Tack för din röst!

Rösta på NetOnNet i kategorin Datorer och Mobilt

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2014".
Är NetOnNet en av dina favoriter?

  Rösta på butik Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets Nätbutik

Samma pris Lagershop&Internet
Beställ före kl. 17
få utleverans samma dag.

http://www.netonnet.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 19 år sedan
(data från 2014-11-22)
Detaljerad information NetOnNet har fått betyget (8.17)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Jag köpte för någon vecka eller två sedan en NAS med två stycken hårddiskar från Netonet. Ordernummer : 35322132.

    Jag tog ut paketet för någon vecka sedan och skruvade i hårddiskarna med medföljande skruvar enligt instruktionerna som följde med. Naturligtvis använde jag en stjärnmejsel för att skruva i dessa skruvar då det var stjärnskruvar som medföljde.

    Jag provade sedan NAS,en som jag enligt distanslagen skall ha rätt till att göra och som det heller aldrig brukar vara problem att få göra med er på Netonet. Jag köper nästan alltid all min elektronik från er och det blir en hel del då jag är intresserad av just det.

    Denna NAS levde inte upp till mina förväntningar och jag beslöt mig för att återlämna den till er på Netonet och alltså utnyttja min ångerrätt. Jag
    fabriks återställde därför denna NAS och började plocka isär den.

    När jag
    försökte skruva i sär hårddiskarna ifrån "racken" som sitter i NAS,en
    upptäckte jag att det inte gick. Skruvarna bara snurrade, var mjuka som smör och blev rundade i skårorna. Jag gav därför upp mina försök och tänkte det var bäst att ni plockade isär diskarna och lade därför ner diskarna fortfarande hopskruvade med "racken" i lådan.

    Jag bor i Fagersta och arbetar rätt mycket. Min flickvän bor däremot i
    Västerås och var också denna helg och hälsade på mig i Fagersta. Jag
    skickade därför med henne paketet att lämna tillbaka i Västerås lagershop så jag hann få in paketet i tid och dessutom slapp göra en extra resa till Västerås.

    I dag tisdagen den 4 november 2014 åker min flickvän till Netonet för att
    lämna den. Hon lämnar den till en kille hos er som först vägrar att ta i mot den på grund av att han påstår att jag gjort åverkan på NAS,en och att han inte kan ta i mot den på ångerrätten.

    Min flickvän ringer upp mig på jobbet
    och killen pratar med mig och säger att jag har gjort så att det inte går
    att skruva bort diskarna och att jag har använt fel skruvmejsel och att
    därigenom skruvarna blivit förstörda och att ni på grund av det inte kan
    godta ett återköp.

    Jag ska säga att jag är ingen Albert Einstein, men jag vet skillnad på en
    vanlig spårskruv och en stjärnskruv och skulle aldrig komma på tanken att använda fel mejsel till så dyra saker som denna NAS. Jag skruvade i
    skruvarna med rätt mejsel allt enligt instruktioner. När jag sedan skulle
    skruva isär dem satt de som berg och skruvarna bara gick sönder.

    Nu har jag pratat med en kvinna hos er som till slut skickade i väg NAS,en på service för att ta bort skruvarna. Men jag vill säga att jag har ingen lust att betala för att skruvarna blir borttagna och tycker inte heller jag ska behöva betala för det.

    Jag skruvade i skruvarna som vanligt och det måste jag ju kunna göra för att kunna testa varan överhuvudtaget. Vad som har gått fel det vet jag inte. Men jag tar förgivet att inte behöva betala för detta. Jag trodde aldrig att det skulle bli något problem att lämna tillbaka den. Hur ska man annars tordas köpa en vara om man inte törs testa den?I annat fall måste väl garantin alla in ihop med ångerrätten?

    Det brukar gå galant att prata med er och det har aldrig vart problem. I dag var det problem och det var inte kul att prata med den person som ringde upp mig.
    2014-11-12
    -------------------------------------------------------------------
    I dag har jag fått veta av Netonnet att de vägrar ta i mot min ångerrätt och att de inte betalar tillbaka några pengar. De anser att det är handhavandefel.

    Slutsatsen är alltså att man inte kan köpa en vara från dem och sedan prova den? Jag vet inte vad som hänt. Men på sistone har servicen blivit mycket sämre på Netonet och jag har inte samma känsla av trygghet som jag hade tidigare då jag handlade på Netonnet.

    5600 kronor rätt ner i sjön. Vad ska man säga?
    Inte har jag lust att handla där mer efter detta.

    --------------------------------------------------------------------------------
    (Efter samtal igen med Netonet som fortfarande vägrar ta i mot varan och betala tillbaka pengarna)

    Som jag tidigare skrev (oavsett vad ni säger) så har jag bara skruvat fast diskarna i "racken" vilket man är tvungen att göra för att överhuvudtaget kunna testa produkten.

    Att det sedan inte gick att skruva ur skruvarna, vet inte jag vad det beror på. Men jag gjorde det för hand och med rätt skruvmejsel.

    Ja, ni kommer säkert att få rätt i den här frågan. Det är bara att konstatera att i ett sådant här fall är vi konsumenter små och behöver kunna lita på firmor och företag vi handlar produkter av och deras vilja att få god reklam av deras kunder, vilket tills för ett tag sedan ni har fått av mig.

    Jag kommer som jag skrev att kontakta konsumentverket, men det blir ju svårt att bevisa för mig hur det ligger till och ni kan som stort företag visa mig hur liten jag är och även få rätt.= Vägra mig att få återlämna produkten och säga att det är mitt fel.
    Men likaså är det som det är och jag säger det igen.
    Jag råder alla att tänka sig för innan ni beställer från Netonnet.

    Något har hänt med deras servicepolicy och de är inte lika angelägna om att få god feedback av sina kunder.
    Jag återkommer med uppdateringar när jag får kontakt med konsumentverket.

    Har i dag fått meddelande om att Netonnet inte ändrar sig och vägrar att godkänna ångerrätten.
    Jag har i många år (minst 10 år)beställt alla mina elektronikvaror från dem och känner mig nu något besviken.
    Jag kommer riva sönder de värdecheckar jag tjänat ihop och klippa sönder mitt kundkort och inte köpa en vara från dem. Jag råder andra att göra samma sak. Så jävla lurad jag känner mig!
    2014-11-17
    Jag har förstått vad ni på Netonet säger. Men jag kan fortfarande inte förstå hur det kan hända då jag för hand har skruvat i skruvarna utan några konstigheter. Som jag har sagt tidigare i inlägget så är jag kanske maktlös i detta och får acceptera det faktum att jag äger en NAS som kostar mig 5600 kronor som jag inte vill ha och att ni inte godkänner ångerrätten. Det gör inte dessto mindre att jag tycker det är fel. Jag tycker även att det inte går att lita på att jag kan köpa en produkt, skruva i hop den och testa den hemma för att lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka. Det är det ni lovar och är extra viktigt när man handlar en vara från er på Netonnet då inga produkter står framme så man kan se hur de ser ut och inte heller prova den. Jag vill därför varna andra och be alla att tänka sig för innan man köper en vara från er. Det är inte säkert att ni godkänner returen och att jag kan ångra mitt köp.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Jag skruvade i skruvarna som vanligt. allt enligt instruktionerna. Jag vill så klart att det sitter ordentligt innan jag skjuter in "racken" i NAS,en. Tänkte när jag skruvade i dem att det aldrig verkar ta stopp och det bara kändes mjukt. (som att de snurrade ur gängorna ) . Men tänkte inte mer på det förens jag skulle ha ur dem och skruvarna bara vek sig.

    Jag har i dag pratat med konsumentombudsmannen i Fagersta som säger att ni i värsta fall kan göra ett nyttjandeavdrag men att ni inte har rätt att vägra mig att lämna tillbaka en vara.
    Synd om det ska behövas att ni gör ett sådant avdrag, men det är väl något jag ändå kanske får stå ut med. Förslaget är därför att ni kommer med ett förslag på hur mycket ni vill dra av och att ni meddelar mig.
    I det fall vi inte kan nå en uppgörelse kommer vi att driva ärendet vidare till allmänna reklamationsnämnden.
    Så hör gärna av er till mig så fort ni kan och vill.
    Svar från Netonet 2014-11-17
    Hej! Maila mig gärna på zandra@netonnet.com med kontaktuppgifter till din konsumentombudsman så hör jag av mig till dem. Det stämmer att ett prisavdrag kan vara aktuellt i vissa fall om skicket försämrats, men det beror på hur pass försämrat det är och om något gått sönder på produkten, eller inte. // Zandra

    2014-11-17
    OK. Jag förstår du vill gärna övertyga henne om att jag har fel. Ok. Du ska få kontaktuppgifter till henne. Det kan aldrig bli tal om att dra av för hela maskinen, då det till och med bör gå att bara byta ut själva hårddiskracken. Själv hade jag fixat det med att dra ur skruvarna (i absolut värsta fall borrat ur dem) kan inte förstå att inte er serviceverkstad gjorde det och sedan sålde den som fyndvara. Har ju sett vad som ligger på er fyndvaruavdelning förut och vad ni tar betalt för icke kompletta varor. Märkligt att ni inte mer mån om mig som kund. Jag är väldigt förvånad.
    Gun Wennerhorn
    0223-440 15
    Norbergsvägen 21
    737 80 Fagersta
    info.soc@fagersta.se
    kör helst en öppen dialog som även andra kan läsa här på Facebook och andra sidor.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    2014-11-19

    I dag fick jag ett svar tillbaka från Zandra Ohlsson från Netonet här på prisjakt. Hon meddelar återigen att Netonet inget kan göra för mig och att de inte tar i mot varan på ångerrätt. Hon tackar så mycket för mitt inlägg. Jag får också ett mail där hon säger att hon kontaktat min konsumentvägledare och att denne ska ringa upp mig.
    2014-11-20

    I dag har jag pratat med min konsumentvägledare för att höra vad denna Zandra Olsson från Netonet har sagt till till henne . Zandra Olsson från Netonet har ringt upp henne och säger att jag förstört denna NAS genom att skruva i skruvarna som fäster hårddisken för hårt. Hon säger även att jag endast hade behövt skruva i två skruvar för att pröva den och inte alla åtta som instruktionerna säger att man ska göra??

    Hon säger också att maskinen nu är helt förstörd, värdelös och går inte att sälja . Både hårddiskarna och själva NAS,en och de vägrar att återbetala några pengar eller ta i mot någon vara. (märkligt)

    Vi låter nu ärendet gå vidare till allmänna reklamationsnämnden. Jag har begärt skriftligt från Netonet på vad de anser är handhavandefel. Vad de tycker jag gjort fel. Vad fel det är på produkten och vad deras servicetekniker kommit fram till. Även att de tycker jag enbart skulle skruvat i två skruvar. Återstår att se om dokumentationen kommer som jag behöver ha till ARN.

    I det fall jag hittar energi igen, och tid kommer jag också att kontakta någon lämplig tidning som jag kan be skriva om ärendet för att varna andra. Just nu känner jag mig bara less och orkar inte. Jag kommer att uppdatera ärendet vartefter för att varna er andra för att handla på Netonet.

    Se upp och tänk er för innan ni handlar hos Netonet!

    Köper ni något och tar hem varan, skruvar ihop den och provar den, är det inte säkert ni får lämna tillbaka den på ångerrätten.

    Själv kommer jag att vända mig till komplett fortsättningsvis. De har dessutom 45 dagars öppet köp och fria returer

    Jag återkommer och talar om hur det går i ärendet. Jag vill varna andra så att andra kan slippa få uppleva det jag får uppleva just nu.

    Zandra Olsson får säga vad hon vill. Jag hoppas Allmänna reklamationsnämnden ARN kommer gå in och hjälpa mig att få tillbaka pengarna. (Det kommer att ta upp mot ett halvår för ARN att utreda ärendet har jag fått veta) (och det får det i så fall ta)

    Men i annat fall vill jag låta andra få veta att köper ni en vara hos Netonet så kan de bara avgöra att varan inte längre är duglig och vägra er att använda ångerrätten.

    Det kan ju vara bra att veta, då Netonet är ett bolag som säljer varor från lagerhyllan, där ni aldrig får se produkten i verkligheten och än mindre prova den. Tar ni hem produkten och skruvar i hop den så är det alltså inte säkert ni får lämna igen den, i det fall den inte uppfyller era förväntningar.

    Netonet och Zandra Olsson får säga vad de vill. Men det är bara det jag har gjort. Tagit hem produkten, skruvat i hop den och provat den! För att sedan försöka skruva ur skruvarna,packa i hop produkten och sedan lämna tillbaka den. Tyvärr gick inte skruvarna att få ur då och jag lämnade tillbaka den med skruvarna i, vilket Netonet inte godkände. Nu är läget som det är. Netonet godkänner inte returen på vare sig hårddiskar eller NAS och betalar inga pengar tillbaka.

    5600 kronor har jag betalt som jag ej får tillbaka! Inte så där jättekul heller!

    Har begärt att Netonet skickar över dokumentation hur de tycker jag gjort handhavandefel på denna NAS och hur de tycker jag skulle gjort i stället. Bad om att få utförlig dokumentation från de två gånger den vart inne på Netonets serviceverkstad. Att använda i anmälan till Almänna reklamationsnämnden.

    Detta var vad jag fick tillbaka.
    En endaste mening!

    "Öppet köp på disk godkänns ej då den inte är i ursprungligt skick samt åverkan vid montering på släde till Nas."
    9 dagar sedan ( Uppdaterat: 17 timmar sedan )
  • Dålig
    Beställde en billig internetradio för att bara kunna ha något bakgrundsljud när hunden var ensammen hemma. Får produkten på 3 dagar. Visserligen ska man inte förvänta sig mycket för 299kr, men man hade i alla fall hoppats att den inte tappade nätverket var 3:e minut. Den tar knappt in vanlig radio på fm bandet.

    Insåg efter 5 min att den skulle skickas tillbaka. Fyller i papper för ångerrätt och läser att den ska skickas tillbaka med företagspaket, som i detta fall skulle kosta 270 kr ...

    Har förut beställt mycket från NetOnNet, men inser nu hur mycket returfraktsedlarna som andra företag ofta skickar med betyder när det kommer till reklamation. Kommer nog inte handla där igen.
    1 dag sedan
  • Utmärkt
    I have bought many products over many years from Netonnet. I have never been disappointed with the service, the speed of delivery, the prices or the products.
    (last time was an Anderson 24" screen for just Sek.900, amazing screen for the price - it's a second screen).
    In the top 3 of companies I deal with for online shopping.I tell all my friends and relatives and none of them have ever complained about my advice to shop at Netonnet.
    Brilliant!
    2 dagar sedan
  • Perfekt
    Netonnet har skdrig krånglat för mig
    2 dagar sedan
  • Ganska bra
    7/11 beställde jag 4st M2-hårddiskar från net on net. Detta beställde jag med expressfrakt då jag var i akut behov. 11/11 hämtade jag ut mitt paket, vilket innebär 2 arbetsdagars leveranstid med expressfrakt. Helt okej. Då jag jobbar med grafisk design och behövde hårddiskarna för att kunna arbeta, behövde jag dem snabbt.

    När jag väl öppnade mitt paket, hade net on net skickat 4 stycken felaktiga hårddiskar. Med andra ord passade dessa inte i min dator. Jag ringde net on net direkt, de bad om ursäkt och lovade att skicka nya hårddiskar direkt med expressfrakt åter igen.

    14/11 hade hårddiskarna ej kommit ännu, så jag ringer till net on net. De förklarar då att de hade missat att skicka hårddiskarna eftersom de bara hade 3 på lager. De hade även missat att höra av sig till mig att de bara hade 3 av de 4 jag beställt och själva tagit beslutet att vänta skicka. De hade 24/11 som datum då de skulle skicka mina diskar. Detta hade då varit 13 dagar efter min första beställning där jag fått betala extra för att få expressfrakt. Vi kom då överens om att de skulle skicka de 3 diskarna de hade på lager, och skicka den sista disken när de väl hade den inne. Jag frågar så att de verkligen kan lösa de problem de har ställt till med och undrar om det kanske är säkrast om jag beställer mina hårddiskar från någon annan leverantör då jag i skrivande stund ligger en vecka efter i mitt arbete tack vare dessa problem. Net on net garanterar mig att lösa problemen så att jag inte behöver vänta mer och försäkrar mig om att jag ej behöver någon annan leverantör.

    17/11 kommer de nya diskarna, och de har åter igen skickat fel diskar till mig. Jag sitter nu med 7 felaktiga hårddiskar där hemma. Jag ringer åter igen net on net och undrar vad de håller på med. De ber mig skicka en bild på hårddiskarna jag fått samt att jag skall skicka information gällande vad det är för hårddiskar jag vill ha så att de kan försöka rätta till sina misstag. Jag skickar ett mail till dem ungefär 5 minuter senare, och de lovar att höra av sig under dagen.

    19/11 och net on net har fortfarande inte hört av sig gällande hårddiskarna så jag ringer dem igen. De förklarar då att de inte har de hårddiskarna jag har beställt via deras hemsida och säger att deras leverantör måste ha gett dem fel hårddiskar och att de inte kan göra något åt det mer än att ta tillbaka de hårddiskar jag fått.

    Jag förklarar för net on net att jag nu ligger ungefär två veckor efter med mitt arbete då de har lyckats med upprepade misstag och undrar om de på något sätt kan kompensera mig. Efter många om och men får jag 100kr presentkort som en symbolisk summa och de förklarar att det kanske är bäst om jag beställer mina hårddiskar från någon annan leverantör då det inte riktigt vet hur de skall kunna lösa mina problem.

    Jag har varit trogen kund närmare fem år och handlat saker för stora summor pengar genom både min firma och privat. Jag blev väldigt besviken gällande hur de hanterade mitt ärende.

    Jag måste däremot ge beröm till kundtjänsten som varit otroligt trevlig och förstående, även om de inte riktigt löst mina problem. Jag tycker att kundtjänsten förtjänar ett plus i kanten, men att mitt ärende borde blivit hanterat på ett smidigare sätt genom att de till exempel kollat upp vad det är för diskar de faktiskt skickar. Ingen av produkterna jag fick stämde överens med produkterna jag beställde.
    3 dagar sedan
  • Perfekt
    netonnet är faktiskt bäst i test

    förutom bra kvalitet så har de den goda servisen också

    jag har testat själv faktiskt.

    har du problem med en vara så säger de inga problem. det ordnar sig.
    10/10 stjärnor
    3 dagar sedan
  • Perfekt
    Vet inte varför jag aldrig lämnat omdöme för netonnet tidigare. Teknikutrustning tillverkas idag i länder där kvalitetskontroll skrattas åt, så reklamation- och garantihantering är viktigare än någonsin för oss kunder. Vi ska skatta oss lyckliga i Sverige (och EU) som har såpass omfattande konsumentköplag. Däremot tycker ÅF i Sverige olika om hur denna lag ska efterföljas. NetOnNet tillhör den lilla skara som följer denna lag till 100%. Jag undviker så långt det går att köpa saker från någon annan än NetOnNet av just detta skäl eftersom jag utgår från fabriksfel. Det är tom så att om en ny produkt kommer ut på marknaden som jag vill köpa så väntar jag tills NetOnNet får in den, även om det kan ta månader. Jag har fått reklamera många produkter under åren, inte en enda gång har det varit problem. En bonus är att jag bor 500 m från lagershop.
    6 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Net on Net absolut outstanding vad gäller dator/mobil och tv produkter både vad gäller pris och kundservice
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Klart billigare än cdon. Snabb och enkel leverans.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    super snabbt och enkelt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mysket bra
  • Acceptabel
    Har annars tyckt så himla bra om NetOnnet - men handteringen av garanti/retur reperation får mig att sänka betyget till minimum. Sällan har jag upplevt värre. Månader om att fixa en 4000 kr . förstärkare och sen förstör dom den under lagning/transport vilket betyder veckors extra väntetid.

    Det blir Hfi klubben igen nästa gång.

    Uppdatering:
    Efter att ha uttryckt mitt missnöje fick jag besked på att köra till lagershoppen och fråga vad man kunne göre.
    Fick då besked om att jag kunne häva köpet. Ganske ok - konstigt dom inte erbjöd detta via kundservice.... lite tidligare kanske...
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 11 dagar sedan )
  • Hej Balero!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är tråkigt att höra att serviceärendet tagit så lång tid. Vid garantifel ska ärendet vara avslutat inom 3 veckor så att det tagit så lång tid som i ditt fall är beklagligt. Jag kommer att se över detta internt så att det inte ska ske igen. I de fall vi överskrider denna tid brukar vi byta ut er produkt och ha kontakt med er för att säkerställa att ni blir nöjda med hanteringen av ärendet. Jag beklagar återigen att hanteringstiden varit så lång.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Bra
    Beställning Leverans
    Tja. Har ju inte fått leveransen än, men struligt var det iaf
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans och allting perfekt som vanligt.
  • Perfekt
    Jag har handlat många gånger från Netonnet.se. Oftast kommer prylarna snabbare än väntat. Prylar jag har köpt har fungerat bra och i enligt med beskrivningen på hemsidan.

    Tycker att hemsidan är proffsig och snygg, enkelt och vänlig att bläddra i. Hemsidan innehåller mycket information samtidigt att den behåller en väl organiserad struktur. Många gånger väljer jag Netonnet.se för att det är lätt att hitta på deras hemsida. (Snälla netonnet.se ändra inte allt för mycket på eran hemsida)

    Betalningsmöjligheten är toppen och man kan betala på flera olika sätt. Att få faktura skickad till E-posten för att betala senare utan extra kostnad är suveränt.

    Två gånger har jag råkat ut för en defekt produkt och varit tvungen att byta eller få pengarna tillbaka. Båda fallen har det fungerat mycket bra. Tog inte många minuter innan jag hade kontakt med kundservice. Ytterligare några minuter hade jag en fraktsedel skickad till min E-post. Bara skriva ut och skicka varan.
    Andra gången begärde jag att få pengar tillbaka och det var inga problem där heller. Efter 2 arbetsdagar från den dag jag ringde hade jag pengarna på kontot. Proffsigt, effektivt och tryggt.

    Bra hemsida, priserna, bra betalnings möjlighet och bra service är anledningarna jag ger Netonnet.se topp betyg.

    Oerhört glädjande att ni öppnar varuhus i Jönköping
    2 år sedan ( Uppdaterat: 14 dagar sedan )
  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    jag väntar fortfarande på mina 2 flaskor till kolsyremaskinen
  • Mycket bra
    Bra
    14 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Helnöjd
  • Perfekt
    Har köpt mycket från NetonNet och har aldrig upplevt problem, inte ens när jag lämnat tillbaka grejer jag provat som inte levt upp till mina förväntningar.
    Helt klart min favoritbutik - inget skitsnack, bara rätt varor till rätt pris!
    16 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Finns inget att klaga på, kanon bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Är belåten
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Finns inget att klaga på.
  • Perfekt
    Bäst
    21 dagar sedan
  • Perfekt
    Kan inget annat än ge full pott till Netonnet. Bra sortiment, bra leveranstider, bra betalmöjligheter, alltid tillmötesgående vid returer, leveranserna alltid i tid. Ska ta ett exempel där Netonnet är exemplariska. Jag beställde en Z3 platta i väldigt tidigt skede. Skulle ta ett bra tag innan den släpptes. Under tiden jag vänta fick jag ett status mail när den skulle komma in prel var 5e dag. Från beställning till leverans hade alltså vi en dialog och det ser man inte ofta bland andra företag. grymt jobbat!
    23 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning
    Snabb leverans ,bra betalnings alternativ,bra vara, supernöjd :-)
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Levereranamn var framme fortare än angivet.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt, enkelt o prisvärt. Kan väl inte bli så mycket bättre
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket positivt
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    BILD, SVÄRTA , FÄRG o. KONTRAST 8 / 10. LJUDET 5 / 10
  • Perfekt
    Beställning Leverans Retur
    Den snabba och generösa leveransen vid min reklamation. Tack.
  • Utmärkt
    Enkelt
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Jag har beställt från er flera gånger och det har aldrig varit något problem, så ja kommer att fortsätta att handla hos er.
  • Knappt godkänd
    Vi plockade ihop en dator och kunde hämta samtliga delar i närmaste lagershopen förutom processorn som fanns på webshopen. Beställning och betalning av denna gjordes i lagershopen.
    Först idag 3:e arbetsdagen får jag ett leveransbesked. Dvs förhoppningsvis leverans imorgon. Detta är dåligt, min erfarenhet från de flesta leverantörer är nästa dags leverans om man bara beställer innan deadline på eftermiddagen.
    Så varning ifall du har bråttom med leveransen. Det kan ta några dagar även om delen finns i lager.
    1 mån sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Vid köp hos oss finns det två olika fraktsätt. Det ena är vår expressfrakt där du tar emot din beställning 1-2 vardagar efter lagd order. För det valet tillkommer en avgift. Vi erbjuder även fri frakt, vilket innebär att du inte betalar något för frakten. Leveranstiden är då 3-5 vardagar.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Skriv din åsiktBra! Orkar inte mer.
  • Perfekt
    Bra nätbutik, lätt att navigera, bra filterfunktion när man vill lista vissa produkter. Våldigt hjälpsam online support. Bra sortiment på datorkomponenter, inte störst men de har ett bra urval,

    Bra priser, inte sällan lägst i Sverige. Fri frakt.

    Toppenbutik helt enkelt!
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Enkelt och bra
  • Perfekt
    Mkt snabba leveranser.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Har handlat ett par gånger på NetOnNet och hittills har det gått bra. Har inte behövt använda mig av RMA än. NetOnNet har bra priser och stor lager på Hisingen med bra öppettider.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt bra, inget att anmärka på alls.
  • Mycket bra
    N/A
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Jag har handlat hemelektronik i många år inom olika kedjor och måste säga att servicen på NetOnNet är exceptionell! Ni som sätter lågt betyg och gnäller, gå en kurs i personlig utveckling. Jag vet inte om ni blivit curlade som unga eller är allmänt bittra på livet, men ni borde skämmas! Att det vid något enstaka tillfälle råkar vara lagersaldo fel eller att det händer något med transporten som gör att en vara blir en dag sen?! Har jag missat något? Sen när levde vi i en perfekt värld?
    Tack för service med guldkant NetOnNet!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Smidigt och bekvämt och snabb leverans.
  • Utmärkt
    Bra affär och bra priser!
    1 mån sedan
  • Dålig
    Ordinarie order 15 Aug
    Vilket jävla skämt, köper ett par hörlurar, är inte riktigt nöjd med dom. Bestämmer mig för att skicka tillbaka dom för att byta mot ett annat par. Ännu inga problem, även om man kan ifrågasätta NetOnNets "Skicka med företagspaket" vilket gör det ganska dyrt. Dock inga problem för jag själv har bestämt mig för att byta hörlurarna.

    De nya hörlurarna finns i lager när jag kollar och den 28 Augusti får jag ett mail från NetOnNet att min leverans har kommit fram. Bra, då tar det väl bara en vecka? Ja, det är precis vad kundservice säger till dig.

    Jag väntar en vecka... ingen kontakt eller någonting... går in på chatten för att fråga vad det är som händer varpå jag får svaret "Dom kommer in på fredag", dom kom inte in på fredag. Går in på måndag igen och frågar "Dom kommer i slutet av veckan", men icke. Detta pågår tills den 1 Oktober då de säger att dom inte kan få tag i hörlurarna.

    Jag har dessutom betalat ett saftigt pris (3000kr), då bestämmer jag mig för att beställa från en annan hemsida och får hörlurarna dagen efter, den här dagen får jag också ett mail från NetOnNet att min återbetalning är registrerad (2Okt).

    Jobbigt, men jag är nöjd, har mina hörlurar. Idag ska betala en faktura, kollar kontot och är väldigt tomt. HAR FORTFARANDE INTE FÅTT NÅGON ÅTERBETALNING.

    Jag väntar över 1 månad på hörlurar sen kan dom inte ens betala tillbaka inom en rimlig tid, jävla skämt.
    1 mån sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är tråkigt att höra att leveransen av denna produkt inte kommit in inom den tid leverantören lovat oss. Detta har tyvärr inneburit att vi inte kunnat skicka produkten till dig. Jag vill även beklaga att återbetalningen tagit såpass lång tid. Maila mig gärna ditt ordernummer till zandra.ohlsson@netonnet.se så ser jag över detta och hjälper dig med ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning
    Suveränt köp!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd
  • Ganska dålig
    Beställning
    Se ovan.
    Tilläggas skall att personalen på kundservice har varit mycket trevliga att
    samtala med.
  • Mycket bra
    Beställning
    Praktiskt och lönsamt när det gäller tid och pris.
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Önskade en annan leveransadress
    Storviksvägen 24
    13990
    Värmdö
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det har varit smidigt och servicen har överträffat mina förväntningar, mycket bra betyg