Tack för din röst!

Rösta på Liontech i kategorin Datorer och Mobilt

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2014".
Är Liontech en av dina favoriter?

  Rösta på butik Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets Nätbutik

Stockholms bästa verkstad?
Skräddarsydda datorer
Räntefri avbetalning | Faktura

http://www.liontech.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Klarna

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 17 år sedan
(data från 2014-11-25)
Detaljerad information Liontech har fått betyget (6.02)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Dålig
    Beställde en accesspunkt (UniFi AP Long Range UAP-LR) den 2014-09-23. Ingen produkt levererades och inga besked så jag frågade några gånger och fick då till svar att leverantören inte kunde uppge något leveransdatum. Den 2014-11-19 tröttnade jag och köpte istället produkten genom annan återförsäljare. Det jag tycker är märkligt är att man fortfarande kan köpa produkten på Liontechs hemsida trots att de inte kunnat leverera på så lång tid eller ange ett datum för leverans. Än märkligare är det att de anger ett leveransdatum på hemsidan i samband med att man köper produkten men att det inte verkar stämma alls.
    6 dagar sedan
  • Hej Steffo_01,

    Tack för Er feedback. Jag skulle dock vilja gärna ha order-/faktranummer så kan jag kolla närmare på detta.
    Söker jag dock på denna produkt idag får jag att den inte finns i lager och preliminärt förväntas komma till leverantör den 2014-11-23.
    Ibland brukar vissa produkter beställas, efter beställning från vår sida av leverantören och därför får ett nytt datum som också syns på vår hemsida. Vi får denna information från leverantörerna och ändrar inte den själv.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Mycket bra
    Trevlig liten butik med bra service.

    Plus: Jag fick andra dyrare SDHC-kort till samma pris som de jag beställt som inte kom.

    Minus: Videokamerorna (HC-V250) hade inte ens engelsk bruksanvisning, bara portugisisk, turkisk etc. Svensk fanns på nätet. Alltså gråimport, som det inte stod något om i beskrivningen.
    Prissättningen är lite hipp som happ. De kan vara mer än dubbelt så dyra som konkurrenterna på vissa varor. Eller billigast. Men de verkar hålla vad de lovar på nätet/Prisjakt.
    10 dagar sedan
  • Perfekt
    Inga problem och snabbleverans A+
    24 dagar sedan
  • Usel
    Står "Lagervaror har normalt ca. 7-10 dagars leveranstid" har nu gått 21 dagar och ordern har fortfarande status Beställd. Mejlat och frågat när de tänkt skicka varorna men de har inte svarat. Kommer häva köpet om det inte händer något de närmsta dagarna och aldrig mer beställa härifrån igen
    26 dagar sedan
  • Hej gibler,
    Tack för Ert inlägg!
    Skicka mig gärna order/faktura nummer så tittar jag närmare på detta. Vi har normalt 7-10 dagars leveranstid ifall produkten finns hos leverantören. I annat fall kan det ta längre tid.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Utmärkt
    Inga som helst problem att handla från denna affär, väldigt hjälpsam telefonsupport.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Hade ett litet hårdvaruproblem, de var mycket hjälpsamma och åtgärdade problemet snabbt utan tjafs!
    2 mån sedan
  • Usel
    Dom hade ett erbjudande på ett tangentbord, 280kr, nedsatt ifrån 1700. Jag högg direkt, gick bra med betalning osv.
    Sen får jag ett mail om att varan var fel-märkt och att jag får pengarna tillbaka - men jag fick erbjudandet om att köpa tangentbordet för 1600 istället för 1700 kr.
    Vilka jävla pajaser, sätter man fel pris får man stå sitt kast
    2 mån sedan
  • Hej kimkimone,

    Vi beklagar detta, men vi måste också skydda oss mot leverantörsfel. Vi speglar leverantörslager och därför kan lagerstatus och priser ibland ändras utan förvarning. Därför skickar vi ut en mottagningsbekräftelse om att vi tagit emot Er order (ingen orderbekräftelse).

