Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i lista: Ps3

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
(data från 2014-10-31)
Detaljerad information Multitech Data har fått betyget (8.50)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Knappt godkänd
    Använder sig av DHL som speditör trots att det står "Skickas med posten" vilket får i alla fall mig att tro att de använder Posten. Problemet blir leveransen och det blir väldigt krångligt att faktiskt få hem sin köpta produkt.

    Köper aldrig av butiker som inte använder sig av Posten eller Schenker så det är väl egentligen inte deras fel, dock lite otydligt på hemsidan.

    Snabb och trevlig kommunikation via mail & telefon så börjar de skicka med hjälp av Posten eller Schenker så köper jag gärna där!
    8 mån sedan
  • Mycket bra
    Det var lätt att kommunicera med dem på e-mail, snabba svar om lagerstatus. Angivet antal på hemsidan verkar bara uppdateras en gång per dygn.
    Dåligt att postförskott inte erbjuds... jag brukar alltid välja det när jag köper första gången från en leverantör. Ganska spännande att beställa en kamera för nästan 20 000 och betala i förväg...
    Leveransen kom snabbt, 48 timmar efter beställning.
    Kvittot fanns inte i förpackningen men kan skrivas ut från hemsidan.
    Nu när jag vet att det fungerar tvekar jag inte att beställa från dem igen :-)
    11 mån sedan
  • 2013-11-01 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Har gjort flera köp, har bara gott att säjja.
    Snabba och bra på allt.
    Har fått hjälp med felsökning och de mesta.

    Tummen upp! Bor 5 mil norr om butik, men raka vägen dit när de behövs.

    Rekomenderar starkt multitech!
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde från webbutiken och hade paketet på posten efter en arbetsdag. Enda negativa var väll att mitt paket (router + 2st usb stickor) skickades i två separata paket istället för i ett.
    1 år sedan
  • Acceptabel
    Nyligen beställt en iMac från Webbutik, men ej fått den levererad.

    Måste kasta lite spe på deras hantering av finansiering.

    Lite av 1990 tal skicka kontrakt via "snailmail"!
    (vilket försenar beställningen avsevärt) - dagens kunder "kräver" "sina" varor dagen före de beställer.. :)
    1 år sedan
  • Usel
    Jag tänkte testa att köpa min nya dator hos detta för mig nya bolag. Det var ett misstag! Jag la en beställning 30:e december då de hade 6 st i lager av den dator jag ville köpa. Jag la min order mot avbetalning. Idag hoppades jag självklart på att de skulle skicka den, men under hela dagen har det stått "Väntar på behandling" och sen "väntar på kreditbolaget". Jag förstår att de har mycket att göra efter alla helger, men det som är det värsta är:

    - Datorn jag beställde hann ta slut på lager, de reserverade aldrig någon åt mig trots jag
    la min order när de hade 6 st i lager

    - Jag ringde 6 gånger. Efter 5-8 minuters telefonkö (varje gång) hoppade antingen samtalet ur eller så sa de helt plötsligt att det inte fanns nång ledig "handläggare" - trots att man i telefonkön fått höra fasansfull musik och "det är strax din tur". Varför inte säga direkt att det inte är någon idé att ringa ?

    - Inget svar på mailet

    Mitt betyg är 1 av 10. Har nu mailat en avbeställning till företaget.

    Kan lägga till att jag beställde samma dator från ett större företag kl 17 idag och 17.45 fick jag leveransmeddelande - det kallar jag service.
    1 år sedan
  • Hej och tack för Din reflektion!

    För det första vill jag be om ursäkt att Du inte kommit fram till oss på tele under mellandagarna. Denna period är fullständigt kaosartad varför det mycket riktigt är svårt att komma fram på telefonerna. Detta för att samtliga säljare ofta får hoppa ut och hjälpa säljarna i butiken när de fysiska köerna ringlar långa fram till kassorna. Beklagar detta igen och hoppas samtidigt på en viss förståelse under just dessa dagar.

    Om man inte kommer fram till någon person när man ringer till oss blir man dock alltid kopplad till en växelfunktion där man kan lämna namn och nummer varför vi alltid ringer upp så fort en säljare blir ledig. Under just den 30e hade vi mängder av meddelanden att följa upp så jag beklagar om inte denna funktion passat eller fungerat för just Dig.

    Vidare har jag också kollat på den enda avbokade (eller ej sålda men beställda) datorn just den 30:e december och denna bokades bort av finansbolaget på grund av betalningsanmärkningar. Då sker heller ingen reservation och köpet blir med automatik ej reserverat av gällande lagersaldo. Det skickas också alltid ut ett mail om detta.

    Du är mer än välkommen att kontakta oss för att reda upp eventuella oklarheter på 019-123400 eller via mail på info@multitech.se så ska vi göra allt för att hjälpa dig.

    Med vänlig hälsning
    Anders på MultiTech AB

  • Usel
    Rekommenderar ej detta företag. Jag beställde en dator, betalade med kort och Multitec låste mina pengar i 8 dagar utan att jag fick någon vara. Sedan annullerade de köpet utan godkännande från mig då de påstod att varan var slutsåld, det stod dock att det fanns 15 st i lager vid köpet. Konsumentrådgivningen anser att Multitec "helt klart" har brustit i omsorgen om konsumenten (mig) och har varit felaktig i sitt förfarande.
    1 år sedan
  • Hej och tack för Din förfrågan!

    När man lägger en beställning som betalas med kort reserveras omgående i realtid den summan som köpet avser. Dock dras inte likviden fysiskt förrän en faktisk leverans sker. Är det ett fåtal i lager av en vara behandlas alla orders i tur och ordning varför det i vissa undantagsfall händer att alla inte får en tilldelning. Att det dröjde 8 dagar innan Du fick meddelande om att ordern inte kunde levereras beror på att vi då försökte få tag på fler enheter men fick slutligen svar att dessa inte kommer att leveras mer utan har utgått från tillverkarens sortiment. Finns det ingen vara att tillgå skickar vi då ut ett mail att det inte kommer att ske en leverans och föreslår, om möjligt något motsvarande till liknande pris för att underlätta. Beklagar igen och har Du fler frågor kring detta är Du varmt välkommen att kontakta oss på info@multitech.se alternativt via tele på 019 - 123400.
    Med vänlig hälsning Anders på Multitech AB

  • Utmärkt
    Gjorde sitt jobb med att ta betalt för grejorna och sedan leverera dem utan några problem. Gjorde mina egna undersökningar på produkterna så kan inte svara på hur de är i sakfrågor
    1 år sedan
  • Acceptabel
    Var i brådska ute efter en TL-WR2543ND så jag åkte in till butiken efter att kollat in hur många dom har i lager på nätet, i butiken hade dom endast TL-WR841ND vilket är flera årgångar tidigare och utan dualband eller det jag egentligen vill ha.

    förstod då förstås att dom har ett "central-lager" de beställer ifrån.

    Dom erbjöd mig att dom kunde ta hem TL-WR2543ND , men jag valde att köpa denna äldre router då det är i lite brådska, annars kunde jag lika gärna beställt själv från nätet.

    I butiken var priset på denna 599:- dock var detta ett gammalt pris så jag fick den för 499:- .. och nu läser jag att dom säljer samma för 310:- enligt länk från prisjakt.. .. man blir lite snurrig..

    För övrigt verkar det vara en hederlig liten butik med hårt arbetande och kunniga medelålders-gubbar. Jag vet själv hur svårt det är som småföretagare att hålla reda på nätpriser och butikspriser men försök att hålla det åt rätt håll i hembutiken så behåller ni era förstagångs-kunder!

    Iofs kunde jag ju lika gärna fått betala 599:- utan nån gammelproduktsrabatt.. så på det sättet var säljaren schysst då han lika gärna kunde ha tagit priset som stod på förpackningen.

    Sätter betyget acceptabel på grund av förvirringen över priserna och lagerhållningen.

    Ska nu testa routern och se om den klarar av det jag vill.
    2 år sedan
  • Hej och tack för Din reflektion!
    Gällande prissättning i butikerna kontra internet kan små skillnader uppkomma mot båda hållen trots att vi alltid försöker hålla samma pris både på nätet och i fysiskt butik. Det har att göra med att priserna på nätet "flyter" mer eller mindre med fasta marginaler mot inköpspriset och i butiken är de ofta fast satta till samma marginal vid gällande inköpstillfälle. Detta medför att om tillverkaren plötsligt sänker/höjer kommer detta ofta först att påverka priset på Internet.
    Den routern Du valde att köpa är inte gammal utan tillverkas och säljs fortfarande men tekniken i denna är enklare än i den mer avancerade. Att priset skilde sig så pass mycket har att göra med ett betydligt dyrare inköp till butiken just på den produkten då vi valde att ta in dessa från tredje part på grund av att de var slut hos tillverkaren, för att ha varan på lager tills den ordinarie leveransen dyker upp.
    Trots att vi idag inte besitter en försäljningsyta som de större Retailkedjorna, förser vi dock både internetkunder, butikskonsumenter och företagare med både egna säljare och teknisk kompetens i toppklass. Vi har också alltid de mest populära datorerna, komponenterna och tillbehören på lager för omgående leverans, då vi alltid lagerhåller ett större lager även lokalt, utöver det avropslager vi har hos de olika tillverkarna. Tilläggas skall att vårt märkes- & garantiauktoriserade servicecenter på över 350 kvadratmeter heller inte syns i butiken vid Örebro universitet utan ligger i en bakomliggande byggnad. Under våren bygger vi dock ut och då tillkommer flerfaldigt mer butiksyta varför vi också får större möjlighet att visa upp mer varor på utställningen i butiken.
    Har Du andra frågor eller funderingar är Du varmt välkommen att kontakta oss igen på 019-123400 eller på infoadressen på vår hemsida. MVH Artur

  • Perfekt
    Lång leverans tid men knappast deras fel då produkten är svår att få tag på.

    Mycket bra pris!
    2 år sedan
  • Ganska dålig
    bra sida men väldigt tveksam kundservice och leveransinfo i mitt fall. Inget kollinr på försändelsen och sent uppdaterad orderinfo på hemsidan. Dessutom mkt svåra att få tag på på både mail och telefon. Synd.. :/
    3 år sedan
  • Hej och tack för Ditt omdöme!
    Under jul- och mellandagshandeln hade vi väldigt hög försäljning och mycket att göra och det drabbade dessvärre både telefon- och mailsvar. Beklagar detta och vi lovar också att ha bättre bemanning under dessa försäljningshögtider under kommande perioder. MVH Artur

  • Perfekt
    Snabb leverans, 2 dagar (snabbast av de tre butiker som jag vid samma tillfälle beställde ifrån)
    3 år sedan
  • Bra
    Överlag en bra butik med stort sortiment och okej priser.
    Har endast gjort två beställningar hos dem, den första var det inga problem med, den andra var jag lite mindre nöjd med hur den hanterades då den fick lite längre leveranstid trots att alla varor fanns i lager.
    De svarade med att de har två lager, och att de ibland måste skicka varor från ena lagret till det andra för att paketera allt i samma paket, men ändå står det på deras sida att de levererar lagervaror på 1-2dagar.
    Hade de haft info på siten om vilka varor som finns på vilket lager hade jag kunnat välja andra produkter, välja att de skulle skickas separat, eller välja en annan butik, då det den gången var extra viktigt med en så snabb leverans som möjligt.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Detta är världens bästa företag med världens bästa
    personal, ni är underbara och jag dyrkar er.
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Lätt att beställa, bra pris och snabb leverans.
    3 år sedan
  • Usel
    "Tack för beställningen och framförallt för förtroendet" står det i mailet när man beställt. Men sedan, när det blir fel på varan, så påstår de helt fräckt att de inte har något ansvar, utan hänvisar bara till leverantörens support. Därefter slutar de helt att svara på mail! Detta trots att det förstås är de, inte leverantören, som har ett ansvar gentemot dig som kund, allt enligt konsumentköplagen. Med andra ord kan du lika gärna köpa på gatan av "hederlige Harry" som av Multitech, för här får du ingen hjälp alls.
    4 år sedan
  • Hej! Vi svarar ovillkorligt på alla mail som kommer in. Hör gärna av dig till oss igen via telefon om något mail av någon anledning inte kommit fram.
    Vissa produkter servas/repareras/byts ut direkt av tillverkaren. Slutkunden ringer då och felanmäler detta direkt till tillverkaren och de bistår sedan med både gratis upphämtning av produkten hemma hos kunden, service av denna samt leverans tillbaka till kunden på avtalad tid. Det gäller tex vissa skärm- och projektormärken. Att vi hänvisar våra kunder till den processen, är enbart på grund av att det går snabbare att åtgärda en defekt produkt den vägen än att kunden först ska skicka denna till oss, och vi sedan gör samma förfarande, för att sedan skicka tillbaka produkten till kunden igen. Detta är inget unikt utan gäller alla återförsäljare i Sverige av till exempel dessa bildskärmsmärken. Hoppas detta förklarar de funderingar Du haft i och med att vi hänvisat Dig till en av tillverkarnas servicenummer.

    Handlar Du i någon utav våra butiker är Du där emot välkommen att komma in och få "hjälp på plats". Varmt välkommen!
    MVH Anders på Multitech DATA AB

  • Perfekt
    MultiTech visade prov på precis det kundfokus du önskar när du stressat ringer en leverantör. De tog sig tid att undersöka om det gick att få till en leverans trots att det var sent. Än bättre: de lyckades!

    Kanske är det egentligen ett toppbetyg till deras underleverantör som gjorde själva leveransen, men för mig som kund var det enorm positivt att som omväxling hitta en firma som inte bara trött konstaterar att "det är för sent".
    4 år sedan
  • Usel
    Sammanfattningsvis är jag väldigt missnöjd med Multitech data för att:

    * Kundtjänst svarar inte alltid på mailen man skickar och man måste tydligen bli irriterad innan de bryr sig om dig.
    * De verkar ha väldigt dålig koll på DINA pengar!
    * Jag fick aldrig varan jag beställde (delvis p.g.a. otur men främst deras långsamma hantering).
    * Jag har inte ens fått någon ursäkt för det som hände!

    Den långa versionen:
    Jag beställde ett par schyssta hörlurar från Multitech Data den 18/7 med "Förskottsbetalning" som betalningsmetod, d.v.s. jag satte inpengarna på deras bankgiro. Enligt min bank drogs pengarna 20/7.

    3 dagar efter hade jag inte fått någon information o mhuruvida de hade tagit emot mina pengar eller inte så jag kontaktade deras kundtjänst via mail. De hade inte registrerat min betalning och deras ekonomiavdelning skulle kolla upp det och återkomma snarast.

    Nästan en vecka senare (29/7) hade jag inte hört något och mailade igen.
    Nu fick jag inte ens något svar och fick istället ringa dem. Då kom det fram att deras ekonomiansvarige var på fast på sin semester och att jag var tvungen att vänta till hon kom hem!

