Över 500 000 produkter
Fraktfritt från 999 kr
Delbetala i upp till 36 mån

http://www.conrad.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning
Klarna

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
(data från 2016-02-11)
Detaljerad information Conrad.se har fått betyget (4.98)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Horribel butik. Beställde hos dem eftersom de hade mina varor i lager med 3-5 dagars leveranstid. När jag inte hört ett ljud ifrån dem på 5 dagar mailar jag dem och frågar var sakerna blir av. Efter två dagar får jag svar att de varit slut på lagret men att de ska skickas nu på direkten. Man har alltså inte ens bemödat sig att meddela detta. Jag vill då avboka min order och beställa på i en bättre butik. Får då beskedet att det inte går eftersom varorna skickats. Först ytterligare två dagar senare får jag ett automatmeddelande om att varorna lämnat deras lager. Varorna dök till slut upp, med tre gånger så lång leveranstid än vad som var utlovat. Kundtjänsten är bland det värsta jag varit med om, långsamma svarstider och det enda man får tillbaka är innehållslösa floskler.
    1 dag sedan
  • Mycket bra
    Såg att Conrad inte fått så bra omdöme, men min erfarenhet med de har varit grymt bra! Använde en dammsugare under ett år med ett fel som jag kunde stå ut med, tills den faktiskt lade av. Frågade support och fick svar snabbt, skickade tillbaka produkten och fick pengarna tillbaka då produkten inte längre såldes, även fraktkostnaden betalades tillbaka.
    2 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Jag beställde, och betalade, en produkt 2015-08-13. Conrad.se meddelade att de inte kunde leverera varan då de inte fått den av leverantören. De tog bort annonsen men återkom aldrig självmant. Varje gång jag kontaktade dem under hösten gav de ny leveransdag, missade den och hörde inte av sig om en ny leveransdag. Det var tydligen mitt jobb...

    I november gav jag upp och annullerade ordern, vilket Conrad.se bekräftade. Tre veckor senare hade jag fortfarande inte fått tillbaka mina pengar (ca 3000 kr). Jag skickade då ett mejl till dem som aldrig blev besvarat. Nu i februari har jag skickat ännu ett påstötningsmejl. Om de inte svarar nu heller jag en kortreklamation till min bank i stället. Verkar enklare så.

    Under hela eländet sänktes priset på varan men då jag redan hade betalt var jag tvungen att kontakta dem för att säkerställa att jag skulle få varan för det lägre priset.

    Jag kunde satt lägre betyg men det sparar jag till ett företag som beter sig riktigt illa; Conrad.se bara struntade i mig.

    Oscar
    9 dagar sedan
  • Perfekt
    Köpte en Netgear Aircard 790S, leverans och klarna check out var inga problem. Är mycket nöjd med allt.
    19 dagar sedan
  • Utmärkt
    Köpte ett "Leatherman-rebar multiverktyg från conrad.se (lite struligt att få igenom beställningen dock) Förutom detta så är jag klart nöjd med köpupplevelsen, Varan var bra emballerad och i perfekt skick, leveranstiden tog ca 4 dygn. Priset på varan var klart bäst enl prisjakt). STORT TACK..
    22 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Obefintlig kommunikation..Tog nästan en månad att få prylarna. en del skulle kommer efter fyra dagar och en del efter två veckor. Nu kom dessutom ett mail från skräpklarna om delåterbetalning då conrad inte kunde leverera en tredjedel av ordern. det kunde ni väl klämt ur er för flera veckor sedan!
    Jag har tidigare mailat och inte fått svar.
    De saknar det som kallas kommunikation, vare sig proaktiv sådan om sen leverans och ej heller ger de respons på epost som jag skickat.
    Priserna är generellt inget att hurra för heller. Visserligen väldigt stort utbud men jag har svårt att rekommendera detta företag, väldigt svårt.
    Att de dessutom använder skojjarklarna gör mig än mer negativt inställd.
    tack för den här tiden...jag väljer andra tyska leverantörer i fortsättningen.
    23 dagar sedan
  • Usel
    ********VARNING*********************VARNING*********************VARNING*************
    Nytt strul från conrads sida! dom använder klarna som betaltjänst! och det är tydligen ingen bra lösning! jag beställde backup batterier, och på deras sida stod det levereras inom 3-5 dagar, bra jag vet att det kommer från Tyskland, nu börjar eländet, batterierna va visst slut, och va restade, skulle komma om 2veckor, inget kom, såg på mitt Mastercard att givetvis så har dom inte bokat pengarna för ordern, dom är dragna trots att jag inga varor fått, kontaktade kundtjänst, och annullerade ordern, men pengarna kom inte i retur dom har haft mina pengar i snart 1månad och har fortfarande inte betalat tillbaka, efter påtryckningar så skulle jag än en gång vänta 3-7 dagar till på mina pengar! ska ringa till några inkassobolag och höra vad dom kan göra!

    Dom har ett jättebra sortiment, men tyvärr noll koll, får du en trasig produkt, så vänta dig ett Mega knas, dom har ingen som helst koll på inlämnade returer, fast man har kollinr på det inlämnade paketet! samt att man själv får stå för returfrakten, visst man kan ju få pengarna tillbaka, efter ett antal veckor, eller kanske månader med, vem vet! så detta måste man ha med sig när man gör köp på Conrad.se
    3 år sedan ( Uppdaterat: 29 dagar sedan )
  • Usel
    One of the horrible companies that with defrauding the people try to force the order another items.
    Advertising sms Audio headset with dropping from 2500 to 949 Sek and then you order it. Avoiding to pay the frakt to choose 50 sek item. Because free frakt is over 999 sek.
    Then the receive email say this 50 sek item send it to you!
    Where is headset which was my main goal???
    I send an email and after few days I get the mail...it finished...
    If it finished why you put it???
    Why you do not want to close it???
    I ordered it 2 times and same result. I order it as soon as I saw it!
    So it is trap to decive the people...
    Shame on this funny company
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Köpte en Dell 34" skärm under blackfriday. Den var tyvärr trasig när jag fick den. Kan hända den bäste.

    Sökte på conrad.se efter telefonnummer för att få instruktioner hur jag skulle göra för att skicka tillbaka den. Hittade så klart inget telefonnummer eftersom de slutat med telefonsupport. (Där av minus någon stjärna)

    Fick snabbt svar på mitt support mail (några minuter) och det var inga konstigheter med att skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka.

    Kan definitivt tänka mig att handla från conrad.se igen när man vet att reklamationerna fungerar bra.
    1 mån sedan
  • Usel
    Först blev jag påtvingad det krångliga betalsättet "Klarna checkout". Kortbetalning är det enda jag använder, men den enkla processen är nu tillkrånglad och man kan häva fakturan efter köp. Jättenajs, förra gången blev något paj hos Klarna och jag fick vänta veckovis på att fakturan skulle komma fysiskt i brevlådan. Fakturatramset är bara gjort för att man ska få kränga ut påminnelseavgifter på kunderna.

    Sedan skickas leveransen från Conrad i Tyskland en vecka senare, en artikel saknas. Inget besked om jag får den eller inte. Jag får vackert vänta och se på FÖLJESEDELN...

    Summa summarum: Missnöjd med betalningssättet, otydlig orderhantering och sannolikt fick jag inte det jag beställde...

    Behöver jag nämna att jag fortsatt istället surfar in till de svenska konkurrenterna med andra förnamn?
    1 mån sedan
  • Hej BigR,

    Tack för ditt omdöme!

    Beklagar att du inte är nöjd med utformningen av vår kassa. Vi tar dina synpunkter vidare till vår utvecklingsavdelning.

    Önskar dig en god fortsättning!

    Mvh
    Conrad.se

  • Usel
    Varning - går ej att ringa dem - endast via webb/mail. Går inte att annulera order om man kommit på att den är fel på något sätt. Uselt! Hade varit så enkelt att bara slagit en signal, och då hade jag varit en nöjd kund. Nu får man gå här och koka tills man rett ut den här skiten. Aldrig mer Conrad.se!
    1 mån sedan
  • Hej Marpeto,

    Tack för ditt mail!
    Sedan April 2013 sköter vi alla våra kundserviceärenden via nätet! Du når oss på kundservice@conrad.se och vi svarar så snabbt vi kan!

    Det stämmer att vi oftast ej kan korrigera en lagd beställning, detta pga. vårt lager nästintill omgående påbörjar behandling av paketet som då låses för ändringar. Då vårt lager ligger i södra Tyskland så behöver vi göra så för att vi skall kunna säkerställa en snabb leverans

    Mvh
    Conrad.se

  • Usel
    En till butik som har valt för mig att jag ska ha en klarna faktura om jag inte ändrar efter köpet. Kunden ska bestämma betalningssätt innan köpet går igenom. Gör om gör rätt...
    1 mån sedan
  • Hej acmueller,

    Tack för ditt omdöme!

    Beklagar att du inte är nöjd med utformningen av vår kassa.
    Vi tar dina synpunkter vidare till vår utvecklingsavdelning!

    Önskar dig en god fortsättning!

