En riktig bygghandel på nätet
Kända varumärken
Brett sortiment

http://www.bygghemma.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
(data från 2016-05-05)
Detaljerad information Bygghemma har fått betyget (7.35)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Tar ut "Expeditionsavgift" på 49kr. Verkligen kreativt att skryta med gratis frakt och uppfinna en annan avgift...
    3 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra hemsida där det är lätt att söka
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och smidigt.
  • Usel
    Väldigt irriterande att de gör reklam för "leveranskostnad 0kr" men tar sedan ut en expeditionsavgift. Ordklyveri och missvisnade!
    8 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    kan inte bli bättre
  • Usel
    Har handlat här förut och de är OK när allt går som det ska. Leveranstiderna brukar inte hålla, men i övrigt OK som sagt. Men denna gången går det riktigt dålig.

    Jag beställde en vara och fick beställningsbekräftelsen. 2 veckors leverans angavs. Efter tre veckor har inget kommit och jag skickar en fråga till kundtjänst. Det tar någon dag innan de svarar. "Vi ska undersöka och återkommer med besked".
    Men kundtjänst återkommer aldrig. Efter ytterligare en vecka får jag skicka in ett nytt ärende. Inget svar alls. Jag ringer och får beskedet att de ska undersöka. Någon dag senare (totalt 30 dagar efter beställningen) kommer svaret att ordern har "tappats bort".
    De har beställt om varan och ska försöka lösa leverans om en vecka. 15 dagar senare har jag varan. Totalt alltså 45 dagars leverans mot 14 dagar utlovat. Hade jag vetat det hade jag ju aldrig köpt av bygghemma. Och det är ju en lärdom för framtiden.
    10 dagar sedan
  • Hej arahlen,

    Beklagar hanteringen av ditt ärende! Det är inte okej att det tar oss så lång tid att återkoppla. Jag skickar ett PM till dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och bra att handla via er hemsida
  • Usel
    Beställning Leverans
    Förklarade i den andra texten varför är jag inte nöjd
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Klarade inte av beställningen på datorn.
    Glad att det gick att ringa och få fin hjälp.
  • Perfekt
    Beställning
    har köpt dörrar tidigare
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Vi får väl se om leveranstid 3-5 dagar stämmer
    Ja det var sant
  • Perfekt
    Beställning
    Enkelt!
  • Usel
    Vi köpte ett badkar från Bygghemma. Blandaren som sitter monterad i badkaret var trasig och kan bara spruta med ett jättestark stråle om man vill ha varmvatten. Jag reklamerade detta omgående. Har nu efter en månads tid ringa och mailat dem flera gånger i veckan och får bara svar att de ska återkomma.

    Det känns tröstlöst.

    Säkert jättebra om när allt flyter på men om du får en defekt vara är du körd...
    18 dagar sedan
  • Hej ebbe71,

    Det låter himla trist! Jag skickar dig ett PM så hoppas jag att vi kan lösa det den här vägen.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Usel
    Beställning
    Har inte fått någon lev
  • Usel
    Beställde en Köksblandare. Ringde och kollade så den fanns hemma, fick bekräftat att den fanns i lager. Trots det tog det 5dagar innan den skickades.

    När den sen kom så var det fel blandare. Ringde då Kundtjänst som lovade att rätta till misstaget så fort som möjligt. När jag ringde igen efter 6dagar för att kolla vad som hände i mitt ärende så visade det sig att inget hade gjorts och det var naturligtvis nån annans fel än Bygghemmas... Skulle dessutom skickas med en retursedel. Påpekade att det var viktigt att den verkligen kom med då jag har långt till mitt utlämningsställe.

    När rätt vara kom 20dagar efter min beställning så var det naturligtvis ingen retursedel med i paketet...

    Ringde Kundtjänst igen för att påpeka att den saknades. Fick då ett löfte om retursedel och kompensation. Retursedeln kom på mejl efter en dag. Kompensationen blev jag naturligtvis tvungen att ringa ytterligare en gång för att få...

    Grejen är att varje samtal till Kundtjänst föregås av minst 30min kötid så jag har fått slösa oerhört mycket tid på det här förhållandevis simpla ärendet.

