Nordens största varuhus
Fri frakt över 1000 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

CDON drivs från Sverige. Tänk på att erbjudanden som listas kan vara från olika företag och du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och villkor för varje erbjudande innan du handlar.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 26 år sedan
(data från 2016-06-30)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.58)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Skickar felprodukt , ljuger om retursedel är påväg (väntade 2månader), kundservice blir irriterad för att det handlar om små pengar. Företaget vill inte bekosta returfrakten. USCH parasiter
    6 tim sedan
  • Usel
    cdon har usel garantiärende!ingen telefon nummer där man kan ringa och klaga!
    lg 60 tum plasma tv gick sönder.dhl hämtade den.packade den väl såg till att chafören fäste den ordenligt mot lasbilens sidoväg.
    fick kod med användarnamn där jag kan följa utvecklingen av tvn.typ reparationens gång.
    efter 2veckor fick jag inget svar så jag kontaktade de de sa att verkstaden väntade på delar.efter en massa väntan mer än 30 dagar och tjat så skrev de att jag inte packade tvn rätt och verkstaden inte kan reparera tvn.skickade bilder där det såg ut att nån drämt tvn i marken.skulle eventuellt varit transportskador så skulle de kontaktat mig max efter en vecka inte efter mer än 30dagar nä jag tjatade.jag rekommenderar inte till någon cdon superusla garantier.kommer aldrig köpa nåt från de mer.tack och hej.
    1 dag sedan
  • Usel
    Beställde ett Minneskort, en USB hub, en bluetooth mus
    fick en faktura för varje produkt.

    Oss tillhanda: 2016-06-30 Att betala: 128,00 SEK
    Oss tillhanda: 2016-07-01 Att betala: 169,00 SEK
    Oss tillhanda: 2016-07-05 Att betala: 179,00 SEK

    Aldrig mera CDON
    2 dagar sedan
  • Utmärkt
    CDON är över lag en helt okej butik med juste utbud. I ärlighetens namn inte mitt förstahandsval men det är ändå ofta jag handlar här på grund av bra priser och bra service.
    3 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Falska reor, dvs höjer innan de sänker så att de kan säga att en sänkning på 4% är 30%
    Urusel support. fick vänta i 3 dagar på ett svar där de säger att jag skall kontakt företaget som gjort produkten själv istället.

    ush!
    6 dagar sedan
  • Mycket bra
    Tycker butiken är bra, men kunde städas upp, är lite rörigt och plottrigt.
    6 dagar sedan
  • Ganska bra
    CDON Leverar!
    9 dagar sedan
  • Bra
    De får sluta tjata om omdömen bara.
    9 dagar sedan
  • Perfekt
    CDON är bra!
    7 mån sedan ( Uppdaterat: 11 dagar sedan )
  • Perfekt
    Allting gick precis som man kan önska sig, inget att klaga på.
    14 dagar sedan
  • Perfekt
    Så länge det är Cdon som levererar varorna så går det alltid fort och till ett bra pris.

    När det är andra firmor som tar ordentligt betalt för frakt med Dhl/schenker så drar det ned betyget ordentligt..

    Senaste köpet, ett fiskespö och en betesask.. 10p!
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 15 dagar sedan )
  • Perfekt
    Väldigt nöjd perfekt att göra smoothie själv.
    19 dagar sedan
  • Usel
    Jag köpte en HK onyx högtalare som när jag fick hem den visade sig att plomberingen var bruten och där var märken på själva högtalaren som inte går bort, liknar en begagnad högtalare, plomberingen var igen tejpad igen med en vit klisterlapp

    När jag ifrågasätter detta säger dom att det saknades något tillbehör från HK som dom på cdon har packat ner i förpackningen, därför plomberingen var bruten, ingenting om märkena på högtalaren kommenterade dom, men påstår att det är en helt ny produkt jag fått. Om det är som dom påstår så är det korkat att bryta förpackning, bättre att skicka med tillbehöret sidan om.

    Får se hur dom löser det med antingen ordentlig kompensation eller skickar en ny högtalare som inte är skavad, eller att jag häver köpet.

    Som jag ser det kan det bara vara antingen en klantig lagerarbetare har öppnat o lagt i en strömsladd i och samtidigt gjort märken på högtalaren, eller så är det en returnerade vara jag fått utan att bli informerad om det.

    oavsett så är jag inte nöjd med min skadade högtalare

    Återkommer och antingen sänker eller höjer betyget när jag vet hur cdon vill lösa detta

    edit cdon är riktigt skit att ha att göra med, usel support som fan, vägrar svara på raka frågor via mail o allmänt ointresserade .

    Är extremt missnöjd med den snåla kompensation jag blivit erbjuden .

    Sista gången jag handlar där
    19 dagar sedan
  • Hej! Vi ber om ursäkt för att det varit problem med din beställning och reklamationen av produkten. Det verkar dessvärre ha blivit problem med ett fåtal av dessa högtalare och vi håller på att kontrollera detta vidare med leverantör. Beklagar att du är missnöjd över kompensationen - anser du den inte vara skälig finns det alltid rum för diskussion kring detta och du är välkommen att höra av dig till kundtjänst i ärendet på nytt. Mvh, Adam

  • Usel
    Amatörens afton!

    Jag beställde fläkten hos tretti.se då samma fläkt hos cdon.se (tretti säljer sina varor där också, båda tillhör samma koncern) gick inte att köpa med på cdon:s egen hemsida utlovad rabatt. De har sin falska marknadsföring kvar där (de orkar inte ens ta bort det?)

    http://cdon.se/hem-tradgard/tretti-10-kampanj/vitvaror/

    Ärendet hos cdon tog för lång tid och förblev olöst/obesvarat (det rådde total förvirring kring deras egna annonser på deras egen hemsida) så det blev till att beställa direkt från tretti i stället.

    Slutsats CDON är inte AMAZON!
    21 dagar sedan
  • Hej! Tråkigt att höra att kampanjen inte fungerat som den ska och kundtjänst inte kunnat hjälpa dig få det löst. Vi har nyligen ändrat integrationen med Tretti vilket lett till en del tekniska problem med deras varor på siten. Jag har tagit detta vidare med ansvarig avdelning så det kan åtgärdas så fort som möjligt. Mvh, Adam

  • Usel
    Köpte en GPU för snart 2månader sedan där det skulle ingå voucher koder till spel, jag tog en print screen innan jag genomförde köpet bara utifall. Nu har det gått snart 2månader och efter ett antal mail och chatter som jag också har sparat så har inget hänt.. Allt de har gjort är att beklaga sig och lova att "snart" kommer koderna. Jag tycker att 2månader väntetid är oacceptabelt!
    21 dagar sedan
  • Hej! Beklagar detta - jag håller med dig om att denna väntetid inte är okej. Jag har skickat ett PM där du gärna får återkomma ifall problemet ännu inte är åtgärdat. Mvh, Adam

  • Ganska bra
    Jag köpte en CD vid ett tillfälle och an DVD-box vid ett annat tillfälle.

    Båda gångerna har leveranserna kommit snabbt, men hemsidan var svårmanövrerad, t.ex när jag via mobilen från utlandet ville lägga in en annan leveransadress än min egen. Fick ge upp efter flera försök, och vänta tills jag hade en dator framför mig.
    22 dagar sedan
  • Hej! Tack för din feedback - vi håller på att utveckla mobilsidan då denna inte verkar fungera optimalt för alla mobila enheter/webbläsare. Mvh, Adam

  • Usel
    Går inte att få kontakt med kundservice!
    Beställde en iPhone och glömde beställa sim-kort. Efter 4 dagars försök att få kontakt med kundservice både via chat, e-post, och telefonuppringning för att göra en komplettering av min order ger jag upp då de inte återkommer.
    Vad är det för kundservice som inte går att få tag på?
    Kommer aldrig mer att beställa varor härifrån.
    23 dagar sedan
  • Hej! Beklagar verkligen att du inte har fått hjälp vid kontakt med oss. Som du beskriver det låter det inte som ett svårhanterat ärende, så det är troligtvis så att du drabbats av de serverproblem vi upplevt under början av juni iom vårt byte av ärendehanteringssystem. Detta är sedan fredagen den 10/6 åtgärdat, så nu ska bl.a. alla mail komma fram som de ska. Mvh, Adam

  • Usel
    Den 28/5 har jag beställd en gräsklippare "AL-KO GU 400" med Beräknad leveranstid: 2-7 arbetsdagar. Efter 10 dagar beställnings status var "Ej levererat" . Jag har avbeställt varan och tackade för den urusla service.
    23 dagar sedan
  • Hej! Tyvärr händer det ibland att beställningar försenas pga många olika faktorer och det är givetvis alltid lika tråkigt när vi inte kan leva upp till den förväntade leveranstiden. Vi ber om ursäkt för det inträffade. Mvh, Adam

  • Usel
    Har alltid varit nöjd med dem genom åren men min första retur för ca 3 veckor sedan var en total katastrof.
    Beställde en mobil (Xperia z3+) som jag testade i ett par timmar hemma och ansåg att mobilen blev för varm under icke intensiv användning. Efter lite googlande kunde jag se att detta är ett känt problem för denna telefon som Sony själva erkänner och lovat att fixa med uppdateringar. Då den inte matchade mina förväntingar bestämmer jag mig för att skapa ett ärende hos CDON för att returnera den genom att utöva min ångerrätt och jag gav naturligtvis en anledning till Supporten. Ärendet skapades en dag efter att jag tog emot mobilen, så i god tid inom ramen 14 dagar som ångerrätt gäller.
    Tobias som hanterade mitt ärende #1298053, hade skapat ett service ärende istället så att mobilen skulle hamna på reparation. Efter mycket tjafsande med honom (och otrevliga och korta svar från honom) så kunde jag förklara att jag endast ville utöva min ångerrätt och inget annat. Då kommer svaret att mobilen kan skickas med retursedeln som jag fick tillsammans med mobilen från början.
    Idag, efter ca 3 veckor får jag mobilen i retur. Den har varit på verkstad och de kan inte återskapa felet. Antagligen har Tobias inte tagit bort serviceärendet så mobilen har hamnat på verkstad direkt.
    Det här är riktigt dålig service. Som en e-handel butik ska returer behandlas på ett mer snällt sätt. Det var min första retur hos dem. Nu ser jag från andra här att deras returhantering är usel.
    Farväl CDON, aldrig mer!
    28 dagar sedan
  • Hej! Vi beklagar att upplevt problem angående din reklamation. Jag kan se att vi rett ut ärendet och att returen är mottagen hos lagret i förra veckan, ordern kommer därmed krediteras inom kort. Mvh, Adam

  • Usel
    Köp inget från Cdon! Dom bryr sig inte ett skit om sina kunder.

    Beställde ett chassi från Cdon. Det kom förpackat mycket dåligt och jag kunde knappt få ut det ur förpackningen. Sedan fanns det repor på frontpanelen, troligtvis från den usla förpackningen. Kontaktade Cdons kundservice för att reklamera varan och möttes av ett amatörmässigt svar. Skickade med bilder på reporna men de vägrade ta emot varan och erbjöd en löjlig rabbat på 5 %. De har heller inget telefonnummer för kontakt.

    Bättre att beställa från tex. Komplett, Elgiganten och Netonnet. Mycket bättre kundservice, öppet köp, returer osv.
    28 dagar sedan
  • Hej! Beklagar att du upplevt problem med din beställning hos oss. Önskar du kontakt via telefon kan du alltid via kontaktformuläret ange att du vill bli uppringd, så hör vi av oss fortast möjligt. Känner du att ärendet inte är hanterat korrekt får du gärna ta kontakt med kundtjänst igen så vi kan se över hanteringen. Mvh, Adam

  • Usel
    Jag köpte en drönare av modell Yuneec Typhoon G av cdon.
    Valde cdon vid denna tiden för att dom låg bra till i pris och kunde hade den snabbaste leveranstiden vilket var av yttersta vikt för mig.

    Drönaren var trasig från början och kraschade och direkt. Samt kontrollen slutade fungera. Denna skickades in till verkstaden där dom konstaterade att det var fel på kontrollen och var orsaken till problemen jag fick den utbytt. I samband med detta gick också delar sönder på drönaren som jag vill ha ersatta (propellrar, luckor m.m. på drönaren)

    Jag har erbjudit CDON olika alternativ för att lösa problemet.
    Häva köpet
    Byta ut produkten
    Skicka de delar som saknas så jag själv kan reparera.

    Enda svaret jag får är Anmäld till ARN så lovar vi att följa deras beslut.

    Så inte bara att dom vägrar ersätta en produkt som var trasig vid leverans, dom fördröjer det med ytterligare 6 månader då jag måste gå via ARN.
    29 dagar sedan
  • Hej! Det är verkligen tråkigt att höra att du inte känner dig nöjd med hanteringen av ärendet. Vår högsta prioritet och önskan är självklart att hjälpa dig få en fungerande produkt, men att häva köpet är dessvärre ingen möjlighet i detta fall. Som vi nämnt i vår kontakt står vi utöver kompensation gärna för kostnaden om du införskaffar propellrar själv. Vi har hittills följt Konsumentverkets rekommendationer och kommer göra detsamma gällande prövningen hos ARN. Mvh, Adam

  • Usel
    Förbokade ett spel till PC men fick hem ps4 version istället. Tack, min dag blev sad af
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Mycket bra
    Irriterande att man inte kan backa i menyerna. Om man hittat en produkt så kan man närmast klicka till huvud kategorin, istället för produkt kategorin. Exempelvis om man hittat en skrivare, så vill man see alla skrivare som erbjuds, men i "trädet" kommer man till Hushålls apparater istället för skrivare. Så måste man navigera sig Sjukt störigt!

    Dock har de bra priser och gott utbud!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    VARNING! CDON har en urusel returhantering. Blir fortfarande fakturerad för en retur jag har gjort två! gånger. Första gången fick jag den själv i retur... Jag har blivit lovad både genom telefonsamtal och flera mail, att de ska riva fakturan, men på Qliro ligger den kvar. Nu har det snart gått två månader och ingenting händer. Jag mailar kolli id till dem, jag kontaktar dem via chatten, ber dom ringa upp, de ursäktar sig och lovar att lösa det.Det är i skrivande stund fortfarande olöst, två beställningar totalt 3500.-!

    Handla inte av CDON! Om du ångrar ditt köp är det kört. Du kommer stå där utan varor och utan pengar!
    1 mån sedan
  • Dålig
    Har handlat mycket hos CDON och det har alltid varit bra tills dess att jag behövde reklamera en vara som slutade fungera efter ca två månaders normal användning. Har försökt med formuläret för reklamation två gånger utan att få något svar (första gången var mer än 3 månader sedan). Försökte därefter med callback (för att utesluta mail-problem) för att få kontakt men fick inte heller där något svar. Har ännu efter 4 månader inte lyckats reklamera min vara. Detta är för dålig service för att jag ska våga handla från CDON igen.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Jag är faktiskt väldigt missnöjd med CDON hittills. Efter 3 beställningar kan jag konstatera att nummer 1 kom fram med skadad förpackning (innehållet var dock helt), nummer 2 försvann i posten varvid jag fick en ny, men en vecka senare. Nummer 3, försvann även den i posten - EN GRÄSKLIPPARE. Och leverantören skickar ut en ny, utan att ifrågasätta överhuvudtaget, vilket får mig att tro att det bara är något man skyller på. Kundservicen har hjälpt mig så gott de har kunnat, men ska man hålla på med externa leverantörer, så får man ju se till att det fungerar.
    1 mån sedan
  • Hej! Verkligen tråkigt att höra att du upplevt så mycket problem med dina beställningar hos oss. Jag hoppas du kommit med feedback till vår kundtjänst vid kontakt med oss, då vi tar klagomål likt dessa vidare både internt och med de externa leverantörerna så köpupplevelsen kan förbättras. Mvh, Adam

  • Usel
    Varning. Köp inte av dem. CDON.com är en katastrof. Levererade defekt vara (Trasig TV) för 4 veckor sedan och deras support gör inget.
    1 mån sedan
  • Hej! Beklagar verkligen att du upplevt problem med din beställning hos oss. Jag har skickat dig ett PM - återkom gärna där ifall du ännu inte fått hjälp med att få din reklamation utredd. Mvh, Adam

  • Utmärkt
    Fick mina filmer 2 dagar efter jag beställt. Snabbt och smidigt.
    1 mån sedan
  • Dålig
    varning för fejkade recensioner på cdon: varit i kontakt med cdon ang. följande recensioner som verkar vara skriva av samma person samma dag (åtminstone 4 av 5) men cdon enligt kundtjänst "tar inget ansvar för recensioner". så ta recensioner på cdon men en stor nypa salt.

    hanna josefsson, tisdag 14 april, 2015
    Betyg:
    5 av 5 stjärnor!

    Posture är super att ha på sig på jobbet framför datorn och hjälper mig att komma i rätt position när jag tränar. super nöjd. :)

    hanna (2015-04-14) 0 poäng

    Jag är jättenöjd med min posture. Den är enkel och perfekt att ha framför datorn och påminner mig om att sträcka på mig. Som sagt, väldigt nöjd och rekommenderar den starkt.

    hanna (2015-04-14) 0 poäng

    Jag var lite skeptisk när började prova denna produkt, men när jag väl börjat märkte jag resultat väldigt fort. Min hållning har förbättrats drastiskt då selen påminner om att sträcka på mig och när man börjar slacka med ryggen påminner den om att ta upp ryggen. Den är bekväm och enkel. Rekommenderar denna produkt.
    Hälsningar Hanna

    Johan (2014-12-06) +6 poäng

    Jag har problem med hållningen då jag sitter mycket på min arbetsplats - trots att jag tränar mycket. Men tack vare posture flexi så har jag börjat träna rygg- och axelpartiet automatiskt pga att den hjälper mig till och ha en rakare och bättre position. Den fungerar även som en påminnare, vilket märks vid slutet av arbetsdagen då kroppen känner sig trött. Faller axlarna fram så känner du direkt att gummibandet tar emot och du sträcker på dig igen. Till en början rekommenderar jag dig och använda den under kortare perioder, annars märker du snabbt att rygg- och axelpartiet tröttas ut. Det är, med andra ord, ovanligt bra hållning. Numera har jag den ibland på jobbet, ibland hemma och ibland när jag går ut och går eller sitter framför tvn. Den sitter bra med gummiband och kan ändras i storlek. Den är dessutom tvättbar och sitter tajt längs kroppen, vilket inte minst märks under arbetstid. Jag har alltid skjorta och den syns inte. Vidare har jag också börjat känna mig piggare och orkar mer under hela dagen. Jag behöver dessutom inte ha den varje dag längre. Det har blivit mer naturligt för mig och sträcka på mig. Jag rekommenderar verkligen denna produkt!
    Med vänlig hälsning, Johan

    hanna josefsson

    Posture är super att ha på sig på jobbet framför datorn och hjälper mig att komma i rätt position när jag tränar. super nöjd. :)
    http://www.vippon.com/posture-performance/product_details.php/products_id/975
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Allt gick smidigt, fick det jag ville ha i tid.
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde Motorolja 29/4 Skrev och frågade var leveransen var 11/5.
    12/5 fick jag epost att ordern var annullerad, utan vidare förklaring.
    Nu är det färdighandlat på överskådlig tid!"
    Dåligt att rapportera en produkt som lagervara (Samsung Omnia Pro) på Prisjakt.
    När man klickat på länken framgår det att den inte börjat säljas ännu.
    Måste vara ett sätt att lura in kunder "i butiken".
    Skäms CDON!
    6 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    ljuger om lagersaldo, tog 4 dagar för att ens påstå sig skicka varan, den utlovade leveranstiden på 1-2 dagar är inte heller sann, efter ytterligare 4 dagar har kollit fortfarande inte lämnats till posten. nu 10 dagar efter beställning väntar jag på besked om var mina varor är.
    Notera att nästan alla positiva omdömen kommer från deras egen webshop, och inte från prisjakt, bara det är ett varningtecken.
    De har gjort det medvetet svårt att hitta kontaktformuläret till kundtjänst, ett formulär som för övrigt bara fungerar i internet explorer på min dator, inte i firefox eller chrome.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Supernöjd med min senaste beställning därifrån. Allting gick smidigt. Gillar också att de har så brett utbud på sin sida, hittar nästa allt där.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Dålig
    9 dagar leveranstid för en router och bara en orderbekräftelse vid beställning. Inget meddelande om att det var skickat och försökte ringa men hittade inget tel.nr. Så helt tyst i 9 dagar sen fick jag plötsligt ett SMS om att fanns att hämta ut. Dåligt tycker jag.
    1 mån sedan
  • Hej! Tråkigt att höra att din beställning försenats! Leveransbekräftelse skickas alltid ut i samband med att ordern lämnar lagret - har du inte mottagit denna lär den ha hamnat i skräpposten, alternativt har du använt snabbkassan vid orderregistrering och därmed fått orderbekräftelsen till en annan e-postadress än den som är kopplad till själva kontot. Kundtjänst har inget inkommande telefonnummer men vill du ha kontakt med oss per telefon ringer vi gärna upp dig, detta val finns att ange i kontaktformuläret på hemsidan. Mvh, Adam

  • Usel
    Fick för mig å beställa en bärbar dator från CDON.COM den 3e januari.
    Det skulle jag inte gjort....
    Stod på deras sida när jag beställde datorn att den skulle finnas i lager 1-3 dagars lev, sedan fick jag ett mail av CDON.COM där de beklagade försenad leveranstid å att det skulle ta någon arbetsdag å packa pga högt ordertryck.
    Den 14e januari mailar jag cdon å undrar vad de styr med, och vill att de antingen häver mitt köp eller matchar komplett som då var cirkus 2000;- billigare.
    Kundservice förstod visst inte vad jag menade å skickade datorn i alla fall.
    Nekade utlämning på posten, blev fraktfri retur. (cdon skickade datorn den 18e januari)
    Noterbart är att de själva matchade priset några veckor senare, men jag som väntat 15 dagar var visst inte värdig det priset.

    Sammanfattning:
    15 dagars leveranstid på en bärbar dator INTE OK!
    Kundservice är katastrof, svarar inte på frågor utan följer någon form av mall till svar.
    Beställde från konkurrenten netonnet istället, fick kollinummer på 2 timmar.
    Grattis cdon.com nu blir ni av med en kund som handlat hos er sedan dvdon.com!

    ALDRIG MER CDON.COM
    1 mån sedan
  • Hej! Tråkigt att höra att du drabbats av förseningarna som rådde i början av året. Vi har sedan dess ändrat mycket i rutinerna både hos våra lager, i informationen på hemsidan samt hur kundtjänst arbetar då vi fått mycket kritik angående dessa punkter tidigare. Har full förstående för din frustration och dina känslor utefer det du beskriver men hoppas du vill ge oss ett nytt försök någon gång i framtiden! Mvh, Adam

  • Usel
    Beställde 32GB minne från dom och betalade på direkten. Dagen efter står det att svinen har annulerat min order. Jag fick inget email, inget SMS, inget brev, inget. Jag fick reda på det när jag gick in på mitt bankkonto och såg att pengarna satts tillbaka.

    Försökte kontakta företaget men dom har inte ens något telefonnummer. Luktar bluff om det är "företaget". Håll er borta från företag som inte har något telefonnummer.
    1 mån sedan
  • Hej! Om en order annulleras av oss pga system- eller saldofel mm går alltid mail ut till den e-postadress som är registrerad på kontot. När man beställer med kort- eller direktbetalning kan det ibland hända att ordern inte registreras korrekt om uppkopplingen mot banken tappas, då hävs reservationen (vid kortbetalning) eller återbetalas beloppet (vid direktbetalning) direkt och ordern står som annullerad iom att den aldrig "fastnat" korrekt. För mer exakt information om vad som skett med din beställning, hör gärna av dig till kundtjänst! Mvh, Adam

  • Acceptabel
    Enkelt att handla, med packeteringen för paketet var dåligt.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket bra butik!!
    1 mån sedan
  • Usel
    Sveriges sämsta leveranstider?
    1 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Fungerar alltid fint och bra att beställa härifrån och de har bra priser.

