Nordens största varuhus
Fri frakt över 1000 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

CDON drivs från Sverige. Tänk på att erbjudanden som listas kan vara från olika företag och du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och villkor för varje erbjudande innan du handlar.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 26 år sedan
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.55)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Kundtjänst under all kritik, går ej att nå på telefon. Får bara nonsenssvar
    när jag mailar.Sitter med en trasig ej använt köksapparat på golvet som har stått
    oanvänd i 2 veckor.
    8 tim sedan
  • Hej!
    Jag beklagar att du ej har fått hjälp i ditt ärende, jag har skickat ett mail via PM till dig nu.
    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Perfekt
    Jag köpte en Seagate Mobile HDD ST2000LM007 128MB 2TB 2.5". Den kom inom tre dagar och var välpackad. Den fungerar utan problem så jag har inte behövt använda kundtjänst. CDON är en av de butiker som har en aning högre pris än de med lägst pris men bra kundservice och svarar snabbt på klagomål. En toppbutik jag ofta återkommer till.
    3 dagar sedan
  • Usel
    CDON! Det står APPLE lighning cable på produktbeskrivning, det betyder kabeln ska vara Apple! jag hade kontakt med kundtjänsten och efter en vecka dem har accepterat att den är FEJK! om jag skulle köpa fejk kabel det kostar bara 10kr från kina! Inte 100kr!
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 4 dagar sedan )
  • Hej! Jag vet inte vilken artikel du syftar på men om vår produktbeskrivning är felaktig vill vi givetvis korrigera detta. Vi ber dig därför kontakta kundtjänst så att de kan kontrollera ditt ärende. MVH, Sofie

  • Usel
    Usel hantering av reklamation.
    Köpte en Swagway 2016-07-01 som nästan omgående slutade fungera. Reklamerade via CDON's hemsida veckan efter köpet. Efter 6 veckor är ärendet fortfarande inte löst. Har varit i kontakt med CDON's kundtjänst via chatt, e-mail, meddelande och telefon.
    Ärendet har nu registrerats 3 gånger. Svaret är alltid "Vi har mottagit ditt ärende och återkommer så fort vi kan", sen händer inget mer.
    Kommer nu att diskutera reklamationen med Kommunens Konsumentrådgivare.
    Dessutom kommer det att vara mitt sista köp hos CDON.
    10 dagar sedan
  • Hej! Jag har nu skickat ett PM till dig. Besvara gärna det så hjälper jag dig vidare. MVH, Sofie

  • Usel
    Kan inte hantera reklamationer. Mottog en trasig vara för 1,5 månad sedan, igår fick jag ÄNTLIGEN pengarna tillbaka. Från att ha varit en flitig kund, var detta sista gången som jag handlade från dem.
    20 dagar sedan ( Uppdaterat: 13 dagar sedan )
  • Perfekt
    Jag brukar inte köpa från CDON men nu hade dom sänkt priset och då slog jag till. Allt fungerade utan problem och och leveransen var snabb.
    13 dagar sedan
  • Usel
    Väntat i en månad på att få en ny skärm skickad till mig då den förra hade extrem backlight bleed. Häver nu köpet för att de ännu ej tagit tag i reklamationen. Ärendestatus i deras servicesystem står fortfarande som "Nytt serviceärende" och ingen vettig information har skickats till mig. Riktigt uselt.

    Köper ni något från CDON så håll tummarna för att det inte är defekt, för deras kundtjänst och reklamationshantering är bland det uslaste jag varit med om.
    14 dagar sedan
  • Hej! Jag har skickat ett PM till dig och hoppas kunna hjälpa dig vidare den vägen. MVH, Sofie

  • Perfekt
    Har handlat på CDON ett tiotal gånger. Alltid lika nöjd!
    14 dagar sedan
  • Mycket bra
    Köpte en rakapparat, som jag sedan kom på att jag inte behövde då jag fick igång den gamla. Kontaktade supporten om avbeställning, men varan hann skickas innan avbeställningen blev processad.

