Fri frakt & fri faktura
30 dagars öppet köp
Samma låga pris i butik & webb

http://www.siba.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 49 år sedan
(data från 2016-06-28)
Detaljerad information SIBA har fått betyget (8.44)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Ganska dålig
    Beställde laptop. Efter mer än en vecka hade den inte skickats. Hörde av mig till deras kundtjänst och fick reda på att den var slut i lager och de skulle inte ta in fler.
    19 dagar sedan
  • Hej ElektroKotte!

    Det var tråkigt att höra att din produkt tagit slut. Normalt sett ska ni få ett mail om att den är slut långt innan ni behöver ringa in. Jag skulle vara tacksam om du vill återkomma till kundtjanst@siba.se med ert ordernummer så att vi kan titta närare på varför mailet inte gått ut. Tack för ditt omdöme!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Nöjd med mitt köp
    26 dagar sedan
  • Hej Nedjat!

    Det var kul att höra att du är nöjd med ditt köp! Tack för ditt fina omdöme!

    Mvh Filiph

  • Usel
    Att handla från SIBA på nätet fungerar utmärkt.
    Tyvärr är deras hantering av reklamationer under all kritik. Först får man stå i olika köer och när man väl kommer fram till säljare så kan han inte hantera reklamationer. Då fick vi ställa oss i en ny kö. Trots samsyn med första säljare när jag reklamerat en vara får jag den tillbaka utan att den reparerats. När jag återigen tar upp det med SIBA så upprepar en annan säljare hela tiden frasen: "jag hör vad du säger.." Chefen kommer ringa upp dig i morgon så får vi se hur hon löser detta. Nästa dag ringer ingen chef upp.
    Jag har hört flera andra som är jättebesvikna på hur SIBA hanterar sina reklamationer och ifrågasätter om kunden verkligen har rätt.
    1 mån sedan
  • Ganska bra
    Nja
    1 mån sedan
  • Hej CantonLover!

    Tack för ditt omdöme! Ni får gärna utveckla vad det är ni baserar ert omdöme på, både negativt och positivt så vi har en möjlighet att ta det till oss och försöka förbättra så att ert "Nja" blir ett "ja!" nästa gång.

    Mvh Filiph

  • Utmärkt
    Utmärkt
    1 mån sedan
  • Hej CatWildheart och tack för ert omdöme!

    Det gjäldjer oss enormt att höra att ni tycker om att handla hos oss!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Alltid supersnabb frakt och bra priser!
    2 mån sedan
  • Hej Edward2987 och tack för ert omdöme!

    Det var kul att höra att ni är nöjd med vår frakt och våra priser! Tack för att ni handlar hos oss på SIBA!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Väldigt bra bemötande av personalen på Siba Nova Lund
    2 mån sedan
  • Hej llija69 och tack för ditt omdöme!

    Stort tack för er feedback! Vad kul att höra att ni är nöjd med vårat bemötande! Jag ser till att butikspersonalen får ta del av detta! Tack igen!

    Mvh Filiph

  • Bra
    Levererar det de ska.
    2 mån sedan
  • Hej fredrikolin och tack för ditt omdöme!

    Det var kul att höra att leveransen gick bra! Vi hoppas att du är nöjd med produkterna också! Tack för att du handlar hos SIBA!

    Mvh Filiph

  • Usel
    En fantastisk liten historia från Siba!

    Den 8 mars så beställde jag en bärbar dator från Siba och betalade för en expressleverans. Betalningen gjorde jag via kreditkort. Dom var naturligtvis snabba med att plocka ut pengarna,

    Den 15 mars hade leveransen fortfarande inte kommit och jag bestämde mig för att häva köpet. Jag tog kontakt med Siba och säljaren sa att det var transportören som hade gjort fel. Han skulle fixa hävning av köpet snabbt och han skulle se till att pengarna kom in på mitt konto.

    den 29 mars fick jag ett sms från mitt utlämningsställe för paket, att en leverans från Siba hade kommit (en dator), trots att jag hade hävt köpet. Jag blev mycket förvånad och hade naturligtvis inte någon nytta av den här datorn då jag redan hade beställt en ny dator som levererats dagen efter beställning! (tack Inet) Jag gick till mitt utlämningsställe och returnerade paketet. Jag pratade naturligtvis också med Siba och de sa att det var transportören som hade gjort fel med leveransen igen, jojo! Men nu skulle bara paketet returneras tillbaka till Siba sen så skulle man genast betala tillbaka pengarna igen. Låter väl lätt eller hur? MEN:

    den 11 april (idag) hade jag fortfarande inte fått några pengar in på mitt konto så jag ringer till Siba igen och undrar vad som hade hänt. Tro det eller ej men Siba säger att paketet inte har returnerats till dem ännu (2 veckor senare) och att transportören har gjort fel återigen. Den där datorn verkar ha fått ett eget litet hörn hos transportören som den trivs alldeles utmärkt i. :) Dom har ju enligt Siba haft datorn hos sig i över en månad nu med en kort avstickare till min paket utlämning.

    Hur stor är möjligheten att en paket transportör gör 3 sådana här stora fel med en och samma order? Då måste man ju göra en hemskt massa fel med andra orders också. Jag tror inte på det här utan tror istället att Siba skyller på någon annan när deras egna rutiner för utskick samt returnering och återbetalning inte fungerar alls.

    Nu när jag pratade med Siba idag så lovade dom igen att returneringen skulle fungera och paketet skulle vara tillbaka till dem imorgon. Därefter skulle det "bara" ta 3-10 bankdagar innan pengarna skulle vara tillbaka på mitt bankkonto. Vi säger att i värsta fall så är pengarna tillbaka den 21 april, alltså "bara" 44 dagar från att beställningen gjordes. Kom igen! Vad är detta för något? Sen så tycker man att dom borde kompensera kunden i den här röran på något vis, visa lite god vilja gentemot kunderna men inte ett ord om det. Transportören är boven, Siba har inte gjort fel. Skulle gärna vilja höra vad Post Nord hade att säga om detta.

    En liten historia om vad som kan hända med en Siba order.

    PS/ jag kommer naturligtvis aldrig handla mer på Siba, inte ens batterier. Det finns så många bra alternativ.
    2 mån sedan
  • Hej bogarty och tack för ditt omdöme!

    Det låter märkligt att det tagit så lång tid och vi ber givetvis om ursäkt för det inträffade!

    Utan att ha tillgång till ditt ordernummer eller kollinummer så verkar det som att postnord (på väg till er) tappat bort paketet. Det är ovanligt men det händer tyvärr då och då. I dessa fall lägger vi en reklamation till postnord som påbörjar en sök-process efter den saknade försändelsen. Om postnord då hittar paketet fortsätter leveransen. Här verkar den då kommit till ert ombud. När ni sedan returnerat försändelsen skall postnord skicka den tillbaka till oss, är den då inte korrekt inskriven kan den vid extrem otur hamna och snurra runt hos postnord och det är just, vad det verkar som, har hänt här.

    Givetvis vill inte vi att det skall påverka våra kunder när problematik som ovan inträffar, tyvärr har vi inte möjlighet att göra utbetalningen utan att varan kommit tillbaka till oss och det är här som problemet verkat sitta.

    Jag ber er att åtekomma till mig på kundtjanst@siba.se märk mailet med "ATT: Filiph, prisjakt bogarty" och bifoga ert ordernummer så ska jag se över en kompensation, Vi ber om ursäkt att detta inte kommit på tal tidigare under kontakt med oss!

    Mvh Filiph

  • Mycket bra
    Klart mycket mycket bättre än sin konkurrent! Tokbra med fri frakt. Men vad är det som tar sån tid? 3-5 dagar för leverans? Näää där måste ni skärpa er SIBA!
    2 mån sedan
  • Hej theorino och tack för ert omdöme!

    Kul att höra att ni föredrar oss på SIBA! Om ni önskar snabbare leverans och vill ha ordern tidigare finns det expressfrakt att beställa med, då tar det bara 1-2 dagar att få hem sina produkter.
    Jag kan rekommendera er att hålla utkik på hemsidan, då och då erbjuder vi även fri expressfrakt!

    Mvh Filiph

  • Usel
    Det värsta nätköp jag någonsin gjort. Vilka amatörer dom är på SIBA. Helt otroligt!

    * Jag skulle handla en bärbar dator på SIBAs online sida. Dom har en chat funktion där jag frågade om datorn fanns i webblagret. Jajamensan sa dom det finns 18 st kvar. Bra tyckte jag och beställde datorn.
    * Först så fick jag ingen orderbekräftelse på att jag hade gjort någon beställning överhuvudtaget. Jag kontaktade och dom sa att dom visst hade skickat en orderbekräftelse. Här började de skylla på att jag hade gett dom fel mailadress vilket jag inte gjort. Vad dom hade skickat var ett leveransbesked på en väska jag beställde i samband med att jag beställde datorn. Fortfarande ingen orderbekräftelse eller leveransbekräftelse på DATORN.
    * Efter att ha mailat och pratat fick jag en orderbekräftelse efter flera dagar. Det fanns ett kollinummer och jag tänkte att nu börjar det hända något. Men så blev inte fallet. Det kom ingen Dator. Jag kontaktade SIBA ingen och undrade vad som hände. Dom var mest förvirrade och skyllde igen på att dom fått fel mailadress, vilket dom naturligtvis inte hade fått. Dom skulle kolla upp vad som hänt.
    * Efter ytterligare några dagar kontaktade jag dom igen och sa att jag ville häva köpet. Här började dom skylla på Posten att de hade gjort fel och att dom skulle lämna in en reklamation innan dom kunde häva köpet och ge mig pengarna tillbaka.
    * Idag nästan 3 veckor efter min beställning har jag inte hört ett ljud mer från SIBA och inte har det kommit in några pengar på mitt konto

    Aldrig mer SIBA
    3 mån sedan
  • Hej garbog och tack för ert omdöme!

    Det låter märkligt. Orderbekräftelsen skickas ut per automatik till den mailadress som angets vid ordertillfället och skall skickas med en gång. Ang leveransen måste vi alltid lägga en reklamation mot posten för borttappad försändelse om det är så att den kommit bort innan vi kan häva köpet. Ni bör dock givetis ha pengarna tillbaka sedan en tid tillbaka. vänligen återkom till oss på kundtjanst@siba.se och märk mailet med "ATT Filiph". Vänligen inkludera ert ordernummer i mailet och hänvisa till detta inlägget så ska jag ta en titt på detta och se vad som hänt.

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Riktig bra butik.
    Har alltid och kommer alltid att vara nöjd.
    3 mån sedan
  • Hej Arijan och tack för ert omdöme!

    Så roligt att höra! Vi hoppas på att få leverera massor av spännande produkter till er framöver! Tack för att ni väljer SIBA och tack igen för ert omdöme!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Snabbt, Smidigt & Okomplicerat Perfekt!
    3 mån sedan
  • Hej mito2000, och tack för ert omdöme!

    Det glädjer oss att höra att ni är nöjda med era köp hos oss! Vi hoppas att få leverera många fler smidiga och bra produkter till er!

    Mvh Filiph

  • Usel
    Usel returhantering och låga teknikkunskaper. Personalen försöker in i det sista slingra sig ur sina åtaganden.
    Tur att tillverkaren är mer resonabel än Siba, så slipper jag dra ärendet till ARN.
    3 mån sedan
  • Hej Funklord och tack för ditt omdöme!

    Det var tråkigt att höra att ni inte är nöjd med returhanteringen hos oss! Om ni behöver hjälp med ert ärende fortfarande tar jag mer än gärna en titt på det. Återkom till oss på kundtjanst@siba.se och märk mailet med "ATT Filiph". Inkludera gärna order-/kvittonummer i mailet samt hänvisa till detta inlägg så tar jag en titt på ert ärende.

    Mvh Filiph

  • Usel
    Beställde två specialutgåvor utav ett spel för ca 1100 kr.
    Båda hade skador när de kom fram, vilket har uppstått på grund av dålig paketering.
    De la bara ner specialutgåvan i en kartong utan något som helst emballage, så specialutgåvan kunde åka runt fritt inne i kartongen vilket gjorde att den skadades.

    Testade att reklamera båda två och fick svar att jag skulle få två nya.

    De skickade dock bara ut en ny och den var mer skadad än de två första.
    Frågade vart den andra var då det var två som jag reklamerade, fick svaret att jag skulle vara tvungen att skicka tillbaka de tidigare utgåvorna för att få en ny.

    De påstår även att det "inte" går att skicka ett spel i kartong utan att det tar skada, men har inte sett någon annan som har fått ett skadat exemplar när de har köpt från andra webbutiker, det är helt enkelt en fråga om dålig packning.

    Kommer ta och avregistera mitt konto och inte återvända. Betalar ett par kronor extra för att få bra service.

    KÖP EJ FRÅN SIBA OM NI VILL HA SAKERNA I BRA SKICK!
    De massakerar även kartongerna i butik med buntband, så det är inte bara webblagret det är fel på.

    Ansvariga på Siba, kontakta mig inte mer. Vill inte ha med er att göra, tänker inte ta bort omdömet.

    Ha en trevlig dag!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    I usually comment if a service, product, shop, website etc is really good or bad.
    I started buying from SIBA more when I got to know that it is a Swedish owned company.

    I bought a very good Samsung Galaxy Note Tab in 2014 and it had it's share of small drops. Upon the latest drop, display colors went bad and touch screen was not functioning well. I was honest with them about the drop though it did not have any physical damage (tablet is still within the 2 year period).

    Surprise, I got the tablet repaired within 7 days, free of charge. (LCD display cable replaced and device was fully tested)

    I hope this review and more customers that I will convince personally will be a little appreciation :-)
    4 mån sedan
  • Hello ijay and thank you for this review!

    We're glad to hear it all worked out and that we could solve the problem this quick! Enjoy your Note Tab, mr ijay and thank you, once again!

    Best regards
    Filiph

  • Perfekt
    Bra priser och snabba leveranser!
    4 mån sedan
  • Hej N0rdlund och tack för ert inlägg!

    Det var kul att höra att ni är nöjd med våra priser och leveransen! Vi hoppas att ni är nöjd med produkten med givetvis! Om så inte är fallet så tveka inte på att kontakta vår kundtjänst på 042-202565 eller kundtjanst@siba.se.

    Önskar er en bra dag!
    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Gjorde beställningen onsdag hämtade den dagen efter på utlämningsstället, både Siba och Postnord gjorde ett bra jobb.
    5 mån sedan
  • Tack för att ni tagit er tid att skriva ett omdöme! Vad roligt att höra att ni känner er nöjd med vår service :) Önskar er en trevlig helg! Mvh Hanna Teamleader Kundtjänst SIBA AB

  • Mycket bra
    Bra butik men de ligger ofta högt i pris!
    5 mån sedan
  • Ganska bra
    Jag skulle köpa en Asus VC239H skärm i Sisjön. Väl i butiken så tog dom 1800:- betalt för skärmen trots att de tog 1690 :- för samma skärm på deras hemsida. (Det stod också på hemsidan att butikspriset var dessamma.)

    Vi frågade en säljare och han ursäktade misstaget och gav oss priset som var annonserat. (Tror dock att dom skulle ta betalt 1800 :- om vi inte nämde detta.) Acceptabelt, ända tills han upptäckte att skärmen inte fanns på lager FAST det stod på hemsidan att den skulle finnas i butiken i Sisjön.

    Hade detta vart min första gång på Siba så hade jag antagit att det var ett oseriöst företag med falsk marknadsföring men jag har haft goda upplevelser med siba tidigare, trots att dom kan göra sånna här "fulingar." Därför blir betyget 6/10.
    5 mån sedan
  • Hej AntonDaMan, ni hade absolut inte behövt oroa er - vi säljer alltid det till det lägsta priset om vi inte skulle hunnit ändra våra prisskyltar. Vårt prissystem följer alltid våra priser på siba.se, vilket innebär att du alltid får samma låga priser både i butik och på siba.se! Vi är dock mycket tacksamma för att ni påtalar detta och givetvis kan vi alltid bli bättre, i detta fall ändra våra prisskyltar snabbare.

    Angående att varan inte fanns i lager trots att vår hemsida visat det ber vi om ursäkt för. Vårt lagersaldo på siba.se skall alltid vara uppdaterat enligt saldo i butiken men givetvis kan det ibland ske missar vilket vi ber om ursäkt för.

    Ni är välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon 042-202565 eller kundtjanst@siba.se om ni önskar hjälpa med att finna en annan skärm. Vi hoppas att ni ger oss möjligheten att visa att vi kan bättre än såhär och att åter förtjäna ert förtroende!

    Önskar er en trevlig dag!
    Mvh Hanna, Teamleader SIBA Kundtjänst

  • Usel
    Köpte en Samsung s6 edge under julhelgen. Fick erbjudande om att betala 49kr och få express 1-2 vardagars leverans vilket jag nappade på så att jag kunde få den på annan ort innan jag åkte hem. När det dröjt 3 dagar hör jag av mig först till SIBA som säger att de stryker expressavgiften jag betalt. Sen vänder jag mig till Posten som säger att SIBA inte alls beställt express av dem. Då vänder jag mig till SIBA som säger att när man väljer express 1-2 vardagar vid ett köp när man ska välja transportalternativ så innebär det inte att varan skickas med express utan att den går före i kön hos de. Därefter är det samma transport som om man inte hade valt express. Det kallar jag falsk marknadsföring. Den som har bråttom med en leverans rekommenderar jag att vända sig till ett annat företag än SIBA.
    6 mån sedan
  • Hej Lobbe3rd, vi beklagar att du fått missvisande information. Vi erbjuder expressfrakt, vilket innebär att vi (om inget oförutsett händer) levererar kunders beställningar inom 1-2 dagar, beroende på när man lägger sin order och vart i landet man bor. Postnord är vår samarbetspartner för leveranser och har egentligen ingen insyn i vad vi kallar våra tjänster för, vi kan dessvärre inte kommentera/ansvara för saker som en tredje part säger. Vi erbjuder i dagsläget tre fraktalternativ: SIBAs expressfrakt, fri frakt (3-5 dgr leverans) samt urb-it 1 hour. Vi använder oss av Postnord för samtliga leveranser med undantag för urb-it 1 hour.

    Vi ser allvarligt på att du fått missvisande information från såväl våra egna medarbetare men även till viss del från Postnord och håller på att utreda vad som skett i ditt fall. Olika företag väljer att kalla sina fraktsätt för olika saker och det är helt naturligt att Postnord inte vet vad Expressfrakt hos SIBA betyder. Med fraktsättet expressfrakt så garanterar vi att din order plockas och levereras enligt din beställning, något vi inte lyckades upprätthålla i ditt fall. Vi beklagar att vi inte lyckades leverera din order i tid och har förståelse för din besvikelse. Vi återbetalade kostnaden för Expressfrakten då vi inte lyckades leverera din order i tid.

    Hoppas att vi får möjlighet att förtjäna ditt förtroende åter i framtiden!

    Hälsningar
    Hanna Teamleader SIBA Kundtjänst

  • Mycket bra
    Varierande service, vissa är hjälpsamma andra inte..
    6 mån sedan
  • Usel
    Jag köpte ett gaming tangentbord Logitech G910 för 3 månader sedan (september). Jag reserverade varan på siba.se och sedan fick ett mail fråg siba Mobila(Malmö) allt gich ok sålänge... efter 2 månader jag fick problem med [C] tangenten och vände mig till siba Mobila(Malmö). jag blev tillfrågad om jag behövde hjälp och jag berättade felet för säljaren sedan han bad mig att gå till hans kollega efter 30 min kollegan kom fram och sa "garantin täcker inte felet eftersom det inte är fabrikationsfel" han undrade om jag var säker på att inte spillt cola eller kaffe på de. Jag ville reklamera varan säljaren sa jag måste komma med kvittot för köppet fast det fanns registrerade på webben!

    De ville inte hjäpatill. Jag gick hem med mitt trasiga tangentbord.

    Samma kväll kontaktade Logitech och inom 2 veckor fick jag ett nytt tangentbord!

    de kan vara hur trevliga som helst när man handlar hos de men det räcker med att få problem med en vara de ignorerar dig totalt!
    6 mån sedan
  • Usel
    Beställde en Samsung TV på Black Friday.
    6 dagar efter beställningen fick jag ett mail där de skrev att varan blir försenad. Kontakta kundtjänst. Får då svar att beräknad lev är 12-13 dec
    2 dagar senare får jag ytterligare ett mail med alternativ:

    1 vänta tills den kom in i lager, tid ej bekräftad men trol vis runt 12 dec
    2 köpa en motsvarande TV LG som de tycker men inte jag
    3 få ett presentkort på 200 kr och avbeställa ordern

    De kan inte precisera leveranstid den18/12 utan påstår runt nyår.
    Avbeställer ordern den 20/12
    Tycker det är oseriöst att sälja varor man inte har i lager, sedan skylla på att leverantören inte kan leverera.
    Kommer inte handla där igen.
    6 mån sedan
  • Usel
    Gjorde en beställning på en mobil under BlackFriday . Mobilen som jag beställde kan jag ej se på sidan längre så jag antar att det fanns på lagret då??
    Efter ca 3 dar får jag ett mail om att jag ej kommer att få det jag beställt inom utlovad leveranstid pga slutförsäljning.
    - Det ska inte ta 3 dar för att få ett mail om lagerstatus. Hade jag fått reda på det tidigare kunde jag valt en annan modell men nu kan jag ej, för då måste jag betala ordinarie pris.

    Enligt deras kundtjänst skulle varan finnas på lager igen tidigt nästa vecka, men tidigt blev det inte snarare slutet av veckan, på en Torsdag och de har inte skickat iväg mobilen ännu.(skriver på en fredag)

    Nu på måndag skriver jag till de igen och de säger att varan finns i lager men de vet inte när de kommer skicka iväg varan. Nu är jag less och avbokat ordern.
    Ingen mer siba för min del
    6 mån sedan
  • Dålig
    TL;DR:
    Jag har aldrig haft så mycket problem med en reklamation av en produkt som haft med mitt senaste köp av SIBA. Jag avråder andra från att handla från detta företag.

    Jag beställde en telefon (LG G4) som fanns i lager under Black Friday helgen. På tisdagen hade jag telefonen. Allt frid och fröjd. Jag upptäckte direkt ett fel och kontaktade kundtjänst samma dag. Först skulle jag bara vänta så skulle det komma en ny och efter det skulle jag skicka in den jag hade hos mig. Men det blev ändrat dagen efter och jag fick fraktsedel via mail och skickade tillbaka telefonen dagen efter, torsdagen den 3:a december. Redan där tog det en dag längre än vad som egentligen behövdes.

    Förra fredagen den 4:e december mottog de telefonen. På tisdagen den 8:e mailade jag och frågade vad som händer. Den 9:e får jag ett mail med ett kolllinummer där det står att den skickas samma dag. Fredagen den 11:e december ringer jag och frågar vad de pysslar med och varför jag inte fått min telefon. Jag får då veta att det ”uppstått komplikationer med ordern”. Några samtal senare till SIBAs kundtjänst får jag veta sanningen – de har lyckats sätta två fraktsedlar på mitt paket och SKICKAT TILL FEL MOTTAGARE!? Helt sanslöst hur de ens lyckas med det.

    Kundtjänst vill vänta på att de ska få tillbaka paketet och sedan skicka det till mig. Jag vägrar då jag inte vill ha en paket som kan ha öppnats och dessutom vet de inte när paketet kommer tillbaka till dem. Till slut frågar jag hur jag får en ny LG G4 snabbast, vilket då blir genom att lägga en ny order och betala på faktura. Den beräknas vara framme på tisdag den 15:e december.

    Idag den 14:e december ringer jag igen och frågar varför jag ännu inte fått något kollinummer. Ärendet har då frysts pga att ”faktureringsföretaget ibland gör stickprover och väntar på godkännande från dem”. Kundtjänst erbjuder sig då att ringa dem och löser så att min telefon skickas till lageravdelningen som så klart inte hinner få klart paketet med dagens post. Tidigast onsdag kommer den, trots att det ska skickas med express och ska vara framme på en till två dagar.

    Jag är oerhört besviken på hur SIBA strulat och inte kunnat skicka ut en ny telefon på sju arbetsdagar. Skandaldåligt! Jag avråder andra från att handla från detta företag.

    Edit 151215: Uppgraderar till två stjärnor då SIBA faktiskt ansträngde sig och skickade paketet sent igår, jag fick ett mail om leveransbekräftelse kl 20.57. Paketet mottogs idag.
    6 mån sedan
  • Hej perperub, vi vill börja med att be om ursäkt för allt strul som detta orsakat för er. Det som skett är givetvis mycket olyckligt och att ni som kund blivit drabbad med försenad leverans beklagar vi verkligen. Jag känner igen ert ärende och vill gärna att ni återkommer med ert ordernummer via mail till kundtjanst@siba.se i ämnesraden skriver ni; ATT: Hanna J, så tar jag personligen hand om det. Ha en fin dag! Mvh Hanna, kundtjänstansvarig.

  • Usel
    Gjorde en beställning och fick en vara som inte var ny. Kartongen var öppnad och det fanns repor på varan! Väldigt dåligt! Ska aldrig mer handla där!
    Det gällde XBOX ONE. De är säkert medvetna om detta. Dessa öppna varor borde aldrig säljas som nya!
    Det var sista gången jag handlade på SIBA!
    6 mån sedan
  • Hej NaMiYo, det var mycket olyckligt att höra att ni fått en redan öppnad produkt när ni beställt från oss. Jag ser gärna att ni kontaktar vår kundtjänst så att vi får undersöka detta. Vänligen maila till kundtjanst@siba.se eller ring 042-202565. Önskar er en trevlig dag! Mvh Hanna, kundtjänstansvarig.

  • Acceptabel
    Beställer 3 saker och får leverans på dessa men SIBA kan bara ge mig kvitto på en vara. Trots 4 försök med deras kundtjänst är det ingen som kan leverera kvittot till min mail på de prylar jag saknar kvitto för. Nu var de billigare saker men om jag hade köpt en dator och sen inte får kvitto, hur gör man då?! Kommer INTE handla här igen, massivt strul.
    6 mån sedan
  • Mycket bra
    Har inte handlat hos Siba på flera år, men chansade då de var billigast på sakerna jag ville ha - vilket kändes rätt imponerande för att vara Siba. Beställde den 2 december kl. 02.00 med faktura helt felfritt. Valde fri frakt och hämtade idag, den 4 december kl. 11.00, ut mitt paket hos närmaste ombud. Med andra ord felfritt när det kom till köp och leverans.

    Chattade även med deras support och ställde lite frågor om leveransen och fick väldigt bra svar. Inge bullshit på något sätt - utan raka puckar, vilket uppskattas då jag handlar en del på nätet och ibland blir man bra paff hur vissa sidors support tar hand om ens ärenden.

    Har som sagt inte haft några problem med produkterna, så kan tyvärr inte yttra mig om serviceärenden, returer eller ånger.

    Efter detta köp kommer jag inte i framtiden att bara blicka förbi Siba när jag ska beställa något! Solklart. :)
    6 mån sedan
  • Utmärkt
    Billigt under rean, gratis frakt, paketet kom precis in i brevlådan och det gick snabbt. Smidigt :)
    6 mån sedan
  • Usel
    Helt värdelösa, lurar kunder då de inte skickar med allt man beställt på order samt kan inte hålla utsatta leveranstider utan man får ett mail där det står att det är slut i lager efter 4 arbetsdagar när det skall vara levererat efter fem. Aldrig igen.
    7 mån sedan
  • Hej vastrom11, det var tråkigt att höra att ni inte känner er nöjd med vår service. Återkom gärna till vår kundtjänst så skall vi se över ert ärende. Ni är välkommen att skicka ett mail till kundtjanst@siba.se eller ringa oss på 042-202565. Önskar er en trevlig dag! Mvh Hanna, kundtjänstansvarig SIBA.

  • Usel
    Beställde varor under Black Friday som såg ut att finnas i lager. Valde expressfrakt vilket skulle medföra att jag skulle få varan 1-2 dagar efter beställning. Fick veta idag att varan inte har lämnat Sibas lagerför att varan är restnoterad eller dylikt, det var tydligen "högt tryck" under Black Friday (som alla andra nätbutiker säkert under denna dag). Nästa gång jag beställer från Siba så ska jag ringa och dubbelkolla så att de verkligen har varan i lager, hemsidan verkar man inte kunna lita på. Denna typ av fel på websidan känns lite 2010 och inte godtagbart 2015. Aldrig varit med om liknande hos någon annan webbutik under julhandel, black friday eller dylikt.

    Det stod även att varorna var i lager över 6 timmar efter det att jag hade beställt.
    7 mån sedan
  • Usel
    hp datan som kostar 1990 på annonsbladed har aldrig funnits på siba.se eller på butikerna! har väntat tills på morronen så skulle jag köpa datan men den fanns aldrig! åkte till siba butiken och frågade om datan dom sa att den tog slut! jävla lögnare! det var sista gången jag sätter min fot på siba! ska säga upp mitt kort! skärpning jävla lögnare!
    7 mån sedan
  • Dålig
    Black Friday:
    Kl 8:30 Går in på Siba.se för att köpa xbox one inkl FIFa och Halo 5 till priset 2490:- som skickats ut i reklam dagen innan. På hemsidan kostar den dock 2990:-.
    kl 9.00 Går in på siba.se igen. Nu finns plötsligt xbox med FIFA och Halo 5 för priset 2490:-. Lägger varorna i korgen. Priset 2490:- visas när jag kommer till kassan.
    kl 9.01 När jag fyller i mina uppgifter visas plötsligt priset 2990:-. Halo 5 är plötsligt inte med längre. Trycker avbryt för att börja om.
    kl 9.02 Backar till siba.se. Xbox one inkl Fifa och Halo 5 är "slut i webshoppen".

    Kvalificerat bedrägeri!
    7 mån sedan
  • Perfekt
    SIBA har gjort en comeback och har plötsligt börjat toppa i utbud , pris och hemsidans upplägg. Snabb och enkel leverans också.
    7 mån sedan
  • Usel
    Butiken i sig är det väl inget fel på direkt.
    Men deras reklamationshantering är ett skämt.

    Inte nog med att det inte går att ringa till själva butikerna, det finns bara ett centralnummer. Men när man pratar eller chattar med dem så hittar de på saker, rena lögner och klyschor som "vi har en öppen dialog med verkstaden", "vi vet inte varför de inte har skickat tillbaka din apparat, det finns inget spårningsnummer". "Väntar på reservdelar". Det sista påhittet om reservdelar är extra skojigt eftersom man kan logga in och läsa reparationsstatus och då var den "färdig, utbyte av xxx, utlämnad från verkstad".

    När sanningen var att tredjeparts-verkstaden hade returnerat den lagade varan efter 2 dagar och visst hade ett spårningsnummer som var lätt att hitta, då såg man sanningen, att varan låg i min Sibabutik i 8 dagar och väntade för att den inte hade blivit incannad i systemet.

    Alla dessa dagar lovade centralsupporten att de hade prioriterat upp ärendet och pratat med butiken. Antingen ljuger de och följer ett manus som ska låta bra, eller så är de otroligt inkompetenta - eller en mix av båda. Det lutar åt det sistnämnda.

    Slutligen bad de mig avvakta även den 8:e dagen fast jag visste att varan låg och väntade i butik (jag hade ju fraktarens spårningsnummer). Då åkte jag in dit och hon i kassan kunde plocka fram den på 1 minut.

    Det går bra att handla där, men be till högre makter att du aldrig behöver lämna in något.

    Siba: skit i era kunder, gör det, men var ärliga och säg att ni inte vet istället för att hitta på saker "centralt".
    7 mån sedan
  • Hej markusw, det var tråkigt att läsa om er upplevelse när ni varit i kontakt med vår kundservice. Jag ber er maila till kundtjanst@siba.se med beskrivning av ert ärende och servicenummer. Skriv gärna ATT: Hanna i ämnesraden så tar jag personligen en titt på ärendet. Önskar er en trevlig dag! Mvh Hanna, kundtjänstansvarig.

  • Ganska dålig
    Beställde en ipad pro eftersom de hade dem på lager, och valde expressfrakt 1-2 dagar. Nu efter 24h har de inte ens hunnit packa varan, trots att de enligt hemsidan ska skicka beställningar samma dag om man beställer innan kl 14.

    Kundtjänsten var iaf helt okej, eftersom de åtminstone hade koll på att min order varken hade packats eller skickats än.
    7 mån sedan
  • Usel
    Hej
    Håll er undan SIBA!. 1 stjärna är för mycket egentligen! Min bror köpte en "ny" dator i butik i lördags i Trollhättan. Dom hade ett ex kvar av datorn min bror ville ha. Han får erbjudande om att få 10% avslag på priset om han avsäger sig rätten till öppet köp, bara det visar att nåt är lurt. Tyvärr tar min bror erbjudandet i god tro.

    I annonsen står det att datorn har Windows 8 men av någon anledning har säljaren installerat Windows 10 på den, lurtx2.
    Min bror får hem den och installerar den. Det visar sig att den är helt felinställt från fabrik. Språket är delat engelska och svenska. Google Chrome blir en tysk version och oavsett vad man gör så fortsätter det vara delat språk till viss del. Sedan så finns det nåt ursprungsprogram installerat som skapar popups som inte går att få bort.
    Min bror åker till butiken för att häva köpet då produkten inte var fungerande. De vill inte ta tillbaka den utan vill lämna in den på lagning! Min bror köpte datorn igår och så fort han upptäckte att det var fel på varan så åkte han till butiken. Han ska inte behöva vänta 4 veckor!
    Enligt konsumentköpslagen så har han rätt att få pengarna tillbaka. Speciellt då varan var ICKE-FUNGERANDE från första stund. Säljaren säger att det står "Säljes i befintligt skick" och att han då inte har rätt att lämna tillbaka den.
    För det första så fanns det INGEN information om att de felen som finns med datorn fanns. För det andra så gäller inte det säljaren säger enligt lagen: "17 §: Även om en vara har sålts i "befintligt skick" eller med ett liknande allmänt förbehåll, skall den anses felaktig, om den är i sämre skick än köparen med hänsyn till varans pris och övriga omständigheter med fog har kunnat förutsätta."

    Dessutom föreslår den SIBA-anställde att min bror ska hälla cola över datorn för att det då endast tar 10 dagar att få en ny dator. Vad är det för oseriösa säljare????
    Min bror ger sig inte men blir tillsagd att komma tillbaka imorgon måndag då deras chef är på plats. Jag hoppas verkligen att denne chef är mer seriös än säljarna min bror haft med att göra.
    7 mån sedan
  • Utmärkt
    Proffsig!
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Duktig personal.
    7 mån sedan
  • Usel
    Håll er borta från det här mygelföretaget.
    Köpte en TV från SIBA som var trasig vid leverans ( inga emballage-skador ) och ringde då upp Kundtjänst för att se om jag kunde få en ny TV.

    Mannen på Kundtjänst sa, "skicka bilder på TV:n så skickar vi ut en ny TV och så lämnar du den gamla till postbudet vid mottagande av den nya". En vecka senare hade fortfarande inget hänt, så jag ringde upp igen. Då sa dem att de aldrig hört talas om det här och påstod att jag ljög.
    Försiktig som jag är så skrev jag ner namnet på han jag talade med först och när jag nämnde det så visste de plötsligt direkt vad jag talade om och skulle återkomma dagen efter.

    En vecka senare igen, inget svar och jag hör av mig igen. Nu säger dem samma sak, de har inget minne av att det här har sagts och jag får återigen ta upp namnet på han jag talade med först. Samma historia, de får plötsligt ett övermänskligt bra minne men nu är min TV plötsligt borta ur sortimentet, så dem måste vänta på att leverantören ska skicka en ny, vilket skulle ta max fem dagar. Två veckor senare får jag äntligen min TV, men utan retursedel till den gamla. Så jag ringer upp kundtjänst igen.

    "Kontakta posten, vänta på deras svar och se om de vill ersätta oss", säger dem då.
    Hur är det mitt ansvar att krångla med posten å deras vägnar?

    Nåväl, inget hände med posten och veckorna gick. Sen idag fick jag ett samtal från kundtjänst där dem kräver tillbaks TV:n omedelbart och påstår att jag inte har skickat några bilder till dem ( igen påstår dem att jag ljuger ). Men jag har kvar mailet som deras jävla kundtjänstmedarbetare har svarat på och kollat på bilderna.

    Nu hoppas jag det är slut med det här eftersom jag lämnar tillbaks TV:n ( äntligen ), men HUR kan det få gå till på det här viset?
    8 mån sedan
  • Hej Nephix, det är mycket tråkigt att ni inte känner er nöjd med vår service. Detta låter sig inte likt vår kundtjänst personal och vi vill gärna undersöka vad som skett. Jag vore tacksam om ni kan återkomma med mer information samt ordernummer via mail. Vänligen maila till kundtjanst@siba.se och märk ämnesraden med "ATT: Hanna". Önskar er en trevlig dag! Mvh Hanna, Kundtjänstansvarig SIBA.

  • Acceptabel
    Bra priser, snabb leverans, allt bra. Men jag gjorde ett fakturaköp på ett par hundra kronor och fick hem ett brev från UC. Det är första och sista gången jag handlar hos Siba av samma anledning. Givetvis ska en kreditprövning göras, men det här är första gången på många år - och första gången på en så låg summa - som det har behövt resultera i en s.a.s. "djup" kreditupplysning. Klarna, Avarda, Billmate, Payson m.fl. - ingen gör såhär. Och då handlar jag mot faktura flera gånger i månaden på nätet sedan många år tillbaka. Det här förtjänar 1/10 i betyg, men vägs upp av att upplevelsen i övrigt var felfri.
    8 mån sedan
  • Mycket bra
    Helt okej, lite längre leveranstid än önskat. Annars var allt bra.
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Otroligt snabb leverans. Beställde en stationär dator, Lenovo Erazer X310, på torsdagen. Dagen efter kunde jag hämta den på posten. Lågt pris på datorn som fungerar utmärkt!
    9 mån sedan
  • Hej Anaxagoras, det gläder mig att höra att ni är nöjd med både vår service samt den produkt som ni beställt! Om ni har några frågor är ni välkommen att kontakta vår kundtjänst som har öppet vardagar mellan 9-18 :) Ha en trevlig helg! Mvh Hanna, kundtjänstansvarig.

  • Perfekt
    T
    9 mån sedan
  • Ganska bra
    beställde på söndag och fick min högtalare på fredag. tycker det är lite väl lång tid. annars bra.
    9 mån sedan
  • Bra
    Köpte en robotdammsugare.

    Levererades efter 4 dagar.
    Inte så bra dammsugare men butiken är bra.
    Handlat några gånger.
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde produkt från SIBA samma dag som jag avbokat en likadan vara från Buildor, där det mest strulade. Fick bekräftelse på beställning omedelbart och varan två dagar efter. Bra priser. Är mycket nöjd.
    10 mån sedan
  • Ganska bra
    Någon högre Hifi-skola har de ju inte gått i!
    10 mån sedan
  • Utmärkt
    beställt två produkter nyligen ganska korta perioder emellan och bådera gångerna så har det varit mycket prisvärt och fraktfritt! 1-2 dagars leveranser dessutom, detta uppskattas! Hoppas om det skulle behövas i framtiden att reklamationer mottages lika smärtfritt!

    Får i nuläget därför 9 av 10 i poängsättning, fortsätt så här Siba!
    10 mån sedan