Fri frakt på allt
Öppet köp 45 dagar
Köp nu - betala om 6 månader
Hemsida:

http://www.komplett.se

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 14 år sedan
(data från 2014-04-16)
Detaljerad information Komplett.se har fått betyget (8.11)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Har handlat hos Komplett.se i många år och har aldrig varit missnöjd.

    Inte ens när jag blev tvungen att reklamera ett Playstation 3 (HDMI porten gick sönder) finns det något att klaga på.
    Tog kanske 1-2 veckor sen fick jag en helt ny enhet.

    Detta företag är det bästa som finns, dessutom har de ju massor av tävlingar som man aldrig vinner! ;)
    3 dagar sedan
  • Ganska bra
    Lite trist att man får leveransbekräftelse efter bara några timmar för att sedan få vänta två dygn innan paketen börjar sorteras i Sverige. Vore ju bättre att inte inge hopp utan istället hålla status till behandlas eller ngt liknande tills man faktiskt börjar transporten.

    Allt skedde dock inom utlovat tid, det tog 3 dagar.

    Det tråkiga är att man skippar emballage. Jag handlade två Sonos play1 och dessa kom i sin egen kartong med påklistrad adresslapp över ena sidan. Det håller ju, men nu var detta presenter och det är ju lite tråkigt att behöva ge bort repiga kartonger med adresslappar på.
    6 dagar sedan
  • Hej Carvmeister,

    Tack för din feedback!

    Vi är ISO 14001 miljöcertifierade och tänker mycket på miljön i alla led, men jag förstår absolut att du är besviken gällande kartongen om detta var tänkt som en present.

    Jag skulle gärna vilja titta närmare på ditt ordernummer, så har du möjlighet får du gärna återkomma med det till kundombud@komplett.se. Skriv "Att: Jesper Jakberger" så hamnar det hos mig.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Perfekt
    Lösning:
    Efter ett samtal med deras säljsupport så löste sig detta på bästa sätt och jag kan inget annat än att rekommendera Komplett tack vare deras trevliga kundbemötande.

    Ärende:
    Hade problem med en order, det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig.
    8 dagar sedan ( Uppdaterat: 7 dagar sedan )
  • Perfekt
    Jag har köpt tre färdiga PC från dem, två laptops, två uppgraderingspaket samt diverse skärmar och tillbehör genom åren och det är först nu den här veckan jag behövt reklamera något vilket var en fröjd hur smidigt det var, hur de skickade det jag behövde för att kunna skicka in mitt grafikkort på garanti och gav tips om både det ena och andra.

    Jag gillar priserna, utbudet men framförallt den känsla av "det går nog att ordna" som har funnits de gånger jag har velat tweaka deras färdiga paket lite. Känns personligt och som att man är viktig som kund fast de är så ofantligt stora. Rekommenderar denna butik helhjärtat!
    13 dagar sedan
  • Mycket bra
    Man får vad man betalar för och det är bra
    17 dagar sedan
  • Ganska bra
    Har beställt ett flertal gånger från komplett de senaste 6 månaderna.
    Tycker det mesta är bra förutom leveranstiden.
    Min senaste beställning ser ut som alla andra.
    Jag lägger ordern på ex tisdagen. På onsdagen vid lunch loggar jag in och ser att det
    står "skickad". Nån timme senare får jag en bekräftelse och ett trackingnummer. (notera att jag får detta mitt på dagen strax efter lunch)
    Sen händer INGENTING förrän dagen efter, på torsdagen, då det börjar röra sig igenom Sverige.
    På fredagen, en dag för sent enligt mitt tycke, erhåller jag mitt paket.

    Jag begriper inte varför det ska ta 1 dag extra gentemot många många andra nätbutiker. Vore trevligt att få ett svar på detta.

    Skulle ge betyget 9/10 OM ni kunde få ordning på leveranstiderna. Det tar alltid en dag längre gentemot de flesta andra ställena.

    Är väldigt angelägen att få svar på detta!
    23 dagar sedan
  • Hej Matthias,

    jag beklagar det som hänt och vill gärna att du skickar kund eller ordernummer till kundombud@komplett.se för att vi ska kunna se vad som hänt med just din order.

    Vi har en stopptid 12:00, vilket avser sista beställningstidpunkt för att leveransen skall kunna skickas från vårt lager till postens sorteringsterminal samma dag. Beställer man efter 12:00 så finns det en risk att ordern går iväg först dagen efter, vilket ökar leveranstiden med 1 dag. När ordern får statusen "skickad" så innebär det att den är paketerad och lämnat vårt lager, dock så får ordern inte spårning förren den nått en av postens sorteringsterminaler. Självklart kan det ske avvik och att en order försenas trots att man lagt den innan stopptiden, och detta vill vi självklart klara upp och ta reda på vad som hänt.

    För mer infå, se länk:

    https://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=deloverview

    Jag beklagar än en gång det som hänt och hoppas att detta gav lite klarhet.

    Med vänliga hälsningar
    Mark, Komplett.se

  • Acceptabel
    Beställde en tv från er i måndags med lovorden 1-3 vardagar leverans (hempaket). Det är nu sent fredag kväll och helgens planerade filmkväll med vännerna får ställas in. Ringde upp posten och kunde som tidigast boka in utkörning av tvn till måndag. Tycker inte att ni skall lova saker ni inte kan hålla Komplett... Trodde att ni var ett seriöst företag som tog era kunder på allvar.
    Anledningen till 5 stjärnor är att ni förövrigt har bra service.
    //Besviken och irriterad kund
    26 dagar sedan
  • Hej Hejbabi,

    Jag får beklaga att försändelsen inte kunde köras ut under Fredagen och jag förstår hur tråkigt detta kan vara.
    Vi använder oss utav posten som kör ut dessa hempaket och då skall det levereras inom 1-3 vardagar om inget oförutsägbart händer.

    Skriv gärna in till Kundombud@komplett.se med "ATT: Ted" samt ditt kund- eller ordernummer i rubriken så kan jag kika närmare på ditt ärende och leveransen.

    Med vänliga hälsningar
    Ted,Komplett.se

  • Perfekt
    Skickade in en komponent som börjat strula. Komplett skötte ärendet blixtsnabbt och utan krångel. Bra, trevlig och effektiv service.
    26 dagar sedan
  • Perfekt
    Aldrig haft några problem när jag handlat på komplett.se! Varit kund från och till i snart 10 år nu.

    Nu när dom kör fri frakt finns det ingen anledning att inte handla här. Haft kontakt med kundservice två gånger och det har gått mycket bra.
    27 dagar sedan
  • Dålig
    Jag köpte en Xbox paket förra veckan från Komplett, och vid leverans var den i sin original förpackning, dvs. ingen skyddande kartong eller embalage som skyddar den. Xbox verkar fungera hittills trots fyra skador på original förpackningen. Jag tog kontakt med komplett för att meddela mitt missnöje med paketering, och fick svar att original förpackning ska räcka !
    Jag såg även att några andra kunder här i forumet hade klagat på samma problem, och svaret från komplett var att original förpackning borde räcka, och att komplett sparar på miljön. Tydligen original förpackning räckte inte för min del, xbox kartongen hade flera transport skador, vilket jag tycker är inte ok. Vad gäller miljön så finns det väl miljövänliga kartonger som kan användas. Köper man en dyr produkt så förväntas man att få varan hel utan skador och utan bekymmer om produkten fick slag eller inte.

    Detta var min sista köp från Komplett så länge de inte ändrar sig och börja pakettera väl sina leveranser som alla andra företag gör.
    28 dagar sedan
  • Hej faelia999,

    Verkligen tråkigt att höra angånde skadorna som har uppstått på kartongen till din Xbox som du köpt ifrån oss. Då vi är ISO 14001 certifierade tänker vi mycket på miljön och hur vi kan spara på den. Skulle det däremot uppstå någon skada på xboxen så ersätter vi självklart med en ny.

    Mer om miljö hos oss kan man läsa på följande länk, https://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=enviroment

    Återkom gärna med ditt kund- eller ordernummer till kundombud@komplett.se och skriv "Att: Jesper Jakberger" så kan jag titta närmare på din beställning.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Mycket bra
    Handlade tidigare mycket från Inwarehouse och det jag märkt sedan allt blev Komplett.se är att numera får jag alltid vänta 2 dagar innan jag får det jag beställt, detta oavsett om jag beställer innan stopptiden. Inte så mycket att tjafsa om, men Komplett får gärna ta bort det löftet/infot. Varenda gång jag beställde från Inwarehouse hade jag leveransen dagen efter, även efter stopptiden.

    I övrigt tycker jag att det funkar bra, har DOA't en laptop och fick snabb respons och support angående detta. Fick dock aldrig något kvitto på den nya ersättningsdatorn jag fick, men fick som svar att det behövs inte då man kan spåra via det första kvittot? Nu sitter jag med ett kvitto med serienummer till en annan dator.

    Har köpt "Fyndvaror" 2 gånger och det har bägge gångerna varit helt oanvända produkter, så för er som tvekar om detta, var inte rädd för det. Köpte nu en Gaggia Classic som fyndvara för 2000kr med 1 års garanti. Var skeptisk när jag såg originalemballaget (dåligt skick) , men maskinen var helt oanvänd. Klockrent köp jft en ny för 3000kr + 24 mån garanti.

    Bra att Komplett tänker på miljön och skickar i originalemballage, men det finns kanske de som vill vara rädd om sina originalemballage.

    Det vore ju bra om Komplett kunde ha extra emballage mot tillägg för de som vill ha fräscha originalemballage.

    Hur kommer Komplett att hantera de som vill byta via "Öppet köp" om de får tillbaka produkten i ett originalemballage som är helt slut? Blir det extra avdrag då?

    I överlag tycker jag mig ändå märka en negativ skillnad från tiden jag alltid beställde via Inwarehouse, så jag ger 8 stjärnor.
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Har varit nöjd kund hos Komplett under flera år, upp till nu.

    Jag köpte en PS4 basenhet och när jag hämtade ut den idag så var helt utan emballage/paket. Den ligger alltså enbart i sin egen produktförpackning, med fraktsedeln klistrad direkt på. Och med diverse revor och skavanker som alltid uppstår under frakt.

    Oerhört besviken över att Komplett.se inte kunde kosta på en kartong att frakta produkten i.
    1 mån sedan
  • Hej Archez,

    Emballagets syfte är att skydda produkten vilket orginalemballaget till PS4 klarar.
    Vi emballerar inte ytterligare för att spara på miljön vilket aktivt jobbar med i och med vår ISO certifiering.

    Har du fler frågor får du gärna maila in till Kundombud@komplett.se

    Med vänliga hälsningar
    Ted, Komplett.se

  • Perfekt
    I bought Cooler master X2 from Komplett which I feel is very good. The delivery was quick and safe while the product was delivered to me.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Var väldigt snabb och hade det bästa priset på produkten!
    1 mån sedan
  • Usel
    Har bara blivit sämre och sämre där!
    Köpte en samsung smart tv, efter ett par månader upptäckte jag sprickor i plastsargen
    som sitter runt om panelen, vilket var omöjligt att se vi ankomst, kartongen vart hel.
    Ringde komplett när jag upptäckte felet och förklarade, vägrade hjälpa mej tjatade bara
    om transportskada, sa till honom att det inte var någon transportskada, var precis som han
    hade vax i öronen eller nått, han fortsatte mala på om transportskada, när jag sa att det var
    något som måste ha skett under tillverkningen, ringde samsung som tur var fick hjälp
    omelebart. Var sista gången jag handlade hos komplett.se
    1 mån sedan
  • Hej Jolly Roger,

    Skadan låter mycket märklig och jag får beklaga att hantering i ditt ärende vart bristfällig.
    Jag skulle gärna vilja se närmare på ditt ärende för att se hur det har hanterats och vad som hänt.
    Maila in till Kundombud@komplett.se med ditt kund eller order-nummer samt "Prisjakt ATT:Ted" i rubriken så kikar jag närmare på ärendet.

    Med vänliga hälsningar
    Ted, Komplett.se

  • Usel
    Beställde en motorsåg i oktober förväntad i lager dagen efter. Efter minst 15 framflyttade datum för förväntad till lager ooch mailväxling med kundtjänst får jag i januari! mail om att artikeln utgått ur sortimentet. Beställde samma dag artikeln från annat håll med leverans efter 2 dagar! Undvik Komplett.se
    1 mån sedan
  • Hej Hasse2,

    jag får dessvärre beklaga det som hänt med din beställning. De preliminära datum vi har på hemsidan är de datum vi får av våra leverantörer eller direkt av tillverkaren, och ibland så blir det dessvärre så att datum skjuts upp eller att ordrar cancelleras då t.ex tillverkaren inte kan leverera produkten.

    Jag får ursäkta besväret och väntetiden du fått uppleva, och jag hoppas att du i framtiden får förtroende för att handla hos oss igen trots det som hänt.

    Med vänliga hälsningar
    Mark, komplett.se

  • Perfekt
    Oerhört snabb leverans (2 dagar), bra kundtjänst och ett fantastiskt pris.
    1 mån sedan
  • Usel
    Undvik företaget om ni ska handla produkter som har längre garanti än standard(2år).
    I och med att företaget oftast handlar direkt från producenten själv utomlands och inte från en svensk importör så hänvisar de dig till tillverkaren utomlands i de fall produkten har längre än 2 års garanti. Och det kan bli väldigt dyrt och krångligt.
    Nu har jag gjort en anmälan mot Komplett hos ARN som får de titta över ärendet och se vem som är ansvarig för garantin om den förlängda garantin marknadsförs på återförsäljarens hemsida. Är det återförsäljaren här hemma i Sverige som lockar med den förlängda garantin eller producenten som inte behöver respektera svenska konsumentlagar ?!
    1 mån sedan
  • Hej extreme_one,

    Den produkt du har beställt har levererats med 2 års garanti vilket har avatalats vid köptillfället. Detta är samma garanti som tillverkaren har lämnat till oss. Som privatkonsument har du även rätt enligt lag att reklamera produkten inom 3 år från att du mottagit den. Då det gått över 3 år och ingen annan garanti har avtalats har vi dessvärre ingen möjlighet att hjälpa dig.

    Skulle det vara några andra frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta mig på kundombud@komplett.se, med ATT: Jesper Jakberger i ämnesraden.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Perfekt
    Väldigt, nästan oväntat, bra hantering av mitt kundserviceärende.
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde en HTC One för 6000 SEK i Maj förra året och direkt när jag fick mobilen så börja den krångla, först var det kameran, när man tog kort så kom det en rosa nyans på alla bilder, kontaktade Kompletts kundservice och dom bad mig skicka den på service hos Deltaservice vilket jag också gjorde, jag fick tillbaks mobilen från Deltaservice och då upptäckte jag ett nytt fel på mobilen, ovanpå telefonen (vid strömknappen) saknades silikon/lim som håller ihop skärmen och skalet, ringde till Komplett igen och då sa dom på kundservice att du måste skicka mobilen till Deltaservice igen och att Komplett skulle ringa och påtala för Deltaservice så att dom kollade mobilen noga så att det verkligen har fixats men när jag får tillbaks mobilen från Deltaservice så upptäcker jag samma fel igen direkt när jag öppnar paketet som jag har fått från Deltaservice.

    Jag kontaktar Komplett igen och undrar om det inte är dags och häva köpet igen när dom inte kan fixa samma fel två gånger och jo han jag pratar med på Kompletts kundservice håller med, man ska inte behöver laga samma fel mer än två gånger vilket lagen säger också, han ber mig skicka tillbaks mobilen till Kompletts returavdelning så dom kan kolla på felet och häva upp köpet, jag skickar tillbaks mobilen och när dom har fått in den så ringer jag och kollar vad som händer och kundservice påstår att returavdenlingen ska kolla på mobilen snabbt och så häver dom köpet om det är samma fel igen och sen mailar mig när det är klart, väntar 3 dagar och ingen maill från Komplett så då ringer jag tillbaks igen och undrar vad som händer med mobilen och då säger en kille från kundservice att jo vi har skickat den till Deltaservice så dom kan kolla om dom kan fixa den igen eller hur vi ska göra och jag blir självklart förvånad varför man först säger att returavdelningen ska undersöka felet och meddela mig och sen skickar mobilen till Detlaservice utan ens och meddela mig, så nu ligger mobilen hos Deltaservice och jag har ingen aning om vad som händer härnäst men jag har tröttnat på alla lönger från Delaservice och härnäst blir det att kontakta en Konsumentrådgivare och ta fallet till ARN eller domstol om det behövs.

    Här är bilder på alla fel som har varit:

    1a servicen: http://sv.tinypic.com/m/huh8cw/3
    2a servicen: http://sv.tinypic.com/m/huh8cz/3
    3 gången samma fel: http://sv.tinypic.com/m/huh8d2/3

    Här har ni vad som gäller från Konsumentverket:

    Om säljaren väljer att reparera varan och felet finns kvar efter två reparationsförsök har du rätt att tacka nej till fler försök. Men om det är flera olika fel på varan kan säljaren ha rätt att utföra fler än två reparationer. Säljaren ska alltid reparera eller byta varan utan kostnad för dig.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej Adrianiii,

    Jag förstår verkligen hur tråkigt det är att vara utan sin mobil samt beklaga sen återkoppling i ditt ärende.
    Precis som du skriver så finns det grund för att häva köpet när samma fel uppstår en tredje gång efter två reparationsförsök.

    Jag skulle gärna ta en närmare titt på ditt ärende och försöka reda ut vad som hänt och hjälpa dig till en lösning.
    Skriv till mig på Kundombud@komplett.se där du sätter "Prisjakt" i rubriken med ditt kund eller order-nummer.

    Med vänliga hälsningar
    Ted, Komplett.se

  • Perfekt
    Snabbaste postorder butik jag varet med om
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett par hörlurar som de hade i lager 2014-02-09. Nu 3 dygn senare (kvällen den 12:e) har de inte ens skickat ordern.. Självklart har de dock reserverat 1490kr på mitt kort som jag valde som betalningsmetod.
    2 mån sedan
  • Hej Farmor-cn,

    Tråkigt att leveransen dröjer!
    Normalt sätt skickas en order samma dag eller dagen efter om allt finns i lager.
    Gällande betalningssättet Visa/Mastercard görs en reservation vid beställning men dras inte från kontot förrän ordern är skickad. Återkom gärna med ditt kund eller order-nummer till kundombud@komplett.se så kan jag undersöka detta vidare.

    Med vänliga hälsningar
    Ted, Komplett.se

  • Ganska bra
    Har handlat väldigt mycket av Komplett. Ända sedan inWarehouse tiden.
    Kan ha långa leveranstider ibland och lagersaldot verkar inte stämma med verkligheten... Men för det mesta dyker produkterna upp i tid.
    Har haft problem med returhanteringen vid något enstaka tillfälle.
    Kan uppleva att de har blivit något sämre sedan Komplett tog över verksamheten.
    2 mån sedan
  • Usel
    Komplett för mig har blivit en jätteflopp. Beställde en komplett gamer dator till min son den 29/12-13 den 14/1-14 ringde jag och efterlyste var datorn hade tagit vägen, fick då höra att den inte var påbörjad ännu, kanon tänkte jag och sa att jag ville ha ett annat chassi till burken. Fick svaret att det var inga problem att ändra detta, den 23/1 fick jag ett leverans besked att datorn skulle skickas, men när jag kollade på leverans sedel så döm om min förvåning, då var det det med det avbeställda chassit ?? På teleonen och ringde, det skulle bli en kreditering omedelbart och det skulle skickas en dator enl min ändring fortare än kvickt och idag den 6/2-14 sitter jag och har betalat över 10200 kr för en datamus och tangentbord, och datorn lyser med sin frånvaro.
    Så mitt betyg för komplett är undvik dom.
    Fortfarande ingen dator eller någon kreditering och inga besked 10/2-14.
    2 mån sedan
  • Hej Olpon,

    Det var verkligen tråkigt att höra angående ditt senaste köp ifrån oss! Jag skulle väldigt gärna vilja titta närmare på ärendet och se vad som gått snett. Vänligen skicka ett mail med kund- eller ordernummer till kundombud@komplett.se och skriv "ATT: Jesper Jakberger", så hamnar det på mig.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Utmärkt
    La in en beställning runt 22:00 på en onsdag, på fredag 13:30 var paketet på närmsta hämtningsplats. Dessutom var produkten billigast i Sverige hos Komplett.

    Inga klagomål här inte!
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Har under senaste åren blivit lite dyrare än vissa andra webbutiker tycker jag.
    Leveranserna lite sisådär med snabbheten. Har ej haft något med kundservice att göra än.
    2 mån sedan
  • Dålig
    försökte beställa en mac pro som de skulle ha i lager men när det inte skickat den på två dygn gav jag upp.
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    bra utbud och bra priser, lätt att beställa och bra information om köpen.

    enda jag klagar på är leveranstiden det är inte obarmhärtigt, men när de säger 1-3 vardagar leverans och man får varan efter 7 dagar så är man ju smått irriterad detta har hänt 2 utav mina 2 köp väntar på att mitt tredje köp ska komma hem, sedan uppdaterar jag.
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Jag beställde min toppdator den 7 Januari, fick vänta till den 23 januari innan jag fick datorn. Då hade jag även fått boka min egen leverans fast jag inte hade fått något telefonssamtal om hämtning, riktiga lögnare. Sedan fortsatte det med ett grafikkort som inte går att spela på. man kontaktar supporten som svarar efter 2 dagar med ett superkort svar. Nästa svar tar ytterligare 2 dagar. Jag sitter fortfarande med ett grafikkort som inte fungerar och jag vet inte hur jag ska skicka iväg det eller nånting. Noll information.
    2 mån sedan
  • Hej Swansea123,

    På grund av högt tryck efter Jul och Nyår så har vi inte kunnat svara lika snabbt som vi brukar, vi rekommenderar alltid att ringa oss vid brådskande ärenden. Jag förstår att det är tråkigt att din beställda dator har dröjt och jag kan kunnat kika närmare på ditt ärende och erbjuda någon form utav kompensation. Återkom till mig på Kundombud@komplett.se med "Prisjakt ATT:Ted" samt ditt kund- eller ordernummer i rubriken.

    Med vänliga hälsningar
    Ted, Komplett.se

  • Acceptabel
    Bra sortiment och leveranstid MEN långsamma när det gäller svar från deras Support samt att svaren är helt värdelösa.
    Har ställt frågor vid olika tillfällen men får svar på saker jag inte frågat om eller ett standardsvar som att dom inte har en aning om vad det är för prylar dom själva säljer.

    Jag ska berätta ett exempel:

    Produkt X har enligt kompletts sida kompatibla tillbehör, ett av dom är jag nyfiken på men hittar det inte på deras sida, jag mejlar och säger att jag vill köpa tillbehör Y, en vecka senare får jag svar att jag har tillbehör Z här (bifogad länk), jag svarar tillbaka direkt att det inte är tillbehör Z jag vill ha utan tillbehör Y, en vecka senare får jag svar att dom läst slarvigt och att tillbehör Y inte finns i deras sortiment, jag svarar direkt tillbaka att jag vet att det inte finns på deras sida annars hade jag inte mejlat från första början utan köpt produkten direkt men eftersom ni specar tillbehöret så kan ni väl ta in den så man kan få köpa, en vecka senare fick jag svar att nej vi tar inte in denna pga dålig efterfråga.

    Det verkar som att kompletts sortiment bygger på efterfråga.
    Jag kan tillägga att av de tre tillbehören av samma typ så är just produkt Y betydligt bättre än dom andra två liknande produkterna så det är nästa enbart dumt att inte vilja ha produkt Y.

    Jag kommer aldrig mer ställa några frågor till dom och troligtvis inte handla där heller i framtiden.
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Känns som lite långsam orderhantering.... (med tanke på ett automatiserat lager....)
    La min order 10.01
    Plockad: 21.07

    POSTEN mottog Förhandsinformation DAGEN EFTER kl14.34 !??

    Enligt komplett.se: "...ordrar lagda före 12.00 skickas samma dag..."

    MEN de håller leveranstiden! 1-3 dagar i mitt fall, men känns som att det hade gått att korta ner med en dag ;)
    2 mån sedan
  • Usel
    Då komplett själva verkar vara relativt aktiva här inne så kan jag beskriva ett nuvarande ärende och de problem som jag stött på.

    Jag köpte för två år sedan en ASUS Zenbook UX31e för 9 999 kr från komplett som i ett tidigt skede började krångla med fullständiga krascher (ibland "sporadiskt" och andra gånger kopplade till när laddare sattes i eller kopplades ur). Datorn började senare åka in och ut för service (inom Sverige), och jag valde vid ett tillfälle att få batteriet utbytt mot en tilläggsavgift på 1 100 kr. Reparationstillfällena tog två gånger 2-3 veckor, men en gång över en månad (jag blev aldrig heller erbjuden en lånedator). Vid tredje tillfället efterfrågade jag möjligheter att få produkten utbytt eller ersatt men blev då informerad om att detta ej var möjligt då felen ej var fullständigt identiska (vissa gånger innefattades ytterligare fel). Vid fjärde ärendet, efter att jag ägt datorn i ungefär 1 år och 10 månader, fick jag iaf skicka in datorn för en sk creditswap.

    Tiden som förlöpte från att datorn skickades in till att kreditnotan dykt upp på komplett var över en månad, och jag blev då informerad om att komplett ville göra ett nyttjandeavdrag på 38% (!) på ursprungliga priset, för en produkt som alltså haft problem sedan första början, och som jag dessutom lagt till 1 100 för att reparera.

    Jag försökte tala med en person på supporten om detta, men han kunde så klart varken koppla mig till ekonomi- eller returavdelningen, och hade heller inte möjligheten att ändra detta avdrag.

    Det är visserligen, som kompletts talesperson skriver längre ned här, i enlighet med konsumentköplagen 44 § att köparen - vid hävning av ett köp - skall betala skälig ersättning för den nytta som den haft av varan. Då kan man fråga sig, hur mycket nytta har jag haft av denna trasiga vara, och under vilken period? Dessutom visar förarbetet till denna paragraf att ersättning för nytta endast bör utgå i de fall där köparen annars skulle få en fördel av varan på säljarens bekostnad - vilket jag ej haft. Sedan är det ej heller klart att 44 § ens ska gälla i dessa fall, och man kan isf lika gärna tala om skadestånd enl 30 §. Den praxis som elektronikbranschen börjat införa har ingen laglig betydelse.

    Datorn var på många andra sätt väldigt bra, ASUS skötte sin sida riktigt bra, och komplett har tidigare varit konkurrensstarka och har varit snabba och smidiga med transporter, så det sörjer mig att ha råkat ut för elektronikbranschens mörka sida.
    2 mån sedan
  • Hej adesva,

    Jag får börja med att beklaga angående de problem du haft med din dator som du köpt ifrån oss. Precis som du skriver så görs nyttjandeavdrag vid hävning av köp enligt praxis ifall produkten är mer än ett år gammal från inköpstillfället. I samband med avdraget räknar man bort den tid produkten varit på reparation.

    Ifall något är oklart eller om du vill att vi ser över ärendet igen kan du maila till kundombud@komplett.se och skriv "ATT: Jesper Jakberger", så kan jag titta närmare på det.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Ganska bra
    Utmärkt och snabb leverans, bra utbud men dock utom betygsgräns vad gäller kundservice via anvisad mailkontakt då inte svar återkopplats inom en vecka ens.

    Men... hoppas jag inte behöver dess kundservice framledes igen så är det ju ändå frid och fröjd!
    2 mån sedan
  • Hej Peppha,

    Jag beklagar verkligen ifall du inte fått svar på ditt mail efter en vecka. Vårt mål är att samtliga inkomna mail ska besvaras inom 24 timmar, men dessvärre har vi haft extremt hög belastning på sistone vilket gjort att svarstiderna ökat.

    Vår kundtjänst har även öppet på telefon mellan 09:00 - 20:00 (måndag - torsdag) och 09:00 - 18:00 (fredagar).

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Usel
    Beställde en bildskärm i torsdags kväll. 14 st i lager. Denna borde skickas dagen efter, men det händer inte. Står bara bekräftad som status! Nåja... Vill man inte säja så behöver man ju inte det. Avbeställde och köpte en på Mediamarkt till ett bättre pris dessutom.
    2 mån sedan
  • Hej saengarun,

    Det var verkligen märkligt att din beställning inte blev skickad även om skärmen fanns på lager! Jag skulle gärna vilja titta närmare på din order för att se vad som kan ha stoppat upp den. Om du vill hjälpa oss bli bättre kan du skicka ditt kund- eller ordernummer till kundombud@komplett.se, så undersöker jag saken närmare.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Perfekt
    Beställde en TV måndag kl 22:00. Levererad med hempaket på onsdag eftermiddag fram till dörren, fraktfritt. Så bra det kan bli.
    2 mån sedan
  • Usel
    Hade en prisbevakning på ett par hörlurar AKG K619, komplett dyker upp med nytt pris och strax där efter lägger jag en beställning. Minns inte lagerstatus men på väg in eller i lager om jag inte minns fel. Jag loggar in på kompletts hemsida och ser att status står på bekräftad, dag efter dag. Den tredje arbetsdagen mailar jag dem och undrar vad som händer, det står då även att produkten inte längre finns i deras sortiment. Då jag inte får svar på mitt mail så ringer jag dem den fjärde arbetsdagen och frågar vad som händer, får då till svar att det är slut på lager och produkten har utgått ur sortimentet och det är upp till någon inköpare om de ska ta in den igen. Försöker få information om hur lång tid det kan tänkas ta, men den informationen går inte att få, utan jag ska själv logga in på webben och då och då för att se efter status.
    2 mån sedan
  • Hej mendezzz,

    Jag beklagar ifall den produkt du beställt utgått ur vårt sortiment utan att du fått någon information om det. Återkom gärna med kund- eller ordernummer till kundombud@komplett.se så kan jag titta närmare på ärendet och se vad vi kan göra.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Usel
    Det var första gången på länge som jag köpte ett nytt grafikkort (Radeon r9290x) från Komplett. Tänkte att de skulle gå bra men icke sa nicke.

    Kortet ger ingen bild, testat med 3 olika skärmar.
    Fläktarna snurrar på kortet och all extra power är inkopplad
    Gamla drivers är borttagna innan kortet installerades.
    Efter 2 timmar ger jag upp med felsökningen och skickar tillbaka kortet.
    Stoppar jag tillbaka mitt Geforce 460 fungerar datorn direkt och ger bild direkt!

    1. Skickade tillbaka kortet.
    2. Får till svar att de fungerar och de skickar tillbaka det.
    3. Ett kort för över 5000 kr som inte ger någon bild vill jag inte ha, frågar om jag får byta de till en annan modell och att de tar tillbaka de mot en restocking fee. NEJ blir svaret. Det går inget och de säger att jag får sälja kortet vidare om de inte fungerar i min dator. Enda lösningen.
    4. Kontentan av det hela är att jag sitter med ett kort för 5000 kr plus som inte fungerar till min dator och Komplett ville inte hjälpa alls. De ville bara att jag skulle lägga på luren.

    Det var sista gången jag handlar hos Komplett, Jag ska hålla mig till Inet istället.

    Snacka om dålig service! 0 av 10
    2 mån sedan
  • Hej ericsundell2,

    Det var verkligen tråkigt att höra angående ditt köp av grafikkort ifrån oss! Då vi erbjuder 45 dagars öppet köp skulle jag gärna vilja titta närmare på ärendet och se varför vi inte kunnat ta tillbaka kortet. Jag skulle vara tacksam om du kan maila in kund- eller ordernummer till kundombud@komplett.se med "ATT: Jesper Jakberger" i ämnesraden, så ska jag titta närmare på det.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Perfekt
    Tycker komplett.se blivit bättre efter att de köpte Webhallen, snabba leveranser!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Kommer inte ihåg att jag någonsin har haft något att klaga på. Hade nyligen ett supportärende som Komplett skötte väldigt bra.
    3 mån sedan
  • Usel
    Tyvärr de sämsta!
    1. Gjorde en beställning, och valde leverans "Pick-up-Point", men fick inget meddelande att de har kommit (två dagar senare) - ringde jag dem och de sa att de har skickat min beställning som brev (va?!) - (hade ingen förklaring varför)
    - Jag mejlar, och frågar varför de skickade det som brev när jag valde "Pick-up-Point", då skyllde de på mig att jag hade valt brev som leverans. Sen efter jag skickar både Kvitto och Leverans (PDF) där vart det tydligt står "Transportör PICK UP POINT STOCKHOLM", då "erkände" supportern att de hade ändrat (efter några dagar, för det tar ett tag innan de svarar på mejl).
    2. Jag gjorde min beställning 16 december 2013, idag är det den 11 januari 2014, och jag har fortfarande inte fått min beställning - blivit "blåst" på pengar?
    + På hemsidan så står det att leveranstiden för brev tar 2-7 dagar (verkar som att de inte kan räkna).
    3. Jag mejlade dem den 3 januari 2014 att jag inte hade fått min beställning - men jag har fortfarande (idag) inte fått något svar.

    Så kort:
    1. De ändrade leveranssätt och sen tjafsa att de inte hade gjort de.
    2. Gjorde min beställning 16 december 2013, har fortfarande än idag inte fått det som jag beställde.
    3. Jag har mejlat, men de har inte svarat.
    3 mån sedan
  • Hej Adotb,

    Jag får börja med att be om ursäkt för förvirringen som har uppstått.
    Då vi stänger ner vår pick up point i Stockholm då vi nu har lanserat fri frakt och färre kunder väljer detta leveranssätt.
    I och med detta så ändrades befintliga beställningar med detta leveranssätt till det mest passande för produkterna som beställts. Ett mail skall vara skickade till alla som är berörda med mer information.

    Givetvis så skall vi hjälpa dig så att de produkterna du beställt når dig.
    Har du ännu inte fått något svar i ditt mail-ärende hos oss maila gärna mig med kund- eller ordernummer samt "ATT:TED" till kundombud@komplett.se

    Med vänliga hälsningar
    Ted, Komplett.se

  • Utmärkt
    Bra priser och snabba leveranser
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Definitivt bland mina favorit webshoppsbutiker. Dessutom så har de lager i vissa städer som man kan hämta ut sina grejer mot 39:-.
    Snabb leverans, trevlig och kunnig personal. Tappar man kvittot så finns allt sparat under Mina Sidor.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Super nöjd med både pris och snabb leverans ifrån komplett!
    Handlat en del och aldrig vart några bekymmer. ++
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans även under mellandagarna.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Det är första gånger som jag handlar på komplett och jag kan säga att jag är jättenöjd.
    Bra priser
    Snabb leverans
    Bra produkter
    Trygg
    Jag rekommenderar att handla på komplett !
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde en Gamer i05 söndag 15/12. Det stod att det normalt tar en vecka att leverera. Jag hade dock ändrat lite komponenter vilket skulle kunna fördröja tiden. Fick datorn på fredag 20/12.

    Mycket nöjd.
    3 mån sedan
  • Usel
    Brukade vara Sveriges bästa datorbutik. Dock inte längre. Tyvärr långt ifrån. Väldigt ohjälpsam kundservice och support. Tar ca 3-4 dagar att få svar på mail och då oftast till ingen nytta. De ignorerar avbeställningar och svarar först när paketet är framme.
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Jag beställde en TV som hade sprucken skärm vid leverans. Det blev en något tjatig konversation med deras kundtjänst innan de gick med på mina önskemål. Sedan tog det ca 10 dagar innan jag hade ny TV så jag tycker det var lite långsamt hanterat. Dock kändes allt korrekt och jag slapp extra utlägg. Jag har förståelse för deras argument i detta ärende då de misstänkte fraktskada som de naturligtvis inte vill stå för själva så betyget blir ändå ganska högt. Jag gillar även att kunna ha telefonkontakt samt att de presenterar sig så man har möjlighet att ha kontakt med samma person igen när det krånglar till sig.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde en komplett-dator för över ett år sedan. Datorn går fortfarande som en klocka. Var på väg att ge ett lägre betyg pga lång leveranstid - men sen drog jag mig till minnes att jag fick ett mail som talade om varför: den konfiguration jag (moderkort/grafikkort) fungerade dåligt ihop och de bytte ut mot ett annat märke utan extra kostnad.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Snabbt o rätt ifrån början
    3 mån sedan