Fri frakt & fri faktura
30 dagars öppet köp
Samma låga pris i butik & webb

http://www.siba.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 49 år sedan
Detaljerad information SIBA har fått betyget (8.19)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Inte undra på att era butiker är jämnt tomma!
    Har länge handlat där för stödja dem med det jag kan för att dem ska finnas kvar, men nu efter senaste köp så förstår jag verkligen värför det går så dåligt för er!

    Bokade en dator för upphämtning i Siba kungens kurva då det stod att dem hade den på lager.
    Dagen efter ringer dem för att berätta att det finns inga nya, utan endast demo ex och retur ex som dem är ej säkra på om allt funkar. Han förslog att jag skulle beställa via siba.se då den finns i lager.
    La en beställning Måndag morgon och betalade direkt. Väntade fram till Onsdag eftermiddag och fick inga besked eller varor från dem.

    Ringde kundtjänst och väntade 29 min i kö, då säger dem att dem har slut i webblager och dem försöker att få tag på en dator åt mig via butikerna men ej lyckats. Jag ser att den finns enligt deras hemsida i flera butiker i alla fall. Sen lovade dem att dem skulle återkomma till mig.

    Ringde dem åter samma dag då jag såg att den svarta av denna dator finns inne i lager men är 295 kr dyrare. Väntade mer än 30 min i kö, kom fram till en otrevlig tjeje. Hon sa att det inte går att byta färg och jag får vänta svar från dem idag eller imorgon..

    Dagen efter händer hör dem inte av sig, så jag kollade på nätet igen och ser denna gång att Siba Kungenskurva har fått in datorn igen efter att dem nolla den på Tisdag! stod i ca 30 min i butiken och väntade på säljare som höll på med en bekant till honom som förlängde sitt abonnemang och satt och snacka. Slutligen får beskedet att den inte finns i lager, endast demo ex! Vart förbannad och fråga varför fan dem har Grön lagersaldo och fick beskedet att det är retur ex, och det är många som är drabbade när det gäller denna dator! Han kunde varken hjälpa till med en annan färg eller status eller avboka min order och få mina pengar tillbaks

    så jag vart tvungen att ringa kundtjänst och stod denna gång i 1:23:00 min (Tog en skärmbild), Alltså 1 timme och 23 min i kö och dem svarade inte, ringde igen men valde beställning denna gång, där gick det på någon minut (När man ska beställa så klart ), killen i kundtjänst sade att dem hade många som ringer lol (Halva Sverige ringer siba för och beställa!)
    Dem sade denna gång att den kommer in 2016-09-16 i lager
    Ja avokade beställningen.

    Så Siba blir det aldrig mer och jag varnar er andra för denna oseriösa butik med katastrof kundservice.
    Utöver detta så är butikerna för det mesta kaos, saker ligger överallt, dålig ordning och säljare som tror att dem är i ghetto filmer. Besök kungens kurva så får ni se
    1 dag sedan
  • Perfekt
    Bästa elektronik butiken!
    2 dagar sedan
  • Usel
    Handla inte här!
    Historien börjar med att jag för några månader sedan förbokade ett spel, dagarna innan det var dags för leverans mailade jag för att dubbelkolla så jag verkligen skulle få spelet på releasedagen (det är väl anledningen till varför man förbokar)

    Dom säger att jag bör ha spelet på releasedagen, men kan inte garantera det. Vilket är förståeligt, lastbilen kan köra av vägen och dylikt eller saker kan inträffa man inte kan påverka.

    MEN hit till mig har det alltid tagit 2 dagar för paket att komma fram, det är ingen nyhet. Däremot verkar de inkompetenta personerna på siba inte veta om det, trots att dom jobbar med sådant varje dag?

    Och såklart så skickar dom paketet 1 dag innan releasedagen, så det kommer fram en dag försent. Inte nog med att dom inte har någon koll, dom är direkt kränkade mot oss som inte får paket inom 1 dag, eftersom jag fick det en dag efter release, medans de som bor närmare får det på releasedagen, inte rättvist!

    Sen mailar jag dom och berättar att det kom försent, och berätta ungefär samma som jag skrivit här ovanför. Men dom är totalt ointresserade att hjälpa till, hade dom vart bara lite företagsamma hade dom insett att om dom stått för returfrakten och hjälpt till hade dom fått behålla fler kunder.

    Jag kommer aldrig någonsin mer handla från detta katastrofala och inkompetenta "företag". Och jag hoppas denna recension hjälper någon från att bli lurad som jag blev.
    4 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en tv från SIBA, leveranstiden sägs vara 3-5 arbetsdagar. Vi väntar och väntar på en leveransbekräftelse och skickar tillslut ett mejl och frågar vart vår tv är, om den ens skickats ännu (3 dagar senare). Fick svar dem efter 5 dagar att den inte finns i lager ännu och att de försöker få tag på en ny.

    7 dagar senare skickar de ett mejl om att varan inte går att få tag i längre! Det de kan erbjuda som kompensation är att ge oss rabatt på någon annan produkt (om detta är möjligt). Vi ger 2 olika förslag på andra tv-apparater liknande den vi skulle fått.
    Dagen efter fick vi svar att det inte går att få någon rabatt på de varorna vi valt och "om ni har några fler produkter ni undrar över kan vi kolla upp dessa"!

    Detta kallar jag riktigt DÅLIG kundservice!
    1. De borde själva kunna säga vad de skulle kunna erbjuda för varor till rabatterat pris.
    2. Detta skulle gå mycket fortare att få svar från deras sida vilka produkter som man kan få rabatt på istället för att skicka iväg ett mejl ena dagen, vänta 1 dag och få svar att den vara man själv föreslagit inte går att få rabatterat.
    Ska det fortsätta såhär kommer det ta evigheter att hitta någonting.

    Det har nu gått mer än 2 veckor sedan vi skulle fått vår tv som vi beställt. OM vi skulle hitta en vara som vi får rabatt på som vi också är nöjda med så kommer det dröja ytterligare ca 1 vecka innan vi får hem den, VILKET BETYDER att det tagit nästan 1 MÅNAD för oss att få en vara från SIBA. Dålig kundservice enligt mig.
    8 dagar sedan
  • Usel
    De håller inte lagerstatus uppdaterat på prisjakt. På SIBAs hemsida står det "Produkten är tillfälligt slut" men prisjakt säger att varan finns i lager.
    10 dagar sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Första och sista gången jag köper något från Siba. Avråder även andra att göra det.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Helt OK.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Supersnabb leverans! Tidigare leverans än utlovat!
  • Dålig
    Varning! Har lockvaror till låga priser som ska komma i lager men det gör dom inte. De följer inte utsatt datum för när de ska komma i lager. När/om de kommer i lager höjer dom priset rejält. Då "kampanjen" är slut.
    22 dagar sedan
  • Perfekt
    Alltid nöjd med Siba :)
    23 dagar sedan
  • Usel
    Fick paketet 15 dagar efter beställning, på den 11 arbetsdagen, trots att leveransen skulle vara 3-5 dagar.
    25 dagar sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Vet att det är en bra produkt, då jag redan har samma, så kan inte tro annat än att detta blir perfekt
  • Utmärkt
    Beställning
    Mycket bra.
  • Usel
    Beställning Leverans Retur
    Nastan brottslig att annonsera vara i lagret nar faktist det var inte i lagret.
  • Bra
    Beställning Leverans
    Allt var bra. Tack
  • Usel
    Beställning Leverans
    varan trasig har troligtvis tappats i golvet av er eller postverket.har försökt byta
    till en hel vara på siba i trollhättan men de kunde ej byta .
    varan var en Woods avfuktare DS28F Fungerar ej med e- handel
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Över lag är jag nöjd och väntar på leveransen. Jag är nöjd med produkten.
    Minus är hur man löser in presentkort som var knölig.
  • Perfekt
    Enkelt, billigt och bra! Precis så som det ska vara
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra hemsida och lätt att beställa och hitta information
  • Perfekt
    Beställning
    Fungerar mycket bra. Valde vit färg, snygg.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd med servicen och högtalaren.
    Artikelnr C8195 HARMAN KARDON Onyx Studio

  • Perfekt
    Beställde en större TV (65") och är mycket nöjd med köpupplevelsen. Bra pris, enkelt att beställa och snabb leverans. Kan tillägga att det är bra att de skickar större varor med PostNord som vanligtvis fungerar bättre än DHL.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    mycket nöjd med både köpet och leveransen.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt är enkelt, lättåskådligt och inte minst, kundvänligt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Purchase was straight forward and the price was great.
  • Ganska dålig
    Beställde laptop. Efter mer än en vecka hade den inte skickats. Hörde av mig till deras kundtjänst och fick reda på att den var slut i lager och de skulle inte ta in fler.
    2 mån sedan
  • Hej ElektroKotte!

    Det var tråkigt att höra att din produkt tagit slut. Normalt sett ska ni få ett mail om att den är slut långt innan ni behöver ringa in. Jag skulle vara tacksam om du vill återkomma till kundtjanst@siba.se med ert ordernummer så att vi kan titta närare på varför mailet inte gått ut. Tack för ditt omdöme!

    Mvh Filiph

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    rätt billigt och en jätte snabb leverans.
  • Perfekt
    Nöjd med mitt köp
    2 mån sedan
  • Hej Nedjat!

    Det var kul att höra att du är nöjd med ditt köp! Tack för ditt fina omdöme!

    Mvh Filiph

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Verkar mycket bra - så här långt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa och betala. Valde inte den snabbaste frakten men ser att varan är skickad efter nån dag, helt ok då jag inte har bråttom. :)
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Beställningen gick snabbt och enkelt.
  • Usel
    Beställning
    När jag gjorde reklamationen efter ca en timme efter köpet så ville man inte ersätta varan utan istället skicka den till verkstaden som skulle ta 15 arbetsdagar samt ta ut en avgift på 300-1500kr om man inte accepterade reklamationen.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bäst!
  • Usel
    Att handla från SIBA på nätet fungerar utmärkt.
    Tyvärr är deras hantering av reklamationer under all kritik. Först får man stå i olika köer och när man väl kommer fram till säljare så kan han inte hantera reklamationer. Då fick vi ställa oss i en ny kö. Trots samsyn med första säljare när jag reklamerat en vara får jag den tillbaka utan att den reparerats. När jag återigen tar upp det med SIBA så upprepar en annan säljare hela tiden frasen: "jag hör vad du säger.." Chefen kommer ringa upp dig i morgon så får vi se hur hon löser detta. Nästa dag ringer ingen chef upp.
    Jag har hört flera andra som är jättebesvikna på hur SIBA hanterar sina reklamationer och ifrågasätter om kunden verkligen har rätt.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Blir det mer att införskaffa, blir det er jag kollar in först. Mycket bra.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    SIBA är ett företag grundat i GBG och för mig är det oerhört viktigt att stödja ett sådant företag. Jag blir ledsen när billiga utländska konkurrenter tar över kunder. Det finns inte det fina bemötandet i dessa butiker. Så hur billiga dom än är får dom aldrig mig som kund. Jag har testat att köpa från en känd tysk konkurrent men bemötandet där i från är hästlängder från SIBAs bemötande och kärlek till sina kunder. Så här är en trogen kund som aldrig lämnar er på Siba. Låt Siba få blomstra och fortsätta sin fina familje anda.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Denna produkt kan jag rekomendera
  • Ganska bra
    Nja
    3 mån sedan
  • Hej CantonLover!

    Tack för ditt omdöme! Ni får gärna utveckla vad det är ni baserar ert omdöme på, både negativt och positivt så vi har en möjlighet att ta det till oss och försöka förbättra så att ert "Nja" blir ett "ja!" nästa gång.

    Mvh Filiph

  • Utmärkt
    Utmärkt
    3 mån sedan
  • Hej CatWildheart och tack för ert omdöme!

    Det gjäldjer oss enormt att höra att ni tycker om att handla hos oss!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    hittade snabbt vad jag behövde
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och bra !
  • Hej och tack för ert omdöme!

    Det var kul att höra att ni tycker det är enkelt och bra att handla hos oss!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa, bra information, snabb leverans! Mycket nöjd!
  • Hej och tack för ert omdöme!

    Det var roligt att höra att ni tycker det är smidigt och enkelt att handla hos oss!

    Mvh Filiph

  • Bra
    Beställning Leverans
    Kan inte lägga i SIM kortet utan måste åka till en SIBA butik för att få hjälp.
  • Hej och tack för ditt omdöme!

    Välkommen in så hjälper vi er!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra!
  • Hej och tack för ert omdöme!

    Det var roligt att höra att ni är nöjd med oss! Tack för er feedback!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Alltid supersnabb frakt och bra priser!
    4 mån sedan
  • Hej Edward2987 och tack för ert omdöme!

    Det var kul att höra att ni är nöjd med vår frakt och våra priser! Tack för att ni handlar hos oss på SIBA!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Väldigt bra bemötande av personalen på Siba Nova Lund
    4 mån sedan
  • Hej llija69 och tack för ditt omdöme!

    Stort tack för er feedback! Vad kul att höra att ni är nöjd med vårat bemötande! Jag ser till att butikspersonalen får ta del av detta! Tack igen!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning
    Jag har uppsökt butiken tidigare men har då fått åka några mil... nu satt jag hemma för att söka batteri till min gamla dammsugare och upptäckte att priset på ett nytt batteri och ny liten dammsugare var ganska liten
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Inga