En riktig bygghandel på nätet
Kända varumärken
Brett sortiment

http://www.bygghemma.se

Betalningsalternativ

SveaWebPay faktura
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Skuld hos kronofogden: 1 150 kr
  Företaget registrerat för 11 år sedan
(data från 2016-05-29)
Detaljerad information Bygghemma har fått betyget (7.34)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Beställde kyl/frys m omhängningsbartbkyl av dörr och fri frakt.
    Fick hyra släp o hämta själv på Dhl då utkörning endast kunde ske mellan 10-14, alltså jobbtid....
    Och dörren var inte omhängd👿👿.
    Ringde o mailade Bygghemma Flera gånger för att få omhängning gjord och alla jag pratade skulle fixa, efter 2 v pratar jag med leverantören i Danmark som fått in en felanmälan men inte visst vad den gällde....
    Så efter 3 v är jag hemma för att passa en montör som ska hänga om skåpet...
    Då har jag haft ett kylskåp ståendes i hallen och blockerat i 3 veckor!
    Som kompensation får jag 500:- av bygghemma, när jag dragit av hyra av släp så är det inte mycket kvar....
    Är så besviken över deras handläggning och nonchalans när det strular, skulle inte för mitt liv rekommendera att handla här,
    När sen kylskåpet ska på plats så går gångjärnen till dörren utanför skåpet så jag får inte plats med det utan får riva i vägen👿👿👿👿👿
    3 dagar sedan
  • Mycket bra
    Beställning
    när man vet vad man ska ha är det väl ingen sak
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Senast köpte jag 150 liguster och allt var perfekt!
  • Usel
    Beställde varor för över en månad sedan och de har inte kommit än. Först fick jag en felleverans. Jag hade beställt två snabbkopplingar till en vattenslang och fick istället hem en trädgårdsmaskin som vägde över 60 kg. Jag upplever deras kundtjänst som oengagerad och de verkar inte ha någon förståelse för min situation. Jag står här med en otymplig produkt som jag inte kan lyfta på egen hand och jag bor på våning tre i ett lägenhetshus. Har ingen aning om hur jag ska lyckas skicka tillbaka den när jag inte ens kan bära ner den till bottenplan.

    Kundtjänst påstår nu att de iallafall har skickat mina beställda varor och att jag skulle få en avisering "inom ett par arbetsdagar". Det var över två veckor sedan och jag har fortfarande inte sett skymten av min beställning. Jag vet inte ens om den faktiskt är skickad.

    Trots att det är Bygghemma som har gjort fel (och skapat en jäkla massa problem för mig i processen) så visar de knappt något intresse att hjälpa mig överhuvudtaget. Deras känsla för service verkar vara obefintlig. Om man som företag har klantat till det och lyckats felleverera en trädgårdsmaskin som väger 60 kg så kanske man kan ha det goda omdömet att hämta produkten och på så sätt rätta till misstaget? Och inte (som i det här fallet) bara dumpa problemet i knät på kunden? Jag har aldrig varit med om sämre hantering av ett ärende.
    18 dagar sedan ( Uppdaterat: 11 dagar sedan )
  • Hej natsuki,

    Beklagar hanteringen av ditt ärende. Jag skickar ett PM till dig, så hoppas jag att vi kan lösa problemen du haft.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och bra att handla så här.
  • Usel
    Nog var hemsidan lätt att använda men bemötandet från personal när det visade sig att varan vi beställt var trasig vid leverans var under all kritik. Inte bara otrevligt utan även överlägset. Kommer inte handla här igen!
    14 dagar sedan
  • Hejsan ehkp,

    Beklagar att du känt dig otrevligt bemött av vår personal. Jag skickat ett PM till dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Registrera köpet gick föredömligt lätt. Men där verkar berömmet ta slut.Ett skeppningsbesked erhölls 4 dagar efter beställning. I samband med det en massa ursäkter för att det skulle kunna ta lång tid att leverera, och att Bygga hemma inte kunde råda över detta. Vid telefonpåringning 10 dagar efter beställning lämnades besked att det var 18 personer i kö. Telefonsvararen upprepade texten som jag fick vid skeppningsbeskedet. Jag kan inte rekommendera Byggahemma till den som vill ha en snabb hantering och leverans.
    Beställningen annullerades efter 2 timmar i telefonkö.
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Never again!
  • Ganska dålig
    Beställning
    fel klippare skicka en ny med drivning
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Super sevice og flott nettbutikk.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Snabbt och bra !
  • Usel
    Gick jättebra att beställa. Men så fort det uppstod en ändring av leveransdatum en vecka framåt som Bygghemma ansvarade för, så gick allt åt skogen. Var tvungen att köpa dessa varor i butik istället, för bygget pågick.

    Först tyckte dem jag skulle vara hemma och ta emot varorna ändå. Även fast jag avbokade en timme efter uppskjuten leverans.Och sedan få en returfraktsedel som skulle hämtas nästa dag? Alltså ta ledigt 2 dagar för något dom ändrat i avtalet och som avbokats med god marginal (1 vecka innan skeppning) och med deras kundservice godkännande.

    Sedan försvann paketet med varorna. Som jag ombads "strunta i".
    Fick jaga, ringa och maila deras usla kundservice i 3 veckor för att få fakturan makulerad. Till sist bestred jag den istället. Då dem inte ville makulera.

    Har blivit nonchalant bemött av alla nivåer på deras kundservice. Pratat med både mellanchefer och en "Teamleader".

    Beställde varor för mycket pengar till mitt badrum. Men i slutändan så kommer jag aldrig mer handla där. Då deras returhantering / klagomålshantering är riktigt usel.

    Passa er för deras billiga priser. Finns en anledning.
    20 dagar sedan ( Uppdaterat: 18 dagar sedan )
  • Hej KennethNorr,

    Beklagar hanteringen av ditt ärende. Jag skickar ett PM till dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Beställning
    Väntar på svar i kundservice, började med könummer 11, sitter fortfarande i kö EN timme senare! nu könummer 2.
    Detta är INTE bra!
    Se över systemet!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Väntar på leveransen innan jag gör en ny bedömning.Fick lev.25/5.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Allt var perfekt med undantag av hemleveransen i flera poster.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Är detta ett skämt eller? Behövde en hängränna - tvungen att köpa 2!?Behövde 2 ränngavlar - tvungen att beställa 8!? (4 höger och 4 vänster). Behövde 1 rännvinkel - tvungen att beställa 2?!
    Fyllde i kontaktformuläret och undrade om detta verkligen kan vara sant - inget svar.
    Mejlade - inget svar.
    Ringde - "Ja, detta stämmer - du måste beställa minst 2 hängrännor"...
    Blev till att stryka dom grejerna mao.. :-(
  • Bra
    Beställning
    Hade varit full pott om inte expeditionsavgiften legat där och gjort mig förbannad!
  • Perfekt
    Beställning
    Informativt, enkelt och bra!

    Utmärkt lätt att handla och betala via säkert bankinloggning.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Håller även den utlovade leveranstiden är det mesta verkligen mer än OK
  • Usel
    Tar ut "Expeditionsavgift" på 49kr. Verkligen kreativt att skryta med gratis frakt och uppfinna en annan avgift...
    27 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Perfekt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Ønsker mulighet for internasjonale telefonnummer ved bestilling. Er nordmann med mysig stuga i Sverige.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra hemsida där det är lätt att söka
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och smidigt.
  • Usel
    Väldigt irriterande att de gör reklam för "leveranskostnad 0kr" men tar sedan ut en expeditionsavgift. Ordklyveri och missvisnade!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    kan inte bli bättre
  • Usel
    Har handlat här förut och de är OK när allt går som det ska. Leveranstiderna brukar inte hålla, men i övrigt OK som sagt. Men denna gången går det riktigt dålig.

    Jag beställde en vara och fick beställningsbekräftelsen. 2 veckors leverans angavs. Efter tre veckor har inget kommit och jag skickar en fråga till kundtjänst. Det tar någon dag innan de svarar. "Vi ska undersöka och återkommer med besked".
    Men kundtjänst återkommer aldrig. Efter ytterligare en vecka får jag skicka in ett nytt ärende. Inget svar alls. Jag ringer och får beskedet att de ska undersöka. Någon dag senare (totalt 30 dagar efter beställningen) kommer svaret att ordern har "tappats bort".
    De har beställt om varan och ska försöka lösa leverans om en vecka. 15 dagar senare har jag varan. Totalt alltså 45 dagars leverans mot 14 dagar utlovat. Hade jag vetat det hade jag ju aldrig köpt av bygghemma. Och det är ju en lärdom för framtiden.
    1 mån sedan
  • Hej arahlen,

    Beklagar hanteringen av ditt ärende! Det är inte okej att det tar oss så lång tid att återkoppla. Jag skickar ett PM till dig.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och bra att handla via er hemsida
  • Usel
    Beställning Leverans
    Förklarade i den andra texten varför är jag inte nöjd
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Klarade inte av beställningen på datorn.
    Glad att det gick att ringa och få fin hjälp.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans. Inga problem över huvud taget. Bara plus!
  • Perfekt
    Beställning
    har köpt dörrar tidigare
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Vi får väl se om leveranstid 3-5 dagar stämmer
    Ja det var sant
  • Perfekt
    Beställning
    Enkelt!
  • Usel
    Vi köpte ett badkar från Bygghemma. Blandaren som sitter monterad i badkaret var trasig och kan bara spruta med ett jättestark stråle om man vill ha varmvatten. Jag reklamerade detta omgående. Har nu efter en månads tid ringa och mailat dem flera gånger i veckan och får bara svar att de ska återkomma.

    Det känns tröstlöst.

    Säkert jättebra om när allt flyter på men om du får en defekt vara är du körd...
    1 mån sedan
  • Hej ebbe71,

    Det låter himla trist! Jag skickar dig ett PM så hoppas jag att vi kan lösa det den här vägen.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Usel
    Beställning
    Har inte fått någon lev
  • Usel
    Beställde en Köksblandare. Ringde och kollade så den fanns hemma, fick bekräftat att den fanns i lager. Trots det tog det 5dagar innan den skickades.

    När den sen kom så var det fel blandare. Ringde då Kundtjänst som lovade att rätta till misstaget så fort som möjligt. När jag ringde igen efter 6dagar för att kolla vad som hände i mitt ärende så visade det sig att inget hade gjorts och det var naturligtvis nån annans fel än Bygghemmas... Skulle dessutom skickas med en retursedel. Påpekade att det var viktigt att den verkligen kom med då jag har långt till mitt utlämningsställe.

    När rätt vara kom 20dagar efter min beställning så var det naturligtvis ingen retursedel med i paketet...

    Ringde Kundtjänst igen för att påpeka att den saknades. Fick då ett löfte om retursedel och kompensation. Retursedeln kom på mejl efter en dag. Kompensationen blev jag naturligtvis tvungen att ringa ytterligare en gång för att få...

    Grejen är att varje samtal till Kundtjänst föregås av minst 30min kötid så jag har fått slösa oerhört mycket tid på det här förhållandevis simpla ärendet.

    Kommer framöver att handla hos seriösare aktörer.
    1 mån sedan
  • Hej Washicator,

    Jättetråkigt att läsa om ditt ärende hos oss, och det är under all kritik att det brustit på så många ställen. Jag skickar ett PM till dig så hoppas jag få mer information, så att jag kan ta ärendet vidare till ansvariga.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Dålig
    Beställde en toalettstol. Fick leveransbekräftelse som berättade när varan skulle skickas. En vecka senare hade jag fortfarande ingen toalett. Jag mailade bygghemma.se och undrade vart toaletten blivit av. Fick svar att dom skulle undersöka. 2 dagar senare fick jag ett sms om att varan var restnoterad och skulle komma in igen i slutet av månaden. I smset fick jag frågan om jag ville makulera ordern eller vänta. Men smset kom inte från ett nummer som gick att svara på. Så jag fick söka upp den tidigare mailkonversationen och maila där med förhoppningen att budskapet når fram till rätt person.

    Vill ge 1 stjärna men får bli 2, dom svarade ju i alla fall.

    Min rekommendation till bygghemma.se:
    Om en vara inte finns så...
    * Meddela detta redan när kund försöker beställa på hemsidan så kunden kan välja en vara som faktiskt går att köpa
    * Skicka inte en leveransbekräftelse
    * Kontakta kunden, vänta inte på att kunden kontaktar er efter lång väntan
    * Om ni ställer en fråga till kunden, gör det på ett sätt där kunden har möjlighet att svara
    1 mån sedan
  • Hej Nahaz,

    Beklagar att du inte fick besked om restnoteringen från första början. Jag skickar ett PM till dig, med förhoppning om att få mer information om din order, så att vi kan undersöka internt var i rutinerna det brustit.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Marknadskoordinator
    Bygghemma.se

  • Acceptabel
    Beställning
    Jag saknar att det står på ordern om man valt faktura, eller har betalat.

    Jag valde direktbetalningen men får ingen feedback/respons från Bygghemma att jag faktiskt betalat, det borde kunna stå på Ordersedeln man får på mailen direkt efteråt att man betalat eller om man valt att ta faktura/delbetalning, att den betalningsmetoden är vald.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag har handlat på Bygghemma ett flertal gånger. Bra priser, bra webbsida och snabba smidiga leveranser. Dock kom leveransen i tre olika paket till två uthämtningsställen vilket är ett minus.
  • Tack för ditt omdöme och kommentar! :)

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt att hitta det man söker. Snabb leverans.
  • Tack för din kommentar!

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bara perfekt
  • Tack för ditt omdöme!

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson

  • Perfekt
    Beställning
    Allting gick jättesmidigt , snabbt och säkert!!
  • Tack för din feedback! :)

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och väldigt smidigt.
  • Tack för din kommentar! :)

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson

  • Perfekt
    Beställning
    Hoppas det fungerar i framtiden också.
  • Hejsan,

    Tack för ditt omdöme och kommentar. Vi håller tummarna!

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson

  • Bra
    Beställning
    Det skulle finnas en ruta så man skulle kunna komma tillbaka till varorna, så man kan komplettera sin beställning 0m man har glömt något.
  • Hejsan,

    Tack för din kommentar och feedback. Vidarebefordrar ditt förslag till ansvariga internt.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt fungerar perfekt som vanligt.
  • Tack för ditt omdöme!

    Med vänliga hälsningar
    Caroline Petersson

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Köpet var det inget fel på, utan det stora problemet var levrantörn av den ena varan. Var tvungen att vara hemma på bestämd tid. Fick lösa detta, men när det skulle laveras så kom dom ej! Här får man ta ledigt från jobb, så kommer dom ej som dom hade bestämt. Under all Kritik
  • Hejsan,

    Tack för din kommentar och feedback. Håller med dig om att det är under all kritik. Om det är så att du ser detta får du gärna maila dina orderuppgifter till mig på caroline.petersson@bygghemma.se, så ska jag kolla på ärendet och undersöka var i leveransen det brast.

    Med vänliga hälsningar
    Caroline
    Bygghemma.se

  • Perfekt
    Beställning
    Mycket nöjd snabba lev,bra betalnings alternativ
  • Dålig
    Jag köpte dyrt klickgolv av dem och de gav mig bästa pris, vilket var bra, men det blev massa förpackningar över och då det tog 15 dagar innan arbetet var klart så vägrade de att ta tillbaka de som blev över. Tycker de kunde varit lite mer tillmötesgående.

    Nästa gång blir det nån butik som har längre returrätt. Det här blev dyrt med facit i hand. Tråkigt!
    2 mån sedan