Nordens största varuhus
Fri frakt över 1000 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

CDON drivs från Sverige. Tänk på att erbjudanden som listas kan vara från olika företag och du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och villkor för varje erbjudande innan du handlar.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 25 år sedan
(data från 2016-02-11)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.63)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Inhandlade en skärm MG279Q och skickade tillbaka den efter att ha pratat med kundtjänst som försäkrade mig att jag kunde få en annan skärm om det var fel på den skärmen jag skickade tillbaka. Efter en vecka utan svar så frågar jag CDON som säger att utan kontakt så går den som ångerrätt men jag har ju kontaktat dem?

    Efter ytterligare klargöranden så säger de att ångerrätten löpt ut och att den kommer gå på service där jag får vänta. En vecka efter det så har min retur registrerats som retur och återbetalning. Tydligen har lagret registrerat det som en retur ändå varpå jag får valet att antingen motta återbetalning eller skicka den vidare på service varav jag väljer det senare. Två dagar senare så ändrar sig CDON IGEN där de säger att nej jag kan inte välja service utan köpet är hävt. Efter att ha frågat 3 gånger igen så säger dem att de ska fråga lagret om det går att skicka vidare skärmen på service (nära en månad efter jag returnerat skärmen har jag skickat mail fram och tillbaka). Nu har det gått snart 2 veckor där jag inte hört någonting alls från dem.

    Så kort och gott en urusel service där den ena handen inte verkar tala med andra handen på CDON och de ändrar sig 3 gånger på vad som ska hända med min retur för att slutligen inte återkomma med något svar.

    Om CDON läser detta så är mitt kundnr 006177621 om de får för sig att kontakta mig för att handla på CDON mer kommer jag inte göra sålänge det går till såhär där det varit nära 20 mail och de inte kan kommunicera varken med sina egna avdelningar eller med kund.
    2 tim sedan
  • Ganska dålig
    Cdon har stort sortiment och rimliga priser, därav tre stjärnor. När något inte fungerar, så som i mitt fall, är kundservicen och väntetiden dock inte okej utan verkligen undermålighet och som ett lapptäcke mellan de olika avdelningarna hos cdon. Kundservicen är visserligen trevlig men inte professionell.

    Jag köpte en dator som var felaktig från leverans. Jag kontaktade kundservice och de skickade ut en ny dator (med en ny faktura) och instruerade mig att skicka tillbaka den felaktiga datorn varpå fakturan skulle strykas. Efter att mottagit den nya fungerade datorn och skickat tillbaka den defekta datorn helt i enlighet med deras instruktioner så har det nu gått hela 6 veckor. Trots detta har de inte hunnit registrerat mottagningen av den defekta datorn varför jag nu fått en fakturapåminnelse med påminnelseavgift för den faktura som skulle ha makulerats direkt när de mottagit den defekta varan för 6 veckor sedan.

    Detta är inte acceptabelt, och trots att jag vänt mig till kundservice ett flertalet gånger, samt accepterat flertalet långa väntetider så har de ännu inte lyckats lösa problemet, dvs notera att de mottagit den defekta datorn och därmed makulera fakturan.

    Mycket dåligt då man som hederlig konsument ogärna ser att man får betalningspåminnelser på fakturor på varor man inte ens köpt. Snart kommer jag känna mig tvungen att betala fakturan trots att jag enligt supporten inte ska göra det och trots att det alltså är för en produkt jag aldrig köpt för att inte riskera betalningsanmärkningar!
    10 tim sedan
  • Usel
    Oseriös skojarfirma utan fungerande kundservice.
    Beställning från blackfriday 151127 fortfarande 151224 ej levererad.
    Naturligtvis var man ju tvungen att köpa en ersättningsprodukt ute på stan för ordinariepris.
    Har skrivit och påpekat ett antal gånger via kundservice utan resultat.
    Pengarna drogs i samma sekund som beställningen lades.
    /God Jul

    Februari 2016 bestämmer dom sig att betala tillbaka pengarna efter påtryckningar från mig.
    Erbjuder en rabattkod på 50kr för alla besvär.

    Skulle undvika detta företag om jag var du!
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 2 dagar sedan )
  • Hej! Vi beklagar verkligen att det varit så stora problem med din beställning. Utan att vara mer insatt i ärendet kan jag inte svara på varför det blivit såhär, men det är givetvis inte så det ska gå till. Vi ber om ursäkt för det inträffade. Mvh, Adam

  • Usel
    Råkade ut för att CDON annonserade att man hade en vara i lager för direkt leverans.
    Efter en veckas väntan meddelade jag att jag avbeställer varan - deras kundtjänst bara tjafsade emot. Avbeställde i tre email på rad. Trots detta skickade man varan och fakurerade YTTERLIGARE en vecka senare.
    Då tog jag kontakt med Konsument Göteborg och fick de rätta formuleringarna för ett skarpt mail till kundtjänst. Först då vek man ner sig dock utan minsta ansats till ursäkt. Helt igenom botten hantering och bemötande.
    2 dagar sedan
  • Hej! Verkligen tråkigt att höra att det blivit så stora problem med beställningen. Självklart ska du inte behöva ta så drastiska åtgärder för att få din röst hörd. Vi ber om ursäkt för den bristfälliga hanteringen av ärendet. Mvh, Adam

  • Ganska dålig
    inte dåligt
    3 dagar sedan
  • Acceptabel
    Februari 2016 uppdatering februari 16 II
    Verkar lösa sig med reklamation. Lite fundersam över meddelande här på prisjakt och via min hemmabio där cdon mailat mig. Ingen respons i den tråden så kan vara ett spel för gallerierna att visa sig här på prisjkat för cdon. Litar inte på cdon längre så att affärer blir återkommande. höjer betyget dock. återstår att se när pengarna är tillbakabetalda.

    .......................
    har nu beslutat mig för att helt sluta handla från cdon. behandlar reklamation åt hel.ete. utmattningsteknik och fulspel. flera konmstigheter på senaste året gör detta beslut enkelt. undvik cdon.

    januari 2016

    Jag sänker betyget då deras kommunikation liknar...tja underkänd är det korrekta ordet. Det har saknats delar i elektronikleveranser och behandling av reklamation är under all kritik. Rekommenderar med minsta marginal numera cdon. Det har varit för mycket helt enkelt.
    Anfående tidigare kommentar om badbrallor, inte shorts så är det om möjligt ännu sämre ställt i det problemområdet. Det bär utför på alla plan för cdon...
    ..................

    Både ris och ros men nog rekommenderas cdon alltid. PS hur kommer det sig att kvartal efter kvartal att det är utplockat i storlekarna bland simbrallor? Bara underar...drar ner betyget då jag följt fenomenet under 18 månbader nu...finns säkert fler exempel på hur saker markandsförs men inte finns på lager menmen ok är cdon ändå.
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Hej! Tyvärr har vi legat efter lite med att besvara ärenden på sociala medier i början av veckan men jag har nu gått igenom alla PM och även återkommit till dig! Beklagar dröjsmålet. Mvh, Adam

  • Usel
    Ska du tvunget beställa från cdon, köp då inget som kan behöva reparation eller bli garantiärende. Har nu gått två veckor sedan mitt första mail utan något svar.

    Undvik!
    3 dagar sedan
  • Hej! Det ska definitivt inte ta så lång tid innan du får svar från oss, är du säker på att ärendet kommit fram? Testa gärna ta kontakt direkt med oss via chatten så vi kan hjälpa dig få det löst. Mvh, Adam

  • Usel
    Köpte ett demo ex grafikkort stod det... borde ståt "defekt grafikkort som kommer döda din 22 tusen kronors dator" och ett evil laugh på slutet. Provade på en annan dator samma där skärmen blev lila och färger hann stänga av innan monstret dödade hans datorn med.
    Fick iallafall tillbaks pengarna för grafikkortet... yay.
    3 dagar sedan
  • Hej! Verkligen tråkigt att höra att det varit sådana problem med ditt köp. Ibland händer det tyvärr att fyndvaror inte kontrollerats ordentligt innan de lagts in i sortimentet igen. Vi håller på att försöka få fram bättre rutiner för dessa så att inte fler kunder drabbas av liknande problem. Mvh, Adam

  • Dålig
    Totalt kaos.

    Förseningar på förseningar. Sedan kom fel produkt. Fick dock hjälp att byta. Dålig kvalité.

    Skärpning.
    3 dagar sedan
  • Hej! Vi beklagar att du upplevt problem med beställning hos oss - jag hoppas att det kunnat lösa sig så bra som möjligt trots allt. Mvh, Adam

  • Knappt godkänd
    Kanske ett undantag men denna gång visade CD:on att de har brister.

    Varan fastnade på status POSTAT. Inget hände sen. På kundtjänst hade man väldigt svårt att komma med teorier om vad som hänt och man hänvisade till en underleverantör och tyckte jag initialt skulle nöja mej med det svaret. Att följa en order på deras sida funkar således bara i teorin somliga gånger och då står man på företaget handfallen.

    Ärendet drar nu ut på tiden vilket är olyckligt då jag behövde detta batteri/powerbank för mobil/platta, till min Asienresa om någon dag. Det har gått snart två veckor sen jag gjorde beställningen men nu har de åtminstone kommit fram till att det är posten som klantat sej(?)

    Det jag vänder mej mest mot är att de inte har en aning om när en status hos någon kund "fastnar" omotiverat länge. Att de inte per automatik kontaktar kunden och har en plan B. Varför ska kunden själv behöva göra efterforskningar när försäljaren har ansvaret och borde se exakt var och när tidtabellen spricker och varför? Om varan hinner fram innan resan så kanske jag hämtar den, eller kanske låter den gå på retur. Vi får se..

    Har tidigare beställt en teknisk pryl här som inte fungerade alls som den skulle, och då pratar vi inte det exemplaret utan den var tillverkad så.. det var en dongel som inte var kompatibel som den skulle vara enligt beskrivningen.. så ibland vet man här inte vad man säljer är min slutsats.. har oxå beställt annat utan problem här.

    Jag tror nog man kan köpa saker här utan större oro.. man kan ju ha otur ibland.. men det saknas tydligen bra rutiner verkar det som.. om ni frågar mej..
    4 dagar sedan
  • Hej! Tråkigt att höra att du upplevt problem vid beställning hos oss. Jag har skickat dig ett PM där du gärna får återkomma så vi kan titta närmare på vad som gått snett! Mvh, Adam

  • Utmärkt
    Jag har handlat av CDON sedan 1999 och varit mestadels nöjd/mycket nöjd. Tyvärr var förra året, speciellt avslutningen en smärre katastrof med svåra leveransförseningar eller ingen leverans alls.

    MEN, de verkar ha tagit till sig av kritiken och senaste månadens leveranser har aldrig gått fortare. Paket har ibland skickats samma dag som beställningen och det har i princip aldrig hänt för mig tidigare. 1-3 dagars beräknad leveranstid har i samtliga fall gått iväg senast efter 2, mycket bra. Outleten har också haft mycket riktigt prisvärt och kul.

    Betyg i februari 2016 är en 9a. Hoppas nu att denna nivå på snabba leveranser, intressant sortiment och reellt riktigt låga priser fortsätter. En svår mix att åstadkomma men ack så trevligt när det lyckas!
    4 dagar sedan
  • Hej! Kul att höra att du som kund också upplever att det skett en klar förbättring nu under nya året! Vi har lagt ner mycket tid på att få ordning på alla de problem som härjade under hösten och är glada att det gett resultat. Tack för de vänliga orden! Mvh, Adam

  • Usel
    Köpte en bok (som skulle vara ny), men var uppenbart begagnad, genombläddrad, sliten osv. Inte så roligt om man tänkt ge bort, att ge uppenbart begagnad bok i present.
    7 dagar sedan
  • Hej! Vi beklagar verkligen att du fått en bok i ett sådant dåligt skick. Självklart ska alla varor vara i nyskick så länge inget annat anges på produktsidan. Vi byter givetvis ut boken för dig eller ger dig den till ett rabatterat pris, bara kontakta kundtjänst så hjälper vi dig vidare för att finna en så bra lösning som möjligt. Mvh, Adam

  • Mycket bra
    Fullkomligt klockren service nu senast. Jag beställde en skärm till datorn i mellandagarna, som drog ut lite på tiden med leveransen. Pga anledning hann jag inte öppna den förrän flera veckor senare, och först då upptäckte jag att datorn inte hade pivotfunktion, vilket var anledning till att jag köpte den. Det visade sig att det var prisjakt (!) som hade lurat mig. Ångertiden hade gått ut, men efter kontakt och förklaring med kundservice fick jag ändå skicka tillbaka skärmen kostnadsfritt. Snyggt!

    Jag är en långvarig kund på cdon, och handlar under stundom både ofta och mycket. De få gånger jag har behövt kontakta service har det funkat bra, och det enda som drar ner betyget något är de fåtal gånger som mina leveranser har dragit ut på tiden. Ofta mycket konkurrenskraftiga priser, stort utbud och för det mesta snabba leveranser. Plus för bra kundbearbetning med rabatter, checkar och kul erbjudanden också.
    8 dagar sedan
  • Hej! Riktigt kul att höra att du är så nöjd med dina köp hos oss! Mvh, Adam

  • Usel
    Köpte en Nexus 6P med matchande skal. Fick dock helt fel vara (fick ett par USB hörlurar istället). Fick försöka återkoppla med kundtjänst som skickade den korrekta varan mot faktura på drygt 5000 kr.

    Lyckades skicka tillbaka hörlurarna efter mycket instruktioner då fraktsedeln i paket nummer 1 skulle bifogas i paket nr 2 med hänvisning till nummer 1 och vice versa. Det kom dessutom omedelbara mail om att fakturan skulle betalas.

    Jag var dock inte nöjd med Nexusen och åberopade distansköpslagen och skickade tillbaka denna (återigen skulle fraktsedeln från ett annat paket bifogas i detta paketet och hänvisas till ett annat ordernummer).

    Jag fick slutligen tillbaka mina pengar för telefonen. Skalet för telefonen har jag dock inte fått pengar tillbaka för. Man hävdar här att detta är en underleverantör till cdon som har levererat detta och att det tar ytterligare några dagar. Efter några dagar hör jag av mig igen. Nu säger dom att jag borde skickat det till underleverantören direkt (trots att jag beställt det från cdon).

    Summa summarum. Det har varit en mardröm att handla från cdon. Jag kan absolut inte rekommendera att man handlar något dyrare som man under produktens livstid möjligtvis behöver returnera. Kundtjänsten är inkonsistent. Man får sällan några bra svar.
    8 dagar sedan
  • Hej! Vi ber om ursäkt för alla dessa komplikationer som uppkommit med din beställning. Levereras varan från en annan leverantör än CDON ska produkten alltid skickas i retur till leverantören, vi beklagar om detta inte framgått vid kontakt med oss! I det fall varan returneras till CDON's lager istället skickas returen vidare till leverantören, men det dröjer då längre innan den kan registreras. Skulle du inom någon vecka fortfarande sakna återbetalning ber vi dig återkomma till kundtjänst så hjälper vi dig lösa det. Mvh, Adam

  • Usel
    undvik CDON
    Varning om det blir problem ingen kontakt med kundtjänst
    svarar efetr 2-3 dign,handla inte her,helt oseriös sait

    ska uptadera status
    kund nr 9235531
    8 dagar sedan
  • Hej! Jag har skickat ett PM till dig, återkom gärna där så hjälper vi dig vidare. Mvh, Adam

  • Usel
    Beställde 2 st Hårddiskar 25 DEC. Fanns i Lager så jag hoppades på leverans inom några få dagar (Dustin levererar ju som bekant redan nästföljande dag !).Efter 3 dagar börjar jag undra.Skriver en fråga till supporten.Inget svar , ingen information .Dagarna går och så väntar man.. och väntar...Mejlar på nytt 30/12 och får ett svar att "vi återkommer".5 Januari får ett nytt mejl där dem meddelar att det är förseningar på grund av "stort ordertryck" utan någon närmare information om när leverans kommer att ske.Den 15:e Januari får till slut ett mejl att:"din order är postad" Och det är en FREDAG. Tar emot ordern till slut ONSDAG den 20:e Januari..
    Jag vill härmed varna all som handlar hos CDON att "finns i Lager" behöver inte betyda : "kommer att skickas imorgon" !
    För min del tog det drygt 3 veckor att få varor jag beställt levererade ! Kommer nog inte handla fler gånger hos dem även om priset var bra , men jag betalar hellre lite mer nästa gång för att kunna räkna med snabb leverans. :-(
    9 dagar sedan
  • Hej! Vi ber om ursäkt för den stora förseningen av din beställning. Vi hade tyvärr mycket leveransproblem efter jul och genom större delen av januari då att ett av våra mindre lager låg efter oerhört mycket i sin orderhantering. De beräknade leveranstiderna uppdaterades senare på hemsidan men problemet uppmärksammades dessvärre inte förrän rätt sent efter att det uppkommit. Lagret är nu ikapp igen och de beräknade leveranstiderna angivna på respektive produktsidor stämmer. Vi har tagit lärdom av våra misstag för att i framtiden kunna hantera denna typ av situationer bättre, så att du som kund får information om eventuell försening direkt och då har möjlighet att t.ex. avbeställa fortast möjligt. Mvh, Adam

  • Knappt godkänd
    Har gjort en del beställningar och det har fungerat bra tills jag fick en vara fellevererad och då började ett månadslångt strul.

    Beställde ett par blå skalbyxor.
    Fick ett par svarta, chatade med kund tjänst som skickade ett par nya blå...
    Fick ett par svarta till, Mailade kundtjänst som sa att dom verkligen skulle trycka på lagret att se till att dom blev blå när dom skickade ytterligare ett par.
    Fick ett par svarta till, man kan tycka att man efter fått 2 par svarta kanske ser över rutinerna men inte...
    Testade beställa ett par till fast annan storlek i blå - Fick svarta igen
    Nu satt jag med 4 par svarta byxor hemma och ingen blå.
    Mailade igen om problemet, fick svar att dom skulle undersöka det mer ingående..
    Under hela tiden har informationen från CDON om vad som händer varit otroligt dålig. mail tar ca 1vecka att få svar på och chaten kan inte se ngn status så jag bad dom ringa upp, dagen efter fick jag ett mail att dom skulle "bara" sätta sig in i ärendet lite först innan dom ringde - ingen ringde, 10 dagar senare får jag ett mail där dom ber om ursäkt och att dom fortfarande håller på att utreda problemet (faktum är att dagarna innan så har jag faktiskt fått ett par blå byxor i rätt storlek) men inget samtal.

    Returavdelningen får betyget: Dåligt! Skulle vilja sätta uselt men jag fick ju rätt vara tillslut.
    Får du rätt vara från början är betyget: Utmärkt
    9 dagar sedan
  • Hej! Verkligen tråkigt att det blivit så stora problem med felleveransen! I 99% av fallen när man får fel vara levererad beror det på en miss vid plockning - får man samma felleverans en andra gång så är det dock något vi ska undersöka direkt med lagret innan någon ytterligare ersättningsorder skickas ut. Vi beklagar att vi brustit i rutinerna och att det blivit så långdraget. Vi har under en period legat efter mycket i vår ärendehantering vilket lett till långa svarstider, men vi är nu nästan ikapp och hoppas att inte fler kunder ska drabbas av liknande problem nu när vi är i fas igen. Mvh, Adam

  • Usel
    Om det blir problem så finns det ingen kundtjänst de svarar på mail efter tre fyra dagar. Jag beställde 19 december och har ännu första februari fått några varor eller någor vettigt besked men fakturor och påminnelser kommer. Jag har bett dem häva köpet eftersom de uppenbarligen inte kan leverera men de svarar inte ens på frågor via mailen? Jag vill varna alla för att ha något med Cdon atr göra!
    11 dagar sedan
  • Hej! Verkligen tråkigt att höra att det varit så stora problem med din beställning hos oss. Jag har skickat ett PM till dig där du gärna får återkomma med mer information, så hoppas jag att vi ska kunna reda ut det. Mvh, Adam

  • Dålig
    Har tidigare handlat från CDON sporadiskt och då har det fungerat ok. Dock har jag aldrig haft något returärende eller återköp. Efter att ha köpt ett tangentbord (Razor Deathstalker Chroma) 12:e december är jag nu i en reklamationsprocess och CDON har inte imponerat hittills.

    Som många andra vittnat om är kontakten via mejl som bäst förvirrad. Jag fick t ex en retursedel med någon annans namn. Det positiva är att jag fått en ersättningsvara. Återstår att se om de klarar av att makulera fakturan från den och ta emot min retur. Hur det sköts avgör om jag kommer att handla därifrån igen. Som det skötts hittills tvivlar jag på det. Uppdaterar omdömet när ärendet är avslutat.

    UPPDATERING: Efter närmare en månad och otaliga mejl med olika personer på kundtjänst verkar CDON ha lyckats makulera min faktura. Det krävde dock ständig bevakning och påminnelser. Även om ärendet är avslutat så ska det inte gå till såhär. Som jämförelse klarade Inet av en retur och återbetalning på 4 arbetsdagar.

    Kan inte rekommendera någon att handla från CDON. Jag kommer inte att göra det i framtiden.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 13 dagar sedan )
  • Hej! Verkligen tråkigt att höra att du upplevt sådana problem vid kontakt med kundtjänst och att reklamationen blivit så långdragen. Självklart ska du som kund själv inte behöva dra i ett ärende på ett sådant sätt som du beskriver. Vi har dessvärre haft rätt mycket problem med returhanteringen nu under senaste perioden och det är verkligen beklagligt att det gått ut över våra kunder på det sätt som det gjort. Vi har arbetat mycket med att få rätsida på problemen och hoppas nu att det i framtiden ska flyta på bättre igen. Mvh, Adam

  • Usel
    Har handlat på CDON i många år men nu blir det slut med detta.
    Inte bara att hemsidan ser ut som aftonbladet med massa reklam så säljer de produkter via andra företag. Stöter man på ett problem finns det inget nummer att ringa till, chattsupporten kan inte hjälpa och den enda alternativ är mail... där ingen svarar.

    UPPDATERING: 8 dagar har gått nu - inget svar.
    17 dagar sedan ( Uppdaterat: 14 dagar sedan )
  • Hej! Tråkigt att höra att du upplevt problem vid beställning hos oss. Jag har skickat dig ett PM som du gärna får återkomma i så hoppas jag vi kan finna en snabb och smidig lösning. Mvh, Adam

  • Perfekt
    Beställde på kvällen den 27 januari fick paketet idag den 29 Januari
    Kan inte annat vara än nöjd efter det man läst om cdon's problem.
    De sakerna jag beställde levererades av cdon själva (om det kan ha med saken att göra)

    Det enda jag saknade var en pingvinstång som en konkurrent alltid skickar med :)
    14 dagar sedan
  • Hej! Vad härligt att höra att du är nöjd med din beställning hos oss! Mvh, Adam

  • Usel
    Har varit nöjd med cdon förr. Men nu visar det sitt sanna jag när något strular!

    Obefintlig kundtjänst, deras chatt är ett skämt! inget vettigt svar trots 5-6 försök. Mailsvar efter 3 dagar! Illa! Över 2v leveranstid är inte ok hur mycket dom än har att göra.

    Ett riktigt skitföretag! Betalar gärna några kronor mer för riktig service någon annanstans.

    Undvik cdon!
    14 dagar sedan
  • Hej! Vi ber om ursäkt för den stora förseningen av din beställning och att du upplever att du inte fått hjälp vid kontakt med kundtjänst. Vi har dessvärre haft en del pågående problem under den senaste tiden som vi är i full gång med att försöka lösa efter bästa förmåga. Vi hoppas att vi i framtiden ska kunna återvinna det tappade förtroendet. Mvh, Adam

  • Usel
    Kan detta vara sämsta internethandlaren i Sverige. CDON har allt som ett typiskt blufföretag ska ha. Låga priser, lovar snabba leveranser och sen när varorna inte kommer så har de typiska bluffursäkter. "Varorna packas imorgon", "vi har produkten på lager men ordervolymen är stor just nu", etc.
    Jag beställde en Iphone 6s den 3e januari. Det skulle ta 2-3 arbetsdagar, efter två dagar får jag ett mail: "Vi måste tyvärr meddela dig att din order blivit något försenad i hanteringen och därför kan komma att levereras ett fåtal dagar senare är utlovad leveranstid". Efter 11 dagar frågar jag var telefonen är och får svaret: "Din order håller just nu på att packas på vårt lager, och kommer att skickas till dig så snabbt som möjligt."
    Efter 18 dagar får jag besked att telefonen har postats. Nu har det gått 26 dagar och nu påstår CDON att telefonen fastnat hos posten men de vill inte hjälpa till att reklamera. ALDRIG MERA CDON!
    14 dagar sedan
  • Hej! Jag har skickat ett PM till dig så hoppas jag vi ska kunna lösa detta så fort som möjligt. Mvh, Adam

  • Ganska dålig
    Vad har hänt med CDON?
    För många kockar som det heter... (läs underleverantörer)
    Från riktigt bra leveranstider till helt uselt.
    Mitt tips till er: Backa bandet, gå tillbaka till där ni var bäst.
    Ni gapar efter för mycket, Amazon.com wanna be...
    15 dagar sedan
  • Hej! Vi beklagar att du upplever att vi försämrats så mycket efter att Marketplace införts. Vi håller med om att det måste till en förbättring och omstrukturering för att vi ska kunna vinna tillbaka det tappade förtroendet och det är något vi nu lägger ner mycket resurser på. Mvh, Adam

  • Knappt godkänd
    Beställde en bok. Tog mer än en vecka föra den att komma fram och när den väl kom så var den ordentligt fraktskadad. Returnerade varan och fick vänta ytterligare en vecka på en till bok som också var fraktskadad. Det var väldigt otydligt till vilken adress böckerna skulle returneras. En adress på fraktsedeln, en annan på hemsidan och kundsupporten var heller inte helt säkra men de kom fram till slut. Valde att få pengarna tillbaka istället för en tredje bok.

