Fri frakt & snabba leveranser
Många & säkra betalningssätt
Enkla/bekväma tilläggstjänster

http://www.tretti.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
(data från 2015-07-06)
Detaljerad information Tretti har fått betyget (8.48)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    beställde en spishäll 1:a MAJ, fick höra av mig flera gånger till TRETTI.SE för att den utlovade leveransen uteblev 3 gånger, utan ett minsta ljud av TRETTI.SE.

    Den 26:e JUNI fick jag slutligen spishällen, sista 2 mailen jag skickat till kundtjänst har jag fortfarande inte fått svar på, skickade senast den 24:e JUNI där jag skrev och frågade varför den inte kommit, då de lovade att den packades och var redo att skickas den 16:e juni och idag är det 6:e JULI...

    Att vara utan spishäll i nästan 2 månader är inte ok, men det verkar inte denna firma bry sig ett dugg om?

    Kommer ALDRIG mer handla av detta totalt oseriösa "företag". Vill ni köpa saker som behövs snarast så råder jag er att INTE handla härirån....

    Måste tyvärr ge betyg med en stjärna enbart för det inte går att ge dem noll!
    23 tim sedan
  • Perfekt
    Fick en super support på Tretti i Haninge. Hjälpte mig till max, var ärlig, jag pratar mycket, frågade mycket men såg absolut inget på support"en" som om att jag störde, utan hon var glad gav mig ärliga råd/tips - wow till supporten/hjälp jag fick +++++

    Hon gav mig tips, råd svarade på allt jag frågade, försökte inte lura på mig den dyraste varan utan hon sa att allt är upp till mig!
    11 dagar sedan
  • Dålig
    Beställningen och leveransen av en gasspis från Smeg gick utan problem. Men sedan visade det sig att gasspisen var leverererad med fel dysor; trots att jag vid beställningen meddelat att jag har stadsgas fick jag dysor för naturgas. Dessutom hade spisen en stor buckla på ena sidan.... OK, sånt kan ju hända, men det stora problemet var sedan kundservice. Hopplöst att komma fram! Telefontid endast mellan 9 och 12, plats 34 i kön, och sedan utslängd ur kön när man (efter en timme) var på plats 21. Efter ett antal försök med telefon, så mailade jag och fick jag ett kort svar att jag anmält skadan för sent, och inte kunde förvänta mig någon kompensation. Trots att varan med skada var fotograferad i förpackningen och med all skydsplast på. Till slut fick jag ett presentkort på 300 SEK; löjligt när man beställt en spis för 10,000 SEK. Och problemet med dysorna svarade de inte ens på. Sista gången jag beställer från tretti.se, det finns så många andra butiker man kan välja på.
    14 dagar sedan
  • Hej, får be om ursäkt för vår långa svarstid. Vi har tagit in extra bemanning för vår kundtjänst samt har ett pågående effektiviseringsarbete för att få ner våra svarstider.

    Angående era dysor så kan vi inte se att detta har angetts vid beställningen. Vi borde dock ha kontrollerat detta med er då naturgas knappt existerar i staden dit beställningen skedde. Vi har beställt nya dysor ifrån Smeg för stadsgas som kommer skickas till dig.

    Angående transportskadan så står tyvärr vårt beslut kvar. En transportskada måste anmälas till oss inom skälig tid och vi fick anmälan först 4 månader efter leveransen vilket är för sent.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Utmärkt
    Köpte en klimatanläggning från Tretti och kände mig som alltid orolig inför första köpet från en butik man aldrig handlat från förut. Men det gick bra för mig.

    Varan var en beställningsvara, så leveransen blev förlängd med några dagar, men den ramlade hem till mig väldigt snabbt ändå.

    Fri leverans till dörren är verkligen uppskattat för en så stor mojäng (35+ kg). Sen att leverantören inte ringde 30 minuter före, utan ringde väl på plats, kan väl inte Tretti lastas för...

    Jag kan inte komma på något som varit negativt. Varan kom inom rimlig tid. Fri frakt. Varan var korrekt, och än så länge fungerande. Kassan kunde kanske vara lite tydligare/enklare, men om man bara tar sig tid att läsa och trycka rätt så är det inga problem.

    Hoppas jag slipper återkomma och ändra mitt betyg :)
    18 dagar sedan
  • Dålig
    Beställt samt betalat en tvättmaskin med kort
    och ingenting händer den står bara som: Ej levererad/Behandlas i flera dagar.
    Svarar varken på mail eller telefon när man önskar svar
    på frågor om ordern så man får hoppas att man får varan.
    20 dagar sedan
  • Hej, får be om ursäkt för vår långa svarstid. Vi har tagit in extra bemanning för vår kundtjänst samt har ett pågående effektiviseringsarbete för att få ner våra svarstider. Vi har nu åter öppnat våra telefoner och är anträffbara på tel. 0771-31 30 31.

    Om du kontaktat oss för en vecka sedan så ska du redan ha fått svar då vi inte har några så gamla obesvarade ärenden. Om inte så ber vi er att återkomma till oss med ditt ordernummer.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Beställde en köksmixer som slutade fungera efter 4 dagar, tråkigt men sånt som händer.

    Däremot har det i två veckor varit omöjligt att få tag i dem för att ordna med en reklamation. Deras telefoner på kundtjänst är avstängda och de svarar inte på mail, trots att de skriver att de bukar svara inom 24 timmar.

    I mitt tycke är det under all kritik att bli helt okontaktbar som en av Sveriges största webbutiker när man bygger ut en telefonväxel.

    I övrigt alltid snabb leverans på beställningar. Men det är en liten tröst i mitt fall just nu.
    20 dagar sedan
  • Hej, får be om ursäkt för vår långa svarstid. Vi har tagit in extra bemanning för vår kundtjänst samt har ett pågående effektiviseringsarbete för att få ner våra svarstider. Vi har nu åter öppnat våra telefoner och vi kan nås på tel. 0771-31 30 31.

    Vänligen återkom till oss med ditt ordernummer så ska vi följa upp ärendet och hjälpa er med reklamationen.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    1 månad sedan jag beställde varor hos Tretti.se
    Har mejlat dem 3 gånger, inte fått svar.
    Dom har haft stängd telefonväxeln i 2v, då kan det vara läge för ett företag att utöka kapaciteten på mejlen.
    Men nej, 2v utan svar på mejl också...
    21 dagar sedan
  • Hej, får be om ursäkt för vår långa svarstid. Vi har tagit in extra bemanning för vår kundtjänst samt har ett pågående effektiviseringsarbete för att få ner våra svarstider.

    Vi kommer kontakta dig via privat meddelande och följa upp vad som hänt.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Ganska dålig
    Beställningssidan (Kassan) är förrädisk. Jag missade att fylla i betalningssätt och fick då delbetalning 3 månader. Ingen varning och ingen möjlighet att ändra mig! Mejlade direkt till tretti.se och fick ett meddelande där man sa att man skulle svara inom 72 timmar. Redan detta anser jag är en orimligt lång tid och när svaret därtill dröjde 10 dagar så har man gravt åsidosatt sin kundrelation. När svaret dessutom var att man inte kunde göra något avslutades vår kundrelation och man ser aldrig mig som kund igen.
    22 dagar sedan
  • Hej, får be om ursäkt för vår långa svarstid. Vi har tagit in extra bemanning för vår kundtjänst samt har ett pågående effektiviseringsarbete för att få ner våra svarstider.

    Angående kundkassan så har vi följt upp detta med vår IT-avdelning. När man som ny kund först kommer till kundkassan så är inget betalningsalternativ förvalt utan man måste som kund själv aktivt välja något för att ordern ska gå igenom.

    Har lagt upp som förslag att man innan ordern går igenom kommer till en bekräftelsesida där man ges möjlighet att dubbelkolla valt betalsätt för att undvika denna typ av incidenter.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Väntade i tre veckor på min grejer. Kontaktade tretti.se men fick ett svar efter 8 dagar (48 timmar, lovar de) För mig aldrig mer Tretti.se!
    26 dagar sedan
  • Hej Besirevic,
    vad tråkigt att du inte är nöjd med ert köp hos oss. Vi har tyvärr haft långa svarstider på vår kundtjänst och det ber vi så hemskt mycket om ursäkt för. Vår kundtjänst jobbar så hårt de kan och vi har fått ner svarstiderna till rimliga nivåer.

    Angående leveranstiden så vore vi tacksamma om ni kunde återkomma med ert ordernummer så kan vi följa upp detta. Vår normala leveranstid är 2-7 arbetsdagar och gäller varor vi har i lager. På beställningsvaror är leveranstiden normalt sett mellan 8-15 arbetsdagar vilket vi misstänker att detta rör sig om.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Min diskmaskin stod på lagret och väntade i en vecka utan att de hörde av sig för installation och frakt. Jag fick ringa och jaga (Extremt långa telefonköer varje gång man ringer) och när de till slut hörde av sig var maskinen skadad. När jag sedan mailade hörde ingen av sig och jag fick börja jaga dem igen. Till slut fick jag tag på dem och sa de att den skulle vara på gång igen men inget hände. Däremot kunde jag följa varan och där stod det att installatören hört av sig till mig för en ny tid vilket var en ren lögn. Maskinen kom till slut efter flera veckors väntan. Kompensationen som de lovade betalade de bara halva beloppet jämför med vad de sa i telefon. För några år sedan var tretti ett bra företag med hög service där jag köpte flera varor. Nu påminner tretti mer om ett källarföretag. Aldrig mer tretti.se
    27 dagar sedan
  • Hej Petrus,
    detta låter verkligen inte bra. Vi kommer att kontakta er via privat meddelande för att följa upp vad som har hänt.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Utmärkt
    Fick en matberedare i julklapp och den gick sönder nästan omgående. Delarna klarade helt enkelt inte användningsområdet som den var tillverkad för. Tretti svarade inte alltid supersnabbt på mail men det ska sägas att det inte var något som helst krångel med reklamationen. Svaren kom även inom hygglig tid, några dagar, så någon större fara var det inte trots att det var efter den svarstid de själva utlovat.

    Vi fick en ny matberedare hemskickad men tyvärr var det samma delar som gick sönder den gången. Då blev det pengarna tillbaka utan något strul vilket jag erfarit hos en del andra företag. Vi behövde inte heller skicka tillbaka matberedarna, så vi slapp krånglet med att packa om dem och gå till posten än en gång. Vi skulle bara spara dem utifall Philips ville ha tillbaka dem för undersökning. Utmärkt kundservice vid reklamation vilket jag tycker är det absolut viktigaste hos ett företag.
    1 mån sedan
  • Usel
    Helt bisarrt... Har väntat i över 3 veckor på svar om mitt reklamationsärende som man måste göra via hemsidan. (svar inom 48 tim står det).
    Har försökt ringa flera gånger, telefontiderna är ett skämt! De stänger klockan 12 och det är 30 personer i kön före varje gång man ringer och det är en ensam telefonist så man får vänta hur länge som helst. Men det finns ingen hjälp att få angående reklamationsärenden.
    1 mån sedan
  • Hej Liqo,
    vi har tyvärr haft långa svarstider via telefon. Vår kundtjänst arbetat just nu så hårt och så mycket vi kan för att korta ner svarstiderna. Vi håller även på att förstärka personalstyrkan och vårt telefonisystem.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Otroligt lång leveranstid och obefintlig service.
    Har väntat mer än 2 månader på leverans med mer än 1 månads försening, fortfarande ingen leverans I sikte.
    Har försökt kontakta kundsupport flera gånger i ett par veckors tid men inget svar.
    Statussidan för ordern uppdateras inte med något nytt preliminärt leveransdatum utan visar fortfarande ett mer än 1 månad förfallet datum.
    Så jag börjar förlora hoppet om att hinna få gräsklipparen som jag beställde i Mars innan snön kommer, uppenbarligen behöver man vara ute i bättre tid.
    Dessutom har produkten nu försvunnit ifrån deras webbshop men ingen info hur det blir med beställningen.
    1 mån sedan
  • Hej Lars,
    vi ber så hemskt mycket om ursäkt för den långa leveranstiden av er order. Kan se att vår kundtjänst har hjälpt er i ärendet och vi hoppas att du trots det inträffade kan ha fortsatt förtroende för oss på Tretti.se.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Bra pris...
    Men leveransen tog lång tid dessutom var det en del som var felgjord. Har mailat och mailat men händer ingenting. Har inte kunnat använda mitt betalda verktyg och det har gått flera veckor nu.

    Aldrig mer jag beställer här..lägger hellre till ett par hundra för att få service!
    1 mån sedan
  • Hej Gunnar,
    vad tråkigt att er beställning hos oss inte har fungerat så bra trots ett bra pris. Vår kundtjänst kommer att följa upp ditt ärende och hjälpa er med en reklamation.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Vill helst inte välja någon stjärna alls!
    Kan bara instämma med föregående...status "packas på lager" i ett flertal dagar. Skickar man mail via deras formulär så får man besked om att dom svarar inom 72h ! Hade gått snabbare med flaskpost.
    Prövar ringa till dom på deras generösa telefontider 9-12! Upptaget och vid kl. 11 möts man av telefonsvarare som vänligen informerar om deras öppettider 9-12.

    Nä, att dom blivit Årets E-handlare är en gåta.
    1 mån sedan
  • Hej Liqo,
    vi har tyvärr haft långa svarstider via telefon. Vår kundtjänst arbetat just nu så hårt och så mycket vi kan för att korta ner svarstiderna. Vi håller även på att förstärka personalstyrkan och vårt telefonisystem.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Lång leveranstid ! Min order låg ett flertal dagar med status " packas på lager".
    Undermålig kundtjänst, bara öppet ett fåtal timmar, läng kö dit, plats 24, gav upp.
    Dröjer dagar innan svarar på mail.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Bra priser och smidigt att genomföra köp via hemsidan.

    Men att det skall ta 5 dagar innan en lagerfört produkt ens levereras från deras lager och när man på dag 4 ringer och får sitta i en telefonkö på +36min (som jag tror är FEJK bara för att slippa prata med kunderna) och när man äntligen får prata med en person så skyller hen på en kampanj för någon produkt som ?prioriteras? När man sen undersöker den kampanjen så existerar den inte ens. Riktigt dåligt, och vadå prioriteras???

    Dock kredd för att jag dagarna efter order upptäckte att produkten sänkts ännu mer med en kod som står direkt på produkt sidan, mejlar om detta och fick svar några dagar senare att jag får nyttja rabatten och dom dragit av beloppet från min order. en stjärna extra för det.

    Men blir nog inget köp igen pga maxad leveranstid på 7dagar på lagerförd vara.
    1 mån sedan
  • Hej Liqo,
    vi har tyvärr haft långa svarstider via telefon. Vår kundtjänst arbetat just nu så hårt och så mycket vi kan för att korta ner svarstiderna. Vi håller även på att förstärka personalstyrkan och vårt telefonisystem.

    Vi expedierar alla ordrar i tur och ordning efter att de kommer in till oss med undantag för de kunder som väljer expressleverans som från vår sida måste prioriteras. Hur lång tid det dröjer innan ordern skickas ifrån vårt lager beror på ett flertal faktorer som orderingång, vilken veckodag man beställer m.m.
    Vi har under maj månad haft ett flertal väldigt lyckade kampanjer med mycket bra priser vilket tyvärr lett till att vi inte hunnit skicka ordrar tillräckligt snabbt. Vi tar till oss av kritiken och arbeter på att förbättre vårt lager och dess hantering.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Ganska bra
    Korrekt vara och beställningsprocess.
    Leveranstiden (1 vecka för vara i lager) är dock ganska lång och inte konkurrenskraftig.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Kan inte bli bättre service och leverans.
    Bra hemsida! Kommer sluta handla i "vanliga" butiker
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde en våffeljärn för en månad sedan, fick den repad och ville skicka tillbaka varan exakt som jag fick den - helt oanvänd. Jag försökte ringa dem, men ingen svarar på telefon när man ringer kundtjänst, aldrig. Jag fick skicka 2 mejl och fick vänta 10 dagar för ett svar och för att kunna returnera varan.

    I slutet fick jag halva pengar från dem vid retur, helt utan anledning.

    Jag ska aldrig mer köpa från Tretti.
    1 mån sedan
  • Hej Sancappello,
    beklarar det inträffade. Låter väldigt underligt att du bara har blivit återbetald halva beloppet. Vi kommer att kontakta dig via privat meddelade så får vi se vad som gått fel och åtgärda detta.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Beställde den 11/4 en grill med tillbehör (lock, överdrag och stenskivor). Grillen kom tämligen omgående (inom ett par veckor) och leveransen av tillbehören skulle komma ett par veckor senare. Naiv som jag var betalade jag fakturorna då leveransen trots allt var inbokad och det gått så smidigt med grillen. Men... Istället för tillbehör kom det en Siemens diskmaskin och nu började strulet på allvar! Efter 45 minuter i telefonkö fick jag prata med kundtjänst som tog emot ärendet och skulle undersöka vad som gått fel. Efter nästan en vecka hade jag inte hört något utan skickade ett mail och frågade vad som händer. Fick då besked att lagret inte ville skicka nya varor då de inte förstod vad som gått fel men de skulle trots allt nu gå iväg. Efter ytterligare en vecka fick jag info att överdraget var skickat, att locket var beställt men att sten skivorna utgått. Skrev då tillbaka att jag inte accepterade detta då jag fått order erkännande och betalat fakturan samtidigt som stenskivorna uppenbarligen fortfarande finns hos leverantör. Nu möttes jag av en veckolång tystnad då jag 5 gånger sökte kontakt och försökte få svar. Döm sedan om min förvåning när samma sten skivor, från samma leverantör återigen dyker upp på Tretti.se men nu med ett betydligt högre pris! Har de senaste dagarna försökt få kontakt igen men återigen total tystnad från Tretti.se... Har aldrig blivit sämre bemött som kund och för min del var detta definitivt sista gången jag handlade av Tretti.se
    1 mån sedan
  • Hej Foooper, får be om ursäkt för det inträffade. Så här ska en beställning hos oss verkligen inte gå till.

    Vi kommer att kontakta er via privat meddelande så kan vi förhoppningsvis tillsammans hitta en lösning på problemet.

    Med vänlig hälsnin,
    Tretti.se

  • Usel
    Jag har försökt nå Trettis kundtjänst via telefon på dagtid men ingen svarar bara ett meddelande om "Våra öppetider är mån-fre 8-16. Välkommen åter." Jag har då istället mejlat om att jag vill komplettera min beställning med ytterligare varor men inte fått svar ännu (5 dagar).

    Nu vill jag försöka avboka ordern men vet inte hur. Synd att se ett tidigare uppskattat företag haverera så totalt.
    1 mån sedan
  • Hej Olofto,
    vi hade under föregående vecka reducerade öppettider via telefon och höll öppet mellan 9:00-12:00. Vi kommer att kontakta er via privat meddelande för att hjälpa er med er order.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Dålig
    Har stått "packas på lager" i 6 dagar, efter 40 min i telefonkö lovade de att uppdatera mig via mail på orderns riktiga status som de aldrig gjorde. Priserna är OK men leveransen är som att spela på lotto och omöjligt att ringa dem.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Hej Jast78,
    bekalgar det inträffade. Vi kommer att kontakta er via privat meddelande för att hjälpa er vidare med er order.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Tyvärr blir första recension en negativ och även om jag många gånger velat ta mig tiden att skriva possessiva har det inte blivit av. Men den här gången är jag riktigt missnöjd och tar mig därför tiden.

    Jag beställde två varor 21/3 varav den ena är beställningsvara. När det var gjort fick jag ett mail med länk till en sida där man spårar vad som händer med leveransen som är en riktigt bra tanke. Problemet i mitt fall var bara att det stod att dom skulle packas på lagret några dagar senare (minns inte datum exakt). Kontaktar tretti.se en vecka efter packningsdatumet hade passerat (9/4) och fortfarande stod kvar, med förhoppning om att bli uppdaterad om vad packningsdatumet egentligen betydde.

    För mig är packningsdatum det datum då varan finns på lagret och ska stoppas ned i en låda, har förståelse om det tar några dagar för att det är mycket på lagret. Men efter en vecka antar jag att min vara är bortglömd eller liknande.

    Mailade därför in och får svaret "Vi kan se att er order just nu håller på att packas på vårat lager och kommer skickas från oss så snabbt som möjligt" och sen samma länk igen till spårningen som jag dessutom hänvisade till i mitt mail om att datumet hade passerat för en vecka sen. (Jag hoppas det var ett autosvar för annars har personen som svarat på det ingen förståelse för vad jag frågade efter) Men om det är ett autosvar så är det en helt meninglös funktion med "support" som inte hjälper mig. Dessutom stod det att den packades från datumet som passerat under alla veckor det tog innan den skickades.

    Men där ger jag upp att efterfråga mer information och antar att mitt paket kommer så fort som möjligt. Beställde ändå en beställningsvara så har förståelse för att det kan vara problem från deras sida att leverera. Dock vill jag ha den informationen.

    När mina varor till slut skickas 22/4 (i 2 olika paket/leveranser, varför skickades inte varan som fanns på lager på en gång isåfall?) så upptäcker jag idag (26/4) när jag hämta ut paketen att beställningsvaran är en annan som ser väldigt lik ut men är sämre och dessutom funnits på lager hela tiden.

    Nu har jag kontaktat tretti.se igen för svar och hoppas jag får det imorgon. Det jag dessutom vart förvånad över är att det inte finns någon kategori i supporten för "felleveranser" jag kan omöjligt vara den första som fått fel vara. Jag valde därför reklamation men det är inte det jag vill göra, jag vill ha min beställda vara men ingen annan kategori passar...

    Ska försöka uppdatera här när jag fått mer information, hoppas verkligen dom sköter saker bättre från och med nu.

    Uppdatering:
    "24 timmars support" har fortfarande inte fått något svar, skickade frågan på söndagen och nu är det natten mot torsdagen. Bättre att inte lova svar inom 24 timmar än att gång på gång misslyckas med att leverera.
    /Tim
    2 mån sedan
  • Hej Tim,
    beklagar det inträffade och tack för era synpunkter.

    Vi skickar normalt sett hela ens order vid ett och samma tillfälle och av din beskrivning att döma så var en av dessa restnoterad. Vår kundtjänst borde naturligtvis ha uppmärksammat detta vid er första kontakt och erbjudit er att dela upp ordern i två leveranser.
    Har vidarebefordrat era synpunkter till vår IT-avdelning med önskemål om att det på ens leveransstatussida förtydligas att ordern skickas först när alla artiklar är redo om man som kund inte begär något annat.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Kundtjänst tog 50h timmar på sig att svar på en fråga om en beställning som blev fel pga av en bugg på hemsidan. Svaret var - vi kan inte ändra en felaktig beställning. Ingen mer info eller tips hur man kommer tillrätta med problemet eller vad de kan göra för att kunden ska bli nöjd.
    2 mån sedan
  • Hej,
    beklagar våra långa svarstider från vår kundtjänst. Vi har under den senaste tiden haft en hög frånvaro vilket resulterat i att vi ej har hunnit svara alla kunder inom 24 timmar.
    Vår kundtjänst arbetar just nu så hårt vi kan för att kunna besvara alla kundärenden inom 24 timmar.

    Vi kommer att kontakta er via privat meddelande för att se om vi tillsammans kan hitta en lösning på ert problem.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Uselt är vänligt sagt!

    Avråder starkt från att handla från detta "företag".
    Får ni problem med det som handlats kan ni räkna med soptunnan och noll ersättning.
    Jag är så in i H-vete förbannad.
    2 mån sedan
  • Hej,
    vi kommer att kontakta er via privat meddelande för att försöka hitta en lösning på ert problem.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Precis som tidigare omdömen säger så är deras kundservice värdelös, tar flera dagar på sig att svara och då svarar de med två korta rader varav en är att de ska återkomma så fort som möjligt, flera dagar senare mailar jag och frågar vad som händer med återkopplingen men en dag senare har jag fortfarande inte fått något svar.

    Leveranstiden är det värsta jag har varit med om och det verkar bero på att deras lagerstatus inte är deras verkliga lagerstatus utan verkar vara leverantörens lagerstatus (iallafall om man ska tro på kundtjänsten). Något kollinummer eller liknande verkade man inte heller kunna få tag på vilket gör det omöjligt att följa den orimligt långa leveranstiden annat än en status på deras webbplats som säger "Levererat från tretti.se" vilket då inte ens stämmer om man ska tro på deras egen kundtjänst. Nu har jag fått en avi på posten för paketet innan de hunnit återkopplat (detta trots att deras webbformulär påstod att jag skulle få sms avisering, värdelöst!) så ska hämta ut varan ikväll och hoppas att iallafall den stämmer.

    Trots något högre pris så valde att beställa från tretti.se just pg.a. de påstod sig ha varan i lager (detta för att jag ville ha varan så fort som möjligt). Detta visade sig vara ett stort misstag, beställ inte varor "i lager" från dem om ni inte har lust att vänta minst en vecka på att få hem produkten.

    Rekommenderas inte, kommer troligtvis aldrig vilja ha att göra med dem igen! Verkar f.ö. att deras flesta bra omdömen kommer från deras webbutik och de som faktiskt är generellt dåliga, intressant observation.

    Kort och gått undvik tretti
    2 mån sedan
  • Hej,
    beklagar våra långa svarstider från vår kundtjänst. Vi har under den senaste tiden haft en hög frånvaro vilket resulterat i att vi ej har hunnit svara alla kunder inom 24 timmar.

    Vår kundtjänst arbetar just nu så hårt vi kan för att kunna besvara alla kundärenden inom 24 timmar.

    Leveranstiden på 2-7 arbetsdagar gäller för de varor vi har i lager. Vid beställning av produkter vi ej har i lager (beställningsvaror) är normal leveranstid 8-15 arbetsdagar.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Usel kundservice. Har inte svarat på min reklamation via mailformulär på hemsidan trots utlovat svar inom 24 timmar. Har gått fem dagar varav tre av dom är arbetsdagar.
    2 mån sedan
  • Hej,
    beklagar våra långa svarstider från vår kundtjänst. Vi har under den senaste tiden haft en hög frånvaro vilket resulterat i att vi ej har hunnit svara alla kunder inom 24 timmar.

    Vår kundtjänst arbetar just nu så hårt vi kan för att kunna besvara alla kundärenden inom 24 timmar.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Beställde ett fäste till en Fresh Badrumsfläkt för över en vecka sedan som fortfarande inte har kommit. Inget svar från kundtjänst via mail på över 24h. Då blir det så här!
    2 mån sedan
  • Hej,
    ber om ursäkt för att vi inte besvarat ert e-mail. Vänligen återkom till oss med ert ordernummer så besvarar vi er så fort vi kan.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Bara Bra
    2 mån sedan
  • Usel
    Uselt! En vara saknades i paketet och nu en månad efter köpet har jag fotfarande inte fått det trots att jag kontaktat kundtjänst säkert 10 gånger via både mail och telefon. Nonchalant och dåligt bemötande och ingen som helst återkoppling eller servicekänsla. Senast jag ringde sa de att de skulle skicka mig varan men nu står det att ordern är borttagen och när jag ringde var det 10 i kö vilket jag inte har tid att sitta och vänta på och och när jag mailar svarar de mig inte.
    3 mån sedan
  • Hej,
    vad tråkigt att höra att en produkt saknades i ert paket. Vi kommer att kontakta er via privat meddelande så kan vi förhoppningsvis hitta en lösning på detta.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Bra priser, gratis frakt, snabb leverans, fick min vara i god tid.
    Rekommenderas!
    3 mån sedan
  • Dålig
    Allt är perfekt tills det kommer något som är trasigt. Jag fick en dålig del av en produkt som inte fungerade och jag skrev till dem och förklarade felet. Jag är knappt inte trodd av dem. Ärendet har snart hållit på närmare en vecka nu och de har ännu inte tänkt skicka en ny.
    Uppdaterat:
    Jag tröttnade på dem och köpte en ny del från en annan leverantör. Då tyckte de att ärendet var avklarat och jag skulle lämnas utan kompensation. Det kommer nog att dröja innan jag återkommer till tretti.se
    3 mån sedan
  • Hej Funderar,
    vänligen återkom till oss med ert ordernummer så ska vi följa upp ditt ärende och se vad som har hänt.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Knappt godkänd
    Jag har beställt två produkter av tretti.se i år (2015). Torktumlaren hade skadats under frakten (Alltså inte Tretti.se's fel) och stekpannan var sned.

    För att reklamera dessa produkter använde jag Tretti.se kontaktformulär för reklamationer. inom 24 timmar fick jag ett autosvar att de skulle svara inom ytterligare 24 timmar (eller 48 timmar, kommer inte ihåg) vilket de absolut inte gjorde. Efter tre dagars väntan ringde jag deras kundtjänst istället och efter en ganska lång väntetid (20-30 min) så fick jag hjälp. Kundtjänsten var mycket trevliga och hjälpte mig med mina ärenden. Kompensation för torktumlaren och en ny stekpanna. Efter ytterligare en vecka hade jag dock inte fått vare sig kompensation eller en ny produkt och fick e-posta för att påminna. Nu några dagar senare har jag fått indikationer på att kompensationen och produkten är på väg att levereras men det har inte varit roligt att både vänta och tjata. Gillar tretti.se's produktutbud men kommer troligtvis att använda andra butiker i fortsättningen.
    3 mån sedan
  • Hej Eyesuphere,
    får börja med att beklaga att er order levererades transportskadad. Tyvärr är detta något som ibland inträffar och i dessa lägen är det vår uppgift att hantera och lösa kundens problem så snabbt och smärtfritt som möjligt.

    Vi är medvetna om att våra svarstider via e-post stundtals har överskridit 24 timmar samt att telefonsvarstiden under vissa delar av dygnet är längre än vad man bör förvänta sig som kund hos Tretti.se.
    Vår kundtjänst arbetar för fullt med att effektivisera arbetet och korta ner kötiderna både via telefon och e-post.

    Vi hoppas att du trots den långa handläggningstiden kan ha fortsatt förtroende för oss på Tretti.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Kasst
    3 mån sedan
  • Hej Andropolov,
    beklagar att er leverans tagit längre tid än förväntat. Vi kommer att kontakta er via privat meddelande för att undersöka vad som har hänt och orsakat att leveransen dröjt.

    Angående era synpunkter på att man som kund i förhand får en tidsintervall på 3 timmar så stämmer det. Information om detta ges i vår leveransinformation, frågor och svar samt allmänna villkor.

    Mer om våra leveranser och hur det går till:
    http://www.tretti.se/info/leveransinformation

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Sluta skicka ut sådan skit! Vet ju inte vilken vara set avses.
    3 mån sedan
  • Hej Agakhan,
    vad tråkigt att du inte är nöjd med ert köp hos oss. Vi kommer att kontakta er privat och hjälpa er.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Ganska dålig
    Beställde en spis med tillbehör från tretti.se via nätet lördagen den 7/3 och fick omgående leveransbekräftelse. Den 10/3 gick leveransen till en terminal i Hägersten och där befinner sig den fortfarande. Ringer upp Bring den 12/3 (som är transportföretaget) och säger att jag är undrar när dom tänkt köra ut spisen...står på leveransinfo att varan kommit och skickas vidare...2 gånger samma text men olika klockslag.!? Personen vet inte varför jag inte aviserat om leverans men...kan tidigast leverera den först tisdagen den 17/3. För dom har bara utkörningar på tisdagar och onsdagar!?? Inte hans fel men jag hör vad han säger.

    Blir sen uppringd av Bring och då frågar dom om jag beställt installation!? Nej...endast uppbärning och retur av gamla spisen. Står inte det? Okey...då förstår jag säger han. Fast...dom kan inte köra ut spisen först på tisdagen den 17/3 ändå...okeeeey säger jag...va fint tänker jag...tack för ingenting. Tänk om jag ljugit och sagt...a...beställt installation oxå...skulle nog ta "ännu" längre tid att få hem min lilla spis, jaga fram en elektriker först oxå. Å sen en efterföljande kravfaktura på kostnad för installationen.

    Det märkliga är att på hemsidan står det att leverans sker alla vardagar samt helger, men då mot tillägg. Vilket kan ses som helt normala leveransvillkor. Märkligt att man sen i verkligheten har ett transportföretag som endast kör ut leveranser 2 dagar i veckan! Kan inte stämma... Där fick man en lång näsa. Undrar hur det företaget går runt...

    Nu har fakturan kommit med en extra fakturaavgift på 29:-.. för att jag just valde att handla mot faktura. Faktura på en produkt som kommer att stå på en terminal från den 10/3 till den 17/3...bra där. Hoppas den är hel då, för jag vet vad som kan hända med gods som står länge på en terminal. Skulle inte förvåna mig om jag ändå får bära upp spisen då den väl kommer. Blir inget avslut av köksrenoveringen denna helg...får dessutom rulla tillbaks gamla spisen in i köket, för annars blir det ingen mat. Stod i hallen redo för retur men ack vad man bedrog sig. Första och sista köpet hos er tretti.se
    Leverans endast 2 dar i veckan...bra där. Om jag är bitter...lite sådär...är ju trotts allt Fredag i morgon :)
    3 mån sedan
  • Hej Lasse,
    beklagar att du inte är nöjd med er beställning som gjorts hos oss. Vi kommer att kontakta er via privat meddelande så kan vi gemensamt förhoppningsvis komma fram till en lösning.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Det tog 12 dagar att får en kyl/frys som man påstod sig ha på lager orimligt lång leveranstid för lager varor. I kontakt med kundtjänst så fick jag luddiga svar och det tog långtid för dem att svara. Webbutiken dålig då leveranstatusen inte uppdaterades på ordern.
    3 mån sedan
  • Hej,
    beklagar att du inte är nöjd med leveranstiden på er beställning. Vänligen återkom till oss med ert ordernummer så ska vi undersöka vad detta kan bero på.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Bra leverans, gick på några dagar. Har inte haft anledning att kontakta tretti.se.
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Som alltid perfekt levererat från Tretti. Man kan lita på Tretti.
    4 mån sedan
  • Acceptabel
    Har varit väldigt imponerad av Tretti tidigare, men nu undviker jag dem och har hellre beställt från andra ställen.

    Vi köpte en diskmaskin och det var ingen bra upplevelse. Längre leveranstid än väntat. Supportupplevelsen i samband med detta var riktigt dålig. "Goddag yxskaft"-svar från en support som gav en stark känsla av att inte bry sig eller veta något om vad som händer.

    Underleverantören som installerade orsakade en transportskada så allting fick gå ett varv till, och var ganska oproffsiga och burdusa. Det kan ju inte Tretti klandras direkt för, men väl indirekt – inget lyckat val av underleverantör.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Inget att klaga på! Trevlig kompetent kundtjänst som hanterar uppkomna problem perfekt
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Tog en vecka att få hem den men det är okej för en så pass stor vara. Första test med ett random program så är jag väldigt nöjd.

    Installationen var enkel pga att man kan ju inte sätta skruvarna på så många ställen så titta knappt i manualen.

    Men sätta tid och personlig data var ju inte det enklaste och man tycker idag med all billiga plattor så hade man kunnat gjort menyer etc mycket smidigare.

    Möjlighet att få data sparad på dator etc hade varit en suverän sak, men för det priset så är jag nöjd.

    Bra köp enligt mig.
    4 mån sedan
  • Usel
    Lite långsamma vid kontakt med kundtjänst, samt inte helt pigga på att svara på frågor ang. produkter de säljer. Skickar inte ersättningsprodukter/reservdelar som utlovat.
    Men de har bra priser, dock läge att handla mot faktura så att du kan hålla inne betalningen NÄR du inte är nöjd. Om de är lika trötta på o behandla fakturapåminnelser som de är att hantera reklamationer så kanske du får varan gratis?
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Usel
    Reklamerade en vara för två månader sedan, den hämtades först förra veckan och mina 10.000 :-tog två månader innan jag fick tillbaka. Inget bra alls
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Usel
    Omöjligt att nå kundservice per telefon. "på grund av tekniska problem med vår telefonväxel har vi idag svårt att svara i telefon..."

    Varit så i flera dagar. Verkar vara satt i system att inte svara i telefon.
    5 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Köpte en popcorn maskin. Gick snabbt och smärtfritt. Stort sortiment och bra hemsida.

    Beställde en ugn och ringde dagen efter för att avbeställa. Fick då info från deras kundtjänst att ordern "precis" lämnat byggnaden men att jag inte behövde betala nåt och att de skulle ta bort ordern. Först efter att ha fått en påminnelse på hela köpbeloppet(av varan jag avbeställde) fick jag en faktura på returfrakten på runt 400kr.
    Aj!
    Delade känslor!
    5 mån sedan
  • Dålig
    Två beställningar, förseningar vid båda tillfällen.

    Första gången kom leveransen först två månader senare (hela tiden förseningar)

    En gång är ingen gång men två gånger... de har problem med sina leveranser.

    Om en annan butik har samma vara skulle jag handa där istället även om det kostade angingen mer.

    Jag kan inte rekommendera Tretti.se
    5 mån sedan
  • Dålig
    Beställde en produkt som enligt hemsidan fanns i lager. Fick bekräftat ordern. Väntade 2.5 veckor utan att ha hört något. Kontaktade deras kundtjänst som skyllde på att posten slarvat bort paketet och att dom skulle "försöka skicka det så fort som möjligt". Bad om ett leveransdatum och fick besked att det tidigast kunde skickas om 1.5 veckor. Dock inte att jag skulle få mitt paket då, utan att det tidigast skickades då.

    Avbeställde.
    5 mån sedan
  • Usel
    Beställde köksassistent och torktumlare 4/12. Betalade med kort. Bägge fanns i lager. En månad senare har jag fortfarande inte fått något. Dax för polisanmälan nästa vecka. Köp INTE från det här bolaget.
    6 mån sedan