Fri frakt på allt
Fri retur
45 dagars öppet köp

http://www.komplett.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 15 år sedan
(data från 2014-10-30)
Detaljerad information Komplett.se har fått betyget (8.33)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Beställde Asus 24" LED VG248QE i helgen och jag är jättenöjd med skärmen och leveranstiden. Jag tycker det är bra att man som kund har möjlighet att chatta in till er då jag fick hjälp att välja skärm för mina behov. Här vill jag handla igen!
    2 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställde söndag leverans 2014-10-27 11:51 i Östersund.
    3 dagar sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    6 dagar sedan
  • Mycket bra
    Bra priser och leveranser som för det mesta bara tar några dagar. Mina erfarenheter med komplett är goda.
    7 dagar sedan
  • Perfekt
    Definitivt den bästa e-affären i Sverige. Har handlat alla mina datorer/skärmar där de senaste 3-4 åren och har aldrig varit något strul.

    Bra hemsida, lätt att beställa och bäst av allt; snabba leveranser.
    10 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställde datorkomponenter på en lördag och hade dessa i hand måndagen därpå. Imponerande! Packetering OK. Pris OK. Rekommenderas starkt!
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Definitivt bland mina favorit webbshops butiker.Fri frakt,fri retur och öppet köp i 45 dagar på allt kan aldrig bli fel.

    Snabb leverans, trevlig och kunnig personal. Slarvar man bort kvittot så finns allt sparat under Mina Sidor.
    9 mån sedan ( Uppdaterat: 13 dagar sedan )
  • Perfekt
    Komplett är den bästa butiken i Sverige. allt fungerar perfekt, från leverns till garanti ärenden. Jag har aldrig haft några problem med dom.
    17 dagar sedan
  • Perfekt
    Snabba leveranser, bra kampanjer på redan vettiga priser, stort sortiment och inget tjafs de gånger jag behövt reklamera något. Jag hittar ingen anledning att ge mindre än full pott.
    19 dagar sedan
  • Perfekt
    Har beställt härifrån Flera gånger och har ännu inte haft några som helst problem.
    20 dagar sedan
  • Mycket bra
    Nöjd med mitt köp!
    20 dagar sedan
  • Mycket bra
    + Priser och kampanjer
    + Kompensation
    + Inställningen hos kundtjänst

    - Leveranstid
    - Information kring ordern

    Strul med ordern och inkonsekvent info och hjälp från kundtjänst. Dock är inställningen bra hos medarbetarna. 2-3 dagars leveranstid blev en vecka ytterligare. Stort plus för att de är utan strul inser att man som kund blir irriterad när allt inte går som planerat och kompenserar kunden utan problem.
    23 dagar sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Perfekt
    Suverän kundtjänst och väldigt tillmötesgående. Grymma produkter till en bra peng.
    Bara plus! ++++++++++++++++++++++++++
    24 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Herregud, TVn var billig men de verkar ta igen det billiga med lång leveranstid och kundservice som inte har information. Hade jag bara fått konkret info så hade jag svalt det hela.

    Beställde en TV och väggfäste som skulle samleveras. Beställde förra helgen och tänkte att jag får nog sakerna på onsdag eller torsdag. Posten ringde på måndag och ville leverera och jag blev självklart imponerad av den snabba leveranstiden och började planera installationen. De skulle ringa 45min innan de kom så jag skulle hinna hem från jobbet om de är tidiga, leverans någon gång mellan 1700-2100 och jag slutar 1700. Sitter och väntar på ett samtal hela kvällen och kl 20:30 plingar det på dörren och personen har ett paket under armen så jag frågar om det är ett till paket som ska bäras upp och det var det inte utan detta var allt denna gången. Besviken så väntar man på att TVn ska dyka upp och nu torsdag kl 16:30 sitter jag här och TVn har inte ens skickats från norge till sverige ännu så jag får inte TVn denna vecka. Jag har pratat med komplett 3ggr och 2ggr av dessa har de sagt att de ska kolla upp vad som hänt och återkomma, första gången jag pratade med dem så skulle jag avvakta tills idag torsdag. Det har nu gått 48H sen första personen lovade höra av sig och ingen har hört av sig som utlovat. Jag ringde själv till posten och då sa de att paketet är kvar i norge. Helt otroligt att kundtjänst på komplett inte har någon som helst aning var deras egna paket är och att välja samfraktning verkar helt meningslöst eftersom de delar upp försändelsen endå. Jag har handlat på Komplett i många år och alltid varit nöjd med leveranserna men nu var det några år sedan jag handlade av komplett och tiden verkar inte varit nådig mot komplett.
    28 dagar sedan
  • Hej tarumbar,

    Av den information jag fått ta del av gick en del av dessa tv-apparater av okänd anledning i retur till vårt lager efter att de hade skickats, vilket gjorde att några blev försenade en dag ytterligare. Vad gäller samleverans så innebär det att vårt lager väntar med att skicka din order tills samtliga produkter finns på lager, dock skickas tv:n i sitt egna paket och resterande produkter i ett annat.

    Jag förstår absolut att du är besviken då informationen varit otydlig och att vi inte hört av oss som vi utlovat. Jag skulle mer än gärna vilja titta närmare på ditt ärende, så har du möjlighet kan du maila till kundombud@komplett.se, skriv att: Jesper Jakberger i ämnesraden så hamnar det hos mig.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Perfekt
    Jag missade, helt på grund av mitt eget stulande, en prisnedsättning på 2900 kr på en TV. Ringde kundtjänst som helt utan snack (och utan att behöva kontakta någon "ansvarig chef") snabbt och trevligt såg till att jag fick rabatten trots att det officiella priset vid det laget var höjt. Det kallar jag utomordentlig service.

    En extra stjärna eftersom det verkar som om Komplett låter personerna som sitter i kundtjänst ta egna beslut!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra butik, lite strulig leverans
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bara bra!

    Aldrig haft nå problem med Komplett, bra butik med snabb leverans
    1 mån sedan
  • Usel
    Väldigt besviken på Komplett.se. Dem har varit bra i väldigt många år men nu har det blivit dåligt. Beställde FIFA i söndags för att ha det tills idag. Har fortfarande inte fått spelet och det släpps idag. Förr när man beställde så fick man spelet SENAST på dagen då spelet släpps, oftast en dag innan. Slut handlat på komplett, det finns andra företag som väldigt mycket bättre idag.
    1 mån sedan
  • Hej downa,

    Jag kan inte annat än beklaga att vi misslyckats med att leverera Fifa 15 till dig på releasedagen. Vårt mål är självklart att alla kunder som förhandsbokat det ska få det samma dag det släpps. Återkom gärna med ditt kund- eller ordernummer så kan jag försöka undersöka vad som hänt. Det går bra att skicka till kundombud@komplett.se.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Perfekt
    Beställde måndag kl 12.00 och 60 tummarn kom onsdag kl 12.00.
    Kanon!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställde en Komplett PC som skulle ta 5-11 arbetsdagar att få levererad. Efter 3 arbetsdagar fanns den hemma. Snabbt jobbat! Det som drar ner betyget en liten smula är att de tar lite väl mycket betalt för själva datorbygget samt garantin.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag har haft flera bra köpupplevelser med Komplett! Så den gamla bedrövelsen med retur på en GPS är god väg att vara förlåten. Eftersom jag nu "bumpar" mitt betyg så tar jag bort detaljerna om det. Det är ändå flera år sen nu.

    Jag fick ett fenomenalt bra kundbemötande när jag skulle köpa en surfplatta. Det hade uppstått en "issue" precis vid beställningen, och kontakten med Kompletts kundtjänst lönade sig bokstavligen.

    Beställningen lades på lördag, och paketet var på Hemköp på måndag.

    En stjärna minus pga den gamla synden. Jag har inte haft anledning att returnera något sedan dess, så jag vet inte hur mycket de har skärpt till sig när det gäller returer.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Detta omdöme är under utredning
    1 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    1 mån sedan
  • Bra
    Dom enda som hade dem hemma i lager just då. Behövde dem till spelkvällen.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    + Bra butik
    + Snabba leveranser

    - Priserna kunde vara lägre
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bra priser, fri frakt och snabb leverans. Fick min iPad Mini 2 dagar efter lagd beställning. Varmt rekommenderas!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Komplett har ett strålande bemötande, serviceinriktad returhantering och trevlig attityd. Det är därför jag återkommer som kund till dem om och om igen.

    Jag hade problem med mitt nätaggregat till mitt datorpaket, och skickade in den, och efters ett utbyte över epost med felbeskrivning och disagnos av felet, och nu är min ersättningsvara på väg i posten.

    Deras chat (till kundservice, via deras hemsida) är också strålande, med kunnig personal och snabba svar.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Jag har handlat från Komplett några gånger tidigare utan några som helst problem och alltid fått beställningen en eller två dagar efter lagd beställning.
    Men nu är jag tveksam på om jag kommer beställa från Komplett fler gånger.

    Beställde Logitech G600 i onsdagskväll då jag såg att det var halva priset och fanns i lager, ordern blir bekräftad strax efter.

    Runt kl10 torsdag förmiddag står det att ordern är plockad, vilket enligt Komplett betyder att den skickas inom kort, den här statusen står kvar under hela torsdagen utan någon leveransbekräftelse.
    Tar kontakt med kundservice genom chatten runt kl17.30 för att säkerställa leveransen då produkten tog slut i lager några timmar efter lagd beställning och får svar att det gått igenom och att den levereras inom 1-3 arbetsdagar.

    Runt kl9 fredag morgon så får jag mail om leveransbekräftelse och när jag kollar ordern så står det att plockning har påbörjats och i samma veva att den är färdigpackad och har skickats iväg.
    Ringde upp dom kl10.20 och frågade vad som pågår (Då den egentligen redan var plockad) och får ingen förklaring till vad som har hänt då jag trots allt beställde så den skulle skickas iväg under torsdagen.

    När jag kollar upp kolli-id så finns det inget registrerat hos PostNord, får bara fram en sida om att min sökning inte gav några träffar, så har det varit under hela fredagen.
    Hade förhoppningen att få varan levererad innan helgen, nu vet jag inte ens om den dyker upp på måndag.

    Bristfällig information och ord från kundservice som inte riktigt stämmer.
    1 mån sedan
  • Hej Mancerot,

    Jag beklagar verkligen ifall din order inte blev skickad i torsdags i förra veckan. Vanligtvis tar det upp till 24 timmar innan kollinumret blir spårbart via postens hemsida, så förhoppningsvis ska den vara framme inom den normala leveranstiden på 1-3 arbetsdagar.

    Du får gärna hjälpa oss blir bättre genom att återkomma med ditt kund- eller ordernummer till kundombud@komplett.se.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Mycket bra
    Beställde vid halv 10 på en söndag, fick ett mail 3 timmar senare att ordern var skickad!
    Otroligt. Utmärkt och bra att betala med kort.

    Edit ; ganska lång leveranstid för brev. 3 - 5 dagar! Samt dåligt att de inte använder varubrev som går att spåra.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Knappt godkänd
    Det är helt ok att ha butiker i flera länder. Men när man beställer från komplett.se förväntar man sig leverans i tid från just... Sverige. Komplett skickar ofta från Norge vilket tar uppenbarligen lika lång tid som från Korea som jag ibland beställer från.

    Skickas varan från ett annat land ska det tydligt framgå innan köpet genomförs!
    1 mån sedan
  • Hej Sunrazor,

    Att vårt lager ligger i Norge ska inte påverka leveranstiden negativt. Så länge produkten du beställt finns på lager ska den vara framme inom 1-3 arbetsdagar, vilket är den normala leveranstiden för ett postpaket. Under länken nedan finns mer information gällande våra fraktalternativ.

    https://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=deloverview

    Jag beklagar självklart ifall din senaste order ifrån oss har blivit försenad i postgången. Återkom gärna med ditt kund- eller ordernummer så ska jag undersöka ärendet närmare. Du kan maila direkt till kundombud@komplett.se och skriv "Att: Jesper Jakberger" i ämnesraden.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Mycket bra
    När jag köper hemelektronik på nätet så försöker jag alltid hålla mig till de tre företag som jag vet har högst kvalitét: Webhallen, Inet samt Komplett.se
    Utav dessa så har komplett funnits längst och under alla dessa år så kan jag aldrig minnas en gång då jag varit missnöjd med det jag köpt från dem. Dock så stämmer det att deras support ibland är långsam: speciellt när det gäller saker som inte direkt handlar om ens order. Jag bad nyligen om info om en nyinkommen produkt och fick vänta en -vecka- på svar (Case #3952750).
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Bra sortiment och leveranstid MEN långsamma när det gäller svar från deras Support samt att svaren är helt värdelösa.

    Har ställt frågor vid olika tillfällen men får svar på saker jag inte frågat om eller ett standardsvar som att dom inte har en aning om vad det är för prylar dom själva säljer.

    Jag ska berätta ett exempel:

    Produkt X har enligt kompletts sida kompatibla tillbehör, ett av dom är jag nyfiken på men hittar det inte på deras sida, jag mejlar och säger att jag vill köpa tillbehör Y, en vecka senare får jag svar att jag har tillbehör Z här (bifogad länk), jag svarar tillbaka direkt att det inte är tillbehör Z jag vill ha utan tillbehör Y, en vecka senare får jag svar att dom läst slarvigt och att tillbehör Y inte finns i deras sortiment, jag svarar direkt tillbaka att jag vet att det inte finns på deras sida annars hade jag inte mejlat från första början utan köpt produkten direkt men eftersom ni specar tillbehöret så kan ni väl ta in den så man kan få köpa, en vecka senare fick jag svar att nej vi tar inte in denna pga dålig efterfråga.

    Det verkar som att kompletts sortiment bygger på efterfråga.

    Jag kan tillägga att av de tre tillbehören av samma typ så är just produkt Y betydligt bättre än dom andra två liknande produkterna så det är nästa enbart dumt att inte vilja ha produkt Y.

    Jag kommer aldrig mer ställa några frågor till dom och troligtvis inte handla där heller i framtiden.
    2 mån sedan
  • Hej Lactoferrin,

    Det var tråkigt att höra att du upplevt svaren från vår support som värdelösa. Du får gärna hjälpa oss bli bättre genom att återkomma med casenumret från den konversation du haft med oss tidigare. Det går bra att maila till kundombud@komplett.se och skriv "Att: Jesper Jakberger" i ämnesraden, så ska jag titta närmare på det.

    Tackar på förhand!

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se

  • Perfekt
    Komplett är suveräna! Alltid lika nöjd av att handla där. Senaste var nu i helgen och jag beställde en router från deras Weekend-deal på fredagen kl 15 och tänkte att det var helg och jag får den någon gång under mitten av nästa veckan. Jag kunde hämta ut varan måndag morgon kl 10 (!) på mitt postombud. Tror aldrig jag varit med om snabbare frakt. Två tummar upp för snabb leverans!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Har varit en trogen kund i över 10 år och alltid varit supernöjd.

    + Beställer du tidigt på morgonen får du leveransen dagen efter... varje gång.
    + Nu även gratis frakt.
    + Har aldrig haft några som helst problem med reklamationer. Det går alltid snabbt och smärtfritt.
    + Sidan är väldigt lättöverskådlig och sorteringsfunktionerna fungerar bra.

    +/- Finns väldigt många bra erbjudanden. Klart att de inte alltid har de bästa priserna dock när andra butiker kör sina kampanjer, men grundsortimentet är förhållandevis bra.
    +/- Tillräckliga betalningsalternativ.

    - Det kan vara lite knepigt att hitta artiklar som inte är för datorer. Alltså något dåligt med rubricering på diverse-fronten i min mening.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Lätta att ha och göra med, skickar varor snabbt, sköter reklamationer enkelt och snabbt!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Smidig hantering på alla vis.
    2 mån sedan
  • Bra
    De kunde ha smidigare system för beställning och betalning.
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    En butik som gärna ger sken av att vara för coola "geeks", men som inte har ett sortiment eller priser värt att imponeras av. Snabba leveranser däremot.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Inga konstigheter, snabb orderbekräftelse och snabb leverans.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Klockren tia! Mycket snabb bekräftelse. Support via både telefon och mail. Fri frakt. Snabb kommunikation och en fin välpackad vara levererad till mitt postombud dagen efter. Jag återkommer!
    3 mån sedan
  • Bra
    Grymma erbjudanden!
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde 2 TV-apparater den 26e juni 2014 som var på kampanj. Pratat med kundtjänst 3 gånger under denna tid och det svaret jag får är att dessa TV-apparater fortfarande inte har kommit in till erat lager än (vilket är väldigt konstigt) då det gått nästan 3 veckor sen jag la beställningen. Sen idag fick jag höra i kundtjänsten att dom hade fastnat i tullen på väg till Sverige vilket jag verkligen inte tror på då jag själv jobbar i denna bransch och vet mycket väl hur dessa rutiner och processer går till.

    Första gången någonsin jag har klagat på ett företag när jag handlat online. Hade planerat fler inköp här då jag hört mycket bra men det tvivlar jag starkt på om det inte blir en bra ersättning för problemen.
    3 mån sedan
  • Hej freddeliiito,

    jag får börja med att beklaga väntetiden på din order och försöka förklara vad som hänt med ditt ärende.

    Som du säkert fått som svar via vår kundtjänst så har dessa inte funnits i lager och kom in först under slutet av förra veckan, och då vårt lager ligger i Sandefjord, Norge, så tullar vi allt som vi säljer i Sverige och Danmark. Det måste varit en misskommunikation då varorna inte fastnat i tullen till Sverige, utan när vi fått in varorna i lager i Sandefjord så måste tullpapper ordnas för samtliga produkter som ska skickas till våra svenska kunder.

    Vad jag kan se så ska allt vara löst nu och din order kommer att behandlas under dagen.

    Med vänliga hälsningar
    Mark, Komplett.se

  • Dålig
    Först vill jag påpeka att jag aldrig haft problem med Komplett tidigare när alla mina ordrar har flutit på. Nu har jag dock fått mitt första problem i samband med ett köp ifrån Komplett och där är jag besviken för att uttrycka mig milt.

    Returnerade mitt moderkort till Komplett som jag betalde ca 2800kr för då jag fick fel direkt när jag skulle starta min nymonterade burk. Jag har monterat X antal datorer i mina år och är ingen lekman.

    Komplett påstår att jag har skrapat sönder PCB och att jag förstört cpu-sockeln och att jag då inte får tillbaka en enda spänn. Hur fasen kan Komplett bevisa att JAG åsamkade dessa skador? De öppnade ju inte direkt förpackningen och kollade kortet innan de skickade det till mig. Jag har läst massor av rapporter på människor som har haft problem med moderkortet med exakt det felet jag hade vilket man kan få en att tro att det är FEL PÅ KORTET IFRÅN TILLVERKAREN. Det kunde t.o.m ha varit er tekniker som åsamkade skadan om man ska vara så krass?

    De gav mig 400 kr i rabatt om jag köpte ett nytt moderkort. Men det är ett jävla slag i ansiktet på mig som kund. Jag kommer aldrig mer köpa ifrån Komplett.

    De meddelade mig inte heller att de faktiskt hade felsökt mitt kort. Det fick jag ringa kundtjänst om efter över en vecka.

    Där förlorade Komplett en trogen kund.
    3 mån sedan
  • Dålig
    Köpte en färdig dator av dem och ett halvår senare brakar grafikkortet ihop. Noll respons från support och noll möjlighet att sätta in extra fläkt i chassit gör att jag inte rekommenderar denna butik till nån.
    3 mån sedan
  • Hej deanmartin,

    Vi beklagar händelsen och vill gärna se över ert ärende. För att hjälpa er med med detta ber vi er maila in till kundombud@komplett.se med kund och ordernummer samt mail och telefonnummer vi kan nå er på.

    Med vänliga hälsningar
    Mark, Komplett.se

  • Utmärkt
    Beställde en dator. Beställde på fredagen hade datorn på måndagen. Bra å snabbt jobbat!
    3 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Beställde en TV som var på rea hos er, den fanns i lager när jag beställde. Men nu har jag snart fått vänta i 4 veckor och ni har lovat att den ska komma ett visst datum som hela tiden ändrar sig... funderar på att avbeställa ordern.

    Sedan eran kundtjänst, det är nog den värsta jag har varit med om. När man ringer så är det alltid en kö på minst 12 pers och även när man är först i den kön så måste man vänta? att skicka epost är helt hopplöst hos er för ni kommer aldrig svara. Rent av besviken på ert företag
    1 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Vi beklagar den långa leveranstiden av din order.

    Vi tittar gärna närmare på ditt ärende och uppskattar om du skriver ditt ordernummer till Kundombud@komplett.se med "ATT: JPE" i rubriken.

  • Mycket bra
    20140703 uppdatering.
    Efter att Komplett tagit kontakt med mig via telefon så uppdaterar jag härmed betyget.
    Komplett erbjöd sig att ta en del av kostnaden för rep av telefon, men för mig är det ej värt det. Men tycker att dem har visat sig seriösa i detta ärende.
    Då jag även blivit lovad en kompensation nästa gång jag beställer en vara.
    Tack så mycket till Jesper o Ted, ni är ett föredöme för erat företag.
    Mvh Per

    Köpte en Nokia 920 från Inwharehouse Oktober 2013 alltså numera komplett. För ett antal veckor sedan hittade telefon ej simkort, provade med ett annat simkort och fungerade fortfarande ej. Provade mitt simkort i en annan telefon och då fungerade det.
    Skicka telefonen till Nordic mobile care och fick efter ca 2 veckor svar att detta ej var ngt garantiärende. Svar är detta enl deras felsökning:"Produkten har en skada som uppstått då den använts ovarsamt eller i strid med bruksanvisningen och omfattas därför inte av garanti.
    Kostnadsförslag på grund av: yttre åverkan, skadad laddkontakt. Stift skadade.
    Pris avser byte av kretskort.
    Om kostnadsförslaget godkänns åtgärdas samtliga fel och garantin återställs. "
    Har ej haft ngt problem med laddning, endast simkort.
    Har ej tappat tel eller användt den oaktsamt, endast användt orginallladdare från Nokia.
    Kontaktade Kompletts kundtänst, efter 3 mail då dem ej behagde att svara så var endast det enda svaret jag fick samma som från Nordic care.
    Hade tänkt o köpa en ny Nokia 930 från komplett, men aldrig i mitt liv att jag någonsin kommer att ha ngt mer med dem att göra.
    Skickar även detta till Nokia.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Uppdaterat 2014-07-08

    Efter kontakt med Jonathan på kundservice i fredags så är jag nu en nöjd kund med en ny tandborste.
    _________________________________________________________________

    2014-07-04

    Beställde OralB Triumph PC5500 Elektrisk Tandborst när komplett hade 6h super-rea den 25/6. Fick orderbekräftelse.

    1 dygn senare får jag ett mail att de hade avbokat min order pga felaktigt pris och det står att jag får köpa samma produkt för ett annat pris.

    Jag har inget emot att betala ett högre pris eftersom de hade satt fel pris,
    men eftersom de avbokade min order så släppte reservationen på den vara som jag beställt. Detta innebär att jag får vänta några veckor eftersom det inte finns flera produkter i lager.

    Jag beställer en produkt
    Komplett har satt fel pris.
    Komplett ska justera priset enligt allmänna villkoren 5.2
    Komplett avbokar min beställning och säljer min reserverade produkt till annan
    kund, vilket gör att produkterna tar slut på lagret.
    Jag får ställa mig sist i kön, och vänta på att nya produkter ska komma in.

    När jag ifrågasätter detta så får man till svar:
    Du får gärna beställa den hos någon av våra konkurrenter för ordinarie pris om du vill.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans och vettiga priser.
    4 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Jag skickade tillbaka ett grafikkort som var köpt i andrahand eftersom jag hade garanti från komplett. Felet är att kortet blir instabilt och crashar när man använder power limit i sapphire trixx. Supporten hittade detta felet men anser trots det att kortet fungerar bra eftersom "power limit" är utanför originalinställningarna. En tjej på supporten hävdade att felet var mjukvarurelaterat och inte hade något med hårdvaran att göra. Innan dess nämnde supporten att power limit är att ses som överklockning och därför kan varken sapphire eller komplett garantera att kortet ska fungera 100%.

    Inte nog med att felbeskrivningen inte stämmde, de uppdaterade heller inte felbeskrivningen efter att jag hade skickat email till dem. Inte heller kontaktade dem mig innan de skickade tillbaka kortet. Mycket felkommunikation i denna processen, personal som glömmer att anteckna viktig information eller medvetet undanhåller information eller försäger sig. T.ex. nämnde supporten att detta fel kunde bero på mjukvara eller hårdvara t.ex. PSU hos mig, trots att de upplevde samma problem på deras test system i serviceverkstaden. Inte nog med det, så ifrågosatte en av supportpersonerna varför jag skulle använda denna inställningen, vilket gjorde mig upprörd eftersom funktionerna i den officiella programvaran är till för att användas. Denna person hävdade sedan att supporten inte alls hade testat mitt kort med power limit funktionen, trots att personen innan som jag talade med nämnde detta.

    Överlag mycket rörig informationshantering av komplett samt en mycket "byrokratisk" inställning av vissa medarbetare. Istället för att kontakta sapphire och fråga dem hur det ligger till med garantin så tog komplett den enklare vägen och skickade tillbaka samma grafikkort. Man kan lite skämtsamt fråga supporten om de själva skulle vara nöjda med ett grafikkort som crashar om man använder power limit funktionen i den officiella mjukvaran till grafikkortet. Eller varför inte testa andra grafikkort för att försökra sig om att det är fel på kortet och inte på programvaran? Fanns mycket de kunde göra innan de skickade tillbaka kortet. Vad mer, jo en av supportpersonerna erkännde att "alla grafikkort är olika", och det stämmer. Huruvida detta kort kan anses som defekt eller fullt funktionerande får sapphire och ni, allmänheten avgöra.
    4 mån sedan
  • Hej Balloue,

    Tack för samtalet tidigare idag!

    Jag vill samtidigt beklaga angående den röriga hanteringen av ditt ärende och den bristfälliga informationen du fått. Just nu avvaktar vi svar ifrån Sapphire angående deras Trixx-mjukvara, och skulle deras supportavdelning misstänka att det är en defekt som täcks av deras garanti så bistår vi mer än gärna med hjälp att få den vidareskickad till deras returavdelning.

    Med vänliga hälsningar
    Jesper Jakberger, Komplett.se