Fri Frakt på Allt
Vi ÄR Smart Shopping
Snabba leveranser hem till dig

http://www.shopping4net.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 5 år sedan
(data från 2015-08-27)
Detaljerad information Shopping4net har fått betyget (9.33)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Det var år sedan jag skrev en recension senast, men detta företag är helt makalöst bra. Hade aldrig hört talas om detta företag men alla recensioner var positiv så det vart värt ett besök. Priset var det lägsta priset, även om det ej hade varit fraktfritt, men detta var ju dessutom fraktfritt, helt suveränt…men kanske för billigt för att vara ett hederligt företag, eller? Eftersom detta var helt fraktfritt borde produkten kanske komma typ fem dagar efter, som det är med många andra företag typ Netonnet. Jag kunde inte ha mer fel! Jag la in min order kl 13:10 och nästa dag hade jag produkten i min brevlåda! Bra priser, fraktfritt, supersnabb frakt, bra paketerat, rätt produkt! Allt perfekt, då kan det inte bli mindre än full pott! Här blir det återbesök :)
    23 dagar sedan
  • Mycket bra
    Snabb leverans och bra hantering vid retur och reklamation.
    Plocka varor från en hylla och skicka iväg klarar nästan vilken web shop som helst. Det är när det blir fel som man märker om det är ett vettigt företag man har att göra med.

    Tyvärr var det fel bild i web shoppen på produkten jag köpte, vilket drar ner betyget.
    Det var också det som gjorde att jag använde mig av reklamationsrätten.
    Missen kan skyllas på tillverkaren som ändrat en hel del i designen utan att byta namn på produkten men även efter att min reklamation godkänts så är det fortfarande fel bild i web shoppen. Där försvann ytterligare en stjärna.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde lite köksattiraljer. Prima priser med rabatt (sparade ca 300 kr på en panna jämfört med pris i butik, och ca 50 spänn jämfört med nästbilligaste nätbutiken). Försändelsen kom som utlovat.
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Shopping4net har överlag rätt så låga priser och är på vissa varor också billigast. Det som är deras starka sida är den snabba leveransen. Man kan beställa sent på dagen och man får leverans nästa vardag! Testade kundtjänsten nyligen och fick svar inom 24 timmar; det är helt okej men skulle önska att den ändå var snabbare när man ställer enklare frågor. En chatt vore kanske på sin plats?
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Direktbetalning endast tillgängligt med Nordea.

    Snabb leverans. Bra förpackat. Snygg hemsida.
    5 mån sedan
  • Bra
    Bra. Jag hade velat bekräfta betalsätt, då faktura var förkryssad och jag ville betala med kort så blev det fel. Priserna är något högre på apoteksprodukter än den "rödvita" konkurrenten. Annars var det lätt och smidigt att beställa från Shopping4Net.
    7 mån sedan
  • Mycket bra
    Snabb leverans, beställde i måndags morse och fick varan tisdag eftermiddag (detta var så klart när alla varor fanns i lager).

    Beställde bland annat ölglas och vinglas, de var väl förpackade och hade hållt genom postens "varsamma" hanterande ;)
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans! Kommer handla där även nästa gång.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans och när vi reklamerade porslin, så fick vi utan problem en ny leverans. Bra pris oxå.
    7 mån sedan
  • Usel
    * Varning! Företaget gör en kreditupplysning på en även om man handlar med sina egna kort! (dvs inte tar några fakturering eller avbetalning)*

    (har ni inget emot det så verkar det vara helt okej)

    Varan jag beställde stämde bra överens med hemsidan och leveransen var smidig och snabb till ett bra pris.
    8 mån sedan
  • Hej.
    Vi tar ingen kreditupplysning kopplat till kortbetalning. I vår snabbkassa finns dock en möjlighet att skriva in sitt personnummer och därifrån automatiskt hämta sina adressuppgifter genom att trycka på knappen " Hämta namn och adressuppgifter". I samband med detta görs en kreditprövning vilket vi också informerar om i direkt anslutning till denna knapp.

    Hoppas detta reder ut eventuella frågetecken som uppstått. Vi hoppas dock att du är nöjd med ditt köp och kommer tillbaka till oss / Med vänlig hälsning Mikael, Shopping4net

  • Usel
    Får veta 2 veckor efter beställning att ena produkten tydligen var slut när beställningen gjordes. Varför ens kunna lägga en produkt i varukorgen när den är slut?
    10 mån sedan
  • Hej

    Väldigt tråkigt att höra. Normalt sett så framgår det i e-butiken både på produkten samt i kassan huruvida varorna finns på lager eller ej.
    I sällsynta fall kan det vara så att flera individer mer eller mindre samtidigt handlar samma varor, och då hinner inte tekniken uppdateras så fort som den borde och visar därför missvisande information i kassan.
    Detta är något vi aktivt arbetar med, och det är lyckligtvis väldigt sällsynt. Systemet skickar ut förseningsmail med jämna mellanrum samtidigt som våra duktiga medarbetare i kundtjänst manuellt också går igenom inneliggande order så att detta normalt inte skall kunna ske. Tyvärr kan jag inte se ditt ärende specifikt, då det i ditt omdöme inte framgår några detaljer, men naturligtvis är du välkommen att kontakta oss via info@shopping4net.com så ska vi se till att hjälpa dig på bästa sätt för att du skall återfå förtroendet för oss och vår webbshop.

    Med förhoppningar om en fortsatt trevlig höst!

    Mvh/ Juhani, Kundtjänstchef

  • Perfekt
    Grymt bra!
    Första ggn jag beställde av denna site och är mer än nöjd.
    Väldigt bra pris (Extend linsvätska) samt fri frakt.
    Paketet kom dagen efter beställning.
    Rekommenderas!
    11 mån sedan
  • 2014-08-28 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Mycket bra
    Var på jakt efter lite allehanda sällskapsspel, och Shopping4Net hamnade ofta i toppen. De hade inte lägst priser, men inklusive frakt var de billigast.

    + Priserna
    + Fri frakt
    + Webbshoppen
    - Systemet för rabattkoder
    - Tveksamt emballage

    Sammantaget en mycket trevlig köpupplevelse. Vet inte om ambitionen är att vara en "allbutik", men de har ett märkligt spritt sortiment. Med förhoppningen om att de inte återinför dyr frakt så kan jag mycket väl tänka mig att handla igen!
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Fick ett bra pris på linser via prisjakt. Snabb leverans och relativt snabbt svar från support. Vettig hemsida. Handlat i butiken innan, när de haft lägst pris på mina linser.
    Valde fel betalsätt av misstag sist jag handlade, råkade ta faktura. Mailade direkt (på kvällen) och sa att det var ett misstag, men trots det fick jag hem information några dagar senare att de hade gjort kreditupplysning på mig, konstigt... Hade också en rabattkupong hos dem som jag fått på mailen. Tydligen var den inte giltig längre, trots att det inte stod något bäst-före-datum.
    1 år sedan
  • Dålig
    Knappt godkänt!

    + Stort utbud

    - Hög fraktkostnad
    - Långleveranstid
    - Priserna är högre än vad man marknadsför

    Kände mig faktiskt lurad. Hade en rabattkod på 50 kr, och kände att jag kunde få en produkt som jag brukar köpa lite billigare. Men då jag beställt, så insåg jag att man lagt på 50 kr i frakt. Detta framgick inte tydligt.
    1 år sedan
  • Hej

    Kul att du är nöjd med vårt sortiment, men tråkigt att du tycker fraktkostnaden är hög. Om man handlar för över 500kr så är det fraktfritt. Med jämna mellanrum kör vi också kampanjer via exempelvis vår Facebooksida där vi under perioder erbjuder fri frakt. Håll utkik!

