid, det är helt uppenbart att jag inte är den ende med de här åsikterna här på Prisjakt och andra ställen.

    Mitt råd: undvik Bygghemma till varje pris. Det kommer jag att göra.
    25 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Jag är helnöjd med Er.
  • Perfekt
    Beställning
    Snabb leverans och bra kundtjänst för frågor
  • Perfekt
    Beställning
    Mycket bra tycker att allt finns till bra pris
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Vet inte förrän jag fått varan.
  • Usel
    Beställde en gräsklippare (Stiga) av Bygghemma den 2 maj i år, som till att börja med inte kom på utlovad tid, utan efter cirka 2 veckor. När vi använde den första gången började den skramla och vi upptäckte då att skruven som håller fast knivfästet hade skruvat ur sig och var på väg att släppa helt. Vi ringde till företaget (en och en halvtimmes väntetid i telefon). Jättetrevlig tjej som svarade och var väldigt hjälpsam. Vi fotade felet och hon skulle vidarebefordra till Bygghemmas reklamationsavdelning. Efter cirka en vecka fick vi svar att dom ska skicka en ny del för vår del såg ut att sakna fästen. Vi väntade och väntade medan gräset växte (har en tomt på 4000 kvm). Den 14 juni fick jag mail att man ska undersöka var delen tagit vägen någonstans då den inte kommit än. 15 juni åkte vi på semester och var tillbaka 2 veckor senare. Fortfarande ingen del. Den 2 augusti kom extradelen. Vi bytte den och klippte en gång, då gick även den delen sönder....
    Gräsklipparen var bäst i test enligt Råd och Rön...
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    bra och enkel
  • Bra
    Beställning
    Snabbt och enkelt. Tack Mats
  • Perfekt
    Beställning
    Helt okey och bra
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    att skicka ett sådant stort paket till utlämningsställe tyder på dålig känsla för service
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt att beställa och frakt tiden var ok.
  • Perfekt
    Beställning
    prisvärt och mycket bra sortiment
  • Usel
    Med en otydlig/bedräglig beskrivning lurade Bygghemma mig i maj att köpa en elektrisk gräsklippare (Bosch Rotak 43 Li) där VARKEN batteri eller laddare medföljde leveransen. Har i efterhand noterat att Bauhaus säljer motsvarande KOMPLETTA klippare för några hundralappar mer. Eftersom Bygghemma vägrat ta tillbaka klipparen har jag tvingats att göra en ny beställning på batteriet och laddaren. Dessa har dom nu i augusti, och säsongen börjar lida mot sitt slut, ännu inte lyckats leverera.
    Om en bilförsäljare bedrägligt sålde en bil, där halva motorn såldes separat till ordinarie reservdelspris med en obestämd leveranstid, vore dom nog strax ute ur marknaden. Måtte samma öde drabba Bygghemma.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Alltid till full belåtenhet.
  • Dålig
    Lägg på några hundra till alla priser. Du måste nämligen offra en halv eller flera semesterdagar för att kunna ta emot varor. Beställningar kan delas upp i flera leveranser utan din kännedom och varje gång måste du vara hemma och vänta en halv dag. De bokar leveranser med legitimationskontroll, så du kan inte lämna någon fullmakt för att ställa av godset i trädgården heller. Bättre att ta en seriös webbutik där man betalar för frakt istället för expeditionsavgift, då har du kontroll över frakten eftersom du betalt för den.

    Supporten fungerade dock bra, jag kunde antingen ta bort legitimationskravet (men då försvann alla garantier) eller ändra leveransadress till min arbetsplats. För väll köra in med släp och hämta varorna här på jobb sen...

    Uppdatering:
    När paketet kom (14:30 istället för mellan 9-12) var det helt skrynkligt. Chauffören lät mig inte titta på det utan att först skriva på utan svor åt mig och körde iväg. Bygghemma sa att jag inte får skriva på innan jag vet att det är helt, för sen vet de inte om det är jag eller frakten som orsakat skadorna. Pratade med supporten idag igen och de bad mig återkomma i morgon. Jäkla kludd...

    (Och lita inte för mycket på omdömen märkta med "Omdöme lämnat i webbutiken", de är anonyma och är lämnade vid inköpstillfället, långt innan leveranser, mottagna varor och eventuella reklamationer.)
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Kommer ej att handla hos dom någon gång mer
  • Usel
    Köpte en slåtterbalk via dem som skakar sönder. Försökt att få tag i någon form av kundtjänst, men det har hittills varit hopplöst. Visst vet jag att det är ett företag som verkar oseriöst i det att de sätter deadline på sina "rea-priser" som de sedan skjuter fram, bara för att stressa folk till köp. Men jag hade hoppats på att de kunde svara på om produkterna är felaktiga. Det verkar de inte kunna göra...
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Kan inte bli enklare/ Jag kommer tillbaka !
  • Utmärkt
    Beställning
    snabbt & enkelt.
  • Ganska dålig
    Jag var i kontakt med kundservice för att beställa duschhörna högskåp handfat mm för jag ville ha ett specifikt leveransdatum. Det skulle han försöka ordna, sen började småsaker att komma till utlämningsstället. Högskåpet kom efter två dagar med DSV inte DHL som lovats. Han sa att jag kunde prata med DHL för att få sakerna levererade samtidigt. Idag har jag haft kontakt med DHL jag kan inte göra någonting för att varor ens ska levereras med samma bil. Inte går det att beställa inbärning eller några tilläggstjänster utan det måste leverantören göra i detta falla är det inte bygghemma som är leverantör utan andra företag som de beställer ifrån. Suck gör inga stora beställningar härifrån då får ni sitta i veckor och vänta på era grejer hälften av grejerna får ni hämta ut på utlämningsställen det är faktiskt mycket bättre att betala för leverans då kan man styra hur man vill ha det. det blir billigare längden
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning
    bra
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Inga problem.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    suverän hemsida, lätt klicka i alternativ jag söker och filtrera ut på direkten. Hoppas de behåller hemsidan som den är, perfekt!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det är så enkelt att handla att det blir ett rent nöje.
  • Usel
    Väntar på min gardena comfort sedan 160623 ........
    Köp ej här lovar samt lovar men inget händer....
    Samt kundtjänst funkar 0 står på plats 1 sedan flyttas man till plats 5 hela tiden
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra näthandel enkelt och smidigt.
  • Ganska bra
    Smidigt och enkelt att beställa. Står fri frakt, men så läggs det i smyg till en expeditionsavgift. Riktigt dåligt att lägga till kostnader utan anledning, sånt ska vara inbakat i priset från början. Det drar ner betyget rejält.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Är så nöjd med allt. Rekommenderas varmt och jag kommer fortsätta handla ifrån er!!
  • Usel
    Köpa inte från de! De har ingen reklamation/garantiservice - do stannar ensamm med din problem. Köpte poolpaket från de - det står (hela tiden - även nu) 5-10 dagar leveranstid. Efter köpet de skickade email att det tar över 1 månad att leverera varor. Även mer - paket har kommit i olika leveranser - trots jag bad flera gånger om leveranslista - för att kunna kolla om allt redan finns - fick jag ingen lista - jag vet inte om jag redan fått alla delar eller inte. Inte heller fick jag monteringanvisning och manual till pollen - med en idiotisk förklaring att "den skulle monteras av en höndig hantverkare och de vet hur de ska göra det".
    Jag kan bifoga alla dumma email från kundtjänsten - de läser inte på email, skickar vad som helst och "avslutar ärende".
    Aldrig aldrig aldrig - jag avråder någn köp från de - och kan läsa att jag är inte ensamm...
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Snabbt och smidigt, hoppas leveransen blir lika snabb och smidig.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa och bra pris på varan.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Bra såg. Startar lätt. Väger lite. Inga vibrationer
  • Utmärkt
    Beställning
    Bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt o smidigt
  • Usel
    Den 21/6 2016 beställer jag av Bygghemma.se ett paketerbjudande innehållande en kap/ger såg av fabrikat Makita LS0815FL där erbjudandet innehåller ett sågbord på köpet. Såg detta erbjudande i ett reklam mail från Bygghemma samma dag den 21/6 2016. Gjorde beställningen samma dag då över telefon vilket krävder och fick bekräftelse på köpet via mail samma dag. Erbjudandet kom som sagt via mail och kallades för Sommarkampanjer i shoppen!
    Dagarna, veckor går och eftersom jag handlat en del av Bygghemma tidigare så förväntar jag mig ett leveransbesked, detta besked förmedlas då inte så jag mail’ar samt ringer till Bygghemma som för övrigt har en telefonkö som är i genomsnitt 5-10 personer. Får inget svar via mail och efter ha väntat ut telefonkön ett antal gånger så lovar man mig feedback.
    Efter ha fortsatt mail’a och ringt får jag den 19 juli 2016 äntligen ett mail där man menar att orden är ”annullerad” vilket jag som konsument aldrig har begärt.
    Jag har hela tiden efterlyst enbart ett leveransbesked eftersom jag nu under semestern har planerat att göra en resa och detta med leveransbeskedet från Bygghemman har fått påverka min planering av resa.
    2 mån sedan
  • Usel
    Jag kommer aldrig att beställa från bygghemma.se igen!
    Beställde varor som fanns i lager, med beräknad leveranstid 2-5 dagar enligt hemsidan. Eftersom något leveransbesked aldrig dök upp och dagarna gick och till slut hade det gått två veckor och jag hade inte hört ett ljud i från bygghemma.se, så började jag fundera på vad de höll på med.
    Mailar bygghemma.se och frågar var mina varor tagit vägen, jag fick svar dagen efter att ordern överhuvudtaget inte var behandlad och därmed inte skickad till tillverkaren, för beställningen hade stannat i deras system.
    Va?! Stannat i deras system?! Så de hade alltså glömt bort att hantera ordern...
    Nej tack, det här företaget gav inget seriöst intryck alls, bye bye bygghemma.se, kommer jag att scrolla förbi hädanefter.
    2 mån sedan
  • Usel
    Har beställ takfönster med lite speciella mått. Trots tydlighet med mått så har jag fått fel saker och detta visar sig såklart när snickarna är igång. På ordern står måttet men det är inte givet vilket mått som menas, jag hade inte kunnat förstå att det var fel i förväg. Deras säljare har alltså inte koll på vilka grejer de säljer.
    Hade väldigt mycket kontakt med dem innan för att få svar på en del frågor men fick aldrig svar, tog det direkt med Velux istället.

    Som det ser ut nu kommer jag inte handla från Bygghemma igen.
    2 mån sedan
  • Usel
    I mitten på maj köpte jag batteridriven Husqvarna gräsklippare inklusive batteri och batteriladdare, en utgift på ca 7000 kronor. Tyvärr har den krånglat nästan från början. Ibland lyckas jag klippa hela gräsmattan, men allt som oftast stannar den mitt i klippningen. Ibland går det att starta om, men ibland måste jag vänta till nästa dag. Just nu vägrar den helt i flera dagar. Jag har försökt att kontakta bygghemma.se vid upprepade tillfällen
    - ringt, men efter att jag har stått flera gånger i kö i över en halvtimme har jag alltid givit upp.
    - jag har kontaktat de genom deras hemsida utan att få svar på flera dagar.
    - jag har även tagit gräsklipparen fysiskt till bygghema butik, men blivit bemött nonchalant och vägrats service.
    Efter att ha äntligen fått kontakt med bygghenna.se har jag själv tagit gräsklipparen till en rekommenderad verkstad som har en väntetid på minst fyra veckor. Halva säsongen kommer ha gått innan jag får min maskin tillbaka.
    2 mån sedan
  • Dålig
    Beställning
    Beställningar går inte att göra med alla web-läsare! Hur många kunder tappar ni på det?
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Min bedömning av ett köp är från beställning av varan fram till leverans och uppackning av varan. Något lång leveranstid för en vara som anses finnas på lager för direktleverans. "Ovanligt" att förpackningen saknade en försegling eller en plombering.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Jag är väldigt nöjd över produkten. Den fungerar som den ska och leveransen samt beställningen gick snabbt och smidigt. En stjärna mindre för sidan - den var svår att hitta.
  • Usel
    Undvik, kundtjänst som slutade svara på mail när dom inte hade/ville hitta en lösning på problemet med min order. Tog 1 månad innan jag fick beställda varorna.
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställde 50kvm golv den 14/7 som skulle vara åter i lager den 17/7 enligt deras hemsida. Enligt leveransbeskedet skulle varorna skeppas 9/8 dvs drygt 3 veckor senare! Då vi vid det datumet hunnit byta adress pga flytt klagade jag till deras kundtjäst på den undermåliga informationen rörande de långa leveranstiderna samt bad dem byta leveransadress. Fick idag ett nytt leveransbesked med beräknat skeppningsdatum 16/8! Alltså över en månads leveranstid. Blir till att köpa golvet någon annanstans...
    2 mån sedan