Hemsida visas ej p.g.a. nedanstående orsak:

Ej webbförsäljning

Vidare information visas ej p.g.a. ovanstående orsak

Detaljerad information OpenSolution har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • 2013-10-22 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    VARNING!!!!!
    Handla inte härifrån, finns så många bättre butiker att välja.
    Beställde för över 1,5 månad sedan en produkt som ännu inte är levererad. Svarar inte på mail. MEN betalt vill de ha.
    VARNING!!!!!
    5 år sedan
  • Usel
    Beställde en Intel x25-m. Den fanns i lager så dom påstod att dom skickade den samma dag som jag beställde, det gjorde dom inte, däremot skickade dom fakturan samma dag via mail.

    Tio dagar efter beställning och efter några mail jag aldrig fick svar på ringde jag och försökte avbeställa och fick då till svar att det hade blivit något fel att varan inte hade skickats och att han skulle försöka avbeställa den. Jag beställde då från ett annat företag som inte hade varan i lager, men som jag beställt av tidigare och som jag litade på. Dom skickade varan ungefär en vecka innan det stod att dom skulle få in den på lager.

    Två - tre veckor efteråt så fick jag varan från opensolutions, som jag försökt avbeställa flera gånger via mail (som jag aldrig fick svar på), telefon samt deras kontaktformulär via hemsidan (som inte heller fick svar på).

    Jag orkade aldrig bry mig om att använda min ångerrätt eftersom jag tyckte att det var bättre att betala disken och behålla den istället för att skicka tillbaka och behöva vara orolig att nått skulle gå snett så att jag skulle va tvungen att betala den ändå eller få betalningsanmärkningar.
    5 år sedan
  • Usel
    Ångerrätt pytsan. En vecka sedan satte jag in att jag ville ångra mitt köp inget svarän alls inte ens om man ringer och pöar på dom
    köpte varan den 21/5 gjorde en retur anmälan den 24/5 för jag hittade mitt orginal.

    Denna affär rekomenderas inte alls håll er undan från dom.

    Dom vill bara ha era pengar.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Köpte en kamera Canon PowerShot E1 IS till mycket bra pris och varan levererades på några dagar! Mycket nöjd med snabb leverans och bra pris!
    5 år sedan
  • Usel
    Jag köpte ett grafikkort,Club 3d 8400 GS. Datorn klarade inte att gå i viloläge, utan kraschade. Viloläge är en viktig funktion eftersom det är en HTPC, och egentligen aldrig är avstängd. Jag klagade, och fick slutligen skicka in kortet, som sedan gick vidare till Tyskland. Efter någon månad fick jag ett annat grafikkort, utan brickan, "bracket", för min lågprofildator som satt på då jag skickade in den. Det meddelade jag för länge sedan, ingenting hände. Efter några månaders väntan klippte jag av bracketen så att den passade i mitt chassi. Dock var det precis samma fel som förut, datorn kunde inte gå i viloläge. Jag ringde, Open Solution sade att det inte var ngt fel på kortet. Jag sade att jag önskade skaffa ett annat kort, Open Solution blev mkt glad! Han ville ha fullpris för ett nytt kort, men jag ville bara betala mellanskillnaden. Jag frågade efter 9 månader efter köpet frågat hur det gick, andra omgången på verkstad, men inget svar. Jag ringde ett antal gånger, till slut meddelade de mig att varan var felfri, och att köpet inte skulle hävas. Jag har använt andra grafikkort i min dator som funkat felfritt.
    Jag har inte ens fått tillbaka kortet efter sista verkstadsbesöket. Kortet har aldrig funkat, pengar i havet.
    Att vissa beställer och får grejer som funkar 2 dgr senare är väl bra. Svårigheten är supporten.
    Jag skall anmäla företaget till konsumentverket.
    5 år sedan
  • Ganska bra
    Ensam på torpet???
    Trots retur av en vara för 4 veckor sedan som var begagnad och inte ny är inte räkningen krediterad utan hot om inkasso har kommit.
    Nu efter 9 veckor!! har allt löst sig, men vilken jobbig tid att vänta. Tips: skaffa en anställd som hjälp..........
    5 år sedan
  • Acceptabel
    Både bra och dåligt.

