Samma pris Lagershop&Internet
Beställ före kl. 17
få utleverans samma dag.

http://www.netonnet.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 20 år sedan
(data från 2015-05-28)
Detaljerad information NetOnNet har fått betyget (8.12)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Köpte en Weber Performer Deluxe 57
    Skrev först lite om konstruktionen av grillen som jag inte tar med här.

    Det possitiva, (jag handlade av Net on Net).
    Det här är en nyare modell än de jag sett ute på byggmarknader och järnaffärer.
    - På min är bordet i metall, inte plast. Känns gediget och väldigt mer hållbart än de jag sett tidigare.
    - Handtaget har en skyddsplåt som ska reflektera bort värmen. Läste en recension tidigare där en användare inte hade detta och klagade på att handtaget blev väldigt varmt.
    - Tycker locket går att fälla undan mer på den här modellen än den med plast bord. Även det något jag läst om att andra klagat på, att locket är för mycket i vägen när man lägger det i stället på sidan. Jag tycker inte att det känns som det är i vägen.
    - På den här modellen kan man fälla undan grillgallret på fler sätt. Precis som på tidigare modeller kan man fälla undan två sidor för att komma åt och fylla på mer kol eller bara flytta på de två kolkorgarna. Men på den här kan man även ta bort mittendelen och får ett stort runt hål i gallret och en klart bättre åtkomst till allt där under.
    - Slutligen. På min är det en batteridriven tändning, inte Piezotändning. Fungerar klockrent.

    Jag handlade av Net on Net. Något gick fel och leveransen tog över tre veckor ifrån beställningsdatum. Det stod dock att varan inte fanns i lager men att den skulle finnas dagen därpå. Det tog tyvärr ytterligare någon dag till tills den åter fanns i lager men sen när den väl skeppades så gick det fel. Utav någon anledning låg den i över en vecka på posten på någon sorteringsavdelning innan den gick vidare. SMS Aviseringen fungerade inte heller och aviseringen via brev kom idag! (28 maj, beställde 4e maj). Men jag mailade och klagade och Net on Net ställde upp. Ett trevligt bemötande och dom såg till att paketet sedan kördes ut även fast det var beställt till ett utlämningsställe. (Väldigt skönt för det var en större kartong än jag trodde). Dom skickade också ut en kompensation för förseningen även om det faktiskt var Postens fel. Proffsigt och trevligt. Nöjd kund!
    Kommer inom kort beställa överdragsskyddet av Net on Net. Dom har det nya lite kraftigare skyddet som ser bättre ut och till samma pris som andra säljer det enklare för.

    Har haft Webers kolgrillar i alla år och är övertygad om att den här blir perfekt. Skönt att slippa tändvätska och ser också fram emot en större grillytan än jag haft tidigare. Återkommer när jag grillat lite med den!
    6 tim sedan
  • Utmärkt
    Kanonsida! Köper gärna härifrån. Vet dock inte om hantering av reklamationer.
    14 tim sedan
  • Ganska dålig
    Har alltid handlat via netonnet och gillat dem skarpt. Började handla på netonnet.se redan innan de öppnade butik i Malmö och har efter det alltid fått bra hjälp när jag varit i butiken i Malmö och alltid gillat att kunna ta det man behöver, fråga om hjälp om det behövs och helt enkelt få det du ber om. inte mer.
    Personalen har inte alltid varit superkunniga men alltid otroligt måna om att hjälpa mig få det jag verkligen behöver istället för att försöka pracka på mig det dyraste som de andra butikerna alltid försöker göra.

    Till min stora sorg så verkar detta ha förändrats. För två veckor sedan skulle jag ha en ny TV och hade kollat upp en jag ville ha, när jag kom in i butiken gick jag direkt till infon och frågade mannen som stod där om var de hade den TVn. Det första människan börjar göra är berätta för mig om alla "faror" det innebär att ha en TV och hur lätt de kan gå sönder och han började sedan pusha väldigt hårt för att jag skulle köpa en försäkring till TVn för 1300kr. Trots att jag förklarade att jag inte var intresserad av försäkring fortsatt han pusha om den och försökte få mig att ta ett "bonuskort" samtidigt för att "då skulle jag spara pengar"... detta bonuskort var såklart ett kreditkort vilket han bara nämnde när jag frågade rakt ut... när jag flera gånger sagt att jag inte var intresserad av varken kreditkort eller försäkring så pekade han ut ungefär var min TV skulle finnas och verkade väldigt sur och inte så lite arrogant. Det kändes verkligen som att han försökte köra över mig med argument och när det inte lyckades blev han sur som en 5-åring.

    Det slutade med att jag lämnade butiken utan TV för jag kände mig så besviken och handlade TVn via nätet från en annan firma där den kostade exakt samma 16990:-

    Netonnet var typ sista elektronikstället man kunde handla och bli behandlad som människa istället för som en påse pengar och jag tror nu att jag tänker överge att handla i butik helt och hållet och bara handla via nätet. På så sätt slipper jag alla sliskiga säljare.

    ps. Vill dock tillägga att jag alltid trivts med netonnets nätbutik! snabb och bra... men den fysiska butiken i Malmö kommer jag nog aldrig besöka igen!
    3 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    När du gör ett köp hos oss erbjuder vi dig att teckna en trygghetsförsäkring till produkten. Det ska vara just ett erbjudande och absolut inget som du ska uppleva som påtvingat. Om du säger nej till en försäkring ska vi självklart erbjuda dig en lika fin service som om du tackat ja till den. Det låter därför som om något gått snett i ert fall och jag har därför skickat ditt inlägg vidare till ansvarig i lagershopen så att även de får ta del av detta. Jag hoppas att du trots denna händelse har fortsatt förtroende för NetOnNet och att du är villig att ge oss en chans att göra nästa besök hos oss mycket bättre.

    Med vänlig hälsning

    Zandra Ohlsson

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Lätt att hitta, prisvärt, lägst pris samt smidigt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt fungerar perfekt. Ska nu bara kolla att varan motsvarar mina förväntningar. Men det gör den säkert. Har ofta handlat på Net on Net och det fungerar alldeles utmärkt.
  • Knappt godkänd
    Köp är problemfria, men förvänta mycket bök med reparationer/service om varan går sönder.
    7 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    För att säkerställa att du som kund får hjälp när en produkt går sönder erbjuder vi garanti på alla våra produkter. Du kan då komma in med produkten till någon av våra lagershopar, kontakta kundservice för att hantera ärendet via posten, eller kontakta en auktoriserad verkstad. Vår målsättning är att ett serviceärende alltid ska vara snabbt avklarat och att det ska gå smidigt. Jag är tacksam för din feedback kring detta då vi ständigt önskar bli ännu bättre. Maila mig gärna ytterligare information om ditt ärende på zandra.ohlsson@netonnet.com så ser jag över det.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Inte bra eftersom jag ännu inte fått produkten gjorde beställningen 18/5 och idag är det 21/5
  • Usel
    Jag köpte för 6 månader sedan en NAS med två stycken hårddiskar från Netonet. Ordernummer : 35322132.

    Jag tog ut paketet och skruvade i hårddiskarna med medföljande skruvar enligt instruktionerna som följde med. Naturligtvis använde jag en stjärnmejsel för att skruva i dessa skruvar då det var stjärnskruvar som medföljde.

    Jag provade sedan NAS,en som jag enligt distanslagen skall ha rätt till att göra och som det heller aldrig brukar vara problem att få göra med er på Netonet. Jag köper nästan alltid all min elektronik från er och det blir en hel del då jag är intresserad av just det.

    Denna NAS levde inte upp till mina förväntningar och jag beslöt mig för att återlämna den till er på Netonet och alltså utnyttja min ångerrätt. Jag
    fabriks återställde därför denna NAS och började plocka isär den.

