Fraktfritt över 2000kr
Fri faktura
Medlem i Trygg E-handel & SDH

http://www.ljudia.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 33 år sedan
(data från 2014-10-19)
Detaljerad information Ljudia har fått betyget (8.33)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Bra
    Långsam leverans (8 dagar), annars bra.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bra information på nätet om produkterna och de svarar snabbt på telefon då det behövs.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans och kanonbra pris på min Stanton DJC.4
    Tummen upp!
    9 mån sedan
  • Utmärkt
    Lade nyss en order på ett par Samson StudioDock 3i & använde mig utav direktbetalning.
    Allt verkar fin fint än så länge, återkommer när jag har dem i min hall.
    11 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag köpte två st Sinus Live BassPump III 8ohm och en 20 meters RCAx2-sladd.
    Beställde på torsdag eller fredag. Kom på måndagen.

    Jag hade problem att få ihop det med basspumpen, men efter mailkontakt med Magnus Johansson på Ljudia så lyckades jag få ordning på problemet. Bra service!
    11 mån sedan
  • 2013-10-20 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Ni får en stjärna av mig pga den mycket snabba leveransen. Det är de enda + jag kan ge er.

    Efter att jag fått produkten märkte jag att de inte alls stämde med beskrivningen på Ljudias sida och att produkten inte fungerade till mitt operativsystem på datorn (vilket enligt deras första beskrivning på hemsidan framgick att de skulle). Påpekade detta och fick ett mejl tillbaka där dom erkände att de stått fel på hemsidan och sen skickade dom en länk dit man kan ladda hem drivrutiner (vilket jag redan listat ut själv) däremot kunde jag inte ladda hem programvaran som SKULLE följa produkten, detta har gjort att jag inte kunnat använda min produkt. Sen jag fick svaret på mitt första mejl har jag hunnit skicka två till mejl vilket Ljudia valt att inte svara på, senast bad jag dom om en returfrakt så jag kunde fraktfritt skicka tillbaka produkten som jag inte har någon användning för.Men tyvärr dom verkar inte vilja hjälpa dom vill bara sälja. Usch vilken dålig service!

    Tack och hej!
    1 år sedan
  • Hej FroglLeg.

    Kul att höra att du är nöjd med leveransen, men mindre roligt att du är missnöjd med din vara.

    Jag vet vilket ärende detta gäller då vi nyligen hjälpt en kund med drivrutiner för MS-Vista till en M-audio KeyRig 49.

    Då drivrutiner ständigt uppdateras har M-Audio valt att inte inkludera dessa med varan.
    Detta har vi inte blivit informerade om och vår produkttext var mycket riktigt inte korrekt.
    Jag beklagar för detta, och vi hjälper självklart till med nerladdning eller brevpost av en CD-Skiva, alternativt fri retur och full återbetalning.

    PS. Vi har faktiskt svarat på dina mail och även försökt nå dig via telefon, men utan att lyckas.
    Du får gärna ringa mig personligen på 0501-278071 om du har några frågor

    Mvh
    Magnus Johansson
    Servicechef
    Ljudia AB

  • Mycket bra
    Dyr frakt men annars bra priser och smidiga betalningssätt
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Snabb sida med utförliga beskrivningar och en snabb utcheckning i Kassan.
    Många bra betalningsalternativ!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en Dj Mixer i Söndags 10:e och fick den i tisdags 12:e. Ska beställa flera saker därifrån, rimliga priser.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en laser och 20m kabel på Onsdagen och fick varorna kl 14:00 dagen efter, grymt snabb leverans vilket är ett stort plus.

    + Snabb leverans.
    + Bra sortiment.

    - Inget, kanske att sidan kan ladda lite segt ibland men det är inget som stör.

    Rekommenderar verkligen Ljudia!
    1 år sedan
  • Utmärkt
    bra
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde två LED-slingor och fick de två dagar senare. Det visade sig dock att den ena inte funkade. Drog iväg ett mail till dem i fredagskväll och fick till svar tidigt idag (måndag) att de skickade en ny slinga till mig utan kostnad. Någon timme senare fick jag ett mail med kollinr för det nya paketet.
    Mycket bra service!
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde ett par Sennheiser HD25-1-II i tisdags kväll och fick de idag (torsdag) i ett välpaketerat paket. Fick efter beställning ett mail med orderkvitto och på förmiddagen dagen efter fick jag ett nytt mail med kollinummer och och ett meddelande om att paketet skickats. Väldigt nöjd med Ljudia på de områden jag haft att göra med de. Blir med stor sannolikhet fler beställningar hos er i framtiden!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans! Fick varan dagen efter beställning! Kan inte ge annat än tummen upp!
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Bra sida med den laddas slött, vet inte om det bara är för mig.. Men bra priser och bra sortiment.
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Efter beställning så tog Ljudia kontakt med oss via telefon och informerade om att beställd produkt inte fanns i lager och att utlovad tid på 3-10 dagar inte kunde hållas då leverantör hade svårt med leverans. Möjlighet att annulera order och beställa likvärdig produkt erbjöds. Då vi själva inte hade brottom med varan bestämdes det att vi väntar till Ljudia får in varan för leverans till oss.
    Då datum för leverans skulle vara "runt" den 27/7 så blir det intressant om denna tid kan hållas.
    Men annars en stor eloge till ljudia då de tog kontakt via telefon dagen efter lagd order.

    Anledningen till att jag inte lägger full pott är att produkt ej är levererad än, samt att hemsidan upplevs lite seg.

    EDIT: Efter mailkontakt och snabbt svar från Ljudia så är informationen att leverantör fortfarande har svårt med leverans. Och detta är väl inget man kan lasta Ljudia för. Så Ljudia har nog gjort vad dom kunnat och har varit snabba med sina svar.
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Inte så jätte snygg sida men det fungerade smidigt i alla fall.
    2 år sedan
  • Usel
    Snart väntat i 2 veckor på ett par hdmi-kablar som enligt Ljudia fanns i lager med 1-3 dagars leveranstid. Dom verkar inte vara på väg heller om man kollar postens kollinummer. Information om eventuella förseningar etc. hade varit uppskattat.

    Besviken Ljudia.
    2 år sedan
  • Hej,

    Att ni har fått väntat i nästan två veckor på din HDMI-kabel leverans är beklagligt. Men i detta fall så är det Posten som har försenat din leverans. Paketet skickades till er ifrån oss den 2 juli och en elektronisk avi skickades till er. Tyvärr så skickades ej paketet till dig, utan sorterades fel av Posten och gick till Oslo istället.

    Idag måndag kl 11:40 anlände paketet till ditt serviceställe, sedan kl 12:01 skickades en elektronisk avi till er via SMS.

    Hela sändningsflödet kan ni följa på posten.se där du fyller i ditt kolli nr.

    Vi ber verkligen om ursäkt för om detta har ställt till det mycket för er. Vi kommer att kontakta posten angående detta för att få en förklaring.

    Vid fler frågor ber vi dig kontakta vår kundtjänst på: info@ljudia.se

    // Johan, Ljudia AB

  • Perfekt
    Kanon att man kan hämta direkt på lagret, bra priser och snabba med leveransbesked.. många ++
    2 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans och bra betalningsalternativ, varorna var välpaketerade när de kom fram vilket är positivt även om det inte är något ömtåligt. Irriterande att man automatiskt får deras nyhetsbrev bara för att man handlat något där, det borde man få välja om man vill ta emot eller inte när man lägger ordern. Dåligt att man inte blir erbjuden fri frakt på beställningar över 500kr. Allt som allt en bra köpupplevelse.

    [UPPDATERING]
    Efter en horribel köpupplevelse hos MDS uppdaterar jag betyget till en 10:a, Ljudias köpupplevelse var helt smärtfri och otroligt bra i jämförelse. Jag tycker fortfarande att man borde bli erbjuden fri frakt vid beställningar över 500kr och att man själv borde få välja om man vill ha nyhetsbrevet eller inte när man lägger order, men annars är jag fullständigt nöjd i alla avseenden. Det blir definitivt fler köp här!
    2 år sedan
  • Knappt godkänd
    jag beställde 2 st bas element, mycket snabb leverans, bra isolerade paket.

    Dom skickar nyhetsbrev så fort du har bestält något där ifrån, jag har gått in på deras sida och försökt avsluta nyhetsbreven, men det funkar inte. Oseriösa affärer som tvingar en att fortsätta få brev när man inte vill ha dom.
    2 år sedan
  • Hej

    Det är sant att man kan få ett eller två nyhetsbrev efter att man avregistrerat sig, detta beror på att våra e-postlistor uppdateras en gång i månaden, och inte i realtid.

    Vi är måna om våra kunder, och förutom manuell avregistrering har vi även via vår partner en avregistrering som sker automatiskt när våra nyhetsbrev placeras i skräpposten för bla Hotmail, MSN och live konton.

    Jag kan inte gör mer än att be om ursäkt och se över möjligheterna att uppdatera listorna mer frekvent.

  • Perfekt
    Perfekt, snabb leverans & lättnavigerad hemsida m.m
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Har handlat två gånger från Ljudia och det har funkat bra...
    2 år sedan
  • Perfekt
    Finns inget att klaga på! Toppen!
    2 år sedan
  • Utmärkt
    mycket bra service
    2 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, bra lagerstatus, bra kontakt och service. Finns inget annat att tillägga.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Fick en icke-fungerande förstärkare skickad till mig.
    Mailade support och fick svar inom en timme.
    De skickade en ny förstärkare på direkten utan några som helst problem (Jag hade inte ens hunnit posta den felaktiga tillbaka till dem).

    Otroligt bra kundbemötande. Önska attr alla e-handlare kunde ta hand om sina kunder på ett lika bra sätt!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Mycket trevlig och hjälpsam support, snabb leverans.
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Saknar ett möjligheten att kunna logga in med egna uppgifter i butiken och följa order därifrån. Annars en bra butik med stort utbud, bra priser och mycket trevlig kundsupport.

    Gott omdöme till en god butik väntar just nu på min nyinköpta Pioneer sub :-)
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Snabb leverans och bra hantering av reklamationer.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Kan bara imponeras av allt. Snabb leverans, bra info hela vägen, kanonbra priser och alla produkter efter eller t.o.m. över förväntan.
    Köpte ert 8" baspaket för egentillverkning artnr: 703613 och har nu monterat dessa i mina gamla Audio Pro 3-40 med suveränt resultat.
    Tack Ljudia kommer garanterat handla mer av er.
    Keep up the good work

    //Nöjd kund
    3 år sedan
  • Mycket bra
    bara bra erfarenheter
    3 år sedan
  • Perfekt
    Snabbt och effektivit.

    Varorna dagen efter , inget strul .
    Bra paketerade varor ger tummen upp !
    3 år sedan
  • Perfekt
    Mkt bra kontakt, skickade ett antal mail med frågor och fick svar på alla inom 2 timmar. La en beställning i måndagskväll, och fick varorna tidigt på onsdags förmiddag. Snabb leverans! Bra paketerat. Hoppas varorna funkar bra, håller på att bygga en högtalare så hoppas sakerna är okej när dom kommer på plats!
    3 år sedan
  • Perfekt
    först vill jag tacka prisjakt! för det är via prisjakt man hittar bra butiker som denna.

    På senare tid har jag haft otur med många beställningar, även denna beställning hos ljudia. Varan fungerade inte när jag fick den. Men bra service hos ljudia och var lätt att returnera. Dessvärre fanns inte varan i lager längre, men ljudia väljer att skicka ut en annan dyrare vara! Istället för att vänta 3-10 dagar på nästa leverans.

    Bra service, det tjänar man på :)

    (och gällande extra avgifter som någon hade skrivit, snälla nån! du läser väl beställningen innan du utför den!)

    OK! Uppdatering igen!
    Lampan jag fick var trasig igen, dock på ett sätt som inte berörde mig. Jag pratade med Ljudia och vi kom fram till en lösning som båda tjänade på. Det här är bland det bästa bemötandet(kanske det bästa) jag fått via en internetbutik, och jag har handlat MYCKET. Synd bara att det inte går att ge mer än 10 stjärnor!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Köpte ett par Sennheiser HD 280 för 1145 på deras nätbutik. La beställning en tisdag fm, fick paketet onsdag em.

    Tips: om mailet med kollinummer dröjer, kolla spamkorgen.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Inte handlat hos ljudia på 8-9år tror jag. Men nu var det dags! Hoppas på leverans inom några dagar!
    3 år sedan
  • Dålig
    Ljudia tar ut avgifter för saker som dom ej utför.
    Samt värdelös kundservice. Mycket dåligt.
    Ex. avi avgift vad sjutton är detta samt Faktura avgift fast dom inte skickar någon faktura usch !
    Nä man får ett mail och själv införskaffa bankgiroblanketter och skriva ned från mailet.
    När man sedan påpekar detta och vill ha svar vad det är för konstnader dom ska ha betlat för så skiter dom i att svara.
    Smygavgifter som gör att jag ej längre kommer att handla av dom.
    3 år sedan
  • Hej

    Beklagar att du upplever vår kundservice som dålig, säljarna fixade dock till din order direkt.
    Dina klagomål angående avgifterna vidarebefordrades däremot till en chef inom företaget som dock inte hade möjlighet att svara dig under mellandagarna.

    Några smygavgifter har vi däremot inte, och vi tar definitivt inte ut några avgifter för något vi inte utför.

    En Faktura avgift tillkommer på 39:- om man väljer faktura via Klarna, Vi erbjuder betalning med kort eller bankdirekt som är kostnadsfria.

    Väljer man att bli aviserad av Posten via brev så tillkommer en avgift för detta, som alternativ erbjuder vi SMS som också det är kostnadsfritt.

    Under mellandagarna hade vi även fraktfritt… //Magnus

  • Utmärkt
    Snabb leverans, paketet välpackat. Inget att klaga på! Kommer defenitivt handla här igen!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans och proffsigt hantering vid en felfakturering.
    3 år sedan
  • Usel
    2010-12-01 :

    Fortfarande inga svar så jävla dåligt alltså bra service my ass!

    5 mail! inte ett enda ynka litet svar...

    riktigt dåligt dom verkar totalt skita i en!

    skickat 4a mail till denna butik ang ett par studiomonitorer ..

    inga svar ingenting alls...

    svagt , inget kollinr på beställningen.. fick ej fylla i bankid ang delbetalning som jag fick mail långt om längre från klarna.se att ja godkändes..

    så vad ska ja säga INTE NÖJD

    vewt fortfarande inte när och om dom dyker upp

    frågade bland annat om vad för kablar som behövs för o kunna driva dom på mitt externa m-audio fast track II ljudkort.. skickade med bilder på kablar ja har...

    dom verkar totalt ignorera!
    3 år sedan
  • Efter utredning av ärendet hittades 9 mail från kunden i spamfiltert med bifogade filer, varav frågorna besvarades först dagen efter.

    Monitorerna levererades på två dagar, och kollinr gick ut till kunden.
    Kunden fick även med rätt kabel.

    BankID används aldrig för att verifiera betalningar, utan enbart för att legitimera sig på nätet. //Magnus

  • Mycket bra
    Har mycket grejer och ganska snabb leverans. Synd att de inte har så mycket butiker kvar längre.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Bra!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Jag har köpt Sinus Live BassPump III och dsw-150 av Ljudia.

    Jag beställde dsw-150 ca kl. 12 igår och fick sms-avisering om att paketet finns för uthämtning idag kl. 10.30. Det måste vara något slags rekort på snabb leverans.

    Man är ju van vid 2 dagars leveranstid, men 1 dag...

    Mycket kunnig och hjälpsam support också. De svarar dessutom direkt när man ringer. På mail svarar de inom ett dygn.
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Bra
    4 år sedan
  • Perfekt
    Har handlat mycket saker till min bil härifrån och är hel nöjd. Stor + för all hjälp man får. Bra priser snabba leveranser
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Bra, snabb leverans. Enkelt att betala.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Kompetent personal som vet vad dom pratar om.
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Hade det inte varit för avsaknandet av kolli-sök, hade det blivit 10p. Men å andra sidan är dom så snabba på att leverera så det behövs ingen...bara Posten sköter sig :-)
    4 år sedan
  • Hej.
    Kollinummer skickas alltis ut till den angivna mail-adressen i samma stund som adresslappen skrivs ut. Dock händer det att fel mailadress skrivs in vid ex telefonbeställning.


  • Utmärkt
    bra butik, snabba leveranser och mycket bra sortiment
    4 år sedan