Hemsida visas ej p.g.a. nedanstående orsak:

Ej verksam

Vidare information visas ej p.g.a. ovanstående orsak

Detaljerad information iShop har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • 2013-09-02 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Billiga priser men usel service. Fick varan levererad till fel adress trots att jag specifikt angett leveransadress. Då det var en julklapp så var det viktigt att få den levererad till rätt adress. Då jag tog kontakt med service så fick jag aldrig svar på online supporten(har än idag ens fått ett svarsmail därifrån), och det finns inget nummer att ringa på heller. Obefintligt service och ska aldrig någonsin mer handla där. Rekommenderas ej.
  • Usel
    VARNING FÖR ISHOP.NU

    Den 31a Oktober 2011 mailade jag iShop.nu om att det, än en gång, blivit fel på mitt headset som jag köpt via deras nätbutik. Än en gång, eftersom jag i Januari 2011 haft fel på mitt förra headset, fått ett dyrare rekommenderat, betalat mellanskillnaden och därefter fått ett "bättre" (som bevisligen höll ungefär lika länge det!).

    Eftersom jag skulle åka till USA drygt en vecka senare hoppades jag få snabbt svar, kunna skicka in headsetet, få det reklamerat och få ut ett nytt fungerande headset inför resan.

    Dagen gick, och jag hörde inget. Samma tystnad mötte mailen som skickades både 1a och 2a November. Morgonen den 3e November letade jag upp Stuff & Bagels AB (företaget som driver iShop.nu) på diverse siter och fick tillslut tag på ett telefonnummer. Ett mobilnummer, till en kvinna vid namn Marina.

    Jag ringde, fick inget svar, men blev kort därefter uppringd av Marina, en kvinna som lät positiv och var enkel att ha att göra med. Hon lovade att det skulle lösa sig, och garanterade utöver det att dom, med tanke på att den förra ägaren strulat så mycket, skulle ta pengar ur egen ficka och lösa mitt fall om det inte löste sig genom honom.

    Då hon inte fick tag på killen som hade hand om reklamationerna (Marina, som förövrigt står som registrerad VD/Högst ansvarig under Stuff & Bagels AB på hitta.se) sa hon att jag skulle "lägga headsetet på lådan, så tar vi det därifrån". Något jag följde till punkt och pricka, dumt nog.

    Senare på dagen fick jag ett mail från iShop.nu, som sa att de inte kan hjälpa mig med varken återbetalning eller tillgodo eftersom garantin är 1 år, och det var över 1 år sedan jag gjorde min order.

    Jag återkom naturligtvis med att det för det första, var bra mycket mindre än ett år sedan jag gjorde utbytet, vilket är datumet som är relevant i frågan, men framför allt, att man enligt svensk lag har tre års reklamationsrätt. Ett mail jag aldrig fick svar på.

    Jag ringde mängder av gånger på fredagen, vissa gånger svarade Marina, vissa gånger ingen alls. Framför allt så fick jag inte förrän på eftermiddagen prata med killen som har hand om reklamationerna. Ett kortvarigt samtal eftersom han bad mig ringa upp den förra ägaren och lösa det med honom.

    Den förra ägaren var lika frågande som jag till varför han skulle ha något med fallet att göra, och jag fick återigen börja ringa killen på iShop.

    När vi väl fått kontakt sa han att han ännu inte fått headsetet, men att han förvisso inte heller kollat posten den dagen, så han bad att få återkomma. Han sa här också, att Marina inte har några befogenheter att lova ut pengar, så att de inte kunde hållas vid detta.

    Med tanke på att de inte svarade på hela veckan så var jag nu i en sits där jag stod helt utan headset inför 60+ timmar på flyg/buss/bil i USA, och jag började därför prata om att jag ville ha pengarna tillbaka så jag kunde köpa mig ett headset på stan innan avresa. Han skulle fundera på det, och lovade att återkomma innan 17, eftersom butikerna stänger klockan 18.

    17.50 fick jag ett mess, i vilket han förklarade att de enligt deras villkor har upp till en vecka på sig att kolla på reklamationer, men att han lovade att snabba upp den biten.

    Jag åkte här och köpte ett nytt headset.

    Därefter började en sällan skådad tystnad och ignorans från iShop.

    Jag har totalt mailat och messat ca 40 gånger i de fem veckor ärendet pågått, ungefär ett mail eller mess om dagen. 30 av dessa mail/mess är fortfarande obesvarade. De svar som kom var från Marina, som endera snäsigt bad mig använda mailen för fallet. En mailadress, som jag alltså fortfarande inte fått något som helst svar från (förutom det första försöket att lura mig med raderna om att dom inte kunde hjälpa mig eftersom dom bara har "1 års garanti" - trots att dom var väl medvetna om att det är tre års reklamationsrätt enligt svensk lag!). Eller sa att hon skulle vidarebefodra det till killen som hade hand om reklamationerna, och att jag skulle sluta kontakta henne eftersom hon inte kunde göra något åt saken.

    Väl hemma från USA fortsatte jag försöken till kontakt och blev tillslut frustrerad nog att jag skickade ett mess om att jag skulle ge dom veckan ut att höra av sig, för att sen dra det vidare juridiskt. Då, nästan en månad efter att jag skickat in headsetet, fick jag ett mess med texten "Du måste skicka oss ditt kollinr. Så att vi kan spåra paketet, vi har ej fått nåt paket än.".

    Så, nästan en månad efter att jag, mycket angelägen om att få ärendet avklarat snabbt, pratade med dom båda, och berättade att jag skickat hörlurarna (på det vis jag, av Marina, blev instruerad att skicka in dom), får jag alltså ett mess, att mitt brev, som hade både rätt adress, och avsändare påskrivet, inte kommit fram.

    En månad, som jag, trots löften om återkopplingar, aldrig hört något från killen jag pratade med innan jag åkte iväg. En månad, som trots alla mail, mess, och därutöver samtal, inte resulterat i några som helst framsteg i ärendet.

    Jag hoppas ni förstår frustrationen här. Inte bara för att jag lagt en otrolig mängd tid och energi på att bråka med så otroligt ignoranta människor, utan för att jag själv var väl medveten om att ansvaret för att headsetet kom fram låg på mig. Trots att Marina aldrig instruerat mig om att skicka något rekommenderat, trots att det i deras villkor står att man vid reklamationer ska få en förbetald fraktsedel utskickad.

    Efter detta blev jag i princip dagligen lovad att "chefen" skulle ringa, i nio dagar. De sista dagarna fick jag höra att han "garanterat" skulle ringa under eftermiddagen, och jag tror inte man behöver vara speciellt fantasifull för att inse att det aldrig hände. Inte förrän den 1a December fick jag ett samtal från "chefen".

    I samtalet hävdade han fortfarande att de inte fått något paket (jag skickade det till deras restaurang, Bagels & Stuff. Har även kontaktat denna, där de bestämt sa att de aldrig fått in något headset. Det visade sig också att de faktiskt inte öppnar någon post där, eftersom de inte "har rätt att göra det", utan skickar all post vidare. Att headsetet inte ankommit, det visste hon däremot..), han sa också att det faktiskt är kundernas ansvar att hålla kollen på deras avtalsvillkor (och alltså inte kundtjänstpersonalen man kontaktar hos dom). Han avbröt mig flertalet gånger med frasen "det är inte som du tror!", och sa att dom har tusentals mail som behöver svar på deras server och mängder av reklamationsfall. Han förklarade att jag ju borde förstå att han inte bara kan lita på alla som säger sig ha skickat in deras grejor till dom, och betala ut pengar.

    Samtalet slutade med att han föreslog "grattis", som ett bra ord, efter att ha föreslagit att han skulle skicka mig en "demopackad" liknande produkt från Klipsch.

    Paketet kom idag. Mitt headset, ett Klipsch S4i, som jag betalat 990 kronor för, liknar, i deras ögon, ett par demopackade Klipsch S3. Hörlurar (alltså inte ett headset), som efter mycket genomgående tester visar sig vara lika bra på att agera headset som en något dyrare potatisskalare... till stor del på grund av den uppenbara avsaknaden av - mikrofon! Hörlurar, som dessutom kostar 218 kronor på nätet (ja, okej, iShop. Hos er kostar dom 495 kronor, alltså hälften av det jag betalat för mitt headset!).

    För att sammanfatta det hela så ångrar jag bittert att jag någonsin handlade från iShop. Jag har lagt ner så galet mycket både tid och energi på att försöka komm till en lösning, men slutade upp med ett par demopackade hörlurar för en bråkdel av värdet på orginalheadsetet.

    När ett företag mängder av gånger lovar att återkomma samma dag, lovar att de ska ta pengar ur egen ficka om det inte löser sig och lovar att det ska lösa sig - men inte håller något av det dom sagt, blir det någonstans lite ironiskt att det var just mitt brev med headsetet som kom bort.

