700 000 produkter
Delbetala med Klarna
Fraktfritt från 499 kr

http://www.conrad.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
(data från 2016-05-29)
Detaljerad information Conrad.se har fått betyget (5.45)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Allt helt ok
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Toppenföretag att göra affärer med.
  • Mycket bra
    Beställning
    Helt OK
  • Perfekt
    Beställning
    Bästa hantering vid reklamation. När produkten gick sönder skickade jag den tillbaka kostnadsfritt. Eftersom produkten inte fanns till försäljning fick jag pengarna tillbaka utan bekymmer.
    Fortsätter att handla på conrad.
  • Hej!

    Tack för ditt omdöme!
    Det glädjer oss att höra att du blev nöjd med vår hantering av ditt ärende. Roligt att du fortsätter handla hos oss - förhoppningsvis behöver du inte utnyttja garantin igen, men om det mot förmodan skulle behövas så är du alltid varmt välkommen att kontakta vår kundservice igen!

    Mvh
    Conrad.se

  • Dålig
    Verkar inte ha någon vidare koll på sitt ekonomisystem.
    Beställde 31/3 mot faktura 30 dagar. 12/4 får jag en påminnelse där man påstår att fakturan är förfallen med förfallodatum 31/3, alltså samma dag som jag gjorde beställningen. När jag påtalade detta i ett återvändande mail fick jag ett kaxigt mail tillbaka där man fortsatte hävda att fakturans förfallodatum var den 31/3, och de frågade mig om jag ville ha en kopia på fakturan. Drog själv ut en kopia ur vårt fakturasystem där det klart och tydligt står "fakturadatum: 31/3-16" och "faktura 30 dagar netto". Personen som svarade på mitt mail kan inte ha kollat på fakturan för då hade hen insett att de begått ett misstag.

    Vid sådana här lägen är det mycket lättare att bara lyfta på luren och reda ut saken direkt över telefon. Men Conrad har inget telefonnummer över huvud taget utan all kundservice sker via mail.

    Edit: Nu fick jag detta svar från Conrads kundservice

    "Hej ***,

    Ja, något har gått snett här. Jag har nu korrigerat förfallodatumet till den 29 april!

    Önskar dig en trevlig dag."

    Höjer därmed betyget med en pinne från Usel till Dålig
    1 mån sedan
  • Hej Svedsäter,

    Tack för ditt omdöme & vi beklagar att det blev fel förfallodatum på er faktura!
    Du är varmt välkommen att handla på www.conrad.se igen i framtiden, och jag är säker på att förfallodatumet kommer vara korrekt framöver!

    Mvh
    Conrad.se

  • Usel
    Beställde varor på rea, och allt gick igenom. Flera dagar senare fick jag bara ett mejl om att ordern var makulerad. Så man har ingen orderkoll överhuvudtaget, och väldigt otrevligt sätt att meddela detta på. Frakten är svindyrt och finns ingen anledning att handla här.
    1 mån sedan
  • Hej Mida90,

    Tack för ditt omdöme & vi beklagar makuleringen av din beställning!
    Ibland tar produkterna slut på lager och vi gör alltid vårt bästa att försöka få in fler från leverantören, men det händer att de tar slut helt och hållet och då tvingas vi annullera beställningar. Beklagar detta!

    Mvh
    Conrad.se

  • Usel
    Beställde lagerförda varor. Skulle ta 9-10 dagar för leverans. Väntade tålmodigt. Inget hände. Kontakatde kundtjänst och fick veta att det inte kunde få tag i några produkter. Skrev ingenting om återbetalning. Fick ingen notis att de inte skulle levereras innan jag själv tog kontakt. Värdelös butik, även om de är billiga.
    1 mån sedan
  • Hej SubUria,

    Tack för ditt omdöme - och vi beklagar att du inte blivit bättre informerad om slutförsäljningen.
    Givetvis skall du får information gällande återbetalning, vanligtvis sköts det automatiskt när en beställning annullerats och det bör bara ta några arbetsdagar så har du pengarna på ditt konto igen.

    Du är varmt välkommen tillbaka till Conrad.se i framtiden igen!

