Sveriges spelbutik sedan 2001
Fri frakt på alla produkter
Prisgaranti & livesupport

http://www.spelbutiken.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 13 år sedan
(data från 2014-09-01)
Detaljerad information Spelbutiken se har fått betyget (9.02)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Hemsk kundservice. Jag skulle beställa ett spel men det blev fel i uppgifterna. Försökte prata med chatten men dom gav bara några meningar text som inte alls var hjälpsamt. På annat håll har jag ingen aning om hur bra/snabba dom är i andra saker. men kundservicen var usel.
    18 timmar sedan
  • Knappt godkänd
    Förbeställde ett spel för några veckor sedan och enligt info på hemsidan både vid beställning och i support-sidorna står det att de skickar spelet i tid så att det ska vara framme på releasedagen. Dessvärre fungerade det inte i praktiken. Release var i fredags och inget spel. Får se om det kommer idag nu på måndag.
    1 dag sedan
  • Acceptabel
    Riktigt surt att om de bara postar måndagar onsdagar och fredagar. Kommer välja annan leverantör nästa gång.
    2 dagar sedan
  • Mycket bra
    Bra!
    4 dagar sedan
  • Dålig
    Tycker som tidigare dåligt att annonsera ett spel och sedan annulera all ordrar, dessutom var mina gammla ordrar därifrån helt fel eller borta. skräp butik, dåliga på att svara mail och chat konstant nere

    EDIT:
    Köpte ett spel på onsdags kvällen för att förhoppningsvis ha det på fredagen MEN dom postar bara på Måndagar, Onsdagar och Fredagar. Så vill ni ha något i tid, boka långt innan.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 17 dagar sedan )
  • Usel
    nej inte bra eftersom de inte kan hjälpa utan stjälper allt på kunden utan att se problemet,,

    wolfenstiens kod skulle skrapas o vart förstörd nu är det tillbakaskickat...
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bra priser och snabb leverans. Ganska bra sortiment. Har aldrig haft några problem med Spelbutiken.
    4 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Mycket bra
    Gjorde mitt första inköp på denna butiken för någon vecka sen.

    Här är min bedöming av butiken.

    1 ) Bra hemsida.

    2) De vet vad de säljer, Köpte mariokart 8 ink wii U och fick med ett extra spel då detta är importerat från Tyskland kanske ? Skulle jag ha köpt detta paketet på något annat ställe typ Elgiganten eller liknade så skulle jag missat ca 400 kr i extra värde. Dvs de säljer det som ger bäst för kunden.

    3) Lätt att lägga order och fick bra uppföljning.

    Det enda som inte gör att denna butiken får full pott från mig är att butiken ligger i Danmark. Dvs det är 1 extra dag på leverans pga detta. Dock så framgår det faktiskt på Ordern att det är 2 - 5 dagars leverans. Men detta ser du inte så lätt om du bara lägger en order i tid. De hade om jag kommer ihåg nu (se hemsida) bara utleverasner på , måndagar , onsdagar och fredagar om jag har nu har rätt.

    Skulle man ha ett mellanlager för att kapa några dagar i leverans så skulle nog butiken ta mer marknadsandel då många vill bara ha MAX 1 dag i leverans.

    Dock är det en bra butik och detta är det enda som gör att det inte blir full pott.
    1 mån sedan
  • Usel
    Kan inte välja leverans till annan person (present) trots förskottsbetalning. Idiotiskt - förlorade de en kund på.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Toppenbutik som aldrig någonsin har strulat för mig. På senare tid har jag beställt lite småsaker som spel och koder och det har fungerat klockrent.

    För många många år sedan sålde jag en del tv-spel till dem. Det kunde inte ha fungerat smidigare! Bra inbytesvärde, de skickade fraktsedel gratis, pengarna betalades utan något som helst strul.

    Finns inga konstigheter från min sida gällande denna butik. Känner mig helt trygg att handla här.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Min andra beställning! Beställde söndag fick min router på tisdag!
    Bästa priserna på Asus routrar!

