365 dagars öppet köp
30 dagars prisgaranti
Fria byten & returer

http://www.xxl.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information XXL Sport & Vildmark har fått betyget (4.43)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Utmärkt
    Kanonbra, både på webben och i butik.
    Snabb leverans, bra priser och en trevlig och bra kundtjänst. Fri retur!
    3 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Instämmer med flera föregående omdömen. Ger högsta betyg i fysisk butik, men mitt senaste köp i webbutik var en usel upplevelse. Dels fick jag inte priset som nyhetsbrevet sa, det blev 10 % dyrare. När jag sedan kontaktar kundservice får jag inget svar tillbaka trots upprepad kontakt. Jag har fått min beställning (efter ganska lång tid) och är nöjd med produkterna. Men känner mig lurad på priset och ingen respons från kundservice.
    5 dagar sedan
  • Dålig
    Att handla i varuhuset går helt ok.

    Men nätbutiken är ett skämt. Jag ångrade en order jag lagt. Försökte stoppa den direkt efter jag lagt den. Fick ett kvittensmail att de mottagit mitt ärende omedelbart.

    Sen inget.

    Förrän nästa dag, då kommer ett mail att mitt paket är på väg.

    Vilket givetvis också är en lögn, eftersom endast förhandsaviseringen registrerats.

    Nu är XXL iofs inte ensamma om att försöka skeppa varan hellre än att stoppa ordern. Men det skapar ju jobb för alla parter, och en del kostnader för XXL som måste bekosta frakt och returfrakt pga att de har en oduglig kundtjänst.
    11 dagar sedan
  • Perfekt
    Jag har alltid fått bra bemötande i både butik och på nätet. Fantastiska priser när det är kampanjer och rejäla villkor med 365 dagars öppet köp, inget krångel när det gått fel och matchning av priser när man råkat köpa sånt som senare kommer på kampanj.
    13 dagar sedan
  • Ganska dålig
    Ganska bra butik egentligen men... Deras upprepade lögner om ord. pris stör mig väldans. Mkt få av deras reapris är lägre än andras butiker ordinarie pris. Deras "vanliga" priser har bra pris, så varför förstöra allt med att fuska med ordinarie priset?
    14 dagar sedan
  • Utmärkt
    Min första kontakt med kundtjänst har varit positiv med snabbt svar på mejl. Fick mina kängor 2 november, dvs. två dagar efter beställning. Nöjd hittills.
    Erbjuder ett års öppet köp samt gratis retur.
    1 mån sedan
  • Usel
    Usel kundservice, ej fungerande cykel under hela säsongen och inga delar finns, det ligger på mig att bevaka reservdelarna som inte ens finns med på hemsidan.

    Ångrar verkligen mitt köp, borde satsat på riktigt cykelmärke ist.
    1 mån sedan
  • Ganska dålig
    4 dagar efter jag lagt ordern så hade jag fortfarande inte fått en orderbekräftelse. Däremot så låg det en sådan på deras hemsida.Nån avisering hade ej heller utgått till mig när beställningen skickades till Bring.Dubbelt belopp hade reserverats på mitt bankonto. Fast jag hade bara lagt en order och det på en vara.28 maj las ordern.31 maj fick jag muntligen besked av kundtjänst att varan skickats samma dag.Ett email med aviseringen skickades av josephine på kundtjänst 4minuter efter avslutat samtal. xxl skall tacka sig själva lyckliga för att dom har en sådana bra medarbetare och kundtjänst... för er internethandel uppvisar så stora att brister att det är svårt att tro att det är xxl jag skriver om.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Bra
    Beställde en Fällkniven F1 via hemsidan med uthämtning på butik under deras "vännerdagar" då jag inte hade tid att besöka butiken. Beställningen fungerade smidigt, betalning via internetbanken och fick leveransbekräftelse i mobilen som jag bara visade upp i vildmarksdelen för att hämta ut varorna.
    2 mån sedan
  • Usel
    var in i butiken i Luleå tänkte köpa ett jakt ställ
    hade sett pris på det på nätet
    gick på jaktavdelningen och började leta dåligt skyltat var det om man skulle köpa hela stället bara stycke pris fanns på det mesta och alla jackor hängde så högt upp så man ej kunde kolla bra på dessa
    så jag stod och klämde och kände och tänkte det kommer nog någon och hjälper mig snart men nej efter jag stått där i mer än 30 min så gick jag såg 3 st som jobbade där 1 som hjälpte kund med optik sen 2 tjejjer som fyllde varor endast detta var strax efter kl 2 på en vardag så många kunder fanns ej heller skandal tycker jag
    3 mån sedan
  • Usel
    Obegripligt usel online-tjänst 2016!

    Beställde en snarlik cykel till bra pris via online-tjänsten den 7 augusti. Då fanns 8 cyklar i lager. Utlovad leverans inom 1-4 dagar.
    Snabb orderbekräftelse.
    Läser stegvis att de har fördröjda leveranstider pga att de uppgraderat sitt affärssystem.

    Får den 16 augusti besked att de inte leverera, men att Klarna kommer att återbetala inom 1-2 veckor.
    De erbjuder också viss rabatt på andra cyklar (gissningsvis som kompensation för deras slarv).
    Jag återkommer direkt via enda sättet att kontakta dem (kundservice@xxl.se), dåligt då de klantat så rejält. Borde givetvis ge en direktkontakt.

    Har idag 18 augusti inte fått svar, så har mejlat en påminnelse.
    Försökte också ringa min lokala butik, men de meddelar automatiskt att online-frågor hänvisas till mejladressen.

    Fortsättning följer...?
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Riktigt usel upplevelse, har betalt cyklar den 29 juli och pengarna är dragna från mitt kort. Nu får jag besked att ni inte kan leverera och pengarna är fortfarande inte återbetalda. Under all kritik hur ni hanterar era kunder. Jag kommer passa mig för att göra köp hos er framöver.
  • Usel
    OBS! Detta omdöme gäller onlinebutiken. Har aldrig haft några problem med deras fysiska butiker och dit återvänder jag gärna!

    Beställde en cykel på rea. Denna cykel sades då finnas i lager, vilket den också gjorde så sent som fyra dagar senare. Sedan försvann den spårlöst från hemsidan. Under tiden hände ingenting med min order. Ytterligare fyra dagar senare får jag ett mail om att cykeln hade varit slutsåld när jag beställde den, och man erbjöd mig då en ersättningsvara med sämre specifikationer för 700:- mer än den jag försökt beställa, och att jag behövde återkomma inom 7 dagar för att min order inte skulle bli makulerad. Jag svarade då att det inte var intressant men om de kunde erbjuda en annan cykel för samma pris så kanske det kunde vara intressant. Sedan dess har jag inte fått något svar, min order har inte blivit makulerad och det har fortfarande inte hänt något med den. Det är snart fyra veckor sedan jag lade beställningen. Helt otroligt dålig hantering av ett så stort företag som XXL.
    4 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Otroligt bra priser, otroligt obefintlig kundservice.

    Kundservice nås endast via mail och det kan i värsta fall ta en vecka eller mer innan man får ett kort svar. Kanske är det därför de erbjuder 365-dagars öppet köp. De hinner inte annars.

    Ska man returnera något så är det bättre att uppsöka en fysisk butik, där allt fungerar friktionsfritt.
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Ingen vara ännu, lögner och extremt dålig kundservice. Tyvärr bottenbetyg.
  • Usel
    I princip omöjligt att kontakta kundtjänst via mail, väntetid på flera veckor.

    Faktura skickas direkt, även om ingen produkt har skickats!
    Man hänvisar leveransfrågor till Bring, men Bring måste ju ha en produkt att skicka för att kunna svara på sådana frågor!

    Ursäkten är hög belastning, det finns ju ganska lätta lösningar på detta....

    Snabba tips till potentiella kunder, åk till butik och köp din produkt! Be till högre makter att du sedan slipper garantiärenden eller tvingas till annan kontakt med kundtjänst!

    Finns ett sätt att få kontakt med en representant från XXL och det är via deras Facebooksida.
    Gå gärna in där och skriv några rader om dina upplevelser, positiva som negativa!
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Ingen produkt, fakturerat, omöjligt att få kontakt med kundtjänst!
    Låt dig inte luras av att det är ett stort företag, det utnyttjas och du som kund hamnar i klämm!
    Mitt tips, handla i butik och be till en högre makt att du slipper garantiåtgärder!
  • Usel
    Varorna ska skickas inom 1-4 dagar. Har inte fått någon kommunikation alls efter fem dagar (dock tre om man räknar bort helgdagar, men enligt deras information skickas varorna mätt i dagar - och leveransen mäts i arbetsdagar).

    Jag gjorde även en förfrågan förra veckan till deras kundtjänst, som ännu inte har besvarats, generellt om hur leveranserna aviseras.

    Det finns inget sätt att kontakta dem, förutom e-post (som de inte svarar på). Om de inte kan svara på över 24 timmar borde de ha ett ärendesystem så att det går att se att ärendet inte har kastats bort. I det automatiska svaret från kundtjänst ingår inte ens ett ärendenummer.

    Om varorna tar längre tid att skicka, vore det acceptabelt - förutsatt att jag informerats om hur lång tid det tar. Gärna innan den tid de gett löpt ut. Troligen är det något de måste känna till tidigare och ha någon idé om hur lång tid förseningen är.
    På nån liten undersida någonstans har de ett litet meddelande om att leveranser eventuellt kan ta längre tid än normalt, väldigt ospecificerat och inte tydligt för kunder som beställer.

    Man får ju anta att de kan justera leveranstiderna som visas vid produkterna relativt enkelt via sitt datorsystem. Med ett spann om 1-4 dagar (som står nu) får man väl anta att 3 dagar vore lite längre än normalt.
    Om de inte har lyckosiffror angivna och aldrig har levererat en vara inom 1 dag, utan bara skriver det.

    Det känns väldigt osäkert att vänta på en butik som inte håller sina löften och inte går att kontakta....
    4 mån sedan
  • Utmärkt
    Handlade i butik tidigare idag och det var en mycket trevlig visit: kunnig personal som gärna kom med tips och de har ett stort utbud för att ge en ClaesOhlson-känsla fast för sportprylar.

    Rekommenderar XXL, åtminstone deras butiker som dessutom har mycket konkurrenskraftiga priser.
    4 mån sedan
  • Usel
    HANDLA INTE PÅ XXL.SE! Det går tyvärr inte att ge sämre betyg än 1 för precis som en del andra har jag inte fått det jag beställt och paket har försvunnit på vägen (Bring i Jönköping är usla). Det går heller inte att få tag i XXLs kundtjänst.
    De har haft sina två chanser och över en månad på sig så nu har jag tröttnat. I morgon kommer jag att göra en polisanmälan för bedrägeri. Det finns inget annat ord för det de sysslar med.
    4 mån sedan
  • Usel
    Långa leveranstider. Sluta använda Bring. Går inte använda presentkort på webben. Ofta fel på produkter på webbsidor, slarvigt skött site. Trist på en annars helt ok sportaffär, även om (i varje fall fysiska) Decathlon är i en helt annan klass.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Very good, all pieces perfect and easy and fast to put unpack and put
  • Mycket bra
    Beställde en cykel och lite annat. Bra leverans. Tog kanske någon dag extra jämfört med vissa andra handlare, men bra leverans. Inget att klaga på. /Affären gjordes ca 2015-07
    4 mån sedan
  • Usel
    Beställde en cykel via webben då den rådande kampanjen enbart gällde webben.

    Efter ca 10 dagar kom Bring hem med ett kolli av två då det andra hade kommit bort i hanteringen mellan Jönköping och Västberga. Kontaktade xxl's kundtjänst efter ytterligare några dagar för att anmäla att ett kolli saknade, en "koordinator" skulle kolla upp det och återkomma. Efter ytterligare ett antal dagar hade jag fortfarande inte hört någonting så jag tog själv kontakt med Bring och lyckades till slut få fram att paketet var borta och att jag behövde reklamera hos xxl så de kan skicka ut ett nytt paket.

    Jag har sedan den 6/7 försökt få kontakt med kundtjänst i flertalet mail, men inget svar.
    Via facebook får jag svar, men tomma löften om att de ska återkomma.

    Jag tycker att xxl's butiker är jättebra, men så länge xxl vidhåller att ha kundtjänst via mail och inget telefonnummer, samt Bring som logistikpartner kommer jag inte att handla via webben. Jag tycker att det är skandal att ett ärendet som över telefon tar 5 minuter att lösa ska behöva ta en månad att lösa på det här sättet.

    Upplevelsen av att handla via xxl.se är således mycket dålig hittills.
    4 mån sedan
  • Usel
    Efter 9! dagar får jag melj om att varan var slut då jag beställde den och att ordern därför makulerats.
    4 mån sedan
  • Usel
    Lagersaldo stämmer ej. Kampanjblad och priser i butik matchar ej.
    5 mån sedan
  • Usel
    Order har annullerats två gånger utan någon anledning. Fast det finns varor på deras websidan, de säger att det tog slut. Oansvarig och dåligt bemötande från kundservice! Undvik!
    5 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra priser, gjorde fel vid beställning med storlek på cykel. Mailade kundtjänst och fick bra bemötande och hjälp. Nöjd med tidigare ordrar med.
    5 mån sedan
  • Usel
    Okej service, tog tre veckor för en cykelservice när de sa en vecka. Deras egna märken är helt uppriktigt värdelösa. Köpte Cykelväskor där och ångrar mig extremt. Första veckan hade en dålig sömm vilket vi fick byta till en ny, den andra sprack när man packade den och den sista gick nitarna upp och locket föll av. Ingen kvalité. Nästan så att det kan klassas som falsk marknadsföring då det stor att produkten är robust. Köerna är extremt långa även på vardagar
    5 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jättesmidigt och bra priser, snabb leverans. Beställde ett par skor till dan efter första leveransen :)
  • Bra
    Beställning Leverans
    Köpet på nätet gick bra! Missnöjd med leveranstid och leverans
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Omöjligt att spåra försändelsen.
    1. Det går inte att logga in på "min sida" på xxl.se för att kunna se beställningar, "ogiltigt lösenord". Jag klickar i att jag vill ha nytt lösenord, går in och återställer till ett nytt, sen får jag likväl meddelandet att lösenordet är ogiltigt. Återvändsgränd.
    2. Nästa problem är när jag ska gå in på Bring, som XXL skickar sina varor med. När jag klickar på länken till mitt paket hos Bring så står det "Din sökning gav ingen träff". Provar istället att manuellt knappa in ordernummer på Brings sida. Fungerar inte heller. Återvändsgränd.

    Lång leveranstid. Det har gått fem dagar sedan jag beställde och idag har jag fått ett mail från XXL att varan är skickad. Och varan ska ändå bara till XXLs egen butik där jag ska hämta upp den.
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Kunde inte få paketet levererat till en alternativ adress.
  • Usel
    Beställning Leverans
    Mkt dåligt skött !!!!
  • Dålig
    Har beställt några gånger från webbutiken och leverans brukar komma inom några dagar med Bring, men man får hämta på ett ombud med sämre öppettider än t.ex. PostNord. Ändå acceptabelt ;-)

    Skickade tillbaka en sak som var i fel storlek och den andra storleken jag vill ha finns i lager. Det här paketet lämnades in den första juni, men trots det har jag inte hört någonting från XXL. Returerna går med DHL ;-)
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Snabbare leverans än väntat :)
  • Usel
    Beställning Leverans
    Har inte mottagit mina varor ännu på fyra veckor. De hör inte ens av sig. Uselt!
  • Utmärkt
    Priserna: Billigare än alla andra butiker
    Leverans: Snabb, spårbar, gratis, smidig
    Retur: Gratis, (ingen problem än så länge (har skickat två av mina fyra varor tillbaka)), fick retursedel innan jag fick varorna
    Support: Ingen telefon nr (därav en mindre stjärna), fick svar efter 6 timmar
    Helt nya grejer och rätt storlekar.

    Thumbs upp!
    6 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    XXL skickar med Bring, värdelöst. För xxl skickar mejl om att order är skickad med Bring behåller paketet i 2-3 extra dagar. Värdelöst, beställer endast från er om jag måste pga detta.
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Bra priser och helt ok hemsida, men oj vad långsamma leveranser. Det fungerar inte dagens markand tyvärr. Beställde en grej i söndags. och nu på tisdag så har de inte ens rört ordern. Samtidigt beställde jag en grej från Dustin sen fredag, kom på måndagen.

    Så där har XXL massor att jobba med.
  • Dålig
    Beställning Leverans
    Min order tog över 20 dagar att få levererad o sonen fick cykeln flera dagar efter sin födelsedag!! O inte fick jag någon konpenseration eller ursäkt. Så tyvärr men ni har garanterat förlorat mig och mina närmaste som kunder.
  • Usel
    En kollega till mig besökte XXL Sport i Helsingborg. Jag hängde med in ca 5 minuter senare. Både jag och kollegan hade datorväska med oss (vi jobbar på IKEA mitt emot). Jag blir stoppad av personal direkt efter att ha kommit in i butiken som ber mig öppna väskan pga att deras "metalldetektor" reagerade.

    Dom sa att det är nog datorn och bad mig öppna alla fack. Det gjorde jag såklart.
    Jag hittade min kollega strax därefter och frågade om hans väska också kollades. Vi har samma typ av dator i väskorna. Han hade ingen aning vad jag pratade om. Då gick vi tillbaka och pratade med personalen igen.

    Säljaren skulle då demonstrera hur systemet fungerade. Han lånade min väska (och kollegans) och gick fram och tillbaka med den genom sensorerna. Det tog honom 6 in och ut tester att aktivera larmet och detta genom att verkligen gå jättenära pelarna!

    Jag utlöste inte något larm! Men jag ser ut som jag gör (kolla bilden) medans min kollega ser helsvensk ut.

    Detta var min andra besök i XXL. Aldrig mer XXL!
    6 mån sedan
  • Usel
    Varning. Undvik att beställa från denna webb-butik. Jag hänvisar till de tidigare recensenterna. Extremt seg leveranstid.
    6 mån sedan
  • Usel
    Tyvärr borde jag ha kollat på recenssionerna innan jag beställde härifrån. Brukar alltid välja Intersport.se eller nu på senare tid Sportamore.se när jag handlar och där funkar allt smidigt och smärtfritt.

    Nu fick jag istället en otrevlig kundservice när jag påpekade att de hade skickat skor som såg använda ut. Det blev en krånglig retur och här ska jag verkligen inte handla igen.
    6 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Beställde cykel, mountainbike.
    Växlarna rappar, kuggar över. Det är även en liten lackskada på det övre ramröret.
    Bakhjulet är lite skevt/vint. Detta skall inte förekomma på ny cykel.
  • Usel
    Beställde cykel, mountainbike.
    Växlarna rappar, kuggar över. Det är även en liten lackskada på det övre ramröret.
    Sen tycker jag bakhjulet ser skevt, vint ut, det kan dock bero på däcket ifall det inte är monterat korrekt, har ej kollat med mikrometer (indikatorklocka.)
    Uppdatering: har nu kollat fälgen och den är skev, vint. Sänker betyg... Detta skall inte förekomma på ny cykel.
    6 mån sedan
  • Usel
    Håll er borta från webshopen! Valde dom för att dom var billigast. Först skickade dom fel storlek vilket jag returnerade sen skickade dom fel antal tillbaka och då tröttnade jag. Har returnerat och krävt pengarna tillbaka. Dom har inte hört av sig efter en vecka. Välj en av dom säkra webshoperna istället.
    6 mån sedan
  • Usel
    Beställning
    Jag fick cykeln till slut men kundservicen var under all kritik!
  • Usel
    XXL cykelservice för 299 kronor. Jag tjyvkikade när de gjorde jobbet.

    Fyllde luft i däcken och sprayade olja på kedja och växlar.

    Det borde vara brottsligt.
    3 år sedan ( Uppdaterat: 7 mån sedan )
  • Usel
    Beställning Leverans
    Stay away. Unreliable, slow shop.