Nordens största varuhus
Fri frakt över 1000 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 24 år sedan
(data från 2014-12-20)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.87)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Beställer ett tangentbord som är defekt vid leverans. Anmäler detta till CDON som säger att dom beställer ut ett nytt och att jag skall returnera det trasiga med en "frisvarsadress". Då jag fått med en retursedel frågar jag om jag inte skall använda den istället. Får då till svar att det ska jag INTE göra utan jag skall använda frisvarsadressen. När jag kommer till posten så kliar sig killen i huvudet och säger att så där stora paket går inte att skicka med frisvarsadress utan då krävs en retursedel. Ok, wtf?? Mailar CDON igen och säger att jag vill ha ersättning för den extra sväng jag måste ta till posten p.g.a. deras inkompetens. Vad får jag för ersättning? Jo tänka sig, en 50 kr rabattkod om jag handlar för 200 kr. Vänta lite nu. Dom vill alltså att jag ska handla ännu mer av dom? Det är alltså deras "ersättning" till mig? Hur hjälper det mig? Dom menar alltså att jag kan mala ner DVD filmer för 150 kr och sen ska min bil acceptera det som drivmedel istället för bensin? Det här är det vidrigaste vinstdrivande företaget jag NÅGONSIN stött på. Efter flera mail fram och tillbaka så är det bara att slå huvudet i väggen och driva frågan mot konsumentverket istället. Håll er långt borta från detta företag. Kunde jag ge minuspoäng så skulle jag ge det.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 12 timmar sedan )
  • Perfekt
    Brukade boka spel från game.se tidigare då jag ville vara säker att få dem på releasedagen. När de slutade med online butik så valde jag att prova CDON. De har bättre priser och både Far Cry 4 och CoD: Advanced Warfare har kommit på releaedagen (1dag tidigare med cod). Kommer inte tveka igen.
    1 dag sedan
  • Usel
    Jätte dåligt leverans! Tar för långt tid!
    2 dagar sedan
  • Mycket bra
    Har alltid fungerat bra att beställa varor. Bra priser.
    3 dagar sedan
  • Dålig
    Beställde produkter för mer än två veckor sedan, dagen innan "Black Friday".
    Fick förhands info den 3/11 att CDON hade skickat en elektronisk förhands info om min leverans till posten. Har nu varit i kontakt med kundservice ett par gånger och den enda svaret jag får är "återkom den 19/12 så hjälper vi dig att reklamera paketet".
    Jag har redan varit tvungen att betala min faktura för att inte få påminnelse avgifter.
    Detta betyder att de julklappar som jag har köpt måste jag nu handla någon annanstans.
    Totalt värdelös kundservice. Vad de skulla ha gjort var att fixa en ny leverans. Argumentet "vi har så mycket att göra pga Black friday" är skitsnack, det är inte Jul/höst försäljning för första gången. Kan man inte planera för detta så kommer jag att vända mig till någon annan för att handla i fortsättningen. Man behandlar inte kunden med sådan nonchalans.
    CDON har bra priser och oftast bra leverans, men kundtjänsten och kundbemötandet har blivit mycket sämre.
    3 dagar sedan
  • Hejsan.

    Black Friday nådde en rekordförsäljning vi inte hade räknat med, och detta medförde tyvärr förseningar på vårt lager. De har jobbat med allt de kan och gör sitt allra bästa för att få ut alla beställningar i tid.

    Vi beklagar verkligen förseningen av din order, och hoppas att den kommer fram i tid.

    Med vänlig hälsning
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Respekterar inte RMA tar långt tid att ta hand om ärenden behöver skriva till dom gång på gång för att få reda på var ärendet finns och var dom är någonstans men inte ens då kan dom svara ärligt och rätt. Captech som är deras leverantör är urusla kan inte det dom jobbar med tar inte RMA på allvar och bedömer produkter felaktigt även om man kan bevisa skador uppkommit vid tillverkning. Helt urusla på Reklamationer.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 4 dagar sedan )
  • Hejsan.

    Vi följer de riktlinjer som finns angivna, och tyvärr kan fördröjningar ske men vi jobbar alltid så snabbt vi kan med att läsa ärende.

    Om du återkommer med ditt ärendenummer till mig i PM:et jag har skickat så kan jag kolla närmre på ditt ärende.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Respekterar inte reklamationsrätten.
    Kräver att telefonen ska skickas in som garantiärende som har möjliga kostnader knutna till sig, innan de acepterar en vanlig reklamation.
    5 dagar sedan
  • Hej.

    Om en produkt är inom garantin så skickas den i regel för garantiservice. För att felet ska avhjälpas, kontakta gärna vår kundservice om du har vidare frågor om detta.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Väntade två veckor på att min order skulle behandlas, och tröttnade sedan och kontaktade kundservice för att avbeställa. En vecka senare så kom varan ändå.
    5 dagar sedan
  • Hej.

    Dessvärre så har vi haft förseningar på vårt lager, vilket tyvärr har medfört längre leveranstider. Detta beklagar vi verkligen.

    Vårt lager har gjort sitt allra bästa för att skicka ut alla beställningar så snabbt de bara har kunnat!

    Hoppas att du blev nöjd med din beställning, även om den var sen!

    Med vänlig hälsning
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    * * * VARNING FÖR SVERIGES I SÄRKLASS STÖRSTA BLUFF-FÖRETAG * * *

    Köp inget från CDON ni kommer att ångra er, usel kundservice.
    CDON behandlar människor som skit.

    Det här företaget kallar sig för en seriös E-handelsplats. Hur seriöst är det att inte kunna ha en fungerande kundtjänst? Det här företaget hanterar sina ärenden och orderingång helt godtyckligt.
    6 dagar sedan
  • Hejsan.

    Vi beklagar verkligen om du inte fått den hjälp du önskat av oss, vi gör alltid vårt bästa för att hjälpa våra kunder på allra bästa sätt.
    Jag har skickat ett PM till dig, vänligen svara på det så skal jag undersöka ditt ärende lite närmre.

    Med vänlig hälsning
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    La en order hos cdon i början av veckan,allt såg ut att fungera bra även om leveransen delades upp. Nu slutet av veckan har enbart en av de saker som jag beställde kommit hem, några av de kläder jag beställde är på gång. Super segt men det sämsta är att nästan alla tröjor som jag beställde och fanns i lager vid genomförd beställning har blivit avbeställda , och går ej att köpa längre. Väljer i fortsättningen att köpa kläder från sidor som kan leverera saker i tid och där man får en notis om att kläderna är Slut. Västra skumt då det fanns flera i lager då jag beställde. Tummen ner helt klart
    7 dagar sedan
  • Hej.

    Om inte en order kan skickas samlad så delas den upp automatiskt så att man får det som finns i lager så fort som möjligt.

    Tyvärr har det varit förseningar på vårt lager, vilket har medfört längre leverans tyvärr. Angående att dina varor tagit slut på lager så beklagar vi det, men tyvärr kan det ske att varor hinner sälja ut innan det har hunnit bli uppdaterat överallt. VI reserverar oss för slutsålda varor i våra villkor.

    Med vänlig hälsning
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Varning! Handla inte här! CDON är inte mån av nöjda kunder utan tycker att det är ok att sälja defekta varor och kör över kunden. CDON har en opersonlig kundservice vilket endast kan upprättas per mail vilket blir långdraget och CDON har en omänsklig syn mot missnöjda kunder. Gjorde en reklamation på varan pga en ful repa på ramen under skyddsplasten (från fabrik) och lössittande panel. CDON hotade direkt att det är en "yttre påverkad" skada att garantin kanske inte täcker det och att jag kunde få betala kostnaden själv. Jag ville använda mig av ångerrätten inom 14 dagar men CDON vägrar ge tillbaka mina 11990kr! Nu har jag varit tvungen att anmäla CDON till ARN. CDON är ett uselt företag som inte bryr sig om kunden! Rekommenderar inte någon att handla här! Välj något annat ställe med bättre villkor och service! Helt usel service av en non serviceminded företag.
    9 mån sedan ( Uppdaterat: 8 dagar sedan )
  • Hejsan.

    Jag har skickat ett PM till dig angående ditt inlägg här, vi gör alltid det bästa för kunden men har lagar och riktlinjer att följa när det gäller reklamationer.

    Om du svarar på mitt PM kan jag undersöka ditt ärende lite närmre.

    Med vänlig hälsning
    Daniella
    CDON.COM

  • Utmärkt
    Jag har beställt mycket på CDON den senaste tiden, även köpt till CDON+ vilket ger lite återbäring på alla dina köp, fraktfritt över 100kr och lite snabbare service i kundtjänst.
    Jag har faktiskt redan haft användning av allt detta då jag hade lite strul med en retur.
    CDON löste mina problem utan att ifrågasätta något och jag är mycket nöjd med hur de hanterade mitt ärende.Kontakten jag hade med CDON var via chatt och mail. Dessutom fick jag bra produkter till ett bra pris!
    Rekommenderas eftersom jag är nöjd med dem!
    9 dagar sedan
  • Usel
    De tog bort min beställning trots att den var bekräftad och produkten fanns i lager.
    Sedan dess har de skickat mängder av reklam till mig, och reklamen fortsätter komma trots att jag avanmält mig från "nyhetsbreven".
    9 dagar sedan
  • Hej.

    Vänligen svara på mitt PM jag har skickat till dig så skal jag undersöka ditt ärende närmre.

    MVH
    Daniella
    CDON.COM

  • Knappt godkänd
    Ingen Tel support vilket jag tycker år 2014 är ett stort minus!
    Lär inte vara så farligt med kostnader om dem anställer 2 personer som kan svara på tel, så erbjuder dem sina kunder snabbare support och hjälp.
    För tyvärr då jag behövt hjälp så har dem varit sega med mail!Man måste registrera ärende och hej och hå! Överdrivet krångligt för att handla
    Senast hade jag även ett retur ärende på en skadad produkt som dem hade skickat ett ett vadderat tunt påse som tog över en månad att få pengarna tillbaks! Dem skyllde på att dem hade mycket att göra.
    Men det kan jag leva med, dock inte en butik som saknar tel kontakt.
    Det är bra att man har Mail och (Chatt som funkar då och då), men en personlig kontakt där man kan snabbt få svar på frågor eller annat är guld värt.
    Så tråkigt nog har jag bestämt mig att sluta handla från dem.
    11 dagar sedan
  • Hej.

    Vår kundservice fokuserar på mail och chatt för att ni som kunder ska få snabba svar.

    Vill man inte maila oss och invänta svar, kan man alltid prata med oss direkt i chatten för att få hjälp.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Dålig
    Gjorde en beställning på "black friday" (28/11) på en badrumsvåg. Tog den på faktura. Allt gick bra, varan dök upp, fakturan kom och blev betald direkt.
    Igår (8/12) fick jag en faktura på samma våg igen, med ett nytt fakturanummer.
    Jag kollar "Mina sidor" på deras hemsida för att se om allt ser rätt ut. Såklart inte, det står att jag köpt 2st artiklar på den ordern, men priset där är för 1st. Går jag in på ordern så står det att jag köpt 2st. Min orderbekräftelse som jag fick på min mail (som jag dubbelkontrollerat) säger att jag bara köpt 1st.
    Hörde av mig till kundtjänst (deras chatt) där de säger att de ska ta detta med "teknikavdelningen" och att de ska höra av sig. Jag brukar inte lita på att det kommer hända något så jag tog kontakt med deras chatt även idag. Där får jag bara svaret "då detta är ett faktura problem så får jag be dig att kontakta klarnas kundtjänst".
    Jag påpekar att något är konstigt med den ordern, då avslutar CDON chatten!?
    Sånt här gör mig fruktansvärt irriterad.

    Slutsats: CDON har ofta väldigt bra priser och oftast även bra leveranstider, men så otroligt dålig kundtjänst gör att jag inte tänker handla här något mer. Betalar hellre lite mer någon annanstans för att få bra kundtjänst.
    11 dagar sedan
  • Hej.

    Om du vänligen återkommer med ditt ordernummer i PM:et jag har skickat till dig så skal jag undersöka ditt ärende.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Knappt godkänd
    Beställde ett moderkort (mITX) och på leveransbekräftelsen stod det att det var ett USB-minne?! Blev förvånad och kontaktade kundtjänst, de kunde inte säga om rätt vara skickats eller ej utan jag fick invänta tills paketet kommit fram. Väl när paketet kom fram var det rätt men mitt moderkort hade skickats i en vadderad påse (givetvis låg moderkortet i sin originalkartong men inget ytteremballage i form av brun kartong eller liknande alltså).

    Kontaktade deras kundtjänst som sa att det inte skett enligt rutin (dvs. att de inte brukar göra så och det var ett undantag, tur det) och jag bad dem anteckna det på min order (att det fraktats så från dem).

    Hoppas jag inte har problem att hävda ev. fel då jag först i början av Januari kommer att bygga ihop datorn och se ev. problem (som kan förorsakats av frakten).

    Dock var de på kundtjänst (chatt) trevliga, Många problem med min order dock...
    11 dagar sedan
  • Hej.

    Lagret skickar varor i den emballagen de anser passa varan bäst, då det är en liten vara så skickas den som brevpost. Det beror helt på storlek, pris och vikt.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Acceptabel
    Uppdatering 2014-12-08: Höjer betyget något, när mitt ärende hamnade hos rätt person, så sköttes det otroligt smidigt. Synd bara att den initiala kontakten med kundservice alltid ger en bitter eftersmak. Det har tyvärr inte förändrats trots långt uppehåll från att handla från sidan. Synd, riktigt synd. Eftersom det uppenbarligen finns personer på CDON, som kan detta med kundservice också. Så ett tips, skärp upp er kundservice ordentligt och se till att de som sitter i kundservice faktiskt KAN hjälpa till, det kommer ni att tjäna på i längden.

    Har undvikit CDON sedan något år, då jag fick känna på hur riktigt dålig kundservice kan upplevas. Sedan dess spelar det ingen roll om CDON har billigast pris, jag väljer hellre en butik som är något dyrare men har bra kundservice.
    Nu fick jag tyvärr problem med den sista produkten jag beställt från dem. Så var väldigt nyfiken på hur deras kundservice fungerar idag.
    Tyvärr blev det ingen glädjande upplevelse. Fick kontakt via deras chatt, där får jag som första svar att de från chatten inte kan hantera reklamationer. Men så bra tänkte jag, här har de bara en kontaktväg(förutom e-post då) och de som jobbar där kan inte sköta reklamationer. Det låter ju som ett genomtänkt upplägg.
    Blev lovad att de skulle kontakta mig dagen efter, dvs idag. Men har inte hört något ifrån dem än. Så får avvakta vad som händer, men tyvärr så har ju kontakten hittills inte imponerat på mig. Upplevs som samma gamla CDON, med en kundservice(eller bristen på den) som för något år sedan.
    Beroende på den fortsatta hanteringen, så kanske jag uppdaterar betyget. Men bollen ligger hos CDON.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 12 dagar sedan )
  • Hejsan.

    Tyvärr kan inte alla ärende skötas i chatten pga dokument och liknande som måste ordnas när det gäller vissa reklamationer, främst då elektronikprodukter.

    VI försöker annars hjälpa med det som går i chatten, och går det inte så skapas det ett ärende så att rätt avdelning kan hjälpa våra kunder vidare.

    MVH
    Daniella
    CDON.COM

  • Acceptabel
    Jag hävdar bestämt att det är först vid behov av service som det visar sig om ett företag är bra eller inte. Att saker och ting levereras snabbt och smidigt är ju det minsta man kan kräva.
    Nåväl, har CDON:s kundservice imponerat på mig? Nej.
    Hushållsapparaten jag köpte från dem var av allt att döma gråimport. (Manualerna var bara på de baltiska språken.) När jag påtalar detta till dem på deras kundservice, får jag tillbaka det klassiska "ditt ärende är under behandling", och därefter hör de inte av sig alls. Ännu mindre att jag skulle fått manualen på svenska, eller ens en nedrans LÄNK därifrån jag skulle kunna ladda ner dem.

    Jag avråder inte, men rekommenderar inte heller, att handla från CDON. De levererar, men var beredd på dålig service, skulle behovet dyka upp. Jag vågar inte ens tänka på vad som skulle hända vid reklamation...
    13 dagar sedan
  • Hej.

    Jag har kontaktat dig via PM. Vänligen besvara det så skal jag kolla närmre på ditt ärende.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Dålig
    Köpte två blurayfilmer som fanns i lager för 9 dagar sedan och de har fortfarande inte kommit... Kommer definitivt inte köpa mina julklappar från CDON då de uppenbarligen inte kan leverera i tid när trycket ökar på lagret..
    13 dagar sedan
  • Hej

    Förseningar har skett pga Black Friday och vårt lager jobbar så fort de kan med att få ut alla beställningar så snabbt som möjligt.

    Vi beklagar det som har skett.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Utmärkt
    Har handlat av dem i flera års tid och aldrig haft några problem som ej har gått att lösa på ett smidigt sätt. Bra priser och snabb leveranstid.
    14 dagar sedan
  • Dålig
    Beställde några filmer tidigt i måndags morgon 1/12 men nu 6/12 har de först skickats fast det står på hemsidan att paketet varit postad i flera dagar. Det är ju nästan så man måste betala fakturan innan man får paketet och då känns ju hela meningen med faktura onödigt. Riktigt dåligt.
    14 dagar sedan
  • Hej.

    Pga Black Friday så har förseningar skett tyvärr, detta medför vissa felaktiga statusuppdateringar. Du kan alltid kontakta vår kundservice så hjälper de dig vidare.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Dålig
    Om de nu fick så många ordrar på black friday som de hävdar i standardmailet de verkar skicka till alla som klagar på sen leverans - borde de inte hålla upp med kampanjer som adventskalendern tills de kommit ikapp på lagret? Eller åtminstone korrigera den förväntade leveranstiden så att man bättre vet vad man har att förvänta sig när man lägger beställningen. 1-3 arbetsdagar stod det att det skulle ta för mitt brev att komma, men det har tydligen inte ens lämnat lagret efter 5 dagar.

    Ganska otrevligt och inte speciellt hjälpsamt bemötande från kundservice gör att jag bara kan ge två stjärnor.
    14 dagar sedan
  • Hej.

    Vårt lager jobbar för fullt för att få iväg alla beställningar så fort som möjligt efter Black Friday.

    Det står på Kundeservice-siden att vårt lager är under stor belastning just nu, men vi hoppas på att vara i fas så fort vi kan.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Ganska dålig
    Beställde en crosstrainer den 30 nov. Ska tydligen levereras den 12 dec
    Med tanke på dagens konkurrens så förväntar man sig snabbare leverans än vad jag nu får.....
    15 dagar sedan
  • Hej.

    När det gäller utkörning av paket kan vi inte alltid styra över datum eller leverans tyvärr, och då vårt lager har haft väldigt mycket att göra pga Black Friday så har vissa förseningar från lagret gjort att det blir förlängd leveranstid tyvärr.

    Vi hoppas den kommer så fort som möjligt!

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Varan kom skapligt snabbt, en bok för 180 kronor. Missade att fakturan skulle betalas på tio dagar och blev 19 dagar sen och fick därmed en straffavgift på 240 kronor. Helt sjukt! Tackohej CDON
    17 dagar sedan
  • Hej. Det är 14 dagars faktura från det att varan skickas, detta står också angivet i Kassan när du godkänner din beställning.

    Vi beklagar om du upplever det negativt.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Köpte Far cry 4 på black friday. Maila i måndags och frågade angående om det blivit skickat. Svaret var att den höll på att packas. Nu onsdag 2 dagar och 2 mail senare håller dom fortfarande på att packa spelet. Känns lite som man blivit förd bakom ljuset när det kommer till lager status och lev. För många andra som beställt på Black Friday har redan fått sina produkter medans mitt xbox360 spel fortfarande håller på att packas?!?! Hur svårt kan det vara att packa ett CD fodral, tar det minst 3 dagar att packa ett spel kan ni ju lika gärna lägga ner inför julhandeln.
    18 dagar sedan
  • Hej.

    Pga stora orderbeställningar så ligger vårt lager lite back dessvärre, de jobbar så fort de kan med att få ut alla tusentals beställningar som gjordes under Black Friday.

    Den som väntar på något gott... :)

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Knappt godkänd
    Snabb men icke godkänd.
    Till min ChromeCast har de skickat med en adapter (UK -> EU) som är märkt "TEMPORARY USE ONLY". Strömsladden som kommer med ChromeCast är för det brittiska elnätet. Jag vill ju ha en permanent lösning - inte en tillfällig.
    CDON har inte erbjudit kompensation eller komplettering.
    18 dagar sedan
  • Hejsan.

