Nordens största varuhus
Fri frakt över 1000 kr
Snabb och trygg leverans

http://www.cdon.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

CDON drivs från Sverige. Tänk på att erbjudanden som listas kan vara från olika företag och du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och villkor för varje erbjudande innan du handlar.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 25 år sedan
(data från 2016-02-12)
Detaljerad information CDON har fått betyget (8.63)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Inhandlade en skärm MG279Q och skickade tillbaka den efter att ha pratat med kundtjänst som försäkrade mig att jag kunde få en annan skärm om det var fel på den skärmen jag skickade tillbaka. Efter en vecka utan svar så frågar jag CDON som säger att utan kontakt så går den som ångerrätt men jag har ju kontaktat dem?

    Efter ytterligare klargöranden så säger de att ångerrätten löpt ut och att den kommer gå på service där jag får vänta. En vecka efter det så har min retur registrerats som retur och återbetalning. Tydligen har lagret registrerat det som en retur ändå varpå jag får valet att antingen motta återbetalning eller skicka den vidare på service varav jag väljer det senare. Två dagar senare så ändrar sig CDON IGEN där de säger att nej jag kan inte välja service utan köpet är hävt. Efter att ha frågat 3 gånger igen så säger dem att de ska fråga lagret om det går att skicka vidare skärmen på service (nära en månad efter jag returnerat skärmen har jag skickat mail fram och tillbaka). Nu har det gått snart 2 veckor där jag inte hört någonting alls från dem.

    Så kort och gott en urusel service där den ena handen inte verkar tala med andra handen på CDON och de ändrar sig 3 gånger på vad som ska hända med min retur för att slutligen inte återkomma med något svar.

    Om CDON läser detta så är mitt kundnr 006177621 om de får för sig att kontakta mig för att handla på CDON mer kommer jag inte göra sålänge det går till såhär där det varit nära 20 mail och de inte kan kommunicera varken med sina egna avdelningar eller med kund.
    8 tim sedan
  • Ganska dålig
    Cdon har stort sortiment och rimliga priser, därav tre stjärnor. När något inte fungerar, så som i mitt fall, är kundservicen och väntetiden dock inte okej utan verkligen undermålighet och som ett lapptäcke mellan de olika avdelningarna hos cdon. Kundservicen är visserligen trevlig men inte professionell.

    Jag köpte en dator som var felaktig från leverans. Jag kontaktade kundservice och de skickade ut en ny dator (med en ny faktura) och instruerade mig att skicka tillbaka den felaktiga datorn varpå fakturan skulle strykas. Efter att mottagit den nya fungerade datorn och skickat tillbaka den defekta datorn helt i enlighet med deras instruktioner så har det nu gått hela 6 veckor. Trots detta har de inte hunnit registrerat mottagningen av den defekta datorn varför jag nu fått en fakturapåminnelse med påminnelseavgift för den faktura som skulle ha makulerats direkt när de mottagit den defekta varan för 6 veckor sedan.

    Detta är inte acceptabelt, och trots att jag vänt mig till kundservice ett flertalet gånger, samt accepterat flertalet långa väntetider så har de ännu inte lyckats lösa problemet, dvs notera att de mottagit den defekta datorn och därmed makulera fakturan.

    Mycket dåligt då man som hederlig konsument ogärna ser att man får betalningspåminnelser på fakturor på varor man inte ens köpt. Snart kommer jag känna mig tvungen att betala fakturan trots att jag enligt supporten inte ska göra det och trots att det alltså är för en produkt jag aldrig köpt för att inte riskera betalningsanmärkningar!
    16 tim sedan
  • Usel
    Oseriös skojarfirma utan fungerande kundservice.
    Beställning från blackfriday 151127 fortfarande 151224 ej levererad.
    Naturligtvis var man ju tvungen att köpa en ersättningsprodukt ute på stan för ordinariepris.
    Har skrivit och påpekat ett antal gånger via kundservice utan resultat.
    Pengarna drogs i samma sekund som beställningen lades.
    /God Jul

    Februari 2016 bestämmer dom sig att betala tillbaka pengarna efter påtryckningar från mig.
    Erbjuder en rabattkod på 50kr för alla besvär.

