Tack för din röst!

Rösta på DataPryl.se i kategorin Datorer och Mobilt

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2014".
Är DataPryl.se en av dina favoriter?

  Rösta på butik Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets Nätbutik

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 4 år sedan
(data från 2014-11-27)
Detaljerad information DataPryl.se har fått betyget (5.14)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Fick notis om att ett par lurar jag vill ha hade sänkts hos datapryl.se

    Två dagar efter lagd beställning så får jag ett mail om att någon ändrat priset av misstag, men det tyckte jag är fult, för beställer jag något till ett pris så tycker iaf jag att shopen får stå sitt kast! DÅLIGT!
    1 mån sedan
  • Hej.
    Tyvärr har en av våra leverantörer skickat oss en felaktig prisfil & tyvärr gick din beställning igenom innan vi hann upptäcka detta.
    Du kan även se på prisjakt att just denna produkt sänkts väldigt mycket i pris några ggr tidigare.
    Vi ber såklart om ursäkt för det inträffade & kan erbjuda dig vårt inpris sån är 2670:- Inkl. moms & frakt.
    V.v. återkom om hur du vill göra eller om vi skall ta bort din order.

  • Perfekt
    Beställde en Audioengine D1 DAC. Sladden som följde med var för kort för att kopplas till min dator. Längre sladdar fungerade inte troligtvis eftersom DAC:en då inte får tillräckligt med ström.

    Jag mailade datapryl för att ångra köpet. Fick då prata med en som var väldigt kunnig som erbjöd en längre sladd som skulle fungera med DAC:en för att slippa returen. Dock var dessa sladdar för långa. Det slutade med att de skickade mig en USB-hubb med egen strömförsörjning. DAC:en kan du kopplas till min dator genom USB-hubben och få tillräckligt med ström.

    Är inget annat än nöjd med servicen jag har fått!
    3 mån sedan
  • Tack & välkommen åter.
    /Jonas

  • Perfekt
    Beställda en Kobo läsplatta på söndagskväll - med leverans till den fysiska butiken. På förmiddagen på torsdagen ringde personal från butiken personligen och berättade att varan kunde upphämtas.
    Väldigt personligt att ringa till en kund i denna digitala värld vi lever i.
    Bra pris, leveranskostnaderna kan man anse var något höga men ett stort utbud och bra priser annars.
    6 mån sedan
  • Tack & välkommen åter.
    /Jonas

  • Usel
    Bra priser, snabb leverans.
    Två av tre produkter var dock DOA. Trevlig kundtjänst som utan knussel skickade returfraktsedel så jag kunde returnera de trasiga varorna. De ringde även upp några dagar senare och sade att de fått returen och att det inte var några konstigheter med att de defekta varorna skulle bytas ut, den ena var dock slut i lager och skulle inte komma in på 2-3 veckor och de undrade om det gick bra om de skickade båda varorna då istället för att skicka två paket. Jag tyckte det var OK, men det var det sista jag hörde.
    Det har snart gått tre månader, och jag har inte fått några varor (som är betalda) och Datapryl har inte svarat på någon form av kommunikationsförsök sedan de ringde upp mig i början av december.
    9 mån sedan
  • Hej.
    Vi var i kontakt med dig förra veckan & hoppas nu att detta är löst.
    Det som har hänt är såklart helt oacceptabelt & vi tar fullt ansvar för detta.
    Precis som du skriver så skall en DOA lösas direkt, men tyvärr fick vi felaktig info från vår leverantör.
    Vi ska hitta ett sätt där du blir kompenserad, kontakta oss gärna igen om det är mer vi kan hjälpa dig med.

    M.V.H.
    Jonas
    DataPryl i Landskrona AB

  • Mycket bra
    ok
    10 mån sedan
  • Tack & välkommen åter.

  • Usel
    Beställde en fotoram som dom enligt hemsidan hade i lager. Fick ett mail att tyvärr fanns den inte längre. Ringde till dom och tog en annan som dom kollade att den fanns i lager. Tror ni inte att jag fick ett mail ett par timmar senare att den heller inte fanns.
    11 mån sedan
  • Hej.
    Tyvärr har den mänskliga faktorn varit framme både hos oss & vår leverantör.
    Vi ber om ursäkt att du blivit drabbad.
    V.v. återkom vilka krav du har så skall vi ta fram bästa möjliga till rätt pris så att du får det du önskar.

  • 2013-11-28 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Jättebra!
    1 år sedan
  • Tack & välkommen åter.

  • Dålig
    Priset både här på prisjakt och på deras egen hemsida var ganska lågt så jag slog till direkt. Fick sen ett mail att priset var fel och jag skulle få köpa en annan vara till reducerat pris eftersom jag inte ville köpa till det dyrare priset. Fick 30kr i rabatt..visst är det reducerat men pinsam rabatt.

    Vad säger konsumentköplagen om falsk prissättning? För även om det inte är säljarens fel (hur det nu kan vara så på deras egen hemsida?) så borde det vara priset som gäller..den smällen borde säljaren få ta.
    De får två stjärnor för att personen som kontaktade mig ändå hade hederligheten att ta bort min beställning.
    1 år sedan
  • Hej.
    Tyvärr var det en leverantör som hade fel i sin prisfil & varan fanns inte i lager & kommer troligtvis inte in mer.
    Som du ser här på prisjakt så var det fler butiker som råkade ut för detta & priset var så pass lågt så att man förstod att det var fel.
    Vi vill såklart bara ha nöjda kunder & skall försöka få leverantören att hjälpa oss så att du får ett bättre pris på annan vara.
    Vi får aldrig ta ett högre pris för en beställd vara men vi har alltid rätt att neka köp om något blivit fel.
    Du får gärna återkomma om det är någon annan vara du vill ha istället.

  • Bra
    Beställde lördagen den 5:e januari ett moderkort till ett bra pris. Varan fanns i lager.

    På måndagen fick jag ett brev om att moderkortet tagit slut och att butiken inte kan få tag på fler. Därför makuleras ordern och mina pengar ska ska återföras. Onsdag kväll den 9:e är pengarna fortfarande reserverade på mitt kort och moderkortet finns fortfarande att beställa i webbshopen, till samma låga pris. Litet plus för att det nu inte längre finns i lager. Minus för att lagerstatusen inte stämde och att återföringen av pengar tar tid. Märkligt att fortfarande sälja moderkortet när de inte kan få tag i fler.

    Uppdatering: Den 10/1 frågade jag om det var någon idé att lägga en ny beställning eftersom det fortfarande såldes och fick svaret att det gick bra att försöka för deras information var otydlig om varan utgått eller ej. Prövade på nytt men nu mot faktura och den 24/1 gick jag moderkortet. Fick dock ingen faktura i paketet eller via mejl så får höra av mig och fråga var den tagit vägen. I vilket fall bra av DataPryl att de fick fram moderkortet till rätt pris.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Perfekt! Helt enligt skolboken gällande service och snabbhet!
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Bra,snabbt,reko personal,,,, Betyg 8
    2 år sedan
  • Perfekt
    Jag köpte en Acer laptop ifrån Datapryl för några veckor sedan. Av produkten är jag positivt överraskad, men det är väl inte en kommentar av företaget. Hursomhelst, av Datapryl har jag ett mycket bra och seriöst intryck. Det blev visst lite problem med att få iväg leveransen först, men då jag kontaktat dem bad de vänligt om ursäkt, och betalade som kompensation frakten. Generellt är priserna även mycket låga. Kan garanterat tänka mig att handla därifrån igen. Tummen upp!
    2 år sedan
  • Bra
    Jag köpte en liten repeater härifrån. Bra pris men dyr frakt med tanke på storleken och leveranstiden (5 dagar) för en vara i lager. Jag bor 3 mil från deras lager, så man kan inte skylla på avståndet i alla fall... Hur som helst är jag ändå nöjd.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Var på jakt efter nytt tangentbord och ny mus, fastnade för ett märke som inte säljs av speciellt många butiker och Datapryl hjälpte till att beställa hem dessa produkter. Snabbt, smidigt och framförallt prisvärt. Hälsningar från en mycket nöjd kund.
    2 år sedan
  • Svar:
    Tack, välkommen åter!

    /Jonas

  • Perfekt
    Inga konstigheter. Beställde söndag, fick leverans tisdag eftermiddag. Riktigt bra pris.
    2 år sedan
  • Svar:
    Tack, välkommen åter!

    /Jonas

  • Bra
    Var med på prisjakt med lågt pris på HD - som de inte kunde leverera pga Thailandsproblemen. Dock korrekt info om detta ganska direkt - bra!
    2 år sedan
  • Svar:
    Tack, välkommen åter!

    /Jonas

  • 2011-04-12 - Notis: DataPryl i Landskrona AB (556838-3623) tog över verksamheten från Advanced DataKonsult & Service i Skåne (Enskild firma).

  • Perfekt
    köpte en oki mc350 av datapryl.se nästan 1000kr billigare än billigast här på prisjakt & är mycket nöjd.
    3 år sedan
  • Svar:
    Tack, välkommen åter!

    /Jonas

  • Detta omdöme är under utredning
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Full pott. Bra respons på frågor innan köp. Bra respons på leveransfrågor efter beställning. Snabbt levererat. Sjukt bra pris på NEC 271W. Helt enkelt en perfekt genomförd e-handel. Fortsätt så. Minus en stjärna för rörig hemsida.
    3 år sedan
  • Usel
    Beställde en vara. Kom den? Nej dom makulera den utan att kontakta mig med nytt mejl. Anledningen var att de inte kunde sälja varan för det priset. Det fick jag reda på först när jag ringde dom.
    Oseriös firma!
    4 år sedan


  • I fredags var det en leverantör som hade använt artikelnr som redan fanns på en del av sina produkter, detta medförde att vi hade några externa hårddiskar som låg ute för väldigt lågt pris.

    (priset var så lågt att det borde uppfattats som felaktigt)

    Detta var egentligen andra typer av produkter som fått felaktiga artikelnr, tyvärr ändrades inte detta förens på måndagen & då hade det redan kommit in cirka 200st beställningar.

    Vi valde då att makulera samtliga beställningar & häva eventuella skyddade belopp för dem som valt att betala med kort.

    Alla kunder som blivit drabbade ber vi kontakta oss för kompensation & allting är sedan länge återställt & vi kan bara be om ursäkt för det inträffade.

    Vi ber även om ursäkt att vi ej hunnit kontakta alla kunder, vi ville prioritera att felet rättades till & att kunderna fick tillbaka eventuella betalningar.

    Detta har redan kostat oss mycket tid & pengar & hoppas alla har förståelse med detta & att det aldrig händer fler ggr. Tyvärr är detta vanligt även i andra butiker.

    Vi är en liten aktör på marknaden & gör vad vi kan för att hjälpa alla våra kunder.

  • Dålig
    Långa leveranstider och dålig kundkontakt är främsta problemen. Ingen kontakt med kund vid ändring/makulering av order, det är något du tydligen får upptäcka själv när du väntar på varan.
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Beställning
    Något sen leverans.
  • Usel
    + Stort sortiment.
    - Otroligt länga leveranstider med lålog logistik. Ingen synkroniserad betalning/leverands
    Dälig kundservice.
    Jag beställde in processor för 17 dagar sedan och väntar fortfarande.Har skickat mail(fick svar efter en veka från Jonas), har även ringt butiken två gånger, men ändå inget resultat tills igår då jag fick ett spårningsnummer att söka efter mitt paket hos DHL?..vilket jag gjorde..UTAN RESULTAT!!!..Måste nu ringa DHL kundservice för att "kolla"
    Mitt råd. välj en mer kundinriktad butik ned säkrare/snabbare leveranser coh bättre service.SKÄRPING DATARPYL!!!!
    4 år sedan
  • Vi vill först be om ursäkt för att det blivit på detta viset.
    Vi skall såklart se över våra rutiner, men ibland går allting bara fel.
    Det finns inga ursäkter när vi gör fel men vi kan ge en kortare förklaring.
    Produkten du beställde är utgående & den levererades från en dansk distributör.
    Istället för att skickas direkt till dig så kom varan till vår butik & p.g.a. att det var en bulk produkt så fick vi packa om den & skicka till dig.

    Tyvärr hann vi inte få varan innan påsken & det försenade leveransen ytterligare.

  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Pga. långsam respons kan jag inte bedöma upplevelsen högre än 6/10.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fick min dator efter 5 arbetsdagar. Hade egentligen beställt datorn för avhämtning i butik. Fick dock den hemskickad gratis.
  • Ganska bra
    Beställning
    Varor på webblager kan ta lite längre tid att få beror på leverantör
  • Usel
    Skickar samma dag eller dagen efter, då sker leveransen med häst och vagn.
    6 år sedan
  • Vi öppnade en butik på ett köpcentra i Landskrona under 2008 & detta bidrog tyvärr att en del postorderkunder drabbades med lite längre leveranstider.

    Vi har nu omstrukturerat vår hemsida & valt bort produkter & leverantörer så att allting skall bli mycket bättre.

    Vi satsar under 2009 både lokalt & vår hemsida för att hjälpa så många kunde som möjligt.

    De som känner sig drabbade ber vi kontakta oss för kompensation.

    (Med reservation för förändringar utanför vår kontroll!)

    M.v.h.
    Advanced DataKonsult - DataPryl.se
    Jonas

  • Mycket bra
    Beställde en "Phillips Living Colors" under helgen och fick den på onsdagen, smärtfritt samt billigaste jag kunde hitta i Sverige. Utomlands för 50kr billigare kändes onödigt och riskabelt.

    +Bra priser
    +Snabb/normal leveranstid
    +Kan lätt följa paketets gång med kolli-ID

    -Tar ej kreditkort, måste ta en faktura eller förbetala via bank.
    -Inte världens snabbaste sida att ladda (nu är jag petig)
    6 år sedan
  • Ganska dålig
    Jag beställde varor som fanns på "webblager" och enl. telefon skulle kunna levereras på 1-2 dagar. Det tog 20 dagar! De har inget eget lager utan andra företag skickar direkt till dig. Samma produkt fanns 3 gånger med olika priser på webplatsen. Detta kombinerat med
    förskottsbetalning till bankgiro tog extra tid eftersom ordersumman till en början var oklar.
    Plus för ett par % rabatt på redan låga priser.
    Jag fick intrycket att inget hade hänt med min order utan att jag ringde/mailade och tryckte på för varje moment.
    Det enda positiva var låga priser och en flexibel inställning att fixa produkter och priser.

    Datapryl.se kontaktat mig och erbjudit mig kompensation:
    "Vi kan erbjuda dig alla varor du vill handla för inköpspris, samt rabatter på framtida köp."
    6 år sedan
  • Vi listar idag produkter från ett 20-tal distributörer från hela Norden för att kunna erbjuda så brett sortiment som möjligt.

    Vi har valt att skicka direkt från leverantören för att kunna erbjuda bästa pris & service utan några mellanhänder.

    Men tyvärr blir det ibland fel, vi har under sommaren & hösten haft problem med beställningar som innehåller flera olika produkter.

    Just i detta fallet så var det många faktorer som gjorde att leveransen blev försenad, bl.a. ändrade kunden sin order & det drog ut med betalningen, samt så blev en leverans försenad från en av våra leverantörer, vi tar såklart på oss allt detta & ber om ursäkt & kompenserar gärna kunden, vi kommer även under hösten att ändra om vår hemsida så att detta inte kan hända fler ggr.

  • Ganska dålig
    Jag lade en order på 6st produkter som fanns i deras "weblager". 4 kollin(DHL och Posten) och 17 dagar senare var ordern komplett. Värdelös service när man är van vid butiker som levererar lagervaror 1-2 dagar senare.
    Webbutiken visar att produkter finns i "weblager" fast de inte kan leverera.
    Ska man säga något positivt så är utbudet stort och betalningsalternativen många.
    6 år sedan
  • Vi listar idag produkter från ett 20-tal distributörer från hela Norden för att kunna erbjuda så brett sortiment som möjligt.

    Vi har valt att skicka direkt från leverantören för att kunna erbjuda bästa pris & service utan några mellanhänder.

    Men tyvärr blir det ibland fel, vi har under sommaren & hösten haft problem med beställningar som innehåller flera olika produkter.

    Just i detta fallet så var det många faktorer som gjorde att leveransen blev försenad, bl.a. ändrade kunden sin order & det drog ut med betalningen, samt så blev en leverans försenad från en av våra leverantörer, vi tar såklart på oss allt detta & ber om ursäkt & kompenserar gärna kunden, vi kommer även under hösten att ändra om vår hemsida så att detta inte kan hända fler ggr.

  • Acceptabel
    En hel del strul med leveransen.
    Dåligt med info angående förseningar.

    Dock löste det sig till slut och priset var bra därav medelbetyg.
    6 år sedan
  • Tack för ditt svar.

    När det gäller den produkt du beställde så listar vi allt direkt från leverantören.

    Just denna leverantör har sitt lager i England & kunde därför inte leverera direkt till privatperson.

    Vi kontaktade dig så att du hade möjlighet att ändra leveransadress.

    Då du inte hade tillgång till detta beställde vi hem varan & skickade den till dig från vårt lager.

    Tyvärr var det transportstrejk i Frankrike som påverkade leveranstiden & detta förklarade vi för dig.

    Vi var tydliga i våra mail & allting står i våra köpvillkor hur det fungerar.

    Varan du köpte var dessutom flera tusen billigare än närmaste konkurrent.

    Vi kommer under hösten ändra om vår hemsida så att detta inte skall kunna ske & ber såklart om ursäkt att du blev drabbad.

  • Bra
    Jag beställde en processorfläkt som, vid tillfället, bara fanns här. Eftersom jag behövde den snabbt brydde jag mig inte om priset.
    Dessvärre skickades inte fläkten på en gång. Så efter att jag ringde dom och frågade så skickades den faktiskt på en gång med annan leverantör.

    Jättebra och trevlig service!
    6 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde 3 diskar till min NAS, levererades snabbt, tyvärr var en disk defekt vid leverans. Tog kontakt med butiken som snabbt fixade en ny disk varefter jag skickade tillbaka den defekta. Mycket proffsig hantering av returen samt snabb respons och leverans. Rekommenderas!
    6 år sedan
  • Perfekt
    Kanonbra service och lätta att få tag i på telefon.
    Kändes seriösa hela vägen.
    6 år sedan
  • Perfekt
    Gjorde en beställning på bland annat en lite udda PSU. Tyvärr hade den utgått men dom ordande fram en annan som passade perfekt.
    Tyvärr var det fel på min CPU-fläkt jag beställde men dom skickade en ny utan problem.
    Jag tycker att dom verkligen har gjort vad dom kunnat för att hjälpa mig.
    Dom har svarat på mail och msn.
    6 år sedan
  • Acceptabel
    När man beställer från dem skickas många av varorna direkt från deras underleverantörer. Man får alltså vara beredd på att får flertalet paket på en enda beställning. Tyvärr får man heller ingen information under tiden vad som skickats och inte.
    I mitt fall kändes det också som om jag var tvungen att kontakta dem för att det skulle hända något, men det kan vara ett sammanträffande.

    Det tog ganska lång tid, men varorna kom fram tillslut. Ett sådant upplägg på försäljningen omöjliggör förstås högre betyg.
    6 år sedan
  • Hej & tack för ditt inlägg.

    Det är viktigt att vi får veta när vi gör fel så vi kan åtgärda detta.

    v.v. maila oss ditt ordernr så vi kan se vart vi brustigt.
    Finns såklart inga ursäkter när en kund blir drabbad, men en förklaring är att vi råkade ut för flera bedrägeriförsök under hösten, samt så har några leverantörer motarbetat oss p.g.a. påtryckningar från större konkurrenter.

    Vi försöker visa upp alla produkter från alla leverantörer, men tyvärr blir vi ibland motarbetade samt att tekniken inte fungerar 100%, men vi försöker alltid lösa det för kunden men i ditt fall har vi såklart brustigt, vi kompenserar dig gärna om du hör av dig.

    Vi skall även se över våra villkor & orderbekräftelser så att det står tydligt vad som gäller, jag blir själv vansinnig när det inte alls blir som man tänkt sig, en förrvirrad kund & en förlorad kund.

  • Dålig
    Best'llde en CM stacker samt 4-in-3-moduler. Betalade i förskott. Inga varor dök upp efter 2 veckor. Jag mailade då butiken varpå de genast skickade mina 4-in-3 moduler. Men inget chassi kom. Efter ytterligare tvåveckor skickade jag ytterligare ett argt mail varpå chassit genast dök upp. Skojarvarning på dessa! Man ska inte behöva kontakta butiken för att de ska skicka ens varor.
    6 år sedan
  • Tack. Vi tar såklart på oss allting & ber om ursäkt, vad kan vi göra för att få dig mer nöjd?

    Följande förklaring till varför det blev som det blev. vi valde att ta båda produkterna från samma leverantör för att göra det enkelt för dig, allting låg klart 3/10. vi fick senare besked att den ena varan ej skulle komma in i lager förens 23/10, då visade det sig även att den andra varan ej gått iväg, vi lade då beställning från andra leverantörer, tyvärr såklart alldeles för lång tid precis som du beskriver.

  • Mycket bra
    Bra priser, seriösa.
    6 år sedan
  • Bra
    Bra affär men bara förskottsbetalning.
    6 år sedan
  • Ganska bra
    En mycket bra webbsida, enkelt att köpa & hitta.

    Lång frakt (2 v) men detta pga jul & fel hos Posten som löste sig till slut.

    Säljare & kundtjänst med rak & ärlig kommunikation som uppskattas.

    (öppettiderna hittade jag till slut)
    6 år sedan
  • Bra
    Var statisfierat tillmötesgående då problem uppstod. Bra priser, men i mitt fal blev det fel.
    7 år sedan
  • Perfekt
    Beställde ett antal fläktar och kablar samt cpukylare. Allt kom fram ett par dagar efter ordern men cpukylaren missades på något sätt. Snabbt fixat efter jag påpekade detta. Fick det på posten ett par dagar senare. Mycket proffsigt hanterat. Rekommenderas varmt.
    7 år sedan
  • Utmärkt
    Lite klydd med mitt nummer så den kom två dagar försenad, annars bara bra.
    8 år sedan
  • Perfekt
    10 poäng! Jonas: En bra kille att handla av. Snabba svar på mail och telefon. Samt mycket bra priser.
    8 år sedan
  • Utmärkt
    Inga problem alls. Fick 2% rabatt efter att ha mejlat och frågat efter "Prisjakts-rabatt". Om man skall kritisera något så är det endast småsaker: 1. Endast bankgirobetalning finns. 2. Ingen info om "leveransstatus". Fick mejla och fråga efter hur det låg till och först då fick jag, inom loppet av några timmar, reda på postens kolli-id.
    8 år sedan
  • Perfekt
    Jonas The Man....keep going Jonas
    8 år sedan
  • Mycket bra
    Gick bra att beställa projektorn där i alla fall.
    8 år sedan
  • Perfekt
    Billigt och god service, vad mer kan man begära?
    8 år sedan
  • Bra
    Lite dåligt med information under leveransen, fick tex inget id som kunde spåras, inget mail när produkten gått iväg. Annars fungerade det smidigt.
    9 år sedan
  • Mycket bra
    Fick sjukligt bra pris...lång under bästa på prisjakt/pricerunner...
    Bra, snabb komunikation via mail..
    Lite irriterande med förskottsbetalning men det kan man leva med... :-)
    9 år sedan