En riktig bygghandel på nätet
Kända varumärken
Brett sortiment

http://www.bygghemma.se

Betalningsalternativ:

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 9 år sedan
(data från 2014-08-22)
Detaljerad information Bygghemma har fått betyget (6.40)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Gjort två beställningar nu under sommaren. Den första beställningen levererades en vecka senare än utlovat. Den andra har de lovat ska skickas från tillverkaren en dryg vecka efter utlovad leveranstid, men sen ska varorna förbi deras lager för omlastning så gissningsvis kommer de drygt två veckor senare än de lovar på sin sida.

    Idag den 2014-08-18, dvs nästan fyra veckor försenat, levererades det jag beställt.

    Deras kundtjänst är jättetrevlig, och de lovar mycket när man beställer. Men vad gör det när deras logistik är så dålig.
    24 dagar sedan ( Uppdaterat: 5 dagar sedan )
  • Perfekt
    Bra erbjudande, konkurrens kraftiga priser och proffsig kundtjänst.
    uppdatering: tycker jag med att det är konstig med alla dessa negativa omdöme. Jag har gjort ett antal beställningar utan anmärkning och jag har inga anledningar att mistro butiken.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning
    Perfekt
  • Dålig
    Måste bara berätta följande som jag blev lite förvånad över. Vi är i behov av ny ytterdörr och både utseende och leveranstid fick styra. Vi hittade en på bygghemma.se som hade 3-5 dagars leveranstid. Vi beställde därför denna den 22/7. Straxt efter får vi ett mail som säger att avsändningsdatum är den 7/8. Hm låter inte riktigt som den leveranstid som utlovats. Ringer till kundtjänst där de berättar att de känner till att fabriken inte hinner med nu under semestertider. (Då kan man väl bemöda sig att nämna det på hemsidan kan man tycka). Så jag frågade om de inte kunde ge lite rabatt som plåster på såren, men svaret blev tvär-nej.
    Så jag frågade om de kunde bjuda på frakten 195:-, men inte heller det gick för sig.
    En reklamhanduk då?
    Nej.
    En keps som det står bygghemma.se på då, det kan ni väl skicka med?
    Nej.
    Men en reklampenna kan ni väl ändå bjucka på?
    Nej, vi har stränga restriktioner att inte bjuda på något.
    Snacka om snålvargar, eller vad tycker ni?
    Mvh
    Fredrik
    27 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Varuinformtionen upprepades på olika ställen. Visa en mera ingående varuinformation i stället, - reservdelskostnader t.ex.
  • Usel
    Lång leveranstid och obefintlig information om leveransen.

    Beställde utemöbler av bygghemma.se (märke dacore, lagervara lev 5-10 dgr) den 6 juli. Fortfarande ingen leverans den 25 Juli.

    Har varit i kontakt med bygghemmas kundservice fyra gånger för att få klarhet när de hade för avsikt att leverera möblerna. Första två gångerna lovade bygghemma att återkomma med besked via sms eller mail, vilket de inte gjorde. Tredje samtalet så lovade kundtjänst på bygghemma att dacore skulle leverera i början av den här veckan. Idag, fredag, ringde jag bygghemma igen och nu säger de att leveransen antagligen (fortfarande inget leveransdatum alltså) sker i slutet av nästa vecka. Samt någon blek ursäkt om leverantören dacores felande ordersystem.

    Bygghemma.se tycks inte ha någon kontroll över sina leveranser då de överlåter detta till respektive underleverantör.

