Fri frakt på allt
30 dagars öppet köp
Samma låga pris i butik & webb

http://www.siba.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 48 år sedan
(data från 2016-02-05)
Detaljerad information SIBA har fått betyget (8.63)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Gjorde beställningen onsdag hämtade den dagen efter på utlämningsstället, både Siba och Postnord gjorde ett bra jobb.
    8 dagar sedan
  • Tack för att ni tagit er tid att skriva ett omdöme! Vad roligt att höra att ni känner er nöjd med vår service :) Önskar er en trevlig helg! Mvh Hanna Teamleader Kundtjänst SIBA AB

  • Mycket bra
    Bra butik men de ligger ofta högt i pris!
    12 dagar sedan
  • Usel
    Varning för Siba, de lurar kunder att köpa begagnade varor till fullpris.

    Köpte ett, enligt Siba, helt nytt tangentbord. När jag öppnade kartongen visade det sig att tangentbordet har fullt med flottiga fingeravtryck och batterierna är välanvända.

    Till saken hör att Siba hade återförslutit kartongen till tangentbordet mycket omsorgsfullt för att ge intrycket av att kartongen aldrig hade varit öppnad.

    Det värsta av allt är att Siba inte bad om ursäkt utan informerade mig om att detta förförande är korrekt eftersom de "erbjuder öppet köp till sina kunder". De menar alltså att man får räkna med att ibland få begagnade varor till fullpris om man handlar hos dem. Då kan man väl lika gärna handla på Blocket?

    Jag väljer bort Siba framöver.
    22 dagar sedan
  • Hej psicotec, det var tråkigt att höra att ni känner er missnöjd med vår service. Givetvis skall man bli informerad om det är ett retur ex, demo ex eller liknande. Jag undersöker gärna ert ärende närmre och om ni vill får ni gärna maila mer information kring ärendet till kundtjanst@siba.se, märk ämnesraden med ATT: Hanna.

    Önskar er en trevlig dag!
    Mvh Hanna Teamleader SIBA Kundtjänst

  • Usel
    Min flickvän beställde bredband från Comhem via Siba under mellandagsrean till vår nya lägenhet.

    Hon fick en orderbekräftelse till mailen där ni tackade för beställningen.

    "Tack för din beställning!
    Inom 5 arbetsdagar kommer du få en bekräftelse om din beställning har blivit godkänd. Vår målsättning är att hinna hantera och skicka dig en bekräftelse redan nästkommande arbetsdag. Ansvarig för hanteringen av din beställning är Siba.

    Har du frågor gällande din beställning kan du maila oss på kundtjanst@siba.se.

    Har du supportfrågor gällande dina Com Hem abonnemang eller utrustning så ska du kontakta Com Hem Kundservice på 90 222.

    Du har beställt följande:

    Bredband 250 Mellandagsrea
    Få 250 Mbit i 24 månader för 250 kr i månaden
    250 Mbit/s är ett riktigt snabbt bredband och är ett bra alternativ för familjer där flera är uppkopplade samtidigt med dator, surfplattor eller spelkonsoler*.

    100 - 250 Mbit/s Ta emot filer
    7 - 10 Mbit/s Skicka filer
    5 st E-postadresser
    2 GB Spara smart
    Hastighetsgaranti"

    Idag säger ni att beställningen inte har gått igenom, och att ni inte längre kan erbjuda oss detta pris. Hur kan en beställning som man får bekräftelse på inte gå igenom? Och om den nu inte gått igenom i ert egna system är det ju ert ansvar att fixa det. Usel kundtjänst och service. Att ni annonserar en bredbandstjänst med buller och brak och sedan inte kan leverera den är inget annat än bedrägligt. Akta er för Siba som säljer blufftjänster som inte finns.
    29 dagar sedan
  • Hej Salmo87, vi vill gärna undersöka vad som hänt i ert specifika ärende. Vi vore tacksamma om ni kan maila oss era uppgifter som personnummer, namn och kontaktuppgifter till kundtjanst@siba.se. Märk mailet med ATT: Hanna så undersöker jag det personligen.

    Det är givetvis aldrig vår avsikt att lura någon av våra kunder, i bekräftelsen ovan står det att man inom 5 arbetsdagar får besked om beställningen blivit godkänd och vi vill undersöka vad som gjort att er ansökan inte blivit godkänd.

    Önskar er en trevlig dag!
    Mvh Hanna Teamleader Kundtjänst

  • Ganska bra
    Jag skulle köpa en Asus VC239H skärm i Sisjön. Väl i butiken så tog dom 1800:- betalt för skärmen trots att de tog 1690 :- för samma skärm på deras hemsida. (Det stod också på hemsidan att butikspriset var dessamma.)

    Vi frågade en säljare och han ursäktade misstaget och gav oss priset som var annonserat. (Tror dock att dom skulle ta betalt 1800 :- om vi inte nämde detta.) Acceptabelt, ända tills han upptäckte att skärmen inte fanns på lager FAST det stod på hemsidan att den skulle finnas i butiken i Sisjön.

    Hade detta vart min första gång på Siba så hade jag antagit att det var ett oseriöst företag med falsk marknadsföring men jag har haft goda upplevelser med siba tidigare, trots att dom kan göra sånna här "fulingar." Därför blir betyget 6/10.
    1 mån sedan
  • Hej AntonDaMan, ni hade absolut inte behövt oroa er - vi säljer alltid det till det lägsta priset om vi inte skulle hunnit ändra våra prisskyltar. Vårt prissystem följer alltid våra priser på siba.se, vilket innebär att du alltid får samma låga priser både i butik och på siba.se! Vi är dock mycket tacksamma för att ni påtalar detta och givetvis kan vi alltid bli bättre, i detta fall ändra våra prisskyltar snabbare.

    Angående att varan inte fanns i lager trots att vår hemsida visat det ber vi om ursäkt för. Vårt lagersaldo på siba.se skall alltid vara uppdaterat enligt saldo i butiken men givetvis kan det ibland ske missar vilket vi ber om ursäkt för.

    Ni är välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon 042-202565 eller kundtjanst@siba.se om ni önskar hjälpa med att finna en annan skärm. Vi hoppas att ni ger oss möjligheten att visa att vi kan bättre än såhär och att åter förtjäna ert förtroende!

    Önskar er en trevlig dag!
    Mvh Hanna, Teamleader SIBA Kundtjänst

  • Usel
    Köpte en Samsung s6 edge under julhelgen. Fick erbjudande om att betala 49kr och få express 1-2 vardagars leverans vilket jag nappade på så att jag kunde få den på annan ort innan jag åkte hem. När det dröjt 3 dagar hör jag av mig först till SIBA som säger att de stryker expressavgiften jag betalt. Sen vänder jag mig till Posten som säger att SIBA inte alls beställt express av dem. Då vänder jag mig till SIBA som säger att när man väljer express 1-2 vardagar vid ett köp när man ska välja transportalternativ så innebär det inte att varan skickas med express utan att den går före i kön hos de. Därefter är det samma transport som om man inte hade valt express. Det kallar jag falsk marknadsföring. Den som har bråttom med en leverans rekommenderar jag att vända sig till ett annat företag än SIBA.
    1 mån sedan
  • Hej Lobbe3rd, vi beklagar att du fått missvisande information. Vi erbjuder expressfrakt, vilket innebär att vi (om inget oförutsett händer) levererar kunders beställningar inom 1-2 dagar, beroende på när man lägger sin order och vart i landet man bor. Postnord är vår samarbetspartner för leveranser och har egentligen ingen insyn i vad vi kallar våra tjänster för, vi kan dessvärre inte kommentera/ansvara för saker som en tredje part säger. Vi erbjuder i dagsläget tre fraktalternativ: SIBAs expressfrakt, fri frakt (3-5 dgr leverans) samt urb-it 1 hour. Vi använder oss av Postnord för samtliga leveranser med undantag för urb-it 1 hour.

    Vi ser allvarligt på att du fått missvisande information från såväl våra egna medarbetare men även till viss del från Postnord och håller på att utreda vad som skett i ditt fall. Olika företag väljer att kalla sina fraktsätt för olika saker och det är helt naturligt att Postnord inte vet vad Expressfrakt hos SIBA betyder. Med fraktsättet expressfrakt så garanterar vi att din order plockas och levereras enligt din beställning, något vi inte lyckades upprätthålla i ditt fall. Vi beklagar att vi inte lyckades leverera din order i tid och har förståelse för din besvikelse. Vi återbetalade kostnaden för Expressfrakten då vi inte lyckades leverera din order i tid.

    Hoppas att vi får möjlighet att förtjäna ditt förtroende åter i framtiden!

    Hälsningar
    Hanna Teamleader SIBA Kundtjänst

  • Mycket bra
    Varierande service, vissa är hjälpsamma andra inte..
    1 mån sedan
  • Usel
    Jag köpte ett gaming tangentbord Logitech G910 för 3 månader sedan (september). Jag reserverade varan på siba.se och sedan fick ett mail fråg siba Mobila(Malmö) allt gich ok sålänge... efter 2 månader jag fick problem med [C] tangenten och vände mig till siba Mobila(Malmö). jag blev tillfrågad om jag behövde hjälp och jag berättade felet för säljaren sedan han bad mig att gå till hans kollega efter 30 min kollegan kom fram och sa "garantin täcker inte felet eftersom det inte är fabrikationsfel" han undrade om jag var säker på att inte spillt cola eller kaffe på de. Jag ville reklamera varan säljaren sa jag måste komma med kvittot för köppet fast det fanns registrerade på webben!

    De ville inte hjäpatill. Jag gick hem med mitt trasiga tangentbord.

    Samma kväll kontaktade Logitech och inom 2 veckor fick jag ett nytt tangentbord!

    de kan vara hur trevliga som helst när man handlar hos de men det räcker med att få problem med en vara de ignorerar dig totalt!
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde en Samsung TV på Black Friday.
    6 dagar efter beställningen fick jag ett mail där de skrev att varan blir försenad. Kontakta kundtjänst. Får då svar att beräknad lev är 12-13 dec
    2 dagar senare får jag ytterligare ett mail med alternativ:

    1 vänta tills den kom in i lager, tid ej bekräftad men trol vis runt 12 dec
    2 köpa en motsvarande TV LG som de tycker men inte jag
    3 få ett presentkort på 200 kr och avbeställa ordern

    De kan inte precisera leveranstid den18/12 utan påstår runt nyår.
    Avbeställer ordern den 20/12
    Tycker det är oseriöst att sälja varor man inte har i lager, sedan skylla på att leverantören inte kan leverera.
    Kommer inte handla där igen.
    1 mån sedan
  • Usel
    Gjorde en beställning på en mobil under BlackFriday . Mobilen som jag beställde kan jag ej se på sidan längre så jag antar att det fanns på lagret då??
    Efter ca 3 dar får jag ett mail om att jag ej kommer att få det jag beställt inom utlovad leveranstid pga slutförsäljning.
    - Det ska inte ta 3 dar för att få ett mail om lagerstatus. Hade jag fått reda på det tidigare kunde jag valt en annan modell men nu kan jag ej, för då måste jag betala ordinarie pris.

    Enligt deras kundtjänst skulle varan finnas på lager igen tidigt nästa vecka, men tidigt blev det inte snarare slutet av veckan, på en Torsdag och de har inte skickat iväg mobilen ännu.(skriver på en fredag)

    Nu på måndag skriver jag till de igen och de säger att varan finns i lager men de vet inte när de kommer skicka iväg varan. Nu är jag less och avbokat ordern.
    Ingen mer siba för min del
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Dålig
    TL;DR:
    Jag har aldrig haft så mycket problem med en reklamation av en produkt som haft med mitt senaste köp av SIBA. Jag avråder andra från att handla från detta företag.

    Jag beställde en telefon (LG G4) som fanns i lager under Black Friday helgen. På tisdagen hade jag telefonen. Allt frid och fröjd. Jag upptäckte direkt ett fel och kontaktade kundtjänst samma dag. Först skulle jag bara vänta så skulle det komma en ny och efter det skulle jag skicka in den jag hade hos mig. Men det blev ändrat dagen efter och jag fick fraktsedel via mail och skickade tillbaka telefonen dagen efter, torsdagen den 3:a december. Redan där tog det en dag längre än vad som egentligen behövdes.

    Förra fredagen den 4:e december mottog de telefonen. På tisdagen den 8:e mailade jag och frågade vad som händer. Den 9:e får jag ett mail med ett kolllinummer där det står att den skickas samma dag. Fredagen den 11:e december ringer jag och frågar vad de pysslar med och varför jag inte fått min telefon. Jag får då veta att det ”uppstått komplikationer med ordern”. Några samtal senare till SIBAs kundtjänst får jag veta sanningen – de har lyckats sätta två fraktsedlar på mitt paket och SKICKAT TILL FEL MOTTAGARE!? Helt sanslöst hur de ens lyckas med det.

    Kundtjänst vill vänta på att de ska få tillbaka paketet och sedan skicka det till mig. Jag vägrar då jag inte vill ha en paket som kan ha öppnats och dessutom vet de inte när paketet kommer tillbaka till dem. Till slut frågar jag hur jag får en ny LG G4 snabbast, vilket då blir genom att lägga en ny order och betala på faktura. Den beräknas vara framme på tisdag den 15:e december.

