Fri frakt på allt
Samma pris Lagershop&Internet
Order före kl.21 lev. imorgon

https://www.netonnet.se

Betalningsalternativ

Swish
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 21 år sedan
(data från 2016-07-26)
Detaljerad information NetOnNet har fått betyget (7.49)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Bra butik. Bra service.
    23 tim sedan
  • Hej!

    Vad härligt att höra att du är nöjd!

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Usel
    Jag köpte en TV från NetOnNet och betalade via resursbank.
    Den TV gick sönder efter ca två veckor och den fick jag returnera och det skedde utan problem. Jag han inte ens betala fakturan och den krediterades direkt.
    Jag beställde en ny TV via NetOnNet och fick tom lite kompensation för besväret.

    NetOnNet skickade en ny TV med express frakt och en ny TV skulle komma inom 2-3 dagar.

    Nu börjar det krångla och när det väl krånglar då viker NetOnNet ner sig totalt.
    Den nya TV kom efter två veckor med express frakt vilket är uselt.
    Den nya TV gick också sönder efter tre veckor och då var NetOnNet inte lika pigg på att hjälpa till men efter en del tjat så kom vi överens om ett återköp.
    Denna gång hade jag betalat fakturan från Resursbank för att allt skulle vara betalt innan semestern.

    TV returnerades och allt var frid och fröjd men efter två veckor så hade jag inte fått tillbaka mina pengar och ringer då NetOnNet och får beskedet att pengarna är på väg och ligger för ut betalning.
    Ingenting händer och jag kontaktar NetOnNet flertalet gånger via telefon och samtliga säger att dem ska kontrollera vad problemet ligger och återkomma men ingen återkommer.
    Jag provar skicka e-post och får då svar efter 5 dagar att återbetalningen ligger hos Resursbank och att jag ska kontakta dem. När jag ringer Resursbank finns ingen kreditering hos den utan dem är säkra på att det ligger hos NetOnNet.

    Där står jag nu 5 veckor efter att jag returnerat den TV som köptes på NetOnNet och inge hjälp går att få hos NetOnNet.
    Ringer jag till dem ska dem kontrollera och återkomma men ingen återkommer.
    Skickar jag e-post tar det 5 dagar innan dem svarar och ingen hjälp den vägen heller förutom att dem skickar sin kund till deras kund Resursbank.

    NetOnNet får betyget minus om det varit möjligt av mig.
    Det finns inge hjälp att få hos NetOnNet och NetOnNet behåller dina pengar om ni returnerar det ni köpt. :-(
    1 dag sedan
  • Hej Peter55!

    Tack för ditt omdöme.
    Detta låter inte alls bra! Det är mycket tråkigt att höra om de fel som uppstått med din tv och att du inte fått hjälp med din återbetalning. I det fall du gjort köpet via ResursBank går krediteringen via dem, men vi kan självklart kontrollera huruvida informationen kring krediten kommit till dem, eller inte. Jag vill gärna se över detta omgående och ber dig därför maila mig på zandra.ohlsson@netonnet.com . Skriv då gärna vilket ordernummer det avser och hänvisa till ditt inlägg här.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Usel
    INGET GARANTI! Redan andra gången vi öppnade datorn var den sönder! Men nej, enligt netonnet var det vårt eget fel så inget garanti.
    Aldrig aldrig mer NetOnNet!
    2 dagar sedan
  • Hej Merlin58!

    Tack för ditt omdöme.
    De flesta datorer levereras med 1-2 års garanti. Garantin är ganska omfattande, men det finns trots det saker som inte faller under garantin. För att kunna svara på exakt vad som hänt i ditt fall vill jag gärna se över ditt ärende. Jag ber dig därför maila mig på zandra.ohlsson@netonnet.com och hänvisa till ditt inlägg här.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Perfekt
    Köpte en datormus på sidan, efter använt den bara en timme så gick DPI knappen sönder. Efter det tog det knappt en vecka tills jag hade en ny! Mer än nöjd med servicen så.
    4 dagar sedan
  • Hej casqau!

    Tack för ditt fina beröm. Det är självklart tråkigt att höra att produkten gick sönder alls, men fantastiskt kul att höra att det löste sig så snabbt och smidigt.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Dålig
    Beställning
    Tog flera dagar innan varan plockades och skickades. Hos konkurrenterna sker plock samma dag.
  • Ganska dålig
    Beställning
    Leverans skulle ha skett den 15/7 nu är planerad leverans 21/7
  • Usel
    Beställde en Iphone SE i fredags morse kl 9.00 och det stod 1-2 dagars leveranstid. Jag hoppades dom skulle hinna skicka den redan i fredags och jag skulle få den på måndag (åker på semester på onsdag). Inget hade kommit på Tisdag eftermiddag vid 16, så jag ringer och frågar var den är. Då säger dom att den precis är skickad och den kanske kommer onsdag, men senast torsdag.

    Finns andra företag som sköter detta bättre, och kommer inte att handla hos Netonnet något mer.

    / Fogis
    7 dagar sedan
  • Hej Fogis!

    Tack för ditt omdöme.
    Vi ska självklart hålla utlovad leveranstid så jag beklagar att det uppstod förseningar i ditt fall. Om en leverans blir försenad bjuder vi självklart på expressfrakten. Kontakta gärna kundservice så återbetalar de den till dig. Jag ber dig maila mig på zandra@netonnet.com nästa gång du gör en beställning hos oss. Lägg då beställningen mot expressfrakt så krediterar jag även den fraktkostnaden. Jag vill gärna få visa dig att vi kan leverera supersnabbt och hoppas att du kan återfå ditt förtroende för oss.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Usel
    Skulle skicka in min telefon pga att den inte svarade vid några knapptryckningar, fick svaret att de inte kunde skicka någon fraktsedel för att den servicen var trasig. Visst, inga problem. När de till slut skickade en fraktsedel och jag skickade in telefonen så slutade de att höra av sig. När jag efter att inte hört något på två veckor ringde jag in och de visste mycket väl var telefonen var, att den kommit in samt att de skickat vidare den till serviceverkstaden utan att på något sätt meddela mig. Det roliga är också att de meddelade att anledningen till att telefonen var sönder var att skärmen var spräckt. Då skulle den i alla fall kunnat visa någon bild eller något, nu var den helt död och reagerade inte alls, tydligt batterifel. Men inte ens det kunde deras tekniker vara med på utan de var helt överens om att det var en sprucken skärm. Bara det faktum att mobilen var 6 månader gammal borde man ju tycka att det skulle gå på garantin men nejdå, den ska prompt undersökas. Konstigt att andras mobiler vars skärmar är sönder funkar men när min inte ens reagerar när man trycker på några knappar så är det också ett skärmfel.

    Vad ni kan förvänta er är låga priser och (oftast) snabb frakt, men går varan sönder så är det lika bra att köpa en ny. De följer knappt upp ditt ärende om du inte påminner dem ett par gånger i veckan om att du har ett ärende hos dem. Telefonkön är nästan omöjlig att komma fram till, du har ingen aning om du är först eller sist i kön eftersom det inte finns någon funktion som de har som klarar att säga till om det. Chatten är alltid stängd, mail svarar de på sporadiskt och kundtjänsten bara upprepar samma mall de alltid lärt sig med en trevlig ton på rösten.

    Om min telefon, som jag köpt hos er och fortfarande har garanti på, går sönder och den är mitt enda medel till arbete, då har ni ingen plikt överhuvudtaget att hjälpa mig under tiden den är på lagning. Det finns inga lånetelefoner, ingen ersättning för telefoner och kontantkort man behöver införskaffa under tiden man är utan mobil utan det är bara att vänta och se om man får tillbaka mobilen. Det är verkligen under all kritik.
    7 dagar sedan
  • Hej Headpiker!

    Tack för ditt omdöme.
    Det är tråkigt att höra att din telefon är trasig. När en telefon går sönder skickar vi en fraktsedel till dig för att ta in den för en kontroll. Vi har under en period haft tekniska fel med just den funktionen som medfört att fraktsedeln i vissa fall dröjt. Så snart vi mottar telefonen kontrolleras den på en auktoriserad verkstad som gör en bedömning utifrån de fel som påträffas på telefonen samt den felbeskrivning som finnes. Om det skulle vara så att du inte är nöjd med resultatet av felsökningen kan vi självklart ta in den för ytterligare en kontroll och därmed göra en ny bedömning av din telefon. I vissa fall är den yttre displayen spräckt och det kan då finnas tydliga skador på telefonen. I andra fall kan det vara den inre displayen som är trasig. I det fallet syns skadan vanligen inte utifrån, utan enbart vid kontroll på verkstad. I många av de fallen uppelvs telefonen som "död" av användaren medan verkstaden kan se att det är just displayen som inte fungerar. Jag vill passa på att be om ursäkt för att du inte fått någon uppföljning på ditt ärende. Vi har uppföljning på samtliga serviceärenden där vi ska kontakta dig med status på ärendet 14 dagar efter att vi mottagit din retur. Jag kommer att ta detta vidare internt för att se över varför du itne fått någon återkoppling. Jag rekommenderar dig att kontakta vår kundservice, eller besöka någon av våra lagershopar om det är så att du vill skicka in den för en ny bedömning.

