Expressleverans inom 48 timmar
Gratis standardleverans och
-50% express med VIPixkortet

http://www.pixmania.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns utanför Sverige. Butiken har dock hemsida och support på svenska. Dessutom listas priserna i svenska kronor.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
(data från 2014-09-01)
Detaljerad information Pixmania har fått betyget (4.49)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Dålig
    Jag beställde en vara förra året och så fort beställningen var gjord flaggades att produkten inte längre var i lager. Kundtjänst meddelade att datasystemet inte hade uppdaterats i tid efter att någon annan handlat strax före (vilket om det stämmer innebär ett mycket förlegat system). Efter många om och men fick jag produkten långt senare och missade avsett bruk under semestern.

    Nyligen skulle en ny vara beställas och jag bestämde mig för att ge Pixmania en andra chans. Exakt samma sak händer - så fort beställningen lagts visar det sig att varan inte finns i lager, trots att hemsidan alldeles nyligen angett omedelbar leverans. Då jag inte ville riskera samma utdragna process som tidigare annullerade jag omedelbart köpet och skickade e-post till Pixmania om att få bekräftelse på att det reserverade beloppet på kontot skulle släppas.

    Fem dygn senare är beloppet fortfarande reserverat och *inget svar alls från Pixmania*, trots utlovat svar inom 24h.

    Katastrofal kundupplevelse, med andra ord.

    Vad gäller hemsidan är det antingen medvetna lockpriser på vissa varor eller ett uselt system som anger varor som tillgängliga trots att de inte finns i lager.

    Slutligen tar Pixmania 5 kr/minut för samtal till deras kundtjänst, trots att det sedan 1,5 månad är förbjudet i hela EU med sådant avgiftsuttag.
    1 mån sedan
  • Hej RahXX,

    Jag beklagar för besvären du upplevde i samband med dina köp hos PIXmania. Vi använder inte oss av lockpriser utan tyvärr är det så att lagret delas mellan 14 olika europeiska länder och därav tar dom ibland slut innan beställningen kan expedieras.

    Det är tillåtet att ha högre samtalstaxa vid "pre-sale" (före köp) telefonnummer inom EU. PIXmania har även ett separat telefonnummer efter köp, ett så kallat "after-sale" nummer, som kunder kan nyttja vid hjälp med bland annat garantin och returer. Telefonnummer 08-5199 2486, detta nummer kostar enbart lokal samtalstaxa.

    Har du några andra frågor eller funderingar så är du mer än välkommen att kontakta mig, du kan skicka ett mail till: jens@pixmania.com

    Ha en fortsatt trevlig dag.

    Med vänliga hälsningar
    Jens

  • Usel
    krångligt..
    sen när man inte vill vara med i deras register och har mailat dem flera ggr om detta så mailar de hela tiden ändå?!
    1 mån sedan
  • Hej Treoalbyl.

    Jag beklagar om du har avregistrerat PIXmanias nyhetsutskick på vår hemsidan för ditt kundkonto men fortsätter ändå att erhålla dom till din mailkorg.

    Om du tilldelar mig ett gammalt beställningsnummer (CCL-nummer) eller kontaktar mig via mail till adressen jens@pixmania.com så kommer jag kunna avregistrera nyhetsbreven åt dig.

    Beklagar för besväret och uppskattar ditt samarbete.

    Med vänliga hälsningar
    Jens

  • Ganska dålig
    Ganska trist upplevelse. Ingen servicemind på supporten och de hänvisar till de finstilta på ett problem de flesta löser med "inget problem".

    Längre leveranstid än utlovat.
    1 mån sedan
  • Hej helado,

    Jag beklagar om du hade en dålig upplevelse med PIXmania och vår kundtjänst.

    Om du tilldelar ditt beställningsnummer till mig så tar jag gärna en titt på ditt ärende.

    Du kan maila mig på adressen: Jens@pixmania.com

    Med vänliga hälsningar
    Jens

  • Utmärkt
    Köpte en TV från Pixmania (LG 55LA6678). Bra och tydligt info på deras sida samt väldigt användarvänligt gränssnitt.
    Jag kontaktade dom angående leveransen efter att TV:n var beställd och fick väldigt bra bemötande samt svar på mina frågor. Produkten fick jag som utlovat, i tid och den fungerar jättebra.

    Det enda som är tråkigt är att även den vanliga frakten kostar (4-6 dagar). Känns som att dom kan bjuda på 150kr om man handlar exempelvis över 5000kr.

    Priset på expressleveransen (24-48 timmar) är rimlig. Strax över 300kr.

    Men jag kan självklart rekommenderar Pixmania.
    1 mån sedan
  • Hej medunjan,

    Vad roligt att höra att du är nöjd med både din upplevelse och köp hos PIXmania.

    PIXmania strävar ständigt efter att förbättra sin service och hemsida.

    Skulle du ha några frågor så är du mer än välkommen att kontakta vår kundtjänst eller mig via email (jens@pixmania.com).

    Med vänliga hälsningar
    Jens

  • Dålig
    Skall returnera ett felaktigt USB-minne. När jag tar fram retursedeln från deras web-sida som skall ha en förtryckt returadress så är där bara en streckkod!
    Varför står ingen retur adress? Vart skall jag skicka varan?
    Dåligt!
    2 mån sedan
  • Hej rail,

    Tyvärr upplevede PIXmania hemsida en lite teknisk bugg som gjorde att du erhöll en etikett som saknade returadress.

    Om du kontaktar PXmanias kundtjänst via email (kundtjanst@pixmania.com) eller via telefon (08-5199 2486, lokal samtalstaxa) så kommer dom att hjälpa dig med ditt returärende och tillhandahålla alla nödvändiga returdokument.

    Det är så att du ska erhålla en förbetald returetikett från speditören UPS och denna ska du nyttja för att returen ska bli kostnadsfri för dig.

    Vänligen återkoppla till mig via email (jens@pixmania.com) om du skulle ha några andra frågor.

    Med vänliga hälsningar
    Jens.

  • Usel
    Då har man lagt sin första och sista beställning på deras sida.
    Hade beställt 2st 8GB ddr3-moduler. Det man fick i kartongen var kinesiska filmrullar (Fujifilm) istället. Nu måste man vänta på retursedel och packa ner skräpet igen, sen ringa UPS och be dem hämta varorna innan man kan ringa Pixmania igen för att kräva tillbaka pengarna.
    Flera dagars leveranstid var det för att få detta och när man äntligen hade blivit lycklig av sina varor så var det helt fel. Skamligt!
    3 mån sedan
  • Hej Stridan86,

    Tack för ditt omdöme. Riktigt trist att höra att du fått fel produkter i din beställning.

    PIXmania hanterar dagligen många tusen beställningar till 14 olika länder. Det sker i sällsynta fall att hanteringsfel uppstår, som antingen kan bero på mänsklig faktor eller tekniska problem.

    Jag tar gärna och tittar på ditt ärende. Kontakta mig gärna på mejladressen thomas@pixmania.com och inkludera ditt beställningsnummer.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Dåligt. Ej möjligt att göra företagsbeställningar längre.
    4 mån sedan
  • Hej Robinjoeh,

    Tack för ditt omdöme. Det stämmer att PIXmania-PRO, vår "business-to-business" partner, inte längre är verksam i Sverige sedan mer än ett år tillbaka.

    PIXmania.se är riktat till privatpersoner, men våra produkter har såklart avdragsgill svensk moms om man ändock vill handla till företaget.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    OBS! SE UPP FÖR DESSA AMATÖRER...!
    Beställde en hemmabioanläggning av pixmania för några år sedan, och dom sa att den hade stöd för blåtand även samsung sa det vilket den INTE hade och jag sa att det va fel på den så man har ju prisgaranti och enligt köp och konsument lagen, dom sa att dom att jag kan inte få pengarna tillbaka vilket jag ville, men det skulle ta jättelång tid att skicka den, för grejen va att jag själv skulle skicka den och den skickas till Frankrike och det hade tagit flera veckor att få en ny. Men efter att jag tjatade och stog på så fick jag pengarna tillbaka, men jag fick inte pengarna tillbaka för frakten men det fick jag efter många samtal, men jag upplevde deras support som otrevlig och okunnig, dom har ingen koll på sina prylar. Och sedan dess har jag aldrig handlat där mer igen.

    När UPS kom och hämtade skiten, så möter han upp mig och säger han. kan du hämta hemmabion? Jag svarar nej jag har den inne i min light så klart. Så jädra dryga va dom/han. Hade inte jag sagt det så hade jag fått hämta den åt han.
    Och först när dom kom första fången så skulle jag ha skrivit ut något dokument som dom skulle ha, och när jag ringer säger dom att jag inte behöver det, jag bokar ny tid med dom och likadant igen, jag ringer upp dom och dom säger likadant, men sedan hade han med sig dokumentet, varför hade han inte det från första början? Och nej alltså så rörigt som det va.

    Hade jag kunnat ge noll i betyg hade jag gett er en nolla i betyg.

    Dom är den sämsta nätbutiken!
    4 mån sedan
  • Hej kurtan2000,

    Tack för din recension. PIXmania annonserar produkterna utefter tillverkarens datablad / specifikationer. Självfallet kan fel uppstå i beskrivningarna, både hos tillverkaren och hos PIXmania.

    Om en produkt inte faller inom beskrivningen, och du rapporterar detta till oss inom 14 dagar, kan PIXmania ta tillbaka produkten för en fullständig återbetalning eller utbyte. Returen bekostas av PIXmania.

    Vår kundsupport har sällan eller aldrig bedömts som "otrevlig" av våra kunder, så det är mycket tråkigt att höra att du upplever det som så. Våra agenter har dock inte möjlighet att vara utbildade på alla produkter som vi säljer, eftersom vårt sortiment omfattar över 10,000 artiklar.

    Av den beskrivning som du ger så verkar det vara ett ganska bra tag sedan detta inträffat. Mycket har hänt sedan dess, och returer av produkter brukar generellt fungera mycket bra.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Dålig
    - Leverans med UPS är mycket opraktisk. De vill leverera till dörren under dagtid, vilket fungerar dåligt om man arbetar på annan ort under möjlig leveranstid. För mig är det mycket bättre om varan kan levereras för hämtning hos ombud, som t ex DHL eller posten gör.
    - Returservice mycket dålig. De dokument som skulle skrivas ut saknade returadress, vilket föranledde kontakt med Kundcenter som snabbt och korrekt gav mig adressen. Enligt kundcenter hade problemet funnits en tid och man trodde att felet var korrigerat. Det är viktigt att veta att ev returer måste skickas till Frankrike. För mig kostade det 225 kr att skicka 696 g. Det suger. De flesta elektronikkedjor jag tidigare har handlat hos har haft fria retursedlar - det är bra service.
    - Av det ovan skrivna förstår ni att jag aldrig kommer att handla av PIXmania igen.
    4 mån sedan
  • Hej GöranN,

    Tack för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme. Som du säkert ser nedan finns det många åsikter kring våra leveransalternativ, något som i dagsläget ses över.

    Jag känner till problemet med att returadressen inte fanns med på returdokumenten. Problemet är åtgärdat, men det stämmer att det fanns under en längre tid.

    Gällande den returfrakt du bekostat så vill jag väldigt gärna titta vidare på detta. Du får gärna kontakta mig på mejladressen thomas@pixmania.com.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Perfekt
    Jag hade problem med en hårddisk som lät för mycket men fick svar och hjälp efter ca 1 timme med att skicka tillbaka den via mailkontakt. Jag fick lappar via mail att skriva ut och klistra på kartongen som UPS sedan kom och hämtade vid dörren. Jättesmidigt för mig som är hemma under dagen. Har också fått tillbaka mina pengar nu.
    4 mån sedan
  • Hej Bonfires Down,

    Tack för ditt omdöme. Tråkigt att höra om problemet med din hårddisk, men det glädjer mig att du fått ett bra bemötande. Jag hoppas att vi återigen får se dig som kund hos PIXmania framöver.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Akta er för detta företaget!

    Pixmania sänker sina priser för att locka kunder -vilket är bra, om man nu också kunde få varorna för de priser som utannonseras!

    Hade koll på en ganska dyr miniräknare som helt plötsligt sänktes av Pixmania och blev billigast på prisjakt. Till Pixmanias försvar så stod det ändå att miniräknaren var slut på lager, vilket man kan ha förståelse för som kund. Därför vände jag mig till deras kundtjänst som glatt och trevligt meddelade mig när nästa parti skulle komma i lager.
    De följande dagarna bevakade jag både prisjakt och Pixmania när jag helt plötsligt ser att de fått in miniräknaren jag frågat om och dessutom höjt priset på den med över 25%!
    Detta gjorde mig smått förbannad eftersom att jag gjort mig besväret att gå in på Pixmanias hemsida och lägga till min vara i något som de kallar för pixlistan som används för eventuella framtida köp.

    Problemet som ni förstår är ju att jag inte hade en chans att beställa eftersom att detta så tydligt bara är lockpriser för att lura in kunder på hemsidan!

    Uppmaningen till er som handlar, ta Pixmanias priser med en stor nypa salt...

    För min del blir det bojkott av skojföretag!
    4 mån sedan
  • Hej MioRocks,

    Tack för ditt omdöme.

    Det är självfallet väldigt tråkigt att höra om det som inträffat. Tyvärr är det en tråkig verklighet i elektronikbranschen att priser kan ändras drastiskt, både uppåt och nedåt.

    Ingen butik tjänar på att ha "lockpriser" i längden, men du måste samtidigt förstå att ett erbjudande kan vara tidsbegränsat. Bara för att en produkt sänkts till ett visst pris betyder inte detta att priset kan hållas i evigheter.

    PIXmanias kundtjänst har tyvärr ingen som helst möjlighet att bedöma hur priser kommer att justeras framåt, då detta ofta bedöms med kort varsel av andra instanser inom företaget.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Gjorde en beställning i mitten av januari på ett par hörlurar. De kom precis på det sätt de skulle och uppfyllde förväntningarna. Men.... Beställde samtidigt ett pixmania kort som skulle innebära diverse fördelar. Dvs enbart ett medlemsskap mot betalning. Inget som skulle levereras fysiskt.

    Nu tre månader senare och två påminnelser senare så har jag fortfarande inte fått mitt pixmania vipix medlemsskap. Pixmania har tagit mina pengar och inte levererat den utlovade varan, dvs kortet.

    Vaksamhet uppmanas.
    4 mån sedan
  • Hej maxce,

    Tack för ditt omdöme.

    VIPIX-medlemskapet aktiveras i samband med att betalningen mottages av PIXmania, alltså innan du ens fått de grejer du beställt. Du erhåller inget fysiskt kort eller dylikt, utan samtliga fördelar är kopplade direkt till ditt kundkonto.

    För att kontrollera att du erhåller VIPIX-fördelar kan du lägga en produkt i kundvagnen, och gå vidare till steg 2 i beställningsprocessen. Om du ser en rabatt för frakten (50% på express, 100% på standard) så innebär det att VIPIX-kortet är aktivt.

    Om du har fler frågor gällande VIPIX-medlemskap så går det bra att kontakta mig direkt på mejladressen thomas@pixmania.com

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Mycket bra
    Beställde ljudsystem från Pixmania. Leverans efter 2 arbetsdagar. Har inget att klaga på.
    4 mån sedan
  • Hej Alizz84,

    Kul att höra att du är nöjd med din beställning. Om du har några funderingar, tveka inte att höra av dig till vår kundtjänst. Du kan nå dem på mejladressen kundtjanst@pixmania.com eller via tel 08-5199 2486.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Fick ett USB3 kort med skadad drivrutiner CD skiva som inte gick att finna någon annanstans, kontaktade dem angående det och beskrev problemet. Dem besvarade och frågade "hur skadan uppstod"...otroligt.

    Sedan kommer en retur email med massa länkar, väldigt förvirrande. Man måste själv betala för returen! Och allt detta för bara ett 200kr kort.

    Kastade skit-kortet och kommer aldrig att handla därifrån igen.

    Sedan svarade dem på mig:

    "My advise to you is to thoroughly read through my return instructions again and you will find that there is no mentioning of you paying for the return yourself. So where you got the idea that you would have to pay for the return yourself I cannot answer."

    Mitt svar:
    I have no intention of reading through your massive amounts of email-links and jumping through your hoops just to return a 200kr card, which was faulty and broken at delivery. And your website clearly says that the customer is responsible for the return charge. If you valued your customers, for an insignificant 200kr card you would simply return the money or send a replacement, or another card of the same function that actually works.
    Keep the money.
    5 mån sedan
  • Hej Ario_B,

    Tack för ditt omdöme. Jag beklagar, men kundtjänsten måste alltid kontrollera hur en skada uppkommit, att man informera dig korrekt.

    I ditt fall så har PIXmanias kundtjänst arrangerat en kostnadsfri retur åt dig. Denna förbetalda retur kräver ett dokument, som vår kundtjänst bifogat som PDF-fil i ditt mailsvar. Du erhåller också en förbetald fraktsedel från UPS i ett separat mail. Det är de dokument / mail du får.

    I ditt fall handlar det om en CD-skiva med drivrutiner som, oturligt nog, inte fungerat vid leveransen. PIXmania har inte extra skivor att skicka ut, då vi får våra produkter komplett paketerade från tillverkaren. Vår kundtjänst har dock tillhandahållit länkar där samtliga drivrutiner finns tillgängliga.

    Våra försäljningvillkor anger att kunden betalar returen själv vid "öppet köp", om du alltså ångrar köpet. Om produkten dock inte fungerar som den ska så handlar det inte om öppet köp, och PIXmania bekostar då returen av produkten. Eftersom du dock säger att du har gjort dig av med produkten finns det tyvärr ingenting som vi kan erbjuda dig.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Perfekt
    Väldigt bra har aldrig haft problem handlar 1-4 per år hos dom . Har gjort så flera år
    Bra service vid kundkonakt
    5 mån sedan
  • Hej Makaay,

    Tack för ditt omdöme, och skönt att höra att du är nöjd med PIXmania överlag. Vid eventuella problem rekommenderar jag alltid att kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt, då de brukar kunna lösa de flesta problem mycket snabbt. Jag hoppas även att vi fortsättningsvis får se dig som trogen kund hos PIXmania!

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Så länge det inte blir fel på varan inom garantitiden är nog Pixmania OK att handla från - och om man anser sig ha råd att kasta produkten om det blir fel på den. Vill man ha problem/krångel/strul om det skulle bli fel på produkten inom garantitiden ska man handla från Pixmania! Först ett enormt krångligt returförfarande. Efter att Pixmania sedan "utnyttjat" den maximala undersökningstiden = ca 1½ månad efter inskickandet, vilket Pixmania kallar 21 (undersöknings)dagar, blev jag lovad pengarna tillbaka för en kamera som "pajade" efter ca 10 månader - den har slutat tillverkas, annars hade jag gärna velat haft en ny! (Varför inte skicka dem direkt? Ingen fotofabrikant lägger ner timmars undersökning på en kamera som kostar under 2000 kr.) Men jag skulle INTE få tillbaka fraktkostnaden från inköpet. Nähä - varför det då? Jo Pixmania stiftar sina egna lagar! (Eftersom Pixmania anlitar "Klarna" för betalningar drar det dessutom ut på tiden. Det är bara att hoppas att återbetalningen kommer att fungera och att pengarna kommer så småningom.)*

    Efter diverse "hot" från mig -som medveten konsument- skulle Pixmania "göra ett undantag och betala tillbaka de 75 kronorna för frakten". Men det handlade inte om något "undantag". Pixmania hänvisade till "lagen om ångerköp" - men detta var inget ångrande utan en regelrätt reklamation= grejen gick sönder inom reklamationstiden.) Pixmania sätter sina egna regler. Så nu vet ni det! Ställ inte upp på dessa!

    * Pengarna har kommit - ca åtta veckor efter att jag skickat in den trasiga kameran = HELA mitt erlagda belopp - tack vare att jag "har koll" och protesterade mot företagets egna lagar. (Bl.a. försökte Pixmania åberopa lagen för "ångerrätt" - när det handlade om en "ren reklamation", d.v.s. produkten gick sönder inom ett år!)
    5 mån sedan
  • Hej Fototanten, och tack för ditt omdöme.

    Returen är förbetald, och sker via vår speditör UPS. Två papper behöver skrivas ut, och sedan kontaktar man UPS för att boka en upphämtning. Det är självfallet individuellt vad som betraktas som "krångligt", men många tycker det är mycket smidigt att inte behöva gå till ett postkontor och lägga ut pengar för returen själv.

    Under garantiärenden har säljaren rätt att välja åtgärd, och PIXmania fortgår alltid med en teknisk undersökning och reparation (om möjligt).

    Jag har studerat din mailkommunikation med vår kundtjänst noggrant, och du har tydligt blivit informerad om att det handlar om ett reparationsförsök, samt tidsramen för reparationen (som utförs av tillverkarens verkstad, inte PIXmania).

    Du har haft flertalet dialoger efteråt, både med kundtjänsten och med mig. Jag kan inte finna någon som helst hänvisning till ångerrätten i dessa dialoger. Din produkt blev defekt under garantitiden, och eftersom vi varken kunde laga eller ersätta produtken så har du rätt till att få tillbaka pengarna för produkten. Frakten är en separat tjänst som normalt sett inte betalas tillbaka vid ett garantiärende.

    PIXmania sätter inte sina egna regler, utan följer svensk lag samt konsumentverkets regler och rekommendationer.

    Precis som utlovat har PIXmania stängt ditt ärende efter att tidsramen för reparationen gått ut, samt återbetalat din produkt.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Acceptabel
    Tveksamt om den här butiken är helt seriös!

    Beställde en Canon zoom 70-300mm f/4-5.6 IS USM för 3.499sek. Det var svårt att hitta en tidslucka då objektivet fanns tillgängligt att beställa. För det mesta var det slut och när det var tillgängligt så var det bara några enstaka timmar i taget. Då råkade jag gå in direkt på Pixmanias hemsida, utan att gå via Prisjakt och då fanns objektivet i lager att beställa direkt, men till ett helt annat pris, närmare 5.000sek. Dvs via Prisjakt annonserar man ut en vara till ett visst pris, som är jättesvår att beställa, men det går alldeles utmärkt att i samma butik, omgående beställa exakt samma vara om man är villig att betala närmare 1.500sek extra.
    Hur seriöst är det beteendet egentligen?
    De här dubbla erbjudandena har legat ute ca en månad nu, så det är inget tillfälligt misstag från butiken.
    Pixmanias hemsida är knappt godkänd då informationen om produkterna är ofullständig.
    Lyckades till slut beställa objektivet till det "rätta" priset. Leveranstid: 1 vecka, efter många omlastningar från någon by i Frankrike.
    Den levererade varan, dvs objektivet, verkar vara felfri. Och det var bästa priset.
    5 mån sedan
  • Hej iker, och tack för ditt omdöme.

    Objektivet som nämner är ofta slut i lager hos PIXmania, då partierna vi får in är små och varan är populär. Då listas den på prisjakt som "slut på lager", eftersom PIXmania inte längre har den.

    Det finns dock andra partnersäljare som annonserar sina produkter på PIXmanias hemsida, bl.a. objektivet som du nämner. Produkten har varit slut hos PIXmania, men sålts av en annan säljare (med helt egna villkor, lager, priser och leveransmetoder). Som standard visas den butik som A) har den i lager, och B) har det billigaste priset.

    Med andra ord, PIXmania har inte haft produkten i sitt sortiment (precis som prisjakt angivit), men vi har dock visat ett möjligt alternativ hos vår partnersäljare, som har haft produkten i lager (men till ett dyrare pris).

    Du ser vilken butik som säljer respektive produkt längst upp till höger på produktsidan, precis över "Lägg i kundvagnen".

    Leveransen hos PIXmania är 4-6 arbetsdagar med UPS Standard, så det låter som att du fått din leverans inom utlovad tid. PIXmanias lager är beläget strax utanför Paris i Frankrike.

    Jag hoppas att du blir nöjd med ditt objektiv, och är det några som helst bekymmer så kan du kontakta vår kundtjänst på mejladressen kundtjanst@pixmania.com eller via tel 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa).

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Har bara en sak att säga UNDVIK!.

    Trots många negativa omdömen från svenska kunder var jag naiv och beställde ändå nu i helgen.

    Efter att ha betalat nästan 10000kr för olika datorkomponenter så står det "Tillfälligt slut" på en av dom, allt fanns på lager innan jag betalade med mitt kort!

    Jag fick avbeställa ordern och nu sitter man här och undrar om när pengarna kommer tillbaka på mitt konto eller om jag får problem med det också? Nu får jag alltså vänta på pengarna innan jag kan handla nån annanstans.

    En tänkt smidig snabb affär har förvandlats till ett problem på grund av en oseriös firma.
    5 mån sedan
  • Hej TRTR,

    Tack för ditt omdöme. PIXmanias lager i Frankrike delas av 14 olika länder, och ibland händer det att en vara tar slut i samband med att beställningen läggs. Det är såklart beklagligt, men det kan hända. Ibland ändras lagerstatusen till "tillfälligt slut" efter attt beställningen lagts, vilket innebär att du köpte den allra sista produkten i vårt lager.

    Om du har annullerat ditt köp så är en återbetalning på väg till dig. Om du vill så kan du gärna kontakta mig på thomas@pixmania.com med ditt beställningsnummer, så ska jag kika på ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Acceptabel
    Tänkte beställa en logitech g400 nu här och PIXmania är billigast, men efter att ha läst att ni kör med ups som krånglar till det med att man ska vara hemma och ta emot paketet så väljer jag hellre siba där den kostar 50 kr mer, men det är det värt och kunna få det levererat med posten. Ni skriver här i en kommentar att ni jobbar på att hitta andra leveransalternativ, hur svårt kan det vara att använda posten som 90% av alla andra stora nätbutiker använder sig av?? Ville bara tala om mest att ni förlorar kunder pga detta.
    5 mån sedan
  • Hej william321123,

    Tack för ditt omdöme. Som du säger så finns det många åsikter gällande UPS. PIXmania är verksamma i 14 länder i dagsläget, där UPS är standardspeditör i samtliga av dessa länder. Att byta speditör är således inte så snabbt och enkelt som man först kan tro, då det har stor inverkan på avtal mm.

    Vi på PIXmania vill så klart erbjuda bra priser, god service och bra leveransalternativ. Det pågår ett förändringsarbete just nu, och min förhoppning är att vi får se flera leveransalternativ i framtiden.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Har beställt en "Samsung Galaxy Note Pro 12.2 SM-P900 32GB" eftersom den enligt prisjakts notering skulle finnas i lager men det är inte sant och först skulle den levereras 3/3 sedan 5/3 och nu 7/3 gissar att leverans också kommer att flyttas fram till Måndag,Onsdag,Fredag nästa vecka
    så att noteringen i lager kvarstår.
    Skäms Pixmania !
    6 mån sedan
  • Hej jannesamuelsson,

    Tack för ditt omdöme. Prisjakt är ett separat företag som inte har någon anknytning till PIXmania. De hämtar priser, lagerstatus, fraktkostnader mm på olika sidors databaser, men ibland kan såklart något fel uppstå.

    Du kan läsa mer om prisjakt på följande länk;
    http://www.prisjakt.nu/info.php?t=about_faq

    Som jag nämnt som svar i andra recensioner så rekommenderar jag prisjakt för att få indikationer på lagerstatus, priser mm. Däremot kan priser och lagerstatus skilja sig hos själva butiken, och det är butikens priser som gäller.

    PIXmania annonserar produkten som en förbeställningsvara. När den handlar om en nysläppt produkt är efterfrågan oftast mycket hög, och vår leverantör har utlovat dessa datum till PIXmania men sedan flyttat fram datumet. Detta är självklart trist, men tyvärr en realitet (inte bara hos PIXmania). Jag kan endast hålla tummarna för att surfplattan inkommer i lager så snart som möjligt.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Mycket bra
    Har försökt undvika Pixmania, men denna gång tänkte jag ge de ytterligare chans och det gick bra. Hade en fråga till kundtjänst som besvarades dagen efter.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 6 mån sedan )
  • Usel
    Positivt:
    +Bra priser.
    +Bra suppoert när man ringer, trevliga, hjälpsamma och fixar saker direkt samt håller koll på saker och håller de dem säger dem ska göra.
    +Snabb leverans från Frankrike till Sverige.
    +Helt packet när man till sist lyckats få sitt packet.

    Negativt:
    -Problem med sidan när jag skulle beställa, lyckades bli 7 fel beställning som jag ännu själv inte förstår hur de lyckades bli. (+Men supporten fixade till de lätt å bra)

    -Väldigt komplicerat att få sitt packet då de levereras med UPS. Å dem verkar tydligen tycka att man ska kunna vara hemma å tillgänglig mellan 08-18 mån-fre utan att de kan ge en ca tid när de kommer och kan inte heller ringa 15-30 minuter (Då dem som kör inte har någon företagsmobil) innan utan kommer bara å ringer på dörren. Detta skapar ju då problem om man har de som de flesta människor har alltså jobbar 07-16 alla vardagar och har inget hembiträde, butler, tjänstefolk, hemmafru eller något i den stilen som bara kan sitta hemma å vänta. Å de går inte heller för mig att leverera till min arbetsplats och är inte helt sugen på att de ställer av paketet utanför min dörr. SÅ de känns som ett system med mycket slöseri på tid och slöseri på pengar. Både för privatpersonen och företaget.

    Så min slutsats är: Mycket bra sida och svensk support, men anledningen till lågt betyg blir för att de är ett värdelöst leverantörs sätt tyvärr. PGA detta lär jag antagligen inte beställa från Pixmania mer så länge de är UPS som levererar då jag inte kan ta ledigt från jobb en hel dag var gång man beställer nåt, å måste sitta hemma en hel dag å vänta på de.
    Då är de bättre att beställa nånstans där de använder sig av tekniken för att underlätta istället.
    6 mån sedan
  • Hej Mazze1988,

    Tack för din omfattande recension. Det är så klart tråkigt att falla främst på valet av speditör. Det finns många sätt att lösa leveransen med UPS, men ibland fungerar det inte så bra. Som du ser här på prisjakt så är det många som tycker som du, men samtidigt finns det även många som är nöjda med UPS.

    PIXmania jobbar på att försöka fixa andra leveransalternativ inom en snart framtid, men jag kan ännu inte lovat något. Håll gärna utkik på vår hemsida framöver, så hoppas jag på att vi får nöjet att se dig som kund hos oss igen.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Ganska dålig
    Beställde 2st Iiyama ProLite XB2779QS skärmar, stod på deras sida att dessa skulle vara svarta vilket jag också ville ha, men när jag öppnar paketet så är dessa i silver istället.

    Som tur var hade jag ingen svart version av dessa sedan tidigare, då hade jag ju blivit tvungen att skicka tillbaka dom.

    Kan leva med den silvriga kanten nertill, men ser för tusan till att ha rätt text i beskrivningen av skärmen så folk inte blir lurade!

    Tyvärr resulterar detta i ett dåligt betyg.
    6 mån sedan
  • Hej coke_smurf,

    Tack för ditt omdöme. Mycket tråkigt att höra att du har fått fel färg på din produkt. När jag tittar på PIXmanias hemsida så visar dock bilden att det är en silverkant nedtill.

    http://www.pixmania.se/search/21794758.html

    Det finns många möjliga anledningar till att fel produkt skickas (fel information på hemsidan, felplockning i lagret etc). Det är så klart beklagligt att det inträffat.

    Om du inte har fått den produkt du beställt så bör du kontakta PIXmanias kundtjänst, som kan arrangera ett återköp eller ett utbyte. Du når PIXmanias kundtjänst på kundtjanst@pixmania.com eller på tel 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa).

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Knappt godkänd
    Snabb leverans och bra pris, så där är det inga problem. Bra kontakt med kundtjänst också vid funderingar.
    Varorna jag fick hem var däremot helt undermåligt förpackade, löst nerslängda i en halvtrasig kartong utan emballage. Ett rent under att inget gick sönder förutom en förpackning till ett filter, objektivet var som tur var helt. Katastrof att någorlunda dyra varor inte förpackas bättre än så!
    På tal om katastrof måste även UPS nämnas! Posten finns med som alternativ på Pixmanias hemsida, men går inte att välja i kundvagnen. UPS måste vara världens mest fyrkantiga företag att ha och göra med! Ringde och ville ändra leveransadress till jobbet eftersom jag inte är hemma dagtid. Se det gick inte, dom var tvungna att göra ett leveransförsök hemma först..när jag ändå inte var hemma och kunde ta emot dom..

    Så, knappt godkänt för Pixmania. Får se om betyget ändras när jag provar objektivet och märker om det inte klarat frakten på ett bra sätt..
    7 mån sedan
  • Hej muonahicki,

    Stort tack för ditt omdöme och feedback. Tråkigt att höra om de negativa delarna av din beställning. Om du fått din försändelse dåligt emballerad, så rekommenderar jag dig att informera vår kundtjänst så snabbt som möjligt, så att problemet finns noterat. Du når vår kundtjänst på kundtjanst@pixmania.com eller via telefonnummer 08-5199 2486. Du får gärna även kontakta mig på mejladressen thomas@pixmania.com, så kan jag kika på ditt ärende. Se bara till att bifoga din recension och ditt beställningsnummer.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Varan är bra och leveransen kom hyggligt fort från Frankrike. Dock kommer jag akta mig noga från att köpa av Pixmania igen.
    Skälet? Leverans via UPS.
    UPS är ett fraktföretag som levererar under dagtid och bara har ett fåtal upphämtningsställen i landet. UPS är nog anpassat för ett USA med företag och hemmafruar.
    Eftersom jag som nästan alla andra i detta land, lever i ett modernt förhållande där båda jobbar, så har jag ingen hemmafru som är hemma och kan ta emot bud. Vi har inte heller någon husa eller butler. Det är alltså nästan hopplöst att få en leverans.
    Om man som jag också skall reklamera en liten skada på produkten så blir det än mer hopplöst. Samma visa igen att man måste vara hemma när hämtningen skall göras någon gång under dagen. Dessutom är det omöjligt att lista ut vilka kryptiska uppgifter man skall peta in i UPS webbformulär för att beställa hämtning. Jag har försökt men måste nu ringa supporten för att få hjälp att fylla i ett formulär.

    Handla istället från någon som levererar till ICA, konsum eller liknande. Det passar bättre i Sverige.
    7 mån sedan
  • Hej janwen,

    Tack för ditt omdöme. Det är självklart mycket tråkigt att läsa om dina upplevelser. Det går bra att välja leveransadress till din exempelvis din arbetsplats, detsamma gäller för en eventuell upphämtning. Jag håller med om att UPS webbformulär för upphämtning är lite krångligt, men det går också bra att slå dem en signal på 077 66 220 77 för att boka hämtningen. Om du vill att jag tittar nämre på ditt ärende så går det utmärkt att skicka ett mejl till thomas@pixmania.com.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Knappt godkänd
    Jag vill vara tydlig med att jag ännu inte fått min beställning levererad så omdömet inkluderar inte hur väl produkten var paketerad eller om den kom fram i brukligt skick.
    Men jag kommer ALDRIG igen handla hos Pixmania oavsett hur billiga dom är.

    Jag har tittat på en produkt och den var billigast på Pixmania, jag var lite tveksam till att beställa där ifrån eftersom jag inte har någon erfarenhet av butiken, men jag kikade lite hastigt på omdömet och såg att det var på drygt 7.60*, helt OK tänkte jag . Hade jag läst några omdömen här hade jag aldrig beställt.
    På helgen lägger jag min beställning och för över pengarna (med banköverföring, Pixmania tar inte kortbetalning) redan där började orosklockorna ringa lite. Efter några dagar utan information från Pixmania kikar jag in på hemsidan igen och det står att dom inte har någon information om min betalning (ja det stod att betalningen kunde ta 2-6(?) dagar att registreras) jag slänger iväg ett mail till kundtjänsten och undrar vad som händer, dom svarar relativt snabbt att dom faktiskt tagit emot min betalning. Ytterligare ett par dagar går utan att ordern packas.. i slutet av veckan packas till sist ordern och en notifiering skickas till UPS. Vid den här tiden har jag läst på mig och insett vilken tabbe jag gjort, jag trodde att UPS hade utlämningsställe som man kunde hämta paketet på, men så fungerade det icke, utan UPS åker hem till dig på arbetstid. Jag ringer UPS och ber dem ändra leveransadress till min jobbadress, det kan dom inte, utan deras regler är att dom MÅSTE åka till den originella leveransadressen minst 1 gång och sedan kan man ändra adress. Nu så här nästan 2v senare undrar jag fortfarande vart min produkt är.

    TLDR;
    Pixmania tar inte emot betalningar med kreditkort.
    Pixmania skickar sina paket med UPS (Leverans under arbetstid till hemadress, beställ med din jobbadress om du vill korta ner leveranstiden med 2-5dagar)
    Jag kommer aldrig handla från Pixmania eller någon som skickar sina varor med UPS igen.
    7 mån sedan
  • Hej trwl,

    Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme. PIXmania har alltid haft kortbetalning (med VISA/Master Card) som betalningsalternativ, och även om andra betalningsalternativ temporärt försvunnit så har bankkorts-betalning funnits hela tiden.

    UPS är en budfirma som levererar direkt till adressen, och det framgår även vilken transportör vi använder när man lägger beställningen. Som du beskriver så går det bra att ändra adressen om man nu vill det. Antingen kan du kontakta UPS direkt för mer information, eller så går det bra att höra av sig till kundtjänsten på mejladress kundtjanst@pixmania.com för fler rekommendationer om hur leveransproblem kan lösas.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Acceptabel
    Knappt acceptabel.

    Helt ok leveranskostnad och tid.
    Bra spårning via UPS.
    Bra pris

    Det som drar ner betyget är dåligt emballage och dålig hantering av fraktfirman UPS.

    De två hårddiskar och USB HD dockan som jag beställde var paketerade utan något stötdämpande inre emballage alls. Volymmässigt var det ungefär 2/5 luft och 3/5 varor i kartongen. Diskarna och USB dockan i sina individuella kartonger kunde åka runt hur som helst inne i den yttre kartongen.

    Den yttre kartongen hade två små (4-5cm2) upprivna hål och jag upplever att det nog inte hade hänt om kartongen vart styvare och hade haft ordentligt med stötdämpande emballage.

    Diskarna verkar mirakulöst ha klarat bristen på emballage och UPS behandling men USB dockan hade lösa delar i sig när jag öppnade den. Orkade inte skicka tillbaka den utan jag kunde laga den själv. Återstår att se om diskarna klarar sig under garantitiden.
    7 mån sedan
  • Hej 8DH,

    Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme. Känsliga produkter så som hårddiskar måste självfallet skickas med bra emballage, så det är mycket tråkigt att läsa om din upplevelse.

    Jag tittar gärna extra på ditt ärende, om du är villig att mejla mig på adressen thomas@pixmania.com och beskriver ditt ärende (med beställningsnummer).

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Dålig
    Förstår inte riktigt Pixmanias priser...

    Till exempel så står det att en hårddisk den 29 januari 2014 kostar 997kr (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1335006), när jag sen klickar mig vidare till Pixmania så kostar hårddisken 1049kr (http://www.pixmania.se/intern-harddisk-3-5/wd-intern-harddisk-caviar-red-wd30efrx-3-5-3-tb/16730698-a.html#CodePromo=oui&srcid=910) , lägg sen till en frakkostnad på 79kr och totalsumman blir 1128kr.

    Pris inkl. frakt enligt prisjakt ska alltså vara 1076kr.

    Är det jag som har missat något eller bluffar Pixmania med sina priser för att alltid vara billigast?!?

    http://i.imgur.com/iAcFOMa.png
    http://i.imgur.com/ZNEGjWM.png
    7 mån sedan
  • Hej Pinnacle,

    Tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme. PIXmania kan inte influera de priser som listas på prisjakt, då prisjakt hämtar informationen automatiskt från PIXmanias hemsida. Det kan resultera i att priser inte är helt uppdaterade, och fel kan givetvis uppstå som gör att priser inte kalkyleras korrekt (exempelvis om en hyperlänk ändras). Kort sagt så är det ett väldigt komplext system att samla data från tusentals butiker med olika hemsidor / plattformar.

    Inget företag lämnar priser manuellt till prisjakt, och kan således inte "fuska" med priserna. Jag rekommenderar dig att läsa om prisjakts villkor på länken nedan;
    http://www.prisjakt.nu/info.php?t=about_faq

    I elektronikbranschen fluktuerar priserna ofta, mycket eftersom marginalerna är små. Framförallt hårddiskar och RAM-minnen går titt som tätt upp i pris, och PIXmania har väldigt rörliga priser på många av våra produkter. Som det står i våra försäljningsvillkor så är det priset vid beställningstillfället som gäller.

    Jag själv brukar använda prisjakt som en _indikation_ för att få förslag på butiker med bra priser, men huvudregeln är att alltid kontrollera priset direkt hos butiken. Detta gäller såklart för samtliga företag, och även för fraktkostnaden (som kan ändras av ett företag, men prisjakt uppdaterar inte informationen ögonblickligen).

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Acceptabel
    Plus:
    - Bästa pris på den 'WD Elements - 500 GB' som jag beställde.
    Minus:
    - Lång leveranstid
    - Vad är det för hästhandlartakter att lägga till en produkt för 220:- (VIPixkortet) som jag aktivt måste ta bort innan jag genomför sista steget i beställningen.
    - Dåligt packad. Den lilla kartongen med externdisken låg löst i en större låda utan någon bubbelplast eller liknande.
    7 mån sedan
  • Hej ChristerE,

    Tack för ditt omdöme. Det är såklart mycket tråkigt att höra om din dåliga upplevelse i samband med din beställning.

    PIXmanias lager ligger i Frankrike, vilket resulterar i längre leveranstider. Tidsramarna framkommer dock när man lägger beställningen.

    Som du säger så läggs VIPIX-kortet till automatiskt, men det går bra att ta bort det. Om man råkar missa detta så går det bra att kontakta vår kundtjänst för att annullera köpet av VIPIX-kortet.

    Gällande paketeringen så låter det inte alls bra, och jag skulle uppskatta om du kan mejla mig på thomas@pixmania.com så ska jag personligen titta på ditt ärende. Kopiera in din recension, och

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Ganska dålig
    När det krånglar så krånglar det rejält.
    7 mån sedan
  • Hej Oakmoutain,

    Tack för ditt omdöme. Mycket trist att höra att du upplever PIXmania som krångligt. Det vill jag självfallet ändra på. Du får gärna mejla mig på thomas@pixmania.com så kan jag ta ett titt på ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Perfekt
    Snabb frakt och bra produkt, lätt och enkelt.
    7 mån sedan
  • Mycket bra
    Har gjort ett flertal beställningar + en retur av en DOA utan några problem. Man kan inte beskylla dom för att vara snabba men med tanke på det låga priset så kan jag inte annat än rekommendera detta företag.
    Nog hade jag hellre hämtat mitt paket på något utlämningsställe men UPS funkar det med.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Fri frakt och hemleverans, kan det bli bättre?
    Visserligen tog det några dagar extra men mer kan man ju knappast begära mer när man inte betalar någon frakt!
    De som körde ut paketet ringde innan de kom så det var inga problem.

    ------------------------
    Deras kundservice är super, jag fick skicka tillbaka en Doro då den inte var på svenska. Det var inga problem, UPS-nissarna kom och hämtade den gratis. Så de är bra på alla sätt!
    11 mån sedan ( Uppdaterat: 8 mån sedan )
  • Usel
    Varning Varning Varning !

    Om man inte hämtar ut sin vara från Postens utlämningsställe (t.ex. p.g.a. sjukdom) och den går tillbaka till Pixmania. Så är Pixmanias policy, att varan (som man redan har betalat för via betalkort) åter tillfaller Pixmania! Detta hände mig i somras! Svenska Pixmania redogjorde direkt för sin "policy", så jag kontaktade då internationella Pixmania som "verkade vilja" återbetala mina pengar (eftersom varan var slutsåld då..!). Men även de har efter långvarig förhalning lagt locket på! Så här sitter man nu utan en vara som man har betalat för, men som återgått till Pixmania...
    8 mån sedan
  • Hej NicsoftInc,

    Tack för ditt omdöme. PIXmania tar självfallet inte betalt för en produkt som du inte mottagit. Om du inte har kunnat lösa ärendet med vår kundtjänst så vill jag be dig att kontakta gärna mig omgående på mejladressen thomas@pixmania.com så ska jag titta igenom ditt ärende och se till att vi löser problemen.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Perfekt
    Jag beställde en surfplatta nyligen. När jag fick hem den och packade upp den så var skärmen spräckt. Ringde då till kundtjänsten direkt. Vi kom överens om hur vi skulle göra. Killen sa att jag lägger in en ny order express, så skickar du tillbaka skärmen. På torsdagen, två dagar senare, kom det hem en ny surfplatta, från Frankrike. Jag är mycket nöjd med kundmottagandet och kan inte nog betona hur nöjd jag är.
    8 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Hög fraktkostnad. Långsam leverans. De smyger dessutom ner saker i varukorgen strax innan betalning, så se upp!
    8 mån sedan
  • Hej johnepojken,

    Tack för ditt omdöme. PIXmania använder sig av UPS som leverantör, vilket innebär direkt leverans till dörren. Att paketen skickas från vårt centrallager i Frankrike lägger såklart till några kronor på leveransen, men resulterar i att vi kan hålla lägre priser på själva produkten.

    VIPIX-kortet läggs till automatiskt under steg 2 i din beställning. Det går såklart bra att klicka på "Ta bort", men om man missar det går det bra att kontakta vår kundtjänst för att annullera köpet av VIPIX-kortet. Om du tycker fraktkostnaden är hög kan dock VIPIX-kortet vara en god idé för att erhålla kostnadsfri frakt på dina framtida beställningar.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Acceptabel
    Har inte haft kontakt med kundtjänst så jag vet inte hur det är om man får problem.

    Fick rätt bra pris men störande sida. De försöker lura på dig saker som t ex något VIP-kort hos dem som automatiskt läggs till i varukorgen och kostar dryga hundralappen. Fult att smyga ner saker i varukorgen. Kan endast betala med VISA/Mastercard och inte t ex direktbank eller faktura. Ganska dyr frakt. över 50 kr för ett litet postbrev i princip. Man var även tvungen att välja Man eller kvinna för att få adressen Man Förnamn Efternamn... konstigt.
    8 mån sedan
  • Hej Tallfjant,

    Jag tackar för ditt omdöme och din feedback. Det stämmer att man själv måste välja bort VIPIX-kortet under steg 2, men om man av misstag råkar missa detta så går det såklart bra att kontakta vår kundtjänst för att lösa problemet.

    I dagsläget har vi begränsade betalningsalternativ p.g.a. en omfattande systemuppdatering, men det finns såklart planer på att återigen erbjuda betalning via exempelvis Klarna faktura någon gång efter årsskiftet.

    Samtliga beställningar skickas från Frankrike, vilket tyvärr resulterar i lite högre frakt. Det tidigare nämnda VIPIX-kortet kan dock åtgärda detta.

    Att välja om man är Man/Kvinna används för internt bruk för att få fram statistik kring vad olika kunder är interesserade av.

    Tackar för att du tog dig tid att skriva feedback, och jag hoppas att vi återigen får se dig som kund hos PIXmania!

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Vi köpte en örontermometer hos Pixmania, vi hade valt ut ett bra paket till ett bra pris men fick ett annat som vi inte ville ha. Efter samtal med kundtjänst var vi överens om att returnera termometern eftersom ångerrätten fortfarande gällde. Men vi fick aldrig tillbaka våra pengar. Min man har under flera månaders tid lagt ner väldigt mycket tid och energi åt samtal med kundtjänst som kommit med nya löften och dåliga ursäkter varje gång. Men några pengar fick vi aldrig tillbaka.
    9 mån sedan
  • Hej esgjern,

    Tack för ditt omdöme. Mycket tråkigt att höra att ni har haft problem med ert ärende. Jag tar gärna en titt på ert ärende om ni bara kontaktar mig på mejladressen thomas@pixmania.com och tillhandahåller ert beställningsnummer.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Ofta bra priser, men det är allt.
    Strular något tar det otroligt lång tid att få svar om man ens får svar.
    Kanske internets sämsta kundtjänst, stay away!
    9 mån sedan
  • Hej 360d,

    Tråkigt att höra att du har haft en dålig upplevelse med PIXmania. PIXmania svarar alltid på epost inom 24 timmar, och har telefontider mellan 10-18 varje vardag. Om du inte har fått något svar så är det stor sannolikhet att exempelvis ditt mejl inte kommit fram.

    Om du vill att jag kikar på ditt ärende så får du gärna kontakta mig på mejladressen thomas@pixmania.com

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Felaktiga prisuppgifter vilket gör att de hamnar bra till på prisjakt. Det ser ut som om det är fraktfritt men det är endast sant om man köper till VIPixmania för 220 kr...
    9 mån sedan
  • Hej Uniqen,

    Prisjakt är ett separat företag som inte har någon anknytning till PIXmania. De hämtar priser på olika sidors databaser, men priserna kan ibland vara gamla eller felaktiga.

    Min rekommendation vad gäller PIXmania och andra återförsäljare är att alltid kontrollera priserna direkt hos återförsäljaren för att se vilket pris som gäller.

    PIXmania förbehåller rätten att när som helst ändra priset. De priser som anges på webbplatsen vid beställningstillfället gäller.

    Det stämmer att PIXmania just nu erbjuder gratis standardfrakt och 50% rabatt på express frakt om man är en VIPix medlem, detta framkommer på hemsidan.

    Med vänliga hälsningar
    Jens

  • Usel
    OK priser men helt värdelösa när något går sönder. Lyckades till slut att skicka in ett Powersupply som gått sönder men efter över ett halvår har jag inte fått tillbaka det. Nu har en disk gått sönder och jag lyckades att få ut lite dokument som skall klistras på lådan, men utan adress! Värdelöst.

    Antagligen får jag sitta i telefon i en halvdag (som förra gången) för att lyckas få tag på någon. Verkar som om de vill göra det så svårt som möjligt att returnera något eller att få service. Kommer aldrig mer att köpa något från Pixmania.
    9 mån sedan
  • Hej v060141,

    Tack för ditt omdöme. Till att börja med får jag beklaga om du haft problem med dina returärenden. Om du inte har blivit återkopplad gällande ett garantiärende rekommenderar jag dig att kontakta kundtjänsten på mejl kundtjanst@pixmania.com eller via tel 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa).

    När det gäller returer för reparation så används en förbetald fraktsedel från UPS. Återigen rekommenderar jag dig att kontakta kundtjänsten för hjälp med detta.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Mycket bra
    Lite rörig webb butik tycker jag. Söksystemet är lite klumpigt och de borde vara bättre på att enkelt och snyggt presentera sina varor. Många gånger suckade jag över hur osmidigt det var.

    Att beställa gick hyggligt enkelt, en del alternativ för "merköp" fanns men inga var ifyllda åt migså jag behövde inte oroa mig för att bli pålurad tjänster, skönt.

    Hade gärna sett fler betalningsalternativ, särskilt direktbetalning från bank.

    hade gärna sett att jag tydligt fick veta och eller välja om de skall skicka produkter allt eftersom de kommer in eller först när alla kan skickas i en försändelse.

    Beställde ett gäng datorkomponenter varav några inte fanns i lager.
    Var beredd på lång leveranstid men fick dem redan efter 2 dagar.
    UPS kom som de skulle och jag kunde följa allt via deras webbsida.

    I deras mail om vad de skickat så saknades en komponent. Jaha tänkte jag, restnoterat... Då får vi se när den kommer. Men Sedan var allt i paketet och allt på leveranssedeln stämde. Mysko.

    Eftersom allt fungerade så har jag ännu inte haft någon som helst kontakt med deras support/reklamationer. Vi får se om det behövs.
    9 mån sedan
  • Hej Discord,

    Tack för ditt omdöme. PIXmanias hemsida är precis nylanserad, och det pågår ett ständigt förbättringsarbete kring den.

    P.g.a. den nya hemsidan har flera betalnignsalternativ temporärt försvunnit, men flera av dem skall återkomma efter årsskiftet.

    Om det skulle uppstå några problem, kontakta då PIXmanias kundtjänst omgående. Du når dem på kundtjanst@pixmania.com eller via tel 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa).

    Jag hoppas i övrigt att du blir mycket nöjd med din beställning, och att vi återigen får se dig som kund framöver.

    Med vänliga hälnsningar
    Thomas

  • Usel
    Aldrig mer Pixmania. Köpte en Samsung TV från Pixmania för 10 månader sedan men fjärrkontrollen har tyvärr börjat strula. Jag ringer då först till Samsung som säger att jag skall kontakta återförsäljaren så kan de beställa en ny fjärrkontroll.

    Kontaktar då Pixmania (det är snudd på omöjligt att hitta hur man kontaktar någon slags support med ett annat ärende än att beställa saker). Jag får till slut följande svar:

    PIXmania har tyvärr inte möjligheten att skicka ut en ny originalfjärrkontroll för produkten SAMSUNG - UE40ES6900 3D LED Smart TV utan inköpsavdelningen erbjuder att skicka ut ONE FOR ALL Universalfjärrkontroll Total Control 8 in 1 - URC 1580.

    Detta är en universell fjärrkontroll som är kompatibel med din TV.

    Länk: http://www.pixmania.se/search/21297710-.html

    Man köper en TV för 8000kr och de erbjuder en piratfjärrkontroll som ersättning till ett värde av 90kr?!

    Påtalar att detta låter helt galet men då skyller man genast i från sig med att man är baserade i Frankrike och visst följer alla lagar och regler. Tyvärr verkar väl Pixmania missat att man har reklamationsrätt i två år inom EU. Jag får kriga vidare och hoppas de ger med sig.
    9 mån sedan
  • Hej zightx,

    Stort tack för ditt omdöme.

    För att komma i kontakt med PIXmania så kan man gå in på vår hemsida och klicka på "kontakta oss". Du når även PIXmanias kundtjänst på kundtjanst@pixmania.com eller via telefon 08-5199 2486.

    När det handlar om tillbehör (exempelvis fjärrkontroller, batterier etc) så har de mycket ofta en kortare garantitid än själva huvudprodukten. Eftersom att PIXmania importerar produkter från Frankrike, där Samsung endast tillhandahåller 6 månaders garanti på fjärrkontroller, så kan inte PIXmania genomföra någon åtgärd. Om du har fått ett erbjudande om en universalkontroll så betyder det att kundtjänsten har gjort ett undantag för dig.

    Det råkar för övrigt vara 3 års reklamationsrätt i Sverige. I enlighet med konsumentköpslagen så faller bevisbördan om att påvisa tillverkningsfel på kunden. Du kan kontakta PIXmanias kundtjänst och be om mer information om hur man nyttjar 3 års reklamationsrätt.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Hej har heller inte fått min vara. Det har gått över månad nu. Har skrivit till dem, har inte fått något svar.
    9 mån sedan
  • Hej leo007,

    Tack för ditt omdöme. Det är mycket beklagligt att du inte har fått din vara, och om det har gått en hel månad låter det som att någon form av problem har uppstått.

    Min rekommendation är att du omgående kontaktar kundtjänst. Du kan skriva till mejladressen kundtjanst@pixmania.com eller ringa på 08-5199 2486 (lokal samtalstaxa).

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Usel
    Jag har handlat mycket över internet de senaste åren men aldrig varit med om en sämre butik än Pixmania. Mina båda killar köpte varsin legomodell för egna pengar och trots att varorna fanns i lager tog beställningen 4 veckor!

    Negativt
    Fakturan som visades på hemsidan var felaktig.
    Kontaktuppgifter till kundservice finns inte på hemsidan.
    Lagerstatus stämmer inte.
    Ingen information om när varorna ska skickas finns att tillgå.

    Undvik!
    10 mån sedan
  • Hej kalleklu,

    Tack för din kundrecension. Det stämmer att det varit flertalet problem hos PIXmania under den senaste tiden, främst beroende på omfattande förändringar. I stort sett har samtliga av de problemen du beskriver åtgärdats, och alla pusselbitarna börjar sakteligen falla på plats igen.

    Om du vill så får du gärna återkomma med ditt beställningsnummer till mejladressen thomas@pixmania.com så kan jag titta igenom ditt ärende och se vad som har hänt.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Mycket bra
    Älskar denna hemsida! De har saker som är ganska svårt att få tag på i Sverige.
    Köpte ett par AKASA LED band, väldigt trevligt att de har det :)

    Dessutom är de billiga :)
    10 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställde en extern hårddisk modell: WD My Passport förra veckan. Fick hårddiskan levererad enkelt och smidigt till mitt jobb efter 4 arbetsdagar. Är supernöjd med mitt köp och produkten fungerar alldeles utmärkt, även till ett bra pris! Jag kommer absolut använda mig utav Er igen! Något jag tycker är toppen är att man kan följa hela leveransen från start till slut. I helhet otroligt bra!
    10 mån sedan
  • Usel
    Beställde en S4 för 3 veckor sedan Har inte hört något sedan dess När jag försöker spåra paketet visar det sej att inget har hänt sedan den 18/10 Så dåligt att man spyr
    10 mån sedan
  • Hej derry61,

    Tack för ditt omdöme. Självfallet beklagar jag om det uppkommit problem med din leverans. Om det finns ett problem med paketet så rekommenderar jag dig att ta kontakt med PIXmanias kundtjänst omgående. Du når dem på kundtjanst@pixmania.com eller via tel 08-5199 2486.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas

  • Perfekt
    Ordered Lego and experienced no problems whatsoever. Quick and free delivery with UPS. Delivered to my work within a few days - no hazzle. Only downside is that you have to pay in advance - but I gave it a try and needn't be sorry :)
    10 mån sedan
  • Usel
    Jag ger Pixmania det här betyget baserat på min senaste beställning.

    Jag har alltid vart nöjd med pixmania men efter min senaste beställning så returnerade jag saker för första gången till dom och där börjar det.

    Min beställning var 1mus och 1grafikkort musen kunde dom inte leverera så den fick jag tillbaka pengar för nästan direkt, men grafikkortet fick jag levererat efter 1månad men som jag returnerade för att det var trasigt vart det värre med.
    Dom har tagit emot grafikortet (i Frankrike) och GODKÄNT min retur men inga pengar får jag, nu har det snart gått 3månader och trots upprepade förfrågningar varför det tar sån lång tid så händer ingenting. Jag har fått svar att dom har "tekninska problem" men nu funderar jag om inte det bara är en ursäkt.

    Man ska inte behöva vänta så här länge för att få tillbaka pengarna...
    10 mån sedan
  • Hej kimsonite,

    Tack för ditt omdöme. Det är väldigt tråkigt att se att du haft så mycket problem, och jag vill mycket gärna se närmre på ditt ärende. Du får gärna skicka ditt beställningsnummer till mig på mejladressen thomas@pixmania.com.

    Med vänliga hälsningar
    Thomas