Expressleverans inom 48 timmar
Gratis standardleverans och
-50% express med VIPixkortet

http://www.pixmania.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns utanför Sverige. Butiken har dock hemsida och support på svenska. Dessutom listas priserna i svenska kronor.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 12 år sedan
(data från 2015-09-01)
Detaljerad information Pixmania har fått betyget (4.03)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Utmärkt
    Köpte tv från pixmania då den var 2000 kr billigare där. Inga problem tv:n dök upp efter 3 dagar. Inget att klaga på.
    5 dagar sedan
  • Perfekt
    Jag har köpt flera produkter av Pixmania, men liksom en recensent nedan har jag tidigare aldrig behövt returnera något, och de flesta negativa recensioner tar upp problem vid klagomål. Jag beställde nyligen en ebokläsare (Kobo Aura H2O) från Pixmania, och upptäckte en spricka mellan front- och bakstycke vilket gjorde att jag måste returnera den. Efter att ha läst om problemen här så väntade jag mig bekymmer, men blev starkt positivt överraskad:

    Pixmanias support svarade snabbt (samma dag) på mitt email och erkände problemet. De skickade sedan ett uppföljande email med färdigifyllda blanketter så jag kunde kontakta lokala UPS-kontoret. UPS hämtade sedan eboksläsaren kostnadsfritt för mig, den returnerades till Frankrike, och inom en vecka kunde jag hämta ut en felfri enhet på mitt lokala postkontor. Kan inte bli annat än full pott för den servicen.
    26 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställde min vara på en tisdag och hade den för uthämtning på fredagen samma vecka. Ser att många haft problem med returer/beställningar men jag har inte haft några som helst problem med de tre beställningar jag lagt hos Pixmania.
    Det skall dock nämnas att jag aldrig behövt returnera något.
    För min del har det fungerat perfekt. Enda smolket i bägaren är de förkryssade alternativen vid utcheckning, utan dem hade det varit full pott.
    1 mån sedan
  • Hei ando2002,

    Takk for din positive tilbakemelding.

    Om du skulle behøve å returnere noen av dine produkter på garanti eller reklamasjon, kan du bare ringe kundeservice eller sende oss en email, så hjelper vi deg med dette. Da vil vi arrangere en kostnadsfri retur og gratis opphenting av produktet hjemme hos deg. Regler ved garanti og reklamasjon er de samme som i Svergie. Det er bare ved 14 dagers angrerett (Nöjd eller pengarna tillbaka) at kunden selv må arrangere returen på egenhånd og egen bekostning.

    Med vennlig hilsen,
    Kim

  • Bra
    Helt OK nätbutik.
    Lite knöligt att returnera, särskilt som att man MÅSTE hålla reda på sitt ordernummer för att komma fram på telefonnumret som inte kostar pengar.
    1 mån sedan
  • Hei algotr,

    Pixmania er en fransk nettbutikk som selger varer til 14 forskjellige land, alle varer sendes fra vårt lager like utenfor Paris, desverre er det også slik at om man skal returnere en vare, så skal det sendes tilbake til Frankrike. Men med mindre du benytter deg av 14 dagers angrerett (Nöjd eller pengarna tillbaka), vil det være Pixmania som ordner med gratis frakt og opphenting av ditt produkt.

    Vi er klar over at det kan være vanskelig å komme igjennom på telefonen til tider, og at det er klundrete å måtte trykke inn alle tallene i bestillingsnummeret, dette er noe vi jobber med for en enklere løsning. Skulle man ha problemer med å komme igjennom på telefonen er man velkommen til å sende oss en e-mail via formuleret på hjemmesiden, vi besvarer alle e-poster som kommer frem til oss.

    Med vennlig hilsen,
    Kim

  • Usel
    Beställde en telefon för en månad sedan. Fick en använd telefon som hade ett manipullerat påklistrat sigill och på andra sidan förpackningen och en produkt etikett på andra sidan, som skulle dölja att förpackningen var bruten. Sen var telefonen använd. Efter retur så hade de sålt slut på aktuell telefonmodell. Så det blev tillslut pengarna tillbaka.
    Känner att detta bolag försökte lura mig.
    1 mån sedan
  • Hei johseg01,

    Vi beklager at du mottok et produkt som så ut til å være brukt, dette skal ikke skje. Pixmania har ingen interesse av å forsøke å lure noen, her må det ha skjedd en feil fra lageret sin side. Når ting som dette skjer, er det bare å ta kontakt med kunderservice og vi vil rydde opp, vanligvis kan vi i en slik situasjon bare sende deg et helt nytt produkt, men siden den var utsolgt var det ikke så mye annet å gjøre enn å refundere deg dine penger, selv om vi forstår at du helst ville ha varen.

    Vi beklager eventuelle ulemper dette medførte.

    Med vennlig hilsen,
    Kim

  • Acceptabel
    År 2007 beställde jag en scanner och PC högtalare med stor subwoofer när jag bodde i Belgien.

    Efter några veckor började det komma en bränd lukt och lite rök från högtalarens inbyggda förstärkare. Efter att den brända lukten försvunnit hördes ett surrande ljud från högtalarna när strömmen var på. Surrandet var inte jättestörande på dagtid men jag hade placerat högtalarna i sovrummet och på natten så kunde man höra surret.

    Jag kontakta Pixmania för reklamation, de meddelande att jag skulle betala frakten själv till Frankrike och endast ifall deras tekniker bedömde felet som "deras" så skulle jag få tillbaka mina utgifter för frakten. Ifall teknikern bedömde att högtalaren var felfri skulle jag även få betala frakten tillbaka.... Jag skickade aldrig in högtalaren eftersom jag inte ville riskera ytterligare en ekonomisk smäll ifall serviceteknikern inte kunde höra surret i deras verkstad.

    Jag hoppas att denna policy har försvunnit sedan dess, annars blir det inget mer Pixmania för min del.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hei mikasand,

    Vi beklager de problemene du opplevde ved bestilling hos Pixmania.

    Pixmania har blitt bedere på de fleste områder siden 2007. Nå kjenner ikke jeg til saken din, men hvis produktet ditt har blitt defekt etter bare noen uker så lager vi en kostnadsfri retur på dette, for bytte av produkt eller en pengene tilbake innenfor de første 2 uker, etter de første 2 ukene er det service/reparasjon som gjelder, om det viser seg at ditt produkt ikke kan repareres, vil du få en ny vare, eventuelt pengene refundert dersom produktet ikke finnes på lager. Husk at det kun er vanlig defekter som dekkes av garantien, ikke feilbruk.

    Om du har ytterligere informasjon eller bemerkninger, ta gjerne kontakt på: Kim@pixmania.com

    Med vennlig hilsen,
    Kim

  • Mycket bra
    Köpte TOSHIBA 48L5445 - LED-TV 3D Smart TV . Tvn är inte den bästa men man får vad man betalar för. Jag är nöjd. Fanns inga spåringsnummer för beställning då blev jag orolig och ringde supporten, trevlig kille med norska accent svarade och förklarade att beställning är på väg. Fick beställning efter 4 arbetsdagar. Nöjd i övrigt.
    1 mån sedan
  • Hei köpare19,

    Takk for positiv tilbakemelding.

    Har man bestilt og betalt for en vare, er det vanligivs ingenting å uroe seg over, men det kan desverre skje iblandt at kunden ikke mottar e-posten med informasjon om sporing og leveranse, dette er beklagelig da det er informasjon alle kunder skal få. Hvis dette skjer, så kan bare henvende seg til kundeservice slik som du gjorde og vi vil sende ut den nødvendige informasjon vedrørende leveransen.

    Med vennlig hilsen,
    Kim

  • Usel
    Står på prisjakt att standardleverans ska vara gratis. Går man in på Pixmanias hemsida för att beställa så är standardleveransen plötsligt inte gratis längre...
    1 mån sedan
  • Hei elena2de,

    Informasjonen på Prisjakt er helt korrekt i dette tilfellet, det står at du har gratis levering med standard leveranse og 50% på express med VIPix kortet, og det er akkurat det vi tilbyr.

    "Expressleverans inom 48 timmar
    Gratis standardleverans och
    -50% express med VIPixkortet "

    Om du har VIPix-kortet, men ikke fått trukket fra frakten, så kan du bare kontakte oss via formuleret på hjemmesiden og vi kan refundere deg dette beløpet manuelt.

    Med vennlig hilsen,
    Kim

  • Utmärkt
    Har bestilt meg en LG 49UB850V til uslåelig pris som kom etter ca. 1,5 uke levert på døra helt feilfri. Minus for mangel av tracking number men det er den eneste feil jag kan finne. Meget bra alt sammen.
    1 mån sedan
  • Hei ubibene,

    Takk for positiv tilbakemelding.

    Pixmania jobber med å forberede seg på flere områder, ikke bare ha et bra prisnivå, men også bli bedere på andre ting, service generelt. Etter at en bestilling er sendt ut fra vårt lager skal man egentlig få en automatisk e-post med sitt sporingsnummer, det er beklagelig at du ikke fikk denne, skulle det samme skje ved fremtidige bestillinger, er du velkommen til å kontakte oss på telefon eller sende en e-post via formuleret på hjemmesiden, og vi vil umiddelbart sende deg nødvendig informasjon vedrørende leveransen.

    Med vennlig hilsen,
    Kim

  • Usel
    Har försökt köpa en TV via Pixmania. Stod att den fanns i lager. Dagen efter så ser jag att den inte längre finns i lager, beställningen står som godkänd, pengarna har dragits och jag hör absolut nada så jag tar för givet att allt är lugnt.
    Efter 3-4 dagar kontaktar jag deras support och då säger dom att den hann ta slut innan jag beställde TVn och att jag ska ha förståelse för att trots att det står att den finns i lager så behöver det inte vara så. Dom skulle till slut i alla fall kolla upp när/om de skulle få in TVn i lager igen och sedan kontakta mig.
    Har inte hört ett ljud sedan dess, trots att jag har mailat dom flera gånger.
    2 mån sedan
  • Hei _jacob,

    Det kan desverre skje iblandt at produkter blir utsolgt selv om kundene har lagt en gyldig bestilling. Dette skjer som oftest enten ved at lagerbeholdningen er lav og mange forsøker å bestille samtidig, eller ved at man har bestilt med bankoverføring, noe som tar lengere tid siden varene ikke sendes ut før pengene er registrert inn på kundens bestilling. Ved betaling med kort så har man en god porsjon uflaks om man bestiller en vare som ikke finnes på lager da vårt system er endret slik at det egentlig ikke skal være mulig å bestille varer som ikke finnes på lager, dette var vanligere tidligere, men kan desverre skje ved enkelte tifeller nå også da status fra lageret ikke oppdaterer i sanntid, oppdateringer kommer ofte, men ikke hvert sekund og minutt, så forsinkelser kan desverre forekomme.

    Vi beklager problemene, om du har ytterligere spørsmål ka du ta kontakt på e-mail adresse: Kim@pixmania.com

    Med vennligst hilsen,
    Kim

  • Usel
    De använder underleverantörer "sotel.de" som tillochmed har sämre hantering av sina kunder än pixmania. I mitt fall köpte jag ett cruical msata-kort som slutade fungera efter en månad. Efter jättelångt tjatande fick jag tillslut en rma, men då hade jag tröttnat på att bråka med dem. RMA:n var så tidsbegränsad att jag inte hann skicka in, och nu står jag med lång näsa, ett trasigt mSata och kommer aldrig i mitt liv handla av pixmania igen. Vill ni bli lurade så handla här, det kan ju trots allt gå bra om varan är bra. Men om den inte är bra, så kan ni lika gärna slänga bort pengarna. Sämst av alla nätbutiker jag provat.
    2 mån sedan
  • Hej freddan_6.

    Det stämmer att PIXmania även har samarbetspartners som säljer sina egna produkter på hemsidan. Ungefär 90% av produkterna som säljs på PIXmanias hemsida är såld av PIXmania. Men då kvarstår de 10% av produkter som säljs av andra Europeiska återförsäljare.

    Det framkommer alltid på hemsidan om en produkt säljs av en samarbetspartner istället för PIXmania. I min erfarenhet så är Sotel väldigt bra samt väldigt snabb på att besvara kunders email. Så om du har haft problem med din kontakt med Sotel så skulle jag gärna erhålla ditt beställningsnummer (CCL-nummer) så att jag kan granska ärendet och ta reda på exakt vad som har inträffat.

    Du kan kontakta mig via email till adressen Alex@pixmania.com

    Jag beklagar att du inte hade tillräckligt med tid för att ta itu med ditt garantiärende för din Sotel produkt.

    Med vänligar hälsningar.
    Alex.

  • Usel
    Söker alltid efter produkter via prisjakt. Pixmania kommer ofta upp och syns först i listan över billigast sorterade.. men finns grejerna i lager? 9/10 ggr. = NEJ
    Vilseledande reklam kallas det.. Sen krävs det inte många hjärnceller för att gissa vad som kan hända om du ändå bestämmer dig för att handla ifrån ett sånt företag.
    Visst, alla kan vinna på lotto nån gång, men oftast blir du besviken och inser varför de fått det här snittbetyget av tusentals kunder.
    2 mån sedan
  • Hej alias_nebbe,

    PIXmania har inte alltid sina lagernivåer uppdaterade i real-tid men oftast brukar det inte ta mer än någon timme för att produktens korrekt lagernivå ska visas på hemsidan.

    Då du gör sökningar via Prisjakt som är en pris mätande hemsida så kan dom ibland ha kvar gamla priser samt lagernivåer. Dessa har dock redan då blivit uppdaterade på vår hemsida.

    Jag beklagar om du har upplevt att våra produkters lagernivåer framstod som "I lager" men att produkterna då i själva verket hade tagit slut på lagret.

    Min rekommendation vad gäller PIXmania och andra återförsäljare är att alltid kontrollera priserna samt lagernivåerna direkt hos återförsäljaren.

    Jag beklagar för besväret och uppskattar din uppriktighet.

    Med vänliga hälsningar,
    Alex.

  • Perfekt
    Toppen Butik, kan inte fatta alla negativa betyg, jag handlar där det är billigast, och denna gången blev det pixmania som var 1000kr billigare än alla andra. Betalade och 4 dagar senare kunde jag hämta ut varan i butik, en sony soundbar ht ct260. 1580kr medan Media mark tog 2700kr.
    Super nöjd!

    Mvh Henning KNudsen
    3 mån sedan
  • Usel
    Jag skulle helst sätta noll stjärnor, men det går inte.
    Pixmania har en rätt lustig inställning till saker. När man handlar hos dem så försöker de låta som de är en svensk butik, men får man problem så tycker de att de lyder under franska konsumentköpsregler.
    Jag köpte en datorväska, där det visade sig att de faktiskta innermåtten på väskan inte motsvarade beskrivningen, och försöker reklamera den. Efter att ha blivit ombedd att skicka in den, och gjort detta, händer ingenting. Efter flera veckor av påstötningar får jag beskeded att "våra experter håller på att analyserar ditt klagomål"? Efter ytterligare några veckor får jag en butikskredit?
    Håll er borta.
    3 mån sedan
  • Hej account-0329.

    Jag beklagar om någon gav dig intrycket att vi är en svensk näringsidkare när du var i kontakt med vår kundtjänst. Det stämmer dock att PIXmania är ett franskt företag som säljer till 14 olika Europeiska länder, bland annat Sverige.

    Om du har erhållit en vara som inte stämmer överens med den information som är publicerad på hemsidan så ska du givetvis kunna returnera varan för ett utbyte eller en återbetalning, i dessa fall så betalar även PIXmania för returen genom en upphämtning med speditören UPS.

    Givetvis måste dessa ärenden anmälas inom produktens 14 dagars öppet köp.

    Att du ska ha erhållit tillgodopengar hos PIXmania är något jag finner väldigt märkvärdigt då denna tjänst med återbetalningar som tillgodo försvann under 2013.
    De ända återbetalningar som gjorts sedan dess är direkt till kundernas bankkonton.

    Kan jag vänligen be om ditt beställningsnummer (CCL-nummer) så att jag kan ta en närmare titt och förhoppningvis åtgärda ditt ärende.

    Vi har även en lista med de kunder som inte hade nyttjat sina tillgodo krediter innan den tjänsten försvann. Så skulle det vara så att du finns med på listan så kommer jag kunna genomföra en återbetalning.

    Du kan kontakta mig via email till email adressen alex@pixmania.com

    Med vänliga hälsningar
    Alex

  • Usel
    Rekommenderas EJ!
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställde en TV måndag kväll och kunde hämta den på posten fredag dag som utlovat av Pixmania. Inga problem alls. Dom var billigast på prisjakt. Priset blev det som utlovades via prisjakt. TVn fungerar prima.

    Jag har inte behövt vara i kontakt med support så det kan jag inte uttala mig om.
    5 mån sedan
  • Usel
    Pixmania verkar vara första klassens lurendrejeriföretag.
    För ca 3 år sedan köpte jag en surfplatta Mpman som förvisso var relativt billig i jämförelse med andra surfplattor. Det visade sig att den inte gick att ansluta mot Google play utan man var hänvisad till någon Android butik på spanska eller portugisiska där man även var tvungen att registrera sig för att kunna få ta del av alla appar. Tyvärr så kunde man inte registrera sig då min enhet inte längre stöddes. I och med det så fanns det ungefär 4 appar på engelska att ladda ner samt 22 till på något latinospråk. Jag tog kontakt med Pixmania som hänvisade mig till sin distributör, redan där börjar man ana oråd. Skickade ett mejl till distributören som jag aldrig fick något svar på. Under tiden så ägnade jag mig åt att försöka få skiten att fungera. Ett sätt vara att helt enkelt plocka ut appen från mobilen och trycka in den i plattan och det funkade kanske hälften av gångerna. Efter mycket letande hittade jag en Google Play som någon anpassat till min platta och då kunde jag installera en del appar i alla fall. När jag väntade tillräcklig länge på att få ett svar från distributören så skickade jag på nytt en reklamation till Pixmania. De svarade att jag redan hade ett ärende! och att de tyvärr inte kunde svara då inte hela texten kommit fram till dem, mycket märkligt får man säga då jag aldrig hört talas om något liknande. Någon stans där gav jag upp. Jag hittade till slut en distribution så att jag kunde roota min platta och efter det funkade den hyfsat. En sak lärde jag mig i alla fall. Handla aldrig mer på Pixmania även om de så skulle ha halva priset på samma vara som någon annan.
    5 mån sedan
  • Usel
    Verbatim DVD+R (50-pack) för 949:- !

    Wesellcd tar 117:- för samma produkt.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 6 mån sedan )
  • Dålig
    Det blev några hundra kr dyrare i slutändan. Dessutom försökte de slänga på en massa extra tjänster som man var tvungen att kryssa bort. Fick inte något kvitto heller. Pixmania får två stjärnor för att leveransen åminstone kom fram.
    6 mån sedan
  • Hej nallepi,

    Jag är lite fundersam om detta du nämner med att extra tjänster lägger automatiskt till sig på hemsidan.

    Detta var ett stort problem tidigare och har tagits bort för flera månader sedan. Så om man lägger en beställning hos PIXmania.se så behöver man inte kryssa bort några extra tjänster då inget lägger automatiskt till sig längre under en beställningsprocess på PIXmanias hemsida.

    Nu är det så att man måste manuellt lägga till/klicka i de extra tjänster man vill ha till produkten/beställningen.

    Har du några frågor så får du jätte gärna kontakta PIXmanias kundtjänst via kontaktformuläret på www.pixmania.se.

    Uppskattar din synpunkter och ha en fortsatt trevlig dag.

  • Usel
    Köpte en Panasonic 55" led för ett tag sen, emballaget såg ut som dom rullat hit den från Frankrike, dock verkade tvn oskadd. Efter ett par veckor la touch-fjärren av.
    Visade sig vara bluetooth-modulen i tvn....
    Men varför skicka den till Frankrike för service? Vansinne.
    Nu har det gått 3 veckor och ingen tv i sikte.
    Spännande.......
    6 mån sedan
  • Hej mongo,

    Jag beklagar att du behövde returnera hela din TV när det enbart var touch-fjärrkontrollen som hade slutat fungera.

    Tyvärr är det så att vissa verkstäder has som process att behöva ta tillbaka hela produkten, även om bara ett tillbehör är defekt.

    Verkstäderna är certifierade med de olika tillverkarna men är ändå självständiga så PIXmania har väldigt begränsad auktoritet över dom.

    Om du tilldelar ditt beställningsnummer ( CCL-nummer) till mig så tar jag gärna en titt på ditt reparationsärende för att se om det finns en uppdatering.

    Du kan kontakta mig via email på alex@pixmania.com.

    Ha en fortsatt trevlig dag.

  • Usel
    Detta är ett av de sämsta företag som går att hitta online. Ett riktigt bluff-företag rent ut sagt.
    Varför, kommer jag till alldeles strax. (OBS! LÄS LÄNGRE NED!)
    Det finns en anledning till att de har ett uruselt betyg på Prisjakt. Kommer aldrig lägga en krona på detta företag igen.

    - Urusel kundservice. Vilket bara bekräftas i många av de svar de ger här. De struntar fullkomligt i sina kunder och kommer bara med svävande standardsvar.
    - Försöker på alla sätt att få kunden att betala en massa extra innan man väl kommer fram till slutet i kassan. Alltifrån något pajasmedlemsskap till andra tillägg på priset.

    Angående bluff, så kommer här ett praktexempel:
    Titta på följande länkar:
    http://www.pixmania.se/gps-klocka/garmin-forerunner-220-rod-och-svart-gps-klocka/22026249-a.html#srcid=910&merch=1

    Och sedan här:
    http://www.pixmania.se/gps-klocka/garmin-forerunner-220-rod-och-svart-gps-klocka/22026249-a.html#

    Det här exakt samma produkter. IDENTISKA! Den första länken är produkten som visas här på Prisjakt, där de lagt lägst pris av alla på Prisjakt. Men såklart finns den inte i lager. Men till ett dyrare pris, så finns den såklart i lager. Nu kommer säkert företaget att skylla på att produkten säljs av någon via deras marknadsplats. Men hur kan de nästan alltid ha tomt i lagret på produkter de är billigast på? Men däremot ha samma produkter för betydligt högre priser som de påstår att någon annan säljer. Otroligt otydligt för kunderna och kan inte uppfattas som något annat än ren ruffel och båg. Såna här företag borde förbjudas att ha verksamhet.
    Så kan bara avråda alla potentiella kunder, KÖP INTE HÄRIFRÅN!

    Och till de representanter från Pixmania som svarar här, sluta vara så pinsamma. De stackare som handlat hos er och är missnöjda med er hantering vill inte ha förklaringar/ursäkter. De vill ha rättelse. Kan ni inte uppfylla ert åtagande, så kompensera då! Som stormagen här under, som betalat extra för expressfrakt, för vara som fanns i lager vid beställning och som finns i lager även efter beställning. Och ni ska "möjligtvis förklara". Det finns INGEN förklaring som är intressant. Kompensera honom rejält istället! Så sköter man kundservice.
    8 mån sedan
  • Usel
    OBS!

