Stora på möbler online
5 fysiska butiker i Sverige
Fri frakt och snabb leverans

http://www.trademax.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Trademax har fått betyget (3.98)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Tänkte beställa en soffa och hittade en jag gillade på Trademax, hör mig runt bland vänner som alla säger att man ska vara på sin vakt då det ofta blir fel och att servicen för att åtgärda är lång och dålig.

    För att vara extra försiktig ringer jag och pratar med kundtjänst om vilken soffa det är jag ska beställa och lägger en order. Soffan anländer inom leveranstiden men är då felvänd, inte alls den vi ville ha. Ringer kundtjänst som först hänvisar till att jag har sett fel, det är rätt soffa... Efter en stund ger dom med sig då de sett mina bilder jag skickade med reklamationsformuläret. Får då till svar att det ska ta 3 veckor tidigast innan jag kan förvänta mig en ny.

    Dagen efter blir jag uppringd om att kundtjänst sagt till mig att beställa fel soffa och ny soffa ska skickas snarast. Tar ledigt än en gång och soffan som anländer är fraktskadad.

    Nu måste jag göra en ny reklamation (vilket jag fick veta efter att jag en vecka efter att den fraktskadade soffan var hos oss och vände, mailade och undrade varför inte Trademax hör av sig till mig?!) och förväntar mig inte pengarna tillbaka inom 3 veckor och någon ersättning lär jag inte få. Kommer dessutom behöva ta ledigt en dag till då den gamla soffan fortfarande står hos oss och behöver ju hämtas. Trademax sa till mig först att dom beställer hämtning av soffan men nu ska jag tydligen behöva göra det själv. Vad är detta?

    Så sjukt besviken!
    5 dagar sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi beklagar verkligen att det har varit så struligt med er order. Vi ber om ursäkt för att ni har blivit fel informerade och er soffa från början och att sedan den rätta soffan anlände fraktskadad. Vi kan självklart åtgärda detta via en reklamation som ni säger. Har ni nu ångrat ert köp så kommer era pengar att återbetalas när er soffa har anlänt till vårt lager. Självklart är det möjlig att ni kan få en kompensation för det inträffade. Detta är något som diskuteras med er handläggare. Gäller det förseningskompensation så går detta bra att diskutera med kundtjänst. DHL ska kontakta er för upphämtning av soffa, sker inte detta inom tre dagar så får man kontakta DHL själv. Vi kan dessvärre inte boka en dag för upphämtning åt er. Vi hoppas att ni kommer ge oss en ny chans och att ni kommer känna er något nöjda när ert ärende är hanterat och avslutat.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Fullkomligt hopplösa om något går fel med det som är beställt och tar inget ansvar! Läs deras ersättningsregler på försenade varor. Har du tur så kanske du kompenseras efter cirka 21 dagar på försenade möbler eller borttappade möbler via fraktbolaget. Du får själv lyfta luren och ta kontakt med fraktbolaget och "spilltiden" med fraktbolaget,Trademax kundtjänst kosta mig 2 timmar av min tid.

    Hattigare mejlkonversationer har jag aldrig varit med om och det tar lång tid innan det återkopplas. Inte helt upplärd personal och jag kan genomsyna stor brist på nödvändig kompetens, detta pga överbelastning, inte tillräckliga Upplärningar. Det värsta va personalens sett att hantera mailen. Tråkigt! Aldrig mer Trademax eller dotterbolaget Chilli.se
    12 dagar sedan
  • Hejsan,

    Tack för ert omdöme. Vi har svarstid på 24 timmar och kunden ska ha fått återkoppling inom denna tidsram. Givetvis gör vi allt vi kan för att hjälpa våra kunder om det blir aktuellt för försening/borttappade varor men kontakt mellan Dhl samt kund är nödvändig då kund alltid måste godkänna föreslagna beslut. Vi tar absolut vidare detta och tar självklart åt oss er åsikt då vi alltid strävar efter så bra kundservice som möjligt. Beklagar att ni känner er dåligt bemötta men hoppas att ni ska bli nöjd med era varor.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Detta omdöme är under utredning
    16 dagar sedan
  • Acceptabel
    Lovar mer än de håller. Pris Garantier som inte finns

    Trademax prisgaranti gäller inte om inte ALLT är 100% samma. Hittade exakt SAMMA soffa på annat ställe som var 2800,- billigare vilket skulle ge oss presentkort på 5600,- Det är var dessutom en fysisk butik där man kan beställa online också. OM de inte håller den garantin är det svårt att tro att de håller några garantier alls. SVAR från Trademax (trots att de enligt tidigare mail naturligtvis löser det om vi bara förser dem med skärmdumpar etc.)
    Dessutom var de tvungna att få totalpris inkl. leveranskostnad innan vi kunde gå vidare och när vi väl ger dem detta, svarar de följande:

    "Dessvärre kan vi inte godkänna prisgarantin i detta fall.
    Detta beror på att vi är en E-handel och företaget ni jämför med är inte det.
    Dem tar även betalt för Frakten vilket vi inte gör.

    Det måste vara likvärdigt i allt, det vill säga beställningar online, frakt, produkt osv."

    TRADEMAX PRISGARANTI:
    Vad är prisgaranti?
    Trademax prisgaranti innebär att om du hittar en liknande produkt till ett billigare pris någon annanstans så återbetalar vi mellanskillnaden till dig i form av ett presentkort som du kan utnyttja både i butik och i webshop.

    Följande villkor gäller för prisgarantin: Anspråk på prisgarantin måste ske senast 30 dagar efter köp. Den motsvarande produkten måste vara jämförbar med hänsyn till storlek, material och leveransvillkor. Fraktkostnaden och övriga kostnadstillägg skall inkluderas i det lägre priset för att prisgarantin ska gälla. Garantin gäller endast en gång per artikelnummer och köpare. för Återförsäljaren för den jämförbara produkten måste vara ett svenskt registrerat bolag. För att utnyttja prisgarantin skickar du en skärmdump eller giltig länk där du hittade den motsvarande produkten via e-post till Trademax kundtjänst. När vi har mottagit och undersökt ditt ärende samt om du uppfyller ovanstående villkor så kompenseras mellanskillnaden i form av presentkort. Garantin gäller inte för prisförändringar på Trademax hemsida efter köp.

    UPPDATERAT 160708:
    Roger som är ansvarig för kundsupporter på Trademax kontaktade oss under dagen och håller med om att det blev fel. Kontentan blir att de uppdaterar villkoren för prisgaranti, vilket vi tycker är bra. Dessutom fullföljer de prisgarantin denna gången.
    Vi avbokade soffan men har bett dem fullfölja vår order och tills den är levererad sätter vi medelbetyg och uppdaterar sedan igen. Från 1 till 5 är endast Roger's förtjänst.
    22 dagar sedan ( Uppdaterat: 21 dagar sedan )
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi ber självklart om ursäkt för att det har blivit fel med prisgarantin och ert köp. Självklart tackar vi för all sorts feedback och rättar självklart till våra fel. Vi får tacka er för er feedback. Roligt att ni nu känner er något nöjda och att ni valde att ta emot er order trots detta. Ni är hjärtligt välkomna att uppdatera ert omdöme när ni har mottagit soffan. Vi hoppas och tror att ni kommer bli riktigt nöjda med denna och sitta riktigt skönt i den.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Jag var inne på trademax och tänkte beställa en sängbord av modellen Nyhamn med 2 lådor som kostade 995kr.
    Innan jag gjorde beställningen så såg jag att de hade prisgaranti x2 som såg intressant ut och då passade jag på och kolla här på prisjakt om det fanns billigare av samma modell som jag kanske kunde få mellanskillnaden från tradera.
    Jag hittade för 695kr på bygghemma.se och då passade jag på och skrev till trademax.se om att jag ville utnyttja prisgaranti och skickade länken på deras hemsida och länken på sängbordet hos bygghemma.se
    Det som jag märker då efter att jag skrev till de var att de valde att inte svara på mitt meddelande som jag skickade och så ändrade de priset på bygghemma.se till samma pris som på trademax och det var 995.
    Det jag märkte nu är att de båda bolagen är samma bolag så de ändrade priset på bygghemma.se direkt efter att de såg mitt mejl som jag skickade till trademax.se
    23 dagar sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Självklart så har vi prisgaranti som ni säger. Ni får självklart mellanskillnaden tillbaka så ni har hittat en billigare produkt. Men vi har även rätten att ändra våra priser. Om ni har lagt en order på denna eller vill så kommer vi självklart gå efter prisgarantin och ge er den mellanskillnaden x2. Vi hoppas ni kommer känna er nöjda när ni har mottagit er vara om ni önskar att beställa denna.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Mycket bra
    Bra på alla sätt! Hittade en möbelgrupp till altanen till riktigt bra kurs och slog till. Varorna anlände inom en vecka och trots att en del av bordet var fraktskadat gick det smidigt att få ett nytt bord via hemsidan.

    Det enda jag skulle ha förbättrat vore någon sorts kompensation för tiden det tog att lösa allt kring retur och ersättningsvara (ca en vecka eller två totalt).
    24 dagar sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och ert köp. Har det det uppstått en försening på er order på grund av reklamationen så kompenserar vi självklart för detta enligt köpvillkor.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Alltså er kundtjänst är såååå dålig så det är SKRATTRETANDE:
    Jag har ringt er 4ggr nu.
    Rekordet är plats 18 i kön.. Och då har jag lagt på efter en kvart när jag är plats 14.
    Hamnade i plats 32 igår =)
    Spelar ingen roll om man ringer er morgon, middag eller kväll.
    Kanske dags att anställa lite fler folk om ni nu är så populära och säljer så mycket..?
    Eller ni kanske inte vill att era kunder ska kunna nå er.
    25 dagar sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme och feedback. Vi kommer självklart ta åt oss av ert omdöme. Våra kunder ska absolut kunna nå oss och självklart inom en rimlig väntetid. Vid högsäsong kan det vara lite längre kötid. Självklart är detta något vi försöker hantera så gott vi kan. Man kan även mejla in till oss. Svarstid på mejl är oftast inom 24h. Vi hoppas ni kommer känna er nöjda när ni har mottagit er order och fått svar på era frågor.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl trots det inträffade.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Perfekt
    Vi beställde loungegrupp, paviljong, stolar och bord. Det kom från tre olika ställen men det löste sig enkelt med dhl som samordnade så allt levererades samtidigt. Snabb leverans.
    26 dagar sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Vi har nu väntat på vår soffa i hela SJU VECKOR, och leveranstiden på denna har blivit uppsjuten FEM veckor till.. En soffa som enligt hemsidan hade en leveranstid på 2-6 arbetsdagar (vilket är väldigt normalt). Nu kommer vi sitta och vänta på soffan i 12 veckor, och det är bara preliminärt.
    Deras usla och skämmiga köpvilkor ger oss rätt till 7,5% av varans pris (vilket är ren skiit) som man DESSUTOM får på ett tillgodokort på deras skämtföretag, alltså ingen kompensation.
    Jag avråder alla att handla utav dessa skojare, Jag beställde en helt ny Bmw från fabriken för någon månad sen, och den kom mycket snabbare än denna soffan. Man kan verkligen undra vad Trademax har suttit och gjort under dessa 3månader, inte tillverkat en soffa iallafall.
    26 dagar sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi ber självklart om ursäkt för att er order har blivit försenad. Uppstår det en försening så ska ni självklart bli informerade om detta. Ni har självklart även rätten av avboka er soffa om den inte har skickats ännu. Då vi går efter kö så är det möjligt att ni inte har först i kö för utskick av soffan. Vi ber verkligen om ursäkt om detta och precis som ni säger är det den kompensationen som gäller. Vi hoppas ni kommer känna er nöjda när ni har mottagit er soffa.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Uppdatering 3 Juli 2016:
    Varit i kontakt med Trademax ang. returen av varorna och de står för returfrakten för själva soffan. Nackstöden, som tillhör samma köp, vill de att vi skall betala retrufrakten för.

    Vi kontaktade Konsumentverket och de säger att vi inte skall betala någon returfrakt då det faktiskt tillhör samma köp. Trademax skall alltså stå för returfrakten på nackstöden som fortfarande ligger hemma hos oss och väntar på en retursedel från Trademax.

    Och eftersom att det tar en halv vecka för Trademax att svara på mail så lär detta dröja ett tag till. Uppdaterar när något händer.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    Jag skall som kund ge ett så ärligt omdöme som möjligt efter mitt första köp hos Trademax.

    Även vi blev lovade leverans på en soffa till innan midsommar (som användaren Jontelito här nedan).
    Vi köpte, utöver själva soffan, även 3 st nackstöd.
    Dessa 4 kollin skickas ut från Trademax enligt ett mail.
    Vi får avisering om att vi ska bekräfta dag o tid för leveransen, vilket vi gör.
    Dagen då leveransen sker kommer enbart 3 nackstöd och ingen soffa.
    DHL bär i det här läget noll ansvar för det 4e kollit då Trademax inte skickat ut soffan i tid och därmed inte kommer till oss i tid, alltså innan midsommar.

    När vi ringer DHL så berkäftar de att Trademax inte skickat soffan förrän en dag senare vilket gör att det är en dag försent för leverans innan midsommar.
    Redan där har ett avtal, och i vårt fall, ett muntligt avtal brutits.
    Leveransen innan midsommar som lovat föll bort.

    Nu till toppingen på skitmoset:

    Vi ringer Trademax för att kolla ifall de kan BUDA ut soffan då vi faktiskt blivit lovade soffan innan midsommar, vi förklarar det muntliga avtalet (detta med leverans innan midsommar gällde även på nätet) och att det brutits och får till svar att:

    - Jag förstår inte varför man sätter ut ett sånt löfte till kunderna.
    Det verkar ju dumt.

    Vi ligger på om att vi vill ha våran soffan innan midsommar som lovat men tjejen i luren vill ju självklart inte ta åt sig att man faktiskt tagit ledigt från jobbet för att just ta emot soffan, inte bara 3 nackstöd.

    Själv som kund fick jag ALDRIG reda på att jag skulle behöva ta ledigt 2 dagar från jobbet. Ena dagen för nackstöden och andra för själva soffan.
    Visst, Trademax påvisar att det står på vilkoren att leveransen KAN delas upp i flera delar. INGET som informerades om i det smset jag fick.
    Redan skiter det sig ju. Vad tänker de att man ska vara hemma en hel vecka för leverans av 5 kollin? (om så var fallet).

    Min fru ringer och ligger på, vilket vi i detta fallet tycker ha oss rätt att göra, och kollar ifall Trademax kan iallafall kompensera för att leveransen inte kom som lovat.
    Nepp, inte ens chans.

    Men det är när min fru ringer till kundtjänst och informerar att "även muntliga avtal gäller" för löftet av leverans innan midsommar som det rann över för oss.
    Min fru säger till denna tjej i kundtjänst att "även ett muntligt avtal gäller" för leverans innan midsommar och tjejen i kundtjänst LÄGGER PÅ I ÖRAT på min fru.

    Nu kanske några tänker att min fru kanske var otrevlig eller stöddig.
    NEJ. Kundtjänst lägger på i örat.
    DÄR och DÅ förstod vi på ett ungefär vad vi hade att göra med.

    Till den användaren som misstänkte att någon missnöjd skapat flera konton för att lämna dåligt omdöme till Trademax.
    Det är nog ingen som tycket att det är värt att lägga den tiden på detta företag.

    Vi hävde köpet till slut.
    Nackstöden vi fått kunde INTE lämnas tillbaka i butik, såklart.
    Det fick man göra en reklamation på och lämna in på något DHL-stället.

    Vi värderar alla vad ett USEL företag är. Jag såg över alternativen att bara lämna dåligt först men när kundtjänst ger kunder attityd och dessutom lägger på i örat när det blir jobbigt.... DET är ett uselt företag.

    Jag skall efter detta se till att jag tipsar alla som är sugna på möbler och annat att INTE handla hos Trademax.
    Kan de inte ens hålla ett avtal om leverans och är otrevliga i luren så kanske man ska syssla med annat.

    Personalen i butiken var dock trevlig.
    Men det räcker inte.
    Ge era pengar till ett annat företag.

    Varsågod, Trademax.
    Hade min fru kunnat ge MINUS en stjärna så...
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 27 dagar sedan )
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Det är verkligen tråkigt att behöva läsa detta omdöme och så läsa hur besvikna ni är på ert köp och er upplevelse. Vi vill självklart aldrig att våra kunder ska känna eller uppleva det ni gjort. Vi ber självklart om ursäkt för att som har inträffat. Vi ska självklart aldrig lägga på luren i någon kunds öra innan vi har avslutat samtalet. Dessvärre kan det uppstå förseningar, självklart kompenserar vi för förseningar. Självklart ska det som utlovas hållas. Vad trist att ni kände att ni villa avboka er soffa, men vi förstår självklart med tanke på omständigheterna. Självklart borde det även finnas information i er leverans sms/ mejl vad som kommer att levereras. Vi kommer ta åt oss av ert omdöme och självklart detta vidare för att se till så sånt här inte händer igen. Vi hoppas självklart att ni vill återkomma trots detta så vi kan få visa att det inte är så här det går till hos oss i vanliga fall. Jag är rätt säker på att er reklamation kommer lösa sig så att ni inte behöver stå för er retur. Självklart kan vi kompensera er för detta genom en gratis retur.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Utmärkt
    Funkade bra, leveransen kom snabbt och allt så bra ut.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och ert köp.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Perfekt
    Kanon, beställde på söndagen och fick lev på torsdagen så bara +
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Bra
    Första bordet vi fick var det en stor spricka i bordsskivan. Men var inga problem att byta och efter någon vecka hade vi fått ett nytt bord. Dock blir det väldigt synliga repor i bordet och stolarna för ingenting.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och den hjälp ni har fått i ert ärende. Vi rättar självklart till de fel som uppstår. Är man inte nöjd med sin vara så har man självklart reklamationsrätt och särskilda garantier. Det viktigaste för oss är att våra kunder är nöjda.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Perfekt
    Deras kundtjänst är helt suverän :)
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och den servicen ni har fått.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Utmärkt
    Fungerar hur bra som helst,har handlat fler gånger utan problem
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och era köp.
    Roligt att vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    VARNING!
    Handla inte på Trademax. Förseningar på ca två månader. KÖP ALDRIG FRÅN DET HÄR FÖRETAGET!
    Beställde hammock 2016-05-26 och jag inte fått ännu
    Skräp butik.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vad tråkigt att ni inte känner er nöjda med ert köp hos oss. Har det stått som lagervara vid beställning och den nu är försenad så kompenserar vi självklart er för detta. Vi hoppas ni kommer ge oss en chans till och bevisa att detta är självklart inte så det går till i vanliga fall. Alla lagervaror skickas ut från oss inom 2-6 vardagar om annat så ska den informationen stå utskriven inne på artikeln.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Vi hade tidigare handlat på chili.se rea och fick då varor leverarde ifrån Trademax vilket vi kände att vi kunde lita på, även om jag läst recensioner tidigare. MEN det skulle jag aldrig gjort, vi beställde med ett lovord om att beställ innan söndag och få det innan midsommar, vi la en beställning och väntade, fick ett mail om att order var skickad och ett kollinr till DHL, många visor fram och tillbaka där Trademax hävdade att ordern var skickad och DHL säger att de inte mottagit något ifrån dem mer än en bokad fraktsedel. I en mailkonversation med 3st olika kundtjänst anställda så svarar samtliga 3 olika saker, 2 av dem säger att ordern gått ifrån dem och att det tar 6 dagar innan det syns på hemsidan, den sista säger tillslut (i samma konversation) att den finns kvar på lagret och att det inte alls var skickat ännu. Så här går alltså kundtjänsten isär, de har historik men säger ändå olika saker åt kund. Regel nr1 hos en kundtjänst oavsett hur negativt det är för kund så är det att vara ÄRLIG. Vilket kundtjänsten missat helt. Sen om det är en chefsfråga eller personal där det brister är en annan sak.

    Lagerstatus när varan beställdes var Grön med texten 2-6arbetsdagar leverans.
    Vi har ännu inte fått varan eller fått en indikation att varan ens är skickad.

    Jag tänker aldrig handla här igen.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme och feedback. Vi ber verkligen om ursäkt för att er vara har blivit försenad. I kampanjen där vi lovat leverans innan midsommar så kompenserar vi kunden för varje dag som ordern blir försenad. Det är självklart inte okej precis som ni säger att bli informerad om olika svar på samma fråga. Ärlighet varar alltid längst. Vi kommer självklart att detta ärendet vidare för att förhindra att detta ska hända igen. Ni kommer få ett sms/mejl från oss när er vara är skickad, sedan kommer DHL även att kontakta er inom kort därefter. Vi hoppas ni kommer bli nöjda med era varor när ni har mottagit dessa.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Perfekt
    Köpte ett vardagsrumsbord, tv-möbel och 2st sängbord.
    Lång leveranstid på tv-möbeln och sängborden men det visste jag om när jag gjorde beställningen. Varorna levererades hem. Bra priser och bra kvalite för det priset.
    Bra monteringsanvisningar.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och ert köp.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Mycket bra
    Hade läst all negativa omdömen Trademax hade fått men provade att beställa ändå för vi hittade utemöbler, ett bord (vermont ) och 10 fotöljer samt dynor som passde oss. Leverans gick jättesmidigt och har monterat ihop nästa allt. Inga skador och bra kvalité! Även tydliga monteringsanvisningar.
    2 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme och feedback.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och era nya utemöbler. Roligt att ni lät oss motbevisa alla dåliga omdömen.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Varning! Trademax respekterar inte ångerrätten och i det fall en beställning blivit fel, kostar det 795 kr att få den bytt till rätt storlek!

    Bolaget sätter i system att sätta ångerrätten ur spel genom kryphål och att lura sina kunder.

    Jag köpte en sänggavel för 1200 kr, jag beställde 160 cm, men fick hem 140 cm.

    Då jag fyra dagar senare öppnade förpackningen och upptäckte detta, ringde jag omedelbart men fick jag ett kort svar.

    - DHL hämtar varan och det kommer att kosta dig 795 kr.

    Mitt enda önskemål var att få rätt bredd på den sänggavel där TradeMax hade skickat fel bredd och det ska kosta mig 795 kr. Aldrig mer TradeMax.
    2 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme och feedback.
    Vi lurar självklart inte våra kunder. Vi skriver tydligt i våra köpvillkor vad som gäller vid ångerrätt och byte.
    Man har rätt till att avboka sin order fram tills att denna är utlevererad. Önskar man att ta sin order i retur när denna är på väg ut till er så tillkommer det en returavgift. När man väl mottagit sin vara så har man självklart ångerrätt, tre dagars fri returrätt och 14 dagars öppet köp.

    Har ni frågor eller funderingar kring detta är ni varmt välkomna att kontakta oss. Vi vill att ni ska känna er nöjda med er upplevelse och ert köp.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Tro mig, detta företag har ingen som helst ryggrad och skiter fullkomligt i dig som kund. Du behandlas väldigt väl så länge du bara har ett köp som ärende.
    De har tre månader lång handläggning av reklamationer, svarar inte på mail (är du obekväm för dem, blockerar de din mailadress och i mitt fall har alla mina försök till hjälp resulterat i åtgärder som -tro det eller ej- blivit till "error", något som förbryllar till och med kundtjänst), och de beter sig som en fyraåring ifall du har besvärliga frågor.
    De i kundtjänst är oftast mycket trevliga, att köpa en vara är inga problem och du får varan snabbt men de kan inte göra eller påverka någonting annat än en det som har med sälj. Vill du veta något, få hjälp eller reklamera råder de att maila in (och i mitt fall, fast de sitter kvar i luren med mig, mottager de ej det jag skickar in), alternativt gör en reklamation (det som registrerats med kundtjänsts hjälp konverteras till "error").
    Detta medför att jag inte kommer vidare i ärendet. Det här är alltså sant, ni får gärna kontakta mig ifall ni vill höra den långa versionen. Riktigt smaskigt vore ifall någon synade detta företags kundhantering i sömmarna ordentligt! Det som är så otroligt tråkigt är sättet att hantera alla frågor, klagomål eller reklamationer, att svara med tystnad, undvika kontakt och uppföljning. Och helt osannolikt att ett företag får göra på detta sättet. Inte en enda gång har jag blivit kontaktad tillbaka för att reda ut problem/misstag - bara blivit registrerad som ett "error".
    Innan man beställer tänker man att Detta händer inte mig... så det är otroligt tråkigt när det faktiskt gör det. Och OM ni surfar runt lite, händer det ofta. Bra betyg ombeds man lämna i samband med köp. Jag i mitt fall lockades med biobiljetter som tack.
    Produkterna är billiga, undermålig kvalité och kund- och reklamationshanteringen ÄR verkligen så dålig som det skrivs här.
    Jag hade tidigare gett företaget högt betyg utifrån trevlig kundtjänst, i mitt fall snabb leverans av varor och billiga produkter - jag är iINTE ett alias som recensenten här nedanför trodde. Denne har ännu inte fått produkten (om han nu är en verklig kund) och ännu inte behövt kontakta dem gällande någonting som inte genererar pengar för företaget.
    Lägg dina tusenlappar på ett företag med bra kundpolicy i stället. Billigt kan verkligen bli dyrt på Trademax.
    2 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme och feedback.
    Beklagar att ni känner att ni inte blivit väl behandlade. Detta vill vi aldrig att våra kunder ska känna. Handläggningstiden av ett reklamations ärende är 1-14 dagar vanligt vis, sen kan självklart ärende ta längre tid i andra fall. Vi skulle aldrig blockera en kunds mejl adress och svarstiden på mejl är vanligtvis 24-48h. Vi återkopplat självklart alltid till våra kunder.

    Det som kan ha varit anledning till att er reklamations inte har registrerats är att det redan ligger en reklamation på ert ordernummer eller att er order inte har blivit bokförd. Vi kan självklart alltid lägga upp er reklamation manuellt och då kan man mejla in all information till oss så lägger vi upp den till er.

    Det gör verkligen ont i oss och höra om er upplevelse och detta är något vi aldrig skulle vilja att våra kunder skulle uppleva. Detta är inte hur vi behandlar våra kunder och vi kommer ta detta ärendet vidare till ansvarig för lösning. Det viktigaste för oss är att ni känner er nöjda och vi vill alltid hjälpa till om ni har funderingar eller stöter på problem.

    Vi hoppas vi kan få en chans att åtgärda detta och rätta till det som blivit fel.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Trademax
    Filippa

  • Mycket bra
    Beställde idag för första gången från Trademax. Allt i lager och beräknad leverans vecka 18.
    Ett bord, sex stolar och två tilläggsskivor.
    Läser man alla kommentarer så får det mig att tro att mycket är hitta på för att förstöra för företaget. Kanske samma person med många alias som kanske haft lite otur med en beställning.
    La som sagt beställningen idag vid lunch. 1 1/2 (!) timme senare var alla varorna packade och skickade.
    Spårningslänken säger att de redan hade nått terminalen i Halmstad vid 17 tiden.
    Kan inte minnas något annat företag som skickat varorna så fort om man inte väljer att betala extra för expressfrakt.
    Uppdaterar igen när varorna kommit och blivit upppackade.
    3 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad roligt att höra att ni är nöjda med ert upplevelse hos oss och ert köp än så länge. Vi tror att ni kommer vara lika nöjda när ni mottagit era varor. Skulle det uppstå något problem eller någon fundering så tveka inte på att kontakta oss via mejl eller telefon.

    På återseende.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    VARNING!
    Handla inte på Trademax. Förseningar på över två månader och inget ansvar från kundtjänst. Fel vara när den väl kommer.
    3 mån sedan
  • Hejsan.

    Vi tackar för er feedback.
    Vi beklagar självklart om det har uppstått en försening på er order. När det uppstår en försening så ska ni självklart bli kontaktade via mejl angående detta. Vi kompenserar även våra kunder när förseningar uppstår, enligt köpvillkor. Har ni mottagit fel vara så kan vi såklart lösa detta till er. Vänligen skicka in en reklamation till oss via hemsidan, så kommer du och en handläggare tillsammans att komma överens om en lösning.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Bra
    Bra layout på webbshoppen, som är lätt att använda och hitta rätt i. Även sorteringsfunktioner fungerar väl. Betalningsmöjligheterna via Klarna var dugliga. Bli inte rädd när du inte får välja betalningsalternativ i kassan - standard är faktura, och ordern bekräftas först, SEN kan du klicka på "alternativa betalningsmetoder" för att komma åt t.ex. direktbetalning eller kortbetalning. En förvirrande detalj, men det fungerar i alla fall.

    Nu till själva köpet. Jag beställde ett utemöbelset i konstrotting (soffa+bord+2 stolar) den 29 april, för 3000 kr (ett lockande kampanjpris), med utlovad leveranstid 4-10 dager (plus DHL:s frakttid?). Jag mottog leverans först idag, den 22 maj. Ordern skickades i fredags, det vill säga 12 arbetsdagar efter beställning. Två dagar låter inte som en jättestor försening (DHL:s frakttid var alltså fyra arbetsdagar), men den totala väntetiden från order till leverans blev ändå tre och en halv vecka. Det känns lite i längsta laget och drar ner köpupplevelsen en del.

    Själva produkten var oskadd och komplett, om än hur nöjd jag var med den är en annan fråga (till er som funderar på att köpa konstrottingmöbler från Trademax: observera att de är i hundraprocentiga plastkonstruktioner, vilket jag är lite skeptisk till - får se hur väl de håller!).

    Jag har senare haft supportkontakt i något komplicerade ärenden, och servicen var helt fantastisk.
    2 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Usel
    Skräp butik.
    Köpte en datorstol av dem för 7 månader sedan och fick den med armstöd som var trasiga, är tvungne att skruva i dem varannan dag för att de inte ska ramla ut, lädret har flagnat på armstöd och lite på rygg / sittdynan och patronen för att höja / sänka stolen läcker och går inte att ha på högre nivåer. Har kontaktat dem flera gånger men de skiter helt i att hjälpa sina kunder.
    4 mån sedan
  • Hej.

    Vi vill självklart att våra kunder ska vara nöjda med deras köp hos oss. Vi har tre års reklamations rätt på alla våra varor och även särskilda garantier.

    Ni är varmt välkomna att reklamera er vara. Detta gör ni via vår hemsida under kontakta oss.
    Därefter kommer en handläggare att kontakta er för lösning.

    Vi kommer självklart att hjälpa er med de problemen ni har.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag

    Med vänlig hälsning
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Köpte en kontinental säng för ca 4 år sedan. Sängen är nu näst intill obrukbar, den har sjunkit in och håller inte kvalitén. Urdålig bemötande av "kundtjänst"

    KÖP INTE TRADEMAX SÄNGAR. VARNING!
    3 år sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Hej.

    Vad tråkigt att höra att er säng är nästintill obrukbar. Så ska det självklart inte vara.

    Vi har 10 års garanti på våra sängar. Ni är välkomna att skicka in en reklamation på er säng så kommer en reklamations handläggare att kontakta er för lösning.

    En reklamation skickas in via vår hemsida under kontakta oss.

    Vi vill självklart att våra kunder ska var nöjda med deras köp och vi vill hjälpa er så gott det går.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag

  • Usel
    0/10
    !VARNING!
    KÖP ALDRIG FRÅN DET HÄR LURENDREJERI FÖRETAGET!

    Beställde Soffa, Fåtölj, Fotpall, Soffbord 2015-10-02 fick min leverans först 2016-02-10 ÄVEN fast allt fanns i lager när jag beställde och lovades 10 dagars leverans.

    Ringer och frågar deras så kallade kundtjänst säkert 20+ gånger och får bara svaret "Vivet inte vi får återkomma efter vi har kollat upp" tror ni dom hör av sig NEJ man får ringa och ringa och får alltid samma jävla svar.

    Blev lovad kompensation 7.5% (29-35 dagar försenad: 7,5% av produktens värde") men fick inte det heller
    "Hej

    Jag har nu konsulterat min kollega och de beslutet som han meddelat er är de som gäller.
    Eran leverans var försenad 10 dagar.

    Ha en fortsatt trevlig dag.

    Med vänliga hälsningar
    Kundsupport"

    Största skämt företaget som existerar KÖP INTE FRÅN Trademax hoppas dom går i konkurs såna här företag förtjänar inte att existera.

    TIPS: Gå till en etablerad möbelhandlare som faktiskt bryr sig om sina kunder, gör inte samma misstag som jag och många andra och "testa" detta företag det är inte värt det.
    4 mån sedan
  • Usel
    stort VARNING!
    den här butiken är helt oacceptabel! bara problem som de inte ta tag i!
    det värsta man kan uppleva - som ni ser svara de inte ens på betyget......
    jag kan bara varna!
    detta företag är inget man ska handla på! jättekånga leveranstider (vi väntar i över 5månader - ingen aning om grejer kommer)
    inte ens priset motsvara alla svårigheter man få när man handlar hos de! vi mejla och kontakta och de spelar bara på tid. inget händer alls!
    skamlig, inte ok - man blir bara irriterad och arg - om du vill detta, handla gärna hos trademax!
    5 mån sedan
  • Hej,

    Uppstår det en försening på er order så ska ni självklart bli informerade om detta. Vi kompenserar även våra kunder enligt våra köpvillkor om detta sker.

    Kontaktar ni vår kundtjänst angående leverans frågor så kan vi självklart hjälpa er med detta och informera om den leveranstiden som är beräknad för de artiklarna ni har beställt.

    Vi vill självklart att ni som kunder ska vara nöjda med er köpupplevelse hos oss och hjälper er mer än gärna med de frågor / funderingar ni har.

    Gäller de att ett inköp från en leverantör har blivit försenat eller är beräknat att återkomma till oss vid ett senare tillfälle kan vi dessvärre inte styra över detta.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag och vi tackar för er feedback.

  • Knappt godkänd
    Lite skum butik. Bra priser och ständig rabatt men lagersaldot stämmer aldrig. Varor utlovas att levereras på 2-6 dagar eftersom lagret finns i Halmstad. I själva verket kom stolarna direkt via Estland eller Lettland men bra mycket senare.
    6 mån sedan
  • Hej!

    Vi tackar för er feeback.

    Kul att höra att du tycker våra priser är bra. Vi försöker ständigt hålla priserna så låga som möjligt och försöker även ha så många kampanj erbjudande så ofta som möjligt. När det gäller leveranstiden så är det olika från produkt till produkt. Lagerhållna varor har oftast en leveranstid på 2-6 vardagar. Leveranstiden för varje artikel står utskrivet på hemsidan. Vissa av våra produkter har vi valt att inte ta in på lager utan skicka direkt från leverantören.

    Beklagar självklart om det har uppstått en försening på er order. Då kompenserar vi självklart er för detta enligt köpvillkor.

    Hoppas ni är nöjda med er varor.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag

  • Usel
    Har försökt ringa dem för att fråga om en fåtölj finns i butik så att man kan provsitta den, så att man vet innan man åker ut (måste låna bil etc).

    Men telefonsvararen säger "för att förbättra våran kundservice har vi stängt av vår växel". WTF?

    Verkar vara samma ägare som Chilli då de har gjort precis samma sak (låter och ser likadant ut dessutom).

    Sjukt dåligt! Synd för jag har handlat i deras butiker förut och det är inget större fel på produkter och design annars :-/
    6 mån sedan
  • Hej!

    Vi tackar för er feeback.

    Man kan alltid nå oss via mejl. Vårt mål är att svara på mejl inom 48h. Man kan självklart även ringa in till oss.

    Dessvärre så stängs telefonväxeln ibland på grund utav högt tryck. Vi jobbar självklart på en annan lösning.

    Vår telefon har öppet mellan 08.00 till 19.00.

    När det gäller Trademax och Chilli så är det samma huvudägare men 2 olika företag.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag

  • Detta omdöme är under utredning
    7 mån sedan
  • Dålig
    Varför ens ha att man kan ringa till kundtjänst om man inte svarar? Ringde kl 13:30 idag tisdag, sannolikt inte den tid det ringer som mest. Efter 5 min får jag reda på att jag är #17 i kön. Värre än Försäkringskassan..

    Även dåligt att på hemsidan inte kunna se lagersaldo i butiken/erna.
    8 mån sedan
  • Hej!

    Tack för er feeback.

    Ibland har vi lite längre kötid än vi önskar. Detta är självklart något vi jobbar på att ständigt förbättra.

    Då våra butiker endast är showrooms så har vi inget lager i butikerna.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag

  • Bra
    Känns som att Trademax kanske får lite mer skit än vad dom förtjänar. Dock är det långt ifrån världsklass.

    Jag hade problem med min leverans som tog väldigt lång tid och servicen är långsam, förmodligen är dom starkt underbemannade på den sidan. Men de var i alla fall trevliga och en del hjälp fick jag.

    Soffan jag köpte känns gedigen, speciellt med tanke på priset, så jag känner mig väldigt nöjd på den fronten. Borde dock stå att den kommer omonterad på siten.

    Vill man säkra upp att få sina varor snabbt eller förväntar sig toppklass-service finns det förmodligen bättre alternativ. Men om man är prismedveten och har gott tålamod så känns Trademax som ett helt okej alternativ.
    8 mån sedan
  • Usel
    Otroligt otroligt dåligt service så att man blir mörkrädd!
    Att ett sådant verksamhet så kallade företag får existera är helt obegripligt!
    VARNAR alla konsumenter, beställ ingen från dem.
    Vi fick hem trasiga produkter efter flera veckors väntetid!
    Och det har nu gått en månad men företaget vägrar ta tillbaka varan och skickar fel retur sedel!
    Service personalen är okunniga, du får aldrig prata med nån ansvarig!

    Har anmält dem till konsumentverket!
    Fy skäms Trademax!
    9 mån sedan
  • Hej!

    Tack för er feedback.

    Beklagar att du känner att du inte har fått den servicen du eftertraktat.

    Om man får hem trasiga varor så ska man reklamera detta på vår hemsida. Självklart hjälper vi alla kunder och försöker ställa det till rätta när sånt här inträffar.

    Ha en fortsatt trevlig dag

  • Perfekt
    Allt funka perfekt!
    9 mån sedan
  • Usel
    Varning oseriöst företag.

    Beställde en gamingstol men det visades att den inte fanns.
    Efter 5 arbetsdagar så fick jag ett mail att tyvärr var det fel i lagersaldo hos leverantören.
    Det är nästintill omöjligt att få någon kontakt med företaget
    Jag begärde pengarna tillbaks.
    Har skickat 3 mail att jag vill ha tillbaka men det tar evigheter att få svar.
    När man ringer så svara dem i telefonsvararen att " Vi har förbättrat kundservicen å stängt ned telefonväxlen!" Endast via mail. Har väntat 16 dagar på pengarna. Det kan ta 30 dagar fick jag som svar. Vad är det som ska ta sån tid att trycka på en knapp så att Klarna kan återbetala??
    9 mån sedan
  • Hej!

    Tack för er feedback.

    Tyvärr så uppstår det ibland lagersaldofel.

    Självklart kommer du att bli återbetald. Som min kollega har informerat dig så kan det dröja upp till 30 dagar då det är en process som tas i turordning. Det är lite beroende på hur mycket vår logistik och ekonomi avdelning har att göra. Vanligt vis tar det inte mer än två veckor för pengarna att komma åter.

    Fortsatt trevlig dag

  • Usel
    Otroligt dålig leveranstid. För 4 år sedan köpte vi utemöbler från trademax och det tog 3 månader för dem att komma fram. De sköt alltid bak datumet. Men det var fyra år sedan.
    Nu hittade vi ett matbord som vi tyckte var fint och beställde den. Vi tänkte att något måste ha ändrats på 4 år.

    Men oj vad fel man hade. Den skulle ha kommit i augusti och den har fortfarande inte kommit än (18 oktober). Skjuter ju bak datumet hela tiden.

    Om du vill ha varor snabbt så ska du inte slösa din tid på denna sida
    9 mån sedan
  • Hej!

    Tack för er feedback.

    Anledningen till varför ett datum kanske har skjutits upp är för att det inte är en lager vara och vår leverantör inte kan hålla sitt inleveransdatum till oss. Det gör då att vi tyvärr tvingas skjuta upp leveransen, då vi inte har något att leverera.

    Beklagar att det har uppstått förseningar på era beställningar. Vi kompenserar självklart våra kunder för detta enligt våra köpvillkor.

    Ha en fortsatt trevlig dag

  • Utmärkt
    Köpte en OLIVIA EK TV-BÄNK 3-LÅDIG för 1995 kr tyckte det var en rejäl tv-bänk för pengarna, fick den hem levererad efter endast en vecka trots ett leverans datum på 8-12 vardagar.

    Ända negativa var att man måste vara hemma mellan 9-12 för DHL ska lämna den men finns alternativ att själv hämta den på deras uthämtningsställe men skönt slippa bära 42 kg från bilen till bostaden(marknivå).

    Enda negativa med bänken var små repor på ena handtaget men vi får se vad dom gör åt detta.
    10 mån sedan
  • Ganska dålig
    Inget att rekommendera när det gäller service! Långa telefonköer, minst ca 30 minuter varje gång man ringer (spelar ingen roll vilken tid på dagen) när jag man ringt. De sa var de underbemannade och när det gäller kompensationen så fick jag 1% per försenad vecka.. då efter att ha ringt in flertal gånger. Men som sagt vad förväntade man sig? Man får vad man betalar för..
    10 mån sedan
  • Hej.

    Tack för er feedback.

    Beklagar att du har fått sitta så länge i telefonkö. Vi jobbar för att förbättra kötiden.
    När det gäller förseningar och kompensationer så kompenserar vi enligt våra köpvillkor som lyder:

    "Försening
    Vid eventuell leveransförsening kompenserar Trademax kunden med upp till 2.5% av värdet på den vara som är försenad per försenad vecka. Maximal ersättning uppgår till 10% av varans värde."

    Är det så att du inte blivit kompenserad enligt detta så ber vi er att kontakta oss igen så ska vi självklart ställa detta till rätta.

    Ha en bra dag

  • Usel
    Kan inte rekommendera Trademax! Möblerna motsvarar inte den kvalitet som jag förväntade mig. Supporten är under all kritik!
    11 mån sedan
  • Hej.

    Tack för er feedback.

    Vad tråkigt att ni känner er missnöjda.
    Man har tre dagars fri returrätt och 14 dagars öppet köp om man inte skulle vara nöjd.

    Ha en bra dag

  • Usel
    Har beställt utemöbler av Trademax och de gick iväg inom lovad tid till DHL men här börjar de gå snett. DHL verkar ha tappat bort paketet vilket givetvis inte Trademax kan hjälpa men efter att jag kontaktat DHL och de hänvisade mig till Trademax så kontaktade jag dom och de skulle kontakta DHL för att återkomma till mig med status. Flera dagar gick och det hände inget så jag ringde igen till Trademax och de skulle ligga på ärendet och två dagar senare ringde jag åter igen och fick samma svar. Dagen efter fick jag nog och kontakta DHL direkt igen och då fick jag reda på att det fanns inget ärende över huvud taget på mitt paket så dom arbetar inte för att lösa problemet, vi skapade då ett ärende direkt och det var klart på fem minuter. Detta behöver inte betyda att det kommer lösa problemet men Trademax får en stjärna av mig som uppenbarligen bara struntat i mina samtal.
    11 mån sedan
  • Hej,

    Tack för er feedback.

    Vi står som ansvariga från det ni beställer tills ni har ordern hemma.
    Beklagar att det blivit en miss i kommunikationen mellan oss och DHL och vi kommer se över dessa rutinerna så det inte ska hända igen.

    Vänligen återkom med ert ordernummer till info@trademax.se så vi kan titta närmre på ärendet.

    Mvh
    Roger
    Trademax Kundsupport

  • Usel
    Registrerade min mail på deras hemsida. Sedan fick jag mail varje gång jag var inne på deras hemsida. Kollade igenom hur man avregistrerade sin mail-adress men det fanns ingen länk på mailet. Jag kontaktade då kundsupport för att de skulle avregistrera mig, men i flera mail envisas de över att det ska finnas en länk som inte finns! Värdelös support som dumförklarar sina kunder. Om man kallar sig för största online-butik inom heminredning så borde man respektera sina kunder.

    Hälsningar
    Nedzad
    1 år sedan
  • Hej Nedzad,

    För att avregistrera er för framtida mailutskick finns det en länk längst ner i mailet som man ska kunna avregistrera sig på.
    Går inte detta så hör av dig via mail till oss så får ansvarig ta bort det manuellt.

    Önskar er en bra dag.
    Mvh
    Roger
    Trademax Kundsupport

  • 2015-07-30 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Usel
    Varning
    Jag beställde ett bord och fick vänta i en månad på att få ett svar att de inte viste när de kunde leverera varan.
    Det behövdes 4 telefonsamtal för detta.
    Jag orkade inte vänta längre och avbeställde bordet.
    7 veckor senare får jag en faktura på bordet. Jag ringde Klarna och bestred fakturan.
    En vecka senare har klarna talat med Trademax och de påstår att de har levererat bordet 4 veckor efter att jag avbeställde det.

    Så nu står jag utan bord och en faktura på flera tusen.

    Ett oseriöst företag som har världens sämsta service
    Jag kan inte bli mer än förbannad
    1 år sedan
  • Hej,

    Tack för er feedback.

    Skulle ni kunna återkomma till oss antingen via telefon 042-17 21 60 eller på mail info@trademax.se så vi får titta på ert ärende.

    Med vänlig hälsning
    Roger
    Trademax Kundservice

  • Perfekt
    Vi är väldigt nöjda med varan vi köpte och leveransen var som vanligt snabb och smidig.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Ca en veckas längre leveranstid än vad som uppgavs på hemsidan när jag beställde.
    Produkten var bra och var hyffsat lätt att skruva ihop.
    Behövde aldrig kontakta kundtjänst så kan ej bedömma den.
    1 år sedan
  • Usel
    Har beställt sängar via dem två gånger. Sängen jag beställt (superior lyx) är väldigt bra men sockeln går väldigt lätt sönder så rekomenderar att beställa ben.

    Varför får de en * ?
    1. Första gången jag beställde var den flera månader försenad. Trodde de skulle vara bättre till andra gången.
    2: Men vad hände? Ordern försenades utan meddelande, fem veckor i rad.. Jag hör av mig.. de har råkat avmarkera min order så den finns inte i systemet. De säger de ska fixa det, och säger jag ska få leveransen nästkommande vecka. Veckan därefter ringer DHL och säger att jag ska få en leverans så jag åker hem extra. När jag får leveransen får jag bara benen, inte sängen.. Och har tagit ledigt för det... Jag kunde tänka mig ta emot sängen mot kompensation, de sa de eventuellt kunde ge kompensation men endast i form av presentkort hos dem. Sängen blir ytterligare sen och de kan inte garantera något så till sist så avbeställer jag den. Ingen kompensation följer och de beräknar det tar 3 veckor för dem att handlägga ärende för att få mina pengar tillbaka. Acceptabelt? NEJ!

    Bra säng med ben, så om du har all tid i världen vänta på dem så kör på :) Detta med leveransproblem har nu hänt så många gånger, och ett tag erbjöd de 100 kr / vecka för leveransförseningar då de visste de hade så usla recensioner kring just leveransen. Känner man att man har behov erbjuda det, har man ett trovärdighetsproblem kring leveranstider vilket jag borde insett då.

    UNDVIK DETTA FÖRETAG!
    1 år sedan
  • Hej Robin,

    Tack för er feedback.

    Vänligen återkom med ert ordernummer så ska vi se på ert ärende.

    Önskar er en bra dag.

    Roger
    Trademax Kundtjänst

  • Mycket bra
    Jätte nöjd med varor och leverans. Fin kvalité på utemöbelgruppen.
    Vi köpte och valde mycket senare leverans och det fungerade bra.
    Det enda negativa med Trademax är den otroligt långa väntetiden när man ringer kundservice, fick vänta 40-60 min båda gångerna jag ringde innan jag kom fram. Första gn blev jag bortkopplad för att hon skulle ringa butiken och stämma av så var tvungen att ringa igen och sitta i den otroligt långa väntekön, kändes inte speciellt proffsigt.
    Men behöver man ingen kundservicekontakt så ger jag Trademax 5/5 i betyg.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Bra service, snabb leverans och bra möbler till bra pris. Bara nöjd
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Köpte utemöbler via hemsidan. Funkade hur bra som helst och fick varorna efter fyra arbetsdagar via gratis hemleverans av DHL. Var och provade möblerna innan på ett försäljningsställe i Sisjön (Göteborg). Mycket trevlig personal.
    1 år sedan
  • Knappt godkänd
    Bra priser och produkter MEN...
    Beställde en soffa (fanns i lager) och förväntade mig leverans eller åtminstone nån typ av sökbart kollinummer inom någon vecka.

    Efter en vecka mailade och undrade var soffan höll hus och fick telefonnummer och sändningsnummer till DHL.
    Sändningsnummret fungerade naturligtvis inte på DHL's hemsida och efter många samtal och vidarekopllingar per telefon till DHL fick jag reda på att de i sin tur lämnat över till en underleverantör och att jag kunde ringa dit och boka tid. Efter ytterligare en tid i telefonköelände fick jag så boka en tid, 13-17, ingen kvällstidsleverans här inte, så det blev till att ta ledigt halva dagen.
    När de väl kommer är det bara en stackars chaufför med ett ENORMT paket, en soffgrupp i ett enda kolli på en europapall. Pallen dumpas utanför ytterdörren och han drar.

    Där fick man slita upp hela paketet i duggregnet ute och kånka (släpa) in soffan som inte går att bära själv.
    MYCKET missnöjd med DHL, deras underleverantör och att Trademax valt dem som ENDA val.
    Se och lär av t ex.. nästan varenda internet butik på nätet där man kan välja olika fraktvarianter till olika priser men tretti.se är ett utmärkt exempel på en internetbutik där man kan välja både olika leverantörer och t o m helgleverans. Hade lätt kunnat betala en femhundring för att få soffan inburen och en extra slant för bortforsling av gamla soffan (som en gång i tiden levererades av IKEA, under kvällstid och inburen av två stadiga killar).
    Pallen, jo den står kvar utanför dörren, nog kommer de väl och hämtar den?
    Soffan i sig var mycket fin och både kvalitet och pris känns bra, men betyget dras ner REJÄLT av leveransen
    1 år sedan
  • Hej,

    Tack för er feedback.

    Både uppbärning och kvällsleverans är tillval som ni kan lägga till i kassan innan ni fullföljer köpet.
    I våra köpvillkor står det tydligt hur leveransen sker.

    Återkom med ert ordernummer om ni gjort dessa valen utan att de blev uppfyllda.

    Önskar er en bra dag.

    Roger
    Trademax Kundtjänst