Samma pris Lagershop&Internet
Beställ före kl. 17
få utleverans samma dag.
Hemsida:

http://www.netonnet.se

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 19 år sedan
(data från 2014-04-16)
Detaljerad information NetOnNet har fått betyget (8.29)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    NetOnNet har klockren service, de har alla produkter till rimliga priser. Hemsidan stämmer nästan alltid överens med vad som faktiskt finns i butiken. Personalen är trevliga, hjälpsamma och kunniga. Att byta eller lämna tillbaka en produkt du är missnöjd med är inga problem. De föredrar att ge dig en ny produkt istället för att krångla.

    10/10 alla dagar i veckan.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 2 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Riktigt trevligt att ha och göra med! Deras fysiska butiker är riktigt bra med trevlig personal och bra utbud. Deras onlinebutik är simpel och deras kundtjänst svarar väldigt snabbt. Bra betalningsmöjligheter. Frakten går resonabelt snabbt, vill man verkligen ha produkten ASAP är det lika bra att hitta en fysisk butik som säljer den...

    Har handlat från netonet flera gånger, ibland är inte priset det lägsta men jag vet att jag kan lita på deras onlinebutik!
    2 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Men det saknas instruktioner på svenska, har ni det, kan ni skicka det till Lennart Larsson Prästgården 404 66291 Åmål
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Rekommenderas!
  • Perfekt
    Riktigt snabb leverans! Beställde onsdag natt, varan skickades torsdag och framme hos posten fredag kl.12 trots över 35 mil transportsträcka! Har absolut inget att klaga på!
    Har handlat på NetOnNets webbsida många gånger tidigare och har aldrig haft några problem med beställning eller leverans. +++++

    Stort plus för fri frakt! Bra priser dessutom!
    5 dagar sedan
  • Usel
    Lagt beställning på onsdag.Tog leverans som "Brev Express", kostar 19 kr. Idag är fredag, varan har inte kommit. Har fått istället email: "Idag skickade vi din beställning"...... Produkten jag har beställt var på lager. Dåligt NetonNet :( Ska köpa produkten inne på en fysisk butik och returnera den jag har beställt från er.
    5 dagar sedan
  • Hej Mr Bubbles!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är väldigt tråkigt att höra att leveransen inte skett inom utsatt tid. Det är väldigt sällan förseningar sker, men vi arbetar självklart för att det inte ska ske alls. Jag vill gärna återbetala er fraktkostnad då detta uppstått och ber dig därför maila mig ert ordernummer samt information om ärendet till zandra.ohlsson@netonnet.se. Om du inte längre önskar varan kommer jag även att skicka en förbetald fraktsedel till dig så du kan returnera den utan kostnad. Jag hoppas att du trots denna försening har kvar ditt förtroende för NetOnNet.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Smärtfritt
  • Bra
    Beställning Leverans
    Varan kom i tid och fungerar bra, men färgen överensstämmer inte med den på bilden på hemsidan vilket var en besvikelse.
  • Bra
    Har förtroende för NetonNet. Relativa priser som fluktuerar i enlighet med konkurrensmarknaden. OK service, men mindre bra leveranstider. Produkterna är bra.
    12 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Hade gett 10 poäng om jag hade kunnat nyttja mitt Skrill-konto. Tummen upp för att ni har bra pris på min produkt!
  • Bra
    Beställning Leverans
    Bra att NetonNet kör med Frifrakt sånt gillar jag :=)

    gick inte att lägga till produkten i lägg till produkt :=(

    produkten som inköpt blir Nikon EN-EL14A Battery/Lithium-Ion
  • Usel
    Gjorde en beställning på ett moderkort hos NetonNet i lördags för 999 kr, men idag tisdag så hade de fortfarande inte skickat det så jag ringde kundservice och sa att jag lika gärna kunde köpa det i lagershoppen för samma pris idag istället för att vänta flera dagar till. Mitt betyg är baserat på att de inte informerar kunden att de har höjt priset sedan jag la min beställning och att när jag ringer om detta inte kan återställa min beställning (trots att de kan se den i systemet) så att jag kan få kortet för priset jag hade från början. Dåligt system och dåligt informerat helt enkelt - de borde ju ha mer koll på priserna än jag som kund - och de borde ha möjlighet att erbjuda kunderna att ändra sina beställningar så att man kan hämta varorna i lagershoppen istället (som andra nätbutiker erbjuder.)

