Tack för din röst!

Rösta på CDON i kategorin Film, Spel och Bok

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2014".
Är CDON en av dina favoriter?

  Rösta på butik Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets Nätbutik

Nordens största varuhus
Fri frakt över 1000 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 24 år sedan
(data från 2014-11-27)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.90)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Ganska dålig
    Billigt var det, plus för det. Omega Ruby släpptes idag, jag förhansbokade det för ett bra tag sedan. Hoppades på att jag skulle få det idag eftersom många andra butiker skickar innan så man har produkten till release dagen men CDON verkar inte skicka ordern FÖRRÄN release dagen. Räkna med att ha det 1-2 dagar efter. Jag kanske inte ens får det förrän måndag då de skickade det på en fredag eftermiddag. Om det inte kommer innan 12.00-13.00 går jag till en lokal butik, köper det och kräver ett återköp från CDON när det kommer. Jag vill spela det i helgen, och en dag har redan gått. Jag kommer inte förhandboka där igen för det finns ingen poäng med det. Mycket missnöjd när de andra i min sociala cirkel fick spela det idag medan jag inte fick det.
    35 min sedan
  • Perfekt
    Har handlat på CDON i flera år och det har aldrig varit några konstigheter.
    6 timmar sedan
  • Perfekt
    Alltid nöjd med priser och leveranser :-)

    Betalningsalternativen är enkel att välja och överskådliga.

    Att lägga in rabatter och dylikt man fått av olika anledningen är enkelt och smidigt.

    Helt klart en butik andra bör ta efter!
    9 timmar sedan
  • Knappt godkänd
    Betalningssidan är rörig och otydlig. Jag uppskattar inte att betalformen i utgångsläget är förvald till faktura och att betalalternativen är på en enda rad. Detta är lätt att missa och behöver vara tydligare. Upplägget får mig att tänka på Pixmanias illa dolda försök att lura på kunder tjänster man inte vill ha om man inte är uppmärksam.
    13 timmar sedan
  • Perfekt
    Beställde 3st spel (fraktfritt!) på Onsdags morgonen vid 6.00. Direkt kom en bekräftelse mail på beställningen.
    Kl 18.00 kom ett sms från posten att ett paket var på väg till mig från cdon.
    Så hittils är jag helnöjd! Hoppas fortsättningen går lika bra också ;)
    ***Updaterad***
    Nu på torsdagen låg paketet i min brevlåda!
    Så det finns inte mycket att klaga på.
    2 dagar sedan ( Uppdaterat: 1 dag sedan )
  • Perfekt
    Alltid funkat bra för mig. Snabbt enkelt smidigt och billigt!

    Enda som saknas är livsmedel med hemleverans. Då skulle man aldrig behöva lämna hemmets trygga vrå..... ;)
    7 mån sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Usel
    Jag beställde en vara till ett bra pris.(+8p) Jag fick ett bekräftelsemail direkt i e-posten.(+1p) Men sen blev allting fel.

    Jag har dessutom noterat att den senaste har CDON nästan bara negativa omdömen (från över 90% positiva förrut). Jag tolkar det som att företaget har något slags övergripande kris just nu och det verkar som att den dragit ut på tiden. Jag kommer inte handla julklappar på CDON, det skulle kunna bli en tråkig jul för hela familjen.

    Leveranstid 1-3 dagar stod det.(+1p) Efter 15 dagar hade jag inte fått något (-2p) så jag kontaktade kundsupporten via chatt. Det visade sig att de i chatten inte kunde göra nånting förrutom att upprätta ett ärende eller annullera ordern.(-1p) Dessutom så stod det i hennes dator att varan finns på lager (hade stått 1-3 dgr hela tiden på hemsidan) så hon sa att den kommer nog om ett par dagar:
    - "Din ordre er desværre ikke afsendt endnu, da den har været midlertidligt udsolgt på vores lager." (-1p)
    - "Det ser ud til, at vi har dem igen, så de burde afsendes i morgen eller mandag" (-1p)

    Jag visste helt säkert att varan inte kommit, trots "1-3 dgr leveranstid", och därmed att något var fel: Därför och på grund av tidigare erfarenhet från CDON var jag inte nöjd med ett upprättat ärende utan bad på olika sätt att hon skulle ta reda på det själv, kontakta överordnad eller liknande. Jag bad hene till och med att återbetala åtminstonde en krona av fraktkostnaden eftersom det tagit orimligt lång tid, detta för att jag vet att hon isf måste kontakta en överordnad och det då kan lösa både mitt och andras problem.
    - "Saken är den att organisationer inte förstår annat än att det kostar pengar. Om det så bara är en krona så innebär det att någon måste förklara för sin överordnade, och då brukar man lösa problemet." sa jag.

    Det gick inte (-1p) utan hon upprättade ett ärende samtidigt som jag förklarade att jag inte trodde det skulle komma nått iaf, för det var ju ingen som. Hon lovade att de skulle höra av sig inom 2 vardagar. Jag gav henne några olika förklaringar på vad allt berodde på och vad jag förväntar mig:

    "Såhär ligger det till tror jag:
    1. CDON har haft denna varan i lager enligt datorsystemet hela tiden.
    2. CDON vet inte var varorna är eller har inte fått dem från leverantör ännu.
    3. De finns inte i lager nu heller.
    4. Ingen kommer ta reda på hur det ligger till.
    5. Jag kommer återkomma om en vecka och få svaret att den ser ut att vara på lager nu så den skickas inom 48 timmar, precis som nu.

    Precis så blev det. (-5p) Nu 10 dagar senare har jag pratat med dem igen. Efter mycket idog envishet (-1p) och efter jag att gett gott uttryck för min frustration (-1p) så kom hon fram till att e-postadressen som är registrerad hos dem inte är samma som jag fått orderbekräftelsen på, utan det står 123 före ordern. (12p) Märkligt eftersom jag ju gav henne det ordernummer som jag fick i mailet som ju kommit till min riktiga e-post...

    Efter att adressen var ändrad komm det ett mejl och jag bad henne avregistrera eventuella massutskick för att det har jag inte bett att få några och sist tog det 14 dagar sa de att sluta få massutskick.

    - " Jag har tagit bort alla utskick (nu)." sa hon.

    Förklaring?
    Jag tror att senast jag bad dem sluta skicka massutskick så löste de det genom att ändra min e-postadress, efter att jag förklarat för dem att det inte är acceptabelt att det tar två veckor att sluta få SPAM. Nu när jag beställde utan att logga in (det gick stod det) så kopplades på något sätt min order till mitt gamla konto och, inte minst, samtidigt automatiskt aktiverades massutskicken igen såklart. -1p

    Nu väntar jag på att kundtjänst ska höra av sig efter det återigen upprättade ärendet. Jag beställde för snart fyra veckor sedan.

    Totalt -3p tror jag det blev, men +1 är det lägsta så +1 blir det.
    4 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans Retur
    Toppen
  • Utmärkt
    Har handlat film under ett år utan problem. 10
    Specifikationer för filmerna kunde vara bättre. 8
    Leveranstider ganska skiftande men ok. 9
    Kommunikationen bättre än konkurrenterna men kan bli bättre. 9
    6 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Aldrig några problem.
  • Dålig
    Beställde ett par hörlurar, som jag fick den 29:e oktober. Jag började inte använda lurarna på en gång men upptäckte snart att ena luren inte lät som den skulle och kontaktade kundtjänst den 11:e november. Deras beslut var att hörlurarna ska skicka på service (då det gått mer än 7 dagar innan jag upptäckt problemet). Och det är väl bra så. Problemet är att jag fortfarande väntar på fraktsedlar för att kunna skicka in dem. Det är i dag den 21:e november. Vet inte men det känns som att det tar litet väl lång tid. Jag kan väl vara glad om jag har fungerande hörlurar före jul?
    7 dagar sedan
  • Hej.

    VI beklagar att du ännu inte mottagit dina fraktsedlar. Om du återkommer med ditt ärendenummer i PM:ET jag har skickat till dig så skal jag be vår kundservice att hjälpa dig vidare angående det.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Har beställt en induktionshäll den 8/9 har ännu inte fått den, varit i kontakt med kundtjänst flera gånger men det verkar inte hända så mycket. Varit i kontakt med fraktbolaget (bring) också men de kan inte hitta den sist scannad i umeå sedan försvunnen den 11/9.

    Har mailat att jag vill häva köpet pga för lång leveranstid, ville även ha tillbaka pengarna som jag betalat in.

    Då får man till svar att jag ska skicka tillbaka varan som aldrig kommit fram.

    Mycket dålig service vid problem.

    *Updatering

    20/10 Har fått svar från kundtjänst att man kommer återbetala inom 3-5 bankdagar så vi får avvakta o se om det löser sig. Pengarna tillbaka på kontot 30/10 men inte hela summan Cdon+ på 199:- fick jag inte tillbaka, vilket är helt rätt om man läser avtalet.

    10/11 Nu fick jag en ny faktura av Cdon på samma häll. Cdon skickar en ny häll (som jag inte beställt denna gång). Skickar nytt e-mail och ber de ta bort orden (eftersom jag inte lagt en ny order) De svarar och säger att de ska ta bort den. (Avklarat)

    Fick ett nytt mail igår den 19/11 från Cdon på att jag skulle betala Cdon+ som de har kvar som återstående belopp på min faktura (som jag redan betalat 24/9) Så nu tycker de att jag skall betala det en gång till.

    Känns inte som ett seriöst företag! Kommer inte handla här igen.
    De verkar prioritera låga priser före kundservice. Det kan ju inte löna sig i längden, men vad vet jag jag är ju bara en vanlig kund.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 8 dagar sedan )
  • Hej.

    VI beklagar verkligen missförståndet som har skett här i ditt ärende.

    Vi har varit i kontakt med dig för att rätta upp det och har du vidare frågor är du välkommen att fortsätta i ärendet du har med vår kundservice.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    l
  • Dålig
    Beställde en dammsugare. Fick den snabbt levererad av Tretti.se, och inte av cdon.se. Dammsugaren var av usel kvalitet, och jag tog genast kontakt med kundservice via chat för en reklamation. Killen jag pratade med la upp ett ärende åt mig, och cdon skulle återkomma inom ett par dagar. Efter 4-5 dagar hade ingen återkommit, så jag kontaktade återigen cdon. Då säger killen att jag inte kan ta detta ärende via chatten, utan att jag måste maila. Det tidigare ärendet var bara ljug. Det fanns inte, och hade aldrig funnits.

    Jag mailade - och mailsvar skulle man få inom 24 timmar - och jag fick svar efter två dagar! Då fick jag ett mail med en länk, som skulle visa adresser till olika elektrolux-servicefirmor. Länken i mailet fungerade inte. Och jag hade specificerat i mailet att jag helst ville reklamera dammsugaren, då jag hade läst att fler hade exakt samma fel som jag upplevde. Så jag mailar tillbaka, och jag får svar med en returadresslapp, och jag ska få stå för returkostnaden, helt enligt distansavtalslagen. Så får jag en länk till Qliro i mailet, där jag ska kunna se min uppdaterade faktura (som jag har fått från Klarna.se). Men Qliro vill inte låta mig logga in, så jag kan inte se någon faktura. Således måste jag ta kontakt med cdon.se via tretti.se en gång till!

    Kommer troligtvis aldrig mer att handla av cdon - om det inte är riktigt bra pris. Det tråkigaste är att jag alltid har varit nöjd med tretti.se, men att även deras support hamnar på minus hos mig, tack vare detta.
    10 dagar sedan
  • Hejsan.

    Vi säljer varor från Tretti.se via CDON.SE också, det står på hemsidan vem som levererar. Tyvärr kan vår personal i chatten inte ta hand om det via chatten, men om du återkommer med ditt ordernummer via PM:ET jag har skickat till dig så skal jag be vår kundservice att hjälpa dig vidare med din reklamation.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Superduper!
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Vid beställningstillfället uppgavs varan finnas på lager. Först efter den utlovade leveranstiden kom besked via mail om att den var slut och utan ny leverandtid. Det är nu tio dagar sedan beställning ooch inga nya besked. Trodde inte det om CDON faktiskt, eftersom de brukar sköta sig.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    snabbt, smidigt!
  • Knappt godkänd
    Fantastiskt bra pris på produkten jag köpte men jag kan inte förlikas med att man måste uppge personnummer för att handla hos dom. Kommer bara att handla där i undantagsfall och när de verkligen är mycket billigare på aktuell produkt än andra butiker.
    12 dagar sedan
  • Usel
    Leveransen skulle ta 4-6 dgr. Efter 8 dgr fick jag besked att den var slut hos leverantören och inget leveransbesked kunde ges. Kontaktade kundtjänst för att avbeställa - inget svar efter flera dgr (trots att de lovar att svara inom 24h). Nu har böckerna kommit (efter 10 dagar) men fortfarande inget svar från kundtjänst. Har beställt från annan leverantör (leveransen tog 2 dgr från Adlibris), så det blir retur.
    14 dagar sedan
  • Hejsan.

    Vi beklagar förseningen av din order och att du inte fått kontakt med vår kundtjänst. Vänligen svara på det PM jag har skickat till dig så skal jag hjälpa dig vidare.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Billiga produkter snabb frakt, men om du får problem med något, helt VÄRDELÖS kundtjänst!
    Beställde ett tangentbord, som enligt bild och text skulle vara i borstad aluminium med blå bakgrundsbelysning, får hem ett svart med röd belysning....

    Skriver då till kundtjänst, som genast hänvisar till ångerrätten och påminner att jag som kund får stå för frakten....

    Skriver igen, och uppmärksammar dem på att om jag ville ha den röda hade jag med säkerhet beställt hos konkurrenten som var nästan 300 kr billigare på det röda, men jag ville ha blått, och tillslut erkänner dom att det var fel på bilden och texten för produkten, men inget mer, inte ens ett erbjudande om en retur sedel...

    Skriver även och frågar om det aktuella tangentbordet som jag ville ha från början finns, fick ett kort svar: Nej....och inget mer...

    Har handlat mycket från cdon, men nu är det slut med det, när dom inte ens kan lösa detta, hur ska det då vara om man får en defekt vara eller ett garanti ärende!?

    Så en stark varning för deras helt okunniga och otrevliga kundtjänst!

    Fick detta på en fredag, och då mitt gamla tangentbord var trasigt, så har jag behållit det felaktiga, för det var i vart fall rätt kontakter (cherry blue) och märke...
    14 dagar sedan
  • Hej.

    Jag beklagar verkligen det inträffade!

    Jag har skickat ett PM till dig, vänligen återkom med ditt ärendenummer i det så skal jag kolla närmre på ditt ärende.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Känns fint.
  • Usel
    Har undvikit CDON sedan något år, då jag fick känna på hur riktigt dålig kundservice kan upplevas. Sedan dess spelar det ingen roll om CDON har billigast pris, jag väljer hellre en butik som är något dyrare men har bra kundservice.
    Nu fick jag tyvärr problem med den sista produkten jag beställt från dem. Så var väldigt nyfiken på hur deras kundservice fungerar idag.
    Tyvärr blev det ingen glädjande upplevelse. Fick kontakt via deras chatt, där får jag som första svar att de från chatten inte kan hantera reklamationer. Men så bra tänkte jag, här har de bara en kontaktväg(förutom e-post då) och de som jobbar där kan inte sköta reklamationer. Det låter ju som ett genomtänkt upplägg.
    Blev lovad att de skulle kontakta mig dagen efter, dvs idag. Men har inte hört något ifrån dem än. Så får avvakta vad som händer, men tyvärr så har ju kontakten hittills inte imponerat på mig. Upplevs som samma gamla CDON, med en kundservice(eller bristen på den) som för något år sedan.
    Beroende på den fortsatta hanteringen, så kanske jag uppdaterar betyget. Men bollen ligger hos CDON.
    15 dagar sedan
  • Hej.

    Vi gör alltid vårt bästa för våra kunder, och du är välkommen att kontakta vår kundservice så att de kan hjälpa dig vidare med din produkt.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Perfekt
    Beställer ofta, är CDON+ kund och den ända gången jag har haft problem med skadade varor vid leverans så fick jag nya skickade till mig direkt utan tjafs och utan krav på att skicka tillbaka de skadade. Kanonservice
    15 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Varför ska man köra till gekås när man kan hittavdet mesta på CDON
  • Ganska bra
    Funkar bra de flesta gångerna man beställer med väldigt snabb leverans, har dock flera gånger haft problem med försenade ordrar (utan info om något nytt leveransdatum) och produkter som är slut i lager fast det står att de finns vilket sänker betyget. Annars bra utbud och priser, en extra bonus är studentrabatten.
    16 dagar sedan
  • Usel
    Helt katastrof! Beställer en vara på måndagmorgon som finns i lager får den inte förens på fredag.
    16 dagar sedan
  • Hej.

    Vi beklagar om du upplevt en sen leverans, tyvärr kan det ske att leveranser blir sena men vi gör alltid vårt bästa för att skicka så fort som möjligt.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    Mycket besviken. Vi gjorde en order sedan så höjdes priset så vi avbeställde detta. Men likväl så skickas paketet iväg 2 dagar senare och pengarna dras från vårt kort. När vi kontaktar dom så får vi svaret att något blivit fel och att pengarna kommer att återbetalas till oss när vi returnerat varan. ALDRIG MER CDON. Om vi gör ett ångrat köp enligt köp villkoren så skall även CDON hålla sig till sina köp villkor, (återbetala direkt) och absolut inte dra pengarna från vårt kort. Vi ska inte lida för deras misstag.
    16 dagar sedan
  • Hej.

    Vi mottar flera hundratals mail om dagen och hinner inte alltid med alla avbeställningar tyvärr, då kan ordern hinna skickas då våra kunder uppskattar snabb leverans.

    Vi erbjuder då gratis retur, och är ordern betald med kort så kommer pengarna att återbetalas så fort den kommit i retur igen. Vi kan inte återbetala en order som är skickad.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Usel
    *Uppdaterat med svar till "Daniella" från CDON*

    Jag vill gärna ha ett svar på min parallell med att du går in i en butik och tar en vara till ett utlovat pris men får sedan betala fullpris i kassan då personen före dig fick sista exet till det nedsatta priset (fast det inte någonstans står hur många ex som finns till det billigare priset). Inte bara ert eviga svar med att det var "först till kvarn". Det är två helt olika saker, så snälla, läs mitt omdöme igen nedan. Att sälja 1 exemplar för nedsatt pris och sedan direkt upp på ordinarie pris är inget annat än falsk marknadsföring och ett jäkla lurendrejeri. Eftersom ni inte säger hur många ex ni hade så utgår jag från att det var 1.

    Du skriver även att "Vårt lager skickar varor i den emballagen som passar sig för varorna som skal skickas". Läste du ens mitt klagomål? Lagret använder en kartong utformat för TRE(!) filmer/spel oavsett om du beställer enbart TVÅ(!) filmer/spel. Använder man då inte någon utfyllnad i kartongen (som ni inte gör) så är det väl rätt uppenbart att produkterna kommer att åka och slänga rätt ordentligt under transporten?

    Angående EAN / ISBN koder så är det nåt jag frågat efter i flera år. Så det kommer ni väl antagligen aldrig att införa.

    =====================================

    Dom har gått från att vara riktigt bra till att vara riktigt usla.

    * Dom skickar 2 filmer i en kartong som är skapad för 3 vilket resulterar i att dom åker och slänger och har sig under hela transporten. Väldigt ofta slutar detta med repade skivor då dom släppt inne i fodralen.

    * Dom har höjt alla trappsteg för att få rabattkod, fri frakt etc ganska ordentligt.

    * Har ofta andra utgåvor än vad som utlovas på sidan.

    * De flesta andra företag har utleverans samma dag om man beställer innan kl 16. Här kan man ofta få vänta både 2-3 dagar innan man får mail att leveransen är på väg.

    * Man har inga ISBN eller EAN koder på produkterna som de flesta andra. På detta sätt skulle man lätt kunna se exakt vilken utgåva det är man säljer. Flera gånger har man köpt PS3 spel som varit importerade UK-utgåvor som inte fungerar med onlinematerial i Sverige. Hade man EAN-koden som ex discshop har så hade man lätt kunnat undvika dessa fel.

    * Man kan inte "köpa" en vara som är slut i lager utan enbart "bevaka" och få ett mail när den finns i lager. Jag förstår inte varför. Ofta har man en lista på 4-5 filmer/spel man vill köpa. Man lägger då grejerna i sin köpkorg och kommer till en som tyvärr är slut i lager men kommer in om låt oss säga 3 dagar igen. Kan man då köpa den ändå och avvakta 3 dagar på att få hela orden levererad? Nej naturligtvis inte. Då får du snällt skita i den produkten och sen lägga en ny beställning när den inkommit igen. Lyckligtvis så sköter de flesta andra företag det här på ett helt annat sätt och kan t.o.m. leverera dom varor som finns i lager direkt och sedan utan kostnad leverera den produkt som är slut i lager när den kommer in igen.

    * Fick man tidigare en trasig/felaktig produkt så fick man ofta en rabattkod som lite plåster på såren. Detta händer aldrig längre.

    * Nu senast gjorde man reklam för en surfplatta för 1990:- istället för 2690:-. När man kollar 3 timmar efter mailet så är priset 2690:-. Svaret man får är att dom enbart hade "ett antal ex till det priset" och att det var först till kvarn. Det stod inte ett ord i reklamen om att det enbart fanns 2, 10 eller 100 ex till det priset. Det stod enbart först till kvarn. Tänk om du går in i en butik som kör "först till kvarn" enligt deras reklam och du tar en vara till ett utlovat pris och sen får personen före dig i kassan betala 1990:- och du får betala 2690:-. Och du frågar då varför då? "Jo först till kvarn betyder att vi säljer 2 ex till det här priset men alla andra får betala fullt pris fast vi har hela hyllan full av denna produkt". Men då borde det väl stå att det gäller 2 ex? "Vi beklagar om du känner dig lurad av reklamen". Ja tacka fan för att man känner sig lurad av falsk marknadsföring.

    Nej CDON har en väldigt lång väg tillbaka till toppen. För 3-4 år sedan låg man lååångt före konkurrensen, nu ligger man inte ens med i toppen längre.. Tyvärr.
    19 dagar sedan ( Uppdaterat: 16 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    hittills utmärkt.
  • Mycket bra
    Beställning
    bra
  • Usel
    Beställning Leverans
    Försöker att undvika denna hemska butik men ger den en chans till, dock med en klump i magen
  • Perfekt
    Handlat härifrån i många år nu och jag har alltid varit nöjd. Skulle något vara fel/trasigt (sånt som kan ske) så hjälper de alltid till och fixar till problemet. Väldigt bra kundservice.
    18 dagar sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    En överlag godkänd beställning med mindre problem och trögheter.
  • Usel
    Beställning
    Jag tycker ni ska säga upp avtalet med rufflar företaget Klarna. I mitt fall fördyrar det varan, för ingen skall inbilla mej att de är inblandade gratis.
  • Hej.

    Vi kommer i december att gå över till Qliro istället för Klarna, detta annonserades ut i våras. Hoppas du kommer bli nöjd med Qliro som betalningsalternativ.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra!
  • Usel
    Beställning Leverans
    Undvik...
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Jag tycker att fler ska upptäcka denna webbutik även för datorer, kringutrustning och datordelar. De har verkligen konkurrenskraftiga priser och bra leveransrider. Det enda som gör att jag inte ger dem full pott på allting, det är att e har fört in det otyget som många andra att inte ha tfn-nummer att kontakta utan man får köra med e-post.
  • Perfekt
    Beställning
    Hur bra som helst, jag har beställt en hel del från cdon och aldrig stött på något strul!
  • Perfekt
    Snabba leveranser, bra kundtjänst, bra Plus-medlemskap som ger förmåner tillbaka. (1% bonus tillbaka ) och fri frakt, Accepterar AmEx om man betalar via PayPal. (1% bonus tillbaka) Finns representerade via Refunder.se (1% bonus tillbaka) så man kan få minst 3% på allt man handlar här bara man handlar på rätt sätt :)
    19 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    På CDON kan man alltid lita på att hitta såväl gammalt som nytt material.
    Det är mycket tillfredställande.
  • Perfekt
    Beställning
    Allt bra. Fin service och snabb leverans.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra.
  • Usel
    Undvik, står ej bakom sina saker då man blir ignorerad via mejl!

    1½ veckan sedan jag skrev till supporten och försökte reklamera min Samsung SSD som tappat 55% prestanda på 3½ månad (efter samsung's fix).

    Jag rekommenderar Inet eller Komplett då dessa svarar och står bakom produkter även om dom inte håller måttet och behöver ersättas!
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Hejsan!

    Jag har skickat ett PM till dig, vänligen kontrollera din inbox så att jag kan få undersöka ditt ärende lite närmre.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag älskar cdon.com överlag! Tack för ett bra jobb och en fin butik!
  • Usel
    Det står inget telefonnummer, ni svarar inte på email och ert kontaktformulär har jag inte fått svar på fyra dagar hittills. Det går inte att undvika att CDON börjat framstå som alltmer oseriösa lurendrejare.
    Ni skickade mig en SAS istället för SATA:n ni hade reggat genom länken här i Prisjakt, där er egen produktinformation förövrigt numera är borttagen (sammanträffande?).
    Jag frågade även om att bli avskriven från Copyswedes privatkopieringsavgift, eftersom både CDON och jag själv är registrerade hos Copyswede, men inte ett ord tillbaks.
    Vad har hänt med sajten, har ni blivit övertagna av bedragare?
    22 dagar sedan
  • Hej,

    Igen så beklagar vi det som har skett, vi har kontakt med dig på facebook och tänker hjälpa dig vidare därifrån med ditt ärende.

    Mvh
    Daniella
    CDON.COM

  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Jag köpte under mitt senaste köp ett par Apple hörlurar som hade dålig kvalitet och gick sönder efter normalt användande efter någon vecka. Cdon.com hotade med att en reklamation kunde bli kostsam om jag orsakade felet, vilket jag visserligen har men efter normalt användande. De hade extremt dålig kavlitet. Jag vågade inte reklamera. Mycket missnöjd.
  • Usel
    Beställning Retur
    Det blev ingen leverans de påstår att den kommit i retur. Inte möjligt då beställning gjordes 6/11 och när jag påtalade ändra de sig och sa att det var något annat fel. Varan var den sista på lager och fanns bara i en storlek och såldes därför billigt och går inte att beställa igen. Vem var det som fick den och varför? Jag fick både beställningsbekräftelse och en rabattkod för att jag handlat för över 800 :- så nog fanns den när jag beställde den. Riktigt uselt dåligt gjort av ett stort bolag. Skulle aldrig gå att göra i våra mindre företag.
    RIKTIGT DÅLIGT!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Perfekt.
  • Bra
    Beställning
    Tycker det är väl magstarkt att betala kr 29 i frakt vid beställning för kr 99.
    Betalar givetvis hellre kr 100 och får leveransen fraktfritt !!!!