Fri frakt på allt
Fri retur
45 dagars öppet köp

http://www.komplett.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 15 år sedan
(data från 2014-09-15)
Detaljerad information Komplett.se har fått betyget (8.28)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Bra
    Dom enda som hade dem hemma i lager just då. Behövde dem till spelkvällen.
    23 timmar sedan
  • Utmärkt
    + Bra butik
    + Snabba leveranser

    - Priserna kunde vara lägre
    2 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra priser, fri frakt och snabb leverans. Fick min iPad Mini 2 dagar efter lagd beställning. Varmt rekommenderas!
    4 dagar sedan
  • Utmärkt
    Komplett har ett strålande bemötande, serviceinriktad returhantering och trevlig attityd. Det är därför jag återkommer som kund till dem om och om igen.

    Jag hade problem med mitt nätaggregat till mitt datorpaket, och skickade in den, och efters ett utbyte över epost med felbeskrivning och disagnos av felet, och nu är min ersättningsvara på väg i posten.

    Deras chat (till kundservice, via deras hemsida) är också strålande, med kunnig personal och snabba svar.
    6 dagar sedan
  • Dålig
    Jag har handlat från Komplett några gånger tidigare utan några som helst problem och alltid fått beställningen en eller två dagar efter lagd beställning.
    Men nu är jag tveksam på om jag kommer beställa från Komplett fler gånger.

    Beställde Logitech G600 i onsdagskväll då jag såg att det var halva priset och fanns i lager, ordern blir bekräftad strax efter.

    Runt kl10 torsdag förmiddag står det att ordern är plockad, vilket enligt Komplett betyder att den skickas inom kort, den här statusen står kvar under hela torsdagen utan någon leveransbekräftelse.
    Tar kontakt med kundservice genom chatten runt kl17.30 för att säkerställa leveransen då produkten tog slut i lager några timmar efter lagd beställning och får svar att det gått igenom och att den levereras inom 1-3 arbetsdagar.

    Runt kl9 fredag morgon så får jag mail om leveransbekräftelse och när jag kollar ordern så står det att plockning har påbörjats och i samma veva att den är färdigpackad och har skickats iväg.
    Ringde upp dom kl10.20 och frågade vad som pågår (Då den egentligen redan var plockad) och får ingen förklaring till vad som har hänt då jag trots allt beställde så den skulle skickas iväg under torsdagen.

    När jag kollar upp kolli-id så finns det inget registrerat hos PostNord, får bara fram en sida om att min sökning inte gav några träffar, så har det varit under hela fredagen.
    Hade förhoppningen att få varan levererad innan helgen, nu vet jag inte ens om den dyker upp på måndag.

    Bristfällig information och ord från kundservice som inte riktigt stämmer.
    10 dagar sedan
  • Hej Mancerot,

    Jag beklagar verkligen ifall din order inte blev skickad i torsdags i förra veckan. Vanligtvis tar det upp till 24 timmar innan kollinumret blir spårbart via postens hemsida, så förhoppningsvis ska den vara framme inom den normala leveranstiden på 1-3 arbetsdagar.

    Du får gärna hjälpa oss blir bättre genom att återkomma med ditt kund- eller ordernummer till kundombud@komplett.se.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Mycket bra
    Beställde vid halv 10 på en söndag, fick ett mail 3 timmar senare att ordern var skickad!
    Otroligt. Utmärkt och bra att betala med kort.

    Edit ; ganska lång leveranstid för brev. 3 - 5 dagar! Samt dåligt att de inte använder varubrev som går att spåra.
    16 dagar sedan ( Uppdaterat: 12 dagar sedan )
  • Knappt godkänd
    Det är helt ok att ha butiker i flera länder. Men när man beställer från komplett.se förväntar man sig leverans i tid från just... Sverige. Komplett skickar ofta från Norge vilket tar uppenbarligen lika lång tid som från Korea som jag ibland beställer från.

    Skickas varan från ett annat land ska det tydligt framgå innan köpet genomförs!
    14 dagar sedan
  • Hej Sunrazor,

    Att vårt lager ligger i Norge ska inte påverka leveranstiden negativt. Så länge produkten du beställt finns på lager ska den vara framme inom 1-3 arbetsdagar, vilket är den normala leveranstiden för ett postpaket. Under länken nedan finns mer information gällande våra fraktalternativ.

    https://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=deloverview

    Jag beklagar självklart ifall din senaste order ifrån oss har blivit försenad i postgången. Återkom gärna med ditt kund- eller ordernummer så ska jag undersöka ärendet närmare. Du kan maila direkt till kundombud@komplett.se och skriv "Att: Jesper Jakberger" i ämnesraden.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Mycket bra
    När jag köper hemelektronik på nätet så försöker jag alltid hålla mig till de tre företag som jag vet har högst kvalitét: Webhallen, Inet samt Komplett.se
    Utav dessa så har komplett funnits längst och under alla dessa år så kan jag aldrig minnas en gång då jag varit missnöjd med det jag köpt från dem. Dock så stämmer det att deras support ibland är långsam: speciellt när det gäller saker som inte direkt handlar om ens order. Jag bad nyligen om info om en nyinkommen produkt och fick vänta en -vecka- på svar (Case #3952750).
    16 dagar sedan
  • Acceptabel
    Bra sortiment och leveranstid MEN långsamma när det gäller svar från deras Support samt att svaren är helt värdelösa.

    Har ställt frågor vid olika tillfällen men får svar på saker jag inte frågat om eller ett standardsvar som att dom inte har en aning om vad det är för prylar dom själva säljer.

    Jag ska berätta ett exempel:

    Produkt X har enligt kompletts sida kompatibla tillbehör, ett av dom är jag nyfiken på men hittar det inte på deras sida, jag mejlar och säger att jag vill köpa tillbehör Y, en vecka senare får jag svar att jag har tillbehör Z här (bifogad länk), jag svarar tillbaka direkt att det inte är tillbehör Z jag vill ha utan tillbehör Y, en vecka senare får jag svar att dom läst slarvigt och att tillbehör Y inte finns i deras sortiment, jag svarar direkt tillbaka att jag vet att det inte finns på deras sida annars hade jag inte mejlat från första början utan köpt produkten direkt men eftersom ni specar tillbehöret så kan ni väl ta in den så man kan få köpa, en vecka senare fick jag svar att nej vi tar inte in denna pga dålig efterfråga.

    Det verkar som att kompletts sortiment bygger på efterfråga.

    Jag kan tillägga att av de tre tillbehören av samma typ så är just produkt Y betydligt bättre än dom andra två liknande produkterna så det är nästa enbart dumt att inte vilja ha produkt Y.

    Jag kommer aldrig mer ställa några frågor till dom och troligtvis inte handla där heller i framtiden.
    22 dagar sedan
  • Hej Lactoferrin,

    Det var tråkigt att höra att du upplevt svaren från vår support som värdelösa. Du får gärna hjälpa oss bli bättre genom att återkomma med casenumret från den konversation du haft med oss tidigare. Det går bra att maila till kundombud@komplett.se och skriv "Att: Jesper Jakberger" i ämnesraden, så ska jag titta närmare på det.

    Tackar på förhand!

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Perfekt
    Komplett är suveräna! Alltid lika nöjd av att handla där. Senaste var nu i helgen och jag beställde en router från deras Weekend-deal på fredagen kl 15 och tänkte att det var helg och jag får den någon gång under mitten av nästa veckan. Jag kunde hämta ut varan måndag morgon kl 10 (!) på mitt postombud. Tror aldrig jag varit med om snabbare frakt. Två tummar upp för snabb leverans!
    29 dagar sedan
  • Perfekt
    Har varit en trogen kund i över 10 år och alltid varit supernöjd.

    + Beställer du tidigt på morgonen får du leveransen dagen efter... varje gång.
    + Nu även gratis frakt.
    + Har aldrig haft några som helst problem med reklamationer. Det går alltid snabbt och smärtfritt.
    + Sidan är väldigt lättöverskådlig och sorteringsfunktionerna fungerar bra.

    +/- Finns väldigt många bra erbjudanden. Klart att de inte alltid har de bästa priserna dock när andra butiker kör sina kampanjer, men grundsortimentet är förhållandevis bra.
    +/- Tillräckliga betalningsalternativ.

    - Det kan vara lite knepigt att hitta artiklar som inte är för datorer. Alltså något dåligt med rubricering på diverse-fronten i min mening.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Lätta att ha och göra med, skickar varor snabbt, sköter reklamationer enkelt och snabbt!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Smidig hantering på alla vis.
    1 mån sedan
  • Bra
    De kunde ha smidigare system för beställning och betalning.
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    En butik som gärna ger sken av att vara för coola "geeks", men som inte har ett sortiment eller priser värt att imponeras av. Snabba leveranser däremot.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Inga konstigheter, snabb orderbekräftelse och snabb leverans.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Klockren tia! Mycket snabb bekräftelse. Support via både telefon och mail. Fri frakt. Snabb kommunikation och en fin välpackad vara levererad till mitt postombud dagen efter. Jag återkommer!
    1 mån sedan
  • Bra
    Grymma erbjudanden!
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde 2 TV-apparater den 26e juni 2014 som var på kampanj. Pratat med kundtjänst 3 gånger under denna tid och det svaret jag får är att dessa TV-apparater fortfarande inte har kommit in till erat lager än (vilket är väldigt konstigt) då det gått nästan 3 veckor sen jag la beställningen. Sen idag fick jag höra i kundtjänsten att dom hade fastnat i tullen på väg till Sverige vilket jag verkligen inte tror på då jag själv jobbar i denna bransch och vet mycket väl hur dessa rutiner och processer går till.

    Första gången någonsin jag har klagat på ett företag när jag handlat online. Hade planerat fler inköp här då jag hört mycket bra men det tvivlar jag starkt på om det inte blir en bra ersättning för problemen.
    2 mån sedan
  • Hej freddeliiito,

    jag får börja med att beklaga väntetiden på din order och försöka förklara vad som hänt med ditt ärende.

    Som du säkert fått som svar via vår kundtjänst så har dessa inte funnits i lager och kom in först under slutet av förra veckan, och då vårt lager ligger i Sandefjord, Norge, så tullar vi allt som vi säljer i Sverige och Danmark. Det måste varit en misskommunikation då varorna inte fastnat i tullen till Sverige, utan när vi fått in varorna i lager i Sandefjord så måste tullpapper ordnas för samtliga produkter som ska skickas till våra svenska kunder.

    Vad jag kan se så ska allt vara löst nu och din order kommer att behandlas under dagen.

    Med vänliga hälsningar
    Mark, Komplett.se

  • Dålig
    Först vill jag påpeka att jag aldrig haft problem med Komplett tidigare när alla mina ordrar har flutit på. Nu har jag dock fått mitt första problem i samband med ett köp ifrån Komplett och där är jag besviken för att uttrycka mig milt.

    Returnerade mitt moderkort till Komplett som jag betalde ca 2800kr för då jag fick fel direkt när jag skulle starta min nymonterade burk. Jag har monterat X antal datorer i mina år och är ingen lekman.

    Komplett påstår att jag har skrapat sönder PCB och att jag förstört cpu-sockeln och att jag då inte får tillbaka en enda spänn. Hur fasen kan Komplett bevisa att JAG åsamkade dessa skador? De öppnade ju inte direkt förpackningen och kollade kortet innan de skickade det till mig. Jag har läst massor av rapporter på människor som har haft problem med moderkortet med exakt det felet jag hade vilket man kan få en att tro att det är FEL PÅ KORTET IFRÅN TILLVERKAREN. Det kunde t.o.m ha varit er tekniker som åsamkade skadan om man ska vara så krass?

    De gav mig 400 kr i rabatt om jag köpte ett nytt moderkort. Men det är ett jävla slag i ansiktet på mig som kund. Jag kommer aldrig mer köpa ifrån Komplett.

    De meddelade mig inte heller att de faktiskt hade felsökt mitt kort. Det fick jag ringa kundtjänst om efter över en vecka.

    Där förlorade Komplett en trogen kund.
    2 mån sedan
  • Dålig
    Köpte en färdig dator av dem och ett halvår senare brakar grafikkortet ihop. Noll respons från support och noll möjlighet att sätta in extra fläkt i chassit gör att jag inte rekommenderar denna butik till nån.
    2 mån sedan
  • Hej deanmartin,

    Vi beklagar händelsen och vill gärna se över ert ärende. För att hjälpa er med med detta ber vi er maila in till kundombud@komplett.se med kund och ordernummer samt mail och telefonnummer vi kan nå er på.

    Med vänliga hälsningar
    Mark, Komplett.se

  • Utmärkt
    Beställde en dator. Beställde på fredagen hade datorn på måndagen. Bra å snabbt jobbat!
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Beställde en TV som var på rea hos er, den fanns i lager när jag beställde. Men nu har jag snart fått vänta i 4 veckor och ni har lovat att den ska komma ett visst datum som hela tiden ändrar sig... funderar på att avbeställa ordern.

    Sedan eran kundtjänst, det är nog den värsta jag har varit med om. När man ringer så är det alltid en kö på minst 12 pers och även när man är först i den kön så måste man vänta? att skicka epost är helt hopplöst hos er för ni kommer aldrig svara. Rent av besviken på ert företag
    1 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Vi beklagar den långa leveranstiden av din order.

    Vi tittar gärna närmare på ditt ärende och uppskattar om du skriver ditt ordernummer till Kundombud@komplett.se med "ATT: JPE" i rubriken.

  • Mycket bra
    20140703 uppdatering.
    Efter att Komplett tagit kontakt med mig via telefon så uppdaterar jag härmed betyget.
    Komplett erbjöd sig att ta en del av kostnaden för rep av telefon, men för mig är det ej värt det. Men tycker att dem har visat sig seriösa i detta ärende.
    Då jag även blivit lovad en kompensation nästa gång jag beställer en vara.
    Tack så mycket till Jesper o Ted, ni är ett föredöme för erat företag.
    Mvh Per

    Köpte en Nokia 920 från Inwharehouse Oktober 2013 alltså numera komplett. För ett antal veckor sedan hittade telefon ej simkort, provade med ett annat simkort och fungerade fortfarande ej. Provade mitt simkort i en annan telefon och då fungerade det.
    Skicka telefonen till Nordic mobile care och fick efter ca 2 veckor svar att detta ej var ngt garantiärende. Svar är detta enl deras felsökning:"Produkten har en skada som uppstått då den använts ovarsamt eller i strid med bruksanvisningen och omfattas därför inte av garanti.
    Kostnadsförslag på grund av: yttre åverkan, skadad laddkontakt. Stift skadade.
    Pris avser byte av kretskort.
    Om kostnadsförslaget godkänns åtgärdas samtliga fel och garantin återställs. "
    Har ej haft ngt problem med laddning, endast simkort.
    Har ej tappat tel eller användt den oaktsamt, endast användt orginallladdare från Nokia.
    Kontaktade Kompletts kundtänst, efter 3 mail då dem ej behagde att svara så var endast det enda svaret jag fick samma som från Nordic care.
    Hade tänkt o köpa en ny Nokia 930 från komplett, men aldrig i mitt liv att jag någonsin kommer att ha ngt mer med dem att göra.
    Skickar även detta till Nokia.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Uppdaterat 2014-07-08

    Efter kontakt med Jonathan på kundservice i fredags så är jag nu en nöjd kund med en ny tandborste.
    _________________________________________________________________

    2014-07-04

    Beställde OralB Triumph PC5500 Elektrisk Tandborst när komplett hade 6h super-rea den 25/6. Fick orderbekräftelse.

    1 dygn senare får jag ett mail att de hade avbokat min order pga felaktigt pris och det står att jag får köpa samma produkt för ett annat pris.

    Jag har inget emot att betala ett högre pris eftersom de hade satt fel pris,
    men eftersom de avbokade min order så släppte reservationen på den vara som jag beställt. Detta innebär att jag får vänta några veckor eftersom det inte finns flera produkter i lager.

    Jag beställer en produkt
    Komplett har satt fel pris.
    Komplett ska justera priset enligt allmänna villkoren 5.2
    Komplett avbokar min beställning och säljer min reserverade produkt till annan
    kund, vilket gör att produkterna tar slut på lagret.
    Jag får ställa mig sist i kön, och vänta på att nya produkter ska komma in.

    När jag ifrågasätter detta så får man till svar:
    Du får gärna beställa den hos någon av våra konkurrenter för ordinarie pris om du vill.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans och vettiga priser.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Jag skickade tillbaka ett grafikkort som var köpt i andrahand eftersom jag hade garanti från komplett. Felet är att kortet blir instabilt och crashar när man använder power limit i sapphire trixx. Supporten hittade detta felet men anser trots det att kortet fungerar bra eftersom "power limit" är utanför originalinställningarna. En tjej på supporten hävdade att felet var mjukvarurelaterat och inte hade något med hårdvaran att göra. Innan dess nämnde supporten att power limit är att ses som överklockning och därför kan varken sapphire eller komplett garantera att kortet ska fungera 100%.

    Inte nog med att felbeskrivningen inte stämmde, de uppdaterade heller inte felbeskrivningen efter att jag hade skickat email till dem. Inte heller kontaktade dem mig innan de skickade tillbaka kortet. Mycket felkommunikation i denna processen, personal som glömmer att anteckna viktig information eller medvetet undanhåller information eller försäger sig. T.ex. nämnde supporten att detta fel kunde bero på mjukvara eller hårdvara t.ex. PSU hos mig, trots att de upplevde samma problem på deras test system i serviceverkstaden. Inte nog med det, så ifrågosatte en av supportpersonerna varför jag skulle använda denna inställningen, vilket gjorde mig upprörd eftersom funktionerna i den officiella programvaran är till för att användas. Denna person hävdade sedan att supporten inte alls hade testat mitt kort med power limit funktionen, trots att personen innan som jag talade med nämnde detta.

    Överlag mycket rörig informationshantering av komplett samt en mycket "byrokratisk" inställning av vissa medarbetare. Istället för att kontakta sapphire och fråga dem hur det ligger till med garantin så tog komplett den enklare vägen och skickade tillbaka samma grafikkort. Man kan lite skämtsamt fråga supporten om de själva skulle vara nöjda med ett grafikkort som crashar om man använder power limit funktionen i den officiella mjukvaran till grafikkortet. Eller varför inte testa andra grafikkort för att försökra sig om att det är fel på kortet och inte på programvaran? Fanns mycket de kunde göra innan de skickade tillbaka kortet. Vad mer, jo en av supportpersonerna erkännde att "alla grafikkort är olika", och det stämmer. Huruvida detta kort kan anses som defekt eller fullt funktionerande får sapphire och ni, allmänheten avgöra.
    2 mån sedan
  • Hej Balloue,

    Tack för samtalet tidigare idag!

    Jag vill samtidigt beklaga angående den röriga hanteringen av ditt ärende och den bristfälliga informationen du fått. Just nu avvaktar vi svar ifrån Sapphire angående deras Trixx-mjukvara, och skulle deras supportavdelning misstänka att det är en defekt som täcks av deras garanti så bistår vi mer än gärna med hjälp att få den vidareskickad till deras returavdelning.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Perfekt
    Köpte 16 gig RAM på black friday rean här! Billigt och bra med gratis frakt! REKOMENDERAS
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Perfekt
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    UPPDATERING
    [Det gäller komplett.se effektivitet att handskas med information.
    Vid en beställning av en Logitech Bluetooth Mouse M557 för min dotter, reflekterade jag att komplett.se hade min gamla adress - passade på att uppdatera till aktuell adress och genomförde beställningen.

    På kvitto som jag fick, ser jag;
    RÄTT Leveransadress
    FEL Uppdragsgivare adress
    RÄTT Fakturamottagare.

    Igår fick min dotter SMS-avisering att hämta försändelsen, men på posten informerades hon att order 23826458 återsändes till komplett.se!?!
    Ringde kundtjänsten och klagade, och lovades att felet skall rättas.
    Idag spårade jag paketet via posten och hör och häpna, försändelsen väntar på mig på MITT postkontor!

    Snacka hur komplett.se kan ramponera dagen när presenten inte kommer.

    Min sparade Kundvagn (LG 55") tänker jag inte använda!]

    UPPDATERING!

    I med att det kom "Hej Jerry,
    Enligt vårt samtal tidigare har jag nu lagt en ..", så visade Sälj och Kundservice på Komplett.se att de lyssnar och rättar till problemet.

    Det tycker jag om.
    Nu dekorerar jag Komplett.se med åtta stjärnor.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Ett par gaminghörlurar gick sönder under garantitiden. Hörlurarna fanns inte inne på lager så det blev längre leveranstid än vanligt. Då blev vi erbjudna en likvärdig ersättningsprodukt om vi inte ville vänta. Vi valde att vänta, men ersättningshörlurarna kom tidigare än beräknat.

    Kan bara säga "Good work, Komplett". Snabb hantering när vi gjorde reklamationen, bra och tydlig kommunikation under hela ärendets gång, så vi hela tiden kände att vi var med. Mycket bra hanterat.
    3 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Först vill jag bara säga, jag älskar Komplett, köper alla mina datorkomponenter därifrån.

    Men något jag blev besviken på är...

    jag la en order för över ett halvår sedan, ett spel.
    Releasedagen kom och jag trodde jag skulle få hem det, inte då.

    Jag ringde komplett och frågade om de hade skickat varan? De sa att de hade skickat varan igår... en dag innan release..

    jag vill inte vara sådan men om jag är taggad för något och jag har väntat över ett halvår så kan de väl iallafall skicka varan i tid?
    De hade ju ett halvår på sig :)

    nej de blir inga fler spel ifrån komplett, inte om de inte kan hålla release datum och det är viktigt i min bok.

    Tack för mig!

    Ps. spelet kom 3 dagar försent, det var en röd dag i mellan också.
    3 mån sedan
  • Hej Hatte,

    Jag förstår din situation och hur tråkigt det är när ett spel inte dyker upp på releasedagen.

    Vi gör allt i vår makt för att man skall kunna få sitt spel till releasen men ibland sker förseningar oturligt nog.
    Jag vill gärna se närmare på din beställning och erbjuda någon form utav kompensation.
    Uppskattar om du har möjlighet att maila in till kundombud@komplett.se med "ATT:Ted" i rubriken samt ditt kund- eller ordernummer.

    Med vänliga hälsningar
    Ted, Komplett.se

  • Bra
    En av dom bästa webb butiker i Sverige, snabba och smidiga leveranser. Ingen prisgaranti dock..
    3 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Perfekt
    Riktigt snabb leverans! Beställde en söndag och kl 8 på måndag morgon så skickades prylarna (en komplett dator)!
    6 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Utmärkt
    Köpt några prylar från komplett. Alltid snabb leverans utan bekymmer -precis vad jag önskar från nätbutik! Nu står play 1: an och myser i garaget :-P
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Kan inte säga nånting dåligt om komplett.se
    Har dock bara gjort 2 beställningar därifrån. 2a ordern hade lite problem med leveransen från tillverkaren. Men kunde snabbt och enkelt få svar på mina frågor genom antingen deras mail eller snabbast genom chatten.

    Bra och stort lager, bra betalningsalternativ, bra support och enkelt websida att hitta fram på, och även enkelt att kunna se sina ordnar och ändra, ta bort, kolla kolliID osv.

    //Nöjd Kund :)
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Jag beställde för några veckor sedan Komplett Gamer i05 med mindre konfigurering. Leveranstid på 5-8 dagar fick jag besked om, och enligt lagerstatusen stod det också att minnena ej fanns i lager. Trots det fick jag datorn levererad på en vecka, och då var det ändå en röd dag under tiden.

    Visste sedan tidigare att Komplett var bra, men de överträffade ändå mina förväntningar. Den dator jag köpte har hittills fungerat klockrent dessutom.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Behövde ett nytt batteri till min Neato robotdammsugare som haft problem med en batch av dåliga batterier. Detta kände kundservice till så de skickade ut nya batterier på stört utan några frågor. Mycket nöjd.
    3 mån sedan
  • Ganska bra
    Gillar generellt Komplett men vid mitt senaste köp så var leveranstiden på en TV som fanns i lager 1 vecka (trots att jag själv hämtade ut paketet hos Postnord).

    Köpte en LG 3D LED Smart TV 47LA640V för 5555:- vilket måste anses vara ett mycket bra pris!

    Men, som sagt, den skickades via klåparna på Postnord vilket resulterade i en misshandlad och demolerad låda (3 stora jack i lådan) samt en leveranstid på en vecka. Anmälde skadan samt inspekterade TV'n så gott det gick hos Postnord och den ser ut att ha klarat sig förutom två små jack i plasten på höger sida. Hämtade trots allt ut den då jag var trött på att vänta (skulle resa bort en vecka dagen efter och hade inte tid med strul). Bildytan i sig ser ut att vara helt intakt.

    Det är bra med fri frakt men i detta fall var det fri SLAKT!
    4 mån sedan
  • Hej Ian_Superfly,

    Tack för din Feedback och beklagar problemet med leveransen.

    En produkt som finns i lager skall gå iväg från oss samma dag eller näst kommande vardag och skall ej ta en vecka.
    Vid fraktskador så ersätter vi normalt sätt varan direkt och en reklamationen görs mot posten.
    Jag skulle gärna vilja se närmare på ditt ärende och skulle uppskatta om du har möjlighet att maila in till Kundombud@komplett.se med ditt kund-eller ordernummer samt "ATT:Ted" i rubriken.

    Med vänliga hälsningar
    Ted, Komplett.se

  • Dålig
    Alltid vart nöjd med Komplett över lag, säkert handlat där i 10 år och ~20 ordrar eller så.

    Men nu senast gick allt fel och enligt mig sköttes det väldigt illa av Komplett.

    Lade min order på måndagen. Kollade till ordern på nytt på onsdagen eftersom jag inte fått något besked om att den skickades. Starar en chatt med dem om för att reda ut varför. Visar sig att min order inte skickats på grund av att kylpastan för 89 kr inte fanns i lager, något som jag missat. Kylpastan avbeställs direkt och får ett besked från Komplett att ordern skall gå iväg samma dag (onsdag).

    På torsdagen hade inget skickats. Startar en ny chatt och får beskedet att något gått fel när de avbeställde kylpastan, ordern hade inte gått iväg på onsdagen. Får nytt besked om att ordern går iväg samma dag (torsdag).

    Går in på fredagen för att se vad som skett men inget verkar ha hänt med min order. Mailar dem för att få en förklaring på varför de två gånger om lovat att ordern skall gå iväg. Får inget svar från supporten på hela fredagen. Startar då en chatt på fredag eftermiddag där jag blir lovad att få ett svar innan fredagen är slut på vad som sket. Fredagen passerar utan svar.

    Tre löften från Komplett och inget av dem hölls.

    Idag måndag fick jag ett kort och svar om att sakerna, korrekt, nu finns att hämta på mitt utlämningsställe. Ingen förklaring till varför de inte lyckas skicka iväg min order trots besked om att detta skulle vara gjort. Fick även 300 kr i kompensation vid nästa order från Komplett. Mindre troligt att det blir några fler.

    Känns riktigt dåligt att få besked om att ordern skall gå iväg när så inte var fallet i verkligheten. Känns även tråkigt att de inte kan komma med en förklaring om vad som skett och hur det kan ha skett, någonstans har det uppenbart brustit.

    (Till saken hör att jag litade blint på Kompletts besked om att ordern skulle gått iväg på onsdagen och tog därför ut en ledig dag och planerade att bygga ihop allt under helgen som vart. Något som föll igenom helt och hållet pga. att de inte kunde leverera.)
    4 mån sedan
  • Hej Donnox,

    Jag får börja med att beklaga problemet med leveransen och förstår verkligen din situation.
    Normalt sätt så skall en order där allt finns i lager gå iväg samma eller nästa kommande vardag.

    Jag skulle gärna se närmare på ditt ärende då det du beskriver inte är acceptabelt och vi vill gärna hjälpa dig.
    Uppskattar stort om du har möjligheten att maila in till kundombud@komplett.se med "ATT:Ted" samt kund- eller ordernummer i rubriken.

    Med vänliga hälsningar
    Ted, Komplett.se

  • Utmärkt
    Mycket bra butik, och väldigt trevlig o bra personal!
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde en bärbar dator från komplett. Just den datormodellen hade så pass dålig skärm att jag fann den oacceptabel (bärbara datorer jag hade för tio år sedan hade bättre skärmar!), och i recensioner online framkom det inte hur pass dålig skärmen var.

    Jag beskrev att jag var missnöjd med skärmen på datorn åt Komplett och det var inga som helst problem att returnera datorn, de skötte sig utomordentligt vid returen.

    Efter mitt första returärende så hamnar Komplett högt på listan av pålitliga onlinebutiker som jag gärna handlar från igen.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte en dator i delar från Komplett och har haft lite problem med vissa delar. Ringt och pratat med världens bästa support som erbjudit byten och utskick, allt för att hjälpa mig!
    Så tack till världens bästa support! Och toppbetyg på leveranstid och priser :) rekommenderas
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra kundtjänst, ganska kunniga. Bra priser över lag (inte billigast). Snabb leverans. Kan dock inte göra ngt när det gäller priser (inga rabatter trots konkurrenter med avsevärt billigare priser) så blir uppdelade köp.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Jag la in en order på en tv och den kom som väntat. Allt gick jättebra. Och dom är helt underbara att prata med på kundtjänsten. Tack för snabba svar och snabb frakt.

    Rekommenderas starkt.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Perfekt
    Har haft problem med PS4 kontroller vars gummi nötts på spakarna.
    Komplett visade snabb och effektiv support då jag tre dagar senare fick de nya kontrollerna.

    En ÅF behöver inte bara ha låga priser, utan även en bra after sales hantering. Det tycker jag Komplett visat i detta fall. Varför de får 10/10 av mig.

    /M
    4 mån sedan
  • Acceptabel
    Skickade ett mail angående ett garantifråga den 22:a april och har fortfarande inte fått svar (4 arbetsdagar senare). Första gången jag är med om att en såpass stor internetbutik inte har svarat på mail inom 24h.
    Utöver detta så är min erfarenhet att man får vänta två dagar extra på att få paketet gentemot om man beställer via annan butik.
    4 mån sedan
  • Hej Rydbergand,

    Tack för din feedback!
    Jag beklagar den långa svarstiden och vårt mål är att svara inom 24 timmar.
    Skriv gärna in till Kundombud@komplett.se med "ATT:TED" i rubriken samt ditt tidigare ärendenummer så tar jag en titt på ditt ärende samt vad vi kan göra för dig.

    Med vänliga hälsningar
    Ted, Komplett.se

  • Perfekt
    Otroligt nöjd med Kompletts leveranstid och service när det blev fel på vår produkt. Inget knussel utan snabbt fick vi en ny stavmixer och ett trevligt bemötande. Rekommenderas!
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Rekommenderas starkt!

    Väldigt stort sortiment med många produkter på lager, detta samt deras häftiga robotlager gör leveranstiden otroligt kort.

    Har handlat mycket från Komplett, därmed har jag även behövt lämna en dator samt några komponenter på service, tack vare trevlig och effektiv support och kort servicetid har det gått förvånansvärt smärtfritt alla gånger.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Har handlat hos Komplett.se i många år och har aldrig varit missnöjd.

    Inte ens när jag blev tvungen att reklamera ett Playstation 3 (HDMI porten gick sönder) finns det något att klaga på.
    Tog kanske 1-2 veckor sen fick jag en helt ny enhet.

    Detta företag är det bästa som finns, dessutom har de ju massor av tävlingar som man aldrig vinner! ;)
    5 mån sedan