5 fysiska butiker i Sverige

Störst online på möbler

http://www.trademax.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Trademax har fått betyget (5.33)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    jag kan bara varna!
    detta företag är inget man ska handla på! jättekånga leveranstider (vi väntar i över 5månader - ingen aning om grejer kommer)
    inte ens priset motsvara alla svårigheter man få när man handlar hos de! vi mejla och kontakta och de spelar bara på tid. inget händer alls!
    skamlig, inte ok - man blir bara irriterad och arg - om du vill detta, handla gärna hos trademax!
    9 dagar sedan ( Uppdaterat: 1 dag sedan )
  • Knappt godkänd
    Lite skum butik. Bra priser och ständig rabatt men lagersaldot stämmer aldrig. Varor utlovas att levereras på 2-6 dagar eftersom lagret finns i Halmstad. I själva verket kom stolarna direkt via Estland eller Lettland men bra mycket senare.
    20 dagar sedan
  • Hej!

    Vi tackar för er feeback.

    Kul att höra att du tycker våra priser är bra. Vi försöker ständigt hålla priserna så låga som möjligt och försöker även ha så många kampanj erbjudande så ofta som möjligt. När det gäller leveranstiden så är det olika från produkt till produkt. Lagerhållna varor har oftast en leveranstid på 2-6 vardagar. Leveranstiden för varje artikel står utskrivet på hemsidan. Vissa av våra produkter har vi valt att inte ta in på lager utan skicka direkt från leverantören.

    Beklagar självklart om det har uppstått en försening på er order. Då kompenserar vi självklart er för detta enligt köpvillkor.

    Hoppas ni är nöjda med er varor.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag

  • Usel
    Har försökt ringa dem för att fråga om en fåtölj finns i butik så att man kan provsitta den, så att man vet innan man åker ut (måste låna bil etc).

    Men telefonsvararen säger "för att förbättra våran kundservice har vi stängt av vår växel". WTF?

    Verkar vara samma ägare som Chilli då de har gjort precis samma sak (låter och ser likadant ut dessutom).

    Sjukt dåligt! Synd för jag har handlat i deras butiker förut och det är inget större fel på produkter och design annars :-/
    1 mån sedan
  • Hej!

    Vi tackar för er feeback.

    Man kan alltid nå oss via mejl. Vårt mål är att svara på mejl inom 48h. Man kan självklart även ringa in till oss.

    Dessvärre så stängs telefonväxeln ibland på grund utav högt tryck. Vi jobbar självklart på en annan lösning.

    Vår telefon har öppet mellan 08.00 till 19.00.

    När det gäller Trademax och Chilli så är det samma huvudägare men 2 olika företag.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag

  • Detta omdöme är under utredning
    1 mån sedan
  • Dålig
    Varför ens ha att man kan ringa till kundtjänst om man inte svarar? Ringde kl 13:30 idag tisdag, sannolikt inte den tid det ringer som mest. Efter 5 min får jag reda på att jag är #17 i kön. Värre än Försäkringskassan..

    Även dåligt att på hemsidan inte kunna se lagersaldo i butiken/erna.
    2 mån sedan
  • Hej!

    Tack för er feeback.

    Ibland har vi lite längre kötid än vi önskar. Detta är självklart något vi jobbar på att ständigt förbättra.

    Då våra butiker endast är showrooms så har vi inget lager i butikerna.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag

  • Bra
    Känns som att Trademax kanske får lite mer skit än vad dom förtjänar. Dock är det långt ifrån världsklass.

    Jag hade problem med min leverans som tog väldigt lång tid och servicen är långsam, förmodligen är dom starkt underbemannade på den sidan. Men de var i alla fall trevliga och en del hjälp fick jag.

    Soffan jag köpte känns gedigen, speciellt med tanke på priset, så jag känner mig väldigt nöjd på den fronten. Borde dock stå att den kommer omonterad på siten.

    Vill man säkra upp att få sina varor snabbt eller förväntar sig toppklass-service finns det förmodligen bättre alternativ. Men om man är prismedveten och har gott tålamod så känns Trademax som ett helt okej alternativ.
    2 mån sedan
  • Usel
    Otroligt otroligt dåligt service så att man blir mörkrädd!
    Att ett sådant verksamhet så kallade företag får existera är helt obegripligt!
    VARNAR alla konsumenter, beställ ingen från dem.
    Vi fick hem trasiga produkter efter flera veckors väntetid!
    Och det har nu gått en månad men företaget vägrar ta tillbaka varan och skickar fel retur sedel!
    Service personalen är okunniga, du får aldrig prata med nån ansvarig!

    Har anmält dem till konsumentverket!
    Fy skäms Trademax!
    3 mån sedan
  • Hej!

    Tack för er feedback.

    Beklagar att du känner att du inte har fått den servicen du eftertraktat.

    Om man får hem trasiga varor så ska man reklamera detta på vår hemsida. Självklart hjälper vi alla kunder och försöker ställa det till rätta när sånt här inträffar.

    Ha en fortsatt trevlig dag

  • Perfekt
    Allt funka perfekt!
    3 mån sedan
  • Usel
    Varning oseriöst företag.

    Beställde en gamingstol men det visades att den inte fanns.
    Efter 5 arbetsdagar så fick jag ett mail att tyvärr var det fel i lagersaldo hos leverantören.
    Det är nästintill omöjligt att få någon kontakt med företaget
    Jag begärde pengarna tillbaks.
    Har skickat 3 mail att jag vill ha tillbaka men det tar evigheter att få svar.
    När man ringer så svara dem i telefonsvararen att " Vi har förbättrat kundservicen å stängt ned telefonväxlen!" Endast via mail. Har väntat 16 dagar på pengarna. Det kan ta 30 dagar fick jag som svar. Vad är det som ska ta sån tid att trycka på en knapp så att Klarna kan återbetala??
    3 mån sedan
  • Hej!

    Tack för er feedback.

    Tyvärr så uppstår det ibland lagersaldofel.

    Självklart kommer du att bli återbetald. Som min kollega har informerat dig så kan det dröja upp till 30 dagar då det är en process som tas i turordning. Det är lite beroende på hur mycket vår logistik och ekonomi avdelning har att göra. Vanligt vis tar det inte mer än två veckor för pengarna att komma åter.

    Fortsatt trevlig dag

  • Usel
    Otroligt dålig leveranstid. För 4 år sedan köpte vi utemöbler från trademax och det tog 3 månader för dem att komma fram. De sköt alltid bak datumet. Men det var fyra år sedan.
    Nu hittade vi ett matbord som vi tyckte var fint och beställde den. Vi tänkte att något måste ha ändrats på 4 år.

    Men oj vad fel man hade. Den skulle ha kommit i augusti och den har fortfarande inte kommit än (18 oktober). Skjuter ju bak datumet hela tiden.

    Om du vill ha varor snabbt så ska du inte slösa din tid på denna sida
    3 mån sedan
  • Hej!

    Tack för er feedback.

    Anledningen till varför ett datum kanske har skjutits upp är för att det inte är en lager vara och vår leverantör inte kan hålla sitt inleveransdatum till oss. Det gör då att vi tyvärr tvingas skjuta upp leveransen, då vi inte har något att leverera.

    Beklagar att det har uppstått förseningar på era beställningar. Vi kompenserar självklart våra kunder för detta enligt våra köpvillkor.

    Ha en fortsatt trevlig dag

  • Utmärkt
    Köpte en OLIVIA EK TV-BÄNK 3-LÅDIG för 1995 kr tyckte det var en rejäl tv-bänk för pengarna, fick den hem levererad efter endast en vecka trots ett leverans datum på 8-12 vardagar.

    Ända negativa var att man måste vara hemma mellan 9-12 för DHL ska lämna den men finns alternativ att själv hämta den på deras uthämtningsställe men skönt slippa bära 42 kg från bilen till bostaden(marknivå).

    Enda negativa med bänken var små repor på ena handtaget men vi får se vad dom gör åt detta.
    5 mån sedan
  • Ganska dålig
    Inget att rekommendera när det gäller service! Långa telefonköer, minst ca 30 minuter varje gång man ringer (spelar ingen roll vilken tid på dagen) när jag man ringt. De sa var de underbemannade och när det gäller kompensationen så fick jag 1% per försenad vecka.. då efter att ha ringt in flertal gånger. Men som sagt vad förväntade man sig? Man får vad man betalar för..
    5 mån sedan
  • Hej.

    Tack för er feedback.

    Beklagar att du har fått sitta så länge i telefonkö. Vi jobbar för att förbättra kötiden.
    När det gäller förseningar och kompensationer så kompenserar vi enligt våra köpvillkor som lyder:

    "Försening
    Vid eventuell leveransförsening kompenserar Trademax kunden med upp till 2.5% av värdet på den vara som är försenad per försenad vecka. Maximal ersättning uppgår till 10% av varans värde."

    Är det så att du inte blivit kompenserad enligt detta så ber vi er att kontakta oss igen så ska vi självklart ställa detta till rätta.

    Ha en bra dag

  • Usel
    Kan inte rekommendera Trademax! Möblerna motsvarar inte den kvalitet som jag förväntade mig. Supporten är under all kritik!
    5 mån sedan
  • Hej.

    Tack för er feedback.

    Vad tråkigt att ni känner er missnöjda.
    Man har tre dagars fri returrätt och 14 dagars öppet köp om man inte skulle vara nöjd.

    Ha en bra dag

  • Usel
    Har beställt utemöbler av Trademax och de gick iväg inom lovad tid till DHL men här börjar de gå snett. DHL verkar ha tappat bort paketet vilket givetvis inte Trademax kan hjälpa men efter att jag kontaktat DHL och de hänvisade mig till Trademax så kontaktade jag dom och de skulle kontakta DHL för att återkomma till mig med status. Flera dagar gick och det hände inget så jag ringde igen till Trademax och de skulle ligga på ärendet och två dagar senare ringde jag åter igen och fick samma svar. Dagen efter fick jag nog och kontakta DHL direkt igen och då fick jag reda på att det fanns inget ärende över huvud taget på mitt paket så dom arbetar inte för att lösa problemet, vi skapade då ett ärende direkt och det var klart på fem minuter. Detta behöver inte betyda att det kommer lösa problemet men Trademax får en stjärna av mig som uppenbarligen bara struntat i mina samtal.
    6 mån sedan
  • Hej,

    Tack för er feedback.

    Vi står som ansvariga från det ni beställer tills ni har ordern hemma.
    Beklagar att det blivit en miss i kommunikationen mellan oss och DHL och vi kommer se över dessa rutinerna så det inte ska hända igen.

    Vänligen återkom med ert ordernummer till info@trademax.se så vi kan titta närmre på ärendet.

    Mvh
    Roger
    Trademax Kundsupport

  • Usel
    Registrerade min mail på deras hemsida. Sedan fick jag mail varje gång jag var inne på deras hemsida. Kollade igenom hur man avregistrerade sin mail-adress men det fanns ingen länk på mailet. Jag kontaktade då kundsupport för att de skulle avregistrera mig, men i flera mail envisas de över att det ska finnas en länk som inte finns! Värdelös support som dumförklarar sina kunder. Om man kallar sig för största online-butik inom heminredning så borde man respektera sina kunder.

    Hälsningar
    Nedzad
    6 mån sedan
  • Hej Nedzad,

    För att avregistrera er för framtida mailutskick finns det en länk längst ner i mailet som man ska kunna avregistrera sig på.
    Går inte detta så hör av dig via mail till oss så får ansvarig ta bort det manuellt.

    Önskar er en bra dag.
    Mvh
    Roger
    Trademax Kundsupport

  • Usel
    Varning
    Jag beställde ett bord och fick vänta i en månad på att få ett svar att de inte viste när de kunde leverera varan.
    Det behövdes 4 telefonsamtal för detta.
    Jag orkade inte vänta längre och avbeställde bordet.
    7 veckor senare får jag en faktura på bordet. Jag ringde Klarna och bestred fakturan.
    En vecka senare har klarna talat med Trademax och de påstår att de har levererat bordet 4 veckor efter att jag avbeställde det.

    Så nu står jag utan bord och en faktura på flera tusen.

    Ett oseriöst företag som har världens sämsta service
    Jag kan inte bli mer än förbannad
    7 mån sedan
  • Hej,

    Tack för er feedback.

