Fri frakt på allt
Öppet köp 45 dagar
Köp nu - betala om 6 månader

http://www.komplett.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 15 år sedan
(data från 2014-07-25)
Detaljerad information Komplett.se har fått betyget (8.09)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Inga konstigheter, snabb orderbekräftelse och snabb leverans.
    5 dagar sedan
  • Perfekt
    Klockren tia! Mycket snabb bekräftelse. Support via både telefon och mail. Fri frakt. Snabb kommunikation och en fin välpackad vara levererad till mitt postombud dagen efter. Jag återkommer!
    6 dagar sedan
  • Bra
    Grymma erbjudanden!
    7 dagar sedan
  • Usel
    Beställde 2 TV-apparater den 26e juni 2014 som var på kampanj. Pratat med kundtjänst 3 gånger under denna tid och det svaret jag får är att dessa TV-apparater fortfarande inte har kommit in till erat lager än (vilket är väldigt konstigt) då det gått nästan 3 veckor sen jag la beställningen. Sen idag fick jag höra i kundtjänsten att dom hade fastnat i tullen på väg till Sverige vilket jag verkligen inte tror på då jag själv jobbar i denna bransch och vet mycket väl hur dessa rutiner och processer går till.

    Första gången någonsin jag har klagat på ett företag när jag handlat online. Hade planerat fler inköp här då jag hört mycket bra men det tvivlar jag starkt på om det inte blir en bra ersättning för problemen.
    10 dagar sedan
  • Hej freddeliiito,

    jag får börja med att beklaga väntetiden på din order och försöka förklara vad som hänt med ditt ärende.

    Som du säkert fått som svar via vår kundtjänst så har dessa inte funnits i lager och kom in först under slutet av förra veckan, och då vårt lager ligger i Sandefjord, Norge, så tullar vi allt som vi säljer i Sverige och Danmark. Det måste varit en misskommunikation då varorna inte fastnat i tullen till Sverige, utan när vi fått in varorna i lager i Sandefjord så måste tullpapper ordnas för samtliga produkter som ska skickas till våra svenska kunder.

    Vad jag kan se så ska allt vara löst nu och din order kommer att behandlas under dagen.

    Med vänliga hälsningar
    Mark, Komplett.se

  • Dålig
    Först vill jag påpeka att jag aldrig haft problem med Komplett tidigare när alla mina ordrar har flutit på. Nu har jag dock fått mitt första problem i samband med ett köp ifrån Komplett och där är jag besviken för att uttrycka mig milt.

    Returnerade mitt moderkort till Komplett som jag betalde ca 2800kr för då jag fick fel direkt när jag skulle starta min nymonterade burk. Jag har monterat X antal datorer i mina år och är ingen lekman.

    Komplett påstår att jag har skrapat sönder PCB och att jag förstört cpu-sockeln och att jag då inte får tillbaka en enda spänn. Hur fasen kan Komplett bevisa att JAG åsamkade dessa skador? De öppnade ju inte direkt förpackningen och kollade kortet innan de skickade det till mig. Jag har läst massor av rapporter på människor som har haft problem med moderkortet med exakt det felet jag hade vilket man kan få en att tro att det är FEL PÅ KORTET IFRÅN TILLVERKAREN. Det kunde t.o.m ha varit er tekniker som åsamkade skadan om man ska vara så krass?

    De gav mig 400 kr i rabatt om jag köpte ett nytt moderkort. Men det är ett jävla slag i ansiktet på mig som kund. Jag kommer aldrig mer köpa ifrån Komplett.

    De meddelade mig inte heller att de faktiskt hade felsökt mitt kort. Det fick jag ringa kundtjänst om efter över en vecka.

    Där förlorade Komplett en trogen kund.
    11 dagar sedan
  • Dålig
    Köpte en färdig dator av dem och ett halvår senare brakar grafikkortet ihop. Noll respons från support och noll möjlighet att sätta in extra fläkt i chassit gör att jag inte rekommenderar denna butik till nån.
    11 dagar sedan
  • Hej deanmartin,

    Vi beklagar händelsen och vill gärna se över ert ärende. För att hjälpa er med med detta ber vi er maila in till kundombud@komplett.se med kund och ordernummer samt mail och telefonnummer vi kan nå er på.

    Med vänliga hälsningar
    Mark, Komplett.se

  • Utmärkt
    Beställde en dator. Beställde på fredagen hade datorn på måndagen. Bra å snabbt jobbat!
    11 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Beställde en TV som var på rea hos er, den fanns i lager när jag beställde. Men nu har jag snart fått vänta i 4 veckor och ni har lovat att den ska komma ett visst datum som hela tiden ändrar sig... funderar på att avbeställa ordern.

