Leverans inom 48 timmar.
Över 40.000 produkter i lager
14 dagars returrätt
Hemsida:

http://www.pixmania.se

Butiken finns utanför Sverige. Butiken har dock hemsida och support på svenska. Dessutom listas priserna i svenska kronor.

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
(data från 2014-04-17)
Detaljerad information Pixmania har fått betyget (7.55)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Jag hade problem med en hårddisk som lät för mycket men fick svar och hjälp efter ca 1 timme med att skicka tillbaka den via mailkontakt. Jag fick lappar via mail att skriva ut och klistra på kartongen som UPS sedan kom och hämtade vid dörren. Jättesmidigt för mig som är hemma under dagen. Har också fått tillbaka mina pengar nu.
    4 dagar sedan
  • Hej Bonfires Down,

    Tack för ditt omdöme. Tråkigt att höra om problemet med din hårddisk, men det glädjer mig att du fått ett bra bemötande. Jag hoppas att vi återigen får se dig som kund hos PIXmania framöver.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Akta er för detta företaget!

    Pixmania sänker sina priser för att locka kunder -vilket är bra, om man nu också kunde få varorna för de priser som utannonseras!

    Hade koll på en ganska dyr miniräknare som helt plötsligt sänktes av Pixmania och blev billigast på prisjakt. Till Pixmanias försvar så stod det ändå att miniräknaren var slut på lager, vilket man kan ha förståelse för som kund. Därför vände jag mig till deras kundtjänst som glatt och trevligt meddelade mig när nästa parti skulle komma i lager.
    De följande dagarna bevakade jag både prisjakt och Pixmania när jag helt plötsligt ser att de fått in miniräknaren jag frågat om och dessutom höjt priset på den med över 25%!
    Detta gjorde mig smått förbannad eftersom att jag gjort mig besväret att gå in på Pixmanias hemsida och lägga till min vara i något som de kallar för pixlistan som används för eventuella framtida köp.

    Problemet som ni förstår är ju att jag inte hade en chans att beställa eftersom att detta så tydligt bara är lockpriser för att lura in kunder på hemsidan!

    Uppmaningen till er som handlar, ta Pixmanias priser med en stor nypa salt...

    För min del blir det bojkott av skojföretag!
    5 dagar sedan
  • Hej MioRocks,

    Tack för ditt omdöme.

    Det är självfallet väldigt tråkigt att höra om det som inträffat. Tyvärr är det en tråkig verklighet i elektronikbranschen att priser kan ändras drastiskt, både uppåt och nedåt.

    Ingen butik tjänar på att ha "lockpriser" i längden, men du måste samtidigt förstå att ett erbjudande kan vara tidsbegränsat. Bara för att en produkt sänkts till ett visst pris betyder inte detta att priset kan hållas i evigheter.

    PIXmanias kundtjänst har tyvärr ingen som helst möjlighet att bedöma hur priser kommer att justeras framåt, då detta ofta bedöms med kort varsel av andra instanser inom företaget.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Gjorde en beställning i mitten av januari på ett par hörlurar. De kom precis på det sätt de skulle och uppfyllde förväntningarna. Men.... Beställde samtidigt ett pixmania kort som skulle innebära diverse fördelar. Dvs enbart ett medlemsskap mot betalning. Inget som skulle levereras fysiskt.

    Nu tre månader senare och två påminnelser senare så har jag fortfarande inte fått mitt pixmania vipix medlemsskap. Pixmania har tagit mina pengar och inte levererat den utlovade varan, dvs kortet.

    Vaksamhet uppmanas.
    6 dagar sedan
  • Hej maxce,

    Tack för ditt omdöme.

    VIPIX-medlemskapet aktiveras i samband med att betalningen mottages av PIXmania, alltså innan du ens fått de grejer du beställt. Du erhåller inget fysiskt kort eller dylikt, utan samtliga fördelar är kopplade direkt till ditt kundkonto.

    För att kontrollera att du erhåller VIPIX-fördelar kan du lägga en produkt i kundvagnen, och gå vidare till steg 2 i beställningsprocessen. Om du ser en rabatt för frakten (50% på express, 100% på standard) så innebär det att VIPIX-kortet är aktivt.

    Om du har fler frågor gällande VIPIX-medlemskap så går det bra att kontakta mig direkt på mejladressen thomas@pixmania.com

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Mycket bra
    Beställde ljudsystem från Pixmania. Leverans efter 2 arbetsdagar. Har inget att klaga på.
    9 dagar sedan
  • Hej Alizz84,

    Kul att höra att du är nöjd med din beställning. Om du har några funderingar, tveka inte att höra av dig till vår kundtjänst. Du kan nå dem på mejladressen kundtjanst@pixmania.com eller via tel 08-5199 2486.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Fick ett USB3 kort med skadad drivrutiner CD skiva som inte gick att finna någon annanstans, kontaktade dem angående det och beskrev problemet. Dem besvarade och frågade "hur skadan uppstod"...otroligt.

    Sedan kommer en retur email med massa länkar, väldigt förvirrande. Man måste själv betala för returen! Och allt detta för bara ett 200kr kort.

    Kastade skit-kortet och kommer aldrig att handla därifrån igen.

    Sedan svarade dem på mig:

    "My advise to you is to thoroughly read through my return instructions again and you will find that there is no mentioning of you paying for the return yourself. So where you got the idea that you would have to pay for the return yourself I cannot answer."

    Mitt svar:
    I have no intention of reading through your massive amounts of email-links and jumping through your hoops just to return a 200kr card, which was faulty and broken at delivery. And your website clearly says that the customer is responsible for the return charge. If you valued your customers, for an insignificant 200kr card you would simply return the money or send a replacement, or another card of the same function that actually works.
    Keep the money.
    18 dagar sedan ( Uppdaterat: 17 dagar sedan )
  • Hej Ario_B,

    Tack för ditt omdöme. Jag beklagar, men kundtjänsten måste alltid kontrollera hur en skada uppkommit, att man informera dig korrekt.

    I ditt fall så har PIXmanias kundtjänst arrangerat en kostnadsfri retur åt dig. Denna förbetalda retur kräver ett dokument, som vår kundtjänst bifogat som PDF-fil i ditt mailsvar. Du erhåller också en förbetald fraktsedel från UPS i ett separat mail. Det är de dokument / mail du får.

    I ditt fall handlar det om en CD-skiva med drivrutiner som, oturligt nog, inte fungerat vid leveransen. PIXmania har inte extra skivor att skicka ut, då vi får våra produkter komplett paketerade från tillverkaren. Vår kundtjänst har dock tillhandahållit länkar där samtliga drivrutiner finns tillgängliga.

    Våra försäljningvillkor anger att kunden betalar returen själv vid "öppet köp", om du alltså ångrar köpet. Om produkten dock inte fungerar som den ska så handlar det inte om öppet köp, och PIXmania bekostar då returen av produkten. Eftersom du dock säger att du har gjort dig av med produkten finns det tyvärr ingenting som vi kan erbjuda dig.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Perfekt
    Väldigt bra har aldrig haft problem handlar 1-4 per år hos dom . Har gjort så flera år
    Bra service vid kundkonakt
    20 dagar sedan
  • Hej Makaay,

    Tack för ditt omdöme, och skönt att höra att du är nöjd med PIXmania överlag. Vid eventuella problem rekommenderar jag alltid att kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt, då de brukar kunna lösa de flesta problem mycket snabbt. Jag hoppas även att vi fortsättningsvis får se dig som trogen kund hos PIXmania!

