45 dagars öppet köp. Fri retur
Du kan skjuta upp betalningen
Service och hjälp alla dagar

http://www.komplett.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning
Klarna

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 16 år sedan
(data från 2016-02-09)
Detaljerad information Komplett.se har fått betyget (8.94)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Gick som förväntat.
    11 tim sedan
  • Bra
    Ofta väldigt konkurrenskraftiga priser, mycket bra utbud och duglig support.

    Uppdatering:
    Har nu varit mer i kontakt med deras support, och måste säga att det är alldeles för många som jobbar där som inte fattar ett skit.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Perfekt
    Mycket nöjd+++++
    7 dagar sedan
  • Perfekt
    Perfekt på allt. Word!
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Komplett är enkelt en butik jag gärna handlar från i framtiden.
    Beställningen sker på ett sådant enkelt sätt att man nästan har lust att gå igenom den ännu en gång bara för skojs skull.
    Leveransen, asså shit vad snabbt man fick sin leverans. Beställning skickades den 23:dje runt 23-tiden, mottogs hos Komplett den 24:de runt 17-tiden och paketet levererades den 25:te runt 16-tiden.
    Plockade glatt upp den efter en liten promenad med farsan.
    14 dagar sedan
  • Perfekt
    Update:

    Vilken j*vla service. Snabbt gick det. Häng med:

    Chattade med Komplett i eftermiddag. Informationen jag hade fått imorse var helt fel. Ordern är stor och tung men det är aldrig ett problem. Problemet var att vissa varor inte hade nått packningsdelen av lagret.

    Från runt lunchtid så la dem i högsta växeln och handplockade de varor som hamnat efter och dessutom så hann ordern med sista bilen idag.

    De ringde också upp mig för att stämma av allting.

    Service på väldigt hög nivå. Höjer från en 1 till 10.

    ............................................................................................

    Beställde 14 November en hel pall med mycket grejer.

    Efter mycket om och men så hade hela ordern plockats i torsdags. Jag ringde kundservice och han sa att den är klar men kommer skickas söndag eftermiddag. Fair enough, tänkte jag, eftersom de inte skickar på fredagar.

    Idag står den fortfarande som plockad.

    Ringde upp kundservice igen.

    Här är deras svar på varför den inte är skickad: "Ordern är plockad och färdig. Ser inget fel. Men du har beställt mycket och den är stor, så den är svår att få ut".

    Min första tanke: Va!? Jag har alltså beställt "för mycket". Hur kan det bli så?

    Hur kan ett företag som hanterar pall ha svårt att skicka ut en.. en pall?
    14 dagar sedan
  • Usel
    Köpte en bärbar dator från dom. Det visade sig att WIFI kortet ej fungerade. Så jag fick skicka tillbaka datorn. Då skickade dom åter datorn till mig och sa att dom inte hittade något fel på den.

    Men nu vet med 100% säkerhet att dom ljög och att WIFI kortet verkligen är sönder. För jag kollade nätverkshistoriken. Det finns ingen aktivitet under den tiden dom haft datorn. Dessutom har varken jag eller mina kompisar med mycket stor datorvana fått det att fungera.

    Dom tittade nog inte ens på datorn.

    Aldrig mer Komplett!
    19 dagar sedan
  • Acceptabel
    Fel i specifikationen på tv som jag köpte så den passade inte min tv-bänk. Kundtjänst hänvisa mig till tillverkaren som hänvisade mig tillbaka till komplett då det va deras fel. Dom erbjöd sig att ta tillbaka tv:n, men det är mer strul att skicka tillbaka en 65" tv än att köpa en ny tv-bänk.

    Förhandsbokat spel kom 3 dagar efter releasedagen. Dagen efter det skulle släpps skrev jag till komplett och undra vart det tagit vägen. Två veckor tog det för kundtjänst att svara. Den ända ursäkten jag fick va att det va mycket att göra. Tre dagar för leverans är inte särkilt farligt om det är något annat. Men ett förhandsbokat spel vill man ha när det släpps. Kundtjänst tyckte att jag skulle välja postpaket istället för brev, men det finns inte att välja(hittade det verkligen inte när jag skulle gå in och kolla). Så tycker man ju att förhandsbokat spel borde skickas så man har det i tid.

    Köpte en adapter till mitt Wii U som va slut och hade ett preliminärt datum. Datumet sköts upp i omgångar utan att man fick någon info om det. Tillslut hade det gått så lång tid att jag glömt beställningen. Visst är datumet preliminärt, men lite info vid framskjutning tack.

    Detta är tre av mina fyra köp från komplett. Skulle säga att det är ganska dåligt och förtjänar dåligt betyg. Jag skulle nog inte rekommendera mina kompisar att handla där när det finns många bättre alternativ.
    Synd då dom ibland har fina priser.

    Tillagt:

    Efter mitt dåliga omdöme så fick jag ett mail av en man på komplett som frågade om han kunde ringa och diskutera mina dåliga erfarenheter. Efter ett långt samtal så hade han skrivit ner några punkter som han tänkte kolla över och se om dom kunde förbättra. Jag fick även en riktig ursäkt och ingen undanflykt, vilket jag saknat när jag pratat med kundtjänst innan. Detta gör att det känns lite bättre och jag kommer handla på komplett ett par gånger till för att bilda mig en ny uppfattning.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Dålig
    Har Komplett blivit för stor och glömt bort kunderna?
    Beställde en dator i delar jag lade ihop själv och fick hem delarna efter hela 4veckors leverans fast alla varor var i lager då jag beställde (inte speciellt imponerande). När jag sedan satte ihop elarna fungerade inte grafikkortet som det skulle fast det fungerade i en annan dator och dess grafikkort fungerade i den jag bygger, alltså kompabillitets problem. Ringer supporten och berättar hur det ligger till och berättar att jag vill byta upp mig till det jag vet fungerar och han säger att det inte är något problem och skickade retur papper omedelbart, allt väl hit. Men nu får jag ett mail där de felsökt kortet ochh upptcäkt att det int är något fel på det (vilket jag vet) och vill ha 300kr för att de gjort sig besväret? Men jag hade ju sagt att det inte va fel på det utan att jag ville byta och ringer därför igen, nu hävdar de att jag brytit paketen och ej kan byta den för de har inte rekommenderat kortet till mig? Men hallå, jag vet att det inte var fel på det och första support killen sa ju det med? Hade komplett varit mindre och visat lite förståelse och erkänt att de gjort fel hade detta aldrig hänt. Hade i dagsläget hellre sålt kortet på blocket och beställt nytt direkt.
    Har alltid gillat komplett men med denna leverans tid jag fick på grund av deras nya packsystem och detta sätt att ställa upp för kunder som har problem gör mig bara väldigt besviken. Dåligt!
    8 år sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Hej jonathan_forslund,

    Jag skulle mer än gärna vilja titta närmare på ditt ärende för att se vad som hänt. Har du möjlighet att återkomma med ditt kund- eller ordernummer till kundombud@komplett.se?

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Usel
    Dålig hantering av retur. Fick ett G910 tangentbord som inte fungerade. Har väntat i 2 veckor utan att få ett svar.

    Aldrig mer handla här på komplett.
    22 dagar sedan
  • Hej MeKB9,

    Det låter märkligt ifall du inte fått något svar på 2 veckor. Vänligen återkom med ditt kund- eller ordernummer till kundombud@komplett.se så ska jag titta på det.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Perfekt
    Väldigt snabb leverans trots beställning under mellandagarna. Min beställning var även välpaketerad så jag är nöjd och kommer handla från Komplett fler gånger.
    23 dagar sedan
  • Perfekt
    Ojojoj här gick det undan. Beställde en lagerförd vara klockan 12.00 en onsdag och fick en sms avisering på eftermiddan dagen efter att jag kunde hämta ut den. Snabbare än så går det nog inte.
    23 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra priser, snabb leverans och mycket bra support!
    24 dagar sedan
  • Perfekt
    Har varit en kund i snart 15 år och har aldrig blivit besviken, bra jobbat Komplett!
    27 dagar sedan
  • Perfekt
    Ångrade köpet på ett chassi (hade läst fel och insåg det innan jag öppnade paketet).
    Returnerade den och komplett betalade returen. Väldigt smidigt och bra.
    Har bara positiva erfarenheter av Komplett.
    29 dagar sedan
  • Perfekt
    Varje gång jag beställt härifrån har jag blivit imponerad över hur snabbt de effektuerar beställningen! Beställde igår, som var en helgdag(!), och kunde hämta ut varorna idag.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, bra priser, fria returer. Vad mer behöver man?
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bra service och super snabb leverans!
    Köpte 55" Samsung TV till kanonpris och vi fick hemleverans dagen efter.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Gör sitt jobb och har bra erbjudanden. Service och ifall man vill reklamera är drygt då de är lite söliga på att svara.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    super bra!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Korta leveranstider. Mycket info på webbsidan. Inget att klaga på.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Detta köpet är nog ett av det bästa köpen som jag gjort, av många anledningar.
    * Kanonbra pris!
    * Gratis och mycket snabb leverans.
    Trots att jag velade med leveranssättet. Valde först pickup-Point, men den var så stor att jag inte kunde få in den i bilen. Komplett skickade då hem den till mig kostnadsfritt!
    * Väldigt bra reklamationshantering!
    Väl hemma så upptäckte jag att det var repor på produkten.
    Mailade kundtjänst, och fick efter ett par dagar ett telefonsamtal av en mycket trevlig kille, som gav mig olika alternativ på hur vi kunde lösa detta. Slutade med ett generöst prisavdrag från Komplett.
    Det är först när man får ett problem, som man får veta kvalitén på sin leverantör! Och av min upplevelse, så kan jag säga att Komplett är en väldigt seriös leverantör, som tar sina kunders "nöjdhet" på största alvar!
    Ett föredöme för övriga i branschen!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Alltid snabb leverans. Aldrig några problem vid returer.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Handlat flera gånger av dem de senaste åren och har aldrig varit några problem.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Har handlat via dem några gånger och aldrig varit besviken. Senast var förra veckan då jag köpte en nätaggregat som jag fick hem och visade sig vara lite "koko" så jag ringde kundservice och berättade och sa att jag har video på vad problemet är. Killen bad mig skicka videos till han via mejl. Tog inte ens en dag tills jag får ett mejl som säger att ett nytt (bättre, starkare och dyrare) agg skickas iväg och den jag har kan jag behålla/skrota den. Helt otrolig service faktiskt, aldrig upplevt något liknande med någon annan butik.

    Rekommenderas starkt.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Utmärkt
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Komplett säger att det var ett missförstånd, ok, säger jag.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Beställde på Black Friday. De skickade fel produkt. Men ger Komplett 10/10 på grund av att deras kundservice löste problemet utmärkt!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Har gjort väldigt många köp på denna sida och skulle inte kunna rekomendera den mera :) .
    Kundservice är den bästa jag någonsin upplevt.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Komplett är verkligen i topp när det gäller datorer och support. Det enda negativa som jag har märkt är en aning långa leveranstider. Är nån dag extra inget problem för dig köp från denna sida. De erbjuder verkligen den bästa supporten på marknaden.

    Sen är 45 dagars öppet köp så otroligt smidigt och ger de bara ännu högre betyg.
    2 mån sedan
  • Dålig
    LÅNGSAMMA!
    Tog en vecka från att de "plockat/packat" ordern till att jag fick den, utöver att ordern låg i nån slags träda ett par dagar innan de alls gjorde något. Beställde ett Corsair Obsidian 900D-chassi som kom i sin originalkartong, men som uppenbarligen utsatts för stora påfrestningar under transporten och var därmed delvis defekt.
    Dessutom är Kompletts kundtjänst okunnig.

    Värt att nämnas är också att jag beställde två stycken GeForce GTX Titan X Hydro (som kostar 13.500 kr per styck!) och dessa var nerslängda i varsina stora kartonger, HELT utan något annat i dem. Rent visuellt visar inte originalkartongerna på några påverkningar, men likväl. Så oseriöst och nonchalant förpackat! Jag hoppas verkligen inte dessa extremt dyra grafikkort tagit skada.
    Komplett är inga proffs, alltså. Varken vad gäller snabbhet, kundtjänst eller vad viktigast är, att leverera varorna tryggt och säkert!
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Har bra priser och bra utbud
    2 mån sedan
  • Dålig
    Beställde innan utsatt tid kl 12 för leverans (varför komplett har kl 12 medan konkurrenter har kl 16/17 vet jag inte) och dom lyckas ändå inte skicka iväg paketet en torsdag vilket innebär att man får vänta till tidigast måndag innan man får det. Dom lyckas även sätta paketet i "Plockad"-status innan dom får för sig ge upp och gå hem för dagen. Inte kunde man avboka heller när dom börjat med det, utan måste vänta tills man får hem paketet och sedan skicka tillbaka det.

    Endast en vara var det som skulle skickas....

    Aldrig varit med om liknande hos Dustin/Inet/Netonnet.

    UPPDATERING: Måndag eftermiddag skickade dom paktet, alltså över 48 arbetstimmar efter dom började plocka det.
    2 mån sedan
  • Dålig
    Jag blev förvånad att det har fungerat väldigt bra med nästan allt. Från köp till retur gick väldigt smidigt. Jag har börjat köpa väldigt mycket nu hos dem.

    + Godkänd leveranstid.
    + Kunnig och trevlig kundservice, det märks att personalen är utbildade.
    + Live chat, stor tummen upp för bra öppettider på chatten också!
    + Bra priser.
    + Bra köpevillkor. Öppet köp hela 45dagar och fria retur slår dem flesta konkurrenterna.
    + Väldigt bra packat med undantag för en order som inte var okej packad.

    Dem skulle ha fått 10 av 10 tills jag upptäckte detta nu att dem inte har gjort det dem har lovat.
    - Dem tog för mycket betalt men dem har lovat att återbetala skillnaden vilket jag inte har fått ännu. Det har gått en vecka nu och jag har fortfarande inte sätt pengarna på bankkontot ännu. Tillsvidare ser jag det som en fordran. Jag tänker inte bråka för att få tillbaka pengarna då det handlar om så lite pengar men rätt skall vara rätt.
    2 mån sedan
  • Dålig
    Beställde Just Cause 3 förra fredagen och fick inte spelet förrän idag, fredagen efter. Kasst. Nästa gång man vill ha ett spel på release-dagen får man nog snällt vänta i kön utanför en fysisk butik. Kan inte rekommendera tyvärr. Visst, de kan skylla på postgången men det verkar ju funka för andra så det argumentet håller inte i längden.
    2 mån sedan
  • Dålig
    Beställde en del produkter under Black Friday(27/11) och jag hade verkligen hoppats på att mitt paket skulle skickats idag(1/12) då jag är ledig imorgon, men icke sa nicke. Riktigt dålig service av Komplett då mina produkter är beställda i fredags... Ja det må ha varit Black Friday med allt vad det innebär men 3 arbetsdagar innan paketet ens lämnar lagret? Snacka om att långt ifrån hålla sig till sina egna tider(1-2 dagars leveranstid).

    *UPPDATERAT*
    En vecka har nu gått och jag har fortfarande inte sett röken av det. Varit i kontakt med dom både på chatt, Kundtjänst och Mail utan någon som helst framgång. Har även hört att folk som har beställt sina saker nu i veckan har redan fått sina saker. Jag känner mig oerhört bortprioriterad på något sätt.
    2 mån sedan
  • Usel
    Har precis hämtat ut mitt paket. Beställde varan för exakt en vecka sedan. När jag hämtar ut varan på posten hör jag hur produkten åker runt inne i lådan. När jag öppnar lådan hemma så ser jag att de endast slängt i lite plast för syns skull, fyllde alltså ingen som helst funktion för att fixera produkten så att den inte skall skakas runt under frakt.

    Har inte bestämt mig om jag skall behålla denna produkt än eller om jag skall skicka tillbaka den och kräva ny. Kan ha kastats runt hur mycket som helst under frakt och vem vet hur länge produkten då kommer hålla.

    Butiken har lite högre priser än andra butiker, men brukade också ha en bra service, snabb leverans och premiumkänsla rakt igenom. Tyvärr är allt vad komplett tidigare stod för borta. Nu har de bara höga priser kvar.

    Kommer aldrig handla från denna butik mer. Finns många butiker som erbjuder både billigare varor, bättre leveranstider och bättre service idag så varför beblanda sig med en butik som lever på ryktet från butikens start.
    2 mån sedan
  • Usel
    Första och Sista gången jag beställer här... Förbokade Just Casue 3 i Fredags på Black Friday och hoppades verkligen på att få det på Tisdag... Men gissa, jag sitter fortfarande här på Torsdagskvällen och har fortfarande inget spel...
    2 mån sedan
  • Dålig
    Beställde ett headset natten mellan torsdag och blackfriday 26-27/11, paketet skickades på måndag och idag torsdag 3/12 har det fortfarande inte dykt upp, riktigt dåligt faktiskt då jag är van att de flesta sidor man beställer från så har du paketet inom 3 dagar trots att jag bor i norra Sverige. En polare beställde på fredagen från en annan internetförsäljare och hade sina grejer på måndag.
    2 mån sedan
  • Dålig
    Har beställt från en massa andra butiker (Oftast gratis eller billigare frakt). Alltid fått varan dagen efter. Sitter fortfarande och väntar på en HDMI kabel som skickades för snart 4 dagar sedan. Då jag behöver den snabbt för felsökning så har jag inget stort tålamod. Detta blir min första och sista beställning från komplett.
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    Tumme up!
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Kanon leverans
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Har alltid varit snabba leveranser, bra service och perfekt bemötande. Går att lita på i ur och skur.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Köpte ett par Phillips X2 (Hörlurar för knappt 2Kkr) som hade ett kosmetiskt fel. Reklamerade, och fick ett par andra, med samma kosmetiska fel. Under tiden hade jag läst mig till att det verkar som om Phillips har det här problemet, antingen med en större batch som spritts över tiden, eller återkommande med mindre batchar. Hur som helst är det inte ett helt ovanligt fel. Efter att ha kommunicerat lite med Komplett togs beslutet att göra ett återköp, och vänta in en senare batch lurar, för att hoppas att det kosmetiska felet inte finns på den omgången.
    Kompletts kommunikationer, och lösningen, får anses vara exemplarisk. Trist att Phillips lurar har så varierande kvalité, men det är ju inte Kompletts fel...
    2 mån sedan
  • Dålig
    På Black Friday stod det på en produkt att det fanns 100+ i lager, så jag beställde. När jag kollade status efter helgen så har de ändrat till 100+ KANSKE kommer finnas i lager 2015-12-14.
    Gillar inte när butiker lurar kunder så här. Blir sista gången jag handlar hos Komplett, har varit kund i väldigt många år.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Både på nätet och i fysiska butiker finns allt ifrån uruselt till toppen.
    Min erfarenhet av Komplett är utan tvekan toppen.

    Exempelvis vid ett problem med installation av en datakomponent var det bara att lyfta luren, 21.00, snabbt och kunnigt svar - problemet löst! Tack så mycket!

    Jag är mycket nöjd med, hmmm - faktiskt allt och känner mig trygg som kund hos Komplett!
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Har aldrig haft problem...
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Årets nätbutik 2015
    +Bra priser
    +Snabb leverans
    +Bra support
    + avhämting
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Väldigt snabb leverans och inget strul
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Har just beställt den perfekta datorn för mig via superbra service från en säljare, per telefon. Jag visste inte att Komplett har alternativet att sy ihop en maskin efter ens egna önskemål och det är ju ovärderligt! Tålmodigt gick hen igenom alla delarna, förklarade och diskuterade alternativen, jag slapp t o m betala för ett Windows jag inte vill ha. Jag är så glad idag!
    3 mån sedan