Sex fysiska butiker
Order innan 17:00 skickas
samma dag. (vardagar)

http://www.inet.se

Betalningsalternativ

Klarna
Swish
Visa
MasterCard
PayPal
Amex
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 17 år sedan
Detaljerad information Inet har fått betyget (9.54)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Dålig
    Uppdaterar tyvärr mitt betyg till en 2'a.

    Motivering:

    Dålig kundsupport, när företaget klantat till det ordentligt så är kompensationen obefintlig eller mycket liten. Jag fick mina datordelar skadade i en försändelse eftersom man inte packat försändelsen ordentligt (tunn wellpapp runt lösa kartongerna, inget emballag) det var visserligen bara originalförpackningarna som tog stryk. Trots detta ingen kompensation.

    Sedan läser man skräckhistorer på Sweclockers om hur personal på Inet monterat CPU kylare utan att ha tagit av skyddsplastfilmen från kylaren, killen får ett presentkort värt 300 kronor som plåster på såren. Skamligt om du frågar mig.

    Nej, Inet har gått från att vara ett litet passionerat företag som stred om kunderna och den hårda konkurrensen. Nu för tiden har de fått så mycket uppmärksamhet och pondus att det brister i kvalitet, med andra ord fenomenet "The fat and lazy cat" De rider mycket på sitt uppbyggda goda rykte. Synd.
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 3 dagar sedan )
  • Mycket bra
    Lite sen leverans (2 dagar) men helt förståeligt med tanke på att det är strax innan jul. Över lag väldigt nöjd :)
    5 dagar sedan
  • Perfekt
    Snabbt leverans och bra priser, helt perfekt.
    + Pingvinstänger ;)
    6 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra priser och snabb leverans.
    Har dock stött på ett par gånger att erbjudandet just försvunnit, eller att sakerna reas ut för -15% dagen efter, men det är nog svårt att komma ifrån...
    8 dagar sedan
  • Perfekt
    Perfekt, inget att klaga på alls.
    8 dagar sedan
  • Perfekt
    Har handlat hos Inet sedan 2009 för flera tusentals kronor. Aldrig något strul, alltid trevlig personal. Har haft två serviceärenden som utförts med bravur. Tack Inet för att ni finns och fortsätt kämpa!
    10 dagar sedan
  • Perfekt
    Snabb service, kunnig personal, bra priser!
    10 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställde på Black Friday från flera olika leverantörer.

    Inet.se var den enda som får högsta betyg på supersnabb leverans, kunnig personal på telefonen, enkelt att returnera eller boka om varor. Kommer handla här även om deras priser ibland är högre på vissa varor.

    Inet.se Kommer definitivt bli mitt förstahandsval framöver.

    Elgiganten, komplett.se gjorde bort sig totalt med sena leveranser, dubbelfakturering, utlämningsställe långt långt bort. Bara en massa fel.
    10 dagar sedan
  • Utmärkt
    dom är grymma
    10 dagar sedan
  • Utmärkt
    Smidig och snygg hemsida, bra service!
    10 dagar sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans, bra paketerat.
    10 dagar sedan
  • Perfekt
    snabb leveranse, perfekt
    10 dagar sedan
  • Perfekt
    10/10 leverans och kundtjänst
    11 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställde en ASUS RT-AC3200 AC3200 på fredag (em), hämtade ut paketet på måndag. Vad ska man säga, världsklass helt enkelt.
    Rätt pris på routern är som grädde på moset.
    Rekommenderas starkt.
    11 dagar sedan
  • Perfekt
    Dem skickar godis som Spel & Sånt. Mycket bra affärer :-)
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Otroligt snabba leveranser! Snabb respons om man har funderingar.
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans. Inga problem.
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Varit kund hos Inet i 7 år nu. Alltid fått ett bra service och bemötande om det varit något problem. Även priserna är konkurrenskraftiga. Definitivt mitt förstahandsval när det kommer till datorprylar och elektronik!
    12 dagar sedan
  • Perfekt
    Inte stött på en bättre service hos en webbutik!
    13 dagar sedan
  • Perfekt
    Mycket bra och snabb kundservice. Kan sin sak och har många lösningar på vid trubbel.
    14 dagar sedan
  • Perfekt
    Fungerade bra även om produkten inte fanns i lager. Priset fanns fortfarande kvar och jag sparade ca 400kr. Smidigt och är supernöjd
    15 dagar sedan
  • Perfekt
    Alltid handlat av Inet och alltid haft perfekt upplevelse av både snabba leveranser och superb support vid RMA. Ett annat plus är att deras priser är konkurrenskraftiga, tillsammans med övriga upplevelser så passar denna butik mig bäst!
    15 dagar sedan
  • Perfekt
    Service i världsklass
    15 dagar sedan
  • Perfekt
    Bara bara bra!
    15 dagar sedan
  • Perfekt
    Snabb frakt, beställde ett Oculus Rift mitt i natten mellan Torsdag-Fredag, fick det på måndagen.
    Definitvt nöjd.
    15 dagar sedan
  • Perfekt
    Fick hem ett defekt grafikkort en gång. Men det var supertrevlig support och gick supersmidigt att få ett nytt hemskickat.
    15 dagar sedan
  • Perfekt
    Varit Inet-kund i många år. De kanske inte alltid är billigast men den eventuella extra hundringen något kan kosta lägger jag mer än gärna på ett företag som jag kan lita på.

    De få ggr något blivit galet har jag inte haft något problem med vare sig support eller bemötande från deras sida. Alltid trevligt att snacka med dem.

    Det jag gillar bäst är de extremt snabba leveranserna.
    Och pingvinstängerna! :D
    16 dagar sedan
  • Perfekt
    Bäst
    16 dagar sedan
  • Perfekt
    Alltid snabb leverans, bra priser och bra produkter.
    18 dagar sedan
  • Perfekt
    Smidigt att beställa. Perfekt så här långt.
    20 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra, men supporten lämnar lite att önska.

    Uppdaterar då jag handlat mer. Grymt bra
    1 år sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Utmärkt
    Sortiment 8/10
    Frakt 10/10
    Priser 9/10

    Mycket bra butik!
    21 dagar sedan
  • Perfekt
    Bra service
    1 år sedan ( Uppdaterat: 23 dagar sedan )
  • Perfekt
    snabb leveranse, perfekt
    23 dagar sedan
  • Utmärkt
    Bra service, leveranstider och bemötande! :) Rekommenderas!
    24 dagar sedan
  • Perfekt
    Topp betyg.. trevlig och tillmötesgående personal som alltid har varit bra även om det vid några gånger funnits saker som behövts returneras.. Inte alltid de billigaste priserna fast jag värdesätter hellre bra support och får betala några procent mer för en produkt än att hitta det billigaste priset och bara ha runt-hörnet-garantier..
    27 dagar sedan
  • Perfekt
    Snabba leveranser, bra kund bemötande
    29 dagar sedan
  • Utmärkt
    Bästa butiken i Sverige!

    + Bra priser
    + Kunnig och hjälpsam support
    + Snabb frakt

    - Kan inte betala med swish
    - Mycket mindre sortiment än te.x webhallen.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Butiken jag köper mina datorprylar på!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Det är faktiskt ganska ofta som jag gör inköp på Inet. Deras sortiment är stort, de är pålitliga, deras kundtjänst är bra och de har helt acceptabla leveranstider.

    Om det fanns en butik som kunde ge sig titeln som Sveriges bästa datorbutik är det faktiskt Inet.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Inet har världens trevligaste kundtjänst. Bra priser och bra leverans.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Riktigt schysst butik, med bra priser, snabba leveranser, och en bra kundservice.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Snabbaste leveransen jag skådat men dock inte lägsta pris alltid. Vissa fysiska butiker verkar dessutom ha lite sketchy support/personal, folk som blivit nekade återköp när de fått ett måndagsexemplar osv.
    1 mån sedan
  • Usel
    Från att ha varit det företag jag trodde jag kunde lita på till att aldrig handla hos dem igen.

    Köpte precis en laptop för 13990kr (Asus UX501VW) varav jag redan dag ett upptäcker att den lider av coil whine (ibland kallat spoltjut) vid ett så skrattretande löjligt förhållande där det räcker med att jag scrollar i min webbläsare för att den ska börja fräsa och tjuta. Jag upprepar; Det räcker med att jag scrollar i min webbläsare för att den ska generera coil whine som hörs vid normalt avstånd såvida en inte är döv.

    Utan någon som helst belastning så ska inte en dator oavsett kretsuppsättning fräsa eller börja tjuta. Inte när en sitter med örat 20cm till normalt avstånd ifrån. Speciellt inte när en bara försöker läsa eller redigera text. Aldrig under mina 13+ år som jag byggt datorer och avverkat flertalet bärbara datorer har jag varit med om något liknande. Helt oacceptabelt.

    Dagen efter tar jag tillbaka den till butiken i Sisjön där jag vill lämna tillbaka den och få tillbaka mina pengar. För jag kan inte använda datorn när jag inte ens kan titta på en hemsida utan att få huvudvärk och bli galen av missljudet. Nattetid gick det inte ens att se en film utan att höra och störas av dess coil whine. Min sambo blir så pass irriterad att hen inte kan sitta bredvid när den drar igång. Har demonstrerat det för flera personer i min närhet och alla har skrattat när de hört och sett hur problemet uppstår.

    Av någon anledning vägrade de ta tillbaka den.
    -Det är en bedömningsfråga. Sa de i butiken.
    Absolut är det en bedömningsfråga, men eftersom detta är ett fel som för mig som konsument är väsentligt (framförallt en självklarhet att det inte existerar när jag betalat 13990kr för en dator som enligt beskrivning har de bästa materialen och komponenterna) så ska felet bedömas utifrån mitt perspektiv och ingen annans. Det står tydligt i konsumentköplagen så det spelar ingen roll om de i butiken inte hade hört det. Jag hör det. För mig är det väsentligt då jag inte kan använda den till det jag framförallt tänkt. Lättare programmering. Det är ett fel och vid ett fel har jag rätt till två saker; Välja att få en omleverans (ny dator direkt) eller häva köpet.

    -Det påverkar inte prestandan. Sa de då.
    -Döda pixlar på skärmen påverkar inte heller prestandan, men det räknas fortfarande som ett fel. Sa jag. Det har inte med prestandan att göra.

    -Men det har ett dedikerat grafikkort. Här avbröt jag dem och förklarar för dem att en dedikerad GPU inte är synonymt med spoltjut. I sådana fall hade alla datorer med dedikerade GPUer haft problemet. Aldrig förr har jag ens hört om någon som haft spoltjut för att de scrollat i sin webbläsare.

    Nu försöker de dra en vals om att alla datorer har detta spoltjut. Avbryter dem igen och berättar att det är en lögn. Det stämmer inte. De flesta datorer KAN få tendens till coil whine, men bara under vissa förhållanden. Då pratar vi när en dator belastas ordentligt och faktiskt får jobba lite. Eller om den har döende/dåliga komponenter och/eller beroende på nätuttagen den kopplas till.Enligt produktbeskrivningen så har denna modell de bästa materialen som kan användas som sagt.

    En bärbar dator som inte ens använder 2% av sin kraft som dessutom går på batteri ska INTE generera coil whine. Coil whine är för övrigt något som under milda förhållanden kan vara ett gott tecken på att komponenterna inte sitter som de ska eller att de kan vara påväg att dö som jag skrev tidigare.

    De går iväg och pratar för sig själva ett bra tag och kommer tillbaka och berättar att jag har två val.
    1. Skicka in den på service hos tillverkaren varav jag ska gå med på att eventuellt få betala en serviceavgift på 1300kr. För en dator jag precis har köpt för 13990kr?! Varför ska jag betala mer för att datorn har ett fel? De sa även att det kunde ta upp till en månad innan jag får tillbaka den.
    2. Göra en återbetalning där de bara vill betala tillbaka 90% av beloppet.

    Båda alternativen är fullständigt oacceptabla och strider mot mina rättigheter som konsument.
    1. Helt orimlig väntetid för min del. Jag behöver datorn i mitt yrke, men kan inte använda den då det är så pass påtagligt att inte ens kunna kolla en hemsida utan spoltjutet. Jag behöver den till lättare programmering. Jag betalar inte så mycket för att behöva vänta en månad på att få en produkt utan fel.
    2. Ska jag förlora pengar för att jag haft otur och har fått en dator med detta fel?

    Säger till dem att de får göra precis vad de vill med datorn, men jag ska antingen ha en ny eller alla mina pengar tillbaka.

    De vägrar. Konstigt nog så har jag i samma butik lämnat tillbaka fyra st grafikkort á 4000kr st på grund av just coil whine och då var det inga som helst problem. Fick fullt återköp direkt.

    Nu påstår de att datorn är brukad, men det var grafikkorten också i sådana fall. Coil whine är omöjligt att upptäcka om en inte får starta och testa datorn. Det går inte annars. Samma sak med t.ex. pixelfel på skärmar.

    Nu försöker de vrida på allt och påstår att jag köpt en tyst dator, men inte den tystaste som går att köpa. -Vad fan!? Ryter jag till. Det handlar inte om fläktljud. Inte en gång har det kommit på tal. Vad tar de mig för? Nu har jag stått och demonstrerat och talat kring ärendet i säkert 45min. Så fortsätter de påstå att alla datorer låter såhär, men då skulle de informerat mig om det när jag köpte den. Att de inte nämner det i produktbeskrivningen eller upplyser mig om det när det är så pass väsentligt och de tydligen visste det så är det enligt konsumentköplagen också per definition ett fel.

    Jag är känslig för höga frekvenser, men har aldrig varit med om maken om detta hos en laptop innan. Sa jag att jag byggt datorer i över 13 år?

    Den ena av de två jag pratade med erkände problemet, men inte den andra för han hörde det inte. Tydligen. Spelar ingen roll. För mig är det väsentligt då jag inte kan använda den under normala förhållanden och då är det utifrån mig bedömningen skall göras. Det är ett fel och jag ska ha en ny direkt för att de ska få chans att avhjälpa problemet. Fungerar inte det ska jag häva köpet och få tillbaka alla mina 13990kr.

    Det är inte för skojs skull som jag går och köper en dator för så mycket bara för att redan dag ett behöva packa ned och lämna tillbaka den dagen efter. Jag vinner inget på det. Jag tycker om datorn i övrigt och jag behöver den. Jag har inte lust att pendla till butiken i fråga för att försöka hantera ärendet. Det skulle inte innebära en oskälig kostnad för dem att skicka en ny som de redan har på lager och sedan skicka denna vidare till tillverkaren. Jag ska dock inte behöva lida eller betala för det.

    Känner mig sjukt sviken, illa behandlad och förolämpad när jag uppenbarligen vet vad jag pratar om.

    Kollade uttryckligen upp coil whine specifikt för denna modell, vilket visat sig vara väldigt vanligt varav alla som har problemet lämnat tillbaka och fått tillbaka det fulla beloppet.

    Enligt Asus kan jag dessutom även göra en så kallad DOA baserat på detta.
    Hur de kan gå från att i mitt tycke ha varit så bra till så sämst undgår mig.
    Aldrig mer.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Snabba leveranser och bra priser. Utmärkt, lättanvänd hemsida som ger intryck av ordning och reda.

    I de fall jag haft reklamationer har de skött det mycket smidigt.
    7 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Perfekt
    Finns inget att klaga på, snabb leverans, otrolig service och goda pingvinstänger :)
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bästa datorbutiken i Sverige! Snabb leverans, bra priser och riktigt bra kundservice! + Godis i paketen!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Finns inget dåligt att säga, +godis i paketet!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Riktigt snabb leverans på en Asus skärm som jag köpte! Godis i paketet också. En påse Nappar och en lakritsstång fick man med. Jag ska definitivt köpa ifrån Inet flera gånger.

    Mvh. En VÄLDIGT nöjd kund! ; )
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Väldigt bra hantering av mina beställningar. Håller vad de lovar.
    1 mån sedan