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Så länge det inte blir fel på varan inom garantitiden är nog Pixmania OK att handla från - och om man anser sig ha råd att kasta produkten om det blir fel på den. Vill man ha problem/krångel/strul om det skulle bli fel på produkten inom garantitiden ska man handla från Pixmania! Först ett enormt krångligt returförfarande. Efter att Pixmania sedan "utnyttjat" den maximala undersökningstiden = ca 1½ månad efter inskickandet, vilket Pixmania kallar 21 (undersöknings)dagar, blev jag lovad pengarna tillbaka för en kamera som "pajade" efter ca 10 månader - den har slutat tillverkas, annars hade jag gärna velat haft en ny! (Varför inte skicka dem direkt? Ingen fotofabrikant lägger ner timmars undersökning på en kamera som kostar under 2000 kr.) Men jag skulle INTE få tillbaka fraktkostnaden från inköpet. Nähä - varför det då? Jo Pixmania stiftar sina egna lagar! (Eftersom Pixmania anlitar "Klarna" för betalningar drar det dessutom ut på tiden. Det är bara att hoppas att återbetalningen kommer att fungera och att pengarna kommer så småningom.)*

    Efter diverse "hot" från mig -som medveten konsument- skulle Pixmania "göra ett undantag och betala tillbaka de 75 kronorna för frakten". Men det handlade inte om något "undantag". Pixmania hänvisade till "lagen om ångerköp" - men detta var inget ångrande utan en regelrätt reklamation= grejen gick sönder inom reklamationstiden.) Pixmania sätter sina egna regler. Så nu vet ni det! Ställ inte upp på dessa!

    * Pengarna har kommit - ca åtta veckor efter att jag skickat in den trasiga kameran = HELA mitt erlagda belopp - tack vare att jag "har koll" och protesterade mot företagets egna lagar. (Bl.a. försökte Pixmania åberopa lagen för "ångerrätt" - när det handlade om en "ren reklamation", d.v.s. produkten gick sönder inom ett år!)
    23 dagar sedan
  • Hej Fototanten, och tack för ditt omdöme.

    Returen är förbetald, och sker via vår speditör UPS. Två papper behöver skrivas ut, och sedan kontaktar man UPS för att boka en upphämtning. Det är självfallet individuellt vad som betraktas som "krångligt", men många tycker det är mycket smidigt att inte behöva gå till ett postkontor och lägga ut pengar för returen själv.

    Under garantiärenden har säljaren rätt att välja åtgärd, och PIXmania fortgår alltid med en teknisk undersökning och reparation (om möjligt).

    Jag har studerat din mailkommunikation med vår kundtjänst noggrant, och du har tydligt blivit informerad om att det handlar om ett reparationsförsök, samt tidsramen för reparationen (som utförs av tillverkarens verkstad, inte PIXmania).

    Du har haft flertalet dialoger efteråt, både med kundtjänsten och med mig. Jag kan inte finna någon som helst hänvisning till ångerrätten i dessa dialoger. Din produkt blev defekt under garantitiden, och eftersom vi varken kunde laga eller ersätta produtken så har du rätt till att få tillbaka pengarna för produkten. Frakten är en separat tjänst som normalt sett inte betalas tillbaka vid ett garantiärende.

    PIXmania sätter inte sina egna regler, utan följer svensk lag samt konsumentverkets regler och rekommendationer.

    Precis som utlovat har PIXmania stängt ditt ärende efter att tidsramen för reparationen gått ut, samt återbetalat din produkt.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Acceptabel
    Tveksamt om den här butiken är helt seriös!

    Beställde en Canon zoom 70-300mm f/4-5.6 IS USM för 3.499sek. Det var svårt att hitta en tidslucka då objektivet fanns tillgängligt att beställa. För det mesta var det slut och när det var tillgängligt så var det bara några enstaka timmar i taget. Då råkade jag gå in direkt på Pixmanias hemsida, utan att gå via Prisjakt och då fanns objektivet i lager att beställa direkt, men till ett helt annat pris, närmare 5.000sek. Dvs via Prisjakt annonserar man ut en vara till ett visst pris, som är jättesvår att beställa, men det går alldeles utmärkt att i samma butik, omgående beställa exakt samma vara om man är villig att betala närmare 1.500sek extra.
    Hur seriöst är det beteendet egentligen?
    De här dubbla erbjudandena har legat ute ca en månad nu, så det är inget tillfälligt misstag från butiken.
    Pixmanias hemsida är knappt godkänd då informationen om produkterna är ofullständig.
    Lyckades till slut beställa objektivet till det "rätta" priset. Leveranstid: 1 vecka, efter många omlastningar från någon by i Frankrike.
    Den levererade varan, dvs objektivet, verkar vara felfri. Och det var bästa priset.
    26 dagar sedan
  • Hej iker, och tack för ditt omdöme.

    Objektivet som nämner är ofta slut i lager hos PIXmania, då partierna vi får in är små och varan är populär. Då listas den på prisjakt som "slut på lager", eftersom PIXmania inte längre har den.

    Det finns dock andra partnersäljare som annonserar sina produkter på PIXmanias hemsida, bl.a. objektivet som du nämner. Produkten har varit slut hos PIXmania, men sålts av en annan säljare (med helt egna villkor, lager, priser och leveransmetoder). Som standard visas den butik som A) har den i lager, och B) har det billigaste priset.

    Med andra ord, PIXmania har inte haft produkten i sitt sortiment (precis som prisjakt angivit), men vi har dock visat ett möjligt alternativ hos vår partnersäljare, som har haft produkten i lager (men till ett dyrare pris).

    Du ser vilken butik som säljer respektive produkt längst upp till höger på produktsidan, precis över "Lägg i kundvagnen".

    Leveransen hos PIXmania är 4-6 arbetsdagar med UPS Standard, så det låter som att du fått din leverans inom utlovad tid. PIXmanias lager är beläget strax utanför Paris i Frankrike.

    Jag hoppas att du blir nöjd med ditt objektiv, och är det några som helst bekymmer så kan du kontakta vår kundtjänst på mejladressen kundtjanst@pixmania.com eller via tel 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa).

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Har bara en sak att säga UNDVIK!.

    Trots många negativa omdömen från svenska kunder var jag naiv och beställde ändå nu i helgen.

    Efter att ha betalat nästan 10000kr för olika datorkomponenter så står det "Tillfälligt slut" på en av dom, allt fanns på lager innan jag betalade med mitt kort!

    Jag fick avbeställa ordern och nu sitter man här och undrar om när pengarna kommer tillbaka på mitt konto eller om jag får problem med det också? Nu får jag alltså vänta på pengarna innan jag kan handla nån annanstans.

    En tänkt smidig snabb affär har förvandlats till ett problem på grund av en oseriös firma.
    1 mån sedan
  • Hej TRTR,

    Tack för ditt omdöme. PIXmanias lager i Frankrike delas av 14 olika länder, och ibland händer det att en vara tar slut i samband med att beställningen läggs. Det är såklart beklagligt, men det kan hända. Ibland ändras lagerstatusen till "tillfälligt slut" efter attt beställningen lagts, vilket innebär att du köpte den allra sista produkten i vårt lager.

    Om du har annullerat ditt köp så är en återbetalning på väg till dig. Om du vill så kan du gärna kontakta mig på thomas@pixmania.com med ditt beställningsnummer, så ska jag kika på ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Acceptabel
    Tänkte beställa en logitech g400 nu här och PIXmania är billigast, men efter att ha läst att ni kör med ups som krånglar till det med att man ska vara hemma och ta emot paketet så väljer jag hellre siba där den kostar 50 kr mer, men det är det värt och kunna få det levererat med posten. Ni skriver här i en kommentar att ni jobbar på att hitta andra leveransalternativ, hur svårt kan det vara att använda posten som 90% av alla andra stora nätbutiker använder sig av?? Ville bara tala om mest att ni förlorar kunder pga detta.
    1 mån sedan
  • Hej william321123,

    Tack för ditt omdöme. Som du säger så finns det många åsikter gällande UPS. PIXmania är verksamma i 14 länder i dagsläget, där UPS är standardspeditör i samtliga av dessa länder. Att byta speditör är således inte så snabbt och enkelt som man först kan tro, då det har stor inverkan på avtal mm.

    Vi på PIXmania vill så klart erbjuda bra priser, god service och bra leveransalternativ. Det pågår ett förändringsarbete just nu, och min förhoppning är att vi får se flera leveransalternativ i framtiden.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Har beställt en "Samsung Galaxy Note Pro 12.2 SM-P900 32GB" eftersom den enligt prisjakts notering skulle finnas i lager men det är inte sant och först skulle den levereras 3/3 sedan 5/3 och nu 7/3 gissar att leverans också kommer att flyttas fram till Måndag,Onsdag,Fredag nästa vecka
    så att noteringen i lager kvarstår.
    Skäms Pixmania !
    1 mån sedan
  • Hej jannesamuelsson,

    Tack för ditt omdöme. Prisjakt är ett separat företag som inte har någon anknytning till PIXmania. De hämtar priser, lagerstatus, fraktkostnader mm på olika sidors databaser, men ibland kan såklart något fel uppstå.

    Du kan läsa mer om prisjakt på följande länk;
    http://www.prisjakt.nu/info.php?t=about_faq

    Som jag nämnt som svar i andra recensioner så rekommenderar jag prisjakt för att få indikationer på lagerstatus, priser mm. Däremot kan priser och lagerstatus skilja sig hos själva butiken, och det är butikens priser som gäller.

    PIXmania annonserar produkten som en förbeställningsvara. När den handlar om en nysläppt produkt är efterfrågan oftast mycket hög, och vår leverantör har utlovat dessa datum till PIXmania men sedan flyttat fram datumet. Detta är självklart trist, men tyvärr en realitet (inte bara hos PIXmania). Jag kan endast hålla tummarna för att surfplattan inkommer i lager så snart som möjligt.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Mycket bra
    Har försökt undvika Pixmania, men denna gång tänkte jag ge de ytterligare chans och det gick bra. Hade en fråga till kundtjänst som besvarades dagen efter.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Positivt:
    +Bra priser.
    +Bra suppoert när man ringer, trevliga, hjälpsamma och fixar saker direkt samt håller koll på saker och håller de dem säger dem ska göra.
    +Snabb leverans från Frankrike till Sverige.
    +Helt packet när man till sist lyckats få sitt packet.

    Negativt:
    -Problem med sidan när jag skulle beställa, lyckades bli 7 fel beställning som jag ännu själv inte förstår hur de lyckades bli. (+Men supporten fixade till de lätt å bra)

    -Väldigt komplicerat att få sitt packet då de levereras med UPS. Å dem verkar tydligen tycka att man ska kunna vara hemma å tillgänglig mellan 08-18 mån-fre utan att de kan ge en ca tid när de kommer och kan inte heller ringa 15-30 minuter (Då dem som kör inte har någon företagsmobil) innan utan kommer bara å ringer på dörren. Detta skapar ju då problem om man har de som de flesta människor har alltså jobbar 07-16 alla vardagar och har inget hembiträde, butler, tjänstefolk, hemmafru eller något i den stilen som bara kan sitta hemma å vänta. Å de går inte heller för mig att leverera till min arbetsplats och är inte helt sugen på att de ställer av paketet utanför min dörr. SÅ de känns som ett system med mycket slöseri på tid och slöseri på pengar. Både för privatpersonen och företaget.

    Så min slutsats är: Mycket bra sida och svensk support, men anledningen till lågt betyg blir för att de är ett värdelöst leverantörs sätt tyvärr. PGA detta lär jag antagligen inte beställa från Pixmania mer så länge de är UPS som levererar då jag inte kan ta ledigt från jobb en hel dag var gång man beställer nåt, å måste sitta hemma en hel dag å vänta på de.
    Då är de bättre att beställa nånstans där de använder sig av tekniken för att underlätta istället.
    1 mån sedan
  • Hej Mazze1988,

    Tack för din omfattande recension. Det är så klart tråkigt att falla främst på valet av speditör. Det finns många sätt att lösa leveransen med UPS, men ibland fungerar det inte så bra. Som du ser här på prisjakt så är det många som tycker som du, men samtidigt finns det även många som är nöjda med UPS.

    PIXmania jobbar på att försöka fixa andra leveransalternativ inom en snart framtid, men jag kan ännu inte lovat något. Håll gärna utkik på vår hemsida framöver, så hoppas jag på att vi får nöjet att se dig som kund hos oss igen.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Ganska dålig
    Beställde 2st Iiyama ProLite XB2779QS skärmar, stod på deras sida att dessa skulle vara svarta vilket jag också ville ha, men när jag öppnar paketet så är dessa i silver istället.

    Som tur var hade jag ingen svart version av dessa sedan tidigare, då hade jag ju blivit tvungen att skicka tillbaka dom.

    Kan leva med den silvriga kanten nertill, men ser för tusan till att ha rätt text i beskrivningen av skärmen så folk inte blir lurade!

    Tyvärr resulterar detta i ett dåligt betyg.
    2 mån sedan
  • Hej coke_smurf,

    Tack för ditt omdöme. Mycket tråkigt att höra att du har fått fel färg på din produkt. När jag tittar på PIXmanias hemsida så visar dock bilden att det är en silverkant nedtill.

    http://www.pixmania.se/search/21794758.html

    Det finns många möjliga anledningar till att fel produkt skickas (fel information på hemsidan, felplockning i lagret etc). Det är så klart beklagligt att det inträffat.

    Om du inte har fått den produkt du beställt så bör du kontakta PIXmanias kundtjänst, som kan arrangera ett återköp eller ett utbyte. Du når PIXmanias kundtjänst på kundtjanst@pixmania.com eller på tel 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa).

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Knappt godkänd
    Snabb leverans och bra pris, så där är det inga problem. Bra kontakt med kundtjänst också vid funderingar.
    Varorna jag fick hem var däremot helt undermåligt förpackade, löst nerslängda i en halvtrasig kartong utan emballage. Ett rent under att inget gick sönder förutom en förpackning till ett filter, objektivet var som tur var helt. Katastrof att någorlunda dyra varor inte förpackas bättre än så!
    På tal om katastrof måste även UPS nämnas! Posten finns med som alternativ på Pixmanias hemsida, men går inte att välja i kundvagnen. UPS måste vara världens mest fyrkantiga företag att ha och göra med! Ringde och ville ändra leveransadress till jobbet eftersom jag inte är hemma dagtid. Se det gick inte, dom var tvungna att göra ett leveransförsök hemma först..när jag ändå inte var hemma och kunde ta emot dom..

    Så, knappt godkänt för Pixmania. Får se om betyget ändras när jag provar objektivet och märker om det inte klarat frakten på ett bra sätt..
    2 mån sedan
  • Hej muonahicki,

    Stort tack för ditt omdöme och feedback. Tråkigt att höra om de negativa delarna av din beställning. Om du fått din försändelse dåligt emballerad, så rekommenderar jag dig att informera vår kundtjänst så snabbt som möjligt, så att problemet finns noterat. Du når vår kundtjänst på kundtjanst@pixmania.com eller via telefonnummer 08-5199 2486. Du får gärna även kontakta mig på mejladressen thomas@pixmania.com, så kan jag kika på ditt ärende. Se bara till att bifoga din recension och ditt beställningsnummer.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Varan är bra och leveransen kom hyggligt fort från Frankrike. Dock kommer jag akta mig noga från att köpa av Pixmania igen.
    Skälet? Leverans via UPS.
    UPS är ett fraktföretag som levererar under dagtid och bara har ett fåtal upphämtningsställen i landet. UPS är nog anpassat för ett USA med företag och hemmafruar.
    Eftersom jag som nästan alla andra i detta land, lever i ett modernt förhållande där båda jobbar, så har jag ingen hemmafru som är hemma och kan ta emot bud. Vi har inte heller någon husa eller butler. Det är alltså nästan hopplöst att få en leverans.
    Om man som jag också skall reklamera en liten skada på produkten så blir det än mer hopplöst. Samma visa igen att man måste vara hemma när hämtningen skall göras någon gång under dagen. Dessutom är det omöjligt att lista ut vilka kryptiska uppgifter man skall peta in i UPS webbformulär för att beställa hämtning. Jag har försökt men måste nu ringa supporten för att få hjälp att fylla i ett formulär.

    Handla istället från någon som levererar till ICA, konsum eller liknande. Det passar bättre i Sverige.
    2 mån sedan
  • Hej janwen,

    Tack för ditt omdöme. Det är självklart mycket tråkigt att läsa om dina upplevelser. Det går bra att välja leveransadress till din exempelvis din arbetsplats, detsamma gäller för en eventuell upphämtning. Jag håller med om att UPS webbformulär för upphämtning är lite krångligt, men det går också bra att slå dem en signal på 077 66 220 77 för att boka hämtningen. Om du vill att jag tittar nämre på ditt ärende så går det utmärkt att skicka ett mejl till thomas@pixmania.com.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Knappt godkänd
    Jag vill vara tydlig med att jag ännu inte fått min beställning levererad så omdömet inkluderar inte hur väl produkten var paketerad eller om den kom fram i brukligt skick.
    Men jag kommer ALDRIG igen handla hos Pixmania oavsett hur billiga dom är.

    Jag har tittat på en produkt och den var billigast på Pixmania, jag var lite tveksam till att beställa där ifrån eftersom jag inte har någon erfarenhet av butiken, men jag kikade lite hastigt på omdömet och såg att det var på drygt 7.60*, helt OK tänkte jag . Hade jag läst några omdömen här hade jag aldrig beställt.
    På helgen lägger jag min beställning och för över pengarna (med banköverföring, Pixmania tar inte kortbetalning) redan där började orosklockorna ringa lite. Efter några dagar utan information från Pixmania kikar jag in på hemsidan igen och det står att dom inte har någon information om min betalning (ja det stod att betalningen kunde ta 2-6(?) dagar att registreras) jag slänger iväg ett mail till kundtjänsten och undrar vad som händer, dom svarar relativt snabbt att dom faktiskt tagit emot min betalning. Ytterligare ett par dagar går utan att ordern packas.. i slutet av veckan packas till sist ordern och en notifiering skickas till UPS. Vid den här tiden har jag läst på mig och insett vilken tabbe jag gjort, jag trodde att UPS hade utlämningsställe som man kunde hämta paketet på, men så fungerade det icke, utan UPS åker hem till dig på arbetstid. Jag ringer UPS och ber dem ändra leveransadress till min jobbadress, det kan dom inte, utan deras regler är att dom MÅSTE åka till den originella leveransadressen minst 1 gång och sedan kan man ändra adress. Nu så här nästan 2v senare undrar jag fortfarande vart min produkt är.

    TLDR;
    Pixmania tar inte emot betalningar med kreditkort.
    Pixmania skickar sina paket med UPS (Leverans under arbetstid till hemadress, beställ med din jobbadress om du vill korta ner leveranstiden med 2-5dagar)
    Jag kommer aldrig handla från Pixmania eller någon som skickar sina varor med UPS igen.
    2 mån sedan
  • Hej trwl,

    Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme. PIXmania har alltid haft kortbetalning (med VISA/Master Card) som betalningsalternativ, och även om andra betalningsalternativ temporärt försvunnit så har bankkorts-betalning funnits hela tiden.

    UPS är en budfirma som levererar direkt till adressen, och det framgår även vilken transportör vi använder när man lägger beställningen. Som du beskriver så går det bra att ändra adressen om man nu vill det. Antingen kan du kontakta UPS direkt för mer information, eller så går det bra att höra av sig till kundtjänsten på mejladress kundtjanst@pixmania.com för fler rekommendationer om hur leveransproblem kan lösas.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Acceptabel
    Knappt acceptabel.

    Helt ok leveranskostnad och tid.
    Bra spårning via UPS.
    Bra pris

    Det som drar ner betyget är dåligt emballage och dålig hantering av fraktfirman UPS.

    De två hårddiskar och USB HD dockan som jag beställde var paketerade utan något stötdämpande inre emballage alls. Volymmässigt var det ungefär 2/5 luft och 3/5 varor i kartongen. Diskarna och USB dockan i sina individuella kartonger kunde åka runt hur som helst inne i den yttre kartongen.

    Den yttre kartongen hade två små (4-5cm2) upprivna hål och jag upplever att det nog inte hade hänt om kartongen vart styvare och hade haft ordentligt med stötdämpande emballage.

    Diskarna verkar mirakulöst ha klarat bristen på emballage och UPS behandling men USB dockan hade lösa delar i sig när jag öppnade den. Orkade inte skicka tillbaka den utan jag kunde laga den själv. Återstår att se om diskarna klarar sig under garantitiden.
    2 mån sedan
  • Hej 8DH,

    Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme. Känsliga produkter så som hårddiskar måste självfallet skickas med bra emballage, så det är mycket tråkigt att läsa om din upplevelse.

    Jag tittar gärna extra på ditt ärende, om du är villig att mejla mig på adressen thomas@pixmania.com och beskriver ditt ärende (med beställningsnummer).

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Dålig
    Förstår inte riktigt Pixmanias priser...

    Till exempel så står det att en hårddisk den 29 januari 2014 kostar 997kr (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1335006), när jag sen klickar mig vidare till Pixmania så kostar hårddisken 1049kr (http://www.pixmania.se/intern-harddisk-3-5/wd-intern-harddisk-caviar-red-wd30efrx-3-5-3-tb/16730698-a.html#CodePromo=oui&srcid=910) , lägg sen till en frakkostnad på 79kr och totalsumman blir 1128kr.

    Pris inkl. frakt enligt prisjakt ska alltså vara 1076kr.

    Är det jag som har missat något eller bluffar Pixmania med sina priser för att alltid vara billigast?!?

    http://i.imgur.com/iAcFOMa.png
    http://i.imgur.com/ZNEGjWM.png
    2 mån sedan
  • Hej Pinnacle,

    Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme. PIXmania kan inte influera de priser som listas på prisjakt, då prisjakt hämtar informationen automatiskt från PIXmanias hemsida. Det kan resultera i att priser inte är helt uppdaterade, och fel kan givetvis uppstå som gör att priser inte kalkyleras korrekt (exempelvis om en hyperlänk ändras). Kort sagt så är det ett väldigt komplext system att samla data från tusentals butiker med olika hemsidor / plattformar.

    Inget företag lämnar priser manuellt till prisjakt, och kan således inte "fuska" med priserna. Jag rekommenderar dig att läsa om prisjakts villkor på länken nedan;
    http://www.prisjakt.nu/info.php?t=about_faq

    I elektronikbranschen fluktuerar priserna ofta, mycket eftersom marginalerna är små. Framförallt hårddiskar och RAM-minnen går titt som tätt upp i pris, och PIXmania har väldigt rörliga priser på många av våra produkter. Som det står i våra försäljningsvillkor så är det priset vid beställningstillfället som gäller.

    Jag själv brukar använda prisjakt som en _indikation_ för att få förslag på butiker med bra priser, men huvudregeln är att alltid kontrollera priset direkt hos butiken. Detta gäller såklart för samtliga företag, och även för fraktkostnaden (som kan ändras av ett företag, men prisjakt uppdaterar inte informationen ögonblickligen).

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Acceptabel
    Plus:
    - Bästa pris på den 'WD Elements - 500 GB' som jag beställde.
    Minus:
    - Lång leveranstid
    - Vad är det för hästhandlartakter att lägga till en produkt för 220:- (VIPixkortet) som jag aktivt måste ta bort innan jag genomför sista steget i beställningen.
    - Dåligt packad. Den lilla kartongen med externdisken låg löst i en större låda utan någon bubbelplast eller liknande.
    2 mån sedan
  • Hej ChristerE,

    Tack för ditt omdöme. Det är såklart mycket tråkigt att höra om din dåliga upplevelse i samband med din beställning.

    PIXmanias lager ligger i Frankrike, vilket resulterar i längre leveranstider. Tidsramarna framkommer dock när man lägger beställningen.

    Som du säger så läggs VIPIX-kortet till automatiskt, men det går bra att ta bort det. Om man råkar missa detta så går det bra att kontakta vår kundtjänst för att annullera köpet av VIPIX-kortet.

    Gällande paketeringen så låter det inte alls bra, och jag skulle uppskatta om du kan mejla mig på thomas@pixmania.com så ska jag personligen titta på ditt ärende. Kopiera in din recension, och

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Ganska dålig
    När det krånglar så krånglar det rejält.
    2 mån sedan
  • Hej Oakmoutain,

    Tack för ditt omdöme. Mycket trist att höra att du upplever PIXmania som krångligt. Det vill jag självfallet ändra på. Du får gärna mejla mig på thomas@pixmania.com så kan jag ta ett titt på ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Perfekt
    Snabb frakt och bra produkt, lätt och enkelt.
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Har gjort ett flertal beställningar + en retur av en DOA utan några problem. Man kan inte beskylla dom för att vara snabba men med tanke på det låga priset så kan jag inte annat än rekommendera detta företag.
    Nog hade jag hellre hämtat mitt paket på något utlämningsställe men UPS funkar det med.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Fri frakt och hemleverans, kan det bli bättre?
    Visserligen tog det några dagar extra men mer kan man ju knappast begära mer när man inte betalar någon frakt!
    De som körde ut paketet ringde innan de kom så det var inga problem.

    ------------------------
    Deras kundservice är super, jag fick skicka tillbaka en Doro då den inte var på svenska. Det var inga problem, UPS-nissarna kom och hämtade den gratis. Så de är bra på alla sätt!
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Usel
    Varning Varning Varning !

    Om man inte hämtar ut sin vara från Postens utlämningsställe (t.ex. p.g.a. sjukdom) och den går tillbaka till Pixmania. Så är Pixmanias policy, att varan (som man redan har betalat för via betalkort) åter tillfaller Pixmania! Detta hände mig i somras! Svenska Pixmania redogjorde direkt för sin "policy", så jag kontaktade då internationella Pixmania som "verkade vilja" återbetala mina pengar (eftersom varan var slutsåld då..!). Men även de har efter långvarig förhalning lagt locket på! Så här sitter man nu utan en vara som man har betalat för, men som återgått till Pixmania...
    3 mån sedan
  • Hej NicsoftInc,

    Tack för ditt omdöme. PIXmania tar självfallet inte betalt för en produkt som du inte mottagit. Om du inte har kunnat lösa ärendet med vår kundtjänst så vill jag be dig att kontakta gärna mig omgående på mejladressen thomas@pixmania.com så ska jag titta igenom ditt ärende och se till att vi löser problemen.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Perfekt
    Jag beställde en surfplatta nyligen. När jag fick hem den och packade upp den så var skärmen spräckt. Ringde då till kundtjänsten direkt. Vi kom överens om hur vi skulle göra. Killen sa att jag lägger in en ny order express, så skickar du tillbaka skärmen. På torsdagen, två dagar senare, kom det hem en ny surfplatta, från Frankrike. Jag är mycket nöjd med kundmottagandet och kan inte nog betona hur nöjd jag är.
    3 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Hög fraktkostnad. Långsam leverans. De smyger dessutom ner saker i varukorgen strax innan betalning, så se upp!
    3 mån sedan
  • Hej johnepojken,

    Tack för ditt omdöme. PIXmania använder sig av UPS som leverantör, vilket innebär direkt leverans till dörren. Att paketen skickas från vårt centrallager i Frankrike lägger såklart till några kronor på leveransen, men resulterar i att vi kan hålla lägre priser på själva produkten.

    VIPIX-kortet läggs till automatiskt under steg 2 i din beställning. Det går såklart bra att klicka på "Ta bort", men om man missar det går det bra att kontakta vår kundtjänst för att annullera köpet av VIPIX-kortet. Om du tycker fraktkostnaden är hög kan dock VIPIX-kortet vara en god idé för att erhålla kostnadsfri frakt på dina framtida beställningar.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Acceptabel
    Har inte haft kontakt med kundtjänst så jag vet inte hur det är om man får problem.

    Fick rätt bra pris men störande sida. De försöker lura på dig saker som t ex något VIP-kort hos dem som automatiskt läggs till i varukorgen och kostar dryga hundralappen. Fult att smyga ner saker i varukorgen. Kan endast betala med VISA/Mastercard och inte t ex direktbank eller faktura. Ganska dyr frakt. över 50 kr för ett litet postbrev i princip. Man var även tvungen att välja Man eller kvinna för att få adressen Man Förnamn Efternamn... konstigt.
    4 mån sedan
  • Hej Tallfjant,

    Jag tackar för ditt omdöme och din feedback. Det stämmer att man själv måste välja bort VIPIX-kortet under steg 2, men om man av misstag råkar missa detta så går det såklart bra att kontakta vår kundtjänst för att lösa problemet.

    I dagsläget har vi begränsade betalningsalternativ p.g.a. en omfattande systemuppdatering, men det finns såklart planer på att återigen erbjuda betalning via exempelvis Klarna faktura någon gång efter årsskiftet.

