Fri frakt över 999:-
Över 200 000 produkter
Frakt fr. 48 timmar

http://www.conrad.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 9 år sedan
(data från 2014-08-29)
Detaljerad information Conrad.se har fått betyget (7.31)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Tar inget ansvar.
    Nästan omöjligt att få tag på kundtjänst, inget telefon nummer endast webbformulär.
    Jag beställde en vara fick en bekräftelse med beräknat leveransdatum.
    Pengar drogs direkt från mitt konto.

    2 dagar senare fick jag ett mail att de tagit bort min order för varan var för billig, de skylde på " tekniskt fel " och bad mig lägga en ny beställning och nu var priset exakt dubbelt så högt som Dustin tog för samma vara.

    Jag använde deras webbformulär för att undra vad de pysslade med, skickade ett om dagen i 6 dagar innan de svarade och förklarade igen att priset hade varit ett " tekniskt fel " och de var fortfarande dubbelt så dyra som Dustin.

    Fortfarande så var mina pengar borta från kontot, de kom dag 8 efter att jag ännu en gång skrivit till dem.

    Aldrig mer Conrad.
    2 dagar sedan
  • Dålig
    Gjorde en felbeställning i stressen på lunchrasten.
    Kom på det direkt efter och skickade ett mail till kundtjänsten inom en kvart och skrev att jag önskade avbeställa och lägga en ny order.
    Mer än två dygn senare fick jag svaret att det var för sent. (Och vems fel är det?!?)
    Senare den dagen fick jag ett mail att ordern var plockad.
    Då det stod två till tre dagars leveranstid var jag förvånad över att dem tar två av dessa dagar på sig att få ut prylarna från lagret
    Det förklarades snart då de inte verkade ha för avsikt att hålla utsatt tid, för jag sitter fortfarande och väntar på att få ett paket som jag sedan ska skicka tillbaka med vändande post...
    Sista beställningen från dessa skojare...
    7 dagar sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Conrad levererar. Har tidigare skickat tillbaka grejjor (inte denna gång) som jag ångrat mig om, och det har skötts bra.
  • Usel
    Beställde 2 st fläktar den 4/8 varav den ena fläkten kom någorlunda i tid. Den andra lyser ännu med sin frånvaro. Har skickat flera frågor till kundtjänst utan att få ett enda svar. Uselt!
    11 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Bra webbplats. Handlar ofta genom prisjakt och ser ofta conrad komma upp som ett alternativ. Drar mig inte för att handla hos conrad. Något lång lev. tid ibland(ca 4 dagar)
  • Bra
    Går inte att avbeställa automatiskt. Hur svårt kan det vara att lägga in en knapp för det?

    Kundtjänst lyckades dock ändra innan ordern gick iväg. Känns lite chansartat att ha det på det viset.
    17 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning
    vet ej ännu
  • Dålig
    Den 4:e Augusti beställde jag en Logitech G27 till min son som fyller år 8:e Augusti.
    Det stod att det var 3-4 dagars leveranstid. Vilket skulle betyda att det kommer precis i tid. Men det tog mer än två dagar innan produkten hade lämnat lagret i Wernberg, Tyskland.
    Men sen när jag sökte på min leverans på UPS sida, då stod det att planerade leveranstiden var 12:e Augusti och att det var i tid, men det var 4 dagar efter att dom egentligen skulle ha levererat den, och 4 dagar efter att min son fyllde år. Så han kommer inte få den på hans födelsedag. Han måste vänta ytterligare 4 dagar. Total leveranstid blev alltså 8 dagar istället för 3-4
    22 dagar sedan ( Uppdaterat: 20 dagar sedan )
  • Usel
    VARNING!

    Detta företaget svarar inte på supportärenden och har ingen telefonsupport. Beställ inte från conrad.se om ni förväntar er någon support eller säkerhet vid fel.

    Jag beställde en produkt som skulle levereras på 2-7 dagar enligt lagerinfo. 2 dagar efter beställning får jag ett mail från conrad.se som säger att produkten restnoterats och troligen dröjer 3 veckor. Jag skickar därför direkt mail till support och ber att få avbryta köpet, samt få info om återbetalning eftersom jag betalt i förskott med kreditkort. Jag får relativt snabbt ett autogenererat mail om ärendenummer hos support.

    Jag kan dock inte se status på ärendet på hemsidan, som endast ger "access denied" meddelande när jag följer länk via mail eller skriver in ärende id på hemsidan.

    9 dagar senare hade jag fortfarande inget svar från support, men får då ett mail om att varan skickats från lager.

    Under tiden har en konkurrent redan levererat varan (snabbare än conrad.se kan svara på ett ärende om att avbryta ett köp)

    Nu skall jag försöka häva köpet, men har ingen aning om hur det skall gå till, eftersom jag inte kan kontaka företaget på något sätt. Undersöker även om KO eller liknande kan hjälpa till.
    28 dagar sedan ( Uppdaterat: 22 dagar sedan )
  • Usel
    Stor varning! Handla inte här! Jag beställde 3st fläktar i sommarvärmen. Det skulle ta 2-4 arbetsdagar att få dessa hem. Nu är jag inne på arbetsdag nr 10 och jag har inte fått mina fläktar än. Jag fick ett sms från UPS där dom frågade om dom behövde portkod eller liknande för att leverera. Eftersom svaret är nej så ringde jag aldrig upp UPS. Jag skulle tro att fläktarna dyker upp till slut men om det nu är så att UPS förstör Conrads rykte så får dom väl sluta använda sig av UPS. Jag har betalat 2 000kr i förskott och är grymt irriterad. Jag kommer ALDRIG handla här igen och jag skulle ALDRIG rekommendera någon annan att handla här. Välj annan e-handel! Jag har stor erfarenhet av att handla på nätet och detta är min absolut sämsta upplevelse.
    22 dagar sedan
  • Usel
    - Very poor customer service.
    - Slowest packet delivery times.
    22 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra produkter, blixtsnabb leverans kan inte bli bättre.
  • Dålig
    Beställde en fläkt som skulle bli levererad igår av UPS. Tyvärr så kom det ingen leverans. UPS påstod att dom inte hade mitt mobil fast jag angett detta. För mig förstör det upplevelsen då jag fick avbryta annat för detta. Försökte kontakta supporten men får bara upp en blank sida. Beställer jag från dom igen så ska jag inte välja UPS och jag ska ha tid att vänta ?
    11 mån sedan ( Uppdaterat: 24 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra!
  • Usel
    Beställde 2 fläktar som det stog "3-4 dagars leverans" på.

    Efter en veckas total tystnad så får jag ett mail om att dessa inte finns i lager och att jag måste vänta ytterligare 2 veckor.

    Första och sista gången jag beställer något från Conrad.se!
    25 dagar sedan
  • Dålig
    Jag beställde en Traxxas radiostyrd bil, tyvärr fungerade inte bilen vid leverans. Nu har jag försökt i tre veckor att få kontakt med Conrad för att höra hur jag ska göra för att kunna reklamera bilen. De har en automatisk funktion för kundsupport. Men det kommer inget mail från den funktionen när man registrerar ett ärende. Och ingen annan kontakt heller.
    Dålig kundvård enligt mig.
    25 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    veryyyy good
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Conrads är toppen har redan en dirt devil toppengrej
  • Usel
    Beställning Retur
    Colorfly i106 Q1 såg fin ut. Lite tung kanske.
    Tyvärr så var det TYSKT Windows.
    Dåligt att det inte finns något telefonnummer att ringa till. Jag använde säkert en timme till att surfa runt och Googla bara för att hitta ett telefonnummer. Lönlöst. Bara det gör att jag inte köper något större från dem i fortsättningen.

    Jag skickade in supportfrågor som tog en vecka innan de svarade på trots att jag skickade ett antal mail om problemet både till teknisk support och kundtjänst. På hemsidan stod efter ett tag information om att ett systemfel gjorde att ärenden inte registrerades som de skulle. Eftersom ångerrättsfristen närmade sig kändes det inte bra och stressande dessutom.

    När jag till sist fick svar så frågade de bara hur de kunde hjälpa mig.
    Sedan gick uppföljningen snabbt. Jag begärde och fick snabbt en returfraktsedel och åkte till posten. Jag får säkert pengarna tillbaka.
  • Usel
    Beställning Leverans
    KATASTROF ! Har väldigt god ekonomi men dom nekar faktura köp . fyfan vad dåligt
  • Utmärkt
    Har handlat härifrån en gång men gör det gärna igen. Snabb leverans och bra information hela vägen. Fick tyvärr lämna tillbaka produkten som reklamation men även det var smidigt. Bra info rörande returer på deras hemsida och inget krångel.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag har varit jätte nöjd med beställningen. Det gick enkelt och snabbt men jag måste vänta hur det fungerar med leveransen.
  • Bra
    Beställning Leverans
    Dessutom skickas denna undersökning ut innan de levererat ens produkt. Troligtvis för att det tar så lång tid att få produkterna levererade.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    De håller vad de lovar även vid garantiärenden.
  • Knappt godkänd
    Svindyr frakt om man bara köper någon enstaka grej.
    1 mån sedan
  • Usel
    Jag har tappat allt förtroende för denna leverantör. Usel service!
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Conrad bekräftade först beställningen och återkom sedan 4 dagar efter och meddelade man inte kunde ge mig kredit trots man först godkänt köpet. Usel och snigellångsam service
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra pris, snabb leverans som alltid från Conrad!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Snabb och bra leverans har inget att klaga på
  • Usel
    Väldigt sparsam info att det inte ingick ackumulator till dammbelyningen jag köpte, tog för givet att jag skulle kunna använda belysningen ur paketet, stod inte att det INTE ingick och det enda pluspaketet de erbjöd om man lade till lite pengar var en längre sladd, inget paket med ackumulator..när jag kontaktade dem för hjälp med detta hänvisade ni att jag fick lägga en ny order på ackumulator och hänvisade att om jag anmäler mig till ert nyhetsbrev får jag 50:- att dra av på nästa ordern.....skitdålig service!
    Jag lägger ju inte en order till med en fraktkostnad till!

    Finns något som heter GOODWILL!

    Kommer aldrig handla av Conrad igen!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Mycket bra pris, produkt och leveranstid. Det är andra gången jag beställer den här produkten!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Orolig när jag läste andras omdömen, men så långt har allt verkat kanonbra! Hoppas nu bara att jag får min metalldetektor, annars får jag ge en ny bedömning =)

    Uppdatering: Jag blev ännu mer orolig när jag såg att Conrads.se låg i Tyskland men jag fick min vara på utsatt tid och den fungerade perfekt! Toppbetyg till Conrad.se från mig, jag är övertygad om att jag kommer att handla där många gånger i framtiden .
  • Perfekt
    Precis så enkelt som jag hoppas det alltid ska vara.
    2 mån sedan
  • Usel
    På deras sida stod det lev inom 7-9 dagar, efter 8dagar kom det ett mail där det står att varan utgått ur sortiment.
    När jag sedan går in på sidan står det samma sak som innan ( lev inom 7-9 dagar ) och det går fortfarande att beställa varan
    Sen går det inte ringa support, och mailkontakten tar minst en vecka att får svar på

    Uselt !
    2 mån sedan
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Frakten förstör upplevelsen totalt.
  • Perfekt
    Beställning
    Enkelt!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    I stort sett bra. Lite krångel men det berodde på mig.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Blev glad att jag hittade det jag sökte då varan är lite speciell och info om produkten gjorde att jag valde Conrad.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Jag köpte 4 däck samt 4 hjul till min gamla radiostyrda bil =)
  • Knappt godkänd
    Beställning
    Mycket tveksam, då Conrad.se fått dåliga omdömen på nätet. Mitt köp är en chansning (har ej fått leveransen än).
    Är lite oförstående till deras "tänk". De lägger ner mycket pengar på reklam. De försöker på
    hemsidan med hjälp av text, bilder etc på olika vis övertyga den presumtiva köparen. När väl kunden lagt sin order så verkar de missköta det förtroendet..?!
    För mig förefaller det tämligen motsägelsefullt. En nöjd kund behöver man inte söka upp, hen söker upp leverantören själv, hans vänner söker också upp dem.., osv.
  • Ganska dålig
    - Beställning gjord efter att jag fått klargjort att allt finns på lager 6/6-14, får bekräftelse.
    10/6-14, får mail om att alla varor är restnoterade, och kommer först att levereras om 3 veckor enligt Conrad.se.

    Jag skickar tillbaka ett mail och nämner att jag vill avbeställa min order eftersom jag inte vill vänta 3 veckor. (Utgick från att varorna fanns på lager enligt conrad.se)

    Nästa mailkontakt tar något längre, och får till svar: "Vi har alla produkterna på lager i din beställning och ni kan ignorera detta email då det är ett felutskick."

    Jag återkopplar igen, nämner att jag beställt hos någon annan, och att jag fortfarande vill ångra mitt köp, nästa kontakt tar 1 timma, där jag får till svar att min order har annullerats.

    - Det är bristande information om processerna, jag vill gärna veta vad som händer med min order, och tilliten sitter i informationen till kunden.

    - Lagerstatusen på conrad.se är bristfällande, går inte att lita på.
    Även om varan säger att den finns på lagret, är chansen stor att det kan vara missvisande, och svarstiden för mig (inte inräknat helgen) på 2 dygn där man väljer att informera.

    + För rimlig svarstid via e-mail.
    + För att man hedrade min ångerrätt även om företaget är baserat i Tyskland.

    Jag hoppas innerligt att conrad.se för det första skriver klart och tydligt på sin hemsida att företaget är baserat i Tyskland, av juridiska skäl.

    Samt att man förnyar, eller gör om sitt lagersystem, så att informationen är mer tydlig på lagerstatus. Sen ska man komma ihåg LIDL här i Sverige (Tyskt företag) som inte arbetar utifrån kunden, kunden har alltid rätt.