    Kommer framöver att handla hos seriösare aktörer.
    22 dagar sedan
  • Hej Washicator,

    Jättetråkigt att läsa om ditt ärende hos oss, och det är under all kritik att det brustit på så många ställen. Jag skickar ett PM till dig så hoppas jag få mer information, så att jag kan ta ärendet vidare till ansvariga.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Beställde en toalettstol. Fick leveransbekräftelse som berättade när varan skulle skickas. En vecka senare hade jag fortfarande ingen toalett. Jag mailade bygghemma.se och undrade vart toaletten blivit av. Fick svar att dom skulle undersöka. 2 dagar senare fick jag ett sms om att varan var restnoterad och skulle komma in igen i slutet av månaden. I smset fick jag frågan om jag ville makulera ordern eller vänta. Men smset kom inte från ett nummer som gick att svara på. Så jag fick söka upp den tidigare mailkonversationen och maila där med förhoppningen att budskapet når fram till rätt person.

    Vill ge 1 stjärna men får bli 2, dom svarade ju i alla fall.

    Min rekommendation till bygghemma.se:
    Om en vara inte finns så...
    * Meddela detta redan när kund försöker beställa på hemsidan så kunden kan välja en vara som faktiskt går att köpa
    * Skicka inte en leveransbekräftelse
    * Kontakta kunden, vänta inte på att kunden kontaktar er efter lång väntan
    * Om ni ställer en fråga till kunden, gör det på ett sätt där kunden har möjlighet att svara
    23 dagar sedan
  • Hej Nahaz,

    Beklagar att du inte fick besked om restnoteringen från första början. Jag skickar ett PM till dig, med förhoppning om att få mer information om din order, så att vi kan undersöka internt var i rutinerna det brustit.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Acceptabel
    Beställning
    Jag saknar att det står på ordern om man valt faktura, eller har betalat.

    Jag valde direktbetalningen men får ingen feedback/respons från Bygghemma att jag faktiskt betalat, det borde kunna stå på Ordersedeln man får på mailen direkt efteråt att man betalat eller om man valt att ta faktura/delbetalning, att den betalningsmetoden är vald.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag har handlat på Bygghemma ett flertal gånger. Bra priser, bra webbsida och snabba smidiga leveranser. Dock kom leveransen i tre olika paket till två uthämtningsställen vilket är ett minus.
  • Tack för ditt omdöme och kommentar! :)

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt att hitta det man söker. Snabb leverans.
  • Tack för din kommentar!

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bara perfekt
  • Tack för ditt omdöme!

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson

  • Perfekt
    Beställning
    Allting gick jättesmidigt , snabbt och säkert!!
  • Tack för din feedback! :)

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och väldigt smidigt.
  • Tack för din kommentar! :)

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson

  • Perfekt
    Beställning
    Hoppas det fungerar i framtiden också.
  • Hejsan,

    Tack för ditt omdöme och kommentar. Vi håller tummarna!

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson

  • Bra
    Beställning
    Det skulle finnas en ruta så man skulle kunna komma tillbaka till varorna, så man kan komplettera sin beställning 0m man har glömt något.
  • Hejsan,

    Tack för din kommentar och feedback. Vidarebefordrar ditt förslag till ansvariga internt.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt fungerar perfekt som vanligt.
  • Tack för ditt omdöme!

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Köpet var det inget fel på, utan det stora problemet var levrantörn av den ena varan. Var tvungen att vara hemma på bestämd tid. Fick lösa detta, men när det skulle laveras så kom dom ej! Här får man ta ledigt från jobb, så kommer dom ej som dom hade bestämt. Under all Kritik
  • Hejsan,

    Tack för din kommentar och feedback. Håller med dig om att det är under all kritik. Om det är så att du ser detta får du gärna maila dina orderuppgifter till mig på caroline.petersson@bygghemma.se, så ska jag kolla på ärendet och undersöka var i leveransen det brast.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Perfekt
    Beställning
    Mycket nöjd snabba lev,bra betalnings alternativ
  • Dålig
    Jag köpte dyrt klickgolv av dem och de gav mig bästa pris, vilket var bra, men det blev massa förpackningar över och då det tog 15 dagar innan arbetet var klart så vägrade de att ta tillbaka de som blev över. Tycker de kunde varit lite mer tillmötesgående.

    Nästa gång blir det nån butik som har längre returrätt. Det här blev dyrt med facit i hand. Tråkigt!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning
    Proffkjøp til byggeplass.
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    Beställning Leverans
    fattas grejer
  • Perfekt
    Beställning
    Meget bra
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Som geschwint
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt. Är nöjd med tidigare beställningar. Kommer att handla mera.
  • Perfekt
    Beställning
    Bra so far.
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Fel uppgifter :skall jag hålla mig hemma i 48h, tills lev,besked via epost kommer .
  • Usel
    Gillar hemsidan, lätta att hitta saker...priserna är jättebra. MEN vad spelar det för roll?

    - Katastrof kundtjänst, otrevlig och ohjälpsam. Vill inte svara på frågor, är stressade vill lägga på.

    - Försenad leverans. Ingen information.

    Tyvärr blev detta första och sista gången på bygghemma.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Gillar hemsidan, utbudet och framför allt priserna som på flera produkter känns svårslagna. Speciellt under de återkommande kampanjerna.

    Tyvärr så slutar den trevliga upplevelsen när ordern är lagd. Andra halvan av köpet, leveransen, fungerar långt sämre än förväntat.
    - Leveranstiden är vid flera tillfällen riktigt lång, som längst har jag fått vänta över två veckor trots att varan enligt hemsidan finns i lager och levereras inom 3-5 vardagar.
    - Transportören DSV har lyckats med att både tappa bort gods (som senare upphittades) och levererat paket med totalförstört innehåll. Lite för mycket strul för min smak.
    - Endast hemleverans mellan 9-15 (i ett fall angav de 9-13). Inte kul när varan dessutom levereras trasig. Varför inte leverans till utlämningsställe?

    Jag har haft en bra dialog med bygghemmas kundtjänst och givetvis fått trasiga varor ersatta, men när det tar nästan fyra veckor (vänta på långsam leverans, trasig vara, vänta på långsam leverans av ny vara) så kan betyget inte bli mycket högre.
    2 mån sedan
  • Usel
    Katastrof från början till slut. Utlovade leveranstider hölls inte över huvud taget, strul med min order då den inte skickats vidare internt på rätt sätt och därför inte lagts hos leverantören. Leveranstiden skulle ändå kunna hållas när detta uppdagades. Dock skickades paketet med DHL som inte hade en aning om det som diskuterats och att paketet var brådskande, inte ens ett telefonnummer hade skickats med till DHL, leveransen försenad flera dagar och jag har fått lägga massor av tid att dra i detta. Bra kundsupport men vad hjälper det när system och processer inte fungerar alls?!
    2 mån sedan
  • Dålig
    Somewhat reasonable shop, but delivery is absolutely worst I ever seen.

    Three episodes are below (for the same purchase - bathtub and curtain rail).
    1. I bought the items on-line with home delivery and soon I received e-mail
    that the goods will be delivered at a certain day from 9 to 12. At 9AM I called
    to Bygghemma service center (as I was advised) and told them my door code.
    They replied - thank you for the information. At 12th having no delivery,
    I called them again. "Ouch" they replied. "Your bath was sent to a wrong pickup
    point - so it can't be delivered today We are so sorry". Half a day of wasted
    time..
    2. Ok. I waited another few days, and finally the bath arrived. DHL guy who
    delivered the bath dropped it near the front door and told me that I didn't
    pay for delivering to the door. The bath is heavy, near 150kg, and no one
    informed me in advance that it will be dropped on a street. This so called
    "free delivery" costs me money, since I have to call another company to
    move the bath in.
    My attempt to complaint to Bygghemma was a complete failure - they pointed
    to a sentence in the rules for delivery that they do not do delivery to the
    door for the items heavier than 70 kilo.
    3. Being quite upset by my experience with delivery AND waiting for more than
    two weeks for the curtain rail - I send a mail to Bygghemma saying that I would
    like to terminate the purchase. Their page for the delivery was stating that
    the goods are delivered, but in fact the rail was never send to DHL, and
    so it never reached me. It took me several mails and phone calls to explain that
    I would like my money back for the product which was never delivered to me.

    Overall, indeed, the absolute worst experience with delivering.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Snabbt som tusan att beställa
  • Usel
    Köpte en Takdusch men valde fel cc mått, klantigt av mig men håller på bygga nytt hus och antog att det skulle vara 160cc standard i badrummet men fick nu veta av rörmokaren att det var 150cc.