    Sedan eran kundtjänst, det är nog den värsta jag har varit med om. När man ringer så är det alltid en kö på minst 12 pers och även när man är först i den kön så måste man vänta? att skicka epost är helt hopplöst hos er för ni kommer aldrig svara. Rent av besviken på ert företag
    1 år sedan ( Uppdaterat: 15 dagar sedan )
  • Vi beklagar den långa leveranstiden av din order.

    Vi tittar gärna närmare på ditt ärende och uppskattar om du skriver ditt ordernummer till Kundombud@komplett.se med "ATT: JPE" i rubriken.

  • Mycket bra
    20140703 uppdatering.
    Efter att Komplett tagit kontakt med mig via telefon så uppdaterar jag härmed betyget.
    Komplett erbjöd sig att ta en del av kostnaden för rep av telefon, men för mig är det ej värt det. Men tycker att dem har visat sig seriösa i detta ärende.
    Då jag även blivit lovad en kompensation nästa gång jag beställer en vara.
    Tack så mycket till Jesper o Ted, ni är ett föredöme för erat företag.
    Mvh Per

    Köpte en Nokia 920 från Inwharehouse Oktober 2013 alltså numera komplett. För ett antal veckor sedan hittade telefon ej simkort, provade med ett annat simkort och fungerade fortfarande ej. Provade mitt simkort i en annan telefon och då fungerade det.
    Skicka telefonen till Nordic mobile care och fick efter ca 2 veckor svar att detta ej var ngt garantiärende. Svar är detta enl deras felsökning:"Produkten har en skada som uppstått då den använts ovarsamt eller i strid med bruksanvisningen och omfattas därför inte av garanti.
    Kostnadsförslag på grund av: yttre åverkan, skadad laddkontakt. Stift skadade.
    Pris avser byte av kretskort.
    Om kostnadsförslaget godkänns åtgärdas samtliga fel och garantin återställs. "
    Har ej haft ngt problem med laddning, endast simkort.
    Har ej tappat tel eller användt den oaktsamt, endast användt orginallladdare från Nokia.
    Kontaktade Kompletts kundtänst, efter 3 mail då dem ej behagde att svara så var endast det enda svaret jag fick samma som från Nordic care.
    Hade tänkt o köpa en ny Nokia 930 från komplett, men aldrig i mitt liv att jag någonsin kommer att ha ngt mer med dem att göra.
    Skickar även detta till Nokia.
    17 dagar sedan
  • Utmärkt
    Uppdaterat 2014-07-08

    Efter kontakt med Jonathan på kundservice i fredags så är jag nu en nöjd kund med en ny tandborste.
    _________________________________________________________________

    2014-07-04

    Beställde OralB Triumph PC5500 Elektrisk Tandborst när komplett hade 6h super-rea den 25/6. Fick orderbekräftelse.

    1 dygn senare får jag ett mail att de hade avbokat min order pga felaktigt pris och det står att jag får köpa samma produkt för ett annat pris.

    Jag har inget emot att betala ett högre pris eftersom de hade satt fel pris,
    men eftersom de avbokade min order så släppte reservationen på den vara som jag beställt. Detta innebär att jag får vänta några veckor eftersom det inte finns flera produkter i lager.

    Jag beställer en produkt
    Komplett har satt fel pris.
    Komplett ska justera priset enligt allmänna villkoren 5.2
    Komplett avbokar min beställning och säljer min reserverade produkt till annan
    kund, vilket gör att produkterna tar slut på lagret.
    Jag får ställa mig sist i kön, och vänta på att nya produkter ska komma in.

    När jag ifrågasätter detta så får man till svar:
    Du får gärna beställa den hos någon av våra konkurrenter för ordinarie pris om du vill.
    17 dagar sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans och vettiga priser.
    27 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Jag skickade tillbaka ett grafikkort som var köpt i andrahand eftersom jag hade garanti från komplett. Felet är att kortet blir instabilt och crashar när man använder power limit i sapphire trixx. Supporten hittade detta felet men anser trots det att kortet fungerar bra eftersom "power limit" är utanför originalinställningarna. En tjej på supporten hävdade att felet var mjukvarurelaterat och inte hade något med hårdvaran att göra. Innan dess nämnde supporten att power limit är att ses som överklockning och därför kan varken sapphire eller komplett garantera att kortet ska fungera 100%.

    Inte nog med att felbeskrivningen inte stämmde, de uppdaterade heller inte felbeskrivningen efter att jag hade skickat email till dem. Inte heller kontaktade dem mig innan de skickade tillbaka kortet. Mycket felkommunikation i denna processen, personal som glömmer att anteckna viktig information eller medvetet undanhåller information eller försäger sig. T.ex. nämnde supporten att detta fel kunde bero på mjukvara eller hårdvara t.ex. PSU hos mig, trots att de upplevde samma problem på deras test system i serviceverkstaden. Inte nog med det, så ifrågosatte en av supportpersonerna varför jag skulle använda denna inställningen, vilket gjorde mig upprörd eftersom funktionerna i den officiella programvaran är till för att användas. Denna person hävdade sedan att supporten inte alls hade testat mitt kort med power limit funktionen, trots att personen innan som jag talade med nämnde detta.

    Överlag mycket rörig informationshantering av komplett samt en mycket "byrokratisk" inställning av vissa medarbetare. Istället för att kontakta sapphire och fråga dem hur det ligger till med garantin så tog komplett den enklare vägen och skickade tillbaka samma grafikkort. Man kan lite skämtsamt fråga supporten om de själva skulle vara nöjda med ett grafikkort som crashar om man använder power limit funktionen i den officiella mjukvaran till grafikkortet. Eller varför inte testa andra grafikkort för att försökra sig om att det är fel på kortet och inte på programvaran? Fanns mycket de kunde göra innan de skickade tillbaka kortet. Vad mer, jo en av supportpersonerna erkännde att "alla grafikkort är olika", och det stämmer. Huruvida detta kort kan anses som defekt eller fullt funktionerande får sapphire och ni, allmänheten avgöra.
    1 mån sedan
  • Hej Balloue,

    Tack för samtalet tidigare idag!

    Jag vill samtidigt beklaga angående den röriga hanteringen av ditt ärende och den bristfälliga informationen du fått. Just nu avvaktar vi svar ifrån Sapphire angående deras Trixx-mjukvara, och skulle deras supportavdelning misstänka att det är en defekt som täcks av deras garanti så bistår vi mer än gärna med hjälp att få den vidareskickad till deras returavdelning.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Perfekt
    Köpte 16 gig RAM på black friday rean här! Billigt och bra med gratis frakt! REKOMENDERAS
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Perfekt
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    UPPDATERING
    [Det gäller komplett.se effektivitet att handskas med information.
    Vid en beställning av en Logitech Bluetooth Mouse M557 för min dotter, reflekterade jag att komplett.se hade min gamla adress - passade på att uppdatera till aktuell adress och genomförde beställningen.

    På kvitto som jag fick, ser jag;
    RÄTT Leveransadress
    FEL Uppdragsgivare adress
    RÄTT Fakturamottagare.

    Igår fick min dotter SMS-avisering att hämta försändelsen, men på posten informerades hon att order 23826458 återsändes till komplett.se!?!
    Ringde kundtjänsten och klagade, och lovades att felet skall rättas.
    Idag spårade jag paketet via posten och hör och häpna, försändelsen väntar på mig på MITT postkontor!

    Snacka hur komplett.se kan ramponera dagen när presenten inte kommer.

    Min sparade Kundvagn (LG 55") tänker jag inte använda!]

    UPPDATERING!

    I med att det kom "Hej Jerry,
    Enligt vårt samtal tidigare har jag nu lagt en ..", så visade Sälj och Kundservice på Komplett.se att de lyssnar och rättar till problemet.

    Det tycker jag om.
    Nu dekorerar jag Komplett.se med åtta stjärnor.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Ett par gaminghörlurar gick sönder under garantitiden. Hörlurarna fanns inte inne på lager så det blev längre leveranstid än vanligt. Då blev vi erbjudna en likvärdig ersättningsprodukt om vi inte ville vänta. Vi valde att vänta, men ersättningshörlurarna kom tidigare än beräknat.

    Kan bara säga "Good work, Komplett". Snabb hantering när vi gjorde reklamationen, bra och tydlig kommunikation under hela ärendets gång, så vi hela tiden kände att vi var med. Mycket bra hanterat.
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Först vill jag bara säga, jag älskar Komplett, köper alla mina datorkomponenter därifrån.

    Men något jag blev besviken på är...

    jag la en order för över ett halvår sedan, ett spel.
    Releasedagen kom och jag trodde jag skulle få hem det, inte då.

    Jag ringde komplett och frågade om de hade skickat varan? De sa att de hade skickat varan igår... en dag innan release..

    jag vill inte vara sådan men om jag är taggad för något och jag har väntat över ett halvår så kan de väl iallafall skicka varan i tid?
    De hade ju ett halvår på sig :)

    nej de blir inga fler spel ifrån komplett, inte om de inte kan hålla release datum och det är viktigt i min bok.

    Tack för mig!

    Ps. spelet kom 3 dagar försent, det var en röd dag i mellan också.
    1 mån sedan
  • Hej Hatte,

    Jag förstår din situation och hur tråkigt det är när ett spel inte dyker upp på releasedagen.

    Vi gör allt i vår makt för att man skall kunna få sitt spel till releasen men ibland sker förseningar oturligt nog.
    Jag vill gärna se närmare på din beställning och erbjuda någon form utav kompensation.
    Uppskattar om du har möjlighet att maila in till kundombud@komplett.se med "ATT:Ted" i rubriken samt ditt kund- eller ordernummer.

    Med vänliga hälsningar
    Ted, Komplett.se

  • Bra
    En av dom bästa webb butiker i Sverige, snabba och smidiga leveranser. Ingen prisgaranti dock..
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    Riktigt snabb leverans! Beställde en söndag och kl 8 på måndag morgon så skickades prylarna (en komplett dator)!
    6 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Utmärkt
    Köpt några prylar från komplett. Alltid snabb leverans utan bekymmer -precis vad jag önskar från nätbutik! Nu står play 1: an och myser i garaget :-P
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Kan inte säga nånting dåligt om komplett.se
    Har dock bara gjort 2 beställningar därifrån. 2a ordern hade lite problem med leveransen från tillverkaren. Men kunde snabbt och enkelt få svar på mina frågor genom antingen deras mail eller snabbast genom chatten.

    Bra och stort lager, bra betalningsalternativ, bra support och enkelt websida att hitta fram på, och även enkelt att kunna se sina ordnar och ändra, ta bort, kolla kolliID osv.

    //Nöjd Kund :)
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Jag beställde för några veckor sedan Komplett Gamer i05 med mindre konfigurering. Leveranstid på 5-8 dagar fick jag besked om, och enligt lagerstatusen stod det också att minnena ej fanns i lager. Trots det fick jag datorn levererad på en vecka, och då var det ändå en röd dag under tiden.

    Visste sedan tidigare att Komplett var bra, men de överträffade ändå mina förväntningar. Den dator jag köpte har hittills fungerat klockrent dessutom.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Behövde ett nytt batteri till min Neato robotdammsugare som haft problem med en batch av dåliga batterier. Detta kände kundservice till så de skickade ut nya batterier på stört utan några frågor. Mycket nöjd.
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    Gillar generellt Komplett men vid mitt senaste köp så var leveranstiden på en TV som fanns i lager 1 vecka (trots att jag själv hämtade ut paketet hos Postnord).

    Köpte en LG 3D LED Smart TV 47LA640V för 5555:- vilket måste anses vara ett mycket bra pris!

    Men, som sagt, den skickades via klåparna på Postnord vilket resulterade i en misshandlad och demolerad låda (3 stora jack i lådan) samt en leveranstid på en vecka. Anmälde skadan samt inspekterade TV'n så gott det gick hos Postnord och den ser ut att ha klarat sig förutom två små jack i plasten på höger sida. Hämtade trots allt ut den då jag var trött på att vänta (skulle resa bort en vecka dagen efter och hade inte tid med strul). Bildytan i sig ser ut att vara helt intakt.

    Det är bra med fri frakt men i detta fall var det fri SLAKT!
    2 mån sedan
  • Hej Ian_Superfly,

    Tack för din Feedback och beklagar problemet med leveransen.

    En produkt som finns i lager skall gå iväg från oss samma dag eller näst kommande vardag och skall ej ta en vecka.
    Vid fraktskador så ersätter vi normalt sätt varan direkt och en reklamationen görs mot posten.
    Jag skulle gärna vilja se närmare på ditt ärende och skulle uppskatta om du har möjlighet att maila in till Kundombud@komplett.se med ditt kund-eller ordernummer samt "ATT:Ted" i rubriken.

    Med vänliga hälsningar
    Ted, Komplett.se

  • Dålig
    Alltid vart nöjd med Komplett över lag, säkert handlat där i 10 år och ~20 ordrar eller så.

    Men nu senast gick allt fel och enligt mig sköttes det väldigt illa av Komplett.

    Lade min order på måndagen. Kollade till ordern på nytt på onsdagen eftersom jag inte fått något besked om att den skickades. Starar en chatt med dem om för att reda ut varför. Visar sig att min order inte skickats på grund av att kylpastan för 89 kr inte fanns i lager, något som jag missat. Kylpastan avbeställs direkt och får ett besked från Komplett att ordern skall gå iväg samma dag (onsdag).

    På torsdagen hade inget skickats. Startar en ny chatt och får beskedet att något gått fel när de avbeställde kylpastan, ordern hade inte gått iväg på onsdagen. Får nytt besked om att ordern går iväg samma dag (torsdag).

    Går in på fredagen för att se vad som skett men inget verkar ha hänt med min order. Mailar dem för att få en förklaring på varför de två gånger om lovat att ordern skall gå iväg. Får inget svar från supporten på hela fredagen. Startar då en chatt på fredag eftermiddag där jag blir lovad att få ett svar innan fredagen är slut på vad som sket. Fredagen passerar utan svar.

    Tre löften från Komplett och inget av dem hölls.

    Idag måndag fick jag ett kort och svar om att sakerna, korrekt, nu finns att hämta på mitt utlämningsställe. Ingen förklaring till varför de inte lyckas skicka iväg min order trots besked om att detta skulle vara gjort. Fick även 300 kr i kompensation vid nästa order från Komplett. Mindre troligt att det blir några fler.

    Känns riktigt dåligt att få besked om att ordern skall gå iväg när så inte var fallet i verkligheten. Känns även tråkigt att de inte kan komma med en förklaring om vad som skett och hur det kan ha skett, någonstans har det uppenbart brustit.

    (Till saken hör att jag litade blint på Kompletts besked om att ordern skulle gått iväg på onsdagen och tog därför ut en ledig dag och planerade att bygga ihop allt under helgen som vart. Något som föll igenom helt och hållet pga. att de inte kunde leverera.)
    2 mån sedan
  • Hej Donnox,

    Jag får börja med att beklaga problemet med leveransen och förstår verkligen din situation.
    Normalt sätt så skall en order där allt finns i lager gå iväg samma eller nästa kommande vardag.

    Jag skulle gärna se närmare på ditt ärende då det du beskriver inte är acceptabelt och vi vill gärna hjälpa dig.
    Uppskattar stort om du har möjligheten att maila in till kundombud@komplett.se med "ATT:Ted" samt kund- eller ordernummer i rubriken.

    Med vänliga hälsningar
    Ted, Komplett.se

  • Utmärkt
    Mycket bra butik, och väldigt trevlig o bra personal!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde en bärbar dator från komplett. Just den datormodellen hade så pass dålig skärm att jag fann den oacceptabel (bärbara datorer jag hade för tio år sedan hade bättre skärmar!), och i recensioner online framkom det inte hur pass dålig skärmen var.

    Jag beskrev att jag var missnöjd med skärmen på datorn åt Komplett och det var inga som helst problem att returnera datorn, de skötte sig utomordentligt vid returen.

    Efter mitt första returärende så hamnar Komplett högt på listan av pålitliga onlinebutiker som jag gärna handlar från igen.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte en dator i delar från Komplett och har haft lite problem med vissa delar. Ringt och pratat med världens bästa support som erbjudit byten och utskick, allt för att hjälpa mig!
    Så tack till världens bästa support! Och toppbetyg på leveranstid och priser :) rekommenderas
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra kundtjänst, ganska kunniga. Bra priser över lag (inte billigast). Snabb leverans. Kan dock inte göra ngt när det gäller priser (inga rabatter trots konkurrenter med avsevärt billigare priser) så blir uppdelade köp.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Jag la in en order på en tv och den kom som väntat. Allt gick jättebra. Och dom är helt underbara att prata med på kundtjänsten. Tack för snabba svar och snabb frakt.

    Rekommenderas starkt.
    10 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Perfekt
    Har haft problem med PS4 kontroller vars gummi nötts på spakarna.
    Komplett visade snabb och effektiv support då jag tre dagar senare fick de nya kontrollerna.

    En ÅF behöver inte bara ha låga priser, utan även en bra after sales hantering. Det tycker jag Komplett visat i detta fall. Varför de får 10/10 av mig.

    /M
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Skickade ett mail angående ett garantifråga den 22:a april och har fortfarande inte fått svar (4 arbetsdagar senare). Första gången jag är med om att en såpass stor internetbutik inte har svarat på mail inom 24h.
    Utöver detta så är min erfarenhet att man får vänta två dagar extra på att få paketet gentemot om man beställer via annan butik.
    2 mån sedan
  • Hej Rydbergand,

    Tack för din feedback!
    Jag beklagar den långa svarstiden och vårt mål är att svara inom 24 timmar.
    Skriv gärna in till Kundombud@komplett.se med "ATT:TED" i rubriken samt ditt tidigare ärendenummer så tar jag en titt på ditt ärende samt vad vi kan göra för dig.

    Med vänliga hälsningar
    Ted, Komplett.se

  • Perfekt
    Otroligt nöjd med Kompletts leveranstid och service när det blev fel på vår produkt. Inget knussel utan snabbt fick vi en ny stavmixer och ett trevligt bemötande. Rekommenderas!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Rekommenderas starkt!

    Väldigt stort sortiment med många produkter på lager, detta samt deras häftiga robotlager gör leveranstiden otroligt kort.

    Har handlat mycket från Komplett, därmed har jag även behövt lämna en dator samt några komponenter på service, tack vare trevlig och effektiv support och kort servicetid har det gått förvånansvärt smärtfritt alla gånger.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Har handlat hos Komplett.se i många år och har aldrig varit missnöjd.

    Inte ens när jag blev tvungen att reklamera ett Playstation 3 (HDMI porten gick sönder) finns det något att klaga på.
    Tog kanske 1-2 veckor sen fick jag en helt ny enhet.

    Detta företag är det bästa som finns, dessutom har de ju massor av tävlingar som man aldrig vinner! ;)
    3 mån sedan
  • Ganska bra
    Lite trist att man får leveransbekräftelse efter bara några timmar för att sedan få vänta två dygn innan paketen börjar sorteras i Sverige. Vore ju bättre att inte inge hopp utan istället hålla status till behandlas eller ngt liknande tills man faktiskt börjar transporten.

    Allt skedde dock inom utlovat tid, det tog 3 dagar.

    Det tråkiga är att man skippar emballage. Jag handlade två Sonos play1 och dessa kom i sin egen kartong med påklistrad adresslapp över ena sidan. Det håller ju, men nu var detta presenter och det är ju lite tråkigt att behöva ge bort repiga kartonger med adresslappar på.
    3 mån sedan
  • Hej Carvmeister,

    Tack för din feedback!

    Vi är ISO 14001 miljöcertifierade och tänker mycket på miljön i alla led, men jag förstår absolut att du är besviken gällande kartongen om detta var tänkt som en present.

    Jag skulle gärna vilja titta närmare på ditt ordernummer, så har du möjlighet får du gärna återkomma med det till kundombud@komplett.se. Skriv "Att: Jesper Jakberger" så hamnar det hos mig.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Perfekt
    Lösning:
    Efter ett samtal med deras säljsupport så löste sig detta på bästa sätt och jag kan inget annat än att rekommendera Komplett tack vare deras trevliga kundbemötande.

    Ärende:
    Hade problem med en order, det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har köpt tre färdiga PC från dem, två laptops, två uppgraderingspaket samt diverse skärmar och tillbehör genom åren och det är först nu den här veckan jag behövt reklamera något vilket var en fröjd hur smidigt det var, hur de skickade det jag behövde för att kunna skicka in mitt grafikkort på garanti och gav tips om både det ena och andra.

    Jag gillar priserna, utbudet men framförallt den känsla av "det går nog att ordna" som har funnits de gånger jag har velat tweaka deras färdiga paket lite. Känns personligt och som att man är viktig som kund fast de är så ofantligt stora. Rekommenderar denna butik helhjärtat!
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Man får vad man betalar för och det är bra
    3 mån sedan
  • Ganska bra
    Har beställt ett flertal gånger från komplett de senaste 6 månaderna.
    Tycker det mesta är bra förutom leveranstiden.
    Min senaste beställning ser ut som alla andra.
    Jag lägger ordern på ex tisdagen. På onsdagen vid lunch loggar jag in och ser att det
    står "skickad". Nån timme senare får jag en bekräftelse och ett trackingnummer. (notera att jag får detta mitt på dagen strax efter lunch)
    Sen händer INGENTING förrän dagen efter, på torsdagen, då det börjar röra sig igenom Sverige.
    På fredagen, en dag för sent enligt mitt tycke, erhåller jag mitt paket.

    Jag begriper inte varför det ska ta 1 dag extra gentemot många många andra nätbutiker. Vore trevligt att få ett svar på detta.

    Skulle ge betyget 9/10 OM ni kunde få ordning på leveranstiderna. Det tar alltid en dag längre gentemot de flesta andra ställena.

    Är väldigt angelägen att få svar på detta!
    4 mån sedan
  • Hej Matthias,

    jag beklagar det som hänt och vill gärna att du skickar kund eller ordernummer till kundombud@komplett.se för att vi ska kunna se vad som hänt med just din order.

    Vi har en stopptid 12:00, vilket avser sista beställningstidpunkt för att leveransen skall kunna skickas från vårt lager till postens sorteringsterminal samma dag. Beställer man efter 12:00 så finns det en risk att ordern går iväg först dagen efter, vilket ökar leveranstiden med 1 dag. När ordern får statusen "skickad" så innebär det att den är paketerad och lämnat vårt lager, dock så får ordern inte spårning förren den nått en av postens sorteringsterminaler. Självklart kan det ske avvik och att en order försenas trots att man lagt den innan stopptiden, och detta vill vi självklart klara upp och ta reda på vad som hänt.

    För mer infå, se länk:

    https://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=deloverview

    Jag beklagar än en gång det som hänt och hoppas att detta gav lite klarhet.

    Med vänliga hälsningar
    Mark, Komplett.se

  • Acceptabel
    Beställde en tv från er i måndags med lovorden 1-3 vardagar leverans (hempaket). Det är nu sent fredag kväll och helgens planerade filmkväll med vännerna får ställas in. Ringde upp posten och kunde som tidigast boka in utkörning av tvn till måndag. Tycker inte att ni skall lova saker ni inte kan hålla Komplett... Trodde att ni var ett seriöst företag som tog era kunder på allvar.
    Anledningen till 5 stjärnor är att ni förövrigt har bra service.
    //Besviken och irriterad kund
    4 mån sedan
  • Hej Hejbabi,

    Jag får beklaga att försändelsen inte kunde köras ut under Fredagen och jag förstår hur tråkigt detta kan vara.
    Vi använder oss utav posten som kör ut dessa hempaket och då skall det levereras inom 1-3 vardagar om inget oförutsägbart händer.

    Skriv gärna in till Kundombud@komplett.se med "ATT: Ted" samt ditt kund- eller ordernummer i rubriken så kan jag kika närmare på ditt ärende och leveransen.

    Med vänliga hälsningar
    Ted,Komplett.se

  • Perfekt
    Skickade in en komponent som börjat strula. Komplett skötte ärendet blixtsnabbt och utan krångel. Bra, trevlig och effektiv service.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Aldrig haft några problem när jag handlat på komplett.se! Varit kund från och till i snart 10 år nu.

    Nu när dom kör fri frakt finns det ingen anledning att inte handla här. Haft kontakt med kundservice två gånger och det har gått mycket bra.
    4 mån sedan
  • Dålig
    Jag köpte en Xbox paket förra veckan från Komplett, och vid leverans var den i sin original förpackning, dvs. ingen skyddande kartong eller embalage som skyddar den. Xbox verkar fungera hittills trots fyra skador på original förpackningen. Jag tog kontakt med komplett för att meddela mitt missnöje med paketering, och fick svar att original förpackning ska räcka !
    Jag såg även att några andra kunder här i forumet hade klagat på samma problem, och svaret från komplett var att original förpackning borde räcka, och att komplett sparar på miljön. Tydligen original förpackning räckte inte för min del, xbox kartongen hade flera transport skador, vilket jag tycker är inte ok. Vad gäller miljön så finns det väl miljövänliga kartonger som kan användas. Köper man en dyr produkt så förväntas man att få varan hel utan skador och utan bekymmer om produkten fick slag eller inte.

    Detta var min sista köp från Komplett så länge de inte ändrar sig och börja pakettera väl sina leveranser som alla andra företag gör.
    4 mån sedan
  • Hej faelia999,

    Verkligen tråkigt att höra angånde skadorna som har uppstått på kartongen till din Xbox som du köpt ifrån oss. Då vi är ISO 14001 certifierade tänker vi mycket på miljön och hur vi kan spara på den. Skulle det däremot uppstå någon skada på xboxen så ersätter vi självklart med en ny.

    Mer om miljö hos oss kan man läsa på följande länk, https://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=enviroment

    Återkom gärna med ditt kund- eller ordernummer till kundombud@komplett.se och skriv "Att: Jesper Jakberger" så kan jag titta närmare på din beställning.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Mycket bra
    Handlade tidigare mycket från Inwarehouse och det jag märkt sedan allt blev Komplett.se är att numera får jag alltid vänta 2 dagar innan jag får det jag beställt, detta oavsett om jag beställer innan stopptiden. Inte så mycket att tjafsa om, men Komplett får gärna ta bort det löftet/infot. Varenda gång jag beställde från Inwarehouse hade jag leveransen dagen efter, även efter stopptiden.

    I övrigt tycker jag att det funkar bra, har DOA't en laptop och fick snabb respons och support angående detta. Fick dock aldrig något kvitto på den nya ersättningsdatorn jag fick, men fick som svar att det behövs inte då man kan spåra via det första kvittot? Nu sitter jag med ett kvitto med serienummer till en annan dator.

    Har köpt "Fyndvaror" 2 gånger och det har bägge gångerna varit helt oanvända produkter, så för er som tvekar om detta, var inte rädd för det. Köpte nu en Gaggia Classic som fyndvara för 2000kr med 1 års garanti. Var skeptisk när jag såg originalemballaget (dåligt skick) , men maskinen var helt oanvänd. Klockrent köp jft en ny för 3000kr + 24 mån garanti.

    Bra att Komplett tänker på miljön och skickar i originalemballage, men det finns kanske de som vill vara rädd om sina originalemballage.

    Det vore ju bra om Komplett kunde ha extra emballage mot tillägg för de som vill ha fräscha originalemballage.

    Hur kommer Komplett att hantera de som vill byta via "Öppet köp" om de får tillbaka produkten i ett originalemballage som är helt slut? Blir det extra avdrag då?

    I överlag tycker jag mig ändå märka en negativ skillnad från tiden jag alltid beställde via Inwarehouse, så jag ger 8 stjärnor.
    4 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Har varit nöjd kund hos Komplett under flera år, upp till nu.

    Jag köpte en PS4 basenhet och när jag hämtade ut den idag så var helt utan emballage/paket. Den ligger alltså enbart i sin egen produktförpackning, med fraktsedeln klistrad direkt på. Och med diverse revor och skavanker som alltid uppstår under frakt.

    Oerhört besviken över att Komplett.se inte kunde kosta på en kartong att frakta produkten i.
    4 mån sedan
  • Hej Archez,

    Emballagets syfte är att skydda produkten vilket orginalemballaget till PS4 klarar.
    Vi emballerar inte ytterligare för att spara på miljön vilket aktivt jobbar med i och med vår ISO certifiering.

    Har du fler frågor får du gärna maila in till Kundombud@komplett.se

    Med vänliga hälsningar
    Ted, Komplett.se

  • Perfekt
    I bought Cooler master X2 from Komplett which I feel is very good. The delivery was quick and safe while the product was delivered to me.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Var väldigt snabb och hade det bästa priset på produkten!
    4 mån sedan
  • Usel
    Har bara blivit sämre och sämre där!
    Köpte en samsung smart tv, efter ett par månader upptäckte jag sprickor i plastsargen
    som sitter runt om panelen, vilket var omöjligt att se vi ankomst, kartongen vart hel.
    Ringde komplett när jag upptäckte felet och förklarade, vägrade hjälpa mej tjatade bara
    om transportskada, sa till honom att det inte var någon transportskada, var precis som han
    hade vax i öronen eller nått, han fortsatte mala på om transportskada, när jag sa att det var
    något som måste ha skett under tillverkningen, ringde samsung som tur var fick hjälp
    omelebart. Var sista gången jag handlade hos komplett.se
    4 mån sedan
  • Hej Jolly Roger,

    Skadan låter mycket märklig och jag får beklaga att hantering i ditt ärende vart bristfällig.
    Jag skulle gärna vilja se närmare på ditt ärende för att se hur det har hanterats och vad som hänt.
    Maila in till Kundombud@komplett.se med ditt kund eller order-nummer samt "Prisjakt ATT:Ted" i rubriken så kikar jag närmare på ärendet.

    Med vänliga hälsningar
    Ted, Komplett.se

  • Usel
    Beställde en motorsåg i oktober förväntad i lager dagen efter. Efter minst 15 framflyttade datum för förväntad till lager ooch mailväxling med kundtjänst får jag i januari! mail om att artikeln utgått ur sortimentet. Beställde samma dag artikeln från annat håll med leverans efter 2 dagar! Undvik Komplett.se
    4 mån sedan
  • Hej Hasse2,

    jag får dessvärre beklaga det som hänt med din beställning. De preliminära datum vi har på hemsidan är de datum vi får av våra leverantörer eller direkt av tillverkaren, och ibland så blir det dessvärre så att datum skjuts upp eller att ordrar cancelleras då t.ex tillverkaren inte kan leverera produkten.

    Jag får ursäkta besväret och väntetiden du fått uppleva, och jag hoppas att du i framtiden får förtroende för att handla hos oss igen trots det som hänt.

    Med vänliga hälsningar
    Mark, komplett.se