Fri frakt & snabba leveranser
Många & säkra betalningssätt
Enkla/bekväma tilläggstjänster
Hemsida:

http://www.tretti.se

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 10 år sedan
(data från 2014-04-24)
Detaljerad information Tretti har fått betyget (8.71)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Dålig
    Kortfattat skulle jag säga att tretti.se är bra när allt finns hemma och allt fungerar smärtfritt. Blir det minsta problem vill tretti.se inte ta något ansvar, har väldigt dålig eller ingen service alls.

    Köpte ett paket med en tvättmaskin och torktumlare av tretti.se, köpte även till uppbärning, installation och retur. När de skulle installera tvättmaskinen visade det sig att den var trasig.

    Kontaktade då tretti.se och meddelade dem som tyckte jag skulle felanmäla det till Bosch som då skulle skicka ut någon tekniker. Eftersom jag inte accepterade leverans av en trasig maskin så kom vi överens om att Bring som gjorde ett jätte bra jobb skulle ta tillbaka maskinen. Tretti.se lade en ny beställning på en tvättmaskin och skickade en faktura från (eftersom jag inte ville uppge mitt lösenord till mitt kreditkort till tretti.se). Eftersom fakturan var från Klarna så betalade jag den innan jag fick en kredit från dem för maskinen som gått i retur.

    När jag nu kontaktat tretti.se gällande att jag betalat för tvättmaskinen två gånger så får jag efter sex dagar svaret. Kontakta Klarna så hjälper de dig.

    Om tretti.se läser detta har jag några frågor.

    1, Enligt autosvaret när jag kontaktade er via ert webbformulär så har ni som målsättning av svara inom 24 timmar (vardagar). Klassar ni " Ditt ärende är under behandling och vi återkommer med svar till dig så fort som möjlig" efter 21 timmar som ett lämpligt svar inom 24 timmar eller är det bara ett sätt för personalen att möte er interna SLA? Enda "riktiga" svaret var efter 6 dagar då jag blev ombedd att kontakta Klarna istället.

    2, Vad händer med försäkringar mot bedrägerier etc om man lämnar ut sitt kreditkortsnummer, CVC kod och lösenord till 3D secure verifieringen till er personal som man blir ombedd?

    3, Varför skulle jag behöva betala för samma maskin två gånger?

    Mitt ärendenummer är 2B0EAB11CF
    10 dagar sedan ( Uppdaterat: 8 dagar sedan )
  • Hej Jonas_E,

    Jag har bett en handläggare återkoppla till dig.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Acceptabel
    Ja en månad har jag nu väntat få hjälp med produkt jag köpte från Tretti. Det skriver att de ska åtgärda inom 24h, de är nog fel enhet här, kanske 24m!

    Klart besviken på dem!

    Trots man stöter på så händer det inget.

    Ändrar från 1 till 5 efter en skärpning från deras sida och löst problem till slut.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 9 dagar sedan )
  • Hej Dakarbiker,

    Har du ett ärendenummer eller ordernummer?

    Så kan jag be en handläggare återkoppla till dig.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Usel
    Över 2 månader utan ett ljud. Börjar nästan bli lite smått imponerad av hur kasst ett företag kan vara...

    ---------------------------

    Ja nu har det gått över 1 månad och inte ett pip från tretti.se...vilket skämt detta börjar att bli...man borde iaf kunna återkomma om man som leverantör inte har levererat det man ska?

    --------------------------
    Om du vill handla med ett företag som totalt struntar i dig direkt efter ordern är bekräftad...då är Tretti.se verkligen butiken för dig! De är helt outstanding i den aspekten.

    Mitt enda råd är att undvik detta företag så långt det bara går. Jag har handlat en hel del på nätet och ALDRIG upplevt sådan total avsaknad av kundservice!

    Så vad är problemet:

    Vi beställde disk- och tvättmaskin med installation o bortforsling. Det blev levererat sent samt utan installation. Varorna lämnades ouppackade mitt på golvet.

    Detta påpekades givetvis omgående och det skulle såklart fixas.