    Det hann tyvärr gå 3-4 veckor innan jag fick veta att den inte skulle passa försökte då att få byta den helt obrutna förpackningen mot en med rätt cc mått. Tyvärr var de helt omöjliga att gå med på att byta eftersom de endast har 14 dagars retur och ångerrätt....Trodde de skulle kunna ha lite goodwill....
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    Bra hemsida, priser och utbud. Men tiden att få varan till DHL tog tid, flera dagar. Så minus för detta.
    Fick även fel på betalningen, men pengarna drogs, kontaktade kundtjänst som skulle återkomma, men han ringde aldrig tillbaka. Efter en dag fick jag mail på att beställningen hade gått igenom.

    Så både bra och dåligt, så ett mellan betyg får det bli. Ska jag beställa igen så kommer jag återkomma, men inte om de är akuta saker då blir det någon annan.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Väldigt trevlig kundtjänst!
  • Dålig
    De behöver verkligen se över sina transportalternativ så att man kan hämta ut paketen själv på centraler utspridda över hela Sverige för det är inte hållbart att leverera till privatpersoners hemadresser på dagtid och DSV som transportör har bara ett fåtal centraler som ligger långt bort från många kunder. DSV aviserade dessutom inte min leverans så den blev liggande 8mil bort i väntan på utkörning i flera dagar utan att jag fick veta något om det. Riktigt dåligt.
    Dessutom dålig leveranstid innan de ens skickade något.
    3 mån sedan
  • Usel
    Skickade följande mail till bygghemmas kundservice. Trodde det skulle få fart på dem och ge mig besked på när min köksblandare som jag väntat en månad på ska komma. Fick bara svar att de ska skicka en ny omgående. Undrar vad det betyder.

    Hej,

    Följande gäller ordernummer: xxxxxxxx

    Sitter och skriver på en recension som jag tänkt posta på pricerunner, Facebook etc. Ville dock bara kolla med er innan om detta verkligen är något jag som kund ska acceptera.

    "Min erfarenhet av att handla på bygghemma.se

    Jag har tidigare handlat på bygghemma.se och det har fungerat som man kan förvänta sig men min senaste beställning har absolut inte gjort det. Saker kan gå fel men det är hur en leverantör hanterar detta som visar om de är att lita på eller inte.

    Jag beställde i mellandagarna en blandare till mitt kök som skulle ha en leveranstid på en vecka. Eftersom det var helgdagarna räknade jag med någon dags försening. Jag fick ett leveransbesked först den 18:e januari och tyckte redan här att det var lite väl lång tid.

    Efter att inte fått någon avisering ringde jag tisdagen den 26:e januari till bygghemmas kundtjänst. Det visade sig att de råkat skicka blandaren till eskilstuna och dessutom lagt in felaktigt telefonnummer. Tjejen på kundtjänst sa att de skulle lägga prioritet på detta och jag skulle ha blandaren redan nästa dag om jag hade tur men senast torsdag.

    Jag bokade en vvs:are som skulle komma på fredagen.

    Torsdagen den 29:e hade jag fortfarande inte fått någon avisering på blandaren och ringde därför kundtjänst på eftermiddagen. Fick till svar att den FORTFARANDE låg i eskilstuna och man visste inte när jag kunde få den. När jag påtalade att jag fått besked om att den skulle komma ev onsdag, senast torsdag fick jag till svar att detta inte skulle ses som något löfte.

    Helt ärligt; Du får den på onsdag eller torsdag men se det inte som ett löfte? Är detta seriöst?

    Fick boka av vvs:aren och vet fortfarande inte när jag får blandaren och kan använda min diskho, en månad senare.

    Min slutsats av bygghemma.se: Lita inte på leveranstider och lita inte på att de lyfter ett finger extra när det blir fel. Har mailat denna recensionen till bygghemma innan för att ge dem en chans att återkoppla men det hjälpte inte."

    Vad tycker ni? Står ni bakom detta?

    Jag väntar ett litet tag att posta detta för jag vill ge er en tredje chans att ställa detta till rätta. Det kanske bara är två personer på kundtjänst som inte förstår det gamla talesättet att det krävs tio nöjda kunder för att väga upp en missnöjd.

    Med vänliga hälsningar
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Helnöjd!
  • Perfekt
    Beställning
    Helnöjd!
  • Usel
    Beställning
    Vi beställde en crom fönsterlampa förut men vid leveransen som kom så var den vit. Vi skickar inte tillbaka den utan hoppas på någon kompensation vid denna ny beställning.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    har absolut inget att klaga på.