Sveriges spelbutik sedan 2001
Fri frakt på alla produkter
Prisgaranti & livesupport

https://www.spelbutiken.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 16 år sedan
Detaljerad information Spelbutiken se har fått betyget (7.46)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Ännu en gång så misslyckas spelbutiken att lev ett förbokat spel, bokat i augutsti och release idag 29/11 (final fantasy 15) sist var det bf 4. kommer inte på releasedagen så akta er, ni kommer att ha ytterst besvikna tonåringar hemma när de inte får sina spel på release dagen, som sagt andra gången detta händer, billigt ja, leveranssäkert NEJ. Och inte kom det 30/11 heller, och ursäkten är att de fick spelet sent. Kom med posten fredag 2/12 istället för tisdag 29/11.....
    3 dagar sedan ( Uppdaterat: 21 tim sedan )
  • Usel
    Varning igen för spelbutiken! Nu skyller de på Postnord kan man se här på prisjakt när paketen inte kommer fram i tid, underligt att mina senaste FEM FÖRBOKNINGAR på andra SERIÖSA företag kommit utan problem på releasedagen med Postnord! Kan inte rekommendera någon att handla härifrån då de inte kan leverera i tid, spel som aldrig kommer och finns inte i lager efter beställning mm. De är billigat på mycket men är det värt det när du aldrig får sakerna i tid eller att de uteblir helt!? TÄNK PÅ DET! Välj en seriös webbutik istället!
    7 år sedan ( Uppdaterat: 1 dag sedan )
  • Usel
    1 Stjärna är för högt betyd men lägre gick tyvärr inte att sätta.

    Beställde ett spel med lagersaldo och leveranstid 2-4 dagar. 4 dagen fortfarande ingen avisering om leverans, då visar det sej att spelbutikens lagersaldo inte stämmer och varan inte kan levereras. Ingen info om detta trots att de haft 4 dagar på sej att meddela.

    Hoppas detta negativa omdöme uppskattas av min son som födelsedagspresent då det spel han egentligen skulle få uteblev.

    VÄLJ ANNAN BUTIK ÄVEN OM DET KOSTAR NÅGON KRONA MER !
    2 dagar sedan
  • Usel
    Varning!

    Man kan inte beställa en vara utan att ange personnummer. Om den lagras in i databasen eller inte vet man inte. Bli det hackad, så åker namn, address och personnummer i fel hand.
    10 dagar sedan
  • Ett fullständigt personnummer vid beställning krävs mycket riktigt. Pga detta så minskas bedrägliga köp avsevärt. Uppgifterna sparas säkert så att det skall skydda våra kunders integritet.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Usel
    Varning!
    I händelse av reklamationsärende är detta företag det SÄMSTA jag träffat på alla kategorier.
    Det tar väldigt lång tid och i mitt fall, så misslyckades man med att skicka ersättningsvaran.
    Känns väldigt otryggt att skicka in en vara med ett så kallat "Frisvar", där man använder Postnord. Varan kom fram till Spelbutiken, men man får ingen respons att den gjort det. Fick mail efter 3 veckor att man godkänt min reklamation och att en ny vara skulle skickas. Efter 10 dagar ringde jag kundtjänst och man konstaterade att det inte skickats. Blev lovad att det skulle skickas samma dag, men dagen efter bekräftade kundtjänst att man misslyckats.
    Jag fick pengar åter....nu slipper jag Spelbutiken i framtiden.
    Handla i en butik, där man kan se någon i ögonen, inte hos detta Kalle Anka bolag!
    11 dagar sedan
  • Usel
    Oseriöst företag som har extra öppet köp nu inför jul men där jag missade med några dagar för att enligt dem få rätt att utnyttja denna möjlighet. Man kan tycka att ett företag vill måna om sina stamkunder, men inte Spelbutiken.
    16 dagar sedan
  • Vi har mycket riktigt förlängd ångerrätt. Alla beställningar som görs mellan 1 Nov - 23 Dec kan returneras fram till den 15:e Jan 2017. Om man gör en beställning innan den 1:a Nov. gäller sedvanliga regler kring ångerrätt.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra priser och leverans!
  • Ganska dålig
    Verkar vara en bra sida... men....
    Om man vill beställa ett game card som man får skickad som en kod och inte har ett konto där sedan tidigare, så verkar det näst intill omöjligt att göra ett nytt konto där?!
    Jag och tjejen letade pinsamt länge efter hur man skapar en användare och valde sedan en annan butik.
    Synd, för vi fick betala mer där...
    20 dagar sedan
  • Tack för ditt omdöme!

    Som förstagångskund av Code via Email produkter behöver man kontakta vår kundtjänst så att vi kan skapa en profil åt dig. Detta är i stora delar för att förhindra bedrägliga ärenden.

