Tack för din röst!

Rösta på SIBA i kategorin Datorer och Mobilt

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2014".
Är SIBA en av dina favoriter?

  Rösta på butik Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets Nätbutik

Fri frakt på allt & 30 dagars
öppet köp. Alltid samma låga
pris på webben som i butik.

http://www.siba.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Klarna

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 47 år sedan
(data från 2014-11-25)
Detaljerad information SIBA har fått betyget (8.95)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Mycket bra priser och trevlig personal
    10 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Inget att anmärka på
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Superbra headset helt enkelt! Smidig att använda och bra ljud dessutom!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    ja ä väldigt belåten
  • Bra
    Bra butik med ett bra utbud(saknar tyvärr samma utbud som andra återförsäljare).
    Butiken håller priser i samma klass som andra återförsäljare, dock saknar butiken en fungerande prisgaranti.

    Prisgarantin fungerar enbart om man betalar med Siba-kort och har en kreditvärdighet på hundratusentals kronor(enligt säljare). Själv har man god kreditvärdighet men kan ändå inte betala med siba-kortet. Jag förstår Siba angående detta men de förlorar definitivt kunder på att ha det så här.
    17 dagar sedan
  • Perfekt
    Perfekt
    21 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra pris och mycket snabb leverans.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Helt enkelt siba har allt man önskar
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Så nöjd med man bör vara, alltså Mycket nöjd!
  • Usel
    USEL Servicehantering!
    Läser ej email i tid, so det är ingen ide att skicka email om man vill ha hjälp. Detta på bekostnad av kunden. Underkänt personal för att de inte tar i problemet.
    26 dagar sedan
  • Hej abbkar,

    Jag tar gärna mer information om vad som skett, skicka in ett mail till kundtjanst@siba.se så kommer jag att se över vad som skett.

    Ha en fin dag!
    Mvh
    Jennifer
    SIBA AB

  • Usel
    Gjorde ett köp hos Siba i Mars i år, köpte en LG G2. Fick sedan problemet där skärmen blir helt grå då och då vilket är högst irriterande. Tog bild på problemet från en annan telefon och la sedan in denna bild i G2:an, så en av de inkompetenta säljarna i Siba inte anklagar mig att jag ljuger när jag lämnar in den till service. Efter 2 veckor får jag SMS om att servicen är klar och att jag kan plocka upp telefonen, vilket jag såklart gjorde. Får servicesedel på plats om att problemen är löst, att touchen är utbytt. Väldigt skönt tänker jag.. tills jag kom hem. De hade gett mig fel telefon. Helt oacceptabelt. Går nästa dag till butiken och får tillbaks min telefon, G2:an. Baksideskalet var lös när de gav telefonen till mig, och såklart var problemet med skärmen inte fixat, EFTER jag har gett de bevis på problemet.

    TL;DR Undvik siba och deras inkompetens och oprofessionalism i varje fall.
    27 dagar sedan
  • Hej S1LV3R,

    Det låter inte alls bra de som skett och det är självklart något jag får ta och undersöka. Jag känner inte igen ert ärende och tar gärna ett telefon- och servicenummer för att ta detta vidare med berörd butik. Ni kan maila in uppgifterna till mig på kundtjanst@siba.se.

    Ha en fin dag!
    Mvh
    Jennifer
    SIBA AB

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bara positivt intryck av hela köpprocessen
  • Perfekt
    Beställning
    som første gangs køber på nettet syntes jeg det smidigt og nemt
  • Perfekt
    Beställning
    Enkelt att hitta det som jag letade efter. Enkelt att genomföra Beställningen- köpet.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Fungerade bra att beställa och betala produkten
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Den totala upplevelsen av köpet från Siba är superbra.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra pris och eftersom fraktfritt så köpte jag två hörlurar.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    ok.ja som är 70 år klarade av ett nöjd o glad
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det är perfekt uplevelse
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    inget att klaga på
  • Utmärkt
    Beställning
    Det är första gången jag handlar hos siba on line,men det var inga svårigheter.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket prisvärt!
  • Utmärkt
    Bra
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    -
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Positivt.
  • Usel
    USEL Servicehantering!
    Bra priser,
    Leveransen är ok.
    Underkänt personal!
    Pinsamt dålig Kundmottagande!
    Oprofessionella!

    Istället för att svara på mitt förra omdöme så togs den bort här på prisjakt.
    Ni förjänar verkligen 1 stjärna!
    1 mån sedan
  • Hej,

    Jag tar gärna till mig mer feedback angående ert ärende och vad som skett. Skicka gärna in mer information på kundtjanst@siba.se och hänvisa ärendet till Jennifer.

    Önskar er en trevlig dag!
    Hälsningar
    Jennifer A
    SIBA AB

  • Perfekt
    Beställning
    Jag har köpt oändligt med produkter på senare tid och bästa köpet hittills är LG55ea970w den rekommenderas till alla fotbollsälskare
  • Utmärkt
    Har varit nöjd med både leveranstid, pris och kvalitet. Mycket generösa returvillkor.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Ganska seg/oresponsiv och ful hemsida, men i övrigt mycket enkelt och bra!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Full pått.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lättillgängligt och lätt att beställa
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt
  • Perfekt
    Beställning
    Kan inte bli nöjdare över kameran och minneskortet som jag köpte hos er! Beställningen var snabb och smidig utan konstigheter!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt stabilt och jätte bra!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bättre. än elgiganten
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fungerade snabbt & enkelt från början till slut!
  • Utmärkt
    Beställning
    Allt var till 100% belåtenhet, jag har inte haft anledning att ha kontakt med kundservice.
  • Perfekt
    Bra som alltid!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Spelet va välldig bra .. bra förpackad vid leverans fick den snabbt och kostade mindre än halva priset än andra web butiker samt säljare på siba helsingborg max gave mig en riktig bra service innan köp
  • Perfekt
    Bra butik med bra leveranstid och pris.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra lågt pris om man jämför med andra butiker på nätet
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kommer att köpa ett likadant Tv-paket med tv, smart-dongel, tangentbord, soundbar mm från Siba igen inom kort, det visar väl om något att jag är nöjd med både prylar, leverans och framför allt Sibas fantastiska personal!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Helnöjd!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det är lätt att hitta och manövrera på webbutiken.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bäst
  • Usel
    Sämre än detta företag har jag inte upplevt tidigare och jag vill ta denna möjlighet att varna andra konsumenter för att inte köpa varor hos detta företag.

    Försökte beställa en dator igår, som jag tänkte betala med visa kort.
    Efter 30 minuters väntande med texten "var god och vänta, din betalning bearbetas" skickade jag ett epostbrev till deras kundtjänst med frågan om betalningen hade gått igenom och om jag kunde stänga av webbläsaren. svar har jag än idag inte fått.

    Jag gjorde ett nytt försök och nu mot faktura och det verkade gå bättre, men när jag kollade sibas "mina sidor" idag (mer än 20 timmar senare) hade orderstatus inte ändrats från "order i behandling"
    Inget svar på epost efter 24 timmar och ingen ändring i orderstatus efter 20 timmar, jag började undra om företaget överhuvudtaget fanns kvar.
    I morse kl 10.15 skrev jag återigen, men nu för att använda mig av ångerrätten,
    Ordern var fortfarande i behandling och ingen information från Siba hade skickats till mig, men mitt brev verkade påskynda beställningen med raketfart.

    Bara en timme efter jag skickade mitt brev där jag ångrade min beställning fick jag svar att de beklagade att allt inte gick som man kan förvänta sig, de ignorerade helt att jag använde mig av ångerrätten istället fortsatte de att fakturan nu var färdigt och skulle snart skickas till mig.
    En och en halv timme efter jag hade ångrat mitt köp fick jag meddelande från Klarna att mitt faktura var färdigt och skulle skickas till mig.
    En timme och 40 minuter efter jag hade ångrat mitt köp fick jag meddelande från siba att min "ångrade" beställning hade packats och skulle lämna in för leverans senare idag (vid skrivande av denna text är datorn fortfarande kvar hos Siba enligt postens information).

    Att packa och skicka ut en beställning flera timmar efter jag har ångrat mitt köp kan jag enbart beskriva som vidrigt.

    Det här ärendet kommer säkert att hamna hos ombudsmannen, och kanske även kronofogden och tingsrätten.
    Fortsättning följer......

    EN GÅNG TILL, KÖP ALDRIG HOS siba
    2 mån sedan
  • Hej JemtSprinter,

    Detta är något jag personligen får undersöka då det inte ser ut som att det gått till på rätt sätt. Är tacksam om ni mailar till kundtjanst@siba.se med ordernummer så att jag kan undersöka vad som skett och vilka möjligheter som finns för att lösa ert ärende.

    Önskar er en trevlig dag!
    Hälsningar
    Jennifer
    SIBA AB

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    hittills kan jag inte klaga i alla fall
  • Usel
    Vilka skojare Siba är.
    Går in på deras hemsida för att beställa en Panasonic-kamera. 4990 kr kostar den. Ringer till Sibas kundtjänst för att bekräfta en teknisk detalj. De är mycket hjälpsamma och trevliga. Dubbelkollar priset med dem också en gång till. Jodå, den kostar 4990 kr, bekräftar de.

    Beställer kameran som hamnar i kundkorgen á 4990 kr. När jag någon minut senare skall betala och klickar på betala så står det plötsligt 5690 kr istället för 4990 kr. Va? Hur gick det här till? Har jag råkat beställa något extra?
    Nej då, det är bara så att Siba plötsligt höjt priset utan förvarning mitt under min beställning och då kostar produkten 700 kr mer! När jag lagt en produkt i min kundkorg så ska den väl kosta det som är angivet, dvs 4990 kr och samma som när jag klickade på produkten, INTE 5690 kr. Låter inte det rimligt Siba? Produkt i varukorgen = fast pris.

    Nu får du allt ta och kamma dig Fabian...
    2 mån sedan
  • Hej,

    Vi har dagliga prisjusteringar som våra inköpare ser över. Justeringen kan ske åt båda håll, jag kan gärna se över ert ärende om ni återkommer till oss via mail. Skicka in er fråga till kundtjanst@siba.se så kommer vi att undersöka vad som skett.

    Önskar er en trevlig dag!
    Hälsningar
    Jennifer

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bara positivt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bara bra. Hur nöjd som!