Stockholms bästa verkstad?
Skräddarsydda datorer
Räntefri avbetalning | Faktura

http://www.liontech.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning
Klarna

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 17 år sedan
(data från 2015-09-03)
Detaljerad information Liontech har fått betyget (6.94)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Köpte en dator i fredags trodde jag,leverantören har 12st i lager står det på deras hemsida men efter ett par timmar får jag ett mail att datorn inte går att få tag på.
    Så jag fick ingen
    2 dagar sedan
  • Hej karekalas,

    Tack för Er feedback.
    Det kan vara så att varan Ni beställt har blivit slutsåld eller utgått hos leverantören. I detta fall kan vi tyvärr inte göra så mycket. Jag skulle, ifall möjligt, vilja ha order-/fakturanummer så kan jag se exakt vad som hänt.

    Tack!
    Med vänliga hälsningar
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Dålig
    Väldigt dålig hantering av ärende.
    Beställde en PoE-Switch där nätadapter ej medföljde i försändelsen. Jag påpekade detta snabbt för Liontech och efter några dagar får jag ett svar där de säger att switchen i sig skall strömmats med PoE. Jag svarade snabbt att de nog fått det där med PoE om bakfoten och bad omgående att få en nätadapter skickad till mig då kund väntade på att få den inkopplad. Inte ett ljud från Liontech.
    Efter en månad ringer jag HP och förklarar läget för att själv få kött på benen. Det visade sig att jag fått en switch från ett reklamationsärende, och då ingår ej nätadapter i returen. Ringde och mailade Liontech om detta men snabba ryck var det inte.

    Tillslut (!), efter mycket tjat och flera samtal lyckas dock nätadaptern komma till sin rätt. Detta efter mer än 3 månader.

    Långt under någon form av acceptabel nivå, detta var första och sista ordern som läggs hos Liontech. Det är OK att göra misstag, det är INTE OK att först dumförklara kunden och sedan mer eller mindre ignorera denne.
    8 dagar sedan
  • Hej GroundX,

    Jag får börja med att beklaga hanteringen av Ert ärende.
    Skulle Ni kunna skicka mig order-/fakturanummer så kan jag titta närmare på detta, tack?

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Ganska bra
    Har funkat tidigare men det förstås, de har problem med att vara bland de bättre när det kommer till kommunikation samt leveranstid. Fördelen är att Ni kan finna datortillbehör som inte går finna på annat håll i Sverige. Tex slotin blueray av Teac som be4hövs för en del chassin. Bar ett exempel.
    27 dagar sedan
  • Hej Kalmar FF,

    Tack för Er feedback!
    Skulle Ni kunna skicka mig ett mejl till ram@liontech.se och förklara var vi brustit i kommunikation samt leverans.

    Tack!
    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    fick bekräftelse från liontech att jag hade beställt mitt data skärm 2015-06-13.
    Fick data skärmen men det var sönder. Istället för att reklamera ringde jag liontech och informerade jag vad som hade hänt. Fick höra att jag måste lagra produkten hemma hos mig tills detta problem är löst. Ringde för en månad sen och efter några samtal lyckades jag till slut få en respons att mitt ärende är fortfarande under behandling. Datumet är 2015-08-03 idag och fortfarande har jag ingen data skärm eller blivit kontaktad från liontech.

    Kan inte rekomendera någon köpa produkter från denna företag. Enligt liontech är det helt rimligt. Jag har accepterat att jag inte kommer få någon data skärm och behöver spara ihop pengar för att köpa det från något annat företag, men jag kan åtminstone varna andra att inte köpa produkter från detta företag.

    Köp inte något från liontech
    1 mån sedan
  • Hej Abli,
    Tack för Er feedback.
    Först får jag börja med att beklaga hanteringen av Ert ärende. Om jag förstår rätt så har Ni fått skadad leverans via transportleverantör. Det innebär att vi måste rapportera detta till transportfirman och invänta besked. Ärendet ligger inte i våra händer i detta fall. Dessutom är det sommartider och allt går långsammare tyvärr överallt. Utöver detta har vi semesterstängt och ingen finns i butiken för att kunna ringa eller ta emot returer fram till 10 augusti 2015.
    Vänligen skicka mig order-/fakturanummer så får jag titta närmare på detta.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Mycket bra
    Otroligt långa leveranstider för en nätbutik (endast en gång jag beställt har de hållit två veckors leveranstid, även när artikeln varit i lager), men för oss som tycker om att planera våra köp långt i förväg, är det här en mycket bra butik.

