Fri frakt på allt
30 dagars öppet köp
Samma låga pris i butik & webb

http://www.siba.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 48 år sedan
(data från 2016-02-13)
Detaljerad information SIBA har fått betyget (8.61)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Beställning
    Köpte en Samsung Galaxy mobiltelefon och stod i valet och kvalet om jag skulle köpa till en försäkring. När föräljaren sa att jag får 700:- tillbaka vid nästa köptillfälle om jag lägger till försäkringen så gjorde jag det. Anledningen var att jag visste att jag skulle köpa en Ipad mini senare. När jag nu ska köpa denna Ipad mini så för jag inte ut de 700:- eftersom man max får 10% av köpevärdet vilket jag inte blev upplyst om! Jag står inte och faller med det men eftersom det är 2:a gången jag blir blåst av SIBA så vill jag bara varna andra för att handla här!!!
  • Perfekt
    Beställning
    Perfekt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Leveransen gick på 2 dygn! Makalöst!
  • Usel
    Beställning Leverans
    SIBA VÄGRADE RÄTTA TILL ETT MYCKET ENKELT FEL SÅ JAG BLEV TVUNGEN ATT KÖPA SAMMA SAK 2 GGR!
  • Hej,

    Det var tråkigt att höra att ni känner er missnöjd. Ni är välkommen att maila oss med mer information på kundtjanst@siba.se och märka mailet med ATT: Hanna så undersöker jag det. Ha en fin dag! Mvh Hanna, Teamleader SIBA kuntjänst.

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Bra köp
  • Perfekt
    Gjorde beställningen onsdag hämtade den dagen efter på utlämningsstället, både Siba och Postnord gjorde ett bra jobb.
    17 dagar sedan
  • Tack för att ni tagit er tid att skriva ett omdöme! Vad roligt att höra att ni känner er nöjd med vår service :) Önskar er en trevlig helg! Mvh Hanna Teamleader Kundtjänst SIBA AB

  • Utmärkt
    Beställning
    brå
  • Mycket bra
    Bra butik men de ligger ofta högt i pris!
    20 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Tydlig-enkel-okomplicerad-bravo!!!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd
  • Tack för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme hos oss! Det gläder oss att ni känner er nöjd :)

    Önskar dig en trevlig helg!
    Mvh Hanna Teamleader SIBA Kundtjänst.

  • Usel
    Varning för Siba, de lurar kunder att köpa begagnade varor till fullpris.

    Köpte ett, enligt Siba, helt nytt tangentbord. När jag öppnade kartongen visade det sig att tangentbordet har fullt med flottiga fingeravtryck och batterierna är välanvända.

    Till saken hör att Siba hade återförslutit kartongen till tangentbordet mycket omsorgsfullt för att ge intrycket av att kartongen aldrig hade varit öppnad.

    Det värsta av allt är att Siba inte bad om ursäkt utan informerade mig om att detta förförande är korrekt eftersom de "erbjuder öppet köp till sina kunder". De menar alltså att man får räkna med att ibland få begagnade varor till fullpris om man handlar hos dem. Då kan man väl lika gärna handla på Blocket?

    Jag väljer bort Siba framöver.
    1 mån sedan
  • Hej psicotec, det var tråkigt att höra att ni känner er missnöjd med vår service. Givetvis skall man bli informerad om det är ett retur ex, demo ex eller liknande. Jag undersöker gärna ert ärende närmre och om ni vill får ni gärna maila mer information kring ärendet till kundtjanst@siba.se, märk ämnesraden med ATT: Hanna.

    Önskar er en trevlig dag!
    Mvh Hanna Teamleader SIBA Kundtjänst

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    skulle vara bra att få alla inköp på samma faktura. tack
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Fantastiskt pris och snabb leverans, i bra förpackning. Kan det bli bättre? Visst, den hade kunnat dyka upp nästa dag, men med tanke på att frakt ingick i det låga priset, så har jag inga synpunkter.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Tog lång tid innan det kom avisering om hämtning annars fungerade det perfekt.
  • Usel
    Min flickvän beställde bredband från Comhem via Siba under mellandagsrean till vår nya lägenhet.

    Hon fick en orderbekräftelse till mailen där ni tackade för beställningen.

    "Tack för din beställning!
    Inom 5 arbetsdagar kommer du få en bekräftelse om din beställning har blivit godkänd. Vår målsättning är att hinna hantera och skicka dig en bekräftelse redan nästkommande arbetsdag. Ansvarig för hanteringen av din beställning är Siba.

    Har du frågor gällande din beställning kan du maila oss på kundtjanst@siba.se.

    Har du supportfrågor gällande dina Com Hem abonnemang eller utrustning så ska du kontakta Com Hem Kundservice på 90 222.

    Du har beställt följande:

    Bredband 250 Mellandagsrea
    Få 250 Mbit i 24 månader för 250 kr i månaden
    250 Mbit/s är ett riktigt snabbt bredband och är ett bra alternativ för familjer där flera är uppkopplade samtidigt med dator, surfplattor eller spelkonsoler*.

    100 - 250 Mbit/s Ta emot filer
    7 - 10 Mbit/s Skicka filer
    5 st E-postadresser
    2 GB Spara smart
    Hastighetsgaranti"

    Idag säger ni att beställningen inte har gått igenom, och att ni inte längre kan erbjuda oss detta pris. Hur kan en beställning som man får bekräftelse på inte gå igenom? Och om den nu inte gått igenom i ert egna system är det ju ert ansvar att fixa det. Usel kundtjänst och service. Att ni annonserar en bredbandstjänst med buller och brak och sedan inte kan leverera den är inget annat än bedrägligt. Akta er för Siba som säljer blufftjänster som inte finns.
    1 mån sedan
  • Hej Salmo87, vi vill gärna undersöka vad som hänt i ert specifika ärende. Vi vore tacksamma om ni kan maila oss era uppgifter som personnummer, namn och kontaktuppgifter till kundtjanst@siba.se. Märk mailet med ATT: Hanna så undersöker jag det personligen.

    Det är givetvis aldrig vår avsikt att lura någon av våra kunder, i bekräftelsen ovan står det att man inom 5 arbetsdagar får besked om beställningen blivit godkänd och vi vill undersöka vad som gjort att er ansökan inte blivit godkänd.

    Önskar er en trevlig dag!
    Mvh Hanna Teamleader Kundtjänst

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Väldigt snabb leverans, trots alla helgdagar! Bra emballage! Enkelt att få igång luftavfuktaren! Mycket nöjd!
  • Utmärkt
    Beställning
    Saknar fjärrkontroll
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kan inte vara annat än jättenöjd. Allt har klaffat till 100%.
  • Perfekt
    Beställning
    Toppen! Supernöjd!
  • Ganska bra
    Jag skulle köpa en Asus VC239H skärm i Sisjön. Väl i butiken så tog dom 1800:- betalt för skärmen trots att de tog 1690 :- för samma skärm på deras hemsida. (Det stod också på hemsidan att butikspriset var dessamma.)

    Vi frågade en säljare och han ursäktade misstaget och gav oss priset som var annonserat. (Tror dock att dom skulle ta betalt 1800 :- om vi inte nämde detta.) Acceptabelt, ända tills han upptäckte att skärmen inte fanns på lager FAST det stod på hemsidan att den skulle finnas i butiken i Sisjön.

    Hade detta vart min första gång på Siba så hade jag antagit att det var ett oseriöst företag med falsk marknadsföring men jag har haft goda upplevelser med siba tidigare, trots att dom kan göra sånna här "fulingar." Därför blir betyget 6/10.
    1 mån sedan
  • Hej AntonDaMan, ni hade absolut inte behövt oroa er - vi säljer alltid det till det lägsta priset om vi inte skulle hunnit ändra våra prisskyltar. Vårt prissystem följer alltid våra priser på siba.se, vilket innebär att du alltid får samma låga priser både i butik och på siba.se! Vi är dock mycket tacksamma för att ni påtalar detta och givetvis kan vi alltid bli bättre, i detta fall ändra våra prisskyltar snabbare.

    Angående att varan inte fanns i lager trots att vår hemsida visat det ber vi om ursäkt för. Vårt lagersaldo på siba.se skall alltid vara uppdaterat enligt saldo i butiken men givetvis kan det ibland ske missar vilket vi ber om ursäkt för.

    Ni är välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon 042-202565 eller kundtjanst@siba.se om ni önskar hjälpa med att finna en annan skärm. Vi hoppas att ni ger oss möjligheten att visa att vi kan bättre än såhär och att åter förtjäna ert förtroende!

    Önskar er en trevlig dag!
    Mvh Hanna, Teamleader SIBA Kundtjänst

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    denna dator med microsoft 10 går som tåget utan stopp.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Fungerade inte att spela med på batteri då den inte laddar
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Enkelt, snabbt och prisvärt!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt och superenkelt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Usel talafonväxelsystem. Problem med leveranser.
  • Bra
    Beställning
    fungerar kanon
  • Perfekt
    Beställning
    Verkar vara en lättanvänd och gedigen produkt som passar till en mängd olika ändamål!
  • Tack för att ni tagit er tiden att lämna ett betyg! Vi är mycket tacksamma för detta och hoppas att ni blir nöjd med den produkt som ni köpt :) Önskar er en trevlig dag! Mvh Hanna Teamleader Kundtjänst

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Mycket snabb leverans och bra med meddelande om status.
  • Tack för ditt betyg! Det gläder oss att höra att du är nöjd med vår service :) Önskar er en trevlig dag! Mvh Hanna Teamleader Kundtjänst

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Rätt produkt till bra pris
  • Tack för ditt betyg! Det gläder oss att höra att du är nöjd med vår service :) Önskar er en trevlig dag! Mvh Hanna Teamleader Kundtjänst

  • Usel
    Köpte en Samsung s6 edge under julhelgen. Fick erbjudande om att betala 49kr och få express 1-2 vardagars leverans vilket jag nappade på så att jag kunde få den på annan ort innan jag åkte hem. När det dröjt 3 dagar hör jag av mig först till SIBA som säger att de stryker expressavgiften jag betalt. Sen vänder jag mig till Posten som säger att SIBA inte alls beställt express av dem. Då vänder jag mig till SIBA som säger att när man väljer express 1-2 vardagar vid ett köp när man ska välja transportalternativ så innebär det inte att varan skickas med express utan att den går före i kön hos de. Därefter är det samma transport som om man inte hade valt express. Det kallar jag falsk marknadsföring. Den som har bråttom med en leverans rekommenderar jag att vända sig till ett annat företag än SIBA.
    1 mån sedan
  • Hej Lobbe3rd, vi beklagar att du fått missvisande information. Vi erbjuder expressfrakt, vilket innebär att vi (om inget oförutsett händer) levererar kunders beställningar inom 1-2 dagar, beroende på när man lägger sin order och vart i landet man bor. Postnord är vår samarbetspartner för leveranser och har egentligen ingen insyn i vad vi kallar våra tjänster för, vi kan dessvärre inte kommentera/ansvara för saker som en tredje part säger. Vi erbjuder i dagsläget tre fraktalternativ: SIBAs expressfrakt, fri frakt (3-5 dgr leverans) samt urb-it 1 hour. Vi använder oss av Postnord för samtliga leveranser med undantag för urb-it 1 hour.

    Vi ser allvarligt på att du fått missvisande information från såväl våra egna medarbetare men även till viss del från Postnord och håller på att utreda vad som skett i ditt fall. Olika företag väljer att kalla sina fraktsätt för olika saker och det är helt naturligt att Postnord inte vet vad Expressfrakt hos SIBA betyder. Med fraktsättet expressfrakt så garanterar vi att din order plockas och levereras enligt din beställning, något vi inte lyckades upprätthålla i ditt fall. Vi beklagar att vi inte lyckades leverera din order i tid och har förståelse för din besvikelse. Vi återbetalade kostnaden för Expressfrakten då vi inte lyckades leverera din order i tid.

    Hoppas att vi får möjlighet att förtjäna ditt förtroende åter i framtiden!

    Hälsningar
    Hanna Teamleader SIBA Kundtjänst

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    utmärkt !
  • Tack för ditt betyg! Det betyder mycket för oss :) Välkommen åter i framtiden! Mvh Hanna Teamleader Kundtjänst

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket nöjd med priset på en så välutrustad dator. Snabb problemfri leverans
  • Tack för ditt betyg! Det gläder oss att ni är nöjd med både er produkt och får service :) Välkommen tillbaka till oss i framtiden! Mvh Hanna Teamleader Kundtjänst

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Enkelt att beställa men krångligt med betalningen.
  • Perfekt
    Beställning
    👍
  • Mycket bra
    Varierande service, vissa är hjälpsamma andra inte..
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Överskådligt och till konkurrenskraftiga priser.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra högtalare till rimligt pris
  • Bra
    Beställning Leverans
    Funkar fint och gillar näthandeln, Fungerar oftast bättre en själva butiken.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Har aldrig haft problem med Siba och köpet gick bra.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kunde ej vara lättare och snabbare med beställningen och leveransen.
  • Usel
    Jag köpte ett gaming tangentbord Logitech G910 för 3 månader sedan (september). Jag reserverade varan på siba.se och sedan fick ett mail fråg siba Mobila(Malmö) allt gich ok sålänge... efter 2 månader jag fick problem med [C] tangenten och vände mig till siba Mobila(Malmö). jag blev tillfrågad om jag behövde hjälp och jag berättade felet för säljaren sedan han bad mig att gå till hans kollega efter 30 min kollegan kom fram och sa "garantin täcker inte felet eftersom det inte är fabrikationsfel" han undrade om jag var säker på att inte spillt cola eller kaffe på de. Jag ville reklamera varan säljaren sa jag måste komma med kvittot för köppet fast det fanns registrerade på webben!

    De ville inte hjäpatill. Jag gick hem med mitt trasiga tangentbord.

    Samma kväll kontaktade Logitech och inom 2 veckor fick jag ett nytt tangentbord!

    de kan vara hur trevliga som helst när man handlar hos de men det räcker med att få problem med en vara de ignorerar dig totalt!
    1 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Det var alltså Posten som misskötte leveransen. Siba har varit utmärka att ha att göra med under hela köpet.
  • Usel
    Beställde en Samsung TV på Black Friday.
    6 dagar efter beställningen fick jag ett mail där de skrev att varan blir försenad. Kontakta kundtjänst. Får då svar att beräknad lev är 12-13 dec
    2 dagar senare får jag ytterligare ett mail med alternativ:

    1 vänta tills den kom in i lager, tid ej bekräftad men trol vis runt 12 dec
    2 köpa en motsvarande TV LG som de tycker men inte jag
    3 få ett presentkort på 200 kr och avbeställa ordern

    De kan inte precisera leveranstid den18/12 utan påstår runt nyår.
    Avbeställer ordern den 20/12
    Tycker det är oseriöst att sälja varor man inte har i lager, sedan skylla på att leverantören inte kan leverera.
    Kommer inte handla där igen.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Nema problemas
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Vilken dammsugare!!! Är toppen nöjd med hela köpet !!!!
  • Utmärkt
    Beställning
    Det fungerade till full belåtenhet
  • Usel
    Gjorde en beställning på en mobil under BlackFriday . Mobilen som jag beställde kan jag ej se på sidan längre så jag antar att det fanns på lagret då??
    Efter ca 3 dar får jag ett mail om att jag ej kommer att få det jag beställt inom utlovad leveranstid pga slutförsäljning.
    - Det ska inte ta 3 dar för att få ett mail om lagerstatus. Hade jag fått reda på det tidigare kunde jag valt en annan modell men nu kan jag ej, för då måste jag betala ordinarie pris.

