Hemsida visas ej p.g.a. nedanstående orsak:

Ej webbförsäljning

Vidare information visas ej p.g.a. ovanstående orsak

Detaljerad information NetShop har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • 2013-10-23 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Utmärkt
    Beställde datorn på onsdag kväll, skickades på torsdagen, fick datorn på fredagen och helgen blev räddad. Det kallar jag snabb leverans! Snabbt och smidigt!
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Bra butik, inget att klaga på
    5 år sedan
  • Bra
    Köpte nyligen ett chassi till hyffsat bra pris på netshop.se

    +/- lista:

    - Hemsidan (ofunktionell och fungerar dåligt i de flesta webbläsare)
    - Produktinformation. (Kolla upp vilken produkt du köper, det är inte alltid det som är på produktbilden som läggs i varukorgen ;/ )
    - 1.5 veckas leveranstid (troligtvis från Norge)

    +Priserna :P
    5 år sedan
  • Usel
    Köp inte härifrån !

    Jag beställde en Lian Li A05NB datorlåda härifrån. Netshop var enda i "Sverige" som sålde.
    Lådan kom väldigt skadad och efter två veckor har jag inte lyckats få kontakt varken via mail eller telefon angående ärendet.

    Funkar säkert ifall grejerna kommer fram intakt, men ska man reklamera så får man försöka prata smurfspråket Norska och inte är dom direkt kompetenta.
    Mail svarar dom inte överhuvudtaget.
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde av de en ssd hurddisk får mycket bra pris på och allt gick bra
    5 år sedan
  • Ganska bra
    Supporten är bara på norska.
    5 år sedan
  • Bra
    Efter en tveksam start med inget svar på två mail om borttappat lösenord samt +30 minuter i telefonkö utan att komma fram så blev min affär hos Netshop en trevlig upplevelse.

    Jag köpte en Samsung A656 50-tums plasma. Två dagar efter jag lagt min beställning så sänkte de priset med 1000:-.
    Jag mailade dem då och frågade om jag kunde få mellanskillnaden tillbaka eller varor/rabatter för motsvarande värde.
    De svarade då relativt snabbt att eftersom varan redan var levererad så gällde det ursprungliga priset, men erbjöd en återbetalning på halva beloppet, d.v.s. 500:-

    Leveransen gick hyfsat snabbt även om den blev felsorterad och hamnade på en terminal i Göteborg av någon anledning.
    Plasman levererades med svenska Posten till dörren.

    På det hela taget så är jag klart nöjd och även om deras kundtjänst tycks ha vissa svackor så verkar det vara ett seriöst företag som jag gärna handlar från igen.
    5 år sedan
  • Mycket bra
    Beställde en kamera från Netshop. Det tog lite tid med leveransen, men det berodde på att det var helgdagar och lite otur och inget som netshop kan beskyllas för. När jag pratade med dom om var paketet var, så var de mycket hjälpsamma och trevliga.

    Men... De svarar inte på mail, därav inte fullt betyg.

    Så ring istället!
    5 år sedan
  • Usel
    **VARNING!!!!**

    HANDLA INTE HÄR!!!!

    Den 2 februari beställde jag en lcd tv. Eftersom det var fel på tvn kontaktade jag dom och fick information om hur jag skulle gå tillväga för att lämna tillbaka den.

    Eftersom supporten var helt åt helsike ville jag inte ha en ny tv utan få pengarna tillbaka. Så innan det hade gått 14 dagar skickade jag tillbaka den.Det var den 16 februari.

    Tiden gick och inga pengar kom. Så jag kontaktade dom flera gånger och tillslut sa de att de inte har mitt kontonummer. Visst tänkte jag och de fick det av mig. Ingenting hände och jag ringde och ringde och allt som allt bad de mig om kontonumret inte mindre än tre(!)gånger!!

    Trots det hände det INGENTING och jag skrev ett långt mail med alla datum och kontaktuppgifter och varnade att jag skulle anmäla dom om jag inte fick pengarna inom ett visst datum (enligt konsumentverkets lagar har det 31 dagar på sig).

    Då fick jag svaret att jag inte har betalt tvn! Herregud! Hur tror dom då att jag har lyckat hämta ut den?? Så jag faxade kvittot på betalningen direkt. Tror ni jag har hört något från dem? Icke!

    Nu har det gått 3 ½ månad och jag har inga pengar än. Jag har gått vidare till Tingsrätten med detta så där hoppas jag på bättre tur.

    Allt som allt ligger jag ute med över 11 000 kr med porto och allt. Ganska mycket för en fattig student.

    Så jag vill verkligen varna för det här extremt oseriösa företaget. Jag lovar att det är värt dom där extra hundralapparna för att beställa från ett seriösare företag!
    5 år sedan
  • Perfekt
    Allt gick utan problem, varan skickades snabbt. Netshop var dessutom den enda butiken som sålde produkten.
    5 år sedan
  • Mycket bra
    Bra leverantör. Tog en vecka att få produkten, men vid samtal med kundtjänst förklarades att detta var normalt. Lite dåligt packat. Men produkten fungerade fint! :) Bäst pris!!!
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Beste pris, akseptabel leveransetid, fraværende kundebehandling. Morsom hjemmeside: litt svensk og litt norsk! Det finnes faktisk svensker som behersker norsk. De flesta.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Köpte en amd phenom 9750 för ett tag sedan, 2 dagars leverans och mycket bra pris!
    5 år sedan
  • Usel
    OTROLIGT DÅLIG RETURHANTERING...
    Så många gånger man fick ringa och tjata på dom för att dom skulle få tummen ur.. Alltså det är svårt att beskriva hur dåligt returhanteringen funkar.
    Att maila dom är lönnlöst för där får du inga svar. Förvänta dig inte att dom ska ringa upp dig och tala om hur det går med returen, mig ringde dom iaf inte upp.
    Tack å lov fick jag tillbaka mina pengar (27000 :-) ... men det efter 10-12 samtal och 6 veckors väntan.
    REKOMENDERAR INTE FÖR 5 ÖRE.
    5 år sedan
  • Ganska dålig
    Tre poäng är baserat på helt ok webb, ok leveranstid men obefintlig support. I praktiken är det som att köpa produkter utan garanti när du köper av Netshop. De hör nämligen inte av sig. 10 mail, inga svar... 8 samtal, inga svar... Jag har till och med returnerat en produkt, men de skiter i att höra av sig om det också. Helt otroligt.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Bra butik
    5 år sedan
  • Knappt godkänd
    Ok, de må vara billiga. Men att paketera en order för nästan 15K kunde dom INTE. Hela ordern vägde 25kg, idioten som packade ordern pressade ner högtalare, minnen, grafikkort, processor, nätagg, m.m i 1 KARTONG!!. Jag ljuger inte, men det var faan den största låda jag sett. Dessutom har posten Norge och Posten Sverige kastat runt med paketet så processorn var skadad och moderkortet hade också fått sig en smäll. jaja, processorfläkten ska inte användas endå men, men. Tillråga på hela rasket så prissänkte dom minnena med 200:- direkt efter ordern var lagd och betald. Ett plus var att det tog bara 4dagar tills jag hade varorna, då med förseningen p.g.a norrmännen hade angett FEL?! vikt i papperna. Alltså en dag extra i Göteborg postterminal.

    Tänk på att denna firma tycks bara kunna räkna till 1 (ett), alltså köper du en hel dator i delar + ett högtalarsystem så kommer dom att pressa ner hela skiten i en gigantisk kartong :)
    5 år sedan
  • Usel
    Det är som alla säger. De svarar inte i telefon och svarar INTE på mail. De bryr sig verkligen inte om sin image. UNDVIK DETTA FÖRETAG!
    5 år sedan
  • Ganska bra
    Vad kan jag säga... leveransen var ju inte direkt snabb men jag beställde ju verkligen helt fel tid på året, nämligen precis i mellandagarna. Produkten fanns i lager när jag beställde men det tog ändå ett antal dagar för dem att skicka varan. Sen var det ju röd dag ungefär varannan dag och ja, då ska man ju såklart handikappa hela det moderna samhället genom att trycka på den stora röda STOPP-knappen som finns i rikets postkontor. Hur som helst så kom min förstärkare fram ca 1 vecka efter att beställningen lades. Det som var mest frustrerande under hela tiden var att deras ordersystem automatiskt uppdaterade leveransdatumet till dagens datum hela tiden, fram till den dagen att varan faktiskt skickades. Billigt var det dock så därför får dem ganska högt betyg ändå. Skulle vilja se hur snabba dem är med lite bättre förhållanden.
    5 år sedan
  • Mycket bra
    Köpte en chassifläkt härifrån. Den kom snabbt och utan problem. Dock var frakten lite dyr för en sån liten grej.
    5 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde htpc-chassit 3r system HT1000 en onsdag, på fredagen hämtade jag ut det. Inga strul alls.
    5 år sedan
  • Usel
    Beställt Adaptec SAS-controllerkort. Fick konfirmation att köpet genomfört. Radiotystnad i 3 veckor. Jag ringer upp och de säger bara att de inte tänker leverera. Pissbutik helt enkelt.
    5 år sedan
  • Usel
    Väldigt besviken på deras kundservice. Undvik!

    Fick inte svar på nästan en månad på en supportfråga. Extremt långsamt svar även på följdfrågor.

    De vägrade skicka ersättningsprodukt i förskott (defekt hårddisk), och när jag i stället köpte nytt annorstädes och returnerade den defekta disken, dröjde returbekräftelsen veckor och jag har inte fått pengarna tillbaka ännu en månad efter bekräftelsen.

    Varnar starkt för netshop.se.
    5 år sedan
  • Acceptabel
    Svarar inte på mail över huvud taget. Köpte en Packard Bell EasyNote BG45-U-024 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=339595) på en söndag och den ankom på torsdagen veckan därpå. Alltså 4 dagars leverans. Hade en skadad pixel men jag utgår ifrån att det är lönlöst att göra något åt. Fick produkten i alla fall!

    Halvtaskig webbdesign och blandat norska och svenska på hemsidan.
    5 år sedan
  • Acceptabel
    Tyvärr så kan jag inte ge butiken något riktigt betyg då det aldrig blev något köp.

    Skulle köpa ett D300 paket av dem via firman och behövde bli upplagd som en kreditkund för att kunna bli fakturerad.

    Efter tre mail på över en vecka och fortfarande inget svar så bestämde jag mig för att köpa av annan butik. Om de inte svarar på mail när jag SKA köpa så kan jag ju bara tänka mig hur svarsfrekvensen är när jag HAR köpt och ev. fått problem med varan.

    Jag måste helt enkelt hålla med många nedan om att deras kundtjänst är helt obefintlig och varnar för denna.
    5 år sedan
  • Dålig
    Sändningen var det inget fel på inte heller betalning.Dock visade det sig att det var fel på varan jag beställde.Skickade sålades in den,har skickat flera mail angående om hur lång tid det ska ta.Nu efter ca 1,5 vecka får jag svar att jag skulle ha skickat den till en adress de har i Sverige ist!De ber mig sedan att det är jag som ska ta kontakt med posten,som för övrigt inte kan göra någonting när varan lämnat Sverige.Bara mottagaren kan vilket är netshop!
    UNDVIK!
    6 år sedan
  • Mycket bra
    Första köpet måste jag säga var positivt. Bra priser samt ett bra sortiment. Varan jag beställde gick iväg samma dag. Supporten var lätt att få tag på, även om man fick träna sin norska...

    Det tog några dagar innan varan nådde svenska posten, vilket resulterade i att leveranstiden blev längre än vad jag hade önskat. Inget man kan beskylla NetShop för, men ändå något man bör uppmärksamma.
    6 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde en TV som levererades ganska snabbt - och hel ;)
    De svarade också snabbt på en fråga över mail. Endast positiva intryck från min sida!
    6 år sedan
  • Perfekt
    Köpte en laptop, levererades nästa dag, kundtjänsten svarade dessförrinnan på mitt samtal efter ca 5 minuter och hjälpte mig omedelbart med mitt problem.Klockrent!
    6 år sedan
  • Dålig
    snabb leverans men omöjliga att få kontakt med, svarar varken på mail ellet telefon, lite jobbigt efter som det jag köpte inte fungerar korekt........
    6 år sedan
  • Usel
    har köpt nokia n81 8g , det visade att telefonen var låst till telenor och inte nog med det telefonen har norsk mjukvara , jag kontaktade de och fick ett mail efter 3 veckor att de har tagit emot min mai och de skulle återkomma , nu har det gått mer än en månad och ingen har hört av sig . vill man ha huvedvärk ska man köpa från de , jag rekomandera aldrig detta företag .l
    6 år sedan
  • Utmärkt
    första köpet blev väldigt positivt.
    beställde minnen och en kylare och fick med en chockladbit.
    visade sig vara fel på ett av minnena men foljde bara returanvisningarna på hemsidan och det gick prima, pengarna tillbaka på kontot en vecka efter att jag skickat in varan.

    enda minuset är att svenska telefon linjen inte verkar vara bemannad vissa dagar men dom dagar någon svarar så är norrmännen lika glada å trevliga som stereotypen.

    Jag kommer handla här igen.
    6 år sedan
  • Utmärkt
    Min vara fanns i lager och den skickades samma dag som de mottog ordern och jag hade varan dagen därpå. Snabbt och smidigt! Det enda att anmärka på var att jag bara fick en norsk bruksnvisning till min mobil, men det är ju bara att ladda ner en annan.
    6 år sedan
  • Dålig
    Hittade GPS:en billigt o bra på netshop
    Läste lite om omdömmen
    Klickade in o beställde, de hade även en liten knapp som hade med tillbehör, tvekade inte
    Hittade både smått o gott
    Plockade ihop lite mer
    Skickade iväg ordern och betalade med kort
    Fick beställningsbekräftelse
    Sedan hände det inget, på tisdagen ringde jag dem o kollade, visade sig att en sladd inte fanns inne
    Frågade då hur vi kunde göra
    De gick in o tittade o sade vi kan skicka sladden i ett nytt paket då den inte kostar så mycket
    Jätte bra tyckte jag
    Fick hem GPS:en o åkte iväg på resa
    När jag kom hem hade avis. brevet kommit på sladden
    Då står det att jag skall betala 400 spänn för att få ut den

    Då funderar jag:
    Sladden har jag redan betalat 250 spänn
    Frakten för GPS:en o tillbehör gick på 120 spänn
    Hur kan detta då gå på 400 spänn???

    Så, jag mejlade
    Inget svar
    mejlade igen
    Inget svar
    Ringde ingen som svarade
    Mejlade igen
    Inget svar
    Ringde igen o ingen som svarade
    Mejlade ALLA adresser som jag kunde hitta på sidan
    Inget svar
    Har vägrat hämta ut paketet
    Har fortfarande inte hört något ifrån dem

    Så, NetShop verkar vara ok så länge det funkar
    Men ... skulle nått strula så ...

    Då jag fick min GPS o de inte länsat mitt konto så kan jag inte sätta 1 * på dem men deras totala tystnad på mina frågor mejl o telefonförsåk gör att dem inte är värda mer än 2 *

    Mao frågar ni mig, kommer jag dröja länge innan jag klickar in där o handlar igen
    6 år sedan
  • Utmärkt
    Inga som helst problem, köpte min TX2020 på måndagen, fanns inte i lager. Hämtade ut den på fredagen. Enligt mig hyfsad leveranstid eftersom den inte fanns i lager. Enda nackdelen är väl att de är dåliga på att översätta, annars väldigt billiga på vissa varor. Mycket nöjd!
    6 år sedan
  • Usel
    Skulle beställa en EIZO Flexscan S2431 WSEK från denna firma. Fick först ett beräknat leveransdatum som efter ett dygn övergick till att bli "bekräftat". När skärmen inte skickades på det "bekräftade" datumet mailade jag netshop och försökte ringa på supportnumret 4-5 gånger utan att någon svarade. Dagen efter hade det "bekräftade" leverandatumet flyttats till nästkommande dag. Ytterligare en dag gick utan svar på mail och ingen svarar i telefon. Någon skärm skickades inte heller och nu idag har det "bekräftade" leveransdatumet flyttats igen... deras orderstatus system är helt obegripligt med färgkoder som kompletterar status så även om det står "levererat" betyder det inte att det är levererat om texten inte också är blå istället för grön?! Nej det var första och sista gången jag beställer nåt från netshop. Beställer hellre från dustinhome trots att de är nästan 600kr dyrare.
    6 år sedan
  • Perfekt
    Netshop er den beste nettbutikken jeg noen gang har brukt, ... og jeg har brukt mange.
    Ekstremt god kundeservice, rask levering og billig.
    Fikk tegn til innbrenninger på min PDP508XD og de sendte meg en ny skjerm uten noen form for diskusjon.
    Topp !
    6 år sedan
  • Mycket bra
    NetShop verkar vara en mycket seriös firma och mina varor levererades snabbt och utan transportskador, de var alltså även välpackade. Priserna är synnerligen låga och det enda som drar ned mitt betyg är att deras hemsida är delvis på norska vilket gjorde vissa saker svåra att förstå.
    6 år sedan
  • Mycket bra
    Gjort två beställningar här hittills. Snabb leverans och bra support. Litet minus för att lagd order inte visas i ens orderlista förrän kortbetalningen bekräftas, vilket bevisligen kan ta en stund. Gott om utrymme för att tro att det blivit fel mao.
    6 år sedan
  • Mycket bra
    Mycket bra support och snabb leverans. Dock DYRA!
    6 år sedan
  • Perfekt
    Mycket nöjd med denna nätbutik. Fick snabba svar på en del frågor jag hade innan köpet. Leveransen gick jättesnabbt. Beställde fredagkväll och fick paketet på tisdag. Enda minuset skulle vara att butiken skulle haft en renodlad svensk version av siten. Det skall tydligen vara på gång.
    6 år sedan
  • Mycket bra
    Inga problem.
    6 år sedan
  • Utmärkt
    Snabba att leverera och godis som "muta" är ju inte fel heller. Verkar som om de verklien bryr sig om sina kunder.
    6 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans (i princip över natten). Beställde en Logitech harmony 895. Att de skickar med "mutor" (choklad som tack för att man beställde) bidrar ju bara till det goda intrycket.
    7 år sedan
  • Ganska dålig
    NETSHOP.se

    Dom var BILLIGAST på en receiver, Pioneer VSX-917, här på Prisjakt samt länkade till hemsidan och rätt produkt samt beskrivning, men tydligen alltså med fel pris både på Prisjakt och på hemsidan, då jag beställde den.

    När jag upptäckte frågetecken på orderbekräftelsen kring beteckningen på apparaten i ordern tidigare idag (lade ordern igår kväll) så försökte jag skriva ett par mail innan ordern gick iväg, men fick inga svar. (ordern var då "öppen" enligt ordersidan)

    Såg nyss att paketet/ordern trots breven dessvärre gått iväg från NETSHOP och nu var "stängd", utan att dessa frågetecken rätats ut.
    Fick så efter en stunds letande tag på ett telefonnummer som jag ringde.

    Då fick jag veta att "inga mail har mottagits" och att det mycket riktigt är "fel" maskin man skickat, samt att man heller inte vill göra några goodwill-priser på den egentligen tilltänkta apparaten på grund av att det finns förbehåll mot tryckfel, och att det inte skulle "löna sig att krångla" för mig, för att dom ändå har "lagen på sin sida", och dessutom skulle förlora en massa på en sån kompensering.
    Som svar på att jag förklarade att jag har skärmdumpar på prisjakt och hemsidan (och ordern).

    Jag ska alltså låta paketet ligga kvar där på posten... och låta det gå tillbaka.

    Han påpekade dessutom att det varit "problem med hemsidan" och att apparaten ifråga nu från NETSHOP minsann kostar runt det dubbla (DYRAST) enligt Prisjakt... och jag kontrade förstås med att den inte gjorde det igår, eller tidigare idag... vilket jag har bildbevis på. Som sagt.

    Mer detaljerad beskrivning finns i den officiella tråden för Pioneer VSX-917.

    - 3 stycken stjärnor får NETSHOP trots allt för den mycket snabba orderhanteringen och frakten. Blixtsnabb!
    Dessutom verkade han trevlig trots allt.

    - 7 stycken minus för att dom inte står för sina fel och för att dom inte svarar på mailen, samt den mycket "tveksamma" förklaringen och hanteringen av ärendet.
    7 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde en Sony 32S2530. De skickade snabbt. Dock var posten lika usla som vanligt å segade ner hela transporten. Men Netshop skötte sin del utmärkt!
    7 år sedan
  • Usel
    Beställde en olympus 750 den 11 juni skulle vara på lager enligt hemsidan. Och ett minneskort som skulle komma in den 20:e Fick ett bekräftningsmail på den 16:e på kameran och 20:e på minneskortet. Fick ett mail en vecka senare kanske , där det var uppskjutet till, ja jag har slängt mailet men det var några dagar senare. Fick ett mail till den 26:e att det var uppskjutet tills den 4 juli istället! Men kollar man på hemsidan så står det att det finns på fjärrlagret och ska ta 1-3 dagar. Så jag avbeställde orden idag istället. Dom verkar inte ha nån större ordning på lagerstatus eller när man kan få sakerna! Sista gången jag beställer därifrån!
    7 år sedan
  • Perfekt
    Mycket bra support. Rekommenderas starkt!
    7 år sedan
  • Ganska bra
    Snabb leverans.
    Men det finns litevarningsflagga ifall man behöver återlämna en defekt vara, jag fick vänta i 2 veckor utan svar på flera ebrev. Sedan skickar jag ett något lägre brev i seriösare ton(där jag understryker hur mkt jag drabbas) och helt plötsligt (dock utan svar) så får jag leveransbekräftelse dagen efteråt att jag är att vänta ett nytt moderkort.

    Det moderkort jag fick är också trasigt (inbyggda VGA:n), men jag orkar inte gå igenom hela den där processen igen, att jag nu köper ett nytt PCIe för flertalet tusenlappar och på så vis kan fortsätta använda min defekta vara.

    Så en liten varningsflagga för service-delen.
    7 år sedan
  • Perfekt
    Bra priser, sjukt snabb leverans, bra kvalitet. Grym affär!
    7 år sedan