Samma pris Lagershop&Internet
Beställ före kl. 17
få utleverans samma dag.

http://www.netonnet.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 20 år sedan
(data från 2015-03-02)
Detaljerad information NetOnNet har fått betyget (8.14)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Beställt saker härifrån titt som tätt och många gånger har dom bästa priserna på nätet. Senast blev det en kaffemaskin och nu blev det ett fodral till iPaden, klockrent som vanligt.
    1 dag sedan
  • Ganska dålig
    Dålig service när lagersaldo inte stämmer. Inte det minsta leeway för att en kund ska va nöjd.
    1 dag sedan
  • Hej!

    Tack för ditt mail.
    För att säkerställa att alla våra lagersaldon är korrekta görs det regelbundna inventerigar. Det kan självklart bli fel trots det och det är väldigt beklagligt. Jag vill gärna se över detta och ber dig därför maila mig på zandra.ohlsson@netonnet.com.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Bra
    Tog 2 dagar för min beställning att skickas, 3 dagar för leverans - vilket är helt klart godkänt i mina ögon då jag bor relativt avlägset. Det enda som höjde mitt ögonbryn var att mina 3 produkter jag beställde fick också varsitt paket, men hade lika gärna kunnat vara paketerade i ett. Om det hade varit en riktigt besvärlig dag hade jag behövt flänga till Posten 3 gånger idag då SMS'en kom under olika tidpunkter.

    Efter inventering och granskning av mina produkter kan jag säga att jag är överlag nöjd med mitt köp på netonnet. Framtida köp kommer garanterat att ske här igen då netonnet erbjuder väldigt många produkter till attraktiva priser.

    Jag ger netonnet en sjua.
    Dom hade säkert kunnat skaka ut en till pinne ur mig om de såg över deras fraktsätt tills nästa gång. Jag känner mig heller inte behörig att ge ett högre betyg då jag har så pass lite erfarenhet av att handla hos dem, förhoppningsvis kan det bli ändring på det!
    4 dagar sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Tyvärr var det mycket som gick snett.
  • Usel
    Jag köpte en xperia z3 för nästan en månad sen..Då det var kallt ute så glömde jag min xperia i bilen när jag fick in den i värmen så sprack bak stycket längsmed hela mobilen.. Fick se det av en slump då jag plockade ur min mobil ur blånboksfodralet..Och då ringer jag net on net. Och då säger försäljaren att det måste ha varit ett fabriksfel på den för dom hade fått in fler med samma problem.. Sankt och gjort jag skickar tillbaka min mobil.. Och sen får jag ett brev med ett kostnadsförslag på 976kr plus 400 i frakt.. Jag tänker mobilen måste jag ha så jag godkänner. Sen får jag brev på posten att all garanti på mobilen gäller inte längre..Så nu tittar allareklamaskonsnämden på det här Och hur net on net har behandlat mig :-(
    7 dagar sedan
  • Hej Krille1963!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är aldrig roligt när en produkt går sönder och det är tråkigt att höra att du inte är nöjd med bemötandet i detta fallet. Jag vill gärna se över det inträffade och jag ber dig därför maila mig på zandra.ohlsson@netonnet.com.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    ser fram emot min nya mobiltelefon
  • Usel
    Jag köpte för någon vecka eller två sedan en NAS med två stycken hårddiskar från Netonet. Ordernummer : 35322132.

    Jag tog ut paketet för någon vecka sedan och skruvade i hårddiskarna med medföljande skruvar enligt instruktionerna som följde med. Naturligtvis använde jag en stjärnmejsel för att skruva i dessa skruvar då det var stjärnskruvar som medföljde.

    Jag provade sedan NAS,en som jag enligt distanslagen skall ha rätt till att göra och som det heller aldrig brukar vara problem att få göra med er på Netonet. Jag köper nästan alltid all min elektronik från er och det blir en hel del då jag är intresserad av just det.

    Denna NAS levde inte upp till mina förväntningar och jag beslöt mig för att återlämna den till er på Netonet och alltså utnyttja min ångerrätt. Jag
    fabriks återställde därför denna NAS och började plocka isär den.

    När jag
    försökte skruva i sär hårddiskarna ifrån "racken" som sitter i NAS,en
    upptäckte jag att det inte gick. Skruvarna bara snurrade, var mjuka som smör och blev rundade i skårorna. Jag gav därför upp mina försök och tänkte det var bäst att ni plockade isär diskarna och lade därför ner diskarna fortfarande hopskruvade med "racken" i lådan.

    Jag bor i Fagersta och arbetar rätt mycket. Min flickvän bor däremot i
    Västerås och var också denna helg och hälsade på mig i Fagersta. Jag
    skickade därför med henne paketet att lämna tillbaka i Västerås lagershop så jag hann få in paketet i tid och dessutom slapp göra en extra resa till Västerås.

    I dag tisdagen den 4 november 2014 åker min flickvän till Netonet för att
    lämna den. Hon lämnar den till en kille hos er som först vägrar att ta i mot den på grund av att han påstår att jag gjort åverkan på NAS,en och att han inte kan ta i mot den på ångerrätten.

    Min flickvän ringer upp mig på jobbet
    och killen pratar med mig och säger att jag har gjort så att det inte går
    att skruva bort diskarna och att jag har använt fel skruvmejsel och att
    därigenom skruvarna blivit förstörda och att ni på grund av det inte kan
    godta ett återköp.

    Jag ska säga att jag är ingen Albert Einstein, men jag vet skillnad på en
    vanlig spårskruv och en stjärnskruv och skulle aldrig komma på tanken att använda fel mejsel till så dyra saker som denna NAS. Jag skruvade i
    skruvarna med rätt mejsel allt enligt instruktioner. När jag sedan skulle
    skruva isär dem satt de som berg och skruvarna bara gick sönder.

    Nu har jag pratat med en kvinna hos er som till slut skickade i väg NAS,en på service för att ta bort skruvarna. Men jag vill säga att jag har ingen lust att betala för att skruvarna blir borttagna och tycker inte heller jag ska behöva betala för det.

    Jag skruvade i skruvarna som vanligt och det måste jag ju kunna göra för att kunna testa varan överhuvudtaget. Vad som har gått fel det vet jag inte. Men jag tar förgivet att inte behöva betala för detta. Jag trodde aldrig att det skulle bli något problem att lämna tillbaka den. Hur ska man annars tordas köpa en vara om man inte törs testa den?I annat fall måste väl garantin alla in ihop med ångerrätten?

    Det brukar gå galant att prata med er och det har aldrig vart problem. I dag var det problem och det var inte kul att prata med den person som ringde upp mig.
    2014-11-12
    -------------------------------------------------------------------
    I dag har jag fått veta av Netonnet att de vägrar ta i mot min ångerrätt och att de inte betalar tillbaka några pengar. De anser att det är handhavandefel.

    Slutsatsen är alltså att man inte kan köpa en vara från dem och sedan prova den? Jag vet inte vad som hänt. Men på sistone har servicen blivit mycket sämre på Netonet och jag har inte samma känsla av trygghet som jag hade tidigare då jag handlade på Netonnet.

    5600 kronor rätt ner i sjön. Vad ska man säga?
    Inte har jag lust att handla där mer efter detta.

    --------------------------------------------------------------------------------
    (Efter samtal igen med Netonet som fortfarande vägrar ta i mot varan och betala tillbaka pengarna)

    Som jag tidigare skrev (oavsett vad ni säger) så har jag bara skruvat fast diskarna i "racken" vilket man är tvungen att göra för att överhuvudtaget kunna testa produkten.

    Att det sedan inte gick att skruva ur skruvarna, vet inte jag vad det beror på. Men jag gjorde det för hand och med rätt skruvmejsel.

    Ja, ni kommer säkert att få rätt i den här frågan. Det är bara att konstatera att i ett sådant här fall är vi konsumenter små och behöver kunna lita på firmor och företag vi handlar produkter av och deras vilja att få god reklam av deras kunder, vilket tills för ett tag sedan ni har fått av mig.

    Jag kommer som jag skrev att kontakta konsumentverket, men det blir ju svårt att bevisa för mig hur det ligger till och ni kan som stort företag visa mig hur liten jag är och även få rätt.= Vägra mig att få återlämna produkten och säga att det är mitt fel.
    Men likaså är det som det är och jag säger det igen.
    Jag råder alla att tänka sig för innan ni beställer från Netonnet.

    Något har hänt med deras servicepolicy och de är inte lika angelägna om att få god feedback av sina kunder.
    Jag återkommer med uppdateringar när jag får kontakt med konsumentverket.

    Har i dag fått meddelande om att Netonnet inte ändrar sig och vägrar att godkänna ångerrätten.
    Jag har i många år (minst 10 år)beställt alla mina elektronikvaror från dem och känner mig nu något besviken.
    Jag kommer riva sönder de värdecheckar jag tjänat ihop och klippa sönder mitt kundkort och inte köpa en vara från dem. Jag råder andra att göra samma sak. Så jävla lurad jag känner mig!
    2014-11-17
    Jag har förstått vad ni på Netonet säger. Men jag kan fortfarande inte förstå hur det kan hända då jag för hand har skruvat i skruvarna utan några konstigheter. Som jag har sagt tidigare i inlägget så är jag kanske maktlös i detta och får acceptera det faktum att jag äger en NAS som kostar mig 5600 kronor som jag inte vill ha och att ni inte godkänner ångerrätten. Det gör inte dessto mindre att jag tycker det är fel. Jag tycker även att det inte går att lita på att jag kan köpa en produkt, skruva i hop den och testa den hemma för att lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka. Det är det ni lovar och är extra viktigt när man handlar en vara från er på Netonnet då inga produkter står framme så man kan se hur de ser ut och inte heller prova den. Jag vill därför varna andra och be alla att tänka sig för innan man köper en vara från er. Det är inte säkert att ni godkänner returen och att jag kan ångra mitt köp.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Jag skruvade i skruvarna som vanligt. allt enligt instruktionerna. Jag vill så klart att det sitter ordentligt innan jag skjuter in "racken" i NAS,en. Tänkte när jag skruvade i dem att det aldrig verkar ta stopp och det bara kändes mjukt. (som att de snurrade ur gängorna ) . Men tänkte inte mer på det förens jag skulle ha ur dem och skruvarna bara vek sig.

    Jag har i dag pratat med konsumentombudsmannen i Fagersta som säger att ni i värsta fall kan göra ett nyttjandeavdrag men att ni inte har rätt att vägra mig att lämna tillbaka en vara.
    Synd om det ska behövas att ni gör ett sådant avdrag, men det är väl något jag ändå kanske får stå ut med. Förslaget är därför att ni kommer med ett förslag på hur mycket ni vill dra av och att ni meddelar mig.
    I det fall vi inte kan nå en uppgörelse kommer vi att driva ärendet vidare till allmänna reklamationsnämnden.
    Så hör gärna av er till mig så fort ni kan och vill.
    Svar från Netonet 2014-11-17
    Hej! Maila mig gärna på zandra@netonnet.com med kontaktuppgifter till din konsumentombudsman så hör jag av mig till dem. Det stämmer att ett prisavdrag kan vara aktuellt i vissa fall om skicket försämrats, men det beror på hur pass försämrat det är och om något gått sönder på produkten, eller inte. // Zandra

    2014-11-17
    OK. Jag förstår du vill gärna övertyga henne om att jag har fel. Ok. Du ska få kontaktuppgifter till henne. Det kan aldrig bli tal om att dra av för hela maskinen, då det till och med bör gå att bara byta ut själva hårddiskracken. Själv hade jag fixat det med att dra ur skruvarna (i absolut värsta fall borrat ur dem) kan inte förstå att inte er serviceverkstad gjorde det och sedan sålde den som fyndvara. Har ju sett vad som ligger på er fyndvaruavdelning förut och vad ni tar betalt för icke kompletta varor. Märkligt att ni inte mer mån om mig som kund. Jag är väldigt förvånad.
    Gun Wennerhorn
    0223-440 15
    Norbergsvägen 21
    737 80 Fagersta
    info.soc@fagersta.se
    kör helst en öppen dialog som även andra kan läsa här på Facebook och andra sidor.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    2014-11-19

    I dag fick jag ett svar tillbaka från Zandra Ohlsson från Netonet här på prisjakt. Hon meddelar återigen att Netonet inget kan göra för mig och att de inte tar i mot varan på ångerrätt. Hon tackar så mycket för mitt inlägg. Jag får också ett mail där hon säger att hon kontaktat min konsumentvägledare och att denne ska ringa upp mig.
    2014-11-20

    I dag har jag pratat med min konsumentvägledare för att höra vad denna Zandra Olsson från Netonet har sagt till till henne . Zandra Olsson från Netonet har ringt upp henne och säger att jag förstört denna NAS genom att skruva i skruvarna som fäster hårddisken för hårt. Hon säger även att jag endast hade behövt skruva i två skruvar för att pröva den och inte alla åtta som instruktionerna säger att man ska göra??