    Skulle undvika detta företag om jag var du!
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 2 dagar sedan )
  • Hej! Vi beklagar verkligen att det varit så stora problem med din beställning. Utan att vara mer insatt i ärendet kan jag inte svara på varför det blivit såhär, men det är givetvis inte så det ska gå till. Vi ber om ursäkt för det inträffade. Mvh, Adam

  • Usel
    Råkade ut för att CDON annonserade att man hade en vara i lager för direkt leverans.
    Efter en veckas väntan meddelade jag att jag avbeställer varan - deras kundtjänst bara tjafsade emot. Avbeställde i tre email på rad. Trots detta skickade man varan och fakurerade YTTERLIGARE en vecka senare.
    Då tog jag kontakt med Konsument Göteborg och fick de rätta formuleringarna för ett skarpt mail till kundtjänst. Först då vek man ner sig dock utan minsta ansats till ursäkt. Helt igenom botten hantering och bemötande.
    2 dagar sedan
  • Hej! Verkligen tråkigt att höra att det blivit så stora problem med beställningen. Självklart ska du inte behöva ta så drastiska åtgärder för att få din röst hörd. Vi ber om ursäkt för den bristfälliga hanteringen av ärendet. Mvh, Adam

  • Ganska dålig
    inte dåligt
    3 dagar sedan
  • Acceptabel
    Februari 2016 uppdatering februari 16 II
    Verkar lösa sig med reklamation. Lite fundersam över meddelande här på prisjakt och via min hemmabio där cdon mailat mig. Ingen respons i den tråden så kan vara ett spel för gallerierna att visa sig här på prisjkat för cdon. Litar inte på cdon längre så att affärer blir återkommande. höjer betyget dock. återstår att se när pengarna är tillbakabetalda.

    .......................
    har nu beslutat mig för att helt sluta handla från cdon. behandlar reklamation åt hel.ete. utmattningsteknik och fulspel. flera konmstigheter på senaste året gör detta beslut enkelt. undvik cdon.

    januari 2016

    Jag sänker betyget då deras kommunikation liknar...tja underkänd är det korrekta ordet. Det har saknats delar i elektronikleveranser och behandling av reklamation är under all kritik. Rekommenderar med minsta marginal numera cdon. Det har varit för mycket helt enkelt.
    Anfående tidigare kommentar om badbrallor, inte shorts så är det om möjligt ännu sämre ställt i det problemområdet. Det bär utför på alla plan för cdon...
    ..................

    Både ris och ros men nog rekommenderas cdon alltid. PS hur kommer det sig att kvartal efter kvartal att det är utplockat i storlekarna bland simbrallor? Bara underar...drar ner betyget då jag följt fenomenet under 18 månbader nu...finns säkert fler exempel på hur saker markandsförs men inte finns på lager menmen ok är cdon ändå.
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Hej! Tyvärr har vi legat efter lite med att besvara ärenden på sociala medier i början av veckan men jag har nu gått igenom alla PM och även återkommit till dig! Beklagar dröjsmålet. Mvh, Adam

  • Usel
    Ska du tvunget beställa från cdon, köp då inget som kan behöva reparation eller bli garantiärende. Har nu gått två veckor sedan mitt första mail utan något svar.

    Undvik!
    3 dagar sedan
  • Hej! Det ska definitivt inte ta så lång tid innan du får svar från oss, är du säker på att ärendet kommit fram? Testa gärna ta kontakt direkt med oss via chatten så vi kan hjälpa dig få det löst. Mvh, Adam

  • Usel
    Köpte ett demo ex grafikkort stod det... borde ståt "defekt grafikkort som kommer döda din 22 tusen kronors dator" och ett evil laugh på slutet. Provade på en annan dator samma där skärmen blev lila och färger hann stänga av innan monstret dödade hans datorn med.
    Fick iallafall tillbaks pengarna för grafikkortet... yay.
    4 dagar sedan
  • Hej! Verkligen tråkigt att höra att det varit sådana problem med ditt köp. Ibland händer det tyvärr att fyndvaror inte kontrollerats ordentligt innan de lagts in i sortimentet igen. Vi håller på att försöka få fram bättre rutiner för dessa så att inte fler kunder drabbas av liknande problem. Mvh, Adam

  • Dålig
    Totalt kaos.

    Förseningar på förseningar. Sedan kom fel produkt. Fick dock hjälp att byta. Dålig kvalité.

    Skärpning.
    4 dagar sedan
  • Hej! Vi beklagar att du upplevt problem med beställning hos oss - jag hoppas att det kunnat lösa sig så bra som möjligt trots allt. Mvh, Adam

  • Knappt godkänd
    Kanske ett undantag men denna gång visade CD:on att de har brister.

    Varan fastnade på status POSTAT. Inget hände sen. På kundtjänst hade man väldigt svårt att komma med teorier om vad som hänt och man hänvisade till en underleverantör och tyckte jag initialt skulle nöja mej med det svaret. Att följa en order på deras sida funkar således bara i teorin somliga gånger och då står man på företaget handfallen.

    Ärendet drar nu ut på tiden vilket är olyckligt då jag behövde detta batteri/powerbank för mobil/platta, till min Asienresa om någon dag. Det har gått snart två veckor sen jag gjorde beställningen men nu har de åtminstone kommit fram till att det är posten som klantat sej(?)

    Det jag vänder mej mest mot är att de inte har en aning om när en status hos någon kund "fastnar" omotiverat länge. Att de inte per automatik kontaktar kunden och har en plan B. Varför ska kunden själv behöva göra efterforskningar när försäljaren har ansvaret och borde se exakt var och när tidtabellen spricker och varför? Om varan hinner fram innan resan så kanske jag hämtar den, eller kanske låter den gå på retur. Vi får se..

    Har tidigare beställt en teknisk pryl här som inte fungerade alls som den skulle, och då pratar vi inte det exemplaret utan den var tillverkad så.. det var en dongel som inte var kompatibel som den skulle vara enligt beskrivningen.. så ibland vet man här inte vad man säljer är min slutsats.. har oxå beställt annat utan problem här.

    Jag tror nog man kan köpa saker här utan större oro.. man kan ju ha otur ibland.. men det saknas tydligen bra rutiner verkar det som.. om ni frågar mej..
    4 dagar sedan
  • Hej! Tråkigt att höra att du upplevt problem vid beställning hos oss. Jag har skickat dig ett PM där du gärna får återkomma så vi kan titta närmare på vad som gått snett! Mvh, Adam

  • Utmärkt
    Jag har handlat av CDON sedan 1999 och varit mestadels nöjd/mycket nöjd. Tyvärr var förra året, speciellt avslutningen en smärre katastrof med svåra leveransförseningar eller ingen leverans alls.

    MEN, de verkar ha tagit till sig av kritiken och senaste månadens leveranser har aldrig gått fortare. Paket har ibland skickats samma dag som beställningen och det har i princip aldrig hänt för mig tidigare. 1-3 dagars beräknad leveranstid har i samtliga fall gått iväg senast efter 2, mycket bra. Outleten har också haft mycket riktigt prisvärt och kul.

    Betyg i februari 2016 är en 9a. Hoppas nu att denna nivå på snabba leveranser, intressant sortiment och reellt riktigt låga priser fortsätter. En svår mix att åstadkomma men ack så trevligt när det lyckas!
    4 dagar sedan
  • Hej! Kul att höra att du som kund också upplever att det skett en klar förbättring nu under nya året! Vi har lagt ner mycket tid på att få ordning på alla de problem som härjade under hösten och är glada att det gett resultat. Tack för de vänliga orden! Mvh, Adam

  • Utmärkt
    Beställning
    Gick enkelt och snabbt.
  • Usel
    Beställning
    Dåligt att jag får beställa samma produkt 799.- dyrare än vid första köptilfället när det är cdon som gjort fel!
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Tycker det tar lång tid innan varor som de har i lager skickas
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Direkt, snabb leverans. Allt perfekt.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Billigt och smidigt att handla det man behöver!
  • Utmärkt
    Beställning
    Min rabatt kod fungerade inte tyvärr det är det enda jag kan tycka var dåligt.
    Mvh//Pernilla
  • Knappt godkänd
    Beställning
    Svårt att navigera bland alla erbjudanden.
  • Perfekt
    Beställning
    Smidigt.Bättre än andra .
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra priser, snabb leverans! Rekommenderar varmt!
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Perfecto, så pass att jag var tvungen att beställa en likadan åt min snåljåparkompis
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Gör mer och mer beställningar från cdon då både pris och leveranstiderna är suveräna. Bara positivt från min sida.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Mycket bra men det finns saker att förbättra på deras hemsida. Framför allt designen på den och få bort allting överflödigt. Försök att skala ner det, få hemsidan lite mera spartanskt. :)
  • Usel
    Köpte en bok (som skulle vara ny), men var uppenbart begagnad, genombläddrad, sliten osv. Inte så roligt om man tänkt ge bort, att ge uppenbart begagnad bok i present.
    7 dagar sedan
  • Hej! Vi beklagar verkligen att du fått en bok i ett sådant dåligt skick. Självklart ska alla varor vara i nyskick så länge inget annat anges på produktsidan. Vi byter givetvis ut boken för dig eller ger dig den till ett rabatterat pris, bara kontakta kundtjänst så hjälper vi dig vidare för att finna en så bra lösning som möjligt. Mvh, Adam

  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Jag blev nöjd med kostnaden för det jag fick. Däremot var bemötandet av kundtjänsten var respektlöst och inkompetent på en sådan nivå att jag känner mig illa bemött och är irriterad på CDON.

    Uppdatering 2016-02-10: Efter en vecka kvarstod ett problem som var relaterat till köpet. Då jag samtalade med kundtjänsten ställde de flera frågor med uppenbara svar.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd med snabb leverans och väl paketerat. Köpte datordelar och några filmboxar. Jag känner mig trygg med CDON, de håller vad de lovat.
    Beställningen gjordes fredag 5 februari, de skickade den samma dag, två arbetsdagar senare på tisdag 9 februari fick jag den.
    10 ☆
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lägsta priset, ingen fraktkostnad. Beställde boken torsdag kväll och hade den i brevlådan på måndagen.Suveränt!!!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    snabb leverans och bra pris som alltid :-)
  • Mycket bra
    Fullkomligt klockren service nu senast. Jag beställde en skärm till datorn i mellandagarna, som drog ut lite på tiden med leveransen. Pga anledning hann jag inte öppna den förrän flera veckor senare, och först då upptäckte jag att datorn inte hade pivotfunktion, vilket var anledning till att jag köpte den. Det visade sig att det var prisjakt (!) som hade lurat mig. Ångertiden hade gått ut, men efter kontakt och förklaring med kundservice fick jag ändå skicka tillbaka skärmen kostnadsfritt. Snyggt!

