Märkesprodukter till lågpris
Fri Frakt över 499, snabba lev
Kundsupport vardagar 08-16
Hemsida:

http://www.shopping4net.se

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 3 år sedan
(data från 2014-04-20)
Detaljerad information Shopping4net har fått betyget (9.05)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Utmärkt
    Mycket snabb leverans! Enkelt och smidigt!
    6 dagar sedan
  • Mycket bra
    Fraktfritt om man klickar in sig via Prisjakt på aktuell vara
    Avgiftsfri faktura
    Vid sidan av Apotea och Vitaminvaruhuset (som är ett och samma företag men olika webbsidor), som har bättre kundtjänst, så är detta en favoritsida. Shopping4net skulle få en stjärna till om de alltid körde fraktfritt, utan att man behövde gå via Prisjakt
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket bra! Bra sortiment, supersnabba leveranser. Har alltid varit nöjd med deras service.
    Beställde några artiklar i går fm och hade de i handen idag.
    3 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Fungerar utmärkt att beställa från Shopping4net som har ett stort urval. Deras returhantering var dock inte lika smidig som andra nätbutiker, utan tog en del tid i anspråk att returnera en undermålig produkt.
    4 mån sedan
  • Ganska dålig
    Dålig lagerhållning och lömsk lagerstatus. När jag gjorde min beställning stod det att ordern beräknades skickas dagen efter. När jag dagen efter kollade min order stod det beräknad leverans om en vecka. När en vecka hade gått flyttades datumet fram en dag i taget för varje dag som gick. Då fick jag nog och avbeställde.

    Visst, leveransproblem kan förekomma, men dom bemödade sig inte att göra en delleverans med varan som fanns i lager och inte heller kontakta mig angående förseningen eller erbjuda någon form av kompensation för fördröjningen.

    När jag kontaktade kundtjänsten för att göra avbeställningen sa jag direkt att jag ville avbeställa min order. Efter en stund fick jag frågan "Vad är din fråga?". Roligt.

    Slutsats: det finns absolut ingen anledning att handla hos Shopping4net om samma eller liknande vara finns hos någon annan butik till liknande pris.
    5 mån sedan
  • Hej

    Alla våra utsatta datum på de artiklar som av någon anledning inte finns på lager fås från respektive leverantör. Dessa datum brukar i regel stämma, men om de inte gör det så kan följden bli så som du beskriver.
    Vi är måna om att försöka informera våra kunder löpande kring när en vara beräknas inkomma, detta dels då genom att informera om när leverantören uppskattar att leverans kommer att ske.
    Vad som inträffat i samband med din kontakt med oss är inte helt klart i ovan beskrivning men om du anser dig fått en felaktig behandling så ber vi dig givetvis att återkomma till oss på info@shopping4net.com så ska vi se till att du får upprättelse.
    Vi tackar för din återkoppling, och vi arbetar ständigt med att bli ännu bättre i våra processer.

    Med varma hälsningar/ Juhani - Kundtjänstchef, Shopping4net

  • Usel
    Undvik! Skickar ut påminnelsebelopp samma dag som är den senaste för pengarna ska komma in. Vilket seriöst företag gör så. Sedan påstår dom att det tar 3 dagar för mina pengar att synas. Först till banken sedan till dom. Vilket snack. Har handlat på internet i över 20 år, och det har aldrig tagit 3 dagar för pengar att komma in. Bluff och båg kan jag vara utan. Tänkte ge en stjärna extra för dom bjöd på senaste 50kr påmminelsebeloppet. Om det nu stämmer dyker väl upp en 4th påminnelse igen fast det är betalt. Även en klen tröst då dom senaste 2 månaderna hände samma sak igen med totalt över 100kr extra avgifter för det tydligen tar 3 dagar upp till 1 vecka för dom att se pengarna.
    6 mån sedan
  • Hej

    Vi beklagar innerligt att du uppfattar våra påminnelserutiner på detta vis.
    Alla vår kravhantering följer gällande svensk lagstiftning.
    Att det ibland kan ta 2-3 dagar för en inbetalning att nå oss förekommer dock. Detta beror till stor del på bankens rådande belastning etc.
    Om man anser att man felaktigt blivit debiterad en påminnelseavgift så kan man ta kontakt med oss så hjälper vi givetvis till (som vi även har gjort i ditt fall vid kontakt).
    Vi jobbar kontiinuerligt med att förbättra alla våra processer och din återkoppling är därför viktig för oss!

    Med varma hälsningar/ Juhani - Kundtjänstchef, Shopping4net

  • Perfekt
    Snabb leverans och produkten enligt beskrivning. Kanon.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, varan stämde mycket bra överens med beskrivningen, rekommenderas! ++++++
    8 mån sedan
  • Dålig
    Skjuter fram leveransen gång på gång. Gav sken av att ha varor på lager men de beställer tydligen grejorna när man handlat.
    8 mån sedan
  • Hej

    Vi har alltid merparten av våra artiklar på lager. Det finns undantag med exempelvis artiklar som inte är lämpliga att lagerhålla t.ex. kontaktlinser med ovanliga attribut som vid beställningstillfället skickas till leverantören som unik specialbeställning.
    Vi vill kunna garantera att man som kund kan förvänta sig att alltid få färska varor som ej legat för länge på lagerhylla innan distribution och då är detta f.n. det enda sättet tyvärr.
    På alla artiklar som finns lagerlagt hos oss syns dagens datum som beräknad utleverans.
    Tack för din synpunkt då den hjälper oss att bli ännu bättre i framtiden!

    Med varma hälsningar/ Juhani - Kundtjänstchef, Shopping4net

  • Perfekt
    Fungerar kanon! Köper linser här och de levererar alltid snabbt. Rekommenderas!
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Full pott från mig! Pålitlig webbaffär, bra varor, bra priser och snabb leverans. Fick dessutom lite extra i mitt paket: bodyloton i samma märke som parfymen och ett parfymprov. Verkligen en trevlig överraskning! Fortsätt i samma stil, det är inte långt kvar till **********!
    9 mån sedan
  • Mycket bra
    Har mest beställt bläckpatroner och de har som regel kommit 1-2 dagar efter beställningen. Senast la jag till fler produkter för att nå 600 kr (fraktfritt) och fick då, efter ett par arbetsdagar, ett mail om att försändelsen är försenad. Inte så märkligt men blev fundersam när jag nu ser att pengarna har dragits från kortet redan vid beställningsdatumet. Har ju för mig att andra butiker jag handlat av drar pengarna vid leverans när den är försenad och drar man pengarna direkt så kanske man borde skicka ut det som finns i lager och resten senare (så gör t.ex. CDON och säkert andra)?
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Supersnabb leverans och jättebra priser, kan det bli bättre? :)
    10 mån sedan
  • Utmärkt
    Trevlig och kompetent kundtjänst. Fick hjälp både med både lagersaldo, rabattkod och kontouppgifter

    Snabb leverans (dagen efter beställning)

    +bra pris
    +snabb leverans
    11 mån sedan
  • Mycket bra
    Var på jakt efter en parfym som jag visste var svår att få tag i. Fick snabbt svar på mejlet till kundtjänst att parfymen fanns inne. La en beställning samma dag och kunde hämta ut den 2 eller 3 dagar senare.

    + Bra pris
    + Bra leveranstid
    + Bra kundservice som var snabb på att svara

    -Lite rörig hemsida, kan vara svår att navigera för att hitta. Använde Googles sökmotor för att leta efter rätt grejer samt Prisjakt.
    12 mån sedan
  • 2013-04-21 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Utmärkt
    Tråkigaste butiksnamnet någonsin..?
    Men jag är nöjd och kommer handla här igen!
    1 år sedan
  • Bra
    Lite rörig butik med så mycket kategorier men fick det jag beställde, relativt snabbt.
    1 år sedan
  • Perfekt
    kanon priser & snabb leverans!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Rekommenderas! Bra priser och snabba leveranser.
    1 år sedan
  • Bra
    Ganska bra webbutik som verkar inom flera områden. Har emellertid tappat i konkurrenskraft på senare tid. Fraktfritt från första kronan hade varit en konkurrensfördel som de inte har. Nu måste man beställa för minst 600 kr.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Köper alltid mina linser härifrån.

