Fri frakt & fri faktura
30 dagars öppet köp
Samma låga pris i butik & webb

http://www.siba.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 49 år sedan
Detaljerad information SIBA har fått betyget (8.06)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Långsam leverans och svarar inte på mail.
    2 dagar sedan
  • Acceptabel
    Hade först en telefon som snäckan la av på och den åkte in på lagning.. när jag fick tillbaka den så var det nåt annat som var sönder.. var utan hemtelefon i 3 veckor.. sen fick jag en ny efter många om och men
    4 dagar sedan
  • Mycket bra
    Köpte 4 prylar från Siba, kom i 3 olika paket.. De kom dock inom utlovad tid, så det var ju bra.
    4 dagar sedan
  • Usel
    Problem ifrån första dag, döda pixlar, bild som laggat, appar som inte fungerar, ljud som sprakar m.m

    VARNING för att köpa tv via SIBA, supporten är under all kritik.
    9 dagar sedan
  • Utmärkt
    .
    9 dagar sedan
  • Perfekt
    Köpte en grej på deras webbutik. Fick den efter rimligt antar dagar. Inga problem och inga som helst anmärkningar.
    11 dagar sedan
  • Ganska bra
    Mellanmjölk butik
    21 dagar sedan
  • Ganska bra
    Dålig service
    24 dagar sedan
  • Usel
    sämst!
    29 dagar sedan
  • Usel
    Mitt intryck är blandat om siba. Webbshoppen är fungerande utan problematik. Den lokala butiken i Uppsala är dock under all kritik.

    Bland annat av följande skäl:

    Bokade på webbsidan en order till att hämta upp i den lokala butiken. Trots att jag väntade i hela 4 timmar fick jag aldrig något meddelande om att orden blivit undanlagd. Åkte därför till butiken ändå och gick till kassan där de hänvisade mig ut till en säljare. Fick då vänta inte mindre än 30 minuter (!) i kö innan en person försökte sälja på mig en annan dyrare produkt trots att jag påtalade att jag vela hämta ut min lagda order... Under denna långa väntan hjälpte det inte speciellt mycket att den andra (av två) säljaren stod och pratade om den kommande nintendo switch spelkonsollen med sin kompis som tydligen var på besök i butiken(?) för att sedan gå på rast trots lång kö bakom mig. Tyvärr var detta inte första gånger jag fått väntat länge på att varor ska reserverats (vilket de ändå inte gjorts) samt fått väntat lång tid i kö på att få hjälp, trots besök lugna tider när det vart få besökare i butiken.

    En andra gång åkte jag för att köpa en multiroom högtalare (samsung m3) som skulle finnas i lager enligt webbsidan. När jag kom fram fanns såklart inte denna...Enligt säljaren berodde detta på att det enligt deras system var så att visningsprodukten också fanns med i lagersaldot. Men, man fick dock inte köpa visningsprodukten ifall man vela, för den tillhörde tydligen samsung...Det känns totalt idootiskt att ha med visningsexemplar som inte ens kan köpas på det angivna lagersaldot på webbsidan.

    En tredje gång när jag kollade på bluetooth högtalare så blev jag intresserad av en jbl flip 3 högtalare. jbl flip 3 högtalaren stod bredvid jbl charge 2 högtalaren och de båda högtalarna hade varsin prislapp. Charge 2 högtalaren 1500:- och flip högtalaren 600:-. När jag kommer fram till kassan visar der sig såklart att prislappen för flip 3 inte stämmde då prislappen på 600:- var för en äldre utgående flip 2 högtalaren som inte ens fanns för försälning i butiken. Detta alltså trots att prislappen satt under flip 3 högtalarna samt att flip 2 högtalaren inte ens fanns i den lokala butiken eller på sibas webbplats och inte heller gjort det under de senaste 6 månaderna enligt prisjakts statistik. När jag påpekar det uppenbara syftningsfelet som jag såväl som många andra kunder kunde drabbas av möts jag av en helt nonchalant säljare som istället för att snabbt ta bort prislappen för flip 2 högtalaren och be om ursäkt valder att en lång period argumentera med mig istället. Det hade tagit ungefär 5 sekunder att tagit bort prislappen för flip 2 som ändå inte säljs längre (och således knappast behöver sitta kvar på hyllan där flip 3 högtalarna säljs).

    Nej den lokala butiken är verkligen inte att rekommendera. Webbshoppen är dock okej.
    1 mån sedan
  • Usel
    Ok story time!

    För 3 veckor sedan beställde jag en skrivbordsmikrofon från Siba. Enligt deras hemsida så tar normal leverans 3-5 dagar. 10 dagar senare men jag har fortfarande inte fått varan. "Ok sånt som händer" tänker jag. Tar kontakt med deras kundtjänst och de säger att ibland blir det strul från Postens sida och de kan inte göra något åt det förrän 10 arbetsdagar har gått. Två veckor går ut och jag har fortfarande inte fått varan. Så jag kontaktar deras kundtjänst igen. 30 minuter av "du är nu i kö, vi svarar på ditt samtal så fort som möjligt" senare och någon lyfter äntligen lurjäveln. Han verkar jättetrevlig. Jag förklarar situationen för honom, han verkar förstå frustrationen, ber om ursäkt och säger att situationen ligger inte i deras händer då det är posten som strulat. Han ger mig 2 alternativ: Antigen häver jag köpet eller så skickar de en ny mikrofon. Jag frågar hur långt tid det tar om de skickar en ny och han verkar säker att den här gången ska den komma fram inom en vecka. Trevligt, tänker jag, då slipper jag lägga en ny beställning. Dessutom så var ju inte det här deras fel utan Postens, de förtjänar en till chans. Så jag svarar att de kan skicka ut en ny om den kommer fram inom en vecka. 10 minuter senare och jag får en mail från dem som bekräftar att en ny vara skall skickas så snabbt som möjligt. Jag är nöjd och beredd att ge dem en bra betyg. 3 dagar senare så kollar jag på min bankkonto och jag ser att de har skickat tillbaka pengarna från beställningen. Konstigt, tänker jag och tar kontakt med deras kundtjänst för tredje gången, den här gången via chattfunkionen på deras hemsida då jag inte har tid att vänta 30 minuter igen. Det är en tjej som svarar den här gången. Jag berättar om hela historien igen. "Det här var ju konstigt" får jag tillbaka. Din order är inte kvar och du får jättegärna lägga en ny. Det visar sig att min order är annullerad, pengarna har skickats tillbaka och att jag väntat förgäves i en vecka på att de ska skicka satansmikrofonen. Förvånat berättar jag att jag har ju pratat med deras kundtjänst för en vecka sedan, och de bekräftade både per telefon och skriftligt via mail att en ny mikrofon skulle skickas till mig. Men nej, tyvärr så kan hon inte se ordern i deras system. Jag får helt enkelt lägga en ny. Beställde samma vara för samma pris på Webhallen. Fick mail inom 2 timmar att varan är ivägskickad. Visar verkligen den otroliga skillnaden mellan ett skojarföretag och en seriös aktör.

    Första och sista gången jag handlar på Siba. Jag är bara glad att det var en liten grej jag beställde, och att jag fick pengarna tillbaka. Hade det varit en större order så vet jag inte hur förbannad jag skulle ha blivit.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Handlat flera gånger på SIBA och det har gått vägen alla gånger, jag är mycket nöjd med deras produkter och trevligt bemötande från kunnig personal.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Fick mycket god service då jag köpte min nya TV.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Jag har köpt mina första grejer nånsin hos Siba i Backaplan, den var ok, jag var nöjd, senare handlade jag i butiken på Götaplatsen, den var bra men butiken finns inte längre. De senaste 5-6 åren har varit på butiken i Järnbrott, otrolig sura och fräcka personal. Jag ångrar mig djup varje gång jag hamnar där. Det känns som om butikerna är under avveckling, half toma, personalen syns inte till, allt ligger huller om buller. Handla på nätet går betydlig smidigare, ungefär som Netonnet!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Handlar mest över nätet från Siba och NetOnNet, sällan i butik. Smidigt och går snabbt. På kvällen dagen efter jag beställt brukar Siba och NetOnNet lämna över paketet till PostNord. Sedan transporteras det från Borås till Stockholm över natten och kommer fram tidigt på morgonen. Mitt serviceställe brukar ha paketet klart för utlämning vid lunchtid.

    Har beställt med 60-dagars faktura via Resursbank och fått ca 73 dagars kredit som mest. Det fördröjer kanske beställningen ibland när det måste göras en kreditkontroll och någon gång har de även ringt från Resursbank för att göra en stickprovskontroll men jag tycker det fungerar bra.

    Beställde en PSU till min nya dator senast och SIBA hade lägsta pris av alla på prisjakt på just den jag ville ha. De var t.o.m. billigare än amazon.com, Newegg etc.

    Kan bara bli tummen upp från mig!
    2 mån sedan
  • Utmärkt
    Gick otroligt snabbt att få hem TVn. Beställde på en måndag. På onsdag stod den på mitt golv. Detta med deras gratis frakt.
    3 mån sedan
  • Hej C0LD! Tack för ditt omdöme!

    Härligt att höra att leveransen gick snabbt och felfritt! Hoppas du är nöjd med din nya TV! Tack igen för ditt omdöme!

    Mvh Filiph

  • Usel
    Hur det kan ta Mån (beställde före 12) - Tors (skickades från lager) för att skicka en mobil som finns i lager (nexus 6p) kan jag inte förstå. Som andras omdömen jag läst så är detta ett konstant problem tydligen.

    FIXA!
    3 mån sedan
  • Hej Me Saber! Tack för ert omdöme!

    Ber om ursäkt att er order skickats i senaste laget! Vårt fri-frakt alternativ tar normalt 3-5 arbetsdagar. Önskas en snabbare leverans finns express-alternativ i kassan för frakten som tar 1-2 dagar.

    Mvh Filiph

  • Mycket bra
    OK priser och snabb leverans även fast man bor lite på vischan!
    3 mån sedan
  • Hej heycrayfish, tack för ditt omdöme!

    Roligt att höra att ni är nöjd med våra leveranser! Hoppas att ni är nöjd med produkten/produkterna med! Tack igen för ert fina omdöme!

    Mvh Filiph

  • Usel
    Beställde en TV som fanns i lager. Efter en vecka hade den fortfarande inte skickats. Får ett mail att den är slut i lagret, men de ber mig vänta medan de tar in fler från ett externt lager. Ytterligare en vecka senare kommer ett nytt mail att den tyvärr visst var slut i alla fall, så de makulerar ordern.

    Efter mer än en vecka senare utav mailkorrespondens fram och tillbaka, där de i bästa fall svarar med ett mail per arbetsdag, kan de erbjuda mig ynka 1000 kr rabatt på en motsvarande TV men för dubbla priset mot vad jag beställt. (Som jag dessutom upptäckte att man med mecenat/personalkort kan köpa med mer än 3000 kr rabatt). Gav även förslag på flera andra motsvarande produkter men fick bara till svar att det ej gick att ge rabatt på någon utav dem.

    - Långa svarstider från supporten
    - Orderbekräftelse betyder uppenbarligen inte att ordern är bekräftad
    - Tog två veckor för dem att konstatera att de sålt en vara som inte fanns i lager

    De levde tyvärr inte upp till mina förväntningar.
    3 mån sedan
  • Hej marcusessd, tack för ert inlägg!

    Ber om ursäkt att det tagit tid att få en vara levererad. En orderbekräftelse innebär att er order är inlagd i systemet, att den är mottagen av oss och behandlas. Därefter går det över till plockning. I ert fall verkar TVn tagit slut innan er order packats. Det finns tyvärr risk för att varan tar slut och vi reserverar oss även för ev. slutförsäljning i våra köpvillkor. Det är tråkigt att höra att det tagit lång tid att få svar. Mailen hanteras dagligen och svar skall lämnas nästkommande arbetsdag, detta står i autosvaret från oss när ni mailar till oss.

    Gällande rabatterna är det inget jag kan svara på utan varje enskild produkt kollas upp på begäran i sådana här fall.

    Mvh Filiph

  • Mycket bra
    Tyckte leveransen gick fort och högtalaren funka bra.
    3 mån sedan
  • Hej Mudmut88 och tack för ert omdöme!

    Det var kul att höra att ni är nöjd med leveransen och vi hoppas på att lurarna är till belåtenhet! Tack för ditt fina omdöme!

    Mvh Filiph

  • Usel
    Inte undra på att era butiker är jämnt tomma!
    Har länge handlat där för stödja dem med det jag kan för att dem ska finnas kvar, men nu efter senaste köp så förstår jag verkligen värför det går så dåligt för er!

    Bokade en dator för upphämtning i Siba kungens kurva då det stod att dem hade den på lager.
    Dagen efter ringer dem för att berätta att det finns inga nya, utan endast demo ex och retur ex som dem är ej säkra på om allt funkar. Han förslog att jag skulle beställa via siba.se då den finns i lager.
    La en beställning Måndag morgon och betalade direkt. Väntade fram till Onsdag eftermiddag och fick inga besked eller varor från dem.

    Ringde kundtjänst och väntade 29 min i kö, då säger dem att dem har slut i webblager och dem försöker att få tag på en dator åt mig via butikerna men ej lyckats. Jag ser att den finns enligt deras hemsida i flera butiker i alla fall. Sen lovade dem att dem skulle återkomma till mig.

    Ringde dem åter samma dag då jag såg att den svarta av denna dator finns inne i lager men är 295 kr dyrare. Väntade 31 min i kö, kom fram till en otrevlig tjeje. Hon sa att det inte går att byta färg och jag får vänta svar från dem idag eller imorgon..

    Dagen efter hör dem inte av sig, så jag kollade på nätet igen och ser denna gång att Siba Kungenskurva har fått in datorn igen efter att dem nolla den på Tisdag! stod i minst 30 min i butiken och väntade på en säljare som höll på med en bekant till honom som förlängde sitt abonnemang och satt och snacka. Slutligen får beskedet att den inte finns i lager, endast demo ex! Vart förbannad och fråga varför fan dem har Grön lagersaldo och fick beskedet att det är retur ex, och det är många som är drabbade när det gäller denna dator! Han kunde varken hjälpa till med en annan färg eller status eller avboka min order och få mina pengar tillbaks

    så jag vart tvungen att ringa kundtjänst och stod denna gång i 1:23:00 min (Tog en skärmbild), Alltså 1 timme och 23 min i kö och dem svarade inte, ringde igen men valde beställning denna gång, där gick det på någon minut (När man ska beställa så klart ), killen i kundtjänst sade att dem hade många som ringer lol (Halva Sverige ringer siba för och beställa!)
    Dem sade denna gång att den kommer in 2016-09-16 i lager
    Ja avokade beställningen.

    Så Siba blir det aldrig mer och jag varnar er andra för denna oseriösa butik med katastrof kundservice.
    Utöver detta så är butikerna för det mesta kaos, saker ligger överallt, dålig ordning och säljare som tror att dem är i ghetto filmer. Besök kungens kurva så får ni se
    3 mån sedan
  • Hej 3kgt, tack för ditt omdöme!

    Vill börja med att be om ursäkt att ni fått stå i kö såpass länge. Vi har under en tid haft en hög belastning och vi arbetar så snabbt som möjligt för att besvara alla som kontaktar oss i turordning. Vi sitter olika team på olika linjer och ni kan ha kommit fram snabbare på ena än den andra på grund av att det kan ha varit kortare kö på det aktuella valet. Det handlar alltså inte om att du valt just order och att vi prioriterar denna. Oftast så går en beställning snabbt att hantera jämfört med ett reklamationsärende till exempel. Normalt sett om ni ringt till annan linje än vad ditt ärende avser kopplas ni vidare till rätt linje då det som sagt är olika teams som sitter på olika kategorier. I deta fallet verkar det som att ett undantag gjorts då de kunnat hjälpa er när ni kommit fram.

    Gällande er order så kan det tyvärr förekomma lagerdifferanser. Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning i våra köpvillkor. Är det så att en vara som är bokad inte finns inne i vald butik kontaktar butiken er ang er bokning och meddelar att den dessvärre inte finns inne. Vi beklagar att det varit svårt att få tag i den dator ni beställt, det verkar som att det varit en populär modell.

    Mvh Filiph

  • Mycket bra
    Siba är en av dessa tråkiga butiker som anger gratis frakt, och därför kommer ned i väldigt låga priser på Prisjakt. Väl inne på sidan anges att frakttiden är 3-5 dagar, och att expressfrakt kostar cirka 50 kronor. Det är tekniskt ingen lögn att frakten är gratis, men min erfarenhet av denna typ av frakt säger mig att det kan ta väldigt lång tid att få prylarna, ibland mer än de angivna 3-5 dagarna. Man får med andra ord vad man betalar för.

    Är det många butiker som kör med denna taktik kan det bli kostsamt, framförallt när man skall bygga en dator och beställer tio olika varor, möjligen från tio olika ställen. Skulle alla köra med denna taktik kan enbart frakten lägga till 500 kr på bygget, detta komplicerar valet av butik då ytterligare en variabel läggs till. Vissa kanske anser att det är bra att detta alternativ finns, men jag personligen anser att frakten ska vara snabb, oavsett kostnad.

    Oavsett så lade jag en beställning - trots att jag blev tvungen att lägga på 50 kr för expressfrakt så var Siba billigast på den aktuella produkten. Beställningen lades strax efter 15:00, varan skickades runt 21:00 samma dag, och kunde hämtas ut dagen efter, mindre än 24 timmar efter beställning.

    Siba är inget speciellt, de är varken bra eller dåliga - en hederlig brick-and-mortar affär med en närvaro på internet som ibland har bra priser
    3 mån sedan
  • Hej ErikNR2 och tack för ditt inlägg!

    Vi vill kunna erbjuda alla våra kunder fri frakt just för att de ska slippa betala extra för att få sin vara skickad istället för att ta sig till butik. Roligt att höra att ni är nöjd med vår expressleverans! Vi hoppas på att kunna bli bättre än varken bra eller dåliga och hoppas att din upplevelse nästa gång blir ännu bättre!

    Tack för din feedback ErikNR2!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Bästa elektronik butiken!
    3 mån sedan
  • Hej Naderiano! Tack för ert omdöme!

    Så roligt att ni är nöjda med ert/era köp hos oss! Det glädjer oss verkligen! Tack igen för ert fina inlägg!

    Mvh Filiph

  • Usel
    Handla inte här!
    Historien börjar med att jag för några månader sedan förbokade ett spel, dagarna innan det var dags för leverans mailade jag för att dubbelkolla så jag verkligen skulle få spelet på releasedagen (det är väl anledningen till varför man förbokar)

    Dom säger att jag bör ha spelet på releasedagen, men kan inte garantera det. Vilket är förståeligt, lastbilen kan köra av vägen och dylikt eller saker kan inträffa man inte kan påverka.

    MEN hit till mig har det alltid tagit 2 dagar för paket att komma fram, det är ingen nyhet. Däremot verkar de inkompetenta personerna på siba inte veta om det, trots att dom jobbar med sådant varje dag?

    Och såklart så skickar dom paketet 1 dag innan releasedagen, så det kommer fram en dag försent. Inte nog med att dom inte har någon koll, dom är direkt kränkade mot oss som inte får paket inom 1 dag, eftersom jag fick det en dag efter release, medans de som bor närmare får det på releasedagen, inte rättvist!

    Sen mailar jag dom och berättar att det kom försent, och berätta ungefär samma som jag skrivit här ovanför. Men dom är totalt ointresserade att hjälpa till, hade dom vart bara lite företagsamma hade dom insett att om dom stått för returfrakten och hjälpt till hade dom fått behålla fler kunder.

    Jag kommer aldrig någonsin mer handla från detta katastrofala och inkompetenta "företag". Och jag hoppas denna recension hjälper någon från att bli lurad som jag blev.
    3 mån sedan
  • Hej Honest, tack för ert omdöme!

    Jag är ledsen att ni fått spelet en dag för sent! Vi har avtal på vår sida som inte tillåter oss att skicka ut spelet tidigare då det beräknas att logistikföretag tar 1 dag på sig att leverera varor. Det skulle alltså innebära att vissa kan få spelet en dag för tidigt, vilket bryter mot avtalen vi har mot utgivarna av samtliga leverantörer för förhandsbokningar. Vi hade gärna, om vi kunnat, sorterat varje order efter hur lång tid det tagit att leverera och skickat därefter, tyvärr finns inte den möjligtheten för oss då leveranser kan variera i tid. Vi ber om ursäkt att ni fått ert spel för sent! Är spelet oöppnat och ni är inom tiden för öppet köp (30 dagar) kan jag ordna en fraktsedel till er. Återkom i så fall till kundtjanst@siba.se, märk mailet "ATT: Filiph Prisjakt Honest" och bifoga ert ordernummer så tittar jag närmare på detta!

    Mvh Filiph

  • Usel
    Beställde en tv från SIBA, leveranstiden sägs vara 3-5 arbetsdagar. Vi väntar och väntar på en leveransbekräftelse och skickar tillslut ett mejl och frågar vart vår tv är, om den ens skickats ännu (3 dagar senare). Fick svar dem efter 5 dagar att den inte finns i lager ännu och att de försöker få tag på en ny.

    7 dagar senare skickar de ett mejl om att varan inte går att få tag i längre! Det de kan erbjuda som kompensation är att ge oss rabatt på någon annan produkt (om detta är möjligt). Vi ger 2 olika förslag på andra tv-apparater liknande den vi skulle fått.
    Dagen efter fick vi svar att det inte går att få någon rabatt på de varorna vi valt och "om ni har några fler produkter ni undrar över kan vi kolla upp dessa"!

    Detta kallar jag riktigt DÅLIG kundservice!
    1. De borde själva kunna säga vad de skulle kunna erbjuda för varor till rabatterat pris.
    2. Detta skulle gå mycket fortare att få svar från deras sida vilka produkter som man kan få rabatt på istället för att skicka iväg ett mejl ena dagen, vänta 1 dag och få svar att den vara man själv föreslagit inte går att få rabatterat.
    Ska det fortsätta såhär kommer det ta evigheter att hitta någonting.

    Det har nu gått mer än 2 veckor sedan vi skulle fått vår tv som vi beställt. OM vi skulle hitta en vara som vi får rabatt på som vi också är nöjda med så kommer det dröja ytterligare ca 1 vecka innan vi får hem den, VILKET BETYDER att det tagit nästan 1 MÅNAD för oss att få en vara från SIBA. Dålig kundservice enligt mig.
    3 mån sedan
  • Hej Mjako! Tack för ert omdöme!

    Jag förstår er besvikelse och ber om ursäkt för sen återkoppling. Vi har för tillfället många som kontaktar oss och vi jobbar så snabbt vi kan för att besvara alla i tur och ordning. Vi reserverar oss alltid i våra köpvillkor för eventuell slutförsäljning. Om det, som i ert fall, blir en slutförsäljning erbjuder vi att eventuellt få en vara till nedsatt pris om möjligt. Vi låter då er välja en vara som ni är intresserad av för att se om vi kan göra något på priset på denna. Ni får givetivis återkomma med flera alternativ på en och samma gång så ser vi över var och en av dem och återkommer. Jag beklagar att det tagit tid att få ett svar från oss, som sagt har vi ett högt antal kontakter in till oss och jobbar aktivt för att få ner väntetiderna.

    Mvh Filiph

  • Dålig
    Varning! Har lockvaror till låga priser som ska komma i lager men det gör dom inte. De följer inte utsatt datum för när de ska komma i lager. När/om de kommer i lager höjer dom priset rejält. Då "kampanjen" är slut.
    4 mån sedan
  • Hej BothniaBanana, tack för ert omdöme!

    Detta är ingenting som vi gör, vi har kampanjvaror till nedsatta priser. Om dessa tar slut under kampanjen kan vi dessvärre inte ta emot fler beställningar på just den artikeln. De som köpt varan under kampanjen får självfallet varan till det pris som stått när de lagt ordern. Om varan kommer in efter att kampanjen är slut är givetvis priset högre än under kampanjen, i annat fall hade det inte varit någon kampanj. Det är givetvis oturligt att varor tagit slut under kampanjer, Ibland är det svårt att förutse hurpass många som kommer att säljas under en kampanj. Ibland bygger även kampanjen på att just sälja slut en vara.

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Alltid nöjd med Siba :)
    4 mån sedan
  • Hej martinson90 och tack för ditt inlägg!

    Så roligt att höra! Vi är väldigt nöjda över att ha er som kund hos oss! Tack för ert inlägg!

    Mvh Filiph

  • Usel
    Fick paketet 15 dagar efter beställning, på den 11 arbetsdagen, trots att leveransen skulle vara 3-5 dagar.
    4 mån sedan
  • Hej 360man och tack för ert omdöme!

    Det var mycket tråkigt att höra att ni fått er order såpass sent! Jag tar tacksamt emot ert ordernummer i ett mail till kundtjanst@siba.se. Märk mailet med ert användarnamn här med hänvisning till prisjakts så jag enkelt kan följa upp vad som skett med er order! Hoppas på att höra från er!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Enkelt, billigt och bra! Precis så som det ska vara
    5 mån sedan
  • Hej Karina82 och tack för ert omdöme!

    Det är precis så vi vill att det ska vara! Kul att höra att ni är nöjda med oss! Tack igen för ert omdöme!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställde en större TV (65") och är mycket nöjd med köpupplevelsen. Bra pris, enkelt att beställa och snabb leverans. Kan tillägga att det är bra att de skickar större varor med PostNord som vanligtvis fungerar bättre än DHL.
    5 mån sedan
  • Hej al350, tack för ert omdöme!

    Det glädjer oss att höra att ni är nöjd med vårt pris såväl som hemsida och leveransen! Tack för ert fina omdöme!

    Mvh Filiph

  • Ganska dålig
    Beställde laptop. Efter mer än en vecka hade den inte skickats. Hörde av mig till deras kundtjänst och fick reda på att den var slut i lager och de skulle inte ta in fler.
    6 mån sedan
  • Hej ElektroKotte!

    Det var tråkigt att höra att din produkt tagit slut. Normalt sett ska ni få ett mail om att den är slut långt innan ni behöver ringa in. Jag skulle vara tacksam om du vill återkomma till kundtjanst@siba.se med ert ordernummer så att vi kan titta närare på varför mailet inte gått ut. Tack för ditt omdöme!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Nöjd med mitt köp
    6 mån sedan
  • Hej Nedjat!

    Det var kul att höra att du är nöjd med ditt köp! Tack för ditt fina omdöme!

    Mvh Filiph

  • Usel
    Att handla från SIBA på nätet fungerar utmärkt.
    Tyvärr är deras hantering av reklamationer under all kritik. Först får man stå i olika köer och när man väl kommer fram till säljare så kan han inte hantera reklamationer. Då fick vi ställa oss i en ny kö. Trots samsyn med första säljare när jag reklamerat en vara får jag den tillbaka utan att den reparerats. När jag återigen tar upp det med SIBA så upprepar en annan säljare hela tiden frasen: "jag hör vad du säger.." Chefen kommer ringa upp dig i morgon så får vi se hur hon löser detta. Nästa dag ringer ingen chef upp.
    Jag har hört flera andra som är jättebesvikna på hur SIBA hanterar sina reklamationer och ifrågasätter om kunden verkligen har rätt.
    6 mån sedan
  • Ganska bra
    Nja
    6 mån sedan
  • Hej CantonLover!

    Tack för ditt omdöme! Ni får gärna utveckla vad det är ni baserar ert omdöme på, både negativt och positivt så vi har en möjlighet att ta det till oss och försöka förbättra så att ert "Nja" blir ett "ja!" nästa gång.

    Mvh Filiph

  • Utmärkt
    Utmärkt
    6 mån sedan
  • Hej CatWildheart och tack för ert omdöme!

    Det gjäldjer oss enormt att höra att ni tycker om att handla hos oss!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Alltid supersnabb frakt och bra priser!
    7 mån sedan
  • Hej Edward2987 och tack för ert omdöme!

    Det var kul att höra att ni är nöjd med vår frakt och våra priser! Tack för att ni handlar hos oss på SIBA!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Väldigt bra bemötande av personalen på Siba Nova Lund
    7 mån sedan
  • Hej llija69 och tack för ditt omdöme!

    Stort tack för er feedback! Vad kul att höra att ni är nöjd med vårat bemötande! Jag ser till att butikspersonalen får ta del av detta! Tack igen!

    Mvh Filiph

  • Bra
    Levererar det de ska.
    8 mån sedan
  • Hej fredrikolin och tack för ditt omdöme!

    Det var kul att höra att leveransen gick bra! Vi hoppas att du är nöjd med produkterna också! Tack för att du handlar hos SIBA!

    Mvh Filiph

  • Usel
    En fantastisk liten historia från Siba!

    Den 8 mars så beställde jag en bärbar dator från Siba och betalade för en expressleverans. Betalningen gjorde jag via kreditkort. Dom var naturligtvis snabba med att plocka ut pengarna,

    Den 15 mars hade leveransen fortfarande inte kommit och jag bestämde mig för att häva köpet. Jag tog kontakt med Siba och säljaren sa att det var transportören som hade gjort fel. Han skulle fixa hävning av köpet snabbt och han skulle se till att pengarna kom in på mitt konto.

    den 29 mars fick jag ett sms från mitt utlämningsställe för paket, att en leverans från Siba hade kommit (en dator), trots att jag hade hävt köpet. Jag blev mycket förvånad och hade naturligtvis inte någon nytta av den här datorn då jag redan hade beställt en ny dator som levererats dagen efter beställning! (tack Inet) Jag gick till mitt utlämningsställe och returnerade paketet. Jag pratade naturligtvis också med Siba och de sa att det var transportören som hade gjort fel med leveransen igen, jojo! Men nu skulle bara paketet returneras tillbaka till Siba sen så skulle man genast betala tillbaka pengarna igen. Låter väl lätt eller hur? MEN:

    den 11 april (idag) hade jag fortfarande inte fått några pengar in på mitt konto så jag ringer till Siba igen och undrar vad som hade hänt. Tro det eller ej men Siba säger att paketet inte har returnerats till dem ännu (2 veckor senare) och att transportören har gjort fel återigen. Den där datorn verkar ha fått ett eget litet hörn hos transportören som den trivs alldeles utmärkt i. :) Dom har ju enligt Siba haft datorn hos sig i över en månad nu med en kort avstickare till min paket utlämning.

    Hur stor är möjligheten att en paket transportör gör 3 sådana här stora fel med en och samma order? Då måste man ju göra en hemskt massa fel med andra orders också. Jag tror inte på det här utan tror istället att Siba skyller på någon annan när deras egna rutiner för utskick samt returnering och återbetalning inte fungerar alls.

    Nu när jag pratade med Siba idag så lovade dom igen att returneringen skulle fungera och paketet skulle vara tillbaka till dem imorgon. Därefter skulle det "bara" ta 3-10 bankdagar innan pengarna skulle vara tillbaka på mitt bankkonto. Vi säger att i värsta fall så är pengarna tillbaka den 21 april, alltså "bara" 44 dagar från att beställningen gjordes. Kom igen! Vad är detta för något? Sen så tycker man att dom borde kompensera kunden i den här röran på något vis, visa lite god vilja gentemot kunderna men inte ett ord om det. Transportören är boven, Siba har inte gjort fel. Skulle gärna vilja höra vad Post Nord hade att säga om detta.

    En liten historia om vad som kan hända med en Siba order.

    PS/ jag kommer naturligtvis aldrig handla mer på Siba, inte ens batterier. Det finns så många bra alternativ.
    8 mån sedan
  • Hej bogarty och tack för ditt omdöme!

    Det låter märkligt att det tagit så lång tid och vi ber givetvis om ursäkt för det inträffade!

    Utan att ha tillgång till ditt ordernummer eller kollinummer så verkar det som att postnord (på väg till er) tappat bort paketet. Det är ovanligt men det händer tyvärr då och då. I dessa fall lägger vi en reklamation till postnord som påbörjar en sök-process efter den saknade försändelsen. Om postnord då hittar paketet fortsätter leveransen. Här verkar den då kommit till ert ombud. När ni sedan returnerat försändelsen skall postnord skicka den tillbaka till oss, är den då inte korrekt inskriven kan den vid extrem otur hamna och snurra runt hos postnord och det är just, vad det verkar som, har hänt här.

    Givetvis vill inte vi att det skall påverka våra kunder när problematik som ovan inträffar, tyvärr har vi inte möjlighet att göra utbetalningen utan att varan kommit tillbaka till oss och det är här som problemet verkat sitta.

    Jag ber er att åtekomma till mig på kundtjanst@siba.se märk mailet med "ATT: Filiph, prisjakt bogarty" och bifoga ert ordernummer så ska jag se över en kompensation, Vi ber om ursäkt att detta inte kommit på tal tidigare under kontakt med oss!

    Mvh Filiph

  • Mycket bra
    Klart mycket mycket bättre än sin konkurrent! Tokbra med fri frakt. Men vad är det som tar sån tid? 3-5 dagar för leverans? Näää där måste ni skärpa er SIBA!
    8 mån sedan
  • Hej theorino och tack för ert omdöme!

    Kul att höra att ni föredrar oss på SIBA! Om ni önskar snabbare leverans och vill ha ordern tidigare finns det expressfrakt att beställa med, då tar det bara 1-2 dagar att få hem sina produkter.
    Jag kan rekommendera er att hålla utkik på hemsidan, då och då erbjuder vi även fri expressfrakt!

    Mvh Filiph

  • Usel
    Det värsta nätköp jag någonsin gjort. Vilka amatörer dom är på SIBA. Helt otroligt!

    * Jag skulle handla en bärbar dator på SIBAs online sida. Dom har en chat funktion där jag frågade om datorn fanns i webblagret. Jajamensan sa dom det finns 18 st kvar. Bra tyckte jag och beställde datorn.
    * Först så fick jag ingen orderbekräftelse på att jag hade gjort någon beställning överhuvudtaget. Jag kontaktade och dom sa att dom visst hade skickat en orderbekräftelse. Här började de skylla på att jag hade gett dom fel mailadress vilket jag inte gjort. Vad dom hade skickat var ett leveransbesked på en väska jag beställde i samband med att jag beställde datorn. Fortfarande ingen orderbekräftelse eller leveransbekräftelse på DATORN.
    * Efter att ha mailat och pratat fick jag en orderbekräftelse efter flera dagar. Det fanns ett kollinummer och jag tänkte att nu börjar det hända något. Men så blev inte fallet. Det kom ingen Dator. Jag kontaktade SIBA ingen och undrade vad som hände. Dom var mest förvirrade och skyllde igen på att dom fått fel mailadress, vilket dom naturligtvis inte hade fått. Dom skulle kolla upp vad som hänt.
    * Efter ytterligare några dagar kontaktade jag dom igen och sa att jag ville häva köpet. Här började dom skylla på Posten att de hade gjort fel och att dom skulle lämna in en reklamation innan dom kunde häva köpet och ge mig pengarna tillbaka.
    * Idag nästan 3 veckor efter min beställning har jag inte hört ett ljud mer från SIBA och inte har det kommit in några pengar på mitt konto

    Aldrig mer SIBA
    8 mån sedan
  • Hej garbog och tack för ert omdöme!

    Det låter märkligt. Orderbekräftelsen skickas ut per automatik till den mailadress som angets vid ordertillfället och skall skickas med en gång. Ang leveransen måste vi alltid lägga en reklamation mot posten för borttappad försändelse om det är så att den kommit bort innan vi kan häva köpet. Ni bör dock givetis ha pengarna tillbaka sedan en tid tillbaka. vänligen återkom till oss på kundtjanst@siba.se och märk mailet med "ATT Filiph". Vänligen inkludera ert ordernummer i mailet och hänvisa till detta inlägget så ska jag ta en titt på detta och se vad som hänt.

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Riktig bra butik.
    Har alltid och kommer alltid att vara nöjd.
    8 mån sedan
  • Hej Arijan och tack för ert omdöme!

    Så roligt att höra! Vi hoppas på att få leverera massor av spännande produkter till er framöver! Tack för att ni väljer SIBA och tack igen för ert omdöme!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Snabbt, Smidigt & Okomplicerat Perfekt!
    8 mån sedan
  • Hej mito2000, och tack för ert omdöme!

    Det glädjer oss att höra att ni är nöjda med era köp hos oss! Vi hoppas att få leverera många fler smidiga och bra produkter till er!

    Mvh Filiph

  • Usel
    Usel returhantering och låga teknikkunskaper. Personalen försöker in i det sista slingra sig ur sina åtaganden.
    Tur att tillverkaren är mer resonabel än Siba, så slipper jag dra ärendet till ARN.
    8 mån sedan
  • Hej Funklord och tack för ditt omdöme!

    Det var tråkigt att höra att ni inte är nöjd med returhanteringen hos oss! Om ni behöver hjälp med ert ärende fortfarande tar jag mer än gärna en titt på det. Återkom till oss på kundtjanst@siba.se och märk mailet med "ATT Filiph". Inkludera gärna order-/kvittonummer i mailet samt hänvisa till detta inlägg så tar jag en titt på ert ärende.

    Mvh Filiph

  • Usel
    Beställde två specialutgåvor utav ett spel för ca 1100 kr.
    Båda hade skador när de kom fram, vilket har uppstått på grund av dålig paketering.
    De la bara ner specialutgåvan i en kartong utan något som helst emballage, så specialutgåvan kunde åka runt fritt inne i kartongen vilket gjorde att den skadades.

    Testade att reklamera båda två och fick svar att jag skulle få två nya.

    De skickade dock bara ut en ny och den var mer skadad än de två första.
    Frågade vart den andra var då det var två som jag reklamerade, fick svaret att jag skulle vara tvungen att skicka tillbaka de tidigare utgåvorna för att få en ny.

    De påstår även att det "inte" går att skicka ett spel i kartong utan att det tar skada, men har inte sett någon annan som har fått ett skadat exemplar när de har köpt från andra webbutiker, det är helt enkelt en fråga om dålig packning.

    Kommer ta och avregistera mitt konto och inte återvända. Betalar ett par kronor extra för att få bra service.

    KÖP EJ FRÅN SIBA OM NI VILL HA SAKERNA I BRA SKICK!
    De massakerar även kartongerna i butik med buntband, så det är inte bara webblagret det är fel på.

    Ansvariga på Siba, kontakta mig inte mer. Vill inte ha med er att göra, tänker inte ta bort omdömet.

    Ha en trevlig dag!
    8 mån sedan
  • Perfekt
    I usually comment if a service, product, shop, website etc is really good or bad.
    I started buying from SIBA more when I got to know that it is a Swedish owned company.

    I bought a very good Samsung Galaxy Note Tab in 2014 and it had it's share of small drops. Upon the latest drop, display colors went bad and touch screen was not functioning well. I was honest with them about the drop though it did not have any physical damage (tablet is still within the 2 year period).

    Surprise, I got the tablet repaired within 7 days, free of charge. (LCD display cable replaced and device was fully tested)

    I hope this review and more customers that I will convince personally will be a little appreciation :-)
    9 mån sedan
  • Hello ijay and thank you for this review!

    We're glad to hear it all worked out and that we could solve the problem this quick! Enjoy your Note Tab, mr ijay and thank you, once again!

    Best regards
    Filiph

  • Perfekt
    Bra priser och snabba leveranser!
    9 mån sedan
  • Hej N0rdlund och tack för ert inlägg!

    Det var kul att höra att ni är nöjd med våra priser och leveransen! Vi hoppas att ni är nöjd med produkten med givetvis! Om så inte är fallet så tveka inte på att kontakta vår kundtjänst på 042-202565 eller kundtjanst@siba.se.

    Önskar er en bra dag!
    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Gjorde beställningen onsdag hämtade den dagen efter på utlämningsstället, både Siba och Postnord gjorde ett bra jobb.
    10 mån sedan
  • Tack för att ni tagit er tid att skriva ett omdöme! Vad roligt att höra att ni känner er nöjd med vår service :) Önskar er en trevlig helg! Mvh Hanna Teamleader Kundtjänst SIBA AB

  • Mycket bra
    Bra butik men de ligger ofta högt i pris!
    10 mån sedan
  • Ganska bra
    Jag skulle köpa en Asus VC239H skärm i Sisjön. Väl i butiken så tog dom 1800:- betalt för skärmen trots att de tog 1690 :- för samma skärm på deras hemsida. (Det stod också på hemsidan att butikspriset var dessamma.)

    Vi frågade en säljare och han ursäktade misstaget och gav oss priset som var annonserat. (Tror dock att dom skulle ta betalt 1800 :- om vi inte nämde detta.) Acceptabelt, ända tills han upptäckte att skärmen inte fanns på lager FAST det stod på hemsidan att den skulle finnas i butiken i Sisjön.

    Hade detta vart min första gång på Siba så hade jag antagit att det var ett oseriöst företag med falsk marknadsföring men jag har haft goda upplevelser med siba tidigare, trots att dom kan göra sånna här "fulingar." Därför blir betyget 6/10.
    11 mån sedan
  • Hej AntonDaMan, ni hade absolut inte behövt oroa er - vi säljer alltid det till det lägsta priset om vi inte skulle hunnit ändra våra prisskyltar. Vårt prissystem följer alltid våra priser på siba.se, vilket innebär att du alltid får samma låga priser både i butik och på siba.se! Vi är dock mycket tacksamma för att ni påtalar detta och givetvis kan vi alltid bli bättre, i detta fall ändra våra prisskyltar snabbare.

    Angående att varan inte fanns i lager trots att vår hemsida visat det ber vi om ursäkt för. Vårt lagersaldo på siba.se skall alltid vara uppdaterat enligt saldo i butiken men givetvis kan det ibland ske missar vilket vi ber om ursäkt för.

    Ni är välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon 042-202565 eller kundtjanst@siba.se om ni önskar hjälpa med att finna en annan skärm. Vi hoppas att ni ger oss möjligheten att visa att vi kan bättre än såhär och att åter förtjäna ert förtroende!

    Önskar er en trevlig dag!
    Mvh Hanna, Teamleader SIBA Kundtjänst