Nordens största varuhus
Fri frakt över 1000 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

CDON drivs från Sverige. Tänk på att erbjudanden som listas kan vara från olika företag och du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och villkor för varje erbjudande innan du handlar.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 26 år sedan
(data från 2016-05-28)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.58)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Mycket bra
    Irriterande att man inte kan backa i menyerna. Om man hittat en produkt så kan man närmast klicka till huvud kategorin, istället för produkt kategorin. Exempelvis om man hittat en skrivare, så vill man see alla skrivare som erbjuds, men i "trädet" kommer man till Hushålls apparater istället för skrivare. Så måste man navigera sig Sjukt störigt!

    Dock har de bra priser och gott utbud!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 2 dagar sedan )
  • Usel
    VARNING! CDON har en urusel returhantering. Blir fortfarande fakturerad för en retur jag har gjort två! gånger. Första gången fick jag den själv i retur... Jag har blivit lovad både genom telefonsamtal och flera mail, att de ska riva fakturan, men på Qliro ligger den kvar. Nu har det snart gått två månader och ingenting händer. Jag mailar kolli id till dem, jag kontaktar dem via chatten, ber dom ringa upp, de ursäktar sig och lovar att lösa det.Det är i skrivande stund fortfarande olöst, två beställningar totalt 3500.-!

    Handla inte av CDON! Om du ångrar ditt köp är det kört. Du kommer stå där utan varor och utan pengar!
    2 dagar sedan
  • Dålig
    Har handlat mycket hos CDON och det har alltid varit bra tills dess att jag behövde reklamera en vara som slutade fungera efter ca två månaders normal användning. Har försökt med formuläret för reklamation två gånger utan att få något svar (första gången var mer än 3 månader sedan). Försökte därefter med callback (för att utesluta mail-problem) för att få kontakt men fick inte heller där något svar. Har ännu efter 4 månader inte lyckats reklamera min vara. Detta är för dålig service för att jag ska våga handla från CDON igen.
    5 dagar sedan
  • Dålig
    Jag är faktiskt väldigt missnöjd med CDON hittills. Efter 3 beställningar kan jag konstatera att nummer 1 kom fram med skadad förpackning (innehållet var dock helt), nummer 2 försvann i posten varvid jag fick en ny, men en vecka senare. Nummer 3, försvann även den i posten - EN GRÄSKLIPPARE. Och leverantören skickar ut en ny, utan att ifrågasätta överhuvudtaget, vilket får mig att tro att det bara är något man skyller på. Kundservicen har hjälpt mig så gott de har kunnat, men ska man hålla på med externa leverantörer, så får man ju se till att det fungerar.
    11 dagar sedan
  • Hej! Verkligen tråkigt att höra att du upplevt så mycket problem med dina beställningar hos oss. Jag hoppas du kommit med feedback till vår kundtjänst vid kontakt med oss, då vi tar klagomål likt dessa vidare både internt och med de externa leverantörerna så köpupplevelsen kan förbättras. Mvh, Adam

  • Usel
    Varning. Köp inte av dem. CDON.com är en katastrof. Levererade defekt vara (Trasig TV) för 4 veckor sedan och deras support gör inget.
    13 dagar sedan
  • Hej! Beklagar verkligen att du upplevt problem med din beställning hos oss. Jag har skickat dig ett PM - återkom gärna där ifall du ännu inte fått hjälp med att få din reklamation utredd. Mvh, Adam

  • Utmärkt
    Fick mina filmer 2 dagar efter jag beställt. Snabbt och smidigt.
    13 dagar sedan
  • Dålig
    varning för fejkade recensioner på cdon: varit i kontakt med cdon ang. följande recensioner som verkar vara skriva av samma person samma dag (åtminstone 4 av 5) men cdon enligt kundtjänst "tar inget ansvar för recensioner". så ta recensioner på cdon men en stor nypa salt.

    hanna josefsson, tisdag 14 april, 2015
    Betyg:
    5 av 5 stjärnor!

    Posture är super att ha på sig på jobbet framför datorn och hjälper mig att komma i rätt position när jag tränar. super nöjd. :)

    hanna (2015-04-14) 0 poäng

    Jag är jättenöjd med min posture. Den är enkel och perfekt att ha framför datorn och påminner mig om att sträcka på mig. Som sagt, väldigt nöjd och rekommenderar den starkt.

    hanna (2015-04-14) 0 poäng

    Jag var lite skeptisk när började prova denna produkt, men när jag väl börjat märkte jag resultat väldigt fort. Min hållning har förbättrats drastiskt då selen påminner om att sträcka på mig och när man börjar slacka med ryggen påminner den om att ta upp ryggen. Den är bekväm och enkel. Rekommenderar denna produkt.
    Hälsningar Hanna

    Johan (2014-12-06) +6 poäng

    Jag har problem med hållningen då jag sitter mycket på min arbetsplats - trots att jag tränar mycket. Men tack vare posture flexi så har jag börjat träna rygg- och axelpartiet automatiskt pga att den hjälper mig till och ha en rakare och bättre position. Den fungerar även som en påminnare, vilket märks vid slutet av arbetsdagen då kroppen känner sig trött. Faller axlarna fram så känner du direkt att gummibandet tar emot och du sträcker på dig igen. Till en början rekommenderar jag dig och använda den under kortare perioder, annars märker du snabbt att rygg- och axelpartiet tröttas ut. Det är, med andra ord, ovanligt bra hållning. Numera har jag den ibland på jobbet, ibland hemma och ibland när jag går ut och går eller sitter framför tvn. Den sitter bra med gummiband och kan ändras i storlek. Den är dessutom tvättbar och sitter tajt längs kroppen, vilket inte minst märks under arbetstid. Jag har alltid skjorta och den syns inte. Vidare har jag också börjat känna mig piggare och orkar mer under hela dagen. Jag behöver dessutom inte ha den varje dag längre. Det har blivit mer naturligt för mig och sträcka på mig. Jag rekommenderar verkligen denna produkt!
    Med vänlig hälsning, Johan

    hanna josefsson

    Posture är super att ha på sig på jobbet framför datorn och hjälper mig att komma i rätt position när jag tränar. super nöjd. :)
    http://www.vippon.com/posture-performance/product_details.php/products_id/975
    16 dagar sedan
  • Mycket bra
    Allt gick smidigt, fick det jag ville ha i tid.
    16 dagar sedan
  • Usel
    Beställde Motorolja 29/4 Skrev och frågade var leveransen var 11/5.
    12/5 fick jag epost att ordern var annullerad, utan vidare förklaring.
    Nu är det färdighandlat på överskådlig tid!"
    Dåligt att rapportera en produkt som lagervara (Samsung Omnia Pro) på Prisjakt.
    När man klickat på länken framgår det att den inte börjat säljas ännu.
    Måste vara ett sätt att lura in kunder "i butiken".
    Skäms CDON!
    6 år sedan ( Uppdaterat: 16 dagar sedan )
  • Usel
    ljuger om lagersaldo, tog 4 dagar för att ens påstå sig skicka varan, den utlovade leveranstiden på 1-2 dagar är inte heller sann, efter ytterligare 4 dagar har kollit fortfarande inte lämnats till posten. nu 10 dagar efter beställning väntar jag på besked om var mina varor är.
    Notera att nästan alla positiva omdömen kommer från deras egen webshop, och inte från prisjakt, bara det är ett varningtecken.
    De har gjort det medvetet svårt att hitta kontaktformuläret till kundtjänst, ett formulär som för övrigt bara fungerar i internet explorer på min dator, inte i firefox eller chrome.
    17 dagar sedan
  • Perfekt
    Supernöjd med min senaste beställning därifrån. Allting gick smidigt. Gillar också att de har så brett utbud på sin sida, hittar nästa allt där.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 18 dagar sedan )
  • Dålig
    9 dagar leveranstid för en router och bara en orderbekräftelse vid beställning. Inget meddelande om att det var skickat och försökte ringa men hittade inget tel.nr. Så helt tyst i 9 dagar sen fick jag plötsligt ett SMS om att fanns att hämta ut. Dåligt tycker jag.
    19 dagar sedan
  • Hej! Tråkigt att höra att din beställning försenats! Leveransbekräftelse skickas alltid ut i samband med att ordern lämnar lagret - har du inte mottagit denna lär den ha hamnat i skräpposten, alternativt har du använt snabbkassan vid orderregistrering och därmed fått orderbekräftelsen till en annan e-postadress än den som är kopplad till själva kontot. Kundtjänst har inget inkommande telefonnummer men vill du ha kontakt med oss per telefon ringer vi gärna upp dig, detta val finns att ange i kontaktformuläret på hemsidan. Mvh, Adam