    + snabb leverans
    + faktura som betalning

    - inte alltid billigast

    Skiljer dock så få kronor mellan billigast och dyrast, ger shopping4net full pott!
    1 år sedan
  • Usel
    Om allt fungerar som det ska så är det en bra butik, men jag gjorde en beställning på 6 st tvålar, fick dem uppskjutet varje vecka, efter 1 månad levererades dem äntligen. Synd bara att det visar sig vara fel sorts tvål. Tog kontakt med kundservice som för övrigt är en av dem sämre kundservice jag haft att göra med, bryr sig inte om kunden för fem öre.
    REKOMMENDERAS INTE!
    1 år sedan
  • Hej!

    Vad tråkigt att du upplevde ditt köp hos oss så negativt. Vi försöker att behandla alla beställningar på bästa sätt och om något inträffar så är vår kundtjänst snabbt framme och för en dialog och försöker att bena ut problemet samt lösa dem. Att du upplevde både en negativ beställning och behandling av vår kundtjänst finner vi därför väldigt trist.

    Då vi inte kommenterar enskilda ärenden publikt utan endast generellt skulle jag vilja att du tog kontakt med mig direkt för att föra en vidare dialog om vad som gått snett och hur vi kan förbättra det inträffade.
    Du når mig via mail på info@shopping4net.com

    Med vänliga hälsningar
    Nina, Kundtjänstchef Shopping4net

  • Perfekt
    Betällde parfymer för några veckor sen. Beställde på en torsdag och fick dom på fredag!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Som alltid perfekt.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställde torsdag och fick varorna i brevlådan på fredag. Utmärkt!
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde ett flertal produkter som kom fram snabbt och väl-paketerat. Fortsätt gärna med gratis frakt via prisjakt, då förblir ni det naturliga valet.

    Kunde dock erbjuda fler internetbanker som betalnings alternativ.

    Mycket nöjd och handlar gärna här igen.
    1 år sedan
  • Usel
    SHIT vilka klantar, har flyttat till annan stad och ändrade i och med beställningen mina uppgifter, vilket jag sedan fick bekräftat i ORDERBEKRÄFTELSEN. Men ÄNDÅ skickar de grejerna till min gamla adress!

    De erbjuder inte att rätta till det hela och stå för den kostnaden, det hela är upp till mig att rätta till.

    Jag fick ju i alla fall höra att de beklagade det hela!

    Nu är det upp till mig att åka till en annan stad och hämta paketet...
    1 år sedan
  • Hej,

    Vad tråkigt att det blev så tokigt med adressändringen när du beställde.
    Tyvärr är det svårt för oss att veta exakt vad som gått fel i detta enskilda ärendet men generellt så gäller följande att adressändringen görs före att beställningen läggs.

    Om adressändringen görs i efterhand så kan det se ut som att den nya adressen har gått igenom men har ordern redan packats så kan den vara på väg till den gamla adressen. Det är då otroligt viktigt att man kontaktar vår kundtjänst för hjälp om man missat att lägga in den nya adressen och redan har hunnit att beställa.

    Med vänliga hälsningar
    Nina
    Kundtjänstchef Shopping4net

  • Dålig
    VARNING!

    Utlovad leveranstid: 1-2 arbetsdagar

    1 vecka senare fortfarande inget paket.. Blir själv tvungen att mejla för att sedan bli utlovad att få pengarna återbetalda inom 3 arbetsdagar.

    3 dagar senare fortfarande inga återbetalda.
    Mejlar igen och pengarna ska vara inne imorgon (idag alltså i skrivande stund)

    Fortfarande inga pengar på mitt konto och har inte svarat på mitt senaste mejl. Ingen som helst kompensation för besvären verkar heller finnas i sikte!
    1 år sedan
  • Tack för dina synpunkter.

    Vi beklagar att din leverans försenades från oss. När en leverans försenas så går det ut ett mail dagen efter som leveransen var beräknad där vi informerar om förseningen samt ger ett nytt datum för den beräknade utleveransen.
    Försenas leveransen ytterligare tar vår kundtjänst personlig kontakt.

    Det är svårt för oss att säga exakt vad som hänt i detta ärendet men vi kommer att utreda det vidare.
    Ta gärna kontakt med mig för en dialog så att vi kan se vart vi kan förbättra oss.

    Jag nås på info@shopping4net.com eller på 031 -712 01 01.

