Expressleverans inom 48 timmar
Gratis standardleverans och
-50% express med VIPixkortet

http://www.pixmania.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är nĂ„got felaktigt, Tipsa oss gĂ€rna hĂ€r!

Butiken finns utanför Sverige. Butiken har dock hemsida och support pÄ svenska. Dessutom listas priserna i svenska kronor.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 12 Ă„r sedan
(data frÄn 2015-03-01)
Detaljerad information Pixmania har fÄtt betyget (3.14)
  •  
    Klicka pÄ en stjÀrna för att sÀtta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Verbatim DVD+R (50-pack) för 949:- !

    Wesellcd tar 117:- för samma produkt.
    6 Ă„r sedan ( Uppdaterat: 5 dagar sedan )
  • DĂ„lig
    Det blev nÄgra hundra kr dyrare i slutÀndan. Dessutom försökte de slÀnga pÄ en massa extra tjÀnster som man var tvungen att kryssa bort. Fick inte nÄgot kvitto heller. Pixmania fÄr tvÄ stjÀrnor för att leveransen Äminstone kom fram.
    20 dagar sedan
  • Usel
    Billigt billigt billigt
    DÄligt dÄligt dÄligt

    Varför fortsÀtter folk handla hÀr?
    21 dagar sedan
  • Usel
    Köpte en Panasonic 55" led för ett tag sen, emballaget sÄg ut som dom rullat hit den frÄn Frankrike, dock verkade tvn oskadd. Efter ett par veckor la touch-fjÀrren av.
    Visade sig vara bluetooth-modulen i tvn....
    Men varför skicka den till Frankrike för service? Vansinne.
    Nu har det gÄtt 3 veckor och ingen tv i sikte.
    SpÀnnande.......
    23 dagar sedan
  • Usel
    Detta Àr ett av de sÀmsta företag som gÄr att hitta online. Ett riktigt bluff-företag rent ut sagt.
    Varför, kommer jag till alldeles strax. (OBS! LÄS LÄNGRE NED!)
    Det finns en anledning till att de har ett uruselt betyg pÄ Prisjakt. Kommer aldrig lÀgga en krona pÄ detta företag igen.

    - Urusel kundservice. Vilket bara bekrÀftas i mÄnga av de svar de ger hÀr. De struntar fullkomligt i sina kunder och kommer bara med svÀvande standardsvar.
    - Försöker pÄ alla sÀtt att fÄ kunden att betala en massa extra innan man vÀl kommer fram till slutet i kassan. AlltifrÄn nÄgot pajasmedlemsskap till andra tillÀgg pÄ priset.

    AngÄende bluff, sÄ kommer hÀr ett praktexempel:
    Titta pÄ följande lÀnkar:
    http://www.pixmania.se/gps-klocka/garmin-forerunner-220-rod-och-svart-gps-klocka/22026249-a.html#srcid=910&merch=1

    Och sedan hÀr:
    http://www.pixmania.se/gps-klocka/garmin-forerunner-220-rod-och-svart-gps-klocka/22026249-a.html#

    Det hÀr exakt samma produkter. IDENTISKA! Den första lÀnken Àr produkten som visas hÀr pÄ Prisjakt, dÀr de lagt lÀgst pris av alla pÄ Prisjakt. Men sÄklart finns den inte i lager. Men till ett dyrare pris, sÄ finns den sÄklart i lager. Nu kommer sÀkert företaget att skylla pÄ att produkten sÀljs av nÄgon via deras marknadsplats. Men hur kan de nÀstan alltid ha tomt i lagret pÄ produkter de Àr billigast pÄ? Men dÀremot ha samma produkter för betydligt högre priser som de pÄstÄr att nÄgon annan sÀljer. Otroligt otydligt för kunderna och kan inte uppfattas som nÄgot annat Àn ren ruffel och bÄg. SÄna hÀr företag borde förbjudas att ha verksamhet.
    SĂ„ kan bara avrĂ„da alla potentiella kunder, KÖP INTE HÄRIFRÅN!

    Och till de representanter frÄn Pixmania som svarar hÀr, sluta vara sÄ pinsamma. De stackare som handlat hos er och Àr missnöjda med er hantering vill inte ha förklaringar/ursÀkter. De vill ha rÀttelse. Kan ni inte uppfylla ert Ätagande, sÄ kompensera dÄ! Som stormagen hÀr under, som betalat extra för expressfrakt, för vara som fanns i lager vid bestÀllning och som finns i lager Àven efter bestÀllning. Och ni ska "möjligtvis förklara". Det finns INGEN förklaring som Àr intressant. Kompensera honom rejÀlt istÀllet! SÄ sköter man kundservice.
    2 mÄn sedan
  • Usel
    OBS!

    Ta och tÀnk efter innan ni bestÀller hÀrifrÄn, finns alltid en anledning varför priser Àr billigare pÄ vissa sidor och inte andra. Har haft sÄ sjukt mycket strul med detta företaget, har tagit ca 2.5 mÄnader att fÄ en Äterbetalning av min Tv som gÄtt sönder.

    Problem som Pixmania har :

    *UPS Àr nog absolut det sÀmsta företaget man kan anstÀlla för att skicka varor (mitt paket var borta i tyskland i samband med returen i ca 20 dagar utan Äterkoppling, sen fick jag helt plöstligt tillbaka tvn , som dÄ inte var lagad och förstörd av hanteringen)

    *BristfÀllig support ( telefonsvararen Àr bedrövlig, trevlig personal som försöker men svara pÄ mejl sker ibland detta enl killen pÄ pixmania pga av en bugg)

    Slutligen det Àr sÄ jÀvla vÀrt att kanske betala 5-20 % mer för en produkt köpt pÄ tex Elgiganten dÀr du kan faktiskt Äka till butiken och reklamera nÄgot, jag chansa och tÀnkte "hur ofta blir det fel pÄ en tv " ja uppenbarligen blev det ett jÀvla tjafs, sÄ avrÄder alla att handla med detta företag tills de fixar sina brister.

    mvh

    Mycket besviken kund.
    2 mÄn sedan
  • Usel
    BestÀllde ett nytt nÀtagg till datorn och valde den svindyra express leveransen som garanterar leverans inom 24-48h. Varan fanns i lager (finns fortfarande i lager).

    Jag la bestÀllningen pÄ en onsdag (med god tid för att fÄ det skickat samma dag, varor som jag bestÀllde frÄn netonnet senare samma dag blev skickat pÄ onsdagen).

    NÀsta dag ringer jag supporten och undrar varför jag inte fÄtt nÄtt kollinummer de sÀger dÄ att de inte har skickat varan Ànnu. Jag undrar sjÀlvklart varför?! Speciellt med tanke pÄ att jag valt den dyra express frakten. De ger ingen riktig anledning utan sÀger att de kanske skickar den pÄ fredag. Jag sÀger att den ska ju vara levererad pÄ fredag (inom 48h). De frÄgar om jag önskar hÀva köpet och vÀnta upp till 14 dagar pÄ att fÄ mina pengar tillbaka. Jag sÀger nej jag vill ha mitt nÀtagg se till att det blir skickat!

    Har svÄrt att tro att de ska fÄ ivÀg mitt paket idag eftersom klockan Àr efter 18 och de fortfarande inte har skickat mitt paket.

    Varför finns ens expressfrakt som ett alternativ om det ska ta en jÀvla vecka att lÀgga skiten pÄ lÄdan?!

    HÄll er lÄngt borta frÄn dessa skojare!

    *Det Àr nu lördag och som jag trodde sÄ har pixmania pÄ tre dagar inte lyckats fÄ en EXPRESS leverans ens till ett postkontor! Hur svÄrt kan det vara?! Jag ringde tom och pÄminde dem!*

    *MÄndag och dags för en ny uppdatering. Jag ringde supporten igen och undrade nÀr min expressleverans skulle bli levererad till ett fraktbolag? Kanske idag om jag har tur annars eventuellt imorgon. Va fan?!
    Jo, jag kan eventuellt fÄ tillbaka frakten om jag hör av mig efter jag fÄtt min leverans och vill ha kompensation (om de kÀnner för att godkÀnna den det vill sÀga).
    Jag valde att betala en massa extra för en expressleverans för att jag vill fÄ min vara snabbt inte för att eventuellt fÄ tillbaka fraktkostnaden flera veckor senare. Hur kan det vara sÄ jÀvla svÄrt att förstÄ?!*
    3 mÄn sedan
  • Hej stormagen,

    Jag har lÀst ditt omdöme och jag beklagar innerligt om du erhÄllit vaga svar frÄn PIXmanias svenska kundtjÀnst gÀllande din status för bestÀllningen samt varför den inte expedierats med Expressleverans Ànnu.

    Om du ger mig ditt bestÀllningsnummer (CCL-nummer) sÄ kommer jag kunna att ta en nÀrmare titt pÄ ditt Àrende och möjligtvis förklara vad som har intrÀffat samt vad som har orsakat förseningen.

    Du kan kontakta mig pÄ alex@pixmania.com.

    Uppskattar ditt samarbete.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Alex

  • Acceptabel
    Fick varorna jag bestÀllde men fick ta mig en halvtimmas resa bort för att hÀmta paketet eftersom Pixmania inte ser till att leverera till vanliga servicestÀllet precis dÀr jag bor. De anvÀnder sig av en utkörningstjÀnst av paketet hem men leveranstiderna passade inte mig alls.
    4 mÄn sedan
  • Hej dannedansen,

    Jag beklagar att du var tvungen att hÀmta ut varan pÄ ett utlÀmningsstÀlle som inte var nÀrmast din leveransadress.

