Enklare och roligare shopping.
Bredare sortiment än någonsin.
Säkra leveranser & betalsätt.

http://www.halens.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 54 år sedan
(data från 2014-10-20)
Detaljerad information Halens har fått betyget (3.12)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Jag lade en beställning 18 september på produkter värt drygt 1090 kr efter avräknad rabatt. Kappa och blusar mm efter att ha fått ett reklam mail den 15/9. Jag klickade på mailen och fick direkt min 20% rabatt. på kappan. jag behövde kappan omgående då jag ska på begravning nu kommande helg. (3 veckor i förväg beställde jag)
    Jag matade in mina uppgifter vid betalning såsom jag gjort på hundratals andra siter utan problem. betalningsystemet svalde allt, dvs det fanns täckning på kontot för den summa som nämndes. (fanns teckning för många ordrar om det skulle behövas :) )
    Jag fick en bekräftelse på ordern och väntade och väntade och väntade ännu längre tills jag idag tröttnade, och ringde kundtjänsten. Då visade det sig att enligt dom hade jag inte täckning på mitt konto. Vilket är BS. Har under senaste året inte varit under en månadslön på det aktuella kontot. Jag bad dom att prova dra pengar nu då, men det kunde dom inte så dom skulle cancellera ordern och jag skulle lägga ordern på nytt. Men nu har erbjudandet på mailet gått ut. Så jag får ingen rabatt vilket i princip innebär extra kostnader för mig på 400kr. vilket jag givetvis inte vill. Ringde åter upp halens, som vägrade ge mig kompensation eller rabattkod att använda för att lägga ny order till samma pris som den tidiga order jag lade. Mycket dålig strategi...
    Så mitt betyg:
    1/10 på urusel webbsida, som ofta är missvisande på pris.
    1/10 på urusel kundservice, dålig fairness mot kunder, trots att felet ligger i deras system. Dåligt bemötande då det insinuerades enträget att det inte fanns pengar på mitt konto. Trots att jag själv kan se motsatsen på enkelt sätt. Insinuerande att jag ljög och att det var rabattkod trots att jag hade e-mailet med erbjudandet i min inkorg. (utan rabattkod)
    1/10 på betalningsalternativ, ingen direktbetalning, ej fungerande kortbetalning.
    Slutledning:
    jag kommer ALDRIG mer handla på Halens, det är deras förlust. Då jag handlat hos dom många gånger tidigare, då via faktura (de har nyligen börjat erbjuda kortbetalning).
    Det funkade då bättre och de har alltid fått betalningen samma dag jag mottagit varorna. jag köper huvuddelen av mina kläder och annat via nätet. Och det finns gott om alternativ, med betydligt bättre erbjudanden och produkter.
    Jag tycker Halens är en riktigt dålig butik. jag har tidigare gjort en recension om ett annat företag. Nästan så jag vill ge dom en delad första plats över riktigt "dålighet".
    20 dagar sedan
  • Dålig
    Hittade Converse som enligt prisjakt skall kosta 299kr, samma pris med frakt dvs. fraktfritt. Visar sig när man kommer till hemsidan som länken går till att det kostar 599kr!
    5 mån sedan
  • Dålig
    För dyr fraktkostnad och komplicerad hemsida tyvärr. Priserna är oftast inte så bra och räknar man in fraktkostnaderna som inte verkar finnas med på Prisjakt så sticker det iväg och blir för dyrt. Synd att detta anrika postorderföretag inte kan få bättre fraktavtal.
    5 mån sedan
  • Dålig
    Dåligt!

