Nordens största varuhus
Fri frakt över 1000 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 24 år sedan
(data från 2014-09-17)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.91)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Bra
    Beställt via Cdon men kom från en annan butik. Förutom att det tog lite längre tid än vad jag hoppats så fungerade allt bra!
    2 timmar sedan
  • Usel
    Riktigt riktigt dåligt, beställde 3 böcker den 6 september och böckerna har fortfarande inte skickats. Skall man ha studentlitteratur så kanske man skall bry sig om att se till så böckerna kommer till kunden. Lite svårt att klara tentor om böckerna är kvar på ett lager..

    Sen att man mailar till kundservice och undrar vad som händer och inte får något svar tillbaka, det bevisar ju bara hur lite man bryr sig..

    ----
    Kan tilläga att jag beställde böckerna från Adlibris och fick hem de på 2 dagar.
    2 dagar sedan
  • Hej
    Vi beklagar att ni inte har fått era beställda böcker i tid. Ifall ni återkommer med ert kundnummer i det PM som jag skickat till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Utmärkt
    Helt fläckfritt förutom när det kommer till en liten punkt när det gäller leverans.
    Det står om paketet är tillräckligt litet så att får plats i brevlådan ska det levereras dit inte till uthämtnings butiken/posten.
    T.ex jag beställde en mus för inte så länge sedan men jag fick ändå hämta din vid en butik.
    MEN det här är bara en liten påpekan, ingen stor deal men värt att berätta.
    2 dagar sedan
  • Utmärkt
    CDON funkar alltid bra. Klarna däremot kan i bland behöva hålla koll på. Bra att ni använder Paypal.
    7 mån sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Usel
    Skickar ur rabattkuponger som bara gäller för varor levererade av cdon, fast det inte står något om det i mailen.
    Falsk marknadsföring kallar jag det.
    Bra jobbat Cdon...
    4 dagar sedan
  • Hej
    Vi beklagar ifall det har varit bristfällig information rörande vilka produkter som gäller för rabattkoden, detta ska vara utskrivet i mailet enligt följande exempel, "Koden ger 30% rabatt på kläder som levereras av CDON.COM ". Ifall ni återkommer med vilken rabattkod i det PM:et som jag har skickat till er så kan jag hjälpa er vidare.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Acceptabel
    Tillägg 11/9, 2014:
    Efter personlig kontakt från CDOns kundtjänst löstes ärendet (bortkommen retur) som ett "goodwill"-ärende. På så sätt har betyget ändrats till acceptabel (från "ganska dåligt").

    MEN vad händer med liknande ärenden där kunden inte orkar ligga på och vara en jobbig typ? Bra av CDOn i just detta fall men oroande med den här utvecklingen likväl.
    6 dagar sedan
  • Usel
    Sämsta skitet jag varit med om, köpte ett moderkort och kortet höll knappt en månad sen fick det problem med CPUn som jag givetvis redan bytt till en ny, det tråkiga är att CDON är fullkomligt värdelösa och vägrar hjälpa mig! har väntat 6 månader och fick tillbaka kortet från deras egen verkstad som ska ha "stresstestat" det men när jag installerar det igen i en helt ny dator bootar det inte ens upp. Bra jobbat CDON.com sista gången man handlade hos er.

    Hoppas jag fått ett måndagsex av moderkortet dock som var ett Asus Maximus mini-itx.
    7 dagar sedan
  • Hej
    Vi beklagar ifall ni upplever problem med ert moderkort. Återförsäljare har inga egna verkstäder utan ert kort har antingen skickats till tillverkaren eller den svenska leverantören för kontroll då de är utbildade av tillverkaren att göra dessa kontroller. Men det ska inte ta 6 månader och ni ska inte fortsätta att uppleva problem med kortet efter kontrollen. Vänligen återkom med ert kundnummer i det PM som jag skickat till er så ska jag undersöka saken närmare.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Usel
    Beställde en bok som jag behöver till högskolestudier. Boken skickades som lovat inom 3 dagar från beställning dock så har boken legat på samma ställe sen den första sept (samma datum som den skickades. När jag kontaktade eran kundsupport för att försöka lösa situationen på något sätt så fick jag endast till svar att ni inte kan göra något innan dag 16 efter varan skickats.

    Jag ville då häva köpet vilket jag häller inte fick förrän dag 16 efter att boken skickats. Antar att det är efter dag 16 som CDON kan få ersättning från Posten för det borttappade paketet men det är ju helt absurt att jag ska behöva ligga ute med pengar tills dess.

    Kommer nog aldrig handla hos CDON igen.
    9 dagar sedan
  • Hej
    Va tråkigt att ni inte har mottagit er bok, ifall ni återkommer med ert kundnummer i det PM som jag har skickat till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik
    CDON.COM

  • Mycket bra
    Riktigt snabbt och enkelt.

    Tyvärr saknade varan ordentligt emballage så kartongen var mosad vid leverans, dock inga skador på produkt.
    9 dagar sedan
  • Usel
    Om ni ska handla hos CDON, håll tummarna för att det inte blir några problem, för om det blir det kommer ni ha en jobbig tid framför er.

    För mig var motorsågen sönder när jag packade upp den.

    - CDON menade att jag själv får leta upp en serviceverkstad och se till att den blev lagad. (Köper jag en produkt vill jag naturligtvis att den ska vara hel från början, inte en produkt som behöver limmas ihop...)
    - inget telefonnummer till reklamationen
    - okunnig personal på reklamationen och opersonliga standardiserade mailsvar vilket leder till att man inte får svar på sin fråga

    Nu har det gått över 2,5 vecka senast jag hörde något från dem och över 2 MÅNADER sedan jag köpte den felaktiga varan. Jag får vänta tills nästa år med att använda motorsågen. Suck!
    11 dagar sedan
  • Hej
    Det ni beskriver låter inte alls bra och vi beklagar verkligen det inträffade. Ifall ni återkommer med ert kundnummer eller ordernummer i det PM som jag skickat till er så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Perfekt
    Jättenöjd, fick mitt spel på release dagen!
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Har beställt från CDON flera gånger utan problem, snabbt och enkelt.
    14 dagar sedan
  • Usel
    Köpte 3 innebandklubbor för lite mindre än ett år sedan och efter att den senaste i raden av klubbor gått av uppe vid grepplindan vid en tekning försökte jag reklamera denna. Det visar sig dock att cdon:s Sport- och Outdoor-avdelning har precis noll koll när det kommer till innebandyklubbor - kanske inte så konstigt. Ett tillverkarfel av detta slaget hade exempelvis Klubbhuset inte tvekat en sekund på att reklamera, men efter att ha försökt pränta in detta i skallen på dem gång efter varannan så slog de till slut dövörat till. Rekommenderar inte att handla innebandyklubbor på cdon. Välj hellre en återförsäljare som har koll på det de säljer.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 14 dagar sedan )
  • Hej
    Vad tråkigt att er innebandyklubba gick sönder, ifall ni återkommer med ert kundnummer i det PM som jag skickade till er så ska jag titta närmare på ärendet.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik

  • Perfekt
    Jag har beställt ett tangentbord från CDON och jag är så otroligt nöjd med allting. Det är i bra skick och jag beställde det måndags kväll och fick det idag för några timmar sedan och jag är bara så otroligt nöjd. Kommer lätt beställa från CDON senare igen.
    14 dagar sedan
  • Dålig
    Har beställt från cdon många gånger tidigare och varit riktigt nöjd. Allt ändrades när jag fick mitt första returärende. Köpte via cdon en CPU kylare från corsair (h80i) som nu efter ca 6 månader börjar få ett missljud i vad jag tror är pumpen, ett ljud som inte låter bra helt enkelt.

    Jag kontaktar supporten och meddelar mitt problem och att jag vill returnera produkten. Jag får till svar att jag måste bifoga serienumret. Efter lite letande både på enheten och på internet så har jag förstått att serienumret finns angivet på baksidan av förpackningen, som jag slängt sedan en tid tillbaka.

    Jag får ändå inte returnera min produkt eftersom cdon:s support säger att jag måste ha serienumret för att dom skall kunna göra en RMA mot corsair. I mina ögon är detta deras problem inte mitt. Dåligt bemötande och riktigt oprofessionellt beteende är vad man möts av (de vidhåller fortfarande att jag måste ha ett serienummer när jag gör min retur) när man vill returnera en produkt. Mitt råd är att helt enkelt undvika cdon då de uppenbarligen inte kan hantera returer. De har retat upp mig rejält och vägrar försöka hjälpa mig utan serienumret som jag inte har, dåligt och oprofessionellt!
    15 dagar sedan
  • Hej
    Vid service av en defekt produkt så krävs ofta serienummer för att säkerställa garantin på produkten och vissa tillverkare har detta i sina garantivillkor. Jag har skickat ett PM till er, ifall ni återkommer med era kunduppgifter i detta PM så kan jag undersöka saken ytterligare.
    Mvh
    Henrik
    CDON.COM

  • Dålig
    Bra priser och en vettig kundservice gjorde att jag oftast kollade på cdon först vid inköp.

    Men deras hantering av fyndvaror och supporten kring dessa är under all kritik. Nu senast så köpte jag bl.a. ett moderkort (fyndvara) av er där det i produktbeskrivningen stod "Endast öppnad förpackning". Tyckte det lät jättebra att jag kan få en ny vara till något reducerat pris, dock med endast 6 månaders garanti.

    När alla komponenter till datorn kommit (en Fredagskväll) så satte jag och min förväntansfulle lillebror igång med att bygga ihop hans nya dator.

    Men beskrivningen av varan visade sig vara allt annat än korrekt. Moderkortet jag fick var hanterat med fingeravtryck, smuts, skrapspår vid fästena efter montering i chassi, alla inre förpackningar öppnade/slängda men värst av allt. Metallpinnarna vid CPU sockeln var böjda på flera ställen och vore det inte för att jag har god vana av datorbyggen och såg detta så hade man även kanske bränt andra komponenter om man monterat och startat datorn med detta moderkort.
    Det blev såklart ingen dator den helgen då alla butiker var stängda och vi fick vänta till Måndag. För att min lillebror inte skulle behöva vänta på ett långsamt garantiärende och skickande fram och tillbaka av moderkort så åkte vi och hämtade ett moderkort på den lokala datorbutiken.

    Meddelade cdon att efter jag har skickat tillbaka deras defekta moderkort helst ser att de betalar tillbaka mellanskillnaden på 206kr för att jag fick åka och köpa ett moderkort på den lokala butiken istället. Nya grejer kan ju såklart vara trasiga från början men i detta fall så berodde det ju helt och hållet på att cdon hade slarvat.

    Cdon meddelar att de absolut inte kommer kompensera mig med någon mellanskillnad eller liknande, utan endast betalar tillbaka pengarna jag lagt ut för moderkortet. Dåligt av er cdon, där försvann det mesta av mitt förtroende för er som butik.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 15 dagar sedan )
  • Hej
    Vi beklagar att er upplevelse vid kontakten med oss inte har varit vad ni som kund ska kunna förvänta er. Jag har skickat ett PM till er, ifall ni återkommer med ert kundnummer i detta PM så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik
    CDON.COM

  • Perfekt
    Bra erbjudande. Alltid snabb leverans.
    16 dagar sedan
  • Usel
    Skulle köpa en billig skärm för en kortare tids användning. Tittade på CDONs nuvarande kampanj på skärmar, som ska vara nedsatta upp till 25% inom deras "back to school" kampanj. Skärmen K272HLbd (En Acer IPS skärm) var enligt sidan nedsatt 25 %, från 1590 kr till 1190 kr. Dock höjde CDON priset från 1095 till 1190 kr innan kampanjen enligt Prisjakts statistik, vilket ju snarare ger en höjning på runt 9 % än en sänkning på 25 %, och statistiken visar även att skärmen listades av CDON för 1290 kr i slutet av mars. Skärmen har förvisso kostat 1590 under två veckor sedan listningen, men det kan inte enligt gällande lagstiftning räknas som CDONs ordninare pris. Rabatt ska alltid motsvara en väsentlig sänkning av priset under en begränsad tid, vilket det helt klart inte gör i det här fallet och CDONs användning av ordet bryter därmed mot konsumentlagstiftningen. När jag ser att det står att en produkt är nedsatt, vill jag ju också kunna lita på att den faktiskt är det. Blir nog att handla från en ärligare aktör med bättre service till kunderna.
    17 dagar sedan
  • Perfekt
    Snabbt o bra!
    20 dagar sedan
  • Usel
    Kan absolut inte rekommendera CDON. Hur bra en butik tar hand om sina kunder visar sig ofta när man får problem med varan.
    I mitt fall var det en fjärrkontroll till en satellitmottagare som var trasig redan när jag packade upp den.

    - inget telefoonnummer till reklamationen
    - okunnig personal på reklamationen
    - opersonliga standardiserade mailsvar vilket leder till att man inte får svar på sin fråga

    Jag har handlat klart i denna butik. Hoppas att de andra som handlar på CDON slipper reklamera för då får de jobba hårt för att ens få ett vettigt svar, än mer för att få byta varan.
    20 dagar sedan
  • Hej
    VI beklagar att ni inte har fått den hjälp som ni kan förvänta er när ni kontaktar oss. Jag har skickat ett PM till er, ifall ni återkommer med ert kundnummer i detta PM så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Mvh
    Henrik
    CDON.COM

  • Utmärkt
    Leverans som förväntat. Inget att anmärka på
    22 dagar sedan
  • Usel
    CDON har den sämsta kundservice jag har varit med om i Sverige.
    Där finns intet telefon nummer. Man kan inte ringa någon om något är fel.
    Man har två optioner för att kontakta CDON chatt eller mail. Mail besvaras i loppet av 24 timmar anges där. Chatt ska lösa problemen instant.
    Chatten verkar inte vare en bra lösning. For det första så måste man stå i kö. Det att stå i kö hos CDON innebär att man får inte gå från CDON sida. Går man från CDONs sida så tappar man sin lilla möjlighet till att tala med någon.
    Jag fick prova tre gångar innan jag kom igenom till en människa. Första gången var jag skrev jag om mitt ärende i chatten men ingen svarade... efter jag hade skrivit allt jag kom på frågade jag om där var någon. Tyvärr var där ingen i andra änden. Chatten stängdes därefter ner.
    Andra gången kom jag till samma kundservice agent, ställde en fråga och fick förvåningsvärd nog respons. Fastan denna var oartig. Jag upplevde det sådan att kundservice agenten gav mig några sekunder på att svara och stängde därefter ner chatten.
    Tredje gången kom jag till en annan kundtjänst medarbetare. Denna gång fick jag hjälp om en lite motvillig. Service kvaliteten var lång ifrån på topp och man undrar på hur CDON utbildar sina medarbetare? Denna kundtjänst medarbetare skulle avboka min order men jag kan fortfarande inte se att den är avbokat. Hoppas det är tal om en system uppdatering. Tillsammans har jag nu använd 1 timme och ca 30 minuter på att få löst ett problem. Under denna tid har jag varit blockerat från att göra annat sen chatten stängdes ner jättesnabbt om man inte svarade. Så CDON funkar säkert bra för orderläggning men kunder måste fråga sig om man har denna tid och energi om något går fel.
    23 dagar sedan
  • Hej
    Vi beklagar att er upplevelse vid kontakten med oss inte har varit vad ni som kund ska kunna förvänta er. Jag har skickat ett PM till er, ifall ni återkommer med ert kundnummer i detta PM så ska jag undersöka vad som har hänt.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik
    CDON.COM

  • Perfekt
    Väldigt snabb frakt, dessutom lägst priser på mina favorit serier!
    Tycker även mycket om deras funktion som skickar ett mail när filmer/serier/böcker man väntar på ska komma ut för försäljning kommer in i lager, super smart :)
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Otroligt snabb frakt, ligger väldigt ofta bra i pris och deras sortiment täcker allt mellan elektronik till träning, perfekt!
    1 mån sedan
  • Usel
    Har handlat på CDON fler gånger än jag kan minnas. Alltid grymma priser och riktigt bra leveranstid. Deras kundservice brukar dock inte vara nån höjdare speciellt med tanke på att dom sällan har någon aning om vad som händer på lagret. Lyckligtvis har det aldrig krånglat för mig!

    Nu har det krånglat för mig med. Värdelösa.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej
    Vi beklagar ifall er upplevelse vid kontakten med CDON inte har varit den som ni kan förvänta er som kund. Jag har skickat ett PM till er. Ifall ni återkommer med ett kundnummer samt en sammanfattning på vad som har hänt i PM:et så ska jag hjälpa er vidare i ert ärende.
    Mvh
    Henrik
    CDON.COM

  • Bra
    Trevlig och snabb kundtjänst, men ack så okunnig om hur reklamationer hanteras. Undvik att köpa något över 20 kg. Under denna vikt fungerar deras rutiner, troligen. 2 veckor har reklamationen tagit, 15 ärendemeddelanden till CDON, 5 telefonsamtal till DHL, en bilresa till posten företagscenter. USCH!
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej
    Beklagar om er reklamation inte har sköts korrekt, har skickat ett personligt meddelande till er. Återkom gärna i det personliga meddelandet med ert ordernummer eller ärendenummer så ska jag hjälpa er vidare.
    Med vänliga hälsningar
    Andreas