    Mvh
    Conrad.se

  • Utmärkt
    Enkelt, smidigt, Snabb leverans- Super bra kundtjänst. Ingen problem när jag behövde skicka tillbaka en grej. Mycket nöjd :) Tack för detta
    2 mån sedan
  • Hej kbart2000,

    Tack för ditt omdöme!
    Glädjer oss här på kontoret att höra att du är så nöjd med din köpupplevelse & kontakt med vår kundservice!
    Tack själv för att du handlar på Conrad.se & varmt välkommen åter!

    Mvh
    Conrad.se

  • Acceptabel
    Beställning
    Returleveransen måste vara inom postens kilobegränsning, 20 kg, annars svårt få till returen
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra.
  • Hej,

    Tack för dina synpunkter!
    Vad roligt att du hade en trevlig köpupplevelse hos oss :) Varmt välkommen åter!

    Mvh
    Conrad.se

  • Usel
    Beställning
    Dyr frakt förtar hela upplevelsen
  • Hej,

    Tack för dina synpunkter!
    Vi har fraktfritt på samtliga beställningar över 999 SEK, och från 49 SEK på beställningar över 299 SEK (till 998 SEK). Det kan löna sig att leta runt och se om man hittar ytterligare en produkt man kan lägga till i kundkorgen för att få ned fraktpriset lite - eller rent av få fri frakt.

    Mvh
    Conrad.se

  • Utmärkt
    Beställning
    Ibland är det lite lång leveranstid
  • Hej,

    Tack för dina synpunkter!
    Vi arbetar ständigt med att förbättra våra system och leveranstider. Under prisinformationen på våra produktsajter finner du preliminär leveranstid på varje enskild produkt.

    Mvh
    Conrad.se

  • Perfekt
    Har för andra gången beställt
    Första gången beställde jag en antenn till min tellstick som levererades inom utsatt tid

    andra gången beställde jag 2 termometrar som levererades 2 dagar innan utsagd leveranstid

    Min upplevelse är bara positiv och allt gick smidigt ifrån att hitta produkten till att jag hade den i handen.!
    2 mån sedan
  • Bra
    En ganska märklig butik att beställa saker från. En av mina ordrar på 12 prylar skickades i fyra olika paket = fyra besök hos posten. Det är visserligen bra att dom skickar varorna efter hand som dom finns på lager men det blir mycket körande till posten.
    Leveranstiden har stämt ganska väl med vad som utlovats.

    En annan konstig sak är att om man beställt något som tagit slut så meddelar dom inte att varan tagit slut. Dom tar visserligen inte betalt för varan men om man går och väntar på något som inte kommer att skickas hade det varit bra med information om det.
    Den information skulle kunna läggas under beställningshistoriken.

    Historiken saknar för övrigt länkar till varans sida så om man vill kolla en gammal beställning måste man söka på artikelnummeret för att hitta varans sida. Har varan tagits bort ur sortimentet hittar man inte varan alls vilket bara är förvirrande.
    Beställningshistoriken bör förbättras med direkt-länkar till varorna och även information om vad som skickats och vad den slutgiltliga betalnings-summan blev.
    2 mån sedan
  • Hej Zark,

    Tack för ditt omdöme!
    Vi har ett automatiserat system som bedömer hur många pakets om skall användas - jag har inte information om just ditt specifika köp, men det kan vara så att det handlat om olika produkter som inte kunde skickas tillsammans för att det förelåg risk att någon produkt skulle kunna ta skada då. Alternativt har produkterna varit för stora för att samfraktas - eller så har vi fått in dem på lager på olika datum.

    Vi hoppas du är nöjd med ditt köp & du är alltid varmt välkommen tillbaka till Conrad.se igen framöver :)

    Mvh
    Conrad.se

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    enda minuset var förpackningen som var för alldeles för stor jämfört med innehållet eller att läggas i brevinkastet, det hade räckt med ett l litet vadderat kuvert.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Hittar lätt, i andra butiker svåråtkomliga varor,hos conrad.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt, smidigt och göra en bestälning med många alternativ på betalning, lätt och navigera på deras sidor. Väl strukturerat och genomtänkt sida med otroligt mycket varoor. :D
    Snabb leverans smidigt proffsigt! Mycket nöjd :)
  • Hej du!

    Tack för ditt omdöme! :)
    Vad roligt att du glädjer dig till vårt stora utbud och att du tycker om vår sajt - alltid kul att höra!

    Varmt välkommen tillbaka till Conrad.se igen i framtiden.

    Mvh
    Conrad.se

  • Dålig
    Jag beställde, och betalade, en produkt 2015-08-13. Conrad.se meddelade att de inte kunde leverera varan då de inte fått den av leverantören. De tog bort annonsen men återkom aldrig självmant. Varje gång jag kontaktade dem under hösten gav de ny leveransdag, missade den och hörde inte av sig om en ny leveransdag. Det var tydligen mitt jobb...

    I november gav jag upp och annullerade ordern, vilket Conrad.se bekräftade. Tre veckor senare hade jag fortfarande inte fått tillbaka mina pengar (ca 3000 kr). Jag skickade då ett mejl till dem som aldrig blev besvarat. Nu i februari har jag skickat ännu ett påstötningsmejl. Om de inte svarar nu heller jag en kortreklamation till min bank i stället. Verkar enklare så.

    Under hela eländet sänktes priset på varan men då jag redan hade betalt var jag tvungen att kontakta dem för att säkerställa att jag skulle få varan för det lägre priset.

    Jag kunde satt lägre betyg men det sparar jag till ett företag som beter sig riktigt illa; Conrad.se bara struntade i mig.

    Oscar

    Uppdatering 2016-02-19
    Jag har fortfarande inte fått svar från Conrad.se. Nu sänker jag betyget från 3 till 2. På måndag skickar jag in kortreklamationen. Jag får mina pengar, Conrad.se kommer få betala extra avgift till sin inlösande bank och får även en "prick i protokollet". Helt klart är det en risk att ha med Conrad.se att göra.
    3 mån sedan
  • Hej Husmark,

    Tack för dina synpunkter & jag vill börja med att beklaga det inträffade!

    Vår kundservice skall besvara alla ärenden inom 48h, så om du inte fått svar på ditt ärende så måste något blivit fel.
    Vänligen hör av dig till kundservice@conrad.se så hjälper vår kundservice dig vidare.

    Och om du behövt vänta så pass länge på en återbetalning så bara hänvisa till det här samtalet när du pratar med kundservice så får du en rabattkod av oss på 250 SEK som kompensation för det inträffade.

    Vi beklagar åter igen det inträffade!

    Mvh
    Conrad.se

  • Usel
    Riktigt dålig service! Leveransen uppskjuten gång på gång utan information där man skyllde på sin leverantör. När jag föreslog att de skulle lösa problemet genom att ta hem varorna från annan leverantör så blev det tyst. Enda gången de var snabba på att agera det var när jag tröttnade och bad om att få annullera ordern. Kanske var enda sättet de kunde komma helskinnade ur situationen då de förmodligen aldrig skulle kunna leverera? RIKTIGT DÅLIGT från start till slut :(
    3 mån sedan
  • Hej River72,

    Tack för ditt omdöme & jag beklagar att du inte haft en smidig köpupplevelse!
    Om vår leverantör har leveranssvårigheter så påverkar det dessvärre din slutleverans, vilket vi givetvis beklagar.

    Jag hoppas du ger oss ett nytt försök i framtiden då jag är säker på att det kommer fungera bättre nästa gång!

    Mvh
    Conrad.se

  • Bra
    Första köp recension:

    * Lite förvirrande med många produkter av samma namn och sort på hemsidan.
    * Kunde nämnt någon stans på produktsidan att den skulle skickas från Tyskland, men för övrigt bra snabb leverans med DHL (förutom att DHL är helt värdelöst sätt att leverera till privatpersoner då man måste vara hemma, men det är inte det som det här betyget baseras på) på cirka 4 arbetsdagar med tanke på att paketet inte var från en lagerlokal i Sverige.
    * Min produkt var i storleksordningen knuten handflata men packeteringens storlek låg på en halv låda öl (glasflaskor) fylld med skumplast till restrerande yta - väldigt ineffektivt.

    Summering: Nöjd med mitt köp så länge produkten är billigast här, samt att jag inte behöver ha hem paketet inom de närmsta dagarna.
    3 mån sedan
  • Hej Ejdl,

    Tack för ditt omdöme!
    Vi är glada att höra att du är nöjd med ditt köp och du är varmt välkommen att handla från oss igen :)

    PS: Vi använder oss av Posten och UPS, men i dagsläget inte av DHL. Och det stämmer att vårt lager inte ligger i Sverige, utan i södra Tyskland - så det tar ca 1 dag extra för transport.

    Mvh
    Conrad.se

  • Usel
    Horribel butik. Beställde hos dem eftersom de hade mina varor i lager med 3-5 dagars leveranstid. När jag inte hört ett ljud ifrån dem på 5 dagar mailar jag dem och frågar var sakerna blir av. Efter två dagar får jag svar att de varit slut på lagret men att de ska skickas nu på direkten. Man har alltså inte ens bemödat sig att meddela detta. Jag vill då avboka min order och beställa på i en bättre butik. Får då beskedet att det inte går eftersom varorna skickats. Först ytterligare två dagar senare får jag ett automatmeddelande om att varorna lämnat deras lager. Varorna dök till slut upp, med tre gånger så lång leveranstid än vad som var utlovat. Kundtjänsten är bland det värsta jag varit med om, långsamma svarstider och det enda man får tillbaka är innehållslösa floskler.
    3 mån sedan
  • Hej Marinese,

    Tack för ditt mail & jag beklagar att du inte blivit informerad om att beställningen ej gått iväg.
    Vi arbetar kontinuerligt på att förbättra våra system och rutiner - och vår kundservice låter meddela att de beklagar att du upplever svaren du fått som floskler, det är absolut inte deras mening.

    Du är varmt välkommen tillbaka till Conrad.se igen i framtiden!

    Mvh
    Conrad.se

  • Mycket bra
    Såg att Conrad inte fått så bra omdöme, men min erfarenhet med de har varit grymt bra! Använde en dammsugare under ett år med ett fel som jag kunde stå ut med, tills den faktiskt lade av. Frågade support och fick svar snabbt, skickade tillbaka produkten och fick pengarna tillbaka då produkten inte längre såldes, även fraktkostnaden betalades tillbaka.
    3 mån sedan
  • Hej qnbt,

    Tack för ditt omdöme!
    Glädjer oss att höra att du är nöjd med din köpupplevelse på Conrad.se och tacksamma att du tagit dig tiden att lämna ett omdöme här om det.

    Varmt välkommen tillbaka till Conrad.se igen i framtiden!

    Mvh
    Conrad.se

  • Perfekt
    Köpte en Netgear Aircard 790S, leverans och klarna check out var inga problem. Är mycket nöjd med allt.
    4 mån sedan
  • Hej joakimkarlsson,

    Tack för ditt omdöme.
    Det glädjer oss att du är nöjd med din köpupplevelse! :)

    Varmt välkommen tillbaka till Conrad.se i framtiden igen.

    Mvh
    Conrad.se

  • Utmärkt
    Köpte ett "Leatherman-rebar multiverktyg från conrad.se (lite struligt att få igenom beställningen dock) Förutom detta så är jag klart nöjd med köpupplevelsen, Varan var bra emballerad och i perfekt skick, leveranstiden tog ca 4 dygn. Priset på varan var klart bäst enl prisjakt). STORT TACK..
    4 mån sedan
  • Hej matz-64,

    Tack för ditt omdöme!
    Det glädjer oss att du är nöjd med ditt köp. Vad gäller strulet du upplevde så utvärderar & förbättrar vi kontinuerligt våra processer och förhoppningsvis kommer du inte har några besvär med att få igenom beställningar i framtiden :)

    Mvh
    Conrad.se

  • Knappt godkänd
    Obefintlig kommunikation..Tog nästan en månad att få prylarna. en del skulle kommer efter fyra dagar och en del efter två veckor. Nu kom dessutom ett mail från skräpklarna om delåterbetalning då conrad inte kunde leverera en tredjedel av ordern. det kunde ni väl klämt ur er för flera veckor sedan!
    Jag har tidigare mailat och inte fått svar.
    De saknar det som kallas kommunikation, vare sig proaktiv sådan om sen leverans och ej heller ger de respons på epost som jag skickat.
    Priserna är generellt inget att hurra för heller. Visserligen väldigt stort utbud men jag har svårt att rekommendera detta företag, väldigt svårt.
    Att de dessutom använder skojjarklarna gör mig än mer negativt inställd.
    tack för den här tiden...jag väljer andra tyska leverantörer i fortsättningen.
    4 mån sedan
  • Hej Kalmar FF,

    Beklagar att du haft en tråkig köpupplevelse!
    Du kan alltid kontakta vår kundservice som återkopplar till dig inom 48 timmar om du har frågor gällande en framtida beställning. Vad gäller restnoteringar så arbetar vi på att förbättra vår information gällande detta så man som kund snabbare får information gällande sin beställning - beklagar att du upplever att du fått lite information i ärendet.

    Du är varmt välkommen att prova Conrad.se igen i framtiden!

    Mvh
    Conrad.se

  • Usel
    ********VARNING*********************VARNING*********************VARNING*************
    Nytt strul från conrads sida! dom använder klarna som betaltjänst! och det är tydligen ingen bra lösning! jag beställde backup batterier, och på deras sida stod det levereras inom 3-5 dagar, bra jag vet att det kommer från Tyskland, nu börjar eländet, batterierna va visst slut, och va restade, skulle komma om 2veckor, inget kom, såg på mitt Mastercard att givetvis så har dom inte bokat pengarna för ordern, dom är dragna trots att jag inga varor fått, kontaktade kundtjänst, och annullerade ordern, men pengarna kom inte i retur dom har haft mina pengar i snart 1månad och har fortfarande inte betalat tillbaka, efter påtryckningar så skulle jag än en gång vänta 3-7 dagar till på mina pengar! ska ringa till några inkassobolag och höra vad dom kan göra!

    Dom har ett jättebra sortiment, men tyvärr noll koll, får du en trasig produkt, så vänta dig ett Mega knas, dom har ingen som helst koll på inlämnade returer, fast man har kollinr på det inlämnade paketet! samt att man själv får stå för returfrakten, visst man kan ju få pengarna tillbaka, efter ett antal veckor, eller kanske månader med, vem vet! så detta måste man ha med sig när man gör köp på Conrad.se
    3 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Hej snuffe96,

    Ditt omdöme är över 3 år gammalt, så jag misstänker att en hel del av synpunkterna du lägger fram gäller saker vi åtgärdat de senaste åren.

    Du är varmt välkommen att prova Conrad.se igen - det kommer säkerligen fungera bättre nu :)

    Mvh
    Conrad.se

  • Usel
    One of the horrible companies that with defrauding the people try to force the order another items.
    Advertising sms Audio headset with dropping from 2500 to 949 Sek and then you order it. Avoiding to pay the frakt to choose 50 sek item. Because free frakt is over 999 sek.
    Then the receive email say this 50 sek item send it to you!
    Where is headset which was my main goal???
    I send an email and after few days I get the mail...it finished...
    If it finished why you put it???
    Why you do not want to close it???
    I ordered it 2 times and same result. I order it as soon as I saw it!
    So it is trap to decive the people...
    Shame on this funny company
    4 mån sedan
  • Hi Hadi4032000,

    Thank you for your feedback!
    I'm sorry, I don't quite understand what the issue is - but you're welcome to contact our customer service with an explanation of the issue and I'm sure they can help you out / explain the situation for you.

    Kind regards
    Conrad.se

  • Mycket bra
    Köpte en Dell 34" skärm under blackfriday. Den var tyvärr trasig när jag fick den. Kan hända den bäste.

    Sökte på conrad.se efter telefonnummer för att få instruktioner hur jag skulle göra för att skicka tillbaka den. Hittade så klart inget telefonnummer eftersom de slutat med telefonsupport. (Där av minus någon stjärna)

    Fick snabbt svar på mitt support mail (några minuter) och det var inga konstigheter med att skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka.

    Kan definitivt tänka mig att handla från conrad.se igen när man vet att reklamationerna fungerar bra.
    4 mån sedan
  • Hej Corn,

    Tack för ditt omdöme!
    Beklagar att första skärmen skadades under transport - måste varit väldigt frustrerande att få hem en trasig produkt.
    Det glädjer oss att höra att du fick snabb hjälp dock, och vi hoppas du återkommer till Conrad.se i framtiden igen!

    Mvh
    Conrad.se

  • Usel
    Först blev jag påtvingad det krångliga betalsättet "Klarna checkout". Kortbetalning är det enda jag använder, men den enkla processen är nu tillkrånglad och man kan häva fakturan efter köp. Jättenajs, förra gången blev något paj hos Klarna och jag fick vänta veckovis på att fakturan skulle komma fysiskt i brevlådan. Fakturatramset är bara gjort för att man ska få kränga ut påminnelseavgifter på kunderna.

    Sedan skickas leveransen från Conrad i Tyskland en vecka senare, en artikel saknas. Inget besked om jag får den eller inte. Jag får vackert vänta och se på FÖLJESEDELN...

    Summa summarum: Missnöjd med betalningssättet, otydlig orderhantering och sannolikt fick jag inte det jag beställde...

    Behöver jag nämna att jag fortsatt istället surfar in till de svenska konkurrenterna med andra förnamn?
    5 mån sedan
  • Hej BigR,

    Tack för ditt omdöme!

    Beklagar att du inte är nöjd med utformningen av vår kassa. Vi tar dina synpunkter vidare till vår utvecklingsavdelning.

    Önskar dig en god fortsättning!

    Mvh
    Conrad.se

  • Usel
    Varning - går ej att ringa dem - endast via webb/mail. Går inte att annulera order om man kommit på att den är fel på något sätt. Uselt! Hade varit så enkelt att bara slagit en signal, och då hade jag varit en nöjd kund. Nu får man gå här och koka tills man rett ut den här skiten. Aldrig mer Conrad.se!
    5 mån sedan
  • Hej Marpeto,

    Tack för ditt mail!
    Sedan April 2013 sköter vi alla våra kundserviceärenden via nätet! Du når oss på kundservice@conrad.se och vi svarar så snabbt vi kan!

    Det stämmer att vi oftast ej kan korrigera en lagd beställning, detta pga. vårt lager nästintill omgående påbörjar behandling av paketet som då låses för ändringar. Då vårt lager ligger i södra Tyskland så behöver vi göra så för att vi skall kunna säkerställa en snabb leverans

    Mvh
    Conrad.se

  • Usel
    En till butik som har valt för mig att jag ska ha en klarna faktura om jag inte ändrar efter köpet. Kunden ska bestämma betalningssätt innan köpet går igenom. Gör om gör rätt...
    5 mån sedan
  • Hej acmueller,

    Tack för ditt omdöme!

    Beklagar att du inte är nöjd med utformningen av vår kassa.
    Vi tar dina synpunkter vidare till vår utvecklingsavdelning!

    Önskar dig en god fortsättning!

    Mvh
    Conrad.se

  • Perfekt
    Inga konstigheter.
    5 mån sedan
  • Hej promeniX,

    Tack för ditt omdöme.
    Super! Precis så vi vill ha det :)

    Mvh
    Conrad.se

  • Ganska dålig
    Beställde en GoPro Hero4 Black på Black Friday. Idag en vecka senare får jag ett mail om att produkten är slutsåld. Klart att det kan få hända men att det ska ta så lång tid för dom att medela mig om detta är dåligt. Jag ska på semmester nästa vecka och måste nu gå till en butik och köpa produkten till ett mycket dyrare pris. Ett sabbare svar hade gett mig tid att beställa från en annan sida.
    5 mån sedan
  • Hej Javidi,

    Tack för ditt omdöme!
    Våra GoPro Hero4 Black sålde slut långt snabbare än förväntat under Black Friday, och vi beklagar att det tog tid att meddela dig om restnoteringen.

    Som det ser ut just nu så kommer vi få in kameran igen under Januari/Februari 2016 - om du inte hunnit köpa en då är du alltid välkommen tillbaka till Conrad.se då!

    Mvh
    Michel
    Conrad.se

  • Usel
    Deras kvitton suger. Man får en orderbekräftelse med moms. Sedan kan man titta på orders via weben. Men man får inget kvitto med moms där det framgår att det är betalt. Tveksamt om det ens är kompatibelt med svensk lag.
    6 mån sedan
  • Hej Sweetpete,

    Tack för ditt omdöme!
    För privatbeställningar på Conrad.se så behandlas betalningen av Klarna, och om du har några frågor kring deras kvittens så kan deras kundservice absolut vara dig behjälplig! Du når dem på https://klarna.com/sv/kundservice

    I paketet du får hem av så finner du alltid en följesedel från Conrad.se där pris med moms framgår.

    Mvh
    Michel
    Conrad.se

  • Dålig
    Felaktigt beskriven vara!

    På hemsidan beskriver Conrad.se att produkten (7tums skärm/Tv) har en HDMI-port för DVD-blurayspelare vilket antyder en HDMI-ingång. Detta stämmer dock inte, det är en HDMI-utgång.

    Dåligt!
    6 mån sedan
  • Hej Jonaso72,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi har över 700.000 produkter på vår sajt och ibland kan det bli lite fel med produktbeskrivningar, vi beklagar detta!
    Du är välkommen att maila vår kundservice (på kundservice@conrad.se) med artikelnummer på produkten så ber de teknikerna att undersöka produktsidan och korrigera eventuella fel!

    Mvh
    Michel
    Conrad.se

  • Usel
    Beställde en 4G-router från Conrad den 2 november. Den 5:e november mailar jag och frågar varför man inte fått något Kolli-ID som det står att man skall få i bekräftelsemailet inom 2-3 dagar. Den 9:e november får man svar på mailet att produkten blivit restnoterad och att beräknad leverans sker den 10:e december. Så totalt blir det 38 dagars väntan från beställning till leverans. Trist!
    6 mån sedan
  • Hej Peder_Stockholm,

    Tack för ditt omdöme & vi beklagar verkligen restnoteringen!
    Ibland kan restnoteringarna ta tid när leverantörer inte har produkten tillgänglig. Vi hoppas du fick produkten tillslut och att du blev nöjd med den.

    Varmt välkommen tillbaka till Conrad.se igen i framtiden!

    Mvh
    Conrad.se

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Bra leverans
  • Perfekt
    SNABB leverans.
    7 mån sedan
  • Hej CONCALIBRA

    Tack för ditt omdöme!
    Perfekt, glädjer oss att höra att du fick hem paketet ditt snabbt :)

    Varmt välkommen tillbaka till Conrad.se igen i framtiden!

    Mvh
    Conrad.se

  • Usel
    REKOMMENDERAS INTE!

    Tar alldeles för lång tid att få hem grejerna och dyr frakt om man inte beställer för lite mer. 8 arbetsdagar tog det innan dom kom till dörren. dålig service. vet inget som är bra med conrad alls. kommer inte beställa där ifrån igen
    7 mån sedan
  • Hej Bobba89,

    Tack för ditt omdöme!
    Beklagar att din leverans tog tid - de flesta av våra leveranser tar ca 3-5 dagar med UPS Standard. Jag kan inte uttala mig om ditt enskilda fall specifikt, men ibland sker det restnoteringar på lagret som orsakar mindre förseningar, alternativt att paketet blir försenat under transport.

    Vi beklagar givetvis förseningen!

    Mvh
    Conrad.se

  • Bra
    Beställde Danalock Circle, det stog att produkten fanns i lager, detta stämde inte.
    Jag har handlat från detta företag många gånger tidigare och då har deras kundbemötande varit klanderfritt men den här gången så har jag ingen aning om vad som hände, hela personalen kanske hade tagit semester? Eftersom ni aldrig tidigare har strulat så kommer jag definitivt att handla från er igen.

    Kan varmt rekommendera detta företag, men var lite uppmarksam på deras lager saldo.
    7 mån sedan
  • Bra
    Lite strulig webbplats, och de har tyvärr gått "all in" på Klarna. Annars bra!

    Inget krångel vid reklamation, utan pengar och frakt tillbaka direkt. Stort plus.
    7 mån sedan
  • Usel
    Helt kass leverans har väntat i 2 veckor på mitt chassi har fortfarande inte fått det..
    De säger inte om det är försenat och supporten sa att de skulle kolla upp min leverans men inte det har jag fått svar på de sa att de skulle svara på kvällen för två dagar.

    Sammanfattning: Beställ från en annan butik..

    Edit: Fick reda på att de inte skickat chassit ännu vilket gör dem ännu sämre.
    8 mån sedan
  • Hej EricJacobsson,

    Tack för ditt omdöme!
    Beklagar att du fått vänta på ditt chassi - men om vi inte skickat ut en produkt så betyder det att vi i vår tur fortfarande väntar på produkten från vår leverantör. Om de ej levererar produkten så kan vi ej skicka ut den till dig.

    Vi beklagar förseningen!

    Mvh
    Michel
    Conrad.se

  • Usel
    Fullständigt
    8 mån sedan
  • Hej Ricorx,

    Du får gärna lämna ett utförligare omdöme så vi kan ta till oss dina synpunkter och utveckla vår service :)

    Mvh
    Michel

  • Bra
    Kan bra hålla med alla andra välj INTE fraktalternativet UPS. Alla kalla UPS för värdelösa vore en komplimang.

    Det tog UPS över en vecka att köra ut varan, den skulle levererats på Torsdag och jag fick den Torsdagen därpå. Till och med UPS var lite chockade på slutet över hur dåligt deras leverans fungerade.. Bland annat påstod dom att dom hade försökt att levererat varan, för att 6 minuter senare import scanna hos UPS i järfälla (25 km bort). Andra dagar så försökte dom inte leverera varan utan körde omkring med den hela dagen...
    När paketet till slut kom så hade någon varit inne i paketet och stulit några saker.
    Conrad skötte det hela väldig bra och skickade ersättnings varor via posten. UPS hörde aldrig av sig mera kring de försvunna varorna (och jag tänker aldrig använda dom igen).
    8 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Beställning
    just denna gången var det mycket krångligt
  • Knappt godkänd
    UPS är kaos och även om inte Conrad är ansvarig för leverans borde de säga upp avtalet. Leverans tog 7 dagar istället för utlovade 3. Först vände föraren i dörren för han trodde att porten va låst, kan med andra ord inte känt på dörren som är olåst fram till 9 på kvällen. Sen lyckades dom glömma paketet på terminalen dagen efter, hur lyckas man? Sen var det helg på det. Ringde dit tre gånger och skällde men dom skiter ju i att man behöver sina grejer. Noll service.
    Sen svarade inte Conrad på support mail förrens efter 4 dagar, inte utlovade 48h som det står på deras hemsida. Inte kan man ringa dem heller(?).

    Fick iaf en rabattkupong på 75:- som plåster på såren vilket var schysst, annars hade det blivit en 1:a i betyg. Tveksamt om jag kommer utnyttja den dock...
    9 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra butik med hyfsad frakttid (håller det dom lovar, ca 4-5 arbetsdagar), välpaketerad varor också!
    9 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans Retur
    Lite strulig webbplats, och de har tyvärr gått "all in" på Klarna. Annars bra!

    Inget krångel vid reklamation, utan pengar och frakt tillbaka direkt. Stort plus.
  • Dålig
    Har förvisso hyfsade grejer, men riktig ockerfrakt. Under 299:- är fraktkostnaden 99-109:- !, trots att mycket av Conrads produkter är tillräckligt små för en jiffypåse. Varför?

    Slutar nästan alltid med att man köper från andra ställen.
    9 mån sedan
  • Hej krille_ro,

    Tack för ditt omdöme!

    Här får du en liten förklaring till varför vi inte har möjlighet att skicka brev istället för paket. Vårt lager för hela Conrad-koncernen är hel-automatiserat & ligger i södra Tyskland. Därifrån levereras paket till kunder i 150 länder. Att därför lägga produkter i kuvert manuellt är svårt och tar mycket tid.

    Lite siffror:
    Kapacitet: upp till 50 000 paket per dag
    Volym: 7,2 miljoner försändelser per år med 120 miljoner artiklar
    Leverans till över 150 länder

    Lite kort kan man säga att för att kunna hantera så stora volymer måste processer ske helt automatiskt. Kartongerna viks av maskiner och fylls med ”majs” som går att återvinna. Kartongerna tillverkas av återvunnet material liksom tejpen. Till detta kan tilläggas att limmet även är gjort på naturliga råvaror helt utan tillsatta kemikalier.

    Hoppas du fått en liten inblick i vår organisation och att det besvarar din frågeställning.

    Mvh
    Conrad.se

  • Perfekt
    Mitt köp gick bra, jag såg till att markera leverans med vanlig post (EJ UPS!), jag fick varan i tid, utan problem. Jag är helnöjd, har aldrig upplevt något strul. Det kändes tryggt att handla hos dem.
    10 mån sedan