En riktig bygghandel på nätet
Kända varumärken
Brett sortiment

http://www.bygghemma.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 9 år sedan
(data från 2014-12-21)
Detaljerad information Bygghemma har fått betyget (6.70)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Utmärkt
    Köpte ett Cylinda Eco torkskåp. Snabb leverans och är nöjd med produkten. Tyvärr så saknades en monteringssats men efter ett mail till Bygghemma så kom den på posten.
    4 timmar sedan
  • Usel
    Beställde badrumsinredning i slutet av Nov. "Lagervara: Levereras normalt inom 2-5 vardagar". Samma status fortfarande om man kollar på hemsidan. Fick nu ett mail att skeppningsdatum är satt till den 18 dec och sen efter det får man räkna med 2-3 dagar innan det landar på leveransadressen. Där sprack drömmen om ett nytt och fungerande badrum till jul eftersom hantverkaren och rörmockaren är lediga dom två vardagarna som blir kvar innan julafton. Extremt besviken och förbannar mig själv att jag beställde från Bygghemma.
    13 dagar sedan
  • Usel
    Beställning
    Känns oseriöst att försöka luras med höga ordinarie priser och sedan låtsas ge en massa rabatt då slutsumman ändå inte blir det minsta billigare än konkurrenterna!
  • Perfekt
    perfekt, köpte Siemens spis, levererat på utlovad tid, bra pris återkommer som kund
    15 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    kan inte bli bättre,leveransen fungerar nog bra den med
    mvh
  • Utmärkt
    Lätt att beställa och bra priser. Men framför allt, ett utmärkt bemötande och bra hjälp när det visade sig efter leverans att jag beställt fel. Inga problem att återsända varan och få rätt vara skickad. Stort plus på hantering efter sälj.
    25 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bygghemma har ett stort och variationsrikt utbud till konkurenskraftiga priser. Jag är mycket nöjd med mitt köp och kan rekommendera andra att utforska deras hemsida.
  • Perfekt
    Har gjort tre beställningar i samband med badrumsrenovering. Snabb leverans, bra pris och framför allt bra support när ett par grejer blev transportskadade.
    Jag mailade ett par bilder på transportskadorna, i ena fallet fick jag prisavdrag då det bara blivit ett litet skönhetsfel och i det andra fallet en snabb omleverans.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag beställde vattenkran och väggfäste. Leveranstiden var en vecka, så det var väl inte lysande. Men, det viktigaste för mig är att det är en bra och fungerande support när det strular. Och det var den verkligen. Hjälpsam och helt utan ifrågasättande. Dessutom kom ett mail några dagar senare, som följde upp om ärendet löst sig. Bra!
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Helt godkänd leveranstid men när det gäller medskickade handlingar för att kunna returnera en vara så blir det inte alls godkänt. Ringde numret som stod på lappen och fick massa konstiga frågor om hur jag öppnat lådan, går tejpen att återansluta, kan du tejpa med ny tejp så att den ser oöppnad ut, osv. Efter att besvarat alla konstiga frågor fick jag vänta i en ett par veckor innan jag fick returhandlingar och då dessutom fått påminna dem eftersom returhandlingarna aldrig dök upp.
    Returhandlingarna som kom va dessutom mer riktade mot företag än privatpersoner och krävde att jag själv bokar frakthämtning i mitt egna hem vardagar någon gång under dagen. Så man fick med andra sitta hemma och vänta på att en stor lastbil kommer till dörren för att hämta ett paket som väger ca 500gram...
    Blir inga mer leveranser härifrån med den här returpolicyn...
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det är 3-4 veckors leveranstid på mina varor, så jag har inte fått dem ännu.
  • Usel
    Beställning Retur
    Helhetsitrycker är att bygghemma.se inte är ett seriöst näthandelsföretag med påföljd att jag knappast kommer att göra fler affärer med er eller med XL!! Jag kommer dessutom att försöka annulera min beställning hos er!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra pris och ett mycket bra bemötande hos kundtjänst.
  • Perfekt
    Beställde badrumsgrejer sent tisdag kväll. Torsdag kunde jag hämta första leveransen och måndagen därpå kom resten.
    Med aktuella erbjudanden landade priset 32% lägre än i butik.
    Bra information via mail om när saker skickas.
    Kan inte annat än att vara mycket nöjd
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jätte nöjda med köpet mycket för pengarna
  • Acceptabel
    Köpt trädgårdstraktor här. Kostade 6000 kr mindre än hos andra! Tog en vecka drygt att få hem grejerna.
    Men fick dansk bruksanvisning. Hållit på och tjatat på dom i över en månad för att få en på svenska. UTAN resultat. Skall det vara så svårt???
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Är inte nöjd med hur min beställning och leverans av gräsklippare hanterats.

