Samma pris Lagershop&Internet

http://www.netonnet.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 20 år sedan
(data från 2015-08-31)
Detaljerad information NetOnNet har fått betyget (8.19)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Acceptabel
    I like this store and ı shop so often . They make really good prices sometimes.
    But i dont like their shipping . Its taking up to 4/5 days. And the comedy is even if i pay express shipping or chose fri shiping its same thing :))
    So i recomend you to not pay express shipping . Because it does not matter .
    13 tim sedan ( Uppdaterat: 8 tim sedan )
  • Perfekt
    Superbra!
    3 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Verkar helt klart som Netonnet tappat i servicen, 3-5 dagar för att skicka en vara är inte acceptabelt 2015.
    Nu kan jag vänta 1 vecka men det är inte grejen, köper jag en sak som finns i lager så förväntar man sig att den skickas senast dagen efter.
    Varför ska dom behöva 3-5 dagar för att skicka en liten hårddisk tex ?
    Kan förstå om det tar tid om man lägger en stor order med flera prylar.
    10 år sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är tråkigt att höra att du upplever vår leveranstid som lång. Om du väljer fri frakt så ska du ha produkten tillhanda inom 2-4 vardagar. Om du däremot väljer expressfrakt är leveranstiden 1-2 vardagar. Jag tar till mig av din feedback rörande leveranstider och kommer att ta det vidare internt.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Utmärkt
    Alltid varit en nöjd kund på Netonnet, bra priser och helt okej leveranstid med gratis frakt. Det som drar ner betyget något är att man låter Anna Book få TV-tid i den nya reklamen, personalen på marknadsföringen får tänka om!
    5 dagar sedan
  • Perfekt
    I like NetOnNet since it's very easy to order online and their products has usually very good price beside the good quality. They have a very good balance of price and quality, a thing that I love in Sweden.
    Delivery methods are also quite convenient...
    10 dagar sedan
  • Usel
    Var inne på lagershopen i Helsingborg i tisdags för att köpa ett par hörlurar jag spanat in och dessa skulle finnas på laget enligt hemsidan. Kommer till butiken och slår in produkten på datorn och det står att de finns på lager men att man ska kontakta informationsdisken.
    Är enda kunden där men det tar uppskattningsvis 5-10 minuter att få hjälp då personalen verkade tycka att det var roligare att stirra rakt ut i luften än att hjälpa mig som kund. Stod 4 stycken i personalen där.

    När jag väl fått hjälp så står personalen och viskar med varandra i 15 minuter och jag har ingen aning vem som ska hjälpa mig att få fram hörlurarna. Efter 15 minuter får jag reda på att varan inte finns i lager. Jag frågar såklart varför det står både på min telefon och i deras egna datorer varför det står att den finns inne på lager. Enda förklaringen : "fel saldo".

    Blir tillfrågad om de ska beställas en hörlur till mig men tackade vänligt men bestämt nej då jag aldrig varit med om värre service i hela mitt liv.

    Första och sista besöket hos netonnet och troligen sista köpet online från de också. Service uppskattas!
    11 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt mail.
    Det är mycket tråkigt att höra om det bemötande du fått i lagershopen. Jag kommer att ta detta vidare internt för att säkerställa att inget liknande inträffar igen. Du ska självklart kunna lita på att det lagersaldo som finns på hemsidan är korrekt. Om det inte skulle vara det så ska vi självklart hjälpa dig att beställa produkten, eller en annan vara som kan passa dig. Jag hoppas att du ger oss en ny chans trots denna händelse så att vi kan visa att ett besök i vår lagershop är en positiv upplevelse. Maila mig gärna på zandra@netonnet.com så ser jag över detta ytterligare.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Usel
    Lågvattenmärke för ett garantiärende på en mobiltelefon!

    Den var inte ens ett år gammal när on/off knappen ramlade bort, åverkan enligt NetOnNet, men normal användning enligt mig. Ord mot ord, det vill säga jag fick betala reparationen.

    Det fräckaste av allt var att jag skulle få ett kostnadsförslag, men det framgick inte att även detta kostade pengar, vad gör man som en liten kund, betalar, går vidare och handlar någon annanstans.

    Ett råd: Köp INTE mobiltelefon på NetOnNet om du tänk använda den.
    13 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är tråkigt att höra att du inte är nöjd med hanteringen av ditt ärende. När en telefon lämnas in för service skickas den till en extern verkstad för kontroll. Verkstaden har då riktlinjer från tillverkaren som grund i sin bedömning. Jag önskar trots detta se över ditt ärende och ber dig kontakta mig på zandra.ohlsson@netonnet.com. I samband med att du lämnar in din produkt för service får du signera ett inlämningskvitto i lagershopen där det informeras om eventuell undersökningsavgift. Om du istället skickar in din service via PostNord så står det angivet i fraktsedeln att en undersökningsavgift kan uppkomma i de fall felet inte går på garantin.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Snabb leverans! Fick varan efter en dag.
    15 dagar sedan
  • Perfekt
    Perfekt
    17 dagar sedan
  • Usel
    Uselt....helt enkelt. De har fraktfritt men det tar 3-5 arbetsdagar. Om du betalar 29kr kan du få vara efter 1-2 arbetsdagar. Visst det är inte dyrt så jag betalade för att jag var tvungen att ha varan rätt fort. Men efter 1 vecka av väntan så har jag inte fått det än. När jag hör av mig till de o frågar så kan de inte hjälpa mig efter som de inte kan spåra paketet. Och sen har de magen att skylla ifrån sig. HADE ALDRIG HÄNT PÅ WEBHALLEN ELLER CDON.
    19 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Det låter som om något gått fel i hanteringen av ditt ärende. I de fall en expressleverans är sen återbetalar vi alltid fraktkostnaden. Om paketet inte kommit fram inom några dagar hjälper vi er självklart att få en ny produkt utskickad. Jag beklagar därför det inträffade och vill hjälpa dig med ditt ärende. Vänligen maila mig på zandra.ohlsson@netonnet.com.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Bra
    Bra priser, trevlig hemsida med omdömen på produkter, gratis frakt var bra,
    MEN komihåg att det tar tid för dom att få iväg grejorna med det, trots att allt är i lager, (3-5 vardagar vilket står på hemsidan) för mig tog det 5 vardagar och 2 helgdagar innan jag kunde hämta ut mitt beställda datorchassi som var i lager, vilket jag tycker är lite segt 2015... men dom höll åtminstone det dom utlovade. Men vill du har grejorna snabbt, ta typ Dustin.
    21 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Garantiärende:

    Netonnet kan inte ersätta min produkt med en likadan då den inte finns i sortiment längre, de ger mig heller inte en summa som är tillräcklig för att jag ska kunna införskaffa min produkt på annat ställe. De vägrar ge ut en bättre produkt utan att jag får betala mellanskillnaden.

    Med andra ord så sköter inte Netonnet sina garantiärenden enligt Konsumentköplag (1990:932) och de kommentarer som finns om hur ARN har löst tidigare liknande tvister.

    Edit:
    Netonnet har hjälpt mig på ett korrekt sätt efter att jag har ringt in och förklarat ärendet. Jag tycker dom jag fick prata med skötte det hela snabbt och enkelt. Tycker fortfarande det är synd att 2 personer jag hade mailkontakt med så nonchalant vägrade hjälpa mig på rätt sätt från början. Systematiskt fusk?

    Höjer betyget från 1 till 7 iom tidigare väldigt goda erfarenheter av Netonnet.

    Edit:
    Sänker åter igen betyget pga bristande service. 4 stjärnor.
    24 dagar sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Perfekt
    Väldigt bra priser, leveransen har alltid varit 1-3 dagar. Supporten är väldigt schysst och gett bra info när något gått snett. Rekommenderas starkt.
    24 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Hem leverans snabbt och varan fungerar mycket bra
  • Perfekt
    Mycket nöjd!
    26 dagar sedan
  • Bra
    Handlat några gånger hos er tidigare och aldrig varit några problem. Men i lördags förra veckan 25/7 beställde jag en JBL Flip II och leveranstiden skulle vara 3-5 arbetsdagar, den kom igår måndag 3/8 tog alltså 6 arbetsdagar. Fick besked från er i tisdags att den skickats, sedan fick jag besked från posten i torsdags att den skickats. Detta blev extra smärtsamt eftersom jag fick vänta en extra helg och just denna helg skulle jag i väg på läger och jag hade tänkt att jag skulle kunna ha med mig min nya högtalare, men icke sa N(etOnNet)icke!

    Ska tillägga att jag är mycket nöjd med produkten????
    27 dagar sedan
  • Perfekt
    Bestälde datorkomponenter här och är väldigt nöjd.
    det var billig, bra service och snabb leverans
    28 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Handlat på nätet hos Netonnet för första gångerna. Mycket nöjd med service, produkter och pris. LEVERANSEN! Det blir fler köp i framtiden. Hoppas att ev garanti åttaganden också blir lika bra.
  • Usel
    Jag rekommenderar att ni läser om detta köp innan ni handlar här!

    Jag köpte för 8,5 månader sedan en NAS med två stycken hårddiskar från Netonet. Ordernummer : 35322132.

    Jag tog ut paketet och skruvade i hårddiskarna med medföljande skruvar enligt instruktionerna som följde med. Naturligtvis använde jag en stjärnmejsel för att skruva i dessa skruvar då det var stjärnskruvar som medföljde.

    Jag provade sedan NAS,en som jag enligt distanslagen skall ha rätt till att göra och som det heller aldrig brukar vara problem att få göra med er på Netonet. Jag köper nästan alltid all min elektronik från er och det blir en hel del då jag är intresserad av just det.

    Denna NAS levde inte upp till mina förväntningar och jag beslöt mig för att återlämna den till er på Netonet och alltså utnyttja min ångerrätt. Jag
    fabriks återställde därför denna NAS och började plocka isär den.

    När jag
    försökte skruva i sär hårddiskarna ifrån "racken" som sitter i NAS,en
    upptäckte jag att det inte gick. Skruvarna bara snurrade, var mjuka som smör och blev rundade i skårorna. Jag gav därför upp mina försök och tänkte det var bäst att ni plockade isär diskarna och lade därför ner diskarna fortfarande hopskruvade med "racken" i lådan.

    Jag bor i Fagersta och arbetar rätt mycket. Min flickvän bor däremot i
    Västerås och var också denna helg och hälsade på mig i Fagersta. Jag
    skickade därför med henne paketet att lämna tillbaka i Västerås lagershop så jag hann få in paketet i tid och dessutom slapp göra en extra resa till Västerås.

    I dag tisdagen den 4 november 2014 åker min flickvän till Netonet för att
    lämna den. Hon lämnar den till en kille hos er som först vägrar att ta i mot den på grund av att han påstår att jag gjort åverkan på NAS,en och att han inte kan ta i mot den på ångerrätten.

    Min flickvän ringer upp mig på jobbet
    och killen pratar med mig och säger att jag har gjort så att det inte går
    att skruva bort diskarna och att jag har använt fel skruvmejsel och att
    därigenom skruvarna blivit förstörda och att ni på grund av det inte kan
    godta ett återköp.

    Jag ska säga att jag är ingen Albert Einstein, men jag vet skillnad på en
    vanlig spårskruv och en stjärnskruv och skulle aldrig komma på tanken att använda fel mejsel till så dyra saker som denna NAS. Jag skruvade i
    skruvarna med rätt mejsel allt enligt instruktioner. När jag sedan skulle
    skruva isär dem satt de som berg och skruvarna bara gick sönder.

    Nu har jag pratat med en kvinna hos er som till slut skickade i väg NAS,en på service för att ta bort skruvarna. Men jag vill säga att jag har ingen lust att betala för att skruvarna blir borttagna och tycker inte heller jag ska behöva betala för det.

    Jag skruvade i skruvarna som vanligt och det måste jag ju kunna göra för att kunna testa varan överhuvudtaget. Vad som har gått fel det vet jag inte. Men jag tar förgivet att inte behöva betala för detta. Jag trodde aldrig att det skulle bli något problem att lämna tillbaka den. Hur ska man annars tordas köpa en vara om man inte törs testa den?I annat fall måste väl garantin alla in ihop med ångerrätten?

    Det brukar gå galant att prata med er och det har aldrig vart problem. I dag var det problem och det var inte kul att prata med den person som ringde upp mig.
    2014-11-12
    -------------------------------------------------------------------
    I dag har jag fått veta av Netonnet att de vägrar ta i mot min ångerrätt och att de inte betalar tillbaka några pengar. De anser att det är handhavandefel.

    Slutsatsen är alltså att man inte kan köpa en vara från dem och sedan prova den? Jag vet inte vad som hänt. Men på sistone har servicen blivit mycket sämre på Netonet och jag har inte samma känsla av trygghet som jag hade tidigare då jag handlade på Netonnet.

    5600 kronor rätt ner i sjön. Vad ska man säga?
    Inte har jag lust att handla där mer efter detta.

    --------------------------------------------------------------------------------
    (Efter samtal igen med Netonet ( 2014-11-13) som fortfarande vägrar ta i mot varan och betala tillbaka pengarna)

    Som jag tidigare skrev (oavsett vad ni säger) så har jag bara skruvat fast diskarna i "racken" vilket man är tvungen att göra för att överhuvudtaget kunna testa produkten.

    Att det sedan inte gick att skruva ur skruvarna, vet inte jag vad det beror på. Men jag gjorde det för hand och med rätt skruvmejsel.

    Ja, ni kommer säkert att få rätt i den här frågan. Det är bara att konstatera att i ett sådant här fall är vi konsumenter små och behöver kunna lita på firmor och företag vi handlar produkter av och deras vilja att få god reklam av deras kunder, vilket tills för ett tag sedan ni har fått av mig.

    Jag kommer som jag skrev att kontakta konsumentverket, men det blir ju svårt att bevisa för mig hur det ligger till och ni kan som stort företag visa mig hur liten jag är och även få rätt.= Vägra mig att få återlämna produkten och säga att det är mitt fel.
    Men likaså är det som det är och jag säger det igen.
    Jag råder alla att tänka sig för innan ni beställer från Netonnet.

    Något har hänt med deras servicepolicy och de är inte lika angelägna om att få god feedback av sina kunder.
    Jag återkommer med uppdateringar när jag får kontakt med konsumentverket.

    Har i dag fått meddelande om att Netonnet inte ändrar sig och vägrar att godkänna ångerrätten. Jag har i många år (minst 10 år)beställt alla mina elektronikvaror från dem och känner mig nu något besviken.

    Jag har nu lagt ut 5600 kronor på en vara som jag ej vill ha. Jag litade på Netonet och det de säger!

    "Att jag i lugn och ro skall kunna beställa en vara från dem och prova den i mitt hem, och sedan om jag inte känner mig nöjd med varan, kunna lämna tillbaka den)

    Blåst på 5600 kronor! :-(
    -------------------------------------------
    Jag har pratat med vänner till mig som är lika förvånade som jag är. Fick vi möjlighet att ta tillbaka denna NAS i en dag eller två skulle vi ta ur skruvarna och sedan lämna den till Netonet igen. Men då har ju ångerrätten gått ut redan.

    Det verkar ha gått prestige i detta för Netonet och de vägrar att ge sig på någon punkt. Hoppet står till konsumentombudsmannen på måndag. annars får jag gå till tidningarna och söka hjälp där.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Det har nu varit inlämnat hos allmänna reklamationsnämnden i 6 månader och jag väntar fortfarande på ett utslag från dem.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    väntar....väntar ......väntar fortfarande efter snart 8 månader...

    I dag efter 8 månader av krångel, många skrivelser samt turer fram och tillbaka från Netonnet i Västerås kommer så beslutet i från allmänna reklamationsnämnden ARN om att Nettonet rekommenderas att till mig betala tillbaka hela köpesumman vilket är 5668 kronor!

    Helt otroligt att man ska behöva gå till ARN för att få lämna tillbaka en vara på öppet köp hos ett så stort bolag som Netonnet. Nu är det upp till Netonnet att följa ARN,s rekommendationer eller helt strunta i även det.

    Jag har skrivit till Netonnet och begärt att få mina pengar tillbaka och även något slags kompensation för allt krångel samt bensinpengar det kostat från Fagersta-Västerås tur och retur ett antal gånger under dessa månader. För att inte tala om krångel och otrevligt bemötande från butikschefen i Västerås.

    Jag väntar nu på svar från Netonnet.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Fick i dag även svar från Netonnet som kommer betala mig mina pengar tillbaka från köpet. Någon kompensation blev det inte tal om (tvärtom)

    Netonnet fortsätter att vara "taggiga" mot mig och begär att jag för att kunna få pengarna måste jag återigen göra en resa på 15 mil till Västerås för att få mina pengar!?

    De verkar aldrig ge upp utan verkar bara ha bestämt sig för att jävlas med mig in i det sista. Åtta månaders jävla strulande med skrivande och förklarande till både Netonnet och allmänna reklamationsnämnden samt resor till och från Västerås flera gånger bara tycks fortsätta. Nu har ARN sagt sitt om saken och naturligtvis kommit fram till att Netonnet ska betala mig tillbaka pengarna. den NAS jag köpte ligger hos Netonnet i Västerås men de begär ändå att jag tar mig till lagershopen för att få min utbetalning.

    Någon kompensation vill de inte ge mig utan ger mig vad det verkar som motvilligt tillbaka mina pengar. Tänk er för innan ni handlar på Netonnet är mitt råd. De har tidigare vart det bästa företaget att handla elektronik hos, men något har hänt med deras kundtjänst.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Jaha. Nu har jag alltså efter 8 månader fått tillbaka mina pengar för varan jag köpte hos Netonnet. jag kan inte låta bli att förvånas över oviljan hos Netonnet att låta mig ångra köpet. Jag är nog en av deras mes trogna kunder och jag har tidigare öst lovord över dem. Men 8 månaders "tragglande" med resor fram och tillbaka till Västerås och ett otrevligt bemötande från chefen i Västerås har gjort att jag ändrat mig där. Netonnet betalade mig motvilligt tillbaka pengarna för varan (efter beslut av ARN) men var väldigt "taggiga" i sitt bemötande in i det sista.
    ---------------------------------------------------------------------
    Den person som är Netonnets talesperson i sådana här frågor var inte mycket trevligare hon heller och verkade helt oförstående till att jag ville lämna varan åter.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Jag har fått mina pengar tillbaka men det har kostat tid, energi och bensinpengar och jag vill inte uppleva det igen om jag slipper.

    Jag hoppas ändå de skärper sig efter skrivelsen och beslutet från Allmänna reklamationsnämnden. Mycket märkligt bemötande av Netonnet!
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 29 dagar sedan )
  • Usel
    Beställning Leverans
    usel service sämsta jag varit med om dom sa att dom hade skicka men icke
  • Mycket bra
    Bra butik med bra priser och bra utbud, bra leverans och bra betalningsalternativ.
    Helt enkelt mycket bra =)
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Mycket nöjd alla gånger jag handlat hos NetonNet!
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Nedsatt pris när jag beställde och dom brukar vara bra på leveranser, men denna gången blev det plump i protokollet och jag fick inte varan på utlovad tid och tvingades på semester utan högtalaren. Gör om gör rätt!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket dunk för pengarna ++++
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Dagen efter varan var beställd, innan den var skickad, så sänker man priset på varan. Men jag fick ändå betala det högre priset.
  • Usel
    Service-mind existerar inte på NetOnNet Linköping kring stängningsdags. Fick lämna kvar TVn för 26000:- i butiken trots att släpet stod oanvänt precis utanför dörren. Anledning: De hade stängt kassan. Lösning: Öppna kassan igen eller låna ut släpet i förtroende?

    Dessutom är personalen outbildade på det de säljer. Är man lite intresserad av sitt jobb så lär man sig frivilligt om produkterna. Jag kunde inte få se något annat än 480p-material på Samsungs SUHD-tv eller LGs OLED enligt deras säljare... Tills jag själv hittade ett USB-minne med referensmaterial som satt i deras TV.

    Jag har handlat mycket både privat och i tjänst hos NetOnNet men detta var sista gången. Imorgon lämnar jag igen allting på öppet köp och åker till SIBA eller Webhallen istället som har samma TV till samma pris.
    1 mån sedan
  • Hej senzor,

    Tack för ditt inlägg.

    Det är verkligen tråkigt att du inte är nöjd med vår service mot dig som kund. Varför lagershopen i Linköping inte hade möjligheten att lämna ut släpet vid stängningsdags vågar jag inte svara på men jag skulle uppskatta det till att dem då kanske inte har möjligheten att ta emot det senare på kvällen alt. att det var bokat tidigt dagen efter. Dock bör man sträva efter att uppnå en lösning på situationen och jag tar gärna ärendet vidare till berörd lagershop så att dem kan ta en närmare titt på det.

    Med vänliga hälsningar.

    Samuel

  • Usel
    Efter att ha fått en trasig stol från detta företag, har jag under en månads tid bråkat om att få hjälp. Nu har jag fått några av delarna nya och dom vill att jag ska gå lös med en hammare på stolen och slå sönder vissa delar för att byta ut dom, detta genom att sätta delar av stolen mot ett bord och sedan, som sagt, gå lös med hammare. Jag ska alltså slå sönder mitt bord också, för jag kan garantera, att med fötter av hårdplast mot ett träbord, kommer det att bli märken. Som kompensation ger NetOnNet mig 150:- i rabbatkort.. Glöm det. Dom får hämta stolen och ge mig pengarna tillbaka.
    1 mån sedan
  • Hej ayabolli,

    Tack för ditt inlägg.

    Jag beklagar verkligen att du har upplevt dessa problem med din stol som du har köpt hos oss. Vad som har hänt i just ditt ärende är väldigt svårt att svara på och därför får du hemskt gärna maila in till zandra.ohlsson@netonnet.com. Skicka då gärna med ditt kvitto- eller ordernummer så skall vi ta en närmare titt på det.

    Med vänliga hälsningar

    Samuel

  • Perfekt
    Så länge NetOnNet har den produkt jag är ute efter i sitt sortiment väljer jag alltid att handla från dem framför andra företag.

    Varför...?

    För att det alltid är så enkelt och smidigt att handla från NetOnNet, man får alltid ett både kunnigt och trevligt bemötande och sist men inte minst pga deras generösa försäljningsvillkor där man aldrig behöver oroa sig om något inte skulle fungera som man tänkt eftersom man alltid har möjlighet att lämna tillbaka en produkt även när man provat den.

    Den enda saken jag saknar är någon form av prisgaranti. För det mesta har de väldigt bra priser men vid enstaka tillfällen har de varit dyrare än sina konkurrenter.

    I det stora hela...NetOnNet är grymma!!
    1 mån sedan
  • Usel
    Jag vill varna för netOnNet ! Jag har handlat massor där men om något går sönder då är de ej hjälpsamma. Jag köpte en kamera för 2240 kr Sony. Den fungerade jättebra, tyckte batteriet var kanon eftersom det tog 2 veckor innan det behövdes laddas om. Problemet blev att det ej gick att ladda om hade den på laddning i 2 dagar ingenting hände med kameran. Jag kontaktade NetOnNet de sa skrev att jag skulle kontakta Sony. Jag gjorde detta gick med kameran till fackman som sa att det var ström i batteriet. Jag kontaktade åter igen NetOnNet och frågade om de ej kunde skicka ut fraktsedel eftersom garanti fanns men nej, kontakta Sony först så höll det på 14 dagar till slut gick de med på att skicka ut fraktsedel då hade det gått över en månad, öppet köp gällde ej längre. De kontrollerade kameran all redogörelse var kameran är vätskeskadad du har 3 alternativ 1. få kameran reparerad kostnad ? 2.Skicka tillbaka kameran kostnad 440 kr för serviceåtgärd som ej ingår i garantin. 3. Kassera kameran 0 kr. Samtidigt som kameran är hos NetOnNet fick jag mejl från Sony att deras produkter skall alltid kontrolleras av Sony. Den enda redogörelsen från NetOnNet var att kameran var vätskeskadad. Jag begärde utförligare redogörelse. Efter ett par dagar kom det att det troligtvis var lite fukt av vatten. Jag skrev att det var omöjligt eftersom jag ej haft ute kameran i regn. Jag begärde fullkomlig redogörelse vad servicen hade utfört med kameran, de kunde ej ge mer information vad service hade utfört med kameran. D.v.s. ingenting, detta har jag skriftligt på och tänker skicka till konsumentverket. De ska ha betalt för arbetskostnad men de kan inte ge mig "någon" information vad de gjort med kameran. Jag har aldrig varit med om något liknande i hela mitt liv. Så jag varnar stark för detta företag, de vill sälja men får ni något fel blir det dyrt. Min kamera är nu kasserad av NetOnNet därför att jag inte orkade med dem, men under protest att kameran ej varit i närheten av vatten. Ni som har ork och köpt varor därifrån, se till att få en redogörelse för vad service de utfört, ni får inget svar om ni blir behandlade som mig. Jag skrev att ni har en kund mindre, svaret blev synd att du känner så, det var allt. 2.240 kr i sjön, så se upp, information får ni ej, om något går sönder!
    1 mån sedan
  • Hej Tamaras,

    Tack för ditt inlägg.

    Till en börja vill jag beklaga att du har upplevt dessa problem med din kamera som är inköpt hos oss. I några fall önskar tillverkarna att vi skickar in produkterna till dem och i andra fall till en av deras auktoriserade samarbetsverkstäder. Vad som har skett i just ditt ärende är väldigt svårt att svara på och därför rekommenderar jag dig att maila in till vår kundombudsman. Du kan då skicka ett mail med ett service- eller ordernummer till zandra.ohlsson@netonnet.com så skall vi ta en närmare titt på ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar Samuel

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    härligt
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Tog på tok för lång tid att få hem alla varor, med vetskapen om att allt fanns på lager. Var tvungen att kontakta kundtjänst 2 gånger innan något hände ca 13 dagar att få alla varor hem. (Inte bra)
  • Perfekt
    Supernöjd med kundservicen. Köpte IPhone 6 i Uppsalas lagerbutik och upptäckte att den klickade lite i ena hörnet av fronten när man klämde på den. Gick tillbaka och fick den utbytt utan problem. Det nya exemplaret hade samma bekymmer! Gick tillbaka och pratade med kundservicepersonalen som höll med om att det inte skulle vara så och att jag så klart fick byta, men eftersom de inte hade någon mer i lager föreslog de att jag kunde använda telefonen under öppet köp-perioden tills de fick in nya på lager. Jag gjorde detta i 13 dagar och fick den sedan utbytt igen. Den här gången mot en iPhone 6 plus (betalade mellanskillnaden så klart). Allt utan minsta bekymmer eller ifrågasättande av mig som kund. Mycket bra kundservice!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte Paket: EVGA 850 G2+Define R5 Black.
    Snabb leverans och en kanonbra kombination med massor av valmöjligheter till ett mycket bra pris (1990:-).
    Mycket nöjd!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, bra support!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    seriösa
    1 mån sedan
  • Usel
    NetOnNet verkar ha en ovanligt slarvig personal. De två sista köpen har de lyckats med att skicka fel vara. Kundservicen funkar ändock bra...Snabba och trevliga. Men jag fick ändå betala 30 Kr för att lösa ut MINA returnerade pengar.
    1 mån sedan
  • Hej lemmix,

    Tack för ditt inlägg.

    Det sker tyvärr ibland att vi råkar skicka ut fel produkt till våra kunder. Det sker dock ytterst sällan och jag beklagar verkligen att det skedde två gånger i rad för dig. När det gäller återbetalningen brukar vi normalt genomföra en vanlig banköverföring till önskat konto och om man istället får en utbetalningsavi brukar bankerna ta ut en avgift på ca 30 kr. En utbetalningsavi skickas ut i de fall då vi saknar kunds kontouppgifter vilket vi bland annat gör vid t.ex. ett köp som är gjort mot postförskott.

    Med vänliga hälsningar

    Samuel

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    T O P P E N ! Kan inte bli BÄTTRE !
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Ni har en urusel leveranstid!
  • Dålig
    Jag skaffade ett Netonet-kort för att kunna betala med faktura på mitt företag.
    Det resulterade i att jag några veckor senare fick brev om ERBJUDANDE OM LÅN UTAN SÄKERHET från Resurs Bank samt försäkring från SOLID.
    Det är väldigt irriterande att bli uppvaktad med produkter som JAG INTE HAR BETT OM på grund av mitt samröre med NETONET. Vilka andra aktörer säljer de mina kontaktuppgifter till undrar jag. /Stefan
    1 mån sedan
  • Hej stefa_hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Om man genomfört ett köp hos oss dvs. accepterar våra köpvillkor kan behandling av uppgifterna ske via oss alt. någon av våra samarbetspartners. Om du inte önskar det kan du enkelt ta kontakt med våran kundtjänst som ser till att du inte får reklam från våra samarbetspartners utskickat till dig. Du kan också vända dig till våran kundombudsman Zandra på zandra.ohlsson@netonnet.com.

    Tillvidare önskar jag dig en fortsatt fin sommar!

    Med vänliga hälsningar Samuel

  • Ganska dålig
    Beställning
    Dåligt packat, saknades packmaterial
  • Perfekt
    Beställning
    Helt okej
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt att beställa, varan kom snabbt och var i oskadat skick. Inga problem!
  • Usel
    NetonNet verkar ha väldigt bristande rutiner kring hur service-/garanti-/reklamationsärenden sköts. Framförallt när det kommer till kommunikation. Det finns i dagsläget 3st ärenden i forumet på SweClockers som egentligen endast ligger hos ÅterFörsäljaren pga bristande kommunikation.

    Själv har jag hittills bemötts av mer eller mindre en vägg eller inte alls. Man måste kontakta ÅF två gånger självmant innan man ens får status på sitt ärende. Och då var det tydligen redan klart och färdigt utan att jag meddelats?!

    Jag anser sedan att ÅF förslag är oresoneligt och inte alls följer varken ARNs referensfall eller Konsumentköplagen utan ger betydligt sämre villkor än vad jag behöver acceptera. (Ska vara värt att nämna, KKöpL är en tvingande lag och ÅF får inte erbjuda sämre förslag än vad lagen kräver vid en reklamation).

    Dessa brister på pekar jag sedan i ett mail och yrkar på två olika förslag som inte bör vara några problem för ÅF att bemöta.
    Träffas av en vägg och ni nonchalerar bort allt jag skrivit utan att besvara det mail jag skickat. (Jag har fått bekräftelse att er konsumentombudsman har läst mailet och besvarat i ert interna system).

    Jag jobbar själv i en datorbutik och kan knappt förstå hur ÅF tänker. Lagen är explicit och referensärenden från ARN finns att tillgå. Att inte besvara en kund och/eller dessutom nonchalera bort mina yrkanden är knappast god sed eller något som skall accepteras av oss konsumenter.

    ÅF har blivit ombedda av mig att kontakta mig eftersom det både brådskar för mig med resor och semester som kommer nu i veckan samt det har gått 6 veckor på 8/8-15 sen ärendet öppnades. ARNs riktlinjer är så vitt jag vet 3 veckors handläggningstid för hemelektronik.

    Det är väldigt tråkigt att ÅF inte ens bemöter mina mail eller följer upp med information till mig som kund, verkar inte heller som att jag är den enda kunden som blir utsatt för denna neglering.

    Lägger detta omdöme primärt för att andra skall vara medvetna om NetonNets hantering av serviceärenden inte sköts ordentligt, mitt fall verkar inte vara unikt.

    Sedan om det beror på bristande rutiner eller sommarvikarier vet jag inte men det är fortfarande inte okej.
    /David
    1 mån sedan
  • Hej igen David!

    Tack för ditt inlägg.
    Som jag skrev till dig i ett mail för en halvtimma sedan skall jag imorgon ta kontakt med våran verkstad då dem dessvärre har gått hem för dagen nu. Jag beklagar verkligen att det har blivit så fel men givetvis skall vi lösa det så snabbt som möjligt. Som sagt skall jag prata med verkstaden imorgon när dem öppnar och därefter tar jag kontakt med dig per omgående för att meddela hur vi skall gå tillväga. Om du funderar över något eller har synpunkter är du varmt välkommen att maila in.

    Med Vänliga Hälsningar

    Samuel

  • Perfekt
    Min Razer Deathadder 2013 gick sönder (Razer i ett nötskal) så jag mejlade NetOnNet, fick svar samma dag med returinstruktioner. Tyvärr missförstod de mig och trodde jag hävdade tillverkarfel när jag ville lämna in den på garanti. Jag mejlade dem och bad om fraktsedel, dagen därpå hade jag fraktsedeln i email som det bara var att skriva ut. Skickade in den Tisdag 2 Juli 2015 och idag,Måndagen den 6 juli 2015 (ska tilläggas då att 2 dagar las till i frakten pga av helg!) har jag en ny Deathadder Chrome i handen.

    Jag har aldrig varit med om en sådan snabb respons, både på mejl som på garantiärendet. Att det tog dem 2 dagar att både kolla igenom min mus och skicka iväg en ny som var redan på väg Torsdag-Fredag är helt otroligt. Jag är helt begeistrad av hur trevliga och snabba NetOnNet var! Tack Sara och NetOnNet för en otrolig service!
    1 mån sedan
  • Usel
    Hade kontakt med kundtjänst innan jag skulle lägga min beställning men tyvärr är dom inte så snabba på att svara.
    Frågade om dom kunde skicka min beställning till deras lagershop för att slippa skicka beställningen via posten men tyvärr var dom tvungna att skicka med posten.

    La min beställning kl 12.30 på fredagen men förhoppning att det skulle skickas samma dag.
    Det dröjde till onsdag innan beställningen skickades.
    Nu har posten slarvat bort paketet så vi får se när det dyker upp.

    Men detta blir förmodligen sista gången som jag köper något via NetOnNet.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    La en order och ca 1,5 timme efter att order var lagd så var den skickad.
    Okej förpackat i wellpapp.
    Väldigt bra pris på produkten jag köpte (Coolermaster G750M)
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Handlar ofta på NetOnNet och har aldrig upplevt problem.
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställde en Raspberry pi 2, med tillbehör på en söndag.

    gick igenom vad det kostade på lite olika sidor, NetonNet var lite billigare med gratis frakt.

    Men jag gick ju på att beställa med "Express brev" 1-2dagar eftersom jag gärna ville ha det på måndag eller tisdag.

    Det kom på torsdag istället, deras "express leverans" som man betalar extra för går långsammare än helt vanlig post med andra ord.

    Så lite besviken där. men varorna kom iallafall.

    Mvh
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har handlat hos NetOnNet många gånger och har alltid fått mina beställningar utan problem. Några gånger har det dröjt längre än nödvändigt men då har det berott på Posten och personalen har snabbt hjälpt till för att lösa situationen. Kundservicen är väldigt bra tycker jag.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Alltid bra att handla här. Även fast inte kundtjänst svarar denna gång