Nordens största varuhus
Fri frakt över 1000 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 24 år sedan
(data från 2014-10-24)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.90)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Usch! Nu hände det igen! Annullerad order. Annullerad order på min ersättningsorder till och med! Jag beställde en bok 21/8. CDON påstod att det skulle ta 5-15 arbetsdagar, men en månad senare så får jag ett mail att de bara har strukit min order... Jag kontaktade kundtjänst som var tillmötesgående och en ny order lades på ett annat exemplar av den boken jag försökte få tag på (rabatten på den nya boken ökade från 22% till 23% några dagar efter min beställning till och med vilket borde betyda att de kan få tag på den...). Vad vaknar man då upp till idag? En månad efter min andra order får jag ett mail att även den här ordern ska annulleras... USCH! Jag kontaktade kundtjänsten som den här gången var aning otrevligare "här får du en rabattkod på 50kr" och som vanligt med tonen "sen bryr vi oss inte mycket mer". Efter klagande med grund i den långa förseningen (21/8 - 23/10) sa hon till sist att hon skulle skicka ett mail till leverantören och att jag senare ska få ett mail om hur det ligger till.

    Vart vill jag komma med det här låga betyget? Undvik att köpa studentlitteratur från CDON! De är värdelösa på att leverera den i tid vilket betyder att du som kund och student inte kommer ha tillgång till den obligatoriska litteraturen i tid.

    UPPDATERING: Nej, nu strök de ordern och gav mig en till värdelös rabattkupong på 50kr... Aldrig mer kurslitteratur från CDON!
    2 dagar sedan
  • Hej
    Vi beklagar att ni inte har fått era beställda böcker, ifall ni återkommer med ert kundnummer eller ordernummer i det PM som vi skickat till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Usel
    Har varit i kontakt med kundservice att jag vill avboka en order.
    Dagen efter var varan skickad och kundservice har fortfarande inte svarat efter två dagar.
    Att de inte erbjuder en direkt kontakt genom chatt eller telefon är rent sagt skit dåligt.

    Dessutom står det att paket ska skickas med posten men nu har jag blivit kontaktad av DHL istället, det bör man kanske informeras om innan man placerar en order.

    Ett plus var väl att de var extremt snabba med att skicka leveransen.

    När jag fått kontakt med kundservice uppdaterar jag status om hur den kontakten blev.
    3 dagar sedan
  • Hej
    Beklagar att ni inte har fått svar på ert ärende, vi har även en chatt som ni kan använda genom vårt kontaktformulär.
    Ifall ni trycker på fraktpriset så kommer ni vidare till en sida där de olika fraktsätten förklaras mer ingående.
    http://cdon.se/kundservice/best%C3%A4llning/frakttrappan/
    Ifall ni återkommer med ert ärendenummer det i PM som vi skickat till er så kan jag undersöka varför ni inte har fått något svar.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Dålig
    Samme problem som alltid med CDON. Dom har stort set inget i eget lager.

    Leveranstider stämmer intet, alltid minst en dag länger leverans.

    När dom väl har fåt orden, dröjer det ofta et par daga innan där händer något med ordern.

    När ordern är ”postat&” dröjer det ofta minst 24 timmer innan Posten faktisk har parketet. När man skriver –postat- anser jag att posten har hämtat parketet hos CDON, andars är den väl inte postat?

    När posten väl har parketet, har man normalt set varan dagen efter.

    Sen har CDON en regel att, om en vara inte har sickat senast 30 daga efter beställning, så raderas den automatisk, detta får man inga mail om.

    Konklusion: Vill du våra säker på att få din beställning i tid (eller alls), handla någon annan stans.

    Har det inte så stor betydels om varen kommer eller när den kommer och priser er tillräckligt lågt, då går det bra at handla på CDON.

    Detta är min erfarenhet vid köp av böcker, ljudböcker och datordela (hårddisk, tangentbord ect.)
    4 dagar sedan
  • Hej
    Va tråkigt att era produkter inte levererats i tid, vi arbetar ständigt med att förbättra och minska leveranstiderna till våra kunder. Om en order makuleras för att produkten inte finns i lager så ska det gå ut ett mail till kunden om det inträffade. Ifall ni återkommer med ert kundnummer eller ordernummer i det PM som jag skickat till er så kan vi undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Usel
    * * * VARNING FÖR SVERIGES I SÄRKLASS STÖRSTA BLUFF-FÖRETAG * * *

    Det här företaget kallar sig för en seriös E-handelsplats. Hur seriöst är det att inte kunna ha en fungerande kundtjänst? Det här företaget hanterar sina ärenden och orderingång helt godtyckligt.

    För tre veckor sedan la jag en beställning på 5 stycken skjortor. Efter en veckas tid annullerade CDON plötsligt min order. Jag fick inget meddelande utan tvingades kontakt dem själv. CDON svarar:

    "Bästa kund, på grund av vår lagerflytt har tyvärr nedanstående orderrader på din order felaktigt annullerats.

    Om du fortfarande är intresserad av produkterna måste vi be dig att beställa om dem. Om du angett en rabattkod i din första order får du lägga ordern utan den och sedan kontakta oss med ditt nya ordernummer så justerar vi beloppet på din order. Om din order var registrerad mot kortbetalning har reservationen hävts. Var ordern registrerad mot direktbetalning kommer beloppet återbetalas till ditt konto inom 2-5 bankdagar. Har du valt betalsätt faktura har denna makulerats och du kan bortse från den.
    Vi beklagar det inträffade!

    Ordernummer: xxxxxxxxxxx
    Produkt: Levis - L/S Classic One Pocket Shirt
    Produkt: Levis - L/S Classic One Pocket Shirt
    Produkt: Levis - L/S Barstow Western Shirt
    Produkt: Levis - Sawtooth Western Shirt
    Produkt: Levis - L/S Barstow Western Shirt"

    Det är alltså CDON som felaktigt annullerat min order felaktigt och pga lagerflytt raderat min order och att jag därför tvingas lägga ordern igen. Lagret hör av sig och meddelar att jag nu kan beställa om varorna förutom en av skjortorna som tagit slut. Nä men vad konstigt att den tagit slut eftersom det gått en vecka???

    Dessutom tvingas jag även vänta ytterligare en vecka på att återbetalningen ska komma in på kortet. Därefter tvingas jag lägga om beställningen men med skillnaden att en av varorna inte längre går att köpa. Nu har det gått ytterligare en vecka efter den nya beställningen och den nya ordern är fortfarande inte skickad. Snart totalt 1 månad. Frustrerad skickar jag en förfrågan hur det går med den nya beställningen. Om du tror att CDON är ett seriöst företag så ska du sluta hoppas. Så här svarade de:

    "Hej,
    Tack för ditt mail.

    Dessvärre ser det ut som att i inte kan leverera "Levis - L/S Barstow Western Shirt, Large, Marble Denim" då den dessvärre har sålt slut, och den har därför tagit bort från din order. Det reserverade beloppet för ordern har hävts från ditt kontokort.

    Resterande varor kommer att skickas till dig så snabbt som möjligt! I samband med att ordern skickas får du ett mail med bekräftelse på detta samt spårningsnumret till din registrerade e-postadress.

    Vi vill gärna kompensera dig för det inträffade och bifogar därför en rabattkod till ett värde av 50 kr. Denna gäller vid köp över 100 kr vid ett tillfälle 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabattkoder."

    ÄR DET ETT SKÄMT?

    Hur kan återigen en skjorta som varit i lager under en månads tid nu plötsligt vara slut? Samma procedur återigen. Och vad f-n ska jag med 50kr rabattkod till? Det är ett slag i ansiktet. Jag har handlat för 70.000kr av CDON och de tror att jag ska känna mig kompenserad med 50kr rabattkod? Vad är det för hån?

    Kommer jag få några varor överhuvudtaget eller kommer de återigen annullera hela ordern? Varför kan man köpa och betala för samma skjorta två gånger under en månads tid för att sedan få beskedet att den tagit slut?

    Cheferna på CDON skiter fullständigt i dig som kund. Finns det andra företag som är intresserade av oss kunder som handlar mycket? CDON är inget annat än ett företag som helt godtyckligt utan någon som helst kontroll över varor eller lager och behandlar dig som kund som om de kunde klara sig utan dig.

    CDON har ett högt betyg på Prisjakt då folk lägger betyg när de precis har beställt och betalat i kassan. I mina ögon är detta betyg inget annat än en bluff. Alla företag kan ta betalt i kassan men alla kan inte leverera. Uselt, nästan snudd på kriminellt är betyget för detta bluff-företag.
    4 dagar sedan
  • Hej
    Er upplevelse låter inte alls bra och vi beklagar det strul som har blivit med er order. Vår lagerflytt har som mål att kunna effektivisera hanteringen av våra kunders beställningar. Ifall ni återkommer med ert kundnummer eller ordernummer i det PM som jag har skickat till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Usel
    Har handlat mycke prylar från cdon och har absolut inget att klaga på, mycket bra priser och även rma ärenden har fungerat klockrent för mig. UPPDATERING Vet inte vad som hänt men varor som ska finnas i lager finns tydligen inte, och ordrarna dellevereras med flera veckors fördröjning. UPPDATERING 20140605 Handlar nu mycket sällan på CDON då det är extremt sega att leverera plus strul med fakturor. Har sänkt från 10 till 3 stjärnor.
    UPPDATERING 20141020 Beställde ett minne som fanns i lager för 6 dagar sedan fortfarande ingen leverans, sänker från 3 stjärnor till 1 och nu är det sluthandlat.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 4 dagar sedan )
  • Hej
    Va tråkigt att era minnen fortfarande inte har skickats, ifall ni återkommer med ert kundnummer eller ordernummer i det PM som jag skickar till er så kan jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Perfekt
    Pålitliga på alla sätt.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 5 dagar sedan )
  • Usel
    Har beställt en induktionshäll den 8/9 har ännu inte fått den, varit i kontakt med kundtjänst flera gånger men det verkar inte hända så mycket. Varit i kontakt med fraktbolaget (bring) också men de kan inte hitta den sist scannad i umeå sedan försvunnen den 11/9.

    Har mailat att jag vill häva köpet pga för lång leveranstid, ville även ha tillbaka pengarna som jag betalat in.

    Då får man till svar att jag ska skicka tillbaka varan som aldrig kommit fram.

    Mycket dålig service vid problem.

    *Updatering har fått svar från kundtjänst att man kommer återbetala inom 3-5 bankdagar så vi får avvakta o se om det löser sig.
    5 dagar sedan
  • Ganska bra
    Nöjd på det stora hela.

    Dock så är tiden från beställning till utskick av varan för lång i jämförelse med andra konkurrenterna.
    Lägger man en beställning på kvällen så ska den skickas iväg dagen efter om varan finns på lager, och inte dröja ytterligare 1-2 dagar.
    Detta drar ner betyget.
    8 dagar sedan
  • Dålig
    Dålig leveranstid. Stod 1-3 dagar.Varorna fanns i lager. Beställde lördag förmiddag. Borde enligt dem ha varorna senast onsdag. Torsdagkväll nu, och inga varor. Hoppas ha dom innan helgen, men ser inte ljust ut. Kanske är bra på annat, men leveranstiden är inte OK.
    8 dagar sedan
  • Hej
    Va tråkigt att ni ännu inte har mottagit er varor, jag har skickat ett PM till er. Ifall ni återkommer med ert ordernummer i detta PM så ska jag undersöka var er försändelse är.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Usel
    Katastrofal hantering av returer.

    Har tagit drygt 30 dagar att få tillbaka ett mail om att min produkt inte finns kvar och återbetalning kommer att ske.

    Mail är enda sättet att kommunicera med dem.
    9 dagar sedan
  • Hej
    Detta låter inte alls bra och vi ber om ursäkt att handläggningstiden har varit så lång på ert ärende. Här har något gått rejält snett och jag skulle vilja undersöka detta ytterligare så kommer att kontakta er i ett PM.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Dålig
    Var noga med att kontrollera din leverans! Får ofta fel eller saknade varor. Sist saknades två filmer och fick istället ett spel. Dessutom packar dem sällan särskilt bra. Fick ett nätaggregat levererat i ett vadderat kuvert. Dessutom är det långa leveranstider, dålig info om leveransstatus och dålig info om produkterna. Bra priser är det som drar upp betyget.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 10 dagar sedan )
  • Usel
    Katastrof vid hantering av returer och återbetalning.

    Har skickat tillbaka en tv i retur och har väntat på återbetalning i nästan en månad nu.
    Och att få ett vettigt svar från kundtjänst via mail är omöjligt.
    På hemsidan och även hos konsumentverket som jag pratat med så skall man ha sina pengar inom 14 dagar. Och det blev jag även lovad av kundtjänst.
    Nu får jag bara svaret att min retur är under behandling...

    Kommer inte handla på CDON om det finns risk för att behöva skicka tillbaka en vara.
    11 dagar sedan
  • Hej
    Vi beklagar att er retur inte har hanterats korrekt, ifall ni återkommer med kundnummer eller ordernummer i det PM som jag skickat till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Utmärkt
    Bra
    11 dagar sedan
  • Utmärkt
    Tack för allt!
    11 dagar sedan
  • Perfekt
    Mycket nöjd med de gånger jag handlat via nätet.
    11 dagar sedan
  • Utmärkt
    Många gånger bäst på priser och leveranskostnader. Ibland kan dock leveranstider vara lite för långa.
    12 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Handlat till och från på Cdon.
    Men nu var det sista gången.

    Tyvärr har jag bara dåliga saker angående cdon.com som företag.

    Plus :
    Hm kan tyvärr inte säga något positivt om dem.

    Minus :
    fraktkostnader
    Ingen support över telefon.
    Chatten : de flesta svar är copy paste.
    Står det "leveranstid: 1-3 arbetsdagar." så ska det vara det. o inte 3 - 5 dagar.
    (hos andra företag, lägger du en beställning innan klockan 11 12 skickas den samma dag)
    Fakturan kommer innan produkten kommer så man är tvungen att ta kontakt med faktura bolaget för att ändra datumen.
    Servicen : känns värdelös.

    När man läser mh6 omdöme blir man lite rädd. ( är glad över att det inte var jag ).
    13 dagar sedan
  • Utmärkt
    Bra pris och snabb leverans.... vad mer begär man!

    Uppd.
    Jag har handlat av dem manga gånger nu och är fortfarande väldigt nöjd. Ibland är det ett några dagars leveranstid, så därför får de bara en 9:a
    1 år sedan ( Uppdaterat: 13 dagar sedan )
  • Usel
    Läste omdömena här om cdon.com och tänkte jag skulle bidra lite med mina upplevelser hos cdon.com.

    Blir både ris och ros.

    Ofta bra priser, men det finns andra firmor som tar tillvara på kunderna bättre och har lika bra om än inte ännu lägre priser.

    Har handlat hos cdon för drygt 24.000:- sedan 2011, men nu är det slut med det.

    Har kollat lite i tråden om andras omdöme och det liknar mina.
    I början var de helt ok, snabba lev, i regel hade jag sakerna dagen efter, någongång drog det ut på tiden.
    Fick ingen uppdatering på min sida hos cdon, eller stod att "Varorna packas" el.dyl.
    De gånger lagret haft mycket att göra så bör de väl ha kunnat ta in extra personal, finns bemanningsföretag etc...

    Även i de få fall jag har returnerat har det klaffat utan anm.

    Nu till mitt ärende.

    26/7-14 var jag i kontakt med cdon.com för 1:a gången i detta ärende.
    6/8-14 skapades en servicetråd för ärendet.
    11/8-14 sände jag in varan.
    12/8-14 ankom den till serviceverkstaden,
    14/9-14 kontaktade jag cdon.com för att få ett svar angående servicen, på infolänken stod det bara: "Aktuell status för serviceärende XXXXXXXX-XXXXX", Nytt serviceärende 2014-08-06".
    15/9-14 fick jag svar från cdon.com att de skulle kolla upp vad som hänt.
    17/9-14 hade jag inte hört något, ett mail igen.
    19/9-14 var jag på "Mina sidor" hos cdon.com och fick då se att tråden var stängd.
    20/9-14 (En lördag...) fick jag plötsligt svar. Då var det en fysisk skada på cpu-sockel.

    Så då blev det ett par mail fram och tillbaka fram till den 23/9-14, med svaren från cdon.com att de beklagade dröjsmålet och att garantin inte gällde samt att kortet skulle returneras till mig.

    Väntade då att kortet skulle sändas till mig.

    Den 6:e Okt-14 kom ytterligare ett mail från cdon.com att det blev avslag på reklammationen.
    Precis som om jag inte visste det, hade väntat sedan den 23:e Sep-14 att jag skulle få kortet igen.

    Vi hade sedan lite mailväxling och jag blev erbjuden 100:- att handla för hos cdon.com för dröjsmålet, vet inte vad de tänker på, men tror de att man ska handla hos de igen, efter detta trassel...

    Jag skulle återkomma om inte jag fått kortet i slutet av denna vecka.
    Mycket riktigt, kortet hade inte kommit i fredags så det blev ett mail igen.
    Personen som svarade på mailet skulle kolla vad som hänt.
    När jag inte fått något svar på eftermiddagen så mailade jag igen.
    Fick svar på lördagen att de inte kan göra något för än på måndag tidigast, konstigt, fick svar på en lördag (20/9-14) att cpu-sockel var skadad...
    Vi får väl se hur länge det tar innan jag får ett svar eller att jag får mitt kort tillbaka.

    Ja, vad säger man.
    Gått drygt 2 månader sedan ärendet skapades.
    Varför sändes inte kortet till mig direkt efter 1:a kontakten då de hade konstaterat att CPU-sockeln var skadad.
    Verkar som ärendet bara förhalas av någon anledning, vad vet jag inte.
    Ska väl inte vara så svårt att sända det i retur.
    Kollar man på min servicesida idag (2014-10-12) som skapades när jag sände in kortet, så står den fortfarande på ruta 1...."Aktuell status för serviceärende XXXXXXXX-XXXXX", Nytt serviceärende 2014-08-06".

    Vet inte om cdon.com anser att detta är bra kundservice.
    Jag anser det inte.
    13 dagar sedan
  • Hej
    Vi har brustit i hanteringen av ditt ärende och vi beklagar verkligen detta, ifall ni återkommer med kundnummer eller ordernummer i det PM som jag skickade till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Mycket bra
    Bra butik med bra erbjudanden och priser. Snabb leverans.
    15 dagar sedan
  • Usel
    Vet inte varför jag skulle handla på CDON. Höga leveranskostnader. Dyra produkter. Pajar något så vet du att du att garantilappen inte är värd något.
    De kan svara vad de vill på det här. "åh, vi beklagar". Jag säger som det är, gör något konkret. Snacka mindre. Papegojföretag in my humble opinion.
    18 dagar sedan
  • Hej
    Vi arbetar ständigt med att ha så konkurrenskraftiga priser mot vår konkurrenter som möjligt. Om en produkt är inom garantitiden och felet täcks av garantin så skickas produkten till auktoriserad verkstad för att repareras efter tillverkarnas riktlinjer. Ifall ni återkommer med vad det är som ni upplevt inte har fungerat i ert serviceärende så kan jag titta närmare på det.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Usel
    Uselt.Beställer en kamera med 1-3 arbetsdagars leveranstid. Ordern bekräftas. Ingen kamera dyker upp så jag kontaktar kundtjänst efter en veka. Ordern har blivit annullerad då den inte funnits vid packning. Inget som helst besked om detta. Kundtjänst uppmanar att prova att beställa igen om några dagar. Gör det och sen ytterliga tre gånger med samma resultat. Sista gången får jag till och med en faktura men ingen kamera. Beställt total fem gånger, fått ordern bekräftad fem gånger, fått ordern annullerad fem gånger utan besked. En miss i något automatiskt lagersaldo säger kundtjänst men inget mer. Satsad tid och krångel och till sist en kamera från annan leverantör. Inget mer från CDON! Har köpt mycket genom åren men nu har jag fått nog.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 19 dagar sedan )
  • Hej
    Detta låter inte alls bra och vi beklagar det inträffade. Ifall ni återkommer med ert kundnummer eller ordernummer i det PM som jag har skickat till er så kan jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Perfekt
    Ibland har ni riktigt härliga erbjudanden, det måste jag ge er.
    Men leveranstiderna håller inte riktigt, både jag och folk jag känner har beställt från er men man får vänta bra länge. Tycker inte riktigt det håller om ni vill bli den bästa nätbutiken.
    Jag lägger på lite fler stjärnor än en enda eftersom priserna kan vara riktigt bra ibland.

    Edit: Beställde en PS4 och köpte via klarna, fick konsolen dagen efter! Hur nöjd som helst!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 20 dagar sedan )
  • Usel
    Beställde en Lightning kabel som marknadsförs som original men är i själva verket en billig Kina kopia. När jag ansluter kabeln till min ipad så får jag meddelandet: "Kabeln eller tillbehöret är inte certifierad och kanske inte fungerar tillförlitligt med denna iPad" och den laddar inte.
    Som ni man kan se via länken nedan så är det flera som har haft samma problem:

    https://cdon.se/hemelektronik/apple/apple-lightning-to-usb-a-cabel-1m-md818m-a-bulk-p23697170

    Trots detta så vägra CDON ersätta mig med en ny original kabel och vill att jag ska kontakta Apple och reklamera kabeln där eller skicka kabeln till en verkstad!
    Jag har köpt en kabel via er som dessutom inte är original, så varför ska jag kontakta Apple??
    Det här är meddelandet som jag fick från deras kundtjänst:

    Hej

    Den kabel du har köpt är original och desamma som säljs här:

    http://store.apple.com/se/product/MD818ZM/A/lightning-till-usb-kabel

    Du kan försöka få hjälp ifrån Apple:

    Support via Apples hemsida SE: http://www.apple.com/se/support/
    Telefon : 0771 199 519

    Annars kan du återkomma med eventuellt serienummer på kabeln så kan vi skicka den till en verkstad.

    Med vänlig hälsning,

    J.........

    Detta är ett väldigt dåligt sätt att behandla sina kunder på!
    21 dagar sedan
  • Hej
    Vi säljer inga kopior så upplever ni problem med er kabel så är den defekt och behöver bytas ut. Vänligen kontakta vår kundservice så hjälper de er med detta, kabeln byts ut av Apples auktoriserade verkstad. Anledningen till att ni har blivit hänvisad till Apple är för att de ska kunna hjälpa er om det inte skulle röra sig om ett hårdvarufel.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Perfekt
    Bra
    21 dagar sedan
  • Mycket bra
    Riktigt snabba leveranser på alla produkter jag beställt. Kundservicen har varit tillmötesgående vid det enda tillfälle jag behövt kontakta dem. Hade bra priser, ok det var rea men ändå, lägst av alla de andra.
    22 dagar sedan
  • Ganska bra
    Mycket fungerar bra, men ta uppgifterna om leveranstid med en rejäl nypa salt. Tyvärr framgår det inte när de själva faktiskt har något i lager, och när de bara hoppas att en underleverantör skall kunna serva.

    Även när veckor har gått utan leverans av en vara med "1-3 arbetsdagar" som leveranstid får jag varken någon notifiering om att varan är försenad, eller någon uppgift om när en leverans kan ske. Ingen större hjälp heller efter kontakt med kundtjänst (som heller inte är så där direkt lysande på att svara snabbt). Avbeställning kunde vara bekvämare.
    24 dagar sedan
  • Acceptabel
    Beställde en mikrovågsugn som förvisso levererades inom uppsatt tid men där jag inte fick någon form av leveransbesked eller kvitto.
    Detta p.g.a. att den levererades från tretti.se och deras system verkar inte prata med varandra.
    Att CDON inte kan se var leveransen befinner sig (eller om den är skickad) när varan kommer från något av deras systerbolag är riktigt dåligt.

    För att få leveransinformation och kvitto krävdes att jag kontaktade tretti.se vilka har betydligt sämre öppettider på sin kundtjänst.

    Ett OK köp men tips är att kontrollera var leveransen kommer från innan beställning om ni vill få leveransinformation/kvitto och slippa samtal till flera olika företag.
    1 mån sedan
  • Hej
    Dessvärre så hade vi ett tillfälligt fel som gjorde att leveransbekräftelserna inte skickades ut, vi beklagar problem som detta kan skapat för er. Kopia på kvittot finns under "Mina sidor".
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Dålig
    Katastrof, beställde en TV där skärmen var sprucken från att jag öppnade den. Var ett helvete att kunna returnera den och har efter 3 månader fortfarande inte fått tillbaks pengarna. Behövt kontakta deras urusla kundtjänst 8 gånger hittills.

    Rekommenderar ej Köp av CDON.

    en 2:a för bra pris och rabatter.
    1 mån sedan
  • Hej, det låter inte bra att handläggningen har tagit så lång tid samt fortfarande inte är avslutad, ifall ni återkommer med ert kundnummer i det PM som jag skickat till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Detta omdöme är under utredning
    1 mån sedan
  • Usel
    CDON är en fröjd att handla av tills den dagen kommer då du behöver reklamera en vara.

    Jag köpte en bakmaskin där en bit av locket var bortslaget, Manualen var trasig och det var skrap märken i maskinen.

    Jag reklamerade varan den 8 september via deras formulär och fick i retur ett ärendenummer. De skulle svara inom 24 timmar i normal fall.

    Den 10:e så hade jag inte fått något svar, så jag skickar ett mail till kundservice och får ett nytt ärendenummer i retur.

    Fredagen den 12:e efter fem dagar, fortfarande inget svar.
    Jag kontaktar CDON via chatten som inte kan hjälpa mig men det skickar vidare ärendet med ett nytt ärendenummer.

    Måndagen det 15:e, efter en vecka får jag svar. De vill att jag skickar utförligare information om varan. Men det är inte lätt då jag inte kan svara på mailet som jag fått, eftersom mitt svar kommer i retur. (The e-mail address couldn't be found)

    Jag skickar ett nytt mail till kundservice med den utförligare information som de ville ha, inklusive bilder. Jag får ett nytt ärendenummer i retur.

    Idag är det den 22:a september och det har gått ytterligare en vecka och inget svar.

    Finns det någon som kan tala om för mig hur man reklamerar en vara på CDON?
    1 mån sedan
  • Hej
    Vi beklagar det inträffade, ifall ni återkommer med ert kundnummer i det PM som jag har skickat till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Utmärkt
    All information inför köpet stämde ganska bra, god leverans tid och mycket bra priser jämfört med marknads priser , mycket nöjd och försöker köpa allting från CDON.
    4 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Mycket bra
    Först av allt hatar jag utseendet på hemsidan. Men efter att ha köpt ett fåtal produkter kan inte hitta några större fel, precis som vilken nätbutik som helst.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Hos CDON kunde man förhandsboka Samsungs nya 850 proffs SSD 1TB. Jag beställde en den 2 augusti för att få den fortast möjligt när den kom till Sverige.

    Jag behöver disken och beställer, lördagen 30 augusti, ytterligare en, men hos en annan, topprankad leverantör och till samma, låga pris. Denna disk skickas på måndagen - inga problem där! Dagen efter har jag denna disk i handen. Då är det 14 andra leverantörer än CDON på Prisjakt som visar att de kan leverera SSD:n.

    Jag klagar. CDON levererar ett nonsenssvar: "... beställningar kan dröja 1-2 dagar längre än angivet på hemsidan" (där det står leveranstid: "kommande").

    Den 15 september (45 dagar efter beställningen) har CDON fortfarande inte levererat eller ens meddelat en leveranstid! Det är 22 andra på prisjakt som visar grön lagerstatus. Jag avbeställer hos CDON.

    CDON får ändå inte lägsta betyg för det gick att komma i kontakt med deras kundtjänst och det gick att avbeställa en förhandsbokad vara.
    1 mån sedan
  • Usel
    Fungerar bra om du ska köpa något annat än böcker då stämmer inte leveranstiderna.
    De är inte så servicevänliga på chatten. Tycker inte man ska sälja allt om man inte klarar av det utan sälj de produkter som ni är bra på istället. Sista gången jag köper studentlitteratur på CDON. Betalar heller mer och får dem när jag blivit lovad.
    1 mån sedan
  • Bra
    Beställt via Cdon men kom från en annan butik. Förutom att det tog lite längre tid än vad jag hoppats så fungerade allt bra!
    1 mån sedan
  • Usel
    Riktigt riktigt dåligt, beställde 3 böcker den 6 september och böckerna har fortfarande inte skickats. Skall man ha studentlitteratur så kanske man skall bry sig om att se till så böckerna kommer till kunden. Lite svårt att klara tentor om böckerna är kvar på ett lager..

    Sen att man mailar till kundservice och undrar vad som händer och inte får något svar tillbaka, det bevisar ju bara hur lite man bryr sig..

    ----
    Kan tilläga att jag beställde böckerna från Adlibris och fick hem de på 2 dagar.
    1 mån sedan
  • Hej
    Vi beklagar att ni inte har fått era beställda böcker i tid. Ifall ni återkommer med ert kundnummer i det PM som jag skickat till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Utmärkt
    CDON funkar alltid bra. Klarna däremot kan i bland behöva hålla koll på. Bra att ni använder Paypal.
    9 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Skickar ur rabattkuponger som bara gäller för varor levererade av cdon, fast det inte står något om det i mailen.
    Falsk marknadsföring kallar jag det.
    Bra jobbat Cdon...
    1 mån sedan
  • Hej
    Vi beklagar ifall det har varit bristfällig information rörande vilka produkter som gäller för rabattkoden, detta ska vara utskrivet i mailet enligt följande exempel, "Koden ger 30% rabatt på kläder som levereras av CDON.COM ". Ifall ni återkommer med vilken rabattkod i det PM:et som jag har skickat till er så kan jag hjälpa er vidare.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Acceptabel
    Tillägg 11/9, 2014:
    Efter personlig kontakt från CDOns kundtjänst löstes ärendet (bortkommen retur) som ett "goodwill"-ärende. På så sätt har betyget ändrats till acceptabel (från "ganska dåligt").

    MEN vad händer med liknande ärenden där kunden inte orkar ligga på och vara en jobbig typ? Bra av CDOn i just detta fall men oroande med den här utvecklingen likväl.
    1 mån sedan
  • Usel
    Sämsta skitet jag varit med om, köpte ett moderkort och kortet höll knappt en månad sen fick det problem med CPUn som jag givetvis redan bytt till en ny, det tråkiga är att CDON är fullkomligt värdelösa och vägrar hjälpa mig! har väntat 6 månader och fick tillbaka kortet från deras egen verkstad som ska ha "stresstestat" det men när jag installerar det igen i en helt ny dator bootar det inte ens upp. Bra jobbat CDON.com sista gången man handlade hos er.

    Hoppas jag fått ett måndagsex av moderkortet dock som var ett Asus Maximus mini-itx.
    1 mån sedan
  • Hej
    Vi beklagar ifall ni upplever problem med ert moderkort. Återförsäljare har inga egna verkstäder utan ert kort har antingen skickats till tillverkaren eller den svenska leverantören för kontroll då de är utbildade av tillverkaren att göra dessa kontroller. Men det ska inte ta 6 månader och ni ska inte fortsätta att uppleva problem med kortet efter kontrollen. Vänligen återkom med ert kundnummer i det PM som jag skickat till er så ska jag undersöka saken närmare.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Usel
    Beställde en bok som jag behöver till högskolestudier. Boken skickades som lovat inom 3 dagar från beställning dock så har boken legat på samma ställe sen den första sept (samma datum som den skickades. När jag kontaktade eran kundsupport för att försöka lösa situationen på något sätt så fick jag endast till svar att ni inte kan göra något innan dag 16 efter varan skickats.

    Jag ville då häva köpet vilket jag häller inte fick förrän dag 16 efter att boken skickats. Antar att det är efter dag 16 som CDON kan få ersättning från Posten för det borttappade paketet men det är ju helt absurt att jag ska behöva ligga ute med pengar tills dess.

    Kommer nog aldrig handla hos CDON igen.
    1 mån sedan
  • Hej
    Va tråkigt att ni inte har mottagit er bok, ifall ni återkommer med ert kundnummer i det PM som jag har skickat till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik
    CDON.COM

  • Mycket bra
    Riktigt snabbt och enkelt.

    Tyvärr saknade varan ordentligt emballage så kartongen var mosad vid leverans, dock inga skador på produkt.
    1 mån sedan
  • Usel
    Om ni ska handla hos CDON, håll tummarna för att det inte blir några problem, för om det blir det kommer ni ha en jobbig tid framför er.

    För mig var motorsågen sönder när jag packade upp den.

    - CDON menade att jag själv får leta upp en serviceverkstad och se till att den blev lagad. (Köper jag en produkt vill jag naturligtvis att den ska vara hel från början, inte en produkt som behöver limmas ihop...)
    - inget telefonnummer till reklamationen
    - okunnig personal på reklamationen och opersonliga standardiserade mailsvar vilket leder till att man inte får svar på sin fråga

    Nu har det gått över 2,5 vecka senast jag hörde något från dem och över 2 MÅNADER sedan jag köpte den felaktiga varan. Jag får vänta tills nästa år med att använda motorsågen. Suck!
    1 mån sedan
  • Hej
    Det ni beskriver låter inte alls bra och vi beklagar verkligen det inträffade. Ifall ni återkommer med ert kundnummer eller ordernummer i det PM som jag skickat till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Perfekt
    Jättenöjd, fick mitt spel på release dagen!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Har beställt från CDON flera gånger utan problem, snabbt och enkelt.
    1 mån sedan
  • Usel
    Köpte 3 innebandklubbor för lite mindre än ett år sedan och efter att den senaste i raden av klubbor gått av uppe vid grepplindan vid en tekning försökte jag reklamera denna. Det visar sig dock att cdon:s Sport- och Outdoor-avdelning har precis noll koll när det kommer till innebandyklubbor - kanske inte så konstigt. Ett tillverkarfel av detta slaget hade exempelvis Klubbhuset inte tvekat en sekund på att reklamera, men efter att ha försökt pränta in detta i skallen på dem gång efter varannan så slog de till slut dövörat till. Rekommenderar inte att handla innebandyklubbor på cdon. Välj hellre en återförsäljare som har koll på det de säljer.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej
    Vad tråkigt att er innebandyklubba gick sönder, ifall ni återkommer med ert kundnummer i det PM som jag skickade till er så ska jag titta närmare på ärendet.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Perfekt
    Jag har beställt ett tangentbord från CDON och jag är så otroligt nöjd med allting. Det är i bra skick och jag beställde det måndags kväll och fick det idag för några timmar sedan och jag är bara så otroligt nöjd. Kommer lätt beställa från CDON senare igen.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Har beställt från cdon många gånger tidigare och varit riktigt nöjd. Allt ändrades när jag fick mitt första returärende. Köpte via cdon en CPU kylare från corsair (h80i) som nu efter ca 6 månader börjar få ett missljud i vad jag tror är pumpen, ett ljud som inte låter bra helt enkelt.

    Jag kontaktar supporten och meddelar mitt problem och att jag vill returnera produkten. Jag får till svar att jag måste bifoga serienumret. Efter lite letande både på enheten och på internet så har jag förstått att serienumret finns angivet på baksidan av förpackningen, som jag slängt sedan en tid tillbaka.

    Jag får ändå inte returnera min produkt eftersom cdon:s support säger att jag måste ha serienumret för att dom skall kunna göra en RMA mot corsair. I mina ögon är detta deras problem inte mitt. Dåligt bemötande och riktigt oprofessionellt beteende är vad man möts av (de vidhåller fortfarande att jag måste ha ett serienummer när jag gör min retur) när man vill returnera en produkt. Mitt råd är att helt enkelt undvika cdon då de uppenbarligen inte kan hantera returer. De har retat upp mig rejält och vägrar försöka hjälpa mig utan serienumret som jag inte har, dåligt och oprofessionellt!
    1 mån sedan
  • Hej
    Vid service av en defekt produkt så krävs ofta serienummer för att säkerställa garantin på produkten och vissa tillverkare har detta i sina garantivillkor. Jag har skickat ett PM till er, ifall ni återkommer med era kunduppgifter i detta PM så kan jag undersöka saken ytterligare.
    Mvh
    Henrik
    CDON.COM

  • Dålig
    Bra priser och en vettig kundservice gjorde att jag oftast kollade på cdon först vid inköp.

    Men deras hantering av fyndvaror och supporten kring dessa är under all kritik. Nu senast så köpte jag bl.a. ett moderkort (fyndvara) av er där det i produktbeskrivningen stod "Endast öppnad förpackning". Tyckte det lät jättebra att jag kan få en ny vara till något reducerat pris, dock med endast 6 månaders garanti.

    När alla komponenter till datorn kommit (en Fredagskväll) så satte jag och min förväntansfulle lillebror igång med att bygga ihop hans nya dator.

    Men beskrivningen av varan visade sig vara allt annat än korrekt. Moderkortet jag fick var hanterat med fingeravtryck, smuts, skrapspår vid fästena efter montering i chassi, alla inre förpackningar öppnade/slängda men värst av allt. Metallpinnarna vid CPU sockeln var böjda på flera ställen och vore det inte för att jag har god vana av datorbyggen och såg detta så hade man även kanske bränt andra komponenter om man monterat och startat datorn med detta moderkort.
    Det blev såklart ingen dator den helgen då alla butiker var stängda och vi fick vänta till Måndag. För att min lillebror inte skulle behöva vänta på ett långsamt garantiärende och skickande fram och tillbaka av moderkort så åkte vi och hämtade ett moderkort på den lokala datorbutiken.

    Meddelade cdon att efter jag har skickat tillbaka deras defekta moderkort helst ser att de betalar tillbaka mellanskillnaden på 206kr för att jag fick åka och köpa ett moderkort på den lokala butiken istället. Nya grejer kan ju såklart vara trasiga från början men i detta fall så berodde det ju helt och hållet på att cdon hade slarvat.

    Cdon meddelar att de absolut inte kommer kompensera mig med någon mellanskillnad eller liknande, utan endast betalar tillbaka pengarna jag lagt ut för moderkortet. Dåligt av er cdon, där försvann det mesta av mitt förtroende för er som butik.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej
    Vi beklagar att er upplevelse vid kontakten med oss inte har varit vad ni som kund ska kunna förvänta er. Jag har skickat ett PM till er, ifall ni återkommer med ert kundnummer i detta PM så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik
    CDON.COM