Fri frakt på allt & 30 dagars
öppet köp. Alltid samma låga
pris på webben som i butik.
Hemsida:

http://www.siba.se

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 46 år sedan
(data från 2014-04-20)
Detaljerad information SIBA har fått betyget (8.98)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Detta omdöme är under utredning
    21 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en Chromecast i mondags från SIBA viaa deras hemsida. Fick bekräftelse att beställningen är mottagen och att jag kommer att få bokningsnumer i nästa email.
    Fick ingen bokningsnr. eller produkt att hämta från SIBA.
    När jag kontaktade dom i måndags via email fick jag svar att ärende är registrerad (#666) och att dom kommer att svara senast på tisdag. Idag onsdag har jag fortfarande inte fått svar elelr bokningsnr fast dom indikerar att dom har varan i butik här i Göteborg...

    Deras kundsupport och bertällningsystem känns som skämt..
    26 dagar sedan
  • Hej,

    Ber om ursäkt om ninte fått någon bekräftelse på er bokning eller det mail som du skickat till oss.
    Jag kan absolut se över om det finns möjlighet att göra en ny till erVänligen återkom till vår kundtjänst med information om vilken butik det gäller. Ni når oss på 042-202565 eller kundtjanst@siba.se

    Med vänlig hälsning,
    Hanna

  • Perfekt
    Nice
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Väldigt bra! Snabbt och smidigt :) Rekommenderas varmt! :)
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb och smidig beställning, många betalalternativ och mycket snabb frakt! Rekommenderas!
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans skapligt pris fri frakt. -1 för att jag var tvungen att ringa för mera info, bild på produkten stämde inte med produktinfo. (inte egen bild=(
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte en Samsung Trend Plus i deras fysiska butik efter att ha kollat på deras webbsida. Mobilen fanns inne (men inte på display, man fick fråga efter den i kassan). Köpet gick smärtfritt och jag är väldigt nöjd med köpet! Allt gick snabbt och man fick med telefonkort och värdebevis att tanka på köpet. Kan rekommendera Siba!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Har gjort ett par köp härifrån och alla har gått smärtfritt. Bra priser och gratis frakt ger full pott från mig!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Billigt och fungerade bra.
    3 mån sedan
  • Bra
    Siba har inte det dom står på deras hemsidan och till fel pris. Man lockar med ett pris på hemsidan och tillgänglighet. Men när man kommer till butiken har de bara demoner av den aktuella färgen och trissor upp priset med tvåhundra kr mot vad som står på Prisjakt och deras egna hemsida.
    Det som lyfte upp det var ändå säljarnaa goda tillmötesgående.
    3 mån sedan
  • Hej,

    Jag vill gärna veta vad som hänt i ert fall, skicka gärna in till kundtjanst@siba.se vad som skett. Skriv gärna vilken vara/varor det är det gäller så att vi kan undersöka detta med rätt avdelning och se över vad det har gått snett.

    Önskar er en trevlig helg!
    Hälsningar
    Jennifer
    SIBA AB

  • Acceptabel
    Priserna är bra. Enkelt att beställa och snabb leverans.
    Däremot är det där med kvitto och garantihandlingar under all kritik. Inget skickas på eposten. Inget finns att ladda ner på "mina sidor". Inget följer med paketet. Enligt kundtjänst räcker det med ordernummer vid eventuella problem. Informationen om vad som gäller pendlar mellan obefintlig eller felaktig (det står en sak på hemsidan. En annan sak i mailet man får som orderbekräftelse. En tredje sak säga av kundtjänst. En fjärde sägs av annan person på kundtjänst...
    3 mån sedan
  • Hej,

    Kvitto/garantibevis ska med i mailet som skickat till er med orderbekräftelsen. Har ni inte fått detta kan ni maila in till kundtjanst@siba.se med ordernummer så kan vi skicka ut det till er. Ni behöver kvittot för att kunna besöka butiken.

    Beklagar självfallet om det är så att det är olika information ifrån oss, det ska det inte vara. Kommer lyfta detta vidare så att vi kan förbättra arbetet på alla punkter.

    Önskar er en trevlig helg!
    Hälsningar
    Jennifer
    SIBA AB

  • Mycket bra
    Funkar alltid bra med Siba.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Aldrig några problem. Full order levereras snabbt.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans av ny mobil
    4 mån sedan
  • Bra
    Skapligt utbud
    Skaplig webbsida

    Funkar!
    4 mån sedan
  • Mycket bra
    bra priser och service
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabba leveranser.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Bra
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Pretty pleased with them. Even though I can't speak Swedish that well, the staff was very helpful and the returns policy is also pretty fantastic. Overall 10/10 experience with Siba.se after several buys from them.
    5 mån sedan
  • Acceptabel
    La en order via webben på en Nexus 7 2013 för uthämtning i butiken, fick snabbt besked att varan var undanlagd. Åkte dit från jobbet på min lunch för att hämta plattan i tron om att det skulle gå snabbt eftersom produkten var undanlagd, trots att det bara var jag och två andra kunder i hela varuhuset tog det runt 10 minuter för den stackars killen i kassan att få personalen på lagret att komma ut med varan.

    Under tiden frågade jag om det var den nordiska modellen med två års garanti eftersom jag inte ville ha en gråimporterad (med bara ett års garanti) och fick ett väldigt svävande svar vilket kändes otryggt men efter mycket velande sa han att det "nog" inte var en gråimporterad modell vilket låter både märkligt och gjorde mig mycket tveksam till köpet. Uppstår det problem så har jag i varje fall säljarens ord som stöd vid ett eventuellt garanti/reklamationsärende.

    SIBA är det bättre alternativet av de stora elektronikkedjorna men i fortsättningen kommer jag dock vända mig till mer kompetenta fackhandlare som vet vad de säljer och kan svara på frågor.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Bra priser bra service, allt brukar gå som på räls.
    6 mån sedan
  • Utmärkt
    Köpte en dataskärm som kom hem helt oskadd och fungerande vid hämtning. Dock tog det någon extra dag för SIBA att skicka ut skärmen från deras lager därav jag drar av en stjärna.

    Helt okej butik att handla från i och med fri frakt ingår.
    6 mån sedan
  • Usel
    Jag var osäker på vilken surfplatta jag skulle välja så jag kontaktade sibas live chat för tips. Jag frågar henne klart och tydligt: Är du kunnig inom detta område eller ska du kanske vidarebefordra detta till en försäljare som kan kontakta mig? Hon säger att hon kan svara och jag frågar henne om jag borde välja Samsung Note 10.1 eller Surface RT.

    Hon svarar: om du inte har något behov utav 3G så är det främst samma sak ang vilken du ska välja då de flesta är android.

    När jag väl kräver mer konkreta svar från en KUNNIG försäljare som vet att Surface RT och Note 10.1 har två olika operativsystem kontakta mig lämnar hon bara chatten utan att säga något (har kvar hela konversationen på bild som bevis).

    Är det så här ni behandlar kunder? Låtsas kunna saker och ting och sedan sk*ta i dem? Jobbar själv hos en av era konkurrenter och vet att man inte behandlar kunder på detta viset. Lycka till med att hålla er kvar på marknaden. Ni har förlorat ännu en kund.
    6 mån sedan
  • Hej,

    Självklart ska vi hjälpa er på bästa sätt och besvara era frågor. Är det så att man inte är kunning nog, finns det alltid någon som är. :)

    Kundbemötande och service är två viktiga punkter som måste fungera.

    Angående vår live-chat har vi haft problem där kunden blir "utkastade" men efter några sekunder ska de komma in igen.
    Det kan varit detta som hänt då det är ett vanligt förekommande. Vi arbetar på att få en fullt fungerande chatt så att detta inte sker eftersom i ert fall försvinner ibland chatten helt.

    Ni kan gärna maila in ert ärende till Kundtjänst@siba.se så ska jag se till att du blir uppringd av någon som är kunnig på dessa två surfplattor.

    Önskar er en trevlig dag!
    Hälsningar
    Jennifer
    SIBA AB

  • Perfekt
    Fungerade jättebra för mig. Köpte en diskmaskin på Siba mot faktura, både fraktfri hemleverans och kostanadsfri faktura. Kan inte bli bättre.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Har köpt Bärbar data och mobiler,,, jätte bra priser och fick jätte bra service,,, mkt bra,,, Mycket nöjd att handla på Siba.. Tack..
    7 mån sedan
  • Ganska dålig
    Jag köpte 2013-08-11 ett Wii U Basic Pack på Siba i Västerås.
    Det framgick inte på hemsidan att enheten är importerad, har Engelsk stickpropp och en rese adapter som saknar CE märkning, även märk "Temporary use only".
    Elsäkerhetsverket har förelagt Webhallen med försäljningsförbud 13EV567 beslutat 2013-08-04 pga liknande omständigheter. Surt, undrar om de låter konsumenterna byta AC adapter
    8 mån sedan
  • Hej,

    Har kollat upp detta nu och du är välkommen in till butiken för att få din enhet utbytt.