    Vi beklagar felet som har skett, jag har skickat dig ett PM så att jag kan få hjälpt dig vidare.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Utmärkt
    Jag har alltid fått snabba och pålitliga leveranser. Gillar att de breddar sidans utbud mer och mer. Jag drar av en stjärna för att de hade fel information om en produkt (tv) som de sålde på sin sida, fel angående antal HDMI-kontakter osv.
    18 dagar sedan
  • Perfekt
    [Edit 2014-12-02]
    Tre år senare höjer jag mitt betyg från 8/10 till 10/10!

    Fantastiska Black Friday erbjudanden, kanske det enda svenska företaget som hade riktiga Black Friday rabatter + fri frakt, man kunde inte låta bli att köpa , inte nog med det.. alla paket kommer redan på måndagen! Som jag ser det just nu, Sverige bäst på det dom gör!
    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    Från 2012:
    [EDIT] Efter att Robin kontaktat mig från CDON med mycket bra service och kompensation för förseningen höjer jag betyget rejält. paketen ligger på posten! bra att CDON ändå lyckas rycka in folk som Robin för att rädda missnöjda kunder!

    ---------------------------------------------------------------------

    Får nog instämma på de senaste kommentarerna här... beställt dator i delar från cdon, alina och proshop.. alla delar på lager i samtliga butiker.. Har delarna i handen från proshop och alina vid skrivandets stund.. och varorna från CDON... du gissade rätt.. dom står fortfarande i status "packas" ..

    att tabba sig så här stort innan jul med så hård konkurrens.. och inte gå ut med någon info om problemen.....
    2 år sedan ( Uppdaterat: 18 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Uppdatering: Henrik på cdon.com har svarat på mitt ärende. Det var skyddet mot bedrägeriförsök som hade aktiverats då jag skapat ett nytt konto efter mitt byte utav tilltalsnamn. Mina konton har nu sammanslagits & min beställning har blivit utlovad att skickas. Sätter därför 9/10 tills vidare. :)

    CDON har fortfarande inte skickat iväg min Order(nr: 45834044) & det har gått över 84 timmar sedan beställning. Till råga på allt har de spärrat mitt konto för fler köp & hänvisar mig till kundtjänst för mer info. Finns såklart ingen telefonsupport, så kontaktar deras kundtjänst via deras chatt. Får till svar att dem inte kan hjälpa mig & att dem skall skapa ett ärende åt mig så skall kundtjänst återkomma. De får lägsta betyg tills de löser detta...
    19 dagar sedan ( Uppdaterat: 18 dagar sedan )
  • Hej.

    Ditt ärende skal vara löst nu angående din order, det blev ett stopp i din order just pga säkerhetskontrollen då du hade bytt namn.

    Vi beklagar om detta har dragit ut på tiden.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Perfekt
    Jag vet ärligt talat inte hur mycket jag beställt från CDON dom senaste två åren. Men i runda slängar blir det säkert över 30 beställningar jag har gjort. I min mening har CDON den absolut bästa e-handeln i Sverige. Dom har alltid skickat mina beställningar snabbt och dessutom hanterat reklamationer jag varit med om perfekt! Fick t.ex. en defekt datormus hemskickad, kontaktade kundservice som snabbt skickade mig en ny och bad mig returnera den trasiga när den nya anlänt.

    Jag har ärligt talat inget förutom positiva saker att säga om CDON. Efter så många beställningar så ger jag dom fortfarande högsta betyg.
    18 dagar sedan
  • Mycket bra
    2014-12-01 - Fungerat bra tidigare, men senaste beställningen tog 4 dagar innan det skickades (chassi, Fractal Design XL R2), trots att det fanns i lager, och skulle levereras av CDON själva. De kör med en del partner-leverantörer också, vilket kan vara bra att känna till

    Lade en till beställning på ett moderkort (ASUS Z97 Pro) i helgen, det postades idag måndag, så jag kanske bara hade otur förra gången.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 19 dagar sedan )
  • Bra
    Fick en vara som det var fel på. Kommunikationen var ua med CDON och de skickade en ny samtidigt som de bad mig skicka in den felaktiga. I samband med detta upprättade de en ny order för ersättningsenheten och en ny faktura, som skulle makuleras när de fick in den defekta. Så långt allt bra.

    Sen blev det bara tyst. Ingen information om vad som hände. Jag fick en påminnelse från klarna med en påminnelseavgift när den nya fakturan, som skulle makuleras, började förfalla. Då hade det nästan gått tre veckor sen jag skickade in den felaktiga produkten.

    Supporten har varit bra, men det går tydligen inte att få kontakt med returavdelningen alls, och det är i deras ögon normalt att det tar två veckor efter att de har tagit emot en retur tills de registrerar den, och under tiden får kunden sitta med en faktura med en snävt betaldatum som löper på.

    Det tycker jag inte är ok, det ska max ta någon dag att registrera en retur och det ska gå att få kontakt direkt med returavdelningen, eller åtminstone kunna se status på en retur. Är det en varningsklocka att de får så mycket returer att returavdelningen är överbelastad?

    Detta är första gången på alla mina köp som jag behöver göra en retur, och förhoppningen är att inga andra grejor visar sig vara defekta. I övrigt har de varit bra i all kommunikation.
    19 dagar sedan
  • Hejsan.