    Ta åt er Conrad.se!
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Många betalningssätt och fraktalternativ att välja mellan
  • Mycket bra
    Beställning
    Vet inte än
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Funkat utmärkt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätthanterlig webshop, bra pris på det jag köpte i jämförelse med andra sajter, leverans relativt snabbt. Är nöjd.
  • Usel
    Beställde en grästrimmer och någon kabel, efter en veckas tid skickar de ett meddelande att varan är restnoterad. Bara att det tar en hel vecka innan de ens tittat på ärendet. På deras hemsida stod det att sakerna fanns på lager när jag beställde. Nu skulle det ta ytterligare 3 veckor till för att få sakerna..

    De fanns säkert i lager när jag beställde men tar det en vecka att behandla en order så är det ju inte säkert att sakerna finns kvar i lager längre.

    Hoppas bara jag får tillbaka pengarna nu så jag kan beställa någon annanstans. Kommer uppdatera det här omdömet senare.
    3 mån sedan
  • Ganska bra
    Beställde en hårddisk (WD Blue WD7500BPVT 8MB 750GB) till min brorsa för att byta originaldisken i hans ps3 slim.

    Stod att den skulle komma in i lager den 14/5 men den 14/5 ändrades det till veckan efter istället.
    Tänkte då avbeställa den och ta 500GB:s varianten istället som de hade i lager men innan jag hann göra det så fick jag ett mail, där det stod att disken hade skickats.

    Hämtade paketet igår och blev något förvånad när jag öppnade det, där låg en Toshiba disk.

    Tänkte först att, nu har de packat fel produkt men när jag sen tittade på fakturan så har de tydligen bara ändrat min beställning.

    Disken hade samma specifikation som min beställda men 1TB istället för 750GB (vilket såklart inte gör något utan var väl en bra deal)

    Men jag tycker man bör meddela sina kunder innan man ändrar deras order.
    Jag valde ju WD eftersom jag faktiskt ville ha en sån.
    3 mån sedan
  • Hej Kimme,

    Tack för dina synpunkter.

    Beklagar att du inte blev informerad av utbytet innan produkten nådde hem till dig. Vid slutförsäljning av en del produkter så byter vårt system ut produkten till en annan motsvarande produkt alternativt en bättre. I det här fallet fick du en liten större hårddisk, men av en annan tillverkare. Förstår att man kan bli lite paff när man öppnar paketet och får se en produkt från en annan tillverkare än det man beställt - beklagar detta.

    Hoppas ni trots detta blir nöjda med er nya hårddisk och lycka till med spelandet :)

    Mvh
    Conrad

  • Usel
    Beställde varor för en vecka sedan och betalade med kort. Beloppet har dragits men någon leverans har jag inte sett skymten av. Gissa om barnen är besviken när man har beställt grejjer till dom. Helt omöjligt att få tag på kundservicen.
    3 mån sedan
  • Hej Barritus,

    När en beställning läggs mot kreditkort så reserveras beloppet på kortet - men pengarna dras inte förrän vi skickat paketet, och i samma veva skickar vi ut ett mail innehållande kolli-ID så du kan spåra paketets resa till dig.

    Om du du fått detta mail men du ännu inte mottagit ditt paket så rekommenderar jag dig att kontakta vår kundservice så hjälper de dig vidare!

    Mvh
    Conrad

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra och enkelt att beställa. Förmånliga leveransvillkor. Flexibilitet.
  • Knappt godkänd
    Att köpa varor hos conrad har aldrig varit några problem. Att försöka komma i kontakt med deras kundtjänst är ett enda stort problem. Bara meddelandet på deras supportsida när man svarar på ett ärende, "Vänligen vänta... det kan ta en sukund!", visar på deras kundintresse när de väl krängt en vara.

    PS: Jag vet inte hur lång en sukund är, men den motsvarar tydligen ca 15 sekunder.

    Uppdatering: Efter att äntligen fått tag på kundtjänst så var det inga problem med returer och är väldigt nöjd med hur snabbt de hanterades. Det som verkligen behöver åtgärdas är tiden det tar för att få tag på någon som kan hjälpa en. Det är fortfarande oacceptabelt att det ska ta sådan tid att få svar på sitt ärende.
    3 mån sedan
  • Hej Johan_Larsson,

    Tack för dina synpunkter & jag beklagar att det tagit tid att komma i kontakt med oss!

    Vi håller för närvarande på att uppgradera en del av våra system och det har inneburit att vi under vissa perioder dessvärre inte kunnat återkoppla så fort som vi önskat till en del av våra kunder. Vi arbetar på att snarast möjligt vara i fas igen.

    Mvh
    Conrad