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lättanvänd hemsida - enkel checkout. Har aldrig haft några bekymmer med Spelbutiken!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Enkelt, snabbt och bra info om paketets resa.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Superb service som alltid :)
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra!
  • Usel
    Beställning Leverans
    Jag fick min beställning jo, men jag förlorade alla mina rabbat poäng på grund av att Swedbank har förnyat deras tjänster så PayEX trodde att mitt kort inte var internet köp accepterad.

    Jag var tvungen att avbryta köpet och se vad som händer, mina rabbat procent jag använde har fösvunnit igen, jag har förlorat dom förut också, så jag har förlorat totalt ungefär 70 spänn.

    Ni behöver seriöst fixa det att man inte förlorar sin mini rabbat om man måste avbryta köpet, riktigt dåligt.
  • Kontakta oss så hjälper vi dig att återföra poängen.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Väldigt nöjd!
  • Ganska dålig
    Billigt, stort sortiment, snabb kundtjänst via chat och bra websida. Även inga problem att få justerade priser om man hittar billigare vara någon annanstans.
    MEN..
    Förbeställning av spel funkar väldigt dåligt. Det utlovas att man ska få spelet på releasedagen, men inget av de tre spel jag har testat på har nått mig på releasedagen, utan runt 4-5 dagar senare.
    Jag ser i kommentarer nedan att Spelbutiken skyller på Postnord, vilket förstås kan vara orsaken, men jag finner det väldigt underligt att alla andra beställningar jag gör som levereras via Postnord funkar alldeles utmärkt utan några fördröjningar.
    Varför skulle just Spelbutiken ha sådan otur med Postnord?
    1 mån sedan
  • Vi tar detta på stort allvar och tackar för ditt omdöme. Vi använder Postnord som de flesta andra. Vi har samtal med Postnord för att förbättra leveranstiderna och alla gånger räcker det ändå inte till fast man skickar dem i god tid.

  • Perfekt
    Beställer alla mina spel från spelbutiken (3DS och PS3 för det mesta) och får de oftast dagen efter om jag beställer i tid.
    Bäst orginal pris hos prisjakt på alla spel och en dag leverans tid.
    Har inte förbeställt eller köpt något annat än spel vilket gör det svårt för mig att ge något annat en 10/10.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Förhandsbeställde Mafia 3 och fick besked att jag skulle ha det samma dag det släpptes, detta var fyra dagar sedan och har ännu inte sätt skymten av något spel.
    1 mån sedan
  • Tyvärr har Postnord inte lyckats utföra det vi anlitat dem för. Extremt många brev och paket är försenade. Få försändelser som skickats under hela oktober har kommit fram. Vi hoppas detta löser sig så snart som möjligt. Om du vill ångra ditt köp när du väl mottagit produkten så hör av dig till oss så hjälper vi dig.

  • Dålig
    Inte fått spelet än trots att jag har förbeställt
    Samma visa förra gången jag beställde..

    Snart kommer ett copy paste "det var ju tråkgit att höra" svar :P
    1 mån sedan
  • Det Är tråkigt att höra. Det må låta som en ursäkt, men Postnord sköter inte sitt uppdrag. Vi har skickat alla förbokningar i god tid och från att dömma av alla rapporter har extremt få kommit fram. Vi hoppas detta löser sig så snart som möjligt. Om du behöver hjälp med att returnera din produkt så hör av dig till oss så hjälper vi dig.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Även för en 80-åring är det mycket lätt att beställa ifrån Spelbutiken.
  • Dålig
    Här hade man gjort alla nödvändiga inköp för en härlig spelhelg och byggt upp förväntningar om att Mafia III skulle ligga i brevlådan när man kom hem på fredagen. På releasedagen. Som utlovat. Men nej då.

    Kommer returnera spelet (om jag väl får det) av ren principsak. Nästa release får det bli ett köp på den lokala snordyra butiken. Besviken.
    1 mån sedan
  • Idagsläget vet vi inte när Postnord kommer lösa detta. Vissa kunder väntar fortfarande på produkter skickade i slutet av september. Förhoppningsvis är det löst inom kort. Vi hjälper dig givetvis med en fraktfri retur när du fått det. Hör av dig till oss på kundtjänsten.

  • Perfekt
    Köpte Mafia 3 fick koden inom 30 sek. Mycket bra och snabb transaktion. 10/10
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag är väldigt tacksam över att det var så enkelt och smidigt att beställa från Spelbutiken.se! Kommer definitivt att återvända dit i framtiden. :)
  • Utmärkt
    Snabb frakt. Inga gömda utgifter och fri frakt. Jag är bara nöjd.
    Ska noteras att jag inte gjort någon reklamation eller dylikt.
    8 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    jag har ännu inte fått varan
  • Usel
    Extremt dåligt support.
    Beställer ett spel som ändras (efter några veckor) till en förhandsbokning av en annan version av samma spel.

    Första gånger jag ringer och frågar låter det som killen sover på supporten. Han är ganska hjälpsam men säger att dom väntar på svar från leverantören och bekräftar att det inte är pre-order versionen. Ser även när jag loggar in att "rätt" version e beställd...
    veckan därpå har man ändrat order (eller så synkar deras system såhär?) när man loggar in och nu e det per-order versionen.
    Ringer då support och undrar vad som händer med min order?
    Tjurig återkoppling och dom har absolut inte fel i deras system eller någonting, utan där hävdar man nu att jag beställt en pre-order på en annan version av spelet.

    Tyvärr dålig upplevelse för kunden, oberoende hur obetydligt ändringen är.
    Blir tyvärr dåligt betyg och inga mer köp härifrån.
    2 mån sedan
  • Hej.

    Tråkigt att du inte fick det du beställt. Sedvanligen ändrar man aldrig en produkt som är beställd, det är svårt att veta exakt vad som isåfall kan ha hänt i ditt specifika fall. Vi hoppas du hittar det du söker!

    mvh
    Spelbutiken.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra! Mer varsamt behandlad vara så skivan sitter fast inuti fodralet och skivan klarar sig efterlyses.
  • Perfekt
    Otroligt bra sida! Jag har förbokat ett NHL 17 till PS4 fick det samma dag som det kom ut (Idag Torsdag) Helt klart 10 av 10
    2 mån sedan
  • Usel
    Undvik.

    Förhandsbokade ett spel som givetvis inte kom på leveransdatum. Kontakta support som sa att de inte fått in nog många och jag ska vänta en vecka innan de får en ny leverans.

    Sa åt supporten att vi avbokar det, fick klartecken på det och for och köpte spelet lokalt i butik.

    En vecka senare får jag ett mail att spelet skickats till mig. Kontaktar support igen som skyller på serverfel. Så nu ska jag skicka tillbaka spelet och sen efter det ska de "påbörja det administrativa arbetet" för att återbetala mina pengar. Får se hur länge det tar.
    2 mån sedan
  • Det var tråkigt att höra att det blev lite fel i detta fall. Normalt sett brukar en återbetalning vid en vanlig ångerrätt och liknande ärenden göras ungefär en vecka efter du skickar returen. Kontakta gärna vår kundtjänst efter den tiden gått, så kan vi se hur det går med ditt ärende.

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Det är en stabil online-shop helt enkelt.
  • Usel
    Ett stort skämt.

    Jag vill uppmana alla att kontakta Prisjakt och be dem ta bort denna sida.
    Om den försvinner härifrån så kommer färre att bli lurade.
    2 mån sedan
  • Svårt att bemöta detta påstående eftersom du inte ger några egentliga detaljer om vad som gått fel för dig.

    Det är tråkigt att höra att du inte är nöjd, men kontakta gärna vår kundtjänst så skall vi försöka hjälpa dig och lösa probleme.t

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Always perfect delivery. Best onlinestore for buying videogames!
  • Usel
    Jag har beställt spel från spelbutiken flera gånger och det har oftast fungerat bra. Beställde för två veckor sedan en xbox 360 dosa och den skickades enligt deras sida den 15 augusti, dvs 10 dagar sedan. Ingenting har dykt upp. Kontaktade dem via chatt idag och fick till svar "Det är känt att det är kraftiga individuella förseningar på brev och paket med Postnord de senaste 2 månaderna"

    Jag blev ombedd att vänta ytterligare 4 dagar och kontakta dem om det inte dykt upp. Det går inte att få trackingnummer så jag kan inte kontrollera om den ens är skickad från spelbutiken. Jag funderar ju på om de håller på går i konkurs och försöker ta in ordrar som de inte levererar innan skeppet går under?

    Spelbutiken, om ni säljer en vara så är ni också ansvarig för hela kedjan av underleverantörer (i det här fallet Postnord). Att skylla på posten och be mig vänta ännu längre är i min mening inte särskilt fräscht.
    3 mån sedan
  • Tyvärr så är inte posten helt felfria och ibland uppstår ibland förseningar. Det löser sig normalt sett om man bara ger det några dagar till och då brukar försändelsen dyka upp. Skulle det dock vara så att försändelsen inte kommer fram, så löser vi det såklart. Du kommer inte att behöva stå utan produkt du betalar. Kontakta gärna vår kundtjänst igen om du har fler frågor och funderingar angående ditt ärende.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Supernöjd
  • Perfekt
    Jag har handlat från Spelbutiken några gånger och aldrig haft några problem överhuvudtaget. Visst, leveranstiden är något längre jämfört med andra företag men istället är priserna oftast mycket bra.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Perfekt
    Beställning
    Bästa pris enkel och bra hemsida!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jättebra service, prisgaranti inkl frakt, snabb leverans endast 1 dag! Nöjd på alla sätt!
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Fungerar bra
  • Usel
    Aldrig haft några problem genom åren när jag köpt härifrån men nu det senaste har det gått över 1 vecka sedan jag beställde och har ännu inte fått min produkt, tyvärr men är tvungen att sätta en usel 1a!
    3 mån sedan
  • Det var tråkigt att höra att något gått fel i leveransen. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig med detta och ser till att du får din produkt.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Toppen
  • Utmärkt
    Jag har handlat av Spelbutiken ett flertal gånger.
    Mycket bra priser, kombinerat med gratis frakt är en vinnande kombination!
    För det mesta dyker förbokade spel upp i tid (Ingen butik jag handlat från är perfekt på den punkten).
    Deras support är bra.
    8 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Ganska dålig
    Sämsta kundsupport
    4 mån sedan
  • Det var tråkigt att höra att du inte fick ett bra bemötande. Kontakta oss gärna igen och berätta om din upplevelse och vad som gick fel så skall vi försöka se till så att vi kan lösa det och bli bättre i framtiden.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Inget alls kom i vägen. Inget kändes krångligt.
  • Perfekt
    Har handlat av spelbutiken ett par gånger och aldrig vart missnöjd, någon enstaka gång har min order tagit någon/några extra dagar på sig att anlända men oftast får jag min order inom någon dag,

    ett exempel är att jag beställde ett xbox one med spel mm nu i måndags(20 juni) på morgonen och nu den 21 juni(tisdag) står det att paket finns hos mitt service ställe dvs 1 dag för att få min vara och dem var klart billigast på det jag skulle ha. suporten har jag varit i kontakt med någon enstaka gång har har inte blivit illa bemött eller upplevt att dom har en dålig service till sina kunder.

    Allt jag köpt hos dom har funkat utan några problem och blir det problem får dom ta och lösa det.
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Gick enkelt att beställa. Enda saken jag inte förstod var rutan man kunde kryssa i för att "skicka information om beställningen" liksom skulle inte det göras annars eller...
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Köpet gick bra på webben.
    Leveransen kom inte! Hamnat i Norge! PostNords fel enligt kundsupporten, Thomas.
    Ville inte skicka ny produkt trots att leveransen inte fanns inom räckhåll. Ville inte reklamera frakten. Jag skulle bara vänta tills den eventuellt kom. Annars kunde jag ju få två! Fin misstanke mot en kund.
    Ringde igen efter två dagar. Han hade ingen koll ich hade inte ens försökt reklamera. "Då får jag väl reklamera den"
    Ville inte återbetala för du kunde jag ju hämta ut den trots det.
    Blev väldigt tydlig med vad jag tyckte om hans misstankar om mig som kund. Då skulle han plötsligt betala tillbaka pengarna och lovade att polisanmäla mig om jag hämtade ut paketet.
    Till saken hör att det var en paket till min son på skolavslutningen.
    Kommer ALDRIG att ens besöka deras hemsida och definitivt aldrig köpa något mer från dem. Rekommendera? Ja att aldrig köpa något där i alla fall katastrof support
  • Dålig
    Beställde ett par hörlurar tjugofjärde mars, då de sades finnas i lager.
    Väntar några dagar innan jag kollar deras sida. Det står att de är slut i lager men att nya kommer in den fjärde april.
    Den fjärde april står det att de kommer in i lager den tjugonde.
    Den tjugonde står det att de inte vet när de får in nya.
    Dagen efter står det att de får in dem den tjugoåttonde.

    Slutsats: Beställ inte härifrån.

    Uppdatering: Nu har de uppdaterat förväntat leveransdatum till artonde maj... Jag tror jag ska avbeställa lurarna. Jävligt dålig support dessutom.

    Uppdatering 2: Artonde maj skriver de ännu en gång att de inte vet när de ska få in lurarna. Har äntligen avbeställt. Dessutom har jag meddelat bekanta att inte handla på Spelbutiken, så de har tappat ett par kunder och det är jag glad över.

    Uppdatering 3: Vill bara tillägga att köp av Xbox Live-koder tidigare har gått bra, så det lägger väl på en stjärna. Kommer däremot aldrig beställa härifrån på grund av att jag ej vill stöda deras hyckleri.
    7 mån sedan ( Uppdaterat: 6 mån sedan )
  • Detta var tråkigt att höra.

    Vet inte exakt vad som hänt i detta fall, men tydligen verkar det som vi har fått ett beräknat leveransdatum från leverantör som de sedan vid upprepade tillfällen inte kunnat hålla. Ber om ursäkt för detta.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Nöjd!!!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bara perfekt!!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Behöver knappt skriva något, det är så perfekt!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Klockrent som det brukar vara från spelbutiken.se!