    Jag är en långvarig kund på cdon, och handlar under stundom både ofta och mycket. De få gånger jag har behövt kontakta service har det funkat bra, och det enda som drar ner betyget något är de fåtal gånger som mina leveranser har dragit ut på tiden. Ofta mycket konkurrenskraftiga priser, stort utbud och för det mesta snabba leveranser. Plus för bra kundbearbetning med rabatter, checkar och kul erbjudanden också.
    8 dagar sedan
  • Hej! Riktigt kul att höra att du är så nöjd med dina köp hos oss! Mvh, Adam

  • Usel
    Köpte en Nexus 6P med matchande skal. Fick dock helt fel vara (fick ett par USB hörlurar istället). Fick försöka återkoppla med kundtjänst som skickade den korrekta varan mot faktura på drygt 5000 kr.

    Lyckades skicka tillbaka hörlurarna efter mycket instruktioner då fraktsedeln i paket nummer 1 skulle bifogas i paket nr 2 med hänvisning till nummer 1 och vice versa. Det kom dessutom omedelbara mail om att fakturan skulle betalas.

    Jag var dock inte nöjd med Nexusen och åberopade distansköpslagen och skickade tillbaka denna (återigen skulle fraktsedeln från ett annat paket bifogas i detta paketet och hänvisas till ett annat ordernummer).

    Jag fick slutligen tillbaka mina pengar för telefonen. Skalet för telefonen har jag dock inte fått pengar tillbaka för. Man hävdar här att detta är en underleverantör till cdon som har levererat detta och att det tar ytterligare några dagar. Efter några dagar hör jag av mig igen. Nu säger dom att jag borde skickat det till underleverantören direkt (trots att jag beställt det från cdon).

    Summa summarum. Det har varit en mardröm att handla från cdon. Jag kan absolut inte rekommendera att man handlar något dyrare som man under produktens livstid möjligtvis behöver returnera. Kundtjänsten är inkonsistent. Man får sällan några bra svar.
    8 dagar sedan
  • Hej! Vi ber om ursäkt för alla dessa komplikationer som uppkommit med din beställning. Levereras varan från en annan leverantör än CDON ska produkten alltid skickas i retur till leverantören, vi beklagar om detta inte framgått vid kontakt med oss! I det fall varan returneras till CDON's lager istället skickas returen vidare till leverantören, men det dröjer då längre innan den kan registreras. Skulle du inom någon vecka fortfarande sakna återbetalning ber vi dig återkomma till kundtjänst så hjälper vi dig lösa det. Mvh, Adam

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    I överlag har jag fått ett gott intryck av sidan och företaget och kommer förmodligen handla mer härifrån i framtiden.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Helt nöjd
  • Usel
    undvik CDON
    Varning om det blir problem ingen kontakt med kundtjänst
    svarar efetr 2-3 dign,handla inte her,helt oseriös sait

    ska uptadera status
    kund nr 9235531
    8 dagar sedan
  • Hej! Jag har skickat ett PM till dig, återkom gärna där så hjälper vi dig vidare. Mvh, Adam

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Hittills är allt perfekt!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb proffsig leverans på en superb vara.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans, lätt sätt att betala, nöjd!
  • Bra
    Beställning
    Tog väldigt lång tid för att slutföra beställningen pga stökig/krånglande hemsida via mobilen (Android, SGS3, cm10.2, stok browser).

    Vänliga kundsupport hjälpte snabbt med att ändra min order då jag bestämde mig för att annullera en artikel.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa, bra pris & snabb leverans.
  • Usel
    Beställde 2 st Hårddiskar 25 DEC. Fanns i Lager så jag hoppades på leverans inom några få dagar (Dustin levererar ju som bekant redan nästföljande dag !).Efter 3 dagar börjar jag undra.Skriver en fråga till supporten.Inget svar , ingen information .Dagarna går och så väntar man.. och väntar...Mejlar på nytt 30/12 och får ett svar att "vi återkommer".5 Januari får ett nytt mejl där dem meddelar att det är förseningar på grund av "stort ordertryck" utan någon närmare information om när leverans kommer att ske.Den 15:e Januari får till slut ett mejl att:"din order är postad" Och det är en FREDAG. Tar emot ordern till slut ONSDAG den 20:e Januari..
    Jag vill härmed varna all som handlar hos CDON att "finns i Lager" behöver inte betyda : "kommer att skickas imorgon" !
    För min del tog det drygt 3 veckor att få varor jag beställt levererade ! Kommer nog inte handla fler gånger hos dem även om priset var bra , men jag betalar hellre lite mer nästa gång för att kunna räkna med snabb leverans. :-(
    9 dagar sedan
  • Hej! Vi ber om ursäkt för den stora förseningen av din beställning. Vi hade tyvärr mycket leveransproblem efter jul och genom större delen av januari då att ett av våra mindre lager låg efter oerhört mycket i sin orderhantering. De beräknade leveranstiderna uppdaterades senare på hemsidan men problemet uppmärksammades dessvärre inte förrän rätt sent efter att det uppkommit. Lagret är nu ikapp igen och de beräknade leveranstiderna angivna på respektive produktsidor stämmer. Vi har tagit lärdom av våra misstag för att i framtiden kunna hantera denna typ av situationer bättre, så att du som kund får information om eventuell försening direkt och då har möjlighet att t.ex. avbeställa fortast möjligt. Mvh, Adam

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Saknar fortfarande fakturan
  • Knappt godkänd
    Har gjort en del beställningar och det har fungerat bra tills jag fick en vara fellevererad och då började ett månadslångt strul.

    Beställde ett par blå skalbyxor.
    Fick ett par svarta, chatade med kund tjänst som skickade ett par nya blå...
    Fick ett par svarta till, Mailade kundtjänst som sa att dom verkligen skulle trycka på lagret att se till att dom blev blå när dom skickade ytterligare ett par.
    Fick ett par svarta till, man kan tycka att man efter fått 2 par svarta kanske ser över rutinerna men inte...
    Testade beställa ett par till fast annan storlek i blå - Fick svarta igen
    Nu satt jag med 4 par svarta byxor hemma och ingen blå.
    Mailade igen om problemet, fick svar att dom skulle undersöka det mer ingående..
    Under hela tiden har informationen från CDON om vad som händer varit otroligt dålig. mail tar ca 1vecka att få svar på och chaten kan inte se ngn status så jag bad dom ringa upp, dagen efter fick jag ett mail att dom skulle "bara" sätta sig in i ärendet lite först innan dom ringde - ingen ringde, 10 dagar senare får jag ett mail där dom ber om ursäkt och att dom fortfarande håller på att utreda problemet (faktum är att dagarna innan så har jag faktiskt fått ett par blå byxor i rätt storlek) men inget samtal.

    Returavdelningen får betyget: Dåligt! Skulle vilja sätta uselt men jag fick ju rätt vara tillslut.
    Får du rätt vara från början är betyget: Utmärkt
    9 dagar sedan
  • Hej! Verkligen tråkigt att det blivit så stora problem med felleveransen! I 99% av fallen när man får fel vara levererad beror det på en miss vid plockning - får man samma felleverans en andra gång så är det dock något vi ska undersöka direkt med lagret innan någon ytterligare ersättningsorder skickas ut. Vi beklagar att vi brustit i rutinerna och att det blivit så långdraget. Vi har under en period legat efter mycket i vår ärendehantering vilket lett till långa svarstider, men vi är nu nästan ikapp och hoppas att inte fler kunder ska drabbas av liknande problem nu när vi är i fas igen. Mvh, Adam

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kanon! Vet att de är snabb leverans med så blir jättebra!!
  • Mycket bra
    Beställning
    Jag gillar inte att slösa pengar men min kärlek för teen wolf vann över mig.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Har ännu bara fått halva beställningen, men so far so good..!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra rakt igenom så här långt. Får se ifall varan är OK när den kommer.
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Lätt att beställa, svårt att få korrekt vara.
  • Ganska bra
    Beställning
    bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kunde få två efterlängtade böcker på grund av en generös rabatt