    När jag
    försökte skruva i sär hårddiskarna ifrån "racken" som sitter i NAS,en
    upptäckte jag att det inte gick. Skruvarna bara snurrade, var mjuka som smör och blev rundade i skårorna. Jag gav därför upp mina försök och tänkte det var bäst att ni plockade isär diskarna och lade därför ner diskarna fortfarande hopskruvade med "racken" i lådan.

    Jag bor i Fagersta och arbetar rätt mycket. Min flickvän bor däremot i
    Västerås och var också denna helg och hälsade på mig i Fagersta. Jag
    skickade därför med henne paketet att lämna tillbaka i Västerås lagershop så jag hann få in paketet i tid och dessutom slapp göra en extra resa till Västerås.

    I dag tisdagen den 4 november 2014 åker min flickvän till Netonet för att
    lämna den. Hon lämnar den till en kille hos er som först vägrar att ta i mot den på grund av att han påstår att jag gjort åverkan på NAS,en och att han inte kan ta i mot den på ångerrätten.

    Min flickvän ringer upp mig på jobbet
    och killen pratar med mig och säger att jag har gjort så att det inte går
    att skruva bort diskarna och att jag har använt fel skruvmejsel och att
    därigenom skruvarna blivit förstörda och att ni på grund av det inte kan
    godta ett återköp.

    Jag ska säga att jag är ingen Albert Einstein, men jag vet skillnad på en
    vanlig spårskruv och en stjärnskruv och skulle aldrig komma på tanken att använda fel mejsel till så dyra saker som denna NAS. Jag skruvade i
    skruvarna med rätt mejsel allt enligt instruktioner. När jag sedan skulle
    skruva isär dem satt de som berg och skruvarna bara gick sönder.

    Nu har jag pratat med en kvinna hos er som till slut skickade i väg NAS,en på service för att ta bort skruvarna. Men jag vill säga att jag har ingen lust att betala för att skruvarna blir borttagna och tycker inte heller jag ska behöva betala för det.

    Jag skruvade i skruvarna som vanligt och det måste jag ju kunna göra för att kunna testa varan överhuvudtaget. Vad som har gått fel det vet jag inte. Men jag tar förgivet att inte behöva betala för detta. Jag trodde aldrig att det skulle bli något problem att lämna tillbaka den. Hur ska man annars tordas köpa en vara om man inte törs testa den?I annat fall måste väl garantin alla in ihop med ångerrätten?

    Det brukar gå galant att prata med er och det har aldrig vart problem. I dag var det problem och det var inte kul att prata med den person som ringde upp mig.
    2014-11-12
    -------------------------------------------------------------------
    I dag har jag fått veta av Netonnet att de vägrar ta i mot min ångerrätt och att de inte betalar tillbaka några pengar. De anser att det är handhavandefel.

    Slutsatsen är alltså att man inte kan köpa en vara från dem och sedan prova den? Jag vet inte vad som hänt. Men på sistone har servicen blivit mycket sämre på Netonet och jag har inte samma känsla av trygghet som jag hade tidigare då jag handlade på Netonnet.

    5600 kronor rätt ner i sjön. Vad ska man säga?
    Inte har jag lust att handla där mer efter detta.

    --------------------------------------------------------------------------------
    (Efter samtal igen med Netonet ( 2014-11-13) som fortfarande vägrar ta i mot varan och betala tillbaka pengarna)

    Som jag tidigare skrev (oavsett vad ni säger) så har jag bara skruvat fast diskarna i "racken" vilket man är tvungen att göra för att överhuvudtaget kunna testa produkten.

    Att det sedan inte gick att skruva ur skruvarna, vet inte jag vad det beror på. Men jag gjorde det för hand och med rätt skruvmejsel.

    Ja, ni kommer säkert att få rätt i den här frågan. Det är bara att konstatera att i ett sådant här fall är vi konsumenter små och behöver kunna lita på firmor och företag vi handlar produkter av och deras vilja att få god reklam av deras kunder, vilket tills för ett tag sedan ni har fått av mig.

    Jag kommer som jag skrev att kontakta konsumentverket, men det blir ju svårt att bevisa för mig hur det ligger till och ni kan som stort företag visa mig hur liten jag är och även få rätt.= Vägra mig att få återlämna produkten och säga att det är mitt fel.
    Men likaså är det som det är och jag säger det igen.
    Jag råder alla att tänka sig för innan ni beställer från Netonnet.

    Något har hänt med deras servicepolicy och de är inte lika angelägna om att få god feedback av sina kunder.
    Jag återkommer med uppdateringar när jag får kontakt med konsumentverket.

    Har i dag fått meddelande om att Netonnet inte ändrar sig och vägrar att godkänna ångerrätten. Jag har i många år (minst 10 år)beställt alla mina elektronikvaror från dem och känner mig nu något besviken.

    Jag har nu lagt ut 5600 kronor på en vara som jag ej vill ha. Jag litade på Netonet och det de säger!

    "Att jag i lugn och ro skall kunna beställa en vara från dem och prova den i mitt hem, och sedan om jag inte känner mig nöjd med varan, kunna lämna tillbaka den)

    Blåst på 5600 kronor! :-(
    -------------------------------------------
    Jag har pratat med vänner till mig som är lika förvånade som jag är. Fick vi möjlighet att ta tillbaka denna NAS i en dag eller två skulle vi ta ur skruvarna och sedan lämna den till Netonet igen. Men då har ju ångerrätten gått ut redan.

    Det verkar ha gått prestige i detta för Netonet och de vägrar att ge sig på någon punkt. Hoppet står till konsumentombudsmannen på måndag. annars får jag gå till tidningarna och söka hjälp där.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Det har nu varit inlämnat hos allmänna reklamationsnämnden i 6 månader och jag väntar fortfarande på ett utslag från dem.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    8 dagar sedan
  • Utmärkt
    Kräm
    8 dagar sedan
  • Perfekt
    Problemfritt köp. Det verkar blivit standard att skicka varor i originalkartong utan extra omslag. Hittills har det gått bra.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 9 dagar sedan )
  • Dålig
    Riktig usel service. Hade köpt en produkt på deras hemsida som de tydligen inte ens sålde men ändå inte hade tagit ned från hemsidan. Fick ingen kompensation och de höll i mina pengar flera dagar innan de uppfattade att jag inte ville ha något annat.
    10 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Jag vill gärna se över ditt ärende då det inte ska kunna bli en beställning på en produkt som inte finns i vårt sortiment. Vänligen maila mig på zandra.ohlsson@netonnet.com så ser jag över detta. Om det uppstått ett fel med en beställning ska vi självklart kontakta dig som kund omgående för att se över hur vi kan hjälpa dig. Om du önskar pengarna åter ska vi självklart erbjuda dig det utan fördröjning. Jag beklagar det inträffade och de problem detta inneburit.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Snabb leverans som alltid!
    Bra priser!
    10 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Smidigaste e-handelssidan jag upplevt!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    bara bra
  • Usel
    Fick en retur/demo exemplar av en reserouter. Jag har egentligen inga problem med retur eller demo exemplar så länge man skriver det klart och tydligt och de har ofta reducerat pris. Problemet här är att jag inte ville köpa det i detta fall eftersom det är en present. Det roliga är att Netonnet har en fyndavdelning där de säljer demo exemplarer till ett lägre pris.
    En fyndavdelning som jag definitivt INTE handlade ifrån och dessutom fanns inte denna reserouter där.
    Reserouterns förpacking är lite sönderriven, en skada som inte uppkommer under transport. Plomberingstejpen är klippt, manualen är skrynklig och har hundöron, sladdarna ligger utanför påsarna som är upprivna, personerna som hade detta innan struntade nog att ta bort tejpen för att få ut sladdarna utan rev sönder förpackningarna. Det är lite som om Netonnet inte försöker restaurera förpackningen. Jag kan inte ge bort detta som present.
    Var illa tvungen gå till en vanlig butik och köpa en helt ny oöppnad plomberad utan några helst synliga skador samtidigt som jag skickar tillbaka detta exemplar eftersom jag inte vet hur länge det tar innan jag får ett annat exemplar (missar presentens deadline) och dessutom vill jag inte handla grisen i säcken igen och få ett annat returexemplar. Ni har en fyndavdelning! Lägg ut returexemplaret där! Försök inte slinka in den och hoppas att kunderna inte märker.
    Vad jag hoppades skulle ske snabbt och smidigt blev onödigt jobb och tidslöseri...
    14 dagar sedan
  • Hej Cheapo!

    Tack för ditt inlägg.
    Du ska självklart inte få en öppnad produkt om du köper en ordinarie vara. Precis som du ager så har vi fyndvaror som en egen kategori på hemsidan. De produkterna är testade så att de fungerar bra, men de kan vara öppnade. I ert fall låter det som om det vad där denna varan borde funnits. Du ska självklart informeras om det är så att varan du köper är öppnad tidigare och jag beklagar det inträffade. Jag kommer att ta detta vidare internt då vi hanterat produkten fel i ert fall.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra pris och varan levererades snabbt. Mycket nöjd med köpet.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra seriös leverantör, bra kommunikationer med kundtjänst. Rekommenderas
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Måste säga att logistiken hos Netonet och Posten är otroligt. Beställde min grill på en eftermiddag. Runt lunch dagen efter ringde det en man från Posten att han skulle leverera min grill. Otroligt.
  • Perfekt
    Riktigt nöjd med NetonNet. Köpte stora golvhöglare samt en Sub. Gratis frakt med fri hemkörning. Snabbt skickat och bra lagersaldo. Håller bra priser överlag.
    Kan absolut rekommendera NetonNet.
    17 dagar sedan
  • Perfekt
    Handlar gärna här igen.
    20 dagar sedan
  • Usel
    Beställning
    Helt åt skogen igen. Nettonet tittar på adressen för organisationsnumret. Därefter ändrar man leveransadressen och skickar varorna till fel ställe. Fungerar inte för företag som har en geografisk spridning. Har diskuterat problemet med netonet för flera år sedan. Men på grund av strul har jag undvikit att handla där på ett tag. Nu provade jag igen och direkt så blir det fel. Skall bli intressant att se om dom tänker fakturera dubbel transportkostnad.
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Om du gör ett köp mot faktura skickas produkten vanligen till den registrerade företagsadressen. Om du önskar en annan adress än det går det bra att kontakta vår företagssupport. De kan hjälpa dig att lägga upp din beställning samt korrigera leveransadressen. Du når dem via telefon på 033-488455 och via mail på foretag@netonnet.com.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    +
  • Mycket bra
    Efter kontakt med Zandra så åkte jag till Malmö shoppen som valde att byta ut min mus som dubbelklicka tack för att det löste sig.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 20 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning
    bra pris
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Smidigt att handla.
  • Perfekt
    Har inte haft några problem med NetOnNet. Oftast köper jag direkt i Lagerbutik men har nu beställt ett EVGA 1000G2 nätaggregat från deras internetsida istället. Nätaggregatet kom fram efter lite otur då jag beställde det precis innan valborg och det ända jag har att klaga lite på är paketeringen. Kartongskryss är jättebra att ni använder på NetOnNet MEN att ett kryss som inte kan nå runt och omsluta ett helt paket tycker i alla fall jag INTE är okej. Jag har själv jobbat på lagershop hos Adlibris som levererar ut böcker och där får man aldrig packetera ordrar i kryss som inte når runt om. Självklart så kan den mänskligafaktorn spela in och detta kanske var just en sådan där otursgrej att någon inte kolla nogrannt på vad dem har skickat ut. Jag vet själv hur "hjärndöd" man blir av att paketera singelordrar på rullande band och väljer med det avseendet att inte dra av någon stjärna i denna betygsättning. Jag kan dock inte berätta om hur deras kundservice är då jag aldrig behövt lämna tillbaka något eller liknande.
    21 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Önskade mig mer produktinfo, slippa Googla runt på Internet. Men annars har jag inga andra synpunkter, billigt och smidigt!

    Perfekt med valen om leveranssätt, Posten som är två dagar snabbare men där porto tillkommer, till gratis om man väljer att hämta hos ombud för DHL eller Schenker
  • Acceptabel
    Net on Net har alltid fallit in under seriösa i min bok.

    Men det som nu har frustrerat mig är att det verkar som att beställningar försvinner ibland utan bra förklaring.
    Det kan vara relaterat till fakturabeställning eller motsvarande.

    Det verkar som att deras nuvarande system (2015-05-05 och minst en månad tillbaka) inte informerar om de nekar fakturaköp av någon anledning.

    Jag antog en gång att det hade blivit fel på min beställning, så då skickar jag in en ny, mer noggrannt.
    Ingen av mina order syns i orderhistoriken.

    Den typen av kommunikationsbuggar har faktiskt gjort att de förlorat mig som kund.
    Jag har hört av mig till kundtjänst som inte egentligen verkade förstå problemet.

    Om en order inte går igenom förväntar jag mig att bli informerad om detta, inte behöva logga in och kolla orderhistorik för att se om det blivit skickat.
    23 dagar sedan
  • Bra
    Inga problem med netonnet, bara om du köper en vara med faktura och lämnar den på öppet köp så måste du kontakta resursbank för att få tillbaka pengarna, och då blir det en liten avgift eller så får du en check..
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 24 dagar sedan )
  • Mycket bra
    Bra priser, gratis frakt, brett utbud och snabba leveranser. De reklamationsärenden jag har haft har skötts på ett smidigt sätt. Rekommenderas!
    24 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Smidigt att hämta, trevligt bemötande i service disken, kristianstad..
  • Usel
    Jag köpte en Intel SSD från NetOnNet för en bra pris. När jag fick varan, jag märkte att det fanns inga kablar eller nånting i paketet och paketet såg inte lika vad det borde göra. Då såg jag på faktoren att det var en "bulk" produkt, a så, det var inte en "retail" SSD, utan det var en bulk produkt som man kan köpa tex 1000 av för en jätte bra pris men sen man får inte återsälja de. Men NetOnNet köper de för en bra pris, och sän återsäljer de för nästan samma pris som "retail" produkterna.

    På deras sida för den här produkten hade de INTE skrivit att det var en "bulk" produkt. Det såg ut som en vanligt Intel SSD i "retail" paket. Men tyvär de lurade.

    Jag har skrivit till de före veckan men har inte fåt svar. Det är därför jag skriver den här omdömen... väldigt dåligt.
    27 dagar sedan
  • Hej Vandad!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är mycket tråkigt att höra att du inte är nöjd med produkten. Du har alltid 14 dagars ångerrätt för att du ska kunna testa produkten och sedan returnera den om den inte motsvarar dina förväntningar. För att säkerställa att du som kund får information kring vad det är för produkt du köper ska det alltid stå anigvet Bulk i produktnamnet om det är en sådan produkt. Jag har sett över detta och det står utskrivet på de modeller jag kontrollerat. Om du önskar att jag ser över det ytterligare ber jag dig maila mig på zandra.ohlsson@netonnet.com.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag är helnöjd från beställning till leverans.
  • Dålig
    Köper väldigt mycket saker ifrån er och tyvärr så får jag väldigt ofta måndagsexemplar .. som håller ett par månader och varje gång jag skickar in dom på service så försöker Netonnet skylla ifrån sig..
    Man får känslan av att dom inte vill laga något.
    Så kan tyvärr inte rekommendera dom längre.
    Man blir även bemött som en idiot i butik och i telefon också.

    Som nu senast var det min mobil..som dom vill ha betalt för att få lösa ut "när jag vet att Netonnet har framkallat felet" innan dess laptopen,grafikkortet,tven, en annan mobil,slutsteg m.m

    Har även hört ryktet om att dom inte skickar iväg alla produkter utan att dom själva ska ha öppnat produkten vid service ärende på plats i butik för att minimera kostnaderna för butiken. Om detta nu stämmer eller ej det kan inte bekräfta men man kan ju börja undra när aldrig deras "tekniker" hittar något fel..

    Rekommenderas ej !
    29 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    I stort sett alla våra serviceärenden hanteras av externa verkstäder som är auktoriserade av tillverkaren. I de fall vi hanterar serviceärenden själva är det oftast bara för att göra en bedömning av produkten och sedan byta ut den. Om vi inte kan göra en bedömning själva skickas den istället vidare. Du ska alltid kunna förvänta dig ett bra bemötande vid kontakt med våra lagershopar och kundservice. Om du önskar att jag ser över vad som skett i ditt fall ber jag dig maila mig på zandra.ohlsson@netonnet.com.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Usel
    Beställning Leverans
    Ordern kom aldrig!!
    Mvh Håkan
  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Vet ej då varan ej kommit fram som avtalat 48 timmar frakt 299 sombortblåsta
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra priser, ingen fraktkostnad, sånt gillar man. Superenkelt att genomföra köpet.
  • Perfekt
    Beställning
    Lång men nogrann process.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kanon lätt att använda, snygg att se på och är liten men tanke på antal diskar.
    Är helnöjd!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Perfekt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Perfekt.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra trots att allt inte precis som man vill att det ska vara.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra än så länge
  • Perfekt
    Överlägsen service! Nästan på gränsen till överleverans!
    Fick min 1,5 års gamla Logitech MX Anywhere mus utbytt direkt på plats, utan att ens behöva vänta på felsökning! Visste inte ens om det var garanti på musen då Netonnet ger 1 års garanti på datorprodukter, men Logitech ger 3 års "begränsad" garanti (vad det nu innebär). Hänvisade till denna, då musen drabbats av "dubbelklicks-problemet".
    Att musen kostar 499:- nu, mot 369:- då var heller inga problem. Bytet gick på 10 min max!

    Har tidigare haft nästan overkligt bra service när jag efter några dagar bytte ett grafikkort från en tredjepartstillverkare till en annan pga. en kampanj Netonnet hade, och på så sätt fick tillbaka 500kr!

    Deras kampanjer på utvalda produkter brukar också kunna vara riktigt bra!
    1 mån sedan
  • Dålig
    Handlat ofta hos Netonnet och alltid varit nöjd. Men nu senast vart jag så besviken. Jag köpte en Ipad Air 2 med ett skal/skydd Måndag den 13e April som present till Frun som fyllde år igår, den 18e.

    Skyddet var ett visningsex.
    2 dagar efter lagd order märker jag att den inte skickats. Jag kontaktar då kundservice som säger att ingen av delarna skickats pga att skalet inte igentligen fanns i lager. Så de stannade upp hela ordern.

    Man tycker ju att Ipaden iaf kan bli skickad? Eller meddela mig om detta? Tänk om jag inte kontaktat dem.
    Nåväl...jag vart dyrt och heligt lovad att den skulle skickas samma dag (det är nu Onsdag) med express frakt. Notera att jag la ordern på måndag för att vara säker att hinna få ipaden innan lördag som var fruns födelsedag!
    På fredag får jag paketet. Som BARA innehåller skalet!
    Nu ringer jag dem och är smått upprörd. De visar då sig att BARA skalet skickades under onsdagen. Trots löftet.
    Ipaden skickades från butik som de sa och därav så tog de ytterligare två dagar att bara få iväg den. Dvs Ipaden skickades på FREDAG. De sa de inget om då jag talade med dem under Onsdagens chatt. De lovade att den skulle skickas på onsdagen.

