Hemsida visas ej p.g.a. nedanstående orsak:

Ej webbförsäljning

Vidare information visas ej p.g.a. ovanstående orsak

Detaljerad information Mobiloutlet-381 har fått betyget (0.00)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • 2013-10-31 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Värsta mardröm.
    Köpte en google nexus S, luren levererades dagen därpå, men den tappade signal, jag ringde kundtjänsten som hänvisat att skicka till anovo, allt verkar seriöst, några dagar senare skickar Anovo ett kostnadsförslag, luren har ingen garanti i Sverige eftersom den är importerad från Slovenien.
    mobiloutlet svarar inte på mejl och inte heller på telefon.
    Men jag tror att man kan få rätt när man har använt paypal då paypal kan betala tillbaka pengarna om det är fel på varan man köpte och betalat genom dem.
    Har nu gjort ett ärende och vi får se hur det går.
    Jag har tittat här på prisjakt innan köpet och dem hade många positiva omdöme, men plötsligt försvann dem från prisjakt när man söker, och nu med många negativa omdöme.
    ----6-feb-2012----
    Har nu efter ett tag fått mejl från paypal att dem inte tänker ge mig tillbaka pengarna eftersom jag försöker lösa problemet med säljaren själv vilket inte är sant.
    Jag ringde till paypal igen och förklarade att säljaren inte svarar på mejl eller telefon så dem kommer att öppna ärendet igen.
    Paypal förklarade att om jag får rätt då kommer jag inte att få tillbaka pengarna jag gav till Anovo service för att få min lur tillbaka och att jag kommer själv att stå för retur frakt vilket betyder c:a 400kr i förlust.
    Får jag tillbaka mina pengar då blir jag glad att bli av med denna lur som inte funkar och som inte har garanti men med 400kr i förlust.
    Jag har hela tiden sedan flera år tillbaka handlat på internet hundratals affärer och har gått sned i bara tre gånger, okej tycker jag, sånt är livet, det skulle kunna hända även om man köper hos en fysisk butik.

    Uppdatering:
    Nu när jag ser att andra har varit och upptäckt att dem inte har garanti på sina produkter så uppmanar jag alla att anmäla detta till paypal så att vi vet att det är många som har anmält så att inte paypal sitter och ljuger om att det är bara jag som har anmält denna säljare och vi kanske kan få våra pengarna tillbaka.

    Jag har själv anmält detta till paypal som vägrar ge pengarna tillbaka eftersom jag skickade min lur till anovo men dem säger att om det är många som anmälar så kan dem göra något för oss att få pengarna tillbaka.
    Vänligen uppdatera om någon lyckas få lösning på något sätt.
    Jag har även anmält till ARN men tror inte att jag kommer att få något där då dem ger bara rekommendationer, men det kanske blir att jag stämmer dem på rätten efter att jag får ARN beslut.
    Vänligen uppdatera
    2 år sedan
  • Usel
    Samma sak har hänt mig som för "nt-tekniker". Telefonen hade en trasig
    touch-skärm (garantifel) - anovo säger att den är importerad från
    tyskland och inte avsedd för den Nordiska marknaden. Polisanmält och
    förgäves försökt få pengarna tillbaka från ANOVO.

    Snälla alla andra som har samma problem: Rapportera till PAYPAL så kan
    vi få pengarna tillbaka. De säger att om många anmäler så kan de öppna
    alla ärenden igen.

    Polisanmäl även företaget, då fler anmälningar ger större genomslag.

    Öppna även ett ärende hos ARN: www.arn.se

    Tilläggas bör att jag totalt har lagt ca 16h på att försöka få tag på ägarna innan jag vidtog några åtgärder. Ringt alla telefonnummer associerade med ägarbilden i företaget (som först hette maria kalle bygg aktiebolag, och nu har bytt namn igen). Mailat till alla epostadresser inklusive deras PayPal adress, - inget svar någon stans.

    Det enda svaret jag fick var på ett nummer där en kille svarade att Polisen hade eftersökt personerna på hans nummer men att han inte hade med företaget att göra.
    2 år sedan
  • Usel
    Har inte levererat varan som lovat och det är omöjlig att få kontakt med företaget.
    2 år sedan
  • Usel
    VARNING! Jag beställde en kamera 14/12 2011 och fick inget leveransbesked per mail ens efter flera st mail (trots att de lovar svar inom 24 tim). Därefter avbokade jag produkten, men utan bekräftelser. Ingen svarar på 010-numret. Butiken i Uppsala har inga fasta öppettider. I mitten av januari 2012 - dvs 1 månad senare har jag fortfarande ingen kontakt. Lyckades få tillbaka mina pengar via PayPal bedrägerianmälan nu 1/2. Jag skickade även in betalningsföreläggandeansökan till Kronofogdemyndigheten, men drog tillbaka den eftersom jag hade turen att få tillbaka mina pengar vi Paypal.
    2 år sedan
  • Usel
    Köpte 11/06/01 en samsung galaxy s2 . fick inget kvitto eller liknande, försökte då få tag i de som ägde företaget för jag ville ha mitt kvitto, då sa de att de finns lagrat i deras databas och och vid behov kunde jag få ett genom att logga in på mitt konto och skriva ut. smidigt tänkte jag. nu har jag tänkt sälja min mobil och företaget har bytt namn. kommer inte in på min sida för att skriva ut kvitto med garanti, har försökt ringa på de angivna tiderna hela veckan. igår satt jag som nr 1 i kön från kl 11.00 till 13.00 utan att någon svara och sen lika dant på kvällen. har även skickat iväg mail som då enligt deras policy ska besvaras inom 24h men inte fått något svar.
    Jag ska vara jävligt gklad att min telefon funkar som den ska, men ändå bajs om något skulle hända när man i normalafall har butiksgaranti 1år och tillverkar garanti 2år. kommer inte långt utan kvitto!
    håll er borta för de 200kr billigare är inte värt det i slutändan!
    2 år sedan
  • Usel
    Beställde en Nokia Lumia 800 i slutet av nov-2011. Fick först en Nokia N9:a, som jag ej beställt. Efter kontakt med företaget reurnerades N9:an och jag fick den beställda Lumian. Döm om min förvåning när N9:an efter några veckor returnerades av posten då företaget ej hämtat ut den. Har upprepade gånger försökt kontaka dem men utan resultat. JÄTTEVARNING!
    Seröst företag ? Knappast! Garantier? Knappast!
    Snabba pengar utan förpliktelser!
    Sitter nu med en N9:a som jag aldrig beställt och vet inta vad jag ska göra.
    Finns det en svart lista över oseriösa företag i mobilbranchen så är företaget diretkvalificerade!
    2 år sedan
  • Usel
    Beställer en Samsung Ace 5/12, så den 11/12 står det på kontot att den är expedierad. Efter detta händer inget, skickar 3 mail inget svar fast dom ska svara inom 24 tim. Ringer några gånger,inget svar. Ringer måndag den 12 dec, i svararen säger dom att alla internet beställningar skickas torsdag den 15/12.

    Den 20/12 kommer UPS på dörren med ett paket ifrån Frankrike??

    Telefonen har fungerat bra, vad händer om den börjar krångla...var får man hjälp och hur när?? Om man inte får svar under leveranstiden, hur blir det då?

    Sorry, fast jag fått mobilen efter lång vänta så var det första och sista gången man beställde där.
    2 år sedan
  • Dålig
    ---------------------------Tisdag 13/12--------------------------------------------
    Jag beställde två st "Sony Ericsson Experia Arc S" söndag 11 december och betalade via paypal.

    Status på min bäställning är fortfarande "betalning mottagen" idag tisdag 13 december kl 19.40.

    På deras hemsida står det:
    "5. Leveranser
    Varor som finns i lager skickas normalt samma dag om
    beställningen görs före klockan 12.00."

    Ja, varorna fanns på lager när jag beställde enligt hemsidan. Då borde de ha skickats måndag 12 december, eller??

    Återkommer när jag vet mer!

    ------------------------------Fredag 16/12--------------------------------------
    Fick mobilerna fre 16 december. Bra! Okey leveranstid ändå, 5 dagar från beställningen.
    (Status på min bäställning uppdaterades till "redo för expedition" torsdag 15/12.)

    Jag valde i min beställning att telefonerna ska skickas till närmaste postutlämningsställe (mailade även dem om det) men fick hem ett paket från dhl ändå, ville inte ha hem dem direkt då det var presenter.

    Paketet kom från Frankrike. Det står också på mobilkartongerna "intended for France". Men man kunde välja svenska på dem.

    Stataus på hemsidan är fortfarande "redo för expedition"!?!

    -----------------------------Fredag 30/12-----------------------------------------
    Telefonerna har används i några dagar nu och det har inte varit några problem med dem.

    Stataus på hemsidan är fortfarande "redo för expedition" haha

    Har fortfarande inte fått svar på några av mina mail heller!
    Hoppas jag slipper behöva lämna in telefonerna på garanti. Vet inte om jag skulle våga!

    ---------------------------------------------------------------------------------
    + okey leveranstid
    ---------------------------------------------------------------------------------
    - ingen respons från företaget, varken på telefon eller mail.
    - dåliga med att ändra statusen på hemsidan. (man vet ingenting)
    - varorna var från Frankrike. (skickades direkt därifrån)
    - de kan verkligen INTE hålla det som de lovar på hemsidan.
    - fick telefonerna hemkörda även fast jag inte valde det.
    ---------------------------------------------------------------------------------
    2 år sedan
  • Usel
    Detta företag verkar ignorera sina kunder och svarar inte på mail inom 24 timmar, som utlovat.

    Dessutom blir man förvånad när det man beställt kommer från Paris, med ett dokument som inte på något sätt refererar till den beställning man gjort hos Mobiloutlet. Känns både skumt och otryggt!

    Om företaget ska nå sitt mål att bli "en av de största aktörerna på den svenska marknaden vad gäller mobiltelefoni och hemelektronik" så har dom mycket att bevisa.

    Två lärdomar kan man dra:
    - det är värt några hundralappar extra att handla på en beprövad butik
    - det är också värt en tjuga eller två att betala mot faktura. När man betalat i förskott har man en tuff förhandlingssits!
    2 år sedan
  • Usel
    Beställde den 11 dec och betalade samma dag via banköverföring. De hade pengarna den 13 dec. Min fru fick sms om att DHL hade varan den 16 dec. Myket lägligt eftersom den var till henne. Den kom från Frankrike ... DHL skickade sms till det mobilnummer som fanns reggat på mig och inte det nummer som jag uppgivit i beställningen. Levererat med DHL fast det står posten hemkörning. Jag trodde jag blivit av med 3300kr, allt i brisk på kundkontakt. Som så många nedan så tror jag aldrig denna produkt kommer omfattas av någon garanti ...

    Jag skulle gladeligen åka till netonnet och lägga till 700kr för då vet jag att jag får ett bra bemötande och garanti som gäller.

    Jag kommer aldrig handla härifrån trots att jag fått det jag beställde, det är det inte värt.
    2 år sedan
  • Usel
    Värdelös butik. Beställde en Google Nexus S efter att ha blivit lovad max 2 dygns leveranstid. När inget hade hänt efter en vecka försökte jag få tag i butiken, inga svar på mail och de gick heller inte att nå på telefonen. En dag dimper så plötsligt mobilen ner och då är det en gråimporterad telefon vilket innebär att risken för framtida garantistrul är stor.

    Värdelös butik, undvik de som pesten då de få hundralapparna du sparar inte är värt strulet och den totala bristen på seriositet. För mig är det obeskrivligt hur man kan svärta ner sitt rykte såhär. Allt de har byggt upp rasar samman på ett par vändor.
    2 år sedan
  • Usel
    Beställde en kamera och fick beskedet "levereras inom 3 dygn".
    Sent på eftermiddagen det 3:e dygnet får jag ett mail där det står att ordern är makulerad för att de inte har någon vara att sälja mig. Inget svar på mail eller i telefon.

    Gick igenom deras hemsida. Utav 30 sidor med varor är det otroliga 2 (!) caror som finns hemme resten är "slut på lager".
    Fantastiskt, verkligen!
    De har stängt för inventering så man kan inte nå dem per telefon heller. Visst är det helt underbart, stängt en vecka för att glo på hela 2 varor. Grattis till er, ni tar hem priset för 2011 absolut sämsta skit butik.

    Mitt råd: Handla på annat håll!
    2 år sedan
  • Usel
    20/12 -
    Dåligt företag!
    Beställde en Sony Ericsson Xperia Arc 11/12. Betalning gick genom den 13/12, statusen uppdaterades till "Redo för expedition" 15/12.
    Fick mail 20/12 om att telefonen jag beställt inte alls finns i lager (vilket den gjorde när jag beställde såklart!).

    Urusla, om ens något, svar alls via mail, (jag har skickar flera stycken) - korta (och skrivna på extremt dålig engelska för övrigt).
    Ringde till kundtjänsten där jag satt i kö 1 timme och 10 minuter innan jag gav upp.
    Det verkar vara omöjligt att få snabba och enkla svar från detta företag.

    Verkar som att dom tagit emot min betalning utan att ha haft en telefon att skicka i utbyte. Väldigt dåligt! Tror gärna det bästa om folk, men att lura kunderna till att skicka pengar utan att ha varan dom beställer är riktigt jävla dålig stil och fruktansvärt fräckt!
    Lästa också deras återbetalningsregler - verkar som att jag kommer få vänta 30 dagar innan jag får mina pengar dessutom!

    Jag kommer aldrig handla från detta företag igen. Råder er att undvika att göra det samma. Återkommer med hur det gick med återbetalningen.

    22/12 - Suttit 51 minuter i telefonkö - gav upp. Fortfarande inte hört ett ljud av dem. Har bara fått veta att mitt kontonummer tydligen är ogiltigt. Skickat alla uppgifter som behövs igen. Total radioskugga.
    Kan även tillägga att min statusuppdatering på deras sida fortfarande säger: "Reda för expedition"...
    *Har nu skickat ett mail till MobilOutlet där jag kräver mina pengar tillbaka annars kommer jag att göra en anmälan. Att i alla fall höra av sig till sina kunder och informera dem om vad dom håller på med ska väl ändå inte vara så svårt?
    *Pratade just med min bank. Kan upplysa om att jag kommer göra en anmälan till polisen om jag inte har hört av dom senast imorgon. Återkommer med resultat...
    *Sitter fortfarande och försöker skicka ett kontonummer till kundtjänst. Det är 4:e gången - tydligen är det "fel" på mitt kontonummer. Har bett dom ringa mig så vi kan lösa det lite snabbt per telefonen - resultatlöst.
    23/12 - Lyckades till slut få tillbaka mina pengar efter att ha fått långa min kompis konto på Nordea. Verkar ha problem med att återbetala till Swedbank.

    Så efter många om och men fick jag till slut tillbaka mina pengar (även fast dom inte kom rätt så att säga...)
    2 år sedan
  • Usel
    Anmälde dem till Paypal. Hade betalt med vanligt kreditkort.

    Effekt:
    Efter att ha varit hänvisad till att höra lögner på telefonsvarare och få mina mail totalt ignorerade fick jag nu deras dagliga uppmärksamhet.

    Först ville de inte betala tillbaka mina pengar om jag inte drog tillbaka min paypal-anmälan först, men när jag vägrade kom pengarna direkt.

    Oavsett anledning är det oacceptabelt att man som företag ljuger alla sina kunder rakt upp i ansiktet och skär av alla möjligheter till kontakt - som så många likt mig själv upplevt.

    Det är kundernas pengar MobilOutlet-381 vägrar ha en dialog om i juletid!

    Ska folk få sina julklappar? Ska man få en gråimporterad vara från Slovenien i januari? Kommer man nånsin att få någonting? Kommer man att stå med dubbla uppsättningar och vara hänvisad att skicka tillbaka varan till en "kundtjänst" som inte går att kontakta? Man har ingen aning om man måste köpa nya julklappar på annat håll!

    Under tiden verkar "företaget" (som möjligen är en person) ägna sig desperat åt grå import av varor - lyckas man inte hitta varan tillräckligt billigt för att tjäna på affären, säger man efter lång väntan bara att den är slut.

    Nu verkar allt ha brakat ihop - agerandet luktar analkande konkurs om ni frågar mig.

    Mitt råd: Hämta ut era pengar a.s.a.p! Själv skrev jag bara ett mail till paypal och så ordnade dom resten.

    Hoppas detta kan sprida lite hopp om julefrid i stugorna!

    Edit:
    Efter att de ringt upp (för att försäkra sig om att jag tagit bort paypal-anmälan) har jag nu fått den förmodligen helt unika möjligheten att faktiskt tala med dem. Personen bedyrade att det bara var min telefonmodell som tagit slut på lagret. Alla andras mobiler skickades ut enligt löfte - övriga har fått sina pengar så nu finns inga frågetecken kvar hos någon kund alls.

    Låter som en dålig julsaga i mina öron.

    Personerna bakom detta totala ras skulle nu starta upp en ny verksamhet. Man kan ju tycka att denna typen av tveksamma affärsidkare borde kunna stängas av så oskyldig människor slipper drabbas i nästa härva.
    2 år sedan
  • Dålig
    Beställde en Samsung Galaxy morgonen 13/12. Började sedan ana oråd när hela lagerstatusen nollades dagarna därpå och telefonen som fanns i 22 ex. i lager vid köptillfället aldrig levererades utan status förblev "redo för expedition". De har aldrig svarat på något av mina många mail och det har aldrig gått att komma fram på telefon trots säkert 7 timmar totalt i telefonkö. Dessutom klämde smartskaften in en inventering i torsdags, mitt under julruschen och deras telefonsvarare sade i flera dagar att det var stängt under torsdagen, hela telefonkön var alltså stängd ända in på måndagen efteråt. Inte ens när jag via Paypal skapade en tvist gav de någon respons, först någon dag senare när jag eskalerat tvisten hos Paypal och återigen mailade dem och denna gång hotade med polisanmälan fick jag någon form av respons i form av ett kolli-id hos UPS. Detta var igår 21/12, och enligt kolli-id skickades telefonen redan 19/12 (vilket egentligen inte heller är OK om det fanns 22 st. i lager morgonen den 13:e). Hade det varit så svårt att uppdatera infon på min sida på hemsidan eller svara på mail så man visste detta? Nu har jag hela tiden antagit att allt var ett bedrägeri, vilket ju allt pekat på, dock förefaller det som att det kanske ändå inte var så - de har bara jävligt usel service. Telefonen skall köras ut idag och jag hoppas allt är rätt i leveransen.

    Visst har de bra priser, men väger man in den service de har är det inte på långa vägar värt det. Jag skulle gladeligen ha backat bandet och gjort min order ogjord och köpt telefonen för 700:- mer på Mediamarkt med en trygg garanti och service.

    Får de dock ordning på sin service, vilket jag har svårt se hända med tanke på hur stinkande genomrutten den nu är så kan detta ändå vara en bra butik med tanke på priserna. Jag har ingenting emot leveranstiden i sig, den är OK så länge de hade kommunicerat status och läge som andra företag och dessutom svarat på mail eller telefon.
    Summa summarum blir betyget skit också, de får en tvåa. Egentligen skulle de få en etta då man får hjärtflimmer av oro av att beställa från dem, men de har trots allt (troligen) levererat telefonen och till ett bra pris, så de får en bonusstjärna för det.

    Jag uppdaterar detta om telefonen ändå inte skulle anlända eller om något är lurt med varan.

    Edit:

    Jag fick nu telefonen levererad via UPS. Allt ser OK ut och jag får ta tillbaka anklagelserna om bedrägeri då jag hade fel. Dock är det lätt att dra den slutsatsen med tanke på deras vägran till kundkontakt, det kändes som de gått under jorden. Cred till dem för pris och att varan levererades innan jul, men FETA minus för kundservice och hur allt skötts i övrigt.
    2 år sedan
  • Usel
    Beställt men fortfarande inte fått några varor.

    2011-12-15 13:50:36 Redo för Expedition
    2011-12-13 10:36:11 Betalning mottagen

    Inget svar på telefon kommer till en kö som står helt still.
    Har mailat och väntar på svar... börjar bli väldigt orolig nu.

    Vet någon om butiken ens existerar?

    -----
    Nu har jag fått ett mail med kolliID från Mobil Outlets kundtjänst.
    Varorna beställs från Belgien och skickas till Sverige med "bpost international". När man spårar paketet så kan man se att det tar ca 5-6 dagar för paketet att nå Stockholm sen är det inte skickat förens den 16 dec så man ska nog räkna med upp till 10dagar leveranstid.
    ----
    2011-12-22
    Hämtade i går ut båda paketen med TV aparater och det är precis det jag beställt. De levererar m.a.o beställda varor men det tar låååång tid.

    Leveranstiden i sig är inte det stora problemet utan bristen på information om vad som händer med sina varor som man redan betalat för. Man kan sitta i en vecka med texten "Redo för Expedition" och undra om man åkt på en blåsning.
    Eftersom deras servicenivå är obefintlig så kan nog se sig blåst på ev. garantiärenden.
    Löser de det problemet och ser till att ta bort löftet om snabba leveranstider så kan butiken vara något för den som endast stirrar sig blind på prislappen. Och helt struntar i service och säkerhet.
    2 år sedan
  • Usel
    Beställde en mobil Samsung Galaxy Note. Telefonen fungerar bra men det finns ett antal förinstallerade polska appar som man inte får bort på. Försökte ringa Mobiloutlet idag på deras telefontid, med åtta före i kön fick jag sitta 1h 27 min innan jag oförklarligt kopplades bort. Prövade direkt att ringa igen nu var jag nummer fyra i ca 50min sedan nummer i 51 minuter innan jag gav upp. Misstänker att de inte ens svarar utan man kommer endast fram i kön när folk före ger upp. Skickade även ett mail för 7 dagar sedan som de ej svarat på. Kommer inte att köpa av dem igen.
    2 år sedan
  • Usel
    Beställde Nexus S när den fanns i lager. Leveransen dröjde väldigt länge och kom till slut med DHL från Frankrike.

    Dvs. gråimport och kommer nog få problem med eventuella garantiärenden.

    Kundtjänst obefintlig, svarar ej på mail (2 svar på 2 veckor). Ej på telefon säger "stängt för inventering idag torsdag" även när man ringde på måndagen därpå. Även suttit i telefonkö i nästa 3 timmar (kom från plats 12 i kö till plats 1 i kö och fastnade på plats 1 i kö i typ 1h).

    Uruselt rent ut sagt! Kommer aldrig handla igen. Man känner och misstänker att man blivit lurad... Och i någon mening har man det, visst, jag fick min telefon till slut billigt. Men den är gråimport och hela känslan från köp till leverans är "jag har blivit lurad".
    2 år sedan
  • Dålig
    Beställde också en Xperia Arc 11/12 och fick besked idag att den inte finns i lager och att pengarna återbetalas till ett bankkonto. Jag har också fått pengarna så de har åtminstone varit ärliga. Men som alla tidigare påpekat så har kommunikationen varit obefintlig. Alla produkter verkar ha fått lagerstatus 0, kanske har de mer att göra än de klarar av just nu?
    2 år sedan
  • Usel
    Jag beställde massa produkter av dem utan att få något svar och alla mina pengar är nu borta.
    2 år sedan
  • Usel
    Beställde vara i lager den 10 december. Svarar inte på mail eller telefon. Alla tecken tyder på ett bluff-företag. Undvik!
    2 år sedan
  • Usel
    Omöjligt att få kontakt med. Beställde i måndags med PayPal sen inte hört något.

    Fick efter en vecka produkten via posten rek.
    2 år sedan
  • Usel
    Läs detta innan ni beställer från Mobiloutlet 381!

    Jag beställde två telefoner den 27 november. Redan den 29 hade jag dem. Bra, tänkte jag. Sedan visade det sig att den ena var brandad för engelska O2, med deras logga som kom upp på skärmen vid uppstart och avstängning och deras prylar i webläsaren etc. Det kunde man väl ta, men det visade sig också att den inte gick att ringa med, för den kunde inte känna av något simkort (jag provade med flera).

    Jag kontaktade firman och fick till slut (måndag den 5 dec) svaret att de skulle skicka en returfraktsedel, att de skulle fixa telefonen och att jag skulle ha den igen måndag den 12. Den 6 dec hade det ännu inte kommit någon returfraktsedel, så jag skrev ett nytt mail. De skickade då en som pdf-fil natten till den 7. Jag skickade tillbaka telefonen på morgonen den 7 och såg sedan via spårning av kollinumret att de hade paketet redan den 8 (torsdag). Sedan hände ingenting...

    Postens sida visade att de inte hämtade ut paketet. Jag prövade ringa men telefonköerna var gigantiska. Jag skrev den 9, 12 och 13. Den 13 dec (tisdag) fick jag äntligen tag på dem per telefon. Killen som svarade kunde bara prata engelska och skyllde på att mailen inte funkat... Han lovade att kolla upp saken och att han skulle återkomma inom en kvart. Två timmar senare ringde han och sa att de skulle skicka telefonen så att jag skulle ha den på torsdag, den 15. Men vet ni vad? Idag är det den 19 och jag har inte fått nån telefon ännu... När jag kollade på Posten visade det sig att de inte hämtat ut paketet förrän den 14! Det går inte att komma fram på telefon. De svarar inte på mail.

    Jag vill tro gott om folk, och jag hoppas fortfarande att de inte är skojare som ska dra med pengarna. Kanske har de bara tagit sig vatten över huvudet och klarar inte av att sköta sina åtaganden som de lovar. I vilket fall så börjar det kännas riktigt oroande. Det de håller på med känns väldigt oseriöst.

    Här sitter man drygt 4000 kr fattigare och utan telefon för att man varit dumsnål och handlat hos ett företag som inte ens drar sig för att ljuga en rakt upp i ansiktet vid ett flertal tillfällen. Är det nån som har nåt förslag på vad man kan göra?
    2 år sedan
  • Usel
    Varning! Vill ni köpa en billig produkt (telefon i mitt fall) utan att vara säker på när och hur ni kommer att få den levererad, då är det här precis rätt affär för er.

    Det finns ingen chans att få kontakt med företaget i fråga.
    Mail och telefonsamtal försvinner i tomma intet.

    Leveransinformation och paketspårning förekommer inte, däremot ska man vara överlycklig för minsta lilla statusuppdatering från hemsidan.

    Har man väl fått en statusuppdatering, kan man sitta i dagar och fundera på vad den egentligen betyder.

    Produkterna är billiga, men låt det vara en varningsklocka.
    Lägg några kronor extra och handla av någon annan.

    Jag tänker ALDRIG MER I HELA MITT LIV handla utav MobilOutlet-381!
    2 år sedan
  • Usel
    Detta är inte ett omdöme än, Utan en utvärdering som ska
    leda fram till ett omdöme.

    Beställt en Surfplatta Motorola Xoom 3G 32GB.
    Låg lägst på Prisjakt för 3 983:- för två dagar sedan.
    Nu idag onsdag ligger helt plötsligt priset på 5 983:-.
    Min orderbekräftelse säger Xoom 3G för 3 983:-.

    Har försökt att få tag på dom via mail, Skickade ett för
    24 timmar sedan där jag ville be om ursäkt för mitt slarv
    för att jag fyllt i min beställning fel.
    Gjorde alla fel man kan göra via beställningen.
    Valde skickas med post, Å när jag även valde betala i butik
    trodde jag att det var som postförskott, att man betalar i butik
    där man hämtar ut post, men så är troligtvis inte fallet.
    Jag vågade inte göra en kontantinbetalning, Å det kan ha varit
    tur det.
    Vill lösa detta så jag får hem vara via post och betala på annat sätt.

    Uppdatering 111216:
    Nu har jag fått nog, inget svar på hela veckan.
    Ett företag som inte svara på mail om att lösa missen jag gjort, och
    frågor kring varan och priset som ändrats på hemsidan.

    Undviker detta företag framöver, Värt att lägga ett par hundra extra hos ett annat företag.

    Uppdatering 111212:
    Dom har tagit bort sin sida på Facebook för någon dag sedan, Finns inte med på sökbara varor på prisjakt längre.

    Uppföljning kommer.
    2 år sedan
  • Usel
    Omöjlig att få kontakt med. Telefonsvararen säger att de har stängt för inventering och ska öppna fredag den 16e. Men det är idag!
    2 år sedan
  • Knappt godkänd
    Knappt godkänt.
    Beställde och betalade via paypal en videokamera (sony hdr-cx130) måndagen den 5 dec hos mobil outlet. Valde fraktsätt "Posten" utan tillägget fri hemkörning (hatar hemkörning). Stod att kameran fanns i lager på sajten.

    Mailade till dem på tisdagen och frågade när den skulle skickas, fick svar på natten att den skulle skickas dagen efter (alltså på onsdagen). Samtidigt ändras orderns status till "Redo för expedition".
    Jag nöjer mig med det och hoppas och tror att paketet ska skickas på onsdagen.
    Ingenting händer, så jag ringer dem på torsdagen, får prata med en engelsktalande person som bryter på nån form av indiska :)
    Han säger att paketet gått iväg och att jag bör få det under fredagen,
    jag får också ett kolli-id samt en tracking-länk via mail.

    Länken går till belgiska postens hemsida, tydligen skickades paketet från Belgien... jag som i min enfald trodde att paketet skulle skickas från svenskt lager.

    På måndagen kör Posten ut mitt paket (trots att jag inte valt den formen av leverans. Jag föredrar att paketet kommer till mitt lokala serviceställe så jag kan hämta ut det när jag vill under icke kommunistbetonade öppettider)

    Sammanfattningsvis kan jag säga Mobil Outlet får knappt godkänt. Det som framförallt stör mig är att paketet skickas från utlandet samt att det blev hemkörning av paketet trots att jag uttryckligen valde annat fraktsätt. Även kommunikationen med personalen lämnar en del att önska.
    Kommer inte handla hos dem igen.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Riktigt bra företag som ser till att deras kunder är nöjda.

    Rekommenderas varmt!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en Xperia Arc S tisdag kväll. Leverans till dörren fredag morgon!
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Snabba och bra svar, statusmejl vid varje förändring (Beställningsbekräftelse, Betalning mottagen samt Redo för Expedition). Beställde en Galaxy SII och betalade via Paypal.

    Beställde kl. 14:00, leverans till dörren nästa dag före kl. 10 - SUPERSNABBT!

    Det enda negativa/neutrala är att jag skulle vilja har mer och tydligare info om köpvilkor, returer, garanti etc. Känns inte så seriöst med att man bara ska kontakta dem (på lite udda telefontider).
    2 år sedan
  • Perfekt
    Köpt 2 telefoner från detta företaget, nån sony ericsson lur i augusti (present) och nyligen en galaxy nexus till mig själv - båda gångerna snabb leverans och direktutköring alt hämta på närmaste postombud om man ej är hemma. Man betalar genom paypal vilket fungerar bra (jobbar på bank och skulle gissa att det är en billigare lösning för företaget och spelar egentligen ingen roll) samt att man kan följa beställningen via deras hemsida. Mycket nöjd i alla fall.
    2 år sedan
  • Perfekt
    det är sällan jag ger feedback på service, men denna gången MÅSTE jag.
    Jag beställde min telefon i förrigår. Skickade in kopia på överföringen av pengar i går kl 14 (hade massor med strul med Paypal).
    Fick besked i natt att telefonen (Samsung Galaxy S2) var på väg och skulle lämnas ut idag. Nu är det bara timmar till dess att min tidiga julklapp är här.

    Oerhört imponerad över servicen faktiskt!
    2 år sedan
  • Bra
    Beställde en Xperia Play i Söndags, Betalning godkändes på Måndagen men fick vänta tills på Tisdag tills den var "Redo för Expedition" men sen har inget mer hänt. Bra pris däremot och rätt så enkel betalning trots förskottsbetalning,
    lite otålig blir man när man ser att andra har fått den redan dagen efter så hoppas på att den dyker upp idag/imorgon så man får spela lite!
    Uppdatering kommer när jag har telefon i handen!
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Fick hem min Galaxy nexus idag måndag. Beställde den sent på Torsdag. Väldigt snabb leverans må jag säga.

    Det kunde ha varit bättre paketerat men det klarade sig fint iaf. Lådan är lite kantstött och ful men inte på värsta viset.

    Sen tyckte jag det var synd att man inte fick med något slags kvitto/orderlapp eller något.

    Kommer att handla hos er igen!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Jag har köpt ett 40-tal telefoner, Ipads mm samt reklamerat trasiga telefoner och allt har fungerat klockrent varje gång. Snabb leverans, omgående svar på mail, inga problem med service etc. Helt klart vår hovleverantör av telefoner till företaget.
    2 år sedan
  • Perfekt
    dom ringde mig i går(19.30) och sa att den blir skickad i går och jag fick telefonen dagen efter 08.00...kan inte säga mera underbar lev och kontakt med företaget..jag kommer att köpa flera telefoner där kan jag lova...
    2 år sedan
  • Perfekt
    Sjukt bra!
    Mailade och frågade vad en produkt hade för färg, och fick svar på 30 minuter.
    Beställde då produkten (betalade med paypal) ca klockan 1500 och klockan 9 dagen efter knackade det på dörren. Det tog alltså 18 timmar (!) från beställning till leverans.

    Sidan kan kännas lite oprofessionell, men den är ju under uppbyggnad. Engelska och svenska blandas lite här och där, men det är väl för att sidmallen inte är helt omvandlad till svenska ännu.

    Allt bara bra!
    2 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde en telefon på eftermiddagen och dagen efter fanns den att hämta ut hos mitt DHL-ombud. Snabbt!

    Det enda negativa är att det kostar 199 kr för att handla mot faktura då de använde SveaWebPay.
    2 år sedan
  • Bra
    Det jag skriver är en liten logg:

    Köpte en HTC Sensation XL från dem.

    2011-11-09 08:36:51 Betalning mottagen
    2011-11-09 11:21:23 Redo för Expedition

    2011-11-10 - Skickade jag ett mail då jag inte fått något kolli eller att paketet ens var skickat vilket de borde ha gjort. "Lagerstatus : Finns omgående för leverans ! "

    2011-11-11 - Inget svar på första mailet och ett nytt skickas. Idag då jag skulle surfa in på Televaruhuset så möttes jag av "Sidan kan inte hittas". Tillfälligt fel trodde jag.. Blev orolig och surfade in hit för att kolla om något har skrivit. Ser då att de bytt namn. Varför upplyser man inte sina kunder INNAN MAN FLYTTAR! Det ord som spontant kommer ur min mun är uselt. 1 stjärna är synonym med mitt usel.

    Får se hur detta kommer att arta sig, till det bra eller dåliga.
    -------------------------------
    2011-11-11 kl20:28 - De ringer upp mig och berättar att telefonen är på väg. Trevlig snubbe på andra sidan luren. Det sades också att jag skulle hämta paketet själv 2011-11-16 då jag ej är hemma. Annars så skulle jag få den hemlevererad 2011-11-15
    -------------------------------
    Idag, 2011-11-15:

    2011-11-15 10:39:48 Expedierad
    I mailet:
    "Din beställning har skickats.
    Du kommer snart att få en URL där du kan följa leveransen av ditt paket." Klockan är nu 17:04 och än har snart inte varit.
    ------------------------------

    2011-11-15 20:28:17 Får jag spårningsnummer.
    Telefonen skulle komma 2011-11-16, men är tveksam.
    tisdag, November 15, 2011 klockan 18:52
    Avsändarområde: MARSEILLE - MONTPELLIER CEDEX 2 - FRANCE
    ------------------------------
    Fick den idag, 2011-11-16. Men jag var inte hemma när DHL körde hem den. Får den imorgon.

    Ska först utvärdera telefonen när jag plockat upp den, sen skriver jag min helhet som alla kan ta del av, även försäljaren.

    ------------------------------
    Fick min telefon som funkar perfekt. Oöppnad var lådan dessutom. Telefonen hade ej Svenska språk, löstes med appen locales från android market. Jag ska inte säga att butiken är dålig. Men det finns inget som heter snabba pengar som många är ute efter. Avsikten med deras butik vet jag inte. Vad nytt tillför man. Låga priser? Ja ok bra, men supporten, garantin? Vill ha någon jag kan vända mig till när det behövs. Butiken måste visa att de är seriösa och att de bryr om sig sina kunder. Vad står siffrorna 381 i ert namn? Loggan, är det någon unge som gjort den? Sidan "Om oss", där saknad en hel del information. När man handlar från er, vad ska man förvänta sig att man får? Varifrån kommer sakerna, eran arbetsmetod? Var mer personliga om ni vill vinna kundernas förtroende. Sidan ger också ett mer seriösare intryck om hela sidan är Svenska eller Engelska och inte blandat. Just nu har ni bara lågt pris. No more.
    2 år sedan
  • Hej Adis

    Tack för dina kommentarer.

    Vi uppskattar det du ifrågasatte.
    Vi har precis uppdaterat informationen på sidan om oss och hoppas att det skall ge svar på några av dina frågor. Vi hoppas verkligen att ni fortsätter handla hos oss.
    Mvh
    Kundtjänst

  • Perfekt
    Jag brukar inte gärna betala saker i förskott (i detta fall paypal) och inte kändes det mindre nervöst när butiken bytte ägare precis som jag skulle handla. Övervägande positiva omdömen här och att butiken fysiskt verkade ligga i närheten (så att jag i värsta fall skulle kunna leta på den) gjorde att jag vågade och nu får jag också bidra med ett positivt omdöme:

    Beställde en Galaxy Note (som de flesta inte har över huvud taget) i måndags kväll och när jag kom till jobbet på lunchen idag fredag (edit: fel, det var ju t.o.m. i torsdags!) så låg paketet där (postens utkörning). Svårt att se att nån skulle ha kunnat gjort det bättre.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Beställde en Note till bra pris kl 09:30. följande morgon 07:46 fanns den framme på plats efter 50 mils transport.
    Bra av både outlet och posten.
    Hade även en bra dialog med outlet via telefon!

    Håller dom denna stil och lär sig vad vi kunder gillar så kommer de bli stora!
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde natt till i går, fick SMS om att den var på väg igår och fick den levererad på dörren på morgonen idag, totalt under 36h leverans.
    Inga problem.

    Ingen erfarenhet av kundservice / retur / etc.
    2 år sedan
  • Perfekt
    WOW ! Måste vara nåt slags rekord i snabb kundbehandling och byte av defekt vara.
    Nu har jag min nya utbytta Samsung Galaxy S2 i handen och den funkar perfekt. Jag beställde min telefon natten till måndag 14/10. Nu har jag precis fått en ny telefon för den första jag fick hade fel på skärmen. Idag är det torsdag 17/10 kl 15.15. Det kan inte gå snabbare.

    Fantastisk service i världsklass. Tack för grymt jobb Shahid och alla på Mobil Outlet 381.
    En eloge till posten också som fick utbytestelefonen från Uppsala till Varberg på samma dag - idag den 17/10.

    Det får bli en logg med kommentarer:

    LOGG:
    2011-11-14 03:04:29 Beställning mitt i natten!
    2011-11-15 15:12:00 SMS aviserad och finns för avhämtning
    2011-11-15 16:39:00 Skickar mail till kundservice att det är fel på skärmen
    2011-11-15 17:29:00 Får svar från kundservice att jag får fraktsedel för retur
    2011-11-15 19:48:00 Skickar bilder på problemet för att snabbt få ny telefon
    2011-11-15 20:29:00 Kundservice ber att få EMEI nummer för att ordna ny.
    2011-11-15 21:03:00 Skickar EMEI till Kundtjänst
    2011-11-16 12:10:00 Får svar från kundservice att dom skickar en ny idag
    2011-11-17 14:58:00 Telfonen finns på postkontoret och jag har den i handen 15.10. Helt otroligt snabbt jobbat.
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde en Galaxy Tab 10.1, tog två dagar från order till leverans till mitt utlämningsställe. Mycket bra!

    Snabb support via mail, trevliga svar.

    En stjärna ryker på grund av den amatörmässiga sidan samt att fraktalternativen inte stämmer. Valde "Posten med utkörning" men fick ett rekommenderat brev med uthämtning på serviceställe.

    Rent generellt mycket bra.
    2 år sedan
  • Perfekt
    beställde en galaxy note i söndags natt och fick den idag tisdag, det gick hur snabbt och smidigt som helst, kommer köpa fler telefoner av de i framtiden. Rekommenderas strakt!
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Har beställt en Galaxy note! den 11:e november 2011

    2011-11-11 Betalning mottagen
    ...
    2011-11-11 Redo för Expedition

    Förväntar mig inte att de skulle skicka den ännu pga av helg. Får se vad som händer nästa vecka.

    2011-11-14 Väntar på någon indikation på att de har skickat den, vilket jag inte hittar än: Inget kollinr och Ingen uppdatering av status.

    2011-11-14 Fick sms om att den var påväg och kollinr

    2011-11-15 hämtat ut den. fick inte hemkörnining som man valde på sidan. De är polska galaxy notes.

    bra betyg för snabb leverans. Kan inte uttala mig om support så det här betyget gäller bara leverans av en importerad produkt.
    2 år sedan
  • Mycket bra
    Beställde 2011-10-31 tidigt på morgonen, mailade dom i 2011-11-03 då hade de inte skickat telefonen trots att man läser på deras hemsida att den ska finnas i lager. Fick svar att de skulle skicka den 2011-11-04 , fick det bekräftat av posten via sms - att mitt paket var inlämnat på posten företag i Uppsala. 2011-11-05 hämtade jag ut telefonen hos min lokala Ica butik. Förövrigt så la jag en beställning via faktura.
    Kommer att handla hos Mobiloutlet-381 igen om de har det jag vill ha till bra priser.
    2 år sedan
  • 2011-11-11 - Notis: Butikens namn ändrades från Televaruhuset till Mobiloutlet-381.

  • 2011-11-11 - Notis: Mobiloutlet 381 AB (556808-9097) tog över verksamheten från Techsystems Uppsala Handelsbolag (969747-0657).

  • Mycket bra
    Jag köpte galaxy note fick efter en dag mycket snabbt och bra service och är mycket nöjd
    2 år sedan
  • Bra
    Jag köpte en SE Experia Ray den 30 oktober och fick den 10 november. Allt gick bra och jag fick mina varor.

    Dock var det lite saker som drar ner betyget. Personligen tycker jag att deras hemsida är rätt krånglig och när jag försökte betala med kreditkort hittade jag inte det utan fick betala via banken direkt.
    Men det som drog ner betyget mest var att jag inte fick något svar på mail. "Vi garanterar svar på era mail inom 24 timmar." står det på hemsidan men jag har inte fått något svar alls på de mail jag skickat.

    Men som sagt varan kom fram och allt verkar funka så jag skulle nog handa här igen om priset var tillräckligt bra.
    2 år sedan
  • Hej Mirage

    Roligt att höra att du kommer att fortsätta handla hos oss.
    Vi ber om ursäkt för att vi inte har kunnat svara på ditt mail. Vad vi menar med att besvara mail inom 24 timmar är att mail som kommer in mellan 10-16 vardagar (ej helgdagar mfl) besvaras.
    Vi håller på anställer lite fler folk på support sidan och inom de närmaste veckorna kommer du att märka en markant skillnad vad gäller support per mail och per telefon.
    Som en återkommande kund erbjuder vi 50 kr i rabatt vid er nästa köp.
    VV åberopa det vid nästa köptillfälle.
    Mvh
    Kundtjänst