Oslagbara priser
Flera betalningssätt
Fri frakt

http://www.dackonline.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns utanför Sverige. Butiken har dock hemsida och support på svenska. Dessutom listas priserna i svenska kronor.

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 11 år sedan
(data från 2014-07-25)
Detaljerad information Däckonline har fått betyget (9.12)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Det är inte lämpligt att betala med kort eller annan förhandsbetalning. Jag har fått legat ute med 4000 kr i över en månad nu. I nuläget så lovar de att jag får tillbaka mina pengar på måndag.
    Detta problem uppstod då jag blev tvungen att annullera beställning pga att jag missade att välja verkstad som leveransen skulle ankomma till.
    Även fast att jag fick bekräftat att det var annullerat så gick det inte in...
    Efter ett tag så började jag undra vart mina pengar hade tagit vägen och då såg jag att 8 däck var påväg, alltså två beställningar...
    Jag kontaktade Däckonline, och de sa att jag skulle undvika att hämta ut däcken och be dem returnera de. Pengarna skulle jag få så fort däcken var tillbaka.

    Sammanfattning utav det här... Är det meningen att jag ska behöva ligga ute med 4000 kr i över en månad, pga att de har gjort fel?
    5 dagar sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är mycket ledsna för de problem som du har stött på när du beställer hos oss.

    Vi ber er det vänligaste att kontakta oss per telefon på 085 2500 608 eller mejla ditt ordernummer för att vi ska kunna ta de rätta åtgärder i ditt fall.

    Vi hoppas att du kan acceptera våra ursäkt för de olägenheter som orsakats och att denna olyckliga situation kommer inte att hindra dig från att göra affärer med oss igen i framtiden och att på detta sätt kommer du att ge oss möjlighet att förbättra din åsikt om vårt företag.

    Tack så mycket.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Usel
    Sämsta jag varit med om beställde 19" fick 22" och försöka mejla dom är ju hopplöst svarar aldrig och när dom väl svarar så är det efter ca 2v.. Sämst kundservice Så nu sitter jag här med 2st 22" som jag inte har nån användning av.. Aldrig mera Däckonline!
    1 mån sedan
  • Bäste kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är mycket ledsna för de problem som du har stött på när du beställer hos oss.

    Vi ber er det vänligaste att kontakta oss per telefon på 085 2500 608 eller mejla ditt ordernummer för att vi ska kunna ta de rätta åtgärder i ditt fall.

    Var snäll och ange de uppgifter som står på de fellevererade däcken.

    Vi behöver dessa (däckstorlek, belastning och hastighets index märke och modell) för att kunna anordna returen för dem.

    Ordernumret  ska avbrytas för att vi ska kunna skicka dig ersättnings varan.

    Tack så mycket för din förståelse.

  • Ganska dålig
    Fantastiskt utbud, bra priser och snabb leverans, men verkligen inte kul att ha att göra med om något går fel. Däcken jag beställde hade felaktig beskrivning på hemsidan och allt tog en månad att reda ut. Svarstiderna på mejl är helt undermåliga och det handlade om 7-10 dagar trots påminnelser. Enda gången jag fick snabbt svar var när jag hängde ut dem på Facebook.

    Kompensationen jag fick - 10% - var eg för låg, men segheten och tjafset var mer än jag orkade med. Kanske är det en medveten taktik från deras sida.

    Till saken hör att den felaktiga produktinformationen fortfarande inte är ändrad, trots att jag påpekat det flera gånger.

    Sammanfattningsvis: Bra pris, men inte att rekommendera vid ev. reklamation.
    2 mån sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är verkligen ledsna att du har haft problem med beställningen av dina däck.

    Vi hoppas att få ha möjligheten att förbättra våra tjänster så att du blir en helt nöjd kund.

    Tack så mycket.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Acceptabel
    Varukorgen suger tyvärr. Man blir förvirrad efter man lagt beställningen. Det finns ytterligare en "Sänd" knapp som man måste klicka på?! Fakturan har man 7 dagar på sig att betala. Minus för det. Hur loggar man in? Sånt är viktigt för mig annars okej sajt I guess...
    3 mån sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är verkligen ledsna att du inte är nöjd med de tjänster som vårt företag erbjuder.
    Vi hoppas att få ha möjligheten att förbättra våra tjänster så att du blir en helt nöjd kund.

    Tack så mycket.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Ganska dålig
    Jag var mycket nöjd med köpet från däckonline för några år sedan, men blir tyvärr väldigt besviken den här gången:

    + Stort urval produkter
    + Bra priser
    - Hemsidan lyckas inte hitta någon monteringspartner på någon av de tre datorer jag försökt från, den visar bara ett snurrande timglas och lyckas inte ladda ner någon karta
    - Inget svar på supportmejlen inom 24 timmar
    - Personen jag når via supporttelefonen talar bruten engelska, hon förstår inte svenska, och berättar att det tyvärr inte går att få support på svenska

    Just nu vet jag inte hur jag ska gå tillväga för att kunna köpa deras produkter, och försöker hitta en annan leverantör... :-(
    3 mån sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi är mycket ledsna för de problem som du har stött på när du försökte beställa hos oss.

    Anledningen till att du fick engelsk talande personal är att dem som talar svenska satt upptagna med andra kunder.
    Vi har som policy att det är alltid någon som ska svara och att kunderna inte ska lyssna på musik.
    Samt så har vi en Call back service där du kan lämna ett medelande samt telefonnummer så ringer vi upp dig.

    Vänligen kontakta oss på 08-52500608, vi ser fram emot att få hjälpa dig.

    Tack så mycket.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Usel
    Katastrof !

    En arbetskamrat beställde en komplett sats med alufälgar samt Goodyear Ultragrip till sin Audi A4 Avant. Beställningen gjordes i god tid innan vinterhjul blev krav. Beställningen kom mkt riktigt till företaget som skulle lägga på dom här i Växjö. Däremot så fanns bara en omgång bultar samt distansringar så det gick inte att lägga på dom.

    Däckonlines kundtjänst har kontaktats ett flertal gånger - personer som skulle ringa tillbaks har inte gjort det. Man duckar helt enkelt.

    Sedan 2 veckor så får han nu inte använda sin bil. Har fått låna sig fram. Kan inte ta sig till möten med sin egna bil.

    Uruselt och återigen uruselt !

    När allt flyter på och man får de grejor man skall så kan Däckonline vara bra MEN om det inte funkar så är deras reklamationhantering från ett annat århundrade. Inga besked ges !

    Köp på däckonline är mao en högst kalkylerad risk.

    Nästa gång köp på en "riktig" svensk däcksajt som förstår vilka krav man har rätt att ställa på en nätleverantör
    7 mån sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ert omdöme!

    Vi beklagar verkligen vad som hände.
    Var snäll och meddela oss ordernumret för att vi ska kunna ta de rätta åtgärder.

    Vi ber om ursäkt för alla olägenheter som orsakas av detta läge.

    Tack så mycket.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Mycket bra
    Funkar för det mesta jävligt bra. får dock nån konstig hanteringsavgift när jag beställde 3 st däck. Frakten var gratis men som sagt kostar det pengar att de hanterar udda antal däck.. skut som tusan
    8 mån sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt positiva omdöme!

    Vi är mycket glada att du är nöjd med de tjänster som vårt företag erbjuder.
    Vi hoppas att få möjlighet att hälsa dig igen så snart som möjligt.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Mycket bra
    Inget att klaga på, har gått smidigt de gånger jag använt dem.
    10 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde Söndag kväll. Däcken satt på fredag morgon 08.30. Däcken tillverkade tre månader innan leverans. Enkelt att bestämma firma dit däcken ska skickas, och att jämföra priser för montering av däcken, mkt bra info online. Lägsta pris jag kunde hitta. 100%.
    11 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra kommunikation och snabb leverans från Tyskland.
    11 mån sedan
  • Perfekt
    Enkelt prisvärt och snabb leverans som kom på meddelat datum.
    11 mån sedan
  • Perfekt
    Lade in en beställning söndag kväll, fick däcken levererade på onsdag förmiddag.
    Rekommenderas absolut.
    12 mån sedan
  • 2013-07-26 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Ganska bra
    Bra butik och beställningsförfarande, stort utbud och bra priser.

    Dessvärre gick nånting snett med de två däck jag beställde med leverans till min lokala däckfirma. 2 st Michelin med N3-märkning beställdes, dock så dök det upp ett däck med N3 och ett med MO, alltså ett däck avsett för Porsche och ett för Mercedes. Som tur var såg däckkillen det innan däcket lagts på men då stod jag där med en tom fälg.

    Efter ett telefonsamtal så sade de att de skulle hämta MO-däcket och skicka ett nytt N3, betyder ungefär en veckas försening för mig. Bra hanterat men riktigt klantigt. Däckkillen sade dock att detta var den första felleveransen i år och de får många däck från Däckonline.
    1 år sedan
  • Dålig
    Beställde 1 par däck, altså 2 däck. En och samma beställning, en och samma faktura men (till min förvåning) 2 paket med 2 olika kolliID!? Varför packa ni 2 st däck separat, det kan knappast vara billigast med 2 fraktkostnader. Detta lilla misstag medför i min berättelse här: Hur som haver, detta medförde att jag fick från posten meddelande om att mitt paket skall levereras igår (den 25:te). När jag ska hämta mina däck är det bara EN som har kommit och den har kommit till Hemköp i Ljungsbro, trots att jag fick på kvällen ett sms till om leverans samma dag. efter snack med posten skulle jag hämta däck nr.2 idag (26:te). Jag springer till Hemköp och där hittar de inget, varpå vid mer undersökning står att däck nr.2 skall hämtas i Postterminalen i Linköping! Da Fuq? Kl. 17.00 har terminalen stängt och här står jag kl. 17.30 med bilverkstad bokat dagen efter men BARA ETT DÄCK och skall köra ut ur Sverige med samma bil. Både Posten och Däckonline har hanterat detta på URUSELT sätt, så frustrerad jag är. Nästa gång tar jag en lokal affär och då kanske man får däcken monterade och balanserade på plats utan massa gråa hårstrån.
    1 år sedan
  • Bästa Kund,

    tack för ert meddelande.
    Vi vill informera er om att en ny lag har trätt i kraft i Sverige från
    den 15 mars när det gäller denna typ utav paket.Paketen som vi skickar
    får inte vara tyngre än 15 kg per kollinumer, därmed så fick du ett
    däck per paket.
    Vi anlitar Posten i Sverige för leverans, då vi inte får längre paketera
    in däcken två och två så kan det hända att däcken sorteras olika och
    kommer att levereras vid två olika tillfällen. Det vi kan se är dem
    försökte att leverera till er den 25/6 och den 26/6 utan att lyckas.
    Varför dem sen sorterade era däck på två olika sätt kan vi bara beklaga.
    Om ni har flera funderingar så är ni välkommna att återkomma till oss så
    hjälper vi er gärna.

    Tack för ert samarbete.

    Med vänlig hälsning
    Ert team hos dackonline.se

  • Usel
    Listar däck med priser dom inte kan leverera till.
    Så varför lista däck utan att kunna stå för dessa priser?
    Aldrig mer för min del.
    1 år sedan
  • Bästa kund,
    Tack för ert meddelande.

    Vi vill informera er om att vi endast kan stå för dem priserna som ni
    hittar när ni gör en direkt sökning på vår hemsida, inte när ni gör en
    sökning via någon annan hemsida .Priserna hos oss ändras dagligen och vi
    kan tyvär inte garantera att dessa priser uppdateras hos prisjämförelse
    sidor, då vi inte sköter den tekniska delen av andras hemsidor.
    Om ni har ett ordernummer hos oss var vänlig och meddela oss om detta så
    att vi kan ta en titt på vad som har hänt.
    Om ni har flera funderingar så är ni välkommna att återkomma till oss så
    hjälper vi er gärna.

    Tack så mycket.

    Med vänlig hälsning
    Ert team hos dackonline.se

  • Dålig
    Grabbarna med noll koll på leveranstid.
    Väljer däck efter den leveranstid som utlovas för just det däcket (3-4 dagar) för att för att jag behövde dem snabbt.
    Får ett ordererkännande med ett datum som ligger 10 dagar fram.
    Jag mailar dem och frågar vad de håller på med.
    Får ett spydigt svar med en hänvisning till en text med deras generella leveranstidsbestämmelse.
    De skrev även att om jag inte ville ha däcken så var det "bara" att vägra att skriva på när de väl levererades, återbetalning av mina pengar skulle ske när de fått däcken i retur.
    Varför lova en snabb leveranstid om de ändå går efter den generella?!

    Eftersom jag behövde de nya däcken snabbt så uppsökte jag en lokal däckfirma istället, vilket resulterade i ett större ekonomiskt utlägg.
    Dagen efter det (dag 3 efter beställningen från däckonlie) så ringer posten på dörren och säger att de har två däck åt mig, va fan :-/

    "Vi lovar något som vi inte följer men ändå kan hålla"
    1 år sedan
  • Bästa kund,

    Vi vill informera er om att vi har en leveranstid på ca 3-5 arbetsdagar.
    När däcken har lämnat vårt lager så kan vi tyvär inte alltid styra vad
    som händer under själva transporten. När kunderna lägger in
    beställningen Fredag,Lördag,Söndag så behandlas dem beställningarna näst
    kommande vardag, det brukar ta ca 24 timmar för oss att behandla en
    order. Det kan kanske vara så i ert fall att däcket lämnade vårt lager
    en Tisdag och leveranstiden räknas per automatik på 5 arbetsdagar och
    då kan det kanske vara så att leveranstiden belv längre om ni räknade
    ihop alla dagar så kan det ha blivit att ni fick ihop det till 10 dagar.
    När däcken lämnade vårt lager så fick ni ett e-mail där vi informerade
    er om att däcken är på väg och i samma e-mail så hade ni en länk som ni
    kunde änvända för att följa er försändelse.
    Om ni vill så ber vi er att kontakta oss på dackonline@delti.com med ert
    ordernummer så att vi kan ta en titt på vad som hände.
    Om ni har flera funderingar så är ni välkommna att återkomma till oss så
    hjälper vi er gärna.

    Tack på förhand.

    Med vänlig hälsning
    Ert team hos dackonline.se

  • Usel
    Första köpet:
    Verkstaden som skulle lägga på däcken hade inte rätt utrustning för att utföra balansering, så jag fick göra en extra balansering på annat ställe (och stå för kostnaden själv).

    Senare misslyckat köptillfälle:
    Fakturafunktionen fungerade inte. Kontaktar kundtjänst som menar att det är mitt problem som det inte kan göra något åt.
    Så jag hittar en bättre butik istället.
    1 år sedan
  • Ganska bra
    Snabb leverans och allt var bra bortsett från att leveransen kom hem utan att det var informerat om det, jag hade hoppats på en avi och hämtning på utlämningsställe. Eftersom mitt utlämningsställe också är en matvaruaffär (Coop) får dom inte förvara gummi där. Alternativet var att boka en ny utkörning nån gång mellan 8-17, eller att jag skulle åka till Västerås för utlämning. Jag föreslog att lämna till en granne och det gick bra.
    En av anledningarna till att jag handlade här var just att jag kunde hämta det på utlämningsställe och slippa sitta hemma 8-17 och vänta på leveransen. Nu var det inte så, så jag vet inte om jag kommer handla fler gånger här...
    1 år sedan
  • Dålig
    Det positiva:
    + Relativt billiga.

    Det negativa:
    - Först och främst var leveransen avsevärt försenad, ett ganska stort problem om man förväntar sig ett par däck i tid till vinter/sommaromställningen.
    - Långsam och inflexibel kundservice. Och svenska tycks inte vara deras förstaspråk, så det känns inte som man blir riktigt hörd. Ett av mina däck "kalvade" redan efter 150 mil, men det tog de inget ansvar för trots uppenbart fabrikationsfel då de inhandlades för mer än 2 år sedan. Det står dem förvisso fritt att analfixerat tolka sina villkor och neka reklamation i detta fall, men det skapar ingen kundlojalitet. Att de dessutom gått och höjt priset (underligt nog PRECIS efter jag lämnat in min reklamation) på det däck som jag nu måste köpa nytt med mer än det dubbla gör ju inte saken bättre.

    Summa sumarum:
    = Välj din lokala däckfirma så får du garanterat större flexibilitet och allmänt bättre mottagande i kundservicen.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Däckonline känns lite som standarden på marknaden. Bra priser och bra upplägg med montörer. Jag undrar varför det inte finns flera butiker i samma anda. Konkurrens är bra, men just nu finns inga riktigt bra konkurrenter till Däckonline.

    Ska jag gnälla på något så är det förklaringarna till de olika däcktyperna. Förklaringarna följer inte en standard utan är mest däckfabrikörens egen reklam. Ibland kan också till synes identiska däck (DVS även samma hastighetsklassning och lager) ha olika EU märkningar och priser. En bra förklaring borde vara på sin plats. Det måste ju skilja något mellan däcken.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställde sommardäck åt en släkting. Däcken kom snabbt och var 1ooo kr billigare än hos den lokala däckfirman.
    1 år sedan
  • Usel
    Hej

    Saknar ni problem hemma köp däck här då blir lite mera grått hår.
    Har du tur och får fina och rätt däck så allt är OK men om du får däck som du är inte nöjd/feltillverkning då är du körd.
    Det finns ingen service. På företaget finns bara 4 säljare. Det innebär att du ska reklamera däck till säljaren och de skiter i dig helt. Jag fick ringa Continental Sverige men de påpekar att de inte vill något att göra med Dackonline och tar inte deras reklamationer. Enligt Continental gör Dackonline alltt för att få så billiga däck som möjligt och då kan det helt fel. Om jag har köpt på vilken annan verkstad som helst i Sverige skulle Continental hjälpt mig men inte om man köper hos de.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Bra pris och färska däck. Snabb leverans.
    Köpte Michelin PS3 245/40-18.
    1 år sedan
  • Perfekt
    x
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Fungerar perfekt. Bra pris och leverans till dörren inom en vecka! Rekommenderas!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans och bra suport! Dock blev det problem med posten som vanligt vilket ledde till att däcken låg där och skräpade i två veckor för att de varken körde ut däcken som de skulle göra eller ens hörde av sig via telefon eller avi. Helt otroligt!
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Bra priser och relativt snabb leverans! Mkt bra!
    1 år sedan
  • Usel
    Allt funkade fint tills ett av däcken gick sönder efter mindre en än dag. Deras däckmonteringsfirma kunde inte hitta något som tydde på att jag råkat ut för punktering på grund av att jag kört på något. Jag reklamerade och fick utbytesdäck ganska snabbt med förbehållet att de anser sig ha rätt att ta betalt för det trasiga däcket ändå?

    Min reklamation har blivit avslagen utan förklaring. De hänvisar till ett brev på Tyska, från den Tyska däcktillverkaren men jag kan inte läsa Tyska. Man kan undra om brevet skulle varit på Kinesiska om jag köpt ett Kinesikt däck av dom?

    I skrivande stund har jag bestridt deras krav på betalning och kräver en rimlig förklaring på vad som hänt och varför däcket gått sönder. Jag kräver också att få den förklaringen på Svenska för det har jag rätt till enligt min kommuns konsumentrådgivning.

    Jag kan förstå att de får höga betyg här och det får de när allt går enligt plan men alla som ger dåliga betyg har det gemensamt att vi alla haft en tvist och då slutar deras system att fungera som det verkar.

    Sen gillar jag inte heller att de försöker skjuta problemet ifrån sig och ber mig kontakta den Tyska däcktillverkaren. Det är väl ändå inte mitt jobb? Jag har ju köpt däcket av däckonline.se.

    Vi får se vad det här slutar men som vanlig liten konsumet mot den gigantiskt stora däckåterförsäljaren känner man sig liten och rättslös.

    Som ni förstår är jag inte nöjd alls. Det har tagit en massa tid och det kommer sannolikt att kosta mer till slut än om jag från början vänt mig till en seriös däckåterförsäljare.

    Ps. vi får se om jag också får deras standard kommentar på detta inlägget
    1 år sedan
  • Bäste kund

    Tack för ditt meddelande.

    Vi beklagar att din reklamation avslogs av tillverkaren. För att vi ska kunna erbjuda dig mer information, ber vi dig att underrätta oss ordernumret RD.

    Tack för din förståelse och ditt samarbete.

  • Usel
    Skandal.
    Efter 3 dagar och många mail och telefon så kan dom inte svara om dom kan leverera 205/55 R16 94T som är vanlig storlek.
    Nu försöker jag makullera ordern via telefon och mail men får ingen bekräftelse via mail som dom lovat
    1 år sedan
  • Vi är ledsna över att ditt inköp hos oss inte varit till din tillfredställelse. Vi ber om ursäkt för de problem som har uppst%u01FBtt. Eftersom vi är m%u01FBna om att du ska vara nöjd vill vi gärna klara upp situationen s%u01FB snabbt som möjligt till din tillfredställelse.

    Var vänlig ta kontakt med oss p%u01FB följande emailadress eller telefonnummer:
    email: klagomål@delti.com, telefon: 0046 852 500 608

    Tack för hjälpen!

  • Perfekt
    Bäst priser, däcken kom efter 4 dagar, bara bra!
    1 år sedan
  • Bra
    Bra priser och snabba leveranser.

    Har dock fått erfara att det är struligt när något blir fel såsom om paket försvinner eller vara är skadad.

    Det är lite onödigt krångel, mest för att de ej är baserade i Sverige. Det tar tid, men löser sig.
    1 år sedan
  • Perfekt
    här blir det bara positivt !
    högsta beröm till SUPPORTEN som var snabb och fixade när jag klarade av att beställa fel.
    fungerade riktigt bra med e-mail.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Inget att klaga på, fungerade perfekt tillsammans med monteringsstället i Eskilstuna.
    1 år sedan
  • Dålig
    Väldigt lätt att beställa, men uppenbarligen helt omöjligt att betala med kort. Betalade med Mastercard, ordern "gick igenom"...Får senare ett mail om att ordern måste förskottsbetalas, och att pengarna inte alls reserverades på kortet. NÄHÄ? Jag är inte intresserad av att utföra ännu en betalningstransaktion via internet i förskott. Det är år 2012, kortbetalning över internet är en j*vla självklarhet och ska bara fungera.

    Beställde däck på en annan webfirma till snarlika priser helt krångelfritt - väl mött däckonline!
    1 år sedan
  • Vi är ledsna över att ditt inköp hos oss inte varit till din tillfredställelse.
    Vi ber om ursäkt för de problem som har uppst%u01FBtt.
    Eftersom vi är m%u01FBna om att du ska vara nöjd vill vi gärna klara upp situationen s%u01FB snabbt som möjligt till din tillfredställelse.

    Var vänlig ta kontakt med oss p%u01FB följande emailadress eller telefonnummer:
    email: klagomål@delti.com, telefon: 0046 852 500 608

    Tack för hjälpen!

  • Usel
    Min upplevelse av köpet hos Däckonline:
    Inhandlade 4 st Nokian Hakka V friktionsdäck, för ca 1½ år sedan. Beställde direkt till en ansluten monteringsverkstad utanför Tidaholm. Efter monteringen framkom att "fel monteringspris" angivits på Däckonlines hemsida. Det hela slutade med att däck+montering kostade lika mycket, som om jag köpt hos någon av de stora fysiska återförsäljarna/montörerna (Euromaster, Vianor, etc). Vitsen med krångligt nätköp var m.a.o borta direkt. Men det värsta kom ungefär ett år senare, när jag åkte till auktoriserad däckverkstad för att byta ett av däcken. De upplyste mig där om, att mina "Nokiandäck" i själva verket var Rysktillverkade, för den Ryska marknaden. Ingen hos Däckonline hade haft den goda smaken att informera mig om detta, eftersom jag då naturligtvis ALDRIG köpt däcken hos dem! På däckverkstaden hyste de ingen förhoppning om att en polisanmälan skulle göra någon skillnad, eftersom däcken trots allt var av märket Nokian. Däremot påpekade de att det gränsar till kriminellt, att sälja däck som ej är avsedda för Europa, till mig som bor i Sverige. En annan sak vore ju om de tydligt angett detta på hemsidan. Det gör de (naturligtvis) inte. Var & en handlar självfallet där de vill, men JAG handlar ALDRIG MER hos detta skumraskföretag! Man får vad man betalar för...
    1 år sedan
  • Vi är ledsna över att ditt inköp hos oss inte varit till din tillfredställelse.
    Vi ber om ursäkt för de problem som har uppst?tt.
    Eftersom vi är m?na om att du ska vara nöjd vill vi gärna klara upp situationen s? snabbt som möjligt till din tillfredställelse.
    Var vänlig ta kontakt med oss p? följande emailadress eller telefonnummer:
    email: klagomål@delti.com, telefon: 0046 852 500 608
    Tack för hjälpen!

  • Ganska dålig
    Köpte sommardäck i veckan som gick. Snabb och smidig leverans samt ett bra pris. Baserat enbart på detta skulle dom fått nästan full pott, men sen kommer vi till det negativa.

    Omdömena om deras monteringspartners är selektiv, dvs vi kan endast läsa de goda omdömena. De dåliga, inklusive mitt eget syns ej.

    Har också haft en del kontakt med Däckonlines kundtjänst om ett annat problem i samband med köpet, men antingen forstod dom inte vad jag frågade om eller så ville dom inte förstå. I vilket fall som helst så var det som att tala med en vägg.

    Jag gick iaf back på denna affär, efter en hel del strul så slutade notan för strulet på på mer än vad jag betalade för däcken.

    Ett tips till andra som råkar ut för problem, ring till däcktillverkaren och snacka er fram till nån som vet nåt och be om en rekommendation på en däcksverkstad som dom vet har den utrustning som behövs för att mäta upp fel på däck. Det gjorde jag och fick mina problem lösta.
    2 år sedan
  • Vi är ledsna över att ditt inköp hos oss inte varit till din tillfredställelse.
    Vi ber om ursäkt för de problem som har uppst?tt.
    Eftersom vi är m?na om att du ska vara nöjd vill vi gärna klara upp situationen s? snabbt som möjligt till din tillfredställelse.
    Var vänlig ta kontakt med oss p? följande emailadress eller telefonnummer:
    email: klagomål@delti.com, telefon: 0046 852 500 608
    Tack för hjälpen!

  • Utmärkt
    Snabb leverans! Inga problem!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Däckonline levererar varje gång!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Mycket nöjd,snabb leverans,mycket bra monteringspartner
    Ruba Gummi AB,Östansjö
    2 år sedan
  • Perfekt
    Bra hemsida. Snabba svar och snabb leverans.
    2 år sedan
  • Dålig
    Var ute och letade efter nya sommardäck till bilen. På däckonline hade man ett förmånligt pris på de däck jag var intresserad av.
    Lade en beställning den 4/5 och fick ett bekräftelsemejl den 7/5 att däcken hade skickats, mottog också två DPD-kollinr.

    Den 11/5 anlände däcken till den monteringsverkstad jag valt. Snabb leverans tänkte jag.. Väl framme hos monteringsverkstan sa dom att bara ett par däck hade anlänt och att de andra borde komma några dagar senare.

    16/5 ringde jag tillbaka till verkstan där jag fick till mig att det andra paret inte hade kommit. Smått irriterad ringde jag upp däckonline där hon som svarade skulle skicka en förfrågan till lagret vart mitt andra par däck hade tagit vägen, jag skulle sedan få ett mejl som svar. Några timmar senare får jag ett mejl där det står att min order har blivit annullerad och dom skriver inget om att jag får pengar tillbaka eller nya däck..
    Samtal nr2 till däckonline: får prata med en annan på kundtjänst som kollar upp ordern åt mig. Tyvärr har ordern blivit annullerad svarade hon (fick ingen anledning till varför). Jag frågade: vad händer nu? Ska jag åka runt på två däck eller får jag pengarna tillbaka? Hon svarade att en ny beställning hade lagts. Frågade henne om varför jag inte fått ett mejl om detta och om hon tyckte att det är skäligt att jag som kund ska behöva vänta i tre veckor på däck. Hon svarade bara med att detta kan hända ibland..

    Tycker att jag som kund borde fått mer information om vad som händer av däckonline. Ska man som kund behöva ringa upp och fråga vart varorna tagit vägen och vänta i tre veckor på däck? Såhär i efterhand hade jag hellre valt att köpa däck från en fast affär och betalt de extra hundralapparna.
    2 år sedan
  • Bästa Kund,

    vi beklagar att du har haft problem med leveransen. Det var på grund av
    förseningar som vi hade på grund av leveransfirman. Vi annullerade ordern
    men gjorde en ny på 2 nya däck som skulle ha skickats till dig.
    Vi tackar för dina upplysningar, som kund, för att vi försöker förbättra
    våra tjänster helatiden.

    Med vänlig hälsning
    Team dackonline.se

  • Mycket bra
    Stort utbud! Något krånglig hemsida med nästan FÖR stort utbud. Ganska lite info om däcken.

    Betalade med kort - drogs först vid leverans. Leveransen tog en stund, men det spelar mindre roll så länge allt kommer fram korrekt, vilket det gjorde - direkt till monteringsverkstan. Smidigt! Bokade tid med monteringsverkstan inom några dagar utan problem. Sparade nog några hundralappar per däck på detta.

    Däcken var bara 8 veckor gamla - det tackar vi för! :-)
    2 år sedan
  • Usel
    Hemsidan fungerar bra och beställningen av kompletta hjul den 19/4 gick smärtfritt, men där slutar den trevliga upplevelsen av Däckonline för min del.
    Leveransen är under all kritik fick själv ta mej till posten den 27/4 och hjälpa till att leta fram hjulen, vi fann tre stycken.
    Fick använda den personliga tjänsten som Posten föredömligt ger för att få fram kollinummer för två av de fyra hjulen jag beställde.
    Hade ett kollinummer från Däckonline, borde ges kollinummer för samtliga kollin kan man tycka.
    Ett hjul saknades så det efterlystes av Posten Logistik och samtidigt som det fjärde hjulet söktes så skickade jag en förfrågan till Däckonline och fick som svar att det aldrig hade skickats något fjärde hjul men att det skulle ske.
    Fick sedan en orderbekräftelse om att det hade beställts samt att lovad leverans kommer att bli måndag 7/5, men det återstår att se.
    Jag fick orderbekräftelsen den 27/4 och PDP har inte fått in det ännu i sitt paketsystem.
    Och oavsett om Däckkrängarbolaget lyckas skaka fram ett hjul eller inte, så kommer jag nog att fundera två gånger minst innan jag köper någonting från dem igen.
    2 år sedan
  • Bäste kund,

    Det var väldigt tråkig att vi hade skickat bara 3 däck till dig.
    Det var inte meningen och vi ber så mycket om ursäkt för de olägenheter som
    denna olyckliga leverans har medfört med sig.

    Vi försöker göra vårt bästa för att du ska få det sista däcket så fort så
    möjligt.

    Vi skulle vilja försäkra dig att sådana fall sällan inträffas.

    Varje kund är viktigt för oss och vi skulle inte vilja förlora dig som kund.
    Vi hoppas att du ger oss chansen att förbättra din åsikt om våra tjänster
    och du ska fortsätta att handla hos oss.

    Team dackonline.se

  • Utmärkt
    Bra pris och snabb leverans, beställde däcken på skärtorsdagskvällen och onsdag efter påsk kom däcken till verkstaden.

    Drar dock av en stjärna för att webbsidan bitvis känns lite rörig och inkonsekvent (om jag väljer att söka däck från endast ett märk vill jag att bara det märket dyker upp, inte det märket och en massa okända lågprisdäck).

    Kommer med stor sannolikhet att handla där igen.
    2 år sedan
  • Usel
    Beställde 2 st däck, Däckonline skickade 6st!

    Jag hade ett h-vete att skicka tillbaks de extra däcken. Blev bland annat hotat med inkasso från kundtjänst. Slutade med att jag fick vara ledig från jobbet för att kunna lämna däcken till transportfirman.

    Detta utan kompensation från Däckonline även fast de erkänt att det var de som gjort fel. Till slut fick jag nog och stannade jag hemma för att bli av med problemet. Klagade i de officiella kanalerna fick inget svar, har inte fått någon slutavstämmning eller tack för att jag löste deras problem efter de extra däcken blivit återlämnade trots att jag personligen förlorat pengar för att lösa deras problem.

    Kan skriva en uppsats om detta.

    Aldrig mer Däckonline!
    2 år sedan
  • Bäste kund,

    Vi beklagar verkligen att det har hänt ett sådant strul med leveransen.

    Du hade beställt 4 däck och av misstag skickade vi 6 däck.

    Vi bad dig att vägra ta emot 2 däck eftersom du bara beställde 4.

    Fraktföretaget returnerar utan kostnader och utan några problemoönskade
    varorna.

    Man har dessutom rätt till att behålla de extra däcken men då bör man
    betala dem och då brukar vi utfärda en faktura.
    Faktura är inte ett hot medel. Den är ett handel medel.

    Vi tackar i efterhand för dina ansträngningar och för ditt samarbete.
    Så fort däcken är tillbaka meddelar vi dig om du önskar så.

    Vi ber om ursäkt för dessa missförstånd och vi kan säkra dig att hela
    händelsen var inte menat.

    Vi strävar efter att erbjuda goda varor och goda tjänster för våra kunder
    och vårt mål är att nöja alla våra kunder och att de ska uppleva nöje
    genom att handla hos oss.

    Varje kund är viktig för oss och vi skulle inte vilja förlora dig som kund.

    Vi hoppas att du ger oss chansen att förbättra din åsikt om våra
    tjänster och du ska fortsätta att handla hos oss.

    Team dackonline.se

  • Bra
    Däckpriset var ok och frakten till däckfirman verkade fungera som det skulle.
    Dock tycker jag att omdömmen från kunder ang. monteringsstationer verkar vara lite sellektiv.
    Arbetet som den den monteringspartner utförde som jag anlitade var under all kritik och enligt rejta.se är jag inte ensam om att tycka så. Men negativa synpunkter verkar inte synas i omdömme på www.dackonline.se.
    2 år sedan
  • Bäste kund,

    Vi är glada att höra att du är nöjd med våra utförda tjänster.

    Vi beklagar däremot att montering stationen inte var kund inriktad.
    Du har möjlighet att skriva dina åsikter om monteringstationen i samband med
    en order.

    Positiva eller negativa synpunkter blir alla samlade i varje verkstads
    konto. Enligt kundernas kommentarer brukar våra samarbets partner få poäng.

    Var snäll och meddela oss ordernumret och vi kommer att kontakta
    monteringstationen

    email: klagomål@delti.com,
    telefon: 0046 852 500 608

    Tack för hjälpen!
    Team dackonline.se

  • Perfekt
    Köpt däck här 4gånger under min aktiva period som förare.
    Billiga och snabba på att leverera. Posten har alltid kört ut dem och ställt dem innanför mina grindar till huset om jag inte varit hemma.

    Jag kan rekommendera dackonline.
    2 år sedan
  • Ganska dålig
    + Bra priser (om man bortser från extrakostnaderna som fraktstrulet orsakar)
    + Bra leveranstid, ca 1-2 veckor.

    - Hemleverans, de har inte avtalat med fraktfirmorna att de skall avisera leveransen i förväg. Den uppskattade leveransdagen kan diffa på flera dagar. I mitt fall så hade de inte ens tryckt mitt telefonnummer på paketen så fraktfirmorna ansträngde sig extra och slog upp mitt nummer på Eniro, problemet var att de hittade min sons mobilnummer...

    - Räkna med att ordern splittas på flera del-leveranser dvs dina 4 däck kan om du har otur levereras vid 4 olika tillfällen och i värsta fall av 4 olika fraktfirmor.... I mitt fall så beställde jag 14 däck dessa levererades vi 7 olika tillfällen av 2 olika fraktfirmor...

    Skulle kunna skriva en uppsats om strulet... men nu har jag till slut fått däcken.
    2 år sedan
  • Vi är ledsna över att ditt inköp hos oss inte varit till din tillfredställelse.
    Vi ber om ursäkt för de problem som har uppst%u01FBtt.
    Eftersom vi är m%u01FBna om att du ska vara nöjd vill vi gärna klara upp situationen s%u01FB snabbt som möjligt till din tillfredställelse.
    Var vänlig ta kontakt med oss p%u01FB följande emailadress eller telefonnummer:
    email: klagomål@delti.com, telefon: 0046 852 500 608
    Tack för hjälpen!

    Team dackonline.se

  • Perfekt
    Däckonline har väldigt bra priser på högkvalitativa däck, hysat snabb leverans och samarbete med många lokala däckmonterare. Har inte haft några problem, rekommenderas!
    2 år sedan
  • Utmärkt
    1 mån sedan