    CDONs kundtjänst låg steget före och skickade mig en retursedel innan jag ens hann be om den! Bra av dom tycker jag att ligga steget före istället för att bara sitta och reagera lite segt i efterhand.
    19 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställt från dem många gånger
    19 dagar sedan
  • Utmärkt
    Bra leverans
    20 dagar sedan
  • Usel
    Har inte lyckats hantera min reklamation på ett tillfredsställande sätt !
    24 dagar sedan
  • Hej! Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende ber vi dig kontakta vår kundtjänst. MVH, Sofie

  • Perfekt
    Jag har handlat flera produkter hos CDON och är nöjd med butiken.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 25 dagar sedan )
  • Knappt godkänd
    Har handlat ett antal gånger från CDON med gott resultat, men har nu fått ett fall där kundservice förbättringspotential inte är försumbar.

    Jag köpte en skärm Dell UltraSharp U2515H som levererades med endast engelsk apparatsladd. Kundservice kunde inte hjälpa mig (genom att tex skicka motsvarande saknade kabel som de själva sålde för 29kr) utan jag får antingen häva köpet eller själv försöka få en kabel från Dell...

    Tidigare erfarenhet av kundservice var då jag köpte en CD-skiva där fodralet var spräckt. Denna gång skickade CDON ett nytt fodral direkt, så sammantaget får det väl ändå bli fyra stjärnor.

    Man får också se upp om man beställer något som inte CDON levererar själva, detta betydde i mitt fall en veckas längre leveranstid (ett telefonbatteri) och att man blir utan kolli-spårning.
    27 dagar sedan
  • Hej! Tråkigt att höra att du haft problem med din beställning hos oss. Om delar saknas skickar vi gärna ut dessa separat, dessvärre har vi inte alltid möjlighet till detta och erbjuder i de fall att istället byta ut produkten i sin helhet alternativ att returnera den på vår bekostnad. Du kan se en produkts beräknade leveranstid på produktsidan, oavsett om den skickas från oss eller en av våra samarbetspartners. MVH, Sofie

  • Usel
    Beställde en dator. Datorn fryslaggade och var defekt. Acers service eller min ominstallation (ren) av datorn hjälpte inte. CDON.com vägrar låta mig reklamera köpet utan hänvisar mig till Acers verkstad och lyckas de inte reparera efter tre gånger kommer jag få häva köpet. De har redan försökt en gång och nu dör datorn varannan minut. Har blivit tvungen att köpa en till laptop av ett annat företag.

    Det går inte att ringa kundservice utan de gömmer sig bakom värdelös mailchat.

    Handla inte datorer på CDON.com.
    27 dagar sedan
  • Hej! Det stämmer att samma fel måste konstateras vid tre olika tillfällen för att vi ska kunna ansöka om en reklamation hos leverantören. Vår kundtjänst har inget inkommande telefonnummer men hjälper dig gärna via chatt eller mail. Om du önskar bli uppringd går det bra att uppge detta i ett mail till oss. MVH, Sofie

  • Usel
    Jag beställde en Espressomaskin. Dagen efter läckte den vatten (inte CDON's fel). Då är det bara att reklamera den.

    Men Jag chattade med en på kundtjänst och försökte skapa ett reklamations ärende. Blev bortkopplad, försökte igen och hamnade hos en annan som försökte koppla mig till samma kundtjänst person som jag chattat med tidigare. Sedan blev jag kopplad till CDON i Finland mm mm. Ärendet tog över en timme att lösa. Jag fick frågan om jag ville ha en ersättningsprodukt vilket jag ville. reklamationsavdelningen skulle återkomma till mig.

    Efter två dagar hörde jag inget och fick chatta med kundtjänst igen. Efter blivit kraftigt irriterad på personen bakom kundtjänst. Så fick jag reklamera igen via hemsidan, en haltimme till.

    Dagen efter fick jag äntligen svar från reklamationsavdelningen och fick en fri frakt tillbaka, vilket var bra.
    Jag väntade och väntade hör inget. Mailar reklamations avdelningen de svarar inte. En månad senare får jag pengarna insatta på mitt konto igen. De meddelar inget.

    Den där ersättnings order struntade de i. Jag åkte till media mark och köpte en över disk istället. Enklare. CDON brukar vara bra på att leverera men när det blir reklamationer så är de usla. Det hade kanske varit enklare om man kunde ringa CDON.

    Jag tycker att jag är en bra kund till CDON men näe man tappar lusten att handla där.
    1 mån sedan
  • Hej! Jag har nu skickat ett PM till dig, Besvara gärna detta så hjälper jag dig vidare. MVH, Sofie.

  • Usel
    Beställde en robotklippare 28/6, 2-7 dagar leverans utlovades. Trots upprepade kontakter med företaget hände ingenting. Skyllde på fel hos underleverantör. Det tog tillslut 1 månad(!) innan jag fick den. Ingen ursäkt, ingenting. Jag frågade om de inte åtminstone kunde skicka som expressleverans nu när den var så försenad. Inget svar.

    Sammanfattningsvis värdelöst.
    1 mån sedan
  • Vi beklagar verkligen att du upplevt problem med din beställning. Vi skyller givetvis inte problem som uppstår på underleverantören, om de däremot inte erbjuder expressleverans kan vi inte ordna det för din beställning. Om du har några frågor ber vi dig kontakta vår kundtjänst. MVH, Sofie.

  • Usel
    Sämst någonsin.
    Samarbetar med flera "underleverantörer" som icke sköter sitt jobb.Bryr sig cdon om detta?
    Nej det gör de inte.
    1 mån sedan
  • Hej! Tråkigt att du har fått den uppfattningen, självklart bryr vi oss om vår kunder även om du handlat en produkt som levereras av en underleverantör. Om du har besvär med din beställning ber vi dig kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig vidare. MVH, Sofie

  • Acceptabel
    Levererar snabbt, men skickar faktura på 10 dagar och 24%ränta från första dagen ännu snabbare samt använder någon konstig digital brevlåda istället för att skicka vanliga mail/brev
    1 mån sedan
  • Hej! Förfallotiden vid köp mot faktura är 14 dagar från det att beställningen skickats. Fakturan skickas via mail eller går att se genom att logga in på vår fakturapartner Qliros hemsida. Någon ränta tillkommer inte, däremot en påminnelseavgift om du inte betalar innan förfallodatumet.. MVH, Sofie.

  • Usel
    Ge oss ett nummer vi kan ringa när NI gör en felleverans, istället för att bli runtkopplad på er usla onlinechatt! Otroligt ineffektiv kundservice.

    Fick EN JÄTTEKARTONG skickad till mig mitt i vintern, för stor för att bära. Fick släpa hem den i snön, öppnade och hade fått 3 bildskärmar utöver den luftfuktare jag beställt. Dum och ärlig som man är försökte jag höra av mig till er.... vilket var lättare sagt än gjort. Dessutom skulle jag passa tider när ni skulle hämta upp eländet och skriva ut en fraktsedel själv! Fick jag någon kompensation för allt bök? 50:- i en värdecheck! Tack, räcker ju till frakten för nästa Bluray!

    *update* Nybeställning 160712 Lagervara 1-3 dagar. Snart gått 3v inte hört någonting än, mailat 3 ggr kundservice svarar efter 3-4 dagar varje gång att varan är försenad men får ingen mer info trots frågor.

    *update* 160727 Efter en månads försening har nu ordern makulerats av cdon! För i helv... så istället för att svara på mina mail med frågor om artikeln verkligen kommer så står jag nu efter en månad helt utan. Som jag önskar att jag beställt från ett annat företag. Fick även denna gång en 50:- värdecheck i kompensation. Hur vore det om ni började anstränga er lite mer istället för att kasta ut värdecheckar så fort ni strular till det?
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Dålig
    Missvisande information om returfrakt och omständigheterna returhantering.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Synd att se ett företag haverera så som CDON gjort det senaste året. Jag har beställt mycket från CDON genom åren men blir mer och mer avskräckt för varje gång jag beställer någonting från dem:

    - Långsamma leveranstider
    - Kaotisk support där de inte svarar på veckor, skickar mejl till fel mejladdresser och undviker att svara på frågor man ställer.
    - De följer inte sina egna eller tillverkarnas garantivillkor: De verkar ha satt i system att vägra reparera trasiga varor på garantin, om det finns andra repor eller sprickor på varan (som uppstått för länge sen) som uppenbarligen inte har nåt med felet på varan att göra, trots att detta ej stöds av garantivillkoren.

    Hoppas de kan få kontroll på skeppet snart, men fram tills dess är det bara att avråda att handla hos dem.
    1 mån sedan
  • Bra
    Rörig hemsida men snabb leverans.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Lika bra som vilken större nätbutik som helst. Fattas en del i premium sortimentet, men det går väl inte att få allt?
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Var mycket bättre förr. Nu verkar det mesta strula faktiskt. För många kockar till soppan tror jag. Försöker undvika om de inte är absolut billigast nu för tiden och då ENDAST om jag bara ska ha EN vara då det allt som oftast verkar bli problem när man ska få flera varor från olika leverantörer.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har aktivt handlat i 6 års tid hos CDON.com och aldrig haft några problem alls, varken med leveranstider eller produkter. Rekommenderas starkt
    1 mån sedan
  • Usel
    Sämsta företaget som existerar.

    Lovade mig per mail om att jag skulle få 6890kr i återbetalning för mitt grafikkort som pajat, men när verkligheten slår till så är det bara en bråkdel som jag får tillbaks, ynka 887kr.

    Min största önskan just nu är att CDON skulle konka, då slipper vi en till Amazonskit på nätet som bara lovar skit men fullföljer inte sina löften!
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Lååång väntan
    1 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Ni saknar telefonsupport och val av fraktsätt? Tilltalande priser i all ära men hur hoppas ni kunna fortsätta vara relevanta utan adekvat kontaktsätt, support-chatt är ju lika charmigt och personligt som att kommunicera i klotter på en badrumsvägg, och utan möjlighet att kunna snabba på ordinarie leveranstid om man saknar tid att vänta? Sämst...
    1 mån sedan
  • Usel
    Varning! Gått en vecka sedan ja fick mail om att mina varor är skickat. Har ej fått produkterna men en faktura som ska betalas. Och har mailat cdon flera gånger utan svar! Blivit blåst helt enkelt. Handla inte på cdon! Min första och sista beställning fy alltså att dom kan göra så här
    1 mån sedan
  • Hej! Jag har nu skickat ett PM till dig och hoppas kunna hjälpa dig vidare den vägen. MVH, Sofie

  • Perfekt
    Har handlat på cdon.se under flera års tid nu och det har i princip fungerat felfritt med bra och snabb service då man har undrat saker. Full pott, fortsätt så cdon!
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Grymt pris och snabb leverans.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte en kaffemaskin på rea. Två dagar senare väntade den på uthämtning från posten. Verkligen smidigt, handlar gärna där igen.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra affär som har bra priser ibland och extra bra om man hittar en rabattkod.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans! Fick det jag beställde enkelt och smidigt.
    1 mån sedan
  • Usel
    Katastrofal kundtjänst, eller icke existerar kundtjänst, helt enkelt.
    Inget mejl adress att ta kontakt med de. Man måste spela detektiv.

    Man handlar på cdon, men leveranserna kommer från 5 olika leverantörer. Förpackningen var avbruten och öppet, produkten var begagnad, men KUNDERNA måste betala för frakt tillbaka, jag har redan betalat för frakten! Och jag beställde inte begagnad saker, och betalade INTE på begagnad saker. Ofattbart
    1 mån sedan
  • Du når vår kundtjänst på kundservice@cdon.com alternativt genom chatten på vår hemsida. Det stämmer att produkter i en beställning kan komma att delas upp i separata leveranser, detta beror på att vi förutom våra egna varor även har andra leverantörer som säljer via CDON Marketplace. Om du returnerar enligt ångerrätten betalar du själv kostnaden för returfrakt, om du däremot mottagit din beställning i dåligt skick hjälper vi dig givetvis med en kostnadsfri retur. Kontakta i så fall kundtjänst på ovan nämnd mailadress. MVH, Sofie

  • Usel
    Går ej att ringa deras support för att klara av sitt ärende fort.
    Istället börjar man med en chatt som inte riktigt kan hantera mitt ärende, mail? Ja, inget svar än.

    Man får vad man betalar för, i det här fallet en kraftigt underdimensionerad supportavdelning.
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Det stämmer att vi valt bort telefon som kontaktväg till kundtjänst. Detta beror på att vi bedömer att vi snabbare hanterar ärenden via chatt och mail vilket förkortar svarstiden. Om du trots detta inte fått svar från oss inom 24 timmar ber vi dig först kontrollera så att våra mail inte sorteras som "skräp" av ditt mailprogram. MVH, Sofie

  • Usel
    CDON.se och förmodligen hela CDON Group AB, är ett företag som inte ägnar sig överhuvudtaget åt kundvård. När det uppstår problem från deras sida så belastar man kunden att lösa det.

    Jag jobbar själv inom e-handel och vet att kunden är det viktigaste som finns!

    2008 la jag en beställning hos CDON, en förhandsbokning på en samlarutgåva. När "releasen" skedde så uteblev min bokning. När jag senare kontaktade CDON så meddelade man att detta skulle lösas och leveransen skulle ske. När jag sedan fick hem min beställning så hade man ersatt samlarutgåvan till den vanliga utgåvan av produkten och sedan fakturerat beloppet. När jag ifrågasätter detta så menar man att beställningen fastnat i deras system och att de inte längre kan erbjuda samlarutgåvan. Som kompensation så erbjuder man mig en rabattkod på 50kr.

    ----------------

    2014 la jag en beställning på en annan samlarutgåva. Enligt deras hemsida så fanns den i lager för omgående leverans. CDON fakturerade mig omgående när beställningen lades (Måndag). Två dagar senare (Onsdag) meddelar CDON mig att beställningen skickats, tillsammans med ett sändningsnummer. När jag försöker spåra leveransen på PostNords hemsida så fungerar inte sändningsnumret, varken dagen efter leverans, eller två dagar efter leverans. Senare på kvällen (Fredag) får jag besked av CDON att produkten utgått hos deras leverantör och man kommer inte att få in den i lager igen. Man berättar även att beställningen stryks, som kompensation får jag en rabattkod på 50kr.

    Trots att köpet hävts så ligger fakturan fortfarande aktiv hos Klarna. När jag kontaktar CDON angående fakturan och att jag så klart vill att man stryker fakturan också, då dom inte kunnat leverera, så får jag till svar att jag ska betala fakturan och sedan kräva en återbetalning från Klarna.

    Efter en massa diskussioner fram och tillbaka så går CDON till slut med på att själva annullera fakturan hos Klarna. Som kompensation får jag ytterligare en rabattkod på 75kr.

    Ungefär en månad senare, efter att jag köpt produkten på annat håll, så ser jag av en slump att CDON återigen har denna produkt i lager. Jag kontaktar CDON och frågar hur det kommer sig att produkten finns i lager igen, när den vid senaste kontakt berättat att den utgått hos leverantören och den inte kommer finnas tillgänglig till försäljning igen.

    Till svar får jag följande;

    "Hej ***,

    Det verkar som om att vi har fått in några extra exemplar av varan från leverantören.

    Jag har nu lagt upp en identisk order åt dig på spelet mot faktura med ordernummer ***. Beräknad leverans sker inom 1-3 arbetsdagar och du får fakturan via mail.

    Återkom om vi kan hjälpa dig med något annat.

    Med vänlig hälsning,
    Amanda"

    Jag svarar och tackar för erbjudandet, men att jag redan handlat produkten på annat håll, så en ny beställning är inte aktuell.

    Då får jag ännu ett märkligt svar..

    "Hej igen,

    Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt då paketet redan håller på att packas och du därför måste skicka tillbaka det om du inte längre vill ha varan från oss.

    Vänligen returnera varan, tillsammans med en kopia av följesedeln, till nedan portofria adress:

    "FRISVAR Å"
    CDON.COM
    20494233
    508 00 Borås

    Fakturan kommer att makuleras så fort returen har registrerats.

    Med vänlig hälsning,
    Amanda"

    Måste jag ta ansvar för att ni missuppfattat eller tagit för givet att jag vill handla produkten hos er? Det slutade med att jag var tvungen att bestrida fakturan från Klarna och helt enkelt låta leveransen ligga på Postombudet tills det skickades tillbaka.

    Som kompensation för detta erbjuds jag ytterligare en rabattkod.

    ----------------

    För drygt en vecka sedan lade jag tveksamt en ny beställning hos CDON, men tänkte att, man kan ju faktiskt inte misslyckas varje gång. Ack så fel jag hade. Jag la beställningen Lördag den 9/7-2016. Jag fick genast en orderbekräftelse och pengarna på mitt bankkonto reserverades. Ingenting hände i Måndags, helt okej, mycket beställningar över helgen, den skickas nog på Tisdagen. Tisdagen gick och ingen beställning skickades. Happ.. På Onsdag kanske? Onsdag eftermiddag, ingen beställning skickad. När jag försöker se orderstatus via länken i orderbekräftelsen fungerar inte detta. Jag kontaktar CDON och frågar om leveransen skickats. Till svar får jag att betalningen inte gått igenom, så dom kommer att stryka ordern och pengarna skulle betalas tillbaka till mitt konto (Hur kan dom betala tillbaka pengarna när betalningen inte gått igenom?). Jag ber att kundtjänsten lägger om beställningen mot faktura, om nu betalningen inte gått igenom och att dom ser till att den hanteras och skickas omgående. Enligt kvinnan jag chattade med så gick inte detta, utan jag fick i så fall själv lägga en ny order på deras hemsida, mot faktura. När jag ber att få bli uppringd av någon med befogenhet att lösa eländet, som i mina ögon, dom ännu en gång ställt till med, så erbjuder man mig en rabattkod på 50kr.

    CDON, skärp er.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej! Jag har besvarat dig via Facebook och mail och hoppas kunna hantera ditt ärende vidare den vägen. MVH, Sofie

  • Acceptabel
    Har handlat härifrån några gånger, både film, spel, hårdvara till datorer och tillbehör till spelkonsoler. Samtliga gånger problemfritt.

    Beställde även, vad jag trodde, var en originalkontroll till PS3 då informationen på deras webbsida var lite luddig. Efter att på ett sakligt sett upplyst dem om varför jag kände mig vilseledd av informationen på deras webb fick jag returnera kontrollen på deras bekostnad. All kontakt skedde via e-post och fungerade mycket smidigt.

    Stort utbud, vettiga priser och bra hantering vid problem gör att jag säkerligen handlar där igen.

    Uppdatering: Man får inte ha alltför bråttom när man handlar då leveranstiderna kan variera en del även om allt är lagervaror. 2-5 dagar är min erfarenhet. Kan vara trögt att få respons från kundtjänst ibland.

    Märkliga presentkort som inte gäller för allt på Cdons webbplats utan endast det som levereras av Cdon, något man bara ser om man klickar in på den enskilda varan.

    Uppdatering 2: Leveranstiden på lagervaror är oftast mer än 3 dagar. Kommunikation med kundtjänst är långsamt 4-5 dagar mellan svar är inget konstigt. Försökt reda ut en skostorlek på skor som har storlekarna 27-29, 29-31 och 31-32. De visades som endast 29 och jag ville köpa dem om de var 27-29. Efter en dryg månad her de rett ut ärendet. De är i storlek 31... :/
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Har ofta beställt från dem och har alltid varit nöjd med priset och hur snabbt de får varor levererat.
    Men varenda gång jag kontaktat deras support så har jag kommit ifrån missnöjd, från att de listar varor från andra affärer som de inte hanterar och när problem uppstår så blir man bara tillsagd att kontakta de som egentligen säljer varorna. Vad gör de på eran affärssida i sådana fall?
    Till att få mina varor tillbakadragna innan jag hunnit hämta ut dem och sedan bli tillsagd av support att de inte kan se varför och att jag blir tvungen att köpa dem igen, men jag köpte dem på rea så nu blir jag tvingad att betala mer för varor jag redan köpt.
    För varje sådan här sak som händer så blir jag mindre och mindre villig att köpa genom den här sajten.

    UPPDATERING
    Nu har jag haft nog med den här sajten. Jag bad om reklamation och de skickade mig en produkt och bad mig hålla kvar den söndriga i 30 dagar för att se om de ville ha tillbaka den och sedan slänga den. Jag gjorde detta, fick min ersättning, och nu har jag även fått en faktura i mailen för den nya produkten. Sista gången jag någonsin handlar på CDON och de kommer få en anmälning hos konsumentombudsmannen om inte detta fixas snabbt som fan. Fyfan vad ni har fallit alltså, brukade vara min favoritsida att handla på.
    7 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Tråkigt att höra att du är missnöjd med hanteringen av ditt ärende. Det stämmer att vissa varor säljs av externa leverantörer, det är däremot vår kundtjänst som hanterar alla ärenden oavsett leverantör. Jag har nu skickat ett PM till dig och hoppas kunna hjälpa dig vidare den vägen. MVH, Sofie

  • Ganska dålig
    Har ju stort utbud och leveranserna har funkat fint på de saker jag köpt. Men betala fakturan. Qliro (Nordea i annat namn) skickar gärna din faktura till inkasso om du inte betalar i tid. Missade ett brev i högen och därmed kostade en DVD mig 380 kr istället för 128.
    1 mån sedan
  • Usel
    Varnar för att köpa härifrån. Jag köpte en vara som när den kom fram, visade sig vara en kinesisk kopia. Tog skärmdumpar och förklarade saken. När sedan kundtjänst tog tag i ärendet så återkom de inte, trots att de sa det. Det gick en vecka och jag frågade vad som hände i mitt ärende.

    Då var varan jag köpt borttagen och bilden ändrad till den kinesiska kopia jag köpt och kundtjänst säger att det ju är samma vara som på min bild jag skickat(på batteriet).

    Jag fick en fraktsedel och en rabattkod på 50kr. Rabattkoden fungerade inte. Fick en ny som fungerade.

    Fraktsedeln var fel, åkte till två postombud innan jag fick reda på att det inte var rätt sorts fraktsedel och att jag som konsument inte kan använda denna sorten.
    1 mån sedan
  • Hej! Tråkigt att höra att du upplevt problem med din beställning. Jag har nu skickat ett PM till dig, besvara gärna detta så att jag kan kontrollera ditt ärende. MVH, Sofie

  • Usel
    Har handlat på cdon i många år och varit relativt nöjd förutom när det kommer till returer vilket aldrig riktigt har fungerat, men denna gången är det helt galet.
    Jag under flera månader försökt returnera några söndriga hörlurar från Jays. Först fick jag svaret att jag skulle få nya lurar och att dessa skulle faktureras från ett annat bolag men att jag inte skulle betala fakturan utan det skulle cdon göra, märkligt men ok.
    Efter 14 dagar har inget hänt så jag drar några nya mail, vilka man fullkomligen struntar i, inget svar ingenting.
    Jag ger inte upp utan lägger upp reklamationen på nytt... Nu har det gått över en månad och jag har inte fått några svar, mail eller lurar.
    Man verkar vara så fokuserad på att sälja att man glömmer ta hand om sina kunder, suck!
    1 mån sedan
  • Hej! Jag har skickat ett PM till dig, besvara gärna detta så hjälper jag dig vidare. Mvh, Sofie.

  • Perfekt
    Jag har beställt av cdon under många år. Dom har oslagbara priser på film som jag gillar mest och frakten är snabb.
    Hade det funnits ett högre betyg än 10 så hade dom fått det.
    Gillar oxå cdon+, gratis frakt över 100 kr och återbäring på alla dina köp.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Fick hälften av min beställning, väntat i två veckor, kundservice svarade bara första veckan, två obesvarade mail denna vecka.
    Inte OK!
    1 mån sedan
  • Hej! Jag har skickat ett PM till dig, besvara gärna detta så hjälper vi dig vidare. MVH, Sofie.

  • Usel
    Skickar felprodukt , ljuger om retursedel är påväg (väntade 2månader), kundservice blir irriterad för att det handlar om små pengar. Företaget vill inte bekosta returfrakten. USCH parasiter
    2 mån sedan
  • Hej! Om du mottagit fel produkt står vi givetvis för returkostnaden. Om jag förstår dig rätt har vi skickat en retursedel till dig via brev som inte kommit fram? Kontakta gärna vår kundtjänst så gör vi ett nytt försök, antingen via brev eller mail. Mvh, Sofie

  • Usel
    cdon har usel garantiärende!ingen telefon nummer där man kan ringa och klaga!
    lg 60 tum plasma tv gick sönder.dhl hämtade den.packade den väl såg till att chafören fäste den ordenligt mot lasbilens sidoväg.
    fick kod med användarnamn där jag kan följa utvecklingen av tvn.typ reparationens gång.
    efter 2veckor fick jag inget svar så jag kontaktade de de sa att verkstaden väntade på delar.efter en massa väntan mer än 30 dagar och tjat så skrev de att jag inte packade tvn rätt och verkstaden inte kan reparera tvn.skickade bilder där det såg ut att nån drämt tvn i marken.skulle eventuellt varit transportskador så skulle de kontaktat mig max efter en vecka inte efter mer än 30dagar nä jag tjatade.jag rekommenderar inte till någon cdon superusla garantier.kommer aldrig köpa nåt från de mer.tack och hej.
    2 mån sedan
  • Hej! Beklagar verkligen att du upplevt så stora problem med reklamationen av din TV. Hoppas att det löst sig till slut trots den långa hanteringstiden. Mvh, Adam

  • Usel
    Beställde ett Minneskort, en USB hub, en bluetooth mus
    fick en faktura för varje produkt.

    Oss tillhanda: 2016-06-30 Att betala: 128,00 SEK
    Oss tillhanda: 2016-07-01 Att betala: 169,00 SEK
    Oss tillhanda: 2016-07-05 Att betala: 179,00 SEK

    Aldrig mera CDON
    2 mån sedan
  • Hej! Sedan en tid tillbaka kan flera olika företag sälja sina produkter på CDON.COM via CDON Marketplace - beroende på när produkterna då markeras som skickade kan det hända att du får fakturorna uppdelade för ordern. Vi försöker alltid samla så många varor som möjligt på samma faktura men ibland kan det tyvärr hända att man får en faktura för varje separat vara. Mvh, Adam

  • Utmärkt
    CDON är över lag en helt okej butik med juste utbud. I ärlighetens namn inte mitt förstahandsval men det är ändå ofta jag handlar här på grund av bra priser och bra service.
    2 mån sedan
  • Ganska dålig
    Falska reor, dvs höjer innan de sänker så att de kan säga att en sänkning på 4% är 30%
    Urusel support. fick vänta i 3 dagar på ett svar där de säger att jag skall kontakt företaget som gjort produkten själv istället.

    ush!
    2 mån sedan
  • Hej! Ordinarie pris hämtas automatiskt och baseras på leverantörernas rekommenderade pris, vilket motsvarar priset utan rabatter/kampanjer eller liknande. Rabatten i sin tur beräknas på leverantörernas rekommenderade pris och inte vårt tidigare rabatterade pris på hemsidan. På enstaka produkter kan vi tidigare haft ett rabatterat pris vilket gör att rabatten sänkts ifrån ett redan rabatterat pris, men en rabatt räknas alltid utifrån ordinarie pris oavsett om produkten varit rabatterad tidigare eller inte. Beklagar att du är missnöjd med hanteringen från kundtjänst - vi har dessvärre legat efter lite i svarstiderna på mail pga ett byte av ärendehanterinssystem. Mvh, Adam