Hemsida visas ej p.g.a. nedanstående orsak:

Konkurs

Vidare information visas ej p.g.a. ovanstående orsak

Detaljerad information HiFi Huset har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • 2013-10-31 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Mycket bra
    Bra butik och kunnig personal
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Mycket trevlig personal!
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Trevlig bemötande & svarar snabbt på mail.

    Lagerstatus stämmer ej emot prisjakt samt att leveransen tog längre tid, ca 2v, än den som uppgavs vid beställning.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Mycket hjälpsamma.
    3 år sedan
  • Usel
    Lovar och lovar men händer inget...I princip omöjliga att nå via telefon. Skyller alltid på kunder i butiken....nej tack kommer aldrig handla här.
    3 år sedan
  • Usel
    Hmmm sälja det kan dom men ta hand om reklamationer kan dom inte . Har fått sköta allt själv med AV-teknik .Då Hifihuset varken svarar på mail eller tel när man försöker nå dessa .
    Kan inte rekommendera er alls till någon när man tittar på många omdömen här så har dom samma problem som jag att ni varken svara på Mail eller tel det är åt helvete tycker jag ni svarar sporadiskt ibland när det behagar och kommer med ursäkter om allt möjligt .
    Det skall inte behöva ta 3 mån att få saker och ting fixade . Ni var bra en gång i tiden men inte nu längre .
    3 år sedan
  • Bra
    Bra personlig service men fick vänta lite väl långt på min förstärkre som jag lämnade in på garantin så deras underleverantörer är inte dom snabbaste om nått blir fel.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Kung! snabb lev. och bra mail kontakt.
    4 år sedan
  • Usel
    Dom försökte men det tog för länge och det var för många missar på vägen.
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Första gången jag beställer från den här butiken och idag den 24/6-10 fick jag hem Högtalarkablarna Audioquest Type4. Problemet är att det var demoexemplar på dessa kablar som var levererade utan någon originalförpackning i en kuvert. Jag betalade fullpris utan någon som helst vetskap om detta.

    Jag hade gärna beställt även om det var demoexemplar, men då ska butiken meddela kunden detta och inte köra en fuling, tycker inte att man ska betala fullpris på på varor som redan har använts, man känner sig lite lurad, vi snackar ändå om högtalarkablar som är i 2000:- klassen

    På plussidan är att leveransen var snabb och snabb mailkontakt. Betyget sätts därefter.

    --UPDATE--
    Efter att ha skickat tillbaka kablarna har allting gått precis som det skulle. Otroligt Snabb mailrespons och de nya kablarna skickades mer eller mindre omgående. Även om det strulade lite i början är det ändå efter misstag som en butik visar vad de riktigt går för. Här har de verkligen visat hur bra de är på att bemöta sina kunder. Jag är riktigt nöjd med hur det här ärendet har skötts.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Riktigt bra butik! Gjort flera beställningar från dom och håller mycket hög klass!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Snabba och trevliga mailsvar. Kanonsnabb frakt, bra paketerat och bra priser.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Toppen Kille i butiken trevlig med :D
    tog sin tid att prata och visa mig runt =)
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Bra sympatisk personal och bra priser på intressanta produkter.
    4 år sedan
  • Mycket bra
    Beställde på onsdagen och fick varan på måndagen vilket med tanke på att det var valborg och första maj får anses vara helt ok. Ett personligt mejl om leveransstatus dessutom!
    4 år sedan
  • Mycket bra
    Beställde via internet och fick dem skickade med bussgods
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Trevliga men lite sega ibland...
    4 år sedan
  • Mycket bra
    Har länge suktat över ett par Beat by Dr Dre, när HiFi Huset, i mellandagarna, sänkte priset ansåg jag det vara tid att slå till. Iom en massa helgdagar tog det sin lilla tid innan jag fick hem lurarna och då upptäcker jag att jag har fått ett måndagsexemplar. Efter lite mail fram o tillbaka med, mycket trevlige Anders fick jag ett nytt par lurar hemskickade.
    Jag kan inte ge annat betyg än tummen upp för HiFi Huset och Anders.
    4 år sedan
  • Dålig
    Beställde en Klipsch-Subb för ett tag sedan och allt gick smidigt i både vad det gäller leverans samt trevlig personal! Så full pott där.

    MEN! Reklamerade min Sub den 23okt vilket är snart 5 månader sedan där jag ej fått något besked än idag ifall den är på ingång eller inte! Riktig skandal då jag haft väldigt höga värderingar för denna butik!

    Visst! Jag skulle eventuellt få en kompensation i form av en subkabel efter många klagobrev senare! Men det tycker jag är i det minsta laget måste jag säga oavsett vad denna orsaken beror på vid reklamation!

    Därav endast en 2 - då i alla fall personalen är trevlig samt svarar relativt snabbt!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Kanonservice och kunnig personal ! snabba leveranstider.Stort sortement och bra priser./MVH Andreas
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Bra!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Mycket trevlig butik med kunnig personal och stort utbud. Även sanslöst bra service vad gäller möjlighet att låna hem saker!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, och väldigt bra mailkontakt.
    4 år sedan
  • Mycket bra
    jag tycker det var bra utbud och kunnig och trevlig personal
    4 år sedan
  • Bra
    Litt vanskelige å få tak i, men god service!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Klockren butik! Trevlig personal, iaf Andreas som jag pratade med.
    Jag mailade några frågor angående ett högtalarpaket och fick svar inom 10 minuter. Andreas kollade upp lagerstatus och gav mig lite mellandags-rabatt på olika varianter. Jag bestämde mig för ett paket som fanns på lager och två dagar senare kunde jag hämta ut det hos DHL.
    4 år sedan
  • Acceptabel
    Fick 091112 en CD-spelare levererad av märket Advance Acoustic som "var provad av kund över en dag". Visade sig defekt och skickades på garantirep. För att göra en lång historia kort, fick jag tillbaks en funktionsduglig spelare 091223. Alldeles för lång tid för att ge nöjda kunder. Kanske till stor del serviceverkstadens fel, men det är säljaren som ansvarar gentemot kund. Plus för att "mailtrafiken" fungerade bra och att man stod för returfrakten till verkstad.
    4 år sedan
  • Usel
    Ord är överflödiga.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Kalasbutik
    4 år sedan
  • Perfekt
    =)
    4 år sedan
  • Dålig
    Otroligt pinsam butik, har aldriv varit med om något liknande. Helt otroligt!

    6:e september: Beställde 8 stycken underlägg till mina högtalare. Två dagar senare meddelade de att grossisten skickar dem imorgon, vilket lät väldigt bra.

    28 september: Hade ännu inte fått mina underlägg efter tre veckor så jag skickade mail och undrade var de håller hus. Fick som svar att grossisten missat att skicka dem men att de kommer idag eller imorgon.

    15:e oktober: Fortfarande hade jag inte fått mina underlägg trots nästan det gått nästan 6 veckor sedan beställningen. Meddelade att nu vill jag ha mina pengar tillbaka alternativt kan jag nöja mig med en annan modell. Fick som svar att det tagit sån tid eftersom real cable bytt distributör i Sverige men att de borde komma vilken dag som helst. Den historien har jag hört förut tänkte jag och meddelade att jag tar den andra modellen istället i förhoppning om att de levereras inom en rimlig tid.

    4 november: Fortfarande inga underlägg trots att det gått över 8 veckor sen den ursprungliga beställningen och 3 veckor sen jag ändrade på beställningen. Skickade mail igår och undrade var i helvete är mina underlägg?! Har inte fått något svar.

    Rekommenderas starkt att man håller sig långt borta från den här butiken! Då man läser de tidigare omdömena märker man att jag är långt ifrån den enda som har haft problem. Önskar att jag läst omdömena före jag beställde. En stjärna får butiken eftersom de snabbt svarat på mina mail, förutom den senaste gången.

    Edit: 5:e november: Fick som svar att importören/grossisten missat att packa med underläggen trots att de fått två leveranser av honom. De lovade att kompensera mig med en signalkabel. Det får dom en stjärna till för. Övriga stjärnor får vänta tills jag får dem.
    4 år sedan
  • Acceptabel
    Sämsta servicen jag varit med om.
    Inte fått svar på ett enda mail, ingen vara levererad men pengarna hade de inga problem att dra.
    Kan bara säga håll er undan från dessa skojarna.

    Edit.
    Fick en lösning till slut och en bättre vara än jag hade beställt som kompensation.
    Så 5 stjärnor får det bli för tillfället.
    5 år sedan
  • Bra
    Snabb respons om att de inte hade varan inne och sa att den kunde dröja 1 vecka. En månad har nu gått och flertalet mail har jag skickat utan svar. Enormt dålig service! Allt är redan betalt så de skiter väl i vilket.

    Uppdatering (26/10)
    Snart gått 2 månader sen jag beställde mina spikes och det enda jag har fått är ett mail där de förklarade att de har haft spikes hemma en längre tid men de saknade en del från proson. Detta skulle dock bara dröja några dagar. Detta mail fick jag den 7:e Oktober. Några dagar efter mailade jag tillbaka men inget svar. Har även försökt ringa flertalet gånger men kommer bara till växeln och en röst som säger att de har "kunder". Oerhört dålig service, så tänk er för två gånger innan ni beställer.

    Uppdatering (29/10)
    Har fått förklarat för mig varför min leverans inte kommit samt varför de inte kunnat svara på mina mail. Godtycker ursäkterna och de har kompenserat mig för väntetiden.
    5 år sedan
  • Ganska bra
    Mycket trevlig personal bra ställe att handla ifrån.
    (Ifall ni inte har bråttom med leveranstiden.)

    beställde JBL golvhögtalare och Centern,
    fick fri frakt även fast de inte hade fri frakt på golvhögtalarna (för det va redan så lågt pris 1500kr billigare än närmaste konkurrent)

    skulle vilja ge högre betyg men har fortfarande inte fått min center högtalare.

    (ps. när de lovar något se till att prata med samma person ifall ni har fler frågor angående det, blev lite strul för mig.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Funkade kanon!
    5 år sedan
  • Mycket bra
    Bra prylar till bra priser. Lite knepiga lokaler men vad gör väl det? :)
    5 år sedan
  • Perfekt
    Superb service. MYCKET bra pris.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, bra packat och väldigt god mailkontakt. Bra priser!
    5 år sedan
  • Bra
    Beställde på en söndag (30/8) och fick levererat på tisdagen efter. Vilket får anses som bra leveranstid.

    Nu var det tyvärr så att jag fick fel färg på kabeln jag beställt. Skickade mail via deras formulär på hemsidan på tisdagen och i tillägg ett mail til deras kundservice mail dagen efter, men har ännu inte fått något svar.

    Detta är enligt min mening för lång tid för att få ett enkelt mailsvar.

    Kommer att justera detta omdömet beroende på hur saken utvecklar sig.

    Uppdatering (3/9): Skickat ytterligare ett mail, men ännu inte mottagit något svar. Testade också att ringa några gånger under kvällen, men samtalen gick bara till en svarare som säger att dom är upptagna och att man ska pröva att ringa igen...

    Uppdatering (8/9): Fick idag tag på Hifi Huset via telefon och dom skal skicka mig en ny kabel utan att jag behöver returnera den gamla. Höjer omdömet något och höjer ytterligare när jag väl mottat varan.

    Uppdatering (16/9): Mottog idag den nya kabeln.

    Bekvämt att jag slapp returnera den gamla kabeln, men tog ändå lite väl lång tid och som sagt inte så bra på att svara på mail. Vid problem så rekommenderar jag att ringa!
    5 år sedan
  • Perfekt
    Mycket trevlig och smidig personal!
    5 år sedan
  • Perfekt
    Mycket trevlig personal:)
    5 år sedan
  • Mycket bra
    Kunnig o trevlig personal köpte även mina kablar där
    5 år sedan
  • Acceptabel
    Fick snabbt svar på min första fråga... Men när det kom till pris värka det värre. 1v och har inte fått svar inu.
    5 år sedan
  • Usel
    Ett betyg som har åkt lite berg och dalbana under min nuvarande beställnings livstid. Det började dagen efter att jag lagt min beställning (24/5) när man ringde upp mig och förklarade att en av produkterna ej fanns i lager, men var beställd sen 6 veckor tillbaka och skulle komma in senare samma vecka (enligt deras grossist). Man var mycket trevliga och jag var beredd att ge dem en 10:a om allt fortsatt så.
    Men det som började så bra har inte fortsatt så. Efter att upprepade gånger (4-5 gånger) skickat mail till deras officiella mailadress utan något som helst svar eller livstecken så ringde jag (17/6) och kollade vad de höll på med. De förklarade att de precis fredagen före (12/6) fått in den produkt som inte fanns inne och att paketet skulle gå iväg så snart som möjligt. Så blev också fallet, dock utan en produkt som de vid skickande upptäckte att de inte hade i lager trots att deras "lager visar att de finns". Man hade ju bara haft ungefär en månad på sig att kolla det. Men de övriga varorna kom dagen innan midsommar (alltid något!) och de övriga hade man bett grossisten skicka direkt till mig. När detta kommer ske vet jag inte ännu eftersom man på mailet jag svarade med (22/6) återigen underlåtit att svara och jag ska till och ringa och kolla imorgon igen (30/6).
    Varför ges då det låga betyget?
    Inte för den första väntetiden i och med att det var deras grossist som lovade något som hifi huset knappast kan påverka. Utan för att man inte svarar på e-post utan bara skickar e-post (verkar vara en enkelriktad e-post server) och för väntetiden på att min beställning ska bli komplett. Jag kräver inte mycket utan bara att man uppdaterar med ny status om en vara blir ytterligare försenad, speciellt om man säger att man ska det.
    OM (är inte så säker just nu) det blir en nästa gång betalar jag nog inte i förväg så att de verkligen bryr sig om att se om jag har fått alla saker. Men de är trevliga åtminstone.
    Uppdatering 2009-07-15
    För två veckor sedan (2009-07-02) gjordes en ny påringning där jag frågade om de hört något om när grossisten skulle skicka de två sista högtalarna. Personen jag pratade med hade antagit att grossisten skulle göra detta så snart som möjligt efter deras senaste samtal. Han skulle därför kolla upp detta och kontakta mig via de kontaktuppgifter jag angivit. Två veckor senare har jag fortfarande inte hört något och trots försök till kontakt via telefon uppemot tio gånger per dag den senaste veckan har jag fortfarande inte lyckats få tag på någon. Undermåligt. Tydligen ska man ha lite flyt för att vara nöjd med sitt köp här.
    Uppdatering 2009-08-21
    Efter ytterligare ett par påringningar fick jag i måndags (2009-08-17) så beskedet att "de skickas imorgon". Jag pratade inte med samma person som tidigare utan en ny person (han lät förvånad när jag nämnde att jag väntat i snart tre månader) som inte visste något om att grossisten skulle skicka högtalarna. De anlände på onsdagen och till slut efter nästan ett kvartal har jag hela min beställning hemma.
    Det ska mycket till innan jag beställer där igen.
    5 år sedan
  • Perfekt
    Har beställt tidigare av dom, utan några som helst problem, funkar till 100%, beställde en proson subbas stratego sub 12+
    den var slut överallt, men dom lyckades att skrapa fram ett ex till mig. kommer att handla där fler gånger rekomederas skarpt... dom hanterar reklamationer helt perfekt inget knussel eller sura miner, det är en butik som jag kommer att rekomendera till mina vänner och bekanta
    5 år sedan
  • Perfekt
    Snabb o smidig leverans
    5 år sedan
  • Perfekt
    Bra hemsida, bra utbud, bra service, bra rabatt, kunnig personal, Inget att klaga på direkt, Är egentligen en fysisk butik och inget nätlager, så det kan ta lite tid att få grejerna. Kommer absolut att handla där igen nästa gång.
    5 år sedan
  • Mycket bra
    Bra och snabb service, bra priser, personligt bemötande!
    5 år sedan
  • Perfekt
    Mycket bra webbutik där de "stora" aktörerna har mycket att lära.
    Snabb och bra information av Andreas innan köpet och fortlöpande bra info med kollinummer osv under hela vägen!
    5 år sedan
  • Knappt godkänd
    Buggigt ordersystem, paketet skickades till fel adress så jag fick åka 5 mil för att hämta ut det.

    Jag fick även en faktura med i paketet trots att jag hade förskottsbetalat. Det kändes obehagligt.
    5 år sedan
  • Hej!

    Jag beklagar så hemskt mycket angående felaktig leveransadress, jag såg det nu. Angående fakturan så är det Ditt kvitto/garantibevis på köpet. Vi har en rad om det på bladet. Vårt system kan bara skriva ut det så, så för att förhindra eventuella missförstånd så har vi med denna rad :=)

    Men hör av Dig om den fellevererade varan, så ska Du få någon liten passande kompensation för vårt fel :=)

    Mvh Andreas A