Fri frakt & fri faktura
30 dagars öppet köp
Samma låga pris i butik & webb

http://www.siba.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 49 år sedan
(data från 2016-05-03)
Detaljerad information SIBA har fått betyget (8.53)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och bra !
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa, bra information, snabb leverans! Mycket nöjd!
  • Bra
    Beställning Leverans
    Kan inte lägga i SIM kortet utan måste åka till en SIBA butik för att få hjälp.
  • Usel
    Beställning
    Coffee Maker "Box" 0.75Liter
    stänger av efter 30min gäller att dricka kvickt
    nej tack

  • Hej och tack för ert omdöme!

    Om ni har synpunkter på funktionerna på denna produkt, är vi tacksamma om ni vill lämna en konstruktiv recension på vår hemsida på produkten i fråga då detta omdöme gäller för SIBA som butik. Tack!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning
    Bra!
  • Hej och tack för ert omdöme!

    Det var roligt att höra att ni är nöjd med oss! Tack för er feedback!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Alltid supersnabb frakt och bra priser!
    14 dagar sedan
  • Hej Edward2987 och tack för ert omdöme!

    Det var kul att höra att ni är nöjd med vår frakt och våra priser! Tack för att ni handlar hos oss på SIBA!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Väldigt bra bemötande av personalen på Siba Nova Lund
    17 dagar sedan
  • Hej llija69 och tack för ditt omdöme!

    Stort tack för er feedback! Vad kul att höra att ni är nöjd med vårat bemötande! Jag ser till att butikspersonalen får ta del av detta! Tack igen!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning
    Jag har uppsökt butiken tidigare men har då fått åka några mil... nu satt jag hemma för att söka batteri till min gamla dammsugare och upptäckte att priset på ett nytt batteri och ny liten dammsugare var ganska liten
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Inga
  • Perfekt
    Beställning
    Allt gick smidigt och tilfredsställande
  • Hej och tack för ditt omdöme!

    Vad kul att göra att allt har gått bra! Vi hoppas att du är nöjd med din(a) produkt(er)!

    Mvh Filiph

  • Bra
    Levererar det de ska.
    23 dagar sedan
  • Hej fredrikolin och tack för ditt omdöme!

    Det var kul att höra att leveransen gick bra! Vi hoppas att du är nöjd med produkterna också! Tack för att du handlar hos SIBA!

    Mvh Filiph

  • Usel
    En fantastisk liten historia från Siba!

    Den 8 mars så beställde jag en bärbar dator från Siba och betalade för en expressleverans. Betalningen gjorde jag via kreditkort. Dom var naturligtvis snabba med att plocka ut pengarna,

    Den 15 mars hade leveransen fortfarande inte kommit och jag bestämde mig för att häva köpet. Jag tog kontakt med Siba och säljaren sa att det var transportören som hade gjort fel. Han skulle fixa hävning av köpet snabbt och han skulle se till att pengarna kom in på mitt konto.

    den 29 mars fick jag ett sms från mitt utlämningsställe för paket, att en leverans från Siba hade kommit (en dator), trots att jag hade hävt köpet. Jag blev mycket förvånad och hade naturligtvis inte någon nytta av den här datorn då jag redan hade beställt en ny dator som levererats dagen efter beställning! (tack Inet) Jag gick till mitt utlämningsställe och returnerade paketet. Jag pratade naturligtvis också med Siba och de sa att det var transportören som hade gjort fel med leveransen igen, jojo! Men nu skulle bara paketet returneras tillbaka till Siba sen så skulle man genast betala tillbaka pengarna igen. Låter väl lätt eller hur? MEN:

    den 11 april (idag) hade jag fortfarande inte fått några pengar in på mitt konto så jag ringer till Siba igen och undrar vad som hade hänt. Tro det eller ej men Siba säger att paketet inte har returnerats till dem ännu (2 veckor senare) och att transportören har gjort fel återigen. Den där datorn verkar ha fått ett eget litet hörn hos transportören som den trivs alldeles utmärkt i. :) Dom har ju enligt Siba haft datorn hos sig i över en månad nu med en kort avstickare till min paket utlämning.

    Hur stor är möjligheten att en paket transportör gör 3 sådana här stora fel med en och samma order? Då måste man ju göra en hemskt massa fel med andra orders också. Jag tror inte på det här utan tror istället att Siba skyller på någon annan när deras egna rutiner för utskick samt returnering och återbetalning inte fungerar alls.

    Nu när jag pratade med Siba idag så lovade dom igen att returneringen skulle fungera och paketet skulle vara tillbaka till dem imorgon. Därefter skulle det "bara" ta 3-10 bankdagar innan pengarna skulle vara tillbaka på mitt bankkonto. Vi säger att i värsta fall så är pengarna tillbaka den 21 april, alltså "bara" 44 dagar från att beställningen gjordes. Kom igen! Vad är detta för något? Sen så tycker man att dom borde kompensera kunden i den här röran på något vis, visa lite god vilja gentemot kunderna men inte ett ord om det. Transportören är boven, Siba har inte gjort fel. Skulle gärna vilja höra vad Post Nord hade att säga om detta.

    En liten historia om vad som kan hända med en Siba order.

    PS/ jag kommer naturligtvis aldrig handla mer på Siba, inte ens batterier. Det finns så många bra alternativ.
    23 dagar sedan
  • Hej bogarty och tack för ditt omdöme!

    Det låter märkligt att det tagit så lång tid och vi ber givetvis om ursäkt för det inträffade!

    Utan att ha tillgång till ditt ordernummer eller kollinummer så verkar det som att postnord (på väg till er) tappat bort paketet. Det är ovanligt men det händer tyvärr då och då. I dessa fall lägger vi en reklamation till postnord som påbörjar en sök-process efter den saknade försändelsen. Om postnord då hittar paketet fortsätter leveransen. Här verkar den då kommit till ert ombud. När ni sedan returnerat försändelsen skall postnord skicka den tillbaka till oss, är den då inte korrekt inskriven kan den vid extrem otur hamna och snurra runt hos postnord och det är just, vad det verkar som, har hänt här.

    Givetvis vill inte vi att det skall påverka våra kunder när problematik som ovan inträffar, tyvärr har vi inte möjlighet att göra utbetalningen utan att varan kommit tillbaka till oss och det är här som problemet verkat sitta.

    Jag ber er att åtekomma till mig på kundtjanst@siba.se märk mailet med "ATT: Filiph, prisjakt bogarty" och bifoga ert ordernummer så ska jag se över en kompensation, Vi ber om ursäkt att detta inte kommit på tal tidigare under kontakt med oss!

    Mvh Filiph

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Fungerat bra och är nöjd
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    till belåtenhet
  • Hej och tack för ditt omdöme!

    Fantastiskt kul att höra att du är nöjd! tack igen för omdömet!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Hittils mkt nöjd
  • Hej och tack för ditt omdöme!

    Vad kul att höra! Vi hoppas att ni fortsätter vara mycket nöjd med oss!

    Mvh Filiph

  • Mycket bra
    Klart mycket mycket bättre än sin konkurrent! Tokbra med fri frakt. Men vad är det som tar sån tid? 3-5 dagar för leverans? Näää där måste ni skärpa er SIBA!
    1 mån sedan
  • Hej theorino och tack för ert omdöme!

    Kul att höra att ni föredrar oss på SIBA! Om ni önskar snabbare leverans och vill ha ordern tidigare finns det expressfrakt att beställa med, då tar det bara 1-2 dagar att få hem sina produkter.
    Jag kan rekommendera er att hålla utkik på hemsidan, då och då erbjuder vi även fri expressfrakt!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt och enkelt. Bra!
  • Usel
    Det värsta nätköp jag någonsin gjort. Vilka amatörer dom är på SIBA. Helt otroligt!

    * Jag skulle handla en bärbar dator på SIBAs online sida. Dom har en chat funktion där jag frågade om datorn fanns i webblagret. Jajamensan sa dom det finns 18 st kvar. Bra tyckte jag och beställde datorn.
    * Först så fick jag ingen orderbekräftelse på att jag hade gjort någon beställning överhuvudtaget. Jag kontaktade och dom sa att dom visst hade skickat en orderbekräftelse. Här började de skylla på att jag hade gett dom fel mailadress vilket jag inte gjort. Vad dom hade skickat var ett leveransbesked på en väska jag beställde i samband med att jag beställde datorn. Fortfarande ingen orderbekräftelse eller leveransbekräftelse på DATORN.
    * Efter att ha mailat och pratat fick jag en orderbekräftelse efter flera dagar. Det fanns ett kollinummer och jag tänkte att nu börjar det hända något. Men så blev inte fallet. Det kom ingen Dator. Jag kontaktade SIBA ingen och undrade vad som hände. Dom var mest förvirrade och skyllde igen på att dom fått fel mailadress, vilket dom naturligtvis inte hade fått. Dom skulle kolla upp vad som hänt.
    * Efter ytterligare några dagar kontaktade jag dom igen och sa att jag ville häva köpet. Här började dom skylla på Posten att de hade gjort fel och att dom skulle lämna in en reklamation innan dom kunde häva köpet och ge mig pengarna tillbaka.
    * Idag nästan 3 veckor efter min beställning har jag inte hört ett ljud mer från SIBA och inte har det kommit in några pengar på mitt konto

    Aldrig mer SIBA
    1 mån sedan
  • Hej garbog och tack för ert omdöme!

    Det låter märkligt. Orderbekräftelsen skickas ut per automatik till den mailadress som angets vid ordertillfället och skall skickas med en gång. Ang leveransen måste vi alltid lägga en reklamation mot posten för borttappad försändelse om det är så att den kommit bort innan vi kan häva köpet. Ni bör dock givetis ha pengarna tillbaka sedan en tid tillbaka. vänligen återkom till oss på kundtjanst@siba.se och märk mailet med "ATT Filiph". Vänligen inkludera ert ordernummer i mailet och hänvisa till detta inlägget så ska jag ta en titt på detta och se vad som hänt.

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Riktig bra butik.
    Har alltid och kommer alltid att vara nöjd.
    1 mån sedan
  • Hej Arijan och tack för ert omdöme!

    Så roligt att höra! Vi hoppas på att få leverera massor av spännande produkter till er framöver! Tack för att ni väljer SIBA och tack igen för ert omdöme!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Snabbt, Smidigt & Okomplicerat Perfekt!
    1 mån sedan
  • Hej mito2000, och tack för ert omdöme!

    Det glädjer oss att höra att ni är nöjda med era köp hos oss! Vi hoppas att få leverera många fler smidiga och bra produkter till er!

    Mvh Filiph

  • Usel
    Usel returhantering och låga teknikkunskaper. Personalen försöker in i det sista slingra sig ur sina åtaganden.
    Tur att tillverkaren är mer resonabel än Siba, så slipper jag dra ärendet till ARN.
    1 mån sedan
  • Hej Funklord och tack för ditt omdöme!

    Det var tråkigt att höra att ni inte är nöjd med returhanteringen hos oss! Om ni behöver hjälp med ert ärende fortfarande tar jag mer än gärna en titt på det. Återkom till oss på kundtjanst@siba.se och märk mailet med "ATT Filiph". Inkludera gärna order-/kvittonummer i mailet samt hänvisa till detta inlägg så tar jag en titt på ert ärende.

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag är mycket nöjd med mitt köp från Siba!
  • Hej och tack för ditt omdöme!

    Det var roligt att höra att ni är nöjd med ert köp hos oss! Vi hoppas på att få leverera många roliga produkter till er!

    Mvh Filiph

  • Usel
    Beställde två specialutgåvor utav ett spel för ca 1100 kr.
    Båda hade skador när de kom fram, vilket har uppstått på grund av dålig paketering.
    De la bara ner specialutgåvan i en kartong utan något som helst emballage, så specialutgåvan kunde åka runt fritt inne i kartongen vilket gjorde att den skadades.

    Testade att reklamera båda två och fick svar att jag skulle få två nya.

    De skickade dock bara ut en ny och den var mer skadad än de två första.
    Frågade vart den andra var då det var två som jag reklamerade, fick svaret att jag skulle vara tvungen att skicka tillbaka de tidigare utgåvorna för att få en ny.

    De påstår även att det "inte" går att skicka ett spel i kartong utan att det tar skada, men har inte sett någon annan som har fått ett skadat exemplar när de har köpt från andra webbutiker, det är helt enkelt en fråga om dålig packning.

    Kommer ta och avregistera mitt konto och inte återvända. Betalar ett par kronor extra för att få bra service.

    KÖP EJ FRÅN SIBA OM NI VILL HA SAKERNA I BRA SKICK!
    De massakerar även kartongerna i butik med buntband, så det är inte bara webblagret det är fel på.

    Ansvariga på Siba, kontakta mig inte mer. Vill inte ha med er att göra, tänker inte ta bort omdömet.

    Ha en trevlig dag!
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Köpte en produkt på SIBA med en försäkring. Försäljaren sa att jag skulle få 700:- tillbaka på nästa köp om jag lade till försäkringen. Vid mitt nästa köp av en Ipad mini visade det sig att jag bara kunde få ut 10% av värdet. Detta är inte första gången jag blir blåst av SIBA's försäljare som ljuger för mig. Kommer ALDRIG att handla där med. Vill härmed varna andra kunder om att vara på sin vakt mot SIBA's säljare!
  • Hej och tack för ditt omdöme!

    Vi ber om ursäkt om det blivit något missförstånd i butiken. Ni får alltid tillbaka 50% av försäkringspremien i form av bonuspoäng. Bonuspoäng kan användas på nästa köp, dock max 10% av köpessumman, detta står även i våra villkor. Vi ber om ursäkt om denna informationen in framgått vid nämnda tillfället. Ni får mer än gärna maila till kundtjanst@siba.se och berätta vilken butik ni varit inne i så vi kan ta detta vidare. hänvisa till detta inlägg vid mail till oss.

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fick den levererad på 3dagar!!!!
  • Hej och tack för ert omdöme!

    Det var kul att höra att ni ör nöjda med ert köp hos oss! :)

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    I usually comment if a service, product, shop, website etc is really good or bad.
    I started buying from SIBA more when I got to know that it is a Swedish owned company.

    I bought a very good Samsung Galaxy Note Tab in 2014 and it had it's share of small drops. Upon the latest drop, display colors went bad and touch screen was not functioning well. I was honest with them about the drop though it did not have any physical damage (tablet is still within the 2 year period).

    Surprise, I got the tablet repaired within 7 days, free of charge. (LCD display cable replaced and device was fully tested)

    I hope this review and more customers that I will convince personally will be a little appreciation :-)
    2 mån sedan
  • Hello ijay and thank you for this review!

    We're glad to hear it all worked out and that we could solve the problem this quick! Enjoy your Note Tab, mr ijay and thank you, once again!

    Best regards
    Filiph

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    tack
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Helt nöjd!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    enkelt o smidigt sätt att handla när man bor på landsbygden
  • Hej och tack för ert inlägg!
    Det glädjer oss att ni är nöjd med ert köp hos oss!
    Mvh Filiph

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    riktigt bra pris, får se om det är rätt grejer som kommer
  • Perfekt
    Bra priser och snabba leveranser!
    2 mån sedan
  • Hej N0rdlund och tack för ert inlägg!

    Det var kul att höra att ni är nöjd med våra priser och leveransen! Vi hoppas att ni är nöjd med produkten med givetvis! Om så inte är fallet så tveka inte på att kontakta vår kundtjänst på 042-202565 eller kundtjanst@siba.se.

    Önskar er en bra dag!
    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Tack för affären mycket++++++++++++++++++++××+×××
  • Hej och tack för ert inlägg!
    Det glädjer oss att ni är nöjd med ert köp hos oss!
    Mvh Filiph

  • Bra
    Beställning Leverans
    Sakande tillbehör till min nya surfplatta, fick köpa dem på annat håll, det drog ner betyger
  • Hej och tack för ert inlägg!

    Det låter märkligt, återkom gärna till kundtjanst@siba.se eller telefon 042-202565 med ert ordernummer så får vi se över vad som saknats.

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt smidigt sonen är jätte nöjd
  • Hej och tack för ert inlägg!
    Det glädjer oss att ni och sonen är nöjda med oss!
    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Perfekt
  • Hej och tack för ert inlägg!
    Det glädjer oss att ni är nöjd med ert köp hos oss!
    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Leveransen gick på 2 dygn! Makalöst!
  • Hej och tack för ert inlägg!
    Det glädjer oss att ni är nöjd med ert köp hos oss!
    Mvh Filiph

  • Usel
    Beställning Leverans
    SIBA VÄGRADE RÄTTA TILL ETT MYCKET ENKELT FEL SÅ JAG BLEV TVUNGEN ATT KÖPA SAMMA SAK 2 GGR!
  • Hej,

    Det var tråkigt att höra att ni känner er missnöjd. Ni är välkommen att maila oss med mer information på kundtjanst@siba.se och märka mailet med ATT: Hanna så undersöker jag det. Ha en fin dag! Mvh Hanna, Teamleader SIBA kuntjänst.

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Bra köp
  • Perfekt
    Gjorde beställningen onsdag hämtade den dagen efter på utlämningsstället, både Siba och Postnord gjorde ett bra jobb.
    3 mån sedan
  • Tack för att ni tagit er tid att skriva ett omdöme! Vad roligt att höra att ni känner er nöjd med vår service :) Önskar er en trevlig helg! Mvh Hanna Teamleader Kundtjänst SIBA AB

  • Utmärkt
    Beställning
    brå
  • Mycket bra
    Bra butik men de ligger ofta högt i pris!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Tydlig-enkel-okomplicerad-bravo!!!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd
  • Tack för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme hos oss! Det gläder oss att ni känner er nöjd :)

    Önskar dig en trevlig helg!
    Mvh Hanna Teamleader SIBA Kundtjänst.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    skulle vara bra att få alla inköp på samma faktura. tack
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Fantastiskt pris och snabb leverans, i bra förpackning. Kan det bli bättre? Visst, den hade kunnat dyka upp nästa dag, men med tanke på att frakt ingick i det låga priset, så har jag inga synpunkter.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Tog lång tid innan det kom avisering om hämtning annars fungerade det perfekt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Väldigt snabb leverans, trots alla helgdagar! Bra emballage! Enkelt att få igång luftavfuktaren! Mycket nöjd!
  • Utmärkt
    Beställning
    Saknar fjärrkontroll
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kan inte vara annat än jättenöjd. Allt har klaffat till 100%.
  • Perfekt
    Beställning
    Toppen! Supernöjd!