Hemsida visas ej p.g.a. nedanstående orsak:

Konkursansökan

Vidare information visas ej p.g.a. ovanstående orsak

Detaljerad information Expert internetbutik har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • 2013-08-21 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Acceptabel
    Rätt mediokra.
    1 år sedan
  • Usel
    Jag kan inte web butiken men jag har varit i kontakt med butiken i skärholmen och dem skulle jag alldrig rekommendera. Otrevliga säga och vill absolut inte hjälpa, butikchefen äe värtst av alla.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Kanonpris....600kr lägre pris än någon annan webbhandel
    Snabb leverans till Experts butik, 2 dar.
    Man får visserligen inga bonuspoäng när man handlar i webbutiken men billigt blir det.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Bra pris, snabb leverans, lätt att hitta i e-handeln
    1 år sedan
  • Perfekt
    Köpte en rakapparat i butik men som gick sönder efter ett par månader. Gick tillbaka med den och fick en ny på direkten. Bra service!
    2 år sedan
  • Usel
    Väldigt dyra och har ej så stort utbud. Extremt jobbiga med priser. Man kan t.ex inte se butikspriser på deras hemsida men butikens lagersaldo går bra minsann. Skulle köpa en router och såg den för 699:- på hemsidan, glider ner till butiken och där står det 899:- på hyllan. Går och snackar med säljaren som säger att det är felmärkt, det ska stå 799:-. Ja säkert felmärkt hörni! Förbannat över allt trams så beställer jag den från Webhallen istället och väntar hellre några dagar.
    2 år sedan
  • Perfekt
    leverera till butik flr 0kr frakt funkade klockrent med diablo 3.
    billigast i sverige blev det på det spelet.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Otroligt snabbt!

    Beställde för +20k, klockan 12.03
    Samma dag 13:57 kom email att paketet lämnat lagret.
    Jag fick inget kolli id så jag ringde och de mailade det direkt.
    Idag 14.30 (nästa dag) fanns paketet på utlämningsstället.

    Riktigt bra, toppklass!

    Tack Expert
    2 år sedan
  • Usel
    Var inne på mobilia i malmö igår, ville ha en tv som de hade hemma enligt nätet, letar efter säljare i flera minuter då ser ser jag att 2st står och hjälper en och samma kund. jag ursäktar mig t.o.m när jag går fram och ber om hjälp för att köpa en tv för 25k då frågar hon är det den här, jag säger nej det är det inte fast jag sagt vad den heter exakt pekar hon på flera t apparater som inte stämmer. säljaren kan noll, då springer hon in i lagret och är borta flera minuter kommer sedan ut med ett leende på läpparna den är reserverad så den kan du inte köpa o skrattar.. hehe hittar man sämre service än detta i sverige, nej skulle inte tro det. först får jag be om hjälp o leta säljare,sen är säljaren glad att jag inte kan köpa det exet dom har. UNDVIK! de har grymt bra säljare på elgiganten över vägen, alltid bäst, trevligast och kan fixa bra priser dessutom dvs dom vill sälja något.
    2 år sedan
  • Bra
    Snabb leverans. Beställde en Ipad och någon timme senare fick jag mail om att den var skickad.

    "Bara" 7/10 pga snålt utbud av varor samt en rätt dålig websida.
    Går tex endast att filtera urvalet med varumärke.
    2 år sedan
  • Bra
    Tyvärr så är det ofta maxade priser och sortimentet lämnar mycket att önska. Är ingen stamkund men de få gånger jag klickat hem något så har det gått smidigt till, trots att leveranstiden kunde varit snabbare (men den var å andra sidan inte katastrofal).