    Vid en ersättningsorder skapas en faktura som skal i retur med den felaktiga varan, detta är vanlig rutin hos oss. Och det informeras också om i mailet med returinstruktioner som ges.

    Tyvärr kan en retur ta upp till 14 dagar, då vårt lager hanterar tusentals returer och utskick om dagen. Du kan alltid kontakta vår kundservice så pausar de ersättningsfakturan i väntan på att returen skal registreras.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Utmärkt
    Excellent
    20 dagar sedan
  • Utmärkt
    Snabba leveranser och bra priser
    20 dagar sedan
  • Utmärkt
    Alltid bra leverans, o inget problem vid felköp eller annat.
    Tycker de sköter sig alldeles utmärkt.
    20 dagar sedan
  • Usel
    Billigt var det, plus för det. Omega Ruby släpptes idag, jag förhandsbokade det för ett bra tag sedan. Hoppades på att jag skulle få det idag eftersom många andra butiker skickar innan så man har produkten till release dagen men CDON verkar inte skicka ordern FÖRRÄN release dagen. Jag kanske inte ens får det förrän måndag då de skickade det på en fredag eftermiddag. Om det inte kommer innan 12.00-13.00 går jag till en lokal butik, köper det och kräver ett återköp från CDON när det kommer. Jag vill spela det i helgen, och en dag har redan gått. Jag kommer inte förhandboka där igen för det finns ingen poäng med det. Mycket missnöjd när de andra i min sociala cirkel fick spela det idag medan jag inte fick det.

    29/11-2014: Klockan är nu 12:48 och ingen avisering har kommit till varken sms eller mail. Ingenting har uppdaterats i spårandet av paketet sedan 15:38 igår. Antar att de inte transporterar på helger om det inte kommer senare idag. Betyget hoppar då till lägsta.

    29/11-2014: Klockan är nu 20:17 och ingenting har uppdaterats. Mycket trist. Kunde inte ta mig till en lokal butik så det vart inget spel för mig i helgen.
    22 dagar sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Hej.

    Vi beklagar att ditt spel inte kom fram i tid, tyvärr skedde det ett fel som gjorde att de skickades försent och detta beklagar vi verkligen!

    Du får självklart returnera det på vår bekostnad om du önskar det när det anländer, jag har skickat ett PM till dig återkom gärna där med ditt ordernummer så skal jag hjälpa dig vidare.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Jag beställde en vara till ett bra pris.(+8p) Jag fick ett bekräftelsemail direkt i e-posten.(+1p) Men sen blev allting fel.

    Jag har dessutom noterat att den senaste tiden har CDON nästan bara negativa omdömen (från över 90% positiva förrut). Jag tolkar det som att företaget har något slags övergripande kris just nu och det verkar som att den dragit ut på tiden. Jag kommer inte handla julklappar på CDON, det skulle kunna bli en tråkig jul för hela familjen.

    Leveranstid 1-3 dagar stod det.(+1p) Efter 15 dagar hade jag inte fått något (-2p) så jag kontaktade kundsupporten via chatt. Det visade sig att de i chatten inte kunde göra nånting förrutom att upprätta ett ärende eller annullera ordern.(-1p) Dessutom så stod det i hennes dator att varan finns på lager (hade stått 1-3 dgr hela tiden på hemsidan) så hon sa att den kommer nog om ett par dagar:
    - "Din ordre er desværre ikke afsendt endnu, da den har været midlertidligt udsolgt på vores lager." (-1p)
    - "Det ser ud til, at vi har dem igen, så de burde afsendes i morgen eller mandag" (-1p)

    Jag visste helt säkert att varan inte kommit, trots "1-3 dgr leveranstid", och därmed att något var fel: Därför och på grund av tidigare erfarenhet från CDON var jag inte nöjd med ett upprättat ärende utan bad på olika sätt att hon skulle ta reda på det själv, kontakta överordnad eller liknande. Jag bad hene till och med att återbetala åtminstonde en krona av fraktkostnaden eftersom det tagit orimligt lång tid, detta för att jag vet att hon isf måste kontakta en överordnad och det då kan lösa både mitt och andras problem.
    - "Saken är den att organisationer inte förstår annat än att det kostar pengar. Om det så bara är en krona så innebär det att någon måste förklara för sin överordnade, och då brukar man lösa problemet." sa jag.

    Det gick inte (-1p) utan hon upprättade ett ärende samtidigt som jag förklarade att jag inte trodde det skulle komma nått iaf, för det var ju ingen som. Hon lovade att de skulle höra av sig inom 2 vardagar. Jag gav henne några olika förklaringar på vad allt berodde på och vad jag förväntar mig:

    "Såhär ligger det till tror jag:
    1. CDON har haft denna varan i lager enligt datorsystemet hela tiden.
    2. CDON vet inte var varorna är eller har inte fått dem från leverantör ännu.
    3. De finns inte i lager nu heller.
    4. Ingen kommer ta reda på hur det ligger till.
    5. Jag kommer återkomma om en vecka och få svaret att den ser ut att vara på lager nu så den skickas inom 48 timmar, precis som nu.

    Precis så blev det. (-5p) Nu 10 dagar senare har jag pratat med dem igen. Efter mycket idog envishet (-1p) och efter jag att gett gott uttryck för min frustration (-1p) så kom hon fram till att e-postadressen som är registrerad hos dem inte är samma som jag fått orderbekräftelsen på, utan det står 123 före ordern. (12p) Märkligt eftersom jag ju gav henne det ordernummer som jag fick i mailet som ju kommit till min riktiga e-post...

    Efter att adressen var ändrad komm det ett mejl och jag bad henne avregistrera eventuella massutskick för att det har jag inte bett att få några och sist tog det 14 dagar sa de att sluta få massutskick.

    - " Jag har tagit bort alla utskick (nu)." sa hon.

    Förklaring?
    Jag tror att senast jag bad dem sluta skicka massutskick så löste de det genom att ändra min e-postadress, efter att jag förklarat för dem att det inte är acceptabelt att det tar två veckor att sluta få SPAM. Nu när jag beställde utan att logga in (det gick stod det) så kopplades på något sätt min order till mitt gamla konto och, inte minst, samtidigt automatiskt aktiverades massutskicken igen såklart. -1p

    Nu väntar jag på att kundtjänst ska höra av sig efter det återigen upprättade ärendet. Jag beställde för snart fyra veckor sedan.

    Totalt -3p tror jag det blev, men +1 är det lägsta så +1 blir det.
    26 dagar sedan ( Uppdaterat: 22 dagar sedan )
  • Hej.

    Jag har skickat ett PM till dig, vänligen svara på det så skal jag undersöka ditt ärende lite närmre.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Perfekt
    Har handlat på CDON i flera år och det har aldrig varit några konstigheter.
    22 dagar sedan
  • Perfekt
    Alltid nöjd med priser och leveranser :-)

    Betalningsalternativen är enkel att välja och överskådliga.

    Att lägga in rabatter och dylikt man fått av olika anledningen är enkelt och smidigt.

    Helt klart en butik andra bör ta efter!
    22 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Betalningssidan är rörig och otydlig. Jag uppskattar inte att betalformen i utgångsläget är förvald till faktura och att betalalternativen är på en enda rad. Detta är lätt att missa och behöver vara tydligare. Upplägget får mig att tänka på Pixmanias illa dolda försök att lura på kunder tjänster man inte vill ha om man inte är uppmärksam.
    23 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställde 3st spel (fraktfritt!) på Onsdags morgonen vid 6.00. Direkt kom en bekräftelse mail på beställningen.
    Kl 18.00 kom ett sms från posten att ett paket var på väg till mig från cdon.
    Så hittils är jag helnöjd! Hoppas fortsättningen går lika bra också ;)
    ***Updaterad***
    Nu på torsdagen låg paketet i min brevlåda!
    Så det finns inte mycket att klaga på.
    24 dagar sedan ( Uppdaterat: 23 dagar sedan )
  • Perfekt
    Alltid funkat bra för mig. Snabbt enkelt smidigt och billigt!

    Enda som saknas är livsmedel med hemleverans. Då skulle man aldrig behöva lämna hemmets trygga vrå..... ;)
    8 mån sedan ( Uppdaterat: 25 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Har handlat film under ett år utan problem. 10
    Specifikationer för filmerna kunde vara bättre. 8
    Leveranstider ganska skiftande men ok. 9
    Kommunikationen bättre än konkurrenterna men kan bli bättre. 9
    28 dagar sedan
  • Dålig
    Beställde ett par hörlurar, som jag fick den 29:e oktober. Jag började inte använda lurarna på en gång men upptäckte snart att ena luren inte lät som den skulle och kontaktade kundtjänst den 11:e november. Deras beslut var att hörlurarna ska skicka på service (då det gått mer än 7 dagar innan jag upptäckt problemet). Och det är väl bra så. Problemet är att jag fortfarande väntar på fraktsedlar för att kunna skicka in dem. Det är i dag den 21:e november. Vet inte men det känns som att det tar litet väl lång tid. Jag kan väl vara glad om jag har fungerande hörlurar före jul?
    29 dagar sedan
  • Hej.

    VI beklagar att du ännu inte mottagit dina fraktsedlar. Om du återkommer med ditt ärendenummer i PM:ET jag har skickat till dig så skal jag be vår kundservice att hjälpa dig vidare angående det.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Har beställt en induktionshäll den 8/9 har ännu inte fått den, varit i kontakt med kundtjänst flera gånger men det verkar inte hända så mycket. Varit i kontakt med fraktbolaget (bring) också men de kan inte hitta den sist scannad i umeå sedan försvunnen den 11/9.

    Har mailat att jag vill häva köpet pga för lång leveranstid, ville även ha tillbaka pengarna som jag betalat in.

    Då får man till svar att jag ska skicka tillbaka varan som aldrig kommit fram.

    Mycket dålig service vid problem.

    *Updatering

    20/10 Har fått svar från kundtjänst att man kommer återbetala inom 3-5 bankdagar så vi får avvakta o se om det löser sig. Pengarna tillbaka på kontot 30/10 men inte hela summan Cdon+ på 199:- fick jag inte tillbaka, vilket är helt rätt om man läser avtalet.

    10/11 Nu fick jag en ny faktura av Cdon på samma häll. Cdon skickar en ny häll (som jag inte beställt denna gång). Skickar nytt e-mail och ber de ta bort orden (eftersom jag inte lagt en ny order) De svarar och säger att de ska ta bort den. (Avklarat)

    Fick ett nytt mail igår den 19/11 från Cdon på att jag skulle betala Cdon+ som de har kvar som återstående belopp på min faktura (som jag redan betalat 24/9) Så nu tycker de att jag skall betala det en gång till.

