Samma pris Lagershop&Internet
Beställ före kl. 17
få utleverans samma dag.

http://www.netonnet.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 20 år sedan
(data från 2015-07-01)
Detaljerad information NetOnNet har fått betyget (8.19)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Jag har handlat hos NetOnNet många gånger och har alltid fått mina beställningar utan problem. Några gånger har det dröjt längre än nödvändigt men då har det berott på Posten och personalen har snabbt hjälpt till för att lösa situationen. Kundservicen är väldigt bra tycker jag.
    14 tim sedan
  • Ganska dålig
    När man handlar från ett elektronikföretag så vill man såklart ha moderna grejer, teknik är en färskvara. Hur kan man förvänta sig att få det från ett företag så lever kvar på 90-talet och envisas att störa med Backstreet Boys och Dr Alban? Ett under att större delen av deras sortiment inte består av tjock-TVs.
    6 år sedan ( Uppdaterat: 1 dag sedan )
  • Usel
    Jag köpte för 7 månader sedan en NAS med två stycken hårddiskar från Netonet. Ordernummer : 35322132.

    Jag tog ut paketet och skruvade i hårddiskarna med medföljande skruvar enligt instruktionerna som följde med. Naturligtvis använde jag en stjärnmejsel för att skruva i dessa skruvar då det var stjärnskruvar som medföljde.

    Jag provade sedan NAS,en som jag enligt distanslagen skall ha rätt till att göra och som det heller aldrig brukar vara problem att få göra med er på Netonet. Jag köper nästan alltid all min elektronik från er och det blir en hel del då jag är intresserad av just det.

    Denna NAS levde inte upp till mina förväntningar och jag beslöt mig för att återlämna den till er på Netonet och alltså utnyttja min ångerrätt. Jag
    fabriks återställde därför denna NAS och började plocka isär den.

    När jag
    försökte skruva i sär hårddiskarna ifrån "racken" som sitter i NAS,en
    upptäckte jag att det inte gick. Skruvarna bara snurrade, var mjuka som smör och blev rundade i skårorna. Jag gav därför upp mina försök och tänkte det var bäst att ni plockade isär diskarna och lade därför ner diskarna fortfarande hopskruvade med "racken" i lådan.

    Jag bor i Fagersta och arbetar rätt mycket. Min flickvän bor däremot i
    Västerås och var också denna helg och hälsade på mig i Fagersta. Jag
    skickade därför med henne paketet att lämna tillbaka i Västerås lagershop så jag hann få in paketet i tid och dessutom slapp göra en extra resa till Västerås.

    I dag tisdagen den 4 november 2014 åker min flickvän till Netonet för att
    lämna den. Hon lämnar den till en kille hos er som först vägrar att ta i mot den på grund av att han påstår att jag gjort åverkan på NAS,en och att han inte kan ta i mot den på ångerrätten.

    Min flickvän ringer upp mig på jobbet
    och killen pratar med mig och säger att jag har gjort så att det inte går
    att skruva bort diskarna och att jag har använt fel skruvmejsel och att
    därigenom skruvarna blivit förstörda och att ni på grund av det inte kan
    godta ett återköp.

    Jag ska säga att jag är ingen Albert Einstein, men jag vet skillnad på en
    vanlig spårskruv och en stjärnskruv och skulle aldrig komma på tanken att använda fel mejsel till så dyra saker som denna NAS. Jag skruvade i
    skruvarna med rätt mejsel allt enligt instruktioner. När jag sedan skulle
    skruva isär dem satt de som berg och skruvarna bara gick sönder.

    Nu har jag pratat med en kvinna hos er som till slut skickade i väg NAS,en på service för att ta bort skruvarna. Men jag vill säga att jag har ingen lust att betala för att skruvarna blir borttagna och tycker inte heller jag ska behöva betala för det.

    Jag skruvade i skruvarna som vanligt och det måste jag ju kunna göra för att kunna testa varan överhuvudtaget. Vad som har gått fel det vet jag inte. Men jag tar förgivet att inte behöva betala för detta. Jag trodde aldrig att det skulle bli något problem att lämna tillbaka den. Hur ska man annars tordas köpa en vara om man inte törs testa den?I annat fall måste väl garantin alla in ihop med ångerrätten?

    Det brukar gå galant att prata med er och det har aldrig vart problem. I dag var det problem och det var inte kul att prata med den person som ringde upp mig.
    2014-11-12
    -------------------------------------------------------------------
    I dag har jag fått veta av Netonnet att de vägrar ta i mot min ångerrätt och att de inte betalar tillbaka några pengar. De anser att det är handhavandefel.

    Slutsatsen är alltså att man inte kan köpa en vara från dem och sedan prova den? Jag vet inte vad som hänt. Men på sistone har servicen blivit mycket sämre på Netonet och jag har inte samma känsla av trygghet som jag hade tidigare då jag handlade på Netonnet.

    5600 kronor rätt ner i sjön. Vad ska man säga?
    Inte har jag lust att handla där mer efter detta.

    --------------------------------------------------------------------------------
    (Efter samtal igen med Netonet ( 2014-11-13) som fortfarande vägrar ta i mot varan och betala tillbaka pengarna)

    Som jag tidigare skrev (oavsett vad ni säger) så har jag bara skruvat fast diskarna i "racken" vilket man är tvungen att göra för att överhuvudtaget kunna testa produkten.

    Att det sedan inte gick att skruva ur skruvarna, vet inte jag vad det beror på. Men jag gjorde det för hand och med rätt skruvmejsel.

    Ja, ni kommer säkert att få rätt i den här frågan. Det är bara att konstatera att i ett sådant här fall är vi konsumenter små och behöver kunna lita på firmor och företag vi handlar produkter av och deras vilja att få god reklam av deras kunder, vilket tills för ett tag sedan ni har fått av mig.

    Jag kommer som jag skrev att kontakta konsumentverket, men det blir ju svårt att bevisa för mig hur det ligger till och ni kan som stort företag visa mig hur liten jag är och även få rätt.= Vägra mig att få återlämna produkten och säga att det är mitt fel.
    Men likaså är det som det är och jag säger det igen.
    Jag råder alla att tänka sig för innan ni beställer från Netonnet.

    Något har hänt med deras servicepolicy och de är inte lika angelägna om att få god feedback av sina kunder.
    Jag återkommer med uppdateringar när jag får kontakt med konsumentverket.

    Har i dag fått meddelande om att Netonnet inte ändrar sig och vägrar att godkänna ångerrätten. Jag har i många år (minst 10 år)beställt alla mina elektronikvaror från dem och känner mig nu något besviken.

    Jag har nu lagt ut 5600 kronor på en vara som jag ej vill ha. Jag litade på Netonet och det de säger!

    "Att jag i lugn och ro skall kunna beställa en vara från dem och prova den i mitt hem, och sedan om jag inte känner mig nöjd med varan, kunna lämna tillbaka den)

    Blåst på 5600 kronor! :-(
    -------------------------------------------
    Jag har pratat med vänner till mig som är lika förvånade som jag är. Fick vi möjlighet att ta tillbaka denna NAS i en dag eller två skulle vi ta ur skruvarna och sedan lämna den till Netonet igen. Men då har ju ångerrätten gått ut redan.

    Det verkar ha gått prestige i detta för Netonet och de vägrar att ge sig på någon punkt. Hoppet står till konsumentombudsmannen på måndag. annars får jag gå till tidningarna och söka hjälp där.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Det har nu varit inlämnat hos allmänna reklamationsnämnden i 6 månader och jag väntar fortfarande på ett utslag från dem.
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    väntar....väntar ......
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 2 dagar sedan )
  • Perfekt
    Extremt bra företag som ger snabb leverans, förvånandsvärt låga priser till skillnad från konkurrenterna, fri frakt och många olika köpsätt som inte ger något problem vid köp.

    Eftersom jag kan inte finna något negativt med detta företag samt pga deras fantastiska priser, leveranstider etc. Så får NetOnNet ett solklart maxbetyg ifrån mig.
    3 dagar sedan
  • Bra
    Ingen service och det märks heller inte särskilt mycket på deras priser då de har liknande priser som de stora kedjorna. Handlat ett par gånger och känns som många produkter är utgående från tillverkarna., särskilt deras kampanjprodukter inom tv.
    4 dagar sedan
  • Dålig
    Dålig service. Inget leveransbesked av varan. Fick sitta i lång kö för att komma fram till kundtjänst för att få leveransstatus på varan. Ingen kompensation dåligt
    6 dagar sedan
  • Hej Fredrik 1982,

    Tack för ditt inlägg.

    Det är tråkigt att du inte är nöjd med våran service samt att du inte har fått något leveransbesked på din vara. Du får gärna ta kontakt med våran kundombudsman på zandra.ohlsson@netonnet.com så kan vi ta en närmare titt på din order.

    Med vänliga hälsningar

    Samuel

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra priser, leveranser och betalmöjligheter. Allt har gått smidigt hittils.
  • Dålig
    Dålig service!
    7 dagar sedan
  • Hej Audio One,

    Tack för ditt inlägg.

    Det är verkligen tråkigt att höra att du inte är nöjd med våran service. Om du vill är du alltid välkommen att ta kontakt med våran kundombudsman Zandra på mailadressen zandra.ohlsson@hotmail.com. Skicka gärna ett e-mail angående vad du är missnöjd med så att vi kan ta till oss av din feedback och förbättras.

    Med vänliga hälsningar

    Samuel

  • Ganska bra
    Beställde en Gigabyte Brix-dator som hade nedsatt pris i fyndhörnan med 300:- med anledningen "EJ NYSKICK" på Prisjakt. Kändes som ett kap då jag var i behov av en sådan.

    På NetOnNets hemsida stod det inte mer än allmänna saker om anledningen till att den var nedsatt i pris - öppnad kartong kanske, så jag antog att så var fallet.

    Leveransen var snabb, men paketeringen var inte den bästa. Datorn låg i sin originalkartong inuti en wellpappkartong som var för stor, så originalkartongen hade kunnat hasa runt fritt i sidled under transporten. Bättre hade varit om de lagt i lite luftkuddar eller bubbelplast kan man tycka.

    På originalkartongen satt ett större klistermärke som kortfattat angav anledningen till prissänkningen. Den klisterlappen hade jag helst sluppit eftersom den riskerar att skada originalkartongen.

    Datorn var fint nedpackad i kartongen även om den antagligen tidigare varit använd.

    Anledningen till prissänkningen visade sig vara smärre repor ovanpå datorn. Den informationen hade gjort mer nytta på hemsidan än på klisterlappen.

    Eftersom det var en fyndvara och jag inte förväntat mig att få nyskick så är jag nöjd med varan, men hade gärna sluppit att köpa grisen i säcken och upptäcka först efter köpet vad felet på varan egentligen var.

    Sammanfattningsvis, de är hyfsat snabba, de vet hur man tejpar ihop en låda men inte hur man emballerar och skriver inte ut hela anledningen till prissänkningarna på fyndvarorna. Kommer nog att handla igen.
    8 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd!
  • Ganska bra
    Ganska bra priser. Men försäljarna är helt oförmögna att ge rabatt trotts att man handlar väldigt mycket. De borde ha en vinstmarginal som de kan justera något beroende på köpets storlek.

    Kompetensen hos personalen (varierar säkert) är väl sådär. Är inte själv superduktig men kände stundtals att jag visste mer än försäljaren när jag frågade om hjälp.
    9 dagar sedan
  • Perfekt
    Perfekt och kunnig personal,handlar alltid elektronik på Net on Net.
    9 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket snabb leverans. Mycket praktiskt sätt att handla knappcells batterier på. Har aldrig använt Anderssons, så hur kvalitén är får tiden utvisa. Tycker verkligen det kan kallas service då det det är portofritt för en så liten summa Synd att sortimentet inte är större men kan förstå då kanske efterfrågan på andra storlekar inte är så stor..
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fungerar som det ska. Bra att de var så lätta. Känns knappt att man har dem på sig.
  • Usel
    beställde en "fyndvara" som inte var komplett. Köpet hävt. Kundtjänst helt inkompetent. Aldrig mer netonnet.
    13 dagar sedan
  • Hej Vger,

    Tack för ditt inlägg.

    Det är verkligen tråkigt att varan inte levererades komplett till dig. När man köper någon av våra fyndvaror så skall den givetvis levereras kompletta om inget annat anges på förpackningen eller hemsidan. Ibland kan när vissa tillbehör saknas kan varan ligga ute till försäljning ändå, men då skall det också tydligt stå vad det är som saknas. För att garantera att varan är komplett när den säljs går vi igenom alla fyndvaror noggrant och testar alla dess funktioner. Vad som har blivit fel i hanteringen av din fyndvara vågar jag tyvärr inte svara på men du får gärna ta kontakt med vår kundombudsman igenom att skicka ett mail med kvitto- eller ordernummer till zandra.ohlsson@netonnet.com, så tar vi en närmare titt på vad som ledde fram till felet.

    Med vänliga hälsningar

    Samuel

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Ser fram emot leverans!
  • Usel
    Beställde en projektor. En "fyndvara". Men det va ingen fjärrkontroll med. Det borde dom väl kolla när dom får tillbaka en vara.
    15 dagar sedan
  • Hej David-c,

    Tack för ditt inlägg.

    Det är tråkigt att höra att du inte har fått en komplett fyndvara. När man köper någon av våra fyndvaror så skall den givetvis levereras kompletta om inget annat anges på förpackningen eller hemsidan. I vissa fall kan något tillbehör saknas men då står det tydligt utskrivet. För att garantera våra kunder att varan levereras komplett och i bra skick går vi igenom alla våra fyndvaror mycket noggrant i olika tester. Vad som har blivit fel i hanteringen av din fyndvara vågar jag tyvärr inte svara på men du får gärna ta kontakt med mig igenom att skicka ett mail med kvitto- eller ordernummer till zandra.ohlsson@netonnet.com.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning
    Har inte testat partykylen men har höga förväntningar
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Förutom att få iväg orden, jag begriper inte varför!! Jag fick en jättebra hjälp och support.
  • Knappt godkänd
    Beställning
    det luktar luren---
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Otroligt nöjd över NetOnNet's del i det hela. Förstklassigt bemötande och bra leverans. Produkten i sig har dock ett och annat att önska. Men NetOnNet såg till att den felande delen kommer med posten så fort som möjligt.
  • Perfekt
    Beställning
    jätte bra jag är görnöjd
  • Dålig
    Dåligt leverans tid beställde varor som finns på lager men har nästan gått en vecka nu. VAR ÄR MINA GREJOR!
    20 dagar sedan
  • Hej sweetman!
    Tack för ditt inlägg.

    Det låter verkligen inte bra. Vid fri leverans skall det ta max 5 arbetsdagar innan dess att ordern kommer fram till dig, förutsatt att varorna finns i lager. Om du har beställt med expressfrakt är det max 2 arbetsdagar som gäller. Jag rekommenderar dig att ta kontakt med våran kundservice på nummer 033-488488 så skall dem ta en närmare titt på ditt ärende och se till att din order kommer fram.

    Med vänliga hälsningar

    Samuel

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra pris o fri frakt.
  • Mycket bra
    Beställning
    Alltid enkelt, smidigt och billigt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Toppen!
  • Usel
    Tänk på att om ni handlar på nätet som företag och väljer faktura i webbutiken så ändras leveransadressen som du skrivit in till er bokföringsadress. I mitt fall hade jag valt Postens företagspaket som leveranssätt. Detta för att få beställningen direkt till dörren och slippa gå iväg till postombud. Eftersom leveransadressen ändrades till vår box-adress så skulle ju resultatet då bli att jag ändå skulle bli tvungen att gå till postombudet. Nu upptäckte jag detta direkt när jag fick det automatiska leveransbeskedet och hörde direkt (20 min. senare) av mig och påpekade detta till NetOnNet för att de skulle ändra på det. Hörde inte något av dem tills dagen efter då det givietvis var för sent att ändra. Fick svaret att antingen hämtar jag ut via postombud eller så får de göra ett "ändringsförfogande" och ändra leveransadress till den adress som jag angivit som leveransadress... Jag går med på det och ber dem göra ett "ändringsförfogande". Några dagar senare skrivar jag till dem och undrar var min leverans har tagit vägen. Gissa var produkterna ligger? Självklart hos postombudet. Så leveranstiden i detta fall blev drygt 5 dagar (jag har dock inte fått någon avisering från Posten ännu så jag kan inte hämta ut paketet ännu. Riktigt dåligt...
    26 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Jag ber om ursäkt för den situation som uppstått. Om du önskar betala med faktura, men få produkten levererad till annan adress behöver du e-signera när du lägger ordern. Detta är av säkerhetsskäl och för att minska risken för bedrägerier. Vi är väldigt måna om att det ska vara tryggt för dig som kund att handla hos oss. Om du är e företagskund rekommenderar jag dig att kontakta vår företagssupport. De kan då hjälpa dig att lägga din order på ett enkelt sätt och du kan då välja vilken adress du önskar leverans till. Jag ber om ursäkt för den långa leveranstiden och för de problem som uppstått.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Bra priser, bra utbud, har aldrig haft problem med returer.
    29 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Bruka bli bra varor. Smidigt att handla på och hämta i butik.
  • Dålig
    Jag hade köpt en Sony Experia Z2 av NetOnNet. Glaset på telefonens baksida sprack helt spontant 2 veckor efter köpet. Telefonen hade inte varit utsatt för vare sig slag, fall eller hårt tryck.

    Åkte till NetOnNet i Ullared för att byta telefonen eller få hjälp att laga den.
    På NetOnNet hade en mycket negativ inställning och sa att det är självförvållat, att dom aldrig hört talas om något liknande, och att garantin inte gäller glasskador.
    Mycket tråkig inställning. Kvinnan på NetOnNet sa att dom givetvis kunna ta emot den och skicka den för undersökning hon informerade mig om att det sannolikt skulle komma att kosta mig uppåt 1500 kronor.

    Känns ännu tristare av NetOnNet när jag sedan hittat en hel del om Sony Experia Z med självspruckna glas (tex på Swedroid). Det är alltså ett känt problem som Netonnet självklart skall ta på garantin.

    Kommer att dröja mycket länge innan jag vågar handla på NetOnNet igen.

    Ska du handla något där det är viktigt med en fungerande garanti, handla någon annan stans.
    29 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är tråkigt att höra att du inte är nöjd med den hjälp du fått i lagershopen. Denna typ av skada omfattas vanligen inte av garantin och vi informerar dig därför om att det kan tillkomma en avgift för undersökning samt reparation. samtidigt erbjuds du att skicka in den för kontroll. Detta för att en auktoriserad verkstad ska kunna göra en bedömning av produkten. Det utlåtande vi gör i lagershopen är bara en rekommendation, men den är baserad på information vi fått från tillverkaren rörande garantier samt på en fysisk bedömning av produkten. Vi följer alltid de rekommendationer tillverkaren satt upp rörande garanti. Om du inte är enig med vårt första utlåtande rekommenderar jag dig att lämna in den så att verkstaden kan göra en bedömning. Observera dock att en undersökningsavgift kan tillkomma om det faller utanför garantin.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Even though I was not happy with one particular purchase where I was given a "bulk" product instead of a real retail product, I would like to give NetonNet a full 5 star review because you cannot fault them on their customer service. Well done.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Lite för tidigt än, men hittills okej.
  • Perfekt
    Köpte en Weber Performer Deluxe 57
    Skrev först lite om konstruktionen av grillen som jag inte tar med här.

    Det possitiva, (jag handlade av Net on Net).
    Det här är en nyare modell än de jag sett ute på byggmarknader och järnaffärer.
    - På min är bordet i metall, inte plast. Känns gediget och väldigt mer hållbart än de jag sett tidigare.
    - Handtaget har en skyddsplåt som ska reflektera bort värmen. Läste en recension tidigare där en användare inte hade detta och klagade på att handtaget blev väldigt varmt.
    - Tycker locket går att fälla undan mer på den här modellen än den med plast bord. Även det något jag läst om att andra klagat på, att locket är för mycket i vägen när man lägger det i stället på sidan. Jag tycker inte att det känns som det är i vägen.
    - På den här modellen kan man fälla undan grillgallret på fler sätt. Precis som på tidigare modeller kan man fälla undan två sidor för att komma åt och fylla på mer kol eller bara flytta på de två kolkorgarna. Men på den här kan man även ta bort mittendelen och får ett stort runt hål i gallret och en klart bättre åtkomst till allt där under.
    - Slutligen. På min är det en batteridriven tändning, inte Piezotändning. Fungerar klockrent.

    Jag handlade av Net on Net. Något gick fel och leveransen tog över tre veckor ifrån beställningsdatum. Det stod dock att varan inte fanns i lager men att den skulle finnas dagen därpå. Det tog tyvärr ytterligare någon dag till tills den åter fanns i lager men sen när den väl skeppades så gick det fel. Utav någon anledning låg den i över en vecka på posten på någon sorteringsavdelning innan den gick vidare. SMS Aviseringen fungerade inte heller och aviseringen via brev kom idag! (28 maj, beställde 4e maj). Men jag mailade och klagade och Net on Net ställde upp. Ett trevligt bemötande och dom såg till att paketet sedan kördes ut även fast det var beställt till ett utlämningsställe. (Väldigt skönt för det var en större kartong än jag trodde). Dom skickade också ut en kompensation för förseningen även om det faktiskt var Postens fel. Proffsigt och trevligt. Nöjd kund!
    Kommer inom kort beställa överdragsskyddet av Net on Net. Dom har det nya lite kraftigare skyddet som ser bättre ut och till samma pris som andra säljer det enklare för.

    Har haft Webers kolgrillar i alla år och är övertygad om att den här blir perfekt. Skönt att slippa tändvätska och ser också fram emot en större grillytan än jag haft tidigare. Återkommer när jag grillat lite med den!
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Kanonsida! Köper gärna härifrån. Vet dock inte om hantering av reklamationer.
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    Har alltid handlat via netonnet och gillat dem skarpt. Började handla på netonnet.se redan innan de öppnade butik i Malmö och har efter det alltid fått bra hjälp när jag varit i butiken i Malmö och alltid gillat att kunna ta det man behöver, fråga om hjälp om det behövs och helt enkelt få det du ber om. inte mer.
    Personalen har inte alltid varit superkunniga men alltid otroligt måna om att hjälpa mig få det jag verkligen behöver istället för att försöka pracka på mig det dyraste som de andra butikerna alltid försöker göra.

    Till min stora sorg så verkar detta ha förändrats. För två veckor sedan skulle jag ha en ny TV och hade kollat upp en jag ville ha, när jag kom in i butiken gick jag direkt till infon och frågade mannen som stod där om var de hade den TVn. Det första människan börjar göra är berätta för mig om alla "faror" det innebär att ha en TV och hur lätt de kan gå sönder och han började sedan pusha väldigt hårt för att jag skulle köpa en försäkring till TVn för 1300kr. Trots att jag förklarade att jag inte var intresserad av försäkring fortsatt han pusha om den och försökte få mig att ta ett "bonuskort" samtidigt för att "då skulle jag spara pengar"... detta bonuskort var såklart ett kreditkort vilket han bara nämnde när jag frågade rakt ut... när jag flera gånger sagt att jag inte var intresserad av varken kreditkort eller försäkring så pekade han ut ungefär var min TV skulle finnas och verkade väldigt sur och inte så lite arrogant. Det kändes verkligen som att han försökte köra över mig med argument och när det inte lyckades blev han sur som en 5-åring.

    Det slutade med att jag lämnade butiken utan TV för jag kände mig så besviken och handlade TVn via nätet från en annan firma där den kostade exakt samma 16990:-

    Netonnet var typ sista elektronikstället man kunde handla och bli behandlad som människa istället för som en påse pengar och jag tror nu att jag tänker överge att handla i butik helt och hållet och bara handla via nätet. På så sätt slipper jag alla sliskiga säljare.

    ps. Vill dock tillägga att jag alltid trivts med netonnets nätbutik! snabb och bra... men den fysiska butiken i Malmö kommer jag nog aldrig besöka igen!
    1 mån sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    När du gör ett köp hos oss erbjuder vi dig att teckna en trygghetsförsäkring till produkten. Det ska vara just ett erbjudande och absolut inget som du ska uppleva som påtvingat. Om du säger nej till en försäkring ska vi självklart erbjuda dig en lika fin service som om du tackat ja till den. Det låter därför som om något gått snett i ert fall och jag har därför skickat ditt inlägg vidare till ansvarig i lagershopen så att även de får ta del av detta. Jag hoppas att du trots denna händelse har fortsatt förtroende för NetOnNet och att du är villig att ge oss en chans att göra nästa besök hos oss mycket bättre.

    Med vänlig hälsning

    Zandra Ohlsson

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Lätt att hitta, prisvärt, lägst pris samt smidigt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt fungerar perfekt. Ska nu bara kolla att varan motsvarar mina förväntningar. Men det gör den säkert. Har ofta handlat på Net on Net och det fungerar alldeles utmärkt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt funkade jättebra!
  • Knappt godkänd
    Köp är problemfria, men förvänta mycket bök med reparationer/service om varan går sönder.
    1 mån sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    För att säkerställa att du som kund får hjälp när en produkt går sönder erbjuder vi garanti på alla våra produkter. Du kan då komma in med produkten till någon av våra lagershopar, kontakta kundservice för att hantera ärendet via posten, eller kontakta en auktoriserad verkstad. Vår målsättning är att ett serviceärende alltid ska vara snabbt avklarat och att det ska gå smidigt. Jag är tacksam för din feedback kring detta då vi ständigt önskar bli ännu bättre. Maila mig gärna ytterligare information om ditt ärende på zandra.ohlsson@netonnet.com så ser jag över det.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Inte bra eftersom jag ännu inte fått produkten gjorde beställningen 18/5 och idag är det 21/5
  • Utmärkt
    Kräm
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Problemfritt köp. Det verkar blivit standard att skicka varor i originalkartong utan extra omslag. Hittills har det gått bra.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Dålig
    Riktig usel service. Hade köpt en produkt på deras hemsida som de tydligen inte ens sålde men ändå inte hade tagit ned från hemsidan. Fick ingen kompensation och de höll i mina pengar flera dagar innan de uppfattade att jag inte ville ha något annat.
    1 mån sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Jag vill gärna se över ditt ärende då det inte ska kunna bli en beställning på en produkt som inte finns i vårt sortiment. Vänligen maila mig på zandra.ohlsson@netonnet.com så ser jag över detta. Om det uppstått ett fel med en beställning ska vi självklart kontakta dig som kund omgående för att se över hur vi kan hjälpa dig. Om du önskar pengarna åter ska vi självklart erbjuda dig det utan fördröjning. Jag beklagar det inträffade och de problem detta inneburit.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Snabb leverans som alltid!
    Bra priser!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Smidigaste e-handelssidan jag upplevt!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    bara bra
  • Usel
    Fick en retur/demo exemplar av en reserouter. Jag har egentligen inga problem med retur eller demo exemplar så länge man skriver det klart och tydligt och de har ofta reducerat pris. Problemet här är att jag inte ville köpa det i detta fall eftersom det är en present. Det roliga är att Netonnet har en fyndavdelning där de säljer demo exemplarer till ett lägre pris.
    En fyndavdelning som jag definitivt INTE handlade ifrån och dessutom fanns inte denna reserouter där.
    Reserouterns förpacking är lite sönderriven, en skada som inte uppkommer under transport. Plomberingstejpen är klippt, manualen är skrynklig och har hundöron, sladdarna ligger utanför påsarna som är upprivna, personerna som hade detta innan struntade nog att ta bort tejpen för att få ut sladdarna utan rev sönder förpackningarna. Det är lite som om Netonnet inte försöker restaurera förpackningen. Jag kan inte ge bort detta som present.
    Var illa tvungen gå till en vanlig butik och köpa en helt ny oöppnad plomberad utan några helst synliga skador samtidigt som jag skickar tillbaka detta exemplar eftersom jag inte vet hur länge det tar innan jag får ett annat exemplar (missar presentens deadline) och dessutom vill jag inte handla grisen i säcken igen och få ett annat returexemplar. Ni har en fyndavdelning! Lägg ut returexemplaret där! Försök inte slinka in den och hoppas att kunderna inte märker.
    Vad jag hoppades skulle ske snabbt och smidigt blev onödigt jobb och tidslöseri...
    1 mån sedan
  • Hej Cheapo!

    Tack för ditt inlägg.
    Du ska självklart inte få en öppnad produkt om du köper en ordinarie vara. Precis som du ager så har vi fyndvaror som en egen kategori på hemsidan. De produkterna är testade så att de fungerar bra, men de kan vara öppnade. I ert fall låter det som om det vad där denna varan borde funnits. Du ska självklart informeras om det är så att varan du köper är öppnad tidigare och jag beklagar det inträffade. Jag kommer att ta detta vidare internt då vi hanterat produkten fel i ert fall.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra pris och varan levererades snabbt. Mycket nöjd med köpet.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra seriös leverantör, bra kommunikationer med kundtjänst. Rekommenderas
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Måste säga att logistiken hos Netonet och Posten är otroligt. Beställde min grill på en eftermiddag. Runt lunch dagen efter ringde det en man från Posten att han skulle leverera min grill. Otroligt.