  • Usel
    Fick för mig å beställa en bärbar dator från CDON.COM den 3e januari.
    Det skulle jag inte gjort....
    Stod på deras sida när jag beställde datorn att den skulle finnas i lager 1-3 dagars lev, sedan fick jag ett mail av CDON.COM där de beklagade försenad leveranstid å att det skulle ta någon arbetsdag å packa pga högt ordertryck.
    Den 14e januari mailar jag cdon å undrar vad de styr med, och vill att de antingen häver mitt köp eller matchar komplett som då var cirkus 2000;- billigare.
    Kundservice förstod visst inte vad jag menade å skickade datorn i alla fall.
    Nekade utlämning på posten, blev fraktfri retur. (cdon skickade datorn den 18e januari)
    Noterbart är att de själva matchade priset några veckor senare, men jag som väntat 15 dagar var visst inte värdig det priset.

    Sammanfattning:
    15 dagars leveranstid på en bärbar dator INTE OK!
    Kundservice är katastrof, svarar inte på frågor utan följer någon form av mall till svar.
    Beställde från konkurrenten netonnet istället, fick kollinummer på 2 timmar.
    Grattis cdon.com nu blir ni av med en kund som handlat hos er sedan dvdon.com!

    ALDRIG MER CDON.COM
    20 dagar sedan
  • Hej! Tråkigt att höra att du drabbats av förseningarna som rådde i början av året. Vi har sedan dess ändrat mycket i rutinerna både hos våra lager, i informationen på hemsidan samt hur kundtjänst arbetar då vi fått mycket kritik angående dessa punkter tidigare. Har full förstående för din frustration och dina känslor utefer det du beskriver men hoppas du vill ge oss ett nytt försök någon gång i framtiden! Mvh, Adam

  • Usel
    Beställde 32GB minne från dom och betalade på direkten. Dagen efter står det att svinen har annulerat min order. Jag fick inget email, inget SMS, inget brev, inget. Jag fick reda på det när jag gick in på mitt bankkonto och såg att pengarna satts tillbaka.

    Försökte kontakta företaget men dom har inte ens något telefonnummer. Luktar bluff om det är "företaget". Håll er borta från företag som inte har något telefonnummer.
    22 dagar sedan
  • Hej! Om en order annulleras av oss pga system- eller saldofel mm går alltid mail ut till den e-postadress som är registrerad på kontot. När man beställer med kort- eller direktbetalning kan det ibland hända att ordern inte registreras korrekt om uppkopplingen mot banken tappas, då hävs reservationen (vid kortbetalning) eller återbetalas beloppet (vid direktbetalning) direkt och ordern står som annullerad iom att den aldrig "fastnat" korrekt. För mer exakt information om vad som skett med din beställning, hör gärna av dig till kundtjänst! Mvh, Adam

  • Acceptabel
    Enkelt att handla, med packeteringen för paketet var dåligt.
    22 dagar sedan
  • Perfekt
    Mycket bra butik!!
    26 dagar sedan ( Uppdaterat: 25 dagar sedan )
  • Usel
    Sveriges sämsta leveranstider?
    25 dagar sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 29 dagar sedan )
  • Mycket bra
    Fungerar alltid fint och bra att beställa härifrån och de har bra priser.

    Men jag kan inte förstå att de inte blir anmälda och får betala vite för sina olagliga reklammetoder/prissättning. Det fuskas på i princip alla priser när det gäller ord pris och nedsänkningar. Varorna har aldrig kostat vad som anges i ord pris och de s.k. sänka priserna ligger kvar månad efter månad.

    Priserna är dock bra ändå och det finns ingen anledning för CDON att luras att sänkningarna är större.

    För en som kollar upp sakerna på prisjakt först är detta inga problem, men det känns ändå som bluffmetoder som lurar andra.
    1 mån sedan
  • Usel
    Det har nu gått 9 dagar sedan jag gjorde min beställning på CDON. Varan fanns då i mängd i lager och köpbekräftelsen kom direkt men det står fortfarande "behandlas" när man söker upp ordern. Jag har heller inte fått någon bekräftelse på att varan gått iväg från vare sig CDON eller Tretti.se som tydligen är de som lagerför varan åt CDON så det stämmer nog att den "behandlas". Jag mailar CDON via deras webbformulär med ordernummer utan att få något svar om leverens. Jag ringer CDON för att få veta om någonting händer eftersom varan var tänkt som en present till en speciell dag men de kan inte kontrollera något eller ge något besked alls. De lovar att undersöka saken och återkomma per mail men det har nu gått flera dygn och de har fortfarande inte återkommit.
    Deras oförmåga ställer till det för mig så att jag nu får extra arbete och kostnader samt måste köra många mil helt i onödan för att snabbt skaffa en annan vara från någon butik, dock får jag nu inte tag i just den jag beställde och som passar våra behov bäst så jag är mycket besviken för detta blir nu rejält kostsamt. Maken till nonchalans med obefintlig information och total oförmåga att kommunicera har jag aldrig upplevt under drygt 20 år som e-handelskund och då köper jag mellan 70-100 försändelser om året och resten av familjen ungefär lika mycket till. CDON skryter med att de blivit "Årets e-handlare 2015" vilket är helt obegripligt eftersom de inte ens har ett system så att de kan följa upp vad som händer med beställningarna internt hos dem. Jag behöver inte CDONs otjänster mer i fortsättningen så Adjö CDON, hos oss är ni nu CDNO vilket står för NO information, NO service och NO leverans!
    1 mån sedan
  • Dålig
    Köpte hörlurar (Audio Technica ATH-CKR10) som gick sönder efter knappt ett halvår. Höger hörlur slutade fungera pga konstruktionsfel på hörlurskontakten. Skapade ett reklamationsärende och efter 2 dagar fick jag svar att de skulle återkomma när de kontaktat verkstaden. Nästa dag svarade de att jag fick skicka in dem på service, vilket jag gjorde. Efter drygt en vecka fick jag tillbaka hörlurarna som då fungerade i mindre än 1 vecka innan exakt samma fel uppstod igen. Ville nu häva köpet och fick återigen vänta länge på mailsvar och först svarade de som förut bara att de skulle återkomma när de kontaktat verkstaden. Till slut fick jag svar att det inte gick att häva köpet, men att ett nytt reklamationsärende skapats. Jag vill inte ha samma hörlurar igen då det uppenbart är konstruktionsfel på dem och samma fel kommer uppstå igen.
    1 mån sedan
  • EDIT:

    Var lite förhastad i det jag skrev tidigare - det som gäller är följande: Samma fel på en produkt måste kunna konstateras vid tre olika tillfällen, för att vi sedan ska kunna ansöka om en reklamation och kreditering. Produkten måste alltså skickas in på service tre gånger, då leverantör/tillverkare kräver underlag (dvs utlåtande från auktoriserad verkstad) för att godkänna kreditering. Vi brukar som tidigare skrivit ansöka om kreditering redan i tidigare skede ifall du som kund meddelat att du önskar häva köpet, det är dock mycket sällsynt att det godkänns från leverantör sida. Som sagt, för mer exakt information rörande ditt enskilda ärende, hör gärna av dig till kundtjänst! Mvh, Adam

  • Acceptabel
    Beställde en artikel som fanns i lager och gjorde en direktbetalning. Förväntade mig därför att artikeln skulle skickas samma dag. Då artikeln fortfarande inte skickats på morgonen dagen därpå valde jag att avbeställa artikeln då jag hade bråttom. Till min förvåning får jag strax efter avbeställningen ett meddelande från kundtjänst att ordern ej går att avbeställa då plockning av order påbörjats (status: mottagen av lagret). De vill istället att jag ska invänta leveransen till mitt postombud och där meddela att jag inte tänker hämta ut paketet och låta det gå i retur den vägen. Två transporter ska alltså ske helt i onödan pga att CDON inte kan avbryta en pågående utleverans! Hur svårt kan det vara att visa ett meddelande för orderplockaren om att ordern är avbeställd när denna avslutar plockningen av ordern. Meddelade mitt missnöje till kundtjänst och frågade om de inte har något aktivt miljöarbete, men fick endast till svar att de inte kunde göra något. Antar att det betyder att de ej har något aktivt miljöarbete. Kommer ej att beställa från CDON eller något av deras systerbolag igen innan jag ser att de ordnat denna brist. Artikeln är nu inhandlad från konkurrent med högre pris men med bättre service, det är det värt.
    1 mån sedan
  • Hej! Den betalningsmetod som används påverkar inte hur snabbt ordern hanteras (undantagsfall är fakturabetalning på höga belopp som ska godkännas av vårt faktureringsbolag). Det finns dessvärre inget sätt för oss att meddela plockaren att avbryta en order efter att den printats hos lagret, därav erbjuder vi fri retur om du kontaktar oss angående avbeställning inom skälig tid. Mvh, Adam

  • Ganska bra
    Beställde KIS2016 (Kaspersky Internet Security 2016), detta kommer i ett DVD fodral utan skiva, det enda som finns i DVD fodralet är en lapp med en serial.(Detta borde CDON veta).
    Jag beställde och direkt betalade detta den 26/3-2016 (en lördag), förväntar mig att en seriös butik hanterar ordern på Måndag morgon och skickar ut den Måndag eftermiddag, så man har varan på onsdag/torsdag, även fredag hade varit acceptabelt, men icke, får ett e-mail och ett SMS att varan är skickad den 29/3-2016 (Tis) kl 20.10 på kvällen och att det ska ta 1-2 dagar att levereras...får inte paketet för ens helgen efter den 4/4-2016... och på detta har dom paketerat DVD fodralet som om det låg ett Fabergéägg i det, så det går inte in i brevlådan (ett dvd fodral, även lätt inslaget går in i vanliga brevlådor, det fanns inget som kunde fysiskt skadas i paketet, så "CDON" varför paketera det så onödigt mycket?), jag blev tvungen att gå till mitt ombud för att hämta ut paketet...

    Har inte en aning om det var posten som strulade eller CDON, jag brukar hålla mig till Webhallen då dom har fysisk butik i Sthlm där jag bor, men gjorde ett undantag denna gång pga priset på varan, det gör jag nog inte om igen, man ska inte vara dumsnål!

    Prismässigt helt ok butik, men jag tycker inte det ska inte ta sån tid!
    1 mån sedan
  • Bra
    Oftast bra pris och snabb leverans!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Galet snabb leverans. Beställde lördag kväll och varorna skickades söndag eftermiddag! . Kunde hämta sakerna på ICA måndag lunch! .:)
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Har handlat på CDON i över 10 års tid. Har aldrig blivit besviken på nätbutiken. Bra leveranstider och hög servicenivå.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Har bara bra erfarenheter från Cdon, bra hemsida, snabb leverans och ganska så bra priser. Har aldrig behövt skicka tillbaka något, dock har jag varit i kontakt med kundservice när jag skulle avboka en vara, och det funkade perfekt.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Utmärkt
    Beställde filmer från CDON och de levererades som vanligt inom en vecka. Detta är inte första gången jag beställt från CDON, och det har funkat lika bra varje gång.

    Det enda man kan klaga på är att de skulle kunnat korta av leveranstiden med någon dag.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Enkelt och smidigt att handla. Bra priser, snabbt levererat.
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Jag beställde en och fick bekräftelse från tjänsten. Nästa dag, när jag kontrollerat status, är det annulleras utan anmälan. Nu vill de att jag ska ordna till högre pris igen säger att det är systemfel.
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Handlar olika prylar här i från och det är acceptabelt men inte mycket mer då de behöver se över sin webbsida (rörig gränssnitt) och speciellt lagersaldon & INTE lista saker de INTE har & INTE kommer få in för att de till ex inte produceras längre.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte bluray film, snabbt levererar. Inget att anmärka på!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    var i rea delan
    1 mån sedan
  • Usel
    Efter hur kundtjänst hanterat mitt returärende (ignorerat det helt) och de har inget telefonnummer man kan ringa för att höra hur det går så tvingas jag justera ner mitt tidigare betyg till att nu bli uselt.

    Mitt tips vad gäller CDON är, undvik.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Bra
    Update: Drar ner betyget efter en makalös historia där kundtjänst i princip hade fungerat bättre om de inte hade svarat alls. http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=224181&p=4324369 Stannar dock till på 7/10 då man kan göra ett och annat fynd när det funkar.

