Fri frakt på allt & 30 dagars
öppet köp. Alltid samma låga
pris på webben som i butik.

http://www.siba.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Klarna

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 47 år sedan
(data från 2014-10-23)
Detaljerad information SIBA har fått betyget (8.95)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    inget att klaga på
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket prisvärt!
  • Utmärkt
    Bra
    10 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    -
  • Usel
    USEL Servicehantering!
    Bra priser,
    Leveransen är ok.
    Underkänt personal!
    Pinsamt dålig Kundmottagande!
    Oprofessionella!

    Istället för att svara på mitt förra omdöme så togs den bort här på prisjakt.
    Ni förjänar verkligen 1 stjärna!
    12 dagar sedan
  • Hej,

    Jag tar gärna till mig mer feedback angående ert ärende och vad som skett. Skicka gärna in mer information på kundtjanst@siba.se och hänvisa ärendet till Jennifer.

    Önskar er en trevlig dag!
    Hälsningar
    Jennifer A
    SIBA AB

  • Perfekt
    Beställning
    Jag har köpt oändligt med produkter på senare tid och bästa köpet hittills är LG55ea970w den rekommenderas till alla fotbollsälskare
  • Utmärkt
    Har varit nöjd med både leveranstid, pris och kvalitet. Mycket generösa returvillkor.
    13 dagar sedan
  • Perfekt
    Ganska seg/oresponsiv och ful hemsida, men i övrigt mycket enkelt och bra!
    16 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Full pått.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lättillgängligt och lätt att beställa
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt
  • Perfekt
    Beställning
    Kan inte bli nöjdare över kameran och minneskortet som jag köpte hos er! Beställningen var snabb och smidig utan konstigheter!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt stabilt och jätte bra!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bättre. än elgiganten
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fungerade snabbt & enkelt från början till slut!
  • Utmärkt
    Beställning
    Allt var till 100% belåtenhet, jag har inte haft anledning att ha kontakt med kundservice.
  • Perfekt
    Bra som alltid!
    25 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Spelet va välldig bra .. bra förpackad vid leverans fick den snabbt och kostade mindre än halva priset än andra web butiker samt säljare på siba helsingborg max gave mig en riktig bra service innan köp
  • Perfekt
    Bra butik med bra leveranstid och pris.
    26 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra lågt pris om man jämför med andra butiker på nätet
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kommer att köpa ett likadant Tv-paket med tv, smart-dongel, tangentbord, soundbar mm från Siba igen inom kort, det visar väl om något att jag är nöjd med både prylar, leverans och framför allt Sibas fantastiska personal!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Helnöjd!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det är lätt att hitta och manövrera på webbutiken.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bäst
  • Usel
    Sämre än detta företag har jag inte upplevt tidigare och jag vill ta denna möjlighet att varna andra konsumenter för att inte köpa varor hos detta företag.

    Försökte beställa en dator igår, som jag tänkte betala med visa kort.
    Efter 30 minuters väntande med texten "var god och vänta, din betalning bearbetas" skickade jag ett epostbrev till deras kundtjänst med frågan om betalningen hade gått igenom och om jag kunde stänga av webbläsaren. svar har jag än idag inte fått.

    Jag gjorde ett nytt försök och nu mot faktura och det verkade gå bättre, men när jag kollade sibas "mina sidor" idag (mer än 20 timmar senare) hade orderstatus inte ändrats från "order i behandling"
    Inget svar på epost efter 24 timmar och ingen ändring i orderstatus efter 20 timmar, jag började undra om företaget överhuvudtaget fanns kvar.
    I morse kl 10.15 skrev jag återigen, men nu för att använda mig av ångerrätten,
    Ordern var fortfarande i behandling och ingen information från Siba hade skickats till mig, men mitt brev verkade påskynda beställningen med raketfart.

    Bara en timme efter jag skickade mitt brev där jag ångrade min beställning fick jag svar att de beklagade att allt inte gick som man kan förvänta sig, de ignorerade helt att jag använde mig av ångerrätten istället fortsatte de att fakturan nu var färdigt och skulle snart skickas till mig.
    En och en halv timme efter jag hade ångrat mitt köp fick jag meddelande från Klarna att mitt faktura var färdigt och skulle skickas till mig.
    En timme och 40 minuter efter jag hade ångrat mitt köp fick jag meddelande från siba att min "ångrade" beställning hade packats och skulle lämna in för leverans senare idag (vid skrivande av denna text är datorn fortfarande kvar hos Siba enligt postens information).

    Att packa och skicka ut en beställning flera timmar efter jag har ångrat mitt köp kan jag enbart beskriva som vidrigt.

    Det här ärendet kommer säkert att hamna hos ombudsmannen, och kanske även kronofogden och tingsrätten.
    Fortsättning följer......

    EN GÅNG TILL, KÖP ALDRIG HOS siba
    1 mån sedan
  • Hej JemtSprinter,

    Detta är något jag personligen får undersöka då det inte ser ut som att det gått till på rätt sätt. Är tacksam om ni mailar till kundtjanst@siba.se med ordernummer så att jag kan undersöka vad som skett och vilka möjligheter som finns för att lösa ert ärende.

    Önskar er en trevlig dag!
    Hälsningar
    Jennifer
    SIBA AB

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    hittills kan jag inte klaga i alla fall
  • Usel
    Vilka skojare Siba är.
    Går in på deras hemsida för att beställa en Panasonic-kamera. 4990 kr kostar den. Ringer till Sibas kundtjänst för att bekräfta en teknisk detalj. De är mycket hjälpsamma och trevliga. Dubbelkollar priset med dem också en gång till. Jodå, den kostar 4990 kr, bekräftar de.

    Beställer kameran som hamnar i kundkorgen á 4990 kr. När jag någon minut senare skall betala och klickar på betala så står det plötsligt 5690 kr istället för 4990 kr. Va? Hur gick det här till? Har jag råkat beställa något extra?
    Nej då, det är bara så att Siba plötsligt höjt priset utan förvarning mitt under min beställning och då kostar produkten 700 kr mer! När jag lagt en produkt i min kundkorg så ska den väl kosta det som är angivet, dvs 4990 kr och samma som när jag klickade på produkten, INTE 5690 kr. Låter inte det rimligt Siba? Produkt i varukorgen = fast pris.

    Nu får du allt ta och kamma dig Fabian...
    1 mån sedan
  • Hej,

    Vi har dagliga prisjusteringar som våra inköpare ser över. Justeringen kan ske åt båda håll, jag kan gärna se över ert ärende om ni återkommer till oss via mail. Skicka in er fråga till kundtjanst@siba.se så kommer vi att undersöka vad som skett.

    Önskar er en trevlig dag!
    Hälsningar
    Jennifer

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bara positivt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bara bra. Hur nöjd som!
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Det fattades hdmi-kabel för att högtalarna i skärmen skulle fungera. Detta borde man upplyst om. Det blev 2 turer till Siba affären och flera kontakter med support och mycket tid i onödan.
  • Utmärkt
    Beställning
    Fungerade mycket bra
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    SIBA hade enklare beställningsformulär - jag provade annan leverantör innan men misslyckades.
  • Perfekt
    Mycket bra!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Perfect rack so mykcet snap frakt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra som alltid!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Mycket bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag är jätte nöjd. Har handlat från Siba tidigare utan problem
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt är perfekt ingenting att klaga på!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Supernöjd!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    en trevlig upplevelse
  • Perfekt
    Jag köpte en Philips 5209 från Siba.se. Jag valde gratis frakt men TV:n kom faktiskt fram snabbare än angivet.
    Väl hemma och uppackad upptäckte jag att TV:n dessvärre var trasig. Displayen var sprucken. Nästa dag packade jag in TV:n i kartongen och åkte in med den till Siba Svågertorp i Malmö. Jag hade väntat mig krångel och reparationstid och allt möjligt jobbigt.
    Väl inne visade jag lite bilder på displayen med min surfplatta, förklarade läget, rullade in TV:n och efter 20 minuter kunde jag åka hem med en helt ny TV.
    Jag måste säga att Siba och säljaren som skötte ärendet överträffade mina förväntningar enormt idag. Min trovärdighet ifrågasattes aldrig, utan allt sköttes precis som man önskar när man råkat illa ut, och detta utan att ha tecknat någon separat försäkring för TV:n.

    Mycket bra jobbat!
    Tryggheten att ha fysiska butiker nära är guld värt i sådana situationer.
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    mycket bra! priset, leveranstid och betalningsalternativ.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag beställde varorna på söndag kväll och hämtade ut dem på tisdag. Perfekt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket snabb lev, felfri produkt, lätt att betala
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lät som en plätt , helt enkelt !
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Dålig hemsida och bristande kundbemötande.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Valde mellan väldigt många olika nya i samma prisklass, fastnade för denna delvis pga jag gillar ambilight. Rekommenderas varmt!
  • Bra
    Beställning Leverans
    Bra priser, goda betalningsalternativ och bra utbud.
    Saknar dock ett utbud på vitvaror och HiFi produkter.
  • Usel
    Beställde expressfrakt, kommer senare än utlovat. Dom beklagar och betalar tillbaks kostnaden för expressfrakten. Säger "Jag tror dom har den rätt mycket att göra på lagret" Då ska inte expressfrakt finnas som ett alternativ om det inte kan hållas!? Det fanns en anledning varför jag valde siba och expressfrakt. Att dom beklagar sig och betalar tillbaks fraktkostnaden hjälper inte mig mycket...

    Kommer inte beställa därifrån igen..
    2 mån sedan
  • Hej,

    Beklagar att vi inte hållt våra utlovade leverans- och fraktvillkor till er som kund. Jag är inte insatt i ert ärende men när det är så att vi inte levererat en produkt som utlovat, återbetalar vi alltid pengarna.

    Ni kan skicka till mig på kundtjanst@siba.se så kan vi se över vad som skett och få en inblick i ert ärende för att minimera denna händelsen i andra case.

    Trevlig Sommar!
    Hälsningar
    Jennifer

  • Utmärkt
    Liten bonus godis ask med i lådan. Visar omtanke och är mycket upskattat.
    2 mån sedan