365 dagars öppet köp
30 dagars prisgaranti
Fria byten & returer

http://www.xxl.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information XXL Sport & Vildmark har fått betyget (5.71)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Utmärkt
    Sortimentet är mycket bra. Har handlat i butik många gånger och alltid blivit nöjd, har fått kvalitativa produkter till bra pris. Särskilt nöjd är jag med cyklarna, där det ingår möjlighet till gratis service av kunnig och vänlig personal.
    5 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Letade länge efter en Mtb i bra prisklass,fanns många men XXL hade det bättre Shimano växelpaketet.Därav mitt köp
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbt och enkelt
  • Usel
    Beställning Leverans
    Riktigt uselt. Det kom en annan färg på jackan än den jag beställde!!! ser helt annorlunda ut än på den bilden som fanns när jag beställde jackan. sen levererades det något som bara liknade den!!!!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Helt nöjd !
  • Usel
    att stå i kassa över 1 timme och 2 gånger är ett hemsk kännsla grund av butik personalen kunde inte skanna en rabatt check , fick åka till xxl Barkaby 2 gånger och ville använda checken som xxl själv har skickat till mig men tyvärr ingen kunde skanna den fick åka dagen efter igen men samma skit igen, personalen får lön och dom skiter i om hur länge du väntar i kassan. att vänta cirka 3 timmar är en bra anledning för sluta handla där längre. och skicka ingen jävla checker till folk
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Perfect.
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Det var sjukt förvirrande hur man skulle göra för att betala med kort och inte faktura. Känns som Klarna försöker lura en att bli fakturakund. Släpp Klarna, de gagnar ingen. Blev tvångsansluten till konto på xxl samt automatiskt anmäld till nyhetsbrev utan möjlighet att klicka bort. Lägg ner!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Supersnabba
    Nöjd
  • Ganska dålig
    Beställde ett skidpaket på rea från XXL. Själva beställningen från hemsidan fungerar enkelt och smidigt. Ett mail kom relativt snabbt att paketet skulle skickas.
    Men vid skrymmande paket gick det endast att välja hemleverans, vilket betyder dyrare frakt (200kr i detta fall) samt att man måste passa fraktbolagets tider. XXL använder BRING, som måste vara Sveriges långsammaste fraktbolag! Det skall ju inte ta 11 dagar att skicka ett paket i Sverige! = Värdelöst!
    Nä tyvärr XXL, det hade blivit högre betyg av mig om leveransen varit snabbare.
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Känner mig fruktansvärt lurad rean endast i helgen beställer på måndag morgon. Om jag väntat till tisdag hade jag tjänat 1000 kr. Tycker nii kan bjuda på vallningen. Skulle kunna återföra köpet och gå till butiken och tjäna 1200 kr. På samma utrustning.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Perfekt o bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Finns inget att klaga på. Alltid snabba leveranser.
  • Utmärkt
    Har beställt ett flertal varor från XXL. Leveranserna har fungerat utan anmärkning och produkterna har hittills alltid varit de jag beställt och felfria.
    Priserna skall jämföras med övriga på marknaden och inte med de "normalpriser" som anges på hemsidan. XXL försöker med samma uttjatade trick som många andra och anger ett normalpris som nog aldrig någon sålt en enda vara till. Detta är nu så spritt att jag inte betraktar det som en betydande nackdel.
    3 mån sedan
  • Dålig
    La en beställning för några veckor sedan.
    Frakten fungerade långsamt men fint men varan var inte riktigt det som beskrevs i specifikationen.

    Skrev till kundtjänst och fick efter en veckas väntetid ett svar.

    Tyvärr åtgärdade de inte felskrivningen i specifikationen.

    Jag har valt att reklamera varan.
    3 mån sedan
  • Usel
    Uppdatering: jag skickade tillbaka min pulsklocka för nästan 2 månader sedan. Nu visar det sig att den bara blivit liggande hos xxl och först nu skickats till tillverkaren.

    Kundtjänsten svarar inte på mail och går inte kontakta på annat sätt så jag sänker från 10 till 1. Rekommenderar att ni litar på allt negativt som skrivits om XXL, det gjorde inte jag.

    Lite orolig när jag beställde efter alla negativa kommentarer, men efter två dagar hämtade jag ut produkten. Klockrent!
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Ganska bra
    Jag beställde en cykellampa och en kniv. Jag fick efter ett halvt dygn ett mail där det stod att paketet var på väg och jag fick också ett sändningsnummer.

    Kollade numret efter någon dag och det fanns inget paket med det numret så jag kontaktade kundtjänst.
    De lät meddela att paketet inte var plockat än men att det skulle bli plockat under dagen och skickat senare.

    Jag vände mailet med frågan varför de låter påskina att de skickar paketet dagar innan de verkligen skickar det men fick inget svar av kundtjänst.

    Slutsats: Bra pris på bra produkt men de far med osanning gällande när paketet går iväg.
    Det var också oklart vilken fraktfirma som användes. DHL skulle det vara men koden gick till Bring. Det var dock DHL som levererade i slutänden.
    Det hela var mycket märkligt.
    3 mån sedan
  • Mycket bra
    har fungerat mycket bra förutom att leveranstiden är något lång.. borde byta till posten istället för bring
    3 mån sedan
  • Ganska bra
    Mycket lång svarstid på mail (enda kundservice som finns), något lång leveranstid av varor. Returer tar onödigt lång tid.
    3 mån sedan
  • Usel
    Fick inte pengarna tillbaka på en pressen som jag ville återlämna även om jag visade upp kvitto.
    3 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Snabb leverans från XXL som tyvärr Bring strulade till så det tog en dryg vecka att få grejerna
  • Mycket bra
    Aldrig handlat på XXL via webbshop, men i deras varuhus, vilket funkar bra, brukar vara billig kunnig personal
    3 mån sedan
  • Usel
    Letade efter en stav åt min dotter, via Prisjakt. Enligt Prisjakt skulle XXL vara billigast, men det visades inte vara samma typ av stav! Håll koll om de försöker luras med flera saker!
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Har ej levererat varan
  • Usel
    Beställning Leverans
    XXL använder Klarna som sin vana trogen skickar ut bluff-fakturor och extra avgifter.
    Jag valde kortköp, knappade in allt korrekt, sedan kollade jag tyvärr inte kontoutdraget och tydligen gick aldrig betalningen igenom (klarna har väl riggat det så).
    Sedan följer det vanliga, påminnelseavgift, ränta, hot om inkasso i första brevet.
    Använder några seriösa företag Klarna fortfarande? Skandal. XXL? De svarar inte på mail.
  • Perfekt
    Otroligt snabb leverans. Får sakerna dagen efter.
    4 mån sedan
  • Bra
    Enkelt att beställa, snabb leverans. DHL är inte så smidigt för min del (och de brukar inte vara lika snabba som posten) men det beror ju på var jag bor. Enda nackdelen jag sett med XXL är att de fuskar med höga "ordinarie pris" för att kunna locka mig med stora skillnader i % i sina reklammail (vilka är många). Det här pysslar ju många med, och prisjakt hjälper mig lätt att se igenom det...
    5 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Dålig
    Bra priser ibland. Oftast varor som bara xxl har med prissänkningar i fantasiklass.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Bra
    Bra sortiment men lite väl stort och opersonligt.
    Priserna är ok men inte så man åker extra omväg för att handla där.
    5 mån sedan
  • Mycket bra
    Jag måste tyvärr stämma i kören; deras fysiska butiker är fantastiska med ett enormt sortiment, men däremot är deras e-handel rätt usel jämfört med konkurrenterna.

    När jag beställde så fanns allt i lager och skulle skickas på 1-7 dagar, efter en dryg vecka så hade det inte hänt någonting med orderstatus ("registrerad") och jag får inget svar på det enda sätta sättet att kontakta kundservice, via mail.

    EDIT: Jag har nu fått kontakt med XXL och det visar sig att en av de artiklar jag beställt (några innebandybollar) var slut i lager vilket gjorde att hela ordern fastnade. Kundsupporten har dock uppträtt exemplariskt och svarat och agerat snabbt och sett till att övriga grejer skickats. Jag hoppas att de gör något åt att ordrar fastnar när en enstaka artikel saknas, jag ser att jag inte är den enda som råkat ut för detta. Ett tips är att direkt efter order maila XXL kundsupport för att säkerställa att alla artiklar verkligen finns i lager.
    5 mån sedan
  • Mycket bra
    Kvalitetsprodukter till väldigt bra priser.
    Snabb leverans.
    5 mån sedan
  • Usel
    Beställning
    Blev fruktansvärt besviken när jag kom till en XXL butik och upptäckte att skorna som bara såldes ensast för en kväll för 699kr... kostar 599kr i butiken!!!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Dunjackan jag köpte vad hur fin som helst , jag bugar och bockar
    MVH. Janne Wedin....
  • Utmärkt
    Inga problem. Smidigt och smärtfritt. Konkurrenskraftiga priser. Kunde reklamera och byta produkt jag köpt på deras sajt, i butik. Stort plus!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 6 mån sedan )
  • Mycket bra
    Beställning
    Cykeln jag beställde blev restnoterad, men blev erbjuden en bättre till samma pris. Enda att anmärka på är att svarstiderna mot kundtjänst är väl långa, men det är de medvetna om och upplyser om så det var inget större bekymmer.
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Dåligt att man är bunden till att ha en svensk mobil för att kunna genomföra köpet. Borde kunna fixa åtminstone nordiska mobiler.
  • Usel
    Beställning
    Fysisk butik har bra sortiment men online butik och support är under all kritik. 1 vecka mellan svar och en dumförklaring av kund på något som fortfarande inte stämmer är KASS!
    Och ska ni erbjuda en rabatt på något annat ur ett urplockat sortiment så kan ni väll åtminstonde erjuda samma rabatt...
  • Usel
    Gjorde tyvärr misstaget att beställa från XXL igen. Fina priser, men kundservicen är så pinsamt dålig!

    Uppdatering:
    1 av 2 kollin har dykt upp 13 dagar efter beställning av varor som fanns i lager. Får inte tag på kundservice. Nej nu ger jag upp. Beställt ca 4 ggr från detta ställe, och det har strulat varje gång! Jag har aldrig beställt något online från ett sämre ställe:
    Ett gott råd: Beställ inte från detta ställe. Framförallt inte om det är nåt som du kanske behöver hjälp med:
    2 år sedan ( Uppdaterat: 7 mån sedan )
  • Ganska dålig
    Omöjligt att få tag på kundtjänst. De har gett upp med att ge kundtjänst över telefon och via epost så tar det flera dagar att få svar och på facebook messenger så verkar de numera ignorera en.

    Min beställning skickades till fel adress och felet har inte åtgärdats än efter snart tre veckor.
    8 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Dålig
  • Dålig
    Handlar alltid sportartiklar på XXL:s fysiska butiker då de har ett fantastiskt sortiment och oftast överlägsna priser. Av olika anledningar råkade jag nu handla på webben och där brister det rejält. Dels är leveranstiderna ett skämt (7-21 dagars leveranstid är inte OK 2015) och dels får man mycket märkliga emailuppdateringar så det är omöjligt att förstå om beställningarna gått fram eller ej. Jag gjorde två beställningar samma dag och den första beställningen kom fram efter ungefär en vecka. Den andra beställningen fick jag inte ens någon orderbekräftelse för och tänkte att den helt enkelt inte gått igenom. Blev då lite förvånad över att få ett sms från utlämningsstället att jag hade ett paket att hämta tre veckor senare! Paketet innehöll då 2 av 3 beställda varor så jag försökte då få reda på var den sista varan tagit vägen. Efter två veckors mailande och telefonerande utan resultat åkte jag istället till den fysiska butiken som fixade fram den sista varan utan omsvep.

    Jag kommer att fortsätta handla på de riktiga butikerna men kommer aldrig någonsin igen att handla i deras webbutik. Jag tror tyvärr att de själva anser att webbhandeln endast är ett sätt för dem att synas online och att de sköter detta lite med "vänsterhanden". Tyvärr sådrar ju detta ner helhetsintrycket av dem som seriös sporthandlare.
    9 mån sedan
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Det är nästan uteslutande känslan av att bli ignorerad av kundtjänst som drar ner betyget. Annars är det helt OK.
  • Mycket bra
    Har beställt en cykel, skor, kläder m.m från XXL vid flera olika tillfällen och jag tycker att det har fungerat bra.
    Handlar ju speciellt här pga priserna kan vara riktigt jävla bra ibland.

    Har gjort en retur då jag behövde en storlek mindre i ett par skor det tog 2 veckor från jag skickat skorna till dom nya kom med posten vilket är helt för lång tid i min mening. Så håller med resten av talarna här nedan att returerna inte riktigt fungerar som dom ska.
    Men bryr man sig inte om att vänta lite extra om man behöver returnera så har jag inte hittat några problem med XXL.
    Kommer fortsätta beställa här även i framtiden.
    10 mån sedan
  • Ganska dålig
    Beställning Leverans
    Frakt till "närmaste serviceställe" innebar att paketet hamnade i en liten tobaksaffär 3 mils resa t or. Det blev väldigt dyr frakt.
  • Perfekt
    Beställning
    Är mycket nöjd. Stod ca 4dagars lev när jag beställde. Varorna kom på 2arbetsdagar
  • Ganska dålig
    XXL är ett bra exempel på hur man inte driver effektiv e-handel.

    Finns produkterna i lager så funkar allt ganska bra och leverans sker.

    Om något inte finns i lager så händer ingenting. Jag fick vänta i två veckor utan ett knysst från XXL. När jag kontaktar företaget får jag veta att det berodde på att 1 av 10 varor var restnoterad och skulle komma in två månader senare. Jag ber då om leverans av de varor jag beställt, men det går ytterligare ca två veckor innan leverans sker.

    Bra priser på kampanjpriser med fundera igenom ordentligt innan du beställer: har du tid med långa väntetider och dålig kundservice när problem uppstår?
    11 mån sedan
  • Acceptabel
    Jag har gjort 3-4 beställningar de senaste två månaderna. Returer och byten har fungerat utan problem. Jag har inte haft några reklamationsärenden. Återbetalning/ersättningsplagg har behandlats efter ca en vecka.

    Svar med epost har dröjt 2-3 dagar och har för det mesta varit ganska bra. Ibland verkar kundtjänstpersonal inte ha bemödat sig med att ta till sig korrespondensen utan har upprepat ett liknande svar som skrivits av dem tidigare. Ett kommunikationsproblem som lätt skulle avhjälpts under ett telefonsamtal, men kontaktmöjlighet per telefon finns inte.

    Avsaknad av kontaktmöjlighet per telefon leder mig att tro att XXLs ledning verkar tro att positionering som lågprisbutik är ett substitut för bra kundtjänst (ej unikt för dem), eller åtminstone en beräknad risk de är villiga att ta. Ett substitut för god kundtjänst kan det dock aldrig bli, särskilt om man skulle ha ett reklamationsärende. Som potentiell kund ställs man istället inför ett avvägande; om man är villig att ta risken och ansvaret för att göra affärer under sådan omständigheter. Att tvingas till ett sådant avvägande är knappas förenligt med att inge kunder trygghet, men det kanske inte heller inte avsikten.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 11 mån sedan )
  • Acceptabel
    Beställde en cykel som kom delvis monterad. Fick inte med någon instruktion för hur resten skulle monteras ihop, så fick titta på bilder och utgå från dem. Vissa delar var dessutom skeva och jag var tvungen att rätta till dem för hand.

    Valde att betala med faktura. Väntade på att denna skulle komma via antingen e-post eller brev, men den kom aldrig. Ungefär 2-3 veckor senare kom dock en påminnelsefaktura med en påminnelseavgift, så var tvungen att betala en påminnelseavgift på något jag aldrig ens fått en chans att betala till att börja med. Hade inget annat val än att betala denna påminnelseavgift eftersom jag inte ville att ärendet skulle gå över till inkasso. Blev besviken.
    11 mån sedan
  • Dålig
    Sveriges SÄMSTA hemsida! Beställning finkar varken med chrome, firefox eller safari. Funkar endast med IE för mig.
    11 mån sedan
  • 2015-04-30 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Recensionen baseras på den enda beställning jag gjort.
    Var först tveksam efter att ha läst diverse recensioner men valde ändå att beställa min Garmin Forerunner 620 från dem då det var så stor prisskillnad till näst billigaste.

    Har faktiskt inget att klaga på, beställningen var enkel och tydlig.
    Valde faktura eftersom jag inte känner till företaget och därmed inte vill betala i förväg.
    Beställningen gjordes en torsdag eftermiddag och jag hade varan i hand på måndag eftermiddag så leveranshastigheten kan jag inte klaga på.
    Enkelt och tydligt att följa paketet via kolliid och en länk man får bifogad som del av leveransrapporten.

    Nu har jag inte behövt kontakta deras support så det kan jag inte kommentera. Skulle jag behöva det får jag uppdatera recensionen.
    1 år sedan