    Bygghemma angav leverans inom 3-5 vardagar.

    Jag gjorde en beställning en måndag men paketet skickades först på torsdagen med besked om leverans följande måndag. Så långt inom ramarna (även om 3 dagar hade varit att föredra) men inget paket kom på måndagen :(
    Nästa besked var att paketet fanns hos posten men inte kunde köras ut förrän på onsdag, trots att det då varit i stan sedan måndag morgon.

    Jag fick till slut åka o hämta paketet själv.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Lite kasst att ni skickar en 5% rabatt kod dagen efter att man beställt varorna. Jag har ju handlat för ganska stora belopp tidigare också.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket hjälpsamma på kundservice!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Är reuamtiker o badar varje morgon under vinter halvåret har haft bubbelbadkar i 25 år men nu avutrymmes skäl måste jag ha ett sitt badkar
  • Usel
    Gjort två beställningar nu under sommaren. Den första beställningen levererades en vecka senare än utlovat. Den andra har de lovat ska skickas från tillverkaren en dryg vecka efter utlovad leveranstid, men sen ska varorna förbi deras lager för omlastning så gissningsvis kommer de drygt två veckor senare än de lovar på sin sida.

    Idag den 2014-08-18, dvs nästan fyra veckor försenat, levererades det jag beställt.

    Deras kundtjänst är jättetrevlig, och de lovar mycket när man beställer. Men vad gör det när deras logistik är så dålig.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Bra erbjudande, konkurrens kraftiga priser och proffsig kundtjänst.
    uppdatering: tycker jag med att det är konstig med alla dessa negativa omdöme. Jag har gjort ett antal beställningar utan anmärkning och jag har inga anledningar att mistro butiken.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Perfekt
  • Dålig
    Måste bara berätta följande som jag blev lite förvånad över. Vi är i behov av ny ytterdörr och både utseende och leveranstid fick styra. Vi hittade en på bygghemma.se som hade 3-5 dagars leveranstid. Vi beställde därför denna den 22/7. Straxt efter får vi ett mail som säger att avsändningsdatum är den 7/8. Hm låter inte riktigt som den leveranstid som utlovats. Ringer till kundtjänst där de berättar att de känner till att fabriken inte hinner med nu under semestertider. (Då kan man väl bemöda sig att nämna det på hemsidan kan man tycka). Så jag frågade om de inte kunde ge lite rabatt som plåster på såren, men svaret blev tvär-nej.
    Så jag frågade om de kunde bjuda på frakten 195:-, men inte heller det gick för sig.
    En reklamhanduk då?
    Nej.
    En keps som det står bygghemma.se på då, det kan ni väl skicka med?
    Nej.
    Men en reklampenna kan ni väl ändå bjucka på?
    Nej, vi har stränga restriktioner att inte bjuda på något.
    Snacka om snålvargar, eller vad tycker ni?
    Mvh
    Fredrik
    4 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Varuinformtionen upprepades på olika ställen. Visa en mera ingående varuinformation i stället, - reservdelskostnader t.ex.
  • Usel
    Lång leveranstid och obefintlig information om leveransen.

    Beställde utemöbler av bygghemma.se (märke dacore, lagervara lev 5-10 dgr) den 6 juli. Fortfarande ingen leverans den 25 Juli.

    Har varit i kontakt med bygghemmas kundservice fyra gånger för att få klarhet när de hade för avsikt att leverera möblerna. Första två gångerna lovade bygghemma att återkomma med besked via sms eller mail, vilket de inte gjorde. Tredje samtalet så lovade kundtjänst på bygghemma att dacore skulle leverera i början av den här veckan. Idag, fredag, ringde jag bygghemma igen och nu säger de att leveransen antagligen (fortfarande inget leveransdatum alltså) sker i slutet av nästa vecka. Samt någon blek ursäkt om leverantören dacores felande ordersystem.

