Fri support & kunniga säljare
Snabba leveranser
Nordens största fotolager

http://www.scandinavianphoto.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Finns i lista: FourHand Setup

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
(data från 2016-05-30)
Detaljerad information Scandinavian Photo har fått betyget (7.26)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Mycket bra service och trevligt bemötande när man frågar något. Bra information om order och leverans. Kan bara rekommendera!
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Kunnig personal
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Seriöst ruggigt bra service på sveavägen. De hade slut på ett paket med med hus och två objektiv, men kittade ihop det från lösa produkter, och fixade till och med färgen på huset jag ville ha, för samma pris!

    Veckan efter så sattes paketet ner med 500kr, varpå jag frågade om det gick att göra något åt det då det var så nära inpå. Fick ett svar som löd "Ja vi vill ju ha nöjda kunder så du får 500 tillgodo i butiken på sveavägen". Sjukt bra, jag som ändå behöver köpa en väska och stativ!

    Axel & C/o, hatten av till er!
    2 mån sedan
  • Bra
    Generellt bra och seriös butik.

    Jag kan fick inte rekommendera "hämta i butik" som leveransval. Det tog två dagar innan jag fick bekräftelse om att hämta, trots att varorna fanns inne enligt lagerstatus för butiken. Orimligt.

    När man sedan ska hämta ut, ett i mitt tycke snabbt ärende, blir man tvungen att vänta i samma kö som alla dom ska diskutera sina kameraval femton minuter var.
    2 mån sedan
  • Hej
    Tack för att du tog dig tid att skriva.

    Att det tog 2 dagar för ordern att plockas ihop om varorna fanns på butikslagret låter inget bra. Skulle du kunna maila ditt ordernummer eller någon så jag kan se vad som hänt med just din order. Maila till eric.wulff@scandinavianphoto.se.

    Tack för din åsikt ang. kassakö. Vi har i perioder runt tex. jul testat att ha snabbkassor, det har inte alltid fungerat så bra men det är kanske en idé att ta upp det igen.

    MVH
    // Eric WUlff
    E-handelschef

  • Utmärkt
    Beställt kamera och objektiv från SP efter att jag fick mycket bra guidning och tips av personalen i Stockholm. Skickade efter som privatpaket och fick det levererat kort efteråt.

    Betyget grundas främst i det bemötande jag fick i butik. Mycket konsultation om vilken typ av systemkamera som skulle motsvara mina behov och tips på användning. Med en så lättnavigerad hemsida och smidig beställningsprocess som SP har kommer jag absolut fortsätta vara kund där!
    3 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Jag har beställt från SP ganska många gånger nu och där är absolut inget fel på deras hemsida samt produkterna jag har beställt.

    Men en sak som irriterar mig är att om jag väljer deras snordyra Företagspaket som fraktsätt, så förväntar jag mig att det ska gå snabbt att skicka produkter som ska finnas i lager. På SP så tar det flera dagar innan de öht skickar iväg paketet, något som normalt tar endast en (1) dag att frakta när jag beställer från andra företag såsom Cyberphoto, Dustin etc - i-landsproblem I know! Men beställer du en produkt som du behöver så fort som möjligt och betalar extra för frakten (175:-) så är det uselt av SP att inte prioritera denna order och skicka iväg den samma dag!

    SP - Skärp er eller ta bort möjligheten att välja Företagspaket om inte ni kan efterleva vad detta står för (leverans före 16 dagen därpå)!
    3 mån sedan
  • Hej
    Det var tråkigt att höra att du inte är nöjd med upplevelsen du fått av att handla hos oss. Företagspaket ska (om ordern läggs innan kl 15 och vi har varorna på vårt internetlager) skickas samma dag och posten kan leverera till i stort sett hela sverige redan dagen efter innan kl 16.

    Så här låter det som att varorna inte funnits inne på lager, eller att någonting annat har hänt med din order. Skulle du kunna maila ditt ordernummer eller dina kunduppgifter till mig så att jag kan undersöka vad som gått fel här?

    Maila till: eric.wulff@scandinavianphoto.se

    // Eric Wulff
    E-handelschef

  • Mycket bra
    Fick precis hem en GoPro Hero 4 Session, köptes via SP´s hemsida för 2 dagar sen.
    Smidig leverans, dock vid leverans bekräftelsen från SP, glömde man att bifoga kolli nr för leverans spårning.
    Ett mejl skickades iväg till deras kundtjänst för att påpeka detta, inom 23h hade de besvarat mejlet med det kolli nr för paket spårning.

    Lyckades också knipa åt mig GoPro kameran för 1795kr, innan man höjde priset till 2149kr! 99kr i frakt kändes dock lite mycket.

    Detta är dock mitt första köp från Scandinavian Photo, men är mycket nöjd med köp processen.

    /D
    4 mån sedan
  • Ganska bra
    Har en ganska bra hemsida och utförlig information om kameror och tillbehör. Varken dyra eller billiga, vissa saker har lång leveranstid. Däremot är säljarna i deras butiker riktigt dåliga. Om man går in och frågar efter ett visst sorts filter i Stockholmsbutiken på Sveavägen så föreslår de en massa andra filter för de har ingen aning om vad det är för produkter de säljer eller vilka egenskaper de har! Riktigt dåligt, drog ned förtroendet rejält för kedjan. Anställ endast folk som KAN foto, inte som ser ut som modeller, annars kan ni lika gärna stänga butikerna.
    4 mån sedan
  • Hej!

    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme om din upplevelse! Vi värdesätter att få höra om din upplevelse så att vi kan förbättra oss. Scandinavian Photo jobbar mycket med att löpande utbilda personalen inom olika områden. För oss är det jätteviktigt att man som kund upplever att personalen har expertis inom film och foto och kan ge råd och tips. Vi tar med oss detta och fortsätter jobba för att utbilda och höja kunskapen hos vår personal ytterligare.

    // Maria Göransdotter Lindén
    Marknadschef

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Finns inget att klaga på. Snabb leverans, Bara förpackat. Kan inte bli bättre.
  • Usel
    Jag usel erfarenhet av butiken i Stockholm. De verkar inte intresserade av att sälja.
    Tyvärr ingen engångsföreteelse. En gång var det ganska lång kö, ändå stod några i personalen och pratade länge med varandra istället för att hjälpa till, ända tills någon i kön sa till. När man väl fick hjälp, så var det väldigt oengagerat, kändes som om man störde. Ett av skälen till att gå till butik är att få personlig service, och få hjälp med att jämföra olika modeller.

    Nu innan jul skulle jag bara hämta ett beställt paket, så kom jag fram precis på klockslaget då de stänger, kl. 18.00. eftersom det var stopp i jultrafiken. De har sin fulla rätt att stänga när de vill, men det säger en hel del om deras serviceattityd. Dessutom sa de att kassan var stängd, vilket inte var sant då det fortfarande var folk i kassakön.
    De fick behålla sitt paket. Gick hem och beställde samma kamera från en annan butik samma kväll. Fick den levererad hem dagen efter utan fraktavgift. SP kostar 99:-
    Den butiken kommer få betydligt bättre betyg.
    5 mån sedan
  • Hej och tack för din input.
    Det var tråkigt att höra att du inte är nöjd med dina besök hos oss. Jag ska självklart ta detta vidare till berörda personer då detta inte går i linje med vad vi står för och vilken servicenivå vi vill ge våra kunder.

    Finns det något jag kan hjälpa dig med så är det bara att kontakta mig.
    eric.wulff@scandinavianphoto.se
    // Eric Wulff
    E-handelschef

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det fanns det som jag behövde
  • Perfekt
    Köpte en kamera en lördag och måndagen strax efter kände att den inte passade mina behov. Gick till affären och lämnade tillbaka kameran med alla tillbehör i absolut topp skick. Personalen hjälpte mig utan problem.
    7 mån sedan
  • Ganska bra
    Webbsidan är bra och tydligt kategoriserad, och de tillfällen jag har besökt butiken har varit bra. Har upplevt lite varierande kunnighet hos de butiksantällda - man märker direkt om någon är personligen insatt eller om den gissar svaren på ens frågor.
    Flera gånger har jag däremot fått ett toppenbra bemötande i Malmöbutiken!

    Måste uppmärksamma att hemsidan lagrar användarlösenord i klartext, något som är otroligt osäkert och drar ner mitt totalbetyg. Välj ett helt unikt lösenord för den här sidan.
    9 mån sedan
  • Usel
    Det är få gånger jag registrerar mig på sidor för att uttrycka mitt missnöje men idag är första gången på 5 år jag har nog med ilska att göra detta.

    Scandinavian Photo är ett skämt. Orders tar ibland månader utan respons och när man man ringer så förklarar de att de sålde produkterna till andra kunder för att jag hade beställt för många artiklar. Vad är det för skönt sätt att ta hand om kunder som beställer mycket?

    Beställde en order att hämtas i butik, väntade någon dag, fick ett mail att den var redo att plocka upp så tog dagen i ära och gled bort till butiken. Väl där väntade vi i 20 minuter på att en person försökte hitta vår order som tyvärr inte fanns. Uppenbarligen innebär inte mailet att ordern är packad och klar utan att de TROR att prylarna finns i butiken, något som det uppenbarligen inte gjorde.

    Ska resa iväg på jobb om några dagar, beställde prylar för 1,5 månad sedan, tänkte att 1,5 månad borde de väl lyckas trolla fram prylarna som alla andra Riktiga leverantörer i Sverige gör. Ringde idag? Nä de hade sålt styckvis till andra personer pga min order tog för lång tid.

    Undvik så långt det bara går.
    10 mån sedan
  • Dålig
    Har flera erfarenheter av Scandinavian Photo. Dels ifrån butiken i Malmö där de verkar allmänt ointresserade av att sälja. Lite svårt att förstå hur 4 pers kan vara upptagna med annat t.ex att gå efter kaffe medan jag står vid disken och väntar på att få hjälp. Efter 5-6 min väntan gick jag hem och beställde samma objektiv ifrån en annan butik.

    Vid ett annat tillfälle använde jag webförmuläret för att komma i kontakt med kundtjänst. Fick ingen bekräftelse på mitt meddelande och heller inget svar på 3 dagar, fick till slut ringa. En enkel förbättring hade varit skicka en bekräftelse att meddelande tagits emot. Då vet man åtminstone att Scandinavian Photo tar ansvar för att läsa det som kommer via webformulär. Finns helt klart mer kundfokuserade butiker att handla av.
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Har fått toppenbemötande alla gånger jag varit i kontakt med kundtjänst när jag fick hjälp med kameraväska. När jag sedan beställde så fanns varorna att hämta ut redan vid lunch dagen efter! Supernöjd
    11 mån sedan
  • 2015-05-31 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Bra
    Beställning Leverans
    Krångligt att beställa via iPhone. Beställningsformuläret funade inte så bra när man körde via Safari på iPhone.
  • Hej.
    Tack för din input. Vi ska genast kika på detta och försöka hitta en bra lösning.
    // Eric

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    synd att inte hooden var med i köpet av skärmen
  • Usel
    Beställde varor från Scandinavian Photo den 3 mars 2015 som är s.k. mellanväggar till min kameraväska (ONA) men inte hört ett ljud från SP. Nu är det den 12 april - hur länge ska jag behöva vänta ?

    Peppe
    1 år sedan
  • Hej.
    Jag beklagar detta, dels att det dragit ut på tiden och dels att du inte blivit meddelad att "mellanväggen" är restnoterad och att det kunde ta ett litet tag att få hem den igen. Jag fick precis bekräftat att den ska vara skickad till oss och bör komma in vilken dag som helst (sen tar det någon dag extra att få den till Stockholmsbutiken). Men den bör vara framme i slutet av denna/ början av nästa vecka.

    // Eric

  • Usel
    Beställning Leverans
    Ville betala via Svedbank klickade på det men får nu faktura
  • Mycket bra
    Beställning
    Den enda synpunkten är att ni använder KLARNA som fakturatjänst har mycket dåliga erfarenheter av detta företag.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Verkar lovande. Enkelt. (Ny kund)
  • Perfekt
    Mycket bra bemötande både i butiken i Mölndal och i Bankeryd, men också vid näthandel !
    Extremt kunnig personal i butikerna samt snabb och proffsigt behandlande av internetbeställningar.
    Dessutom bra priser på många varor och ett otroligt stort utbud.
    Rekommenderas varmt !
    1 år sedan
  • Perfekt
    Bra kundservice, snabba leveranser och fin butik i Bankeryd.
    Mycket bra utbud med bra priser.
    1 år sedan
  • Ganska dålig
    Mycket bra som internet butik, men jag fick helt felaktigt information i Stockholmsbutiken. Säljaren kunde inte mer om kamerorna än vad som stod på de små skyltarna bredvid demo-exen. Varje misstag slätade hon över som ingenting. Tex hade hon fel om pekskärm, wlan och anti skak funktion...! Katastrof om jag baserat mitt val på hennes råd! Tur jag var påläst. Om man inte vet ska man inte låtsas och ge rekommendationer, tycker jag.
    Hemma igen så ser jag nu att objektivet jag tänkte köpa till visst finns i svart, trots att säljaren (inte samma som ovan) bestämt hävdat att det bara fanns i silver! Tråkigt sätt att inte kunna säga att man inte vet.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    MVG
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Snabb kvittens på beställningen.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jättebra. Tycker det fungerat utmärkt.
  • Bra
    Beställning Leverans
    Helt OK leveranstid. Bra emballerat! Det paketet kan jag använda själv i framtiden...
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Tyvärr så beställde jag varan, en Handy recorder, hos Conrad.se och blev avvisad som fakturakund och dåligt bemött när jag berättade att jag altid betalar med faktura och har inga betalningsanmärkningar och har aldrig blivit nekad förut, fem dagar förflöt till ingen nytta. Hos SCANDINAVIAN PHOTO beställde jag samma produkt kl. 11.15 och hade den i bervlådan dagen efter, Super bra och kan varmt rekomendera detta företag, tyvärr fungerar inte nedladdningen av programvaran men det jobbar jag på.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra lättnavigerad sida. Bra betalningsalternativ. Fantastiskt utbud och snabba leveranser!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt funkade perfekt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Går som sagt alltid smidigt att beställa härifrån. Beställde på torsdag morgon och det fanns att hämta ut på fredag eftermiddag... Det kallar jag snabbt
  • Mycket bra
    Beställning
    Ta bort Göteborgsnumret och andra inaktuella uppgifter.
    När jag ringde 031-numret fick jag veta att det är ett nytt nummer.
    Jag blev kopplad dit men ett onödigt moment.
  • Bra
    Beställning Leverans
    Enkel hantering vid webbköp.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag handlar för det mesta hos SP. Det är enkelt att hitta och lätt att utföra beställningarna. Snabba leveranser utan problem hittills.
  • Perfekt
    Fantastisk service och bra pris.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket lätt att handla och snabba leveranser.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Konkurrenskraftigt pris (har jämfört ebay i Kina/Asien) och snabb leverans.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    helt nöjd
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra sortiment och blixtsnabb service!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    perfekt när man vet vad man skall ha
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Smidigt och snabbt
  • Usel
    Lade en order när kameran fanns i lager (2 st kvar).
    När jag inte hört något och det enda som står är att min order är lagd ringer jag 2 dagar senare. Får då höra att kameran utgått och är slut. De lovar då att ta bort ordern och betala tillbaka pengarna.
    Uselt, att de inte informerar om detta direkt utan att jag måste jaga dem och då få tillbaka pengarna. Jag skulle naturligtvis lagt ordern på annat ställe om kameran inte fanns och det kunde behagat att informera mig.
    Första och sista gången jag handlade på Scandinavian Photo.
    1 år sedan
  • Hej

    Vi ber om ursäkt för det om hänt, vi skulle givetvis kontaktat dig direkt. Vår förhoppning var att vi skulle få hem en kamera till dig men tyvärr var den helt slut hos tillverkaren.

    Vänliga hälsningar
    Andreas Hedlund

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra affär.
  • Perfekt
    Det bästa kameraföretaget i sverige. Kunnig personal, bra site, snabba leveranser och underbar service! Jag har gjort flertalet köp i denna butik och aldrig blivit besviken!
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Jag beställde varan på måndag och fick den på fredag. Där kan ni bli bättre
  • Perfekt
    Beställning
    Trevlig, som sagt, allt är enkelt att överskåda.