Tack för din röst!

Rösta på Spelbutiken se i kategorin Film, Spel och Bok

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2014".
Är Spelbutiken se en av dina favoriter?

  Rösta på butik Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets Nätbutik

Sveriges spelbutik sedan 2001
Fri frakt på alla produkter
Prisgaranti & livesupport

http://www.spelbutiken.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 14 år sedan
(data från 2014-11-22)
Detaljerad information Spelbutiken se har fått betyget (8.29)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Köpte Dragon Age: Inquisition nedladdningsnyckel, tog max 10 min så hade jag den. Snabbt enkelt effektivt och mkt billigare än på origin
    11 timmar sedan
  • Mycket bra
    Köpte Dragon Age Inquisition, Leverans inom 10 minuter en fredagkväll kl 20:30
    1 dag sedan
  • Usel
    Köpte ett spel. Koden visade sig vara använd, istället för att ta och snabbt kolla igenom om den nyligen blivit skickad till någon annan avsäger de sig ärendet helt tills man pratat med EA.
    1 dag sedan
  • Usel
    Spelbutiken.se brukade vara bra, men är det tyvärr inte längre.

    De har produkter som visar sig ha orimligt lång leveranstid (3-4 månader), och som de i vissa fall inte kan leverera alls (vilket inte heller uppdagas förrän efter typ 3 månader).

    Vänder man sig till kundtjänst och undrar om man kan få någon liten kompensation för att man exempelvis legat ute med pengar i flera månader för en förskottsbetalad order som inte kunde levereras. Ja, då möts man bara av en usel attityd.
    2 dagar sedan
  • Mycket bra
    + Bra priser (prisgaranti på spel)
    + Fri frakt
    + Bra utbud
    + Fick GTA 5 och Far Cry 4 till Xbox One på releasedagen (hade säkert tur med just dessa spel som hade release på måndagen och då skickades mina spel på fredagen innan)

    - För lite information om produkterna på sidan
    - Beställningar skickas bara på måndagar, onsdagar och fredagar
    3 dagar sedan
  • Usel
    Värdelöst Spelbutiken! Förbokar jag ett spel så förväntar jag mig att ha det på releasedagen. Beställt på fredag och release på tisdag. Noll leverans, önskar jag kunde ge noll i betyg. Tur det finns leverantörer som skickar fem dagar i veckan och som inte skyller på att posten tar två dagar. Tips: Kolla upp A-post. Inga fler ordrar från mig.
    4 dagar sedan
  • Usel
    Spelbutiken har varit den butik jag köpt varenda spel till ps3 då det har varit låga priser och snabba leveranser. En trogen kund i säkerligen 6-7år men senaste året märker man att det har hänt något. Skickar endast ut 3 dagar i veckan, endast 1 person i kundservice (om nu inte alla går under samma namn..) och senaste beställningarna har slutat med avbokning / retur. Oerhört dålig och oseriös support, väntade i 2månader på att de skulle ändra namn på min order då det blivit fel och 12 samtal senare under en 2månaders period var det fortfarande inte ändrat, trots att de säger varje gång att de ska göra det.

    Senaste beställningarna på spel man ska få till releasedagen har aldrig kommit på releasedagen och trots all denna skit jag upplevt det senaste året så går man och gör samma miss igen.. Suck. Vill verkligen älska spelbutiken för att de har utan tvekan varit #1 en gång i tiden men nu får det vara nog med beställningar från er. Ganska uppenbart att ni lagt ner er verksamhet utåt och det är tråkigt.

    Önskar verkligen att jag var ensam i denna sits men lägger man ner 2 minuter på google inser man att man är en i mängden.
    4 dagar sedan
  • Bra
    Dom har bättrat sig och sköter det mesta bra idag.

    (Ett väldans krångel så fort man vill utnyttja deras prisgaranti. Icke korrekta uppgifter ang. lagerstatus. Mycket besviken!)
    3 år sedan ( Uppdaterat: 4 dagar sedan )
  • Mycket bra
    Kul sortiment och skönt med fri frakt! Riktigt trevligt att de även har begagnade spel till reducerat pris!
    5 dagar sedan
  • Ganska bra
    Bra sida, med bra priser och fri frakt!

    MEN, jag är sjukt besviken på att spelen inte kan komma på release dagen!
    En stor besvikelse faktiskt, för man förväntar sig att man ska få spelet när det kommer ut!

    Men annars är sidan bra med att skicka andra produkter så att man får dem i tid och inom dem dagarna som dem säger, men just med release är dem sjukt dåliga!

    Aj aj aj, då var det release igen ja! 11/11-2014 skulle Assassin's Creed Rogue komma ut men så klart så fick man inte spelet på release! Må säga att jag är besviken igen, när det även gäller samma spel serie!

    Därför sänker jag mitt betyg och sidan får 6/10 av mig!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 10 dagar sedan )
  • Ganska bra
    Bra priser men inte de bästa på leverans. De skickar bara ut beställningar på Måndagar, Onsdagar och Fredagar. Förhandsbokar du något är det bättre att räkna med att det kommer dagen efter release och inte på releasedagen.
    11 dagar sedan
  • Utmärkt
    Bra
    14 dagar sedan
  • Ganska bra
    Bra affär med snabba leveranser som aldrig har gjort mig besviken. Men det går ju inte beställa ?? Det går varken logga in eller använda snabbkassan, testat på tre separata datorer + en surfplatta. Fixa, blir svårt o bedriva en affärsverksamhet annars!
    18 dagar sedan
  • Usel
    Andra gången i år som spelet inte dyker upp på releasedagen och dessutom försvinner i posten. Inte erbjuds man någon kompensation för helvetet heller, dåligt. / missnöjd kund
    18 dagar sedan
  • Usel
    förhandsbokade farming simulator 2015 23 okt idag är de den 31 okt och har inte fått det än. spelet kom ut den 30 okt... värdelöst ställe o förhandsboka saker på...
    22 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Jag förhandsbokade Singstar till Ps4 av på Spelbutiken, tyvärr kunde jag inte bli mer besviken då till en början de skickat en RYSK? kopia av spelet till mig, omslag på ryska, instruktioner på ryska m.m. Och som om inte det var nog, var plasten på omslaget också sönder i ena hörnet. Det är alltså en stor besvikelse tyvärr.

    När man väl tar upp det för kundtjänst är allt man får en "ursäkt" som de säkert säger till alla andra med. Knappt godkänt alltså, det enda positiva var att jag iaf fick ett spel hem i brevlådan.
    23 dagar sedan
  • Usel
    Kräver att man anger personnummer oavsett hur man ska betala.
    Betala med postförskott - ange personnummer.
    Betala med kort - ange personnummer.
    Åk och lämna pengarna kontant i handen på dem - ange personnummer.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Enkelt, trevligt bemötande och bra priser så klart! Absolut inte sista gången jag handlar hos Spelbutiken! 10/10
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett spel som det stod att dom hade i lagret och som skulle leveras inom 1 - 3 dagar. Detta för att få spelet på releasedagen samt kunna ta del av ett annat erbjudande från nintendoclub.
    Kontaktade deras support (Thomas) och frågade vad som hänt med min beställning och fick till svar att varan var slut i lager och skulle ta över en månad att levera. Frågade då om dom kan kompensera en på något sätt för detta och fick till svar att dom inte kunde det.
    Tycker detta är uselt skött och kommer dessvärre inte kunna fortsätta vara kund där.
    Har även haft liknande erfarenhet av deras support (Thomas) där jag informerat om uppenbara fel på hur deras poängsystem som dom vägrat erkänna.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    En av de bästa online-butiker jag har hittat, snabb leverans, jag har förbokat några pokémon spel under de senaste åren och fått dem 1-2 dagar FÖRE release datum.
    Har också billiga priser, rekommenderar starkt
    2 mån sedan
  • Usel
    Sex dagars leveranstid, långt i från vad man utlovar, det duger inte.
    2 mån sedan
  • Ganska dålig
    Inget större fel om det inte vore för att jag fick en engelsk stickkontakt i paketet från Spelbutiken.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Fungerat bra genom åren! jag har köpt ett flertal spel hos dem (digital downloads).
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Nu vet väll alla redan att de bara postar: "Måndagar Onsdagar och Fredagar". Så med det i åtanke och lite framförhållnings så kan man ändå få grejerna snabbt (2dagar). Jag skulle tro att en av anledningarna till att de kan vara billigast är för att de nu slipper skicka på Tisdagar och Torsdagar med allt vad det innebär...
    2 mån sedan
  • Usel
    Hemsk kundservice. Jag skulle beställa ett spel men det blev fel i uppgifterna. Försökte prata med chatten men dom gav bara några meningar text som inte alls var hjälpsamt. På annat håll har jag ingen aning om hur bra/snabba dom är i andra saker. men kundservicen var usel.
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Förbeställde ett spel för några veckor sedan och enligt info på hemsidan både vid beställning och i support-sidorna står det att de skickar spelet i tid så att det ska vara framme på releasedagen. Dessvärre fungerade det inte i praktiken. Release var i fredags och inget spel. Får se om det kommer idag nu på måndag.
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Riktigt surt att om de bara postar måndagar onsdagar och fredagar. Kommer välja annan leverantör nästa gång.
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra!
    2 mån sedan
  • Dålig
    Tycker som tidigare dåligt att annonsera ett spel och sedan annulera all ordrar, dessutom var mina gammla ordrar därifrån helt fel eller borta. skräp butik, dåliga på att svara mail och chat konstant nere

