Nordens största varuhus
Fri frakt över 800 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

CDON drivs från Sverige. Tänk på att erbjudanden som listas kan vara från olika företag och du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och villkor för varje erbjudande innan du handlar.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 26 år sedan
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.56)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Sier vel det meste om "såkalte" tilbud i julekalender...

    Kjære kunde

    Vi kontakter deg fordi du har bestilt Shimano Calcutta, 400D
    Dessverre må vi informere deg om at bestillingen din har blitt makulert pga en feil i ordreprosessen. Dersom du allerede har betalt for varen vil pengene automatisk tilbakebetales i løpet av 2-5 bankdager. Dersom du har valgt å betale mot faktura kan du dra av beløpet direkte på fakturaen.

    Med vennlig hilsen
    Kundeservice
    CDON.COM
    5 tim sedan
  • Usel
    Beställde en flera varor nu inför jul, och i en status mail de skickar ut står det nederst "Strukna varor", varpå de har strukit en av varorna helt utan anledning. Hade jag inte läst igenom hela mailen noggrant skulle jag inte ens sett att detta skedde. Varan finns fortfarande kvar på hemsidan som tillgänglig. Uselt.
    8 tim sedan
  • Usel
    Beställde varor under Black Friday vilket var för TVÅ veckor sedan. Fick hem en vara av TRE.
    Får inget tydligt svar utav CDON på mail, chatten fungerar inte, har provat alla möjliga webbläsare samt annan dator.
    Känns som att man måste beställa varor ca ett år innan jul för att vara säker på att man får hem dom i tid när man beställer hos CDON.

    Hände samma sak förra året förövrigt.
    10 tim sedan
  • Perfekt
    Aningen sen recension då jag har handlat på CDON för ett par år nu. Alltid lika pålitliga. Har aldrig väntat på en vara för mer än 5 dagar trots att jag ibland har beställt under helger. Har ingen erfarenhet av deras support men jag lägger det som ett plus då jag aldrig haft klagomål eller krångel med deras leveranser. Rekommenderas varmt.
    15 tim sedan
  • Dålig
    Beställde intet anande 3D Virtual Reality Glasögon / VR BOX + BLUETOOTH KONTROLL v2 då de hade den "nedsänkt" med 58% från 599 kr till 249 kr, jag beställer för detta måste ju vara ett kap tänker jag. Varan levererades av eStore. Det visar sig nu att e Store själva säljer VR-glasögonen för 179 kr. På Inet ser jag även att de säljs för 149 kr som ordinarie pris.

    Som om inte det räckte så är paketet ihoptryckt i ena sidan som om någon har tappat kartongen i golvet. Och det slutar inte där. "Beräknad leveranstid: 1-3 arbetsdagar" blev 6 dagar. Konstigt när man skyltar med "Snabb och trygg leverans".

    En annan komisk sak är att söker man på "VR BOX" så får man över 15 träffar på samma VR-glasögon med priser som varierar mellan 199kr - 488 kr. Snyggt jobbat CDON. Får väl vara glad att jag inte blev lurad på de allra dyraste exemplaren antar jag...

    Kontentan: Håll er borta från CDON om det finns andra alternativ.
    1 dag sedan
  • Hej,

    På eStores hemsida säljs de för 249 kr. De olika priserna på vår hemsida gäller med olika tillbehör samt att det är en annan leverantör än eStore som säljer dem som har andra priser.

    Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar.
    Anna

  • Usel
    La en beställning i slutet av november. Fick svar efter två veckor att ordern blivit annullerad. Kontaktade CDON via chatten för att få reda på varför. Dom kunde inte svara på det. Värdelöst att dom bara annullerar ordrar utan anledning.
    1 dag sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Usel
    Jag beställde bland annat ett headset vid betalning fick jag lov att byta visa kort då byts headsetet ut till ett dyrare och slutsumman blev 600 kroner högre :-(
    2 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade, jag har nu skickat ett pm till dig.
    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    ***********Varning för lång text************
    Jag la en order på en luftrenare som såldes av cdon via tretti. Sedan går jag in på tretti och kikar och då är luftrenaren av samma modell hos dom billigare. Då skriver jag till cdon på chatten att jag vill att de prismatchar. Cdon svarar att det gör de inte. Då säger jag att jag istället då vill annullera min order och köpa direkt via tretti. Varför ska jag köpa via en mellanhand till ett dyrare pris när jag kan köpa direkt via tretti som ändå skickar varan åt cdon? De annullerade min order och jag beställer istället direkt via tretti men det slutar inte här.
    Fyra dagar efter de annullerat min order plingar det till på mobilen och i smset står det: du har ett paket att hämta från tretti hos närmaste ombud, vilket jag då gör. När jag kommer hem så avakktar jag med att öppna paketet och kikar på mina sidor på cdon och där ser jag att trots att min order är annullerad så har de skickat något till mig så jag kan följa ett kolli. Kolli verkar stämma med paketet jag hämtat ut. Märkligt tyckte jag att jag kunde spåra ett paket via cdon och börjar ana att något inte står rätt till så jag tar kontakt med cdon på chatten med en tjej som vi kan kalla för S hon vägrar tro att det skickats ett paket från dom eftersom min order annullerats men jag får kämpa länge med att få henne att förstå att de måste ha skickat den, varför skulle jag annars kunna spåra den från mina sidor på cdon? Efter ca 40minuter så kommer vi ingen vart och hon säger att hon ska kika vidare på dedär och återkomma via mail och är det så att den skickats så står de självklart för kostnaderna för upphämtning av varan hemma hos mig. (Har printscreens från hela konversationen eftersom cdon inte väljer att skicka konversationen via mail och jag uppmanar er att göra det också). Efter några dagar får jag mail från någon tjej som vi kan kalla för L hon skriver:
    Hej,
    Vi beklagar, men Tretti meddelar att ordern skickats. Då våra leverantörer inte erbjuder fri returfrakt får jag be dig hämta ut paketet och bekosta returfrakten själv.
    Med vänliga hälsningar,
    L

    Jag blir helt paff över hur lite koll på mitt ärende L verkade ha så jag svarar inte ens på detta mail utan tar kontakt via chatten igen och får prata med en kille som vi kan kalla för E. Samma sak där E skriver att han ska kontakta tretti och be dom återkomma så att vi kan boka en upphämtning hos mig. Självklart skulle cdon stå för kostnaderna. (Har även printscreens på denna konversation såklart). Får några dagar efter svar på mail från en vi kan kalla för P
    Hej,
    Tretti har återkommit och meddelar att dom försökt avbeställa order, tyvärr har den redan skickats. Den kommer att finnas på postombud i 14 dagar innan den skickas tillbaka. För att skynda på processen kan du själv meddela ditt postombud att du nekar uthämtning av paketet. Om du har hämtat ur varan så ska du sätta bifogade fraktsedeln på paketet och returnera det.

    Återkom gärna om det finns något annat vi kan hjälpa dig med.
    Med vänliga hälsningar,

    P

    Återigen är jag paff över hur lite koll de har på ärendet de vet ju att jag har paketet hemma. Återigen försöker jag ta kontakt med cdon på chatten och då svarar samma kille som vi kallar för E jag förklarar som det är att vi kom överens om att den skulle hämtas hos mig både han och S Hade lovat detta men då säger han att det måste blivit ett missförstånd eftersom att det nu är tretti som ska stå för frakten och de har bara erbjudit sig att ta tillbaka varan via ombud. Jag skriver att det är inte det vi var överens om och jag har allt sparat som bevis även det han själv skrev några dagar tidigare. Skrev att det är tröttsamt att behöva ta kontakt med dom hela tiden angående detta och att det är tråkigt att cdon envisas med att skicka vidare alla ärenden till någon annan så fort man lämnat chattkonversationen sen några dagar efter så får man medelande från nån annan som inte alls har koll på läget. E svarar: Jag kontaktar tretti nu då så återkommer vi! Ha det bra så länge så hoppas vi att det löser sig nu!
    Sedan lämnar han chatten..