    Ytterligare en vecka senare (9/8) fick jag reda på att varan hade utgått ur deras sortiment och att jag skulle få pengarna tillbaka (Den fanns i lager när jag beställde den). Innan detta faktiskt hände var jag tvungen att vänta 2 veckor till och skicka ett väldigt irriterat mail!
    4 år sedan
  • Hej och tack för Din kommentar!
    När du som kund väljer "förskottsbetalning" som betalningsalternativ (och inte snabbare alternativ som kortbetalning, bankbetalning, "köp nu - betala senare" eller avbetalning), så väntar vi in pengar på vårt konto innan en beställning beställes, spedieras och skickas. Finns få produkter på lager kan det hända att varan hinner ta slut då kunder som väljer de andra alternativen blir behandlade omgående i våra system. Jag antar att det var det som skedde i ditt fall. Med andra ord är det upp till kunden hur snabbt denne betalar in som styr ledtiden på beställningen vid just alternativet "förskottsbetalning". Vidare tar det upp till 3 bankdagar extra innan pengarna syns på våra konton. Därför är egentligen detta alternativ det "sämsta" och mest långsamma.
    Om varan senare visar sig vara slutsåld och inte kommer in igen, skickar vi alltid ett mail, eller ringer och frågar kunden hur denne önskar göra. Antingen ta bort beställningen och erhålla återbetalning, eller välja en annan produkt. För att återbetalning ska kunna ske måste kunden, efter vår begäran via e-post eller telefon, dessutom meddela oss sina bankuppgifter eftersom en manuell insättning ochkså måste sättas tillbaka manuellt via bank. Detta tar vanligtvis ytterligare en dag i hanterningen hos vår ekonomi.

    Det snabbaste och smidigaste alternativet är alltid kortbetalning om man har den möjligheten. Då expeditieras allt omgående - Reservation, plock och pack samt sändning påbörjas i princip i realtid varför kunden kan räkna med leverans hos sig redan dagen efter.

    Vi besvarar alltid alla mail och telefonsamtal. Dock under semestertidens slut har vi haft längre svarstider både på ekonomi, telefonerna och på mailen pga ledighet hos ordinarie personal. Per dags datum är vi fullt bemannade igen, utvilade och fortsätter erbjuda den förstaklassiga service vi ständigt eftersträvar till våra kunder.

    Varmt välkommen att testa oss igen!

  • Perfekt
    Snabbt och inga problem.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Verkar vara väldigt serviceminded, många betalningsalternativ.
    4 år sedan
  • Bra
    Helt ok, men lite långsam orderhantering i mitt fall.
    4 år sedan
  • Acceptabel
    - När jag beställde datorkomponenter 13/3 så hade jag inte fått det i skrivande stund 15/3, dock över helgen. Men jag bor ju i samma stad så man kan ju tycka att dem borde vara lite snabbare...
    4 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en laptop och väska därifrån. En så länge har det inte varit några problem. Jag har fått både orderbekräftelse och tracknummer.

    Uppdatering, beställningen kom fram smärtfritt. Samtal till kundtjänsten var inga problem heller. De tog emot samtalet både professionellt och bra service. Dock kan man klaga på kötiden, som enligt mig borde nämna i vilken placering man har i kön.
    4 år sedan
  • Usel
    Beställde en dator via webbutiken.
    Där erbjöds endast betalningsalternativen kort eller insättning på Multitechs konto. Eftersom jag av princip aldrig betalar i förskott när jag handlar på postorder så kontaktade jag deras ordermottagning på telefon som meddelade att det gick bra att betala mot faktura efter sedvanlig kreditprövning (företagskund).

    Två dagar senare återkommer de med beskedet att de tyvärr inte fakturerar "e-handels kunders" eftersom de vill skydda sig mot blåsningar i den mån de kan. Men eftersom det är leveranstid på datorn så menar de på att det egentligen inte borde spela någon roll om jag betalar i förskott(!?).

    Eftersom jag inte heller vill bli blåst så bad jag dem istället att skicka datorn per postförskott. Ytterligare fem dagar senare meddelar butiken helt kort att de "inte kan ta betalt via postförskott".

    Med andra ord - efter en veckas dribblande erbjöds till slut endast förskottsbetalning.
    Varning alltså för er som inte vill ligga ute med era slantar.
    4 år sedan
  • Hej!
    Tack för Din reflektion. När ett företag ansöker om fakturabetalning görs en ovillkorlig kreditprövning i samtliga fall. Om vi inte får igenom kreditförfrågan med ett positivt besked hänvisar vi istället till förskottsbetalning eller en direkt kortbetalning. En kreditupplysning är inget unikt utan tillämpas alltid oavsett om man lånar pengar på en bank eller i butik och denna måste vara positiv för att man ska få igenom ett köp. Med andra ord erbjuder vi samtliga former av betalning förutsatt att man passerar, de i varje enskilt fall, givna kriterierna. För privatpersoner erbjuder vi fakturering i form av "köp nu - betala senare - 3 eller 6 månader", räntefri avbetalning, banköverföring, kortbetalning m.m. För företag erbjuds leasing, hyra, kortbetalning, fakturering m.m. Men då som sagt förutsatt att man, i varje enskilt fall uppfyller de krav som ställs från finansbolaget. Varmt välkommen! MVH Anders på MultiTech DATA AB


