Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 16 år sedan
(data från 2014-09-21)
Detaljerad information BRA Ljud & Bild har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • 2013-09-22 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Nycket bra
  • Perfekt
    Just den typen av köp som gör att jag gillar att handla på Internet.
    Tre timmar efter att jag klickat "Köp" och fått orderbekräftelse per mail, så får jag en mailnotis om att paketet är skickat. Mycket riktigt dök det upp redan dagen efter.
    Att det var fraktfritt gör ju inte saken sämre.
    Jag kommer definitivt att handla här igen.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    bra bemötande på telefon inför köp
  • Ganska bra
    Beställning
    Väntar på varorna som är mer försenade än vad BRA uppgivit, Tråkigt att man inte får besked,
  • Bra
    Beställning Leverans
    Saknade möjligheten att handla som företag. I övrigt bra.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Extremely fast service!! I received an email the same day as i ordered to confirm my order and confirm that the product was sent. I received the product the NEXT day after i ordered!! Very safe payment option. I highly recommend.
  • Utmärkt
    Mycket snabbt och vänligt bemötande via mail och snabb orderhantering. Sista stjärnan fås om behov av service eller reklamation uppstår och om denna sköts väl, vilket jag o dagsläget inte har anledning att betvivla.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Trevligt bemötande. Smidig affär. Bara positivt +++++++++++++
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    varan är komplett och hel :)
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Bra leverans tid
  • Mycket bra
    Beställning
    Lite lång leveranstid. Tog ca 2 dagar innan leverantören skickade iväg paketet
  • Perfekt
    Bra pris. Snabbt svar från kundtjänst när jag hade en fråga. Bra leverans.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Krångling med delbetallnings alternativ.
  • Utmärkt
    Beställning
    Bra vara till bästa pris.
  • Perfekt
    Rask og profesjonell leveranse til en gunstig pris.
    Bestilte en vaskemaskin som skulle leveres til en fritidsbostad.
    Var derfor spent på om det gikk an å få gjort avtale med transportøren om leveringstidspunkt.
    Supporttjenesen gav meg eksakt tidspunkt og sørget for at transportøren ringte meg, slik at vi fikk avtalt hvor han skule sette varen. Meget godt fornøyd!
    2 år sedan
  • Bra
    Det var tråkigt att det jag hade beställt inte fanns i lager eller hos leverantör men fortfarande annonserades som i lager, men det gör inte speciellt mycket iochmed att dom tog kontakt nästkommande vardag och ordnar en liknande produkt som jag är mycket nöjd med.

    Mycket bra bemötande, vilket jag hoppas fortsätter vid eventuell framtida kontakt.

    Dock tog leveranstiden nästan en vecka, men i mitt fall med att produkten inte fanns och annan valdes så är det acceptabelt.
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra rakt igenom. Fanns inget att klaga på.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Hadde kontakt med kundesupport via e-post angående fraktaltertiv.
    Meget imøtekommende og rask!
  • Mycket bra
    Beställning
    Något lång leveranstid(1 vecka) men helt klart värt med tanke på priset!
  • Perfekt
    Snabb leverans och mycket bra bemötande!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt allt gick smidigt!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Väldigt lätt att beställa!
  • Dålig
    Ypperlig service, bra priser och lagerhållning, problemfri leverans. Ingen erfarenhet av reklamationer. Rekommenderas!

    Uppdatering: Två år efter senaste köp säljer de min epostadress till tredje part och spam ramlar in. De hade iaf heder nog att bekänna detta (jag använder engångsadresser).

    Uppdatering 2: Efter att för döva öron ha påpekat vad jag anser om oskicket att spamma mej via andra helt orelaterade företag flertalet gånger (att det är olagligt vet de nog om) så är jag tvungen att blockera all epost från det här företaget och den engångsadress jag använde när jag handlade där, samt sänka mitt betyg. Mycket synd. (De får trots allt behålla en stjärna för god service för några år sedan.)
    5 år sedan ( Uppdaterat: 2 år sedan )
  • Hej,

    Det här gör mig väldigt orolig, Vi verken säljer eller lämnar ut epost adresser till tredjepart. Detta är inte något jag har hört innan men vill gärna få klarhet i fortast möjligt.

    Vi skulle vara mycket tacksamma om du tog dig tiden att kontakta oss för att reda ut detta.
    Vi kompenserar givetvis den tid du lägger ner ekonomiskt så detta ej ska drabba några fler kunder.

    /med vänliga hälsningar
    Karl Möller Ansvarig för Bra

  • Usel
    Beställde en blender som enligt deras lagersaldo skulle finnas i lager. Efter en vecka utan uppdateringar stod min order fortfarande som oskickad varpå jag skrev ett mail till butiken och frågade vad som stod på. Svaret blev att man inväntade leverans, vilket betyder att produkten inte alls fanns i lager. På produktsidan stod det däremot fortfarande att blendern fanns i lager.

    Butiken är med andra ord bara en i den långa raden butiker som ljuger om lagersaldot för att locka till sig beställningar och det kan ta precis hur lång tid som helst innan du får din beställning oavsett om butiken lovar att den finns i lager.

    Jag rekommenderar att handla någon annanstans om du vill ha din order i tid.
    2 år sedan
  • Hej Figge,

    Vi kan bara be om ursäkt för det inträffade, Vi tog över hemsidan den 1/3-12 och jag har inte sett något mail ang detta ärende. Detta måste ha skett innan vi tog över hemsidan. Är det möjligtvis så att du fortfarande inte har köpt någon mixer så skicka iväg ett mail till oss så ska vi lösa mixern till dig. Det blev dessvärre lite rundgång på hemsidan när det bytte ägare och ansvar.

    /med vänliga hälsningar
    Teddi på kundtjänst

  • 2012-02-23 - Digitalcenter AB (556554-0282) tog över verksamheten från Telecombutiken i Landskrona AB (556696-5314)

  • Dålig
    Rekommenderar ej denna butik.

    Vi köpte en glassmaskin som havererade vid första försöket. Jag mailade först butiken utan att få något svar. Ringde efter en vecka och de svarade faktiskt då och lovade att sätta in pengarna för den trasiga maskinen.

    Detta var den 4/1, igår den 13/2, efter otaliga obesvarade samtal samt 5 mail, så har vi pengarna på kontot

    1 stjärna för att de tillslut löste returen.
    2 år sedan
  • Usel
    Jag gillar inte den här butiken. I en vecka försökte jag ringa (alltid upptaget) samt skickade två mejl för att försäkra mig om att produkten fanns inne. Jag fick inte svar på mina mejl. Jag tänkte att produkten finns ju på hemsidan, så jag lägger in beställningen ändå. Efter en vecka har jag inte fått annat än en bokningsbekräftelse, så jag ringer, och de svarar faktiskt! Får då veta att produkten INTE finns. De påstår att de mejlat mig om detta, men det har jag inte fått. Väldigt tråkigt. Han som svarade i telefonen lät trött med, service-yrke?
    2 år sedan
  • Usel
    På tisdag beställde jag en stavmixer som jag skulle ha till helgen. Efter två dagar utan att varan skickats bestämde jag mig för att avbeställa eftersom jag skulle använda den kommande helg och jag dessutom hittat en billigare på en annan sida.
    Ringer och mailar dom under torsdag och fredag angående detta utan att få något svar överhuvudtaget.

    Idag, nästan två veckor efter beställning, kommer varan. Inte förpackad utan endast tejpad runt den trasiga originalförpackningen. Ser en smula begagnad ut.

    Går in på företagets hemsida för att kolla hur man gör med returer, där står det att man ska ringa innan. Har nu ringt flera gånger men ingen svarar.
    2 år sedan
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Lågt betyg eftersom Bra ljud & bild först har en vara på nätet som de inte kan sälja ( fanns inte varken hos Bra Ljud & bild eller hos leverantören) samt att de inte hörde av sig omgående ang detta utan jag fick jaga fast dem och kräva ett svar. Nu står jag utan spis sedan snart tre veckor..... :(

    Ett pluss är dock att jag inte blivit av med några pengar :)
  • Usel
    Beställning Leverans
    mobilen som är köpt , har ännu inte kommit . har både ringt och mailat och får inget svar. rekommenderar ej företaget
  • Perfekt
    Att leverera snabbt lyckas rätt de flesta företag med. Men när problem uppstår brukar det bli eviga diskussioner. Hade problem med skada på köpt glassmaskin. Detta åtgärdade BRA Ljud & Bild fantastiskt smidigt.

    Brukar inte ge betyg men denna butik förtjänar toppbetyg för sin hantering
    2 år sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    Länken till köpvillkoren fungerade inte.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt och enkelt, lättöverskådlig hemsida.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Tack
  • Perfekt
    Vi köpte en Whirrpool 6720 tvätt till dottern.
    Vi beställde i tisdags och DHL levererade på torsdagen 0930.
    Lysande var ordet.
    Sign Axelman
    3 år sedan
  • Perfekt
    Beställning
    allt perfekt
  • Mycket bra
    Inga klagomål. Leveranstiden var någon dag längre än utlovat, men det misstänker jag har med transporterna att göra och inte butikens fel.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Köpte produkten 8:45 på Måndag morgon, ca kl 10 på Torsdag fick jag meddelande om att produkten fanns att hämta på lokala kiosken.
    Landskrona till Luleå på 2,5 Dag är BRA!

    Var inga problem att köpa via deras hemsida, var lite luddigt med leverans alternativ eftersom inget gick att välja, ex. Hempaket osv.

    Snabb kontakt från företaget via mejl, var lite orolig för leveranstiden (Leverans bolaget) pga. nuvarande vädret över Sverige (snöstorm) och tiden på året (veckan innan julafton) men allt gick ju KANON!

    Många ++++ för detta företag och BRA priser, blir lätt fler köp.

    Tommy önskar Claes en God Jul!
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Köpte produkten 8:45 på Måndag morgon, ca kl 10 på Torsdag fick jag meddelande om att produkten fanns att hämta på lokala kiosken.
    Landskrona till Luleå på 2,5 Dag är BRA!

    Var inga problem att köpa via deras hemsida, var lite luddigt med leverans alternativ eftersom inget gick att välja, ex. Hempaket osv.

    Snabb kontakt från företaget via mejl, var lite orolig för leveranstiden (Leverans bolaget) pga. nuvarande vädret över Sverige (snöstorm) och tiden på året (veckan innan julafton) men allt gick ju KANON!

    Många ++++ för detta företag och BRA priser, blir lätt fler köp.

    Tommy önskar Claes en God Jul!
  • Perfekt
    Suverän butik att ha o göra med.
    Beställde en LG Plasma från dem som dom inte hade i butiken, men det var lätt ordnat.
    2 Dagar tog det jämfört med OnOff och Siba som ville ha 2 veckor på sig att ta hem samma produkt.
    Lätta att få tag på via telefon och mycket trevliga.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Inte ett ljud från företaget i fråga!!!
  • Mycket bra
    Tog lite tid med leveransen.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Toppen!
  • Perfekt
    Köpte en Grand Hall 325. Mycket bra kontakt och service! Supersnabb leverans!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Klockrent, Det tog lite tid innan varan kom varan kom till sverige. Men sen gick det av bara den!
  • Perfekt
    Bästa onlinebutiken jag har handlat i, Claes ligger alltid ett steg före med information och man blir riktigt bra bemött. Det är en av de få butikerna man har lika mycket värde som kund även efter pengarna bytt ägare och leveranstiden är skämtsamt kort, tre dagar för en stor lcd och att betala den kontant var inga konstigheter heller för det kan ju vara lite tveksamt att betala massa tusen över nätet till en butik man inte handlat i innan.Jag kan varmt rekommendera Brá och ett hjärtligt tack till Claes.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra och personlig mejlkontakt. Dammsugaren kostade lika mycket i Sibas nätaffär, men stora kedjor behöver man ju inte gynna.
  • Utmärkt
    Bra affär som tyvärr inte finns kvar i Linköping
    4 år sedan
  • Perfekt
    Grymt snabb leverans. 24 mån räntefritt vilket är kanon då inte alla kan hosta upp så mkt pengar på en gång. Tack BRA för en snabb och smärtfri affär.
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde en svart Proson R-8 i måndags, fick mail om att den inte fanns i svart natten till tisdag. Bestämde mig under tisdagen då för att köpa en Proson R-10 istället då den fanns inne i svart och jag var i behov av en sub. Gjorde beställningen tisdag kväll, ringde onsdag eftermiddag för att kolla att allt gått bra och det hade det, han i telefonen sa att den skulle levereras på måndag.
    Fick sms idag om att den hade kommit fram :D

    + Snabb leverans
    + Trevligt bemötande

    - Dåligt uppdaterad lagerstatus
    - Lite sega att svara på mail
    4 år sedan