Nordens största varuhus
Fri frakt över 1000 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 24 år sedan
(data från 2015-03-03)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.84)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Har köpt väldigt mycket från cdon under åren, och aldrig haft något att klaga på. Har det varit fel på en vara så har de i mina fall alltid löst det snabbt och smidigt. Extremt stort utbud, och det är oftast svårt att klaga på priserna.
    21 timmar sedan
  • Usel
    CDON.com är ett skämt. Varor köps på egen risk. Förvänta dig inte att du får de varor du beställer. Kundservice är helt värdelös.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 22 timmar sedan )
  • Usel
    Beställde en vara, den skickades men returnerades direkt eftersom det tydligen var "fel postnummer". Jag kontrollerade uppgifterna och de jag gett var rätt.

    CDON kontaktar mig inte under den här processen utan jag väntar tålmodigt innan jag tillslut går in på hemsidan och märker att min order blivit annullerad. Jag kontaktar kundservice som säger att de tagit emot returen och packat upp varan igen, istället för att kontakta mig och skicka den igen. Nu säger de att eftersom det var en fyndvara så ska jag sitta och i princip spamma F5-knappen på tangentbordet för att se när varan dyker upp i webbshoppen igen.

    Samtidigt är deras hemsida så trög och har så många buggar att jag ärligt talat inte vill handla där igen.

    Jag har inte heller nått någon information om återbetalning.
    1 dag sedan
  • Hejsan! Vad tråkigt att höra att du haft sån otur med ordern och att det har varit bristande information från vår sida. När det går snett i postgången och att ser rätt ut innan så får inte vi reda att något är fel förrän den vänder med posten men du ska ju givetvis få information när något går snett. Jag har skickat ett PM till dig som du gärna får svara på så att vi kan reda ut återbetalningen. Mvh Sofia

  • Usel
    TL;DR: oduglig support. Beställ nån annanstans.

    Långa versionen:
    Beställde en rpi 2, 2A nätdel, 8gb sdkort och wifi-dongel.

    Pi:n och nätdelen skickades ganska direkt. Sdkortet var restat men skickades i ett eget paket någon dag efter. Dongeln är fortfarande inte skickad (5 days and counting), står bara "kvar att skicka" i mailet, ingen datum eller nåt.

    När pi:n kom fram märkte jag att de skickat 1.2A-varianten till den gamla. Den finns inte ens att beställa på hemsidan. Eftersom det inte går att ringa eller chatta (funkar tydligen inte för elektronikärenden) fick jag maila och förklarade att jag får fel nätdel. Istället för en vit på 2A får jag en 1.2A som är svart. Svaret är (efter 24 timmar) "har du inte fått någon nätdel alls? Den du beställt ska passa".... Suck. Cirkusen fortsätter.

    Frågade på chatten efter någon kompensation. Blev erbjuden rabattkuponger... Ungefär som att jag kommer att handla där igen.

    Nej, välj en annan butik.
    5 dagar sedan
  • Hejsan! Vad tråkigt att du upplevt bristande service hos oss. Vi vill gärna se vidare på detta så jag har skickat ett PM till dig. Mvh Sofia

  • Dålig
    Köpte torkskåp. Första sannolikt överkört av stridsvagn. Hål i bakväggen. Hål i taket. Dörr gick ej att stänga. Efter flera kontakter, nytt skåp. Även detta trasigt! Nu ville de inte ge nytt utan skåpet skulle repareras. Cylindareparatör kom, konstaterade att skåpet var helt paj och ett tredje skåp beställdes. Inte prickfritt även skåp 3. Reparatör fick komma och fixa skåpet så till slut funktionsdugligt.

    Jag är övertygad om att det inte är på cdon som skåpen mosas utan av Bring som levererar. Skåpet fästes under transport med tving mot taket. Detta böjer den tunna plåten och krossar ex plastfront. Förhoppningsvis håller torkskåpet under flera år men när nytt blir det inte fr cdon.

    Enda anledningen till 2 stjärnor är att priset matchar konkurrenterna.
    6 dagar sedan
  • Hejsan.

    Vi beklagar verkligen det som har skett. Om du vänligen kan återkomma med ditt ärendenummer i PM:et som jag har skickat till dig så skal vi undersöka detta vidare.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Perfekt
    Stort utbud, snabb service. Mycket bra!
    6 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en skäggtrimmer för 685 kr. När jag öppnar förpackningen är den uppenbart redan öppnad och därtill saknas själva resepåsen/väskan till trimmern som medföljer enligt instruktionerna. Vill ni ha öppnade och eventuellt begagnade grejjer till fullt pris så kan jag rekommendera CDON annars finns det nog seriösare alternativ. Så uselt och tråkigt...
    8 dagar sedan
  • Hejsan! Vad tråkigt att höra, det låter som att något gått snett på lagret. Jag har skickat ett PM till dig, vänligen svara på det så att vi kan reda ut detta. Mvh Sofia

  • Usel
    Det finns anledning att jag nu postar en mer rättfärdigad bedömning efter mina två senaste beställningar.

