Fri frakt & snabba leveranser
Många & säkra betalningssätt
Enkla/bekväma tilläggstjänster

http://www.tretti.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
(data från 2015-05-23)
Detaljerad information Tretti har fått betyget (8.51)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Kan inte bli bättre service och leverans.
    Bra hemsida! Kommer sluta handla i "vanliga" butiker
    1 dag sedan
  • Usel
    Beställde en våffeljärn för en månad sedan, fick den repad och ville skicka tillbaka varan exakt som jag fick den - helt oanvänd. Jag försökte ringa dem, men ingen svarar på telefon när man ringer kundtjänst, aldrig. Jag fick skicka 2 mejl och fick vänta 10 dagar för ett svar och för att kunna returnera varan.

    I slutet fick jag halva pengar från dem vid retur, helt utan anledning.

    Jag ska aldrig mer köpa från Tretti.
    2 dagar sedan
  • Usel
    Beställde den 11/4 en grill med tillbehör (lock, överdrag och stenskivor). Grillen kom tämligen omgående (inom ett par veckor) och leveransen av tillbehören skulle komma ett par veckor senare. Naiv som jag var betalade jag fakturorna då leveransen trots allt var inbokad och det gått så smidigt med grillen. Men... Istället för tillbehör kom det en Siemens diskmaskin och nu började strulet på allvar! Efter 45 minuter i telefonkö fick jag prata med kundtjänst som tog emot ärendet och skulle undersöka vad som gått fel. Efter nästan en vecka hade jag inte hört något utan skickade ett mail och frågade vad som händer. Fick då besked att lagret inte ville skicka nya varor då de inte förstod vad som gått fel men de skulle trots allt nu gå iväg. Efter ytterligare en vecka fick jag info att överdraget var skickat, att locket var beställt men att sten skivorna utgått. Skrev då tillbaka att jag inte accepterade detta då jag fått order erkännande och betalat fakturan samtidigt som stenskivorna uppenbarligen fortfarande finns hos leverantör. Nu möttes jag av en veckolång tystnad då jag 5 gånger sökte kontakt och försökte få svar. Döm sedan om min förvåning när samma sten skivor, från samma leverantör återigen dyker upp på Tretti.se men nu med ett betydligt högre pris! Har de senaste dagarna försökt få kontakt igen men återigen total tystnad från Tretti.se... Har aldrig blivit sämre bemött som kund och för min del var detta definitivt sista gången jag handlade av Tretti.se
    2 dagar sedan
  • Usel
    Jag har försökt nå Trettis kundtjänst via telefon på dagtid men ingen svarar bara ett meddelande om "Våra öppetider är mån-fre 8-16. Välkommen åter." Jag har då istället mejlat om att jag vill komplettera min beställning med ytterligare varor men inte fått svar ännu (5 dagar).

    Nu vill jag försöka avboka ordern men vet inte hur. Synd att se ett tidigare uppskattat företag haverera så totalt.
    13 dagar sedan
  • Hej Olofto,
    vi hade under föregående vecka reducerade öppettider via telefon och höll öppet mellan 9:00-12:00. Vi kommer att kontakta er via privat meddelande för att hjälpa er med er order.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Dålig
    Har stått "packas på lager" i 6 dagar, efter 40 min i telefonkö lovade de att uppdatera mig via mail på orderns riktiga status som de aldrig gjorde. Priserna är OK men leveransen är som att spela på lotto och omöjligt att ringa dem.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 20 dagar sedan )
  • Hej Jast78,
    bekalgar det inträffade. Vi kommer att kontakta er via privat meddelande för att hjälpa er vidare med er order.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Tyvärr blir första recension en negativ och även om jag många gånger velat ta mig tiden att skriva possessiva har det inte blivit av. Men den här gången är jag riktigt missnöjd och tar mig därför tiden.

    Jag beställde två varor 21/3 varav den ena är beställningsvara. När det var gjort fick jag ett mail med länk till en sida där man spårar vad som händer med leveransen som är en riktigt bra tanke. Problemet i mitt fall var bara att det stod att dom skulle packas på lagret några dagar senare (minns inte datum exakt). Kontaktar tretti.se en vecka efter packningsdatumet hade passerat (9/4) och fortfarande stod kvar, med förhoppning om att bli uppdaterad om vad packningsdatumet egentligen betydde.

