Samma pris Lagershop&Internet
Beställ före kl. 17
få utleverans samma dag.

http://www.netonnet.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 20 år sedan
(data från 2015-01-25)
Detaljerad information NetOnNet har fått betyget (8.14)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Dålig
    Heja NetOnNet i Helsingborg!

    Åker dit med en bänkdiskmaskin som har börjat låta illa, inget högt ljud men tydligt och påfrestande och ett ljud som inte fanns där från början. I tron att det skall uppskattas att jag kommer med varan personligen.

    Kundmottagaren säger att jag kommer att få besked huruvida varan skall krediteras mig om ett par dagar via sms, detta är 29 december. I går 23 januari efter upprepade påstötningar per telefon och e-post får jag så besked om att diskmaskinen finns att hämta.

    Har nu varit där fyra gånger. Inköp ursprungsmaskin, inlämning garantiärende plus inköp av ny för den händelse maskinen skall krediteras mig så att vi kan börja använda maskinen så snart som möjligt igen, tillbakalämnade av denna innan öppet köp fristen passeras då inget sker i ärendet och denna gång för att få tillbaka en fungerande produkt.

    Får då beskedet att inget fel kunnat konstateras och att jag skall betala en undersökningsavgift. Dessutom att jag fått erbjudande om hemservice vilket jag skall ha nekat till, vilket medarbetaren som inte hade hand om ursprungsärendet "hört" vid tillfället för snart en månad sedan.

    Han kontaktar den som däremot hade hand om ärendet som inte kommer ihåg vilket är ganska rimligt. "Managern" kontaktas vid två tillfällen, före och efter samtalet med kollegan, men vederbörande vill inte tillmötesgå mina önskemål om ett kundorienterat och rimligt hanterande av ärendet.

    Har tidigare bara haft goda erfarenheter när jag handlat på NetOnNet lagershop i Malmö. Har tyckt att det varit ett attraktivt koncept. Hur kan man välja att förlora en kund för en summa man skulle ha tjänat in många gånger om på den goodwill man visat? När man själv brustit i åtagande beträffande en till tre veckors hanterande av serviceärende och utlovat besked inom ett par dagar.

    Jag handlar av till exempel Webhallen i fortsättningen, som har en professionell hemsida, medarbetare som uppenbart trivs med sitt arbete och är mycket tillmötesgående och dessutom både bättre produkter och priser. Man kan beställa på nätet eller inte och få varan hemskickad eller hämta den själv i butik. För att inte tala om snabba leveranstider och att om man inte hämtar ut beställningen går den helt enkelt tillbaka. Vad mer kan man önska?

    Man lär så länge man lever.
    1 dag sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är väldigt tråkigt att höra att du inte är nöjd med hanteringen av ditt ärende. Jag kommer att skicka detta vidare till berörd lagershop så att de kan ta del av detta. Om varan bedöms som felfri och den lämnats in inom tiden för öppet köp ska du självklart få returnera den. Om den däremot skickas på service, men visar sig felfri kan dessvärre en undersökningsavgift tillkomma.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Knappt godkänd
    Bra priser men köpte en tv med expressfrakt(1-2dagar), iof ingick frakten när man handlar med netonnetkortet och det visade sig att posten hade problem med leveranserna. Men det tog 8 arbetsdagar innan tv:n kom. Utkörning mellan 8-16 i stockholmsförort är lite oflexibelt.

    De kanske inte ska skicka ut leveransbesked om att varan är skickad, 7 dagar innan paketet verkligen går iväg om de vet att posten inte har problem, man kan också maila ut information till de drabbade och en presentcheck för kompensation.

    Jag skulle iaf ta deras expressfrakt med en nypa salt.
    2 dagar sedan
  • Mycket bra
    Bra priser på de mesta!
    2 dagar sedan
  • Usel
    Jag köpte för någon vecka eller två sedan en NAS med två stycken hårddiskar från Netonet. Ordernummer : 35322132.

    Jag tog ut paketet för någon vecka sedan och skruvade i hårddiskarna med medföljande skruvar enligt instruktionerna som följde med. Naturligtvis använde jag en stjärnmejsel för att skruva i dessa skruvar då det var stjärnskruvar som medföljde.

    Jag provade sedan NAS,en som jag enligt distanslagen skall ha rätt till att göra och som det heller aldrig brukar vara problem att få göra med er på Netonet. Jag köper nästan alltid all min elektronik från er och det blir en hel del då jag är intresserad av just det.

    Denna NAS levde inte upp till mina förväntningar och jag beslöt mig för att återlämna den till er på Netonet och alltså utnyttja min ångerrätt. Jag
    fabriks återställde därför denna NAS och började plocka isär den.

    När jag
    försökte skruva i sär hårddiskarna ifrån "racken" som sitter i NAS,en
    upptäckte jag att det inte gick. Skruvarna bara snurrade, var mjuka som smör och blev rundade i skårorna. Jag gav därför upp mina försök och tänkte det var bäst att ni plockade isär diskarna och lade därför ner diskarna fortfarande hopskruvade med "racken" i lådan.

    Jag bor i Fagersta och arbetar rätt mycket. Min flickvän bor däremot i
    Västerås och var också denna helg och hälsade på mig i Fagersta. Jag
    skickade därför med henne paketet att lämna tillbaka i Västerås lagershop så jag hann få in paketet i tid och dessutom slapp göra en extra resa till Västerås.

    I dag tisdagen den 4 november 2014 åker min flickvän till Netonet för att
    lämna den. Hon lämnar den till en kille hos er som först vägrar att ta i mot den på grund av att han påstår att jag gjort åverkan på NAS,en och att han inte kan ta i mot den på ångerrätten.

    Min flickvän ringer upp mig på jobbet
    och killen pratar med mig och säger att jag har gjort så att det inte går
    att skruva bort diskarna och att jag har använt fel skruvmejsel och att
    därigenom skruvarna blivit förstörda och att ni på grund av det inte kan
    godta ett återköp.

    Jag ska säga att jag är ingen Albert Einstein, men jag vet skillnad på en
    vanlig spårskruv och en stjärnskruv och skulle aldrig komma på tanken att använda fel mejsel till så dyra saker som denna NAS. Jag skruvade i
    skruvarna med rätt mejsel allt enligt instruktioner. När jag sedan skulle
    skruva isär dem satt de som berg och skruvarna bara gick sönder.

    Nu har jag pratat med en kvinna hos er som till slut skickade i väg NAS,en på service för att ta bort skruvarna. Men jag vill säga att jag har ingen lust att betala för att skruvarna blir borttagna och tycker inte heller jag ska behöva betala för det.

    Jag skruvade i skruvarna som vanligt och det måste jag ju kunna göra för att kunna testa varan överhuvudtaget. Vad som har gått fel det vet jag inte. Men jag tar förgivet att inte behöva betala för detta. Jag trodde aldrig att det skulle bli något problem att lämna tillbaka den. Hur ska man annars tordas köpa en vara om man inte törs testa den?I annat fall måste väl garantin alla in ihop med ångerrätten?

    Det brukar gå galant att prata med er och det har aldrig vart problem. I dag var det problem och det var inte kul att prata med den person som ringde upp mig.
    2014-11-12
    -------------------------------------------------------------------
    I dag har jag fått veta av Netonnet att de vägrar ta i mot min ångerrätt och att de inte betalar tillbaka några pengar. De anser att det är handhavandefel.

    Slutsatsen är alltså att man inte kan köpa en vara från dem och sedan prova den? Jag vet inte vad som hänt. Men på sistone har servicen blivit mycket sämre på Netonet och jag har inte samma känsla av trygghet som jag hade tidigare då jag handlade på Netonnet.

    5600 kronor rätt ner i sjön. Vad ska man säga?
    Inte har jag lust att handla där mer efter detta.

    --------------------------------------------------------------------------------
    (Efter samtal igen med Netonet som fortfarande vägrar ta i mot varan och betala tillbaka pengarna)

    Som jag tidigare skrev (oavsett vad ni säger) så har jag bara skruvat fast diskarna i "racken" vilket man är tvungen att göra för att överhuvudtaget kunna testa produkten.

    Att det sedan inte gick att skruva ur skruvarna, vet inte jag vad det beror på. Men jag gjorde det för hand och med rätt skruvmejsel.

    Ja, ni kommer säkert att få rätt i den här frågan. Det är bara att konstatera att i ett sådant här fall är vi konsumenter små och behöver kunna lita på firmor och företag vi handlar produkter av och deras vilja att få god reklam av deras kunder, vilket tills för ett tag sedan ni har fått av mig.

    Jag kommer som jag skrev att kontakta konsumentverket, men det blir ju svårt att bevisa för mig hur det ligger till och ni kan som stort företag visa mig hur liten jag är och även få rätt.= Vägra mig att få återlämna produkten och säga att det är mitt fel.
    Men likaså är det som det är och jag säger det igen.
    Jag råder alla att tänka sig för innan ni beställer från Netonnet.

    Något har hänt med deras servicepolicy och de är inte lika angelägna om att få god feedback av sina kunder.
    Jag återkommer med uppdateringar när jag får kontakt med konsumentverket.

    Har i dag fått meddelande om att Netonnet inte ändrar sig och vägrar att godkänna ångerrätten.
    Jag har i många år (minst 10 år)beställt alla mina elektronikvaror från dem och känner mig nu något besviken.
    Jag kommer riva sönder de värdecheckar jag tjänat ihop och klippa sönder mitt kundkort och inte köpa en vara från dem. Jag råder andra att göra samma sak. Så jävla lurad jag känner mig!
    2014-11-17
    Jag har förstått vad ni på Netonet säger. Men jag kan fortfarande inte förstå hur det kan hända då jag för hand har skruvat i skruvarna utan några konstigheter. Som jag har sagt tidigare i inlägget så är jag kanske maktlös i detta och får acceptera det faktum att jag äger en NAS som kostar mig 5600 kronor som jag inte vill ha och att ni inte godkänner ångerrätten. Det gör inte dessto mindre att jag tycker det är fel. Jag tycker även att det inte går att lita på att jag kan köpa en produkt, skruva i hop den och testa den hemma för att lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka. Det är det ni lovar och är extra viktigt när man handlar en vara från er på Netonnet då inga produkter står framme så man kan se hur de ser ut och inte heller prova den. Jag vill därför varna andra och be alla att tänka sig för innan man köper en vara från er. Det är inte säkert att ni godkänner returen och att jag kan ångra mitt köp.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Jag skruvade i skruvarna som vanligt. allt enligt instruktionerna. Jag vill så klart att det sitter ordentligt innan jag skjuter in "racken" i NAS,en. Tänkte när jag skruvade i dem att det aldrig verkar ta stopp och det bara kändes mjukt. (som att de snurrade ur gängorna ) . Men tänkte inte mer på det förens jag skulle ha ur dem och skruvarna bara vek sig.

    Jag har i dag pratat med konsumentombudsmannen i Fagersta som säger att ni i värsta fall kan göra ett nyttjandeavdrag men att ni inte har rätt att vägra mig att lämna tillbaka en vara.
    Synd om det ska behövas att ni gör ett sådant avdrag, men det är väl något jag ändå kanske får stå ut med. Förslaget är därför att ni kommer med ett förslag på hur mycket ni vill dra av och att ni meddelar mig.
    I det fall vi inte kan nå en uppgörelse kommer vi att driva ärendet vidare till allmänna reklamationsnämnden.
    Så hör gärna av er till mig så fort ni kan och vill.
    Svar från Netonet 2014-11-17
    Hej! Maila mig gärna på zandra@netonnet.com med kontaktuppgifter till din konsumentombudsman så hör jag av mig till dem. Det stämmer att ett prisavdrag kan vara aktuellt i vissa fall om skicket försämrats, men det beror på hur pass försämrat det är och om något gått sönder på produkten, eller inte. // Zandra

    2014-11-17
    OK. Jag förstår du vill gärna övertyga henne om att jag har fel. Ok. Du ska få kontaktuppgifter till henne. Det kan aldrig bli tal om att dra av för hela maskinen, då det till och med bör gå att bara byta ut själva hårddiskracken. Själv hade jag fixat det med att dra ur skruvarna (i absolut värsta fall borrat ur dem) kan inte förstå att inte er serviceverkstad gjorde det och sedan sålde den som fyndvara. Har ju sett vad som ligger på er fyndvaruavdelning förut och vad ni tar betalt för icke kompletta varor. Märkligt att ni inte mer mån om mig som kund. Jag är väldigt förvånad.
    Gun Wennerhorn
    0223-440 15
    Norbergsvägen 21
    737 80 Fagersta
    info.soc@fagersta.se
    kör helst en öppen dialog som även andra kan läsa här på Facebook och andra sidor.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    2014-11-19

    I dag fick jag ett svar tillbaka från Zandra Ohlsson från Netonet här på prisjakt. Hon meddelar återigen att Netonet inget kan göra för mig och att de inte tar i mot varan på ångerrätt. Hon tackar så mycket för mitt inlägg. Jag får också ett mail där hon säger att hon kontaktat min konsumentvägledare och att denne ska ringa upp mig.
    2014-11-20

    I dag har jag pratat med min konsumentvägledare för att höra vad denna Zandra Olsson från Netonet har sagt till till henne . Zandra Olsson från Netonet har ringt upp henne och säger att jag förstört denna NAS genom att skruva i skruvarna som fäster hårddisken för hårt. Hon säger även att jag endast hade behövt skruva i två skruvar för att pröva den och inte alla åtta som instruktionerna säger att man ska göra??

    Hon säger också att maskinen nu är helt förstörd, värdelös och går inte att sälja . Både hårddiskarna och själva NAS,en och de vägrar att återbetala några pengar eller ta i mot någon vara. (märkligt)

    Vi låter nu ärendet gå vidare till allmänna reklamationsnämnden. Jag har begärt skriftligt från Netonet på vad de anser är handhavandefel. Vad de tycker jag gjort fel. Vad fel det är på produkten och vad deras servicetekniker kommit fram till. Även att de tycker jag enbart skulle skruvat i två skruvar. Återstår att se om dokumentationen kommer som jag behöver ha till ARN.

    I det fall jag hittar energi igen, och tid kommer jag också att kontakta någon lämplig tidning som jag kan be skriva om ärendet för att varna andra. Just nu känner jag mig bara less och orkar inte. Jag kommer att uppdatera ärendet vartefter för att varna er andra för att handla på Netonet.

    Se upp och tänk er för innan ni handlar hos Netonet!

    Själv kommer jag att vända mig till komplett fortsättningsvis. De har dessutom 45 dagars öppet köp och fria returer

    Jag återkommer och talar om hur det går i ärendet. Jag vill varna andra så att andra kan slippa få uppleva det jag får uppleva just nu.

    Zandra Olsson får säga vad hon vill. Jag hoppas Allmänna reklamationsnämnden ARN kommer gå in och hjälpa mig att få tillbaka pengarna. (Det kommer att ta upp mot ett halvår för ARN att utreda ärendet har jag fått veta) (och det får det i så fall ta)

    Men i annat fall vill jag låta andra få veta att köper ni en vara hos Netonet så kan de bara avgöra att varan inte längre är duglig och vägra er att använda ångerrätten.

    Det kan ju vara bra att veta, då Netonet är ett bolag som säljer varor från lagerhyllan, där ni aldrig får se produkten i verkligheten och än mindre prova den. Tar ni hem produkten och skruvar i hop den så är det alltså inte säkert ni får lämna igen den, i det fall den inte uppfyller era förväntningar.

    Netonet och Zandra Olsson får säga vad de vill. Men det är bara det jag har gjort. Tagit hem produkten, skruvat i hop den och provat den! För att sedan försöka skruva ur skruvarna,packa i hop produkten och sedan lämna tillbaka den. Tyvärr gick inte skruvarna att få ur då och jag lämnade tillbaka den med skruvarna i, vilket Netonet inte godkände. Nu är läget som det är. Netonet godkänner inte returen på vare sig hårddiskar eller NAS och betalar inga pengar tillbaka.

    5600 kronor har jag betalt som jag ej får tillbaka! Inte så där jättekul heller!

    Har begärt att Netonet skickar över dokumentation hur de tycker jag gjort handhavandefel på denna NAS och hur de tycker jag skulle gjort i stället. Bad om att få utförlig dokumentation från de två gånger den vart inne på Netonets serviceverkstad. Att använda i anmälan till Almänna reklamationsnämnden.

    Detta var vad jag fick tillbaka.
    En endaste mening!

    "Öppet köp på disk godkänns ej då den inte är i ursprungligt skick samt åverkan vid montering på släde till Nas."

    Jag har lämnat ärendet till allmänna reklamationsnämnden och hoppas på hjälp därifrån. Men det är svårt mot sådana här stora bolag att bevisa något. Jag känner mig maktlös.

    2014-12-29

    I dag har Netonnet lämnat svar till ARN. Netonnet vägrar fortfarande att återta produkten och säger nu även att skruvarna var så hårt åtdragna att plasten spruckit. De säger helt plötsligt också att själva kabinettet inte är i godkänt skick?! Det har aldrig tidigare vart tal om något fel på själva NAS,en. Jag har lyckats hitta inlämningskvittot från när jag lämnade denna NAS till Netonnet och den skickades på service. På uppgifter om skador står bara att skruvarna är rundade, men inget om någon spricka i plasten och heller inget om att själva NAS,en (kabinettet skulle vart skadat) Det av den enkla anledningen att det inte fanns någon spricka när den skickades in och att det heller inte vart något fel på NAS,en. . Den måste Netonets servicepersonal ha gjort när det skruvat ur skruvarna.

    Att sedan också komma med påståendet att även kabinettet skulle vara skadat. Jag är chockad över hur Netonnet har hanterat mitt ärende. Jag har tidigare bara haft bra att säga om dem och nu gör de så här!

    De kör helt klart med "Dirty tricks" för att försöka slippa undan. Riktigt fult! Det känns också som att det nu handlar mer om prestige för Netonnets del och att de nu har svårt att ändra sig i sitt tidigare beslut.

    Återstår att se vad Allmänna Reklamationsnämnden kommer fram till, men det är svårt att få rätt mot storbolagen. det vet jag. Men jag hoppas ändå att ARN kommer att kunna hjälpa mig med detta.

    Ser ut som att fler än jag upptäckt att Netonnets service och policy har ändrats på sistone och att de inte längre har lika bra servicepolicy som de tidigare har haft. Se upp!
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Usel
    Jag köpte en billig tv i mellandagarna som present till svärfar och fick brev tre veckor senare från radiotjänst att dom fått in från netonnet att jag skaffat utrustning som räknas som tv-mottagare.

    Fick ringa och sitta aslänge i telefonkö för att avanmäla. :(
    4 dagar sedan
  • Hej pergoransson,

    Tack för ditt inlägg!

    Jag får börja med att beklaga att du var tvungen att sitta i kö så pass länge för att avanmäla ditt registrerade köp. Vi på NetonNet har enligt lag anmälningsplikt vad gäller försäljning av viss utrustning. Är det så att det är ditt namn som är angivet på ditt kvitto så är det i det här fallet ditt namn vi anger när vi uppger detta till Radiotjänst i Kiruna AB.

    Jag önskar dig en fin dag! / Amina

  • Usel
    tycker dom har mycket höga priser numera på deras varor, kommer inte att handla där längre, så mycket är det inte värt att slippa få grejerna skickade från andra aktörer med betydligt bättre priser

    ligger numera bland dom dyraste alternativen på en del produkter som jag ska köpa

    har genom åren köpt mycket av min hemelektonik av netonnet
    5 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning
    Allt funkar som det ska!
  • Usel
    beställde en tv och ett stativ, fick fel leverans vilket löste sig. allt var bra ett par månader, sedan började helvetet...

    fick helt plötsligt en faktura, 95624899, där jag var tvungen att betala om det inte skulle gå till inkasso. netonet ville att jag skulle inkomma med betalningsunderlag, att jag skulle bevisa att jag betalat dem. men, jag har ju gjort det, varför ska bevisbördan ligga på mig bara för att ni inte har ordning på era system?

    jag bestred fakturan den 24 september, netonet återkom den 30'e vilket jag bestred direkt, netonet återkom den 3'e oktober vilket var bs och jag svarade dem direkt varav de mailade igen den 10e oktober och de fick äntligen en skärmdump av min betalning och drog tillbaka sina krav.

    hur kan en stor aktör som netonet arbeta likt ovan, att helt random skicka ut fakturor och kräva av kunden att de ska bevisa att de har betalat?!?

    beställ aldrig något av netonet, kolla deras ägare och köp heller inget av dem. kör tyskt, där får man bra service!
    /n
    10 dagar sedan
  • Hej Nicke_Berg!

    Tack för ditt inlägg.
    Vi ska självklart kunna se om du som kund betalt in summan till oss och det är därför mycket beklagligt att vi inte kunnat se det i ert fall. Jag kan tyvärr inte svara på exakt vad det beror på, men det kan vara så att referensnumret är felaktigt angivet, eller att vårt system inte kunnat koppla inbetalningen till en specifik order. Det är tråkigt att höra att detta drabbat dig som kund och jag ber därför ekonomiavdelningen se över ert ärende ytterligare för att försöka undvika att något liknande inträffar igen.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Ganska bra
    Bra
    10 dagar sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    Köp gjordes den 8/1
    Leverans den 15/1
  • Perfekt
    Uppdatering angående min TV beställning. Leveransproblemen visade sig ligga hos Posten, så jag kan inte skylla på NetOnNet i det fallet. Fick dessutom mycket bra hjälp av kundtjänst att få upp en ny TV med expressfrakt. Oturligt nog så var den TV:n transportskadad, men kundtjänst fixade även detta på ett snabbt och smidigt sätt, och nu har jag fått hem en TV som fungerar.
    10 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra information
  • Dålig
    Beställde en Google Chromecast.. Valde gratis frakt, så 3-5 dagar skulle det ta. Det tog 7 dagar men då var det helg också så 5 arbetsdagar tog det. Får anses som godkänt.
    Varan var jag dock mindre nöjd över. Enligt hemsidan skulle det följa med en nätadapter. Visst följde det med en sådan men inte för våra svenska eluttag. USELT! Ingen upplysning om detta finns på deras hemsida. Köper man en vara i svensk butik ska den vara anpassad till vårat elsystem, annars MÅSTE man upplysa om det.
    Mailade direkt supporten men de har ännu inte svarat.
    Till saken hör att jag tidigare köpt en likadan från en annan nätbutik och där följde det med rätt modell på nätadaptern.

    Några mer köp hos netonnet blir det inte.
    11 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Du ska självklart få med en adapter som är anpassad för våra svenska eluttag i din leverans så det verkar dessvärre som om det uppstått ett fel beträffande din produkt. Maila mig gärna på zandra.ohlsson@netonnet.com så ska jag se till så att en ny adapter skickas till dig. Jag vill även passa på att beklaga att du inte fått svar på ditt mail än. Kundservice ligger dessvärre lite efter med mailhanteringen för tillfället, men de arbetar så snabbt som möjligt med att besvara alla inkomna mail.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket billig och bra mobilväska
  • Usel
    Uppdatering längre ned. Beställde tidigt i December. Fick till slut allt den 9:e Januari. Slutbetyg:
    NetOnNet verkar vara "ok" när det kommer till att få produkten. Men om det är något fel på varan/leveransen så kan du vara säker på att det kommer gå åt helvete med kundservicen också och de kommer ljuga dig rätt upp i ansiktet alternativt inte veta någonting om vad de ska göra eller ens vad du beställt.

    Beställde en stol som var dead on arrival, vilket inte är deras fel. Men när man ska skicka tillbaka saker till dem så måste man själv ha en skrivare för fraktsedel alternativt åka till en av deras lagershoppar/få en skickad vilket tar ett par dagar. Har nästan alltid från andra företag fått med en fraktsedel och kvitto från första början och inte på e-mail senare... Tycker det känns onödigt för kunden att behöva arbeta såpass mycket mer för att få returera.

    Sen när jag ska paketera ner stolen så måste jag ha isär den, vilket är väldigt svårt till skillnad från hur lätt det var att sätta ihop. Så jag ringer support för att få hjälp med hur man tar isär den utan att skada den. Detta kan de inte hjälpa mig med utan hänvisar mig till "deras" support och ger mig ett nummer att ringa. Detta nummer leder till MyFPS som skrattar åt att Netonnet gett mig deras nummer för att få hjälp med Netonnets varor... Hur som helst är de hur hjälpsamma och trevliga som helst till skillnad från Netonnets support och försöker hjälpa mig men säger att de ofta tar isär stolarna själva när de behöver repareras och att det är väldigt svårt att göra själv. Lyckas få isär nästan allt med deras hjälp men de säger åt mig att jag borde skicka de sista delarna ihopsatta vilket Netonnets support tyckte att jag inte skulle göra så lär väll få klagomål över det. MyFPS säger dessutom att de bara hade skickat en ny del istället för att tvinga mig skicka in hela stolen (I BITAR DESSUTOM) för att en av delarna är pajj.

    Än så länge känns det alltså som att jag borde ha köpt min stol på MyFPS istället eftersom det ändå är deras support som hjälpt mig.

    2014-12-17
    Nu ska de skicka delarna till mig direkt utan att jag ska skicka tillbaka hela stolen! Säger att de skickade den nu.

    2015-01-06
    Mailade igen i förrgår. Tydligen hade de glömt skicka stolsdelarna för de skickades igår. 3 veckor efter att den skulle ha skickats.

    Förstår verkligen inte hur det förkortar (antar jag att du menar?) ledtiden för mig som kund. Ni ser ju vilken vara ni skickar när ni skickar den? Förövrigt, kvittot då? Är det också via mail för att det ska gå snabbare för mig för att det på något magiskt sätt går snabbare för mig att skriva ut det än att få det direkt i hand med varan? Fraktsedeln jag fick via mail är dessutom till en av era egna verkstäder, men när jag nu ska få en ny del skickad (och när jag ringde ER support) så är det MyFPS som skickar delarna OCH tar hand om support. Ni har ju liksom inte en enda på hela ert företag som vet vad det är för produkt jag köpt eller hur man fixar den öht så jag förstår inte hur ni skulle kunna laga den på en av era egna verkstäder när ni använder er av MyFPS. Framför allt inte hur det skulle gå snabbare för mig. Det snabbaste ni kunde gjort för mig är att säga "Skicka tillbaka stolen och köp den på MyFPS istället så slipper du oss som mellanhänder och betalar 5kr mindre".

    2015-01-08
    Hahaha, jag hade fel som trodde på NON. Delarna har fortfarande inte skickats och jag har fått mail om någon annans stol till Vreta Kloster eller nått. Allt som hittills har hänt är "Elektronisk förhandsinformation har mottagits" på mina egna delar. Den 5:e Januari. Så det är alltså fortfarande inte ens inlämnat till posten ännu. Bör man inte förtjäna en express hemleverans om man behövt vänta i över 3 veckor på sin vara?
    Nu har jag även blivit tillsagd att jag kan skicka tillbaka stolen och få pengarna tillbaka och köpa den någon annanstans. Men när jag nu läst en hel del recensioner som haft med NONs kundservice att göra (dvs inte de positiva från deras egna hemsida) kan jag bara komma fram till att det vore ÄNNU VÄRRE att skicka tillbaka stolen. Har inte råd att lägga ut till en ny stol heller så det går antagligen snabbare att vänta eller åtminstone lika lång tid. Om de lyckas hitta en jävla brevlåda någon gång snart så är det i alla fall bara upp till posten.

    2015-01-13
    Stolen kom i Fredags, skickades 2-3 timmar efter att jag skrev senast. Ingen hemleverans så behövde åka 3-4 kilometer för att hämta skiten. Bara 23 dagar efter att jag blivit lovad att den skickats. För mig som kund spelar det ingen roll som helst att ni skyller på tillverkaren. En sådan ursäkt fungerar liksom bara i skitdåliga företags ögon. Det är fortfarande NON som har ansvaret.

    Slutligen. NetOnNet verkar vara "ok" när det kommer till att få produkten. Men om det är något fel på varan/leveransen så kan du vara säker på att det kommer gå åt helvete med kundservicen också.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 12 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Beställde Julklappar, kom snabbt och inga problem alls med leverans.

    Rekommenderas starkt.
    12 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Beställning
    Struligt med returerig av varor.
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Leveranstiden långsam, musen ok men tumknappar sitter för lågt för en normal hand.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    alltid varit bra
  • Dålig
    Har handlat mycket av netonnet och det har funkat helt ok de flesta gångerna. Men nu senast beställde jag en TV och tog expressleverans där det lovas leverans nästa dag om man beställer innan kl 17.

    Tog det för att jag visste att jag var ledig dagen efter. Nu har det gått mer än två dagar och netonnet har inte ens fått iväg leveransen till posten. Det är inget annat än jävligt dåligt. Så tänk på det när ni väljer expressfrakt som kostar 300kr extra,
    16 dagar sedan
  • Hej Jaxione!

    Tack för ditt inlägg.
    Jag måste beklaga att vår leverans till dig har blivit försenad. Dessvärre har det uppdagats att Posten inte haft möjlighet att leverera de paket som vi skickat ut. Detta har medfört vissa leveransförseningar. Det är självklart tråkigt att det drabbar dig som kund. Vi arbetar så snabbt vi kan med att ordna så alla våra kunder ska få sina leveranser. Maila mig gärna på zandra.ohlsson@netonnet.se så återbetalar jag er självklart kostnaden för er expressfrakt.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Super nöjd ++++
    17 dagar sedan
  • Utmärkt
    Väldigt snabb leverans om man väljer express, dock kostar det 69 kr extra.
    17 dagar sedan
  • Utmärkt
    Handlar gärna från netonnet igen. Gick att avbeställa på en lördag och fick tillbaka pengarna på lördagen.
    18 dagar sedan
  • Perfekt
    ????
    18 dagar sedan
  • Bra
    Beställning
    Vid annan leveransadress till annan person än beställaren finns ingen plats att uppge dennes telefonnummer vid besked från ICA-butiken när paketet går att hämta. Varför skall mitt telefonnr anges när inte jag skall hämta paketet?
  • Usel
    Beställde en TV den 26/12 2014, fick leveransbekräftelse den 30/12 Den 4/1 2015 hade paketet inte rört sig. Kontaktade kundservice, fick svar samma dag att det varit problem med försändelser under den tiden, men att den skulle dyka upp påföljande vecka. Den 5 fick jag veta att Posten inte fått den, damen i fråga sa då att hon skulle reklamera försändelsen och skicka en ny, men denna gång skulle NetOnNet bjuda på expressfrakt så jag skulle få TV:n snabbt. Idag den 8/1 så hade jag inte fått nått nytt kolli id, så jag kontaktade NetOnNet via web chatten, då fick jag veta att det fortfarande var problem med leveranser. Men nu kunde dom överhuvudtaget inte svara på när jag skulle få TV:n, möjligen Fredag. Nu är den TV:n slut i lager, och inget nytt datum är angivet. Så man börjar ju så smått undra om dom överhuvudtaget hade en TV att skicka från första början. Det är helt ofattbart att NetOnNet har så stora problem med att få iväg grejer, jag är tydligen inte den ende som har leveransproblem just nu. Får jag inget vettigt svar senast Fredag, så kommer jag att avboka beställningen och köpa en TV av nån annan.
    18 dagar sedan
  • Hej P-hill!

    Tack för ditt inlägg.
    Jag beklagar de problem som uppstått med er leverans. Alla försändelser har skickats från oss, men dessvärre har det visat sig att Posten inte har haft möjlighet att ta emot alla leveranser och att tiden för leverans därför blivit längre än normalt. Det är väldigt beklagligt att detta drabbat dig som kund och vi arbetar så hårt vi kan för att alla leveranser ska bli mottagna så snart som möjligt. Jag önskar kompensera dig för det inträffade och jag ber dig därför kontakta mig på zandra.ohlsson@netonnet.se. Jag kommer även se över hur leveransen ser ut för er nya försändelse. Jag beklagar återigen det inträffade och hoppas att du trots detta har fortsatt förtroende för NetOnNet.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Usel
    Detta företag skickade ömtåliga hårddiskar lösa i en kartong vid två tillfällen i början av januari. Den första lådan tog jag emot och efter att ha upptäckt att två av hårddiskarna var defekta hävde jag köpet. Den andra lådan skickade jag tillbaka efter att konstaterat att dessa hårddiskar inte heller hade något skyddande emballage.
    19 dagar sedan
  • He,j Just-Me!

    Tack för ditt inlägg.
    Som kund hos oss ska du självklart kunna känna dig trygg med att produkterna är packade på ett bra sätt och just hårddiskar är ömtåliga och behöver emballeras väl. Jag kommer att ta detta vidare med lagret så att de kan se över rutinerna för hur hårddiskar förpackas i kommande leveransen och beklagar de problem detta orsakat för dig.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Usel
    Handlat flitigt på NetOnNet de senaste åren. Gillar verkligen att det är så snabbt och enkelt att handla i lagershoppen. Alltid varit nöjd med NetOnNet fram tills nu.

    Lämnade in en Sony z3 compact med trasig skärm. Efter 3 veckors tystnad får jag ett kostnadsförslag för att byta skärmen. Detta efter att jag kontaktat företaget.

    Idag drygt 9 veckor senare har jag fortfarande inte fått tillbaka min mobil. Inte heller vet jag när den kommer tillbaka. Av NetOnNet får jag rådet att avvakta.
    20 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är tråkigt att höra att du har fått vänta så länge på att ditt ärende ska kunna avslutas. Vi försöker alltid att hålla servicetiderna så korta som möjligt, men då det är en betalande service kan ibland hanteringstiden bli något längre. I ditt fall tycker jag dock att det är en alldeles för lång servicetid och jag har förståelse för att du inte vill vänta mer. Maila mig gärna mer information om ditt ärende till zandra.ohlsson@netonnet.com så ser jag över det.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Utmärkt
    NetoNet är en butik som har det mesta man vill ha i elektronikväg. Bra service och hjälpsamma i butiken och bra utbud på internet. Aldrig haft ett problem med dem.
    20 dagar sedan
  • Usel
    Så fruktansvärt dåligt, Beställde en tv på julafton med pall, skulle ta 1-2 dagar så ja räknade med att få den, den 2jan som de stog i mailet. När ja inte såg nått annat den 2 på kolid så ringde jag och då har de inte ens skickat den och värre upp tappat bort den, ringde idag 5jan och de säger fortfarande att de inte vet vars den är och något som var ennu mer skrämmande måste ju vara att de var inte bara jag utan flera som haft detta problem. Så min fråga är hur kan man lite på en sida/företag som tappar bort en pall som väger 27kg de är ju inte direkt ett kuvert. Får se på ons då skulle jag återkomma men detta är sista gången ja beställer något mer på denna sida.

    Ord 35486614
    20 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Jag beklagar de problem som uppstått med er leverans och att försändelsen inte kommit inom utsatt tid. Er leverans är skickad från oss den 30/12, men då det har varit en hel del röda dagar har Posten inte uppdaterat scanningarna på försändelsen och det går därför inte att svara på exakt var den befinner sig. Jag beklagar detta och vill självklart att du ska känna dig nöjd med ditt köp. Kontakta mig på zandra.ohlsson@netonnet.com så ska vi försöka hjälpa dig i ärendet.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Usel
    Beställning Leverans
    Har fått varan 5-pack dvd fodral 2st trasiga
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Har handlat på NetOnNet ett flertal gånger. Ge ett omdöme är alltid lätt .
    Bra priser,bra betalningsalternativ,snabbaleveranser . Ja det kan sammanfattas med ett ord Utmärkt
    Ulf
  • Usel
    Kostar 3490 i butik , ej 3290 som de angett till prisjakt
    21 dagar sedan
  • Hej,

    Dessvärre kan det ta någon dag för Prisjakt att uppdatera det aktuella priset som vi har på vår hemsida, så det bästa är att alltid kolla på vår hemsida i första hand.

    Jag önskar dig en fin dag!

    Amina Falk

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Inga konstigheter. Kontrollen funkar bra och känns precis lagom stor.
  • Acceptabel
    Mycket bra kedja. Jag måste ge dem en guldstjärna för deras hanterande av min beställning. Jag förbeställde en svart Xperia Z3 compact av NetOnNet, och ett par dyra sony-hörlurar skulle man få på köpet om man förbeställde telefonen ( en sony-kampanj).

    Jag får mobilen men inte med hörlurarna. De skulle komma en vecka efter telefonen. Efter cirka en vecka eller nåt får jag ett mail av NetOnNet där de srkiver att leveransen av hörlurarna kommer bli några veckor fördröjd, kanske 3 veckor. Jag skulle få ett par svart-röda hörlurar istället för de guld-vita som det visades på bilden ( bara positivt för mig, tycker bättre om den färgen) . De förklarar sig med att efterfrågan på dem varit mycket hög och att sony inte kunant leverera dem i tid. Skitsnack. Det handlar om att de beställde hörlurarna från leverantören för sent, för alla andra kedjor hade dem.

    Men vad får man för kompensation för detta? Jo, en trådlös högtalare av värde 800 kr. Det kallar jag för service och omtänksamhet av kunden. De kompenserar för sina misstag, och jag som kund vann bara på det ( jag behövde inte få hörlurarna på momangen).

    *Edit*

    Köpte en tab s och var missnöjd med den. Jag hade använt den i tjugo dagar så det borde gå bra att ångra köpet. I jämförelse med andra butiker som har 30 dagar öppet köp har netonnet endast 14. Jag vet att de följer konsumentlagen där det tydligt står att 14 dagar är minst antal dagar man har ångerrätt , men de flesta butiker har 30. Borde ha kollat upp det men det är fortfarande girigt av NetonNet. Ska undvika att handla där hädanefter. Då jag köpte på företaget gäldle inte deras julsäsongsundantag som jag också tycker är dumt.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 22 dagar sedan )
  • Usel
    Netonnet är bra så länge varan fungerar, dock inte när man behöver service av varan eller kundsupport. Skärpning!
    23 dagar sedan
  • Hej!

    Vad tråkigt att höra att du inte är nöjd med vår service samt kundtjänst. Du får jättegärna kontakta mig på amina.falk@netonnet.com med ditt order- eller servicenummer så att jag kan kolla över vad som har inträffat gällande just ditt ärende.

    Jag önskar dig en fin dag!

    Amina Falk

  • Usel
    Netonnet kundservice lovade mig pengarna tillbaka för en telefon men säger nu att jag inte kommer få tillbaka mina pengar.

    Tidigare var Netonnet mitt första val när det gällde elektronik. Dock inte längre. Netonnet är horribel när det kommer till kundservice, reparation och återbetalning. Jag hade en LG G3 som hade en rad problem vilket ledde till att jag skickade in den via Netonnet för lagning. När jag efter några veckor fick tillbaka telefonen så hade enbart några fel lagats samt nya uppstått. Jag blev därmed tvungen att skicka tillbaka den igen. När jag fick tillbaka den efter andra reparationen så stod det på en bifogad lapp att inga av de fel jag anmält kunde hittas och därför hade de bara skickat tillbaka den till mig. Istället så skulle de kunnat kontakta mig och frågat vilka problem telefonen hade. I och med att telefonen inte lagades så ringde jag till Netonnet. Då sa de att jag skulle kontakta LG för att de inte längre kunde hjälpa mig. När jag pratade med LG så sa de att ansvaret låg hos Netonnet, inte LG. När jag ringer tillbaka till Netonnet en andra gång samma eftermiddag så säger mannen att i och med att det blir tredje gången som jag skickar tillbaka telefonen så kan jag välja att få pengarna tillbaka. Självklart så väljer jag det och skickar dagen efter tillbaka telefonen till Netonnet.

    Eftersom att jag blivit lovad mina pengar tillbaka så väljer jag att köpa en Note 4 som jag är störtnöjd med, givetvis inte köpt från Netonnet. Idag så fick jag en avi från posten från Netonnet med min LG G3 och ringde till Netonnet och trodde bara att de av misstag skickat tillbaka min telefon. Då säger de att de inte kunde hitta några problem på telefonen och att jag därför inte kan få tillbaka som de lovat mig pengarna.
    7 mån sedan ( Uppdaterat: 23 dagar sedan )
  • Hej!

    Vad tråkigt att höra att du känner så! Vad gäller vårt tillvägagångssätt när det kommer till serviceärenden överlag, så har LG en auktoriserad verkstad som undersöker de telefoner som är köpta hos oss. De går igenom den felbeskrivning som du har angett samt gör tester för att kunna göra en bedömning. Är det så att de inte har påträffat de fel som du har angett så har de därmed beslutat att det inte är något fel på telefonen för att därefter skicka tillbaka den.

    Vi på NetonNet ger möjligheten för våra kunder att häva sitt köp när ett garantifel är påträffat en tredje gång. Det är alltså ingenting som vi kan garantera eller lova våra kunder innan våra tekniker har kollat på telefonen. Främst för att vi inte har möjlighet att göra en bedömning om det är ett garantifel genom enbart en felbeskrivning. Därför är det tråkigt att detta är någonting som du har blivit garanterad.

    Du får jättegärna kontakta mig på amina.falk@netonnet.com med ditt servicenummer så att jag kan se över vad som har inträffat i just ditt fall samt undersöka vem det är du har pratat med som ska ha lovat dig att vi ska häva köpet.

    Jag önskar dig en fin dag!

    Amina Falk

  • Utmärkt
    Beställning Retur
    Köpet och avbrytningen gick smidigt men det går att förbättre det hela.
  • Usel
    NetOnNet kan vara bra, så länge man inte behöver använda deras kundservice eller råkar ut för deras horribla prishöjningar.
    Vi har inom familjen skrapat ihop pengar för att köpa en TV till vår son som fyller år nästa vecka. Tittade därför ut en TV igår (2015-01-01) och fick klart med att vi fått ihop pengar idag (2015-01-02). Så går in på NetOnNet för att beställa TV:n. Blir helt chockad när jag ser att de på ett dygn höjt priset med 20%!
    TV:n kostade igår 2490SEK och nu tar de plötsligt 2990SEK. Alltså ärligt talat, visst att priser justeras osv, men 500 spänn över natten!
    Kontaktar deras kundservice, som är lika dålig som jag har erfarenhet av tidigare. Killen på kundtjänst hänvisar till att de är som en bensinstation som justerar priserna på bensin.
    Men seriöst, skulle en bensinstation höja priset med 20%, så skulle nog varenda kund bojkotta dem. Och att ens jämföra en hemelektronikbutik med bensinstation är ju i sig bara löjligt.

    Nej, nu blir det bojkott av denna butik under lång tid, lägger då hellre pengar på andra butiker som värderar sina kunder bättre och är mer tillmötesgående. Uselt, blir mitt omdöme av NetOnNet!
    23 dagar sedan
  • Hej!

    Vad tråkigt att höra att vi har gjort en prishöjning samma dag ni har tänkt att beställa TVn, samt att du har fått ett sådant bemötande när du har kontaktat vår kundtjänst. Vad kommer till våra priser överlag så följer vi marknaden vilket innebär att priserna både går upp och ned beroende på hur marknaden ser ut. Med andra ord så ökar eller sänks värdet på produkten och därmed justeras även priserna.

    Jag håller fullständigt med om att den jämförelsen du fick berättad för dig är olämplig i detta avseendet, och det är något jag kommer att ta vidare till berörda parter.

    Jag önskar dig en fin dag!

    Amina Falk

  • Perfekt
    Bra priser, bra service då man kan testa en vara och sedan byta den om den inte är till belåtenhet.
    Har gjort det några gånger har inte varit något strul så länge man har sparat produktförpackningar och endast testat varan.
    24 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Fungerade väldigt smidigt
  • Usel
    Extremt dålig hantering av ett garanti/försäkringsärende på en produkt jag köpt.
    Först misslyckas man 2 ggr med reparationen sen slarvar man bort min vara.
    Efter det så erätter man inte fullt ut. Detta trots att jag tecknat en försäkring på fullt pris.
    Kommer inte att köpa en pryl till där.
    Kan rekomendera Webbhallen som ett mycket bättre alternativ.
    26 dagar sedan
  • Hej,

    Tack för ditt inlägg!

    Jag ser att du har varit i kontakt med Zandra Ohlsson som är vår ordinarie kundombudsman vid ett tidigare tillfälle. Vi har återbetalat dig för det pris du betalade för produkten när du köpte den då den dessvärre försvann via Posten. Då detta inte var ett försäkringsärende så är det inte något annat belopp som är aktuellt gällande detta tyvärr.

    Jag önskar dig en fin helg!

    Amina Falk

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Trots att jag beställde varan under röda dagar mottog jag den förvånansvärt fort! Man hade bra koll på var varan befann sig och NetOnNet var otroligt duktiga på att hålla en informerad om allt som hände. Även returen gick så smidigt och jättefort och inga som helst problem. Jag är jättenöjd - Toppbetyg!
  • Usel
    Beställning Leverans
    Då Netonnet inte levererar det de utlovar och deras kundtjänst ljuger 3ggr och inte ger någon kompensation blir det lägsta betyg.
  • Perfekt
    Grymt bra service och tillmötesgående personal!
    27 dagar sedan
  • Perfekt
    Klockren! Jag brukar titta på nätet, åka in till lagershoppen. Plockar det man ska ha och ut igen. Inget strul snabbt och enkelt.
    27 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Leverans med schenker/dhl som tillval så hade det blivit 10a. Resursbank är ingen höjdare, överväg att byt till Klarna.
  • Perfekt
    Bra pris, enkel köpprocess och snabb frakt!
    28 dagar sedan
  • Mycket bra
    Beställning
    Det skulle underlätta om det stod i leveransbeskedet var jag kan hämta ut varan när den kommer. Och hur jag får veta att varan kommit.