    Nu, snart 3v senare, 5 telefonsamtal och ett antal mail:
    - vi blivit lovade att det skall fixas och att det har hög prioritet ett antal gånger, "för såhär ska det ju naturligtvis inte gå till"
    - de har inte återkommit en enda gång utan vi har tagit all kontakt
    - de har fortfarande inte återkommit med en tid när detta kan göras

    Men...är detta vad du vill ha...är Tretti.se din leverantör!
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 22 dagar sedan )
  • Hej Sukramrm,

    Har du ett ärendenummer eller ordernummer som detta gäller? Så kan jag be en handläggare ta kontakt med dig direkt.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Usel
    Tyvärr har jag samma negativa upplevelse som många nedan. Uruselt när saker inte fungerar, jag har nu väntat 11 dagar sedan beställning på en vara som finns i lager. Kundtjänsten hjälper inte och nämner att ärendet "Undersöks", ingenting händer.
    Patetiskt! Inte värt ett smack, köp dina varor någon annanstans om du inte vill bli frustrerad.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Vänligen återkom med dit ärendenummer så ber jag en handläggare återkoppla till dig.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Usel
    Tretti.se är bra när allt fungerar. När det inte fungerar märks det tydligt att de kapar kostnaderna på kundtjänst och garantier. Vår Tvätt/torkmaskin från Hoover brann upp bortom reparation. Den rökfyllde hela lägenheten som blev obeboelig under flera veckor av sanering och renovering. Maskinen var inte ens ett år gammal, men årsdagen passerade då trettis kundtjänst inte gick att nå. Då krävde Tretti att vi själva drev frågan mot tillverkaren. Detta var inget stort problem då Hoover alltid har två års garanti på sina produkter, vilket tretti alltså förnekade. När tillverkaren krediterat till Tretti satt de på pengarna ytterligare en månad innan de återbetalades till vårt konto. Det tog alltså över två månader och för oss som kunder att bli kompenserade av Tretti.se. Aldrig mer Tretti.se!

    Ärende 02B0B0A81C.
    1 mån sedan
  • Hej Marrrs,

    Har ni nu mottagit återbetalningen?

    Jag ber en handläggare återkoppla till dig.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Perfekt
    Mycket bra sortiment och lika bra service. Hade varan 48 timmar efter ordern var lagd. E-handel när den är som bäst. Märks att Tretti.se ingår i samma koncern som CDON.COM, lika bra service där. Kommer definitivt att fortsätta handla här.
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Inget att klaga på, bra
    1 mån sedan
  • Usel
    Kundservice inom 24 timmar, har väntat på svar i en vecka. Har stöt på flera gånger utan resultat. Jag skulle nog ha läst omdömena innan jag beställde och inte nu efteråt.

    VARNING för detta företag, det har nu gått 2 veckor och jag har fortfarande inte fått hjälp. Produkten var trasig vid leverans.
    2 mån sedan
  • Ganska dålig
    Kundtjänst har inte hanterat mitt ärende på nästan två månader. Dock nu löste det sig.
    2 mån sedan
  • Usel
    Dåligt. Ohjälpsam kundtjänst även när det är butiken som gjort fel. Ett "Ursäkta, vi ska rätta till det" och sedan faktiskt hjälpa till kommer man långt med när man har gjort fel, men det har inte Trettis kundtjänst lärt sig. Innan detta hade jag planerat att köpa både spis och diskmaskin från Tretti, men det kommer inte att hända.
    Kommer inte att beställa här igen.

    Välj en annan leverantör.
    2 mån sedan
  • Dålig
    Tycker inte om att produkten är öppnad, full med fingeravtryck och sen inslagen igen. I så fall ska det framgå när man köper den.
    2 mån sedan
  • Usel
    VARNING - välj en annan leverantör. Gör inte som jag utan läs igenom folks kommentar!

    Att handla var inget problem det funkade fint.

    Dock när jag skulle reklamera en produkt som var sönder så har jag inte fått någon support. De säger att det kommer ta cirka 24 timmar för att få ett svar, ibland även snabbare.

    Dock har jag väntat i snart en vecka nu utan svar.

    Uppdatering gått en halv månad nu.
    Inget!

    Uppdatering två
    Fortfarande ingen hjälp från dom
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Dålig
    Beställde en TRIUMPH PC 5000 för 790:-, fick senare svar att den inte finns, däremot finns den kvar på deras hemsida för 1 290:- , jo tjena!

    "Dessvärre har vi precis blivit informerade av vår leverantör Braun att
    artikeln TRIUMPH PC 5000 tyvärr utgått ur deras sortiment. Vi kommer därav
    inte kunna leverera den beställda produkten"
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställde ett par hörlurar som fanns i lager under helgen. Onsdag kväll har varan fortfarande inte kommit iväg. Fick något svar om att Posten inte hann hämta allt de hade att skicka, men att varan kanske kunde komma i början av nästa vecka.

    Jag struntar i om de "friskriver" sig med sina 2-7 dagars leveransvillkor, nästa gång beställer jag någon annanstans. Jag har ingen lust att vänta för att deras deal med Posten inte fungerar.

    E-handelsföretagen måste fatta att de konkurerar lika mycket med leveranstid som med pris.

    Uppdatering: Beställde en tvättmaskin som plötsligt visar sig vara slut i lager. Jag försöker direkt häva köpet, men kundtjänst vägrar höra av sig. Efter mer än två dygn får jag äntligen veta att köpet är hävt, men att jag får tillbaka pengarna först efter FEM bankdagar. Rent och skärt lurendrejeri. Fy fan!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Ignorerar reklamationer och har urusel kunservice.

    Hävdar att de har som ambition att återkomma inom 24 timmar och säger i sin information att de oftast återkopplar mycket snabbare än så. Detta kunde inte vara mer felaktigt om du frågar mig. Fick en transportskadad tvättmaskin levererad för två veckor sedan och trots i princip dagliga påtryckningar via deras reklamationskanal (webbaserad) och kundtjänst (telefon) får jag inget svar. I telefon är svaret oftast enbart att de hänvisar till webben och inte kan göra något, Ibland säger de att de skall lägga ett meddelande om att återkomma snarast - inget har någon som helst effekt.

    Jag har handlat hos dem ett antal gånger innan och då har det funkat smärtfritt. Skillnaden har varit att jag aldrig behövt kontakta kundservice, varorna vid dessa tillfällen har anlänt hela och fungerande.

    Jag har aldrig råkat ut för något i närheten av så dåligt. Vid närmare eftertanke har jag handlat på ställen där ett senare konkursbo har hanterat kundservice mycket bättre än så här. En snabb sökning på nätet och jag inser att jag borde kollat detta innan - jag är långt ifrån ensam av uppleva detta hos tretti.se.

    Från att jag rankat denna butik högt, har jag helt ändrat uppfattning och kommer att avråda alla jag känner från att ha något med dem att göra över huvud taget.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    En rekommenderad butik.
    Har handlat från dem några gånger nu.. Det går smidigt att handla..
    Hade fel på en vattenkokare som jag köpte där..anmälde det och fick en ny några dagar därefter.
    Uppdatering:
    Fel på vatten kokaren igen, dem löste det smidigt och bra. Oftast är det först då det blir strul med en produkt då man får veta verkligen hur bra butiken är på att lösa det. Och Tretti.se får Topp betyg av mig. Trevlig personal och bemötande. Snabba svar.

    Jag rekommenderar denna butik jätte mycket :)
    4 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Usel
    Ingen info om produkten skickats eller inte efter flera dagar.
    Dom flesta butiker brukar skicka med trackingnummer på posten eller iaf tala om när varan skickats.
    2 mån sedan
  • Hej,

    Har du ett ordernummer kopplat till ditt köp som vi kan titta på?

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Dålig
    Bra så länge som inget behöver reklameras. Köpte en diskmaskin samt droppskydd. Leveransen gick fort men droppskyddet var sprucket vid leverans. Nu har det gått en vecka och inget har hänt trots upprepade påstötningar. Mycket besviken. Kommer inte handla där mer :(
    3 mån sedan
  • Hej,

    Har du ett ordernummer eller ärendenummer kopplat till köpet?

    Så kan jag be en handläggare återkoppla till dig.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Utmärkt
    Vill du vittvaror som är kvalitet och bra priser
    Så är tretti den rätta butiken .
    3 mån sedan
  • Usel
    Skickade in ett ärende om reklamation den 3:e januari. Har idag den 12:e fortfarande inte fått ett livstecken tillbaka. Ser här att många andra har samma problem, har de helt slutat med kundservice?
    3 mån sedan
  • Dålig
    Har spanat in en tvättmaskin och en diskmaskin på tretti.se

    Jag skrev upp priserna förra veckan
    Jag kollade priserna nu. Dom har höjt dem. Det är ju inget olagligt. Dock så så visar man upp en väsentlig högre pris bredvid, överkryssat. Man får en känsla av att dom sänkt priset nyss med flera tusen. Dock så hade dom detta höga priset för ca ett år sen!

    Fullt av Trettio.se!
    3 mån sedan
  • Usel
    Efter alla bra omdömen här handlade jag utan att kolla närmare på senaste omdömena.
    Idiotiskt av mig.

    Nåja, beställde för ca 2,5tusen. Stora köksredskap(crockpot t.ex).Fick dubbla leveranser,dubbla fakturor som angav olika orderdatum men kom fram samtidigt...
    Behövde ta kontakt med dom en bisarr mängd gånger för att dom ens skulle berätta för mig hur jag skulle betala för en returfraktsedel. Dom glömde ofta bort att svara på mina frågor så jag fick maila igen. Att dom ens ville kräva mig på 95kr för retur av dubletten när jag skulle behålla det jag beställt är sjukt nog.

    Att konka hem allt bara för att upptäcka att hälften var onödigt, och sen att behöva tjata för att jag ska _kunna_ betala för deras misstag, konka tillbaka allt till posten och sen lyckas få en fakura makulerad var fan det värsta jag varit med om.

    Med 10 års näthandelerfarenhet, både privat och från företag i europa,kina och usa
    har jag inte stött på någon liknande.

    Nästan så att man tror att butiken är ett aprilskämt. Första gången, definitivt den sista.

    REKOMMENDERAS INTE
    3 mån sedan
  • Usel
    Har gm åren handlat för ca 75000:- av tretti.se och i stort varit nöjd och glad. Tyvärr kan jag inte säga detsamma om vår senaste affär som det var första gången vi tvingades reklamerade en produkt.
    Vi köpte en dyrare mikrovågsugn (Smeg) som vi leveransen visade sig vara begagnad och t o m hade retursedel från en annan kund i lådan. Jag skrev direkt i kontaktformäret och bifogade bilder på skador, väntade ett par dagar innan jag ringde och krävde svar. När man ringer säger en inspelad röst att man ska använda kontaktformuläret för snabbare svar, tyvärr så svarade kundtjänst aldrig inom utlovade tid utan man fick ringa 4-5 gånger för att få attention. Vi fick ett skambud på drygt 10% av varuvärdet i presentkort för att produkten var begagnad och skadad. En månad tog det att få en ersättningsprodukt, en liknande reklamation på Elgiganten löstes på 10 minuter. Personalen i kundtjänst var trevlig men tyvärr tycks rutinerna brista allvarligt och/eller så är man så underbemannade att man rullar en stort snöboll av reklamationer framför sig.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Allt funkade kanon och mitt kylskåp kom snabbt!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har tidigare handlat av Tretti och varit nöjd, Denna gång hade jag kontakt med deras kundtjänst efter beställning, de löste problemet på smidigt sätt. Och svarstiden var under 24h trots julhelg. Så hittills har de högsta betyg från mig.
    3 mån sedan
  • Usel
    Har aldrig varit med om så dålig hantering av en reklamation. Varan trasig vid leverans. Skickar meddelande om att jag vill ha den utbytt. Efter många försök att kontakta er men bara blivit borthänvisad har jag tröttnat rejält, nu har det nästan gått en månad sedan min första reklamationsanmälan och forftfarande inget vettigt svar.
    3 mån sedan
  • Usel
    Väldigt dåligt att man måste betala frakten 95kr vid byte av vara. Har aldrig varit med om detta tidigare. Gått 9 arbetsdagar och fortfarande inga pengar tillbaka på min retur.
    4 mån sedan
  • Bra
    Köpte tvättmaskin. Bra pris och snabb leverans. Det som drar ner är att speditionsfirman var oflexibel. Har garage i källaren som min sambo öppnade och bad dom ställa den direkt på insidan men detta var inte möjligt pga försäkringar så dom ställde den ute i regn en hel dag innan jag själv kom hem. Inte servicemindigt med leveransen...
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, bra priser och trevlig kundtjänst då jag fick problem med en av mina beställningar!
    4 mån sedan
  • Usel
    Valde att hämta i showroomet eftersom det verkade logiskt att det skulle gå fortare än 2-7 dagar som det skulle ta med posten. Det gjorde det inte. Nu har jag betalat 500 spänn för ett jävla problem istället.
    4 mån sedan
  • Usel
    Kundtjänst under all kritik med långa svarstider, varning för att de gärna tar ut extra prismässigt på tillbehör och annat som man inte hittar på Prisjakt. Exempel är filter till Electrolux luftrenare som kostar 649 kr vilket är 150kr över listpris.

    Enligt uppgift lägger du även upp fake-betyg för att höja sin rating. Finns många missnöjda kunder mellan alla "topp-betyg".
    4 mån sedan
  • Dålig
    Formuläret på hemsidan där man skriver in leveransadress stödjer inte "c.o", det får helt enkelt inte plats. Jag beställde saker hem till min kompis hemadress, men eftersom mitt namn inte står på postfacket så skrev jag min väns namn som mottagare, och sen skrev jag som kommentar att de skulle skriva mitt namn och sen "c.o" hennes namn. Men de sket Tretti.se tydligen fullständigt i. Så nu kunde jag inte hämta ut mitt paket som planerat. Om två dagar reser min kompis utomlands. Tänk om paketet kommit efter det, hur skulle jag då kunnat få ut paketet?
    4 mån sedan
  • Usel
    Höll inte utlovad leveransdag, över en månad sent när jag ringde och efterfrågade varorna, då visste de inte ens om de fanns eller var beställda från leverantör. Jag avbeställde och köpte från ett annat företag.
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra att handla av
    4 mån sedan
  • Usel
    #Inom kort kommer du att få svar från oss skickat till denna e-postadress: xxxxxxxxxxx.
    Vår målsättning är att svara inom 24 timmar (vardagar), men oftast svarar vi betydligt snabbare än så#Det är vad jag fått till svar på alla mejl jag skrivit ingenting annat.Inte ett ord om när dom ska byta den helt värdelösa snöslungan jag köpte.Inte ett ord om när återbetalning ska ske.Deras kundtjänst verkar vara en samlingsplats för missbrukare,har pratat med fem olika och fått fem olika svar på mina frågor,För att få någon rätsida på detta måste jag göra en polisanmälan.För så här behandlar man inte kunder som betalat kontant i förskott.
    4 mån sedan
  • Usel
    Har köpt ett par saker från tretti.se över åren och det har gått bra, men så fort man vill reklamera en vara som har gått sönder så känns det som att man springer in i en vägg. Inne på 3:e veckan av konversationer fram och tillbaka där vi diskuterar om konsumentvägledning konstaterande är rätt eller fel.
    Hoppas badwillen och mitt betyg här va värt det
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Bad om offert på måndagen, gjorde en banköverföring på tisdagen, hade espressomaskinen på fredagen. Har inget att klaga på!
    4 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Beställde en kaffemaskin som skulle finnas i lager men det tog 4 dagar innan de skickade den.
    När jag sedan fick den så fungerade den inte. Mejlade dem om felet och på hemsidan lovar de svar inom 24h men det tog över 50h att få första svaret. De ville ha serienumret på maskinen och lovade att betala frakt till verkstad för lagning.
    Jag svarade direkt med serienummer och skrev att jag ska ha en ny vara och inte vill skicka in den på reparation och vänta flera veckor på en reparation.
    Köper man en vara ska man få den utbytt om den inte fungerar vid leverans, så har det varit på alla andra ställen jag handlat på!
    Nu efter 30h har de fortfarande inte svarat på mitt svarsmejl.
    Har handlat av dem förut utan större problem men kan säga att jag aldrig kommer handla av dem igen!
    Kommer också säga till alla jag känner att de aldrig ska handla av dem.
    Edit: Fick en ny maskin och det tog en vecka vilket är ganska OK men inte ett ord från dem innan jag fick sms-avisering från posten. Hade de bara skicket mejl innan så man sluppit blivit så arg för att de aldrig hörde av sig.
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Usel
    Fy fan alltså, har beställt en diskmaskin av er med hemleverans och ni skriver på er hemsida att ni har hemleverans mellan 8-21. Fast det stämmer ju inte utan det är mellan 9-15 och de kan inte ens ge en tid när de ska komma utan de räknar med att man ska ta ledigt en hel dag för att ta emot diskmaskinen, vilket gör att priset på diskmaskinen går från 4500:- till 8500:- bara i förlorad arbetsinkomst. Fy fan säger jag bara. Aldrig mera denna skit
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    Jag beställde både en köksmaskin och en diskmaskin av tretti som levererade enligt specifikation, ena gången med bud som hämtade min gamla maskin och en gång till posten. Båda delarna fungerade som utlovat -ena gången medföljde en billig prenumeration på råd och rön. Ingen fantastiskt snabb leverans, men robust konkret service.
    5 mån sedan
  • Usel
    Leveransen och produkten i sig var det inga fel på. Men dom ger ut din email adress till andra och skickar spam till dig även om du skriftligt förbjuder dom. De bryter helt enkelt själva mot de villkor som godkänns i samband med beställningen. Har bett dom sluta skicka spam 3gånger men det hjälper inte, snubben i kundtjänst verkar hel blåst :(
    5 mån sedan
  • Usel
    Tidigare har jag alltid köpt köks och vitvaror från Tretti.se och det har fungerat felfritt.
    Men senast beställde jag en tvätt och torktumlare som jag tänkt placerade på varandra med en monteringsram emellan. Tretti.se skickade då ett mejl med vilken monteringsram jag skulle köpa men inte passade den. Har ställt frågan till de men inget svar kommer.
    5 mån sedan
  • Ganska bra
    Uppdatering: Jag irriterar mig på butiker som kräver personnummer trots att man inte beställer mot faktura eller avbetalning. Dessutom står det i köpvillkoren att Tretti.se med kumpaner har rätt att använda mina kunduppgifter för marknadsföring. Sådant ogillas och drar ner betyget oavsett om de faktiskt väljer att missbruka personuppgifterna eller ej. Jag sänker betyget till "Ganska bra".

    Tidigare omdöme: Bra priser och fri frakt ligger naturligtvis i den positiva vågskålen. I den andra ligger att det tog en hel vecka att få en artikel levererad som fanns i lager vid beställningstillfället. Inte så att jag tycker att det är direkt dåligt men det gör ju heller inte att Tretti.se förtjänar ett bättre betyg än "Bra" (7 stjärnor).
    2 år sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )
  • Utmärkt
    Beställde en combiugn, allt funkade bra med leveranser etc, kommer att handla igen
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Skulle beställa kyl/frys och diskmaskin. Fick bra hjälp genom chatten som förklarade att diskmaskinen inte fanns i lager och därför inte kunde levereras med express- eller helg-leverans. Lade in två separata beställningar och fick kyl/frysen med Bring två dagar senare (helgleverans). Hjälpsam chaufför såg till att vi fick in kylen ända in i köket!

    Diskmaskinen kom inom en vecka. Jag valde avhämtning på Norrbackagatan och det fungerade mycket smidigt med lastkaj.

    Summerat: lätt att beställa, bra support, bra leveransformer och varorna i nyskick (förstås).
    5 mån sedan
  • Ganska dålig
    Jag har handlat från Tretti sedan de startade och de första köpen fungerade bra, snabb hantering och leverans. Tyvärr tycker jag att det blivit segt den senaste tiden, kundservicen är sämre, långa svarstider, långa leveranstider.

    Vid mina två senaste beställningar har produkten funnits i lager, först flera dagar senare har jag fått ta kontakt och då fått besked om att den inte finns i lager och blivit lovad nytt leveransdatum. Ingen av gångerna kom produkten i tid utan först över en vecka senare.

    Jag har inget problem med att produkter tar slut och kommer in igen, men jag ska inte behöva kontakta företaget för att få reda på detta.
    5 mån sedan
  • Dålig
    Helvete vilken mardrömsresa.
    Beställde ny spis, fick uppskattat leveransdatum fem dagar senare.
    Nio dagar efter beställning kontaktade jag kundtjänst, och fick besked att den skulle dyka upp efter ytterligare fem dagar.
    Drygt tre veckor efter beställning levererades den.. utan sladd.
    (Sladd bör ha ingått, då det var en 400v-spis, tretti.se inte rekommenderade någon att köpa till et.c.)

    Jag fick på egen bekostnad kontakta elektriker för att få hemkörning av ny sladd, men monteringen skulle ske av trettis elektriker.
    Dessa skulle komma en måndag, men jag fick jaga dom i ytterligare tre dagar innan jag hade fungerande spis.

    Allt som allt tog det drygt fyra veckor längre än väntat, men en jävlans massa strul.

    Tips: beställ aldrig något som inte är lagervara, och dubbelkolla med kundtjänst redan innan beställning om allting som ska ingå ingår (hint: dom vet sällan själva).
    5 mån sedan
  • Usel
    När man köper en produkt härifrån så vet man inte ifall du får en helt ny produkt eller en returprodukt, helt klart det värsta är att ifall det en produkt där det finns förbrukningsartiklar så får du dem använda och inte helt nya och inte erkänner tretti felet med utskicket utan nonchalerar en totalt. Vill man reklamera så skall man leka fotograf och ta bilder och skicka till dem, rena lekstugan för att få något gjort. Kundtjänsten tar god tid på sig innan dem svarar och oftast får man luddiga svar där man börjar undra om det är ett barn som svarat en.
    En seriös affär tar ansvar och litar på kunden istället för att dra ut på precis allt.
    Inte värt att lägga sina pengar i denna nätbutik.
    5 mån sedan
  • Usel
    Köper en diskmaskin, dem kommer och installerar den. Den installeras felaktigt och dem säger åt mig att ringa Garantgruppen som ska laga den. Dem kommer hem och inser att tretti har installerat den ståendes på sin egna slang och jag får en faktura på över tusen kr.

    Jag skickar deras rapport där det står Tretti.se har utfört en felaktig installation till dem och efter nästan en månad får jag svaret att dem ska börja kolla på saken. Under den tiden har jag fått inkassokrav och tretti har inget telefonnummer eller mail.

    Oseriöst företag som skyller helt på sina underleverantörer.

    Okej om det fungerar, värdelösa och svindyra och arroganta om någonting går fel.
    5 mån sedan
  • Mycket bra
    Mkt bra pris och produkten stämde väl överens med beskrivningen. Smidig leverans ända in i hallen.

    Leveransen drog ut lite på tiden. Det berodde inte på Tretti.se utn på deras leverantör, däremot hade jag förväntat mig någon form av notering från Tretti.se när produkten blev 4v senare är beräknat. Jag kontaktade kundtjänst och fick erbjudande om att köpa en liknande produkt till rabatterat pris. Mkt bra kundbemötande även om jag valde att vänta på min produkt.
    5 mån sedan