    För mig är packningsdatum det datum då varan finns på lagret och ska stoppas ned i en låda, har förståelse om det tar några dagar för att det är mycket på lagret. Men efter en vecka antar jag att min vara är bortglömd eller liknande.

    Mailade därför in och får svaret "Vi kan se att er order just nu håller på att packas på vårat lager och kommer skickas från oss så snabbt som möjligt" och sen samma länk igen till spårningen som jag dessutom hänvisade till i mitt mail om att datumet hade passerat för en vecka sen. (Jag hoppas det var ett autosvar för annars har personen som svarat på det ingen förståelse för vad jag frågade efter) Men om det är ett autosvar så är det en helt meninglös funktion med "support" som inte hjälper mig. Dessutom stod det att den packades från datumet som passerat under alla veckor det tog innan den skickades.

    Men där ger jag upp att efterfråga mer information och antar att mitt paket kommer så fort som möjligt. Beställde ändå en beställningsvara så har förståelse för att det kan vara problem från deras sida att leverera. Dock vill jag ha den informationen.

    När mina varor till slut skickas 22/4 (i 2 olika paket/leveranser, varför skickades inte varan som fanns på lager på en gång isåfall?) så upptäcker jag idag (26/4) när jag hämta ut paketen att beställningsvaran är en annan som ser väldigt lik ut men är sämre och dessutom funnits på lager hela tiden.

    Nu har jag kontaktat tretti.se igen för svar och hoppas jag får det imorgon. Det jag dessutom vart förvånad över är att det inte finns någon kategori i supporten för "felleveranser" jag kan omöjligt vara den första som fått fel vara. Jag valde därför reklamation men det är inte det jag vill göra, jag vill ha min beställda vara men ingen annan kategori passar...

    Ska försöka uppdatera här när jag fått mer information, hoppas verkligen dom sköter saker bättre från och med nu.

    Uppdatering:
    "24 timmars support" har fortfarande inte fått något svar, skickade frågan på söndagen och nu är det natten mot torsdagen. Bättre att inte lova svar inom 24 timmar än att gång på gång misslyckas med att leverera.
    /Tim
    27 dagar sedan ( Uppdaterat: 24 dagar sedan )
  • Hej Tim,
    beklagar det inträffade och tack för era synpunkter.

    Vi skickar normalt sett hela ens order vid ett och samma tillfälle och av din beskrivning att döma så var en av dessa restnoterad. Vår kundtjänst borde naturligtvis ha uppmärksammat detta vid er första kontakt och erbjudit er att dela upp ordern i två leveranser.
    Har vidarebefordrat era synpunkter till vår IT-avdelning med önskemål om att det på ens leveransstatussida förtydligas att ordern skickas först när alla artiklar är redo om man som kund inte begär något annat.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Kundtjänst tog 50h timmar på sig att svar på en fråga om en beställning som blev fel pga av en bugg på hemsidan. Svaret var - vi kan inte ändra en felaktig beställning. Ingen mer info eller tips hur man kommer tillrätta med problemet eller vad de kan göra för att kunden ska bli nöjd.
    1 mån sedan
  • Hej,
    beklagar våra långa svarstider från vår kundtjänst. Vi har under den senaste tiden haft en hög frånvaro vilket resulterat i att vi ej har hunnit svara alla kunder inom 24 timmar.
    Vår kundtjänst arbetar just nu så hårt vi kan för att kunna besvara alla kundärenden inom 24 timmar.

    Vi kommer att kontakta er via privat meddelande för att se om vi tillsammans kan hitta en lösning på ert problem.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Uselt är vänligt sagt!

    Avråder starkt från att handla från detta "företag".
    Får ni problem med det som handlats kan ni räkna med soptunnan och noll ersättning.
    Jag är så in i H-vete förbannad.
    1 mån sedan
  • Hej,
    vi kommer att kontakta er via privat meddelande för att försöka hitta en lösning på ert problem.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Precis som tidigare omdömen säger så är deras kundservice värdelös, tar flera dagar på sig att svara och då svarar de med två korta rader varav en är att de ska återkomma så fort som möjligt, flera dagar senare mailar jag och frågar vad som händer med återkopplingen men en dag senare har jag fortfarande inte fått något svar.

    Leveranstiden är det värsta jag har varit med om och det verkar bero på att deras lagerstatus inte är deras verkliga lagerstatus utan verkar vara leverantörens lagerstatus (iallafall om man ska tro på kundtjänsten). Något kollinummer eller liknande verkade man inte heller kunna få tag på vilket gör det omöjligt att följa den orimligt långa leveranstiden annat än en status på deras webbplats som säger "Levererat från tretti.se" vilket då inte ens stämmer om man ska tro på deras egen kundtjänst. Nu har jag fått en avi på posten för paketet innan de hunnit återkopplat (detta trots att deras webbformulär påstod att jag skulle få sms avisering, värdelöst!) så ska hämta ut varan ikväll och hoppas att iallafall den stämmer.

    Trots något högre pris så valde att beställa från tretti.se just pg.a. de påstod sig ha varan i lager (detta för att jag ville ha varan så fort som möjligt). Detta visade sig vara ett stort misstag, beställ inte varor "i lager" från dem om ni inte har lust att vänta minst en vecka på att få hem produkten.

    Rekommenderas inte, kommer troligtvis aldrig vilja ha att göra med dem igen! Verkar f.ö. att deras flesta bra omdömen kommer från deras webbutik och de som faktiskt är generellt dåliga, intressant observation.

    Kort och gått undvik tretti
    1 mån sedan
  • Hej,
    beklagar våra långa svarstider från vår kundtjänst. Vi har under den senaste tiden haft en hög frånvaro vilket resulterat i att vi ej har hunnit svara alla kunder inom 24 timmar.

    Vår kundtjänst arbetar just nu så hårt vi kan för att kunna besvara alla kundärenden inom 24 timmar.

    Leveranstiden på 2-7 arbetsdagar gäller för de varor vi har i lager. Vid beställning av produkter vi ej har i lager (beställningsvaror) är normal leveranstid 8-15 arbetsdagar.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Usel kundservice. Har inte svarat på min reklamation via mailformulär på hemsidan trots utlovat svar inom 24 timmar. Har gått fem dagar varav tre av dom är arbetsdagar.
    1 mån sedan
  • Hej,
    beklagar våra långa svarstider från vår kundtjänst. Vi har under den senaste tiden haft en hög frånvaro vilket resulterat i att vi ej har hunnit svara alla kunder inom 24 timmar.

    Vår kundtjänst arbetar just nu så hårt vi kan för att kunna besvara alla kundärenden inom 24 timmar.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Beställde ett fäste till en Fresh Badrumsfläkt för över en vecka sedan som fortfarande inte har kommit. Inget svar från kundtjänst via mail på över 24h. Då blir det så här!
    1 mån sedan
  • Hej,
    ber om ursäkt för att vi inte besvarat ert e-mail. Vänligen återkom till oss med ert ordernummer så besvarar vi er så fort vi kan.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Bara Bra
    1 mån sedan
  • Usel
    Uselt! En vara saknades i paketet och nu en månad efter köpet har jag fotfarande inte fått det trots att jag kontaktat kundtjänst säkert 10 gånger via både mail och telefon. Nonchalant och dåligt bemötande och ingen som helst återkoppling eller servicekänsla. Senast jag ringde sa de att de skulle skicka mig varan men nu står det att ordern är borttagen och när jag ringde var det 10 i kö vilket jag inte har tid att sitta och vänta på och och när jag mailar svarar de mig inte.
    1 mån sedan
  • Hej,
    vad tråkigt att höra att en produkt saknades i ert paket. Vi kommer att kontakta er via privat meddelande så kan vi förhoppningsvis hitta en lösning på detta.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Bra priser, gratis frakt, snabb leverans, fick min vara i god tid.
    Rekommenderas!
    1 mån sedan
  • Dålig
    Allt är perfekt tills det kommer något som är trasigt. Jag fick en dålig del av en produkt som inte fungerade och jag skrev till dem och förklarade felet. Jag är knappt inte trodd av dem. Ärendet har snart hållit på närmare en vecka nu och de har ännu inte tänkt skicka en ny.
    Uppdaterat:
    Jag tröttnade på dem och köpte en ny del från en annan leverantör. Då tyckte de att ärendet var avklarat och jag skulle lämnas utan kompensation. Det kommer nog att dröja innan jag återkommer till tretti.se
    2 mån sedan
  • Hej Funderar,
    vänligen återkom till oss med ert ordernummer så ska vi följa upp ditt ärende och se vad som har hänt.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Knappt godkänd
    Jag har beställt två produkter av tretti.se i år (2015). Torktumlaren hade skadats under frakten (Alltså inte Tretti.se's fel) och stekpannan var sned.

    För att reklamera dessa produkter använde jag Tretti.se kontaktformulär för reklamationer. inom 24 timmar fick jag ett autosvar att de skulle svara inom ytterligare 24 timmar (eller 48 timmar, kommer inte ihåg) vilket de absolut inte gjorde. Efter tre dagars väntan ringde jag deras kundtjänst istället och efter en ganska lång väntetid (20-30 min) så fick jag hjälp. Kundtjänsten var mycket trevliga och hjälpte mig med mina ärenden. Kompensation för torktumlaren och en ny stekpanna. Efter ytterligare en vecka hade jag dock inte fått vare sig kompensation eller en ny produkt och fick e-posta för att påminna. Nu några dagar senare har jag fått indikationer på att kompensationen och produkten är på väg att levereras men det har inte varit roligt att både vänta och tjata. Gillar tretti.se's produktutbud men kommer troligtvis att använda andra butiker i fortsättningen.
    2 mån sedan
  • Hej Eyesuphere,
    får börja med att beklaga att er order levererades transportskadad. Tyvärr är detta något som ibland inträffar och i dessa lägen är det vår uppgift att hantera och lösa kundens problem så snabbt och smärtfritt som möjligt.

    Vi är medvetna om att våra svarstider via e-post stundtals har överskridit 24 timmar samt att telefonsvarstiden under vissa delar av dygnet är längre än vad man bör förvänta sig som kund hos Tretti.se.
    Vår kundtjänst arbetar för fullt med att effektivisera arbetet och korta ner kötiderna både via telefon och e-post.

    Vi hoppas att du trots den långa handläggningstiden kan ha fortsatt förtroende för oss på Tretti.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Kasst
    2 mån sedan
  • Hej Andropolov,
    beklagar att er leverans tagit längre tid än förväntat. Vi kommer att kontakta er via privat meddelande för att undersöka vad som har hänt och orsakat att leveransen dröjt.

    Angående era synpunkter på att man som kund i förhand får en tidsintervall på 3 timmar så stämmer det. Information om detta ges i vår leveransinformation, frågor och svar samt allmänna villkor.

    Mer om våra leveranser och hur det går till:
    http://www.tretti.se/info/leveransinformation

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Sluta skicka ut sådan skit! Vet ju inte vilken vara set avses.
    2 mån sedan
  • Hej Agakhan,
    vad tråkigt att du inte är nöjd med ert köp hos oss. Vi kommer att kontakta er privat och hjälpa er.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Ganska dålig
    Beställde en spis med tillbehör från tretti.se via nätet lördagen den 7/3 och fick omgående leveransbekräftelse. Den 10/3 gick leveransen till en terminal i Hägersten och där befinner sig den fortfarande. Ringer upp Bring den 12/3 (som är transportföretaget) och säger att jag är undrar när dom tänkt köra ut spisen...står på leveransinfo att varan kommit och skickas vidare...2 gånger samma text men olika klockslag.!? Personen vet inte varför jag inte aviserat om leverans men...kan tidigast leverera den först tisdagen den 17/3. För dom har bara utkörningar på tisdagar och onsdagar!?? Inte hans fel men jag hör vad han säger.

    Blir sen uppringd av Bring och då frågar dom om jag beställt installation!? Nej...endast uppbärning och retur av gamla spisen. Står inte det? Okey...då förstår jag säger han. Fast...dom kan inte köra ut spisen först på tisdagen den 17/3 ändå...okeeeey säger jag...va fint tänker jag...tack för ingenting. Tänk om jag ljugit och sagt...a...beställt installation oxå...skulle nog ta "ännu" längre tid att få hem min lilla spis, jaga fram en elektriker först oxå. Å sen en efterföljande kravfaktura på kostnad för installationen.

    Det märkliga är att på hemsidan står det att leverans sker alla vardagar samt helger, men då mot tillägg. Vilket kan ses som helt normala leveransvillkor. Märkligt att man sen i verkligheten har ett transportföretag som endast kör ut leveranser 2 dagar i veckan! Kan inte stämma... Där fick man en lång näsa. Undrar hur det företaget går runt...

    Nu har fakturan kommit med en extra fakturaavgift på 29:-.. för att jag just valde att handla mot faktura. Faktura på en produkt som kommer att stå på en terminal från den 10/3 till den 17/3...bra där. Hoppas den är hel då, för jag vet vad som kan hända med gods som står länge på en terminal. Skulle inte förvåna mig om jag ändå får bära upp spisen då den väl kommer. Blir inget avslut av köksrenoveringen denna helg...får dessutom rulla tillbaks gamla spisen in i köket, för annars blir det ingen mat. Stod i hallen redo för retur men ack vad man bedrog sig. Första och sista köpet hos er tretti.se
    Leverans endast 2 dar i veckan...bra där. Om jag är bitter...lite sådär...är ju trotts allt Fredag i morgon :)
    2 mån sedan
  • Hej Lasse,
    beklagar att du inte är nöjd med er beställning som gjorts hos oss. Vi kommer att kontakta er via privat meddelande så kan vi gemensamt förhoppningsvis komma fram till en lösning.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Det tog 12 dagar att får en kyl/frys som man påstod sig ha på lager orimligt lång leveranstid för lager varor. I kontakt med kundtjänst så fick jag luddiga svar och det tog långtid för dem att svara. Webbutiken dålig då leveranstatusen inte uppdaterades på ordern.
    2 mån sedan
  • Hej,
    beklagar att du inte är nöjd med leveranstiden på er beställning. Vänligen återkom till oss med ert ordernummer så ska vi undersöka vad detta kan bero på.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Bra leverans, gick på några dagar. Har inte haft anledning att kontakta tretti.se.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Som alltid perfekt levererat från Tretti. Man kan lita på Tretti.
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Har varit väldigt imponerad av Tretti tidigare, men nu undviker jag dem och har hellre beställt från andra ställen.

    Vi köpte en diskmaskin och det var ingen bra upplevelse. Längre leveranstid än väntat. Supportupplevelsen i samband med detta var riktigt dålig. "Goddag yxskaft"-svar från en support som gav en stark känsla av att inte bry sig eller veta något om vad som händer.

    Underleverantören som installerade orsakade en transportskada så allting fick gå ett varv till, och var ganska oproffsiga och burdusa. Det kan ju inte Tretti klandras direkt för, men väl indirekt – inget lyckat val av underleverantör.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Inget att klaga på! Trevlig kompetent kundtjänst som hanterar uppkomna problem perfekt
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Tog en vecka att få hem den men det är okej för en så pass stor vara. Första test med ett random program så är jag väldigt nöjd.

    Installationen var enkel pga att man kan ju inte sätta skruvarna på så många ställen så titta knappt i manualen.

    Men sätta tid och personlig data var ju inte det enklaste och man tycker idag med all billiga plattor så hade man kunnat gjort menyer etc mycket smidigare.

    Möjlighet att få data sparad på dator etc hade varit en suverän sak, men för det priset så är jag nöjd.

    Bra köp enligt mig.
    3 mån sedan
  • Usel
    Lite långsamma vid kontakt med kundtjänst, samt inte helt pigga på att svara på frågor ang. produkter de säljer. Skickar inte ersättningsprodukter/reservdelar som utlovat.
    Men de har bra priser, dock läge att handla mot faktura så att du kan hålla inne betalningen NÄR du inte är nöjd. Om de är lika trötta på o behandla fakturapåminnelser som de är att hantera reklamationer så kanske du får varan gratis?
    4 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Usel
    Reklamerade en vara för två månader sedan, den hämtades först förra veckan och mina 10.000 :-tog två månader innan jag fick tillbaka. Inget bra alls
    3 mån sedan
  • Usel
    Omöjligt att nå kundservice per telefon. "på grund av tekniska problem med vår telefonväxel har vi idag svårt att svara i telefon..."

    Varit så i flera dagar. Verkar vara satt i system att inte svara i telefon.
    3 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Köpte en popcorn maskin. Gick snabbt och smärtfritt. Stort sortiment och bra hemsida.

    Beställde en ugn och ringde dagen efter för att avbeställa. Fick då info från deras kundtjänst att ordern "precis" lämnat byggnaden men att jag inte behövde betala nåt och att de skulle ta bort ordern. Först efter att ha fått en påminnelse på hela köpbeloppet(av varan jag avbeställde) fick jag en faktura på returfrakten på runt 400kr.
    Aj!
    Delade känslor!
    3 mån sedan
  • Dålig
    Två beställningar, förseningar vid båda tillfällen.

    Första gången kom leveransen först två månader senare (hela tiden förseningar)

    En gång är ingen gång men två gånger... de har problem med sina leveranser.

    Om en annan butik har samma vara skulle jag handa där istället även om det kostade angingen mer.

    Jag kan inte rekommendera Tretti.se
    4 mån sedan
  • Dålig
    Beställde en produkt som enligt hemsidan fanns i lager. Fick bekräftat ordern. Väntade 2.5 veckor utan att ha hört något. Kontaktade deras kundtjänst som skyllde på att posten slarvat bort paketet och att dom skulle "försöka skicka det så fort som möjligt". Bad om ett leveransdatum och fick besked att det tidigast kunde skickas om 1.5 veckor. Dock inte att jag skulle få mitt paket då, utan att det tidigast skickades då.

    Avbeställde.
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställde köksassistent och torktumlare 4/12. Betalade med kort. Bägge fanns i lager. En månad senare har jag fortfarande inte fått något. Dax för polisanmälan nästa vecka. Köp INTE från det här bolaget.
    4 mån sedan
  • Usel
    Jag är riktigt besviken på tretti nu.

    Beställde Kyl & Frys, enligt beskrivning vänster respektive höger dörr häng.
    När jag efter beställningen kolla noggrannare upptäcker jag att båda är vänster hängda =/
    Efter tre samtal på ca 1 timma vardera får jag kvitto på att det blir rätt.

    När jag packar upp kylen ser jag en tjock repa från transporten. Suck ännu mera strul.
    Det går bara att använda web-formulär för att kontakt ångande reklamationer.
    och man inte kan inkludera bilder. Jag får tål modigt vänta på svar, för deras policy är svar inom 24 timmar. Och det kommer de att använda för varje svar&frågor i dialogen.
    Fick svar: "skicka bilder" såklart. Jag skickar bilder men får intet svar inom 24 timmar.
    Ringer frustrerat kundtjänst, får svar " jaha, dina bilder är för stora, skicka en i taget"
    skickar bilderna i separat mejl, 24 timmar senare är det julafton så då får jag vänta så klar.

    Efter julhelgerna får jag svar. Jag kan få 2000:- dvs 15,6% rabatt i presentkort.
    Jag lurkar lite och hittar en exakt likadan på blocket från just tretti. Det ända är att emballage är borta. Där priset är reducerat med 18,7%.
    Så varför skulle jag gå med på en sämre rabatt på en skadad kyl.
    Jag föreslår att de kan slå ihop skillnaderna dvs ca 5000:- rabatt för att jag tycker att det borde bli det rätta priset efter allt möda på detta köp.

    Jag får svar. 2000:- är budet.
    Nu vill jag ha en ny kyl och aldrig mera handla från tretti.
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Köpte en tvättmaskin och även om det tog några dagar att leverera den, så måste jag säga att jag är mycket nöjd.

    Minus: Lite längre leveranstid än vad jag trodde.

    Plus: Allting fungerade som det skulle.
    5 mån sedan
  • Usel
    Högst troligt att det är sista gången jag handlar hos tretti...
    11 dagar sen jag beställde och betala varan, fortfarande ingen leverans, i slutet av förra veckan hörde dom av sig via mail och sa att varan va slut och att jag skulle ringa supporten.
    Gjorde det kom fram efter ca en timmes väntan till en förvirrad människa vars dator krångla (så han iaf).
    Efter mycket om och men läggs en beställning på en ersättningsprodukt och hög prioritet läggs så jag blir lovad att ha varan i början av denna vecka vilket jag inte fått samt inte hört nått från dom...
    Så beställer ni från tretti se till att inte förskottsbetala!

    Uppdatering: posten har fått varan nu men jag rekommenderar att inte förskottsbetala till tretti då dom inte verkar prioritera sådana ordrar!
    5 mån sedan
  • Usel
    När man beställer en el-tandborste och för en rök låda, ser det inte precis seriöst ut!
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Har handlat hos dem flera gånger. De har bra processer, snabba leveranser och framför allt så är de hjälpsamma när något går fel! Fick ett par dyra köksknivar i en emballageskadad förpackning. Då jag inte ville riskera dolda fel kontaktade jag deras kundtjänst och utan några diskussioner förstod de problemet och skickade ut ett nytt paket. Mycket nöjd kund.
    5 mån sedan
  • Dålig
    Två beställningar dag efter annan med mindre köksprylar, knivar, grytor och liknande.
    Var noga med att spara ordernummer när du beställer, mail som bekräftar beställning kan fastna i deras system och du får själv ta tag i problemet och hoppas att du får fart på din beställning.
    Väldigt skrivkunniga och vänliga i supporten men svaga resultat. Svarstider på upp till 24 timmar.. stämmer. Ställ en fråga ena dan så har du svar dan efter så tänk igenom vad du frågar annars kan konversationen dra ut på tiden.
    Rekommenderar inte direktbetalning eftersom du helt enkelt inte kan vara säker på att du får hem några varor.
    Var glad om du får med en fraktsedel i paketet,
    Fördelen, tja, de är ju billiga...
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    varan fanns inte i lager och leveransen till Tretti uppsköts flera
    gånger.
    Mina mail till Tretti besvarades snabbt och vi kom överens om
    kompensation, som jag var nöjd med.
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Tretti har bra priser och ger otroligt snabb och bra service. Leveransen kom snabbare än man kunde gissa.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Snabbt och enkelt!
    5 mån sedan
  • Acceptabel
    Grymt besviken på tretti.se. Beställde en mikro den 18:e september. På hemsidan stod det att varan beräknades finnas på lager den 17:e september. Hörde inget mer - efter ett tag gick jag in på hemsidan och de hade flyttat fram datumet då varan skulle inkommit. Hörde inget igen - kontaktade kundtjänst via e-post - inget svar på flera dagar. Sedan flyttade de fram datumet igen. Detta mönster upprepades i 2 månader. Till slut tröttnade jag och begärde mina pengar tillbaka och någon kompensation. Inget svar. Till slut fick jag istället min mikro. Två månader senare och utan någon kompensation för att de lånat mina pengar gratis i två månader.

    Har nu fått kontakt med tretti.se och de har erbjudit en rimlig kompensation.
    6 mån sedan
  • Utmärkt
    Har fungerat klockrent vid alla köp. köpt torktumlare mm snabba leveranser o inga konstigheter.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Idag handlade jag stekpanna mm. Fungerar alltid bra och en leverantör jag gärna rekommenderar!
    6 mån sedan
  • Utmärkt
    Köpt diskmaskin med installation, funkade perfekt.
    6 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra priser, snabba leveranser och bra produkterna. Kan bara vara nöjd.
    6 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra utbud, bra produkter. Men har tyvärr haft lite problem med leveransen när det gäller större varor. Men om det är Tretti eller Bring (i detta fall, leverantör) fel, det kan jag inte säga. Men handelstjänsten och utbudet på tretti är kanon!
    6 mån sedan
  • Usel
    Tog 2 månader för att jag skulle få min vitvara trots att den skickades snarast.

    Vitvaran var sämre än vad Trettis kundrecensioner antydde. Jag skrev en nyare, mer kritisk kundrecension som inte alls kom upp på deras hemsida, troligen sparar dom på bra recensioner för att få fler varor sålda, vilket jag tycker gränsar till felaktig marknadsföring.

    Har gjort misstaget att köpa från Tretti.se igen. Gör aldrig det.
    Sedan verkar tretti.se ha skrivit massa recensioner om sig själva här. Massor med VÄLDIGT VÄLDIGT positiva kunder. Glöm att det stämmer. Inte en chans. Andra ställen har 2 av 6 stjärnor osv för tretti.se
    5 år sedan ( Uppdaterat: 6 mån sedan )
  • Perfekt
    Bra på alla sätt, köpt flertalet gånger och funkar 100%
    6 mån sedan
  • Usel
    Sämsta butik jag handlat av hittills. Allt gick bra med köp och leverans men när jag ville returnera produkten (defekt torktumlare) spårade allt ur. Jag har nu väntat i fyra veckor på att de ska hämta upp produkten och betala tillbaka pengarna. Trots flera påstötningar och upprepade lovord om upphämtning händer ingenting. Har nu tröttnat ur och kommer aldrig någonsin att handla av denna oseriösa handlare igen.
    Rekommenderar starkt att om möjligt avstå köp från tretti.se eller vitvaror via cdon.com om man vill ha någon som även tar ansvar när defekta produkter levererats till kund.
    6 mån sedan
  • Hej Gromme,

    Kan du återkomma med ditt ordernummer så skall vi självfallet titta på detta.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se