Fri frakt & snabba leveranser
Många & säkra betalningssätt
Enkla/bekväma tilläggstjänster

http://www.tretti.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 12 år sedan
Detaljerad information Tretti har fått betyget (9.05)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Riktigt dåligt. Köpte en Electrolux Ergorapido för 1490kr. När den kom fram visade det sig att den var trasig. Efter en sekunds användning tyckte den att den var överhettad och stängde av sig själv. Har kontaktat support men efter två dagar inget svar.

    Köpte även ett strykjärn från tretti.se under Black Friday. Det har inte kommit än...
    4 tim sedan
  • Dålig
    Beställde en vara som enligt uppgift fanns i lager. Tre dagar senare var varan ännu inte skickad och jag kontaktade kundservice med en vänlig frågan om vad som pågick. Fick inget svar utan kontaktade kundeservice efter ytterligare ett par dagar. Har fortfarande inte fått svar och vet inget om varan en vecka efter beställning.
    2 dagar sedan
  • Hej Ulf! Jättetråkigt att du upplever att du inte fått mer information om din order. Vi skickar alltid ut en beställningsbekräftelse vid lagd order och givetvis en tracking-länk när varan har skickats från vårt lager. Då har du möjlighet att hålla koll på varan tills den hamnar i dina händer. Kika gärna bland skräppost och i din 'Övrigt'-inkorg ifall våra bekräftelser skulle hamnat där. Annars får du jättegärna återkomma till oss på mail eller telefon - vi är tillgängliga mellan 09:00-16:00 varje vardag. /Sanna, Tretti.se

  • Usel
    Jag har beställt produkter av tretti.se 3 gånger. Första gången var produkten defekt, andra gången slutade elektroniken fungera, och tredje och sista så gick en nyckelbit av produkten av.
    Det är så extremt osannolikt att en person ska få såna här problem med en återförsäljare om det är undantagsfall.
    Sammanlagt har jag fått ca 200 kr tillgodo på butiken i kompensation så inte ens det har varit bra.
    Betala hellre lite mer för din produkt än att beställa den från tretti.se
    5 dagar sedan
  • Hej Teo! Jag förstår din frustration kring att få en skadad vara, som tyvärr vid de få tillfällen kan hända. När det händer flertal tillfällen, som det har hänt i ditt fall, ser vi detta såklart mycket allvarligt på. Vi har stort överseende för när våra kunder får skadade varor och ser till att handläggningen blir skött på ett rättvist och effektivt sätt. Om du känner att du inte har fått denna behandling så önskar jag att du återkommer till oss, antingen via mail eller telefon, så får vi se över detta. /Sanna, Tretti.se

  • Utmärkt
    Bra utbud med kända varumärken. Köpte dammsugare på Black Friday, skickades direkt. Perfekt!
    6 dagar sedan
  • Usel
    Tretti.se har samarbete med cdon, och jag gjorde det fatala misstaget att beställa en vitvara från cdon. Den visade sig vara defekt, så jag kontaktade cdon samma dag som leveransen skett. Det tog två veckor innan jag fick någon respons som var mer än "...vi har inte fått svar från Tretti.se ännu..."

    Nu, ytterligare flera veckor senare, står vitvaran fortfarande hos mig. Ingen har hämtat den. Jag förväntas hysa denna stora maskin åt dem.

    Ruskigt oprofessionellt.
    6 dagar sedan
  • Hej! Det var inte alls kul att få läsa om din upplevelse med oss kändes oprofessionell. Vi har definitivt inte glömt bort dig utan just nu så upplever vi högt tryck på både telefon och mail, vilket kan bidra till att hanteringstiden på ditt ärende kan dröja mer än normalt. /Sanna, Tretti.se

  • Perfekt
    Utmärkt service och utbud. Svårslagna priser. Rekommenderas varmt!
    14 dagar sedan
  • Acceptabel
    Allt fungerar bra utom frakten bor man utanför en storstad så får man vänta en vecka extra på leverans då de anlitar lokala logistikföretag som struntar i att leverera snabbt. Först får man an lapp i brevlådan att kontakta transportören för att boka tid och de kan aldrig leverera samma vecka och endast en viss dag veckan därpå så därför det låga betyget.
    14 dagar sedan
  • Perfekt
    Jag har beställt från tretti.se och varit helt nöjd. Jag får hem varorna utanför dörren, helt perfekt
    16 dagar sedan
  • Dålig
    Väldigt tråkigt att behöva skriva ner ett företag ännu en gång. Jag beställde en köksfläkt och ett filter med Expressfrakt för 5-dagar sedan... ingen orderbekräftelse och inga grejer. Har mailat dem men ingen hör av sig. Faktura har jag däremot fått...

    Uppdatering:
    6 dagar efter beställningen hörde Bring av sig och sa att de kan leverera min sk. expressleverans om två dagar. Fick också svar av tretti.se efter 5 dagar av försök att komma i kontakt där de bad om ursäkt och skyllde den sena leveransen på snö..

    Har inte fått någon orderbekräftelse ännu men löfte om avdrag på expressfrakten vid en uppdaterad faktura som skall komma om några dagar.

    Tretti.se kommer att hamna på min svarta lista från och med nu även om de ligger tusenlappar under andra säljställen på sina varor. Den supporten är mer än jag klarar av som kund.

    Hoppas nu bara att varorna är vad jag beställt och att de fungerar. Men det ser jag först när jag har dem.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Usel
    14 dagar innan leveransen kom. Stod kvar på lager i 1 1/2 vecka. Dom skylde på Bring. Pratade med kundtjänsten flera gånger och skulle återkomma med besked vad som hänt. Dom återkom aldrig. Extrem telefonkö.
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Bra priser och så, men väldigt dåliga på att svara på supportmail. Flertalet gånger tar det mer än 3-4 dagar att få svar.

    Senaste paketet tog 2 månader att få levererat fastän det fanns i lager, så de verkar inte ha så bra rutiner..
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Dåligt packat. Skickade varan i en kartong som inte lämpade sig för transport och utan något som helst skydd.
    1 mån sedan
  • Hej Arahlen,
    vad tråkigt att din produkt skickades ifrån oss med bristfällig emballering. Vi ska alltid skicka alla beställningar så pass välemballerade att beställningen klarar transporten utan att bli skadad.

    Om din beställda vara kom fram och var skadad så kontakta vår reklamationsavdelning via formuläret på länken nedan. Om du saknar möjlighet att bifoga bilder på skadorna så beskriv i text så detaljerat som möjligt.

    http://www.tretti.se/info/kontakta_oss

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Ganska bra
    bra leveranstid gick snabbt
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, denna gång extra förmånligt pris.
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Efter att en produkt gått sönder och vi kontaktade kundtjänst via webformulär, så tog det drygt en vecka innan första svaret från Tretti.se. Efter det så har det gått väldigt smidigt, snabb leverans av ersättningsdelar och bra hantering i stort.
    Tyvärr drar den långa väntan i början ned känslan av en perfekt kundtjänst.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Har köpt tvättmaskin för 3 månader sedan och diskmaskin för en vecka sedan. tvärnöjd! bra pris å snabb leverans.
    1 mån sedan
  • Usel
    Något har uppenbarligen hänt med tretti. Antingen är deras kundtjänst helt överarbetad eller så har dom slutat bry sig. En enkel reklamation skall väl inte behöva ta 4 veckor (och ännu inte löst). Ytterligare en kund förlorad.
    1 mån sedan
  • Hej 360d,
    beklagar att ditt reklamationsärende ännu inte har blivit löst. Vår målsättning är att hantera och lösa alla reklamationer inom ett par arbetsdagar. Beroende på vad som är fel så kan en reklamation ta upp till ett par veckor ifall t.ex. produkten måste repareras och reservdelar behöver beställas.

    Om du fortfarande inte har blivit hjälpt så återkom till oss på reklamation@tretti.se med ditt ordernummer och ärendenumret du fått vid din första kontakt med oss.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Jag vet inte vad som hänt med tretti, men deras ärendehantering verkar ha havererat fullständigt Jag har tidigare varit jättenöjd, men den här senaste ordern drar ner allt. Fel information på deras site ledde till att en produkt skickades som inte passade. Vid reklamation tog det 2 veckor innan de öht svarade på ärendet, då hade jag skickat tre påminnelser. Sen tog det ytterligare 2 veckor att få reklamationslappen, på mail! Helt enkelt bedrövligt. Sista gången jag handlar därifrån.
    9 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Hej Vega77,

    Jag beklagar att ditt ärende inte hanterats på rätt sätt och att svarstiden varit längre än den ska.
    Jag kommer självklart att vidarebefodra dina åsikter till en ansvarig då din åsikt som kund är viktigast för oss.
    Du är välkommen att kontakta oss så att vi får chansen att göra dig nöjd som kund då vi självklart vill se dig handla hos oss igen.
    Ha en trevlig dag!

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    beställde en nexa mottagare fick en vattenflaska och sen förväntar dom sig att man skall springa till postbud för att returnera vara som DOM har skickat fel pinsamt
    1 mån sedan
  • Hej,
    Jag beklagar att du mottagit fel produkt. Tyvärr innebär detta att vi måste få tillbaka den felaktigt utskickade produkten i lager om du inte väljer att behålla denna, men du får självklart ta din tid och göra detta när du har vägarna förbi ditt postombud.
    Jag hoppas att du fått hjälp med detta så att vi kan skicka ut rätt produkt till dig,och om inte så är du välkommen att ringa in eller maila till vår kundsevice.
    Ha en trevlig dag så länge!

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    FETVARNING FÖR TRETTI.SE. Beställde tvättmaskin med installation – givetvis för att få en bekymmersfri leverans. När killarna från underleverantören Bring levererar maskinen säger de att kopplingen till vattnet är 17 mm, inte 21 mm som tydligen är standard. Jag ska köpa rätt koppling och kontakta dem. Trots att jag betalat 495 kr för installation förväntas jag alltså leka detektiv och hitta rätt koppling.

    Inser snabbt att det blir inte lätt, att hitta 17 mm-kopplingar på nätet verkar kört. Kontaktar Bring som backar ännu mer – då det inte finns separat ballofix till tvättmaskinen gör de inte installationen. En snäsig farbror säger att jag ska kontakta rörfirma.

    Ringer tretti.se. Efter över en halvtimme i deras telefonkö hamnar jag hos en support som har absolut noll koll. Får till slut beskedet att tretti.se behåller (!) mina 495 kronor, eftersom installatörerna åkt hem till mig och det kostar pengar. Trots att samma killar som bar upp maskinen också skulle installera den.

    Slutsats: Jag ska som vanlig kund alltså ha koll på både anslutningarnas dimension och om det finns separat ballofix till tvättmaskinen. Hade jag den kollen skulle jag fan i mig gjort installationen själv.

    Kommer aldrig mer att köpa en pryl från bluffbolaget tretti.se. Gör inte det ni heller.
    2 mån sedan
  • Hej,
    Vi beklagar att din leverans med installation inte gått lika smidigt som du förväntade dig att den skulle. Tyvärr så finns det vissa villkor som tillkommer när man beställer installation och dessa finner du i denna länk: http://www.tretti.se/info/villkor_for_installation

    Tveka inte att återkomma till vår kundservice om du har frågor kring detta. Ha en trevlig dag så länge.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Dålig
    Så länge man får varorna och det inte är något trasigt går det bra.
    Men får man problem med leverans eller en reklamation, så är det den slöaste kundservice jag varit med om.
    Har hänt mig 2ggr nu .
    2 mån sedan
  • Dålig
    Uppdaterad 2016-09-23

    Bra hemsida och ok priser. Leveranstiderna är dock under all kritik. Beställde två kyl/frysar den 28 augusti, det var dock båda beställningsvaror så förväntade mig att det skulle ta lite längre tid än vanligt. Efter att inget hänt på nästan tre veckor så ringer jag till kundtjänst den 15 september och får då information om att det ena skåpet är försenat från leverantör till 3 oktober och därför hålls hela ordern inne, det var dock inga problem att dela upp ordern i fler delleveranser. Vid leverans (idag, 23 september - 8 dagar senare) så är varan leveransskadad. Har anmält till kundtjänst men inte hört något än men uppdaterar när info finns. Skall bli intressant att se hur lång tid det tar innan vi får en felfri vara, men vem behöver ett kylskåp?

    Finner det underligt att när ordrar försenas pga en vara att kundtjänst inte informerar om det och erbjuder delad leverans utan att kunden måste sitta som en hök och kolla vad som händer. Inte lättare att det är väldigt långa kötider för att komma i kontakt med kundtjänst.

    TL;DR Fortfarande långa leveranstider och kundtjänst som är svår att få tag på... 7 år senare.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Hej,
    Tråkigt att läsa att du fått uppleva både en försenad leverans från vår leverantör och därefter haft oturen att få en skadad vara. Jag hoppas verkligen att detta löste sig till slut.
    Det går alltid bra att ringa in till vår kundservice om du upplever våra svar på mailen som långa. Jag förstår att man ibland vill ha svar omgående.
    Tveka inte att kontakta oss om du har några funderingar eller åsikter.
    Ha en trevlig kväll!

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Har handlat två saker hos Tretti och båda har gått sönder relativt fort. En Robia robot dammsugare batteriet tog slut efter ett år och då hade den använts och laddats enligt instruktionerna. Batteriet kostade över 1000 kr, kass produkt och kass service. Batterier har jag många och aldrig varit med om ett som är så kass.

    SMEG diskmaskin pumpen kass efter ca 100 diskningar men tyvärr utanför garantitiden så inget hjälp där heller bara en massa ursäkter varför dom inte vill hjälpa till att få det som ursprungsfel. Aldrig varit med om en så dyr diskmaskin går sönder så fort kasa kvalel från SMEG.

    Aldrig mer Tretti för min del.
    2 mån sedan
  • Hej Rutochrot,
    beklagar att du har haft en sån otur med de produkter du köpt hos oss.
    Robia är inget märke som vi känner till eller har haft i vårt sortiment. Misstänker att du har köpt just denna robotdammsugaren hos en annan återförsäljare.

    Angående diskmaskinen så säljer vi alla våra produkter med minst 1 års garanti och du som konsument har alltid 3 års reklamationsrätt. Service för Smegs vitvaror utförs i Sverige av Garantgruppen AB som har ett nätverk med kompetenta servicetekniker i hela landet.

    Om du anser att servicetekniker har gjort en felaktig bedömning så ber vi dig att återkomma till vår reklamationsavdelning så ska vi försöka att hjälpa dig.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Oseriösa
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde en diskmaskin,beställningen gick bra och såg den levererades till installations firman som skulle installera den.Då började problemen,dom skulle ringa och boka en tid med mig,ingen ringde,ringer upp kundtjänst som lovar att någon ska höra av sig.Ingen ringer på en vecka.Efter 8 samtal med trettio och löfte om att någon chef ska ta tag i ärendet så händer inget ändå.avbeställer varan så klart.Efter en vecka när jag fått pengarna så hör någon från installations firman av sig och vill boka tid !.slösade bort 3 veckor innan jag kunde beställa samma vara från ett annat Företag som klarade av att installera den på 2 arbetsdagar efter beställning.Kommer naturligtvis aldrig mer att handla från Trettio.Sämsta köpupplevelsen någonsin på nätet.
    7 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Bra
    Beställde en Philips BT5200 trimmer på måndag kväll, hämtade ut den på postens utlämningsställe på torsdag förmiddag = snabb leverans.

    Däremot borde de förbättra både systemet som visar orderstatusen, samt kundtjänsten. Orderstatusen visade "Förbereds på lager" hela tisdagen, på onsdagen ändrades det till "Packad och klar att skickas". Då jag var tvungen att ha grejerna inom 7 dagar blev jag lite misstänksam på tisdagen och mailade till kundtjänst (denna och flera andra Philips-trimrar hade senaste veckan tagit slut hos nästan alla andra återförsäljare, så jag blev misstänksam mot lagersaldot), och fick det ökända svarsmeddelandet att det var extra långa svarstider just nu pga. oförutsedda händelser (som flera andra här också skrivit om).

    Nu kom ju varan fram snabbt och allt är bra - men det finns förbättringspotential både hos kundtjänst och orderstatussystemet.
    3 mån sedan
  • Usel
    Tretti har en ok webshop men problemen börjar så fort du behöver ta kontakt med deras kundtjänst. Jag har ringt dem vid olika tillfällen det senaste halvåret och alltid mötts av frasen: "just nu har vi extra stor belastning". Om man mailar till dem får man ett standardsvar att de pga oförutsedd händelse har extra lång väntetid.

    I praktiken är det omöjligt att få tag i någon på Tretti. Häromdagen stod jag i telefonkö i 70 minuter innan jag gav upp. Förstå hur lång tid det är! Antar att jag aldrig skulle kommit fram då deras system sätter alla i en evighets-loop. Efter att ha mailat och blivit lovad svar inom 24timmar fick jag svar efter fyra dagar.

    Tips till Trettis ledning: Anställ fler medarbetare till kundtjänst! Det räcker inte med en telefonsvarare och en person som skickar mail med fyra dagars fördröjning.

    Visst vore det komiskt om Tretti svarade att jag ska kontakta deras kundtjänst?
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra pris på varan jag köpte, snabb leverans.
    4 mån sedan
  • Bra
    Enkel och bra hemsida. Enkelt att jämföra priser och funktioner. Gick snabbt och enkelt att beställa och betala.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har bara haft goda erfarenheter av Tretti.se. Köpte kyl/frys+diskmaskin till köket i våras. Valde till uppbärning och miljöretur. Funkade suveränt. Två trevliga killar från Bring kom och levererade på en tid som passade mig (17-20). Jag köpte vid ett tidigare tillfälle tvättmaskin inkl uppbärning och installation. Funkade kanon det också. Har även köpt dammsugare, handdammsugare och en del andra småsaker vid olika tillfällen. Aldrig haft några problem och leveranstiden har de hållit.
    Jag gjorde misstaget att beställa spis från ett annat företag pga kortare leveranstid enligt hemsidan, vilket de inte höll! De erbjöd inte heller kvällsleverans, uppbärning, installation eller miljöretur. Det slutade med att jag hämtade spisen själv hos DHL för att slippa vara hemma mellan 10-12 en vardag.
    4 mån sedan
  • Dålig
    Köpte och betalade 12/7 och spisen levererades 3/8-16.
    Den levererades med norsk kontakt (i Sverige) vilket innebar att både sladd med kontakt och elektriker behövdes.
    Aldrig mer tretti.se
    4 mån sedan
  • Hej Christer,

    Vi skulle uppskatta om ni tog kontakt med vår kundtjänst gällande detta så ser vi över ärendet samt varför er vara levererades med norsk kontakt.
    Ser fram emot er återkoppling!

    Med vänliga hälsningar,
    Tretti

  • Perfekt
    Bra priser på mycket och snabba leveranser. Kan bara rekommendera.
    Ibland även extra kampanjpriser som inte syns på prisjakt (tror jag).
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra men se över kostnaden för fakturaköp, vem tar betalt för detta idag egentligen?
    4 mån sedan
  • Hej,

    Vi på Tretti använder oss av Qliro som fakturapartner och kan erbjuda en rad olika betalningsalternativ i samband med detta för skräddarsy ett så passande betalningsalternativ som möjligt.
    Om ni har några specifika frågor gällande fakturaköp ber vi er kontakta vår kundtjänst på Tretti alternativt vår fakturapartner Qliro direkt.
    Ni når oss på följande telefonnummer: 0771-31 30 31 eller via vårt kontaktformulär: http://www.tretti.se/info/kontakta_oss.

    Bästa hälsningar,
    Tretti

  • Ganska dålig
    Jag har tidigare beställt från Tretti och varit nöjd men den här gången var det under all kritik. La en beställning 17 juli och produkten skulle då komma in i lager den 20 juli. 26 juli mailar jag och frågar vad som hänt med min order och får svar inom ett par timmar att inleveranserna släpar. 2 dagar senare söker jag statusen på deras hemsida och står att den är beställd av leverantör liksom samma svar från deras kundservice. efter det avbröt jag ordern.
    4 mån sedan
  • Hej Patrik,

    Det var tråkigt att ni är missnöjd med er upplevelse hos oss på Tretti och vi beklagar att ni fått vänta på er leverans.
    Vi skickar i samband med köp ut en leveransstatus länk där vi uppdaterar er som kund om den information samt de datum vi på Tretti blir tilldelade av diverse leverantör.
    Vi har en preliminär leveranstid på 8-15 arbetsdagar på våra beställningsvaror. Att leveranstiden är preliminär innebär att den kan komma att ändras. Vi försöker givetvis leverera varorna så snabbt som möjligt och många gånger kommer leveransen redan innan den preliminära leveransramen.

    Med vänliga hälsningar,
    Tretti

  • Usel
    Jag kan bara säga om detta "företag" tretti.se: UNDVIK! Handla inte där! Det finns så många andra som anstränger sig och vill agera proffsigt mot dig som kund. Detta bolag tillhör inte dem. De skryter om snabba leveranser. Snack! Jag beställde en kaffebryggare och en packe filter. Efter en månad kommer jag på att jag ännu inte fått leveransen. Min gamla bryggare funkade någorlunda så iofs var det inte akut. Men en månad? Tar kontakt med dem och på just det där nonchiga sättet som jag HATAR får man svaret att jag själv ska kolla leveransstatus i någon länk någonstans. Inte min uppgift!

    De hade inte fått fram filtren och därför höll dom hela ordern! Istället för att skicka bryggaren. Istället för att via ett enkelt mail MEDDELA att man är försenad och ge mig ett val. Avbeställa eller vänta.

    Dessa beteenden trodde jag mer eller mindre hade försvunnit i och med att näthandeln mognar. Men tydligen inte. Än finns det uppenbarligen småungar som sköter en "nätbutik" från morsans sovrum och så blir det därefter.

    Nu har jag avbeställt varan och sänder de den ändå så hämtar jag inte ut den. Vände mig till annan leverantör och fick bekräftat direkt att varan gått iväg! Så ska det se ut! Behöver jag säga att det inte blir fler köp hos amatörfirman tretti.se?!?
    4 mån sedan
  • Hej, beklagar det inträffade.

    Vi tar till oss av din kritik och vi borde självklart ha tagit kontakt med dig i ett tidigare skede och erbjudit oss att skicka kaffebryggaren med en gång då tillbehören du beställt var tillfälligt slut. Vi är tacksamma för dina synpunkter. Vi arbetar på att vara så aktiva som möjligt gentemot våra kunder och att i ett så tidigt skedde som möjligt informera våra kunder om eventuella förseningar. Tyvärr har vi brustit med detta i ditt fall och hoppas att du trots det inträffade kan ha fortsatt förtroende för oss på Tretti.se.
    Med vänliga hälsningar, Tretti.se

  • Perfekt
    Hjälpsam support. Billigt.
    4 mån sedan
  • Dålig
    Har handlat mycket på tretti och det har fungerat bra men denna gång har de misslyckats. Min beställning skulle levereras ca 1 vecka efter beställning då den inte var hemma vilket var ok. Efter 1 vecka får jag ett mail att den är under behandling. Tänkte först att den var på gång men efter ha kollat status så skall det dröja ytterligare 2 månader ! Ok, får avbeställa den då. Skickar ett mail. Efter 48 timmar fortfarande inget svar. Försöker nu ringa till tretti. 29 personer före mig och efter 25 min i kö är jag nr 20! Tror att ingen jobbar där för kön försvinner av sig själv. Mycket dåligt !
    4 mån sedan
  • Hej Janspj,
    beklagar att leveranstiden för din order har kommit att bli längre än förväntat.

    Tretti.se hade under föregående vecka två stora kampanjer där vi gav bra rabatt på alla produkter ifrån Bosch och Siemens samt på flera av våra trädgårdsmaskiner. Dessa kampanjer var väldigt uppskattade bland våra kunder vilket har lett till längre handläggningstider för vår kundservice jämfört med vad det brukar.

    Vi är medvetna om problemet och gör allt vi kan för att få ner våra svarstider. Vi håller t.ex. på att ta fram ett callback-system som gör att du som kund ges valet att bli uppringd av oss istället för att behöva vänta i telefonkön.

    Jag misstänker av din beskrivning att beställningen du gjort avser Bosch WAT283L8SN. Om detta stämmer så kan jag meddela att vi kommer att få in fler exemplar redan under början av nästa vecka och inte om 2 månader vilket är det besked vi tidigare haft.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Beställde en hårtrimmer. Får en begagnad med hår kvar i maskinen. uruselt!
    4 mån sedan
  • Hej,
    vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att du har fått en begagnad hårtrimmer sänd till dig. Sånt här ska naturligtvis inte kunna inträffa och jag kommer att ta upp detta med vårt lager för att se skärpa våra rutiner så att liknande incidenter inte inträffar i framtiden.

    Vi kommer att kontakta dig via e-post för att hjälpa dig vidare med ett byte av produkten.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Bara plus från min sida. Bra priser och snabba leveranser.

    En extra stjärna för den perfekta kundservicen som var tillmötesgående och gjorde allt för att vi skulle vara nöjda med våra köp.

    Kan inget annat än att rekommendera tretti.se då de verkligen tar hand om sina kunder.
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Överlag en mycket bra butik som jag gärna handlar ifrån, trots ett mindre lyckat köp en gång.
    5 mån sedan
  • Usel
    Tretti.se är det sämsta företag jag har haft med att göra! Har inte fått min diskmaskin jag beställt 2016-04-22. Krävde pengarna tillbaka 2016-05-23, har fortfarande inte fått tillbaka några pengar eller diskmaskin nu 2016-06-16. Har ringt och mailat 7-8 gånger senaste veckorna men de hjälper inte ett skit! Köp inte något på detta företag! Du får betala men du får inga grejer eller pengar tillbaka. För mig gäller det 4990kr
    5 mån sedan
  • Hej,

    Vi beklagar att er köpupplevelse hos oss inte blev som ni förväntat er.
    Vänligen återkom med ett ordernummer så kollar vi genast upp detta och ser över hanteringen. Vi kollar sedan upp vad som orsakat fördröjningen samt löser problemet.

    Med vänliga hälsnigar,
    Tretti

  • Usel
    Amatörens afton!

    Jag beställde fläkten hos tretti.se då samma fläkt hos cdon.se (tretti säljer sina varor där också, båda tillhör samma koncern) gick inte att köpa med på cdon:s egen hemsida utlovad rabatt.
    Ärendet hos cdon tog för lång tid och förblev olöst/obesvarat så det blev till att beställa direkt från tretti i stället.
    Varan enligt önskemål och inbyggd möjlighet skulle levereras med två veckors fördröjning (ordern på paus). Ingen bekräftelse om att önskemålet lästes av en levande människa och accepterades skickades till kunden.
    Konkurrenter i samma bransch mailar och bekräftar samma dag! (jag köpte lite andra vitvaror samtidigt)

    Pengarna drogs för övrigt direkt från kortet, medan konkurrenter bara reserverar och sedan drar av först vid leverans!

    Efter 1,5 vecka kom följande meddelande:
    ”Jag måste tyvärr meddela om att jag inte har någon information för närvarande angående din leverans, jag ska höra med inleverans angående din fläkt då den inte upphittades på lagret.”
    Sedan kom följande:
    ”Det verkar som om den är helt och hållet försvunnen”

    Mera mail fram och tillbaka. En ny order skapas och varan skickas även i väg!
    Några dagar senare (Bring Express som levererar via anbud) fick man äntligen varan hem, men lite senare samma dag (!) kom ett nytt sms från Bring om en ny leverans från tretti.

    Fläkt nr2 (!) var på gång! Åter fick man slösa mer tid för samtal/mail och ordnad retur på den andra.
    Tretti har ingen koll på sina varor/lager/leveranser/rabatter, undvik dem och köp i stället hos andra om du vill ha en smidig affär!
    Har bara haft bara goda erfarenheter med övriga bolag i samma grupp, men jag köper aldrig mer något från tretti.

    Årets sämsta e-handlare! Supporten är under all kritik, jag förstår inte hur man kan vara så nonchalant i en bransch med så hård konkurrens.
    Slutsats: köp vitvaror hos danska företag som vet var (kyl)skåpet skall stå!
    6 mån sedan
  • Hej!

    Vi på Tretti beklagar att er köpupplevelse inte blev som ni tänkt.
    Vi kan tyvärr inte få händelseförloppet ogjort men vi ser gärna att ni återkommer till våran kundservice med ordernummer. Vi tar med oss den kritik ni lämnat och kommer undersöka händelsen och vad som gått fel för att kunna förhindra liknande förseningar i framtiden.
    Med vänliga hälsningar,
    Tretti

  • Dålig
    Tyvärr har Tretti blivit usla. Leveransen dök inte upp på utsatt dag. Inget mejl, inget samtal. Fortsatt ingen information dagen efter. Till slut avbokade jag beställningen och helt plötsligt vaknade man. Jag har fortfarande inte fått några pengar tillbaka så eländet fortsätter. En stjärna till den trevliga personen i kundtjänst som jag lyckades nå efter 10 minuter i kö men som inte kunde göra något.
    6 mån sedan
  • Hej,

    Det var tråkigt att höra att leveransen inte dök upp på utsatt dag. Vi strävar hela tiden efter att hålla våra leveranstider och om det skulle ske någon oförutsedd händelse längs med vägen som orsakar försening ska ni självklart få information om detta.
    Kontakta gärna våran kundservice så hjälper vi er vidare med återbetalningen.

  • Usel
    Aldrig igen. Fem veckor från lagd order och ingen leverans.
    6 mån sedan
  • Hej,

    Vad tråkigt att ni känner er missnöjd med leveranstiden. Vi på Tretti skulle vara tacksamma om ni kan återkomma till våran kundservice med ett ordernummer så kollar vi upp varför leveransen har dröjt så pass länge.

  • Usel
    Fattar inte vad som har hänt med Tretti. Har handlat av dom tidigare men den här gången nu har dom spårat ut helt och ingen vill ta ansvar. Jag beställde en robotgräsklippare Robomow MS1000. Vet inte hur många mail till Tretti som jag skickade. Varje gång sa dom att klipparen hade skickats med Bring.

    Jag ringde förstås Bring flera gånger och dom hävdade envetet varje gång att dom inte hade fått godset, vilket stämde med trackingnumret som Tretti hade lämnat. Tretti mot Bring och jag mitt i mellan...

    Tretti har givetvis inte något telefonnummer man kan inte ringa och varje mail tar lång tid att få svar på :(

    Till slut kom det fram att godset inte alls hade gått iväg som Tretti sagt i ett flertal mail, lögn med andra ord. Då ändrade dom sig och sa att godset skulle skickas med DHL. Inte tusan gjorde det väl det heller. Tretti lyckades inte få iväg grejerna med vare sig Bring eller DHL.

    Då tröttnade jag och åkte och hämtade klipparen. Riktigt trist historia det här.

    När jag skrev om mina problem på deras hemsida (dessutom på deras uppmaning om att ge ett betyg) om hur "nöjd" jag var - inte nöjd alls förstås. Då la dom inte ut betyget på deras sida. Där står bara om en annan person som har haft precis samma problem som jag (recensionen är från 2014-05-17). Dvs han fick inte heller sin klippare. Dom verkar inte våga lägga ut dåliga betyg längre.

    Som tur är så är klipparen bra, men det blev rejält tråkigt pga Trettis hantering av affären. Jag vågar så klart inte handla där igen.
    6 mån sedan
  • Dålig
    Kan tyvärr konstatera att Trettio.se har blivit riktigt dåligt - vilket jag hade missat, men ser att det beskrivs nedanför samma problem som jag har haft med dem.
    Idag - så var det 46 minuters väntetid innan jag kunde komma i kontakt med Tretti.se, igår ca 28 min. Inte OK. Dessutom, när man har en fråga om leverans, vilket är halva tjänsten, så blir man hänvisad till Bring Express - som när det gäller installation av tvättmaskin/torktumlare, anlitar ett annat företag, UB Installation, som i stort sett är omöjliga att komma i kontakt med. De har en teoretisk telefontid mellan kl. 15-17 - men, just det, dem svarar inte på den telefontiden …

    Dessutom, så är tjänsten, tilläggstjänsten installation helt obegriplig. Först får man anlita en hantverkare för att koppla ur elen (för det ingår inte) utan att veta när man kan få leverans av produkterna - och sedan, kan UB förhoppningvis installera igen. Skriver förhoppningsvis, då varken tretti.se, bring, eller UB faktiskt verkar ha koll på vad som ingår i installationen.

    All in all - jag kommer aldrig att närma mig detta trettio.se igen - finns bättre, billigare och mer kommunikativa aktörer där ute.

    //Från en som en dryg vecka senare - fortfarande inte förstått när jag kommer få varorna och om leverantörens underleverantör kan klara av installationen som jag betalat Tretti.se för.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Supernöjd med allt -kundsupport, produkt, pris och leverans. Rekommenderar verkligen Tretti!
    6 mån sedan
  • Usel
    Katastrof, sämsta nånsin, uselt, mega super ultra hyper dåliga.
    Beställde ett babylarm som vi hade i 2-3 månadader. Av någon anledning gick detta sönder och vi kontaktade trettio.se för att höra om vi kunde reklamera detta. Detta gick bra, men just denna babylarmet fanns ej längre att köpa. Vi sa ok, ta ett annat babylarm så betalar vi mellanskillnaden. De sa ok och leveranstiden bestämdes till 8-15dagar. Efter 20 -dagar fråga vi vart vårat larm tar vägen. De bad om ursäkt och sa att ordern har fastnat i vårat system. Vi skickar iväg det men det tar 8-15 dagar. Nu har det gått 2-månader men fortfarande inget babylarm. De skyller hela tiden på deras leverantörer vilket inte håller då de själva har skyldighet att leverera i tid. KÖP INTE AV DETTA FÖRETAG!
    7 mån sedan
  • Hej ElinMarkus,
    vänligen kontaktat vår kundservice på nytt så ser vi till så att ni antingen blir återbetalda för ert reklamerade babylarm eller så kan vi hjälpa er att välja en annan modell vi har i lager för tillfället och kan leverera snabbare.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Ville returnera en produkt som kostade 600:- då jag ångrade mitt köp, avgiften för detta är 95:- helt oacceptabelt då det omöjligen kan kosta detta att skicka ett litet paket som väger 500gr.
    7 mån sedan
  • Hej Anbeh,
    det stämmer att vi debiterar 95 kr vid returfrakt. Denna avgift tas endast ut om du väljer att returnera produkten med hjälp av en fraktsedel ifrån oss. Använder du dig av vår fraktsedel så är returen både spårbar och försäkrad vid eventuell förlust eller skada.

    Du kan själv returnera produkten till nedanstående adress. Vi accepterar ej retur av personvårdsartiklar med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl.
    Det är du som konsument ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.

    Returadress:
    Tretti.se
    Cementvägen 1
    136 50 Haninge

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Kan varmt rekommendera tretti.se
    Fick en ny dammsugare samt prisskillnadspengarna och allt gick smidigt. Det var den andra dammsugaren jag reklamerat av märket Electrolux Ergorapido. Hoppas nu denna håller bättre.
    7 mån sedan