    Hemsidan är helt okej och ganska lättnavigerad.
    2 år sedan
  • Usel
    Sämre kundbemötande får man leta efter.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans till butik fraktfritt...oerhört smidigt!
    2 år sedan
  • Usel
    Expert är den butik som i mitt tycke har levererat det absolut sämsta kundbemötandet. Kommer inte att handla där igen.
    2 år sedan
  • Usel
    Usel i varje hänseende ! Tänk på OnOFF, måste också gå i konkurs !
    2 år sedan
  • Knappt godkänd
    Vi köpte en tvättmaskin och valde hemkörning. Vi tänkte att de ändå skulle frakta den till lägenhetsdörren. Vi bor på högsta våningen, men vi har hiss. De ställde den i trappuppgången. En vän tog emot posten men de ville knappt bära in den till trappuppgången. hon fick övertala dom om det.

    Det borde stå när man köper att eftersom att det är posten som kör ut så bör man vara minst två hemma om det är en tung produkt t.ex. som en tvättmaskin och att de inte bär upp den till utanför dörren till lägenheten utan utanför dörren till trappuppgången. Tänk om jag hade varit ensamstående, då hade det varit svårt för mig att få in tvättmaskinen i lägenheten. Riktigt dåligt! Borde blivit informerad om dessa förutsättningar.
    2 år sedan
  • Usel
    Som några har redan har skrivit så skickar de inte ett kvitto. När jag frågade efter kvittot får jag en usel ursäkt som svar "Dock har det blivit en försening i dessa utskick på grund av väldigt många beställningar under julen och mellandagarna."

    Väntar fortfarande på ett kvitto två veckor efter köpet.

    Bara oseriösa företag lyckas inte skicka ut något så enkelt som ett kvitto.
    2 år sedan
  • Ganska bra
    Helt ok utbud.
    Priser lite i överkant.
    Kundtjänst känns sådär i kunnande och kundbemötande.
    2 år sedan
  • Bra
    Butiken bör ha en bättre beskrivning av leveransstatus på nätet. Jag beställde en vara som fanns i lager för att hämta ut i butik på måndagen. Statusen gick från "Hanteras" (vad nu det innebär) till "Vara redo" (eller liknande) samma dag. Ingenting hände med statusen förrän på torsdag morgon då jag plötsligt fick mail om att varan var på väg och därefter på eftermiddagen kunde den hämtas ut. När jag hörde mig för hos kundtjänst kunde de inte ge någon status mer än att jag "bör ha varan inom en till två dagar".

    Beställning av vara till butik går med butikens vanliga leveranser till kontoret vilket verkar vara max två ggr i veckan (till och med under mellandagsrea-period). Detta blir avsevärt långsammare än att beställa med posten men detta informeras inte köparen om vid köp.
    2 år sedan
  • Ganska dålig
    Jag besökte den fysiska butiken i Kungsbacka tidigare idag. Jag blev väldigt trist bemött och fick höra att produkten jag ville ha var helt slut, varpå jag valde en liknande istället. När jag var på väg att gå råkade jag höra att det nog finns ett ex kvar, varpå jag påpekar att jag bett om den produkten först och får då svaret "jaha, tråkigt", och nästa person i kön får den. Ovanpå detta märkte jag just att de dragit ett par hundra kronor för mycket, hur det nu ens är möjligt när man köper 1 produkt.

    Edit: Som tur är fick jag snabbt snabbt per mail och erbjuds en liten kompensation och de 'extra' hundralapparna.
    2 år sedan
  • Dålig
    Expert Torp.

    Ville låna en fjärrkontroll för att testa den TV jag skulle köpa. han ville inte låna ut p.g.a. "De är inställda efterr bästa bildskärpa. Det är ungefär så som du ser nu som det kommer bli"

    När jag frågade om han kunde reservera en TV till mig så ville han inte det. "Jag kan inte sälja dig en TV vi inte har inne för tillfället".

    Säljaren gav intrycket att jag skulle vara glad att jag fick lov att vara kund hos dem. Jag gick direkt bort till Elgiganten istället. Där blev det sedemera köp.

