Samma pris Lagershop&Internet
Beställ före kl. 17
få utleverans samma dag.

http://www.netonnet.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 19 år sedan
(data från 2014-12-20)
Detaljerad information NetOnNet har fått betyget (8.25)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Jag fick en samsung galaxy note 2 i present av min far i mars i år och när jag vaknade i måndags morron så var telefonen död jag testade med ett annat batteri men den ville inte starta så kag skickade in den på service för jag har ett års garanti men så idag fick jag ett mail att det inte är ett garantiärende
    Utlåtande:det är inte garanti på apparaten och den går inte att reparera för att IMEI-label saknas. Ingen reparation erbjuds.
    Då undrar jag vad fan är det som händer blir det inte fixat så kommer jag att koppla in KO
    för det utlåtandet är ett stort skämt
    1 dag sedan
  • Usel
    Jag köpte för någon vecka eller två sedan en NAS med två stycken hårddiskar från Netonet. Ordernummer : 35322132.

    Jag tog ut paketet för någon vecka sedan och skruvade i hårddiskarna med medföljande skruvar enligt instruktionerna som följde med. Naturligtvis använde jag en stjärnmejsel för att skruva i dessa skruvar då det var stjärnskruvar som medföljde.

    Jag provade sedan NAS,en som jag enligt distanslagen skall ha rätt till att göra och som det heller aldrig brukar vara problem att få göra med er på Netonet. Jag köper nästan alltid all min elektronik från er och det blir en hel del då jag är intresserad av just det.

    Denna NAS levde inte upp till mina förväntningar och jag beslöt mig för att återlämna den till er på Netonet och alltså utnyttja min ångerrätt. Jag
    fabriks återställde därför denna NAS och började plocka isär den.

    När jag
    försökte skruva i sär hårddiskarna ifrån "racken" som sitter i NAS,en
    upptäckte jag att det inte gick. Skruvarna bara snurrade, var mjuka som smör och blev rundade i skårorna. Jag gav därför upp mina försök och tänkte det var bäst att ni plockade isär diskarna och lade därför ner diskarna fortfarande hopskruvade med "racken" i lådan.

    Jag bor i Fagersta och arbetar rätt mycket. Min flickvän bor däremot i
    Västerås och var också denna helg och hälsade på mig i Fagersta. Jag
    skickade därför med henne paketet att lämna tillbaka i Västerås lagershop så jag hann få in paketet i tid och dessutom slapp göra en extra resa till Västerås.

    I dag tisdagen den 4 november 2014 åker min flickvän till Netonet för att
    lämna den. Hon lämnar den till en kille hos er som först vägrar att ta i mot den på grund av att han påstår att jag gjort åverkan på NAS,en och att han inte kan ta i mot den på ångerrätten.

    Min flickvän ringer upp mig på jobbet
    och killen pratar med mig och säger att jag har gjort så att det inte går
    att skruva bort diskarna och att jag har använt fel skruvmejsel och att
    därigenom skruvarna blivit förstörda och att ni på grund av det inte kan
    godta ett återköp.

    Jag ska säga att jag är ingen Albert Einstein, men jag vet skillnad på en
    vanlig spårskruv och en stjärnskruv och skulle aldrig komma på tanken att använda fel mejsel till så dyra saker som denna NAS. Jag skruvade i
    skruvarna med rätt mejsel allt enligt instruktioner. När jag sedan skulle
    skruva isär dem satt de som berg och skruvarna bara gick sönder.

    Nu har jag pratat med en kvinna hos er som till slut skickade i väg NAS,en på service för att ta bort skruvarna. Men jag vill säga att jag har ingen lust att betala för att skruvarna blir borttagna och tycker inte heller jag ska behöva betala för det.

    Jag skruvade i skruvarna som vanligt och det måste jag ju kunna göra för att kunna testa varan överhuvudtaget. Vad som har gått fel det vet jag inte. Men jag tar förgivet att inte behöva betala för detta. Jag trodde aldrig att det skulle bli något problem att lämna tillbaka den. Hur ska man annars tordas köpa en vara om man inte törs testa den?I annat fall måste väl garantin alla in ihop med ångerrätten?

    Det brukar gå galant att prata med er och det har aldrig vart problem. I dag var det problem och det var inte kul att prata med den person som ringde upp mig.
    2014-11-12
    -------------------------------------------------------------------
    I dag har jag fått veta av Netonnet att de vägrar ta i mot min ångerrätt och att de inte betalar tillbaka några pengar. De anser att det är handhavandefel.

    Slutsatsen är alltså att man inte kan köpa en vara från dem och sedan prova den? Jag vet inte vad som hänt. Men på sistone har servicen blivit mycket sämre på Netonet och jag har inte samma känsla av trygghet som jag hade tidigare då jag handlade på Netonnet.

