Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Jam har fått betyget (3.50)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Mycket bra
    Jag har köpt en liten keyboard och en Moog-synt det senaste halvåret via webben, betalat via faktura. Mycket smidigt och den kostnadsfria leveransen har kommit när den skulle.

    Har genom åren köpt ett och annat i butikerna med och personalen är trevlig och testmöjligheterna har verkligen varit toppen, mängder av instrument i butiken!
    1 mån sedan
  • Dålig
    Beställde en produkt som jag valde att betala i förskott, fick en bekräftelse på att jag beställt varan men ingen betalningsinformation. Efter några dagar så hade betalningsinformationen fortfarande inte dykt upp så jag bestämde mig för att maila och fråga dom, varav jag fick svar några timmar senare som sa att produkten jag hade beställt hade gått ut. Om man inte har produkter så kan man ju inte sälja dom, och hur länge hade jag fått vänta på att få reda på detta om jag inte hade mailat.
    6 mån sedan
  • Ganska dålig
    La en beställning av en vara som enligt webshoppen fanns på lager. En vecka senare så hade de inte postat varan ännu. Avråder från att handla här om ni har bråttom. De svarar dock i telefon när man ringer och är trevliga i sitt bemötande.
    6 mån sedan
  • Dålig
    Väntade tre veckor, tillslut kom mina varor fram.
    Tycker inte om att lagersaldot inte visas på hemsidan vilket säkert kan fördröja leveransen några veckor om dom måste beställa in sakerna först, det borde om inte annat framgå tydligt innan man skickar ordern att det kan ta upp till tre veckor eller liknande..

    + Bra att ni skickade mail att leveransen var försenad.
    + Fin hemsida i övrigt om man bortser från lagersaldot.

    - Lång väntetid
    - Lagersaldo
    - Fick nästan betala fakturan innan jag fått mina varor vilket jag tycker är fel..
    8 mån sedan
  • Usel
    Snart 3 veckor sedan jag beställde, Inga varor levererade och Ingen kontakt,
    Betala inte i förskott till denna webbutik :-(
    9 mån sedan
  • 2013-10-01 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Bra
    Jam Gitarrer Stockholm har skön personal och en mysig affär. Jag älskar verkligen känslan när man går in där. De är både kunniga och trevliga!
    Dock är utbudet så flummigt, saker som finns på nätet kanske inte ens finns i affären... Efter ett tag blir det jobbigt att dubbelkolla att sakerna verkligen finns.
    1 år sedan
  • Usel
    Butiken Jam (Göteborg) är trots det smala utbudet riktigt bra och bjuder framförallt på riktigt trevlig personal. Problemet de delar med sin hemska onlinebutik är dock lagret; I 9 fall av 10 kan man vara helt säker på att varan inte finns i lager, när den kommer in är dessutom högst oklart.

    Utbudet på Jam.se fungerar bäst som en katalog över vad man kan beställa på annat håll, någonstans där man får ett klart besked om lagerstatus. Jam.se verkar nämligen bara ha ett fåtal av de listade produkterna inne och varor som skall finnas i lager "nästa vecka" tar över månaden att få, detta helt utan uppdateringar om vad som händer.

    Kundservicen, om än trevlig, ligger dessutom på en låg nivå. Jag beställde en gitarr för femsiffrigt belopp som visade sig vara defekt (någonting jag kontrollerade noggrant). Jag skickade tillbaks gitarren (leveranstid på en vecka) och fick sedan själv maila Jam om vad som händer efter två veckor av tystnad. Det visade sig att Jam spenderat två veckor på att inte göra någonting och istället skickat tillbaks gitarren - Samtidigt skriver de en dumförklaring om att jag inte skulle ha koll på gitarrens funktioner. Jag väntar nu - efter 3 veckor - på att få tillbaks en gitarr jag vet är defekt och med all säkerhet kommer att behöva skicka tillbaks igen, vilket resulterar i ett simpelt reklamationsärende som lär ta över 6 veckor.

    Trots trevlig kundservice och personal så vänder jag mig i framtiden till andra butiker. Det känns alldeles för mycket som ett lotteri att handla på Jam.

    Uppdatering: Mycket riktigt så behövde jag än en gång skicka tillbaks gitarren. Jam gjorde ett försök att reparera den men vägrade erkänna felet. Efter nästan två månader slutade det med att jag fick bila Göteborg-Stockholm för att själv demonstrera felet, varpå Jam efter många om och men beställde in en ny åt mig.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Usel
    Säljer begagnade saker som nya, flera gånger fått använda produkter efter att betalat fullt pris. Otrevlig personal, dålig butik och ännu sämre webbutik. Varför finns de ens kvar? Bojkott
    1 år sedan
  • Usel
    Har inte varor på lager, vilket är en besvikelse.

    Lämnade in en gitarr en gång för att byta mick. Då jag fick tillbaka den lossnade skruvar då det var fel passform. Lämnade in den igen och när jag skulle hämta den var jag skyldig 150:-. Undrade varför, om de hade bytt strängar, nä det hade de inte. De tog helt enkelt betalt för att de själva gjort fel från början. Skäms på er JAM. Tack, men nej tack.
    1 år sedan
  • Usel
    Malmö butiken har sämst kundservice! Vart intresserad av en Pearl eliminator dubbelpedal med kedjedrift så jag gick in och beställde denna. En vecka senare så ringer dom och säger att den kommit. Tar mig in till butiken, men väl i butiken upptäcker jag att dom beställt fel pedal till mig. Blir småirriterad över detta och ber dom beställa in rätt pedal till mig. Har fortfarande inte hört ett ljud från dom och detta är ett halvår sen... Aldrig mer JAM
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Handlade en fender via webbutiken. Gick väldigt bra, smidigt och enkelt.
    Vill man vara säker om varan finns i lager innan beställning är det bara att maila om lagerstatus.
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Otroligt bra service i Göteborgsbutiken. Har fått all tänkbar hjälp varje gång jag är där.
    Lite konstig hemsida. Man kan inte välja butik och se lagerstatus. Är det ett erbjudande på t.ex en gitarr kan man inte heller se var det gäller.
    Stort urval av produkter, mest gitarrer.

    Hel ärligt min favoritbutik!
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Något svårnavigerad webb-butik. Saknar möjlighet att betala med kort, utan man är hänvisad till förskottsbetalning via BG alternativt faktura.
    Långsamma svar på mejl, tar ofta 1 dygn innan svar. Trevligt bemötande i både mejl och vid kontakt per telefon.
    4 år sedan
  • Acceptabel
    Dåligt bemötande alla gånger jag besökt butiken. (sthlm)
    4 år sedan
  • Perfekt
    Underbar personal (Stockholm), bra priser, bra utbud, bra produktinformation.
    4 år sedan
  • Mycket bra
    Fantastisk butik i Örebro med grym personal!

    De är mycket villiga att pruta på priset och matcha det pris som andra butiker (inkl. webbutiker) har. Klockrent!
    4 år sedan
  • Ganska bra
    Jag har beställt varor ett 10 tal ggr från Jam, det är lite av en "mixed bag". Det har väl varit 50/50 att varan funnits i lager. Kundkontakten är dock ganska bra.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Beställde ett elgitarr-paket från Jam.se ink. förstärkare och lite annat smått.

    Dagen efter ringer de upp och informerar att det skulle ta ett tag innan de fick in gitarren på lager och kom med ett nytt förslag som var aningen billigare, dagen efter skickades sakerna jag beställt.

    Kort sagt, beställde i mitten av veckan och fick hem det på fredagen tack vara deras snabba kundservice!

    Rekommenderar helt klart Jam.se och kommer garanterat återkomma!
    5 år sedan
  • Usel
    Jam i Malmö har usel garantiservice. Dels lämnade jag in en Behrigner mixer för två år sedan med garantin detta tog 2 månader att få lagat.
    Men det som dragit ner mitt betyg ännu mer är att min nya Soundcraft mixer gick sönder och jag lämnade in denna i januari, och nu har det gått 3 månader och dem vet fortfarande inget om det och verkar inte bry sig då det inte händer något om jag inte ringer och påminner dem vilket jag gjort nu 20 gånger....

    Kommer aldrig handla här mer
    5 år sedan
  • Perfekt
    Jam i Skellefteå är en toppenbutik som jag inte kan annat än att rekommendera. Trevlig och hjälpsam personal som är lätta att ha och göra med.
    5 år sedan
  • Usel
    Beställde 1st tascam us 1641 julrea pris 3495kr
    Fick en orderbekräftelse via email.
    Efter några dagar när jag ringer upp o kollar varför de inte skickat varan så säger de att priset gått upp !! men att om jag kan tänka mej kompensation i form av kablar o.dyl. .Vad är priset nu då ? frågar jag.Han skulle kolla med sin chef o ringa upp.

    De ringde upp o sa att jag skulle få varan för det priset jag beställt för. Va bra tänker jag då det nya priset nu var 4795kr. de lovade att skicka följande dag.

    Efter några dagar och inget händer så får jag ett mail som säger att ,tyvärr så tar det upp till 1 månad innan de får in nya. Ring oss så kan vi rekomendera annan utrustning eller vänta.

    Jag har ej tid att vänta så jag ringer upp och annullerar ordern och beställer från Thomann i Tyskland istället.Följande dag är paketet på väg och har det troligen på 3 dagar från beställningen , det kallar jag service.

    Men aldrig mera Jam för min del efter denna 1:a o sista kontakt jag hade med dem.

    1 stjärna får de för att de bemöda sej att informera om situationen.

    Men varför de inte anger på hemsidan att varan är slut eller att leveranstiden är lång är dåligt.
    5 år sedan
  • Dålig
    Dåligt bemötande.

    Två dagar före jul ringde jag för att kolla att en vara fanns i lager som hade osäker leverans till butiken före jul enligt hemsidan. Det var mycket högljutt i bakgrunden och säljaren var otydlig i sina svar. Bättre telefonservice skulle verkligen uppskattas.

    Jag åker till butiken utan att ha kollat öppettiderna och kommer dit 18.02. Efter att ha kommit halvvägs in i butiken blir jag plötsligt upplyst om att det är stängt och ombedd att gå ut. Kvinnan som gick in i butken precis framför mig med en barnvagn blev inte ombedd att gå. Jag sa att jag visste vad jag skulle ha men det spelade tydligen ingen roll då jag inte ens fick ett svar på det. Så dels mycket otrevlig personal och dels även mycket märkligt att inte ha förlängt öppethållande två dagar före jul vilket alla konkurrenter hade. Givetvis handlade jag hos en konkurrent i stället.
    5 år sedan
  • Ganska bra
    Skapligt billigt, men till priset av att ojusterade prylar kanske slinker ut. Annars plus till personalen som hjälper till på ett lungt och trevligt sätt.
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Salle i Skellefteå är en trevlig kille som går att pruta med
    6 år sedan
  • Perfekt
    Jam i Örebro..Toppen personal..Otroligt hjälpsamma.. :O)
    6 år sedan
  • Ganska dålig
    Beställde ett keyboard från hemsidan och skulle bli meddelad via mailnär beställningen var klar att skickas samt nödvändig information angående förskottsbetalningen. Väntade i två dagar, fick inget mail och avbeställde produkten.
    6 år sedan
  • Bra
    Beställde en multieffektpedal som jag fick på ett par dagar så leveranstiden är helt acceptabel.
    Kostnadsfri leverans om man handlar äver en viss summa är ett plus.

    Minus för att jag aldrig fick svar på ett mail jag skickade till dem angående frågor om pedaler.
    Verkar som killen jag mailade inte längre jobbar där men någon annan borde ha kunnat svara på mina frågor.
    6 år sedan
  • Utmärkt
    Mycket bra butik, med bra sortiment och kunnig personal.
    7 år sedan
  • Knappt godkänd
    lite dyra
    7 år sedan