    Enligt deras kundtjänst skulle varan finnas på lager igen tidigt nästa vecka, men tidigt blev det inte snarare slutet av veckan, på en Torsdag och de har inte skickat iväg mobilen ännu.(skriver på en fredag)

    Nu på måndag skriver jag till de igen och de säger att varan finns i lager men de vet inte när de kommer skicka iväg varan. Nu är jag less och avbokat ordern.
    Ingen mer siba för min del
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Dålig
    TL;DR:
    Jag har aldrig haft så mycket problem med en reklamation av en produkt som haft med mitt senaste köp av SIBA. Jag avråder andra från att handla från detta företag.

    Jag beställde en telefon (LG G4) som fanns i lager under Black Friday helgen. På tisdagen hade jag telefonen. Allt frid och fröjd. Jag upptäckte direkt ett fel och kontaktade kundtjänst samma dag. Först skulle jag bara vänta så skulle det komma en ny och efter det skulle jag skicka in den jag hade hos mig. Men det blev ändrat dagen efter och jag fick fraktsedel via mail och skickade tillbaka telefonen dagen efter, torsdagen den 3:a december. Redan där tog det en dag längre än vad som egentligen behövdes.

    Förra fredagen den 4:e december mottog de telefonen. På tisdagen den 8:e mailade jag och frågade vad som händer. Den 9:e får jag ett mail med ett kolllinummer där det står att den skickas samma dag. Fredagen den 11:e december ringer jag och frågar vad de pysslar med och varför jag inte fått min telefon. Jag får då veta att det ”uppstått komplikationer med ordern”. Några samtal senare till SIBAs kundtjänst får jag veta sanningen – de har lyckats sätta två fraktsedlar på mitt paket och SKICKAT TILL FEL MOTTAGARE!? Helt sanslöst hur de ens lyckas med det.

    Kundtjänst vill vänta på att de ska få tillbaka paketet och sedan skicka det till mig. Jag vägrar då jag inte vill ha en paket som kan ha öppnats och dessutom vet de inte när paketet kommer tillbaka till dem. Till slut frågar jag hur jag får en ny LG G4 snabbast, vilket då blir genom att lägga en ny order och betala på faktura. Den beräknas vara framme på tisdag den 15:e december.

    Idag den 14:e december ringer jag igen och frågar varför jag ännu inte fått något kollinummer. Ärendet har då frysts pga att ”faktureringsföretaget ibland gör stickprover och väntar på godkännande från dem”. Kundtjänst erbjuder sig då att ringa dem och löser så att min telefon skickas till lageravdelningen som så klart inte hinner få klart paketet med dagens post. Tidigast onsdag kommer den, trots att det ska skickas med express och ska vara framme på en till två dagar.

    Jag är oerhört besviken på hur SIBA strulat och inte kunnat skicka ut en ny telefon på sju arbetsdagar. Skandaldåligt! Jag avråder andra från att handla från detta företag.

    Edit 151215: Uppgraderar till två stjärnor då SIBA faktiskt ansträngde sig och skickade paketet sent igår, jag fick ett mail om leveransbekräftelse kl 20.57. Paketet mottogs idag.
    2 mån sedan
  • Hej perperub, vi vill börja med att be om ursäkt för allt strul som detta orsakat för er. Det som skett är givetvis mycket olyckligt och att ni som kund blivit drabbad med försenad leverans beklagar vi verkligen. Jag känner igen ert ärende och vill gärna att ni återkommer med ert ordernummer via mail till kundtjanst@siba.se i ämnesraden skriver ni; ATT: Hanna J, så tar jag personligen hand om det. Ha en fin dag! Mvh Hanna, kundtjänstansvarig.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    detta var den lättaste och snabbaste köpet jag hittils gjort på nätet