Fri frakt & fri faktura
30 dagars öppet köp
Samma låga pris i butik & webb

http://www.siba.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 49 år sedan
Detaljerad information SIBA har fått betyget (8.05)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Långsam leverans och svarar inte på mail.
    1 dag sedan
  • Acceptabel
    Hade först en telefon som snäckan la av på och den åkte in på lagning.. när jag fick tillbaka den så var det nåt annat som var sönder.. var utan hemtelefon i 3 veckor.. sen fick jag en ny efter många om och men
    3 dagar sedan
  • Mycket bra
    Köpte 4 prylar från Siba, kom i 3 olika paket.. De kom dock inom utlovad tid, så det var ju bra.
    3 dagar sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Uselt eftersom det kostar en semesterdag och det man tjänar på affären förlorar man i semesterdagar. Därpå ett lågvattenmärke i serviceanda.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och smidigt!
  • Usel
    Problem ifrån första dag, döda pixlar, bild som laggat, appar som inte fungerar, ljud som sprakar m.m

    VARNING för att köpa tv via SIBA, supporten är under all kritik.
    9 dagar sedan
  • Utmärkt
    .
    9 dagar sedan
  • Perfekt
    Köpte en grej på deras webbutik. Fick den efter rimligt antar dagar. Inga problem och inga som helst anmärkningar.
    11 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bästa priset
  • Bra
    Beställning
    Helt nöjd är jag inte med tydligheten av leveransen. Jag visste självklart att jag fyllt i namn och lev.adress, däremot vet jag inte om paketet levereras till porten eller om jag ska hämta det från utlämnigsställe, exempelvis Cirkle K. Det jag vet är att jag får sms-avi, men det hade varit bra om det stod hem.lev eller vilket utlämnigsställe jag ska hämta paketet ifrån. Vidare hade det varit fantastiskt att kunna välja utlämningsställe, om detta nu är vad som komma skall.

    Överlag, MYCKET NÖJD!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt och enkelt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och prisvärt!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kan inte bli bättre
  • Usel
    Beställning Leverans
    Förbokar man spel förväntar man sig att få det på releasedagen. Helt jävla värdelöst när man inte får förbokade spel på release, utan måste vänta. Aldrig mer att jag förbokar hos er igen!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag rekommederar butiken även om det finns andra butiker som säljer samma saker och billigare, man måste tänka att vi betalar för tjänsten och kvaliteten.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    10 mycket bra!
  • Ganska bra
    Mellanmjölk butik
    20 dagar sedan
  • Ganska bra
    Dålig service
    23 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Nöjd
  • Usel
    sämst!
    28 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lika bra som förra gången
  • Bra
    Beställning Leverans
    Det var enkelt och användarvänligt!
  • Usel
    Mitt intryck är blandat om siba. Webbshoppen är fungerande utan problematik. Den lokala butiken i Uppsala är dock under all kritik.

    Bland annat av följande skäl:

    Bokade på webbsidan en order till att hämta upp i den lokala butiken. Trots att jag väntade i hela 4 timmar fick jag aldrig något meddelande om att orden blivit undanlagd. Åkte därför till butiken ändå och gick till kassan där de hänvisade mig ut till en säljare. Fick då vänta inte mindre än 30 minuter (!) i kö innan en person försökte sälja på mig en annan dyrare produkt trots att jag påtalade att jag vela hämta ut min lagda order... Under denna långa väntan hjälpte det inte speciellt mycket att den andra (av två) säljaren stod och pratade om den kommande nintendo switch spelkonsollen med sin kompis som tydligen var på besök i butiken(?) för att sedan gå på rast trots lång kö bakom mig. Tyvärr var detta inte första gånger jag fått väntat länge på att varor ska reserverats (vilket de ändå inte gjorts) samt fått väntat lång tid i kö på att få hjälp, trots besök lugna tider när det vart få besökare i butiken.

    En andra gång åkte jag för att köpa en multiroom högtalare (samsung m3) som skulle finnas i lager enligt webbsidan. När jag kom fram fanns såklart inte denna...Enligt säljaren berodde detta på att det enligt deras system var så att visningsprodukten också fanns med i lagersaldot. Men, man fick dock inte köpa visningsprodukten ifall man vela, för den tillhörde tydligen samsung...Det känns totalt idootiskt att ha med visningsexemplar som inte ens kan köpas på det angivna lagersaldot på webbsidan.

    En tredje gång när jag kollade på bluetooth högtalare så blev jag intresserad av en jbl flip 3 högtalare. jbl flip 3 högtalaren stod bredvid jbl charge 2 högtalaren och de båda högtalarna hade varsin prislapp. Charge 2 högtalaren 1500:- och flip högtalaren 600:-. När jag kommer fram till kassan visar der sig såklart att prislappen för flip 3 inte stämmde då prislappen på 600:- var för en äldre utgående flip 2 högtalaren som inte ens fanns för försälning i butiken. Detta alltså trots att prislappen satt under flip 3 högtalarna samt att flip 2 högtalaren inte ens fanns i den lokala butiken eller på sibas webbplats och inte heller gjort det under de senaste 6 månaderna enligt prisjakts statistik. När jag påpekar det uppenbara syftningsfelet som jag såväl som många andra kunder kunde drabbas av möts jag av en helt nonchalant säljare som istället för att snabbt ta bort prislappen för flip 2 högtalaren och be om ursäkt valder att en lång period argumentera med mig istället. Det hade tagit ungefär 5 sekunder att tagit bort prislappen för flip 2 som ändå inte säljs längre (och således knappast behöver sitta kvar på hyllan där flip 3 högtalarna säljs).

    Nej den lokala butiken är verkligen inte att rekommendera. Webbshoppen är dock okej.
    1 mån sedan
  • Usel
    Ok story time!

    För 3 veckor sedan beställde jag en skrivbordsmikrofon från Siba. Enligt deras hemsida så tar normal leverans 3-5 dagar. 10 dagar senare men jag har fortfarande inte fått varan. "Ok sånt som händer" tänker jag. Tar kontakt med deras kundtjänst och de säger att ibland blir det strul från Postens sida och de kan inte göra något åt det förrän 10 arbetsdagar har gått. Två veckor går ut och jag har fortfarande inte fått varan. Så jag kontaktar deras kundtjänst igen. 30 minuter av "du är nu i kö, vi svarar på ditt samtal så fort som möjligt" senare och någon lyfter äntligen lurjäveln. Han verkar jättetrevlig. Jag förklarar situationen för honom, han verkar förstå frustrationen, ber om ursäkt och säger att situationen ligger inte i deras händer då det är posten som strulat. Han ger mig 2 alternativ: Antigen häver jag köpet eller så skickar de en ny mikrofon. Jag frågar hur långt tid det tar om de skickar en ny och han verkar säker att den här gången ska den komma fram inom en vecka. Trevligt, tänker jag, då slipper jag lägga en ny beställning. Dessutom så var ju inte det här deras fel utan Postens, de förtjänar en till chans. Så jag svarar att de kan skicka ut en ny om den kommer fram inom en vecka. 10 minuter senare och jag får en mail från dem som bekräftar att en ny vara skall skickas så snabbt som möjligt. Jag är nöjd och beredd att ge dem en bra betyg. 3 dagar senare så kollar jag på min bankkonto och jag ser att de har skickat tillbaka pengarna från beställningen. Konstigt, tänker jag och tar kontakt med deras kundtjänst för tredje gången, den här gången via chattfunkionen på deras hemsida då jag inte har tid att vänta 30 minuter igen. Det är en tjej som svarar den här gången. Jag berättar om hela historien igen. "Det här var ju konstigt" får jag tillbaka. Din order är inte kvar och du får jättegärna lägga en ny. Det visar sig att min order är annullerad, pengarna har skickats tillbaka och att jag väntat förgäves i en vecka på att de ska skicka satansmikrofonen. Förvånat berättar jag att jag har ju pratat med deras kundtjänst för en vecka sedan, och de bekräftade både per telefon och skriftligt via mail att en ny mikrofon skulle skickas till mig. Men nej, tyvärr så kan hon inte se ordern i deras system. Jag får helt enkelt lägga en ny. Beställde samma vara för samma pris på Webhallen. Fick mail inom 2 timmar att varan är ivägskickad. Visar verkligen den otroliga skillnaden mellan ett skojarföretag och en seriös aktör.

    Första och sista gången jag handlar på Siba. Jag är bara glad att det var en liten grej jag beställde, och att jag fick pengarna tillbaka. Hade det varit en större order så vet jag inte hur förbannad jag skulle ha blivit.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Handlat flera gånger på SIBA och det har gått vägen alla gånger, jag är mycket nöjd med deras produkter och trevligt bemötande från kunnig personal.
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Fick mycket god service då jag köpte min nya TV.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    bra hemsida med utförlig info. inget krångel vid beställning och betalning och fraktfritt är alltid ett plus !
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra, säker och snabb leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd för varan och leverensen och betalnings alternativ.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kanon bra hörlurar till ett bra pris, basen imponerar.
  • Dålig
    Jag har köpt mina första grejer nånsin hos Siba i Backaplan, den var ok, jag var nöjd, senare handlade jag i butiken på Götaplatsen, den var bra men butiken finns inte längre. De senaste 5-6 åren har varit på butiken i Järnbrott, otrolig sura och fräcka personal. Jag ångrar mig djup varje gång jag hamnar där. Det känns som om butikerna är under avveckling, half toma, personalen syns inte till, allt ligger huller om buller. Handla på nätet går betydlig smidigare, ungefär som Netonnet!
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Lägsta pris på Canon 100d och en snabb och säker leverans gjorde att köpet blev mycket lyckat.
  • Perfekt
    Handlar mest över nätet från Siba och NetOnNet, sällan i butik. Smidigt och går snabbt. På kvällen dagen efter jag beställt brukar Siba och NetOnNet lämna över paketet till PostNord. Sedan transporteras det från Borås till Stockholm över natten och kommer fram tidigt på morgonen. Mitt serviceställe brukar ha paketet klart för utlämning vid lunchtid.

    Har beställt med 60-dagars faktura via Resursbank och fått ca 73 dagars kredit som mest. Det fördröjer kanske beställningen ibland när det måste göras en kreditkontroll och någon gång har de även ringt från Resursbank för att göra en stickprovskontroll men jag tycker det fungerar bra.

    Beställde en PSU till min nya dator senast och SIBA hade lägsta pris av alla på prisjakt på just den jag ville ha. De var t.o.m. billigare än amazon.com, Newegg etc.

    Kan bara bli tummen upp från mig!
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd allt flöt perfekt!
  • Bra
    Beställning
    enklare
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Utmärkt fick varan under 24 timmar
  • Perfekt
    Beställning
    Smidig hantering.
  • Utmärkt
    Gick otroligt snabbt att få hem TVn. Beställde på en måndag. På onsdag stod den på mitt golv. Detta med deras gratis frakt.
    3 mån sedan
  • Hej C0LD! Tack för ditt omdöme!

    Härligt att höra att leveransen gick snabbt och felfritt! Hoppas du är nöjd med din nya TV! Tack igen för ditt omdöme!

    Mvh Filiph

  • Bra
    Beställning Leverans
    Okey
  • Usel
    Hur det kan ta Mån (beställde före 12) - Tors (skickades från lager) för att skicka en mobil som finns i lager (nexus 6p) kan jag inte förstå. Som andras omdömen jag läst så är detta ett konstant problem tydligen.

    FIXA!
    3 mån sedan
  • Hej Me Saber! Tack för ert omdöme!

    Ber om ursäkt att er order skickats i senaste laget! Vårt fri-frakt alternativ tar normalt 3-5 arbetsdagar. Önskas en snabbare leverans finns express-alternativ i kassan för frakten som tar 1-2 dagar.

    Mvh Filiph

  • Ganska dålig
    Beställning
    Trots att jag beställde expressleverans har varan ännu inte kommit efter en vecka
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt fungerade perfekt! Från början till slut! Tack.
  • Perfekt
    Beställning
    Kom på någon dag
  • Mycket bra
    OK priser och snabb leverans även fast man bor lite på vischan!
    3 mån sedan
  • Hej heycrayfish, tack för ditt omdöme!

    Roligt att höra att ni är nöjd med våra leveranser! Hoppas att ni är nöjd med produkten/produkterna med! Tack igen för ert fina omdöme!

    Mvh Filiph

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Delivery, Ordering and Payment options were all very good in my opinion.
  • Perfekt
    Beställning
    Så praktisk och enkelt att handla med Er över internet Bra varor mycket prisvärda
    Bättre kan det inte bli
  • Usel
    Beställde en TV som fanns i lager. Efter en vecka hade den fortfarande inte skickats. Får ett mail att den är slut i lagret, men de ber mig vänta medan de tar in fler från ett externt lager. Ytterligare en vecka senare kommer ett nytt mail att den tyvärr visst var slut i alla fall, så de makulerar ordern.

    Efter mer än en vecka senare utav mailkorrespondens fram och tillbaka, där de i bästa fall svarar med ett mail per arbetsdag, kan de erbjuda mig ynka 1000 kr rabatt på en motsvarande TV men för dubbla priset mot vad jag beställt. (Som jag dessutom upptäckte att man med mecenat/personalkort kan köpa med mer än 3000 kr rabatt). Gav även förslag på flera andra motsvarande produkter men fick bara till svar att det ej gick att ge rabatt på någon utav dem.

    - Långa svarstider från supporten
    - Orderbekräftelse betyder uppenbarligen inte att ordern är bekräftad
    - Tog två veckor för dem att konstatera att de sålt en vara som inte fanns i lager

    De levde tyvärr inte upp till mina förväntningar.
    3 mån sedan
  • Hej marcusessd, tack för ert inlägg!

    Ber om ursäkt att det tagit tid att få en vara levererad. En orderbekräftelse innebär att er order är inlagd i systemet, att den är mottagen av oss och behandlas. Därefter går det över till plockning. I ert fall verkar TVn tagit slut innan er order packats. Det finns tyvärr risk för att varan tar slut och vi reserverar oss även för ev. slutförsäljning i våra köpvillkor. Det är tråkigt att höra att det tagit lång tid att få svar. Mailen hanteras dagligen och svar skall lämnas nästkommande arbetsdag, detta står i autosvaret från oss när ni mailar till oss.

    Gällande rabatterna är det inget jag kan svara på utan varje enskild produkt kollas upp på begäran i sådana här fall.

    Mvh Filiph

  • Utmärkt
    Beställning
    Se fråga 1.
  • Mycket bra
    Tyckte leveransen gick fort och högtalaren funka bra.
    3 mån sedan
  • Hej Mudmut88 och tack för ert omdöme!

    Det var kul att höra att ni är nöjd med leveransen och vi hoppas på att lurarna är till belåtenhet! Tack för ditt fina omdöme!

    Mvh Filiph

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt och smidigt att beställa. Snabb leverans. Och vi är väldigt nöjda med varan!