Nordens största varuhus
Fri frakt över 800 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

CDON drivs från Sverige. Tänk på att erbjudanden som listas kan vara från olika företag och du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och villkor för varje erbjudande innan du handlar.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 26 år sedan
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.56)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Köpte Playstation 4 Pro på black friday helgen och vid köpet stod det att det skulle vara en leveranstid på 1-3 dagar (allt fanns i lager). Vad bra tänkte jag och köpte det. På måndag hade leveranstiden gått upp till 3-7 dagar vilket jag känner är helt ofattbart då det inte är någon annan onlinebutik som måste ha så lång tid på sig. T.ex. beställde jag vid samma tid en pryl från netonnet som jag fick leverarad på tisdagen (på 2:a arbetsdagen). Om det nu är en leveranstid på 3-7 dagar borde de stå så vid köpet och inte 1-3 dagar.

    Ännu sämre blir det... Kl 06.25 på fredagen efter (5 arbetsdagar efter köpet) så står det på CDON att ordern väntar på upphämtning av PostNord och nu tisdag 3 dagar efter (7 arbetsdagar har gått) och det står fortfarande att ordern väntar på upphämtning... Kommer posten 1 ggr i veckan till CDON eller vad är problemet? Jag har beställt saker från Kina som har tagit kortare tid...

    CDON har gått ner sig rejält på senaste tiden verkar det som. Kommer tänka efter en extra gång nästa gång jag vill handla något därifrån.
    4 tim sedan
  • Dålig
    "Leveranstid 1-3 arbetsdagar".
    Efter att det gått en vecka utan ett ljud så kontaktade jag supporten som meddelade att de inte lär hinna skicka det den kommande veckan heller.
    Alltså över 2 veckors leveranstid på en produkt som är listad som att den finns på lager.
    8 tim sedan
  • Hej,
    Jag beklagar detta, vi har längre leveranstider just nu på grund av Black Friday då det är väldigt många beställningar som skall ut. Jag har nu skickat ett PM till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Usel
    Står leveranstid 1-3 arbetsdagar, då ska det inte ta 5 dagar innan de ens skickat varan, får väl se om det kommer något överhuvudtaget, fakturan har ju självklart gjort det. En liten upplysning via mail hade kanske fått mig att ge ett annat betyg...
    9 tim sedan
  • Hej,

    Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Dålig
    Kundtjänst sidan fungerar inte, vet inte hur man får tag på numret och mina sidor fungerar inte... Kan tyvärr inte ge högre betyg
    23 tim sedan
  • Hej,

    Vi har ingen telefonsupport men vår länk till kundtjänsten skall fungera nu: http://cdon.se/#humany-lightbox-se=/contact Jag har skickat ett pm till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Perfekt
    bra
    2 dagar sedan
  • Dålig
    Jag beställde en TV några minuter efter midnatt på Black Friday och sekunderna senare fick jag en orderbekräftelse. Sedan dess (drygt 8 dagar) har jag inte hört ett ljud!

    Jag blev naturligtvis fundersam när TV:n står listad som "Tillfälligt slut" på hemsidan och försöker ta reda på var mitt exemplar finns någonstans. Då visar det sig att "mina sidor" inte fungerar, det går inte att logga in sig och det går inte att få ett nytt lösenord skickat.

    Nu är det dags att kontakta kundservice. Det första man upptäcker är att det inte finns något telefonnummer, man kan bara kontakta dem via chat eller ett e-post formulär. Jag skickar ett meddelande via formuläret och får nästan omedelbart en bekräftelse att de tagit emot meddelandet. I dag är det tre dagar sedan jag skickade meddelandet och jag har fortfarande inte fått något svar.

    Jag skickade en ny förfrågan nu på morgonen, men jag har inte mycket hopp om att få den besvarad.

    För att sammanfatta har jag fortfarande inte fått min TV efter 8 dagar, jag har inte en aning om var den finns eller när den eventuellt kommer att dyka upp och det går inte att få tag i kundservice.

    Jag är mycket tveksam till om jag kommer att handla av CDON igen. Det är lite synd, jag har haft bra erfarenhet av dem tidigare.
    2 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej har fått din order ännu. Vi har dessvärre längre svarstider efter Black Friday då väldigt många beställningar lades. Jag har skickat ett PM till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Knappt godkänd
    4 gula stjärnor för ett oerhört bra utbud på filmer.
    6 gråa stjärnor för långa leveranstider...
    2 dagar sedan
  • Usel
    Leveransen gick på 2 dagar, men det spelar ingen roll om de kommer till fel ställe. Fick ett sms att mitt paket är i Huddinge, redo att hämtas. Eftersom jag bor i gbg så kan ni förstå hur frustrerad jag var. Har kontaktat kundtjänst och den ska "snart anlända" har gått 2 veckor. Här blir de Inga mer affärer...
    3 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar detta, jag har nu skickat ett pm till dig.
    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Perfekt
    Inga problem, snabb leverans och fick det som jag beställde.
    3 dagar sedan
  • Utmärkt
    Alltid bra priser, bra utbud, och snabba leveranser. Definitivt en av de affärer jag föredrar att handla av när de har vad jag letar efter.
    3 dagar sedan
  • Perfekt
    Otroligt nöjd med CDON, alltid snabb frakt tillockmed efter blackfriday fick jag paketet på måndagen efter, de skickar välembelerat inte som komplett som skickar varan "naken" i sin originalkartong. Är supernöjd med de (cirka 5beställningar) jag gjort.
    4 dagar sedan
  • Dålig
    Gjorde en beställning av en vara som jag uppfattade fanns i lager, fick en bekräftelse på orden. Efter två dagar när inget hänt kollade jag ordern. Den låg som "Behandlas" men artikel jag beställt var nu markerad som "Tillfälligt slut", ingen uppgift om när den kunde tänkas komma in.

    Jag försöker nu komma i kontakt med Kundtjänst. Uppenbarligen vill CDON inte prata med kunderna i telefon utan är hänvisad till Chat eller E-post. Jag provar Chat men det funkar inte, sannolikt för att jag med Ghostery blockar 12 av 14 spårare och annat skräp som CDON lägger på sidan.
    "E-post" visar sig vara ett formulär där jag får fylla i vad jag heter, min mail, mitt kundnummer och vad jag köpt, d v s den information som CDON redan har om mig eftersom jag är inloggad och lagt en order.

    Oavsett hur detta slutar så kommer det dröja innan jag handlar på CDON igen.
    4 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar detta, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Usel
    Beställde 4 saker för 6 dagar sen, alla fanns i lager. 2 av sakerna har kommit uppdelade och en av de andra fick jag mail idag om att den var försenad 5-10 arbetsdagar. Den andra produkten hade försvunnit från ordern pga orderfel. Alltså visst black friday må vara högtryck men detta strular utan dess like...
    4 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar detta, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Ganska bra
    Jättebra utbud men sega leveranser. Fick inte SMS aviseringen heller.
    4 dagar sedan
  • Usel
    Handla ALDRIG vitvaror av cdon! De köper av Tretti.se, och är det minsta problem så måste cdon invänta svar från Tretti.se innan de kan agera. Jag har nu försökt returnera en vitvara i flera veckor, men ingen kommer och hämtar den. Först tog det två veckor innan jag fick någon respons över huvud taget. Fakturan blev nollad efter tre veckor, men jag måste fortfarande förvara vitvaran.
    Varning!
    4 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar detta, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Perfekt
    .
    5 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra handelsplats med sortiment som passar mig. Snabba leveranser!
    5 dagar sedan
  • Usel
    Går inte att ringa till dom när man insett att fel adress ligger. Väljer funktionen att dom ringer upp mig. Inte ett enda samtal. Chattar med en istället. Han ber om att få återkomma via mail då han var tvungen att kolla upp (paketen hade inte skickats ännu eller blivit packade varav 1 var från dom själva och det andra från en annan lev.) och fick ingen återkoppling och nu har ena paketet skickats trots att jag var ute i god tid. Lär er återkoppla till kunderna!
    5 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar detta, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Dålig
    Eftersom man numer bedömmer cdon efter fler leverantörer så får dom bara 2 i betyg. Senaste beställningen gjorde jag 11:e november. Har idag två och en halv vecka senare fått fyra av fem beställda saker. Leveranstiden av dom två sista är under all kritik, speciellt som cdon listar dessa i lager.
    Tyvärr så har cdon förlorat mitt förtroende.
    5 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar detta.

    Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Dålig
    Någon mer än jag som la märke till ett nytt fulknep under black friday rean? När man gick in på cdon.se så skickades man vidare till en site "overload.cdon.se" med en raket som snurrade runt jorden och texten typ "p.g.a. många besökare är sidan upptagen, försök igen om 10 minuter". Eftersom jag råkade ut för detta nära kl 0.00 natten på lördag så blev jag misstänksam. Efter en del testande visade det sig att alla nya anslutningar derigerades till denna "server overload" sida., Laddade man sedan om sidan hamnade man på CDON's vanliga hemsida och kunde handla som vanligt, ända tills man raderade cookies eller bytte webläsare, för då skickades man återigen till serverload-sidan.

    Inget direkt olagligt i detta kanske men dock omoraliskt säljknep när man ljuger för kunderna och vill få det att verka som att man har så extremt bra priser att hemsidan i princip ligger nere pga av alla kunder som handlar för fullt.
    5 dagar sedan
  • Hej,

    Under Black Friday helgen hade vi en belastning som är många gånger högre än normalt, och vi jobbar självklart för att alla kunder ska kunna handla när de vill. Tyvärr så under vissa perioder har inte alla besökare kommit in på siten pga extremt hög belastning, och då istället för att bara få ett felmeddelande bestämde vi oss för att dirigera om trafiken till en annan site som förklarar vad som hänt.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Dålig
    Under Black Friday annonserades en robotdammsugare, Cleanmate S800, inledningsvis till ett nedsatt pris, 2499 kr, och mot slutet av dagen till ännu lägre 1999 kr.

    Jag köpte först en till 2499 kr och när priset uppdaterades så köpte jag en till (23 timmar emellan) i tron att jag skulle kunna returnera den första.
    Den dyrare levererades snabbt under måndagen och idag fick jag ett mail om att min billigare order var struken pga att produkten hade utgått. (Sålt för många eller rent lockbete? Oklart i mailet)

    Efter att ha pratat med CDONs kundtjänst så stod det klart att jag kunde inte få den levererade dammsugarens pris korrigerat pga. "olika underleverantörer ger olika pris på samma vara". Det går däremot inte att urskilja vilken underleverantör som används som konsument. Om jag ville så kunde kundtjänstsrepresentanten kontakta underleverantören, tretti.se, och se ifall de var villiga att förhandla även om det var föga troligt, enligt kundtjänstsrepresentantens formulering.

    Till slut fick jag nog och bestämde mig för att avbryta hela köpet. Då orkade inte representanten att hjälpa mig att snabba på returärendet med återigen underleverantören som ursäkt.
    Överlag är jag besviken på bristen på telefonsupport då bemötandet kändes opersonligt, kallt och avslående. Kundtjänstsrepresentanten försvann även i längre stunder, ca 5 min per gång, troligtvis för att hålla flera ärenden igång.

    Som tur är fick jag ett inslag att ringa själv till underleverantören, Tretti.se. Där fick jag hjälp av en riktig person via telefon som gav fantastisk service. Hen förstod min sits, gav mig CDON:s billiga pris på deras vara direkt samt hjälpte mig returnera CDON ordern direkt med betald retursedel.
    5 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du inte fick den hjälpen du behövde i chatten när du kontaktade vår kundtjänst. Vår chatt och mail är extremt hårt belastade just nu efter Black Friday-helgen varav det skapas längre svarstider. Vi har dessvärre ingen telefonsupport men om man anger via mail eller chatt att man vill bli uppringd så kan vi ordna detta.

    Denna robotdammsugare blev avbokad av misstag på lagret och de kunder som har blivit drabbade kommer att få ett mail med information om detta idag. Men då har du redan löst detta med Tretti.

    Än en gång beklagar jag att du har blivit drabbad av detta.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Usel
    Beställde en PS4 pro i fredag, igår fick jag ett sms att den har levererats till ett serviceställe, när jag tar bilen dit visar det sig att den har gått i retur. Tjejen på ICA visste inte varför den gått i retur och CDON har inte gett mig än förklaring förrän nu.

    Jag har haft problem med CDON tidigare i samband med mellandagsrean 2015 då dom tog 21 dagar på sig att leverera en produkt som fanns i lager. Nu gav jag dom en chans till i och med deras black friday kampanj men nu kommer jag undvika CDON helt och hållet i fortsättningen om de inte kommer med nån extremt bra kampanj eller ersättning. Jag förstår inte hur dom lyckats skicka iväg PS4 Slim istället för pro modellen. Jag har jobbat som orderplockare/packare och då kolla man att artikelnumret stämde. I det här fallet är det ännu mer självklart då det står tydligt på förpackningen PS4 pro.
    11 mån sedan ( Uppdaterat: 6 dagar sedan )
  • Hej,

    Vi beklagar detta misstag som lagret har gjort i sin packning! I sin iver att få iväg beställningarna så fort som möjligt så packades fel vara till dig. För att åtgärda detta har vi begärt den drabbade försändelsen i retur och kommer skicka ut en försändelse med rätt artikel så fort som möjligt.

    De kunder som har blivit drabbade har fått denna informationen via mail igår. Har du inte fått den?

    Än en gång beklagar vi det inträffade.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Ganska dålig
    Köp aldrig grejer på REA från denna firma, i övriga tider är nog riskerna med fel betydligt mindre. Det troliga är att de plockar in säsongarbetare som uppenbarligen har för hög press så att de plockar fel och blandar ihop grejer. Vi kunder kräver att ni på CDON bygger ett automatiserat lagersystem så att ni minimerar riskerna för ihopblandning. Jag återkommer den dag som ni visat att ni lyssnat och lärt.

    Det är tur att sajter som Prisjakt finns där vi kunder kan sätta lite press på er stora drakar som inte sätter kunden i centrum utan bara pumpar ut rea-grejer på vår bekostnad.
    6 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar detta. Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga häslningar,
    Anna

  • Knappt godkänd
    Beställde en PS4 pro till kanonpris under black friday (kväll) och fick sms om leverans måndag morgon. Fantastiskt snabbt levererat. (tidigare betyg 10/10)

    Uppdatering: När jag skulle hämta ut paketet stod det som returnerat. Posten sa då att CDON återkallat paketet. Jag startar en chat med CDON för att få veta varför, efter ca en kvart får jag höra att de råkat leverera fel konsol och att jag inte är ensam. Jag frågar då när jag kan vänta mig att de skickar rätt konsol, får svar att de försöker få iväg det under kvällen alternativt morgonen. Detta var jag ändå ganska nöjd med, det kan bli fel ibland.

    Nu så här när tiden börjar närma sig lunch dagen efter har inte ens en ny order skapats. Jag startar då en chat för att kolla så inget mer blivit fel. Får svar av handläggare att "Den skickas i dagarna!", jag ifrågasätter då det extremt luddiga svaret och får då responsen "Vi skickar det så fort vi kan!".

    Så med andra ord har jag ingen aning om när jag kan vänta mig paketet, man kan tycka att felleveranser ska prioriteras och fås iväg så snabbt som möjligt. Dessutom hade det varit trevligt om man fått någon typ av information kring returen, jag ska inte behöva leta reda på svaret själv.

    Inte bra CDON!
    7 dagar sedan ( Uppdaterat: 6 dagar sedan )
  • Hej,

    Jag beklagar detta. Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Perfekt
    En av de bästa svenska webbutikerna med ofta trevliga erbjudanden, speciellt för film. Inte haft nå problem alls med över 30 beställningar av olika storlek senaste 3 åren.
    7 dagar sedan
  • Perfekt
    Paketerar varor även under helgen så de går direkt i postflödet söndag kväll.
    7 dagar sedan
  • Usel
    Varor som jag har lagt i varukorgen togs bort från varukorgen innan jag hann till kassan!
    Det har aldrig hänt mig förut.
    Varan som jag fick köpa istället var mycket dyrare...
    7 dagar sedan
  • Hej,

    Det beklagar jag isåfall. Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Perfekt
    Aldrig haft några problem med CDON. Det har kanske blivit 10-20 beställningar de senaste 5-10 åren. Dem ligger bland toppen av svenska webbutiker, ligger många gånger bra till prismässigt, och jag har aldrig haft problem med varken produkter eller leveranser.
    8 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra utbud, bra erbjudanden, snabba leveranser och bra priser. Många betalningsalternativ för trygg handel. Mina favoritbutik för onlinehandel.
    9 dagar sedan
  • Utmärkt
    Väldigt nöjd med CDON, jag har beställt här ett flertal gånger, Priserna var bättre jämfört med de andra leverantörer. helt ok med leveranstider.
    9 dagar sedan
  • Perfekt
    Trygg bra butik
    10 dagar sedan
  • Utmärkt
    en av mina favoritbutiker för PS4 spel
    10 dagar sedan
  • Utmärkt
    snabbt och bra
    10 dagar sedan
  • Utmärkt
    Cdon är kanon bra!
    10 dagar sedan
  • Acceptabel
    Black friday rea på en mycket högkvalitativ produkt och sedan inte ha tillräckligt utbud att leverera tycker jag är dålig stil. Det hypas med jätterea och sedan är produkter slutsålda redan under förmiddagen.
    10 dagar sedan
  • Hej,

    Våra erbjudanden är limiterade i antalet så det gäller att vara snabb i sina beställningar. Jag hoppas att du kan göra andra klipp under dagen.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Ganska bra
    Bra produkter med bra priset
    10 dagar sedan
  • Usel
    Varor reserveras inte i systemet när man lägger dem i varukorgen utan plockas ur om varan tar slut när andra köper. Förbannad!.
    10 dagar sedan
  • Hej,

    Det låter mycket märkligt! Jag har skickat ett pm till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Utmärkt
    Enkelt att handla.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 15 dagar sedan )
  • Perfekt
    Väldigt nöjd med CDON, har beställt här ett flertal gånger både elektronik samt kurslitteratur. Alltid varit bra priser och godtagliga leveranstider.

    Det har fungerat bra de gånger jag har varit i kontakt med deras kundtjänst vilket jag anser vara viktigt vid e-köp. Bra butik helt enkelt, rekommenderas.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 16 dagar sedan )
  • Ganska dålig
    Fantastiskt usel Kundservice.
    19 dagar sedan
  • Hej,

    Det var tråkigt att höra, jag har skickat ett pm till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Sveriges sämsta support. Beställde en vara för 14 tusen kronor, i fredags. Leveranstid var 1-3 dagar. INGEN vet ett dugg om var produkten finns, när den skickas eller någonting. De har inga telefonnummer och de på supporten är totalt inkompatibla att lösa ett problem. Enda svaret man får är "vi mailar dit och dit".

    Uselt. Ska aldrig mer beställa från cdon.
    19 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar detta och jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Mycket bra
    Allting gick jättebra =)
    19 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Rabattkod försvinner om beställningen blir annulerad. Går inte att använda igen... Smart.
    21 dagar sedan
  • Hej,

    Ifall du har använt en rabattkod och din order har annullerats, är du givetvis välkommen att kontakta vår kundtjänst för att få en ny rabattkod.

    Med vänlig hälsning,
    Fatima

  • Usel
    Beställde en textildammsugare, när den kom fram var den TRASIG.
    Anmälde det via chatten, men det tog över en vecka innan de kontaktade mig angående retur.
    Fick sedan en ny skickad till mig, även denna var TRASIG!

    Kundservicen är dessutom under all kritik, ingen befogenhet alls att ta beslut utan skapar bara ärenden för att hantera returen och då ska det mailas fram och tillbaka i flera dagar innan de kommer fram till vad de ska göra.

    USELT!
    22 dagar sedan
  • Hej,

    Vad tråkigt att höra att du två gånger har mottagit en trasig vara!

    Jag har skickat ett PM till dig angående ditt ärende.

    Med vänlig hälsning,
    Fatima

  • Usel
    Deras kundsupport är helt klart sämst i hela Sverige. De är duktiga på att ta emot pengar från folk men sen när man har betalat så skiter de i dig fullständigt och man kan glömma att få sina varor skickade. Vilka bedragare. Jag ska göra chargeback hos min bank istället... vilket jag uppmanar alla andra att också göra. Ingen ide att ha kontakt med dem direkt utan via banken. De får dessutom betala en straffavgift på varje chargeback. Killarna på lagret verkar vara imbecilla kretiner utan rent mjöl i påsen. Det säger även rätt mycket om personen som har anställt dem. Cirkusen har åkt men clownen är kvar.
    23 dagar sedan
  • Hej,

    Vi beklagar verkligen att höra att du inte är nöjd med vår service.
    Jag har skickat ett PM till dig ifall det finns något du undrar dig över eller ifall du behöver hjälp eller har frågor.

    Med vänlig hälsning,
    Fatima

  • Usel
    Beställde en produkt från cdon.com som det stod att de har i lager. Efter två dagar fick jag e-post från dem och jag tänkte att nu kanske paketet har kommit fram. Efter att ha scrollat LÄNGST NER i brevet står där att ordern är avbruten och makulerad väldigt otydligt. Orsaken var tydligen att produkten inte alls fanns i lager. Kollar jag nu på deras sida igen efter mer än en vecka så står det fortfarande att de har produkten i lager. Mycket dåligt skött och i fortsättningen undviker jag cdon.com
    23 dagar sedan
  • Hej,

    Vi beklagar verkligen detta!

    Jag har skickat ett PM till dig för att undersöka detta närmare.

    Med vänlig hälsning,
    Fatima

  • Usel
    CDON är ett skämt.
    Sidan fungera uruselt, med varken chrome, firefox eller med gamla skrotiga internet explorer fungerar den som den ska.

    Det finns inget telefon nummer till support eller någon publicerad email på sidan till någon form av support.

