Nordens största varuhus
Fri frakt över 1000 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 24 år sedan
(data från 2015-01-24)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.86)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Jättebra butik så länge det inte strular, väldigt tråkig ton på kundtjänsten och korta svar tyvärr!
    1 dag sedan
  • Acceptabel
    Bra priser, många erbjudande,stort utbud, hyfsad leveranstid.

    2015: har sänkt betyget på grund av deras långa leveranstider på CD'n (musikalbum) som utlovas levererans inom 3-6 dagar, ibland funkar det, oftas tar det 3-4 veckor och ibland kommer det ingen CD alls. CDON har det senaste året tappat sin leveranstrovärdighet hos mig.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 dag sedan )
  • Usel
    cancellerade två ordrar utan att meddela, fick maila och fråga vad de håller på med. Svarade att de inte kunde se att jag var folkbokförd där (jag ville ha den till sommarstugan). Oklart hur det kan spela in om jag betalar med kort. Trots att adressen var rätt på andra orden fick jag samma svar. Förlorade 3.5 vecka innan jag bytte till Webhallen som leverade inom 3 dar.
    2 dagar sedan
  • Acceptabel
    Största minuset är de synnerligen långsamma och oförutsägbara leveranstiderna.
    5 dagar sedan
  • Mycket bra
    Fick beställa två gånger. Första gången fanns inte varan på lager trots att det stod på webbshopen att det gjorde det. Andra gången gick allt smidigt.
    5 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Uppdatering:

    I dag, söndag, är orderinformationen uppdaterad och den är i transport. Höjer betyget till "Knappt godkänd" då jag tyvärr även haft krångel tidigare.

    ---

    Min order har stått som "postad" i drygt två dagar nu. Något mer än så händer inte och det söktjänsten meddelar är att förhandsinfo är mottagen (de väntar på något att leverera). Jag känner mig ärligt talat lurad när det står 1-3 dagar på produkten och saker bara verkar krångla. Man får först när beställningen är lagd reda på att "På grund av hög orderingång har vi för tillfället lite längre leveranstider än normalt. Vi ber om ursäkt för detta men gör vårt bästa för att leverera din order så fort som möjligt." Hur länge har de haft det, tro? Det hade varit förståeligt om det varit kring jul och nyår...

    Det som är positivt är att det är billigt, och kundtjänst svarade på mitt mejl inom 3 timmar. Svaret var mest märkligt, att de hade information om att ordern skickats den 14/1 men att detta "kan" var missvisande och att det "finns en risk" att ordern inte scannats i någon av de stora postterminalerna ännu. Liksom, vad fan? Ja, det var ju klar information som visar på ordning och reda. Ta reda på vad som gäller och återkom istället. Organiseringen verkar ju faktiskt vara ett dåligt skämt.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 6 dagar sedan )
  • Usel
    Köpte 8GB minne till datorn. Ena 4GB-minnet gick sönder. Skickar in och 2 veckor (!) senare konstaterar de fel på minnet, men tvärvägrar skicka ett nytt minne eftersom minnet såldes i ett paket om 2 minnen.

    Så nu kräver dom att jag skickar in det hela minnet och gör min dator oanvändbar i, ja, vem vet hur många veckor det kommer ta dom att lösa problemet. Ingen känsla för kundservice. Ingen flexibilitet. Varje mejl tar minst 2 dagar att få svar på.

    Javisst ja, och de hade en avgift på 250kr om de skulle testa minnet och det skulle visa sig fungera. Är väl för fan bara att stoppa in i datorn och se om den startar?

    Aldrig mer CDON. CDON har anammat samma "affärsstrategi" som OnOff och Elgiganten. "Okej" priser, men krånglar något så finns det väldigt få anställda "bakom kulisserna" att hjälpa dig.
    7 dagar sedan
  • Hejsan.

    Jag har skickat ett PM till dig angående ditt ärende, vänligen svara på det så att jag kan kolla närmre på ditt ärende.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Utmärkt
    Stort utbud och lockande rabatter. Rimliga fraktkostnader och flera betalningsalternativ.
    7 dagar sedan
  • Usel
    Kundservicen har bara blivit sämre och sämre de senaste åren. Det är ganska uppenbart att de inte ens läser ens ärenden. De skumläser & klistrar in ett standardsvar!

    Senast hade de en router till ganska OK pris som jag ville köpa, medans jag hade den i varukorgen gjorde de en "klassisk mellandags rea trick", dvs de höjde priset först, sedan lade de routern i en "kampanj" så man kunde få 20% rabatt med en kod. Resultat: Routern blev dyrare jämfört med innan.

    Jag mailade & påpekade det, fick ett standardsvar:
    "" Hej! Du kan använda kod "bla bla" och få 20% rabatt, gäller en gång per kund....""

    Riktigt dåligt!
    8 dagar sedan
  • Hejsan.

    En vara reserveras inte i kundkorgen med pris, och priserna kan ändras och varor kan hamna i kampanjer under tiden.

    Det är inget personligt, utan priser och kampanjer ändras ofta på hemsidan.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Ord saknas, Ricktigt uselt skött av Cdon
    8 dagar sedan
  • Hejsan.

    Då du inte har skrivit vad som är fel skött av oss kan vi dessvärre inte se vad som har skett. Du får gärna utveckla din recension om så önskas så att vi kan undersöka ditt ärende närmre.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Utmärkt
    Jag har tidigare knappt köpt något från CDON men senaste 2åren har det blivit mer och mer, än så länge har det bara varit riktigt positivt.

    Positivt:
    Riktigt bra priser på kampanjprodukter
    Snabb leverans på det jag beställt och som funnits i lager
    Billig frakt

    Negativt:
    Kan ha lite dåliga produktbeskrivningar på vissa varor så man får leta upp info själv för att säkerställa att det är den varan man är ute efter.
    9 dagar sedan
  • Mycket bra
    Alltid leverans i tid
    9 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Har beställt av CDON i flera år men nu får det vara nog!

    Beställde i slutet av november två skivor som skulle vara 1-3 dagars leveranstid på, har betalat dem, de har inte dykt upp. Detta trots upprepade mail och konversationer i chatten. Har heller inte fått pengarna tillbaka trots att jag bett om det.

    Men det ännu värre är att de anmälde till Radiotjänst att jag köpt en TV därifrån, Radiotjänst visste även storlek på den, troligtvis även märke och modell. Nu måste förvisso CDON rapportera inköp av TV till Radiotjänst. Problemet är bara att jag INTE köpt en TV därifrån.

    En dag hade jag fått en avi hem om att jag hade ett paket från CDON att hämta. När jag kontaktade CDON så visade det sig att det var ett fel i deras system som de uttryckte det. Jag misstänkte dock att det var någon som kapat min identitet och kontaktade även Klarna som var inblandade på ett hörn. När jag vid ett senare tillfälle pratade med supporten i chatten så försa sig den personen och sa att någon hade försökt sig på ett bedrägeri i mitt namn. Det var inte vad som sas första gången.

    Naturligtvis får jag även papper hem från Radiotjänst att jag nu ska få en faktura för TV-licens och måste själv lösa den situationen, trots att jag altså inte köpt en TV!

    Uppdatering: CDON var snabba med att betala tillbaka pengarna efter att jag postade ovan text. För mig var det dock aldrig om pengarna utan om hur jag blev behandlad som kund.

    Jag har också efter konversation med Radiotjänst lyckats övertyga dem (bad dem kontakta CDON, vet ej om de gjorde det) att jag inte köpt någon tv och ingen räkning kommer.

    Höjer betyget två stjärnor. Kanske finns det hopp för CDON trots allt?
    9 dagar sedan
  • Hejsan.

    Jag har skickat ett PM till dig, vänligen besvara det så skal jag hjälpa dig vidare med din order.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Usel återkoppling. Om man inte kan ringa in. Och har valet att mail eller chatta är det enda kommunikations forumet som finns. Så se till att dessa funktioner fungerar!
    Och väljer man att använda sig av andra leverantörer på sin sida se då till att dessa fungerar!
    9 dagar sedan
  • Hejsan.

    Vi har inte kundservice via telefon utan satsar på mail och chatt för att kunna hjälpa våra kunder så fort som möjligt.

    Man kan kontakta oss via kontaktschemat: http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/, via mail: kundservice@cdon.com , eller chatten som du hittar i länken ovan.

    Mvh Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Har köpt en dator som enligt beskrivningen på CDONs hemsida skulle ha DVD (Optisk lagring: DVD Super Multi). När jag fick datorn saknade den DVD. När jag kontaktade CDON skulle de kolla och återkomma. Har nu väntat i 10 dagar på besked. Har sagt att jag kan behålla datorn förutsatt att priset sänks. Under tiden har CDON ändrat beskrivningen på hemsidan, till att datorn saknar DVD. Slutsats: specifikationen vid köptillfället var felaktig. Hur lång tid ska man behöva vänta på besked från CDON om rimlig kreditering? Usel kundservice tyvärr - går inte att ringa, endast via e-post och chatt.
    9 dagar sedan
  • Hejsan.

    Det låter märkligt att du ännu inte fått något svar av oss, vänligen återkom med ditt ärendenummer i PM:et jag har skickat till dig så skal jag undersöka det.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Jag får beställer varor för 1648kr som CDON säger dom har hemma.

    men när dom fått pengarna säger dom att varorna inte finns och jag har fortfarande inte efter drygt två veckor fått pengar tillbaka!

    Trots kontakt med dom och qliro som tar pengarna. Sedan har dom mage att komma med lögnen att jag redan fått tillbaka pengarna.

    Först en lögn att dom har varor dom inte kan leverera.
    Och sedan meddelar cdon inte att dom avskrivit ordern utan bara låtsas som ingenting!

    Sedan en lögn till att jag fått tillbaka pengarna.

    Sedan svarar Qliro inte på mail trots att dom bekräftar att dom fått mailet och lovar att svara inom 24tim.
    10 dagar sedan
  • Hej.

    Det verkar som att ett fel har skett här, och självklart ska du få tillbaka dina pengar du har betalt om du inte mottagit varan.

    Jag har skickat ett PM till dig, vänligen svara på det så kan jag hjälpa dig vidare.

    MVH
    Daniella
    CDON.COM

  • Perfekt
    Jag har beställd en rakapparat Panasonic ES-RT33 i den 25-Dec-2014 i natt och fick jag hämta paketet från ika i den 29-Dec-2014, sen beställde en till rakapparat på samma modell till min bror och leveransen gick lika snabbt som det första beställning.
    Jag har använt apparaten i 9-10 gånger,det kan jag säja kvalitet på varan är toppen och beställningen, betalningen, leveransen gick så smidig snabbt och säkert, kommer säkert blir mer beställningar på framtiden med CDON.COM
    10 dagar sedan
  • Perfekt
    En av de bästa nätbutikerna någonsin. Snabb frakt, bra priser och stort utbud!
    Perfekt!
    11 dagar sedan
  • Perfekt
    BÄSTA NÄTBUTIK! tycker jag iaf, Har handlat hos cdon i flera år nu, snabb leverans, och kanonbra kundservice vad kan man kräva mer?
    11 dagar sedan
  • Dålig
    Jag beställde mina varor 28/11 2014. Idag 12/1 2015 har jag ännu inte fått hela orden. De svar jag från kundcenter är att "jo, de är påväg" och standardsvar. Men 2/3 har uteblivit, trots att jag betalt. Vet inte om de ljuger eller bara inte kan leverera. Jag är förstående, för leveransen skulle komma delvis via USA, men någonstans så brister det. Enligt CDON hade de varorna i lager, vilket ju rimligen inte stämde. (2015-01-02 fick jag första 1/3 = efter jul.)

    >46 dagars leveranstid är helt orimligt för böcker.
    13 dagar sedan
  • Hejsan.

    Tyvärr har vi haft ett systemfel gällande orders med böcker, vilket har fördröjt leveranserna.

    Ifall du önskar att avbeställa din order får du göra det, det kan vår kundservice hjälpa dig med.

    MVH
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Fruktansvärt!

    Jag la en order och fick fakturan dagen efter, gick in på mina sidor under profil och såg att den var skickad. tänkte att detta gick ju superbra och lätt. tänkte betala fakturan men avvaktade tills jag fått mina produkter.
    När de gått tre arbetsdagar så kontaktade jag kundsupporten och frågade varför jag inte fått min order så svarar dom bara att den håller på att packas din order och kommer komma iväg så snart som möjligt. Visst tänkte jag får väl ha lite is i magen.
    dagen efter fjärde arbetsdagen så blev jag smått irriterad att inte jag fått något bekräftelsemail att den hade gått iväg som kundsuporten lovade kontaktar jag dom igen.
    återigen får jag ett svar att den packas.... blev riktigt förbannad och ledsen och väntar några timmar och skriver igen. då får jag svar att den packas som vanligt och att han skulle se till att denna gick iväg idag och beklagade att de blivit ett teknisktfel (28/12) väntar tills måndagen. nix, inget mail - kontaktar suporten igen och då säger dom att min order har blivit makulerad efter mycket om och men. men jag har inte fått något mail på att den blivit de eller liknande. däremot fick jag fakturan så pengar vill dom ha men kan inte leverera produkter. nu väntar jag bara på en påminnelse...

    kommer aldrig att handla där igen eller tipsa någon om det!
    13 dagar sedan
  • Hej.

    Tyvärr så verkar det som att ett tekniskt fel har skett med din order under packningen på lagret, och därför packades den så länge. Fakturan skickas ut när den får signal om att ordern skal skickas, men pga felet så har fakturan skickats innan ordern. Detta beklagar vi.

    Då ordern är makulerad är fakturan också det, du är välkommen att beställa igen på hemsidan ifall du önskar.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Dålig
    Har väl tidigare varit mycket nöjd med det mesta, men efter att ha haft 900 kronor frysta från den 22:a december till den 8:e januari i år, så är jag tveksam till att handla för några större belopp där igen. Jag gjorde en betalning med Paypal och allt såg ut att fortlöpa normalt, med den specialaren att jag inte fick någon bekräftelse ifrån CDON att köpet hade gått igenom. Jag kunde inte heller se på mitt konto på CDON att det fanns någon order inlagd - men pengarna var dragna från kontot. Jag kontaktade CDON redan den 22:a december, och fick beskedet att jag naturligtvis skulle få tillbaks mina pengar igen. Att det skulle dröja till en bra bit in på nästa år, var inget jag kunde föreställa mig, särskilt inte då jag har varit besvärlig och kontaktat supporten 5-6 gånger i ärendet. Jag kontaktade även PayPal angående problemet och de svarade bl.a. "När säljaren utfärdar en återbetalning kommer pengarna till köparens PayPal-konto inom några minuter". Så då är min fråga - vad var det som gjorde att det tog så lång tid innan pengarna ramlade in på PayPal-kontot igen?
    14 dagar sedan
  • Hejsan.

    Det verkar som att något fel har skett med överföringen av dina pengar, vänligen svara på mitt PM så kan jag kolla närmre på det.

    MVH
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Smuts företag. Har gått mer än en vecka nu o har inte fått ett skit. Bara smuts svar från deras fitt kundservice
    14 dagar sedan
  • Hejsan.

    Vänligen återkom med ett mer vårdat och raffinerat språk så kan vi hjälpa dig vidare.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Ganska dålig
    " Status: Postad - Varorna levereras av: CDON.COM
    Det finns ingen spårning för paketet ännu.
    Vänligen notera att paketspårning endast är tillgänglig för paket som levereras av CDON."

    ...Okej?
    Har också väntat en vecka nu.
    15 dagar sedan
  • Usel
    Beställde ett grafikkort och efter 2 dagar så fick jag ett mail från paypal som sa att jag hade fått tillbaka pengarna men jag fick ingenting från cdon. 1 dag senare kontaktade jag dem och då sa dem att grafikkortet var slut. det står fortfarande att det ska finnas i lager.
    15 dagar sedan
  • Hejsan.

    Detta låter märkligt, vänligen svara på mitt PM som jag har skickat till dig så kan jag kolla närmre på det.

    MVH
    Daniella
    CDON.COM

  • Perfekt
    Utmärkt. snabb leverans.
    Vid Julen var det lite långsammare än vanligt , men det kan man väll förstå. Dock kom allt innan 24:de
    16 dagar sedan
  • Usel
    Utlovar 1-3 dagars leveranstid på hemsidan. När beställningen är gjord så beklagar dom att don inte kan hålla utlovad leveranstid pga överbelastning. Helt oacceptabelt att inte informera om det direkt på hemsidan.
    16 dagar sedan
  • Hej. Vi gör vårt bästa för att hålla leveranstiderna som är angivna på hemsidan, tyvärr kan försening ske. Men vårt lager jobbar så fort de kan med att få ut leveranserna.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Dålig
    Sjukt seg leverans, seg support. Rekommenderas inte.
    16 dagar sedan
  • Usel
    Beställde 25/12 en vara med 1-3 dagars leveranstid. Den har idag den 8/1 fortfarande inte ens skickats. Mailade kundservice som med en ganska trist attityd bara ger standardsvar om att ordern skickas när den är packad utan någon specifik information om min order. Aldrig mer CDON!
    17 dagar sedan
  • Hejsan.

    Det låter märkligt ifall du ännu inte fått din order, vänligen svara på mitt PM så skal jag undersöka detta.

    MVH
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Beställde den 11 december och först nu den 8 januari har jag fått ett mejl att min order skickats trots att det stod att den fanns i lager. Har även fått dubbla fakturor och den första är redan betalad. Kundtjänsten är även den dålig då de uppenbart ljugit och sagt att den skickats för länge sedan och förnekade först att de skickat två fakturor. CDON har blivit ett rent skräpföretag och tänker aldrig beställa från dem igen
    17 dagar sedan
  • Hejsan.

    Det verkar som det har skett något missförstånd med din order, om du återkommer i PM:et jag har skickat till dig så skal jag se vad jag kan göra för att hjälpa dig.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    EDIT 2014-01-08: Blir fasiken gråhårig av detta företag. Det är nu onsdag och TV:n jag beställde i fredags, har först nu ändrat status till "postad" under eftermiddagen/kvällen. Men det finns ingen spårning för paketet, vilket är väldigt märkligt om nu paketet är skickat. Dessutom, så går jag nu in på TV:ns produktsida på CDON, så har de idag sänkt priset med 300SEK! Alltså, blir ju som ett hån mot mig som kund. De skickar inte grejerna direkt man beställer, utan de verkar hålla på dem lite extra och dessutom nu som en örfil, så sänker de priset på produkten som jag inte ens fått mig tillhanda än...

    I vanlig ordning, totalt värdelösa att ha att göra med då det gäller kundservice. För den är obefintlig på detta företag. Enbart ren desperation fick mig att beställa här igen, då vi behövde just den beställda produkten för att den var slut där vi tänkt beställa den ifrån samt i några fler butiker. Men ser ut som jag får ångra det valet, då jag beställde i fredags med förhoppningen att den skulle komma fram till senast onsdag. Men det kan jag ju glömma, för de har inte gjort något överhuvudtaget med ordern. Och svaret från deras kundtjänst är i vanlig ordning totalt värdelöst, då de inte hjälper till med något överhuvudtaget. Varför detta företag ens har personer anställda för sin s k kundtjänst är för mig en gåta. Man skulle lika gärna kunna sparka dem och låta en robot ta över, för svaren är lika givande. De måste använda någon typ av mallar som de besvarar samma typer av frågor med. Jag misstänker starkt att kundtjänst 1:a direktiv är att svara så luddigt och svävande som möjligt.
    OM de nu ens svarar. För jag har tidigare skickade mail, som de inte ens behagat svara på.
    Nej, butiken fortsätter att göra mig besviken.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 17 dagar sedan )
  • Hejsan.

    Tyvärr har det varit lite problem med korrekta uppdateringar av orderstatus, vi beklagar detta. Att priset har sänkts är inget personligt, utan priserna ändras på hemsidan ibland i samband med kampanjer och liknande.

    Om du svarar på mitt PM som jag har skickat till dig så kan jag undersöka din order.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Perfekt
    Otroligt snabba leveranser och hittills aldrig något strul. Beställde tre dagar innan julafton och fick paketet efter två dagar.
    18 dagar sedan
  • Usel
    Under all kritik!

    Köpte en ny TV från CDON den 21 December med förhoppning av den skulle levereras innan jul då leveranstiden var inom 3 dagar,alltså lagervara. Nu förväntas den levereras 8 Januari! Orderbekräftelsen meddelade att pga många order så hade dom leveransförseningar MEN det skulle ha stått innan man beställer, om så varit hade åkt och köpt på Webhallen istället.

    Kundservice är under all kritik då man ej kan ringa och är hänvisad till mail korrespondans, efter ett par tjat mail om leveransdatum fick jag svar 30/12 på att den inte var skickad pga problem med deras system!

    Kommer aldrig rekommendera eller köpa något från CDON!
    18 dagar sedan
  • Hejsan.

    Det var endast varor med julklappssymbol som hade förväntad leverans innan julafton och detta om man beställde innan sista beställningstid. Detta stod också angivet på hemsidan.

    Under julen har både vi och Posten väldigt mycket att göra, så var varan utan julklappssymbolen kunde vi dessvärre inte leverera innan jul. Efter jul och vid nyår är det väldigt många röda dagar, vilket innebär att Posten inte arbetar och tyvärr blir det då försening tyvärr.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Edit nr 2.

    Den här julen så annullerades flertalet av mina ordrar ett fåtal dagar innan julafton. Det kommunicerades inte ens till mig utan upptäcktes av mig när jag var inne på orderhistorik. Det blev till att stresshandla julklappar på annat håll istället.

    Bad om en förklaring och de hävdar att jag missbrukat deras rabattkod-system då jag använt en rabattkod flera gånger. Rabattkoden såg jag på Sweclockers.com och skulle fungera flera gånger, jag antog att det var bara var en bra deal då de brukar ha det innan jul. Om CDON nu inte vill att en rabattkod inte ska användas fler än en gång, se då till att era system är korrekt inställda istället för att skylla på kunden. Svaret från CDON sved lite extra när utropstecken användes i svaret för att förtydliga att det var mitt fel att ordrarna annullerats.

    Tack och hej CDON sa jag och bad dom ta bort mitt konto som t.o.m. hade över 200 SEK i återbäring bara för de senaste månaderna.

    Har handlat för över en normal årslön på CDON och hade CDON+ betalt till hösten 2016.

    Uppriktigt sagt så är jag riktigt arg och kommer aldrig handla något från CDON Group igen.
    ________________________________________________________________
    Edit: Med CDON+ nu lanserat så ger jag full pott! Rekommenderas!
    ________________________________________________________________
    Ursprungliga recensionen:

    Har beställt många julklappar från CDON i år och alla har kommit i tid. Jag handlar så gott som varje månad hos CDON och det fungerar alltid bra, även reklamationer har fungerat smärtfritt med den retursedel de inkluderar i försändelsen.

    Jag har förståelse för att de inte kan ta telefonsamtal, det skulle kosta allt för mycket, hellre köper jag då varor till lägre pris.

    Ett extra plus för alla rabattkoder och kampanjer som bidrar till köpglädjen jag känner när jag handlar hos CDON. :)

    Hade gärna sett att de kunde ha mer information på webbsidan om vissa varor och därför blir det inte full pott ännu, jag brukar alltid kolla upp varor som jag köper på Prisjakt för att komplettera CDON:s information vilket funkar bra för mig.

    Jag rekommenderar CDON och ser fram emot mellandagsrean!

    God Jul!
    2 år sedan ( Uppdaterat: 18 dagar sedan )
  • Hejsan.

    En rabattkod gäller endast vid ett köp, detta står också i våra villkor. Tyvärr verkar det ha skett ett fel med den rabattkoden du hänvisar till och därför makulerades dina beställningar. Vi reserverar oss för fel i våra villkor, och beklagar verkligen att det blev så.

    Det skal ha skickats ett mail till dig vid avbeställningarna med information om varför det skedde.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Acceptabel
    + Priserna låga

    - Ingen kundservice via telefon. Vilket resulterar i timmar framför datorn med en chatt fram och tillbaka för att lösa problemet.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 18 dagar sedan )
  • Dålig
    SE UPP när ni handlar på CDON nästa gång!

    Köpte en router på CDON och när jag skulle checka ut så såg jag en billig FM sändare till bilen som jag också köpte. Det jag inte visste var att nu även skojföretag kan sälja på CDON, skitdåliga företag som inte alls är seriösa, typ TemNet.

    Routern såldes av CDON så där var det inga problem, men sändaren såldes av TemNet. Den kom i brunt kuvert, utan förpackning, utan manual och utan kvitto, bara sändaren i en liten plastpåse. Det är alltså eBay stuk, precis som när man köper grejer från kinesiska säljare på eBay! Man ska kolla alltså se till att varan "Levereras av CDON" under besikrvningen.

    Nu har snart en månad gått och efter ca 15-20 mejl så kom det ändå ingen retursedel varken från CDON eller från TemNet, som det lovades.

    Ni bör skämmas, CDON! Jag kommer att dubbel, och trippelkolla nästa gång jag handlar på CDON!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 19 dagar sedan )
  • Hejsan.

    Vi har flera butiker som säljer via vår hemsida, och det står också på produktsidorna vilka som levererar varan. Vi beklagar om du inte varit nöjd med ditt köp från TemNet.

    Om du återkommer med ditt ärendenummer i PM:et jag har skickat till dig så kan jag kolla över ditt ärende och varför du inte fått hjälp angående retur ännu.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Bra
    Hemsidan fungerar bra och leveranserna är snabba, men jag ogillar att det inte finns någon kundservice via telefon. I mitt tycke underlättar det enormt att kunna prata med någon när man har problem istället för att försöka formulera sig i text.
    //Samuel
    21 dagar sedan
  • Hej.

    Vi har för tillfället ingen kundservice via telefon, då vi kan snabbast hjälpa dig via mail eller chatt. Önskar du däremot att prata med oss i telefon, kan du alltid be att bli uppringd.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Nu fick jag svar.
    Vi får se hur det går och jag återkommer.

    Värsta kundservice på Cdon.com.

    Jag handlat en kursbok, de lovat 1-3 dagar, det kom efter 11 dagar (!)
    (jag bor i sthn)
    då var det för sent för mig.
    Jag var dum att betala via Klarna innan jag fått paketet.
    Jag tog kontakt med dem, de bad mig att skicka det tillbaka,
    och att jag skulle står för post kostnaden.
    Det var orättvist, för det var deras fel, men jag gjorde det.

    Idag är det över EN MÅNAD efter jag skickat boken tillbaka,
    ingen pengar tillbaka, inte även en bekräftelse att de har fått boken tillbaka.
    Inget konkret svar från kundtjänsten på mina 4 mejl.

    Var klok och avvika från den här cdon.com.
    Jag är så besviken av cdon.com, tänker ALDRIG handla hos dem igen, de är så oprofessionella.
    23 dagar sedan
  • Hej,

    Vad tråkigt att höra att du är missnöjd med vår kundservice. Vi vill gärna undersöka vad som gick fel i din kontakt med oss, och har därför skickat ett PM till dig.

    Mvh
    Malin
    CDON.COM

  • Mycket bra
    Alltid trevligt och säkert att handla på CDON. De har en enkel hemsida och snabba leveranser.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 24 dagar sedan )
  • Usel
    Kollade med cdon innan jag beställde en kamera att den verkligen fanns i lager, fick till svars att det fanns 2 i lager, gjorde en beställning och betalning direkt då på Måndagen, dagen efter på Tisdag gick jag in på mina sidor för att kolla att den var skickad, stod då behandlas, gick in senare på kvällen igen då stod det annulerad. Kontaktade cdon på chatten varför den var annulerad, fick till svars du måste göra en ny beställning, finns 1 på lager du kan beställa, dina pengar kommer betalas tillbaks, problemet var bara att nu gick den inte gick att beställa ifrån hemsidan, slut på lager, och varför ska jag göra 2 beställlningar och betalningar om cdon annulerat min order? Visade sig att kameran var nu slut i lager, på en utgående modell.
    Känns ju inte så kul att beställa och betala för en produkt som inte finns pga av tekniskt fel eller vad dom skyllde på.
    Sen att man inte kan prata med någon över telefon utan ska sitta och chatta är ju bedrövlig!
    25 dagar sedan
  • Hej,

    Vi beklagar om något gått fel i samband med att du skulle göra din beställning. Det låter mycket märkligt, och vi vill gärna undersöka vad som skett. Vi har därför skickat ett PM till dig.

    Mvh
    Malin
    CDON.COM

  • Usel
    Aldrig någonsin mer CDON, beställa varor går för all del bra. Men att försöka driva genom garanti/reklamations- ärenden eller när man har problem är det som att prata med en tegelvägg.
    Betalar hellre mer hos andra butiker och får den nivå av support och goodwill jag tycker en seriös ÅF ska ha.
    25 dagar sedan
  • Hej,

    Vi beklagar om du upplever att ditt reklamationsärende hanterats felaktigt. Vi vill gärna undersöka saken närmare, och har därför skickat ett PM till dig.

    Med vänlig hälsning,
    Malin
    CDON.COM

  • Usel
    Varning. Ömtåliga hårddiskar skickade CDON mig helt utan stötdämpande material. De hade skramlat runt under frakten och lyckats göra hål i postens MyPack kartong.
    Interna hårddiskar ligger bara i en plastpåse och kan inte skickas lösa i en kartong. Då kan de lätt gå sönder.
    27 dagar sedan
  • Hej,

    Alla varor ska paketeras på så sätt att de klarar postgången utan att skadas.
    Om din vara inte emballerats tillräckligt, och därför tagit skada är du välkommen att kontakta vår kundservice, så hjälper vi dig vidare i ärendet.

    Mvh
    Malin
    CDON.COM

  • Usel
    Varning varning! Handla inte! Har tidigare varit nöjd med CDON och allt är bra så länge inget krånglar. Gör det så blir det däremot problem. Deras så kallade kundtjänst går inte att nå på telefon utan bara via formulär och det dröjer innan du får svar så det går i princip inte att konversera med dem. Köpte ett xbox one till sonen där handkontrollen inte fungerar (funkar med kompisarnas). Begär då via felanmälan på hemsidan ny kontroll, men inte! De hänvisar efter ett dygn till xbox support som då vill ta in kontrollen för reparation. Alltså hela jullovet förstört för sonen! Begär åter att CDON skall ta sitt ansvar, viket de skall göra. De har sålt varan och fått mina pengar. De säger då att de kan ta emot ärendet men vill då ha in HELA konsolen. Det CDON inte vill eller kan förstå är att jag i så fall givetvis kan ångra mitt köp och istället köpa ett nytt för att slippa vänta på reparation. Sonens kompis fick även han en felaktig kontroll till sin konsol i julklapp, inhandlad på Netonnet som tur var. Inget snack där, fick en ny kontroll direkt utan att själv behöva lösa problemet med Xbox. Nej handla någon annanstans än på CDON, det är värt några extra hundralappar om något strular.
    27 dagar sedan
  • Hej,

    Vi vill gärna undersöka saken närmare, och har därför skickat ett PM till dig.

    Mvh
    Malin
    CDON.COM

  • Perfekt
    Pålitligt och bra
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Tyvärr lyckas inte CDON leverera i tid till jul. CDON borde byta från posten till någons annan distributör.
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej.

    Vi beklagar verkligen att du inte mottog dina varor till jul, tyvärr kan vi inte påverka postgången ifall de har förseningar.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Ganska dålig
    För andra julen i rad så lyckas dom INTE leverera i tid enligt beräknad lev tid, med marginal. Dropshipping när det är som sämst.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Vi beklagar om du inte fått din order i tid till jul, vi gör vårt bästa för att allt skal levereras i tid men ibland kan andra aspekter påverka, tex om posten har förseningar.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Perfekt
    Har aldrig varit några problem, beställer ofta ifrån CDON!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Absolut inget att klaga på, levererade som de lovat. Beställde ett ps4-spel lördagen den 20 dec, kunde hämta ut det på tisdagen den 23e. Det enda lilla minuset var att en liten del av paketet som spelet låg i hade gått sönder och rivits upp, men det är knappast CDONs fel. Har handlat julklappar från CDON flera jular i rad nu och varit kanonnöjd varje gång.
    1 mån sedan
  • Usel
    VIlket jävla skitbolag. Beställde en dvd som hade max 6 dagars leveranstid, vilket skulle betyda att jag skulle få hem den i tid innan jul. Efter 6 dagar gått får jag ett mail att dom inte fått varan ens och att dom inte kan leverera i tid. No shit, men det hade dom kunnat meddela innan sista leveransdag så hade jag kanske kunnat fått tag på varan hos en annan leverantör. Men nu är det för sent.

    När jag sedan kontaktar dem för svar så får jag ett autogenererat mail tillbaka som svarade på 0 av mina frågor jag ställde dem.

    Det skall till mycket för att jag skall handla av dem igen
    1 mån sedan
  • Usel
    Kan inte hantera reklamationer. Dom går inte att kontakta med telefon utan man får köa till en chatt på deras hemsida och sen när jag har berättat det troligaste felet så blir jag hänvisad till teknikerna som ska skicka e-post.
    När jag läser brevet frågar dom vilken produkt det gäller och vad felet är??
    Det borde väl dom veta när jag fel anmälde det till supporten??
    I brevet står det ->
    Hej,
    Tack för ditt mail. // Det första felet jag har chattat med suporten.
    Vi beklagar att du upplever problem med din produkt. // Det är bara skumt för jag har redan berättat det och fått en ursekt för att det är problem men jag få ingen ursäkt för att det är sån fördröjning på ALLT.
    Vänligen återkom med produktens serienummer tillsammans med en utförligare felbeskrivning, så ska vi hjälpa dig vidare. // Det andra, jag har redan berättat det för supporten, jag uppgav inte serienumret men om det fans flera olika moddeler av sama produkt skulle dom behöva berätta vart jag skulle hitta den.
    Med vänliga hälsningar
    "Jag skriver inga namn i denna kommentar"

    Det har gått en halv dag och jag har inte fått något svar!
    1 mån sedan