Nordens största varuhus
Fri frakt över 1000 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

CDON drivs från Sverige. Tänk på att erbjudanden som listas kan vara från olika företag och du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och villkor för varje erbjudande innan du handlar.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 26 år sedan
(data från 2016-04-30)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.58)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    VARNING!

    Lade en order 2016-04-18
    Hämtade ut min dator för någon dag sedan.
    Betalade 10890:-

    Idag har de sänkt ner datorn till 9790:- .
    Kontaktar deras kundtjänst idag (Agata) , och hon säger att jag (Måste) skicka
    tillbaka datorn och köpa den på nytt för att få det priset. Det har inte ens gått 14 dagar från och med jag lagt ordern eller hämtat ut den, distansavtalslagen.

    Smidigast måste ju vara att ge mellanskillnaden tillbaka , se Webhallen eller Elgiganten.

    Trodde alla de stora aktörerna hade det idag, löser de inte detta uppmanar jag ingen att handla hos dem.

    Funderar starkt på öppna datorn, och skicka tillbaka den utan kartong men med manual och alla tillbehör-.
    De skulle höra av sig till mig via mejl. Om inget händer handla aldrig av Cdon, kundvård = 0 .

    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    Uppdatering, de kontaktade mig igen och jag kan bara bekräfta tidigare uttalande.

    Ordernummer: 52912315
    1 dag sedan
  • Usel
    VARNING!

    Lade en order 2016-04-18
    Hämtade ut min dator för någon dag sedan.
    Betalade 10890:-

    Idag har de sänkt ner datorn till 9790:- .
    Kontaktar deras kundtjänst idag (Agata) , och hon säger att jag (Måste) skicka
    tillbaka datorn och köpa den på nytt för att få det priset. Det har inte ens gått 14 dagar från och med jag lagt ordern eller hämtat ut den, distansavtalslagen.

    Smidigast måste ju vara att ge mellanskillnaden tillbaka , se Webhallen eller Elgiganten.

    Trodde alla de stora aktörerna hade det idag, löser de inte detta uppmanar jag ingen att handla hos dem.

    Funderar starkt på öppna datorn, och skicka tillbaka den utan kartong men med manual och alla tillbehör-.
    De skulle höra av sig till mig via mejl. Om inget händer handla aldrig av Cdon, kundvård = 0 .

    Ordernummer: 52912315
    4 år sedan ( Uppdaterat: 1 dag sedan )
  • Mycket bra
    Fungerar alltid fint och bra att beställa härifrån och de har bra priser.

    Men jag kan inte förstå att de inte blir anmälda och får betala vite för sina olagliga reklammetoder/prissättning. Det fuskas på i princip alla priser när det gäller ord pris och nedsänkningar. Varorna har aldrig kostat vad som anges i ord pris och de s.k. sänka priserna ligger kvar månad efter månad.

    Priserna är dock bra ändå och det finns ingen anledning för CDON att luras att sänkningarna är större.

    För en som kollar upp sakerna på prisjakt först är detta inga problem, men det känns ändå som bluffmetoder som lurar andra.
    1 dag sedan
  • Usel
    Det har nu gått 9 dagar sedan jag gjorde min beställning på CDON. Varan fanns då i mängd i lager och köpbekräftelsen kom direkt men det står fortfarande "behandlas" när man söker upp ordern. Jag har heller inte fått någon bekräftelse på att varan gått iväg från vare sig CDON eller Tretti.se som tydligen är de som lagerför varan åt CDON så det stämmer nog att den "behandlas". Jag mailar CDON via deras webbformulär med ordernummer utan att få något svar om leverens. Jag ringer CDON för att få veta om någonting händer eftersom varan var tänkt som en present till en speciell dag men de kan inte kontrollera något eller ge något besked alls. De lovar att undersöka saken och återkomma per mail men det har nu gått flera dygn och de har fortfarande inte återkommit.
    Deras oförmåga ställer till det för mig så att jag nu får extra arbete och kostnader samt måste köra många mil helt i onödan för att snabbt skaffa en annan vara från någon butik, dock får jag nu inte tag i just den jag beställde och som passar våra behov bäst så jag är mycket besviken för detta blir nu rejält kostsamt. Maken till nonchalans med obefintlig information och total oförmåga att kommunicera har jag aldrig upplevt under drygt 20 år som e-handelskund och då köper jag mellan 70-100 försändelser om året och resten av familjen ungefär lika mycket till. CDON skryter med att de blivit "Årets e-handlare 2015" vilket är helt obegripligt eftersom de inte ens har ett system så att de kan följa upp vad som händer med beställningarna internt hos dem. Jag behöver inte CDONs otjänster mer i fortsättningen så Adjö CDON, hos oss är ni nu CDNO vilket står för NO information, NO service och NO leverans!
    3 dagar sedan
  • Dålig
    Köpte hörlurar (Audio Technica ATH-CKR10) som gick sönder efter knappt ett halvår. Höger hörlur slutade fungera pga konstruktionsfel på hörlurskontakten. Skapade ett reklamationsärende och efter 2 dagar fick jag svar att de skulle återkomma när de kontaktat verkstaden. Nästa dag svarade de att jag fick skicka in dem på service, vilket jag gjorde. Efter drygt en vecka fick jag tillbaka hörlurarna som då fungerade i mindre än 1 vecka innan exakt samma fel uppstod igen. Ville nu häva köpet och fick återigen vänta länge på mailsvar och först svarade de som förut bara att de skulle återkomma när de kontaktat verkstaden. Till slut fick jag svar att det inte gick att häva köpet, men att ett nytt reklamationsärende skapats. Jag vill inte ha samma hörlurar igen då det uppenbart är konstruktionsfel på dem och samma fel kommer uppstå igen.
    3 dagar sedan
  • Acceptabel
    Beställde en artikel som fanns i lager och gjorde en direktbetalning. Förväntade mig därför att artikeln skulle skickas samma dag. Då artikeln fortfarande inte skickats på morgonen dagen därpå valde jag att avbeställa artikeln då jag hade bråttom. Till min förvåning får jag strax efter avbeställningen ett meddelande från kundtjänst att ordern ej går att avbeställa då plockning av order påbörjats (status: mottagen av lagret). De vill istället att jag ska invänta leveransen till mitt postombud och där meddela att jag inte tänker hämta ut paketet och låta det gå i retur den vägen. Två transporter ska alltså ske helt i onödan pga att CDON inte kan avbryta en pågående utleverans! Hur svårt kan det vara att visa ett meddelande för orderplockaren om att ordern är avbeställd när denna avslutar plockningen av ordern. Meddelade mitt missnöje till kundtjänst och frågade om de inte har något aktivt miljöarbete, men fick endast till svar att de inte kunde göra något. Antar att det betyder att de ej har något aktivt miljöarbete. Kommer ej att beställa från CDON eller något av deras systerbolag igen innan jag ser att de ordnat denna brist. Artikeln är nu inhandlad från konkurrent med högre pris men med bättre service, det är det värt.
    3 dagar sedan
  • Ganska bra
    Beställde KIS2016 (Kaspersky Internet Security 2016), detta kommer i ett DVD fodral utan skiva, det enda som finns i DVD fodralet är en lapp med en serial.(Detta borde CDON veta).
    Jag beställde och direkt betalade detta den 26/3-2016 (en lördag), förväntar mig att en seriös butik hanterar ordern på Måndag morgon och skickar ut den Måndag eftermiddag, så man har varan på onsdag/torsdag, även fredag hade varit acceptabelt, men icke, får ett e-mail och ett SMS att varan är skickad den 29/3-2016 (Tis) kl 20.10 på kvällen och att det ska ta 1-2 dagar att levereras...får inte paketet för ens helgen efter den 4/4-2016... och på detta har dom paketerat DVD fodralet som om det låg ett Fabergéägg i det, så det går inte in i brevlådan (ett dvd fodral, även lätt inslaget går in i vanliga brevlådor, det fanns inget som kunde fysiskt skadas i paketet, så "CDON" varför paketera det så onödigt mycket?), jag blev tvungen att gå till mitt ombud för att hämta ut paketet...

    Har inte en aning om det var posten som strulade eller CDON, jag brukar hålla mig till Webhallen då dom har fysisk butik i Sthlm där jag bor, men gjorde ett undantag denna gång pga priset på varan, det gör jag nog inte om igen, man ska inte vara dumsnål!

    Prismässigt helt ok butik, men jag tycker inte det ska inte ta sån tid!
    9 dagar sedan
  • Bra
    Oftast bra pris och snabb leverans!
    11 dagar sedan
  • Perfekt
    Galet snabb leverans. Beställde lördag kväll och varorna skickades söndag eftermiddag! . Kunde hämta sakerna på ICA måndag lunch! .:)
    3 år sedan ( Uppdaterat: 12 dagar sedan )
  • Perfekt
    Har handlat på CDON i över 10 års tid. Har aldrig blivit besviken på nätbutiken. Bra leveranstider och hög servicenivå.
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Har bara bra erfarenheter från Cdon, bra hemsida, snabb leverans och ganska så bra priser. Har aldrig behövt skicka tillbaka något, dock har jag varit i kontakt med kundservice när jag skulle avboka en vara, och det funkade perfekt.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 13 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Beställde filmer från CDON och de levererades som vanligt inom en vecka. Detta är inte första gången jag beställt från CDON, och det har funkat lika bra varje gång.

    Det enda man kan klaga på är att de skulle kunnat korta av leveranstiden med någon dag.
    14 dagar sedan
  • Utmärkt
    Enkelt och smidigt att handla. Bra priser, snabbt levererat.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 17 dagar sedan )
  • Usel
    Jag beställde en och fick bekräftelse från tjänsten. Nästa dag, när jag kontrollerat status, är det annulleras utan anmälan. Nu vill de att jag ska ordna till högre pris igen säger att det är systemfel.
    17 dagar sedan
  • Acceptabel
    Handlar olika prylar här i från och det är acceptabelt men inte mycket mer då de behöver se över sin webbsida (rörig gränssnitt) och speciellt lagersaldon & INTE lista saker de INTE har & INTE kommer få in för att de till ex inte produceras längre.
    19 dagar sedan
  • Perfekt
    Köpte bluray film, snabbt levererar. Inget att anmärka på!
    19 dagar sedan
  • Perfekt
    var i rea delan
    20 dagar sedan
  • Usel
    Efter hur kundtjänst hanterat mitt returärende (ignorerat det helt) och de har inget telefonnummer man kan ringa för att höra hur det går så tvingas jag justera ner mitt tidigare betyg till att nu bli uselt.

    Mitt tips vad gäller CDON är, undvik.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 23 dagar sedan )
  • Bra
    Update: Drar ner betyget efter en makalös historia där kundtjänst i princip hade fungerat bättre om de inte hade svarat alls. http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=224181&p=4324369 Stannar dock till på 7/10 då man kan göra ett och annat fynd när det funkar.

    Har beställt hundratals items utan några som helst problem. Till 95% har jag fått leveransen inom två dagar från beställningen. Generellt snabbare och billigare än t.ex. Ginza. Endast behövt kontakta kundtjänst ett par gånger och då har det löst sig snabbt. För de som haft upprepade problem så kan det naturligtvis vara en svaghet att det inte går att ringa till dem.
    6 år sedan ( Uppdaterat: 23 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Beställde datorkomponenter från fem olika butiker på söndagen innan påsk.

    10: Inet, snabb leverans (tis), bra förpackat, bra betalningsalternativ, snabb och tydlig information om beställningen, pingvinstång.

    9: CDON, snabb leverans (tis), bra förpackat, bra betalningsalternativ

    7: Dustin, snabb leverans (tis), slarvigt förpackat i en låda med fel proportioner till innehållet som blivit väldigt lätt tilltryckt, förskottsbetalning krävs för att få billigaste betalningsalternativ.

    5: NetOnNet, långsam leverans (ons efter påsk, dvs 6e arbetsdagen efter beställning), bra förpackat, förskottsbetalning krävs för att få billigaste betalningsalternativ.

    1: Proshop, extremt långsam leverans (tis två veckor efter beställningen, dvs 10e arbetsdagen efter beställningen), dålig information om beställningen, dåligt förpackat med bara papp, inte kartong. Förskottsbetalning krävs för att få billigaste betalningsalternativ. Ångrar bittert att jag valde att spara 50 kr på denna butik.
    23 dagar sedan
  • Usel
    Köpte en vara (för 59kr). Fick en påminelseavigft från inkasso, då jag i flytten glömde bort detta. Gick in på Cdons betaltjänst QLIRO. Betalade fakturan med påminnelseavgift (150 kronor totalt). En månad gick, fick brev från kronofogden. 1000 kronor betalade jag.
    Så blev 1100 kronor för en 59kr solsidan dvd.

    Jag har kontaktat kundtjänst om att det är obegripligt hur deras betaltjänst ej även betalar till inkassobolaget, precis som det är "hos alla andra butiker" jag någonsin handlat hos. Inklusive deras kanske största konkurrent för QLIRO - Klarna.

    Kundtjänst är totalt oförmögen att förstå problematiken. Efter några veckor skriver jag nu detta. Handla aldrig hos CDON, eller någon av QLIROs dotterbolag.
    23 dagar sedan
  • Usel
    Har handlat mycket från CDON genom åren.

    Tyvärr har deras service bara blivit sämre.

    De tar betalt för sin frakt (vilket många andra inte gör). Då förväntar man sig att man får en bra frakt och bra emballage.

    Filmer för flera hundra kronor skickas som vanligt brev för utdelning av brevbärare. När brevbäraren inte lyckas dela ut kommer försändelsen till ett utlämningsställe. Filmer som finns på lager tar då 4 dagar att få hem....

    Tillråga på allt så är vissa filmfodral skadade pga att filmerna skickas i vanliga jiffy bagar som har gått sönder.... Förut hade CDON kartonger som de skickade med, dessa gick dessutom ner i brevlådan.

    Kundtjänst kan ni glömma att få tag i ....
    23 dagar sedan
  • Hej! Tråkigt att höra att du upplevt att servicen försämrats. Vi håller på att se över vad som skickas som brev och paket och även förpackningarna för spel/cds/filmer då vi fått in en del klagomål sedan dessa byttes. Vi är tacksamma för all feedback så rutinerna kan ses över och förbättras. Mvh, Adam

  • Usel
    Den absolut sämsta service jag varit med om.
    Började med att jag köpte en gitarr i slutet av november som sedan tog extremt lång tid innan den kom. Inget svar från kundservice på veckor (de skyllde "officiellt" på black friday rean). Det tog så lång tid att jag han flytta utomlands tillfälligt för ett jobb.

    Kom hem och provspelade gitarren och den var under all kritik (inte CDON:s fel) ett helt uppenbart garantiärende. Hörde än en gång av mig till "kundservice", skickade all info inkl. en länk till en film där jag visar alla fel. Detta var tre veckor sedan och inte ett svar från CDON's sida (jag undrar vad de har för bortförklaring denna gång).

    Jag kommer aldrig någonsin köpa någonting från detta företag igen.
    25 dagar sedan
  • Hej! Jag har skickat dig ett PM, återkom gärna där så kikar vi närmare på vad som har gått snett. Mvh, Adam

  • Acceptabel
    Snabba leveranser men börjar bli lite för dyrt. I vissa fall väldigt dyr frakt för småsaker.
    25 dagar sedan
  • Perfekt
    Jätte nöjd! Alltid snabb leverans och översiktligt inne på sidan! Tack för att ni finns!
    26 dagar sedan
  • Perfekt
    Går ej att ringa deras support för att klara av sitt ärende fort.
    Istället börjar man med en chatt som inte riktigt kan hantera mitt ärende, mail? Ja, inget svar än.

    Man får vad man betalar för, i det här fallet en kraftigt underdimensionerad supportavdelning.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 27 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Alltid trevligt och säkert att handla på CDON. De har en enkel hemsida och snabba leveranser.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 27 dagar sedan )
  • Usel
    Sjukt dåligt. Vi köpte ett flashkort av ett företag CDON representrerar som heter NÖDVÄNDIG.SE.
    För det första höll inte produkten det som sades. För det andra, när man gick in på tillverkarens sida som stod tryckt på kortet visar det sig att just detta kort inte finns med som en av deras produkter och där varnas det för olagliga piratkort
    Vi försökte få kontakt med butiken för 1-2 veckor sedan via deras hemsida, men precis som tidigare recencenter här nämnt så svara de inte.
    27 dagar sedan
  • Perfekt
    Jag har handlat från CDON många gånger, och har vid ett antal tillfällen varit i kontakt med deras kundservice.
    Jag har bara bra erfarenhet av dem.
    28 dagar sedan
  • Bra
    Bra priser och oftast hyfsad snabb leverans. Men inte alltid tyvärr! Mycket bra kampanjer och bonusprogram (CDON+) De få gånger det blivit något problem har man väl velat att det gick att få tag i dem via telefon. Men har alltid fått bra hjälp via mail. Som helhet är jag nöjd!
    28 dagar sedan
  • Usel
    Helt värdelös kundtjänst, inte fått svar och de har gått över 5 arbetsdagar, på ett simpelt ärende.

    Extremt långsam leverans, de lovar 1-3 arbetsdagar leverans på lagervara, de har nu gått över 5 arbetsdagar och de har fortfarande inte skickat iväg varan som de har i sitt lager.
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Långsam, komplicerad och dålig service. Cdon har endast kundtjänst i form av chatt och mejl, men det tar ändå 5 min mellan varje chattmeddelande och ett dygn mellan varje mejl. Tog mig hela 3 dagar för att ens få information om hur jag skulle skicka min nyköpta laptop på service då tangentbordet var helt krossat vid leverans. Tog sedan 2 veckor innan jag fick tillbaka den, dock med en ny liten defekt.

    Köpte även en extern hårddisk som var betydligt långsammare än vad som stod i specifikationerna. Gick knappt att använda och jag bestämde mig därför att skicka tillbaka den. Fick först fel returadress vilket resulterade i att jag fick betala frakt själv plus att jag fick skicka returen på nytt till en annan adress. Fick sedan skriva och fråga kundtjänst en gång i veckan varför jag ine fått mina pengar tillbaka. Fick varje gång samma svar "produkten har kommit in men just nu har vi mycket att göra, vi tar hand om detta under nästa vecka.

    Efter 1 månad och 6 dagar fick jag mina pengar tillbaka.

    Tidigare köp har fungerat smärtfritt men 2 av 2 returer har varit hemska

    Bra sortiment, snabb leverans. Värdelös service. Rekommenderas inte att köpa någon form av hårdvara!
    1 mån sedan
  • Usel
    Saknar telefonnummer till kundtjänst och behandlar kunden som skit! Avråder starkt att handla här.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har handlat från CDON drygt 20 gånger och har aldrig haft några problem. Jag anser att de har ett ganska bra utbud med rimliga priser av elektronik och mycket annat, från livsmedel till bildelar. Man brukar få rabatter och erbjudanden regelbundet vilket för mig har varit användbart (uppenbarligen tjänar CDON pengar på det).

    Jag tycker det är synd att man lämnar lägsta betyg baserat på en enstaka incident, speciellt om man har bra erfarenhet också.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Min favorit hemsida för teknik och grejer.
    1 mån sedan
  • Usel
    jag beställde trådlösa hörlurar Sennheiser Momentum AEBT och det visa sig att ANC(active noise cancelling) inte fungerar eftersom jag hör tydligt alla röster o ljud runtomkring en.
    jämför jag dessa Sennheiser med Bose QC25 så är det som natt o dag.
    Bose QC-25 man hör nästan ingenting när man har brus reduseringen på trots att jag inte spelar någon musik så är det knäpptyst i lurarna men på Sennheiser Momentum wireless AEBT är rena rama katastrofen den isolerar öht ingenting man hör tydligt o klart allt både när jag spelar musik och när jag stoppar musiken det är likadant.
    jag har reklamerat hörlurarna och väntar på svar från CDON och återkommer när allt har löst sig då kommer jag att betygsätta hur allt har fungerat.
    just nu kan jag tyvärr inte ge några betyg eftersom jag vet ej hur allt kommer att lösa sig.
    1 mån sedan
  • Usel
    Köpte ett spel som levererades genom Retrospelsbutiken.
    Enligt cdon skulle leveransen vara framme hos mig mellan 1-3dagar.

    På tredjedagen inget packet så jag ringer till cdon som inte vet vad som hänt utan ska ta kontakt med Retrobutiken och återkomma så fort de fått svar.

    På dag fyra har jag fortfarande inte fått svar utan jag ringer själv till Retrospelsbutiken för att kolla. Jag får då till svar att packetet skulle ha skickats för tre dagar sedan men de hade fortfarande inte skickat den. Nähä, sa jag, varför?
    Fick svaret att det var pga långhelg och påsk. Som ni ser på datum av mitt meddelande så har inte ens påsken eller ngn långhelg relaterad till den infunnit sig.

    Om du ska köpa brädspel håll dig borta från både Retrospelsbutiken och Cdon och handla istället på seriösa spelbutiken och gynna dem istället för den här skiten!
    1 mån sedan
  • Usel
    Är mycket nöjd med cdon som helhet, men kommer inte fortsätta handlar där pga en incident under deras 17 års kalas rea.... ändrar det aktuella rea priset under rea perioden anser jag inte vara okey. Så tack men nej tack cdon! När man kontaktar deras kundtjänst utlovas ett svar inom 24 timmar, själv får jag svar 58 timmar senare och då hävdar dem självklart att produkten tagit slut och inte längre finns som erbjudande.... men när jag skrev till dem fanns den i lager bara med ett oförberett nytt högre pris än dagen därpå då jag la produkten i kassan!
    Jag tackar för mig, cdon är opålitliga ingenting för mig!
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Jag undviker gärna att handla på CDON eftersom de nog har marknadens absolut sämsta logistikavdelning.

    Om man har någon koll alls på hur verksamheten och branschen fungerar, så är det inte rimligt att det tar 5-10 arbetsdagar för brevpost att komma fram. Det är samma visa varenda gång jag gör något köp där.

    De har bra priser, deras websida är kalas, men deras logistik bör dem göra om helt från scratch. Det kan liknas med 56/kb modemanslutet internet från tidigt 2000-tal eller dylikt, kontra andra företag som sitter med gigabit-linor. Usch.

    Så om man orkar vänta 5-10 dagar extra kontra andra företag för att spara 20 spänn kör på. Vill ni ha varan inom en vecka, handla någon annanstans!
    1 mån sedan
  • Usel
    Köpte en Roomba från cdon.com för ett par veckor sedan. Visade sig att ett tillbehör som cdon skrivit skulle ingå i paketet inte gjorde det. Efter mycket om och men erbjöd cdon mig kompensation med 10% av inköpspriset. Vilket var hälften av värden på det saknade tillbehöret. Aldrig mer cdon!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans. Lade ordern onsdag kväll och hade mobilen på fredagen, vilket räddade min helg. Dessutom snabb respons och korrigering då jag lade en felaktig order först. Mkt bra!
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Fick idag en ny leverans av kläder från Cdon, snabbt och smidigt. Om de hade enkel chattfunktion eller snabb telefonsupport så skulle de få en 10:a
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag har handlat många gånger.
    Det har fungerat bra.
    Jag tycker att det är lätt att få en överblick av sin leverans och se i vilken status den är.

    Uppdatering 2016:
    CDON är ett fullblodsonlineföretag. De har stor erfarenhet av kundsupport, ångerrätt och uppdaterade ordrar. De vet hur de skall på ett smakfullt sätt locka mig att komma tillbaka och hindra mig från att bli purken.
    CDON är sveriges stamnät i näthandel.
    Fortsätt så...
    7 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Valde CDON för beställning av kurslitteratur för att det stod att boken skulle levereras inom 1-2 dagar. Har gått två dagar och boken har fortfarande inte skickats. Går inte att avbeställa och de har ändrat leveranstiden till 5-8 dagar. Hade jag vetat att det skulle ta upp till åtta dagar hade jag valt att beställa från en annan sida, då jag behövde boken inom de två utlovade dagarna. Otroligt dålig stil att inte informera mig om att leveranstiden förlängts, hade behövt boken till en hemtenta och nu har jag inte hunnit fixa den på något annat vis heller.
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Har under åren gjort en hel del inköp via CDON (även reklamation). Det har fungerat bra i det stora hela. När dem började agera mellanhand för andra butiker så råkade en beställning försvinna på posten, löstes med en snabb kredit. Trots detta så har flertalet beställningar fungerat, varorna har dykt upp och det har varit till bra pris. Drar av lite pga förbokningar som man inte får på release datum, utan dyker upp någon eller några datum senare. Även vanliga bokningar har ibland en tendens att försenas några dagar i orderbehandlingen.

    Uppdatering: Tar bort en stjärna pga att jag gjorde en beställning, fick bekräftelsen och pengarna reserverades på kontot men ingenting hände med ordern efter detta, mina sidor fick aldrig ordern upplagd, kontakta kundservice och dem sa att de inte registrerat någon order. Så jag fick snällt beställa allt en gång till, med resultatet att pengarna nu är reserverade två ggr på banken samt att jag fick begära en ny CDON+ kod för att den gamla förbrukades med köpet som "försvann" från deras system.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Acceptabel
    Funkar bra så länge man inte behöver använda sig av deras kundtjänst som är aldeles bedrövlig.
    1 mån sedan
  • Usel
    Då var det dags igen!

    Så fort jag förbokar ett spel hos CDON så stöter jag på problem.

    Ett spel som lanseras på en tisdag dyker inte upp förrän på fredag, det är väl det som är hela grejen med att förboka ett spel? Att man vill ha det på (releasedagen).

    Är problemet löst nu då? - Nej! som alltid då man blir utlovad ett förbokningserbjudande där en DLC-kod skall skickas per e-post, så stöter man även här på problem.
    För att få denna utlovade kod måste jag kontakta kundservice, som efter många turer skickar ut koden (detta sker oftast då man redan hunnit spela ut spelet). I detta fall så har jag nu väntat i över en vecka och har fortfarande inte fått min kod.
    1 mån sedan
  • Usel
    Hej köpglada kamrater! Tillsammans har vi makten och störta dåliga verksamheter på internet.

    Om du vill undvika problem undvik CDON.

    Ja de är billiga. Men om det blir problem, som t.ex. i mitt falla så försvinner paketet på lagret, så är det kört.

    När jag efter 5 dagar frågar vad mitt paket är så får jag
    CDON - "Ordern skickades den 4/3 med kollinummer xxxxxxxxx"

    Jaha men det står ju "Elektronisk förhandsinformation har mottagits" alltså har den inte skickats.
    CDON - "Eftersom försändelsen har mottagit brev-ID så har den registrerats och skickats, det verkar dock ha uppstått en fördröjning i posthanteringen, därav har det inte skett någon uppdatering på spårningen.
    Det jag vill notera är att eftersom det är skickats med brev-ID så går det ej att spåra på samma sätt, därför har vi som standardhantering 16 dagar innan vi upprättar en reklamation då ordern mycket väl kan hinna dyka upp inom kort.

    Posten säger "Vi har ingen försändelse, kontakta avsändaren vid eventuella frågor"
    Jag säger: Ni har inte skickat, ge mig mina pengar tillbaka, tack. Dessutom har jag varit på Netonnet och köpt samma vara så det är inte intressant längre. Ge mig pengarna eller så blir det en onödig retur.

    CDON -Jag har kontaktat vår logistiskavdelning (FELSTAVAT!) i ditt ärende, och återkommer så fort vi har fått svar.
    CDON -Jag har nu varit i kontakt med vår logistikavdelning.
    Eftersom ditt paket var för stort att skickas med varubrev har ett nytt kolliid registrerats på din försändelse, vilket medfört att din order försenades.
    Ditt paket har nu fått försändelseid xxxxxxxxxxx och kommer att skicka ut inom kort.
    Återkom för fler frågor eller funderingar!

    Ja som ni förstår så har ju någon tjuv stulit paketet och CDON har ingen koll.

    Jag kan ge mig fan på att jag får paketet nästa vecka och få ta mig besväret och returnera. Men det kommer ju kosta dem också. (Editerat. Japp de kunde inte avstyra det hela utan skickade paketet trots mina försök att stoppa dem)

    Stackars jävlar som jobbar på det här stället.

    Vill du ha bra butiker i framtiden? Stöd bemannade butiker.
    Och vill du ha det riktigt billigt med säljare som tar ansvar testa E bay UK. Grymt bra så små grejer.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Lätt att hitta det jag ville köpa i närbutiken, skönt med direktbetalning, produkterna levererades mycket snabbt. Allt perfekt!
    1 mån sedan
  • Dålig
    Snabb leverans av paketet men när jag skulle lämna tillbaka den så blev det strul.
    Dom registrerade att dom mottagit min återsändning men tappade bort det hos dom. Tog 2,5 månad för dom att ge tillbaka pengarna. Jobbigt att man inte kan ringa utan måste förlita sig på mailkonversationer.
    1 mån sedan
  • Hej! Tråkigt att höra att du upplevt problem vid returen. Vi har arbetat mycket under senaste månaden med att få bl.a. returhanteringen att flyta på bättre - det är ett stort projekt som inte löses över en dag men det går definitivt i rätt riktning. Vi hoppas att fortsatt kunna utveckla detta under resterande delen av året. Mvh, Adam