    Dom skickade helt fel varor inte en siffra rätt.....det var något helt annat i paketet än det jag beställde och som stod på följesedelen, och när jag kontaktar dom först på mail som är "kundservice@cdon.com" (det stod på följesedelen i paketet).
    Så svar dom inte på en hel dag. När jag till sist får chatten att fungera (chrome till android fungerade).
    Så skyller dom på att dom måste kontakta sin leverantör och vägrar att skicka dom rätta varorna och en retursedel först.
    Utan jag måste vänta på någon utredning......fast fakturan fortfarande är aktiv.

    Utan tvekan sämst support i Sverige!
    24 dagar sedan
  • Hej,

    Vad tråkigt att höra att du haft problem med vår hemsida!

    Vi har inte upplevt tekniska problem med hemsidan på sistone och därför vill vi naturligtvis gärna hjälpa dig vidare med detta. Kontakta gärna vår kundtjänst via mail eller chatt:

    http://cdon.se/#humany-lightbox-se=/contact

    Du kan även skapa ett callback-ärende där vår kundtjänst ringar upp dig.

    Med vänlig hälsning,
    Fatima

  • Usel
    VARNING --------> SE UPP för CDON!

    Absolut värsta upplevelsen jag har haft vad gäller internet handel. Handlade en vara med kort som Cdon skulle ha levererat inom 1-3 arbetsdagar. Fick aldrig min vara och när jag kontaktade supporten 5 dagar senare så ville de att jag skulle betala för den IGEN med faktura för att de skulle skicka om den.Deras förklaring var att varan har kommit bort på posten och för att de ska skicka om den så måste jag betala igen och sedan vänta 2 veckor för att göra reklamation på det förlorade paketet för att sedan vänta ytterligare flera veckor för att få återbetalning = DETTA ÄR ETT STORT SKÄMT!

    Posten har dessutom ALDRIG ens tagit emot försändelsen vilket framstår på kollinumret (som dessutom är ett varubrev = den billigaste och sämsta fraktsättet man kan leverera på inom Sverige)

    Magnus på supporten skrev:
    "Om du hellre vill avvakta den ursprungliga ordern får vi be att du kontaktar oss den 24/11 så ska vi hjälpa dig vidare med en reklamation av försändelsen."

    24/11 är om 2 VECKOR från idag. SKÄMTAR HAN?

    Som tur var så var summan endast 400 kr, jag är glad att jag inte handlat för mer så det är ingen större förlust. Ska dock skicka det här till pressen då sånt borde inte ens vara lagligt. Ska kunden behöva betala både tid och pengar och göra reklamationer som dröjer månader för att oansvarig personal tappar bort varor på sitt eget lager innan de ens skickas ut?
    24 dagar sedan
  • Hej,

    Vi beklagar verkligen att du inte har varit nöjd med vår service.

    Det är således att vi tyvärr inte kan reklamera en försändelse innan det har gått 16 dagar efter att den skickades. Orsaken till detta är att vi ska ge posten möjlighet för sen leverans eller för försändelsen att skickas i retur till avsändaren.

    Vi har erbjudit att beställa varan till dig igen på en ny order med fakturabetalning. I det fall du skulle få båda beställningarna levererade till dig kommer du naturligtvis att få returnera den ena på vår bekostnad. Vi ber dig vara uppmärksam på att det är fakturan som skapas i samband med ersättningsordern som kommer gälla för betalning i det fall ursprungsordern har försvunnit i postgången. Detta är inget du som kund behöver godkänna, men vi har erbjudit detta som en lösning och därför är vi ledsna att höra att du inte har varit nöjd med denna lösningen.

    Ifall du då inte önskade lösningen, kunde du återkomma till oss 16 dagar efter att försändelsen skickades ut således att vi kunde häva köpet för dig.

    Återkom gärna till vår kundtjänst om du har frågor eller funderingar.

    Med vänlig hälsning,
    Fatima

  • Usel
    Har väntat 3 timmar på deras chattsupport fortfarande inget svar...jag har mailat utan att få svar. Jag tryckte in att de skulle ringa upp, men ingen hör av sig. Måste ju vara Sveriges sämsta support. Ett brevlådeföretag är ju lättare att få tag på.
    1 mån sedan
  • Hej! Jag beklagar detta, jag har skickat ett PM till dig nu.

    Med vänliga hälsningar, Anna

  • Perfekt
    Beställde kl 13 på tisdag och fick det på onsdag. Perfekt!
    1 mån sedan