En riktig bygghandel på nätet
Kända varumärken
Brett sortiment

http://www.bygghemma.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 10 år sedan
(data från 2016-02-12)
Detaljerad information Bygghemma har fått betyget (7.12)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Köpte en Takdusch men valde fel cc mått, klantigt av mig men håller på bygga nytt hus och antog att det skulle vara 160cc standard i badrummet men fick nu veta av rörmokaren att det var 150cc.

    Det hann tyvärr gå 3-4 veckor innan jag fick veta att den inte skulle passa försökte då att få byta den helt obrutna förpackningen mot en med rätt cc mått. Tyvärr var de helt omöjliga att gå med på att byta eftersom de endast har 14 dagars retur och ångerrätt....Trodde de skulle kunna ha lite goodwill....
    1 dag sedan
  • Ganska bra
    Bra hemsida, priser och utbud. Men tiden att få varan till DHL tog tid, flera dagar. Så minus för detta.
    Fick även fel på betalningen, men pengarna drogs, kontaktade kundtjänst som skulle återkomma, men han ringde aldrig tillbaka. Efter en dag fick jag mail på att beställningen hade gått igenom.

    Så både bra och dåligt, så ett mellan betyg får det bli. Ska jag beställa igen så kommer jag återkomma, men inte om de är akuta saker då blir det någon annan.
    2 dagar sedan
  • Dålig
    De behöver verkligen se över sina transportalternativ så att man kan hämta ut paketen själv på centraler utspridda över hela Sverige för det är inte hållbart att leverera till privatpersoners hemadresser på dagtid och DSV som transportör har bara ett fåtal centraler som ligger långt bort från många kunder. DSV aviserade dessutom inte min leverans så den blev liggande 8mil bort i väntan på utkörning i flera dagar utan att jag fick veta något om det. Riktigt dåligt.
    Dessutom dålig leveranstid innan de ens skickade något.
    12 dagar sedan
  • Usel
    Skickade följande mail till bygghemmas kundservice. Trodde det skulle få fart på dem och ge mig besked på när min köksblandare som jag väntat en månad på ska komma. Fick bara svar att de ska skicka en ny omgående. Undrar vad det betyder.

    Hej,

    Följande gäller ordernummer: xxxxxxxx

    Sitter och skriver på en recension som jag tänkt posta på pricerunner, Facebook etc. Ville dock bara kolla med er innan om detta verkligen är något jag som kund ska acceptera.

    "Min erfarenhet av att handla på bygghemma.se

    Jag har tidigare handlat på bygghemma.se och det har fungerat som man kan förvänta sig men min senaste beställning har absolut inte gjort det. Saker kan gå fel men det är hur en leverantör hanterar detta som visar om de är att lita på eller inte.

    Jag beställde i mellandagarna en blandare till mitt kök som skulle ha en leveranstid på en vecka. Eftersom det var helgdagarna räknade jag med någon dags försening. Jag fick ett leveransbesked först den 18:e januari och tyckte redan här att det var lite väl lång tid.

    Efter att inte fått någon avisering ringde jag tisdagen den 26:e januari till bygghemmas kundtjänst. Det visade sig att de råkat skicka blandaren till eskilstuna och dessutom lagt in felaktigt telefonnummer. Tjejen på kundtjänst sa att de skulle lägga prioritet på detta och jag skulle ha blandaren redan nästa dag om jag hade tur men senast torsdag.

    Jag bokade en vvs:are som skulle komma på fredagen.

    Torsdagen den 29:e hade jag fortfarande inte fått någon avisering på blandaren och ringde därför kundtjänst på eftermiddagen. Fick till svar att den FORTFARANDE låg i eskilstuna och man visste inte när jag kunde få den. När jag påtalade att jag fått besked om att den skulle komma ev onsdag, senast torsdag fick jag till svar att detta inte skulle ses som något löfte.

    Helt ärligt; Du får den på onsdag eller torsdag men se det inte som ett löfte? Är detta seriöst?

    Fick boka av vvs:aren och vet fortfarande inte när jag får blandaren och kan använda min diskho, en månad senare.

    Min slutsats av bygghemma.se: Lita inte på leveranstider och lita inte på att de lyfter ett finger extra när det blir fel. Har mailat denna recensionen till bygghemma innan för att ge dem en chans att återkoppla men det hjälpte inte."

    Vad tycker ni? Står ni bakom detta?

    Jag väntar ett litet tag att posta detta för jag vill ge er en tredje chans att ställa detta till rätta. Det kanske bara är två personer på kundtjänst som inte förstår det gamla talesättet att det krävs tio nöjda kunder för att väga upp en missnöjd.

    Med vänliga hälsningar
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Helnöjd!
  • Perfekt
    Beställning
    Helnöjd!
  • Usel
    Beställning
    Vi beställde en crom fönsterlampa förut men vid leveransen som kom så var den vit. Vi skickar inte tillbaka den utan hoppas på någon kompensation vid denna ny beställning.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    har absolut inget att klaga på.
  • Usel
    Usel leveranstid. Lagervara skickades en vecka efter beställning. Och de använder DHL även för små saker, dvs man måste vara hemma på dagtid för att ta emot varan.
    25 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    bra priser
  • Usel
    Då köksfläkten i stugan slutat fungera så beställdes en ny fläkt från Bygghemma. Valet föll på en Gorenje IDR4545X som enligt hemsidan var lagervara med 3-5 dagars leveranstid. Beställningen gjordes den 5/12 så vi skulle i god tid ha fläkten på plats inför jul- och nyårsvistelse med fullproppad stuga.

    När väl leveransbekräftelsen kom så visade det sig att det inte alls var en lagervara, utan leveransen skulle först ske i mitten av januari. Pengarna försvann snabbt från kontot men när jag hävde köpet tog det desto längre att få dem tillbaka.

    Jag påtalade flera gånger att jag tycker att det är falsk marknadsföring att lova 3-5 dagars leveranstid och sedan inte kunna hålla det. Ändrade de lagerstatus på produkten? Nej, inte det. Således är det antagligen fler som gått på samma nit som jag gjorde.

    Riktigt uselt måste jag säga. Förutom att vår julhelg blev förpestad av matoset som rök runt så tycker jag att det är extremt oprofessionellt att inte korrigera felaktigheter i sin lagerstatus.

    Att det blir fel ibland har jag full förståelse för men det är extremt viktigt att vara lyhörd för dagens konsumenter och agera på ett korrekt sätt, vilket jag inte upplevt från Bygghemma tyvärr. Ärendet slutade med att jag fick mina pengar tillbaka, de ändrade ej lagerstatus och jag är extremt missnöjd och tveksam till dem som företag.

    Hoppas ni som hanterar kundbemötande, kommunikation och er lagerhantering tar åt er av min kritik. Jag kan i nuläget inte ge er mer än 1 ynka stjärna för hanteringen av mitt ärende.
    1 mån sedan
  • Hej Thomas78,

    Jag skriver ett Pm till dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Usel
    Beställning Leverans
    Extrems dåligt och irriterande att de tar ut en expeditionsavgift på 49 kr på köpet. Detta är ju bara en "hitte-på" avgift. Den som uppger annat ljuger. Baka in detta i era priser istället! Eller se till så att det framgår ordentligt på er sida så det slipper bli en överraskning när man skall slutföra beställningen.
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    Beställning
    Nöjd.
    Snabb leverans.
  • Perfekt
    Alltid lika roligt att läsa om Bygghemma. Man bara önskar att man kunde ha råd att köpa dessa kvalitetsprodukter som är löjligt billiga.

    Snyggt upplagt, lätt att hitta det man söker, miljoner bra och funktionella artikelvaror.

    Mycket lätt att nå Bygghemma via telefon eller mail. Återkoppling ganska omedelbart.

    Har egen villa men ingen ekonomi, ändå så finns det varor som passar både ekonomi och smak.

    Lätt att få hemfrakt!

    En God Och Varm Jul Önskar En Nöjd Kund
    2 mån sedan
  • Hej pärla1405,

    Tack så hemskt mycket för din kommentar. Uppskattas verkligen :)

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Perfekt
    Beställning
    Mycket bra hemsida och bra priser.
  • Usel
    Låååååååååååååååååånsam leverans. Beställde några några konsol till mina Elfa hyllor. efter 10 dagar ringer dom och säger att dessa ska levereras hem till mig av DSV någon gång mellan 09:00 - 16:00! Vem är hemma då?! Varför kan man inte bara skicka dessa med vanligt post?! Några st konsoler kan inte väga så mycket :/
    Ringde till Bygghemma och tjejen i andra sidan luren (som inte är det trevligaste) att "du kan väl hämta den själv hos DSV", fast jag har betalat för frakten!

    Uppdatering: Paketet skulle lämnas hem till mig igår (25 nov.) men hände inget. Jag ringer och får som svar att det har blivit fel och i systemet står att det ska levereras 25 dec., alltså på juldagen!
    Kommer att åka till DSV själv och hämta paketet men det var sista gången jag handlade hos Bygghemma.
    2 mån sedan
  • Hej Alec67,

    Jättetråkigt att höra om ditt ärende. Jag skickar ett Pm till dig så ser vi om vi kan reda ut röran.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Beställde 3 varor vilka alla enligt bygghemma.se fanns i lager. Efter 3 dagar fick jag första produkten men de andra 2 står efter nästan 3 veckor i status "beställning", dvs inte skickats ännu. Eftersom jag behövde verktygen ångrar jag att jag inte köpte i butik istället.

    Uppdatering 2015-11-14: Fick 1 av de 2 saknade varorna efter 1 månad men saknar fortfarande 1 vara trots att det gått +1 månad, samt att jag inte fått någon information alls om varför det är försenat och förväntat leveransdatum. Har aldrig lämnat negativ kritik någonsin tidigare men är tillräckligt förbannad och vill uppmana andra att inte göra samma misstag som jag när jag köpte via bygghemma.se, utan
    köp via annan återförsäljare om ni vill ha riktig service och era saker inom rimlig tid...
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra och enkel sida att köpa byggvaror på. När man vet vad man behöver så är detta helt klart bästa sidan att köpa på.
  • Bra
    Beställning
    Lite bristande information om vissa produkter vilket tog mycket längre tid att ta beslut om vilken produkt inom viss kategori man skulle välja och fick googla runt på internet.
  • Dålig
    Omedgörlig kundtjänst och värdelöst transportbolag (dsv) som för väntar sig att man är hemma hela dagen.
    3 mån sedan
  • Hej hearkwe,

    Tråkigt att du fått en dålig uppfattning om vår Kundservice och att du inte är nöjd med transportbolaget.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Detta omdöme är under utredning
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Allt har gått som väntat dvs BRA!
  • Perfekt
    Beställning
    Enkelt o bra.
  • Tack för din kommentar! :)

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans från Bygghemma men DHL lät paketet ligga på terminalen i 5 dagar trotts att jag ringde och frågade när de skulle köra ut paketet
  • Hej,

    Tack för feedbacken. Beklagar strulet med DHL.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Köpte en Ryobi gräsklippare av byggHemma i somras eftersom jag har andra Ryobi saker hemma med samma batteri/laddare. Paketet levererades som det skulle men sedan började gå fel.

    Batteriet som kom med maskinen tog inte laddning trots att vi försökte med flera laddare. Däremot fungerade Laddare och Gräsklippare ordentligt (fastställt med tidigare laddade och batteri). Jag felanmälde detta 2 gånger via deras mail och hemsida, inget hände - till sist satte jag mig i telefonkön i 40 minuter och fick då besked att dom inte bara kunde ta in batteriet utan var tvungna att ta in hela gräsklipparen. Dom skulle skicka en retursedel för detta.

    Det var i Juli detta hände så vi skulle mao vara utan gräsklippare under precis den perioden den behövs - det gjorde mig inte glad men jag hade inte behövt oroa mig. Det är nu oktober och retursedel har fortfarande inte kommit.

    Varning för detta bolag!
    Dom går på gränsen mellan vad som är tillåtet och vad som är olagligt och om mitt exempel är vanligt bedrar dom sina kunder regelbundet. i mitt fall kostade det ett batteri för 1000:-

    Mvh
    3 mån sedan
  • Hej eXs Frallan,

    Förstår att du känner som du gör. Det låter som att ditt ärende hamnat mellan stolarna vilket självklart INTE är okej! Jag skickar ett PM till dig på direkten så att vi kan rätta till felet.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Beställde en Makita lampa med info Lagervara: Levereras normalt inom 2-5 vardagar. Jag har inte fått något info om leverans än, står enbart att varan är beställd på orderinfo. Beställningen är lagd för fyra vardagar sedan, så leverans imorgon verkar inte troligt. När pris redovisas så visas inte expeditionsavgiften, där redovisas däremot hur mycket man spar genom att handla på Bygghemma, något som ju inte stämmer när varan blir drygt 10% dyrare än vad de anger (lampan kostade 422 kr, expeditionsavgiften var 49 kr). Känns som falsk marknadsföring när det tillkommer kostnader. Bättre att vara tydlig med vad man betalar för redan innan ordern är lagd. Jag skulle inte handla i ett byggvaruhus om jag fick betala 49 spänn extra i kassan i expeditionsavgift.

    Beredd att uppdatera betyget om leveransen kommer imorgon...
    3 mån sedan
  • Hej Offlip,

    Självklart ska du få leveransinfo från oss. Jag skickar ett PM till dig så att vi kan titta på ärendet och se var produkten blir av.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    dårligt
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Utmerkt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt gick jättebra, snabb leverans, bra priser och snabba svar från supporten. Tack!
  • Tack för din kommentar! Roligt att höra :)

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Perfekt
    Beställning
    Alt var bare så enkelt, varen hjem og prisen ok. Og det kommer ikke noen tillegg. "Lækkert"
  • Tack för berömmet :)

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Knappt godkänd
    Gjorde en samlad order på 6st varor, samtliga varor skulle finnas i lager, fick ändå 3st olika leveranser.
    I denna order fanns en handöverfräs som de meddelade inte kunde levereras och de skulle då sätta tillbaka pengar på kontot omgående. Jag passade samtidigt på att avbeställa ett frässet till hanöverfräsen, men den såg de till att skicka ändå.
    En vecka senare har jag fortfarande inte sett till några pengar.
    3 mån sedan
  • Hej perk86,

    Tråkigt att lagerinformation inte stämmer på hemsidan. Jag skickar ett PM till dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Perfekt
    Beställning
    Mycket bekvämt och bra!
  • Dålig
    "Fri frakt", men en expeditionsavgift på 49:- som dyker upp när man går till kassan.
    Rätt orimligt när man vill beställa nått för 100:-, 50% påslag, knappast ett konkurrenskraftigt pris då.....
    3 mån sedan
  • Hej whopp,

    Tack för att du delar med dig av informationen. Jag skickar ett PM till dig så att vi kan diskutera saken vidare.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Tror inte att Ni kan bli så mycket bättre än så här - Grattis !
  • Tack!

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Beställning
    Leveransen blir inte inom lovade tid (2-5 dag på hemsida) men preliminärt ca 2 veckor i stället!
  • Hej,

    Tråkigt att dina produkter inte kan levereras i tid. Du får gärna kontakta oss via mail eller telefon så att vi kan hjälpa dig. Du når oss 8-22 på 020-25 00 25 eller på kundservice@bygghemma.se.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Hej

    Beställe radiatorer för 7 dagar sedan. När jag beställde så stod det att samtliga produkter fanns i lager och med 2-5 dagars leveranstid. Idag, efter att jag mailade dem igår, får jag svaret "vi saknar faktiskt också leveransbesked på denna order".
    Men ni hade ju produkterna i lager??
    "Vi har tyvärr problem med dessa leveraser som det ser ut i dagsläget och vi kan därför inte ge något direkt leveransbesked"

    Inte speciellt nöjd med varken beräknad leveranstid eller kundtjänstens svarstid / bemötande.
    4 mån sedan
  • Hej Jonas,

    Jättetråkigt att du inte är nöjd. Det är såklart inte okej att leveransuppgifterna i webbutiken inte stämmer. Jag skickar ett PM till dig så kanske jag kan hjälpa dig med ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Hela köpet gick smärtfritt rakt igenom. På produktsidan fanns bra beskrivande bilder och produktblad. Dessutom monteringsanvisning.
    SUPER!
  • Hej,

    Tack för omdömet och betyget. Roligt att du är nöjd med både köp och information på webben.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Beställde tre dörrar samtliga lagervaror, fans dom i lager då självklart inte.
    Efter 60min telefonkö ber kundtjänst att få återkomma då det är väldigt konstigt att det står lagerva då dom ej har dom i lager. Hon ringde ej tillbaka fick ringa dagen efter själv ytterliga 60min kötid. Fanns inget dom kunde göra åt saken då varorna ej fanns på lager. Frågar då varför dom ej ändrar på hemsidan då det fortfarande står lagervara. Det gick ej att ändra på hemsidan å det skulle ta tid fick jag som svar. Känner mig lurad då jag trodde dom var seriösa men aldrig mer borde ha kommit in hit innan jag beställde. La order på lagervara 3-5 dagar den 28/8 fortfarande har jag inte fått några dörrar. Går man idag å skall beställa dörrarna står det lagervara.
    4 mån sedan
  • Hej SweRonin,

    Det är jättetråkigt att läsa en kommentar som din, det ska självklart gå att läsa ut om en produkt är lagervara eller inte på siten.

    Skulle du kunna återkomma med mer detaljer om ditt ärende och maila mig på customercare@bygghemma.se? Så kan jag dra det vidare internt och hitta var i våra rutiner det har brustit.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Köpte vv-beredare för 1 mån.sedan.Fick hemkört ända fram till ytterdörren upp till norrland.Mycket bra,trevlig chaufför.
  • Hej,

    Jätterolig att du är nöjd. En trevlig chaufför gör mycket :)

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Usel
    Ett bagatellartat fel på gasvajern till en åkgräsklippare tog tre månader att få åtgärdat. Kundtjänsts bemötande var amatörmässigt. Jag fick kontakt med ett flertal olika personer. Den ena visste inte vad den andra hade sagt eller noterat. Av de meil jag skrev kom flera bort någonstans i deras hantering.Att få ersättning för de olägenheter jag haft samt de kostnader jag haft för maskinhyra under tiden visade sig vara mycket svårt. Vi kom så småningom fram till en uppgörelse, men den satt från deras sida VÄLDIGT LÅNGT INNE.
    Sammanfattningsvis-: Reklammationer är de väldigt dåliga att hantera. Sämsta möjliga betyg.
    4 mån sedan
  • Hej Rolf,

    Jättetråkigt att du haft ett långdraget reklamationsärende och att du inte är nöjd med vår kundservice. Vi har under en period haft otroligt hög belastning, men självklart är det ingen ursäkt eller anledning att inte få hjälp med reklamationen.

    Jag ber återigen om ursäkt för hanteringen av ditt ärende och vidarebefordrar din kritik till ansvariga på företaget.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Jag tycker att det var bra
  • Dålig
    Stort sortiment, hyggliga priser, men där slutar det positiva. Att det ska ta tre veckor för att leverera artiklar som anges vara lagervaror är inte okej. Kundservicen svarar, men är sega i vändningarna. Kan inte rekommenderas om man inte har gott om tid. Räkna med en månad för lagervaror så blir ni inte besvikna. Långsamma leveranser verkar vara ett stort problem med tanke på tidigare kommentarer om företaget.
    4 mån sedan
  • Hej Sturgeon,

    Tråkigt att du haft den upplevelsen vid din beställning. Självklart är det inte okej att du fick vänta så länge. Jag tar med mig kritiken och vidarebefordrar den till logistik och sälj.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Perfekt
    Jätte bra bemötande på telefon (kl 20.50). Mycket imponerande.
    4 mån sedan
  • Hej Klaman,

    Vi tackar och bockar för berömmet!

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    många gånger när jag ringde och sen skulle de ringa tillbaka men inte en enda gång ringde de mig.
  • Hej,

    Har du kommit vidare med ditt ärende? Om inte kan du maila mig på customercare@bygghemma.se så ska jag hjälpa dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    bara bra
  • Dålig
    Ej kunniga. Saknar kunskap och har bristande information, återkommer inte med svar(ledljus)
    4 mån sedan
  • Hej Gogo92,

    Tråkigt att du har fått den uppfattningen om oss. Vi sitter dock på ett väldigt stort sortiment av produkter och alla har inte samma produktkunskaper. Det är dock ingen ursäkt för att du inte fåt information eller återkoppling.

    Om du fortfarande inte har fått hjälp i ditt ärende kan du maila mig dina kunduppgifter samt frågor på customercare@bygghemma.se, så ska jag hjälpa dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    GOD!
  • Tack för ditt omdöme! Roligt att du är nöjd.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Mycket bra
    Fungerade bra. DSV strulade med leveransen. Men det är inte bygghemmas fel.
    Bytte leverans adress direkt via email efter beställning, det ändrades men fick aldrig någon bekräftelse. Fick ringa kundtjänst för at kolla ifall det var ändrat.

    Hade varit 10/10 om:
    Byt fraktbolag, bekräfta ändringar via email för att undvika man ringer kundtjänst.
    4 mån sedan
  • Hej Marmelad_burk,

    Tack för positivt omdöme och konstruktiv kritik. Såna här kommentarer hjälper oss att bli bättre på det vi gör. Jag tar din kommentar vidare internt i företaget.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se