En riktig bygghandel på nätet
Kända varumärken
Brett sortiment

http://www.bygghemma.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
(data från 2016-07-28)
Detaljerad information Bygghemma har fått betyget (7.45)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Väntar på min gardena comfort sedan 160623 ........
    Köp ej här lovar samt lovar men inget händer....
    Samt kundtjänst funkar 0 står på plats 1 sedan flyttas man till plats 5 hela tiden
    2 dagar sedan
  • Ganska bra
    Smidigt och enkelt att beställa. Står fri frakt, men så läggs det i smyg till en expeditionsavgift. Riktigt dåligt att lägga till kostnader utan anledning, sånt ska vara inbakat i priset från början. Det drar ner betyget rejält.
    3 dagar sedan
  • Usel
    Köpa inte från de! De har ingen reklamation/garantiservice - do stannar ensamm med din problem. Köpte poolpaket från de - det står (hela tiden - även nu) 5-10 dagar leveranstid. Efter köpet de skickade email att det tar över 1 månad att leverera varor. Även mer - paket har kommit i olika leveranser - trots jag bad flera gånger om leveranslista - för att kunna kolla om allt redan finns - fick jag ingen lista - jag vet inte om jag redan fått alla delar eller inte. Inte heller fick jag monteringanvisning och manual till pollen - med en idiotisk förklaring att "den skulle monteras av en höndig hantverkare och de vet hur de ska göra det".
    Jag kan bifoga alla dumma email från kundtjänsten - de läser inte på email, skickar vad som helst och "avslutar ärende".
    Aldrig aldrig aldrig - jag avråder någn köp från de - och kan läsa att jag är inte ensamm...
    3 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt o smidigt
  • Usel
    Den 21/6 2016 beställer jag av Bygghemma.se ett paketerbjudande innehållande en kap/ger såg av fabrikat Makita LS0815FL där erbjudandet innehåller ett sågbord på köpet. Såg detta erbjudande i ett reklam mail från Bygghemma samma dag den 21/6 2016. Gjorde beställningen samma dag då över telefon vilket krävder och fick bekräftelse på köpet via mail samma dag. Erbjudandet kom som sagt via mail och kallades för Sommarkampanjer i shoppen!
    Dagarna, veckor går och eftersom jag handlat en del av Bygghemma tidigare så förväntar jag mig ett leveransbesked, detta besked förmedlas då inte så jag mail’ar samt ringer till Bygghemma som för övrigt har en telefonkö som är i genomsnitt 5-10 personer. Får inget svar via mail och efter ha väntat ut telefonkön ett antal gånger så lovar man mig feedback.
    Efter ha fortsatt mail’a och ringt får jag den 19 juli 2016 äntligen ett mail där man menar att orden är ”annullerad” vilket jag som konsument aldrig har begärt.
    Jag har hela tiden efterlyst enbart ett leveransbesked eftersom jag nu under semestern har planerat att göra en resa och detta med leveransbeskedet från Bygghemman har fått påverka min planering av resa.
    9 dagar sedan
  • Usel
    Jag kommer aldrig att beställa från bygghemma.se igen!
    Beställde varor som fanns i lager, med beräknad leveranstid 2-5 dagar enligt hemsidan. Eftersom något leveransbesked aldrig dök upp och dagarna gick och till slut hade det gått två veckor och jag hade inte hört ett ljud i från bygghemma.se, så började jag fundera på vad de höll på med.
    Mailar bygghemma.se och frågar var mina varor tagit vägen, jag fick svar dagen efter att ordern överhuvudtaget inte var behandlad och därmed inte skickad till tillverkaren, för beställningen hade stannat i deras system.
    Va?! Stannat i deras system?! Så de hade alltså glömt bort att hantera ordern...
    Nej tack, det här företaget gav inget seriöst intryck alls, bye bye bygghemma.se, kommer jag att scrolla förbi hädanefter.
    9 dagar sedan
  • Usel
    Har beställ takfönster med lite speciella mått. Trots tydlighet med mått så har jag fått fel saker och detta visar sig såklart när snickarna är igång. På ordern står måttet men det är inte givet vilket mått som menas, jag hade inte kunnat förstå att det var fel i förväg. Deras säljare har alltså inte koll på vilka grejer de säljer.
    Hade väldigt mycket kontakt med dem innan för att få svar på en del frågor men fick aldrig svar, tog det direkt med Velux istället.