    Har beställt hundratals items utan några som helst problem. Till 95% har jag fått leveransen inom två dagar från beställningen. Generellt snabbare och billigare än t.ex. Ginza. Endast behövt kontakta kundtjänst ett par gånger och då har det löst sig snabbt. För de som haft upprepade problem så kan det naturligtvis vara en svaghet att det inte går att ringa till dem.
    6 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Utmärkt
    Beställde datorkomponenter från fem olika butiker på söndagen innan påsk.

    10: Inet, snabb leverans (tis), bra förpackat, bra betalningsalternativ, snabb och tydlig information om beställningen, pingvinstång.

    9: CDON, snabb leverans (tis), bra förpackat, bra betalningsalternativ

    7: Dustin, snabb leverans (tis), slarvigt förpackat i en låda med fel proportioner till innehållet som blivit väldigt lätt tilltryckt, förskottsbetalning krävs för att få billigaste betalningsalternativ.

    5: NetOnNet, långsam leverans (ons efter påsk, dvs 6e arbetsdagen efter beställning), bra förpackat, förskottsbetalning krävs för att få billigaste betalningsalternativ.

    1: Proshop, extremt långsam leverans (tis två veckor efter beställningen, dvs 10e arbetsdagen efter beställningen), dålig information om beställningen, dåligt förpackat med bara papp, inte kartong. Förskottsbetalning krävs för att få billigaste betalningsalternativ. Ångrar bittert att jag valde att spara 50 kr på denna butik.
    1 mån sedan
  • Usel
    Köpte en vara (för 59kr). Fick en påminelseavigft från inkasso, då jag i flytten glömde bort detta. Gick in på Cdons betaltjänst QLIRO. Betalade fakturan med påminnelseavgift (150 kronor totalt). En månad gick, fick brev från kronofogden. 1000 kronor betalade jag.
    Så blev 1100 kronor för en 59kr solsidan dvd.

    Jag har kontaktat kundtjänst om att det är obegripligt hur deras betaltjänst ej även betalar till inkassobolaget, precis som det är "hos alla andra butiker" jag någonsin handlat hos. Inklusive deras kanske största konkurrent för QLIRO - Klarna.

    Kundtjänst är totalt oförmögen att förstå problematiken. Efter några veckor skriver jag nu detta. Handla aldrig hos CDON, eller någon av QLIROs dotterbolag.
    1 mån sedan
  • Usel
    Har handlat mycket från CDON genom åren.

    Tyvärr har deras service bara blivit sämre.

    De tar betalt för sin frakt (vilket många andra inte gör). Då förväntar man sig att man får en bra frakt och bra emballage.

    Filmer för flera hundra kronor skickas som vanligt brev för utdelning av brevbärare. När brevbäraren inte lyckas dela ut kommer försändelsen till ett utlämningsställe. Filmer som finns på lager tar då 4 dagar att få hem....

    Tillråga på allt så är vissa filmfodral skadade pga att filmerna skickas i vanliga jiffy bagar som har gått sönder.... Förut hade CDON kartonger som de skickade med, dessa gick dessutom ner i brevlådan.

    Kundtjänst kan ni glömma att få tag i ....
    1 mån sedan
  • Hej! Tråkigt att höra att du upplevt att servicen försämrats. Vi håller på att se över vad som skickas som brev och paket och även förpackningarna för spel/cds/filmer då vi fått in en del klagomål sedan dessa byttes. Vi är tacksamma för all feedback så rutinerna kan ses över och förbättras. Mvh, Adam

  • Usel
    Den absolut sämsta service jag varit med om.
    Började med att jag köpte en gitarr i slutet av november som sedan tog extremt lång tid innan den kom. Inget svar från kundservice på veckor (de skyllde "officiellt" på black friday rean). Det tog så lång tid att jag han flytta utomlands tillfälligt för ett jobb.

    Kom hem och provspelade gitarren och den var under all kritik (inte CDON:s fel) ett helt uppenbart garantiärende. Hörde än en gång av mig till "kundservice", skickade all info inkl. en länk till en film där jag visar alla fel. Detta var tre veckor sedan och inte ett svar från CDON's sida (jag undrar vad de har för bortförklaring denna gång).

    Jag kommer aldrig någonsin köpa någonting från detta företag igen.
    1 mån sedan
  • Hej! Jag har skickat dig ett PM, återkom gärna där så kikar vi närmare på vad som har gått snett. Mvh, Adam

  • Acceptabel
    Snabba leveranser men börjar bli lite för dyrt. I vissa fall väldigt dyr frakt för småsaker.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Jätte nöjd! Alltid snabb leverans och översiktligt inne på sidan! Tack för att ni finns!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Går ej att ringa deras support för att klara av sitt ärende fort.
    Istället börjar man med en chatt som inte riktigt kan hantera mitt ärende, mail? Ja, inget svar än.

    Man får vad man betalar för, i det här fallet en kraftigt underdimensionerad supportavdelning.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Alltid trevligt och säkert att handla på CDON. De har en enkel hemsida och snabba leveranser.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Sjukt dåligt. Vi köpte ett flashkort av ett företag CDON representrerar som heter NÖDVÄNDIG.SE.
    För det första höll inte produkten det som sades. För det andra, när man gick in på tillverkarens sida som stod tryckt på kortet visar det sig att just detta kort inte finns med som en av deras produkter och där varnas det för olagliga piratkort
    Vi försökte få kontakt med butiken för 1-2 veckor sedan via deras hemsida, men precis som tidigare recencenter här nämnt så svara de inte.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har handlat från CDON många gånger, och har vid ett antal tillfällen varit i kontakt med deras kundservice.
    Jag har bara bra erfarenhet av dem.
    1 mån sedan
  • Bra
    Bra priser och oftast hyfsad snabb leverans. Men inte alltid tyvärr! Mycket bra kampanjer och bonusprogram (CDON+) De få gånger det blivit något problem har man väl velat att det gick att få tag i dem via telefon. Men har alltid fått bra hjälp via mail. Som helhet är jag nöjd!
    1 mån sedan
  • Usel
    Helt värdelös kundtjänst, inte fått svar och de har gått över 5 arbetsdagar, på ett simpelt ärende.

    Extremt långsam leverans, de lovar 1-3 arbetsdagar leverans på lagervara, de har nu gått över 5 arbetsdagar och de har fortfarande inte skickat iväg varan som de har i sitt lager.
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Långsam, komplicerad och dålig service. Cdon har endast kundtjänst i form av chatt och mejl, men det tar ändå 5 min mellan varje chattmeddelande och ett dygn mellan varje mejl. Tog mig hela 3 dagar för att ens få information om hur jag skulle skicka min nyköpta laptop på service då tangentbordet var helt krossat vid leverans. Tog sedan 2 veckor innan jag fick tillbaka den, dock med en ny liten defekt.

    Köpte även en extern hårddisk som var betydligt långsammare än vad som stod i specifikationerna. Gick knappt att använda och jag bestämde mig därför att skicka tillbaka den. Fick först fel returadress vilket resulterade i att jag fick betala frakt själv plus att jag fick skicka returen på nytt till en annan adress. Fick sedan skriva och fråga kundtjänst en gång i veckan varför jag ine fått mina pengar tillbaka. Fick varje gång samma svar "produkten har kommit in men just nu har vi mycket att göra, vi tar hand om detta under nästa vecka.

    Efter 1 månad och 6 dagar fick jag mina pengar tillbaka.

    Tidigare köp har fungerat smärtfritt men 2 av 2 returer har varit hemska

    Bra sortiment, snabb leverans. Värdelös service. Rekommenderas inte att köpa någon form av hårdvara!
    1 mån sedan
  • Usel
    Saknar telefonnummer till kundtjänst och behandlar kunden som skit! Avråder starkt att handla här.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har handlat från CDON drygt 20 gånger och har aldrig haft några problem. Jag anser att de har ett ganska bra utbud med rimliga priser av elektronik och mycket annat, från livsmedel till bildelar. Man brukar få rabatter och erbjudanden regelbundet vilket för mig har varit användbart (uppenbarligen tjänar CDON pengar på det).

    Jag tycker det är synd att man lämnar lägsta betyg baserat på en enstaka incident, speciellt om man har bra erfarenhet också.
    2 mån sedan