  • Mycket bra
    Hade blivit 10 stjärnor om det hade legat returpapper/adresslapp med i paketet;-)
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Har beställt datordelar härifrån och det har alltid varit snabba leveranser och välpaketerat så att allt varit skyddat.
    1 mån sedan
  • Bra
    CDON skickade fel produkt till mig två gånger i rad, men jag blev kontaktad och kompenserad av dem, så jag är faktiskt nöjd ändå.
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Bra utbud och OK priser.
    Sega dock på att leverera och tänker nog om ifall jag kommer att handla julklappar därifrån.
    Sänkt betyg för att dem sjabblade lite för mycket efter att ha varit i kontakt med dem genom deras hemsida. Slutade med att de avbeställde en vara som jag hade beställt. Har fått de saker och sista paketet är på väg, men tänker inte göra någon mer beställning från cdon, tyvärr. En bra butik för ett par år sedan, men har strulat lite för mycket med leveranser, leveransbesked för att jag ska återvända
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej Fointy,

    Jag har skickat ett PM till dig, ber dig att återkomma så vi kan titta på ditt ärende.

    MVH
    Robin
    CDON.COM

  • Perfekt
    Helnöjd, aldrig haft några problem med varken leveranser eller reklamationer. Allt har fungerat väldigt smidigt.

    Rekommenderas!
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Ger EN stjärna för att CDON.com hanterar saker på ett dåligt sätt!

    -Kundtjänst som inte kan någon Svenska och stänger chatten i ansiktet på en
    -Gör Posten fel så straffas kunden
    -Ej spårbara paket
    -Ej någon kompensation till kund när CDON eller deras medarbetade gör fel och orsakar lidande för slutkund

    Läs vidare för hur allt gick till:

    Först beställde jag en SSD hårddisk (den 15 Juli) och var nöjd med priset och att det var gratis frakt. Sedan efter 3-4 dagar så ville jag kolla hur långt paketet hade kommit och använde ID numret från mailen för att spåra mitt paket. Det gick inte att spåra paketet längre än när det vart inlämnat och skickat (dagen efter beställning 16 Juli). 1 vecka gick och samma sak, stod att paketet var på väg och hade samma uppgifter och status hos postens paket spårning som första gången jag tittade.

    När det hade gått 2 veckor (oförändrat hos posten-spårning) så kontaktade jag CDON kundtjänst och fick "chatta" med en Norsk medarbetare som inte kunde någon Svenska. När jag frågade honom i fall han kunde prata svenska i stället så blev han tydligen stött och stängde ner chatten i ansiktet på mig. Jag öppnade chatten på nytt och fick snacka med samma kille, sade att det fick gå bra med support på Norska. Efter ett tag förstod vi dock varandra och enligt honom så har posten 16 dagar på sig att skicka paketet och att jag skulle vänta och återkomma till kundservice den 31 Juli.

    Den 31 Juli kom, och till min förvåning så hade CDON.com fört tillbaka pengarna jag köpte hårddisken för till mitt konto ISTÄLLET för att skicka en ny hårddisk. Jag blev inte meddelad om detta, inte ens ett mail om saken. Jag vart heller inte kompenserad för detta elände utan fick stumt pengarna tillbaka utan notis. Dessutom hade jag en cdon-bonuscheck på 50:- som såklart brann inne p.g.a. detta.

    Aldrig mer ska jag beställa från denna skitsida!
    1 mån sedan
  • Hej aNoN_
    Jag vill börja med att be om ursäkt hur ditt ärende har handläggts. Om ett paket försvinner i Postens hantering så ska vi alltid erbjuda kunden att skicka ut en ny produkt under tiden som Posten söker efter den första försändelsen, detta verkar dessvärre inte ha skett i detta ärendet. Jag har skickat ett PM till er, ifall ni återkommer med ert kundnummer eller ordernummer så kan jag hjälpa er vidare.
    Med vänliga hälsningar
    Henrik
    CDON.COM

  • Perfekt
    Är helt nöjd, som alla mina tidigare köp från CDON!
    Stort utbud!
    Varorna kom i tid, ca 2 dagar. :)
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Utmärkt
    Brukar få mina saker snabbt. Har använt deras support några gånger utan problem.
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    CDON vet tydligen inte att Sony inte är samma sak som Sony Ericsson.
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Har beställt många gånger från CDON, leveranserna brukar vara föredömligt snabba (oftast 1-2 arbetsdagar om varorna finns i lager). Bra webbsida, bra betalningsalternativ och bra kundsupport med (haft ett par ärenden som avklarats utan problem). Kan bara rekommenderas!

    Uppdatering: Måste tyvärr sänka betyget på CDON rejält på grund av långa leveranstider den senaste tiden (jag beställer främst elektronik). Varor som tidigare tog 1-2 arbetsdagar har nu tagit 4-5 arbetsdagar. En vara är fortfarande inte levererad efter 5 arbetsdagar trots att det står 1-3 dagar på deras hemsida.

    En annan synpunkt är att CDON levererar beställningar i delar, vilket knappast är en tröst när man behöver samtliga delar för att t.ex. sätta ihop en dator. Dessutom känns det knappast bra för miljön med 3 mindre leveranser (och tre rundor till postombud för mig) istället för en större leverans.

    Fortsatt betyg 6 stjärnor, positivt är de låga priserna.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Dålig
    Har köpt en hel del på cdon genom åren. Har aldrig haft några problem, snabb leverans och bra priser.

    Började med att jag beställde ett par varor som skulle levereras inom 1-3 arbetsdagar. Fick dom först efter 5. Eftersom dom höll på att flytta lagret. Inget information om lagerflytten och förlängda leveranstider på deras sida. En liten info-ruta med typ nu har vi lite längre leveranstider pga av flytt eller liknand, det hade räckt.

    Gjorde min första reklamation av ett ipad fodral för två veckor sedan. Handläggaren sa att det brukar ta 14 dagar tills att returen är behandlad och att dom betalat tillbaka pengarna.

    Nu har det gått mer än 14 dagar, chattade med dom isär. Handläggaren sa att det tar upp till 30 dagar.

    Man brukar tala om skälig tid enligt konsumentköplagen. En månad är enligt mig inte skälig tid. Bryr mig egentligen inte så mycket om pengarna, tycker bara att dom behandlar sina kunder dåligt. Dom sa också att leverantören måste godkänna returen. Jag har gjort mitt köp av cdon och det är upp till dom att lösa reklamationen.

    Kommer aldrig mer handla på cdon. NetOnNet har betydligt bättre och snabbare service!
    1 mån sedan
  • Hej Fredyr
    Först vill jag börja med att beklaga att det har tagit så lång tid innan ni har fått en lösning på ert ärende. Då vi inte har några egna verkstäder så skickas produkter vidare till auktoriserade verkstäder som kontrollerar produkter utifrån de garantivillkoren som tillverkaren har satt upp.
    Jag har skickat ett PM till er, vänligen återkom med ert kundnummer i detta PM så ska jag undersöka ert ärende.
    Mvh
    Henrik
    CDON.COM

  • Perfekt
    Perfekt websida, enkel beställning, snabb och noggrann leverans. Bra jobbat!
    1 mån sedan
  • Usel
    Uselt, kommer aldrig någonsin beställa något från CDON och betyget blir en klar etta. Anledningarna är följande:

    1. Beställer varan som finns i lager på morgonen en vardag, får ett mail dagen efter där de ifrågasätter min adress. Varför tar det ett dygn!? Jag hade förväntat mig en levererad vara efter ett dygn.

    2. Får mailsvar till mig från en annan kund då de tydligen mailar flera kunder samtidigt. Mycket oproffsigt och klart oroande.

    3. De har ingen telefonsupport. Ingen mailsupport. Det är ett buggigt webbformulär som gäller om man vill komma i kontakt med CDON. Funkade inte alls i mobilen och riktigt dåligt i flera olika webbläsare som jag provade.

    4. Jag ber upprepade gånger om att bli uppringd via webbformuläret men får ändå svar där istället vilket bara leder till fler följdfrågor och inte leder någonstans då förvirringen är total. Får heller inte svar på raka frågor.

    5. Tiderna de ringer upp på är mycket begränsade. Det enda positiva i detta är att jag faktiskt blev uppringd utanför deras "ordinarie telefontider". Hjälper dock inte betygsättningen som bara kan bli en etta.
    2 mån sedan
  • Hej Kalle_j
    Vi beklagar att er upplevelse vid ert köp inte har varit vad ni kan förvänta er. Jag har skickat ett PM till er, ifall ni återkommer med ert kundnummer eller ordernummer så kan jag kontrollera vad som har gått snett.
    Mvh
    Henrik
    CDON.COM

  • Mycket bra
    Snabba leveranser!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Alltid snabba leveranser och även snabba svarstider och tillmötesgående personal då man kontaktar dem via kontaktformuläret! Mycket nöjd med CDON.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Är kund sedan många år och mycket nöjd med Cdon. Snabba och säkra leveranser, bra priser, snabba och positiva kontakter med kundservice. Aldrig några problem. Rekommenderas varmt.
    2 mån sedan
  • Usel
    Om nu nokia flyttat datum hur kommer det sig att andra leverantörer har den. Och varför står det på min order mottagen av lagret?
    Sjukt dåligt och jag hoppas att Microsoft aldrig samarbetar med er igen!

    Uppdatering 14/7
    Cdon är ett skämt, efter att först sagt att de inte fått leveransen ändrar de sig och skriver att det är pga lagerflytt nu efter 6 dagar efter orden fick "mottagen av lagret" får man efter flera påtryckningar mot supporten veta att de fått felleverans och inte kan leverera telefonen.

    Kunde de inte kläckt ur sig detta för 6 dagar sedan?
    @#%& dåligt.

    Shit happens men var ärlig med misstagen mot kund.
    2 mån sedan
  • Hejsan .

    Vi har fått in telefonerna i lager men det är tyvärr fel produkt vi har fått av Microsoft. Dock så påverkas utskicket av vår lagerflytt vilket gör att det tyvärr blir förseningar. Detta beklagar vi verkligen, men vi jobbar så fort vi kan med att få ut beställningarna så fort vi kan. Detta står också angivet på hemsidan under vår KUndservice-sida.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Ska var saklig och inte komma med för många åsikter!

    Vi är flera som beställde Lumia 930 med leveransdatum den 10/7-2014. Eftersom vi inte fått något leveransbesked från CDON har vi försökt att kommunicera med CDON med tyvärr blev man inte klokare för det. När det gäller dessa order så...

    1, CDON kan inte hålla lovat leveransdatum. Skyller på lagerflytt men då måste man informera om detta tydligt vid ordern och inte på någon undangömd sida.
    2, CDON kan inte ge nytt leveransdatum. Ingen förklaring på det från CDON.
    3, Enligt CDON så har det varit på packning på lagret sedan 9/10. Idag den 14/7.
    4, CDON support svarar inte på direkta frågor utan svara med standard svar som inte hjälper oss något.
    5, Om vi vill makulera ordern så måste vi vänta på återbetalning (vi betalde direkt vid order) tills CDON har skickat ut varorna och att varorna har gått till retur samt säkert några dagar där på innan något händer vilket tyder på runt 10-15 arbetsdagar som vi ska ligga ute med flera tusen. Detta eftersom ordern har skickats till CDONs lager för packning. Se punkt 3.
    6, Erbjudande av kompensation: 50:- när man handlar för över 100:- är ingen kompensation. Sådana får man ju ändå när man har handlat. I familjen har vi flera stycken och vi kan ju inte använda alla samtidigt.
    7, CDON far med osanning i sina svar här på prisjakt ang ändrat releasedatum. Vilket vi tolkar som ett lamt försök att skylla på andra för deras hantering. De ändrade sig senare här på prisjakt när det kom fram att de var överbevisade på att ingen ändring av releasedatum skett.

    CDON kanske är bra när allt fungerar men när något fallerar så slutar saker och ting att fungera hos CDON och deras support. Man kan inte skylla på någon enstaka person utan det är, enligt oss, CDONs ledning som inte värderar sina kunder särskilt högt eftersom vi var många köpstarka kunder som nu råkade ut för detta.

    Ledsen CDON, så behandlar man inte kunder! För denna order och kundhantering får ni betyget Usel!
    Och tänker ni ta er tid att besvara detta så besvara samtliga punkter. Vi har tyvärr ingen möjlighet att sedan besvara ert svar så vänligen håll er till sanningen och undvika lama ursäkter. Tack.
    2 mån sedan
  • Hej.

    Tyvärr så blev leveranserna sena pga vår lagerflytt, det är tyvärr inget vi kunde påverka och vi beklagar det. Flytten är för att ge er bättre service i framtiden så även om det drabbas med leveranser nu så kommer det i framtiden att vara bättre för er som kunder.

    Vi fick in fel leverans från Microsoft, och beställningarna packas just nu och skickas ut inom kort. Man får kontakta kundservice via hemsidan för status och eventuell avbeställning om den inte har skickats ännu. Har den skickats så hjälper vår kundservice er med att returnera den kostnadsfritt.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Beställde en 930 då CDON garanterade att den skulle vara framme senast den 10:e. Nu, den 14, så har den fortfarande inte plockats i lagret.

    * Ingen information om leveransförseningar
    * Efter klagomål meddelas att deras lagerflytt orsakat förseningar på 1-2 dagar. Efter drygt 5 dagar i status "Mottagen av lager" är produkten ännu inte utlevererad
    2 mån sedan
  • Hejsan .

    Vi har fått in telefonerna i lager men dock så påverkas utskicket av vår lagerflytt vilket gör att det tyvärr blir förseningar. Detta beklagar vi verkligen, men vi jobbar så fort vi kan med att få ut beställningarna så fort vi kan. Detta står också angivet på hemsidan under vår KUndservice-sida.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Även jag har beställt en Nokia Lumia 930.
    Kan bara instämma med föregående betyg.

    * Ingen information om leveransförseningar

    * Efter klagomål meddelas att deras lagerflytt orsakat förseningar på 1-2 dagar.

    * Efter drygt 4 dagar i status "Mottagen av lager" är produkten ännu inte utlevererad

    * CDON skyller på att Nokia ändrat releasedatum, trots att konkurrenter skeppar produkten för fullt

    * Vid kontakt med kundtjänst hänvisar dem till lagerflytten som orsak till försening. Trots detta kan de leverera en annan order jag lagt (senare) från precis samma lager (Ljungby) som Lumian ska finnas på, på 2 dagar.

    Värdelöst hanterat!
    2 mån sedan
  • Hejsan .

    Vi beklagar felaktig information tidigare, vi har fått in telefonerna i lager men dock så påverkas utskicket av vår lagerflytt vilket gör att det tyvärr blir förseningar. Detta beklagar vi verkligen, men vi jobbar så fort vi kan med att få ut beställningarna så fort vi kan.

    Det står angivet på hemsidan att lagerflytten orsakar förseningar tyvärr.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Bra
    Tar inte american express. Annars bra
    2 mån sedan
  • Hej.

    Vi accepterar endast svenska kreditkort, detta är för er och vår säkerhet.

    Med vänlig hälsning
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Har alltid vart supernöjd i samband med de otaligt många köp jag gjort från cdon. Tyvärr blev det problem med en mobiltelefon. Den var inne för lagning 3 ggr men de lyckades inte fixa telefonen. Cdon påstod att deras anlitade verkstad inte hittade några fel på mobilen som inte kan användas då den ringer upp olika personer i telefonboken medan jag pratar i den. Detta skedde var och vartannat samtal. Trots att det endast hade gått ett par månader efter att jag reklamerade telefonen, alltså inom ett halvår och cdon därmed enligt konsumentköplagen är skyldiga att bevisa att felet inte är ursprungligt så har de lyckats utnyttja systemet och gjort allt i sin makt för att inte hjälpa en stamkund.
    Efter att telefonen vart inne för tredje gången och den fortfarande strulade så ville de ta in den en fjärde gång för att kunna "fastställa" felet de tidigare nekat att telefonen har. I samband med detta hotade de med att om verkstan fortfarande inte hittade felet så skulle jag få betala undersökningen samt frakt tillbaka, annars skulle dom skrota telefonen. Där gav jag upp. Eftersom att jag visste att deras anlitade inkompetenta verkstad tidigare påstått att det inte är något fel på den så vågade jag därmed inte skicka in den. Och nu står man här och har förlorat 3000 kronor, trots konsumentköplagen på sin sida. Det som tröstar mig är vetskapen om hur mycket pengar cdon kommer förlora på att jag och sambon samt våra släkt och vänner aldrig kommer handla där igen, och inte hos något av deras dotterbolag heller för den delen.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Sköter sig alltid! Inte haft några problem med dem hittills.

    Bra rabatter för studenter dessutom!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har fått min vara i tid, tack för snabbt leverans. fri frakt +++
    2 mån sedan