Prisjakt
Annons
  • Zara

    (6)

  • se
1.3Dålig
2 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
Gästanvändare
UselRedigerades 8 månader sedan

Skulle returnera produkter i butik som jag hade köpt online men blev nekad då tiden löpt ut enligt kassörskan. Förklarade för henne att det inte alls stämmer men hon förstod ingenting och nekade returen. (Hon kunde knappt prata svenska). På grund av henne så kan jag inte returnera mina kläder när jag tom var inom dessa 30 dagar som de skryter om på sin hemsida. Detta är rena rama lurendrejeri. Nu sitter jag med kläder hemma för 4000-5000 kronor som inte passar mig. Kontaktat deras kundtjänst som inte alls är behjälpliga. Zara är allt utom service och smidigt. Bara krångel och otrevlig & obehjälplig personal. Jag kommer personligen aldrig köpa från Zara igen. Har köpt mycket kläder från Zara men detta var under all kritik. Rekommenderar alla som köpt online att returnera på annat sätt än butik. Istället för att vara tacksam att vi inte skickar runt paket i onödan så blev man nekad en retur i butik som dessutom uppfyller alla deras villkor. Inget miljötänk och håller inte det dem lovar.

T
TheGoodGuy
110 omdömen
UselRedigerades 9 månader sedan

Väldigt bökigt att göra returer. De har gjort det bökigare för kunderna så färre plagg returneras. Inte ok. Jag tänker inte handla här fler gånger.

Gästanvändare
UselRedigerades 3 år sedan

Köpte ett presentkort online, tänkte det skulle spara tid.. Det stod det skulle ta en vecka vilket i sig är långsamt när man betalar 50kr för PostNord men det tog 13 dagar. Och då ska de prompt leverera till dörren så man måste stanna hemma i ett intervall om 5 timmar.. Man borde kunna: Hämta ut det i butik. Och/eller skriva ut det själv. Och/eller få det till utlämningsställe. Det gick inte in i brevinkast pga fånig förpackning. Om man köper det direkt i butik tar det antagligen 5 minuter och är antagligen gratis,

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Ett köpt presentkort går inte aktivera. Trots kontakt med deras svenska och engelska kundtjänst (10 samtal, 2 chattar vilket hittills tagit 7,5 timmar i anspråk) har jag fortfarande inte fått hjälp. De kan inte hjälpa i telefon och kommunicera via chatten tar timmar och där får man heller ingen hjälp. Alla säger samma sak: "Jag kan inte göra något men vi tar ditt ärende vidare". Det är väl ingen kundtjänst!

Gästanvändare
Usel3 år sedan

Usel kundservice! Har ett presentkort som måste aktiveras innan det går att handla men det går inte att aktivera. Har ringt och chattat i 1,5 vecka och lagt ned 7 timmar. Fortfarande ingen hjälp. Deras "agent" kan inte svara på några frågor och "managern" hör inte av sig. De avbryter kunden och läggre på luren när det passar dem. Otroligt dålig service för att vara ett så stort företag.

Gästanvändare
Usel4 år sedan

Det är första gången någonsin som en beställning ej innehöll vare sig order- eller med retursedsedel. I lådan fanns bara plagget jag beställt. Gick in på Zaras hemsida och fick göra en anmälan om att jag ville returnera. Fick ett mail tillbaka med en länk till en returetikett att skriva ut. Då jag mailar tillbaka att jag ej har skrivare, mailar de tillbaks att jag då "får gå till biblioteket och skriva ut"! Däri blir returen ej "gratis", då man ju måste köpa ett kort för att kunna skriva ut! Dessutom är jag i RISKGRUPP för corona och ska absolut ej vistas på bibliotek! Fy tusan vilken förlegad och krävande returservice! ALDRIG mer Zara! Skulle ha läst omdömena innan.. Kommer kontakta Konsumentverket samt Allmäna Reklamationsnämnden för att kolla upp om Zara verkligen får göra så här!

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Zara Sverige Aktiebolag

Organisationsnr: 556569-8577