Fri frakt på allt & 30 dagars
öppet köp. Alltid samma låga
pris i butik som på siba.se.

http://www.siba.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 48 år sedan
(data från 2015-07-31)
Detaljerad information SIBA har fått betyget (8.84)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Utmärkt
    Beställde en kameraväska. Fick den skickad omgående och den anlände till mig snabbt och väl embalerad. Var enkelt att beställa från hemsidan. En positiv köpupplevelse!
    2 dagar sedan
  • Dålig
    Har tidigare gillat Siba. Lite synd att dom fick lägga ner många av butikerna som låg centralt (Göteborg) för några år sedan, men jag gillar inte deras nya idéer att bara för man besökt deras hemsida så skickar dom reklammail där dom tackar för besöket och skickar med info om produkten/produkterna. I datorn så lade jag så dessa mail åkte direkt i slasken men på luren så plingade det varje gång.... otroligt irriterande. Jag har ju precis varit inne och skaffat mig info om produkten, då vill jag ju för f*n inte få mail om det också...
    6 dagar sedan
  • Usel
    Siba suger!
    Trots att det står 9995.- på DERAS hemsida och Xpress frakt ingår
    så blev det 11 790.- utan Xpress frakt när man lägger det i sin varukorg!

    Lägg då till en kundservice som allmänt misstror sina kunder samt behandlar dom styvmodigt.

    Siba har dålig koll i största allmänhet om hur man gör affärer för att få nöjda kunder.
    15 dagar sedan
  • Hej Patrek, det var tråkigt att höra och som ni beskriver det låter det mycket märkligt. Jag ser gärna att ni mailar till oss så vi kan undersöka vad som skett lite närmre. Skicka då ett mail till kundtjanst@siba.se och skriva ATT: Hanna i ämnesraden så kikar vi på det. Ha en fin dag! Mvh Hanna, kundtjänstansvarig

  • Mycket bra
    Lite opålitlig lagersaldo, men kunnig serviceminded kundtjänst
    16 dagar sedan
  • Perfekt
    Har alltid fungerat att köpa från Siba. Rekommenderar.
    1 mån sedan
  • Usel
    Måste poängtera att detta avser köp med presentkort eller rikskuponger, inget annat

    Undvik att använda presentkort på deras sida från vinster eller privata om du handlar online. Dom gör allt för att inte godkänna dom fast dom är inregistrerade. Fruktansvärt omständigt och usla till inga rutiner för presentkort eller rabattkuponger. Jag använde dessutom inte upp hela presentkorts beloppet på serienumret på kortet. Resterande slant försvann efter det i tomma intet och dom återfick jag aldrig och gick inte att hitta
    1 mån sedan
  • Hej Kenneon, det är tråkigt att höra att ni inte känner er nöjd när ni gjort ett köp med presentkort på siba.se. Jag ber er återkomma med ordernummer så att vi kan undersöka närmre vad som skett. Ni är välkommen att maila till kundtjanst@siba.se och märk mailet med ATT: Hanna, så skall jag utreda vad som skett. Ha en bra dag! Mvh Hanna, SIBA AB

  • Perfekt
    Köpte en ny mobil på Siba i Örebro. 2 dagar senare upptäckte jag att den hade flera döda pixlar. Åkte tillbaka till butiken och fick den utbytt mot en ny utan diskussion. Servicevänlig och engagerad personal. Full pott!
    2 mån sedan
  • Hej calledun, det var roligt att höra! Självklart skall jag delge era fina ord till berörd butik också :) Ha en fin dag! Mvh Hanna

  • Mycket bra
    Säkert bra
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställning av 55'' tv, soundbar och blu-ray-spelare i tisdags (12:e), gratis expressfrakt 1-3 arbetsdagar ingår som erbjudande.
    Får mail med kollinummer på tre olika paket, varav inget av dem rymmer den 55'' tv som jag beställt. Mailar till SIBA för att påtala detta, specificerat med mått och vikt på tv:n och de andra produkterna. Får till svar att det inte är något fel, och att allt är som det ska, trots att det fattas ca. 40 cm och 15 kg på kollit som enligt SIBA innehåller tv:n.

    Posten levererar hem grejerna idag (19:e, VM i expressfrakt), och jag får inte hem en 55'' tv, utan en 32''. Vägrar naturligtvis ta emot den försändelsen, och kontaktar SIBA för att återigen påtala felet.

    Får reda på att min tv skickats till någon annan, och den 32'' som jag fick skulle till denne. Killen i kundtjänsten erbjuder att lägga en ny beställning på min 55'' för jag ska få den så snabbt som möjligt, istället för att de ska vänta på att få tillbaka den ursprungliga från posten och skicka den.

    Inget erbjudande om kompensation, trots att det är SIBA som har fuckat upp beställningen ordentligt även fast jag påtalat att det är fel för dem, och när jag frågar om hur jag kommer att kompenseras får jag till svar "Det jag kan göra är att skicka ett presentkort på 100 kr". Nekar detta, och får sedan svar via mail att jag får ett presentkort på 300 skickat via vanlig post efter att supportkillen kollat med sina chefer. Det minsta man hade kunnat begära är väl att kompa blu-rayspelaren för 799 kr när de gjort bort sig.

    Pinsamt agerat från SIBA!
    2 mån sedan
  • Hej Markman, jag beklagar såklart det som skett och vill gärna undersöka saken närmre. Jag önskar att ni återkommer till oss med ordernummer på kundtjanst@siba.se. Märk gärna mailet med ATT: Hanna Johansson så fångar jag upp det för att se vad det är som skett. Önskar er en trevlig dag! Mvh Hanna Johansson, kundtjänstansvarig.

  • Perfekt
    Verkligen snabbt leverans...beställde i går fick hem varan dagen efter..
    2 mån sedan
  • Acceptabel
    Bra att ha fri frakt, men det tog 9 dagar att få varan istället för 3-5 dagar som står på Sibas sida. Mycket besviken.
    4 mån sedan
  • Hej Prisyakt,

    Oj, de låter inte bra att leveranstiden inte stämde. Jag vill gärna undersöka mer vad kan ha gått snett i leveransen till er. Återkom gärna till kunstjanst@siba.se med mer information om er order så ska jag se över vad som hänt. Skriv ATT: Jennifer prisjakt så kommer jag att hantera ert ärende.

    Ha en fin dag!
    Mvh
    Jennifer
    SIBA AB

  • Bra
    Bra
    5 mån sedan
  • Dålig
    Tar inte hänsyn till kundens varor p.g.a dåligt emballage, plombering etc. Man blir även fundersam när de säljer returvara som nytt. Nej, nu har jag tappat allt förtroende för Siba.
    5 mån sedan
  • Hej Rocko09,

    Mycket tråkigt att läsa vad som skett, jag vill gärna ta detta vidare med berörda inom SIBA för att utreda vad som skett . Naturligtvis ska inte en använd vara skickas till er som kund om ingen information tidigare getts angående detta. Återkom gärna med mer information angående ert köp till kundtjanst@siba.se och skriv ATT:Jennifer A så att de kommer direkt till mig så kommer jag ta detta vidare.

    Ha en fin dag!
    Mvh
    Jennifer A

  • Usel
    Beställ inte från Sibas internetbutik.Ta istället annan butik om du inte vill bli besviken.De verkar ha stora problem med leveranstiderna som de måste komma tillrätta med.Jag beställde en Iphone 6. Den fanns i lager och leveranstiden beräknades till 3-5 arbetsdagar från orderdatum.Efter påminnelser så kom äntligen telefonen efter 12 arbetsdagar dvs mer än dubbla leveranstiden.
    6 mån sedan
  • Hej Peter Kling,

    Jag tar gärna ert ordernummer för att undersöka vad som skett så att vi i framtiden kan förbättra oss om det är så att vi har längre leveranstider än utlovat. Ni kan gärna maila in till kundtjanst@siba.se och skriva ATT: Jennifer så ska jag titta närmare på detta.

    Ha en fin helg!
    Mvh Jennifer

  • Usel
    Jag beställde ett Logitech Wireless Touch Keyboard K400 (Nordisk), från Siba. Det tog runt 11-12 arbetsdagar innan det kom fram. Efter 10 dagar så beställde jag ett nytt och bad dem avbeställa det första. Då skickade de dem bägge samma dag utan retursedel.
    Deras support är otrevlig. Dem säger att produkten beräknas levereras inom 1 till 7 arbetsdagar efter beställning, det var ej slut på lager och dem väntar 10 dagar. Sen så helt plötsligt kan dem skicka en order samma dag, jag skickade avbeställningsbegäran samma dag som dem skickade bägge.
    Ush
    6 mån sedan
  • Hej Weasho, jag kan gärna se över vad som skett med er order? Vi ska skicka en vara in om 3-5 arbetsdagar på sverige enligt våra leveransvillkor. Om vi inte kan hålla detta så ska vi kontakta er innan. När det kommer till Norge så är det 2-7 arbetsdagar. Men återkom till oss via mail kundtjanst@siba.se så ska vi se över detta.

    Ha en fin dag!
    Mvh
    Jennifer
    SIBA AB

  • Perfekt
    Jag har läst och hört mycket stökiga kommentarer om Siba, så det var med en viss skepsis som jag lade en order på en Sony Xperia Z2 som var väldigt nedsänkt i pris (2990:-) hos dem.

    Och jag blev väldigt förvånad över att de samma dag (Fredag) skickade ut ett leveransbesked om att produkten var påväg. På Måndagen kunde jag hämta ut telefonen på Posten!
    Snabbt, billigt och oväntat bra måste jag säga.
    6 mån sedan
  • Usel
    Siba's reklamationsservice är under all kritik.

    Tar över sex veckor att få svar och ingen vet hur det går och ber mig alltid att återkomma.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde en monitor som levererades dagen efter och är helnöjd med mitt köp.
    6 mån sedan
  • Bra
    Bra priser och snabb leverans. Jag kunde inte använda mitt bankkort till beställningen och var därför tvungen att ta faktura. I övrigt fungerade allting felfritt.
    6 mån sedan
  • Dålig
    Köpte en Xbox 360 hos Siba som dvd läsaren gick sönder på. Ringde kundsupporten och dom skulle skicka en fraktsedel till mig. Gick 1 vecka men ingen fraktsedel kom. Ringde en 2:a gång och påpekade att jag inte fått nån fraktsedel. Svaret jag fick var ett den var skickad samma dag som jag ringde 2:a gången, mjo visst serru.

    Fick iaf den och skickade iväg xboxen. Sen väntade jag på att få ett service meddelande, men dagarna gick.

    Efter 2 veckors tystnad ringde jag upp Siba. Jag frågade vad som hänt med min xbox 360. Dom kollade i sitt service system, men kunde inte hitta min xbox. Jag spårade mit paket jag skickade den i och det kom fram som det skulle. Dom svarade att dom skulle kolla upp vart den tagit vägen och skulle ringa upp mig. Efter 2 timmar samma dag så ringde Siba upp mig. Fick till svar att en ny Xbox 360 var skickad till mig. Så alltså har Siba tappat bort min konsol nånstans.

    Ganska klantigt gjort i min mening att "tappa bort" en konsol man skickar in för reparation, men visst är jag glad för att Siba står sitt kast och ger mig en ny.

    Men något framtida inköp hos Siba blir nog inte att hända.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 7 mån sedan )
  • Hej Mpgod,

    För att se vad som skett i ert ärende så behöver jag ert ordernummer så att jag kan kika närmare på detta och se över hur vi hanterat ert ärende. Återkom med detta till kundtjanst@siba.se.

    God fortsättning!
    Mvh
    Jennifer
    SIBA AB

  • Perfekt
    Beställde en vara på torsdagseftermiddagen som jag kunde hämta ut nästkommande dag dvs fredag kl 12! Otroligt snabb och bra leverans! Trodde inte att det skulle gå så fort då det dessutom var Fri Frakt och inför jul. Supernöjd!
    7 mån sedan
  • Usel
    Köpte en Sony Xperia Z3 Compact på siba. För att göra lång historia kort så var det konstigt flimmer på skärmen från dag 1. Skickade in telefonen på lagning och får betala 530kr trots att den bara var 2 veckor gammal.

    Dålig kundservice
    Dålig servicehantering

    Jag har sällan varit nöjd efter ett köp hos siba.

    Mer om mitt problem på http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1336384-sony-xperia-z3-compact-flimmer-pa-skarm/
    7 mån sedan
  • Hej Kallsone, jag känner inte till er ärende, för att undersöka vad som skett kan ni återkomma med mer information angående ert köp, kvitto och servicenummer till oss. Mail in alla uppgifter till kundtjanst@siba.se.

    God fortsättning!
    Mvh
    Jennifer
    SIBA AB

  • Perfekt
    Alltid fått leveranserna i tid och väl förpackat. Servicen har varit bra.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Supersnabb leverans!
    Lade beställningen under fredag eftermiddag och hade paketet vid lunch på måndagen. Klockrent! Att priset på varan dessutom var extra förmånligt gjorde detta köp till ett enkelt val.
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket bra priser och trevlig personal
    8 mån sedan
  • Bra
    Bra butik med ett bra utbud(saknar tyvärr samma utbud som andra återförsäljare).
    Butiken håller priser i samma klass som andra återförsäljare, dock saknar butiken en fungerande prisgaranti.

    Prisgarantin fungerar enbart om man betalar med Siba-kort och har en kreditvärdighet på hundratusentals kronor(enligt säljare). Själv har man god kreditvärdighet men kan ändå inte betala med siba-kortet. Jag förstår Siba angående detta men de förlorar definitivt kunder på att ha det så här.
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Perfekt
    8 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra
    9 mån sedan
  • Usel
    USEL Servicehantering!
    Bra priser,
    Leveransen är ok.
    Underkänt personal!
    Pinsamt dålig Kundmottagande!
    Oprofessionella!

    Istället för att svara på mitt förra omdöme så togs den bort här på prisjakt.
    Ni förjänar verkligen 1 stjärna!
    9 mån sedan
  • Hej,

    Jag tar gärna till mig mer feedback angående ert ärende och vad som skett. Skicka gärna in mer information på kundtjanst@siba.se och hänvisa ärendet till Jennifer.

    Önskar er en trevlig dag!
    Hälsningar
    Jennifer A
    SIBA AB

  • Utmärkt
    Har varit nöjd med både leveranstid, pris och kvalitet. Mycket generösa returvillkor.
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Ganska seg/oresponsiv och ful hemsida, men i övrigt mycket enkelt och bra!
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Bra som alltid!
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Bra butik med bra leveranstid och pris.
    10 mån sedan
  • Usel
    Vilka skojare Siba är.
    Går in på deras hemsida för att beställa en Panasonic-kamera. 4990 kr kostar den. Ringer till Sibas kundtjänst för att bekräfta en teknisk detalj. De är mycket hjälpsamma och trevliga. Dubbelkollar priset med dem också en gång till. Jodå, den kostar 4990 kr, bekräftar de.

    Beställer kameran som hamnar i kundkorgen á 4990 kr. När jag någon minut senare skall betala och klickar på betala så står det plötsligt 5690 kr istället för 4990 kr. Va? Hur gick det här till? Har jag råkat beställa något extra?
    Nej då, det är bara så att Siba plötsligt höjt priset utan förvarning mitt under min beställning och då kostar produkten 700 kr mer! När jag lagt en produkt i min kundkorg så ska den väl kosta det som är angivet, dvs 4990 kr och samma som när jag klickade på produkten, INTE 5690 kr. Låter inte det rimligt Siba? Produkt i varukorgen = fast pris.

    Nu får du allt ta och kamma dig Fabian...
    10 mån sedan
  • Hej,

    Vi har dagliga prisjusteringar som våra inköpare ser över. Justeringen kan ske åt båda håll, jag kan gärna se över ert ärende om ni återkommer till oss via mail. Skicka in er fråga till kundtjanst@siba.se så kommer vi att undersöka vad som skett.

    Önskar er en trevlig dag!
    Hälsningar
    Jennifer

  • Perfekt
    Mycket bra!
    11 mån sedan
  • Perfekt
    Jag köpte en Philips 5209 från Siba.se. Jag valde gratis frakt men TV:n kom faktiskt fram snabbare än angivet.
    Väl hemma och uppackad upptäckte jag att TV:n dessvärre var trasig. Displayen var sprucken. Nästa dag packade jag in TV:n i kartongen och åkte in med den till Siba Svågertorp i Malmö. Jag hade väntat mig krångel och reparationstid och allt möjligt jobbigt.
    Väl inne visade jag lite bilder på displayen med min surfplatta, förklarade läget, rullade in TV:n och efter 20 minuter kunde jag åka hem med en helt ny TV.
    Jag måste säga att Siba och säljaren som skötte ärendet överträffade mina förväntningar enormt idag. Min trovärdighet ifrågasattes aldrig, utan allt sköttes precis som man önskar när man råkat illa ut, och detta utan att ha tecknat någon separat försäkring för TV:n.

    Mycket bra jobbat!
    Tryggheten att ha fysiska butiker nära är guld värt i sådana situationer.
    11 mån sedan
  • 2014-08-01 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Beställde expressfrakt, kommer senare än utlovat. Dom beklagar och betalar tillbaks kostnaden för expressfrakten. Säger "Jag tror dom har den rätt mycket att göra på lagret" Då ska inte expressfrakt finnas som ett alternativ om det inte kan hållas!? Det fanns en anledning varför jag valde siba och expressfrakt. Att dom beklagar sig och betalar tillbaks fraktkostnaden hjälper inte mig mycket...

    Kommer inte beställa därifrån igen..
    1 år sedan
  • Hej,

    Beklagar att vi inte hållt våra utlovade leverans- och fraktvillkor till er som kund. Jag är inte insatt i ert ärende men när det är så att vi inte levererat en produkt som utlovat, återbetalar vi alltid pengarna.

    Ni kan skicka till mig på kundtjanst@siba.se så kan vi se över vad som skett och få en inblick i ert ärende för att minimera denna händelsen i andra case.

    Trevlig Sommar!
    Hälsningar
    Jennifer

  • Utmärkt
    Liten bonus godis ask med i lådan. Visar omtanke och är mycket upskattat.
    1 år sedan
  • Dålig
    Jag beställde en dator med expressfrakt torsdag den 17/7, enligt Siba garanterar de att den skickas samma dag om den beställs innan kl14, vilket jag hade gjort. Först måndag eftermiddag den 21:a inkom paketet till posten. Jag kontaktade kundtjänst, som förövrigt tog 32 minuter på sig att behandla de fyra andra som var före mig i kön. Jag fick tillbaka kostnaden för expressfrakt. Självklart är jag ändå missnöjd eftersom jag ville ha datorn snabbt och var beredd att betala för det. Hade jag vetat detta innan hade valt en annan butik.
    1 år sedan
  • Hej,

    Beklagar att vi inte hållt våra utlovade leveransvillkor till er som kund. Är de så att vi inte håller de vi utlovar vid expressfrakt är ni som kund berättigad återbetalning av fraktkostnaden som ni betalat för.

    Tar tacksam emot era synpunkter så att vi kan få en chans att förbättra oss.

    Trevlig Sommar!
    Hälsningar
    Jennifer A

  • Knappt godkänd
    Säkererligen OK när det väl fungerar, men att maila kundjänsten är segt som sirap. De är som snabbast 23 timmar efter konkurenterna på att svara via epost. Inte heller går det snabbt att få ut varorna. Måste vara ett strategiskt uselt system när det enbart står "Vi bearbetar din beställning." i dagar. Man hade lika gärna kunnat skriva något mer roande, "Din kommer strax att behandlas, men vi ska bara dricka upp kaffet först och se klart lets dance".

    Priserna däremot är konkurenskraftiga. Synd bara att vissa kampanjer är enbart på nätet, även om reklamfilerma ger intrycket priserna att det är exakt samma i butik som på webben, men nja, webhandeln har oftast bättre "på köpet" erbjudanden.
    1 år sedan
  • Hej,

    Vi försöker alltid besvara mail senast näst kommande arbetsdag, beklagar om du fått vänta längre på svar. Att vi bearbetar din beställning betyder att den går ut på vår plocklista, packas och sedan skickas ut till er som kund. Så fort vi skickar varan får du en leveransbekräftelse och statusen ändras till "Fraktas".

    När det gäller våra priser så är det alltid samma priser på webben och i butik. Dock man vissa kampanjer med tex tillbehör osv endast finnas nätet. Jag tar självklart din feedback vidare till ansvarig inför framtida ändringar.

    Har du fler frågor är du välkommen att återkomma till vår kundtjänst. Du når oss på 042-202565 eller kundtjanst@siba.se.

    Trevlig sommar!
    Med vänlig hälsning,
    Hanna
    SIBA AB

  • Perfekt
    Great customer service. I am pleased...
    1 år sedan
  • Perfekt
    Grymt nöjd med siba, beställde ett spel på deras hemsida och fick hem den fraktfritt på 2 dagar.
    1 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    1 år sedan
  • Usel
    Beställde en Chromecast i mondags från SIBA viaa deras hemsida. Fick bekräftelse att beställningen är mottagen och att jag kommer att få bokningsnumer i nästa email.
    Fick ingen bokningsnr. eller produkt att hämta från SIBA.
    När jag kontaktade dom i måndags via email fick jag svar att ärende är registrerad (#666) och att dom kommer att svara senast på tisdag. Idag onsdag har jag fortfarande inte fått svar elelr bokningsnr fast dom indikerar att dom har varan i butik här i Göteborg...

    Deras kundsupport och bertällningsystem känns som skämt..
    1 år sedan
  • Hej,

    Ber om ursäkt om ninte fått någon bekräftelse på er bokning eller det mail som du skickat till oss.
    Jag kan absolut se över om det finns möjlighet att göra en ny till erVänligen återkom till vår kundtjänst med information om vilken butik det gäller. Ni når oss på 042-202565 eller kundtjanst@siba.se

    Med vänlig hälsning,
    Hanna

  • Perfekt
    Nice
    1 år sedan
  • Perfekt
    Väldigt bra! Snabbt och smidigt :) Rekommenderas varmt! :)
    1 år sedan
  • Perfekt
    Snabb och smidig beställning, många betalalternativ och mycket snabb frakt! Rekommenderas!
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans skapligt pris fri frakt. -1 för att jag var tvungen att ringa för mera info, bild på produkten stämde inte med produktinfo. (inte egen bild=(
    1 år sedan
  • Perfekt
    Har gjort ett par köp härifrån och alla har gått smärtfritt. Bra priser och gratis frakt ger full pott från mig!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Billigt och fungerade bra.
    1 år sedan