    Jag fyllde aldrig i mitt personnummer när jag registrerade mig, sedan tänkte jag beställa mot faktura men hur jag en fyllde i mitt personnummer vart det ej godkänt. Mejlade och frågade hur man skulle göra det är ca 3 veckor sedan nu, men fick inget svar.

    Beställde iaf tillslut och betalade med kort, efter ca en vecka stog det fortfarande "Väntar på leverena" på order status. Mejlade och frågade, två gånger, en gång med e-postadressen och en gång på deras hemsida under "min order" det är ca 2 veckor sedan nu.

    Tillslut ringde jag, fick snabbt hjälp, det hade fastnat på något sätt, det här var på en torsdag morgon så på fredag eftermiddag kunde jag hämta ut mitt paket. Kanon snabb leverans, men svarar man inte på mail ska man inte ha en mailadress!!!!!!!!!!!!!

    Har fortfarande inte fått något svar på ett enda mail.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Ett stort tack från mig till OpenSolution för blixtsnabb leverans av en Samsung SyncMaster 2343BW till Karlstad.
    Jag ger denna butik massor av plus vad det gäller pris, leveranstid, betalnings alternativ samt för kontinuerligt mailkontakt angående order status.
    Detta var första gången jag handlat härifrån men definitivt inte sista.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Beställde 10st ramminnen till mig själv o 4 st arbetskompisar för billig uppgradering av hem-pc laptopar.
    Bra pris och snabb leverans!
    Skulle definitivt beställa av dem igen!
    5 år sedan
  • Låter kanon, hoppas att de rullar på i snabb takt numera!! Mvh Christian

  • Perfekt
    Jag har köpt en hel del produkter av Opensolution, och har aldrig haft problem. Ett stort plus till snabb leverans. Om det är något jag ska klaga över så är det kanske strukturen i butiken, lite svårt att hitta produkter man är ute efter, men annars är det en kanonbra butik. Keep it work!
    5 år sedan
  • Hej! Tack för dina kommentarer, vi ser över hur vi kan göra strukturen enklare och även få en uppfräschning utav sidan... håll ut så skall det nog komma inom kort. Mvh Christian

  • Usel
    KATASTROFAL SUPPORT!!!

    Köpte ett schassi av Opensolution i december 2007.
    Levererades snabbt, plus för det, men vid start visade det sig att nätdelen var defekt, här börjar ett helvete som inte har sin motsvarighet, hade läst på prisjakt att supporten var kass, och jag använder datorn i jobbet dagligen, så istället för att skicka tillbaka varan, köpte jag en ny och reklamerade den gamla, helt OK enligt OpenSolution.
    För att göra en lång historia kort, jag fick bekosta felsökningen själv via Alina System, jag fick betala returfrakten själv, (KASST).
    Jag fick ersättningsschassit efter 3 veckor.
    Jag fick ersättning för mitt relkamerade schassi efter 6 månader (KASST).
    Men det sämsta är att Open Solution (och Kreditor som hanterar fakturaärenden) byggt på fakturan med kostnader och förseningsavgifter för ersättningsfakturan, som jag betalade 5 månader för sent (1 månad före det att jag fick ersättning från dom) efter en helveteiskt byrokratisk korrenspondens.
    Deras krav för försenad betalning och avgifter är nu uppe på ca 2 000 kronor !!!??
    OpenSolution och kreditor hänvisar till varandra, men har ingen vilja eller kompetens att ändra detta.

    Handla inte här, får du broblem så har du slängt pengarna i sjön.

    STÄNG
    6 år sedan
  • Hej! Lät som en lång process och beklagar det inträffade. Lättaste sättet är alltid att reklamera varan direkt när det upptäcks, en felsökning hos en annan leverantör skall ej behövas ifall man stöter på problem. Jag skall kolla upp med Kreditor vad som har hänt med er faktura för det låter märkligt att de har lagt på extra kostnader, du får gärna maila oss på info@opensolution.se med en kopia på fakturan så får vi kika igen vad som har hänt. Frakt vid garantiärenden bekostar vi, skicka över ordernr, kontonr och belopp till oss så reglerar vi det. Mvh Christian

  • Usel
    Nu får det bli ändring på fusket med lagersaldon!
    Är på jakt efter en Linksys NSLU2 och tittar då på Opensolution.
    Prisjakt visar att den finns i lager hos dem och på deras hemsida visas en grön liten boll för att den finns i lager. Kanon tänker jag och börjar plocka fram visakortet.

    Denna text står på sidan
    "Lagervara (5 på lager 2008-08-20)"

    Jättebra! Men vänta nu? strax under står det "lagerstatus realtid" på en knapp. Det står visserligen att det finns 5 st på lager men vi tar väl en titt...

    Vad är det här nudå?

    "Just nu finns varan Linksys Network Storage Link NSLU2 inte på lager.

    Varan beräknas finnas i lager 2008-08-27 (5 beställda) "

    Antingen har man prylarna i lager eller så har man det inte. Varför visas inte realtidslagret i första läget undrar jag?

    Oseriöst!
    6 år sedan
  • Hej!

    Anledningen att man inte visar lagersaldo i realtid direkt är att det sker en förfrågan till lagret som står på en helt annan ort och det tar kanske 1 sekund. Skulle vi lägga på det vid varje gång någon laddar en sida skulle det bli stora belastningar och sidan upplevas långsammare.

    Vi är inte unika på något sätt med att uppdatera lagersaldot med jämna intervall, däremot är vi relativt unika med att visa lagersaldo i realtid.

    Kan inte hålla med dig om att det är \"fusk\" med lagersaldo eftersom kunden kan se lagersaldo i realtid och dessutom är vi ett telefonsamtal ifrån att dubbelkolla lagersaldot.

    Mvh
    Christian

  • Mycket bra
    Gick smärtfritt trots att dom gav posten felaktiga fraktuppgifter.
    6 år sedan
  • Dålig
    Kan inte rekommendera denna butik; som någon skrev tidigare så fungerar det nog bra om de har det man beställt på hyllan, men har de inte det eller det blir fel på något sätt så behöver man som kund både tålamod och tid.

    Beställde en Lohgitech Harmony one 17/2, fjärrkontrollen kom 18/3. Knappast snabbt men så bråttom hade jag inte att jag tyckte det var något problem.
    Problem var det däremot att nätaggregatet var avsett för annat land än Sverige.
    Efter kontakt med företaget (som endast förefaller bestå av en person), så fick jag skicka varan i retur.
    Därefter hände ingenting mer än att jag efter påstötningar fick ständigt nya besked om när den nya fjärren skulle komma och för att göra en lång historia kort så krävdes det sammanlagt 16(!) olika mail innan jag, i mitten av juni, lyckades få köpet hävt och pengarna tillbaka.
    Nästan iallafall; det fattas fortfarande 123.75 kr som jag inte fått tillbaka och heller aldrig lyckats få någon förklaring på vad de står för; men nu ger till och med jag upp.

    Min tolkning av företaget är att det är en person som driver allting och att denne person helt enkelt inte hinner med och orkar bry sig mer än om de ordrar som blir rätt från början.
    Så vill du vara säker på att bli seriöst bemött även när det strular så rekommenderar jag att välja en annan butik.
    6 år sedan
  • Perfekt
    Snabbt och inga uppenbara problem. Första gången jag använde dem.
    6 år sedan
  • Dålig
    Så här gick det när jag beställde från OpenSolution (aka Stjärnhuset AB).

    Tisdag 20 maj
    Lägger en order via OpenSolutions hemsida: väljer direktbetalning via bank. Pengarna tas från mitt bankkonto, men min bank säger att den inte får kontakt med företaget, som kallas för "STJÄRNHUSET AB". Jag skickas tillbaka till OpenSolutions hemsida, där jag får ett felmeddelande: "Beställningen är ej genomförd. Din kortbetalning blev nekad". Märkligt, jag valde ju inte kortbetalning utan direktbetalning via bank.

    Jag kollar min bank igen: ja, pengarna har förts över till "STJÄRNHUSET AB", så jag mejlar OpenSolution direkt, på tisdag eftermiddag. Jag hör ingenting på tisdagen eller på onsdagen.

    Torsdag 22 maj
    På torsdagen 22 maj ringer jag och får tala med en T. på OpenSolution, som säger att köpet inte har godkänts. Jag talar om att pengarna har tagits från mitt bankkonto. Han lovar att kontakta sin ekonomiavdelning för han kan själv inte se om pengarna har inkommit på OpenSolutions konto.

    Fredag 23 maj
    Dagen därpå (fredag 23 maj) ringer jag tillbaka till T. på OpenSolution, som säger: Ärendet ligger hos vår ekonomiavdelning. Jag ska se om jag kan snabba upp det.

    Tisdag 27 maj
    Epost från OpenSolution:
    "Detta är vidareskickat till vår kontakt hos SEB för genomgång eftersom inget belopp finns registrerat på vårt konto ännu.
    Återkommer.
    Med vänliga hälsningar
    C. J."

    Tisdag 3 juni
    Hör ingenting på en vecka, så 20080603 kontaktar jag min bank som direkt svarar:
    "De har fått din betalning den 20 maj. Jag skickar hem ett brev till dig som bekräftelse på betalningen, underskriven av två banktjänstemän. Den kan du visa / skicka till företaget i fråga. Säger de att de fortfarande inte hittar din betalning, återstår endast att göra en reklamation."

    Samma dag mejlar jag detta till OpenSolution.

    Onsdag 4 juni, kl 22.47
    svarar C. J. på OpenSolution:
    "Har nu fått OK ifrån SEB att den är OK, vi har även lyckats hitta den på vårt kontoutdrag. Den har kommit in helt utan referens så den har varit svår att hitta i ekonomisystemet. Den ligger för leverans nu äntligen!"

    Torsdag 5 juni får jag epost om att min beställning har expedierats och skickats iväg.

    Måndag 9 juni kan jag hämta ut mitt paket.

    Det tog alltså nästan tre veckor att få min beställning. Jag känner inget stort förtroende för detta företag och kommer nog att dra mig för att anlita det igen - och om jag gör det så väljer jag definitivt inte direktbetalning via bank.


    6 år sedan
  • Hej!

    Vi ber om ursäkt för ditt ärende tog lång tid, tyvärr hade SEB en störning och kunde inte rapportera tillbaka till vårt system. Vår kontaktperson felsökte hos SEB för att se vad felet kunde vara och så vi kunde få fram ett referensnummer på att betalningen är OK. Om inte betalning är helt godkänd kan detta gå tillbaka direkt till kunden så därav vill vi självklart få ett OK ifrån SEB och det fick vi först samma dag som vi skickade beställningen.

    Självklart är vål målsättning att leverera paket omgående eftersom vi lever på vårt goda rykte i branschen, däremot när det blir problem hos en bank så blir det dock en del manuellt jobb som kan ta tid att få fram. Detta är normalt sätt extremt sällan att en bankcentral ligger nere under en kort tid, men det kan självklart hända.

    Mvh
    Christian Johansson

  • Perfekt
    Köpte Windows XP, även köpprocessen var lite krånlig så tyckte jag att betalningsaltenativen var i topp och leveransen okej
    6 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en mus! Kom efter ca 2-3v pga att den inte fanns i lager. Har inget att klaga på.
    6 år sedan
  • Dålig
    I februari köpte jag en Logitech Harmony One och det följde inte med någon svensk nätadapter (UK).

    18 dagar har gott sen de svarade mig sist.
    Jag har Skickat tillbaka hela Harmony One och det var i mars. Nada... De har min pengar och Harmony One. Vet inte vad jag ska göra nu. Ska ringa sista gången nu på mondag... mer info senare.

    Obs, kommer från USA, jag vet jag skriva inte perfekt svenska.. men jag försöker. :-)
    6 år sedan
  • Alla är utskickade och vi beklagar att vi har fått in fel leverans utav Logitech. Vi gör självklart vårt bästa att leverera helt nya produkter, samtliga kunder har självklart fått förbetalda fakturor och förlängd kredittid hos Kreditor.

  • Dålig
    Jag tvivlar inte på att butiken kan leverera lagervaror med någorlunda precision men i övrigt är det inte mycket de lyckas få rätt. Här är ett axplock av mina erfarenheter:

    - Tar minst tre arbetsdagar att svara på mail om de svarar alls.
    - När/om de svarar vägrar de svara på eller ignorerar direkt ställda frågor.
    - Har ingen paketspårning (ofattbart).
    - Har oförklarligt långa leveranstider på saker som finns i lager hos övriga handeln.
    - Beräknade leveranstider verkar vara tagna ur luften.

    Så för att summera: De har bra priser och levererar saker som finns i lager snabbt men och det är något strul med leverans eller garanti så att du är tvungen att kontakta och resonera med detta företag så önskar jag dig lycka till.
    6 år sedan
  • Hej!

    Vi skickar med kollinummer via e-post, sms och även i Er profil i vår e-handel. Detta nummer går att spåra på www.posten.se alternativt www.pannordic.com ifall det är företagskund.

    Självklart är vårt mål att leverera allt så fort som möjligt men då sortimentet är över 100 000 st varor så kan vi ej lagerhålla samtliga varor utav vi lagerför de varor vi är starkast på. De övriga varor beställs in från våra leverantörer och tyvärr kan någon leverans bli försenad.

    Vi gör vårt bästa för att svara på e-post så fort som möjligt och detta är olyckligt i detta fall att det har tagit tre dagar med ett svar, lättast är då att ringa för att få svar direkt.

  • Mycket bra
    snabb leverans, betalning mot faktura, bra priser
    6 år sedan
  • Utmärkt
    Fungerade bra! Köpte en Logitech Harmony One, tyvärr följde det inte med någon svensk nätadapter, men vems fel det är vet jag inte?
    6 år sedan
  • Dålig
    Plus för en trevlig kontakt per telefon, speciellt med tanke på att vi var tvungna att göra en del ändringar innan beställningen slutligen blev klar.

    Ett stort minus för ett bedrövligt handhavande av ett garantiärende, som ännu inte är uppklarat, men beskedet vi idag fick ifrån dem är en hån. Tyvärr var ett server-moderkort i princip DOA, något som ibland händer och inte kan belastas OpenSolution. Däremot har de skött vårt ärende arrogant och slött.

    Enligt deras rutiner skickade vi en skriftlig förklaring och begäran om utbyte av defekt vara. Detta gjordes den 31/1. För att försäkra oss om att ärendet togs omhanda snarligen, eftersom våra kunder var beroende av en tjänst som denna komponent är ämnad för, kontaktade vi dem per telefon. Visst detta skulle så snart som möjligt tas om hand, vi skulle bara vänta på att få information om hur detta skulle skötas.

    Ingenting händer trots att allt som krävdes var ett E-post meddelande så vi kontaktar OpenSolution igen efter tre arbetsdagar. Återigen ett vänligt besked om visst det här ska ordnas och återigen samma tystnad. Ytterligare ett samtal med samma besked.

    Efter en vecka utan respons ifrån OpenSolution ringer vi dem och förklarar att vi inte kan finna oss i detta utan är tvungna att beställa nytt moderkort ifrån annan återförsäljare. OpenSolution ger oss då besked om att visst går det att ordna så att summan krediteras, istället för att varan byts ut. Beskedet är att vi bara ska vänta in ett ärendenummer innan vi skickar varan, men det skulle de göra på en gång.

    OpenSolution lyfter uppenbarligen inte ett finger för inte får vi något ärendenummer. Till slut på torsdagen veckan efter skickar vi moderkortet utan ärendenummer och betalar fakturan minus summan för moderkortet. Eftersom OpenSolution gjort ett så pass oseriös intryck, och visat totalt ointresse av att ens skicka enkel information per E-post, hur skulle vi då kunna riskera att behöva bli blåsta på pengarna också?

    Idag hörde OpenSolution av sig och meddelar att det inte gjorde något att vi skickade tillbaka moderkortet, men ärendet skickas till inkasso! Att överhuvudtaget ha mage att skicka ett ärende till inkasso med tanke på att de inte gjort ett skvatt är över vår förmåga att förstå.

    Nu hänvisar de till standardrutiner om att det tar en vecka för dem att i sin tur få ett nummer ifrån Tyskland. En vecka i vårt högteknologiska samhälle? Trots beskedet om att istället för ett utbyte kreditera beloppet vill de nu tvinga på oss ett nytt moderkort med hänvisning till samma standardrutiner och det efter att två veckor passerat utan något som helst initiativ ifrån deras sida.

    Om ett företag ska ha rätten att hänvisa till några som helst standardrutiner bör de åtminstone leva upp till ett minimum av professionalism. Nu kräver OpenSolution att vi ska vara den perfekte kunden med outtömligt mått av tålamod, samtidigt som det tydligen är helt i sin ordning för dem själva att inte göra ett skvatt och att t o m ge falska besked.
    6 år sedan
  • Perfekt
    Allt fungerade perfekt! Beställde sent tisdag kväll, och fick varan på torsdag. Mycket smidigt!
    6 år sedan
  • Perfekt
    En av dom bästa butikerna jag handlat av. Beställde på söndag, hämtade ut varan på tisdag. Samtidigt som jag beställde så skickade jag iväg en fråga till butiken ang. frakten och fick otroligt nog svar inom ett par timmar. På en söndag!
    6 år sedan
  • Knappt godkänd
    Min beställning kom fram efter två dagar, och jag fick ett kollinummer efter telefonkontakt, så jag slapp vänta tre dagar. Deras hemsida är riktigt dålig och enda anledningen att jag provade dem var att de var billigast enligt prisjakt. Att blanda ihop tre firmanamn tycker jag känns lite lurt och är glad att just min produkt var hel och att jag slipper prova returhanteringen. Men än så länge är min upplevelse relativt positiv, så mitt betyg blir fyra, även om jag noterat alla ettor här. Den största anledningen till mitt låga betyg är embalaget. De skickade endast i retailförpackningen, alltså ingen skyddande ytterkartong med embalage. Bara tur att produkten är hel. Vore det inte för det hade jag satt en sjua...
    6 år sedan
  • Hej
    Vi har i dag två butiker (OpenSolution & DatorCentrum), anledningen att de ligger för sig är att de har olika kundsegment som det riktar sig till.
    Vad gäller embalaget vore det bra om du kan maila oss på info@opensolution.se vilken order det gäller. En del av våra ordrar packas inte om från tillverkare och en del packas om ifrån oss. Det är viktigt för oss att veta så att vi antingen kan kontakta våra leverantörer angående förpackning eller gå igenom med vår lagerpersonal.
    Mvh
    Christian

    IT-chef OpenSolution

  • Perfekt
    Mycket bra företag!
    Beställde väggfäste till min tv, i efterhand såg jag att det fanss ett bättre till samma pris ringde då och kom till en mycket trevlig kundtjänst som ändra min beställning. Dom levererade sedan varan dagen efter och skickade även ett sms! Mycket bra företag rekommenderas starkt!
    6 år sedan
  • Mycket bra

    Beställde 7st Samsung IDE diskar.

    Lite rörigt, men i övrigt mycket bra service.
    Open Solution, DatorCentrum, Stjärnhuset= samma företag.

    Enkelt att få tag på säljare genom att "adda" dom på din MSN, bara skriva och vänta på svar.

    Leverans dagen efter
    6 år sedan
  • Usel
    Service?

    Jag beställde en vara som de skulle få in några dagar senare. När den inte kommit in på utsatt datum väntade jag några dagar och hörde sedan av mig för att fråga hur det stod till. Svaret, via mail, kom några dagar efter frågan. Då var svaret att "Ja, den skall komma in om en vecka".

    När ytterliggare två veckor hade gått så skickade jag ett mail och frågade om status. Det är två veckor sedan och jag har fortfarande inte fått ett svar.

    Hade lika bra kunnat fråga min busschaufför eller en utslagen alkolist, hade varit samma resultat.
    6 år sedan
  • Hej

    Vår kundtjänst får alltid uppskattade datum från våra leverantörer. Tyvärr är inte alltid alla leverantörer lika bra på att lämna exakta datum vilket gör att våra kunder blir drabbade. Vi gör självklart vårt bästa för att ge så bra leveranstider som är så nära som möjligt!

    Vi har i förra veckan infört ett nytt system som automatiskt kontrollerar mot leverantörerna och meddelar våra kunder var 5:e dag exakt orderstatus på ordern. Vi hoppas att detta skall hjälpa till något!

    Mvh
    Christian
    IT-Chef OpenSolution

  • Usel
    Totalt oseriöst företag som är omöjligt att få kontakt med.Vägrar svara på e-mail och ignorerar sina kunder fullständigt. Leveranser eller ens leveransbesked är bara att glömma - men betalningar är de snabba på att ta emot! Uselt, sämsta e-handlare jag någonsin försökt handla från.
    7 år sedan
  • Perfekt
    Vad kan jag säga? Jag beställde vid lunchtid och dagen därpå var produkten framme vid posten. Jag är helt klart nöjd. Enkel betalning, snabb leverens.
    7 år sedan
  • Usel
    Katastrofal!!!!!!!!!!! support. Om du skickar ett mail till dom tar det kanske 5 dagar att få svar och då säger dom något helt knasigt och man måste svara dom och förklara felet igen men ytterliggare 5 dagars väntan. Plus för snabb leverans. Så länge produkten är hel så är dom bra men om den går sönder eller får något problem med dom bryter helvetet lös.
    7 år sedan
  • Usel
    Dålig support som inte håller vad de lovar. Dålig hemsida. Det var första och sista gången jag handlade där.
    7 år sedan
  • Perfekt
    Bra priser och mycket snabb leverans, de skickade ett SMS när paketet var på väg. Rekommenderas.
    7 år sedan
  • Usel
    Att handla hos OpenSolution var en mkt pinsam historia. Jag beställde två st ramminnen med bet mot faktura, fyllde i alla personuppgifter,mm. Efter utförd kreditvärdighet, får jag beskedet: Icke Godkänd ??? mailar till innehavaren för att få en förklaring till detta pinsamma besked, då jag ALDRIG haft några betalningsanmärkningar på 56 år. Se upp för denna PAJAS till innehavare. Han gör precis som han tycker.
    7 år sedan
  • Hej

    Vi har lämnat vår kreditansökan vidare till ett bolag vid namn Kreditor Europe AB som sköter privatfinansieringen. De kollar inte enbart betalningsanmärkningar utan även inkomst etc. Tyvärr är det väldigt svårt att få bra fram kreditvärdighet på personer som vill handla mot faktura eftersom en bra inkomst behöver t.ex. inte betyda bra betalare och vice versa.

    Mvh
    Christian
    IT-Chef OpenSolution

  • Utmärkt
    En mycket bra butik som jag verkligen rekommenderar! Snabb leverans, bra hemsida och framför allt schyst kundtjänst som finns tillgänglig snabbt över telefon, MSN och mail!
    7 år sedan
  • Usel
    Pinasmt hanterat!!

    Man gör en beställning, bekräftelse kommer. Sen kommer ett mail där dom tar tillbaka ordern. OpenSolution verkar göra lite som dom själva verkar will utan att bry sig om kunderna, akta er...
    7 år sedan
  • Perfekt
    Har handlat där flera gånger och alltid otroligt snabba leveranser.
    7 år sedan
  • Perfekt
    Så här ska det fan i mig gå till! Tummen upp!
    7 år sedan
  • Perfekt
    Jobbig hemsida men mycket bra service, lite luddiga leveranstider på vissa saker men över lag bra erfarenhet!
    7 år sedan
  • Utmärkt
    Service-minded. Lätt att få kontakt med.
    Fick tyvärr betala frakten för returnerad felaktig beställning, men pengarna för varorna fick jag in på kontot.
    7 år sedan
  • Perfekt
    Bra och snabb leverans. Bra kundservice. Lite efter på hemsidan, den är lite för snål men den funkar ifall man vet vad man ska ha.
    7 år sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans.
    7 år sedan
  • Perfekt
    Väldigt snabb leverans av ett Antec Chassi och man kan i lugn och ro betala fakturan i efterhand.

    ++++++
    7 år sedan
  • Bra
    Bra hantering över lag, men kan vara långsamma med saker, som inte finns i lager. Men det beror på hur obskyra saker man beställer också givetvis. Lite grötig websida uppenbarligen, vilket är till nackdel främst för dem själva i och med att det är svårt att lyfta fram produkterna.
    7 år sedan
  • Perfekt
    Panasonic SC-HT855 home cinema, ordered on Friday, Delivered on Monday = brilliant. I will definately use Open Solutions again
    7 år sedan
  • Utmärkt
    Två grafik-kort och ett paket med minne till burken kom som det skulle snabbt och enkelt.
    7 år sedan
  • Utmärkt
    Välidigt snabb leverans, beställde runt klockan 17 och kunde hämta ut paketet klockan 15 dagen efter.

    Jag har dock inte behövt bruka deras kundtjänst på något sätt, så denna kan jag inte uttala mig om...
    7 år sedan
  • Utmärkt
    Fungerar utmärkt,endast leveransalternativen kunde vara fler, men det blir fler tillfällen man kommer att handla här.
    7 år sedan