Nordens största varuhus
Fri frakt över 1000 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 25 år sedan
(data från 2015-09-01)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.79)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Dålig
    Jag beställde en LED Lenser P2 BM, fick några dagar senare en P2. Då detta var fel kontaktade jag CDONs kundtjänst (som inte går att ringa till, endast maila) och berättade om detta. De skickade då ut en ny, och när jag var och hämtade ut den andra så var det också en P2! Två felleveranser på lika många veckor och den långsamma kundtjänsten lämnar efter sig en dålig känsla. Har handlat mycket på CDON förut, men detta var sista gången.
    1 dag sedan
  • Usel
    CDON´s kundservice måste ha Sveriges mest inkompetenta personal! Utan konkurrens!

    Nyligen gjorde jag misstaget returnera en laptop jag köpt från CDON, jag ångrade helt enkelt köpet inom utsatt ångertid och kontaktade kundtjänst för retur av vara och fick nedanstående instruktioner tillsända:

    ”Tack för ditt mail.
    Naturligtvis är du välkommen att returnera din produkt! Vi vill att du tänker på följande innan du returnerar:

    • Förpacka varan i den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda emballaget
    • Bifoga din följesedel, eller en kopia av denna, och kryssa i "Ångerrätt" som returorsak
    • Vi kan inte ta emot paket från Schenker så lämna in paketet hos ditt postombud och spara inlämningskvittot, du ansvarar för returen”

    Jag följde dessa instruktioner, skickade med rekommenderat med posten istället för med Schenker, efter några dagar hade CDON fortfarande inte löst ut paketet vilket föranledde att jag kontaktade kundtjänst och fick följande svar:

    ”Tack för ditt mail.
    Dessvärre har vi fått svar från vårt lager som meddelar att de inte kan hämta ut paketet.
    I våra instruktioner förklarade att vi dessvärre inte kan ta emot paket via Schenker.
    Återkom gärna om du har ytterligare frågor eller funderingar.
    Med vänliga hälsningar
    Felix”

    Jag mailade då in försändelseid-numret trots CDON kundtjänst redan fått två aviseringar om försändelsen från Posten. Fick då följande svar:

    ”Tack för ditt mail.
    Varken jag eller vårt lager kan tyvärr hitta spårningen av paketet. Har du möjlighet att återkomma med var du hittar status för paketet? Tack på förhand.
    Med vänliga hälsningar
    Felix”

    När jag själv sökte på postens hemsida hittade jag paketet direkt, det tog 20 sekunder. Varken Felix själv, eller någon på lagret lyckades med detta…?

    Så ligger läget i skrivandets stund, paketet är fortfarande outlöst och ångertiden är på väg att löpa ut, Felix skickar efter en vecka fortfarande kryptiska meddelanden om att ”ärendet är under utredning”, och själv fattar jag ingenting, det enda jag gjorde var att följa CDON´s instruktioner vid retur av produkter??

    Förväntar mig inte längre att CDON ska hämta ut min retur vilken inom kort kommer att returneras till mig. Förbereder en anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden.
    4 dagar sedan
  • Hejsan! Vi vill gärna kontrollera detta närmre och se till att ditt ärende löser sig så snart som möjligt så jag har skickat ett PM till dig. Svara gärna på det så att vi kan kolla upp vad som har hänt och se till att du får hjälp! Mvh Sofia

  • Ganska dålig
    Måste påstå att CDON har försämrats sedan jag handlat där! Min syster köpte en dator hon ville returnera enligt distansköplagen. Det var inga problem så, problemet är väl att komma i kontakt med kundservice, endast mail kontakt. Värdelöst om man snabbt vill komma i kontakt med dem!

    När hon sedan ska få tillbaka pengarna så kommer ett mail från Qliro som ber henne fylla i kontonummer och andra uppgifter. Är inte detta det mest idiotiska och korkade ett företag kan göra i dessa tider när alla dessa bluffmail cirkulerar. Vill man då ringa för att bekräfta att det är CDON som skickat detta så går ju inte det, då får man vänta i 24 timmar minst för att få svar.
    I returbekräftelsen från cdon står i och för sig att ett separat mail ska skickas ut för att få tillbaka pengarna, ingenstans nämns att det är Qliro som kommer vara avsändaren.

    Skärpning och bli mer seriösa igen CDON!

    Tillsdess, inga mer köp från er....
    5 dagar sedan
  • Hejsan! Tack för din kritik. Vi kommer att se över detta i vår utveckling. Vad det gäller kontakten så har vi för tillfället mail och chatt, där chatten är vårt kontaktverktyg för snabb hjälp. För återbetalning så är det systemet som måste användas just nu för att kunna göra en återbetalning och det har fungerat bra och säkert men det kan komma och ändras någon gång i framtiden. Har du fler funderingar, förslag eller kritik är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst! Mvh Sofia

  • Ganska dålig
    Kan nog inte rekommendera CDON's kurslitteratur, om man inte beställer 2 månader innan kursstart...
    6 dagar sedan
  • Usel
    VARNING: Undvik att beställa kurslitteratur från CDON!

    17/8 beställde (ordernummer 49455340) jag sju böcker från CDON varav samtliga hade 4-6 arbetsdagars leveranstid. Idag 26/8, har böckerna inte ens skickats. Efter kontakt med kundtjänst får jag veta att fem av böckerna håller på att packas och skickas förhoppningsvis idag. De två andra böckerna hade kundtjänsten ingen aning om när de skulle skickas. Går man in och tittar på de två böckerna står det lustigt nog fortfarande 4-6 arbetsdagars leveranstid. Inget annat än lurendrejeri..

    Jag fick alternativen att fortsätta vänta på de två böckerna eller avbeställa ordern. Att näthandel år 2015 får gå till på detta sätt är bara sorgligt. Mina kurser har börjat och jag får nu börja söka på annat håll efter böckerna som CDON inte kunnat leverera.

    Låt er inte luras av deras prisgaranti och leveranstider, handla kurslitteratur någon annanstans.
    6 dagar sedan
  • Hejsan! Vi ber ur om ursäkt för att vi har fått dig att känna dig lurad. Det har varit en del förseningar på böckerna från leverantören på sistone och får bara beklaga att du är en av de drabbade. Vi jobbar på att kunna få ut informationen bättre och komma i kapp med dessa leveranser. Har du fler funderingar kring detta eller mer kritik så är det bara att fortsätta kontakten med vår kundtjänst. Mvh Sofia

  • Usel
    SISTA GÅNGEN JAG HANDLAR PÅ CDON! Helt värdelös kundservice som påstår att hela ordern först har skickats. Sen ändrar dom sig och påstår att jag beställt en bok som tar 15 vardagar att få (när det står 4-6 vardagar på hemsidan) sen så ändrar dom sig igen och påstår att mina andra två böcker som jag har beställt väntar på just den boken. jag säger då att jag redan fått dom två första böckerna och kundtjänst ändrar sig igen och säger att han ska logga ärendet "för det här låter ju konstigt". mao allt jag kan se på cdon's hemsida sitter kundtjänst och chansar vilt på. sista gången jag handlar på cdon som sagt.
    8 dagar sedan
  • Hejsan! Detta lät inte bra alls. Vi skulle gärna vilja kontrollera detta ärende närmre för att se vad som gått snett. Jag har skickat ett PM till dig och vi vore väldigt tacksamma om du vill svara på det. Mvh Sofia

  • Usel
    Varför låtsas ha en kundservice om den ändå inte existerar? Råkade beställa 2 av samma vara med ordernr: 49463690. Genast efter jag lagt beställningen inser jag mitt misstag och försöker ändra beställningen genom att kontakta CDONs kundservice. Det lär väl lösa sig tänker jag. Rimligtvis lär de ju ha ett system som kontrollerar att kunden inte haft några synpunkter innan man skickar iväg ordern, med tanke på hur stort företaget är.

    Hur fel jag kunde ha. Nu 5 dagar senare har min beställning anlänt och CDON har ännu inte svarat på de 2 meddelanden jag har skickat dem angående misstaget. Antingen så ignorerar de mig eller så är deras kundservice helt obefintlig. Räkningen har givetvis anlänt för flera dagar sedan. Man kan tycka att så känt svenskt företag som CDON borde vara mer professionellt än så här, men ironiskt nog så får man bättre kundservice från kinesiska handlare på Ebay.
    11 dagar sedan
  • Hejsan! Det är inte att kundtjänsten är obefintlig utan att de ligger back i ärendehanteringen vad det gäller dessa order och det är givetvis väldigt tråkigt att det gör så att det går så här. Jag har bett de som hanterar ärendet att kontakta dig så snart som möjligt och hjälpa dig. Mvh Sofia

  • Usel
    Jag har tidigare varit nöjd med CDON, men efter min senaste erfarenhet med CDON
    så kommer jag nog aldrig handla där igen (följande gäller order: 49212920‏):

    Den 26/7 så beställer jag en sminkbox till min dotter. Den 5/8 har jag inte ännu fått någon bekräftelse på min beställning (den fanns i lager vid beställningstillfället)
    Jag hör av mig till deras support. Dom svarar 2 dagar senare att dom skall kontakta StylingAgenten som är deras underleverantör.

    Den 11/8 kontaktar jag CDON:s support, men inget svar denna gång heller.
    Kontaktar CDON via deras chatt, men dom svarar att dom inte kan hjälpa till med order som berör underleverantörer.

    Den 12/8 tar jag kontakt med StylingAgenten själv. Dom svarar omgående och kontaktar CDON då dom ännu inte mottagit någon order från CDON. CDON säger att ordern fastnat i deras system och därför aldrig gått fram till StylingAgenten. Detta 16 dagar efter jag lagt ordern och ännu inte fått något besked av CDON.

    13/8 tar jag kontakt med CDON igen utan resultat. StylingAgenten försöker också.

    14/8 ber jag CDON cancellera ordern. Inget svar....

    17/8 beställer jag direkt från StylingAgenten och jag kan hämta ut paketet dagen efter. Dessutom får jag rabatt för dröjsmålet. All heder för StylingAgentens bemötande.
    Senare den 17/8 återkommer CDON med följande meddelande:

    "Hej Mikael,
    Beklagar att svaret har dröjt, din order har inte gått igenom i vårat system så den behövs inte avbeställa. Vi kommer kontrollera varför den inte har gått igenom. Vi återkommer med mer information så snabbt som möjligt.
    Beklagar väntetiden!"

    Att en order ibland inte går igenom det förstår jag. Men att behandla en kund på detta sätt är under all kritik. Tyvärr CDON ni har just förlorat en kund.
    /Mikael
    12 dagar sedan
  • Hejsan Mikael! Det här var verkligen inte roligt att höra och har full förståelse för din besvikelse. Vi har tyvärr haft en överbelastning vad det gäller Marketplace nu i sommar vilket har orsakat senare svar och hjälp till våra kunder. Detta är något vi jobbar på att kunna undvika i framtiden och hoppas på att en dag kunna ge dig en bättre köpupplevelse hos oss. Mvh Sofia

  • Perfekt
    Snabb problemfri leverans som vanligt.
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Jättenöjd med samtliga beställningar. Även när det varit något (felleverans en gång, och skadad vara vid leverans en gång), så har det gått jättesmidigt.
    13 dagar sedan
  • Bra
    Snabb leverans på min Logitech C525 men herregud förpackningen är ju skrämmande dålig!

    Ett lag bubbelplast och sen själva förpackningen med kameran.

    Hade fått ett slag på sig i leveransen och kameran hade fått en lite 2cm repa, orka inte bry mig :/
    13 dagar sedan
  • Utmärkt
    Jag har beställt åtskilliga gånger från CDON och har egentligen aldrig haft några problem. Står det att en vara finns i lager brukar den alltid dyka upp efter en till två dagar. Dessutom finns det gott om betalningsalternativ, inklusive PayPal. Det enda man kan anmärka på är att olika typer av varor uppenbarligen skickas från olika lager och därmed kommer i separata försändelser, vilket inte är optimalt vare sig ur hållbarhetssynpunkt eller bekvämlighet för konsumenten.

    Vid ett tillfälle reklamerade jag en ryggsäck, och det hanterades helt okej. Jag fick tillbaks mina pengar. Dock fick jag inget meddelande om att pengarna hade betalats tillbaks, vilket man kanske kunde förvänta sig.

    När jag tänker på saken har det faktiskt hänt vid ett tillfälle att ett pussel jag beställde levererades omotiverat sent, men det är undantaget som bekräftar regeln.
    13 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en leverans för 7 dagar sen 2 varor i samma order men missade att ena varan var från ett bolag som heter shop24 det skulle jag absolut inte ha gjort.

    dagen efter fick jag mail allting var postat från båda bolagen. Vara direkt från cdon dyker upp dagen efter mailet för 5 dagar sen.

    När det gått 6 dagar kontakar jag cdon då jag fortfarande inte fått varan även fast den är postad utan kolli? dom skapar ett ärende och ska återkomma men får bara textboks svar från supporten där dom beklagar sig men ingen kan göra något utan jag får vänta på den speciella gruppen som arbetar med såna här ärenden då dom kontaktad shop24 men inte fått något svar.

    Jag har nu väntat ytterligare 24 timmar alltså 7 dygnet nu och har fortfarande inte fått något svar från gruppen som arbetar med det utan bara från den vanliga supporten som inte vet något utan hänvisar till dom andra.

    Men betalt kan ni ta! sen att varan inte dyker upp verkar inte vara något problem er
    14 dagar sedan
  • Hej! Vad tråkigt att höra att det tagit sådan tid och att vi inte lyckats få fram någon information till dig. Jag har skickat ett PM till dig för att få mer information så att vi kan undersöka saken närmre. Mvh Sofia

  • Acceptabel
    Garanti: Har inte haft något garantiärende än så kan inte yttra mig om det.

    Leverans: Under all kritik. Har nu 2 ggr fått sakerna skickade efter den beräknade leveranstiden. Båda gångerna har jag velat haft sakerna direkt och valt cdon för det fanns i lager. Den ena gången så var vissa varor slut, fast det var i lager på hemsidan vid beställning. Då skickar de hälften av beställningsvarorna utan att meddela.

    Om ni på cdon läser här tycker jag att när orden har bestämts att dellevereras så skicka ett mail/sms till kunden några timmar innan, alt. man kan välja om paketen ska dellevereras.
    Samma sak om varorna inte är längre i lager om de beställdes när det befann sig i lager, alt. se till att ha en onlineuppdaterat lagerstatus.

    Support: Besvärligt att ha kontakt med kundservice om man jämför med konkurrenterna. Endast chat eller mail om man måste få kontakt med cdon.

    Det enda jag kan komma på som är positivt är utbud, priser och rabatter.
    17 dagar sedan
  • Hejsan! Vad tråkigt att höra att du haft otur med leveranstiderna. När vi inte kan hålla leveranstiderna så kan det bero på olika saker. Vi är tacksamma för kritiken och kommer att se över dessa punkter för att kunna utvecklas till det bättre. Mvh Sofia

  • Usel
    När CDON/Tretti gör fel, så får kunden problem, massiva problem.

    Just den här kunden har hittils fått ett inkassobrev för att CDON inte skickade ut någon påminnelse (på en faktura som det sades hade strukits pga. diverse strul från deras sida).
    CDON har nu sagt att det kanske är så att det inte skickats ut, men nu blev det allafall mitt jobb att ta kontakt med Qliro för att få bort en felaktig betalningsanmärkning.
    Önska mig lycka till.

    Tretti har inte erkänt en dubbel reklamation (även fast jag på Postens sida ser vilken person hos Tretti som tagit emot paketet), och håller därmed flera tusen av mina pengar som gisslan.

    CDON/Trett:s's Kundtjänst är helt odugliga, och det är aldeles för många kockar.
    En människa bör ta hand om hela ledet när det handlar om returer och klagomål,
    hittils har säkert över 10 personer varit in och pillat på mina ärenden, och för varje gång så krånglas det till ytterligare.

    Kundservice, ansvar, initiativ och ryggrad, okända begrepp hos CDON/Tretti.

    Bör påpeka att när leveranser sker utan problem, så är det att handla i vilken nätbutik som helst. Men det är ju inte förän nånting går fel, som man märker vilken sorts företag man har att göra med.

    Så CDON/Tretti/Qliro - KTHXBYE!

    [Rekomenderas ej]
    18 dagar sedan
  • Hejsan! Detta låter ju inte alls bra och vi vill såklart hjälpa dig. Jag har skickat ett PM till dig så att vi kan kontrollera saken närmre. Mvh Sofia

  • Usel
    Beställde ett headset i tisdags kväll leveranstiden var 1-3 dagar så paketet skulle komma till fredag då jag skulle använda dom på lördagen. Fick order bekräftelse 5 min efter jag beställde. På onsdagen väntade jag efter ett mail man brukar få där det svåra att paketet hade skickats men jag fick inget mail vilket jag tycker va konstigt för det har jag fått på alla andra ställen jag beställt ifrån. Mailet där det står att paketet har skickats fick jag inte fören på torsdagen där stod det att det skulle ta ytligare 2-3 dagar då har jag redan väntat 2 dagar tycker det är dålig stil att skriva på hemsidan att frakten skulle ta 1-3 dagar när det i själva verket tar 5-6 dagar till och med pixmania som skickar sina paket från Frankrike är snabbare än cdon!
    18 dagar sedan
  • Hejsan! Det låter som du haft lite otur med din order. Jag kan inte svara på vad som har hänt utan får hänvisa dig till vår kundtjänst som kan kontrollera statusen närmre. Varan var antagligen tillfälligt slut och vi fick invänta fler exemplar. Mvh Sofia

  • Perfekt
    Har aldrig haft problem med CDON. Bra kontakt och de har hjälpt mej mycket när haft någon fråga. De är värda ett stort guld regn. För de får mej alltid att känna mej välkommen.
    20 dagar sedan
  • Perfekt
    Bästa priserna på nätet, bästa kundservicen, bästa leveranstiderna, bästa utbuden. Kan man begära mera? Toppensida!
    2 år sedan ( Uppdaterat: 20 dagar sedan )
  • Mycket bra
    Alltid snabba leveranser och ofta billigast med gratis frakt för studenter. Hanterar reklamationer och returer mycket smidigt och med trevligt bemötande.

    Produkternas beskrivningar och bilder är inte alltid jättebra, kan läggas mer enegi på utförliga beskrivningar som gör det enklare att jämföra produkter. Men det är oftast sådant man kan hitta hos tillverkaren.
    21 dagar sedan
  • Hejsan och tack för de fina orden! Vi är även tacksamma för din kritik om produktinformationen vilken vi håller på att se över. Mvh Sofia

  • Ganska dålig
    Beställde ett digitalt presentkort på CDON, betalade vid beställningstillfället och förväntade mig ett mail med presentkortskoden inom kort. Efter 4 dagar hade jag fortfarande inte mottagit något presentkort, trots att detta brukar handla om minuter på andra webbshoppar med digitala presentkort. Först när jag kontaktat kundtjänst så får jag äntligen mitt mail.
    Jag har även haft produkter med 1-3 dagars leverandstid liggandes med status "ej levererad" i flera dagar, utan förklaring.
    Min totala upplevelse är att CDON har en mycket bra kundtjänst, men usel leverans och lagerhantering.
    23 dagar sedan
  • Hejsan! Vi beklagar att du fått vänta på dina order. När en vara är försenad brukar det betyda att varan är försenad från vår leverantör men de ska givetvis gå ut information om det då. Det kan ha varit något problem med mailutskicken då du inte fick presentkortet heller. Om du har fler funderingar kring detta så är du alltid varmt välkommen till vår kundtjänst så hjälper de dig. Tack för kritiken, vi kommer att se över detta. Mvh Sofia

  • Usel
    Beställde en ny grill på CDON, fick besked om att den skulle levereras av Tretti.se. Inget hände sedan i ärendet. Efter 8 dagar börjar jag jaga ett svar om statusen på ärendet. Efter flera försök via webbformuläret på hemsidan om att jag ville bli kontaktad fick jag till slut kontakt via CDONs chat. Enda svaret var att dom hänvisar till Tretti.se, men dom svarade aldrig mig. Efter ytterligare påtryckningar via chatten hör tretti.se av sig efter två veckor med besked att dom inte kan leverera grillen. Ingen signal alls från dom att det var problem tidigare.

    Uppenbart är det korkat med så många led: CDON-Tretti-generalagent. Jag vill bara ha kontakt med butiken jag handlat från, CDON, och att de tar sitt fulla ansvar, inte hänvisar mig vidare till deras partners.

    Kanske extra sur av att ha varit utan grill två veckor mitt i sommaren...
    25 dagar sedan
  • Hejsan! Vi ber om ursäkt för den bristande hanteringen av ditt ärende. Tretti har en överbelastning för tillfället. Jag har skickat ett PM till dig för att få mer information så att jag kan leta upp ditt ärende och se till att du får hjälp så snart som möjligt. Mvh Sofia

  • Perfekt
    Enkelt och snabbt. Epost-bekräftelsen kom omedelbart. Tydlig information från cdon, synd att posten inte har lika bra komunikation och information - deras paketspårning fungerar aldrig (inte bara när jag beställt från cdon som det krånglar), men det är ju inte cdon's fel.
    25 dagar sedan
  • Usel
    De har inte skickat varorna efter att en vecka har gått, men fakturera gjorde de dagen efter beställningen lades. Dåligt företag med kaxig och ignorant kundservice.
    26 dagar sedan
  • Hej,

    Har du i din kontakt med vår kundservice på något sätt upplevt oss som kaxiga eller ignoranta är vi ledsna över detta! Om du som kund har frågor och funderingar, vill vi gärna på bästa möjliga sätt hjälpa dig och beklagar om vi inte kunnat göra det.

    Jag har skickat ett PM till dig och hoppas att vi där kan reda ut eventuella missförstånd eller frågor som kvarstår.

    Mvh
    Malin
    Cdon.com

  • Usel
    När man beställer så förväntar man sig iallafall att få hem sitt paket, men det får man tydligen inte av CDON! Paket ska ha skickats den 17e Juli men har fortfarande inte fått något paket eller Avi. Har kontaktat Cdons chatt och kundtjänst via mail men får bara tills svars att dem skyller på sin samarbetkollega "stylingagenten". Har bett om dem ska göra en reklamation till posten eller pengarna tillbaka och inget händer, detta var sista gången man handlade på CDON iallafall.
    26 dagar sedan
  • Hej,

    Vi beklagar om vi inte kunnat leverera din order inom utlovad leveranstid. Vår ambition är alltid att du som kund ska ha en smidig shoppingupplevelse, både vad gäller leveransen och i naturligtvis i kontakten med kundservice.

    Om något har gått fel här vill vi gärna undersöka vad det kan bero på. Jag har därför skickat ett PM till dig och hoppas att vi på så sätt kan lösa eventuella frågor och funderingar.

    Mvh
    Malin
    Cdon.com

  • Usel
    Se noterigen om det som visade sig bli en dubbelbeställning och den omöjliga kontakten med Cdon!?

    (Det kan noteras att ledtexten under denna ruta där detta skrivs: "Observera Betyget avser detta köpet på CDON." inte är riktig svenska. Det heter inte detta köpet utan "detta köp"!?)?
    27 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för att du uppmärksammade oss på den lilla missen i ledtexten, det kommer vi att åtgärda!

    Vi vill även gärna reda ut vad som kan ha gått fel med din order, och varför du har haft problem med att komma i kontakt med vår kundservice. Jag har därför skickat ett PM till dig, och hoppas kunna hjälpa dig vidare där.

    Mvh
    Malin
    Cdon.com

  • Utmärkt
    Bra erbjudanden och snabba leveranser. Har bara bra erfarenheter av CDON.
    28 dagar sedan
  • Perfekt
    CDON är oftast den affär som har varan man söker och då också till bäst pris. Finns varan på CDON känner jag mig alltid trygg när jag köper.
    28 dagar sedan
  • Mycket bra
    Bra leveranstider och trevlig support. Har alltid haft positiva upplevelser av CDON.
    29 dagar sedan
  • Usel
    Köpte en Motorola moto 360. Hyffsat "Snabb" leverans, tog ca 1 vecka. Upptäckte direkt att klockan hade en död pixel. Kontakta cdon supporten via hemsidan. Skickade in klockan 2-3 dagar senare. Efter det har ca 20 mail gått fram och tillbaka till supporten. Har hela tiden fått tjata för att få info om hur det går med mitt ärende och även vad som faktiskt gäller vid pixelfel på moto 360. Varje mail har tagit minst 24 timmar att få svar på. Efter ca 3 veckor konstaterades att jag får en ny klocka då jag inte orsakat felet själv. Sitter här fortfarande utan min klocka och det har gått över en månad sen den skickades in. Kraftigt missnöjd och kommer troligen inte handla av cdon i framtiden pga deras dåliga support.
    1 mån sedan
  • Usel
    Fick en produkt som var skadad vid leverans.
    Blir runtbollad mellan cdon och serviceverkstad. Det tar tid eftersom man bara kan sköta det via mail och chatten kan inte lösa ärendet. Man saknar tiden då man kunde prata med en person när det var problem! För alla vet ju hur effektivt det är att lösa problem via email...
    1 mån sedan
  • Hej,

    Vi beklagar om det varit en invecklad process med hanteringen av en defekt vara.
    Givetvis kan du få prata med en medarbetare för att få ytterligare hjälp. Du är välkommen att kontakta vår kundtjänst för att be dem ringa upp dig.

    Jag har även skickat ett PM till dig ifall du önskar att jag skapar ett ärende till dig som jag kan skicka till vår kundtjänst.

    Mvh,
    Fatima
    CDON.COM

  • Ganska bra
    Lite snurrigt hos kundtjänst, men en eloge till Felix som ansträngde sig och gjorde lite extra!
    1 mån sedan
  • Hej,

    Vi beklagar om vi givit missvisande eller tvetydig information angående din order och rabatten du ville nyttja där. Det kan förekomma att olika handläggare på kundtjänst hanterar samma ärende, speciellt nu i semestertider, men naturligtvis ska det inte påverka servicen!

    Jag har skickat ett PM till dig. Om du önskar att vi ska ta en extra titt på din order, eller om du har fler frågor får du gärna återkomma till oss där.

    Mvh
    Malin
    Cdon.com

  • Ganska dålig
    Har handlat totalt 8 ggr hos Cdon och de har tidigare alltid varit värda 10 i betyg. De senaste två gångerna jag handlade hos dem missade de dock att skicka rabattkod fast jag var berättigad till det. Lite tråkigt att man ska behöva kontakta deras kundtjänst för att få rabattkoden. Sist köpte jag bl.a. en ny spis via CDON, den levererades från Tretti.se och det tog över tre veckor innan jag fått hem den och det är förstås inte ok med så lång leveranstid. Någon rabattkod på 50 kr fick jag inte heller trots att jag kontaktade deras kundtjänst.
    1 mån sedan
  • Hej,

    rabattkoden värd 50 kr får du om du handlar varor för 800 kr eller mer. Koden skickas ut via mail från en Noreply-adress. Beroende vad man har för inställning på sin mail kan den därför råka hamna i skräpposten. Jag rekommenderar dig därför att ta en titt där!

    Om mailet med rabattkoden inte finns där, och du uppfyller övriga krav för att få en kod får du gärna kontakta vår kundtjänst igen, så hjälper de dig att kontrollera vad som kan vara fel.

    Mvh
    Malin
    Cdon.com

  • Usel
    En av dom sämsta butikerna jag någonsin haft något att göra med , beställde 3st av en vara men fick bara 1. Varje gång jag jag försöker skicka ett epostmeddelande och ber dom justera fakturan och avbeställa resten av varorna tar det många dagar att få svar , chatten kan aldrig hjälpa till med någonting.

    En mardröm , kommer aldrig att beställa från CDON igen ! det skapar merarbete och massor med problem , nu har det gått 8 dagar och inget har hänt.
    1 mån sedan
  • Hej Olof,

    Vi beklagar om det uppstod något fel i samband med din beställning och att vi därför missat leverera alla varor. Att du skickat ett meddelande, men inte fått svar på 8 dagar låter inte bra, vi vill gärna undersöka vad detta kan bero. Jag har därför skickat ett pm till dig, och hoppas på detta vis kunna lösa ditt ärende!

    Mvh
    Malin

  • Utmärkt
    Har bra erfarenheter av deras nätbutik. Svarar hyfsat fort via deras hemsidesystem på reklamationer. Tyvärr fanns det ingen möjlighet att ringa då. (~2012)
    Vet inte om de har något telefonnummer nu.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    inget att klaga över
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställde två stycken spel, fick de levererade inom 3 arbetsdagar. Inget att klaga på.
    1 mån sedan
  • Usel
    Värdelösa!

    Lyckades med konststycket att skicka TVÅ försändelser till fel adress. Betalning skulle ske via Qliro där leverans enbart sker till folkbokföringsadress. Trots detta skickar dem givetvis alltsammans till en tidigare adress (flyttat och adressändrat direkt via skatteverket över ett år tidigare) cirkus 40 mil åt fel håll. Kontaktar supporten som först skickar tre standardsvar/robotsvar på flera olika frågor och när jag väl får ett svar säger att de inget kan göra och att jag skall vänta tills paketet gå i retur, jo tjena. Går ett par dagar och jag får sen ett mail där de säger att betalsystemet hade strulat och de ej räknat med/fått betalt för frakten, de skickar således ut en räkning.. Till fel adress.. På varor jag inte kunde hämta ut. Snyggt.

    Facedesk.

    CDON kan verka vettiga men jag tänker då aldrig mer beställa därifrån, avråder övriga från att hamna i samma sits då deras support är ickeexisterande och solklart kundfientlig.
    1 mån sedan
  • Hej,

    vad tråkigt att höra att din upplevelse av CDON inte varit positiv. Vår ambition är alltid att göra våra kunder så nöjda som möjligt, och det är därför trist att höra när det inte är fallet! Vi vill gärna undersöka närmare vad som gått fel och vart det brustit i vår kundservice och har därför skickat ett PM till dig.

    Mvh
    Malin
    CDON.COM

  • Perfekt
    Pålitlig. Snabba. Schyssta.
    1 mån sedan
  • Usel
    Sämst leveranstid!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Jätte nöjd kommer handla fler gånger!! Rekommenderas starkt!! Köpte både film och spel
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Utmärkt
    Snabba svar från support. Leveranstiderna stämmer, ibland levereras varor även snabbare. Bra erbjudanden för studerande vid högskola/universitet.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Varan beställdes på dag 1 och kom fram dag 3. Finns inte mycket att recensera förutom leveranstiden och hemsidan. Paketeringen var bra och varan oskadad. Absolut inget at klaga på. Fick inte meddelande om varje stadie i hanteringen, vilket t.ex. Inet.se har.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bra leveranstid
    1 mån sedan
  • Usel
    Jag beställde en röjsax av CDON, som skulle kunna skickas direkt. Först en vecka senare meddelades att den skulle finnas att hämta ut. Men hos ett postombud på andra sidan stan (Stockholm), ca 11 km från bostaden. När jag chattade med kundservice skyllde personalen på Tretti. De hävdade att jag köpt varan av deras "samarbetspartner" Tretti och att bara Tretti kunde lösa problemet med den felaktiga leveransen. Jag hade för det första köpt varan av CDON på cdon.com. För det andra så är Tretti inte en "samarbetspartner" till CDON, utan ett dotterbolag. Tretti hörde inte av sig (som de skulle ha gjort) och paketet låg kvar hos fel postombud. Jag chattade igen med CDON, som återigen skyllde ifrån sig enligt samma mönster. Detta upprepades vid fyra tillfällen hittills och däremellan har jag skickat 4-5 mejl till Tretti. En vecka senare ligger paketet kvar på fel postombud och CDON/Tretti har inte gjort något alls åt saken.
    1 mån sedan
  • Hejsan! Vi ber verkligen om ursäkt för att du inte fått hjälp. Vi ligger dessvärre lite back med sådana ärenden. Jag har skickat ett PM till dig för att få mer information om din order så att jag kan kontrollera detta närmre och se till att du får hjälp! Mvh Sofia

  • Bra
    Snabb leverans och till synes en prisvärd produkt.
    2 mån sedan
  • Usel
    Se upp med CDON.

    Sedan en tid har kundtjänsten avsevärt försämrats och gjort sig svår och omständlig att få kontakt med. Man har dessutom "tappat bort" information om tidigare kontakter och därmed ett tidigare tillgodo på 3827 kronor som jag hade hos dom.

    På grund av att en mobiltelefon (smartphone) som jag köpte hos CDON för en tid sedan, slutade att fungera av sig själv och inte gick att få ordning på trots upprepade lagningsförsök så fick jag istället ett tillgodo hos CDON på 4079kr. Av det har jag senare använt en mindre summa men borde har kvar 3827 kronor.

    CDON har sedan en tid slutat med att ha pengar tillgodo. Det har tydligen också inneburit att man helt sonika har "tappat bort" mina pengar! Mängder av information om de tidigare kontakterna med kundtjänst har försvunnit från "Mina sidor" och hade det inte varit så att jag har kvar mail från tidigare så hade jag aldrig kunnat bevisa att de här pengarna i huvud taget finns.

    Att reda ut det här kommer att ta tid och eftersom allt sker via mail med minst ett dygns försening (går inte att ha direktkontakt med kundtjänst längre) så ser jag nu med olust fram mot en omständlig mailväxling där jag får bevisbördan och får skicka kopior på mail som CDON skickat sedan tidigare men själv "tappat bort". Detta under semestertider där jag tidvis är bortrest. Mindre lustigt för mig!

    Mitt kundnummer är 2133229 och ärendet är 529178 om nu någon från CDON skulle läsa detta.
    2 mån sedan
  • Hejsan Robert! Det är verkligen tråkigt att höra att du är så besviken på vår kundtjänst. Vi har dessvärre fått en hel del kritik om att servicen blivit sämre så detta är något vi håller på att se över och hoppas kunna blir bättre så snart som möjligt. Jag kan se att en kollega precis har hjälp dig i ditt ärende med ditt tillgodo så jag hoppas att det löst sig nu. Om du tycker att det går sakta med ärendehanteringen så kan du alltid be dem ringa upp eller så kan du kontakta kundtjänst via chatten. Om du har någon mer kritik så tar vi tacksamt emot det via kundtjänst. Mvh Sofia

  • Usel
    Tar 4 dagar på sig att behandla ordern efter att man beställt. Och då börjar man räkna leveranstiden 1-3 arbetsdagar.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    Så, grymt bra. Jag köpte en ssd av Cdon för ca 7-8 månader sedan. Nu på senaste inträffade ett jättekonstigt problem. När jag spelade och även kollar på live video har jag en ping på 200 till 300 ms och med vanlig hdd har jag 20 till 50 ping meroende på om jag kör med lan eller wifi. Jag hade testat allt, att formatera om allt och ta bort alla patroner och windows och hela köret. Men hade fortförande samma ping, sen testade jag att återställa bios inställningar och installera en nyare och äldra version av bios. Ingen skillnad. Då kontaktade jag Cdon, som svarade inom ett dygn. Efter andra gången så sa de att jag skulle skicka in den. Dagen efter skriver de att de inte hade den gamla versionen kvar av ssd:n, så jag får pengarna tillbaka. Ps: Jag installerade även andra drivrutiner. Tack stort tack till Cdon.
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Varning! Handla inte här! Är varan defekt då har du som är kund hos CDON problem!
    Det finns fler omdömen om CDON som just handlar om detta!
    Urusel kundkontakt vilket endast kan upprättas per mail, vilket blir långdraget pga CDON vill dra ut på ångerrätts perioden.
    Jag ville använda mig av ångerrätten på en defekt vara inom 14 dagar (inom tidsgränsen) men CDON vägrar det och vill inte ge mig tillbaka mina 11990kr!
    Nu har jag varit tvungen att anmäla CDON till ARN.
    Rekommenderar inte någon att handla här! Välj något annat ställe med bättre villkor och bättre service! Helt usel service av ett non serviceminded företag.
    Nu skyller dom på att dom har lagar att följa! Seriöst CDON...ni visar verkligen att ni inte bryr er om kunden när det blir en konflikt! Ett fegt företag! Till och med anställda på Elgiganten undrar varför CDON håller på så mot en kund och till vilken nytta!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    Jag köpte T631 Ultrathin mouse. Bluetooth parkoppling fungerade inte. Jag kontaktade Logitech kundtjänst som svarade med standardsvar; Prova byt USB-sladd. Prova starta om datorn osv.
    Därefter kontaktade jag CDON. Dem skickade en ny mus direkt, och bad mig skicka tillbaka den felaktiga därefter. Kanon! Den nya musen fungerade utmärkt. Fri retur av den gamla.

    Jag har dåliga erfarenheter från "datorfirmor". En i Landskrona stod inte för returfrakten tex. Värst var nog Komplett (många år sedan). Jag köpte ett Nvidia grafikkort som efter ett tags användande började krångla. Jag betalade själv returkostnad, och Komplett skickade tillbaka samma grafikkort, och tog ut en undersökningkostnad för att det fungerade när dem testade det!?! Jag har inte handlat där sedan dess.
    2 mån sedan