Brett sortiment
God service
Snabba leveranser
Hemsida:

http://www.toyme.se

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information ToyMe har fått betyget (8.90)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Enkelt och bra gränssnitt på butiken. Lätt att hitta sökt vara.
    Tydlig information i de flesta fall.

    När man fyller i sina uppgifter krånglad det lite, vissa fält började söka uppgifter innan jag skrivit färdigt och om det blev fel var det lite krångligt att rätta uppgifterna. Kan bero på Explorer 11 så andra webbläsare kanske det inte är ett problem med.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Ett smidigt sätt att köpa leksaker till bra priser
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allt helt ok!!!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Har aldrig handlat här tidigare, men känns bra. Hittade varan jag sökte till billigt pris jämfört med andra sidor.
  • 2013-04-18 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Hela köpet var mycket snabbt och smidigt, till rimlig kostnad.
  • Usel
    Beställning
    Har inte fått varan. Har inte fått kontakt om varför den inte levererats. Den skulle skickas 7 september.
  • Hej,

    Det är otroligt svårt för oss att svara på vad som har skett baserat på den lilla informationen som lämnats i omdömet. Om varan försenats från oss så sker kontakt i ett första steg via ett automatiskt mail och därefter sker personlig kontakt. Har varan levererats från oss men inte nått dig är det svårt för oss att svara på vad förseningen beror på.
    Ta gärna kontakt med vår kundtjänst så kan de hjälpa dig vidare att undersöka och se vad som har hänt med din leverans.
    Du når vår kundtjänst per mail: info@toyme.net.

    Med vänliga hälsningar
    Nina, Kundtjänstchef Toyme

  • Perfekt
    Beställning
    Tyvärr sen leverans. Jag behöver varorna senast den 2 juni.
  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Min order blev nekad för jag inte har någon inkomst. Men jag skulle ju självklart inte beställa ifall jag inte hade pengar till det!
  • Hej,

    Dessvärre så måste vi göra en kreditupplysning, enligt lag, när våra kunder försöker att få handla mot faktura. För att ha några parametrar att gå efter är inkomst ett kriterium för att kunna få handla mot just faktura.
    Har man ingen registrerad inkomst är man välkommen att direktbetala sin order med kort när köpet görs.

    Hälsningar
    Nina
    Kundtjänstchef Toyme

  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    ok. Fick varor till mkt bra pris, då det var januarirea med 50%. Leverans utlovades till samma dag som beställningsdag (!) Kom ju givetvis inte då, utan 13 dagar senare kunde jag hämta ut det.
    Jag köpte in för ett företag, men de kunde inte hantera företagskunder med org.nr utan kräver privata personnr vid betalning av faktura.
  • Hej,

    Tack för dina synpunkter.
    Eftersom vi endast vänder oss till privatpersoner i normala fall så måste vi kräva personnummer för att kunna skapa en beställning mot faktura. För företag så rekommenderar vi istället kortbetalning.
    Vid betalning med kort kan man även själv välja vilken adress som man vill ha varan levererad till och det brukar vara lämpligt för att då kunna få företagsordern till företagets adress.

    Hälsningar
    Nina, Kundtjänstchef
    Toyme

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fina och bra kvalitet. Snabba leveranser
  • 2012-01-01 - Fortus International Solutions AB (556870-0727) tog över verksamheten från Webbase Enterprises Limited (502067-5483)

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra och snabb leverans
  • Usel
    Bland det sämsta jag har varit med om, får vänta veckor, går inte att få tag i dom.
    2 år sedan
  • Hej!

    Tack för din synpunkt.
    I dagsläget erbjuder vi endast kundtjänst via mail till våra kunder och med en svarstid på 48h. Vanligtsvis går det mycket snabbare än så men under perioder med högtryck, såsom före jul, så kan det alltså ta upp till 48h.
    Vi hoppas verkligen att du har fått kontakt med oss och att du fått svar på de frågor som du har haft.

    Är ditt ärende fortfarande olöst ber jag dig vänligen att kontakta mig på info@toyme.net.

    Vänliga hälsningar
    Nina, Kundtjänstchef Toyme

  • Dålig
    Anledningen till dåligt omdöme är:

    1) Beställde en vara som enligt hemsidan fanns på lager (det visade sig senare att det skulle minst flera veckor)

    2) Felaktigt information. Fick orderbekräftelse på att varan skulle levereras direkt trots att den inte fanns i lager. Att den inte fanns i lager fick jag reda på via kundtjänst när jag själv tog kontakt någon vecka senare.

    3) Varan avbeställdes men det blev problem vid återbetalning av pengarna. Även här gavs ingen info förrän jag själv tog kontakt med kundtjänst.

    ---------------
    Vad som trots allt ger företaget någon stjärna i mitt betyg är att jag tycker det verkar ha potential om det skärper till sig. Lite positivt:

    1) Bra priser
    2) Trevlig svensk kundtjänst med bra svarstider och som ger bra kundservice. Inget onödigt tjaffs när jag bett dem lösa mina problem.

    ----
    Jag rekommenderar att inte förskottsbetala och att inte köpa saker som man förväntar sig att få snabbt förrän detta företag börjar få in lite bättre betyg.
    2 år sedan
  • Hej!

    Tack för dina synpunkter. Dessvärre kan vi inte kommentera ett enskilt ärende men generellt kan vi säga att ni bör ha fått betydligt mer information av oss.
    Vårt mål är att alltid kommunicera med våra kunder direkt om vi upptäcker något som avviker gällande leveransen, leveranstid, förseningar, återbetalningar eller annat.

    Vi beklagar verkligen att ni inte fått den information som ni behövt gällande ert köp och vi kommer absolut att ta till oss av de synpunkter som ni har.

    Med vänliga hälsningar
    Nina
    Kundtjänstchef ToyMe

  • Usel
    Efter två veckor ville jag ringa dom och fråga var mitt paket var, då visade det sig att det inte gick att ringa till dom. Jag skickade ett e-mail och fick svaret att min vara inte fanns inne och det skulle dröja nästan 2 veckor till innan den kom in till lager. I orderbekräftelsen stod det att jag skulle få varan inom 3 dagar, men det skulle alltså dröja nästan 4 veckor egentligen... Lagom kul att köpa presenter därifrån alltså...
    2 år sedan
  • Hej!

    Tack för dina synpunkter.

    Vi beklagar verkligen att din order försenades!

    Om en vara försenas till dig som kund så ska ett mail automatiskt skickas ut till den angivna mailadressen om förseningen. Om ytterligare försening föreligger kontaktar vi normalt alla kunder för en personlig kontakt. Vi informerar då om förseningen samt varför den är försenad och när den beräknas att levereras.

    Du som kund får då ta ställning till hurvida du önskar att vänta eller inte.

    Vi beklagar att du inte har fått tillräcklig information om detta och vi kommer givetvis att se över våra rutiner kring detta.

    Du är hjärtligt välkommen att kontakta vår kundtjänst igen om du har några frågor eller fundering.

    Vi nås på info@toyme.net

    Hälsningar
    Kundtjänstansvarig, Toyme

  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans