Lägsta totalpris, Aftonbladet
Bäst i test enligt Expressen
Ingen startkostnad

http://www.fujidirekt.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns utanför Sverige. Butiken har dock hemsida och support på svenska. Dessutom listas priserna i svenska kronor.

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information fujidirekt har fått betyget (7.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Utmärkt
    Har endast positiva saker att säga om Fujidirekt. Bra med kampanjer & rabatter och bra priser. Lite långa leveranstider kanske.
    10 mån sedan
  • 2013-07-28 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Funktionen för bilduppladdningen är usel. Efter att ha väntat en halvtimme blev det helt plötsligt tomt på sidan och inget mer hände varvid jag fick klicka på avbryt och göra om på nytt. När bilderna väl laddats upp lade jag beställningen. När bilderna kom hem i brevlådan upptäckte jag flertalet dubbletter. Det visade sig att de bilder som hann laddas upp innan sidan blev tom följde med i beställningen. Man borde tycka att man får varningsmeddelande om dubbletter eller att dessa skrivs över automatiskt men icke.

    Deras kundtjänst svarar följande i mail: "Om du har påbörjat samma uppladdning en gång till utan att ta bort de bilder som redan var uppladdade så blir det dubbletter."

    Kort och gott får jag tydligen skylla mig själv.

    Jag har beställt ett tiotal gånger från FujiDirekt men aldrig mer.

    Det där med att kunden alltid har rätt är tydligen inget de applicerar i sin verksamhet.
    1 år sedan
  • Bra
    Fick bilderna efter 2dagar. Tummen upp.
    Av aktiverar man deras förbättringsfilter och plockar bort lite röda ögon osv själv så blir resultatet godkänt. Med aktiverat filter så blir bilderna enligt mig sämre...
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Tycker att kvalitet på produkter som beställts är riktigt bra. Saknar vissa produkter i utbudet dock, främst en fotokalender med matt yta. Har beställt ändå. Leveranstiden i samband med jul är naturligt längre och jag beställde efter utsatt datum men efter att väntat i 10 arb.dagar (uppgiven leveranstid) ringde jag kundtjänst och fick genast prata med en hjälpsam person som kunde meddela att ordern delats i två och skickats föreg. vardag samt idag. Hemsidan är dock ganska ful och inte så användarvänlig men jag har sett värre och den fungerar ju så.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Har aldrig haft några problem med Fujidirekt. Snabba leveranser, fina erbjudanden och produkter av mycket god kvalitet. I dag, för första gången, var jag tvungen att göra en reklamation på en förstoring som hade framkallats felaktigt. Jag behövde inte ens skicka tillbaka den felaktiga bilden, utan de skickade kostnadsfritt en ny kopia direkt. Dessutom ett mycket gott bemötande från kundtjänsten. Stor tumme upp på alla vis!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Best#2
    Beställde en fotobok, oj imponerande! Fick den dessutom på en vecka. Verkligen full pott!

    Best #1
    Fick mina vanliga bilder på 2 dagar, och förstoringar på ca 7 dagar. Bra stabila kuvert var de skickade i, fina bilder, klart prisvärt! Önskar bara att man skulle kunna välja mellan blanka, halvmatt och matta bilder.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Acceptabel
    Deras kundtjänst är värdelös. Vid beställning förväntade jag mig en sida med betalsätt men istället kom jag till "Tack för din beställning" Tog direkt kontakt med kundtjänst som sa att förändringar är omöjliga eftersom orden är lagd. Jag fortsatte maila, men det va som att prata med en död vägg. Det enda jag fick som svar var citerade texter från hemsidan.

    Dagen efter på förmiddagen ringde jag dem och fick i stort sett samma svar av någon grinig kundtjänsttant... MEN!...framåt fyra så ringde en trevlig kille upp och sa att dom hade tagit upp ärendet högre upp i företaget och kommit fram till att det inte är några problem att fixa det. I slutet av veckan fick jag det jag hade beställt och är nu nöjd.

    Det jag kan klaga på angående kopiorna är att de är aningen ljusa

    Tack vare killen dom löste problemet får det FEM stjärnor
    1 år sedan
  • Ganska dålig
    Skickade efter 300+ bilder. Fuji måste ha kört dem allihopa genom någon sorts "förbättringsprocess", men som endast gjorde bilderna sämre, eftersom jag redan retscherat bilderna precis som jag vill ha dem.
    Dålig skärpa, pixelerat, dålig konstrast,, för hög mättnad, stort rött eller grönt brus och detaljerna är utsuddade så att människors ansikten ser platta och onaturliga ut. Blev även "halos" så som någon annan har nämnt här i recensionerna. Kanterna på objekt, hus och människor har dessa "glorior".
    Två av bilderna är dessutom "trasiga". Den ena har ett grått streck rakt igenom sig, och den andra har en miniatyrbild av den egentliga bilden i hörnet medan resten är blankt vitt.
    De flesta bilderna var kantstötta.
    Ska skicka tillbaka alltihopa och kräva bättre kvalitet på ett nytt gäng foton eller pengarna tillbaka.

    (OBS!) Kan även nämna att det inte är någon fel på orginalbilderna [digitalt]. De har alla bra upplösning, och eftersom jag retuscherade dem allihopa för hand så vet jag hur kontrast m.m. är på dem, så vet vad jag kan förvänta.

    Annat:

    - Relativt snabb leverans. Beställde på måndagen, och fick fotona på fredagen.
    2 år sedan
  • Ganska dålig
    Tråkig hemsida och inte så roliga produkter som i andra butiker.
    2 år sedan
  • Usel
    De står att " vanliga " foton har lev tid mellan 2-5 dagar. Efter 3veckor fick jag mina bilder. Sedan så fattades bilder också.
    På allt detta så låg bilderna i papper som sedan låg i påse.
    Gott när man äntligen fick dom och man såg att de va upprivet lite här och där och vissa va kantstötta.
    Inte nöjd alls!
    2 år sedan
  • Dålig
    Framkallningen är det inget fel på... men deras kundsupport är obefintlig och deras hemsida fungerar långt från tillfredställande.

    Jag har haft stora problem med att se min orderhistorik (för tillfällen syns den inte alls) och där av haft problem hitta uppgifter för att kunna betala mina beställningar. Jag har mailat kundsupporten om detta, för att få hjälp med mina betalningar, men inte fått något svar. Däremot har jag fått räkninar från Alektum som kräver in deras skulder... :(

    Provade härromdagen att ringa kundsupporten men lade på efter 30 minuters väntan...
    2 år sedan
  • Perfekt
    Vilka bra färger!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Riktigt bra priser, bilderna i brevlådan två dagar senare och riktigt bra kvalitet. Andra gången fick jag 100 bilder gratis, dock bara 11x formatet med variabel längd, men man kan ju alltid beskära själv i efterhand. När det dessutom var gratis kan man ju inte klaga och 65 öre bilden för 10x formatet är ju inte särskilt dyrt det heller. Hittar inget direkt att anmärka på, en solklar 10:a :)
    3 år sedan
  • Knappt godkänd
    Bra pris och snabb leverans men klarar inte att leverera till den adress orderbekräftelsen anger att de ska leverera till. (Deras hemmasnickrade orderdatabas verkar leverera till din hem-adress vid leveransdatum). Okunnig kundtjänst.
    3 år sedan
  • Usel
    Beställde julkort på denna sida. Beställde den 9 december, men julkorten skickades till mig först den 20:e december. Inte hunnit få hem dem ännu. Får dem antagligen i brevlådan den 22 december. Omöjligt att hinna få ut dem i tid. Då kan man känna sig lurad då de på sin hemsida hade skrivit att man skulle få hem julkort bara man beställde före den 13:e december. Ja visst får man hem dem, men inte till dem man vill skicka.

    Beställde också foton och fotoalmanackor. Dessa blev för mörka. Har haft det problemet förr med fujidirekt att deras framkallningar blir för mörka.
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Beställde över 300 kort.
    4 förstoringar vart inte bra..
    dåligt tycker jag precis som de inte kollat på bilderna. De andra var dock av fin kvalitet.
    Med tanke på priset under krona bilden är det helt okej. 8 av 10. Men har som sagt bara beställt en gång.
    3 år sedan
  • Dålig
    Detta var första gången jag använde Fuji direkt. Jag nappade på deras erbjudande om 100 bilder gratis och för att samtidigt testa vad de går för.

    Jag fick bilderna i dag och jag kan bara konstatera att bilderna behandlats hårt i någon slags normaliseringsprocess. Det som är uppenbart är att processen inte tar hänsyn till bildens ljushet/mörkhet i original utan normaliserar till ett genomsnittsljus. Detta innebär att t.ex. bilder på en natthimmel blir väldigt mycket ljusare och grå i stället för svart/mörk botten. Medvetna över/under-exponeringar tillintetgörs.

    Utöver detta märks en tydlig "halo"-effekt kring kanter med skarpa kontraster där en tydlig och onaturlig ljuskant är uppenbar på den ljusa sidan intill kanten. T.ex. syns på en bild med trädtoppar mot blå himmel ett tydligt "ljus" kring trädtopparna, vilket inte finns i verkligheten.

    Vidare är bilderna något urvattnade och detta syns tydligt när jag jämför med några likadana bilder från ett annat lab.

    Kundtjänsten kan jag inte säga så mycket om mer än att de inte har svarat på mail.

    Sammanfattningsvis kan jag inte rekommendera Fuji Direkt mer än till torftiga papperskopior. Det spelar ingen roll att de använder "fotopapper av högsta kvalitet" när de processar bilderna till bleka ursäkter.

    Jag är ganska säker på att man kan få bättre resultat ur en genomsnittlig fotoskrivare.
    3 år sedan
  • Usel
    Lyckas inte att ladda upp bilder. Har provat på flera datorer. Hur kan man ha en sida som inte fungerar???
    4 år sedan
  • Bra
    Bra pris och jag tyckte bilderna blev bra. Dock va sidan ganska buggig. Fick hem dom snabbt också.
    4 år sedan
  • Ganska dålig
    Jag beställde en vanilg förstoring tillsammans med en canvas. Förstoringen blev alldeles för mörk, vilket är det som drar ned betyget allra mest. Bilden var från början väldigt överexponerad och därefter ännu mer uppljusad i PhotoShop (jag är en seriös amatörfotograf) och utskriften jag fick var mycket mörkare vilket man inte ska behöva förvänta sig. Jag har inte tagit kontakt med kundtjänsten ännu, vilket jag så snart som möjligt ska göra!
    Canvasen blev bättre, men inte helt bra. Färgerna är ännu mer mättade och lite kallare än i orginalfilen.

    Dock är jag överraskad av den snabba leveransen, vilket var bra. Jag har endast pratat med kundtjänsten en gång, då jag fråga efter kollinummer (som de inte hade) och då verkade de schyssta. Dock får jag se hur de reagerar när jag berättar att jag är missnöjd med utskrifterna.

    Anledningen till det låga betyget är en felaktig framkallaning som har gett:
    -För mättade färger i canvasen
    -För mörk bild i förstoringen.

    En kalibrering på deras skrivare hade ju inte varit fel.
    4 år sedan
  • Usel
    Bilderna levereras snabbt, men syftet med bilderna är väl att de ska likna det som skickats in?

    2 gånger har jag framkallat hos Fujidirekt och båda gångerna har färgerna avvikt kraftigt från de original jag skickat in. 2 gånger är minst en gång för mycket!

    Jag mailade deras kundsupport (?) om hur synka färger men inget svar.

    Kommer aldrig mer att använda Fujidirekt igen, det finns flera andra leverantörer att välja.
    4 år sedan
  • Dålig
    Snabb leverans är ett plus, men "kundservicen" är totalt bedrövlig!!!! Ålderdomliga program som inte fungerar ordentligt (att man överhuvud taget ska behöva installera saker för att kunna beställa!).Utbudet är ytterst magert och det är oerhört svårt att göra någonting "custom made", t.ex julkort med fler än bara en bild på (då får man istället importera och exportera bidler från egna fotoredigeringsprogram).
    Några som är riktigt vassa på användarvänlighet och har toppenkvalitet är Apple. Fuji borde lära sig från dem. De är ju trots allt ett FOTOFÖRETAG!
    Skärpning på kundvårdssidan!
    *kommer inte igen*
    4 år sedan
  • Dålig
    Hyffsat snabb leverans. Som andra har sagt, dåliga färger (mycket lite rött i bilderna).

    Dom lägger också på en hel del kantförstärkning vilket gör att bilder i lite större format ser dåliga ut. Speciellt om det är lite brus på bilderna sedan innan. Motsvarande storlek på skärmen ser _mycket_ bättre ut.

    Jag beställde foto-kalender och en del bilder såg bedrövliga ut!
    4 år sedan
  • Usel
    Dåliga färger och alldeles för mörka bilder. Pappret känns tunt och billigt.
    Snabb leverans dock.
    4 år sedan
  • Ganska bra
    kom på tre dagar och inga problem med färgerna eller ljus på mina foton. Dock Var några stycken både mindre och större än avd jag hade beställt; Standard-storlek. De små går väl an, men de som är större och avlånga får ju inte plats i något album. Hur tänkte de här? :S Tur man fick bilderna gratis i alla fall.
    4 år sedan
  • Ganska dålig
    +snabb leverans
    +billiga
    +smidig att ladda upp foton

    -korten ligger blandade, så man får sortera. jobbig om man beställer 700 kort.
    -ca 20% är klockrena

    -ca 30% av korten är av godkänd kvalitet.

    -ca 50% är riktigt dåliga.
    Några har blå/lila färgstick i hår och andra motiv som är smårandiga. Även svartvita foton är det blå färgstick i. Andra kort är vita partier utbrännda och pålaggd kontrast och skärpa förstör korten.

    - På nästan alla kort ser man tydliga ränder som går tvärs över hela fotona,

    Men är man inte kräsen och tittar på håll så ser det nog skapligt ut på 90% av korten.

    Ångrar min beställning från fujidirekt och kommer beställa om dom sämsta korten från crimson...
    5 år sedan
  • Usel
    Har använt Fuji direkt i flera år och har alltid varit nöjd med resultatet.

    Före jul beställde vi kalendrar och när dessa kom fram var sidorna helt ihopblandade i samtliga kalendrar. Vi fick sätta oss och manuellt bryta upp bindningen för att få ihop kompletta kalendrar till släkten.

    Fujis kundtjänst är helt omöjliga att få tag på! Vi har mailat 4-5 ggr och ringt och suttit i telefonkö 3 ggr i 45 minuter+ utan att ens komma fram!! (Två av gångerna så har kundtjänsten stängt efter 45 minuters väntetid och man blir då bortkopplad.)

    Nu har vi en påminnelse på fakturan och vi vet fortfarande inte hur det är tänkt att vi ska komma fram till dem för att klaga?!?!?

    Oerhört dåligt!
    5 år sedan
  • Acceptabel
    bildresultatet var inte mkt att hurra för, tyvärr! dom flesta bilderna vart helt kolsvarta i dom mörkare partierna! väldigt snabb leverans dock men vad hjälper det!
    5 år sedan
  • Mycket bra
    Jag har vid fyra tillfällen beställt av Fuji, varav den senaste leveransen kom idag. Jag har alltid tagit deras gratiserbjudanden och fått 100 gratis bilder. De har en snabb leverans och jag tycker deras hemsida är lätt att förstå, dock blir vissa av mina bilder ljusade/mörkade. Jag har vid alla tillfällen mörkat och ljusat bilder innan beställningen, men i slutänden verkar det som att jag fått originalet på nåt konstigt sätt iaf. Idag fick jag t.ex en bild med en orealistiskt knallblå himmel och badbilder där ansiktena inte syntes, trots att de gjorde det på två olika skärmar innan. Det har alltid varit några bilder som inte varit som jag velat, men överlag är bilderna fina och gratis är ju så billigt som man kan få ;) Så bara man inte förväntar sig att alla bilder som är mörka eller ljusa blir perfekta är det inget att klaga på egentligen.

    Dock vet jag inte om jag vågar framkalla mina större förstoringar hos dem i storlek 40x, eftersom de kostar så pass mkt. Har däremot framkallat en 20x för ett år sedan som blev som den skulle.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Billiga och snabba leveranser gör att jag kommer att framkalla mina kort från Fujidirekt igen!Korten blev väldigt fina. Rekomenderas!
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Hyfsat snabb leverans, bra pris, bra kvalitet.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Blixtsnabba leveranser. Hög kvalitet på bilderna. Logisk och bra websida. Och det bästa av allt - snorbilligt :-)
    5 år sedan
  • Ganska dålig
    Njao, så där i kvailité. Tyvärr så blev även vissa bilder gul tonade vilket jag påpekade men fick tillbaka samma bilder som jag skickade in. Det var mindre bra service.
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Jag har bara beställt en gång tidigare - vilket fungerade alldeles utmärkt.

    Bilderna var av hög kvalitet, leveransen var blixtsnabb (2 arbetsdagar till Norrland) och priset var bra.
    5 år sedan
  • Mycket bra
    Helt klart godkännt. Snabb leverans..
    5 år sedan
  • Dålig
    Till att börja med så är det väl lika bra att poängtera att jag nappade på ett erbjudande i somras så bilderna var i princip gratis. Tror att jag bara betalade för frakten. Så kostnaden är egentligen inte en issue men .......

    Till att börja med så var bilderna dåligt packade. Enbart det gamla klassiska "papperskuvertet/fickan" som hängt med sen länge och en tunn plastficka runt om. Nästan hlften av bilderna var skadade i hörnen. Dom tidigare gångerna jag beställt bilder med hemleverans har bilderna kommit i ett tunnare styvt plastfodral. Vet inte om det är standard i branschen men det borde vara det.

    Vidare till bildkvaliteten så var den inte tillfedställande. Vissa bilder var på tok för mörka och vissa för ljusa. Exakt samma bilder hade jag beställt från ett par utländska framkallningstjänster som också hade erbjudanden. D.v.s. ett kvalitetstest i "miniformat". Dom utländska kopiorna höll betydligt högre kvalitet.

    Dock kan alla göra fel och det är inte primärt bristande kvalitet på kopior/förpackningsmaterial som renderar det låga betyget utan den s.k. kundservicen.

    När jag mailar deras kundservice så vill dom att jag ska skicka dom en cdskiva med dom bilderna jag inte var nöjd med. När jag påpekar det absurda i att kunden ska få merarbete när dom inte lyckats lev. en kvalitativ produkt och bilderna de facto fortfarande finns kvar i "Mitt album" på deras websida så får jag ett god dag yxskaft svar:
    "Ja, men kopplingen till orderfilen är borttagen.
    Smidigast är det om vi får in orginalfilerna från dig via CD.

    reklamationsavdelningen har ingen åtkomst till ditt konto eller dina album."

    Suck, verkligen smidigt. Man kan undra vad "reklamationsavd." egentligen kan göra.

    Hmm, så sammanfattningsvis:

    Dålig packade bilder, dålig kvalitet samt absurda kundservicerutiner.

    Första och sista beställningen!
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Helt klart prisvärt. Men det går inte betala med kort endast faktura.
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Väldigt bra kvalité och snabb leverans.(OBS jag är inte proffs- eller erfaren amatörsfotograf, använder bara kompaktkamera Panasonic FX-33) Helhetsbild = nöjd kund. Saknar betalning med kort därför bara 9 stjärnor :-)
    6 år sedan
  • Bra
    Supersnabba, beställde natten till måndag, tisdag morgon hade jag korten! Betyget dras ner lite av att bilderna var mörka, bra kontrast dock!
    6 år sedan
  • Usel
    Beställde 20 st kort från min yngsta dotters dop. När jag fick paketet vilket iof gick snabbt så såg jag till min stora förfäran att bilderna var alldeles mörka samt det gick dessutom parallela streck längs högerkanten. Hade själv printat korten via min gamla pixma-skivare och de blev oerhört mycket bättre. Vilket betyg ger det Fujidirekt? Solklar1:a självfallet!
    6 år sedan
  • Knappt godkänd
    Bra framkallning, bra kvalité på papperet.
    MEN jag råkade ut för att jag fick ett inkassobrev för en faktura som jag hade betalat. Fick ingen ursäkt eller svar från Fuji utan redde ut det med inkassoföretaget.
    Det var uselt och det kommer att dröja ett tag innan jag anlitar Fuji. Ska testa några andra nu.
    6 år sedan
  • Ganska dålig
    Bra bilder, snabb leverans. Dock väldigt otrevlig kundtjänst via E-mail!! Var VÄLDIGT noga med att gå in via kampanjlänk och försäkra er om att erbjudandet fortfarande finns kvar. De vägrade avskriva faktura endast pga av detta trots att erbjudandet fortfarande stod på deras sida.
    6 år sedan
  • Perfekt
    Överaskande snabb leverans. Mycket bra färgåtergivning!
    6 år sedan
  • Perfekt
    Har absolut ingenting att klaga på, utan bara positivt att säga. Hade en ganska stor order, där allt delades upp i flera sändningar. Endast 29:- i frakt. Toppen!
    6 år sedan
  • Perfekt
    Supersnabb leverans, 2 dagar sen hade jag bilderna i handen!
    6 år sedan
  • Perfekt
    Bäst i test i alla tidningar. Bra kontrast.
    6 år sedan