Alltid fri frakt
Alltid bra priser
Snabba leveranser

http://www.halebop.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 23 år sedan
(data från 2014-10-24)
Detaljerad information Halebop har fått betyget (4.62)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Beställde telefon med abonnemang 19/9. I beställningen står det att den finns i lager och att jag ska ha den inom fem arbetsdagar. Snart tre veckor senare har det fortfarande inte skickats trots att jag två gånger fått beskedet att nu kommer det in och ska skickas. Dålig kundservice och ingen information. Rekommenderas verkligen inte.
    17 dagar sedan
  • Usel
    Uppdaterar mitt tidigare inlägg om Halebop då situtationen har utvecklats.

    Efter över 20 dagar utan att Halebop fått igång mitt telefonnummer och abonemang så tappar jag tålamodet med att de inte sätter in tekniker som fixar problemet och enbart ber mig starta om telefonen varje gång jag tar kontakt. Trots att jag beskriver hela problembilden och det finns en felhistorik.

    Med hjälp från telias butik felsökte vi och gav Halebops support felet. De kunde ändå inte se något fel.

    Funkar allt så förstår jag att man är nöjd med Halebop. De som är nöjda med Halebop har aldrig haft med deras kundtjänst att göra. Det är också vad Svenskt Kvalitetsindex säger. Halebop har bäst fakturor och lämpliga abonemang men de har sämst kundtjänst.

    Min rekomendation. Välj en trygg leverantör som hjälper dig om något går fel.
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Krångel från första början och när man sedan behöver hjälp är supportpersonalen inte intresserade av att hjälpa till. Flyttar över till annan operatör...
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    väntar bara på och förlänga 2 år till är så nöjd så hittills !
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Har inte köpt någon telefon från Halebop, men som operatör har jag aldrig haft problem.
    Bra täckning och med bra abonnemang och tillval.
    3 mån sedan
  • Ganska dålig
    Kan inte leverera beställd telefon och tar inte tag i det via supporten. De hävdar att paketet har skickats, men enligt kolli id så har det inte ens gått iväg trots att så skulle ha skett för en vecka sedan. Supporten duckar och slutar svara via chatten.

    Edit: uppdaterar om de löser det.
    Edit2: kom tillslut, fortfarande dåligt skött.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Usel
    Jag ska ta det från början. I Mars beställde jag en Xperia z2, en mobilmodell som skulle komma i April men som senare blev framflyttad till tidigt i Maj av Sony. Halebop har självklart inget med det att göra.

    När jag fick min mobil, tror att det var den andra Maj. Jag startade upp mobilen på kvällen och uppmärksammade en död pixel. DOA-ärende. Halebop ville skicka mobilen till verkstan, varpå jag gjorde det direkt. Verkstan meddelar mig att FÖR FÅ döda pixlar finns och därför skickar dom tillbaka mobilen till mig oreparerad.

    Jag har vid det här laget kontaktat Halebop som sagt att dom inte kan göra något. Jag har alltså betalat 6000 kr för en MOBILTELEFON som inte är hel när jag köpt den. Efter att ha varit i kontakt med konsumentvägledaren där jag bor så får jag höra att hen menar att jag ska kräva att Halebop byter ut min mobiltelefon, något som Halebop vägrat tidigare.

    När jag hör av mig till Halebop igen, med den här informationen så händer det saker direkt. Då kopplas reklamationsansvarige in under tiden jag sitter på chatten och en ny mobil utlovas till mig. Yes, perfekt! Då skickar jag tillbaka ENBART kartong och mobil, som vi kommit överens om. Detta var 2014-05-07. Fortfarande väldigt snabb serivce tycker jag.

    Lägg märke till att det var den sjunde Maj som jag blev lovad att Halebop helt enkelt själva skulle byta ut min trasiga vara. Tidigare så har dom refererat till Sonys regler om att två döda pixlar på mobiltelefoner är godkända. Konsumentvägledaren meddelade att jag kan ge blanka tusan i vad Sony säger, mitt avtal om en ny felfri produkt är med Halebop.

    Nåväl. 7/5. Ny telefon.

    Jag väntar ett par dagar och får en returlapp. Jag skickar mobilen. Efter ett tag så hör jag av mig till Halebop och dom säger att dom måste få Kolli-id även om dom har paketet. Kan tyckas märkligt, men dom har säkert sagt det tidigare, det är fortfarande inget som jag direkt skulle skriva det här för. Jag ger dom kolli-id och dom säger att min mobil skulle skickas och komma om 2-3 dagar.

    Nåväl. Jag hör av mig efter ett par dagar och Halebops kundservice säger att dom har problem på lagret. Mobilen ska skickas om 2-3 arbetsdagar. Jag hör av mig en vecka senare och frågar vad som händer och Halebops kundtjänst meddelar att lagret är ok, men att dom inte har skickat min mobil eftersom dom behöver koppa in överordnade.

    Jag refererar till loggen från den sjunde Maj och dom ser även det som skrivits. Dom skickar ändå ingen mobil till mig. Här brister det för mig och jag blir skogstokig. Men men, mobilerna skulle ändå inte skickas den dagen då det var efter skicktid.

    Jag hör av mig dagen efter och säger att dom får ta och skicka min mobil. Jag möts åter igen av en i kundtjänsten som säger att dom inte kommer att skicka min mobil förrän någon sett in i fallet, detta trots löftet 7/5.

    Jahaja. Mina senaste kontakter med Halebop var 28:e resp 29:e, dvs tre veckor från att jag fått löfte om att min mobil ska bli utbytt. Jag får höra att problemet delvis beror på att vi kom överens om att jag skulle skicka tillbaka mobilen enbart, då jag använt hörlurarna så ville jag inte att dom ska skickas tillbaka, beggade.

    Ja, jag föreslår även att dom kan skicka ett paket med en returlapp och jag skickar bara sakerna som jag inte ska ha tillbaka till dom. Det går inte heller. Helt omöjligt.

    Det här är en "recension" som kommer att läggas upp på olika ställen, därav att den kanske inte passar just det här forumet.

    Halebop hörde av sig 30:e och sa att dom kommer att skicka en ny mobil till mig, men inget skulle ha skett utan min konsumentvägledare som sa att jag har rätt att få en felfri produkt oavsett vad Sony säger. Det är Halebop som ska förse mig med produkten. Hade jag inte hört av mig fyra-fem gånger under dom senaste två veckorna så hade jag väl fått vänta en månad till.

    Det här är anledningen till varför Halebop tappat en kund som varit med dom i över 10 år, och dom tappar mig dagen då abonnemanget går ut. Jag betalar gärna mer pengar för bättre service.
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag fick min HTC ONE dagen efter beställningen så man kan ju inte klaga på leveranstiden.
    Värre är det otroligt barnsliga sättet man skriver till kunderna. "Tippitopp Halebop", va f-n är det för trams? Hela upplägget känns som att det är till dagisbarn och inte vuxna människor.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )
  • Perfekt
    Förstår inte det relativt låga betyget. Själv är jag imponerad över hur bra Halebop är. Haft Halebop i över tre år. Jag har ett riktigt bra abonnemang med täckning i hela landet. Snabbt 4G också. Deras support är alltid trevlig och bemötlig, toppen rent ut sagt. Stjärna i kanten för överraskningarna man får vid storhelger m.m.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 6 mån sedan )
  • Usel
    Dålig mottagning, trots att det ska vara full fart där vi bor.

    Dålig kundservice, endast chatt och de som sitter där och svarar ger bara massa standardsvar och är helt inkompetenta. Undvik i allra högsta grad!

    Har skickat in autogiro blankett 2 gånger och fortfarande inte fått igång det.
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Har haft deras abonnemang i ett år. Mycket nöjd! Alltid teckning med 4g. Aldrig haft några problem. Plus det är billigt!
    9 mån sedan
  • Usel
    Omdömet gäller enbart den urusla täckningen i Telias nät, och den missvisande täckningskartan (som dessutom inte fungerar med gatusökning, eller går att zooma in ordentligt).

    Gäller både i bostaden/garaget ute på landsbygden 20 km S om Jönköping och på arbetsplatsen, centralt i Hovslätt.

    Dålig hörbarhet med tappade ord och avbrutna samtal, både på den privata mobilen med Halebop och och på jobbmobilen med Telia.

    Bytte från Tele2 till Telia i början på 90-talet för att få BÄTTRE täckning, men har sedan hösten -96 i stället fått sämre täckning + problem med samtalskvalitén :(

    Kompletterade med en annan operatör för snart två år sen, och går nu över fullt ut, bättre sent än aldrig...

    Har Telia på det fasta nätet, men det är enbart för att få snabbare service vid problem med luftledningarna från telestationen.
    11 mån sedan
  • 2013-10-25 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Ny kund och mycket nöjd.
    Bra priser, bra täckning och snabb och trevlig kundservice.
    Bra app till Android (Säkert även till iphone mfl!?) där man kan se bindingstid, vilka tjänser man har, hur mycket man ringt, sms, surf mm.
    1 år sedan
  • Usel
    Varning!

    Jag hade kontakt med chatten 5-6 gånger innan köpet, de bekräftar att telefonet är i lager, jag gör beställningen, kontaktar dem igen 24 timmar senare och nu är telefonen helt plötsligt INTE i lager och det är okänd leveransdatum. och balbalbla beklagar min kollega hit och dit.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Har haft Halebop i ca 8 år nu och ganska nöjd. Bra priser, särskillt om man ringer till andra inom Halebop och helt OK till utlandet. Det som är negativ är svårigheten att hitta tydlig information på hemsidan om vad tjänsterna innehåller och kostar samt jämföra dem. Under senaste tiden har haft problem med datatraffik i USA och UK, det fungerade inte utan förklaring.
    1 år sedan
  • Usel
    Vägrar ge återbetalning på grund av att tiden mellan köpet (1 års gratis sms) och kontakt med support tog för lång tid; jag kontaktade dock support med en gång men utan svar. På tredje försöket fick jag svar men då hade det gått tre dagar.

    Felet låg dessutom hos dem. Jag valde att ladda min mobil med 200 kr men fick istället det oönskade erbjudandet 1 års gratis sms.
    1 år sedan
  • Usel
    Kunden får själv betala frakt vid DOA. Dyrast uppkopplingsagvift.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Varit kund i ett par år och är väldigt nöjd. Billiga samtalspriser och många fria SMS ingår.

    Har även handlat från webbshoppen och där var det snabb och bra hantering!
    1 år sedan
  • Perfekt
    absolut det bästa jag upplevt bland de operatörer , inga problem nu snart i 3 år + super lågt pris ! för mig går det inte utan halebop o kan aldrig tänka mig andra jäkla operatörer som har lurad mina vänner
    1 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans! Bra Support via Chat och Facebook!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Halebops kontantkort är det överlägset billigaste alternativet för mobiltelefoni i Sverige och då har man dessutom bäst täckning (Teliasoneras nät). De har fantastisk service om jag jämför med Teliasonera och Tele2, som har varit synonymt med telefonkö och låg kunskapsnivå. På halebop får man chatta via internet = man kan göra andra saker under tiden. Om det är lång kö till chatten kan man skicka ett mejl i stället.

    Jag har beställt en Samsung Galaxy Ace, och de var billigast i Sverige utan bidningstid med god marginal. Det var superenkelt att beställa och telefonen kom på de tre dagar de angav som leveranstid. Det skulle kunna vara möjligt att få ner leveranstiden till en eller åtminstone två dagar, men med tanke på att fraktkostnaden är 0 kronor har det ingen betydelse.
    1 år sedan
  • Usel
    Chattade precis med dom angående att dom skickat mina fakturor till fel adress (hela fick tydligen inte plats när dom skulle skicka) så en faktura har inte kommit fram så jag hunnit betala i tid.
    Och man hade bara 16dagar på sig innan dom även skickade vidare fel adress till inkasso!
    Har inte fått nått SMS eller e-mail med denna info utan allt ska tydligen bara gå med snigelpost.
    Väldigt dåligt kommunicerat, dom borde ju ha ganska lätt att dra iväg ett SMS till mig!
    Känns som dom bara vill få ut lite extra pengar inte vara hjälpsam mot kunden!
    1 år sedan
  • Ganska dålig
    Man får väldigt lite surf för pengarna.
    Jag får betala 250kr för 4Gb i månaden och nu har din sänkt det till 3Gb om man tecknar nytt abonnemang.
    Vill man ha 10Gb får man hosta upp 400kr i månaden istället.. På tok för mycket.
    1 år sedan
  • Usel
    Väntat 2 månader på mobil...
    1 år sedan
  • Usel
    Har väntat i över en månad på min mobil, men fortfarande inte fått varken mobil eller abonnemang, inget svar från kundtjänst heller för den delen...
    Att ett mobiloperatör inte har telefonkundtjänst känns för övrigt också lite lustigt...
    1 år sedan
  • Usel
    Beställde en Lumia 920 för en månad sen och när man lyckas komma fram hos supporten så är de otrevliga och har inte en aning om när man kommer få telefonen.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en mobil, men fick två :D:D
    1 år sedan
  • Usel
    Urusel service gång på gång!

    Jag har köpt en mobil från hemsidan och mobilen krånglade från den första vecka, skickade den 2 gångar , varje gång jag väntade 1 till 1.5 månader och de vill inte byta mobilen plus jag har redan köpt en ny mobil pga de , väldigt dålig service , jag rekomendera inte halebop.
    2 år sedan
  • Bra
    Bra butik
    2 år sedan
  • Dålig
    Jag beställde en samsung galaxy sII den 26:e juni, fick aldrig någon orderbekräftelse men pengarna drogs direkt. Har chattat med halebop två gånger under veckan och har fått till svar att dom inte vet varför telefonen inte skickats. Idag blev jag så less på att vänta så jag avbeställde telefonen. Det ska inte ta över en vecka för telefonen att skickas. Mycket dåligt!
    2 år sedan
  • Usel
    Beställde en Samsung Galaxy SII White tisdagen 12 Juni och betalade kontant. Telefonen skulle finnas i lager enligt Halebops egen reklamkampanj för den och enligt sidan här på Prisjakt.

    Först när jag efterlyser telefonen den 18 Juni får jag beskedet att den ej finns i lager! Uselt av en nätbutik!
    2 år sedan
  • Usel
    Urusel service gång på gång!

    Har sen den 20 mars försökt få bort automatiskt påfyllning av simkortet Går inte att ringa, går inte att få något svar och om de inte kan lösa ett problem så skiter de i att återkomma. Du får starta om på nytt och försöka igen. de har ännu inte gått.

    Ett företag man absolut skall undvika, Du blir garanterat besviken!
    2 år sedan
  • Usel
    Det går att ringa, men det går fanimig inte att surfa.
    Får drygt 20kbit och timeouts hela tiden.
    Haft detta problem i drygt 4 månader och påpekat detta till halebop lika många gånger.
    De säger att de ska felsöka, sen hittar de inget och lägger ner.
    Ska börja blogga om deras kundtjänst, här är första inlägget: http://goo.gl/NnGMM
    2 år sedan
  • Perfekt
    Jag har varit bunden till Halebop i 2 år och band mig precis i 2 år till.

    Fantastiskt bra support! Chatten är i princip alltid tillgänglig med kort varsel och telefonsupporten går att nå lika snabbt. Mycket bra priser och avtal.

    De tar alla frågor och ärenden seriöst och svarar snabbt. Jag har dessutom fått ett helt oslagbart erbjudande som får TRE och Tele2 att verka dyra med 345 kr/månad.

    Dessutom mycket snabb leverans, Beställde Fredag kväll kl 18:30 och nu Tisdag kl 10:00 ligger den på posten. Mycket snabbare kan det inte gå (ca 1 dygn räknat i arbetsdagar)
    2 år sedan
  • Perfekt
    snabba leveranser, snabb service = perfekt
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Snabba leveranser och bra mobiloperatör rent allmänt.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Beställde min iPhone 4, 16 Gb, i onsdagskväll och den ligger just nu och väntar på att bli uthämtat från mitt postombud. _Det_ kallar jag snabb leverans. Hade aldrig förväntat mig sådan snabb leverans med den distansen!
    3 år sedan
  • Perfekt
    alltid bra service, snabba svar, och snabba leveranser
    3 år sedan
  • Perfekt
    Väldigt bra är dem. Fick svar på mindre än 10 minuter på kontorstid, oftast mindre än 5 minuter. Bra pris också.
    3 år sedan
  • Usel
    Tycker dom på flera punkter kör med "fula" trick för att ta extra betalt för sina tjänster.

    Droppen som fick bägaren att rinna över idag var när jag insåg att de systematiskt visar fakturahistorik för att få abonnemanget att framstå som bundet trots att bindningstiden gått ut. Känns genomtänkt. I mitt fall med 24 månaders bindningstid listas endast mina 18 senaste fakturor, varför?
    3 år sedan
  • Usel
    Halebop har vid ett flera tillfällen (2 hittills) tagit ut felaktiga avgifter (senast aviserades över 4000kr i felaktiga avgifter). Företaget saknar dessutom nåbar support (har tex. ingen telefonsupport) då det verkligen gäller. Svårare/större ärenden tar minst ett dygn och hanteras endast via mail. Först efter hot om anmälan till ARN skickade Halebop ut sms till berörda kunder om att de felfakturerat. Jag var vid första tillfället tvungen att betala den felaktiga fakturan för att först senare få tillbaka pengar som jag varit tvungen att ligga ute med (fick även påminnelseavgift pga 1 dags försening). Usel support och högst tveksam affärsetik. jag kan bara varna alla som funderar på att anlita Halebop, trodde inte det var möjligt att vara så oseriös/ha så dålig koll och ändå överleva som företag. Så länge allt fungerar kan nog Halebop verka bra men blir det strul så sitter du i klistret.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Pang så låg den i lådan till bra pris (kontantkort)..
    3 år sedan
  • Ganska bra
    Leverans bra, Kändes ändå riktigt skummt med bara e-mail support! Är man serriös så får man ha ngn som kan berätta det för en!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Ruggigt snabba och korrekta leveranser. Svarade snabbt på mina frågor per email.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Snabb och bra leverans, bra support, inget att klaga på alls!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Otroligt snabbt! Beställde mobil och fick den 2 dagar senare. En mobil som f.ö. var slutsåld överallt annars. Perfekt!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en telefon och de skickade den dagen efter. När jag mailat dem har de svarat inom några timmar. Mkt bra!
    4 år sedan
  • Utmärkt
    bra priser!
    4 år sedan
  • Usel
    Beställde en mobil hos dom för ca 2 veckor sedan. Ännu inte sett skymten av mobil fastän den enligt dom själva var klar att lämna lagret dagen efter jag beställde.
    4 år sedan
  • Usel
    ABSOLUT SÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄMSTA JAG VART MED OM! Helt otroligt vad dååååååliga dem är. Har strulat och strulat och strulat med dem.
    1. SKAFFA EN RIKTIG KUNDTJÄNST FFS. man kan inte ringa dem så man måste maila. och vissa mail svarar dem inte på trots att det står att man ska få svar inom 48h. eller samma dag innan 15:00.
    2. skickade på service flera gånger för moibilen var paj. reklamerade skiten och den vart godkänd. och som vanligt skulle dme krångla med reklamationen. trots att jag har reklamationsrätt. fortfarande har jag inte fått min utbytesmobil än. ringde nokia och dem gav mig kolli nr som stod att halebop fick den måndag den 16Nov09. mailade och mailade och mailade och samma svar: "vi hör av oss" eller inget svar alls. hur svårt kan det va?? mobilen e hos er. skicka den till mig bara... nu har det gått snart 2 veckor sedan dem fick in mobilen hos deras express logistik och 5 veckor utan mobil. MAN BLIR BARA SÅ TRÖTT PÅ OSERIÖSA ÅTERFÖRSÄLJARE!'
    3. köpte en 3gs med abonnemang, helt plötsligt ändrade dem prisplan så jag fick betala 59kr extra i 24mån. än vad som stod 209kr/24mån.

    TIPS!!! KÖP INTE FRÅN HALEBOP!
    REKOMMENDERAR STARK ATT LÅÅÅTA BLI!LÅT BLI !! LÅT BLII!!
    4 år sedan