    Hon säger också att maskinen nu är helt förstörd, värdelös och går inte att sälja . Både hårddiskarna och själva NAS,en och de vägrar att återbetala några pengar eller ta i mot någon vara. (märkligt)

    Vi låter nu ärendet gå vidare till allmänna reklamationsnämnden. Jag har begärt skriftligt från Netonet på vad de anser är handhavandefel. Vad de tycker jag gjort fel. Vad fel det är på produkten och vad deras servicetekniker kommit fram till. Även att de tycker jag enbart skulle skruvat i två skruvar. Återstår att se om dokumentationen kommer som jag behöver ha till ARN.

    I det fall jag hittar energi igen, och tid kommer jag också att kontakta någon lämplig tidning som jag kan be skriva om ärendet för att varna andra. Just nu känner jag mig bara less och orkar inte. Jag kommer att uppdatera ärendet vartefter för att varna er andra för att handla på Netonet.

    Se upp och tänk er för innan ni handlar hos Netonet!

    Själv kommer jag att vända mig till komplett fortsättningsvis. De har dessutom 45 dagars öppet köp och fria returer

    Jag återkommer och talar om hur det går i ärendet. Jag vill varna andra så att andra kan slippa få uppleva det jag får uppleva just nu.

    Zandra Olsson får säga vad hon vill. Jag hoppas Allmänna reklamationsnämnden ARN kommer gå in och hjälpa mig att få tillbaka pengarna. (Det kommer att ta upp mot ett halvår för ARN att utreda ärendet har jag fått veta) (och det får det i så fall ta)

    Men i annat fall vill jag låta andra få veta att köper ni en vara hos Netonet så kan de bara avgöra att varan inte längre är duglig och vägra er att använda ångerrätten.

    Det kan ju vara bra att veta, då Netonet är ett bolag som säljer varor från lagerhyllan, där ni aldrig får se produkten i verkligheten och än mindre prova den. Tar ni hem produkten och skruvar i hop den så är det alltså inte säkert ni får lämna igen den, i det fall den inte uppfyller era förväntningar.

    Netonet och Zandra Olsson får säga vad de vill. Men det är bara det jag har gjort. Tagit hem produkten, skruvat i hop den och provat den! För att sedan försöka skruva ur skruvarna,packa i hop produkten och sedan lämna tillbaka den. Tyvärr gick inte skruvarna att få ur då och jag lämnade tillbaka den med skruvarna i, vilket Netonet inte godkände. Nu är läget som det är. Netonet godkänner inte returen på vare sig hårddiskar eller NAS och betalar inga pengar tillbaka.

    5600 kronor har jag betalt som jag ej får tillbaka! Inte så där jättekul heller!

    Har begärt att Netonet skickar över dokumentation hur de tycker jag gjort handhavandefel på denna NAS och hur de tycker jag skulle gjort i stället. Bad om att få utförlig dokumentation från de två gånger den vart inne på Netonets serviceverkstad. Att använda i anmälan till Almänna reklamationsnämnden.

    Detta var vad jag fick tillbaka.
    En endaste mening!

    "Öppet köp på disk godkänns ej då den inte är i ursprungligt skick samt åverkan vid montering på släde till Nas."

    Jag har lämnat ärendet till allmänna reklamationsnämnden och hoppas på hjälp därifrån. Men det är svårt mot sådana här stora bolag att bevisa något. Jag känner mig maktlös.

    2014-12-29

    I dag har Netonnet lämnat svar till ARN. Netonnet vägrar fortfarande att återta produkten och säger nu även att skruvarna var så hårt åtdragna att plasten spruckit. De säger helt plötsligt också att själva kabinettet inte är i godkänt skick?! Det har aldrig tidigare vart tal om något fel på själva NAS,en. Jag har lyckats hitta inlämningskvittot från när jag lämnade denna NAS till Netonnet och den skickades på service. På uppgifter om skador står bara att skruvarna är rundade, men inget om någon spricka i plasten och heller inget om att själva NAS,en (kabinettet skulle vart skadat) Det av den enkla anledningen att det inte fanns någon spricka när den skickades in och att det heller inte vart något fel på NAS,en. . Den måste Netonets servicepersonal ha gjort när det skruvat ur skruvarna.