    Mvh
    Conrad.se

  • Perfekt
    Inga konstigheter.
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställde en GoPro Hero4 Black på Black Friday. Idag en vecka senare får jag ett mail om att produkten är slutsåld. Klart att det kan få hända men att det ska ta så lång tid för dom att medela mig om detta är dåligt. Jag ska på semmester nästa vecka och måste nu gå till en butik och köpa produkten till ett mycket dyrare pris. Ett sabbare svar hade gett mig tid att beställa från en annan sida.
    2 mån sedan
  • Hej Javidi,

    Tack för ditt omdöme!
    Våra GoPro Hero4 Black sålde slut långt snabbare än förväntat under Black Friday, och vi beklagar att det tog tid att meddela dig om restnoteringen.

    Som det ser ut just nu så kommer vi få in kameran igen under Januari/Februari 2016 - om du inte hunnit köpa en då är du alltid välkommen tillbaka till Conrad.se då!

    Mvh
    Michel
    Conrad.se

  • Usel
    Deras kvitton suger. Man får en orderbekräftelse med moms. Sedan kan man titta på orders via weben. Men man får inget kvitto med moms där det framgår att det är betalt. Tveksamt om det ens är kompatibelt med svensk lag.
    2 mån sedan
  • Hej Sweetpete,

    Tack för ditt omdöme!
    För privatbeställningar på Conrad.se så behandlas betalningen av Klarna, och om du har några frågor kring deras kvittens så kan deras kundservice absolut vara dig behjälplig! Du når dem på https://klarna.com/sv/kundservice

    I paketet du får hem av så finner du alltid en följesedel från Conrad.se där pris med moms framgår.

    Mvh
    Michel
    Conrad.se

  • Dålig
    Felaktigt beskriven vara!

    På hemsidan beskriver Conrad.se att produkten (7tums skärm/Tv) har en HDMI-port för DVD-blurayspelare vilket antyder en HDMI-ingång. Detta stämmer dock inte, det är en HDMI-utgång.

    Dåligt!
    3 mån sedan
  • Hej Jonaso72,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi har över 700.000 produkter på vår sajt och ibland kan det bli lite fel med produktbeskrivningar, vi beklagar detta!
    Du är välkommen att maila vår kundservice (på kundservice@conrad.se) med artikelnummer på produkten så ber de teknikerna att undersöka produktsidan och korrigera eventuella fel!

    Mvh
    Michel
    Conrad.se

  • Usel
    Beställde en 4G-router från Conrad den 2 november. Den 5:e november mailar jag och frågar varför man inte fått något Kolli-ID som det står att man skall få i bekräftelsemailet inom 2-3 dagar. Den 9:e november får man svar på mailet att produkten blivit restnoterad och att beräknad leverans sker den 10:e december. Så totalt blir det 38 dagars väntan från beställning till leverans. Trist!
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Bra leverans
  • Perfekt
    SNABB leverans.
    3 mån sedan
  • Usel
    REKOMMENDERAS INTE!

    Tar alldeles för lång tid att få hem grejerna och dyr frakt om man inte beställer för lite mer. 8 arbetsdagar tog det innan dom kom till dörren. dålig service. vet inget som är bra med conrad alls. kommer inte beställa där ifrån igen
    3 mån sedan
  • Hej Bobba89,

    Tack för ditt omdöme!
    Beklagar att din leverans tog tid - de flesta av våra leveranser tar ca 3-5 dagar med UPS Standard. Jag kan inte uttala mig om ditt enskilda fall specifikt, men ibland sker det restnoteringar på lagret som orsakar mindre förseningar, alternativt att paketet blir försenat under transport.

    Vi beklagar givetvis förseningen!

    Mvh
    Conrad.se

  • Bra
    Beställde Danalock Circle, det stog att produkten fanns i lager, detta stämde inte.
    Jag har handlat från detta företag många gånger tidigare och då har deras kundbemötande varit klanderfritt men den här gången så har jag ingen aning om vad som hände, hela personalen kanske hade tagit semester? Eftersom ni aldrig tidigare har strulat så kommer jag definitivt att handla från er igen.

    Kan varmt rekommendera detta företag, men var lite uppmarksam på deras lager saldo.
    3 mån sedan
  • Bra
    Lite strulig webbplats, och de har tyvärr gått "all in" på Klarna. Annars bra!

    Inget krångel vid reklamation, utan pengar och frakt tillbaka direkt. Stort plus.
    4 mån sedan
  • Usel
    Helt kass leverans har väntat i 2 veckor på mitt chassi har fortfarande inte fått det..
    De säger inte om det är försenat och supporten sa att de skulle kolla upp min leverans men inte det har jag fått svar på de sa att de skulle svara på kvällen för två dagar.

    Sammanfattning: Beställ från en annan butik..

    Edit: Fick reda på att de inte skickat chassit ännu vilket gör dem ännu sämre.
    4 mån sedan
  • Hej EricJacobsson,

    Tack för ditt omdöme!
    Beklagar att du fått vänta på ditt chassi - men om vi inte skickat ut en produkt så betyder det att vi i vår tur fortfarande väntar på produkten från vår leverantör. Om de ej levererar produkten så kan vi ej skicka ut den till dig.

    Vi beklagar förseningen!

    Mvh
    Michel
    Conrad.se

  • Usel
    Fullständigt
    5 mån sedan
  • Hej Ricorx,

    Du får gärna lämna ett utförligare omdöme så vi kan ta till oss dina synpunkter och utveckla vår service :)

    Mvh
    Michel

  • Bra
    Kan bra hålla med alla andra välj INTE fraktalternativet UPS. Alla kalla UPS för värdelösa vore en komplimang.

    Det tog UPS över en vecka att köra ut varan, den skulle levererats på Torsdag och jag fick den Torsdagen därpå. Till och med UPS var lite chockade på slutet över hur dåligt deras leverans fungerade.. Bland annat påstod dom att dom hade försökt att levererat varan, för att 6 minuter senare import scanna hos UPS i järfälla (25 km bort). Andra dagar så försökte dom inte leverera varan utan körde omkring med den hela dagen...
    När paketet till slut kom så hade någon varit inne i paketet och stulit några saker.
    Conrad skötte det hela väldig bra och skickade ersättnings varor via posten. UPS hörde aldrig av sig mera kring de försvunna varorna (och jag tänker aldrig använda dom igen).
    5 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Beställning
    just denna gången var det mycket krångligt
  • Knappt godkänd
    UPS är kaos och även om inte Conrad är ansvarig för leverans borde de säga upp avtalet. Leverans tog 7 dagar istället för utlovade 3. Först vände föraren i dörren för han trodde att porten va låst, kan med andra ord inte känt på dörren som är olåst fram till 9 på kvällen. Sen lyckades dom glömma paketet på terminalen dagen efter, hur lyckas man? Sen var det helg på det. Ringde dit tre gånger och skällde men dom skiter ju i att man behöver sina grejer. Noll service.
    Sen svarade inte Conrad på support mail förrens efter 4 dagar, inte utlovade 48h som det står på deras hemsida. Inte kan man ringa dem heller(?).

    Fick iaf en rabattkupong på 75:- som plåster på såren vilket var schysst, annars hade det blivit en 1:a i betyg. Tveksamt om jag kommer utnyttja den dock...
    5 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra butik med hyfsad frakttid (håller det dom lovar, ca 4-5 arbetsdagar), välpaketerad varor också!
    6 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans Retur
    Lite strulig webbplats, och de har tyvärr gått "all in" på Klarna. Annars bra!

    Inget krångel vid reklamation, utan pengar och frakt tillbaka direkt. Stort plus.
  • Dålig
    Har förvisso hyfsade grejer, men riktig ockerfrakt. Under 299:- är fraktkostnaden 99-109:- !, trots att mycket av Conrads produkter är tillräckligt små för en jiffypåse. Varför?

    Slutar nästan alltid med att man köper från andra ställen.
    6 mån sedan
  • Hej krille_ro,

    Tack för ditt omdöme!

    Här får du en liten förklaring till varför vi inte har möjlighet att skicka brev istället för paket. Vårt lager för hela Conrad-koncernen är hel-automatiserat & ligger i södra Tyskland. Därifrån levereras paket till kunder i 150 länder. Att därför lägga produkter i kuvert manuellt är svårt och tar mycket tid.

    Lite siffror:
    Kapacitet: upp till 50 000 paket per dag
    Volym: 7,2 miljoner försändelser per år med 120 miljoner artiklar
    Leverans till över 150 länder

    Lite kort kan man säga att för att kunna hantera så stora volymer måste processer ske helt automatiskt. Kartongerna viks av maskiner och fylls med ”majs” som går att återvinna. Kartongerna tillverkas av återvunnet material liksom tejpen. Till detta kan tilläggas att limmet även är gjort på naturliga råvaror helt utan tillsatta kemikalier.

    Hoppas du fått en liten inblick i vår organisation och att det besvarar din frågeställning.