    5600 kronor rätt ner i sjön. Vad ska man säga?
    Inte har jag lust att handla där mer efter detta.

    --------------------------------------------------------------------------------
    (Efter samtal igen med Netonet som fortfarande vägrar ta i mot varan och betala tillbaka pengarna)

    Som jag tidigare skrev (oavsett vad ni säger) så har jag bara skruvat fast diskarna i "racken" vilket man är tvungen att göra för att överhuvudtaget kunna testa produkten.

    Att det sedan inte gick att skruva ur skruvarna, vet inte jag vad det beror på. Men jag gjorde det för hand och med rätt skruvmejsel.

    Ja, ni kommer säkert att få rätt i den här frågan. Det är bara att konstatera att i ett sådant här fall är vi konsumenter små och behöver kunna lita på firmor och företag vi handlar produkter av och deras vilja att få god reklam av deras kunder, vilket tills för ett tag sedan ni har fått av mig.

    Jag kommer som jag skrev att kontakta konsumentverket, men det blir ju svårt att bevisa för mig hur det ligger till och ni kan som stort företag visa mig hur liten jag är och även få rätt.= Vägra mig att få återlämna produkten och säga att det är mitt fel.
    Men likaså är det som det är och jag säger det igen.
    Jag råder alla att tänka sig för innan ni beställer från Netonnet.

    Något har hänt med deras servicepolicy och de är inte lika angelägna om att få god feedback av sina kunder.
    Jag återkommer med uppdateringar när jag får kontakt med konsumentverket.

    Har i dag fått meddelande om att Netonnet inte ändrar sig och vägrar att godkänna ångerrätten.
    Jag har i många år (minst 10 år)beställt alla mina elektronikvaror från dem och känner mig nu något besviken.
    Jag kommer riva sönder de värdecheckar jag tjänat ihop och klippa sönder mitt kundkort och inte köpa en vara från dem. Jag råder andra att göra samma sak. Så jävla lurad jag känner mig!
    2014-11-17
    Jag har förstått vad ni på Netonet säger. Men jag kan fortfarande inte förstå hur det kan hända då jag för hand har skruvat i skruvarna utan några konstigheter. Som jag har sagt tidigare i inlägget så är jag kanske maktlös i detta och får acceptera det faktum att jag äger en NAS som kostar mig 5600 kronor som jag inte vill ha och att ni inte godkänner ångerrätten. Det gör inte dessto mindre att jag tycker det är fel. Jag tycker även att det inte går att lita på att jag kan köpa en produkt, skruva i hop den och testa den hemma för att lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka. Det är det ni lovar och är extra viktigt när man handlar en vara från er på Netonnet då inga produkter står framme så man kan se hur de ser ut och inte heller prova den. Jag vill därför varna andra och be alla att tänka sig för innan man köper en vara från er. Det är inte säkert att ni godkänner returen och att jag kan ångra mitt köp.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Jag skruvade i skruvarna som vanligt. allt enligt instruktionerna. Jag vill så klart att det sitter ordentligt innan jag skjuter in "racken" i NAS,en. Tänkte när jag skruvade i dem att det aldrig verkar ta stopp och det bara kändes mjukt. (som att de snurrade ur gängorna ) . Men tänkte inte mer på det förens jag skulle ha ur dem och skruvarna bara vek sig.

    Jag har i dag pratat med konsumentombudsmannen i Fagersta som säger att ni i värsta fall kan göra ett nyttjandeavdrag men att ni inte har rätt att vägra mig att lämna tillbaka en vara.
    Synd om det ska behövas att ni gör ett sådant avdrag, men det är väl något jag ändå kanske får stå ut med. Förslaget är därför att ni kommer med ett förslag på hur mycket ni vill dra av och att ni meddelar mig.
    I det fall vi inte kan nå en uppgörelse kommer vi att driva ärendet vidare till allmänna reklamationsnämnden.
    Så hör gärna av er till mig så fort ni kan och vill.
    Svar från Netonet 2014-11-17
    Hej! Maila mig gärna på zandra@netonnet.com med kontaktuppgifter till din konsumentombudsman så hör jag av mig till dem. Det stämmer att ett prisavdrag kan vara aktuellt i vissa fall om skicket försämrats, men det beror på hur pass försämrat det är och om något gått sönder på produkten, eller inte. // Zandra

