Tack för din röst!

Rösta på Komplett.se i kategorin Datorer och Mobilt

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2014".
Är Komplett.se en av dina favoriter?

  Rösta på butik Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets Nätbutik

Fri frakt på allt
Fri retur
45 dagars öppet köp

http://www.komplett.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 15 år sedan
(data från 2014-11-26)
Detaljerad information Komplett.se har fått betyget (8.47)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Utmärkt
    Bra utbud, bra kundservice, kanonbra priser och fraktfritt!
    2 dagar sedan
  • Perfekt
    Service på hög nivå och kunnig personal. Hade beställt ett GTX 970 som hade coilwhine och det var ingen fråga om saken, skulle bara skicka in det och bestämma sig för ett nytt. Valde Asus gtx 970 men ändrade mig några dagar senare eftersom det inte var i lager och det gick på sekunden att få välja ett annat som finns i lager. 45 dagars öppet köp tackar man inte heller nej till, fri retur tackar man inte heller nej till. Jag hittar inga konkurrenter för tillfället som levererar det Komplett gör!
    Det enda ni skulle kunna förbättra är att ha ett lager i Sverige och ännu bättre i Göteborg :D
    3 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Beställningen gick bra men efter en vecka hade jag fortfarande inte fått mina varor så jag mailade er. Jag fick inget svar och efter en vecka till hade jag fortfarande inte fått sakerna men pengarna var tillbaka på kontot. Jag fick inget som helst meddelande om att något hade gått fel och jag fick heller aldrig något svar på mitt mail. Jag tänkte att det kanske hade blivit något fel med banken så pengarna inte skickades men jag fick ett mail med en order bekräftelse så det verkar som att transaktionen gick rätt till.
    7 dagar sedan
  • Perfekt
    Har köpt det mesta i datorväg hos er och ni är helt klart bäst. Snabba leveranser, schyssta medarbetare och underbar och hjälpsam support som kan sin grej. +cred till telefonsupporten och till era super weekends. Riktigt bra priser. Bäst i Sverige? Helt klart!
    8 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra priser, snabba leveranser, schyssta villkor.
    8 dagar sedan
  • Perfekt
    Grym butik!
    Snabba leveranser, bra packetering och emballage, även många roliga kampanjer :)
    9 dagar sedan
  • Utmärkt
    Har haft problem med leverans med de löste det men stjärnorna är mest för personalen som jobba på kundservice. Alltid jättesnälla och trevliga
    13 dagar sedan ( Uppdaterat: 12 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Snabb leverens.
    15 dagar sedan
  • Perfekt
    Snabb leverens. Fri frakt, fria returer. Snabb hantering av de RMA som jag haft. Mycket mycket nöjd!
    16 dagar sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, snabb returhantering, ingen diskussion vid retur, exellent kundservice och rådgivning, omfattande alternativa produkter, låga priser.
    16 dagar sedan
  • Utmärkt
    bra priser och snabb leverans
    3 år sedan ( Uppdaterat: 16 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Bra affär men det borde finnas direktbetalning och PayPal.
    19 dagar sedan
  • Acceptabel
    Har handlat från komplett.se väldigt många gånger, aldrig haft några problem till nu.

    En beställning jag gjorde för 3 veckor sedan, kom väldigt dåligt paketerad. Jag hade beställt bla en CPU-kylare och ett par musmattor, eftersom paketeringen var dålig hade samtliga produkters förpackningar skadats, vilket är synd då jag skulle ge bort musmattorna. När jag sedan mejlat bilder, bad supporten mig att skicka tillbaka varorna för att sedan få in pengar på mitt komplett-konto för att beställa nya varor. Har inte orken till att packa ner saker jag precis fått, skicka tillbaka, och sedan vänta på varorna ytterligare en gång. Slutade med att jag behöll musmattorna och köpte nya likadana, givetvis från en annan butik.

    Jag la även en beställning på endast EN vara, som fanns i lager. Jag gjorde beställningen fredag 31/10. Idag, en vecka senare, fredag 7/11, har varan fortfarande inte SKICKATS! Uselt.
    19 dagar sedan
  • Utmärkt
    Aldrig några problem, alltid hyggliga priser. Super weekend!
    20 dagar sedan
  • Utmärkt
    Har bara haft bra erfarenhet med komplett.
    21 dagar sedan
  • Utmärkt
    Bought a little headphone amplifier.

    It was super quick and easy to order.
    I got the product within two working days. No problems straight to my door.
    Unfortunately the product had a factory fault or something.
    I phoned the customer care line after five the next day.
    Spoke to a very friendly and helpful guy called Alexander.
    He sorted it out within ten minutes.
    Zero missions or problems.
    The good service I received from Alexander and komplett,se is why I am giving them 9/10.
    I am not even that disappointed in the product not working anymore.
    Will definitely make use of them again and tell my friends!

    Thanks :)

    Gideon Horn

    Malmö
    21 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställde Asus 24" LED VG248QE i helgen och jag är jättenöjd med skärmen och leveranstiden. Jag tycker det är bra att man som kund har möjlighet att chatta in till er då jag fick hjälp att välja skärm för mina behov. Här vill jag handla igen!
    29 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställde söndag leverans 2014-10-27 11:51 i Östersund.
    1 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra priser och leveranser som för det mesta bara tar några dagar. Mina erfarenheter med komplett är goda.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Definitivt den bästa e-affären i Sverige. Har handlat alla mina datorer/skärmar där de senaste 3-4 åren och har aldrig varit något strul.

    Bra hemsida, lätt att beställa och bäst av allt; snabba leveranser.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställde datorkomponenter på en lördag och hade dessa i hand måndagen därpå. Imponerande! Packetering OK. Pris OK. Rekommenderas starkt!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Definitivt bland mina favorit webbshops butiker.Fri frakt,fri retur och öppet köp i 45 dagar på allt kan aldrig bli fel.

    Snabb leverans, trevlig och kunnig personal. Slarvar man bort kvittot så finns allt sparat under Mina Sidor.
    10 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Komplett är den bästa butiken i Sverige. allt fungerar perfekt, från leverns till garanti ärenden. Jag har aldrig haft några problem med dom.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabba leveranser, bra kampanjer på redan vettiga priser, stort sortiment och inget tjafs de gånger jag behövt reklamera något. Jag hittar ingen anledning att ge mindre än full pott.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Har beställt härifrån Flera gånger och har ännu inte haft några som helst problem.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Nöjd med mitt köp!
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    + Priser och kampanjer
    + Kompensation
    + Inställningen hos kundtjänst

    - Leveranstid
    - Information kring ordern

    Strul med ordern och inkonsekvent info och hjälp från kundtjänst. Dock är inställningen bra hos medarbetarna. 2-3 dagars leveranstid blev en vecka ytterligare. Stort plus för att de är utan strul inser att man som kund blir irriterad när allt inte går som planerat och kompenserar kunden utan problem.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Suverän kundtjänst och väldigt tillmötesgående. Grymma produkter till en bra peng.
    Bara plus! ++++++++++++++++++++++++++
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Herregud, TVn var billig men de verkar ta igen det billiga med lång leveranstid och kundservice som inte har information. Hade jag bara fått konkret info så hade jag svalt det hela.

    Beställde en TV och väggfäste som skulle samleveras. Beställde förra helgen och tänkte att jag får nog sakerna på onsdag eller torsdag. Posten ringde på måndag och ville leverera och jag blev självklart imponerad av den snabba leveranstiden och började planera installationen. De skulle ringa 45min innan de kom så jag skulle hinna hem från jobbet om de är tidiga, leverans någon gång mellan 1700-2100 och jag slutar 1700. Sitter och väntar på ett samtal hela kvällen och kl 20:30 plingar det på dörren och personen har ett paket under armen så jag frågar om det är ett till paket som ska bäras upp och det var det inte utan detta var allt denna gången. Besviken så väntar man på att TVn ska dyka upp och nu torsdag kl 16:30 sitter jag här och TVn har inte ens skickats från norge till sverige ännu så jag får inte TVn denna vecka. Jag har pratat med komplett 3ggr och 2ggr av dessa har de sagt att de ska kolla upp vad som hänt och återkomma, första gången jag pratade med dem så skulle jag avvakta tills idag torsdag. Det har nu gått 48H sen första personen lovade höra av sig och ingen har hört av sig som utlovat. Jag ringde själv till posten och då sa de att paketet är kvar i norge. Helt otroligt att kundtjänst på komplett inte har någon som helst aning var deras egna paket är och att välja samfraktning verkar helt meningslöst eftersom de delar upp försändelsen endå. Jag har handlat på Komplett i många år och alltid varit nöjd med leveranserna men nu var det några år sedan jag handlade av komplett och tiden verkar inte varit nådig mot komplett.
    1 mån sedan
  • Hej tarumbar,

    Av den information jag fått ta del av gick en del av dessa tv-apparater av okänd anledning i retur till vårt lager efter att de hade skickats, vilket gjorde att några blev försenade en dag ytterligare. Vad gäller samleverans så innebär det att vårt lager väntar med att skicka din order tills samtliga produkter finns på lager, dock skickas tv:n i sitt egna paket och resterande produkter i ett annat.

    Jag förstår absolut att du är besviken då informationen varit otydlig och att vi inte hört av oss som vi utlovat. Jag skulle mer än gärna vilja titta närmare på ditt ärende, så har du möjlighet kan du maila till kundombud@komplett.se, skriv att: Jesper Jakberger i ämnesraden så hamnar det hos mig.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Perfekt
    Jag missade, helt på grund av mitt eget stulande, en prisnedsättning på 2900 kr på en TV. Ringde kundtjänst som helt utan snack (och utan att behöva kontakta någon "ansvarig chef") snabbt och trevligt såg till att jag fick rabatten trots att det officiella priset vid det laget var höjt. Det kallar jag utomordentlig service.

    En extra stjärna eftersom det verkar som om Komplett låter personerna som sitter i kundtjänst ta egna beslut!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra butik, lite strulig leverans
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bara bra!

    Aldrig haft nå problem med Komplett, bra butik med snabb leverans
    1 mån sedan
  • Usel
    Väldigt besviken på Komplett.se. Dem har varit bra i väldigt många år men nu har det blivit dåligt. Beställde FIFA i söndags för att ha det tills idag. Har fortfarande inte fått spelet och det släpps idag. Förr när man beställde så fick man spelet SENAST på dagen då spelet släpps, oftast en dag innan. Slut handlat på komplett, det finns andra företag som väldigt mycket bättre idag.
    2 mån sedan
  • Hej downa,

    Jag kan inte annat än beklaga att vi misslyckats med att leverera Fifa 15 till dig på releasedagen. Vårt mål är självklart att alla kunder som förhandsbokat det ska få det samma dag det släpps. Återkom gärna med ditt kund- eller ordernummer så kan jag försöka undersöka vad som hänt. Det går bra att skicka till kundombud@komplett.se.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Perfekt
    Beställde måndag kl 12.00 och 60 tummarn kom onsdag kl 12.00.
    Kanon!
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställde en Komplett PC som skulle ta 5-11 arbetsdagar att få levererad. Efter 3 arbetsdagar fanns den hemma. Snabbt jobbat! Det som drar ner betyget en liten smula är att de tar lite väl mycket betalt för själva datorbygget samt garantin.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag har haft flera bra köpupplevelser med Komplett! Så den gamla bedrövelsen med retur på en GPS är god väg att vara förlåten. Eftersom jag nu "bumpar" mitt betyg så tar jag bort detaljerna om det. Det är ändå flera år sen nu.

    Jag fick ett fenomenalt bra kundbemötande när jag skulle köpa en surfplatta. Det hade uppstått en "issue" precis vid beställningen, och kontakten med Kompletts kundtjänst lönade sig bokstavligen.

    Beställningen lades på lördag, och paketet var på Hemköp på måndag.

    En stjärna minus pga den gamla synden. Jag har inte haft anledning att returnera något sedan dess, så jag vet inte hur mycket de har skärpt till sig när det gäller returer.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Detta omdöme är under utredning
    2 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    2 mån sedan
  • Bra
    Dom enda som hade dem hemma i lager just då. Behövde dem till spelkvällen.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    + Bra butik
    + Snabba leveranser

    - Priserna kunde vara lägre
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Bra priser, fri frakt och snabb leverans. Fick min iPad Mini 2 dagar efter lagd beställning. Varmt rekommenderas!
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Komplett har ett strålande bemötande, serviceinriktad returhantering och trevlig attityd. Det är därför jag återkommer som kund till dem om och om igen.

    Jag hade problem med mitt nätaggregat till mitt datorpaket, och skickade in den, och efters ett utbyte över epost med felbeskrivning och disagnos av felet, och nu är min ersättningsvara på väg i posten.

    Deras chat (till kundservice, via deras hemsida) är också strålande, med kunnig personal och snabba svar.
    2 mån sedan
  • Dålig
    Jag har handlat från Komplett några gånger tidigare utan några som helst problem och alltid fått beställningen en eller två dagar efter lagd beställning.
    Men nu är jag tveksam på om jag kommer beställa från Komplett fler gånger.

    Beställde Logitech G600 i onsdagskväll då jag såg att det var halva priset och fanns i lager, ordern blir bekräftad strax efter.

    Runt kl10 torsdag förmiddag står det att ordern är plockad, vilket enligt Komplett betyder att den skickas inom kort, den här statusen står kvar under hela torsdagen utan någon leveransbekräftelse.
    Tar kontakt med kundservice genom chatten runt kl17.30 för att säkerställa leveransen då produkten tog slut i lager några timmar efter lagd beställning och får svar att det gått igenom och att den levereras inom 1-3 arbetsdagar.

    Runt kl9 fredag morgon så får jag mail om leveransbekräftelse och när jag kollar ordern så står det att plockning har påbörjats och i samma veva att den är färdigpackad och har skickats iväg.
    Ringde upp dom kl10.20 och frågade vad som pågår (Då den egentligen redan var plockad) och får ingen förklaring till vad som har hänt då jag trots allt beställde så den skulle skickas iväg under torsdagen.

    När jag kollar upp kolli-id så finns det inget registrerat hos PostNord, får bara fram en sida om att min sökning inte gav några träffar, så har det varit under hela fredagen.
    Hade förhoppningen att få varan levererad innan helgen, nu vet jag inte ens om den dyker upp på måndag.

    Bristfällig information och ord från kundservice som inte riktigt stämmer.
    2 mån sedan
  • Hej Mancerot,

    Jag beklagar verkligen ifall din order inte blev skickad i torsdags i förra veckan. Vanligtvis tar det upp till 24 timmar innan kollinumret blir spårbart via postens hemsida, så förhoppningsvis ska den vara framme inom den normala leveranstiden på 1-3 arbetsdagar.

    Du får gärna hjälpa oss blir bättre genom att återkomma med ditt kund- eller ordernummer till kundombud@komplett.se.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Mycket bra
    Beställde vid halv 10 på en söndag, fick ett mail 3 timmar senare att ordern var skickad!
    Otroligt. Utmärkt och bra att betala med kort.

    Edit ; ganska lång leveranstid för brev. 3 - 5 dagar! Samt dåligt att de inte använder varubrev som går att spåra.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Det är helt ok att ha butiker i flera länder. Men när man beställer från komplett.se förväntar man sig leverans i tid från just... Sverige. Komplett skickar ofta från Norge vilket tar uppenbarligen lika lång tid som från Korea som jag ibland beställer från.

    Skickas varan från ett annat land ska det tydligt framgå innan köpet genomförs!
    2 mån sedan
  • Hej Sunrazor,

    Att vårt lager ligger i Norge ska inte påverka leveranstiden negativt. Så länge produkten du beställt finns på lager ska den vara framme inom 1-3 arbetsdagar, vilket är den normala leveranstiden för ett postpaket. Under länken nedan finns mer information gällande våra fraktalternativ.

    https://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=deloverview

    Jag beklagar självklart ifall din senaste order ifrån oss har blivit försenad i postgången. Återkom gärna med ditt kund- eller ordernummer så ska jag undersöka ärendet närmare. Du kan maila direkt till kundombud@komplett.se och skriv "Att: Jesper Jakberger" i ämnesraden.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Mycket bra
    När jag köper hemelektronik på nätet så försöker jag alltid hålla mig till de tre företag som jag vet har högst kvalitét: Webhallen, Inet samt Komplett.se
    Utav dessa så har komplett funnits längst och under alla dessa år så kan jag aldrig minnas en gång då jag varit missnöjd med det jag köpt från dem. Dock så stämmer det att deras support ibland är långsam: speciellt när det gäller saker som inte direkt handlar om ens order. Jag bad nyligen om info om en nyinkommen produkt och fick vänta en -vecka- på svar (Case #3952750).
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Bra sortiment och leveranstid MEN långsamma när det gäller svar från deras Support samt att svaren är helt värdelösa.

    Har ställt frågor vid olika tillfällen men får svar på saker jag inte frågat om eller ett standardsvar som att dom inte har en aning om vad det är för prylar dom själva säljer.

    Jag ska berätta ett exempel:

    Produkt X har enligt kompletts sida kompatibla tillbehör, ett av dom är jag nyfiken på men hittar det inte på deras sida, jag mejlar och säger att jag vill köpa tillbehör Y, en vecka senare får jag svar att jag har tillbehör Z här (bifogad länk), jag svarar tillbaka direkt att det inte är tillbehör Z jag vill ha utan tillbehör Y, en vecka senare får jag svar att dom läst slarvigt och att tillbehör Y inte finns i deras sortiment, jag svarar direkt tillbaka att jag vet att det inte finns på deras sida annars hade jag inte mejlat från första början utan köpt produkten direkt men eftersom ni specar tillbehöret så kan ni väl ta in den så man kan få köpa, en vecka senare fick jag svar att nej vi tar inte in denna pga dålig efterfråga.

    Det verkar som att kompletts sortiment bygger på efterfråga.

    Jag kan tillägga att av de tre tillbehören av samma typ så är just produkt Y betydligt bättre än dom andra två liknande produkterna så det är nästa enbart dumt att inte vilja ha produkt Y.

    Jag kommer aldrig mer ställa några frågor till dom och troligtvis inte handla där heller i framtiden.
    3 mån sedan
  • Hej Lactoferrin,

    Det var tråkigt att höra att du upplevt svaren från vår support som värdelösa. Du får gärna hjälpa oss bli bättre genom att återkomma med casenumret från den konversation du haft med oss tidigare. Det går bra att maila till kundombud@komplett.se och skriv "Att: Jesper Jakberger" i ämnesraden, så ska jag titta närmare på det.

    Tackar på förhand!

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Perfekt
    Komplett är suveräna! Alltid lika nöjd av att handla där. Senaste var nu i helgen och jag beställde en router från deras Weekend-deal på fredagen kl 15 och tänkte att det var helg och jag får den någon gång under mitten av nästa veckan. Jag kunde hämta ut varan måndag morgon kl 10 (!) på mitt postombud. Tror aldrig jag varit med om snabbare frakt. Två tummar upp för snabb leverans!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Har varit en trogen kund i över 10 år och alltid varit supernöjd.

    + Beställer du tidigt på morgonen får du leveransen dagen efter... varje gång.
    + Nu även gratis frakt.
    + Har aldrig haft några som helst problem med reklamationer. Det går alltid snabbt och smärtfritt.
    + Sidan är väldigt lättöverskådlig och sorteringsfunktionerna fungerar bra.

    +/- Finns väldigt många bra erbjudanden. Klart att de inte alltid har de bästa priserna dock när andra butiker kör sina kampanjer, men grundsortimentet är förhållandevis bra.
    +/- Tillräckliga betalningsalternativ.

    - Det kan vara lite knepigt att hitta artiklar som inte är för datorer. Alltså något dåligt med rubricering på diverse-fronten i min mening.
    3 mån sedan