    Kommer beställa mer i fortsättningen!
    2 mån sedan
  • Ganska dålig
    Inte nöjd med leveranstiden. Vill du ha en vara samma vecka så måste ordern läggas måndag. Min order bahandlad och skickad en onsdag kom inte fram till fredagen vilket det gör med andra leverantörer.
    2 mån sedan
  • Dålig
    Jag förbokade Mario Kart 8 och förväntade mig att få spelet fredagen 30/5. Dock fick jag inte spelet förr än efter helgen på måndagen 2/6. Jag hörde av mig till kundtjänst via mejl på fredagen och fick svar först på måndag morgon, för att uttrycka mitt missnöje med att inte få min förbokade vara i tid. Deras kundservice gav dock endast korta intet sägande svar. Problemet är helt enkelt att det är otrevlig service som inte hjälper till på något sätt. En enkel ursäkt hade ju faktiskt räckt.

    Det enda positiva med Spelbutiken är att de ofta har billiga priser. Men det blir nog inga fler förbokningar hos dem om de inte kan se till att spelet kommer i tid, eller i alla fall visa någon form av service mind när det inte blir som det är tänkt.

    Besviken, man vill gilla Spelbutiken då det är en dedikerad spelbutik på nätet, men de gör det svårt för en.
    3 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställde fem stycken spel på en lördag. På onsdagen hittade jag ett av spelen i brevlådan, de resterande fyra spelen kom under fredagen. Inte så jättebra då butiken utlovar leverans inom 2-4 dagar.

    Sen vet jag inte riktigt vad som hänt under leveransen men i tre fodral låg skivan löst, vilket inte var så kul. Kanske borde paketera varorna bättre?

    Det var bara två spel som var inplastad med "Playstation 3-plast". Två spel var inte inplastade alls och ett såg ut att ha blivit inplastat av butiken då plasten inte hade Playstation 3-remsan. Misstänker att spelen är begagnade, men skivorna såg bra ut iallafall.

    Priserna var åtminstone rätt bra, så det får bli en 5/10 iallafall.
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Har beställt en hel del spel från Spelbutiken och aldrig blivit missnöjd med produkterna i fråga. Det enda jag kan ha invändning mot är att leveranser bara sker tre dagar i veckan. Detta har dock aldrig påverkat mig, men det lämnar ändå något att önska.
    3 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Jag beställde en ny router då den gamla gav upp och fungerar dåligt.
    Valet föll på en ASUS RT-AC68U
    https://www.spelbutiken.se/catalog/product/85564-asus-rt-ac68u-dual-band-wireless-1900mbps-router

    Kort efter köp började routern bete sig konstigt, den kopplade ned det trådlösa titt som tätt men hittade nätet först efter en aktiv aktivering via webbgränssnittet.

    Jag provade återställa produkten samt uppdatera firmware utan gott resultat.
    Problemet var där för att stanna.

    Jag tog kontakt med Spelbutiken via telefon och talade om problemet kort, sakligt och koncist.
    En Tomas svarade där och var indirekt otrevlig, hans ton var inte av den serviceminded typen.

    På frågan om huruvida jag ville ha en ny eller att man reparerade den gamla så svarade jag att helst vill jag ha en ny, han svarade "- Det bestämmer vi!"
    Ok, frågan missuppfattades? vem fattade fel?

    Vidare så frågade jag om tiden, att det kunde ta flera veckor och att få en ny direkt, det fanns inte på tal utan här ska vi krångla till det rejält

    Jag fick fraktsedeln den 9 maj och skickade routern strax därefter.
    den 22 maj mailade jag Tomas på spelbutiken och här är ett utdrag av mailet.

    Inget konstigt med mailet men hela förfarandet är segt, man pratar om ARN och varför det?
    Spelbutiken är inte intresserade av att sköta det smidigt och göra kunden nöjd.

    Jag kommer aldrig beställa från spelbutiken igen, inte med den här typen av kundbemötande som är korrekt och riktigt men oerhört krångligt och tidskrävande.

    andra webb-butiker sköter det snyggt och låter en beställa en ny vara direkt och när den "trasiga" kommer åter så krediteras fakturan.
    Så ska man sköta och vårda sina kunder Tomas på Spelbutiken.

    "Tomas Bellmyr May 22 at 1:27 PM
    To
    Goran Landstrom
    Hej.

    Vad gäller tekniskt komplicerade produkter i allmänhet anses det som acceptabelt med en reparationstid på upp till tre -fyra veckor enligt praxis från ARN.

