Alltid störst sortiment
Bonustrappa; samla inköp
och få unika erbjudanden
Hemsida:

http://www.cdon.se

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 24 år sedan
(data från 2014-04-23)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.98)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Mycket bra
    Har köpt en massa småsaker på CDON och som alltid är köpupplevelsen suverän med bra betalalternativ (plus i kanten för PayPal) och snabb leverans (sällan mer än 1-2 arbetsdagar). Inget betyg är dock komplett utan någon kommentar om hantering av returer. Kundtjänsten är utan tvekan vänlig och hjälpsam men en mejlkontakt via deras hemsida är nödvändig inför varje retur, adressen som anges på följesedeln stämmer inte alltid, och är inte heller är det samma adress som varorna skickas ifrån vilket känns mindre förtroendeingivande, iaf tills det att man fått pengarna tillbaka. Sedan kan man returnera genom att inte hämta ut varan och låta den gå i retur automatiskt, men då tillkommer en avgift på 150kr på en faktura från Klarna. Enl kundtjänsten kan man slippa denna avgift om man ber posten skicka paketet i retur, men detta stämmer inte - jag fick avgiften ändå.

    Sammanfattningsvis 10/10 i köpupplevelse och 6/10 i returhantering = 8/10 i snitt.
    3 timmar sedan
  • Utmärkt
    Oftast snabba leveranser, konkurrenskraftiga priser. De få gånger jag behövt returnera saker jag beställt så har det fungerat väldigt smidigt.

    Bra support.
    16 timmar sedan
  • Perfekt
    Snabbt och prisvärt!
    2 dagar sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans efter utgivning av beställd bok.
    Perfekt.
    9 dagar sedan
  • Bra
    Var noga med att kontrollera din leverans! Får ofta fel eller saknade varor. Sist saknades två filmer och fick istället ett spel. Dessutom packar dem sällan särskilt bra. Fick ett nätaggregat levererat i ett vadderat kuvert. Som tur är, är supporten bra.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 13 dagar sedan )
  • Perfekt
    Bra pris och snabb leverans, inget att anmärka på!
    17 dagar sedan
  • Perfekt
    Mycket snabba och bra förpackade leveranser. Supererbjudanden!
    17 dagar sedan
  • Perfekt
    Alltid trevligt och säkert att handla på CDON. De har en enkel hemsida och snabba leveranser.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 17 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Helt ok leveranstid, inget strul, bra priser och utbud. Kunde haft mer fraktfritt, känns lite surt om man köper nåt för 8000 och ändå måste betala frakt, men det är ju bara en detalj.
    18 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Man kan inte lita på deras leveranstid / lagerstatus. Beställde en bok där det stod 5-15 dagar.. Efter ca 3 månader av mailande och väntade och frågande efter lagerstatus så så blev min order borttagen och nu så verkar det som dom fortfarande inte kommer att få in den på ett bra tag.. endå så vägrar dom ändra leveranstiden (trots uppmaningar..) den är fortfarande 5-15 dagar.
    18 dagar sedan
  • Perfekt
    Har hittills inte haft något bekymmer med CDON, oftast dagenefter leverans.
    Nöjd kund :)
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 18 dagar sedan )
  • Usel
    Har bytt betyg med anledning av att dom använder sig av Klarna och det förstör hela köpupplevelsen, har personligen blivit utsatt för inkassokrav utan fakturering. Du kan läsa mer http://www.svd.se/naringsliv/kritiken-mot-klarna_3424754.svd?sidan=5

    Ringer Segoria direkt för att lösa problemet, men dom hänvisar till Klarna. Klarna hänvisar till Segoria... riktigt oprofessionellt.

    Hoppas CDON tar sig i kragen och erbjuder flera betalningsleverantörer än dessa klåpare på Klarna.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 20 dagar sedan )
  • Hej
    Vi beklagar ifall ni har upplevt problem i er kontakt med Klarna. Ifall ni inte vill använda Klarna som betalningsmetod så erbjuder vi även följande.
    - Betalning via kreditkort
    - Direktbetalning via bank
    - Paypal
    Jag har skickat ett PM till er så kan vi hjälpa er med er kontakt med Klarna.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik
    CDON.COM

  • Usel
    I will never order from cdon.se again. I order a D-Link DCS-5222L Camera a Friday around 13:00 and delivery will be 1-3 working days. It toke a hold week before a receive my order "thursday week after". When I try contact cdon chat support they just say it will be sent soon. When you order from the website they show like they have the order in stock but they don't have. Did was my last order from cdon.se ever and I hope other people will do the same.
    21 dagar sedan
  • Hi,
    We apologize for your delayed order!
    I'll send you a PM so that I can investigate your case to see what's happened.
    Best regards,
    Amanda
    CDON.COM

  • Usel
    Se upp - cdon använder klarna för sin fakturering. Klarnas affärsmetoder är skumma, med oskäliga avgifter och inkassokrav. Dessutom lämnar cdon ut alla kunduppgifter till klarna, som sedan använder det för att skicka reklam för sina tjänster. Det gäller även det mobilnummer du lämnar för att kunna få sms-avisering av ditt paket. Dvs ett olistat hemligt nummer kan plötsligt bli tillgängligt för reklam. Oseriöst och jag kan inte rekommendera någon att handla här.
    21 dagar sedan
  • Hej,
    Vi låter inte Klarna använda de personuppgifter de får från oss i marknadsföringssyfte. De uppgifter de får av oss är nödvändiga för att de skall kunna kontrollera om de kan ge kredit, skicka ut faktura samt kontakta dig som kund vid behov.
    Om Klarna har kontaktat dig i marknadsföringssyfte får vi be dig att kontakta dem för utredning.
    Ditt mobilnummer lämnas inte ut av oss till någon annan än Posten och detta för att kunna skicka ut en sms-avi så att du kan hämta ditt paket hos ditt postombud.
    Med vänliga hälsningar,
    Amanda
    CDON.COM

  • Utmärkt
    Fri frakt för studenter med mecenatkort! Oftast bra priser och snabba leveranser.
    21 dagar sedan
  • Usel
    Riktigt besviken. Första gången jag lägger en order på CDON. Har beställt från de flesta större nätbutiker, och har aldrig varit med om sämre service och mer oflexibel support än hos CDON.
    Beställde hörlurar (som fanns i lager, och såldes av CDON) i måndags runt lunch. Frågade supporten direkt om det fanns möjlighet att skicka detta samma dag. Han jag pratade med sa att det var troligt men att den absolut senast skulle skickas dagen därpå (tisdag).

    Kollade statusen, och den var oförändrad under tisdagen. Kontaktade supporten återigen. De sa att den går garanterat iväg idag (tisdag), och absolut senast på tisdagskvällen.

    Det är nu onsdag. Och statusen är mottagen av lagret (samma status som stod under hela tisdagen). Kontaktade supporten igen. Och de kan inte ge ett svar över huvud taget när detta kommer skickas. Hög belastning på lagret säger dom nu.

    Det som gör mig så irriterad är att detta är beställt till en födelsedag, som är på torsdag. Och står det 1-3 dagar leveranstid så räknar man att när man beställer på måndag, att senast på torsdag ha varan man beställde.

    När jag erbjuder mig att betala expressfrakt om de skickar varan direkt idag så går det inte att lösa. När jag ber dem pusha på lagret att leverera min produkt idag så kan dom inget göra. Vad är meningen med en support som inte kan hjälpa till med någonting förutom att ge otydliga och förvirrande svar, samt ljuger om leveranstiden?

    Nej, det var första och sista gången jag beställer hos CDON.
    21 dagar sedan
  • Hej,
    Så tråkigt att höra att du inte har fått svar på dina frågor!
    Jag skickar ett PM till dig så skall jag se om jag kan få svar från lagret om vart din beställning tagit vägen.
    Med vänliga hälsningar,
    Amanda
    CDON.COM

  • Utmärkt
    Snabba leveranser, bra sortiment och hyfsade priser.
    22 dagar sedan
  • Utmärkt
    +Enormt stort utbud!
    +Bra erbjudanden med mecenat!
    +Snabb leverans!

    - Inte alltid billigast! Vissa saker är ganska dyra jämfört med andra butiker. Men man kan ju inte alltid vara billigast?
    24 dagar sedan
  • Perfekt
    Måste bara säga att deras service är helt outstanding! Live-chatt som fungerar jättebra och till och med öppen på helgen! Alltid snabba leveranser och riktigt användarvänlig hemsida!
    25 dagar sedan
  • Dålig
    Betyg avseende leveranstider:

    ANger man leveranstid 1-3 dagar så är det inte acceptabelt att leveranstiden istället blir 6 vardagar utan särskild förklaring. (ser ut att bli 6 dagar, är inte där ännu)

    Chattade med kundservicemedarbetare och fick till svar: "Jag beklagar, men det är mycket ordrar som skall ut från lagret".

    Är det oväntat med ordrar som skall ut från ett lager?
    26 dagar sedan
  • Hej,
    Det låter som ett mycket underligt svar vi har gett dig och jag ber om ursäkt för detta.
    Jag skickar ett PM till dig så att jag kan utreda vad som har hänt med din order.
    Med vänliga hälsningar,
    Amanda
    CDON.COM

  • Usel
    Riktigt dålig info från cdon när varan var Slut fick jag vänta över en vecka och sedan kontaktade jag dem och fick då veta att varan var slut. Då hade dom redan dragit pengar första dagen.
    26 dagar sedan
  • Hej Anneli,
    Det var tråkigt att höra att du inte fick information om detta tidigare!
    Vi väntar alltid några dagar för att se om varan kan komma in innan vi meddelar kunden att den är slut.
    Om du lägger en order mot direktbetalning så dras pengarna direkt, men om du lägger mot kort så reserveras pengarna endast och dras när ordern skickas.
    Jag skall ta upp problemet med att du inte blev informerad om att varan tagit slut snabbare med vår utvecklingsavdelning så att vi kan bli bättre på detta!
    Med vänliga hälsningar,
    Amanda
    CDON.COM

  • Acceptabel
    Jag måste säga att CDON håller bra service och bra priser.
    Jag har inget alls mot dem, och var det bara dem som jag baserade min bedömning så vart det 10 stjärnor

    Men deras partner Klarna får mig att tröttna totalt.
    Jag trodde första gången jag kontaktade dem att det var en dryg person som jag fick prata med.
    Men jag inser idag att de verkar vara genomgående för företaget.
    Jag fick en lektion i kredit och trovärdighet fast jag inte ens har skuld hos dem i dagsläget.
    Jag har haft, och har väl missat någon räkning någon gång. (Human error) Men de har inte behövt skicka till inkasso, utan jag har reglerat det vid påminnelse

    Men vill de inte ha mig som kund så går jag någon annanstans
    Det finns fler företag att handla av, även om jag märkt att många använder Klarna.
    Det blir nog till att handla kontant i fortsättningen för att slippa mupparna på Klarna
    27 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en dyr dator en måndag från CDON. På tisdagen ångrade jag mig och avbeställde för jag hade hittat en bättre på en annan sida. Datorn på den andra sidan visade sig hunnit tagit slut i lager, så jag ville ha datorn jag avbeställde på CDON ändå.

    Chattade med kundtjänsten tio minuter efter jag ångrade min beställning, de sa att orden ändå inte hunnit makuleras (?). OK då.. kör på det! Då gjorde det inget att den inte makulerats tänkte jag, eftersom jag ångrade mig.

    I tre dagar försökte jag sedan få ett svar av kundtjänst (fick naturligtvis chatta med olika personer hela tiden) för att få en bekräftelse om datorn verkligen var skickad (hade ej fått något kollinr eller bekräftelse att den gått iväg, fast pengarna dragits) eller inte, alla sa olika! Fick en pinsamt kompensation på 50 kr att handla vid MITT NÄSTA KÖP (!)

    Det värsta svaret jag fick var av en tjej, som skrev att jag skulle lägga en ny beställning på den dyra datorn, eftersom den var makulerad (?) - fast pengarna dragits och ingen återbetalning var gjord!

    Till slut på fredagen lyckades deras medarbetare P, hjälpa mig och förklara vad som var fel. Felet var att deras återbetalning inte hade gått iväg, den hade tydligen ändå makulerats på tisdagen, så hon skulle fixa det manuellt. Pengarna var tillbaka på mitt konto inom 48 från P sa att hon skulle hjälpa mig.

    De förlorade flera tusen kr på min beställning, och jag valde http://www.proshop.se istället. Kommer inte handla av CDON igen.
    28 dagar sedan
  • Hej,
    Det var trist att höra att du har haft en dålig upplevelse hos oss och vi ber om ursäkt för detta!
    Självklart skall vår kundservice ge dig rätt information direkt vid kontakt.
    Jag skickar ett PM till dig så att jag kan undersöka vad som har hänt.
    Mvh,
    Amanda
    CDON.COM

  • Utmärkt
    Kanonbutik
    29 dagar sedan
  • Perfekt
    Lika bra den här gången, som tidigare!
    Tillgänglig och hjälpsam kundtjänst.
    Snabb leverans.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Varning! Handla inte här! Om du inte är beredd att slåss för dina rättigheter! Gjorde en reklamation på varan pga en ful repa på ramen under skyddsplasten (från fabrik) och lössittande panel. Blev hotad direkt att det är en "yttre påverkad" skada att garantin kanske inte täcker det och att jag kunde få betala kostnaden själv. Jag ville använda mig av ångerrätten inom 14 dagar men dom vägrar ge tillbaka mina 11990kr! Nu har jag varit tvungen att anmäla CDON till Allmänna reklamations nämnden. Vilket uselt företag som inte bryr sig om kunden! Rekommenderar inte någon att handla här! Välj något annat ställe med bättre villkor och service! Helt usel service av en non serviceminded företag. Den där Andreas som kontaktar en från cdon när dom fått ett negativt omdöme är ett stort skämt!
    1 mån sedan
  • Dålig
    Ger dom en tvåa med tanke på att leveranstiden gick snabbt och att rätt varor kom. Men när det gäller hur varorna ser ut när dom väl kommer fram så är dom egentligen inte värda en etta i betyg. Sönder mosade kartonger och ett paket som knappt höll ihop, och tillråga på allt så var en av produkterna sönder. Och detta för att dom fick för sig att skicka en på tok för stor kartong som varubrev istället för som paket, antagligen för att spara in några kronor i fraktkostnad. Gör om och gör rätt CDON för så här skall det inte se ut när jag som kund får mina varor!
    1 mån sedan
  • Hej,
    Det var tråkigt att höra att du har fått defekta varor på grund av hur vårt lager har emballerat dem.
    Jag har skickat ett PM till dig så att vi kan byta ut dem mot felfria.
    Mvh,
    Andreas

  • Perfekt
    Bästa priserna på nätet, bästa kundservicen, bästa leveranstiderna, bästa utbuden. Kan man begära mera? Toppensida!
    11 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Ganska dålig
    Ganska fyrkantiga när det gäller service. Jag beställde från en dålig bild och fick fel färg. Fast jag upptäckte det på ordern med en gång (10 minuter) och posten hade inte gått (09:30). Det gick inte ändra ändå! De har inte ens kontakt med varandras delar av verksamheten! Sjukt dåligt! Sen att de inte går ringa dom...
    Till deras försvar ska sägas att de har närmast alltid korrekta uppgifter. Men de borde ha någon som helst flexibilitet, eller?
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Förr i tiden hade CDON utan tvivel fått en 10a i betyg när man visste att ordrarna dök upp som de skulle och ofta väldigt snabbt efter beställning. Idag fungerar det i vissa fall väldigt mycket sämre. Det känns som företaget har blivit för stort för sitt eget bästa.

    Servicen har på sistone präglats av småtrasiga, halft använda(?) produkter som skickas väldigt mycket senare än vad som anges på hemsidan som leveranstid. 1-3 dagar kan likaväl betyda 2veckor.
    Efter 30dagar makuleras ordrar om de inte klarat av att leverera något som "finns på lager".
    Kontakten med kundtjänsten är närmast komisk ibland. Har ingen aning om var man gräver fram sina kundtjänstmedarbetare men vissa av de borde man kanske lämna kvar där..

    Ibland fungerar det dock fortfarande bra och saker kommer fort fram i bra skick. Problemet är bara att man aldrig riktigt vet när det händer. Man får ha det i åtanke när man beställer. Kanske är den där hundralappen som cdon är billigare inte värd ev. strul och väntetid som man kanske inte får hos konkurrenten.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Hustrun beställde en ryggsäck 17/3 som uppenbarligen fanns i lager vid beställningstillfället (order 43073866) men vid kontroll idag 19/3 så är produkten inte tillgänglig och ingen information finns om planerad leverans och det går heller inte att avbeställa när status på ärendet är "Mottagen av lagret"...!

    Enda kontaktmöjligheten är ett fånigt formulär där man lovar att återkomma inom 24 timmar (vardagar), inte ett telefonnummer att ringa och ingen livechatt heller!

    Riktigt uselt av CDON och istället blev det ett köp via telefon hos Sportamore som skickar varan idag och dessutom har en bra känsla för service.

    När/om CDON levererar så blir det omedelbar retur!

