Sveriges spelbutik sedan 2001
Fri frakt på alla produkter
Prisgaranti & livesupport

https://www.spelbutiken.se

Betalningsalternativ

Klarna
Visa
MasterCard
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 16 år sedan
Detaljerad information Spelbutiken se har fått betyget (7.50)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Ännu en gång så misslyckas spelbutiken att lev ett förbokat spel, bokat i augutsti och release idag 29/11 (final fantasy 15) sist var det bf 4. kommer inte på releasedagen så akta er, ni kommer att ha ytterst besvikna tonåringar hemma när de inte får sina spel på release dagen, som sagt andra gången detta händer, billigt ja, leveranssäkert NEJ. Och inte kom det 30/11 heller, och ursäkten är att de fick spelet sent. Kom med posten fredag 2/12 istället för tisdag 29/11.....
    7 dagar sedan ( Uppdaterat: 4 dagar sedan )
  • Usel
    Varning igen för spelbutiken! Nu skyller de på Postnord kan man se här på prisjakt när paketen inte kommer fram i tid, underligt att mina senaste FEM FÖRBOKNINGAR på andra SERIÖSA företag kommit utan problem på releasedagen med Postnord! Kan inte rekommendera någon att handla härifrån då de inte kan leverera i tid, spel som aldrig kommer och finns inte i lager efter beställning mm. De är billigat på mycket men är det värt det när du aldrig får sakerna i tid eller att de uteblir helt!? TÄNK PÅ DET! Välj en seriös webbutik istället!
    7 år sedan ( Uppdaterat: 5 dagar sedan )
  • Usel
    1 Stjärna är för högt betyd men lägre gick tyvärr inte att sätta.

    Beställde ett spel med lagersaldo och leveranstid 2-4 dagar. 4 dagen fortfarande ingen avisering om leverans, då visar det sej att spelbutikens lagersaldo inte stämmer och varan inte kan levereras. Ingen info om detta trots att de haft 4 dagar på sej att meddela.

    Hoppas detta negativa omdöme uppskattas av min son som födelsedagspresent då det spel han egentligen skulle få uteblev.

    VÄLJ ANNAN BUTIK ÄVEN OM DET KOSTAR NÅGON KRONA MER !
    5 dagar sedan
  • Usel
    Varning!

    Man kan inte beställa en vara utan att ange personnummer. Om den lagras in i databasen eller inte vet man inte. Bli det hackad, så åker namn, address och personnummer i fel hand.
    13 dagar sedan
  • Ett fullständigt personnummer vid beställning krävs mycket riktigt. Pga detta så minskas bedrägliga köp avsevärt. Uppgifterna sparas säkert så att det skall skydda våra kunders integritet.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Usel
    Varning!
    I händelse av reklamationsärende är detta företag det SÄMSTA jag träffat på alla kategorier.
    Det tar väldigt lång tid och i mitt fall, så misslyckades man med att skicka ersättningsvaran.
    Känns väldigt otryggt att skicka in en vara med ett så kallat "Frisvar", där man använder Postnord. Varan kom fram till Spelbutiken, men man får ingen respons att den gjort det. Fick mail efter 3 veckor att man godkänt min reklamation och att en ny vara skulle skickas. Efter 10 dagar ringde jag kundtjänst och man konstaterade att det inte skickats. Blev lovad att det skulle skickas samma dag, men dagen efter bekräftade kundtjänst att man misslyckats.
    Jag fick pengar åter....nu slipper jag Spelbutiken i framtiden.
    Handla i en butik, där man kan se någon i ögonen, inte hos detta Kalle Anka bolag!
    15 dagar sedan
  • Usel
    Oseriöst företag som har extra öppet köp nu inför jul men där jag missade med några dagar för att enligt dem få rätt att utnyttja denna möjlighet. Man kan tycka att ett företag vill måna om sina stamkunder, men inte Spelbutiken.
    20 dagar sedan
  • Vi har mycket riktigt förlängd ångerrätt. Alla beställningar som görs mellan 1 Nov - 23 Dec kan returneras fram till den 15:e Jan 2017. Om man gör en beställning innan den 1:a Nov. gäller sedvanliga regler kring ångerrätt.

  • Ganska dålig
    Verkar vara en bra sida... men....
    Om man vill beställa ett game card som man får skickad som en kod och inte har ett konto där sedan tidigare, så verkar det näst intill omöjligt att göra ett nytt konto där?!
    Jag och tjejen letade pinsamt länge efter hur man skapar en användare och valde sedan en annan butik.
    Synd, för vi fick betala mer där...
    23 dagar sedan
  • Tack för ditt omdöme!

    Som förstagångskund av Code via Email produkter behöver man kontakta vår kundtjänst så att vi kan skapa en profil åt dig. Detta är i stora delar för att förhindra bedrägliga ärenden.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Ganska dålig
    Billigt, stort sortiment, snabb kundtjänst via chat och bra websida. Även inga problem att få justerade priser om man hittar billigare vara någon annanstans.
    MEN..
    Förbeställning av spel funkar väldigt dåligt. Det utlovas att man ska få spelet på releasedagen, men inget av de tre spel jag har testat på har nått mig på releasedagen, utan runt 4-5 dagar senare.
    Jag ser i kommentarer nedan att Spelbutiken skyller på Postnord, vilket förstås kan vara orsaken, men jag finner det väldigt underligt att alla andra beställningar jag gör som levereras via Postnord funkar alldeles utmärkt utan några fördröjningar.
    Varför skulle just Spelbutiken ha sådan otur med Postnord?
    1 mån sedan
  • Vi tar detta på stort allvar och tackar för ditt omdöme. Vi använder Postnord som de flesta andra. Vi har samtal med Postnord för att förbättra leveranstiderna och alla gånger räcker det ändå inte till fast man skickar dem i god tid.

  • Perfekt
    Beställer alla mina spel från spelbutiken (3DS och PS3 för det mesta) och får de oftast dagen efter om jag beställer i tid.
    Bäst orginal pris hos prisjakt på alla spel och en dag leverans tid.
    Har inte förbeställt eller köpt något annat än spel vilket gör det svårt för mig att ge något annat en 10/10.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Förhandsbeställde Mafia 3 och fick besked att jag skulle ha det samma dag det släpptes, detta var fyra dagar sedan och har ännu inte sätt skymten av något spel.
    1 mån sedan
  • Tyvärr har Postnord inte lyckats utföra det vi anlitat dem för. Extremt många brev och paket är försenade. Få försändelser som skickats under hela oktober har kommit fram. Vi hoppas detta löser sig så snart som möjligt. Om du vill ångra ditt köp när du väl mottagit produkten så hör av dig till oss så hjälper vi dig.

  • Dålig
    Inte fått spelet än trots att jag har förbeställt
    Samma visa förra gången jag beställde..

    Snart kommer ett copy paste "det var ju tråkgit att höra" svar :P
    1 mån sedan
  • Det Är tråkigt att höra. Det må låta som en ursäkt, men Postnord sköter inte sitt uppdrag. Vi har skickat alla förbokningar i god tid och från att dömma av alla rapporter har extremt få kommit fram. Vi hoppas detta löser sig så snart som möjligt. Om du behöver hjälp med att returnera din produkt så hör av dig till oss så hjälper vi dig.

  • Dålig
    Här hade man gjort alla nödvändiga inköp för en härlig spelhelg och byggt upp förväntningar om att Mafia III skulle ligga i brevlådan när man kom hem på fredagen. På releasedagen. Som utlovat. Men nej då.

    Kommer returnera spelet (om jag väl får det) av ren principsak. Nästa release får det bli ett köp på den lokala snordyra butiken. Besviken.
    1 mån sedan
  • Idagsläget vet vi inte när Postnord kommer lösa detta. Vissa kunder väntar fortfarande på produkter skickade i slutet av september. Förhoppningsvis är det löst inom kort. Vi hjälper dig givetvis med en fraktfri retur när du fått det. Hör av dig till oss på kundtjänsten.

  • Perfekt
    Köpte Mafia 3 fick koden inom 30 sek. Mycket bra och snabb transaktion. 10/10
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabb frakt. Inga gömda utgifter och fri frakt. Jag är bara nöjd.
    Ska noteras att jag inte gjort någon reklamation eller dylikt.
    8 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Extremt dåligt support.
    Beställer ett spel som ändras (efter några veckor) till en förhandsbokning av en annan version av samma spel.

    Första gånger jag ringer och frågar låter det som killen sover på supporten. Han är ganska hjälpsam men säger att dom väntar på svar från leverantören och bekräftar att det inte är pre-order versionen. Ser även när jag loggar in att "rätt" version e beställd...
    veckan därpå har man ändrat order (eller så synkar deras system såhär?) när man loggar in och nu e det per-order versionen.
    Ringer då support och undrar vad som händer med min order?
    Tjurig återkoppling och dom har absolut inte fel i deras system eller någonting, utan där hävdar man nu att jag beställt en pre-order på en annan version av spelet.

    Tyvärr dålig upplevelse för kunden, oberoende hur obetydligt ändringen är.
    Blir tyvärr dåligt betyg och inga mer köp härifrån.
    2 mån sedan
  • Hej.

    Tråkigt att du inte fick det du beställt. Sedvanligen ändrar man aldrig en produkt som är beställd, det är svårt att veta exakt vad som isåfall kan ha hänt i ditt specifika fall. Vi hoppas du hittar det du söker!

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Perfekt
    Otroligt bra sida! Jag har förbokat ett NHL 17 till PS4 fick det samma dag som det kom ut (Idag Torsdag) Helt klart 10 av 10
    2 mån sedan
  • Usel
    Undvik.

    Förhandsbokade ett spel som givetvis inte kom på leveransdatum. Kontakta support som sa att de inte fått in nog många och jag ska vänta en vecka innan de får en ny leverans.

    Sa åt supporten att vi avbokar det, fick klartecken på det och for och köpte spelet lokalt i butik.

    En vecka senare får jag ett mail att spelet skickats till mig. Kontaktar support igen som skyller på serverfel. Så nu ska jag skicka tillbaka spelet och sen efter det ska de "påbörja det administrativa arbetet" för att återbetala mina pengar. Får se hur länge det tar.
    2 mån sedan
  • Det var tråkigt att höra att det blev lite fel i detta fall. Normalt sett brukar en återbetalning vid en vanlig ångerrätt och liknande ärenden göras ungefär en vecka efter du skickar returen. Kontakta gärna vår kundtjänst efter den tiden gått, så kan vi se hur det går med ditt ärende.

  • Usel
    Ett stort skämt.

    Jag vill uppmana alla att kontakta Prisjakt och be dem ta bort denna sida.
    Om den försvinner härifrån så kommer färre att bli lurade.
    2 mån sedan
  • Svårt att bemöta detta påstående eftersom du inte ger några egentliga detaljer om vad som gått fel för dig.

    Det är tråkigt att höra att du inte är nöjd, men kontakta gärna vår kundtjänst så skall vi försöka hjälpa dig och lösa probleme.t

  • Usel
    Jag har beställt spel från spelbutiken flera gånger och det har oftast fungerat bra. Beställde för två veckor sedan en xbox 360 dosa och den skickades enligt deras sida den 15 augusti, dvs 10 dagar sedan. Ingenting har dykt upp. Kontaktade dem via chatt idag och fick till svar "Det är känt att det är kraftiga individuella förseningar på brev och paket med Postnord de senaste 2 månaderna"

    Jag blev ombedd att vänta ytterligare 4 dagar och kontakta dem om det inte dykt upp. Det går inte att få trackingnummer så jag kan inte kontrollera om den ens är skickad från spelbutiken. Jag funderar ju på om de håller på går i konkurs och försöker ta in ordrar som de inte levererar innan skeppet går under?

    Spelbutiken, om ni säljer en vara så är ni också ansvarig för hela kedjan av underleverantörer (i det här fallet Postnord). Att skylla på posten och be mig vänta ännu längre är i min mening inte särskilt fräscht.
    3 mån sedan
  • Tyvärr så är inte posten helt felfria och ibland uppstår ibland förseningar. Det löser sig normalt sett om man bara ger det några dagar till och då brukar försändelsen dyka upp. Skulle det dock vara så att försändelsen inte kommer fram, så löser vi det såklart. Du kommer inte att behöva stå utan produkt du betalar. Kontakta gärna vår kundtjänst igen om du har fler frågor och funderingar angående ditt ärende.

  • Perfekt
    Jag har handlat från Spelbutiken några gånger och aldrig haft några problem överhuvudtaget. Visst, leveranstiden är något längre jämfört med andra företag men istället är priserna oftast mycket bra.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Usel
    Aldrig haft några problem genom åren när jag köpt härifrån men nu det senaste har det gått över 1 vecka sedan jag beställde och har ännu inte fått min produkt, tyvärr men är tvungen att sätta en usel 1a!
    3 mån sedan
  • Det var tråkigt att höra att något gått fel i leveransen. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig med detta och ser till att du får din produkt.

  • Utmärkt
    Jag har handlat av Spelbutiken ett flertal gånger.
    Mycket bra priser, kombinerat med gratis frakt är en vinnande kombination!
    För det mesta dyker förbokade spel upp i tid (Ingen butik jag handlat från är perfekt på den punkten).
    Deras support är bra.
    8 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Ganska dålig
    Sämsta kundsupport
    4 mån sedan
  • Det var tråkigt att höra att du inte fick ett bra bemötande. Kontakta oss gärna igen och berätta om din upplevelse och vad som gick fel så skall vi försöka se till så att vi kan lösa det och bli bättre i framtiden.

  • Perfekt
    Har handlat av spelbutiken ett par gånger och aldrig vart missnöjd, någon enstaka gång har min order tagit någon/några extra dagar på sig att anlända men oftast får jag min order inom någon dag,

    ett exempel är att jag beställde ett xbox one med spel mm nu i måndags(20 juni) på morgonen och nu den 21 juni(tisdag) står det att paket finns hos mitt service ställe dvs 1 dag för att få min vara och dem var klart billigast på det jag skulle ha. suporten har jag varit i kontakt med någon enstaka gång har har inte blivit illa bemött eller upplevt att dom har en dålig service till sina kunder.

    Allt jag köpt hos dom har funkat utan några problem och blir det problem får dom ta och lösa det.
    5 mån sedan
  • Dålig
    Beställde ett par hörlurar tjugofjärde mars, då de sades finnas i lager.
    Väntar några dagar innan jag kollar deras sida. Det står att de är slut i lager men att nya kommer in den fjärde april.
    Den fjärde april står det att de kommer in i lager den tjugonde.
    Den tjugonde står det att de inte vet när de får in nya.
    Dagen efter står det att de får in dem den tjugoåttonde.

    Slutsats: Beställ inte härifrån.

    Uppdatering: Nu har de uppdaterat förväntat leveransdatum till artonde maj... Jag tror jag ska avbeställa lurarna. Jävligt dålig support dessutom.

    Uppdatering 2: Artonde maj skriver de ännu en gång att de inte vet när de ska få in lurarna. Har äntligen avbeställt. Dessutom har jag meddelat bekanta att inte handla på Spelbutiken, så de har tappat ett par kunder och det är jag glad över.

    Uppdatering 3: Vill bara tillägga att köp av Xbox Live-koder tidigare har gått bra, så det lägger väl på en stjärna. Kommer däremot aldrig beställa härifrån på grund av att jag ej vill stöda deras hyckleri.
    7 mån sedan ( Uppdaterat: 6 mån sedan )
  • Detta var tråkigt att höra.

    Vet inte exakt vad som hänt i detta fall, men tydligen verkar det som vi har fått ett beräknat leveransdatum från leverantör som de sedan vid upprepade tillfällen inte kunnat hålla. Ber om ursäkt för detta.

  • Perfekt
    Utmärkt kundtjänst som hjälper alltid.
    Garanti funkar kanon !
    Rekommenderar stark att handlar på Spelbutiken!
    8 mån sedan
  • Dålig
    Inte direkt supernöjd att ha handlat av dessa. Första missen är att dom vidlyftigt berättar hur snabbt dom skickar, men likväl över 10 dagar för att leverera varor på lager. Känns bedrövligt.

    Det andra, som jag tycker är oerhört kass, är att de använder DHL dagtidsleverans. DVs, de gör att man måste vara ledig en dag från jobbet för att kunna ta emot paketen, när det finns en rad andra fraktbolag som kan leverera kvällar, mornar och helger. Bolag som inte informerar om att de använder DHL och denna typ av leveransmetod är omöjligt att lovorda. Så omodernt!
    8 mån sedan
  • Usel
    Vilken dålig kundtjänst både dumma och otrevliga kommer aldrig mer beställa ifrån er eller rekommendera er
    8 mån sedan
  • Utmärkt
    Alltid bra priser och snabb leverans samt en duglig kundservice när det väl behövs
    9 mån sedan
  • Usel
    Köpte 5 ps3 spel samtliga beskrivna som org. utgåva. Fick 3 Essentials och 1 med ej insplastat med spricka! Otroligt slarvigt och dåligt! Jag är mycket glad att jag köpte med faktura annars hade det blivit en massa krångel att få tillbaka pengarna! Så fort något skall returneras så är det "vi skiter i dig" attityd. ALDRIG MER SPELBUTIKEN.
    9 mån sedan
  • Dålig
    De lägger dig lågt i pris för att binda upp fler förbokningar än de kan leverera. Beställ INTE här om du vill ha ditt spel på releasedagen, de skriver att de skickar i förväg men det stämmer inte.
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde XCOM2 för 380 kronor istället för 500 på Steam. Fick koden i ett mail några timmar innan release.

    Koden funkade inte, så jag öppnade chatt med deras kundservice. Thomas svarade inom några sekunder och instruerade mig att det var TVÅ koder och inte en. Testade igen och nu funkade det.

    Förtjänar en 10:a för att kundservicen funkar.
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Bästa butiken att beställa ifrån. Fri frakt, snabb leverans och aldrig strul (för oss). Har även billiga priser. Oftast dem billigaste.
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Har köpt och förhandsbokat spel från spelbutiken flera gånger utan några som helst strul, snabb leverans och har alltid haft spelet jag förhandsbokat på releasedagen.
    10 mån sedan
  • Ganska bra
    Det är enkelt att beställa, dock är inte bekräftelsen helt lyckad. Man måste gå in i PDF:en för att se detaljerna.

    De skickar spel med posten, utan spårningsmöjlighet. Det har både för- och nackdelar. Fördelarna är att man slipper hämta ut paketet och att de kan erbjuda billig frakt. Nackdelarna är bl.a. att det sannolikt blir mycket tjafs om ett brev inte skulle komma fram. I mitt fall tog det exakt en vecka (fre-fre) att få brevet och då till en innerstadsadress i Stockholm. Det är lite för lång tid men man får väl vad man betalar för.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 10 mån sedan )
  • Usel
    De skriver att det tar runt 2 dagar att få ett paket, nu har jag väntat i över två veckor!
    Och det går ju inte spåra paketet heller då de skickar som brev, så vem som helst kan ta ditt paket på vägen till dig utan att du vet. Sista gången jag beställer härifrån.
    11 mån sedan
  • Acceptabel
    Själva beställningen fungerade bra. Dom skickade dock inte spelet så att jag fick det till releasedagen, så jag fick vänta tills efter helgen istället.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 11 mån sedan )
  • Ganska dålig
    har varit trogen kund ett par år, men nu har jag haft uppehåll och denna julen återvände jag och beställdelite prylar (ej spel) men OJ vad mycket sämre det blivit, rörig hemsida, inga fraktalternativ och brevet går ej att spåra. Leveranstid på 1 vecka vilket är alldeles för dåligt år 2015.
    11 mån sedan
  • Dålig
    De erbjuder inga leveransalternativ, vilket innebär att alla försändelser skickas som brev vilket i sin tur innebär att du inte har någon möjlighet att spåra dem. För mig betydde det att en beställning innehållandes julklappar till min lillasyster aldrig dök upp - trots att de lovade dyrt och heligt att beställningar för datum X garanterat skulle levereras innan jul - vilket orsakade en massa onödig stress i den sista julhandeln. Brett sortiment och låga priser i all ära, men får man inte det man beställer så finns det ingen poäng med att beställa något.
    11 mån sedan
  • Usel
    Ni var mycket bättre förr!

    Förr hade ni konkurrerande priser, bra leveranser och prisgaranti.

    Inget av det finns kvar.
    11 mån sedan
  • Usel
    Skickar begagnade varor som dom plastat in själva i köksplast som dessutom är trasiga och smutsiga, och anser att de fortfarande är nya. Vägrar sammarbeta eller göra det enkelt när de väl har fått pengarna. Dåligt bemötande från support fullt utav otydligheter och vaga uttalanden.

    Undvik Spelbutiken.
    11 mån sedan
  • Usel
    Bokade ett spel ca en vecka före releasedatum. En vecka efter releasedatum, fortfarande inget spel. Försök att Ringa och chatta helt meningslösa bara mail. (2013)
    Ytterligare ett missat releasedatum. 2015-12-16
    Leverans ca en vecka försenat trots bokning två veckor innan release.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 11 mån sedan )
  • Mycket bra
    Bra butik. Brett utbud, bra priser osv. Lyckades beställa fel varor och kunde då avbeställa delar av order eller hela snabbt och smidigt. Enda som var lite segt var responsen på den funktionen. Klickade på avbeställ men det stod bara "försöker ta bort vara ...." I historiken på ordersidan, men efter ett tag så kom det in 10 mail som bekräftade att jag tagit bort dem :) hann kontakta kundtjänst där mellan då jag försökte ta bort varorna 10 gånger men fick då snabbt svar (på en söndag)
    11 mån sedan
  • 2015-12-06 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Beställde Just Cause 3 en HEL MÅNAD innan release och har fortfarande inte fått det tre dagar efter release. Detta kan man omöjligen skylla på posten. Första och sista gången jag beställer från spelbutiken.
    1 år sedan
  • Usel
    Just Cause 3 beställt 4 dagar innan release. Fortfarande inte dykt upp. Skickat som brev så det går inte att spåra. Har jag tur kanske jag får det jag beställt och betalat för.. någon gång.. i framtiden...
    1 år sedan
  • Dålig
    Jag får väl också sälla mig till klagosången eftersom jag hade precis samma problem med releasen av GTA V till pc. Fick det inte på releasedagen, inte dagen efter releasedagen utan 2 dagar efter utlovad tid. Samma sak där, skyllde på posten. Dessutom var det inte första gången detta hände mig.

    Är det inte märkligt att posten bara slarvar bort spelbutikens leveranser hela tiden? De andra nätbutikernas varor kommer ju fram i tid. Märkligt.

    Har slutat handla härifrån nu...

    Har man inte bråttom och det inte är jätteviktigt med leverans i tid på utsatt datum så går det såklart an att handla härifrån men vill man ha en vara på utsatt tid så rekommenderar jag att handla från nån annan butik.
    1 år sedan
  • Usel
    Eftersom de upprepade gånger haft svårt att hålla releasedagen känns det som en varning är på sin plats. Är det viktigt för dig att få spelet vid release så välj ett annat företag än Spelbutiken.

    Jag var en av de många som hade bokat Fallout 4 långt i förväg och fick det inte en utan två dagar efter utsatt datum. Det nonchalanta bemötandet från kundtjänst var spiken i kistan. Hejdå.
    1 år sedan
  • Alla förbokningar gjorda på Fallout 4 lämnade oss i god tid för att hinna fram till releasedagen. En del av spelen kom inte fram i tid och i vår strävan att erbjuda bästa möjliga service till våra kunder har vi talat med vår samarbetspartner PostNord och efter en del interna efterforskningar har det visat sig bero på en felhantering på en av posterminalerna. Efter våra konversationer med PostNord har vi fått följande meddelande att vidarebefodra till våra kunder:

    "PostNord meddelar att det är ett fel hos PostNord, som har orsakat att spelet Fallout 4, som beställdes från www.spelbutiken.se har levererats till mottagaren senare än tisdagen den 10:e november. PostNord beklagar det djupt."

    Spelbutiken.se har ingående diskuterat detta med PostNord och de försäkrar oss om att liknande förseningar inte kommer hända igen. Vi beklagar förseningen och kommer i framtiden sträva ännu mer efter att göra våra kunder 100% nöjda.

  • Ganska dålig
    Beställade Star Craft 2: Legacy of the Void innan release och på hemsidan sa de att det skulle komma på releasedagen vilket det inte gjorde. De skyllde på PostNord vilket kanske var korrekt men det var inget så glatt och trevligt bemötande.

    Dock var de billigast och det kom dagen efter så det var inte bara skit.
    1 år sedan
  • Alla förbokningar gjorda på Fallout 4 och Starcraft Legacy of the Void som skickades samma dag lämnade oss i god tid för att hinna fram till releasedagen. En del av spelen kom inte fram i tid och i vår strävan att erbjuda bästa möjliga service till våra kunder har vi talat med vår samarbetspartner PostNord och efter en del interna efterforskningar har det visat sig bero på en felhantering på en av posterminalerna. Efter våra konversationer med PostNord har vi fått följande meddelande att vidarebefodra till våra kunder:

    "PostNord meddelar att det är ett fel hos PostNord, som har orsakat att spelet Fallout 4, som beställdes från www.spelbutiken.se har levererats till mottagaren senare än tisdagen den 10:e november. PostNord beklagar det djupt."

    Spelbutiken.se har ingående diskuterat detta med PostNord och de försäkrar oss om att liknande förseningar inte kommer hända igen. Vi beklagar förseningen och kommer i framtiden sträva ännu mer efter att göra våra kunder 100% nöjda.

  • Usel
    En stjärna för Fallout 4 floppen, dom raderar kommentarer och besvarar ingen. Helt oacceptabelt för ett företag 2015.

    Uppdatering 22/11:

    Det är bra att vi till slut fick en förklaring till förseningen men mitt problem var inte att det kom en dag senare det var ert beteende vid Facebook där ni aktivt raderade kommentarer och ignorerade ALLA som frustrerat ville ha svar!

    ETT svar där ni skriver att ni undersöker saken och att ni återkopplar så fort som möjligt hade räckt för att blidka den större massan men ni valde tyvärr fel väg att vandra.

    Jag kan inte med gott samvete stödja ett företag som 2015 har den policyn mot sina kunder.
    1 år sedan
  • Alla förbokningar gjorda på Fallout 4 lämnade oss i god tid för att hinna fram till releasedagen. En del av spelen kom inte fram i tid och i vår strävan att erbjuda bästa möjliga service till våra kunder har vi talat med vår samarbetspartner PostNord och efter en del interna efterforskningar har det visat sig bero på en felhantering på en av posterminalerna. Efter våra konversationer med PostNord har vi fått följande meddelande att vidarebefodra till våra kunder:

    "PostNord meddelar att det är ett fel hos PostNord, som har orsakat att spelet Fallout 4, som beställdes från www.spelbutiken.se har levererats till mottagaren senare än tisdagen den 10:e november. PostNord beklagar det djupt."

    Spelbutiken.se har ingående diskuterat detta med PostNord och de försäkrar oss om att liknande förseningar inte kommer hända igen. Vi beklagar förseningen och kommer i framtiden sträva ännu mer efter att göra våra kunder 100% nöjda.

  • Usel
    Förhandsbokningen lovade att spelet (Fallout 4) skulle komma på releasedatumet men icke.
    Tog kontakt med dem men de skyllde bara på posten. De tog inget ansvar över vad som skett. Om jag visste detta så skulle jag åkt in till gamestop eller någon liknande butik och köpt det i handen istället.
    Kommer aldrig handla från spelbutiken igen.
    1 år sedan
  • Alla förbokningar gjorda på Fallout 4 lämnade oss i god tid för att hinna fram till releasedagen. En del av spelen kom inte fram i tid och i vår strävan att erbjuda bästa möjliga service till våra kunder har vi talat med vår samarbetspartner PostNord och efter en del interna efterforskningar har det visat sig bero på en felhantering på en av posterminalerna. Efter våra konversationer med PostNord har vi fått följande meddelande att vidarebefodra till våra kunder:

    "PostNord meddelar att det är ett fel hos PostNord, som har orsakat att spelet Fallout 4, som beställdes från www.spelbutiken.se har levererats till mottagaren senare än tisdagen den 10:e november. PostNord beklagar det djupt."

    Spelbutiken.se har ingående diskuterat detta med PostNord och de försäkrar oss om att liknande förseningar inte kommer hända igen. Vi beklagar förseningen och kommer i framtiden sträva ännu mer efter att göra våra kunder 100% nöjda.