    Ta och tänk efter innan ni beställer härifrån, finns alltid en anledning varför priser är billigare på vissa sidor och inte andra. Har haft så sjukt mycket strul med detta företaget, har tagit ca 2.5 månader att få en återbetalning av min Tv som gått sönder.

    Problem som Pixmania har :

    *UPS är nog absolut det sämsta företaget man kan anställa för att skicka varor (mitt paket var borta i tyskland i samband med returen i ca 20 dagar utan återkoppling, sen fick jag helt plöstligt tillbaka tvn , som då inte var lagad och förstörd av hanteringen)

    *Bristfällig support ( telefonsvararen är bedrövlig, trevlig personal som försöker men svara på mejl sker ibland detta enl killen på pixmania pga av en bugg)

    Slutligen det är så jävla värt att kanske betala 5-20 % mer för en produkt köpt på tex Elgiganten där du kan faktiskt åka till butiken och reklamera något, jag chansa och tänkte "hur ofta blir det fel på en tv " ja uppenbarligen blev det ett jävla tjafs, så avråder alla att handla med detta företag tills de fixar sina brister.

    mvh

    Mycket besviken kund.
    8 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett nytt nätagg till datorn och valde den svindyra express leveransen som garanterar leverans inom 24-48h. Varan fanns i lager (finns fortfarande i lager).

    Jag la beställningen på en onsdag (med god tid för att få det skickat samma dag, varor som jag beställde från netonnet senare samma dag blev skickat på onsdagen).

    Nästa dag ringer jag supporten och undrar varför jag inte fått nått kollinummer de säger då att de inte har skickat varan ännu. Jag undrar självklart varför?! Speciellt med tanke på att jag valt den dyra express frakten. De ger ingen riktig anledning utan säger att de kanske skickar den på fredag. Jag säger att den ska ju vara levererad på fredag (inom 48h). De frågar om jag önskar häva köpet och vänta upp till 14 dagar på att få mina pengar tillbaka. Jag säger nej jag vill ha mitt nätagg se till att det blir skickat!

    Har svårt att tro att de ska få iväg mitt paket idag eftersom klockan är efter 18 och de fortfarande inte har skickat mitt paket.

    Varför finns ens expressfrakt som ett alternativ om det ska ta en jävla vecka att lägga skiten på lådan?!

    Håll er långt borta från dessa skojare!

    *Det är nu lördag och som jag trodde så har pixmania på tre dagar inte lyckats få en EXPRESS leverans ens till ett postkontor! Hur svårt kan det vara?! Jag ringde tom och påminde dem!*

    *Måndag och dags för en ny uppdatering. Jag ringde supporten igen och undrade när min expressleverans skulle bli levererad till ett fraktbolag? Kanske idag om jag har tur annars eventuellt imorgon. Va fan?!
    Jo, jag kan eventuellt få tillbaka frakten om jag hör av mig efter jag fått min leverans och vill ha kompensation (om de känner för att godkänna den det vill säga).
    Jag valde att betala en massa extra för en expressleverans för att jag vill få min vara snabbt inte för att eventuellt få tillbaka fraktkostnaden flera veckor senare. Hur kan det vara så jävla svårt att förstå?!*
    9 mån sedan
  • Hej stormagen,

    Jag har läst ditt omdöme och jag beklagar innerligt om du erhållit vaga svar från PIXmanias svenska kundtjänst gällande din status för beställningen samt varför den inte expedierats med Expressleverans ännu.

    Om du ger mig ditt beställningsnummer (CCL-nummer) så kommer jag kunna att ta en närmare titt på ditt ärende och möjligtvis förklara vad som har inträffat samt vad som har orsakat förseningen.

    Du kan kontakta mig på alex@pixmania.com.

    Uppskattar ditt samarbete.

    Med vänliga hälsningar
    Alex

  • Acceptabel
    Fick varorna jag beställde men fick ta mig en halvtimmas resa bort för att hämta paketet eftersom Pixmania inte ser till att leverera till vanliga servicestället precis där jag bor. De använder sig av en utkörningstjänst av paketet hem men leveranstiderna passade inte mig alls.
    10 mån sedan
  • Hej dannedansen,

    Jag beklagar att du var tvungen att hämta ut varan på ett utlämningsställe som inte var närmast din leveransadress.

    Vi erbjuder just nu på hemsidan ett andra fraktalternativ som är med PostNord, där kan man välja att få varan utkörd till ett av PostNords utlämningsställen. Man bestämmer själv vilket utlämningsställe som passar när man väljer detta som ett fraktalternativ hemsidan.

    Uppskattar din förståelse.

    Med vänliga hälsningar,
    Alex.

  • Usel
    har slutat köpa av Pixmania pga problem med support och deras hantering av mina köp
    10 mån sedan
  • Hej Uddman,

    Jag beklagar om du har upplevt en dålig upplevelse med PIXmania och vår kundtjänst.

    Om du fortfarande upplever några problem så är det bara att återkoppla till mig via ett email till Alex@pixmania.com så tar jag en titt på ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar,
    Alex.

  • Usel
    Efter garantitiden men inom reklamationsrätten så har jag påtalat detta fel. Jag har även påtalat samma fel för tillverkaren (Philips) och de hänvisar till återförsäljaren. Pixmania säger att jag måste skicka in produkten till dom i Frankrike vilket jag ställer min frågande till och vänder mig till Philips igen, jag får ett mycket bra svar från Philips som säger, se nedan inom "

    "Pixmania är visserligen inte kund till oss på Philips Norden utan de är kund hos Philips Frankrike då de är ett franskt företag registrerat i Frankrike så det är förstås därför de vill ha produkten reparerad i Frankrike också.

    Men, Pixmania säljer enligt svensk konsumentlagstiftning då de på sin websida agerar som en svensk återförsäljare. Den svenska konsumentlagstiftningen säger, som Pixmania anger, att kunden har bevisbördan. Men då man inte kan begära att kunden ska besitta alla sådana kunskaper som behövs för ett avgörande räcker det med att han anser att felet är ursprungligt och att han grundar det på något antagande. Säljaren har då att bevisa motsatsen om han inte ska acceptera reklamationen. Konsumenten får betala undersökningskostnaden om felet INTE är ursprungligt under förutsättning att säljaren har informerat honom om detta vid inlämnadet/retur av produkten. (Är konsumenten inte informerad om kostnaden så kan man aldrig kräva köparen på undersökningskostnaden.)

    I praktiken är det samma förfaringssätt som inom garantin men konsumenten måste inte anse att det är ett ursprungsfel, d v s slitage ingår i garanti men inte i reklamationsrätten t ex en trasig disksläde är inte ett ursprungsfel men täcks av garantin.

    Man ska komma ihåg att en försäljning är mellan säljare och köpare och leverantören är inte delaktig mer än att vi åtar oss gentemot vår kund att täcka kostnader för fel enligt reklamationsrätten. Observera dock att Pixmania inte är en kund till oss i Norden utan kund till Philip/Woox i Frankrike och vi vet inte exakt vad som finns i avtalet mellan dem och Pixmania, men då Pixmania säljer på svensk marknad måste de leva upp till svensk lagstiftning mot konsumenten.

    Jag skulle därför rekommendera att du kontaktar Pixmania igen och ber att få fraktlappar utskickade direkt, utan den föreslagna förundersökningen du själv skulle bekosta. Om du skulle fortsätta att ha problem med Pixmania och reklamationen finns ARN i Sverige för att hjälpa dig i denna typ av situationer."

    Med detta svaret från Philips så säger kundtjänsten på Pixmania att deras Jurister måste titta närmare på det vilket nu dragit ut på tiden. Produkten det handlar om är en soundbar som kostade 1432:- hos Pixmania (ink. frakt). Varför jag vill ha denna kontrollerad är för att jag anser och uppfattar det som att produkten har ett fel då den sitter på väggen som den ska och även är inkopplad som den ska... inget "slitage" mer än vad den är till för. Bara använd till film/tv.

    Ibland brukar jag tänka, vad har detta kostat så här långt i administrativa kostnader?
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans.
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Jag beställde en Bamboo Manga Pen And Touch med Wireless Kit som annars kostar ca 400kr men jag fick den för 9kr. Varorna kom efter två dagar när det skulle ta upp till en vecka. Supporten behövdes inte eftersom allting var så smidigt dock så har en vän till mig beställt en Wacom Intuos Pen Small som var defekt men han fick en ny. I alla fall jag är väldigt nöjd med allting!

    PS. Jag detta var från ca 6 månader sedan!
    11 mån sedan
  • Hej Laser_G,

    Vad roligt att höra att du hade en tillfredsställande upplevelse med PIXmania.

    Har du några frågor eller funderingar så är du alltid välkommen att kontakta mig via email: Jens@pixmania.com.

    Med vänliga hälsningar
    Jens

  • Detta omdöme är under utredning
    11 mån sedan
  • Usel
    Varning! Pixmania är inte ett svenskt bolag, och struntar blankt i svensk konsumentlagstiftning.

    I mitt fall köpte jag en KitchenAid Blender för kampanjpris från Pixmania. Denna gick sönder under garantitiden och skickades in för reparation till Pixmania. Efter två månader kommer ett meddelande om att produkten inte reparerats och ej heller byts till en ny, utan de återbetalar varan istället. Enligt konsumentköplagen ska återförsäljaren i första hand ersätta kunden med likvärdig produkt. Denna produkt finns också tillgänglig på Pixmanias hemsida för omgående leverans (och har så funnits under hela reparationstiden), men trots detta anser sig Pixmania inte behöva skicka ut en ny produkt till mig. Eftersom jag köpte produkten med kampanjpris, måste jag nu istället lägga ut ytterligare 400 kr för att kunna köpa en ny produkt.
    11 mån sedan
  • Hej jonah,

    Tack för ditt omdöme. Till att börja med får jag beklaga att din produkt slutade fungera. När det gäller reparationsärenden så skickas produkten till en auktoriserad verkstad av tillverkaren. Kan inte produkten lagas inom tidsramen så skickar PIXmania ut en ny produkt. Skulle produkten däremot inte finnas i lager så fortgår vi med en återbetalning.

    Du får gärna notera följande saker
    - Stegen som nämns ovan finns även i instruktionerna för din retur, så du borde vara medveten om att en återbetalning sker ifall produkten inte kan lagas, och inte finns i lager.
    - PIXmania har ingen anledning till att undvika att skicka ut en ny produkt till dig. Det är faktiskt dyrare för PIXmania att återbetala dina pengar.
    - PIXmania kan enbart skicka samma modell / variant av din produkt. Många kitchenaid-produkter har försvunnit ur vårt sortiment, exempelvis särskilda färger.

    Om du har ytterligare funderingar, kontakta gärna vår kundtjänst.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Dålig
    Som sagt. Prismässigt är det bra men Leverans och Användarhandböcker är ibland inte anpassade för den nordiska marknade. Jag håller med vissa andra angående leverans - att de arbetar med UPS är skit. UPS levererar någon gång under dagen. Man får inte reda på om det är för - eller eftermiddag eller ett intervall. UPS skall inte leverera till privatpersoner . USCH - Sista gången.
    11 mån sedan
  • Hej trakzter,

    Jag beklagar om du hade en dålig upplevelse med PIXmania och vår speditör UPS. Jag är medveten om att UPS leveranser till Sverige ( eller norden) kan ibland vara problematiska på grund av deras bristande kontakt med mottagaren innan leverans. Därför brukar våra kunder rådas att arrangera leveransen till sin arbetsplats, givetvis är detta inte alltid en möjlighet heller.

    Gällande bruksanvisningar så stämmer det att ibland kan dom levereras i andra språk än dom Nordiska. Det brukar oftast bero på att PIXmania är ett internationellt företag som köper in sina varor från andra europeiska tillverkare än dom nordiska. Vi erhåller våra produkter färdigpaketerade och därav har tillverkaren redan lagt ned de tillbehör som skickas med produkten. Detta resulterar ibland att manualen inte levereras med ett begripligt språk.

    Dock råder jag dig att kontakta PIXmanias kundtjänst i dessa situationer då dom brukar kunna tillhandahålla en manual på svenskt eller åtminstone begripligt språk i efterhand.

    Om du tilldelar ditt beställningsnummer ( CCL-nummer) så tar jag gärna en titt på din beställning. Du kan kontakta mig på Jens@pixmania.com.

    Uppskattar din förståelse.

    Med vänliga hälsningar
    Jens.

  • Ganska bra
    De är inte jättebra, men inte jättedåliga heller. Jag har beställt från dem flera gånger, och det har gått bra, även frakten. Ibland kanske bruksanvisningen är lite fel, eller så är varan lite konstigt inpackad, men det är inget större problem. I och med att priserna är så bra så är det ändå värt det.
    11 mån sedan
  • Hej gustavwiz,

    Jag är glad att du är nöjd med dina beställningar hos PIXmania. Jag är fullt förstående att det finns alltid rum för förbättring kring vissa processer.

    Om du erhåller en bruksanvisning på ett obegripligt språk, inte ens engelska, så råder jag dig att kontakta PIXmanias kundtjänst via email eller telefon så brukar dom kunna tillhandahålla en svensk bruksanvisning för produkten. Alternativt en engelsk bruksanvisning då vissa tillverkare har inte utvecklat den till svenskt språk ännu, oftast gäller det för nyare produkter eller tillverkare.

    Jag för önska dig en fortsatt trevlig dag och trevlig helg.

    Med vänliga hälsningar,
    Jens.

  • Usel
    Första köpet fungerade jättebra med hemleverans och allt.. Men andra gången jag köpte något därifrån så ringde inte UPS innan de kom utan de bara lämnade en liten lapp och kom tillbaka nästa dag vid samma tid.. UTAN ATT RINGA!
    Med andra ord så är UPS ett gäng med senila människor som inte vet hur man använder en telefon. o.O
    Det låga omdömet är UPS fel, Pixmanias priser är jättebra. Det är synd att de samarbetar med UPS. :(
    1 år sedan ( Uppdaterat: 12 mån sedan )
  • Hej sawise,

    Jag beklagar att du hade en dålig upplevelse med din UPS leverans. Jag är medveten om att UPS leveranser kan ske utan telefonsamtal och då kan det eventuellt bli problematiskt för kunden att ta emot paketet.

    Jag har vidarebefordrat ditt ärende som en form av "feedback" till PIXmanias huvudkontor i hopp om att dom ska överväga att implementera ett alternativt leveranssätt gentemot UPS, exempelvis PostNord.

    Om du vill så tar jag gärna en titt på din beställning åt dig samt för att kunna skicka vidare ditt beställningsnummer med min "feedback".

    Du behöver bara skicka mig ett email till Jens@pixmania.com och tilldela ditt beställningsnummer (CCL-nummer).

    Beklagar än en gång för besväret och uppskattar ditt samarbete.

    Med vänliga hälsningar
    Jens

  • 2014-09-02 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    Jag beställde en vara förra året och så fort beställningen var gjord flaggades att produkten inte längre var i lager. Kundtjänst meddelade att datasystemet inte hade uppdaterats i tid efter att någon annan handlat strax före (vilket om det stämmer innebär ett mycket förlegat system). Efter många om och men fick jag produkten långt senare och missade avsett bruk under semestern.

    Nyligen skulle en ny vara beställas och jag bestämde mig för att ge Pixmania en andra chans. Exakt samma sak händer - så fort beställningen lagts visar det sig att varan inte finns i lager, trots att hemsidan alldeles nyligen angett omedelbar leverans. Då jag inte ville riskera samma utdragna process som tidigare annullerade jag omedelbart köpet och skickade e-post till Pixmania om att få bekräftelse på att det reserverade beloppet på kontot skulle släppas.

    Fem dygn senare är beloppet fortfarande reserverat och *inget svar alls från Pixmania*, trots utlovat svar inom 24h.

    Katastrofal kundupplevelse, med andra ord.

    Vad gäller hemsidan är det antingen medvetna lockpriser på vissa varor eller ett uselt system som anger varor som tillgängliga trots att de inte finns i lager.

    Slutligen tar Pixmania 5 kr/minut för samtal till deras kundtjänst, trots att det sedan 1,5 månad är förbjudet i hela EU med sådant avgiftsuttag.
    1 år sedan
  • Hej RahXX,

    Jag beklagar för besvären du upplevde i samband med dina köp hos PIXmania. Vi använder inte oss av lockpriser utan tyvärr är det så att lagret delas mellan 14 olika europeiska länder och därav tar dom ibland slut innan beställningen kan expedieras.

    Det är tillåtet att ha högre samtalstaxa vid "pre-sale" (före köp) telefonnummer inom EU. PIXmania har även ett separat telefonnummer efter köp, ett så kallat "after-sale" nummer, som kunder kan nyttja vid hjälp med bland annat garantin och returer. Telefonnummer 08-5199 2486, detta nummer kostar enbart lokal samtalstaxa.

    Har du några andra frågor eller funderingar så är du mer än välkommen att kontakta mig, du kan skicka ett mail till: jens@pixmania.com

    Ha en fortsatt trevlig dag.

    Med vänliga hälsningar
    Jens

  • Usel
    krångligt..
    sen när man inte vill vara med i deras register och har mailat dem flera ggr om detta så mailar de hela tiden ändå?!
    1 år sedan
  • Hej Treoalbyl.

    Jag beklagar om du har avregistrerat PIXmanias nyhetsutskick på vår hemsidan för ditt kundkonto men fortsätter ändå att erhålla dom till din mailkorg.

    Om du tilldelar mig ett gammalt beställningsnummer (CCL-nummer) eller kontaktar mig via mail till adressen jens@pixmania.com så kommer jag kunna avregistrera nyhetsbreven åt dig.

    Beklagar för besväret och uppskattar ditt samarbete.

    Med vänliga hälsningar
    Jens

  • Ganska dålig
    Ganska trist upplevelse. Ingen servicemind på supporten och de hänvisar till de finstilta på ett problem de flesta löser med "inget problem".

    Längre leveranstid än utlovat.
    1 år sedan
  • Hej helado,

    Jag beklagar om du hade en dålig upplevelse med PIXmania och vår kundtjänst.

    Om du tilldelar ditt beställningsnummer till mig så tar jag gärna en titt på ditt ärende.

    Du kan maila mig på adressen: Jens@pixmania.com

    Med vänliga hälsningar
    Jens

  • Utmärkt
    Köpte en TV från Pixmania (LG 55LA6678). Bra och tydligt info på deras sida samt väldigt användarvänligt gränssnitt.
    Jag kontaktade dom angående leveransen efter att TV:n var beställd och fick väldigt bra bemötande samt svar på mina frågor. Produkten fick jag som utlovat, i tid och den fungerar jättebra.

    Det enda som är tråkigt är att även den vanliga frakten kostar (4-6 dagar). Känns som att dom kan bjuda på 150kr om man handlar exempelvis över 5000kr.

    Priset på expressleveransen (24-48 timmar) är rimlig. Strax över 300kr.

    Men jag kan självklart rekommenderar Pixmania.
    1 år sedan
  • Hej medunjan,

    Vad roligt att höra att du är nöjd med både din upplevelse och köp hos PIXmania.

    PIXmania strävar ständigt efter att förbättra sin service och hemsida.

    Skulle du ha några frågor så är du mer än välkommen att kontakta vår kundtjänst eller mig via email (jens@pixmania.com).

    Med vänliga hälsningar
    Jens

  • Dålig
    Skall returnera ett felaktigt USB-minne. När jag tar fram retursedeln från deras web-sida som skall ha en förtryckt returadress så är där bara en streckkod!
    Varför står ingen retur adress? Vart skall jag skicka varan?
    Dåligt!
    1 år sedan
  • Hej rail,

    Tyvärr upplevede PIXmania hemsida en lite teknisk bugg som gjorde att du erhöll en etikett som saknade returadress.

    Om du kontaktar PXmanias kundtjänst via email (kundtjanst@pixmania.com) eller via telefon (08-5199 2486, lokal samtalstaxa) så kommer dom att hjälpa dig med ditt returärende och tillhandahålla alla nödvändiga returdokument.

    Det är så att du ska erhålla en förbetald returetikett från speditören UPS och denna ska du nyttja för att returen ska bli kostnadsfri för dig.

    Vänligen återkoppla till mig via email (jens@pixmania.com) om du skulle ha några andra frågor.

    Med vänliga hälsningar
    Jens.

  • Usel
    Då har man lagt sin första och sista beställning på deras sida.
    Hade beställt 2st 8GB ddr3-moduler. Det man fick i kartongen var kinesiska filmrullar (Fujifilm) istället. Nu måste man vänta på retursedel och packa ner skräpet igen, sen ringa UPS och be dem hämta varorna innan man kan ringa Pixmania igen för att kräva tillbaka pengarna.
    Flera dagars leveranstid var det för att få detta och när man äntligen hade blivit lycklig av sina varor så var det helt fel. Skamligt!
    1 år sedan
  • Hej Stridan86,

    Tack för ditt omdöme. Riktigt trist att höra att du fått fel produkter i din beställning.

    PIXmania hanterar dagligen många tusen beställningar till 14 olika länder. Det sker i sällsynta fall att hanteringsfel uppstår, som antingen kan bero på mänsklig faktor eller tekniska problem.

    Jag tar gärna och tittar på ditt ärende. Kontakta mig gärna på mejladressen thomas@pixmania.com och inkludera ditt beställningsnummer.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Dåligt. Ej möjligt att göra företagsbeställningar längre.
    1 år sedan
  • Hej Robinjoeh,

    Tack för ditt omdöme. Det stämmer att PIXmania-PRO, vår "business-to-business" partner, inte längre är verksam i Sverige sedan mer än ett år tillbaka.

    PIXmania.se är riktat till privatpersoner, men våra produkter har såklart avdragsgill svensk moms om man ändock vill handla till företaget.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    OBS! SE UPP FÖR DESSA AMATÖRER...!
    Beställde en hemmabioanläggning av pixmania för några år sedan, och dom sa att den hade stöd för blåtand även samsung sa det vilket den INTE hade och jag sa att det va fel på den så man har ju prisgaranti och enligt köp och konsument lagen, dom sa att dom att jag kan inte få pengarna tillbaka vilket jag ville, men det skulle ta jättelång tid att skicka den, för grejen va att jag själv skulle skicka den och den skickas till Frankrike och det hade tagit flera veckor att få en ny. Men efter att jag tjatade och stog på så fick jag pengarna tillbaka, men jag fick inte pengarna tillbaka för frakten men det fick jag efter många samtal, men jag upplevde deras support som otrevlig och okunnig, dom har ingen koll på sina prylar. Och sedan dess har jag aldrig handlat där mer igen.

    När UPS kom och hämtade skiten, så möter han upp mig och säger han. kan du hämta hemmabion? Jag svarar nej jag har den inne i min light så klart. Så jädra dryga va dom/han. Hade inte jag sagt det så hade jag fått hämta den åt han.
    Och först när dom kom första fången så skulle jag ha skrivit ut något dokument som dom skulle ha, och när jag ringer säger dom att jag inte behöver det, jag bokar ny tid med dom och likadant igen, jag ringer upp dom och dom säger likadant, men sedan hade han med sig dokumentet, varför hade han inte det från första början? Och nej alltså så rörigt som det va.

    Hade jag kunnat ge noll i betyg hade jag gett er en nolla i betyg.

    Dom är den sämsta nätbutiken!
    1 år sedan
  • Hej kurtan2000,

    Tack för din recension. PIXmania annonserar produkterna utefter tillverkarens datablad / specifikationer. Självfallet kan fel uppstå i beskrivningarna, både hos tillverkaren och hos PIXmania.

    Om en produkt inte faller inom beskrivningen, och du rapporterar detta till oss inom 14 dagar, kan PIXmania ta tillbaka produkten för en fullständig återbetalning eller utbyte. Returen bekostas av PIXmania.

    Vår kundsupport har sällan eller aldrig bedömts som "otrevlig" av våra kunder, så det är mycket tråkigt att höra att du upplever det som så. Våra agenter har dock inte möjlighet att vara utbildade på alla produkter som vi säljer, eftersom vårt sortiment omfattar över 10,000 artiklar.

    Av den beskrivning som du ger så verkar det vara ett ganska bra tag sedan detta inträffat. Mycket har hänt sedan dess, och returer av produkter brukar generellt fungera mycket bra.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Dålig
    - Leverans med UPS är mycket opraktisk. De vill leverera till dörren under dagtid, vilket fungerar dåligt om man arbetar på annan ort under möjlig leveranstid. För mig är det mycket bättre om varan kan levereras för hämtning hos ombud, som t ex DHL eller posten gör.
    - Returservice mycket dålig. De dokument som skulle skrivas ut saknade returadress, vilket föranledde kontakt med Kundcenter som snabbt och korrekt gav mig adressen. Enligt kundcenter hade problemet funnits en tid och man trodde att felet var korrigerat. Det är viktigt att veta att ev returer måste skickas till Frankrike. För mig kostade det 225 kr att skicka 696 g. Det suger. De flesta elektronikkedjor jag tidigare har handlat hos har haft fria retursedlar - det är bra service.
    - Av det ovan skrivna förstår ni att jag aldrig kommer att handla av PIXmania igen.
    1 år sedan
  • Hej GöranN,

    Tack för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme. Som du säkert ser nedan finns det många åsikter kring våra leveransalternativ, något som i dagsläget ses över.

    Jag känner till problemet med att returadressen inte fanns med på returdokumenten. Problemet är åtgärdat, men det stämmer att det fanns under en längre tid.

    Gällande den returfrakt du bekostat så vill jag väldigt gärna titta vidare på detta. Du får gärna kontakta mig på mejladressen thomas@pixmania.com.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Perfekt
    Jag hade problem med en hårddisk som lät för mycket men fick svar och hjälp efter ca 1 timme med att skicka tillbaka den via mailkontakt. Jag fick lappar via mail att skriva ut och klistra på kartongen som UPS sedan kom och hämtade vid dörren. Jättesmidigt för mig som är hemma under dagen. Har också fått tillbaka mina pengar nu.
    1 år sedan
  • Hej Bonfires Down,

    Tack för ditt omdöme. Tråkigt att höra om problemet med din hårddisk, men det glädjer mig att du fått ett bra bemötande. Jag hoppas att vi återigen får se dig som kund hos PIXmania framöver.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Akta er för detta företaget!

    Pixmania sänker sina priser för att locka kunder -vilket är bra, om man nu också kunde få varorna för de priser som utannonseras!

    Hade koll på en ganska dyr miniräknare som helt plötsligt sänktes av Pixmania och blev billigast på prisjakt. Till Pixmanias försvar så stod det ändå att miniräknaren var slut på lager, vilket man kan ha förståelse för som kund. Därför vände jag mig till deras kundtjänst som glatt och trevligt meddelade mig när nästa parti skulle komma i lager.
    De följande dagarna bevakade jag både prisjakt och Pixmania när jag helt plötsligt ser att de fått in miniräknaren jag frågat om och dessutom höjt priset på den med över 25%!
    Detta gjorde mig smått förbannad eftersom att jag gjort mig besväret att gå in på Pixmanias hemsida och lägga till min vara i något som de kallar för pixlistan som används för eventuella framtida köp.

    Problemet som ni förstår är ju att jag inte hade en chans att beställa eftersom att detta så tydligt bara är lockpriser för att lura in kunder på hemsidan!

    Uppmaningen till er som handlar, ta Pixmanias priser med en stor nypa salt...

    För min del blir det bojkott av skojföretag!
    1 år sedan
  • Hej MioRocks,

    Tack för ditt omdöme.

    Det är självfallet väldigt tråkigt att höra om det som inträffat. Tyvärr är det en tråkig verklighet i elektronikbranschen att priser kan ändras drastiskt, både uppåt och nedåt.

    Ingen butik tjänar på att ha "lockpriser" i längden, men du måste samtidigt förstå att ett erbjudande kan vara tidsbegränsat. Bara för att en produkt sänkts till ett visst pris betyder inte detta att priset kan hållas i evigheter.

    PIXmanias kundtjänst har tyvärr ingen som helst möjlighet att bedöma hur priser kommer att justeras framåt, då detta ofta bedöms med kort varsel av andra instanser inom företaget.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Gjorde en beställning i mitten av januari på ett par hörlurar. De kom precis på det sätt de skulle och uppfyllde förväntningarna. Men.... Beställde samtidigt ett pixmania kort som skulle innebära diverse fördelar. Dvs enbart ett medlemsskap mot betalning. Inget som skulle levereras fysiskt.

    Nu tre månader senare och två påminnelser senare så har jag fortfarande inte fått mitt pixmania vipix medlemsskap. Pixmania har tagit mina pengar och inte levererat den utlovade varan, dvs kortet.

    Vaksamhet uppmanas.
    1 år sedan
  • Hej maxce,

    Tack för ditt omdöme.

    VIPIX-medlemskapet aktiveras i samband med att betalningen mottages av PIXmania, alltså innan du ens fått de grejer du beställt. Du erhåller inget fysiskt kort eller dylikt, utan samtliga fördelar är kopplade direkt till ditt kundkonto.

    För att kontrollera att du erhåller VIPIX-fördelar kan du lägga en produkt i kundvagnen, och gå vidare till steg 2 i beställningsprocessen. Om du ser en rabatt för frakten (50% på express, 100% på standard) så innebär det att VIPIX-kortet är aktivt.

    Om du har fler frågor gällande VIPIX-medlemskap så går det bra att kontakta mig direkt på mejladressen thomas@pixmania.com

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Mycket bra
    Beställde ljudsystem från Pixmania. Leverans efter 2 arbetsdagar. Har inget att klaga på.
    1 år sedan
  • Hej Alizz84,

    Kul att höra att du är nöjd med din beställning. Om du har några funderingar, tveka inte att höra av dig till vår kundtjänst. Du kan nå dem på mejladressen kundtjanst@pixmania.com eller via tel 08-5199 2486.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Fick ett USB3 kort med skadad drivrutiner CD skiva som inte gick att finna någon annanstans, kontaktade dem angående det och beskrev problemet. Dem besvarade och frågade "hur skadan uppstod"...otroligt.

    Sedan kommer en retur email med massa länkar, väldigt förvirrande. Man måste själv betala för returen! Och allt detta för bara ett 200kr kort.

    Kastade skit-kortet och kommer aldrig att handla därifrån igen.

    Sedan svarade dem på mig:

    "My advise to you is to thoroughly read through my return instructions again and you will find that there is no mentioning of you paying for the return yourself. So where you got the idea that you would have to pay for the return yourself I cannot answer."

    Mitt svar:
    I have no intention of reading through your massive amounts of email-links and jumping through your hoops just to return a 200kr card, which was faulty and broken at delivery. And your website clearly says that the customer is responsible for the return charge. If you valued your customers, for an insignificant 200kr card you would simply return the money or send a replacement, or another card of the same function that actually works.
    Keep the money.
    1 år sedan
  • Hej Ario_B,

    Tack för ditt omdöme. Jag beklagar, men kundtjänsten måste alltid kontrollera hur en skada uppkommit, att man informera dig korrekt.

    I ditt fall så har PIXmanias kundtjänst arrangerat en kostnadsfri retur åt dig. Denna förbetalda retur kräver ett dokument, som vår kundtjänst bifogat som PDF-fil i ditt mailsvar. Du erhåller också en förbetald fraktsedel från UPS i ett separat mail. Det är de dokument / mail du får.

    I ditt fall handlar det om en CD-skiva med drivrutiner som, oturligt nog, inte fungerat vid leveransen. PIXmania har inte extra skivor att skicka ut, då vi får våra produkter komplett paketerade från tillverkaren. Vår kundtjänst har dock tillhandahållit länkar där samtliga drivrutiner finns tillgängliga.

    Våra försäljningvillkor anger att kunden betalar returen själv vid "öppet köp", om du alltså ångrar köpet. Om produkten dock inte fungerar som den ska så handlar det inte om öppet köp, och PIXmania bekostar då returen av produkten. Eftersom du dock säger att du har gjort dig av med produkten finns det tyvärr ingenting som vi kan erbjuda dig.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Perfekt
    Väldigt bra har aldrig haft problem handlar 1-4 per år hos dom . Har gjort så flera år
    Bra service vid kundkonakt
    1 år sedan
  • Hej Makaay,

    Tack för ditt omdöme, och skönt att höra att du är nöjd med PIXmania överlag. Vid eventuella problem rekommenderar jag alltid att kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt, då de brukar kunna lösa de flesta problem mycket snabbt. Jag hoppas även att vi fortsättningsvis får se dig som trogen kund hos PIXmania!

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Så länge det inte blir fel på varan inom garantitiden är nog Pixmania OK att handla från - och om man anser sig ha råd att kasta produkten om det blir fel på den. Vill man ha problem/krångel/strul om det skulle bli fel på produkten inom garantitiden ska man handla från Pixmania! Först ett enormt krångligt returförfarande. Efter att Pixmania sedan "utnyttjat" den maximala undersökningstiden = ca 1½ månad efter inskickandet, vilket Pixmania kallar 21 (undersöknings)dagar, blev jag lovad pengarna tillbaka för en kamera som "pajade" efter ca 10 månader - den har slutat tillverkas, annars hade jag gärna velat haft en ny! (Varför inte skicka dem direkt? Ingen fotofabrikant lägger ner timmars undersökning på en kamera som kostar under 2000 kr.) Men jag skulle INTE få tillbaka fraktkostnaden från inköpet. Nähä - varför det då? Jo Pixmania stiftar sina egna lagar! (Eftersom Pixmania anlitar "Klarna" för betalningar drar det dessutom ut på tiden. Det är bara att hoppas att återbetalningen kommer att fungera och att pengarna kommer så småningom.)*

    Efter diverse "hot" från mig -som medveten konsument- skulle Pixmania "göra ett undantag och betala tillbaka de 75 kronorna för frakten". Men det handlade inte om något "undantag". Pixmania hänvisade till "lagen om ångerköp" - men detta var inget ångrande utan en regelrätt reklamation= grejen gick sönder inom reklamationstiden.) Pixmania sätter sina egna regler. Så nu vet ni det! Ställ inte upp på dessa!

    * Pengarna har kommit - ca åtta veckor efter att jag skickat in den trasiga kameran = HELA mitt erlagda belopp - tack vare att jag "har koll" och protesterade mot företagets egna lagar. (Bl.a. försökte Pixmania åberopa lagen för "ångerrätt" - när det handlade om en "ren reklamation", d.v.s. produkten gick sönder inom ett år!)
    1 år sedan
  • Hej Fototanten, och tack för ditt omdöme.

    Returen är förbetald, och sker via vår speditör UPS. Två papper behöver skrivas ut, och sedan kontaktar man UPS för att boka en upphämtning. Det är självfallet individuellt vad som betraktas som "krångligt", men många tycker det är mycket smidigt att inte behöva gå till ett postkontor och lägga ut pengar för returen själv.

    Under garantiärenden har säljaren rätt att välja åtgärd, och PIXmania fortgår alltid med en teknisk undersökning och reparation (om möjligt).

    Jag har studerat din mailkommunikation med vår kundtjänst noggrant, och du har tydligt blivit informerad om att det handlar om ett reparationsförsök, samt tidsramen för reparationen (som utförs av tillverkarens verkstad, inte PIXmania).

    Du har haft flertalet dialoger efteråt, både med kundtjänsten och med mig. Jag kan inte finna någon som helst hänvisning till ångerrätten i dessa dialoger. Din produkt blev defekt under garantitiden, och eftersom vi varken kunde laga eller ersätta produtken så har du rätt till att få tillbaka pengarna för produkten. Frakten är en separat tjänst som normalt sett inte betalas tillbaka vid ett garantiärende.

    PIXmania sätter inte sina egna regler, utan följer svensk lag samt konsumentverkets regler och rekommendationer.

    Precis som utlovat har PIXmania stängt ditt ärende efter att tidsramen för reparationen gått ut, samt återbetalat din produkt.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Acceptabel
    Tveksamt om den här butiken är helt seriös!

    Beställde en Canon zoom 70-300mm f/4-5.6 IS USM för 3.499sek. Det var svårt att hitta en tidslucka då objektivet fanns tillgängligt att beställa. För det mesta var det slut och när det var tillgängligt så var det bara några enstaka timmar i taget. Då råkade jag gå in direkt på Pixmanias hemsida, utan att gå via Prisjakt och då fanns objektivet i lager att beställa direkt, men till ett helt annat pris, närmare 5.000sek. Dvs via Prisjakt annonserar man ut en vara till ett visst pris, som är jättesvår att beställa, men det går alldeles utmärkt att i samma butik, omgående beställa exakt samma vara om man är villig att betala närmare 1.500sek extra.
    Hur seriöst är det beteendet egentligen?
    De här dubbla erbjudandena har legat ute ca en månad nu, så det är inget tillfälligt misstag från butiken.
    Pixmanias hemsida är knappt godkänd då informationen om produkterna är ofullständig.
    Lyckades till slut beställa objektivet till det "rätta" priset. Leveranstid: 1 vecka, efter många omlastningar från någon by i Frankrike.
    Den levererade varan, dvs objektivet, verkar vara felfri. Och det var bästa priset.
    1 år sedan
  • Hej iker, och tack för ditt omdöme.

    Objektivet som nämner är ofta slut i lager hos PIXmania, då partierna vi får in är små och varan är populär. Då listas den på prisjakt som "slut på lager", eftersom PIXmania inte längre har den.

    Det finns dock andra partnersäljare som annonserar sina produkter på PIXmanias hemsida, bl.a. objektivet som du nämner. Produkten har varit slut hos PIXmania, men sålts av en annan säljare (med helt egna villkor, lager, priser och leveransmetoder). Som standard visas den butik som A) har den i lager, och B) har det billigaste priset.

    Med andra ord, PIXmania har inte haft produkten i sitt sortiment (precis som prisjakt angivit), men vi har dock visat ett möjligt alternativ hos vår partnersäljare, som har haft produkten i lager (men till ett dyrare pris).

    Du ser vilken butik som säljer respektive produkt längst upp till höger på produktsidan, precis över "Lägg i kundvagnen".

    Leveransen hos PIXmania är 4-6 arbetsdagar med UPS Standard, så det låter som att du fått din leverans inom utlovad tid. PIXmanias lager är beläget strax utanför Paris i Frankrike.

    Jag hoppas att du blir nöjd med ditt objektiv, och är det några som helst bekymmer så kan du kontakta vår kundtjänst på mejladressen kundtjanst@pixmania.com eller via tel 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa).

    Med vänliga hälsningar
    Thomas