    - För hög fraktkostnad
    - Lång leveranstid
    - Rörig hemsida
    6 mån sedan
  • Usel
    Samma feedback som alla andra skrivit: det går inte att betala med kort. Helt värdelöst!
    6 mån sedan
  • Utmärkt
    Fick prylen ( Golla Bea 13) enligt utlovad leverans besked. Konstiga betalningar men egentligen det är idag ovanliga bara. Snabb och bra support via email.
    9 mån sedan
  • Ganska dålig
    Strulig hantering av rabattkoder och oklara besked ifrån kundtjänst trots massor med kontakt med förseningsavgifter till följd. Dåliga betalningsalternativ och dyr frakt gör inte intrycket bättre.
    10 mån sedan
  • 2013-10-21 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    Jag blir mer och mer missnöjd med Halens för varje gång jag handlar där.
    Kläderna är bra, inga klagomål där, jag tycker att Halens har mycket fina saker. Men ni gör det inte lätt för er själva och jag tror att det är fler än jag som drar mig för att beställa från er. Mina klagomål är flera:

    1. 55 kronors frakt. Dyrast i gänget, om man jämför med Halens konkurrenter Ellos, Laredoute, Bonprix, Bubbleroom och liknande.

    2. Betalsätt. Eller brist på betalsätt. Idag när jag gjorde min beställning kunde jag välja mellan att betala 50 kronor för postförskott eller 19 kronor för att betala med faktura. Jag saknar ett direktbetalningsalternativ eller möjligheten att få e-faktura. Jag antar att sådana tjänster kostar en del för de här företagen, men ni vinner kunder på det.

    3. Dåliga erbjudanden. Återigen jämför jag med konkurrenterna, men det känns befogat. Hos Ellos får man nya erbjudanden varje vecka, fri frakt, fri retur och minst 30% rabatt på varorna är inte svårt att finna. Det gör det enkelt att "småhandla", man behöver inte handla för tusentals kronor för att fraktavgiften ska kännas okej. Idag lyckades jag hitta en rabattkod, med hjälp av Google, på 100 kronor (som inte skickats till mig som är mångårig kund, tack för det, Halens.). Avgifterna jag nämnde ovan slukade dock de här 100 kronorna snabbt så egentligen kan man lika gärna besöka en klädbutik.

    4. Krånglig hemsida. Svårt att hitta vad man letar efter. Mina sidor ger ingen vidare information (Varför kan ni inte visa fakturan där? Eller i alla fall visa mig mina aktuella erbjudanden?).

    5. Returer. Ännu en avgift på 55 kronor om det skulle visa sig att något plagg inte skulle passa. Skulle ett av de två plagg jag beställde idag inte passa, så är all eventuell vinstmarginal mot att hitta varan och köpa den i en butik försvinna. Det är nästan så att man svettas när man hämtat ut sitt paket.

    Så jag vill vädja till er. Snälla Halens. Hjälp oss kunder lite, locka oss! Man handlar kläder på internet för bekvämlighetens skull, gör det då lite enklare för oss att välja just er.

    -----------------------------------------------------------

    Efter kontakt med Halens kundtjänt, då jag lyfte problemet med alla avgifter, erbjöd de mig ett avdrag på 19 kronor (fakturaavgiften) från min faktura. Lite plus i kanten för det, men det ska inte behöva vara så krångligt.
    1 år sedan
  • Usel
    Man kunde inte betala med Paypal, Betalkort eller Internetbank.
    Hade blivit 404 kr för en produkt med frakt och postförskott.

    Hittade på CDON.se för 269 kr (fraktfritt-kod användes), betalade med Paypal (1 knapptryck). Har säkert produkten innan veckans slut.

    Slutet på mitt besök till halens.se, besöker aldrig den sidan mera.

    Jag är djupt chockad och behöver uppsöka psykolog för utvärdering av mitt framtida liv.
    Jag trodde detta var 2013, som Alexander Bard säger varje vecka.
    1 år sedan
  • Usel
    Jag har nu köpt två produkter av Halens och jag kommer aldrig mer att handla av dom.
    Produkterna jag köpte var en riskokare och en äggkokare.

    Riskokaren brände riset även när jag prövade med lite olja. dessutom stänkte det det ut vatten på diskbänk och kakel. Även äggkokaren fungerar dåligt. Av någon anledning blir det bränt i själva äggkokaren.

    Jag returnerade riskokaren vilket resulterade i felaktiga fakturor, påminnelseavgift och kontakt med otrevlig personal i kundtjänst.

