Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Dell har fått betyget (3.33)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Knappt godkänd
    Har fått bra hjälp av mycket trevlig support över bland annat telefon, men det finns enormt mycket att jobba med.

    Själva köpprocessen är klumpig, leveranstiderna katastrof och löpande info runt vad som händer med beställningen inte tillräcklig. I stort sett valfri nätbutik gör ett mycket bättre jobb än Dell själva, vilket är mycket trist då jag tycker produktutbudet blivit mer intressant på senare år.
    8 mån sedan
  • Usel
    usel kundsupport! köp inte dell ! om du inte, verkligen måste!
    9 mån sedan
  • 2013-09-22 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    "Fy f*#.n" är min kort fattade fundering av företaget Dell. Orsaken är en lång och tråkig historia med min dator, efter 2 månader och antal repatatione, "Swap-request" mm så händer ingen ting hos Dell. Det skyller på varandra inom organisationen, supporten på högre i organisationen och remiss förfarande, säljarna tycker att det är något man får stå ut med.... Nja... så kortfattat så kan man bara svära inombords varje gång man pratar med Dell och fotfolket har bara två svar "ursäkta" och "kan inte svara, återkom om XX dagar"

    Orsaken är att garantin har stora hål, lite som bakom hörnet garanti. XPS eller Precision modeller M4700, M6700 är exempel på deras "topp on line", det är en bra "Volvo". Dessa kostar ca 20 000 kr eller mer när den är full utrustad för spel, grafik eller CAD.

    Nu har jag sätt vad Dell garanti betyder och måste varna för är att garantin gäller inte i ALLA lägen. Jag har en precision och gångjärnen på höger sida har börjat glappa lite, datakabeln till skärmen sitter i samma del som glappar och det är en tidsfråga att det går sönder. Har rapporterat in det hos dell och svaret är att garantin gäller ej, offert för att byta ut hängslet byts ut är 2 000 kr för tekniker samt ca 2 000 kr för delarna, totalt lite över 4 000 kr!

    Vad säger man??? Garantin gäller inte då den inte är ett "känt" fel hos Dell. Om det är ett måndags exemplar så vet varken Dell eller jag om det, det enda jag vet att den är trasig. Dumsnålt? Nja, efter lite samtal så har Dell tänkt om, efter teknikern hade varit på besök så satt skruva löst, det löstes med lite och det var tidsfråga att den skulle gå sönder. Alla samtal har varit riktigt tidsödande och onödig erfarenhet, men bara början på vad Dell policy kan ställa till med..

    Sedan köpte jag en SSD för att pröva få lite fart på M4400, har testat Intel 520 SSD och Kingston HyperX och det blir blå skräm. Enlligt Supporten på Dell tar det ingen ansvar att det fungerar om man inte köper via Dell, det är lite svagt eller monompol. Kostar datorn över 20 000 kr som ny borde den klara av en enkel uppgradering eller? Sagt och gjort, köpte en direkt från Dell, en samsung Modell MZ-7PC256D = blå skräm och datorn fryser. IT folket på mitt och kollegas arbetsplats pratade om problemet och ALLT handlar om fel på moderkortet, inget fel på SSD hårdiskarna från Intel, Kingston eller Samsung i detta fall. För att säkerställa att det är inget fel på SSD MZ-7PC256 eller datorn så testa vi den i en annan likadan M4400, gissa vad som hände = Blå skärm, men det var inte allt. Då bytte vi plats på gamla HDD, en Scorpio Black WD1600BJKT & Hitachi TS7SAA160 mellan datorerna = blå skärm. Nu skickar Dell en tekniker, det blir ny moderkort och SSD disk, troliga felkällan är grafikkortet. Gulskärm vart resultater, nu var det nya moderkortet trasigt och nu bytte man ut grafikkortet och hårddisken. Blå skärm och samma kod, sedan skickades den in till verkstad för "supper genomgång", trasig, blå skärm när det kom tillbaka och på nytt lagar man den på plats. Blå skärm på nytt, vi har testat byta ut ram minnerna och allt som Dell önskar med bara "blå skärm". Denna resa tog ca 1,5 månad med reparationer, nu börjar deras så kallade utbyte mot en ny dator eller det som Dell kallar "Swap request".

    Ingen har återkommit från Dell, det skulle ta några dagar, men efter ca 4 arbetsdagar ringde jag, inget besked, ärendet ligger i inkorgen och mycket att göra. Supporten återkommer, efter ytliggare 2 dagar så ringer jag på nytt: - Tyvärr, någon på Dell har nekat ett utbyte! Vad säger man - Katastrof, jag kan bara säga katastrof.... 1,5 måndader, en massa reparationer, nypris över 20 000 kr och nu tar semestern sluit. Ingen arbetstation: tänker - Vad Fa#...n håller det på med???? Nuhar det haft hela sommar semester att fixa datorn på verkstad, hade det hänt under hösten så finns bara ett ord -katastrof á la Dell.

    Efter 2 veckor så står allt stilla med Dell datorn, Dell vägrar byta ut defekt produkt, Dell egna tekniker på Pro supporten har skickat en NY begäran, men ingen respons . Senaste beskedet, "Vi ber om ursäkt, men någon någonstans tycker något. Det tar nog yttligare några en halv vecka till, kanske" Alla skyller på alla och alla på Dell ger olika besked.

    Nu har det gått 3 veckor, ingen kan ge besked, då ansvariga kan inte ge besked, det sker en remiss runda hit och dit. Det är Supportens svar och som kund går det inte fälla en tår utan bara små skrattar hysteriskt och skakar på huvudet: - hur tänker Dell??? Garantin på 3 år gäller ej, next business day" á la Dell warranty (garanti) är en bakom hörnet garanti. Undrar du varför jag ger 1 stjärna efter Dell agarande, hoppas jag inte du råkar ut för deras support...... Jag ska också beställa en ny dator, tittade på M4600 och M4700, med det är bara - fet glöm det. Köpa en dator för 15 000 - 25 000 kr som inte har någon "next business day" á la Dell warranty (garanti) är ett skämt. Nja, nu blir det att köpa in ett annan fabrikat och undrar ni varför jag tycker Dell är usel. Nja, bedöm själva, hoppas ni inte får ett måndags ex.

    Varför fungerar inte SSD, nja troligen är det så att Dell bärbara med inbyggd grafikkort är en möjlig orsaken till felet. Felkod 116 indikerar på grafikkortet, men inte exakt vad (ingen har kunnat löst problemet), sätter man in SSD i en Dell bärbar med separat grafikkort går det mycket bättre. Det är en teori, men tyvärr ingen som har bekräftat. Mer än att det fungerar bra i en äldre M90 som har separat grafik kort.

    Som lök på laxen har jag lärt mig också en annan sak när det gäller uppgraderingar, det behöver ej vara komplatibla. Exempelvis om du köper minnen, så räcker det inte att det är samma hastighet mm utan också måste vara samma fabrikat. Annars så kanske det itne fungerar, är du beroende av datorn så uppgradera inte med extra minnen, utan köp helt nya. Då är risken mindre med att ha problem med datorn.....

    Lite om blå skärm eller på engelska Blue Screen, 12 minuter film och 4 blå dumpar... senare
    www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=enyMqvXLd-M

    Kör med min nya ersättningsdator, den har fungerar bra i 6 månader, skulle installera Windows XP på den = blå skärm! Orsak verkar vara inställningen av BIOS i datorn, om man har SSD eller IDE så så ska man ställa om. Ett tips på vägen, svettades i två dagar, andra är problemet med mjukvara, den hittar inte allt. Ringde Dell support, mycket krångligt, gav upp, det ville vet köpt, datum mm! Var redan sur efter förra resan med dell, la på. Tips nr 2, Dell diagnosverktyg fungerar ej, ladda hem ett gratis program "SlimDrivers", löster problemet!

    English verion...
    Oh "f * #. N" is my brief reflection of the company Dell. The reason is a long and boring story with my computer, after 2 months and number repatatione, "Swap-request" etc. so happens no things at Dell. The blame each other within the organization, support for higher in the organization and consultative process, the sellers think it's something you have to put up with .... Hmmm ... as briefly as you can only swear inwardly every time you talk to Dell and infantry have only two answers "excuse" and "can not answer, reappeared in XX days"

    The reason is that the warranty has large holes, a bit like the corner warranty. XPS or Precision models M4700, M6700 is an example of their "top on line", it is a good "Volvo". These cost about SEK 20 000 or more when it is fully equipped for gaming, graphics or CAD.

    Now I have way what Dell warranty does and must warn that the warranty does not apply in ALL situations. I have a precision and hinges on the right side has started to loose a little bit, the data cable to the screen are in the same part that is loose and it's a matter of time before it breaks. Have reported that the model and the answer is that the warranty is not valid, quotation to replace the braces are replaced is 200 ? for engineers and about 2 00 for parts, totaling a little over 400 ?!

    What do you say?? The warranty does not apply when it is not a "known" errors at Dell. If it's a Monday copies will know neither Dell nor I about it, the only thing I know it's broken. Dumsnålt? Well, after a little conversation, so Dell has thought about, after the technician had been to visit so set screw loose, it was resolved with a little bit and it was matter of time that it would break. All calls have been really time consuming and unnecessary experience, but just the beginning of what Dell's policy can cause ..

    Then I bought an SSD to try to get some speed on the M4400, have tested the Intel 520 SSD and Kingston HyperX and it turns blue scare. Enlligt Support at Dell takes no responsibility for the work if you do not buy from Dell, it's a bit weak or monompol. Does your computer over 2 000 ? as new, it should cope with a simple upgrade or? Said and done, bought directly from Dell, a Samsung Model MZ-7PC256D = blue scare and the computer freezes. IT people at my workplace and colleague talked about the problem and EVERYTHING is about motherboard failure, nothing wrong with the SSD hard drive are from Intel, Kingston or Samsung in this case. To ensure that there is nothing wrong with SSD MZ-7PC256 or computer so we try it in another similar M4400, guess what happened = Blue screen, but that was not all. Then we changed the location of the old HDD, a Scorpio Black WD1600BJKT & Hitachi TS7SAA160 between computers = blue screen. Now Dell sends a technician, it becomes a new motherboard and SSD, probable source of error is the graphics card. Gulskärm any results, now it was the new motherboard broken and now they changed the video card and hard drive. Blue screen and the same code, then sent it in to the workshop for "supper briefing", broken, blue screen when it came back and re-laws be in place. Blue screen again, we have tried to replace the frame minnerna and everything that Dell want to just "blue screen". This trip took about 1.5 months to repair, now starting their so called exchange for a new computer or what Dell calls "swap request".

    No one has come back from Dell, it would take a few days, but after about 4 days I called, no answer, the matter is in the inbox and much to do. Support will return, after superficial owners two days I will call again: - Unfortunately, someone at Dell has denied an exchange! What do you say - Emergency, I can only say disaster .... 1.5 month, a lot of repairs, new price of 2 000 ? and now takes holiday sluit. No workstation: thinking - What the Fu # ... k keep it on with?? Nuhar it had the entire summer vacation to fix the computer in the workshop, it had happened during the fall, so there is only one word disaster a la Dell.

    After 2 weeks so everything is still with Dell Computer, Dell refuses to replace the defective product, Dell's Pro Support technicians have sent a NEW request, but no response. Latest news, "We're sorry, but someone somewhere thinks something., It will probably take a few Additional half weeks, perhaps" Everyone blames everyone and anyone at Dell give different answers.

    Now it's been 3 weeks, no one can provide information, then managers can not provide information, there is a consultation here and there. The Support Service response and as a customer you will not shed a tear, but only small laugh hysterically and shaking his head: - how does the Dell?? Warranty of three years does not apply, next business day "a la Dell warranty (warranty) is behind the corner warranty. Wondering why I give one star for Dell agarande, I hope you do not encounter their support ...... I will also order a new computer, looked at the M4600 and M4700, but it's just - bold forget it. Purchasing a computer for 1 500 to 2 500 ? which has no "next business day" a la Dell warranty (warranty) is a joke. Well, now it will be to purchase a different make and you wonder why I think Dell is lousy. Hmmm, assess themselves, hope you do not get a Monday example.

    Why does not the SSD, well likely is it that the Dell laptop with integrated graphics card is a possible cause of the error. Error code 116 indicates the video card, but not exactly what (no one has been able to solve the problem), you put the SSD in a Dell laptop with a separate graphics card, it is much better. There is a theory, but unfortunately no one has confirmed. More than that it works well in an older M90 that have separate graphics cards.

    As matters worse, I learned another thing in terms of upgrades, it need not be komplatibla. For example, if you buy memory, it is not enough that it's the same speed, etc., but also must be the same make. Otherwise maybe it itne work, you depend on your computer to upgrade to extra memory without buying brand new. When there is less risk of having problems with your computer .....q
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Utmärkt
    Haft en xps 13 m1330 i 4 år (privat). Nvidia-chippet i den pajjade för ett par år sen. Dell skickade ut en person som fixade den på min arbetsplats, utan att ens fråga om garanti och när den var köpt osv.

    Jättenöjd med datorn och med servicen.

    Jag kan förstå om man inte är nöjd med dells andra serier men xps är väldigt bra datorer, tycker jag. Man får vad man betalar för.

    - Ett litet minus för deras röriga hemsida.
    1 år sedan
  • Usel
    Lång väntetid,kass service, tror att de kan göra som de vill.

    När min Alienware m11x gått sönder 4 gånger var det inte lätt att kräva pengarna tillbaka...

    Har dock fått snabb service vid reparation.

    rekomenderar INTE Dell

    UPDATE: När min Alienware Aurora gick sönder var det ett helvete att få den reparerad och vid senare tillfälle då jag skulle få pengar tillbaka var det inte det enklaste...Deja vu

    Återigen ger Dell ett icke professionellt intryck. Tänker ALDRIG handla från Dell och avråder alla jag möter STARKT från att köpa deras produkter/tjänster.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Usel
    Service lika med noll!
    Gjorde förskottsbetalning och det dröjde 1 månad tills man fick hem datorn, betalningen hade försvunnit och dom sa att jag inte hade betalat.
    "Ni kan förstå känslan när man betalat 6000 kr för en dator"
    Jag fick lägga ner en massa tid och energi på telefonsamtal fram och tillbaka, exempelvis, kontakta banken, kontakta Dells ekonomi avdelning mm.
    Efter ett tag blev jag kontaktad om att dom hade hittat pengarna mm.
    Trots väntan fick jag inte ett öre eller någon bonuscheck som "ursäkt".
    Jag hade större förväntningar med tanke på varumärket.

    Erbjud inte en massa tomma löften när ni inte har förmågan att bry er om kunden!
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Jag har haft med Dell att göra 3 ggr inom ca 2 månader. Dels en reparation som låg utanför garantin. Där skötte de sig ganska bra, men en miss vara att Dell kommunikation med Svenska service-firman inte var klockren vilket gjorde att reparationen fördröjdes.
    Nästa ärende vara att vi beställde en ny dator men i efterhand kom på att vi kunde få studentrabatt. Där var kundtjänst lyhörda och kunde annulera ordern samma dag vi ringde. Så det blir en Delldator till men nu med studentrabatt.

    Nytt: Håddisken pajade på vår XPS Laptop som är 14månader, Jag har 12mån garanti men Dell skickar ny hårddisk som goodwill
    2 år sedan
  • Usel
    Datorn är i dålig kvalite. På under två år har jag råkat ut för att fläkten pajat, sladden åker ur, plasten vid gånggärnet har spruckit. Dells kundservice är motsträvig och även otrevlig. De verkar ha egna lagar som de följer och i deras ögon finns inga konsumentköplagar i Sverige. Jag återkommer inte!
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Det tar tid att få datorn men sedan är det bara bra. Deras next buisnessday service är klockren. Man säger vad som inte funkar och nästa dag kommer en snubbe med nya delar, byter dessa och ser om allt funkar. Min XPS M1530 höll i 2 år och 4 måndaer innan jag tappade den i golvet och fick ny hårddisk gick på min 3åriga fabriksgaranti. Jag passade även på att meddela att mitt trådbunda nätverk hade slutat fungera och fick där också ett nytt moderkort. Jag är verkligen helt frågande till Dells låga betyg här!
    2 år sedan
  • Ganska dålig
    XPS 15z som jag beställde dök upp med en trasig skärm.
    Felanmälan på dells online-formulär funkade inte (kundtjänst hade inte fått något mail)
    Kontaktade säljaren över mail, han sa att han skulle ta tag i saken med kundtjänst (det gjorde han inte). Fick vänta nästan 2 veckor på att få skicka tillbaka datorn, och 3 veckor innan pengarna var tillbaka.
    3 år sedan
  • Dålig
    Bra datorer men deras service är dålig och deras sida är hemsk!
    3 år sedan
  • Perfekt
    Riktigt bra datorer samt priser, ofta med bra erbjudanden och extra lull-lull sen kombinerat med någon 10% rabattkod från nätet. Fick en monsterdator stationär för 8000 för 2 år sedan.
    3 år sedan
  • Dålig
    Köpte en dator hos dom för ca 1,5 månad sen. Har haft problem med cd, dvd-enheten. Den läser inte en del av mina cd-skivor(köpta). Har provat med min gamla och med andras datorer utan problem. Har fått den utbytt men fortfarande samma problem. Den är inte compatibel med skivorna säger dom. Jag tror att det är ett produktionsfel, men det vill dom inte kännas vid.
    Sen till slut: att komma i kontakt med dom är inte det lättaste eller rättare sagt till rätt avdelning, för man bollas fram och tillbaka.

    Kommer aldrig att köpa något från dell igen.
    3 år sedan
  • Bra
    bra priser men inte så bra service
    3 år sedan
  • Usel
    Köpte en bärbar hos dem för 1,5 år sedan. Igår tvärdog hårddisken i denna. Som företag har vi
    nästa-arbetsdag-support och deras tekniker skickade ut en ny hårddisk omgående medan vi skulle kunde lämna in den gamla till ett företag för datarekonstruktion.

    När vi dagen efter får en ny disk (billigaste på prisjakt) säger budet att de kommer tillbaka imorgon och hämtar den gamla, annars får vi betala dyrt för den vi fick i ersättning. Detta hade deras support "glömt" att informera om.

    Så det är bara att returnera den nya igen och aldrig mer köpa något från Dell.
    3 år sedan
  • Usel
    Jag köpte en Dell XPS m1730 från Dell och har haft mycket trassel med datorn. Detta må vara, men barje gång något gått sönder så har det tagit månader innan den blir reparerad fast det kostar skjortan. Senaste reparationen tar dock priset. Ärendet, byte av moderkort, startades i April och är fortfarande inte löst. Jag har blivit bemött av total likgiltighet och okunskap. Läs följande mailkonverstation med kommentarer innan du överväger att handla hos Dell. Man tror nästan det är för sjukt för att vara sant.

    http://www.malako.org/dell
    4 år sedan
  • Bra
    Minus: Seg leverans.
    Plus: Bra skärm.

    Hemsidan är väl okej, lite små strulig osv. Dock rolig att bygga sina datorer och modda.
    4 år sedan
  • Usel
    VARNING!!! Dell är för mig ett känt varumärke. Beställde en vara med utlovad leveranstid på 3 veckor men detta blev 11 veckor och när jag sedan ville ha tillbaka mina förbetalda pengar skyllde de hela tiden på systemfel m.m. AKTA ER!!! Dumt av mig att betala in men jag tänkte att Dell är stort och känt, men det skulle jag inte litat på VARNA alla ni känner för Dell...
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Bra.
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Enastående snabb service o korrekt. Missade en gång vid felsökning beroende på att det var fel på routern, inte datorn. Har på sistone börjat med hemmaservice då något mekaniskt fel uppstått (t ex fläkt). Lysande idé. Datorn fixas på en timme och du slipper vara utan i flera dagar.
    5 år sedan
  • Bra
    Lite längre leveranstid än önskat.

    Men inget har krånglat för mig.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Helhetsintrycket är väldigt bra, snabb leverans(tre dagar) och bra paketering.
    Fick dessutom fri frakt.
    5 år sedan
  • Mycket bra
    Helt ok
    5 år sedan
  • Bra
    Ingen supersnabb frakt, men det funkade.
    5 år sedan
  • Ganska dålig
    Beställde 3 st Logitech E3500 webbkameror 2009-04-13 och betalade direkt med kreditkort. Fick orderbekräftelsen 2009-04-17. Där står det att jag ska få kamerorna senast 2009-05-04!!! Nästan tre veckor från beställningen. Jag är besviken.
    5 år sedan
  • Ganska bra
    På de två Delldatorer jag har haft har de rykt två nätverkskort, tre grafikkort, ett tangenbord och två nätaggregat under en period av 5-6 år. Det går bra och smidigt att lösa om man har ett supportkontrakt, men räkna absolut inte med att den håller längre än support/garantiperioden. Det är i så fall bonus. Grunddatorerna håller bra pris, men tillbehören är alldeles för dyra.
    5 år sedan
  • Usel
    Köpte en Dell som inte fungerar som den ska, Dell har bytt ut hela moderkortet men den det hjälpte inte, fick vänta 3 veckor på besked efter detta, beskedet var att de ska ta in datorn och byta ut moderkortet igen!! jag är villig att byta till en annan modell som funkar men Dell vägrar detta, Mitt nästa bärbara dator köp blir definitivt inte en Dell synd eftersom de har bra produkter, Men supporten är helt kass, undvik
    5 år sedan
  • Usel
    Beställde en Sony DSC-H3 till ett mycket bra pris och fick det bekräftat. Dell lyckades dock förhala leveransen i drygt två månader varpå de meddelade att den utgått hos leverantören. De vägrade sedan i sten att leverera en jämförbar modell DSC-H10 (större bildskärm i övrigt samma) så jag gav upp. Kundvård är inte något Dell prioriterar.
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Vi beställde från en säljare som heter Emil, trevlig ung kille som var hemskt bra tillmötesgående grabb. Fick fint paketpris dessutom (företagskund).

    Tangentbordet gick sönder under jobbtid, ringde då, fick förvisso vänta ca 10 min innan det var min tur, men fick bra support då jag fick tangentbordet hemskickat med springpojke och fick dessutom två tangentbord istället för ett till extra. Gick på garantin såklart, även då det var självvållande.

    Tack Dell, ni vet hur man sköter om kunder.
    5 år sedan
  • Bra
    För 3 år sen köpte jag en bärbar Dell, som funkade skitbra i cirka 2 år. Efter det gav batteriet upp.

    Beställde ett batteri, som inte funkade för mig. Ringde direkt kundtjänst och dom löste det på en gång. Jag behövde inte skicka in batteriet och 2 timmar efter samtalet till dom var pengarna inne på kontot igen.

    Sjukt bra kundservice alltså!
    Trevliga är dom också. :)
    5 år sedan
  • Utmärkt
    En mycket trevlig hemsida med bra kundservice, som man både kan chatta med och ringa till. De är också villiga att sänka priserna vid paketköp, fick tre års antivirus, fyra års support och en Logitech G9 utan extra kostnad när jag köpte ett datorpaket. Enda dåliga var att för att kontakta supporten (endast XPS supporten) så skulle man ringa till Indien och de pratade endast engelska. Men överlag mycket bra tillverkare, hemsida, säljare.
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Köpte en Dimension 8300 för ca fem år sedan, datorn har ALDRIG strulat!
    Planerar nyköp, självfallet en Dell. Visst, du får mer för pengarna om du själv plockar ihop ett paket. Men jag betalar gärna ett par tusen extra för en kvalitetsprodukt utan flaskhalsar.
    5 år sedan
  • Usel
    Beställde en digital fotoram från dem. Efter 2 veckor så hör jag av mig eftersom jag inte fått någon uppdaterad leveranstid och får då till svar att de inte kan leverera ramen och att de inte kan ersätta den med en likvärdig produkt.
    Känns irriterande att man kan beställa och betala för produkter som inte finns. Bara att vänta på att pengarna återbetalas nu.
    Handlar inte på Dell fler gånger.
    5 år sedan
  • Usel
    Jag har haft en diskussion med Dell angående min rem till min laddare. Den har efter 1 år spruckit och de vägrar att byta ut den. Laptopen har 3 års garanti och jag valde den här business modellen bara för att få denna extra service. Min syster har haft sin rem i flera år utan att den spruckit.

    Det handlar om en gummirem som kanske kostar 10kr men tyvärr är specialtillverkad för laddaren så den finns inte att köpa.

    Det här är löjeväckande, irriterande och fel!
    5 år sedan
  • Perfekt
    Har haft en gammal laptop köpt hos Dell med tre års garanti vilket har varit ypperlig. Moderkortet, grafikkortet och hårddisken har alla haft sina problem och blivit utbytta utan krångel dagen efter att ha ringt supporten.
    5 år sedan
  • Acceptabel
    Köpte en laptop via dem, dock pajade skärmen efter lite mer än ett år. Dvs. garantin hade gått ut. Dock var det ett uppenbart fall av fabrikationsfel.

    När jag ville reklamera så föreslog de att jag skulle köpa en ny skärm av dem istället. något jag inte fann acceptabelt. Men efter lite påtryckningar gick de tillslut med på att betala för hela kalaset.

    Tycker att de skulle gjort det direkt, var ren tur att jag inte acceptera vad de sa, så nära på att bli blåst av dem.

    Därför får de avdrag i betyget, i övrigt gick allt smidigt.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Ja vad ska man säga mer än att jag är sååå nöjd med Dell. Aldrig strul, bra produkter!Jag har köpt två bärbara, fyra stationära datorer och alla har fungerat finfint.
    Dem senaste maskinerna är en Dell Vostro 1700 Laptop /syverän! En Dell XPS420 /Grym! en Dell Vostro 200 /Stabil kontorsdator!
    Håller i skrivande stund på att beställa en XPS 430.

    För övrigt är personalen jättetrevlig och tillmötesgående i alla avseenden.

    Rekommenderas varmt för ett tryggt och bra köp av toppen produkter!
    5 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en trådlös laptopmus (Logitech Nano), gick hur snabbt som helst trots att det stod att den inte skulle levereras förrän om flera veckor. Har beställt någon gång innan också, det funkade jättebra även den gången. Trevligt att de ofta verkar ha fraktfritt.
    5 år sedan
  • Mycket bra
    Jag beställde en bildskärm som skulle finnas på lager. Efter beställningen angavs plötsligt ca 1 månads leveranstid. Efter två veckor ringer en budfirma och försöker leverera monitorn trots att den inte ens skall ha skickats ännu enligt Dells logistiksystem.

    Skärmen visade sig vara något defekt och behövde bytas ut. Detta var inga problem och jag fick lov att behålla den defekta skärmen tills ersättaren skulle dyka upp. Historien upprepade sig och den nya skärmen dök upp utan förvarning från logostiksystemet som hävdade fyra veckors leveranstid.
    Hämtningen av den defekta skärmen gjordes kostnadsfritt av Dell men utan förvarning. Budfirman fick därför åka en extra gång eftersom ingen var på plats när de kom (på arbetstid). De kör även kvällsrundor för de som arbetar på dagarna så det kostade bara en minut i telefonen för min del.
    Sammanfattning: Inga problem att handla över nätet med Dell men deras webbaserade logistiksystem är obrukbart. Deras tekniska support fungerade fint i mitt fall.
    6 år sedan
  • Perfekt
    Snabbt, prisvärt m.m m.m.
    6 år sedan
  • Perfekt
    Finns inga bättre än Dell. Tips för köpare är att frekvent vara inne på deras sida och kolla deras erbjudanden. Helt plötsligt kan det dyka upp riktiga kanonköp! Min dator har inte tappat något i värde sen jag köpte den (drygt halvår sen) om man jämför med en liknande datortillverkare. för ett halvår sen.Samtidigt får man en support som jag har haft väldigt goda erfarenheter av.
    6 år sedan
  • Mycket bra
    Snabb leverans!
    6 år sedan
  • Perfekt
    Om man förstår vad man ger sig in i finns det knappast bättre leverantör än DELL. Visst kommer den sak du köpt att gå ner i pris, vilka datorer och delar gör inte det?
    DELL är stora och inforationen på hemsidan är mer lättläst än djupgående men
    Produkterna är alltid prisvärda och moderna. Supporten överlägsen och det finns en vilja hos personerna att alltid hålla stora som små kunder nöjda. Inget svenskt företag mäktar detta som DELL.
    Mycket nöjd.
    6 år sedan
  • Perfekt
    Underbar service!!!
    6 år sedan
  • Bra
    Lätt att få tag på dem när man vill. Tar lite lång tid för dem att verifiera ens betalning med kort.

    Deras tekniska support kan väl det som står på deras hemsida och inte så mycket mer.

    Var i kontakt med deras kundtjänst en gång och fick uppfattning att hon ljög för mig rakt i luren angående min order sen 5min efter samtalet avslutas skickar hon ett mail med samma info som hon sa i telefon, hon skulle kolla upp mer ang. min order och återkomma per mail. Bevisligen gjorde hon det också. När man säger saker man inte har koll på så ljuger man i min mening. Hon är förmodligen ett undantag på deras kundtjänst.

    Överlag väl godkända. Rekommenderas.
    6 år sedan
  • Usel
    Har handlat 3 gånger hos Dell. 2 gånger datordelar 1 gång bläckpatron.

    Med datordelarna fattades det delar båda gångerna. Den första bläckpatronen jag fick var tom/uttorkad.

    Dell är ett för stort företag för sitt eget bästa, alltid för krånglig support!
    6 år sedan
  • Perfekt
    Mycket bra sida med bra översikt, bra priser och bra kvalitet
    6 år sedan
  • Mycket bra
    Grym service
    6 år sedan
  • Perfekt
    Har bara handlat där en gång men det funkade bra.
    6 år sedan
  • Mycket bra
    Gick att pruta :-)
    6 år sedan