    Vi erbjuder just nu pÄ hemsidan ett andra fraktalternativ som Àr med PostNord, dÀr kan man vÀlja att fÄ varan utkörd till ett av PostNords utlÀmningsstÀllen. Man bestÀmmer sjÀlv vilket utlÀmningsstÀlle som passar nÀr man vÀljer detta som ett fraktalternativ hemsidan.

    Uppskattar din förstÄelse.

    Med vÀnliga hÀlsningar,
    Alex.

  • Usel
    har slutat köpa av Pixmania pga problem med support och deras hantering av mina köp
    4 mÄn sedan
  • Hej Uddman,

    Jag beklagar om du har upplevt en dÄlig upplevelse med PIXmania och vÄr kundtjÀnst.

    Om du fortfarande upplever nÄgra problem sÄ Àr det bara att Äterkoppla till mig via ett email till Alex@pixmania.com sÄ tar jag en titt pÄ ditt Àrende.

    Med vÀnliga hÀlsningar,
    Alex.

  • Usel
    Efter garantitiden men inom reklamationsrÀtten sÄ har jag pÄtalat detta fel. Jag har Àven pÄtalat samma fel för tillverkaren (Philips) och de hÀnvisar till ÄterförsÀljaren. Pixmania sÀger att jag mÄste skicka in produkten till dom i Frankrike vilket jag stÀller min frÄgande till och vÀnder mig till Philips igen, jag fÄr ett mycket bra svar frÄn Philips som sÀger, se nedan inom "

    "Pixmania Àr visserligen inte kund till oss pÄ Philips Norden utan de Àr kund hos Philips Frankrike dÄ de Àr ett franskt företag registrerat i Frankrike sÄ det Àr förstÄs dÀrför de vill ha produkten reparerad i Frankrike ocksÄ.

    Men, Pixmania sĂ€ljer enligt svensk konsumentlagstiftning dĂ„ de pĂ„ sin websida agerar som en svensk Ă„terförsĂ€ljare. Den svenska konsumentlagstiftningen sĂ€ger, som Pixmania anger, att kunden har bevisbördan. Men dĂ„ man inte kan begĂ€ra att kunden ska besitta alla sĂ„dana kunskaper som behövs för ett avgörande rĂ€cker det med att han anser att felet Ă€r ursprungligt och att han grundar det pĂ„ nĂ„got antagande. SĂ€ljaren har dĂ„ att bevisa motsatsen om han inte ska acceptera reklamationen. Konsumenten fĂ„r betala undersökningskostnaden om felet INTE Ă€r ursprungligt under förutsĂ€ttning att sĂ€ljaren har informerat honom om detta vid inlĂ€mnadet/retur av produkten. (Är konsumenten inte informerad om kostnaden sĂ„ kan man aldrig krĂ€va köparen pĂ„ undersökningskostnaden.)

    I praktiken Àr det samma förfaringssÀtt som inom garantin men konsumenten mÄste inte anse att det Àr ett ursprungsfel, d v s slitage ingÄr i garanti men inte i reklamationsrÀtten t ex en trasig diskslÀde Àr inte ett ursprungsfel men tÀcks av garantin.

    Man ska komma ihÄg att en försÀljning Àr mellan sÀljare och köpare och leverantören Àr inte delaktig mer Àn att vi Ätar oss gentemot vÄr kund att tÀcka kostnader för fel enligt reklamationsrÀtten. Observera dock att Pixmania inte Àr en kund till oss i Norden utan kund till Philip/Woox i Frankrike och vi vet inte exakt vad som finns i avtalet mellan dem och Pixmania, men dÄ Pixmania sÀljer pÄ svensk marknad mÄste de leva upp till svensk lagstiftning mot konsumenten.

    Jag skulle dÀrför rekommendera att du kontaktar Pixmania igen och ber att fÄ fraktlappar utskickade direkt, utan den föreslagna förundersökningen du sjÀlv skulle bekosta. Om du skulle fortsÀtta att ha problem med Pixmania och reklamationen finns ARN i Sverige för att hjÀlpa dig i denna typ av situationer."

    Med detta svaret frÄn Philips sÄ sÀger kundtjÀnsten pÄ Pixmania att deras Jurister mÄste titta nÀrmare pÄ det vilket nu dragit ut pÄ tiden. Produkten det handlar om Àr en soundbar som kostade 1432:- hos Pixmania (ink. frakt). Varför jag vill ha denna kontrollerad Àr för att jag anser och uppfattar det som att produkten har ett fel dÄ den sitter pÄ vÀggen som den ska och Àven Àr inkopplad som den ska... inget "slitage" mer Àn vad den Àr till för. Bara anvÀnd till film/tv.

    Ibland brukar jag tÀnka, vad har detta kostat sÄ hÀr lÄngt i administrativa kostnader?
    4 mÄn sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans.
    4 mÄn sedan
  • Perfekt
    Jag bestÀllde en Bamboo Manga Pen And Touch med Wireless Kit som annars kostar ca 400kr men jag fick den för 9kr. Varorna kom efter tvÄ dagar nÀr det skulle ta upp till en vecka. Supporten behövdes inte eftersom allting var sÄ smidigt dock sÄ har en vÀn till mig bestÀllt en Wacom Intuos Pen Small som var defekt men han fick en ny. I alla fall jag Àr vÀldigt nöjd med allting!

    PS. Jag detta var frÄn ca 6 mÄnader sedan!
    5 mÄn sedan
  • Hej Laser_G,

    Vad roligt att höra att du hade en tillfredsstÀllande upplevelse med PIXmania.

    Har du nÄgra frÄgor eller funderingar sÄ Àr du alltid vÀlkommen att kontakta mig via email: Jens@pixmania.com.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Jens

  • Detta omdöme Ă€r under utredning
    5 mÄn sedan
  • Usel
    Varning! Pixmania Àr inte ett svenskt bolag, och struntar blankt i svensk konsumentlagstiftning.

    I mitt fall köpte jag en KitchenAid Blender för kampanjpris frÄn Pixmania. Denna gick sönder under garantitiden och skickades in för reparation till Pixmania. Efter tvÄ mÄnader kommer ett meddelande om att produkten inte reparerats och ej heller byts till en ny, utan de Äterbetalar varan istÀllet. Enligt konsumentköplagen ska ÄterförsÀljaren i första hand ersÀtta kunden med likvÀrdig produkt. Denna produkt finns ocksÄ tillgÀnglig pÄ Pixmanias hemsida för omgÄende leverans (och har sÄ funnits under hela reparationstiden), men trots detta anser sig Pixmania inte behöva skicka ut en ny produkt till mig. Eftersom jag köpte produkten med kampanjpris, mÄste jag nu istÀllet lÀgga ut ytterligare 400 kr för att kunna köpa en ny produkt.
    5 mÄn sedan
  • Hej jonah,

    Tack för ditt omdöme. Till att börja med fÄr jag beklaga att din produkt slutade fungera. NÀr det gÀller reparationsÀrenden sÄ skickas produkten till en auktoriserad verkstad av tillverkaren. Kan inte produkten lagas inom tidsramen sÄ skickar PIXmania ut en ny produkt. Skulle produkten dÀremot inte finnas i lager sÄ fortgÄr vi med en Äterbetalning.

    Du fÄr gÀrna notera följande saker
    - Stegen som nÀmns ovan finns Àven i instruktionerna för din retur, sÄ du borde vara medveten om att en Äterbetalning sker ifall produkten inte kan lagas, och inte finns i lager.
    - PIXmania har ingen anledning till att undvika att skicka ut en ny produkt till dig. Det Àr faktiskt dyrare för PIXmania att Äterbetala dina pengar.
    - PIXmania kan enbart skicka samma modell / variant av din produkt. MÄnga kitchenaid-produkter har försvunnit ur vÄrt sortiment, exempelvis sÀrskilda fÀrger.

    Om du har ytterligare funderingar, kontakta gÀrna vÄr kundtjÀnst.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • DĂ„lig
    Som sagt. PrismÀssigt Àr det bra men Leverans och AnvÀndarhandböcker Àr ibland inte anpassade för den nordiska marknade. Jag hÄller med vissa andra angÄende leverans - att de arbetar med UPS Àr skit. UPS levererar nÄgon gÄng under dagen. Man fÄr inte reda pÄ om det Àr för - eller eftermiddag eller ett intervall. UPS skall inte leverera till privatpersoner . USCH - Sista gÄngen.
    5 mÄn sedan
  • Hej trakzter,

    Jag beklagar om du hade en dÄlig upplevelse med PIXmania och vÄr speditör UPS. Jag Àr medveten om att UPS leveranser till Sverige ( eller norden) kan ibland vara problematiska pÄ grund av deras bristande kontakt med mottagaren innan leverans. DÀrför brukar vÄra kunder rÄdas att arrangera leveransen till sin arbetsplats, givetvis Àr detta inte alltid en möjlighet heller.

    GÀllande bruksanvisningar sÄ stÀmmer det att ibland kan dom levereras i andra sprÄk Àn dom Nordiska. Det brukar oftast bero pÄ att PIXmania Àr ett internationellt företag som köper in sina varor frÄn andra europeiska tillverkare Àn dom nordiska. Vi erhÄller vÄra produkter fÀrdigpaketerade och dÀrav har tillverkaren redan lagt ned de tillbehör som skickas med produkten. Detta resulterar ibland att manualen inte levereras med ett begripligt sprÄk.