    Som det ser ut nu kommer jag inte handla från Bygghemma igen.
    10 dagar sedan
  • Usel
    I mitten på maj köpte jag batteridriven Husqvarna gräsklippare inklusive batteri och batteriladdare, en utgift på ca 7000 kronor. Tyvärr har den krånglat nästan från början. Ibland lyckas jag klippa hela gräsmattan, men allt som oftast stannar den mitt i klippningen. Ibland går det att starta om, men ibland måste jag vänta till nästa dag. Just nu vägrar den helt i flera dagar. Jag har försökt att kontakta bygghemma.se vid upprepade tillfällen
    - ringt, men efter att jag har stått flera gånger i kö i över en halvtimme har jag alltid givit upp.
    - jag har kontaktat de genom deras hemsida utan att få svar på flera dagar.
    - jag har även tagit gräsklipparen fysiskt till bygghema butik, men blivit bemött nonchalant och vägrats service.
    Efter att ha äntligen fått kontakt med bygghenna.se har jag själv tagit gräsklipparen till en rekommenderad verkstad som har en väntetid på minst fyra veckor. Halva säsongen kommer ha gått innan jag får min maskin tillbaka.
    10 dagar sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Min bedömning av ett köp är från beställning av varan fram till leverans och uppackning av varan. Något lång leveranstid för en vara som anses finnas på lager för direktleverans. "Ovanligt" att förpackningen saknade en försegling eller en plombering.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Jag är väldigt nöjd över produkten. Den fungerar som den ska och leveransen samt beställningen gick snabbt och smidigt. En stjärna mindre för sidan - den var svår att hitta.
  • Usel
    Undvik, kundtjänst som slutade svara på mail när dom inte hade/ville hitta en lösning på problemet med min order. Tog 1 månad innan jag fick beställda varorna.
    15 dagar sedan
  • Usel
    Beställde 50kvm golv den 14/7 som skulle vara åter i lager den 17/7 enligt deras hemsida. Enligt leveransbeskedet skulle varorna skeppas 9/8 dvs drygt 3 veckor senare! Då vi vid det datumet hunnit byta adress pga flytt klagade jag till deras kundtjäst på den undermåliga informationen rörande de långa leveranstiderna samt bad dem byta leveransadress. Fick idag ett nytt leveransbesked med beräknat skeppningsdatum 16/8! Alltså över en månads leveranstid. Blir till att köpa golvet någon annanstans...
    16 dagar sedan
  • Usel
    Den sämsta webhandlare jag råkat ut för. Beställde en slingtestare för robotgräsklippare 1 juni. Fick ett terrängkit 16 juni som jag reklamerade. Betalade fakturan men har idag den11 juli inte sett röken av slingtestaren. Däremot har jag suttit i telefonkö 1och en halvtimme för att få luren kastad i örat när jag klagat. Har även skickat e-post utan att få svar. En kundvård under all kritik . Handla inte här.
    18 dagar sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Tack, hur enkelt som helst bortsett från leveransen då!
  • Utmärkt
    Beställning
    Kunde varit billigare
  • Bra
    Beställning Leverans
    Tråkigt med en sista expeditionskostnad som inte från början visas
  • Usel
    Beställning Leverans
    Var ärliga och redovisa produktens pris utan att luras!
  • Acceptabel
    Dåliga leveranstider, skulle ha skickats 30/6, kom iväg till DSV först den 4/7. Sedan höll DSV på det i 4 dagar(!) innan de försökte köra ut. Detta på ett paket som är litet och lika gärna kunde ha levererats till ett utlämningsställe. Nu ska jag istället vara hemma mellan 10 och 14 en dag för att ta emot paket..