    Med vänliga hälsningar

    Zandra Ohlsson

  • Usel
    Kommer osökt att tänka på Björnligans firma AB Ruffel & Båg eller den döda papegojan i Monthy Pythons galna värd.

    Jag noterar efter att jag haft min mobil ganska länge att den har stora problem med att hantera minneskort. LGG3 ska ta upp till 128gb men denna klarade först inte ens 64gb och sen inte ens låga valörer i gb. Detta är mycket enkelt att kontrollera och det tar kanske tio sekunder för en glad amatör som jag. Detta har oxå konstaterats både av vänner till mej och proffs i en annan butik. Det har testats med olika kort, alla felfria och vissa helt fabriksnya. De fungerar inte i mobilen helt enkelt.

    Jag lämnade in den som ett garantiärende i NetOnNets butik i Järfälla. När den kom tillbaka dit från verkstan fick jag höra en rövarhistoria om Rödluvan och John Cleeses döda papegoja, att den ”inte alls var död.” Som i komedin Night At the Museum så fick tydligtvis mobilens funktioner liv i verkstan helt utan problem så nu påstod butiken att mobilen inte alls var trasig, åtminstone inte i verkstan. Fakta visar tvärtom, den är exakt så trasig som jag angivit invände jag. Papegojan är död helt enkelt! Nä det är den inte påstod de.

    Nu hade man också mage att påstå att jag hade tur som slapp betala 500kr i avgift för onödigt ärende. Men jag gav mej inte. Papegojan var ju de facto död. Så de fick ta den till verkstan ett varv till och den kom tillbaka till butiken återigen helt utan åtgärd med samma rövarhistorier.

    Värt att veta är att jag upprepade gånger försökt nå kundtjänst. Kan inflika att man oftast inte kommer fram alls utan blir bortkopplad efter en halvtimme. Chatten har inte varit igång på fem veckor och mail svarar man på högst sporadiskt. Telefonkön ger också minimal information även när den funkar. Jag kom i alla fall fram enstaka gånger - efter timmar av bortkastad tid - till kundtjänst. Dessa och cheferna där var rörande eniga om att jag hade fel för verkstan säger att papegojan lever. Att produkten var trasig hör inte hit tydligen. Dessutom var jag ju bara en kund. Alltså hade jag fel. Och ungefär menade de att som kund kan du inte bevisa nåt alls och därför har man ännu mer fel än man redan har, om inte mer. Butikens budskap var nu därför att papegojan lever och nu får du inte den tillbaka om du inte betalar 500 kr. Punkt slut. Detta upprepas i stort sätt enigt av kundtjänst och butik som håller verkstan om ryggen.

    Jag erinrade mej då vid mitt tredje besök i butiken som tyvärr befinner sej på andra sidan storstan att en person på kundtjänst hade tvivlat på företagets rövarhistorier och bad mej tala med butikschefen Johan N där i Järfälla, vilket jag nu bad att få göra. Personalen hävdade då att han inte var anträffbar vilket var en sanning med modifikation då killen som påstod detta strax ringde samme chef då han förvånat konstaterade att mobilen var trasig helt enligt kunds beskrivning. Det tar 10 sekunder att testa.

    Jo, som sagt var, killen bakom disken ville gärna visa vad han kunde om mobiler (äntligen) och tänkte själv nu avgöra huruvida den levande papegojan var levande eller död. Till hans förvåning (!) kunde han givetvis inte få ett enda minneskort att funka, inte ens en enda gång, i mobilen på fyrtio minuter! Det var då han tydligen glömde bort att chefen "inte var anträffbar" och kontaktade denne och de var båda mycket förundrade över att telefonen inte kan läsa minneskort ordentligt precis som kund beskrivit otaliga gånger utan att få den lagad. Problemet är dock att tomtarnas verkstad som de nyttjar inte anser att den är trasig. Om de jobbar på distans med bindel för ögonen eller bara kastar tärning i sina utlåtanden låter jag vara osagt men nu fick jag ett utlåtande i skrift i butiken att telefonen är exakt så trasig som jag beskrivit. Nu visar sej problemet kvarstå. För butiken och kundtjänst hävdar fortfarande i mail att verkstan inte erkänner att mobilen har beskrivna fel. Och så länge de inte godkänner att kunden kan ha rätt så gäller ingen garanti på Netonnet. Nu vet butiken och kundtjänst samt butikschefen i Järfälla alla att mobilen är trasig och bör åtgärdas enligt garantin men om tomtarnas verkstad inte godtar fakta så får jag inte tillbaka mobilen annat än i trasigt skick mot en avgift på 500 kr.

    Verkstans tekniker är allsmäktiga. Deras ord lag. Varför vilseledas av FAKTA.
    I en företagskultur som genomsyras av halvsanningar och rövarhistorier är det i alla fall befriande att äntligen bli trodd. Nu sa personalen i butiken att "nu står vi på din sida" och jag fick alltså skriftligt på att det är precis som kund beskrivit.

    Men om vi är på ena sidan.. vem tusan är då på andra sidan undrar man. Netonnet 1 mot Netonnet 2? Tomtarnas verkstad vs AB Ruffel & Båg? Nåväl det är väl en N.A.P. Någon annans problem. Bara jag kan få min lur lagad tillbaka så får gärna företaget sjunka ned till botten som Titanic om de så önskar. Och butiken antydde nu för första gången att jag kan få en ny mobil bakom ryggen på den allsmäktige verkstan. Detta nu sanktionerat av Butikschefen i Järfälla även om han inte är tillgänglig. Men idag en dryg månad efter ärendets start mailar man mej fortfarande och väntar på verkstans nästa utlåtande och vill inte ge mej en ny mobil.

    Jag är en trogen kund sen länge och handlar från många nätbutiker och det här är det galnaste jag varit med om även om andra kan strula en hel del ibland. Jag chansade en gång och handlade tom av en kinesisk butik och det gick hur bra som helst. Oftast är det inga problem alls. Och annars är det oftast en självklarhet att kompensera kunden för misskötta ärenden. Men inte här säger man bestämt. Inget Netonnet sysslar med. Jag har flera gånger föreslagit att när eller om de vaknar ur dvalan kunde de erbjuda mej en ny motsvarande mobil men en smyguppgradering i samma prisklass som tex en Nexus 5x 32 gb eller en LG G4. Det skulle jag helt klart nämna i detta omdöme. Men det lär väl inte ske.

    Kan nämna att jag parallellt med detta ärende lämnat in en windowsplatta - till en konkurrent till sorgliga Netonnet - på service som jag haft längre än LG-mobilen. De tog emot den, felsökte, bytte ut moderkortet och skickade den tillbaka. Inget gnäll eller nonsens-trams om låtsasfel och räkningar till kund.

    Jag var för nåt halvår sen på Gillettes samarbetspartner i Sverige och gnällde över lite dålig kvalle på rakgelsflaskorna och hyvlarna i allmänhet. Vips så fick jag generösa tillgodokvitton att spendera på deras grejer. Har också sågat en konkurrent till Netonnet nyligen för slarv med leveranserna. Vi fick ett nytt paket med en BÄTTRE vara än vi beställt.

    Hör och lär Netonnet eller gå under. Aldrig hört talas om självbevarelsedrift åtminstone? Ert val!

    Återkommer när det hänt nåt mer. Tillsvidare avråder jag alla skarpt från att ha nåt alls med Netonnet att göra.

    PLUS
    Man har ett telefonnummer

    Man har en chatt

    Man kan maila och få svar

    Kundtjänst är väldigt trevliga på rösten

    MINUS
    Det är nästan omöjligt att komma fram och informationen under väntan är noll. Du kan kopplas bort efter en halvtimme. Ringde med två telefoner samtidigt nyss och den jag ringde sist med kom fram först

    Chatten är aldrig öppen

    Mail svarar man på men är inte särskilt lösningsorienterade utan upprepar mekaniskt ramsor om att kunden har fel. Även om kunden har rätt, dvs fel!

    Har du ett garantiärende så kan du "garanterat" räkna med att man godtyckligt kan ta betalt av dej utan att åtgärda felet. Verkstan kan hitta på vad som helst. Hokus pokus så gäller inte garantin för det är inget fel på din produkt men du ska betala är argumentet

    Man har en uttalad policy att absolut inte kompensera kunder för misskötta ärenden

    Man utgår ibland godtyckligt från att kunden sannolikt har fel. Även när fakta visar det motsatta.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 9 dagar sedan )
  • Bra
    Beställning Leverans
    Allting mycket bra men Postnord som transportör är en katastrof.
  • Usel
    Skit sida. Jag beställde några grejer på en söndag. Jag tog då express frakt hem då jag ville ha grejerna snabbt och inte behöva åka och hämta dom. Samma dag får jag en order bekräftelse som säger att det ska ta en och en halv vecka innan grejerna kommer... jag kollade så att alla grejer var i lager innan jag beställde och det var dom. Jag kontaktar NetOnNet support och frågar varför det kommer att ta en sådan tid att få mitt paket. Då får jag ett svar en dag senare som säger att en produkt inte fanns i lager, men att hon nu hade fixat så att det som fanns skulle skickas direkt till mig och skulle komma nästa dag. Men nu sitter jag här 4 dagar senare och har inte fått något paket. Och efter som att det tar en dag för NetOnNet support att svara så kommer jag nog att behöva vänta över helgen med att få grejerna. Skit sida. Först fel lager status på hemsidan, sedan så lovar dom fel leverans datum. Kommer aldrig att handla därifrån igen.
    12 dagar sedan
  • Hej filip2000,

    Tack för ditt inlägg.

    Om samtliga varor finns i lager när du som kund lägger din order mot express frakt skall vi givetvis skicka ut varorna samma dag. Vad som blivit fel i ditt fall vågar jag inte svara på men du får gärna skicka in ditt ordernummer till mig på samuel@netonnet.com så skall jag ta en närmare titt på ditt ärende.

    Mvh Samuel

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Tar 30 minuter att komma fram till order. Stt sammanlagt 1 timme och väntade dåligt. Ni hade den saken jag ville ha och jag kommer förlora
    poäng. Varan fanns på utlämningsstället hade ej fått besked på SMS FICK RINGA POSTEN kARLSKRONA sedan gick det snabbt.
  • Usel
    Ringer kundservice som säger varan bli utbytt om du kommer till butik. Kör 10 mil och då ska varan skickas på service? 3 veckor gammal använd 5 gånger..... worx robot grässklippare. Sen tar de flera veckor innan den kommer. Eh de är nu den ska användas.....
    13 dagar sedan
  • Hej sper,

    Tack för ditt inlägg här på Prisjakt. Jag beklagar om det är som så att du har fått felaktig information av vår kundtjänst. Vi kan dessvärre aldrig lova att en produkt byts ut innan vi har kontrollerat produkten, i många fall repareras produkten istället för att den byts ut direkt. Exakt vad som skett och sagts i ditt ärende vågar jag inte svara på men du får gärna skicka ett mail med mer information till samuel@netonnet.com så tar jag en närmare titt på ditt ärende.

    Mvh Samuel

  • Perfekt
    Beställning Leverans Retur
    Finns produkten i lager sker leveransen så gott som på en gång
    Betalningsalternativen är passar dom flesta
  • Bra
    Helt okej utbud och priser.
    13 dagar sedan
  • Hej Herbert90,

    Tack för ditt inlägg. Vi uppskattar att du är nöjd med vårt utbud och våra priser. Om det finns något som du tycker vi kan göra bättre så är du varmt välkommen att skicka in ett mail till samuel@netonnet.com. Tillsvidare önskar vi dig en fortsatt fin dag!

    Mvh Samuel

  • Usel
    Beställning
    Har efter 1 vecka inte fått någon Expressleverans. Tack för det, Postnord!
  • Knappt godkänd
    Netonnet är en liten berg-och-dalbaneupplevelse. När det funkar så funkar det bra, men man kan aldrig riktigt vara säker på vilka priser man egentligen får betala, speciellt i varuhus. De uppdaterar priserna lite som en aktiemarknad - kolla upp en vara på nätet, och priset kan mycket väl ha höjts med 15% tills du hunnit till lagershoppen.

    Jag har bara behövt ha med deras returavdelning att göra en enda gång, men det var en bedrövlig upplevelse. Jag hade köpt en processorfläkt av dem och fick en som uppenbart var använd och ompackad, en returvara helt enkelt. Den saknade manual och kylpasta, sakerna låg fel i lådan, ingen skyddsplast för processorkontakten, etc. När jag kom till lagershoppen så fick jag först ett skeptiskt bemötande - trots att jag köpt den en timme tidigare - och sedan så påstod de att det måste röra sig om ett "fabrikationsfel", trots att det så uppenbart var en returvara de ställt tillbaka i hyllan. Det slutade med att jag fick en ny fläkt, men att bli ljugen rakt i ansiktet drar ner betyget rejält.
    14 dagar sedan
  • Hej Warder,

    Tack för ditt inlägg här på Prisjakt. Vad roligt att du tycker det för det mesta fungerar bra att handla hos oss. När det gäller priserna så kan dem variera från dag till dag och dem både gå upp och ned. Varför priserna justeras kan bero på en rad olika faktorer och om man vill vara säker på att man köper vara till ett pris så rekommenderar jag dig att beställa produkten via vår hemsida och välja "Hämta i lagershop" som leveransalternativ. Då betalar man det priset som just nu gäller via hemsidan och hämtar sedan ut produkten i vald lagershop.

    Mvh Samuel

  • Perfekt
    Beställning
    Det bästa jag har varit med om och handla på internet .
  • Bra
    Netonnet fungerar någorlunda bra för de där sporadiska inköpen men leveranstiderna har alltid varit i värsta laget. Nu senast betalade jag extra för att få hem varor före helgen. Så här säger deras hemsida:

    "Expressfrakt - Hem | Order lagd innan kl. 21 skickas samma dag – leverans inom 1 arbetsdag."

    Varorna dök aldrig upp på utsatt tid och speditören (PostNord) sa att: "Tyvärr tror jag avsändaren har lovat lite för mycket." och att de inte ens hade plats i bilen. Tydligen är det inte sällsynt att Netonnet tar betalt för expressfrakt och sen har speditören ingen möjlighet att kunna leverera i tid.

    Dessutom var det i detta fallet två kolli varav det ena tydligen lämnades kvar på upphämtningsstället. Huruvida detta är speditörens eller Netonnet's fel lämnar jag osagt.

    Jag har inget emot Netonnet och nyttjar de av och till fortfarande. Mitt betyg sätts på grunden att de tyvärr inte är pålitliga med sina leveranser. Jag betalade extra för Expressfrakt men varorna tog 5 dagar för att hitta hem. De behöver verkligen se över rutinerna för sina leveranser till kund.

    ***** HÖJT BETYGET, SE NEDAN

    Efter kontakt med kundtjänsten angående ovan var det inga problem utan de såg det som en självklarhet att återbetala frakten. Ni bör inte räkna med express ifall ni beställer express, det var tydligt att det inte fungerar, men med låga priser och bra kundtjänst höjde jag nu betyget från 4 till 7.
    25 dagar sedan ( Uppdaterat: 15 dagar sedan )
  • Hej igen SweDuck75,

    Tack för din uppdatering av ditt inlägg. Enligt våra köpvillkor så återbetalar vi alltid fraktkostnaden i de fall en expressleverans inte kommer fram på utsatt tid. Vi uppskattar att du uppdaterade betyget och om du har några funderingar är du alltid varmt välkommen att återkomma till oss. Tillsvidare önskar vi dig en fortsatt fin sommar!

    Mvh Samuel

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det vart mycket smidigt att handla på netonnets hemsida
  • Knappt godkänd
    Jag har under flera år handlat på Netonnet och fått snabba, korrekta leveranser när jag inte själv hämtat varan i butik.

    Jag har varit mycket nöjd fram till min första reklamation. Jag hade köpt en produkt på rea som gick sönder. Efter några veckor på service utan framgång så erbjöd Netonnet pengarna tillbaka. Jag hävdade dock att jag ville ha en likvärdig produkt eftersom rea-priset ej skulle täcka inköpet av en ny produkt. Kundservicearbetare i butiken samt arbetsledaren var uppenbarligen inte påläst på konsumentköplagen och var allmänt otrevliga. Ingen högre chef på företaget var tillgänglig pga av utlandsresa. Efter 30-40 minuters diskussion så fick jag till slut motsvarande produkt som kompensation.

    Senare kontaktade jag Netonnets kundombudsman som var betydligt trevligare och tillmötesgående och ansåg att jag hade haft rätt från början.
    16 dagar sedan
  • Hej dpa,

    Tack för ditt inlägg. Som du skriver så har ni rätt till en likvärdig produkt förutsatt att vi har en likvärdig i lager hos oss. Utöver det så har man givetvis rätt att få pengarna tillbaka om man önskar det istället. Förhoppningsvis har ärendet inte rubbat ditt förtroende allt för mycket för oss och vi har tagit det vidare inom företaget. Tillsvidare önskar vi dig en fortsatt fin sommar!

    Mvh Samuel

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Trevligt med fri frakt och betalning med faktura.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Uselt! Beställer varan dag 1 och får skriftligt svar omedelbart att varan skulle levereras inom 1-2 dagar. Ringer dag 2 då jag inget hört från företaget. Får då besked att varan skulle skickas till mig senare samma dag. Dag 3 får jag ett mejl att varan är otillgänglig och inte kan levereras! Tro mig, min besvikelse över deras bristfälliga hantering gör att jag naturligtvis kommer att undvika ett företag som NetOnNet i fortsättningen. Vänster hand verkar inte ha en aning om vad höger hand gör? Skärpning krävs nog i den hårda konkurrens som finns på den här marknaden!
  • Usel
    Beställning Leverans
    De glömde bort beställningen. Efter 11 dagar skickade jag ett mail. Routern fanns inte i lager. Ingen kompensation.
    Besviken kund.
  • Mycket bra
    Beställning
    Har inte provat produkten ännu-hitintills mycket nöjd.
  • Usel
    "Expressfrakt - Hem | Order lagd innan kl. 21 skickas samma dag – leverans inom 1 arbetsdag."

    Vad gör en butik bra i dagens mått?
    Är det enbart att hålla låga priser? För i det fallet är NetOnNet ganska bra.
    Men allt annat fallerar dem stort på.

    En äldre vanlig fysik butik - hyfsade priser, kundfokus, kundrelationer, lovar och levererar efter överenskommelse och sist med inte minst ett handslag som innehöll tack för en bra förmedlad produkt och tack för ett visat intresse i min butik.
    Dessa butiker som finns på nätet, de vågar allt för de vet att det kommer alltid finnas en kund som är dum nog att köpa. Det var ett tag sedan man hörde någon rekommendera en nätbutik, hade det varit en riktig butik som värnade om kunder då hade man aldrig sett den texten Expressfrakt - Hem.
    20 dagar sedan
  • Hej twoamigos,

    Tack för ditt inlägg här på Prisjakt. Enligt vårat avtal skall en order som läggs mot express frakt komma fram arbetsdagen efter förutsatt att man inte bor norr om postnummer 82xxx, bor på en ö eller på en lantbrevbärarlinje. Om posten inte kunnat hålla den utlovade leveranstiden återbetalar vi givetvis fraktkostnaden till dig som kund.

    Mvh Samuel

  • Perfekt
    Beställning
    hAR alltid varit nöjd när jag beställt varor från er även om jag nån gång ringt för att fråga nåtTack Neton net/Mary
  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Dåligt paketerad kunde hämta ut utan legitimation?? varan verkar öppnad förut
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket lätt att beställa och mycket snabb leverans och väl packad.
  • Perfekt
    Smärtfritt och snabb leverans, men framförallt så har dem den finaste hemsidan utav alla konkurrenter.

    Bra utbud på fyndvaror också!
    25 dagar sedan
  • Hej betongblandare,

    Tack för ditt inlägg här på Prisjakt. Vi uppskattar dina fina ord om våra leveranser och vår hemsida. Trevlig sommar!

    Mvh Samuel

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Ingen skugga på NetOnNet
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra pris, snabb leverans. Enkelt att välja abonemang.
  • Bra
    Beställning Leverans
    Helt ok. Tog fri frakt och den var här på 4 arbetsdagar.
  • Ganska bra
    Beställning
    Allt bra utom lev.tid.
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Hej
    Jag blev inte imponerad av varken hur telefonen var förpackad eller med hur det yttre paketet såg ut. Det yttre paketet var demolerat och telefonen var inte heller förpackad på ett bra sätt. Dels kunde paketet med telefonen i åka fram o tillbaka i det störrre paketet samt att plomberingen på ena sidan telefonpaketet inte fastklistrad. Missnöjd
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans, bra grejer till ett bra pris.
  • Perfekt
    Inget att anmärka på. Snabbt och lätt levererat.
    28 dagar sedan
  • Hej zarxog!

    Tack för ditt inlägg här på Prisjakt. Vi blir glada av att du är nöjd med ditt köp hos oss och vi önskar dig en fortsatt fin sommar!

    Mvh Samuel

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och bekvämt att handla.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Leveransdagar stämmer inte 2-4 dagar. Väntar fortfarande på min leverans efter 11:e dagen...
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt smidigt snapt
  • Usel
    Beställning Leverans
    Väntat över en vecka på leverans och fortfarande inte kommit. 2-4 dagars leverans stämmer inte!!!
  • Bra
    de har blivit bättre.... kundservicen lyssnar, inte så mkt krångel... bra sortiment, och ibland riktigt bra priser
    1 mån sedan
  • Hej racketsport,

    Tack för ditt inlägg här på Prisjakt. Vi uppskattar att du skriver så fina ord om oss.

    Mvh Samuel

  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Lager status inne.
    Gratis frakt och det stod att det skickas inom 3-4 dagar.
    Fick mejl och där stod det att det kommer skickas om 3 veckor besviken!
  • Utmärkt
    Köpte en Bordsåg Bosch PTS 10T och fick denna hemlevererad snabbt och bekymmersfritt. När jag öppnade lådan så såg allt bra ut, men efter att ha monterat sågen så upptäckte jag att en del saknades (mothåll) så jag reklamerade detta. Först ville NetOnNet att jag antingen skulle komma in med eller skicka tillbaks sågen. Detta kändes dumt då det hade tagit tid och kostat pengar. Istället bad jag dem kontakta Bosch och be dem skicka mig delen. Idag fick jag delen och allt är frid och fröjd.
    1 mån sedan
  • Hej marvidss,

    Tack för ditt inlägg. Det är roligt att höra att allting löste sig trots att din vara inte var komplett.

    Mvh Samuel

  • Perfekt
    Jag har bara positiva erfarenheter av Netonnet. En kanonbutik med bra priser och support.
    1 mån sedan
  • Hej szoze!

    Tack för ditt inlägg här på prisjakt. Det är alltid lika kul att ta del av positiv feedback. Vi önskar dig en fortsatt fin sommar!

    Mvh Samuel

  • Perfekt
    Jag älskar netonet ;) jag beställde många grejer på netonet och alltid allt var bra!
    1 mån sedan
  • Hej sunne_vansbro!

    Tack för ditt inlägg här på prisjakt. Det värmer att du tycker så gott om oss.

    Mvh Samuel

  • Usel
    Fick ingen garanti alls på en nyköpt bärbar dator! Skärmen sprack efter bara en halv timmes användning, men de tyckte att eftersom datorn inte var sönder när vi öppnade den att det inte var deras problem. Argumentet att ett skärm inte bör spricka bara sådär men att det bara är möjligt när det är ett tillverkningsfel gick inte heller hem. Vadå med den utlovade bra garantivillkor??
    1 mån sedan
  • Usel
    Blev kontaktad på jobbet av mina 2 spelintresserade barn. Lägg en order på NetOnNet, superbilliga grafikkort! Misstänkte att priset kunde vara felsatt eftersom det var extremt billigt men kortköpet gick igenom och orderbekräftelsen kom. Självlart blev barnen jätteglada, kunna köra dubbelkopplade grafikkort på LAN-partyt veckan efter var ju toppen såklart. En vecka senare har inga grafikkort dykt upp och jag kontaktar kundtjänst. Din order har blivit cancellerad för flera dagar sedan var svaret. Men, jag har inte fått något mail eller samtal om detta svarar jag. Mycket märkligt tycker killen i kundtjänst, jag skall kolla upp detta. Senare på dagen får jag ett mail av Adam på Kundtjänst:
    ----------------------
    Då priset var felaktigt på vår hemsida har våra kontrollanter använt sin behörighet att avboka din order efter våra köpvillkor:

    "Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel."

    Skulle det vara så att du vill ha hjälp med att lägga en ny beställning, är du välkommen att ringa in till vår produktavdelning via 033 488488.
    ----------------------

    Ingen ursäkt eller försök till kompensation!

    Jag svarar på mailet och ber Adam kontakta sin chef för detta är Inte OK. Jag kan förstå villkoren och hade kontakt skett omgående så kan jag förstå och acceptera men att inte höra och bara avboka ordern utan att meddela är verkligen inte OK!

    Barnen missade LAN-partyt såklart....

    Så vill ni beställa något billigt från NetOnNet så lita inte på att det kommer eller att de hör av sig om de avbokar ordern, det får du själv klura ut......

    Dåligt skött NetOnNet!
    1 mån sedan
  • Hej mattiaseeriksson!

    Tack för ditt inlägg här på Prisjakt. Givetvis beklagar vi att vi hade ett felaktigt pris på det grafikkort som du önskade köpa. Vi tar till oss av den kritik du riktar mot oss så att vi kan ta lärdom av den och se till att liknande ärenden inte får samma slut tråkiga slut. Tyvärr har vi ingen möjlighet att kompensera dig i detta fall men givetvis ber vi om ursäkt för att det blev så galet.

    Mvh Samuel

  • Ganska bra
    Tog lite lång tid den här gången.
    1 mån sedan
  • Hej FriG,

    Tack för ditt inlägg här på Prisjakt. Dock är det tråkigt att du inte är nöjd med vår leverans, du får gärna skicka ett mail med mer information om ditt ärende till samuel@netonnet.com så att vi kan se över vad som blev galet med din leverans.

    Mvh Samuel

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Smärtfritt = hur bra som helst. Tog mig ca 5 min att beställa ny mobil ;)