    Oavsett om nu posten skulle ha slarvat bort brevet eller det faktiskt ligger där nere på cafét och skräpar är det oseriöst nog att det är något man tar upp först efter fem veckor när jag vart extremt angelägen om att få det hela löst så snabbt som möjligt. Hur de bemött mig och hanterat ärendet i övrigt gör inte direkt bilden mer positiv.

    När jag köpte mitt headset såg allt ok ut på prisjakt och liknande sidor, nu, över ett år senare, är majoriteten av deras omdömen långt ifrån positiva. Jag hoppas att ni avstår från att hamna i den sits jag och så många andra hamnat i genom att undvika denna butik.
    %u2028Om dom så skulle lyckas vara billigare än någon annan site, så är en sak helt garanterad: Jag kommer aldrig någonsin handla på iShop.nu igen.
    2 år sedan
  • Usel
    Som tidigare också har sagt - VARNING! Extremt oseriös och oprofessionell butik. Funkar möjligen så länge man inte behöver hjälp eller reklamera eftersom man gjort sig helt oanträffbara. Svarar varken i telefon eller på mail. Försökte få tag på någon i ett par veckor men gav till slut upp. Känner mig lurad! Och detta gäller nya ägaren! Undvik!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Köpte 2 st. mobilskal till bra pris. Beställde måndag och fick paketet i brevlådan på torsdag. Såg att gamla ägaren inte funkat och vill bara säga att de nya ägarna i mina ögon funkar till 100%. Kommer att handla på iShop igen.
    2 år sedan
  • Usel
    Väntat sen i augusti, tur man valde faktura då när det fanns. Verkar väldigt oseriöst nu. Beställde förra året utan problem. De så kallade nya ägarna verkar inte skicka några grejer iaf. Fast uprepade mail och svar med att "de skickas den här veckan" "de läggs på posten idag" .. osv.
    2 år sedan
  • 2011-09-21 - Notis: Prisjakt har ändrat uppgifter om företagsnamn och organisationsnummer från Enskild firma till Stuff n\'Bagels AB (556838-8275)

  • Usel
    Har väntat tre månader utan att få några varor. Har försökt häva köpet och komma i kontakt med ishop.nu på alla möjliga sätt och vis utan att lyckas.
    2 år sedan
  • Usel
    Kan bara hålla med tidigare omdömmen. Beställde för två månader sedan fortfarande ingen leverans trots upprepade mail till ishop. De skickar läskvitton på mailen men inga svar.
    3 år sedan
  • Usel
    Har också blivit blåst på både varor och pengar. Har inte fått några varor efter 10 veckor. Ända sättet man kan nå dom på är via mail men vad hjälper det när de aldrig svarar, och då har jag försökt många gånger. Kort och gott En stor VARNING för detta lurendrejeriföretag.
    3 år sedan
  • Usel
    Fyller på med en varning, undvik detta företag,kan bara konstatera att jag har blivit blåst av dom....fortsättning följer
    3 år sedan
  • Usel
    VARNING VARNING! DE BLÅSER ER! Har inte fått min vara på 4 månader! Pengarna har de snott också! AKTA ER! Prisjakt MÅSTE ta bort de, istället tar de bort mitt inlägg.. Ajajaa
    3 år sedan
  • Usel
    Beställde ett fodral till en MacBookPro i December. Har fortfarande inte fått något och har mailat flera gånger för att annullera beställningen och få tillbaka mina pengar men får inget svar alls. Pratade med supporten via chatten i mars och då sa de att det bara var att säga till om jag ville avbeställa, tyvärr gjorde jag inte det när jag hade kontakten.... För sen har jag inte hört något från företaget alls.

    Uppdatering 3/5: Fick mail 1/5 om att de skulle sätta tillbaka pengarna på mitt konto och 2/5 var de där. Jag skulle även få ett presentkort som plåster på såren men fick ingen kod eller dylikt bifogat mailet, så det känns som en kompensation som inte kommer finnas...

    Uppdatering 7/6 Mailade 12/5 och frågade om presentkortet och när det skulle aktiveras. Har fortfarande inte fått svar.
    3 år sedan
  • Usel
    Ett riktigt lurendrejeriföretag, avråder alla att handla från dem. Beställde Iphone skal den 10/3 och har fortfarande inte fått det eller några pengar tillbaka trots mängder med mejl som dem bara ignorerar och det går inte att kontakta dem på annat sätt. Akta er för detta företag!
    3 år sedan
  • Usel
    Jag beställde ett par Etymotic HF3, som fanns i lager. Förskottsbetalning och sen väntade vi bara. Och väntade. Och väntade.

    De svarar inte på mail, jag fick lägga upp på deras facebooklogg varje gång att jag ville att de skulle kolla sin mail.

    Efter 5 veckor bad vi om pengarna tillbaka och om en ersättning. Efter några dagars väntanpå svar sa de att ersättning kommer inte på fråga. Därefter dröjde det en vecka till innan jag fått tillbaka mina pengar.

    Detta var för ett tag sen och då fanns det bara goda omdömen på dom här på prisjakt. Men de är upppenbarligen fakade. Nu ser ni iaf de ofakade omdömena, hur jävla dåliga de är.
    3 år sedan
  • Dålig
    Gjorde den 20/3 en beställning och betalning av en vara som enligt sidan fanns i lager.

    Skickar den 24/3 en fråga om hur det går med min beställning, utan svar.
    Ny fråga den 28/3, utan svar.

    Den 30/3 lägger jag upp lågt betyg på Prisjakt och postar även på deras Facebooksida.
    Då får jag snabbt svar att dom haft mycket att göra pga flytt och 'Er order skickas idag och ni har den senast i övermorgon'

    Den 5/4 har jag fortfarande inte fått något och mailar. Får svar dagen efter att varan inte fanns inne, och är slut hos leverantören. Jag erbjuds rabatt på alternativ vara och presentkort. Jag är inte intresserad av den alternativa varan och ber dom återföra betalningen till mitt kort. Får inget svar om detta.

    Skickar påminnelser 13/4, 18/4 och idag 28/4, alla utan svar hittils.

    Uppdatering:
    1/5 fick jag svar på mail med en ursäkt och bekräftelse på att dom utfört en återbetalning. Idag 2/5 finns pengarna på mitt konto.
    3 år sedan
  • Usel
    Köpte iphone skal i december men har inte fått nån leverans. Mailat och ringt utan svar. Det ända som jag fått är orderbekräftelse. Känner mig lurad!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Efter att ha haft snarlika problem som de andra här med negativa betyg så måste löste det sig för mig tillslut, vill därför ge toppen betyg här på prisjakt!

    David som sköter verksamheten verkar ha haft mycket strul med flytten vilket har gjort att vi har blivit drabbade, men jag och David löste problemet tillsammans, jag fick pengarna tillbaka och en gåva som plåster på såren.
    Jag kan inte mer än att säga till er som hamnat i kläm under flytten att ni har inte blivit lurade, ni blir säkerligen omhändertagna efteråt!
    Ligg gärna på med mailen då han gärna hjälper till i vått och torrt!

    Ger han toppen betyg därför att han gör rätt för sig i slutändan, inte många som gör de!
    Han har mitt förtroende i framtiden.
    3 år sedan
  • Usel
    Vilket skämt! Beställde en TwelveSouth Bassjump 28/3, varan fanns i lager och skulle skickas så man fick den dagen därpå, det stod inget om att dem höll på att flytta lager så det skulle inte vara någon försening på varan. nu är det 13/4 och har gått 16 dagar sen min beställning. Dem svarar inte på mina mail som jag har skickat 5st! (ett var dag).. Dem har inget nummer man kan nå dem på och jag lyckades få tag på livesupporten kl:22.30 på kvällen men då stängde dem för dagen så fick inte pratat med dem, fick dock reda på att supporten ska vara online från 10-22 på vardagarna. Men NEJ har kollat var och varannan timme om supporten var online men det har den inte ! Har även varit på deras lager och försökt få kontakt med någon men nej där var ingen ansvarig... Sjukt dålig service, helt värdelöst! Dem har fått en betalning av mig men jag har inte fått något och får inte tag på någon iheller !
    3 år sedan
  • Usel
    Gjorde en beställning den 5 februari och betalade samtidigt ,men inte ens idag har fått min vara.Har skrivit till dem flera gånger men fick aldrig nåt svar.
    Har ringt konsumentverket och ska ta kontakt med ARN.
    Har får mig att dem lurar folk.
    3 år sedan
  • Hej kära kund.

    Vi flyttade hela vårat lager för första gången och det gick inte riktigt som planerat med tillgång till lokalen. Vi har varnat för detta. Därför har vi inte riktigt kunnat svara. Men maila gärna info@ishop.nu med kundnummer så löser vi era problem.

    Som ni kan se på omdömena innan er så har vi mycket nöjda kunder i övrigt.

  • Usel
    Lade en beställning 6:e mars som skulle finnas i lager. Har fortfarande inte fått någon vara, eller pengar tillbaka, vilket jag bett om 2 ggr. Svarar bara sporadiskt på mail.
    På tidigare beställningar har det även tagit minst en vecka för varor som står ska finnas i lager. Synd att servicen ska vara så dålig när sortimentet är så bra..
    3 år sedan
  • Hej, skulle ni vilja maila oss på info@ishop.nu med ett ordernr så kan vi kolla på det!

  • Usel
    Beställde ett par hörlurar den 25/2 och fick en orderbekräftelse sen har jag inte hört något mera, har skickat två mejl och frågat om orderstatus men inget svar och så idag 22/3 fick jag kontakt med deras livesupport och när jag tog upp frågan så kopplade dom ifrån...
    3 år sedan
  • Perfekt
    Köpt en Artwizz Inductive Charger för Apples Magic Mouse.. Bad om att få hämta istället för att skicka via Posten då jag bor i närheten, vilket gick bra! Slapp betala frakten och de hade enormt trevligt bemötande! Rekommenderas varmt!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Bra grejor beställde en alupad och ett x-stand.. Bra paketerat och fick även med en lite presenter då de fyllde år.. Bra service och allt. Toppen kommer handla fler gånger därifrån
    3 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Har fungerat snabbt och smärtfritt! Än så länge åtminstone. Tiden får utvisa. Men inga klagomål i dagsläget, tvärtom.
  • Perfekt
    Vilken service! =) Fick svara på mail efter en fråga som jag hade problem med en produkt på en söndag kväll efter kl 23 på kvällen! grymt nöjd! bra pris! kommer beställa fler gånger ;) Tack Ishop
    3 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bara en massa +++++++++++++++. Bra mailkontakt. mycket nöjd köpare.
  • Perfekt
    Fantastiskt bra service! Fick fel ipod fodral skickat till mig (pga ett leverantörs misstag) och påpekade detta till ishop som genast skickade rätt fodral som låg i brevlådan dagen efter. Dessutom fick jag behålla det extra fodralet utan kostnad. Oklanderlig service, bra sortiment och extremt trevliga anställda. Rekomenderas varmt!
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Något dyrare vara och avsaknad av automatisk leveransbekräftelse uppvägs av snabbhet, både avseende snabb leverans och snabb och trevlig respons på mejl.
  • Perfekt
    Beställning
    Full pott!
  • Mycket bra
    Beställde iPhone 4 löpfodral utan några problem. Billigast på både fodral och frakt. Något seg leverans därav betyget.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag var jättenöjd!
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Det är dyrt med iPhone-tillbehör, men det är det ju hos alla försäljare. De hade produkten jag vill ha.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra kontakt, snabb respons och leverans.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra kontakt med en säljare.
  • Perfekt
    Köpte ett Wrapsol skärmskydd till iPhone 4 från iShop.nu. Mailade och frågade lite om det innan jag bestämde mig, de var väldigt snabba på att svara på mail samt att packa ordern, tummen upp där.

    Tyvärr var det ett fabrikationsfel på skyddet, vilket ledde till en reklamation.

    Bra och snabb service, rekommenderas varmt!
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Rekomenderas!
  • Perfekt
    Snabb leverans.
    Beställde skärmskydd till iphone 4.
    4 år sedan
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Snabb leverans, lite dyrt för ett skal och fel vara. Annars har det varit bra, fick lite godis med. Förhoppningsvis får jag rätt vara nu på måndag :)
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Inget att klaga på, attraktiv kundtjänst, attraktiva erbjudanden, attraktiva priser och allt annat är väldigt lockande, bra iShop!
  • Perfekt
    Klockrent! Leverans en dag efter beställning.

    Extra plus för bra kundsupport. Hade fråga angående storlek samt passform gällande ett tillbehör till min nya iPhone 4 vilket de hjälpte mig med direkt.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    mycket bra
  • Perfekt
    Det blir inte bättre! Underbart!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Perfekt
  • Perfekt
    Riktigt snabb leverans (dagen efter) + grymt trevlig och hjälpsam support!!!! Rekommenderas
    4 år sedan
  • 2010-05-05 - Notis: AM INTERNETSHOP (enskild firma) tog över verksamheten från Pegelow Internetshop Handelsbolag (969717-1321).

  • Perfekt
    Fungerade perfekt.
    * Lägst pris
    * Produkten fanns på lager
    * Leverans på mindre än 24 timmar
    + för godis i paketet :)
    6 år sedan
  • Perfekt
    Riktigt snabba leveranser
    6 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans och snabba svar i e-posten.
    7 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans