Sveriges spelbutik sedan 2001
Fri frakt på alla produkter
Prisgaranti & livesupport

http://www.spelbutiken.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 15 år sedan
Detaljerad information Spelbutiken se har fått betyget (6.34)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Extremt dåligt support.
    Beställer ett spel som ändras (efter några veckor) till en förhandsbokning av en annan version av samma spel.

    Första gånger jag ringer och frågar låter det som killen sover på supporten. Han är ganska hjälpsam men säger att dom väntar på svar från leverantören och bekräftar att det inte är pre-order versionen. Ser även när jag loggar in att "rätt" version e beställd...
    veckan därpå har man ändrat order (eller så synkar deras system såhär?) när man loggar in och nu e det per-order versionen.
    Ringer då support och undrar vad som händer med min order?
    Tjurig återkoppling och dom har absolut inte fel i deras system eller någonting, utan där hävdar man nu att jag beställt en pre-order på en annan version av spelet.

    Tyvärr dålig upplevelse för kunden, oberoende hur obetydligt ändringen är.
    Blir tyvärr dåligt betyg och inga mer köp härifrån.
    2 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra! Mer varsamt behandlad vara så skivan sitter fast inuti fodralet och skivan klarar sig efterlyses.
  • Perfekt
    Otroligt bra sida! Jag har förbokat ett NHL 17 till PS4 fick det samma dag som det kom ut (Idag Torsdag) Helt klart 10 av 10
    10 dagar sedan
  • Usel
    Undvik.

    Förhandsbokade ett spel som givetvis inte kom på leveransdatum. Kontakta support som sa att de inte fått in nog många och jag ska vänta en vecka innan de får en ny leverans.

    Sa åt supporten att vi avbokar det, fick klartecken på det och for och köpte spelet lokalt i butik.

    En vecka senare får jag ett mail att spelet skickats till mig. Kontaktar support igen som skyller på serverfel. Så nu ska jag skicka tillbaka spelet och sen efter det ska de "påbörja det administrativa arbetet" för att återbetala mina pengar. Får se hur länge det tar.
    10 dagar sedan
  • Det var tråkigt att höra att det blev lite fel i detta fall. Normalt sett brukar en återbetalning vid en vanlig ångerrätt och liknande ärenden göras ungefär en vecka efter du skickar returen. Kontakta gärna vår kundtjänst efter den tiden gått, så kan vi se hur det går med ditt ärende.

  • Usel
    Ett stort skämt.

    Jag vill uppmana alla att kontakta Prisjakt och be dem ta bort denna sida.
    Om den försvinner härifrån så kommer färre att bli lurade.
    11 dagar sedan
  • Svårt att bemöta detta påstående eftersom du inte ger några egentliga detaljer om vad som gått fel för dig.

    Det är tråkigt att höra att du inte är nöjd, men kontakta gärna vår kundtjänst så skall vi försöka hjälpa dig och lösa probleme.t

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Always perfect delivery. Best onlinestore for buying videogames!
  • Usel
    Jag har beställt spel från spelbutiken flera gånger och det har oftast fungerat bra. Beställde för två veckor sedan en xbox 360 dosa och den skickades enligt deras sida den 15 augusti, dvs 10 dagar sedan. Ingenting har dykt upp. Kontaktade dem via chatt idag och fick till svar "Det är känt att det är kraftiga individuella förseningar på brev och paket med Postnord de senaste 2 månaderna"

    Jag blev ombedd att vänta ytterligare 4 dagar och kontakta dem om det inte dykt upp. Det går inte att få trackingnummer så jag kan inte kontrollera om den ens är skickad från spelbutiken. Jag funderar ju på om de håller på går i konkurs och försöker ta in ordrar som de inte levererar innan skeppet går under?

    Spelbutiken, om ni säljer en vara så är ni också ansvarig för hela kedjan av underleverantörer (i det här fallet Postnord). Att skylla på posten och be mig vänta ännu längre är i min mening inte särskilt fräscht.
    1 mån sedan
  • Tyvärr så är inte posten helt felfria och ibland uppstår ibland förseningar. Det löser sig normalt sett om man bara ger det några dagar till och då brukar försändelsen dyka upp. Skulle det dock vara så att försändelsen inte kommer fram, så löser vi det såklart. Du kommer inte att behöva stå utan produkt du betalar. Kontakta gärna vår kundtjänst igen om du har fler frågor och funderingar angående ditt ärende.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Supernöjd
  • Perfekt
    Jag har handlat från Spelbutiken några gånger och aldrig haft några problem överhuvudtaget. Visst, leveranstiden är något längre jämfört med andra företag men istället är priserna oftast mycket bra.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Beställning
    Bästa pris enkel och bra hemsida!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jättebra service, prisgaranti inkl frakt, snabb leverans endast 1 dag! Nöjd på alla sätt!
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Fungerar bra
  • Usel
    Aldrig haft några problem genom åren när jag köpt härifrån men nu det senaste har det gått över 1 vecka sedan jag beställde och har ännu inte fått min produkt, tyvärr men är tvungen att sätta en usel 1a!
    1 mån sedan
  • Det var tråkigt att höra att något gått fel i leveransen. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig med detta och ser till att du får din produkt.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Toppen
  • Utmärkt
    Jag har handlat av Spelbutiken ett flertal gånger.
    Mycket bra priser, kombinerat med gratis frakt är en vinnande kombination!
    För det mesta dyker förbokade spel upp i tid (Ingen butik jag handlat från är perfekt på den punkten).
    Deras support är bra.
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Ganska dålig
    Sämsta kundsupport
    2 mån sedan
  • Det var tråkigt att höra att du inte fick ett bra bemötande. Kontakta oss gärna igen och berätta om din upplevelse och vad som gick fel så skall vi försöka se till så att vi kan lösa det och bli bättre i framtiden.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Inget alls kom i vägen. Inget kändes krångligt.
  • Perfekt
    Har handlat av spelbutiken ett par gånger och aldrig vart missnöjd, någon enstaka gång har min order tagit någon/några extra dagar på sig att anlända men oftast får jag min order inom någon dag,

    ett exempel är att jag beställde ett xbox one med spel mm nu i måndags(20 juni) på morgonen och nu den 21 juni(tisdag) står det att paket finns hos mitt service ställe dvs 1 dag för att få min vara och dem var klart billigast på det jag skulle ha. suporten har jag varit i kontakt med någon enstaka gång har har inte blivit illa bemött eller upplevt att dom har en dålig service till sina kunder.

    Allt jag köpt hos dom har funkat utan några problem och blir det problem får dom ta och lösa det.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Gick enkelt att beställa. Enda saken jag inte förstod var rutan man kunde kryssa i för att "skicka information om beställningen" liksom skulle inte det göras annars eller...
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Köpet gick bra på webben.
    Leveransen kom inte! Hamnat i Norge! PostNords fel enligt kundsupporten, Thomas.
    Ville inte skicka ny produkt trots att leveransen inte fanns inom räckhåll. Ville inte reklamera frakten. Jag skulle bara vänta tills den eventuellt kom. Annars kunde jag ju få två! Fin misstanke mot en kund.
    Ringde igen efter två dagar. Han hade ingen koll ich hade inte ens försökt reklamera. "Då får jag väl reklamera den"
    Ville inte återbetala för du kunde jag ju hämta ut den trots det.
    Blev väldigt tydlig med vad jag tyckte om hans misstankar om mig som kund. Då skulle han plötsligt betala tillbaka pengarna och lovade att polisanmäla mig om jag hämtade ut paketet.
    Till saken hör att det var en paket till min son på skolavslutningen.
    Kommer ALDRIG att ens besöka deras hemsida och definitivt aldrig köpa något mer från dem. Rekommendera? Ja att aldrig köpa något där i alla fall katastrof support
  • Dålig
    Beställde ett par hörlurar tjugofjärde mars, då de sades finnas i lager.
    Väntar några dagar innan jag kollar deras sida. Det står att de är slut i lager men att nya kommer in den fjärde april.
    Den fjärde april står det att de kommer in i lager den tjugonde.
    Den tjugonde står det att de inte vet när de får in nya.
    Dagen efter står det att de får in dem den tjugoåttonde.

    Slutsats: Beställ inte härifrån.

    Uppdatering: Nu har de uppdaterat förväntat leveransdatum till artonde maj... Jag tror jag ska avbeställa lurarna. Jävligt dålig support dessutom.

    Uppdatering 2: Artonde maj skriver de ännu en gång att de inte vet när de ska få in lurarna. Har äntligen avbeställt. Dessutom har jag meddelat bekanta att inte handla på Spelbutiken, så de har tappat ett par kunder och det är jag glad över.

    Uppdatering 3: Vill bara tillägga att köp av Xbox Live-koder tidigare har gått bra, så det lägger väl på en stjärna. Kommer däremot aldrig beställa härifrån på grund av att jag ej vill stöda deras hyckleri.
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Detta var tråkigt att höra.

    Vet inte exakt vad som hänt i detta fall, men tydligen verkar det som vi har fått ett beräknat leveransdatum från leverantör som de sedan vid upprepade tillfällen inte kunnat hålla. Ber om ursäkt för detta.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Nöjd!!!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bara perfekt!!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Behöver knappt skriva något, det är så perfekt!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Klockrent som det brukar vara från spelbutiken.se!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Har beställt många gånger och alltid mycket nöjd
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Tipptopp
  • Perfekt
    Utmärkt kundtjänst som hjälper alltid.
    Garanti funkar kanon !
    Rekommenderar stark att handlar på Spelbutiken!
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabb frakt. Inga gömda utgifter och fri frakt. Jag är bara nöjd.
    Ska noteras att jag inte gjort någon reklamation eller dylikt.
    5 mån sedan
  • Dålig
    Inte direkt supernöjd att ha handlat av dessa. Första missen är att dom vidlyftigt berättar hur snabbt dom skickar, men likväl över 10 dagar för att leverera varor på lager. Känns bedrövligt.

    Det andra, som jag tycker är oerhört kass, är att de använder DHL dagtidsleverans. DVs, de gör att man måste vara ledig en dag från jobbet för att kunna ta emot paketen, när det finns en rad andra fraktbolag som kan leverera kvällar, mornar och helger. Bolag som inte informerar om att de använder DHL och denna typ av leveransmetod är omöjligt att lovorda. Så omodernt!
    5 mån sedan
  • Usel
    Vilken dålig kundtjänst både dumma och otrevliga kommer aldrig mer beställa ifrån er eller rekommendera er
    6 mån sedan
  • Utmärkt
    Alltid bra priser och snabb leverans samt en duglig kundservice när det väl behövs
    6 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställning
    Jag förstår att ni behöver säkerhet, men det är synd att hindra utlandssvenskar från att handla!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Hade gärna sett studentrabatt, men ni är ändå klart billigast (när det är gratis frakt åtminstone). Därför väljer jag att handla hos er.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fick koden till nedladdningsbara spelet på under 1 minut
  • Perfekt
    Beställning
    Har varit kund hos Spelbutiken sedan 2008 men kände nu att jag behövde ge dom ett omdömme, alltid lika bra och alltid bäst priser.
  • Usel
    Köpte 5 ps3 spel samtliga beskrivna som org. utgåva. Fick 3 Essentials och 1 med ej insplastat med spricka! Otroligt slarvigt och dåligt! Jag är mycket glad att jag köpte med faktura annars hade det blivit en massa krångel att få tillbaka pengarna! Så fort något skall returneras så är det "vi skiter i dig" attityd. ALDRIG MER SPELBUTIKEN.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Tack vare ett litet snedsteg med leveransen av Fallout 4 till många personer på pricerunner så verkar ni ha fått ett sämre namn. Som tidigare kund vet jag att ni håller en hög standard och levererar era produkter i tid. Tack ännu en gång för goda affärer.
  • Dålig
    De lägger dig lågt i pris för att binda upp fler förbokningar än de kan leverera. Beställ INTE här om du vill ha ditt spel på releasedagen, de skriver att de skickar i förväg men det stämmer inte.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde XCOM2 för 380 kronor istället för 500 på Steam. Fick koden i ett mail några timmar innan release.

    Koden funkade inte, så jag öppnade chatt med deras kundservice. Thomas svarade inom några sekunder och instruerade mig att det var TVÅ koder och inte en. Testade igen och nu funkade det.

    Förtjänar en 10:a för att kundservicen funkar.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Bästa butiken att beställa ifrån. Fri frakt, snabb leverans och aldrig strul (för oss). Har även billiga priser. Oftast dem billigaste.
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Har köpt och förhandsbokat spel från spelbutiken flera gånger utan några som helst strul, snabb leverans och har alltid haft spelet jag förhandsbokat på releasedagen.
    8 mån sedan
  • Ganska bra
    Det är enkelt att beställa, dock är inte bekräftelsen helt lyckad. Man måste gå in i PDF:en för att se detaljerna.

    De skickar spel med posten, utan spårningsmöjlighet. Det har både för- och nackdelar. Fördelarna är att man slipper hämta ut paketet och att de kan erbjuda billig frakt. Nackdelarna är bl.a. att det sannolikt blir mycket tjafs om ett brev inte skulle komma fram. I mitt fall tog det exakt en vecka (fre-fre) att få brevet och då till en innerstadsadress i Stockholm. Det är lite för lång tid men man får väl vad man betalar för.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 8 mån sedan )
  • Usel
    De skriver att det tar runt 2 dagar att få ett paket, nu har jag väntat i över två veckor!
    Och det går ju inte spåra paketet heller då de skickar som brev, så vem som helst kan ta ditt paket på vägen till dig utan att du vet. Sista gången jag beställer härifrån.
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra gjort
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt är lätt och Spelbutiken.se har ett perfekt poäng system!
  • Acceptabel
    Själva beställningen fungerade bra. Dom skickade dock inte spelet så att jag fick det till releasedagen, så jag fick vänta tills efter helgen istället.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 9 mån sedan )
  • Ganska dålig
    har varit trogen kund ett par år, men nu har jag haft uppehåll och denna julen återvände jag och beställdelite prylar (ej spel) men OJ vad mycket sämre det blivit, rörig hemsida, inga fraktalternativ och brevet går ej att spåra. Leveranstid på 1 vecka vilket är alldeles för dåligt år 2015.
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Det har alltid varit smidigt att beställa på spelbutiken. Det brukar 9/10 ggr vara billigast eller likvärdigt som andra internethandlar. Jag har personligen aldrig haft några problem med att få varan levererad i tid så jag skulle rekommendera sidan.
  • Dålig
    De erbjuder inga leveransalternativ, vilket innebär att alla försändelser skickas som brev vilket i sin tur innebär att du inte har någon möjlighet att spåra dem. För mig betydde det att en beställning innehållandes julklappar till min lillasyster aldrig dök upp - trots att de lovade dyrt och heligt att beställningar för datum X garanterat skulle levereras innan jul - vilket orsakade en massa onödig stress i den sista julhandeln. Brett sortiment och låga priser i all ära, men får man inte det man beställer så finns det ingen poäng med att beställa något.
    9 mån sedan