Bra priser
Brett sortiment
Bra service

http://www.vidaXL.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Nederländerna och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information vidaXL har fått betyget (3.79)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Ganska bra
    Beställde ett skoskåp, anlände på några dagar.
    Ett skåp med många småfel, kärvande lådor, mycket dålig ytfinnish, små lackskador eller lackmissar.
    Var i kontakt med kundtjänst om retur. Dom svarade på några timmar men ville ha bildbevis vilket skickades. Ännu ett snabbt svar. Men jag reagerade på deras villkor "Vi förbehåller oss rätten att hålla inne en del av din återbetalning i händelse av skador på grund av felaktig förpackning." Mycket lurigt villkor, hur skall detta bevisas när varan är tillbaka i Holland. Har packat i originalkartong, på samma sätt som den levererades i. Får se om jag får hela köpsumman tillbaka.
    Kundtjänst får däremot ganska bra betyg, snabba svar - på några timmar bara - dock några på engelska. Men man undviker att svara på vissa frågor - lite lurigt. Verkar som dom har färdiga mallsvar och inte läser, eller undviker - hmm.

    PostNord (DPD) kommer och hämtar paketet nästa dag - idag. Helt fantastiskt snabbt. Tyvärr måste man vara hemma hela dagen för man anger ingen tid.
    Men så fungerar näthandel överlag vid leveranser - dock inte IKEA som anger tid.

    Kundtjänst och leveranstid får bra betyg men varan det sämsta betyget - usel kvalitet. Får se hur det blir med återbetalningen eller om dom håller inne belopp för "fraktskada".
    Återkommer om återbetalningen, ger då en extra stjärna annars en stor varning för vidaXL.

    Har nu gått några dagar - snabbt svar från kundtjänst, varan hämtades dagen efter och pengar är på väg tillbaka från Klarna, tog bara en dag. Kundtjänstens hantering föredömlig, Höjer mitt betyg till 6 stjärnor
    1 mån sedan
  • Usel
    Jag köpte ett utomhus möbelset (bord + 6 stolar).
    Det första jag ser när jag öppnar kartongen till bordet är skruvar och brickor utsprida i hela lådan. Sedan hittar jag manualen ihop knöla som en boll i ett av bordsbenen.
    Dessutom var ett av vinkeljärnen som är svetsade på bordsbenen halvt avslaget och intryckt i aluminium benet.
    På grund av att detta bara skulle vare ett temporärt bord så fixade jag ihop bordet ändå.
    Dock när jag skulle öppna kartongen med glasskivorna till bordet så var dem självklart krossade.

    Jag anmälde detta till VidaXL via webb-formulär, men fick inget svar. Skickade därför in en anmälan via mail ca en vecka senare. Då fick jag ett automatiskt svar men mer har jag inte hört. Nu har det gått 2 veckor och jag har skickat ett nytt mail om mitt missnöje och att jag förväntar mig ett svar omedelbart annars drar jag ärendet via allmänna reklamationsnämnden och sen vidare så lång jag behöver för att få tillbaka mina pengar.

    2016-07-09:
    Jag har precis kommit fram till en lösning med VidaXL.

    Det som gjorde att dem hörde av sig var att jag kontaktade Klarna och gjorde ett ärende som bestred fakturan.

    Dagen efter jag gjort anmälan till Klarna så hörde VidaXL av sig och det var totalt 3 veckor från att jag först försökt kontakta dem.

    VidaXL försökte ett par gånger att erbjuda mig att fylla i en lista med reservdelar för att jag skulle kunna använda mig av bordet dem skickat ut. Men jag höll stenhårt på att jag inte längre var intresserad av deras produkter och att jag beställt bord och stolar av en annan leverantör.

    Till slut erbjöd dem att hämta paketen via Postnord och att göra en full återbetalning.

    Nu väntar jag bara på pengarna från Klarna.
    2 mån sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Usel
    Beställde pilar till min compound båge. Pilarna var avsedda för att hantera dubbelt så mycket kraft som min båge skjuter med, men när pilarna träffade tavlan så sprack skaftet sönder eller änden exploderade vid träff. Har aldrig stött på en produkt med lägre kvalité.
    1 mån sedan
  • Usel
    Köpte ett partytält men när det kom så var det hål i taket,söndriga böjda tältpinnar(stålrör)samt att det fattades fötter till stolparna.Detta åker tillbaka direkt!Sicken skit asså.Får se hur dom sköter returen.
    Återkommer mer om detta.
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Köpte utemöbler som jag inte var nöjd med, supersnabb leverans från Nederländerna, fick jättebra hjälp från deras support med att returnera 5 stora paket som dom kom och hämtade hemma vid huset och pengarna tillbaka in på kontot 4 dagar senare, kan definitivt tänka mig att handla där igen.
    2 mån sedan
  • Usel
    Förvisso funkade leveransen bra men produkten var trasig och jag har försökt få kontakt med kundservice utan framgång i två veckor. Köpte en Saltvattengenerator från Intex. Däremot har jag fått mycket bra hjälp av Intex generalagent i Sverige trots att VidaXL inte köpt av honom. Såg inte när jag beställde att VidaXL är baserat i Nederländerna. Kommer inte handla mer på Vida XL.
    2 mån sedan
  • Usel
    Köpte 4 st. solsängar och efter att haft dem ute i ca 2-3 veckor började de rosta ordentligt .
    Efter kontakt med VidaXL-kundtjänst fick svaret, citat "Observera att skador som orsakats av väderförhållanden inte omfattas av garantin. Det är därför inte fråga om en skada eller en produkt som ej fungerar. Du bör kontakta ditt försäkringsbolag för att lösa denna typ av problem" slut citat.
    Med andra ord utemöbler skall förvaras inne (skall inte komma i kontakt med vatten eller fuktigt luft) då dem rostar ,non sens .
    Har pratat med KV och enligt dem så är VidaXL skyldig till ersättning med en ny vara eller pengarna tillbaka dock verkar som att VidaXL struntar i deras rekommendation.
    Kommer att göra en anmälan till ARN snarast ,sedan återkommer med svar .
    2 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra priser, kom direkt till dörren, men tog 5 dagar innan stolen kom.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Mycket bra
    5 mån sedan
  • Usel
    Köpte en keyboard hos vidaxl, till min dotter som första instrument, den gick inte att spela melodi med ackord till på. Så fruktansvärt dålig. Demo lårarna blev man illamående av att höra då de var näst intill oigenkänliga ex fur Elise som lät något så fruktansvärt dåligt. En skit produkt helt enkelt. Var fullt medveten om att man inte skulle få hem en högkvalitatativ produkt men detta var inte ok för 600 kr. Sedan följde en lång tid av mail och telefon växling med företaget för att få tillbaka pengar och enormt mycket strul när de skulle hämta keboarden. Första och sista köp hos vidaxl.
    6 mån sedan
  • Dålig
    Köpte ett barbord och två barstolar. Bordet ser tejpat ut på sidorna runt bordsskivan och barstolarna vinglar. Enda positiva var snabb leverans utöver det mycket onöjd.
    8 mån sedan
  • Bra
    Jag köpte en sängram från vidaxl som såg fin ut på bild men på verkligheten var den helt annan, plastig och luktade kemikalier. Returnerade prudukten och fick pengarna tillbaka några dagar sen. Kund centret fungerade bra och hjälpte till och därför får de så många stjärnor från mig! Jag är glad att pengarna kommit tillbaka utan problem!
    8 mån sedan
  • Usel
    Beställde en sängram som kom efter en vecka. Emballaget var så bristfälligt att det hade gått sönder under transporten och skruvarna och verktygen till sängramen saknades, dessutom hade dom lackade delarna skaft mot varandra så ytfinishen var förstörd.
    Jag kontaktade vidaXL som menade att "skruvar och verktyg" inte räckte utan att jag skulle gå igenom deras knappt läsbara lista och skriva upp nummer till alla delar som saknades. Gjorde det och fick ett paket med skruvar och verktyg efter ytterligare en vecka. Både skruvar och verktyg var fel så jag undrar vad det var för mening med att jag skulle gå igenom deras lista när dom inte ens läser vad jag skriver. Jag fick åka och köpa skruvar själv.
    Sängen gick knappt att montera, en urusel konstruktion.
    vidaXL erbjuder 100kr som kompensation. Jag har slösat bort mer än en dag på allt krångel med deras skräpprodukt och skruvarna + svart färg kostade mer än 100kr.
    11 mån sedan
  • 2015-08-28 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Ordered an office chair that arrived quickly and looks great. Thank you!
    //A very satisfied customer :)
    1 år sedan
  • Usel
    Vi beställde 4 vita barstolar. Efter ca 1,5 vecka kom dom, men i lådan låg 4 st svarta.
    Det är meckigt att returnera då du måste vara hemma flera timmar mitt på dagen på en förutbestämd vardag för att kunna ge paketet till Posten.
    Företaget skickar inte nya möbler innan returen är skickad och man har mailat in spårningsnummer.
    I vårt fall tog det ytterligare 4 veckor tills vi fick nytt paket då det var mitt i semestern. Idag fick vi hem stolarna. Dom är återigen svarta!
    Vi ska ha inflyttningsfest på lördag och trodde att beställning 6 veckor innan festen skulle räcka för varor som fanns i lager men icke. Nu står vi utan stolar på vår fest på lördag och företaget verkar skita totalt i att skicka stolar i rätt färg och snabba på processer.

    Köp ej härifrån om du inte vill bli BLÅST!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans och varan verkar vara solid. Avsevärt kraftigare än jag förväntat mig. Jag har förvisso inte testat den än men den säljs på andra ställen för dubbla pengarna så jag tror inte jag blir missnöjd.
    Har inte behövt kontakta kundservice vilket kanske är tur för de verkar inte vara något vidare enl. omdömen här.
    Min erfarenhet hittills gör att jag troligen kommer handla här igen. Hoppas jag blir lika nöjd då.
    1 år sedan
  • Dålig
    beställde en smutsvattenpump dränkbar pump FICK LEVERERAT ETT TÄLT ,hur kan detta ske kan dom inte läsa eller är dom blinda ,skall bli roligt att se hur lång tid det tar innan jag får min pump jag betalat genom klarna,
    1 år sedan
  • Usel
    Köp aldrig på den hemsidan! Never buy from vidaXL.
    Helt uselt kundservice! Jag fick halva min order efter 4 veckor och det var sönderslagen pga dåligt embalage. Hälften var försvunnen i posten någonstans och jag fick den helt sönder efter 6 veckor.
    Det går inte att ringa kundtjänst och mejla glöm det för de svarar varanan vecka och det är automat svar från en robot eller liknande för det är inte ens relevant.
    Hursomhelst jag blev av med min 2000 kronor och en månad av min tid helt onödigt.

    Köp aldrig aldrig därifrån. Prova och ringa kundtjänsten redan nu så får du se :)
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Köpte en kattställning. Mycket fin! Roligt att bygga ihop själv. Absolut värt de 700 kr som den kostade.
    Jag kommer absolut att rekommendera denna online butiken till mina vänner och arbetskamrater om de ska köpa kattsaker!
    Det gick dessutom snabbt att få hem. Dock fick jag hämta den i affären då leverantören påstod sig ha kontaktat mig för hemleverans. Annars var det felfritt!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Jag tänkte satsa på de endast för att de hade snygga möbler som är svara att få tag på annars. Läste lite omdömen och kom fram till att jag kan prova det för en gångs skull. Blev väldigt imponerad av vad jag fått. Leveransen tog mindre än 3 dagar från Näderlenderna vilket är schysst. Jag fick alla mina grejer i utmärk skick och med otroligt hög kvalité. Mycket nöjd och från min egen erfarenhet, kan rekommendera företaget, förhoppningsvisst har de som handlat den senaste tiden varit lika nöjda som jag är med de. Jag kan inte evaluera kundtjänsten för att det var inte nödvändigt, men kunde inte vara gladare med leveransen och framförallt priset. Rekommenderat starkt!
    1 år sedan
  • Acceptabel
    Jag hade väntat mig en snabb leverans från ett svenskt företag, men det visade sig att produkten (En ministudio) i själva verket skickades från Tyskland vilket resulterade i lite väl lång väntan.
    När jag väl fick hem studion var en av fickorna där man förvarar lamporna och kamerastativet trasig. Det går att lösa med nål och tråd, men det är likväl tråkigt.
    1 år sedan
  • Usel
    Beställde två produkter från företaget. Bägge produkterna utmålades som robusta och rejäla i beskrivningen men visade sig vara av mycket låg kvalitet. Rangliga portaler i järn som visade sig vara en vek och svag rörkonstruktion.

    Även om man skötte reklamation av produkterna bra så anser jag att det är ett företag som målar upp sina produkter att vara något helt annat än de egentligen är.

    Detta är ett företag jag aldrig kommer att köpa något av igen
    1 år sedan
  • Usel
    Oj, oj,oj vilken dålig kvalitet. Köpte en hallbänk som såg trevlig ut på bild men där stora träbitar var av vid leverans och nästan varje del hade stora märken eller stora glipor mellan träbitarna. Deras Kundservice gör allt för att få mig att behålla den men det är ju meningslöst då den inte går att fixa. Ordinare pris var strax över 1000kr men påminde om något "gör-det själv-set" från Hobbex för 200kr.
    2 år sedan
  • Usel
    Har internethandlat i ca 15 år, detta är det sämsta företaget så här långt. Beställde ett katträd, otroligt dåligt paketerat. Plattor spruckna och hälften av skruvarna saknades. Kundservicen är ett skämt, fick ordna egen kartong (då deras var söndertrasad). Kundservicen behöver 3-5 dagar att svara och man får göra allt jobb själv när det blir problem.
    2 år sedan
  • Usel
    Enda som är bra är priset. Kvalitén på produkterna är inget att hänga i julgranen. Beställt flera gånger och alltid har det varit något som varit en besvikelse tyvärr.

    Massagestol - Fjärrkontrollen fungerade inte alls. Väntade ca 2 veckor för att få en ny. Hål i kartongen så en påse muttrar hade fallit ur. Gick och köpte nya i lokal butik.

    4 st fåtöljer- Sitsen på ena fåtöljen blev sned efter en vecka.

    Gatuskylt - Gick inte att montera då två delar var fel i gängorna. Tog ca 4-5 veckor innan jag äntligen fick delar som passa. Sen var skylten i sig alldeles smutsig vid leverans.

    Golvlampa - Missvisande bild av lampskärmen.

    Smyckesskåp - Antingen så har färgen lossnat eller så är den dåligt målad då vissa små partier saknar färg. Tvungen måla om helt och hållet i slutändan.
    2 år sedan
  • Usel
    vidaXL säljer så kallade ikkeprodukter saker som är så undermåliga att dom inte fungerar till det produkten är avsedd för. Stövlar som inte håller tätt t.ex.
    Problemet med internethandel är att man inte kan se produkten själv du blir tvungen att lita på bilder och beskrivningar som säljaren uppger, här brister vidaXL stort då dom säljer skräp som dom utmålar som riktiga fungerande produkter.

    Jag kan inte rekommendera någon att handla på vidaXL
    2 år sedan
  • Perfekt
    Vi är supernöjda med VidaXL kundservice.
    Vi hade beställt ett soffbord, och tyvärr så passade detta inte in hos oss som tänkt. Men vi kontaktade dom, och fick en returlapp utan frågor.

    Vi skickade tillbaka bordet och fick tillbaka alla pengarna.
    Tack till en bra service och i övrigt ett bra koncept.

    Hälsningar, Peter och Helena.
    2 år sedan
  • Usel
    Billiga, men kvalitén är usel. Funderar du på beställa något som är målat? Ja då behöver du slipa och måla om produkten själv. Vissa partier så är färgen så tunn så du ser träet. Väldigt slarvigt utfört.
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Jag beställde en backdrop, två stativ, ram och bakgrund (amatörprylar för en hemma foto studio).

    Beställningen gick blixtsnabbt, DPD var här på några dagar. Jag var dock inte hemma men kunde hämta ut prylarna på närmaste poståterbud.

    jag har inte öppnat paketet än men är nöjd med transporten.

    Halva priset mot den billigaste kina sidan!

    ***********Uppdatering**********

    Jag har dragit bort någon stjärna ifrån helhetsbetyget då jag nu köpt ytterligare en vara ifrån VidaXL (tidigare fyndfirman). Vi köpte en golvlampa som förvisso var väldigt billig 349:- på rea. Lampskärmen var helt sne, men i övrigt stämde den väl överens med fotona. Jag slipade ned den, lackade den i vitt och köpte en ny rejäl skärm ifrån Ikea. För 600:- fick jag en riktigt snygg golvlampa. Man får räkna med att man får vad man betalar för, det finns inget som heter billig kvalité.

    Jag var inte hemma men fick hämta ut paketet på närmsta uthämtningsställe, nemas problemas.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 år sedan )
  • Perfekt
    Snabb leverans, bra priser, inga problem.
    3 år sedan
  • 2013-06-27 - Företagets namn ändrades från Fyndfirman till vidaXL

  • Perfekt
    Beställde barstolar trots att jag läst negativa kommentarer. Beställde stolarna söndag kväll och hade dem på onsdagen. Upptäckte på måndagen att jag betalt 70 kr mer än vad de kostade då så jag mailade dem och fick svar på tisdagen att de betalar tillbaka det jag betalt för mycket. Har inget negativt att säga om dem.
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Har beställt en elbil (Little Elf) för barn. Den beställdes på en Söndag och redan på Onsdagen knackade DPD på dörren. Dock har jag inte öppnat kartongen då det är en present så jag kan inte förespråka om kvalitet, jag kan dock säga att leveranstiden är bra.
    Kommer definitivt beställa mer och precis som många andra har jag gjort en mindre forskning av Fyndfirman.se AKA auxprixbas.fr AKA koopgoedkoop.nl AKA bestbudgetbuys.co.uk och kommit fram till att en del av dom mest negativa kommentarer är 2 år gamla.

    Jag är för tillfället nöjd. Man får använda huvudet, du får det du betalar för.

    Addendum: Presenten är mycket uppskattat av barnen och är mycket leksak för så lite pengar.
    3 år sedan
  • Usel
    Har byggt på mitt hemmagym under många år, många olika beställningar. Detta är den sämsta sidan som jag funnit. Har lurat flera personer när jag googlar, dom har till och med en egen blogg där personer berätta om sina bedrägerifall med Fyndfirman.

    Jag beställde 30 Kilo's hantlar precis som Alex här skrev om. Stog inget om att de var sandfyllda, hantlarna läckte och hela paketet jag fick hem var lerfyllt och blött. Supporten svarade aldrig och jag kommer tyvärr inte orka jaga ett företag i Nederländerna som driver en verksamhet i Sverige för att lura folk.

    Se upp, dom har inget telefonnummer, ingen adress i Sverige och en mejl adress som inte går att nå. Jag misstänker att "missnöjda" kunder hamnar i deras skräppost..
    3 år sedan
  • Hej Filip,

    Vi har noterat att du lämnat ett omdöme över ditt köp på Fyndfirman och vi upskattar att få hör dina åsikter så att vi har möjlighet att förbättras. Vi har däremot inga som helst avsikter att lura någon utan tvärtom vill gärna komma i kontakt med dig så att vi får en chans att lösa eventuella problem så fort som möjligt. Vi är medvetna om att vår kundtjänst inte kunnat hålla vår standard svarstid på 48 timmar under vardagar på grund av oväntade omständigheter, dock kan vi garantera att alla som väljer att kontakta oss via service@fyndfirman.se får svar. Vi har ingen telefontjänst i nuläget men ringer gärna upp våra kunder om de så önskar.

    Kontakta oss gärna här eller via vår kundtjänst service@fyndfirman.se med namn, ordernummer samt eventuellt telefonummer så att vi kan hjälpa dig lösa detta så fort som möjligt.

    Du är alltid välkommen för frågor.

    Mvh,
    Fyndfirman

  • Utmärkt
    Jag har beställde en ministudio för 929 kr, fick hem paketet tre dagar senare. Jag valde att betala med paypal, det gick smidigt till och snabbt.

    Man fick mycket för pengarna plus snabb leverans något jag uppskattar.

    Fyndfirman får dock inte full betyg av mig endast för att dom borde se över sin kundtjänst. Det står att dom svarar dig inom 48 tim, det tog mer än så. Dom har bara en e-post adress för att komma i kontakt med dom vilken kan kännas som att det inte är tillräckligt.
    Jag fick dock kontakt med dom till slut, jag fick även den hjälpen jag var ute efter och även det gick problemfritt till.

    Slutsats på det hela, Jag rekommenderar dom, jag kommer att återkomma som kund men räkna med tålamod när det gäller att kontakta dom via deras kundtjänst.
    3 år sedan
  • Ganska dålig
    Beställde ett par hantlar på totalvikt 30 kilo.
    När jag fick hem dem så hade en runt plastbit trillat bort från en vikt så det trillat ut sand ur vikten, det stod inte heller angivet att vikten var sandfylld.

    Det fattades även stjärnor för att hålla fast vikterna på tyngderna som det var angivet att det skulle följa med.

    Dåligt.

    Kommer aldrig handla här ifrån mer, ger butiken dock inte bottenbetyg pga att priserna samt leveranstiden var helt ok.
    3 år sedan
  • Hej Alex,

    Vi har noterat att du lämnat ett omdöme över ditt köp på Fyndfirman och vi upskattar att få hör dina åsikter så att vi kan förbättra våra rutiner. Enligt din kommentar har du mottagit en felaktig produkt och vi vill gärna få en chans att hjälpa dig lösa detta. Vilket order nummer har du på din order? Vi har försökt att hitta din order under "Alex Johansen" men utan resultat.

    Kontakta oss gärna här eller via vår kundtjänst service@fyndfirman.se så att vi kan hjälpa dig lösa detta så fort som möjligt.

    Du är alltid välkommen för frågor.

    Mvh,
    Fyndfirman

  • Perfekt
    Har nu beställt vikter till hemmagymmet och det har fungerat kanonfint. Bra priser och förhållandevis snabb leverans från lager i Tyskland. Ett stort plus att varorna körs hem...passa på och fyll på med vikter till skivstången eller hantlarna...billigt och helt okej kvalitet.
    3 år sedan