Vi strävar efter att erbjuda
marknadens bästa priser.
Hemsida:

http://www.tele2.se

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Tele2 har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • 2013-04-21 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Snabbt, enkel, billigt
    1 år sedan
  • Acceptabel
    Lite ignoranta försäljare och inte så bra mottagande.. ser allmänt stressade ut och måste kolla upp allt i datorn..
    1 år sedan
  • Usel
    Har haft tele2 under flera år. Under vår/sommar 2012 hade de emellertid haft en alltför generös och optimistisk marknadsföring. Inom några månader hade de fått ca: 120 000 nya kunder och började därmed att få tekniska problem. Jag hade redan börjat betala extra för ett större surfpaket. Men i samband med fler kunder så krashade deras bandbredd för surf.

    Jag kunde inte längre kolla: mail, facebook, spotify. När jag hörde av mig till deras kundtjänst blå-nekade de tekniska problem och sade: - Du måste nog återställa dina nätverksfunktioner i din Iphone, vilket jag gjorde utan förbättring.

    En försäljare på El-giganten hjälpte mig att köpa mig fri från det resterande abonnemanget hos tele2, och jag lämnade dem för Halebop. Min surf hos Halebop fungerar problemfritt och jag har numera större täckning än tidigare.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Tele2 butiken på Burlöv Center. Trevliga, hjälpsamma och gav mig en bra deal.
    2 år sedan
  • Mycket bra
    ok
    2 år sedan
  • Perfekt
    sälja alltid trevliga när man ska köpa nått.
    2 år sedan
  • Ganska dålig
    Finns det nån personal i deras butiker?
    2 år sedan
  • Usel
    Köpt en mobil (Iphone 3GS) och ett mobilabonnemang. Jag bor i Skövde och det ska finnas 3G-täckning över hela stället. Men jag får vara glad om jag lyckas få en plupp på täckningsstapeln. Mina sms blir ej skickad, telefonsamtalen bryts och att surfa (med mitt surfabonnemang) kan jag bara glömma. Antingen är telefonen sönder eller så är deras "täckningskarta" ett rent skämt.

    Hade jag vetat detta hade jag aldrig blivit kund.
    3 år sedan
  • Dålig
    Mitt största misstag någonsin, tänker inte bara skriva om tjänsten utan även om kundservice!

    Har ett largeabonnemang, når ALDRIG över 6 mbit ens och tydligen ska jag komma upp till 16 mbit vilket jag märkt av är rent skitsnack.

    4G kommer ut, tänkte "Ok, det här ser bra ut" Med tanke på att det ska funka i Stockholm. Så jag uppgraderar mitt befinliga med det nya och lägger till mer bidningstid.

    Får hem modemmet på fredagen och ska testa det värdelösa skräpet med glädje och gissa vad!? Det funkar inte, Når dock 7 Mbit och bara går till 3G men 4G kommer inte upp med programmet.

    Kollar in hemsidan under måndagen för att kolla efter kundtjänst, men ser lite reklam från deras 4G så jag checkar in, det kanske bara va småproblem med tanke på nylansering? Nix, kollar deras täckningskarta på 4G och där jag bor har jag bara 3G, inte 3G+, utan 3G! Där jag bara har upp 6 Mbit alltså??

    Ringer kundtjänsten och vill säga upp de då det är "2-veckors-inte-nöjd-garanti"

    Efter ca 10 mins väntan kommer jag till kundtjänsten, snackar nåra sekunder med honom att jag vill säga upp mitt 4G. Han kopplar mig till supporten för de tydligen där man går vidare.

    Kommer fram till supporten efter 15 mins väntan.

    Säger att jag vill säga upp och då säger han att jag ska till kundtjänsten och då påpekar jag att jag kopplades till honom.

    Förklarar att jag vill säga upp då jag inte har nån täckning till 4G där jag bor. Han ber mig vänta ett ögonblick och lägger mig på "mute" i 5 min.

    Då säger han att jag ska testa modemet där det finns täckning, med andra ord ÅKA in till stan som är 40 min ifrån där jag bor så han kan göra felanmälan åt mig.

    Påpekar för honom att det inte är något fel då jag får bara 3G täckning av modemet och att jag kan säga upp det hur jag känner för det med tanke på företagets "två-veckors-inte-nöjd-garanti"

    Han ber mig dröja kvar lite, den här gången 10 min ( Ja, jag har räknat)

    Kommer fram igen, och ifrågasätter mig mina rättigheter och ber mig att åka in och testa modemet ändå.

    Jag frågar honom "Så jag ska alltså in till stan som jag bor nästan en timme ifrån MED min stationära dator och skärm?

    Det blir tyst några sekunder och så säger han "Ja men du får väl testa hos nån vän eller så för jag måste felanmäla detta om du ska säga upp detta"

    Påpekar för honom ÄNNU en gång om 2 veckors garantin att jag inte behöver om jag INTE ÄR NÖJD MED PRODUKTEN.

    Då börjar han sucka tyst och tror inte att jag hör, ber mig vänta en stund till. (5 min denna gång)

    Han kopplar över mig till kundtjänsten igen och hamnar hos en annan telefonist som har lite mer hjärna.

    Berättar läget om jag fått stå ut med under mina 40 minuters bortkastade tid. I rask takt ger han mig adressen till företaget jag ska skicka abonnemanget till.
    Han skulle även få mitt gamla abonnemang large aktiverat igen så fort nya modemet kommit fram.

    Skickar tillbaka 4Gn dagen efter med rekommenderat brev.

    Det går cirka 10 dagar, har inte fått något svar eller något från Tele2.

    Kollar kolli ID hur det gått med paketet, den kom fram 3 dagar sedan till Brightpoint.

    Tack för att ni ringer upp mig och meddelar?

    Ringer upp direkt till Tele2 och frågar hur det gått med min uppsägning, dom har inte ens fått bekräftelse av Brightpoint att dom fått in paketet. Ber henne ge mig numret till dom så jag kan ringa själv och fixa det (Ja, JAG SJÄLV)

    Kommer fram till Brightpoints kundtjänst, ger henne kolli ID och så skickar hon över bekräftelse på att jag lämnat in den och den är beredd på makulering.

    Så vad gör jag nu? Ringer till Tele2 igen såklart!

    Kommer till en ny telefonist, hon ser makuleringen, säger upp mig och skickar iväg ett nytt simkort till mig gamla mobila bredband, express till och med

    Går två dagar, får hem mitt sim kort och ska stoppa in det i modemet och koppla upp mig. Och vet ni vad? Det funkar inte!

    Ringer till kundtjänsten ännu en gång, denna gång väldigt förbannad. Snackar med en annan tjej och hon säger att jag inte har nåt abonnemang på nåt mobilt bredband alls. (VA??)

    "Det går inte att aktivera ett gammalt abonnemang man stängt av för ett nytt, det är en omöjlighet för oss." Säger hon.

    Jag blir helt ställd och frågar vad jag gör nu? Får svaret att jag kan täckna ett nytt mobilt bredband då jag har modemet kvar behöver jag ingen bindningstid. Det tackar jag självklart nej till, hellre skaffar jag ett fast bredband hos någon annan leverantör.

    Blir glad och låter en vecka eller två gå.

    Får inte hem nån faktura för novembersurfingen så jag ringer till kundtjänsten för en sista gång (Idag faktiskt) för att få OCR via telefon. Räkningen blev på ca 430 kr nånstans. Frågar varför det blev så mycket så vare av halva mitt large, halva 4G och förskott för nästa månad på 4G.

    Det lät resonligt såklart så det det acceptera jag.

    MEN!

    Så säger han efter meningen i slutet att han förklarat fakturan " ........såå nästa månad så kommer du bara betala 229 kr precis som vanligt"

    "VA???"

    Frågar vilka 229 kr han snackar om. "Till ditt mobila bredband large ju?"

    Då drar jag denna historian för honom om allt som hänt. Han ber mig då hålla kvar. Går cirka 5 minuter, han kommer tillbaka igen o ber mig vänta lite till för han diskuterar mitt ärende med nån gruppledare.

    Efter en stund så kommer han åter och berättar läget för mig.

    Jag har mitt mobilt bredband large kvar och den aktiverades när jag fick mitt nya simkort (som inte funkar!) utan att jag visste om något. Jag hade inte ens nåt abonnemang alls ju precis?

    Då har dom bara återställt till mitt normala bredband så jag kan använda resten av min bidningstid utan mitt vetskap till och med.

    Jag skulle ge 0 stjärnor om detta fanns möjligt men ger iaf 2 för killens i kundtjänsten hade iaf medkänsla och bjöd på dessa två veckor och la det på mitt samtalspott (74 kr nånstans)

    Slutsats:

    Jag kommer ALDRIG i mitt liv vara kund hos er någonsin, jag tänker till och med varna mina vänner för detta skitföretag. Ljuger om era tjänster, riktigt pinsam och värdelös kundservice som inte har nåt aning om vad de sysslar med.

    Om tre månader går mitt mobila abonnemang ut och om 17 månader går det mobila bredbandet ut. Jag hoppas att tiden kommer att gå fort. Sånt här vill man bli av med.

    UNDVIK!
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans.
    3 år sedan
  • Acceptabel
    Jag hade bra med otur vid bytet av box då de inte lyckades paira kort och box på mindre än nästan 4 veckor...
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Bra support! (Sambo) :)
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Trevlig personal
    4 år sedan
  • Ganska bra
    Tog 3-4 veckors leveranstid men fick den efter 5 veckor
    4 år sedan
  • Mycket bra
    Enkel o smidig webbshop
    5 år sedan
  • Bra
    Ok
    5 år sedan
  • Ganska bra
    De skötte sig bra när min digitalbox gick sönder....
    5 år sedan
  • Mycket bra
    bra.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Skitbra! gick hur snabbt som helst, bra mailkontakt och allt!
    5 år sedan
  • Perfekt
    1 arbetsdag som de ska vara, Tack Tele2.
    5 år sedan
  • Mycket bra
    snabb leverans
    5 år sedan
  • Bra
    Funkat felfritt dom två gånger ja beställt.
    5 år sedan
  • Dålig
    Usch...
    6 år sedan
  • Knappt godkänd
    Tycker inte om deras kundtjänst, långsamma och ingen vill kunna något utan skicka vidare till nästa person.
    6 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    6 år sedan
  • Mycket bra
    Gick fort att beställa
    6 år sedan
  • Perfekt
    Mycket snabb leverans !
    6 år sedan
  • Mycket bra
    Gick bra och snabbt inga problem alls
    6 år sedan
  • Perfekt
    bara +++++
    6 år sedan
  • Bra
    Fastpris Abb. 18månader*(500kr abb + 150kr höjt för mobil)= rätt mkt :)
    6 år sedan
  • Mycket bra
    3 år sedan
  • Utmärkt
    6 år sedan