    Inför julen 2013 skulle man bli garanterad att få beställningen innan jul, om man beställde senast ett visst datum. Jag gjorde detta, och fick mina böcker - vid nyår - mitt under min semesterresa då boken skulle komma till användning.

    Med presentkort som skulle utnyttjas gjorde jag ett nytt köp i år och fick mycket riktigt min bok efter ungefär en vecka och skulle hämtas ut en bra bit bort ifrån min beställningsadress, vilket ingen konkurrent lyckats så dåligt med hittills.

    Jag hoppas att jag aldrig får något mer presentkort för då blir valet enkelt - aldrig mer någon beställning från CDON. Det går inte att luta sig tillbaka och surfa på gamla meriter när konkurrenterna dragit ikapp och förbi med leverans på 1-2 dagar.
    10 dagar sedan
  • Hejsan! vad tråkigt att höra att du har haft en sån otur med dina beställningar. Angående att det har tagit lite längre tid att få böckerna är att vi har olika leveranstid på dem då många av böckerna beställs via vår leverantör vid beställningen. Om de var märkta med 1-3 dagars leveranstid så var det troligtvis en överbelastning hos lagret vilket vi i så fall ber om ursäkt för. Angående uthämtningsstället så är det posten som bestämmer vilket uthämtningsställe varorna ska lämnas in och vi kan endast påverka det om det har blivit fel. Om du skulle bestämma dig för att beställa av oss någon mer gång i framtiden så hoppas jag verkligen att vi kan vända på uppfattningen om oss och att du får en mycket bättre upplevelse! Mvh Sofia

  • Acceptabel
    Älskade CDON under deras första år när det tog 1-2dagar att få sin order hem.
    Nu får man ha tur om man får det samma vecka om man beställer på en måndag.
    Man får mejl att dom har skickat varan 2-3 dagar EFTER man har beställt..

    Annars är det hyfsat bra priser men att det tar längre tid att få hem sin order gör att man vänder sig till någon annan butik i första hand..

    Dom gånger jag haft kontakt med suporten så har det funkat riktigt bra.
    En gång har dom packat min vara som var större kartong än den dom pakade ner den i = paketet såg för jävligt ut + lite skadat. Fast detta har bara hänt en gång av 100+ som jag har beställt.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 10 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Stort utbud, ganska bra priser, rörig hemsida.

    EDIT: Adderar på två stjärnor då supporten är mycket bra, jag har alltid fått snabbt, bra och tillmötesgående feedback när jag varit i kontakt med dem.
    Kan de bara fixa till att man hela tiden ser trädstrukturen för kategorier/underkategorier så blir det full pott.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 11 dagar sedan )
  • Hej! Tack för de fina ordern! Vi hoppas att vi en dag lyckas göra även hemsidan till din belåtenhet! Mvh Sofia

  • Ganska bra
    Fruktansvärt störig produkt meny. Så fort man klickar in på en produkt så försvinner 'trädet' och man vet inte vilken kategori/underkategori man är.

    Sidan är verkligen usel, men bra priser och snabb leverans.
    11 dagar sedan
  • Hejsan! Vår sida är under ständig utveckling och vi kollar på olika lösningar. Vi är tacksamma över kritiken och kommer ha den i åtanke för att utveckla sidan till det bättre. Mvh Sofia

  • Perfekt
    Inga problem alls, beställde fredag kl. 20:00 och varan kom på måndag kl. 16:00
    11 dagar sedan
  • Perfekt
    Super!
    12 dagar sedan
  • Usel
    Mycket dåligt upplägg vad gäller tillgängligheten för kundservice. Startade chatten men omedelbart efter att jag skrivit min fråga stängdes chatten ner av cdon. Jag försökte sen starta chatten igen men blev hänvisad till ett kontaktformulär med en svarstid på 24h istället.
    12 dagar sedan
  • Hejsan! Vad tråkig att du hade problem med chatten. Det verkar som att det var problem med uppkopplingen. Jag skickar ett PM till dig, svara gärna på det så ska vi hjälpa dig med dina frågor. Mvh Sofia

  • Usel
    Jag kan börja med att berätta att jag vart kund på cdon i många års tid och jag har handlat cd-skivor och filmer mestadels. Vart en nöjd kund i många år minst sagt. Bestämde mig nu runt jul att köpa lite nya datadelar och däribland ett nytt grafikkort. Till detta grafikkort skulle det följa med en spelkod där man fick 3 gratis spel genom tillverkaren. Cdon mailade över koden och när jag registrerade den så stod det att den var förbrukad. Besviken som jag blev så gjorde jag ett ärende via chatten på cdon.

    Tiden gick och jag var i kontakt med kundservice ett flertal gånger vilket dom lovade att spelavdelningen som hade hand om detta skulle höra av sig. Ännu mera tid passerade och ingen hörde av sig. När en månad passerat fick jag äntligen svar och då skyllde dom på att det var amd som skickat ut en förbrukad kod och att dom inte skulle ta något ansvar alls. Det var en kampanjtid på denna koden och den hann gå ut medans jag väntade på att cdon skulle behandla mitt ärende och detta påpekade jag flera gånger men fick bara tillbaka att det var amds fel.

    En månads väntetid på service och sen vill inte ens cdon ta något ansvar. Det är fruktansvärt att det ska ta en månad att få svar på en så enkel sak som en kod!. Sen att det inte tas något som helst ansvar för att det blivit såhär av cdon är ännu sämre. Jag misstänker att cdon skickat ut samma kod till mer än en kund och därför bär ansvaret men skyller bara ifrån sig o vill inte hjälpa mig som kund. Inte lönt som sagt att höra av sig till amd då kampanjtiden gått ut. Jag känner mig dåligt behandlad av cdon som trogen kund i många års tid. Dåligt av cdon att inte ge någon form av kompensation.
    13 dagar sedan
  • Usel
    Oacceptabel kundservice dom har kanske bra utbud men om deras paketering var usel och min produkt kom söndrig i tre delar kontakta kundservice otroligt många gånger men dom gav mig fel svar och eftersom jag tog det på avbetalning så hade dom fortfarande mina pengar men efter en månads tid av skrivande så prata jag med klarna och dom frös beloppet och cdon beklagade att dom skicka en söndrig och dålig paketerad vara
    14 dagar sedan
  • Hej! Detta var inte kul att höra. Jag har skickat ett PM till dig, vänligen svara på det. Mvh Sofia

  • Acceptabel
    Vetefan vad CDON håller på med. De var bland de bästa, nu är det leveranstider upp åt väggarna, kundsupport som sover, återbetalningar som man får påminna dem om i veckor, lagersaldon som inte stämmer alls med verkligheten och riktigt märkliga priser på vissa produkter.

    Ny chef? Uppköpt av något oseriöst?
    Vetefan vad, men CDON är inte vad de en gång varit.
    15 dagar sedan
  • Hejsan! Vad tråkigt att du upplever att vi har blivit så mycket sämre. Vi jobbar ständigt under utveckling och hoppas på att kunna vända tillbaks din upplevelse till att vi är bland de bästa. Vi kommer att se över de punkter du nämnt och om du har några specifika exempel och frågor så får du gärna kontakta vår kundtjänst.

    Med vänlig hälsning,
    Sofia

  • Usel
    Fel lagersaldo i butiken
    15 dagar sedan
  • Hejsan! Vad tråkigt att du har fått uppleva detta problem som är inte händer ofta men det är ett problem som kan uppstå och vi är långt ifrån stolta över det. Vi jobbar på att finna en lösning som gör att det inte kan hända och vill så klart ständigt utvecklas till en så problemfri butik som möjligt. Jag hoppas att du fått den hjälp du behöver av vår kundtjänst. Mvh, Sofia

  • Perfekt
    Bästa priserna på nätet, bästa kundservicen, bästa leveranstiderna, bästa utbuden. Kan man begära mera? Toppensida!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 18 dagar sedan )
  • Ganska dålig
    Urusel leveranstid, Håll vad ni lovat! Det ska inte ta över en vecka då Paketet skickas samma dag som beställningen. Sedan eran paketering är väldigt ovarsam. Produkten låg och skramlade omkring i eran förstora låda.
    18 dagar sedan
  • Hejsan! Vad tråkigt att det blev så fel med din beställning. Vi beklagar att den blev försenad i postgången och ber om ursäkt för paketeringen. Det får vi kontrollera närmre med lagret. Kontrollera så att produkten är oskadad, om det skulle vara något som helst fel får jag be dig kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig. Mvh, Sofia

  • Dålig
    För några år sedan, när Assassin's Creed III kom ut, så hade jag beställt det från en annan återförsäljare. Under tiden jag väntade på det så såg jag en annons på Facebook att CDON.com reade ut spelet för någon hundralapp mindre. Jag avbeställde därför spelet hos den andra återförsäljaren och gick in på CDON.com för att köpa det där istället.
    Det var däremot ett misstag.
    Spelet var dyrare där och även fast jag dubbelkollade annonsen (jag gjorde även ett screenshot på den) så stämde det inte. Jag skrev då till CDON.com och frågade varför de annonserade fel pris på Facebook och skickade med mitt screenshot av annonsen. Jag ville ju förstås ha priset som stod på annonsen.
    Svaret jag fick var att det inte fanns något att göra åt. Klart slut.
    Efter det bojkottade jag CDON.com eftersom mitt förtroende för dem försvann. Jag jobbar själv inom handel och vet att om det har blivit fel så ska man försöka att göra kunden nöjd - speciellt om denne har bevis på att det har blivit fel. Men inte CDON.com, inte. De har blivit så pass stora och säljer så pass mycket att de struntar högaktningsfullt om de förlorar en kund.

    Före jul i fjol så tänkte jag att jag skulle ge dem en ny chans. Jag kanske hade fått fel person i kundtjänst eller så, man vet ju aldrig? Jag beställde fem stycken böcker som skulle komma innan julafton. Det är ju med CDON.com som med så många andra som säljer böcker att de måste beställa böckerna från förlagen och detta gör att det alltid tar lite längre tid än med t.ex. ett spel. Jag fick fyra av de fem böckerna i god tid före jul, men den femte syntes inte till. När det nästan hade gått två månader så skrev jag till dem och frågade om boken som redan var betald och ville ha kompensation för den långa väntetiden (detta gjorde jag i åtanke av den tidigare händelsen) och fick relativt snabbt ett svar att "Oj då, du får pengarna tillbaka." Punkt slut.
    Ingen kompensation.
    Ingen förklaring.

    Det var sista chansen jag gav CDON.com.
    Jag vill inte vara en "gnällig kund" eftersom jag vet att det inte är så lätt att tillfredsställa de som blivit besvikna och ibland kan det bli fel. Men jag kan inte bli kvitt känslan av att de inte bryr sig det minsta om jag är deras kund eller inte.
    19 dagar sedan
  • Hej! Jag har precis skickat ett PM till dig. Vänligen svara där så ska vi reda ut vad som har hänt. Mvh,Sofia

  • Utmärkt
    Bra pris och snabb leverans. Produkten jag köpte, en Panasonic HX-A500 hade inte svensk manual och inte svensk sprak i menyerna. SD kort saknades. Bättre info om det skulle vara konsumentvänligare.
    20 dagar sedan
  • Perfekt
    Det tog 2-3 arbetsdagar för att få sakerna, vilken jag tycker är helt acceptabelt och snabbare än de flesta.
    Mycket nöjd och kommer säkerligen handla igen!
    22 dagar sedan
  • Usel
    Följer inte Konsumentköplagen och deras kundtjänst är under all kritik!
    Skyller på leverantörer och tillverkare vid reklamationsärende men det är CDON som sålt varan och får lösa det hur dom vill efter reklamation, det skall inte vara kundens problem.
    Trötta standardsvar som egentligen inte svarar på din fråga och när dom väl svarar en gång så svarar de ej mer samma dag vilket upplevs riktigt frustrerande för kunden att bara få ett svar per dag.
    De är också glada i att byta handläggare så att ärendet förhalas ytterligare.
    Bett om att bli uppringd 3 ggr men det struntar dom i, trots att de säger att om man ber om det så kan de ringa upp.

    Man ser den röda tråden tydligt om man läser omdöme som är lämnade här på prisjakt, detta är INTE ett företag man ska/bör göra affärer med.

    (Läs omdöme lämnade via prisjakt)
    22 dagar sedan
  • Hejsan.

    Vi följer konsumentsköplagen och gör alltid vårt bästa för att hjälpa kunderna ifall något har gått fel.

    Jag har skickat ett pm till dig så att jag kan få undersökt ditt ärende om vad som har skett.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Utmärkt
    Snabb leverans.
    23 dagar sedan
  • Usel
    Beställde ett par hörlurar, som jag fick den 29:e oktober. Jag började inte använda lurarna på en gång men upptäckte snart att ena luren inte lät som den skulle och kontaktade kundtjänst den 11:e november. Deras beslut var att hörlurarna ska skicka på service (då det gått mer än 7 dagar innan jag upptäckt problemet). Och det är väl bra så. Problemet är att jag fortfarande väntar på fraktsedlar för att kunna skicka in dem. Det är i dag den 21:e november. Vet inte men det känns som att det tar litet väl lång tid. Jag kan väl vara glad om jag har fungerande hörlurar före jul?

    Uppdatering 3:e februari 2015,
    Efter att verkstaden skickat tillbaka hörlurar utan åtgärd och jag lagt upp en film på youtube som visar på problemet (SBH60 heter modellen). Så fick jag skicka in hörlurarna på nytt. Hörlurarna är fortfarande på verkstad. Det har gått 3 månader utan att jag har ett par hörlurar :(
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 28 dagar sedan )
  • Dålig
    Kundtjänst fungerar inte längre. Snart två veckor utan svar.

    Det går inte att avboka en order.

    Utlovad rabattkod kom inte.

    Hjälp med garaniärenden ignoreras.