    Att sedan också komma med påståendet att även kabinettet skulle vara skadat. Jag är chockad över hur Netonnet har hanterat mitt ärende. Jag har tidigare bara haft bra att säga om dem och nu gör de så här!

    De kör helt klart med "Dirty tricks" för att försöka slippa undan. Riktigt fult! Det känns också som att det nu handlar mer om prestige för Netonnets del och att de nu har svårt att ändra sig i sitt tidigare beslut.

    Återstår att se vad Allmänna Reklamationsnämnden kommer fram till, men det är svårt att få rätt mot storbolagen. det vet jag. Men jag hoppas ändå att ARN kommer att kunna hjälpa mig med detta...

    Ser ut som att fler än jag upptäckt att Netonnets service och policy har ändrats på sistone och att de inte längre har lika bra servicepolicy som de tidigare har haft. Se upp!

    Kul att se att de flesta är nöjda och blir behandlade bra. Det har inte jag blivit eller är. Jag väntar fortfarande på vad Allmänna reklamationsnämnden ska ge för utslag i ärendet. Riktigt surt känns bemötandet. Jag Inväntar fortfarande beslut från allmänna reklamationsnämnden!
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 9 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lika snabba som vanligt. Tack
  • Usel
    Otrevlig personal.
    11 dagar sedan ( Uppdaterat: 10 dagar sedan )
  • Hej Caliumea!

    Tack för ditt inlägg.
    Vi arbetar aktivt med att du som kund alltid ska få ett bra bemötande vid kontakt med oss. Detta gäller oavsett om du har kontakt med vår kundservice, eller med personalen i lagershoparna. Att du upplever att du inte fått ett bra bemötande är därför något jag ser mycket allvarligt på. Maila mig gärna mer information på zandra.ohlsson@netonnet.se så att jag kan se över detta.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning
    Billigast stället jag hittade
    Clas Ohlson var ca; 400 kr dyrare
  • Mycket bra
    Beställning
    Smidigt.
  • Usel
    Beställning
    Produkten fungerar inte, trots tre olika mottagare av samma sort är det fortfarande "ursprungsfel" eller "måndagsex" enligt NetOnNet.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Superenkelt då jag ville köpa billigare kabelprodukter, då är fri frakt ett grymt bra alternativ :D
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    jättesmidigt helt enkelt
  • Utmärkt
    Bra utbud och priser. Deras lagershopmodell passar mig utmärkt som vill hämta själv, har även kört postorder och det funkade som lovat.
    13 dagar sedan
  • Mycket bra
    Jag beställde i december förra året, en Intel 520 SSD 120GB för 499:- på NetOnNet och valde fakturabetalning.
    Nu 1,5 månad senare får jag en påminnelse som gjorde att priset gick upp till 595!

    För det första så har jag inte fått möjlighet att betala fakturan då jag inte fått den.
    För det andra så måste det ha blivit något slarvfel vid beställning så mejlen var inkorrekt. Resursbank sa att de skickat den men när jag försökte skicka mail till den adress så fick jag meddelande om leveransfel. Det borde då ha flaggats i deras system tycker jag så att det skickat fakturan per post istället. Men men... Resursbank vägrade ta bort påminnelseavgifterna.
    När jag ringde NetOnNet så löste en snäll tjej det efter ett kort samtal.
    Bra service av kundtjänst!
    14 dagar sedan
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Det är väl mer leveransen som är lite tveksam. Jag beställde en telefon som skulle komma som rekommenderat brev. Beställningen gjordes på fredag förmiddag och levererades till Ombudet på måndag, så det var ju kanon. Men nu har jag inte fått nån avi, det ska väl inte behöva dröja så länge, den borde jag haft samma dag som telefonen låg hos ombudet.
  • Perfekt
    Beställning
    väldigt bra
  • Usel
    Buggig hemsida, jag ser min senaste order men kan inte klicka på den.
    All min orderhistorik har plötsligt bara försvunnit.
    I lagershopen kan dom inte se att jag redan har ett konto hos dom.
    Lomhörd personal med obstinat attityd, man får älta om saker flera gånger om. Både i butik och på nätet.
    Dålig kundservice överlag.
    18 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Jag har inte hört om något problem med funktionen "Mina sidor", men jag ber itavdelningen se över detta. Jag förstår absolut att du vill kunna se dina beställningar där. Det är mycket tråkigt att höra att du upplever att kundservicen är dålig. Vi arbetar ständigt med olika utbildningar för att kunna säkerställa att du som kund får en bra upplevelse vid köp hos oss. Jag hoppas och tror att ditt nästa besök blir en mer positiv upplevelse.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb och smidig leverans!
  • Bra
    Kassapersonal som inte vet vad PUL betyder.
    Tjatar om "namn för kvittot", antagligen bara för att dom ska slippa stå för garantin om någon annan kommer och lämnar in varan.

    Fick min trasiga Seagate desktop+ hårddisk utbytt utan tjafs. Blev nästan förvånad när killen i servicedisken bara tog emot den utan att kolla, och sa "hämta en ny i butiken".
    Suveränt! Så ska en kundservice fungera!
    6 år sedan ( Uppdaterat: 22 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Det krånglade till sig en aning när jag mitt under beställningen misslyckades med att ta bort mitt mobiltelefonnummer. Men annars fungerade allt bra.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Under förutsättning att varorna kommer på utsatt tid är detta helt perfekt
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Personal i Jönköping har varit hjälpsamma och trevliga.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra kundbemötande och en bra service! Ett stort plus för flera alternativ av frakt och betalsätt, enkelt att beställa från hemsidan som är smidig att använda. Detta var första gången jag handlade på NetOnNet, men det kommer garanterat att bli fler gånger. Rekomenderar detta till andra.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Kunde framgå bättre om man tittade på ett enpack, tvåpack eller trepack av produkten (hemtelefon).
  • Perfekt
    Himla nöjd
    29 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    ovanligt ! Inga problem att beställa .nice
  • Utmärkt
    Bra prise och ok sortiment, riktigt bra service!
    Minus för den relativt låbga leveranstiden (4 dagar)
    Annars mkt bra
    29 dagar sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    Återigen, om jag hade kunnat betala med mitt Engelska bankkort, hade jag sluppit dyra räntekostnader och "bankiga avgifter" från giriga svenska banker.

    I övrigt tycker jag Netonnet är grymma på produkter! :)
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    kanon!!
  • Perfekt
    Snabb leverans
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Här handlar vi ofta och vi har aldrig haft problem med frakt, pris eller hemsidan, däremot vissa varor, men det är tillverkarna och inte netonnet:s fel.

    Däremot upplever jag att många produkter som netonnet rekomenderar även har bra betyg av kundrecensioner på deras hemsida men dåligt eller sämre betyg på kundrecensioner från prisjakt.

    Är det något lurt på gång här eller?
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    netonnet är bäst, tack för att ni finns.
  • Perfekt
    Beställning
    Snabbt och enkelt att beställa.
  • Usel
    Beställning
    Jag beställde o betalade en vara i söndags. Idag fredag får jag ett mejl att varan skickats idag. 5 dagar efter beställning!!!! Under all kritik. Hade jag vetat detta hade jag aldrig beställt hos er. Vänligen återkoppla till mig om detta.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Beställt tisdag em, leverans fredag fm. Bra.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket attraktiva priser!
  • Mycket bra
    bra pris snabb leverans
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Min fru beställde en crosstrainer som efter hemleverans visade sig vara fel. På hemsidan kan man läsa att pulsmätare skulle ingå, vilket det inte gjorde. Vid kontakt med Netonnet kundservice fick jag besked om att dom inte tog ansvar för felskrivningar på deras hemsida..
  • Ganska dålig
    Bra priser, men då de lämnar felaktig information om produkters kompabilitet så tar de inget ekonomiskt ansvar för om deras produkt inte är kompatibel med det kunden köpt varan till. Har handlat för sista gången hos detta företag.
    1 mån sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är väldigt tråkigt att höra att du fått fel information om produkten. Vi ska självklart se till att den information vi ger dig som kund är korrekt. Kontakta mig gärna med ytterligare information på zandra.ohlsson@netonnet.com så ser jag över det inträffade.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bästa köpsätt inom internet. -
  • Utmärkt
    Beställde en Andersson ADS 2.1 den 5/1 då den var nere på oerhört lågt pris, skickades den 8/1 hade inte kommit fram den 15/1.

    Jag kontaktade då NetOnNets kundtjänst via deras chattfunktion på hemsidan och fick ganska snabbt (inom ett par minuter) presentera mitt ärende. Kundtjänstmedarbetaren sa att den borde varit framme hos mig men att det var en möjlighet att den kommit bort i posthanteringen men var beredd att skicka ut en ersättningsenhet. Dock påtalade jag att det var en utgående vara och att dom inte hade något saldo på nätshoppen. Då drogs det erbjudandet tillbaka och det talades om att återbetala mitt utlägg.

    Dock så var jag av åsikten att jag hade större nöje av varan jag beställt och valde att avvakta om utifall den skulle dyka upp i brevlådan.

    Den 22/1 hade jag fortfarande inte fått min beställda vara så jag kontaktade dom igen, på samma vis som förra gången, denna gång med återbetalning i tanken.

    Jag kom fram till chatten snabbt igen (kanske 5 minuters väntan) och möttes av stor förståelse kring mitt ärende och blev lovad en ersättningsprodukt, jag övergav ju på en gång tankarna kring återbetalning då jag var övertygad att jag hade större nöje av varan än av 99 kronor.

    Därefter gick det snabbt. på mindre än nån timma så hade jag fått ett kollinummer och dagen efter så kunde jag glad i hågen gå förbi mitt postombud och hämta min leksak. Lagom till helgen.

    Intryck av hela köpet.

    -Lång leverans tid (yttre omständigheter, inget jag belastar butiken med)
    +Snabb kontakt med Kundtjänst
    +Bra kundtjänst
    +Bra pris

    Är positivt överraskad och ytterst nöjd
    1 mån sedan
  • Usel
    Irriterande när priserna far upp o ner på bara några dagar, så se till att kolla så ni inte handlar just när dom har fått för sig att ha högt pris på några dagar

    En av varaorna jag tänkte köpa är åter igen nere på normalt pris en surfplatta så tänkte att då kan man ju passa på att köpa den, stod på deras sida att den skulle finnas i lager så åkte dit som enda ärende, men när jag kom dit så fanns den inte på lager.
    En trött oengagerad personal kollade upp om den fanns men när hon inte hittade någon så gick hon och tog en begangnad från en vagn som stod bakom disken till mig och ville sälja den för samma pris som en ny.
    Hon försökte dölja att den var begangnad genom att packa ner den i en sådan genomskinlig stöldlåda, såg när hon gjorde det och hon informerade inte mig att det var en begangnad dom fått tillbaka på öppet köp eller liknande.
    När jag ifrågasatte om det var en ny produkt så sa hon ja, men att någon lämnat tillbaka den, att dom kontrolerat den o att allt fungerade, och att jag ju hade öppet köp o kunde lämna tillbaka den om den inte skulle fungera.
    Tycker det är riktigt dåligt av netonnet att försöka sälja en begangnad vara utan att informera kunden om det, eller utan att sänka priset på den använda varan.
    Skydsplasten på displayen var borta och där var fingeravtryck på den
    Köpte så klart inte den, och nu en dag senare står det fortfarande att den finns på lager, trots att det troligtvis bara finns en begangnad använd produkt som inte ligger bland fyndvaraorna utan är fullt pris

    Att lagersaldot inte stämmer är mycket irriterande, har nu kört två gånger till netonnet i Helsingborg för att köpa denna varan o båda gångerna har dom inte haft den trots att det stod att den finns på lager. Anser inte att en begangnad är att Finns på lager.
    Samma sak har hänt två gånger tidigare när jag skulle handlat andra saker en nas o en extern hårddisk

    det tragiska i det hela med är att jag har ett par pressentkort hos netonnet som måste användas innan jag kan bli kvitt denna oseriösa butiken för gott, maken till tråkigare kundtjänst eller personal har jag inte varit med om.

