Nordens största varuhus
Fri frakt över 1000 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 25 år sedan
(data från 2015-07-27)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.83)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Ganska bra
    Lite snurrigt hos kundtjänst, men en eloge till Felix som ansträngde sig och gjorde lite extra!
    19 tim sedan ( Uppdaterat: 15 tim sedan )
  • Hej,

    Vi beklagar om vi givit missvisande eller tvetydig information angående din order och rabatten du ville nyttja där. Det kan förekomma att olika handläggare på kundtjänst hanterar samma ärende, speciellt nu i semestertider, men naturligtvis ska det inte påverka servicen!

    Jag har skickat ett PM till dig. Om du önskar att vi ska ta en extra titt på din order, eller om du har fler frågor får du gärna återkomma till oss där.

    Mvh
    Malin
    Cdon.com

  • Ganska dålig
    Har handlat totalt 8 ggr hos Cdon och de har tidigare alltid varit värda 10 i betyg. De senaste två gångerna jag handlade hos dem missade de dock att skicka rabattkod fast jag var berättigad till det. Lite tråkigt att man ska behöva kontakta deras kundtjänst för att få rabattkoden. Sist köpte jag bl.a. en ny spis via CDON, den levererades från Tretti.se och det tog över tre veckor innan jag fått hem den och det är förstås inte ok med så lång leveranstid. Någon rabattkod på 50 kr fick jag inte heller trots att jag kontaktade deras kundtjänst.
    5 dagar sedan ( Uppdaterat: 2 dagar sedan )
  • Hej,

    rabattkoden värd 50 kr får du om du handlar varor för 800 kr eller mer. Koden skickas ut via mail från en Noreply-adress. Beroende vad man har för inställning på sin mail kan den därför råka hamna i skräpposten. Jag rekommenderar dig därför att ta en titt där!

    Om mailet med rabattkoden inte finns där, och du uppfyller övriga krav för att få en kod får du gärna kontakta vår kundtjänst igen, så hjälper de dig att kontrollera vad som kan vara fel.

    Mvh
    Malin
    Cdon.com

  • Usel
    En av dom sämsta butikerna jag någonsin haft något att göra med , beställde 3st av en vara men fick bara 1. Varje gång jag jag försöker skicka ett epostmeddelande och ber dom justera fakturan och avbeställa resten av varorna tar det många dagar att få svar , chatten kan aldrig hjälpa till med någonting.

    En mardröm , kommer aldrig att beställa från CDON igen ! det skapar merarbete och massor med problem , nu har det gått 8 dagar och inget har hänt.
    5 dagar sedan
  • Hej Olof,

    Vi beklagar om det uppstod något fel i samband med din beställning och att vi därför missat leverera alla varor. Att du skickat ett meddelande, men inte fått svar på 8 dagar låter inte bra, vi vill gärna undersöka vad detta kan bero. Jag har därför skickat ett pm till dig, och hoppas på detta vis kunna lösa ditt ärende!

    Mvh
    Malin

  • Utmärkt
    Har bra erfarenheter av deras nätbutik. Svarar hyfsat fort via deras hemsidesystem på reklamationer. Tyvärr fanns det ingen möjlighet att ringa då. (~2012)
    Vet inte om de har något telefonnummer nu.
    8 dagar sedan
  • Mycket bra
    inget att klaga över
    9 dagar sedan
  • Mycket bra
    Beställde två stycken spel, fick de levererade inom 3 arbetsdagar. Inget att klaga på.
    10 dagar sedan
  • Usel
    Värdelösa!

    Lyckades med konststycket att skicka TVÅ försändelser till fel adress. Betalning skulle ske via Qliro där leverans enbart sker till folkbokföringsadress. Trots detta skickar dem givetvis alltsammans till en tidigare adress (flyttat och adressändrat direkt via skatteverket över ett år tidigare) cirkus 40 mil åt fel håll. Kontaktar supporten som först skickar tre standardsvar/robotsvar på flera olika frågor och när jag väl får ett svar säger att de inget kan göra och att jag skall vänta tills paketet gå i retur, jo tjena. Går ett par dagar och jag får sen ett mail där de säger att betalsystemet hade strulat och de ej räknat med/fått betalt för frakten, de skickar således ut en räkning.. Till fel adress.. På varor jag inte kunde hämta ut. Snyggt.

    Facedesk.

    CDON kan verka vettiga men jag tänker då aldrig mer beställa därifrån, avråder övriga från att hamna i samma sits då deras support är ickeexisterande och solklart kundfientlig.
    11 dagar sedan
  • Hej,

    vad tråkigt att höra att din upplevelse av CDON inte varit positiv. Vår ambition är alltid att göra våra kunder så nöjda som möjligt, och det är därför trist att höra när det inte är fallet! Vi vill gärna undersöka närmare vad som gått fel och vart det brustit i vår kundservice och har därför skickat ett PM till dig.

    Mvh
    Malin
    CDON.COM

  • Perfekt
    Pålitlig. Snabba. Schyssta.
    11 dagar sedan
  • Usel
    Sämst leveranstid!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 12 dagar sedan )
  • Perfekt
    Jätte nöjd kommer handla fler gånger!! Rekommenderas starkt!! Köpte både film och spel
    25 dagar sedan ( Uppdaterat: 14 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Snabba svar från support. Leveranstiderna stämmer, ibland levereras varor även snabbare. Bra erbjudanden för studerande vid högskola/universitet.
    17 dagar sedan
  • Mycket bra
    Varan beställdes på dag 1 och kom fram dag 3. Finns inte mycket att recensera förutom leveranstiden och hemsidan. Paketeringen var bra och varan oskadad. Absolut inget at klaga på. Fick inte meddelande om varje stadie i hanteringen, vilket t.ex. Inet.se har.
    18 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra leveranstid
    19 dagar sedan
  • Usel
    Jag beställde en röjsax av CDON, som skulle kunna skickas direkt. Först en vecka senare meddelades att den skulle finnas att hämta ut. Men hos ett postombud på andra sidan stan (Stockholm), ca 11 km från bostaden. När jag chattade med kundservice skyllde personalen på Tretti. De hävdade att jag köpt varan av deras "samarbetspartner" Tretti och att bara Tretti kunde lösa problemet med den felaktiga leveransen. Jag hade för det första köpt varan av CDON på cdon.com. För det andra så är Tretti inte en "samarbetspartner" till CDON, utan ett dotterbolag. Tretti hörde inte av sig (som de skulle ha gjort) och paketet låg kvar hos fel postombud. Jag chattade igen med CDON, som återigen skyllde ifrån sig enligt samma mönster. Detta upprepades vid fyra tillfällen hittills och däremellan har jag skickat 4-5 mejl till Tretti. En vecka senare ligger paketet kvar på fel postombud och CDON/Tretti har inte gjort något alls åt saken.
    20 dagar sedan
  • Hejsan! Vi ber verkligen om ursäkt för att du inte fått hjälp. Vi ligger dessvärre lite back med sådana ärenden. Jag har skickat ett PM till dig för att få mer information om din order så att jag kan kontrollera detta närmre och se till att du får hjälp! Mvh Sofia

  • Bra
    Snabb leverans och till synes en prisvärd produkt.
    26 dagar sedan
  • Usel
    Se upp med CDON.

    Sedan en tid har kundtjänsten avsevärt försämrats och gjort sig svår och omständlig att få kontakt med. Man har dessutom "tappat bort" information om tidigare kontakter och därmed ett tidigare tillgodo på 3827 kronor som jag hade hos dom.

    På grund av att en mobiltelefon (smartphone) som jag köpte hos CDON för en tid sedan, slutade att fungera av sig själv och inte gick att få ordning på trots upprepade lagningsförsök så fick jag istället ett tillgodo hos CDON på 4079kr. Av det har jag senare använt en mindre summa men borde har kvar 3827 kronor.

    CDON har sedan en tid slutat med att ha pengar tillgodo. Det har tydligen också inneburit att man helt sonika har "tappat bort" mina pengar! Mängder av information om de tidigare kontakterna med kundtjänst har försvunnit från "Mina sidor" och hade det inte varit så att jag har kvar mail från tidigare så hade jag aldrig kunnat bevisa att de här pengarna i huvud taget finns.

    Att reda ut det här kommer att ta tid och eftersom allt sker via mail med minst ett dygns försening (går inte att ha direktkontakt med kundtjänst längre) så ser jag nu med olust fram mot en omständlig mailväxling där jag får bevisbördan och får skicka kopior på mail som CDON skickat sedan tidigare men själv "tappat bort". Detta under semestertider där jag tidvis är bortrest. Mindre lustigt för mig!

    Mitt kundnummer är 2133229 och ärendet är 529178 om nu någon från CDON skulle läsa detta.
    1 mån sedan
  • Hejsan Robert! Det är verkligen tråkigt att höra att du är så besviken på vår kundtjänst. Vi har dessvärre fått en hel del kritik om att servicen blivit sämre så detta är något vi håller på att se över och hoppas kunna blir bättre så snart som möjligt. Jag kan se att en kollega precis har hjälp dig i ditt ärende med ditt tillgodo så jag hoppas att det löst sig nu. Om du tycker att det går sakta med ärendehanteringen så kan du alltid be dem ringa upp eller så kan du kontakta kundtjänst via chatten. Om du har någon mer kritik så tar vi tacksamt emot det via kundtjänst. Mvh Sofia

  • Usel
    Tar 4 dagar på sig att behandla ordern efter att man beställt. Och då börjar man räkna leveranstiden 1-3 arbetsdagar.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Så, grymt bra. Jag köpte en ssd av Cdon för ca 7-8 månader sedan. Nu på senaste inträffade ett jättekonstigt problem. När jag spelade och även kollar på live video har jag en ping på 200 till 300 ms och med vanlig hdd har jag 20 till 50 ping meroende på om jag kör med lan eller wifi. Jag hade testat allt, att formatera om allt och ta bort alla patroner och windows och hela köret. Men hade fortförande samma ping, sen testade jag att återställa bios inställningar och installera en nyare och äldra version av bios. Ingen skillnad. Då kontaktade jag Cdon, som svarade inom ett dygn. Efter andra gången så sa de att jag skulle skicka in den. Dagen efter skriver de att de inte hade den gamla versionen kvar av ssd:n, så jag får pengarna tillbaka. Ps: Jag installerade även andra drivrutiner. Tack stort tack till Cdon.
    4 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Varning! Handla inte här! Är varan defekt då har du som är kund hos CDON problem!
    Det finns fler omdömen om CDON som just handlar om detta!
    Urusel kundkontakt vilket endast kan upprättas per mail, vilket blir långdraget pga CDON vill dra ut på ångerrätts perioden.
    Jag ville använda mig av ångerrätten på en defekt vara inom 14 dagar (inom tidsgränsen) men CDON vägrar det och vill inte ge mig tillbaka mina 11990kr!
    Nu har jag varit tvungen att anmäla CDON till ARN.
    Rekommenderar inte någon att handla här! Välj något annat ställe med bättre villkor och bättre service! Helt usel service av ett non serviceminded företag.
    Nu skyller dom på att dom har lagar att följa! Seriöst CDON...ni visar verkligen att ni inte bryr er om kunden när det blir en konflikt! Ett fegt företag! Till och med anställda på Elgiganten undrar varför CDON håller på så mot en kund och till vilken nytta!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Jag köpte T631 Ultrathin mouse. Bluetooth parkoppling fungerade inte. Jag kontaktade Logitech kundtjänst som svarade med standardsvar; Prova byt USB-sladd. Prova starta om datorn osv.
    Därefter kontaktade jag CDON. Dem skickade en ny mus direkt, och bad mig skicka tillbaka den felaktiga därefter. Kanon! Den nya musen fungerade utmärkt. Fri retur av den gamla.

    Jag har dåliga erfarenheter från "datorfirmor". En i Landskrona stod inte för returfrakten tex. Värst var nog Komplett (många år sedan). Jag köpte ett Nvidia grafikkort som efter ett tags användande började krångla. Jag betalade själv returkostnad, och Komplett skickade tillbaka samma grafikkort, och tog ut en undersökningkostnad för att det fungerade när dem testade det!?! Jag har inte handlat där sedan dess.
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Ordern står i flera dagar som:Ej levererad / Behandlas.
    Svarar ej på frågor om ev leverans.
    Går ej heller att nå på telefon.
    Kommer troligen ej att handla flera gånger från dessa.
    1 mån sedan
  • Hejsan! Det finns olika anledningar till att din order kan ha den statusen så som att varan är slut, den ej är lagerhållen, försenad från leverantören och så vidare. Om du inte fått ett besked om detta från kundtjänst så beklagar vi detta. Jag har skickat ett PM till dig för att försöka hjälpa dig med mer information! Mvh Sofia

  • Dålig
    Skrev in en kod och fick ett nytt pris som jag godkände och gick vidare till betalning. Där stod samma nya och lägre pris och jag genomförde betalningen. När väl betalningen var klar kastade jag som tur va ett öga på ordern och såg att priset som dragits från mitt kort var det högre priset!

    Kontaktade kundtjänst som först inte alls ville lösa det utan enbart erbjöd mig att kassera ordern. Först när jag tog upp avtalslagen som de skulle kolla med sin partner om det fanns något de kunde göra. Vid det laget var jag så irriterad att jag bad dem att avbryta köpet och aldrig mera handla där.

    Det rabatterade priset jag blev utlovad:
    http://viktorkjellberg.com/cdon/cdonpris.png

    Betalningen där samma pris anges:
    http://viktorkjellberg.com/cdon/cdonpris2.png

    Ordern som visar att jag betalat ett högre pris:
    http://viktorkjellberg.com/cdon/cdonpris3.png
    1 mån sedan
  • Hejsan! Jag kan inte helt se vad som har hänt men då produkterna är köpta av en samarbetspartner så valde handläggaren att dubbelkolla med dem först. Vi ber om ursäkt om du inte blev informerad om hur ärendet hanteras. Jag har skickat ett Pm till dig ifall att du vill ha mer hjälp och information. Mvh Sofia

  • Perfekt
    Jag hoppas att någon högt uppsatt läser mitt inlägg, för att detta är punkter som gör att jag handlar hos er och jag hoppas att ni inte ändrar på dom;

    1. ingen fakturakostnad
    2. gratis frakt och återbäring som pluskund
    3. suverän hantering av reklamationer samt att man slipper ringa och kan chatta med supporten direkt som har öppet överlägset längst
    4. returfraktsedel direkt vid leverans
    5. överlägset bäst kampanjer jämfört med konkurrenterna
    1 mån sedan
  • Hejsan! Vilket fint betyg, det värmer. Jag kommer att se till att detta positiva inlägg sprids till mina kollegor. Jag hoppas att du alltid kommer vara nöjd med dina köp hos oss! Mvh Sofia

  • Perfekt
    Riktigt snabba leveranser, utmärkt kundtjänst och bra pris.
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Otroligt sega leverenser. Trots att man får ett mail om att ett paket är skickat kan det ta en vecka innan man kan hämta ut det, det är mycket märkligt när jag har beställt tex kläder från Kina som tagit 3 dagar.
    Det enda jag ser som positivt är att supporten är okej via mail med bra bemötande, och det är inte omöjligt att få någon form av kompensation vid felleverenser.

    Har även beställt vinylskivor som jag senare fått ett mail som förklarar att skivan inte finns hos leverantör. Trots detta så ligger skivorna kvar med beställningsfunktion på hemsidan, även månader senare.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hejsan! Vad tråkigt att du haft otur med våra leveranser. En del av våra varor har vi dessvärre haft förseningar på och saknat information från leverantören. Vi är tacksamma för kritiken och ska absolut se över detta närmre och försöka ge ut mer information om lagerstatusen på hemsidan. Mvh Sofia

  • Usel
    Beställde en Handdammsugare från cdon. Som nedanstående säger så är detta kanske ett seriöst företag så länge produkten inte är defekt.
    Men när det blir fel på produkten så är dom HELT värdelösa.
    När min dammsugare kom så var den trasig. Konktaktade cdon och fick en ny efter ett par veckor med svaret att om jag inte hörde att dom vill ha tillbaka den defekta dammsugaren inom en månad så var det bara att kasta den. MEN efter nästan 3 månade dyker det upp en faktura på en till dammsugare fast att jag inte hört något om att dom vill ha tillbaka den gamla.
    Men det är nu problemen börjar. Har försökt att kontakta CDON på både mail och chatt flera gånger men dom svarar aldrig. Chattat med dem flera gånger och dom lovar att återkomma nästa dag på telefon och det gör dom INTE. Mailat flera gånger men dom svarar aldrig trots löftet om svar inom 24h som det står på deras hemsida. Nu är förfallodatumet nära men vad ska man göra när det inte går att få tag på dem?

    Mitt råd är att handla någon annan stans. Går eran vara sönder så är ni rökta.
    1 mån sedan
  • Hej! Detta låter ju inte bra alls. Jag har skickat ett Pm till dig så att vi kan försöka hjälpa dig att reda ut detta så snart som möjligt. Mvh Sofia

  • Usel
    Fungerar bra så länge inget är fel på produkten man köper från dem.
    Köpte ett våffeljärn via CDON, vilket visade sig vara defekt. Efter att ha reklamerat ärendet blev jag lovad att en ny produkt skulle skickas till mig, sedan dess har det varit tyst. Detta var en månad sedan.

    Trots upprepade försök att kontakta dem via mail och chatt på hemsidan går det inte att få något svar på vad som händer i ärendet.

    Skärpning!
    1 mån sedan
  • Hej Ifvan,

    Jag beklagar det inträffade, skulle du kunna återkomma med ditt ärendenummer eller ordernummer i PM så ber jag en handläggare ta kontakt med dig.

    Mvh
    Robin
    CDON.com

  • Bra
    CDON är riktigt bra och jag har bara haft problem en gång tidigare med att de skickade fel vara, men det löste sig jättefort! Denna gång var det inget problem med varan, men de får ett minus för att det skciakde min telefon i en typ 8 gånger större låda än nödvändigt.
    1 mån sedan
  • Hej! Vilka fina ord! Kul att höra att du är nöjd med oss. angående att du fått större låda så har jag fått reda på att det varit lite problem med det på ett av våra lager på sistone men det ska ordnas upp så att paketeringen blir bättre. Mvh Sofia

  • Usel
    BRUKADE vara ett bra företag! Nu är det världens sämsta service!
    Efter en vecka stod det att min order blivit skickad, jag får hem fakturan, betalar den.
    nu har det går 15 dagar! Har fortfarande inte min order.

    Jag har skrivit två mejl, inget svar.
    Jag skrev till chatten: Ett ögonblick får man till svar sedan är allt hon kan skriva BEKLAGAR!

    Nej aldrig mer därifrån. Kan bara hålla tummarna att jag kommer få mina varor som jag betalat för!
    1 mån sedan
  • Hejsan! Vad tråkigt att höra att du haft en sån dålig upplevelse med oss, både med beställningen och med kundtjänst. Jag har skickat ett PM till dig så att vi kan lösa detta så snabbt som möjligt. Mvh Sofia

  • Usel
    Väldigt missnöjd med deras service och kundbemötande!
    Beställde kurslitteratur som skulle ta tre veckor att få men som tydligen makulerades efter tre veckor istället. När jag kontaktade dem så sa chatten att dem var slut fastän dem uppenbarligen inte var det. Dagen efter försökte jag igen och då sa dem att de blivit något fel och att jag var tvungen att vänta ytterligare tre veckor!?
    Så vill ni ha kurslitteraturen EFTER att ni ska skriva viktiga tentor så är CDON att rekommendera!
    1 mån sedan
  • Hejsan! Det låter konstigt att om det är fel att kundtjänst sagt att det dröjer hela tre veckor till. Beklagar att du haft en tråkig upplevelse både med beställningen och kundtjänst. Jag har skickat ett PM till dig så att vi kan reda ut vad som har hänt. Mvh Sofia

  • Utmärkt
    Beställer ofta ifrån CDON!
    7 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Mycket bra
    +Sortimentet: allt från film till sparkcyklar finns:)
    +Priserna: oftast mycket konkurrenskraftiga
    +Bonusprogrammet: fri frakt, återbäring, specialerbjudanden

    -Går inte att avboka en beställning, trots att den inte är skickad
    -Kundservicen: ibland väldigt svåra att få tag
    6 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hejsan! vad roligt att höra att du är nöjd med oss. Angående att avbeställningen så är det för tillfället beroende på hur långt beställningen gått i hanteringen och det kan ibland gå väldigt fort. men vi jobbat på en lösning för att det ska gå lättare för kunder att kunna avbeställa om de ångrar sig innan produkten är skickad. Tack för kritiken! Mvh Sofia

  • Dålig
    Jag var på jakt efter en hTc One M8 och som vanligt kollar man igenom nätet för bästa pris. CDON låg då på topp men med en, som de kallar, fyndvara.

    Enligt produktbeskrivningen så var detta en hTc One M8 Fyndvara (EU*)
    - Vårt lagers notering: öppnad förpackning

    ---
    *EU = To be able to offer you the best prices possible we have ordered a model from our European distributors. For you as a customer there’s no difference. It’s the same phone and the guarantee isn’t changed either. It’s just better prices. Simple as that!
    ---

    Då tänker man att någon köpt mobiltelefonen, ångrat sig och skickat tillbaka.

    Men så var inte fallet...

    Leveransen gick ganska snabbt, 3 arbetsdagar, innan jag kunde hämta ut paketet.
    När jag väl kom hem för att packa upp och undersöka innehållet så var originalkartongen uppriven och i mycket dåligt skick. Det enda tillbehör som låg med var laddare samt USB-kabel, inga hörluar eller något annat. Det spelar inte så stor roll för mig då jag aldrig använder de medföljande hörlurarna ändå.
    Nu över till telefonen som såg ut att vara begagnad och välanvänd. Repa i form av ett jack på baksidan, skavanker runtom och hårfina repor på displayen!.
    Inte nog med att mobiltelefonen såg ut som den gjorde så finns inte svenska som systemspråk att välja mellan!

    Jag påpekade detta till CDON som i sin tur tog ordentligt med tid på sig att svara. Efter många mail fram och tillbaka så fick jag erbjudande om 15% avdrag.
    Jag accepterade avdraget och hela processen tog minst en månad.

    Detta ärende tog ca en (1) månads tid. Hade kunnat gå att lösa via ett telefonsamtal som hos de mer seriösa aktörerna såsom Dustin mm..

    Inte första gången som det strular med CDON heller.
    Det tar evigheter för dem att lösa sådana situationer och det är främst det som gör att jag hellre väljer någon annan än CDON, om det inte är väldigt stor prisskillnad.

    Chatten kan de stänga ner direkt..! Det var det första jag testa med när jag upptäckte detta. Hon som jag chatta med skrev att jag var tvungen att maila om det gällde reklamation och att chatten bara var till för "lite enklare" frågor.

    CDON har förmodligen Sveriges sämsta supportalternativ, skicka ett mail och vänta i minst 1 dag innan ni får svar.
    Svaren brukar också innehålla något typ av svar som kräver att det blir följdfrågor fram och tillbaka som drygar ut på tiden!
    1 mån sedan
  • Hejsan! Vi ber om ursäkt för misstaget med din telefon samt bristande support. Vi håller på att se över dessa rutiner då vi märkt att våra senaste inte fungerat optimalt. Så vi hoppas på att en dag kunna ändra din uppfattning om oss. Mvh Sofia

  • Usel
    Var ska man börja. Jag köpte julklappar (!) i god tid innan jul, i månadsskiftet november/december. Först gick det inte att beställa, på grund av något tekniskt fel, i en vecka. Försökte få hjälp av kundtjänsten att reservera min beställning så ingenting tog slut (det var ju ändå julrush). Det kunde de inte göra och föga förvånande, när allt var ordnat hade 2 produkter tagit slut.

    La beställningen, valde Betala i Februari-kampanjen och fick ett par dagar senare ett mail som meddelade att delar av beställningen var påväg. Undrade varför det stod 2x innan de produkterna i specifikationen och upptäckte då att deras system buggat och lagt in dubletter av VARJE produkt i min order. 16 saker var nu 32.

    Veckan innan jul får jag reda på (när jag kontaktar och frågar) att en del av produkterna inte alls kommer att komma i tid till julafton (trots att de stolt skyltade på hemsidan att sista dag att beställa för att få innan julafton inte ens var i närheten). De kunde inte heller avboka, då ordern skickats till lagret redan (men inte kunde skickas till mig förrän flera dagar senare).

    Efter mycket om och men och tjat om att det var jag som beställt 2 av allt, fick jag en retursedel postad. La allt i den låda större delen av leveransen kommit i och klistrade dit fraktsedeln och skickade tillbaka. December är vid det här laget över och vi är i början av Januari.

    Efter en vecka eller två får jag bekräftat att de tagit emot returen men märker att vissa produkter saknas i returen. Får till svar att de två sakerna skulle returneras till en partner till CDON. Vilket de inte skickade returmaterial för...

    Först i mars någon gång fick jag bekräftat att de krediterat även de produkterna (på "goodwill" vilket kändes som ytterligare en anklagelse om att detta var mitt fel). Hade dock vid detta laget fått påminnelser och extra avgifter från Qliro, CDONs systerbolag som sköter faktureringen. Vid bestridning av detta fick jag till slut svar från CDON att de dragit av alla avgifter och att jag skulle betala in orginalbeloppet med OCR X till deras kontonummer. Inget betalningsdatum eller information att om det inte var betalat inom 10 dagar räknades det som försenat igen. Då det redan var en bit in i månaden (vi befinner oss nu i Maj) utgick jag, som inte är helt orimligt, från att det då skulle betalas innan slutet av maj. Visade sig inte stämma, så efter ytterligare en faktura med extra avgifter som jag fått bestrida har jag nu äntligen, idag, 29 MAJ fått allt ordnat på en order som jag gjorde i DECEMBER.

    Efter otaliga timmar tid spenderat på det hela har jag inte fått något erbjudande om kompensation eller lite ordentligare ursäkt och erkännande av deras undermåliga behandling utöver det lilla "Ber om ursäkt för att det tagit tid för dig" som de jag pratat med klämt ur sig.

    Kan tycka att ärenden som pågår såhär länge bör lyftas upp internt och hanteras bra mycket bättre än vad det här varit.

    Känner ärligt talat att 1 stjärna är i överkant för CDON. Kan ni handla någon annan stans kan jag inte annat än att rekommendera att ni gör det och undviker CDON och dess partners...
    1 mån sedan
  • Hejsan! Detta låter inte bra alls och vi är tacksamma för att du berättar om vad som har hänt så att vi kan se över våra rutiner för att undvika att sådant här händer igen. Jag har skickat ett PM till dig för att kunna få tag på mer information som du gärna får besvara. Mvh Sofia

  • Usel
    Avbröt en beställning då varan jag köpt via faktura-betalning tydligen inte fanns på lager (trots att det stod "i lager"). Talade med kundtjänst som sa att de inte kunde avbryta utskicket av varan då informationen redan skickats vidare till någon leverantör. Jag fick informationen att det bara var att returnera varan när den kom med posten. Fakturan skulle frysas tills dess att jag returnerat produkten.

    1 månad senare kommer produkten fram till mig via post. Jag skickar direkt tillbaka den med hjälp av retursedeln jag fick av CDONs kundtjänst.

    Ytterligare nån vecka fram i tiden kommer ett brev från inkasso där det skrivs att min faktura gått vidare till dem. De kräver mig nu på pengar för produkten jag skickat tillbaka. Jag kontaktar CDON som beklagar sig och säger att de nu tagit bort denna faktura. Jag får också ett mail utskickat som bekräftar detta. Jag förutsätter här att ärendet är löst.

    Några veckor senare kommer ett nytt brev från inkasso som informerar mig att min obetalda faktura nu skickats vidare till Kronofogden. Jag kontaktar CDON som på nytt "beklagar sig" och säger att de minsann skickat iväg några mail nu så att allt ska fixas. Jag ber dem att ringa upp mig så fort allt är fixat.

    En dag senare kontaktar jag CDON igen och frågar hur de går eftersom de inte hört av sig. De svarar då att det ska vara ordnat nu och att jag ska ha fått ett mail som bekräftar det. (ca 1 min senare dyker detta mail upp i min inkorg)

    När jag kommer hem samma dag möts jag av ett brev från kronofogden. För säkerhets skull ringer jag kronofogden för att kontrollera att skulden verkligen är struken. Det visar sig att det inte har hänt någonting och jag är enligt kronofogden fortfarande skyldig pengarna för mitt köp hos CDON.

    Jag kontaktar på nytt CDON som beklagar sig på nytt. Nu får jag informationen att något tydligen gått fel i ett av deras två system och att makuleringen av min faktura inte gått fram pga det. Kundtjänst menar att de skickat ett mail till en specifik avdelning nu för att fixa detta och lovar att ringa mig imorgon för återkoppling och bekräftelse att det är löst.

    I skrivande stund sitter jag alltså med skuldkrav från kronofogden och har till min hjälp CDON som gång på gång misslyckas med att makulera en ynka liten faktura. För att inte tala om all den tid jag fått lägga ner på att skriva och förklara för chatten på nytt varenda gång jag kontaktat dem, tid i telefonkö och samtal med kronofogd och inkasso.

    Helt fruktansvärt dåligt av CDON. Jag avråder starkt alla från att handla hos CDON.
    2 mån sedan
  • Hejsan! Detta låter verkligen riktigt illa och vi ber om ursäkt för att din köpupplevelse hos oss gått så här. Jag förstår inte hur detta kan ha hänt, men jag har skickat ett PM till dig så att vi kan se närmre på saken och förhoppningsvis kunna lösa detta så snart som möjligt. Mvh Sofia

  • Dålig
    CDON vad håller ni på med?
    En kundtjänst som suger totalt. Skulle köpa utemöbler som hade kampanj till halva priset. Man skulle använda en kampanjkod. När väl ordern genomfördes så stod det giltighetstiden hade gått ut. Det hade den inte...
    Att få kontakt med kundtjänst och få hjälp med detta är ju totalt hopplöst. Det har gått 2 dagar utan framgång.

    Hur kan man bedriva ett bolag utan ordentlig kundtjänst. Det är ju skitfrustrerande att inte få hjälp. Lär få återkomma med slutresultatet av detta ärende.
    2 mån sedan
  • Hejsan! Vad tråkigt att höra att du är besviken vår kundtjänst. Vi vill såklart hjälpa dig så snabbt som möjligt och inte låta dig sitta och vänta på att se hur det löser sig. Jag har därför skickat ett PM till dig som jag ber dig att svara på så att vi kan se vad det är som händer i ärendet och försöka hjälpa dig. Mvh Sofia

  • Utmärkt
    snabba och bra och med bra pris!

    det ända som skrämde mig lite var när de levererade min TV så var kartongen och frigoliten trasig på en hel del ställen och på ett ställe såg man kanten på TVn... verkade dock oskadd men... de kanske borde ta hand om produkterna lite mer under leveransen! :P Tv'n kostade ändå 15000. Lite drygt att behöva skicka tillbaka om det varit leveransskada och sen stå utan TV.

    All in all - VERY GOOD
    2 mån sedan
  • Dålig
    Vill ge ett varningens finger för denna sajt.

    Dom har bra priser som lockar, har du tur får du din vara inom rimlig tid.

    MEN !

    Får du problem på något sätt och ska ta kontakt med dom så är det kört. Inget telefonr, mailen svarar dom INTE på inom 24H, chatten fungerar typ aldrig och vem fan har FAX idag ??!

    Nu har min reklamation legat i pipen sen den 16 April och idag är det 25e maj och jag har fortfarande inte fått en bekräftelse på att den behandlas hos dem.

    Det tog ca 1 månad att få reklamationsblanketter, sen skötte sig posten utmärkt och varan togs emot av dem den 19e Maj. Som sagt jag väntar än på svar från dom vad som händer.

    Varför ska man alltid vara så naiv och vill spara 50:- på att välja dom billigaste jämt :(

    Hädanefter blir det Dustin eller Inet, skit i extrakostnaden, det är värt varenda krona.

    Aldrig mer CDON !

    /Robin
    2 mån sedan
  • Hej Robin! Vad tråkigt att höra att du haft otur med din produkt och att du har en dålig upplevelse med kundservicen. Jag har skickat ett PM till dig så att vi kan reda ut detta. Mvh Sofia

  • Ganska dålig
    Missledande information på hemsidan. Mailar och frågar och får olika information olika gånger. Returen fungerar dåligt. Ingen hör av sig och det har gått över en månad sedan returen anlände och sen dess har ingenting hänt. Välj Netonnet, Inet, Elgiganten om du har möjligheten.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Hejsan, vi ber om ursäkt för bristande information. Det låter som att det kan vara ett speciellt ärende där returen behövs kontrolleras extra. Jag har skickat ett PM till dig så att vi kan kontrollera detta närmre. Mvh Sofia

  • Perfekt
    Efter att ha beställt en dator på onsdag morgon och hämtar ut den på torsdag eftermiddag så ger jag 9av10 för att det är riktigt bra.
    10av10 kommer för superb kundsupport, glömde beställa med hdmi-kabel så bad CDON att avbeställa ordern så jag fick beställa om allt igen. CDON löste det med att jag fick fri frakt för att beställa en hdmi-kabel i efterhand.
    Klockrent i mitt tycke.
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Jag har oftast inga problem med mina beställningar från CDON. Men har hänt några gånger att leveranser tar lång tid, särskilt på senaste tiden. Min senaste beställning tog en vecka att komma fram, och stod som levererad innan dem faktiskt hade skickat den. Har inte heller fått någon respons på mitt klagomål om detta. Väldigt synd, för det är en butik med bra priser och stort utbud, som tidigare haft väldigt korta leveranstider och en bra support.
    2 mån sedan
  • Hejsan! Vad tråkigt att du har en dålig upplevelse av ditt senaste köp. Vi har under senaste tiden haft en del systemfel som tyvärr har gjort att statusen inte stämmer och blivit försenade. Detta beror främst på lagerflyttar och vi är medvetna om att informationen har varit bristande vilken vi ber om ursäkt för. Vi hoppas att vi kan vända på detta så att du får tillbaks förtroendet för oss. Mvh Sofia

  • Usel
    Försökte köpa ett spel med "PC download"
    Ingen nyckel i mailet, superslö support som inte fattar jota.
    Ingen känsla för kundsupport alls.
    Avstå!
    2 mån sedan
  • Hejsan! Detta låter ju inte bra. Jag har skickat ett PM till dig för att vi gärna vill kontrollera hanteringen av ditt ärende närmre. Mvh Sofia

  • Detta omdöme är under utredning
    2 mån sedan
  • Ganska dålig
    Missledande information på vissa produkter. Fel bild och eller fel rubrik. Har påpekat fel i informationen för CDON men de ändrar inte. Det enda de gör är att radera recensioner om man skriver en liten varning i dessa att det är fel rubrik och bild på produkten.
    Bra är att man ser ganska tydligt om produkten skickas från annat företag då man i dessa fall kan kontrollera företaget innan.
    I övrigt fungerar det bra men inte mer än tre stjärnor.
    2 mån sedan
  • Hejsan! Det är absolut bra input du ger. Detta måste vi se över. Vi vill såklart ge ut rätt information till våra kunder. Vi är väldigt tacksamma för att du hjälper oss. Mvh Sofia

  • Acceptabel
    Cdon har blivit sega som kola på att leverera. Förr fick jag alltid produkterna dagen efter.
    2 mån sedan
  • Hejsan! Detta kan bero på att vi har fler produkter nu och alla våra produkter har olika leveranstider då en del inte är lagerhållna men många produkter har fortfarande beräknad leveranstid på 1-3 arbetsdagar. Om vi inte lyckats hålla den beräknade leveranstiden så ber vi om ursäkt för detta. Du är välkommen att kontakta vår kundtjänst så kan de ge dig mer information om vad som har hänt. Mvh Sofia

  • Usel
    Msisledande information på hemsidan.
    Fick min vara levererad av Tretti som är usla på Kundsupport. Mailar och frågar och får olika information olika gånger. Returen fungerar dåligt. Inget följesedel med försändelsen, fel avsändaradress angiven, ingen retursedel....
    Skickat tillbaka varan till Tretti för 2 veckor sen men den har inte lösts ut än.

    Avråder att handla från CDON.
    2 mån sedan
  • Hejsan! Vad tråkigt att höra att du har dåliga upplevelser av att handla av oss. Dessvärre har Tretti varit överbelastade på sin kundtjänst och på lagret och vi beklagar att du blivit drabbad av detta. Vi kommer att se över hur det fungerar med hanteringen av dessa ärenden och hoppas att vi en dag kan vända din uppfattning om oss. Din retur bör registreras inom kort. Mvh Sofia

  • Bra
    Snabba leveranser, snabb kundsupport. Att sagd kundsupport är utmärkt är också kommenderbart. Däremot, måste man vara väldigt noga med att varan man beställer inte kommer från en underleverantör, med helt andra villkor och policies.

    Förutom en mindre notis när man tittar på produkten, så pass liten de med nedsatt syn Inte har en chans att urskiljat. Då är det först på kvittot efter all betalning är klar man får reda på paketet inte alls skickas från Cdon utan från 'Helylle Harrys' nånstans i Polen.

    Något man gärna undviker, men då ordern inte går att avbeställa i sina ordrar som vanligt om man nu tagit en underleverantör fick jag uppleva den utomordentliga kundsupporten åtminstone.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Bra priser och snabb leverans. Har handlat flera gånger och aldrig blivit besviken.
    9 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Beställde en förhöjningssockel till tvättpelaren. Ingenting på produktbeskrivningen indikerade på att det fanns en vikt- eller antalsbegränsning. Väl hemkommen är det första jag läser att den endast tål en maskin.

    Ok, försöker kontakta cdon.com via hemsidan det går ju förstås inte att ringa. Vill att de betalar returen eftersom det ingenstans framgick att produkten var olämplig för tvättpelare.

    Tiden går...går in och kontaktar igen på hemsida...ingenting händer...hör av mig via chatten...ett korthugget svar..."ärendet behandlas"...väntar...väntar...skriver en klagoskrift på FB-sidan...då kontakta tretti.se mig och i mailet skriver att de bifogar en retursedel, inte fan var det någon retursedel i mailet. Svarar två gånger på mailet...kontaktar cdon.com support..."ärendet behandlas"...
    HUR SVÅRT KAN DET VARA ATT SKICKA EN RETURSEDEL??

    Så här brukar det vara när företag är på väg att HAMNA PÅ OBESTÅND, en massa löften men ingen action.
    NI SOM PLANERAR ATT HANDLA PÅ cdon.com, VAR FÖRSIKTIGA!
    Det är inte alltid att billigast är bäst.
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Om cdon skulle sluta ljuga om leveranser skulle dom fått fullpott! Dom säger att dom skall skicka inom 1-3 arbetsdagar. Men sen så har det gått 3:e, sen när man är på 4:e börjar man att undra vart paketet är. Annars är cdon en bra nätbutik! XD
    2 mån sedan