    Mvh/ Juhani, Kundtjänstchef Shopping4net

  • Utmärkt
    Mycket snabb leverans! Enkelt och smidigt!
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Fraktfritt om man klickar in sig via Prisjakt på aktuell vara
    Avgiftsfri faktura
    Vid sidan av Apotea och Vitaminvaruhuset (som är ett och samma företag men olika webbsidor), som har bättre kundtjänst, så är detta en favoritsida. Shopping4net skulle få en stjärna till om de alltid körde fraktfritt, utan att man behövde gå via Prisjakt
    1 år sedan
  • Perfekt
    Mycket bra! Bra sortiment, supersnabba leveranser. Har alltid varit nöjd med deras service.
    Beställde några artiklar i går fm och hade de i handen idag.
    1 år sedan
  • Dålig
    Försökte köpa men det gick inte. fick vänta på svar från deras kundtjänst i 48h.
    Dom löste felet på mitt konto, men svarade otrevligt och kortfattat på ett långt mail.
    1 år sedan
  • Hej

    Vi tycker givetvis att det är jättetråkigt att du upplever vår service som bristfällig!
    Vi har under december månad haft en längre svarstid än normalt i vår kundtjänst, men vi arbetar kontinuerligt med att alla våra kunder skall få svar inom utlovad tid. Vi beklagar om du fått vänta länge på respons ifrån oss. Vårt huvudfokus har under denna period legat just i att besvara alla våra kunders frågor så snart som möjligt och således har "korta svar" kunnat förekomma i större utsträckning än normalt.
    Vi tar till oss av kritiken med förhoppning om fortsatt förtroende!

    P.S Du är välkommen att kontakta vår kundtjänst på nytt, så ska vi göra allt i vår makt att ställa allt tillrätta D.S

    Mvh/ Juhani, Kundtjänstchef, Shopping4net

  • Utmärkt
    Fungerar utmärkt att beställa från Shopping4net som har ett stort urval. Deras returhantering var dock inte lika smidig som andra nätbutiker, utan tog en del tid i anspråk att returnera en undermålig produkt.
    1 år sedan
  • Ganska dålig
    Dålig lagerhållning och lömsk lagerstatus. När jag gjorde min beställning stod det att ordern beräknades skickas dagen efter. När jag dagen efter kollade min order stod det beräknad leverans om en vecka. När en vecka hade gått flyttades datumet fram en dag i taget för varje dag som gick. Då fick jag nog och avbeställde.

    Visst, leveransproblem kan förekomma, men dom bemödade sig inte att göra en delleverans med varan som fanns i lager och inte heller kontakta mig angående förseningen eller erbjuda någon form av kompensation för fördröjningen.

    När jag kontaktade kundtjänsten för att göra avbeställningen sa jag direkt att jag ville avbeställa min order. Efter en stund fick jag frågan "Vad är din fråga?". Roligt.

    Slutsats: det finns absolut ingen anledning att handla hos Shopping4net om samma eller liknande vara finns hos någon annan butik till liknande pris.
    1 år sedan
  • Hej

    Alla våra utsatta datum på de artiklar som av någon anledning inte finns på lager fås från respektive leverantör. Dessa datum brukar i regel stämma, men om de inte gör det så kan följden bli så som du beskriver.
    Vi är måna om att försöka informera våra kunder löpande kring när en vara beräknas inkomma, detta dels då genom att informera om när leverantören uppskattar att leverans kommer att ske.
    Vad som inträffat i samband med din kontakt med oss är inte helt klart i ovan beskrivning men om du anser dig fått en felaktig behandling så ber vi dig givetvis att återkomma till oss på info@shopping4net.com så ska vi se till att du får upprättelse.
    Vi tackar för din återkoppling, och vi arbetar ständigt med att bli ännu bättre i våra processer.

    Med varma hälsningar/ Juhani - Kundtjänstchef, Shopping4net

  • Usel
    Undvik! Skickar ut påminnelsebelopp samma dag som är den senaste för pengarna ska komma in. Vilket seriöst företag gör så. Sedan påstår dom att det tar 3 dagar för mina pengar att synas. Först till banken sedan till dom. Vilket snack. Har handlat på internet i över 20 år, och det har aldrig tagit 3 dagar för pengar att komma in. Bluff och båg kan jag vara utan. Tänkte ge en stjärna extra för dom bjöd på senaste 50kr påmminelsebeloppet. Om det nu stämmer dyker väl upp en 4th påminnelse igen fast det är betalt. Även en klen tröst då dom senaste 2 månaderna hände samma sak igen med totalt över 100kr extra avgifter för det tydligen tar 3 dagar upp till 1 vecka för dom att se pengarna.
    1 år sedan
  • Hej

    Vi beklagar innerligt att du uppfattar våra påminnelserutiner på detta vis.
    Alla vår kravhantering följer gällande svensk lagstiftning.
    Att det ibland kan ta 2-3 dagar för en inbetalning att nå oss förekommer dock. Detta beror till stor del på bankens rådande belastning etc.
    Om man anser att man felaktigt blivit debiterad en påminnelseavgift så kan man ta kontakt med oss så hjälper vi givetvis till (som vi även har gjort i ditt fall vid kontakt).
    Vi jobbar kontiinuerligt med att förbättra alla våra processer och din återkoppling är därför viktig för oss!

    Med varma hälsningar/ Juhani - Kundtjänstchef, Shopping4net

  • Perfekt
    Snabb leverans och produkten enligt beskrivning. Kanon.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, varan stämde mycket bra överens med beskrivningen, rekommenderas! ++++++
    2 år sedan
  • Dålig
    Skjuter fram leveransen gång på gång. Gav sken av att ha varor på lager men de beställer tydligen grejorna när man handlat.
    2 år sedan
  • Hej

    Vi har alltid merparten av våra artiklar på lager. Det finns undantag med exempelvis artiklar som inte är lämpliga att lagerhålla t.ex. kontaktlinser med ovanliga attribut som vid beställningstillfället skickas till leverantören som unik specialbeställning.
    Vi vill kunna garantera att man som kund kan förvänta sig att alltid få färska varor som ej legat för länge på lagerhylla innan distribution och då är detta f.n. det enda sättet tyvärr.
    På alla artiklar som finns lagerlagt hos oss syns dagens datum som beräknad utleverans.
    Tack för din synpunkt då den hjälper oss att bli ännu bättre i framtiden!

    Med varma hälsningar/ Juhani - Kundtjänstchef, Shopping4net

  • Perfekt
    Fungerar kanon! Köper linser här och de levererar alltid snabbt. Rekommenderas!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Full pott från mig! Pålitlig webbaffär, bra varor, bra priser och snabb leverans. Fick dessutom lite extra i mitt paket: bodyloton i samma märke som parfymen och ett parfymprov. Verkligen en trevlig överraskning! Fortsätt i samma stil, det är inte långt kvar till **********!
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Har mest beställt bläckpatroner och de har som regel kommit 1-2 dagar efter beställningen. Senast la jag till fler produkter för att nå 600 kr (fraktfritt) och fick då, efter ett par arbetsdagar, ett mail om att försändelsen är försenad. Inte så märkligt men blev fundersam när jag nu ser att pengarna har dragits från kortet redan vid beställningsdatumet. Har ju för mig att andra butiker jag handlat av drar pengarna vid leverans när den är försenad och drar man pengarna direkt så kanske man borde skicka ut det som finns i lager och resten senare (så gör t.ex. CDON och säkert andra)?
    2 år sedan
  • Perfekt
    Supersnabb leverans och jättebra priser, kan det bli bättre? :)
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Trevlig och kompetent kundtjänst. Fick hjälp både med både lagersaldo, rabattkod och kontouppgifter

    Snabb leverans (dagen efter beställning)

    +bra pris
    +snabb leverans
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Var på jakt efter en parfym som jag visste var svår att få tag i. Fick snabbt svar på mejlet till kundtjänst att parfymen fanns inne. La en beställning samma dag och kunde hämta ut den 2 eller 3 dagar senare.

    + Bra pris
    + Bra leveranstid
    + Bra kundservice som var snabb på att svara

    -Lite rörig hemsida, kan vara svår att navigera för att hitta. Använde Googles sökmotor för att leta efter rätt grejer samt Prisjakt.
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Tråkigaste butiksnamnet någonsin..?
    Men jag är nöjd och kommer handla här igen!
    2 år sedan
  • Bra
    Lite rörig butik med så mycket kategorier men fick det jag beställde, relativt snabbt.
    2 år sedan
  • Perfekt
    kanon priser & snabb leverans!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Rekommenderas! Bra priser och snabba leveranser.
    2 år sedan
  • Bra
    Ganska bra webbutik som verkar inom flera områden. Har emellertid tappat i konkurrenskraft på senare tid. Fraktfritt från första kronan hade varit en konkurrensfördel som de inte har. Nu måste man beställa för minst 600 kr.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Köper alltid mina linser härifrån.

    + snabb leverans
    + faktura som betalning

    - inte alltid billigast

    Skiljer dock så få kronor mellan billigast och dyrast, ger shopping4net full pott!
    2 år sedan
  • Usel
    Om allt fungerar som det ska så är det en bra butik, men jag gjorde en beställning på 6 st tvålar, fick dem uppskjutet varje vecka, efter 1 månad levererades dem äntligen. Synd bara att det visar sig vara fel sorts tvål. Tog kontakt med kundservice som för övrigt är en av dem sämre kundservice jag haft att göra med, bryr sig inte om kunden för fem öre.
    REKOMMENDERAS INTE!
    2 år sedan
  • Hej!

    Vad tråkigt att du upplevde ditt köp hos oss så negativt. Vi försöker att behandla alla beställningar på bästa sätt och om något inträffar så är vår kundtjänst snabbt framme och för en dialog och försöker att bena ut problemet samt lösa dem. Att du upplevde både en negativ beställning och behandling av vår kundtjänst finner vi därför väldigt trist.

    Då vi inte kommenterar enskilda ärenden publikt utan endast generellt skulle jag vilja att du tog kontakt med mig direkt för att föra en vidare dialog om vad som gått snett och hur vi kan förbättra det inträffade.
    Du når mig via mail på info@shopping4net.com

    Med vänliga hälsningar
    Nina, Kundtjänstchef Shopping4net

  • Perfekt
    Betällde parfymer för några veckor sen. Beställde på en torsdag och fick dom på fredag!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Som alltid perfekt.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Beställde torsdag och fick varorna i brevlådan på fredag. Utmärkt!
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde ett flertal produkter som kom fram snabbt och väl-paketerat. Fortsätt gärna med gratis frakt via prisjakt, då förblir ni det naturliga valet.

    Kunde dock erbjuda fler internetbanker som betalnings alternativ.

    Mycket nöjd och handlar gärna här igen.
    3 år sedan
  • Usel
    SHIT vilka klantar, har flyttat till annan stad och ändrade i och med beställningen mina uppgifter, vilket jag sedan fick bekräftat i ORDERBEKRÄFTELSEN. Men ÄNDÅ skickar de grejerna till min gamla adress!

    De erbjuder inte att rätta till det hela och stå för den kostnaden, det hela är upp till mig att rätta till.

    Jag fick ju i alla fall höra att de beklagade det hela!

    Nu är det upp till mig att åka till en annan stad och hämta paketet...
    3 år sedan
  • Hej,

    Vad tråkigt att det blev så tokigt med adressändringen när du beställde.
    Tyvärr är det svårt för oss att veta exakt vad som gått fel i detta enskilda ärendet men generellt så gäller följande att adressändringen görs före att beställningen läggs.

    Om adressändringen görs i efterhand så kan det se ut som att den nya adressen har gått igenom men har ordern redan packats så kan den vara på väg till den gamla adressen. Det är då otroligt viktigt att man kontaktar vår kundtjänst för hjälp om man missat att lägga in den nya adressen och redan har hunnit att beställa.

    Med vänliga hälsningar
    Nina
    Kundtjänstchef Shopping4net

  • Dålig
    VARNING!

    Utlovad leveranstid: 1-2 arbetsdagar

    1 vecka senare fortfarande inget paket.. Blir själv tvungen att mejla för att sedan bli utlovad att få pengarna återbetalda inom 3 arbetsdagar.

    3 dagar senare fortfarande inga återbetalda.
    Mejlar igen och pengarna ska vara inne imorgon (idag alltså i skrivande stund)

    Fortfarande inga pengar på mitt konto och har inte svarat på mitt senaste mejl. Ingen som helst kompensation för besvären verkar heller finnas i sikte!
    3 år sedan
  • Tack för dina synpunkter.

    Vi beklagar att din leverans försenades från oss. När en leverans försenas så går det ut ett mail dagen efter som leveransen var beräknad där vi informerar om förseningen samt ger ett nytt datum för den beräknade utleveransen.
    Försenas leveransen ytterligare tar vår kundtjänst personlig kontakt.

    Det är svårt för oss att säga exakt vad som hänt i detta ärendet men vi kommer att utreda det vidare.
    Ta gärna kontakt med mig för en dialog så att vi kan se vart vi kan förbättra oss.

    Jag nås på info@shopping4net.com eller på 031 -712 01 01.

    Hälsningar
    Nina, Kundtjänstchef Shopping4net

  • Ganska dålig
    Utlovad leveranstid stämde inte alls, skulle lämnas över som present, fick skriva ut ett papper istället :-). Fick skicka presenten på posten i efterhand, vilket medförde extra kostnader för mig.
    Vid kontakt för att påtala problemet fick jag ett snorkigt svar att det mer eller mindre var mitt eget fel eftersom jag beställt en ovanlig vara och att utlovad leveranstid egentligen var mer som en fingervisning.
    Betalning fungerar som någon sorts konstig kontokredit med ränta och avgifter. Detta framgår inte vid val av betalningssätt. Försökte betala med kort men denna tjänst fungerade så dåligt att jag blev misstänksam.
    Vid kontakter med support får man inte direkt svar på frågorna man ställer. Dock får man snabbt svar och är man enträgen får man svar fast efter antal mail.

    Känns knepgt att man tar kreditprövning när jag handlar för småsummor under 400 kronor. Detta står inte heller någonstans i villkoren för köp.

    Känns oseriöst och mycket tveksamt att jag återkommer som kund...
    3 år sedan
  • Hej!
    Tack för dina synpunkter.
    Det är oerhört tråkigt att du upplever oss som en oseriös butik och att du fått ett snorkigt svar av vår kundtjänst då vi försöker att hjälpa alla våra kunder på bästa sätt.

    Tyvärr är det så att om en vara inte finns på lager så anger vi ett datum längre fram när vi beräknar att få in varan från leverantören eller tillverkaren. Kanske är vi lite otydliga på den punkten och det är absolut något som vi kommer att se över.

    När det gäller betalningsalternativ erbjuder vi betalning via kort, direktbetalning via Nordea, faktura, delad faktura eller kundkonto.
    Väljer man någon av de sistnämnda tre kreditalternativen, oavsett belopp, så görs alltid en kreditupplysning enligt den nya kreditupplysningslagen som trädde i kraft 2011-01-01.

    Du hittar all information kring detta i våra köpvillkor som du hittar här:

    http://www.shopping4net.se/Information/Koepvillkor.htm

    Återkom gärna till oss och vår kundtjänst om du har fler frågor eller synpunkter.
    Med vänliga hälsningar
    Nina, Kundtjänstchef
    Shopping4net

  • Knappt godkänd
    Uppdatering: Dålig service när det gäller returärenden. Fick en gammal burk protein, frågade om dom kunde skicka en ny till mig först och sedan en retur av gamla produkten så jag slapp vänta så länge som minsta kompensation men det gick icke. Ska få en retursedel men den har inte kommit heller, väntat en vecka typ.

    Aldrig haft problem. Bra butik med, snabba leveranser, vissa beställningar kan det ta en dag extra. Lite bättre utbud och pris skulle jag vilja ha dock. Men iaf en nöjd kund som handlat sedan 2009!.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 3 år sedan )
  • Tack för din synpunkt.

    Om en produkt är defekt på något sätt behöver vår returavdelning kunna få in varan i retur innan en ny vara kan skickas ut. Vid enstaka tillfällen kan undatag göras men det beror på produkt och returorsak.
    Retursedlar skickas ut dagligen och med A-post så har du inte emottagit den ännu rekommenderar vi dig att du kontaktar vår kundtjänst igen så att de kan ta en titt på ditt ärende och sända dig en ny retursedel.

    Vi beklagar verkligen att detta problem uppstått för er och vi är tacksamma att ni ger era synpunkter. Det är med hjälp av dem som vi kan bli bättre och mer kundvänliga.

    Hälsningar
    Nina, Kundtjänstchef
    Shopping4net

  • Usel
    Beställde 2 st Dior Diorshow Iconic Extreme WP Mascara som present innan jul. Då de kom någon vecka innan julafton, hade Shopping4net skickat fel. Jag mejlade dem om detta och fick svar från dem först efter två dagar. Då påstår de att de skickat excact vad jag beställt, rätt så tyket. Då var det 19 december. Jag mejlade tillbaka igen, och får då svar dagen efter där de vill att jag ska returnera julklapperna innan de kan skicka rätt produkt. 4 dagar innan julafton...
    Mycket dålig service, och dåligt bemötande!
    3 år sedan
  • Tack för dina synpunkter.
    Vi beklagar att du upplever att svaret du fick från någon av våra medarbetare var "tyket" eller otrevligt. Vi försöker att alltid tillmötesgå våra kunder och svara dem så konkret som möjligt om vad som har inträffat.
    Vi har en del förhållningsregler gällande returer, felaktiga beställningar och dylikt men inför speciella tillfällen, såsom t.ex jul så försöker vi alltid att hjälpa våra kunder till max.

    Vi tycker att det är tråkigt att du upplevt att vi inte har gjort det i detta fallet.
    Du är hjärtligt välkommen att kontakta oss för en vidare dialog kring detta och om hur vi kan förbättra oss.

    Hälsningar
    Nina, Kundtjänstchef
    Shopping4net

  • 2012-01-01 - Shopping4net AB (556823-3604) tog över verksamheten från E-handelsexport i Skandinavien AB (556670-4705)

  • Perfekt
    bland de bästa prismässigt på mina linser + man får 250 tilll att handla för!
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Billiga och sjukt snabba!
    5 år sedan ( Uppdaterat: 3 år sedan )
  • Usel
    + Skapliga priser och svarar på mail

    - Bedrövligt lång leveranstid 3 veckor för en bläckpatron som skulle finnas i lager.
    Kreditupplysning fast man beställer småsaker känns inte Ok

    Kommer Inte handla här mer !
    3 år sedan
  • Hej,

    Tack för dina synpunkter.
    Tyvärr är det svårt för oss att svara på enskilda ärenden men generellt så fungerar det som så att när man som kund beställer en vara får man ett beräknat utleveransdatum.

    Detta datum anger alltså ungefärligt när vi beräknar att kunna leverera ut en vara. Datumet finns vid varje enskild vara och beställer man flera olika varor så är det det senaste datumet som anges i kassan före köp samt vid orderbekräftelsen.

    Vi anger dessvärre inte om en vara finns i lager eller inte utan använder oss endast av detta sätt.
    Om en order blir försenad så skickas det ut ett automatiskt mail som meddelar förseningen samma dag som beräknad utleverans är passerad och därefter tas personlig kontakt för vidare information.

    När det gäller kreditupplysningen så trädde en ny kreditupplysningslag i kraft den 1/1-2011 och enligt den nya lagen så är vi skyldiga att skicka ut en omfrågekopia på alla som väljer att registrera sitt personnummer hos oss.

    Vid registrering av personnummer hos oss så görs en enklare kreditkontroll för att göra det möjligt för våra kunder att handla mot faktura.
    Att en enklare kreditupplysning har tagits är ingenting som syns vid en större upplysning inför t.ex en låneansökan.

    Lagen kom till för att skydda privatpersoner för att de snabbare skulle få information om deras personnummer felaktigt använts på nätet av obehörig.

    Vi kommer att se över båda de saker som du påpekat för att se om vi kan bli bättre i informationen till våra kunder. Du är hjärtligt välkommen att kontakta mig för att diskutera ditt ärende mer ingående.

    Vi nås på telefonnummer 031-712 01 01, måndagar - fredagar samt via mail info@shopping4net.com.

    Hälsningar
    Nina
    Kundtjänstchef Shopping4net