Hemsida visas ej p.g.a. nedanstående orsak:

Säljer ej till privatpersoner

Vidare information visas ej p.g.a. ovanstående orsak

Detaljerad information Arc IT har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • 2013-10-20 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Ganska dålig
    Till: kundservice@arcit.se
    Ämne: Prisförfrågan

    Hittade er via prisjakt eftersom ni hade bäst pris på Arctic Media Center MC001-E Barebone med DVD-RW

    Efter att jag läst era omdömen tänkte jag att det var bäst att skicka en fråga om ni kan hålla priset ni utlovar på hemsidan samt om varan finns i lager. Om det är så kommer jag lägga en order i början av nästa vecka.

    MVH

    -----

    On Jan 3, 2013 6:37 PM, "Arc IT Kundservice" wrote:

    Hej,

    Det verkar som om leverantören har slut på dessa, idagsläget detta priset men vi vet aldrig om leverantören ändrar priset nästa leverans.

    Nästa leveransdatum är 7e Februari.

    Mvh Arc IT

    -----

    Av precis denna anledning är jag tveksam att beställa från er butik. När er hemsida klart och tydligt säger att ni har produkten inne för det ansedda priset och så inte är fallet. Ni borde ta en ordentlig funderare på er affärsidé. Jag kommer lägga denna konversation på prisjakt för att informera andra köpare.

    Mvh
    1 år sedan
  • Knappt godkänd
    XFS PSU CORE EDITION.. tydlgen slut hos leverantor.. kolla sånt innan och gör lager aktuellt.. Det handlar inte om man fick pengar tebax eller inte det e ju bara slöseri på tid. köpte fractal degisn från inet istället. men men man får pengar tebax hoppas jag ger bara 4 stjärna
    1 år sedan
  • Perfekt
    Mycket bra support och snabb frakt.
    Köpte 2 st Zalman CNPS10X Performa grymma kylare.
    1 år sedan
  • Usel
    Håller fullständigt med "rfraz". Arc It verkar inte vara särskilt seriösa.
    Skickade dom ett mail och undrade om nedanstående produkter verkligen
    fanns i lager, hänvisade till uppgifter från Prisjakt. Har inte fått något svar än!
    Skulle inte beställa något från dom. Ger ett mkt. lågt förtroende. Besviken.

    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1257677, kolla rad 8, finns inte hos Arc IT!
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1346621, kolla rad 2, -"-!
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1346622, kolla rad 2, -"-!
    1 år sedan
  • Hej,

    Jättetråkigt att du inte har fått respons, så ska det absolut inte vara, vi håller på gå igenom alla mail men inte hittar ett mail som vi inte har svarat på. Kan du vänligen återkomma med avsändaradress? maila till order@arcit.se och skriv i ämnesfältet Prisjaktrespons så ska jag lösa detta för dig, självklart så erbjuder vi kompensation för detta ifall vi har missat ditt mail.

    Mvh Arc IT

  • Usel
    Firman försöker tydligen locka kunder med billiga priser på något som inte finns"

    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1335216 Kolla rad2 Finns inte hos Arc IT?
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1180122 Kolla rad6 "
    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1082975 Kolla rad4 "
    o.s.v.

    Detta är inte seriöst, så det blir en (1) svart stjärna *

    //Robert V-ås
    1 år sedan
  • Hej alla våra produkter listas direkt från leverantörerna så ifall vi listar produkten så ska produkten finnas. Vi går efter tillverkar artikel nummer.

    Mvh Arc IT

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    fler betalningsmöjligheter, billigare frakt så allt blir bra
  • Usel
    Jag beställde en 55 tums Philips Passiv 3D TV (55PFL7606H) från Arc IT igår morse. Pengarna drogs (eller spärrades) ganska omedelbart, ändå tog det dem 1½ dag att ta reda på att TVn hade utgått ur sortimentet från leverantören.

    Grejen är bara att TVn INTE har utgått ur sortimentet, Arc IT har bara vald att sälja en TV som är menad för en annan del av den europeiska marknaden (syns på att produktkoden slutar på "H") än den som Sverige tillhör (produktkoden skulle då ha varit 55PFL7606T).

    Istället för Philips TVn erbjuder Arc IT mig en LG TV med liknande (lite sämre) specifikationer men som kostar lite mer. I beskrivningen av TVn ser jag att LG namnet är en länk... till Pixmania Pro!
    Jag klickar på länken och lyckas med lite sökande att hitta TVn, till ett billigare pris (även om det tillkommer frakt) än vad jag hade betalat för Philips TVn hos Arc IT!

    Jag tänkte att det kanske var för att det var Pixmania Pro sidan och bestämde mig för att kolla på Pixmania sidan för konsumenter. Där var TVn ganska riktigt dyrare, med 60 kr...
    Det vill säga att om jag själv köpte LGn från Pixmania (även med deras hutlösa fraktpriser) hade det kostat mig 728 kr. mindre än vad jag gav för Philips TVn, Arc IT ville ha att jag skulle betala 80 kr. MER!

    Enligt Arc IT är priset på LGn en kampanj pris som gäller veckan ut, då känns det lite mystiskt att produkten inte finns på deras sida...

    Jag tycker det är dålig stil och jag bett om att få tillbaka mina pengar/att de tar bort spärren på dem och sen måste jag fundera bra länge på om jag tänker försöka handla från dem någonsin mer.

    Precis innan jag klickade "Publicera" på denna kommentar, 5½ timme efter jag fick mailet från dem om att produkten har utgått, finns TVn fortfarande kvar på deras sida med samma lager status och leverans information!
    2 år sedan
  • Hej BHolst,

    Vi tycker att det är synd att du är missnöjd men ska förklara igen vad som har hänt i ditt fall,

    Vi lade ut en tv från Philips som kampanj produkt, vår leverantör hade gett oss ett jättebra pris och det tyckte vi var riktigt bra.

    Tyvärr så utgick TV från leverantörens lager vilket händer ganska ofta oavsett om Philips har valt att ha kvar den i marknaden eller inte så kan leverantören välja att sluta sälja dessa så utgår det från deras sortiment. När vi lägger en beställning hos leverantören så brukar det ta ca 1 dag innan vi får orderbekräftelsen från dom. Tyvärr så fick vi mail om produkten dagen efter vid lunch tiden och vi försökte se över andra leverantörer som kanske har den i lager, vi gör alltid först allt vi kan för att kunna leverera varan ifall huvudleverantören inte kunde leverera varan, detta för att hålla kunden nöjd.

    En av våra säljare försökte därefter hitta en annan tv till dig som alternativ och även för att iaf få igång en diskussion så du och säljaren kunde komma fram vad du söker utifall att Philips TVn inte kan levereras osv, detta för att hjälpa dig.

    Alla återförsäljare har olika priser, vi kanske inte är billigast på allt men vi gör vårt bästa med att hålla kunden nöjd och förhandla fram så låga priser som möjligt från våra leverantörer, nu gjorde säljaren ett fel och tog fram en bild på andra tv via nätet och den var tydligen länkad till Pixmania, vilket är lite dumt men inte så farligt att vi inte kunde reparera detta.

    Så som vi förklarade innan så debiteras kortet omedelbart vid beställningen för att säkerställa täckningen i kontot, detta gör vår kort inlösen därmed så har inte vi fått pengar men det har tagits ur ditt konto för att inte en TV eller annan produkt ska skickas och så kan kunden spendera pengarna då har Återförsäljaren skickat en tv som inte kan debiteras.

    Detta metod gäller alla återförsäljare men så fort du meddelade att du vill ha pengarna tillbaks så ordnade vi transaktionen med vår kortväxel och du har fått pengarna tillbaks så där förstår jag inte hur du kan vara missnöjd då detta sker hos alla när det gäller kortdebiteringar.

    När det gäller produktinformationen så är vi kopplade till Leverantören därmed var dom lite sena med att ta bort informationen vilket har nu åtgärdats och sen försvinner produkten från hemsidan.

    Priset för LG tv var lite mer men det är oftast så med olika tillverkare där priserna skiljer vi rabattaderade dock ner priset för att vi inte kunde leverera Philips TVn, vi fick ett erbjudande på LG tv och var det inte tillräckligt bra så kunde man fortsatt med diskussionen tills vi kom fram till en lösning som passade dig.

    Hoppas att du finner svaret tillräckligt bra.

    Återkom gärna till oss ifall du har fler frågor.

    Mvh Arc IT

  • Perfekt
    Lägsta priset jag kunde hitta och en personlig service utöver det vanliga!

    Hade köpt en present till min äktenskapspartner och behövde få den innan helgen. Fick paketet med special bud av en Arc IT anställd som ringde mig strax innan leveransen. Eftersom jag och min partner var hemma samtidigt bestämde jag träff med honom på en Bilia mack där jag fick mitt paket. Han var väldigt trevlig och jag berättade hur mycket jag uppskattade denna service som verkligen var utöver det vanliga och som räddade min helg då min partner skulle åka iväg. Jag hann ge min present och min partner blev väldigt väldigt glad! :)

    Jag jobbar själv på ett stort globalt transportbolag där varje kund och paket är viktig och denna dag fick jag verkligen uppleva vad utmärkt service är! :) Jag är mycket tacksam för den personliga servicen och arbetet de la ner för att jag skulle få mitt paket.

    Jag kan varmt rekommendera alla att handla från Arc IT dels för de bra priserna om inte mer för den goda service som jag fick uppleva!
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Beställning
    Riktigt bra priser på sortimentet...Rekommenderar!
  • Perfekt
    Efter jag handlat på Arc IT kommer jag inte handla någon annan stans. Billigast på nätet med grym service.

    Tack Arc IT
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Köpte en surfplatta från Arc IT, grymt snabb leverans å bra pris, behövde hjälp med att koppla in ett blåtands tangentbord å fick hjälp från dom snabbt å enkelt.

    Rekommenderas!
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Beställning Leverans