Gratis tech- & hemsupport
till alla, fri frakt över 500.
45 dagar öppet köp

http://www.komplett.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 17 år sedan
Detaljerad information Komplett.se har fått betyget (8.20)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Jag beställde en datorskärm på Black Friday (25/11). Tidigare har jag haft en god erfarenhet av Komplett och tänkte att det inte skulle vara några större problem med att få hem min vara, möjligtvis någon dags försening på grund av Black Friday.

    Till saken hör att jag samtidigt la en betydligt större beställning hos en av Kompletts konkurrenter, även där förväntade jag mig en viss fördröjning. Till min stora förtjusning hade jag dock varorna från konkurrenten redan på måndagen den 28/11. Komplett hade då inte ens behandlad min beställning.

    Dagarna går och jag tar kontakt med kundtjänsten via Kompletts chatt. Där får jag mer eller mindre automatiserade svar om att det är mycket nu på grund av julhandeln och Black Friday. Ingen större hjälp med andra ord. Jag återvänder ofta till chatten för att försöka få klarhet i var i flödet min order ligger. Detta går inte att få svar på, istället sägs att min order "borde" behandlas den dagen. Så sker inte.

    Någonstans runt torsdagen den 1 december då det nästan gått en vecka sedan jag la beställningen och det fortfarande inte skett någonting blir jag i chatten utlovad en kompensation på 300 kr på grund av fördröjningen och ett löfte om att min order skulle skickas den dagen. Återigen sker det inget utskick och jag har i skrivande stund ej heller fått några pengar, trots att så skulle ske inom 3-5 arbetsdagar.

    Först den lördagen den 3 december så skickas min order ut och jag har min vara på tisdagen den 6 december, den är då inte ens paketerad av Komplett utan det har satts en klisterlapp med min adress på datorskärmslådan från tillverkaren. Det var det som tog över en vecka!
    Detta är inte acceptabelt. Dels den oerhört långa behandlingstiden och den urusla förljugna kundtjänsten som gång på gång utlovar att varan ska skickas utan att det görs. Som grädde på moset verkar det heller inte komma någon kompensation i form av pengar, som även det utlovades.

    Skulle jag kunna sätta ett minusbetyg på den här upplevelsen så skulle jag. Trött, arg och besviken på att inte kunna lita på en återförsäljare som jag tidigare åtminstone hade något slags förtroende för. Komplett har tappat det fullständigt.
    1 dag sedan
  • Usel
    Beställde två minneskort den 25/11 och de har fortfarande inte lämnat Komplett och det har nu gått 10 arbetsdagar. Helt makalöst. Har varit i kontakt med kundservice ett antal gånger och de lovar att återkomma vilket de aldrig gör.
    Sista gången det blev köp där!
    1 dag sedan
  • Hej PatSve,

    Vi beklagar innerligt att den service vi har erbjudit varit väldigt undermålig för er och förstår din besvikelse över att vi inte har hållt vårt löfte till dig.

    Vi önskar gärna kika vidare på ditt ärende för kunna hjälpa er vidare. Återkom gärna till oss via kundombud@komplett.se med ordernummer.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Ganska dålig
    Beställde en pizzaspade och baksten 25/11 (Black Friday), fick min leverans idag (11 dagar efter!) och när jag kom hem och öppnade mitt paket så är stenen sprucken i flera delar. Kommer inte handla där någon mer gång!

    Skärpning!

    Uppdatering:
    Efter att ha pratat med supporten så fick jag en ny leverans som tog bara 1 dag och, denna gången var varorna hela. Höjer med två stjärnor för servicen men det här är fortfarande ingen godkänd hantering
    3 dagar sedan ( Uppdaterat: 1 dag sedan )
  • Hej mrjames,

    Beklagar den långa leveranstiden och förstår att du fortfarande känner dig besviken. Skönt att höra att nyutskicket kom fram i rätt skick och hoppas du är nöjd med dina varor.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Usel
    Dem skickade fel vara, fick svar att den riktiga varan skulle skickas. Har nu gått över 1 vecka och jag har inte hört eller fått något.
    2 dagar sedan
  • Hej jajja98,

    Jag önskar gärna kika djupare i ert ärende för att se vad vi kan göra för er.

    Återkom gärna i ett mail till kundombud@komplett.se så hjälper jag er vidare.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Usel
    Det tar emot att skriva dåligt ett omdöme om komplett.se

    Jag är van vid att få suverän service av komplett och har uppfattat dessa aktörer som professionella fram till 25/11 (Black Friday).

    Jag hade länge spanat på en HTC 10 och var bered på att beställa en sådan mobiltelefon men ville vänta och se om någon skulle lägga ut den på kampanjpris, i och med Black Friday. Natten mot Fredagen den 25/11 så letar jag och ser att komplett.se har valt att ha med HTC för 5490:- istället för 5990:- blev ganska glad att det var just komplett.se som jag skulle beställa utav, då de för mig har uppfattats som seriösa och professionella!

    Leveranstiden dröjer ut tills på Onsdag den 30/11 men det har sina förklaringar, Black Friday samt helg. Det första jag gör när jag kommer hem, efter att ha hämtat ut paketet är att kolla mobiltelefonen, så allt är sin ordning. Telefonen startar och inga fel upptäcks såsom pixelfel eller liknande.
    - Kanon! Tänkte jag.
    Nu var det bara att lägga mobiltelefonen på laddaren och pilla med den senare ikväll.

    PROBLEMET;
    Det låg varken laddsladd (USB-C) i detta fall, eller hörlurar! Enbart en snabbladdare i förpackningen Hade det varit traditionella micro-USB har jag en del liggandes hemma. Men eftersom USB-C är såpass nytt har jag inte hunnit bunkra på mig några kablar ännu.

    Mycket underligt, börjar givetvis med att kontakta komplett.se för att reda upp avsaknaden av tillbehör och framförallt ladd/sync kabel! Ingen vidare hjälp via chatten som hänvisar till HTC. Ringer in och man skall återkomma till mig med hur vi löser problemet. Efter en dag så får jag ett mail som talar om att det inte skall ingå "några" tillbehör, what so ever! MYCKET UNDERLIGT tänker jag.

    Kontaktar HTC och dubbelkollar om så är fallet. Jag blir ombedd att uppge serienr och en HTC representant säger då direkt att det både skall ligga USB-C kabel samt hörlurar! Kontaktar komplett.se för tredje gången och får till svars att det inte alls skall ingå några tillbehör, enbart en snabbladdare, utan sladd för att kunna ladda mobiltelefonen! Påpekar att jag varit i kontakt med HTC själva som bekräftar att det är fel det som komplett.se påstår. Får samma dumma svar tillbaka. Det skall inte ingå några tillbehör i förpackningen!

    Känslan av att tala med en mur som ger ett konstant eko!
    Här väljer komplett.se att inta en strid med sina kunder istället för att hitta en lösning!

    Troligtvis sista gången jag handlar av komplett.se
    De har tappat mitt förtroende helt.. Detta är motsatsen till strålande och suverän service som jag hade trott att komplett.se skulle stå för!
    7 dagar sedan
  • Usel
    Det har gått över en vecka sedan jag la min order och paketet har inte ens behandlats ännu.
    Har vart i kontakt med deras kundsupport två gången och jag kunde likväl lägga den tiden på att be om hjälp från det flygandespaghettimonstret för all hjälp jag fick.
    8 dagar sedan
  • Hej NickOFreak,

    Vad tråkigt att ni har funnit vår service undermålig.
    Jag önskar gärna kika djupare i ert ärende för att se vad vi kan göra för er.

    Återkom gärna i ett mail till kundombud@komplett.se så hjälper jag er vidare.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Knappt godkänd
    Leveransen tog 4 dagar och till ett utlämningsställe där jag inte bor, Komplett väljer snålfrakt, nästa gång väljer jag en annan butik.
    10 dagar sedan
  • Hej ILikeIke,

    Vi är ledsna över att leveransen tog längre tid än avtalat och skickades till fel postombud. Vi hoppas att du är nöjd med produkten i sig.

    Har du några frågor eller funderingar, kontakta gärna oss på kundombud@komplett.se

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Ganska dålig
    Beställde på black Friday. Leveransen tog 4 dagar. Sedan levererar de till ett paketombud 2 mil bort. Normalt är det 5-6km till de 2 paketombud jag normalt hämtar postens paket ifrån.

    Jag beställde också en felaktig vara i en leverans. Om jag då ej hämtar ut paketet så åker jag på 290kr administrationsavgift + frakt tur o retur + postförskott. Så jag måste hämta ut paketet och skicka tillbaks det själv med posten efter att jag gjort en komplicerad returanmälan...

    När jag öppnar deras chattfönster för att få mer info om returen så står det att jag har plats nr 52... Jag verkar inte vara den enda som har problem ?
    10 dagar sedan
  • Hej CantonLover,

    Sedan Black Friday har vi jobbat hårt för att få ut alla ordrar så fort som möjligt. Självklart förstår vi din besvikelse över den bristfälliga leveransen, detta beklagar vi innerligt för.

    Vad avser felaktig vara vid leverans så är detta ingen hantering som vi känner igen oss i och ursäktar om det är så att du blivit missinformerad. Har du beställt en vara hos oss som du vill returnera så tar vi bara ut en administrativ avgift på 290 kr i de fall att den returneras till oss utan någon ytterligare information. Informerar du oss att du vill returnera produkten utan mottagande över chatt, telefon eller mail så ordnar vi det självklart kostnadsfritt.

    Har du ytterligare frågor eller funderingar vad avser din order eller något annat vi kan hjälpa till med, kontakta oss på kundombud@komplett.se.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Usel
    Har väntat 4 dagar på att få mitt paket från komplett, och har fortfarande inte fått det. Helt oacceptabelt. Sista gången jag handlar på komplett, blir bara inet i framtiden.
    10 dagar sedan
  • Hej xArmyHD,

    Vi har haft fullt tryck under Black Friday och vi jobbar med maximal fart för att skicka iväg alla ordrar så snart som möjligt. Vi förstår din besvikelse med oss och beklagar innerligt för den sena leveransen. Har du fortfarande inte fått hjälp med din order, kontakta oss på kundombud@komplett.se så hjälper vi dig vidare.

    Med vänliga hälsningar,
    Komplett.se

  • Perfekt
    Allt blir som utlovat, underbara människor som jobbar där! Har du en produkt som gått sönder? Max 5 dagar senare så har du en ny som funkar, helt underbar service!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 23 dagar sedan )
  • Perfekt
    Jag är en relativt van näthandlare. Om möjligheten att köpa en produkt online så är det alltid prio 1 för mig. Det innebär naturligtvis att jag råkat ut för en del problem, så även med produkter jag köpt genom Komplett. Och min åsikt är att det för det mesta är när något blir fel som man kan få en bild över hur kundorienterad ett företag är. Min erfarenhet med Komplett är att kunden står i fokus och de verkar genuint angelägna att du som kund ska känna dig trygg under hela köpet och inte bara fram till pengatransfern som en del andra aktörer.

    Senaste exemplet:
    Jag köpte en gigabit-router för typ 2 år sedan när jag fick möjlighet till en 100/100Mbit-lina. Den funkade ypperligt under dessa 2 åren. Men så nyligen fick jag 1000/1000Mbit indraget i kåken och då det var en gigabit-router så fanns det alltså ingen anledning till uppgradering. Tyvärr visade sig att routern felade vid val av överföringsprotokoll vid högre hastigheter och ströp hastigheten vid 100Mbit, ett fel som vi alltså inte haft anledning att misstänka förrän nu. Ringde upp Komplett och eftersom du har tillgång till historiken på dina köp så behövs ju inga kvitton eller sånt tjafs. Efter en kort förklaring bad de mig skicka in den till dem. De mejlade över en fraktsedel under tiden vi snackade och som jag kunde printa ut direkt. Ner med routern i lådan, på med etiketten och iväg med posten. Eftersom jag dokumenterat alla min egna felsökningar och analyser och skickade med dessa så hade jag en ny router på väg hem till mig dagen efter att den kommit fram till Komplett. Snabba ryck!

    Jag har läst lite dåliga betyg gällande förhandsbokade grejer och lev.datum, men eftersom jag aldrig köper varor som inte finns i lager (mycket kan hända med produktion, leverantörer etc) så kan jag inte uttala mig om det. Den service jag har fått har alltigenom varit superb.
    25 dagar sedan
  • Hej emiliosos!

    Tack för din utförliga recension och toppenbetyg! Då vi lägger stor vikt i kundupplevelsen så gläder det oss att du har fått ett så gott intryck av vår hantering!

  • Acceptabel
    Helt ok priser, och de har varit väldigt hjälpsamma i vissa ärenden men i mitt sista ärende som jag har haft med dem så har mitt förtroende gått åt skogen.

    Beställde en SSD på deras hemsida för ca 3 veckor sedan, och produkten har sedan dess blivit uppskjuten konstant och ej blivit levererad. Och när jag ringer upp dem och vill påpeka att jag har fått vänta och får se varje vecka på nytt att leveranstiden ändrats. Då frågar jag om de kan erbjuda mig en annan snarlik produkt för samma pris, eller +- mellanskillnaden då jag har slösat tid, energi och missat likvärdiga erbjudanden från konkurrenter.

    Det förslaget slogs ner efter 30 sekunder och fick ett nätt svar om att det inte gick.
    Dåligt kundservice och kommer nog aldrig våga lita på att beställa något utav dem om de inte har varan inne och verkar helt att sakna något "servicemind" i att erbjuda mig något annat.
    26 dagar sedan
  • Hej Malus!

    Det var mycket tråkigt att läsa vilket bemötande du fått av oss, då det utan tvivel bestrider vårt hanteringssätt i dessa ärenden.
    Jag skulle vilja hjälpa dig att få klarat ut den situation som du befinner dig i! Har du möjlighet att återkomma med mer information i ett mail till kundombud@komplett.se?
    Jag ser fram emot din återkoppling!

    Vänliga hälningar,
    Christian, Komplett.se

  • Perfekt
    Bra service och trevligt bemötande. Snabba leveranser.
    29 dagar sedan
  • Tack för ditt omdöme! Underbart att du är nöjd med oss! :)

  • Perfekt
    Bra utbud, snabb service men framförallt en fantastisk kundservice som mycket snabbt hjälpte mig med mig mitt problem med en vara.
    1 mån sedan
  • Oerhört roligt att höra att din upplevelse med vår kundservice gav högsta betyg! Tack för din recension! :)

  • Perfekt
    Handlat från komplett.se i många år, alltid snabba leveranser, bra sortiment och oftast bra priser. Fantastisk service ifrån komplett nu senast då jag beställde en vara och produkten visade sig vara trasig. Så ska det vara!
    1 mån sedan
  • Tack för ditt toppbetyg! Bra leveranstid och kundservice är något som vi värderar högt och vi uppskattar därför dina fina ord!

  • Perfekt
    Med 37 olika beställningar i bagaget från komplett.se så känner jag mig trygg i att påstå att komplett är en väldigt bra butik. Deras leveranser är snabba, de har perfekt returhantering och trevliga anställda. Utöver detta har de svårslagna priser.
    1 mån sedan
  • Väldigt roligt att höra att du har fått en så bra upplevelse av vår nätbutik, våra leveranstider och kundservice! Tackar innerligt för ditt fina omdöme!

  • Perfekt
    (Omskriven recension)
    Lång historia.
    Köpte ett headset som "demo" för ett jättebra pris men det visade sig senare att de var defekta då mikrofonen hade alldeles för låg volym. Lämnade tillbaka det och då skickade Komplett ett HELT nytt till mig, trots att prisskillnaden mellan demoprodukten och ett helt nytt var 1200 kr. Hade dock redan varit och köpt ett nytt headset i en annan affär, bara för att Komplett inte hade det headsetet jag ville ha i sitt sortiment, annars hade jag definitivt köpt det via Komplett :)
    Så kontaktade dem och sa att jag inte ville ha det nya headsetet då jag inte hämtat ut det än. Då fixade de resten.

    Fantastisk service, vänligt bemötande och otroligt generösa.
    Den bästa datorbutiken på nätet.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Tack för din återkoppling! Väldigt roligt att höra att du är nöjd med hanteringen! :)

  • Perfekt
    Smidig hemsida, bra support och stort utbud. Whats not to like
    1 mån sedan
  • Jätteroligt att höra att du är nöjd med vår nätbutik och vår support!

  • Mycket bra
    Bra butik på nätet
    1 mån sedan
  • Det glädjer oss att se att du är nöjd! :)

  • Perfekt
    Beställde en Huawei P9Plus Guld hos Komplett 2016-10-27.
    Kom redan nästa dag 2016-10-28.
    Helt galet snabb leverans. Extremt nöjd.
    1 mån sedan
  • Hej krillen1!
    Tack så mycket för ditt fina omdöme! Det glädjer oss att du är nöjd med leveranstiden!

  • Perfekt
    (Omskriven recension: Fick först inte tag på supporten, men troligen måste jag ha skickat till fel email.)

    Ökar mitt betyg till 10 av 10. Komplett har den bästa kundservicen jag har varit med om!
    Dem går den extra biten bara för att göra kunderna nöjda.

    Komplett ersätter nu Netonnet som min favorit onlinebutik!
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej Fabdulla!
    Tack så mycket för recensionen! Väldigt skönt att höra att du är nöjd med vår support!

  • Perfekt
    Vill bara säga att det inte går bättre med onlineshopping.

    Stor variation, jättebra priser. Superbra!

    Man kan till och med välja utlämningsstället!
    10 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej andrtheod!
    Jättekul att höra att du är nöjd! Tack för positiv respons gällande funktionen att välja utlämningsställe! :)

  • Perfekt
    Beställde kl. 16 och fick leverans före kl. 14 nästa dag. Imponerande!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Har alltid gått bra när jag köpt från komplett.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde ett nytt moderkort och SSHD på fredagskvällen och fick det på måndagen. Snabb leverans och oslagbart pris!
    2 mån sedan
  • Usel
    Förhandsbeställde Mafia III i Juni för att få det levererat idag (7/10-16). Tyvärr låg det inte i brevlådan och av ren nyfikenhet på vart det tagit vägen ringde jag Komplett och frågade. Fick till svar att anledningen att jag inte fått spelet på releasedagen var därför att jag inte beställt expressfrakt. Detta framgick ej när spelet beställdes. Ställer mig själv frågan vem som förhandsbeställer ett spel om man inte vill ha det just på releasedagen? Har förhandsbeställt spel på olika webbsidor över 10 gånger men aldrig varit med om detta förut. Så oerhört sniket och dåligt, kommer aldrig att handla på Komplett.se igen
    2 mån sedan
  • Hej tiger51

    Vi beklagar innerligt att vi inte levererade ert förhandsbokade spel till lanseringsdagen, vi arbetar hårt för att kunna leverera samtliga spel till lanseringsdagarna.

    Har ni möjlighet att återkomma till mig via kundombud@komplett.se så hjälper jag er vidare.

    /Jonathan, Komplett.se

  • Usel
    OBS! Skriver denna recension innan jag fått produkten levererad.

    Jag köper teknik för ungefär hundratusen kronor varje år, från många olika bolag.
    (Inet, Webhallen, Cdon, Siba, Phonelife etc)
    Men jag har aldrig blivit så lurad som jag blivit av detta företag. Jag har fått ett bekräftat leveransdatum av Komplett. Detta datum säger dom själva ska stämma, vilket det ej gör.

    Jag beställde en produkt som blev försenad, p.g.a leverantören. Det bekräftade datumet ändrades därefter, vilket är fullt förståeligt. Det går inte att räkna med allt.
    Jag kontaktade deras support och frågade om deras nya datum stämde, vilket de var helt säkra på. Jag skulle få produkten levererad på det nya datumet.
    Jag kollade dagen efter det bekräftade datumet, och de hade fortfarande inte fått produkten på lager. Men datumet hade de kvar. De hade alltså en bekräftad leverans dagen före.
    Jag kontaktade då support igen för att fråga. De sa då att produkten blivit försenad igen, vilket jag inte fått någon info om. De skulle då uppdatera min order med rätt datum vid ett senare tillfälle, vilket de också gjorde.
    Jag har nu ett 3:e datum att gå på, men misstänksam som man är kontaktade jag support igen och frågade om det nya datumet stämde. Även denna gång insisterade de på att datumet var korrekt. Jag skulle garanterat få produkten levererat vid detta datum.
    Ungefär 3 dagar efter är min order uppdaterad, med även denna gång ett nytt datum.
    Jag har alltså fått bekräftade leveranser flyttade framåt ett par veckor åt gången, antagligen för att jag inte ska avboka.
    Riktigt oseriöst gjort, och jag har aldrig varit med om ett företag med så falska marknadstekniker.

    Allt detta har krånglat till det rejält, eftersom jag har sålt min tidigare använda produkt och var nu tvungen att spendera en hyfsad stor summa på en ersättare medans jag väntar.
    Otroligt frustrerande.
    2 mån sedan
  • Hej TheChiffer

    Vi beklagar innerligt att vi inte har kommunicerat korrekt information gällande leveranser av den produkt som ni har beställt.

    Jag önskar gärna undersöka ert ärende vidare, har ni således möjlighet att återkomma till mig med ert kund eller ordernummer i ett mail till kundombud@komplett.se så riktas det direkt mot mig?

    /Jonathan, Komplett.se

  • Perfekt
    Finns ingen bättre företag på nätet idag anser jag, deras leveranser är alltid i tid, priserna är konkurrenskraftiga och deras kundbemötande är i en klass för sig själv, har aldrig varit med om ett företag som anstränger sig så pass hårt och mycket (till och med utanför arbetstid) föra att allting ska bli perfekt för mig som kund!

    Fortsätt på den vägen Komplett.se!
    2 mån sedan
  • Usel
    Både på nätet och i fysiska butiker finns allt ifrån uruselt till toppen.
    Min erfarenhet av Komplett är utan tvekan toppen.

    Exempelvis vid ett problem med installation av en datakomponent var det bara att lyfta luren, 21.00, snabbt och kunnigt svar - problemet löst! Tack så mycket!

    Jag är mycket nöjd med, hmmm - faktiskt allt och känner mig trygg som kund hos Komplett!

    Kompletterande info och sänkt betyg!

    Komplett behöver styra upp presentationen av leveranstider. Synnerligen irriterande som det fungerar nu.
    Preliminära leveranser: antalet och tid ändras lite hur som helst vilket är ok.
    Bekräftade leveranser: även här ändras antalet lite hur som helst, efter att ni har bekräftat! Vet ni inte vad ni har beställt?

    Jag som har beställt vill ha korrekt info om leveranstid. Ni pratar om listor med beställningar som ni betar av varefter varorna kommer in. Maila var man befinner sig på listan till oss som har beställt, exempelvis plats sex i kön. Som det är nu har man ingen aning om man får leveransen den här gången eller inte, eller nästa eller nästa...

    Och som nämnts tidigare - när ni bekräftar antalet och leveranstid på hemsidan - hur kan då antalet senare ändras innan ni ens har börjat leverera???

    Den tidigare utmärkta supporten har försämrats.
    Långa väntetider och felaktiga svar på tekniska frågor.

    Konsekvensen av den kompletterande infon är att omdömet sänks från 10 till 4.

    Kompletterande info del 2
    Ert svar, som nu är borttaget, säger allt - läser ni ens vad kunderna skriver här!???
    Vadå för spel??? Ni lägger tydligen in ett standardsvar och hoppas att det passar in!
    Jag blir så illa tvungen att ge Er det betyg Ni förtjänar - 1.
    Från 10 till 4 till 1 - bra jobbat Komplett.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Hej Mooosen

    Vi beklagar innerligt att den service vi har erbjudit varit väldigt undermålig för er.

    Vi önskar gärna kikar vidare på era ärenden och kunna hjälpa er vidare. Återkom gärna till mig via kundombud@komplett.se så kommer mailet direkt till mig.

    /Jonathan, Komplett.se

  • Perfekt
    Toppbetyg - Bra rekommendationer på produkter av kundservice
    2 mån sedan
  • Dålig
    Varor bekräftade i lager skickas inte och ej heller någon info om varför trots upprepad kontakt med och löfte från kundservice. Förmodligen kom ingen leverans, men varför då inte vara ärlig med det? Avbeställde och beställde via annan shop, som dessutom var billigare.
    2 mån sedan
  • Hej joek1974

    Vad tråkigt att läsa att ni inte har mottagit ert spel till lanseringsdagen. Jag önskar gärna komma i kontakt med er. Har ni möjlighet att återkomma direkt till mig via kundombud@komplett.se?

    Med vänliga hälsningar
    Jonathan, Komplett.se

  • Ganska dålig
    Förhandsbokade Forza Horizon 3 så man kunde ha hem spelet samma dag det släpps. Skulle ta 1-2 dagar att skicka, MEN dom väljer att skicka som brev istället som tar 2-5 dagar enligt kundtjänst. Kommer aldrig beställa spel från dom igen iallafall för dom gör som dom vill efter man beställt. Jag kunde gått till närmsta butik idag och köpt spelet men det går ju inte nu . Bra pris inklusive frakt är väl värt 3 stjärnor men resten sänker allt.
    2 mån sedan
  • Hej zyber-a

    Vad tråkigt att läsa att ni inte har mottagit ert spel till lanseringsdagen. Jag önskar gärna komma i kontakt med er. Har ni möjlighet att återkomma direkt till mig via kundombud@komplett.se?

    Med vänliga hälsningar
    Jonathan, Komplett.se

  • Ganska bra
    Hej,
    har denna gång faktiskt inte fullgjort ett köp, utan endast lagt en beställning och sedan ångrat mig (så gott som direkt).

    - 29/8: Lade en beställning (28319885) och fick bekräftelsen kl. 08:57.
    - 29/8: Avbeställde per mail samma dag kl. 09:08 (alltså 11 minuter senare!)
    - 31/8: Fick ett meddelande om att min order var klar att hämtas. Skickade mail direkt.
    - 1/9: Fick ett mailsvar om att ordern var avbeställd och jag inte behöva betala något. (Såklart, eftersom jag avbeställt DIREKT).
    - 5/9: Får ett sms och ett mail till om att min order ligger kvar och att jag blir debiterad 250 kr om jag inte hämtar ut den. Helt otroligt!

    Hur kan ni sköta er mail så dåligt och hur kan ni lova något som uppenbarligen inte har skett? Synd, komplett har ofta bra priser, men det skall mkt till om jag någonsin skall handla hos er igen efter allt detta strul.

    UPPDATERING: Fick efter lite trixande hjälp (bra hjälp från en kompis som jobbar på Komplett, 10p om det varit endast för henne) med ovanstående och det löste sig utan avgifter eller liknande. Dock tog det lite längre tid än önskat.
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Borde nog sluta ge fri support till alla, även de som inte ens handlat där. Extremt långa väntetider och dålig service. Köpte dator som de skruvade ihop för över 20 000 men redan efter ett halvår la den av. Gått 60 dagar nu av att skicka in delar, hela datorn och fått tillbaka samma grejer utan att problemet är löst.
    2 mån sedan
  • Hej ev0l_

    Vad tråkigt att ni har funnit vår service undermålig.
    Jag önskar gärna kika djupare i ert ärende för att se vad vi kan göra för er.

    Återkom gärna i ett mail till kundombud@komplett.se så hjälper jag er vidare.

    Med vänliga hälsningar
    Jonathan, Komplett.se

  • Ganska bra
    Uppdate längst ner.

    Ganska bra shopping upplevelse men det känns som att supporten inte riktigt försöker hjälpa till.

    Jag har under cirka 1 månad försökt att reklamera ett defekt grafikkort som underpresterar. Har gjort många tester och prövat det mesta på begäran. Jag har även tydliga bevis på hur den underpresterar med skärmdumpar från 3 olika benchmarks. Sedan har jag även varit i kontakt med tillverkarens support eftersom det tog sådan tid att få svar från komplett. tillverkaren har bekräftat att det som jag upplever är ett fel och att kortet skall bytas. Detta har komplett fått ta del av men fortfarande inte något som händer.

    Känns tråkigt att man behöver skicka ett grafikkort genom halva europa för att reklamera det mot tillverkaren speciellt när det är något som återförsäljaren är skyldigt att sköta.

    inväntar fortfarande respons på ett mail jag skickat till dem så möjligen blir det någon stjärna till men ser inte speciellt ljust ut.

    Har fått respons nu på mitt mail och man har nu kommit fram till att man byter min defekta kort. Jag är väldigt glad att man kunde lösa problemet. Dock så har jag fått prata med en av de ansvariga för kundrelationer. Det känns lite konstigt att man ska behöva klättra så högt upp inom kundservice delan av komplett för att kunna lösa ett problem som har varit bekräftat av tillverkaren sedan cirka 2-3 dagar efter det att jag kontaktade komplett första gången.

    men självklart så är det bra att det ändå löser sig tillslut även om det har tagit tid. Efter detta ärende så kan jag verkligen säga att jag kommer att fortsätta att handla hos komplett. Det känns faktiskt som att dom är väldigt måna om sina kunder även när det gäller "after sales support". max pott blir det dock inte den här gången men det blir det kanske senare. Skulle vilja tacka Kompletts support för att de har varit tålmodiga med mig och tillslut löste detta ärende.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Min PSU gick sönder, skickade in den som retur. Snabbt svar på mejl och snabb hantering, ny PSU skickades omgående. Kan inte begära mer!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde ett gaming-tangentbord som visade sig ha gnisslande space-tangent.

    Nytt ex skickades utan krusiduller!

    Toppensupport :)
    2 mån sedan
  • Usel
    Jag har svårt att beskriva i ord hur besviken jag är på mitt senaste köp hos komplett.

    För en månad senare beställde jag en TV som fortfarande inte har kommit, trots att den fanns i lager. Den har skickats till fel adress, och nu idag ligger den på en ICA butik på Ekerö 70 mil från sin destination. Kundtjänsten tar 7 dygn på sig att svara på mail vilket gör det omöjligt att kommunicera på det viset. I chatten lovar dom hjälp men gör absolut inget för dig som kund.

    Idag en månad senare ringde jag och fick efter 30 minuter i telefonkö med 20 sekunders slingor av rock låtar skränades i luren äntligen kontakt med en kille som kunde hjälpa mig avbeställa ordern då jag nu helt tappat hoppet om butiken. Han lovade en bekräftelse på detta via mail (ett mail som såklart inte kommit)

    Jag hoppas att jag får mina pengar tillbaka innan komplett går i konkurs för fortsätter det på detta vis finns inget annat slut.
    2 mån sedan
  • Hej bysell

    Tack för samtalet.

    Vi har kommit fram till en lösning i detta ärende som vi hoppas att ni känner er nöjd med.

    Med vänliga hälsningar
    Jonathan, Komplett.se

  • Utmärkt
    Grym butik
    2 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Lite sega på att svara på mejl men ta det via chatt så får ni svar direkt. Suveräna på kundservice, bra priser och för de mesta allt i lager gör att jag alltid kollar här först.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket bra Kundservice! Väldigt tillmötesgående och tydliga.
    Kommer helt klart handla här igen!

    Update:
    Har haft ett service ärende som hanterades smidigt.

    Kul att dom kör "super-rea" lite då och då.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Utmärkt
    Deras kampanjer kan man inte klaga på, köpte mig ett par Bose QC25or. Billigare än Taxfree!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde några delar från komplett och byggde själv, det funkade inte först men gud vad de försökte få det att funka! De bjöd på fri support hos Tech Troopers och ville bara att det skulle funka helt enkelt. De skickade för övrigt hit delarna på 2 dagar vilket inte skadar. Helt otrolig support samt öppettider, helt klart att rekommendera! (De erbjöd även hem besök gratis och är glada för rea på ordrar)
    3 mån sedan
  • Usel
    Upplever likt stekhet att supporten lovar saker de inte kan infria. 3 gånger nu har jag fått ett "jag återkommer via mail" från chatsupporten utan att något mail kommer. Jag misstänker att de fått direktiv att när en kund tar för lång tid i chatten så ska de säga att de återkommer via mail, men att det egentligen är lögn. Jag vill inte gå in på detaljer här men den sortens arrogans och nonchalans är inte seriös eller acceptabel.
    4 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Hej Merdique

    Beklagar innerligt att vår service har varit bristfällig.

    Jag har undersökt saken vidare och fått svar på era frågor och besvarat ert privata meddelande via ett annat forum.

    Med vänliga hälsningar
    Jonathan, Komplett.se

  • Utmärkt
    Köpte ett uppgraderingspaket "Intel Core i7-6700K" till min grabb. Allt fungerade perfekt utom cpufläkt som var lite för billig och gick sönder vid montering. Vi köpte då en separat cpufläkt på annan firma. Totala priset blev ändå lägre än om jag köpt alla grejor separat så det var väl OK. En fläkt för 100 kr är inget att bråka om i sammanhanget.
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett Logitech G105 tangentbord som posten lyckades skicka helt fel och det kom aldrig fram till mig hur jag än försökte (pratade med posten 4 ggr) Posten skickade tillbaka paketet till komplett. kontaktade då komplett (Som jag tidigare bara har bra erfarenhet av Men har dock aldrig reklamerat nånting ) Komplett säger Inga problem vi skickar tangentbordet igen. Jag väntar flera dagar på ett besked att paketet är skickat inget händer.
    Medan jag väntar så ser jag att jag har fått tillbaka pengarna för det beställda tangentbordet.
    Ringer då igen till komplett och de svara oj det var ju tokigt att vi inte har skickat det Men inga problem vi skickar det igen och du behöver inte betala för det.
    Väntade ytterligare en vecka sen Mailade jag (tänkte att de kanske har bättre koll på sina mail) .Fick svar idag att tyvärr så kommer de inte skicka nåt tangentbord för det har utgått ur sortimentet och jag har ju ändå fått tillbaka mina pengar.

    Snyggt jobbat komplett bra sätt att behålla återkommande kunder Lova nåt som ni sedan skiter i att följa.

    Bye bye se you never again
    3 mån sedan
  • Hej Stekhet!

    Beklagar innerligt att vår service har varit undermålig och förstår ert missnöje.

    Jag har skickat er ett e-mail där jag önskar vidare kontakt med er via er mailadress som ni har registrerad hos oss.

    Med vänliga hälsningar
    Jonathan B, Komplett.se

  • Perfekt
    Alltid lika trevlig kundservice och snabba leveranser :)
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Alltid haft bra bemötande från Komplett.
    Snabba leveranser och supportärendena har alltid varit smidiga utan några knussel.

    Mailsupport kan ta lite tid. Men de har chattsupport som kan hjälpa till med en del så länge det inte är direkt returförfrågan.
    4 mån sedan
  • Dålig
    Tyvärr hade jag ingen trevlig upplevelse då det visade sig att jag behövde returnera en vara.

    Hade köpt en UPS vilken lagt av. Anmäler retur via hemsidan och ringer Komplett. Får svaret att de skickar ut en retursedel.

    Väntar 2 veckor, ingen retursedel.

    Ringer Komplett igen och de skickar en "ny" retursedel.

    Returnerar varan. På websidan står det att ett exemplar ligger som "reserverad" för att skickas till mig.

    Någon vecka går... inget händer. Ringer Komplett igen och frågar vad som står på. Killen jag pratar med säger att den skall skickas dagen därpå.

    Ytterligare någon vecka går. Ingen UPS.

    Ringer in igen. UPS:en är ännu inte skickad, men jag blir lovad att den skall skickas i veckan.

    Nu har jag fått hem den igen efter 3 samtal och över 2 månader efter första samtalet.

    Personerna jag pratat med har varit trevliga, men det hjälper inte så mycket om jag inte får min produkt tillbaka, samt får felaktika uppgifter.
    4 mån sedan
  • Hej Lunde!

    Jag förstår ditt missnöje och beklagar att vår service varit undermålig i detta fall. Jag hoppas att allting fungerar bra för dig med produkten i fråga efter att den anlänt. Kundupplevelsen har inte varit som önskat från vår sida, finns det något mer jag kan göra för dig idag är du varmt välkommen att kontakta mig via kundombud@komplett.se så ska jag göra mitt yttersta för att hjälpa dig!

    Med vänliga hälsningar
    Patrick S, Komplett.se