    En krånglig upplevelse på nästan en månad utan bok i hand. Köper mina böcker på annan plats i framtiden eller direkt i bokhandeln.
    15 dagar sedan
  • Hej! Vi ber om ursäkt för att det blivit så tråkiga komplikationer med din beställning hos oss. När det gäller defekta varor är rutinen för retur annorlunda än för ångerrätt, så det är alltid instruktionerna med adressen från kundtjänst som gäller så du som kund inte ska stå för portot. Hoppas du får fatt i ett felfritt exemplar av boken! Mvh, Adam

  • Usel
    Dåligt på leveranstider.
    Dåligt på support. Det har tagit typ 4 veckor med en replacement och så har man bytt massa ärrende och så har man blivit förvirrad.
    14dagar bara att ångra köpet jämförd med de andra.
    Jag har i alla fall haft dålig upplevelse med alla mina köp vilket är jättetråkigt.
    15 dagar sedan
  • Hej! Vi beklagar att du haft problem vid dina beställningar hos oss. Vi arbetar aktivt med att så fort som möjligt förbättra oss på alla de punkter du lyfter och hoppas att det åter ska kännas tryggt att handla hos CDON. Mvh, Adam

  • Knappt godkänd
    Har ofta beställt från dem och har alltid varit nöjd med priset och hur snabbt de får varor levererat.
    Men varenda gång jag kontaktat deras support så har jag kommit ifrån missnöjd, från att de listar varor från andra affärer som de inte hanterar och när problem uppstår så blir man bara tillsagd att kontakta de som egentligen säljer varorna. Vad gör de på eran affärssida i sådana fall?
    Till att få mina varor tillbakadragna innan jag hunnit hämta ut dem och sedan bli tillsagd av support att de inte kan se varför och att jag blir tvungen att köpa dem igen, men jag köpte dem på rea så nu blir jag tvingad att betala mer för varor jag redan köpt.
    För varje sådan här sak som händer så blir jag mindre och mindre villig att köpa genom den här sajten.
    15 dagar sedan
  • Hej! Tråkigt att se att du känner dig missnöjd med supporten vid kontakt med kundtjänst. Beklagar även att du fått felaktig information om att kontakta leverantören av produkten direkt - alla produkter som köpts via vår hemsida hanteras av vår kundtjänst. Vi har dock i nuläget ingen möjlighet att göra detta i chatten, då vi har en specifik avdelning som sköter kontakten med leverantörerna. Vi försöker finna bättre lösningar för hur detta ska hanteras, då det i nuläget leder till långa hanteringstider vilket vi givetvis vill undvika för att du som kund ska få en så bra köpupplevelse som möjligt. Mvh, Adam

  • Mycket bra
    Det är mycket negativt här, men jag inte har haft obotliga problem med dem. Beställde saker under black friday, inför jul och under jul, totalt 5 ordrar sedan november -15.

    I en fick jag en dålig vara (Skärm som läckte ljus), som det inte var några problem att skicka tillbaka gratis och få ersatt, där ersättarskärmen skickades efter en vecka.
    Sedan beställde jag böcker till jul. Men efter att ha varit i kontakt med chatten, kunde de inte garantera leverans till jul. Avbeställde utan några problem, och fick igen min rabattkod som jag hade använt.
    Beställde en hårddisk 22/12, där tydligen lagret som höll i (WD?) hårddiskar sackade efter, och det dröjde två veckor in i januari innan jag kunde hämta ut den.
    Sedan beställde jag hjulsidor/navkapslar av dem. Fick bara 1 skickad till mig.... Tydligen hade de senare lagt till texten "Antal Delar: 1". Men har nu returnerat den, och väntar på pengar sedan knappt en vecka.

    Kort sagt, jag tycker synd som er alla som har haft sådan otur/så dåliga bemötanden av CDON. Jag vet inte säkert hur, men jag har inte haft något problem.

    Med det sagt. Notera att leveranstiden är opålitlig. Det går icke att lita på om det står 1-3 vardagar. Var på dem i chatten ofta, och försök få information när det börjar ta tid. Jag har fått lite olika bemötanden; ibland inte alls tillmötesgående, men ibland också av väldigt hjälpsamma människor.

    #####################
    ### Gammalt omdöme ###
    #####################
    Tl;dr - Beställt. Skickat tillbaka. Fått ny produkt. Beställt. Avbeställt. Allt har fungerar felfritt.

    Jag känner att CDON behöver lite eloge i detta flöd av negativa omdömen. Jag förstår att mycket har gått illa, men med alla de erbjudanden de körde, kan jag bara anta hur många beställningar det blev.

    Jag beställde två Acer-skärmar, prissänkta med 22% under Black Friday, och hade dem hos mig några vardagar senare. Ena skärmen var kass (läckte för mycket ljus), och efter lite mailväxling med CDON, skickade jag tillbaka den gratis. Bra råd via mail och chatt samt väldigt hjälpsamma med de som de kunde hjälpa med.

    Det tog en vecka, sedan var en ny skärm på väg. Inga problem. Inget krångel. Ingen kostnad för mig, alls.

    Jag beställde ett par böcker inför julafton, under måndagen i veckan innan jul. När veckan gick mot sitt slut, frågade jag i chatten, eftersom böckerna inte var skickade än. Då hade leverantören säckat efter, och de kunde inte lova leverans till jul, men det var inga problem att anullera ordern samt få ett nytt presentkort (då jag hade använt ett i ordern).

    Nu ligger två nya beställningar hos CDON, en hårddisk, och ett par navkapslar till bilen. Mitt förtroende förblir än så länge på topp. 9 av 10 eftersom det är jag som får ta ansvar och fråga efter att ordern blir i tid, CDON mailade aldrig mig med att böckerna var sena.

    MEN. Med allt det sagt, det många har råkat ut för (läs Sweclockers CDON-tråd) under Black Friday samt övriga reor, är inte ok. Noteras skall att många andra butiker också fallerade under trycket, t.ex Elgiganten. I samma tråd gav dock CDON också ut fina erbjudanden under natten mot BF.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 16 dagar sedan )
  • Hej! Kul att höra att du på det stora hela är nöjd med oss som butik! Det har tyvärr varit väldigt mycket strul under hösten och nu in på det nya året, vilket lett till att många kunder har haft stora problem med att få leveranser och returer hanterade korrekt. Vi har full förståelse för att detta leder till negativ kritik - personligen måste jag säga att jag ändå tycker det är bra, eftersom vi då vet vad vi konkret behöver jobba med för att förbättra oss. Vi börjar nu efter nyinsatta rutiner få koll på läget igen och hoppas i framtiden kunna återgå till att vara en pålitlig leverantör med många nöjda kunder. Gällande leveranstiderna angivna på hemsidan - håller definitivt med dig om att de ibland är felaktiga! Detta problem får bli vår nästa nöt att knäcka. Tack än en gång för din fina feedback! Mvh, Adam

  • Usel
    Cdon.com är den mest inkompetenta onlinebutiken jag någonsin stött på. Fel varor levererades, varor togs bort från ordern utan kontakt med kunden, fakturan förändrades inte trots att varan ej levererades, ersättningsorderns faktura makulerades ej vilket ledde till inkasso. Allt detta trots att jag kontaktat deras kundtjänst vid 5 olika tillfällen (om samma order). Jag skulle aldrig tipsa någon om att handla på Cdon, snarare motsatsen. Vad du än gör så handla inte där! Till råga på allt har deras kundtjänstmedarbetare varit otrevliga och har aldrig kunnat svara på någonting.
    Jag upprepar: Handla INTE på cdon.com - inkompetent hantering, otrevlig och okunnig personal samt slarv med både order, leverans och fakturering.
    16 dagar sedan
  • Hej! Verkligen tråkigt att höra att du upplevt så stora problem vid beställning hos oss. Så här vill vi självklart inte att det ska gå till - vi har nu under veckan infört en hel del nya rutiner vilket ska leda till att framförallt returer och fakturering flyter på bättre. Mvh, Adam

  • Usel
    Sluta ljuga!
    Vi frågan om jag kostnadsfritt kunde annullera en order, så gav dom svaret att det var för sent att avbeställa då varan redan var packad, men att det var "kostnadsfri retur" och de skulle "återbetala beloppet till mitt konto". Det enda jag behövde göra var att "neka" uthämtning hos postombudet.
    Sagt och gjort, men inte fick jag beloppet tillbaka utan de tar ut en avgift på "outlöst försändelse 150,00 SEK". Vad hände?
    Chattar med kundtjänst igen och de säger "Vet inte vad som blivit fel, men självklart tar jag bort den avgiften åt dig". Sen händer inget!

    CDON kan behålla de 150 kronorna, men inte mig som kund!
    Kan man inte ge ärliga svar och riktiga uppgifter, så har man inte fattat internet handel, det handlar ju om ett ömsesidigt förtroende.

    Förresten, 1-3 dagar (från CDONs lager) är också felaktigt, det tar längre tid än så. Sen om de har leverans problem eller inte är helt oväsentligt, då får de väl se till att ändra leveranstiderna på hemsidan. jag menar det har ju pågått i månader!
    16 dagar sedan
  • Hej! Vi ber om ursäkt för de komplikationer som uppstått vid din beställning hos oss - jag har skickat ett PM till dig som du gärna får återkomma på så vi kan lösa det. Mvh, Adam

  • Usel
    Det är skrämmande hur detta företag behandlar sina kunder. Varor har blivit försenade med över en månad, deras kundtjänst svarar inte på mail och deras chatt har inte möjlighet att göra något - inte ens avbeställa ordern, eftersom "Produkten säljs av ett annat företag på CDON.COM, så avsäger sig CDON allt ansvar för affären" (parafras, men det är exakt vad de själva säger, med andra ord)

    Ni har förlorat mig som kund för alltid....
    16 dagar sedan
  • Hej! Vi ber om ursäkt för de stora problem du upplevt efter beställning hos oss. Vi håller med om att upplägget inte är hållbart och vi jobbar på att finna bättre lösningar på alla de punkter du nämner. Mvh, Adam

  • Usel
    Jag upplever samma problem som andra här, leveransen gick fint men när jag väl reklamerar min router så får jag bara besked "Vi skickar en reklamationsansökan till vår leverantör". Svaret fick jag i slutet av juni månad 2015. Inte ett ljud på ett par månader, när jag i oktober frågade vad som hänt fick jag åter svaret att de skulle kontakta sin leverantör. Har fortfarande inte hört något sedan dess! USEL service!
    17 dagar sedan
  • Hej! Vi beklagar att ärendet inte har löst sig tidigare. Jag har skickat ett PM till dig som du gärna får återkomma på så att vi kan se över vart det gått fel och försöka ordna det fortast möjligt. Mvh, Adam

  • Dålig
    Waited for 15 days until I finally receive the juice machine Philips HR1871. It would be better for customers to know it may take many days for CDon to order some stuff from suppliers before sending their order. If I knew it takes such a long time to wait, I would rather buy it from other store which truly have it in stock. I am not satisfied with this purchasing from CDon. Showing stuff in stock at CDon website could mis-lead customers, which is not good.
    17 dagar sedan
  • Hi! We apologize for the delay in the delivery of your order. Unfortunately we have had som issues with one of our warehouses during January, they stock quite a lot of household appliannces so my guess is this is why your order was not delivered quicker. We hope and plan on being better in the future when it comes to updating the estimated delivery times. Mvh, Adam

  • Perfekt
    Riktigt bra sida! Man får sina varor mycket snabbt.
    18 dagar sedan
  • Usel
    VARNING!

    Har tidigare besällt från CDON problemfritt, dock inte längre.
    Beställde en order av en vara i lager ca två veckor före jul men har ännu inte kommit och ingen info. USELT.
    18 dagar sedan
  • Usel
    UNDVIK CDON!
    Har varit trogen kund på CDON i flera år. På Black Friday beställde jag en liten och en stor bilbarnstol och fick orderbekräftelse dagen efter. Efter drygt två veckor den 15:e december levereras den ena stolen men det är det knäpptyst om det andra stolen.

    Jag kontaktar kundtjänst via online-chatten och de kan tyvärr inte hitta någon information eftersom de skyller på att en "Lekmer-grupp" hos dem håller i leveransen av den återstående barnstolen. De lovar att ringa upp snarast möjligt.

    En månad senare 19/1 har de fortfarande inte ringt upp mig. Jag kontaktar kundtjänsten via chatten och de lovar återigen att ringa upp inom ett dygn. Eftersom jag väntat totalt 53 dygn ber jag dem att prioritera mitt ärende. Ett dygn senare har de fortfarande inte ringt upp. Återigen kontaktar jag chatten och de lovar att ringa upp. Förklarar att jag är aningen skeptisk.

    Jag köpte stolen för 1898 kr och det billigaste priset på nätet är nu ca 2500 kr + frakt. Är alltså inte särskilt intresserad av att köpa från någon annan till ett mycket högre pris.
    CDON har uppenbarligen helt slutat bry sig om sina kunder. Rekommenderar alla att undvika dem tills de skärpt sig.

    Uppdatering:
    CDON har svarat via mail "[Vår underleverantör] Lekmer meddelar att du tyvärr inte kan få samma pris som under Black Friday." Som plåster på såren erbjuder de en liten rabattkupong om jag handlar något annat. De har dock stolen i lager men nu för 700 kr mer än jag köpte den för! Jag hade kunnat köpa den från en annan leverantör på Black Friday men tog CDON för att de var pålitliga förr i tiden.

    Rekommenderar alla att bojkotta CDON tills de lovar att skärpa sig.
    23 dagar sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Hej! Vi ber om ursäkt för att det inte kunnat ordna sig bättre angående stolen. Du får gärna återkomma i det PM jag tidigare skickat om du vill att vi tittar närmare på det för en bättre lösning! Mvh, Adam

  • Dålig
    Uppdaterat - de har problem utan tvekan, massor av dåliga omdömen här med sen årsskiftet https://se.trustpilot.com/review/www.cdon.se

    Nu måste jag faktiskt med stämma i kören och undra vad som hänt med CDON sista tiden? Jag har varit trogen kund i flera år och upplevt snabba leveranser osv. Sedan årsskiftet har det dock blivit markant sämre med leveranstider på en vecka eller mer. Detta är inte acceptabelt när konkurrenterna nästan alltid levererar dagen efter.

    Efter 6 dagar ser man "nu mottagen av lagret". Snigelhastighet. Uppdaterar med att det nu gått 8 dagar och fick standardsvaret som alla andra fått här vilket inte betyder något alls. Vad är det som händer på CDON?

    Sen har spårningsfunktionen alltid varit dålig, på mina sidor kan det stå behandlas även när man fått varorna. Konkurrenterna levererar ofta spårningsinfo samma dag.

    Skärpning nu annars får man börja beställa leta efter alternativ.
    23 dagar sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Hej! Tråkigt att höra att du känner att det blivit så försämrat under senaste tiden. Vi håller med om att vi har en del problem som behöver lösas för att du som kund ska kunna känna dig trygg i att handla hos oss igen. Just spårningsinformationen kan jag meddela att vi idag har ordnat en uppdatering för, så denna ska fr.o.m. nu stämma bättre under Mina sidor. Vi jobbar vidare med att införa åtgärder även för resterande problem! Mvh, Adam

  • Usel
    UPPDATERING:
    Jag har nu helt gett upp om att reklamera min Wii U kontroll då kundservice inte existerar i CDONS verksamhet... Ett jävla skämt till svar fick jag med följande instruktioner:

    "Hej,
    Nödvändig.se ber dig att testa att trycka med analoga spaken tills den gör klick när den är detta läge ska du kunna göra hela cirklar båda med och mot ur.
    Vänligen återkom till oss om detta inte fungerar."

    Ni som någonsin har spelat tv-spel förstår nog min frustration här. Inte nog med att de här "fixet" inte alls funkade, när fan har man behövt klicka in högra analogknappen för att kunna röra kameran i olika spel?!
    De finns absolut INGEN kunskap hos kundtjänstarbetarna om de produkter de säljer.
    När jag påpekar att de här inte fungerar så får jag ingen mer återkoppling... Dem ignorerar hellre sina kunder istället för att lösa deras problem.
    Uppmanar er andra att fortsätta lägga dåliga omdömen samt sprida era erfarenheter till alla ni känner så CDON kan försvinna ifrån marknaden så fort som möjligt... Släng iväg en anmälan till konsumentverket om de är befogat. kostar inget!
    Lite mer backstory följer här nedanför

    URSPRUNGLIGT OMDÖME:
    Köpte ett Wii U och en pro controller av dem. Konsolen funkar som den ska, men kontrollens högra analogspak funkar inte. Har försökt kontakta CDON flertalet gånger för att reklamera skiten, men dem verkar helt jävla handlingsförlamade när de kommer till produkter som levereras av andra företag. De här noterade jag en aning försent och i mitt fall handlar de om "nödvändig.se" som säljer diverse kinaskit. Varför har man ens ett samarbete här undrar jag...
    USELT! Ett så stort och väletablerat företag som CDON verkar helt plötsligt inte så seriösa.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Hej! Det var tråkigt att se att ärendet inte löst sig efter vår tidigare kontakt. Jag har tagit upp det på nytt och du kommer få återkoppling under dagen. Vi ber återigen om ursäkt för den bristfälliga hanteringen och jag hoppas att vi nu verkligen kan få ärendet avslutat så fort som möjligt. Mvh, Adam

  • Usel
    CDON är ett skämt när det gäller kundvård!

    Beställde en ny iPhone av CDON, med utlovad leverans på 1-3 arbetsdagar.
    Inser att de har problem när mitt ärende fortfarande står som "behandlas" dag 2. Kontaktar deras kundtjänst och får reda på att min order håller på att "packas" och kommer skickas samma dag om "inget oförutsätt händer".

    Dag 3 står mitt ärende fortfarande som "behandlas" och kontaktar då igen kundtjänsten och undrar vad för oförutsätt som har hänt. Svaret blir återigen att min order håller på att "packas" och kommer att skickas samma dag om "inget oföruttsätt händer".

    Förklarade då att det låter konstigt då man höll på att packa den redan dagen innan, och undrar därför hur många dagar det kan ta att packa en mobiltelefon. Det kan personen inte svara på, men säger att den kommer att skickas under veckan. Helt plötsligt ändrar kundtjänsten mao sitt svar, då det blir uppenbart att de har kört sitt standardsvar redan dagen innan. Nu omfattar begreppet "packa" en aktivitet som kan ta flera dagar, och det som skulle levereras samma dag ändras till samma vecka. Kundtjänsten lovade att kolla upp mitt ärende och återkomma med ett mail samma dag - något sådant mail dök givetvis aldrig upp, föga förvånande.

    Dag 4, åter samma status "behandlas", och återigen ett samtal till kundtjänsten. Får samma svar igen, din order håller på att "packas" och skickas samma dag "om inget oförutsätt händer". Krävde att kundtjänsten undersökte min order med sitt lager, och fick då information om att de hade problem med lagret. Man ändrade då till en uppskattad leveranstid på 6-8 arbetsdagar!

    Dag 5, får svar att min order troligtvis kommer att skickas ut dagen, allra senaste nästkommande arbetsdag. När jag påpekar att man dagen innan har sagt 6-8 arbetsdagar så ändrar man sig och säger att 6-8 arbetsdagar nog stämmer. Skyller på problem på lagret som ligger 20 mil bort ifrån där Kundtjänsten ligger, bla bla bla bla bla bla

    Jag har inga problem med att produkter kan ta slut på ett lager, trots utlovade leveranstider, men kundvården får man som leverantör aldrig göra avsteg på. Där just informationen till kund aldrig får underskattas, vilket man gör med nonsens svar.

    Jävligt märkligt att det är kunderna som måste driva frågorna, en seriös leverantör återkopplar till sina kunder om man får problem.....men hos CDON så sticker man huvudet i sanden och hoppas att ingen märker något.....
    22 dagar sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Hej! Vi ber verkligen om ursäkt för hur detta har skötts. Givetvis ska du som kund inte behöva jaga oss för information varje dag efter att du lagt en beställning. Dessvärre har vi under januari haft problem med ett av våra mindre lager för hemelektronik - den beräknade leveranstiden har då legat på närmare 11-14 arbetsdagar. Kommunikationen mellan lagret och kundtjänst har varit mycket bristfällig vilket är anledningen till att du fått felaktiga leveransbesked. Normalt då en order går till packning ska den skickas inom en arbetsdag, men under januari har alltså ordern fastnat i systemet med status packas. Vi har tagit åt oss av kritiken och håller för närvarande på att utveckla bättre statusuppdateringar för både systemen hos kundtjänst samt för dig som kund. Ber återigen om ursäkt för det inträffade. Mvh, Adam

  • Dålig
    Beställde tre olika produkter i början av januari. En var beställningsvara.

    Efter en vecka hade inget hänt med min order. Jag mailade och fick svar att de säger till så fort produkterna lämnat lagret. Efter några dagar annullerades ordern för en produkt på grund av att den var slut -- vilket den inte var när jag beställde. Efter några dagar till informerades jag om att en annan produktorder annullerats på grund av att de inte lyckats få den från leverantören. Inget hade ännu hänt med min tredje produkt utan det stod bara "behandlas".

    Då jag behövde den tredje produkten snabbt men inget hänt på 10 dagar så bad jag om att annullera även den samtidigt som jag beställde den från Elgiganten istället. De andra produkterna beställde jag från Adlibris respektive Amazon UK.

    Efter två dagar fick jag svar att de kollade på frågan. Efter en vecka fick jag svar att de väntade på svar från lagret om de kunde stoppa försändelsen. Då hade jag redan fått samtliga produkter från de andra leverantörerna.

    Igår kväll fick jag mail om att försändelsens skickats...
    21 dagar sedan
  • Hej! Vi ber om ursäkt för de problem som uppstått med din order samt den bristfälliga ärendehanteringen. Tyvärr ligger vi efter väldigt mycket i vår ärendehantering vilket leder till så pass långa svarstider. Vi jobbar aktivt med att försöka lösa detta så fort som möjligt.. Mvh, Adam

  • Ganska dålig
    Beställde en högtalare med 1-3 dagars leveranstid. Efter en vecka utan leverans så gick jag in och kollade och då står ordern som "Hanteras". Kontaktade kundtjänst och fick besked om leveranstid på min order på 7-14 arbetsdagar. Nu, 11 arbetsdagar senare så postas produkten. Jag kommer aldrig mer använda cdon för något som jag inte kan vänta två veckor på att få... Att behöva jaga ett företag för att få svar på varför dom inte levererar känns inte seriöst.
    22 dagar sedan
  • Hej! Vi ber om ursäkt för den stora förseningen i din leverans. Tyvärr har vi under januari haft problem med ett av våra lager för hemelektronik, de har legat efter sin orderhantering vilket lett till att leveranstiden förlängts. Vi beklagar att information angående förseningen inte gått ut till dig som kund i tidigare skede. Mvh, Adam

  • Usel
    Tog en månad att få min vara.
    22 dagar sedan
  • Mycket bra
    Jag fick mina varor.. :)
    1 år sedan ( Uppdaterat: 22 dagar sedan )
  • Usel
    CDON far med osanning när man frågor efter beställd vara.

    Har väntat på en Iphone som jag beställde 11/1 och det fanns på lager. Pengarna drogs på en gång. Än idag har jag inte fått varan.

    Som svar på min undran säger man den 18/1 att "Det håller på just att packas på vårt lager"

    idag är 21/1 och jag har inte fått telefonen och status står "ej levererad".

    Lögner kommer de inte långt med. Avråder att handla på CDON.
    22 dagar sedan
  • Hej! Vi beklagar verkligen att leveransen av din order har dröjt så länge. Tyvärr har vi för närvarande problem med ett av våra mindre lager för hemelektronik - de ligger efter i sin orderhantering vilket lett till att de ordinarie leveranstiderna inte kunnat hållas. Vi ber om ursäkt för att vi brustit i informationen till dig som kund! Mvh, Adam

  • Perfekt
    Handlat massvis av artiklar av cdon genom åren och det har fungerat suveränt.

    Har ingenting alls att klaga på
    22 dagar sedan
  • Usel
    Vi beställde en Surface 3 den 2a januari. Produkten listades som i lager med leverans 1-3 dagar vilket den även fortfarande gör. Den har fortfarande inte levererats efter 19 dagar.
    Den enda infon som kommit från CDON sedan orderbekräftelsen är ett mail som kom ca 2 veckor efter beställning. Där stod det något i stil med 'eftersom din vara är en beställningsvara har vi ingen aning om när den kommer'.
    Idag kontaktade jag kundtjänst via chat och fick veta att "det kan dröja ett tag till". Jag fick också erbjudandet "Jag kan skapa ett ärende till vår hemelektronikavdelning och fråga om vi kan ge någon tydligare beräknad leveranstid".
    Finns det någon seriös handlare som inte automatiskt meddelar sina kunder när deras varor är försenade?
    22 dagar sedan
  • Usel
    Fick fel vara och nu måste jag posta tillbaks den och kommer alltså vara utan datormus på ett tag. Kundsupporten är sämst och kommer inte med någon hjälp. Undvik CDON om du kan
    22 dagar sedan
  • Usel
    Kundservice, returer och hantering utav beställningar överlag är bland det sämsta jag någonsin upplevt. Fyra veckor efter beställning (och även avbeställning ett fåtal dagar därpå) har jag fortfarande varken sett till mina varor eller mina pengar. Finns ingen anledning att beställa härifrån när konkurrenterna är tusentals gånger bättre inom samtliga kategorier.
    22 dagar sedan
  • Hej! Tråkigt att höra att du upplevt sådana problem vid beställning hos oss. Jag har skickat ett PM till dig där du gärna får återkomma så hoppas jag vi kan reda ut det. Mvh, Adam

  • Usel
    Två månader för att hantera ett vanligt returärende är alldeles för lång tid. Har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar. Får olika svar från kundtjänst och det senaste beskedet är att de har tappat bort min retur.

    Köp inget här. Det finns gott om andra alternativ.

    Var inte dumsnål, det är värt att betala några kronor extra för att få bra service hos någon annan leverantör!
    22 dagar sedan
  • Hej! Vi ber om ursäkt för dröjsmålet angående din retur - jag har skickat ett PM till dig för att se om vi kan reda ut det. Mvh, Adam

  • Usel
    Tre gånger har de lovat att kompensera mig via offentliga forum, men sen håller de inte det, bara hänvisar till kundtjänst som ignorerar mig.

    Uppdaterar igen, svaret de gav mig är bara lögner, fick ingen hjälp alls, allt de gjorde var att radera min order. Garantiärenden och utlovad kompensation uteblev helt. Så fick inte bara julen förstörd, nu får jag köpa om allt till ordinarie pris. Cdon ljuger alltså helt öppet!

    Kundtjänst fungerar inte längre. Månader går utan svar.

    Det går inte att avboka en order.

    Utlovad rabattkod kom inte.

    Hjälp med garaniärenden ignoreras.

    Känns som CDON dalat i sin service rejält, interna konflikter, nedskärning av personal?

    Köp filmer och spel här, men inga datorprylar som man kan behöva hjälp med.

    Uppdatering Black Friday, gav dem en ny chans för att de var inne på forumet och skrev, men sen när problemen började blev det tyst. Får lov att sänka betyget igen, fick åka iväg utan julklapparna. Har fortfarande inte fått hårddisken de är skyldiga mig heller.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 22 dagar sedan )