Nordens största varuhus
Fri frakt över 1000 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

CDON drivs från Sverige. Tänk på att erbjudanden som listas kan vara från olika företag och du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och villkor för varje erbjudande innan du handlar.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 26 år sedan
(data från 2016-07-26)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.55)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Bra
    Rörig hemsida men snabb leverans.
    2 dagar sedan
  • Mycket bra
    Lika bra som vilken större nätbutik som helst. Fattas en del i premium sortimentet, men det går väl inte att få allt?
    2 dagar sedan
  • Acceptabel
    Var mycket bättre förr. Nu verkar det mesta strula faktiskt. För många kockar till soppan tror jag. Försöker undvika om de inte är absolut billigast nu för tiden och då ENDAST om jag bara ska ha EN vara då det allt som oftast verkar bli problem när man ska få flera varor från olika leverantörer.
    2 dagar sedan
  • Perfekt
    Jag har aktivt handlat i 6 års tid hos CDON.com och aldrig haft några problem alls, varken med leveranstider eller produkter. Rekommenderas starkt
    4 dagar sedan
  • Usel
    Sämsta företaget som existerar.

    Lovade mig per mail om att jag skulle få 6890kr i återbetalning för mitt grafikkort som pajat, men när verkligheten slår till så är det bara en bråkdel som jag får tillbaks, ynka 887kr.

    Min största önskan just nu är att CDON skulle konka, då slipper vi en till Amazonskit på nätet som bara lovar skit men fullföljer inte sina löften!
    6 dagar sedan
  • Perfekt
    Jag är mycket nöjd, bra erbjudanden och toppen priser,
    Verkligen smidigt, handlar gärna där igen.
    17 dagar sedan ( Uppdaterat: 7 dagar sedan )
  • Ganska dålig
    Lååång väntan
    1 år sedan ( Uppdaterat: 8 dagar sedan )
  • Usel
    Ni saknar telefonsupport och val av fraktsätt? Tilltalande priser i all ära men hur hoppas ni kunna fortsätta vara relevanta utan adekvat kontaktsätt, support-chatt är ju lika charmigt och personligt som att kommunicera i klotter på en badrumsvägg, och utan möjlighet att kunna snabba på ordinarie leveranstid om man saknar tid att vänta? Sämst...
    8 dagar sedan
  • Usel
    Varning! Gått en vecka sedan ja fick mail om att mina varor är skickat. Har ej fått produkterna men en faktura som ska betalas. Och har mailat cdon flera gånger utan svar! Blivit blåst helt enkelt. Handla inte på cdon! Min första och sista beställning fy alltså att dom kan göra så här
    8 dagar sedan
  • Hej! Jag har nu skickat ett PM till dig och hoppas kunna hjälpa dig vidare den vägen. MVH, Sofie

  • Perfekt
    Har handlat på cdon.se under flera års tid nu och det har i princip fungerat felfritt med bra och snabb service då man har undrat saker. Full pott, fortsätt så cdon!
    8 dagar sedan
  • Mycket bra
    Grymt pris och snabb leverans.
    9 dagar sedan
  • Perfekt
    Köpte en kaffemaskin på rea. Två dagar senare väntade den på uthämtning från posten. Verkligen smidigt, handlar gärna där igen.
    11 dagar sedan
  • Mycket bra
    Bra affär som har bra priser ibland och extra bra om man hittar en rabattkod.
    12 dagar sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans! Fick det jag beställde enkelt och smidigt.
    12 dagar sedan
  • Usel
    Katastrofal kundtjänst, eller icke existerar kundtjänst, helt enkelt.
    Inget mejl adress att ta kontakt med de. Man måste spela detektiv.

    Man handlar på cdon, men leveranserna kommer från 5 olika leverantörer. Förpackningen var avbruten och öppet, produkten var begagnad, men KUNDERNA måste betala för frakt tillbaka, jag har redan betalat för frakten! Och jag beställde inte begagnad saker, och betalade INTE på begagnad saker. Ofattbart
    18 dagar sedan ( Uppdaterat: 12 dagar sedan )
  • Du når vår kundtjänst på kundservice@cdon.com alternativt genom chatten på vår hemsida. Det stämmer att produkter i en beställning kan komma att delas upp i separata leveranser, detta beror på att vi förutom våra egna varor även har andra leverantörer som säljer via CDON Marketplace. Om du returnerar enligt ångerrätten betalar du själv kostnaden för returfrakt, om du däremot mottagit din beställning i dåligt skick hjälper vi dig givetvis med en kostnadsfri retur. Kontakta i så fall kundtjänst på ovan nämnd mailadress. MVH, Sofie

  • Usel
    Går ej att ringa deras support för att klara av sitt ärende fort.
    Istället börjar man med en chatt som inte riktigt kan hantera mitt ärende, mail? Ja, inget svar än.

    Man får vad man betalar för, i det här fallet en kraftigt underdimensionerad supportavdelning.
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 13 dagar sedan )
  • Det stämmer att vi valt bort telefon som kontaktväg till kundtjänst. Detta beror på att vi bedömer att vi snabbare hanterar ärenden via chatt och mail vilket förkortar svarstiden. Om du trots detta inte fått svar från oss inom 24 timmar ber vi dig först kontrollera så att våra mail inte sorteras som "skräp" av ditt mailprogram. MVH, Sofie

  • Usel
    CDON.se och förmodligen hela CDON Group AB, är ett företag som inte ägnar sig överhuvudtaget åt kundvård. När det uppstår problem från deras sida så belastar man kunden att lösa det.

    Jag jobbar själv inom e-handel och vet att kunden är det viktigaste som finns!

    2008 la jag en beställning hos CDON, en förhandsbokning på en samlarutgåva. När "releasen" skedde så uteblev min bokning. När jag senare kontaktade CDON så meddelade man att detta skulle lösas och leveransen skulle ske. När jag sedan fick hem min beställning så hade man ersatt samlarutgåvan till den vanliga utgåvan av produkten och sedan fakturerat beloppet. När jag ifrågasätter detta så menar man att beställningen fastnat i deras system och att de inte längre kan erbjuda samlarutgåvan. Som kompensation så erbjuder man mig en rabattkod på 50kr.

    ----------------

    2014 la jag en beställning på en annan samlarutgåva. Enligt deras hemsida så fanns den i lager för omgående leverans. CDON fakturerade mig omgående när beställningen lades (Måndag). Två dagar senare (Onsdag) meddelar CDON mig att beställningen skickats, tillsammans med ett sändningsnummer. När jag försöker spåra leveransen på PostNords hemsida så fungerar inte sändningsnumret, varken dagen efter leverans, eller två dagar efter leverans. Senare på kvällen (Fredag) får jag besked av CDON att produkten utgått hos deras leverantör och man kommer inte att få in den i lager igen. Man berättar även att beställningen stryks, som kompensation får jag en rabattkod på 50kr.

    Trots att köpet hävts så ligger fakturan fortfarande aktiv hos Klarna. När jag kontaktar CDON angående fakturan och att jag så klart vill att man stryker fakturan också, då dom inte kunnat leverera, så får jag till svar att jag ska betala fakturan och sedan kräva en återbetalning från Klarna.

    Efter en massa diskussioner fram och tillbaka så går CDON till slut med på att själva annullera fakturan hos Klarna. Som kompensation får jag ytterligare en rabattkod på 75kr.

    Ungefär en månad senare, efter att jag köpt produkten på annat håll, så ser jag av en slump att CDON återigen har denna produkt i lager. Jag kontaktar CDON och frågar hur det kommer sig att produkten finns i lager igen, när den vid senaste kontakt berättat att den utgått hos leverantören och den inte kommer finnas tillgänglig till försäljning igen.

    Till svar får jag följande;

    "Hej ***,

    Det verkar som om att vi har fått in några extra exemplar av varan från leverantören.

    Jag har nu lagt upp en identisk order åt dig på spelet mot faktura med ordernummer ***. Beräknad leverans sker inom 1-3 arbetsdagar och du får fakturan via mail.

    Återkom om vi kan hjälpa dig med något annat.

    Med vänlig hälsning,
    Amanda"

    Jag svarar och tackar för erbjudandet, men att jag redan handlat produkten på annat håll, så en ny beställning är inte aktuell.

    Då får jag ännu ett märkligt svar..

    "Hej igen,

    Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt då paketet redan håller på att packas och du därför måste skicka tillbaka det om du inte längre vill ha varan från oss.

    Vänligen returnera varan, tillsammans med en kopia av följesedeln, till nedan portofria adress:

    "FRISVAR Å"
    CDON.COM
    20494233
    508 00 Borås

    Fakturan kommer att makuleras så fort returen har registrerats.

    Med vänlig hälsning,
    Amanda"

    Måste jag ta ansvar för att ni missuppfattat eller tagit för givet att jag vill handla produkten hos er? Det slutade med att jag var tvungen att bestrida fakturan från Klarna och helt enkelt låta leveransen ligga på Postombudet tills det skickades tillbaka.

    Som kompensation för detta erbjuds jag ytterligare en rabattkod.

    ----------------

    För drygt en vecka sedan lade jag tveksamt en ny beställning hos CDON, men tänkte att, man kan ju faktiskt inte misslyckas varje gång. Ack så fel jag hade. Jag la beställningen Lördag den 9/7-2016. Jag fick genast en orderbekräftelse och pengarna på mitt bankkonto reserverades. Ingenting hände i Måndags, helt okej, mycket beställningar över helgen, den skickas nog på Tisdagen. Tisdagen gick och ingen beställning skickades. Happ.. På Onsdag kanske? Onsdag eftermiddag, ingen beställning skickad. När jag försöker se orderstatus via länken i orderbekräftelsen fungerar inte detta. Jag kontaktar CDON och frågar om leveransen skickats. Till svar får jag att betalningen inte gått igenom, så dom kommer att stryka ordern och pengarna skulle betalas tillbaka till mitt konto (Hur kan dom betala tillbaka pengarna när betalningen inte gått igenom?). Jag ber att kundtjänsten lägger om beställningen mot faktura, om nu betalningen inte gått igenom och att dom ser till att den hanteras och skickas omgående. Enligt kvinnan jag chattade med så gick inte detta, utan jag fick i så fall själv lägga en ny order på deras hemsida, mot faktura. När jag ber att få bli uppringd av någon med befogenhet att lösa eländet, som i mina ögon, dom ännu en gång ställt till med, så erbjuder man mig en rabattkod på 50kr.

    CDON, skärp er.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 13 dagar sedan )
  • Hej! Jag har besvarat dig via Facebook och mail och hoppas kunna hantera ditt ärende vidare den vägen. MVH, Sofie

  • Usel
    Ge oss ett nummer vi kan ringa när NI gör en felleverans, istället för att bli runtkopplad på er usla onlinechatt! Otroligt ineffektiv kundservice.

    *update* 160712 Lagervara 1-3 dagar. Snart gått 3v inte hört någonting än, mailat 3 ggr kundservice svarar efter 3-4 dagar varje gång att varan är försenad men får ingen mer info trots frågor.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 14 dagar sedan )
  • Tråkigt att höra att du haft problem med din beställning hos oss. Jag har nu skickat ett PM till dig som du gärna får besvara. MVH, Sofie

  • Acceptabel
    Har handlat härifrån några gånger, både film, spel, hårdvara till datorer och tillbehör till spelkonsoler. Samtliga gånger problemfritt.

    Beställde även, vad jag trodde, var en originalkontroll till PS3 då informationen på deras webbsida var lite luddig. Efter att på ett sakligt sett upplyst dem om varför jag kände mig vilseledd av informationen på deras webb fick jag returnera kontrollen på deras bekostnad. All kontakt skedde via e-post och fungerade mycket smidigt.

    Stort utbud, vettiga priser och bra hantering vid problem gör att jag säkerligen handlar där igen.

    Uppdatering: Man får inte ha alltför bråttom när man handlar då leveranstiderna kan variera en del även om allt är lagervaror. 2-5 dagar är min erfarenhet. Kan vara trögt att få respons från kundtjänst ibland.

    Märkliga presentkort som inte gäller för allt på Cdons webbplats utan endast det som levereras av Cdon, något man bara ser om man klickar in på den enskilda varan.

    Uppdatering 2: Leveranstiden på lagervaror är oftast mer än 3 dagar. Kommunikation med kundtjänst är långsamt 4-5 dagar mellan svar är inget konstigt. Försökt reda ut en skostorlek på skor som har storlekarna 27-29, 29-31 och 31-32. De visades som endast 29 och jag ville köpa dem om de var 27-29. Efter en dryg månad her de rett ut ärendet. De är i storlek 31... :/
    3 år sedan ( Uppdaterat: 18 dagar sedan )
  • Usel
    Har ofta beställt från dem och har alltid varit nöjd med priset och hur snabbt de får varor levererat.
    Men varenda gång jag kontaktat deras support så har jag kommit ifrån missnöjd, från att de listar varor från andra affärer som de inte hanterar och när problem uppstår så blir man bara tillsagd att kontakta de som egentligen säljer varorna. Vad gör de på eran affärssida i sådana fall?
    Till att få mina varor tillbakadragna innan jag hunnit hämta ut dem och sedan bli tillsagd av support att de inte kan se varför och att jag blir tvungen att köpa dem igen, men jag köpte dem på rea så nu blir jag tvingad att betala mer för varor jag redan köpt.
    För varje sådan här sak som händer så blir jag mindre och mindre villig att köpa genom den här sajten.

    UPPDATERING
    Nu har jag haft nog med den här sajten. Jag bad om reklamation och de skickade mig en produkt och bad mig hålla kvar den söndriga i 30 dagar för att se om de ville ha tillbaka den och sedan slänga den. Jag gjorde detta, fick min ersättning, och nu har jag även fått en faktura i mailen för den nya produkten. Sista gången jag någonsin handlar på CDON och de kommer få en anmälning hos konsumentombudsmannen om inte detta fixas snabbt som fan. Fyfan vad ni har fallit alltså, brukade vara min favoritsida att handla på.
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 18 dagar sedan )
  • Tråkigt att höra att du är missnöjd med hanteringen av ditt ärende. Det stämmer att vissa varor säljs av externa leverantörer, det är däremot vår kundtjänst som hanterar alla ärenden oavsett leverantör. Jag har nu skickat ett PM till dig och hoppas kunna hjälpa dig vidare den vägen. MVH, Sofie

  • Ganska dålig
    Har ju stort utbud och leveranserna har funkat fint på de saker jag köpt. Men betala fakturan. Qliro (Nordea i annat namn) skickar gärna din faktura till inkasso om du inte betalar i tid. Missade ett brev i högen och därmed kostade en DVD mig 380 kr istället för 128.
    19 dagar sedan
  • Usel
    Varnar för att köpa härifrån. Jag köpte en vara som när den kom fram, visade sig vara en kinesisk kopia. Tog skärmdumpar och förklarade saken. När sedan kundtjänst tog tag i ärendet så återkom de inte, trots att de sa det. Det gick en vecka och jag frågade vad som hände i mitt ärende.

    Då var varan jag köpt borttagen och bilden ändrad till den kinesiska kopia jag köpt och kundtjänst säger att det ju är samma vara som på min bild jag skickat(på batteriet).

    Jag fick en fraktsedel och en rabattkod på 50kr. Rabattkoden fungerade inte. Fick en ny som fungerade.

    Fraktsedeln var fel, åkte till två postombud innan jag fick reda på att det inte var rätt sorts fraktsedel och att jag som konsument inte kan använda denna sorten.
    22 dagar sedan
  • Hej! Tråkigt att höra att du upplevt problem med din beställning. Jag har nu skickat ett PM till dig, besvara gärna detta så att jag kan kontrollera ditt ärende. MVH, Sofie

  • Usel
    Har handlat på cdon i många år och varit relativt nöjd förutom när det kommer till returer vilket aldrig riktigt har fungerat, men denna gången är det helt galet.
    Jag under flera månader försökt returnera några söndriga hörlurar från Jays. Först fick jag svaret att jag skulle få nya lurar och att dessa skulle faktureras från ett annat bolag men att jag inte skulle betala fakturan utan det skulle cdon göra, märkligt men ok.
    Efter 14 dagar har inget hänt så jag drar några nya mail, vilka man fullkomligen struntar i, inget svar ingenting.
    Jag ger inte upp utan lägger upp reklamationen på nytt... Nu har det gått över en månad och jag har inte fått några svar, mail eller lurar.
    Man verkar vara så fokuserad på att sälja att man glömmer ta hand om sina kunder, suck!
    24 dagar sedan
  • Hej! Jag har skickat ett PM till dig, besvara gärna detta så hjälper jag dig vidare. Mvh, Sofie.

  • Perfekt
    Jag har beställt av cdon under många år. Dom har oslagbara priser på film som jag gillar mest och frakten är snabb.
    Hade det funnits ett högre betyg än 10 så hade dom fått det.
    Gillar oxå cdon+, gratis frakt över 100 kr och återbäring på alla dina köp.
    25 dagar sedan
  • Dålig
    Fick hälften av min beställning, väntat i två veckor, kundservice svarade bara första veckan, två obesvarade mail denna vecka.
    Inte OK!
    25 dagar sedan
  • Hej! Jag har skickat ett PM till dig, besvara gärna detta så hjälper vi dig vidare. MVH, Sofie.

  • Usel
    Skickar felprodukt , ljuger om retursedel är påväg (väntade 2månader), kundservice blir irriterad för att det handlar om små pengar. Företaget vill inte bekosta returfrakten. USCH parasiter
    26 dagar sedan
  • Hej! Om du mottagit fel produkt står vi givetvis för returkostnaden. Om jag förstår dig rätt har vi skickat en retursedel till dig via brev som inte kommit fram? Kontakta gärna vår kundtjänst så gör vi ett nytt försök, antingen via brev eller mail. Mvh, Sofie

  • Usel
    cdon har usel garantiärende!ingen telefon nummer där man kan ringa och klaga!
    lg 60 tum plasma tv gick sönder.dhl hämtade den.packade den väl såg till att chafören fäste den ordenligt mot lasbilens sidoväg.
    fick kod med användarnamn där jag kan följa utvecklingen av tvn.typ reparationens gång.
    efter 2veckor fick jag inget svar så jag kontaktade de de sa att verkstaden väntade på delar.efter en massa väntan mer än 30 dagar och tjat så skrev de att jag inte packade tvn rätt och verkstaden inte kan reparera tvn.skickade bilder där det såg ut att nån drämt tvn i marken.skulle eventuellt varit transportskador så skulle de kontaktat mig max efter en vecka inte efter mer än 30dagar nä jag tjatade.jag rekommenderar inte till någon cdon superusla garantier.kommer aldrig köpa nåt från de mer.tack och hej.
    27 dagar sedan
  • Hej! Beklagar verkligen att du upplevt så stora problem med reklamationen av din TV. Hoppas att det löst sig till slut trots den långa hanteringstiden. Mvh, Adam

  • Usel
    Beställde ett Minneskort, en USB hub, en bluetooth mus
    fick en faktura för varje produkt.

    Oss tillhanda: 2016-06-30 Att betala: 128,00 SEK
    Oss tillhanda: 2016-07-01 Att betala: 169,00 SEK
    Oss tillhanda: 2016-07-05 Att betala: 179,00 SEK

    Aldrig mera CDON
    28 dagar sedan
  • Hej! Sedan en tid tillbaka kan flera olika företag sälja sina produkter på CDON.COM via CDON Marketplace - beroende på när produkterna då markeras som skickade kan det hända att du får fakturorna uppdelade för ordern. Vi försöker alltid samla så många varor som möjligt på samma faktura men ibland kan det tyvärr hända att man får en faktura för varje separat vara. Mvh, Adam

  • Utmärkt
    CDON är över lag en helt okej butik med juste utbud. I ärlighetens namn inte mitt förstahandsval men det är ändå ofta jag handlar här på grund av bra priser och bra service.
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Falska reor, dvs höjer innan de sänker så att de kan säga att en sänkning på 4% är 30%
    Urusel support. fick vänta i 3 dagar på ett svar där de säger att jag skall kontakt företaget som gjort produkten själv istället.

    ush!
    1 mån sedan
  • Hej! Ordinarie pris hämtas automatiskt och baseras på leverantörernas rekommenderade pris, vilket motsvarar priset utan rabatter/kampanjer eller liknande. Rabatten i sin tur beräknas på leverantörernas rekommenderade pris och inte vårt tidigare rabatterade pris på hemsidan. På enstaka produkter kan vi tidigare haft ett rabatterat pris vilket gör att rabatten sänkts ifrån ett redan rabatterat pris, men en rabatt räknas alltid utifrån ordinarie pris oavsett om produkten varit rabatterad tidigare eller inte. Beklagar att du är missnöjd med hanteringen från kundtjänst - vi har dessvärre legat efter lite i svarstiderna på mail pga ett byte av ärendehanterinssystem. Mvh, Adam

  • Mycket bra
    Tycker butiken är bra, men kunde städas upp, är lite rörigt och plottrigt.
    1 mån sedan
  • Bra
    De får sluta tjata om omdömen bara.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    CDON är bra!
    8 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Allting gick precis som man kan önska sig, inget att klaga på.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Så länge det är Cdon som levererar varorna så går det alltid fort och till ett bra pris.

    När det är andra firmor som tar ordentligt betalt för frakt med Dhl/schenker så drar det ned betyget ordentligt..

    Senaste köpet, ett fiskespö och en betesask.. 10p!
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Väldigt nöjd perfekt att göra smoothie själv.
    1 mån sedan
  • Usel
    Jag köpte en HK onyx högtalare som när jag fick hem den visade sig att plomberingen var bruten och där var märken på själva högtalaren som inte går bort, liknar en begagnad högtalare, plomberingen var igen tejpad igen med en vit klisterlapp

    När jag ifrågasätter detta säger dom att det saknades något tillbehör från HK som dom på cdon har packat ner i förpackningen, därför plomberingen var bruten, ingenting om märkena på högtalaren kommenterade dom, men påstår att det är en helt ny produkt jag fått. Om det är som dom påstår så är det korkat att bryta förpackning, bättre att skicka med tillbehöret sidan om.

    Får se hur dom löser det med antingen ordentlig kompensation eller skickar en ny högtalare som inte är skavad, eller att jag häver köpet.

    Som jag ser det kan det bara vara antingen en klantig lagerarbetare har öppnat o lagt i en strömsladd i och samtidigt gjort märken på högtalaren, eller så är det en returnerade vara jag fått utan att bli informerad om det.

    oavsett så är jag inte nöjd med min skadade högtalare

    Återkommer och antingen sänker eller höjer betyget när jag vet hur cdon vill lösa detta

    edit cdon är riktigt skit att ha att göra med, usel support som fan, vägrar svara på raka frågor via mail o allmänt ointresserade .

    Är extremt missnöjd med den snåla kompensation jag blivit erbjuden .

    Sista gången jag handlar där
    1 mån sedan
  • Hej! Vi ber om ursäkt för att det varit problem med din beställning och reklamationen av produkten. Det verkar dessvärre ha blivit problem med ett fåtal av dessa högtalare och vi håller på att kontrollera detta vidare med leverantör. Beklagar att du är missnöjd över kompensationen - anser du den inte vara skälig finns det alltid rum för diskussion kring detta och du är välkommen att höra av dig till kundtjänst i ärendet på nytt. Mvh, Adam

  • Usel
    Amatörens afton!

    Jag beställde fläkten hos tretti.se då samma fläkt hos cdon.se (tretti säljer sina varor där också, båda tillhör samma koncern) gick inte att köpa med på cdon:s egen hemsida utlovad rabatt. De har sin falska marknadsföring kvar där (de orkar inte ens ta bort det?)

    http://cdon.se/hem-tradgard/tretti-10-kampanj/vitvaror/

    Ärendet hos cdon tog för lång tid och förblev olöst/obesvarat (det rådde total förvirring kring deras egna annonser på deras egen hemsida) så det blev till att beställa direkt från tretti i stället.

    Slutsats CDON är inte AMAZON!
    1 mån sedan
  • Hej! Tråkigt att höra att kampanjen inte fungerat som den ska och kundtjänst inte kunnat hjälpa dig få det löst. Vi har nyligen ändrat integrationen med Tretti vilket lett till en del tekniska problem med deras varor på siten. Jag har tagit detta vidare med ansvarig avdelning så det kan åtgärdas så fort som möjligt. Mvh, Adam

  • Usel
    Köpte en GPU för snart 2månader sedan där det skulle ingå voucher koder till spel, jag tog en print screen innan jag genomförde köpet bara utifall. Nu har det gått snart 2månader och efter ett antal mail och chatter som jag också har sparat så har inget hänt.. Allt de har gjort är att beklaga sig och lova att "snart" kommer koderna. Jag tycker att 2månader väntetid är oacceptabelt!
    1 mån sedan
  • Hej! Beklagar detta - jag håller med dig om att denna väntetid inte är okej. Jag har skickat ett PM där du gärna får återkomma ifall problemet ännu inte är åtgärdat. Mvh, Adam

  • Ganska bra
    Jag köpte en CD vid ett tillfälle och an DVD-box vid ett annat tillfälle.

    Båda gångerna har leveranserna kommit snabbt, men hemsidan var svårmanövrerad, t.ex när jag via mobilen från utlandet ville lägga in en annan leveransadress än min egen. Fick ge upp efter flera försök, och vänta tills jag hade en dator framför mig.
    1 mån sedan
  • Hej! Tack för din feedback - vi håller på att utveckla mobilsidan då denna inte verkar fungera optimalt för alla mobila enheter/webbläsare. Mvh, Adam

  • Usel
    Går inte att få kontakt med kundservice!
    Beställde en iPhone och glömde beställa sim-kort. Efter 4 dagars försök att få kontakt med kundservice både via chat, e-post, och telefonuppringning för att göra en komplettering av min order ger jag upp då de inte återkommer.
    Vad är det för kundservice som inte går att få tag på?
    Kommer aldrig mer att beställa varor härifrån.
    1 mån sedan
  • Hej! Beklagar verkligen att du inte har fått hjälp vid kontakt med oss. Som du beskriver det låter det inte som ett svårhanterat ärende, så det är troligtvis så att du drabbats av de serverproblem vi upplevt under början av juni iom vårt byte av ärendehanteringssystem. Detta är sedan fredagen den 10/6 åtgärdat, så nu ska bl.a. alla mail komma fram som de ska. Mvh, Adam

  • Usel
    Den 28/5 har jag beställd en gräsklippare "AL-KO GU 400" med Beräknad leveranstid: 2-7 arbetsdagar. Efter 10 dagar beställnings status var "Ej levererat" . Jag har avbeställt varan och tackade för den urusla service.
    1 mån sedan
  • Hej! Tyvärr händer det ibland att beställningar försenas pga många olika faktorer och det är givetvis alltid lika tråkigt när vi inte kan leva upp till den förväntade leveranstiden. Vi ber om ursäkt för det inträffade. Mvh, Adam

  • Usel
    Har alltid varit nöjd med dem genom åren men min första retur för ca 3 veckor sedan var en total katastrof.
    Beställde en mobil (Xperia z3+) som jag testade i ett par timmar hemma och ansåg att mobilen blev för varm under icke intensiv användning. Efter lite googlande kunde jag se att detta är ett känt problem för denna telefon som Sony själva erkänner och lovat att fixa med uppdateringar. Då den inte matchade mina förväntingar bestämmer jag mig för att skapa ett ärende hos CDON för att returnera den genom att utöva min ångerrätt och jag gav naturligtvis en anledning till Supporten. Ärendet skapades en dag efter att jag tog emot mobilen, så i god tid inom ramen 14 dagar som ångerrätt gäller.
    Tobias som hanterade mitt ärende #1298053, hade skapat ett service ärende istället så att mobilen skulle hamna på reparation. Efter mycket tjafsande med honom (och otrevliga och korta svar från honom) så kunde jag förklara att jag endast ville utöva min ångerrätt och inget annat. Då kommer svaret att mobilen kan skickas med retursedeln som jag fick tillsammans med mobilen från början.
    Idag, efter ca 3 veckor får jag mobilen i retur. Den har varit på verkstad och de kan inte återskapa felet. Antagligen har Tobias inte tagit bort serviceärendet så mobilen har hamnat på verkstad direkt.
    Det här är riktigt dålig service. Som en e-handel butik ska returer behandlas på ett mer snällt sätt. Det var min första retur hos dem. Nu ser jag från andra här att deras returhantering är usel.
    Farväl CDON, aldrig mer!
    1 mån sedan
  • Hej! Vi beklagar att upplevt problem angående din reklamation. Jag kan se att vi rett ut ärendet och att returen är mottagen hos lagret i förra veckan, ordern kommer därmed krediteras inom kort. Mvh, Adam

  • Usel
    Köp inget från Cdon! Dom bryr sig inte ett skit om sina kunder.

    Beställde ett chassi från Cdon. Det kom förpackat mycket dåligt och jag kunde knappt få ut det ur förpackningen. Sedan fanns det repor på frontpanelen, troligtvis från den usla förpackningen. Kontaktade Cdons kundservice för att reklamera varan och möttes av ett amatörmässigt svar. Skickade med bilder på reporna men de vägrade ta emot varan och erbjöd en löjlig rabbat på 5 %. De har heller inget telefonnummer för kontakt.

    Bättre att beställa från tex. Komplett, Elgiganten och Netonnet. Mycket bättre kundservice, öppet köp, returer osv.
    1 mån sedan
  • Hej! Beklagar att du upplevt problem med din beställning hos oss. Önskar du kontakt via telefon kan du alltid via kontaktformuläret ange att du vill bli uppringd, så hör vi av oss fortast möjligt. Känner du att ärendet inte är hanterat korrekt får du gärna ta kontakt med kundtjänst igen så vi kan se över hanteringen. Mvh, Adam

  • Usel
    Jag köpte en drönare av modell Yuneec Typhoon G av cdon.
    Valde cdon vid denna tiden för att dom låg bra till i pris och kunde hade den snabbaste leveranstiden vilket var av yttersta vikt för mig.

    Drönaren var trasig från början och kraschade och direkt. Samt kontrollen slutade fungera. Denna skickades in till verkstaden där dom konstaterade att det var fel på kontrollen och var orsaken till problemen jag fick den utbytt. I samband med detta gick också delar sönder på drönaren som jag vill ha ersatta (propellrar, luckor m.m. på drönaren)

    Jag har erbjudit CDON olika alternativ för att lösa problemet.
    Häva köpet
    Byta ut produkten
    Skicka de delar som saknas så jag själv kan reparera.

    Enda svaret jag får är Anmäld till ARN så lovar vi att följa deras beslut.

    Så inte bara att dom vägrar ersätta en produkt som var trasig vid leverans, dom fördröjer det med ytterligare 6 månader då jag måste gå via ARN.
    1 mån sedan
  • Hej! Det är verkligen tråkigt att höra att du inte känner dig nöjd med hanteringen av ärendet. Vår högsta prioritet och önskan är självklart att hjälpa dig få en fungerande produkt, men att häva köpet är dessvärre ingen möjlighet i detta fall. Som vi nämnt i vår kontakt står vi utöver kompensation gärna för kostnaden om du införskaffar propellrar själv. Vi har hittills följt Konsumentverkets rekommendationer och kommer göra detsamma gällande prövningen hos ARN. Mvh, Adam

  • Usel
    Förbokade ett spel till PC men fick hem ps4 version istället. Tack, min dag blev sad af
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Mycket bra
    Irriterande att man inte kan backa i menyerna. Om man hittat en produkt så kan man närmast klicka till huvud kategorin, istället för produkt kategorin. Exempelvis om man hittat en skrivare, så vill man see alla skrivare som erbjuds, men i "trädet" kommer man till Hushålls apparater istället för skrivare. Så måste man navigera sig Sjukt störigt!

    Dock har de bra priser och gott utbud!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    VARNING! CDON har en urusel returhantering. Blir fortfarande fakturerad för en retur jag har gjort två! gånger. Första gången fick jag den själv i retur... Jag har blivit lovad både genom telefonsamtal och flera mail, att de ska riva fakturan, men på Qliro ligger den kvar. Nu har det snart gått två månader och ingenting händer. Jag mailar kolli id till dem, jag kontaktar dem via chatten, ber dom ringa upp, de ursäktar sig och lovar att lösa det.Det är i skrivande stund fortfarande olöst, två beställningar totalt 3500.-!

    Handla inte av CDON! Om du ångrar ditt köp är det kört. Du kommer stå där utan varor och utan pengar!
    2 mån sedan
  • Dålig
    Har handlat mycket hos CDON och det har alltid varit bra tills dess att jag behövde reklamera en vara som slutade fungera efter ca två månaders normal användning. Har försökt med formuläret för reklamation två gånger utan att få något svar (första gången var mer än 3 månader sedan). Försökte därefter med callback (för att utesluta mail-problem) för att få kontakt men fick inte heller där något svar. Har ännu efter 4 månader inte lyckats reklamera min vara. Detta är för dålig service för att jag ska våga handla från CDON igen.
    2 mån sedan
  • Dålig
    Jag är faktiskt väldigt missnöjd med CDON hittills. Efter 3 beställningar kan jag konstatera att nummer 1 kom fram med skadad förpackning (innehållet var dock helt), nummer 2 försvann i posten varvid jag fick en ny, men en vecka senare. Nummer 3, försvann även den i posten - EN GRÄSKLIPPARE. Och leverantören skickar ut en ny, utan att ifrågasätta överhuvudtaget, vilket får mig att tro att det bara är något man skyller på. Kundservicen har hjälpt mig så gott de har kunnat, men ska man hålla på med externa leverantörer, så får man ju se till att det fungerar.
    2 mån sedan
  • Hej! Verkligen tråkigt att höra att du upplevt så mycket problem med dina beställningar hos oss. Jag hoppas du kommit med feedback till vår kundtjänst vid kontakt med oss, då vi tar klagomål likt dessa vidare både internt och med de externa leverantörerna så köpupplevelsen kan förbättras. Mvh, Adam