Hemsida visas ej p.g.a. nedanstående orsak:

Konkursansökan

Vidare information visas ej p.g.a. ovanstående orsak

Konsumentinformation

2010-08-13: Amentio meddelar:

"Vi har nu återgått till vårt gamla logistik, mail och web system eftersom vi hade stora tekniska problem med att få våra nya system att fungera.

Alla innestående order kommer att levereras under morgondagen och på måndag.

Vi kommer också att svara på alla mail och returer som ær obesvarade så snabbt som vi bara hinner.
Vi ber återigen om ursækt før alla problem som det orsakat våra kunder "

Detaljerad information Amentio har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • 2013-04-19 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    SÄMST!
    Jag beställde 4-5 saker och tog dem 1,5 månad för att komma fram. Därav skickades en sak efter den andra och i separata paket. Som tur var att de jag beställde kom fram tillslut efter väldigt lång väntan.

    - Lurar kunder med billiga priser
    - Usel Support
    - Svarar inte telefon eller email
    - Usel leverans
    - Inga leveransrapporter
    - Ljuger om lagerstatus

    Sen dess har jag börjat att bara handla hos STORA etablerade onlinebutiker (ex; Webhallen, Inet, CDON, etc.) (såvida det inte handlar om en specifik produkt)
    3 år sedan
  • Usel
    BESTÄLL INTE FRÅN DETTA FÖRETAG!
    Fel på en hårddisk som behöver bytas ut. Två månader och massor av telefonsamtal senare har jag fortfarande inte fått något returnummer för att kunna skicka tillbaka varan...
    3 år sedan
  • Usel
    La order på 2st bluraybrännare dom hade bäst pris på och skulle komma in i deras saldo om 2 dagar..
    Betalade med mitt mastercard och allt var klart.

    2 dagar senare så kommer produkten in i deras saldo och min order är under behandling...

    2 timmar senare så är den annulerad och ja ringer och frågar varför.
    Får en DANSK i luren som bräker nåt ja inte fattar vad och säger bara ok och lägger på
    Upptäcker sen att min order är ändrad ifrån annulerad till under behandling

    Men nu har produkten utgått ur sortiment.

    nu 1 vecka senare så är den annulerad igen och nu skiter ja i dem
    Får se hur lång tid det tar innan dom betalar tillbaka mina pengar !
    3 år sedan
  • Usel
    BESTÄLL INGET FRÅN DETTA FÖRETAG!

    Jag beställde från dem förra året i mars, då de tyvärr fortfarande hade hyfsade omdömen. Nu när nätagget jag beställde från dem pajat är de totalt okontaktbara! Lämnade en returansökan via deras hemsida för ett par veckor sen men inte hört av dem alls så då ringde jag för att se vad de höll på med, personen på andra sidan luren lovade att information skulle komma ut under dagen till mig angående tillvägagångssätt men det var en lögn för inget har kommit under dagarna som följde. När jag sedan har försökt komma i kontakt med dem för att fråga vad som försiggår kopplas mitt samtal bort VARJE gång jag ringer...

    Jag räknar med att mina pengar är förlorade på detta skämt till företag, men jag hoppas att jag kan få andra att avstå från att köpa saker från dem!

    VAD DU ÄN GÖR, KÖP INGENTING FRÅN DEM!
    3 år sedan
  • Usel
    Varning! Varning! Varning!

    Detta företag är inget annat än dåliga.
    Lagerstatus stämmer ej, varorna finns alltid utan att dom gör det!
    Leveranstid på flera månader!
    Pengarna dras från ditt konto samma dag som du handlat utan att någon leverans görs(1900kr Vipps)!
    Svara inte på mail!
    Svarar i telefonen lovar att undersöka, återkommer varken på tele eller mail.
    Har nu väntat på varor i två månader!
    Det börjar bli dags att polisanmäla!
    3 år sedan
  • Usel
    Efter 9 dagars väntan på ett trådlöst nätverkskort de har i lager så tröttnade jag och annullerade ordern (de brydde sig inte alls att förklara varför ordern inte hade skickats).
    Otrevliga i telefon och inte tillmötesgående ö.h.t. Undvik detta företaget.
    3 år sedan
  • Usel
    Urusel butik. Jag väntade i två veckor på min beställning (som enl. butiken skulle finnas i lager) innan jag ringde upp supporten. Första samtalet kopplades ner utan vidare, men efter idogt väntande så svarade någon på det andra försöket. Men supporten ljög för mig vid två tillfällen när jag undrade var min order blivit av innan jag surnade till och annulerade den. Först fick jag beskedet att produkterna skulle komma in till deras huvudlager för att paketeras till ett paket (i motsats till vad de säger på hemsidan) och skickas dagen efter mitt samtal. Då inget spårningsnummer dykt upp efter ett par dagar beslutar jag mig för att ringa upp igen. Då får jag beskedet att det är problem med systemet och varorna finns inte på lager förrän om en vecka.
    3 år sedan
  • Knappt godkänd
    Beställde en Iomega eGo Encrypt plus tisdagen den 7 september vid lunchtiden. Betalade med kort. Fick orderbekräftelse via mail.
    Fredagen den 10, kring 14-tiden, dök upp Postens bil med paketet. Leveransen var från ett annat bolag men varan var helt OK.
    Deras sajt vad down hela tiden och kunde inte kolla läget. Var orolig men det var bra till slut.

    Konstig företag.
    3 år sedan
  • Usel
    Varning handla ej av amentio!!

    Beställde en iomega wireless data station för över 3 månader sedan och inte har sätt än.
    Efter tiotals mail till deras usla support med veckors mellanrum. Så bestämmer jag mig för av avbeställa produkten och få pengarna tillbaka.

    Några pengar har jag inte sätt skymten av och försöker lösa detta med hjälp av min bank innan jag gör en polisanmälan.

    Mvh

    Erik Gustavsson
    3 år sedan
  • Usel
    Beställde två mikrofoner som enligt sidan fanns på lager den 12e juli. Har sedan dess hört av mig via epost utan att få svar.

    Har i skrivande stund försökt avbeställa varorna som jag fortfarande inte erhållit!

    Uruselt, köp inte av detta företag!
    3 år sedan
  • Usel
    Beställde NETGEAR Powerline Adapter Set den 12 i juli. Fanns och finns fortfarande 3 st på lager. Förskottsbetald!
    Idag (28:e augusti) fortfarande ingen vara.
    Kontaktat Amentio flera gånger och om jag inte få varan under kommande vecka, kommer jag att kontakta konsumentverket och fundera även att göra en polisanmälan.
    3 år sedan
  • Usel
    Ett riktigt fuffensföretag. Beställde en Core i5 750 (som fanns i lager enligt deras sida trots att de inte har ett eget lager) som jag betalade i förskott med kort. Efter 1 vecka stod det fortfarande att ordern var behandlad men ingen processor skickad. Lagerstatusen var fortfarande grön. Fick inget svar på någon av mina förfrågningar. Ringde till slut numret och pratade med en norrman och bad att annullera ordern och få mina pengar tillbaka.

    Fick till slut mina pengar. Innan dess hörde jag inte ett enda knyst om processorn jag hade beställt.

    Undvik, servicen är noll, leveransen är noll och har du otur kanske du inte ens får dina pengar tillbaka.
    3 år sedan
  • Usel
    Efter nästan en månad och en polisanmälan fick jag till slut mitt paket. Var helt säker på att jag blivit blåst när dom inte svarade på varken mail eller telefon, och helt plötsligt en dag var hela hemsidan borta!!! Då gjorde jag en polisanmälan, och en vecka senare fick jag mitt paket.
    Dom påstår att dom haft problem med mailservrar osv. men det spelar ju mindre roll. Aldrig mer att jag handlar här.
    3 år sedan
  • Ganska dålig
    De drog pengar för en vara som inte fanns i lager, svarade ej på telefon, deras mail/mailserver var nere och som tidigare nämnt var websidan spårlöst försvunnen. Telefonnummer registrerat på VD:n var ej i bruk.

    När kontakt uppnåddes efter någon vecka satte de dock tillbaks pengarna.

    Jag fick överlag ett dåligt intryck, slösade mycket tid och kommer inte handla av Amentio igen.
    3 år sedan
  • Ganska bra
    Beställde en kameraväska och ett minneskort. Kameraväskan kom väl inpackad i stort sett dagen efter. Minneskortet fick jag dock vänta på i ca två veckor men nu har även det anlänt. Bra priser men opålitliga leveranstider och lite halvkass support.
    3 år sedan
  • Usel
    Leta upp ett trådlöst Headset till Xbox 360 på prisjakt.se och hitta ett hos Amentio till ett mycket bra pris. KLickar på länken på prisjakt.se och blir slussad direkt till headsetet på Amentios hemsida och beställer. Headsetet var en present som skulle ges bort en vecka efter beställning, räknade med att det skulle komma inom en vecka. Dagarna går och födelsedagen börjar närma sig och inte en ljud eller något paket. Beställde en fredag , loggar in på deras hemsida torsdagen efter och ser att ordern fortfarande bara är behandlad och inte skickad. Skickar ett mail och skriver att jag vill avbeställa den och ha pengarna tillbaka för att köpa headsetet någon annanstans för att födelsedagen börjar närma sig. Får att mail där skriver att den skickas direkt. Tänker att det kommer inte hinna fram innan födelsedagen ändå så jag får köpa ett annat att ge bort och behålla det själv. Det dröjer ytterligare en vecka innan paketet kommer, när jag öppnar det så är det fel vara. Det tog två veckor för att få paketet och när jag väl får det så är det fel prylar så jag kan verkligen inte rekommendera denna butik till någon om dom inte löser det på ett snyggt sätt. Fortsättning följer....
    3 år sedan
  • Bra
    Jag beställde en processor samt ljudkort och ett moderkort hos Amentio för inte så länge sen, fick det efter 2 veckor och 2 mail undrande var delarna var.. Supporten var jättebra och jag fick svar nästan på direkten och delarna kom väl skyddade i paket på postkontoret.. Jag ger Amentio 7/10

    Jag tror jag hade lite tur att jag ens fick mina delar för när jag läste era kommentarer om Amentio så blev jag glad att jag ens fick mina saker värde 3200:-

    EDIT: Alla delar förutom procssorn verkar fungera, ska kolla lite mer på det men det är möjligt att processon för 2100:- som jag köpte från Amentio kan vara defekt, jag uppdaterar när jag vet mer.

    + Supporten och priserna
    - Leveranstiden
    3 år sedan
  • Bra
    Butiken har mkt. bra priser. De har dock en hel del logistikproblem, men det är ingen tvekan om att de försöker göra rätt för sig. Jag har totalt gjort 8 ordrar hos dem med ett totalt värde på ca. 70 000 kr.

    Många ordrar har kommit dagen efter beställning, men en order gick riktigt snett med några nyutkomna hårddiskar som det tog 3! månader för att levereras. Detta ska man dock inte helt hänga Amentio för, då det verkar som att det var Hitachi som varje dag sköt fram leveransdag en dag.

    Ett problem är att Sverige-avdelningen är underbemannad, så när det börjar strula kan det vara svårt att få tag på dem om man inte lyckas trolla fram lite speciella telefonnummer och e-postadresser.
    3 år sedan
  • Usel
    Uppdatering:
    Efter fyra veckor har jag nu fått min hårddiskkontroller, som enligt amentios orderbekräftelse skulle levereras samma dag, eller senast dagen efter order. Tyvärr hade mitt företag tröttnat redan efter några dagar, då vi hade akut behov av prylen. Som tur var kunde Dustin blixtsnabbt fixa fram den. Mitt meddelande till Amentio om avbeställning brydde de sig aldrig om, så nu har jag två. Nåja, jag orkar inte ha med dem att göra längre. Den andra kontrollern kommer snart till användning.

    Handla absolut inte av detta företag om du förväntar dig service eller snabba leveranser! Deras historia om misslyckad uppgradering av webb- och logistiklösning ger jag inte mycket för. Varför skulle en sådan uppgradering medföra att domänregistreringen för amentio.se löpte ut, och att all personal blev oanträffbar? Min teori är att de ansvariga för den svenska butiken misskötte sig eller helt enkelt stack från sin post, och att det dröjde innan moderbolaget lyckades bemanna skutan igen. Eller så kanske de hade akuta likviditetsproblem och kunde inte betala sina leverantörer, eller ens domänregistratorn.