    Samtliga beställningar skickas från Frankrike, vilket tyvärr resulterar i lite högre frakt. Det tidigare nämnda VIPIX-kortet kan dock åtgärda detta.

    Att välja om man är Man/Kvinna används för internt bruk för att få fram statistik kring vad olika kunder är interesserade av.

    Tackar för att du tog dig tid att skriva feedback, och jag hoppas att vi återigen får se dig som kund hos PIXmania!

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Vi köpte en örontermometer hos Pixmania, vi hade valt ut ett bra paket till ett bra pris men fick ett annat som vi inte ville ha. Efter samtal med kundtjänst var vi överens om att returnera termometern eftersom ångerrätten fortfarande gällde. Men vi fick aldrig tillbaka våra pengar. Min man har under flera månaders tid lagt ner väldigt mycket tid och energi åt samtal med kundtjänst som kommit med nya löften och dåliga ursäkter varje gång. Men några pengar fick vi aldrig tillbaka.
    4 mån sedan
  • Hej esgjern,

    Tack för ditt omdöme. Mycket tråkigt att höra att ni har haft problem med ert ärende. Jag tar gärna en titt på ert ärende om ni bara kontaktar mig på mejladressen thomas@pixmania.com och tillhandahåller ert beställningsnummer.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Ofta bra priser, men det är allt.
    Strular något tar det otroligt lång tid att få svar om man ens får svar.
    Kanske internets sämsta kundtjänst, stay away!
    4 mån sedan
  • Hej 360d,

    Tråkigt att höra att du har haft en dålig upplevelse med PIXmania. PIXmania svarar alltid på epost inom 24 timmar, och har telefontider mellan 10-18 varje vardag. Om du inte har fått något svar så är det stor sannolikhet att exempelvis ditt mejl inte kommit fram.

    Om du vill att jag kikar på ditt ärende så får du gärna kontakta mig på mejladressen thomas@pixmania.com

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Felaktiga prisuppgifter vilket gör att de hamnar bra till på prisjakt. Det ser ut som om det är fraktfritt men det är endast sant om man köper till VIPixmania för 220 kr...
    4 mån sedan
  • Hej Uniqen,

    Prisjakt är ett separat företag som inte har någon anknytning till PIXmania. De hämtar priser på olika sidors databaser, men priserna kan ibland vara gamla eller felaktiga.

    Min rekommendation vad gäller PIXmania och andra återförsäljare är att alltid kontrollera priserna direkt hos återförsäljaren för att se vilket pris som gäller.

    PIXmania förbehåller rätten att när som helst ändra priset. De priser som anges på webbplatsen vid beställningstillfället gäller.

    Det stämmer att PIXmania just nu erbjuder gratis standardfrakt och 50% rabatt på express frakt om man är en VIPix medlem, detta framkommer på hemsidan.

    Med vänliga hälsningar
    Jens

  • Usel
    OK priser men helt värdelösa när något går sönder. Lyckades till slut att skicka in ett Powersupply som gått sönder men efter över ett halvår har jag inte fått tillbaka det. Nu har en disk gått sönder och jag lyckades att få ut lite dokument som skall klistras på lådan, men utan adress! Värdelöst.

    Antagligen får jag sitta i telefon i en halvdag (som förra gången) för att lyckas få tag på någon. Verkar som om de vill göra det så svårt som möjligt att returnera något eller att få service. Kommer aldrig mer att köpa något från Pixmania.
    5 mån sedan
  • Hej v060141,

    Tack för ditt omdöme. Till att börja med får jag beklaga om du haft problem med dina returärenden. Om du inte har blivit återkopplad gällande ett garantiärende rekommenderar jag dig att kontakta kundtjänsten på mejl kundtjanst@pixmania.com eller via tel 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa).

    När det gäller returer för reparation så används en förbetald fraktsedel från UPS. Återigen rekommenderar jag dig att kontakta kundtjänsten för hjälp med detta.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Mycket bra
    Lite rörig webb butik tycker jag. Söksystemet är lite klumpigt och de borde vara bättre på att enkelt och snyggt presentera sina varor. Många gånger suckade jag över hur osmidigt det var.

    Att beställa gick hyggligt enkelt, en del alternativ för "merköp" fanns men inga var ifyllda åt migså jag behövde inte oroa mig för att bli pålurad tjänster, skönt.

    Hade gärna sett fler betalningsalternativ, särskilt direktbetalning från bank.

    hade gärna sett att jag tydligt fick veta och eller välja om de skall skicka produkter allt eftersom de kommer in eller först när alla kan skickas i en försändelse.

    Beställde ett gäng datorkomponenter varav några inte fanns i lager.
    Var beredd på lång leveranstid men fick dem redan efter 2 dagar.
    UPS kom som de skulle och jag kunde följa allt via deras webbsida.

    I deras mail om vad de skickat så saknades en komponent. Jaha tänkte jag, restnoterat... Då får vi se när den kommer. Men Sedan var allt i paketet och allt på leveranssedeln stämde. Mysko.

    Eftersom allt fungerade så har jag ännu inte haft någon som helst kontakt med deras support/reklamationer. Vi får se om det behövs.
    5 mån sedan
  • Hej Discord,

    Tack för ditt omdöme. PIXmanias hemsida är precis nylanserad, och det pågår ett ständigt förbättringsarbete kring den.

    P.g.a. den nya hemsidan har flera betalnignsalternativ temporärt försvunnit, men flera av dem skall återkomma efter årsskiftet.

    Om det skulle uppstå några problem, kontakta då PIXmanias kundtjänst omgående. Du når dem på kundtjanst@pixmania.com eller via tel 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa).

    Jag hoppas i övrigt att du blir mycket nöjd med din beställning, och att vi återigen får se dig som kund framöver.

    Med vänliga hälnsningar
    Thomas

  • Usel
    Aldrig mer Pixmania. Köpte en Samsung TV från Pixmania för 10 månader sedan men fjärrkontrollen har tyvärr börjat strula. Jag ringer då först till Samsung som säger att jag skall kontakta återförsäljaren så kan de beställa en ny fjärrkontroll.

    Kontaktar då Pixmania (det är snudd på omöjligt att hitta hur man kontaktar någon slags support med ett annat ärende än att beställa saker). Jag får till slut följande svar:

    PIXmania har tyvärr inte möjligheten att skicka ut en ny originalfjärrkontroll för produkten SAMSUNG - UE40ES6900 3D LED Smart TV utan inköpsavdelningen erbjuder att skicka ut ONE FOR ALL Universalfjärrkontroll Total Control 8 in 1 - URC 1580.

    Detta är en universell fjärrkontroll som är kompatibel med din TV.

    Länk: http://www.pixmania.se/search/21297710-.html

    Man köper en TV för 8000kr och de erbjuder en piratfjärrkontroll som ersättning till ett värde av 90kr?!

    Påtalar att detta låter helt galet men då skyller man genast i från sig med att man är baserade i Frankrike och visst följer alla lagar och regler. Tyvärr verkar väl Pixmania missat att man har reklamationsrätt i två år inom EU. Jag får kriga vidare och hoppas de ger med sig.
    5 mån sedan
  • Hej zightx,

    Stort tack för ditt omdöme.

    För att komma i kontakt med PIXmania så kan man gå in på vår hemsida och klicka på "kontakta oss". Du når även PIXmanias kundtjänst på kundtjanst@pixmania.com eller via telefon 08-5199 2486.

    När det handlar om tillbehör (exempelvis fjärrkontroller, batterier etc) så har de mycket ofta en kortare garantitid än själva huvudprodukten. Eftersom att PIXmania importerar produkter från Frankrike, där Samsung endast tillhandahåller 6 månaders garanti på fjärrkontroller, så kan inte PIXmania genomföra någon åtgärd. Om du har fått ett erbjudande om en universalkontroll så betyder det att kundtjänsten har gjort ett undantag för dig.

    Det råkar för övrigt vara 3 års reklamationsrätt i Sverige. I enlighet med konsumentköpslagen så faller bevisbördan om att påvisa tillverkningsfel på kunden. Du kan kontakta PIXmanias kundtjänst och be om mer information om hur man nyttjar 3 års reklamationsrätt.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Hej har heller inte fått min vara. Det har gått över månad nu. Har skrivit till dem, har inte fått något svar.
    5 mån sedan
  • Hej leo007,

    Tack för ditt omdöme. Det är mycket beklagligt att du inte har fått din vara, och om det har gått en hel månad låter det som att någon form av problem har uppstått.

    Min rekommendation är att du omgående kontaktar kundtjänst. Du kan skriva till mejladressen kundtjanst@pixmania.com eller ringa på 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa).

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Jag har handlat mycket över internet de senaste åren men aldrig varit med om en sämre butik än Pixmania. Mina båda killar köpte varsin legomodell för egna pengar och trots att varorna fanns i lager tog beställningen 4 veckor!

    Negativt
    Fakturan som visades på hemsidan var felaktig.
    Kontaktuppgifter till kundservice finns inte på hemsidan.
    Lagerstatus stämmer inte.
    Ingen information om när varorna ska skickas finns att tillgå.

    Undvik!
    5 mån sedan
  • Hej kalleklu,

    Tack för din kundrecension. Det stämmer att det varit flertalet problem hos PIXmania under den senaste tiden, främst beroende på omfattande förändringar. I stort sett har samtliga av de problemen du beskriver åtgärdats, och alla pusselbitarna börjar sakteligen falla på plats igen.

    Om du vill så får du gärna återkomma med ditt beställningsnummer till mejladressen thomas@pixmania.com så kan jag titta igenom ditt ärende och se vad som har hänt.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Mycket bra
    Älskar denna hemsida! De har saker som är ganska svårt att få tag på i Sverige.
    Köpte ett par AKASA LED band, väldigt trevligt att de har det :)

    Dessutom är de billiga :)
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställde en extern hårddisk modell: WD My Passport förra veckan. Fick hårddiskan levererad enkelt och smidigt till mitt jobb efter 4 arbetsdagar. Är supernöjd med mitt köp och produkten fungerar alldeles utmärkt, även till ett bra pris! Jag kommer absolut använda mig utav Er igen! Något jag tycker är toppen är att man kan följa hela leveransen från start till slut. I helhet otroligt bra!
    5 mån sedan
  • Usel
    Beställde en S4 för 3 veckor sedan Har inte hört något sedan dess När jag försöker spåra paketet visar det sej att inget har hänt sedan den 18/10 Så dåligt att man spyr
    5 mån sedan
  • Hej derry61,

    Tack för ditt omdöme. Självfallet beklagar jag om det uppkommit problem med din leverans. Om det finns ett problem med paketet så rekommenderar jag dig att ta kontakt med PIXmanias kundtjänst omgående. Du når dem på kundtjanst@pixmania.com eller via tel 08-5199 2486.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Perfekt
    Ordered Lego and experienced no problems whatsoever. Quick and free delivery with UPS. Delivered to my work within a few days - no hazzle. Only downside is that you have to pay in advance - but I gave it a try and needn't be sorry :)
    5 mån sedan
  • Usel
    Jag ger Pixmania det här betyget baserat på min senaste beställning.

    Jag har alltid vart nöjd med pixmania men efter min senaste beställning så returnerade jag saker för första gången till dom och där börjar det.

    Min beställning var 1mus och 1grafikkort musen kunde dom inte leverera så den fick jag tillbaka pengar för nästan direkt, men grafikkortet fick jag levererat efter 1månad men som jag returnerade för att det var trasigt vart det värre med.
    Dom har tagit emot grafikortet (i Frankrike) och GODKÄNT min retur men inga pengar får jag, nu har det snart gått 3månader och trots upprepade förfrågningar varför det tar sån lång tid så händer ingenting. Jag har fått svar att dom har "tekninska problem" men nu funderar jag om inte det bara är en ursäkt.

    Man ska inte behöva vänta så här länge för att få tillbaka pengarna...
    5 mån sedan
  • Hej kimsonite,

    Tack för ditt omdöme. Det är väldigt tråkigt att se att du haft så mycket problem, och jag vill mycket gärna se närmre på ditt ärende. Du får gärna skicka ditt beställningsnummer till mig på mejladressen thomas@pixmania.com.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Otroligt besviken på leveransen. Först påstår UPS att de försökt leverera 2 gånger, vilket de inte alls har gjort. Jag har varit hemma vid båda de påstådda leveranstidpunkterna. Sedan påstår UPS att adressen inte finns ("A correct street name is needed for delivery."), vilket också är lögn. Området byggdes för 1 år sedan, men UPS har väl inte uppdaterat sina GPSer. Jag har gillat Pixmanina tidigare, men det här med UPS är bara för mycket. Måste tyvärr avråda från att handla här.
    5 mån sedan
  • Hej arahlen,

    Tack för ditt omdöme. Trist att höra om problem med leveransen, framför allt om du har intrycket av att leverantören inte ens försökt avlämna din försändelse.

    Jag kikar gärna närmre på ditt ärende. Om du återkommer till mig via mejladressen thomas@pixmania.com med ditt beställningsnummer så ska jag se vad som hänt.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Bra
    Fick vänta en vecka extra på leverans eftersom Pixmania inte lämnar uppgifter som mobilnummer och portkod till UPS. Men är nöjd med varan och den var väldigt säkert packad.
    5 mån sedan
  • Hej 4degrees,

    Tack så mycket för ditt omdöme. PIXmania vidarebefordrar de uppgifter som finns på adressfältet till UPS, vilket innebär att en noterat portkod finns med. Kanske har din portkod hamnat på fel ställe? Gällande telefonnummer så har UPS som arbetsmetod att inte ringa till mottagaren innan leverans.

    Skönt att höra att du är nöjd med din beställning i övrigt, och jag hoppas vi ser dig hos PIXmania.se igen!

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Totalt värdelöst!

    Har väntat på mina varor mer än lovat.
    Ingen möjlighet att kontakta de per mail, (man blir hänvisad att klicka på en länk för att maila de, men hamnar på en fel sida).
    För att ringa de så kostar det pengar, 5 sek per minut.

    Enligt andra omdömen så verkar det vara problem med deras Leverans, kundtjänst samt om man skulle reklamera en vara. Än så länge har jag problem med de två första punkterna.
    5 mån sedan
  • Hej apfelsine,

    Tack för ditt omdöme. Det är trist att höra att du väntat länge på din beställning. Du kan kontakta kundtjänsten via kundtjanst@pixmania.com eller via telefon 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa), och de kommer att ge dig en uppdaterad status gällande din beställning, samt hjälpa dig med eventuella problem.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Ganska bra
    Pixmania säljer med fransk moms på 2.1%. Se upp med detta ifall du köper till ett företag och vill dra av momsen. Pixmanias priser exklusive moms är betydligt högre än svenska firmors. Momssatsen framgår inte på Pixmanias hemsida.
    Pixmanias kundtjänst är bra - ifall du hittar fram till dem. Dålig kontaktinfo på hemsidan och emaillänken fungerar inte.
    6 mån sedan
  • Hej SvendD,

    Tack för ditt omdöme. I Sverige så säljer PIXmania med svensk moms, alltså 25%. Notera att PIXmania är ett företag för privatpersoner (då den tidigare filialen för företagsköp, PIXmania-PRO, inte längre finns).

    Du kan nå PIXmanias kundtjänst via mejl till kundtjanst@pixmania.com eller via tel 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa)

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    En tråkig lång historia från en göteborgare.
    Testade Pixmania för att deras priser är ofta väldig låga. BRA betyg köp och betalning.
    Men som andra påpekar så är det problem med UPS.
    Fick ett sms på en förmiddag om att paketet skulle levereras och om jag hade en eventuell portkod.
    Det gick snabbt till Sverige tänkte jag och ringde till UPS.
    Här börjar problemet.
    Jag gav dem portkoden och frågade när de skulle komma, runt kl 13 samma dag svarade de. Jag sitter redan på jobbet kan inte bara åka hem för att hämta paket plus även om jag kunde ta ledigt så innebär det förlorad inkomst. Ringde brorsan men han jobbade också.
    Missade den leveransen, dagen efter bytte jag till kvällsskift för att vara hemma för den leveransen, tiden gick och ingen kom ringde till UPS igen och de sa att chauffören inte hade min portkod. Det visade sig att de bytte chaufför och varken den gamla chauffören eller UPS meddelande om min portkod till den nya chauffören. Jag sa då att jag själv kunde åka till deras avhämtning ställe i Göteborg efter att jag tittat på deras hemsida men det kunde jag inte! Deras enda avhämtningsställe i Göteborg (Sveriges andra största stad) är för företagare medans vi privatpersoner får åka till Mölndal, en annan kommun för att själv hämta paketet. Jag får åka 1 & ½ mil för att hämta mitt paket! Hela deras affärsmodell är inriktade för b2b! De flesta jobbar dagtid och kan inte vara hemma för att vänta på ett paket. Det är så förvirrande att UPS i en storstad som Göteborg inte har ett enda utelämningställe för vanligt folk medans mina DHL och Schenker kontor ligger närmare än Postens! UPS borde göra som andra transportföretag och meddela någon eller några dagar innan ett paket är på väg till en och att paketeten levereras den xx etc så att man kan planera lite mer men inte samma dag!
    Skulle hellre valt ett annat dyrare ställe eller om jag kunde en annan transport en UPS....
    Det är Pixmanias fel att de bara erbjuder UPS och att de bara erbjuder hemleverans. Hellre att jag hämtar själv vid den tidpunkten jag kan hos en utelämningställe såsom Posten etc.
    UPS kanske fungerar i andra länder men det känns som grundläggande kunskap att man anpassar affärsmodeller till olika länder och inte tvärtom. UPS fungerar inte för privatpersoner i Sverige även om det fungerar perfekt i Frankrike.
    6 mån sedan
  • Hej Cheapo,

    Tack för ditt omdöme. Speditören UPS är mer eller mindre en budfirma som levererar direkt till den leveransadress som angivits. Det är, som du säger, inte det vanligaste leveransalternativet i Sverige. Man kan kontakta UPS direkt för att exempelvis ändra leveransadressen till en arbetsplats.

    Det är mycket trist att höra vad du råkat ut för. Om du vill så tittar jag gärna närmre på ditt ärende, skicka bara ett mejl till thomas@pixmania.com

    Med vänliga hälnisngar
    Thomas

  • Usel
    Sämsta skiten någonsin... Försökt beställa i flera dagar men det funkar inte... Det går ej att kontakta dem via hemsida då man kommer till en annan flik, deras mail står ingenstans heller, utan den får man leta rätt på annat sätt... Finns väl en anledning till att de har lågt pris när man läser andra kommentarer...
    6 mån sedan
  • Hej Daemon85,

    Tack för ditt omdöme. Tråkigt att höra att du har problem med att beställa. Det går att kontakta PIXmanias kundtjänst på tel 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa), eller via mejladressen kundtjanst@pixmania.com. De kan försöka lösa de problem du haft med att beställa.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Jag beställde en hårddisk ifrån Pixmania. När jag såg att jag erbjöds välja mellan leverans med UPS eller UPS Express så var jag nära att avstå ifrån köpet och välja en dyrare butik. Det gjorde jag inte, men det ångrar jag nu. UPS vill att jag skall ta emot paketet på dagtid (det är en hårddisk!), något jag naturligtvis inte kan göra eftersom jag är på jobbet då. Speciellt inte eftersom de inte vill ge en specifik tid. De kan tänka sig att leverera till mitt jobb, men tänker då lämna det till receptionen och inte till mig personligen, vilket inte heller är ett alternativ eftersom jag arbetar på en stor arbetsplats och eftersom jag hört om andra som försökt samma sak med resultatet att de blivit av med sitt paket. Det enda övriga alternativ UPS kan tänka mig är att jag tar mig till deras sorteringscentral och hämtar paketet, men den ligger inte inne i stan så det skulle ta mig 30 min med buss, enkel väg.

    Pixmania skriver på sin hemsida att de erbjuder flera alternativ för leverans varav ett är vanlig utlämning via Postens serviceställe. När jag försöker verifiera att de faktiskt gör det genom att klicka fram en ny beställning av samma produkt får jag återigen endast välja på olika alternativ med UPS.

    Slutsatsen är, handla aldrig ifrån en butik om du tvingas acceptera UPS som leverantör, du kommer aldrig få ditt paket!
    6 mån sedan
  • Hej jakand,

    Tack för ditt omdöme. Till att börja med får jag beklaga besvären som du har upplevt. Vi har många kunder som är mycket nöjda med UPS, men självfallet kan det ibland inträffa tråkiga avvikelser.

    Om du vill att jag ska titta närmre på ditt ärende får du gärna kontakta mig på mejladressen thomas@pixmania.com

    Det är en del information som fortfarande är inaktuell på vår nya hemsida, något som jobbas på.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Ganska dålig
    Uppdaterat 131014
    Då fick man sin hd idag men ändå beställt 25/9 och fått den 14/10 4 - 6 dagar jaja där ser man

    Beställde WD Elements - 2 TB den 25 sept och de har dragit pengar från mitt konto och än så länge har jag inte ens fått min vara det står fortfarande i lager och att den kommer inom 4-6 dagar samt står att varan är godkänd och väntar på att bli levererad.

    Sämsta med sidan att det inte går ta kontakt med dem och det går inte skicka mail heller
    sen tänker inte jag ringa dem för 5 kr i min vad är det för butik skärp er för fan
    6 mån sedan
  • Hej bluray76,

    Tack för din kundrecension, men tråkigt att höra att leveransen tagit sådan lång tid.

    Om du mejlar ditt beställingsnummer till thomas@pixmania.com så tittar jag gärna på vad som har hänt.

    För att nå PIXmanias kundtjänst kan du ringa på 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa eftersom det är ett 08-nummer) eller mejla via kundtjanst@pixmania.com

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Perfekt
    Bara bra erfarenhet här!
    6 mån sedan