Fri frakt & snabba leveranser
Många & säkra betalningssätt
Enkla/bekväma tilläggstjänster

http://www.tretti.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 12 år sedan
(data från 2016-05-30)
Detaljerad information Tretti har fått betyget (8.76)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Fattar inte vad som har hänt med Tretti. Har handlat av dom tidigare men den här gången nu har dom spårat ut helt och ingen vill ta ansvar. Jag beställde en robotgräsklippare Robomow MS1000. Vet inte hur många mail till Tretti som jag skickade. Varje gång sa dom att klipparen hade skickats med Bring.

    Jag ringde förstås Bring flera gånger och dom hävdade envetet varje gång att dom inte hade fått godset, vilket stämde med trackingnumret som Tretti hade lämnat. Tretti mot Bring och jag mitt i mellan...

    Tretti har givetvis inte något telefonnummer man kan inte ringa och varje mail tar lång tid att få svar på :(

    Till slut kom det fram att godset inte alls hade gått iväg som Tretti sagt i ett flertal mail, lögn med andra ord. Då ändrade dom sig och sa att godset skulle skickas med DHL. Inte tusan gjorde det väl det heller. Tretti lyckades inte få iväg grejerna med vare sig Bring eller DHL.

    Då tröttnade jag och åkte och hämtade klipparen. Riktigt trist historia det här.

    När jag skrev om mina problem på deras hemsida (dessutom på deras uppmaning om att ge ett betyg) om hur "nöjd" jag var - inte nöjd alls förstås. Då la dom inte ut betyget på deras sida. Där står bara om en annan person som har haft precis samma problem som jag (recensionen är från 2014-05-17). Dvs han fick inte heller sin klippare. Dom verkar inte våga lägga ut dåliga betyg längre.

    Som tur är så är klipparen bra, men det blev rejält tråkigt pga Trettis hantering av affären. Jag vågar så klart inte handla där igen.
    10 dagar sedan
  • Dålig
    Kan tyvärr konstatera att Trettio.se har blivit riktigt dåligt - vilket jag hade missat, men ser att det beskrivs nedanför samma problem som jag har haft med dem.
    Idag - så var det 46 minuters väntetid innan jag kunde komma i kontakt med Tretti.se, igår ca 28 min. Inte OK. Dessutom, när man har en fråga om leverans, vilket är halva tjänsten, så blir man hänvisad till Bring Express - som när det gäller installation av tvättmaskin/torktumlare, anlitar ett annat företag, UB Installation, som i stort sett är omöjliga att komma i kontakt med. De har en teoretisk telefontid mellan kl. 15-17 - men, just det, dem svarar inte på den telefontiden …

    Dessutom, så är tjänsten, tilläggstjänsten installation helt obegriplig. Först får man anlita en hantverkare för att koppla ur elen (för det ingår inte) utan att veta när man kan få leverans av produkterna - och sedan, kan UB förhoppningvis installera igen. Skriver förhoppningsvis, då varken tretti.se, bring, eller UB faktiskt verkar ha koll på vad som ingår i installationen.

    All in all - jag kommer aldrig att närma mig detta trettio.se igen - finns bättre, billigare och mer kommunikativa aktörer där ute.

    //Från en som en dryg vecka senare - fortfarande inte förstått när jag kommer få varorna och om leverantörens underleverantör kan klara av installationen som jag betalat Tretti.se för.
    11 dagar sedan
  • Usel
    Sämsta nät butiken jag handlat ifrån,inget fungerade,leverans kundtjänst,återköp.Nej tack.aldrig mer
    28 dagar sedan ( Uppdaterat: 13 dagar sedan )
  • Perfekt
    Supernöjd med allt -kundsupport, produkt, pris och leverans. Rekommenderar verkligen Tretti!
    18 dagar sedan
  • Usel
    Katastrof, sämsta nånsin, uselt, mega super ultra hyper dåliga.
    Beställde ett babylarm som vi hade i 2-3 månadader. Av någon anledning gick detta sönder och vi kontaktade trettio.se för att höra om vi kunde reklamera detta. Detta gick bra, men just denna babylarmet fanns ej längre att köpa. Vi sa ok, ta ett annat babylarm så betalar vi mellanskillnaden. De sa ok och leveranstiden bestämdes till 8-15dagar. Efter 20 -dagar fråga vi vart vårat larm tar vägen. De bad om ursäkt och sa att ordern har fastnat i vårat system. Vi skickar iväg det men det tar 8-15 dagar. Nu har det gått 2-månader men fortfarande inget babylarm. De skyller hela tiden på deras leverantörer vilket inte håller då de själva har skyldighet att leverera i tid. KÖP INTE AV DETTA FÖRETAG!
    22 dagar sedan
  • Hej ElinMarkus,
    vänligen kontaktat vår kundservice på nytt så ser vi till så att ni antingen blir återbetalda för ert reklamerade babylarm eller så kan vi hjälpa er att välja en annan modell vi har i lager för tillfället och kan leverera snabbare.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Ville returnera en produkt som kostade 600:- då jag ångrade mitt köp, avgiften för detta är 95:- helt oacceptabelt då det omöjligen kan kosta detta att skicka ett litet paket som väger 500gr.
    1 mån sedan
  • Hej Anbeh,
    det stämmer att vi debiterar 95 kr vid returfrakt. Denna avgift tas endast ut om du väljer att returnera produkten med hjälp av en fraktsedel ifrån oss. Använder du dig av vår fraktsedel så är returen både spårbar och försäkrad vid eventuell förlust eller skada.

    Du kan själv returnera produkten till nedanstående adress. Vi accepterar ej retur av personvårdsartiklar med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl.
    Det är du som konsument ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

    Returadress:
    Tretti.se
    Cementvägen 1
    136 50 Haninge

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Kan varmt rekommendera tretti.se
    Fick en ny dammsugare samt prisskillnadspengarna och allt gick smidigt. Det var den andra dammsugaren jag reklamerat av märket Electrolux Ergorapido. Hoppas nu denna håller bättre.
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Snabba med att dra pengarna från kontot, därefter flyttades leveransdatum fram flera gånger. Relativt lång svarstid från kundtjänst och inte direkt hjälpsam ton i svaret.
    För övrigt oseriöst med kampanjer där det lovas rabatt på hela sortimentet när priserna i praktiken är oförändrade jämfört med innan kampanjen.
    1 mån sedan
  • Hej Al350,
    vad tråkigt att din leverans har tagit längre tid än förväntat och att det preliminära leveransdatumet flyttats fram flera gånger. Vår normala leveranstider för beställningsvaror (varor vi ej har i eget lager) är 8-15 arbetsdagar men det kan ibland ta längre tid då vår leverantör har svårighet att få fram produkten.

    Vänligen kontakta vår kundservice på nytt så ska vi försöka hjälpa dig att ta fram en alternativ modell som passar dig.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Utmärkt
    Bra utbud, oftast med bra priser. Har haft ett enstaka strul som de till slut löste bra.
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställt och betalat kyl/frys paket 11 Feb, Kylen var beställd och skulle ankomma 15 Feb.
    16 Feb hade det fortfarande inte hänt något förutom att de ändrat ankomstdatum till 18 Mars för denna produkt på sin hemsida, det är ganska stor skillnad på 15 Feb och 18 Mars! På min order står det fortfarande 15 Feb men jag anar att det det är fel.
    När jag ringer kundtjänst och frågar hur det ligger till kan de inte ge besked utan ska fråga electrolux vad som gäller och återkomma.
    Ingen återkommer på hela dagen och när jag ringer upp har de fortfarande inte fått besked utan väntar på svar från eletrolux, när jag frågar om de kan ringa och kolla så berätta hon att de inte går till så.
    Jag förklarar att mitt kylskåp är trasigt och jag behöver få ett besked om jag ska leta vidare någon annanstans. De hänvisar då ett enklare paket för samma pris som det jag beställt.
    Jag ser att de har höjt priset på detta enklare paket (med 1000:-) senaste dagarna och ber då att få det rabatten som gällde när jag beställde kyl och frysen som de inte kan ge besked om.
    Detta går inte för sig enligt tjejen i kundtjänst för de har inte gjort något fel.

    Min köpupplevelse hade säkert varit jättebra om de haft allt på lager och skickat med en gång men det är när en kund inte är nöjd som företaget ställs på prov. Får jag ingen respons idag häver jag köpet och handlar av ett företag som vill ha mig som kund.

    Återkommer med ändrat betyg om de lyckas vända mina tankar om detta företag.
    3 mån sedan
  • Hej KoffeA,
    det var tråkigt att läsa om din köpupplevelse hos oss. Vi vore tacksamma om du på nytt kunde kontakta vår kundservice med ditt ordernummer för att kunna ge bästa hjälp.

    Att det är olika datum på din leveransstatus och på vår hemsida behöver inte betyda att du får din order levererad först i mars. Det datum som anges på vår hemsida är det det datum som gäller om en ny kund skulle lägga en beställning. Har du ett tidigare datum på din egen leveransstatus så förväntar vi oss att få en första leverans ifrån vår leverantör och ett av dessa exemplar är reserverat till dig.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    så JÄVLA förbannad är jag på TRETTI, vilken jävla skitservice, dom ska absolut inte få kalla det kundservice.
    jag har väntat på en jävla fuck leverans i över en månad, o leveransen har inte kommit än. kräver kompensation o det ändå dom kan erbjuda mig är ett presentkort på 300kr. jag vill inte ha ett jävla presentkort för jag vill inte handla där fler gånger. deras kommentar är "Dessvärre tillåter inte våra marginaler en sådan kompensation. Så det är vad vi kan erbjuda dig." när jag vill ha en kompensation på 500kr i kontanter
    3 mån sedan
  • Perfekt
    precis som köpet,inget krångel,bara beställa,betala o få det till dörren
    4 mån sedan
  • Ganska dålig
    Dåligt att gömma smygavgifter. Man anger att installation och miljöretur skall kosta 545 kr anger fri frakt. men för att kunna beställa installation, vilket görs i kassan, måste man ange att man vill ha uppbärning. och bara den kostar nästan 1100 kr. Totalt över 1600 kr. Många butiker har saftiga avgifter för installation och återvinning men det här var riktigt lågt.
    4 mån sedan
  • Usel
    multiple deliveries of vitvaror with damages (dents). choose another shop
    4 mån sedan
  • Hi! I'm truly sorry to hear about your dented products. Please contact our customerservice, if you've received your products dented upon arrival, and we will gladly help you further in this matter. Have a great day!

    Best regards, Sanna

  • Mycket bra
    Det gick smidigt. Jag tycker dock att mobilsidan kan bli bättre och leveransen lite snabbare. Det hade gett 10 stjärnor.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har köpt en hel del från Tretti.se genom åren och håller det i sig så kommer jag fortsätta med det. Vissa produkter har t.o.m. givit upp och jag har fått snabb hjälp av kundtjänsten att kontakta tillverkaren eller servicestället. Allt annat än full pott vore orättvist från mitt håll.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har handlat hos Tretti många gånger. Det har alltid fungerat bra och priserna är ofta mycket bra. Ibland har de kampanjpriser och då blir det oslagbart.
    Jag har nu haft två reklamationsärenden hos dom, på en torktumlare och en dammsugare som fått problem. De har skött dessa ärenden snabbt och mycket bra.
    Bra priser är värt mycket men bra kundtjänst är värt mer!
    Denna kombination ger självklart 10/10.
    4 mån sedan
  • Usel
    Hade en bra rea, men när produkten tog slut så kunde dom inte leverera den. Efter 2 veckor står produkten som att den finns i lager på deras sida och jag mejlar för att fråga vad som händer och när den kommer skickas. När dom väl svarar har dom tagit bort produkten från systemet så det inte står att den finns i lager och meddelar att dom inte vet när den kommer komma in igen, detta företag prioriterar inte dom som har väntat längst på en produkt utan den som har betalat mest för den så om du har köpt något på rea och den tagit slut kan du få räkna med att vänta ett par månader och på att alla andra som har handlat för ordinarie pris att få produkten före dig. DÅLIGT!
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Rosor!

    Min mor beställde lite fel julklappar väldigt tidigt i november på en rea, och både ångerrätten och öppet köpet var säkert borta.

    Ringde nu och dem var hur smidiga som helst! Fick returnera och det var inga problem.

    Har varit orolig för returer när det kommer till tretti men efter denna upplevelse är min oro borta.

    Tack Tretti!

    Gott nytt år!
    5 mån sedan
  • Usel
    Ni är medvetna om att Prisjakt har en prishistorik? När ni då skriver 30% på Bosch WVH28420SN och skickar nyhetsbrev om ert supererbjudande kan jag som smålänning kolla där. Ni har ju inte sänkt priset på den sedan i augusti! Skojare är jag inte intresserad av att sponsra..
    5 mån sedan
  • Hej,

    Tack för din feedback.

    Gällande rabatten som vi hade förra veckan på Bosch WVH28420SN så behövde man applicera en kod i kassan för att ta del av denna prissänkning.

    Denna kod stod på hemsidan samt i produktbeskrivningen till produkten.

    Då prissänkningen inte skedde innan denna kod var applicerad så stod grundpriset kvar på prisjakt precis som vanligt.

    Med vänlig hälsning, Tretti.se

  • Perfekt
    Väldigt ofta 20-30% rabatt på varorna. Är man registrerad hos dem och inte har bråttom med ett köp brukar det bara vara att vänta in ett av deras återkommande mail med rabatterbjudande och spara rejält med pengar.
    5 mån sedan
  • Usel
    Sämsta butik på nätet! Beställde en lagervara, tvättmaskin (då de hade rabatterbjudande på just lagervaror). Den fanns naturligtvis inte i lager och efter en månad utan leverans så beställde jag samma vara från en butik på orten som levererade dagen efter. Det kallar jag service och är beredd att betala för. Att vara utan tvättmaskin en månad är mycket irriterande och när man kontaktar Trettis kundtjänst och aldrig får ett svar på leveranstid så är deras "ha en bra dag" ett extra irritationsmoment!
    5 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du inte känner dig nöjd med ditt köp hos oss.

    Under våra kampanjer så är det ofta ett högt tryck på vår hemsida vilket leder till att hemsidan ibland uppdateras lite långsammare.

    Det kan då vara så att varan hinner ta slut i lager men att detta inte hinner uppdateras innan nästa kund lägger ett köp.

    Vi skickar alltid ut en statuslänk efter beställning där vi då uppdaterar med information.

    Ännu en gång så beklagar jag att du känner dig missnöjd.

    Med vänlig hälsning, Sanna

  • Usel
    Leveranstid är egentligen "kanske när det blir fullmåne nästa gång". Beställde tvättmaskin+torktumlare och 2 veckor senare fortfarande inget levererat eller ens information om leverans ska ske, trots att tretti.se anger 7 arbetsdagar som max leveranstid för de varorna.

    Egentligen är det Bring som fuckar upp leveransen. Men tretti.se borde fixa det.

    Kundservice svarar på mail efter ca 2 dagar, svarar inte på telefon.
    5 mån sedan
  • Hej Abitkna,
    vad tråkigt att du inte är nöjd med våra leveranstider. Ska ta vidare era synpunkter till vår speditör för att se vad som har gått fel.

    Vår normala leveranstid är 2-7 arbetsdagar för varor vi har i eget lager. För beställningsvaror som vi först måste beställa hem är 8-15 arbetsdagar. Vid tilläggstjänster som installation kan det tillkomma 1-3 arbetsdagar.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Har gm åren handlat för ca 75000:- av tretti.se och i stort varit nöjd och glad. Tyvärr kan jag inte säga detsamma om vår senaste affär som det var första gången vi tvingades reklamerade en produkt.
    Vi köpte en dyrare mikrovågsugn (Smeg) som vi leveransen visade sig vara begagnad och t o m hade retursedel från en annan kund i lådan. Jag skrev direkt i kontaktformuläret och bifogade bilder på skador, väntade ett par dagar innan jag ringde och krävde svar. När man ringer säger en inspelad röst att man ska använda kontaktformuläret för snabbare svar, tyvärr så svarade kundtjänst aldrig inom utlovade tid utan man fick ringa 4-5 gånger för att få attention. Vi fick ett skambud på drygt 10% av varuvärdet i presentkort för att produkten var begagnad och skadad. En månad tog det att få en ersättningsprodukt, en liknande reklamation på Elgiganten löstes på 10 minuter. Personalen i kundtjänst var trevlig men tyvärr tycks rutinerna brista allvarligt och/eller så är man så underbemannade att man rullar en stort snöboll av reklamationer framför sig.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )
  • Usel
    Det har tidigare gått bra att beställa från Tretti.se
    Jag har tidigare i år beställt en (Beurer BF 750) och (Tefal ActiFry Snacking) - standarden är att jag har fått mina varor i godkänd tidsdatum. Nu handlar det inte om leveranstiden utan att de bedrog mig och skickade fel färg på en varmluftsfläkt av namnet Bionaire BCH9300-050. Antingen är det fel produktbild eller produktnamn. Om ni ska fortsätta er försäljning av BCH9300-050 så ska ni se till att produktnamnet överensstämmer med färg och design. '050' som är de sista i produktnamnet står för färg, design och annat som har med produkten att göra, tex. funktionella punkter.

    Skämmigt att ni inte har lärt er detta när de kommer till elektroniska produkter, detta är vanligt när det kommer till mobiltelefoner mfl.

    Jag noterade fram detta till Tretti's kundservice väldigt hastigt då jag har beställt säkert över 100 saker över internet enbart de här året och det här är första gången en produktbild inte stämmer överens med vad man får hem.

    Deras kundservice trodde att jag skämtade när jag hänvisade till hur bilderna inte överensstämde, alltså hur varan ser ut på deras hemsida jämfört med hur den såg ut när den anlände till mig. Tretti.se är skojare på hög nivå, det enda som de erbjöd var retur. Jag har inte tid att vänta cirka 1 månad och frysa ihjäl för att få tillbaka pengarna jag betalade för den här beställningen. De kunde ha erbjudit något presentkort eller rabattkod som läker mina sår. Det här är sista gången jag beställer från den här sidan, anledningen är solklar, deras kundservice visade sig vara på en låg nivå. Det finns många fler lösningar än retur, men det vägrar dom att inse.

    Anledningen till att jag kan bojkotta de här företaget är delvis för att de produkter som de erbjuder har andra aktörer i samma bransch.

    Käre Tretti.se, - Ni behöver inte besvara de här omdömet, ni har mina kontaktuppgifter. Och ta bort den usla produktbilden som bedrar folks ögon. Design är nr1 för mig, ni förstår inte att få en grå värmefläkt är fulare än svart.

    Här är bilden som visar hur missnöjd man kan bli när saker o ting inte ser ut som det gör i verkligheten: http://i65.tinypic.com/1zauj7.jpg
    6 mån sedan
  • Hej Calimuea,
    det var tråkigt att läsa om dina erfarenheter av ditt senaste köp även om det glädjer oss att du tidigare varit nöjd en nöjd kund hos oss.

    Det verkar ha blivit ett missförstånd här. Vår kundservice tolkade ditt mail till oss som att du inte absolut inte ville ha produkten då designen avvek jämfört med vår produktbild då du nämnde att designen var det primära vid valet av produkt.
    Denna typ av problematik kan vi lösa på flera sätt som byte eller kompensation. Vi kan fortfarande kompensera dig för det inträffade och då är det bara att återkomma till vår kundservice.

    Alla medarbetare på vår kundservice kommer att i framtiden att uppmanas att erbjuda alternativa lösningar vid alla kundkontakter så att inte liknande incidenter inträffar på nytt.
    Vi kommer även att ta kontakt med Bionaire för att efterfråga en ny och tydligare produktbild så att inte fler kunder känner sig vilseledda.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Mycket bra
    Fungerar mycket bra med tretti.se.

    Mycket ärlig och hjälpsam kundtjänst uppskattas alltid.

    Saknar uppbärning/bort forsling av vit varaor med Express.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 6 mån sedan )
  • Perfekt
    Alltid väldigt nöjd! Både bra sortiment och grymma priser. Upplever leveranserna som snabba och precisa också.
    6 mån sedan
  • Dålig
    Varor som hade en leveranstid på 4-5 arbetsdagar har fortfarande inte kommit ca 4 veckor senare. Kontaktade därefter kundservice, men de kunde inte svara på när jag kunde få min leverans.
    7 mån sedan
  • Hej, vad tråkigt att vi inte kunnat leverera din beställda vara tillräckligt snabbt. Vår målsättning är att leverera alla lagerförda varor inom 2-7 arbetsdagar och varor vi ej har i eget lager inom 8-15 arbetsdagar.
    I vissa fall så kan det efter beställning visa sig att produkten helt har utgått ur vår leverantörs sortiment eller att det kommer ta lång tid innan den väl kan levereras.

    Vänligen kontakta vår kundservice på customerservice@tretti.se eller 0771-31 30 31 och uppge ditt ordernummer så ska vi se när din order kan tänkas levereras. Skulle det vara så att ordern kommmer bli mer försenad eller har utgått så kan vi hjälpa dig att välja ut en ersättningsprodukt.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Superlätt att beställa och betala över internet. Och verkligen en jättesnabb leverans. Är jättenöjd med den tystgående dammsugaren.
    7 mån sedan
  • Utmärkt
    Jättebra pris på varan jag beställde och tretti var snabba med att skicka nummer att kontrollera leveransen. Eftersom jag beställt hemkörning, installation och bortforsling av min gamla tvättmaskin så dröjde leveransen men det låg snarare på Bring än Tretti.

    Att jag "bara" belönar företaget med 9 stjärnor är för att svaret från kundtjänst gällande leveransen dröjde längre än vad jag blivit van med från andra företag.

    Har beställt flertalet gånger och alltid varit nöjd, enda de skulle kunna bättra på är att lite snabbare hantera supportfrågor.
    7 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Varan fanns i lager och jag beställde den, valde att hämta den på Pick-up Point på Cementvägen 1 i Haninge och betalade direkt via bank, det fungerade perfekt.

    Budskapet jag fick var: "Observera att vi kontaktar dig via e-post samt via SMS så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas."

    Planen var sedan att hämta varan på vägen ut till landet, men det kom aldrig någon avisering som sa att varan var klar för avhämtning. Det gick några dagar utan avisering och till slut ringde jag för att kolla.
    Svaret jag då fick var att dom skulle kolla varför avisering inte hade kommit och återkomma om det var något problem.
    Några minuter senare kom aviseringen!

    Känns inte så smidigt att använda "Pick-up Point"!
    8 mån sedan
  • Hej Mgjse,
    av din beskrivning så verkar det som att vår butik råkar ha missat att avisera dig, ber om ursäkt för detta. Vi kommer att ta upp detta med vår butikspersonal och se om det är möjligt att stärka våra rutiner där så att det inte drabbar fler kunder.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Ganska bra
    Snabba leveranser skulle jag inte vilja påstå.

    Stod enligt Tretti på lagret i två dagar innan den skickades och fraktaren de använder sig av är inte direkt snabb. Stod på terminal i ytterligare två dagar,
    Det är väldigt drygt! 5 dagar för en lagervara är riktigt kasst
    8 mån sedan
  • Hej Arne, vad tråkigt att du inte är nöjd med våra leveranstider. Våra normala leveranstider är 2-7 arbetsdagar. Hur lång tid det sedan tar beror på ett flertal faktorer som var i Sverige man bor, arbetsbelastning för vårt lager, tillgängliga utkörningstider hos vår transportör m.m.

    Är det brådskande så kan vi erbjuda expressleverans till delar av Sverige istället för vår fria frakt. Expressleveranser levereras samma kväll inom Stor-Stockholm och nästföljande arbetsdag till övriga orter.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Knappt godkänd
    Beställde en finare grill från tretti.se i våras som levererades i tid och utan problem. I samband med att jag beställde grillen hade jag kontakt med kundtjänst som då hjälpte mig att hitta ett passande överdrag för att skydda grillen.

    För att göra en lång historia kort så upplever jag att tretti.se är oflexibla i sitt sätt att hantera ärenden där de har gjort fel och att de saknar produktkunskap om de produkter de säljer. l mitt fal fick jag ett felaktigt överdrag och tretti.se visade ingen förmåga att vilja lösa mitt problem annat än att returnera. Eftersom jag hade en grill utan skydd var jag inte nöjd med att returnera med annat än att det fanns andra skydd. Jag ville inte att grillen skall stå oskyddad och bli förstörd. När jag sedan fick tag på rätt skydd hos återförsäljaren ville inte tretti.se hjälpa till utan de hänvisade till att jag redan hade erbjudits att returnera mitt gamla skydd. Helt rätt men det känns ändå som eftersom tretti.se var de som hade gjort fel från början att de kunde visa lite mer vilja att lösa problemet från mitt perspektiv. Men icke! Så dubbelkolla innan ni handlar så att tillbehör och produkter passar för om de inte gör det får ni problem som ni får lösa själva.
    8 mån sedan
  • Hej Andreas, vi verkar tyvärr ha haft felaktig produktinformation på våre site angående överdrag till en viss grillmodell. Detta fel har nu åtgärdats så att det inte drabbar några fler kunder.

    Om vi har erbjudit ett felaktig tillbehör så skall vi självklart kunna erbjuda att rätt överdrag skickas ut till dig som kund förutsatt att det finns. Vi tackar för dina synpunkter och kommer att ta upp detta internt.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Tyvärr måste jag säga att Tretti har gått från att vara en bra butik i mina ögon till en usel sådan på grund av katastrofal kundtjänst. Jag har under många år gjort många inköp från Tretti och i våras köpte jag en eltandborste för 1500kr. Batteriet på denna dog redan under första laddningen och jag har haft samma modell och tidigare modeller tidigare, så jag kontaktade kundtjänsten.

    För det första tog det en vecka till jag fick mitt första svar och det svaret var att jag inte hade angett ett produktionsnummer. Därefter har varje steg tagit otroligt lång tid. I somras skickade jag slutligen in produkten och hörde ingenting tillbaka. Jag mailade igen i början av augusti och de svarade då att verkstaden hade fått produkten den dagen, och att jag kunde förvänta mig att få tillbaka den inom 14 dagar. Det har nu gått en månad och jag har inte hört någonting, har även försökt få kontakt med kundtjänsten igen och har på åtta dagar inte fått något svar. Riktigt uselt, och jag kommer börja handla från andra butiker.
    9 mån sedan
  • Hej Peligroso, vad tråkigt att höra att du inte är nöjd med vår reklamationshantering. Om ditt ärende fortfarande inte har blivit löst så ber vi er att kontakta vår kundservice på nytt med ditt ordernummer.
    Som konsument har du rätt att få fel på produkt åtgärdad inom 3 veckor (4 v om det krävs reservdelar som saknas). Av din beskrivning verkar detta inte ha uppfyllts och vi kan då skicka en ny tandborste till dig.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Uppdatering 20150826

    Efter mycket strul så har jag fått min klippare, hämtade den själv på DHL terminalen i Gbg för att slipp vänta ytterligare 3 dagar för leverans, Tretti har ersatt mig för besvär men har tyvärr tappat en kund.

    Uppdatering 20150806

    Skulle idag fått min gräsklippare av Tretti då den skulle skickas med DHL pga farligt gods, ej till min förvåning så har den inte lämnat Trettis lager av outgrundlig anledning, chef på Tretti garanterade igen att den skulle nå mig senast idag (Torsdag) men efter samtal under gårdagen och idag så kommer den tidigast nästa vecka, varför det strular är det ingen som vet, ingen tar personligt ansvar för att lösa denna enkla sak att skicka en vara till kund.

    Tretti själva medger att det är katastrofalt pinsamt att inte ha löst detta, men återigen så tyder det på brist att ta ansvar utan hoppas att någon "annan" löser det i organisationen.

    Trodde verkligen att de skulle lösa det de två första gångerna det lovades men så var ej fallet, återstår att se om de lyckas skicka min klippare innan första snön faller för då kommer min klippare bra till användning, tveksamt om jag ens behåller klipparen då den kommer när sommaren är slut som det ser ut nu.

    Otroligt pinsamt samt avråder andra att handla här, återkommer med uppdatering när klippare (om alls) dyker upp, då med recension av b.la klippare och Tretti igen

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Uppdatering 20150804

    Bring skulle idag leverera min klippare enligt överenskommelse men ringer nu på morgonen 09:15 och säger att min vara inte har kommit till deras lager, kvinnan på Bring säger att hon personligen skall kontakta Tretti och återkoppla till mig, 1 timme senare ringer Bring upp och säger att min klippare lämnade Tretti's lager idag kl 09:36 (Detta står fortf på min leverans på Trettis hemsida)...... vad var det som lämnade lagret i förra veckan då?

    Vad är detta för påhitt till bolag, inte nog med att de inte kan hantera kundservice eller leverera produkter de ljuger till kunderna för att slippa dem?

    Jag kontaktar då högre instans på Tretti som resulterar att någon chef för supoorten kontaktar mig med en fullständig version om vad som hänt:

    Tydligen så kan inte Tretti skicka min vara med Bring då den klassas som "Farligt gods" så varan har aldrig blivit skickad, efter mycket så fick de löst att DHL skall leverera min vara och då först om ett par dagar så ytterligare försening, då jag inte fått ett datum av DHL så kan jag inte veta om när min vara kommer (om den kommer alls?)

    Kommer att få vara hemma minst 2 dagar från arbetet och boka om tekniker som idag skulle fräsa ner kabeln kl 12 som jag hastigt och lustigt avbokade kl 10, mindre nöjd när jag ringde honom för det är lite av högsäsong just nu...

    Cred till Bring som kan kundhantering och gör Tretti's job genom att kontakta dem i min sak och sedan återkoppla till mig personligen då Tretti inte kunde göra detta i deras utsago...

    Återkommer när / om jag får min klippare
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Köpte en robotgräsklippare som fanns i lager, på deras sida stod det 2-7 dagar lev tid, i över 3vardagar hade min order "packas på lagret" ringde dag 4 1timme telefonkö för att sedan bli bortkopplad underbart,,

    Kom fram till telefonsupport och fick svaret "konstigt något har nog gått fel, oj nu ser jag att den har lämnat vårt lager precis" vad bra tänkte jag då har jag klipparen imorgon / övermorgon ...... Ingen klippare men fick då sms av Bring som ville leverera klipparen om 5dagar... Ringer Bring som säger "vi har bara fått in en order om leverans men har inte fått din klippare till oss" kollar med tretti och de säger att de skickat min klippare från lagret ingen vet var 15000 kr klippare är

    Undvik snälla detta bolag som inte kan hantera alla delar i en enkel försäljningskjedja utan förlitar sig på att bara få in så mycket ordrar som möjligt för att sedan ad-hoc lösa resten... Trist att inte få någon support heller service känsla 0 mystiskt att de ens överlever...

    Kasst
    10 mån sedan ( Uppdaterat: 9 mån sedan )
  • Hej Muff3,
    vi ber återigen om ursäkt för hur din beställning hos oss har hanterats. Detta är flera saker som har brustit både från vår och från vår transportörs sida i detta ärende. Vi tar till oss av din kritik.

    Vi har efter denna incident sett över alla våra rutiner angående artiklar som av transportör klassificeras som farligt gods ochj därför kräver speciell transport. Vi kan idag hantera dessa beställningar på ett betydligt smidigare sätt och vi hoppas att du trots det inträffade kan ha fortsatt förtroende för oss på Tretti.se.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Snacka om usel service, beställde en robot gräsklippare och fick besked att den skulle levereras på ett par dagar, 11 dagar senare ingen gräsklippare, har fått ett mail med en kolli id som inte går att söka på, när jag tar kontakt med speditören får jag beskedet att en order har skapats men att dem inte har lämnat in den. Mina mail till företaget är obesvarade och självklart kommer man inte fram till dem på telefon, har du bråttom och vill ha pålitlig snabb leverans, vänd dig till någon annan, bättre med en lokal handlare.
    9 mån sedan
  • Usel
    Först tre veckor efter order fick jag reda på att produkten jag beställt har utgått, trots att den haft status "finns i lager" flera gånger sedan jag beställde. Enligt deras leveransstatus-sida på webben är den dock: Beställd från leverantör, preliminärt till tretti.se: 2015-08-18

    Jag har kontaktat kundservice via mail (kommer inte fram via telefon) men inte fått svar än (tre dagar senare). Men här på prisjakt har tydligen kundservice tid att svara på dåliga omdömen inom några timmar.

    Varning!
    9 mån sedan
  • Hej, vad tråkigt att vi inte kunde leverera din beställda vara. Om det vid beställningstillfället så måste vår hemsida tyvärr ha visat ett felaktigt lagersaldo troligtvis p.g.a. en lagerdiff. .

    Vi har tidigare lagt en beställning på fler exemplar av din beställda vara och fått ett sent besked om att varan är slut även i hos vår leverantör och att fler ej kommer att kunna skickas.

    Du är välkommen att kontakta vår kundtjänst som kan hjälpa dig att välja ut en motsvarande eller bättre produkt.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Levererar men har urusel kundtjänst. Om du exempelvis beställer något och ångrar dig direkt kanske du öppnar ett avbeställnings-ärende. Dock skickar de iväg din vara innan de ens hittar din avbeställning, detta med en hel arbetsdag att tillgå, och du får betala returfrakten för deras fuck-ups.
    9 mån sedan
  • Hej, vad tråkigt att du inte är nöjd med vår kundservice.

    Om du har kontaktat vår kundserviceavdelning innan ordern har skickats ifrån vårt lager så debiterar vi ingen returfrakt. Detta kan du enkelt kontrollera genom att kolla upp sändningsdatum och tidpunkt på din leveransstatus.

    Om det skulle vara så att vi felaktigt har debiterat dig för returfrakten så återkom till oss via customerservice@tretti.se men ditt ordernummer.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Mycket bra
    Har beställt torktumlare, portabel dammsugare m.m. och än så länge så är tretti.se riktigt bra! Snabba leveranser och bra priser, tyvärr så är schenker lite speciella med hur de ringer upp/kontaktar upp kunden och avstämmer leverans, men det kan jag inte betygsätta butiken på.
    9 mån sedan
  • Hej, vad kul att du är nöjd med ditt köp hos oss. Ska ta vidare era synpunkter om vår speditörspartner.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Acceptabel
    Jag har tills nyligen bara haft bra erfarenheter sedan mycket länge av Tretti. Reklamationer har gått smidigt, tydlig och bra hemsida med paketerbjudanden på exempelvis tvätt- och torkmaskin till skillnad från många andra. Priserna är oftast bra. MEN denna vår/sommar har jag upplevt extrem väntetid för att komma i kontakt med dem per mail och telefon. Telefonen har stundtals inte verkat fungera. Sitter just nu i telefonkö och har väntat 45 minuter och vet inte ens om dom kan ge mig köpråd för produkter eller inte. Tycker det bör ingå om man köper varor för ca 15.000 kr. Tyvärr halkar betyget ner på grund av detta. Man blir frustrerad av att sitta timmetals i kö; det är inte meningen med mitt liv i alla fall... När det dessutom är bråttom blir det inte bättre. Nej, fixa det innan kunderna väljer andra företag istället.
    10 mån sedan
  • Hej Bash, vad kul att du är nöjd med era tidigare köp hos oss.

    Vi har tyvärr haft en hög belastning på vår kundtjänst under en tid och har haft reducerade öppettider i vår telefonväxel. Vi har just nu öppet mellan 9-12:00 och planerar att ha våra ordinarie öppettider fr.o.m. nästa vecka.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Usch!
    Se upp för det här företaget, beställde för över 1 vecka sedan. (Lagervaror)
    Ingen återkoppling gällande ordern, leveransstatusen har inte förändrats.
    Utan står klistad som "Packas på lagret"

    Krävs en munks tålamod för att lyckas komma fram per telefon till kundervice (Dag 3) lyckades jag äntligen få svar i andra ändan -efter att ha spenderat 2 timmar i kö.
    (fortfarande inga svar på mailen som skickades för nästan 1 vecka sedan).

    Nej tack, jag vill inte vara kund på ett företag som hanterar sin beställningar/kunder på detta sätt. Livet blir enklare genom att hitta en leverantör som tar sina kunder på allvar.
    Nu håller vi tummarna för att de återbetalar min förskottsbetalning för varorna som de inte ens har börjat packa......

    Dagens tips, Se upp för Tretti.se
    Finns gott om bättre leverantörer.
    10 mån sedan
  • Hej, vad tråkigt att du inte är nöjd med vår kundservice. Vi har just nu hög belastning på vår kundtjänst och vi arbetar så hårt vi kan för att få ner våra svarstider. Vi kommer även att anställa fler till vår kundtjänst samt har ett pågående effektiviseringsarbete.

    Vi kommer att kontakta dig via e-post för att hjälpa dig vidare.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Gått många veckor och har bara fått 1 av mina 2 varor, den andra finns det inget spårningsnummer för så har ingen aning om när den kommer eller någonsin kommer. Tror de försöker blåsa mig men smart som jag var tog jag faktura som betalning.

    Svarar inte på kundsupporten,

    Sämsta vitvarubutiken på nätet.
    10 mån sedan
  • Hej Martin, vad tråkigt att du inte har fått alla dina beställda varor. Har försökt att hitta en order i ditt namn med flera artiklar där inte allt är skickat men inte funnit någon. Jag kan ej heller identifiera någon kontakta via e-post.

    Vänligen återkom med ditt ordernummer och/eller ärendenummer så ska vi hjälpa dig.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Dålig
    2/3 delar av vår expressleverans kom som den skulle, resterande vitvara fanns inte i lager trots att den skulle göra det och nu efter 3 veckor så har vi fortfarande inte fått nån ny produkt eller tydliga besked från kundservice om vi kan få en ersättningsprodukt eller ej. svarstid från kundservice är kanske 8-9 dagar och telefonkundtjänsten är nedstängd flera veckor.
    10 mån sedan
  • Usel
    Snabb leverans och bra priser, men vad hjälper det när de inte levererar allt man har beställt. Att sedan få kontakt med kundtjänst och få de saknade varorna är hopplöst och helt omöjlig. Aldrig mer Tretti.
    10 mån sedan
  • Hej, vad tråkigt att du inte är nöjd med vår kundservice. Vi har just nu väldigt hög belastning på vår kundtjänst och vi arbetar så hårt vi kan för att få ner våra svarstider. Vi kommer även att anställa fler till vår kundtjänst samt har ett pågående effektiviseringsarbete.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Mycket l& enkelt ätt att handla på Trettio. Lite oklart i mitt fall om när leveransen skulle ske. Kan vara mitt fel som ej varit tillräckligt uppmärksam vid köpet. Trodde den skulle skickas tidigare. Fick den efter ca en vecka. Kunde hela tiden följa utvecklingen av den förväntade leveransen genom att spåra den.
    10 mån sedan
  • Usel
    URDÅLIG kundservice-svarar inte ens!

    har snart väntat 2månader på min gräsklippare (som skulle ta 6dagar)
    har blivit lovad åtskilliga gånger att de ska återkomma med leveransbesked å bl bla men inget händer!
    För 2v sedan frågade jag om jag ändå inte kunde få ngn rabatt efter allt detta-givetvis inget svar!
    Beställde i maj/juni och nu är det ju snart augusti och jag har inte kunnat klippa gräset på hela sommaren!Hade jag vetat detta hade jag GIVETVIS köpt någon annanstans...
    10 mån sedan
  • Usel
    Aldrig aldrig aldrig. Kommer ALDRIG köpa från dessa pajasar igen. Trasig vara vid leverans, visst, det kan jag leva med. Men att det sedan ska ta två veckor innan man ens får respons från kundsupport, och ärendet är fortfarande inte löst. Löjligt! Försöker man ringa in så får man bara höra att supporten är stängd pga semester.

    Kommer bestrida fakturan tills dess ärendet är löst eller tills tretti river fakturan.
    10 mån sedan
  • Hej, får be om ursäkt för vår långa svarstid. Vi har tagit in extra bemanning för vår kundtjänst samt har ett pågående effektiviseringsarbete för att få ner våra svarstider.

    Du kommer naturligtvis inte behöva betala fakturan förrän du har fått en fullgod vara.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    1.Urdålig kundservice=svarar ej
    2.Långleveranstid
    10 mån sedan
  • Ganska bra
    Brukar vara snabbt och problemfritt, nu tog det två månader för leverans
    10 mån sedan
  • Usel
    Kan bara hålla med skaran av människor som klagar på deras urusla kundservice/kundtjänst. Helt otroligt långsamma. Dessutom stänger de ner kontaktmöjligheten via telefon om och om igen. Så går t ex inte att nå dem nu under v29. Så har det varit de senaste 3-4 veckorna. Oootroligt långsamma på att besvara e-post.

    11:e juni reklamerade jag en kaffebryggare och nu är det 13:e juli och ärendet är fortfarande inte löst! Har visserligen fått bekräftat att reklamationen är klar och att pengarna ska betalas tillbaka. MEN, problemet är att jag inte får några pengar. Har försökt att nå dem, men de svarar inte på e-post eller per telefon. I mitten på förra veckan damp det in ett mail som deras ekonomiavdelning skrivit, där det står någon dålig bortförklaring om varför jag inte fått pengar. De vill då ha mina kontouppgifter. Sände över detta direkt och sedan dess har det varit tvärdött. Inga pengar och ingen respons...

    Akta er för detta företag, tror att de håller på att braka ihop fullständigt.
    10 mån sedan
  • Hej Mikael, ursäkta att er återbetalning har tagit längre tid än vad man bör förvänta sig som kund. Kan se att återbetalningen nu har gått igenom.

    Ska undersöka med berörda avdelningar vad som orsakat fördröjningen och se vilka förbättringsmöjligheter vi har för att påskynda processen. En delvis förklaring till dröjsmålet är att vi vid kortbetalningar på gamla ordrar (äldre än ett år) samt i de fall man har bytt bank så kan vi inte automatisk återbetala utan måste begära in kompletterande information.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se