    Dock rÄder jag dig att kontakta PIXmanias kundtjÀnst i dessa situationer dÄ dom brukar kunna tillhandahÄlla en manual pÄ svenskt eller Ätminstone begripligt sprÄk i efterhand.

    Om du tilldelar ditt bestÀllningsnummer ( CCL-nummer) sÄ tar jag gÀrna en titt pÄ din bestÀllning. Du kan kontakta mig pÄ Jens@pixmania.com.

    Uppskattar din förstÄelse.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Jens.

  • Ganska bra
    De Àr inte jÀttebra, men inte jÀttedÄliga heller. Jag har bestÀllt frÄn dem flera gÄnger, och det har gÄtt bra, Àven frakten. Ibland kanske bruksanvisningen Àr lite fel, eller sÄ Àr varan lite konstigt inpackad, men det Àr inget större problem. I och med att priserna Àr sÄ bra sÄ Àr det ÀndÄ vÀrt det.
    5 mÄn sedan
  • Hej gustavwiz,

    Jag Àr glad att du Àr nöjd med dina bestÀllningar hos PIXmania. Jag Àr fullt förstÄende att det finns alltid rum för förbÀttring kring vissa processer.

    Om du erhÄller en bruksanvisning pÄ ett obegripligt sprÄk, inte ens engelska, sÄ rÄder jag dig att kontakta PIXmanias kundtjÀnst via email eller telefon sÄ brukar dom kunna tillhandahÄlla en svensk bruksanvisning för produkten. Alternativt en engelsk bruksanvisning dÄ vissa tillverkare har inte utvecklat den till svenskt sprÄk Ànnu, oftast gÀller det för nyare produkter eller tillverkare.

    Jag för önska dig en fortsatt trevlig dag och trevlig helg.

    Med vÀnliga hÀlsningar,
    Jens.

  • Usel
    Första köpet fungerade jÀttebra med hemleverans och allt.. Men andra gÄngen jag köpte nÄgot dÀrifrÄn sÄ ringde inte UPS innan de kom utan de bara lÀmnade en liten lapp och kom tillbaka nÀsta dag vid samma tid.. UTAN ATT RINGA!
    Med andra ord sÄ Àr UPS ett gÀng med senila mÀnniskor som inte vet hur man anvÀnder en telefon. o.O
    Det lÄga omdömet Àr UPS fel, Pixmanias priser Àr jÀttebra. Det Àr synd att de samarbetar med UPS. :(
    1 Är sedan ( Uppdaterat: 5 mÄn sedan )
  • Hej sawise,

    Jag beklagar att du hade en dÄlig upplevelse med din UPS leverans. Jag Àr medveten om att UPS leveranser kan ske utan telefonsamtal och dÄ kan det eventuellt bli problematiskt för kunden att ta emot paketet.

    Jag har vidarebefordrat ditt Àrende som en form av "feedback" till PIXmanias huvudkontor i hopp om att dom ska övervÀga att implementera ett alternativt leveranssÀtt gentemot UPS, exempelvis PostNord.

    Om du vill sÄ tar jag gÀrna en titt pÄ din bestÀllning Ät dig samt för att kunna skicka vidare ditt bestÀllningsnummer med min "feedback".

    Du behöver bara skicka mig ett email till Jens@pixmania.com och tilldela ditt bestÀllningsnummer (CCL-nummer).

    Beklagar Àn en gÄng för besvÀret och uppskattar ditt samarbete.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Jens

  • DĂ„lig
    Jag bestÀllde en vara förra Äret och sÄ fort bestÀllningen var gjord flaggades att produkten inte lÀngre var i lager. KundtjÀnst meddelade att datasystemet inte hade uppdaterats i tid efter att nÄgon annan handlat strax före (vilket om det stÀmmer innebÀr ett mycket förlegat system). Efter mÄnga om och men fick jag produkten lÄngt senare och missade avsett bruk under semestern.

    Nyligen skulle en ny vara bestÀllas och jag bestÀmde mig för att ge Pixmania en andra chans. Exakt samma sak hÀnder - sÄ fort bestÀllningen lagts visar det sig att varan inte finns i lager, trots att hemsidan alldeles nyligen angett omedelbar leverans. DÄ jag inte ville riskera samma utdragna process som tidigare annullerade jag omedelbart köpet och skickade e-post till Pixmania om att fÄ bekrÀftelse pÄ att det reserverade beloppet pÄ kontot skulle slÀppas.

    Fem dygn senare Àr beloppet fortfarande reserverat och *inget svar alls frÄn Pixmania*, trots utlovat svar inom 24h.

    Katastrofal kundupplevelse, med andra ord.

    Vad gÀller hemsidan Àr det antingen medvetna lockpriser pÄ vissa varor eller ett uselt system som anger varor som tillgÀngliga trots att de inte finns i lager.

    Slutligen tar Pixmania 5 kr/minut för samtal till deras kundtjÀnst, trots att det sedan 1,5 mÄnad Àr förbjudet i hela EU med sÄdant avgiftsuttag.
    7 mÄn sedan
  • Hej RahXX,

    Jag beklagar för besvÀren du upplevde i samband med dina köp hos PIXmania. Vi anvÀnder inte oss av lockpriser utan tyvÀrr Àr det sÄ att lagret delas mellan 14 olika europeiska lÀnder och dÀrav tar dom ibland slut innan bestÀllningen kan expedieras.

    Det Àr tillÄtet att ha högre samtalstaxa vid "pre-sale" (före köp) telefonnummer inom EU. PIXmania har Àven ett separat telefonnummer efter köp, ett sÄ kallat "after-sale" nummer, som kunder kan nyttja vid hjÀlp med bland annat garantin och returer. Telefonnummer 08-5199 2486, detta nummer kostar enbart lokal samtalstaxa.

    Har du nÄgra andra frÄgor eller funderingar sÄ Àr du mer Àn vÀlkommen att kontakta mig, du kan skicka ett mail till: jens@pixmania.com

    Ha en fortsatt trevlig dag.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Jens

  • Usel
    krÄngligt..
    sen nÀr man inte vill vara med i deras register och har mailat dem flera ggr om detta sÄ mailar de hela tiden ÀndÄ?!
    7 mÄn sedan
  • Hej Treoalbyl.

    Jag beklagar om du har avregistrerat PIXmanias nyhetsutskick pÄ vÄr hemsidan för ditt kundkonto men fortsÀtter ÀndÄ att erhÄlla dom till din mailkorg.

    Om du tilldelar mig ett gammalt bestÀllningsnummer (CCL-nummer) eller kontaktar mig via mail till adressen jens@pixmania.com sÄ kommer jag kunna avregistrera nyhetsbreven Ät dig.

    Beklagar för besvÀret och uppskattar ditt samarbete.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Jens

  • Ganska dĂ„lig
    Ganska trist upplevelse. Ingen servicemind pÄ supporten och de hÀnvisar till de finstilta pÄ ett problem de flesta löser med "inget problem".

    LÀngre leveranstid Àn utlovat.
    7 mÄn sedan
  • Hej helado,

    Jag beklagar om du hade en dÄlig upplevelse med PIXmania och vÄr kundtjÀnst.

    Om du tilldelar ditt bestÀllningsnummer till mig sÄ tar jag gÀrna en titt pÄ ditt Àrende.

    Du kan maila mig pÄ adressen: Jens@pixmania.com

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Jens

  • UtmĂ€rkt
    Köpte en TV frÄn Pixmania (LG 55LA6678). Bra och tydligt info pÄ deras sida samt vÀldigt anvÀndarvÀnligt grÀnssnitt.
    Jag kontaktade dom angÄende leveransen efter att TV:n var bestÀlld och fick vÀldigt bra bemötande samt svar pÄ mina frÄgor. Produkten fick jag som utlovat, i tid och den fungerar jÀttebra.

    Det enda som Àr trÄkigt Àr att Àven den vanliga frakten kostar (4-6 dagar). KÀnns som att dom kan bjuda pÄ 150kr om man handlar exempelvis över 5000kr.

    Priset pÄ expressleveransen (24-48 timmar) Àr rimlig. Strax över 300kr.

    Men jag kan sjÀlvklart rekommenderar Pixmania.
    7 mÄn sedan
  • Hej medunjan,

    Vad roligt att höra att du Àr nöjd med bÄde din upplevelse och köp hos PIXmania.

    PIXmania strÀvar stÀndigt efter att förbÀttra sin service och hemsida.

    Skulle du ha nÄgra frÄgor sÄ Àr du mer Àn vÀlkommen att kontakta vÄr kundtjÀnst eller mig via email (jens@pixmania.com).

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Jens

  • DĂ„lig
    Skall returnera ett felaktigt USB-minne. NÀr jag tar fram retursedeln frÄn deras web-sida som skall ha en förtryckt returadress sÄ Àr dÀr bara en streckkod!
    Varför stÄr ingen retur adress? Vart skall jag skicka varan?
    DĂ„ligt!
    8 mÄn sedan
  • Hej rail,

    TyvÀrr upplevede PIXmania hemsida en lite teknisk bugg som gjorde att du erhöll en etikett som saknade returadress.

    Om du kontaktar PXmanias kundtjÀnst via email (kundtjanst@pixmania.com) eller via telefon (08-5199 2486, lokal samtalstaxa) sÄ kommer dom att hjÀlpa dig med ditt returÀrende och tillhandahÄlla alla nödvÀndiga returdokument.

    Det Àr sÄ att du ska erhÄlla en förbetald returetikett frÄn speditören UPS och denna ska du nyttja för att returen ska bli kostnadsfri för dig.

    VÀnligen Äterkoppla till mig via email (jens@pixmania.com) om du skulle ha nÄgra andra frÄgor.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Jens.

  • Usel
    DÄ har man lagt sin första och sista bestÀllning pÄ deras sida.
    Hade bestÀllt 2st 8GB ddr3-moduler. Det man fick i kartongen var kinesiska filmrullar (Fujifilm) istÀllet. Nu mÄste man vÀnta pÄ retursedel och packa ner skrÀpet igen, sen ringa UPS och be dem hÀmta varorna innan man kan ringa Pixmania igen för att krÀva tillbaka pengarna.
    Flera dagars leveranstid var det för att fÄ detta och nÀr man Àntligen hade blivit lycklig av sina varor sÄ var det helt fel. Skamligt!
    9 mÄn sedan
  • Hej Stridan86,

    Tack för ditt omdöme. Riktigt trist att höra att du fÄtt fel produkter i din bestÀllning.

    PIXmania hanterar dagligen mÄnga tusen bestÀllningar till 14 olika lÀnder. Det sker i sÀllsynta fall att hanteringsfel uppstÄr, som antingen kan bero pÄ mÀnsklig faktor eller tekniska problem.

    Jag tar gÀrna och tittar pÄ ditt Àrende. Kontakta mig gÀrna pÄ mejladressen thomas@pixmania.com och inkludera ditt bestÀllningsnummer.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Usel
    DÄligt. Ej möjligt att göra företagsbestÀllningar lÀngre.
    10 mÄn sedan
  • Hej Robinjoeh,

    Tack för ditt omdöme. Det stÀmmer att PIXmania-PRO, vÄr "business-to-business" partner, inte lÀngre Àr verksam i Sverige sedan mer Àn ett Är tillbaka.

    PIXmania.se Àr riktat till privatpersoner, men vÄra produkter har sÄklart avdragsgill svensk moms om man Àndock vill handla till företaget.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Usel
    OBS! SE UPP FÖR DESSA AMATÖRER...!
    BestÀllde en hemmabioanlÀggning av pixmania för nÄgra Är sedan, och dom sa att den hade stöd för blÄtand Àven samsung sa det vilket den INTE hade och jag sa att det va fel pÄ den sÄ man har ju prisgaranti och enligt köp och konsument lagen, dom sa att dom att jag kan inte fÄ pengarna tillbaka vilket jag ville, men det skulle ta jÀttelÄng tid att skicka den, för grejen va att jag sjÀlv skulle skicka den och den skickas till Frankrike och det hade tagit flera veckor att fÄ en ny. Men efter att jag tjatade och stog pÄ sÄ fick jag pengarna tillbaka, men jag fick inte pengarna tillbaka för frakten men det fick jag efter mÄnga samtal, men jag upplevde deras support som otrevlig och okunnig, dom har ingen koll pÄ sina prylar. Och sedan dess har jag aldrig handlat dÀr mer igen.

    NÀr UPS kom och hÀmtade skiten, sÄ möter han upp mig och sÀger han. kan du hÀmta hemmabion? Jag svarar nej jag har den inne i min light sÄ klart. SÄ jÀdra dryga va dom/han. Hade inte jag sagt det sÄ hade jag fÄtt hÀmta den Ät han.
    Och först nÀr dom kom första fÄngen sÄ skulle jag ha skrivit ut nÄgot dokument som dom skulle ha, och nÀr jag ringer sÀger dom att jag inte behöver det, jag bokar ny tid med dom och likadant igen, jag ringer upp dom och dom sÀger likadant, men sedan hade han med sig dokumentet, varför hade han inte det frÄn första början? Och nej alltsÄ sÄ rörigt som det va.

    Hade jag kunnat ge noll i betyg hade jag gett er en nolla i betyg.

    Dom Àr den sÀmsta nÀtbutiken!
    10 mÄn sedan
  • Hej kurtan2000,

    Tack för din recension. PIXmania annonserar produkterna utefter tillverkarens datablad / specifikationer. SjÀlvfallet kan fel uppstÄ i beskrivningarna, bÄde hos tillverkaren och hos PIXmania.

    Om en produkt inte faller inom beskrivningen, och du rapporterar detta till oss inom 14 dagar, kan PIXmania ta tillbaka produkten för en fullstÀndig Äterbetalning eller utbyte. Returen bekostas av PIXmania.

    VÄr kundsupport har sÀllan eller aldrig bedömts som "otrevlig" av vÄra kunder, sÄ det Àr mycket trÄkigt att höra att du upplever det som sÄ. VÄra agenter har dock inte möjlighet att vara utbildade pÄ alla produkter som vi sÀljer, eftersom vÄrt sortiment omfattar över 10,000 artiklar.

    Av den beskrivning som du ger sÄ verkar det vara ett ganska bra tag sedan detta intrÀffat. Mycket har hÀnt sedan dess, och returer av produkter brukar generellt fungera mycket bra.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • DĂ„lig
    - Leverans med UPS Àr mycket opraktisk. De vill leverera till dörren under dagtid, vilket fungerar dÄligt om man arbetar pÄ annan ort under möjlig leveranstid. För mig Àr det mycket bÀttre om varan kan levereras för hÀmtning hos ombud, som t ex DHL eller posten gör.
    - Returservice mycket dÄlig. De dokument som skulle skrivas ut saknade returadress, vilket föranledde kontakt med Kundcenter som snabbt och korrekt gav mig adressen. Enligt kundcenter hade problemet funnits en tid och man trodde att felet var korrigerat. Det Àr viktigt att veta att ev returer mÄste skickas till Frankrike. För mig kostade det 225 kr att skicka 696 g. Det suger. De flesta elektronikkedjor jag tidigare har handlat hos har haft fria retursedlar - det Àr bra service.
    - Av det ovan skrivna förstÄr ni att jag aldrig kommer att handla av PIXmania igen.
    10 mÄn sedan
  • Hej GöranN,

    Tack för att du tagit dig tid att lÀmna ett omdöme. Som du sÀkert ser nedan finns det mÄnga Äsikter kring vÄra leveransalternativ, nÄgot som i dagslÀget ses över.

    Jag kÀnner till problemet med att returadressen inte fanns med pÄ returdokumenten. Problemet Àr ÄtgÀrdat, men det stÀmmer att det fanns under en lÀngre tid.

    GÀllande den returfrakt du bekostat sÄ vill jag vÀldigt gÀrna titta vidare pÄ detta. Du fÄr gÀrna kontakta mig pÄ mejladressen thomas@pixmania.com.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Perfekt
    Jag hade problem med en hÄrddisk som lÀt för mycket men fick svar och hjÀlp efter ca 1 timme med att skicka tillbaka den via mailkontakt. Jag fick lappar via mail att skriva ut och klistra pÄ kartongen som UPS sedan kom och hÀmtade vid dörren. JÀttesmidigt för mig som Àr hemma under dagen. Har ocksÄ fÄtt tillbaka mina pengar nu.
    10 mÄn sedan
  • Hej Bonfires Down,

    Tack för ditt omdöme. TrÄkigt att höra om problemet med din hÄrddisk, men det glÀdjer mig att du fÄtt ett bra bemötande. Jag hoppas att vi Äterigen fÄr se dig som kund hos PIXmania framöver.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Usel
    Akta er för detta företaget!

    Pixmania sÀnker sina priser för att locka kunder -vilket Àr bra, om man nu ocksÄ kunde fÄ varorna för de priser som utannonseras!

    Hade koll pÄ en ganska dyr minirÀknare som helt plötsligt sÀnktes av Pixmania och blev billigast pÄ prisjakt. Till Pixmanias försvar sÄ stod det ÀndÄ att minirÀknaren var slut pÄ lager, vilket man kan ha förstÄelse för som kund. DÀrför vÀnde jag mig till deras kundtjÀnst som glatt och trevligt meddelade mig nÀr nÀsta parti skulle komma i lager.
    De följande dagarna bevakade jag bÄde prisjakt och Pixmania nÀr jag helt plötsligt ser att de fÄtt in minirÀknaren jag frÄgat om och dessutom höjt priset pÄ den med över 25%!
    Detta gjorde mig smÄtt förbannad eftersom att jag gjort mig besvÀret att gÄ in pÄ Pixmanias hemsida och lÀgga till min vara i nÄgot som de kallar för pixlistan som anvÀnds för eventuella framtida köp.

    Problemet som ni förstÄr Àr ju att jag inte hade en chans att bestÀlla eftersom att detta sÄ tydligt bara Àr lockpriser för att lura in kunder pÄ hemsidan!

    Uppmaningen till er som handlar, ta Pixmanias priser med en stor nypa salt...

    För min del blir det bojkott av skojföretag!
    10 mÄn sedan
  • Hej MioRocks,

    Tack för ditt omdöme.

    Det Àr sjÀlvfallet vÀldigt trÄkigt att höra om det som intrÀffat. TyvÀrr Àr det en trÄkig verklighet i elektronikbranschen att priser kan Àndras drastiskt, bÄde uppÄt och nedÄt.

    Ingen butik tjÀnar pÄ att ha "lockpriser" i lÀngden, men du mÄste samtidigt förstÄ att ett erbjudande kan vara tidsbegrÀnsat. Bara för att en produkt sÀnkts till ett visst pris betyder inte detta att priset kan hÄllas i evigheter.

    PIXmanias kundtjÀnst har tyvÀrr ingen som helst möjlighet att bedöma hur priser kommer att justeras framÄt, dÄ detta ofta bedöms med kort varsel av andra instanser inom företaget.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Usel
    Gjorde en bestÀllning i mitten av januari pÄ ett par hörlurar. De kom precis pÄ det sÀtt de skulle och uppfyllde förvÀntningarna. Men.... BestÀllde samtidigt ett pixmania kort som skulle innebÀra diverse fördelar. Dvs enbart ett medlemsskap mot betalning. Inget som skulle levereras fysiskt.

    Nu tre mÄnader senare och tvÄ pÄminnelser senare sÄ har jag fortfarande inte fÄtt mitt pixmania vipix medlemsskap. Pixmania har tagit mina pengar och inte levererat den utlovade varan, dvs kortet.

    Vaksamhet uppmanas.
    10 mÄn sedan
  • Hej maxce,

    Tack för ditt omdöme.

    VIPIX-medlemskapet aktiveras i samband med att betalningen mottages av PIXmania, alltsÄ innan du ens fÄtt de grejer du bestÀllt. Du erhÄller inget fysiskt kort eller dylikt, utan samtliga fördelar Àr kopplade direkt till ditt kundkonto.

    För att kontrollera att du erhÄller VIPIX-fördelar kan du lÀgga en produkt i kundvagnen, och gÄ vidare till steg 2 i bestÀllningsprocessen. Om du ser en rabatt för frakten (50% pÄ express, 100% pÄ standard) sÄ innebÀr det att VIPIX-kortet Àr aktivt.

    Om du har fler frÄgor gÀllande VIPIX-medlemskap sÄ gÄr det bra att kontakta mig direkt pÄ mejladressen thomas@pixmania.com

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Mycket bra
    BestÀllde ljudsystem frÄn Pixmania. Leverans efter 2 arbetsdagar. Har inget att klaga pÄ.
    10 mÄn sedan
  • Hej Alizz84,

    Kul att höra att du Àr nöjd med din bestÀllning. Om du har nÄgra funderingar, tveka inte att höra av dig till vÄr kundtjÀnst. Du kan nÄ dem pÄ mejladressen kundtjanst@pixmania.com eller via tel 08-5199 2486.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Usel
    Fick ett USB3 kort med skadad drivrutiner CD skiva som inte gick att finna nÄgon annanstans, kontaktade dem angÄende det och beskrev problemet. Dem besvarade och frÄgade "hur skadan uppstod"...otroligt.

    Sedan kommer en retur email med massa lÀnkar, vÀldigt förvirrande. Man mÄste sjÀlv betala för returen! Och allt detta för bara ett 200kr kort.

    Kastade skit-kortet och kommer aldrig att handla dÀrifrÄn igen.

    Sedan svarade dem pÄ mig:

    "My advise to you is to thoroughly read through my return instructions again and you will find that there is no mentioning of you paying for the return yourself. So where you got the idea that you would have to pay for the return yourself I cannot answer."

    Mitt svar:
    I have no intention of reading through your massive amounts of email-links and jumping through your hoops just to return a 200kr card, which was faulty and broken at delivery. And your website clearly says that the customer is responsible for the return charge. If you valued your customers, for an insignificant 200kr card you would simply return the money or send a replacement, or another card of the same function that actually works.
    Keep the money.
    11 mÄn sedan
  • Hej Ario_B,

    Tack för ditt omdöme. Jag beklagar, men kundtjÀnsten mÄste alltid kontrollera hur en skada uppkommit, att man informera dig korrekt.

    I ditt fall sÄ har PIXmanias kundtjÀnst arrangerat en kostnadsfri retur Ät dig. Denna förbetalda retur krÀver ett dokument, som vÄr kundtjÀnst bifogat som PDF-fil i ditt mailsvar. Du erhÄller ocksÄ en förbetald fraktsedel frÄn UPS i ett separat mail. Det Àr de dokument / mail du fÄr.

    I ditt fall handlar det om en CD-skiva med drivrutiner som, oturligt nog, inte fungerat vid leveransen. PIXmania har inte extra skivor att skicka ut, dÄ vi fÄr vÄra produkter komplett paketerade frÄn tillverkaren. VÄr kundtjÀnst har dock tillhandahÄllit lÀnkar dÀr samtliga drivrutiner finns tillgÀngliga.

    VÄra försÀljningvillkor anger att kunden betalar returen sjÀlv vid "öppet köp", om du alltsÄ Ängrar köpet. Om produkten dock inte fungerar som den ska sÄ handlar det inte om öppet köp, och PIXmania bekostar dÄ returen av produkten. Eftersom du dock sÀger att du har gjort dig av med produkten finns det tyvÀrr ingenting som vi kan erbjuda dig.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Perfekt
    VÀldigt bra har aldrig haft problem handlar 1-4 per Är hos dom . Har gjort sÄ flera Är
    Bra service vid kundkonakt
    11 mÄn sedan
  • Hej Makaay,

    Tack för ditt omdöme, och skönt att höra att du Àr nöjd med PIXmania överlag. Vid eventuella problem rekommenderar jag alltid att kontakta vÄr kundtjÀnst sÄ snart som möjligt, dÄ de brukar kunna lösa de flesta problem mycket snabbt. Jag hoppas Àven att vi fortsÀttningsvis fÄr se dig som trogen kund hos PIXmania!

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Usel
    SĂ„ lĂ€nge det inte blir fel pĂ„ varan inom garantitiden Ă€r nog Pixmania OK att handla frĂ„n - och om man anser sig ha rĂ„d att kasta produkten om det blir fel pĂ„ den. Vill man ha problem/krĂ„ngel/strul om det skulle bli fel pĂ„ produkten inom garantitiden ska man handla frĂ„n Pixmania! Först ett enormt krĂ„ngligt returförfarande. Efter att Pixmania sedan "utnyttjat" den maximala undersökningstiden = ca 1Âœ mĂ„nad efter inskickandet, vilket Pixmania kallar 21 (undersöknings)dagar, blev jag lovad pengarna tillbaka för en kamera som "pajade" efter ca 10 mĂ„nader - den har slutat tillverkas, annars hade jag gĂ€rna velat haft en ny! (Varför inte skicka dem direkt? Ingen fotofabrikant lĂ€gger ner timmars undersökning pĂ„ en kamera som kostar under 2000 kr.) Men jag skulle INTE fĂ„ tillbaka fraktkostnaden frĂ„n inköpet. NĂ€hĂ€ - varför det dĂ„? Jo Pixmania stiftar sina egna lagar! (Eftersom Pixmania anlitar "Klarna" för betalningar drar det dessutom ut pĂ„ tiden. Det Ă€r bara att hoppas att Ă„terbetalningen kommer att fungera och att pengarna kommer sĂ„ smĂ„ningom.)*

    Efter diverse "hot" frÄn mig -som medveten konsument- skulle Pixmania "göra ett undantag och betala tillbaka de 75 kronorna för frakten". Men det handlade inte om nÄgot "undantag". Pixmania hÀnvisade till "lagen om Ängerköp" - men detta var inget Ängrande utan en regelrÀtt reklamation= grejen gick sönder inom reklamationstiden.) Pixmania sÀtter sina egna regler. SÄ nu vet ni det! StÀll inte upp pÄ dessa!

    * Pengarna har kommit - ca Ätta veckor efter att jag skickat in den trasiga kameran = HELA mitt erlagda belopp - tack vare att jag "har koll" och protesterade mot företagets egna lagar. (Bl.a. försökte Pixmania Äberopa lagen för "ÄngerrÀtt" - nÀr det handlade om en "ren reklamation", d.v.s. produkten gick sönder inom ett Är!)
    11 mÄn sedan
  • Hej Fototanten, och tack för ditt omdöme.

    Returen Àr förbetald, och sker via vÄr speditör UPS. TvÄ papper behöver skrivas ut, och sedan kontaktar man UPS för att boka en upphÀmtning. Det Àr sjÀlvfallet individuellt vad som betraktas som "krÄngligt", men mÄnga tycker det Àr mycket smidigt att inte behöva gÄ till ett postkontor och lÀgga ut pengar för returen sjÀlv.

    Under garantiÀrenden har sÀljaren rÀtt att vÀlja ÄtgÀrd, och PIXmania fortgÄr alltid med en teknisk undersökning och reparation (om möjligt).

    Jag har studerat din mailkommunikation med vÄr kundtjÀnst noggrant, och du har tydligt blivit informerad om att det handlar om ett reparationsförsök, samt tidsramen för reparationen (som utförs av tillverkarens verkstad, inte PIXmania).

    Du har haft flertalet dialoger efterÄt, bÄde med kundtjÀnsten och med mig. Jag kan inte finna nÄgon som helst hÀnvisning till ÄngerrÀtten i dessa dialoger. Din produkt blev defekt under garantitiden, och eftersom vi varken kunde laga eller ersÀtta produtken sÄ har du rÀtt till att fÄ tillbaka pengarna för produkten. Frakten Àr en separat tjÀnst som normalt sett inte betalas tillbaka vid ett garantiÀrende.

    PIXmania sÀtter inte sina egna regler, utan följer svensk lag samt konsumentverkets regler och rekommendationer.

    Precis som utlovat har PIXmania stÀngt ditt Àrende efter att tidsramen för reparationen gÄtt ut, samt Äterbetalat din produkt.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Acceptabel
    Tveksamt om den hÀr butiken Àr helt seriös!

    BestÀllde en Canon zoom 70-300mm f/4-5.6 IS USM för 3.499sek. Det var svÄrt att hitta en tidslucka dÄ objektivet fanns tillgÀngligt att bestÀlla. För det mesta var det slut och nÀr det var tillgÀngligt sÄ var det bara nÄgra enstaka timmar i taget. DÄ rÄkade jag gÄ in direkt pÄ Pixmanias hemsida, utan att gÄ via Prisjakt och dÄ fanns objektivet i lager att bestÀlla direkt, men till ett helt annat pris, nÀrmare 5.000sek. Dvs via Prisjakt annonserar man ut en vara till ett visst pris, som Àr jÀttesvÄr att bestÀlla, men det gÄr alldeles utmÀrkt att i samma butik, omgÄende bestÀlla exakt samma vara om man Àr villig att betala nÀrmare 1.500sek extra.
    Hur seriöst Àr det beteendet egentligen?
    De hÀr dubbla erbjudandena har legat ute ca en mÄnad nu, sÄ det Àr inget tillfÀlligt misstag frÄn butiken.
    Pixmanias hemsida Àr knappt godkÀnd dÄ informationen om produkterna Àr ofullstÀndig.
    Lyckades till slut bestÀlla objektivet till det "rÀtta" priset. Leveranstid: 1 vecka, efter mÄnga omlastningar frÄn nÄgon by i Frankrike.
    Den levererade varan, dvs objektivet, verkar vara felfri. Och det var bÀsta priset.
    11 mÄn sedan
  • Hej iker, och tack för ditt omdöme.

    Objektivet som nÀmner Àr ofta slut i lager hos PIXmania, dÄ partierna vi fÄr in Àr smÄ och varan Àr populÀr. DÄ listas den pÄ prisjakt som "slut pÄ lager", eftersom PIXmania inte lÀngre har den.

    Det finns dock andra partnersÀljare som annonserar sina produkter pÄ PIXmanias hemsida, bl.a. objektivet som du nÀmner. Produkten har varit slut hos PIXmania, men sÄlts av en annan sÀljare (med helt egna villkor, lager, priser och leveransmetoder). Som standard visas den butik som A) har den i lager, och B) har det billigaste priset.

    Med andra ord, PIXmania har inte haft produkten i sitt sortiment (precis som prisjakt angivit), men vi har dock visat ett möjligt alternativ hos vÄr partnersÀljare, som har haft produkten i lager (men till ett dyrare pris).

    Du ser vilken butik som sÀljer respektive produkt lÀngst upp till höger pÄ produktsidan, precis över "LÀgg i kundvagnen".

    Leveransen hos PIXmania Àr 4-6 arbetsdagar med UPS Standard, sÄ det lÄter som att du fÄtt din leverans inom utlovad tid. PIXmanias lager Àr belÀget strax utanför Paris i Frankrike.

    Jag hoppas att du blir nöjd med ditt objektiv, och Àr det nÄgra som helst bekymmer sÄ kan du kontakta vÄr kundtjÀnst pÄ mejladressen kundtjanst@pixmania.com eller via tel 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa).

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Usel
    Har bara en sak att sÀga UNDVIK!.

    Trots mÄnga negativa omdömen frÄn svenska kunder var jag naiv och bestÀllde ÀndÄ nu i helgen.

    Efter att ha betalat nÀstan 10000kr för olika datorkomponenter sÄ stÄr det "TillfÀlligt slut" pÄ en av dom, allt fanns pÄ lager innan jag betalade med mitt kort!

    Jag fick avbestÀlla ordern och nu sitter man hÀr och undrar om nÀr pengarna kommer tillbaka pÄ mitt konto eller om jag fÄr problem med det ocksÄ? Nu fÄr jag alltsÄ vÀnta pÄ pengarna innan jag kan handla nÄn annanstans.

    En tÀnkt smidig snabb affÀr har förvandlats till ett problem pÄ grund av en oseriös firma.
    11 mÄn sedan
  • Hej TRTR,

    Tack för ditt omdöme. PIXmanias lager i Frankrike delas av 14 olika lÀnder, och ibland hÀnder det att en vara tar slut i samband med att bestÀllningen lÀggs. Det Àr sÄklart beklagligt, men det kan hÀnda. Ibland Àndras lagerstatusen till "tillfÀlligt slut" efter attt bestÀllningen lagts, vilket innebÀr att du köpte den allra sista produkten i vÄrt lager.

    Om du har annullerat ditt köp sÄ Àr en Äterbetalning pÄ vÀg till dig. Om du vill sÄ kan du gÀrna kontakta mig pÄ thomas@pixmania.com med ditt bestÀllningsnummer, sÄ ska jag kika pÄ ditt Àrende.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Acceptabel
    TÀnkte bestÀlla en logitech g400 nu hÀr och PIXmania Àr billigast, men efter att ha lÀst att ni kör med ups som krÄnglar till det med att man ska vara hemma och ta emot paketet sÄ vÀljer jag hellre siba dÀr den kostar 50 kr mer, men det Àr det vÀrt och kunna fÄ det levererat med posten. Ni skriver hÀr i en kommentar att ni jobbar pÄ att hitta andra leveransalternativ, hur svÄrt kan det vara att anvÀnda posten som 90% av alla andra stora nÀtbutiker anvÀnder sig av?? Ville bara tala om mest att ni förlorar kunder pga detta.
    11 mÄn sedan
  • Hej william321123,

    Tack för ditt omdöme. Som du sÀger sÄ finns det mÄnga Äsikter gÀllande UPS. PIXmania Àr verksamma i 14 lÀnder i dagslÀget, dÀr UPS Àr standardspeditör i samtliga av dessa lÀnder. Att byta speditör Àr sÄledes inte sÄ snabbt och enkelt som man först kan tro, dÄ det har stor inverkan pÄ avtal mm.

    Vi pÄ PIXmania vill sÄ klart erbjuda bra priser, god service och bra leveransalternativ. Det pÄgÄr ett förÀndringsarbete just nu, och min förhoppning Àr att vi fÄr se flera leveransalternativ i framtiden.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Usel
    Har bestÀllt en "Samsung Galaxy Note Pro 12.2 SM-P900 32GB" eftersom den enligt prisjakts notering skulle finnas i lager men det Àr inte sant och först skulle den levereras 3/3 sedan 5/3 och nu 7/3 gissar att leverans ocksÄ kommer att flyttas fram till MÄndag,Onsdag,Fredag nÀsta vecka
    sÄ att noteringen i lager kvarstÄr.
    SkÀms Pixmania !
    12 mÄn sedan
  • Hej jannesamuelsson,

    Tack för ditt omdöme. Prisjakt Àr ett separat företag som inte har nÄgon anknytning till PIXmania. De hÀmtar priser, lagerstatus, fraktkostnader mm pÄ olika sidors databaser, men ibland kan sÄklart nÄgot fel uppstÄ.

    Du kan lÀsa mer om prisjakt pÄ följande lÀnk;
    http://www.prisjakt.nu/info.php?t=about_faq

    Som jag nÀmnt som svar i andra recensioner sÄ rekommenderar jag prisjakt för att fÄ indikationer pÄ lagerstatus, priser mm. DÀremot kan priser och lagerstatus skilja sig hos sjÀlva butiken, och det Àr butikens priser som gÀller.

    PIXmania annonserar produkten som en förbestÀllningsvara. NÀr den handlar om en nyslÀppt produkt Àr efterfrÄgan oftast mycket hög, och vÄr leverantör har utlovat dessa datum till PIXmania men sedan flyttat fram datumet. Detta Àr sjÀlvklart trist, men tyvÀrr en realitet (inte bara hos PIXmania). Jag kan endast hÄlla tummarna för att surfplattan inkommer i lager sÄ snart som möjligt.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • 2014-03-02 - Ett Ă„r sedan. Omdömen innan denna tid rĂ€knas inte med i butikens betyg.

  • Mycket bra
    Har försökt undvika Pixmania, men denna gÄng tÀnkte jag ge de ytterligare chans och det gick bra. Hade en frÄga till kundtjÀnst som besvarades dagen efter.
    8 Ă„r sedan ( Uppdaterat: 1 Ă„r sedan )
  • Usel
    Positivt:
    +Bra priser.
    +Bra suppoert nÀr man ringer, trevliga, hjÀlpsamma och fixar saker direkt samt hÄller koll pÄ saker och hÄller de dem sÀger dem ska göra.
    +Snabb leverans frÄn Frankrike till Sverige.
    +Helt packet nÀr man till sist lyckats fÄ sitt packet.

    Negativt:
    -Problem med sidan nÀr jag skulle bestÀlla, lyckades bli 7 fel bestÀllning som jag Ànnu sjÀlv inte förstÄr hur de lyckades bli. (+Men supporten fixade till de lÀtt Ä bra)

    -VĂ€ldigt komplicerat att fĂ„ sitt packet dĂ„ de levereras med UPS. Å dem verkar tydligen tycka att man ska kunna vara hemma Ă„ tillgĂ€nglig mellan 08-18 mĂ„n-fre utan att de kan ge en ca tid nĂ€r de kommer och kan inte heller ringa 15-30 minuter (DĂ„ dem som kör inte har nĂ„gon företagsmobil) innan utan kommer bara Ă„ ringer pĂ„ dörren. Detta skapar ju dĂ„ problem om man har de som de flesta mĂ€nniskor har alltsĂ„ jobbar 07-16 alla vardagar och har inget hembitrĂ€de, butler, tjĂ€nstefolk, hemmafru eller nĂ„got i den stilen som bara kan sitta hemma Ă„ vĂ€nta. Å de gĂ„r inte heller för mig att leverera till min arbetsplats och Ă€r inte helt sugen pĂ„ att de stĂ€ller av paketet utanför min dörr. SÅ de kĂ€nns som ett system med mycket slöseri pĂ„ tid och slöseri pĂ„ pengar. BĂ„de för privatpersonen och företaget.

    SÄ min slutsats Àr: Mycket bra sida och svensk support, men anledningen till lÄgt betyg blir för att de Àr ett vÀrdelöst leverantörs sÀtt tyvÀrr. PGA detta lÀr jag antagligen inte bestÀlla frÄn Pixmania mer sÄ lÀnge de Àr UPS som levererar dÄ jag inte kan ta ledigt frÄn jobb en hel dag var gÄng man bestÀller nÄt, Ä mÄste sitta hemma en hel dag Ä vÀnta pÄ de.
    DÄ Àr de bÀttre att bestÀlla nÄnstans dÀr de anvÀnder sig av tekniken för att underlÀtta istÀllet.
    1 Ă„r sedan
  • Hej Mazze1988,

    Tack för din omfattande recension. Det Àr sÄ klart trÄkigt att falla frÀmst pÄ valet av speditör. Det finns mÄnga sÀtt att lösa leveransen med UPS, men ibland fungerar det inte sÄ bra. Som du ser hÀr pÄ prisjakt sÄ Àr det mÄnga som tycker som du, men samtidigt finns det Àven mÄnga som Àr nöjda med UPS.

    PIXmania jobbar pÄ att försöka fixa andra leveransalternativ inom en snart framtid, men jag kan Ànnu inte lovat nÄgot. HÄll gÀrna utkik pÄ vÄr hemsida framöver, sÄ hoppas jag pÄ att vi fÄr nöjet att se dig som kund hos oss igen.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Ganska dĂ„lig
    BestÀllde 2st Iiyama ProLite XB2779QS skÀrmar, stod pÄ deras sida att dessa skulle vara svarta vilket jag ocksÄ ville ha, men nÀr jag öppnar paketet sÄ Àr dessa i silver istÀllet.

    Som tur var hade jag ingen svart version av dessa sedan tidigare, dÄ hade jag ju blivit tvungen att skicka tillbaka dom.

    Kan leva med den silvriga kanten nertill, men ser för tusan till att ha rÀtt text i beskrivningen av skÀrmen sÄ folk inte blir lurade!

    TyvÀrr resulterar detta i ett dÄligt betyg.
    1 Ă„r sedan
  • Hej coke_smurf,

    Tack för ditt omdöme. Mycket trÄkigt att höra att du har fÄtt fel fÀrg pÄ din produkt. NÀr jag tittar pÄ PIXmanias hemsida sÄ visar dock bilden att det Àr en silverkant nedtill.

    http://www.pixmania.se/search/21794758.html

    Det finns mÄnga möjliga anledningar till att fel produkt skickas (fel information pÄ hemsidan, felplockning i lagret etc). Det Àr sÄ klart beklagligt att det intrÀffat.

    Om du inte har fÄtt den produkt du bestÀllt sÄ bör du kontakta PIXmanias kundtjÀnst, som kan arrangera ett Äterköp eller ett utbyte. Du nÄr PIXmanias kundtjÀnst pÄ kundtjanst@pixmania.com eller pÄ tel 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa).

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Knappt godkĂ€nd
    Snabb leverans och bra pris, sÄ dÀr Àr det inga problem. Bra kontakt med kundtjÀnst ocksÄ vid funderingar.
    Varorna jag fick hem var dÀremot helt undermÄligt förpackade, löst nerslÀngda i en halvtrasig kartong utan emballage. Ett rent under att inget gick sönder förutom en förpackning till ett filter, objektivet var som tur var helt. Katastrof att nÄgorlunda dyra varor inte förpackas bÀttre Àn sÄ!
    PÄ tal om katastrof mÄste Àven UPS nÀmnas! Posten finns med som alternativ pÄ Pixmanias hemsida, men gÄr inte att vÀlja i kundvagnen. UPS mÄste vara vÀrldens mest fyrkantiga företag att ha och göra med! Ringde och ville Àndra leveransadress till jobbet eftersom jag inte Àr hemma dagtid. Se det gick inte, dom var tvungna att göra ett leveransförsök hemma först..nÀr jag ÀndÄ inte var hemma och kunde ta emot dom..

    SÄ, knappt godkÀnt för Pixmania. FÄr se om betyget Àndras nÀr jag provar objektivet och mÀrker om det inte klarat frakten pÄ ett bra sÀtt..
    1 Ă„r sedan
  • Hej muonahicki,

    Stort tack för ditt omdöme och feedback. TrÄkigt att höra om de negativa delarna av din bestÀllning. Om du fÄtt din försÀndelse dÄligt emballerad, sÄ rekommenderar jag dig att informera vÄr kundtjÀnst sÄ snabbt som möjligt, sÄ att problemet finns noterat. Du nÄr vÄr kundtjÀnst pÄ kundtjanst@pixmania.com eller via telefonnummer 08-5199 2486. Du fÄr gÀrna Àven kontakta mig pÄ mejladressen thomas@pixmania.com, sÄ kan jag kika pÄ ditt Àrende. Se bara till att bifoga din recension och ditt bestÀllningsnummer.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Usel
    Varan Àr bra och leveransen kom hyggligt fort frÄn Frankrike. Dock kommer jag akta mig noga frÄn att köpa av Pixmania igen.
    SkÀlet? Leverans via UPS.
    UPS Àr ett fraktföretag som levererar under dagtid och bara har ett fÄtal upphÀmtningsstÀllen i landet. UPS Àr nog anpassat för ett USA med företag och hemmafruar.
    Eftersom jag som nÀstan alla andra i detta land, lever i ett modernt förhÄllande dÀr bÄda jobbar, sÄ har jag ingen hemmafru som Àr hemma och kan ta emot bud. Vi har inte heller nÄgon husa eller butler. Det Àr alltsÄ nÀstan hopplöst att fÄ en leverans.
    Om man som jag ocksÄ skall reklamera en liten skada pÄ produkten sÄ blir det Àn mer hopplöst. Samma visa igen att man mÄste vara hemma nÀr hÀmtningen skall göras nÄgon gÄng under dagen. Dessutom Àr det omöjligt att lista ut vilka kryptiska uppgifter man skall peta in i UPS webbformulÀr för att bestÀlla hÀmtning. Jag har försökt men mÄste nu ringa supporten för att fÄ hjÀlp att fylla i ett formulÀr.

    Handla istÀllet frÄn nÄgon som levererar till ICA, konsum eller liknande. Det passar bÀttre i Sverige.
    1 Ă„r sedan
  • Hej janwen,

    Tack för ditt omdöme. Det Àr sjÀlvklart mycket trÄkigt att lÀsa om dina upplevelser. Det gÄr bra att vÀlja leveransadress till din exempelvis din arbetsplats, detsamma gÀller för en eventuell upphÀmtning. Jag hÄller med om att UPS webbformulÀr för upphÀmtning Àr lite krÄngligt, men det gÄr ocksÄ bra att slÄ dem en signal pÄ 077 66 220 77 för att boka hÀmtningen. Om du vill att jag tittar nÀmre pÄ ditt Àrende sÄ gÄr det utmÀrkt att skicka ett mejl till thomas@pixmania.com.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Knappt godkĂ€nd
    Jag vill vara tydlig med att jag Ànnu inte fÄtt min bestÀllning levererad sÄ omdömet inkluderar inte hur vÀl produkten var paketerad eller om den kom fram i brukligt skick.
    Men jag kommer ALDRIG igen handla hos Pixmania oavsett hur billiga dom Àr.

    Jag har tittat pÄ en produkt och den var billigast pÄ Pixmania, jag var lite tveksam till att bestÀlla dÀr ifrÄn eftersom jag inte har nÄgon erfarenhet av butiken, men jag kikade lite hastigt pÄ omdömet och sÄg att det var pÄ drygt 7.60*, helt OK tÀnkte jag . Hade jag lÀst nÄgra omdömen hÀr hade jag aldrig bestÀllt.
    PĂ„ helgen lĂ€gger jag min bestĂ€llning och för över pengarna (med banköverföring, Pixmania tar inte kortbetalning) redan dĂ€r började orosklockorna ringa lite. Efter nĂ„gra dagar utan information frĂ„n Pixmania kikar jag in pĂ„ hemsidan igen och det stĂ„r att dom inte har nĂ„gon information om min betalning (ja det stod att betalningen kunde ta 2-6(?) dagar att registreras) jag slĂ€nger ivĂ€g ett mail till kundtjĂ€nsten och undrar vad som hĂ€nder, dom svarar relativt snabbt att dom faktiskt tagit emot min betalning. Ytterligare ett par dagar gĂ„r utan att ordern packas.. i slutet av veckan packas till sist ordern och en notifiering skickas till UPS. Vid den hĂ€r tiden har jag lĂ€st pĂ„ mig och insett vilken tabbe jag gjort, jag trodde att UPS hade utlĂ€mningsstĂ€lle som man kunde hĂ€mta paketet pĂ„, men sĂ„ fungerade det icke, utan UPS Ă„ker hem till dig pĂ„ arbetstid. Jag ringer UPS och ber dem Ă€ndra leveransadress till min jobbadress, det kan dom inte, utan deras regler Ă€r att dom MÅSTE Ă„ka till den originella leveransadressen minst 1 gĂ„ng och sedan kan man Ă€ndra adress. Nu sĂ„ hĂ€r nĂ€stan 2v senare undrar jag fortfarande vart min produkt Ă€r.

    TLDR;
    Pixmania tar inte emot betalningar med kreditkort.
    Pixmania skickar sina paket med UPS (Leverans under arbetstid till hemadress, bestÀll med din jobbadress om du vill korta ner leveranstiden med 2-5dagar)
    Jag kommer aldrig handla frÄn Pixmania eller nÄgon som skickar sina varor med UPS igen.
    1 Ă„r sedan
  • Hej trwl,

    Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme. PIXmania har alltid haft kortbetalning (med VISA/Master Card) som betalningsalternativ, och Àven om andra betalningsalternativ temporÀrt försvunnit sÄ har bankkorts-betalning funnits hela tiden.

    UPS Àr en budfirma som levererar direkt till adressen, och det framgÄr Àven vilken transportör vi anvÀnder nÀr man lÀgger bestÀllningen. Som du beskriver sÄ gÄr det bra att Àndra adressen om man nu vill det. Antingen kan du kontakta UPS direkt för mer information, eller sÄ gÄr det bra att höra av sig till kundtjÀnsten pÄ mejladress kundtjanst@pixmania.com för fler rekommendationer om hur leveransproblem kan lösas.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Acceptabel
    Knappt acceptabel.

    Helt ok leveranskostnad och tid.
    Bra spÄrning via UPS.
    Bra pris

    Det som drar ner betyget Àr dÄligt emballage och dÄlig hantering av fraktfirman UPS.

    De tvÄ hÄrddiskar och USB HD dockan som jag bestÀllde var paketerade utan nÄgot stötdÀmpande inre emballage alls. VolymmÀssigt var det ungefÀr 2/5 luft och 3/5 varor i kartongen. Diskarna och USB dockan i sina individuella kartonger kunde Äka runt hur som helst inne i den yttre kartongen.

    Den yttre kartongen hade tvÄ smÄ (4-5cm2) upprivna hÄl och jag upplever att det nog inte hade hÀnt om kartongen vart styvare och hade haft ordentligt med stötdÀmpande emballage.

    Diskarna verkar mirakulöst ha klarat bristen pĂ„ emballage och UPS behandling men USB dockan hade lösa delar i sig nĂ€r jag öppnade den. Orkade inte skicka tillbaka den utan jag kunde laga den sjĂ€lv. ÅterstĂ„r att se om diskarna klarar sig under garantitiden.
    1 Ă„r sedan
  • Hej 8DH,

    Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme. KÀnsliga produkter sÄ som hÄrddiskar mÄste sjÀlvfallet skickas med bra emballage, sÄ det Àr mycket trÄkigt att lÀsa om din upplevelse.

    Jag tittar gÀrna extra pÄ ditt Àrende, om du Àr villig att mejla mig pÄ adressen thomas@pixmania.com och beskriver ditt Àrende (med bestÀllningsnummer).

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • DĂ„lig
    FörstÄr inte riktigt Pixmanias priser...

    Till exempel sÄ stÄr det att en hÄrddisk den 29 januari 2014 kostar 997kr (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1335006), nÀr jag sen klickar mig vidare till Pixmania sÄ kostar hÄrddisken 1049kr (http://www.pixmania.se/intern-harddisk-3-5/wd-intern-harddisk-caviar-red-wd30efrx-3-5-3-tb/16730698-a.html#CodePromo=oui&srcid=910) , lÀgg sen till en frakkostnad pÄ 79kr och totalsumman blir 1128kr.

    Pris inkl. frakt enligt prisjakt ska alltsÄ vara 1076kr.

    Är det jag som har missat nĂ„got eller bluffar Pixmania med sina priser för att alltid vara billigast?!?

    http://i.imgur.com/iAcFOMa.png
    http://i.imgur.com/ZNEGjWM.png
    1 Ă„r sedan
  • Hej Pinnacle,

    Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme. PIXmania kan inte influera de priser som listas pÄ prisjakt, dÄ prisjakt hÀmtar informationen automatiskt frÄn PIXmanias hemsida. Det kan resultera i att priser inte Àr helt uppdaterade, och fel kan givetvis uppstÄ som gör att priser inte kalkyleras korrekt (exempelvis om en hyperlÀnk Àndras). Kort sagt sÄ Àr det ett vÀldigt komplext system att samla data frÄn tusentals butiker med olika hemsidor / plattformar.

    Inget företag lÀmnar priser manuellt till prisjakt, och kan sÄledes inte "fuska" med priserna. Jag rekommenderar dig att lÀsa om prisjakts villkor pÄ lÀnken nedan;
    http://www.prisjakt.nu/info.php?t=about_faq

    I elektronikbranschen fluktuerar priserna ofta, mycket eftersom marginalerna Àr smÄ. Framförallt hÄrddiskar och RAM-minnen gÄr titt som tÀtt upp i pris, och PIXmania har vÀldigt rörliga priser pÄ mÄnga av vÄra produkter. Som det stÄr i vÄra försÀljningsvillkor sÄ Àr det priset vid bestÀllningstillfÀllet som gÀller.

    Jag sjÀlv brukar anvÀnda prisjakt som en _indikation_ för att fÄ förslag pÄ butiker med bra priser, men huvudregeln Àr att alltid kontrollera priset direkt hos butiken. Detta gÀller sÄklart för samtliga företag, och Àven för fraktkostnaden (som kan Àndras av ett företag, men prisjakt uppdaterar inte informationen ögonblickligen).

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Acceptabel
    Plus:
    - BÀsta pris pÄ den 'WD Elements - 500 GB' som jag bestÀllde.
    Minus:
    - LĂ„ng leveranstid
    - Vad Àr det för hÀsthandlartakter att lÀgga till en produkt för 220:- (VIPixkortet) som jag aktivt mÄste ta bort innan jag genomför sista steget i bestÀllningen.
    - DÄligt packad. Den lilla kartongen med externdisken lÄg löst i en större lÄda utan nÄgon bubbelplast eller liknande.
    1 Ă„r sedan
  • Hej ChristerE,

    Tack för ditt omdöme. Det Àr sÄklart mycket trÄkigt att höra om din dÄliga upplevelse i samband med din bestÀllning.

    PIXmanias lager ligger i Frankrike, vilket resulterar i lÀngre leveranstider. Tidsramarna framkommer dock nÀr man lÀgger bestÀllningen.

    Som du sÀger sÄ lÀggs VIPIX-kortet till automatiskt, men det gÄr bra att ta bort det. Om man rÄkar missa detta sÄ gÄr det bra att kontakta vÄr kundtjÀnst för att annullera köpet av VIPIX-kortet.

    GÀllande paketeringen sÄ lÄter det inte alls bra, och jag skulle uppskatta om du kan mejla mig pÄ thomas@pixmania.com sÄ ska jag personligen titta pÄ ditt Àrende. Kopiera in din recension, och

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Ganska dĂ„lig
    NÀr det krÄnglar sÄ krÄnglar det rejÀlt.
    1 Ă„r sedan
  • Hej Oakmoutain,

    Tack för ditt omdöme. Mycket trist att höra att du upplever PIXmania som krÄngligt. Det vill jag sjÀlvfallet Àndra pÄ. Du fÄr gÀrna mejla mig pÄ thomas@pixmania.com sÄ kan jag ta ett titt pÄ ditt Àrende.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas

  • Perfekt
    Snabb frakt och bra produkt, lÀtt och enkelt.
    1 Ă„r sedan
  • Mycket bra
    Har gjort ett flertal bestÀllningar + en retur av en DOA utan nÄgra problem. Man kan inte beskylla dom för att vara snabba men med tanke pÄ det lÄga priset sÄ kan jag inte annat Àn rekommendera detta företag.
    Nog hade jag hellre hÀmtat mitt paket pÄ nÄgot utlÀmningsstÀlle men UPS funkar det med.
    1 Ă„r sedan
  • Usel
    Varning Varning Varning !

    Om man inte hÀmtar ut sin vara frÄn Postens utlÀmningsstÀlle (t.ex. p.g.a. sjukdom) och den gÄr tillbaka till Pixmania. SÄ Àr Pixmanias policy, att varan (som man redan har betalat för via betalkort) Äter tillfaller Pixmania! Detta hÀnde mig i somras! Svenska Pixmania redogjorde direkt för sin "policy", sÄ jag kontaktade dÄ internationella Pixmania som "verkade vilja" Äterbetala mina pengar (eftersom varan var slutsÄld dÄ..!). Men Àven de har efter lÄngvarig förhalning lagt locket pÄ! SÄ hÀr sitter man nu utan en vara som man har betalat för, men som ÄtergÄtt till Pixmania...
    1 Ă„r sedan
  • Hej NicsoftInc,

    Tack för ditt omdöme. PIXmania tar sjÀlvfallet inte betalt för en produkt som du inte mottagit. Om du inte har kunnat lösa Àrendet med vÄr kundtjÀnst sÄ vill jag be dig att kontakta gÀrna mig omgÄende pÄ mejladressen thomas@pixmania.com sÄ ska jag titta igenom ditt Àrende och se till att vi löser problemen.

    Med vÀnliga hÀlsningar
    Thomas