    2014-11-17
    OK. Jag förstår du vill gärna övertyga henne om att jag har fel. Ok. Du ska få kontaktuppgifter till henne. Det kan aldrig bli tal om att dra av för hela maskinen, då det till och med bör gå att bara byta ut själva hårddiskracken. Själv hade jag fixat det med att dra ur skruvarna (i absolut värsta fall borrat ur dem) kan inte förstå att inte er serviceverkstad gjorde det och sedan sålde den som fyndvara. Har ju sett vad som ligger på er fyndvaruavdelning förut och vad ni tar betalt för icke kompletta varor. Märkligt att ni inte mer mån om mig som kund. Jag är väldigt förvånad.
    Gun Wennerhorn
    0223-440 15
    Norbergsvägen 21
    737 80 Fagersta
    info.soc@fagersta.se
    kör helst en öppen dialog som även andra kan läsa här på Facebook och andra sidor.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    2014-11-19

    I dag fick jag ett svar tillbaka från Zandra Ohlsson från Netonet här på prisjakt. Hon meddelar återigen att Netonet inget kan göra för mig och att de inte tar i mot varan på ångerrätt. Hon tackar så mycket för mitt inlägg. Jag får också ett mail där hon säger att hon kontaktat min konsumentvägledare och att denne ska ringa upp mig.
    2014-11-20

    I dag har jag pratat med min konsumentvägledare för att höra vad denna Zandra Olsson från Netonet har sagt till till henne . Zandra Olsson från Netonet har ringt upp henne och säger att jag förstört denna NAS genom att skruva i skruvarna som fäster hårddisken för hårt. Hon säger även att jag endast hade behövt skruva i två skruvar för att pröva den och inte alla åtta som instruktionerna säger att man ska göra??

    Hon säger också att maskinen nu är helt förstörd, värdelös och går inte att sälja . Både hårddiskarna och själva NAS,en och de vägrar att återbetala några pengar eller ta i mot någon vara. (märkligt)

    Vi låter nu ärendet gå vidare till allmänna reklamationsnämnden. Jag har begärt skriftligt från Netonet på vad de anser är handhavandefel. Vad de tycker jag gjort fel. Vad fel det är på produkten och vad deras servicetekniker kommit fram till. Även att de tycker jag enbart skulle skruvat i två skruvar. Återstår att se om dokumentationen kommer som jag behöver ha till ARN.

    I det fall jag hittar energi igen, och tid kommer jag också att kontakta någon lämplig tidning som jag kan be skriva om ärendet för att varna andra. Just nu känner jag mig bara less och orkar inte. Jag kommer att uppdatera ärendet vartefter för att varna er andra för att handla på Netonet.

    Se upp och tänk er för innan ni handlar hos Netonet!

    Köper ni något och tar hem varan, skruvar ihop den och provar den, är det inte säkert ni får lämna tillbaka den på ångerrätten.

    Själv kommer jag att vända mig till komplett fortsättningsvis. De har dessutom 45 dagars öppet köp och fria returer

    Jag återkommer och talar om hur det går i ärendet. Jag vill varna andra så att andra kan slippa få uppleva det jag får uppleva just nu.

    Zandra Olsson får säga vad hon vill. Jag hoppas Allmänna reklamationsnämnden ARN kommer gå in och hjälpa mig att få tillbaka pengarna. (Det kommer att ta upp mot ett halvår för ARN att utreda ärendet har jag fått veta) (och det får det i så fall ta)

    Men i annat fall vill jag låta andra få veta att köper ni en vara hos Netonet så kan de bara avgöra att varan inte längre är duglig och vägra er att använda ångerrätten.

    Det kan ju vara bra att veta, då Netonet är ett bolag som säljer varor från lagerhyllan, där ni aldrig får se produkten i verkligheten och än mindre prova den. Tar ni hem produkten och skruvar i hop den så är det alltså inte säkert ni får lämna igen den, i det fall den inte uppfyller era förväntningar.

    Netonet och Zandra Olsson får säga vad de vill. Men det är bara det jag har gjort. Tagit hem produkten, skruvat i hop den och provat den! För att sedan försöka skruva ur skruvarna,packa i hop produkten och sedan lämna tillbaka den. Tyvärr gick inte skruvarna att få ur då och jag lämnade tillbaka den med skruvarna i, vilket Netonet inte godkände. Nu är läget som det är. Netonet godkänner inte returen på vare sig hårddiskar eller NAS och betalar inga pengar tillbaka.

    5600 kronor har jag betalt som jag ej får tillbaka! Inte så där jättekul heller!

    Har begärt att Netonet skickar över dokumentation hur de tycker jag gjort handhavandefel på denna NAS och hur de tycker jag skulle gjort i stället. Bad om att få utförlig dokumentation från de två gånger den vart inne på Netonets serviceverkstad. Att använda i anmälan till Almänna reklamationsnämnden.

    Detta var vad jag fick tillbaka.
    En endaste mening!

    "Öppet köp på disk godkänns ej då den inte är i ursprungligt skick samt åverkan vid montering på släde till Nas."

    Jag har lämnat ärendet till allmänna reklamationsnämnden och hoppas på hjälp därifrån. Men det är svårt mot sådana här stora bolag att bevisa något. Jag känner mig maktlös.

    Jättebra att så många blir bra behandlade av detta bolag, men det har inte jag blivit.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 2 dagar sedan )
  • Usel
    SÄMSTA kundservicen jag har varit med om!

    Köpte ett moderkort från NETONNET Helsingborg som fungerade i drygt 3 veckor. När jag skulle byta ut det mot ett nytt så bad dem mig att åka och felsöka det hos en service verkstad för datorer vilket jag åkte och gjorde för 600kr.
    2 veckor senare när dem konstaterat att moderkortet var trasigt och fått det skriftligt på papper så åkte jag tillbaka till NETONNET för att byta ut det.
    Möttes av den otrevligaste personalen på länge som nu helt plötsligt säger att deras egna verkstad ska felsöka det vilket skulle ta 2-6 veckor fast jag har ett papper från verkstaden att det är trasigt! Kan även tillägga att det var personalen som rekommendrade verkstaden jag lämnade in moderkortet på.

    Tack för SÄMSTA servicen jag har varit med om.
    3 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt mail.
    Det är tråkigt att höra att du inte är nöjd med hanteringen av ditt ärende. Om en auktoriserad verkstad undersökt produkten ska du självklart inte behöva skicka in den igen och speciellt inte om det är vi som rekommenderat dig just den verkstaden. Jag önskar därför se över ditt ärende för att se vad som skett i ert fall. Maila mig gärna ert kvitto/ordernummer samt så mycket information som möjligt till zandra.ohlsson@netonnet.se så gör jag en ny bedömning i ert fall.

    Med vänliga hälsningar och önskan om en God Jul

    Zandra Ohlsson

  • Utmärkt
    Beställning
    Bra . Men utlovad rabattcheck har kommit på villovägar och ej nått mig eller jag har missat email. Bett att få checken sänd igen, men ännu inte fått svar. 20 dec 2014
  • Perfekt
    Beställning
    Kan verkligen rekommendera företaget!
  • Perfekt
    Beställning
    Snabb leverans!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra vara Snabb leverans Bara ++++++++++++++++++
  • Usel
    Jag har också handlat från Netonnet, och deras support är rena katastrofen, dom vet ingenting om sina prylar och hänvisar en till olika företag.

    Men för många år sedan beställde jag en tv som skulle skickas till mig men själva fakturan skulle gå till en annan person, och vi fyllde i fakuraadressen till denne och min adress som tv:n skulle skickas till och något gick fel vid beställningen så tv:n skickas till denne men ringer in och säger att tv:n ska skickas till mig, svar: det går inte att ändra det. Okej svarar jag. Tänkte jag ringer in igen och verkligen dubbelkollar med dom och får till svar att det går att ändra adress. Va bra.

    Sedan kommer Netonnet med tv:n till denne iaf, och denne va inte hemma, då skickar dom tv:n till ett postkontor som ligger en bit ifrån mig.

    Vid ett annat tillfälle beställer jag en hemmabio och frågar om det följer med en hdmikabel till hemmabion vilket står på netonnets hemsida att det följer med men jag fick ingen kabel, ringer Netonnet och dom skickar iofs ut en men det tog 1-2 veckor innan jag fick den. Sedan så när det står på hemsidan att den finns i lager men inte i lager på webbshoppen så ringer jag in och dom säger att det inte går att beställa den vilket det gjorde, men ringer in flera gånger för att den verkligen inte går att beställa, jag får olika svar varje gång. Det är verkligen så jobbigt. Men så det fick att beställa den.

    Men har beställt några gånger från Netonnet och det har vart bra. Jag kommer att tänka mig för om jag handlar på Netonnet.
    8 dagar sedan
  • Hej Kurtan2000!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är väldigt tråkigt att höra att du inte är nöjd med den hjälp du fått vid kontakt med NetOnNet. Vi arbetar ständigt med att öka kunskapen kring våra produkter och du ska självklart kunna lita på att de svar du får är korrekta. Jag tar därför detta till mig och kommer att skicka det vidare till berörd avdelning så att även de får ta del av detta. Jag hoppas och tror att er nästa kontakt med NetOnNet kommer att bli mycket bättre och att vi får chansen att göra dig till en nöjd kund.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Dålig
    Är ju inte helt klar men tycker en del saker än så länge varit rätt så jävla jobbiga med mitt köp.

    Beställde en stol som var dead on arrival, vilket inte är deras fel. Men när man ska skicka tillbaka saker till dem så måste man själv ha en skrivare för fraktsedel alternativt åka till en av deras lagershoppar/få en skickad vilket tar ett par dagar. Har nästan alltid från andra företag fått med en fraktsedel och kvitto från första början och inte på e-mail senare... Tycker det känns onödigt för kunden att behöva arbeta såpass mycket mer för att få returera.

    Sen när jag ska paketera ner stolen så måste jag ha isär den, vilket är väldigt svårt till skillnad från hur lätt det var att sätta ihop. Så jag ringer support för att få hjälp med hur man tar isär den utan att skada den. Detta kan de inte hjälpa mig med utan hänvisar mig till "deras" support och ger mig ett nummer att ringa. Detta nummer leder till MyFPS som skrattar åt att Netonnet gett mig deras nummer för att få hjälp med Netonnets varor... Hur som helst är de hur hjälpsamma och trevliga som helst till skillnad från Netonnets support och försöker hjälpa mig men säger att de ofta tar isär stolarna själva när de behöver repareras och att det är väldigt svårt att göra själv. Lyckas få isär nästan allt med deras hjälp men de säger åt mig att jag borde skicka de sista delarna ihopsatta vilket Netonnets support tyckte att jag inte skulle göra så lär väll få klagomål över det. MyFPS säger dessutom att de bara hade skickat en ny del istället för att tvinga mig skicka in hela stolen (I BITAR DESSUTOM) för att en av delarna är pajj.

    Sen spelas dessutom Backstreet Boys när man ringer till Netonnets support, vilket kanske inte hade varit lika jobbigt om jag inte behövt ringa upp dem fler gånger. Väldigt dålig musik hur som helst och ärligt talat ett minus, låt mig bara få höra ljudet av en ringande telefon/någon lugn musik istället.

    Än så länge känns det alltså som att jag borde ha köpt min stol på MyFPS istället eftersom det ändå är deras support som hjälpt mig.
    9 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är tårkigt att höra att stolen kom fram trasig och att du inte är nöjd med den service du fått vid kontakt med kundservice. Vi har valt att inte skicka ut en fraktsedel direkt då olika serviceärenden ska till olika verkstäder. Detta för att kontakta ledtiden för dig som kund. En fraktsedel skickas istället via mail för att du ska få den adresserad till rätt verkstad och direkt vid kontakt med oss. Om du inte har möjlighet att skriva ut den går det istället bra att få den postad, eller att du besöker närmsta lagershop. Jag vill dock beklaga att du inte blivit erbjuden att få en del skickad till dig istället för att returnera själva stolen. Detta ska självklart undersökas innan vi föreslår något som orsakar merjobb för dig som kund. Jag kommer därför att ta detta vidare internt. Jag hoppas att du trots denna händelse har fortsatt förtroende för NetOnNet och jag ber dig kontakta mig på zandra.ohlsson@netonnet.se om du har ytterligare frågor, eller funderingar kring ditt ärende.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Mycket bra
    En av de nätbutiker jag värderar högt. Alla de gånger jag beställt (hittills) har det fungerat klockrent. Det är visserligen inte förrän man får problem med leverans, defekt vara etc. som man kan bedöma ett företags servicenivå men förhoppningsvis slipper jag strul även framöver. Gillar att man kan välja annan leveransadress - förvånansvärt många som inte erbjuder detta.

    Uppdaterar och sänker betyget med två stjärnor. Beställde bl a en eltandborste senast och fick en annan än den jag beställt, utan förklaring. Inte hela världen men jag förväntar mig att få exakt den artikel jag beställer eller åtminstone ett meddelande om de ändrar i ordern.
    21 dagar sedan ( Uppdaterat: 9 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    lätt att handla hos er och snabb leverans och otroligt billigt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra
  • Mycket bra
    Läste inlägget : USEL

    Ursäkta mig ... men hur i hela friden kan man skruva i skruvar så hårt på en HD så skruvarna gängpajjar ?

    Jag förstår NoN:s reaktion faktiskt !

    Dagens HDear är i princip vibrationslösa och behöver inte "gjutas" fast i chassit.

    Har själv skruvat en massa datorer och fipplar med en massa egna lösningar.
    Men aldrig råkat ut för gängpajj på en HD !?
    Däremot kan man ha oturen att få gängpajj i plåten på chassit.

    Jag är 52 bast i dagsläget... så har varit med ett tag ^^

    Blir mest förundrad över en del människors dumhet vad gäller att bygga dator/NAS

    Det jag tycker är lite korkat med NoN är möjligen
    att dom är usla vad gäller att få testa en produkt i butiken.