    Känns som CDON dalat i sin service rejält, interna konflikter, nedskärning av personal?

    Köp filmer och spel här, men inga datorprylar som man kan behöva hjälp med.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 29 dagar sedan )
  • Usel
    Är Cdon + kund. Och som det står ! är lite mer prioriterad när det gäller leveranser.
    Vore glad om den kom någon gång under deras utsatta tider.
    Sen har jag skickat mail till deras kundservice med frågor och klagomål.
    Helt tyst och dagarna går. Nej inga svar.....
    Skall du köpa på avbetalning så kunde man göra det med Klarna innan.
    Visserligen hög ränta. Men då tog man över det själv.... Nu är räntan snart som ett sms lån.
    Kunde hoppas att det fanns någon högre upp på cdon som ser att det börjar gå utför.
    Mycket förbannad snart (fd) kund
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Man kan köpa med avbetalning hos Qliro också, däremot så tillkommer det en ränteavgift och den är densamma för alla.

    Jag har skickat ett PM till dig så att jag kan få undersöka varför du inte fått svar på dina ärende som du har skickat in till oss.

    MVH
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Beställde en Fitbit Charge HR i Tisdags och den verkar inte ha lämnat deras lager än.

    En liten jämförelse mellan leverantörer.

    Beställde idag en UPS från Dustin klockan 11:15. Klockan 13:43 har jag fått ett mail att min order är på väg.

    Åter till CDON..

    Beställde som sagt i tisdags innan klockan 14.00. Trodde då att min produkt skulle lämna lagret samma dag. Det gjorde den inte.
    Var i kontakt med supporten på onsdagen (på dagen) och fick ett standardsvar, "Vårt system är tyvärr inte anpassat för att se exakt när en order kommer att skickas, men om inget oförutsett inträffar kommer den att skickas från oss idag."

    Ok, fine tänkte jag. Jag väntar väl då..
    Skickade ett ganska syrligt mail på onsdag när jag såg att statusen inte ändrats från "Ej levererad"

    Såg på kvällen att statusen ändrats till "Postad". Vart extremt glad och tänkte nu jäklar händer det grejer..

    Försökte söka på posten.se.. Fösändelsen är inte registrerad...

    Nu i skrivande stund 14:40 Torsdag så går det fortfarande inte att söka på posten efter mitt paket vilket borde betyda att paketet inte har lämnat CDON än...

    Kan säga att det vara första och sista gången jag beställer från CDON. Håller mig till Dustin i fortsättningen. Där vet man att man får ordern dagen efter om man skickar in beställningen innan klockan 14..
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Det tar cirka ett dygn innan en order lämnar vårt lager från det att man beställer, detta står också angivet i våra villkor man godkänner vid köp.

    Tyvärr kan vi inte påverka leveransen när den har nått posten, både vårt lager och posten jobbar så snabbt de kan med att få ut beställningar så fort som möjligt. VI förväntar oss att hålla leveranstiden som står angivet på hemsidan.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Dålig
    Minst 30 dagars faktureringstid har varit god ton de senaste decennierna - hälften är oacceptabelt!
    Nu handlade jag här ändå, för jag fick ett erbjudande som jag inte kunde tacka nej till!
    Tyvärr tycker jag att det är totalt oacceptabelt att inte kunna ringa till CDOn!
    När jag hittade ett telefonnummer slutligen och trycker ett - för att kopplas till CDOn, så får jag beskedet att det inte går att nå CDOn telefon ledes!
    Detta är inte ett kundbemötande - detta är respektlöst!
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Vi har haft 14 dagars faktureringstid när vi hade Klarna också, och så har det varit de sista åren hos oss. Önskar man att förlänga fakturan så brukar det oftast gå bra, då kan man kontakta Qliro som numera sköter våra fakturor.

    Vi har inget telefonnummer till vår kundservice, men om man skickar ett mail eller kontaktar oss via chatten om att man önskar att bli uppringd så ordnar vi självklart det.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Utmärkt
    Stort utbud. Bra priser. Snabb leverans. Bara goda erfarenheter.
    1 mån sedan
  • Usel
    cdon är ett skämt när det kommer till garanti och reklamationer. Hade fel på min vara. Har chattat med kundtjänst 2 gånger. Dom lovade att maila eller ringa upp mig. Vilket dom ej har gjort än. Kommer inte köpa en pryl till från den här firman. Sedan att man är cdon+ medlem och få denna servicen är skrämmande.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Det låter märkligt, klart att du ska få hjälp om något är fel. Vänligen svara på mitt PM jag skickat till dig så skal jag undersöka detta.

    MVH
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Jag har haft problem med CDONs kundservice förut, men denna gång var det oacceptabelt. Det går inte att ringa in, utan man måste skicka mail eller chatta, och är då fast med långa svarstider.

    Beställde grafikkort och nätaggregat samt tre fläktar till min dator, och det var problem från start. Med grafikkortet skulle det ingå ett spel (i form av kod, där man fick välja mellan ett av tre spel), men vid leverans kom varken fysisk eller digital kod. Jag tar kontakt och efter flera mail får jag en fungerande kod.

    Ungefär en månad senare går nätaggregatet sönder och jag kontaktar CDON för att fråga hur jag ska göra. Först via chatt, där de inte kunde svara på min fråga utan skulle skapa ett ärende där jag skulle få svar inom 24 timmar. Jag väntar några dagar, men inget händer. Jag skickar ett mail och får svaret att jag redan fått hjälp dagen innan och ger mig ett ärendenummer som jag inte har någon nytta av. Sedan får jag ytterligare ett mail där de vill ha utförlig felbeskrivning och serienummer. Jag svarar på mailet med de uppgifter de bett om och flera dagar går utan svar. 

    Jag tar ny kontakt via chatt för att se hur det går med mitt ärende och återigen kan de inte svara på min fråga utan ska skapa ett ärende. Dock kom jag nu i kontakt med någon som kunde hjälpa mig, över en vecka efter första kontakt. Jag får information om hur jag ska skicka in nätaggregatet till dem, och de vill ha en kopia på fakturan, vilket jag inte har eftersom jag valt att betala längre fram i tiden. Måste därför ta kontakt med Klarna för att få en orderspecifikation som jag fick skicka in i stället. 

    Sedan var det dags för återbetalning. Jag skickar in nätaggregatet och returen godkänns. Nätaggregatet kostade 1236 kr, men de sätter in 449 kr. Det visar sig då att de har annullerat en helt annan separat order. När jag loggade in på deras sida och tittade på min orderhistorik, stod det plötsligt att nätaggregatet kostade 449 kr. Får alltså kontakta dem igen och de säger att de ska sätta in de resterande pengarna inom 1-3 dagar. En vecka går och fortfarande ingen återbetalning. Jag skriver igen och får nu svaret att Klarna ska antingen göra en återbetalning eller dra av beloppet på fakturan. Får alltså kontakta Klarna igen och beloppet drogs till sist av på fakturan. 

    Allt som allt tog det en månad, från första kontakt till återbetalning. Var utan dator i flera veckor, tills jag beställde nytt nätaggregat från Inet. Om du beställer dyrare produkter med risk för retur bör du hålla dig borta från CDON. För datordelar rekommenderar jag Inet eller Dustin Home.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Vår kundservice fokuserar på mail och chatt, men om man önskar kan man be om att bli uppringd av vår kundservice.

    När det gäller elektronikprodukter kan det ibland ta lite längre tid att få svar, detta är i fall de måste kolla upp varan mot tex leverantören eller producenten för att kunna ge dig som kund bästa möjliga hjälp och service. Men vår kundservice på elektronikavdelningen arbetar så fort de kan.

    Vi beklagar att ditt ärende drog ut på tiden, vi gör alltid vårt bästa för att det ska gå så smidigt som möjligt.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Perfekt
    Levererar alltid snabbt och pålitligt. Återkommer gång på gång till CDON p.g.a. deras proffsighet.
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    + Priserna låga

    - Ingen kundservice via telefon. Vilket resulterar i timmar framför datorn med en chatt fram och tillbaka för att lösa problemet.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Beställer en produkt, får något helt annat levererat (inte i närheten av vad jag beställt).
    Inte ens en packsedel i kartongen.
    Vidare fick man inte ens ett trackingnummer utan paketet verkar ha skickats som "brev".

    Går till hemsidan, finns inget telefonnummer att ringa. Ingen mailadress.
    Slussas bara till en FAQ, där man sedan får hitta en "kontakta oss" knapp.
    Blir då tvungen att skriva in mitt ärende, får då återigen ett antal FAQ-svar som alternativ, längst nere finns det en "kontakta oss via mail chatt".
    Kan ni inte bara ha mailadressen direkt så man slipper sitta en halvtimme på er sajt och leta? En FAQ löser ju knappast en felaktig leverans.

    Väljer chatt, står som "nummer 1" i kö i runt 10 minuter. Personen kan ändå inte hjälpa mig utan lägger ett "ärende, så återkommer någon till dig inom 24 timmar".

    Visst, dessa sajter är bra så länge allt funkar, men så fort det blir nått strul så märker man hur extremt nerskalad/bristfällig deras organisation är.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Det är vikt och värde på en order som bestäms om den skal skickas som brev eller inte. Vi har ingen kundservice via telefon, men om man önskar att bli uppringd kan man be vår kundservice att göra det.

    Om du har fått ett felpack hjälper vår kundservice dig gärna med att få rätt på din order så att du får det du har beställt.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Den 8 December beställde jag 5 produkter, 2 elekronikprylar och 3 st böcker, alla dessa produkter hade enligt hemsidan 2-6 dagars leverans, dvs gott om tid till jul.

    Elektronikprylarna kom efter ett par dagar, bra!

    Den 17 Dec "chattade" jag med er kundtjänst och undrade då var böckerna var, jag fick lugnande besked att dom är på väg inga problem.

    Den 23e kom en av böckerna, 2 saknades alltså

    Efter jul kontaktade jag återigen CDONs "chattjänst" och fick åter höra att böckerna kommer snart, under HELA denna tid så var det enligt hemsidan 3-6 dagars leverans på böckerna.

    Den 15 Jan kontaktade jag för återigen CDON och avbokade böckerna, plötsligt så visste inte kundtjänst när böckerna kunde levereras "dom är slut" var svaret jag fick, orden är nu annulerad

    Bästa CDON det går ju väldigt bra att ha låga priser på sina varor om man inte har för avsikt att kunna leverera, på hemsidan står det nu lev 5-15 dagar på den bok jag nyss avbeställt.

    Men att kundtjänst 2 ggr ger så totalt felaktig information är faktiskt rätt allvarligt och nått som ni måste beakta, undertecknad har iallfall gjort sitt sista köp hos er efter rätt många år som trogen kund
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Tyvärr har vi haft ett fel på vårt boklager vilket har påverkat några leveranser, och gjort att de blivit försenade. VIlket också har gett felaktiga statusar i system och på era "Mina Sidor".

    Vi beklagar verkligen det som har hänt, om du vill beställa ordern igen är du välkommen att göra det och har du några frågor om lagerstatus så kontakta vår kundservice.

    MVH
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Det är helt otroligt hur man kan vara så här totalt urusel på att hjälpa sina kunder när man är så stor som CDON är. Ni är överlägset störst i branschen men ni svarar inte ens på kundmail. Har försökt avbeställa en order under flera veckors tid. 5 dagar efter att jag mailat och annullerat ordern så skickar ni ut vissa av sakerna jag beställt, resterande produkter på ordern har fortfarande inte kommit och jag har varken fått besked om när de kommer levereras eller svar angående min annullering av ordern. Utgår ifrån att annulleringen inte gått igenom eftersom jag varken fått ett svar eller mina pengar tillbaka.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Vi har en svarsgaranti på 24 timmar, så det låter som att det kan ha skett något fel med ditt ärende tyvärr. Jag har skickat ett PM till dig, vänligen återkom med ditt ärendenummer i det så skal jag undersöka det närmre.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    på grund av ett spel som jag bestälde till ps4 som var på engelska så får ni så lågt betyg. för det stog inte att the last of us skulle va svensk text eller engelskt text på cdon.com. jag köpte det till min flickvän som julklapp, hon vill ha det från cdon.com. allt var för en kompis till hon köpte det där och det var då svensk textat. men hon fick en annan version som var engelskt textad. har skrivit med cdon.com och har fått detta till svar "Tack för ditt mail.
    Hej igen, jag ska kontroller med spelavdelningen angående svensk text, vi återkommer med besked inom kort så får du avgöra om vi ska byta ut eller om du vill häva köpet på spelet. Med vänliga hälsningar .... " och då skicka jag fyra dagar efter detta och fick detta svar sen: " Tack för ditt mail.
    Ditt ärende är fortfarande under hantering hos spelavdeliningen, så snart vi har fått svar från dom återkommer vi till dig. Vi ber om ursäkt att det drar ut på tiden. Med vänliga hälsningar ...... " nu har det tagit över en vecka och inte hört något från dom, på grund av så kommer jag nu bojkotta och vill alla ska veta hur dom behandlar kunder!
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Vi beklagar detta, jag har skickat ett pm till dig. Vänligen svara på det och återkom med ditt ärendenummer så skal vi hjälpa dig vidare.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Jättebra butik så länge det inte strular, väldigt tråkig ton på kundtjänsten och korta svar tyvärr!
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Bra priser, många erbjudande,stort utbud, hyfsad leveranstid.

    2015: har sänkt betyget på grund av deras långa leveranstider på CD'n (musikalbum) som utlovas levererans inom 3-6 dagar, ibland funkar det, oftas tar det 3-4 veckor och ibland kommer det ingen CD alls. CDON har det senaste året tappat sin leveranstrovärdighet hos mig.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    cancellerade två ordrar utan att meddela, fick maila och fråga vad de håller på med. Svarade att de inte kunde se att jag var folkbokförd där (jag ville ha den till sommarstugan). Oklart hur det kan spela in om jag betalar med kort. Trots att adressen var rätt på andra orden fick jag samma svar. Förlorade 3.5 vecka innan jag bytte till Webhallen som leverade inom 3 dar.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Om man lägger en order mot en annan adress än sin folkbokförda så fastnar det i vårt säkerhetssystem, detta är för din säkerhet som kund.