    EDIT:
    Köpte ett spel på onsdags kvällen för att förhoppningsvis ha det på fredagen MEN dom postar bara på Måndagar, Onsdagar och Fredagar. Så vill ni ha något i tid, boka långt innan.
    6 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Usel
    nej inte bra eftersom de inte kan hjälpa utan stjälper allt på kunden utan att se problemet,,

    wolfenstiens kod skulle skrapas o vart förstörd nu är det tillbakaskickat...
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Bra priser och snabb leverans. Ganska bra sortiment. Har aldrig haft några problem med Spelbutiken.
    7 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Mycket bra
    Gjorde mitt första inköp på denna butiken för någon vecka sen.

    Här är min bedöming av butiken.

    1 ) Bra hemsida.

    2) De vet vad de säljer, Köpte mariokart 8 ink wii U och fick med ett extra spel då detta är importerat från Tyskland kanske ? Skulle jag ha köpt detta paketet på något annat ställe typ Elgiganten eller liknade så skulle jag missat ca 400 kr i extra värde. Dvs de säljer det som ger bäst för kunden.

    3) Lätt att lägga order och fick bra uppföljning.

    Det enda som inte gör att denna butiken får full pott från mig är att butiken ligger i Danmark. Dvs det är 1 extra dag på leverans pga detta. Dock så framgår det faktiskt på Ordern att det är 2 - 5 dagars leverans. Men detta ser du inte så lätt om du bara lägger en order i tid. De hade om jag kommer ihåg nu (se hemsida) bara utleverasner på , måndagar , onsdagar och fredagar om jag har nu har rätt.

    Skulle man ha ett mellanlager för att kapa några dagar i leverans så skulle nog butiken ta mer marknadsandel då många vill bara ha MAX 1 dag i leverans.

    Dock är det en bra butik och detta är det enda som gör att det inte blir full pott.
    4 mån sedan
  • Usel
    Kan inte välja leverans till annan person (present) trots förskottsbetalning. Idiotiskt - förlorade de en kund på.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Toppenbutik som aldrig någonsin har strulat för mig. På senare tid har jag beställt lite småsaker som spel och koder och det har fungerat klockrent.

    För många många år sedan sålde jag en del tv-spel till dem. Det kunde inte ha fungerat smidigare! Bra inbytesvärde, de skickade fraktsedel gratis, pengarna betalades utan något som helst strul.

    Finns inga konstigheter från min sida gällande denna butik. Känner mig helt trygg att handla här.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Min andra beställning! Beställde söndag fick min router på tisdag!
    Bästa priserna på Asus routrar!

    Kommer beställa mer i fortsättningen!
    5 mån sedan
  • Ganska dålig
    Inte nöjd med leveranstiden. Vill du ha en vara samma vecka så måste ordern läggas måndag. Min order bahandlad och skickad en onsdag kom inte fram till fredagen vilket det gör med andra leverantörer.
    5 mån sedan
  • Dålig
    Jag förbokade Mario Kart 8 och förväntade mig att få spelet fredagen 30/5. Dock fick jag inte spelet förr än efter helgen på måndagen 2/6. Jag hörde av mig till kundtjänst via mejl på fredagen och fick svar först på måndag morgon, för att uttrycka mitt missnöje med att inte få min förbokade vara i tid. Deras kundservice gav dock endast korta intet sägande svar. Problemet är helt enkelt att det är otrevlig service som inte hjälper till på något sätt. En enkel ursäkt hade ju faktiskt räckt.

    Det enda positiva med Spelbutiken är att de ofta har billiga priser. Men det blir nog inga fler förbokningar hos dem om de inte kan se till att spelet kommer i tid, eller i alla fall visa någon form av service mind när det inte blir som det är tänkt.

    Besviken, man vill gilla Spelbutiken då det är en dedikerad spelbutik på nätet, men de gör det svårt för en.
    5 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställde fem stycken spel på en lördag. På onsdagen hittade jag ett av spelen i brevlådan, de resterande fyra spelen kom under fredagen. Inte så jättebra då butiken utlovar leverans inom 2-4 dagar.

    Sen vet jag inte riktigt vad som hänt under leveransen men i tre fodral låg skivan löst, vilket inte var så kul. Kanske borde paketera varorna bättre?

    Det var bara två spel som var inplastad med "Playstation 3-plast". Två spel var inte inplastade alls och ett såg ut att ha blivit inplastat av butiken då plasten inte hade Playstation 3-remsan. Misstänker att spelen är begagnade, men skivorna såg bra ut iallafall.

    Priserna var åtminstone rätt bra, så det får bli en 5/10 iallafall.
    5 mån sedan
  • Mycket bra
    Har beställt en hel del spel från Spelbutiken och aldrig blivit missnöjd med produkterna i fråga. Det enda jag kan ha invändning mot är att leveranser bara sker tre dagar i veckan. Detta har dock aldrig påverkat mig, men det lämnar ändå något att önska.
    5 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Jag beställde en ny router då den gamla gav upp och fungerar dåligt.
    Valet föll på en ASUS RT-AC68U
    https://www.spelbutiken.se/catalog/product/85564-asus-rt-ac68u-dual-band-wireless-1900mbps-router

    Kort efter köp började routern bete sig konstigt, den kopplade ned det trådlösa titt som tätt men hittade nätet först efter en aktiv aktivering via webbgränssnittet.

    Jag provade återställa produkten samt uppdatera firmware utan gott resultat.
    Problemet var där för att stanna.

    Jag tog kontakt med Spelbutiken via telefon och talade om problemet kort, sakligt och koncist.
    En Tomas svarade där och var indirekt otrevlig, hans ton var inte av den serviceminded typen.

    På frågan om huruvida jag ville ha en ny eller att man reparerade den gamla så svarade jag att helst vill jag ha en ny, han svarade "- Det bestämmer vi!"
    Ok, frågan missuppfattades? vem fattade fel?

    Vidare så frågade jag om tiden, att det kunde ta flera veckor och att få en ny direkt, det fanns inte på tal utan här ska vi krångla till det rejält

    Jag fick fraktsedeln den 9 maj och skickade routern strax därefter.
    den 22 maj mailade jag Tomas på spelbutiken och här är ett utdrag av mailet.

    Inget konstigt med mailet men hela förfarandet är segt, man pratar om ARN och varför det?
    Spelbutiken är inte intresserade av att sköta det smidigt och göra kunden nöjd.

    Jag kommer aldrig beställa från spelbutiken igen, inte med den här typen av kundbemötande som är korrekt och riktigt men oerhört krångligt och tidskrävande.

    andra webb-butiker sköter det snyggt och låter en beställa en ny vara direkt och när den "trasiga" kommer åter så krediteras fakturan.
    Så ska man sköta och vårda sina kunder Tomas på Spelbutiken.

    "Tomas Bellmyr May 22 at 1:27 PM
    To
    Goran Landstrom
    Hej.

    Vad gäller tekniskt komplicerade produkter i allmänhet anses det som acceptabelt med en reparationstid på upp till tre -fyra veckor enligt praxis från ARN.

    Goran skrev 2014-05-22 12:36:
    Hej

    Jag tänkte kolla hur det går med min ASUS som strulade?

    Vi har stora problem med vårt nätverk och är i behov en router.

    hälsningar Göran"
    6 mån sedan
  • Acceptabel
    Köpte ESO kod. Fick mail om att ordern höll på att "granskas för bedrägeriförsök" och att de kunde ta någon timme extra att få koden. Lite skumt tänkte jag, men fick de som utlovat lite senare.
    Så min erfarenhet har varit "acceptabel".

    En liten detalj som jag dock la märke till va attityden hos kundtjänsten. Man fick intrycket av att dem inte ville ha något med en att göra.

