Stora på möbler online
7 fysiska butiker i Sverige
Fri frakt och snabb leverans

http://www.trademax.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Trademax har fått betyget (4.33)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Jag beställer två stycken soffbord som kommer fram med DHL, men märker direkt att de har skickat fel varor.
    Okej felvaror kan hända alla, men det är hur de bemöter mig som kund som är så fruktansvärt dåligt.
    Ringer givetvis direkt men får enbart som svar att jag måste maila in en reklmation(?).
    Sagt och gjort och får till svar att det kommer ta en vecka för att kolla på ärendet!?
    Nu står jag med två stycken felaktiga soffbord i stora kartonger som jag tvingas ha i mitt vardagsrum.
    Mailar att jag inte kan ha det så utan svar. Ringer och får som svar att de inte kan göra något över telefon. Det tar 5 minuter att boka en upphämtning av DHL. Jag jobbar själv inom ehandel så jag vet.
    Vad jag inte kan förstå är hur ett så stort företag kan ha så fruktansvärt dålig kundservice. Bra kundservice är kärnan till återkommande kunder.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi ber om ursäkt för att ni har mottagit fel varor. Vi kommer självklart att hantera ert ärende och lösa detta. Första kontakten sker inom ett par dagar. Ni kan även mejla in till er handläggare direkt med frågor och funderingar då ni får ett mejl så fort ert ärende är påbörjat. Dessvärre kan man inte ringa till reklamationsavdelningen men ni kan självklart önska att bli uppringda av er handläggare. Vi hoppas att ni kommer känna er nöjda när ert ärende är hanterat och avslutat.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Dålig
    Köpte en soffa från Trademax för några år sedan, och ganska snabbt så gick påsarna som håller fjädrarna på plats sönder, vilket innebär att fjädrarna trasslar in sig i varandra, och det blir gropar i sittdynorna. Ingen mening att ta det på garantin då du först måste komma i kontakt med Trademax, vilket inte är lätt, sen måste du fixa frakt, och slutligen betala för den.

    Köpte senare en Elegans 180 sängpaket [Svart Kontinentalsäng] på hemsidan, har ej monterat ihop den än. Blev ganska förvånad när vi senare gick till en Trademaxbutik och av en säljare fick veta att det inte var någon kontinentalsäng vi köpt, utan en dålig ramsäng med ribbor, alltså står det fel på hemsidan.

    När vi var i butiken, så köpte vi en kandelaber, och ett whiskyglas, tro det eller ej, när vi kom hem så var kandelabern sned, och de gängade delarna rostiga. Whiskeyglaset var kantstött. Var dock inga problem att lämna tillbaka dessa och få pengarna tillbaka. Vi passade då på att köpa några kuddar som skulle kosta 99 kr/st enligt prislappen på kuddarna. när vi kom fram till kassan så sa man att dom kostade 199 kr/st, trots att de var märkta med 99 kr. Hade det varit en riktig butik så hade man bett om ursäkt, och låtit kunden få, betala det pris som kuddarna var märkta med.

    Kommer inte att handla här mer, och kommer inte att rekomendera Trademax till någon.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi ber om ursäkt om ni har haft problem med er soffa. Självklart hjälper vi er åtgärda detta om detta ingår i er garanti. En reklamation sker via vår hemsida och sedan kontaktas ni av en handläggare. På hemsidan så kan ni hitta information om er säng där står även att sängbotten består av ribbor som är monterade över sängramen. Sängen har en tjock madrass i bonellresår och en bäddmadrass som tillsammans ger en god liggkomfort. Vi hoppas att ni kommer sova gott i er nya säng.

    Vi ber självklart om det som har inträffat i butik och vi ska självklart göra det vi kan för att göra våra kunder nöjda. Vi kommer ta denna informationen vidare till vår butik.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Mycket bra
    Har beställt här ifrån tre gånger nu på kort tid pga flytt. 1/3: Soffbord & matbord. Beställde i förväg med en planerad leveransvecka. När den veckan kom så kontaktade DHL mig, inga problem, dock vid leveransdagen när jag stannade hemma från jobb & skola så när DHL kom, så kom min order från det gamla företaget som jag hade annulerat ordern hos och redan fått pengarna tillbaka för, men inte den nya ordern från Trademax.. Var samma dag som jag skulle flytta och det var extremt irriterande, dock DHL:s fel och inte Trademax. DHL bad om ursäkt för att dom hade glömt min order och jag blev erbjuden att få varorna på måndag istället (det var fredag) eller hämta dom själv vid lagret. Kunde inte ta ledigt ännu en dag plus att jag skulle flytta så behövde grejerna direkt, så fick lägga bensin för ca 8 mil utan ersättning när jag annars skulle ha gratis leverans.
    Produkterna var fina, men vill även dela med mig av leveransen då det kan påverka om man vill köpa från ett företag eller inte. Produkterna jättefina.

    Beställning 2/3: 6 st matstolar. Fina stolar, bra leverans. Dock hade en stol fabriksfel och jag skickade en reklamation till dom via deras hemsida och dom skickade en ny direkt, så inga problem där.

    Beställning 3/3: Kontinentalsäng. Jättenöjd än så länge, superbra leverans. Valde även uppbärning.
    1 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss. Vi ber om ursäkt för det strul som har uppstått med er order. Vi kompenserar självklart våra kunder om en bestämd leverans uteblir. Vi kompenserar även för förseningar enligt köpvillkor. Roligt att ni känner er nöjda med era varor och den hanteringen som ert ärende har fått.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Ganska bra
    Min lilla 'mardröms'historia, tänkte dela den då det är väldigt negativt här.

    Beställde säng på en söndag, 'skickades' iväg dagen efter, dock så har vi olika ippfattningar utav 'skickad' - DHL hämtade paketet hos dom på Onsdag, ingen stor grej men lite missvisande kanske.

    Hur som, sängen kom på Fredag men saknade ett kolli, så fick ha en halvsäng i lilla lägenheten flera dagar...
    Kontaktade kundtjänst angående delen som saknades..
    Efter en 5 min telefonkö ville dom att jag skulle reklamera ordern vilket skulle ta 3-14(!) dagar innan någon ens kollade på mitt ärende, efter 'lite' klagande avslutade vi samtalet.

    Fick ett mejl redan 30 min senare ang. Reklamationen (inga 3-14 dagar alltså), efter några mejl redde vi ut vad som saknades och de skickade den saknande delen.
    Totalt 1 timme efter jag ringde på Fredagen 'skickade' de delen till sängen, DHL hämtade det på måndag och jag fick det på onsdag.

    Utöver detta sänkte de priset på sängen dagen efter jag köpt den, skrev ett mail och fick ett presentkort på mellanskillnaden, väldigt bra då de kunde skita i det.
    Köpte sängkläder för de pengarna, ett komplett set samt ett örngott i samma färg.
    Dock blev örngottet i helt fel färg (rosa istället för grå) - flickvännen blev väl nöjd iallafall.
    Denna order hämtades av DHL samma dag jag la den, kom till servicepoint redan nästa dag.

    Till deras försvar stod det ingenting på förpackningen vilken färg det var, samt i vissa ljuslägen är det inte så stor skillnad på dom..

    Allting tog ca 11 dagar totalt, lite strul men tycker trademax fixade detta helt utmärkt.

    Skulle sätta mer stjärnor om de kontrollerade ordern o varorna de skickade lite bättre.
    Samt skickar paket som kräver flera kollin (sängar, soffor etc) från samma lager samt samma dag, tråkigt att vänta på över en helg med en ofärdig produkt, samt ta ledigt från jobbet...
    2 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och hanteringen av ert ärende. Vi beklagar självklart det som har inträffat med era beställningar och vi kommer ta till oss av er feedback, då det viktigaste för oss är nöjda kunder. Roligt om vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Två utav universums sämsta företag i skön symbios!

    Beställde och betalade varor som "levererades" av partnern DHL. DHL lyckades dock inte att leverera varorna till mig då jag av någon underlig anledning inte var hemma dagtid. De placerads på DHLs lager under en tid men utan att kontakta mig så skickades varorna tillbaka. För att sedan TradeMax skulle skicka varorna till mig igen så debiterades jag en kostnad motsvarande hälften av varornas värde.
    2 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Hemleverans sker normalt vardagar mellan kl. 8.00-17.00. Transportören aviserar alltid via telefon, sms eller e-post för att bestämma leveransdag. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt) i överenskommelse med transportbolaget. Behöver du extra hjälp, finns det flera tillval att välja som underlättar din leverans ytterligare. Observera att alla tillval inte är tillgängliga på alla platser i landet. För aktuella utkörningstider i just ditt område ber vi dig kontakta DHL på 0771-345 345. Tar man inte emot leveransen och denna returneras till vårt lager tillkommer det en debitering för detta. Flera påminnelser skickas ut innan varan returneras. Självklart kan de alltid gå fel till, har det gjort detta i ert fall så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl så ska vi hjälpa er att lösa ert ärende.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Perfekt
    Stort utbud och snabba leveranser hem till dörren. Kommer absolut handla hos Trademax igen, nästa köp blir nog ett matbord
    2 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och ert köp.
    Roligt att vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Dålig
    Köp dina möbler någon annanstans.

    Jag rekommenderar verkligen att du köper dina möbler någon annanstans.
    Till synes så har Trademax ett gott utbud och är rätt standard på priser, men det är där deras 2 stjärnor av 10 slutar.

    Två gånger har jag gjort stora beställningar från Trademax (en gång på ca 23 000 SEK, diverse möbler, en annan gång ca 8000 SEK, också möbler, med ca 1 år mellan beställningarna.) Båda gångarna har jag haft vansinniga problem med frakten och leverans, då Trademax lovar dig som konsument att produkterna dels

    1) Ska nå fram inom en ansenlig tid (10-15 dagar, mycket bra!) men i själv verket tog det över 2 månader. Det skyllde de på att de omorganiserade i lagret. Jag fick ingen kompensation eller ens ursäkt för att det tog 4 ggr så lång tid än utlovat.

    2) Vi leverans så måste man vara hemma mellan 8 och 17. Det är kanske inte så svårt för många, men var inte så säker på att leveransen kommer fram. Jag bokade en tid mellan 8 och 17 en fredag, väntar hemma HELA dagen, och det kom ingen leverans. Tog ledigt från jobbet i onödan. Sure, det är DHL som kör ut, men när jag ringde Trademax för att jag VILLE betala mer för att få det hemkört på kvällstid, så sade det att det absolut inte går och jag måste därför vänta på att leveransen skickas tillbaka till lagret, jag får betala frakten (700 SEK+) och gör en ny leveransbeställning, först då betala för kvällsleverans.

    Onej, bespara dig tid, pengar, elände, personal som inte vill hjälpa dig lösa ditt problem, och en väldigt till ytan bra men på djupet skit - till verksamhet.

    Köp dina möbler någon annanstans.
    3 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi ber verkligen om ursäkt för det som har inträffat med er order. Vi kompenserar självklart våra kunder om det uppstår en försening. Vänligen kontakta vår kundtjänst så ska vi självklart se till och ordna er kompensation. Vi ber även om ursäkt för att DHL inte har dykt upp på aviserad tid. Självklart kan vi även kompensera er för detta då ni har varit hemma en dag i onödan. Dessvärre stödjer inte vårt system att lägga till tilläggstjänster i efterhand. Väljer man att inte ta emot order så tillkommer det en returavgift om varorna returneras till vårt lager. Självklart ska vi se till och lösa detta på bästa sätt med er. Det viktigaste för oss är att våra kunder är nöjda och att allting hanteras på rätt sätt. Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    Gjorde en beställning på en grupp utemöbler vid 20:00 på kvällen. Efter jag lagt beställningen såg jag att man kunde köpa stolarna utan bordet. Eftersom jag inte gillade bordet speciellt mycket kontaktade jag kundservice morgonen vid 08:15. Jag förklarade situationen och tjejen sa att det var enklast att jag ångrade ordern och sedan gjorde en ny beställning på bara stolarna. Men jag var tvungen att vänta på ett mail som konfirmerade detta. 12:30 får jag ett mail där de säger att varorna redan lämnat lagret och att jag därför inte kan ångra mig, eller jo. Det går om jag betalar in 795kr.

    Klockan 13:30 får jag ett automatisk mail där det står att de nu plockat ihop mina varor och att de är på väg. Så först får jag ett mail som säger att jag inte kan ångra mig, 1h senare så säger de att varorna är packade. Det är skrattretande alltihopa. Skulle de inte under 5 timmar hinna meddela någon att ordern ska canceleras?

    I mitt fall handlade de inte om pengarna, De skulle kosta mer att ångra sig än vad bordet kostade i kampanjen. Men att ett företag kan vara så här oproffsigt och oflexibelt är helt ofattbart. Jag har skickat 2 mail till dem, och nu har det gått mer än 24h och de har fortfarande inte svarat. Däremot har de redan svarat på ett omdöme som jag lämnade igår kväll på trustpilot. Vad sägs om att prioritera era kundmail innan ni svarar på deras omdömen? Håll er borta från de här oseriösa företaget.
    3 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi kan dessvärre aldrig avboka en order som har börjat hanterats på lagret. När order väl är plockad så går det ej att stoppa. Det är därför som ni har fått information en timme innan er vara skickades att er order inte går att avboka då den redan börjat hanteras. Vi erbjuder våra kunder fri retur i tre dagar från det att ordern har blivit mottagen. Vi hoppas självklart att vi ska kunna lösa detta på bästa sätt. Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Köpte ett utebord med bordsskiva med ribbor i konstträ som jag såg vid monteringen hade kraftigt vågig ovansida. Jag blev ombedd av butiken att göra reklamation via webben och bifogade bilder samt föreslog omleverans av ny borddskiva. Fick mail 9 dagar senare att nya produkter skickats vilket visade sig vara en hög med skadade konssträribbor trots skyddsfilm hade massor med märken i ytan. Trademax menar alltså att jag som kund skulle (efter demontering av de gamla) passa in de nya ribborna på plåtreglarna som håller ihop dem samt borra & skruva fast allt!? Jag kunde få ett presentkort på Trademax på 500kr om jag ville för att jag skulle monteras dessa, som kund är jag inte intresserad av detta utan jag vill ha en fungerade felfri produkt.

    Åkte direkt till lokala butiken ifrån fraktfirman och ifrågasatte hanteringen samt visade ribborna. Dom beklagade och kunde inte förstå att dessa skadade ens skickats och inte ny skiva eller bord skickats istället. Efter de pratat med sin egen kundtjänst så var jag tvungen att starta ytterligare ett nytt ärende och man får väl se hur de löser det denna gång..

    Hade inte läst tidigare betyg innan jag köpte bordet och jag måste nog instämma att de inte har en speciellt bra fungerande eller kunnig reklamationshantering.
    3 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi beklagar självklart om ni inte känner er riktigt nöjda med hanteringen av ert ärende. Vi vill självklart hjälpa er så gott vi kan och komma fram till en lösning som är smidig för båda parter. Självklart ska ni få en felfri och hel produkt och ni ska inte behöva lägga ner något jobb. Ni är självklart välkomna att kontakta er handläggare eller kundtjänst för att diskutera lösningen av ert ärende. Vi hoppas att ni kommer känna er nöjda när ert ärende är hanterat och avslutat och ni har en felfri vara hemma hos er.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Uppdatering av läget, 29 dagar sedan jag publicerade omdömet. Ännu ej blivit återbetald.

    Blev uppringd av Trademax dagen efter jag publicerade detta omdömet och efter ytterligare en dag kom vi till en överenskommelse.

    Utdrag från mailkonversation den 22 juli 2016:
    "Hej!

    Precis som vi avtalade över telefon så kasserar ni de delar ni har hos er nu och vi tar er andra skadade soffa i retur från DHL. Vi krediterar er order *** och ni blir återbetalda till samma konto som ni använde vid det ursprungliga betalningstillfället.

    Ert ärende är nu avslutat. Ha en fortsatt bra dag och fin sommar!"

    Bra, nu får jag åter mina pengar! Tänkte jag men nu har jag mailat två gånger och senast fick jag till svar att jag skulle skicka in upphämtningskvittensen. Men ärendet är ju avslutat? Ringer till Trademax, väntetid på 40 min i telefonkö, och får till svar att någon kommer att ringa upp mig. Detta var 2 dagar sedan.

    Beställning på soffa lades den 8 juni 2016. Den var felvänd. (Nu kasserad av oss)
    Ny soffa levereras 23 juni 2016. Fraktskadad och vi tar ej emot den.
    29 juli kom vi till en överenskommelse och återbetalning ska ske.
    Idag är det den 24 augusti.
    26(!) dagar har gått sedan jag blev lovat återbetalning med andra ord.

    Jag har frågat på mail, på telefon och nu frågar jag här:
    Trademax, när blir jag som utlovat återbetald?
    Ni vet vilket ärende detta handlar om, ni har mitt telefonnummer, ring mig och förklara er.
    __________________________________________________________
    *Omdöme publicerat den 26 juli 2016

    Tänkte beställa en soffa och hittade en jag gillade på Trademax, hör mig runt bland vänner som alla säger att man ska vara på sin vakt då det ofta blir fel och att servicen för att åtgärda är lång och dålig.

    För att vara extra försiktig ringer jag och pratar med kundtjänst om vilken soffa det är jag ska beställa och lägger en order. Soffan anländer inom leveranstiden men är då felvänd, inte alls den vi ville ha. Ringer kundtjänst som först hänvisar till att jag har sett fel, det är rätt soffa... Efter en stund ger dom med sig då de sett mina bilder jag skickade med reklamationsformuläret. Får då till svar att det ska ta 3 veckor tidigast innan jag kan förvänta mig en ny.

    Dagen efter blir jag uppringd om att kundtjänst sagt till mig att beställa fel soffa och ny soffa ska skickas snarast. Tar ledigt än en gång och soffan som anländer är fraktskadad.

    Nu måste jag göra en ny reklamation (vilket jag fick veta efter att jag en vecka efter att den fraktskadade soffan var hos oss och vände, mailade och undrade varför inte Trademax hör av sig till mig?!) och förväntar mig inte pengarna tillbaka inom 3 veckor och någon ersättning lär jag inte få. Kommer dessutom behöva ta ledigt en dag till då den gamla soffan fortfarande står hos oss och behöver ju hämtas. Trademax sa till mig först att dom beställer hämtning av soffan men nu ska jag tydligen behöva göra det själv. Vad är detta?

    Så sjukt besviken!
    4 mån sedan ( Uppdaterat: 3 mån sedan )
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Det är verkligen trist och läsa ert omdöme och höra hur missnöjda ni känner er. Detta är självklart det sista vi vill. Vi försöker alltid att möta våra kunder på vägen och komma fram till bästa möjliga lösningen på ett ärende. Er återbetalning kommer självklart att ske. Den normala rutinen är att när returen är åter på vårt lager så krediteras er order. Dessvärre kan det uppstå lite problem kring dessa leveranser. Självklart är det inte något som ni ska få lida av. Så fort ni skickat in upphämtningskvittensen så kan vi självklart kreditera er. Känner ni att det är något som inte gått rätt till eller som ni känner inte riktigt är avslutat så tveka inte på att kontakta oss.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Beställde en skohylla som skulle levereras 18/7. Den blev sedan försenad över två veckor, något jag fick veta först när jag frågade när ingenting hände. När jag väl fick den var det fel färg på den. När jag påpekade detta fick jag veta att jag skulle fylla i något formulär som krävde bilder på felaktigheterna. Alldeles för omständigt och det har snart gått en månad från utlovat leveransdatum utan att jag fått det jag beställt. Rekommenderar ingen att handla här. Usel service med långa svarstider och uppenbarligen ingen koll på ordrarna.
    4 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi ber självklart om ursäkt för att det har uppstått en försening på er order. Vi kompenserar självklart för förseningar enligt köpvillkor. Vi kommer självklart lösa ert ärende till er och ställa alltid till rätta. Handläggning på ert ärende startar inom 1-3 vardagar. Vi hoppas ni kommer känna er nöjda när ert ärende är löst och avslutat och ni har mottagit de rätta varorna. Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Fruktansvärt dåligt företag. Leveransen kom inte under den avtalade veckan trots att vi beställt flera månader tidigare. Vi fick tillslut själva hyra släp och hämta på dhl. Dessvärre fattades fyra stolar som aldrig dök upp flera flera veckor efter avtalad tid. Vi fick köpa stolarna från annat håll. Sedan föreslår de en ersättning av allt strul på ett patetiskt presentkort! Jag avråder alla från att köpa från Trademax!
    4 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi beklagar självklart om er order inte har levererats enligt beräknad leveranstid. Har ni själva fått hämta era varor på terminal så kan vi självklart stå för släp kostnaden och milersättning. Har stolarna aldrig skickats har ni självklart rätt att avboka dessa. Vi ber verkligen om ursäkt för det strul som har uppstått med er order. Det viktigaste för oss är nöjda kunder och vi står självklart till tjänst och hjälper er så gott vi kan. Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Possitivt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra!
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Skitnöjd
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Utmärkt
  • Usel
    Kan inte göra annat än att ångra att jag överhuvud taget kunde handla på Trademax, jag hade ju läst recensioner...
    4 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vad trist och höra att ni inte känner er nöjda med ert köp hos oss. Det viktigaste för oss är självklart att våra kunder känner sig nöjda med deras köp och deras varor. Finns det något vi kan hjälpa er med eller stå till tjänst med? Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl. Vi hoppas självklart att vi ska kunna lösa detta tillsammans.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Fullkomligt hopplösa om något går fel med det som är beställt och tar inget ansvar! Läs deras ersättningsregler på försenade varor. Har du tur så kanske du kompenseras efter cirka 21 dagar på försenade möbler eller borttappade möbler via fraktbolaget. Du får själv lyfta luren och ta kontakt med fraktbolaget och "spilltiden" med fraktbolaget,Trademax kundtjänst kosta mig 2 timmar av min tid.

    Hattigare mejlkonversationer har jag aldrig varit med om och det tar lång tid innan det återkopplas. Inte helt upplärd personal och jag kan genomsyna stor brist på nödvändig kompetens, detta pga överbelastning, inte tillräckliga Upplärningar. Det värsta va personalens sett att hantera mailen. Tråkigt! Aldrig mer Trademax eller dotterbolaget Chilli.se
    4 mån sedan
  • Hejsan,

    Tack för ert omdöme. Vi har svarstid på 24 timmar och kunden ska ha fått återkoppling inom denna tidsram. Givetvis gör vi allt vi kan för att hjälpa våra kunder om det blir aktuellt för försening/borttappade varor men kontakt mellan Dhl samt kund är nödvändig då kund alltid måste godkänna föreslagna beslut. Vi tar absolut vidare detta och tar självklart åt oss er åsikt då vi alltid strävar efter så bra kundservice som möjligt. Beklagar att ni känner er dåligt bemötta men hoppas att ni ska bli nöjd med era varor.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Detta omdöme är under utredning
    4 mån sedan
  • Acceptabel
    Lovar mer än de håller. Pris Garantier som inte finns

    Trademax prisgaranti gäller inte om inte ALLT är 100% samma. Hittade exakt SAMMA soffa på annat ställe som var 2800,- billigare vilket skulle ge oss presentkort på 5600,- Det är var dessutom en fysisk butik där man kan beställa online också. OM de inte håller den garantin är det svårt att tro att de håller några garantier alls. SVAR från Trademax (trots att de enligt tidigare mail naturligtvis löser det om vi bara förser dem med skärmdumpar etc.)
    Dessutom var de tvungna att få totalpris inkl. leveranskostnad innan vi kunde gå vidare och när vi väl ger dem detta, svarar de följande:

    "Dessvärre kan vi inte godkänna prisgarantin i detta fall.
    Detta beror på att vi är en E-handel och företaget ni jämför med är inte det.
    Dem tar även betalt för Frakten vilket vi inte gör.

    Det måste vara likvärdigt i allt, det vill säga beställningar online, frakt, produkt osv."

    TRADEMAX PRISGARANTI:
    Vad är prisgaranti?
    Trademax prisgaranti innebär att om du hittar en liknande produkt till ett billigare pris någon annanstans så återbetalar vi mellanskillnaden till dig i form av ett presentkort som du kan utnyttja både i butik och i webshop.

    Följande villkor gäller för prisgarantin: Anspråk på prisgarantin måste ske senast 30 dagar efter köp. Den motsvarande produkten måste vara jämförbar med hänsyn till storlek, material och leveransvillkor. Fraktkostnaden och övriga kostnadstillägg skall inkluderas i det lägre priset för att prisgarantin ska gälla. Garantin gäller endast en gång per artikelnummer och köpare. för Återförsäljaren för den jämförbara produkten måste vara ett svenskt registrerat bolag. För att utnyttja prisgarantin skickar du en skärmdump eller giltig länk där du hittade den motsvarande produkten via e-post till Trademax kundtjänst. När vi har mottagit och undersökt ditt ärende samt om du uppfyller ovanstående villkor så kompenseras mellanskillnaden i form av presentkort. Garantin gäller inte för prisförändringar på Trademax hemsida efter köp.

    UPPDATERAT 160708:
    Roger som är ansvarig för kundsupporter på Trademax kontaktade oss under dagen och håller med om att det blev fel. Kontentan blir att de uppdaterar villkoren för prisgaranti, vilket vi tycker är bra. Dessutom fullföljer de prisgarantin denna gången.
    Vi avbokade soffan men har bett dem fullfölja vår order och tills den är levererad sätter vi medelbetyg och uppdaterar sedan igen. Från 1 till 5 är endast Roger's förtjänst.
    5 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi ber självklart om ursäkt för att det har blivit fel med prisgarantin och ert köp. Självklart tackar vi för all sorts feedback och rättar självklart till våra fel. Vi får tacka er för er feedback. Roligt att ni nu känner er något nöjda och att ni valde att ta emot er order trots detta. Ni är hjärtligt välkomna att uppdatera ert omdöme när ni har mottagit soffan. Vi hoppas och tror att ni kommer bli riktigt nöjda med denna och sitta riktigt skönt i den.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Jag var inne på trademax och tänkte beställa en sängbord av modellen Nyhamn med 2 lådor som kostade 995kr.
    Innan jag gjorde beställningen så såg jag att de hade prisgaranti x2 som såg intressant ut och då passade jag på och kolla här på prisjakt om det fanns billigare av samma modell som jag kanske kunde få mellanskillnaden från tradera.
    Jag hittade för 695kr på bygghemma.se och då passade jag på och skrev till trademax.se om att jag ville utnyttja prisgaranti och skickade länken på deras hemsida och länken på sängbordet hos bygghemma.se
    Det som jag märker då efter att jag skrev till de var att de valde att inte svara på mitt meddelande som jag skickade och så ändrade de priset på bygghemma.se till samma pris som på trademax och det var 995.
    Det jag märkte nu är att de båda bolagen är samma bolag så de ändrade priset på bygghemma.se direkt efter att de såg mitt mejl som jag skickade till trademax.se
    5 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Självklart så har vi prisgaranti som ni säger. Ni får självklart mellanskillnaden tillbaka så ni har hittat en billigare produkt. Men vi har även rätten att ändra våra priser. Om ni har lagt en order på denna eller vill så kommer vi självklart gå efter prisgarantin och ge er den mellanskillnaden x2. Vi hoppas ni kommer känna er nöjda när ni har mottagit er vara om ni önskar att beställa denna.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Mycket bra
    Bra på alla sätt! Hittade en möbelgrupp till altanen till riktigt bra kurs och slog till. Varorna anlände inom en vecka och trots att en del av bordet var fraktskadat gick det smidigt att få ett nytt bord via hemsidan.

    Det enda jag skulle ha förbättrat vore någon sorts kompensation för tiden det tog att lösa allt kring retur och ersättningsvara (ca en vecka eller två totalt).
    5 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och ert köp. Har det det uppstått en försening på er order på grund av reklamationen så kompenserar vi självklart för detta enligt köpvillkor.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Alltså er kundtjänst är såååå dålig så det är SKRATTRETANDE:
    Jag har ringt er 4ggr nu.
    Rekordet är plats 18 i kön.. Och då har jag lagt på efter en kvart när jag är plats 14.
    Hamnade i plats 32 igår =)
    Spelar ingen roll om man ringer er morgon, middag eller kväll.
    Kanske dags att anställa lite fler folk om ni nu är så populära och säljer så mycket..?
    Eller ni kanske inte vill att era kunder ska kunna nå er.
    5 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme och feedback. Vi kommer självklart ta åt oss av ert omdöme. Våra kunder ska absolut kunna nå oss och självklart inom en rimlig väntetid. Vid högsäsong kan det vara lite längre kötid. Självklart är detta något vi försöker hantera så gott vi kan. Man kan även mejla in till oss. Svarstid på mejl är oftast inom 24h. Vi hoppas ni kommer känna er nöjda när ni har mottagit er order och fått svar på era frågor.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl trots det inträffade.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Perfekt
    Vi beställde loungegrupp, paviljong, stolar och bord. Det kom från tre olika ställen men det löste sig enkelt med dhl som samordnade så allt levererades samtidigt. Snabb leverans.
    5 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Vi har nu väntat på vår soffa i hela SJU VECKOR, och leveranstiden på denna har blivit uppsjuten FEM veckor till.. En soffa som enligt hemsidan hade en leveranstid på 2-6 arbetsdagar (vilket är väldigt normalt). Nu kommer vi sitta och vänta på soffan i 12 veckor, och det är bara preliminärt.
    Deras usla och skämmiga köpvilkor ger oss rätt till 7,5% av varans pris (vilket är ren skiit) som man DESSUTOM får på ett tillgodokort på deras skämtföretag, alltså ingen kompensation.
    Jag avråder alla att handla utav dessa skojare, Jag beställde en helt ny Bmw från fabriken för någon månad sen, och den kom mycket snabbare än denna soffan. Man kan verkligen undra vad Trademax har suttit och gjort under dessa 3månader, inte tillverkat en soffa iallafall.
    5 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vi ber självklart om ursäkt för att er order har blivit försenad. Uppstår det en försening så ska ni självklart bli informerade om detta. Ni har självklart även rätten av avboka er soffa om den inte har skickats ännu. Då vi går efter kö så är det möjligt att ni inte har först i kö för utskick av soffan. Vi ber verkligen om ursäkt om detta och precis som ni säger är det den kompensationen som gäller. Vi hoppas ni kommer känna er nöjda när ni har mottagit er soffa.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Uppdatering 3 Juli 2016:
    Varit i kontakt med Trademax ang. returen av varorna och de står för returfrakten för själva soffan. Nackstöden, som tillhör samma köp, vill de att vi skall betala retrufrakten för.

    Vi kontaktade Konsumentverket och de säger att vi inte skall betala någon returfrakt då det faktiskt tillhör samma köp. Trademax skall alltså stå för returfrakten på nackstöden som fortfarande ligger hemma hos oss och väntar på en retursedel från Trademax.

    Och eftersom att det tar en halv vecka för Trademax att svara på mail så lär detta dröja ett tag till. Uppdaterar när något händer.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    Jag skall som kund ge ett så ärligt omdöme som möjligt efter mitt första köp hos Trademax.

    Även vi blev lovade leverans på en soffa till innan midsommar (som användaren Jontelito här nedan).
    Vi köpte, utöver själva soffan, även 3 st nackstöd.
    Dessa 4 kollin skickas ut från Trademax enligt ett mail.
    Vi får avisering om att vi ska bekräfta dag o tid för leveransen, vilket vi gör.
    Dagen då leveransen sker kommer enbart 3 nackstöd och ingen soffa.
    DHL bär i det här läget noll ansvar för det 4e kollit då Trademax inte skickat ut soffan i tid och därmed inte kommer till oss i tid, alltså innan midsommar.

    När vi ringer DHL så berkäftar de att Trademax inte skickat soffan förrän en dag senare vilket gör att det är en dag försent för leverans innan midsommar.
    Redan där har ett avtal, och i vårt fall, ett muntligt avtal brutits.
    Leveransen innan midsommar som lovat föll bort.

    Nu till toppingen på skitmoset:

    Vi ringer Trademax för att kolla ifall de kan BUDA ut soffan då vi faktiskt blivit lovade soffan innan midsommar, vi förklarar det muntliga avtalet (detta med leverans innan midsommar gällde även på nätet) och att det brutits och får till svar att:

    - Jag förstår inte varför man sätter ut ett sånt löfte till kunderna.
    Det verkar ju dumt.

    Vi ligger på om att vi vill ha våran soffan innan midsommar som lovat men tjejen i luren vill ju självklart inte ta åt sig att man faktiskt tagit ledigt från jobbet för att just ta emot soffan, inte bara 3 nackstöd.

    Själv som kund fick jag ALDRIG reda på att jag skulle behöva ta ledigt 2 dagar från jobbet. Ena dagen för nackstöden och andra för själva soffan.
    Visst, Trademax påvisar att det står på vilkoren att leveransen KAN delas upp i flera delar. INGET som informerades om i det smset jag fick.
    Redan skiter det sig ju. Vad tänker de att man ska vara hemma en hel vecka för leverans av 5 kollin? (om så var fallet).

    Min fru ringer och ligger på, vilket vi i detta fallet tycker ha oss rätt att göra, och kollar ifall Trademax kan iallafall kompensera för att leveransen inte kom som lovat.
    Nepp, inte ens chans.

    Men det är när min fru ringer till kundtjänst och informerar att "även muntliga avtal gäller" för löftet av leverans innan midsommar som det rann över för oss.
    Min fru säger till denna tjej i kundtjänst att "även ett muntligt avtal gäller" för leverans innan midsommar och tjejen i kundtjänst LÄGGER PÅ I ÖRAT på min fru.

    Nu kanske några tänker att min fru kanske var otrevlig eller stöddig.
    NEJ. Kundtjänst lägger på i örat.
    DÄR och DÅ förstod vi på ett ungefär vad vi hade att göra med.

    Till den användaren som misstänkte att någon missnöjd skapat flera konton för att lämna dåligt omdöme till Trademax.
    Det är nog ingen som tycket att det är värt att lägga den tiden på detta företag.

    Vi hävde köpet till slut.
    Nackstöden vi fått kunde INTE lämnas tillbaka i butik, såklart.
    Det fick man göra en reklamation på och lämna in på något DHL-stället.

    Vi värderar alla vad ett USEL företag är. Jag såg över alternativen att bara lämna dåligt först men när kundtjänst ger kunder attityd och dessutom lägger på i örat när det blir jobbigt.... DET är ett uselt företag.

    Jag skall efter detta se till att jag tipsar alla som är sugna på möbler och annat att INTE handla hos Trademax.
    Kan de inte ens hålla ett avtal om leverans och är otrevliga i luren så kanske man ska syssla med annat.

    Personalen i butiken var dock trevlig.
    Men det räcker inte.
    Ge era pengar till ett annat företag.

    Varsågod, Trademax.
    Hade min fru kunnat ge MINUS en stjärna så...
    5 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Det är verkligen tråkigt att behöva läsa detta omdöme och så läsa hur besvikna ni är på ert köp och er upplevelse. Vi vill självklart aldrig att våra kunder ska känna eller uppleva det ni gjort. Vi ber självklart om ursäkt för att som har inträffat. Vi ska självklart aldrig lägga på luren i någon kunds öra innan vi har avslutat samtalet. Dessvärre kan det uppstå förseningar, självklart kompenserar vi för förseningar. Självklart ska det som utlovas hållas. Vad trist att ni kände att ni villa avboka er soffa, men vi förstår självklart med tanke på omständigheterna. Självklart borde det även finnas information i er leverans sms/ mejl vad som kommer att levereras. Vi kommer ta åt oss av ert omdöme och självklart detta vidare för att se till så sånt här inte händer igen. Vi hoppas självklart att ni vill återkomma trots detta så vi kan få visa att det inte är så här det går till hos oss i vanliga fall. Jag är rätt säker på att er reklamation kommer lösa sig så att ni inte behöver stå för er retur. Självklart kan vi kompensera er för detta genom en gratis retur.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Utmärkt
    Funkade bra, leveransen kom snabbt och allt så bra ut.
    5 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och ert köp.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Perfekt
    Kanon, beställde på söndagen och fick lev på torsdagen så bara +
    5 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Bra
    Första bordet vi fick var det en stor spricka i bordsskivan. Men var inga problem att byta och efter någon vecka hade vi fått ett nytt bord. Dock blir det väldigt synliga repor i bordet och stolarna för ingenting.
    5 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och den hjälp ni har fått i ert ärende. Vi rättar självklart till de fel som uppstår. Är man inte nöjd med sin vara så har man självklart reklamationsrätt och särskilda garantier. Det viktigaste för oss är att våra kunder är nöjda.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Perfekt
    Deras kundtjänst är helt suverän :)
    5 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och den servicen ni har fått.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Utmärkt
    Fungerar hur bra som helst,har handlat fler gånger utan problem
    5 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och era köp.
    Roligt att vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    VARNING!
    Handla inte på Trademax. Förseningar på ca två månader. KÖP ALDRIG FRÅN DET HÄR FÖRETAGET!
    Beställde hammock 2016-05-26 och jag inte fått ännu
    Skräp butik.
    5 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme. Vad tråkigt att ni inte känner er nöjda med ert köp hos oss. Har det stått som lagervara vid beställning och den nu är försenad så kompenserar vi självklart er för detta. Vi hoppas ni kommer ge oss en chans till och bevisa att detta är självklart inte så det går till i vanliga fall. Alla lagervaror skickas ut från oss inom 2-6 vardagar om annat så ska den informationen stå utskriven inne på artikeln.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Vi hade tidigare handlat på chili.se rea och fick då varor leverarde ifrån Trademax vilket vi kände att vi kunde lita på, även om jag läst recensioner tidigare. MEN det skulle jag aldrig gjort, vi beställde med ett lovord om att beställ innan söndag och få det innan midsommar, vi la en beställning och väntade, fick ett mail om att order var skickad och ett kollinr till DHL, många visor fram och tillbaka där Trademax hävdade att ordern var skickad och DHL säger att de inte mottagit något ifrån dem mer än en bokad fraktsedel. I en mailkonversation med 3st olika kundtjänst anställda så svarar samtliga 3 olika saker, 2 av dem säger att ordern gått ifrån dem och att det tar 6 dagar innan det syns på hemsidan, den sista säger tillslut (i samma konversation) att den finns kvar på lagret och att det inte alls var skickat ännu. Så här går alltså kundtjänsten isär, de har historik men säger ändå olika saker åt kund. Regel nr1 hos en kundtjänst oavsett hur negativt det är för kund så är det att vara ÄRLIG. Vilket kundtjänsten missat helt. Sen om det är en chefsfråga eller personal där det brister är en annan sak.

    Lagerstatus när varan beställdes var Grön med texten 2-6arbetsdagar leverans.
    Vi har ännu inte fått varan eller fått en indikation att varan ens är skickad.

    Jag tänker aldrig handla här igen.
    5 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme och feedback. Vi ber verkligen om ursäkt för att er vara har blivit försenad. I kampanjen där vi lovat leverans innan midsommar så kompenserar vi kunden för varje dag som ordern blir försenad. Det är självklart inte okej precis som ni säger att bli informerad om olika svar på samma fråga. Ärlighet varar alltid längst. Vi kommer självklart att detta ärendet vidare för att förhindra att detta ska hända igen. Ni kommer få ett sms/mejl från oss när er vara är skickad, sedan kommer DHL även att kontakta er inom kort därefter. Vi hoppas ni kommer bli nöjda med era varor när ni har mottagit dessa.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Perfekt
    Köpte ett vardagsrumsbord, tv-möbel och 2st sängbord.
    Lång leveranstid på tv-möbeln och sängborden men det visste jag om när jag gjorde beställningen. Varorna levererades hem. Bra priser och bra kvalite för det priset.
    Bra monteringsanvisningar.
    6 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och ert köp.
    Roligt om vi får behålla er som återkommande kund.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Mycket bra
    Hade läst all negativa omdömen Trademax hade fått men provade att beställa ändå för vi hittade utemöbler, ett bord (vermont ) och 10 fotöljer samt dynor som passde oss. Leverans gick jättesmidigt och har monterat ihop nästa allt. Inga skador och bra kvalité! Även tydliga monteringsanvisningar.
    6 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert fina omdöme och feedback.
    Vad kul att höra att ni är nöjda med er upplevelse hos oss och era nya utemöbler. Roligt att ni lät oss motbevisa alla dåliga omdömen.

    Vid frågor eller funderingar så kontakta gärna vår kundtjänst via telefon eller mejl.
    Ni är varmt välkomna åter.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Varning! Trademax respekterar inte ångerrätten och i det fall en beställning blivit fel, kostar det 795 kr att få den bytt till rätt storlek!

    Bolaget sätter i system att sätta ångerrätten ur spel genom kryphål och att lura sina kunder.

    Jag köpte en sänggavel för 1200 kr, jag beställde 160 cm, men fick hem 140 cm.

    Då jag fyra dagar senare öppnade förpackningen och upptäckte detta, ringde jag omedelbart men fick jag ett kort svar.

    - DHL hämtar varan och det kommer att kosta dig 795 kr.

    Mitt enda önskemål var att få rätt bredd på den sänggavel där TradeMax hade skickat fel bredd och det ska kosta mig 795 kr. Aldrig mer TradeMax.
    6 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme och feedback.
    Vi lurar självklart inte våra kunder. Vi skriver tydligt i våra köpvillkor vad som gäller vid ångerrätt och byte.
    Man har rätt till att avboka sin order fram tills att denna är utlevererad. Önskar man att ta sin order i retur när denna är på väg ut till er så tillkommer det en returavgift. När man väl mottagit sin vara så har man självklart ångerrätt, tre dagars fri returrätt och 14 dagars öppet köp.

    Har ni frågor eller funderingar kring detta är ni varmt välkomna att kontakta oss. Vi vill att ni ska känna er nöjda med er upplevelse och ert köp.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Med vänlig hälsning,
    Filippa
    Trademax

  • Usel
    Tro mig, detta företag har ingen som helst ryggrad och skiter fullkomligt i dig som kund. Du behandlas väldigt väl så länge du bara har ett köp som ärende.
    De har tre månader lång handläggning av reklamationer, svarar inte på mail (är du obekväm för dem, blockerar de din mailadress och i mitt fall har alla mina försök till hjälp resulterat i åtgärder som -tro det eller ej- blivit till "error", något som förbryllar till och med kundtjänst), och de beter sig som en fyraåring ifall du har besvärliga frågor.
    De i kundtjänst är oftast mycket trevliga, att köpa en vara är inga problem och du får varan snabbt men de kan inte göra eller påverka någonting annat än en det som har med sälj. Vill du veta något, få hjälp eller reklamera råder de att maila in (och i mitt fall, fast de sitter kvar i luren med mig, mottager de ej det jag skickar in), alternativt gör en reklamation (det som registrerats med kundtjänsts hjälp konverteras till "error").
    Detta medför att jag inte kommer vidare i ärendet. Det här är alltså sant, ni får gärna kontakta mig ifall ni vill höra den långa versionen. Riktigt smaskigt vore ifall någon synade detta företags kundhantering i sömmarna ordentligt! Det som är så otroligt tråkigt är sättet att hantera alla frågor, klagomål eller reklamationer, att svara med tystnad, undvika kontakt och uppföljning. Och helt osannolikt att ett företag får göra på detta sättet. Inte en enda gång har jag blivit kontaktad tillbaka för att reda ut problem/misstag - bara blivit registrerad som ett "error".
    Innan man beställer tänker man att Detta händer inte mig... så det är otroligt tråkigt när det faktiskt gör det. Och OM ni surfar runt lite, händer det ofta. Bra betyg ombeds man lämna i samband med köp. Jag i mitt fall lockades med biobiljetter som tack.
    Produkterna är billiga, undermålig kvalité och kund- och reklamationshanteringen ÄR verkligen så dålig som det skrivs här.
    Jag hade tidigare gett företaget högt betyg utifrån trevlig kundtjänst, i mitt fall snabb leverans av varor och billiga produkter - jag är iINTE ett alias som recensenten här nedanför trodde. Denne har ännu inte fått produkten (om han nu är en verklig kund) och ännu inte behövt kontakta dem gällande någonting som inte genererar pengar för företaget.
    Lägg dina tusenlappar på ett företag med bra kundpolicy i stället. Billigt kan verkligen bli dyrt på Trademax.
    7 mån sedan
  • Hejsan.

    Tack för ert omdöme och feedback.
    Beklagar att ni känner att ni inte blivit väl behandlade. Detta vill vi aldrig att våra kunder ska känna. Handläggningstiden av ett reklamations ärende är 1-14 dagar vanligt vis, sen kan självklart ärende ta längre tid i andra fall. Vi skulle aldrig blockera en kunds mejl adress och svarstiden på mejl är vanligtvis 24-48h. Vi återkopplat självklart alltid till våra kunder.

    Det som kan ha varit anledning till att er reklamations inte har registrerats är att det redan ligger en reklamation på ert ordernummer eller att er order inte har blivit bokförd. Vi kan självklart alltid lägga upp er reklamation manuellt och då kan man mejla in all information till oss så lägger vi upp den till er.

    Det gör verkligen ont i oss och höra om er upplevelse och detta är något vi aldrig skulle vilja att våra kunder skulle uppleva. Detta är inte hur vi behandlar våra kunder och vi kommer ta detta ärendet vidare till ansvarig för lösning. Det viktigaste för oss är att ni känner er nöjda och vi vill alltid hjälpa till om ni har funderingar eller stöter på problem.

    Vi hoppas vi kan få en chans att åtgärda detta och rätta till det som blivit fel.

    Önskar er en fortsatt trevlig dag
    Trademax
    Filippa