Fri frakt på allt & 30 dagars
öppet köp. Alltid samma låga
pris på webben som i butik.

http://www.siba.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 47 år sedan
(data från 2014-08-01)
Detaljerad information SIBA har fått betyget (8.82)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Beställde expressfrakt, kommer senare än utlovat. Dom beklagar och betalar tillbaks kostnaden för expressfrakten. Säger "Jag tror dom har den rätt mycket att göra på lagret" Då ska inte expressfrakt finnas som ett alternativ om det inte kan hållas!? Det fanns en anledning varför jag valde siba och expressfrakt. Att dom beklagar sig och betalar tillbaks fraktkostnaden hjälper inte mig mycket...

    Kommer inte beställa därifrån igen..
    1 dag sedan
  • Hej,

    Beklagar att vi inte hållt våra utlovade leverans- och fraktvillkor till er som kund. Jag är inte insatt i ert ärende men när det är så att vi inte levererat en produkt som utlovat, återbetalar vi alltid pengarna.

    Ni kan skicka till mig på kundtjanst@siba.se så kan vi se över vad som skett och få en inblick i ert ärende för att minimera denna händelsen i andra case.

    Trevlig Sommar!
    Hälsningar
    Jennifer

  • Utmärkt
    Liten bonus godis ask med i lådan. Visar omtanke och är mycket upskattat.
    3 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag är mycket nöjd
  • Dålig
    Jag beställde en dator med expressfrakt torsdag den 17/7, enligt Siba garanterar de att den skickas samma dag om den beställs innan kl14, vilket jag hade gjort. Först måndag eftermiddag den 21:a inkom paketet till posten. Jag kontaktade kundtjänst, som förövrigt tog 32 minuter på sig att behandla de fyra andra som var före mig i kön. Jag fick tillbaka kostnaden för expressfrakt. Självklart är jag ändå missnöjd eftersom jag ville ha datorn snabbt och var beredd att betala för det. Hade jag vetat detta innan hade valt en annan butik.
    11 dagar sedan
  • Hej,

    Beklagar att vi inte hållt våra utlovade leveransvillkor till er som kund. Är de så att vi inte håller de vi utlovar vid expressfrakt är ni som kund berättigad återbetalning av fraktkostnaden som ni betalat för.

    Tar tacksam emot era synpunkter så att vi kan få en chans att förbättra oss.

    Trevlig Sommar!
    Hälsningar
    Jennifer A

  • Usel
    Beställning Leverans
    Efter att ha konstaterat att apparaten inte fick någon ström kontaktade jag kundtjänst. Föreslog att de skulle skicka en ny sladd, och att jag skulle skicka den trasiga. Icke! De skulle skicka en fraktsedel eftersom jag var tvungen att skicka tillbaka alltihop för reparation. Någon fraktsedel kom inte, så jag fick stöta på. Killen jag pratade med såg att jag blivit lovad en, men kunde bara konstatera att den inte skickats ut. Fick en fraktsedel och skickade in varan som sedan skickades vidare till en verkstad. Och så blev det tyst. Två veckor senare fick jag veta att den gått vidare till Sennheisers verkstad. Och så blev det tyst igen. En vecka senare fick jag ett sms om att mitt ärende stigit i prioritetet. Ringde kundtjänsten för att fråga vad det betydde, men det betydde ingenting om jag förstod det rätt. Efter ytterligare en vecka fick jag både sms och mail om att jag kunde komma till Göteborg (150 mil hemifrån) och hämta ut mitt paket. Ringde kundtjänsten igen och fick då veta att SIBA skickar ut såna meddelanden automatiskt, men att paketet skulle skickas snart. Värdelöst! En så billig produkt byter Elgiganten ut utan att fråga något. Aldrig mer SIBA!
  • Hej,

    Jag kan inte kännas vid ert ärende men om ni skickar in ett mail till kundtjanst@siba.se så kan jag titta närmare på vad som skett och vad som gjort att ni behövt skicka in den för reperation.

    Trevlig Sommar!
    Hälsningar
    Jennifer A
    SIBA AB

  • Usel
    Aldrig mer SIBA i Växjö: dåligt bemötande, Kass personal.
    14 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Utmärkt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra och enkelt har fungerat.till 100% mycket nöjd
  • Usel
    Beställning
    Varorna kom inte för att de tydligen var slutsålda och istället för att meddela mig, beställaren och köparen, meddelade de leveransadressen där de hade semester!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    perfekt
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Perfekt och bra service ! Jag är helnöjd !
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Köpte TV som kunde returnerades till butik på Kungsgatan i Stockholm. Grymt bra service för returer och inget gnäll. Pengarna tillbaka direkt i handen i butiken.
  • Hej,

    Vad roligt att höra att ni är nöjd med vår service. Självklart skall jag också ta ditt meddelande vidare till berörd butik på Kungsgatan :)

    Trevlig sommar!
    Med vänlig hälsning,
    Hanna

  • Knappt godkänd
    Säkererligen OK när det väl fungerar, men att maila kundjänsten är segt som sirap. De är som snabbast 23 timmar efter konkurenterna på att svara via epost. Inte heller går det snabbt att få ut varorna. Måste vara ett strategiskt uselt system när det enbart står "Vi bearbetar din beställning." i dagar. Man hade lika gärna kunnat skriva något mer roande, "Din kommer strax att behandlas, men vi ska bara dricka upp kaffet först och se klart lets dance".

    Priserna däremot är konkurenskraftiga. Synd bara att vissa kampanjer är enbart på nätet, även om reklamfilerma ger intrycket priserna att det är exakt samma i butik som på webben, men nja, webhandeln har oftast bättre "på köpet" erbjudanden.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Vi försöker alltid besvara mail senast näst kommande arbetsdag, beklagar om du fått vänta längre på svar. Att vi bearbetar din beställning betyder att den går ut på vår plocklista, packas och sedan skickas ut till er som kund. Så fort vi skickar varan får du en leveransbekräftelse och statusen ändras till "Fraktas".

    När det gäller våra priser så är det alltid samma priser på webben och i butik. Dock man vissa kampanjer med tex tillbehör osv endast finnas nätet. Jag tar självklart din feedback vidare till ansvarig inför framtida ändringar.

    Har du fler frågor är du välkommen att återkomma till vår kundtjänst. Du når oss på 042-202565 eller kundtjanst@siba.se.

    Trevlig sommar!
    Med vänlig hälsning,
    Hanna
    SIBA AB

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Svårt se om en vara fanns på lager. Borde synas bättre. Annars gick allt som det ska.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Lätt och bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bara bra!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra priser, enkelt att handla. Har varit Siba-kund länge och det har alltid fungerat felfritt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    En kanonbra ipod är grymt nöjd med den. Trode det skulle vara svårt att lägga in musik, men det var de inte.
    Bästa köpet.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    utmärkt
  • Perfekt
    Beställning
    utmärkt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Väldigt nöjd. Det bästa som ni hade medan de flesta butiker saknade är fri frakt oavsett summan.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa och välja betalningsalternativ - produkten levererades snabbt och är fantastiskt bra!
  • Perfekt
    Great customer service. I am pleased...
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt och bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Mycket långsam leverans. Skickade inte på fyra dagar trots att telefonen fanns i lager. Mycket arrogant bemötande hos kundservice när jag ringde och frågade. Väljer aldrig mer Siba.
  • Hej,

    Det är tråkigt att höra om er upplevelse hos oss.
    Jag vet inte vad som skett i ärendet och varför det dröjt innan vi skickat er order. Vanlig leveranstid är 3-5 arbetsdagar. Om du vill att vi ser över ärendet är du välkommen att maila till kundtjanst@siba.se så undersöker vi vad som skett.

    Trevlig sommar!

    Med vänlig hälsning,
    Hanna

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fungerade hur bra som helst.
  • Perfekt
    Grymt nöjd med siba, beställde ett spel på deras hemsida och fick hem den fraktfritt på 2 dagar.
    2 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Väldigt lätt att göra beställning! Snabbt o enkelt. Får se om leveransen håller måttet......
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Ja
  • Perfekt
    Beställning
    Beställde HP-skrivare utan att ha tittat på den eftersom jag alltid haft HP-skrivare och varit nöjd med dem. Bra pris för - förhoppningsvis åter - en bra produkt.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Mycket smidigt
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Köpet i sig är helt okej men jag önskar det fanns fler variationer, jag köpte martello kapslar men jag saknade den smaken jag var ute efter (OBH Nordica Kaffekapsel Coffee Ristretto) eller Intenso.
  • Detta omdöme är under utredning
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra. Produkten var slut första ggn som jag tänkte beställa. Men nästa leverans låg prelimenärt bara en vecka fram i tiden, så jag valde bevakning. Varan inkom något snabbare än väntat.
  • Usel
    Beställde en Chromecast i mondags från SIBA viaa deras hemsida. Fick bekräftelse att beställningen är mottagen och att jag kommer att få bokningsnumer i nästa email.
    Fick ingen bokningsnr. eller produkt att hämta från SIBA.
    När jag kontaktade dom i måndags via email fick jag svar att ärende är registrerad (#666) och att dom kommer att svara senast på tisdag. Idag onsdag har jag fortfarande inte fått svar elelr bokningsnr fast dom indikerar att dom har varan i butik här i Göteborg...

    Deras kundsupport och bertällningsystem känns som skämt..
    4 mån sedan
  • Hej,

    Ber om ursäkt om ninte fått någon bekräftelse på er bokning eller det mail som du skickat till oss.
    Jag kan absolut se över om det finns möjlighet att göra en ny till erVänligen återkom till vår kundtjänst med information om vilken butik det gäller. Ni når oss på 042-202565 eller kundtjanst@siba.se

    Med vänlig hälsning,
    Hanna

  • Perfekt
    Nice
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans. Smidigt.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Gick smidigt att beställa.
  • Perfekt
    Väldigt bra! Snabbt och smidigt :) Rekommenderas varmt! :)
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Funkade klockrent.
  • Perfekt
    Snabb och smidig beställning, många betalalternativ och mycket snabb frakt! Rekommenderas!
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Snabb leverans skapligt pris fri frakt. -1 för att jag var tvungen att ringa för mera info, bild på produkten stämde inte med produktinfo. (inte egen bild=(
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    beställde thief nordic pack så låt oss hoppas att den dyker upp så fort den släpps

    edit
    den kom i brevlådan på releasedagen
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    är mycket nöjd med siba
  • Perfekt
    Köpte en Samsung Trend Plus i deras fysiska butik efter att ha kollat på deras webbsida. Mobilen fanns inne (men inte på display, man fick fråga efter den i kassan). Köpet gick smärtfritt och jag är väldigt nöjd med köpet! Allt gick snabbt och man fick med telefonkort och värdebevis att tanka på köpet. Kan rekommendera Siba!
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Det har varit lätt och enkelt att hatta de varor jag sökt så jag är fullt nöjd.
  • Perfekt
    Har gjort ett par köp härifrån och alla har gått smärtfritt. Bra priser och gratis frakt ger full pott från mig!
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt och smidigt