Fri frakt på allt & 30 dagars
öppet köp. Alltid samma låga
pris på webben som i butik.

http://www.siba.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Klarna

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 47 år sedan
(data från 2014-10-24)
Detaljerad information SIBA har fått betyget (8.95)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Utmärkt
    Bra
    10 dagar sedan
  • Usel
    USEL Servicehantering!
    Bra priser,
    Leveransen är ok.
    Underkänt personal!
    Pinsamt dålig Kundmottagande!
    Oprofessionella!

    Istället för att svara på mitt förra omdöme så togs den bort här på prisjakt.
    Ni förjänar verkligen 1 stjärna!
    12 dagar sedan
  • Hej,

    Jag tar gärna till mig mer feedback angående ert ärende och vad som skett. Skicka gärna in mer information på kundtjanst@siba.se och hänvisa ärendet till Jennifer.

    Önskar er en trevlig dag!
    Hälsningar
    Jennifer A
    SIBA AB

  • Utmärkt
    Har varit nöjd med både leveranstid, pris och kvalitet. Mycket generösa returvillkor.
    13 dagar sedan
  • Perfekt
    Ganska seg/oresponsiv och ful hemsida, men i övrigt mycket enkelt och bra!
    16 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra som alltid!
    26 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra butik med bra leveranstid och pris.
    26 dagar sedan
  • Usel
    Sämre än detta företag har jag inte upplevt tidigare och jag vill ta denna möjlighet att varna andra konsumenter för att inte köpa varor hos detta företag.

    Försökte beställa en dator igår, som jag tänkte betala med visa kort.
    Efter 30 minuters väntande med texten "var god och vänta, din betalning bearbetas" skickade jag ett epostbrev till deras kundtjänst med frågan om betalningen hade gått igenom och om jag kunde stänga av webbläsaren. svar har jag än idag inte fått.

    Jag gjorde ett nytt försök och nu mot faktura och det verkade gå bättre, men när jag kollade sibas "mina sidor" idag (mer än 20 timmar senare) hade orderstatus inte ändrats från "order i behandling"
    Inget svar på epost efter 24 timmar och ingen ändring i orderstatus efter 20 timmar, jag började undra om företaget överhuvudtaget fanns kvar.
    I morse kl 10.15 skrev jag återigen, men nu för att använda mig av ångerrätten,
    Ordern var fortfarande i behandling och ingen information från Siba hade skickats till mig, men mitt brev verkade påskynda beställningen med raketfart.

    Bara en timme efter jag skickade mitt brev där jag ångrade min beställning fick jag svar att de beklagade att allt inte gick som man kan förvänta sig, de ignorerade helt att jag använde mig av ångerrätten istället fortsatte de att fakturan nu var färdigt och skulle snart skickas till mig.
    En och en halv timme efter jag hade ångrat mitt köp fick jag meddelande från Klarna att mitt faktura var färdigt och skulle skickas till mig.
    En timme och 40 minuter efter jag hade ångrat mitt köp fick jag meddelande från siba att min "ångrade" beställning hade packats och skulle lämna in för leverans senare idag (vid skrivande av denna text är datorn fortfarande kvar hos Siba enligt postens information).

    Att packa och skicka ut en beställning flera timmar efter jag har ångrat mitt köp kan jag enbart beskriva som vidrigt.

    Det här ärendet kommer säkert att hamna hos ombudsmannen, och kanske även kronofogden och tingsrätten.
    Fortsättning följer......

    EN GÅNG TILL, KÖP ALDRIG HOS siba
    1 mån sedan
  • Hej JemtSprinter,

    Detta är något jag personligen får undersöka då det inte ser ut som att det gått till på rätt sätt. Är tacksam om ni mailar till kundtjanst@siba.se med ordernummer så att jag kan undersöka vad som skett och vilka möjligheter som finns för att lösa ert ärende.

    Önskar er en trevlig dag!
    Hälsningar
    Jennifer
    SIBA AB

  • Usel
    Vilka skojare Siba är.
    Går in på deras hemsida för att beställa en Panasonic-kamera. 4990 kr kostar den. Ringer till Sibas kundtjänst för att bekräfta en teknisk detalj. De är mycket hjälpsamma och trevliga. Dubbelkollar priset med dem också en gång till. Jodå, den kostar 4990 kr, bekräftar de.

    Beställer kameran som hamnar i kundkorgen á 4990 kr. När jag någon minut senare skall betala och klickar på betala så står det plötsligt 5690 kr istället för 4990 kr. Va? Hur gick det här till? Har jag råkat beställa något extra?
    Nej då, det är bara så att Siba plötsligt höjt priset utan förvarning mitt under min beställning och då kostar produkten 700 kr mer! När jag lagt en produkt i min kundkorg så ska den väl kosta det som är angivet, dvs 4990 kr och samma som när jag klickade på produkten, INTE 5690 kr. Låter inte det rimligt Siba? Produkt i varukorgen = fast pris.

    Nu får du allt ta och kamma dig Fabian...
    1 mån sedan
  • Hej,

    Vi har dagliga prisjusteringar som våra inköpare ser över. Justeringen kan ske åt båda håll, jag kan gärna se över ert ärende om ni återkommer till oss via mail. Skicka in er fråga till kundtjanst@siba.se så kommer vi att undersöka vad som skett.

    Önskar er en trevlig dag!
    Hälsningar
    Jennifer

  • Perfekt
    Mycket bra!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Jag köpte en Philips 5209 från Siba.se. Jag valde gratis frakt men TV:n kom faktiskt fram snabbare än angivet.
    Väl hemma och uppackad upptäckte jag att TV:n dessvärre var trasig. Displayen var sprucken. Nästa dag packade jag in TV:n i kartongen och åkte in med den till Siba Svågertorp i Malmö. Jag hade väntat mig krångel och reparationstid och allt möjligt jobbigt.
    Väl inne visade jag lite bilder på displayen med min surfplatta, förklarade läget, rullade in TV:n och efter 20 minuter kunde jag åka hem med en helt ny TV.
    Jag måste säga att Siba och säljaren som skötte ärendet överträffade mina förväntningar enormt idag. Min trovärdighet ifrågasattes aldrig, utan allt sköttes precis som man önskar när man råkat illa ut, och detta utan att ha tecknat någon separat försäkring för TV:n.

    Mycket bra jobbat!
    Tryggheten att ha fysiska butiker nära är guld värt i sådana situationer.
    2 mån sedan
  • Usel
    Beställde expressfrakt, kommer senare än utlovat. Dom beklagar och betalar tillbaks kostnaden för expressfrakten. Säger "Jag tror dom har den rätt mycket att göra på lagret" Då ska inte expressfrakt finnas som ett alternativ om det inte kan hållas!? Det fanns en anledning varför jag valde siba och expressfrakt. Att dom beklagar sig och betalar tillbaks fraktkostnaden hjälper inte mig mycket...

    Kommer inte beställa därifrån igen..
    2 mån sedan
  • Hej,

    Beklagar att vi inte hållt våra utlovade leverans- och fraktvillkor till er som kund. Jag är inte insatt i ert ärende men när det är så att vi inte levererat en produkt som utlovat, återbetalar vi alltid pengarna.

    Ni kan skicka till mig på kundtjanst@siba.se så kan vi se över vad som skett och få en inblick i ert ärende för att minimera denna händelsen i andra case.

    Trevlig Sommar!
    Hälsningar
    Jennifer

  • Utmärkt
    Liten bonus godis ask med i lådan. Visar omtanke och är mycket upskattat.
    2 mån sedan
  • Dålig
    Jag beställde en dator med expressfrakt torsdag den 17/7, enligt Siba garanterar de att den skickas samma dag om den beställs innan kl14, vilket jag hade gjort. Först måndag eftermiddag den 21:a inkom paketet till posten. Jag kontaktade kundtjänst, som förövrigt tog 32 minuter på sig att behandla de fyra andra som var före mig i kön. Jag fick tillbaka kostnaden för expressfrakt. Självklart är jag ändå missnöjd eftersom jag ville ha datorn snabbt och var beredd att betala för det. Hade jag vetat detta innan hade valt en annan butik.
    3 mån sedan
  • Hej,

    Beklagar att vi inte hållt våra utlovade leveransvillkor till er som kund. Är de så att vi inte håller de vi utlovar vid expressfrakt är ni som kund berättigad återbetalning av fraktkostnaden som ni betalat för.

    Tar tacksam emot era synpunkter så att vi kan få en chans att förbättra oss.

    Trevlig Sommar!
    Hälsningar
    Jennifer A

  • Knappt godkänd
    Säkererligen OK när det väl fungerar, men att maila kundjänsten är segt som sirap. De är som snabbast 23 timmar efter konkurenterna på att svara via epost. Inte heller går det snabbt att få ut varorna. Måste vara ett strategiskt uselt system när det enbart står "Vi bearbetar din beställning." i dagar. Man hade lika gärna kunnat skriva något mer roande, "Din kommer strax att behandlas, men vi ska bara dricka upp kaffet först och se klart lets dance".

    Priserna däremot är konkurenskraftiga. Synd bara att vissa kampanjer är enbart på nätet, även om reklamfilerma ger intrycket priserna att det är exakt samma i butik som på webben, men nja, webhandeln har oftast bättre "på köpet" erbjudanden.
    3 mån sedan
  • Hej,

    Vi försöker alltid besvara mail senast näst kommande arbetsdag, beklagar om du fått vänta längre på svar. Att vi bearbetar din beställning betyder att den går ut på vår plocklista, packas och sedan skickas ut till er som kund. Så fort vi skickar varan får du en leveransbekräftelse och statusen ändras till "Fraktas".

    När det gäller våra priser så är det alltid samma priser på webben och i butik. Dock man vissa kampanjer med tex tillbehör osv endast finnas nätet. Jag tar självklart din feedback vidare till ansvarig inför framtida ändringar.

    Har du fler frågor är du välkommen att återkomma till vår kundtjänst. Du når oss på 042-202565 eller kundtjanst@siba.se.

    Trevlig sommar!
    Med vänlig hälsning,
    Hanna
    SIBA AB

  • Perfekt
    Great customer service. I am pleased...
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Grymt nöjd med siba, beställde ett spel på deras hemsida och fick hem den fraktfritt på 2 dagar.
    4 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    6 mån sedan
  • Usel
    Beställde en Chromecast i mondags från SIBA viaa deras hemsida. Fick bekräftelse att beställningen är mottagen och att jag kommer att få bokningsnumer i nästa email.
    Fick ingen bokningsnr. eller produkt att hämta från SIBA.
    När jag kontaktade dom i måndags via email fick jag svar att ärende är registrerad (#666) och att dom kommer att svara senast på tisdag. Idag onsdag har jag fortfarande inte fått svar elelr bokningsnr fast dom indikerar att dom har varan i butik här i Göteborg...

    Deras kundsupport och bertällningsystem känns som skämt..
    7 mån sedan
  • Hej,

    Ber om ursäkt om ninte fått någon bekräftelse på er bokning eller det mail som du skickat till oss.
    Jag kan absolut se över om det finns möjlighet att göra en ny till erVänligen återkom till vår kundtjänst med information om vilken butik det gäller. Ni når oss på 042-202565 eller kundtjanst@siba.se

    Med vänlig hälsning,
    Hanna

  • Perfekt
    Nice
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Väldigt bra! Snabbt och smidigt :) Rekommenderas varmt! :)
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb och smidig beställning, många betalalternativ och mycket snabb frakt! Rekommenderas!
    8 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans skapligt pris fri frakt. -1 för att jag var tvungen att ringa för mera info, bild på produkten stämde inte med produktinfo. (inte egen bild=(
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Köpte en Samsung Trend Plus i deras fysiska butik efter att ha kollat på deras webbsida. Mobilen fanns inne (men inte på display, man fick fråga efter den i kassan). Köpet gick smärtfritt och jag är väldigt nöjd med köpet! Allt gick snabbt och man fick med telefonkort och värdebevis att tanka på köpet. Kan rekommendera Siba!
    8 mån sedan
  • Perfekt
    Har gjort ett par köp härifrån och alla har gått smärtfritt. Bra priser och gratis frakt ger full pott från mig!
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Billigt och fungerade bra.
    9 mån sedan
  • Bra
    Siba har inte det dom står på deras hemsidan och till fel pris. Man lockar med ett pris på hemsidan och tillgänglighet. Men när man kommer till butiken har de bara demoner av den aktuella färgen och trissor upp priset med tvåhundra kr mot vad som står på Prisjakt och deras egna hemsida.
    Det som lyfte upp det var ändå säljarnaa goda tillmötesgående.
    9 mån sedan
  • Hej,

    Jag vill gärna veta vad som hänt i ert fall, skicka gärna in till kundtjanst@siba.se vad som skett. Skriv gärna vilken vara/varor det är det gäller så att vi kan undersöka detta med rätt avdelning och se över vad det har gått snett.

    Önskar er en trevlig helg!
    Hälsningar
    Jennifer
    SIBA AB

  • Acceptabel
    Priserna är bra. Enkelt att beställa och snabb leverans.
    Däremot är det där med kvitto och garantihandlingar under all kritik. Inget skickas på eposten. Inget finns att ladda ner på "mina sidor". Inget följer med paketet. Enligt kundtjänst räcker det med ordernummer vid eventuella problem. Informationen om vad som gäller pendlar mellan obefintlig eller felaktig (det står en sak på hemsidan. En annan sak i mailet man får som orderbekräftelse. En tredje sak säga av kundtjänst. En fjärde sägs av annan person på kundtjänst...
    9 mån sedan
  • Hej,

    Kvitto/garantibevis ska med i mailet som skickat till er med orderbekräftelsen. Har ni inte fått detta kan ni maila in till kundtjanst@siba.se med ordernummer så kan vi skicka ut det till er. Ni behöver kvittot för att kunna besöka butiken.

    Beklagar självfallet om det är så att det är olika information ifrån oss, det ska det inte vara. Kommer lyfta detta vidare så att vi kan förbättra arbetet på alla punkter.

    Önskar er en trevlig helg!
    Hälsningar
    Jennifer
    SIBA AB

  • Mycket bra
    Funkar alltid bra med Siba.
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Aldrig några problem. Full order levereras snabbt.
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans av ny mobil
    10 mån sedan
  • Bra
    Skapligt utbud
    Skaplig webbsida

    Funkar!
    10 mån sedan
  • Mycket bra
    bra priser och service
    11 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabba leveranser.
    11 mån sedan
  • Perfekt
    Bra
    11 mån sedan
  • Perfekt
    Pretty pleased with them. Even though I can't speak Swedish that well, the staff was very helpful and the returns policy is also pretty fantastic. Overall 10/10 experience with Siba.se after several buys from them.
    12 mån sedan
  • Acceptabel
    La en order via webben på en Nexus 7 2013 för uthämtning i butiken, fick snabbt besked att varan var undanlagd. Åkte dit från jobbet på min lunch för att hämta plattan i tron om att det skulle gå snabbt eftersom produkten var undanlagd, trots att det bara var jag och två andra kunder i hela varuhuset tog det runt 10 minuter för den stackars killen i kassan att få personalen på lagret att komma ut med varan.

    Under tiden frågade jag om det var den nordiska modellen med två års garanti eftersom jag inte ville ha en gråimporterad (med bara ett års garanti) och fick ett väldigt svävande svar vilket kändes otryggt men efter mycket velande sa han att det "nog" inte var en gråimporterad modell vilket låter både märkligt och gjorde mig mycket tveksam till köpet. Uppstår det problem så har jag i varje fall säljarens ord som stöd vid ett eventuellt garanti/reklamationsärende.

    SIBA är det bättre alternativet av de stora elektronikkedjorna men i fortsättningen kommer jag dock vända mig till mer kompetenta fackhandlare som vet vad de säljer och kan svara på frågor.
    12 mån sedan
  • 2013-10-25 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Bra priser bra service, allt brukar gå som på räls.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Köpte en dataskärm som kom hem helt oskadd och fungerande vid hämtning. Dock tog det någon extra dag för SIBA att skicka ut skärmen från deras lager därav jag drar av en stjärna.

    Helt okej butik att handla från i och med fri frakt ingår.
    1 år sedan
  • Usel
    Jag var osäker på vilken surfplatta jag skulle välja så jag kontaktade sibas live chat för tips. Jag frågar henne klart och tydligt: Är du kunnig inom detta område eller ska du kanske vidarebefordra detta till en försäljare som kan kontakta mig? Hon säger att hon kan svara och jag frågar henne om jag borde välja Samsung Note 10.1 eller Surface RT.

    Hon svarar: om du inte har något behov utav 3G så är det främst samma sak ang vilken du ska välja då de flesta är android.

    När jag väl kräver mer konkreta svar från en KUNNIG försäljare som vet att Surface RT och Note 10.1 har två olika operativsystem kontakta mig lämnar hon bara chatten utan att säga något (har kvar hela konversationen på bild som bevis).

    Är det så här ni behandlar kunder? Låtsas kunna saker och ting och sedan sk*ta i dem? Jobbar själv hos en av era konkurrenter och vet att man inte behandlar kunder på detta viset. Lycka till med att hålla er kvar på marknaden. Ni har förlorat ännu en kund.
    1 år sedan
  • Hej,

    Självklart ska vi hjälpa er på bästa sätt och besvara era frågor. Är det så att man inte är kunning nog, finns det alltid någon som är. :)

    Kundbemötande och service är två viktiga punkter som måste fungera.

    Angående vår live-chat har vi haft problem där kunden blir "utkastade" men efter några sekunder ska de komma in igen.
    Det kan varit detta som hänt då det är ett vanligt förekommande. Vi arbetar på att få en fullt fungerande chatt så att detta inte sker eftersom i ert fall försvinner ibland chatten helt.

    Ni kan gärna maila in ert ärende till Kundtjänst@siba.se så ska jag se till att du blir uppringd av någon som är kunnig på dessa två surfplattor.

    Önskar er en trevlig dag!
    Hälsningar
    Jennifer
    SIBA AB

  • Perfekt
    Fungerade jättebra för mig. Köpte en diskmaskin på Siba mot faktura, både fraktfri hemleverans och kostanadsfri faktura. Kan inte bli bättre.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Har köpt Bärbar data och mobiler,,, jätte bra priser och fick jätte bra service,,, mkt bra,,, Mycket nöjd att handla på Siba.. Tack..
    1 år sedan
  • Ganska dålig
    Jag köpte 2013-08-11 ett Wii U Basic Pack på Siba i Västerås.
    Det framgick inte på hemsidan att enheten är importerad, har Engelsk stickpropp och en rese adapter som saknar CE märkning, även märk "Temporary use only".
    Elsäkerhetsverket har förelagt Webhallen med försäljningsförbud 13EV567 beslutat 2013-08-04 pga liknande omständigheter. Surt, undrar om de låter konsumenterna byta AC adapter
    1 år sedan
  • Hej,

    Har kollat upp detta nu och du är välkommen in till butiken för att få din enhet utbytt.

    Hälsningar,
    Sofia.

  • Bra
    Bra erbjudande emellanåt, men betydligt långsammare order-/lagerhantering på internetbeställningar än alla andra konkurrenter som jag handlat hos (som också erbjuder gratis frakt).
    1 år sedan
  • Acceptabel
    Betalade 50kr extra för att få varan inom 2 dagar. Tog 3 dagar. I övrigt hade jag inga problem med varan/leveransen.
    1 år sedan
  • Hej,

    Är det så att vi inte hållt våra leveransvillkor till er som kund är det självklart att vi återbetalar fraktkostnaden som ni betalat extra för. Skicka gärna ett mail till mig på kundtjanst@siba.se med ordernummer så ska jag se över er order.

    Önskar er en trevlig dag!
    Hälsningar
    Jennifer
    SIBA AB

  • Utmärkt
    Bra pris, snabb leverans (trots fri frakt)
    1 år sedan
  • Perfekt
    Mycket snabb leverans. Beställde söndag morgon, leverans tisdag.
    1 år sedan
  • Knappt godkänd
    Jag har ogillat SIBA i många år, av flera anledningar. Idag fick jag ännu en, därför får det bli en recension.
    I helgen beställde jag ett spel hos SIBA. De var billigast enligt prisjakt, och de har ju fri frakt. Kanon, tänkte jag. 3-5 arbetsdagar skulle det ta med fri frakt. Så jag beställde.
    Idag är det onsdag, och varan är inte ens skickad. Jag tog kontakt med kundservice för en stund sedan för att fråga varför min vara inte är skickad än. Då visar det sig att till skillnad från alla andra ställen som erbjuder fri frakt och helt enkelt skickar varan med B-post så att det tar lite längre tid med posten, så lägger SIBA beställningen på en B-lista, och det tar enligt kundtjänst 3-5 dagar innan varan ens lämnar deras lager. Det känns inte okej, då "fri frakt"-alternativet antyder att det är frakten det handlar om, inte SIBAs arbete.

    Varan är nu avbeställd, och jag har bokat den för hämtning i butik istället.
    1 år sedan
  • Frifrakt det innebär, helt enkelt, att frakten kostar 0 kr - oavsett vilken produkt du beställer eller vilket värde din order uppgår till. Med detta alternativ är normal leveranstid 3-5 arbetsdagar.

    Tar tacksamt emot er feedback!

    Ha en fin dag!
    Hälsningar
    Jennifer

  • Perfekt
    Fungerade bra
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Bra service snabb leverans
    1 år sedan
  • Knappt godkänd
    Jag vet inte om det var en tillfällighet, detta var mitt första försök att handla hos Siba.

    Såg en TV av modell större som enligt lagerstatusen skulle finnas på deras webblager. Jag tyckte därför det kändes okej att låta dom reservera pengarna på mitt bankkonto. Efter lång tystnad efter beställningen så loggade jag in och kollade statusen på ordern. "Restnoterad".
    Jag makulerade ordern och kollade på artikeln en sista gång, och konstaterade att det ändå stod på deras webbsida att den fanns på webblagret. Det är nästa köpares problem nu.

    Om detta beror på en felaktig inmatning som inte stämmer överens med det riktiga lagersaldot, eller om det är någon tveksam taktik från Siba kan jag inte svara på. Stjärnorna drog jag av för besväret det hela orsakade mig och de pengar jag inte kunde använda under fem dagar efter denna misslyckade beställning.

    I övrigt tycker jag att personalen på varuhusen verkar riktigt trevliga. Jag kan tänka mig att ge företaget en till chans i framtiden. Jag skulle rekommendera Siba att visa antalet enheter på lagret istället.
    1 år sedan
  • Självfallet är detta något som borde korrigeras så att det inte står fel på hemsidan med aktuella lagersaldon. Tar detta vidare till webbansvariga så att de kan se över hemsidan och dess lagersaldon.

    När ni lägger en order via hemsidan och varan blir restnoterad kontaktar vi alltid kunden via mail med aktuellt orderstatus samt leveransbesked.

    Vill gärna veta vilken produkt ni hade tittat på så att vi kan få chansen att rätta till lagersaldot på hemsidan.

    Tackar för all feedback, era synpunkter är väldigt viktiga.
    Hoppas vi kan återfå ert förtroende för framtida köp!

    Skickar även detta som PM.

    Mvh Jennifer
    SIBA AB