    Update:
    Nu har CDON svarat (tog 2 timmar) att man håller på att packa varan men man kan fortfarande inte ange när den kommer att skickas från sitt lager eller om den kommer att levereras i tid.
    1 mån sedan
  • Hej,
    Det var tråkigt att höra att du inte har fått den hjälp du efterlyst! Vi ber om ursäkt för detta.
    När en order packas så brukar den skickas på kvällen alternativt på morgonen dagen efter. När den har skickats får du ett mail som meddelar spårningsinformation som du kan använda för att följa din leverans via Postens hemsida.
    Vår chatt har öppet varje dag mellan 9-22. När denna är stängd så kan du tyvärr endast kontakta oss via mail men vi försöker svara så snabbt som möjligt, ofta inom någon timme.
    Mvh,
    Andreas
    CDON.COM

  • Knappt godkänd
    Igår måndag 17/3 beställde jag kläder och våffeljärn (tretti) det är varken pension eller barnbidrag och långt till lön, men under hela tisdagen har inget hänt alls. Detta skall ställas mot Electroworld där jag en fredag fm beställde en dator som kunde hämtas ut måndag! Det kallar jag service! Beställde även cdon+ vilket kanske var ett stort misstag.... snålheten bedrar visheten.... sägs det...
    1 mån sedan
  • Hej,
    Tyvärr uppdateras inte orderstatus på "Mina sidor" när det är en order som levereras av något annat företag än CDON. Vi ber om ursäkt för detta och det är något vi arbetar med att finna en lösning på.
    Du får dock som vanligt ett mail när din order skickas från Tretti med spårningsinformation så att du kan följa den via Postens hemsida.
    Jag skickar ett PM till dig så att vi kan undersöka om ditt paket har skickats ännu.
    Mvh,
    Andreas
    CDON.COM

  • Knappt godkänd
    Har väldigt blandade upplevelser av CDON. När det fungerar bra så fungerar det kort sagt bra. Snabba leveranser, bra priser, raka rör. När det trasslar - vilket det gjort väldigt mycket för mig - handlar det mestadels om tur huruvida problemet blir löst eller ej. I mitt fall har CDON lite drygt varannan beställning sista året skickat leveransen fel. Inte lite fel utan 80 mil fel. Detta trots att de har korrekt adress till mig och deras kundtjänst dubbelkollat det säkert fem gånger nu. När de skickar produkten fel, vilket lätt kan styrkas genom att jämföra postens avi mot orderbekräftelsen, är deras policy att inte göra något åt saken. De väntar helt enkelt på att posten returnerar paketet några veckor senare. Därefter återbetalas köpesumman - och sedan fakturerar de mig för ej uthämtad leverans. Detta är vanligtvis hanterbart men blir smått tragikomiskt när man beställer julklappar i december och vare sig får det man beställt eller pengarna åter i tid, och någon som helst kompensation är otänkbart. Likaledes är deras policy att inte lägga en ny beställning och skicka det som de alltså med egna ord skickat fel - deras misstag - till mig som kund om jag inte är beredd att betala hela summan igen, innan jag ens fått tillbaka den första betalningen.

    Valet för mig som kund är alltså att lägga ut hela summan igen, hoppas att leveransen kommer rätt denna gång (osannolikt) och i annat fall stå utan dessa julklappar då tiden börjar bli knapp. Förnuftigt vore givetvis att se till att jag får det jag beställt så snart som möjligt och då kanske i vart fall t.ex. bjuda på frakten om jag beställer på nytt. Men nej.

    Kontakterna med kundtjänst har också varit smått komiska. Vanligtvis anklagar de mig för att ha gjort fel - varje gång, med ett undantag - och tar inget ansvar och vill inte tillmötesgå ens det minsta man kan begära. Det har gått till sådan nivå att jag numera undviker CDON och när jag beställer tar jag bilder på datorskärmen, utöver att spara alla konversationer och bekräftelser. Detta har tyvärr visat sig nödvändigt då jag måste bevisa att jag som kund ej gjort något fel då de skickar en leverans fel eller fakturerar mig felaktigt med mera.
    1 mån sedan
  • Hej,
    Det var tråkigt att höra att dina köpupplevelser hos oss har varit till en större del negativa och ber om ursäkt för detta.
    Vi arbetar ständigt med att förbättra samtliga led i kedjan.
    Vi tackar för dina synpunkter och kommer att ta dem vidare.
    Mvh,
    Andreas
    CDON.COM

  • Usel
    Köpte en bok på CDON som var både smutsig och hade märken i omslag och pärm, fick en ersättningsvara som också visade sig ha liknande märken. Det är uppenbart att hanteringen och/eller emballage/emballagemetod inte är anpassad för känsliga produkter som papper. Väljer fortsättningsvis att köpa mina böcker hos Adlibris, Bokus eller någon annan professionell försäljare av böcker som vet och förstår att dessa ska hanteras med varsamhet!
    1 mån sedan
  • Hej,
    Vi ber om ursäkt för att du har fått en defekt bok två gånger. Detta skall självklart inte ske!
    Jag skickar ett PM till dig så att vi kan undersöka detta närmare.
    Mvh,
    Andreas
    CDON.COM

  • Ganska dålig
    Två av mina tre senaste beställningar har varit varor som har stått som "Beställningsvara, beräknad leveranstid 3-6 dagar", men när man väl har beställt dem så visar det sig att det inte alls tar 3-6 dagar.
    De returnerar pengarna snabbt när detta sker, det är bra, men det är väldigt vilseledande marknadsföring. Man kan inte veta i förväg vilka saker som kommer ta den tiden det står, och vilka som kommer ta mycket längre tid. (I mitt fall verkar det vara "oändlig" tid...)
    1 mån sedan
  • Usel
    Har försökt få svar på mail angående min order ett antal gånger.
    Tyvärr så är det inte möjligt...
    1 mån sedan
  • Hej,
    Det var tråkigt att höra att du ännu inte har fått svar på dina mail!
    Jag har skickat ett PM till dig så att jag kan hjälpa dig att få svar på dina frågor.
    Mvh,
    Andreas
    CDON.COM

  • Perfekt
    Helt klart underbara. Alla gånger jag har beställt har de vart snabba och otroligt bra priser. De erbjuder även rabattkoder för studenter så man slipper betala frakten.

    Det som fick mig att skriva denna post var min senaste beställning. Jag beställde ett spel för 199 kr. Av någon anledning så lästes inte min rabattkod för frifrakt in. Pratade med deras kundtjänst och de tillsatte den i efterhand

    Jag hade beställt spelet Torsdag den kl 16.00 och fick paketet i brevlådan nästa dag fredag! Det var jävligt snabbt.

    Det sista som hände var klart det bästa. På fredagen så började CDON:s 15 års jubileum och dom hade spelet jag just köpt på en 24 timmars deal för halva priset på 99 kr. Jag bler lite irriterad men upptäckte att deras kundtjänst hade öppet under helgen. Kontaktade dom och de såg till att jag fick priset på 99 kr utan att behöva returnera eller något.

    Jag avslutar med i <3 CDON
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans och bra priser...
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Om CDON hade använt liknande paket för att packa böcker som de Ginza använder hade det blivit mer än full pott. Nu anländer böcker med krokiga ryggar och knoddade hörn. Inte roligt. Det vägs upp till viss del av prisvärdheten och smidigheten. Men det hade så lätt kunnat bli full pott. Och lite till.

    p.s.
    Jag förstår inte logiken på denna hemsida för tillfället (den brukar vara super). Jag betygsatte detta köp men det blir liksom ett samlat omdöme.... eller?
    Jag trodde att jag fyllt i fler omdömen, men de ser jag inte.
    Oftast brukar betyget bli betydligt högre för CDON enligt mig. Därav denna kommentar.
    d.s.

    p.s.2
    Nu har jag hittat ytterligare Spara-knappar att trycka på. Så nu uppdaterar jag mitt omdöme. CDON är mycket bra. Bättre bok-packning vill jag ha. De klarar inte ett MINT CONDITION-köp.
    d.s.2
    1 mån sedan
  • Usel
    VARNING! VARNING! Supporten är Värdelös, Håller inte vad de lovar !

    Supporten på Cdon.se är under all kritik. De säger att de skall lösa olika fakturor och kontakta klarna om makuleringar pga felskickade ordrar. De säger en sak men det händer ingenting och man får själv återkomma till chatten för att kolla att dem har skött sitt jobb. Jag fick tex ett inkassokrav från dem trots att jag varit i kontakt med chatten flera gånger så de skall lösa detta med Klarna angående fakturor som skall makuleras

    Jag beställde julklappar hos cdon 2013-12-19. Det tog över en vecka för dem att leverera två stycken dvd filmer. När de kom fram så fick jag fel vara. De skickade ut en ersättnings order som också var fel dvd men inte samma som skickats fel första gången. Frågan är hur det ser ut på lagret när två olika filmer ligger på samma plats som dessutom inte skall ligga där från början. Jag kontaktar supporten igen och de skickar ärendet vidare till lageravdelningen. Det tar sedan två veckor för lageravdelningen att ge svar på en sådan enkel sak som att kolla på en lagerplats. Kontaktar supporten igen och tycker att 50kr är för dålig kompensation för detta misstag, dessutom skall man inte vara tvungen att betala en vis summa för att använda koden när det gäller kompensationer. Killen jag snackar med i supporten (Jonas) väljer att stänga ner konversationen vilket är otroligt dåligt.

    Jag ser mig som en hyfsat trogen kund hos cdon och kräver förbättring annars får man söka sig vidare till andra konkurenter.
    1 mån sedan
  • Hej,
    Vi ber om ursäkt för att servicen inte har hållit den standard som förväntas.
    Jag har skickat ett PM till dig så att jag kan hjälpa dig vidare.
    Med vänliga hälsningar,
    Andreas
    CDON.COM

  • Mycket bra
    Skickar iväg mina beställningar snabbt. Gjorde retur en gång och det gick bra, svarade på mitt mail, och behandlade min retur snabbt. Enkelt och bra!
    1 mån sedan
  • Usel
    Bra och attraktiva priser, dock så verkar de ha stora problem med sina lager. I mitt fall var det vissa varor som de inte kunde leverera... VILKET JAG FICK REDAN PÅ EFTER EN MÅNADS TID!
    Det får vara en bättring på detta om de vill ha var nuvarande kunder... speciellt när man haft en god upplevelse innan men som ständigt har försämrats med tiden.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Det var mycket tråkigt att höra att du har haft en dålig köpupplevelse hos oss, och vi ber om ursäkt för att informationen om lagersaldot inte nådde dig förrän mycket sent.

    Om det finns något vi kan hjälpa dig med så vänligen kontakta vår kundservice.

    Med vänliga hälsningar,
    Andreas
    CDON.COM

  • Acceptabel
    Uppdatering:
    I själva verket gick e-mail ut för sent. Varorna var skickade runt kl 14 dag 3 men e-mail kom inte för än på morgonen dag 4. Lyckades således får varorna dag 4 vilket är på gränsen till ok när man utlovar 1-3 dagar.

    ----------------------------------
    Utlovar kortare leveranstid än vad som sker i själva verket. Köpt ny dator på netonnet vilka hade 3-5 dagars leveranstid på saker i lager. Beställde skärmen genom cdon som har 1-3 dagar. Fått alla komponenter från netonnet på 3 dagar. Cdon har inte lyckats skicka sitt ännu. När jag kontaktade kundtjänst och frågade om de kunde skicka sakerna så jag iallafall hade det till helgen så fick jag som svar att jag får ett e-mail när det är utlevererat från lager... Dåligt att de inte svara på frågan.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag har beställt från cdon flera gånger och jag har bara bra erfarenheter av cdon.com
    Jag har även varit tvungen att använda mig av deras kundtjänst, och även där har allt fungerat smärtfritt, dock saknar jag möjligheten att ringa dit!
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    +Bra priser på vissa varor

    -Krånglig och dåligt fungerande returhantering

    -Framgår oftast inte att det är budgetutgåvor på spel (Classic, Platinum osv)

    -Använder sig av Kreditor/Klarna

    -Delar ibland upp en order på flera fakturor
    1 mån sedan
  • Hej Tomme
    Tack för era synpunkter.
    Jag har tagit det vidare med Spelavdelningen att de ska märka upp bättre om det gäller Platinum - och Classicutgåvor.
    När det gäller att en order delas upp på flera leveranser så beror det på att produkterna skickas ifrån flera lager. Men ni får en samlad faktura för varje order, undantaget är ifall ordern innehåller en bokad produkt som inte har släppts ännu.
    Ni kan läsa mer om hur produkterna skickas på nedan länk.
    http://cdon.se/kundservice/leverans/leveranstid/
    Med vänliga hälsningar
    Andreas

  • Usel
    Trevlig och snabb kundtjänst, men ack så okunnig om hur reklamationer hanteras. Undvik att köpa något över 20 kg. Under denna vikt fungerar deras rutiner, troligen. 2 veckor har reklamationen tagit, 15 ärendemeddelanden till CDON, 5 telefonsamtal till DHL, en bilresa till posten företagscenter. USCH!
    1 mån sedan
  • Hej
    Beklagar om er reklamation inte har sköts korrekt, har skickat ett personligt meddelande till er. Återkom gärna i det personliga meddelandet med ert ordernummer eller ärendenummer så ska jag hjälpa er vidare.
    Med vänliga hälsningar
    Andreas

  • Usel
    Jag fick aldrig varan. Normalt sett så handlar jag aldrig från CDON. Teknikprylar köper jag allra helst av Inet, Komplett, Dustin Home, Alina, i den ordningen. Men nu hade de ett Belkin skal till Galaxy S4 Plus som jag bara var tvungen att ha.