    Priserna varierar ganska mycket - ibland är de väldigt bra, ibland sämre.

    De hanterar även mycket importgods, så t.ex. mobila produkter bör kontrolleras i förväg, så att enheten skeppas med rätt regionsspecifik information (t.ex. en 3G-dongel jag köpte för ett par år sedan ansåg att Telia och Telenor var roaming-nätverk i Sverige).
    Med hänsyn till ovan, har de ett väldigt brett produktutbud och det är en av de främsta anledningarna till att jag återkommer till dem - de gömmer inte bort företagsinriktade produkter för privatpersoner och har även många reservdelar och tillbehör man inte kan få tag i andra butiker i Sverige.
    En nackdel med butikens mångfald, är att de kan ha flera artikelnummer till en produkt, där skillnaden kan vara så liten som en mjukvaruuppdatering, eller så stor att den ena skeppas med defekter som rättats i en senare revision. Viktigt att läsa på om så är fallet!

    Min upplevelse av kundservice har varit bra (mailsvar inom två arbetsdagar, bra bemötande när man ringer dem). Jag har inte haft anledning att reklamera något, så jag kan inte svara på hur det fungerar.

    På grund av den ojämna prissättningen i butiken försvinner en stjärna, samt den långa leveranstiden (en mindre viktig punkt för mig). I övrigt är jag mycket nöjd med Liontech.
    2 mån sedan
  • Dålig
    5 kvar i lager hos distributör. Beställer. Får uppdatering med bekräftelse -- i lager hos leverantör. OK. Väntar. Ingen uppdatering. Går in på siten och kollar status. Slut i lager hos leverantör. Fick de min produkt eller inte? Ringer. Ingen produkt. Okänt datum. Okänd status. Avbokar beställning och lägger en ny från Tyskland. Leveras beräknas med UPS imorgon.
    2 mån sedan
  • Hej mha42,

    Tack för Er feedback.
    Jag får börja med att beklaga hanteringen av Er order. Tyvärr får vi ingen feedback från många leverantörer när en produkt är slut eller inte finns på lager efter beställning innan vi kontaktat dem. Jag antar att detta har hänt i Ert fall, men skulle gärna vilja ha order-/fakturanummer så kan jag titta närmre på detta.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Mycket bra
    Produkten jag köpte fanns endast på leverantörens lager och skulle ta 7-10 dagar att få. tog 8 dagar inklusive lördag och 2 röda dagar(kristi himmel... och söndag) så inget problem på den fronten. har inte varit i kontakt med supporten så kan ej uttala mig i hur vidare den är bra eller dålig. Ett tips till LIONTECH är att göra om sin design på hemsidan. ser lite smått suspekt ut vid första anblicken.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde ett chassi nu innan första maj och jag hoppas det kommer fram nästa vecka eller veckan efter det, får räkna med någon extra dag då man bor på Gotland.

    Smidigt i webbshoppen och detaljerade betalningssteg. Får hoppas nu att jag hämtar ut en felfri produkt, så att man slipper krångel.

    Servicen på deras kundtjänst var sjukt bra. Tog garanterat max 10 min innan jag fick ett svar tillbaka som besvarade min fråga utförligt.

    Okej, nu har jag fått chassit och det har klarat sig väldigt bra även fast dom på fabriken glömt att sätta in en låspinn på förvaringsfacket på chassit, men en snabb titt in vid järnhandeln så var det fixat.
    4 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Bra
    Edit 0:Beställde ett chassi: vg4-W idag 23 mars 2015 Kl 21:30
    Betalningen gick smidigt. Kan bara hoppas på det bästa och uppdaterar när chassit kommer.

    Edit 1: Har nu gått 7 dagar och har inte hört något, finns inget spårningsnummer för varan så jag kan inte se vart den är. Produkten finns inte heller länge på deras hemsida!

    Får ta och kontakta dem!

    Edit 2: Har nu fått reda på allt, precis efter att jag skickat ett mail till dem uppdaterade dem statusen och det fanns ett spårnings-ID där.

    Slutsats: Lite dåligt gjort det där med spårnings-id:t samt att frakten tog 7 dagar vilket de sa var max. Detta sänker betyget med 1 stjärna. Vi får nu se hur chassit ser ut när jag hämtar det på posten :/

    Edit: Paketet såg inte skadat ut alls!
    Jag hade fått rätt vara :)
    Jag ger betyget 7/10
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Perfekt
    Beställde en Dell Venue 8 7000 och fick den efter fyra dagar. Alltså tidigare än utlovad leveranstid på (7-10 dagar). Smidigt och bra!
    4 mån sedan
  • Usel
    Konstigt att andra handlare tar ut mindre avgift än vad Liontech gör för faktura. Även mycket små handlare har mindre fakturaavgift.

    Ska returnera en vara nu (Nyttja ångerrätt) då vill Liontech dels ta ut en avgift om 150kr (de har inte sagt varför än). Sedan kostar returfrakten 119kr, andra företag ligger på 100kr i retur (eftersom, som Liontech svarat här nere, postens paket kostar 99kr).

    Mailade supporten i samma ärende tidigare, då får man maila samma fråga 3 gånger innan man faktiskt får ett svar. När jag väl fick svar så var svaret fel, visade det sig (när jag lusläser villkoren på hemsida).
    Skärpning Liontech!
    5 mån sedan
  • Hej bjourne,

    Returavgiften är den frakt vi betalar som retur till leverantör av produkten (detta står i köpevillkoren).
    Returfrakthandlingar kostar mer för oss än att skicka ett normalt paket ut till kund.
    När det gäller mail och svar, önskar jag mer information ifall Ni kan skicka den till ram@liontech.se, så tittar jag vad som hänt där.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Perfekt
    Köpte en AEROCOOL DS 200 Midi-Tower som skulle ha 7-10 dagars leveranstid. Efter två dagar är den på väg! Även för övrigt klockren köpprocess så jag kan inte ge annat än tio poäng denna gång.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Toppen! Trevlig och kompetent personal! Snabb leverans. Byte/retur utan problem, tack för grym support! Rekommenderas!
    6 mån sedan
  • Usel
    Beställde en vara till ett billigt, men inte orimligt, pris. Fick ett mejl om att leverantören lämnat fel uppgift och att jag skulle få köpa varan för ytterligare 1000 kr.

    Det kan väl hända alla, men som jag förstod låg priset okorrigerat flera dagar på sajten, och av andra kommentarer här inser jag att det inte var första gången.
    6 mån sedan
  • Hej Bobou,

    Vi beklagar detta, men vi ser tyvärr inte felet innan någon (i detta fall Ni) lägger order på produkten ifall inte leverantören justerat felet, först då kan vi åtgärda det. Vänligen skicka mig order-/fakturanummer så kan jag titta närmare på det.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Perfekt
    Trevlig & kunnig personal som jag kände förtroende för. Träffade dem i butiken eftersom jag bor i närheten, så det personliga intrycket var gott. Kul att fysiska butiker kan konkurrera med nätbutiker. Det är en ynnest att kunna tala med kunnig personal och få tips, så jag kommer nog handla här igen och stödja dem.
    8 mån sedan
  • Dålig
    Beställde en accesspunkt (UniFi AP Long Range UAP-LR) den 2014-09-23. Ingen produkt levererades och inga besked så jag frågade några gånger och fick då till svar att leverantören inte kunde uppge något leveransdatum. Den 2014-11-19 tröttnade jag och köpte istället produkten genom annan återförsäljare. Det jag tycker är märkligt är att man fortfarande kan köpa produkten på Liontechs hemsida trots att de inte kunnat leverera på så lång tid eller ange ett datum för leverans. Än märkligare är det att de anger ett leveransdatum på hemsidan i samband med att man köper produkten men att det inte verkar stämma alls.
    9 mån sedan
  • Hej Steffo_01,