    Slutsats om man inte bryr sig om när/om varorna levereras så kan man fortsätta handla hos bygghemma. Själv förutsätter jag att lagervaror håller leveranstiderna samt att leverantören informerar mig om eventuella förseningar.
    29 dagar sedan
  • Dålig
    Beställde en robotklippare som enligt deras hemsida var lagervara.
    Kom sedan fram att denna beställs i sin tur från Husqvarna, och till slut någon dag senare var restnoterad hos HQ.
    Missvisande lagerstatus som inte återspeglar deras själva lagerstatus. Än idag finns klipparen som lagervara på deras hemsida.
    Fick annullera ordern, detta gick dock smärtfritt, så +1 där.
    Beställde ifrån annat ställe som hade eget lager på grejerna och som skickade ut klipparen samma dag.
    Alltid funkat förr på Bygghemma, men som med allt annat när man blir för stor, så försvinner kundfokusen och istället kommer ägarfokusen fram med resultat mot sina ägare.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Konstigt med alla dessa dåliga omdömmen, nu beställde jag senast för ett par månader sedan, och fick väldigt bra råd innan köp.

    Och har även fått väldigt bra service efteråt då min produkt var felaktig vid leveransen, det åtgärdade dom åt mig, och fick alltid svar inom en dag på mina frågor (fick tom ett svar sent på kvällen under en helg!)

    Har idag även beställt en ny spis från bygghemma, och hoppas jag får lika bra service igen, annars får man väl editera detta inlägg!
    1 mån sedan
  • Bra
    Handlade en köksblandare från Bygghemma och allt gick utmärkt med snabb leveranstid. Fick den till och med tidigare än de beräknade 5-10 dagarna. Det enda man kanske kan anmärka på är att inpackningen av kartongen var lite dålig.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Det jag beställde skickades direkt från tillverkaren utan problem. Enligt Bygghemma skulle det ta 7 dagar med det tog bara 3. Det kanske inte är något man skall klaga på men det visar ändå att Bygghemma inte har så bra kontroll på sina leveranser.
    1 mån sedan
  • Usel
    Den s.k. servicen under all kritik
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    varför måste bygghemma beställa en "lagervara"
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Leveranstiderna stämmer inte alls med vad som står vid produkten i shopen och supporten ger ingen hjälp mer än att bekräfta att det kommer att ta mycket längre tid än vad man väntar sig. De skyller på semestern. Men det är ju därför jag köper varor nu för att jag vll ha dem till semestern!!
    Dessutom är det väl ingen överraskning för er att det är semestertider. Då får vi anpassa leveransbeskeden i showen efter det.
  • Usel
    Anger 5-10 dagars leveranstid. Bekräftar detta innan beställning. Efter beställning och betalning anges leveranstiden till 5 veckor.

    Varan står trots detta fortfarande kvar med 5-10 dagars leveranstid på hemsidan.
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Beställning
    Lång leverans tid.
    betalnig ok.
  • Usel
    Är det fel på den beställda produkten så räkna inte med att deras så kallade "kundservice" är till någon större hjälp. Blev hänvisad till bygghemmas leverantör när jag ville reklamera den beställda varan. Leverantören hänvisade givetvis till inköpsstället.
    Efter drygt tre veckor levererades en felfri produkt. När jag påtalade för bygghemma att den sena leveransen borde generera någon form av kompensation blev det kalla handen.
    Den sena leveransen berodde på bygghemmas leverantör och var inte något som bygghemma kunde ta på sig ansvaret för.

    Utan tvekan den sämsta och mest oseriösa nätbutik jag handlat av sedan 2002!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    kunde varit lite snabbare leverans.Annars allt mycket smidigt och bra, kommer att köpa mer i framtiden här absolut!!!
  • Usel
    VARNING FÖR BYGGHEMMA.SE!