    Bygghemma.se tycks inte ha någon kontroll över sina leveranser då de överlåter detta till respektive underleverantör.

    Slutsats om man inte bryr sig om när/om varorna levereras så kan man fortsätta handla hos bygghemma. Själv förutsätter jag att lagervaror håller leveranstiderna samt att leverantören informerar mig om eventuella förseningar.
    5 mån sedan
  • Dålig
    Beställde en robotklippare som enligt deras hemsida var lagervara.
    Kom sedan fram att denna beställs i sin tur från Husqvarna, och till slut någon dag senare var restnoterad hos HQ.
    Missvisande lagerstatus som inte återspeglar deras själva lagerstatus. Än idag finns klipparen som lagervara på deras hemsida.
    Fick annullera ordern, detta gick dock smärtfritt, så +1 där.
    Beställde ifrån annat ställe som hade eget lager på grejerna och som skickade ut klipparen samma dag.
    Alltid funkat förr på Bygghemma, men som med allt annat när man blir för stor, så försvinner kundfokusen och istället kommer ägarfokusen fram med resultat mot sina ägare.
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Konstigt med alla dessa dåliga omdömmen, nu beställde jag senast för ett par månader sedan, och fick väldigt bra råd innan köp.

    Och har även fått väldigt bra service efteråt då min produkt var felaktig vid leveransen, det åtgärdade dom åt mig, och fick alltid svar inom en dag på mina frågor (fick tom ett svar sent på kvällen under en helg!)

    Har idag även beställt en ny spis från bygghemma, och hoppas jag får lika bra service igen, annars får man väl editera detta inlägg!
    5 mån sedan
  • Bra
    Handlade en köksblandare från Bygghemma och allt gick utmärkt med snabb leveranstid. Fick den till och med tidigare än de beräknade 5-10 dagarna. Det enda man kanske kan anmärka på är att inpackningen av kartongen var lite dålig.
    5 mån sedan
  • Mycket bra
    Det jag beställde skickades direkt från tillverkaren utan problem. Enligt Bygghemma skulle det ta 7 dagar med det tog bara 3. Det kanske inte är något man skall klaga på men det visar ändå att Bygghemma inte har så bra kontroll på sina leveranser.
    5 mån sedan
  • Usel
    Den s.k. servicen under all kritik
    5 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    varför måste bygghemma beställa en "lagervara"
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Leveranstiderna stämmer inte alls med vad som står vid produkten i shopen och supporten ger ingen hjälp mer än att bekräfta att det kommer att ta mycket längre tid än vad man väntar sig. De skyller på semestern. Men det är ju därför jag köper varor nu för att jag vll ha dem till semestern!!
    Dessutom är det väl ingen överraskning för er att det är semestertider. Då får vi anpassa leveransbeskeden i showen efter det.
  • Usel
    Anger 5-10 dagars leveranstid. Bekräftar detta innan beställning. Efter beställning och betalning anges leveranstiden till 5 veckor.

    Varan står trots detta fortfarande kvar med 5-10 dagars leveranstid på hemsidan.
    5 mån sedan
  • Ganska bra
    Beställning
    Lång leverans tid.
    betalnig ok.
  • Usel
    Är det fel på den beställda produkten så räkna inte med att deras så kallade "kundservice" är till någon större hjälp. Blev hänvisad till bygghemmas leverantör när jag ville reklamera den beställda varan. Leverantören hänvisade givetvis till inköpsstället.
    Efter drygt tre veckor levererades en felfri produkt. När jag påtalade för bygghemma att den sena leveransen borde generera någon form av kompensation blev det kalla handen.
    Den sena leveransen berodde på bygghemmas leverantör och var inte något som bygghemma kunde ta på sig ansvaret för.

    Utan tvekan den sämsta och mest oseriösa nätbutik jag handlat av sedan 2002!
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    kunde varit lite snabbare leverans.Annars allt mycket smidigt och bra, kommer att köpa mer i framtiden här absolut!!!
  • Usel
    VARNING FÖR BYGGHEMMA.SE!

    Vi bor i Uppsala och beställde en bensindriven Stiga röjsåg/trimmer runt den 20:e Maj. Det var ett par veckors leveranstid men det kunde vi leva med. När trimmern sedan kom så visar det sig att den inte fungerar. Vi vänder oss då till Bygghemma.se som på ett mycket otrevligt sätt förklarar att vi nu måste hitta en Stiga återförsäljare som skall reparera trimmern. Att skicka tillbaka den och få en ny är INTE aktuellt. Vi har nu haft trimmern hos en Stiga reparatör i 10 dagar, en reparatör som givetvis inte har denna trimmern som högsta prioritet. När vi återigen kontaktar Bygghemma.se och undrar om detta verkligen är möjligt och undrar om det finns någon annan lösning så händer följande. En MYCKET otrevlig person på kundtjänst ber oss skicka trimmern till en reparationsfirma i Umeå! När vi förklarar det orimliga i detta så förklarar först personen att firman som nu har apparaten inte är behörig, trots att de säljer Stiga och reparerar sådana. Därefter hävdar personen att man aldrig kan returnera en vara som är trasig direkt till firman där man köpt den. Personen refererar här till ett exempel när hon köpt en dammsugare på en av de stora elfirmorna och varit tvungen att gå med den till Electrolux själv när den gick sönder. Något som i mina öron låter som direkt nys för att få oss att tro att alla firmor hanterar dylika situationer lika dåligt. Just nu befinner vi oss i en situation där vi, 4 veckor efter beställning, fortfarande inte kan använda trimmern. Och det är nu mycket oklart om vi någonsin kommer att kunna använda den. Jag vill utfärda en rejäl varning för detta skojföretag. Vi kommer aldrig att handla från dem igen, och vi är numera mycket skeptiska till att handla via nätet överhuvudtaget (trots massor av tidigare goda erfarenheter) tack vare Bygghemma.se's ohyggligt otrevliga 'kundservice'. Som sagt - tag varning.
    6 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställde en röjsåg på måndag, enligt sidan skulle en leveransbekräftelse komma inom 2 dagar, fick inget efter 3 dagar så jag skickade iväg ett mail och frågade, så den 4 dagen fick jag svar.
    Sen tar det ytterligare nån dag innan dom skickar iväg varan.
    Så med tanke på att det tog nästan 2 veckor på en vara som finns i lager, dålig info så blir detta första och sista beställningen från denna sida.
    6 mån sedan
  • Ganska dålig
    14 dagars leveranstid och inget kollinummer att följa. Eftersom jag tog på faktura så var jag på vippen att ringa och avbeställa varan men plötsligt fick jag en post-avi i lådan, dvs. ingen info fram tills dess.

    Dessutom .. expeditionsavgift på 49 kr. Ta det på frakten eller varans pris istället. Kommer förmodligen inte att beställa där igen så länge de inte ändrar till faktiskt leveranstid på sidan samt slopar denna extra avgift för att expediera min order. En avgift som skulle vara bisarr i fysisk butik.
    6 mån sedan
  • Bra
    Som andra hade jag problem med frakten. Jag fick aldrig något kollinummer och eftersom jag hämtade paketen på depån hade det varit bra att veta att min gräsklippare skickats som två olika kollin. Nu fick jag åka två gånger och hann öppna ett ärende med BH innan shenker ringde andra gången och ville köra ut paketen.

    Slutet gott allting gott men infon saknades och var saknad.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt & smidigt!
  • Bra
    Beställning Leverans
    Ville veta om leverans sker inom 2-5 dagar som det stå men fick då veta att det beror på leverantören. Likaså om varan finns i läger eller inte. Då är det bättre att skriva detta i texten eftersom det är vad som gäller. Man ska vänta på sms från leverantören. Men...man vet ju inte när...det kommer
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra erbjudande, konkurrens kraftiga priser och proffsig kundtänst.
  • Perfekt
    Beställning
    Otroligt bra firma att beställa från, snabbt, billigt och bra produkter.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra utbudet och konkurrens kraftiga priser
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Expeditionsavgift.... jag gör ert jobb.. ni tar extra betalt för det. Rent idiotiskt. Frakt, visst det kan jag gå med på, men jag skall betala 49kr, för att jag gör ert jobb. Jag förstår inte hur ni kan behålla era kunder, visst varorna är bra. Men att försöka sig på fulingar med kunder, det kommer aldrig fungera i längden.
  • Bra
    Helt ok, ngt strulig leverans
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Lätt att hitta på nätet.
  • Bra
    Beställning
    Det kunde gå snabbare från beställning till leverans. Att vänta i mer än en vecka på lagerförd vara är lite väl länge...