Samma pris Lagershop&Internet
Beställ före kl. 17
få utleverans samma dag.

http://www.netonnet.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 20 år sedan
(data från 2015-04-26)
Detaljerad information NetOnNet har fått betyget (8.08)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Jag köpte för någon vecka eller två sedan en NAS med två stycken hårddiskar från Netonet. Ordernummer : 35322132.

    Jag tog ut paketet för någon vecka sedan och skruvade i hårddiskarna med medföljande skruvar enligt instruktionerna som följde med. Naturligtvis använde jag en stjärnmejsel för att skruva i dessa skruvar då det var stjärnskruvar som medföljde.

    Jag provade sedan NAS,en som jag enligt distanslagen skall ha rätt till att göra och som det heller aldrig brukar vara problem att få göra med er på Netonet. Jag köper nästan alltid all min elektronik från er och det blir en hel del då jag är intresserad av just det.

    Denna NAS levde inte upp till mina förväntningar och jag beslöt mig för att återlämna den till er på Netonet och alltså utnyttja min ångerrätt. Jag
    fabriks återställde därför denna NAS och började plocka isär den.

    När jag
    försökte skruva i sär hårddiskarna ifrån "racken" som sitter i NAS,en
    upptäckte jag att det inte gick. Skruvarna bara snurrade, var mjuka som smör och blev rundade i skårorna. Jag gav därför upp mina försök och tänkte det var bäst att ni plockade isär diskarna och lade därför ner diskarna fortfarande hopskruvade med "racken" i lådan.

    Jag bor i Fagersta och arbetar rätt mycket. Min flickvän bor däremot i
    Västerås och var också denna helg och hälsade på mig i Fagersta. Jag
    skickade därför med henne paketet att lämna tillbaka i Västerås lagershop så jag hann få in paketet i tid och dessutom slapp göra en extra resa till Västerås.

    I dag tisdagen den 4 november 2014 åker min flickvän till Netonet för att
    lämna den. Hon lämnar den till en kille hos er som först vägrar att ta i mot den på grund av att han påstår att jag gjort åverkan på NAS,en och att han inte kan ta i mot den på ångerrätten.

    Min flickvän ringer upp mig på jobbet
    och killen pratar med mig och säger att jag har gjort så att det inte går
    att skruva bort diskarna och att jag har använt fel skruvmejsel och att
    därigenom skruvarna blivit förstörda och att ni på grund av det inte kan
    godta ett återköp.

    Jag ska säga att jag är ingen Albert Einstein, men jag vet skillnad på en
    vanlig spårskruv och en stjärnskruv och skulle aldrig komma på tanken att använda fel mejsel till så dyra saker som denna NAS. Jag skruvade i
    skruvarna med rätt mejsel allt enligt instruktioner. När jag sedan skulle
    skruva isär dem satt de som berg och skruvarna bara gick sönder.

    Nu har jag pratat med en kvinna hos er som till slut skickade i väg NAS,en på service för att ta bort skruvarna. Men jag vill säga att jag har ingen lust att betala för att skruvarna blir borttagna och tycker inte heller jag ska behöva betala för det.

    Jag skruvade i skruvarna som vanligt och det måste jag ju kunna göra för att kunna testa varan överhuvudtaget. Vad som har gått fel det vet jag inte. Men jag tar förgivet att inte behöva betala för detta. Jag trodde aldrig att det skulle bli något problem att lämna tillbaka den. Hur ska man annars tordas köpa en vara om man inte törs testa den?I annat fall måste väl garantin alla in ihop med ångerrätten?

    Det brukar gå galant att prata med er och det har aldrig vart problem. I dag var det problem och det var inte kul att prata med den person som ringde upp mig.
    2014-11-12
    -------------------------------------------------------------------
    I dag har jag fått veta av Netonnet att de vägrar ta i mot min ångerrätt och att de inte betalar tillbaka några pengar. De anser att det är handhavandefel.

    Slutsatsen är alltså att man inte kan köpa en vara från dem och sedan prova den? Jag vet inte vad som hänt. Men på sistone har servicen blivit mycket sämre på Netonet och jag har inte samma känsla av trygghet som jag hade tidigare då jag handlade på Netonnet.

    5600 kronor rätt ner i sjön. Vad ska man säga?
    Inte har jag lust att handla där mer efter detta.

    --------------------------------------------------------------------------------
    (Efter samtal igen med Netonet som fortfarande vägrar ta i mot varan och betala tillbaka pengarna)

    Som jag tidigare skrev (oavsett vad ni säger) så har jag bara skruvat fast diskarna i "racken" vilket man är tvungen att göra för att överhuvudtaget kunna testa produkten.