    Annars har jag bara gott att säga om dom =)
    11 dagar sedan
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Det var inte bra att att varan kom enbart i sin orginalkartong, oplomberad.
  • Utmärkt
    Man märker om en butik är bra om den har bra garantivillkor och det verkligen fungerar. Jag köpte en DVD-spelare som pajade. Då ringde jag NetOnNet, de skickade genast en returlapp (gratis returfrakt). Sen tog det några dagar och så fick jag en ny DVD-spelare, av nyare och bättre modell!
    Några dagar senare skickade de även DVD-filmen som de hade hittat i den trasiga spelaren.
    8 år sedan ( Uppdaterat: 12 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd med allt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag handlar numera alla mina varor på NetOnNet då de oftast har bäst priser och leveransen alltid går snabbt och problemfritt med posten. Jag föredrar leverans med posten då jag har lantbrevbärning. Med andra leverantörer tar det mig en förmiddag att hämta ut paket pga resor.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    lättsam och lyckad
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra priser, snabba leveranser som dessutom är gratis.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb hantering, bra urval, enkel att hitta produkter, har haft bra tidigare erfarenhet
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Suveränt pris. Snabb leverans. Bästa köp i år. Gäller även förra året.
    Super.
  • Perfekt
    Perfekt! Netonnet är en hjälte, dess service är den bästa sorten man kan få. Svarar snabbt och man får bra och utförliga svar som hjälper till. Jag beställde en router i somras som gick sönder nu i början av December. De svarade snabbt på mail och där fick jag en pdf fil som jag skulle skriva ut. Sen stod det tydligt vad det var som skulle följa med, som t.ex. kvitto. Men även vad garantin gäller, så att man inte skickar in en produkt om man åsakat våld eller förstört på egenhand. Eftersom att det kostar pengar för mig som kund då. Nu har jag skickat in produkten och de informerade snabbt att produkten inte gick att fixa och att jag skulle få en annan router, presentkort eller lägga till pengar för att köpa en dyrare.
    Så jag vill bara tacka Netonnet för all bra support 10/10 till er!
    15 dagar sedan
  • Utmärkt
    Bra priser, snabb leverans
    15 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Netonet är som alltid kanon!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverens !!! Mycket bra!
  • Perfekt
    Bra bemötande i butiken och en mycket bra policy att inget kvitto behövs vid returer och garantiåtgärder...

    2014-12-04: Kontaktade dom då mina hörlurar inte kommit fram ännu, beställde 18/11, skickade direkt ut ett nytt par. Inget tjafs.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 17 dagar sedan )
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Hur snabbt och bra som helst! Inga problem alls...
    Nu återstår att se om mottagaren blir nöjd oxå ;)
    Svaret kommer på julafton...
  • Ganska bra
    Beställning
    Mobilen jag köpt är bra på många sätt. Men jag tycker att ni har falsk marknadsföring. Skriv inte att en produkt har 4 GB. Minne när det bara är två. Jättebesviken. När mina tidigare appar är installerade så är den nästan full. Fy skäms på er, bedrägligt!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Smidigt och tryggt!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Väldigt nöjd. Lätt att hitta varan man letade efter i kategorierna, lätt att lägga beställningen och väldigt bra erbjudanden/priser! Och vem älskar inte fraktfritt? Bara +++ med NetOnNet!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och snabbt. Bra info och lätt överskådligt. En bra sajt att besöka.
  • Mycket bra
    Beställning
    Lägre betyg på gr av otydligheten på hemsidan!
  • Perfekt
    Beställning
    mycket bra
  • Perfekt
    Mycket bra kedja. Jag måste ge dem en guldstjärna för deras hanterande av min beställning. Jag förbeställde en svart Xperia Z3 compact av NetOnNet, och ett par dyra sony-hörlurar skulle man få på köpet om man förbeställde telefonen ( en sony-kampanj).

    Jag får mobilen men inte med hörlurarna. De skulle komma en vecka efter telefonen. Efter cirka en vecka eller nåt får jag ett mail av NetOnNet där de srkiver att leveransen av hörlurarna kommer bli några veckor fördröjd, kanske 3 veckor. Jag skulle få ett par svart-röda hörlurar istället för de guld-vita som det visades på bilden ( bara positivt för mig, tycker bättre om den färgen) . De förklarar sig med att efterfrågan på dem varit mycket hög , och att sony inte kunant leverera dem i tid. Skitsnack. Det handlar om att de beställde hörlurarna från leverantören för sent, för alla andra kedjor hade dem.

    Men vad får man för kompensation för detta? Jo, en trådlös högtalare av värde 800 kr. Det kallar jag för service och omtänksamhet av kunden. De kompenserar för sina misstag, och jag som kund vann bara på det ( jag behövde inte få hörlurarna på momangen).

    Att priserna ska vara mycket billigare där vetefan. Piserna kan vara 50 spänn billigare på nån minneskortsavläsare och högtalare här och där, men populära produkter som eftertraktade surplattor och telefoner är priserna alltid de samma hos alla företag då alla svenska, stora elekronikkjedjor har karteller tillsammans.
    22 dagar sedan
  • Perfekt
    NetOnNet är enligt mig Sveriges bästa nätbutik.
    Ganska enkelt. De erbjuder grymt bra priser, gratis frakt, och kundservicen har alltid bemött mig på ett schysst sätt.

    Kort och gott, bäst.
    22 dagar sedan
  • Utmärkt
    De har alltid bra priser och dessutom bjuder de på frifrakt. Jag är mycket på lager som inte är finaste ställe på jorden men det är inte viktigt för mig (kanske om ni, NerdOnNerd har flera varor för att testa och känna på?).
    Jag förstår dåligt betyg från killen "brickan1963" men oavsett hans fall, jag känner ingen retail kädja som tar emot öppnade hårdiskar eftersom det är som att köpa trosor/kalsonger: take it or leave it. Om felet kvarståt kontakta fabrikkanten. Om hårdiskarna sitter kvar i NAS:en skulle du ändå kunna skruva av dem på något sätt, kanske ta isär den?
    22 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Hel nöjd än så länge med ett smidigt köp och ett ruggigt bra erbjudande. 3-5 dagar leverans är väl kanske lite länge mot vissa andra sidor, men inget större problem.

    Kommer definitivt beställa härifrån fler gånger!
  • Usel
    Det har hänt något NU. med deras servicepolicy, fem tummar ner för NetOnNet

    Jag råder alla att tänka sig för innan ni beställer från NetOnNet.
    Allt är bra så länge man inte får problem med produkten.
    Då börjar Hel***et.
    Man får nästan aldrig ångra sig, om det så bara är ett märke på förpackningen.

    Jag råder alla att sluta köpa på denna Firma.

    Tidigare har jag handlat för många tusentals kronor, under säkert tio år eller mer, det har aldrig varit några problem, om man har något problem med produkten.
    Det har hänt något NU. med deras servicepolicy och de är inte lika angelägna om att få god feedback av sina kunder.

    Hädanefter så kommer jag aldrig mer att handla på NetOnNet, även om dom är några kronor billigare.

    Då väljer jag Komplett.se%u200E, där vet man hur man tar hand om sina kunder på ett reko sätt.

    45 dagars ångerrätt och fri frakt om skickar tillbaka en pryl.
    Inga frågor ställs, det räcker att man ångrat sig
    6 år sedan ( Uppdaterat: 24 dagar sedan )
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är tråkigt att höra att du inte är nöjd med ditt köp hos oss. Du ska självklart kunna lämna tillbaka produkten om du inte är nöjd med ditt köp. Att kartongen är skadan spelar ingen roll, det är själva produkten som ska bedömas. Du ska kunna öppna och testa produkten för att avgöra om den motsvarar dina förväntningar eller inte. Maila gärna mer information på zandra.ohlsson@netonnet.com så ser jag över ditt ärende och hjälper dig.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Mycket bra
    Beställning
    Bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Hittils kunde det inte ha gått smidigare.
  • Utmärkt
    Beställning
    Tack för att Ni finns !
  • Dålig
    Beställde en billig internetradio för att bara kunna ha något bakgrundsljud när hunden var ensammen hemma. Får produkten på 3 dagar. Visserligen ska man inte förvänta sig mycket för 299kr, men man hade i alla fall hoppats att den inte tappade nätverket var 3:e minut. Den tar knappt in vanlig radio på fm bandet.

    Insåg efter 5 min att den skulle skickas tillbaka. Fyller i papper för ångerrätt och läser att den ska skickas tillbaka med företagspaket, som i detta fall skulle kosta 270 kr ...

    Har förut beställt mycket från NetOnNet, men inser nu hur mycket returfraktsedlarna som andra företag ofta skickar med betyder när det kommer till reklamation. Kommer nog inte handla där igen.
    29 dagar sedan
  • Hej!