    Trots att jag "förlorade" cirka 400kr på detta. Men på sikt kan man räkna med att den servicebristen kommer gälla även vid eventuella serviceärenden. Så jag vill varna för Expert Torp.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Bra service, snabb leverans, hade glömt usb-kabeln till skrivarn det var en sälljare där som påminde mig :)
    2 år sedan
  • Ganska dålig
    När man har erfarenhet av butiker som verkligen kan detta med distanshandel blir det tydligare när det inte fungerar perfekt.

    Betalningsalternativ: Kan jag inte påstå. Endast kort accepteras. Jag fick rycka in när mor inte har VISA.

    Leverans: Otydligt vad som händer med ordern, framstår, för mig, som att det inte händer någonting.
    Fri frakt till butik, japp men INTE alla butiker.
    2 år sedan
  • Bra
    Allt fungerade smidigt och lätt. Hyfsat snabb leverans.
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Mycket trevlig och tillmötesgående personal, och hade telefonen jag skulle köpa på lager som en av få kedjor i sverige för tillfället. Tyvärr dyr försäkring, men priserna har börjat pressas efter inträdet i priskriget mot Media Markt och Elgiganten.
    2 år sedan
  • Dålig
    Köpte en Asus VW227D som det iof inte är några problem med men,
    Hade tänkt att köpa VE228h som är inprincip samma skärm med med hdmi osv.
    Det blev dock denna version med bara 1 VGA som källa eftersom det var det enda expert butiken kunde erbjuda när jag var i butiken. Dock så hade butiken VE228h på lager enligt deras saldo så dåligt av expert.
    Sedan om man ska dra sitt medmera kort så köp inte på "gamla" onoff butiker för dom kan inte registrera köpet och det går INTE att efter registrera köpet på en annan expert butik trots att dom sa så.
    Så riktigt besviken på expert och vilseledande information.
    2 år sedan
  • Usel
    Hej! Jag köpte en dator hos er (Expert) i Februari och som började krångla för ca 3 veckor sedan. Och då jag har betalat en 2årsförsäkring hos er åkte jag då till gamla OnOff-butiken i Ängelholm där kvinnan som tog emot datorn konstaterade samma fel som jag sett. Dvs, det trådlösa nätverket fungerade inte då det inte hittade några trådlösa nätverk. Jag hade försökt googla, fabriksåterställa och testat datorn på tre olika trådlösa nätverk för att vara helt säker på att det inte var mitt internet som ej fungerade. Kvinnan i kassan provade datorn och skrev sedan ihop en felanmälan. Dock kunde hon inte skicka in den då deras datorsystem inte var samma som de andra Expert-butikerna.

    Jag åkte då vidare till butiken där jag köpte datorn och killen i kassan tog emot den, utan att kolla datorn själv. Två veckor senare får jag ett sms om att datorn är klar. Han hämtar datorn och berättar att det kostar 869:- då det inte var något fel på datorn. Ja, jag var mycket väl införstådd i att jag skulle stå för en summa om det inte var något fel på datorn, men det trådlösa nätverket fungerade _inte_ när jag lämnade in datorn, och det vet jag då jag inte är teknikefterbliven. Men visst, efter att jag försökt allting under 1 veckas tid här hemma innan jag lämnade in den, så fungerade den självklart klockrent när jag kom hem med datorn. Något har gjorts med den och jag har fått betala närmre 900 spänn trots min försäkring. Detta är vansinne då en sådan summa inte är möjligt för en stundent. Vad täcker försäkringen?
    2 år sedan
  • Usel
    Nu skriver jag förvisso om dom fysiska butiker, men var med min mor för att köpa en laptop för något halvår sedan. Fick nära på skrika till butikschefen att vi inte ville ha något extra för att han skulle ge sig.

    Nu var det dags igen, hon gick in i en butik och kom ut med en iPhone och ett surfabbonemang för 300kr/månad, och då pratar vi om en person som inte surfar speciellt mycket och hade en motsvarande 3310 tidigare. Även en idiot inser att hon skulle blivit mest nöjd med ett pottabbonemang.

    Råder ingen att sätta sin fot i en expertbutik.
    2 år sedan
  • Dålig
    Rätt vara till bra pris, men usel hantering av leveransen. Butiken hade varan i 9 dagar i butiken utan att jag kunde få den. Utlämning skulle ske genom fysisk butik.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Second time I've ordered TV from Expert, both times it was delivered within 3 days. Quick and painless.

    Now, I might get back and change my rating, depends on how they handle returning my new TV (not satisfied with it).
    3 år sedan
  • Perfekt
    La första beställningen på söndagen, pengarna drogs direkt från kontot och jag fick bekräftelsemail. Skulle få ett mail när paketet lämnade deras lager men inget hände varken måndag eller tisdag. Skickade då ett mail till kundtjänst tisdag natt för att se vad som gått fel, ordern hade av någon anledning försvunnit och pengarna var tillbaks på kontot igen.

    Grymt snabbt svar från kundtjänsten, la en ny beställning onsdag morgon och på torsdag kl.12 fanns paketet att hämta på posten.

    Riktigt snabbt och bra svar från kundtjänst och jag har aldrig varit med om så snabb leverans hos något annat företag.
    3 år sedan
  • Usel
    Mycket dålig struktur på telefonkundservicen. Har väldigt lite information där. Svarar väldigt sällen i telefon vid ringning direkt till butik. Extremt okunniga personer som svarar i telefon, både vid ringning till central numret och till butikerna.
    Inte beställt än så kan inte säga något om det.
    3 år sedan
  • Dålig
    Beställde två externa hårddiskar på lördagen den 16/4 med hämtning i butiken i Kista gallerian (pengarna drogs från mitt kort direkt den dagen). De skickade diskarna på tisdagen och enligt Posten fick butiken dem på onsdagen den 20/4 kl 09:15. När jag på fredagen fortfarande inte fått meddelande från butiken kontaktade jag kundservice för att makulera ordern. På måndagen fick jag svar att ordern blivit makulerad och att jag skulle få tillbaka pengarna de redan dragit från mitt kort så fort butiken skickat tillbaka diskarna.
    På tisdagen 26/4 meddelade butiken mig att diskarna fanns att hämta. Jag kontaktade åter kundtjänst som svarade att ordern var makulerad och att butiken blivit underrättad.
    Idag den 12/5 har jag fortfarande inte fått tillbaka mina pengar :-(
    Uselt Expert! Varför ska jag vänta på att butiken skickar tillbaka diskarna innan jag får mina pengar? Om butiken väljer att sälja diskarna till någon annan får jag ju aldrig mina pengar i så fall.
    Informationen på internetsidan uppdaterades aldrig under hela flödet utan det stod hela tiden att ordern skickats till lagret.

    Köpte diskarna från NetOnNet istället. Snabbt och krångelfritt samt gratis frakt.

    Pratade med en kollega på jobbet som beställt på samma sätt till butiken i Kista och han fick också vänta flera dagar från att varan kommit till butiken till att han kunde hämta ut den.
    Verkar som att butiken prioriterar ner internetordrar.

    Edit.
    Fick tillbaka pengarna efter ca en månad. Kommer inte handla från expert med hämtning i Kista butiken. Dock var kundtjänst mycket bra. Kan ändå inte ge dem bättre betyg än dåligt med tanke på allt strul.
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Tidigare har Expert alltid varit dyrt och så är det väll fortfarande om man tittar in i deras butiker. Men deras internet butik har jag köpt produkter till väldigt bra pris de sisst åren och leverans tiden är extremt snabb.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Mycket bra! Beställde en Logitech S715i högtalare härifrån, snabb leverans inga problem. Dock var jag sjukt missnöjd med högtalarens ljud (se omdöme). Drog iväg ett kort mail till kundtjänst, de svarade omgående och skickade ut en returfraktsedel åt mig. De justerade min faktura redan samma dag som jag skickat varan i retur! Föredömligt! Synd att dom sällan ligger speciellt bra i pris annars skulle jag handla här oftare!
    3 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    3 år sedan
  • Usel
    Tyvärr är Experts kundtjänst inte speciellt kul att ha att göra med. Fick lägga ner åtskilliga timmar för att avbeställa en diskmaskin där man missat informera om att ett normalprogram tar tre (3) timmar! Första svaret jag fick var att jag skulle få betala returfrakt på 400 kr. Detta trots att jag avbokade beställningen kvällen innan. Efter långa mejlkonversationer med protester från min sida, ändra de sig.
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Fungerade mycket bra. Fint att kunna få produkten fraktfritt till butik.
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Snabbt & bra vid flera tillfällen.
    3 år sedan
  • Ganska bra
    Lite bristfällig information på hemsidan angående status på ens order. Annars en trevlig upplevelse. De fick min order på måndag, jag kunde hämta paketet på onsdag. Tillräckligt hastigt.

    Får dock inte mer än 6 p.g.a. att orderstatusen inte ändrades under hela förloppet...
    3 år sedan
  • Perfekt
    Beställde igår, kan hämta ut vara hos mitt lokala ombud idag, kan knappt bli snabbare leverans!
    3 år sedan
  • Usel
    Jag beställde 50 bilder med formatet 10x15cm, efter att ha klippt mina 3x4-bilder så de skulle passa fick jag 46 bilder i formatet 11,2x15,1cm, där de bara hade klippt hej vilt i kanterna så en stor del fattades i bilderna, för att inte tala om att fyra bilder fattades helt och hållet.
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Mkt trevlig personal.
    3 år sedan
  • Usel
    Köpte en tvättmaskin hos dem. Deras hemsida angav att min butik inte hade den inne just nu (en lagerförd vara som normalt finns hos expert), så jag bad expert.se beställa hem en till butiken. Självfallet fraktfritt - de har ju sin interna distribution vilket inte ska innebära några direkta merkostnader om det sänds med allt annat, och så skulle förstås lagret ändå fyllas på.

    Trodde jag i min enfald. Istället anlitar de posten och skickar tvättmaskinen till en kostnad av nästan 300 kr till butiken i fråga. När jag tvingas ångra mitt köp så är jag istället tvungen att betala denna kostnad - för att ha fyllt på deras lager med en lagerförd vara!

    När har du någonsin behövt betala frakt för att en butik tar hem en lagerförd vara åt dig - ens när du ändrat dig?

    Nu har jag inte konfronterat deras support än, så jag återkommer deras respons på ärendet och ev. en uppdatering av betyget. Får helt enkelt se hur resonabla dom är.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Beställde ett headset i måndags och kunde hämta ut det idag. Väntar fortfarande på fakturan men än så länge har allt varit toppen. Enkelt att följa paketet med kolli och ett sanslöst bra pris!

    Rekommenderas!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Lättöverskådlig tydlig internetsida och bra pris på varan jag ville ha!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Enkelt att beställa. Korrekta leveransuppgifter. Snabb leverans. Lågt pris.
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Grymt snabb leverans, beställde vid lunch igår och hämtade ut varan hos mitt postombud idag. Mycket bra jobbat Expert!
    3 år sedan
  • Bra
    Mycket bra leveranstid. Bra skyddande emballage i paket, bra information. Man märker att de har siktat in sig på kvalitet.

    Bra utbud, dock lite dyrare än övriga internetbutiker. Kanske jämnar det ut sig i deras goda kundservice.

    Installation av vitvaror funkar felfritt.
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Bra priset och snabba leveranser. (4dagar från helsingborg till boden)
    3 år sedan