    Mvh
    Conrad.se

  • Perfekt
    Mitt köp gick bra, jag såg till att markera leverans med vanlig post (EJ UPS!), jag fick varan i tid, utan problem. Jag är helnöjd, har aldrig upplevt något strul. Det kändes tryggt att handla hos dem.
    6 mån sedan
  • Usel
    VARNING

    Ännu en stor varning, dels deras leveranser med UPS, som kan dröja hur lång tid som helst. Conrad bryr sig inte utan hänvisar till UPS.
    Snikna, oförskämda mot kunder är vad Conrad är !

    Dom tar INGET ansvar, bara skyller på andra.

    Köp aldrig något av denne oförskämda firma
    7 mån sedan
  • Hej Hawk,

    Tack för ditt omdöme.

    Vi håller dock inte med om er bedömning att vi inte bryr oss - våra leveranser är väldigt viktiga för oss! Du har valet att använda dig av UPS eller Posten för våra leveranser - detta väljer du själv i kassan.

    Om du har problem med din UPS leverans så kan du antingen kontakta UPS direkt för felsökning, eller be vår kundservice hjälpa dig. Du når dem på kundservice@conrad.se

    Med vänliga hälsningar
    Conrad.se

  • Usel
    varning : leverans med ups mycket dåligt ,aldrig mer
    7 mån sedan
  • Hej Goleman,

    Tack för dina synpunkter!

    Vi erbjuder även leveranssättet Postpaket och då levereras paketet till närmsta utlämningsställe istället. När ni lägger er beställning så får ni själva välja om ni önskar använda er av UPS eller Posten.

    Beklagar att ni ej blev nöjd med leveransen, men vi rekommenderar dig att välja Postpaket framöver istället.

    Med vänliga hälsningar
    Conrad.se

  • Usel
    Ja, inte är de snabba.

    Leveranstid: Leverans inom 5 till 6 dagar

    Beställningsdatum 22.06.2015
    Leveransbekräftelse 01.07.2015
    Faktura från Klarna 02.07.2015
    Spåra ditt paket: 02.07.2015 2015-07-01 13:58 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

    De har inte skickats än..............

    Så jag kan bara rekommendera att välja någon annan butik, vad som helst men inte Condrad.
    7 mån sedan
  • Hej Bluedog,

    Tack för dina synpunkter.

    Vår leveranstid beror på vilket leveransalternativ du väljer vid beställningstillfället (UPS Standard, UPS Express eller Postpaket) och om produkten ni köpt finns på lager vid beställningstillfället eller ej.

    Om produkten är på lager så är detta våra vanliga leveranstider:

    UPS Express: 2-3 dagar (lägg till ca 2 arbetsdagar om leveransadressen är i ett avlägset område, som t.ex långt upp i norra Sverige)

    UPS Standard: 4-5 dagar (lägg till ca 2 arbetsdagar om leveransadressen är i ett avlägset område, som t.ex långt upp i norra Sverige).

    Postpaket: 5-6 arbetsdagar

    Med vänliga hälsningar
    Conrad.se

  • Usel
    Det faktum att dom använder UPS för att leverera paket gör butiken till ett värdelöst alternativ tyvärr. Sämre företag får man leta efter. Dom kan inte säga mer än att leveransen kommer mellan 9:00 och 19:00. Ohållbart för någon som har ett jobb med andra ord.
    7 mån sedan
  • Hej Lorgan,

    Tack för dina synpunkter!

    Vi erbjuder även leveranssättet Postpaket och då levereras paketet till närmsta utlämningsställe istället. När ni lägger er beställning så får ni själva välja om ni önskar använda er av UPS eller Posten, och det framgår att UPS är hemleverans.

    Beklagar att ni ej blev nöjd med leveransen, men vi rekommenderar dig att välja Postpaket framöver istället.

    Med vänliga hälsningar
    Conrad.se

  • Usel
    Har beställd tv som visade sig inte kunnat ta svensk system. Nästan meddetsamma avbeställde jag min beställning på grund av detta. Tyvärr det gick inte då varan skulle lämna lager med detsamma när man gör beställning. Det värsta är deras leverantör UPS som skulle leverera varan till kunder. Har varit hemma då jag fick datum för leverans trots det har jag inte fått varan med motivering att jag inte varit hemma. Den andra leveransen gick mycket dålig då de motiverar att de har ingen kod hem till mig. Kod blev lämnat till UPS vid första misslyckande leverans. Jag undrar hur länge skall jag få vänta på varan just nu är 8 dagar. Mycket dåligt rekommenderar att inte handla hos Conrad pga dålig leverans.
    7 mån sedan
  • Hej Ewania,

    Tack för dina synpunkter och jag beklagar leveransproblemen!
    UPS har bevisligen brustit i sin kommunikation internt här om de mottagit er portkodsinformation men ej förmedlat det vidare till nästa förare som skulle leverera ert paket. Vi beklagar detta.

    De TV-apparater vi har i vårt sortiment som har inbyggda boxar och ej har stöd för den svenska standarden har denna information utskriven på produktsidan.

    Jag beklagar åter igen det inträffade - och om du upplevt problem med UPS så rekommenderar jag dig i så fall att välja Postpaket som leveransalternativ vid ev. framtida beställning istället.

    Med vänliga hälsningar
    Conrad.se

  • Usel
    Min Bendan Fläkt 132 centimeter är skev i motorn som Conrad skickade, ser galet ut! Ser inte ut som en fläkt för 1500 ska göra! Sjukt besviken på både fläkt och Conrad!
    7 mån sedan
  • Hej Svenna72,

    Tack för ditt omdöme.

    Beklagar att du fått hem en skadad produkt. Vänligen ta kontakt med vår kundservice på kundservice@conrad.se så ordnar de med en returfraktsedel till dig så du kan returnera produkten till oss för utbyte!

    Mvh
    Conrad.se

  • Perfekt
    Mycket nöjd. + Snabba leveranser + Rekommenderas starkt
    8 mån sedan
  • Usel
    Jag skrev in mitt jobb som leveransadress och att det skulle skickas med UPS. På något sätt lyckades Conrad att skicka en blandning av hem och leveransadressen till UPS (C/O fältet försvann, det blev fel stad och UPS har inte mitt efternamn heller...).

    Jag kontaktade kundtjänsten 1 min efter att jag såg detta felet i bekräftelsemailet, men fick bara ett standardsvar dagen efter att de inte kunde göra något. När jag kontaktade UPS sa de att det bara var Conrad som kunde ändra adressen i det läget. Jag skickade fler mail till Conrad men fick bara samma standardsvar tillbaka. För övrigt finns det inte heller någon telefonkundtjänst hos Conrad.

    Just nu vet jag inte vad jag ska göra, får bara hoppas att paketet hittar rätt till slut.

    Conrad är säkert bra så länge ingenting blir fel, men om det blir det är man illa ute. Kundtjänsten är bland det sämsta jag varit med om.
    8 mån sedan
  • Hej dmattsson,

    Tack för ditt omdöme & vi beklagar det inträffade!

    Det stämmer att vi, oftast, inte kan korrigera leveransadresser i efterhand och detta beror på att beställningar behandlas omgående och det finns inte utrymme att korrigera leveransadress efter fraktsedeln tryckts.

    Vi kan kontakta UPS med korrigerande uppgifter efter att paketet skickats ut dock - så det bör kundservice ha kunnat hjälpa dig med om UPS hänvisade till oss. Om ditt paket ej nått fram än så vänligen hör av dig till vår kundservice igen så kan de söka upp försändelsen och säkerställa att UPS har korrekt leveransadress.

    Mvh
    Conrad.se

  • Knappt godkänd
    1. Bokade frakt / Lämnas på postens utlämningsställe (lite dyrare och långsammare frakt)

    Conrad bokade om frakten till UPS leverans utan att meddela mig, vid kontakt med Conrad nämnde jag att jag valde postens utlämningsställe då jag inte har möjlighet att vara hemma, att jag inte är bilburen heller. Fick information om att paketet var för stort och bokades då om till UPS. Blev hänvisad till UPS att man kan boka om frakten bland annat till jobbet (roligt att slita ett 20kg's paket på flera bussar) "ingen annan kompensation"

    Försökte boka om frakten för leverans på kvällen, enligt UPS så säger man då att beställd frakt till hem är mellan 9-19 och man måste alltså vara hemma under den tiden (det är inte heller garanterat att dom levererar på den dagen) eller skriva under en fullmakt och tejpa upp på dörren / paketet lämnas då utanför dörren. Det blev det enda alternativet för min det. Jag tror inte att Conrad eller UPS hade ersatt paketet om det hade gått förlorat

    2. Produkten hade delvis missande beskrivning borde funnits med information om att växelspaks fästen för G25/G27 inte ingår , den vanliga gick att använda kan vara bra att uppdatera produktbeskrivningen. Påverkar heller inte mitt betyg då det ändock stog att det var en universell montering

    3. Jag tog kortbetalning/visa, men ändock så slussades det via klarna? Funderar på om kreditupplysning görs när klarna används och om nu klarna används till allting och kreditupplysning tas varje gång man handlar på Conrad så kanske det inte är så bra vid lån osv? lär ju märkas om jag får hem något får uppdatera ta bort denna rad om jag inte får hem något.

    Allt som allt gick det ju bra och allt fungerar, men jag kan inte ge ett bra betyg då jag fick en annan leverans än vald. Hade mest troligt inte beställt via Conrad om det tydligt hade framgått att det inte är möjligt att leverera ett 20kg's paket till postens utlämningsställe "ligger förövrigt just utanför min port"
    8 mån sedan
  • Ganska dålig
    Jag är total besviken på Conrad Sverige. Beställde jag en mobil den 29:e april, och de lovar 3-5 dagar. Fick vänta 10 dagar och det hände inget! Efter många sms, e-post och formulär hänvisade de mig till transportfirman UPS! Juridisk var det helt fel, jag hade inget med UPS att göra det är Conrads sak att följa upp leveransen. Efter många sms, e-post och krångliga formulär fick jag veta att paketet har fastnad på UPS lager utanför Mölndal. Var tvungen att åka dit med egna pengar och tid. På paketet stod NO ACCES! Vad innebär detta frågar jag. Du kanske hade portlås säger mannen i receptionen. Och det var inte sant, min gamla lägenhet har ingen portlås dessutom föraren kunde ha ringt. UPS dåliga service stör mig inte men Conrads nonchalanta och ansvarslösa svar gör mig besviken.
    9 mån sedan
  • Hej Djalil,

    Tack för ditt omdöme & jag beklagar att ni haft en strulig leverans!

    Efter att vi skickat ut paketet så är det i händerna på fraktbolaget, i det här fallet UPS, och om de inte haft åtkomst till er byggnad (enligt deras egen utsago) så finns det tyvärr inget vi kan göra utan de behöver få kontakt med mottagaren av paketet då ni är den enda som kan vara dem behjälpliga vad gäller leveransen av paketet.

    Med vänliga hälsningar
    Conrad.se

  • Acceptabel
    Förbannat kast från er... stod att det va 2-3 dagars leverans tid men ändå så får jag den inte för en troligen tisdag.

    Planerad leverans:
    tisdag, 10.03.2015, Innan dagens slut

    Stort minus när det stod på eran hemsida att den fanns i lager :(
    11 mån sedan
  • Hej Thompi9,

    Leveranstiderna beror på vilket fraktsätt du väljer vid beställning - om du valde UPS Express så är leveranstiden som oftast 48 timmar (72 timmar om man bor i ett avlägset område), men väljer ni UPS Standard är det 3-4 arbetsdagars leveranstid och väljer man alternativet Postpaket så är leveranstiden 5-6 arbetsdagar.

    Med vänliga hälsningar
    Conrad.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    snabb leverans. bra förpackat. ove clareus .danderyd
  • Perfekt
    Beställning
    Bra pris, hittade också rabbatkod online.
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Bra utbud, men att klicka på "?" för förklaring öppnar en ny tab och det gör det onödigt krångligt. Det borde bara vara en lite bubbla som kommer upp på samma sida. Sen skulle jag ha två minimala kylflänsar i måtten 40*40*10 MILLIMETER och behöver betala 99:- i frakt. Det är, i min mening, överdrivet när det finns brev och porto för 5:-
  • Hej!

    Tack för dina synpunkter - vi arbetar ständigt på att förbättra vår sajt och jag noterar dina kommentarer.

    Vi har dessvärre inte möjlighet att skicka ut små brev istället för paket. Vårt lager för hela Conrad-koncernen är hel-automatiserat. Härifrån levereras paket till kunder i 150 länder. Att därför lägga produkter i kuvert manuellt är svårt och tar mycket tid.

    Lite siffror:
    Kapacitet: upp till 50 000 paket per dag
    Volym: 7,2 miljoner försändelser per år med 120 miljoner artiklar
    Leverans till över 150 länder

    Lite kort kan man säga att för att kunna hantera så stora volymer måste processer ske automatiskt. Kartongerna viks av maskiner och fylls med utfyllnadsmaterial tillverkad av majsstärkelse som går att återvinna, eller bubbelplast. Kartongerna tillverkas av återvunnet material liksom tejpen. Till detta kan tilläggas att limmet även är gjort på naturliga råvaror.

    Hoppas du fått en liten inblick i vår organisation och att det besvarar din frågeställning om varför vi inte kan skicka ut små brev istället för paket.

    Med vänliga hälsningar
    Conrad.se

  • Dålig
    Beställning Leverans
    Otroligt användarfientlig webbshopp som gör att man undviker i det längsta att handla hos Conrad trots ett bra utbud till bra priser.
  • Hej!

    Oj, det var tråkigt att höra att du tyckte så illa om vår webbshop! Du är alltid välkommen med synpunkter på vad du känner kan förbättras till vår kundservice, så förmedlar de informationen vidare till rätt instanser internt.

    Med vänliga hälsningar
    Conrad.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag har inget att tillägga... är som en hobbybutik på nätet ska vara...
  • Knappt godkänd
    Hade beställt en UPS från Conrad. Det jag noterade när den anlände var att den var dåligt packad. Tyvärr visade det sig att jag hade beställt fel produkt (ingen skugga ska falla på Conrad för detta, utan det var faktiskt Prisjakt som hade felaktig information).
    Nå, jag returnerade varan, erhöll ersättning på mitt konto och beställde en ny UPS, denna gång rätt modell.
    Även vid denna leverans så var packningen i mitt tycke undermålig. UPS:en ligger i sin egen kartong som i sin tur ligger i en mycket större kartong. Denna större kartong är inte fylld med något fyllnadsmaterial som bubbelplast eller dylikt. Därför kan UPS:en (som faktiskt väger ett par kilo) åka runt i kartongen utan bekymmer. Naturligtvis har någon plastbit inuti UPS:en lossnat och hamnat mitt i UPS:ens display. Visst, UPS:en verkar fungera tillfredsställande, men det inger inget förtroende för Conrads leveransavdelning. Lär packkillen (eller tjejen) hur man emballerar det som ska skickas, för som alla vet så skiter fraktbolagen rätt mycket i hur paketen hanteras.
    11 mån sedan
  • Hej MJon,

    Tack för dina synpunkter!

    Beklagar vad du råkat ut för! Vi har nyligen moderniserat vårt lager i Tyskland och vi arbetar stenhårt på att förbättra rutinerna så att inga paket skickas ut utan tillräckligt utfyllnadsmaterial - vilket dessvärre hänt i ett par fall.

    Skulle det uppstå problem med din köpta produkt så tveka inte att höra av dig till vår kundservice så hjälper de dig med en retur,

    Med vänliga hälsningar
    Conrad.se

  • Ganska dålig
    Ingen katastrof, men jag handlar inte där igen.

    Ett av problemen är att det är en tysk firma som gömmer sig bakom ett svenskt domännamn. Visst kan jag handla av tyska firmor, men då vill jag göra det genom en hemsida som är lite mer ärlig med sitt ursprung så att jag vet varifrån jag handlar.

    En annan sak är att en vecka efter köp, så har jag fått inte mindre än tre mejl där de påstår att jag besökt deras hemsida och glömt något i kundvagnen. När jag kikar på sidan finns inget spår av något i någon kundvagn, men däremot en massa erbjudanden. Trots att jag minst två gånger har jag avregistrerat mig från utskick.

    Fast den största anledningen är UPS som man använder sig av.

    - Torsdag, paket skickas och jag får ett paketnummer. Fyller i min mejl för att få statusuppdaeringar och eventuella ändringar skickade till mig.

    - Blir lovad leverans tisdag, någon gång innan dagens slut. Går inte och jobbar, utan stannar hemma för att kunna ta emot paketet, men inget dyker upp.

    - Onsdag. Utlovad leverans ändras till onsdag på deras trackingsida. Inget paket kommer på hela dagen. Jag ringer inte, utan mejlar för att ha konversationen sparad. Slänger iväg en fråga om de somnat eller bara är slöa. En timme senare meddelar man på trackingsidan att man felsorterat och det kommer bli minst en dags försening. Fortfarande dock ingen avisering eller svar från kundtjänst.

    - Torsdag paketet anländer oväntat på eftermiddagen. Två timmar senare kommer svar från deras kundtjänst: tack för er förfrågan! denna är levererad!

    I fortsättningen kommer jag inte bara att avbryta alla beställningar så fort jag upptäcker minsta koppling till UPS, jag drar nog även ur kontakten till datorn, springer in i duschen, drar på varmvattnet och sätter mig på golvet och gråter en skvätt...
    11 mån sedan
  • Hej Dman,

    Tack för dina synpunkter.
    Conrad.se är ett svenskt företag, och vi ägs av tyska Conrad Electronic. Koncernen har ett centraliserat lager i Tyskland där alla produkter utgår ifrån. All den här informationen finner du tydligt på vår hemsida under "Om oss". Så jag skulle inte vilja säga att vi inte är ärliga med vårt ursprung - det framgår ytterst tydligt om man tar sig tid att läsa lite på vår sida ;)

    Med vänliga hälsningar
    Conrad.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt och smidigt och det jag ville ha fanns.