  • Usel
    Måste vara den sämsta butiken i Sverige... Jag beställde en vara som fanns i lager den 29 december 2009, den kom fram den 7e januari. Jag ångrade att jag hade köpt produkten och jag valde att skicka tillbaka den. Den kom tillbaka till MultiTech i mitten på förra månaden och det har inte kommit några pengar in ännu.. De svarar inte på mina mail, det är nästintill omöjligt att komma fram via telefon och de verkar ha noll koll... KÖPER ALDRIG MER HÄR.. Går hellre till Sekvencia.
    4 år sedan
  • Hej! När man gör en retur finns det vissa viktiga men enkla rutiner som måste följas. Man kan till exempel inte skicka tillbaka sin vara utan att först trycka på returknappen på vår hemsida för att på så vis generera ett returnummer till den ordern returen avser. Detta är till för att vi ska få en överblick över returen och framför allt för att få in denna i systemet som ett ärende! Gör man inte detta förfaranade, utan bara skickar in produkten, finns det en risk att detta inte blir hanterat på ett tidsenligt sätt. Hela returhanteringen är mycket enkel och finns tydligt beskriven på vår hemsida. Gör man denna returansökan går allt mycket snabbt och smidigt. Tyvärr händer det att kunder skickar in sina produkter till oss och förutsätter att vi ska veta vad som avses utan att ha fått denna information. Vi försöker då spåra kundens beställning men går detta inte får vi dessvärre vänta på att kunden hör av sig själv istället. MVH Anders på MultiTech DATA AB

  • Usel
    ja kan ge +1 för hemsidan men resten vet ja inte..stod på hemsidan att ni hade ett chassi i lager *3 styck* och ja beställde 2010-01-03 och har inte fått nått ännu..SÅ DRYGA...ja har suttit i telefonkö i över 1 timme en dag och likför****** inte kommit fram..kollade nu idag på hemsidan för att se min status på ordern..lika som den stått i tisdags 2010.01.12..sen kollade ja om dom ändrat hur många dom har i lager, DOH....ETA 2010.01.20 står det då..SÅ DRYGT, orka sitta i telefonkö IGEN..inte ens ett mail dom kan skicka att dom inte har den inne utan då släpper man bara allt och sätter ETA..blablabla. sen såg ja nått på hemsidan som kommer se rolit ut just nu iaf... ---> Vårt mål är alltid 100% nöjda kunder och vi gör väldigt mycket för att inte vara som "alla andra datoraffärer eller nätbutiker"...JO MEN VISST...Den här butiken ska ni akta er för vill ja lova sen får dom svara va dom vill..AKTA ER ! ! ! ! !

    //Roger
    4 år sedan
  • Hej! Vi beklagar verkligen! Det hör inte vanan till att vi inte levererar i tid eller inte svarar i telefon men den nyss gångna julhandeln och mellandagsrean med den gigantiska kundtillströmning som följt har varit över all logisk förväntan. Detta resulterade dessvärre i att vissa kunder inte kommit fram på telefonerna under acceptabel tid eller fått varorna någon dag försenade. Vi beklagar detta djupt och lär oss av våra misstag till nästa fantastiska juletid. Vidare har vi anställt… Läs hela ytterligare personal som nu utbildas för kommande utmaningar för att vi ska kunna fortsätta erbjuda den kvalité och service vi faktiskt är kända för. Med vänlig hälsning Anders på MultiTech DATA AB

  • Dålig
    minst en kvart i telefonkö eller vänta en vecka på mailsvar....
    4 år sedan
  • Hej! Vi beklagar verkligen! Det hör inte vanan till att vi inte levererar i tid eller inte svarar i telefon men den nyss gångna julhandeln och mellandagsrean med den gigantiska kundtillströmning som följt har varit över all logisk förväntan. Detta resulterade dessvärre i att vissa kunder inte kommit fram på telefonerna under acceptabel tid eller fått varorna någon dag försenade. Vi beklagar detta djupt och lär oss av våra misstag till nästa fantastiska juletid. Vidare har vi anställt… Läs hela ytterligare personal som nu utbildas för kommande utmaningar för att vi ska kunna fortsätta erbjuda den kvalité och service vi faktiskt är kända för. Med vänlig hälsning Anders på MultiTech DATA AB

  • Dålig
    1. Beställer en 1,5 TB WD disk som väntas i lager 091106

    2. Den kommer aldrig in utan ersätts av en ny modell. Får ringa och beställa denna modell istället eftersom den gamla uppenbarligen utgått, lev. datum bara skjuts fram.

    3. Har nu gått nästan 3 månader. Nu finns den åtminstone i lager, men inte skickas den för det. Ringer dem, väntar i kö i 14 minuter utan att något händer. Mailar, men har aldrig fått svar innan så räknar inte med det nu heller.