    Vi mailar då ut information angående detta för att kunna hjälpa er som kunder vidare så snabbt som möjligt, Det kan vara så att de mailen har hamnat i ditt spam-filter dessvärre.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Acceptabel
    Största minuset är de synnerligen långsamma och oförutsägbara leveranstiderna.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Fick beställa två gånger. Första gången fanns inte varan på lager trots att det stod på webbshopen att det gjorde det. Andra gången gick allt smidigt.
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Uppdatering:

    I dag, söndag, är orderinformationen uppdaterad och den är i transport. Höjer betyget till "Knappt godkänd" då jag tyvärr även haft krångel tidigare.

    ---

    Min order har stått som "postad" i drygt två dagar nu. Något mer än så händer inte och det söktjänsten meddelar är att förhandsinfo är mottagen (de väntar på något att leverera). Jag känner mig ärligt talat lurad när det står 1-3 dagar på produkten och saker bara verkar krångla. Man får först när beställningen är lagd reda på att "På grund av hög orderingång har vi för tillfället lite längre leveranstider än normalt. Vi ber om ursäkt för detta men gör vårt bästa för att leverera din order så fort som möjligt." Hur länge har de haft det, tro? Det hade varit förståeligt om det varit kring jul och nyår...

    Det som är positivt är att det är billigt, och kundtjänst svarade på mitt mejl inom 3 timmar. Svaret var mest märkligt, att de hade information om att ordern skickats den 14/1 men att detta "kan" var missvisande och att det "finns en risk" att ordern inte scannats i någon av de stora postterminalerna ännu. Liksom, vad fan? Ja, det var ju klar information som visar på ordning och reda. Ta reda på vad som gäller och återkom istället. Organiseringen verkar ju faktiskt vara ett dåligt skämt.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Köpte 8GB minne till datorn. Ena 4GB-minnet gick sönder. Skickar in och 2 veckor (!) senare konstaterar de fel på minnet, men tvärvägrar skicka ett nytt minne eftersom minnet såldes i ett paket om 2 minnen.

    Så nu kräver dom att jag skickar in det hela minnet och gör min dator oanvändbar i, ja, vem vet hur många veckor det kommer ta dom att lösa problemet. Ingen känsla för kundservice. Ingen flexibilitet. Varje mejl tar minst 2 dagar att få svar på.

    Javisst ja, och de hade en avgift på 250kr om de skulle testa minnet och det skulle visa sig fungera. Är väl för fan bara att stoppa in i datorn och se om den startar?

    Aldrig mer CDON. CDON har anammat samma "affärsstrategi" som OnOff och Elgiganten. "Okej" priser, men krånglar något så finns det väldigt få anställda "bakom kulisserna" att hjälpa dig.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Jag har skickat ett PM till dig angående ditt ärende, vänligen svara på det så att jag kan kolla närmre på ditt ärende.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Utmärkt
    Stort utbud och lockande rabatter. Rimliga fraktkostnader och flera betalningsalternativ.
    1 mån sedan
  • Usel
    Kundservicen har bara blivit sämre och sämre de senaste åren. Det är ganska uppenbart att de inte ens läser ens ärenden. De skumläser & klistrar in ett standardsvar!

    Senast hade de en router till ganska OK pris som jag ville köpa, medans jag hade den i varukorgen gjorde de en "klassisk mellandags rea trick", dvs de höjde priset först, sedan lade de routern i en "kampanj" så man kunde få 20% rabatt med en kod. Resultat: Routern blev dyrare jämfört med innan.

    Jag mailade & påpekade det, fick ett standardsvar:
    "" Hej! Du kan använda kod "bla bla" och få 20% rabatt, gäller en gång per kund....""

    Riktigt dåligt!
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    En vara reserveras inte i kundkorgen med pris, och priserna kan ändras och varor kan hamna i kampanjer under tiden.

    Det är inget personligt, utan priser och kampanjer ändras ofta på hemsidan.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Ord saknas, Ricktigt uselt skött av Cdon
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Då du inte har skrivit vad som är fel skött av oss kan vi dessvärre inte se vad som har skett. Du får gärna utveckla din recension om så önskas så att vi kan undersöka ditt ärende närmre.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Utmärkt
    Jag har tidigare knappt köpt något från CDON men senaste 2åren har det blivit mer och mer, än så länge har det bara varit riktigt positivt.

    Positivt:
    Riktigt bra priser på kampanjprodukter
    Snabb leverans på det jag beställt och som funnits i lager
    Billig frakt

    Negativt:
    Kan ha lite dåliga produktbeskrivningar på vissa varor så man får leta upp info själv för att säkerställa att det är den varan man är ute efter.
    1 mån sedan