    Hälsningar,
    Sofia.

  • Bra
    Bra erbjudande emellanåt, men betydligt långsammare order-/lagerhantering på internetbeställningar än alla andra konkurrenter som jag handlat hos (som också erbjuder gratis frakt).
    8 mån sedan
  • Acceptabel
    Betalade 50kr extra för att få varan inom 2 dagar. Tog 3 dagar. I övrigt hade jag inga problem med varan/leveransen.
    8 mån sedan
  • Hej,

    Är det så att vi inte hållt våra leveransvillkor till er som kund är det självklart att vi återbetalar fraktkostnaden som ni betalat extra för. Skicka gärna ett mail till mig på kundtjanst@siba.se med ordernummer så ska jag se över er order.

    Önskar er en trevlig dag!
    Hälsningar
    Jennifer
    SIBA AB

  • Utmärkt
    Bra pris, snabb leverans (trots fri frakt)
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket snabb leverans. Beställde söndag morgon, leverans tisdag.
    9 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Jag har ogillat SIBA i många år, av flera anledningar. Idag fick jag ännu en, därför får det bli en recension.
    I helgen beställde jag ett spel hos SIBA. De var billigast enligt prisjakt, och de har ju fri frakt. Kanon, tänkte jag. 3-5 arbetsdagar skulle det ta med fri frakt. Så jag beställde.
    Idag är det onsdag, och varan är inte ens skickad. Jag tog kontakt med kundservice för en stund sedan för att fråga varför min vara inte är skickad än. Då visar det sig att till skillnad från alla andra ställen som erbjuder fri frakt och helt enkelt skickar varan med B-post så att det tar lite längre tid med posten, så lägger SIBA beställningen på en B-lista, och det tar enligt kundtjänst 3-5 dagar innan varan ens lämnar deras lager. Det känns inte okej, då "fri frakt"-alternativet antyder att det är frakten det handlar om, inte SIBAs arbete.

    Varan är nu avbeställd, och jag har bokat den för hämtning i butik istället.
    9 mån sedan
  • Frifrakt det innebär, helt enkelt, att frakten kostar 0 kr - oavsett vilken produkt du beställer eller vilket värde din order uppgår till. Med detta alternativ är normal leveranstid 3-5 arbetsdagar.

    Tar tacksamt emot er feedback!

    Ha en fin dag!
    Hälsningar
    Jennifer

  • Perfekt
    Fungerade bra
    9 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra service snabb leverans
    11 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Jag vet inte om det var en tillfällighet, detta var mitt första försök att handla hos Siba.

    Såg en TV av modell större som enligt lagerstatusen skulle finnas på deras webblager. Jag tyckte därför det kändes okej att låta dom reservera pengarna på mitt bankkonto. Efter lång tystnad efter beställningen så loggade jag in och kollade statusen på ordern. "Restnoterad".
    Jag makulerade ordern och kollade på artikeln en sista gång, och konstaterade att det ändå stod på deras webbsida att den fanns på webblagret. Det är nästa köpares problem nu.

    Om detta beror på en felaktig inmatning som inte stämmer överens med det riktiga lagersaldot, eller om det är någon tveksam taktik från Siba kan jag inte svara på. Stjärnorna drog jag av för besväret det hela orsakade mig och de pengar jag inte kunde använda under fem dagar efter denna misslyckade beställning.

    I övrigt tycker jag att personalen på varuhusen verkar riktigt trevliga. Jag kan tänka mig att ge företaget en till chans i framtiden. Jag skulle rekommendera Siba att visa antalet enheter på lagret istället.
    11 mån sedan
  • Självfallet är detta något som borde korrigeras så att det inte står fel på hemsidan med aktuella lagersaldon. Tar detta vidare till webbansvariga så att de kan se över hemsidan och dess lagersaldon.

    När ni lägger en order via hemsidan och varan blir restnoterad kontaktar vi alltid kunden via mail med aktuellt orderstatus samt leveransbesked.

    Vill gärna veta vilken produkt ni hade tittat på så att vi kan få chansen att rätta till lagersaldot på hemsidan.

    Tackar för all feedback, era synpunkter är väldigt viktiga.
    Hoppas vi kan återfå ert förtroende för framtida köp!

    Skickar även detta som PM.

    Mvh Jennifer
    SIBA AB

  • 2013-04-21 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Ganska dålig
    Gjorde en beställning där det tydligt stod att varan finns i lager och "Leveranstid för fri frakt är 3-5 arbetsdagar". Trots detta kommer inget paket och efter 13 dagar så kontaktar jag kundservice och får till svar att "Det har inte funnits tillräckligt många på vårt webblager till de ordrar som kom in därav har leveransen dröjt". Efter påminnelsen så skickades paketet direkt och det vore nog bättre för SIBA att helt enkelt informera sina kunder om dessa ständiga leveransförseningar istället för att komma med dåliga ursäkter.
    1 år sedan
  • Hej,

    Beklagar att vi har brustit i våra rutiner och leveransvillkor. Är det så att vi inte kan leverera en vara i tid ska vi självfallet ta kontakt mer er och sedan se över andra lösningar eller meddela er hur det går med er beställning.

    Tar tacksamt emot er feedback, vi behöver få in denna för att vi ska kunna förbättra oss i de rutiner där vi brustit.

    Önskar er en trevlig dag!
    Hälsningar,

    Jennifer
    SIBA AB

  • Bra
    Ej handlat så mycket på internet via detta företag, men det jag handlat har fungerat kanon. Bra priser och vid mitt tillfälle, även fri frakt!
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Inte köpt supermycket från Siba, men det man köpt har alltid stämt väl överens med beskrivningen av produkten och de har ofta bra priser. Smidig hemsida också!
    1 år sedan
  • Acceptabel
    Tog över två veckor att få hem en väckarklocka som fanns i lager. När jag mailade och frågade om hur det gick med min leverans fick jag som svar att dom skulle vidarebefordra mitt ärende och kontakta mig. Ingen kontaktade mig. Nåväl, fick till slut varan i allafall, men dom måste jobba på frakt och service.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Det tog bara 2 dar tills jag fick hem min produkt! snabb leverans!
    Det va enkelt att chatta med kundtjänsten!
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Mkt trevlig o bra hemsida med bra priser. Mkt trevlig kundservice men ffa ett pålitligt o seriöst företag med bra leveranstider.rekommenderas!
    1 år sedan
  • Usel
    Köpte en nokia lumia 610 av siba i tron att den var ny, men det var en som hade varit ute hos kund innan!
    Trist och inget dom kunde göra nått åt sa dom!
    1 år sedan
  • Ganska bra
    Godkänt.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Dom flesta internet butiker är väl bra när allt funkar men när det blir problem så vill man ju att dom gör vad dom kan för att man skal få sin produkt utan tjafs och detta är SIBA bra på.
    Fick fel på min produkt som jag beställde, jag upptäcker detta på fredags kvällen, gjorde en reklamation på SIBA's web, fick telefon från SIBA Infracity om hur saken blir behandlad, ny vara mottagit på onsdagen.

    sånt gillar vi!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Netonnet och siba är överlägsna.
    1 år sedan
  • Bra
    Tycker Siba är en bra butik, delvis bra priser och bekväm, snabb frakt. Minuset för mig är att urvalet kan vara lite magert och att de i många fall inte är det billigaste alternativet.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde en kamera Samsung EX2F med fri frakt och fick den efter 4 dagar, helt OK. Den var väl emballerad, och den var lätt att följa med kollisökningen. De hade lägsta priset när jag beställde. Lite svårt att hitta på deras hemsida.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    OK
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Fullt godkänt!
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Bokade en GNote2 på nätet, efter haft svårigheter att få en, får mail morgonen efter om att jag kan hämta den. Kommer till affären och hämtar den, dock så gav de mig först en grå, men jag bokade en vit, därav inte en 10:a. Men allt fixade sig, och bra pris med ett speciellt kort så blev billigast av alla, 5200 för en GNote2.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Lämna ett toppen betyg på Siba i Växjö. Tack för hjälpen och sevicen i samband med köp av Pcskärm och trådlösttangentbord.
    1 år sedan