    Vi bor i Uppsala och beställde en bensindriven Stiga röjsåg/trimmer runt den 20:e Maj. Det var ett par veckors leveranstid men det kunde vi leva med. När trimmern sedan kom så visar det sig att den inte fungerar. Vi vänder oss då till Bygghemma.se som på ett mycket otrevligt sätt förklarar att vi nu måste hitta en Stiga återförsäljare som skall reparera trimmern. Att skicka tillbaka den och få en ny är INTE aktuellt. Vi har nu haft trimmern hos en Stiga reparatör i 10 dagar, en reparatör som givetvis inte har denna trimmern som högsta prioritet. När vi återigen kontaktar Bygghemma.se och undrar om detta verkligen är möjligt och undrar om det finns någon annan lösning så händer följande. En MYCKET otrevlig person på kundtjänst ber oss skicka trimmern till en reparationsfirma i Umeå! När vi förklarar det orimliga i detta så förklarar först personen att firman som nu har apparaten inte är behörig, trots att de säljer Stiga och reparerar sådana. Därefter hävdar personen att man aldrig kan returnera en vara som är trasig direkt till firman där man köpt den. Personen refererar här till ett exempel när hon köpt en dammsugare på en av de stora elfirmorna och varit tvungen att gå med den till Electrolux själv när den gick sönder. Något som i mina öron låter som direkt nys för att få oss att tro att alla firmor hanterar dylika situationer lika dåligt. Just nu befinner vi oss i en situation där vi, 4 veckor efter beställning, fortfarande inte kan använda trimmern. Och det är nu mycket oklart om vi någonsin kommer att kunna använda den. Jag vill utfärda en rejäl varning för detta skojföretag. Vi kommer aldrig att handla från dem igen, och vi är numera mycket skeptiska till att handla via nätet överhuvudtaget (trots massor av tidigare goda erfarenheter) tack vare Bygghemma.se's ohyggligt otrevliga 'kundservice'. Som sagt - tag varning.
    2 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställde en röjsåg på måndag, enligt sidan skulle en leveransbekräftelse komma inom 2 dagar, fick inget efter 3 dagar så jag skickade iväg ett mail och frågade, så den 4 dagen fick jag svar.
    Sen tar det ytterligare nån dag innan dom skickar iväg varan.
    Så med tanke på att det tog nästan 2 veckor på en vara som finns i lager, dålig info så blir detta första och sista beställningen från denna sida.
    2 mån sedan
  • Ganska dålig
    14 dagars leveranstid och inget kollinummer att följa. Eftersom jag tog på faktura så var jag på vippen att ringa och avbeställa varan men plötsligt fick jag en post-avi i lådan, dvs. ingen info fram tills dess.

    Dessutom .. expeditionsavgift på 49 kr. Ta det på frakten eller varans pris istället. Kommer förmodligen inte att beställa där igen så länge de inte ändrar till faktiskt leveranstid på sidan samt slopar denna extra avgift för att expediera min order. En avgift som skulle vara bisarr i fysisk butik.
    2 mån sedan
  • Bra
    Som andra hade jag problem med frakten. Jag fick aldrig något kollinummer och eftersom jag hämtade paketen på depån hade det varit bra att veta att min gräsklippare skickats som två olika kollin. Nu fick jag åka två gånger och hann öppna ett ärende med BH innan shenker ringde andra gången och ville köra ut paketen.

    Slutet gott allting gott men infon saknades och var saknad.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt & smidigt!
  • Bra
    Beställning Leverans
    Ville veta om leverans sker inom 2-5 dagar som det stå men fick då veta att det beror på leverantören. Likaså om varan finns i läger eller inte. Då är det bättre att skriva detta i texten eftersom det är vad som gäller. Man ska vänta på sms från leverantören. Men...man vet ju inte när...det kommer
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra erbjudande, konkurrens kraftiga priser och proffsig kundtänst.
  • Perfekt
    Beställning
    Otroligt bra firma att beställa från, snabbt, billigt och bra produkter.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra utbudet och konkurrens kraftiga priser
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Expeditionsavgift.... jag gör ert jobb.. ni tar extra betalt för det. Rent idiotiskt. Frakt, visst det kan jag gå med på, men jag skall betala 49kr, för att jag gör ert jobb. Jag förstår inte hur ni kan behålla era kunder, visst varorna är bra. Men att försöka sig på fulingar med kunder, det kommer aldrig fungera i längden.
  • Bra
    Helt ok, ngt strulig leverans
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Lätt att hitta på nätet.
  • Bra
    Beställning
    Det kunde gå snabbare från beställning till leverans. Att vänta i mer än en vecka på lagerförd vara är lite väl länge...
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Price and delivery was exactly as agreed and professionally performed by both sales and delivery personnel.
  • Usel
    Lovad leveranstid 2-5 dagar fullt lager.
    1 timme senare ooops 14 dagar innan den skickas från lager då lager är tomt.
    14 dagar senare OOOPS! 21 dagar till...."kan vi erbjuda ett annat badkar för 2000 kronor mer?"