    Sammanfattningsvis gör de ingenting själva, man måste påpeka, påminna och tjata på dem. Tröttsamt. Men priset var ju bra..
    4 år sedan
  • Hej! Vi beklagar verkligen! Det hör inte vanan till att vi inte levererar i tid eller inte svarar i telefon men den nyss gångna julhandeln och mellandagsrean med den gigantiska kundtillströmning som följt har varit över all logisk förväntan. Detta resulterade dessvärre i att vissa kunder inte kommit fram på telefonerna under acceptabel tid eller fått varorna någon dag försenade. Vi beklagar detta djupt och lär oss av våra misstag till nästa fantastiska juletid. Vidare har vi anställt… Läs hela ytterligare personal som nu utbildas för kommande utmaningar för att vi ska kunna fortsätta erbjuda den kvalité och service vi faktiskt är kända för. Med vänlig hälsning Anders på MultiTech DATA AB

  • Usel
    Har beställt ett HD5870 för ca 2 månader sedan, fanns inte i lager då, men stod att det skulle komma in i november. Har inte hört ett ljud sedan dess förutom när jag själv ringt och inte fått något vettigt svar, förutom en gång då de sa att det skulle komma in vid jul eller åtminstone före nyår. Jag sitter fortfarande här utan kort och ingen har hört av sig.

    Har mailat dem och frågat dem vad som händer och sagt att jag vill ha mitt kort. Väntar på svar, är riktigt riktigt missnöjd.
    4 år sedan
  • Hej! Grafikkortet har inte funnits i lager överhuvudtaget då produkten är ny och ej ännu släppt (och dessutom försenad från tillverkaren gång på gång) och vi har meddelat dig detta ett flertal gånger - både via mail samt telefon. Vidare har du fått erbjudande om att avbryta beställningen eller byta mot annan vara men valt att vänta. Jag förstår dock frustrationen när produkten aldrig kommer in i lager. Du har alltid möjligheten att ändra till en annan produkt eller avbryta beställningen om leveransförseningar föreligger.
    MVH Anders på Multitech DATA AB

  • Usel
    Beställde 5 olika artiklar. Mailade och frågade om något var galet den 14/12 och fick till svar att prylarna skulle skickas från lagret då. Väntade ytterligare två veckor, men inget hände.

    Mailade 2 ggr utan att få något som helst svar. Ringde ett flertal gånger. (Satt 20 min i telefonkö minst 3 av dessa för att komma till en telefonsvarare eller bli bortkopplad). Lämnade meddelande på telefonsvararen utan att någon behagade ringa upp.

    Igår fick jag nog och åkte de ca 5 milen till butiken för att fråga vad de egentligen höll på med, och de visade sig att de av någon anledning helt enkelt låtit bli att skicka prylarna. Så jag fick iaf med mig prylarna hem och slapp frakten på 95 kronor, men hos Multitech ska man nog inte handla om man har bråttom att få sina grejjor eller vill kunna komma i kontakt med den man handlar av.
    4 år sedan
  • Hej! Vi beklagar verkligen! Det hör inte vanan till att vi inte levererar i tid eller inte svarar i telefon men den nyss gångna julhandeln och mellandagsrean med den gigantiska kundtillströmning som följt har varit över all logisk förväntan. Detta resulterade dessvärre i att vissa kunder inte kommit fram på telefonerna under acceptabel tid eller fått varorna någon dag försenade. Vi beklagar detta djupt och lär oss av våra misstag till nästa fantastiska juletid. Vidare har vi anställt ytterligare personal som nu utbildas för kommande utmaningar för att vi ska kunna fortsätta erbjuda den kvalité och service vi faktiskt är kända för. Med vänlig hälsning Anders på MultiTech DATA AB

  • Ganska dålig
    Två av fyra saker levererade, ingen information om de övriga två förutom att "dom skickas från ett annat lager". Bad om kollinummer men fick inget svar... Känns lite tråkigt och nervöst då jag inte har en aning om vad som händer med mina prylar.
    4 år sedan
  • Hej!
    Du hittar kollinumret under Ditt inlogg på vår sida. Det vi svarade på var att leveransen är delad i två för att Du ska få Dina varor så fort som de kommer in på lager. Återkom på tele gärna så hjälper vi Dig.
    MVH Kundtjänst - MultiTech DATA AB

  • Perfekt
    Riktigt bra priser, smidig leverans på produkterna och en smidig hemsida. Jag är nöjd =)
    4 år sedan
  • Usel
    tyvärr Mt data. kan inte rekomendera er till andra. Tycker inte det ska ta ca 1v när man har betalat med visa över nätet att transportera en vara. Sen så att man får ringa och stå i själv också bara för att varan ska komma hem till mig... Bara för att det är billigt behöver det inte vara bästa affären, kan straffa sig i längden. Det har mt lärt mig.
    4 år sedan
  • Hej!
    Beklagar att Du inte fått Din beställda vara i tid. Vårt mål är alltid att orders lagda innan kl 15 skall vara i våra kunders händer dagen efter. Detta är också något som vi lyckas väldigt bra med. Dock kan det bli fördröjningar om varan tex inte finns på lager eller om det föreligger förseningar hos speditören. Det kan också vara så att det inte finns täckning på kortet varför ordern inte kan expedieras vidare. Hör gärna av Dig till oss igen för att reda ut vad som hänt just i Ditt specifika fall. Ligger felet på vår sida lovar vi att kompensera Dig med fri frakt vid en kommande order. Varmt välkommen!
    MVH Anders på Multitech DATA AB

  • Perfekt
    Har beställt en Hp dator som ska komma snart in på deras lager, hoppas den skickas ut också så tidigt som möjigt.

    Annars så vill jag säga att dom har en mycket bra kunservice svar på mail tidigt och väldigt bra delbetalingstjänst för studenter som inte finns på andra webbutiker.Och super bra priser på Datorer och andra elektroniska varor. Rekommenderar denna e-handels butik rejält!
    10/10
    4 år sedan
  • Ganska bra
    Beställde en måndag förmiddag och fick leverans på torsdag. Inte jättesnabbt, men de var hjälpsamma att via mail försöka lokalisera var paketet var. Paketet skickades med Schenker privpak, men sms-avi fanns inte som val vid beställning, och den spårningsinfo jag fick via mail var bara på sändningen, inte på mitt paket.

    Ordersystemet på hemsidan var dock inte helt synkat med beställningsstatus, paketleverans etc, troligen för att det gick direkt från distributören.
    4 år sedan
  • Usel
    Tyvärr har mitt köp inte fungerat så bra hos Multitech Data. Som jag tolkade specifikationen och den info jag fick på telefon av företaget skulle datorn ha bluetooth men det hade den inte. De lovade att skicka en usb bluetooth som kompensation men det gjorde de aldrig. Sen blev datorn försenad och under tiden sänkte de priset med 600 kr, men jag fick inte ta del av pris sänkningen även fast jag påtalade det långt innan datorn blev levererar. De påstod först att de satt fel pris, men det var inte sant. De svara dåligt vid mail kontakt. Så mina erfarenheter av Multitech är tyvärr inte så goda.
    5 år sedan
  • Hej!
    Beklagar att Du inte är nöjd med köpet hos oss! Vi har aldrig påstått att datorn skulle ha BT. Inte heller i specifikationen stod det uttalat om datorn är behäftad med BT. Gällande priset fanns två modeller av datorn. En med DDR2 samt en med DDR3 minnen varför Din dator också är dyrare. Så priset var inte fel. Vi svarar också på alla mail men tar oss friheten att svara på ett (1) mail om flera avhandlar precis samma sak vid ett och samma tillfälle. Vidare finner jag inte någon info om att en BT dongel skulle skickas ut. Så kontakta oss gärna igen för att reda ut detta.

    MVH Anders på MultiTech DATA AB

  • Perfekt
    Inget att klaga på, bara positiva intryck!
    5 år sedan
  • Usel
    Då mitt tidigare omdöme har raderats av någon anledning får jag väl lägga in ett nytt.
    Denna butik redovisar leverantörers lagersaldon som sina egna.
    Har du tur kan leverantörerna skicka snabbt och smidigt hem till dig eller till deras butik, men i mitt fall innebar det att en vara som de påstod var i lager tog över en vecka innan den kunde hämtas i butiken.
    Dessutom var de helt omöjliga att nå på telefon.

    Att butiken hellre anmäler kritiska inlägg än att bemöter dem har knappast återställt mitt förtroende för dem.
    5 år sedan
  • Hej! Dina påståenden är tyvärr felaktiga men vi väljer att svara på dessa för att det inte ska uppstå mer oklarheter. Tex. har alla kunder möjlighet att lämna meddelande efter en stund de få gånger det uppstår
    en kö i vår växel. Vi redovisar heller inte leverantörers saldon som egna utan jobbar även med eget stort lager och välsorterad butik. I ditt fall skall, skall tilläggas, fanns de specifika varorna leveransklara i
    butik endast två vardagar efter beställningen men Du valde att avbeställa dessa.
    MVH Johan MultiTech DATA AB

  • Acceptabel
    Fick enbart en av två varor jag hade beställt, fastän bägge varorna fanns i lager vid beställningen. Det visade sig att de inte hade den ena varan i lager, vilket medförde att jag fick beställa från annat håll med ytterligare väntetid - tid som jag inte hade.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Leveransen var snabb och smärtfri, hade grejorna på lager före andra! 10/10 är det inte svårt att sätta här inte!
    5 år sedan
  • Knappt godkänd
    Oseriös kundservice. Har skrivit tre mail - inget svar. Har under en veckas tid försökt ringa dem, man hamnar i telefonkö och kopplas sedan ned efter ca 15min. Enda möjligheten att få tag i dem har varit att ringa till deras fysiska butik.
    Långsam leverans, lagersaldo stämmer ej på hemsidan, ingen aktuell information om orderstatus på hemsidan.
    5 år sedan
  • Hej! Tråkigt att Du upplever oss så! Faktiskt är det så att du alltid ringer till vår fysiska butik när Du ringer oss så det är olyckligt att du inte kommit fram.. Beklagar! Vidare har alla kunder möjlighet att lämna ett meddelande för att stunden senare bli uppringda av oss om man inte vill eller har möjlighet att stå i kö de få gånger denna uppstår. Allt som finns på lager levereras omgående och våra lagersaldon stämmer faktiskt också. Det kan dock i vissa fall, när saldoantalet är lågt, hända att någon är före i kön av obehandlade orders. Då vi spediterar alla kunder i tur och ordning kan då varan redan bli bokad innan det så att säga blir din tur. Men det händer väldigt sällan och vi tittar på hur de sista få ska kunna bokas av i realtid direkt vid den ännu av oss "icke godkända" beställningen. Hör gärna av Dig till oss, fråga efter mig, så ser jag personligen till att Du blir nöjd!

    MVH Artur på MultiTech DATA AB

  • Usel
    la beställningen på måndagen och stod under behandling på torsdagen. Då ska prylarna vara framme. Sen när de inte hade ens skickat den på torsdagen avbeställde jag och beställde från en annan site. Seg site.
    5 år sedan
  • Hej!
    Då produkterna var restnoterade, vilket också meddelats, kunde vi inte göra mycket mer än att vänta in dessa. Tråkigt att Du uppfattade det som något konstigt!?

    MVH Anders på MultiTech DATA AB

  • Bra
    Det är en vanlig standard webshop som kan ses på flera andra ställen, inget upphetsande. Men inget upprörade.

    -1 för avsaknaden SMS-avisering
    -2 för beställning att "fastnade"
    5 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans
    5 år sedan
  • Mycket bra
    bra leveranstider och bra service
    5 år sedan
  • Bra
    Det Negativa:

    Vid beställning valde butiken att leverera paketet via DHL. då produkten fans via ett externt lager. detta resulterade i en leveranstid på ungefär 1 vecka. detta är för mig mycket Oacceptabelt.

    Det possitiva:
    Nu dock efter 9 månader gick min Produkt sönder, jag fick kontakta Multitech för support, och fick ett mycket snabbt svar att produkten skall skickas in för undersökning.

    Mitt paket levererades kl 8 ungefär: samma dag 3 timmar senare ringde en tekniker upp och förklarade att produkten skall bytas ut, och dubbelkollade adressuppgifter.

    detta är för mig en av de viktigare punkterna. att få en bra support på prylarna jag köper! därför ger jag denna 7/10 sjärnor!

    Tack Multitech!
    5 år sedan
  • Perfekt
    Funkade felfritt att beställa.
    5 år sedan
  • Perfekt
    MT har alltid funkat bra för mig med bra bemötande, snabba leveranser och bra priser.

    Ringer man dit blir man bemött av kompetenta killar som hjälper en att hitta rätt i djungeln.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Köpte min duk till projektorn därifrån och måste säga att det var väldigt bra service. Ringde dem och fick ett trevligt bemötande, de kunde även svara på de flesta av mina funderingar (leveranstid osv). Tog en eller ett par dag innan de ringde upp och sa att duken fanns hemma i butiken och redo att hämtas. Skötte det bra och fick även duken till billigast pris enligt prisjakt iaf.

    Toppen butik
    5 år sedan
  • Ganska dålig
    Lagersaldot visade att det fanns Noctua NH-U12P SE1366 så jag ringde och de sa att den kunde beställas via webben så skulle den ankomma dagen efter.

    2 dagar efter min beställning & betalning via webbshoppen ringde jag. Efter 10 min i tel.kö svarar de att DHL inte hade ankommit så jag kunde ringa igen. Ringde igen (lång telefonkö) fick svar att den kommer dagen efter. Ringer dagen efter med samma svar (DHL hade inte ankommit) försökte ringa igen men avbröt efter 22min telefonkö. Ringde igen Måndag (En vecka efter beställningen) och efter 17min tel.kö får jag svaret att den helt plötsligt är restad! Detta trots att det stod att min betällning var "behandlad" på webbshoppen. Hade jag vetat detta skulle jag köpt ifrån annat håll. Nu är detta inte möjligt eftersom produkten är slut hos alla andra kända webbbutiker. Där fick man för att man ville stötta den lokala datoraffären...
    Betyg 3 pga ok priser på tidigare köp jag gjort på diverse komponenter, annars hade mitt betyg blivit 1.
    5 år sedan
  • Hej!

    Vi beklagar verkligen! Information som vi fått från distributören har inte stämt då denna produkt låg på ett lager i Stockholm. Vi hade fått ok på ordern från dem och vidhöll denna information till Dig. Sedan visade det sig att den alla fall inte hade skickats.

    Beklagar verkligen! Hoppas Du snart återfår Ditt förtroende för oss. Numera dubbelkollar vi ALLTID produkter som har mycket låga lagersaldon för att undvika sådana incidenter.

    Varmt välkommen åter!