    Alltså:
    - Undermåliga produkter
    - Fakturor med information undangömd
    - otrevlig personal

    Man lär sig av misstagen.
    1 år sedan
  • Usel
    Får man behandla en kund hur som helst, kan allmänna reklamationsnämnden kanske hjälpa mig?
    Halens hade det lägsta priset på prisjakt 3.095kr för en mobil(Galaxy GT-7100) De var inte mycket billigare än tvåan, trean osv, ca 300kr, jag såg deras låga omdöme på Prisjakt men tänkte ändå att det skall nog gå bra, så jag beställde telefonen den 1 sept på postförskott, dvs kontantbetalning.
    Gissa om jag blev förvånad den 2 sept när jag på Brevo.se får informationen att Halens gjort en kreditförfrågan på mig, min orderbekräftelse säger tydligt och klart postförskott.
    Den 3 sept har min order status Levererad på deras hemsida som för övrigt fungerar mycket dåligt bla länken till spåra mitt paket på postens hemsida fungerar inte och jag kan räkna upp fler saker men det är kanske inte så viktigt. Jag ringer kundtjänst vid 3-4 tillfällen på deras öppettider men dom kan inte svara på mina frågor om var min leverans är eller mitt försändelse id. Kundtjänst säger att den inte behöver vara levererad fastän min orderstatus på hemsidan säger Levererad...
    Den 5 sept får jag ett mail från Halens (avsändare Möbelreklamationer..) som säger att min order blivit annulerad pga felaktigt lagerstatus och att den är slutsåld. Senare samma dag får jag ytterligare ett mail från Halens Möbelreklamationer men ny information: "Telefonen har blivit inaktiverad pg.a. felaktigt pris. Den är återigen aktiverad på vår hemsida och du är välkommen att göra en ny beställning." Nu kostar mobilen 3.995kr. Jag kan inte hitta en enda anledning i världen att följa deras uppmaning då många andra säljer den till ett lägre pris.
    Jag ringer och pratar med Anders på Halens reklamationsavdelning och säger som det är: Ni har annonserat ut telefonen för 3.095kr, jag beställde den kontant får en orderbekräftelse på köpet och en belastande kreditupplysning pga dåligt fungerande hemsida. Sedan säger ni att den är slut, sedan att den finns men att priset nu höjts med 900kr. Jag ber Anders om förståelse och att dom borde skicka telefonen till mig då det inte rör sig om några enorma skillnader i pris. Men nej de går inte för sig. Oerhört frustrerad lägger jag på luren och åker och köper telefonen på Netonnet istället för 3790kr.
    Jag antar att Halens inte följt de regler som finns, vad kan jag göra??? Jag känner mig misshandlad av Halens pga den belastande kreditförfrågan de tog på mig utan att de sedan skickar varan som jag beställt fastän dom har den i lager.
    1 år sedan
  • Ganska dålig
    Håller med övriga
    Saknar kortbetalning så man måste välja mellan 50:- postförskottsavgift eller en kreditupplysning för faktura/kreditkonto.

    Ett skämt eller? Tyvärr inte.
    1 år sedan
  • Dålig
    Har beställt här ett par ggr den senaste tiden och allt funkar förmodligen hyfsat bra om man inte behöver returnera något, har gott om tid att vänta på leveranserna samt inte är alltför kräsen med färg och kvalitet. I mitt fall fick jag inte mindre än tre defekta varor som jag returnerade och efter det har problemet hopat sig. Man missar att registrera inkomna returer, fakturerar för saker som inte ens har köpts och den ena personen där vet inte vad den andra gör. När man kontaktar kundtjänst via mail för att försöka få hjälp att reda ut vad de ställt till med får man ett svar av en person och ett helt annat av någon annan. Kundtjänst är ack så trevliga men vad hjälper det när kompetensen saknas? Rutiner för att handlägga diverse ärenden verkar saknas helt. Det är illa nog att de skickar ut varor som går sönder efter en tvätt, färger som är helt andra än på bilden (handlar inte bara om nyanser utan även om helt annan färgskala) och ljusa plagg där det ligger mängder av små, svarta trådar inne i själva tyget, men om man fick bra och kunnig hjälp när det behövdes och de faktiskt tog sina kunder på allvar kunde det trots allt väga upp en del. Tyvärr är det inte så här. Kommer inte att handla av Haléns igen.
    1 år sedan
  • Acceptabel
    EDIT: Efter att Haléns uppmärksammat min kommentar här på Prisjakt har dom erbjudit mig ett presentkort och en
    förklaring till det som hände för 1,5(!) år sedan. Jag påpekade att det var starkt av dom att försöka göra en
    nöjd kund men att det var synd att det skulle ta sådan lång tid. Det kommer att ta ett tag innan jag ser på dom
    med "normal" syn men dom har iaf. försökt.

    Ändrat min 1/10 till 5/10 pga detta. Är absolut inte nöjd men jag uppskattar återkoppling från företag som dabbat sig.

    Ska använda mitt presentkort och se hur det går den här gången. ;)

    Beställde en 3 sitsig rottingsoffa och fick ca 2 veckor senare hem ett paket som såg ut som om det har varit med om en orkan, hål och halvt sönderrivet upptill.
    Skulle kunna skylla detta på DHL men eftersom det saknades både dyna plus att paketet med skruvar m.m. var trasigt och sedan slarvigt ihoptejpat vilket resulterade i skruvar överallt känns inte packeteringen på Haléns klockren direkt.

    Ktj lovade en ny soffa men fick ett par dagar senare ett brev med meddelandet att dom var slut för säsongen men att jag säkert skulle förstå.

    Inget om en lösning på problemet, bara ett kortfattat brev med bristande information. Soffan hade trots allt kostat 3495:- exklusive storgodsfrakt á 915:- ...

    Ringde supporten som gav -ett- svar. "Det är sånt som händer" och inget mer. Krävde en lösning plus kompensation men det sysslade inte Haléns med enligt henne.

    Efter ett par samtal till deras reklamations avdelning löste det sig med pengarna tillbaka och ett uppriktigt samtal från en rar dam men summa summarum så handlar jag ALDRIG MER IGEN PÅ HALÈNS.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Usel
    Ja vad ska man säga. Beställde en lagerförd produkt den 1/12. Leveranstid enligt hemsidan 1-3 arbetsdagar. Läser man leveransvillkoren står det 7-10 dagar om det är en lagerförd produkt. Idag den 18/12 står den fortfarande att posten fått elektronisk förhandsinformation den 2/12. Inte mer.
    Mailade kundsupporten i början på förra veckan, de lovade svar inom 48 h. Efter 4 dygn får jag ett mail om att det är fördröjning på mailsvar. Fortfarande inte fått något svar från mailsupporten..
    Ringde supporten i slutet på veckan. Hon förstår ingenting men säger att min beställda vara skall komma som igår måndag eller idag tisdag.
    Jag kontrollerar leveransstatus under mitt konto och ser att varan fortfarande inte är skickad. Ringer till supporten igen (som dessutom verkar vara bemannad av en stackars tjej i stöten, nummer 3 i kö och en kvart väntetid???) Hon säger att den inte finns på lager hos dem utan hos fabriken och att det normalt sett "tar några veckor längre tid". Fortfarande står det på hemsidan att produkten finns på lager och har 1-3 dagars leveranstid. Inte heller går det att avbeställa varan då den blivit registrerad på fabriken den 16/12 (som är en söndag, och har svårt att tänka mig att någon jobbar då även så här i juletider)
    Tjejen på supporten kunde fortfarande inte svara på när jag får min vara, utan "förhoppningsvis kommer den denna veckan men det är inget jag ser här".

    Som van internetshoppare så har jag aldrig varit med om detta tidigare. Och jag behöver väl inte säga att det är sista gången jag beställer någonting här. Hade gått fortare att beställa via Ebay..Tack för mig
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Väldigt enkelnavigerad hemsida, utförligt sortiment.
    Leveranstiden kan vara bättre, men det är nog det enda jag kan klaga på.
    2 år sedan
  • Ganska dålig
    + En hel del snygga kläder.
    + Snabb leverans om allt går smärtfritt.

    - Hemsidans funktionalitet är det oftast problem med.
    - Personal som hanterar order/beställningar är helt värdelös(a). Lovar saker som inte kan upphållas vid flertal tillfällen.
    - Annulerar ordrar utan att informera kunderna.

