Nordens största varuhus
Fri frakt över 1000 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 24 år sedan
(data från 2014-10-19)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.90)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Har beställt en induktionshäll den 8/9 har ännu inte fått den, varit i kontakt med kundtjänst flera gånger men det verkar inte hända så mycket. Varit i kontakt med fraktbolaget (bring) också men de kan inte hitta den sist scannad i umeå sedan försvunnen den 11/9.

    Har mailat att jag vill häva köpet pga för lång levarnstid, ville även ha tillbaka pengarna som jag betalat in.

    Då får man till svar att jag ska skicka tillbaka varan som aldrig kommit fram.

    Mycket dålig service vid problem.
    2 timmar sedan
  • Ganska bra
    Nöjd på det stora hela.

    Dock så är tiden från beställning till utskick av varan för lång i jämförelse med andra konkurrenterna.
    Lägger man en beställning på kvällen så ska den skickas iväg dagen efter om varan finns på lager, och inte dröja ytterligare 1-2 dagar.
    Detta drar ner betyget.
    3 dagar sedan
  • Dålig
    Dålig leveranstid. Stod 1-3 dagar.Varorna fanns i lager. Beställde lördag förmiddag. Borde enligt dem ha varorna senast onsdag. Torsdagkväll nu, och inga varor. Hoppas ha dom innan helgen, men ser inte ljust ut. Kanske är bra på annat, men leveranstiden är inte OK.
    3 dagar sedan
  • Hej
    Va tråkigt att ni ännu inte har mottagit er varor, jag har skickat ett PM till er. Ifall ni återkommer med ert ordernummer i detta PM så ska jag undersöka var er försändelse är.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Usel
    Katastrofal hantering av returer.

    Har tagit drygt 30 dagar att få tillbaka ett mail om att min produkt inte finns kvar och återbetalning kommer att ske.

    Mail är enda sättet att kommunicera med dem.
    4 dagar sedan
  • Hej
    Detta låter inte alls bra och vi ber om ursäkt att handläggningstiden har varit så lång på ert ärende. Här har något gått rejält snett och jag skulle vilja undersöka detta ytterligare så kommer att kontakta er i ett PM.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Dålig
    Var noga med att kontrollera din leverans! Får ofta fel eller saknade varor. Sist saknades två filmer och fick istället ett spel. Dessutom packar dem sällan särskilt bra. Fick ett nätaggregat levererat i ett vadderat kuvert. Dessutom är det långa leveranstider, dålig info om leveransstatus och dålig info om produkterna. Bra priser är det som drar upp betyget.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 4 dagar sedan )
  • Usel
    Katastrof vid hantering av returer och återbetalning.

    Har skickat tillbaka en tv i retur och har väntat på återbetalning i nästan en månad nu.
    Och att få ett vettigt svar från kundtjänst via mail är omöjligt.
    På hemsidan och även hos konsumentverket som jag pratat med så skall man ha sina pengar inom 14 dagar. Och det blev jag även lovad av kundtjänst.
    Nu får jag bara svaret att min retur är under behandling...

    Kommer inte handla på CDON om det finns risk för att behöva skicka tillbaka en vara.
    5 dagar sedan
  • Hej
    Vi beklagar att er retur inte har hanterats korrekt, ifall ni återkommer med kundnummer eller ordernummer i det PM som jag skickat till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Utmärkt
    Bra
    6 dagar sedan
  • Utmärkt
    Tack för allt!
    6 dagar sedan
  • Perfekt
    Mycket nöjd med de gånger jag handlat via nätet.
    6 dagar sedan
  • Utmärkt
    Många gånger bäst på priser och leveranskostnader. Ibland kan dock leveranstider vara lite för långa.
    6 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Handlat till och från på Cdon.
    Men nu var det sista gången.

    Tyvärr har jag bara dåliga saker angående cdon.com som företag.

    Plus :
    Hm kan tyvärr inte säga något positivt om dem.

    Minus :
    fraktkostnader
    Ingen support över telefon.
    Chatten : de flesta svar är copy paste.
    Står det "leveranstid: 1-3 arbetsdagar." så ska det vara det. o inte 3 - 5 dagar.
    (hos andra företag, lägger du en beställning innan klockan 11 12 skickas den samma dag)
    Fakturan kommer innan produkten kommer så man är tvungen att ta kontakt med faktura bolaget för att ändra datumen.
    Servicen : känns värdelös.

    När man läser mh6 omdöme blir man lite rädd. ( är glad över att det inte var jag ).
    7 dagar sedan
  • Utmärkt
    Bra pris och snabb leverans.... vad mer begär man!

    Uppd.
    Jag har handlat av dem manga gånger nu och är fortfarande väldigt nöjd. Ibland är det ett några dagars leveranstid, så därför får de bara en 9:a
    1 år sedan ( Uppdaterat: 7 dagar sedan )
  • Usel
    Läste omdömena här om cdon.com och tänkte jag skulle bidra lite med mina upplevelser hos cdon.com.

    Blir både ris och ros.

    Ofta bra priser, men det finns andra firmor som tar tillvara på kunderna bättre och har lika bra om än inte ännu lägre priser.

    Har handlat hos cdon för drygt 24.000:- sedan 2011, men nu är det slut med det.

    Har kollat lite i tråden om andras omdöme och det liknar mina.
    I början var de helt ok, snabba lev, i regel hade jag sakerna dagen efter, någongång drog det ut på tiden.
    Fick ingen uppdatering på min sida hos cdon, eller stod att "Varorna packas" el.dyl.
    De gånger lagret haft mycket att göra så bör de väl ha kunnat ta in extra personal, finns bemanningsföretag etc...

    Även i de få fall jag har returnerat har det klaffat utan anm.

    Nu till mitt ärende.

    26/7-14 var jag i kontakt med cdon.com för 1:a gången i detta ärende.
    6/8-14 skapades en servicetråd för ärendet.
    11/8-14 sände jag in varan.
    12/8-14 ankom den till serviceverkstaden,
    14/9-14 kontaktade jag cdon.com för att få ett svar angående servicen, på infolänken stod det bara: "Aktuell status för serviceärende XXXXXXXX-XXXXX", Nytt serviceärende 2014-08-06".
    15/9-14 fick jag svar från cdon.com att de skulle kolla upp vad som hänt.
    17/9-14 hade jag inte hört något, ett mail igen.
    19/9-14 var jag på "Mina sidor" hos cdon.com och fick då se att tråden var stängd.
    20/9-14 (En lördag...) fick jag plötsligt svar. Då var det en fysisk skada på cpu-sockel.

    Så då blev det ett par mail fram och tillbaka fram till den 23/9-14, med svaren från cdon.com att de beklagade dröjsmålet och att garantin inte gällde samt att kortet skulle returneras till mig.

    Väntade då att kortet skulle sändas till mig.

    Den 6:e Okt-14 kom ytterligare ett mail från cdon.com att det blev avslag på reklammationen.
    Precis som om jag inte visste det, hade väntat sedan den 23:e Sep-14 att jag skulle få kortet igen.

    Vi hade sedan lite mailväxling och jag blev erbjuden 100:- att handla för hos cdon.com för dröjsmålet, vet inte vad de tänker på, men tror de att man ska handla hos de igen, efter detta trassel...

    Jag skulle återkomma om inte jag fått kortet i slutet av denna vecka.
    Mycket riktigt, kortet hade inte kommit i fredags så det blev ett mail igen.
    Personen som svarade på mailet skulle kolla vad som hänt.
    När jag inte fått något svar på eftermiddagen så mailade jag igen.
    Fick svar på lördagen att de inte kan göra något för än på måndag tidigast, konstigt, fick svar på en lördag (20/9-14) att cpu-sockel var skadad...
    Vi får väl se hur länge det tar innan jag får ett svar eller att jag får mitt kort tillbaka.

    Ja, vad säger man.
    Gått drygt 2 månader sedan ärendet skapades.
    Varför sändes inte kortet till mig direkt efter 1:a kontakten då de hade konstaterat att CPU-sockeln var skadad.
    Verkar som ärendet bara förhalas av någon anledning, vad vet jag inte.
    Ska väl inte vara så svårt att sända det i retur.
    Kollar man på min servicesida idag (2014-10-12) som skapades när jag sände in kortet, så står den fortfarande på ruta 1...."Aktuell status för serviceärende XXXXXXXX-XXXXX", Nytt serviceärende 2014-08-06".

    Vet inte om cdon.com anser att detta är bra kundservice.
    Jag anser det inte.
    8 dagar sedan
  • Hej
    Vi har brustit i hanteringen av ditt ärende och vi beklagar verkligen detta, ifall ni återkommer med kundnummer eller ordernummer i det PM som jag skickade till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Mycket bra
    Bra butik med bra erbjudanden och priser. Snabb leverans.
    10 dagar sedan
  • Usel
    Vet inte varför jag skulle handla på CDON. Höga leveranskostnader. Dyra produkter. Pajar något så vet du att du att garantilappen inte är värd något.
    De kan svara vad de vill på det här. "åh, vi beklagar". Jag säger som det är, gör något konkret. Snacka mindre. Papegojföretag in my humble opinion.
    13 dagar sedan
  • Hej
    Vi arbetar ständigt med att ha så konkurrenskraftiga priser mot vår konkurrenter som möjligt. Om en produkt är inom garantitiden och felet täcks av garantin så skickas produkten till auktoriserad verkstad för att repareras efter tillverkarnas riktlinjer. Ifall ni återkommer med vad det är som ni upplevt inte har fungerat i ert serviceärende så kan jag titta närmare på det.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Usel
    Uselt.Beställer en kamera med 1-3 arbetsdagars leveranstid. Ordern bekräftas. Ingen kamera dyker upp så jag kontaktar kundtjänst efter en veka. Ordern har blivit annullerad då den inte funnits vid packning. Inget som helst besked om detta. Kundtjänst uppmanar att prova att beställa igen om några dagar. Gör det och sen ytterliga tre gånger med samma resultat. Sista gången får jag till och med en faktura men ingen kamera. Beställt total fem gånger, fått ordern bekräftad fem gånger, fått ordern annullerad fem gånger utan besked. En miss i något automatiskt lagersaldo säger kundtjänst men inget mer. Satsad tid och krångel och till sist en kamera från annan leverantör. Inget mer från CDON! Har köpt mycket genom åren men nu har jag fått nog.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 14 dagar sedan )
  • Hej
    Detta låter inte alls bra och vi beklagar det inträffade. Ifall ni återkommer med ert kundnummer eller ordernummer i det PM som jag har skickat till er så kan jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Perfekt
    Ibland har ni riktigt härliga erbjudanden, det måste jag ge er.
    Men leveranstiderna håller inte riktigt, både jag och folk jag känner har beställt från er men man får vänta bra länge. Tycker inte riktigt det håller om ni vill bli den bästa nätbutiken.
    Jag lägger på lite fler stjärnor än en enda eftersom priserna kan vara riktigt bra ibland.

    Edit: Beställde en PS4 och köpte via klarna, fick konsolen dagen efter! Hur nöjd som helst!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 15 dagar sedan )
  • Usel
    Beställde en Lightning kabel som marknadsförs som original men är i själva verket en billig Kina kopia. När jag ansluter kabeln till min ipad så får jag meddelandet: "Kabeln eller tillbehöret är inte certifierad och kanske inte fungerar tillförlitligt med denna iPad" och den laddar inte.
    Som ni man kan se via länken nedan så är det flera som har haft samma problem:

    https://cdon.se/hemelektronik/apple/apple-lightning-to-usb-a-cabel-1m-md818m-a-bulk-p23697170

    Trots detta så vägra CDON ersätta mig med en ny original kabel och vill att jag ska kontakta Apple och reklamera kabeln där eller skicka kabeln till en verkstad!
    Jag har köpt en kabel via er som dessutom inte är original, så varför ska jag kontakta Apple??
    Det här är meddelandet som jag fick från deras kundtjänst:

    Hej

    Den kabel du har köpt är original och desamma som säljs här:

    http://store.apple.com/se/product/MD818ZM/A/lightning-till-usb-kabel

    Du kan försöka få hjälp ifrån Apple:

    Support via Apples hemsida SE: http://www.apple.com/se/support/
    Telefon : 0771 199 519

    Annars kan du återkomma med eventuellt serienummer på kabeln så kan vi skicka den till en verkstad.

    Med vänlig hälsning,

    J.........

    Detta är ett väldigt dåligt sätt att behandla sina kunder på!
    15 dagar sedan
  • Hej
    Vi säljer inga kopior så upplever ni problem med er kabel så är den defekt och behöver bytas ut. Vänligen kontakta vår kundservice så hjälper de er med detta, kabeln byts ut av Apples auktoriserade verkstad. Anledningen till att ni har blivit hänvisad till Apple är för att de ska kunna hjälpa er om det inte skulle röra sig om ett hårdvarufel.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Perfekt
    Bra
    16 dagar sedan
  • Mycket bra
    Riktigt snabba leveranser på alla produkter jag beställt. Kundservicen har varit tillmötesgående vid det enda tillfälle jag behövt kontakta dem. Hade bra priser, ok det var rea men ändå, lägst av alla de andra.
    16 dagar sedan
  • Ganska bra
    Mycket fungerar bra, men ta uppgifterna om leveranstid med en rejäl nypa salt. Tyvärr framgår det inte när de själva faktiskt har något i lager, och när de bara hoppas att en underleverantör skall kunna serva.

    Även när veckor har gått utan leverans av en vara med "1-3 arbetsdagar" som leveranstid får jag varken någon notifiering om att varan är försenad, eller någon uppgift om när en leverans kan ske. Ingen större hjälp heller efter kontakt med kundtjänst (som heller inte är så där direkt lysande på att svara snabbt). Avbeställning kunde vara bekvämare.
    19 dagar sedan
  • Acceptabel
    Beställde en mikrovågsugn som förvisso levererades inom uppsatt tid men där jag inte fick någon form av leveransbesked eller kvitto.
    Detta p.g.a. att den levererades från tretti.se och deras system verkar inte prata med varandra.
    Att CDON inte kan se var leveransen befinner sig (eller om den är skickad) när varan kommer från något av deras systerbolag är riktigt dåligt.

    För att få leveransinformation och kvitto krävdes att jag kontaktade tretti.se vilka har betydligt sämre öppettider på sin kundtjänst.

    Ett OK köp men tips är att kontrollera var leveransen kommer från innan beställning om ni vill få leveransinformation/kvitto och slippa samtal till flera olika företag.
    25 dagar sedan
  • Hej
    Dessvärre så hade vi ett tillfälligt fel som gjorde att leveransbekräftelserna inte skickades ut, vi beklagar problem som detta kan skapat för er. Kopia på kvittot finns under "Mina sidor".
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Dålig
    Katastrof, beställde en TV där skärmen var sprucken från att jag öppnade den. Var ett helvete att kunna returnera den och har efter 3 månader fortfarande inte fått tillbaks pengarna. Behövt kontakta deras urusla kundtjänst 8 gånger hittills.

    Rekommenderar ej Köp av CDON.

    en 2:a för bra pris och rabatter.
    27 dagar sedan
  • Hej, det låter inte bra att handläggningen har tagit så lång tid samt fortfarande inte är avslutad, ifall ni återkommer med ert kundnummer i det PM som jag skickat till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Detta omdöme är under utredning
    27 dagar sedan
  • Usel
    CDON är en fröjd att handla av tills den dagen kommer då du behöver reklamera en vara.

    Jag köpte en bakmaskin där en bit av locket var bortslaget, Manualen var trasig och det var skrap märken i maskinen.

    Jag reklamerade varan den 8 september via deras formulär och fick i retur ett ärendenummer. De skulle svara inom 24 timmar i normal fall.

    Den 10:e så hade jag inte fått något svar, så jag skickar ett mail till kundservice och får ett nytt ärendenummer i retur.

    Fredagen den 12:e efter fem dagar, fortfarande inget svar.
    Jag kontaktar CDON via chatten som inte kan hjälpa mig men det skickar vidare ärendet med ett nytt ärendenummer.

    Måndagen det 15:e, efter en vecka får jag svar. De vill att jag skickar utförligare information om varan. Men det är inte lätt då jag inte kan svara på mailet som jag fått, eftersom mitt svar kommer i retur. (The e-mail address couldn't be found)

    Jag skickar ett nytt mail till kundservice med den utförligare information som de ville ha, inklusive bilder. Jag får ett nytt ärendenummer i retur.

    Idag är det den 22:a september och det har gått ytterligare en vecka och inget svar.