    Men jag kan inte förstå att de inte blir anmälda och får betala vite för sina olagliga reklammetoder/prissättning. Det fuskas på i princip alla priser när det gäller ord pris och nedsänkningar. Varorna har aldrig kostat vad som anges i ord pris och de s.k. sänka priserna ligger kvar månad efter månad.

    Priserna är dock bra ändå och det finns ingen anledning för CDON att luras att sänkningarna är större.

    För en som kollar upp sakerna på prisjakt först är detta inga problem, men det känns ändå som bluffmetoder som lurar andra.
    2 mån sedan
  • Usel
    Det har nu gått 9 dagar sedan jag gjorde min beställning på CDON. Varan fanns då i mängd i lager och köpbekräftelsen kom direkt men det står fortfarande "behandlas" när man söker upp ordern. Jag har heller inte fått någon bekräftelse på att varan gått iväg från vare sig CDON eller Tretti.se som tydligen är de som lagerför varan åt CDON så det stämmer nog att den "behandlas". Jag mailar CDON via deras webbformulär med ordernummer utan att få något svar om leverens. Jag ringer CDON för att få veta om någonting händer eftersom varan var tänkt som en present till en speciell dag men de kan inte kontrollera något eller ge något besked alls. De lovar att undersöka saken och återkomma per mail men det har nu gått flera dygn och de har fortfarande inte återkommit.
    Deras oförmåga ställer till det för mig så att jag nu får extra arbete och kostnader samt måste köra många mil helt i onödan för att snabbt skaffa en annan vara från någon butik, dock får jag nu inte tag i just den jag beställde och som passar våra behov bäst så jag är mycket besviken för detta blir nu rejält kostsamt. Maken till nonchalans med obefintlig information och total oförmåga att kommunicera har jag aldrig upplevt under drygt 20 år som e-handelskund och då köper jag mellan 70-100 försändelser om året och resten av familjen ungefär lika mycket till. CDON skryter med att de blivit "Årets e-handlare 2015" vilket är helt obegripligt eftersom de inte ens har ett system så att de kan följa upp vad som händer med beställningarna internt hos dem. Jag behöver inte CDONs otjänster mer i fortsättningen så Adjö CDON, hos oss är ni nu CDNO vilket står för NO information, NO service och NO leverans!
    2 mån sedan
  • Dålig
    Köpte hörlurar (Audio Technica ATH-CKR10) som gick sönder efter knappt ett halvår. Höger hörlur slutade fungera pga konstruktionsfel på hörlurskontakten. Skapade ett reklamationsärende och efter 2 dagar fick jag svar att de skulle återkomma när de kontaktat verkstaden. Nästa dag svarade de att jag fick skicka in dem på service, vilket jag gjorde. Efter drygt en vecka fick jag tillbaka hörlurarna som då fungerade i mindre än 1 vecka innan exakt samma fel uppstod igen. Ville nu häva köpet och fick återigen vänta länge på mailsvar och först svarade de som förut bara att de skulle återkomma när de kontaktat verkstaden. Till slut fick jag svar att det inte gick att häva köpet, men att ett nytt reklamationsärende skapats. Jag vill inte ha samma hörlurar igen då det uppenbart är konstruktionsfel på dem och samma fel kommer uppstå igen.
    2 mån sedan
  • EDIT:

    Var lite förhastad i det jag skrev tidigare - det som gäller är följande: Samma fel på en produkt måste kunna konstateras vid tre olika tillfällen, för att vi sedan ska kunna ansöka om en reklamation och kreditering. Produkten måste alltså skickas in på service tre gånger, då leverantör/tillverkare kräver underlag (dvs utlåtande från auktoriserad verkstad) för att godkänna kreditering. Vi brukar som tidigare skrivit ansöka om kreditering redan i tidigare skede ifall du som kund meddelat att du önskar häva köpet, det är dock mycket sällsynt att det godkänns från leverantör sida. Som sagt, för mer exakt information rörande ditt enskilda ärende, hör gärna av dig till kundtjänst! Mvh, Adam

  • Acceptabel
    Beställde en artikel som fanns i lager och gjorde en direktbetalning. Förväntade mig därför att artikeln skulle skickas samma dag. Då artikeln fortfarande inte skickats på morgonen dagen därpå valde jag att avbeställa artikeln då jag hade bråttom. Till min förvåning får jag strax efter avbeställningen ett meddelande från kundtjänst att ordern ej går att avbeställa då plockning av order påbörjats (status: mottagen av lagret). De vill istället att jag ska invänta leveransen till mitt postombud och där meddela att jag inte tänker hämta ut paketet och låta det gå i retur den vägen. Två transporter ska alltså ske helt i onödan pga att CDON inte kan avbryta en pågående utleverans! Hur svårt kan det vara att visa ett meddelande för orderplockaren om att ordern är avbeställd när denna avslutar plockningen av ordern. Meddelade mitt missnöje till kundtjänst och frågade om de inte har något aktivt miljöarbete, men fick endast till svar att de inte kunde göra något. Antar att det betyder att de ej har något aktivt miljöarbete. Kommer ej att beställa från CDON eller något av deras systerbolag igen innan jag ser att de ordnat denna brist. Artikeln är nu inhandlad från konkurrent med högre pris men med bättre service, det är det värt.
    2 mån sedan
  • Hej! Den betalningsmetod som används påverkar inte hur snabbt ordern hanteras (undantagsfall är fakturabetalning på höga belopp som ska godkännas av vårt faktureringsbolag). Det finns dessvärre inget sätt för oss att meddela plockaren att avbryta en order efter att den printats hos lagret, därav erbjuder vi fri retur om du kontaktar oss angående avbeställning inom skälig tid. Mvh, Adam

  • Ganska bra
    Beställde KIS2016 (Kaspersky Internet Security 2016), detta kommer i ett DVD fodral utan skiva, det enda som finns i DVD fodralet är en lapp med en serial.(Detta borde CDON veta).
    Jag beställde och direkt betalade detta den 26/3-2016 (en lördag), förväntar mig att en seriös butik hanterar ordern på Måndag morgon och skickar ut den Måndag eftermiddag, så man har varan på onsdag/torsdag, även fredag hade varit acceptabelt, men icke, får ett e-mail och ett SMS att varan är skickad den 29/3-2016 (Tis) kl 20.10 på kvällen och att det ska ta 1-2 dagar att levereras...får inte paketet för ens helgen efter den 4/4-2016... och på detta har dom paketerat DVD fodralet som om det låg ett Fabergéägg i det, så det går inte in i brevlådan (ett dvd fodral, även lätt inslaget går in i vanliga brevlådor, det fanns inget som kunde fysiskt skadas i paketet, så "CDON" varför paketera det så onödigt mycket?), jag blev tvungen att gå till mitt ombud för att hämta ut paketet...

    Har inte en aning om det var posten som strulade eller CDON, jag brukar hålla mig till Webhallen då dom har fysisk butik i Sthlm där jag bor, men gjorde ett undantag denna gång pga priset på varan, det gör jag nog inte om igen, man ska inte vara dumsnål!

    Prismässigt helt ok butik, men jag tycker inte det ska inte ta sån tid!
    2 mån sedan
  • Bra
    Oftast bra pris och snabb leverans!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Galet snabb leverans. Beställde lördag kväll och varorna skickades söndag eftermiddag! . Kunde hämta sakerna på ICA måndag lunch! .:)
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    Har handlat på CDON i över 10 års tid. Har aldrig blivit besviken på nätbutiken. Bra leveranstider och hög servicenivå.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Har bara bra erfarenheter från Cdon, bra hemsida, snabb leverans och ganska så bra priser. Har aldrig behövt skicka tillbaka något, dock har jag varit i kontakt med kundservice när jag skulle avboka en vara, och det funkade perfekt.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Utmärkt
    Beställde filmer från CDON och de levererades som vanligt inom en vecka. Detta är inte första gången jag beställt från CDON, och det har funkat lika bra varje gång.

    Det enda man kan klaga på är att de skulle kunnat korta av leveranstiden med någon dag.
    2 mån sedan