    Blir ingen mer handel från dessa då jag anser de är opålitliga. Om det är personalen eller deras system, blir något de får arbeta på.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Trevligt bemötande av kundtjänst och snabb leverans :)
    2 år sedan
  • Usel
    Saknar kortbetalning så man måste välja mellan 50:- postförskottsavgift eller en kreditupplysning.
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Stort plus för snabb leverans och trevlig bemötande av telefonsupporten vid frågor om storlek etc.

    För mig märkligt att en såpass stor e-butik inte har kortbetalning tillgängligt i butiken. Betalar uteslutande med kort när jag handlar på nätet så ett litet minus för det.

    Totalt sett ett 'mycket bra' betyg!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Tipsad av några vänner om denna sida och jag håller med dom att det är här man ska handla.
    2 år sedan
  • Ganska dålig
    Saknar kortbetalning så man måste välja mellan 50:- postförskottsavgift eller en kreditupplysning.
    2 år sedan
  • Usel
    Kunde inte klicka ur postförskott. Fick ingen som helst faktura med beställningen. När jag väl får fakturan så tillkommer det extra avgifter. Och sen så står det fel på fakturan också så det går inte att veta vad man ska betala för siffrorna stämmer inte alls. Emailade förra veckan också och har inte fått något svar. Botten betyg, deras hemsida är annars jekla fin.
    2 år sedan
  • Hej!

    Vi beklagar att du haft en tråkig köpupplevelse hos oss!

    Fakturan från oss skickas inte med i försändelsen, utan skickas alltid separat. I just detta fall verkar felet ha blivit att köpet hamnat som ett kontoköp, motsvarande avbetalning, och då ser fakturan klart annorlunda ut och vissa avgifter utöver vår normala faktureringsavgift på 19 kr tillkommer. Detta kan vi självklart hjälpa dig att lösa.

    Att du varit i kontakt med oss och inte fått svar är väldigt beklagligt, och det ber vi om ursäkt för. Vi kommer att göra allt vi kan får att få tag i dig under dagen och lösa problemet.

  • Perfekt
    Bra
    2 år sedan
  • Usel
    Dålig koll.

    Saker står som i lager fast vid beställning står det att de levereras 2-3 veckor senare?

    Fel pris på en telefon. 945kr på webbsidan blev 1795kr vid utcheckningen.

    Går inte att betala med kort.
    3 år sedan
  • Usel
    Köpte ett par skor. Efter över två veckor skickar man skorna, som var en lagervara vid beställning. Extremt lång leveranstid. Dessutom är "Mina sidor", där man kan se beställningsstatus "stängt" ibland. Uselt.
    3 år sedan
  • Usel
    Ringde kundtjänst om hjälp med beställning. De hade ingen aning om produkten jag frågade efter (bara vad den kostade och om den fanns i lager) och kunde inte hjälpa mig med några frågor om produkten. Aningen kasst när man ringer till deras egna kundtjänst. Det jag ringde om var en sängram.

    De hänvisade mig till att skicka ett mail istället, det gjorde jag men efter 96 timmar har jag fortfarande inte fått något svar. Vill veta lite saker om sängramen eftersom produkt beskrivningen på deras hemsida saknar information och bilden visar inte allt man köper.

    När det gäller möbler skall man passa sig noga med Halens. Väljer man att skicka via postförskott lägger dem på ca 300kr extra i frakt och en 50kr postförskottsavgift.
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Bra butik
    3 år sedan
  • Usel
    Ren dynga, tänkte köpa en sak för 149kr, måste handla för 200... sen går det inte att klicka ur kontant(postförskott) så postförskott 50kr + Expeditionsavgift 50kr + sak som ja inte vill ha 50kr.
    Går inte att se om den finns i lager.
    3 år sedan
  • Usel
    Helt sjukt lång leveranstid. När jag mejlade och frågade var mina varor hade tagit vägen fick jag svar efter 3 dygn, att deras leveranstid av lagervaror normalt är 10-12 arbetsdagar (mina varor tog förövrigt 14 arbetsdagar att nå utlämningsstället och de fanns i lager vid beställning). Att ha en normal leveranstid på 10-12 arbetsdagar idag 2010 är inte direkt vad jag är van med...
    (kan tillägga att inget kollinr heller skickades eller gick att se på "Mina sidor", idag är det mer vanligt än ovanligt att det skickas till kund när paket väl är på väg)
    3 år sedan
  • Knappt godkänd
    "Ofta är storlekarna konstiga eller så är det dålig kvalitet på kläderna." Sa någon.. jag håller med. Kvaliteten på kläderna är inte bra, min moster håller med. Bra hemsida dock.
    3 år sedan
  • Acceptabel
    Köpte en portabel digital-tv, dock var paketet alldeles för stort för varan, tur att tv:n inte hade gått sönder.