    Värdelös service.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Har varit helt ok. Perfekt 100%
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Helt ok.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Trodde inte att det kunde vara så lätt och bra att handla på nätet
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Är tapeterna hela vid lev.är jag nöjdHar idag 15/1-14 hämtat min tapeter och synar dom, rullarna är hela ser fina ut dock la jag märke till att somliga var något tillplattade iformen! Efter transport

    Skall nog fungera alla fall mvh Anders Mark
  • Usel
    Beställning
    Lev.bekreftelse utan datum
  • Dålig
    Under all kritik, håller inte alls sina utlovade leveranstider!
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Perfekt/nu väntar jag bara på leverans.
  • Usel
    Stort utbud kanske men kommer aldrig att återkomma till detta företag.
    Ett företag visar sig inte bra genom att skriva ut falska leveranstider och skylla på systemfel när man mailar om reklamationer!

    Det var sista gången jag handlade hos detta företaget..
    8 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Jag kan känna det vara lite småaktigt att uttaga expeditopnsavgift på ett hyfsat högt ordervärde.
    Annars hade givit 10 poäng
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Den pålagda expeditionsavgiften visades inte förrän sent i checkout-flödet och gav därmed upphov till viss irritation. Borde minst visas även i kundvagnen...
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Har inte fått lamporna än
  • Perfekt
    Beställning
    Hittills är allt superbra, vänligt bemötande och trevliga försäljare.
  • Utmärkt
    Beställning
    Bara goda erfarenheter hittills, jag är överraskad. Bra datasystem. snabb service och korrekt, goda kunskaper! Vilket inte är så vanligt numera
  • Usel
    Kraftigt försenade leveranser (dålig kommunikation ang förseningar dessutom), fraktskadad jacuzzi ingen vill veta av. Det som ger dem en stjärna istället för noll är att kundservice gav sken av att vara engagerade till en början. Stundtals trevligt bemötande men katastrofal hantering av mitt ärende i stort.
    10 mån sedan
  • Usel
    Beställde en batteridriven gräsklippare. Den levererades inom ett par dagar, vilket var helt ok, problemet var bara att det inte var originalplast på paketet och batteriet saknades. Den har med andra ord varit ute hos någon annan kund och vänt, och blivit av med batteriet på vägen. Tydligen ett smidigt sätt om man vill ha ett extrabatteri till sin klippare, för Bygghemma verkar ju inte bry sig om att kontrollera vad de får tillbaka.

    Detta är illa, i sig, men de riktiga problemen uppstod i deras support. De svarar inte på frågor. De fördröjer processen konstant. Lovar saker de inte kan hålla. De spottar en i ansiktet och ber en sen att "Ha en trevlig dag!".

    Mitt ärende har nu pågått i 3.5 vecka, utan att komma någonstans. Vi får se hur det slutar...

    Edit: Fick idag mitt batteri, mer än en månad efter att jag gjort en felanmälan. =(
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Allt har funkat bra för vår del och vi väntar med spänning på dörren.
    Vi har även kollat på alternativ till tak över dörren men väntar tills allt är på plats.

  • Perfekt
    Beställde diverse Hafa-produkter till mitt nya badrum. Ville ha det levererat i början på en specifik vecka och det fungerade hur bra som helst!
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra!