Hemsida visas ej p.g.a. nedanstående orsak:

Ej verksam

Prisjakt har ännu inte bekräftat butikens existens, verksamhet eller hemvist.

Representerar du denna butik? Klicka här för att kontakta oss!

Detaljerad information SHG.BIZ har fått betyget (0.00)
Sortera efter:
  • 2013-08-27 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Utmärkt
    Levererade snabbt, har köpt därifrån några gånger har alltid fungerat perfekt. Himla billiga också. Har dock aldrig behövt ta kontakt med kundservice så kan inte uttala mig om denna aspekt av butiken.
    5 år sedan
  • Usel
    Råkat ut för samma sak som en del andra verkar det som. Beställt med PF betalning, betalat när jag fått grejerna, sedan fått en faktura.. På helt fel belopp dessutom! Skickade ett mail till deras kundtjänst i vilket jag krävde ett svar.. Behöver jag säga att jag inte fått något... Kan inte dra annan slutsats än att det rörde sig om en bluffaktura! ..undrar om det är någon skillnad på shg.dk..?
    5 år sedan
  • Acceptabel
    Packade inte så bra...
    5 år sedan
  • Usel
    Samma här!!
    Jag fick en betalningpåminnelse Maj 2008 om varor jag beställt och betalat för drygt 1 år sedan, postförskott dessutom så det är omöjligt att få hem varan utan att ha betalt! Jag var precis hemkommen från resa så jag undrade hur det gått ifall jag varit bortrest längre då deras krav hade kunnat rulla på utan min vetskap.
    Som tur var hade jag sparat samtliga kvitton vilka jag fotograferade och sände in 2ggr utan att få något svar!
    Jag hade innan detta väldigt bra efarenhet av denna butik och återkom gärna som kund. -Nu vet jag hur viktigt det är att spara samtliga kvitton på ALLT jag inhandlar i några ÅR framöver och slippa betala flera ggr.
    5 år sedan
  • Ganska dålig
    Ett företag som har en dansk hemsida, dansk personal etc vilket gör att kommunikationen blir svår. Då jag beställde produkten för 2år sedan gick det smidigt. 1 år senare fick jag en faktura på 12000 som skulle betalas in, dvs de ville ha dubbelt betalt för projektorn. Då blev det PROBLEM, det var skitsvårt att komma i kontakt med dom. Efter cirka 2 veckors konstant ringandes så fick jag tag i dom och de skyllde på problem i deras ekonomi-databas.

    Aja, första och sista gången där ifrån iaf.
    5 år sedan
  • Usel
    Har under ett års tid försökt avboka e-mail från SHG.DK (SHG.BIZ) utan att lyckas. Följande svar fick jag idag (efter ännu ett försök):

    Your message To: Support - shg.dk A/S Subject: Avsluta e-mailprenumeration Sent: Sun, 12 Oct 2008 00:01:57 +0200 was deleted without being read on Mon, 13 Oct 2008 10:00:59 +0200

    Varning! Sätt inte upp er på deras e-maillista.
    5 år sedan
  • Acceptabel
    När jag har handlat hos dom har allt gått som det ska. Däremot har jag fått, som vissa andra också verkat ha fått, en 1½ faktura på något som redan är betalt. Har nu, ca 4 mån senare, inte fått något svar på mailkontakt med dom men jag har heller inte fått någon påminnelse så fakturan verkar vara makulerad. 9 stjärnor för min beställningshistoria hos dom, -4 för den dåliga kundtjänsten i fakturaärendet.
    5 år sedan
  • Usel
    SGH nära en konkurs! SHG har nu stora problem och saknar helt enkelt pengar för att kunna betala sina räkningar och fortsätta bedriva verksamheten på ett normalt sätt.
    6 år sedan
  • Perfekt
    Fick även jag ett kravbrev. Ringde till kundtjänsten som svarade inom minuten och makulerade det. Verkar vara nåt fel som är trasigt någonstans. :)
    6 år sedan
  • Acceptabel
    Fick också tag på supporten till slut. Fick ett bra bemötande och det förklarades att det blivit fel hos ekonomiavdelningen och kravet togs bort...dom hade tydligen fått X antal hundra mail och hade därför svårt att hinna svara.
    6 år sedan
  • Knappt godkänd
    Jag fick också ett kravbrev som gällde en datorkomponenter som jag betalade via postförskott för över 1 år sedan. Mailade supporten om detta men fick inget svar. Några dagar sedan ringde jag dem, efter att jag väntat 40 min i telefonkö kom jag fram. Och han jag talade med sa att det blivit fel i deras ekonomisystem, så de makulerade fakturan.
    6 år sedan
  • Usel
    Fick kravbrev för ett köp som gjordes i Januari 2006 där de påstår sig ha dragit för lite pengar av mig då de har dragit den danska summan i svensk valuta, och då har jag betalat med Visakort och fått hem fakturor där det stått att de dragit rätt summa.