    Ni ska veta att CDON har ingen som helst uppfattning av vad "lagerstatus" är. Det ordet saknas i deras ordförråd. Vet ni hur de anger lagerstatus? De trycker upp beräknad leveranstid som t.ex. "3 - 5 arbetsdagar". Andra intervall de använder är "1 - 2" och "5 - 7" (tror jag). Jag har pratat med dem över chatt (det var svårt att hitta vägen in till chatten). De anser att det här är mer rättvisande. Det beror på att de inte lagerhåller alla produkter i eget lager. Med andra ord, om det står "5 - 7" dagar för en produkt så kan du vara säker på att den inte finns i deras lager, utan den finns i leverantörens lager, så då beställer de produkten från leverantören, till sig, och skickar vidare till dig. Riktigt krångligt må jag säga.

    I mitt fall stod det "3 - 5" dagar. Jag beställde, och så fick jag e-post från CDON att ordern är lagt och betalningen genomförd. Kort därefter kom nytt e-postmeddelande där de förklarar att produkten inte går att leverera för att den inte finns typ. Jaha... men de hade inte dragit pengarna från kortet, det stog reserverat bara i två dagar. Jag köper aldrig mer från CDON kan jag säga.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Beställde en hårddisk samt ps3 hårddiskchassi tillsammans. utlovades en leveranstid på max 3 dagar, 2 dagar senare fick jag bara hårddisken. 2 dagar till och nu fick jag sms att mitt chassi blivit skickat. Verkligen inget jag skulle rekommendera och förmodligen mitt sista köp på CDON
    1 mån sedan
  • Perfekt
    snabb leverans från cdon och bra priser som vanligt
    1 mån sedan
  • Usel
    Ärende C736C3060F
    CDONs kundsupport har blivit allt sämre och sämre med åren och nu har dem nått botten(tyvärr).
    Vi hade köpt en budgetmobil i december, provade telefonen försiktigt men den nådde inte förväntningarna och då returnerade jag den inom 14 dagar.

    Efter ca 40dagar hade jag fortfarande inte fått någon returbekräftelse och då kontaktade jag dem.

    2014-02-17 Kundsupporten svarade att returen hade INTE REGISTRERATS än och frågar om jag fick med någon kolliid.

    2014-02-19 Skriver kundsupporten att returen är inte godkänd pga repor.

    2014-02-19 Svarar jag att det är omöjligt att telefonen skulle repats då jag inte använt den och bara försiktigt provat den.

    2014-02-25 Dem skickar bilder på telefonen:
    http://www.ladda-upp.se/bilder/apaiplpbccbzzj/
    http://www.ladda-upp.se/bilder/kfyybczvmdlb/

    Allvarligt talat, finns det någon människa i världen som skickar telefon med sådana synliga repor och tror att säljaren skulle godkänna returen??????????? Först trodde jag att dem menade att dem såg små osynliga repor som man kunde se via special utrustning, men SÅDANA här repor! Tyvärr misstänker jag starkt att detta skett i er lagerhantering, med mening eller inte vet jag ej.

    2014-03-05 09:43 Skrev kundsupporten:
    Vi mottog din retur i januari, och då den packades upp i returhanteringen märktes det att produkten var repig, inget som åstadkommit i vår returhantering.
    Produkten har returnerats med kolli-id ********* och kommer fram till ditt ombud i eftermiddag. Vänligen hämta ut försändelsen.
    Din beställning kommer ej att krediteras.

    Om Ni mottog den redan i Januari och såg repor, varför berättade ni inte det till kunden direkt????????? Undrar hur länge dem tänkte "dölja" om jag inte hade kontaktat dem.

    Ärendet har gått vidare till ARN! Tack och hej "Nya CDON"
    1 mån sedan
  • Hej
    Jag vill börja med att beklaga den långa behandlingstiden av er retur. Vi har nu krävt tillbaka telefonen från Posten och returregistrerat er faktura. Klarna kommer att kontakta er om en återbetalning.
    Med vänliga hälsningar
    Andreas