    Vi hoppas att Ni har förståelse för detta.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Acceptabel
    Sämsta jag varit med om!
    Jag köpte en Bosch sticksåg från Liontech, där det enligt sökresultatet på prisjakt och beskrivningen på Liontechs hemsida skulle ingå batteri. Jag fick hem sågen, utan batteri.
    Jag ringer supporten - som har sommarstängt.. Så jag skickar ett email istället. Jag har än idag (14 dagar senare) inte ens fått ett svar!

    Jag kommer ALDRIG att handla från dessa klåpare igen. Skam att de inte ens svarar på mail efter en avslutad (och felaktig) order!

    - Nu, efter ungefär 3 veckor så fick jag slutligen svar från Liontech och de skickar nu en begagnad laddare + begagnat batteri som plåster på såren.
    Jag höjer mitt omdöme några stjärnor - Men lite snabbare respons från supporten hade förstås inte skadat..
    3 mån sedan
  • Hej itni,

    Vi beklagar väntetiden för svar från oss, men eftersom det varit semesterstängt i butiken så har mailen varit lite begränsad. Vi hoppas att Ni är en aning nöjda med kompensationen.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Varor som det står att de har i lager finns inte alls i lager så min order blev makulerad.

    När jag besökte den fysiska butiken fick jag en chock. Aldrig har jag sett en mer oorganiserad butik.
    5 mån sedan
  • Hej ShaManIX,

    Tack för Er feedback.
    Varor kan snabbt ta slut från leverantörslager och vi ibland inte hinner beställa innan det är slutsålt eller utgår.
    Har Ni ordernummer så kan jag kolla närmare på detta, tack.
    När det gäller butiken så håller vi på bygger om i butiken.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Perfekt
    Jättenöjd med mitt köp från Liontech, bra kontakt och snabb leverans. Rekommenderas!
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde en lg 34um95 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2541180) i måndags och fick den idag, jag är super nöjd och kommer att handla från Liontech igen.

    Och kundtjänst var perfekt, svarade snabbt när jag hade en fråga både mejl och när jag ringde :)
    6 mån sedan
  • Usel
    Alla gånger jag beställt har orden blivit annullerad med en någon falsk ursäkt som att den inte finns i lager (trots att deras lagerstatus säger det finns inne).

    Jag har även bekanta som råkat ut för samma sak, så antingen har de satt det i system med lockvaror eller så klantar de sig hundra gånger mer än något annat företag.
    6 mån sedan
  • Hej Kvasi,

    Tack för Er feedback!
    Gärna ifall Ni kan skicka mig ordernummer på Era beställningar - "ram@liontech.se".
    Ibland kommer produkter med fel pris eller att de är slutsålda/utgångna från leverantörens sida och inte hunnit uppdaterats hos oss. Ibland kan det ta upp till 24 timmar innan en sådan uppdatering sker.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Ganska dålig
    Har haft en del erfarenhet med Liontech och nu ska jag delge min upplevelse.

    För många år sedan köpte jag en mus - Razer Abyssus - som inte fanns i lager, den kom snabbt efter några dagar och jag hade inga problem.

    Några år senare skulle min kompis reparera sin bärbara dator och de ändrade det bestämda priset med över 15%. Är inte helt säker på gränserna men tror att det är helt mot lagen. När min kompis sa ifrån ändrade de sig plötsligt och gick med på det tidigare bestämda priset.

    För sisådär 28 veckor sedan bestämde jag mig för att ge Liontech en chans till fastän de begått fadäsen mot min kompis. Jag gick dit för att beställa ett par Razer Hammerhead Pro som Liontech var billigast med i Sverige enligt prisjakt. Jag gick dit och beställde, allt gick som smort och efter några dagar kom hörlurarna fram.

    Dock vid uthämtning av hörlurarna visade det sig att jag fått vanliga versionen och inte "Pro" versionen jag bett om. Liontech hade då gjort misstaget att byta plats på beställningsnumren de fått av Razer men skyllde dock på Razer ändå. Irriterad lämnar jag in hörlurarna och ber om att få "Pro" versionen skickad istället samt att jag kan betala mellanskillnaden som blir. Flera veckor senare besöker jag Liontech och de har inte ens fått iväg hörlurarna till Razer. Jag bestämmer mig för att ta de vanliga hammerhead lurarna och gick därifrån smått missnöjd. Jag betalade alltså 550kr för den vanliga versionen när Pro versionen bara var 100kr dyrare hos etablerade företag såsom Webhallen och Inet.

    Dock ska jag avsluta med ros för Liontech, mina hörlurar började senare glappa men Liontech tog emot dem, skickade tillbaka dem till Razer och jag fick ett par nya, dock lite försenade.

    Liontech är alltså enligt mig en affär som har möjlighet att få ett bättre omdöme, de har många stora företag som levererar och många produkter men de sköter det inte på bästa sätt. Hoppas de ser till de små misstagen som behöver rättas till.
    6 mån sedan
  • Hej Fillelito,

    Tack för Er feedback!
    Jag skulle gärna vilja veta vilka order/fakturanummer dessa ärenden gäller så kan jag kolla närmare på detta.

    Tack återigen!

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    När man returnerar en produkt och den skadas i transporten läggs all skuld på kunden, trotts att man förpackat den så gott som möjligt och tydligt märkt försändelsen med "aktas" och "denna sida upp". Liontech visar ingen som helst vilja att kompensera för skadorna det som uppstått och vill inte heller redovisa vad det var i förpackningen som var bristfälligt.
    7 mån sedan
  • Hej Syntaxeus,

    Skicka mig gärna retur-, order-/fakturanummer så kollar jag närmare på detta.
    Jag kan direkt säga att vi är inte ansvariga för bristfällig förpackning och tar alltid bilder på förpackningsmaterial etc. så fort vi får in en skadad retur. Vi kan självklart redovisa med bilder från returer. Dessutom hjälper vi alltid våra kunder så långt vi kan genom att anmäla skadorna till transportbolagen, men därefter ligger ärendet inte längre i våra händer.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Dålig
    beställde en kamera, den kom snabbt, åkte dit för att hämta kameran, det var fel kamera, de sa de kunde beställa en ny med annan färg för samma pris, ok bra, tyvärr hade de inte den men en tredje fanns nu, dock lila, vem vill ha en lila kamera? där gick tyvärr min gräns.

    nå, för dessa erbjudande och vänligt bemötande får ni 2 och inte 1 stjärna, alltid nåt
    7 mån sedan
  • Hej dokido,

    Tack för Ert inlägg.
    Skulle Ni kunna skicka mig order-/fakturanummer på detta ärende så kan jag kolla närmare, tack?

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Jag har läst mycket växlande omdömen här, så jag bestämde mig för att maila kundtjänst och ställa en enkel fråga innan jag lägger en beställning. Men nu över en vecka senare inget svar! Skulle gärna handlat på Liontech men får man inget svar som blivande kund vill jag inte tänka på hur det går om man är kund som har problem.

    Min fråga var: ingår den en ny fjärrkontroll i Samsung Evolution Kit Smart Hub 2014
    Svaret är enkelt: JA men tyvärr fick jag aldrig något svar.

    Hoppas detta hjälpte någon som är fundersam, men prova gärna att maila själv egen erfarenhet är ju den bästa.
    8 mån sedan
  • Hej lundin73,

    Tack för Ert inlägg. Jag har undersökt alla mailadresser en tid tillbaka, men ser inget mail från Er med denna fråga. Kanske det hamnat i skräppost eller inte kommit fram.
    Vi försöker alltid svara samma dag eller några dagar senare beroende på mail, fråga etc. då vi ibland måste kolla upp med leverantör eller tillverkare mm.
    Vidarebefordra gärna mailet till mig "ram@liontech.se" ifall Ni inte fått svar så kollar jag upp det. Jag ser tyvärr inte ifall det ingår någon kontroll med kitet så jag måste ta kontakt med leverantör och svar får Ni tidigast på måndag.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Dålig
    Inte okej med en leverantör som sprider min mejladress till allt och alla i sina spammejl.
    Nu påminns jag i stort sett dagligen om detta då fishing- och spammejl med diverse erbjudanden rasar in i lådan. Tidigare var detta högst ovanligt.
    Ursäkten att något gått fel är mer en förklaring på att man inte har koll.
    8 mån sedan
  • Hej minij,

    Vi beklagar verkligen detta.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Håll er undan från denna leverantör.

    De kan inte ens ta bort er från sin spammejl lista.

    De påstår att "Vi kan tyvärr inte ta bort ett konto ifall Ni har orderhistorik."

    När man försöker avregistrera så finns inte epostadressen, den adress de använt för att skicka ut reklamen med.

    Uppenbarligen har de ingen kontroll alls över sitt eget system.
    8 mån sedan
  • Hej xfade,

    Jag tror att detta gäller alla leverantörer. Man kan inte ta bort ett konto med orderhistorik (med konto menar vi Ert kundnummer som Ni lagt order på hos oss - detta skapas automatiskt vid orderläggning).
    Ifall Ni vill slippa mejlutskick, vänligen skicka mig den mejladress det gäller så kan jag ändra det.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Ganska dålig
    Jag har lyckats hålla min epost privat i 5 år. Nu får jag nog byta igen.
    8 mån sedan
  • Hej xinux,

    Vi beklagar verkligen felet i mailutskicket om tävlingen.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Skickar ut epost-reklam där alla adresser visas publikt. Jag har nu fått adresserna till en hel del andra av deras kunder och de har alla fått min adress. Resultatet är att jag, bland annat, med all säkerhet kommer bli utsatt för olika sorters skräppost från de andra utsattas epost-klienter.
    Inte snyggt hanterat. Kunduppgifter får inte läckas på sånt sätt!
    Dessutom fanns det ingen information i mailet om hur man avregistrerar sig från utskick.
    För övrigt var det drygt två år sedan jag senast handlade på Liontech och så plötsligt börjar de göra utskick...
    8 mån sedan
  • Hej ollebl,

    Vi beklagar djupt besväret. Det har inträffat ett fel i mailutskicket om tävlingen och är nu ordnat.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Lager status butik 4, beställt , efter en timme får jag ett mail: "Vi beklagar då Er order blivit annullerad pga att varan Ni beställt har slutsålt eller/och utgått ut sortimenten." , 2014 förväntar man sig mer av en e-handel verksamhet.
    9 mån sedan
  • Hej pjos,

    Jag vet inte vad Ni beställt, men vissa produkter som kraftigt prissänkta kampanjer eller utförsäljningar brukar ta slut under väldigt kort period och vi hinner inte uppdatera lager innan någon annan hunnit lägga beställningar.
    Gärna ifall Ni kan skicka mig order-/fakturanummer så kollar jag vidare.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Perfekt
    Kunde hämta min vara efter 1 dag, bra varor och kunnig personal!
    10 mån sedan
  • Bra
    Beställde ett HTPC-chassi för ett tag sedan som ej fanns hos någon annan svensk återförsäljare. Tyvärr hade de inte chassit i lager när jag la min beställning men chassit dök ändå upp en vecka senare vilket ändå får anses vara bra jobbat.
    10 mån sedan
  • 2013-11-26 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Sämsta servicen jag varit med om, ca 14 dagar mellan mail svaren och begär dyr returfrakt på reklamationer vilket de i slutändan inte återbetalar.
    1 år sedan
  • Hej mythic,

    Tack för Er feedback, men jag skulle gärna vilja veta mer om detta ärende. Vänligen skicka mig returorder och kundnummer så kollar jag närmare på detta.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Lång leveranstid
    Lång telefonkö för att komma fram till kundsuport
    Dålig service
    Återkommer inte med svar som utlovat

    Välj någon annan nätbutik!
    1 år sedan
  • Hej Stollen68,

    Tack för Er feedback!
    Jag skulle gärna vilja veta var vi brustit i våra rutiner. Skicka mig gärna mejl till ram@liontech.se

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Ja man beställer en vara som inte finns i lager, en viewsonic cde4200-l-e som inte fanns i lager ringde till er och det skulle ta 2-3 veckor vist lungt för min del säljaren sa att om den inte finns i lager i danmark så skulle den beställas från viewsonic... Väntade ca en vecka...

    Sen får man ett mail:

    Hej,

    Vi beklagar då Er order blivit annullerad pga att varan Ni beställt har slutsålt eller/och utgått ut sortimenten.

    Önskar Ni annan produkt som alternativ kan Ni självklart höra av Er!

    Men det är något som inte stämmer den har INTE utgått den presenterades den 12 juni liksom.

    Så i mina ögon ser jag det som att oj varan hade fel pris vänta vi annulerar den med denna orsak så slipper vi sälja till det priset som var satt 5314kr + frakt

    Men väljer en annan leverantör nu då ni känns lagomt seriösa !?!
    1 år sedan
  • Hej Hagis2k,

    Jag förstår Er frustration, men ser inte att denna produkt finns längre i vårt sortiment. Vi kan tyvärr inte ansvara för att en produkt utgår ur sortimentet. Den kanske inte utgått som produkt i producering, men från vårat sortiment har den gjort. Varan ser inte ut att haft fel pris heller, men återigen utgått och vi inte kan leverera varan.

    Önskar Ni mer information vänligen kontakta mig på nedanstående mail.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Perfekt
    har det man behöver, billigt.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Jag är nöjd med butiken det var snabb leverans och jättebra mejlkontakt
    1 år sedan
  • Usel
    Jahaja, mailade kundtjänst den 23:e september och har ännu inte erhållit svar. Det säger väl det mesta.
    1 år sedan
  • Hej Dockland,

    Beklagar väntetiden på detta. Ibland hamnar vissa mail i skräppost som du kanske vet eller inte kommer fram.
    Skicka mig gärna meddelandet igen så försöker vi svara snarast möjligt.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Visar att varor finns i lager då dom endast finns hos leverantör med "7-10 dagars leverans"
    1 år sedan
  • Hej Dagos,

    Jag antar att Ni menar lagerstatusen på Prisjakt. I så fall listar Prisjakt endast webblager och slår ihop vad som finns i butik och vad som finns hos leverantör. Prisjakt visar ifall en produkt finns att få tag på eller ej.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Ganska dålig
    Det tog en hel månad för att beställningen skulle behandlas, att ha sommarstängt för en nätbutik känns rätt så märkligt...
    1 år sedan
  • Hej Ristul,

    Vi beklagar väntetiden på Er order.
    Vi har försökt hantera så många order som möjligt även då vi hade stängt i butiken, men vissa leverantörer skickar tyvärr inte direkt till kund och detta gör att order måste skickas från oss i butiken. Därför har Ni drabbats av längre väntetid.

    Skicka mig gärna ordernummer till ram@liontech.se så kan jag titta närmare på detta.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Dålig
    Beställ inte från den här butiken under sommaren, de jobbar inte och svarar inte på support ärenden eller skickar ut gjorda beställningar! Ingen förvarning ges heller om att så är fallet. DÅLIGT!
    1 år sedan
  • Hej Arch,

    Jag förstår Er frustration, men vi har faktiskt utgivit att butiken har stängt under perioden 15/7 till 4/8 2013.
    Dessutom hanterar vi order och svarar på supportärenden under denna period så gott vi kan. Vi kan dock inte hantera alla order och supportärenden till 100% och kan inte skicka ut med samma volym då butiken har stängt och ingen som kan hantera detta.

    Skicka mig gärna ett email med order/fakturanummer och ditt ärende så tittar jag närmare på det.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Utmärkt
    Köpte en router asus rtac66u hos dem i februari. 3månader senare gick routern sönder vid en omstart. Kom in till butiken och lämnade varan. En ny beställdes och efter en vecka hade jag en ny router som fungerade. Är nöjd med servicen

    mvh
    Jonas
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Jag beställde en produkt (kamera) från Liontech och den fungerade alldeles utmärkt, men jag var initialt lite besviken att förpackningen var bruten och ett litet tillbehör saknades, men nu efter inventering hade Liontech hittat artikeln i fråga och ringde upp för att höra hur de ska få artikeln till mig.
    Guld! Sånt gillar jag!
    Leveranstid var helt OK med tanke på att det faktiskt stod att varan inte fanns på eget lager utan skulle levereras efter ett par dagar.
    Varför betyget inte är perfekt är beroende på att jag är osäker på att varan är demo; trots skicket är mycket gott är batterikapaciteten inte riktigt enligt specifikation (cirka 250 bilder mot uppgivna 1000).
    1 år sedan
  • Hej Vulture,

    Jag förstår Er undran om varans skick. Oftast kommer produkter från leverantörer med bundlade tillbehör eller att förpackningen bryts för att lägga till instruktioner med minst engelska språket ifall produkten saknar dessa.

    Är det något som skulle vara fel på varan så har Ni alltid en full garanti från oss ifall inget annat överenskommits innan köp.

    Vill Ni att jag tittar närmare på detta så kan Ni alltid skicka mig order-/fakturanummer så ser jag över det och återkomer. Ni kan nå mig på ram@liontech.se, tack!

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H.

  • Perfekt
    Svarade på mitt mail efter 20 minuter... klockan 22:50... på en SÖNDAG.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Köpte en Sharp microvågsugn från Liontech då den var billigast där. Blev lite skeptisk då jag såg att det stod att leveranstiden var 1 vecka - 10 dagar. Hur som helst beställde jag i söndags i på tisdagen fick jag ett sms att beställningen var redo att hämtas ut. Snacka om positiv överraskning! Hade det varit gratis leverans hade jag gett en 10a
    1 år sedan
  • Perfekt
    Köpte en Sony stereoanläggning hos Liontech. Fick klara och snabba besked om förväntad leveranstid vid förfrågan vilket stämde precis med verkligheten. Varan fanns i lager hos deras leverantör och jag kunde hämta ut den mot kontant betalning i Liontechs fysiska butik efter sju dagar som utlovat. Perfekt.
    1 år sedan
  • Usel
    Beställde ett Expresscard som enligt Liontech fanns hos deras leverantör med 6-10 dagars leveranstid. När över 2 veckor gått mailade jag dem och frågade om och när de tänkte leverera varpå de svarade att deras leverantör "glömt/missat" att skicka kortet men att de skulle skicka det omgående så att Liontech hade det dagen därpå. 2 dagar senare har de inte uppdaterat status för ordern och inte meddelat sig överhuvudtaget förutom svaret jag fick på mitt mail. Detta var på Skärtorsdagen och senare på kvällen efter att jag avbokat ordern får jag ett nytt mail där de försöker ljuga sig fria genom att påstå att de skickat SMS dagen före, uselt agerat. När jag då kollar orderstatus har de uppdaterat den men det var först sent på kvällen. De försöker då också slingra sig ur sin knipa genom att vid pass 20 erbjuda mig att hämta kortet imorgon, Långfredag, till ett "riktigt bra pris som plåster på såren". Mindre än en timme senare svarar jag och frågar när på långfredagen de kommer vara på plats och vad de anser vara "ett riktigt bra pris", dessa frågor har de fortfarande inte besvarat 1/4! Jag kan inte rekommendera dessa klåpare till någon, handla på annat håll är mitt råd!
    1 år sedan
  • Hej ehsdala,

    Jag får börja med tacka för Ert inlägg och beklaga hanteringen.
    När det gäller SMS-avisering så skickas dessa så fort artiklarna är inlevererade på vårt lager (dessa skickas till ett av de angivna mobilnumren i Er order).

    Skicka mig gärna ett e-post "ram@liontech.se" med order/fakturanummer så kollar jag närmare på var vi brustit i våra rutiner, hoppas att vi kan få se Er som kund hos oss igen.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H.

  • Usel
    Värsta jag varit med om! Akta dig för dessa skojare. De säljer ut begagnade och restade saker och skyller ifrån sig att de leverantörens fel att paketet inte varit komplett. Dålig hantering där man lovar att skicka ut paket vilket gjort att jag väntat längre med att skicka tillbaka produkterna som igentligen skulle tillbaka eftersom de inte var helt nya från början men har varken tid eller lust att krångla så nöjde mig med deras svar om att jag iallafall skulle få laddaren till den maskin jag köpt.

    Efter 1 och en halv månad skickar dom retursedel utan någon förklaring eller ursäkt - då har jag blivit lovad 2 gånger att de skulle komplettera min order.

    Lägg hellre en den lilla skillnaden det innebär hos någon seriös handlare som faktiskt förstår att jag har inte köpt från er leverantör utan FRÅN ER ! dvs. ert ansvar att stå till svars för vad ni säljer - ordern ska vara komplett!

    Dessutom har vi redan slängt kartongen till maskinen eftersom man blivit lovad att laddare och batteri kommer på posten, och i retursedeln står det att det ska skickas tillbaka i samma skick ska bli kul och se hur detta skit företag hanterar detta hela vägen genom ARN.
    1 år sedan
  • Hej Eddie.K,

    Jag är verkligen ledsen angående hanteingen av Ert ärende.
    Skicka mig "ram@liontech.se" order-/fakturanummer så ska jag se närmare på detta ärende.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H.

  • Mycket bra
    Leveranstiden utlovades till 7-10 dagar, jag fick ett sms att jag kunde komma och hämta varan dag 9. Leveranstiden hölls således. :)
    Det gick smidigt att hämta varan i butiken.
    1 år sedan
  • Dålig
    Helt ok priser men leverans tiderna är usla, -beställer man från England så går det fan fortare.
    Service suger, har vänta i 2 dagar och har inte fått svar om förfrågan per email ang. leverans status.
    Företaget har potential för att lyckas bra som webbshop bara om dem vill. Skärpning!
    Jag har dock inte handlat direkt i butiken vilken bör vara bättre, men jag lär nog webbshoppa där igen endast om jag måste...
    1 år sedan
  • Hej Ledc,

    Jag beklagar hanteringen av Ert ärende.

    När det gäller servicen så får jag beklaga, men jag vet att kundtjänst har haft fullt upp hela veckan och inte hunnit svara på alla e-post. Skicka mig ett email till ram@liontech.se så får jag titta närmare på detta.

    När det gäller leveranstiderna så har vi upp till 10 dagars leveranstid, beroende på order. Vi tar hem produkter från ca. 20 olika leverantörer och därför kan en viss leveranstid tillkomma. Ibland får vi leverans samma dag (ifall Er order hinner innan stopptider), men ibland tar det lite längre.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H.

  • Bra
    Helt ok webbshop med bra priser. Aningen rörigt att hitta prylar, det bästa är att veta innan precis vad man vill ha och söka efter det.
    Mycket av varorna är på lager hos leverantör, så jag skulle nog inte handla här om jag behövde beställningen snabbt
    1 år sedan
  • Dålig
    Beställde en vara via webben som enligt liontech fanns i lager "hos leverantören". Men de effektuerade inte min order förrän nästa dag. Då fanns varan naturligtvis inte kvar i lager hos leverantören......

    De har dock mage att skicka fakturan direkt, som börja löpa sin förfallotid, trots varan ännu inte har skickats från lager.

    Dåligt.
    1 år sedan
  • Hej chz,

    Tack för Ert inlägg!

    Jag får börja med att beklaga hanteringen av Ert ärende. Vi skickar faktura när vi beställt en vara som skall gå direkt från oss eller leverantör, men tyvärr får vi ibland beskedet senare varan inte längre finns i lager och är väldigt svårt för oss att förutse. Alla leverantörer uppdaterar inte lagerstatus hela tiden, utan kanske en eller två gånger per dag.

    Skicka mig gärna Ert ordernummer till ram@liontech.se så ser jag närmare på detta ärende.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H.

  • Usel
    Riktigt B låter en efterfrågad utgången vara ligga kvar i lager. För att få dit kunder. Via Prisjakt. har hänt mig flera gr nu.
    1 år sedan
  • Hej halvledaren,

    Tack för Er feedback!

    Jag beklagar det som hänt då vi försöker hålla lagerstatus uppdaterad så gott det går. Tyvärr blir artiklar sålda under fel artiklar ibland och stannar därför kvar på lagerlistan som inte syns i vårt system.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H.

  • Mycket bra
    Finns inte mycket att anmärka på. Jag beställde en TV för konkurrenskraftigt pris som anlände efter fyra dagar i gott skick. Jag valde DHL som leverantör men fick posten av någon anledning, men det spelar ingen större roll. Bra svar på mail och trevligt bemötande.

    Två minus dock för saknad produktinformation på hemsidan. Att kunna läsa om produkten därifrån den köps är viktigt. I övrigt en bra köp-upplevelse.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans på beställda varor till butiken i Spånga. En utlovad leveranstid på 7-10 dagar blev mindre än 1 dag! Detta är naturligtvis bra, men jag skulle önska att man är mer exakt med leveranstiderna. En leveranstid på 7-10 arbetsdagar kan ju få potentiella kunder att söka sig vidare till annan leverantör om man har bråttom. Trevlig personal i butiken!
    1 år sedan
  • Hej shopha,

    God fortsättning på året och stort tack för Er feedback!

    Vi har satt dessa tider på beställningsvaror för att försäkra oss om leveranstiderna (även för postorder). Vi samlar oftast order från leverantör och skickar så att frakt och andra kostnader inte påverkar Er som kund. I vissa fall så kommer order i "sista minut" (antar att det hänt med Er) innan vår planerade order från leverantör och därför hamnar dessa oftast samma eller nästa arbetsdag i butik.

    Är det något som Ni undrar över eller har förslag om så skulle jag gärna vilja höra dessa (ram@liontech.se) och framföra informationen så att vi kan bli ännu bättre självklart.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H.

  • Perfekt
    Kan inte klaga det minsta! Efter att ha läst tidigare omdömen här beslöt jag mig för att testa butiken då de hade det billigaste nätagget (1200 W för ca: 1500kr) Jag fick besked att de inte hade ngt inne men att de kunde få in ett till (ringde torsdag) måndagen. Hur som, jag tänkte att jag testar och reserverade mig med att om de inte hade på måndagen så skulle jag köpa ett annat.

    På måndagen hade det kommit in och visserligen blivit lite dyrare pga dagpris men ja fick ändå ngn kr rabatt på de kronor som den gått upp å jag klagar inte på det då det ändå var stora pengar generellt sett.

    Slutsatsen är att jag är skitnöjd faktiskt. Ingenting alls att klaga på, däremot sitter man och förväntar sig att post/frakt etc. ska vara lika snabbt som att logga in på FB så har man lite för höga förväntningar på postväsendet överlag.
    2 år sedan
  • Dålig
    Oseriös service, tycker jag. Jag lämnade in datorn för genomgång och fick besked efter mer än 6 veckor, enligt min faktura skulle det ta 3. Jag blev uppringd och fick ett prisförslag på 4400 kr för att få tillbaka en fungerande dator. När jag lät lite skeptisk, sänktes priset direkt med 500 kr. Jag bad att få fundera en stund på detta, men ringde tillbaka efter 5 minuter och tackade nej. Då sänktes priset igen - till 3000 kr. Jag tackade nej även till detta och skruvade själv in ett nytt nätaggregat, vilket var det enda som behövde göras för att datorn skulle fungera igen.

    Till Ram H: Du behöver inte be mig kontakta Er.
    2 år sedan
  • Hej rokje,

    Det var tråkigt att höra att Ni är missnöjd med vår service.
    Jag kan inte se vad det handlar om och respekterar att Ni inte vill återkoppla detta ill mig, men vissa reparationer måste vi jobba med och åtgärda för att se ifall det går att åtgärda eller inte innan vi kan ringa med besked. Att Ni fått sådana prissänkningar är förmodligen pga att arbetet var redan gjort, som exempelvis hårddiskreparationer, uppgradering av BIOS mm, och istället för att vi ska återställa sådana fel så har Ni då fått dem utan extra kostnad.
    Att Ni bytt nätdel och alltig fungerat är förmodligen pga att vi inte återställt alla tidigare problem/fel, utan dessa har Ni fått åtgärdade utan extra kostnad för att det tar oss längre tid ibland att återställa problem/fel.

    Återigen, eftersom jag inte vet vad det handlar om kan jag bara beklaga.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H.

  • Perfekt
    Bra positivt att säga om butiken. Fick ett bra bemötande och svar när jag ringde dem och frågade ang leverenstid av routern jag ville beställa då det stod att den beställdes från lagret. Levererades sedan efter två dagar, supernöjd. Kanonbra priser! Rekomenderar!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Bra priser, kunniga och suverän inställning; trevlig personal som ställer alltid upp och hjälper till och diskuterar fram en bra lösning utifrån de behov och förväntningar man har. Vi har köpt av dem vid ett flertal tillfällen och har aldrig blivit missnöjd. Kan verkligen rekommendera dem.
    2 år sedan