    Nu vet jag inte vad som händer ännu det återstår att se och jag kommer att uppdatera här i efterhand. Som det ser ut nu så kommer jag aldrig att vilja ha med cdon att göra.. jag är så less på detta! deras kundservice funkar ju inte alls! De lovar saker sedan går ärendet vidare till någon annan förvirrad som ej har koll på ärendet! Tråkigt!
    Vill även tillägga att paketet är enormt och väger 25kg+. När jag hämtade paketet från ombudet så sa de att den är deklarerad på 1kg och att de inte skulle fått komma dit egentligen då paketet är för tungt. Jag bokade en taxi hem från ombudet då jag har 3st diskbråck i ländryggen efter en olycka för ett antal år sedan och har ingen möjlighet att släpa tillbaka paketet till ombudet och heller ingen lust att betala taxi dit igen..
    3 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar det inträffade och jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Mycket bra
    Bra butik, bra pris och ganska snabb leverans.
    3 dagar sedan
  • Dålig
    Bra utbud och hyfsade priser men usel leveranstid. Jag väntade i nio dagar på varor som fanns i lager vid beställningstillfället. Hade jag vetat det vid köpet hade jag beställt från någon annan.
    Försökte avbeställa en produkt dagen efter men orden var redan packad enl. kundtjänst. Dock dröjde det fyra vardagar till innan paketet lämnade Cdon.
    3 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar detta och jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Knappt godkänd
    Köpte 2 par jeans genom cdon.com som skickades från swedala (ingenting som står tydligt) får hem dem och kan inte ha något av paren, får betala 80kr för att skicka tillbaka jeansen och sen drar de av 23kr/plagg bara för att, och då har jag bara testat dem en gång, alla etiketter kvar och rakt ner i påsen igen, 126kr för att testa ett par byxor känns väldigt dyrt!

    Tråkigt då jag handlar mycket annat från cdon
    3 dagar sedan
  • Hej,

    Då detta är varor som skickas från en extern leverantör så rör vi ej över deras returer eller beslut om ett ärende dessvärre.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Utmärkt
    Fantastiskt sortiment. Ni har fan allt! 10p för det.

    Leveranstiden och supporten drar dock ner det till en 9a.
    4 dagar sedan
  • Usel
    Köpte Playstation 4 Pro på black friday helgen och vid köpet stod det att det skulle vara en leveranstid på 1-3 dagar (allt fanns i lager). Vad bra tänkte jag och köpte det. På måndag hade leveranstiden gått upp till 3-7 dagar vilket jag känner är helt ofattbart då det inte är någon annan onlinebutik som måste ha så lång tid på sig. T.ex. beställde jag vid samma tid en pryl från netonnet som jag fick leverarad på tisdagen (på 2:a arbetsdagen). Om det nu är en leveranstid på 3-7 dagar borde de stå så vid köpet och inte 1-3 dagar.

    Ännu sämre blir det... Kl 06.25 på fredagen efter (5 arbetsdagar efter köpet) så står det på CDON att ordern väntar på upphämtning av PostNord och nu tisdag 3 dagar efter (7 arbetsdagar har gått) och det står fortfarande att ordern väntar på upphämtning... Kommer posten 1 ggr i veckan till CDON eller vad är problemet? Jag har beställt saker från Kina som har tagit kortare tid...

    CDON har gått ner sig rejält på senaste tiden verkar det som. Kommer tänka efter en extra gång nästa gång jag vill handla något därifrån.
    4 dagar sedan
  • Hej,
    Jag beklagar att du ej har fått din order ännu men nu efter BlackFridayhelgen har leveransen varit längre p g a det stora antalet beställningar som skulle skickas ut. Postnord har även haft förseningar i sina hanteringar av samma anledning. Jag har skickat ett pm till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Toppen sida !!! Här finns allt ! Smidigt och enkelt !
  • Dålig
    "Leveranstid 1-3 arbetsdagar".
    Efter att det gått en vecka utan ett ljud så kontaktade jag supporten som meddelade att de inte lär hinna skicka det den kommande veckan heller.
    Alltså över 2 veckors leveranstid på en produkt som är listad som att den finns på lager.
    4 dagar sedan
  • Hej,
    Jag beklagar detta, vi har längre leveranstider just nu på grund av Black Friday då det är väldigt många beställningar som skall ut. Jag har nu skickat ett PM till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Usel
    Står leveranstid 1-3 arbetsdagar, då ska det inte ta 5 dagar innan de ens skickat varan, får väl se om det kommer något överhuvudtaget, fakturan har ju självklart gjort det. En liten upplysning via mail hade kanske fått mig att ge ett annat betyg...
    4 dagar sedan
  • Hej,

    Jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Dålig
    Kundtjänst sidan fungerar inte, vet inte hur man får tag på numret och mina sidor fungerar inte... Kan tyvärr inte ge högre betyg
    5 dagar sedan
  • Hej,

    Vi har ingen telefonsupport men vår länk till kundtjänsten skall fungera nu: http://cdon.se/#humany-lightbox-se=/contact Jag har skickat ett pm till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Usel
    Beställning Leverans
    Katastrof, sista ggr jag köper hos er.
    Gjorde en beställning under Black Friday. Inget ordererkännande kom på mailen. Gick dagens efter in på sajten igen och ser att mina varor ff ligger i kundkorgen. Tänker att jag kanske missat någon i beställningen? Klickar därför vidare i kassan och betalar. Inget ordererkännande kommer på mail den här ggn heller... Varorna kvar i kundkorgen. Går efter ett tag in på min bank på nätet och ser att det dragits pengar två ggr. Kontaktar därmed cdon.com. Någon dag senare svarar de att det kan dröja ett tag med ordererkännandena eftersom deras server är överbelastad. Jag ber dem makulera ena ordern och returnera pengarna varpå de svarar att ingen utav ordrarna gått igenom men att de ska returnera pengarna för båda. Trygg i detta gpr jag in på sajten igen för att åter lägga en beställning på varan jag verkligen vill köpa. Nu är den dock slutsåld... Letar därför upp en motsvarande produkt och lägger en beställning och betalar. Inget ordererkännande kommer den hör ggn heller. Pengarna däremot är redan dragna från bankkontot. Har nu tröttnat rejält och skickar därför ännu ett mail till cdon.com och vill häva köpet direkt. Någon dag senare får jag besked att det tyvärr inge går och att ordern redan gått till leverantören. Dessutom hade den automatiska återbetalningen av de två föregående ordrarna misslyckats och jag måste nu ge den mitt personnr, bankkontonr etc till dem för att få tillbaka mina pengar. Dessutom informerar de mig att om jag vill returnera min vara skulle jag stå för fraktkostnaden själv. En produkt som väger mer än 10 kg. Allså åtskilliga hundra kr! Skäms cdon. Skandal!
  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Produkter var trasiga och saknades vid ankomst. Men jag tror att postnord är det verkliga problemet
  • Utmärkt
    Beställning
    Bra pris, bra betalningsalternativ. Vad behövs mer?
  • Perfekt
    bra
    6 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Toppen
  • Usel
    Beställning Leverans
    Mecenats rabattkod på frifrakt fungerade ej. Kasst med frakt på 29:-, bara störande.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt att hitta, bra erbjudanden som passar, frakt ingår...kort sagt allt man önskar
  • Dålig
    Jag beställde en TV några minuter efter midnatt på Black Friday och sekunderna senare fick jag en orderbekräftelse. Sedan dess (drygt 8 dagar) har jag inte hört ett ljud!

    Jag blev naturligtvis fundersam när TV:n står listad som "Tillfälligt slut" på hemsidan och försöker ta reda på var mitt exemplar finns någonstans. Då visar det sig att "mina sidor" inte fungerar, det går inte att logga in sig och det går inte att få ett nytt lösenord skickat.

    Nu är det dags att kontakta kundservice. Det första man upptäcker är att det inte finns något telefonnummer, man kan bara kontakta dem via chat eller ett e-post formulär. Jag skickar ett meddelande via formuläret och får nästan omedelbart en bekräftelse att de tagit emot meddelandet. I dag är det tre dagar sedan jag skickade meddelandet och jag har fortfarande inte fått något svar.

    Jag skickade en ny förfrågan nu på morgonen, men jag har inte mycket hopp om att få den besvarad.

    För att sammanfatta har jag fortfarande inte fått min TV efter 8 dagar, jag har inte en aning om var den finns eller när den eventuellt kommer att dyka upp och det går inte att få tag i kundservice.

    Jag är mycket tveksam till om jag kommer att handla av CDON igen. Det är lite synd, jag har haft bra erfarenhet av dem tidigare.
    6 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du ej har fått din order ännu. Vi har dessvärre längre svarstider efter Black Friday då väldigt många beställningar lades. Jag har skickat ett PM till dig nu.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Knappt godkänd
    4 gula stjärnor för ett oerhört bra utbud på filmer.
    6 gråa stjärnor för långa leveranstider...
    6 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    det finns väl inte så mycket att klaga på
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Enkelt smidigt och till bra priser.
  • Perfekt
    Beställning
    Bor i glesbygd, med långt till butiker. Allt jag köpt på CDON.COM har alltid legat i min brevlåda efter bara några dagar. Därför vet jag att jag snart kan spela min efterlängtade Cohen-CD!
  • Usel
    Beställning Leverans
    Se ovan
  • Usel
    Leveransen gick på 2 dagar, men det spelar ingen roll om de kommer till fel ställe. Fick ett sms att mitt paket är i Huddinge, redo att hämtas. Eftersom jag bor i gbg så kan ni förstå hur frustrerad jag var. Har kontaktat kundtjänst och den ska "snart anlända" har gått 2 veckor. Här blir de Inga mer affärer...
    7 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar detta, jag har nu skickat ett pm till dig.
    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Perfekt
    Inga problem, snabb leverans och fick det som jag beställde.
    7 dagar sedan
  • Utmärkt
    Alltid bra priser, bra utbud, och snabba leveranser. Definitivt en av de affärer jag föredrar att handla av när de har vad jag letar efter.
    7 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Perfekt med så stort utbud på massor med varor i samma butik!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kan nog inte bli bättre.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Alltid snabba smidiga affärer med cdon.
    Skulle leveransen vara försenad är dom snabba på att höra av sig om problemet. Bara plus från mig
  • Perfekt
    Otroligt nöjd med CDON, alltid snabb frakt tillockmed efter blackfriday fick jag paketet på måndagen efter, de skickar välembelerat inte som komplett som skickar varan "naken" i sin originalkartong. Är supernöjd med de (cirka 5beställningar) jag gjort.
    8 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra priser och information från CDON.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Har alltid fungerat prickfritt hittills
  • Perfekt
    Beställning
    Perfekt.
  • Dålig
    Gjorde en beställning av en vara som jag uppfattade fanns i lager, fick en bekräftelse på orden. Efter två dagar när inget hänt kollade jag ordern. Den låg som "Behandlas" men artikel jag beställt var nu markerad som "Tillfälligt slut", ingen uppgift om när den kunde tänkas komma in.

    Jag försöker nu komma i kontakt med Kundtjänst. Uppenbarligen vill CDON inte prata med kunderna i telefon utan är hänvisad till Chat eller E-post. Jag provar Chat men det funkar inte, sannolikt för att jag med Ghostery blockar 12 av 14 spårare och annat skräp som CDON lägger på sidan.
    "E-post" visar sig vara ett formulär där jag får fylla i vad jag heter, min mail, mitt kundnummer och vad jag köpt, d v s den information som CDON redan har om mig eftersom jag är inloggad och lagt en order.

    Oavsett hur detta slutar så kommer det dröja innan jag handlar på CDON igen.
    8 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar detta, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Usel
    Beställde 4 saker för 6 dagar sen, alla fanns i lager. 2 av sakerna har kommit uppdelade och en av de andra fick jag mail idag om att den var försenad 5-10 arbetsdagar. Den andra produkten hade försvunnit från ordern pga orderfel. Alltså visst black friday må vara högtryck men detta strular utan dess like...
    8 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar detta, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Mycket bra
    Beställning
    Allt bra, förutom att man borde få som alternativ att skicka leveransen till närmsta ombud istället för att behöva betala 29kr i frakt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    bra hittils!
  • Ganska bra
    Jättebra utbud men sega leveranser. Fick inte SMS aviseringen heller.
    8 dagar sedan
  • Usel
    Handla ALDRIG vitvaror av cdon! De köper av Tretti.se, och är det minsta problem så måste cdon invänta svar från Tretti.se innan de kan agera. Jag har nu försökt returnera en vitvara i flera veckor, men ingen kommer och hämtar den. Först tog det två veckor innan jag fick någon respons över huvud taget. Fakturan blev nollad efter tre veckor, men jag måste fortfarande förvara vitvaran.
    Varning!
    8 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar detta, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,
    Anna

  • Perfekt
    .
    9 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra handelsplats med sortiment som passar mig. Snabba leveranser!
    9 dagar sedan
  • Usel
    Går inte att ringa till dom när man insett att fel adress ligger. Väljer funktionen att dom ringer upp mig. Inte ett enda samtal. Chattar med en istället. Han ber om att få återkomma via mail då han var tvungen att kolla upp (paketen hade inte skickats ännu eller blivit packade varav 1 var från dom själva och det andra från en annan lev.) och fick ingen återkoppling och nu har ena paketet skickats trots att jag var ute i god tid. Lär er återkoppla till kunderna!
    9 dagar sedan
  • Hej,

    Jag beklagar detta, jag har nu skickat ett pm till dig.

    Med vänliga hälsningar,

    Anna

  • Bra
    Beställning Leverans
    Kunde bjudit på frakten så här innan jul.