5 fysiska butiker i Sverige

Störst online på möbler

http://www.trademax.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Trademax har fått betyget (7.19)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Usel
    Varning
    Jag beställde ett bord och fick vänta i en månad på att få ett svar att de inte viste när de kunde leverera varan.
    Det behövdes 4 telefonsamtal för detta.
    Jag orkade inte vänta längre och avbeställde bordet.
    7 veckor senare får jag en faktura på bordet. Jag ringde Klarna och bestred fakturan.
    En vecka senare har klarna talat med Trademax och de påstår att de har levererat bordet 4 veckor efter att jag avbeställde det.

    Så nu står jag utan bord och en faktura på flera tusen.

    Ett oseriöst företag som har världens sämsta service
    Jag kan inte bli mer än förbannad
    7 dagar sedan
  • Hej,

    Tack för er feedback.

    Skulle ni kunna återkomma till oss antingen via telefon 042-17 21 60 eller på mail info@trademax.se så vi får titta på ert ärende.

    Med vänlig hälsning
    Roger
    Trademax Kundservice

  • Perfekt
    Vi är väldigt nöjda med varan vi köpte och leveransen var som vanligt snabb och smidig.
    22 dagar sedan
  • Mycket bra
    Ca en veckas längre leveranstid än vad som uppgavs på hemsidan när jag beställde.
    Produkten var bra och var hyffsat lätt att skruva ihop.
    Behövde aldrig kontakta kundtjänst så kan ej bedömma den.
    27 dagar sedan
  • Usel
    Har beställt sängar via dem två gånger. Sängen jag beställt (superior lyx) är väldigt bra men sockeln går väldigt lätt sönder så rekomenderar att beställa ben.

    Varför får de en * ?
    1. Första gången jag beställde var den flera månader försenad. Trodde de skulle vara bättre till andra gången.
    2: Men vad hände? Ordern försenades utan meddelande, fem veckor i rad.. Jag hör av mig.. de har råkat avmarkera min order så den finns inte i systemet. De säger de ska fixa det, och säger jag ska få leveransen nästkommande vecka. Veckan därefter ringer DHL och säger att jag ska få en leverans så jag åker hem extra. När jag får leveransen får jag bara benen, inte sängen.. Och har tagit ledigt för det... Jag kunde tänka mig ta emot sängen mot kompensation, de sa de eventuellt kunde ge kompensation men endast i form av presentkort hos dem. Sängen blir ytterligare sen och de kan inte garantera något så till sist så avbeställer jag den. Ingen kompensation följer och de beräknar det tar 3 veckor för dem att handlägga ärende för att få mina pengar tillbaka. Acceptabelt? NEJ!

    Bra säng med ben, så om du har all tid i världen vänta på dem så kör på :) Detta med leveransproblem har nu hänt så många gånger, och ett tag erbjöd de 100 kr / vecka för leveransförseningar då de visste de hade så usla recensioner kring just leveransen. Känner man att man har behov erbjuda det, har man ett trovärdighetsproblem kring leveranstider vilket jag borde insett då.

    UNDVIK DETTA FÖRETAG!
    1 mån sedan
  • Hej Robin,

    Tack för er feedback.

    Vänligen återkom med ert ordernummer så ska vi se på ert ärende.

    Önskar er en bra dag.

    Roger
    Trademax Kundtjänst

  • Mycket bra
    Jätte nöjd med varor och leverans. Fin kvalité på utemöbelgruppen.
    Vi köpte och valde mycket senare leverans och det fungerade bra.
    Det enda negativa med Trademax är den otroligt långa väntetiden när man ringer kundservice, fick vänta 40-60 min båda gångerna jag ringde innan jag kom fram. Första gn blev jag bortkopplad för att hon skulle ringa butiken och stämma av så var tvungen att ringa igen och sitta i den otroligt långa väntekön, kändes inte speciellt proffsigt.
    Men behöver man ingen kundservicekontakt så ger jag Trademax 5/5 i betyg.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra service, snabb leverans och bra möbler till bra pris. Bara nöjd
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Köpte utemöbler via hemsidan. Funkade hur bra som helst och fick varorna efter fyra arbetsdagar via gratis hemleverans av DHL. Var och provade möblerna innan på ett försäljningsställe i Sisjön (Göteborg). Mycket trevlig personal.
    1 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Bra priser och produkter MEN...
    Beställde en soffa (fanns i lager) och förväntade mig leverans eller åtminstone nån typ av sökbart kollinummer inom någon vecka.

    Efter en vecka mailade och undrade var soffan höll hus och fick telefonnummer och sändningsnummer till DHL.
    Sändningsnummret fungerade naturligtvis inte på DHL's hemsida och efter många samtal och vidarekopllingar per telefon till DHL fick jag reda på att de i sin tur lämnat över till en underleverantör och att jag kunde ringa dit och boka tid. Efter ytterligare en tid i telefonköelände fick jag så boka en tid, 13-17, ingen kvällstidsleverans här inte, så det blev till att ta ledigt halva dagen.
    När de väl kommer är det bara en stackars chaufför med ett ENORMT paket, en soffgrupp i ett enda kolli på en europapall. Pallen dumpas utanför ytterdörren och han drar.

    Där fick man slita upp hela paketet i duggregnet ute och kånka (släpa) in soffan som inte går att bära själv.
    MYCKET missnöjd med DHL, deras underleverantör och att Trademax valt dem som ENDA val.
    Se och lär av t ex.. nästan varenda internet butik på nätet där man kan välja olika fraktvarianter till olika priser men tretti.se är ett utmärkt exempel på en internetbutik där man kan välja både olika leverantörer och t o m helgleverans. Hade lätt kunnat betala en femhundring för att få soffan inburen och en extra slant för bortforsling av gamla soffan (som en gång i tiden levererades av IKEA, under kvällstid och inburen av två stadiga killar).
    Pallen, jo den står kvar utanför dörren, nog kommer de väl och hämtar den?
    Soffan i sig var mycket fin och både kvalitet och pris känns bra, men betyget dras ner REJÄLT av leveransen
    1 mån sedan
  • Hej,

    Tack för er feedback.

    Både uppbärning och kvällsleverans är tillval som ni kan lägga till i kassan innan ni fullföljer köpet.
    I våra köpvillkor står det tydligt hur leveransen sker.

    Återkom med ert ordernummer om ni gjort dessa valen utan att de blev uppfyllda.

    Önskar er en bra dag.

    Roger
    Trademax Kundtjänst

  • Perfekt
    Toppenbra! Köpte en bäddsoffa med divan hos trademax. Fick mkt bra service i butiken och köpet sköttes smidigt genom att de ordnade så att jag kunde få betala via faktura. Snabb leverans, soffan är jättefin och vi är så nöjda dom det går att bli! Har rekommenderat vänner att handla hos Trademax och en av vännerna har tom. redan gjort det! :)

    Bara +++++++
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställt ett superfint vardagsrumsbord via nätet, Helnöjda. Det kom med DHL efter en vecka. De ville veta portkod, och då antog jag att man får det levererat till dörren, men chauffören ringde och bad mig komma ner och hämta det. Tur att min sambo var hemma och kunde hjälpa mig att bära in det stora jättetunga paketet.
    1 mån sedan
  • Dålig
    Vi var inne i butik och bestämde oss för att köpa ett bord och 6 stolar + extra förlängning till bordet.
    Vi valde att betala direkt och för det och att få det levererat hem.
    Då vi inte behövde bordet just nu valde vi att få det levererat senare. Säljaren sa då att vi kan betala nu och få det levererat när vi själva vill, att de håller våra varor på deras lager tills den dag vi vill ha dom levererade. Hur länge vi kunde vänta? -"Hur länge som helst".

    Två månader senare fick jag ett mail från deras kundservice som frågade om vi inte ville ha våra varor levererade då det i deras system stod att den skulle avbeställas. Då sa jag direct att vi ville ha allt levererat nu då jag blev väldigt förvånad.
    På vändande mail så sa hon då att de tyvärr var slut I lager. Punkt. Inget om att de loser det eller att vi får pengarna tillbaka.
    De hade alltså sålt VÅRA ägodelar som vi hade på deras lager. Hur kan de få göra det?
    Efter flera telefonsamtal och många mail så slutade allt i att:
    1. Ja, de har sålt våra varor.
    2. Vi får pengarna tillbaka.
    3. Vi blir kompenserade med 500kr direct eller 700kr i presentcheckar.
    Men vi valde såklart de 500kr då vi aldrig kommer handla på Trademax igen.

    3 stjärnor bara pga av att After Sales Managern var väldigt bra att göra med (när man väl kom dit)
    1 mån sedan
  • Hej,

    Tack för ert mail.

    Vi beklager verkligen vad som hänt med er beställning och självklart ska det inte vara så.
    Vill ni så tittar jag gärna på ert ärende för att spåra vad som hänt i ert fall.
    Återkom med ert ordernummer till oss på info@trademax.se

    Önskar er en bra dag.
    Roger / Trademax

  • Perfekt
    Inget att klaga på soffan kom ända fram till dörren.
    1 mån sedan
  • Mycket bra
    Bra kontakt i den fysiska butiken i Sisjön!
    Jättenöjd med kvalitén på soffan. Dock var det lite småsvårt att tyda instruktionen för monteringen av soffan, därav drog jag ner betyget till en 8:a.

    Överlag en riktigt snabb hantering både från Trademax och DHL som de använder för transporten.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Jag var jätte nöjd. När köpta soffan😃
    1 mån sedan
  • Utmärkt
    Bra utbud och bra priser.
    Snabb och tydlig kundservice.
    Snabba leveranser.
    Inga problem!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Lätt att beställa och snabb leverans av varan.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bra! Smidig hemleverans, man behöver inte betala något extra för det om man handlar över 1000kr!
    Jag och min sambo köpte ett soffbord och det passar utmärkt i vardagsrummet! :)
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Bra priser & snabb leverans på 4 dagar!
    1 mån sedan
  • Bra
    Inga konstigheter, DHL strulade så jag fick vänta 1 vecka.
    1 mån sedan
  • Bra
    Jag köpte en portugal soffa för några år sedan och vart jättenöjd. nu har jag flyttat och det första jag gör är att köpa en bädd soffa wilma höger. och är så nöjd! :D
    1 mån sedan
  • Usel
    Varning!
    Beställde gröna däckstolsdynor från Trademax, fick dock fellleverat gråa. Har påtalat felet ett antal gånger nu, men dom vill inte ens svara mig. Hur svårt ska det vara?

    Efter att ha läst här, så inser jag att man inte är ensam. Får väl hoppas på att man får dynorna bytta, men känner mig blåst på pengarna, de hundralappar jag tjänade på att beställa härifrån är inte värt irritationen jag känner nu.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Tack för er feedback.

    Återkom med ert ordernummer till oss på info@trademax.se så ska jag se vad som hänt med er order.
    Självklart vill vi lösa dett atill er snarast möjligt.

    Önskar er en bra dag.

    Roger / Trademax

  • Mycket bra
    God kommunikation, bra priser, snabb leverans och hög kvalitet med tanke på priset. Ett litet minus för att man inte kan testa alla sängmodeller i butiken.
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Allt funkade perfekt från beställning till leverans! Tack Trademax!
    1 mån sedan
  • Perfekt
    Helt okej. Leverans veckan efter beställning. Lounge gruppen står bra på balkongen :))
    1 år sedan ( Uppdaterat: 1 mån sedan )
  • Ganska dålig
    Min sambo köpte en golvlampa, Detroit, för några månader sedan. Den var dyr, är snygg och har fungerat bra. Men igår slutade dimmerlampan att fungera. Den har knastrat och haft sig i några veckor och nu är den död. Har inte sparat ordernumret tyvärr. Men man kan ju tycka att en lampa som är så dyr borde fungera i några år.
    2 mån sedan
  • Hej Tyrsa,

    Vi beklagar att er lampa inte motsvarade era förväntningar i hållbarheten.

    För att lösa detta ber jag er göra en reklamation via vår hemsida under kontakta oss och sedan reklamation.
    Alternativt återkom till oss på mail info@trademax.se eller telefon 042-17 21 60

    Önskar er en bra dag.

    Roger
    Kundservice Trademax

  • Utmärkt
    Köpt nya möbler till min lägenhet.

    Var lite skeptiskt till en början efter att ha läst runt om Trademax just med tanke på eventuella reklamationer.

    Någon vara var skadad, någon del saknades men det är inget jag kan klandra Trademax för.

    Däremot gick reklamationerna smidigt, vi kom snabbt överens om kompensation när ersättningsdelar inte gick att tillgå och jag kunde fixa det själv.

    Leveranserna gick snabbt och "hyfsat" smidigt.

    -1 stjärnor för att Trademax väljer att använda DHL som i sin tur ENDAST erbjuder utkörning dagtid. + att de inte kan synka 2 leveranser på varor som kommer samma dag men är planerade att komma i olika tidsintervall. Så man måste ta hela dagen ledig vilket är otroligt drygt.

    BRING\Schenker erbjuder kvällstider så det Trademax borde byta för o få +10
    3 mån sedan
  • Usel
    VI FIRAR 5 MÅNADER!

    Jag har under 3 månader kämpat för att få 2 nya stolar. Detta pga att jag fick 2 defekta stolar vid leverans. Efter 3 månader fick jag äntligen de efterlängtade stolarna. Vi ville då ha den utlovade kompensationen och vi ville även få skicka tillbaka de defekta stolarna. Nu har det gått 2 månader och jag har helt ärligt tröttnat.

    Jag skickar iväg ett mail 12/2 och undrar var vår kompensation är. Jag får svar idag 18/3. Så det tar mao ungefär 1 månad att svara på mail.
    I slutet av mailet står det så här:
    "Om ni ej returnerar detta inom kort, så måste vi fakturera er för varan som ni har hemma." Det är stolarna som de vill ha returnerade inom kort. Hmm. Menar de 5 månader? För jag borde ha minst lika lång tid på mig som de har. Jag vill gladeligen bli av med dessa två defekta stolar men jag undrar då vart fraktsedlarna är som de säger sig ha skickat till oss.

    Det ska även bli spännande att se om jag återigen, för tredje gången, måste ta en halvdag ledig just för att kunna lämna paketet till vad jag antar är DHL (de handhar väl deras transporter) för jag tänker INTE släpa dessa till ett uthämtningsställe! Och stolarna ska hämtas vid dörren, efter 16! Jag tänker inte förlora mer pengar pga att de skickat defekta varor.

    Så snälla, tänk efter innan ni handlar här! Vi trodde vi skulle få en okej matgrupp till ett bra pris. Icke då, denna matgruppen har blivit en dyr och jobbig historia för oss. Med facit i hand hade jag hellre gått till någon annan möbelaffär. Jag hade garanterat fått ett trevligare bemötande också!
    3 mån sedan
  • Usel
    Vid två tillfällen har jag köpt soffa på Trademax, senast via Internet.
    Efter att ha fått soffan levererad kände jag att den inte nådde upp till mina förväntningar, därför valde jag att returnera den.

    Jag ringde kundservice och en vänlig person hjälpte mig med mitt ärende, uppskattas! Kundservice berättade att jag skulle bli kontaktad av returavdelningen.

    Mycket riktigt, jag blir kontaktad av returavdelningen på e-post, det är så Trademax sköter sina returer.

    Problemet är inte hur jag har blivit bemött, utan att saker och ting tar väldigt lång tid.

    Mejlkonversationer i all ära, men det tar alldeles för lång tid och det är lätt att man missuppfattar varandra. Så ska det inte fungera! Vid en retur på t.ex. Ikea löser dem ärendet på ett samtal, sedan kan man luta sig tillbaka. Det funkar inte på Trademax, jag upplever att det är både jobbigt och påfrestande att behöva lägga ner så mycket tid och energi på en så simpel sak som en retur.

    Jag kan även tillägga att jag fick betala både returfrakt (795 kr) och värdeminskning (20%) eftersom Trademax påstod sig inte kunna sälja soffan som ny. Totalt kostade det mig mer än 2000 kr för att bara öppna emballage och inse att soffan var skitful i jämförelse med bilden på hemsidan.

    Enligt konsumentverket har man 14 dagars ångerrätt om man köper en vara på distans inom Sverige, man har som kund även rätt att undersöka varan. Hur ska man kunna göra det utan att gå miste om värdeminskning som Trademax tar ut?

    Fruktansvärt dåligt! Dock accepterar jag att betala den summan enbart för att slippa engagera mig i ärendet.

    Är du inte helt säker på en produkt, så köp inte av Trademax!

    En stjärna för att personalen i kundtjänst var trevlig!
    3 mån sedan
  • Usel
    Jag har absolut ingenting positivt att säga om detta företag.

    Köpte en soffa av detta företag och det har jag ångrat varje dag sedan den levererades.

    Jag har nu försökt reklamera soffan eftersom det är ett
    mindre projekt att ta sig upp om man väl använder den. Att ligga på
    divanerna är som att ligga med benen i högläge och efter ett tag blir
    man helt kall i benen. Enligt Trademax så är detta helt normalt och det
    är så på alla deras soffor eftersom divanen är en liggdel och hörnet är
    en sittdel så är hörnet mjukare i stoppningen och därför sjunker den ner
    mycket mer än vad divanen gör.

    De bör absolut gå ut med denna info tydligt, i annat fall anser jag att de blåser sina kunder rakt av.
    4 mån sedan
  • Dålig
    Handlade soffa fotölj och säng på TM ochpersonalen i butiken var suveräna på alla sätt, men resten var en mardröm! Leveransen kom många veckor försent och när den kom var det fel färg på halva soffan och för att få rätt färg fick vi slita som djur med att packa ihop och bära ner delarna och sen fick jag efter 20 tel.samtal vänta ca 2 mån på rätt färg. Att returnera sängen då jag totalt tappat förtroendet för TM, var ett rent och skärt helvete med att packa ihop sängen i exakt samma förpackning som den kom och sen bära ner den till gatan. Man fick absolut ingen hjälp från DHL av princip. Så VARNING handla inte på TM!
    4 mån sedan
  • Usel
    Billiga priser och allt är bra ända tills du behöver reklamera något eller ångra ett köp.
    Hur man behandlar reklamationer eller återköp är ett skämt.
    13 mail, otaliga telefonsamtal i kö utan att komma fram och 19 dagar senare är förhoppningsvis mitt ärende löst, allt för att man ångrat ett köp.

    Man undrar om det ingår i deras affärside att trötta ut kunder?

    Nej, lägg ut några hundralappar mer och handla av en seriös firma.

    Uppdaterad:
    Äntligen slut på eländet. Det tog över 30 dagar, 18 mail, 8 samtal varav jag kom fram 1 gång övriga gav jag upp efter lång väntan. 1 inlägg på Facebook. Allt detta för att man ångrat ett köp på en vara som kostar mindre än 500:- men jag gav mig f*n på att jag skulle ha rätt.
    Nej, ska Trademax bli ett alternativ har man mycket att jobba med innan man kan bli accepterad.
    4 mån sedan
  • Dålig
    Bra utbud och hyfsade priset, men om något visar sig vara fel med leveransen slutar det roliga. Deras hantering av reklamationsärenden är löjligt långsam. Att ens få meddelande om att de börjat titta på det tar drygt en vecka. Har nu väntat över två veckor utan att ha hört något om hur de tänker lösa min trasiga tv-bänk. Det är inget annat än dåligt!
    5 mån sedan
  • Usel
    Trademax är företaget som har gjort att jag nu bestämt mig att ALDRIG mer handla möbler online. Skulle spara några hundralappar på en matgrupp jämfört med t.ex Mio. Bordet var fint men samtliga 8 stolar var av så dålig kvalité, så det var bara att packa ihop och skicka tillbaka. Och här börjar det roliga, som jag kan sammanfatta med att reklamationsavdelning/kundtjänst är under all kritik. Telefonväntetider är från en annan planet. De som jobbar där samarbetar typ inte med varandra. Uppdatering/överlämning av ärenden existerar inte. De gjorde fel, 4 st kollilappar á 2 stolar per kolli skickades men på uppdraget till dhl stod det 2 stolar skulle hämtas. Vi ringde och de sa att de fixar detta och att det nu är rätt i systemet. DHL tog med sig samtliga 8 stolar (vilket vi har fotat). Efter typ 1 månad får man då till slut en inbetalning till kontot. Tro fan att de återbetalat för 2 stolar. Nya telefonköer, ny frustration. Jag tror att vi nu har gått 4 månader sen vi beställde retur på stolarna. Suck.
    5 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    5 mån sedan
  • Ganska bra
    Hade varit i affären och träffat personalen som vad trevlig. Ställde frågor angående leveransen av en soffa som vad så där stor. Undrade hur olika delar skulle se ut och förklarade att jag bodde på andra våning på en 2:a i stan. Sex olika kolli skulle det vara. Beställde via nätet och skrev att leveransen skulle ske om 4 veckor (för att hinna sälja gamla soffan). Måndagen därpå fick jag SMS från DHL för leverans dagens efter. När DHL var framme förklarade killen att han inte hade 6 kolli, men 2 pallar. Den enna 1mx1m och mer är 2m hög. DHL la fram pallarna framför huset och förklarade att han inte kunde stanna. Tack! Blev sådär jobbigt att lösa. Tur att det inte regnade den dagen. Är ändå till slut glad med min soffa.
    6 mån sedan
  • Ganska dålig
    Kommer aldrig handla härifrån mer. Inte värt besväret.

    Riktigt dålig support med långa telefonköer (1 timma och 40 minuter) och leveranstider på flera månader totalt.

    Gjorde en beställning av tv-bänk och ett vardagsrumsbord i JUNI och fick leveransen efter ca 1 vecka. Än så länge var jag nöjd, men tyvärr gick det bara utför efter detta.

    Det fattades det en del av bänken, så jag fick göra en reklamation. Tittade på deras hemsida och där stod det att det kan ta upp till TIO dagar innan de ens tittar på ens reklamationsärende, så jag tänkte att det skulle vara bättre att ringa för att få det lite påskyndat. Hade ingen lust att ha min TV på golvet under en längre tid då jag har hund hemma.

    Efter 1 timma och 40 minuter(!) i telefonkö fick jag som svar att jag skulle göra en felanmälan på deras hemsida ändå.

    Den 7e Juli gjordes reklamationen och det tog ELVA dagar innan jag fick mailsvar om att ärendet var påbörjat. Visserligen "semestertider", men ändå dåligt.

    Leverans av ny del skedde den 16 OKTOBER. Alltså över 3½ månad efter beställning.

    Fick alltså ha min TV på golvet, samt en halvt ihopbyggd tv-bänk på golvet i min sons rum hela sommaren. För detta ersattes jag med 200kr då jag nekade ett presentkort på 300kr.

    Även bordet jag beställde är under kritik, skruvar som var för långa och skulle gått igenom bordsskivan om jag inte upptäckt detta.

    Ta mitt råd och handla någon annanstans än hos dessa skojare. Priset är bra, men man får vad man betalar för - och det är inte värt besväret om något skulle krångla.
    6 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Lång telefontid och personal lägger på luren när man väl kommer fram, hände flera gånger. De gav även fel information om vilka varor som fanns i butiken, butiken sa sedan att de aldrig har haft dessa modeller. Bra med fri frakt. Varorna kom inom den tiden som de var lovad att komma. Sängen känns lite plastigt men det var lågt pris.
    7 mån sedan
  • Hej
    Tack för din feedback! VI har nu utökat våra telefontider för att kunna erbjuda en bättre service. Ni kan kontakta oss på telefon mellan kl 8-19 på vardagar samt mellan kl 10-16 på helger. Det är vår förhoppning att våra kunder snabbt ska få hjälp både på telefon samt mail. Härligt att det fungerade bra med er leverans. Vi hoppas ni ska trivas bra med er nya säng.
    Vänliga hälsningar
    Titti/Trademax

  • Usel
    Värdelös kundservice, dålig kvalité.

    Köpte en tv-bänk i augusti-14, ser bra ut på bild. Får hem den och ställer på min tv som väger 20 kg, hela bänken börjar svikta ca 4-5 cm.
    Står inget om maxvikt varken på sidan eller i bruksanvisningen.

    Reklamerar bänken och får som svar att mitt ärende ska vara avslutat 13 september, det tar 5-6 veckor innan jag får nästa svar och då ska de ha in kort på felet på väldigt kort tid, annars lägger de ner mitt ärende.

    Tar kort och skickar men har nu väntat ytterligare 6-7 veckor utan att ha hört nått från de. På telefon är det nästan omöjligt att komma fram.

    Så nu står jag med en 2500krs tv bänk till noll nytta.

    Ska aldrig rekommendera trademax till någon, sämsta kundservicen jag upplevt.
    7 mån sedan
  • Hej
    Tack för din feedback! Vi arbetar ständigt med förbättringar och era synpunkter är därför viktiga för oss. Vårt mål är att ha marknadens bästa priser utan att göra avkall på kvaliteten. Vi beklagar om vi inte lyckats leva upp till detta i ert fall. Vi har ständig dialog med våra leverantörer för att se till så att de lever upp till våra högt ställda krav. Ni är alltid välkommen att kontakta oss på telefon 042-172160 eller via e-post till info@trademax.se. Vi hjälper gärna till om ni har några frågor.
    Vänliga hälsningar
    Titti/Trademax

  • Perfekt
    Tack.
    Bra pris och snabb leverans. Allt var till belåtenhet vid upptäckandet. Har inget som helst att anmärka på. Är mycket nöjd helt enkelt.
    7 mån sedan
  • Perfekt
    Köpt köksbord, vitrinskåp och sittpall. Supernöjd med allt och kommer återkomma! Bra kvalité på produkterna. Snabb leverans.
    7 mån sedan
  • Usel
    VARNING !

    Måste man fylla i en stjärna?

    Helt ärligt nu.
    Trademax har jätte utbud på hemsidan vilket lockar en.
    Men att beställa tar tid, då dom inte har saker i lager.

    Tog flera veckor att få varorna. När varorna väl var skickade hörde ej DHL av sig.
    Varorna skickades tillbaka till Trademax och jag fick ringa tillbaka till dem och be dom skicka igen. Var tvungen att läggga en ny order...
    Tog 11 dagar sen fick jag varorna, äntligen!
    Kundsupport tar ca 40-70min oavsett vilken tid man ringer.

    Sen var det dags för reklamation.
    Det gjorde jag i slutet av september.
    Inte fått någon som helst information om hur det går.

    Mail fungerar för övrigt inte.

    Köp ALDRIG! från Trademax, ett gott råd från mig.

    Sitter för övrigt i kö nu, var nummer 6 och nu 84min senare är jag nummer 1 :)
    8 mån sedan
  • Hej
    Tack för din feedback! Vi arbetar ständigt med att förbättra vår service och era synpunkter är därför viktiga för oss.
    Vårt mål är att ha tydlig och korrekt leveransinformation på våra produkter på hemsidan. Ibland kan det tyvärr inträffa förseningar från våra leverantörer som vi inte alltid kan påverka. När varorna landat hos DHL så aviseras ni som kund via sms någon dag före beräknad leveransdag. Om de inte lyckas få tag på er kontaktar de oss för vidare information till er. Vi beklagar verkligen om kommunikationen inte har fungerat tillfredsställande i ert fall.
    Vi arbetar just nu intensivt med att utveckla och förbättra vår kundsupport. Vi kommer inom kort kunna erbjuda utökade telefontider vilket även kommer påverka svarstiden på både telefon samt mail.
    Vi hoppas att ni trots allt ska ha fortsatt förtroende för oss i framtiden.
    Vänliga hälsningar
    Titti/Trademax

  • Acceptabel
    De gör sitt bästa och det är inte tillräckligt!

    Deras telefonkö är helt befängt, detta behöver ni verkligen bli bättre på - en telefonkund är en potentiell köpare, kom ihåg detta!
    Mailkontakten har varit helt ok för min del - dem svarar som utlovat inom 48 timmar.

    DHL-leveransen har varit riktigt dålig. De kom inte och påstod senare att föraren hade ringt på porttelefonen och till min mobil men fick inget svar - detta är skitsnack eftersom både jag och min sambo tog ledig från jobbet och var hemma vid utsatt tid för att vi väntade på en leverans av säng och soffa från annan butik!
    Eftersom ni använder er av DHL som levererar produkterna och det ingår i min köpupplevelse från er kan jag inte annat än att ge 5/10 stjärnor.
    8 mån sedan
  • Hej
    Tack för din feedback! Vi är ledsna att höra att ni känner er så besviken. Vi arbetar hårt för att förbättra vår kundservice och har nu utökat våra telefontider för att korta ner svarstider på telefon. Ni kan numera nå oss mellan kl 8-19 på vardagar samt mellan kl 10-16 på helger. Vi tackar för ert tålamod!
    Ni ska bli aviserad via sms från DHL någon dag före leverans med förslag på dag samt mellan vilka tider man behöver vara tillgänglig. Vi ber verkligen om ursäkt om leveransen inte har fungerat tillfredsställande i ert fall. Ni kan alltid kontakta oss på telefon 042-172160. Vi hjälper gärna till vid frågor eller kontakt med DHL.
    Det är vår förhoppning att ni ska vara nöjd med slutresultatet.
    Vänliga hälsningar
    Titti/Trademax

  • Perfekt
    Beställde en loungegrupp modell större. Bra pris och snabb leverans. Allt var till belåtenhet vid upppackandet. Har inget som helst att anmärka på. Är mycket nöjd helt enkelt.
    8 mån sedan
  • Usel
    VARNING!

    Trademax levererade ett defekt bord som blev till ett reklamationsärende som i sin tur tog över 8 veckor att få returnerad.

    Efter runt 10 samtal med kundservice och minst 40min telefonkö vid varje tillfälle blev jag tvingad att ta emot en ny bordsskiva (som jag sa att jag inte ville ha) eller betala returfrakt på 795kr.

    Jag tog kontakt med budföretaget som upplyste att de kände till trademax med liknande händelser tidigare så de var inte förvånade.

    Passa er för att beställa från trademax om ni inte vill gå igenom helvetet som jag med andra har gått igenom!
    8 mån sedan
  • Hej
    Tack för din feedback! Vi är ledsna över att ni fick ett defekt bord vid leverans till er. Våra skadereglerare arbetar hårt för att ni som kund ska få så snabb hjälp som möjligt. Beroende på om produkten finns på vårt lager eller om det måste beställas så kan detta tyvärr påverka leveranstiden. Det är vår förhoppning att ni trots allt ska bli nöjd i slutänden och att ni ska ha fortsatt förtroende för oss.
    Vänliga hälsningar
    Titti/Trademax

  • Usel
    Riktigt usel kundservice.
    Köpte en vara under 1000kr.
    Skulle reklamera varan jag fått.
    Reklamationssidan fungerar ej så jag får sitta 40 min i telefonkö för att få hjälp med det.
    Jag väntar en vecka utan resultat. Mailar och säger att jag vill nyttja ångerrätten istället då jag känner på mig att det kommer dra ut på tiden.
    Det går jättebra säger dom på kundtjänst om jag betalar returfrakt på 795kr. 795kr! Notera att varan jag köpt väger mindre än 1 kg och går som vanligt paket.
    Jag tycker detta verkar helt sjukt men tänker att jag låter reklamationen gå igenom istället så jag får mina pengar tillbaka.
    Efter ytterligare 3,5 vecka kommer ett mail att ärendet är på gång att lösas och att de skall höra av sig med lösning på problemet.
    En vecka senare utan att informera mig dimper en ersättningsvara ner på posten.
    Jag tar kontakt och säger att jag vill ha pengarna tillbaka men det går givetvis inte då de redan skickat en ny vara 6 veckor efter min första order.
    Efter att ha pratat och mailat med kundtjänst väldigt många gånger så inser jag att de inte vill hjälpa mig så jag är fast med varorna jag inte vill ha längre och jag kan inget göra.

    Jag rekommenderar ingen att handla hos Trademax!
    8 mån sedan
  • Hej
    Tack för din feedback! Vi är verkligen ledsna att höra att ni är så missnöjd med vår kundservice. Vi arbetar just nu hårt med att utveckla och förbättra vår kundsupport. Våra telefontider kommer att utökas inom kort för att kunna erbjuda en bättre service och korta ner våra svarstider på både telefon och mail. Våra skadereglerare arbetar hårt för att lösa ärenden på ett smidigt och bra sätt för våra kunder. I första hand så ersätter vi en skadad produkt med ny ersättningsvara. Vi hoppas att ni trots allt ska bli nöjd och att ni ska ha fortsatt förtroende för oss i framtiden.
    Vänliga hälsningar
    Titti/Trademax

  • Bra
    Bra priser och snabba leveranser. Långa telefonköer om man vill ringa till kundtjänst drar ner betyget lite.
    8 mån sedan
  • Mycket bra
    Vi köpte en bäddsoffa på trademax med divan. Den är riktigt snygg, men lite hårdare än förväntat. Kuddarna har bra och slitstarkt tyg på framsidan, men inte på baksidan. Inte heller den utdragbara bädden har inte slitstarkt tyg. För övrigt är funktionerna bra. Fungerar bra att sova i (gärna med en extra bäddmadrass) och den är absolut värd priset!
    Ps. Med hemleverans menas frakt till dörren, inte in i huset/lägenheten. Ds.
    8 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställde en armatur som bara fanns i ett fåtal butiker.
    Trademax var billigast med frakt.
    Kort leveranstid till utlämningsställe.
    Smidigt att man kan betala via faktura.
    8 mån sedan
  • Dålig
    Köpte ett möbelpaket som inte alls såg ut som på bilden och ringde flera gånger angående detta och väntade i timmar. Var säker på att det var felskickat. Det tog hela 6 veckor innan jag fick det rätta möbelpaketet.
    8 mån sedan
  • Hej
    Tack för din feedback! Vi är ledsna att ni känner er missnöjd vår hantering kring er beställning. Vi arbetar hårt för att hjälpa våra kunder så snabbt och smidigt som möjligt. Tyvärr kan leveranstid ibland påverkas av om varan finns på vårt lager eller om det måste beställas. Vi beklagar om det varit svårt att komma i kontakt med oss på telefon. Vi arbetar just nu hårt för att utveckla och förbättra vår kundsupport. Vi kommer inom kort kunna erbjuda utökade telefontider vilket kommer att korta ner svarstiderna på både telefon samt mail. Vi hoppas att våra kunder ska märka stor skillnad inom kort. Det är vår förhoppning att ni ska vara nöjd med era nya möbler och att ni trots allt vill återkomma till oss som kund.
    Vänliga hälsningar
    Titti/Trademax

  • Mycket bra
    Vi köpte billiga supersnygga möbler som vi valde från ett brett utbud. Vi hittade verkligen vad vi sökt efter och priset var lågt. Sen när vi väl fick grejerna insåg vi att nattduksborden inte hade skenor! Haha! Så det låter ju vansinnigt att dra dem ut och in och det går ju knappt. Inte sådant man funderar över skulle kunna hända. Så jag kommer inte köpa något med lådor igen om det inte framgår att det ingår skenor. Jag är inte direkt händig så jag kan fixa det själv men det får jag väl bli.
    8 mån sedan