Fri frakt & fri faktura
30 dagars öppet köp
Samma låga pris i butik & webb

http://www.siba.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 49 år sedan
Detaljerad information SIBA har fått betyget (8.07)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Perfekt
    Handlar mest över nätet från Siba och NetOnNet, sällan i butik. Smidigt och går snabbt. På kvällen dagen efter jag beställt brukar Siba och NetOnNet lämna över paketet till PostNord. Sedan transporteras det från Borås till Stockholm över natten och kommer fram tidigt på morgonen. Mitt serviceställe brukar ha paketet klart för utlämning vid lunchtid.

    Har beställt med 60-dagars faktura via Resursbank och fått ca 73 dagars kredit som mest. Det fördröjer kanske beställningen ibland när det måste göras en kreditkontroll och någon gång har de även ringt från Resursbank för att göra en stickprovskontroll men jag tycker det fungerar bra.

    Beställde en PSU till min nya dator senast och SIBA hade lägsta pris av alla på prisjakt på just den jag ville ha. De var t.o.m. billigare än amazon.com, Newegg etc.

    Kan bara bli tummen upp från mig!
    2 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Utmärkt fick varan under 24 timmar
  • Perfekt
    allt gick bra!
    16 dagar sedan
  • Utmärkt
    Gick otroligt snabbt att få hem TVn. Beställde på en måndag. På onsdag stod den på mitt golv. Detta med deras gratis frakt.
    20 dagar sedan
  • Hej C0LD! Tack för ditt omdöme!

    Härligt att höra att leveransen gick snabbt och felfritt! Hoppas du är nöjd med din nya TV! Tack igen för ditt omdöme!

    Mvh Filiph

  • Bra
    Beställning Leverans
    Okey
  • Usel
    Hur det kan ta Mån (beställde före 12) - Tors (skickades från lager) för att skicka en mobil som finns i lager (nexus 6p) kan jag inte förstå. Som andras omdömen jag läst så är detta ett konstant problem tydligen.

    FIXA!
    21 dagar sedan
  • Hej Me Saber! Tack för ert omdöme!

    Ber om ursäkt att er order skickats i senaste laget! Vårt fri-frakt alternativ tar normalt 3-5 arbetsdagar. Önskas en snabbare leverans finns express-alternativ i kassan för frakten som tar 1-2 dagar.

    Mvh Filiph

  • Ganska dålig
    Beställning
    Trots att jag beställde expressleverans har varan ännu inte kommit efter en vecka
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt fungerade perfekt! Från början till slut! Tack.
  • Perfekt
    Beställning
    Kom på någon dag
  • Mycket bra
    OK priser och snabb leverans även fast man bor lite på vischan!
    29 dagar sedan
  • Hej heycrayfish, tack för ditt omdöme!

    Roligt att höra att ni är nöjd med våra leveranser! Hoppas att ni är nöjd med produkten/produkterna med! Tack igen för ert fina omdöme!

    Mvh Filiph

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Delivery, Ordering and Payment options were all very good in my opinion.
  • Usel
    Beställde en TV som fanns i lager. Efter en vecka hade den fortfarande inte skickats. Får ett mail att den är slut i lagret, men de ber mig vänta medan de tar in fler från ett externt lager. Ytterligare en vecka senare kommer ett nytt mail att den tyvärr visst var slut i alla fall, så de makulerar ordern.

    Efter mer än en vecka senare utav mailkorrespondens fram och tillbaka, där de i bästa fall svarar med ett mail per arbetsdag, kan de erbjuda mig ynka 1000 kr rabatt på en motsvarande TV men för dubbla priset mot vad jag beställt. (Som jag dessutom upptäckte att man med mecenat/personalkort kan köpa med mer än 3000 kr rabatt). Gav även förslag på flera andra motsvarande produkter men fick bara till svar att det ej gick att ge rabatt på någon utav dem.

    - Långa svarstider från supporten
    - Orderbekräftelse betyder uppenbarligen inte att ordern är bekräftad
    - Tog två veckor för dem att konstatera att de sålt en vara som inte fanns i lager

    De levde tyvärr inte upp till mina förväntningar.
    29 dagar sedan
  • Hej marcusessd, tack för ert inlägg!

    Ber om ursäkt att det tagit tid att få en vara levererad. En orderbekräftelse innebär att er order är inlagd i systemet, att den är mottagen av oss och behandlas. Därefter går det över till plockning. I ert fall verkar TVn tagit slut innan er order packats. Det finns tyvärr risk för att varan tar slut och vi reserverar oss även för ev. slutförsäljning i våra köpvillkor. Det är tråkigt att höra att det tagit lång tid att få svar. Mailen hanteras dagligen och svar skall lämnas nästkommande arbetsdag, detta står i autosvaret från oss när ni mailar till oss.

    Gällande rabatterna är det inget jag kan svara på utan varje enskild produkt kollas upp på begäran i sådana här fall.

    Mvh Filiph

  • Utmärkt
    Beställning
    Se fråga 1.
  • Mycket bra
    Tyckte leveransen gick fort och högtalaren funka bra.
    1 mån sedan
  • Hej Mudmut88 och tack för ert omdöme!

    Det var kul att höra att ni är nöjd med leveransen och vi hoppas på att lurarna är till belåtenhet! Tack för ditt fina omdöme!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och smidigt att beställa. Snabb leverans. Och vi är väldigt nöjda med varan!
  • Usel
    Inte undra på att era butiker är jämnt tomma!
    Har länge handlat där för stödja dem med det jag kan för att dem ska finnas kvar, men nu efter senaste köp så förstår jag verkligen värför det går så dåligt för er!

    Bokade en dator för upphämtning i Siba kungens kurva då det stod att dem hade den på lager.
    Dagen efter ringer dem för att berätta att det finns inga nya, utan endast demo ex och retur ex som dem är ej säkra på om allt funkar. Han förslog att jag skulle beställa via siba.se då den finns i lager.
    La en beställning Måndag morgon och betalade direkt. Väntade fram till Onsdag eftermiddag och fick inga besked eller varor från dem.

    Ringde kundtjänst och väntade 29 min i kö, då säger dem att dem har slut i webblager och dem försöker att få tag på en dator åt mig via butikerna men ej lyckats. Jag ser att den finns enligt deras hemsida i flera butiker i alla fall. Sen lovade dem att dem skulle återkomma till mig.

    Ringde dem åter samma dag då jag såg att den svarta av denna dator finns inne i lager men är 295 kr dyrare. Väntade 31 min i kö, kom fram till en otrevlig tjeje. Hon sa att det inte går att byta färg och jag får vänta svar från dem idag eller imorgon..

    Dagen efter hör dem inte av sig, så jag kollade på nätet igen och ser denna gång att Siba Kungenskurva har fått in datorn igen efter att dem nolla den på Tisdag! stod i minst 30 min i butiken och väntade på en säljare som höll på med en bekant till honom som förlängde sitt abonnemang och satt och snacka. Slutligen får beskedet att den inte finns i lager, endast demo ex! Vart förbannad och fråga varför fan dem har Grön lagersaldo och fick beskedet att det är retur ex, och det är många som är drabbade när det gäller denna dator! Han kunde varken hjälpa till med en annan färg eller status eller avboka min order och få mina pengar tillbaks

    så jag vart tvungen att ringa kundtjänst och stod denna gång i 1:23:00 min (Tog en skärmbild), Alltså 1 timme och 23 min i kö och dem svarade inte, ringde igen men valde beställning denna gång, där gick det på någon minut (När man ska beställa så klart ), killen i kundtjänst sade att dem hade många som ringer lol (Halva Sverige ringer siba för och beställa!)
    Dem sade denna gång att den kommer in 2016-09-16 i lager
    Ja avokade beställningen.

    Så Siba blir det aldrig mer och jag varnar er andra för denna oseriösa butik med katastrof kundservice.
    Utöver detta så är butikerna för det mesta kaos, saker ligger överallt, dålig ordning och säljare som tror att dem är i ghetto filmer. Besök kungens kurva så får ni se
    1 mån sedan
  • Hej 3kgt, tack för ditt omdöme!

    Vill börja med att be om ursäkt att ni fått stå i kö såpass länge. Vi har under en tid haft en hög belastning och vi arbetar så snabbt som möjligt för att besvara alla som kontaktar oss i turordning. Vi sitter olika team på olika linjer och ni kan ha kommit fram snabbare på ena än den andra på grund av att det kan ha varit kortare kö på det aktuella valet. Det handlar alltså inte om att du valt just order och att vi prioriterar denna. Oftast så går en beställning snabbt att hantera jämfört med ett reklamationsärende till exempel. Normalt sett om ni ringt till annan linje än vad ditt ärende avser kopplas ni vidare till rätt linje då det som sagt är olika teams som sitter på olika kategorier. I deta fallet verkar det som att ett undantag gjorts då de kunnat hjälpa er när ni kommit fram.

    Gällande er order så kan det tyvärr förekomma lagerdifferanser. Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning i våra köpvillkor. Är det så att en vara som är bokad inte finns inne i vald butik kontaktar butiken er ang er bokning och meddelar att den dessvärre inte finns inne. Vi beklagar att det varit svårt att få tag i den dator ni beställt, det verkar som att det varit en populär modell.

    Mvh Filiph

  • Mycket bra
    Siba är en av dessa tråkiga butiker som anger gratis frakt, och därför kommer ned i väldigt låga priser på Prisjakt. Väl inne på sidan anges att frakttiden är 3-5 dagar, och att expressfrakt kostar cirka 50 kronor. Det är tekniskt ingen lögn att frakten är gratis, men min erfarenhet av denna typ av frakt säger mig att det kan ta väldigt lång tid att få prylarna, ibland mer än de angivna 3-5 dagarna. Man får med andra ord vad man betalar för.

    Är det många butiker som kör med denna taktik kan det bli kostsamt, framförallt när man skall bygga en dator och beställer tio olika varor, möjligen från tio olika ställen. Skulle alla köra med denna taktik kan enbart frakten lägga till 500 kr på bygget, detta komplicerar valet av butik då ytterligare en variabel läggs till. Vissa kanske anser att det är bra att detta alternativ finns, men jag personligen anser att frakten ska vara snabb, oavsett kostnad.

    Oavsett så lade jag en beställning - trots att jag blev tvungen att lägga på 50 kr för expressfrakt så var Siba billigast på den aktuella produkten. Beställningen lades strax efter 15:00, varan skickades runt 21:00 samma dag, och kunde hämtas ut dagen efter, mindre än 24 timmar efter beställning.

    Siba är inget speciellt, de är varken bra eller dåliga - en hederlig brick-and-mortar affär med en närvaro på internet som ibland har bra priser
    1 mån sedan
  • Hej ErikNR2 och tack för ditt inlägg!

    Vi vill kunna erbjuda alla våra kunder fri frakt just för att de ska slippa betala extra för att få sin vara skickad istället för att ta sig till butik. Roligt att höra att ni är nöjd med vår expressleverans! Vi hoppas på att kunna bli bättre än varken bra eller dåliga och hoppas att din upplevelse nästa gång blir ännu bättre!

    Tack för din feedback ErikNR2!

    Mvh Filiph

  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    jag ficken en retur vara, inte en ny telefon. tog flera timmer att koma fram till kundtjänsten. Dåligt av Siba
  • Perfekt
    Bästa elektronik butiken!
    1 mån sedan
  • Hej Naderiano! Tack för ert omdöme!

    Så roligt att ni är nöjda med ert/era köp hos oss! Det glädjer oss verkligen! Tack igen för ert fina inlägg!

    Mvh Filiph

  • Usel
    Handla inte här!
    Historien börjar med att jag för några månader sedan förbokade ett spel, dagarna innan det var dags för leverans mailade jag för att dubbelkolla så jag verkligen skulle få spelet på releasedagen (det är väl anledningen till varför man förbokar)

    Dom säger att jag bör ha spelet på releasedagen, men kan inte garantera det. Vilket är förståeligt, lastbilen kan köra av vägen och dylikt eller saker kan inträffa man inte kan påverka.

    MEN hit till mig har det alltid tagit 2 dagar för paket att komma fram, det är ingen nyhet. Däremot verkar de inkompetenta personerna på siba inte veta om det, trots att dom jobbar med sådant varje dag?

    Och såklart så skickar dom paketet 1 dag innan releasedagen, så det kommer fram en dag försent. Inte nog med att dom inte har någon koll, dom är direkt kränkade mot oss som inte får paket inom 1 dag, eftersom jag fick det en dag efter release, medans de som bor närmare får det på releasedagen, inte rättvist!

    Sen mailar jag dom och berättar att det kom försent, och berätta ungefär samma som jag skrivit här ovanför. Men dom är totalt ointresserade att hjälpa till, hade dom vart bara lite företagsamma hade dom insett att om dom stått för returfrakten och hjälpt till hade dom fått behålla fler kunder.

    Jag kommer aldrig någonsin mer handla från detta katastrofala och inkompetenta "företag". Och jag hoppas denna recension hjälper någon från att bli lurad som jag blev.
    1 mån sedan
  • Hej Honest, tack för ert omdöme!

    Jag är ledsen att ni fått spelet en dag för sent! Vi har avtal på vår sida som inte tillåter oss att skicka ut spelet tidigare då det beräknas att logistikföretag tar 1 dag på sig att leverera varor. Det skulle alltså innebära att vissa kan få spelet en dag för tidigt, vilket bryter mot avtalen vi har mot utgivarna av samtliga leverantörer för förhandsbokningar. Vi hade gärna, om vi kunnat, sorterat varje order efter hur lång tid det tagit att leverera och skickat därefter, tyvärr finns inte den möjligtheten för oss då leveranser kan variera i tid. Vi ber om ursäkt att ni fått ert spel för sent! Är spelet oöppnat och ni är inom tiden för öppet köp (30 dagar) kan jag ordna en fraktsedel till er. Återkom i så fall till kundtjanst@siba.se, märk mailet "ATT: Filiph Prisjakt Honest" och bifoga ert ordernummer så tittar jag närmare på detta!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd Tack
  • Usel
    Beställde en tv från SIBA, leveranstiden sägs vara 3-5 arbetsdagar. Vi väntar och väntar på en leveransbekräftelse och skickar tillslut ett mejl och frågar vart vår tv är, om den ens skickats ännu (3 dagar senare). Fick svar dem efter 5 dagar att den inte finns i lager ännu och att de försöker få tag på en ny.

    7 dagar senare skickar de ett mejl om att varan inte går att få tag i längre! Det de kan erbjuda som kompensation är att ge oss rabatt på någon annan produkt (om detta är möjligt). Vi ger 2 olika förslag på andra tv-apparater liknande den vi skulle fått.
    Dagen efter fick vi svar att det inte går att få någon rabatt på de varorna vi valt och "om ni har några fler produkter ni undrar över kan vi kolla upp dessa"!

    Detta kallar jag riktigt DÅLIG kundservice!
    1. De borde själva kunna säga vad de skulle kunna erbjuda för varor till rabatterat pris.
    2. Detta skulle gå mycket fortare att få svar från deras sida vilka produkter som man kan få rabatt på istället för att skicka iväg ett mejl ena dagen, vänta 1 dag och få svar att den vara man själv föreslagit inte går att få rabatterat.
    Ska det fortsätta såhär kommer det ta evigheter att hitta någonting.

    Det har nu gått mer än 2 veckor sedan vi skulle fått vår tv som vi beställt. OM vi skulle hitta en vara som vi får rabatt på som vi också är nöjda med så kommer det dröja ytterligare ca 1 vecka innan vi får hem den, VILKET BETYDER att det tagit nästan 1 MÅNAD för oss att få en vara från SIBA. Dålig kundservice enligt mig.
    1 mån sedan
  • Hej Mjako! Tack för ert omdöme!

    Jag förstår er besvikelse och ber om ursäkt för sen återkoppling. Vi har för tillfället många som kontaktar oss och vi jobbar så snabbt vi kan för att besvara alla i tur och ordning. Vi reserverar oss alltid i våra köpvillkor för eventuell slutförsäljning. Om det, som i ert fall, blir en slutförsäljning erbjuder vi att eventuellt få en vara till nedsatt pris om möjligt. Vi låter då er välja en vara som ni är intresserad av för att se om vi kan göra något på priset på denna. Ni får givetivis återkomma med flera alternativ på en och samma gång så ser vi över var och en av dem och återkommer. Jag beklagar att det tagit tid att få ett svar från oss, som sagt har vi ett högt antal kontakter in till oss och jobbar aktivt för att få ner väntetiderna.

    Mvh Filiph

  • Usel
    Beställning Leverans
    jag fick fel sak
  • Usel
    Beställning Leverans
    Första och sista gången jag köper något från Siba. Avråder även andra att göra det.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Helt OK.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Supersnabb leverans! Tidigare leverans än utlovat!
  • Dålig
    Varning! Har lockvaror till låga priser som ska komma i lager men det gör dom inte. De följer inte utsatt datum för när de ska komma i lager. När/om de kommer i lager höjer dom priset rejält. Då "kampanjen" är slut.
    1 mån sedan
  • Hej BothniaBanana, tack för ert omdöme!

    Detta är ingenting som vi gör, vi har kampanjvaror till nedsatta priser. Om dessa tar slut under kampanjen kan vi dessvärre inte ta emot fler beställningar på just den artikeln. De som köpt varan under kampanjen får självfallet varan till det pris som stått när de lagt ordern. Om varan kommer in efter att kampanjen är slut är givetvis priset högre än under kampanjen, i annat fall hade det inte varit någon kampanj. Det är givetvis oturligt att varor tagit slut under kampanjer, Ibland är det svårt att förutse hurpass många som kommer att säljas under en kampanj. Ibland bygger även kampanjen på att just sälja slut en vara.

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Alltid nöjd med Siba :)
    1 mån sedan
  • Hej martinson90 och tack för ditt inlägg!

    Så roligt att höra! Vi är väldigt nöjda över att ha er som kund hos oss! Tack för ert inlägg!

    Mvh Filiph

  • Usel
    Fick paketet 15 dagar efter beställning, på den 11 arbetsdagen, trots att leveransen skulle vara 3-5 dagar.
    1 mån sedan
  • Hej 360man och tack för ert omdöme!

    Det var mycket tråkigt att höra att ni fått er order såpass sent! Jag tar tacksamt emot ert ordernummer i ett mail till kundtjanst@siba.se. Märk mailet med ert användarnamn här med hänvisning till prisjakts så jag enkelt kan följa upp vad som skett med er order! Hoppas på att höra från er!

    Mvh Filiph

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Vet att det är en bra produkt, då jag redan har samma, så kan inte tro annat än att detta blir perfekt
  • Utmärkt
    Beställning
    Mycket bra.
  • Usel
    Beställning Leverans Retur
    Nastan brottslig att annonsera vara i lagret nar faktist det var inte i lagret.
  • Bra
    Beställning Leverans
    Allt var bra. Tack
  • Usel
    Beställning Leverans
    varan trasig har troligtvis tappats i golvet av er eller postverket.har försökt byta
    till en hel vara på siba i trollhättan men de kunde ej byta .
    varan var en Woods avfuktare DS28F Fungerar ej med e- handel
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Över lag är jag nöjd och väntar på leveransen. Jag är nöjd med produkten.
    Minus är hur man löser in presentkort som var knölig.
  • Perfekt
    Enkelt, billigt och bra! Precis så som det ska vara
    2 mån sedan
  • Hej Karina82 och tack för ert omdöme!

    Det är precis så vi vill att det ska vara! Kul att höra att ni är nöjda med oss! Tack igen för ert omdöme!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra hemsida och lätt att beställa och hitta information
  • Perfekt
    Beställning
    Fungerar mycket bra. Valde vit färg, snygg.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd med servicen och högtalaren.
    Artikelnr C8195 HARMAN KARDON Onyx Studio

  • Perfekt
    Beställde en större TV (65") och är mycket nöjd med köpupplevelsen. Bra pris, enkelt att beställa och snabb leverans. Kan tillägga att det är bra att de skickar större varor med PostNord som vanligtvis fungerar bättre än DHL.
    3 mån sedan
  • Hej al350, tack för ert omdöme!

    Det glädjer oss att höra att ni är nöjd med vårt pris såväl som hemsida och leveransen! Tack för ert fina omdöme!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    mycket nöjd med både köpet och leveransen.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt är enkelt, lättåskådligt och inte minst, kundvänligt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Purchase was straight forward and the price was great.
  • Ganska dålig
    Beställde laptop. Efter mer än en vecka hade den inte skickats. Hörde av mig till deras kundtjänst och fick reda på att den var slut i lager och de skulle inte ta in fler.
    3 mån sedan
  • Hej ElektroKotte!

    Det var tråkigt att höra att din produkt tagit slut. Normalt sett ska ni få ett mail om att den är slut långt innan ni behöver ringa in. Jag skulle vara tacksam om du vill återkomma till kundtjanst@siba.se med ert ordernummer så att vi kan titta närare på varför mailet inte gått ut. Tack för ditt omdöme!

    Mvh Filiph

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    rätt billigt och en jätte snabb leverans.
  • Perfekt
    Nöjd med mitt köp
    3 mån sedan
  • Hej Nedjat!

    Det var kul att höra att du är nöjd med ditt köp! Tack för ditt fina omdöme!

    Mvh Filiph

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Verkar mycket bra - så här långt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa och betala. Valde inte den snabbaste frakten men ser att varan är skickad efter nån dag, helt ok då jag inte har bråttom. :)