    Rekomenderar andra att handla på ställen som är intresserade och kunniga av det dom säljer, men framför allt har lite bättre kundbemötande, både via mail o i lagershopen Helsingborg
    1 mån sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    När du köper en produkt hos oss ska du självklart kunna förutsätta att det är en ny produkt som ingen använt tidigare. Om det är en vara som kommit i retur ska detta märkas upp på produkten och ytterligare information ska då stå med tydligt. Det låter därför som om det blivit fel i samband med att du var intresserad av produkten och jag kommer att ta detta vidare med berörd lagershop. Vi lägger vanligen produkterna i de lådor du beskriver och detta är inte för att dölja något på produkten, utan görs av rutin. Du ska självklart även kunna förutsätta att saldot är korrekt så även detta kommer jag att ta vidare internt. Maila gärna mig på zandra.ohlsson@netonnet.com så ser jag över detta ytterligare. Jag beklagar att det blivit fel i samband med ert köp och de problem detta orsakat.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Bra
    Beställning Leverans
    Helt OK! :)
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Förutom att det är dyrt att köpa kapselkaffe, inget att klaga på! :-)
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt och smidigt.. Billig mobiltelefon (Doro Phone Easy 715) men den fungerade inte med min operatör 3, Den hittade bara Telia & Telenor när jag sökte operatör. Så jag sitter här med en telefon som jag inte kan använda.
  • Dålig
    Heja NetOnNet i Helsingborg!

    Åker dit med en bänkdiskmaskin som har börjat låta illa, inget högt ljud men tydligt och påfrestande och ett ljud som inte fanns där från början. I tron att det skall uppskattas att jag kommer med varan personligen.

    Kundmottagaren säger att jag kommer att få besked huruvida varan skall krediteras mig om ett par dagar via sms, detta är 29 december. I går 23 januari efter upprepade påstötningar per telefon och e-post får jag så besked om att diskmaskinen finns att hämta.

    Har nu varit där fyra gånger. Inköp ursprungsmaskin, inlämning garantiärende plus inköp av ny för den händelse maskinen skall krediteras mig så att vi kan börja använda maskinen så snart som möjligt igen, tillbakalämnade av denna innan öppet köp fristen passeras då inget sker i ärendet och denna gång för att få tillbaka en fungerande produkt.

    Får då beskedet att inget fel kunnat konstateras och att jag skall betala en undersökningsavgift. Dessutom att jag fått erbjudande om hemservice vilket jag skall ha nekat till, vilket medarbetaren som inte hade hand om ursprungsärendet "hört" vid tillfället för snart en månad sedan.

    Han kontaktar den som däremot hade hand om ärendet som inte kommer ihåg vilket är ganska rimligt. "Managern" kontaktas vid två tillfällen, före och efter samtalet med kollegan, men vederbörande vill inte tillmötesgå mina önskemål om ett kundorienterat och rimligt hanterande av ärendet.

    Har tidigare bara haft goda erfarenheter när jag handlat på NetOnNet lagershop i Malmö. Har tyckt att det varit ett attraktivt koncept. Hur kan man välja att förlora en kund för en summa man skulle ha tjänat in många gånger om på den goodwill man visat? När man själv brustit i åtagande beträffande en till tre veckors hanterande av serviceärende och utlovat besked inom ett par dagar.

    Jag handlar av till exempel Webhallen i fortsättningen, som har en professionell hemsida, medarbetare som uppenbart trivs med sitt arbete och är mycket tillmötesgående och dessutom både bättre produkter och priser. Man kan beställa på nätet eller inte och få varan hemskickad eller hämta den själv i butik. För att inte tala om snabba leveranstider och att om man inte hämtar ut beställningen går den helt enkelt tillbaka. Vad mer kan man önska?

    Man lär så länge man lever.
    1 mån sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är väldigt tråkigt att höra att du inte är nöjd med hanteringen av ditt ärende. Jag kommer att skicka detta vidare till berörd lagershop så att de kan ta del av detta. Om varan bedöms som felfri och den lämnats in inom tiden för öppet köp ska du självklart få returnera den. Om den däremot skickas på service, men visar sig felfri kan dessvärre en undersökningsavgift tillkomma.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt, enkelt och bra pris.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra sortiment. Konkurenskraftiga priser. Är mycket nöjd med mina inköp hos NetOnNet.