    Tack för Er feedback. Jag skulle dock vilja gärna ha order-/faktranummer så kan jag kolla närmare på detta.
    Söker jag dock på denna produkt idag får jag att den inte finns i lager och preliminärt förväntas komma till leverantör den 2014-11-23.
    Ibland brukar vissa produkter beställas, efter beställning från vår sida av leverantören och därför får ett nytt datum som också syns på vår hemsida. Vi får denna information från leverantörerna och ändrar inte den själv.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Mycket bra
    Trevlig liten butik med bra service.

    Plus: Jag fick andra dyrare SDHC-kort till samma pris som de jag beställt som inte kom.

    Minus: Videokamerorna (HC-V250) hade inte ens engelsk bruksanvisning, bara portugisisk, turkisk etc. Svensk fanns på nätet. Alltså gråimport, som det inte stod något om i beskrivningen.
    Prissättningen är lite hipp som happ. De kan vara mer än dubbelt så dyra som konkurrenterna på vissa varor. Eller billigast. Men de verkar hålla vad de lovar på nätet/Prisjakt.
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Inga problem och snabbleverans A+
    10 mån sedan
  • Usel
    Står "Lagervaror har normalt ca. 7-10 dagars leveranstid" har nu gått 21 dagar och ordern har fortfarande status Beställd. Mejlat och frågat när de tänkt skicka varorna men de har inte svarat. Kommer häva köpet om det inte händer något de närmsta dagarna och aldrig mer beställa härifrån igen
    10 mån sedan
  • Hej gibler,
    Tack för Ert inlägg!
    Skicka mig gärna order/faktura nummer så tittar jag närmare på detta. Vi har normalt 7-10 dagars leveranstid ifall produkten finns hos leverantören. I annat fall kan det ta längre tid.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Utmärkt
    Inga som helst problem att handla från denna affär, väldigt hjälpsam telefonsupport.
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Hade ett litet hårdvaruproblem, de var mycket hjälpsamma och åtgärdade problemet snabbt utan tjafs!
    11 mån sedan
  • Usel
    Dom hade ett erbjudande på ett tangentbord, 280kr, nedsatt ifrån 1700. Jag högg direkt, gick bra med betalning osv.
    Sen får jag ett mail om att varan var fel-märkt och att jag får pengarna tillbaka - men jag fick erbjudandet om att köpa tangentbordet för 1600 istället för 1700 kr.
    Vilka jävla pajaser, sätter man fel pris får man stå sitt kast
    12 mån sedan
  • Hej kimkimone,

    Vi beklagar detta, men vi måste också skydda oss mot leverantörsfel. Vi speglar leverantörslager och därför kan lagerstatus och priser ibland ändras utan förvarning. Därför skickar vi ut en mottagningsbekräftelse om att vi tagit emot Er order (ingen orderbekräftelse).

    Vi hoppas att Ni har förståelse för detta.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • 2014-09-04 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Acceptabel
    Sämsta jag varit med om!
    Jag köpte en Bosch sticksåg från Liontech, där det enligt sökresultatet på prisjakt och beskrivningen på Liontechs hemsida skulle ingå batteri. Jag fick hem sågen, utan batteri.
    Jag ringer supporten - som har sommarstängt.. Så jag skickar ett email istället. Jag har än idag (14 dagar senare) inte ens fått ett svar!

    Jag kommer ALDRIG att handla från dessa klåpare igen. Skam att de inte ens svarar på mail efter en avslutad (och felaktig) order!

    - Nu, efter ungefär 3 veckor så fick jag slutligen svar från Liontech och de skickar nu en begagnad laddare + begagnat batteri som plåster på såren.
    Jag höjer mitt omdöme några stjärnor - Men lite snabbare respons från supporten hade förstås inte skadat..
    1 år sedan
  • Hej itni,

    Vi beklagar väntetiden för svar från oss, men eftersom det varit semesterstängt i butiken så har mailen varit lite begränsad. Vi hoppas att Ni är en aning nöjda med kompensationen.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Varor som det står att de har i lager finns inte alls i lager så min order blev makulerad.

    När jag besökte den fysiska butiken fick jag en chock. Aldrig har jag sett en mer oorganiserad butik.
    1 år sedan
  • Hej ShaManIX,

    Tack för Er feedback.
    Varor kan snabbt ta slut från leverantörslager och vi ibland inte hinner beställa innan det är slutsålt eller utgår.
    Har Ni ordernummer så kan jag kolla närmare på detta, tack.
    När det gäller butiken så håller vi på bygger om i butiken.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Perfekt
    Jättenöjd med mitt köp från Liontech, bra kontakt och snabb leverans. Rekommenderas!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en lg 34um95 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2541180) i måndags och fick den idag, jag är super nöjd och kommer att handla från Liontech igen.

    Och kundtjänst var perfekt, svarade snabbt när jag hade en fråga både mejl och när jag ringde :)
    1 år sedan
  • Usel
    Alla gånger jag beställt har orden blivit annullerad med en någon falsk ursäkt som att den inte finns i lager (trots att deras lagerstatus säger det finns inne).

    Jag har även bekanta som råkat ut för samma sak, så antingen har de satt det i system med lockvaror eller så klantar de sig hundra gånger mer än något annat företag.
    1 år sedan
  • Hej Kvasi,

    Tack för Er feedback!
    Gärna ifall Ni kan skicka mig ordernummer på Era beställningar - "ram@liontech.se".
    Ibland kommer produkter med fel pris eller att de är slutsålda/utgångna från leverantörens sida och inte hunnit uppdaterats hos oss. Ibland kan det ta upp till 24 timmar innan en sådan uppdatering sker.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Ganska dålig
    Har haft en del erfarenhet med Liontech och nu ska jag delge min upplevelse.

    För många år sedan köpte jag en mus - Razer Abyssus - som inte fanns i lager, den kom snabbt efter några dagar och jag hade inga problem.

    Några år senare skulle min kompis reparera sin bärbara dator och de ändrade det bestämda priset med över 15%. Är inte helt säker på gränserna men tror att det är helt mot lagen. När min kompis sa ifrån ändrade de sig plötsligt och gick med på det tidigare bestämda priset.

    För sisådär 28 veckor sedan bestämde jag mig för att ge Liontech en chans till fastän de begått fadäsen mot min kompis. Jag gick dit för att beställa ett par Razer Hammerhead Pro som Liontech var billigast med i Sverige enligt prisjakt. Jag gick dit och beställde, allt gick som smort och efter några dagar kom hörlurarna fram.

    Dock vid uthämtning av hörlurarna visade det sig att jag fått vanliga versionen och inte "Pro" versionen jag bett om. Liontech hade då gjort misstaget att byta plats på beställningsnumren de fått av Razer men skyllde dock på Razer ändå. Irriterad lämnar jag in hörlurarna och ber om att få "Pro" versionen skickad istället samt att jag kan betala mellanskillnaden som blir. Flera veckor senare besöker jag Liontech och de har inte ens fått iväg hörlurarna till Razer. Jag bestämmer mig för att ta de vanliga hammerhead lurarna och gick därifrån smått missnöjd. Jag betalade alltså 550kr för den vanliga versionen när Pro versionen bara var 100kr dyrare hos etablerade företag såsom Webhallen och Inet.

    Dock ska jag avsluta med ros för Liontech, mina hörlurar började senare glappa men Liontech tog emot dem, skickade tillbaka dem till Razer och jag fick ett par nya, dock lite försenade.

    Liontech är alltså enligt mig en affär som har möjlighet att få ett bättre omdöme, de har många stora företag som levererar och många produkter men de sköter det inte på bästa sätt. Hoppas de ser till de små misstagen som behöver rättas till.
    1 år sedan
  • Hej Fillelito,

    Tack för Er feedback!
    Jag skulle gärna vilja veta vilka order/fakturanummer dessa ärenden gäller så kan jag kolla närmare på detta.

    Tack återigen!

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    När man returnerar en produkt och den skadas i transporten läggs all skuld på kunden, trotts att man förpackat den så gott som möjligt och tydligt märkt försändelsen med "aktas" och "denna sida upp". Liontech visar ingen som helst vilja att kompensera för skadorna det som uppstått och vill inte heller redovisa vad det var i förpackningen som var bristfälligt.
    1 år sedan
  • Hej Syntaxeus,

    Skicka mig gärna retur-, order-/fakturanummer så kollar jag närmare på detta.
    Jag kan direkt säga att vi är inte ansvariga för bristfällig förpackning och tar alltid bilder på förpackningsmaterial etc. så fort vi får in en skadad retur. Vi kan självklart redovisa med bilder från returer. Dessutom hjälper vi alltid våra kunder så långt vi kan genom att anmäla skadorna till transportbolagen, men därefter ligger ärendet inte längre i våra händer.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Dålig
    beställde en kamera, den kom snabbt, åkte dit för att hämta kameran, det var fel kamera, de sa de kunde beställa en ny med annan färg för samma pris, ok bra, tyvärr hade de inte den men en tredje fanns nu, dock lila, vem vill ha en lila kamera? där gick tyvärr min gräns.

    nå, för dessa erbjudande och vänligt bemötande får ni 2 och inte 1 stjärna, alltid nåt
    1 år sedan
  • Hej dokido,

    Tack för Ert inlägg.
    Skulle Ni kunna skicka mig order-/fakturanummer på detta ärende så kan jag kolla närmare, tack?

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Jag har läst mycket växlande omdömen här, så jag bestämde mig för att maila kundtjänst och ställa en enkel fråga innan jag lägger en beställning. Men nu över en vecka senare inget svar! Skulle gärna handlat på Liontech men får man inget svar som blivande kund vill jag inte tänka på hur det går om man är kund som har problem.

    Min fråga var: ingår den en ny fjärrkontroll i Samsung Evolution Kit Smart Hub 2014
    Svaret är enkelt: JA men tyvärr fick jag aldrig något svar.

    Hoppas detta hjälpte någon som är fundersam, men prova gärna att maila själv egen erfarenhet är ju den bästa.
    1 år sedan
  • Hej lundin73,

    Tack för Ert inlägg. Jag har undersökt alla mailadresser en tid tillbaka, men ser inget mail från Er med denna fråga. Kanske det hamnat i skräppost eller inte kommit fram.
    Vi försöker alltid svara samma dag eller några dagar senare beroende på mail, fråga etc. då vi ibland måste kolla upp med leverantör eller tillverkare mm.
    Vidarebefordra gärna mailet till mig "ram@liontech.se" ifall Ni inte fått svar så kollar jag upp det. Jag ser tyvärr inte ifall det ingår någon kontroll med kitet så jag måste ta kontakt med leverantör och svar får Ni tidigast på måndag.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Dålig
    Inte okej med en leverantör som sprider min mejladress till allt och alla i sina spammejl.
    Nu påminns jag i stort sett dagligen om detta då fishing- och spammejl med diverse erbjudanden rasar in i lådan. Tidigare var detta högst ovanligt.
    Ursäkten att något gått fel är mer en förklaring på att man inte har koll.
    1 år sedan
  • Hej minij,

    Vi beklagar verkligen detta.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Håll er undan från denna leverantör.

    De kan inte ens ta bort er från sin spammejl lista.

    De påstår att "Vi kan tyvärr inte ta bort ett konto ifall Ni har orderhistorik."

    När man försöker avregistrera så finns inte epostadressen, den adress de använt för att skicka ut reklamen med.

    Uppenbarligen har de ingen kontroll alls över sitt eget system.
    1 år sedan
  • Hej xfade,

    Jag tror att detta gäller alla leverantörer. Man kan inte ta bort ett konto med orderhistorik (med konto menar vi Ert kundnummer som Ni lagt order på hos oss - detta skapas automatiskt vid orderläggning).
    Ifall Ni vill slippa mejlutskick, vänligen skicka mig den mejladress det gäller så kan jag ändra det.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Ganska dålig
    Jag har lyckats hålla min epost privat i 5 år. Nu får jag nog byta igen.
    1 år sedan
  • Hej xinux,

    Vi beklagar verkligen felet i mailutskicket om tävlingen.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Skickar ut epost-reklam där alla adresser visas publikt. Jag har nu fått adresserna till en hel del andra av deras kunder och de har alla fått min adress. Resultatet är att jag, bland annat, med all säkerhet kommer bli utsatt för olika sorters skräppost från de andra utsattas epost-klienter.
    Inte snyggt hanterat. Kunduppgifter får inte läckas på sånt sätt!
    Dessutom fanns det ingen information i mailet om hur man avregistrerar sig från utskick.
    För övrigt var det drygt två år sedan jag senast handlade på Liontech och så plötsligt börjar de göra utskick...
    1 år sedan
  • Hej ollebl,

    Vi beklagar djupt besväret. Det har inträffat ett fel i mailutskicket om tävlingen och är nu ordnat.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Lager status butik 4, beställt , efter en timme får jag ett mail: "Vi beklagar då Er order blivit annullerad pga att varan Ni beställt har slutsålt eller/och utgått ut sortimenten." , 2014 förväntar man sig mer av en e-handel verksamhet.
    1 år sedan
  • Hej pjos,

    Jag vet inte vad Ni beställt, men vissa produkter som kraftigt prissänkta kampanjer eller utförsäljningar brukar ta slut under väldigt kort period och vi hinner inte uppdatera lager innan någon annan hunnit lägga beställningar.
    Gärna ifall Ni kan skicka mig order-/fakturanummer så kollar jag vidare.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Perfekt
    Kunde hämta min vara efter 1 dag, bra varor och kunnig personal!
    1 år sedan
  • Bra
    Beställde ett HTPC-chassi för ett tag sedan som ej fanns hos någon annan svensk återförsäljare. Tyvärr hade de inte chassit i lager när jag la min beställning men chassit dök ändå upp en vecka senare vilket ändå får anses vara bra jobbat.
    1 år sedan
  • Usel
    Sämsta servicen jag varit med om, ca 14 dagar mellan mail svaren och begär dyr returfrakt på reklamationer vilket de i slutändan inte återbetalar.
    1 år sedan
  • Hej mythic,

    Tack för Er feedback, men jag skulle gärna vilja veta mer om detta ärende. Vänligen skicka mig returorder och kundnummer så kollar jag närmare på detta.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Lång leveranstid
    Lång telefonkö för att komma fram till kundsuport
    Dålig service
    Återkommer inte med svar som utlovat

    Välj någon annan nätbutik!
    1 år sedan
  • Hej Stollen68,

    Tack för Er feedback!
    Jag skulle gärna vilja veta var vi brustit i våra rutiner. Skicka mig gärna mejl till ram@liontech.se

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Ja man beställer en vara som inte finns i lager, en viewsonic cde4200-l-e som inte fanns i lager ringde till er och det skulle ta 2-3 veckor vist lungt för min del säljaren sa att om den inte finns i lager i danmark så skulle den beställas från viewsonic... Väntade ca en vecka...

    Sen får man ett mail:

    Hej,

    Vi beklagar då Er order blivit annullerad pga att varan Ni beställt har slutsålt eller/och utgått ut sortimenten.

    Önskar Ni annan produkt som alternativ kan Ni självklart höra av Er!

    Men det är något som inte stämmer den har INTE utgått den presenterades den 12 juni liksom.

    Så i mina ögon ser jag det som att oj varan hade fel pris vänta vi annulerar den med denna orsak så slipper vi sälja till det priset som var satt 5314kr + frakt

    Men väljer en annan leverantör nu då ni känns lagomt seriösa !?!
    1 år sedan
  • Hej Hagis2k,

    Jag förstår Er frustration, men ser inte att denna produkt finns längre i vårt sortiment. Vi kan tyvärr inte ansvara för att en produkt utgår ur sortimentet. Den kanske inte utgått som produkt i producering, men från vårat sortiment har den gjort. Varan ser inte ut att haft fel pris heller, men återigen utgått och vi inte kan leverera varan.

    Önskar Ni mer information vänligen kontakta mig på nedanstående mail.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Perfekt
    har det man behöver, billigt.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Jag är nöjd med butiken det var snabb leverans och jättebra mejlkontakt
    1 år sedan
  • Usel
    Jahaja, mailade kundtjänst den 23:e september och har ännu inte erhållit svar. Det säger väl det mesta.
    1 år sedan
  • Hej Dockland,

    Beklagar väntetiden på detta. Ibland hamnar vissa mail i skräppost som du kanske vet eller inte kommer fram.
    Skicka mig gärna meddelandet igen så försöker vi svara snarast möjligt.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Usel
    Visar att varor finns i lager då dom endast finns hos leverantör med "7-10 dagars leverans"
    2 år sedan
  • Hej Dagos,

    Jag antar att Ni menar lagerstatusen på Prisjakt. I så fall listar Prisjakt endast webblager och slår ihop vad som finns i butik och vad som finns hos leverantör. Prisjakt visar ifall en produkt finns att få tag på eller ej.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Ganska dålig
    Det tog en hel månad för att beställningen skulle behandlas, att ha sommarstängt för en nätbutik känns rätt så märkligt...
    2 år sedan
  • Hej Ristul,

    Vi beklagar väntetiden på Er order.
    Vi har försökt hantera så många order som möjligt även då vi hade stängt i butiken, men vissa leverantörer skickar tyvärr inte direkt till kund och detta gör att order måste skickas från oss i butiken. Därför har Ni drabbats av längre väntetid.

    Skicka mig gärna ordernummer till ram@liontech.se så kan jag titta närmare på detta.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Dålig
    Beställ inte från den här butiken under sommaren, de jobbar inte och svarar inte på support ärenden eller skickar ut gjorda beställningar! Ingen förvarning ges heller om att så är fallet. DÅLIGT!
    2 år sedan
  • Hej Arch,

    Jag förstår Er frustration, men vi har faktiskt utgivit att butiken har stängt under perioden 15/7 till 4/8 2013.
    Dessutom hanterar vi order och svarar på supportärenden under denna period så gott vi kan. Vi kan dock inte hantera alla order och supportärenden till 100% och kan inte skicka ut med samma volym då butiken har stängt och ingen som kan hantera detta.

    Skicka mig gärna ett email med order/fakturanummer och ditt ärende så tittar jag närmare på det.

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H. / ram@liontech.se

  • Utmärkt
    Köpte en router asus rtac66u hos dem i februari. 3månader senare gick routern sönder vid en omstart. Kom in till butiken och lämnade varan. En ny beställdes och efter en vecka hade jag en ny router som fungerade. Är nöjd med servicen

    mvh
    Jonas
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Jag beställde en produkt (kamera) från Liontech och den fungerade alldeles utmärkt, men jag var initialt lite besviken att förpackningen var bruten och ett litet tillbehör saknades, men nu efter inventering hade Liontech hittat artikeln i fråga och ringde upp för att höra hur de ska få artikeln till mig.
    Guld! Sånt gillar jag!
    Leveranstid var helt OK med tanke på att det faktiskt stod att varan inte fanns på eget lager utan skulle levereras efter ett par dagar.
    Varför betyget inte är perfekt är beroende på att jag är osäker på att varan är demo; trots skicket är mycket gott är batterikapaciteten inte riktigt enligt specifikation (cirka 250 bilder mot uppgivna 1000).
    2 år sedan
  • Hej Vulture,

    Jag förstår Er undran om varans skick. Oftast kommer produkter från leverantörer med bundlade tillbehör eller att förpackningen bryts för att lägga till instruktioner med minst engelska språket ifall produkten saknar dessa.

    Är det något som skulle vara fel på varan så har Ni alltid en full garanti från oss ifall inget annat överenskommits innan köp.

    Vill Ni att jag tittar närmare på detta så kan Ni alltid skicka mig order-/fakturanummer så ser jag över det och återkomer. Ni kan nå mig på ram@liontech.se, tack!

    Med vänliga hälsningar / Best regards
    Liontech Computer Group AB
    Ram H.

  • Perfekt
    Svarade på mitt mail efter 20 minuter... klockan 22:50... på en SÖNDAG.
    2 år sedan