Fri frakt & snabba leveranser
Många & säkra betalningssätt
Enkla/bekväma tilläggstjänster

http://www.tretti.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
(data från 2015-08-28)
Detaljerad information Tretti har fått betyget (8.43)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Uppdatering 20150826

    Efter mycket strul så har jag fått min klippare, hämtade den själv på DHL terminalen i Gbg för att slipp vänta ytterligare 3 dagar för leverans, Tretti har ersatt mig för besvär men har tyvärr tappat en kund.

    Uppdatering 20150806

    Skulle idag fått min gräsklippare av Tretti då den skulle skickas med DHL pga farligt gods, ej till min förvåning så har den inte lämnat Trettis lager av outgrundlig anledning, chef på Tretti garanterade igen att den skulle nå mig senast idag (Torsdag) men efter samtal under gårdagen och idag så kommer den tidigast nästa vecka, varför det strular är det ingen som vet, ingen tar personligt ansvar för att lösa denna enkla sak att skicka en vara till kund.

    Tretti själva medger att det är katastrofalt pinsamt att inte ha löst detta, men återigen så tyder det på brist att ta ansvar utan hoppas att någon "annan" löser det i organisationen.

    Trodde verkligen att de skulle lösa det de två första gångerna det lovades men så var ej fallet, återstår att se om de lyckas skicka min klippare innan första snön faller för då kommer min klippare bra till användning, tveksamt om jag ens behåller klipparen då den kommer när sommaren är slut som det ser ut nu.

    Otroligt pinsamt samt avråder andra att handla här, återkommer med uppdatering när klippare (om alls) dyker upp, då med recension av b.la klippare och Tretti igen

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Uppdatering 20150804

    Bring skulle idag leverera min klippare enligt överenskommelse men ringer nu på morgonen 09:15 och säger att min vara inte har kommit till deras lager, kvinnan på Bring säger att hon personligen skall kontakta Tretti och återkoppla till mig, 1 timme senare ringer Bring upp och säger att min klippare lämnade Tretti's lager idag kl 09:36 (Detta står fortf på min leverans på Trettis hemsida)...... vad var det som lämnade lagret i förra veckan då?

    Vad är detta för påhitt till bolag, inte nog med att de inte kan hantera kundservice eller leverera produkter de ljuger till kunderna för att slippa dem?

    Jag kontaktar då högre instans på Tretti som resulterar att någon chef för supoorten kontaktar mig med en fullständig version om vad som hänt:

    Tydligen så kan inte Tretti skicka min vara med Bring då den klassas som "Farligt gods" så varan har aldrig blivit skickad, efter mycket så fick de löst att DHL skall leverera min vara och då först om ett par dagar så ytterligare försening, då jag inte fått ett datum av DHL så kan jag inte veta om när min vara kommer (om den kommer alls?)

    Kommer att få vara hemma minst 2 dagar från arbetet och boka om tekniker som idag skulle fräsa ner kabeln kl 12 som jag hastigt och lustigt avbokade kl 10, mindre nöjd när jag ringde honom för det är lite av högsäsong just nu...

    Cred till Bring som kan kundhantering och gör Tretti's job genom att kontakta dem i min sak och sedan återkoppla till mig personligen då Tretti inte kunde göra detta i deras utsago...

    Återkommer när / om jag får min klippare
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Köpte en robotgräsklippare som fanns i lager, på deras sida stod det 2-7 dagar lev tid, i över 3vardagar hade min order "packas på lagret" ringde dag 4 1timme telefonkö för att sedan bli bortkopplad underbart,,

    Kom fram till telefonsupport och fick svaret "konstigt något har nog gått fel, oj nu ser jag att den har lämnat vårt lager precis" vad bra tänkte jag då har jag klipparen imorgon / övermorgon ...... Ingen klippare men fick då sms av Bring som ville leverera klipparen om 5dagar... Ringer Bring som säger "vi har bara fått in en order om leverans men har inte fått din klippare till oss" kollar med tretti och de säger att de skickat min klippare från lagret ingen vet var 15000 kr klippare är

    Undvik snälla detta bolag som inte kan hantera alla delar i en enkel försäljningskjedja utan förlitar sig på att bara få in så mycket ordrar som möjligt för att sedan ad-hoc lösa resten... Trist att inte få någon support heller service känsla 0 mystiskt att de ens överlever...

    Kasst
    29 dagar sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Hej Muff3,
    vi ber återigen om ursäkt för hur din beställning hos oss har hanterats. Detta är flera saker som har brustit både från vår och från vår transportörs sida i detta ärende. Vi tar till oss av din kritik.

    Vi har efter denna incident sett över alla våra rutiner angående artiklar som av transportör klassificeras som farligt gods ochj därför kräver speciell transport. Vi kan idag hantera dessa beställningar på ett betydligt smidigare sätt och vi hoppas att du trots det inträffade kan ha fortsatt förtroende för oss på Tretti.se.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Bra
    Beställning
    Visste inte att vi skulle "sätta ihop" - tur att vi hade verktyg och någon kunnig i närheten. Annars hade det aldrig gått.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Ingen åsikt, bara helnöjd.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    bra och åter bravissimo
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Alltid lika smidigt och bästa pris!!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Möjligen lite för mycket emballage till så små grejer.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Billigt, enkelt och snabbt! Jättebra!
  • Usel
    Beställning Leverans
    Trettis.se skickade en tvättmaskin som var transportskadad redan på deras eget lager. Det slutade med hot om polisanmälan innan de hämtade den tillbaka.

    Jag kommer inte handla på Tretti.se igen. Jag skulle inte rekommendera någon i min närhet att handla hos dem.
  • Perfekt
    Beställning
    jag har handlat en på tretti och varorna har jag varit mycket nöjd med
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jättesmidigt, super leverans och service. Kommer definitivt att handla här igen, och igen...
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Produktbeskrivningar ibland bristfälliga.
    Delbetalning som standardalternativ när man checkar ut är inte ok!!!!
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    bra att man får det till tomt gränsen . Ett stort plus.
  • Usel
    Beställning
    Uselt förfarande vid problem
  • Hej, beklagar att du inte är nöjd med vår service. Vi vore tacksamma om du kunde återkomma med en specificering över vad du upplever har fungerat dåligt. Detta för att ge oss möjlighet till förbättring inför framtiden.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Usel
    Snacka om usel service, beställde en robot gräsklippare och fick besked att den skulle levereras på ett par dagar, 11 dagar senare ingen gräsklippare, har fått ett mail med en kolli id som inte går att söka på, när jag tar kontakt med speditören får jag beskedet att en order har skapats men att dem inte har lämnat in den. Mina mail till företaget är obesvarade och självklart kommer man inte fram till dem på telefon, har du bråttom och vill ha pålitlig snabb leverans, vänd dig till någon annan, bättre med en lokal handlare.
    11 dagar sedan
  • Bra
    Beställning
    se ovan plus att sidan är lite plottrig
  • Perfekt
    Beställning
    är mycket nöjd med varan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket smidigt att kunna jämföra produkterna i ett och samma fönster, skapar en bra överblick och "lättare" beslut
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Smidig beställning, snabb leverans, prisvärd produkt som fungerar bra. Precis som det ska vara.
  • Utmärkt
    Beställning
    Jättebra
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Tydlig beställningsprocess och brett utbud. Borrmaskinen jag köpte hade vunnit "Bäst i Test" på slagborrmaskiner hos Råd & Rön, och fanns bara att köpa hos Tretti.se
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jättebra!!
  • Perfekt
    Beställning
    Alltid lika bra att handla av er.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bara lite sent men trevlig personal och hjälp in i lägenheten med maskinen :)
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt fungerar utmärkt+++++++++++++
  • Dålig
    Beställning
    Köpet motsvarade inte mina förväntningar. Trodde inte att Tretti sålde sådant skräp. :-(
  • Hej,
    vad tråkigt att du inte är nöjd med din produkt. Man har som kund alltid 14 dagars ångerrätt efter det datum man mottagit produkten. Du är välkommen att kontakta vår kundservice som kommer att hjälpa dig returnera ordern.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Beställning
    Allt fungerade bra och vi är mycket nöjda.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enda stället på nätet där jag direkt hittade det jag sökte. Enkelt och informativt.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Snabb och flexibel leverans.
  • Usel
    Beställning
    HATAR ATT LÄMNA ÅSIKTER
  • Hej,
    vad tråkigt att du inte är nöjd med ditt köp hos oss. Vi vore tacksamma om du kontaktade vår kundservice och berättar vad som gått fel så ska vi hjälpa er på bästa sätt.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Beställning
    jätte fint hur roligt som hälst
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra med fri frakt!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt att köpa varor. Enkelt och lätt att förstå hur allt går till vid beställning.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och bra pris!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt ok. Hoppas att varan kommer inom rimlig tid. Återkommer troligen.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    So far so good
  • Dålig
    Beställning
    Motorsågen gick sönder efter bara 2 veckor och kundtjänsten tog 4 arbetsdagar att svara, sommartelefontiderna är usla och jag har fortfarande inte hört något om min vara fastän jag skickade in det för 4 arbetsdagar sedan...
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt super!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket tillfredsställande
  • Ganska dålig
    Beställning
    Hade behövt få telefonkontakt, men fick ge upp det försöket. Riktigt dåligt!
  • Hej,
    beklagar att våra telefontider har varit reducerade under sommaren. Vår telefonväxel har nu återigen öppet mellan 9-16:00 och vi håller på att förstärka där så att svarstiderna blir kortare.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    enkelt och snabbare än blixten
    beställde onsdag em varan på fredag fm
  • Perfekt
    Beställning
    Bra översikt på varor
  • Usel
    Beställde en diskmaskin som fanns i lager och skulle levereras omgående inom Stockholmsområdet, betalade också för uppbärning och installation. Följande vecka blev jag kontaktad av installationsfirman som meddelade att de inte kunde komma ut förrän i slutet av veckan.

    När de väl kom ut så installerades aldrig diskmaskinen eftersom installatören inte hade de verktyg som behövdes, så de struntade helt enkelt i att installera maskinen och lämnade den i hallen på nedervåningen. Vid diskussion med chefen för installationsfirman blir jag hänvisad till Trettis kundtjänst, som bara svarar i telefon mellan 9-12 och där jag i skrivande stund suttit i telefonkö i över 20 minuter...

    Någonting har verkligen gått sönder på Tretti, den kundtjänst och service som tidigare levererats verkar helt bortblåst.
    17 dagar sedan
  • Hej Wennerholm,
    vi har talat med våra installatörer som var oroliga över att skador skulle uppstå vid avinstallationen av er befintliga maskin och tog därför beslutet att inte göra detta.

    Vi kommer att återbetala dig alla kostnaden för tilläggstjänsterna plus en kompensation.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Dålig
    Beställning
    Är väldigt besviken, sämre kvalitét än vår föregående, köpte ändå den med starkaste motorn.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Perfekt som alltid. Det spelar ingen roll, om det är dammsugarpåsarna eller kyl-frys.
  • Usel
    Först tre veckor efter order fick jag reda på att produkten jag beställt har utgått, trots att den haft status "finns i lager" flera gånger sedan jag beställde. Enligt deras leveransstatus-sida på webben är den dock: Beställd från leverantör, preliminärt till tretti.se: 2015-08-18

    Jag har kontaktat kundservice via mail (kommer inte fram via telefon) men inte fått svar än (tre dagar senare). Men här på prisjakt har tydligen kundservice tid att svara på dåliga omdömen inom några timmar.

    Varning!
    18 dagar sedan
  • Hej, vad tråkigt att vi inte kunde leverera din beställda vara. Om det vid beställningstillfället så måste vår hemsida tyvärr ha visat ett felaktigt lagersaldo troligtvis p.g.a. en lagerdiff. .

    Vi har tidigare lagt en beställning på fler exemplar av din beställda vara och fått ett sent besked om att varan är slut även i hos vår leverantör och att fler ej kommer att kunna skickas.

    Du är välkommen att kontakta vår kundtjänst som kan hjälpa dig att välja ut en motsvarande eller bättre produkt.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Hittade en Electrolux dammsugare (lågprismodell ändå näst bäst i test) på nätet.
    Tretti.se var klart billigast, därför var valet enkelt!
  • Perfekt
    Beställning
    Superbra !!
    Allt var perfekt .
  • Perfekt
    Beställning
    Bra.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Helt ok
  • Usel
    Levererar men har urusel kundtjänst. Om du exempelvis beställer något och ångrar dig direkt kanske du öppnar ett avbeställnings-ärende. Dock skickar de iväg din vara innan de ens hittar din avbeställning, detta med en hel arbetsdag att tillgå, och du får betala returfrakten för deras fuck-ups.
    18 dagar sedan
  • Hej, vad tråkigt att du inte är nöjd med vår kundservice.

    Om du har kontaktat vår kundserviceavdelning innan ordern har skickats ifrån vårt lager så debiterar vi ingen returfrakt. Detta kan du enkelt kontrollera genom att kolla upp sändningsdatum och tidpunkt på din leveransstatus.

    Om det skulle vara så att vi felaktigt har debiterat dig för returfrakten så återkom till oss via customerservice@tretti.se men ditt ordernummer.

    Med vänlig hälsning,
    Tretti.se