    Hälsningar
    Nina, Kundtjänstchef Shopping4net

  • Ganska dålig
    Utlovad leveranstid stämde inte alls, skulle lämnas över som present, fick skriva ut ett papper istället :-). Fick skicka presenten på posten i efterhand, vilket medförde extra kostnader för mig.
    Vid kontakt för att påtala problemet fick jag ett snorkigt svar att det mer eller mindre var mitt eget fel eftersom jag beställt en ovanlig vara och att utlovad leveranstid egentligen var mer som en fingervisning.
    Betalning fungerar som någon sorts konstig kontokredit med ränta och avgifter. Detta framgår inte vid val av betalningssätt. Försökte betala med kort men denna tjänst fungerade så dåligt att jag blev misstänksam.
    Vid kontakter med support får man inte direkt svar på frågorna man ställer. Dock får man snabbt svar och är man enträgen får man svar fast efter antal mail.

    Känns knepgt att man tar kreditprövning när jag handlar för småsummor under 400 kronor. Detta står inte heller någonstans i villkoren för köp.

    Känns oseriöst och mycket tveksamt att jag återkommer som kund...
    2 år sedan
  • Hej!
    Tack för dina synpunkter.
    Det är oerhört tråkigt att du upplever oss som en oseriös butik och att du fått ett snorkigt svar av vår kundtjänst då vi försöker att hjälpa alla våra kunder på bästa sätt.

    Tyvärr är det så att om en vara inte finns på lager så anger vi ett datum längre fram när vi beräknar att få in varan från leverantören eller tillverkaren. Kanske är vi lite otydliga på den punkten och det är absolut något som vi kommer att se över.

    När det gäller betalningsalternativ erbjuder vi betalning via kort, direktbetalning via Nordea, faktura, delad faktura eller kundkonto.
    Väljer man någon av de sistnämnda tre kreditalternativen, oavsett belopp, så görs alltid en kreditupplysning enligt den nya kreditupplysningslagen som trädde i kraft 2011-01-01.

    Du hittar all information kring detta i våra köpvillkor som du hittar här:

    http://www.shopping4net.se/Information/Koepvillkor.htm

    Återkom gärna till oss och vår kundtjänst om du har fler frågor eller synpunkter.
    Med vänliga hälsningar
    Nina, Kundtjänstchef
    Shopping4net

  • Knappt godkänd
    Uppdatering: Dålig service när det gäller returärenden. Fick en gammal burk protein, frågade om dom kunde skicka en ny till mig först och sedan en retur av gamla produkten så jag slapp vänta så länge som minsta kompensation men det gick icke. Ska få en retursedel men den har inte kommit heller, väntat en vecka typ.

    Aldrig haft problem. Bra butik med, snabba leveranser, vissa beställningar kan det ta en dag extra. Lite bättre utbud och pris skulle jag vilja ha dock. Men iaf en nöjd kund som handlat sedan 2009!.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 år sedan )
  • Tack för din synpunkt.

    Om en produkt är defekt på något sätt behöver vår returavdelning kunna få in varan i retur innan en ny vara kan skickas ut. Vid enstaka tillfällen kan undatag göras men det beror på produkt och returorsak.
    Retursedlar skickas ut dagligen och med A-post så har du inte emottagit den ännu rekommenderar vi dig att du kontaktar vår kundtjänst igen så att de kan ta en titt på ditt ärende och sända dig en ny retursedel.

    Vi beklagar verkligen att detta problem uppstått för er och vi är tacksamma att ni ger era synpunkter. Det är med hjälp av dem som vi kan bli bättre och mer kundvänliga.

    Hälsningar
    Nina, Kundtjänstchef
    Shopping4net

  • Usel
    Beställde 2 st Dior Diorshow Iconic Extreme WP Mascara som present innan jul. Då de kom någon vecka innan julafton, hade Shopping4net skickat fel. Jag mejlade dem om detta och fick svar från dem först efter två dagar. Då påstår de att de skickat excact vad jag beställt, rätt så tyket. Då var det 19 december. Jag mejlade tillbaka igen, och får då svar dagen efter där de vill att jag ska returnera julklapperna innan de kan skicka rätt produkt. 4 dagar innan julafton...
    Mycket dålig service, och dåligt bemötande!
    2 år sedan
  • Tack för dina synpunkter.
    Vi beklagar att du upplever att svaret du fick från någon av våra medarbetare var "tyket" eller otrevligt. Vi försöker att alltid tillmötesgå våra kunder och svara dem så konkret som möjligt om vad som har inträffat.
    Vi har en del förhållningsregler gällande returer, felaktiga beställningar och dylikt men inför speciella tillfällen, såsom t.ex jul så försöker vi alltid att hjälpa våra kunder till max.

    Vi tycker att det är tråkigt att du upplevt att vi inte har gjort det i detta fallet.
    Du är hjärtligt välkommen att kontakta oss för en vidare dialog kring detta och om hur vi kan förbättra oss.

    Hälsningar
    Nina, Kundtjänstchef
    Shopping4net

  • 2012-01-01 - Shopping4net AB (556823-3604) tog över verksamheten från E-handelsexport i Skandinavien AB (556670-4705)

  • Perfekt
    bland de bästa prismässigt på mina linser + man får 250 tilll att handla för!
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Billiga och sjukt snabba!
    4 år sedan ( Uppdaterat: 2 år sedan )
  • Usel
    + Skapliga priser och svarar på mail

    - Bedrövligt lång leveranstid 3 veckor för en bläckpatron som skulle finnas i lager.
    Kreditupplysning fast man beställer småsaker känns inte Ok

    Kommer Inte handla här mer !
    2 år sedan
  • Hej,

    Tack för dina synpunkter.
    Tyvärr är det svårt för oss att svara på enskilda ärenden men generellt så fungerar det som så att när man som kund beställer en vara får man ett beräknat utleveransdatum.

    Detta datum anger alltså ungefärligt när vi beräknar att kunna leverera ut en vara. Datumet finns vid varje enskild vara och beställer man flera olika varor så är det det senaste datumet som anges i kassan före köp samt vid orderbekräftelsen.

    Vi anger dessvärre inte om en vara finns i lager eller inte utan använder oss endast av detta sätt.
    Om en order blir försenad så skickas det ut ett automatiskt mail som meddelar förseningen samma dag som beräknad utleverans är passerad och därefter tas personlig kontakt för vidare information.

    När det gäller kreditupplysningen så trädde en ny kreditupplysningslag i kraft den 1/1-2011 och enligt den nya lagen så är vi skyldiga att skicka ut en omfrågekopia på alla som väljer att registrera sitt personnummer hos oss.

    Vid registrering av personnummer hos oss så görs en enklare kreditkontroll för att göra det möjligt för våra kunder att handla mot faktura.
    Att en enklare kreditupplysning har tagits är ingenting som syns vid en större upplysning inför t.ex en låneansökan.

    Lagen kom till för att skydda privatpersoner för att de snabbare skulle få information om deras personnummer felaktigt använts på nätet av obehörig.

    Vi kommer att se över båda de saker som du påpekat för att se om vi kan bli bättre i informationen till våra kunder. Du är hjärtligt välkommen att kontakta mig för att diskutera ditt ärende mer ingående.

    Vi nås på telefonnummer 031-712 01 01, måndagar - fredagar samt via mail info@shopping4net.com.

    Hälsningar
    Nina
    Kundtjänstchef Shopping4net

  • Detta omdöme är under utredning
    2 år sedan
  • Perfekt
    Snabba leveranser Bra priser.Vad mer kan man begära.
    2 år sedan
  • Ganska dålig
    Shopping 4 net har inget till övers för gamla kunder!

    När man försöker få rättelse för problem på deras hemsida så får man veta att man inte tyvärr inte är en ny kund!
    2 år sedan
  • Hej!

    Tack för din synpunkt.

    Våra gamla kunder ligger oss otroligt varmt om hjärtat och det är oerhört tråkigt att du fått den uppfattningen att vi inte värnar om dem.
    Nu vet vi inte vad som hänt i ditt specifika fall men jag tar gärna upp ärendet för vidare diskussion med dig då vi är måna om att rätta till våra misstag och säkerställa att de inte inträffar igen, samt givetvis kompensera dig för det inträffade.

    Du når oss på 031 - 712 01 01 måndagar - fredagar 08.00 -18.00 eller via info@shopping4net.com.

    Hälsningar

    Nina
    Kundtjänstchef, Shopping4net

  • Knappt godkänd
    Hur lång tid kan det ta att plocka fram och stoppa några linser i ett kuvert och skicka.... LÅNGSAMMA....
    2 år sedan
  • Hej!

    Tack för din synpunkt.

    Vid en beställning anger vi ett beräknat utleveransdatum vid produkten, i kassan före köp samt i orderbekräftelsen. Detta datum är då baserat på hurvida en produkt finns i lager eller ej, samt om den ej finns i lager, den uppskattade tiden för den att komma in till oss och för oss sedan att leverera ut till dig som kund.

    Generellt har vi väldigt snabba leveranstider men i enstaka fall när det gäller linser, något längre. Detta framförallt vid beställning av toriska linser, multi/bi-fokala och färgade linser med styrka.
    Detta då de beställs efter varje kund då de är otroligt individuella i styrkorna och svåra att lagerhålla.

    Just ditt enskilda fall är svårt för oss att kommentera utan ytterligare information men du är hjärtligt välkommen att kontakta mig för att diskutera detta ärende vidare.

    Du når oss på info@shopping4net.com eller på 031 - 712 01 01, mån - fre 08.00 -18.00.

    Hälsningar
    Nina
    Kundtjänstchef Shopping4net

  • Perfekt
    Har beställt två gånger från Shopping4Net och har varit hemskt nöjd båda gångerna.

    Första gången jag beställde så hittade jag en parfym hos dem som jag inte hittat någon annanstans.
    Andra gången beställde jag kosttillskott och köpte hem en skål på rea också, beställer man över 600 kr så bjuder de på frakten.

    Senaste gången beställde jag klockan 23:30 den 29/9 och den 1/9 kunde jag hämta ut mitt paket!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Bäst! Beställde igår, fick mina produkter idag!
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Beställde lite grejjer och leverans samt pris var jag mycket nöjd med.
    Dock så hade några av dryckerna bara 2 dagar kvar på bäst före-datumet när jag fick hem dom vilket kändes lite konstigt.. ska maila och fråga om det så får jag kanske uppdatera betyget här sen beroende på hur ärendet hanteras!
    Hittils iaf mycket nöjd!
    2 år sedan
  • Hej!

    Tack för dina synpunkter.
    Vår personal på lagret har som rutin att alltid kontrollera bäst före-datumet på alla produkter för att undvika att någon sådant inträffar men ibland kan tyvärr misstag ske.

    Vi ber dig vänligen att kontakta vår kundservice så att vi snabbt kan ordna detta för dig.

    Du når oss på info@shopping4net.com eller per telefon 031-712 01 01.
    Där når du oss mån - fre 8.00-18.00

    Hälsningar

    Nina,
    Kundtjänstchef Shopping4net

  • Perfekt
    Snabbt, alltid korrekt, kan få faktura, inget krångel.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Brett sortiment, även några lite mer ovanliga prylar. Bra priser, snabb leverans.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Mycket bra priser.Snabb leverans.Rekommendera denna onlineshop.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Högsta betyg till shopping4net. Jag hittar ett stort utbud av parfymer till kanonpriser. De har ofta parfymer som jag inte hittar nån annanstans. Levererar väldigt snabbt. Rekommenderas varmt.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Jag beställde på en Söndag och på Måndag fanns den i brevlådan. Mycket bra priser, faktura utan avgift och gratis frakt via Prisjakt! Jag har beställt flera ggr från Shpping4net och har aldrig blivit besviken.
    3 år sedan
  • Ganska bra
    Min första erfarenhet av Shopping4net känns på det stora hela okej men vissa saker skulle helt klart kunna förbättras. Beställde ett gäng Blu-ray-titlar när de hade en trevlig 50%-rabatt-på-alla-filmer-kampanj. Även om de verkar ha höjt till överpris på populära titlar på förhand så kunde man hitta en hel del fynd. Trevligt.

    Webbutiken fungerar bra om man bortser från att man inte kan lägga varor i kundvagnen direkt ifrån översikten, utan du måste klicka in på var produkt du är intresserad av. Ett litet irritationsmoment när man vill köpa mycket.

    Att lägga beställningen gick hur bra som helst och man kan kostnadsfritt beställa mot faktura. I fallet med min beställning hamnade jag precis över gränsen för fraktfritt också vilket alltid är trevligt.

    Orderbekräftelsen damp ner i lådan direkt med en direktlänk till ordern online där man kan föja förloppet. Mycket bra att man slipper logga in för att se orederstatus!

    Jag verkar ha lagt min beställning precis efter att titlarna sålde slut men precis innan de han rätta till lagerstatus i butiken. Hörde att andra fått leveransbekräftelse nästan direkt, medans jag fick ett planerat leveransdatum några dagar fram. Nåja, jag är inte den som gnäller för att en leverans tar några dagar på sig - så länge jag, som i detta fallet, får tydliga besked om det.

    Det blev delleverans och fick i dag dels första försändelsen hem och dels datumet för utleverans för nästa leverans framflyttad ytterligare ett par dagar. Fick också besked från kundtjänst att en av titlarna utgått och att den plockats bort från min beställning.

    Givetvis ska det gå till så här, men jag har alltid undrat hur det blir; iom att en vara plockades bort hamnade jag under gränsen för fraktfritt igen. Men givetvis lägger Shopping4net inte på någon fraktavgift i efterhand...

    Så långt allt bra, men: Var finns kolli-id på paketen? Även om jag kan leva med att det tar några dagar från beställning tills jag har varorna i min hand vill jag kunna spåra mitt paket! Shopping4net ger inte ut någon form av paketspårning. Och trots att jag lämnade min mobilnummer i registreringen så fick jag inte någon sms-avisering. Riktigt irriterande då brevaviseringen jag fick idag bekräftade att mitt paket legat på utlämningsstället sedan i fredags.

    Ännu mer irriterande eftersom jag tom gick in på utlämningsstället och frågade om det kommit ett paket till mig (relativt sett ett ganska litet utlämningsställe så jag tänkte att de kanske kunne ögna genom paketen den hade). Hade jag bara haft ett kolli-id så hade jag kunnat få det då, men som det var nu så hittade det inte.

    Trist med leveransen, men ändå en ganska trevlig webbutik.
    3 år sedan
  • Hej!

    Tack för dina synpunkter.

    När det kommer till aviseringen för försändelser finns det lite olika tillvägagångssätt beroende på strolek, vikt och hur det har skickats.

    Försändelser som skickas ut som paket får alltid ett kollinummer och finns mobilnummer angivet eller en mailadress så går aviseringen alltid till mobilen/mailen först. Om paketet inte hämtas ut efter 2st aviseringar så skickas en påminnelse ut per brev. Med kollinummret kan du söka på postens hemsida och få fram exakt information om vart paketet befinner sig.

    Om en försändelse skickas ut som skrymmande brev, alltså ett brev som är tjockare än 3cm, så följer automatiskt ett varubrevs-id med. Med detta id kan man endast se om posten har tagit emot försändelsen samt om den är utlämnad. Man kan dock inte se på vilket utlämningställe paketet finns. Aviseringen sker normalt via brev men i enstaka fall via mail.

    Försändelser som skickas som brev har dessvärre inget spårningsnummer eller id och kan inte spåras.

    Om det finns ett varubrevsid eller kollinummer på försändelsen skickas dessa automatiskt ut i leveransbekräftelsen.
    Det är oerhört tråkigt att höra att aviseringen i ditt fall inte har fungerat som det ska och att du då fått vänta på din leverans.
    Vi hoppas dock att den övriga köpupplevelsen gör att du kommer att handla vidare hos oss.

    Om du har ytterligare frågor, funderingar eller synpunkter tar vi tacksamt emot dessa.

    Vi nås på telefonnummer 031- 712 01 01, vardagar 08 - 18.

    Med vänliga hälsningar

    Nina,
    Kundtjänstansvarig Shopping4net

  • Utmärkt
    Väldigt nöjd med denna butik. 50% rea på alla Blu-ray filmer när jag handlade hos dem, köpte 17 filmer och fick allt levererat på posten efter bara två dagar. Alla produkter i ett perfekt skick och dessutom en hjälpsam kundsupport. Rekommenderar absolut.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Snabba leveranser (har beställt 2 ggr) och då mot faktura uten extra avgifter. Rekommenderar starkt.
    3 år sedan