    Betyget blev ännu lägre då det står 1-2 dagar på sidan att få hem kortet men i min orderbekräftelse stod det 3-5, att de inte kunde skickat det på måndagen så att jag får det ihop med de andra delarna idag (beställda via cdon samt misco) är bara dåligt. Sista gången jag beställer från NetonNet. Hoppas någon har nytta av mitt omdöme och att de tänker till innan de beställer något härifrån.
    6 år sedan ( Uppdaterat: 15 dagar sedan )
  • Hej Mayfly!

    Tack för ditt inlägg.
    Som kund hos NetOnNet ska du få varan inom den leveranstid som utlovats och det är tråkigt att det inte kunnat hållas i detta fall. En återbetalning av fraktkostnaden kommer att ske om du valt expressleverans och jag ber dig därför maila mig information om händelsen samt ditt ordernummer till zandra.ohlsson@netonnet.se. Om en avbokning av en order sker kan priset inte garanteras vid nästa köpetillfälle, utan är enbart aktuellt för just den ordern. Jag tar till mig din feedback i ärendet och kommer att ta detta vidare internt.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Ganska bra
    Grymt bra support!
    Bra priser och relativt stort utbud!
    Aldrig varit missnöjd och har handlat där ett antal gånger!
    Haft en mobil som gick i sönder, dom fixade det direkt!

    -Min flickväns dator gick i sönder. Hon skickade in den och fick tillbaks den efter 3 veckor. Då med ett falskt Windows 7 installerat!
    17 dagar sedan
  • Hej Swedenfire!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är roligt att läsa ditt positiva omdöme, men mindre roligt att se att något tycks ha gått fel under ett serviceärende. Det ska självklart vara äkta Windows i datorn. Jag har aldrig stött på att det skulle vara ett oäkta, utan det brukar vara så att Windows är installerat, men att du sedan behöver ange din produktnyckel för att verifiera detta. Om du önskar att jag ser över det så går det självklart bra. Du kan i så fall maila mig på zandra.ohlsson@netonnet.com

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    OK priser och bra sortiment
  • Ganska bra
    Billiga, bra när den gamla projen gick sönder, fick en ny bättre direkt!
    18 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Horribel leveranstid jämfört med konkurrenterna. Att betala extra för att få varan skickad vid beställning är inte acceptabelt enligt mig.
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    NetOnNet har alltid ett fraktfritt alternativ och du behöver då inte betala för leveransen. Om du däremot önskar expressleverans går det bra att lägga till det på din order och du mottar då varan inom 1-2 vardagar. Det är enbart när du väljer expressfrakt som en fraktkostnad kan uppkomma.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Usel
    Köpte en sony vaio pro 13 (en dator) som gick sönder efter ca 3 veckor. Skärmen trillade ut när jag fällde upp datorn en dag.

    Kontaktade Netonnet som bad mig gå via Sonys support för snabbast möjliga hantering

    Sony lovar väldigt mycket, så som upphämtning av datorn inom 3 dagar.. Höll inte.. Åter tillbaka till mig efter 10dagar...Höll inte,

    Ok att detta kan ta lite längre tid, absolut inga som helst problem, men vad sony lovar mer är att man ska återkomma om det blir någon fördröjning.. Efter ca 2 veckor till utan kontakt från Sony så ringde jag dem.. De hade inga reservdelar men skulle få in snart och jag skulle ha datorn senaste i slutet av veckan därpå.... Annars skulle man återkomma....

    Inget händer här heller så jag kontaktar sony igen och får svar om att man kollar på det och återkommer, vilket man faktiskt gjorde.. Man ringde upp och då jag inte hade möjlighet att svara så lämnade man ett. Röstmeddelande där man sa att man skulle återkomma dagen efter (Nej, man lämnar inget telefonnummer jag kan ringa upp på, för tydligen så har de inga direktnummer, så jag ska tydligen anpassa mig efter när de behagar ringa..)

    Nåväl, jag mailar dom och ifrågasätter detta och höråhäpna, jag blir uppringd av dom bara 10min eller så efteråt.

    Killen i luren förklarar att man inte har någon aning om när reservdelar kan tänkas komma in och säger att det finns 2 sätt att lösa det på. Antingen vänta på reservdelar eller betala tillbaka pengarna. Märkligt för mig att man inte erbjuder en ny dator som alternativ, menmen..

    Så jag väljer pengarna tillbaka. Skickar kontonummer och bank, men får svar att de behöver swift och iban... Svårt för dom att kolla upp när de har alla uppgifter framför sig? Kan inte tänka mig det..

    Det här är nu över en månad sedan varpå jag har jagat Sony ett flertal gånger för att få veta vart mina pengar är och man har mage att be mig vänta flera omgångar till efter att tidigare väntat 2 månader..

    Allt som allt har detta ärende tagit 2.5månad och jag har fortfarande inte fått några pengar.

    Eftersom NON hänvisade mig till denna support och inte tog ärendet själva så får dom ta del av denna kaka.

    Kommer varken handla av NON igen eller frivilligt välja någon av Sonys produkter igen.

    Det finns anledning till att man inte ska välja billigaste ställe när man köper elektronik..

    Uppdatering :

    Efter mycket om och men så fick jag prata med en högre uppsatt hos Sony där jag förklarade att jag tycker att deras serviceansvariga är otrevliga, saknar känslan för hur man ska behandla kunder och inte ville ha något mer med dem att göra och att de skulle skicka över pengarna till netonnet så de fick sköta återbetalningen. Vilket han gick med på och förstod att jag kände så efter att ha pluggat in sig lite mer på mitt ärende.

    Nu är det ca 3.5månader sedan jag skickade in datorn. Netonnet lovade att fixa en snabb återbetalning till mitt konto, men igår så fick jag på posten en kontant/värdeavi på motsvarande belopp.. Jag ska alltså antingen åka 10mil (tur och retur) för att sätta in pengarna på mitt konto eller betala och få pengarna genom något ombud..

    Nej tack. Har mailat Netonnet och frågat hur svårt det ska vara att göra rätt när de har alla uppgifter från mig sedan långt tillbaka och jag specifikt bad dom göra återbetalningen till mitt konto.

    De lovade att ordna detta och sa att pengarna skulle vara tillbaka efter 1 dag. Vilket de inte är såhär dagen efter.

    På lördag har vi planerat att åka ca 70mil enkelväg för att kolla på en ny bil, men det går i krash ifall mina pengar inte är åter imorgon (fredag)

    Någonstans under det här förloppet efter alla fel som varit så tycker man att Netonnet och Sony borde ringt mig och bett om ursäkt för det som hänt och frågat om man kunde göra något för att det ska kännas lite bättre, men istället så gömmer man sig bakom en mailadress.

    Otroligt tråkigt och helt fel sätt att bemöta sina kunder från båda företagen.
    20 dagar sedan
  • Hej Mathias!

    Tack för ditt inlägg.
    Jag beklagar återigen att det varit så lång hanteringstid på ditt ärende. När NetOnNet fick vetskap om ert ärende meddelade tillverkaren att en återbetalning redan var på väg till dig från dem. NetOnNet kunde därför inte skapa ytterligare en återbetalning. När summan sedan inte kom till dig inom den tid de utlovat så stoppades den och en återbetalning lades då från NetOnNet till dig istället. Denna gången kom återbetalningen på en avi. De flesta banker har möjlighet att lösa in avier via sin internetbank. Jag beklagar dock att du fått denna på avi när du inte önskade det. Vi hade kontakt rörande detta igår och jag meddelade då att avin skulle spärras och att en insättning istället skulle göras till ert konto. Detta är fortfarande aktuellt, men då du och NetOnNet har olika banker så är det tyvärr överföringstid. Pengarna kommer därför att finnas på ditt konto under morgondagen så länge alla kontouppgifter är korrekta. Om du önskar telefonkontakt med mig istället så går det självklart bra. Maila mig i så fall på zandra.ohlsson@netonnet.com och uppge då när det skulle passa er att bli kontaktad.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Dålig
    NetonNet verkar inte ha så stor koll på sitt eget sortiment.

    Försökte beställa dammsugar filter Miele SF-AH50 två gånger nu från deras hemsida.
    Bägge gångerna har jag fått Miele SF-HA50 som inte finns i netonnet sortiment. (sämre variant än den jag försöker beställa).

    Jag har bett netonnet att ge mig rätt produkt som jag har beställt men de kan bara erbjuda pengarna tillbaka och kan inte skicka mig produkten på hemsidan.

    Enligt kundtjänst har de varit i kontakt med lagerchefen och de kan inte lösa problemet för någon anledning, utan bara skicka tillbaka pengarna.

    De är medvetna att om jag lägger beställning på nytt kommer jag förmodligen få fel produkt igen. Men kundtjänst kan inte göra något för att åtgärda problemet.

    Allt är bara jätte skumt. Som tur är finns det andra nätbutiker som är mer seriösa.
    21 dagar sedan
  • Hej Gonze!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är tråkigt att höra att du fått fel vara levererad till dig vid två tillfällen. Detta är självklart något som inte ska ske jag beklagar därför detta. Jag vill gärna se över vad som skett i just ert fall samt föra en intern dialog kring detta. Maila mig gärna all information kring ärendet samt det ordernummer detta avser till zandra.ohlsson@netonnet.com så hjälper jag dig med detta.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Usel
    Beställde Chromecast från NetOnNet i torsdags med gratisfrakten. Idag 4 arbetsdagar senare får jag mail ifrån de där de säger att de upptäckt att den är slut på lager. Det är okej att er gratisfrakt tar 5 dagar men inte okej att ni behöver då 4 dagar för att inse att produkten är slut. Avbeställde och beställde samma från en konkurrent! Aldrig mera NetOnNet!
    21 dagar sedan
  • Hej Lukaskruger!

    Tack för ditt inlägg.
    Jag beklagar att lagersaldot varit felaktigt på den produkt ni beställt. Det är väldigt ovanligt att det inträffar, men självklart tråkigt att det hänt alls. En sådan sak uppdagas då varan plockas på lagret. Detta brukar då vara dagen innan leveransen skulle varit hos dig. Jag skulle vara tacksam om du mailade mig det ordernummer detta avser så jag kan ta det vidare internt då NetOnNet alltid strävar efter att utvecklas. Det går bra att maila mig på zandra.ohlsson@netonnet.com

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Knappt godkänd
    Beställde varorna från cdon, inet och netonnet under helgen, samtliga varor fanns på lager. På tisdag har beställningarna från cdon och inet redan kommit fram, medens NetOnNet meddelade mig på kvällen att de endast skickade varorna iväg då. Ska det verkligen ta två dagar att få order iväg? Blir nu att vänta på att de kommer fram istället för att plocka ihop nya datorn.
    22 dagar sedan
  • Hej Norcii!

    Tack för ditt inlägg.
    NetOnNet har två olika fraktalternativ. Vid beställning mot expressfrakt är leveranstiden 1-2 vardagar efter lagd order och vid beställning med fri frakt är leveranstiden 3-5 vardagar. Om du beställer på helgen kan din order behandlas tidigast på måndagen och leverans sker då till dig på tisdag, eller onsdag om du valt expressfrakt. Vi försöker alltid att hålla frakttiderna så korta som möjligt och det är därför tråkigt att höra att du upplever frakttiden som lång.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning
    bra
  • Mycket bra
    Funkar okej att beställa från Netonnet. Beställde en produkt och valde fri frakt och det levererades efter 3 dagar.

    Dock får man av någon anledning inget kolli-ID nummer så man kan tracka sitt paket. Jag fick även en avi på posten vilket är något jag inte fått på många år nu. Väldigt konstigt. Detta drar ner betyget lite, men överlag har jag inget att klaga på!
    25 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag gillar att de hade avtalsvillkor som var lätta att förstå och rimliga. Det var dessutom inte eviga sidor med text utan kort och koncist. Jag beställde på lördag och fick grejerna på fredag så med gratisfrakten så tog det 6 dagar att få grejerna om man räknar med lördag och söndag.
  • Usel
    Beställde en mus (mitt första NetOnNet köp) på en söndag och valde express frakt som kostar 29kr och de skickade den från lagret dagen efter, men nu har det gått en vecka och jag har fortfarande inte fått musen. fick kontakta dem flera gånger tills de skickade ett nytt igen. Frakten jag hade betalat för hade ingen koll id nummer heller för att checka upp vart musen hade tagit vägen. Usel frakt, usel service usel NetOnNet. Kommer aldrig handla därifrån eller rekommendera butiken!
    26 dagar sedan
  • Hej taTu!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är tråkigt att höra att paketet inte kom från i tid, trots att den skickades från oss dagen efter din beställning. I de fall en leverans blir sen så återbetalar vi självklart er fraktkostnad samt skickar en ny vara om den kommer bort under transporten. Vid beställning kan du själv välja vilket fraktsätt du önskar. Om er leverans skickas som ett brev så finns det inget nummer för spårning. Den delas istället ut direkt i er brevlåda. Om du vill att jag ser över detta ytterligare så går det bra att kontakta mig på zandra.ohlsson@netonnet.se

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning
    ok++++++++++++++++++
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt funkade perfekt!
  • Perfekt
    Beställning
    Bra
  • Bra
    Beställning
    Borde vara 30 dagars återköpsrätt
  • Perfekt
    Bra priser, gratis frakt, snabb respons från kundtjänst, inget tjaffs i garantiärenden som det ofta blir hos många andra butiker, och bra layout på hemsidan.
    28 dagar sedan
  • Utmärkt
    Billigt, enkelt. Bra kundservice utan tjafs.
    Toppen hemsida där man i lugn och ro väljer och vrakar.
    Bra koll på lagerstatus

    mao

    TOPPEN
    28 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra pris och fri frakt. Högsta betyg.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    kanonbra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt enkelt och problemfritt!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kanon, jätte nöjd!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    bra priser snabba leveranser nöjd kund
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Alltid lika enkelt och smidigt att handla online på netonnet.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag har köpt en massa saker genom åren och det har alltid funkat kanon. Aldrig ngt krångel eller försök att få mig att köpa grejer eller ta emot nyhetsbrev som jag inte anmält intresse av.
    Fortsätt så - ni är bra!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag valde kostnadsfri leverans och den produkten kom tidigare än NetOnNet utlovat.
  • Perfekt
    Helt nöjd med NetonNet! Köpte en systemkamera Canon 600D med väska,uv-filter och en fjärrkontroll för bara 3990:- så är super nöjd. Mycket trevlig personal i deras lagershop i Linköping. Men det är lite synd att dom ligger på platser där man egentligen inte åker.Måste säga att online delen funkar bra. alltid bra paketerad och snabb frakt. Alltid värt att kolla med netonnet innan man ska köpa någon från ex. Media Markt eller Elgiganten etc..
    10 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkel beställning.
    Snabb leverans.
    Allt var med och inget skadat.
    Så vad kan jag klaga på?
  • Usel
    Säljer begagnat som nytt. Oacceptabelt.
    1 mån sedan
  • Hej MyFiendGoo!

    Tack för ditt inlägg.
    En begagnad vara ska aldrig säljas som en ny och det är därför mycket tråkigt att höra att det har inträffat i ert fall. Jag skulle önska mer information kring det inträffade så jag kan kontrollera vad som skett i just det fallet samt säkerställa att inget liknande inträffar igen. Maila mig gärna ditt kvitto/ordernummer samt information om det inträffade till zandra.ohlsson@netonnet.com så hjälper jag dig gärna vidare med detta.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket Snabb Leverans !
    21,5 h får man väl anse som Bra :)
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bästa online köp firma
  • Perfekt
    Supersnabb leverans och bra priser!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    +++++
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra.
  • Mycket bra
    Bra priser är väl det bästa. Men inget är så bra så det inte går göra bättre. Tänker på webbutiken. Vore bra om man kunde välja vilken butik man vill gå till och den minns det (som t.ex. Jula). Inköpslistan kunde visa lagerplats och artikelnr. (ska ibland uppges i kassan). Sen kunde lagerhyllorna vara mera logiskt numrerade, har samma nr på båda sidor gången. Men bra produkter till bra pris (överlag) ger bra betyg.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans, bra med SMS-avi. Bra paketerat!
  • Perfekt
    Beställning
    Handlar alltid på n o n
  • Acceptabel
    Beställning
    förutom betalningättet var bra