Bra verkstad i Stockholm
Skräddarsydda datorer
Räntefri avbetalning | Faktura

http://www.liontech.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 18 år sedan
(data från 2016-06-30)
Detaljerad information Liontech har fått betyget (5.17)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    Beställde en Mikrovågsugn som tydligen sa att den fanns på lagret. Leverans inom ungefär 10 dagar. Väntade 2 veckor. Väntade fyra veckor. Skickade ett mejl till kundtjänsten för att vänligen fråga när leveransen kommer. Fick ett väldigt kort och oprofessionellt svar. En mening. Den var inte i lagret och nästa leverans ta ytterligare 2 veckor. Vi väntade igen. Ingen leverans. Vi ringde dit och de sa att det ännu längre. Ingen ursäkt. Inget rabatterbjudande. Makulerade hela ordern.
    1 mån sedan
  • Hej JayDoubleU84,

    Tack för Er feedback.
    Jag får börja med att beklaga hanteringen av Er order.
    Skulle jag kunna få ett faktura-/ordernummer så kan jag titta närmare på detta, tack?

    MVH
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Tar betalt för frakten på returer som det är fel på.
    2 mån sedan
  • Hej Ricky83,

    Vi brukar alltid hjälpa till med returfrakt ifall produkten är inom garanti. Ifall vi brustit i våra rutiner, vänligen skicka mig ett e-post med order-/ärendenummer så tittar jag närmare på det.

    MVH
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Dålig
    Riktigt dålig support och orderhantering!
    2 mån sedan
  • Hej nikkeg,
    Jag beklagar att Ni upplever detta, men skulle gärna vilja veta var vi brustit i vår service genom e-post tack..

    MVH
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Perfekt
    Behövde ett speciellt power-supply till min Compcase dator. Liontech hade 1st av den på lager i Spånga, mailade på morgonen och frågade om den var kvar och fick snabbt svar att den finns på lager. Åkte dit och köpte. Bra! Helgen räddad. Tack !
    4 mån sedan
  • Usel
    Varning!

    Beställde två st Unifi accesspoints som visade sig inte fungera som de ska. Dagen efter berättar jag det för Liontech. Någon vecka senare svarar de att de helt enkelt inte tar tillbaks varorna eftersom jag har köpt det i egenskap av en förening och inte privatperson. Men att jag kunde kontakta produktens support och göra en felanmälan och göra en reklemation den vägen.

    Jag har kontaktat Unifi support som bekräftar att prylarn inte har den utlovade funktionen. Har även kontaktat Liontechs leverantör som också de tycker att Liontech borde ta tillbaks prylarna. Liontech erbjuder nu att ta tillbaks bara den ena produkten mot en straffavgift på 300kr!?

    Jag köper mycket teknikprylar men har aldrig varit med om att ett svenskt företag vägrar tillämpa ångerrätt/öppet köp/reklamationsrätt på det här viset. Säljer man en pryl som inte gör det som det ska så kan man inte bara vägra känna sig vid.

    Jag tror säkert att Liontech bryter mot någon konsumentlag och om inte annat mot vanlig affärsetik och sunt förnuft. Snacka om att inte värna om sina kundrelationer.
    4 mån sedan
  • Hej Alfgand,

    Skicka mig order-/fakturanummer så kan jag titta närmare på detta.

    MVH
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Perfekt
    Skulle köpa lite prylar till min ASUS t300Chi och dessa var ena riktiga rariteter att kunna få tagi i (speciellt i Sverige då ASUS Store generellt gynnar jenkarna enbart...).

    Såg då att de hade fordalet inne för min dator och slog på direkt! Hade dock lite osäkerhet kring en Stylus jag råkade köpa av misstag (var en Dell Active Stylus AAJC som bygger på Wacom tekn. och skulle ha varit en AAHC och bygger istället på Synaptics tekn.).

    Detta löstes smidigt med ett par enkla telefonsamtal och varorna samt pengar tillbacks för pennan kom fram, så tackar för supporten och för den fina varan som fåtts! Passar min tablet alldeles utmärkt :D
    4 mån sedan
  • Usel
    Det har nu gått över en vecka och det har inte hänt någonting på leveransfronten. Förvisso står det att leveranstiden kan vara upp till och med 10 dagar men i den här takten finns god risk att Liontech tangerar detta.

    Har man brått att få fatt på en produkt rekommenderar jag var konsument att vända sig någon annanstans, det här är det bedrövligaste jag varit med om när det kommer till seg leverans - och jag hanterar väldigt många köp online.

    Uppdatering av mitt omdöme sker efter att produkten jag beställt har mottagits.
    4 mån sedan
  • Hej madland,

    Skicka mig gärna order-/fakturanummer så kollar jag upp detta och återkommer.

    MVH
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Köp inte något av dom, bland det sämsta företaget i Svensk historia.
    Men bor man i bromsten, och inte vet bättre, köp ifrån Inet/webhallen, 1000ggr bättre service + att dom har kompetent pesonal. Dom borde åtminstånde ha personal som vet vad dom säljer, speciellt "RAM" helt useless.Han borde söka jobb på ett lager istället.
    Vill ni ha Sveriges sämsta support + längsta leveranstid, köp.
    6 mån sedan
  • Hej tuxdevil,

    Vi beklagar att Ni tycker så, men skulle gärna vilja veta var vi brustit i vår kunskap och service för att kunna hjälpa Er bättre.

    Med vänliga hälsningar
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Ganska dålig
    Ett fel uppstod när e-post skulle skickas. Servern svarade:

    ram@liontech.se unknown user account.

    Kontrollera mottagarens "ram@liotech.se" och försök igen.

    Sen påstår de att de inte hittar kundens e-post i sitt system.

    Hur lyckas de då att skicka orderbekräftelse från order@liontech.se till kundens e-post?
    Eller från kundtjanst@liontech.se

    Jag har nu skickat 2 gånger e-post till dem utan att de svarat.
    Fick ringa dem och fortfarande samma ursäkt, vi hittar inte e-posten.
    Trots att de har fått ordernummer.

    Systemfel eller användarfel?

    Ska en kund behöva kontakta konsumentverket samt ARN?.

    Så det lyckas ju inte så bra, eller vad säger Liontech?
    6 mån sedan
  • Hej cartman,

    Tack för Er feedback.
    Skulle Ni vänligen skicka ett e-post till mig och förklara vad som hänt exakt, tack?
    Vi håller på uppdaterar vår hemsida till både desktop och mobile så det kan vara något tillfälligt, men jag har inte haft något klagomål tidigare och ber Er vänligen sända e-post till mig så kollar jag upp det snarast.
    Ni kan skicka till ram@liontech.se eller support@liontech.se

    Med vänliga hälsningar
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Betalade med kort i butiken. Några timmar senare gjordes försök att belasta samma kort med flera inköp som jag själv inte hade gjort. Detta har aldrig hänt mig förut, lustigt att det råkar hända samma dag jag har använt samma kort i den här butiken.

    Lyckligtvis fångade kortföretaget upp dessa försök till befrägeri och kontaktade mig dagen därpå. Det förhindrade att kortet ens debiterades.
    6 mån sedan
  • Hej gurra4,
    I över 18 år har vi aldrig haft något sådant problem med våra kortterminaler i butiken. Idag använder vi terminaler med högsta säkerhet och det skulle förvåna mig ifall problemet kommer från vår sida.
    Vänligen se efter andra inköpsställen Ni använt kortet på nyligen.
    Jag skulle gärna vilja ha mer feedback på detta - Ni kan kontakta oss i butik eller skicka e-post till ram@liontech.se

    Med vänliga hälsningar
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Undvik detta ställe! De har ingen koll på något! Svåra att få tag på!

    Beställde vara 15 sept. Varan påstods finnas hos leverantören och skulle komma inom 5-7 dagar,

    Efter en månad mailade jag till dem för att höra vad som hänt. Inget svar. Ringde till dem och första personen visste inget så var tvungen att ringa en gång till. Får nu reda på att det var fel i systemet vid beställning men leverantören skulle få fler om en vecka och de skulle bevaka och återkomma. Inget hände!

    Efter ytterligare en månad ringer till dem igen. Kommer åter igen till killen som inte vet något. Säger att hans kollega ska ringa upp. Inget händer...

    Avbeställer efter 2 månader. Det ENDA positiva i upplevelsen är att de reagerar korrekt då och återlämmnar pengarna.
    7 mån sedan
  • Hej freenasp,
    Tack för Er feedback!
    Skulle jag kunna få ett order-/fakturanummer på Er order så jag kan titta närmare på detta, tack?
    Med vänliga hälsningar
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Beställde den 30 September en vara som det enligt hemsidan fanns 25 stycken av i lager hos leverantören. Leveranstiden på varor som finns hos leverantören ska enligt liontech själva vara 7-10 dagar,

    Den 19 Oktober mailade jag och frågade om status och fick då snabbt svar att varan var slutsåld och skulle komma med nästa leverans ca 10 arbetsdagar senare.

    Den 3 November mailade jag igen och frågade vad status var då det gått ytterligare 11 arbetsdagar. Svar på detta mail fick jag först den 17 November då de meddelade att de inte kunde sälja varan pga avtalsproblem mellan leverantörer.

    Eftersom jag innan beställningen läste om lite osäkra leveranstider mm här bland omdömena så valde jag att både hämta ordern och betala i butiken, vilket visade sig vara ett bra val. Misstänker att jag annars hade behövt ligga ute med kostnaden för produkten (handlade dock bara om några hundringar) i 7 veckor.

    Leveranstider är alltså inte att lita på överhuvudtaget så länge varan inte finns i lager i butiken. Siffran som visar antal i lager hos leverantör verkar inte vara något som liontech själva kontrollerar utan automatiskt hämtas från leverantören (om jag tolkar svaren i andra omdömen rätt). Att det ska ta 7 veckor att få veta att varan man beställt inte kan levereras är inte ok, oavsett anledningen.

    TL;DR - Beställd vara 30 September fanns enligt hemsidan i lager hos leverantör (25st). 19 Oktober får jag veta att den var slutsåld och skulle komma ca 10 arbetsdagar senare. Den 17 November får jag veta att de inte kunde sälja varan och ordern annullerades. Trevlig kundtjänst som dock inte alltid svarar på mail i tid.

    Mitt ordernummer: 56741
    7 mån sedan
  • Hej Guteen,
    Tack för Er feedback!
    Jag vill börja med att beklaga denna hantering. Vad jag ser så är det att varan varit slutsåld vid tillfället, men leverantören inte hunnit uppdatera sitt lager. Därefter har det varit brist på varan och vi endast fått preliminära leveransdatum (ligger inte i händerna på tillverkaren). Därför har det förlängs med 1-2 veckors leveranstid varje gång.
    Vi beklagar igen detta igen.

    Med vänliga hälsningar
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Mycket bra
    Har fått mina varor enligt info, kunnat hämta i butik och därför sluppit fraktkostnad.
    De har inte haft "mina" varor i lager, men jag har hellre väntat några extra dagar och fått varan till lägre pris. Har man inte bråttom, är de ett bra alternativ.
    7 mån sedan
  • Dålig
    Beställde den 13 oktober, två artiklar som är markerade "Finns i lager hos leverantören" (vilket i sig är missvisande när grön lagerstatus hos prisjakt oftast betyder att varan finns att leverera från återförsäljaren)

    Idag den 13 nov har inget hänt, lagerstatus fortfarande grön på min beställning. Vid senaste kontakten skulle varorna kommit in senast under gårdagen. (Har även gjort en ändring i beställningen som inte heller den återspeglas när jag kontrollerar orderstatus)

    Läser recensioner och inser att detta verkar gälla för väldigt väldigt stora delar av deras lager. Vettigt bemötande från kundtjänst men det hjälper ju inte när deras svar inte stämmer.

    Kommer nu att avbeställa min förbetalda order, återkommer med ytterligare recension om detta skulle bli något problem.

    Priserna är lite bättre än de stora kedjorna, men eftersom de inte kan svara på när man får sin beställning levererad så skulle jag avråda från att handla här.
    7 mån sedan
  • Hej Jor-El_
    Tack för Er feedback! Skulle Ni kunna skicka mig ett email med order-/fakturanummer på detta så kan jag titta närmare på det.
    Med vänliga hälsningar
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Dålig
    Listar saker i lager långt före alla andra på Prisjakt. Bullshit.
    7 mån sedan
  • Hej Lefty,
    Vad menar Ni exakt? Skulle Ni kunna ge oss mer feedback via e-post "ram@liontech.se"
    Tack!
    Med vänliga hälsningar
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Det är lätt att ta 469:- för Samsung S5 när man inte har den i lager!
    Oseriöst företag!
    8 mån sedan
  • Hej jn222fh,

    Tack för Er feedback.
    Ibland blir det tyvärr lite galet när en av våra leverantörer inte hunnit sätta rätt pris eller information om en produkt och tyvärr hinner det komma upp på Prisjakt innan vi hunnit upptäcka eller uppdatera det. Jag hoppas att Ni har förståelse för detta då vi gör vårt bästa för att hålla produkter och priser uppdaterade.

    Tack!
    Med vänliga hälsningar
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Mycket bra
    Öppet köp utan problem. Skickade varan tillbaka och hade pengarna tilbaks inom en vecka.
    8 mån sedan
  • Perfekt
    De hade ett par kablar som jag behövde som inte fanns på lager i någon annan fysisk butik. Kanon att någon har ovanliga grejer på lager.
    8 mån sedan
  • Usel
    Köpte en dator i fredags trodde jag,leverantören har 12st i lager står det på deras hemsida men efter ett par timmar får jag ett mail att datorn inte går att få tag på.
    Så jag fick ingen
    10 mån sedan
  • Hej karekalas,

    Tack för Er feedback.
    Det kan vara så att varan Ni beställt har blivit slutsåld eller utgått hos leverantören. I detta fall kan vi tyvärr inte göra så mycket. Jag skulle, ifall möjligt, vilja ha order-/fakturanummer så kan jag se exakt vad som hänt.

    Tack!
    Med vänliga hälsningar
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Dålig
    Väldigt dålig hantering av ärende.
    Beställde en PoE-Switch där nätadapter ej medföljde i försändelsen. Jag påpekade detta snabbt för Liontech och efter några dagar får jag ett svar där de säger att switchen i sig skall strömmats med PoE. Jag svarade snabbt att de nog fått det där med PoE om bakfoten och bad omgående att få en nätadapter skickad till mig då kund väntade på att få den inkopplad. Inte ett ljud från Liontech.
    Efter en månad ringer jag HP och förklarar läget för att själv få kött på benen. Det visade sig att jag fått en switch från ett reklamationsärende, och då ingår ej nätadapter i returen. Ringde och mailade Liontech om detta men snabba ryck var det inte.

    Tillslut (!), efter mycket tjat och flera samtal lyckas dock nätadaptern komma till sin rätt. Detta efter mer än 3 månader.

    Långt under någon form av acceptabel nivå, detta var första och sista ordern som läggs hos Liontech. Det är OK att göra misstag, det är INTE OK att först dumförklara kunden och sedan mer eller mindre ignorera denne.
    10 mån sedan
  • Hej GroundX,

    Jag får börja med att beklaga hanteringen av Ert ärende.
    Skulle Ni kunna skicka mig order-/fakturanummer så kan jag titta närmare på detta, tack?

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Ganska bra
    Har funkat tidigare men det förstås, de har problem med att vara bland de bättre när det kommer till kommunikation samt leveranstid. Fördelen är att Ni kan finna datortillbehör som inte går finna på annat håll i Sverige. Tex slotin blueray av Teac som be4hövs för en del chassin. Bar ett exempel.
    10 mån sedan
  • Hej Kalmar FF,

    Tack för Er feedback!
    Skulle Ni kunna skicka mig ett mejl till ram@liontech.se och förklara var vi brustit i kommunikation samt leverans.

    Tack!
    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    fick bekräftelse från liontech att jag hade beställt mitt data skärm 2015-06-13.
    Fick data skärmen men det var sönder. Istället för att reklamera ringde jag liontech och informerade jag vad som hade hänt. Fick höra att jag måste lagra produkten hemma hos mig tills detta problem är löst. Ringde för en månad sen och efter några samtal lyckades jag till slut få en respons att mitt ärende är fortfarande under behandling. Datumet är 2015-08-03 idag och fortfarande har jag ingen data skärm eller blivit kontaktad från liontech.

    Kan inte rekomendera någon köpa produkter från denna företag. Enligt liontech är det helt rimligt. Jag har accepterat att jag inte kommer få någon data skärm och behöver spara ihop pengar för att köpa det från något annat företag, men jag kan åtminstone varna andra att inte köpa produkter från detta företag.

    Köp inte något från liontech
    11 mån sedan
  • Hej Abli,
    Tack för Er feedback.
    Först får jag börja med att beklaga hanteringen av Ert ärende. Om jag förstår rätt så har Ni fått skadad leverans via transportleverantör. Det innebär att vi måste rapportera detta till transportfirman och invänta besked. Ärendet ligger inte i våra händer i detta fall. Dessutom är det sommartider och allt går långsammare tyvärr överallt. Utöver detta har vi semesterstängt och ingen finns i butiken för att kunna ringa eller ta emot returer fram till 10 augusti 2015.
    Vänligen skicka mig order-/fakturanummer så får jag titta närmare på detta.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Mycket bra
    Otroligt långa leveranstider för en nätbutik (endast en gång jag beställt har de hållit två veckors leveranstid, även när artikeln varit i lager), men för oss som tycker om att planera våra köp långt i förväg, är det här en mycket bra butik.

    Priserna varierar ganska mycket - ibland är de väldigt bra, ibland sämre.

    De hanterar även mycket importgods, så t.ex. mobila produkter bör kontrolleras i förväg, så att enheten skeppas med rätt regionsspecifik information (t.ex. en 3G-dongel jag köpte för ett par år sedan ansåg att Telia och Telenor var roaming-nätverk i Sverige).
    Med hänsyn till ovan, har de ett väldigt brett produktutbud och det är en av de främsta anledningarna till att jag återkommer till dem - de gömmer inte bort företagsinriktade produkter för privatpersoner och har även många reservdelar och tillbehör man inte kan få tag i andra butiker i Sverige.
    En nackdel med butikens mångfald, är att de kan ha flera artikelnummer till en produkt, där skillnaden kan vara så liten som en mjukvaruuppdatering, eller så stor att den ena skeppas med defekter som rättats i en senare revision. Viktigt att läsa på om så är fallet!

    Min upplevelse av kundservice har varit bra (mailsvar inom två arbetsdagar, bra bemötande när man ringer dem). Jag har inte haft anledning att reklamera något, så jag kan inte svara på hur det fungerar.

    På grund av den ojämna prissättningen i butiken försvinner en stjärna, samt den långa leveranstiden (en mindre viktig punkt för mig). I övrigt är jag mycket nöjd med Liontech.
    12 mån sedan
  • 2015-07-01 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    5 kvar i lager hos distributör. Beställer. Får uppdatering med bekräftelse -- i lager hos leverantör. OK. Väntar. Ingen uppdatering. Går in på siten och kollar status. Slut i lager hos leverantör. Fick de min produkt eller inte? Ringer. Ingen produkt. Okänt datum. Okänd status. Avbokar beställning och lägger en ny från Tyskland. Leveras beräknas med UPS imorgon.
    1 år sedan
  • Hej mha42,

    Tack för Er feedback.
    Jag får börja med att beklaga hanteringen av Er order. Tyvärr får vi ingen feedback från många leverantörer när en produkt är slut eller inte finns på lager efter beställning innan vi kontaktat dem. Jag antar att detta har hänt i Ert fall, men skulle gärna vilja ha order-/fakturanummer så kan jag titta närmre på detta.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Mycket bra
    Produkten jag köpte fanns endast på leverantörens lager och skulle ta 7-10 dagar att få. tog 8 dagar inklusive lördag och 2 röda dagar(kristi himmel... och söndag) så inget problem på den fronten. har inte varit i kontakt med supporten så kan ej uttala mig i hur vidare den är bra eller dålig. Ett tips till LIONTECH är att göra om sin design på hemsidan. ser lite smått suspekt ut vid första anblicken.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställde ett chassi nu innan första maj och jag hoppas det kommer fram nästa vecka eller veckan efter det, får räkna med någon extra dag då man bor på Gotland.

    Smidigt i webbshoppen och detaljerade betalningssteg. Får hoppas nu att jag hämtar ut en felfri produkt, så att man slipper krångel.

    Servicen på deras kundtjänst var sjukt bra. Tog garanterat max 10 min innan jag fick ett svar tillbaka som besvarade min fråga utförligt.

    Okej, nu har jag fått chassit och det har klarat sig väldigt bra även fast dom på fabriken glömt att sätta in en låspinn på förvaringsfacket på chassit, men en snabb titt in vid järnhandeln så var det fixat.
    1 år sedan
  • Bra
    Edit 0:Beställde ett chassi: vg4-W idag 23 mars 2015 Kl 21:30
    Betalningen gick smidigt. Kan bara hoppas på det bästa och uppdaterar när chassit kommer.

    Edit 1: Har nu gått 7 dagar och har inte hört något, finns inget spårningsnummer för varan så jag kan inte se vart den är. Produkten finns inte heller länge på deras hemsida!

    Får ta och kontakta dem!

    Edit 2: Har nu fått reda på allt, precis efter att jag skickat ett mail till dem uppdaterade dem statusen och det fanns ett spårnings-ID där.

    Slutsats: Lite dåligt gjort det där med spårnings-id:t samt att frakten tog 7 dagar vilket de sa var max. Detta sänker betyget med 1 stjärna. Vi får nu se hur chassit ser ut när jag hämtar det på posten :/

    Edit: Paketet såg inte skadat ut alls!
    Jag hade fått rätt vara :)
    Jag ger betyget 7/10
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en Dell Venue 8 7000 och fick den efter fyra dagar. Alltså tidigare än utlovad leveranstid på (7-10 dagar). Smidigt och bra!
    1 år sedan
  • Usel
    Konstigt att andra handlare tar ut mindre avgift än vad Liontech gör för faktura. Även mycket små handlare har mindre fakturaavgift.

    Ska returnera en vara nu (Nyttja ångerrätt) då vill Liontech dels ta ut en avgift om 150kr (de har inte sagt varför än). Sedan kostar returfrakten 119kr, andra företag ligger på 100kr i retur (eftersom, som Liontech svarat här nere, postens paket kostar 99kr).

    Mailade supporten i samma ärende tidigare, då får man maila samma fråga 3 gånger innan man faktiskt får ett svar. När jag väl fick svar så var svaret fel, visade det sig (när jag lusläser villkoren på hemsida).
    Skärpning Liontech!
    1 år sedan
  • Hej bjourne,

    Returavgiften är den frakt vi betalar som retur till leverantör av produkten (detta står i köpevillkoren).
    Returfrakthandlingar kostar mer för oss än att skicka ett normalt paket ut till kund.
    När det gäller mail och svar, önskar jag mer information ifall Ni kan skicka den till ram@liontech.se, så tittar jag vad som hänt där.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Perfekt
    Köpte en AEROCOOL DS 200 Midi-Tower som skulle ha 7-10 dagars leveranstid. Efter två dagar är den på väg! Även för övrigt klockren köpprocess så jag kan inte ge annat än tio poäng denna gång.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Toppen! Trevlig och kompetent personal! Snabb leverans. Byte/retur utan problem, tack för grym support! Rekommenderas!
    1 år sedan
  • Usel
    Beställde en vara till ett billigt, men inte orimligt, pris. Fick ett mejl om att leverantören lämnat fel uppgift och att jag skulle få köpa varan för ytterligare 1000 kr.

    Det kan väl hända alla, men som jag förstod låg priset okorrigerat flera dagar på sajten, och av andra kommentarer här inser jag att det inte var första gången.
    1 år sedan
  • Hej Bobou,

    Vi beklagar detta, men vi ser tyvärr inte felet innan någon (i detta fall Ni) lägger order på produkten ifall inte leverantören justerat felet, först då kan vi åtgärda det. Vänligen skicka mig order-/fakturanummer så kan jag titta närmare på det.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Perfekt
    Trevlig & kunnig personal som jag kände förtroende för. Träffade dem i butiken eftersom jag bor i närheten, så det personliga intrycket var gott. Kul att fysiska butiker kan konkurrera med nätbutiker. Det är en ynnest att kunna tala med kunnig personal och få tips, så jag kommer nog handla här igen och stödja dem.
    1 år sedan
  • Dålig
    Beställde en accesspunkt (UniFi AP Long Range UAP-LR) den 2014-09-23. Ingen produkt levererades och inga besked så jag frågade några gånger och fick då till svar att leverantören inte kunde uppge något leveransdatum. Den 2014-11-19 tröttnade jag och köpte istället produkten genom annan återförsäljare. Det jag tycker är märkligt är att man fortfarande kan köpa produkten på Liontechs hemsida trots att de inte kunnat leverera på så lång tid eller ange ett datum för leverans. Än märkligare är det att de anger ett leveransdatum på hemsidan i samband med att man köper produkten men att det inte verkar stämma alls.
    1 år sedan
  • Hej Steffo_01,

    Tack för Er feedback. Jag skulle dock vilja gärna ha order-/faktranummer så kan jag kolla närmare på detta.
    Söker jag dock på denna produkt idag får jag att den inte finns i lager och preliminärt förväntas komma till leverantör den 2014-11-23.
    Ibland brukar vissa produkter beställas, efter beställning från vår sida av leverantören och därför får ett nytt datum som också syns på vår hemsida. Vi får denna information från leverantörerna och ändrar inte den själv.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Mycket bra
    Trevlig liten butik med bra service.

    Plus: Jag fick andra dyrare SDHC-kort till samma pris som de jag beställt som inte kom.

    Minus: Videokamerorna (HC-V250) hade inte ens engelsk bruksanvisning, bara portugisisk, turkisk etc. Svensk fanns på nätet. Alltså gråimport, som det inte stod något om i beskrivningen.
    Prissättningen är lite hipp som happ. De kan vara mer än dubbelt så dyra som konkurrenterna på vissa varor. Eller billigast. Men de verkar hålla vad de lovar på nätet/Prisjakt.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Inga problem och snabbleverans A+
    1 år sedan
  • Usel
    Står "Lagervaror har normalt ca. 7-10 dagars leveranstid" har nu gått 21 dagar och ordern har fortfarande status Beställd. Mejlat och frågat när de tänkt skicka varorna men de har inte svarat. Kommer häva köpet om det inte händer något de närmsta dagarna och aldrig mer beställa härifrån igen
    1 år sedan
  • Hej gibler,
    Tack för Ert inlägg!
    Skicka mig gärna order/faktura nummer så tittar jag närmare på detta. Vi har normalt 7-10 dagars leveranstid ifall produkten finns hos leverantören. I annat fall kan det ta längre tid.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Utmärkt
    Inga som helst problem att handla från denna affär, väldigt hjälpsam telefonsupport.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Hade ett litet hårdvaruproblem, de var mycket hjälpsamma och åtgärdade problemet snabbt utan tjafs!
    1 år sedan
  • Usel
    Dom hade ett erbjudande på ett tangentbord, 280kr, nedsatt ifrån 1700. Jag högg direkt, gick bra med betalning osv.
    Sen får jag ett mail om att varan var fel-märkt och att jag får pengarna tillbaka - men jag fick erbjudandet om att köpa tangentbordet för 1600 istället för 1700 kr.
    Vilka jävla pajaser, sätter man fel pris får man stå sitt kast
    1 år sedan
  • Hej kimkimone,

    Vi beklagar detta, men vi måste också skydda oss mot leverantörsfel. Vi speglar leverantörslager och därför kan lagerstatus och priser ibland ändras utan förvarning. Därför skickar vi ut en mottagningsbekräftelse om att vi tagit emot Er order (ingen orderbekräftelse).

    Vi hoppas att Ni har förståelse för detta.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Acceptabel
    Sämsta jag varit med om!
    Jag köpte en Bosch sticksåg från Liontech, där det enligt sökresultatet på prisjakt och beskrivningen på Liontechs hemsida skulle ingå batteri. Jag fick hem sågen, utan batteri.
    Jag ringer supporten - som har sommarstängt.. Så jag skickar ett email istället. Jag har än idag (14 dagar senare) inte ens fått ett svar!

    Jag kommer ALDRIG att handla från dessa klåpare igen. Skam att de inte ens svarar på mail efter en avslutad (och felaktig) order!

    - Nu, efter ungefär 3 veckor så fick jag slutligen svar från Liontech och de skickar nu en begagnad laddare + begagnat batteri som plåster på såren.
    Jag höjer mitt omdöme några stjärnor - Men lite snabbare respons från supporten hade förstås inte skadat..
    1 år sedan
  • Hej itni,

    Vi beklagar väntetiden för svar från oss, men eftersom det varit semesterstängt i butiken så har mailen varit lite begränsad. Vi hoppas att Ni är en aning nöjda med kompensationen.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Varor som det står att de har i lager finns inte alls i lager så min order blev makulerad.

    När jag besökte den fysiska butiken fick jag en chock. Aldrig har jag sett en mer oorganiserad butik.
    2 år sedan
  • Hej ShaManIX,

    Tack för Er feedback.
    Varor kan snabbt ta slut från leverantörslager och vi ibland inte hinner beställa innan det är slutsålt eller utgår.
    Har Ni ordernummer så kan jag kolla närmare på detta, tack.
    När det gäller butiken så håller vi på bygger om i butiken.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Perfekt
    Jättenöjd med mitt köp från Liontech, bra kontakt och snabb leverans. Rekommenderas!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en lg 34um95 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2541180) i måndags och fick den idag, jag är super nöjd och kommer att handla från Liontech igen.

    Och kundtjänst var perfekt, svarade snabbt när jag hade en fråga både mejl och när jag ringde :)
    2 år sedan
  • Usel
    Alla gånger jag beställt har orden blivit annullerad med en någon falsk ursäkt som att den inte finns i lager (trots att deras lagerstatus säger det finns inne).

    Jag har även bekanta som råkat ut för samma sak, så antingen har de satt det i system med lockvaror eller så klantar de sig hundra gånger mer än något annat företag.
    2 år sedan
  • Hej Kvasi,

    Tack för Er feedback!
    Gärna ifall Ni kan skicka mig ordernummer på Era beställningar - "ram@liontech.se".
    Ibland kommer produkter med fel pris eller att de är slutsålda/utgångna från leverantörens sida och inte hunnit uppdaterats hos oss. Ibland kan det ta upp till 24 timmar innan en sådan uppdatering sker.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Ganska dålig
    Har haft en del erfarenhet med Liontech och nu ska jag delge min upplevelse.

    För många år sedan köpte jag en mus - Razer Abyssus - som inte fanns i lager, den kom snabbt efter några dagar och jag hade inga problem.

    Några år senare skulle min kompis reparera sin bärbara dator och de ändrade det bestämda priset med över 15%. Är inte helt säker på gränserna men tror att det är helt mot lagen. När min kompis sa ifrån ändrade de sig plötsligt och gick med på det tidigare bestämda priset.

    För sisådär 28 veckor sedan bestämde jag mig för att ge Liontech en chans till fastän de begått fadäsen mot min kompis. Jag gick dit för att beställa ett par Razer Hammerhead Pro som Liontech var billigast med i Sverige enligt prisjakt. Jag gick dit och beställde, allt gick som smort och efter några dagar kom hörlurarna fram.

    Dock vid uthämtning av hörlurarna visade det sig att jag fått vanliga versionen och inte "Pro" versionen jag bett om. Liontech hade då gjort misstaget att byta plats på beställningsnumren de fått av Razer men skyllde dock på Razer ändå. Irriterad lämnar jag in hörlurarna och ber om att få "Pro" versionen skickad istället samt att jag kan betala mellanskillnaden som blir. Flera veckor senare besöker jag Liontech och de har inte ens fått iväg hörlurarna till Razer. Jag bestämmer mig för att ta de vanliga hammerhead lurarna och gick därifrån smått missnöjd. Jag betalade alltså 550kr för den vanliga versionen när Pro versionen bara var 100kr dyrare hos etablerade företag såsom Webhallen och Inet.

    Dock ska jag avsluta med ros för Liontech, mina hörlurar började senare glappa men Liontech tog emot dem, skickade tillbaka dem till Razer och jag fick ett par nya, dock lite försenade.

    Liontech är alltså enligt mig en affär som har möjlighet att få ett bättre omdöme, de har många stora företag som levererar och många produkter men de sköter det inte på bästa sätt. Hoppas de ser till de små misstagen som behöver rättas till.
    2 år sedan
  • Hej Fillelito,

    Tack för Er feedback!
    Jag skulle gärna vilja veta vilka order/fakturanummer dessa ärenden gäller så kan jag kolla närmare på detta.

    Tack återigen!

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    När man returnerar en produkt och den skadas i transporten läggs all skuld på kunden, trotts att man förpackat den så gott som möjligt och tydligt märkt försändelsen med "aktas" och "denna sida upp". Liontech visar ingen som helst vilja att kompensera för skadorna det som uppstått och vill inte heller redovisa vad det var i förpackningen som var bristfälligt.
    2 år sedan
  • Hej Syntaxeus,

    Skicka mig gärna retur-, order-/fakturanummer så kollar jag närmare på detta.
    Jag kan direkt säga att vi är inte ansvariga för bristfällig förpackning och tar alltid bilder på förpackningsmaterial etc. så fort vi får in en skadad retur. Vi kan självklart redovisa med bilder från returer. Dessutom hjälper vi alltid våra kunder så långt vi kan genom att anmäla skadorna till transportbolagen, men därefter ligger ärendet inte längre i våra händer.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Dålig
    beställde en kamera, den kom snabbt, åkte dit för att hämta kameran, det var fel kamera, de sa de kunde beställa en ny med annan färg för samma pris, ok bra, tyvärr hade de inte den men en tredje fanns nu, dock lila, vem vill ha en lila kamera? där gick tyvärr min gräns.

    nå, för dessa erbjudande och vänligt bemötande får ni 2 och inte 1 stjärna, alltid nåt
    2 år sedan
  • Hej dokido,

    Tack för Ert inlägg.
    Skulle Ni kunna skicka mig order-/fakturanummer på detta ärende så kan jag kolla närmare, tack?

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Jag har läst mycket växlande omdömen här, så jag bestämde mig för att maila kundtjänst och ställa en enkel fråga innan jag lägger en beställning. Men nu över en vecka senare inget svar! Skulle gärna handlat på Liontech men får man inget svar som blivande kund vill jag inte tänka på hur det går om man är kund som har problem.

    Min fråga var: ingår den en ny fjärrkontroll i Samsung Evolution Kit Smart Hub 2014
    Svaret är enkelt: JA men tyvärr fick jag aldrig något svar.

    Hoppas detta hjälpte någon som är fundersam, men prova gärna att maila själv egen erfarenhet är ju den bästa.
    2 år sedan
  • Hej lundin73,

    Tack för Ert inlägg. Jag har undersökt alla mailadresser en tid tillbaka, men ser inget mail från Er med denna fråga. Kanske det hamnat i skräppost eller inte kommit fram.
    Vi försöker alltid svara samma dag eller några dagar senare beroende på mail, fråga etc. då vi ibland måste kolla upp med leverantör eller tillverkare mm.
    Vidarebefordra gärna mailet till mig "ram@liontech.se" ifall Ni inte fått svar så kollar jag upp det. Jag ser tyvärr inte ifall det ingår någon kontroll med kitet så jag måste ta kontakt med leverantör och svar får Ni tidigast på måndag.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Dålig
    Inte okej med en leverantör som sprider min mejladress till allt och alla i sina spammejl.
    Nu påminns jag i stort sett dagligen om detta då fishing- och spammejl med diverse erbjudanden rasar in i lådan. Tidigare var detta högst ovanligt.
    Ursäkten att något gått fel är mer en förklaring på att man inte har koll.
    2 år sedan
  • Hej minij,

    Vi beklagar verkligen detta.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se