    Att det sedan inte gick att skruva ur skruvarna, vet inte jag vad det beror på. Men jag gjorde det för hand och med rätt skruvmejsel.

    Ja, ni kommer säkert att få rätt i den här frågan. Det är bara att konstatera att i ett sådant här fall är vi konsumenter små och behöver kunna lita på firmor och företag vi handlar produkter av och deras vilja att få god reklam av deras kunder, vilket tills för ett tag sedan ni har fått av mig.

    Jag kommer som jag skrev att kontakta konsumentverket, men det blir ju svårt att bevisa för mig hur det ligger till och ni kan som stort företag visa mig hur liten jag är och även få rätt.= Vägra mig att få återlämna produkten och säga att det är mitt fel.
    Men likaså är det som det är och jag säger det igen.
    Jag råder alla att tänka sig för innan ni beställer från Netonnet.

    Något har hänt med deras servicepolicy och de är inte lika angelägna om att få god feedback av sina kunder.
    Jag återkommer med uppdateringar när jag får kontakt med konsumentverket.

    Har i dag fått meddelande om att Netonnet inte ändrar sig och vägrar att godkänna ångerrätten.
    Jag har i många år (minst 10 år)beställt alla mina elektronikvaror från dem och känner mig nu något besviken.
    Jag kommer riva sönder de värdecheckar jag tjänat ihop och klippa sönder mitt kundkort och inte köpa en vara från dem. Jag råder andra att göra samma sak. Så jävla lurad jag känner mig!
    2014-11-17
    Jag har förstått vad ni på Netonet säger. Men jag kan fortfarande inte förstå hur det kan hända då jag för hand har skruvat i skruvarna utan några konstigheter. Som jag har sagt tidigare i inlägget så är jag kanske maktlös i detta och får acceptera det faktum att jag äger en NAS som kostar mig 5600 kronor som jag inte vill ha och att ni inte godkänner ångerrätten. Det gör inte dessto mindre att jag tycker det är fel. Jag tycker även att det inte går att lita på att jag kan köpa en produkt, skruva i hop den och testa den hemma för att lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka. Det är det ni lovar och är extra viktigt när man handlar en vara från er på Netonnet då inga produkter står framme så man kan se hur de ser ut och inte heller prova den. Jag vill därför varna andra och be alla att tänka sig för innan man köper en vara från er. Det är inte säkert att ni godkänner returen och att jag kan ångra mitt köp.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Jag skruvade i skruvarna som vanligt. allt enligt instruktionerna. Jag vill så klart att det sitter ordentligt innan jag skjuter in "racken" i NAS,en. Tänkte när jag skruvade i dem att det aldrig verkar ta stopp och det bara kändes mjukt. (som att de snurrade ur gängorna ) . Men tänkte inte mer på det förens jag skulle ha ur dem och skruvarna bara vek sig.

    Jag har i dag pratat med konsumentombudsmannen i Fagersta som säger att ni i värsta fall kan göra ett nyttjandeavdrag men att ni inte har rätt att vägra mig att lämna tillbaka en vara.
    Synd om det ska behövas att ni gör ett sådant avdrag, men det är väl något jag ändå kanske får stå ut med. Förslaget är därför att ni kommer med ett förslag på hur mycket ni vill dra av och att ni meddelar mig.
    I det fall vi inte kan nå en uppgörelse kommer vi att driva ärendet vidare till allmänna reklamationsnämnden.
    Så hör gärna av er till mig så fort ni kan och vill.
    Svar från Netonet 2014-11-17
    Hej! Maila mig gärna på zandra@netonnet.com med kontaktuppgifter till din konsumentombudsman så hör jag av mig till dem. Det stämmer att ett prisavdrag kan vara aktuellt i vissa fall om skicket försämrats, men det beror på hur pass försämrat det är och om något gått sönder på produkten, eller inte. // Zandra

    2014-11-17
    OK. Jag förstår du vill gärna övertyga henne om att jag har fel. Ok. Du ska få kontaktuppgifter till henne. Det kan aldrig bli tal om att dra av för hela maskinen, då det till och med bör gå att bara byta ut själva hårddiskracken. Själv hade jag fixat det med att dra ur skruvarna (i absolut värsta fall borrat ur dem) kan inte förstå att inte er serviceverkstad gjorde det och sedan sålde den som fyndvara. Har ju sett vad som ligger på er fyndvaruavdelning förut och vad ni tar betalt för icke kompletta varor. Märkligt att ni inte mer mån om mig som kund. Jag är väldigt förvånad.
    Gun Wennerhorn
    0223-440 15
    Norbergsvägen 21
    737 80 Fagersta
    info.soc@fagersta.se
    kör helst en öppen dialog som även andra kan läsa här på Facebook och andra sidor.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    2014-11-19

    I dag fick jag ett svar tillbaka från Zandra Ohlsson från Netonet här på prisjakt. Hon meddelar återigen att Netonet inget kan göra för mig och att de inte tar i mot varan på ångerrätt. Hon tackar så mycket för mitt inlägg. Jag får också ett mail där hon säger att hon kontaktat min konsumentvägledare och att denne ska ringa upp mig.
    2014-11-20

    I dag har jag pratat med min konsumentvägledare för att höra vad denna Zandra Olsson från Netonet har sagt till till henne . Zandra Olsson från Netonet har ringt upp henne och säger att jag förstört denna NAS genom att skruva i skruvarna som fäster hårddisken för hårt. Hon säger även att jag endast hade behövt skruva i två skruvar för att pröva den och inte alla åtta som instruktionerna säger att man ska göra??

    Hon säger också att maskinen nu är helt förstörd, värdelös och går inte att sälja . Både hårddiskarna och själva NAS,en och de vägrar att återbetala några pengar eller ta i mot någon vara. (märkligt)

    Vi låter nu ärendet gå vidare till allmänna reklamationsnämnden. Jag har begärt skriftligt från Netonet på vad de anser är handhavandefel. Vad de tycker jag gjort fel. Vad fel det är på produkten och vad deras servicetekniker kommit fram till. Även att de tycker jag enbart skulle skruvat i två skruvar. Återstår att se om dokumentationen kommer som jag behöver ha till ARN.

    I det fall jag hittar energi igen, och tid kommer jag också att kontakta någon lämplig tidning som jag kan be skriva om ärendet för att varna andra. Just nu känner jag mig bara less och orkar inte. Jag kommer att uppdatera ärendet vartefter för att varna er andra för att handla på Netonet.

    Se upp och tänk er för innan ni handlar hos Netonet!

    Själv kommer jag att vända mig till komplett fortsättningsvis. De har dessutom 45 dagars öppet köp och fria returer

    Jag återkommer och talar om hur det går i ärendet. Jag vill varna andra så att andra kan slippa få uppleva det jag får uppleva just nu.

    Zandra Olsson får säga vad hon vill. Jag hoppas Allmänna reklamationsnämnden ARN kommer gå in och hjälpa mig att få tillbaka pengarna. (Det kommer att ta upp mot ett halvår för ARN att utreda ärendet har jag fått veta) (och det får det i så fall ta)

    Men i annat fall vill jag låta andra få veta att köper ni en vara hos Netonet så kan de bara avgöra att varan inte längre är duglig och vägra er att använda ångerrätten.

    Det kan ju vara bra att veta, då Netonet är ett bolag som säljer varor från lagerhyllan, där ni aldrig får se produkten i verkligheten och än mindre prova den. Tar ni hem produkten och skruvar i hop den så är det alltså inte säkert ni får lämna igen den, i det fall den inte uppfyller era förväntningar.

    Netonet och Zandra Olsson får säga vad de vill. Men det är bara det jag har gjort. Tagit hem produkten, skruvat i hop den och provat den! För att sedan försöka skruva ur skruvarna,packa i hop produkten och sedan lämna tillbaka den. Tyvärr gick inte skruvarna att få ur då och jag lämnade tillbaka den med skruvarna i, vilket Netonet inte godkände. Nu är läget som det är. Netonet godkänner inte returen på vare sig hårddiskar eller NAS och betalar inga pengar tillbaka.

    5600 kronor har jag betalt som jag ej får tillbaka! Inte så där jättekul heller!

    Har begärt att Netonet skickar över dokumentation hur de tycker jag gjort handhavandefel på denna NAS och hur de tycker jag skulle gjort i stället. Bad om att få utförlig dokumentation från de två gånger den vart inne på Netonets serviceverkstad. Att använda i anmälan till Almänna reklamationsnämnden.

    Detta var vad jag fick tillbaka.
    En endaste mening!

    "Öppet köp på disk godkänns ej då den inte är i ursprungligt skick samt åverkan vid montering på släde till Nas."

    Jag har lämnat ärendet till allmänna reklamationsnämnden och hoppas på hjälp därifrån. Men det är svårt mot sådana här stora bolag att bevisa något. Jag känner mig maktlös.

    2014-12-29

    I dag har Netonnet lämnat svar till ARN. Netonnet vägrar fortfarande att återta produkten och säger nu även att skruvarna var så hårt åtdragna att plasten spruckit. De säger helt plötsligt också att själva kabinettet inte är i godkänt skick?! Det har aldrig tidigare vart tal om något fel på själva NAS,en. Jag har lyckats hitta inlämningskvittot från när jag lämnade denna NAS till Netonnet och den skickades på service. På uppgifter om skador står bara att skruvarna är rundade, men inget om någon spricka i plasten och heller inget om att själva NAS,en (kabinettet skulle vart skadat) Det av den enkla anledningen att det inte fanns någon spricka när den skickades in och att det heller inte vart något fel på NAS,en. . Den måste Netonets servicepersonal ha gjort när det skruvat ur skruvarna.

    Att sedan också komma med påståendet att även kabinettet skulle vara skadat. Jag är chockad över hur Netonnet har hanterat mitt ärende. Jag har tidigare bara haft bra att säga om dem och nu gör de så här!

    De kör helt klart med "Dirty tricks" för att försöka slippa undan. Riktigt fult! Det känns också som att det nu handlar mer om prestige för Netonnets del och att de nu har svårt att ändra sig i sitt tidigare beslut.

    Återstår att se vad Allmänna Reklamationsnämnden kommer fram till, men det är svårt att få rätt mot storbolagen. det vet jag. Men jag hoppas ändå att ARN kommer att kunna hjälpa mig med detta...

    Ser ut som att fler än jag upptäckt att Netonnets service och policy har ändrats på sistone och att de inte längre har lika bra servicepolicy som de tidigare har haft. Se upp!

    Kul att se att de flesta är nöjda och blir behandlade bra. Det har inte jag blivit eller är. Jag väntar fortfarande på vad Allmänna reklamationsnämnden ska ge för utslag i ärendet. Riktigt surt känns bemötandet. Jag Inväntar fortfarande beslut från allmänna reklamationsnämnden! Väntar .........:-( Väntar .......väntar......väntar,,,,,,,,,väntar
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 22 tim sedan )
  • Knappt godkänd
    Svårt att se hur man avbeställer ordern innan den har skickats. Annars bra service och butik.
    1 dag sedan
  • Ganska dålig
    Köpte en fyndvara, en nätdel som skulle vara "komplett", men det visade sig att nätdelen hade coil-whine, skruvarna medföljde inte, istället fick jag en VGA till DVI adapter?? Tror också att hen som hade nätdelen har öppnat varan, man kan se står på skruven, ska nu lämna tillbaka varan till netonnet och köpa ny. Det var en EVGA Supernova G2 750W. Annars är företaget helt ok.
    7 dagar sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Perfekt
    Överlägsen service! Nästan på gränsen till överleverans!
    Fick min 1,5 års gamla Logitech MX Anywhere mus utbytt direkt på plats, utan att ens behöva vänta på felsökning! Visste inte ens om det var garanti på musen då Netonnet ger 1 års garanti på datorprodukter, men Logitech ger 3 års "begränsad" garanti (vad det nu innebär). Hänvisade till denna, då musen drabbats av "dubbelklicks-problemet".
    Att musen kostar 499:- nu, mot 369:- då var heller inga problem. Bytet gick på 10 min max!

    Har tidigare haft nästan overkligt bra service när jag efter några dagar bytte ett grafikkort från en tredjepartstillverkare till en annan pga. en kampanj Netonnet hade, och på så sätt fick tillbaka 500kr!

    Deras kampanjer på utvalda produkter brukar också kunna vara riktigt bra!
    5 dagar sedan
  • Dålig
    Handlat ofta hos Netonnet och alltid varit nöjd. Men nu senast vart jag så besviken. Jag köpte en Ipad Air 2 med ett skal/skydd Måndag den 13e April som present till Frun som fyllde år igår, den 18e.

    Skyddet var ett visningsex.
    2 dagar efter lagd order märker jag att den inte skickats. Jag kontaktar då kundservice som säger att ingen av delarna skickats pga att skalet inte igentligen fanns i lager. Så de stannade upp hela ordern.

    Man tycker ju att Ipaden iaf kan bli skickad? Eller meddela mig om detta? Tänk om jag inte kontaktat dem.
    Nåväl...jag vart dyrt och heligt lovad att den skulle skickas samma dag (det är nu Onsdag) med express frakt. Notera att jag la ordern på måndag för att vara säker att hinna få ipaden innan lördag som var fruns födelsedag!
    På fredag får jag paketet. Som BARA innehåller skalet!
    Nu ringer jag dem och är smått upprörd. De visar då sig att BARA skalet skickades under onsdagen. Trots löftet.
    Ipaden skickades från butik som de sa och därav så tog de ytterligare två dagar att bara få iväg den. Dvs Ipaden skickades på FREDAG. De sa de inget om då jag talade med dem under Onsdagens chatt. De lovade att den skulle skickas på onsdagen.

    Ren lögn för att hålla mig glad eller okunnig kundservice? De låter jag vara osagt

    Då jag talar med dem under fredagen vill jag såklart inte skälla på han jag talade med i telefonen. Men kändes som de åtminstonde kunde erbjudit sig bjuda på skalet eller någon sorts kompensation. Eller någon sorts goodwill. Men nej då. Bara ett simpelt "vi beklagar". Se och lär av typ Skistart. Då jag hade fel på mina köpta rullskidor kompensera de med ett par nya av den lite dyrare modellen som kompensation.

    Fortsatt ingen ipad och den är nog inte här förrän tisdag. Men nu vart de en helg utan födelsedagspresent till frun. Är så jäkla besviken på er. Förseningar är okay...men inte bristande löften och eran blase approach till goodwill /fram tills nu trogen kund.
    Antar att ni nu kanske kommer svara på detta är "beklaga er". Men de gjorde inte att hela min överraskning till fun vart förstörd! Tack
    7 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt mail.
    Det är mycket tråkigt att höra att leveransen blivit så sen. Jag har full förståelse för din besvikelse kring detta, speciellt då det var en födelsedagspresent. Jag ber dig maila mig ditt ordernummer så att jag kan se över våra rutiner kring detta samt för att kompensera dig för det inträffade. Om leverans inte kan ske som utlovat så ska vi kontakta dig som kund och det är därför mycket tråkigt att höra att det inte skett i ert fall. Maila mig på zandra.ohlsson@netonnet.com.

    Med vänlig hälsning

    Zandra Ohlsson

  • Utmärkt
    Nöjd med varan, fick hem efter 2 dagar. bra paketerad nöjd kund!
    7 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fungerade utmärkt som det brukar.
  • Dålig
    Handlat all min elektronik av netonnet i flera år men vad är det för service Malmö butiken har fått? lämna in en Razer deathadder mus för 9 dagar sen då den börjat dubbelklicka efter 5månader vilket är ett rätt vanligt fel på razer möss och gör den obrukbar i spel vilken den är gjord för. Fick sms att jag kunde hämta den igår åker ut till butiken då får jag tillbaka min gamla mus då dom inte hittar felet? jag försökte verkligen förklara för första service killen vad som var fel och att detta är ett vanligt fel på razer möss att "brytaren" blir sliten snabbt på vissa och får bytas ut inom garantitiden. Istället börjar dom snacka om att jag ska betala för att dom undersökt den? otroligt irriterande att som kund få i ansiktet att man ska betala för att få sin defekta produkt tillbaka!. Sista gången jag handlar där då jag uppskattar en fungerande service om nått skulle strula.
    "lite info om razers dåliga brytare"
    http://www.sweclockers.com/forum/56-tangentbord-moss-och-ovrig-kringutrustning/1077746-razer-mus-dubbelklickar-aven-fast-jag-klickar-1-gang/
    3 år sedan ( Uppdaterat: 8 dagar sedan )
  • Usel
    Beställning
    Efter ett par veckor gick fjärkontrollen sonder. Netonnet personal i Slagsta hävdade att min son som är 13 år och rätt så känslig pojke hade tappat kontrollen på golvet. Det var inte alls sant och vi häpnade över personalens otrevliga uppträdande. Jag kommer aldrig igen att köpa något på NetonNet.
  • Acceptabel
    Har handlat en del prylar på NetOnNet och har inget direkt att klaga på vad gäller leveranser. Men när det blir problem så är de direkt usla på att hantera detta.

    Skickade in ett trasigt moderkort dem 20 mars 2015, efter två veckor utan respons så kontaktade jag dem och fick vet att de väntade på leverantören och att det kunde ta upp till tre veckor. Efter tre veckor kontaktade jag dem igen, och fick vet att det skulle dröja minst en vecka till. Jag sade då att det inte var acceptabelt, och de lovade då att ordna ett utbyte ändå. Efter ytterligare en vecka utan att ha hört något så kontaktar jag dem igen, och så säger de att de väntar på att vi ska skicka tillbaka tillbehören, mer specifikt SATA-kabeln (övriga tillbehör verkar sakna betydelse). Men vi har inte blivit informerade, så nu dröjer det ytterligare dagar innan de får kabeln, och kan skicka ut nytt kort. Bedrövligt!

    Jag har inga problem med att skicka tillbaks kabeln, har drösvis med sådana liggandes, men vore det inte enklare att plocka ur kabeln ur det kort som skickas ut till oss? Logiken haltar betydligt, och jag lär inte köpa mer prylar härifrån nu när jag vet hur dåliga de är på hantera garantiärenden.

    Har försökt att påpeka detta genom att ytterligare en gång ringa kundtjänst (totalt 5 samtal har det blivit). Men totalt omöjligt att komma längre, så när detta moderkort slutligen blir utbytt så är det tack och hej för min del som kund till NetOnNet.

    Uppdatering: Hittade senare att det fanns en s k kundombudsman hos NetOnNet (något som kundtjänst inte verkade känna till), och skickade ett mail. Fick ganska omgående ett svar med både ursäkt och löfte om att ett nytt moderkort skulle skickas omgående. Så verkar lösa sig till slut. Kan dock inte sätta mer än "Acceptabelt" på betyget då det tagit alldeles för lång tid och energi, men NetOnNet gjorde i alla det det rätta till slut.
    9 dagar sedan
  • Knappt godkänd
    Beställning
    Onödigt krångligt tillvägagångssätt vid betalning.
    Jag hade valt "fel" betalningssätt då min bank inte fanns att välja.
    Då var man tvungen att gå tillbaka till början av beställningsprocessen.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Inget oförutsett så här långt.
    Nedsatt 100:- p.g.a. retur, har ej kopplat in dosorna ännu.
  • Utmärkt
    Smidig leverans och inga problem vid nyttjande av ångerrätten.
    10 dagar sedan
  • Perfekt
    Klockren butik
    11 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Valde att betala med FAKTURA med RESURS BANK som de nu erbjuder!
    valde sedan att returnera produkten inom min ångerrätt/öppet köp och då ska RESURS BANK ha 45 kr för att betala till ett konto som ligger utanför RESURS BANK,

    Otroligt dåligt uppförande - där får man för man betalar sina räkningar i tid!

    Oseriös hantering och uselt i kundservicesynpunkt
    11 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Du ska självklart inte debiteras för detta och det är mycket beklagligt att det skett. Maila ditt ordernummer till zandra.ohlsson@netonnet.com så gör jag en ny återbetalning till dig motsvarande den summa de debiterade. Återbetalningen sker till ditt konto.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Tråkigt att inte produkten jag köpte fungerade, ett tråkigt samtal och ett väldigt trevligt samtal med er kundtjänst.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Toppen.
  • Perfekt
    Bra Priser!
    Mycket bra service på hemsidan via chatten!
    Fick precis den hjälpen jag behövde, snabbt gick det också!
    12 dagar sedan
  • Usel
    Beställning
    se ovanstående förklaring
  • Perfekt
    Beställning
    Kvickt, lätt och bästa pris!
    Man tackar!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Gjort flera köp av netonnet och är väldigt nöjda med dem köpen
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    senaste köp (galaxy6) som vanligt perfekt. Har handlat många gånger hos netonet alltid snabba leveranser och bra support
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Ett helt klart bra köpförfarande totalt sett. bra priser om ej på alla produkter men jag är nöjd med helheten. och detaljen med delad leverans utan att meddela det till mig!
  • Usel
    Undvik dessa skojare. Köpte en produkt som började strula. De ville inte laga på garantin trots att det bara gått 4 månader sen köpet. Måste betala 493:- trots att de vägrar fixa produkten. Har handlat det mesta på netonnet innan.. aldrig mer!
    17 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Vår målsättning är att du som kund alltid ska vara nöjd med hanteringen av ärendet och vi erbjuder därför garanti på samtliga produkter. Om det är ett garantifel sker ett avhjälpande kostnadsfritt. Om felet däremot faller utanför garantin kan en avgift för undersökningen komma att tas ut. I vissa fall går det då även att få produkten reparerad mot en avgift. Om du önskar att jag ser över ditt ärende ber jag dig maila mig på zandra.ohlsson@netonnet.com.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Ja den fungerar som den ska. Utmärkt
  • Acceptabel
    Bra priser, men tyvärr ganska undermålig kundservice. Finns absolut utrymme för förbättring här.
    17 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Jag förstår inte att jag gjorde beställningen direkt. Jag har varit till butik två gånger, helt i onödan. Personalen kunde inte hjälpa mig där.
  • Usel
    Fullständigt urusel kundservice Netonet. Beställde en lagervara ifrån dem vilket visade sig att de inte hade hemma, trots att så stod på deras hemsida. När jag påpekar att jag kan vänta tills produkten kommer in i lager igen så duger inte heller det då detta var en “fyndvara”. Ingen kompensation av något slag pga. detta elände, bara ett bemötande av en person ifrån kundservice som inte var ett dugg intresserad av att hjälpa mig och faktiskt småskrattade åt mig under samtalet. Har aldrig blivit bemött på ett sådant oprofessionellt sätt tidigare. Nej Netonet, kika på hur era konkurrenter sköter sin kundservice eller öppna en bok med titeln kvalitetsteknik innan alla era kunder övergiver er som jag gör nu.
    18 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är tråkigt att höra att lagersaldot var felaktigt för din order. En fyndvara är en produkt som kommit i retur till oss av någon anledning. Det kan vara tex. öppet köp, eller reparationsexemplar. Efter en noggrann kontroll prissänks just det exemplaret. Vi kan därför inte svara på huruvida en fyndvara kommer in igen, eller inte när den sålt slut. Du ska däremot kunna lita på att våra lagersaldon är korrekta och jag kommer därför att ta detta vidare internt. Jag beklagar det inträffade.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Dålig
    Har tidigare varit nöjd med butiken men vid mitt senaste inköp så fick jag en produkt som verkligen inte fungerade som utlovat.
    Jag kontaktade NetOnNet angående förfarandet för en reklamation och fick information om att dom kommer att ta ut en undersökningsavgift om det skulle visa sig att dom inte kan hitta något fel på produkten. Hur stor denna undersökningsavgift är fick jag inget svar på, trots att jag efterfrågade detta flera gånger.
    Min känsla är att NetOnNet har en taktik där det gäller att avskräcka kunden från att lämna in en reklamation. Som i mitt fall så kostar produkten bara 299:- och att riskera att få en eventuell undersökningsavgift på detta gör att jag väljer att avstå från att lämna in produkten.

    Väl uttänkt taktik NetOnNet - men mig har ni tappat som kund.
    20 dagar sedan
  • Hej Luetin!

    Tack för ditt inlägg. Om det är fel på en produkt tas den in för en kontroll. Vid garantifel åtgärdas felet, eller produkten blir utbytt. Detta är något som kan komma att variera. Om felet faller utanför garantin kan en undersökningsavgift komma att debiteras er för undersökning av varan. Undersökningsavgiften kan variera beroende på vad det är för produkt och hur mycket arbete som krävs för bedömningen. I ert fall låter det dock som en produkt vi ska kunna undersöka direkt på plats, utan att skicka den till verkstad. I de fallen debiterar vi vanligen ingen undersökningsavgift.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Beställning på måndag, annandag påsk, mej tillhanda på onsdag! Kan inte bli bättre!
  • Mycket bra
    Bra och pålitlig butik!
    24 dagar sedan
  • Perfekt
    Mycket bra och billigt!
    Köpte en processor och ett ramminne, i5 4690k och g.skill 8gb 1866mhz.
    Otroligt trevlig personal för att vara lagershop, de är alltid villuga att hjälpa till. Hade en fråga som jag chattade med de om på deras hemsida mkt trevliga där också.
    Många kanske har svårt att hitta men jag har varit i 2st olika Netonnetbutiker och +:et är att det ser likadant ut i alla.
    De har nästan alltid lägst pris på allt!
    /En nöjd kund!
    24 dagar sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Blev glatt överraskad då smset om paketen kom , trodde inte det var sant
  • Bra
    Beställning Leverans
    problem med försenad frakt
  • Mycket bra
    Billiga. Har inte så myket mer erfarenhet. Tar det jag behöver och lämnar. (Skulle vara kass vent i så fall ;P )

    Uppdaterat:

    Även snabb leveras via postgång.
    5 år sedan ( Uppdaterat: 25 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    oklanderligt
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    kan inte svara på de jag har ju inte provat den
  • Perfekt
    Bra priser, inte världens snabbaste (gratis) leveranstider men det är inget större problem. Rekommenderas!
    28 dagar sedan
  • Perfekt
    Har handlat ett flertal gånger från Netonnet och alltid varit nöjd. Snabba leveranser med bra priser. Rekommenderas varmt!

    Supporten är mycket bra också. Köpte ett grafikkort Gigabyte GTX 970 4GB som sedan visade sig bara kunna använda 3.5 GB effektivt, alltså hade tillverkaren nVidia inte varit helt ärliga i sin marknadsföring för att uttrycka det milt. Netonet tog tillbaka kortet trots att det hade gått över 30 dagar och ångerrätten inte längre gällde samt som varken nVidia eller Gigabyte vägrade ta på sig ansvaret vid det tillfället. Det kallar jag för "good will".

    /Väldigt nöjd kund
    28 dagar sedan
  • Perfekt
    Mycket negativa omdömen om Netonnet.. Förstår inte..
    Jag är 100% nörd med Netonnet i Västerås i alla fall! Mycket bra personal i service/reklamation disken, har vart dit med ett par hörlurar som börjat strula efter 13månade. Service killen lyssnade på dom och konstaterade att det va fel, fick ett par nya direkt! Va även in med en Acer bärbar dator som skärmen förs sig på när när man råkade tycka lite på plasten bredvid mus/musplattan, samma killa som tittade på den, fick pengarna tillbaka på kortet! Så Jag kunde bestämma by modell i lugn och ro.

    Nu ska jag köpa ett par beats studio wireless bara synd att Netonnet har slut på färgen matt svart annat hade jag gärna köpt dom där!
    29 dagar sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Det krånglade vid betalningen online. Fick ladda om sidan en gång =(
  • Perfekt
    Har handlat ett par gånger på NetOnNet och hittills har det gått bra. Har inte behövt använda mig av RMA än. NetOnNet har bra priser och stor lager på Hisingen med bra öppettider.

    2015.03.27
    Ytterligare ett köp från NetOnNet, klockrent !
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Utmärkt
    Beställning
    Tv va bra men 12 v kabeln fugerade ej så därför beställer jag en ny hoppas att den funkar
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Ja nu väntar jag bara på leverans.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Svårt att uttal mig än så länge.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Perfekt....
  • Dålig
    Ibland bra priser och tydlig och enkel beställningsprocess, MEN taktiken att hålla kvar varor två dagar när kunden inte lägger upp ytterligare pengar för expressfrakt vittnar om att NetOnNet inte fattat hur e-commerce fungerar. Chansen att kunden återkommer minskar betydligt och uttrycket "konkurrensen är bara ett klick bort" har aldrig känts mer relevant. Att försöka dyvla på kunderna ett kund(kredit)kort är förstås bara patetiskt, detta vill ingen ha (utom möjligen kunder med betalningsproblem, men är detta de kunder man önskar..?)

    NetOnNet kommer med denna taktik vara borta ur bilden om några år och vandra samma väg som OnOff och Expert..
    1 mån sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    NetOnNet erbjuder två olika fraktsätt där det ena vanligen betyder leverans redan dagen efter in beställning. Vi arbetar alltid med att skicka iväg alla paket så snabbt som möjligt. Detta gör att leveranstiden skiljer sig beroende på vilket fraktsätt du valt. Vårt NetOnNetkort är väldigt uppskattat bland våra kunder då det erbjuder fakturering, eller delbetalning till förmånliga villkor samtidigt som du får poäng för alla dina köp. Om det är så att du som kund inte önskar ett NetOnNetkort behöver du absolut inte teckna ett sådant, utan du är lika välkommen att handla hos oss oavsett vilket betalsätt du väljer.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Mycket bra
    Oftast billigast och alltid snabb leverans!
    1 mån sedan
  • Usel
    Utlovar att jag ska få tillgodo kvitto/kort på ett Bluetooth headset jag lämnat in för det gått sönder under garanti perioden, när mitt service ärende är slut och jag får hjälp av en anställd så säger han att jag inte alls får något tillgodokvitto som utlovat tidigare.

    Nu har ni tappat en kund, tack och lov för vettiga företag som Inet och webhallen t.ex. som värnar om nöjda kunder.
    1 mån sedan
  • Hej Macke93!

    Tack för ditt inlägg.
    Jag vill gärna se över ditt ärende för att göra en bedömning kring varför du inte fått ett tillgodo. Maila mig gärna på zandra.ohlsson@netonnet.com så ser jag över detta. Hänvisa gärna till Prisjakt i rubriken så att jag vet vad ärendet avser.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Dålig
    Beställning
    Fan, det är värsta som man kan uppleva