Fri frakt & snabba leveranser
Många & säkra betalningssätt
Enkla/bekväma tilläggstjänster

http://www.tretti.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 12 år sedan
Detaljerad information Tretti har fått betyget (9.06)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    Så länge man får varorna och det inte är något trasigt går det bra.
    Men får man problem med leverans eller en reklamation, så är det den slöaste kundservice jag varit med om.
    Har hänt mig 2ggr nu .
    3 dagar sedan
  • Dålig
    Uppdaterad 2016-09-23

    Bra hemsida och ok priser. Leveranstiderna är dock under all kritik. Beställde två kyl/frysar den 28 augusti, det var dock båda beställningsvaror så förväntade mig att det skulle ta lite längre tid än vanligt. Efter att inget hänt på nästan tre veckor så ringer jag till kundtjänst den 15 september och får då information om att det ena skåpet är försenat från leverantör till 3 oktober och därför hålls hela ordern inne, det var dock inga problem att dela upp ordern i fler delleveranser. Vid leverans (idag, 23 september - 8 dagar senare) så är varan leveransskadad. Har anmält till kundtjänst men inte hört något än men uppdaterar när info finns. Skall bli intressant att se hur lång tid det tar innan vi får en felfri vara, men vem behöver ett kylskåp?

    Finner det underligt att när ordrar försenas pga en vara att kundtjänst inte informerar om det och erbjuder delad leverans utan att kunden måste sitta som en hök och kolla vad som händer. Inte lättare att det är väldigt långa kötider för att komma i kontakt med kundtjänst.

    TL;DR Fortfarande långa leveranstider och kundtjänst som är svår att få tag på... 7 år senare.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Usel
    Har handlat två saker hos Tretti och båda har gått sönder relativt fort. En Robia robot dammsugare batteriet tog slut efter ett år och då hade den använts och laddats enligt instruktionerna. Batteriet kostade över 1000 kr, kass produkt och kass service. Batterier har jag många och aldrig varit med om ett som är så kass.

    SMEG diskmaskin pumpen kass efter ca 100 diskningar men tyvärr utanför garantitiden så inget hjälp där heller bara en massa ursäkter varför dom inte vill hjälpa till att få det som ursprungsfel. Aldrig varit med om en så dyr diskmaskin går sönder så fort kasa kvalel från SMEG.

    Aldrig mer Tretti för min del.
    15 dagar sedan
  • Hej Rutochrot,
    beklagar att du har haft en sån otur med de produkter du köpt hos oss.
    Robia är inget märke som vi känner till eller har haft i vårt sortiment. Misstänker att du har köpt just denna robotdammsugaren hos en annan återförsäljare.

    Angående diskmaskinen så säljer vi alla våra produkter med minst 1 års garanti och du som konsument har alltid 3 års reklamationsrätt. Service för Smegs vitvaror utförs i Sverige av Garantgruppen AB som har ett nätverk med kompetenta servicetekniker i hela landet.

    Om du anser att servicetekniker har gjort en felaktig bedömning så ber vi dig att återkomma till vår reklamationsavdelning så ska vi försöka att hjälpa dig.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Oseriösa
    25 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en diskmaskin,beställningen gick bra och såg den levererades till installations firman som skulle installera den.Då började problemen,dom skulle ringa och boka en tid med mig,ingen ringde,ringer upp kundtjänst som lovar att någon ska höra av sig.Ingen ringer på en vecka.Efter 8 samtal med trettio och löfte om att någon chef ska ta tag i ärendet så händer inget ändå.avbeställer varan så klart.Efter en vecka när jag fått pengarna så hör någon från installations firman av sig och vill boka tid !.slösade bort 3 veckor innan jag kunde beställa samma vara från ett annat Företag som klarade av att installera den på 2 arbetsdagar efter beställning.Kommer naturligtvis aldrig mer att handla från Trettio.Sämsta köpupplevelsen någonsin på nätet.
    4 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Bra
    Beställde en Philips BT5200 trimmer på måndag kväll, hämtade ut den på postens utlämningsställe på torsdag förmiddag = snabb leverans.

    Däremot borde de förbättra både systemet som visar orderstatusen, samt kundtjänsten. Orderstatusen visade "Förbereds på lager" hela tisdagen, på onsdagen ändrades det till "Packad och klar att skickas". Då jag var tvungen att ha grejerna inom 7 dagar blev jag lite misstänksam på tisdagen och mailade till kundtjänst (denna och flera andra Philips-trimrar hade senaste veckan tagit slut hos nästan alla andra återförsäljare, så jag blev misstänksam mot lagersaldot), och fick det ökända svarsmeddelandet att det var extra långa svarstider just nu pga. oförutsedda händelser (som flera andra här också skrivit om).

    Nu kom ju varan fram snabbt och allt är bra - men det finns förbättringspotential både hos kundtjänst och orderstatussystemet.
    1 mån sedan
  • Usel
    Tretti har en ok webshop men problemen börjar så fort du behöver ta kontakt med deras kundtjänst. Jag har ringt dem vid olika tillfällen det senaste halvåret och alltid mötts av frasen: "just nu har vi extra stor belastning". Om man mailar till dem får man ett standardsvar att de pga oförutsedd händelse har extra lång väntetid.

    I praktiken är det omöjligt att få tag i någon på Tretti. Häromdagen stod jag i telefonkö i 70 minuter innan jag gav upp. Förstå hur lång tid det är! Antar att jag aldrig skulle kommit fram då deras system sätter alla i en evighets-loop. Efter att ha mailat och blivit lovad svar inom 24timmar fick jag svar efter fyra dagar.

    Tips till Trettis ledning: Anställ fler medarbetare till kundtjänst! Det räcker inte med en telefonsvarare och en person som skickar mail med fyra dagars fördröjning.

    Visst vore det komiskt om Tretti svarade att jag ska kontakta deras kundtjänst?
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra pris på varan jag köpte, snabb leverans.
    1 mån sedan
  • Bra
    Enkel och bra hemsida. Enkelt att jämföra priser och funktioner. Gick snabbt och enkelt att beställa och betala.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har bara haft goda erfarenheter av Tretti.se. Köpte kyl/frys+diskmaskin till köket i våras. Valde till uppbärning och miljöretur. Funkade suveränt. Två trevliga killar från Bring kom och levererade på en tid som passade mig (17-20). Jag köpte vid ett tidigare tillfälle tvättmaskin inkl uppbärning och installation. Funkade kanon det också. Har även köpt dammsugare, handdammsugare och en del andra småsaker vid olika tillfällen. Aldrig haft några problem och leveranstiden har de hållit.
    Jag gjorde misstaget att beställa spis från ett annat företag pga kortare leveranstid enligt hemsidan, vilket de inte höll! De erbjöd inte heller kvällsleverans, uppbärning, installation eller miljöretur. Det slutade med att jag hämtade spisen själv hos DHL för att slippa vara hemma mellan 10-12 en vardag.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Köpte och betalade 12/7 och spisen levererades 3/8-16.
    Den levererades med norsk kontakt (i Sverige) vilket innebar att både sladd med kontakt och elektriker behövdes.
    Aldrig mer tretti.se
    1 mån sedan
  • Hej Christer,

    Vi skulle uppskatta om ni tog kontakt med vår kundtjänst gällande detta så ser vi över ärendet samt varför er vara levererades med norsk kontakt.
    Ser fram emot er återkoppling!

    Med vänliga hälsningar,
    Tretti

  • Perfekt
    Bra priser på mycket och snabba leveranser. Kan bara rekommendera.
    Ibland även extra kampanjpriser som inte syns på prisjakt (tror jag).
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra men se över kostnaden för fakturaköp, vem tar betalt för detta idag egentligen?
    1 mån sedan
  • Hej,

    Vi på Tretti använder oss av Qliro som fakturapartner och kan erbjuda en rad olika betalningsalternativ i samband med detta för skräddarsy ett så passande betalningsalternativ som möjligt.
    Om ni har några specifika frågor gällande fakturaköp ber vi er kontakta vår kundtjänst på Tretti alternativt vår fakturapartner Qliro direkt.
    Ni når oss på följande telefonnummer: 0771-31 30 31 eller via vårt kontaktformulär: http://www.tretti.se/info/kontakta_oss.

    Bästa hälsningar,
    Tretti

  • Ganska dålig
    Jag har tidigare beställt från Tretti och varit nöjd men den här gången var det under all kritik. La en beställning 17 juli och produkten skulle då komma in i lager den 20 juli. 26 juli mailar jag och frågar vad som hänt med min order och får svar inom ett par timmar att inleveranserna släpar. 2 dagar senare söker jag statusen på deras hemsida och står att den är beställd av leverantör liksom samma svar från deras kundservice. efter det avbröt jag ordern.
    1 mån sedan
  • Hej Patrik,

    Det var tråkigt att ni är missnöjd med er upplevelse hos oss på Tretti och vi beklagar att ni fått vänta på er leverans.
    Vi skickar i samband med köp ut en leveransstatus länk där vi uppdaterar er som kund om den information samt de datum vi på Tretti blir tilldelade av diverse leverantör.
    Vi har en preliminär leveranstid på 8-15 arbetsdagar på våra beställningsvaror. Att leveranstiden är preliminär innebär att den kan komma att ändras. Vi försöker givetvis leverera varorna så snabbt som möjligt och många gånger kommer leveransen redan innan den preliminära leveransramen.

    Med vänliga hälsningar,
    Tretti

  • Usel
    Jag kan bara säga om detta "företag" tretti.se: UNDVIK! Handla inte där! Det finns så många andra som anstränger sig och vill agera proffsigt mot dig som kund. Detta bolag tillhör inte dem. De skryter om snabba leveranser. Snack! Jag beställde en kaffebryggare och en packe filter. Efter en månad kommer jag på att jag ännu inte fått leveransen. Min gamla bryggare funkade någorlunda så iofs var det inte akut. Men en månad? Tar kontakt med dem och på just det där nonchiga sättet som jag HATAR får man svaret att jag själv ska kolla leveransstatus i någon länk någonstans. Inte min uppgift!

    De hade inte fått fram filtren och därför höll dom hela ordern! Istället för att skicka bryggaren. Istället för att via ett enkelt mail MEDDELA att man är försenad och ge mig ett val. Avbeställa eller vänta.

    Dessa beteenden trodde jag mer eller mindre hade försvunnit i och med att näthandeln mognar. Men tydligen inte. Än finns det uppenbarligen småungar som sköter en "nätbutik" från morsans sovrum och så blir det därefter.

    Nu har jag avbeställt varan och sänder de den ändå så hämtar jag inte ut den. Vände mig till annan leverantör och fick bekräftat direkt att varan gått iväg! Så ska det se ut! Behöver jag säga att det inte blir fler köp hos amatörfirman tretti.se?!?
    2 mån sedan
  • Hej, beklagar det inträffade.

    Vi tar till oss av din kritik och vi borde självklart ha tagit kontakt med dig i ett tidigare skede och erbjudit oss att skicka kaffebryggaren med en gång då tillbehören du beställt var tillfälligt slut. Vi är tacksamma för dina synpunkter. Vi arbetar på att vara så aktiva som möjligt gentemot våra kunder och att i ett så tidigt skedde som möjligt informera våra kunder om eventuella förseningar. Tyvärr har vi brustit med detta i ditt fall och hoppas att du trots det inträffade kan ha fortsatt förtroende för oss på Tretti.se.
    Med vänliga hälsningar, Tretti.se

  • Perfekt
    Hjälpsam support. Billigt.
    2 mån sedan
  • Dålig
    Har handlat mycket på tretti och det har fungerat bra men denna gång har de misslyckats. Min beställning skulle levereras ca 1 vecka efter beställning då den inte var hemma vilket var ok. Efter 1 vecka får jag ett mail att den är under behandling. Tänkte först att den var på gång men efter ha kollat status så skall det dröja ytterligare 2 månader ! Ok, får avbeställa den då. Skickar ett mail. Efter 48 timmar fortfarande inget svar. Försöker nu ringa till tretti. 29 personer före mig och efter 25 min i kö är jag nr 20! Tror att ingen jobbar där för kön försvinner av sig själv. Mycket dåligt !
    2 mån sedan
  • Hej Janspj,
    beklagar att leveranstiden för din order har kommit att bli längre än förväntat.

    Tretti.se hade under föregående vecka två stora kampanjer där vi gav bra rabatt på alla produkter ifrån Bosch och Siemens samt på flera av våra trädgårdsmaskiner. Dessa kampanjer var väldigt uppskattade bland våra kunder vilket har lett till längre handläggningstider för vår kundservice jämfört med vad det brukar.

    Vi är medvetna om problemet och gör allt vi kan för att få ner våra svarstider. Vi håller t.ex. på att ta fram ett callback-system som gör att du som kund ges valet att bli uppringd av oss istället för att behöva vänta i telefonkön.

    Jag misstänker av din beskrivning att beställningen du gjort avser Bosch WAT283L8SN. Om detta stämmer så kan jag meddela att vi kommer att få in fler exemplar redan under början av nästa vecka och inte om 2 månader vilket är det besked vi tidigare haft.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Beställde en hårtrimmer. Får en begagnad med hår kvar i maskinen. uruselt!
    2 mån sedan
  • Hej,
    vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att du har fått en begagnad hårtrimmer sänd till dig. Sånt här ska naturligtvis inte kunna inträffa och jag kommer att ta upp detta med vårt lager för att se skärpa våra rutiner så att liknande incidenter inte inträffar i framtiden.

    Vi kommer att kontakta dig via e-post för att hjälpa dig vidare med ett byte av produkten.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Bara plus från min sida. Bra priser och snabba leveranser.

    En extra stjärna för den perfekta kundservicen som var tillmötesgående och gjorde allt för att vi skulle vara nöjda med våra köp.

    Kan inget annat än att rekommendera tretti.se då de verkligen tar hand om sina kunder.
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Överlag en mycket bra butik som jag gärna handlar ifrån, trots ett mindre lyckat köp en gång.
    3 mån sedan
  • Usel
    Tretti.se är det sämsta företag jag har haft med att göra! Har inte fått min diskmaskin jag beställt 2016-04-22. Krävde pengarna tillbaka 2016-05-23, har fortfarande inte fått tillbaka några pengar eller diskmaskin nu 2016-06-16. Har ringt och mailat 7-8 gånger senaste veckorna men de hjälper inte ett skit! Köp inte något på detta företag! Du får betala men du får inga grejer eller pengar tillbaka. För mig gäller det 4990kr
    3 mån sedan
  • Hej,

    Vi beklagar att er köpupplevelse hos oss inte blev som ni förväntat er.
    Vänligen återkom med ett ordernummer så kollar vi genast upp detta och ser över hanteringen. Vi kollar sedan upp vad som orsakat fördröjningen samt löser problemet.

    Med vänliga hälsnigar,
    Tretti

  • Usel
    Amatörens afton!

    Jag beställde fläkten hos tretti.se då samma fläkt hos cdon.se (tretti säljer sina varor där också, båda tillhör samma koncern) gick inte att köpa med på cdon:s egen hemsida utlovad rabatt.
    Ärendet hos cdon tog för lång tid och förblev olöst/obesvarat så det blev till att beställa direkt från tretti i stället.
    Varan enligt önskemål och inbyggd möjlighet skulle levereras med två veckors fördröjning (ordern på paus). Ingen bekräftelse om att önskemålet lästes av en levande människa och accepterades skickades till kunden.
    Konkurrenter i samma bransch mailar och bekräftar samma dag! (jag köpte lite andra vitvaror samtidigt)

    Pengarna drogs för övrigt direkt från kortet, medan konkurrenter bara reserverar och sedan drar av först vid leverans!

    Efter 1,5 vecka kom följande meddelande:
    ”Jag måste tyvärr meddela om att jag inte har någon information för närvarande angående din leverans, jag ska höra med inleverans angående din fläkt då den inte upphittades på lagret.”
    Sedan kom följande:
    ”Det verkar som om den är helt och hållet försvunnen”

    Mera mail fram och tillbaka. En ny order skapas och varan skickas även i väg!
    Några dagar senare (Bring Express som levererar via anbud) fick man äntligen varan hem, men lite senare samma dag (!) kom ett nytt sms från Bring om en ny leverans från tretti.

    Fläkt nr2 (!) var på gång! Åter fick man slösa mer tid för samtal/mail och ordnad retur på den andra.
    Tretti har ingen koll på sina varor/lager/leveranser/rabatter, undvik dem och köp i stället hos andra om du vill ha en smidig affär!
    Har bara haft bara goda erfarenheter med övriga bolag i samma grupp, men jag köper aldrig mer något från tretti.

    Årets sämsta e-handlare! Supporten är under all kritik, jag förstår inte hur man kan vara så nonchalant i en bransch med så hård konkurrens.
    Slutsats: köp vitvaror hos danska företag som vet var (kyl)skåpet skall stå!
    3 mån sedan
  • Hej!

    Vi på Tretti beklagar att er köpupplevelse inte blev som ni tänkt.
    Vi kan tyvärr inte få händelseförloppet ogjort men vi ser gärna att ni återkommer till våran kundservice med ordernummer. Vi tar med oss den kritik ni lämnat och kommer undersöka händelsen och vad som gått fel för att kunna förhindra liknande förseningar i framtiden.
    Med vänliga hälsningar,
    Tretti

  • Dålig
    Tyvärr har Tretti blivit usla. Leveransen dök inte upp på utsatt dag. Inget mejl, inget samtal. Fortsatt ingen information dagen efter. Till slut avbokade jag beställningen och helt plötsligt vaknade man. Jag har fortfarande inte fått några pengar tillbaka så eländet fortsätter. En stjärna till den trevliga personen i kundtjänst som jag lyckades nå efter 10 minuter i kö men som inte kunde göra något.
    3 mån sedan
  • Hej,

    Det var tråkigt att höra att leveransen inte dök upp på utsatt dag. Vi strävar hela tiden efter att hålla våra leveranstider och om det skulle ske någon oförutsedd händelse längs med vägen som orsakar försening ska ni självklart få information om detta.
    Kontakta gärna våran kundservice så hjälper vi er vidare med återbetalningen.

  • Usel
    Aldrig igen. Fem veckor från lagd order och ingen leverans.
    3 mån sedan
  • Hej,

    Vad tråkigt att ni känner er missnöjd med leveranstiden. Vi på Tretti skulle vara tacksamma om ni kan återkomma till våran kundservice med ett ordernummer så kollar vi upp varför leveransen har dröjt så pass länge.

  • Usel
    Fattar inte vad som har hänt med Tretti. Har handlat av dom tidigare men den här gången nu har dom spårat ut helt och ingen vill ta ansvar. Jag beställde en robotgräsklippare Robomow MS1000. Vet inte hur många mail till Tretti som jag skickade. Varje gång sa dom att klipparen hade skickats med Bring.

    Jag ringde förstås Bring flera gånger och dom hävdade envetet varje gång att dom inte hade fått godset, vilket stämde med trackingnumret som Tretti hade lämnat. Tretti mot Bring och jag mitt i mellan...

    Tretti har givetvis inte något telefonnummer man kan inte ringa och varje mail tar lång tid att få svar på :(

    Till slut kom det fram att godset inte alls hade gått iväg som Tretti sagt i ett flertal mail, lögn med andra ord. Då ändrade dom sig och sa att godset skulle skickas med DHL. Inte tusan gjorde det väl det heller. Tretti lyckades inte få iväg grejerna med vare sig Bring eller DHL.

    Då tröttnade jag och åkte och hämtade klipparen. Riktigt trist historia det här.

    När jag skrev om mina problem på deras hemsida (dessutom på deras uppmaning om att ge ett betyg) om hur "nöjd" jag var - inte nöjd alls förstås. Då la dom inte ut betyget på deras sida. Där står bara om en annan person som har haft precis samma problem som jag (recensionen är från 2014-05-17). Dvs han fick inte heller sin klippare. Dom verkar inte våga lägga ut dåliga betyg längre.

    Som tur är så är klipparen bra, men det blev rejält tråkigt pga Trettis hantering av affären. Jag vågar så klart inte handla där igen.
    4 mån sedan
  • Dålig
    Kan tyvärr konstatera att Trettio.se har blivit riktigt dåligt - vilket jag hade missat, men ser att det beskrivs nedanför samma problem som jag har haft med dem.
    Idag - så var det 46 minuters väntetid innan jag kunde komma i kontakt med Tretti.se, igår ca 28 min. Inte OK. Dessutom, när man har en fråga om leverans, vilket är halva tjänsten, så blir man hänvisad till Bring Express - som när det gäller installation av tvättmaskin/torktumlare, anlitar ett annat företag, UB Installation, som i stort sett är omöjliga att komma i kontakt med. De har en teoretisk telefontid mellan kl. 15-17 - men, just det, dem svarar inte på den telefontiden …

    Dessutom, så är tjänsten, tilläggstjänsten installation helt obegriplig. Först får man anlita en hantverkare för att koppla ur elen (för det ingår inte) utan att veta när man kan få leverans av produkterna - och sedan, kan UB förhoppningvis installera igen. Skriver förhoppningsvis, då varken tretti.se, bring, eller UB faktiskt verkar ha koll på vad som ingår i installationen.

    All in all - jag kommer aldrig att närma mig detta trettio.se igen - finns bättre, billigare och mer kommunikativa aktörer där ute.

    //Från en som en dryg vecka senare - fortfarande inte förstått när jag kommer få varorna och om leverantörens underleverantör kan klara av installationen som jag betalat Tretti.se för.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Supernöjd med allt -kundsupport, produkt, pris och leverans. Rekommenderar verkligen Tretti!
    4 mån sedan
  • Usel
    Katastrof, sämsta nånsin, uselt, mega super ultra hyper dåliga.
    Beställde ett babylarm som vi hade i 2-3 månadader. Av någon anledning gick detta sönder och vi kontaktade trettio.se för att höra om vi kunde reklamera detta. Detta gick bra, men just denna babylarmet fanns ej längre att köpa. Vi sa ok, ta ett annat babylarm så betalar vi mellanskillnaden. De sa ok och leveranstiden bestämdes till 8-15dagar. Efter 20 -dagar fråga vi vart vårat larm tar vägen. De bad om ursäkt och sa att ordern har fastnat i vårat system. Vi skickar iväg det men det tar 8-15 dagar. Nu har det gått 2-månader men fortfarande inget babylarm. De skyller hela tiden på deras leverantörer vilket inte håller då de själva har skyldighet att leverera i tid. KÖP INTE AV DETTA FÖRETAG!
    4 mån sedan
  • Hej ElinMarkus,
    vänligen kontaktat vår kundservice på nytt så ser vi till så att ni antingen blir återbetalda för ert reklamerade babylarm eller så kan vi hjälpa er att välja en annan modell vi har i lager för tillfället och kan leverera snabbare.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Ville returnera en produkt som kostade 600:- då jag ångrade mitt köp, avgiften för detta är 95:- helt oacceptabelt då det omöjligen kan kosta detta att skicka ett litet paket som väger 500gr.
    5 mån sedan
  • Hej Anbeh,
    det stämmer att vi debiterar 95 kr vid returfrakt. Denna avgift tas endast ut om du väljer att returnera produkten med hjälp av en fraktsedel ifrån oss. Använder du dig av vår fraktsedel så är returen både spårbar och försäkrad vid eventuell förlust eller skada.

    Du kan själv returnera produkten till nedanstående adress. Vi accepterar ej retur av personvårdsartiklar med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl.
    Det är du som konsument ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

    Returadress:
    Tretti.se
    Cementvägen 1
    136 50 Haninge

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Kan varmt rekommendera tretti.se
    Fick en ny dammsugare samt prisskillnadspengarna och allt gick smidigt. Det var den andra dammsugaren jag reklamerat av märket Electrolux Ergorapido. Hoppas nu denna håller bättre.
    5 mån sedan
  • Ganska dålig
    Snabba med att dra pengarna från kontot, därefter flyttades leveransdatum fram flera gånger. Relativt lång svarstid från kundtjänst och inte direkt hjälpsam ton i svaret.
    För övrigt oseriöst med kampanjer där det lovas rabatt på hela sortimentet när priserna i praktiken är oförändrade jämfört med innan kampanjen.
    5 mån sedan
  • Hej Al350,
    vad tråkigt att din leverans har tagit längre tid än förväntat och att det preliminära leveransdatumet flyttats fram flera gånger. Vår normala leveranstider för beställningsvaror (varor vi ej har i eget lager) är 8-15 arbetsdagar men det kan ibland ta längre tid då vår leverantör har svårighet att få fram produkten.

    Vänligen kontakta vår kundservice på nytt så ska vi försöka hjälpa dig att ta fram en alternativ modell som passar dig.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Utmärkt
    Bra utbud, oftast med bra priser. Har haft ett enstaka strul som de till slut löste bra.
    6 mån sedan
  • Usel
    Beställt och betalat kyl/frys paket 11 Feb, Kylen var beställd och skulle ankomma 15 Feb.
    16 Feb hade det fortfarande inte hänt något förutom att de ändrat ankomstdatum till 18 Mars för denna produkt på sin hemsida, det är ganska stor skillnad på 15 Feb och 18 Mars! På min order står det fortfarande 15 Feb men jag anar att det det är fel.
    När jag ringer kundtjänst och frågar hur det ligger till kan de inte ge besked utan ska fråga electrolux vad som gäller och återkomma.
    Ingen återkommer på hela dagen och när jag ringer upp har de fortfarande inte fått besked utan väntar på svar från eletrolux, när jag frågar om de kan ringa och kolla så berätta hon att de inte går till så.
    Jag förklarar att mitt kylskåp är trasigt och jag behöver få ett besked om jag ska leta vidare någon annanstans. De hänvisar då ett enklare paket för samma pris som det jag beställt.
    Jag ser att de har höjt priset på detta enklare paket (med 1000:-) senaste dagarna och ber då att få det rabatten som gällde när jag beställde kyl och frysen som de inte kan ge besked om.
    Detta går inte för sig enligt tjejen i kundtjänst för de har inte gjort något fel.

    Min köpupplevelse hade säkert varit jättebra om de haft allt på lager och skickat med en gång men det är när en kund inte är nöjd som företaget ställs på prov. Får jag ingen respons idag häver jag köpet och handlar av ett företag som vill ha mig som kund.

    Återkommer med ändrat betyg om de lyckas vända mina tankar om detta företag.
    7 mån sedan
  • Hej KoffeA,
    det var tråkigt att läsa om din köpupplevelse hos oss. Vi vore tacksamma om du på nytt kunde kontakta vår kundservice med ditt ordernummer för att kunna ge bästa hjälp.

    Att det är olika datum på din leveransstatus och på vår hemsida behöver inte betyda att du får din order levererad först i mars. Det datum som anges på vår hemsida är det det datum som gäller om en ny kund skulle lägga en beställning. Har du ett tidigare datum på din egen leveransstatus så förväntar vi oss att få en första leverans ifrån vår leverantör och ett av dessa exemplar är reserverat till dig.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    så JÄVLA förbannad är jag på TRETTI, vilken jävla skitservice, dom ska absolut inte få kalla det kundservice.
    jag har väntat på en jävla fuck leverans i över en månad, o leveransen har inte kommit än. kräver kompensation o det ändå dom kan erbjuda mig är ett presentkort på 300kr. jag vill inte ha ett jävla presentkort för jag vill inte handla där fler gånger. deras kommentar är "Dessvärre tillåter inte våra marginaler en sådan kompensation. Så det är vad vi kan erbjuda dig." när jag vill ha en kompensation på 500kr i kontanter
    7 mån sedan
  • Perfekt
    precis som köpet,inget krångel,bara beställa,betala o få det till dörren
    8 mån sedan
  • Ganska dålig
    Dåligt att gömma smygavgifter. Man anger att installation och miljöretur skall kosta 545 kr anger fri frakt. men för att kunna beställa installation, vilket görs i kassan, måste man ange att man vill ha uppbärning. och bara den kostar nästan 1100 kr. Totalt över 1600 kr. Många butiker har saftiga avgifter för installation och återvinning men det här var riktigt lågt.
    8 mån sedan
  • Usel
    multiple deliveries of vitvaror with damages (dents). choose another shop
    8 mån sedan
  • Hi! I'm truly sorry to hear about your dented products. Please contact our customerservice, if you've received your products dented upon arrival, and we will gladly help you further in this matter. Have a great day!

    Best regards, Sanna

  • Mycket bra
    Det gick smidigt. Jag tycker dock att mobilsidan kan bli bättre och leveransen lite snabbare. Det hade gett 10 stjärnor.
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har köpt en hel del från Tretti.se genom åren och håller det i sig så kommer jag fortsätta med det. Vissa produkter har t.o.m. givit upp och jag har fått snabb hjälp av kundtjänsten att kontakta tillverkaren eller servicestället. Allt annat än full pott vore orättvist från mitt håll.
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har handlat hos Tretti många gånger. Det har alltid fungerat bra och priserna är ofta mycket bra. Ibland har de kampanjpriser och då blir det oslagbart.
    Jag har nu haft två reklamationsärenden hos dom, på en torktumlare och en dammsugare som fått problem. De har skött dessa ärenden snabbt och mycket bra.
    Bra priser är värt mycket men bra kundtjänst är värt mer!
    Denna kombination ger självklart 10/10.
    8 mån sedan
  • Usel
    Hade en bra rea, men när produkten tog slut så kunde dom inte leverera den. Efter 2 veckor står produkten som att den finns i lager på deras sida och jag mejlar för att fråga vad som händer och när den kommer skickas. När dom väl svarar har dom tagit bort produkten från systemet så det inte står att den finns i lager och meddelar att dom inte vet när den kommer komma in igen, detta företag prioriterar inte dom som har väntat längst på en produkt utan den som har betalat mest för den så om du har köpt något på rea och den tagit slut kan du få räkna med att vänta ett par månader och på att alla andra som har handlat för ordinarie pris att få produkten före dig. DÅLIGT!
    9 mån sedan
  • Utmärkt
    Rosor!

    Min mor beställde lite fel julklappar väldigt tidigt i november på en rea, och både ångerrätten och öppet köpet var säkert borta.

    Ringde nu och dem var hur smidiga som helst! Fick returnera och det var inga problem.

    Har varit orolig för returer när det kommer till tretti men efter denna upplevelse är min oro borta.

    Tack Tretti!

    Gott nytt år!
    9 mån sedan
  • Usel
    Ni är medvetna om att Prisjakt har en prishistorik? När ni då skriver 30% på Bosch WVH28420SN och skickar nyhetsbrev om ert supererbjudande kan jag som smålänning kolla där. Ni har ju inte sänkt priset på den sedan i augusti! Skojare är jag inte intresserad av att sponsra..
    9 mån sedan
  • Hej,

    Tack för din feedback.

    Gällande rabatten som vi hade förra veckan på Bosch WVH28420SN så behövde man applicera en kod i kassan för att ta del av denna prissänkning.

    Denna kod stod på hemsidan samt i produktbeskrivningen till produkten.

    Då prissänkningen inte skedde innan denna kod var applicerad så stod grundpriset kvar på prisjakt precis som vanligt.

    Med vänlig hälsning, Tretti.se

  • Perfekt
    Väldigt ofta 20-30% rabatt på varorna. Är man registrerad hos dem och inte har bråttom med ett köp brukar det bara vara att vänta in ett av deras återkommande mail med rabatterbjudande och spara rejält med pengar.
    9 mån sedan
  • Usel
    Sämsta butik på nätet! Beställde en lagervara, tvättmaskin (då de hade rabatterbjudande på just lagervaror). Den fanns naturligtvis inte i lager och efter en månad utan leverans så beställde jag samma vara från en butik på orten som levererade dagen efter. Det kallar jag service och är beredd att betala för. Att vara utan tvättmaskin en månad är mycket irriterande och när man kontaktar Trettis kundtjänst och aldrig får ett svar på leveranstid så är deras "ha en bra dag" ett extra irritationsmoment!
    9 mån sedan
  • Hej,

    Jag beklagar att du inte känner dig nöjd med ditt köp hos oss.

    Under våra kampanjer så är det ofta ett högt tryck på vår hemsida vilket leder till att hemsidan ibland uppdateras lite långsammare.

    Det kan då vara så att varan hinner ta slut i lager men att detta inte hinner uppdateras innan nästa kund lägger ett köp.

    Vi skickar alltid ut en statuslänk efter beställning där vi då uppdaterar med information.

    Ännu en gång så beklagar jag att du känner dig missnöjd.

    Med vänlig hälsning, Sanna

  • Usel
    Leveranstid är egentligen "kanske när det blir fullmåne nästa gång". Beställde tvättmaskin+torktumlare och 2 veckor senare fortfarande inget levererat eller ens information om leverans ska ske, trots att tretti.se anger 7 arbetsdagar som max leveranstid för de varorna.

    Egentligen är det Bring som fuckar upp leveransen. Men tretti.se borde fixa det.

    Kundservice svarar på mail efter ca 2 dagar, svarar inte på telefon.
    9 mån sedan
  • Hej Abitkna,
    vad tråkigt att du inte är nöjd med våra leveranstider. Ska ta vidare era synpunkter till vår speditör för att se vad som har gått fel.

    Vår normala leveranstid är 2-7 arbetsdagar för varor vi har i eget lager. För beställningsvaror som vi först måste beställa hem är 8-15 arbetsdagar. Vid tilläggstjänster som installation kan det tillkomma 1-3 arbetsdagar.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Har gm åren handlat för ca 75000:- av tretti.se och i stort varit nöjd och glad. Tyvärr kan jag inte säga detsamma om vår senaste affär som det var första gången vi tvingades reklamerade en produkt.
    Vi köpte en dyrare mikrovågsugn (Smeg) som vi leveransen visade sig vara begagnad och t o m hade retursedel från en annan kund i lådan. Jag skrev direkt i kontaktformuläret och bifogade bilder på skador, väntade ett par dagar innan jag ringde och krävde svar. När man ringer säger en inspelad röst att man ska använda kontaktformuläret för snabbare svar, tyvärr så svarade kundtjänst aldrig inom utlovade tid utan man fick ringa 4-5 gånger för att få attention. Vi fick ett skambud på drygt 10% av varuvärdet i presentkort för att produkten var begagnad och skadad. En månad tog det att få en ersättningsprodukt, en liknande reklamation på Elgiganten löstes på 10 minuter. Personalen i kundtjänst var trevlig men tyvärr tycks rutinerna brista allvarligt och/eller så är man så underbemannade att man rullar en stort snöboll av reklamationer framför sig.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 9 mån sedan )
  • Usel
    Det har tidigare gått bra att beställa från Tretti.se
    Jag har tidigare i år beställt en (Beurer BF 750) och (Tefal ActiFry Snacking) - standarden är att jag har fått mina varor i godkänd tidsdatum. Nu handlar det inte om leveranstiden utan att de bedrog mig och skickade fel färg på en varmluftsfläkt av namnet Bionaire BCH9300-050. Antingen är det fel produktbild eller produktnamn. Om ni ska fortsätta er försäljning av BCH9300-050 så ska ni se till att produktnamnet överensstämmer med färg och design. '050' som är de sista i produktnamnet står för färg, design och annat som har med produkten att göra, tex. funktionella punkter.

    Skämmigt att ni inte har lärt er detta när de kommer till elektroniska produkter, detta är vanligt när det kommer till mobiltelefoner mfl.

    Jag noterade fram detta till Tretti's kundservice väldigt hastigt då jag har beställt säkert över 100 saker över internet enbart de här året och det här är första gången en produktbild inte stämmer överens med vad man får hem.

    Deras kundservice trodde att jag skämtade när jag hänvisade till hur bilderna inte överensstämde, alltså hur varan ser ut på deras hemsida jämfört med hur den såg ut när den anlände till mig. Tretti.se är skojare på hög nivå, det enda som de erbjöd var retur. Jag har inte tid att vänta cirka 1 månad och frysa ihjäl för att få tillbaka pengarna jag betalade för den här beställningen. De kunde ha erbjudit något presentkort eller rabattkod som läker mina sår. Det här är sista gången jag beställer från den här sidan, anledningen är solklar, deras kundservice visade sig vara på en låg nivå. Det finns många fler lösningar än retur, men det vägrar dom att inse.

    Anledningen till att jag kan bojkotta de här företaget är delvis för att de produkter som de erbjuder har andra aktörer i samma bransch.

    Käre Tretti.se, - Ni behöver inte besvara de här omdömet, ni har mina kontaktuppgifter. Och ta bort den usla produktbilden som bedrar folks ögon. Design är nr1 för mig, ni förstår inte att få en grå värmefläkt är fulare än svart.

    Här är bilden som visar hur missnöjd man kan bli när saker o ting inte ser ut som det gör i verkligheten: http://i65.tinypic.com/1zauj7.jpg
    9 mån sedan
  • Hej Calimuea,
    det var tråkigt att läsa om dina erfarenheter av ditt senaste köp även om det glädjer oss att du tidigare varit nöjd en nöjd kund hos oss.

    Det verkar ha blivit ett missförstånd här. Vår kundservice tolkade ditt mail till oss som att du inte absolut inte ville ha produkten då designen avvek jämfört med vår produktbild då du nämnde att designen var det primära vid valet av produkt.
    Denna typ av problematik kan vi lösa på flera sätt som byte eller kompensation. Vi kan fortfarande kompensera dig för det inträffade och då är det bara att återkomma till vår kundservice.

    Alla medarbetare på vår kundservice kommer att i framtiden att uppmanas att erbjuda alternativa lösningar vid alla kundkontakter så att inte liknande incidenter inträffar på nytt.
    Vi kommer även att ta kontakt med Bionaire för att efterfråga en ny och tydligare produktbild så att inte fler kunder känner sig vilseledda.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Mycket bra
    Fungerar mycket bra med tretti.se.

    Mycket ärlig och hjälpsam kundtjänst uppskattas alltid.

    Saknar uppbärning/bort forsling av vit varaor med Express.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 10 mån sedan )
  • Perfekt
    Alltid väldigt nöjd! Både bra sortiment och grymma priser. Upplever leveranserna som snabba och precisa också.
    10 mån sedan