Sveriges spelbutik sedan 2001
Fri frakt på alla produkter
Prisgaranti & livesupport

http://www.spelbutiken.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 14 år sedan
(data från 2015-07-31)
Detaljerad information Spelbutiken se har fått betyget (8.10)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Håller inte sina leveranstider. Beställde ett tennisracket och blev utlovad 2-4 dagars leveranstid. Nu har det gått 14 dagar. Kommer inte beställa från dem hädanefter
    17 dagar sedan
  • Mycket bra
    Snabb o bra leverans
    26 dagar sedan
  • Dålig
    Jag förstår att det blir billigare att skicka varor som brev, men när det ska ta 5 arbetsdagar att få det så önskar man att man hade ett kollid.
    Hädanefter kommer jag välja andra sidor som har betydligt snabbare leverans, jag betalar hellre frakt och får mina varor i tid.
    1 mån sedan
  • Usel
    Har nu gått en månad sedan jag skickade in mina hörlurar för reklamation. Samma procedur tog 3 dagar när jag reklamerade ett par hörlurar till Logitech förut.
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Bra priser, bra poängsystem men värdelös kundtjänst. Kundtjänsten (tomas) är otrevlig och vill inte samarbeta eller hjälpa till. Istället för att avbeställa/byta ut en vara som inte är skickad så skickar dom den och säger att man ska skicka tillbaka. Helt obegripligt!
    2 mån sedan
  • Dålig
    Edit 2015-05-27:
    Tydligen fortfarande krav på personnummer, konstigt.
    Försökte dessutom registrera mig för att se om jag kunde komma runt kravet på personnummer, men det verkar inte ens gå att registrera sig på deras sida. Seriöst....

    Orig:
    Dåligt att man måste registrera sig med personnummer. Finns andra butiker som klarar av att sälja saker online utan personnummer, varför inte Spelbutiken?

    Skulle beställt flera spel från företaget om de hade en annan lösning, trist.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Utmärkt
    Bra sida. snabba leveranser och bra priser.

    Hur kan man få två tummar neråt som är baserad på min åsikt om spelbutiken?
    1 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Utmärkt
    Bra priser, snabb leverans och smidigt!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans. Bra paketerat. Fraktfritt är super plus.

    Användarvänlig hemsida. Handlat där flera år. Jag vet inte om jag kan lämna betyg på kundkontakten etc i och med att jag aldrig haft problem med butiken så jag har aldrig behövt kontakta dem.

    Kanske fler betalningsalternativ (Paypal, bitcoin etc).
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Jag har varit kund hos Spelbuktiken under många år och det har alltid funkat jättebra. De har oftast de lägst priser. I alla fall på det jag är intresserad av.
    Det enda som drar ner betyget en aning är att de bara skickar varor ett par gånger i veckan, så om man lägger en order en annan än en av dessa dagar så tar det en dag extra. Inte så mycket att hänga upp sig på.

    Efter att ha läst övriga kommentarer om dåligt kundbemötande vill jag bara påpeka att mitt omdömme inte tar med detta i beräkningen då jag inte har behövt ha någon personlig kontakt med dem på flera år.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra paketerat och ganska snabb leverans
    3 mån sedan
  • Usel
    Mycket dålig kundservice och kundbemötande. Paketerar oftast även varorna de skickar dåligt. Jag har varit en trogen kund hos dem sen de öppnade men efter att ett flertal gånger har blivit dåligt bemött på sista tiden av deras kundtjänst så handlar jag nu inte längre hos dem. Har även erfarenhet av att deras prisgaranti inte alltid fungerar som den ska och tycker därför att det är en vilseledande marknadsföring. Bifogar nedan min senaste kontakt med dem om ni vill få insikt i hur deras kundtjänst fungerar.

    Hej
    Tack för snabb leverans. Tyvärr var spelet dead space 3 skadat.
    Weboreder: **********
    Vänliga hälsningar
    Marcus

    Bäste Kund,
    Tack för att du kontaktar oss.
    Vad är det för fel på det?
    Var vänlig kontakta oss igen om du har ytterligare frågor
    Med vänliga hälsningar / Best regards,
    Tomas
    Spelbutiken.se - Kundtjänst

    Hej,
    Fodralet har fått en spricka och det var en skada på baksidan genom omslaget där skivan är plaserad. Vet inte om det även kanske kan vara en repa i skivan? Skyddsplasten är också ganska medtagen och det ser ut som att det har åkt runt på golvet. Vet inte om det påverkat skicket på fodralet om man tar bort skyddsplasten?
    Vänliga hälsningar
    Marcus

    Bäste Kund,
    Tack för att du kontaktar oss.
    Du får tillåtelse och öppna och kolla ifall skivan är skadad, om den inte är det så kan vi skicka dig ett tomt fodral bara.
    Var vänlig kontakta oss igen om du har ytterligare frågor
    Med vänliga hälsningar / Best regards,
    Tomas
    Spelbutiken.se - Kundtjänst

    Hej igen,
    Tack för hjälpen, jag kikar om skivan är skadad ikväll när jag kommer hem och hör av mig igen till er. Följer det även med ett nytt omslag med fodralet efter som det också är skadad? Ha en bra dag.
    Vänliga hälsningar
    Marcus

    Vi kan endast erbjuda ett tomt fodral utan omslag.
    Var vänlig kontakta oss igen om du har ytterligare frågor
    Med vänliga hälsningar / Best regards,
    Tomas
    Spelbutiken.se - Kundtjänst

    Hej igen,
    Hur kommer det sig att ni bara ersätter en del av skadorna?
    Vänliga hälsningar
    Marcus

    Pga vi inte har några extra omslag till spelet.
    Spelbutiken.se - Kundtjänst

    Hej igen,
    Finns det möjlighet för er att byta ut spelet till ett nytt efter som det fortfarande finns att beställa i er webbshop?
    Vänliga hälsningar
    Marcus

    Om skivan nu är skadad så göra vi givetvis det.
    Var vänlig kontakta oss igen om du har ytterligare frågor
    Med vänliga hälsningar / Best regards,
    Tomas
    Spelbutiken.se - Kundtjänst

    Hej igen,
    Finns det möjlighet för er att byta ut spelet till ett nytt om det var skadat och ej i nytt skick vid leverans som jag betalat för?
    Vänliga hälsningar
    Marcus

    Bäste Kund,
    Tack för att du kontaktar oss.
    Om du inte velat ha spelet ALLS i det skicket som det var när det kom, så skulle du heller inte öppnat det för att kontrollera skivan. EFTER att det är öppnat så kan du inte ångra det. Du får givetvis hjälp om det är något fel på skivan.
    Var vänlig kontakta oss igen om du har ytterligare frågor
    Med vänliga hälsningar / Best regards,
    Tomas
    Spelbutiken.se - Kundtjänst

    Tomas,
    Spelet är fortfarande plomberat.
    Jag vill fråga dig om varför du rekommenderade mig att öppna spelet för att titta om skivan var skadad?
    Jag är missnöjd med ditt kundbemötande och att du inte kan lösa detta tämligen simpla problem vilket kommer att framgå i framtida omdömen om spelbutiken.se.
    Finns det någon med bättre kompetens och erfarenhet av kundbemötande/kundservice som du kan vidarebefordra detta ärende till?
    Marcus

    Bäste Kund,
    Tack för att du kontaktar oss.
    Vi gav dig tillåtelse att öppna den föratt vi antog att du ville ha ett fungerande spel trots Postens blunder.
    Var vänlig kontakta oss igen om du har ytterligare frågor
    Med vänliga hälsningar / Best regards,
    Tomas
    Spelbutiken.se - Kundtjänst

    Hur går ni vidare i ärendet?
    Vad gällande det påstående angående postens blunder så undrar jag vad ni har för underlag för detta påstående?
    Marcus

    Bäste Kund,
    Tack för att du kontaktar oss.
    Om det är plomberat så är det givetvis inga problem att skicka tillbaka det.
    Vet inte riktigt vad du menar med underlag?
    Skicka tillbaka produkten till följande fraktfria Postadress (ingen frankering behövs!):
    Frisvar
    Spelbutiken Sweden AB
    2001 9198
    432 10 Varberg
    OBS! Skicka med en referens till din beställning, så som ett Ordernummer/Personnummer eller Följesedel/Faktura, annars bearbetas inte din retur.
    En förklaring på vad som är fel på försändelsen skall vara med för att returen ska kunna behandlas.
    Så snart försändelsen inkommit påbörjas ett administrativt arbete.
    Var vänlig kontakta oss igen om du har ytterligare frågor
    Med vänliga hälsningar / Best regards,
    Tomas
    Spelbutiken.se - Kundtjänst

    (Efter att det gått över en vecka utan åtgärd)
    Vad är statusen för min retur som postades 15 februari?
    Marcus

    Bäste Kund,
    Tack för att du kontaktar oss.
    Då har vi inte kommit till den ännu, det brukar ta ca 10 arbetsdagar.
    Var vänlig kontakta oss igen om du har ytterligare frågor
    Med vänliga hälsningar / Best regards,
    Tomas
    Spelbutiken.se - Kundtjänst
    4 mån sedan
  • Perfekt
    All dålig kritik är skitsnack, har beställt här många gånger och jag har inte haft några problem som helst! De är riktigt billiga och snabb leverans! ????
    4 mån sedan
  • Acceptabel
    Fick dubbelt av varorna det var bara en minut mellan mailen order motagen.
    4 mån sedan
  • Usel
    Sämsta jävla kundservice jag har varit med om!
    4 mån sedan
  • Dålig
    Beställde Bloodborne på pre-order där, fick inte på release dagen och de meddelade mig om försening för sent att avboka beställningen.

    Vad är poängen med att lägga en pre-order om man inte får spelet samma dag det släpps? Nä fy fan säger jag bara, aldrig igen även om de är billigast. Enda anledningen till att de fick 2 stjärnor istället för 1 var för de faktiskt skickade ut ett mail angående problemet istället för att inte säga någonting (även om detta så klart hamnade i spam foldern)
    6 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Usel
    Kan inte rekommendera någon att handla härifrån då de inte kan leverera i tid, spel som aldrig kommer och finns inte i lager efter beställning mm. De är billigat på mycket men är det värt det när du aldrig får sakerna i tid eller att de uteblir helt!? TÄNK PÅ DET! Välj en seriös webbutik istället!
    6 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Perfekt
    Köper majoriteten av mina konsolspel här och aldrig haft något som helst problem.
    Snabb leverans och en bra och lättöverskådlig sida.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    har köpt nästan alla mina spel från spelbutiken, bra leverans!
    4 mån sedan
  • Usel
    Underlåter att upplysa presumtiva kunder om att vid köp (digital download) av äldre spel kan manuell aktivering förekomma (kontakta EA:s kundtjänst i det här fallet). En deal-breaker för mig då jag ville komma igång och spela snabbt (på en söndag) men fick en kod som inte fungerade. Hela proceduren med manuell aktivering fick jag veta när jag tog kontakt med Spelbutiken. Inte mycket begärt att skriva ut det på hemsidan, men jag antar att man hellre låter kunder köpa under falska förespeglingar än är öppen med vad som gäller för produkten ifråga.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Har beställt en del spel därifrån och en nunchuck. Alltid fungerat smärtfritt och snabb leverans. Beställde nu senast två spel på en onsdag klockan 14 och hade dom i brevlådan dagen efter när jag kom hem från jobbet. Då bor jag oxå i mellersta delen av Sverige. Bra jobbat spelbutiken !
    5 mån sedan
  • Perfekt
    snabt leverans och väldig nöjd med service och info system. tack
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra utbud och riktigt bra priser. Prisgaranti. Fri frakt men inte alltid de snabbaste leveranstiderna. Över lag dock varmt rekommenderad!
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har gjort flera köp (både fysiska och digitala produkter) och är mycket nöjd. Priserna är super (bl.a. fraktfritt) och de har ett stort utbud.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Har beställt spel flera gånger från spelbutiken, har alltid varit bra priser och snabb frakt! Även förbokningar har kommit samma dag som releasen!
    6 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett par spel den 19 december klockan 1 var utlovat att paketet skulle komma innan Julafton men paketet kom inte till mig förräns den 29 december. Hann såklart gå och köpa ett spel nån annanstans och skulle skicka tillbaka 1 av dom jag beställt. Lät på dom som att jag skulle ha pengarna på mitt konto 3-4 dagar efter dom har fått spelet. Skicka in spelet i tisdags i förra veckan och tala men dom idag. Då lät det att vi inte tar hand om returerna förräns nästa vecka och när vi gjort det kommer det ta 3-4 dagar tills du får pengarna. Så det blir alltså 10dagar! för att ge mig paketet som jag skulle haft innan jul och nu måste jag ligga ute med pengarna för ett paket jag skulle haft och ge bort till jul i 3-4 veckor om jag ens får några pengar överhuvudtaget. Beställt här ett par ggr innan utan problem men detta var nog världs historiens sämsta ställe för att köpa julklappar till barnen på.
    6 mån sedan
  • Mycket bra
    Bara handla downloadable produkter, Aldrig haft något problem med att få koderna via email i god tid innan release. Tack
    6 mån sedan
  • Ganska dålig
    + Billigast nästan överallt på produkterna jag planerat

    + Gratis frakt

    - Produkterna skickas från Danmark vilket resulterar i lång leveranstid

    - Ordrar skickas endast på måndagar, onsdagar samt fredagar

    Fyra dagar sedan paketet kom till Sverige och imorse (2/1-2015: 06:02) anlände det till terminalen i Örebro. Klockan är nu 18:45 och inget paket än, även fast de skrev att det var beräknat att komma idag 18:00. Idag är det fredag så kommer det inte innan 20:00 så blir det inget förrän måndag, vilket är smått störande.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Har funkat bra för min del. Köpt både med kort o faktura.
    Bra utbud, priser och snabba leveranser för min del.
    7 mån sedan
  • Usel
    Sämst någonsin. handla ej här.

    La en order på kvällen på ett xbox one, ångrade mig snabbt efter och kontaktade dom 09.00 morgonen efter och ville ångra mitt köp. då påstog dom att dom packat ordern och när dom packat den vill dom inte göra en retur! Då jag frågade om dom skickat produkten så var då svaret nej och det görs senare,.. men dom tänker inte stoppa det utan skickar den ändå fast jag inte vill ha den. och sen ska jag stå för dyr frakt tillbaka direkt... Ehh . VA?

    Dåligt för miljön och USEL service. aldrig mer denna sajt. Håll er undan
    7 mån sedan
  • Dålig
    Beställde en xbox one före 15:00 18 december. De hade påstått på deras hemsida att paket skulle komma fram före 24 december om man beställde före 15:00 20 december. Självklart har det inte hunnit fram. Får väl se om det ens kommer idag...
    7 mån sedan
  • Usel
    Köpte den 7:e december ett spel samt en handkontroll i god tid tyckte jag som tilltänkta julklappar. Lovad leveranstid 2-4 dagar, så efter en veckas tid utan leverans samt ett mail där det frågades om vad jag tyckte om varan & deras service hörde jag av mig till dom per telefon & blev där tillsagd att det kan ta tid med posten vid denna tid. Det kan jag ha viss förståelse för men då en konkurrerande nätbutik skickade 2 olika köp efter varandra & var i min ägo dagarna efter så funkar det trots allt. Dessutom så skulle det kunnas lösas genom att nya varor skickades till mig & jag skulle då skicka tillbaka första sändningen om de fortfarande inte kommit fram senare under veckan.
    Visst, 11 dagar efter köp. inget paket. Denna gång sa de per telefon att de inte kan spåra vart paketet är då det skickas som brev & att de "får lita på mig som kund att det ej kommit fram" men att lösa gick nu inte. Det enda de kunde göra var att vänta & se om det kommer fram & ta en diskussion om återbetalning eller skicka nya under mellandagarna eller efter nyåret. mao. skulle jag ligga ute med pengarna för julklappar som jag inte fått samt bli tvungen att köpa nya från annan butik för att vara säker på att barnen skulle få dessa alls. USELT!.
    ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG mer!....
    7 mån sedan
  • Usel
    Handlatt mycket där förut men något har hänt. Antagligen i samband med att de breddat sortimentet. Det som fick bägaren att rinna över är att man numera måste uppge personnr när man vill handla med kort. Om man lagt spärr hos klarna kan man inte handla öht. Även om man vill betala med kort, mot postförskott eller dylikt: Uppge personnr till klarna...
    7 mån sedan
  • Usel
    Har handlat tidigare hos Spelbutiken och då har det fungerat bra. Måste nu knappa in personnummer för att få fram adress trots att jag vill betala med kort. Snabbkassa är en helt värdelös funktion. Varför ska Klarna blanda sig i när jag vill betala med kort????
    I andra online butiker kan man knappa in adress manuellt när man betalar med kort.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Har beställt många produkter på denna sida och har fått under den tid jag skulle få det och det har inte uppnått några Alls fel på frakten eller produkterna.
    7 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett spel till julklapp den 20e när de fortfarande påstod att jag skulle få det till den 24e. Den skickades den 22e och är fortfarande inte här idag. Kan inte komma åt de via telefon.
    Det står även att de skickat paketet med "PDK Private BulkSplit" något jag inte ens kan hitta vad det är. Även om jag hade gjort det så har jag inget trackingnummer.
    Vid det här läget skiter jag i om paketet kommer idag eller inte, deras service är urusel och folk borde inte slösa deras tid med dem.
    7 mån sedan
  • Dålig
    Köpte XBOX live 12+1 Man skulle få koderna direkt. Detta skulle ges bort i julklapp, så hur roligt kändes det när ordern stoppades för att behandlas manuellt, som ngt jäkla stickprov på bedrägeri! 21:30 den 23/12 (dagen före julafton och koderna skulle ges bort på morgonen).

    Visst var vi sent ute, men jag trodde ju inte att butiken skulle vara sena även med en direkt kodbeställning.

    Sedan ska man kunna se koderna i sin profil, samt på email.

    Emailen som kom, funkade inte formateringen på, men de flesta fattar att bör kolla filerna som innehåller de trasiga bilderna, men alla gör nog inte det.

    På sin profil, kan man klicka på "se koder" och får bara se en! Nu bör man ju spara emailet, men om något inträffar, så bör funktionen funka på siten. Men det gör den inte!

    Till sist: Man kan inte skriva ut något snyggt gåvokort med dessa. Jag fick sno bilder via förstoringen vid produkten, print screen och lite pyssel i mitt grafikprogram. Skrev även ut kodbilderna och klistrade fast på de kort jag skapat av bilderna på XBOX live-produkten.

    Fy vad kass. Billigt dock. Man får vad man betalar för, d.v.s. man får produkten (kanske inte ens direkt), men på ett sätt som lämnar allt övrigt att önska.
    7 mån sedan
  • Dålig
    Beställde ett Lego 17/12 som julklapp till min dotter och de säger att leveransen gick iväg samma dag, tjohoo tyckte jag. Idag, 23/12 har jag fortfarande inte fått något och sitter julklappsmässigt på pottkanten.

    Nonchalant kundtjänst (de fick en tvåa för att de iaf svarade).

    Alltså varning för att de skickar som brev, varken du eller de har en aning om var försändelsen är, du har heller ingen aning om de skickat paketet över huvud taget och kommer det inte fram alls så kommer det bli en jävla sur diskussion.

    Alltså, vill man ha sen leverans och gillar att tjafsa med dryg kundtjänst är detta butiken för dig!
    7 mån sedan
  • Usel
    Urusel leveranstid! La min beställning på ett Xbox-spel som skulle vara en julklapp den 17/12 och det är nu konstaterat att jag inte kommer få det förrän tidigast 29/12...
    De är ofta billiga men det oxå allt... Dessutom är telefonsupporten väldigt nonchalant...
    Jag kommer INTE beställa något av dem igen...
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Grymt nöjd efter flera beställningar.

    Lovar frakt innan jul vid beställning innan 15:00 lördag 20/12. Jag la beställningen kl 14:53 och klockan 11:00 på måndagen kunde jag plocka ut spelet på posten i Sthlm, riktigt imponerad!

    Har tidigare beställt flera gånger och bara haft tur med snabb frakt och aktuella lagerstatus. Det ska väl understrykas att detta endast gäller spel.
    7 mån sedan
  • Mycket bra
    Köpte precis CS:GO PC download för 79kr vilket är mycket billigare än var jag sett den någon annanstans. CD Key skickades till min mail inom 10 min med instruktioner (inte för att jag behöver dem, kan va bra för andra dock) hur man aktiverar det på Steam.
    Bra gjort spelbutiken!
    7 mån sedan
  • Usel
    Sämsta jävla leveranstiden jag varit med om, varan skulle komma in 10:de december, idag (15:de), efter en dag av "Förväntad idag" så uppdaterades produkten med "Väntas 9:e januari".

    Jävla skitbutik.
    7 mån sedan
  • Acceptabel
    Jag beställde ett spel den 4e december, och releasedatum för spelet var den 9e (en tisdag). På torsdagen fick jag ett avi om att spelet kunde hämtas ut tidigast dagen efter. Jag fick mail om att jag skulle ha spelet hemma på releasedagen, men nope. Nu var det inte jätteviktigt att ha just det hemma just då, men det finns ju spel där det faktiskt är viktigt, iaf för sig själv som person om man verkligen längtat efter det.
    7 mån sedan
  • Mycket bra
    Riktigt bra butik med bra support. Hade fått full pott om de hade haft bättre returrutiner och kortare ledtider på returärenden. Speciellt om man skall ge sig in i bland annat klädbranschen också. Spelbutiken har dock hanterat de ärende jag har haft med riktigt bra attityd mot mig som kund och löst dessa efter allra bästa förmåga. Rekommenderas!
    7 mån sedan
  • Usel
    Riktigt dålig leveranstid, beställde ett spel på en söndag...Fick hem spelet på fredag.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Good guy Spelbutiken. Lägger samma order I två olika förpackningar så försändelsen får plats i mitt postfack.
    7 mån sedan
  • Bra
    Har beställt flertalet gånger, har inget direkt att anmärka på.
    7 mån sedan
  • Usel
    Dålig leveranstid, beställde ett spel på en onsdag...fick hem spelet på måndag.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Gick snabbt, smidigt och var billigt.
    Hade min vara på lager och den var billigast på Prisjakt.

    Beställde natten mot torsdagen. Varan låg i min brevlåda på måndagen.
    8 mån sedan
  • Acceptabel
    Hade varit 10/10 om det inte var för 3 saker:

    1:
    Förstod inte hur man skickade beställd produkt till annan adress än vad som kommer upp när man anger sitt personnummer. Då angav jag mottagarens personnummer (detta var alltså en present) vilket resulterade i att beställningen inte registrerades på mitt konto utan på det konto som tillhörde den person vars personnummer jag angav. Väldigt förvirrande. Nu kan jag inte se något status på beställningen överhuvudtaget eftersom beställningen hamnade på mottagarens konto som jag såklart inte har några inloggningsuppgifter till.

    2:
    Spelet jag beställt kom inte fram på releasedagen. (Kan också ha med posten att göra, men har alltid fått på releasedagen tidigare från andra butiker. Ibland t.o.m. dagen innan)

    3:
    Supporten var inte allt för hjälpsam och tillmötesgående.
    8 mån sedan