Nordens största varuhus
Fri frakt över 1000 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 24 år sedan
(data från 2014-08-21)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.91)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Väldigt snabb frakt, dessutom lägst priser på mina favorit serier!
    Tycker även mycket om deras funktion som skickar ett mail när filmer/serier/böcker man väntar på ska komma ut för försäljning kommer in i lager, super smart :)
    3 dagar sedan
  • Utmärkt
    Otroligt snabb frakt, ligger väldigt ofta bra i pris och deras sortiment täcker allt mellan elektronik till träning, perfekt!
    3 dagar sedan
  • Usel
    Har handlat på CDON fler gånger än jag kan minnas. Alltid grymma priser och riktigt bra leveranstid. Deras kundservice brukar dock inte vara nån höjdare speciellt med tanke på att dom sällan har någon aning om vad som händer på lagret. Lyckligtvis har det aldrig krånglat för mig!

    Nu har det krånglat för mig med. Värdelösa.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 6 dagar sedan )
  • Hej
    Vi beklagar ifall er upplevelse vid kontakten med CDON inte har varit den som ni kan förvänta er som kund. Jag har skickat ett PM till er. Ifall ni återkommer med ett kundnummer samt en sammanfattning på vad som har hänt i PM:et så ska jag hjälpa er vidare i ert ärende.
    Mvh
    Henrik
    CDON.COM

  • Bra
    Trevlig och snabb kundtjänst, men ack så okunnig om hur reklamationer hanteras. Undvik att köpa något över 20 kg. Under denna vikt fungerar deras rutiner, troligen. 2 veckor har reklamationen tagit, 15 ärendemeddelanden till CDON, 5 telefonsamtal till DHL, en bilresa till posten företagscenter. USCH!
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 7 dagar sedan )
  • Hej
    Beklagar om er reklamation inte har sköts korrekt, har skickat ett personligt meddelande till er. Återkom gärna i det personliga meddelandet med ert ordernummer eller ärendenummer så ska jag hjälpa er vidare.
    Med vänliga hälsningar
    Andreas

  • Mycket bra
    Hade blivit 10 stjärnor om det hade legat returpapper/adresslapp med i paketet;-)
    13 dagar sedan
  • Perfekt
    Har beställt datordelar härifrån och det har alltid varit snabba leveranser och välpaketerat så att allt varit skyddat.
    13 dagar sedan
  • Bra
    CDON skickade fel produkt till mig två gånger i rad, men jag blev kontaktad och kompenserad av dem, så jag är faktiskt nöjd ändå.
    14 dagar sedan
  • Acceptabel
    Bra utbud och OK priser.
    Sega dock på att leverera och tänker nog om ifall jag kommer att handla julklappar därifrån.
    Sänkt betyg för att dem sjabblade lite för mycket efter att ha varit i kontakt med dem genom deras hemsida. Slutade med att de avbeställde en vara som jag hade beställt. Har fått de saker och sista paketet är på väg, men tänker inte göra någon mer beställning från cdon, tyvärr. En bra butik för ett par år sedan, men har strulat lite för mycket med leveranser, leveransbesked för att jag ska återvända
    2 år sedan ( Uppdaterat: 18 dagar sedan )
  • Hej Fointy,

    Jag har skickat ett PM till dig, ber dig att återkomma så vi kan titta på ditt ärende.

    MVH
    Robin
    CDON.COM

  • Perfekt
    Helnöjd, aldrig haft några problem med varken leveranser eller reklamationer. Allt har fungerat väldigt smidigt.

    Rekommenderas!
    3 år sedan ( Uppdaterat: 19 dagar sedan )
  • Usel
    Ger EN stjärna för att CDON.com hanterar saker på ett dåligt sätt!

    -Kundtjänst som inte kan någon Svenska och stänger chatten i ansiktet på en
    -Gör Posten fel så straffas kunden
    -Ej spårbara paket
    -Ej någon kompensation till kund när CDON eller deras medarbetade gör fel och orsakar lidande för slutkund

    Läs vidare för hur allt gick till:

    Först beställde jag en SSD hårddisk (den 15 Juli) och var nöjd med priset och att det var gratis frakt. Sedan efter 3-4 dagar så ville jag kolla hur långt paketet hade kommit och använde ID numret från mailen för att spåra mitt paket. Det gick inte att spåra paketet längre än när det vart inlämnat och skickat (dagen efter beställning 16 Juli). 1 vecka gick och samma sak, stod att paketet var på väg och hade samma uppgifter och status hos postens paket spårning som första gången jag tittade.

    När det hade gått 2 veckor (oförändrat hos posten-spårning) så kontaktade jag CDON kundtjänst och fick "chatta" med en Norsk medarbetare som inte kunde någon Svenska. När jag frågade honom i fall han kunde prata svenska i stället så blev han tydligen stött och stängde ner chatten i ansiktet på mig. Jag öppnade chatten på nytt och fick snacka med samma kille, sade att det fick gå bra med support på Norska. Efter ett tag förstod vi dock varandra och enligt honom så har posten 16 dagar på sig att skicka paketet och att jag skulle vänta och återkomma till kundservice den 31 Juli.

    Den 31 Juli kom, och till min förvåning så hade CDON.com fört tillbaka pengarna jag köpte hårddisken för till mitt konto ISTÄLLET för att skicka en ny hårddisk. Jag blev inte meddelad om detta, inte ens ett mail om saken. Jag vart heller inte kompenserad för detta elände utan fick stumt pengarna tillbaka utan notis. Dessutom hade jag en cdon-bonuscheck på 50:- som såklart brann inne p.g.a. detta.

    Aldrig mer ska jag beställa från denna skitsida!
    20 dagar sedan
  • Hej aNoN_
    Jag vill börja med att be om ursäkt hur ditt ärende har handläggts. Om ett paket försvinner i Postens hantering så ska vi alltid erbjuda kunden att skicka ut en ny produkt under tiden som Posten söker efter den första försändelsen, detta verkar dessvärre inte ha skett i detta ärendet. Jag har skickat ett PM till er, ifall ni återkommer med ert kundnummer eller ordernummer så kan jag hjälpa er vidare.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik
    CDON.COM

  • Perfekt
    Är helt nöjd, som alla mina tidigare köp från CDON!
    Stort utbud!
    Varorna kom i tid, ca 2 dagar. :)
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Brukar få mina saker snabbt. Har använt deras support några gånger utan problem.
    22 dagar sedan
  • Acceptabel
    CDON vet tydligen inte att Sony inte är samma sak som Sony Ericsson.
    22 dagar sedan
  • Ganska bra
    Har beställt många gånger från CDON, leveranserna brukar vara föredömligt snabba (oftast 1-2 arbetsdagar om varorna finns i lager). Bra webbsida, bra betalningsalternativ och bra kundsupport med (haft ett par ärenden som avklarats utan problem). Kan bara rekommenderas!

    Uppdatering: Måste tyvärr sänka betyget på CDON rejält på grund av långa leveranstider den senaste tiden (jag beställer främst elektronik). Varor som tidigare tog 1-2 arbetsdagar har nu tagit 4-5 arbetsdagar. En vara är fortfarande inte levererad efter 5 arbetsdagar trots att det står 1-3 dagar på deras hemsida.

    En annan synpunkt är att CDON levererar beställningar i delar, vilket knappast är en tröst när man behöver samtliga delar för att t.ex. sätta ihop en dator. Dessutom känns det knappast bra för miljön med 3 mindre leveranser (och tre rundor till postombud för mig) istället för en större leverans.

    Fortsatt betyg 6 stjärnor, positivt är de låga priserna.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 28 dagar sedan )
  • Dålig
    Har köpt en hel del på cdon genom åren. Har aldrig haft några problem, snabb leverans och bra priser.

    Började med att jag beställde ett par varor som skulle levereras inom 1-3 arbetsdagar. Fick dom först efter 5. Eftersom dom höll på att flytta lagret. Inget information om lagerflytten och förlängda leveranstider på deras sida. En liten info-ruta med typ nu har vi lite längre leveranstider pga av flytt eller liknand, det hade räckt.

    Gjorde min första reklamation av ett ipad fodral för två veckor sedan. Handläggaren sa att det brukar ta 14 dagar tills att returen är behandlad och att dom betalat tillbaka pengarna.

    Nu har det gått mer än 14 dagar, chattade med dom isär. Handläggaren sa att det tar upp till 30 dagar.

    Man brukar tala om skälig tid enligt konsumentköplagen. En månad är enligt mig inte skälig tid. Bryr mig egentligen inte så mycket om pengarna, tycker bara att dom behandlar sina kunder dåligt. Dom sa också att leverantören måste godkänna returen. Jag har gjort mitt köp av cdon och det är upp till dom att lösa reklamationen.

    Kommer aldrig mer handla på cdon. NetOnNet har betydligt bättre och snabbare service!
    1 mån sedan
  • Hej Fredyr
    Först vill jag börja med att beklaga att det har tagit så lång tid innan ni har fått en lösning på ert ärende. Då vi inte har några egna verkstäder så skickas produkter vidare till auktoriserade verkstäder som kontrollerar produkter utifrån de garantivillkoren som tillverkaren har satt upp.
    Jag har skickat ett PM till er, vänligen återkom med ert kundnummer i detta PM så ska jag undersöka ert ärende.
    Mvh
    Henrik
    CDON.COM

  • Perfekt
    Perfekt websida, enkel beställning, snabb och noggrann leverans. Bra jobbat!
    1 mån sedan
  • Usel
    Uselt, kommer aldrig någonsin beställa något från CDON och betyget blir en klar etta. Anledningarna är följande:

    1. Beställer varan som finns i lager på morgonen en vardag, får ett mail dagen efter där de ifrågasätter min adress. Varför tar det ett dygn!? Jag hade förväntat mig en levererad vara efter ett dygn.

    2. Får mailsvar till mig från en annan kund då de tydligen mailar flera kunder samtidigt. Mycket oproffsigt och klart oroande.

    3. De har ingen telefonsupport. Ingen mailsupport. Det är ett buggigt webbformulär som gäller om man vill komma i kontakt med CDON. Funkade inte alls i mobilen och riktigt dåligt i flera olika webbläsare som jag provade.

    4. Jag ber upprepade gånger om att bli uppringd via webbformuläret men får ändå svar där istället vilket bara leder till fler följdfrågor och inte leder någonstans då förvirringen är total. Får heller inte svar på raka frågor.

    5. Tiderna de ringer upp på är mycket begränsade. Det enda positiva i detta är att jag faktiskt blev uppringd utanför deras "ordinarie telefontider". Hjälper dock inte betygsättningen som bara kan bli en etta.
    1 mån sedan
  • Hej Kalle_j
    Vi beklagar att er upplevelse vid ert köp inte har varit vad ni kan förvänta er. Jag har skickat ett PM till er, ifall ni återkommer med ert kundnummer eller ordernummer så kan jag kontrollera vad som har gått snett.
    Mvh
    Henrik
    CDON.COM

  • Mycket bra
    Snabba leveranser!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Alltid snabba leveranser och även snabba svarstider och tillmötesgående personal då man kontaktar dem via kontaktformuläret! Mycket nöjd med CDON.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Är kund sedan många år och mycket nöjd med Cdon. Snabba och säkra leveranser, bra priser, snabba och positiva kontakter med kundservice. Aldrig några problem. Rekommenderas varmt.
    1 mån sedan
  • Usel
    Om nu nokia flyttat datum hur kommer det sig att andra leverantörer har den. Och varför står det på min order mottagen av lagret?
    Sjukt dåligt och jag hoppas att Microsoft aldrig samarbetar med er igen!

    Uppdatering 14/7
    Cdon är ett skämt, efter att först sagt att de inte fått leveransen ändrar de sig och skriver att det är pga lagerflytt nu efter 6 dagar efter orden fick "mottagen av lagret" får man efter flera påtryckningar mot supporten veta att de fått felleverans och inte kan leverera telefonen.

    Kunde de inte kläckt ur sig detta för 6 dagar sedan?
    @#%& dåligt.

    Shit happens men var ärlig med misstagen mot kund.
    1 mån sedan
  • Hejsan .

    Vi har fått in telefonerna i lager men det är tyvärr fel produkt vi har fått av Microsoft. Dock så påverkas utskicket av vår lagerflytt vilket gör att det tyvärr blir förseningar. Detta beklagar vi verkligen, men vi jobbar så fort vi kan med att få ut beställningarna så fort vi kan. Detta står också angivet på hemsidan under vår KUndservice-sida.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Ska var saklig och inte komma med för många åsikter!

    Vi är flera som beställde Lumia 930 med leveransdatum den 10/7-2014. Eftersom vi inte fått något leveransbesked från CDON har vi försökt att kommunicera med CDON med tyvärr blev man inte klokare för det. När det gäller dessa order så...

    1, CDON kan inte hålla lovat leveransdatum. Skyller på lagerflytt men då måste man informera om detta tydligt vid ordern och inte på någon undangömd sida.
    2, CDON kan inte ge nytt leveransdatum. Ingen förklaring på det från CDON.
    3, Enligt CDON så har det varit på packning på lagret sedan 9/10. Idag den 14/7.
    4, CDON support svarar inte på direkta frågor utan svara med standard svar som inte hjälper oss något.
    5, Om vi vill makulera ordern så måste vi vänta på återbetalning (vi betalde direkt vid order) tills CDON har skickat ut varorna och att varorna har gått till retur samt säkert några dagar där på innan något händer vilket tyder på runt 10-15 arbetsdagar som vi ska ligga ute med flera tusen. Detta eftersom ordern har skickats till CDONs lager för packning. Se punkt 3.
    6, Erbjudande av kompensation: 50:- när man handlar för över 100:- är ingen kompensation. Sådana får man ju ändå när man har handlat. I familjen har vi flera stycken och vi kan ju inte använda alla samtidigt.
    7, CDON far med osanning i sina svar här på prisjakt ang ändrat releasedatum. Vilket vi tolkar som ett lamt försök att skylla på andra för deras hantering. De ändrade sig senare här på prisjakt när det kom fram att de var överbevisade på att ingen ändring av releasedatum skett.

    CDON kanske är bra när allt fungerar men när något fallerar så slutar saker och ting att fungera hos CDON och deras support. Man kan inte skylla på någon enstaka person utan det är, enligt oss, CDONs ledning som inte värderar sina kunder särskilt högt eftersom vi var många köpstarka kunder som nu råkade ut för detta.

    Ledsen CDON, så behandlar man inte kunder! För denna order och kundhantering får ni betyget Usel!
    Och tänker ni ta er tid att besvara detta så besvara samtliga punkter. Vi har tyvärr ingen möjlighet att sedan besvara ert svar så vänligen håll er till sanningen och undvika lama ursäkter. Tack.
    1 mån sedan
  • Hej.

    Tyvärr så blev leveranserna sena pga vår lagerflytt, det är tyvärr inget vi kunde påverka och vi beklagar det. Flytten är för att ge er bättre service i framtiden så även om det drabbas med leveranser nu så kommer det i framtiden att vara bättre för er som kunder.

    Vi fick in fel leverans från Microsoft, och beställningarna packas just nu och skickas ut inom kort. Man får kontakta kundservice via hemsidan för status och eventuell avbeställning om den inte har skickats ännu. Har den skickats så hjälper vår kundservice er med att returnera den kostnadsfritt.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Beställde en 930 då CDON garanterade att den skulle vara framme senast den 10:e. Nu, den 14, så har den fortfarande inte plockats i lagret.

    * Ingen information om leveransförseningar
    * Efter klagomål meddelas att deras lagerflytt orsakat förseningar på 1-2 dagar. Efter drygt 5 dagar i status "Mottagen av lager" är produkten ännu inte utlevererad
    1 mån sedan
  • Hejsan .

    Vi har fått in telefonerna i lager men dock så påverkas utskicket av vår lagerflytt vilket gör att det tyvärr blir förseningar. Detta beklagar vi verkligen, men vi jobbar så fort vi kan med att få ut beställningarna så fort vi kan. Detta står också angivet på hemsidan under vår KUndservice-sida.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Även jag har beställt en Nokia Lumia 930.
    Kan bara instämma med föregående betyg.

    * Ingen information om leveransförseningar

    * Efter klagomål meddelas att deras lagerflytt orsakat förseningar på 1-2 dagar.

    * Efter drygt 4 dagar i status "Mottagen av lager" är produkten ännu inte utlevererad

    * CDON skyller på att Nokia ändrat releasedatum, trots att konkurrenter skeppar produkten för fullt

    * Vid kontakt med kundtjänst hänvisar dem till lagerflytten som orsak till försening. Trots detta kan de leverera en annan order jag lagt (senare) från precis samma lager (Ljungby) som Lumian ska finnas på, på 2 dagar.

    Värdelöst hanterat!
    1 mån sedan
  • Hejsan .

    Vi beklagar felaktig information tidigare, vi har fått in telefonerna i lager men dock så påverkas utskicket av vår lagerflytt vilket gör att det tyvärr blir förseningar. Detta beklagar vi verkligen, men vi jobbar så fort vi kan med att få ut beställningarna så fort vi kan.

    Det står angivet på hemsidan att lagerflytten orsakar förseningar tyvärr.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Bra
    Tar inte american express. Annars bra
    1 mån sedan
  • Hej.

    Vi accepterar endast svenska kreditkort, detta är för er och vår säkerhet.

    Med vänlig hälsning
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Har alltid vart supernöjd i samband med de otaligt många köp jag gjort från cdon. Tyvärr blev det problem med en mobiltelefon. Den var inne för lagning 3 ggr men de lyckades inte fixa telefonen. Cdon påstod att deras anlitade verkstad inte hittade några fel på mobilen som inte kan användas då den ringer upp olika personer i telefonboken medan jag pratar i den. Detta skedde var och vartannat samtal. Trots att det endast hade gått ett par månader efter att jag reklamerade telefonen, alltså inom ett halvår och cdon därmed enligt konsumentköplagen är skyldiga att bevisa att felet inte är ursprungligt så har de lyckats utnyttja systemet och gjort allt i sin makt för att inte hjälpa en stamkund.
    Efter att telefonen vart inne för tredje gången och den fortfarande strulade så ville de ta in den en fjärde gång för att kunna "fastställa" felet de tidigare nekat att telefonen har. I samband med detta hotade de med att om verkstan fortfarande inte hittade felet så skulle jag få betala undersökningen samt frakt tillbaka, annars skulle dom skrota telefonen. Där gav jag upp. Eftersom att jag visste att deras anlitade inkompetenta verkstad tidigare påstått att det inte är något fel på den så vågade jag därmed inte skicka in den. Och nu står man här och har förlorat 3000 kronor, trots konsumentköplagen på sin sida. Det som tröstar mig är vetskapen om hur mycket pengar cdon kommer förlora på att jag och sambon samt våra släkt och vänner aldrig kommer handla där igen, och inte hos något av deras dotterbolag heller för den delen.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Sköter sig alltid! Inte haft några problem med dem hittills.

    Bra rabatter för studenter dessutom!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har fått min vara i tid, tack för snabbt leverans. fri frakt +++
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Utmärkt. Laggade i beställningsprocessen men leveransen skedde i raketfart trots att jag ej beställ Expressfrakt.
    1 mån sedan
  • Usel
    Tillhör även jag dem som beställde en Lumia 930. Betyget grundar sig på:

    * Ingen information om leveransförseningar
    * Efter klagomål meddelas att deras lagerflytt orsakat förseningar på 1-2 dagar. Efter drygt 2 dagar i status "Mottagen av lager" är produkten ännu inte utlevererad
    * CDON skyller på att Nokia ändrat releasedatum, trots att konkurrenter skeppar produkten för fullt
    * Telefonen ingick i en order med en trådlös högtalare som, av oklara skäl, inte kan levereras. Ordern har status "Dellevererad" (trots att den inte plockats än). På CDONs hemsida kan man läsa att "Om din order dellevererats väntar vi 2-3 arbetsdagar innan en faktura för de levererade varorna skickas ut till dig". Jag fick fakturan igår (och för tydlighets skull påpekar jag åter igen att ordern inte ens plockats än).

    Uselt är bara förnamnet!
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Vi har fått in telefonerna i lager men dock så påverkas utskicket av vår lagerflytt vilket gör att det tyvärr blir förseningar. Detta beklagar vi verkligen, men vi jobbar så fort vi kan med att få ut beställningarna så fort vi kan.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Pinsamt dåliga...
    CDON får av Microsoft förfrågan att sköta förhandsleverans av Lumia 930 till ett hundratal Windows Phone entusiaster vilket de säger sig kunna hantera men då har de lyckats planera in en lagerflytt samtidigt och leveranserna blir såklart försenade.

    De är dessutom knäpptysta med information och i dagar har det nu stått "Mottagen av lagret" som orderstatus.

    Tyvärr CDON, detta var droppen och jag har nu begärt att få mitt privata konto avslutat och så fort de lyckas få igenom leveransen av Lumia kommer även företagskontot att avslutas!
    1 mån sedan
  • Hejsan igen.

    Vi beklagar felaktig information tidigare, vi har fått in telefonerna i lager men dock så påverkas utskicket av vår lagerflytt vilket gör att det tyvärr blir förseningar. Detta beklagar vi verkligen, men vi jobbar så fort vi kan med att få ut beställningarna så fort vi kan.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Kundtjänst går endast att nå på email och de anser att CDON aldrig gör fel. Det tar lång tid att få svar och du känner dig lurad efter att leveransen har kommit. Att byta en felaktig vara eller att få pengarna tillbaka är nästintill omöjligt. De har ibland låga priser, men dålig service och om något blir fel så får du ta förlusten. Jag betalar kommer framöver att välja en annan leverantör även om priset är klart högre.

    Niklas
    1 mån sedan
  • Hej.

    Om man ångrar sitt köp har man 14 dagars ångerrätt, visar det sig att varan man mottagit är defekt eller felpackad hjälper vi såklart med ett byte och retur på vår bekostnad.

    Vi gör alltid vårt bästa för att hitta en lösning om något är fel med ordern.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Perfekt
    Har aldrig haft problem med CDON.
    Snabb frakt och bra priser.
    Har haft 2st Sapphire grafikkort som gått sönder snackade med supporten, dom skickade ett nytt direkt och skickade även med en frakt sedel så jag kunde skicka tillbaka det som var sönder. Topp noch!
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Har lagt tiotalet beställningar det senaste året, och de har gravis blivit sämre och sämre på att hålla sina leveranstider. Just nu skyller de på en lagerflytt, men detta är inget de varnar för när man lägger sin beställning. Ordrar brukar fastna antingen med tom status eller som "mottagen av lagret", oavsett vilket går det inte att avbeställa ordern i dessa fall.

    Beställ inte från CDON om du har behov av att få dina varor levererade i närtid. De har dock bra kundtjänst och ofta bra priser.
    1 mån sedan
  • Hej.

    Vi gör alltid vårt bästa för att hålla leveranstiden som står angiven, dock kan förseningar ske både hos oss och hos Posten.

    Lagerflytten som pågår just nu genererar tyvärr en del förseningar men vi arbetar så fort vi kan. Vi har lagt upp information om lagerflytten inne på Kundservice-sidan så att alla kan ta del av den.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Det var nog sista gången jag handlar på cdon. Beställde en lg g2 i måndags den 7/7. Sen dess har statusen varit "mottagen av lagret" och kundservice säger att den inte kan avbokas för att den packas och ska skickas "snart". Har aldrig haft problem när jag handlar spel. Kommer att uppdatera senare
    1 mån sedan
  • Hej.

    Som det står på hemsidan under "Kundservice" så upplever vårt lager väldigt hög belastning just nu tyvärr, vilket medför förseningar i leveranser. Detta är pga en lagerflytt.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Dålig
    Oerhört långsam leverans samt otrevlig support!
    1 mån sedan
  • Hej,

    Just nu håller vi på med en lagerflytt, vilket gör att leveranser blir försenade och detta beklagar vi.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Dålig
    Det är väldig dålig service ifall något gått sönder inom garantitiden, de verkar försöka göra det så krångligt som möjligt för personer som vill ersätta en trasig vara.

    De förväntar sig tydligen att personer alltid kommer vara hemma, även då en vara behöver bytas. Ska du köpa en present till någon så gör det inte saken bättre då personen som fått presenten själv inte kan byta, trots kvitton mm...

    Tydligen är det omöjligt att skicka ersättningsvaran till någon om folkbokföringen inte stämmer in med leveransadressen. Även om det går att leverera en ny beställd vara utan att folkbokföringen stämmer. Dessutom så har det aldrig varit något problem bland andra nätbutiker eller hos dem själva, utan endast just nu när man behöver ersätta en trasig vara.

    Man får inte heller något ordentligt svar när man påpekar detta.

    Har aldrig haft något problem tidigare, vilket jag aldrig fått hos andra heller, så varför ödsla tid att beställa hos CDON när andra gör allt minst lika bra, om inte mycket bättre. Dessutom är CDON urusla på att hantera ärenden och dåliga på att kompromissa!

    Jag kommer från och med idag att inte beställa fler saker från CDON.
    1 mån sedan
  • Hej.

    VI kan skicka ersättningsorders till C/O-adresser, förutsatt att det kan skickas som brev. Men den som är skriven på kontot är endast den person som kan hämta ut ett paket på posten, därav kan vi inte skicka alla ersättningsordrar till alternativa adresser.

    Har en person fått en present so är köpt hos oss, kan den personen också reklamera ordern men ersättningsordern läggs på kunden som från början har köpt presenten, det är så vårt system fungerar.

    VI beklagar om du upplever det som negativt, vi gör alltid vårt bästa för att hitta en lösning som passar.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Detta företags after-sales är ett skämt! Visst det går bra att köpa produkter av dem om *allt fungerar*! Men se bara upp om ni får en felaktig DOA produkt! Då börjar helvetet!

    Fick alltså en DORO telefon till svärmor som var DOA, påpekade dock detta 2-3ggr:
    via deras "kontaktformulär" efter 2 st inklistrade standardsvar:

    Eftersom ni tydligen inte tar nån hänsyn till att detta är en födelsedagspresent som skall skänkas bort på fredag 11/7 vilket jag poängterat 2ggr måste jag fråga detta: Varför erbjuder ni inte en lösning på detta problem FÖRST innan ni kommer med detta svar?!?! Dvs hur jag skulle kunnat få en ny telefon INNAN fredag? Jag vill alltså ha kredit för den trasiga telefonen då jag skickat den för retur, *OM* ni inte idag kan skicka en ny telefon så den hinner fram till mig på torsdag för att utdelas på fredag! V.v svara på detta idag!

    Denna typ av svar får man på ovan inlägg:

    Vi har behandlat ditt ärende som ett DOA-ärende. Men innan vi skickar en ny telefon måste vi kontrollera den defekta för att bekräfta att felet är ett fabrikationsfel och inte något som uppkommit efter leverans. Detta är rutiner som vi måste följa, naturligtvis tycker vi att det är tråkigt att du är missnöjd med hanteringen men vi gör vårt bästa för att du ska få en felfri produkt så fort som möjligt, dock måste vi förfara oss på ett visst sätt för att det inte ska ske några komplikationer framöver.

    Har du några fler frågor är du varmt välkommen att kontakta oss igen.
    Med vänlig hälsning, xxxx CDON

    Goddag yxskaft!

    Kontaktade då DORO i Malmö själv och de förslog direkt utan tjat att de skulle skicka en ny telefon gratis till mig! Enda kravet var att de önskade att jag lovade att skicka tillbaka DOA-telefonen! Det var ENDA kravet! Snacka om service!
    Och inte svårt att uppfylla! All heder åt DORO!

    Så nu är detta löst och CDON har just tappat en kund som handlar då och då och för mer än 20.000:- totalt, aldrig mer CDON! Ta lärdom av Amazon om ni vill bli lyckas bättre i Sverige, ni ligger just nu på 1p av 10 möjliga vad gäller after-sales support! SKANDALÖST!

    Angående senaste "svar" från CDON:

    Svaret nedan från CDON är ytterligare ett skämt och kunde lika gärna vara skriven av en *robot*!
    De skyller på leverantörerna, jojo, men DORO skickade mig en *gratis* telefon utan förpliktelser som anlände idag! (jag ringde *igår* em!) De skickade även med gratis returfraktsedel för den trasiga telefonen som jag skall returnera snarast. CDON ljuger igen.

    Om kund får en DOA produkt måste ni kunna gå ifrån era "bestämmelser och lagar" för att hjälpa kunden som annars sitter i rävsaxen minst 1-3 veckor pga att ni skall genomföra era *långsamma* rutiner! Vilken fysisk affär/butik håller på med sånt trams i dagens Sverige? INGEN! Jag ber er att jämföra med Amazon där får man ALLTID en ny produkt skickad om man den är DOA, man skriver själv ut en GRATIS returfraktsedel. *no questions asked*! Man har sedan 30 dagar på sig att returnera den felaktiga produkten annars blir man fakturerad = *helt ok!* och Amazon tar till skillnad mot CDON's amatörer figthen med *tillverkaren* **inte kunden! **!
    Aldrig mer CDON ! Ett mantra, men likväl en sanning.
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Har personligen aldrig upplevt några större problem med CDON, men de har ju en notoriskt dålig kundtjänst.
    Allra sämst är att man själv får stå för returer - särskilt med tanke på att de säljer en hel del kläder.
    Notera att de allra flesta recensionerna som skrivits direkt här på Prisjakt (och inte via butiken) bara ger någon enstaka stjärna...
    Bra studentrabatter dock.
    10 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej.

    Når det gäller ångerrätt står kunden alltid själv för returen, är det defekt/felpackad vara så står vi självklart för returen och byter varan.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Sämsta mojligt service. Har köpt två bocker. På hemsidan "leverans inom 4-6 arbetsdagar".
    Jag kollar leveransstatus efter 6 dagar och vet ni vad? Order var annullerad! Utan en meddela mig? Vad f*n syssla dem med?
    Kontakta kundservice därefter. De påstår att det har blivit nåt fel med lager. Jag ber att annullera order. Killen säger att det är för sent och böckerna är redan på väg till mig! WTF?
    Det tror jag inte!
    CDON HAR INGEN KOLL MED VAD DE SYSSLAR MED!

    Jag har köpt böcker vid bara två tillfället oss CDON och aldrig fått de jag köpt hemlevererad.

    Slösa inte bort er tid och köp (kanske billigare) någon annanstans!

    Aldrig mer. Jag har nu raderat mitt CDON konto
    1 mån sedan
  • Hej.

    Tyvärr verkar som att ett teknisk fel har skett med din order och den har då lagt upp ordern igen automatiskt, därav beskedet om att ordern var annullerad. Vi beklagar om detta inte framgick klart i kontakten med vår kundservice.

    Vi gör alltid vårt bästa för att leverera inom den förväntade leveranstiden.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Dålig
    Nu har även jag råkat ut för felleverans från CDON. Har tidigare varit mycket nöjd med CDON, men när bara en av tre varor kommer så blir man lite besviken. På följesedeln står det 3/3.

    Paketet har dessutom tagit längre tid att leverera än vad jag hade förväntat mig.

    Det sämsta tycker jag dock är att det inte fanns ett telefonnummer att ringa till. De erbjöd dock chat i sitt webb-interface som jag provade. "Du försöker antingen nå oss utanför ordinarie öpettider, eller så har vi tekniska problem.", klockan är mitt på dagen en vanlig tisdag.

    Det fick bli mail istället. Förväntad svarstid inom 24h. Tyvärr inte den standard jag uppskattar.

    Jag hoppas nu att ärendet löses snabbt och smidigt. Har jag inte fått resterande senaste på torsdag så är jag mycket besviken.

    Felanmälde på en tisdag vid 12-tiden. Fick svar vid 20-tiden på kvällen. Fick resten av godset på fredagen. Det är en ganska dålig leveranstid, framförallt när leverantören vet att de har gjort fel.

    Orderstatusarna verkar dessutom inte betyda vad en kund förväntar sig;
    Postad = Vi har bokat ett nummer, men den är inte skickad än. Med mycket tur så skickas det faktiskt samma dag.
    Mottagen av lagret = Lagret har fått plockordern utskriven. Den här statusen kan en order ha i över en vecka.

    Men jag kommer i ärlighetens namn att fortsätta att handla på cdon till och från.

    --

    Nu blev det dax att fylla på här. Beställde en gång till från CDON, leveranstid 1-3 dagar. Efter 5 hela arbetsdagar så är det fortfarande inte skickat även om det är i lager. Kontaktade CDON efter 4 dagar, då sa de "det packas just nu". Bullshit. 1.5 dag senare är det fortfarande inte skickat. Deras ursäkt är att lagret har mycket att göra just nu. Men det verkar vara en standardursäkt från dem, och att lagret har haft för mycket att göra i minst ett år. Deras uppskattade leveranstider är alltså inte alls att lita på.

    Jag är mycket tveksam till att jag kommer att beställa från CDON igen. Den här gången valde jag CDON just för att jag hade mycket bråttom.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej.

    Tyvärr så kan felpack ske, detta beklagar vi.

    Har du varit i kontakt med vår kundservice via hemsidan så hjälper de dig vidare med dina varor, du skal så klart ha allt du har betalt för förutsatt att det finns i lager.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Beställde ett Samsung MicroSD 64GB microsd kort den 29:e Juni, idag är det den 3:e Juli och i flera dagar ser jag bara texten Mottagen av lagret, kontaktade kundservice 2:a Juli och då lovade dom att den ska skickas under kvällen men fortfarande har inget hänt.

    Det är synd att CDON blir bara sämre och sämre hela tiden, förut brukade det ta en arbetsdag tills man hade produkten hemma.

    Dålig kundservice är det också då man måste vänta minst en halvtimme för att få chatta med nån.

    Order: 44102869
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej.

    Dessvärre är det ett tekniskt fel min din order som gör att den inte kan skickas. Detta håller på att undersökas och så fort vi vet vad som sker vidare kommer det att skickas ut ett mail till dig med information.

    Vi beklagar verkligen väntetiden.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Perfekt
    Professionellt och bra som alltid på CDON
    1 mån sedan
  • Usel
    Jag beställde två hårddiskar och en av dom var dålig. Eftersom den inte har en telefon att ringa till skickade jag två mejl istället och berättade för dem vad som hände med hårdisken. Detta var förra veckan och de berättade för mig att de skulle ta kontakt med WD och sedan så skulle de kontakta mig. De kontaktade aldrig mig igen efter det.

    Detta är den första gången jag upplever något liknande. Jag hade en gång ett liknande problem med INET, men det gick bra och jag fick en ny, helt enkelt och snabbt. En stor skillnad va? Jag har köpt många produkter i CDON men nu aldrig mer.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag har skickat ett PM till dig så att jag kan få hjälpt dig vidare med din order.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Jag kan inte förstå hur vissa kan vara helt nöjda med servicen CDON numera ger.
    Jag skapade ett konto här på Prisjakt.nu endast för att kunna dela med mig av mina åsikter om CDON.
    Efter att tidigare ha varit ett respektabelt bolag med förmånliga priser och snabb leverans har de lyckats sjunka rejält och håller troligtvis kvar sina kunder tack vara sina 50 kronors värdekoder.
    Jag har beställt två ordrar därifrån, den första tog en vecka bara för dem att skicka iväg ifrån lagret, vilket jag vid upprepade tillfällen ställde mig kritiskt till om varför, trots lika många upprepade kontakter med kundtjänst som varje gång inte kunde svara på när min vara skulle skickas, någon kompensation blev det inte heller.
    Den andra och även senaste varan har fortfarande inte levererats trots att den varit mottagen av lagret i tre dagar nu och man ska vara glad om den skickas ens den här veckan.
    1 mån sedan
  • Hejsan. Jag har skickat ett PM till dig så att jag får undersökt vad som har hänt med dina beställningar och hoppas att vi kan finna fram en lösning.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Hur kan man skicka hårddiskar utan något packmaterial?!

    Beställde två hårddiskar. Till min förvåning så skickades de i ett tunt varderat kuvert utan något packmaterial överhuvudtaget. Vill inte ens tänka på hur diskarna hoppat omkring och slagits mot varann under transporten...

    Jag kommer att ångra köpet och beställa från en annan butik som vet hur man paketerar datorkomponenter!

    Skärpning CDON!
    1 mån sedan
  • Hej,

    Vi beklagar att din order var dåligt packad, vår lager ska packa enligt varans värde och vad det är för en sorts vara. Tyvärr verkar det ha skett ett fel.

    Om din vara är skadad vänligen kontakta vår kundservice via hemsidan så hjälper de dig vidare.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Dålig
    Beställde en intern hårddisk.
    Fick ett paket med hårddisk som var packad UTAN stötdämpande material i transportkartongen!
    Som väntat fungerade inte hårddisken...

    Vore kanske bra att lära människorna på lagret hur man packar känsliga komponenter?
    1 mån sedan
  • Hej.

    Vi beklagar att din vara kom fram defekt, vårt lager packar enligt det emballage som passar varan bäst.

    Jag har skickat ett PM till dig så att jag kan hjälpa dig vidare med din defekta vara.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Perfekt
    Är mer än nöjd med CDON. Har handlat ca 15-talet ordrar hos dem nu och alla dessa ordrar har varit 100% problemfria. CDON har alltid snabb leverans (Max 2 dagar har det tagit för mig.) och oftast har de fri frakt på hela deras sortiment. Det är verkligen super. Har också varit i kontakt med deras kundtjänst några ggr och har alltid mötts av trevliga och serviceinriktade personer.

    Att sen CDON oftast har de lägsta priserna på nätet, gör inte saken sämre.

    Rekommendrar verkligen CDON.com
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Aldrig någonsin haft problem och jag har beställt flera gånger. Önskemål är att ni ska snabba upp frakten lite annars inga problem.
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde Mario Kart 8 till Wii U i måndags. Under tisdagen så skickade klarna ut fakturan, samt orderstatusen ändrades till Skickad, samt jag fick min leveransbekräftelse med kolli-id. När jag söker på kolli-id ser jag statusen "Elektronisk förhandsinformation har mottagits". Denna status har inte ändrats än idag (det är torsdag kväll nu). Är det inte meningen att fakturan först ska skickas ut när ni skickat försändelsen, och inte bara "bokat frakten"?

    Detta har hänt mig ett flertal gånger hos just CDON, vilket i mitt tycke är dålig service. Tycker inte att min betalningstid ska börja "ticka" förän min order är skickad. Dessutom så kommer ni inte kunna hålla eran leveranstid på 1-3 arbetsdagar.

    DÅLIG STIL CDON!

    Anse mig som en förlorad kund...
    1 mån sedan
  • Hej.

    Fakturan skapas när ordern är packad och klar för utleverans från vårt lager. Tyvärr så kan förseningar ske, och det beklagar vi.

    Både vi och posten gör vårt bästa för att paket ska komma fram så snabbt som möjligt.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM