Hemsida visas ej p.g.a. nedanstående orsak:

Ej webbförsäljning

Vidare information visas ej p.g.a. ovanstående orsak

Detaljerad information DataPrince har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • 2013-10-20 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Har handlat hos Dataprince vid ett flertal tillfällen under många år, ofta lockad av ett bra pris och tanken att det omöjligt kan skita sig IGEN. Men ack så fel man kan ha. Vet inte om dom köper upp andra-sorteringen av sina produkter eller vad problemet är men det är ofta fel på det man handlar och att byta eller få saker reparerade slutar alltid med att man måste hålla på att bråka.

    Min bristpunkt kom för ett antal år sen när jag köpt ett moderkort som var trasigt och dom påstod att jag förstört det genom att ha skruvat i en fästskruv så att huvudet hade stuckit ut utanför "brickan" på skruvhålet på moderkortet och därav skulle betala för reparation.

    Utav alla väletablerade affärer i Stockholm (Sverige?) så är nog Dataprince den utomordentligt sämsta man kan ha att göra med och jag skulle under inga omständigheter rekommendera någon att någonsin handla hos dom.
    2 år sedan
  • Knappt godkänd
    De hade helt okej priser, dock inte längre.

    Personalen otrevligt, lite verkar fungera.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 3 år sedan )
  • Usel
    Moderkort fungerade ej och lämnades in på garantireparation. Efter nästan 4 månader fick man inte tillbaka kortet, utan istället 60% av inköpspriset kontant. Värdelös service och bemötande, skyller bara ifrån sig och vägrar ta ansvar. ALDRIG MER DATAPRINCE!
    5 år sedan
  • Usel
    Uppdatering:
    090402 - Postförskottsavgift på 499kr? Helt sanslöst! Rena skämtet

    ------------------------

    Beställde en toner till en laserskrivare och den kom välpaketerad och hyfsat snabbt. Frakt + PF gjorde att det blev lite dyrt och drar ner totalbetyget.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Köpte en hdd och en dvd-brännare från Dataprince vid två separata tillfällen. Kollade först lagersaldot via nätet och köpte sedan varorna i butiken. Utan problem båda gångerna. Rekommenderas!
    5 år sedan
  • Usel
    Den absolut sämsta butiken jag har handlat av genom tiderna och jag har handlat mycket på internet, ingen support över huvud taget. Som tur finns webhallen
    5 år sedan
  • Usel
    Varför driva e-handel om man inte har koll på sina priser på webben?
    "Vi kan tyvärr inte bekräfta din order pga det felaktiga priset. ... felet beror på att våra webordersystem har fått problem."
    Man registrerar sig som kund, lägger order, t o m betalar och sedan det här mejlet. (efter många timmar). Helt värdelöst.
    Dataprincen är i själva verket är en eklig grodda, låt dig inte luras av deras sagopriser.
    5 år sedan
  • Usel
    La en order på en 1Tb extern hårddisk som skulle kosta 1048kr. Trodde det var ett korrekt pris då andra butiker såsom misco och netonnet tar 999kr för sina.
    Mail nästa dag sa att de hade makulerat min order pga fel pris på produkten och problem med webordersystemet.
    Ingen vara = inget bra betyg
    5 år sedan
  • Dålig
    Hade handlat där för länge sedan och kom ihåg att jag inte skulle gå tillbaka, men nu så råkade dom vara den enda butiken som hade produkten i lager och jag behövde verkligen produkten så jag tänkte att man får väl ge dom ett försök till..
    Jag fick iofs produkten... efter 2 timmar i butiken och till ett annat pris än på deras webb. Nej, jag kommer inte försöka en tredje gång.
    6 år sedan
  • Usel
    Håller inte de priser som siten utlovar. Efter mycket gnäll och tjat kom jag fram till att det är bäst att jag handlar någon annanstans...
    6 år sedan
  • Usel
    Om jag fick välja ut en affär i hela Sverige som jag skulle rekommendera folk att hålla sig borta ifrån är valet enkelt, DataPrince tar den platsen överlägset.

    Sveriges sämsta service?
    6 år sedan
  • Dålig
    Har beställt minnen 3 gånger via internet, och vid samtliga tillfällen så har inte produkten funnits att hämta trots att man erhållit leveransbesked. Vid ett tillfälle hade butiken till och med sålt de för mig reserverade minnena till en annan kund. Ha inga höga förväntningar på leveranserna.....
    6 år sedan
  • Usel
    Sämsta servicen i landet! För det får dom en stjärna...
    6 år sedan
  • Ganska dålig
    Jag handlar där till och från för att det är nära. när jag skulle köpa processorn där så visade deras lagersaldo att dom hade 3st inne i butik för försäljning, men när jag kom dit så var samtliga reserverade... Så jag bokade en processor som skulle komma in en vecka senare, det var väl 3st före i kön. När en vecka gått så ser jag på deras lagersaldo att dom fått in fem stycken till, "Fint..." tänker jag och åker för att hämta min processor, men när jag kommer dit så upplyser dom mig om att dom som köper en hel dator har förtur till komponenterna så dom har satt i "min" processor i en dator som dom ska sälja till nån annan, för som dom sa "-Vi tjänar mer pengar pengar på så sätt...". Man käns ju inte som en viktig kund direkt...
    6 år sedan
  • Usel
    Fick mail EFTER beställning bland annat innehållande detta, "Postförskottsavgift tillkommer med 140:- exkl. moms (175:- inkl.moms).", hur är det möjligt för en vara som väger långt under kilot!? Avbeställde fortast möjligt och kommer aldrig lägga en beställning där igen.
    6 år sedan
  • Usel
    beställde ett chassie fast det kom aldrig jag skickade en mail då sa de att dom skulle skicka det 25/2 men det kom aldrig så skickade ett par mai till dom fast de svarade aldrig på nåt inte ens telefonen så nu har jag avbeställd vara och hoppas att det aldrig kommer hit och kommer också aldrig handla där nåt mer.
    6 år sedan
  • Usel
    Herrgud, det här stället är skrämmande...

    Förmodad affärsidé: "Kräng vilket skit som helst och svara absolut inte i supporttelefonen", jag vet för jag stod i telefonkö i minst 2 timmar, under en tredagarsperiod, utan att komma fram (Numret till försäljning funkade utmärkt).

    Jag tröttnade på telefonen och åkte iväg till butiken med ett trasigt moderkort som är knappt 2 år gammalt (ASSrock, köp absolut inte skiten).

    Jag berättade för servicekillen om felet, korrupt BIOS, och fick till svar typ "Jo, jag känner igen felet".

    Jag blev då upplyst om att "garantin från butiken är 1 år (finns det?), men iofs har moderkortstillverkaren en 2-årsgaranti, men den gäller tyvärr från tillverkningsdatum av kortet och inte från det datum du köpte kortet", självklart var mitt kort äldre än 2 år från tillverkningsdatum...
    Jag påtalade då om konsumentköplagen som garanterar 3 års garanti för tillverkningsfel ("Jag känner igen felet" höhö...), men snacka om att tala för döva öron...

    Har beställt ett nytt kort från en seriös åf (Webhallen, fattar inte att jag övergav dom för en sketen hundring billigare hos Datapr***) och kommer aldrig att åka tillbaka till Datapr***...inte mina polare heller för den delen....

    (Tips till Webmaster, man borde även kunna ta bort den sista stjärnan ;)
    6 år sedan
  • Usel
    Var i butiken och skulle köpa prylar men 2 kunder innan mig skulle reklammera sina produkter eftersom dom betalat för nya produkter men fått trasiga delar.
    När jag köpt min produkt och jag kommit hem så ser jag att delen varit ute hos annan kund innan och inte ens sjysst seal på varan.
    Amatörer!
    Dock kan jag inte vara enbart bitter på dom eftersom dom har 2 snygga brudar i kassan att titta på iaf.
    6 år sedan
  • Usel
    bedrövliga.

    tjejens far köpte en stationär dator till företaget, redan efter 3 månader började den krångla, vi åkte in med den för service, killen som mottog datorn va den störste aroggante jäveln man kan stöta på.

    nåja det visade sig efter 1 vecka på service att minnena hade fått krupp så dom blev bytta.

    2 månader senare så börjde datorn hänga sig konstant, in på service igen där dom sade att hddn hade lagt av...tog 1 1/2 vecka för dom att hitta/byta ut delarna, när vi sedan kom hem med datorn så funkar skiten ändå inte...
    så vi tog och åkte in med den igen, där dom på service sa att dom skulle åtgärda felet direkt, gissa vad? det har nu gått en vecka sen dess och dom har inte ens börjat titta på datorn...deras svar? den står på reparatörens bord.

    dags då att dela ut plus respektive minus:

    -usel service
    -arroganta jävlar
    -värdelös support
    -skitkomponenter
    -omöjliga att få tag på
    -dom ansvarar INTE för eventuella skador vid reparation?!?!?!??
    -1 års garanti? (borde va livstid med tanke på vilket skit dom säljer)

    och den härliga plussidan:

    +att dom ens kan få 1 av 10 på denna sida(synd att det inte går ge minus)

    +ja det var nog allt...
    6 år sedan
  • Usel
    Beställde ett agg till datorn, den 25e sept. Har inte skickats än. Avbeställde den och beställde samma från Dustin. Den har redan skeppats.
    7 år sedan
  • Usel
    Varning! Jag köpte en 30 kkr laptop för några år sedan (2003-11-07) vars batteri fick ett fel som gjorde att datorn ca 2-20 ggr per vecka startade om sig själv. Det spelade ingen roll huruvida jag hade strömsladden inkopplad eller inte. Under ovan nämnda veckor hade jag datorn påslagen dygnet runt. Pga problemets natur var det svårt att konstatera att det var batteriproblem och inte mjukvaruproblem. Efter ca sex mån gick hd:n sönder. Det var då jag började misstänka strömproblem. Mycket riktigt visade det sig att det var några celler i batteriet som hade gått sönder. De hade skickat min dator till det land Mitac (företaget som tillverkat moderkortet mm till datorn ifråga) hade sin support. De ville ha 1600(!) kr för att byta ut batteriet. Det gick inte på garantin då den endast var en månad lång. Men felet gick ju inte att upptäcka (härleda) under den korta tiden. Efter mycket bråk och hot om ARN gick de med på att byta ut hd:n som gick sönder pga strömfelet men vägrade fortfarande byta ut batteriet. De sade även att "det var ett känt problem med dem datorerna att deras batterier gick sönder" men att det "lika gärna kunde vara handhavandefel". Idag kör jag laptopen utan batteri tills priserna går ner lite eller tills jag behöver använda den någonstans där det inte finns strömuttag. Om du fastnar för ett eventuellt billigt pris hos Dataprince kan du chansa att hårdvaran håller. Om har tur gör den det. Men har du otur så råkar även du ut för "ett känt problem" som de vägrar kompensera dig för.
    7 år sedan
  • Perfekt
    Trevlig, hjälpsam personal, både pojkar och flickor- men flickorna är sdötare. :) ett litet minus att man ibland får vänta långe på att någon i personalen ska bli ledig.
    7 år sedan
  • Mycket bra
    Har köpt en dator som fungerade utmärkt
    och plus på kanten är att min dator utan någon anledning bara dog efter 3 år, pga nätagregatet
    och trots att min garanti hade gått ut en vecka give or take så va dem vänliga nog att fixa den ändå gratis !!!
    7 år sedan
  • Utmärkt
    Jag har bara handlat i deras butik på Södermalm i stockholm, så jag ger bara ett omdöme om den. Butiken ger ett gott intryck och personalen är trevlig. Det är allmänt lätt att handla där. De gånger jag har ringt har det gått bra med en rellativt kort telefonkö.
    7 år sedan
  • Usel
    Usel service
    7 år sedan
  • Usel
    * Urdålig service, se nedan.
    * De sätter på förseglingslappar på datorlådan så att man inte kan öppna den utan att garantin går ut.
    * De hävdar felaktig att garantin är ett år, fast KKL säger (numera) 3 år.

    Service-exemple:
    Har handlat där en gång och köpte en speldator. Var angelägen om att den skulle vara så tyst som möjligt och lade därför till pengar för att ha ett tyst grafikkort (typ 500kr). De tog gärna emot de extra pengarna men berättade inte att övriga fläktar lät massor. Därför hade jag ingen som helst praktisk nytta av det tysta grafikkortet. När jag klagade betalade jag för en tystare CPU-fläkt utan att få behålla min gamla. Sedan dess möts jag av ett felmedelande som säger cpu-fan-error och jag måste trycka F1 för att starta datorn. Detta berättade sedan Dataprince i nedlåtande ton "var något man kunde räkna med". För övrigt låter dvd-spelaren så högt (riktigt högt) att man omöjligt kan titta på en dvd-film via dator.

    7 år sedan
  • Usel
    En butik under all kritik. Köpte en stationär dator av de som krånglade utan dess like. Trots att jag har i samråd skapat en dator med de fungerade den inte alls som jag ville och personalen var minst sagt oengegerad i att hjälpa mig. Väldigt hjälpsamma innan de fick betalt men efteråt gick det knappt att få tag på deras support och vi ska inte ens prata om väntetider när man lämnar sin vara hos de. Handla hos någon annan såvida du inte kan fixa din dator helt själv.
    7 år sedan
  • Utmärkt
    Bra butik med korta köer och kunning personal.
    Priserna är väldigt lovande och har handlat där flera gånger i butiken.
    Garantin och reperations service är väldig bra, men inte deras telefon-support pga långa väntetider.
    7 år sedan
  • Utmärkt
    Köpte en hårddisk+kablar eftersom de var billigast. Leveransen fungerade bra och grejorna kom på 3 arbetsdagar samt fakturan dagen efter.
    7 år sedan
  • Usel
    Sämsta nätbutik jag varit i kontakt med - svarar inte på mail varken gällande inneliggande order eller vanlig förfrågningar. Under all kritik!
    Tacka vet jag Dustin eller SHG.biz där kan man snacka om snabbhet och service
    KGe
    7 år sedan
  • Usel
    Har handlat några gånger hos dem. Enda gången jag blivit tvungen att reklamera något (en hårddisk som gick sönder efter lite mer än ett år) så blev jag tvungen att gå genom ARN. Väntar fortfarande på besked därifrån pga deras hanteringstid och saknar efter mer än ett år fortfarande min hårddisk som deras VD personligen tog emot. Gör dig själv en tjänst och handla någon annanstans.
    7 år sedan