    Bra hemsida. Trist med massa värdelös reklam som skickas med, som till exempel fake-lotter. Det drar ner betyget kraftigt, fattar liksom inte varför man skickar med reklam...
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Billigt och bra priser.
    Dock kan leveransen ta tid kanske beror på om de har sakerna i lager?

    Det jag saknar som drar ner betyget lite är "mina sidor" som de flesta andra postoder har, tex ellos så man kan se sina ordrar, leveranser och annat.
    4 år sedan
  • Dålig
    Värdelös kundtjänst, man får knappt svar på det man frågar.

    Får ingen info vid försenade levransen utan man får tjata o efterfråga efter ett datum
    Inga delleveranser verkar möjliga.

    Ofta är storlekarna konstiga eller så är det dålig kvalitet på kläderna.
    4 år sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    skulle finnas "min sida"
  • Acceptabel
    Väldigt lång leveranstid. Undvik om du vill ha varor snabbt. Dock väldigt prisvärt.
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra, priset var nästan 500 kr billagare än på Ellos
  • Dålig
    Priserna är väl helt okej men leveranstiden drar ner betyget oerhört!

    Beställde diverse kläder för närmare 2 månader sen och har varken fått kläderna eller något besked än.
    5 år sedan
  • Acceptabel
    Beställning
    1) det gick inte att läsa villkor före beställning. När man klickade på dessa blev det fel på sidan. 2) Jag vill inte tvingas att skriva betyg om jag vill berätta om 1) !!!
  • Bra
    Bra pris på rakapparaten jag köpte.

    Tyvärr ganska lång leveranstid.
    5 år sedan
  • Mycket bra
    Bra leverans, men kunde ha bättre priser!
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Gött mos
    6 år sedan
  • Usel
    Beställde en stereo från Halens den förste maj, och i beställningsbeskedet stod det att min vara skulle komma i mitten av maj. Efter tre brev där Halens skjöt upp min beställning var 12:e dag ringde jag till dem och frågade varför den inte kom, varpå de sa att den skulle komma till deras lager under veckan. Inte fick jag något paket då inte, däremot två nya brev med tio dagars mellanrum, som sa att produkten skulle komma in. Vi ringde än en gång och frågade när den skulle komma, och fick då reda på att den inte skulle komma in alls. Trots detta skickade de ut ett brev till + ett brev om att produkten inte skulle komma överhuvudtaget.
    Jag väntade alltså två månader på att de skulle säga att produkten inte skulle komma, något som de säkerligen kunde sett, och sagt, långt tidigare...
    6 år sedan
  • Perfekt
    Funkar bra att handla där som dom flesta internetbutiker...
    6 år sedan
  • Usel
    De betalar inte frakten vid reklamation, trots att de påstår det! Ville reklamera en bikini i storlek 32/34 som jag upplevde som storlek 38 när jag provade den, men trots att jag varit kund hos dem en längre tid så vägrade de att stå för returfrakten och förlorade hellre mig som kund än att betala 60 kr som det handlade om. Mycket dåligt!
    6 år sedan
  • Bra
    funkar bra, lite långa leveranstider dock
    faktura är plus.
    7 år sedan
  • Bra
    Verkar väl ok!
    10 år sedan
  • Acceptabel
    7 år sedan
  • Bra
    9 år sedan
  • Perfekt
    10 år sedan