    Ren lögn för att hålla mig glad eller okunnig kundservice? De låter jag vara osagt

    Då jag talar med dem under fredagen vill jag såklart inte skälla på han jag talade med i telefonen. Men kändes som de åtminstonde kunde erbjudit sig bjuda på skalet eller någon sorts kompensation. Eller någon sorts goodwill. Men nej då. Bara ett simpelt "vi beklagar". Se och lär av typ Skistart. Då jag hade fel på mina köpta rullskidor kompensera de med ett par nya av den lite dyrare modellen som kompensation.

    Fortsatt ingen ipad och den är nog inte här förrän tisdag. Men nu vart de en helg utan födelsedagspresent till frun. Är så jäkla besviken på er. Förseningar är okay...men inte bristande löften och eran blase approach till goodwill /fram tills nu trogen kund.
    Antar att ni nu kanske kommer svara på detta är "beklaga er". Men de gjorde inte att hela min överraskning till fun vart förstörd! Tack
    1 mån sedan
  • Hej!

    Tack för ditt mail.
    Det är mycket tråkigt att höra att leveransen blivit så sen. Jag har full förståelse för din besvikelse kring detta, speciellt då det var en födelsedagspresent. Jag ber dig maila mig ditt ordernummer så att jag kan se över våra rutiner kring detta samt för att kompensera dig för det inträffade. Om leverans inte kan ske som utlovat så ska vi kontakta dig som kund och det är därför mycket tråkigt att höra att det inte skett i ert fall. Maila mig på zandra.ohlsson@netonnet.com.

    Med vänlig hälsning

    Zandra Ohlsson

  • Utmärkt
    Nöjd med varan, fick hem efter 2 dagar. bra paketerad nöjd kund!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fungerade utmärkt som det brukar.
  • Acceptabel
    Har handlat en del prylar på NetOnNet och har inget direkt att klaga på vad gäller leveranser. Men när det blir problem så är de direkt usla på att hantera detta.

    Skickade in ett trasigt moderkort dem 20 mars 2015, efter två veckor utan respons så kontaktade jag dem och fick vet att de väntade på leverantören och att det kunde ta upp till tre veckor. Efter tre veckor kontaktade jag dem igen, och fick vet att det skulle dröja minst en vecka till. Jag sade då att det inte var acceptabelt, och de lovade då att ordna ett utbyte ändå. Efter ytterligare en vecka utan att ha hört något så kontaktar jag dem igen, och så säger de att de väntar på att vi ska skicka tillbaka tillbehören, mer specifikt SATA-kabeln (övriga tillbehör verkar sakna betydelse). Men vi har inte blivit informerade, så nu dröjer det ytterligare dagar innan de får kabeln, och kan skicka ut nytt kort. Bedrövligt!

    Jag har inga problem med att skicka tillbaks kabeln, har drösvis med sådana liggandes, men vore det inte enklare att plocka ur kabeln ur det kort som skickas ut till oss? Logiken haltar betydligt, och jag lär inte köpa mer prylar härifrån nu när jag vet hur dåliga de är på hantera garantiärenden.

    Har försökt att påpeka detta genom att ytterligare en gång ringa kundtjänst (totalt 5 samtal har det blivit). Men totalt omöjligt att komma längre, så när detta moderkort slutligen blir utbytt så är det tack och hej för min del som kund till NetOnNet.

    Uppdatering: Hittade senare att det fanns en s k kundombudsman hos NetOnNet (något som kundtjänst inte verkade känna till), och skickade ett mail. Fick ganska omgående ett svar med både ursäkt och löfte om att ett nytt moderkort skulle skickas omgående. Så verkar lösa sig till slut. Kan dock inte sätta mer än "Acceptabelt" på betyget då det tagit alldeles för lång tid och energi, men NetOnNet gjorde i alla det det rätta till slut.
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Beställning
    Onödigt krångligt tillvägagångssätt vid betalning.
    Jag hade valt "fel" betalningssätt då min bank inte fanns att välja.
    Då var man tvungen att gå tillbaka till början av beställningsprocessen.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Inget oförutsett så här långt.
    Nedsatt 100:- p.g.a. retur, har ej kopplat in dosorna ännu.