    Utvecklarna till spelet utlovar första månaden gratis, men dem drar ändå pengar ifrån ens kort motsvarande den tiden. Min första reaktion va att de va falsk marknadsföring, vilket givetvis inte är Spelbutikens fel, men jag kontaktade ändå deras support om råd. Läser man kommentarerna på Spelbutiken så har Alexander Hult frågat:

    "Får man med 30 dagar online tid? Eller måste man köpa de själv? För det står juh bara 3 days headstart, betyder de efter dom 3 dagarna så kan jag inte spela mer eller får man med 1 månad game time i beställningen?"

    Svar från Spelbutiken:

    "Du får en månad gratis speltid, dock efter första månaden behöver du betala en gång per månad."

    I mitt mail så frågar ja precis om detta och undrar varför pengar har dragits. Får ett ganska nonchalant svar i stil med "vi tar inte ansvar för hur utvecklarna tar betalt, kontakta oss igen vid fler frågor". Jag vände mig då istället till ESO hemsidans FAQ avdelning och fick reda på att dem drar pengar tillfälligt för att kontrollera att de finns tillgångar på kortet. För mig höll dem pengarna i över en vecka...
    Hursomhelst så löste de sig, men inte tack vare Spelbutikens servicekänsla...

    Efter de här otrevliga bemötandet så började jag skumma igenom kommentarerna på prisjakt och hittar många andra med dåliga erfarenheter av kundservicen. Dessutom så strömmar nior och tior in från webbutiken, men Prisjakts omdömen är för de mesta negativa. Verkar definitivt vara ett gäng skojare som lägger egna betyg för att boosta sitt rykte...
    6 mån sedan
  • Usel
    Sålde en spelkod som redan var använd och ville inte skicka en ny eller titta hur det hänt. Sa åt mig ringa tillverkaren som bara kunde säga koden var gammal som jag redan visste!
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte ett par hörlurar vilka jag blev missnöjd med och skickade tillbaka på retur. Inga problem med det. Jag hade kontakt med kundservice via chatten och via telefon. De svarade mycket snabbt och var väldigt trevliga. Högsta betyg!
    6 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra nätbutik!
    7 mån sedan
  • Utmärkt
    mycket bra butik köper väldigt mycket spel där billigast med fri frakt perfect!
    10 mån sedan ( Uppdaterat: 7 mån sedan )
  • Knappt godkänd
    Köpte en skivspelare från dem som var defekt, tog från den 18/2 - 16/4 att få en ny. Alldeles för lång tid.
    Att skivspelaren är kass var väl inte deras fel, men tiden det tog att få en ny är inte acceptabel.
    7 mån sedan
  • Mycket bra
    Har aldrig haft problem, köper alla mina konsolspel härifrån.
    När det varit spel som släppts på release har jag alltid fått hem dem i tid.
    Även bra paketering direkt i brevlådan!
    7 mån sedan
  • Usel
    Kundservicen är under all kritik. Total avsaknad av servicekänsla och visar inga tecken på att vilja lösa problem på ett kundorienterat sätt. Lägg sedan till ett oprofessionellt och kort bemötande samt bristande förmåga att svara på frågor och återkoppla. Det är så illa att jag hade sagt upp hela avdelningen direkt (med saklig anledning) om jag hade haft ansvaret. Det är väl ändå vi kunder som betalar era löner så det är väl inte för mycket begärt att ni gör ert jobb - agerar som kundservice. Jag har haft tre ärenden och det är precis samma visa varje gång. Om ni läser kommentarerna här så ser ni att jag inte är ensam om detta. Helt oacceptabelt!
    7 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Fick felaktig kod när jag köpte Elder Scrolls Online. Står på deras hemsida att supporten via mail "alltid är öppen". Skickade mail strax efter kl 7 på kvällen, så det är inte direkt strax efter midnatt(m a o rimlig tid för en tjänst som "alltid ska vara öppen). De svarade inte på över ett dygn och kontaktade sedan dem direkt via chatt och fick ny kod, som fungerade.
    (forts..)

    Ger dem betyget "knappt godkänd" för att det fungerade till slut, men bisarrt nog så har min upplevelse av Oneplay varit bättre, vilket är märkligt för de har sämre rykte och jag valde bara dem tidigare för att de var billigare.

    Spelbutiken har bättre pris på ESO än vad de har så därför valde jag dem nu, så gissa om jag blir förvånad när ett sådant etablerat företag inte klarar något så enkelt som att ge rätt kod till en kund. Väldigt märkligt.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Aldrig några problem.
    8 mån sedan