    Finns det någon som kan tala om för mig hur man reklamerar en vara på CDON?
    28 dagar sedan
  • Hej
    Vi beklagar det inträffade, ifall ni återkommer med ert kundnummer i det PM som jag har skickat till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Utmärkt
    All information inför köpet stämde ganska bra, god leverans tid och mycket bra priser jämfört med marknads priser , mycket nöjd och försöker köpa allting från CDON.
    4 mån sedan ( Uppdaterat: 28 dagar sedan )
  • Mycket bra
    Först av allt hatar jag utseendet på hemsidan. Men efter att ha köpt ett fåtal produkter kan inte hitta några större fel, precis som vilken nätbutik som helst.
    29 dagar sedan
  • Dålig
    Hos CDON kunde man förhandsboka Samsungs nya 850 proffs SSD 1TB. Jag beställde en den 2 augusti för att få den fortast möjligt när den kom till Sverige.

    Jag behöver disken och beställer, lördagen 30 augusti, ytterligare en, men hos en annan, topprankad leverantör och till samma, låga pris. Denna disk skickas på måndagen - inga problem där! Dagen efter har jag denna disk i handen. Då är det 14 andra leverantörer än CDON på Prisjakt som visar att de kan leverera SSD:n.

    Jag klagar. CDON levererar ett nonsenssvar: "... beställningar kan dröja 1-2 dagar längre än angivet på hemsidan" (där det står leveranstid: "kommande").

    Den 15 september (45 dagar efter beställningen) har CDON fortfarande inte levererat eller ens meddelat en leveranstid! Det är 22 andra på prisjakt som visar grön lagerstatus. Jag avbeställer hos CDON.

    CDON får ändå inte lägsta betyg för det gick att komma i kontakt med deras kundtjänst och det gick att avbeställa en förhandsbokad vara.
    1 mån sedan
  • Usel
    Fungerar bra om du ska köpa något annat än böcker då stämmer inte leveranstiderna.
    De är inte så servicevänliga på chatten. Tycker inte man ska sälja allt om man inte klarar av det utan sälj de produkter som ni är bra på istället. Sista gången jag köper studentlitteratur på CDON. Betalar heller mer och får dem när jag blivit lovad.
    1 mån sedan
  • Bra
    Beställt via Cdon men kom från en annan butik. Förutom att det tog lite längre tid än vad jag hoppats så fungerade allt bra!
    1 mån sedan
  • Usel
    Riktigt riktigt dåligt, beställde 3 böcker den 6 september och böckerna har fortfarande inte skickats. Skall man ha studentlitteratur så kanske man skall bry sig om att se till så böckerna kommer till kunden. Lite svårt att klara tentor om böckerna är kvar på ett lager..

    Sen att man mailar till kundservice och undrar vad som händer och inte får något svar tillbaka, det bevisar ju bara hur lite man bryr sig..

    ----
    Kan tilläga att jag beställde böckerna från Adlibris och fick hem de på 2 dagar.
    1 mån sedan
  • Hej
    Vi beklagar att ni inte har fått era beställda böcker i tid. Ifall ni återkommer med ert kundnummer i det PM som jag skickat till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Utmärkt
    CDON funkar alltid bra. Klarna däremot kan i bland behöva hålla koll på. Bra att ni använder Paypal.
    9 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Skickar ur rabattkuponger som bara gäller för varor levererade av cdon, fast det inte står något om det i mailen.
    Falsk marknadsföring kallar jag det.
    Bra jobbat Cdon...
    1 mån sedan
  • Hej
    Vi beklagar ifall det har varit bristfällig information rörande vilka produkter som gäller för rabattkoden, detta ska vara utskrivet i mailet enligt följande exempel, "Koden ger 30% rabatt på kläder som levereras av CDON.COM ". Ifall ni återkommer med vilken rabattkod i det PM:et som jag har skickat till er så kan jag hjälpa er vidare.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Acceptabel
    Tillägg 11/9, 2014:
    Efter personlig kontakt från CDOns kundtjänst löstes ärendet (bortkommen retur) som ett "goodwill"-ärende. På så sätt har betyget ändrats till acceptabel (från "ganska dåligt").

    MEN vad händer med liknande ärenden där kunden inte orkar ligga på och vara en jobbig typ? Bra av CDOn i just detta fall men oroande med den här utvecklingen likväl.
    1 mån sedan
  • Usel
    Sämsta skitet jag varit med om, köpte ett moderkort och kortet höll knappt en månad sen fick det problem med CPUn som jag givetvis redan bytt till en ny, det tråkiga är att CDON är fullkomligt värdelösa och vägrar hjälpa mig! har väntat 6 månader och fick tillbaka kortet från deras egen verkstad som ska ha "stresstestat" det men när jag installerar det igen i en helt ny dator bootar det inte ens upp. Bra jobbat CDON.com sista gången man handlade hos er.

    Hoppas jag fått ett måndagsex av moderkortet dock som var ett Asus Maximus mini-itx.
    1 mån sedan
  • Hej
    Vi beklagar ifall ni upplever problem med ert moderkort. Återförsäljare har inga egna verkstäder utan ert kort har antingen skickats till tillverkaren eller den svenska leverantören för kontroll då de är utbildade av tillverkaren att göra dessa kontroller. Men det ska inte ta 6 månader och ni ska inte fortsätta att uppleva problem med kortet efter kontrollen. Vänligen återkom med ert kundnummer i det PM som jag skickat till er så ska jag undersöka saken närmare.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Usel
    Beställde en bok som jag behöver till högskolestudier. Boken skickades som lovat inom 3 dagar från beställning dock så har boken legat på samma ställe sen den första sept (samma datum som den skickades. När jag kontaktade eran kundsupport för att försöka lösa situationen på något sätt så fick jag endast till svar att ni inte kan göra något innan dag 16 efter varan skickats.

    Jag ville då häva köpet vilket jag häller inte fick förrän dag 16 efter att boken skickats. Antar att det är efter dag 16 som CDON kan få ersättning från Posten för det borttappade paketet men det är ju helt absurt att jag ska behöva ligga ute med pengar tills dess.

    Kommer nog aldrig handla hos CDON igen.
    1 mån sedan
  • Hej
    Va tråkigt att ni inte har mottagit er bok, ifall ni återkommer med ert kundnummer i det PM som jag har skickat till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik
    CDON.COM

  • Mycket bra
    Riktigt snabbt och enkelt.

    Tyvärr saknade varan ordentligt emballage så kartongen var mosad vid leverans, dock inga skador på produkt.
    1 mån sedan
  • Usel
    Om ni ska handla hos CDON, håll tummarna för att det inte blir några problem, för om det blir det kommer ni ha en jobbig tid framför er.

    För mig var motorsågen sönder när jag packade upp den.

    - CDON menade att jag själv får leta upp en serviceverkstad och se till att den blev lagad. (Köper jag en produkt vill jag naturligtvis att den ska vara hel från början, inte en produkt som behöver limmas ihop...)
    - inget telefonnummer till reklamationen
    - okunnig personal på reklamationen och opersonliga standardiserade mailsvar vilket leder till att man inte får svar på sin fråga

    Nu har det gått över 2,5 vecka senast jag hörde något från dem och över 2 MÅNADER sedan jag köpte den felaktiga varan. Jag får vänta tills nästa år med att använda motorsågen. Suck!
    1 mån sedan
  • Hej
    Det ni beskriver låter inte alls bra och vi beklagar verkligen det inträffade. Ifall ni återkommer med ert kundnummer eller ordernummer i det PM som jag skickat till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Perfekt
    Jättenöjd, fick mitt spel på release dagen!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Har beställt från CDON flera gånger utan problem, snabbt och enkelt.
    1 mån sedan
  • Usel
    Köpte 3 innebandklubbor för lite mindre än ett år sedan och efter att den senaste i raden av klubbor gått av uppe vid grepplindan vid en tekning försökte jag reklamera denna. Det visar sig dock att cdon:s Sport- och Outdoor-avdelning har precis noll koll när det kommer till innebandyklubbor - kanske inte så konstigt. Ett tillverkarfel av detta slaget hade exempelvis Klubbhuset inte tvekat en sekund på att reklamera, men efter att ha försökt pränta in detta i skallen på dem gång efter varannan så slog de till slut dövörat till. Rekommenderar inte att handla innebandyklubbor på cdon. Välj hellre en återförsäljare som har koll på det de säljer.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej
    Vad tråkigt att er innebandyklubba gick sönder, ifall ni återkommer med ert kundnummer i det PM som jag skickade till er så ska jag titta närmare på ärendet.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Perfekt
    Jag har beställt ett tangentbord från CDON och jag är så otroligt nöjd med allting. Det är i bra skick och jag beställde det måndags kväll och fick det idag för några timmar sedan och jag är bara så otroligt nöjd. Kommer lätt beställa från CDON senare igen.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Har beställt från cdon många gånger tidigare och varit riktigt nöjd. Allt ändrades när jag fick mitt första returärende. Köpte via cdon en CPU kylare från corsair (h80i) som nu efter ca 6 månader börjar få ett missljud i vad jag tror är pumpen, ett ljud som inte låter bra helt enkelt.

    Jag kontaktar supporten och meddelar mitt problem och att jag vill returnera produkten. Jag får till svar att jag måste bifoga serienumret. Efter lite letande både på enheten och på internet så har jag förstått att serienumret finns angivet på baksidan av förpackningen, som jag slängt sedan en tid tillbaka.

    Jag får ändå inte returnera min produkt eftersom cdon:s support säger att jag måste ha serienumret för att dom skall kunna göra en RMA mot corsair. I mina ögon är detta deras problem inte mitt. Dåligt bemötande och riktigt oprofessionellt beteende är vad man möts av (de vidhåller fortfarande att jag måste ha ett serienummer när jag gör min retur) när man vill returnera en produkt. Mitt råd är att helt enkelt undvika cdon då de uppenbarligen inte kan hantera returer. De har retat upp mig rejält och vägrar försöka hjälpa mig utan serienumret som jag inte har, dåligt och oprofessionellt!
    1 mån sedan
  • Hej
    Vid service av en defekt produkt så krävs ofta serienummer för att säkerställa garantin på produkten och vissa tillverkare har detta i sina garantivillkor. Jag har skickat ett PM till er, ifall ni återkommer med era kunduppgifter i detta PM så kan jag undersöka saken ytterligare.
    Mvh
    Henrik
    CDON.COM

  • Dålig
    Bra priser och en vettig kundservice gjorde att jag oftast kollade på cdon först vid inköp.

    Men deras hantering av fyndvaror och supporten kring dessa är under all kritik. Nu senast så köpte jag bl.a. ett moderkort (fyndvara) av er där det i produktbeskrivningen stod "Endast öppnad förpackning". Tyckte det lät jättebra att jag kan få en ny vara till något reducerat pris, dock med endast 6 månaders garanti.

    När alla komponenter till datorn kommit (en Fredagskväll) så satte jag och min förväntansfulle lillebror igång med att bygga ihop hans nya dator.

    Men beskrivningen av varan visade sig vara allt annat än korrekt. Moderkortet jag fick var hanterat med fingeravtryck, smuts, skrapspår vid fästena efter montering i chassi, alla inre förpackningar öppnade/slängda men värst av allt. Metallpinnarna vid CPU sockeln var böjda på flera ställen och vore det inte för att jag har god vana av datorbyggen och såg detta så hade man även kanske bränt andra komponenter om man monterat och startat datorn med detta moderkort.
    Det blev såklart ingen dator den helgen då alla butiker var stängda och vi fick vänta till Måndag. För att min lillebror inte skulle behöva vänta på ett långsamt garantiärende och skickande fram och tillbaka av moderkort så åkte vi och hämtade ett moderkort på den lokala datorbutiken.

    Meddelade cdon att efter jag har skickat tillbaka deras defekta moderkort helst ser att de betalar tillbaka mellanskillnaden på 206kr för att jag fick åka och köpa ett moderkort på den lokala butiken istället. Nya grejer kan ju såklart vara trasiga från början men i detta fall så berodde det ju helt och hållet på att cdon hade slarvat.

    Cdon meddelar att de absolut inte kommer kompensera mig med någon mellanskillnad eller liknande, utan endast betalar tillbaka pengarna jag lagt ut för moderkortet. Dåligt av er cdon, där försvann det mesta av mitt förtroende för er som butik.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej
    Vi beklagar att er upplevelse vid kontakten med oss inte har varit vad ni som kund ska kunna förvänta er. Jag har skickat ett PM till er, ifall ni återkommer med ert kundnummer i detta PM så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik
    CDON.COM

  • Perfekt
    Bra erbjudande. Alltid snabb leverans.
    1 mån sedan
  • Usel
    Skulle köpa en billig skärm för en kortare tids användning. Tittade på CDONs nuvarande kampanj på skärmar, som ska vara nedsatta upp till 25% inom deras "back to school" kampanj. Skärmen K272HLbd (En Acer IPS skärm) var enligt sidan nedsatt 25 %, från 1590 kr till 1190 kr. Dock höjde CDON priset från 1095 till 1190 kr innan kampanjen enligt Prisjakts statistik, vilket ju snarare ger en höjning på runt 9 % än en sänkning på 25 %, och statistiken visar även att skärmen listades av CDON för 1290 kr i slutet av mars. Skärmen har förvisso kostat 1590 under två veckor sedan listningen, men det kan inte enligt gällande lagstiftning räknas som CDONs ordninare pris. Rabatt ska alltid motsvara en väsentlig sänkning av priset under en begränsad tid, vilket det helt klart inte gör i det här fallet och CDONs användning av ordet bryter därmed mot konsumentlagstiftningen. När jag ser att det står att en produkt är nedsatt, vill jag ju också kunna lita på att den faktiskt är det. Blir nog att handla från en ärligare aktör med bättre service till kunderna.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabbt o bra!
    1 mån sedan
  • Usel
    Kan absolut inte rekommendera CDON. Hur bra en butik tar hand om sina kunder visar sig ofta när man får problem med varan.
    I mitt fall var det en fjärrkontroll till en satellitmottagare som var trasig redan när jag packade upp den.

    - inget telefoonnummer till reklamationen
    - okunnig personal på reklamationen
    - opersonliga standardiserade mailsvar vilket leder till att man inte får svar på sin fråga

    Jag har handlat klart i denna butik. Hoppas att de andra som handlar på CDON slipper reklamera för då får de jobba hårt för att ens få ett vettigt svar, än mer för att få byta varan.
    1 mån sedan
  • Hej
    VI beklagar att ni inte har fått den hjälp som ni kan förvänta er när ni kontaktar oss. Jag har skickat ett PM till er, ifall ni återkommer med ert kundnummer i detta PM så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Mvh
    Henrik
    CDON.COM

  • Utmärkt
    Leverans som förväntat. Inget att anmärka på
    1 mån sedan
  • Usel
    CDON har den sämsta kundservice jag har varit med om i Sverige.
    Där finns intet telefon nummer. Man kan inte ringa någon om något är fel.
    Man har två optioner för att kontakta CDON chatt eller mail. Mail besvaras i loppet av 24 timmar anges där. Chatt ska lösa problemen instant.
    Chatten verkar inte vare en bra lösning. For det första så måste man stå i kö. Det att stå i kö hos CDON innebär att man får inte gå från CDON sida. Går man från CDONs sida så tappar man sin lilla möjlighet till att tala med någon.
    Jag fick prova tre gångar innan jag kom igenom till en människa. Första gången var jag skrev jag om mitt ärende i chatten men ingen svarade... efter jag hade skrivit allt jag kom på frågade jag om där var någon. Tyvärr var där ingen i andra änden. Chatten stängdes därefter ner.
    Andra gången kom jag till samma kundservice agent, ställde en fråga och fick förvåningsvärd nog respons. Fastan denna var oartig. Jag upplevde det sådan att kundservice agenten gav mig några sekunder på att svara och stängde därefter ner chatten.
    Tredje gången kom jag till en annan kundtjänst medarbetare. Denna gång fick jag hjälp om en lite motvillig. Service kvaliteten var lång ifrån på topp och man undrar på hur CDON utbildar sina medarbetare? Denna kundtjänst medarbetare skulle avboka min order men jag kan fortfarande inte se att den är avbokat. Hoppas det är tal om en system uppdatering. Tillsammans har jag nu använd 1 timme och ca 30 minuter på att få löst ett problem. Under denna tid har jag varit blockerat från att göra annat sen chatten stängdes ner jättesnabbt om man inte svarade. Så CDON funkar säkert bra för orderläggning men kunder måste fråga sig om man har denna tid och energi om något går fel.
    1 mån sedan
  • Hej
    Vi beklagar att er upplevelse vid kontakten med oss inte har varit vad ni som kund ska kunna förvänta er. Jag har skickat ett PM till er, ifall ni återkommer med ert kundnummer i detta PM så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik
    CDON.COM