    Goran skrev 2014-05-22 12:36:
    Hej

    Jag tänkte kolla hur det går med min ASUS som strulade?

    Vi har stora problem med vårt nätverk och är i behov en router.

    hälsningar Göran"
    3 mån sedan
  • Acceptabel
    Köpte ESO kod. Fick mail om att ordern höll på att "granskas för bedrägeriförsök" och att de kunde ta någon timme extra att få koden. Lite skumt tänkte jag, men fick de som utlovat lite senare.
    Så min erfarenhet har varit "acceptabel".

    En liten detalj som jag dock la märke till va attityden hos kundtjänsten. Man fick intrycket av att dem inte ville ha något med en att göra.

    Utvecklarna till spelet utlovar första månaden gratis, men dem drar ändå pengar ifrån ens kort motsvarande den tiden. Min första reaktion va att de va falsk marknadsföring, vilket givetvis inte är Spelbutikens fel, men jag kontaktade ändå deras support om råd. Läser man kommentarerna på Spelbutiken så har Alexander Hult frågat:

    "Får man med 30 dagar online tid? Eller måste man köpa de själv? För det står juh bara 3 days headstart, betyder de efter dom 3 dagarna så kan jag inte spela mer eller får man med 1 månad game time i beställningen?"

    Svar från Spelbutiken:

    "Du får en månad gratis speltid, dock efter första månaden behöver du betala en gång per månad."

    I mitt mail så frågar ja precis om detta och undrar varför pengar har dragits. Får ett ganska nonchalant svar i stil med "vi tar inte ansvar för hur utvecklarna tar betalt, kontakta oss igen vid fler frågor". Jag vände mig då istället till ESO hemsidans FAQ avdelning och fick reda på att dem drar pengar tillfälligt för att kontrollera att de finns tillgångar på kortet. För mig höll dem pengarna i över en vecka...
    Hursomhelst så löste de sig, men inte tack vare Spelbutikens servicekänsla...

    Efter de här otrevliga bemötandet så började jag skumma igenom kommentarerna på prisjakt och hittar många andra med dåliga erfarenheter av kundservicen. Dessutom så strömmar nior och tior in från webbutiken, men Prisjakts omdömen är för de mesta negativa. Verkar definitivt vara ett gäng skojare som lägger egna betyg för att boosta sitt rykte...
    3 mån sedan
  • Usel
    Sålde en spelkod som redan var använd och ville inte skicka en ny eller titta hur det hänt. Sa åt mig ringa tillverkaren som bara kunde säga koden var gammal som jag redan visste!
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte ett par hörlurar vilka jag blev missnöjd med och skickade tillbaka på retur. Inga problem med det. Jag hade kontakt med kundservice via chatten och via telefon. De svarade mycket snabbt och var väldigt trevliga. Högsta betyg!
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra nätbutik!
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    mycket bra butik köper väldigt mycket spel där billigast med fri frakt perfect!
    8 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Knappt godkänd
    Köpte en skivspelare från dem som var defekt, tog från den 18/2 - 16/4 att få en ny. Alldeles för lång tid.
    Att skivspelaren är kass var väl inte deras fel, men tiden det tog att få en ny är inte acceptabel.
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Har aldrig haft problem, köper alla mina konsolspel härifrån.
    När det varit spel som släppts på release har jag alltid fått hem dem i tid.
    Även bra paketering direkt i brevlådan!
    4 mån sedan
  • Usel
    Kundservicen är under all kritik. Total avsaknad av servicekänsla och visar inga tecken på att vilja lösa problem på ett kundorienterat sätt. Lägg sedan till ett oprofessionellt och kort bemötande samt bristande förmåga att svara på frågor och återkoppla. Det är så illa att jag hade sagt upp hela avdelningen direkt (med saklig anledning) om jag hade haft ansvaret. Det är väl ändå vi kunder som betalar era löner så det är väl inte för mycket begärt att ni gör ert jobb - agerar som kundservice. Jag har haft tre ärenden och det är precis samma visa varje gång. Om ni läser kommentarerna här så ser ni att jag inte är ensam om detta. Helt oacceptabelt!
    4 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Fick felaktig kod när jag köpte Elder Scrolls Online. Står på deras hemsida att supporten via mail "alltid är öppen". Skickade mail strax efter kl 7 på kvällen, så det är inte direkt strax efter midnatt(m a o rimlig tid för en tjänst som "alltid ska vara öppen). De svarade inte på över ett dygn och kontaktade sedan dem direkt via chatt och fick ny kod, som fungerade.
    (forts..)

    Ger dem betyget "knappt godkänd" för att det fungerade till slut, men bisarrt nog så har min upplevelse av Oneplay varit bättre, vilket är märkligt för de har sämre rykte och jag valde bara dem tidigare för att de var billigare.

    Spelbutiken har bättre pris på ESO än vad de har så därför valde jag dem nu, så gissa om jag blir förvånad när ett sådant etablerat företag inte klarar något så enkelt som att ge rätt kod till en kund. Väldigt märkligt.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Aldrig några problem.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    kan inte bli bättre!
    jag fick vänta på ett spel som hade tagit slut och varje vecka så fick jag ett mail som påminnde om att jag alltid kan avbryta beställningen och när jag inte gjorde det så fick jag ett presentkort på 100 kr för att jag hade väntat i 2 månader på att få spelet som jag hade betalat 200 för! =)
    köp här är det ända jag kan säga efter detta!
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Packeta kommet i tid och i bra kvalitet
    5 mån sedan
  • Usel
    Värdelös kundservice. Funkat OK när jag köpt grejer men när det blir problem, säg Hej då till lågt blodtryck.
    5 mån sedan
  • Usel
    Så jävla dåliga..

    Har beställt från denan sida i många år och har varit nöjd.
    Sen vid min Playstation 4 beställning redan förra sommaren garanterade dom mig att om jag beställde från dom så skulle jag få den, har kvar mailet.
    Men efter allt så fick inte jag någon maskin, har idag köpt den på annat håll, men jag sket i det.
    Sen Bokade jag Thief till PS4, och idag på Release dagen så kommer de Minecraft skiten till xbox360? Asså hur fan kan de bli så jävla fel?
    Nu tänker jag aldrig mer beställa från denna skit sida för att spara några få kronor.
    Otrevliga jävlar dessutom.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Otroligt snabb leverans

    Webbsidan bör dock fixas för att kunna hanteras på telefoner och dylikt , nu bryr jag mig inte om det men det var irriterande. Borde vara byggd enligt principen "mobile first"
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte ett spel till mycket bra pris som jag sedan fick en kod till och tog ned via Steam.
    Tjänade dubbelt så mycket som de kostade.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, beställde 3 DS spel måndag förmiddag och de låg i min brevlåda samma onsdag.
    billigaste priserna på spelen jag behövde.
    inga problem med beställningen.

    inga klagomål alls.
    6 mån sedan
  • Usel
    Hade trassel med en beställning och blev väldigt dåligt bemött av supporten. Kommer aldrig mer handla av dem. /Pär L.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Billigt och snabb leverans precis som det ska vara.
    Just ja, gratis frakt åxå :-)
    6 mån sedan
  • Acceptabel
    Väldigt lätt att betala sin/sina varor. Däremot är deras leverans betydligt längre än andras
    6 mån sedan
  • Usel
    Priserna stämmer inte som de rapporterar till prisjakt. Det har varit så här upprepade gånger förut. Tycker prisjakt borde kasta ur dem ur sitt system.
    6 mån sedan
  • Usel
    På prisjakt står att playstation4 kostar 4190 hos spelbutiken.se

    Men när man klickar på länken och går in på deras hemsida är priset på 4800 kr

    Va fan håller dom på med
    6 mån sedan
  • Usel
    Spyr på spelbutiken asså. För något halvår sen så beställde jag "The walking dead Survival Instinct" från spelbutiken. Det stod att det skulle ta 2-4 dagar för spelet att komma. Väntade några veckor för beskedet på att spelet var skickat. När beskedet hade kommit så var jag lite smått sur men jag väntade. Efter fyra månader så kollade jag posten efter skolan. Där i ligger ett spel. Inte ens det jag beställde.. Jag fick det första tecknade The walking dead. Det där som man får välja vad karaktärerna ska säga. Jag hade redan alla säsonger på det nerladdat på mitt xbox. En besvikelse att efter fyra månaders väntan få skicka tillbaka fel spel. Kommer aldrig beställa något från spelbutiken igen. Varnar alla, beställ inget där ifrån.
    6 mån sedan
  • Utmärkt
    Allt som allt en bra upplevelse. Dock hade jag velat skicka till min jobbadress då beställningen var genom företaget men det gick inte.

    Annars hade det varit full pott!
    6 mån sedan
  • Usel
    Pinsamt dåligt företag som rensar dåliga komentarer på sin hemsida, har skött releasen på båda nya spelkonsollerna uruselt, dom är bara ute efter snabba cash och har inget samvete mot kunder i över huvudtaget, skojare helt enkelt... Varning !
    6 mån sedan
  • Usel
    "Tyvärr har en eller flera produkter på din Code via email order
    parkerats i avvaktan på manuell hantering.

    Vad ska jag göra för att beställningen skall bli godkänd ?
    Du behöver inte göra någonting. Vi kommer att kontakta dig om vi har
    frågor om din beställning. Annars godkänner vi bara din beställning inom
    några timmar " - BS, fick vänta en vecka på att få det godkännt även om jag varit i kontakt med deras support. Själva grejen med att få en digital kod är att det ska vara "instant".
    7 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett spel för flera veckor sedan och inte fått något. Gjorde en direktbetalning vilket var mitt största misstag. Trodde man kunde beställa till annan adress när man inte betala med faktura. Men ej, fick aldrig något spel under lovet när jag var på annan adress än folkbokförd...

    Har varit i kontakt med support och de säger det kan ta tid att få det i retur och jag ska få mail när det kommit, men inte kommit något än. Vet inte mer vad jag kan göra än att försöka inse att hoppet är kört. 382kr i sjön!

    Beställde på Webhallen på liknande sätt, där gick det finemang och jättesnabbt. Kommer inte våga köpa på Spelbutiken mer även om de har prisgaranti och ingen frakt... finns andra ställen som har bättre support och bättre säkerhet med leveranser. Även om posten kanske slarvat...

    Blir uselt betyg eftersom det ska inte vara så svårt att skicka iväg ett paket till rätt adress, och om posten inte kan få det till rätt adress så ska de inte ta emot paketet!
    7 mån sedan
  • Ganska dålig
    Jag tycker att Spelbutiken är bra generellt, dom har bra priser och levererar snabbt. Dock fick jag vid min senaste beställning ett uppenbart (!) begagnat spel trots att jag köpt ett spel som skulle vara nytt.

    Ska man sälja gamla begagnade spel får man banne mig även skriva det i produktinformationen. Känner mig lite lätt blåst.
    7 mån sedan
  • Usel
    Sämsta jävla skiten! Faktiskt!

    Jag har bokat en XBOX One sedan 24 juni. Det står i produktbeskrivningen att ett spel ska ingå om man har kvar sin bokning hos Spelbutken tills konsolen släpps.

    Nu är det så att Spelbutiken har fått in XBOX One konsoler som dom säljer ihop med COD: Ghosts dock vägrar de att skicka en till mig fast jag har haft min bokning sedan 24 Juni.

    I mina ögon så är detta ät väl förjänat Uselt betyg.

    Just det. Forza Motorsport 5 till XBOX One fick jag hem för ca 1 månad sedan... trotts att det inte ska gå att köpa i butik ännu.

    Dock att jag har fått förseningar av spel tidigare.
    7 mån sedan
  • Usel
    Har fortfarande inte fått min ps4 som jag bokade 18 juli. Som flera andra sagt så sa dem även till mig att jag garanterat skulle få på releasen eftersom jag bokat så tidigt.
    Jag är övertygad om att jag inte kommer få min ps4 förrän de kan köpa in ps4 för under de 3800 jag bokade för. Kommer inte handla här igen.
    De hoppas nog på att jag ska avboka så de kan sälja min gonsol till ett högre pris.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Förstår inte varför de fått ganska många negativa omdömen. Jag handlar nästan alltid mina spel från Spelbutiken nu för tiden eftersom de nästan har alltid är billigast. Leveranserna är inte jättesnabb i vissa lägen, men frakten är ju gratis så du bör inte ha några höga förväntningar, och förhandsbokar man ett spel så fick i alla fall jag mitt i brevlådan samma dags som det släpptes, mycket bra med tanke på gratis frakt tycker jag i alla fall.
    "Code via email" funkar väldigt bra. Jag har beställt 3 olika spel och fått koder till dem bara några minuter efter att jag gjort beställningarna till min mail, mycket bra!
    Kanonbutik med snygg hemsida!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 7 mån sedan )
  • Perfekt
    Köpte Battlefield 4 till PC, nedladdnings varianten. Tog endast tre minuter ifrån det att jag hade betalat tills koden kom på mailen. Sen så var det bara att skriva in den på Orgin och lyta nedladdningen tugga på!
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte Xbox Live Gold 12 mån. Nerladdningsbar kod. Kommer även på posten
    Fick koden blixtsnabbt! Väldigt nöjd!
    8 mån sedan
  • Usel
    UPPDATERING FEM ÅR SENARE: Haha, kan inte låta bli att garva när jag läser nedanstående kommentarer från bOsseman och SigmatiC. För ordningens skull bör tilläggas att vi INTE är en och samma person som sitter och tvångsspammar, att vi INTE tillhör samma familj och att det INTE är jag som fått ett begagnat spel av SigmatiC! :D

    Nu till MIN uppdatering. :) Har inte köpt något från dessa fifflare sen jag lessnade ur för fem år sedan men fick ett spel i julklapp som var öppnat och nerlusat med fingeravtryck. Flinar lite åt systersonen och frågar om han inte kunde hålla sig och får ett förundrat ansikte tillbaks. Visar sig såklart att han beställt det från Spelskiten.se och nu sitter jag här på Prisjakt fem år senare och garvar åt vad som hänt sedan dess. Verkar som att lagret började eka tomt inför jul och man i vanlig ordning sträckte sig efter begagnatlådan. Det är så pinsamt att det finns bara inte. Jag fattar liksom inte hur man kan driva en rörelse på det här sättet men uppenbarligen finns ett klientel som struntar i vad som dimper ner i lådan så länge det går att spela och är billigt.

    Tydligen har man också börjat tillverka egna kommentarer på senare år som blandat med klantkommentarer från naivt folk som inte förstår att en lyckad leverans inte är skäl nog att sätta en tia utan att man bör ha haft kontakt med kundservice, beställt ett flertal gånger eller haft en ovanligt lyckad leverans för att kunna göra det. Tack vare Spelbutikens fusk och detta övergenerösa betygsättande har man dock lyckats samla på sig sanslösa 9 istället för det betydligt mer passande 1. Det är ju smått otroligt. Tänk hur många missnöjda kunder man skulle kunnat göra nöjda om man lade ner samma energi på lager och kundservice istället för betygfuskande? Önskar verkligen att man kunde sätta ett -10.

    Men aja. God Jul på er skitstövlar. Förhoppningsvis möts vi inte igen om fem år. Blir inget mer handlade från familjen iaf. :)

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    Prisgarantin kan du glömma. LiveChatten är konstant nere och försöker du nå dem på mail hänvisas du vidare dit. Försökte få kontakt med dem i en vecka innan jag delade upp orden och skickade efter det andra från Webhallen (lev. redan nästa dag). Mailet tog det nästan tio dagar för dom att besvara.

    Beställde det övriga på torsdagen och tvingades vänta exakt en vecka på leverans. Spelen skickas från Danmark och det finns inte en möjlighet för dem att klara utlovad leveranstid.

    I övrigt har jag haft flera incidenter med just Spelbutiken där spel som levererats varit uppenbart "bättre begagnade" m. repor, fungeravtryck och annat. Ett spel var så illa däran att det startade först efter upprepade rebootningar och PROJEKTET m. kundkontakten fick mig till slut att bara ge upp och acceptera mitt öde. Andra exempel är ett spel där piggarna som håller fast DVDn brutits av + en stor spricka i kartongen, samt ett annat som kom med feta fingervatryck på instruktionsbok och startade om i tid och otid (något jag senare fick veta av en polare som arbetat i spelbutik kunde vara ett symptom på refurbishing).

    +

    Billiga.

    -

    Lång leveranstid.

    Ingen garanti, support eller kundkontakt.

    Prisgarantin är en ren lögn.

    Spelen dyker ibland upp med ganska uppenbar åverkan och tecken på att vara "bättre begagnade".
    5 år sedan ( Uppdaterat: 8 mån sedan )