30 dagar fri retur
Leverans 5 arbetsdagar
Fri frakt

http://www.dackonline.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Tyskland och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 13 år sedan
Detaljerad information Däckonline har fått betyget (7.83)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    HANDLA INTE FRÅN DENNA BUTIK!

    Gjorde en beställning som de själva annullerade utan att ange varför. Fick ett mail om det och summan som de skulle betala tillbaka var betydligt lägre än vad de drog från mig. Veckor har gått och jag har ännu inte fått en krona tillbaka. Varje gång jag kontaktar de säger de att jag ska få pengarna idag eller imorgon, men de kommer aldrig..Jag borde nog inse att nu att jag blivit lurad..
    2 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Däcken jag köpte, gislaved nordfrost 100, var över 2 år gamla. Skulle jag gå till min lokale däckhandlare så får jag max ett halvår gamla däck men priset är mycket högre och det var det låga priset som gjorde att jag handlade hos däckonline. Kommer dock aldrig mer handla gamla däck ifrån.
    3 mån sedan
  • Usel
    Ganska billiga men usel kundsupport och respekterar inte EU lagstiftning.

    Beställde däck men fick en billigare och sämre variant levererad. Trots att dom har rätt däck i lager vägrar dom att byta ut dom felaktigt levererade mot rätt däck. Dom erbjuder en ersättning på 15% om jag behåller dom felaktigt levererade däcken, vilket är mindre än prisskillnaden mellan de däcken jag beställt och de jag fick (!)

    Segdraget ärende som är inne på 1.5 månader nu och trots hjälp av Konsumenteuropa så ämnar dom inte göra rätt för sig.

    Första och sista gången jag handlade där.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde sommardäck åt en släkting. Däcken kom snabbt och var 1ooo kr billigare än hos den lokala däckfirman.

    Beställde 4 Good Year EfficientGrip Performance. Åtta dagar senare fanns de hos min däckverkstad. Mycket smidigt att kunna följa leveransen av däcken på nätet.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Usel


    Fick mina fälgar repade av en däckfirma som rekommenderades från Däckonline, dom repade fälgarna, dels när dom skrapade bort vikterna men även på utsidan på ett par ställen, Bilvårdshuset i Gävle, helt kassa och vill inte göra rätt för sig. dom påstår att så gör alla, det gör dom INTE! dessutom satt dom en påslagsvikt på insidan trots att det satt klister där innan, dessutom är däcken inte i balans runt 110, eftersom Bilvårdshuset inte vil hjälpa mig, faller det på Däckonline, dom vill inte heller hjälpa mig, dom har tvingat på mig en rabatt på 10% 625:- som jag inte sagt ja till, dom skyller att dom inte har något ansvar alls i frågan utan detta är goodwill, BADWILL säger jag! köp aldrig av detta bolag och absolut inte något att göra med Bilvårdshuset i GÄVLE!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Inget att klaga på, beställde fyra Hankook-däck på tisdagen och fick leverans fredag samma vecka. En helt smärtfri upplevelse!
    3 mån sedan
  • Bra
    Snabb leverans med hyggligt pris! Drar ner betyget för val av leverantör. Däcken levererades helt utan förvarning.
    4 mån sedan
  • Bra
    Beställde 4 däck, med faktura betalning.
    Allt gick smidigt, tog 7 dagar att få hem däcken. Fakturan skickades direkt på min mail med endast 7 dagars förfallodatum!
    Jag betalar inget innan jag fått däcken, så betalning gjordes när däcken kom efter 7 dagar. Dåligt med så kort betalningstid. Förutom det var allt bra.
    4 mån sedan
  • Usel
    Den 7 April sänkte dom priset på däcken som jag ville ha till 337kr nästan halva priset, vilket jag naturligtvis nappade på även om jag var väldigt misstänksam. Men jag fick bekräftelse på beställningen med samma pris. Men den 11 April får jag ett nytt mail med titeln: "Faktura och orderbekräftelse nr. DETTA ÄR FAKTURAN – INGEN PAPPERSFAKTURA KOMMER ATT SKICKAS RD" Där har dom ändrat priset till 744 kr per däck, och det är det priset som dom drar ifrån mitt kreditkort. Priset på prisjakt var drygt 700 alltså billigare än vad jag hade fått betala. När jag ringde kundtjänst så skyllde dom på att det var fel i deras system, och att dom nu hade rättat till priset, till 744 kr. Då sa jag bara att jag inte ville ha däcken för det priset. Och då hade dom inga problem att annullera beställningen. Och bekräftelse på annuleringen fick jag 2 dagar senare, och den 14 April hade dom satt in mina pengar på kortet igen.

    Absolut inte nöjd.....
    4 mån sedan
  • Usel
    Jag beställde fyra märkesdäck (Goodyear) och fick stora problem med skakningar i bilen, en däcksverkstad konstaterade att tre av däcken var ovala.

    Jag reklamerade beställningen och däckonline som skickade mig fyra nya däck som jag skiftade på, den gamla sändningen returnerade jag.

    Dackonline tyckte två av de returnerade däcken var ok så de skickades tillbaka till mig med en räkning, så nu har jag SEX DÄCK till min bil!

    Vilken annan däcksfirma skulle bete sig så?
    4 mån sedan
  • Dålig
    Dålig kundservice som ej svarar på mail.

    Beställde 2 däck den 17/4. Enligt bekräftelsen skulle de levereras den 25/4.
    Enligt DPDs (budfirman däckonline anlitar i Tyskland) hemsida var de på min adress den 20/4 vid 14-tiden. Just då var givetvis ingen hemma, båda var på jobb. Det står även att de lämnat någon sorts notis att de varit på adressen. Den har varken jag eller sambon sett röken av.
    Jag försöker att kontakta däckonline samma dag på deras 2 mailadresser om hur jag ska gå till väga för att få ut mina däck som nu ligger hos postens terminal i Malmö.
    Har inte fått något gehör överhuvudtaget (24/4). Fick dock avier ifrån posten den 22/4 för uthämtning av däcken.
    Får se imorgon 25/4 när postterminalen har öppet om jag får ut däcken.

    Tycker att det är uselt av däckonline att inte svara på mail.
    Har även uppgett 2 olika mobilnummer vid beställning av däcken. Tycker det är märkligt att budfirmor förväntar sig att någon alltid är hemma. Hade de kunna förvarna att de tänker leverera en viss dag under en viss tid hade man kunnat ordna så att någon var på plats för mottag.

    Detta var min första beställning ifrån däckonline, möjligtvis den sista.
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra pris och snabb leverans, beställde däcken på skärtorsdagskvällen och onsdag efter påsk kom däcken till verkstaden.

    Drar dock av en stjärna för att webbsidan bitvis känns lite rörig och inkonsekvent (om jag väljer att söka däck från endast ett märk vill jag att bara det märket dyker upp, inte det märket och en massa okända lågprisdäck).

    Kommer med stor sannolikhet att handla där igen.

    Uppdatering: Har köpt däck ytterligare ett par gånger sedan jag skrev detta omdöme. För min del har däcken kommit snabbt (2-3 dagar) och till annonserat pris. Webbsidan fortsatt lika rörig. Betyget på nio stjärnor kvarstår.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )
  • Perfekt
    Tack Däckonline!
    Allt fungerade perfekt hos er!
    Leverans inom 1 vecka - och utmärkt service från kundtjänst!
    Hade tidigare avbokat en beställning hos katastrof företaget bythjul - och verkligen glad att det finns en professionell aktör på denna marknad
    I fortsättningen gäller Däckonline!
    5 mån sedan
  • Usel
    Bedrövligt företag som inte respekterar konsumenten eller svensk lagstiftning. De har blivit alldeles för stora och arroganta för att bry sig om en enskild kund. Kundtjänsten är som att prata med en politiker, de undviker att svara på frågor och använder sig utav automatiserade standard-svar för att man ska tröttna.

    Undvik det här företaget om du inte vill ha huvudvärk!
    5 mån sedan
  • Usel
    Inget jag rekommenderar. Tyskt företag som inte förhåller sig till svensk konsumentköplagstiftning eller avtalslag. Sålde däck till mig men annullerade orden bara för att de ansåg att priset var för lågt. Ett svenskt bolag hade aldrig kunnat göra så då ARN har många exempel där de helt har ogiltigförklarat sådant agerande.
    5 mån sedan
  • Usel
    Kör med lockpriser.
    5 mån sedan
  • Usel
    Råkade ut för exakt samma förfarande från företaget som föregående insändare bror-nor. Beställde två Goodyear EfficientGrip Performance som prissänktes dagen innan och efter annulleringen så höjdes priset till det ursprungliga.
    Vad är vitsen med lockpriser som inte ens är giltiga?
    5 mån sedan
  • Usel
    Bluff och Båg, inget att lita på, lägger ut lockpriser på varor som inte finns. Köpte mig imorse en uppsättning däck Bridgestone för att nu på kvällen få ett mejl som säger att de inte kan leverera dessa däck till det priset som jag köpte de för, då de nu har höjt priset med 1341kr per däck.
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Beställde 6 däck på Tisdagen, Måndagen veckan efter kom dom. Billigt och sjukt smidigt. Full pott.
    6 mån sedan
  • Usel
    Håller inte leveranstid och usel service. Levererade inte alla däck. Fick själv försöka spåra varför, ta kontakt med deras speditör, boka om verkstad etc. Lovade vid flera tillfällen att återkomma, vilket aldrig infriades. Är för övrigt samma tyska firma bakom flera av "butikerna" dackonline, giga , ...
    Ta nån annan istället!
    7 mån sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Tack för att du tog dig tid att berätta för oss varför vår tjänst inteuppfyller dina förväntningar.

    Vi vill informera er om att vi strävar efter att tacka alla våra kunder.
    Tyvärr kan våra ansträngningar inte ta bort alla oförutsägbara situationer.

    Det är därför som vi ber om ursäkt för eventuella besvär som orsakas av denna olyckliga situation.

    Vi hoppas att denna olyckliga situation inte kommer att hindra dig från att göra affärer med oss igen i framtiden och att på detta sätt, du kommer att ge oss möjlighet att förbättra din åsikt om vårt företag.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Perfekt
    Kollade priser på däck och NokianH8 suv var billigast här!
    Det skiljde 670kr/däck resp 1300kr/däck mot två lokala handlare, dock så ingår skifte och balansering i det priset.
    Saldo och leverans kan tydligt läsas på sidan.
    Ringer man supporten pratar de svenska.
    På mina Nokian stog det 6-10 dagars lev och det tog 10 arbetsdagar.
    De direkt levererades till en samarbetspartner i Norrköping som jag har haft kontakt med och de ringde och vi bokade en tid.
    Skifte och balansering kostar i Norrköping mellan 700 och 1200 för alla fyra.
    Sparade drygt 3000:- )
    Dock är det kanske inte något att beställa online för den som vill ha däcken omgående.
    Totalupplevelsen är 5 av 5.
    8 mån sedan
  • Usel
    Kasst. För det första var däcken inte levererade i tid till den tid man bokat via dem för montering. Och för det andra när däcken väl var skickade, 1-2 veckor senare, hade de fel adress till verkstaden så man fick själv hämta dem på en postterminal. De verkar inte ha koll på verkstäderna de samarbetar med.
    10 mån sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Tack för att du tog dig tid att berätta för oss varför vår tjänst inte
    uppfyller dina förväntningar.

    Vi vill informera er om att vi strävar efter att tacka alla våra kunder. Tyvärr kan våra ansträngningar inte ta bort alla oförutsägbara situationer.

    Det är därför som vi ber om ursäkt för eventuella besvär som orsakas av denna olyckliga situation.

    Vi hoppas att denna olyckliga situation inte kommer att hindra dig från att göra affärer med oss igen i framtiden och att på detta sätt, du kommer att ge oss möjlighet att förbättra din åsikt om vårt företag.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Perfekt
    Kan inte bli mer nöjd. Enkelt att beställa. Billigt. Och snabb leverans!
    11 mån sedan
  • 2015-09-25 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Utmärkt
    Handlar där i många år nu. Gigantiskt utbud, lätt att hitta och till bra priser.
    Leverans på 3-5 dagar i princip och allt har varit till belåtenhet.
    1 år sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt positiva omdöme!

    Vi är mycket glada att du är nöjd med de tjänster som vårt företag erbjuder.
    Vi hoppas att få ha möjligheten att hälsa dig igen så snart som möjligt.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Dålig
    priset var bra o dom ville ha betalt i förskott. Sen började det strula med leveransen, ringde kundservice för att få hjälp, tyckte dom att jag skulle ringa själv runt. Är inte alls nöjd, blev extra kostnad tills jag fick mina däck som kom 2 veckor sent.
    1 år sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är verkligen ledsna för förseningen av din beställning och vi hoppas att du kan acceptera våra ursäkter för orsakade olägenheter.

    Vi kan försäkra er om att sådana fall är extremt sällsynta och att de flesta av våra beställningar levereras inom den tidsram som annonseras på vår hemsida.

    Vi hoppas att denna olyckliga situation inte kommer att hindra dig från att göra affärer med oss igen i framtiden och att på detta sätt, kommer du att ge oss möjlighet att förbättra din åsikt om vårt företag.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Ganska dålig
    Beställde fyra st Continental PremiumContact 5 235/55 R17 som enligt hemsidan skulle finnas i lager (för omedelbar leverans antog jag). I kassan fanns endast möjlighet till förskottsbetalning. Priset var bra, men leveransen var inte lika bra.

    Efter en vecka kom fyra paket, varav två innehöll rätt sorts däck och två innehöll helt andra däck (dock etiketterade på utsidan av paktet som om det var rätt däck). Däckonline har efter ett kort supportsamtal åtagit sig att hämta de felaktiga däcken och ska göra ett nytt försök med att skicka rätt däck, som ska komma om en vecka (dvs 14 dagar efter order).

    Uppdatering 5 juni: 14 dagar efter ursprunglig beställning har jag fortfarande inte fått de två återstående däcken. Nu meddelar Däckonline att jag ska få de två återstående däcken om ytterligare en vecka, dvs totalt 3 veckor efter ursprunglig beställning.
    1 år sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är mycket ledsna för de problem som du har stött på när du beställer hos oss.

    Vi hoppas att denna olyckliga situation inte kommer att hindra dig från att göra affärer med oss igen i framtiden och att på detta sätt, kommer du att ge oss möjlighet att förbättra din åsikt om vårt företag.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Ganska dålig
    Priserna är ju helt ok. Men det är viktigt att kolla upp vad totalpriset blir med montering på verkstad. Inte sällan slutar det på samma totalpris som hos den lokala gummigubben, och det är inte alla verkstäder som är kopplade till Däckonline som gör ett bra jobb (egen erfarenhet).
    Jag har beställt två gånger från Däckonline. Båda gångerna skulle däcken finnas i lager. Enligt hemsidan skulle frakten ta 3-5 arbetsdagar. Just nu siter jag efter fyra arbetsdagar och har fortfarande inte fått mail på när varorna ska skickas. Förra gången tog det två veckor innan däcken dök upp.
    Telefonservicen är av låg nivå. Första gången jag ringde satt jag i telefonkö i en kvart, sedan sa en inspelad röst att alla handläggare var upptagna och att jag skulle ringa igen senare.... Idag när jag ringde så pratade kvinnan faktiskt svenska, men på så dålig lina att det mesta försvann i ett knaster.
    Man får väl vad man betalar för helt enkelt.
    1 år sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är mycket ledsna för de problem som du har stött på när du beställer hos oss.

    Vänligen mejla oss ditt ordernummer för att vi ska kunna kontrollera statusen på din beställning.

    Tack så mycket.

    Ditt lag www.dackonline.se

  • Usel
    beställde däck från hemsidan däcken fanns på lager kostade 412 kr styck sedan får jag ett mail att däcken inte finns på lager och att det tar flera veckor innan dom får hem dom. dom lägger en till en länk till andra däck som kostar dubbelt så mycket ca 830 kr styck allså från en beställning på 1600 för däck så kostar det mig 3200 istället jag väljer att annulera order hittar ingen info om hur lång tid det tar att få tillbaka pengar på kontot . det var första gången jag gjorde beställning hos däckonline tycker det är tråkigt och är ledsen över allt detta . tycker att dom skulle ha gett mig ett erbjudande på däck i samma prisklas som min beställning iallafall. vågar inte beställa andra däck för jag kan inte lita på att det finns däck på lager när det står det på hemsidan . order RD 22338116 har skrivit mail och frågat hur lång tid det tar att få tillbaka pengarna . hur lång tid tar det ?
    1 år sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är mycket ledsna för de problem som du har stött på när du beställer hos oss.

    Vi vill informera er om att ditt kreditkort har inte debiterats eftersom däcken inte skickades från lagret.
    Det reserverad belopp kommer att släppas automatiskt av systemet.

    Vi hoppas att du kan acceptera våra ursäkt för de olägenheter som orsakats och att denna olyckliga situation kommer inte att hindra dig från att göra affärer med oss igen i framtiden och att på detta sätt kommer du att ge oss möjlighet att förbättra din åsikt om vårt företag.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Perfekt
    Själva köpet fungerade perfekt
    1 år sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt positiva omdöme!

    Vi är mycket glada att du är nöjd med de tjänster som vårt företag erbjuder.
    Vi hoppas att få ha möjligheten att hälsa dig igen så snart som möjligt.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Usel
    Jag är mycket missnöjd över deras hantering av kundservice. Jag var på jakt efter vinterdäck och hittade ett par jag ville ha. Det stod på deras hemsida att däcket ifråga var ett helårsdäck och tillåtet att köra med vid vinterväglag. Tyckte de verkade konstigt så jag mailar och frågar. Får svaret att dem är godkända och lagliga att köra på vintern. Tycker fortfarande det är konstigt så jag tar kontakt med tillverkaren av däcket som säger att det är ett sommardäck och att det vore rent av farligt att köra med detta däck på vintern. Jag dubbelkollar med transportstyrelsen och får bekräftat att däcket är både farligt och otillåtet under vinterväglag. Jag mailar däckonline och förklarar detta men supporten ignorerar detta och skickar länkar till riktiga vinterdäck istället. Jag skickar ett nytt mail men får inget svar. Efter 2 dagar skickar jag igen. Inget svar. Jag provade nu för tredje gången. De struntar i att åtgärda felet på deras hemsida som kan leda till både böter för de som köper däcken men även direkt fara då däcken endast är gjorda för körning under sommaren och är enligt tillverkaren själv "farliga att använda vid vinterväglag"

    Mycket besviken över deras hantering av detta och det fick iallafall mig att köpa däck av en annan återförsäljare. Men för era kunders skull, ta bort felinformationen innan någon av era kunder får böter eller ännu värre orsakar en olycka.
    1 år sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi vill informera er att inte alla helårsdäck är lagliga för vinterbruk i Sverige.
    Helårsdäcken måste vara märkta med M+S och Snöflingesymbol för att vara tillåtna under vinterväglag i Sverige.
    Vi har markerat alla våra helårsdäck enligt informationen från däck tillverkaren, om man kollar på närmare information kan man se hur däcken är märkta.

    Vi hoppas att denna olyckliga situation inte kommer att hindra dig från att göra affärer med oss igen i framtiden och att på detta sätt, du kommer att ge oss möjlighet att förbättra din åsikt om vårt företag.

    Tack så mycket.

    Ditt Lag Dackonline.se

  • Usel
    Gjorde misstaget att beställa däck från denna sida, innan beställning utlovades leveranstid på 2-5 dagar. Efter beställning ändrades detta till 2 veckor, direkt när jag upptäckte detta avbeställde jag däcken. En dag efter att jag avbeställde däcken får jag mail där man påstår att däcken skickats och att jag inte kommer att få några pengar innan däcken kommit tillbaka.

    Jag sitter här utan däck och Däckonline vägrar betala tillbaka mina pengar. Tyvärr lär detta utländska tattarföretag skita helt i vad svenska konsumentköplagen och distansavtalslagen säger.

    Hade jag kollat upp priserna innan hade jag insett att Däckonline inte ens är billigare än de svenska motsvarigheterna. Däckonline har högre priser, äldre däck och längre leveranstider än exempelvis Gummihuset och Skruvat.se
    1 år sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är mycket ledsna för de problem som du har stött på när du beställer hos oss.

    Vi ber er det vänligaste att kontakta oss per telefon på 085 2500 608 eller mejla ditt ordernummer för att vi ska kunna ta de rätta åtgärder i ditt fall.

    Vi hoppas att du kan acceptera våra ursäkt för de olägenheter som orsakats och att denna olyckliga situation kommer inte att hindra dig från att göra affärer med oss igen i framtiden och att på detta sätt kommer du att ge oss möjlighet att förbättra din åsikt om vårt företag.

    Tack så mycket.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Perfekt
    Lade in en beställning söndag kväll, fick däcken levererade på onsdag förmiddag.
    Rekommenderas absolut.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 1 år sedan )
  • Bästa kund,

    Tack för ditt positiva omdöme!

    Vi är mycket glada att du är nöjd med de tjänster som vårt företag erbjuder.
    Vi hoppas att få ha möjligheten att hälsa dig igen så snart som möjligt.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Usel
    Beställde 4 st däck den 23 juni. Omgående bekräftelse med beräknad leveranstid 3 juli. Kostnaden för köpet drogs omgående från mitt kreditkort. Började leta efter leveransen den 5 juli. Blev hänvisad till deras distributör DPD/Posten (ingen på Däckonline ville ta i ärendet). Efter att i två dagar suttit i ändlösa telefonköer och slussats vidare (ingen kunde svara på vart leveransen tagit vägen) till ytterligare telefonköer annullerade jag så beställningen (kan inte sitta hemma hela semestern och vänta på en odaterad leverans) och fick bekräftelse på att annulleringen var godkänd. Har nu väntat i ytterligare tre veckor på att få tillbaka beloppet på mitt kreditkort men Däckonline har tydligen slarvat bort däcken och hävdar att de inte kan betala tillbaka beloppet förrän de har däcken på sitt lager i Tyskland. Tar nu kontakt med min kortleverantör som får tvångsåterföra beloppet som nu Däckonline suttit på i drygt en månad. ALDRIG MER DÄCKONLINE!

    ORDERNUMMER: RD-19818754 SE00853840..... och fortfarande har jag inte sett till de pengar ni drog för en dryg månad sedan
    2 år sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är mycket ledsna för de problem som du har stött på när du beställer hos oss.
    Vi har informerat fraktbolaget DPD att returnera varorna till oss.
    Vi kommer att återbetala dig så snart däcken har återvänt till vårt lager.

    Tack så mycket för din förståelse.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Usel
    Det är inte lämpligt att betala med kort eller annan förhandsbetalning. Jag har fått legat ute med 4000 kr i över en månad nu. I nuläget så lovar de att jag får tillbaka mina pengar på måndag.
    Detta problem uppstod då jag blev tvungen att annullera beställning pga att jag missade att välja verkstad som leveransen skulle ankomma till.
    Även fast att jag fick bekräftat att det var annullerat så gick det inte in...
    Efter ett tag så började jag undra vart mina pengar hade tagit vägen och då såg jag att 8 däck var påväg, alltså två beställningar...
    Jag kontaktade Däckonline, och de sa att jag skulle undvika att hämta ut däcken och be dem returnera de. Pengarna skulle jag få så fort däcken var tillbaka.

    Sammanfattning utav det här... Är det meningen att jag ska behöva ligga ute med 4000 kr i över en månad, pga att de har gjort fel?
    2 år sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är mycket ledsna för de problem som du har stött på när du beställer hos oss.

    Vi ber er det vänligaste att kontakta oss per telefon på 085 2500 608 eller mejla ditt ordernummer för att vi ska kunna ta de rätta åtgärder i ditt fall.

    Vi hoppas att du kan acceptera våra ursäkt för de olägenheter som orsakats och att denna olyckliga situation kommer inte att hindra dig från att göra affärer med oss igen i framtiden och att på detta sätt kommer du att ge oss möjlighet att förbättra din åsikt om vårt företag.

    Tack så mycket.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Usel
    Sämsta jag varit med om beställde 19" fick 22" och försöka mejla dom är ju hopplöst svarar aldrig och när dom väl svarar så är det efter ca 2v.. Sämst kundservice Så nu sitter jag här med 2st 22" som jag inte har nån användning av.. Aldrig mera Däckonline!
    2 år sedan
  • Bäste kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är mycket ledsna för de problem som du har stött på när du beställer hos oss.

    Vi ber er det vänligaste att kontakta oss per telefon på 085 2500 608 eller mejla ditt ordernummer för att vi ska kunna ta de rätta åtgärder i ditt fall.

    Var snäll och ange de uppgifter som står på de fellevererade däcken.

    Vi behöver dessa (däckstorlek, belastning och hastighets index märke och modell) för att kunna anordna returen för dem.

    Ordernumret  ska avbrytas för att vi ska kunna skicka dig ersättnings varan.

    Tack så mycket för din förståelse.

  • Ganska dålig
    Fantastiskt utbud, bra priser och snabb leverans, men verkligen inte kul att ha att göra med om något går fel. Däcken jag beställde hade felaktig beskrivning på hemsidan och allt tog en månad att reda ut. Svarstiderna på mejl är helt undermåliga och det handlade om 7-10 dagar trots påminnelser. Enda gången jag fick snabbt svar var när jag hängde ut dem på Facebook.

    Kompensationen jag fick - 10% - var eg för låg, men segheten och tjafset var mer än jag orkade med. Kanske är det en medveten taktik från deras sida.

    Till saken hör att den felaktiga produktinformationen fortfarande inte är ändrad, trots att jag påpekat det flera gånger.

    Sammanfattningsvis: Bra pris, men inte att rekommendera vid ev. reklamation.
    2 år sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är verkligen ledsna att du har haft problem med beställningen av dina däck.

    Vi hoppas att få ha möjligheten att förbättra våra tjänster så att du blir en helt nöjd kund.

    Tack så mycket.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Acceptabel
    Varukorgen suger tyvärr. Man blir förvirrad efter man lagt beställningen. Det finns ytterligare en "Sänd" knapp som man måste klicka på?! Fakturan har man 7 dagar på sig att betala. Minus för det. Hur loggar man in? Sånt är viktigt för mig annars okej sajt I guess...
    2 år sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme!

    Vi är verkligen ledsna att du inte är nöjd med de tjänster som vårt företag erbjuder.
    Vi hoppas att få ha möjligheten att förbättra våra tjänster så att du blir en helt nöjd kund.

    Tack så mycket.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Ganska dålig
    Jag var mycket nöjd med köpet från däckonline för några år sedan, men blir tyvärr väldigt besviken den här gången:

    + Stort urval produkter
    + Bra priser
    - Hemsidan lyckas inte hitta någon monteringspartner på någon av de tre datorer jag försökt från, den visar bara ett snurrande timglas och lyckas inte ladda ner någon karta
    - Inget svar på supportmejlen inom 24 timmar
    - Personen jag når via supporttelefonen talar bruten engelska, hon förstår inte svenska, och berättar att det tyvärr inte går att få support på svenska

    Just nu vet jag inte hur jag ska gå tillväga för att kunna köpa deras produkter, och försöker hitta en annan leverantör... :-(
    2 år sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt omdöme.
    Vi är mycket ledsna för de problem som du har stött på när du försökte beställa hos oss.

    Anledningen till att du fick engelsk talande personal är att dem som talar svenska satt upptagna med andra kunder.
    Vi har som policy att det är alltid någon som ska svara och att kunderna inte ska lyssna på musik.
    Samt så har vi en Call back service där du kan lämna ett medelande samt telefonnummer så ringer vi upp dig.

    Vänligen kontakta oss på 08-52500608, vi ser fram emot att få hjälpa dig.

    Tack så mycket.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Usel
    Katastrof !

    En arbetskamrat beställde en komplett sats med alufälgar samt Goodyear Ultragrip till sin Audi A4 Avant. Beställningen gjordes i god tid innan vinterhjul blev krav. Beställningen kom mkt riktigt till företaget som skulle lägga på dom här i Växjö. Däremot så fanns bara en omgång bultar samt distansringar så det gick inte att lägga på dom.

    Däckonlines kundtjänst har kontaktats ett flertal gånger - personer som skulle ringa tillbaks har inte gjort det. Man duckar helt enkelt.

    Sedan 2 veckor så får han nu inte använda sin bil. Har fått låna sig fram. Kan inte ta sig till möten med sin egna bil.

    Uruselt och återigen uruselt !

    När allt flyter på och man får de grejor man skall så kan Däckonline vara bra MEN om det inte funkar så är deras reklamationhantering från ett annat århundrade. Inga besked ges !

    Köp på däckonline är mao en högst kalkylerad risk.

    Nästa gång köp på en "riktig" svensk däcksajt som förstår vilka krav man har rätt att ställa på en nätleverantör
    2 år sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ert omdöme!

    Vi beklagar verkligen vad som hände.
    Var snäll och meddela oss ordernumret för att vi ska kunna ta de rätta åtgärder.

    Vi ber om ursäkt för alla olägenheter som orsakas av detta läge.

    Tack så mycket.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Mycket bra
    Funkar för det mesta jävligt bra. får dock nån konstig hanteringsavgift när jag beställde 3 st däck. Frakten var gratis men som sagt kostar det pengar att de hanterar udda antal däck.. skut som tusan
    2 år sedan
  • Bästa kund,

    Tack för ditt positiva omdöme!

    Vi är mycket glada att du är nöjd med de tjänster som vårt företag erbjuder.
    Vi hoppas att få möjlighet att hälsa dig igen så snart som möjligt.

    Ditt lag Dackonline.se

  • Mycket bra
    Inget att klaga på, har gått smidigt de gånger jag använt dem.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Beställde Söndag kväll. Däcken satt på fredag morgon 08.30. Däcken tillverkade tre månader innan leverans. Enkelt att bestämma firma dit däcken ska skickas, och att jämföra priser för montering av däcken, mkt bra info online. Lägsta pris jag kunde hitta. 100%.
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Bra kommunikation och snabb leverans från Tyskland.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Enkelt prisvärt och snabb leverans som kom på meddelat datum.
    3 år sedan
  • Ganska bra
    Bra butik och beställningsförfarande, stort utbud och bra priser.

    Dessvärre gick nånting snett med de två däck jag beställde med leverans till min lokala däckfirma. 2 st Michelin med N3-märkning beställdes, dock så dök det upp ett däck med N3 och ett med MO, alltså ett däck avsett för Porsche och ett för Mercedes. Som tur var såg däckkillen det innan däcket lagts på men då stod jag där med en tom fälg.

    Efter ett telefonsamtal så sade de att de skulle hämta MO-däcket och skicka ett nytt N3, betyder ungefär en veckas försening för mig. Bra hanterat men riktigt klantigt. Däckkillen sade dock att detta var den första felleveransen i år och de får många däck från Däckonline.
    3 år sedan
  • Dålig
    Beställde 1 par däck, altså 2 däck. En och samma beställning, en och samma faktura men (till min förvåning) 2 paket med 2 olika kolliID!? Varför packa ni 2 st däck separat, det kan knappast vara billigast med 2 fraktkostnader. Detta lilla misstag medför i min berättelse här: Hur som haver, detta medförde att jag fick från posten meddelande om att mitt paket skall levereras igår (den 25:te). När jag ska hämta mina däck är det bara EN som har kommit och den har kommit till Hemköp i Ljungsbro, trots att jag fick på kvällen ett sms till om leverans samma dag. efter snack med posten skulle jag hämta däck nr.2 idag (26:te). Jag springer till Hemköp och där hittar de inget, varpå vid mer undersökning står att däck nr.2 skall hämtas i Postterminalen i Linköping! Da Fuq? Kl. 17.00 har terminalen stängt och här står jag kl. 17.30 med bilverkstad bokat dagen efter men BARA ETT DÄCK och skall köra ut ur Sverige med samma bil. Både Posten och Däckonline har hanterat detta på URUSELT sätt, så frustrerad jag är. Nästa gång tar jag en lokal affär och då kanske man får däcken monterade och balanserade på plats utan massa gråa hårstrån.
    3 år sedan
  • Bästa Kund,

    tack för ert meddelande.
    Vi vill informera er om att en ny lag har trätt i kraft i Sverige från
    den 15 mars när det gäller denna typ utav paket.Paketen som vi skickar
    får inte vara tyngre än 15 kg per kollinumer, därmed så fick du ett
    däck per paket.
    Vi anlitar Posten i Sverige för leverans, då vi inte får längre paketera
    in däcken två och två så kan det hända att däcken sorteras olika och
    kommer att levereras vid två olika tillfällen. Det vi kan se är dem
    försökte att leverera till er den 25/6 och den 26/6 utan att lyckas.
    Varför dem sen sorterade era däck på två olika sätt kan vi bara beklaga.
    Om ni har flera funderingar så är ni välkommna att återkomma till oss så
    hjälper vi er gärna.

    Tack för ert samarbete.

    Med vänlig hälsning
    Ert team hos dackonline.se

  • Usel
    Listar däck med priser dom inte kan leverera till.
    Så varför lista däck utan att kunna stå för dessa priser?
    Aldrig mer för min del.
    3 år sedan
  • Bästa kund,
    Tack för ert meddelande.

    Vi vill informera er om att vi endast kan stå för dem priserna som ni
    hittar när ni gör en direkt sökning på vår hemsida, inte när ni gör en
    sökning via någon annan hemsida .Priserna hos oss ändras dagligen och vi
    kan tyvär inte garantera att dessa priser uppdateras hos prisjämförelse
    sidor, då vi inte sköter den tekniska delen av andras hemsidor.
    Om ni har ett ordernummer hos oss var vänlig och meddela oss om detta så
    att vi kan ta en titt på vad som har hänt.
    Om ni har flera funderingar så är ni välkommna att återkomma till oss så
    hjälper vi er gärna.

    Tack så mycket.

    Med vänlig hälsning
    Ert team hos dackonline.se

  • Dålig
    Grabbarna med noll koll på leveranstid.
    Väljer däck efter den leveranstid som utlovas för just det däcket (3-4 dagar) för att för att jag behövde dem snabbt.
    Får ett ordererkännande med ett datum som ligger 10 dagar fram.
    Jag mailar dem och frågar vad de håller på med.
    Får ett spydigt svar med en hänvisning till en text med deras generella leveranstidsbestämmelse.
    De skrev även att om jag inte ville ha däcken så var det "bara" att vägra att skriva på när de väl levererades, återbetalning av mina pengar skulle ske när de fått däcken i retur.
    Varför lova en snabb leveranstid om de ändå går efter den generella?!

    Eftersom jag behövde de nya däcken snabbt så uppsökte jag en lokal däckfirma istället, vilket resulterade i ett större ekonomiskt utlägg.
    Dagen efter det (dag 3 efter beställningen från däckonlie) så ringer posten på dörren och säger att de har två däck åt mig, va fan :-/

    "Vi lovar något som vi inte följer men ändå kan hålla"
    3 år sedan
  • Bästa kund,

    Vi vill informera er om att vi har en leveranstid på ca 3-5 arbetsdagar.
    När däcken har lämnat vårt lager så kan vi tyvär inte alltid styra vad
    som händer under själva transporten. När kunderna lägger in
    beställningen Fredag,Lördag,Söndag så behandlas dem beställningarna näst
    kommande vardag, det brukar ta ca 24 timmar för oss att behandla en
    order. Det kan kanske vara så i ert fall att däcket lämnade vårt lager
    en Tisdag och leveranstiden räknas per automatik på 5 arbetsdagar och
    då kan det kanske vara så att leveranstiden belv längre om ni räknade
    ihop alla dagar så kan det ha blivit att ni fick ihop det till 10 dagar.
    När däcken lämnade vårt lager så fick ni ett e-mail där vi informerade
    er om att däcken är på väg och i samma e-mail så hade ni en länk som ni
    kunde änvända för att följa er försändelse.
    Om ni vill så ber vi er att kontakta oss på dackonline@delti.com med ert
    ordernummer så att vi kan ta en titt på vad som hände.
    Om ni har flera funderingar så är ni välkommna att återkomma till oss så
    hjälper vi er gärna.

    Tack på förhand.

    Med vänlig hälsning
    Ert team hos dackonline.se

  • Usel
    Första köpet:
    Verkstaden som skulle lägga på däcken hade inte rätt utrustning för att utföra balansering, så jag fick göra en extra balansering på annat ställe (och stå för kostnaden själv).

    Senare misslyckat köptillfälle:
    Fakturafunktionen fungerade inte. Kontaktar kundtjänst som menar att det är mitt problem som det inte kan göra något åt.
    Så jag hittar en bättre butik istället.
    3 år sedan
  • Ganska bra
    Snabb leverans och allt var bra bortsett från att leveransen kom hem utan att det var informerat om det, jag hade hoppats på en avi och hämtning på utlämningsställe. Eftersom mitt utlämningsställe också är en matvaruaffär (Coop) får dom inte förvara gummi där. Alternativet var att boka en ny utkörning nån gång mellan 8-17, eller att jag skulle åka till Västerås för utlämning. Jag föreslog att lämna till en granne och det gick bra.
    En av anledningarna till att jag handlade här var just att jag kunde hämta det på utlämningsställe och slippa sitta hemma 8-17 och vänta på leveransen. Nu var det inte så, så jag vet inte om jag kommer handla fler gånger här...
    3 år sedan