    Finns 1,5 personer som jobbar i supporten och han som är heltid har blivit uppsagd samt går på semester på Torsdag...

    Min bank kunde inte gå tillbaka så långt tillbaka i tiden digitalt... Jag kommer bestida fakturan och lämna in ett ärende till Almänna reklamationsnämnden så får vi se vad som händer.

    Betalar man med Visa-kort och får hem grejerna med kvitto anser man ändå att affären är fullgjord...
    6 år sedan
  • Usel
    Hej, jag fick också ett kravbrev efter 1,5 år. Tycker det hela är förjävligt. Hur har ni löst detta? Nån som ordnat upp ert krav? Har mailat och skickat kopia från banken som bevis på betalning
    6 år sedan
  • Usel
    Ja, nu blir jag illa nog tvungen att ånga min tidigare 10:a. Jag har precis fått ett kravbrev för kostnaden av ett GARANTIBYTE som gjordes för ett år sedan! Kan bara säga UNDVIK!
    6 år sedan
  • Usel
    Skräp.

    Omöjligt att få tag i supporten och jag har också råkat ut för det här med att fått kravbrev på en POSTFÖRSKOTTSbetalning jag gjorde för 1½ år sen!!!!
    Handla för helvete inte utav dem för uppenbarligen är inte affären avslutad när du betalat...jävla skitbutik!!! Sen fattar man inte vafan de säger i automatiska telefonsystemet när de blandar danska och svenska i 140 knyck...

    UNDVIK UNDVIK UNDVIK!!!
    6 år sedan
  • Usel
    Först tyckte jag att detta företaget var ganska bra eftersom dom har/hade vissa datordelar som många andra företag inte har... Det slutade med att jag beställde en order ... Trots att deras sida skriker lågbudget!! Jag fick hem dessa prylar problemfritt februari 07 och jag hade beställt mot postförskot vilket innebar att jag hämtade ut mina prylar i samband med att jag betalade fullt pris på posten! Nu till problemet... förra veckan fick jag en betalnings påminnelse på hela beloppet som jag handlade för i februari07!!!! Helt OTROLIGT!!! jag har alltså fått en betalnings påminnelse på hela beloppet jag REDAN BETALAT!!!! 1och halvt år efter till och med!!! helt sjukt... jag hade mina onda aningar från början och skulle avstått då jag såg skräpsidan... NU slutar det med en anmälan mot företaget och jag varnar alla till att inte handla här...!!! förmodlingen går dom i konkurs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    6 år sedan
  • Usel
    Dett är en riktig skräp sida det tar lång tid och nu ett år senare har jag fått en betalnings påminnelse med 10% ränta såklart vem #!¤&!#¤& väntar ett år på att skicka ut det?
    6 år sedan
  • Usel
    Det är den sämsta nät butiken jag har varit i kontakt med!
    Dom hade en demo fjärr Logitech Harrmony 895 för 1144kr. Så jag gjorde en beställning hos dom på den och väntade i flera veckor på att man skulle få hem den.

    Så en dag tog dom bor min order och sa till mig att jag har avbeställt den, som jag inte har gjort. Efter ett tag så var det en annan kille hos dom som försöker säga att någon hann före mig att köpa den. Så försökte dom säga att jag har varit inne på den danska sidan och gjort beställningen. Men det gick inte så bra för dom med den kommentaren för jag hade tagit print screen på beställningen och gav dom adressen där jag har beställt. Nu vägrar dom svara på mina mail och det är för jävligt gjort av dom!

    Så jag avråder alla frän att handla av dom.
    6 år sedan
  • Usel
    Passa dig för detta företag om du är rädd om dina pengar och vill ha de varor du beställt skickade till dig. De har ingen koll på sina försändelser, och ger dig inte de pengar du har rätt till om något strular. Jag har väntat i ett halvår på pengar de är skyldiga mig.