    Känns inte som ett seriöst företag! Kommer inte handla här igen.
    De verkar prioritera låga priser före kundservice. Det kan ju inte löna sig i längden, men vad vet jag jag är ju bara en vanlig kund.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej.

    VI beklagar verkligen missförståndet som har skett här i ditt ärende.

    Vi har varit i kontakt med dig för att rätta upp det och har du vidare frågor är du välkommen att fortsätta i ärendet du har med vår kundservice.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Dålig
    Beställde en dammsugare. Fick den snabbt levererad av Tretti.se, och inte av cdon.se. Dammsugaren var av usel kvalitet, och jag tog genast kontakt med kundservice via chat för en reklamation. Killen jag pratade med la upp ett ärende åt mig, och cdon skulle återkomma inom ett par dagar. Efter 4-5 dagar hade ingen återkommit, så jag kontaktade återigen cdon. Då säger killen att jag inte kan ta detta ärende via chatten, utan att jag måste maila. Det tidigare ärendet var bara ljug. Det fanns inte, och hade aldrig funnits.

    Jag mailade - och mailsvar skulle man få inom 24 timmar - och jag fick svar efter två dagar! Då fick jag ett mail med en länk, som skulle visa adresser till olika elektrolux-servicefirmor. Länken i mailet fungerade inte. Och jag hade specificerat i mailet att jag helst ville reklamera dammsugaren, då jag hade läst att fler hade exakt samma fel som jag upplevde. Så jag mailar tillbaka, och jag får svar med en returadresslapp, och jag ska få stå för returkostnaden, helt enligt distansavtalslagen. Så får jag en länk till Qliro i mailet, där jag ska kunna se min uppdaterade faktura (som jag har fått från Klarna.se). Men Qliro vill inte låta mig logga in, så jag kan inte se någon faktura. Således måste jag ta kontakt med cdon.se via tretti.se en gång till!

    Kommer troligtvis aldrig mer att handla av cdon - om det inte är riktigt bra pris. Det tråkigaste är att jag alltid har varit nöjd med tretti.se, men att även deras support hamnar på minus hos mig, tack vare detta.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Vi säljer varor från Tretti.se via CDON.SE också, det står på hemsidan vem som levererar. Tyvärr kan vår personal i chatten inte ta hand om det via chatten, men om du återkommer med ditt ordernummer via PM:ET jag har skickat till dig så skal jag be vår kundservice att hjälpa dig vidare med din reklamation.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Knappt godkänd
    Fantastiskt bra pris på produkten jag köpte men jag kan inte förlikas med att man måste uppge personnummer för att handla hos dom. Kommer bara att handla där i undantagsfall och när de verkligen är mycket billigare på aktuell produkt än andra butiker.
    1 mån sedan
  • Usel
    Leveransen skulle ta 4-6 dgr. Efter 8 dgr fick jag besked att den var slut hos leverantören och inget leveransbesked kunde ges. Kontaktade kundtjänst för att avbeställa - inget svar efter flera dgr (trots att de lovar att svara inom 24h). Nu har böckerna kommit (efter 10 dagar) men fortfarande inget svar från kundtjänst. Har beställt från annan leverantör (leveransen tog 2 dgr från Adlibris), så det blir retur.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Vi beklagar förseningen av din order och att du inte fått kontakt med vår kundtjänst. Vänligen svara på det PM jag har skickat till dig så skal jag hjälpa dig vidare.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Billiga produkter snabb frakt, men om du får problem med något, helt VÄRDELÖS kundtjänst!
    Beställde ett tangentbord, som enligt bild och text skulle vara i borstad aluminium med blå bakgrundsbelysning, får hem ett svart med röd belysning....

    Skriver då till kundtjänst, som genast hänvisar till ångerrätten och påminner att jag som kund får stå för frakten....

    Skriver igen, och uppmärksammar dem på att om jag ville ha den röda hade jag med säkerhet beställt hos konkurrenten som var nästan 300 kr billigare på det röda, men jag ville ha blått, och tillslut erkänner dom att det var fel på bilden och texten för produkten, men inget mer, inte ens ett erbjudande om en retur sedel...

    Skriver även och frågar om det aktuella tangentbordet som jag ville ha från början finns, fick ett kort svar: Nej....och inget mer...

    Har handlat mycket från cdon, men nu är det slut med det, när dom inte ens kan lösa detta, hur ska det då vara om man får en defekt vara eller ett garanti ärende!?

    Så en stark varning för deras helt okunniga och otrevliga kundtjänst!

    Fick detta på en fredag, och då mitt gamla tangentbord var trasigt, så har jag behållit det felaktiga, för det var i vart fall rätt kontakter (cherry blue) och märke...
    1 mån sedan
  • Hej.

    Jag beklagar verkligen det inträffade!

    Jag har skickat ett PM till dig, vänligen återkom med ditt ärendenummer i det så skal jag kolla närmre på ditt ärende.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Perfekt
    Beställer ofta, är CDON+ kund och den ända gången jag har haft problem med skadade varor vid leverans så fick jag nya skickade till mig direkt utan tjafs och utan krav på att skicka tillbaka de skadade. Kanonservice
    1 mån sedan