Fri frakt & snabba leveranser
Många & säkra betalningssätt
Enkla/bekväma tilläggstjänster

http://www.tretti.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
(data från 2015-08-28)
Detaljerad information Tretti har fått betyget (8.43)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Uppdatering 20150826

    Efter mycket strul så har jag fått min klippare, hämtade den själv på DHL terminalen i Gbg för att slipp vänta ytterligare 3 dagar för leverans, Tretti har ersatt mig för besvär men har tyvärr tappat en kund.

    Uppdatering 20150806

    Skulle idag fått min gräsklippare av Tretti då den skulle skickas med DHL pga farligt gods, ej till min förvåning så har den inte lämnat Trettis lager av outgrundlig anledning, chef på Tretti garanterade igen att den skulle nå mig senast idag (Torsdag) men efter samtal under gårdagen och idag så kommer den tidigast nästa vecka, varför det strular är det ingen som vet, ingen tar personligt ansvar för att lösa denna enkla sak att skicka en vara till kund.

    Tretti själva medger att det är katastrofalt pinsamt att inte ha löst detta, men återigen så tyder det på brist att ta ansvar utan hoppas att någon "annan" löser det i organisationen.

    Trodde verkligen att de skulle lösa det de två första gångerna det lovades men så var ej fallet, återstår att se om de lyckas skicka min klippare innan första snön faller för då kommer min klippare bra till användning, tveksamt om jag ens behåller klipparen då den kommer när sommaren är slut som det ser ut nu.

    Otroligt pinsamt samt avråder andra att handla här, återkommer med uppdatering när klippare (om alls) dyker upp, då med recension av b.la klippare och Tretti igen

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Uppdatering 20150804

    Bring skulle idag leverera min klippare enligt överenskommelse men ringer nu på morgonen 09:15 och säger att min vara inte har kommit till deras lager, kvinnan på Bring säger att hon personligen skall kontakta Tretti och återkoppla till mig, 1 timme senare ringer Bring upp och säger att min klippare lämnade Tretti's lager idag kl 09:36 (Detta står fortf på min leverans på Trettis hemsida)...... vad var det som lämnade lagret i förra veckan då?

    Vad är detta för påhitt till bolag, inte nog med att de inte kan hantera kundservice eller leverera produkter de ljuger till kunderna för att slippa dem?

    Jag kontaktar då högre instans på Tretti som resulterar att någon chef för supoorten kontaktar mig med en fullständig version om vad som hänt:

    Tydligen så kan inte Tretti skicka min vara med Bring då den klassas som "Farligt gods" så varan har aldrig blivit skickad, efter mycket så fick de löst att DHL skall leverera min vara och då först om ett par dagar så ytterligare försening, då jag inte fått ett datum av DHL så kan jag inte veta om när min vara kommer (om den kommer alls?)

    Kommer att få vara hemma minst 2 dagar från arbetet och boka om tekniker som idag skulle fräsa ner kabeln kl 12 som jag hastigt och lustigt avbokade kl 10, mindre nöjd när jag ringde honom för det är lite av högsäsong just nu...

    Cred till Bring som kan kundhantering och gör Tretti's job genom att kontakta dem i min sak och sedan återkoppla till mig personligen då Tretti inte kunde göra detta i deras utsago...

    Återkommer när / om jag får min klippare
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Köpte en robotgräsklippare som fanns i lager, på deras sida stod det 2-7 dagar lev tid, i över 3vardagar hade min order "packas på lagret" ringde dag 4 1timme telefonkö för att sedan bli bortkopplad underbart,,

    Kom fram till telefonsupport och fick svaret "konstigt något har nog gått fel, oj nu ser jag att den har lämnat vårt lager precis" vad bra tänkte jag då har jag klipparen imorgon / övermorgon ...... Ingen klippare men fick då sms av Bring som ville leverera klipparen om 5dagar... Ringer Bring som säger "vi har bara fått in en order om leverans men har inte fått din klippare till oss" kollar med tretti och de säger att de skickat min klippare från lagret ingen vet var 15000 kr klippare är

    Undvik snälla detta bolag som inte kan hantera alla delar i en enkel försäljningskjedja utan förlitar sig på att bara få in så mycket ordrar som möjligt för att sedan ad-hoc lösa resten... Trist att inte få någon support heller service känsla 0 mystiskt att de ens överlever...

    Kasst
    28 dagar sedan ( Uppdaterat: 2 dagar sedan )
  • Hej Muff3,
    vi ber återigen om ursäkt för hur din beställning hos oss har hanterats. Detta är flera saker som har brustit både från vår och från vår transportörs sida i detta ärende. Vi tar till oss av din kritik.

    Vi har efter denna incident sett över alla våra rutiner angående artiklar som av transportör klassificeras som farligt gods ochj därför kräver speciell transport. Vi kan idag hantera dessa beställningar på ett betydligt smidigare sätt och vi hoppas att du trots det inträffade kan ha fortsatt förtroende för oss på Tretti.se.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Snacka om usel service, beställde en robot gräsklippare och fick besked att den skulle levereras på ett par dagar, 11 dagar senare ingen gräsklippare, har fått ett mail med en kolli id som inte går att söka på, när jag tar kontakt med speditören får jag beskedet att en order har skapats men att dem inte har lämnat in den. Mina mail till företaget är obesvarade och självklart kommer man inte fram till dem på telefon, har du bråttom och vill ha pålitlig snabb leverans, vänd dig till någon annan, bättre med en lokal handlare.
    11 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en diskmaskin som fanns i lager och skulle levereras omgående inom Stockholmsområdet, betalade också för uppbärning och installation. Följande vecka blev jag kontaktad av installationsfirman som meddelade att de inte kunde komma ut förrän i slutet av veckan.

    När de väl kom ut så installerades aldrig diskmaskinen eftersom installatören inte hade de verktyg som behövdes, så de struntade helt enkelt i att installera maskinen och lämnade den i hallen på nedervåningen. Vid diskussion med chefen för installationsfirman blir jag hänvisad till Trettis kundtjänst, som bara svarar i telefon mellan 9-12 och där jag i skrivande stund suttit i telefonkö i över 20 minuter...

    Någonting har verkligen gått sönder på Tretti, den kundtjänst och service som tidigare levererats verkar helt bortblåst.
    16 dagar sedan
  • Hej Wennerholm,
    vi har talat med våra installatörer som var oroliga över att skador skulle uppstå vid avinstallationen av er befintliga maskin och tog därför beslutet att inte göra detta.

    Vi kommer att återbetala dig alla kostnaden för tilläggstjänsterna plus en kompensation.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Först tre veckor efter order fick jag reda på att produkten jag beställt har utgått, trots att den haft status "finns i lager" flera gånger sedan jag beställde. Enligt deras leveransstatus-sida på webben är den dock: Beställd från leverantör, preliminärt till tretti.se: 2015-08-18

    Jag har kontaktat kundservice via mail (kommer inte fram via telefon) men inte fått svar än (tre dagar senare). Men här på prisjakt har tydligen kundservice tid att svara på dåliga omdömen inom några timmar.

    Varning!
    17 dagar sedan
  • Hej, vad tråkigt att vi inte kunde leverera din beställda vara. Om det vid beställningstillfället så måste vår hemsida tyvärr ha visat ett felaktigt lagersaldo troligtvis p.g.a. en lagerdiff. .

    Vi har tidigare lagt en beställning på fler exemplar av din beställda vara och fått ett sent besked om att varan är slut även i hos vår leverantör och att fler ej kommer att kunna skickas.

    Du är välkommen att kontakta vår kundtjänst som kan hjälpa dig att välja ut en motsvarande eller bättre produkt.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Levererar men har urusel kundtjänst. Om du exempelvis beställer något och ångrar dig direkt kanske du öppnar ett avbeställnings-ärende. Dock skickar de iväg din vara innan de ens hittar din avbeställning, detta med en hel arbetsdag att tillgå, och du får betala returfrakten för deras fuck-ups.
    18 dagar sedan
  • Hej, vad tråkigt att du inte är nöjd med vår kundservice.

    Om du har kontaktat vår kundserviceavdelning innan ordern har skickats ifrån vårt lager så debiterar vi ingen returfrakt. Detta kan du enkelt kontrollera genom att kolla upp sändningsdatum och tidpunkt på din leveransstatus.

    Om det skulle vara så att vi felaktigt har debiterat dig för returfrakten så återkom till oss via customerservice@tretti.se men ditt ordernummer.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Mycket bra
    Har beställt torktumlare, portabel dammsugare m.m. och än så länge så är tretti.se riktigt bra! Snabba leveranser och bra priser, tyvärr så är schenker lite speciella med hur de ringer upp/kontaktar upp kunden och avstämmer leverans, men det kan jag inte betygsätta butiken på.
    22 dagar sedan
  • Hej, vad kul att du är nöjd med ditt köp hos oss. Ska ta vidare era synpunkter om vår speditörspartner.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Acceptabel
    Jag har tills nyligen bara haft bra erfarenheter sedan mycket länge av Tretti. Reklamationer har gått smidigt, tydlig och bra hemsida med paketerbjudanden på exempelvis tvätt- och torkmaskin till skillnad från många andra. Priserna är oftast bra. MEN denna vår/sommar har jag upplevt extrem väntetid för att komma i kontakt med dem per mail och telefon. Telefonen har stundtals inte verkat fungera. Sitter just nu i telefonkö och har väntat 45 minuter och vet inte ens om dom kan ge mig köpråd för produkter eller inte. Tycker det bör ingå om man köper varor för ca 15.000 kr. Tyvärr halkar betyget ner på grund av detta. Man blir frustrerad av att sitta timmetals i kö; det är inte meningen med mitt liv i alla fall... När det dessutom är bråttom blir det inte bättre. Nej, fixa det innan kunderna väljer andra företag istället.
    25 dagar sedan
  • Hej Bash, vad kul att du är nöjd med era tidigare köp hos oss.

    Vi har tyvärr haft en hög belastning på vår kundtjänst under en tid och har haft reducerade öppettider i vår telefonväxel. Vi har just nu öppet mellan 9-12:00 och planerar att ha våra ordinarie öppettider fr.o.m. nästa vecka.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Usch!
    Se upp för det här företaget, beställde för över 1 vecka sedan. (Lagervaror)
    Ingen återkoppling gällande ordern, leveransstatusen har inte förändrats.
    Utan står klistad som "Packas på lagret"

    Krävs en munks tålamod för att lyckas komma fram per telefon till kundervice (Dag 3) lyckades jag äntligen få svar i andra ändan -efter att ha spenderat 2 timmar i kö.
    (fortfarande inga svar på mailen som skickades för nästan 1 vecka sedan).

    Nej tack, jag vill inte vara kund på ett företag som hanterar sin beställningar/kunder på detta sätt. Livet blir enklare genom att hitta en leverantör som tar sina kunder på allvar.
    Nu håller vi tummarna för att de återbetalar min förskottsbetalning för varorna som de inte ens har börjat packa......

    Dagens tips, Se upp för Tretti.se
    Finns gott om bättre leverantörer.
    28 dagar sedan
  • Hej, vad tråkigt att du inte är nöjd med vår kundservice. Vi har just nu hög belastning på vår kundtjänst och vi arbetar så hårt vi kan för att få ner våra svarstider. Vi kommer även att anställa fler till vår kundtjänst samt har ett pågående effektiviseringsarbete.

    Vi kommer att kontakta dig via e-post för att hjälpa dig vidare.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Gått många veckor och har bara fått 1 av mina 2 varor, den andra finns det inget spårningsnummer för så har ingen aning om när den kommer eller någonsin kommer. Tror de försöker blåsa mig men smart som jag var tog jag faktura som betalning.

    Svarar inte på kundsupporten,

    Sämsta vitvarubutiken på nätet.
    29 dagar sedan
  • Hej Martin, vad tråkigt att du inte har fått alla dina beställda varor. Har försökt att hitta en order i ditt namn med flera artiklar där inte allt är skickat men inte funnit någon. Jag kan ej heller identifiera någon kontakta via e-post.

    Vänligen återkom med ditt ordernummer och/eller ärendenummer så ska vi hjälpa dig.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Dålig
    2/3 delar av vår expressleverans kom som den skulle, resterande vitvara fanns inte i lager trots att den skulle göra det och nu efter 3 veckor så har vi fortfarande inte fått nån ny produkt eller tydliga besked från kundservice om vi kan få en ersättningsprodukt eller ej. svarstid från kundservice är kanske 8-9 dagar och telefonkundtjänsten är nedstängd flera veckor.
    1 mån sedan
  • Usel
    Snabb leverans och bra priser, men vad hjälper det när de inte levererar allt man har beställt. Att sedan få kontakt med kundtjänst och få de saknade varorna är hopplöst och helt omöjlig. Aldrig mer Tretti.
    1 mån sedan
  • Hej, vad tråkigt att du inte är nöjd med vår kundservice. Vi har just nu väldigt hög belastning på vår kundtjänst och vi arbetar så hårt vi kan för att få ner våra svarstider. Vi kommer även att anställa fler till vår kundtjänst samt har ett pågående effektiviseringsarbete.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Mycket l& enkelt ätt att handla på Trettio. Lite oklart i mitt fall om när leveransen skulle ske. Kan vara mitt fel som ej varit tillräckligt uppmärksam vid köpet. Trodde den skulle skickas tidigare. Fick den efter ca en vecka. Kunde hela tiden följa utvecklingen av den förväntade leveransen genom att spåra den.
    1 mån sedan
  • Usel
    URDÅLIG kundservice-svarar inte ens!

    har snart väntat 2månader på min gräsklippare (som skulle ta 6dagar)
    har blivit lovad åtskilliga gånger att de ska återkomma med leveransbesked å bl bla men inget händer!
    För 2v sedan frågade jag om jag ändå inte kunde få ngn rabatt efter allt detta-givetvis inget svar!
    Beställde i maj/juni och nu är det ju snart augusti och jag har inte kunnat klippa gräset på hela sommaren!Hade jag vetat detta hade jag GIVETVIS köpt någon annanstans...
    1 mån sedan
  • Usel
    Aldrig aldrig aldrig. Kommer ALDRIG köpa från dessa pajasar igen. Trasig vara vid leverans, visst, det kan jag leva med. Men att det sedan ska ta två veckor innan man ens får respons från kundsupport, och ärendet är fortfarande inte löst. Löjligt! Försöker man ringa in så får man bara höra att supporten är stängd pga semester.

    Kommer bestrida fakturan tills dess ärendet är löst eller tills tretti river fakturan.
    1 mån sedan
  • Hej, får be om ursäkt för vår långa svarstid. Vi har tagit in extra bemanning för vår kundtjänst samt har ett pågående effektiviseringsarbete för att få ner våra svarstider.

    Du kommer naturligtvis inte behöva betala fakturan förrän du har fått en fullgod vara.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    1.Urdålig kundservice=svarar ej
    2.Långleveranstid
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Brukar vara snabbt och problemfritt, nu tog det två månader för leverans
    1 mån sedan
  • Usel
    Kan bara hålla med skaran av människor som klagar på deras urusla kundservice/kundtjänst. Helt otroligt långsamma. Dessutom stänger de ner kontaktmöjligheten via telefon om och om igen. Så går t ex inte att nå dem nu under v29. Så har det varit de senaste 3-4 veckorna. Oootroligt långsamma på att besvara e-post.

    11:e juni reklamerade jag en kaffebryggare och nu är det 13:e juli och ärendet är fortfarande inte löst! Har visserligen fått bekräftat att reklamationen är klar och att pengarna ska betalas tillbaka. MEN, problemet är att jag inte får några pengar. Har försökt att nå dem, men de svarar inte på e-post eller per telefon. I mitten på förra veckan damp det in ett mail som deras ekonomiavdelning skrivit, där det står någon dålig bortförklaring om varför jag inte fått pengar. De vill då ha mina kontouppgifter. Sände över detta direkt och sedan dess har det varit tvärdött. Inga pengar och ingen respons...

    Akta er för detta företag, tror att de håller på att braka ihop fullständigt.
    1 mån sedan
  • Hej Mikael, ursäkta att er återbetalning har tagit längre tid än vad man bör förvänta sig som kund. Kan se att återbetalningen nu har gått igenom.

    Ska undersöka med berörda avdelningar vad som orsakat fördröjningen och se vilka förbättringsmöjligheter vi har för att påskynda processen. En delvis förklaring till dröjsmålet är att vi vid kortbetalningar på gamla ordrar (äldre än ett år) samt i de fall man har bytt bank så kan vi inte automatisk återbetala utan måste begära in kompletterande information.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Jag beställde en ny tvättmaskin från Tretti.se, men de valde att skicka en som blivit transportskadad på deras lager. Det var bucklor och repor i plåthöljet.

    Det går inte att ringa till Tretti.se, och om man mailar får man inte svar. Om man använder deras web-formulär får man bara nonsens som svar.

    Tretti.se är helt ointresserade av att hjälpa en kund som inte är nöjd.

    Jag har nu ångrat köpet och kommer polisanmäla om det blir strul.

    Undvik att köpa från Tretti.se, det finns andra handlare som är bra och som uppträder korrekt mot sin kunder. Tretti.se är skojare!
    1 mån sedan
  • Hej Anders,
    vad tråkigt att du fått en skadad tvättmaskin levererad till dig. Kan garantera att produkten ej var skadad då den lämnade vårt lager. Om vi misstänker att maskinen kan vara skadad så kommer vår personal att undersöka maskinen innan den skickas iväg. Vår speditör Bring kontrollerar även de att godset ej är skadat vid hämtning då de kan bli ersättningsskyldiga vid en skada.

    Om du ännu inte fått en ny vara levererad eller skadorna åtgärdade så kontakta oss på transportskador@tretti.se så hjälper vi dig.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    För tillfället är jag inte imponerad av denna affär..
    Beställde en vertikalskärare för TVÅ månader sedan och den har inte kommit än...

    Dom svarar inte på mail, och då tänker man att det kanske går bra att ringa ist?
    Jo, de går jätte bra de om man har nån timme i sitt liv man inte vill ha tillbaka.
    Och när man väl kommer fram får man inte något svar utan då ber dom att få återkomma, vilket naturligtvis inte händer..

    Men vertikalskärare kanske kommer under hösten så kan jag ha den som snöslunga ist..

    Jag hoppas att jag får tillfälle att uppdatera detta omdöme..
    1 mån sedan
  • Hej, vad tråkigt att du inte är nöjd med ert köp hos oss. Vi har tyvärr haft långa svarstider på vår kundtjänst och det ber vi så hemskt mycket om ursäkt för. Vi håller på att rekrytera mer personal till vår kundtjänst samt har ett pågående effektiviseringsarbete för att korta ner våra svarstider.

    Angående leveranstiden så vore vi tacksamma om ni kunde återkomma med ert ordernummer till customerservice@tretti.se så kan vi följa upp detta. Vår normala leveranstid är 2-7 arbetsdagar och gäller varor vi har i lager. På beställningsvaror är leveranstiden normalt sett mellan 8-15 arbetsdagar men det kan dröja längre om produkten även är slut hos våra leverantörer. Vi kan i dessa fall erbjuda någon likvärdig eller bättre modell eller häva köpet om du som kund föredrar det.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Jag beställde en röjsax av CDON, som skulle kunna skickas direkt. Först en vecka senare meddelades att den skulle finnas att hämta ut. Men hos ett postombud på andra sidan stan (Stockholm), ca 11 km från bostaden. När jag chattade med kundservice skyllde personalen på Tretti. De hävdade att jag köpt varan av deras "samarbetspartner" Tretti och att bara Tretti kunde lösa problemet med den felaktiga leveransen. Jag hade för det första köpt varan av CDON på cdon.com. För det andra så är Tretti inte en "samarbetspartner" till CDON, utan ett dotterbolag. Tretti hörde inte av sig (som de skulle ha gjort) och paketet låg kvar hos fel postombud. Jag chattade igen med CDON, som återigen skyllde ifrån sig enligt samma mönster. Detta upprepades vid fyra tillfällen hittills och däremellan har jag skickat 4-5 mejl till Tretti (och har fått några förvirrade mejl tillbaka). En vecka senare ligger paketet kvar på fel postombud och CDON/Tretti har inte gjort något alls åt saken.
    1 mån sedan
  • Usel
    beställde en spishäll 1:a MAJ, fick höra av mig flera gånger till TRETTI.SE för att den utlovade leveransen uteblev 3 gånger, utan ett minsta ljud av TRETTI.SE.

    Den 26:e JUNI fick jag slutligen spishällen, sista 2 mailen jag skickat till kundtjänst har jag fortfarande inte fått svar på, skickade senast den 24:e JUNI där jag skrev och frågade varför den inte kommit, då de lovade att den packades och var redo att skickas den 16:e juni och idag är det 6:e JULI...

    Att vara utan spishäll i nästan 2 månader är inte ok, men det verkar inte denna firma bry sig ett dugg om?

    Kommer ALDRIG mer handla av detta totalt oseriösa "företag". Vill ni köpa saker som behövs snarast så råder jag er att INTE handla härirån....

    Måste tyvärr ge betyg med en stjärna enbart för det inte går att ge dem noll!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Fick en super support på Tretti i Haninge. Hjälpte mig till max, var ärlig, jag pratar mycket, frågade mycket men såg absolut inget på support"en" som om att jag störde, utan hon var glad gav mig ärliga råd/tips - wow till supporten/hjälp jag fick +++++

    Hon gav mig tips, råd svarade på allt jag frågade, försökte inte lura på mig den dyraste varan utan hon sa att allt är upp till mig!
    2 mån sedan
  • Dålig
    Beställningen och leveransen av en gasspis från Smeg gick utan problem. Men sedan visade det sig att gasspisen var leverererad med fel dysor; trots att jag vid beställningen meddelat att jag har stadsgas fick jag dysor för naturgas. Dessutom hade spisen en stor buckla på ena sidan.... OK, sånt kan ju hända, men det stora problemet var sedan kundservice. Hopplöst att komma fram! Telefontid endast mellan 9 och 12, plats 34 i kön, och sedan utslängd ur kön när man (efter en timme) var på plats 21. Efter ett antal försök med telefon, så mailade jag och fick jag ett kort svar att jag anmält skadan för sent, och inte kunde förvänta mig någon kompensation. Trots att varan med skada var fotograferad i förpackningen och med all skydsplast på. Till slut fick jag ett presentkort på 300 SEK; löjligt när man beställt en spis för 10,000 SEK. Och problemet med dysorna svarade de inte ens på. Sista gången jag beställer från tretti.se, det finns så många andra butiker man kan välja på.
    2 mån sedan
  • Hej, får be om ursäkt för vår långa svarstid. Vi har tagit in extra bemanning för vår kundtjänst samt har ett pågående effektiviseringsarbete för att få ner våra svarstider.

    Angående era dysor så kan vi inte se att detta har angetts vid beställningen. Vi borde dock ha kontrollerat detta med er då naturgas knappt existerar i staden dit beställningen skedde. Vi har beställt nya dysor ifrån Smeg för stadsgas som kommer skickas till dig.

    Angående transportskadan så står tyvärr vårt beslut kvar. En transportskada måste anmälas till oss inom skälig tid och vi fick anmälan först 4 månader efter leveransen vilket är för sent.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Utmärkt
    Köpte en klimatanläggning från Tretti och kände mig som alltid orolig inför första köpet från en butik man aldrig handlat från förut. Men det gick bra för mig.

    Varan var en beställningsvara, så leveransen blev förlängd med några dagar, men den ramlade hem till mig väldigt snabbt ändå.

    Fri leverans till dörren är verkligen uppskattat för en så stor mojäng (35+ kg). Sen att leverantören inte ringde 30 minuter före, utan ringde väl på plats, kan väl inte Tretti lastas för...

    Jag kan inte komma på något som varit negativt. Varan kom inom rimlig tid. Fri frakt. Varan var korrekt, och än så länge fungerande. Kassan kunde kanske vara lite tydligare/enklare, men om man bara tar sig tid att läsa och trycka rätt så är det inga problem.

    Hoppas jag slipper återkomma och ändra mitt betyg :)
    2 mån sedan
  • Dålig
    Beställt samt betalat en tvättmaskin med kort
    och ingenting händer den står bara som: Ej levererad/Behandlas i flera dagar.
    Svarar varken på mail eller telefon när man önskar svar
    på frågor om ordern så man får hoppas att man får varan.
    2 mån sedan
  • Hej, får be om ursäkt för vår långa svarstid. Vi har tagit in extra bemanning för vår kundtjänst samt har ett pågående effektiviseringsarbete för att få ner våra svarstider. Vi har nu åter öppnat våra telefoner och är anträffbara på tel. 0771-31 30 31.

    Om du kontaktat oss för en vecka sedan så ska du redan ha fått svar då vi inte har några så gamla obesvarade ärenden. Om inte så ber vi er att återkomma till oss med ditt ordernummer.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Beställde en köksmixer som slutade fungera efter 4 dagar, tråkigt men sånt som händer.

    Däremot har det i två veckor varit omöjligt att få tag i dem för att ordna med en reklamation. Deras telefoner på kundtjänst är avstängda och de svarar inte på mail, trots att de skriver att de bukar svara inom 24 timmar.

    I mitt tycke är det under all kritik att bli helt okontaktbar som en av Sveriges största webbutiker när man bygger ut en telefonväxel.

    I övrigt alltid snabb leverans på beställningar. Men det är en liten tröst i mitt fall just nu.
    2 mån sedan
  • Hej, får be om ursäkt för vår långa svarstid. Vi har tagit in extra bemanning för vår kundtjänst samt har ett pågående effektiviseringsarbete för att få ner våra svarstider. Vi har nu åter öppnat våra telefoner och vi kan nås på tel. 0771-31 30 31.

    Vänligen återkom till oss med ditt ordernummer så ska vi följa upp ärendet och hjälpa er med reklamationen.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    1 månad sedan jag beställde varor hos Tretti.se
    Har mejlat dem 3 gånger, inte fått svar.
    Dom har haft stängd telefonväxeln i 2v, då kan det vara läge för ett företag att utöka kapaciteten på mejlen.
    Men nej, 2v utan svar på mejl också...
    2 mån sedan
  • Hej, får be om ursäkt för vår långa svarstid. Vi har tagit in extra bemanning för vår kundtjänst samt har ett pågående effektiviseringsarbete för att få ner våra svarstider.

    Vi kommer kontakta dig via privat meddelande och följa upp vad som hänt.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Ganska dålig
    Beställningssidan (Kassan) är förrädisk. Jag missade att fylla i betalningssätt och fick då delbetalning 3 månader. Ingen varning och ingen möjlighet att ändra mig! Mejlade direkt till tretti.se och fick ett meddelande där man sa att man skulle svara inom 72 timmar. Redan detta anser jag är en orimligt lång tid och när svaret därtill dröjde 10 dagar så har man gravt åsidosatt sin kundrelation. När svaret dessutom var att man inte kunde göra något avslutades vår kundrelation och man ser aldrig mig som kund igen.
    2 mån sedan
  • Hej, får be om ursäkt för vår långa svarstid. Vi har tagit in extra bemanning för vår kundtjänst samt har ett pågående effektiviseringsarbete för att få ner våra svarstider.

    Angående kundkassan så har vi följt upp detta med vår IT-avdelning. När man som ny kund först kommer till kundkassan så är inget betalningsalternativ förvalt utan man måste som kund själv aktivt välja något för att ordern ska gå igenom.

    Har lagt upp som förslag att man innan ordern går igenom kommer till en bekräftelsesida där man ges möjlighet att dubbelkolla valt betalsätt för att undvika denna typ av incidenter.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Väntade i tre veckor på min grejer. Kontaktade tretti.se men fick ett svar efter 8 dagar (48 timmar, lovar de) För mig aldrig mer Tretti.se!
    2 mån sedan
  • Hej Besirevic,
    vad tråkigt att du inte är nöjd med ert köp hos oss. Vi har tyvärr haft långa svarstider på vår kundtjänst och det ber vi så hemskt mycket om ursäkt för. Vår kundtjänst jobbar så hårt de kan och vi har fått ner svarstiderna till rimliga nivåer.

    Angående leveranstiden så vore vi tacksamma om ni kunde återkomma med ert ordernummer så kan vi följa upp detta. Vår normala leveranstid är 2-7 arbetsdagar och gäller varor vi har i lager. På beställningsvaror är leveranstiden normalt sett mellan 8-15 arbetsdagar vilket vi misstänker att detta rör sig om.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Min diskmaskin stod på lagret och väntade i en vecka utan att de hörde av sig för installation och frakt. Jag fick ringa och jaga (Extremt långa telefonköer varje gång man ringer) och när de till slut hörde av sig var maskinen skadad. När jag sedan mailade hörde ingen av sig och jag fick börja jaga dem igen. Till slut fick jag tag på dem och sa de att den skulle vara på gång igen men inget hände. Däremot kunde jag följa varan och där stod det att installatören hört av sig till mig för en ny tid vilket var en ren lögn. Maskinen kom till slut efter flera veckors väntan. Kompensationen som de lovade betalade de bara halva beloppet jämför med vad de sa i telefon. För några år sedan var tretti ett bra företag med hög service där jag köpte flera varor. Nu påminner tretti mer om ett källarföretag. Aldrig mer tretti.se
    2 mån sedan
  • Hej Petrus,
    detta låter verkligen inte bra. Vi kommer att kontakta er via privat meddelande för att följa upp vad som har hänt.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Utmärkt
    Fick en matberedare i julklapp och den gick sönder nästan omgående. Delarna klarade helt enkelt inte användningsområdet som den var tillverkad för. Tretti svarade inte alltid supersnabbt på mail men det ska sägas att det inte var något som helst krångel med reklamationen. Svaren kom även inom hygglig tid, några dagar, så någon större fara var det inte trots att det var efter den svarstid de själva utlovat.

    Vi fick en ny matberedare hemskickad men tyvärr var det samma delar som gick sönder den gången. Då blev det pengarna tillbaka utan något strul vilket jag erfarit hos en del andra företag. Vi behövde inte heller skicka tillbaka matberedarna, så vi slapp krånglet med att packa om dem och gå till posten än en gång. Vi skulle bara spara dem utifall Philips ville ha tillbaka dem för undersökning. Utmärkt kundservice vid reklamation vilket jag tycker är det absolut viktigaste hos ett företag.
    2 mån sedan
  • Usel
    Helt bisarrt... Har väntat i över 3 veckor på svar om mitt reklamationsärende som man måste göra via hemsidan. (svar inom 48 tim står det).
    Har försökt ringa flera gånger, telefontiderna är ett skämt! De stänger klockan 12 och det är 30 personer i kön före varje gång man ringer och det är en ensam telefonist så man får vänta hur länge som helst. Men det finns ingen hjälp att få angående reklamationsärenden.
    2 mån sedan
  • Hej Liqo,
    vi har tyvärr haft långa svarstider via telefon. Vår kundtjänst arbetat just nu så hårt och så mycket vi kan för att korta ner svarstiderna. Vi håller även på att förstärka personalstyrkan och vårt telefonisystem.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Otroligt lång leveranstid och obefintlig service.
    Har väntat mer än 2 månader på leverans med mer än 1 månads försening, fortfarande ingen leverans I sikte.
    Har försökt kontakta kundsupport flera gånger i ett par veckors tid men inget svar.
    Statussidan för ordern uppdateras inte med något nytt preliminärt leveransdatum utan visar fortfarande ett mer än 1 månad förfallet datum.
    Så jag börjar förlora hoppet om att hinna få gräsklipparen som jag beställde i Mars innan snön kommer, uppenbarligen behöver man vara ute i bättre tid.
    Dessutom har produkten nu försvunnit ifrån deras webbshop men ingen info hur det blir med beställningen.
    2 mån sedan
  • Hej Lars,
    vi ber så hemskt mycket om ursäkt för den långa leveranstiden av er order. Kan se att vår kundtjänst har hjälpt er i ärendet och vi hoppas att du trots det inträffade kan ha fortsatt förtroende för oss på Tretti.se.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Bra pris...
    Men leveransen tog lång tid dessutom var det en del som var felgjord. Har mailat och mailat men händer ingenting. Har inte kunnat använda mitt betalda verktyg och det har gått flera veckor nu.

    Aldrig mer jag beställer här..lägger hellre till ett par hundra för att få service!
    2 mån sedan
  • Hej Gunnar,
    vad tråkigt att er beställning hos oss inte har fungerat så bra trots ett bra pris. Vår kundtjänst kommer att följa upp ditt ärende och hjälpa er med en reklamation.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Vill helst inte välja någon stjärna alls!
    Kan bara instämma med föregående...status "packas på lager" i ett flertal dagar. Skickar man mail via deras formulär så får man besked om att dom svarar inom 72h ! Hade gått snabbare med flaskpost.
    Prövar ringa till dom på deras generösa telefontider 9-12! Upptaget och vid kl. 11 möts man av telefonsvarare som vänligen informerar om deras öppettider 9-12.

    Nä, att dom blivit Årets E-handlare är en gåta.
    3 mån sedan
  • Hej Liqo,
    vi har tyvärr haft långa svarstider via telefon. Vår kundtjänst arbetat just nu så hårt och så mycket vi kan för att korta ner svarstiderna. Vi håller även på att förstärka personalstyrkan och vårt telefonisystem.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Lång leveranstid ! Min order låg ett flertal dagar med status " packas på lager".
    Undermålig kundtjänst, bara öppet ett fåtal timmar, läng kö dit, plats 24, gav upp.
    Dröjer dagar innan svarar på mail.
    3 mån sedan
  • Dålig
    Bra priser och smidigt att genomföra köp via hemsidan.

    Men att det skall ta 5 dagar innan en lagerfört produkt ens levereras från deras lager och när man på dag 4 ringer och får sitta i en telefonkö på +36min (som jag tror är FEJK bara för att slippa prata med kunderna) och när man äntligen får prata med en person så skyller hen på en kampanj för någon produkt som ?prioriteras? När man sen undersöker den kampanjen så existerar den inte ens. Riktigt dåligt, och vadå prioriteras???

    Dock kredd för att jag dagarna efter order upptäckte att produkten sänkts ännu mer med en kod som står direkt på produkt sidan, mejlar om detta och fick svar några dagar senare att jag får nyttja rabatten och dom dragit av beloppet från min order. en stjärna extra för det.

    Men blir nog inget köp igen pga maxad leveranstid på 7dagar på lagerförd vara.
    3 mån sedan
  • Hej Liqo,
    vi har tyvärr haft långa svarstider via telefon. Vår kundtjänst arbetat just nu så hårt och så mycket vi kan för att korta ner svarstiderna. Vi håller även på att förstärka personalstyrkan och vårt telefonisystem.

    Vi expedierar alla ordrar i tur och ordning efter att de kommer in till oss med undantag för de kunder som väljer expressleverans som från vår sida måste prioriteras. Hur lång tid det dröjer innan ordern skickas ifrån vårt lager beror på ett flertal faktorer som orderingång, vilken veckodag man beställer m.m.
    Vi har under maj månad haft ett flertal väldigt lyckade kampanjer med mycket bra priser vilket tyvärr lett till att vi inte hunnit skicka ordrar tillräckligt snabbt. Vi tar till oss av kritiken och arbeter på att förbättre vårt lager och dess hantering.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Ganska bra
    Korrekt vara och beställningsprocess.
    Leveranstiden (1 vecka för vara i lager) är dock ganska lång och inte konkurrenskraftig.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Kan inte bli bättre service och leverans.
    Bra hemsida! Kommer sluta handla i "vanliga" butiker
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde en våffeljärn för en månad sedan, fick den repad och ville skicka tillbaka varan exakt som jag fick den - helt oanvänd. Jag försökte ringa dem, men ingen svarar på telefon när man ringer kundtjänst, aldrig. Jag fick skicka 2 mejl och fick vänta 10 dagar för ett svar och för att kunna returnera varan.

    I slutet fick jag halva pengar från dem vid retur, helt utan anledning.

    Jag ska aldrig mer köpa från Tretti.
    3 mån sedan
  • Hej Sancappello,
    beklarar det inträffade. Låter väldigt underligt att du bara har blivit återbetald halva beloppet. Vi kommer att kontakta dig via privat meddelade så får vi se vad som gått fel och åtgärda detta.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Beställde den 11/4 en grill med tillbehör (lock, överdrag och stenskivor). Grillen kom tämligen omgående (inom ett par veckor) och leveransen av tillbehören skulle komma ett par veckor senare. Naiv som jag var betalade jag fakturorna då leveransen trots allt var inbokad och det gått så smidigt med grillen. Men... Istället för tillbehör kom det en Siemens diskmaskin och nu började strulet på allvar! Efter 45 minuter i telefonkö fick jag prata med kundtjänst som tog emot ärendet och skulle undersöka vad som gått fel. Efter nästan en vecka hade jag inte hört något utan skickade ett mail och frågade vad som händer. Fick då besked att lagret inte ville skicka nya varor då de inte förstod vad som gått fel men de skulle trots allt nu gå iväg. Efter ytterligare en vecka fick jag info att överdraget var skickat, att locket var beställt men att sten skivorna utgått. Skrev då tillbaka att jag inte accepterade detta då jag fått order erkännande och betalat fakturan samtidigt som stenskivorna uppenbarligen fortfarande finns hos leverantör. Nu möttes jag av en veckolång tystnad då jag 5 gånger sökte kontakt och försökte få svar. Döm sedan om min förvåning när samma sten skivor, från samma leverantör återigen dyker upp på Tretti.se men nu med ett betydligt högre pris! Har de senaste dagarna försökt få kontakt igen men återigen total tystnad från Tretti.se... Har aldrig blivit sämre bemött som kund och för min del var detta definitivt sista gången jag handlade av Tretti.se
    3 mån sedan
  • Hej Foooper, får be om ursäkt för det inträffade. Så här ska en beställning hos oss verkligen inte gå till.

    Vi kommer att kontakta er via privat meddelande så kan vi förhoppningsvis tillsammans hitta en lösning på problemet.

    Med vänlig hälsnin,
    Tretti.se

  • Usel
    Jag har försökt nå Trettis kundtjänst via telefon på dagtid men ingen svarar bara ett meddelande om "Våra öppetider är mån-fre 8-16. Välkommen åter." Jag har då istället mejlat om att jag vill komplettera min beställning med ytterligare varor men inte fått svar ännu (5 dagar).

    Nu vill jag försöka avboka ordern men vet inte hur. Synd att se ett tidigare uppskattat företag haverera så totalt.
    3 mån sedan
  • Hej Olofto,
    vi hade under föregående vecka reducerade öppettider via telefon och höll öppet mellan 9:00-12:00. Vi kommer att kontakta er via privat meddelande för att hjälpa er med er order.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Dålig
    Har stått "packas på lager" i 6 dagar, efter 40 min i telefonkö lovade de att uppdatera mig via mail på orderns riktiga status som de aldrig gjorde. Priserna är OK men leveransen är som att spela på lotto och omöjligt att ringa dem.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Hej Jast78,
    bekalgar det inträffade. Vi kommer att kontakta er via privat meddelande för att hjälpa er vidare med er order.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Tyvärr blir första recension en negativ och även om jag många gånger velat ta mig tiden att skriva possessiva har det inte blivit av. Men den här gången är jag riktigt missnöjd och tar mig därför tiden.

    Jag beställde två varor 21/3 varav den ena är beställningsvara. När det var gjort fick jag ett mail med länk till en sida där man spårar vad som händer med leveransen som är en riktigt bra tanke. Problemet i mitt fall var bara att det stod att dom skulle packas på lagret några dagar senare (minns inte datum exakt). Kontaktar tretti.se en vecka efter packningsdatumet hade passerat (9/4) och fortfarande stod kvar, med förhoppning om att bli uppdaterad om vad packningsdatumet egentligen betydde.

    För mig är packningsdatum det datum då varan finns på lagret och ska stoppas ned i en låda, har förståelse om det tar några dagar för att det är mycket på lagret. Men efter en vecka antar jag att min vara är bortglömd eller liknande.

    Mailade därför in och får svaret "Vi kan se att er order just nu håller på att packas på vårat lager och kommer skickas från oss så snabbt som möjligt" och sen samma länk igen till spårningen som jag dessutom hänvisade till i mitt mail om att datumet hade passerat för en vecka sen. (Jag hoppas det var ett autosvar för annars har personen som svarat på det ingen förståelse för vad jag frågade efter) Men om det är ett autosvar så är det en helt meninglös funktion med "support" som inte hjälper mig. Dessutom stod det att den packades från datumet som passerat under alla veckor det tog innan den skickades.

    Men där ger jag upp att efterfråga mer information och antar att mitt paket kommer så fort som möjligt. Beställde ändå en beställningsvara så har förståelse för att det kan vara problem från deras sida att leverera. Dock vill jag ha den informationen.

    När mina varor till slut skickas 22/4 (i 2 olika paket/leveranser, varför skickades inte varan som fanns på lager på en gång isåfall?) så upptäcker jag idag (26/4) när jag hämta ut paketen att beställningsvaran är en annan som ser väldigt lik ut men är sämre och dessutom funnits på lager hela tiden.

    Nu har jag kontaktat tretti.se igen för svar och hoppas jag får det imorgon. Det jag dessutom vart förvånad över är att det inte finns någon kategori i supporten för "felleveranser" jag kan omöjligt vara den första som fått fel vara. Jag valde därför reklamation men det är inte det jag vill göra, jag vill ha min beställda vara men ingen annan kategori passar...

    Ska försöka uppdatera här när jag fått mer information, hoppas verkligen dom sköter saker bättre från och med nu.

    Uppdatering:
    "24 timmars support" har fortfarande inte fått något svar, skickade frågan på söndagen och nu är det natten mot torsdagen. Bättre att inte lova svar inom 24 timmar än att gång på gång misslyckas med att leverera.
    /Tim
    4 mån sedan
  • Hej Tim,
    beklagar det inträffade och tack för era synpunkter.

    Vi skickar normalt sett hela ens order vid ett och samma tillfälle och av din beskrivning att döma så var en av dessa restnoterad. Vår kundtjänst borde naturligtvis ha uppmärksammat detta vid er första kontakt och erbjudit er att dela upp ordern i två leveranser.
    Har vidarebefordrat era synpunkter till vår IT-avdelning med önskemål om att det på ens leveransstatussida förtydligas att ordern skickas först när alla artiklar är redo om man som kund inte begär något annat.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Kundtjänst tog 50h timmar på sig att svar på en fråga om en beställning som blev fel pga av en bugg på hemsidan. Svaret var - vi kan inte ändra en felaktig beställning. Ingen mer info eller tips hur man kommer tillrätta med problemet eller vad de kan göra för att kunden ska bli nöjd.
    4 mån sedan
  • Hej,
    beklagar våra långa svarstider från vår kundtjänst. Vi har under den senaste tiden haft en hög frånvaro vilket resulterat i att vi ej har hunnit svara alla kunder inom 24 timmar.
    Vår kundtjänst arbetar just nu så hårt vi kan för att kunna besvara alla kundärenden inom 24 timmar.

    Vi kommer att kontakta er via privat meddelande för att se om vi tillsammans kan hitta en lösning på ert problem.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Uselt är vänligt sagt!

    Avråder starkt från att handla från detta "företag".
    Får ni problem med det som handlats kan ni räkna med soptunnan och noll ersättning.
    Jag är så in i H-vete förbannad.
    4 mån sedan
  • Hej,
    vi kommer att kontakta er via privat meddelande för att försöka hitta en lösning på ert problem.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Precis som tidigare omdömen säger så är deras kundservice värdelös, tar flera dagar på sig att svara och då svarar de med två korta rader varav en är att de ska återkomma så fort som möjligt, flera dagar senare mailar jag och frågar vad som händer med återkopplingen men en dag senare har jag fortfarande inte fått något svar.

    Leveranstiden är det värsta jag har varit med om och det verkar bero på att deras lagerstatus inte är deras verkliga lagerstatus utan verkar vara leverantörens lagerstatus (iallafall om man ska tro på kundtjänsten). Något kollinummer eller liknande verkade man inte heller kunna få tag på vilket gör det omöjligt att följa den orimligt långa leveranstiden annat än en status på deras webbplats som säger "Levererat från tretti.se" vilket då inte ens stämmer om man ska tro på deras egen kundtjänst. Nu har jag fått en avi på posten för paketet innan de hunnit återkopplat (detta trots att deras webbformulär påstod att jag skulle få sms avisering, värdelöst!) så ska hämta ut varan ikväll och hoppas att iallafall den stämmer.

    Trots något högre pris så valde att beställa från tretti.se just pg.a. de påstod sig ha varan i lager (detta för att jag ville ha varan så fort som möjligt). Detta visade sig vara ett stort misstag, beställ inte varor "i lager" från dem om ni inte har lust att vänta minst en vecka på att få hem produkten.

    Rekommenderas inte, kommer troligtvis aldrig vilja ha att göra med dem igen! Verkar f.ö. att deras flesta bra omdömen kommer från deras webbutik och de som faktiskt är generellt dåliga, intressant observation.

    Kort och gått undvik tretti
    4 mån sedan
  • Hej,
    beklagar våra långa svarstider från vår kundtjänst. Vi har under den senaste tiden haft en hög frånvaro vilket resulterat i att vi ej har hunnit svara alla kunder inom 24 timmar.

    Vår kundtjänst arbetar just nu så hårt vi kan för att kunna besvara alla kundärenden inom 24 timmar.

    Leveranstiden på 2-7 arbetsdagar gäller för de varor vi har i lager. Vid beställning av produkter vi ej har i lager (beställningsvaror) är normal leveranstid 8-15 arbetsdagar.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Usel kundservice. Har inte svarat på min reklamation via mailformulär på hemsidan trots utlovat svar inom 24 timmar. Har gått fem dagar varav tre av dom är arbetsdagar.
    4 mån sedan
  • Hej,
    beklagar våra långa svarstider från vår kundtjänst. Vi har under den senaste tiden haft en hög frånvaro vilket resulterat i att vi ej har hunnit svara alla kunder inom 24 timmar.

    Vår kundtjänst arbetar just nu så hårt vi kan för att kunna besvara alla kundärenden inom 24 timmar.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Beställde ett fäste till en Fresh Badrumsfläkt för över en vecka sedan som fortfarande inte har kommit. Inget svar från kundtjänst via mail på över 24h. Då blir det så här!
    4 mån sedan
  • Hej,
    ber om ursäkt för att vi inte besvarat ert e-mail. Vänligen återkom till oss med ert ordernummer så besvarar vi er så fort vi kan.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Bara Bra
    4 mån sedan