    Skulle ni kunna återkomma till oss antingen via telefon 042-17 21 60 eller på mail info@trademax.se så vi får titta på ert ärende.

    Med vänlig hälsning
    Roger
    Trademax Kundservice

  • Perfekt
    Vi är väldigt nöjda med varan vi köpte och leveransen var som vanligt snabb och smidig.
    8 mån sedan
  • Mycket bra
    Ca en veckas längre leveranstid än vad som uppgavs på hemsidan när jag beställde.
    Produkten var bra och var hyffsat lätt att skruva ihop.
    Behövde aldrig kontakta kundtjänst så kan ej bedömma den.
    8 mån sedan
  • Usel
    Har beställt sängar via dem två gånger. Sängen jag beställt (superior lyx) är väldigt bra men sockeln går väldigt lätt sönder så rekomenderar att beställa ben.

    Varför får de en * ?
    1. Första gången jag beställde var den flera månader försenad. Trodde de skulle vara bättre till andra gången.
    2: Men vad hände? Ordern försenades utan meddelande, fem veckor i rad.. Jag hör av mig.. de har råkat avmarkera min order så den finns inte i systemet. De säger de ska fixa det, och säger jag ska få leveransen nästkommande vecka. Veckan därefter ringer DHL och säger att jag ska få en leverans så jag åker hem extra. När jag får leveransen får jag bara benen, inte sängen.. Och har tagit ledigt för det... Jag kunde tänka mig ta emot sängen mot kompensation, de sa de eventuellt kunde ge kompensation men endast i form av presentkort hos dem. Sängen blir ytterligare sen och de kan inte garantera något så till sist så avbeställer jag den. Ingen kompensation följer och de beräknar det tar 3 veckor för dem att handlägga ärende för att få mina pengar tillbaka. Acceptabelt? NEJ!

    Bra säng med ben, så om du har all tid i världen vänta på dem så kör på :) Detta med leveransproblem har nu hänt så många gånger, och ett tag erbjöd de 100 kr / vecka för leveransförseningar då de visste de hade så usla recensioner kring just leveransen. Känner man att man har behov erbjuda det, har man ett trovärdighetsproblem kring leveranstider vilket jag borde insett då.

    UNDVIK DETTA FÖRETAG!
    8 mån sedan
  • Hej Robin,

    Tack för er feedback.

    Vänligen återkom med ert ordernummer så ska vi se på ert ärende.

    Önskar er en bra dag.

    Roger
    Trademax Kundtjänst

  • Mycket bra
    Jätte nöjd med varor och leverans. Fin kvalité på utemöbelgruppen.
    Vi köpte och valde mycket senare leverans och det fungerade bra.
    Det enda negativa med Trademax är den otroligt långa väntetiden när man ringer kundservice, fick vänta 40-60 min båda gångerna jag ringde innan jag kom fram. Första gn blev jag bortkopplad för att hon skulle ringa butiken och stämma av så var tvungen att ringa igen och sitta i den otroligt långa väntekön, kändes inte speciellt proffsigt.
    Men behöver man ingen kundservicekontakt så ger jag Trademax 5/5 i betyg.
    8 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra service, snabb leverans och bra möbler till bra pris. Bara nöjd
    9 mån sedan
  • Utmärkt
    Köpte utemöbler via hemsidan. Funkade hur bra som helst och fick varorna efter fyra arbetsdagar via gratis hemleverans av DHL. Var och provade möblerna innan på ett försäljningsställe i Sisjön (Göteborg). Mycket trevlig personal.
    9 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Bra priser och produkter MEN...
    Beställde en soffa (fanns i lager) och förväntade mig leverans eller åtminstone nån typ av sökbart kollinummer inom någon vecka.

    Efter en vecka mailade och undrade var soffan höll hus och fick telefonnummer och sändningsnummer till DHL.
    Sändningsnummret fungerade naturligtvis inte på DHL's hemsida och efter många samtal och vidarekopllingar per telefon till DHL fick jag reda på att de i sin tur lämnat över till en underleverantör och att jag kunde ringa dit och boka tid. Efter ytterligare en tid i telefonköelände fick jag så boka en tid, 13-17, ingen kvällstidsleverans här inte, så det blev till att ta ledigt halva dagen.
    När de väl kommer är det bara en stackars chaufför med ett ENORMT paket, en soffgrupp i ett enda kolli på en europapall. Pallen dumpas utanför ytterdörren och han drar.

    Där fick man slita upp hela paketet i duggregnet ute och kånka (släpa) in soffan som inte går att bära själv.
    MYCKET missnöjd med DHL, deras underleverantör och att Trademax valt dem som ENDA val.
    Se och lär av t ex.. nästan varenda internet butik på nätet där man kan välja olika fraktvarianter till olika priser men tretti.se är ett utmärkt exempel på en internetbutik där man kan välja både olika leverantörer och t o m helgleverans. Hade lätt kunnat betala en femhundring för att få soffan inburen och en extra slant för bortforsling av gamla soffan (som en gång i tiden levererades av IKEA, under kvällstid och inburen av två stadiga killar).
    Pallen, jo den står kvar utanför dörren, nog kommer de väl och hämtar den?
    Soffan i sig var mycket fin och både kvalitet och pris känns bra, men betyget dras ner REJÄLT av leveransen
    9 mån sedan
  • Hej,

    Tack för er feedback.

    Både uppbärning och kvällsleverans är tillval som ni kan lägga till i kassan innan ni fullföljer köpet.
    I våra köpvillkor står det tydligt hur leveransen sker.

    Återkom med ert ordernummer om ni gjort dessa valen utan att de blev uppfyllda.

    Önskar er en bra dag.

    Roger
    Trademax Kundtjänst

  • Perfekt
    Toppenbra! Köpte en bäddsoffa med divan hos trademax. Fick mkt bra service i butiken och köpet sköttes smidigt genom att de ordnade så att jag kunde få betala via faktura. Snabb leverans, soffan är jättefin och vi är så nöjda dom det går att bli! Har rekommenderat vänner att handla hos Trademax och en av vännerna har tom. redan gjort det! :)

    Bara +++++++
    9 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställt ett superfint vardagsrumsbord via nätet, Helnöjda. Det kom med DHL efter en vecka. De ville veta portkod, och då antog jag att man får det levererat till dörren, men chauffören ringde och bad mig komma ner och hämta det. Tur att min sambo var hemma och kunde hjälpa mig att bära in det stora jättetunga paketet.
    9 mån sedan
  • Dålig
    Vi var inne i butik och bestämde oss för att köpa ett bord och 6 stolar + extra förlängning till bordet.
    Vi valde att betala direkt och för det och att få det levererat hem.
    Då vi inte behövde bordet just nu valde vi att få det levererat senare. Säljaren sa då att vi kan betala nu och få det levererat när vi själva vill, att de håller våra varor på deras lager tills den dag vi vill ha dom levererade. Hur länge vi kunde vänta? -"Hur länge som helst".

    Två månader senare fick jag ett mail från deras kundservice som frågade om vi inte ville ha våra varor levererade då det i deras system stod att den skulle avbeställas. Då sa jag direct att vi ville ha allt levererat nu då jag blev väldigt förvånad.
    På vändande mail så sa hon då att de tyvärr var slut I lager. Punkt. Inget om att de loser det eller att vi får pengarna tillbaka.
    De hade alltså sålt VÅRA ägodelar som vi hade på deras lager. Hur kan de få göra det?
    Efter flera telefonsamtal och många mail så slutade allt i att:
    1. Ja, de har sålt våra varor.
    2. Vi får pengarna tillbaka.
    3. Vi blir kompenserade med 500kr direct eller 700kr i presentcheckar.
    Men vi valde såklart de 500kr då vi aldrig kommer handla på Trademax igen.

    3 stjärnor bara pga av att After Sales Managern var väldigt bra att göra med (när man väl kom dit)
    9 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ert mail.

    Vi beklager verkligen vad som hänt med er beställning och självklart ska det inte vara så.
    Vill ni så tittar jag gärna på ert ärende för att spåra vad som hänt i ert fall.
    Återkom med ert ordernummer till oss på info@trademax.se

    Önskar er en bra dag.
    Roger / Trademax

  • Perfekt
    Inget att klaga på soffan kom ända fram till dörren.
    9 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra kontakt i den fysiska butiken i Sisjön!
    Jättenöjd med kvalitén på soffan. Dock var det lite småsvårt att tyda instruktionen för monteringen av soffan, därav drog jag ner betyget till en 8:a.

    Överlag en riktigt snabb hantering både från Trademax och DHL som de använder för transporten.
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Jag var jätte nöjd. När köpta soffan😃
    9 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra utbud och bra priser.
    Snabb och tydlig kundservice.
    Snabba leveranser.
    Inga problem!
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Lätt att beställa och snabb leverans av varan.
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Bra! Smidig hemleverans, man behöver inte betala något extra för det om man handlar över 1000kr!
    Jag och min sambo köpte ett soffbord och det passar utmärkt i vardagsrummet! :)
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Bra priser & snabb leverans på 4 dagar!
    9 mån sedan
  • Bra
    Inga konstigheter, DHL strulade så jag fick vänta 1 vecka.
    9 mån sedan
  • Bra
    Jag köpte en portugal soffa för några år sedan och vart jättenöjd. nu har jag flyttat och det första jag gör är att köpa en bädd soffa wilma höger. och är så nöjd! :D
    9 mån sedan
  • Usel
    Varning!
    Beställde gröna däckstolsdynor från Trademax, fick dock fellleverat gråa. Har påtalat felet ett antal gånger nu, men dom vill inte ens svara mig. Hur svårt ska det vara?

    Efter att ha läst här, så inser jag att man inte är ensam. Får väl hoppas på att man får dynorna bytta, men känner mig blåst på pengarna, de hundralappar jag tjänade på att beställa härifrån är inte värt irritationen jag känner nu.
    9 mån sedan
  • Hej,

    Tack för er feedback.

    Återkom med ert ordernummer till oss på info@trademax.se så ska jag se vad som hänt med er order.
    Självklart vill vi lösa dett atill er snarast möjligt.

    Önskar er en bra dag.

    Roger / Trademax

  • Mycket bra
    God kommunikation, bra priser, snabb leverans och hög kvalitet med tanke på priset. Ett litet minus för att man inte kan testa alla sängmodeller i butiken.
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Allt funkade perfekt från beställning till leverans! Tack Trademax!
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Helt okej. Leverans veckan efter beställning. Lounge gruppen står bra på balkongen :))
    1 år sedan ( Uppdaterat: 9 mån sedan )
  • Ganska dålig
    Min sambo köpte en golvlampa, Detroit, för några månader sedan. Den var dyr, är snygg och har fungerat bra. Men igår slutade dimmerlampan att fungera. Den har knastrat och haft sig i några veckor och nu är den död. Har inte sparat ordernumret tyvärr. Men man kan ju tycka att en lampa som är så dyr borde fungera i några år.
    10 mån sedan
  • Hej Tyrsa,

    Vi beklagar att er lampa inte motsvarade era förväntningar i hållbarheten.

    För att lösa detta ber jag er göra en reklamation via vår hemsida under kontakta oss och sedan reklamation.
    Alternativt återkom till oss på mail info@trademax.se eller telefon 042-17 21 60

    Önskar er en bra dag.

    Roger
    Kundservice Trademax

  • Utmärkt
    Köpt nya möbler till min lägenhet.

    Var lite skeptiskt till en början efter att ha läst runt om Trademax just med tanke på eventuella reklamationer.

    Någon vara var skadad, någon del saknades men det är inget jag kan klandra Trademax för.

    Däremot gick reklamationerna smidigt, vi kom snabbt överens om kompensation när ersättningsdelar inte gick att tillgå och jag kunde fixa det själv.

    Leveranserna gick snabbt och "hyfsat" smidigt.

    -1 stjärnor för att Trademax väljer att använda DHL som i sin tur ENDAST erbjuder utkörning dagtid. + att de inte kan synka 2 leveranser på varor som kommer samma dag men är planerade att komma i olika tidsintervall. Så man måste ta hela dagen ledig vilket är otroligt drygt.

    BRING\Schenker erbjuder kvällstider så det Trademax borde byta för o få +10
    10 mån sedan
  • Usel
    VI FIRAR 5 MÅNADER!

    Jag har under 3 månader kämpat för att få 2 nya stolar. Detta pga att jag fick 2 defekta stolar vid leverans. Efter 3 månader fick jag äntligen de efterlängtade stolarna. Vi ville då ha den utlovade kompensationen och vi ville även få skicka tillbaka de defekta stolarna. Nu har det gått 2 månader och jag har helt ärligt tröttnat.

    Jag skickar iväg ett mail 12/2 och undrar var vår kompensation är. Jag får svar idag 18/3. Så det tar mao ungefär 1 månad att svara på mail.
    I slutet av mailet står det så här:
    "Om ni ej returnerar detta inom kort, så måste vi fakturera er för varan som ni har hemma." Det är stolarna som de vill ha returnerade inom kort. Hmm. Menar de 5 månader? För jag borde ha minst lika lång tid på mig som de har. Jag vill gladeligen bli av med dessa två defekta stolar men jag undrar då vart fraktsedlarna är som de säger sig ha skickat till oss.

    Det ska även bli spännande att se om jag återigen, för tredje gången, måste ta en halvdag ledig just för att kunna lämna paketet till vad jag antar är DHL (de handhar väl deras transporter) för jag tänker INTE släpa dessa till ett uthämtningsställe! Och stolarna ska hämtas vid dörren, efter 16! Jag tänker inte förlora mer pengar pga att de skickat defekta varor.

    Så snälla, tänk efter innan ni handlar här! Vi trodde vi skulle få en okej matgrupp till ett bra pris. Icke då, denna matgruppen har blivit en dyr och jobbig historia för oss. Med facit i hand hade jag hellre gått till någon annan möbelaffär. Jag hade garanterat fått ett trevligare bemötande också!
    10 mån sedan
  • Usel
    Vid två tillfällen har jag köpt soffa på Trademax, senast via Internet.
    Efter att ha fått soffan levererad kände jag att den inte nådde upp till mina förväntningar, därför valde jag att returnera den.

    Jag ringde kundservice och en vänlig person hjälpte mig med mitt ärende, uppskattas! Kundservice berättade att jag skulle bli kontaktad av returavdelningen.

    Mycket riktigt, jag blir kontaktad av returavdelningen på e-post, det är så Trademax sköter sina returer.

    Problemet är inte hur jag har blivit bemött, utan att saker och ting tar väldigt lång tid.

    Mejlkonversationer i all ära, men det tar alldeles för lång tid och det är lätt att man missuppfattar varandra. Så ska det inte fungera! Vid en retur på t.ex. Ikea löser dem ärendet på ett samtal, sedan kan man luta sig tillbaka. Det funkar inte på Trademax, jag upplever att det är både jobbigt och påfrestande att behöva lägga ner så mycket tid och energi på en så simpel sak som en retur.

    Jag kan även tillägga att jag fick betala både returfrakt (795 kr) och värdeminskning (20%) eftersom Trademax påstod sig inte kunna sälja soffan som ny. Totalt kostade det mig mer än 2000 kr för att bara öppna emballage och inse att soffan var skitful i jämförelse med bilden på hemsidan.

    Enligt konsumentverket har man 14 dagars ångerrätt om man köper en vara på distans inom Sverige, man har som kund även rätt att undersöka varan. Hur ska man kunna göra det utan att gå miste om värdeminskning som Trademax tar ut?

    Fruktansvärt dåligt! Dock accepterar jag att betala den summan enbart för att slippa engagera mig i ärendet.

    Är du inte helt säker på en produkt, så köp inte av Trademax!

    En stjärna för att personalen i kundtjänst var trevlig!
    11 mån sedan
  • Usel
    Jag har absolut ingenting positivt att säga om detta företag.

    Köpte en soffa av detta företag och det har jag ångrat varje dag sedan den levererades.

    Jag har nu försökt reklamera soffan eftersom det är ett
    mindre projekt att ta sig upp om man väl använder den. Att ligga på
    divanerna är som att ligga med benen i högläge och efter ett tag blir
    man helt kall i benen. Enligt Trademax så är detta helt normalt och det
    är så på alla deras soffor eftersom divanen är en liggdel och hörnet är
    en sittdel så är hörnet mjukare i stoppningen och därför sjunker den ner
    mycket mer än vad divanen gör.

    De bör absolut gå ut med denna info tydligt, i annat fall anser jag att de blåser sina kunder rakt av.
    11 mån sedan
  • Dålig
    Handlade soffa fotölj och säng på TM ochpersonalen i butiken var suveräna på alla sätt, men resten var en mardröm! Leveransen kom många veckor försent och när den kom var det fel färg på halva soffan och för att få rätt färg fick vi slita som djur med att packa ihop och bära ner delarna och sen fick jag efter 20 tel.samtal vänta ca 2 mån på rätt färg. Att returnera sängen då jag totalt tappat förtroendet för TM, var ett rent och skärt helvete med att packa ihop sängen i exakt samma förpackning som den kom och sen bära ner den till gatan. Man fick absolut ingen hjälp från DHL av princip. Så VARNING handla inte på TM!
    11 mån sedan
  • Usel
    Billiga priser och allt är bra ända tills du behöver reklamera något eller ångra ett köp.
    Hur man behandlar reklamationer eller återköp är ett skämt.
    13 mail, otaliga telefonsamtal i kö utan att komma fram och 19 dagar senare är förhoppningsvis mitt ärende löst, allt för att man ångrat ett köp.

    Man undrar om det ingår i deras affärside att trötta ut kunder?

    Nej, lägg ut några hundralappar mer och handla av en seriös firma.

    Uppdaterad:
    Äntligen slut på eländet. Det tog över 30 dagar, 18 mail, 8 samtal varav jag kom fram 1 gång övriga gav jag upp efter lång väntan. 1 inlägg på Facebook. Allt detta för att man ångrat ett köp på en vara som kostar mindre än 500:- men jag gav mig f*n på att jag skulle ha rätt.
    Nej, ska Trademax bli ett alternativ har man mycket att jobba med innan man kan bli accepterad.
    11 mån sedan
  • 2015-02-13 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Dålig
    Bra utbud och hyfsade priset, men om något visar sig vara fel med leveransen slutar det roliga. Deras hantering av reklamationsärenden är löjligt långsam. Att ens få meddelande om att de börjat titta på det tar drygt en vecka. Har nu väntat över två veckor utan att ha hört något om hur de tänker lösa min trasiga tv-bänk. Det är inget annat än dåligt!
    1 år sedan
  • Usel
    Trademax är företaget som har gjort att jag nu bestämt mig att ALDRIG mer handla möbler online. Skulle spara några hundralappar på en matgrupp jämfört med t.ex Mio. Bordet var fint men samtliga 8 stolar var av så dålig kvalité, så det var bara att packa ihop och skicka tillbaka. Och här börjar det roliga, som jag kan sammanfatta med att reklamationsavdelning/kundtjänst är under all kritik. Telefonväntetider är från en annan planet. De som jobbar där samarbetar typ inte med varandra. Uppdatering/överlämning av ärenden existerar inte. De gjorde fel, 4 st kollilappar á 2 stolar per kolli skickades men på uppdraget till dhl stod det 2 stolar skulle hämtas. Vi ringde och de sa att de fixar detta och att det nu är rätt i systemet. DHL tog med sig samtliga 8 stolar (vilket vi har fotat). Efter typ 1 månad får man då till slut en inbetalning till kontot. Tro fan att de återbetalat för 2 stolar. Nya telefonköer, ny frustration. Jag tror att vi nu har gått 4 månader sen vi beställde retur på stolarna. Suck.
    1 år sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    1 år sedan
  • Ganska bra
    Hade varit i affären och träffat personalen som vad trevlig. Ställde frågor angående leveransen av en soffa som vad så där stor. Undrade hur olika delar skulle se ut och förklarade att jag bodde på andra våning på en 2:a i stan. Sex olika kolli skulle det vara. Beställde via nätet och skrev att leveransen skulle ske om 4 veckor (för att hinna sälja gamla soffan). Måndagen därpå fick jag SMS från DHL för leverans dagens efter. När DHL var framme förklarade killen att han inte hade 6 kolli, men 2 pallar. Den enna 1mx1m och mer är 2m hög. DHL la fram pallarna framför huset och förklarade att han inte kunde stanna. Tack! Blev sådär jobbigt att lösa. Tur att det inte regnade den dagen. Är ändå till slut glad med min soffa.
    1 år sedan