    Tack för ditt inlägg.
    Det är tråkigt att höra att produkten inte fungerar som den ska. I det fallet ska du självklart inte stå för fraktkostnaden själv, utan ett ärende skapas och en förbetald fraktsedel skickas till dig. Det är enbart när du fått en fungerande vara och du sedan ångrar köpet som du som kund står för returfrakten. Kontakta gärna kundservice på kundservice@netonnet.se så hjälper de dig med detta. Om du redan haft kontakt med dem går det bra att maila mig på zandra.ohlsson@netonnet.com så hjälper jag dig vidare med ärendet.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra bara ++++
  • Utmärkt
    I have bought many products over many years from Netonnet. I have never been disappointed with the service, the speed of delivery, the prices or the products.
    (last time was an Anderson 24" screen for just Sek.900, amazing screen for the price - it's a second screen).
    In the top 3 of companies I deal with for online shopping.I tell all my friends and relatives and none of them have ever complained about my advice to shop at Netonnet.
    Brilliant!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Netonnet har skdrig krånglat för mig
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    7/11 beställde jag 4st M2-hårddiskar från net on net. Detta beställde jag med expressfrakt då jag var i akut behov. 11/11 hämtade jag ut mitt paket, vilket innebär 2 arbetsdagars leveranstid med expressfrakt. Helt okej. Då jag jobbar med grafisk design och behövde hårddiskarna för att kunna arbeta, behövde jag dem snabbt.

    När jag väl öppnade mitt paket, hade net on net skickat 4 stycken felaktiga hårddiskar. Med andra ord passade dessa inte i min dator. Jag ringde net on net direkt, de bad om ursäkt och lovade att skicka nya hårddiskar direkt med expressfrakt åter igen.

    14/11 hade hårddiskarna ej kommit ännu, så jag ringer till net on net. De förklarar då att de hade missat att skicka hårddiskarna eftersom de bara hade 3 på lager. De hade även missat att höra av sig till mig att de bara hade 3 av de 4 jag beställt och själva tagit beslutet att vänta skicka. De hade 24/11 som datum då de skulle skicka mina diskar. Detta hade då varit 13 dagar efter min första beställning där jag fått betala extra för att få expressfrakt. Vi kom då överens om att de skulle skicka de 3 diskarna de hade på lager, och skicka den sista disken när de väl hade den inne. Jag frågar så att de verkligen kan lösa de problem de har ställt till med och undrar om det kanske är säkrast om jag beställer mina hårddiskar från någon annan leverantör då jag i skrivande stund ligger en vecka efter i mitt arbete tack vare dessa problem. Net on net garanterar mig att lösa problemen så att jag inte behöver vänta mer och försäkrar mig om att jag ej behöver någon annan leverantör.

    17/11 kommer de nya diskarna, och de har åter igen skickat fel diskar till mig. Jag sitter nu med 7 felaktiga hårddiskar där hemma. Jag ringer åter igen net on net och undrar vad de håller på med. De ber mig skicka en bild på hårddiskarna jag fått samt att jag skall skicka information gällande vad det är för hårddiskar jag vill ha så att de kan försöka rätta till sina misstag. Jag skickar ett mail till dem ungefär 5 minuter senare, och de lovar att höra av sig under dagen.

    19/11 och net on net har fortfarande inte hört av sig gällande hårddiskarna så jag ringer dem igen. De förklarar då att de inte har de hårddiskarna jag har beställt via deras hemsida och säger att deras leverantör måste ha gett dem fel hårddiskar och att de inte kan göra något åt det mer än att ta tillbaka de hårddiskar jag fått.

    Jag förklarar för net on net att jag nu ligger ungefär två veckor efter med mitt arbete då de har lyckats med upprepade misstag och undrar om de på något sätt kan kompensera mig. Efter många om och men får jag 100kr presentkort som en symbolisk summa och de förklarar att det kanske är bäst om jag beställer mina hårddiskar från någon annan leverantör då det inte riktigt vet hur de skall kunna lösa mina problem.

    Jag har varit trogen kund närmare fem år och handlat saker för stora summor pengar genom både min firma och privat. Jag blev väldigt besviken gällande hur de hanterade mitt ärende.

    Jag måste däremot ge beröm till kundtjänsten som varit otroligt trevlig och förstående, även om de inte riktigt löst mina problem. Jag tycker att kundtjänsten förtjänar ett plus i kanten, men att mitt ärende borde blivit hanterat på ett smidigare sätt genom att de till exempel kollat upp vad det är för diskar de faktiskt skickar. Ingen av produkterna jag fick stämde överens med produkterna jag beställde.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Utnyttjade ångerrätten, och det var inga problem. Dock skulle hörlurarna returneras som företagspaket, vilket kostade lite extra.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Som vanligt fungerade allting helt perfekt!
  • Perfekt
    netonnet är faktiskt bäst i test

    förutom bra kvalitet så har de den goda servisen också

    jag har testat själv faktiskt.

    har du problem med en vara så säger de inga problem. det ordnar sig.
    10/10 stjärnor
    1 mån sedan