    Ursprunglig kommentar:
    Varning för detta företag! De verkar vara bedragare. De levererar inte fastän det står att produkter finns i lager.

    För två veckor sedan beställde jag en vara som skulle finnas i lager. Leverans skulle enligt orderbekräftelsen ske samma eller nästa arbetsdag. Jag har fortfarande inte fått någon leverans. Det går inte att få tag på dem via telefon. E-post resulterar i ett autosvar efter ett dygn, men inget mer.

    På måndag kontaktar jag banken för att anmäla korttransaktionen som bedrägeri.
    3 år sedan
  • Dålig
    Beställde en dator från Amentio 11/7. Leveransen dröjde orimligt länge. Fick skärm och mjukvara samt tangentbord och mus till slut, men ingen dator. Efter flera kontakter med Amentio, då de först lovade att rätta till felet för att senare påstå att jag visst fått datorn, avslutade de med att jag inte köpt någon dator av dem.

    Datorn var det enda jag egentligen behövde av paketet jag köpte. Jag har kvitto på att jag köpt och betalat en dator och ändå vägrar Amentio att leverera den.

    Webplatsen är ganska rörig och supportperonalen verkar inte ha koll på saker.

    Kan inte rekommendera den här säljaren och kommer att driva mitt ärende via de instanser som finns.
    3 år sedan
  • Knappt godkänd
    Köpte en produkt den 26/7 och fick den 12/8. De klagade på Datasystem och kunde inte meddela kunderna.Testade varan och den fungerade perfekt.

    Blev lite orolig när jag inte fick produkten efter två veckor.
    Lite rörigt blev det...men det löste sig!
    3 år sedan
  • Ganska dålig
    Beställde en toner samt en matberedare.

    Så här efteråt ångrade jag att jag lade denna order eftersom jag hade kunnat köpt den för nästan samma pris i en annan butik med mycket mycket MYCKET MYCKET... kortare leveranstid.

    Tonern kom efter ungefär en vecka om inte någon dag extra matberedaren tog ytterligare 2veckor... HALLÅ!... 3veckor för att få prylarna när man ringer innan och frågar så dem har prylarna på lager.

    Dem sa hela tiden att prylarna var på väg men det var felaktiga leverans datum hela tiden.

    Nästa gång väljer jag utan tvekan ett annat företag.

    - Lång leveranstid
    - Inget eget lager
    - Ej trovärdig support
    - Svarar inte på mail
    - Skulle nog få ett helvete om produkterna går sönder eller om det hade blivit fel leverans.

    +Dem jag pratade med i telefonsupporten var trevliga doc.
    3 år sedan
  • Usel
    Hej!

    Jag beställde en Synology NAS som jag returnerade. Returärendet har tagit över en månad. Jag har haft stor problematik under hela perioden med att få kontakt med företaget. Nu skickade jag ett meddelande via Norska hemsidan och fick snabbt på 2 dagar. De beklagade och jag fick svaret att pengarna genast skulle returneras. Vi får se vad som händer.

    Stackars Petter Northug att vara representant för ett skitföretag som detta.
    3 år sedan
  • Ganska bra
    Fick telefonkontakt med Amentio idag (12/8) och enligt den jag pratade med har man haft datahaveri.

    Säljaren var dock trevlig och tillmötesgående och beklagade det inträffade, min order var på väg (vilket jag också kunnat konstatera vid paketspårning).

    Hemsidan kommer vara uppe igen under dagen trodde han.

    Vad datahaveriet berodde på kan man bara spekulera i men är det så att det varit haveri så är det en rimlig förklaring till att man inte fått kontakt med dem. Hade dock önskat ett meddelande om haveriet.

    Hoppas nu att ni alla som undrat snart får era produkter.
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Som jag skrev tidigare har jag goda erfarenheter av mina tidigare kontakter med Amentio. När de nu väl fått igång sina telefoner så var de lika vänliga som vanligt. Mina grejer kommer i två paket, första paketet kommer redan idag, det andra imorgon.
    Drar av lite för att de inte testat sina nya system innan de sjösattes.

    "Dags att Amentio berättar vad som händer!
    Jag har tidigare haft väldigt bra erfarenheter av Amentio och skulle gärna handla av dem om det fungerade lika bra igen."
    3 år sedan
  • Ganska dålig
    Har handlat hos dem två gånger, båda gångerna har varorna kommit men det tar för lång tid för att man ska tycka att de gör ett bra jobb. Över två veckors leveranstid för varor som är på lager är pinsamt dåligt.

    Sedan att man måste betala i förskott är också ruskigt trist.

    Det höga betyget är tack vare priserna.
    3 år sedan
  • Usel
    VARNING!!!
    Beställde ett väggfäste till en Sony hemmabio. Enligt lagerstatus på hemsidan så skulle fästet finnas på lager när jag betställde. Enligt min orderstatus är den "behandlad". Produkten är betalad med de levererar ej den.
    Försökt att nå dem via telefon och mejl ett antal gånger.
    De har blåst mig på pengarna m a o och skiter i att leverera produkten.
    Kommer nu att polisanmäla dem för bedrägeri, för de har lurat fel person vill jag lova.

    Handla aldrig något av dem.
    VARNING!!!
    3 år sedan
  • Usel
    Hellt opålitliga. Beställde 2 st olika hårddiskar och allt såg bra ut. Kunde spåra paketen och det verkade gå väldigt snabbt. När paketen kom fanns bara en av hårdiskarna i paketet och det är omöjligt att få kontakt med dem. Nu 1½ vecka efter leverans så väntar jag fortfarande på disk nr 2.
    Vad ni änn gör så handla inte av dem.
    3 år sedan
  • Ganska dålig
    Positivt:
    - min leverans kom hem till slut... tvivlade länge på det!

    Negativt:
    - ingen svarar i telefonen
    - ingen svarar på mail
    - lång leveranstid...

    Rekommenderas INTE. Betala hellre lite mer hos någon seriös webbbutik!
    3 år sedan
  • Usel
    Går inte att få tag i dem trots att jag provat med telefon/mail/webbformulär/fax.

    -Edit-
    Och idag slutade deras webbsida att fungera eftersom de inte förnyat domännamnet:

    expires: 2010-07-28
    deactivationdate: 2010-08-11
    3 år sedan
  • Usel
    Fick fel produkt än jag beställt. Ni som betalt men inte fått rätt, Gör en polisanmälan! Amentio har samma ägare som www.datakjeden.no. Alternativt kan ni beställa där och sen strunta i att betala - Så får Amentio smaka på sin egna medicin.
    3 år sedan
  • Usel
    Har beställt två gånger, bägge gångerna tog det veckor att få leveranserna. Andra gången kom det ett nätaggregat istället för en beställd datorlåda, och Amentio bemötte min reklamantion med tystnad, men till sist fick jag "tillstånd" att returnera. Men då fick jag inte tillbaka mina pengar. Inte förrän jag förklarade att jag hade en färdig ansökan om stämning fick jag tillbaka mina pengar.
    3 år sedan
  • Usel
    tänkte skriva dubbelt omdöme här, ett helt färskt, och ett från våren 09.

    nya omdömet:
    mailade en fråga om grafikkortsköp 7 dagar sedan en fredag, och en påminnelse tisdags, inget svar!
    sen läser jag nu "en vägg" av bottenomdömen med mycket försenade paket och icke-nåbarhet.

    kort sagt, inga bra tecken. sist nåt sånt hände var när datorbutiken gick i konkurs - HÅLL ER BORTA FRÅN AMENTIO ALLTSÅ!
    och om något beställ postförskott!

    ett mkt försenat omdöme sedan 2009-04:
    beställde tre grejer med postförskott:
    APACER RAM 512MB PC333 SODIMM 2st
    SAMSUNG HDD 2.5" 160GB(HM160HC)
    SEAGATE HDD 1,5TB (ST31500341AS)

    allt fint och jag betalar med kort. står inget om att delarna skickas separat.
    flera dagar senare får jag ett paket som jag hämtar ut vilket endast innehåller seagate disken.
    ringer upp dom och allt är i sin ordning.
    om ytterligare några dagar kommer lille disken.
    och nån vecka senare får jag minnena till dörren!

    visst, det funkade väl, och bekvämt att slippa vänta på sista delen, men man SKA INFORMERA om detta i förväg!

    nöjd med varorna,
    bra support,
    dålig fraktinfo,
    allt som allt en 7/10 upplevelse
    (men detta räknas inte nu alltså)
    3 år sedan
  • Usel
    Har ej fått vara som påstås finnas i lager. Ordern är dessutom markerad som "behandlad", vad det nu kan innebära. Har inte kunnat nå dem för ett svar.

    Föreslår att alla presumtiva kunder undviker denna affär på basis av den rad dåliga omdömen som inkommit under kort tid.
    3 år sedan
  • Usel
    har fått mitt paket, men fattades 2/3 av det jag beställde. Har ej kunnat fått tag på dem. Hoppas jag får resten av mina saker!

    Och de sakerna jag fick tog sjukt lång tid att få. Betala hellre lite extra och använd en bra butik!

    Edit:

    Har försökt kontakta dem nu i en vecka varje dag, blir hela tiden bortkopplad från telefonen. Kan inte ens avbeställa min order. Hade man kunnat ge minus hade jag gjort det!
    3 år sedan
  • Usel
    UNDVIK. Har förskottsbetalat tre varor från Amentio som jag inte fått. I Orderbekräftelsen som jag fick mailad fanns varorna i lager. Nu tre veckor senare, har jag varken fått paket eller någon status på vad som händer med min order. När man kollar statusen för ordern hos Amentio finns varorna inte i lager längre. Har mailat Amentio men får inte något svar på mail. Riktigt jävla dåligt företag. UNDVIK UNDVIK UNDVIK!
    3 år sedan
  • Usel
    Beställde 3 hårddiskar och ett NAS. Fått hårddiskarna men inte NAS:et. På hemsidan står det att allt har skickats.

    Svarar varken på mail eller i telefon.

    UNDVIK DEM SOM PESTEN!
    3 år sedan
  • Usel
    Svarar inte på mail eller telefon. Inget meddelande om semester eller sjukdom vare sig på sajten eller på telefonen.
    Häv häv häv!
    3 år sedan
  • Usel
    Köpte en komponent. Förbetald och klar förväntar man sig produkten inom en vecka. Jag väntar fortfarande trots mailsvar att "Nu skickas produkten" och telefonkontakt lovar att ordna problemet.

    Jag är extremt missnöjd. Tre veckors väntetid på en produkt i lager kan inte vara normalt.
    3 år sedan
  • Usel
    Beställt två gånger från Amentio, första gången fick jag hota med att avbeställa efter 1 vecka då skickades paketet. Denna gång har det gått 8 dagar fortfarande inget paket. Håller inte vad de lovar, urusel leveranstid.
    3 år sedan
  • Usel
    Snälla handla inte från dessa!
    Beställde en extern-hårddisk från amention. Den skulle enligt dom finnas i lager men efter 1 vecka hade den fortfarande inte skickats.
    Jag ringde till dem (0771=dyrt) och ville avbeställa (man kan inte göra det själv på deras sida) detta gjorde jag 2ggr. Efter den första gången så hände det inget på min beställning den andra gången sa de att de skulle skicka ett e-mail om min avbrutna order.

    De skickade paketet 3dagar senare!
    Ja kommer aldrig att ha med dem att göra. Jag ser detta som en varning och hoppas innerligt att jag inte kommer få problem med hårddisken.
    3 år sedan
  • Usel
    Trots att de hade produkterna på lager, enligt deras system, så har de inte skickat ordern på över en vecka.
    Vansinnigt lång vänttid på att få tag på någon genom deras kundtelefon, fick ringa en massa gånger och vänta minst 15-20 minuter varje gång och de har bara svarat 1 dång hitintills.
    Får se om produkterna dyker upp.
    3 år sedan
  • Ganska dålig
    Beställde ram-minne - de fanns och finns fortfarande i lager men ingenting har blivit skickat en vecka senare. Jag hävde köpet och handlade från någon annan butik istället.
    3 år sedan
  • Usel
    Usel support. Svarar inte i telefon när man ringer. Svarar inte på mail och de svarar inte i heller när man kontakter dem via deras kontakt formulär.

    Varan som var i leverans har nu en vecka senare fortfarande inte lämnat Amentio.

    Hade avbeställt direkt om det inte vore för att deras skitweb inte har den funktionaliteten, eftersom de nu inte heller svarar när man försöker kontakta dem så får jag väl räkna mina pengar som förlorade.

    Håll er borta från Amentio!
    3 år sedan
  • Knappt godkänd
    Bra priser men:
    - problem med leverans som var för lång och i separerade (!) paket pga olika marker...
    - efter 3 månader går HD extern kabinettet laddare/strömmen sönder. Nu känns det omöjligt att få kontakt med dem (telefon, retur processen, email)

    Som någon har redan sagt:
    Butiker som inte svarar på e-mail litar jag inte på.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Köpte switchar av dem så billigt att jag trodde att det var något fel på dem eller att de var begagnade. Dock var de nya och fungerade de perfekt så jag kan inte ge annat än 10 stjärnor.

    Lätta att prata med per telefon, svarade snabbt och gav bra service.
    3 år sedan
  • Ganska bra
    Jag beställde en LED-tv Philips 37PFL7605H på fredag kväll, kunde hämta ut den idag Tisdag på posten med kollinummer och id handling innan avi skickades ut.

    Nu till varför som Amentio.se inte får full pott. Tv:n är rätt modell och rätt storlek, men när man tar ur den ur förpackningen och monterat ihop den så visar det sig att den är svart/grå med svart fotstöd.

    Inte som på bilden där den är silver/borstad aluminium och silver fotstöd!! Det fanns ingenstans på Amentio.se där man kunde välja färg på TV:n. Hur kan man missa detta som återförsäljare?

    Orkar inte att hålla på att skicka tillbaka den, reponsen lär ju vara att man får man vänta i en månad på att de ska skicka en ny som säkert är samma fel..

    Tycker egentligen att det är Amentio och Philips som är ansvariga för detta tillsammans, dom enda bilderna som finns på denna modell är silver/borstad aluminium. Men hur kan Amentio inte se att det är olika färger på modellen som de har på hemsidan?
    3 år sedan
  • Bra
    Beställde en laptop. Fick svar 3 dagar senare då de sa att varan utgått ur lager. Även om det stod när jag beställde "27 exemplar kvar" så var det tydligen ett tekniskt fel och att varan skulle komma i lager om en månad. Jag ville ha tillbaka pengarna och de sa"Fine, det tar 1-3 dagar." En vecka senare har jag fortfarande inte fått tillbaka pengarna och dessutom så har varan kommit i lager! Bullshit affär. Vill ni verkligen gå igenom det här besväret?

    Edit: Fick tillbaka pengarna nu och fråga ifall varan faktiskt fanns i lager nu. Det fanns det så jag har beställt en ny och återkommer med svar till er snart. Det kanske bara var ett fel just den gången. Låt oss se

    Edit: Nu en dag efter har jag ett trackingnummer på datorn och allt verkar fungera som det skall!

    Edit: Nu har jag dator här och allt fungerar perfekt! 7/10 får dom eftersom jag tvivlar på att det som hände är något dom inte bryr sig om, och att det inte boorde hända så ofta igen. Ett tips dock, maila alltid innan ifall du är osäker, fick svar snabbt och allt gick bra efter dess.
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde en Sony KDL-40V5500 för runt 6 000 kr (frakt inräknat i priset). Fick TV: n hemlevererad bara någon dag efteråt. De hade dessutom höjt priset på TV: n med 500 kr, men jag fick ju den för det ursprungliga priset eftersom jag var rask. :)

    Ingen full pott för att sidan har lite norska inslag på vissa ord.
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Tog tid efter beställning, mailade och frågade, då sa dom att Blurayspelaren kommit bort i post hanteringen, dom skickade en ny, och den dök upp på 3 vardagar, det är Kanon !
    3 år sedan