    Om man lever på att sälja på webben bör logistiken vara tipp-topp. Det är den inte.
    21 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning
    Helt ok.Inga bekymmer
  • Utmärkt
    Beställning
    Godt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Meget bra hjemmeside
  • Ganska dålig
    Beställning
    När varorna beställdes så angavs de finnas som lagervara vilket inte var fallet. En fördröjning på ca. 20 dagar
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Helt OK
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Lättöverskådligt och enkelt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Saknade en håv
  • Bra
    Beställning
    Lätt och enkelt
  • Ganska dålig
    Har handlat på Bygghemma ett flertal gånger. Priserna är oftast väldigt bra, men lagersaldo och leveranstider på hemsidan stämmer väldigt dåligt i verkligheten. Det har hänt flera gånger att leveransdatum ändras efter beställning och då står man där med hantverkare utan saker att installera. Min upplevelse av retur och reklamation är att det har varit ganska osmidigt och tagit lång tid. Skulle inte beställa på Bygghemma om leveranstid var viktig.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbare leverans än jag kunnat föreställa mig.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra än så länge. Hoppas få produkten efter 3 arbetsdagar.
  • Ganska dålig
    Tyvärr rätt missnöjd. Jag tycker att sättet att hantera leveranser kombinerat med dålig kund-service ger ett lågt resultat. Dock har dom ett bra sortiment och en bra webb-sida, vilket höjer betyget något, men det behöver vara en bra köpupplevelse även efter beställning, kanske speciellt för byggvaror där tid ofta är en viktig komponent. Men man kanske inte ska förvänta sig så mycket när byggbranschen ger sig ut på nätet :)
    1 mån sedan
  • Usel
    En lång leverans som är långt ifrån OK. Leverans på 23 dagar på en vara som finns på lagret, ej godkänd, kommer inte att handla mer hos er.
    1 mån sedan
  • Usel
    1. Levererar med DHL, vilka aldrig kan hålla tider. Fick ta ledigt en hel dag, men leveransen kom först på kvällen.. Ioförsig inte bygghemmas fel, men det är inte seriöst att använda sig av DHL som transportör.
    2. Seviceärende/garantiärende: Har väntat två veckor på svar om en trasig produkt. Ett garantiärende som borde ta mindre än en dag att lösa ut.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Bra billigt å beundransvärt
  • Acceptabel
    Beställning
    avvaktar resultat
  • Perfekt
    Beställning
    Finns alltid det jag behöver till bra pris och därför återkommer jag
  • Perfekt
    Beställning
    Mycket enkelt att beställa varor.
  • Usel
    Beställde två kolfilter.
    Först var man tvungen att vara hemma och ta emot varan. De kunde inte skicka det till DHL ombud. Skitkrångligt att sedan byta adress till mitt jobb. Utan det slutade med att budet lämnade grejerna utanför dörren under dagen.

    Sen visade sig vara fel modell. Ville skicka tillbaka med, som i många andra butikers fall, en returblankett. Näe. Det gick inte heller för det var för dyrt.
    Efter lite tjat fick jag kredit på varan minus returkostnaden.

    Alla var trevliga men deras rutiner är från 1800-talet.
    Helt värdelöst att de inte kan anpassa sig.

    Aldrig igen!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    avvaktar lev.tid innan betyg
  • Usel
    Beställde två burkar väggfärg. Fick en. Tydligen skickades aldrig den andra. Två (2!) timmar i telefonkö och fick tillslut den andra burken makulerad så jag kan köpa den själv utan allt strul. Höll platt sabba hela projektet. Ingen förståelse eller vilja att bjuda till från kundtjänst. Så där bra va?
    1 mån sedan
  • Usel
    La in en beställning och vara skulle skickats 18/5. Nästan 1 månad senare och efter flera mail så kom den. Då hade jag sagt till att jag inte ville ha den mer efter 2 veckor, eftersom jag inte kunde vara hemma för att ta emot den som det var planerat. Kort och inte ett duggs tillmötesgånde kundservice, är det minsta jag kan tillägga. Nu ligger vara hos mitt ombud trots att hon sa att dom skulle inte skicka den. Att ens få sin beställda och betalda vara verkar inte vara prio1, och att sen ha en normal kundservice är absolut inte prio överhuvudtaget. Otroligt besviken och kommer aldrig handla hos dem mer, och absolut inte rekomendera dom. Konstigt att dom inte besvärar sig att ens ringa upp kunden och fråga vad dom kan göra för att behålla kunden.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning
    Jeg har ikke fått levert ennå, så det vet jeg ikke på det nåværende tidspunkt?
  • Bra
    Snabb leverans - däremot så var kundservicen under all kritik. Fick vänta 2 veckor för att få svar...
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning
    snabbt och smidigt. bra pris
  • Usel
    Beställer och betalar. Får bekräftelse men det visar sig att de säljer produkter de inte har tillgång till. Ringer erbjuder andra produkter som är 4000 kr dyrare som kompensation, oseriöst.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt att leta fram rätt material, enkelt att beställa.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Allting perfekt förutom expeditionsavgift.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra hemsida , lätt att beställa, bra att det är fraktfritt
  • Usel
    Snabbversion.
    Lev-tiderna håller inte. Varorna finns troligen inte i eget lager?! Långa väntetider hos kundtjänst. Köp din vara på annat håll om du inte orkar vänta i veckor eller sitta i telefonkö i timmar.

    Lång version.
    Två varor beställdes och fick beräknat skeppningsdatum 4 dagar senare (Lev 3-5 dagar enligt hemsida). Inget konstigt med det. När varorna inte hade lämnat lagret efter 5 dagar ringde jag och bad om status. Jag fick då veta att varorna troligtvis skulle skickas på måndagen eller att dom har skickade men inte registrerade av transportören. Fråga, vet Bygghemma inte om varor lämnar lagret?!

    Men okej, inga problem att vänta till måndag med besked. På måndagen får jag meddelande och ett lev.nummer om att varorna har skickats. När varorna ankommer inser jag att bygghemma endast skickat 1 av 2 varor men satt samma ordernummer på båda. Den ena varan står således kvar på lagret.. Jag ringer bygghemma och påtalar detta. ”Varan skall skickas ikväll eller senast imorgon kväll får jag till svar”. Nu är det tre dagar senare och ännu inget nytt från butiken. Jag fick även beskedet per mail att varan skickats. Ingen uppdatering av orderstatus efter ett par dagar. Jag ringer åter igen bygghemma och får höra att varan inte alls skickats….

    Jag vill då makulera min order, vilket tjejen i kundtjänst gör utan några som helst problem. ”Pengarna kommer in på ditt konto inom ett par dagar”. 11 dagar senare mailar jag kundtjänst om vart mina pengar tagit vägen. 7 dagar senare får jag svar på mitt mail…och dagen efter har jag pengarna på mitt konto.

    Slutats:
    * Min gissning är att Bygghemma har växt alldeles för fort och klarar därför inte av att leva upp till sina löften gällande leverans- och servicekvalitet.
    * Leveranstiderna är rena glädjekalkylerna.
    * Otroligt långa väntetider för att komma fram på kundtjänst
    * Trevlig personal i kundtjänst

    Slutligen. Jag är ganska förundrad över kaoset som verkar råda i bolaget med tanke på att Bygghemma vann Årets logistiksatsning "då man ska ha gjort lyckade förbättringar på området och nu sägs ha en väloljad lösning på plats." (Svensk Handels detaljhandelsgala)
    1 mån sedan
  • Bra
    Beställning
    Frågans betydelse är ungefär samma som fråga nr 1.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Är mycket nöjd med Bygghemma, har handlat der förut