    Jag köpte en Samsung Spinpoint-hårddisk från dem. Två dagar efter beställningen får jag mejl om att varan är skickad. När jag en vecka senare kontaktar dem och frågar var försändelsen är får jag svar att de "tappat bort" en dags sändningar, men att de nu hittat paketen igen och har skickat dem. Hur det kommer sig att de skickar mejl om att varor är skickade trots att de inte är det får jag inget svar på.

    Två veckor efter att jag fått hårddisken går den sönder. Det kan affären naturligtvis inte lastas för, sånt händer. Jag kontaktar shg och får besked om vart hårddisken ska skickas och att jag ska få tillbaka mina utlägg. Jag skickar hårddisken. Tre veckor senare har jag fortfarande inte hört något, och kontaktar shg. De har inte fått någon hårddisk säger de, men efter någon timme får jag ytterligare ett mejl som säger att nu har de hittat den. Den har tydligen legat hos dem i två och en halv vecka utan att de visste om det.

    När jag får tillbaka hårddisken skickar jag in alla kvitton jag har på portoutlägg för returen, vilket de alltså lovat mig att ersätta. Det var i november, och jag väntar fortfarande på pengarna, trots upprepade påstötningar via mejl.
    6 år sedan
  • Usel
    Skitföretag!

    Lämnade i DECEMBER in mina minnen för reklamation som då blev godkända för utbyte/återköp.

    Fick efter ett tag en avi att jag hade ett paket på posten, trodde det var nya minnen, men det visade sig att det var mina gamla trasiga minnen som
    dom skickar tillbaka igen trots att dom via mejl till mig godkändt dessa för utbyte!

    Efter mejl till dom så är det tydligen någon som gjort fel.
    Jag skickade sedan tillbaka dessa minnen till dom, och fick ett mejl att dom inte hade dessa minnen inne och
    Vi kom då överens om att det skulle betalas ut ersättning för minnena istället.

    För att pengar skulle kunna betalas ut behövde dom eban nummer som jag då skickade till er, detta skedde den 4 MARS.

    Idag har det gått 1 månad och fortfarande har jag inte fått några pengar eller förklaring till vad som skett.

    ALLTSÅ SAMMANLAGT 4 MÅNADER HAR JAG VÄNTAT PÅ ATT FÅ DETTA LÖST !
    Trots ihärdig mejlande till får jag ej något svar!
    6 år sedan
  • Usel
    + Är ibland billig med någon produkt.

    - Löjligt långa leveranstider på lagervaror! Fast att dom ligger packade och färdiga så väntar man tills man fyllt en hel pall innan den går iväg från Danmark, för vidare sortering i Jnkpng. Tog mer än en vecka efter beställningstillfället tills jag hade min beställning.
    - Höga fraktpriser, när du väl kommer fram till sista steget i betalningsprocessen så visar det sig att den där grejen du skulle köpa, som vägde 0,2kg, kostar 125 spänn i frakt - och då är det knappast så billigt längre totalt sett.
    - Arrogant kundsupport.

    Så trött på alla dessa butiker som inte håller vad de lovar på sina sidor, tar igen låga priser på frakten, ohjälpsamma och otrevliga mm. När det gäller datorprodukter så är endast 1 av 10 här inne värda att handla ifrån.
    6 år sedan
  • Knappt godkänd
    + Billiga produkter.

    - Irriterande hemsida
    - Sega på att ge svar via mail, om de ens ger svar.
    - Dyr frakt
    - Produkter levereras med DANSKA manualer!
    6 år sedan
  • Utmärkt
    Funkar bra, trevliga och hjälpsamma. Returnerade mitt moderkort enligt ångerrätten då det ej var kompatibelt med mitt chassi. Jag fick dock ingen respons utan undersökte saken efter ett tag, det visade sig att de lagt upp en kreditfaktura på köpbeloppet men inte betalat ut pengarna. Efter att jag varit i kontakt med dem och uppgivit BIC- och IBAN-nummer betalades pengarna ut på en gång. Jag tycker att de kunde hört av sig till mig om de behövde uppgifter men på det hela agerade de bra och förtroendeingivande.
    6 år sedan
  • Perfekt
    Hur jävla otroliga som helst! :D
    Jätte trevliga. Hade köpt ett moderkort vilket funkade, fast jag var inte nöjd med prestandan. Jag ringde och fick tag på en vänlig ungkvinna som jag pratade med. Hon sa att det inte var några problem. Skicka tillbaka den och fick hem på nolltid ett annat moderkort (400kr dyrare, så fick betala det) Slapp fraktkostnaderna. Jag älskar er, ska snart beställa en 32M87 Samsung TV från er! Hoppas den funkar bra och frakten är lite bra som vanligt från er! Topp betyg lätt!
    6 år sedan
  • Usel
    Det är det absolut sämsta butiken jag varit i kontakt med när det gäller reklamationer både i hantering och kontakt. Efter beställning av min Synology DS-207+ fick jag leveransen efter några dagar men den visade sig vara felaktig efter tre dagars slit med att försöka få igång den med hjälp av Synologys hjälpsamma support. Det var omöjligt att få tag i SHG innan returen och efter jag fått RMA-nummer fick jag själv bekosta frakten för returen. Seg hantering av returen samt att de krediterade den till ett lägre belopp än jag betalat samt returnerar en ny produkt med postförskott till ett nyare lägre pris så jag fick betala den ytterligare en gång. Sitter iaf med en ny fungerande DS-207+ 1.5 månad efter jag köpte den med ett kvitto på en lägre summa än jag betalat utan att få kompensation för frakten, nedskrivningen av varuvärdet (jag kan alltså inte få tillgodogöra mig hela köpesumman vid en ev. framtida reklammation) samt inte fått tillbaka betalningen jag gjorde för att lösa ut den omlevererade varan.

    Ringer man till dem kommer man till en telefonsvarare där en person säger något obegripligt på danska eller kommer i telefonkö som helt plötsligt tystnar, samma gäller om man ringer den engelska supporten. Mailar man så får man svar om man har tur och eventuellt hjälp med det man vill.
    6 år sedan
  • Mycket bra
    Funkar väl som alla andra nätbutiker
    6 år sedan
  • Ganska dålig
    Beställde en Philips 37PFL9632D i december, fick mail att den skulle bli försenad. skulle komma 11 januari... försenad igen, inget nytt datum. Försökte ringa kunde inte komma fram. Deras telefon system kopplade bara ner samtalet efter ett medelande att man skulle ha ordernr redo, sedan ett medelande på danska sedan nedkoppling. Jag avbeställde från dem...
    6 år sedan
  • Perfekt
    Bra service och ett riktigt superpris!
    6 år sedan
  • Mycket bra
    Varan fanns på lagret och skulle levereras inom 2-4 dagar. 10 vardagar senare kunde jag hämta paketet på posten. Irriterande, visst, men produkten kostade bara hälften så mycket som på Dustin, Datorbutiken, JME, Webhallen, Mycom.
    6 år sedan
  • Acceptabel
    De säljer gråimporterade prylar, har inga alternativ för att betala dyra och tunga prylar utan att det tillkommer en (rejäl) avgift och dessutom är de slöare än sniglar i sirap.

    Mkt trevlig kundtjänst dock.
    6 år sedan
  • Ganska bra
    Seg leveranstid
    6 år sedan
  • Perfekt
    Beställde ett Logitech Z-5500 paket, efter ca 4-5 dagar kunde jag hämta ut paketet från posten.
    Det har inte varit några som helst problem så jag är väldigt nöjd.
    6 år sedan
  • Dålig
    Har väldigt lång leveranstid. Hävdar att Posten inte uppdaterar sin sida för tracking när i själva verket SHG inte skickar paketen i tid.

    Första och sista gången jag handlar av dom!
    6 år sedan
  • Perfekt
    snabbt och bra. kan tänka mig att handla av dom igen.
    6 år sedan
  • Usel
    Varning för detta "företag", då de har varor på sin hemsida som de ej kan levera. Jag hadde beställt en Epson TW-700, fick en massa mail att det var försenat och då menar jag massor. Sen efter ca 1 månads väntande så försvinner min order från deras system, jag fick ingen mail som informerade om detta, så beställer ni en vara från dem så kan det hända att ni väntat i onödan. Det slutade med att jag bestälde från Tyskland med ett par tusenlappar billigare, utan problem och ca 1 veckas leveranstid.
    6 år sedan
  • Utmärkt
    Har handlat tiotalet gånger från SHG. Dom har en hjälpsam kundservice och uppdaterar sin webb ofta. Har returnerat defekta varor och hade inga problem med returerna. På det hela taget ett reko företag med bra priser överlag. Håller inne siste stjärnan för att dom slarvade med paketeringen sista gången jag beställde (dom svarade på mitt klagomål och vidarebefodrade till ansvarig).
    6 år sedan
  • Perfekt
    Snabbt och smidigt absolut inget att klaga på!! Rekommenderas
    6 år sedan
  • Mycket bra
    Beställde en del datorkomponenter, betalade med kort. Har fått hem alal grejjer å de verkar fungera så jag är nöjd. levererades på 4 arbetsdagar, 6 med helgen. Så leveranstiden kan väl förbättras en del... Återstår väl att se hur allt funkar med garanti och service om det nu krävs!
    6 år sedan
  • Perfekt
    Det här är 5:e gången jag beställer från SHG.BIZ (nu senast var det högtalarpaket på 26kg) det gick fort även fast det var ett tugnt och stor paket så hade dom skickat det innan dagens slut, sen var Posten den felande länken... dom sorterade om mitt paket 7(!) gånger i sthlm när paketet kom fram var det kantstött och högtalarna funkade i 5min sen dog dom.

    Men det var inga problem för SHG ringde upp dom och behövde bara vänta i 4min innan jag kom fram i support kön, där blev jag trevligt bemött och han skickade iväg ett nytt paket samma dag utan någon avgit alls! Till och med förbetald returlapp skickade han via mail så jag betalade inte en krona alls.

    Priserna är också nästan alltid lägst på marknaden.
    6 år sedan
  • Utmärkt
    Bra support, men fick en defekt vara men självklart fick jag en ny!
    Snabb leverans och bra support!
    6 år sedan
  • Dålig
    It took 2 month before I finnaly got my order. And even then the cancelled one item but took the whole amount.
    I am still waiting to get my money back but the seem to have fallen off the face of the earth when it comes to replying!
    6 år sedan
  • Utmärkt
    Inga problem, beställde en synology cs407e. Var hemma på mindre än en vecka.
    6 år sedan
  • Usel
    Leveranstid ?
    Har nu beställt en ny Samsung och ett ps3, måste säga att leveransen är under all kritik, beställde varan den 14 aug sedan dess har dom ändrat datum 4 gånger !!!!
    Nu skall jag få den den 5/10 helt otroligt!!! 2 månader
    När dom lovar första leverans 31 aug.. kommer nog att avbeställa allt i morgon.
    Botten är nåd SHG.BIZ
    6 år sedan
  • Perfekt
    Superbra butik! Köpte en dator därifrån , en väldigt dyr dator , hade problem med rätt så mycket, reklamerade och tog endast 2 veckor för dem att fixa datorn. Snabb leverans tillbaka också! Super bra butik!

    Super bra leveranser!! Och VÄLDIGT bra kundservice, får svar på emailjen så fort jag skickar mitt eget och oftast eller nästan altid blir jag glad efter jag fått svar.

    Bra grejjer, bra pris, bra leverans, bra service, bra websida (förutom layoten)

    REKOMMENDERAS STARKT!!
    7 år sedan
  • Mycket bra
    Bra och billigt. Trevlig support. Rekomenderas!
    7 år sedan
  • Acceptabel
    Bra och Dåligt
    om grejerna finns i deras lager så allt kommer att funka
    ifall varan finns inte så jag rekomendera att inte beställa för dem ändrar hela tiden leverans datum och dem haar inte koll vad dem får för leverans och vad dem sänder ....
    7 år sedan
  • Perfekt
    Har köpt ett flertal artiklar utan några som helst problem. Mycket bra priser och hyfsad fraktavgift.
    När posten tokade till det och massakrerade ett paket fick jag ersättningsvaror dagen efter - Perfekt!
    Mycket bra kundsupport och reklamationshantering.
    7 år sedan
  • Perfekt
    Mycket bra, de varor jag beställde fanns visserligen inte i lager - men det visste jag om. Snabb support, och leveransen när allt väl var i lager tog 2 dagar.
    7 år sedan
  • Mycket bra
    snabb leverans och bra pris
    7 år sedan
  • Perfekt
    Mycket bra leverantör, vara skickades samma dag och gick att följa flödet på deras hemsida, samt fick mail med tracking nummer osv.
    7 år sedan