    Idag den 14:e december ringer jag igen och frågar varför jag ännu inte fått något kollinummer. Ärendet har då frysts pga att ”faktureringsföretaget ibland gör stickprover och väntar på godkännande från dem”. Kundtjänst erbjuder sig då att ringa dem och löser så att min telefon skickas till lageravdelningen som så klart inte hinner få klart paketet med dagens post. Tidigast onsdag kommer den, trots att det ska skickas med express och ska vara framme på en till två dagar.

    Jag är oerhört besviken på hur SIBA strulat och inte kunnat skicka ut en ny telefon på sju arbetsdagar. Skandaldåligt! Jag avråder andra från att handla från detta företag.

    Edit 151215: Uppgraderar till två stjärnor då SIBA faktiskt ansträngde sig och skickade paketet sent igår, jag fick ett mail om leveransbekräftelse kl 20.57. Paketet mottogs idag.
    1 mån sedan
  • Hej perperub, vi vill börja med att be om ursäkt för allt strul som detta orsakat för er. Det som skett är givetvis mycket olyckligt och att ni som kund blivit drabbad med försenad leverans beklagar vi verkligen. Jag känner igen ert ärende och vill gärna att ni återkommer med ert ordernummer via mail till kundtjanst@siba.se i ämnesraden skriver ni; ATT: Hanna J, så tar jag personligen hand om det. Ha en fin dag! Mvh Hanna, kundtjänstansvarig.

  • Usel
    Gjorde en beställning och fick en vara som inte var ny. Kartongen var öppnad och det fanns repor på varan! Väldigt dåligt! Ska aldrig mer handla där!
    Det gällde XBOX ONE. De är säkert medvetna om detta. Dessa öppna varor borde aldrig säljas som nya!
    Det var sista gången jag handlade på SIBA!
    1 mån sedan
  • Hej NaMiYo, det var mycket olyckligt att höra att ni fått en redan öppnad produkt när ni beställt från oss. Jag ser gärna att ni kontaktar vår kundtjänst så att vi får undersöka detta. Vänligen maila till kundtjanst@siba.se eller ring 042-202565. Önskar er en trevlig dag! Mvh Hanna, kundtjänstansvarig.

  • Acceptabel
    Beställer 3 saker och får leverans på dessa men SIBA kan bara ge mig kvitto på en vara. Trots 4 försök med deras kundtjänst är det ingen som kan leverera kvittot till min mail på de prylar jag saknar kvitto för. Nu var de billigare saker men om jag hade köpt en dator och sen inte får kvitto, hur gör man då?! Kommer INTE handla här igen, massivt strul.
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Har inte handlat hos Siba på flera år, men chansade då de var billigast på sakerna jag ville ha - vilket kändes rätt imponerande för att vara Siba. Beställde den 2 december kl. 02.00 med faktura helt felfritt. Valde fri frakt och hämtade idag, den 4 december kl. 11.00, ut mitt paket hos närmaste ombud. Med andra ord felfritt när det kom till köp och leverans.

    Chattade även med deras support och ställde lite frågor om leveransen och fick väldigt bra svar. Inge bullshit på något sätt - utan raka puckar, vilket uppskattas då jag handlar en del på nätet och ibland blir man bra paff hur vissa sidors support tar hand om ens ärenden.

    Har som sagt inte haft några problem med produkterna, så kan tyvärr inte yttra mig om serviceärenden, returer eller ånger.

    Efter detta köp kommer jag inte i framtiden att bara blicka förbi Siba när jag ska beställa något! Solklart. :)
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Billigt under rean, gratis frakt, paketet kom precis in i brevlådan och det gick snabbt. Smidigt :)
    2 mån sedan
  • Usel
    Helt värdelösa, lurar kunder då de inte skickar med allt man beställt på order samt kan inte hålla utsatta leveranstider utan man får ett mail där det står att det är slut i lager efter 4 arbetsdagar när det skall vara levererat efter fem. Aldrig igen.
    2 mån sedan
  • Hej vastrom11, det var tråkigt att höra att ni inte känner er nöjd med vår service. Återkom gärna till vår kundtjänst så skall vi se över ert ärende. Ni är välkommen att skicka ett mail till kundtjanst@siba.se eller ringa oss på 042-202565. Önskar er en trevlig dag! Mvh Hanna, kundtjänstansvarig SIBA.

  • Usel
    Beställde varor under Black Friday som såg ut att finnas i lager. Valde expressfrakt vilket skulle medföra att jag skulle få varan 1-2 dagar efter beställning. Fick veta idag att varan inte har lämnat Sibas lagerför att varan är restnoterad eller dylikt, det var tydligen "högt tryck" under Black Friday (som alla andra nätbutiker säkert under denna dag). Nästa gång jag beställer från Siba så ska jag ringa och dubbelkolla så att de verkligen har varan i lager, hemsidan verkar man inte kunna lita på. Denna typ av fel på websidan känns lite 2010 och inte godtagbart 2015. Aldrig varit med om liknande hos någon annan webbutik under julhandel, black friday eller dylikt.

    Det stod även att varorna var i lager över 6 timmar efter det att jag hade beställt.
    2 mån sedan
  • Usel
    hp datan som kostar 1990 på annonsbladed har aldrig funnits på siba.se eller på butikerna! har väntat tills på morronen så skulle jag köpa datan men den fanns aldrig! åkte till siba butiken och frågade om datan dom sa att den tog slut! jävla lögnare! det var sista gången jag sätter min fot på siba! ska säga upp mitt kort! skärpning jävla lögnare!
    2 mån sedan
  • Dålig
    Black Friday:
    Kl 8:30 Går in på Siba.se för att köpa xbox one inkl FIFa och Halo 5 till priset 2490:- som skickats ut i reklam dagen innan. På hemsidan kostar den dock 2990:-.
    kl 9.00 Går in på siba.se igen. Nu finns plötsligt xbox med FIFA och Halo 5 för priset 2490:-. Lägger varorna i korgen. Priset 2490:- visas när jag kommer till kassan.
    kl 9.01 När jag fyller i mina uppgifter visas plötsligt priset 2990:-. Halo 5 är plötsligt inte med längre. Trycker avbryt för att börja om.
    kl 9.02 Backar till siba.se. Xbox one inkl Fifa och Halo 5 är "slut i webshoppen".

    Kvalificerat bedrägeri!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    SIBA har gjort en comeback och har plötsligt börjat toppa i utbud , pris och hemsidans upplägg. Snabb och enkel leverans också.
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    gick som det ska.
    2 mån sedan
  • Usel
    Butiken i sig är det väl inget fel på direkt.
    Men deras reklamationshantering är ett skämt.

    Inte nog med att det inte går att ringa till själva butikerna, det finns bara ett centralnummer. Men när man pratar eller chattar med dem så hittar de på saker, rena lögner och klyschor som "vi har en öppen dialog med verkstaden", "vi vet inte varför de inte har skickat tillbaka din apparat, det finns inget spårningsnummer". "Väntar på reservdelar". Det sista påhittet om reservdelar är extra skojigt eftersom man kan logga in och läsa reparationsstatus och då var den "färdig, utbyte av xxx, utlämnad från verkstad".

    När sanningen var att tredjeparts-verkstaden hade returnerat den lagade varan efter 2 dagar och visst hade ett spårningsnummer som var lätt att hitta, då såg man sanningen, att varan låg i min Sibabutik i 8 dagar och väntade för att den inte hade blivit incannad i systemet.

    Alla dessa dagar lovade centralsupporten att de hade prioriterat upp ärendet och pratat med butiken. Antingen ljuger de och följer ett manus som ska låta bra, eller så är de otroligt inkompetenta - eller en mix av båda. Det lutar åt det sistnämnda.

    Slutligen bad de mig avvakta även den 8:e dagen fast jag visste att varan låg och väntade i butik (jag hade ju fraktarens spårningsnummer). Då åkte jag in dit och hon i kassan kunde plocka fram den på 1 minut.

    Det går bra att handla där, men be till högre makter att du aldrig behöver lämna in något.

    Siba: skit i era kunder, gör det, men var ärliga och säg att ni inte vet istället för att hitta på saker "centralt".
    2 mån sedan
  • Hej markusw, det var tråkigt att läsa om er upplevelse när ni varit i kontakt med vår kundservice. Jag ber er maila till kundtjanst@siba.se med beskrivning av ert ärende och servicenummer. Skriv gärna ATT: Hanna i ämnesraden så tar jag personligen en titt på ärendet. Önskar er en trevlig dag! Mvh Hanna, kundtjänstansvarig.

  • Ganska dålig
    Beställde en ipad pro eftersom de hade dem på lager, och valde expressfrakt 1-2 dagar. Nu efter 24h har de inte ens hunnit packa varan, trots att de enligt hemsidan ska skicka beställningar samma dag om man beställer innan kl 14.

    Kundtjänsten var iaf helt okej, eftersom de åtminstone hade koll på att min order varken hade packats eller skickats än.
    2 mån sedan
  • Usel
    Hej
    Håll er undan SIBA!. 1 stjärna är för mycket egentligen! Min bror köpte en "ny" dator i butik i lördags i Trollhättan. Dom hade ett ex kvar av datorn min bror ville ha. Han får erbjudande om att få 10% avslag på priset om han avsäger sig rätten till öppet köp, bara det visar att nåt är lurt. Tyvärr tar min bror erbjudandet i god tro.

    I annonsen står det att datorn har Windows 8 men av någon anledning har säljaren installerat Windows 10 på den, lurtx2.
    Min bror får hem den och installerar den. Det visar sig att den är helt felinställt från fabrik. Språket är delat engelska och svenska. Google Chrome blir en tysk version och oavsett vad man gör så fortsätter det vara delat språk till viss del. Sedan så finns det nåt ursprungsprogram installerat som skapar popups som inte går att få bort.
    Min bror åker till butiken för att häva köpet då produkten inte var fungerande. De vill inte ta tillbaka den utan vill lämna in den på lagning! Min bror köpte datorn igår och så fort han upptäckte att det var fel på varan så åkte han till butiken. Han ska inte behöva vänta 4 veckor!
    Enligt konsumentköpslagen så har han rätt att få pengarna tillbaka. Speciellt då varan var ICKE-FUNGERANDE från första stund. Säljaren säger att det står "Säljes i befintligt skick" och att han då inte har rätt att lämna tillbaka den.
    För det första så fanns det INGEN information om att de felen som finns med datorn fanns. För det andra så gäller inte det säljaren säger enligt lagen: "17 §: Även om en vara har sålts i "befintligt skick" eller med ett liknande allmänt förbehåll, skall den anses felaktig, om den är i sämre skick än köparen med hänsyn till varans pris och övriga omständigheter med fog har kunnat förutsätta."

    Dessutom föreslår den SIBA-anställde att min bror ska hälla cola över datorn för att det då endast tar 10 dagar att få en ny dator. Vad är det för oseriösa säljare????
    Min bror ger sig inte men blir tillsagd att komma tillbaka imorgon måndag då deras chef är på plats. Jag hoppas verkligen att denne chef är mer seriös än säljarna min bror haft med att göra.
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Proffsig!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Duktig personal.
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Inget att klaga över. Hämtade ut lite grejer idag som jag beställde på nätet. Bl.a från Siba. Snabbt å enkelt.
    3 mån sedan
  • Usel
    Håll er borta från det här mygelföretaget.
    Köpte en TV från SIBA som var trasig vid leverans ( inga emballage-skador ) och ringde då upp Kundtjänst för att se om jag kunde få en ny TV.

    Mannen på Kundtjänst sa, "skicka bilder på TV:n så skickar vi ut en ny TV och så lämnar du den gamla till postbudet vid mottagande av den nya". En vecka senare hade fortfarande inget hänt, så jag ringde upp igen. Då sa dem att de aldrig hört talas om det här och påstod att jag ljög.
    Försiktig som jag är så skrev jag ner namnet på han jag talade med först och när jag nämnde det så visste de plötsligt direkt vad jag talade om och skulle återkomma dagen efter.

    En vecka senare igen, inget svar och jag hör av mig igen. Nu säger dem samma sak, de har inget minne av att det här har sagts och jag får återigen ta upp namnet på han jag talade med först. Samma historia, de får plötsligt ett övermänskligt bra minne men nu är min TV plötsligt borta ur sortimentet, så dem måste vänta på att leverantören ska skicka en ny, vilket skulle ta max fem dagar. Två veckor senare får jag äntligen min TV, men utan retursedel till den gamla. Så jag ringer upp kundtjänst igen.

    "Kontakta posten, vänta på deras svar och se om de vill ersätta oss", säger dem då.
    Hur är det mitt ansvar att krångla med posten å deras vägnar?

    Nåväl, inget hände med posten och veckorna gick. Sen idag fick jag ett samtal från kundtjänst där dem kräver tillbaks TV:n omedelbart och påstår att jag inte har skickat några bilder till dem ( igen påstår dem att jag ljuger ). Men jag har kvar mailet som deras jävla kundtjänstmedarbetare har svarat på och kollat på bilderna.

    Nu hoppas jag det är slut med det här eftersom jag lämnar tillbaks TV:n ( äntligen ), men HUR kan det få gå till på det här viset?
    3 mån sedan
  • Hej Nephix, det är mycket tråkigt att ni inte känner er nöjd med vår service. Detta låter sig inte likt vår kundtjänst personal och vi vill gärna undersöka vad som skett. Jag vore tacksam om ni kan återkomma med mer information samt ordernummer via mail. Vänligen maila till kundtjanst@siba.se och märk ämnesraden med "ATT: Hanna". Önskar er en trevlig dag! Mvh Hanna, Kundtjänstansvarig SIBA.

  • Acceptabel
    Bra priser, snabb leverans, allt bra. Men jag gjorde ett fakturaköp på ett par hundra kronor och fick hem ett brev från UC. Det är första och sista gången jag handlar hos Siba av samma anledning. Givetvis ska en kreditprövning göras, men det här är första gången på många år - och första gången på en så låg summa - som det har behövt resultera i en s.a.s. "djup" kreditupplysning. Klarna, Avarda, Billmate, Payson m.fl. - ingen gör såhär. Och då handlar jag mot faktura flera gånger i månaden på nätet sedan många år tillbaka. Det här förtjänar 1/10 i betyg, men vägs upp av att upplevelsen i övrigt var felfri.
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    Helt okej, lite längre leveranstid än önskat. Annars var allt bra.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Otroligt snabb leverans. Beställde en stationär dator, Lenovo Erazer X310, på torsdagen. Dagen efter kunde jag hämta den på posten. Lågt pris på datorn som fungerar utmärkt!
    4 mån sedan
  • Hej Anaxagoras, det gläder mig att höra att ni är nöjd med både vår service samt den produkt som ni beställt! Om ni har några frågor är ni välkommen att kontakta vår kundtjänst som har öppet vardagar mellan 9-18 :) Ha en trevlig helg! Mvh Hanna, kundtjänstansvarig.

  • Perfekt
    T
    4 mån sedan
  • Ganska bra
    beställde på söndag och fick min högtalare på fredag. tycker det är lite väl lång tid. annars bra.
    4 mån sedan
  • Bra
    Köpte en robotdammsugare.

    Levererades efter 4 dagar.
    Inte så bra dammsugare men butiken är bra.
    Handlat några gånger.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde produkt från SIBA samma dag som jag avbokat en likadan vara från Buildor, där det mest strulade. Fick bekräftelse på beställning omedelbart och varan två dagar efter. Bra priser. Är mycket nöjd.
    5 mån sedan
  • Ganska bra
    Någon högre Hifi-skola har de ju inte gått i!
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    beställt två produkter nyligen ganska korta perioder emellan och bådera gångerna så har det varit mycket prisvärt och fraktfritt! 1-2 dagars leveranser dessutom, detta uppskattas! Hoppas om det skulle behövas i framtiden att reklamationer mottages lika smärtfritt!

    Får i nuläget därför 9 av 10 i poängsättning, fortsätt så här Siba!
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Beställt från onlinebuitken många gånger, leverans inom 2 dagar alla gånger!
    6 mån sedan
  • Perfekt
    siba bäst
    6 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställde en kameraväska. Fick den skickad omgående och den anlände till mig snabbt och väl embalerad. Var enkelt att beställa från hemsidan. En positiv köpupplevelse!
    6 mån sedan
  • Usel
    Siba suger!
    Trots att det står 9995.- på DERAS hemsida och Xpress frakt ingår
    så blev det 11 790.- utan Xpress frakt när man lägger det i sin varukorg!

    Lägg då till en kundservice som allmänt misstror sina kunder samt behandlar dom styvmodigt.

    Siba har dålig koll i största allmänhet om hur man gör affärer för att få nöjda kunder.
    6 mån sedan
  • Hej Patrek, det var tråkigt att höra och som ni beskriver det låter det mycket märkligt. Jag ser gärna att ni mailar till oss så vi kan undersöka vad som skett lite närmre. Skicka då ett mail till kundtjanst@siba.se och skriva ATT: Hanna i ämnesraden så kikar vi på det. Ha en fin dag! Mvh Hanna, kundtjänstansvarig

  • Mycket bra
    Lite opålitlig lagersaldo, men kunnig serviceminded kundtjänst
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Har alltid fungerat att köpa från Siba. Rekommenderar.
    7 mån sedan
  • Usel
    Måste poängtera att detta avser köp med presentkort eller rikskuponger, inget annat

    Undvik att använda presentkort på deras sida från vinster eller privata om du handlar online. Dom gör allt för att inte godkänna dom fast dom är inregistrerade. Fruktansvärt omständigt och usla till inga rutiner för presentkort eller rabattkuponger. Jag använde dessutom inte upp hela presentkorts beloppet på serienumret på kortet. Resterande slant försvann efter det i tomma intet och dom återfick jag aldrig och gick inte att hitta
    8 mån sedan
  • Hej Kenneon, det är tråkigt att höra att ni inte känner er nöjd när ni gjort ett köp med presentkort på siba.se. Jag ber er återkomma med ordernummer så att vi kan undersöka närmre vad som skett. Ni är välkommen att maila till kundtjanst@siba.se och märk mailet med ATT: Hanna, så skall jag utreda vad som skett. Ha en bra dag! Mvh Hanna, SIBA AB

  • Perfekt
    Köpte en ny mobil på Siba i Örebro. 2 dagar senare upptäckte jag att den hade flera döda pixlar. Åkte tillbaka till butiken och fick den utbytt mot en ny utan diskussion. Servicevänlig och engagerad personal. Full pott!
    8 mån sedan
  • Hej calledun, det var roligt att höra! Självklart skall jag delge era fina ord till berörd butik också :) Ha en fin dag! Mvh Hanna

  • Mycket bra
    Säkert bra
    8 mån sedan
  • Usel
    Beställning av 55'' tv, soundbar och blu-ray-spelare i tisdags (12:e), gratis expressfrakt 1-3 arbetsdagar ingår som erbjudande.
    Får mail med kollinummer på tre olika paket, varav inget av dem rymmer den 55'' tv som jag beställt. Mailar till SIBA för att påtala detta, specificerat med mått och vikt på tv:n och de andra produkterna. Får till svar att det inte är något fel, och att allt är som det ska, trots att det fattas ca. 40 cm och 15 kg på kollit som enligt SIBA innehåller tv:n.

    Posten levererar hem grejerna idag (19:e, VM i expressfrakt), och jag får inte hem en 55'' tv, utan en 32''. Vägrar naturligtvis ta emot den försändelsen, och kontaktar SIBA för att återigen påtala felet.

    Får reda på att min tv skickats till någon annan, och den 32'' som jag fick skulle till denne. Killen i kundtjänsten erbjuder att lägga en ny beställning på min 55'' för jag ska få den så snabbt som möjligt, istället för att de ska vänta på att få tillbaka den ursprungliga från posten och skicka den.

    Inget erbjudande om kompensation, trots att det är SIBA som har fuckat upp beställningen ordentligt även fast jag påtalat att det är fel för dem, och när jag frågar om hur jag kommer att kompenseras får jag till svar "Det jag kan göra är att skicka ett presentkort på 100 kr". Nekar detta, och får sedan svar via mail att jag får ett presentkort på 300 skickat via vanlig post efter att supportkillen kollat med sina chefer. Det minsta man hade kunnat begära är väl att kompa blu-rayspelaren för 799 kr när de gjort bort sig.

    Pinsamt agerat från SIBA!
    8 mån sedan
  • Hej Markman, jag beklagar såklart det som skett och vill gärna undersöka saken närmre. Jag önskar att ni återkommer till oss med ordernummer på kundtjanst@siba.se. Märk gärna mailet med ATT: Hanna Johansson så fångar jag upp det för att se vad det är som skett. Önskar er en trevlig dag! Mvh Hanna Johansson, kundtjänstansvarig.

  • Perfekt
    Verkligen snabbt leverans...beställde i går fick hem varan dagen efter..
    9 mån sedan
  • Acceptabel
    Bra att ha fri frakt, men det tog 9 dagar att få varan istället för 3-5 dagar som står på Sibas sida. Mycket besviken.
    10 mån sedan
  • Hej Prisyakt,

    Oj, de låter inte bra att leveranstiden inte stämde. Jag vill gärna undersöka mer vad kan ha gått snett i leveransen till er. Återkom gärna till kunstjanst@siba.se med mer information om er order så ska jag se över vad som hänt. Skriv ATT: Jennifer prisjakt så kommer jag att hantera ert ärende.

    Ha en fin dag!
    Mvh
    Jennifer
    SIBA AB

  • Bra
    Bra
    11 mån sedan