Fri frakt på allt & 30 dagars
öppet köp. Alltid samma låga
pris på webben som i butik.

http://www.siba.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 47 år sedan
(data från 2014-09-23)
Detaljerad information SIBA har fått betyget (8.83)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Sämre än detta företag har jag inte upplevt tidigare och jag vill ta denna möjlighet att varna andra konsumenter för att inte köpa varor hos detta företag.

    Försökte beställa en dator igår, som jag tänkte betala med visa kort.
    Efter 30 minuters väntande med texten "var god och vänta, din betalning bearbetas" skickade jag ett epostbrev till deras kundtjänst med frågan om betalningen hade gått igenom och om jag kunde stänga av webbläsaren. svar har jag än idag inte fått.

    Jag gjorde ett nytt försök och nu mot faktura och det verkade gå bättre, men när jag kollade sibas "mina sidor" idag (mer än 20 timmar senare) hade orderstatus inte ändrats från "order i behandling"
    Inget svar på epost efter 24 timmar och ingen ändring i orderstatus efter 20 timmar, jag började undra om företaget överhuvudtaget fanns kvar.
    I morse kl 10.15 skrev jag återigen, men nu för att använda mig av ångerrätten,
    Ordern var fortfarande i behandling och ingen information från Siba hade skickats till mig, men mitt brev verkade påskynda beställningen med raketfart.

    Bara en timme efter jag skickade mitt brev där jag ångrade min beställning fick jag svar att de beklagade att allt inte gick som man kan förvänta sig, de ignorerade helt att jag använde mig av ångerrätten istället fortsatte de att fakturan nu var färdigt och skulle snart skickas till mig.
    En och en halv timme efter jag hade ångrat mitt köp fick jag meddelande från Klarna att mitt faktura var färdigt och skulle skickas till mig.
    En timme och 40 minuter efter jag hade ångrat mitt köp fick jag meddelande från siba att min "ångrade" beställning hade packats och skulle lämna in för leverans senare idag (vid skrivande av denna text är datorn fortfarande kvar hos Siba enligt postens information).

    Att packa och skicka ut en beställning flera timmar efter jag har ångrat mitt köp kan jag enbart beskriva som vidrigt.

    Det här ärendet kommer säkert att hamna hos ombudsmannen, och kanske även kronofogden och tingsrätten.
    Fortsättning följer......

    EN GÅNG TILL, KÖP ALDRIG HOS siba
    4 dagar sedan
  • Hej JemtSprinter,

    Detta är något jag personligen får undersöka då det inte ser ut som att det gått till på rätt sätt. Är tacksam om ni mailar till kundtjanst@siba.se med ordernummer så att jag kan undersöka vad som skett och vilka möjligheter som finns för att lösa ert ärende.

    Önskar er en trevlig dag!
    Hälsningar
    Jennifer
    SIBA AB

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    hittills kan jag inte klaga i alla fall
  • Usel
    Vilka skojare Siba är.
    Går in på deras hemsida för att beställa en Panasonic-kamera. 4990 kr kostar den. Ringer till Sibas kundtjänst för att bekräfta en teknisk detalj. De är mycket hjälpsamma och trevliga. Dubbelkollar priset med dem också en gång till. Jodå, den kostar 4990 kr, bekräftar de.

    Beställer kameran som hamnar i kundkorgen á 4990 kr. När jag någon minut senare skall betala och klickar på betala så står det plötsligt 5690 kr istället för 4990 kr. Va? Hur gick det här till? Har jag råkat beställa något extra?
    Nej då, det är bara så att Siba plötsligt höjt priset utan förvarning mitt under min beställning och då kostar produkten 700 kr mer! När jag lagt en produkt i min kundkorg så ska den väl kosta det som är angivet, dvs 4990 kr och samma som när jag klickade på produkten, INTE 5690 kr. Låter inte det rimligt Siba? Produkt i varukorgen = fast pris.

    Nu får du allt ta och kamma dig Fabian...
    15 dagar sedan ( Uppdaterat: 14 dagar sedan )
  • Hej,

    Vi har dagliga prisjusteringar som våra inköpare ser över. Justeringen kan ske åt båda håll, jag kan gärna se över ert ärende om ni återkommer till oss via mail. Skicka in er fråga till kundtjanst@siba.se så kommer vi att undersöka vad som skett.

    Önskar er en trevlig dag!
    Hälsningar
    Jennifer

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bara positivt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bara bra. Hur nöjd som!
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Det fattades hdmi-kabel för att högtalarna i skärmen skulle fungera. Detta borde man upplyst om. Det blev 2 turer till Siba affären och flera kontakter med support och mycket tid i onödan.
  • Utmärkt
    Beställning
    Fungerade mycket bra
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    SIBA hade enklare beställningsformulär - jag provade annan leverantör innan men misslyckades.
  • Perfekt
    Mycket bra!
    29 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Perfect rack so mykcet snap frakt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra som alltid!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Mycket bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag är jätte nöjd. Har handlat från Siba tidigare utan problem
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt är perfekt ingenting att klaga på!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Supernöjd!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    en trevlig upplevelse
  • Perfekt
    Jag köpte en Philips 5209 från Siba.se. Jag valde gratis frakt men TV:n kom faktiskt fram snabbare än angivet.
    Väl hemma och uppackad upptäckte jag att TV:n dessvärre var trasig. Displayen var sprucken. Nästa dag packade jag in TV:n i kartongen och åkte in med den till Siba Svågertorp i Malmö. Jag hade väntat mig krångel och reparationstid och allt möjligt jobbigt.
    Väl inne visade jag lite bilder på displayen med min surfplatta, förklarade läget, rullade in TV:n och efter 20 minuter kunde jag åka hem med en helt ny TV.
    Jag måste säga att Siba och säljaren som skötte ärendet överträffade mina förväntningar enormt idag. Min trovärdighet ifrågasattes aldrig, utan allt sköttes precis som man önskar när man råkat illa ut, och detta utan att ha tecknat någon separat försäkring för TV:n.

    Mycket bra jobbat!
    Tryggheten att ha fysiska butiker nära är guld värt i sådana situationer.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    mycket bra! priset, leveranstid och betalningsalternativ.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag beställde varorna på söndag kväll och hämtade ut dem på tisdag. Perfekt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket snabb lev, felfri produkt, lätt att betala
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lät som en plätt , helt enkelt !
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Dålig hemsida och bristande kundbemötande.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Valde mellan väldigt många olika nya i samma prisklass, fastnade för denna delvis pga jag gillar ambilight. Rekommenderas varmt!
  • Bra
    Beställning Leverans
    Bra priser, goda betalningsalternativ och bra utbud.
    Saknar dock ett utbud på vitvaror och HiFi produkter.
  • Usel
    Beställde expressfrakt, kommer senare än utlovat. Dom beklagar och betalar tillbaks kostnaden för expressfrakten. Säger "Jag tror dom har den rätt mycket att göra på lagret" Då ska inte expressfrakt finnas som ett alternativ om det inte kan hållas!? Det fanns en anledning varför jag valde siba och expressfrakt. Att dom beklagar sig och betalar tillbaks fraktkostnaden hjälper inte mig mycket...

    Kommer inte beställa därifrån igen..
    1 mån sedan
  • Hej,

    Beklagar att vi inte hållt våra utlovade leverans- och fraktvillkor till er som kund. Jag är inte insatt i ert ärende men när det är så att vi inte levererat en produkt som utlovat, återbetalar vi alltid pengarna.

    Ni kan skicka till mig på kundtjanst@siba.se så kan vi se över vad som skett och få en inblick i ert ärende för att minimera denna händelsen i andra case.

    Trevlig Sommar!
    Hälsningar
    Jennifer

  • Utmärkt
    Liten bonus godis ask med i lådan. Visar omtanke och är mycket upskattat.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Hade fått tio om ni hört av er att produkten utgått och
    Inte tagit så låååång tid att få. Tråkigt att jag
    Som kund behövde ligga på för att få info.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag är mycket nöjd
  • Dålig
    Jag beställde en dator med expressfrakt torsdag den 17/7, enligt Siba garanterar de att den skickas samma dag om den beställs innan kl14, vilket jag hade gjort. Först måndag eftermiddag den 21:a inkom paketet till posten. Jag kontaktade kundtjänst, som förövrigt tog 32 minuter på sig att behandla de fyra andra som var före mig i kön. Jag fick tillbaka kostnaden för expressfrakt. Självklart är jag ändå missnöjd eftersom jag ville ha datorn snabbt och var beredd att betala för det. Hade jag vetat detta innan hade valt en annan butik.
    2 mån sedan
  • Hej,

    Beklagar att vi inte hållt våra utlovade leveransvillkor till er som kund. Är de så att vi inte håller de vi utlovar vid expressfrakt är ni som kund berättigad återbetalning av fraktkostnaden som ni betalat för.

    Tar tacksam emot era synpunkter så att vi kan få en chans att förbättra oss.

    Trevlig Sommar!
    Hälsningar
    Jennifer A

  • Usel
    Beställning Leverans
    Efter att ha konstaterat att apparaten inte fick någon ström kontaktade jag kundtjänst. Föreslog att de skulle skicka en ny sladd, och att jag skulle skicka den trasiga. Icke! De skulle skicka en fraktsedel eftersom jag var tvungen att skicka tillbaka alltihop för reparation. Någon fraktsedel kom inte, så jag fick stöta på. Killen jag pratade med såg att jag blivit lovad en, men kunde bara konstatera att den inte skickats ut. Fick en fraktsedel och skickade in varan som sedan skickades vidare till en verkstad. Och så blev det tyst. Två veckor senare fick jag veta att den gått vidare till Sennheisers verkstad. Och så blev det tyst igen. En vecka senare fick jag ett sms om att mitt ärende stigit i prioritetet. Ringde kundtjänsten för att fråga vad det betydde, men det betydde ingenting om jag förstod det rätt. Efter ytterligare en vecka fick jag både sms och mail om att jag kunde komma till Göteborg (150 mil hemifrån) och hämta ut mitt paket. Ringde kundtjänsten igen och fick då veta att SIBA skickar ut såna meddelanden automatiskt, men att paketet skulle skickas snart. Värdelöst! En så billig produkt byter Elgiganten ut utan att fråga något. Aldrig mer SIBA!
  • Hej,

    Jag kan inte kännas vid ert ärende men om ni skickar in ett mail till kundtjanst@siba.se så kan jag titta närmare på vad som skett och vad som gjort att ni behövt skicka in den för reperation.

    Trevlig Sommar!
    Hälsningar
    Jennifer A
    SIBA AB

  • Perfekt
    Beställning
    mycket bra att kunna betala med Sibakortet utan att skapa nya lösenord osv
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Utmärkt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra och enkelt har fungerat.till 100% mycket nöjd
  • Usel
    Beställning
    Varorna kom inte för att de tydligen var slutsålda och istället för att meddela mig, beställaren och köparen, meddelade de leveransadressen där de hade semester!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    perfekt
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Perfekt och bra service ! Jag är helnöjd !
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Köpte TV som kunde returnerades till butik på Kungsgatan i Stockholm. Grymt bra service för returer och inget gnäll. Pengarna tillbaka direkt i handen i butiken.
  • Hej,

    Vad roligt att höra att ni är nöjd med vår service. Självklart skall jag också ta ditt meddelande vidare till berörd butik på Kungsgatan :)

    Trevlig sommar!
    Med vänlig hälsning,
    Hanna

  • Knappt godkänd
    Säkererligen OK när det väl fungerar, men att maila kundjänsten är segt som sirap. De är som snabbast 23 timmar efter konkurenterna på att svara via epost. Inte heller går det snabbt att få ut varorna. Måste vara ett strategiskt uselt system när det enbart står "Vi bearbetar din beställning." i dagar. Man hade lika gärna kunnat skriva något mer roande, "Din kommer strax att behandlas, men vi ska bara dricka upp kaffet först och se klart lets dance".

    Priserna däremot är konkurenskraftiga. Synd bara att vissa kampanjer är enbart på nätet, även om reklamfilerma ger intrycket priserna att det är exakt samma i butik som på webben, men nja, webhandeln har oftast bättre "på köpet" erbjudanden.
    2 mån sedan
  • Hej,

    Vi försöker alltid besvara mail senast näst kommande arbetsdag, beklagar om du fått vänta längre på svar. Att vi bearbetar din beställning betyder att den går ut på vår plocklista, packas och sedan skickas ut till er som kund. Så fort vi skickar varan får du en leveransbekräftelse och statusen ändras till "Fraktas".

    När det gäller våra priser så är det alltid samma priser på webben och i butik. Dock man vissa kampanjer med tex tillbehör osv endast finnas nätet. Jag tar självklart din feedback vidare till ansvarig inför framtida ändringar.

    Har du fler frågor är du välkommen att återkomma till vår kundtjänst. Du når oss på 042-202565 eller kundtjanst@siba.se.

    Trevlig sommar!
    Med vänlig hälsning,
    Hanna
    SIBA AB

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Svårt se om en vara fanns på lager. Borde synas bättre. Annars gick allt som det ska.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Lätt och bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bara bra!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra priser, enkelt att handla. Har varit Siba-kund länge och det har alltid fungerat felfritt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    En kanonbra ipod är grymt nöjd med den. Trode det skulle vara svårt att lägga in musik, men det var de inte.
    Bästa köpet.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    utmärkt
  • Perfekt
    Beställning
    utmärkt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Väldigt nöjd. Det bästa som ni hade medan de flesta butiker saknade är fri frakt oavsett summan.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa och välja betalningsalternativ - produkten levererades snabbt och är fantastiskt bra!
  • Perfekt
    Great customer service. I am pleased...
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt och bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans.