Över 400 000 produkter
Fri frakt över 999 kr
Snabba leveranser

http://www.conrad.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 10 år sedan
(data från 2015-03-02)
Detaljerad information Conrad.se har fått betyget (7.20)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Bra utbud, men att klicka på "?" för förklaring öppnar en ny tab och det gör det onödigt krångligt. Det borde bara vara en lite bubbla som kommer upp på samma sida. Sen skulle jag ha två minimala kylflänsar i måtten 40*40*10 MILLIMETER och behöver betala 99:- i frakt. Det är, i min mening, överdrivet när det finns brev och porto för 5:-
  • Dålig
    Beställning
    Otroligt användarfientlig webbshopp som gör att man undviker i det längsta att handla hos Conrad trots ett bra utbud till bra priser.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag har inget att tillägga... är som en hobbybutik på nätet ska vara...
  • Knappt godkänd
    Hade beställt en UPS från Conrad. Det jag noterade när den anlände var att den var dåligt packad. Tyvärr visade det sig att jag hade beställt fel produkt (ingen skugga ska falla på Conrad för detta, utan det var faktiskt Prisjakt som hade felaktig information).
    Nå, jag returnerade varan, erhöll ersättning på mitt konto och beställde en ny UPS, denna gång rätt modell.
    Även vid denna leverans så var packningen i mitt tycke undermålig. UPS:en ligger i sin egen kartong som i sin tur ligger i en mycket större kartong. Denna större kartong är inte fylld med något fyllnadsmaterial som bubbelplast eller dylikt. Därför kan UPS:en (som faktiskt väger ett par kilo) åka runt i kartongen utan bekymmer. Naturligtvis har någon plastbit inuti UPS:en lossnat och hamnat mitt i UPS:ens display. Visst, UPS:en verkar fungera tillfredsställande, men det inger inget förtroende för Conrads leveransavdelning. Lär packkillen (eller tjejen) hur man emballerar det som ska skickas, för som alla vet så skiter fraktbolagen rätt mycket i hur paketen hanteras.
    9 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Ingen katastrof, men jag handlar inte där igen.

    Ett av problemen är att det är en tysk firma som gömmer sig bakom ett svenskt domännamn. Visst kan jag handla av tyska firmor, men då vill jag göra det genom en hemsida som är lite mer ärlig med sitt ursprung så att jag vet varifrån jag handlar.

    En annan sak är att en vecka efter köp, så har jag fått inte mindre än tre mejl där de påstår att jag besökt deras hemsida och glömt något i kundvagnen. När jag kikar på sidan finns inget spår av något i någon kundvagn, men däremot en massa erbjudanden. Trots att jag minst två gånger har jag avregistrerat mig från utskick.

    Fast den största anledningen är UPS som man använder sig av.

    - Torsdag, paket skickas och jag får ett paketnummer. Fyller i min mejl för att få statusuppdaeringar och eventuella ändringar skickade till mig.

    - Blir lovad leverans tisdag, någon gång innan dagens slut. Går inte och jobbar, utan stannar hemma för att kunna ta emot paketet, men inget dyker upp.

    - Onsdag. Utlovad leverans ändras till onsdag på deras trackingsida. Inget paket kommer på hela dagen. Jag ringer inte, utan mejlar för att ha konversationen sparad. Slänger iväg en fråga om de somnat eller bara är slöa. En timme senare meddelar man på trackingsidan att man felsorterat och det kommer bli minst en dags försening. Fortfarande dock ingen avisering eller svar från kundtjänst.

    - Torsdag paketet anländer oväntat på eftermiddagen. Två timmar senare kommer svar från deras kundtjänst: tack för er förfrågan! denna är levererad!

    I fortsättningen kommer jag inte bara att avbryta alla beställningar så fort jag upptäcker minsta koppling till UPS, jag drar nog även ur kontakten till datorn, springer in i duschen, drar på varmvattnet och sätter mig på golvet och gråter en skvätt...
    10 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt och smidigt och det jag ville ha fanns.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    bra
  • Usel
    Urusel butik!
    Beställde 2 varor som var " i lager" enligt hemsidan. Betalade direkt. Leveranstiden skulle vara 3-5 dagar. EN VECKA senare fick jag mail från Conrad om att varorna är "restnoterade" och skulle komma om 7 veckor. Avbeställde varorna direkt men fick skriva 6 mail innan mina pengar återbetalades till mig. Sammanlagt har Conrad hållit i pengarna i 10 dagar.

    Går inte att ringa till dem, bara maila. Och man får autosvar - "tack för ditt mail blablabla...".

    Aldrig mera Conrad!
    14 dagar sedan
  • Mycket bra
    La beställningen (1 garret ace 250 + 1 garret pro pointer) tisdag kväll, torsdag skickades den från lagret i tyskland och på måndagen kunde jag hämta ut paketet. Betalade med kreditkort och valde frakt med posten.

    Mycket smidigt och jag kunde följa paketet med kollinummer via postens hemsida.
    14 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Jag beställde tre produkter, det stod leverans om 3-5 dagar på alla tre.
    efter några dagar kom ett mail där det stod att grejerna var restnoterade och skulle komma om 2veckor.
    Efter två veckor mailade jag och frågade om leveransen, det kom ett autosvar där det stod att jag skulle bli kontaktad inom 48h efter tre dygn kom ett svar att jag kunde förvänta leverans om 2veckor.

    När jag går in på varorna jag beställde så har det under hela tiden stått leverans inom 3.5dagar vilket givetvis är en lögn.

    Jag har inte fått varan i skrivande stund men om dom talar sanning nu så är en månad en oacceptabel men förväntad leveranstid när du beställer hos Conrad.se.
    18 dagar sedan
  • Usel
    Nu skriver jag inte det här får att få en spydig bortförklaring av Conrad. Jag tycker bara att dom skött mitt reklamationsärende pissdåligt! Beställde en Nilfisk P150.2 som jag var i behov att till helgen men som vid leveransen av UPS var fraktskadad. Snabbt som ögat var jag in på conrads hemsida för att kontakta dom om skadan. Enda kontakt som kunde göras var via deras mail. Mailade dom med 5 bilder på skadorna och fick till svar att jag skulle packa ner varan och lämna in den till ett postombud, blev inte erbjuden hämtning av paketet när det nya paketet levereras. Jag lämnade in paketet på posten som påpekade att paketet var dåligt inpackat (skickades i original kartongen) och borde skickas på pall med en vikt på över 30kg vilket det inte gjorde. 4 feb mottog conrad det det transportskadade paketet i anderslöv och efter att inte ha hört från conrad så mailade jag dom den 6 Feb om att allt tog för långt tid och att jag villa ha pengarna tillbaka så har inte in fått nå mer svar och mitt ärende är tydligen bortplockat. Har nu gjort två nya ärenden och hoppas få svar på något av dom annars blir det ett fall för Allmänna reklamationsnämnden
    22 dagar sedan
  • Hej Blomman76,

    Beklagar transportskadan på er Nilfisk P150.2, det är givetvis aldrig rolig när något sådant inträffar.
    Vi byter alltid ut produkterna när sådant sker, och man kan begära en fraktsedel från vår kundservice när man är i kontakt med dem .

    Jag kan garantera er att ert ärende inte bara plockats bort från kundservice, och svar skall alltid ges inom 48h - så har ni inte fått svar än så rekommenderar jag er att ta kontakt igen och begära en statusuppdatering på ärendet.
    Ni når vår kundservice på kundservice@conrad.se

    Med vänliga hälsningar

    Conrad.se

  • Acceptabel
    Beställning
    Dustin levererar inom 24h. Så icke Conrad.
  • Usel
    Tänkte ge mig på en beställning trots att jag läste nedanstående kommentarer om Conrads dåliga förhållning till leverans och hårt hållna principer vid returer. Jag hann tyvärr inte erfara varken positiv eller negativ kontakt då jag stängde ner sidan ganska snabbt. Priset för en hårddisk, WD Red Pro 4TB, på Conrad.se (SEK 2.437:00) överensstämmer inte med det som Prisjakt.nu rapporterar (2 284:-). Vet inte om det är Prisjakt som inte är uppdaterad eller Conrad som skickar felaktig data men priserna hos de övriga återförsäljarna stämmer. Detta är något som i min mening "bara" ska fungera. Nu blir det beställning från ett företag som har fått bättre omdömen.
    26 dagar sedan
  • Hej Andreasor,

    Tack för dina synpunkter.

    Prisjakt är generellt snabba på att uppdatera prisangivelserna på deras sajt så de överrensstämmer med våra dagspriser, jag kan endast beklaga att så inte skett i det här fallet.

    Med vänliga hälsningar

    Conrad.se

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Ett perfekt köp, helt utan anmärkningar.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Prisvärt utbud men kanske lite högt fraktpris, om man nu inte handlar för 999:-, och kommer i åtnjutande av "fraktfritt". Det här var en test, vi får se om det blir fler beställningar i framtiden.
  • Perfekt
    Har handlat 1 gång. Varan jag köpte kom snabbt och enkelt. Bra. Sen mejlade jag en fråga om en annan vara. Fick svar inom några timmar.
    27 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Enl betaln. alt ovan är jag TVUNGEN att handla mot faktura, d v s extra kostnad och "utredn bet.förmåga" - närmast kränkande som gammal kund!
  • Perfekt
    Beställde en rakapparat. På deras hemsida genast brottningsmatch mellan nån webbundersökning som gör köpet 50 kr billigare och nåt annat tillfälligt som gör köpet tio procent billigare. Sen inte bara fraktfritt, utan dessutom överlämnad direkt av en liten herre vid dörren (på 6e dagen, helg inräknad). Full pott.
    28 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Kan inte bli smidigare.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Enkelt och bra att handla hos Conrad --- hur leveransen går återstår att se.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Historiskt sett brukar det funka bra, så även denna gång - vid närmre eftertanke var det rent av ovanligt snabb leverans.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Väntar fortfarande på varan efter 9 arbetsdagar trots att det stod 3-5 dagar.
  • Hej!

    Vänligen kontrollera så du inte fått ett meddelande om restnotering / annullerad beställning som hamnat i ditt skräppostsfilter. Om inte så hör av dig till vår kundservice så undersöker de ärendet åt dig. Du når vår kundservice på kundservice@conrad.se

    Med vänliga hälsningar

    Conrad.se

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Positivt överraskad av säljaren, lär beställa fler gånger.
  • Usel
    Har handlat där två gånger och fick idag förahandsinfo om lev. på en utbytesvara som jag reklamerat (radiostyrd bil som gick sönder efter 5min.)för över två veckor sedan. Returfrakten som kostar 150kr enligt posten, får jag stå för och enligt Conrad kostar frakten 115 och det är det jag kommer ersättas för enligt deras villkor. Jag har för övrigt inte sett några pengar ännu och ska pålysa om att det inte gick och skicka ett paket för det dom anger, samma låda som det kom hit med för övrigt.
    Kundtjänst via telefon var dock lätt och få tag i och hon sa att paketet skickades förra måndagen och åtta dagar senare är det fortfarande inte i Sverige!
    Räknat från originalbeställningen så är det fem veckor sen!
    Conrad borde titta på hur smidigt en del klädpostorderfirmor har löst sina leverans och retur ärenden!
    + utbud och priser
    - leveranstider
    - ingen information tillgänglig innan paketet är i Sverige
    - Krångligt att reklamera, ångra, byta varor!
    - 25kr extra + kreditupplysning varje gång om man väljer faktura
    - usel service
    Så om du måste handla på Conrad vilket jag inte direkt kan rekommendera (fast dom har ju en del skojiga prylar!) så: ha inte bråttom, ta faktura så slipper ligga ute med pengar och köp inte nått som du inom rimliga ramar riskerar att behöva skicka tillbaka!
    Kommer aldrig handla här igen, lev tider anges 7-10dagar vilket betyder minst 10!

    Varnar alla för att handla här, dom är fortfarande skyldiga mig 150 spänn, kundservice och hur dom hanterar reklamationer är under all kritik!
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej Volyman,

    Tack för ditt mail.

    Vi återbetalar som sagt returfrakten, och det går att begära en förbetald returfraktsedel om så önskas. Gällande återbetalningen så sker den kort efter att er retur mottagits och behandlats.

    Ni kan alltid kontakta kundservice@conrad.se och begära status på ert ärende, så kan de kolla upp det hela till er!

    Med vänlig hälsning
    Conrad.se

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Allt har fungerat efter förväntningarna - helt smärtfritt och varan jag köpte fungerar alldeles utmärkt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    mycket bra , låg pris ! Som vanlig för leverans drån Tyskland :)
  • Usel
    Beställde en NAS, med minne och disk den 15/12. Enligt Prisjakt var Conrad det enda stället som hade alla tre produkter i lager, vilket gjorde att jag valde detta alternativ. Conrad uppgav 5-9 dagars leveranstid på beställningen. I mellandagarna så kontaktade jag deras kundtjänst som sa att det skulle vara lite tight om de skulle lyckas leverera innan årsskiftet, men att de skulle skicka med UPS Express och att de lovade leverans dagarna efter nyår. Nu är det den 12/1 och just nu uppskattar de att de kan skicka varorna den 15/1, dvs en månad efter att jag beställde. Vid kontakt med kundtjänst så erbjuder de 50 kronor i rabatt på nästa köp. Vilket ALDRIG kommer att ske. Fortsättningsvis får det bli beställning hos seriösa leverantörer.

    Updatering 19/1:
    Har fått ordern annulerad på min begäran då leveransdatumet flyttades framåt till minst den 21/1. Conrad skyller på leverantörerna/tillverkarna och ser det inte som deras problem. Tycker att det verkar konstigt att en order innehållande tre varor inte ska gå att leverera på nästan fem veckor. Först var det NAS enheten som inte fanns på lager, sedan NAS plus RAM-minne, just nu bara RAM-minnet. Leveranstiderna flyttas fram hela tiden.

    Inte heller verkar Conrad lägga sin beställning förens alla leverantörer/tillverkare har samtliga varor i sina lager. I annat fall skulle min order gått att leverera tidigare, eller så ljuger de.

    Sammanfattningsvis: Priserna är låga, men leveranstider högst oberäknerliga. Vill man ha leveranstid som inte är helt random så välj något annat ställe att handla från.
    1 mån sedan
  • Hej d96mbe,

    Tack för ditt omdöme, och jag beklagar att vi inte kunde få i väg er beställning i tid.

    Vi får kontinuerligt uppdateringar om leveranstider från våra leverantörer, men ibland har de svårt att nå dessa datum och då kan vi inte skicka ut produkterna i fråga till er dessvärre. Om man så önskar så kan man dela upp sin leverans så att man får skickat det som finns i lager just nu och resterande när de kommer på lager igen.

    Beklagar åter igen det inträffade!

    Med vänlig hälsning
    Conrad.se

  • Ganska bra
    Har beställt 2 ggr, har alltid fungerat bra, har tagit 4-5 dagar att få grejerna.

    Update: lite dåligt vad gäller vissa varor (te.x tvbänkar) där informationen är lite huller om buller (te.x är storleken helt felaktigt angiven på flertalet ställen), dessutom verkar dessa mest vara lockvaror, ingen av de jag ville beställa fanns i lager och det var oklart när dessa skulle komma in. Tråkigt när själva huvudbeställningen försvinner och man bara får småplocket man lade till för att man ändå beställde..
    4 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Helt ok
  • Perfekt
    Beställning
    Grymt bra, Conrad hade dessutom möjlighet att leverera kontaktdon deras leverantör inte ens listade i Europa
  • Perfekt
    +
    Utbud
    Priser
    Trevlig personal

    -
    Kundsupport går ej att ringa till. Visst funkar mailfunktionen bra men vore trevligare att kunna ringa för snabbare kontakt emellanåt.
    Leveranstiderna är inte lika bra som butikerna i Sverige, mer som att köpa nåt via eBay.

    Försökte avbryta ett köp jag gjorde i December men vara hade redan blivit skickad. Så returnerade det senare och fick en kreditfaktura dagen efter. Det gick utan problem.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans med bra uppdatering under processen.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Hittade vissa delar av vad jag letade efter.
  • Dålig
    Beställning
    Tog närmare 2 timmar...
  • Hej!

    En leverans på 2 timmar vore fantastiskt, men vi är inte riktigt där än! ;)
    Om det gäller svar från kundservice så har de en svarstid på 48 timmar, så om du fick svar på 2 timmar låter det väldigt bra - beklagligt att du inte känner dig nöjd.

    Med vänlig hälsning
    Conrad.se

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Snabb smidigt sida och bra priser. Får vänta 2 veckor på en av produkterna men hoppas att de dellevererar?! Dellevererade alternativ produkt som inte var likvärdig....drygt!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Conrad är den endaste som har en stor utval av allt.
  • Knappt godkänd
    Missvisande leveranstider är riktigt irriterande.
    2 mån sedan
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Bra produkter med bra produktutbud - dåliga leveransmöjligheter då man måste vara hemma hela dagen vid hemleverans - man borde kunna välja för eller eftermiddag åtminståne - och så saknar jag möjlighet att betala via Swedbank och paypal
  • Knappt godkänd
    Beställning
    Kommer inte att handla av dom igen om dom inte ser över sina frakalternativ
  • Bra
    Beställning Leverans
    Hittade vad jag behövde, fanns olika alternativ att välja på.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Bra produkt för ett bra pris.
  • Usel
    Har bara haft dåliga erfarenheter av denna butik. Min motivering riktar sig till leveranstider och lagerföring. Skall man ge något positivt så är det väl deras utbud. Men vad spelar det för roll när de inte kan leverera snabbt och fram för allt över huvud taget. Min sista beställning var för 4 år sedan och har inte beställt där sedan dess. Inte mina bekanta heller för den delen. Synd, då butiken kunde ha varit bra men håller ingen bra standard enligt Svenska mått.
    2 mån sedan
  • Hej BadHairDay,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi har generellt uppdaterade lagersaldon på hemsidan, men det kan ibland ske att en produkt säljs slut innan sajten hunnit uppdatera detta. Lagerföring sker hos oss centralt i Tyskland samt en del produkt skickas direkt från våra leverantörer, men vi arbetar hårt på att uppdatera alla med beställningar som blivit påverkade av förseningar så de får möjligheten att bestämma om de vill vänta in produkten eller annullera köpet.

    Du är hemskt välkommen att prova på att handla hos oss igen, mycket har hänt de senaste fyra åren :)

    Med vänlig hälsning
    Conrad.se

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Så här långt ok. Men det är inte klart än..
  • Mycket bra
    Köpt en produkt från detta företag.

    Bra:
    -stod ca 3 veckors leveranstid, det höll dem.
    -de svarade dagen efter på mina mail, kanske inte "superpersonligt" skrivet men jag fick svar på mina frågor...

    Mindre bra:
    -inget telefonnr att kontakta dem på, endast mail
    -gett två olika summor på postförskottsblanketten till fraktbolaget, de löste sig enkelt efter jag skickat vidare orderbekräftelsen till fraktbolaget (Tack UPS!) men kändes inte riktigt seriöst.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt enkelt och behändigt.Många valmöjligheter.
  • Usel
    Riktigt dåligt. Beställde en julkalender strax innan jul då de var en av få butiker som skrev att den fanns i lager. Förbetalade med kort.

    Efter fyra dagar får man ett mail om att den inte fanns i lager, Dessutom skrev de att om man ville ha tillbaks sina pengar fick man höra av sig? Vad i h-vete? Det ska man väl skicka tillbaks per automatik? Är det kortbetalning så betala tillbaks till samma konto. Det är inte 1900-tal längre.

    Efter några mail fram och tillbaks har vi nu skickat ett bankkontonummer som de kan betala tillbaks till. Får väl se hur det går.

    Denna typ av företag borde verkligen försvinna.

    Sammanfatningsvis.
    - Man har felaktig varustatus på sin hemsida
    - Man tar lång tid att informera om att lagerstatus inte stämmer
    - Man kan inte hantera återbetalningar
    - DU FÅR BE OM ATT FÅ TILLBAKS DINA PENGAR NÄR DE INTE LEVERERAT VARAN!
    2 mån sedan
  • Hej Jay-jay,,

    Tack för ditt omdöme och dina synpunkter.

    Beklagar att vi inte hann leverera produkten i tid till jul. Kring jul så gick en del produkter så fort att lagersaldot på hemsidan inte alltid hann uppdateras - vi beklagar detta.

    Om ett köp inte annulleras utan beställningen inväntar en leverans av produkt för ett senare utskick så skickas inte pengarna tillbaka - utan man måste då annullera sin beställning, och först då återbetalas man.

    Med vänlig hälsning
    Conrad.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det oerhört smidigt och snabbt att genomföra köpet. Tydliga instruktioner.
  • Usel
    Beställde en TV bänk med leveranstid 8-9 dagar efter påtrykningar fik vi 11 dagar
    senare meddelade om att dom inte viste när bänken kom i lager!
    2 mån sedan
  • Hej Sikudden,

    Tack för ditt omdöme & vi beklagar det inträffade.

    En del av våra produkter lagerförs inte utan skickas från våra leverantörer - och ibland skjuter de upp leveransdatumen och då blir det sådana här förseningar.

    Vi beklagar det inträffade åter igen.

    Med vänlig hälsning
    Conrad.se

  • Usel
    Beställning Leverans
    Detta måste vara det sämsta företag jag någonsin kommit i kontakt med.

    För det första så tog det flera dagar från beställning till leverans, trots att allt fanns i lager enligt deras hemsida. Så julklapparna kom inte fram förrän fem dagar efter jul.
    För det andra så var en av produkterna (TrackIR) begagnad, och dessutom trasig. Plastförpackningen var uppsprättad och dåligt ihoptejpad och usb-kontakten var repig. Dessutom var det fullt med fingeravtryck på fronten av kameran. Tydliga tecken på att den redan använts av någon annan.
    Jag överväger att polisanmäla detta som bedrägeri. Jag betalade för en ny produkt och fick en som är begagnad och trasig.

    Alltihopa skickades i en överdrivet stor kartong utan någon som helst form av stötskydd. Kartongen skramlade av dåligt packade delar när jag tog emot den.

    Jag kommer aldrig mera att handla härifrån igen. Undvik!